Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[F1] Seizoen 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 83 Laatste
Acties:
  • 256.771 views

Onderwerpen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja en dat Mercedes zich niet aan de regels voor de teams heeft gehouden. Dat is het belangrijkste (als bovenstaand verhaal klopt, that is).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Na 3 dagen testen moord en brand schreeuwen is veel overtuigender dan meteen op de eerste dag aan de bel trekken. Maar misschien willen de andere teams ook graag wat meer testen en zit er een geheugen agenda achter dit alles met als doel de testban wieberen! Dit is toch de Formule 1, you'll never know 8-).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
DarkShadow16 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:20:
[...]

Wat ik nog steeds niet snap is hoe andere teams niet door hebben gehad dat Mercedes nog 3 dagen aan het testen is geweest. Ik bedoel het moet toch opvallen als alle teams hun hele handel aan het inpakken zijn en Mercedes dat niet aan het doen is. Ik neem tenminste aan dat ze niet met 2 auto's een krik en drie schroevendraaiers daar zijn gebleven. Verder zijn er toch vast ook wel mensen die tijdens die 3 dagen door hebben gehad dat er nog een formule 1 auto op dat circuit rond reed.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Red Bull en Ferrari hier niet van wisten.
Ik vermoed dat dit regelmatig gebeurt (teams die een dag langer op het circuit aanwezig zijn) voor promotie doeleinden. Dit is namelijk nog wel gewoon toegestaan (volgens mij max 3 keer per jaar ofzo), en voor dit soort promotieactiviteiten heeft Pirelli zelfs een aparte band die spijkerhard is zodat de teams er 0,0 nuttige data mee kunnen verzamelen.

Ik ben erg benieuwd wat de FIA hier mee gaat doen; Marko van Red Bull vergelijkt deze test direct met Spygate van een paar jaar terug... die zal dus wel een forse straf voor Mercedes willen zien.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Yonni schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:02:
Na 3 dagen testen moord en brand schreeuwen is veel overtuigender dan meteen op de eerste dag aan de bel trekken. Maar misschien willen de andere teams ook graag wat meer testen en zit er een geheugen agenda achter dit alles met als doel de testban wieberen! Dit is toch de Formule 1, you'll never know 8-).
Het zou me niets verbazen als het al wisten, maar gewacht hebben tot het Monaco weekend.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

ATS schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:09:
[...]

Soms gaat het om pure snelheid, en soms ook om andere dingen. Monaco is nu eenmaal een optocht over een langzaam circuit. Daar is het Monaco voor.
Klopt, maar gezien de rondetijden die de achterblijvers gedurende de race en de toppers in de laatste paar ronden (toen de banden er niet meer toe deden) neer konden zetten vind ik het verschil nu toch wel schokkend (en nee dat heeft niets met de benzine te maken, de rondetijden waren bijzonder constant gedurende de hele race. Plus dat de achterblijvers, soms in mindere auto's, ook snellere ronden neer konden zetten met ongeveer dezelfde hoeveelheid benzine).

Geen probleem dat Monaco een pak trager is dan de rest van de circuits, dat de muur zo dichtbij staat maakt dat wel goed. Ik heb liever een traag Monaco waarbij fouten worden afgestraft dan een bloedsnel circuit met 300% van het asfalt rondom de baan versus de baan zelf waar men moet opletten dat de witte lijnen gevolgd worden omdat langs de baan rijden soms sneller is dan op de baan zelf 8)7

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 12:28

Speedpete

was barman

XyritZz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:26:
[...]

Nee, de FIA heeft niet gezegd dat het mocht. Pirelli heeft in het contract met de FIA op laten nemen dat ze een team uit mogen nodigen voor een test van 1000KM met recent materiaal.
Dan zet de FIA op de eigen site dus stukken lulkoek: Note to the media

De FIA geeft in het bericht duidelijk de voorwaarden aan voor de test, zoals ik eerder gepost heb. De FOTA is hierin geen partij, sterker nog, zelfs rond de hele ophef is de FOTA geen partij omdat geen enkel FOTA-lid heeft geklaagd.
Het eerste puntje is helemaal niet behaald; Mercedes kan wel zeggen dat ze niet weten waar ze mee rijden maar het probleem is dat niemand dat heeft kunnen controleren omdat de gehele test achter de rug van de FIA om is gegaan. Daarnaast is het naief om te denken dat professionele race-coureurs niet na 1 bocht exact weten of ze op super-soft, soft, medium of hard staan.
Een coureur die vijf ronden moet knallen op een bepaalde band kan onmogelijk weten of het een super soft optie 1, optie 2 of optie 3 van volgend jaar is, simpelweg omdat het nieuwe banden zijn.
Wat ook betekent dat Rosberg en Hamilton nooit achter het stuur hadden mogen kruipen; en dat die 1000KM door Alguersuari afgelegd hadden moeten worden.
"Pirelli and Mercedes-AMG were advised by the FIA that such a development test could be possible if carried out by Pirelli, as opposed to the team that would provide the car and driver..." Pirelli moet de test uitvoeren en niet het team dat de wagen en coureur levert, ergo: Pirelli bepaalt, Mercedes levert auto + coureur.

Overigens blijkt dat Ferrari vlak voor Barcelona met een wagen uit 2011 en een eigen coureur (De La Rosa) voor Pirelli heeft getest. Dat is grappig aangezien er volgens de huidige regels niet getest mag worden met een auto van dit seizoen of de twee seizoenen hiervoor... Daarnaast heeft Red Bull aangegeven dat ze niet willen testen voor Pirelli.

[ Voor 0% gewijzigd door Speedpete op 29-05-2013 23:26 . Reden: typos ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

DarkShadow16 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:20:
[...]

Wat ik nog steeds niet snap is hoe andere teams niet door hebben gehad dat Mercedes nog 3 dagen aan het testen is geweest. Ik bedoel het moet toch opvallen als alle teams hun hele handel aan het inpakken zijn en Mercedes dat niet aan het doen is. Ik neem tenminste aan dat ze niet met 2 auto's een krik en drie schroevendraaiers daar zijn gebleven. Verder zijn er toch vast ook wel mensen die tijdens die 3 dagen door hebben gehad dat er nog een formule 1 auto op dat circuit rond reed.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Red Bull en Ferrari hier niet van wisten.
Wat ik nog raarder vind, de FIA doet toch het vervoer tussen circuits? Die valt het ook niet op dat opeens de spullen van Mercedes naar een circuit moeten worden gestuurd? Of heeft Mercedes nog een compleet setje ergens anders staan (terwijl er toch niet meer getest mag worden).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
MeNTaL_TO schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:06:
[...]

Wat ik nog raarder vind, de FIA doet toch het vervoer tussen circuits? Die valt het ook niet op dat opeens de spullen van Mercedes naar een circuit moeten worden gestuurd? Of heeft Mercedes nog een compleet setje ergens anders staan (terwijl er toch niet meer getest mag worden).
Binnen Europa rijden ze wel zelf met de vrachtwagens van de fabriek naar de circuits?

• SerealKiller
  • Laatst online: 17:55

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Dupje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:10:
[...]

Binnen Europa rijden ze wel zelf met de vrachtwagens van de fabriek naar de circuits?
Volgensmij vervoeren de teams alle eigen materialen, en promo materiaal. De hele bende erbij wordt vervoerd door de organisatie, en de hele catering weer door een ander bedrijf namelijk DO&CO

Die laatste is de moeite waard om eens te bekijken, als jezelf nog student bent, of een zoon of dochter ouder dan 18. Dan kun je je bij dat bedrijf aanmelden om te werken op GP in de VIP boxen. Zo ben ik zelf door hun naar verschillende GP's gevlogen. Maarr... je werkt wel 16 uur op een dag met 5 uur slaap.

