Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[F1] Seizoen 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 83 Laatste
Acties:
  • 256.773 views

Onderwerpen

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ligt er natuurlijk aan of je ook het rijderskampioenschap wil winnen ;) Het is cliché, maar aan het eind van het seizoen sla je jezelf voor je kop als je door "netjes" je teammaat in race 1 of 2 de overwinning te geven (of p3 in het geval van Mercedes) het kampioenschap mist :) Het zijn gewoon 22 egootjes die daar rondrijden en het gaat ze maar om 1 ding.

Wat dat betreft ben ik benieuwd of Vettel inderdaad wat terugdoet voor Webber en Hamilton voor Rosberg.

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 24-03-2013 20:56 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
pjlgt schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:53:
Kom op mensen, het is pas de 2e race en dan al teamorders gaan geven? Red Bull had sowieso wel de 1-2 gepakt en Mercedes de 3-4. In welke volgorde maakt ik deze fase van het kampioenschap toch nog geen fluit uit?!
Zijn punten aan het eind van het seizoen meer waard? Voor een sportman (of eigenlijk voor iedereen die iets wil bereiken) is het best haalbare resultaat het enige wat telt.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De vraag is volgens mij hoe je de sport ziet. Zie je 22 coureurs? Of zie je 11 teams?

Ik kijk F1 als teamsport, en vind de achtergrond van de teams en het werk wat ze verzetten fascinerend. Wie er rijdt boeit me niet, de plekken van de teams wel. Teamorders zijn in dat licht gewoon ok.

Kijk je naar het individu, ja, dan kan het vervelend zijn.

EDIT: ik bekijk als als voetbalspeler die een pingel versiert, maar de bal moet afstaan aan degene in het team die penalty's neemt, ondanks dat hij hem ook makkelijk er in kan schoppen.

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 24-03-2013 21:52 ]

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 20:14

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Zoals de teams het zien is het eerst een team sport en daarna komt t individu. Rijders zelf zien t natuurlijk liever andersom.

Maar die gasten zijn gewoon indienst van de teams, dus moeten ze wel luisteren. Vettel doet dat niet en komt er nog mee weg ook. Dat laat wel zien wat z'n positie is binnen t team na 3 wereldkampioenschappen. Ook niet gek natuurlijk.

Voor ons als kijkers levert t veel mooie plaatjes op en ik als Mercedes / McLaren fan had t liefst RBR er samen kijhard vanaf zien glijden, zoals in 2011.
Verder mag Vettel wel een lesje nederigheid krijgen. Goede coureur, maar een vreselijk mannetje..

Toffe race!

Ps. Sport1 abo is opgezegd! Deze race ook op de BBC gekeken. Wat een verademing. Liever een samenvatting dan twee uur ge O H.

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 24-03-2013 22:36 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jobbie schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:32:
Maar die gasten zijn gewoon indienst van de teams, dus moeten ze wel luisteren. Vettel doet dat niet en komt er nog mee weg ook. Dat laat wel zien wat z'n positie is binnen t team na 3 wereldkampioenschappen. Ook niet gek natuurlijk.
Hoe kunnen ze hem straffen, anders dan 'foei!' zeggen? Natuurlijk komt hij er mee weg, of het moet zijn dat zijn contractverlening hierdoor in gevaar komt ofzo. Maar ook dat zal wel loslopen, een team wil uiteindelijk een coureur die kampioen kan worden en Vettel heeft dat al 3x bewezen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik kijk liever via Sport1 dan via een ander illegaal kanaal. Door het NL krijg ik iig een flink aantal termen mee die ik niet ken en via een Russische zender gaat dat niet lukken iig.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

McLaren

Feel free to pop in and say "hi" any time, @LewisHamilton!
Bron

:)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Heeft iemand dat interview gezien met Webber en Sky na de wedstrijd? Ik kreeg een beetje het gevoel alsof die moeite had het met droog houden allemaal..

Verder een erg vermakelijke race gezien, hopen dat ze zo door blijven gaan :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 22:38
YouTube: Mark Webber cuts off Sebastian Vettel after Malaysian GP 2013

Dit was niet op de world feed, maar Webber was not amused na start/finish en snijdt vlak voor Vettel langs.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

MrSleeves schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:04:
[...]

