Er zitten 2 audiostreams in de Sport 1 stream, dus je kan inderdaad het commentaar uitzetten en de originele geluidsstream eronder zetten. Vreemd genoeg werkt dat echter niet op mn pc, wel op mn laptop...
Ander audiokanaal. Kun je instellen als t goed isDr. Horrible schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:57:
[...]
Ik kan dat met mijn tv niet doen? In ieder geval, ik weet niet hoe...
Zeggen ze net @ Sky.Dr. Horrible schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:54:
Bart-Willem: Bron?
dan had hij hem toch voor kunnen laten....
Thanks voor de tip allemaal, heb inderdaad meerdere audiokanlen, wist dat niet!
Webber gooit het er nu gewoon uit idd. Was te verwachten.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Lijkt me ontzettend vervelend als coureur dat je een teamgenoot hebt die echt alle 'protection' krijgt van je teamleiding...
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
En zojuist ook nog bevestigd door Helmut Marko.Bart-Willem schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:59:
[...]
Zeggen ze net @ Sky.En Webber zojuist op het podium.
[ Voor 23% gewijzigd door Bart-Willem op 24-03-2013 11:03 ]
Dr Marko ook duidelijke uitleg.
Komt dus nog wel gesprekje
Komt dus nog wel gesprekje
[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 24-03-2013 11:03 ]
Vettel is dus gewoon een enorme klootzak die teamorders negeert, en misbruikt om Webber voorbij te gaan, wanneer Webber dit niet meer verwacht, en dus niet correct kon verdedigen.
Dat gezeur over de dingen binnenskamers houden....
The ramblings of an idiot
Vettel is gewoon een vuile egotripper. En albers moet niet zeuren.
[ Voor 26% gewijzigd door Blitzdoctor op 24-03-2013 11:04 ]
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Ach, wat kan je anders van een duitser verwachten
"YESYESYESYESYESYESYES" na een "simpele" pole-position dat voor de punten niets doet geeft ook al aan wat voor 12-jarige in de auto zit qua gedrag....Blitzdoctor schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:03:
Vettel is gewoon een vuile egotripper.
De jongen heeft gewoon een beetje last van een God-complex. Dat zit er gewoon nog in bij die Duitsers.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Idd, moest wel lachen om die "bull fight" erbij.
Op RTL vragen ze aan Christian Horner wat "Multi 21 is". Zijn antwoord was: "Een boodschap die beide drivers zeker goed begrijpen."
"-Maar wat dan?"
"Brazilie vorig jaar, dat was ook een 21."
Waarschijnlijk een "maintain the gap"-achtig? Of posities behouden tot einde race ofzo?
"-Maar wat dan?"
"Brazilie vorig jaar, dat was ook een 21."
Waarschijnlijk een "maintain the gap"-achtig? Of posities behouden tot einde race ofzo?
[ Voor 19% gewijzigd door Harrie op 24-03-2013 11:09 ]
Zou mooi zijn als Webber in de volgende races Vettel eens een keer echt voor het blok zet. Vind Vettel echt geen aanwinst voor de F1 qua persoonlijkheid
Met zijn snelheid is niets verkeerd helaas...
Op Sky is Christian duidelijk, maarja ze kunnen er weinig aan doen.
Kan nog leuk worden bij een volgende race.
Nieuw FIA straf: "5 plaatsen gridpenalty voor de volgende race wegens negeren teamorders"
PSN-id: Chrasher
Ze kunnen er heel veel aan doen volgens mijDDX schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:08:
Op Sky is Christiaan duidelijk, maarja ze kunnen er weinig aan doen.
Trouwens goed dat Damon Hill zo door loopt te vragen.
Horner denkt er met een politiek correct antwoord mee weg te komen, maar Hill blijft doorzagen.
Zonde dat ze een herhaling van de race doen in plaats van de interviews...
Wat moeten ze doen dan, beetje boos toespreken en hij doet het gewoon nog een keer.
En ze willen Vettel ook niet kwijt.
En ze willen Vettel ook niet kwijt.
Ah, 21 zou betekenen de 2 voor de 1.
12 betekent 1 voor de 2.
12 betekent 1 voor de 2.
Multi 21 = 2 voor 1 (autonummers)
Ze hebben ook Multi 12
Ze hebben ook Multi 12
21 betekend in codetaal dat ze hun positie moeten houden ..team gedachte (uitgelegd door sky sports)
Slecht hoe Van Dam zelfs bij de herhaling feiten verkeerd heeft.
"Bij het wegrijden valt Button helemaal stil"
Nee gozer, zijn wiel zat niet vast ...
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dit lees ik net op Twitter, Webber heeft dus ook al eens gefliktRemember in 2011 Webber was ordered not to pass Vettel in the British Grand Prix - and he ignored that too.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Commentaar (van Albers maar met name Van Dam; totaal geen inhoud, verkeerde namen, mist situaties).
- Voorbeschouwing (te kort, te weinig interessante zaken)
- Nabeschouwing (samenvatting ipv persconferentie)
- RBR (Vettel en leiding)
- Mercedes (Brawn)
- Alonso (waarom niet meteen naar binnen gaan?)
- Lotus (met name de huilie actie van Raikkonen)
- McLaren (zal Perez balen van zijn overstap?)
- Force India (pitstops)
+ Actie van Hamilton; stoppen bij McLaren ipv bij Mercedes.
+ Massa tijdens de laatste stint.
+ Uhm...
- Voorbeschouwing (te kort, te weinig interessante zaken)
- Nabeschouwing (samenvatting ipv persconferentie)
- RBR (Vettel en leiding)
- Mercedes (Brawn)
- Alonso (waarom niet meteen naar binnen gaan?)