War is the only proper school of the surgeon.

• XyritZz
Speedpete schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:51:
[...]

Dan zet de FIA op de eigen site dus stukken lulkoek: Note to the media

De FIA geeft in het bericht duidelijk de voorwaarden aan voor de test, zoals ik eerder gepost heb. De FOTA is hierin geen partij, sterker nog, zelfs rond de hele ophef is de FOTA geen partij omdat geen enkel FOTA-lid heeft geklaagd.
Waar zeg ik dat dat stuk lulkoek is? Volgens mij bevestig ik dat juist; het hele probleem is dat Pirelli van de FIA een optie heeft gekregen om met recent materiaal te testen; terwijl de FOTA na overleg met Charlie Whiting samen tot de conclusie zijn gekomen dat zo'n test vanwege het testverbod niet in overeenkomst is met de regels waar de teams zich aan moeten houden.

Kortom; er zit een conflict in de regelgeving. Als Pirelli een team uitnodigt voor een test, en het team accepteert dat is het team in overtreding van het testverbod.

Dat is ook precies wat de FOTA heeft uitgelegd in de brief richting de teams; Je mag een Pirelli test uitvoeren wanneer het off-season is; maar gedurende het seizoen zal het als overtreding van de regels worden gezien tenzij we nu met z'n allen besluiten dat we de regels gaan aanpassen.
[...]

Een coureur die vijf ronden moet knallen op een bepaalde band kan onmogelijk weten of het een super soft optie 1, optie 2 of optie 3 van volgend jaar is, simpelweg omdat het nieuwe banden zijn.
Gezien de problemen met de banden waar staal in verwerkt is zullen zowel optie 1, optie 2 als optie 3 gebruik maken van een kevlar constructie zoals Pirelli die dit seizoen ook nog probeert in te voeren. Mercedes heeft hier gewoon voordeel van, punt.
[...]

"Pirelli and Mercedes-AMG were advised by the FIA that such a development test could be possible if carried out by Pirelli, as opposed to the team that would provide the car and driver..." Pirelli moet de test uitvoeren en niet het team dat de wagen en coureur levert, ergo: Pirelli bepaalt, Mercedes levert auto + coureur.
Goed, mijn fout. Ik dacht gelezen te hebben dat Mercedes enkel de auto mocht leveren.

Neemt niet weg dat de test volgens de FIA niet bij hun bevestigd is en er dus geen mensen van het controlerende orgaan aanwezig waren om te controleren of de test ook echt door Pirelli is uitgevoerd i.p.v. Mercedes.
Overigens blijkt dat Ferrari vlak voor Barcelona met een wagen uit 2011 en een eigen coureur (De La Rosa) voor Pirelli heeft getest. Dat is grappig aangezien er volgens de huidige regels niet getest mag worden met een auto van dit seizoen of de twee seizoenen hiervoor... Daarnaast heeft Red Bull aangegeven dat ze niet willen testen voor Pirelli.
Ik weet het ook niet in hoeverre dat al dan niet is toegestaan. Het vreemde is ook; des te meer ik over deze zaak lees des te vager het wordt.

Zie bijv. de volgende quote van Pirelli:
The transparency issue was answered by Pirelli. They say that in the current climate, if they openly discussed such a test beforehand it would be engulfed in politics and discussion and would never take place. So they preferred, along with the FIA and willing teams, to quietly do the test to get the data they need and then do the talking afterwards.
Die beweren dus dat ze samen met de FIA bewust hebben gekozen de test in het geniep uit te voeren omdat er anders te veel gezeik zou komen.

De FIA heeft ook nog wat leuks gezegd:
The FIA says it was not aware that Mercedes would use a current car for this amount of running; it signed up for 100kms only. It was also not aware it would be conducted by its current race drivers and states that its approval was conditional upon the test being run by Pirelli, not the team. (NB- Last year Pirelli used a two year old Renault with Jaime Alguersuari driving, engineered by the current Lotus race engineer Mark Slade.)
Die gingen er dus vanuit dat er 100KM getest zou worden en dat met een test/reserve-coureur ipv met een race coureur.

Het is gewoon één grote rotbende; waarin elke partij de ander tegenspreekt en zelfs de reglementen niet op orde lijken te zijn. Ben ook erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:55
XyritZz schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:03:
[...]

Ik weet het ook niet in hoeverre dat al dan niet is toegestaan. Het vreemde is ook; des te meer ik over deze zaak lees des te vager het wordt.
Ik weet niet hoe de regels exact zijn, maar als er staat dat de auto 2 jaar oud moet zijn, in plaats van "niet uit de afgelopen 2 seizoenen mag komen" dan kun je dus in mei 2013 wel een spec testen van maart/april 2011.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 12:50
Dupje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:10:
[...]

Klopt, vaak zat de vrachtwagens van de teams zien rijden, elk team heeft er een stuk of 12 geloof ik. Alleen buiten Europa wordt alles vervoerd door DHL ik geloof iets van 5 vliegtuigen voor het hele F1 circus

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

SnowDude schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:32:
[...]

Klopt, vaak zat de vrachtwagens van de teams zien rijden, elk team heeft er een stuk of 12 geloof ik. Alleen buiten Europa wordt alles vervoerd door DHL ik geloof iets van 5 vliegtuigen voor het hele F1 circus
Volgens mij doen ze dat niet meer met de wagens zelf sinds een overval op een ferrari vrachtwagen in Italie jaren geleden, maar dat kan natuurlijk allang weer anders zijn, maar meende me dat te herinneren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Speedpete

Speedpete

was barman

XyritZz schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:03:
Waar zeg ik dat dat stuk lulkoek is? Volgens mij bevestig ik dat juist; het hele probleem is dat Pirelli van de FIA een optie heeft gekregen om met recent materiaal te testen; terwijl de FOTA na overleg met Charlie Whiting samen tot de conclusie zijn gekomen dat zo'n test vanwege het testverbod niet in overeenkomst is met de regels waar de teams zich aan moeten houden.
Maar daar heb je dus niets aan. Charlie =/= reglement. Het is vaker voorgekomen dat een team riep dat Charlie iets goedgekeurd had, terwijl die FIA het vervolgens afkeurde.
Gezien de problemen met de banden waar staal in verwerkt is zullen zowel optie 1, optie 2 als optie 3 gebruik maken van een kevlar constructie zoals Pirelli die dit seizoen ook nog probeert in te voeren. Mercedes heeft hier gewoon voordeel van, punt.
Als Pirelli de test volgens het boekje heeft gedaan dan kan Mercedes weinig tot niets met de gegevens. Mercedes krijgt dan bijv. de opdracht om met de race-setup van Barcelona 10 ronden te rijden op compound 1, 2 en 3 en daarbij continu dezelfde rondetijd te proberen. Mercedes mag zelf geen inbreng hebben in de test dus de afstelling, slijtage-gegevens en telemetrie liggen bij Pirelli, niet bij Mercedes. Als ze dat netjes hebben gedaan dan kan Mercedes er amper voordeel aan hebben. Een Rosberg kan dan wel zeggen 'de wagen deed het veel beter dan zondag op deze en deze band', maar wellicht was de band zachter dan gedacht, was de slijtage veel zwaarder of is het een band met de regels van 2014 in gedachten. Daar kan je als team nagenoeg niks mee.
Heb even nagelezen in de regels en het mag. Weet niet meer welk team het riep ("2011 en 2012 mogen niet") maar in de regels staat dat een wagen die grotendeels voldoet aan de reglementen niet mag, inclusief de wagens uit het vorige of volgende jaar.