Ik vind het een slap excuus
Het is heel makkelijk om zo'n boude uitspraak te doen, maar op het moment dat ze met z'n tweeën van de baan rijden zoals in Turkije 2011 staat iedereen vooraan om ze uit te lachen en te roepen hoe dom dat wel niet is. Ik zie ook liever coureurs tot op het scherpst van de snede tegen elkaar racen, maar ik kan een team niet kwalijk nemen dat ze hun coureurs liever beide rustig naar de finish laten rijden dan het risico te nemen dat ze er allebei af vliegen terwijl er voor het team niets te winnen valt. Als je dat een slap excuus noemt mis je m.i. toch een beetje realiteitszin.

Tegelijkertijd neem ik het Vettel ook niet kwalijk dat 'ie Webber gewoon voorbij rijdt. Tuurlijk moet je als coureur naar je team luisteren, maar als je de race kunt winnen ga je daar gewoon voor. In het verleden deden mensen als Häkkinen, Schumacher en Villeneuve dat ook, teamorders opvolgen is meer iets voor typische tweede rijders zoals Coulthard, Barrichello of Massa. Irvine had daar naast Schumacher ook regelmatig schijt aan, wat hem uiteindelijk z'n contract gekost heeft (naast de onvrede rond het missen van het kampioenschap van '99). Alleen jammer dat Vettel na de race de slapjanus uithangt en zo nodig z'n excuses aan moet bieden. Als je de ballen hebt om er gewoon voorbij te rijden heb dan ook de ruggegraat om na de race te zeggen dat je gewoon wilde winnen. Niet dat slappe geouwehoer. Het is niet alsof ze je na drie kampioenschappen zomaar op straat gooien. Als ze dat zouden doen zijn er best andere opties, daar hoeft hij zich echt niet druk om te maken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is ook gewoon dom van Vettel: hij hoeft dit seizoen niet meer op hulp of medewerking van Webber te rekenen. Van een drievoudig wereldkampioen mag je wat meer intelligentie verwachten; Alonso doet dat een stuk beter met Massa.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Wanneer heeft Webber uberhaupt ooit Vettel geholpen?

Ik weet niet wat ik ervan vinden. Enerzihds lapt Webber ook teamorders aan zijn laars en dan is ie een held en amdrrzijds heb ik het gevoel dat er meer meespeelt.

Het team heeft een giga-probleem, want hoe straf je je winnende paard?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 11:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Wat ik opmaakte uit het interview met Christian Horner, was dat de hele heisa niet alleen betreft het belang van beiden coureurs te maken had, maar ook met de crew achter elke coureur.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
Ik ben absoluut geen Vettel fan en hoop vurig dat er dit jaar weer eens iemand anders WK wordt, maar wat is er nou zo verkeerd aan zijn actie om Webber in te halen (buiten het feit dat het blijkbaar not done is om je teamgenoot na de laatste stops nog voorbij te gaan)?

Ik bedoel, we zitten toch een formule1 race te kijken, het is toch geen optocht? Dus als je sneller bent dan degene voor je, dan probeer je er alles aan te doen om diegene voorbij te komen. Dat is immers racen! Dat het in dit geval je teammaat is verandert m.i. niets aan deze situatie en zeker niet als de strijd gaat om de racewinst.

Vanuit team perspectief kan ik dergelijke afspraken wel begrijpen overigens, maar als race fan vind ik toch dat elke rijder gewoon lekker moet kunnen racen met iedereen, dus ook met zijn teammaten.

• tdw

tdw

Amai seg!

Mr_Size schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:44:
(buiten het feit dat het blijkbaar not done is om je teamgenoot na de laatste stops nog voorbij te gaan)?
Dat was niet not done, er was een afspraak gemaakt dat er na de laatste pit stops niet meer gestreden zou worden om plaatsen. En om dan je teamgenoot in te halen waartegen meerdere malen is gezegd dat hij kalm aan kan doen en z'n motor een paar tandjes terug heeft gezet.. Tja.

Vettel verklaarde aan het eind van de race ook nog eens dat het "niet duidelijk was" voor hem, en dat dit zeker niet z'n bedoeling was - dat het per ongeluk ging. Dieptrieste reactie imo, het is niet alsof ze 'm niet ff hebben geroepen op de radio ("This is silly Seb, come on..")

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Mr_Size
tdw schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:01:
Dat was niet not done, er was een afspraak gemaakt dat er na de laatste pit stops niet meer gestreden zou worden om plaatsen. En om dan je teamgenoot in te halen waartegen meerdere malen is gezegd dat hij kalm aan kan doen en z'n motor een paar tandjes terug heeft gezet.. Tja.