- Lotus (met name de huilie actie van Raikkonen)
- McLaren (zal Perez balen van zijn overstap?)
- Force India (pitstops)
+ Massa tijdens de laatste stint.
+ Uhm...
[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 24-03-2013 11:18 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Toen de auto van de krik kwam zag je het wiel al loszitten,Osxy schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:13:
Slecht hoe Van Dam zelfs bij de herhaling feiten verkeerd heeft.
Ronald van Dam mag van mij exit, wat een drama
Ja inderdaad "Hi! Miss you guys! Bye!"TommyGun schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:15:
/
/
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Fijne race, prima Mercedes, blunderend Force India en een duitse klootzak. Ik zeg, zet hem een race of 2 in de Torro Rosso! Van Dam en Van Dam Junior zo snel mogelijk dumpen, wat een drama dat commentaar....
[ Voor 26% gewijzigd door V3g3ta op 24-03-2013 11:19 ]
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
In de race zei hij hetzelfde.. "Button valt stil. Oh ik zie zelfs dat d'r een wiel los zit."masterslave schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:16:
[...]
Toen de auto van de krik kwam zag je het wiel al loszitten,
Ronald van Dam mag van mij exit, wat een drama
Jammer dat ik sky niet door krijg
En we zagen de monteur meteen al een kruisje slaan (
). Wel scherp van Button dat hij het meteen zag en de auto gelijk stopte, genoeg coureurs die het niet opvallen. Misschien nog via de teamradio omgeroepen?
Ik vond het een gave race, maar wel zonde van Vettel. Ik snap dat hij zich sneller voelde en dat hij sneller was (net als Rosberg), Hamilton zei ook helemaal terecht dat Nico daar (op het podium) eigenlijk hoorde te staan maar die had hij niet zomaar voorbij laten gaan: dus, te weinig brandstof aan het einde. Wel gaaf om te zien hoe die auto is gegroeid en hoe Hamilton zich zo snel aanpast, blijft een goede coureur.
Edit: reactie op masterslave
Ik vond het een gave race, maar wel zonde van Vettel. Ik snap dat hij zich sneller voelde en dat hij sneller was (net als Rosberg), Hamilton zei ook helemaal terecht dat Nico daar (op het podium) eigenlijk hoorde te staan maar die had hij niet zomaar voorbij laten gaan: dus, te weinig brandstof aan het einde. Wel gaaf om te zien hoe die auto is gegroeid en hoe Hamilton zich zo snel aanpast, blijft een goede coureur.
Edit: reactie op masterslave
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Hahaha, leuke straf zou dat zijn inderdaad. Eind van de middag maar even de BBC samenvatting aanzetten, hier moet meer drama uit te halen zijn.V3g3ta schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:18:
Fijne race, prima Mercedes, blunderend Force India en een duitse klootzak. Ik zeg, zet hem een race of 2 in de Torro Rosso!
Ergens hoop ik nu dat in de laatste race Vetteltje een Multi12 nodig heeft om het WK binnen te halen en Webber deze dan heerlijk negeert
Dat zou prachtig zijn!Sleepie schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:19:
Ergens hoop ik nu dat in de laatste race Vetteltje een Multi12 nodig heeft om het WK binnen te halen en Webber deze dan heerlijk negeert
Webber doet het op de pers conferentie nog eens over. Jammer dat ik die net te laat weer terug inschakel, heb Vettel niet gehoord.
@DDX: ah dat had ik gemist. Maar ja, dat is natuurlijk niks waard.
@DDX: ah dat had ik gemist. Maar ja, dat is natuurlijk niks waard.
[ Voor 21% gewijzigd door Harrie op 24-03-2013 11:23 ]
Verwijderd
Schitterende tweet van Alonso:
Fernando Alonso @alo_oficial
Today that I'm not in the podium I'm missing a good moment..! I will try not leave them alone again ...
)) #goodMood
Today that I'm not in the podium I'm missing a good moment..! I will try not leave them alone again ...
Haha, niceVerwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:23:
Schitterende tweet van Alonso:
Today that I'm not in the podium I'm missing a good moment..! I will try not leave them alone again ...)) #goodMood
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Klopt. Nadat RB zijn nieuwe voorvleugel eraf haalde om aan Vettel te geven. Die had zijn versie al stukgereden toen. Dus hij had er alle reden voor om het team toen maar even te negeren.Pierre61 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:14:
[...]
Dit lees ik net op Twitter, Webber heeft dus ook al eens geflikt
RTL Duitsland vertaalt on the fly. Wel irritant als je Engels beter is dan je Duits.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hami mag trouwens blij zijn dat de McLaren pitbox voor de Mercedesbox zit.
[ Voor 54% gewijzigd door enchion op 24-04-2013 20:50 ]
How do you save a random generator ?
Mark moet nu oppassen wat hij zegt, hij stopt dus maar 
Als antwoord op de vraag of hij excuses aanneemt.
edit: en hij ging nog even door, gaat nu even rustig surfen en hopenlijk daarna weer beetje gekalmeerd
edit2: en team foto's gaan dit keer niet door bij redbull
Als antwoord op de vraag of hij excuses aanneemt.
edit: en hij ging nog even door, gaat nu even rustig surfen en hopenlijk daarna weer beetje gekalmeerd
edit2: en team foto's gaan dit keer niet door bij redbull
[ Voor 75% gewijzigd door DDX op 24-03-2013 11:49 ]
Haha idd wat een actie zegenchion schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:36:
Hami mag trouwens blij zijn dat de McLaren pitbox voor de Mercedesbox zit.