Ik verwacht dat de FIA aan Pirelli alle testgegevens gaat vragen en de aanwezige technische mensen gaat horen. Als daaruit blijkt dat Pirelli te test stuurde dan verwacht ik geen verdere sancties.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:08
Phusebox schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:18:
[...]

Ik weet niet hoe de regels exact zijn, maar als er staat dat de auto 2 jaar oud moet zijn, in plaats van "niet uit de afgelopen 2 seizoenen mag komen" dan kun je dus in mei 2013 wel een spec testen van maart/april 2011.
Volgens mij is de regel letterlijk, niet van de laatste 2 seizoenen maar seizoen 2013 is ook al een seizoen op zich ook al is hij nog lang niet ten einde... Dus 2011 zou wel degelijk mogen.

Anyway, aan de ene kant is het competitie vervalsing ten top (in ieder geval als de data ook bij Mercedes ligt, de coureurs hebben er hoe dan ook voordeel van), aan de andere kant brengt het wel de discussie op gang om eindelijk eens het test verbod te herzien. Bijvoorbeeld een testdag na de race (bij back-to-back races wordt dat wel moeilijk), geen extra baanhuur (wellicht kunnen ze zelfs nog wat tickets verkopen :+ ), geen extra transportkosten, geen voordeel van testen op een circuit wat nog moet komen dus geen voorspelbare uitslagen omdat iedereen reeds het maximale eruit gehaald heeft en wel meer gelegenheid om wat nieuwe dingen te testen zonder dat de kleinere teams gelijk een groot nadeel hebben omdat men het niet kan opbrengen. Uiteraard moet niet vergeten worden dat een F1 auto alles bij elkaar al snel 5000 euro per rondje kost als je alles meerekent maar aan de andere kant zijn dat de grootste kosten niet meer als je toch al op een circuit bent.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

MeNTaL_TO schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:43:
[...]

Volgens mij doen ze dat niet meer met de wagens zelf sinds een overval op een ferrari vrachtwagen in Italie jaren geleden, maar dat kan natuurlijk allang weer anders zijn, maar meende me dat te herinneren.
Ik heb me dit een tijdje geleden ook afgevraagd, en hier is het antwoord:

http://formula1.about.com...eams-Travel-The-World.htm

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

En sommige teams moeten het zo doen:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2yvjhx2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door V3g3ta op 30-05-2013 23:34 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

V3g3ta schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:34:
En sommige teams moeten het zo doen:

[afbeelding]
_O-

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Tijdens de GP van Canada zijn er nog geen nieuwe banden van Pirelli, omdat de teams eerst willen testen: linkje

Ik had elders gelezen dat verschillende teams vanaf volgend jaar de motoren gaan wisselen. Nu gaat Williams ook voor de motoren van Mercedes, die daarmee behoorlijk wat teams aan zich heeft weten te verbinden.

Bron: NOS

• XyritZz
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:06:
Tijdens de GP van Canada zijn er nog geen nieuwe banden van Pirelli, omdat de teams eerst willen testen: linkje

Ik had elders gelezen dat verschillende teams vanaf volgend jaar de motoren gaan wisselen. Nu gaat Williams ook voor de motoren van Mercedes, die daarmee behoorlijk wat teams aan zich heeft weten te verbinden.

Bron: NOS
Hier het voorlopige lijstje:

Renault: RBR, Lotus, Torro Rosso, Caterham
Mercedes: Mercedes GP, Force India, McLaren, Williams
Ferrari: Ferrari, Sauber, Marussia

Dit lijstje zou best nog wel eens kunnen gaan veranderen; de Renault motor is volgend jaar gigantisch veel duurder dan de motoren van de andere fabrikanten en vooral Lotus zit krap bij kas.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je daar bedragen van? Zou het niet zo kunnen zijn dat ze per klant de prijs verhogen, omdat ze er eigenlijk maar drie willen leveren?

• XyritZz
MikeyMan schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:34:
Heb je daar bedragen van? Zou het niet zo kunnen zijn dat ze per klant de prijs verhogen, omdat ze er eigenlijk maar drie willen leveren?
Nee, ik heb geen bedragen. Enkel geruchten die ik her en der gelezen heb en die spreken van 5 tot 9 miljoen op jaarbasis dat Renault duurder is; maar nogmaals ik heb geen enkel bewijs dat dit bedrag klopt. Het financiële plaatje is in ieder geval voor Williams genoeg reden om over te stappen; en Lotus zou dus ook nog een move kunnen maken.

Dat de bedragen per team anders zijn geloof ik graag; RBR zal vanwege de partnerschap met Infinity de motoren gratis krijgen; en ook een team als Caterham zal een zachte prijs betalen omdat een van de managers (Abiteboul ofzo) voorheen bij Renault Motorsport werkte en het Caterham team ook voor de straatauto's een partnerschap met Renault heeft.

Tel daar nog bij op dat Renault duidelijk heeft aangegeven drie teams als meest ideale aantal te zien, en het zou goed kunnen dat ze RBR/TR belangrijke partners vinden, Caterham niet kwijt willen en dus de rest weg bluffen door veel geld te vragen.

Verwijderd

Ik heb het ergens gelezen (weet bron niet meer), en als ik het goed onthouden heb:
- Ferrari: 15-17m
- Mercedes: 20m
- Renault: 20-23m

Renault heeft aangegeven maximaal vier teams te willen voorzien. Mercedes 3 à 4.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 22:38
En het is een wisselend pakket.
wel/niet ERS
wel/niet versnellingsbak
etc.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Dat zijn forse verschillen...
En je zou verwachten dat Renault het goedkoopst kan. Die kunnen dat 1.6-je dalijk gewoon in een clio/megane hangen :)

• XyritZz
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:45:
Ik heb het ergens gelezen (weet bron niet meer), en als ik het goed onthouden heb:
- Ferrari: 15-17m
- Mercedes: 20m
- Renault: 20-23m

Renault heeft aangegeven maximaal vier teams te willen voorzien. Mercedes 3 à 4.
Zou goed kunnen kloppen, heb her en der wel gelezen dat Ferrari de goedkoopste optie is. Geruchten gaan dat voor Sauber zelfs die goedkoopste motor te duur is, en dat ze in 2015 richting Honda gaan waar ze flinke kortingen krijgen omdat Honda graag voet aan de grond wil krijgen.

Ik vraag me af of dit klopt; want McLaren heeft aangegeven er vanuit te gaan dat ze in 2015 de exclusieve partner van Honda zijn. Daarnaast lijkt het me voor Ferrari nadelig om nog maar twee teams te voorzien in plaats van drie, dus wellicht dat die bij de dreiging dat Sauber weg gaat nog wat korting uit de hoge hoed kunnen toveren.

Marussia - Sauber - Ferrari is een mooi ontwikkelingstraject voor jonge coureurs. Marussia - Ferrari is nogal een grote stap.

• Speedpete

Speedpete

was barman

De Honda-McLaren deal is voor 2015 exclusief, daarna is Honda vrij om andere teams te leveren. Voor zover ik weet is een harde eis van de FIA aan de motorfabrikanten dat ze ook aan andere teams moeten leveren. Wil je dat als leverancier liever niet dan hang je er een pittig prijskaartje aan.