Vettel verklaarde aan het eind van de race ook nog eens dat het "niet duidelijk was" voor hem, en dat dit zeker niet z'n bedoeling was - dat het per ongeluk ging. Dieptrieste reactie imo, het is niet alsof ze 'm niet ff hebben geroepen op de radio ("This is silly Seb, come on..")
Je gaat aan mijn punt voorbij. Ik begrijp dat er bepaalde afspraken zijn binnen de teams, maar ik geef aan dat ik het jammer vind dat er dus blijkbaar niet meer geracet mag worden. Achter elkaar aan rijden is niet racen, dat is gewoon een optocht houden.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 01:56:
[...]

Het is heel makkelijk om zo'n boude uitspraak te doen, maar op het moment dat ze met z'n tweeën van de baan rijden zoals in Turkije 2011 staat iedereen vooraan om ze uit te lachen en te roepen hoe dom dat wel niet is. Ik zie ook liever coureurs tot op het scherpst van de snede tegen elkaar racen, maar ik kan een team niet kwalijk nemen dat ze hun coureurs liever beide rustig naar de finish laten rijden dan het risico te nemen dat ze er allebei af vliegen terwijl er voor het team niets te winnen valt. Als je dat een slap excuus noemt mis je m.i. toch een beetje realiteitszin.
Sindsdien hebben ze volgens mij al eerder elkaar aangevallen. O.a. vorig jaar Brazilie.. En toen stond er meer op het spel.
Als je de ballen hebt om er gewoon voorbij te rijden heb dan ook de ruggegraat om na de race te zeggen dat je gewoon wilde winnen. Niet dat slappe geouwehoer. Het is niet alsof ze je na drie kampioenschappen zomaar op straat gooien. Als ze dat zouden doen zijn er best andere opties, daar hoeft hij zich echt niet druk om te maken.
Eens...

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:03

Gé Brander

MS SQL Server

Mr_Size schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:07:
[...]

Je gaat aan mijn punt voorbij. Ik begrijp dat er bepaalde afspraken zijn binnen de teams, maar ik geef aan dat ik het jammer vind dat er dus blijkbaar niet meer geracet mag worden. Achter elkaar aan rijden is niet racen, dat is gewoon een optocht houden.
En dat is ook precies mijn punt. Waarom het een race noemen als er niet geracet wordt. Het is een aanfluiting voor de F1 als evenement dit soort acties.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 10:40
Grrrrrene schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:55:
Wat dat betreft ben ik benieuwd of Vettel inderdaad wat terugdoet voor Webber en Hamilton voor Rosberg.
Misschien volgende race nog niet direct, maar als de situatie zoals nu vaker voorkomt, flikt Vettel exact hetzelfde geintje weer. Snap hem daar ook wel in, alleen moet het team Webber dan wel even melden dat Vettel niet braaf achter hem blijft rijden.

Volgens mij ondersteunt Helmut Marko hier hem ook volledig in...
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 01:56:
Alleen jammer dat Vettel na de race de slapjanus uithangt en zo nodig z'n excuses aan moet bieden. Als je de ballen hebt om er gewoon voorbij te rijden heb dan ook de ruggegraat om na de race te zeggen dat je gewoon wilde winnen. Niet dat slappe geouwehoer. Het is niet alsof ze je na drie kampioenschappen zomaar op straat gooien. Als ze dat zouden doen zijn er best andere opties, daar hoeft hij zich echt niet druk om te maken.
Ook eensch, roep gewoon dat je 4x WK wilt worden, en de beste manier om dat te bereiken is om te winnen, buiten de baan wel ineens politiek gaan doen.

Mercedes had Rosberg ook gewoon moeten laten gaan
Gé Brander schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:15:
[...]

En dat is ook precies mijn punt. Waarom het een race noemen als er niet geracet wordt. Het is een aanfluiting voor de F1 als evenement dit soort acties.
Racen ze dan? Dacht dat het een spelletje bandenmanagement geworden was...

[ Voor 49% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 25-03-2013 10:19 ]

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mr_Size schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:44:
Ik ben absoluut geen Vettel fan en hoop vurig dat er dit jaar weer eens iemand anders WK wordt, maar wat is er nou zo verkeerd aan zijn actie om Webber in te halen (buiten het feit dat het blijkbaar not done is om je teamgenoot na de laatste stops nog voorbij te gaan)?

Ik bedoel, we zitten toch een formule1 race te kijken, het is toch geen optocht? Dus als je sneller bent dan degene voor je, dan probeer je er alles aan te doen om diegene voorbij te komen. Dat is immers racen! Dat het in dit geval je teammaat is verandert m.i. niets aan deze situatie en zeker niet als de strijd gaat om de racewinst.