Ladies and gentleman, hierbij verklaar ik het 2013 politieke seizoen in de formule 1 als geopend. Een beetje vroeg, maar waarom ook niet?
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Webber had eigenlijk gewoon met hand en tand z'n positie moeten verdedigen. Of bij de eerste poging van Vettel de deur dicht moeten klappen. Dan maar het risico dat ze er samen hadden afgelegen. Dan had Webber kunnen schermen met de orders die ze hadden gekregen en het niet verwacht had. Maar dit bewijst maar weer dat Webber een betere teamspeler is door de boel niet op de spits te drijven.
Wat ontzettend jammer dat we in race 2 van het seizoen al zulk geneuzel te zien krijgen bij de teams.
In mijn beleving zitten we nog steeds naar een race te kijken en niet naar een vooraf afgesproken optocht.
Echt onzinnig. Zonde van de beleving. Noem het dan geen race meer.
Ik snap dat er teamorders kunnen zijn aan het eind van het seizoen als een coureur meer punten nodig heeft dan zijn teamgenoot om voor de WK titel te kunnen gaan. Maar dit gaat in race twee gewoon helemaal nergens meer over.
In mijn beleving zitten we nog steeds naar een race te kijken en niet naar een vooraf afgesproken optocht.
Echt onzinnig. Zonde van de beleving. Noem het dan geen race meer.
Ik snap dat er teamorders kunnen zijn aan het eind van het seizoen als een coureur meer punten nodig heeft dan zijn teamgenoot om voor de WK titel te kunnen gaan. Maar dit gaat in race twee gewoon helemaal nergens meer over.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
China is BBC-uitgezonden, toch?
YezzzzNilsinho schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:11:
China is BBC-uitgezonden, toch?
Vreemde keuzes van Sport1 weer deze race. Okee de voorbeschouwing was 2x zo lang, maar nog steeds veel te kort. Commentaar van van Dam was ook weer om te huilen. Heeft deze man eigenlijk wel afiniteit met motorsport of zit 'ie daar gewoon voor de centen?
Gelukkig maakte de race alles goed (of iig beter). Eindelijk weer een race die van begin tot einde boeiend was en je niet zomaar even boodschappen kon gaan doen en terug komen zonder wat gemist te
Haalde Vettel Webber nou in aan de buitenkant van de witte streep? Dat zou toch technisch gezien buiten de baan geweest zijn dan.. hoe dan ook, ik hoop dat deze (steeds arroganter wordende) duitser gauw op zijn plek gezet word.. Misschien een paar races uitvallen om eraan herinnert te worden dat hij niet onsterfelijk is?
Gelukkig maakte de race alles goed (of iig beter). Eindelijk weer een race die van begin tot einde boeiend was en je niet zomaar even boodschappen kon gaan doen en terug komen zonder wat gemist te
Haalde Vettel Webber nou in aan de buitenkant van de witte streep? Dat zou toch technisch gezien buiten de baan geweest zijn dan.. hoe dan ook, ik hoop dat deze (steeds arroganter wordende) duitser gauw op zijn plek gezet word.. Misschien een paar races uitvallen om eraan herinnert te worden dat hij niet onsterfelijk is?
Het laat in ieder geval zien dat Horner geen teambaas is, maar een lakei in dienst van Vettel. Hij heeft namelijk de kans gehad om direct na de inhaalmanoeuvre Vettel op zijn nummer te zetten, maar doet dat niet, en ook de rest van de race niet.
Erg jammer. Die krokodilletranen van Vettel dat hij het eigenlijk niet verdiend heeft en andere blablabla maakt het alleen maar hypocrieter. Ik hoop dat Webber de volgende keer gewoon Vettel van de baan ramt en hem dat ook duidelijk maakt. Je blijft op 2s achterstand of ik doe een Senna tegen je.
Erg jammer. Die krokodilletranen van Vettel dat hij het eigenlijk niet verdiend heeft en andere blablabla maakt het alleen maar hypocrieter. Ik hoop dat Webber de volgende keer gewoon Vettel van de baan ramt en hem dat ook duidelijk maakt. Je blijft op 2s achterstand of ik doe een Senna tegen je.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die witte streep dient er toch alleen voor als afbakening voor auto's die uit de pitsstraat komen? Voor auto's die al op de baan zijn betekent die streep toch niets?Hakkow schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:20:
Dat is inderdaad wel vreemd ja. Misschien heeft hij zich maar even ingehouden om hem later op zijn nummer te zetten.gambieter schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:25:
Het laat in ieder geval zien dat Horner geen teambaas is, maar een lakei in dienst van Vettel. Hij heeft namelijk de kans gehad om direct na de inhaalmanoeuvre Vettel op zijn nummer te zetten, maar doet dat niet, en ook de rest van de race niet.
Volgens mij was het Hamilton die zie dat Rosberg op het podium had moeten staan. Of heeft Vettel dat later ook gezegd?Erg jammer. Die krokodilletranen van Vettel dat hij het eigenlijk niet verdiend heeft en andere blablabla maakt het alleen maar hypocrieter. Ik hoop dat Webber de volgende keer gewoon Vettel van de baan ramt en hem dat ook duidelijk maakt. Je blijft op 2s achterstand of ik doe een Senna tegen je.
Volgens mij heb je daar gelijk in.Sagaris schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:25:
[...]
Die witte streep dient er toch alleen voor als afbakening voor auto's die uit de pitsstraat komen? Voor auto's die al op de baan zijn betekent die streep toch niets?