• Señor Sjon
McLaren wilde fabrieksteam zijn, dat kan niet bij Mercedes doordat ze een eigen team hebben.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Deze zijn fijn:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2w2qv4j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2eydteg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2v36j5z.jpg

_/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door V3g3ta op 31-05-2013 19:18 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vooral die laatste is grappig :D
MikeyMan schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:55:
Hmm... Dat zijn forse verschillen...
En je zou verwachten dat Renault het goedkoopst kan. Die kunnen dat 1.6-je dalijk gewoon in een clio/megane hangen :)
Ken jij deze niet dan : http://www.autoblog.nl/ve...ept-car-renault-espace-f1 ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zag vanavond de nieuwe aflevering van Question of Sport (sport-quiz) op de BBC. Daar zat vandaag een F1-challenge bij: teamcaptains Matt Dawson en Phil Tufnell werden door een soort van Stig in een tweezitter F1 een rondje over Silverstone gereden, en moesten tijdens het rondje zoveel mogelijk F1 wereldkampioenen opnoemen. Ondanks de gegil, schreeuwen van bangheid etc wisten ze 18 (Dawson) en 17 (Tufnell) WK's op te noemen! Kon geen Youtube filmpje vinden, maar wel lachen (en knap!).

http://www.bbc.co.uk/programmes/b006t1s9/clips
Ik weet niet of dit in Nederland te bekijken is, waarschijnlijk niet.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 01-06-2013 01:14 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Voor alle klusbedrijfjes e.d. is er ook een Ford Transit variant: http://www.rebelvanners.co.uk/SUPERVANS.htm

En Renault heeft toch ook al KERS in zo'n elektrische "buggy" gestopt.

[ Voor 9% gewijzigd door MrSleeves op 01-06-2013 10:49 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LOL.

Ferrari investigated by FIA over alleged illegal Pirelli tyre testing
Ferrari have joined Mercedes as the subject of an investigation by Formula 1's governing body the FIA into alleged illegal tyre testing with Pirelli. The Italian team previously lodged a protest at the Monaco Grand Prix after discovering Mercedes used a 2013 car to assist Pirelli during a three-day test. Ferrari said they conducted their test with the tyre manufacturer with a 2011 car in compliance with the regulations.

However, it appears the FIA believes Ferrari still have questions to answer. A statement from the FIA said: "The FIA has asked Team Mercedes AMG Petronas F1 and Scuderia Ferrari Team, which have taken part in tyre tests in the 2013 season, to reply to a disciplinary inquiry in pursuance of the FIA Judicial and Disciplinary Rules.

"This follows the stewards' report from the Monaco Grand Prix and represents supplementary information required by the FIA in the light of the replies received from Pirelli, who were asked for clarifications on Tuesday 28 May."
Nu Red Bull nog :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tweaking_Deejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 08:29

Tweaking_Deejay

www.dj-erik.nl

Voor de liefhebbers (including me): Olav is, in ieder geval eenmalig, terug!
Afbeeldingslocatie: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/776949886.png?1370036030
Op de vraag of dit blijvend is gaf Olav het volgende antwoord:
nee dat nog niet. komt later wellicht

"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono

• AzzKickah
  • Laatst online: 21-11 18:52

AzzKickah

06-CENSORED

Tweaking_Deejay schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:14:
[afbeelding]
[...]
Ja erg cool :) ff weer vertrouwd goed commentaar met de stem van Olav :)

En nu zullen ze bij Sport1 ook ff horen hoe het ook alweer echt moet, en volgend seizoen zit Olav gewoon op locatie commentaar te geven! :Y

Verwijderd

Ik ben persoonlijk geen fan van Olav, maar het commentaar op Sport1 is echt tenenkrommend zo slecht. Met zogenaamde experts die vooral zichzelf heel interessant vinden... bah.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Alleen wordt Canada ook door de BBC uitgezonden (mijn laatste Sport1 race en kan ik op 3 verschillende zenders volgen)..
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:56:
Ik ben persoonlijk geen fan van Olav, maar het commentaar op Sport1 is echt tenenkrommend zo slecht. Met zogenaamde experts die vooral zichzelf heel interessant vinden... bah.
Ik heb voor Olav Mol wel nieuw respect gekregen sinds Van Dam.

[ Voor 59% gewijzigd door MrSleeves op 01-06-2013 20:04 ]

Verwijderd

Daar heb je gelijk in, ik denk dat ik dat ook wel heb gekregen. Een 10 jaar geleden vond ik Olav ook een stuk beter, maar toen had ie volgens mij simpelweg meer hulp. De laatste jaren deed ie het praktisch in z'n eentje en dan is het een stuk lastiger.

Ik kijk persoonlijk F1 nu altijd op de BBC (afgelopen paar jaar ook al) en wanneer zij de race niet uitzenden kijk ik deze op de Duitser. Het duurt ongeveer 5 minuten om te wennen aan het Duits, daarna is het zeer goed te kijken, kwalitatief prima in ieder geval met goed commentaar en weinig gezever ertussendoor. Enige nadeel is dat die Lauda niet zo goed verstaanbaar is, hij mompelt nogal, gezien Duits niet mijn eerste taal is maakt hem soms wat lastiger te volgen.

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-11 19:59

MikeVM

- Baloo -

Schumacher in genk. http://album.hbvl.be/foto...l-schumacher-in-genk.aspx

wel raar apparaat op zn helm, ik moest even goed kijken wat het was, maar ik gok dat het voor beter zicht is in de regen? kan iemand dat bevestigen?
en wat is het nadelig effect op je rondetijden?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:40
Gok dat (aan foto te zien) dat ding door de rijsnelheid gaat draaien en op die manier de regen voor je neus weghaalt. Andere rijders hebben het ook.

Denk dat zoiets in weinig andere sporten dan karten kan werken, zoiets bij F1 lijkt me niet handig :P Verder lijkt het me bij karten niet bepaald van invloed op je rondetijd. Eerder in positieve zin omdat je de baan beter kan zien.
Ze hebben ook nog een regenpak aan over hun overall, dat lijkt me voor meer luchtweerstand zorgen dan die schijf :p

Was Schumacher ook geen 'ambassadeur' oid van Tony kart?

Kopen? http://shop.sparco.it/en/...in-helmet-attachment.html

Afbeeldingslocatie: http://img461.imageshack.us/img461/2453/turbovisor8fu.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 01-06-2013 21:13 ]

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

haha, zalig, dat ding bestaat gewoon al 50 jaar :)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:12:
Daar heb je gelijk in, ik denk dat ik dat ook wel heb gekregen. Een 10 jaar geleden vond ik Olav ook een stuk beter, maar toen had ie volgens mij simpelweg meer hulp. De laatste jaren deed ie het praktisch in z'n eentje en dan is het een stuk lastiger.

Ik kijk persoonlijk F1 nu altijd op de BBC (afgelopen paar jaar ook al) en wanneer zij de race niet uitzenden kijk ik deze op de Duitser. Het duurt ongeveer 5 minuten om te wennen aan het Duits, daarna is het zeer goed te kijken, kwalitatief prima in ieder geval met goed commentaar en weinig gezever ertussendoor. Enige nadeel is dat die Lauda niet zo goed verstaanbaar is, hij mompelt nogal, gezien Duits niet mijn eerste taal is maakt hem soms wat lastiger te volgen.
Ik moest laatst een race op de duitse RTL kijken en man, wat praten die lui veel! Ze hebben echt geen 10 seconden aaneengesloten hun mond dicht gehad. Daar werd ik op het laatst echt stuitergek van. Con-stant gepraat.

Verwijderd

Tijdens de race? Dat is toch altijd zo?

Ik doelde meer op een Coulthard die tijdens de race hele verhalen gaat zitten vertellen bij de BBC, de Duitsers blijven bij de actie op de weg.

• XyritZz
Ik ben benieuwd; vind wel dat er grote verschillen zitten tussen wat Ferrari heeft gedaan en wat Mercedes heeft gedaan.