Vanuit team perspectief kan ik dergelijke afspraken wel begrijpen overigens, maar als race fan vind ik toch dat elke rijder gewoon lekker moet kunnen racen met iedereen, dus ook met zijn teammaten.
Als je dit wilt afdwingen moet je de regels zo maken dat een team maar 1 auto mag hebben. Anders is het imho een teamsport en kun je dit soort dingen krijgen.
Ik heb er op zich niet zo veel moeite mee, al is het bijvoorbeeld voor Rosberg nu wel lullig.

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 08:51
Vettel hoor je niet huilen op het moment dat hij vooraan staat en er tegen Webber word gezegd na de laatste pitstop; De race is gereden, motoren op cruise en positie behouden. Vettel gaat dan ook opeens rustig aan doen. Maar op het moment dat hij niet op 1 staat kan 'ie t niet hebben.

Die board radio dan halverwege de race van Vettel. "Get him out of there, he's to slow". Zelfde vategorie, Vettel kwam niet eens in de buurt van hem. Volgens mij was er voor de webstrijd al het een en ander gebeurd en het zou mij ook niet verbazen als Webber het seizoen niet uitrijdt voor Red Bull als iets dergelijks nog een keer gebeurd

• majoh
  • Laatst online: 21-11 18:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Gé Brander schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:15:
[...]

Het is een teamsport, elk team heeft twee auto's, en het is logisch dat deze proberen samen te werken waar nodig.
Als er in een teamsport niet geluisterd wordt naar de opdrachten die aan beide teamleden gegeven wordt, is dat slecht voor het team.

Ik snap echt nooit waarom hier zo over geneuzeld wordt. Wat er ooit met Ferrari gebeurde dat de een op de rem stond voor de finish is natuurlijk niet leuk om te zien, echter blijft het een teamsport, en het team wil kampioen worden.

Als een team zegt, strijd lekker met elkaar, is dat mooi meegenomen. Maar verder heeft een team zijn eigen regels, en als dat binnen de regels van de sport kan, waarom niet?

• Tleilaxu
  • Niet online
Het hoort er allemaal bij. Als het echt alleen om het racen zou gaan, zou ook iedere rijder hetzelfde materiaal hebben. Toch is dat niet het geval, dit is juist een deel van de charme van de F1.

Bijvoorbeeld de nieuwe voorvleugel die Raikonnen wel had, maar Grosjean niet. Dit is eigenlijk een van te voren gegeven teamorder. Raikonnen heeft een groot voordeel gekregen op Grosjean. Hierdoor zou dat dan ook geen 'racen' zijn volgens jullie definitie?
majoh schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:22:
[...]
Als een team zegt, strijd lekker met elkaar, is dat mooi meegenomen. Maar verder heeft een team zijn eigen regels, en als dat binnen de regels van de sport kan, waarom niet?
Precies.

• Mr_Size
majoh schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:22:
Het is een teamsport, elk team heeft twee auto's, en het is logisch dat deze proberen samen te werken waar nodig.
Als er in een teamsport niet geluisterd wordt naar de opdrachten die aan beide teamleden gegeven wordt, is dat slecht voor het team.

Ik snap echt nooit waarom hier zo over geneuzeld wordt. Wat er ooit met Ferrari gebeurde dat de een op de rem stond voor de finish is natuurlijk niet leuk om te zien, echter blijft het een teamsport, en het team wil kampioen worden.

Het is een teamsport ja, maar het is racen! Teamtactiek, samenwerking e.d. juich ik allemaal toe, maar ik wil ook zien dat er geracet wordt tot het eind. Niet 20 rondjes voor het einde stoppen met racen omdat alle pitstops geweest zijn :N

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:05

McBoom

Broem

En dan een paar ronden voor het einde beide auto's langs de kant hebben staan omdat de brandstof opgestookt is of een extra pitsstop omdat je je banden opgebrand hebt. Geen of minder punten, maar hey, er is wel geraced :P

The ramblings of an idiot

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 08:51
Caterham rijd overigens nog met een 'Hybrid car'. Pas in Bahrain zeggen ze met nieuwe goodies te komen die het verschil moeten gaan maken wat ze voor Marussia gaat krijgen