[ Voor 14% gewijzigd door Gé Brander op 24-03-2013 12:28 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Newey was in het achterkamertje wel wat strenger tegen Vettel.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik bedoelde meer de lijn daarvoor, die langs de pitmuur loopt. Heb het even terug gezocht, en hij zat er met 2 wielen overheen.. Volgens mij mag dat wel:Sagaris schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:25:
[...]
Die witte streep dient er toch alleen voor als afbakening voor auto's die uit de pitsstraat komen? Voor auto's die al op de baan zijn betekent die streep toch niets?
Aaah, dat daar een witte lijn zit. Nooit door gehad.Hakkow schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:39:
[...]
Ik bedoelde meer de lijn daarvoor, die langs de pitmuur loopt. Heb het even terug gezocht, en hij zat er met 2 wielen overheen.. Volgens mij mag dat wel:
[afbeelding]
Barrichello heeft Schumacher (het 'in-de-muur-duw-incident') ook over die lijn ingehaald, daar is ook niets over gezegd. Al was er in dit geval wel een ander, groter issue at hand.
Lijkt mij dat dat gewoon mag inderdaad.
[ Voor 24% gewijzigd door Sagaris op 24-03-2013 12:43 ]
Webber schijnt ook nog even zijn middelste vinger uit zijn cockpit hebben gezwaaid. Het is niet heel duidelijk, maar je ziet wel iets:
YouTube: Formula 1 Malaysia 2013 Vettel passes Webber
YouTube: Formula 1 Malaysia 2013 Vettel passes Webber
Dan heb je andere beelden gezien dan ikMcBoom schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:58:
Webber had eigenlijk gewoon met hand en tand z'n positie moeten verdedigen. Of bij de eerste poging van Vettel de deur dicht moeten klappen. Dan maar het risico dat ze er samen hadden afgelegen. Dan had Webber kunnen schermen met de orders die ze hadden gekregen en het niet verwacht had. Maar dit bewijst maar weer dat Webber een betere teamspeler is door de boel niet op de spits te drijven.
Ook heeft Webber wel eens teamorders geschonden of minder collegiaal gehandeld. Denk aan Brazilie vorig jaar en Silverstone 2011:
YouTube: F1 2011 Red Bull's team order to Webber 'Maintain the Gap' - Silverstone 2011.mp4
Ik snap dan ook niet dat er nu zo sterk geageerd wordt tegen Vettel, want Webber is er ook schuldig aan geweest. En daar hoor je niemand meer over.
Ik denk dat het grote verschil nu is dat je ziet dat een ander team dezelfde teamorders geeft en dat daar wel naar geluisterd wordt. En laten we wel zijn: de wereldkampioen schoppen is natuurlijk makkelijk
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik zie het inderdaad ook meer zo ja. Iedereen heeft het over het onrecht wat Webber is aangedaan (en dat commentaar is terecht), maar eigenlijk geeft Vettel gewoon een hele dikke vinger aan Newey en Horner. En dat zou ik hem wel eens goed duidelijk maken als duo Newey en Horner zijnde.gambieter schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:25:
Het laat in ieder geval zien dat Horner geen teambaas is,
Horner is niet een lakei van Vettel, maar wel van Red Bull en de sponsors. Horner moet rekening houden met de politiek rondom zo'n team en de geldstromen die daar mee gemoeid zijn. Persoonlijk vind ik het al best okey dat de mannen over de board radio en voor de camera hun onvrede tonen over deze situatie en ook redelijk duidelijke taal spreken.maar een lakei in dienst van Vettel. Hij heeft namelijk de kans gehad om direct na de inhaalmanoeuvre Vettel op zijn nummer te zetten, maar doet dat niet, en ook de rest van de race niet.
En hoe het ook zij.....ze moeten nog wel het een en ander goed afspreken tussen de heren coureurs en Newey/Horner.
Ze zullen het niet doen i.v.m. de belangen van het WC en CC, maar wat zou het verdiend zijn om Da Costa een race te laten rijden om Vettel even te laten zien wie de baas is in het team...zimbab schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:16:
[...]
Ik zie het inderdaad ook meer zo ja. Iedereen heeft het over het onrecht wat Webber is aangedaan (en dat commentaar is terecht), maar eigenlijk geeft Vettel gewoon een hele dikke vinger aan Newey en Horner. En dat zou ik hem wel eens goed duidelijk maken als duo Newey en Horner zijnde.
Zo, van der Garde kan net zo goed het stuur thuis laten, die rijdt geen pepernoot. Alhoewel 17e gefinished is niet zo slecht als je als laatste (
) er aan begint.
Ik heb net (heb Sport1 op de start van de race op pauze gezet en ben pas vanaf half 12 de race gaan kijken) de race dus gezien, fantastisch om dat te zien die spanningen tussen de teams onderling, Rosberg die Hamilton telkens voorbij wilde maar dat niet mocht, benzine sparen om te zorgen dat Hamilton niet gediskwalificeerd werd (wtf? Moet je een minimun inhoud hebben aan het einde vd race?) maar de inhaalslag van Vettel bij Webber was wel erg mooi om te zien!
Let erop, heb er geen enkel verstand van, maar ik vind het wel gaaf om het te kunnen zien. (thnks Sport1
)
Ik heb net (heb Sport1 op de start van de race op pauze gezet en ben pas vanaf half 12 de race gaan kijken) de race dus gezien, fantastisch om dat te zien die spanningen tussen de teams onderling, Rosberg die Hamilton telkens voorbij wilde maar dat niet mocht, benzine sparen om te zorgen dat Hamilton niet gediskwalificeerd werd (wtf? Moet je een minimun inhoud hebben aan het einde vd race?) maar de inhaalslag van Vettel bij Webber was wel erg mooi om te zien!