Ferrari heeft getest met een 2011 auto; test uitgevoerd zonder huidige race-coureur (De La Rosa zat achter het stuur) en daarnaast hebben ze voor ondersteuning de Corse Clienti meegestuurd. Geen monteurs of techneuten van het Formule 1 team, maar dus uit het team dat voor klanten in de weer is.

Mercedes een huidige auto, huidige race coureurs en voor zover bekend is ook gewoon dezelfde mensen die rond de auto stonden als bij een GP weekend.

Als je puur naar de regels kijkt die voor de teams van toepassing zijn is Mercedes duidelijk in overtreding; en bij Ferrari hangt het er van af of de 2011 auto "substantieel verschillend" is van de 2013 auto. 2011 hadden we blown diffusers, en reed Ferrari rond met een push-rod voorwielophanging. Door deze verschillen zou je verwachten dat ze geen nuttige data uit de banden hebben kunnen halen.

Het zal er wel weer op uitdraaien dat de regels verscherpt gaan worden en dat Brawn in z'n vuistje lacht omdat hij weer een gaatje in de regelgeving heeft benut.
MikeVM schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:58:
Schumacher in genk. http://album.hbvl.be/foto...l-schumacher-in-genk.aspx

wel raar apparaat op zn helm, ik moest even goed kijken wat het was, maar ik gok dat het voor beter zicht is in de regen? kan iemand dat bevestigen?
en wat is het nadelig effect op je rondetijden?
Grappig, wielrenners zie ik ook wel eens met zoiets fietsen. Is inderdaad om beter zicht te hebben in de regen :).

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 11:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik las vannacht ergens dat Mercedes zijn veto gaat gebruiken in geval van een sanctie. (Kan pure onzin zijn)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• XyritZz
fynrd1 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:29:
Ik las vannacht ergens dat Mercedes zijn veto gaat gebruiken in geval van een sanctie. (Kan pure onzin zijn)
Klopt ja, Mercedes heeft in alle contracten opgenomen dat ze bij een sanctie/veroordeling zonder verdere boetes in één klap het Formule 1 project stop kunnen zetten.

Dit staat volgens mij ook in interne contracten binnen Mercedes, en is zelfs breder dan enkel sancties tegen Mercedes GP want op de omkopingszaak die nu tegen Ecclestone wordt aangespannen had Mercedes GP ook al gereageerd dat ze bij een veroordeling van Bernie verplicht zijn om met de directie van Mercedes rond de tafel te gaan zitten om te bespreken of de veroordeling van Bernie aanleiding is tot het stoppen met F1.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Ik zou zeggen: wie dreigt is een kap waard. Als Mercedes de regels overtreden heeft, dan horen ze gewoon een sanctie te krijgen. Wat mij betreft moeten ze dan niet als een klein kind gaan lopen mokken dat ze dan niet mee meer willen doen. Ze hebben zich aan dezelfde spelregels te houden als de andere deelnemers.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

XyritZz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:34:
[...]

Klopt ja, Mercedes heeft in alle contracten opgenomen dat ze bij een sanctie/veroordeling zonder verdere boetes in één klap het Formule 1 project stop kunnen zetten.

Dit staat volgens mij ook in interne contracten binnen Mercedes, en is zelfs breder dan enkel sancties tegen Mercedes GP want op de omkopingszaak die nu tegen Ecclestone wordt aangespannen had Mercedes GP ook al gereageerd dat ze bij een veroordeling van Bernie verplicht zijn om met de directie van Mercedes rond de tafel te gaan zitten om te bespreken of de veroordeling van Bernie aanleiding is tot het stoppen met F1.
Wat flauw zeg, ik heb trouwens het idee dat de test van Ferrari wordt gebruikt om als schoolvoorbeeld te dienen (wat ook wel weer flauw is van de FIA). Ik vraag me eigenlijk af of het vertrek van Mercedes wel een groot verlies is voor de sport, ook als motorleverancier.

• XyritZz
fynrd1 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:59:
[...]

Wat flauw zeg, ik heb trouwens het idee dat de test van Ferrari wordt gebruikt om als schoolvoorbeeld te dienen (wat ook wel weer flauw is van de FIA). Ik vraag me eigenlijk af of het vertrek van Mercedes wel een groot verlies is voor de sport, ook als motorleverancier.
Het kan twee kanten op gaan;

- Ze halen Ferrari er bij zodat de zaak groter wordt; waardoor het aannemelijker is dat de regels onduidelijk zijn en ze geen (zware) straffen uit hoeven te delen.
- Ze halen Ferrari erbij omdat die zich zeer duidelijk anders hebben gedragen dan Mercedes, en willen de verklaringen van Ferrari gebruiken om een sterkere zaak tegen Mercedes te krijgen.

Ik gok op het eerste omdat Ecclestone niet wil dat Mercedes uit de sport stapt.

Of het een groot verlies zou zijn; nu we zeker weten dat Honda terug komt valt het allemaal wel mee denk ik. 4 grote leveranciers is beter dan 3, maar de sport heeft bewezen met drie leveranciers ook wel rond te komen. Als volgend jaar geen sprong naar de absolute top wordt gemaakt zie ik Mercedes sowieso wel de stekker er uit trekken, ze hebben meerdere keren duidelijk aangegeven dat Mercedes voor kampioenschappen mee moet gaan strijden en dat ze stoppen als dat niet lukt. Als je naar de geschiedenis kijkt wordt één ding duidelijk en dat is dat grote fabrikanten nooit echt trouwe partners van de F1 zijn. Ze gebruiken F1 als marketing tool om meer auto's te gaan verkopen, en als dat even niet lukt kappen ze er net zo snel weer mee.

Teams als Williams, McLaren, Sauber en Ferrari... dat zijn de echt belangrijke teams voor F1. Racen is hun core-business en hoewel Ferrari elk jaar een grote bek heeft dat ze er mee gaan stoppen als ze hun zin niet krijgen... echt doorzetten doen ze nooit.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:44
XyritZz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:25:
[...]

Het kan twee kanten op gaan;

- Ze halen Ferrari er bij zodat de zaak groter wordt; waardoor het aannemelijker is dat de regels onduidelijk zijn en ze geen (zware) straffen uit hoeven te delen.
- Ze halen Ferrari erbij omdat die zich zeer duidelijk anders hebben gedragen dan Mercedes, en willen de verklaringen van Ferrari gebruiken om een sterkere zaak tegen Mercedes te krijgen.

Ik gok op het eerste omdat Ecclestone niet wil dat Mercedes uit de sport stapt.
Mij lijkt het meer dat ze Ferrari erbij halen, omdat deze ook heeft getest. Niet om op voorhand de uitslag te beïnvloeden... Nu moet nog maar blijken of Ferrari zich straks wel netjes aan alle (onduidelijke?) regels heeft gehouden en dus alleen Mercedes fout zit, of dat Ferrari ook fout zit (en wellicht de straffen lager uitvallen).

Tot nu toe beweert Ferrari alles keurig en netjes volgens het reglement gedaan te hebben, wat Mercedes natuurlijk niet ten goede zou komen.

Maar, is er bekend wanneer we uitsluitsel hierover krijgen?

• XyritZz
FabianNL schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:41:
[...]

Maar, is er bekend wanneer we uitsluitsel hierover krijgen?
Voor zover ik weet niet.

Volgens mij gaat de FIA een hoorzitting houden waarin Pirelli, Ferrari en Mercedes tekst en uitleg moeten geven en aan de hand daarvan beslist de FIA of ze een zaak gaan starten bij het WMSC.

Ik heb nog geen datum gezien wanneer die eerste zitting is; maar in het geval van spygate zat er een week of twee tussen het besluit van de FIA de zaak voor te leggen bij het WMSC en de daadwerkelijke zitting bij de WMSC.