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Hakkow schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:20:
Vettel hoor je niet huilen op het moment dat hij vooraan staat en er tegen Webber word gezegd na de laatste pitstop; De race is gereden, motoren op cruise en positie behouden. Vettel gaat dan ook opeens rustig aan doen. Maar op het moment dat hij niet op 1 staat kan 'ie t niet hebben.
Vettel laat het gat niet 0.5 sec. worden. Ook niet op cruisemode.
Die board radio dan halverwege de race van Vettel. "Get him out of there, he's to slow". Zelfde vategorie, Vettel kwam niet eens in de buurt van hem. Volgens mij was er voor de webstrijd al het een en ander gebeurd en het zou mij ook niet verbazen als Webber het seizoen niet uitrijdt voor Red Bull als iets dergelijks nog een keer gebeurd
Vettel zat volgens mij best wel in de buurt (in de DRS zone). Vettel was waarschijnlijk niet blij dat hij te vroeg naar droog was gegaan en achter Webber vast kwam te zitten (wat ook nog tijdelijk een tweede plek kostte aan Hamilton).
McBoom schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:34:
En dan een paar ronden voor het einde beide auto's langs de kant hebben staan omdat de brandstof opgestookt is of een extra pitsstop omdat je je banden opgebrand hebt. Geen of minder punten, maar hey, er is wel geraced :P
Ik schat coureurs hoog genoeg in dat ze dat zelf kunnen bedenken. Rosberg had het beter voor elkaar en had makkelijk kunnen inhalen zonder dat dat iets gekost had.

[ Voor 19% gewijzigd door MrSleeves op 25-03-2013 10:42 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MrSleeves schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:41:
Vettel laat het gat niet 0.5 sec. worden. Ook niet op cruisemode.
In het oversimplificeren blijf je vergeten dat het om teamgenoten gaat en om afspraken, waarbij Vettel stiekem in de rug aanviel. Webber wist niet dat Vettel teamorders ging negeren. Als Vettel een vent was geweest ipv een stiekeme hypocriet, had hij geroepen dat hij de teamorders ging negeren ipv te doen alsof hij ze niet begreep. De excuses zijn ook niet gemeend, en Horner is op deze manier een castraatje geworden als hij niet straffen kan. Je verwacht geen smerige tackle van een teamgenoot als je richting een open doel rent, alleen maar omdat die teamgenoot zelf wil scoren.

Ik zou de volgende keer als Vettel aan kop ligt, de pitstop een paar seconden langer laten duren en Vettel vertellen "je weet waarom" als Webber er voorbij is. En ik hoop dat Webber hem de volgende keer gewoon laat staan en Turkije 2010 (2011?) zich meermalen herhaalt. Laat Vettel maar eens leren dat tactiek meer is dan alleen een race winnen.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 25-03-2013 10:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ATS
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Sagaris schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:34:
Volgens mij hier nog niet gemeld, maar het was dus Ferrari's beslissing om Alonso buiten te houden, niet de beslissing van Fernando zelf.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/21916318
Te bizar. Ze hadden die man een zwarte flag moeten geven zodra hij de pitstraat voorbij ging. Je zag dat het bij bocht 1 nét goed ging en Alonso passagier van zijn eigen auto geworden was. Voor hetzelfde geldt was hij bij een of meer anderen naar binnen gereden. Onverantwoord als je het mij vraagt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

gambieter schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:49:
[...]

In het oversimplificeren blijf je vergeten dat het om teamgenoten gaat en om afspraken, waarbij Vettel stiekem in de rug aanviel.
Stiekem als in meer dan een ronde lang hem ernaast prikken?
Als RBR echt niet had gewild, hadden ze dat wel iets duidelijker mogen maken dan "Don't be silly"..
ATS schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:02:
[...]

Te bizar. Ze hadden die man een zwarte flag moeten geven zodra hij de pitstraat voorbij ging. Je zag dat het bij bocht 1 nét goed ging en Alonso passagier van zijn eigen auto geworden was. Voor hetzelfde geldt was hij bij een of meer anderen naar binnen gereden. Onverantwoord als je het mij vraagt.
Nee, eerder een Meatball (Wikipedia: Racing flags)

[ Voor 40% gewijzigd door MrSleeves op 25-03-2013 11:08 ]

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
MrSleeves schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:07:
[...]

Stiekem als in meer dan een ronde lang hem ernaast prikken?
Als RBR echt niet had gewild, hadden ze dat wel iets duidelijker mogen maken dan "Don't be silly"..
Wat je op TV hoort is wel gefilterd he. Je weet dus niet precies wat er gezegt wordt.

iRacing Profiel

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ze hadden net zo duidelijk als wat bij Rosberg gebeurde naar Vettel moeten communiceren.
Vettel vroeg overigens wel netjes of hij er langs mocht want het ging te langzaam _O- .
Het was denk ik beter geweest als dat hij er gewoon langs mocht, kon Hamilton op zijn eigen manier verder of lucht meepakken van Rosberg zodat hij weinig brandstof verlies had.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• ATS