Let erop, heb er geen enkel verstand van, maar ik vind het wel gaaf om het te kunnen zien. (thnks Sport1
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid PtsQuad schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:54:
Zo, van der Garde kan net zo goed het stuur thuis laten, die rijdt geen pepernoot. Alhoewel 17e gefinished is niet zo slecht als je als laatste () er aan begint.
[knip]
15 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 55 +1 Lap 22
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 24-03-2013 13:57 ]
Testing, one, two ...
Haha het viel me op dat Webber op het podium uit frustratie niet wacht tot de vips weg zijn maar al meteen begint te spuiten
I served in a company of heroes.
Ja, na de race (en ook na kwalificatie) moet er een benzine sample afgedragen worden aan de FIA, om te kijken of de inhoud nog wel allemaal regulier is.Quad schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:54:
Zo, van der Garde kan net zo goed het stuur thuis laten, die rijdt geen pepernoot. Alhoewel 17e gefinished is niet zo slecht als je als laatste () er aan begint.
Let erop, heb er geen enkel verstand van, maar ik vind het wel gaaf om het te kunnen zien. (thnks Sport1)
Haha, vond het ook al raar dat hij niet even wachtte. Kon alleen niet goed zien of een van die gasten nou een volle lading kreeg, of dat hem bespaard werd.Vuvuzela schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:58:
Haha het viel me op dat Webber op het podium uit frustratie niet wacht tot de vips weg zijn maar al meteen begint te spuiten![]()
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door Sagaris op 24-03-2013 14:00 ]
Hm oké, 'dopingcontroles' dus 
Vriendin van Hamilton is ook mooi vrouwtje haha.
Red Bull het beste team vandaag, Mercedes er vlak achter en Ferrari heeft een beetje pech gehad.
Ohja, geweldig overigens van Hamilton
Vriendin van Hamilton is ook mooi vrouwtje haha.
Red Bull het beste team vandaag, Mercedes er vlak achter en Ferrari heeft een beetje pech gehad.
Ohja, geweldig overigens van Hamilton
[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 24-03-2013 14:23 ]
⏩ PVOutput☀️
Nope, hij kreeg de volle lading en ik het idee dat hij het ook niet zo heeel leuk vond.Sagaris schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:59:
[...]
Ja, na de race (en ook na kwalificatie) moet er een benzine sample afgedragen worden aan de FIA, om te kijken of de inhoud nog wel allemaal regulier is.
[...]
Haha, vond het ook al raar dat hij niet even wachtte. Kon alleen niet goed zien of een van die gasten nou een volle lading kreeg, of dat hem bespaard werd.
Is de persconferentie nog ergens te zien?
Ik snap überhaupt die teamorders van vandaag niet. Rosberg had Hamilton makkelijk in kunnen halen (hij moest praktisch remmen om er niet voorbij te gaan) en die inhaalactie van Vettel zag je ook al vanaf de eerste stint aankomen. Dus waarom het team per se Webber wilde laten winnen, is me een raadsel. Net als bij Rosberg/Hamilton.
Overigens vind ik het ook best naïef van Webber en het team. Hij kwam er alleen voor omdat Vettel eerder naar droog ging, maar was verder trager. Vervolgens heeft Horner Vettel de hele race tegen 'm gezegd dat'ie er niet voorbij mag (kostte hem ook nog een plek bij de pitstops).
Als Webber nou de volgende keer wat doorrijdt, dan is deze discussie ook niet nodig.
Overigens vind ik het ook best naïef van Webber en het team. Hij kwam er alleen voor omdat Vettel eerder naar droog ging, maar was verder trager. Vervolgens heeft Horner Vettel de hele race tegen 'm gezegd dat'ie er niet voorbij mag (kostte hem ook nog een plek bij de pitstops).
Als Webber nou de volgende keer wat doorrijdt, dan is deze discussie ook niet nodig.
[ Voor 35% gewijzigd door MrSleeves op 24-03-2013 15:06 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ze hebben maar 8 motoren tot hun beschikking voor het hele seizoen. Als je een 1-2 kan eindigen zonder elkaar aan gort te rijden. Als je dat veilig heb staan is het strategisch de motoren te sparen. Het is een onderdeel van het huidige F1
Ik vind het uit de categorie: achter de SC starten als het miezert..
En ik vind het een slechte ontwikkeling dat een duidelijk snellere coureur (Vettel en Rosberg) zich moet inhouden omdat het team bang is dat de banden het niet uithouden (wat totaal geen probleem bleek).
En ik vind het een slechte ontwikkeling dat een duidelijk snellere coureur (Vettel en Rosberg) zich moet inhouden omdat het team bang is dat de banden het niet uithouden (wat totaal geen probleem bleek).
[ Voor 60% gewijzigd door MrSleeves op 24-03-2013 15:21 ]
Het team wilde Webber niet laten winnen, het wilde een 1-2 en de deal is dat degene die voorligt na de laatste pitstop niet een mes in de rug krijgt van zijn teamgenoot. Dat weet Vettel echt wel, en als hij wil winnen moet hij maar zorgen er voor de laatste pitstop er voorbij te zijn.MrSleeves schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:03:
Dus waarom het team per se Webber wilde laten winnen, is me een raadsel. Net als bij Rosberg/Hamilton.