Zodra het balletje aan het rollen is kan het dus allemaal wel relatief snel gaan.

• Señor Sjon
Honda is pas in 2015. Dus Mercedes staat sterker dan je denkt. Renault en Ferrari willen geen zes teams voorzien. Ik begreep ook al dat in 2018 weer een engine freeze inging. Jeee... not.

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:12
XyritZz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:25:
[...]
Teams als Williams, McLaren, Sauber en Ferrari... dat zijn de echt belangrijke teams voor F1. Racen is hun core-business en hoewel Ferrari elk jaar een grote bek heeft dat ze er mee gaan stoppen als ze hun zin niet krijgen... echt doorzetten doen ze nooit.
Ferrari heeft een enorme heritage in de F1 dus ik betwijfel het ten zeerste dat ze stoppen als ze hun zin niet krijgen, want dát zou de sport pas kapot maken. Ik denk ook dat Mercedes dit mogelijk als leverage zal gebruiken om de straffen lager uit te laten vallen, mochten die straffen er überhaupt komen.

Mochten ze echt uit de F1 willen stappen dan is dat misschien maar beter; als ze zich niet aan de regels houden en eruit stappen als ze ervoor bestraft worden dan horen ze niet in de F1. (Hoewel alle teams grenzen proberen op te zoeken en vervolgens onder de negatieve gevolgen uit proberen te komen)

iRacing Profiel

• SerealKiller
  • Laatst online: 17:55

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Tweaking_Deejay schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:14:
[afbeelding]
[...]
Zou Sport 1 teleurstellende resultaten boeken met de "verkoop" van formule 1 dat ze het nu op veronica uitzenden?

War is the only proper school of the surgeon.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SerealKiller schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:46:
[...]

Zou Sport 1 teleurstellende resultaten boeken met de "verkoop" van formule 1 dat ze het nu op veronica uitzenden?
Lijkt me niet, dit was al vanaf het begin v/h seizoen bekend volgens mij.
Edit: yep : Creative S in "[F1] Seizoen 2013"

[ Voor 10% gewijzigd door u_nix_we_all op 03-06-2013 23:53 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:52:
[...]

Lijkt me niet, dit was al vanaf het begin v/h seizoen bekend volgens mij.
Edit: yep : Creative S in "[F1] Seizoen 2013"
Dan zullen de reclameblokken rondom de uitzending wel volgepropt zijn met verwijzingen naar Sport 1, wat niet onbegrijpelijk is, want het zal best wel werken.

offtopic:
Heeft ook een abonnement genomen op HBO NL vanwege het lange wachten op het uitzenden van seizoen 2 van Game of Thrones door RTL

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Superveel zin in dit race-weekend! Met Olav :)

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Verdomme, ik moet 's avonds werken :(. Dan maar opnemen. Nooit gedacht Olav zo te missen :p

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Olav _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Waarschijnlijk is dit puur ter promotie van Sport1, het zal wel slecht verkopen. Een beetje jammer alleen dat er genoeg mensen zoals mij zijn die niet willen betalen voor commentaar zoals van Dam dat doet.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Was toch al aan het begin van het seizoen bekend dat veronica een paar races zou laten zien.

1 feb 2013:
http://www.sport1.nl/nieu...jaar-live-bij-sport1.html
Sport1 zal dit raceseizoen nauw samenwerken met Veronica dat de Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika live zal uitzenden.
en inderdaad, dit was ook gepost op de vorige pagina.

[ Voor 64% gewijzigd door Fietsbel op 04-06-2013 11:28 ]

39

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:05

Quad

Doof

Sport1 zendt ook gewoon uit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Destruction schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:24:
Waarschijnlijk is dit puur ter promotie van Sport1, het zal wel slecht verkopen. Een beetje jammer alleen dat er genoeg mensen zoals mij zijn die niet willen betalen voor commentaar zoals van Dam dat doet.
Dat er niet genoeg mensen zijn, bedoel je?

Kerel, geloof me, ik baal er ook genoeg van. Ik heb Sport1 puur en alleen maar omdat ik per se geen wedstrijd wil missen, of door wat voor reden dan ook op een brakke stream of op RTL Duitsland moet kijken. Ik wil de F1 fatsoenlijk van begin tot eind kunnen volgen. Als dat betekent dat ik daar een Van Dam bij moet tolereren.... ja, jammer is het inderdaad.

Aangezien de komende wedstrijd op Veronica is en de volgende op de BBC, heb ik vorige week Sport1 uitgezet. Scheelt weer 6 weken = € 22,50 (!)
En voor Duitsland 14 Juli zet ik Sport1 weer aan. En na Hongerije 28 Juli zet ik het weer uit tot 20 September Singapore, want daartussen is de zomerstop en zijn er 2 races op de BBC.
Ze kunnen mij fluiten naar al dat geld. Ik betaal geen euro meer dan 'nodig'.

Afzetters.

[ Voor 12% gewijzigd door AzzKickah op 04-06-2013 11:46 ]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Quad schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:42:
Sport1 zendt ook gewoon uit.
BBC ook.. ;)
Jammer voor Olav, maar toch liever Edwards en Coulthard.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:05

Quad

Doof

http://www.telegraaf.nl/t...rde_wil_gekke_race__.html

Leuk filmpje met Giedo van der Garde :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
AzzKickah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:44:
[...]

Dat er niet genoeg mensen zijn, bedoel je?

Kerel, geloof me, ik baal er ook genoeg van. Ik heb Sport1 puur en alleen maar omdat ik per se geen wedstrijd wil missen, of door wat voor reden dan ook op een brakke stream of op RTL Duitsland moet kijken. Ik wil de F1 fatsoenlijk van begin tot eind kunnen volgen. Als dat betekent dat ik daar een Van Dam bij moet tolereren.... ja, jammer is het inderdaad.

Aangezien de komende wedstrijd op Veronica is en de volgende op de BBC, heb ik vorige week Sport1 uitgezet. Scheelt weer 6 weken = € 22,50 (!)
En voor Duitsland 14 Juli zet ik Sport1 weer aan. En na Hongerije 28 Juli zet ik het weer uit tot 20 September Singapore, want daartussen is de zomerstop en zijn er 2 races op de BBC.
Ze kunnen mij fluiten naar al dat geld. Ik betaal geen euro meer dan 'nodig'.

Afzetters.
Ik ken ook een aantal mensen die Sport1 weer hebben opgezegd, om maar weer van Van Dam af te zijn.

iRacing Profiel

• Quarin
  • Laatst online: 21-11 11:47

Quarin

Ondertitel... wasda?

Inderdaad een interessant filmpje, ik begrijp er alleen helemaal niks van. Ik snap dat het team niet de budgetten heeft van een Ferrari, Mercedes etc, maar die opmerking over de simulator begrijp ik echt niet. Het lijkt me ontezettend nuttig om met je race engineer dit circuit in een echt goede simulator te oefenen. Die hebben ze gewoon en dan zorg je toch dat daar Canada op staat (ik denk dat dat niet de eigenlijke reden is, maar dan nog..). Hij heeft nog nooit op dat circuit gereden, dan zeg je als team met miljoenen omzet toch nooit 'Ga maar lekker thuis oefenen'. Wat zie ik hier over het hoofd?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Quarin schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:15:
[...]