ATS

Volgens de pagina die je aanhaalt:
The solid black flag is used to summon a driver to the pits. It is usually used to punish a driver or team for disobeying the rules, but may also be used when a car is suffering a dangerous mechanical failure, such as a loose hood or dragging bumper, or even calling a driver to the pits when their radio is not working.
Lijkt mij toch wel de juiste flag voor de situatie. De meatball is bedoeld voor als je vloeistoffen lekt o.i.d.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• sanderb
  • Laatst online: 11:35
Op de vraag of Marko het zo wel prima vindt, antwoordt hij: "Nee, het team zal met de coureurs moeten praten. Het is bij ons niet als bij Mercedes, waar duidelijk een eerste en tweede rijder is. Wij geven de coureurs dezelfde behandeling."
Dat is prima, maar dan moet je ook geen regels afspreken over tot wanneer je elkaar inhaalt. Ik denk dat Vettel er overigens anders over denkt :) Die ziet zichzelf echt wel als eerste rijder.
Inderdaad moet hij dan de ballen hebben om tegen het team te zeggen dat hij niet mee wil werken aan dergelijke afspraken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• tdw

tdw

Amai seg!

Moet je eens nagaan als die dat had gedaan.. Volgens mij was iedereen dan ontploft. Lijkt me iig geen gezonde situatie opleveren mocht ie dat gedaan hebben :D

~ James May

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

ATS schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:12:
[...]

Volgens de pagina die je aanhaalt:

[...]

Lijkt mij toch wel de juiste flag voor de situatie. De meatball is bedoeld voor als je vloeistoffen lekt o.i.d.
"a car is being summoned to the pits due to mechanical problems that are interfering with the race", "such as" sluit scherpe onderdelen van een vleugel niet uit.
De zwarte vlag is als straf wat niet op z'n plaats zou zijn..

Overigens gaf Webber in 2011 al toe dat deze situatie voor zou kunnen komen: YouTube: Formula One: Mark Webber Interview (Post 2011 British Grand Prix)

• SnowDude
  • Laatst online: 20-11 12:50
MrSleeves schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:33:
[...]

"a car is being summoned to the pits due to mechanical problems that are interfering with the race", "such as" sluit scherpe onderdelen van een vleugel niet uit.
Klopt de zwarte vlag is volgens mij ook bijna altijd direct diskwalificatie, je moet je namelijk direct melden bij de wedstrijdleiding.

Meatball is voor mechanische problemen met de auto.

http://www.formula1.com/i...nding_the_sport/5282.html

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Het zou Webbers z'n 10e overwinning geweest in 200 races.
Ik vind het iig. wel erg cru voor Webber. Hij staat eigenlijk altijd in dienst van Vettel/het team en zodra het team dan een keer voor Webber kiest, gaat Vettel als een klein verwent kind de boel traineren. Die gast is drie keer WK geworden en zelfs dan kan hij niet een keer in dienst staan van het team, want niet winnen is verliezen...

Uiteindelijk is zijn gedrag kampioen onwaardig en dat valt me nog het meeste tegen. Het is leven en laten leven, maar Vettel waart zich alleen op de wereld... Met dat vingertje van 'm. :r

Walgelijk, walgelijk mannetje!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Waarom ging Alonso niet door de pit om een nieuwe vleugel erop te zetten? Hij kwam er net langs voordat zijn voorvleugel kapot spatte.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• ATS

ATS

Quad schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:02:
Waarom ging Alonso niet door de pit om een nieuwe vleugel erop te zetten? Hij kwam er net langs voordat zijn voorvleugel kapot spatte.
Omdat Ferrari dacht dat ze het nog wel even zouden kunnen uitzingen met de kapotte vleugel, om hem dan tegelijk met de banden te vervangen. Die banden moesten namelijk toch ook snel gewisseld worden op de snel opdrogende baan, maar nog niet na één ronde.

Dure fout, en wat mij betreft een veel te groot veiligheidsrisico waarvoor een straf op zijn plaats is.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ze hebben al een nieuwe bijnaam voor Giedo:

Giedo van der Gardner
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p9wpdbm.jpg

:)

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
8)7

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:33

Destruction

(ex-)Automonteur

Nou heb ik niet de volledige races gezien tot nu toe, maar je gaat me toch niet vertellen dat Giedo een relatie met de grindbak wil opbouwen? Dat-ie er bij de vrije trainingen in Melbourne regelmatig af lag weet ik..