Webber ging er vanuit dat Vettel te vertrouwen was. Verkeerde verwachting, Vettel is gewoon achterbaks en doet dan achteraf net of het een misverstand was. Ja ja...Als Webber nou de volgende keer wat doorrijdt, dan is deze discussie ook niet nodig.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zag het als gezonde onderlinge concurrentie, maar blijkbaar heb ik het mis
⏩ PVOutput☀️
Dat was het geweest als Webber had geweten dat Vettel zich niet aan de afspraken/teamorders zou houden. Nu is het alsof je gaat voetballen, je vrije doorgang hebt naar de goals en dan onderuit geschoffeld wordt door je teamgenoot omdat die de goal wil scoren.Quad schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:45:
Ik zag het als gezonde onderlinge concurrentie, maar blijkbaar heb ik het mis
Ik hoop dat Webber een volgende keer gewoon Vettel naast de baan ramt, en dan glimlacht en zegt "ik had niet verwacht dat je weer zo dom zou zijn"
[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 24-03-2013 15:52 ]
Ach kom, Webber is van het zelfde laken een pak. Hij heeft dezelfde actie ook al eens gedaan.gambieter schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:41:
[...]
Webber ging er vanuit dat Vettel te vertrouwen was. Verkeerde verwachting, Vettel is gewoon achterbaks en doet dan achteraf net of het een misverstand was. Ja ja...
In de F1 moeten gewoon de racers uit hetzelfde team gewoon tegen elkaar kunnen racen zonder dat de teams rare fratsen verzinnen. We zitten toch racen te kijken? Of een optocht?
De teamorders zijn te begrijpen. Hoeveel gevechten tussen Vettel en Webber hebben we gezien, waarbij uiteindelijk beide RB's in de grindbak eindigden? Juist. Dat wil het team voorkomen. Same with Hamilton/Rosberg/Brawn bij Mercedes.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Volgens mij hier nog niet gemeld, maar het was dus Ferrari's beslissing om Alonso buiten te houden, niet de beslissing van Fernando zelf.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/21916318
Punten maximalisatie, that's all. Geen excuus om team orders te negeren. Walgelijk ventje, die Vettel.Destruction schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:06:
De teamorders zijn te begrijpen. Hoeveel gevechten tussen Vettel en Webber hebben we gezien, waarbij uiteindelijk beide RB's in de grindbak eindigden? Juist. Dat wil het team voorkomen. Same with Hamilton/Rosberg/Brawn bij Mercedes.
Zal je zien dat hij een volgende race Mark kan laten winnen en zo laten zien wat een goede gast hij is...
Het leek opzich goed te gaan en het had een 2e pitstop in 4 rondes gescheeld. Maar raakte de gene die hem inhaalde (webber) niet zijn vleugel?Sagaris schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:34:
Volgens mij hier nog niet gemeld, maar het was dus Ferrari's beslissing om Alonso buiten te houden, niet de beslissing van Fernando zelf.
Alonso tikte de Red Bull die voor hem reed heel licht aan, maar meer omdat die Red Bull erg langzaam reed en niet omdat hij zich had verremd voor zover ik het kon zien in de replayMcdeath schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:44:
Het leek opzich goed te gaan en het had een 2e pitstop in 4 rondes gescheeld. Maar raakte de gene die hem inhaalde (webber) niet zijn vleugel?
Ben ik hier trouwens de enige die het terecht vindt dat Vettel er voorbij ging
Levert alleen maar gevaarlijke situaties op
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Mooie race vandaag. Dat politieke geleuter gaat ergens in het seizoen nog wel een staartje krijgen schat ik zo. En met Alonso was echt weer een Italiaanse move. Manman, daar zouden ze eigenlijk een reprimande voor moeten krijgen voor het in gevaar brengen van hun coureur en zijn collega's. Zeker als je een akkefietje zoals dat met Massa in je boeken hebt staan.
Ik heb de race gekeken dit keer met behulp van Usenet en eens een versie van Sport1 geprobeerd Laat ik het zo zeggen, ik heb medelijden met iedereen die een abbo heeft en daar aan vast zit.
Ik heb de race gekeken dit keer met behulp van Usenet en eens een versie van Sport1 geprobeerd Laat ik het zo zeggen, ik heb medelijden met iedereen die een abbo heeft en daar aan vast zit.
Verwijderd
Nou niet de enige denk ik maar wel met de verkeerde mening.nero355 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:48:
[...]
Ben ik hier trouwens de enige die het terecht vindt dat Vettel er voorbij gingRosberg had ook hetzelfde moeten doen IMHO : Niks zo irritant als een teamie die voor je rijdt die langzamer is of achter je rijdt en sneller is...
Levert alleen maar gevaarlijke situaties op
Nee. Hij brak af door de verandering van luchtdruk/stroming toen Webber voor hem kwam te rijden.Mcdeath schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:44:
[...]
Het leek opzich goed te gaan en het had een 2e pitstop in 4 rondes gescheeld. Maar raakte de gene die hem inhaalde (webber) niet zijn vleugel?
Als het andersom was gebeurd was Vettel compleet uit z'n plaat gegaan, denk dat Webber in vergelijking tot Vettel nog erg netjes bleef.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:51:
[...]
Nou niet de enige denk ik maar wel met de verkeerde mening.Als je gewoon je orders krijgt en er zit in de verste verte niemand verder voor of achter je waarmee je een voordeel of nadeel kan behalen dan heb je als coureur gewoon je werk te doen waar je voor betaald word en wat je gezegd word en ga je niet je teammaat een naaistreek leveren.