Inderdaad een interessant filmpje, ik begrijp er alleen helemaal niks van. Ik snap dat het team niet de budgetten heeft van een Ferrari, Mercedes etc, maar die opmerking over de simulator begrijp ik echt niet. Het lijkt me ontezettend nuttig om met je race engineer dit circuit in een echt goede simulator te oefenen. Die hebben ze gewoon en dan zorg je toch dat daar Canada op staat (ik denk dat dat niet de eigenlijke reden is, maar dan nog..). Hij heeft nog nooit op dat circuit gereden, dan zeg je als team met miljoenen omzet toch nooit 'Ga maar lekker thuis oefenen'. Wat zie ik hier over het hoofd?
Dat vond ik ook vreemd. Maar toen zag ik die coole simulator wat ie thuis heeft staan, toen dacht ik 'ach valt wel mee'.

Maar toen viel me op dat ie zo makkelijk stuurde, alsof daar geen force feedback achter zit zeg maar. Dan wordt t toch al weer anders. Ik bedoel, ik weet ook uit m'n hoofd hoe de baan in Canada loopt. Prop mij dan maar in die Caterham! Ik ken die baan al jaaaaaren!

• Requiem19
  • Nu online
AzzKickah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:30:
[...]

Dat vond ik ook vreemd. Maar toen zag ik die coole simulator wat ie thuis heeft staan, toen dacht ik 'ach valt wel mee'.

Maar toen viel me op dat ie zo makkelijk stuurde, alsof daar geen force feedback achter zit zeg maar. Dan wordt t toch al weer anders. Ik bedoel, ik weet ook uit m'n hoofd hoe de baan in Canada loopt. Prop mij dan maar in die Caterham! Ik ken die baan al jaaaaaren!
Die simulator thuis is écht hélemaal niets in vergelijking met wat de grotere teams hebben.

- Die hebben lasergescande circuits, waardoor de coureurs zelfs al op miniscule hobbels voorbereid zijn
- Physics van de auto zijn gebaseerd op eigen data en dus oneindig veel beter. Idem dito met banden.
- Vaak zijn het ook nog motionplatformen
- Er kan alvast aan een basissetup gewerkt worden. Teams als Mclaren testen zelfs eerst aero updates in de simulator....

Thuis rondrijden is alleen leuk om te weten hoe de bochten lopen... erg onprofessioneel van Caterham. Alleen al daarin is nog echt veel tijd te winnen, afgezien van de kwaliteit van de auto.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:53

Martinspire

Awesomeness

Verschil is natuurlijk wel dat hij al met bepaalde instellingen kan rijden en mogelijk al wat kan testen wat voor setup ie graag wil bij een droge/warme/koude/natte baan. Hij heeft daar volgens mij ook wel al wel gereden met GP2, maar met de Caterham is het wel nieuw.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Martinspire schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:08:
Verschil is natuurlijk wel dat hij al met bepaalde instellingen kan rijden en mogelijk al wat kan testen wat voor setup ie graag wil bij een droge/warme/koude/natte baan. Hij heeft daar volgens mij ook wel al wel gereden met GP2, maar met de Caterham is het wel nieuw.
Volgens mij heb ik 'm juist horen zeggen dat ie nog nooit heeft gereden op Montreal.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Wow, die in-helmet cams worden ook steeds beter. Indrukwekkend hoor !

Geeft wel een aardige indruk hoeveel je er zelf van ziet als je je neus eraf rijdt: helemaal niets :P

[ Voor 28% gewijzigd door u_nix_we_all op 04-06-2013 20:22 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Heb toch het gevoel dat deze wat "te laag" afgesteld stond. Somehow geloof ik niet dat die mannen écht rondrijden zonder IETS van het circuit te zien. Het is best laag, I Get it. Maar hier zie je gewoon 50% van het gezichtsveld alleen maar stuur.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
de camera hangt volgens mij wel net iets te laag....

je kun beter neit sturen, als je wat wilt zien :)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Meer een kin-camera lijkt het.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ja, ik denk het ook eigenlijk, is ook lastig om zo'n cam precies op ooghoogte te plaatsen, want dan ... zie je ook niks :P

• KeRsTmAnNeKe
Tijd geleden toch iemand (ook di Grassi?) geweest met een camera echt recht voor 1 oog?

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Op Spa was dat; weet niet meer wie eigenlijk.. iemand van het RB/TR testteam dacht ik.

Toch Di Grassi:
YouTube: Spa Francorchamps - Helmet Camera Lucas Di Grassi

Ook een stuk hoger.

[ Voor 49% gewijzigd door MrSleeves op 04-06-2013 23:03 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:53

Martinspire

Awesomeness

Ik heb het idee dat ze hem wel op dezelfde hoogte hebben geplakt, maar dat ie vooral door de wind omlaag wordt geduwd en de helm in race-toestand toch wat meer gekanteld is.

Wel vet om te zien though.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• XyritZz
Ik zou juist verwachten dat ie op Spa te hoog staat afgesteld, als het echt op ooghoogte zou zijn zou je achter de auto moeten kunnen kijken in de spiegels. Op Spa zie je enkel asfalt, dus zit de camera daar te hoog toch?

Op Paul Ricard zie je juist de achterwielen in de spiegels, wat mij realistischer lijkt.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

u_nix_we_all schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:54:
[...]

Ja, ik denk het ook eigenlijk, is ook lastig om zo'n cam precies op ooghoogte te plaatsen, want dan ... zie je ook niks :P
force-india heeft dat eens gedaan, prachtige head-on beelden. (krijg link zo snel niet gevonden)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:48
Bedoel je de racebeelden van Di Resta in Monaco van 2012?
http://vimeo.com/61521473

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Deze is van Brundle: YouTube: How To Drive An F1 Car (feat. Martin Brundle in a Ferrari F1), lijkt wel aardig te kloppen.

Die eerste lijkt wel echt te laag, want je ziet ook veel lucht en bomen e.d., terwijl dat voor een coureur niet boeiend is. Achteruitkijkspiegels zijn meer voor als een auto een meter achter je hangt ofzo. Dus dat je meer asfalt ziet lijkt me logisch.
Bij normaal verkeer heb je de horizon in het midden van je spiegel, bij F1 kan ik me voorstellen dat de horizon vrij hoog in de spiegel zit, zodat je meer ziet vlak achter je (buiten het feit dat er nog wielen en een vleugel in de weg zitten).

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

van al die helmetcam-beelden krijg je toch echt wel de schrik, ik zou zo hard met een baksteen in men broek rondrijden!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:12

Niellie41

[object Object]

MikeVM schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:07:
van al die helmetcam-beelden krijg je toch echt wel de schrik, ik zou zo hard met een baksteen in men broek rondrijden!
Dan zou je deze eens moeten kijken:
Niellie41 in "Algemeen race topic Deel 2"
Rondje over de Ring. In het donker, in de regen.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Er komt een zaak m.b.t. Pirelli en Mercedes: http://www.fia.com/news/pirelli-and-mercedes

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mooi, weten we ook meteen waar ze het komende weekend over lullen bij de GP van Canada. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 20:25

Hoogie2004

Whohooooo

Daar zal vast wel een boete uitkomen + voorwaardelijke uitsluiting. In het ergste geval wordt Mercedes uit het constructeurskampioenschap van dit jaar geschrapt. Geen sancties is natuurlijk ook een optie :)

Ben wel benieuwd, compleet uitsluiten lijkt me niet echt een goed idee (en tevens behoorlijk overdreven), met de fragiele basis vanuit Mercedes kon het dan wel eens afgelopen zijn...

Echt nuttige info krijg je niet uit zo'n test, zoals RedBull beweert. Want om te weten hoe de auto presteert en zich gedraagd moet je allereerst weten wat voor banden er onder liggen... Imho zou een punt-aftrek bij de constructeurs al meer dan voldoende zijn, mocht bewezen worden dat ze er iets aan hebben gehad.