Eens mbt Vettel. Misselijk ventje. Zoals Jobbie aangeeft, Webber is al jaren de bitch van Vettel, en nu het team inderdaad Webber een keer voor de winst wil laten gaan, is Vettel het jaloerse/verwende kut kind dat daar niet tegen kan, en er even voorbij moet.. :r Als ik Webber was zou ik de volgende keer de deur keihard dicht gooien, dan desnoods maar samen de bandenstapel in.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:02
Destruction schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:18:
Nou heb ik niet de volledige races gezien tot nu toe, maar je gaat me toch niet vertellen dat Giedo een relatie met de grindbak wil opbouwen? Dat-ie er bij de vrije trainingen in Melbourne regelmatig af lag weet ik..
Hij is niet de snelste nee, maar dat ligt ook aan zijn auto.
Maar qua grindbak vind ik heel erg meevallen voor een debutant. Volgens mij ligt Maldonado er vaker in dan Giedo?

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Destruction schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:18:
Volgens mij is het gewoon iemand die de naam grappig vond en daar een foto bij zocht. Ik vind iig. dat Giedo twee goede races heeft gereden. Hij start als een malle alleen de racepace is nog ff wennen.
Eens mbt Vettel. Misselijk ventje. Zoals Jobbie aangeeft, Webber is al jaren de bitch van Vettel, en nu het team inderdaad Webber een keer voor de winst wil laten gaan, is Vettel het jaloerse/verwende kut kind dat daar niet tegen kan, en er even voorbij moet.. :r Als ik Webber was zou ik de volgende keer de deur keihard dicht gooien, dan desnoods maar samen de bandenstapel in.
Webber is zelfs direct terug naar Queensland gegaan "om zijn toekomst te overdenken"... Ik verwacht dat ie nog wel terug komt, maar er is een kans dat ie de pijp aan Maarten geeft. Begrijp het allemaal wel... Dit is wellicht zijn laatste jaar in de F1 en zijn vertrouwen in het team is nu helemaal verdwenen. Had die gister gewonnen, had dit een mooi jaar voor 'm kunnen worden. Keert ie terug, is het in z'n oude rol: lakei van Vettel.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 13:18

Flotter

Pelipper!

ATS schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:12:
[...]
MrSleeves schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:33:
[...]
[...]
SnowDude schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:48:
[...]
Klopt de zwarte vlag is volgens mij ook bijna altijd direct diskwalificatie, je moet je namelijk direct melden bij de wedstrijdleiding.

Meatball is voor mechanische problemen met de auto.

http://www.formula1.com/i...nding_the_sport/5282.html
Probleem met die wikipagina is dat het vlaggen van verschillende raceklasses probeert uit te leggen. In de Formule 1 is een zwarte vlag directe diskwalificatie, je mag niet meer verder, en een meatball wordt gebruikt om aan te geven dat iemand de pits in moet voor reparaties.
In een aantal andere raceklasses wordt een zwarte vlag gebruikt in plaats van een meatball, dan mag je dus na een zwarte vlag wel weer verder racen (na reparaties).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• ATS

ATS

@Flotter: Dank voor de opheldering voor wat betreft de verschillende betekenissen van de flaggen in verschillende raceklasses.

Punt blijft: hij had naar de pits gehaald moeten worden. Doorrijden met deze schade is m.i. onverantwoordelijk.

• KeRsTmAnNeKe
oeh, nog wat...

Is dat Patrick Stewart die de voice-over doet bij de BBC intro dit jaar?

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 03:23

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:08

Niellie41

[object Object]

Whaha Kimi is echt een baas :D

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 25-03-2013 17:07 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:29
Senor Sjon schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:45:
YouTube: Mark Webber cuts off Sebastian Vettel after Malaysian GP 2013

Dit was niet op de world feed, maar Webber was not amused na start/finish en snijdt vlak voor Vettel langs.
Hij was zeker niet happy: http://www.gpupdate.net/n...kt-vinger-op-naar-vettel/

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Señor Sjon
Mr_Size schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:25:
[...]

Het is een teamsport ja, maar het is racen! Teamtactiek, samenwerking e.d. juich ik allemaal toe, maar ik wil ook zien dat er geracet wordt tot het eind. Niet 20 rondjes voor het einde stoppen met racen omdat alle pitstops geweest zijn :N
Ik weet niet hoe lang je al F1 kijkt, maar die motoren moeten nog lang mee, evenals de versnellingsbak. Als er geen dreiging meer is, wordt er (nog meer) gecruised om de boel heel te houden. Vettel viel in de rug aan bij een teamgenoot die zijn motor, banden en brandstof spaarde in opdracht van het team. Vettel is al niet echt likeable imo, maar dit helpt hem niet mee.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:39:
oeh, nog wat...