[ Voor 45% gewijzigd door Osxy op 24-03-2013 19:07 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Hoe je daar bij kom geen idee, je zit nergens aan vast. Het is per maand opzegbaar.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:49:
ik heb medelijden met iedereen die een abbo heeft en daar aan vast zit.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
Is dat wat het commentaar van Sport 1 er van maakte? Dat klopt maar half. Zoals Sagaris al zei is het inderdaad waar dat er na de race een minimale hoeveelheid nog in de tank moet zitten zodat de FIA de samenstelling van de benzine kan controleren, maar dat is maar één liter. Als het daarop aan komt heb je sowieso al een probleem, en dat was hier ook het geval. Mercedes had gerekend op meer regen en de hoeveelheid brandstof daarop aangepast, helaas voor hen was het droog, reden de auto's harder en verbruikten ze dus meer brandstof dan verwacht. Lewis moest dus brandstof sparen omdat hij anders domweg te weinig brandstof had gehad om het einde van de race te halen. Volgens Ross Brawn was dat bij Rosberg ook het geval, maar als je ziet hoe gemakkelijk hij heel dicht achter Hamilton bleef rijden vraag je je toch af of Rosberg niet meer brandstof bij zich had dan Hamilton en dus derde had kunnen worden.Quad schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:54:
benzine sparen om te zorgen dat Hamilton niet gediskwalificeerd werd (wtf? Moet je een minimun inhoud hebben aan het einde vd race?)
De reden voor teamorders bij zowel Mercedes als Red Bull hebben niks met de individuele coureurs te maken overigens. De voorkeur ging niet uit naar Hamilton of Webber. Waar het om gaat is dat inhaalmaneuvres altijd het risico kennen dat de auto's elkaar raken met alle gevolgen van dien. Als er een coureur van een ander team ingehaald moet worden is dat het risico waard, en mocht het fout gaan heb je als team altijd nog een andere auto in de strijd. Als twee coureurs van hetzelfde team met elkaar de strijd aan gaan heeft het team daar niks aan, en als het fout gaat is voor het team alles verloren. Vandaar dat teams in zo'n geval vaak teamorders toepassen. Soms wordt de langzamere coureur gevraagd de ander makkelijk voorbij te laten, soms wordt de snellere coureur gevraagd er achter te blijven, dat hangt maar net van de situatie af. Teamorders zijn toegestaan, maar mogen de overwinning van een race of het kampioenschap niet bepalen. Red Bull mocht in dit geval wel aan Vettel vragen om achter Webber te blijven (dan blijft de situatie zoals die is en bepalen zij het niet), maar niet aan Webber vragen om Vettel voorbij te laten. Bij Mercedes hadden ze wel de mogelijkheid om Hamilton te vragen Rosberg voorbij te laten omdat die overduidelijk sneller was, waarom ze dat niet gedaan hebben is mij ook niet duidelijk.
Verwijderd
Dan heb ik dus geen medelijden met je?Pierre61 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:06:
[...]
Hoe je daar bij kom geen idee, je zit nergens aan vast. Het is per maand opzegbaar.
Vroeg ik daarom, nee. Maar ontopic ik hoop dat Vettel toch een keer door Webber gaan de baan gerost wordt.
Ik heb zeer genoten van deze race. Goed om te zien dat Mercedes met een lage fuel load nog redelijk mee kan doen (ik ben Hamilton fan).
Guido/Caterham: Leuk om de race uit te rijden. Hopelijk komt de vooruitgang in Europa.
Force India: Bizar die pit stops en andere missers dit weekend
Williams/Sauber: Was de rijders keuze OK?
McLaren: Come on, dat je een keer een fout maakt bij het bevestigen van een wiel is een serieus ding, maar dat je dezelfde fout weer maakt is bijzonder.
Ferrari: Dom, dom , dom om Alonso niet binnen te halen. Ik was erg verbaasd toen hij door reed. Massa heeft netjes alles opgepakt wat anderen lieten vallen.
De teamorders bij Red Bull en Mercedes kan ik alleen afwijzen. De snelste auto moet winnen. Die gasten zijn behendig genoeg om elkaar ruimte te geven en een eerlijke strijd te voeren. Pas bij do or die acties gaat het fout. Zo kon je zien dat Vettel het risico nam om Webber in te halen terwijl dit niet de afspraak was, DAT is gevaarlijk.
Hamilton en Rosberg laten elkaar wel leven, maar het was mijn inziens een beslissing van het team om Hamilton te laten winnen (van Rosberg). Hij is uiteindelijk degene die het team beter moet maken.
Guido/Caterham: Leuk om de race uit te rijden. Hopelijk komt de vooruitgang in Europa.
Force India: Bizar die pit stops en andere missers dit weekend
Williams/Sauber: Was de rijders keuze OK?
McLaren: Come on, dat je een keer een fout maakt bij het bevestigen van een wiel is een serieus ding, maar dat je dezelfde fout weer maakt is bijzonder.
Ferrari: Dom, dom , dom om Alonso niet binnen te halen. Ik was erg verbaasd toen hij door reed. Massa heeft netjes alles opgepakt wat anderen lieten vallen.
De teamorders bij Red Bull en Mercedes kan ik alleen afwijzen. De snelste auto moet winnen. Die gasten zijn behendig genoeg om elkaar ruimte te geven en een eerlijke strijd te voeren. Pas bij do or die acties gaat het fout. Zo kon je zien dat Vettel het risico nam om Webber in te halen terwijl dit niet de afspraak was, DAT is gevaarlijk.
Hamilton en Rosberg laten elkaar wel leven, maar het was mijn inziens een beslissing van het team om Hamilton te laten winnen (van Rosberg). Hij is uiteindelijk degene die het team beter moet maken.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Ik vind het een slap excuus en de teamorders zorgen er nu voor dat er bij de top 4 niemand blij is. Ik kijk F1 voor de race, niet voor een optocht en iedereen die alles maar spaart om de race uit te rijden.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:07:
[...]
De reden voor teamorders bij zowel Mercedes als Red Bull hebben niks met de individuele coureurs te maken overigens. De voorkeur ging niet uit naar Hamilton of Webber. Waar het om gaat is dat inhaalmaneuvres altijd het risico kennen dat de auto's elkaar raken met alle gevolgen van dien.