Als je kijkt met wat voor dingen RedBull al jaren ongestraft mee wegkomt (illegale vloer 4 races lang, aanpasbare hoogte met de hand voor tussen Q en R terwijl dat niet mocht) en die kregen een simpele tik op de vingers van de FIA. Als ze dit doortrekken naar Mercedes dan krijgen die ook een 'FOEI' van de FIA, met een voorwaardelijke straf op het nog eens breken van de test-regels.

My iRacing profile | Strava

• Señor Sjon
Het testen is al ruim vijf jaar een heet hangijzer. Ze moeten niet zo spastisch doen en het toestaan. Inmiddels worden dezelfde bedragen uitgegeven aan windtunnels... jeee...

• Kenhas
  • Laatst online: 21-11 16:06
Dus Ferrari is vrijgesproken en het Mercedes-verhaaltje krijgt nog een vervolg.

Wat me wel opvalt in het artikel op FIA is het volgende:
The Monaco Grand Prix Stewards raised in their report to the FIA
Is het dan aan de stewards van een andere GP om dat in hun rapport te vermelden ? Dus het rapport over Monaco kan evengoed gaan over zaken die op een andere plaats zijn gebeurd.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:24
Ze zouden van het testen een evenement op zich moeten maken. Een idee zou kunnen zijn om het op non-F1 circuits te doen om meer exposure te creëren en het gebruik non-F1 rijders om zich te laten profileren.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Of testen in aanloop naar één van de GPs op een "groen" circuit waar voor de rest niet op gereden wordt (behalve door de sjeik met zijn privé Ferrari). Meteen rubber neergelegd ook.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• XyritZz
Hoogie2004 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:13:
[...]

Als je kijkt met wat voor dingen RedBull al jaren ongestraft mee wegkomt (illegale vloer 4 races lang, aanpasbare hoogte met de hand voor tussen Q en R terwijl dat niet mocht) en die kregen een simpele tik op de vingers van de FIA. Als ze dit doortrekken naar Mercedes dan krijgen die ook een 'FOEI' van de FIA, met een voorwaardelijke straf op het nog eens breken van de test-regels.
RB en Mercedes kun je niet echt vergelijken. RB heeft gereden met een auto die gewoon door de technische keuring heen is gekomen, en is goedgekeurd om te racen. De FIA is niet voor niets elke keer na gezeik met RB de tests gaan verzwaren, dit om de speelruimte die Newey gecreeerd had voor zichzelf steeds kleiner te maken.

Mercedes heeft geen illegale auto gehad, maar heeft simpelweg het testverdrag gebroken en is daarmee in overtreding van de regels.

Zo zomaar kunnen dat het met een sisser afloopt en dat de WMSC aangeeft dat de FIA de regels richting Pirelli of richting de teams moet veranderen omdat die nu tegenstrijdig zijn met elkaar, maar een straf voor Mercedes durf ik niet uit te sluiten.
Kenhas schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:43:
Dus Ferrari is vrijgesproken en het Mercedes-verhaaltje krijgt nog een vervolg.

Wat me wel opvalt in het artikel op FIA is het volgende:

[...]

Is het dan aan de stewards van een andere GP om dat in hun rapport te vermelden ? Dus het rapport over Monaco kan evengoed gaan over zaken die op een andere plaats zijn gebeurd.
Nee, Ferrari en Red Bull hebben in Monaco protest aangetekend tegen Mercedes dus vandaar dat de stewards in Monaco hier een rapport over moeten typen.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

J-M-T schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:47:
Ze zouden van het testen een evenement op zich moeten maken. Een idee zou kunnen zijn om het op non-F1 circuits te doen om meer exposure te creëren en het gebruik non-F1 rijders om zich te laten profileren.
Wat anderen (en ik) al eerder aangedragen hadden: na een GP (niet elke natuurlijk, zeker niet de back-to-back) op de maandag testen. Verreweg het goedkoopst aangezien alles en iedereen er al is.
In dit seizoen bv. Canada, Duitsland, Italië, Japan. Engeland zou helemaal mooi zijn voor veel teams, maar dat zou nu niet gaan.

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-11 22:30
*knip* spam

[ Voor 94% gewijzigd door gambieter op 06-06-2013 13:21 ]

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• KeRsTmAnNeKe
Mercedes uitsluiten is het stoppen van dat team, het blijft een reclameding, niet op tv is geen reclame is stoppen. Lijkt me niet dat ze het naar de Mercedes top kunnen verantwoorden de rest van dit seizoen, of het complete volgende seizoen niet te rijden, maar wel te ontwikkelen voor het jaar erop met alle bijbehorende kosten maar zonder de exposure.

Afnemen contructeurspunten zou nog wel kunnen, uiteindelijk draait toch (bijna) alles om het rijderskampioenschap.

• DarkShadow16
  • Laatst online: 07-08 20:57
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:39:
Afnemen contructeurspunten zou nog wel kunnen, uiteindelijk draait toch (bijna) alles om het rijderskampioenschap.
Voor een team is het constructeurskampioenschap veel belangrijker dan het rijderskampioenschap. Bij de constructeurs worden de miljoenen verdeeld en hoe hoger het team eindigt hoe meer geld er naar het team gaat. Mercedes zou daar dus zeker niet blij mee zijn.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

MrSleeves schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:04:
[...]

Wat anderen (en ik) al eerder aangedragen hadden: na een GP (niet elke natuurlijk, zeker niet de back-to-back) op de maandag testen. Verreweg het goedkoopst aangezien alles en iedereen er al is.
In dit seizoen bv. Canada, Duitsland, Italië, Japan. Engeland zou helemaal mooi zijn voor veel teams, maar dat zou nu niet gaan.
Probleem is alleen het aantal decibel dat overblijft om te kunnen testen. Ik denk dat vooral in Europa dit een probleem is. Maar laat het testen aub terug komen. Als kind stond ik in de zomer altijd langs de baan van Maranello te genieten, alhoewel ik het natuurlijk graag wil om de ontwikkelingen te stimuleren.

Wat ze nu doen is heel erg knap, theorie en werkelijkheid wijkt in geval van een heel erg belabberde correlatie, met circa een seconde af. Maar zonder realworld data kunnen ze vrij weinig doen, ze moeten daarnaast heel veel metingen doen om tot betrouwbare basedata te kunnen komen. Een windtunnel is bijvoorbeeld heel erg leuk, maar veel kan die niet, die zit namelijk gelimiteerd aan het standaard atmosfeer en het ontbreekt ook aan bijv uitlaatgassen en dynamiek in de vorm van bijv het wegoppervlak en wind variabelen. CFD maakt ook flinke stappen, maar er zitten ook veel mankementen in. De windtunnel is zegmaar de laatste tussenstap, maar aan het gebruik hiervan zitten ook restricties (4x 24uur geloof ik?). Dus laat maar terugkomen :)

• Señor Sjon
Denk je dat ze in Italië zich druk maken over decibellen van auto's? :+

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

fynrd1 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:21:
[...]

Probleem is alleen het aantal decibel dat overblijft om te kunnen testen. Ik denk dat vooral in Europa dit een probleem is. Maar laat het testen aub terug komen. Als kind stond ik in de zomer altijd langs de baan van Maranello te genieten, alhoewel ik het natuurlijk graag wil om de ontwikkelingen te stimuleren.
Zolang ze niet in Nederland rijden, zal dat wel meevallen. Nürburgring en Hockenheimring zullen geen probleem zijn denk ik, net als Monza en Barcelona.
Bahrein had dit jaar ook gekund aangezien er 3 weken tussen de volgende zat.

Pagina: 1 ... 36 ... 83 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.

Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.