En het is niet zomaar langzamer, Rosberg moest echt oppassen dat'ie er niet bij Hamilton achterop reed. Die had zonder moeite in kunnen halen en dat ook moeten doen.
Had het laatste stuk opgenomen: relaxed dat ik dan ook nog het commentaar uit kan zetten..
Het probleem is hier dat de snelste rijders rustig aan moeten doen om banden te sparen (zie Red Bull rijders die Mercedes aan het begin steeds dichterbij zien komen, tot Mercedes de cliff raakt en Red Bull weer uitloopt) en de race uit te kunnen rijden (zie de team orders aan Hamilton en Rosberg (?) dat ze moesten coasten). Naar mijn mening is dat belachelijk (vooral dat laatste) en heeft dat niks met racen te maken.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:07:
[...]
De reden voor teamorders bij zowel Mercedes als Red Bull hebben niks met de individuele coureurs te maken overigens. De voorkeur ging niet uit naar Hamilton of Webber. Waar het om gaat is dat inhaalmaneuvres altijd het risico kennen dat de auto's elkaar raken met alle gevolgen van dien.
Dat gezegd hebbende vind ik dat Mercedes het beter aanpakte dan Red Bull. Ze hebben Rosberg rustig uitgelegd waarom hij Hamilton niet voorbij mocht ("Hamilton kan ook sneller, maar we moeten brandstof sparen"). Dat soort orders heb ik richting Vettel niet gehoord. Aan de andere kant heeft Webber het over "Multi 21", wat dus op een 2-1 zou duiden ipv een 1-2 zoals het nu is afgelopen. Als dat waar is (en Vettel dat ook heeft gehoord), heeft Webber er nu een van Vettel tegoed (een overwinning dus), want dan was dit nogal een Schumacher-actie
Maar goed, bij Red Bull is er geen 1e rijder (formeel dan, Vettel heeft die rol gevoelsmatig wel naar zich toe getrokken op basis van resultaten). Bij veel andere teams heb je wel een 1e rijder en de 2e rijder staat in zijn dienst, dat is tenminste duidelijk. Bij Mercedes heb je nu zo'n zelfde situatie. Rosberg was zelfs wat sneller dan Hamilton, maar moet toch achter hem eindigen. Op Sky vroegen ze zich hardop af of Hamilton die 1e plek heeft bedongen toen hij naar Mercedes ging.
Hoe dan ook: we hebben nu 2x teamorders gezien: een keer mocht en ging de snellere er niet langs en daar is nu niemand blij met de uitslag, een keer mocht de snellere er niet langs (?) en deed hij het wel en daar is het nu oorlog
Daar ben ik het ook wel mee eens en ik snap de frustratie van Mark Webber ook volkomen. Als het team je zegt dat jullie beiden rustig aan moeten doen en de race in deze slagvolgorde uit te rijden... Je zet je motor een paar tandjes rustiger om hem te sparen en brandstof te sparen (en je banden ook nog 's), dan verwacht je niet een battle met je teamgenoot aan te moeten gaan. Maar ik vraag me desondanks af: had Vettel nu wel of niet een bandenprobleem?Als er een coureur van een ander team ingehaald moet worden is dat het risico waard, en mocht het fout gaan heb je als team altijd nog een andere auto in de strijd. Als twee coureurs van hetzelfde team met elkaar de strijd aan gaan heeft het team daar niks aan, en als het fout gaat is voor het team alles verloren. Vandaar dat teams in zo'n geval vaak teamorders toepassen. Soms wordt de langzamere coureur gevraagd de ander makkelijk voorbij te laten, soms wordt de snellere coureur gevraagd er achter te blijven, dat hangt maar net van de situatie af. Teamorders zijn toegestaan, maar mogen de overwinning van een race of het kampioenschap niet bepalen. Red Bull mocht in dit geval wel aan Vettel vragen om achter Webber te blijven (dan blijft de situatie zoals die is en bepalen zij het niet), maar niet aan Webber vragen om Vettel voorbij te laten. Bij Mercedes hadden ze wel de mogelijkheid om Hamilton te vragen Rosberg voorbij te laten omdat die overduidelijk sneller was, waarom ze dat niet gedaan hebben is mij ook niet duidelijk.
Dus ja, Vettel heeft wat goed te maken, dat zit niet goed bij dat team. En Mercedes (RBR wat mij betreft ook) moet duidelijk zijn wie de 1e rijder is, want ik snap daar echt niet waarom Nico er niet langs mocht? Hij was zoveel sneller dat hij er met DRS makkelijk veilig langs had gekund.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Als je in je verhaal van McLaren overal Mercedes maakt, dan begint het te kloppen 
Net als Hamilton vanochtend verwar je de twee teams
Net als Hamilton vanochtend verwar je de twee teams
Dat zal inderdaad de oorzaak zijn: de stop van Hamilton bij McLaren
[ Voor 47% gewijzigd door Grrrrrene op 24-03-2013 20:25 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Hij maakte het er niet makkelijker op
Maar bij RedBull is wel vrij duidelijk dat Vettel de eerste rijder is, krijgt over het algemeen als eerste de updates op de auto (twee jaar geleden kwam dat een paar keer voor).
[ Voor 17% gewijzigd door Arjan90 op 24-03-2013 20:28 ]
Kom op mensen, het is pas de 2e race en dan al teamorders gaan geven? Red Bull had sowieso wel de 1-2 gepakt en Mercedes de 3-4. In welke volgorde maakt ik deze fase van het kampioenschap toch nog geen fluit uit?!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.