Is dat Patrick Stewart die de voice-over doet bij de BBC intro dit jaar?
Ja, dat hoorde ik ook bij de afsluiting van de BBC uitzending, Hij kondigde toen China aan. Leuke verassing dat hij t deed!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 12:28

Speedpete

was barman

Senor Sjon schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:53:
Ik weet niet hoe lang je al F1 kijkt, maar die motoren moeten nog lang mee, evenals de versnellingsbak. Als er geen dreiging meer is, wordt er (nog meer) gecruised om de boel heel te houden. Vettel viel in de rug aan bij een teamgenoot die zijn motor, banden en brandstof spaarde in opdracht van het team. Vettel is al niet echt likeable imo, maar dit helpt hem niet mee.
Juist. Vettel riep eerder in de race dat Webber hem ophield terwijl deze juist van hem weg aan het rijden was en de ronde waarin die boordradio te horen was een halve seconde sneller was. Ik weet dus niet zo zeker of Webber het - als hij geraced had - in de laatste fase wel af had gelegd tegen Vettel.

Anderzijds, van het team hebben we ook weinig gehoord. Bij Mercedes was het zo klaar als een klontje hoe de verhouding was en als vond ik dat ook niet geweldig, het team is wel duidelijk. Als Horner duidelijk op de radio had geroepen dat er niet meer ingehaald mocht worden dans was het duidelijk geweest (voor de kijker), dat was het nu niet.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 21:44
Speedpete schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:20:
[...]

Bij Mercedes was het zo klaar als een klontje hoe de verhouding was en als vond ik dat ook niet geweldig, het team is wel duidelijk.
Er mogen toch geen teamorders die betrekking hebben op p1 gegeven worden? Dus Horner was toch zo duidelijk als hij kon zijn?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat Vettel deed verdiend inderdaad geen schoonheidsprijs en zal de verhoudingen binnen het team niet goed doen. In elk geval wel mans genoeg om toe te geven dat het niet slim was. De baas van red bull motorsport spande toch wel de kroon met zijn uitspraak : Bij ons team wordt er tenminste geraced itt het team van Mercedes. Lekker hypocriete uitspraak, nu vettel eigenwijs was en een teamorder aan z;n laars lapte is red bull opeens het racende team :') :')
Mooi dat Webber gewoon zegt wat het dwars zit zonder al dat politieke geneuzel.

Die kimi raikonen was ook weer lekker in zijn eigen wereldje toen hij geïnterviewd werd door de BBC. Hij weigerde zijn zonnebril af te doen of anders was het gesprek afgelopen. :N Best prima dat hij "anders" is dan de rest van de rijders maar dit was gewoon onbeschoft. Vind het absoluut een geweldige rijder met soms leuke rare uitspraken maar normaal sociaal gedrag mag ook wel op z;n tijd.

De BBC heeft gelukkig David coulthard nog binnen het team, maar ik mis Jake en eddie Jordan toch wel. Met dat trio was er een prachtige chemie en zoveel lol.

39

• Tleilaxu
  • Niet online
llevering schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:39:
[...]

Er mogen toch geen teamorders die betrekking hebben op p1 gegeven worden? Dus Horner was toch zo duidelijk als hij kon zijn?
Ja hoor, teamorders zijn nu weer toegestaan. Volgens mij zo'n beetje sinds het jaar na "OK, so, Fernando is faster than you. Can you confirm you understood that message".

• BM
  • Laatst online: 11:32

BM

Moderator Spielerij
Fietsbel schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:54:
Wat Vettel deed verdiend inderdaad geen schoonheidsprijs en zal de verhoudingen binnen het team niet goed doen. In elk geval wel mans genoeg om toe te geven dat het niet slim was. De baas van red bull motorsport spande toch wel de kroon met zijn uitspraak : Bij ons team wordt er tenminste geraced itt het team van Mercedes. Lekker hypocriete uitspraak, nu vettel eigenwijs was en een teamorder aan z;n laars lapte is red bull opeens het racende team :') :')
Mooi dat Webber gewoon zegt wat het dwars zit zonder al dat politieke geneuzel.
Ach, die Marko moet niet zo hypocriet doen. De enige reden dat ie het 'nu wel goed' vind is omdat het Vettel was die het deed. Als Webber een zelfde actie uitgehaald had was ie met wat pech gister het team nog uitgedonderd...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-11 12:55
Mr_Size schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:07:
[...]

Formule 1 is toch altijd nog naast een individuele sport een teamsport. Anders moeten ze "teams" met 1 auto gaan maken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

BM schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:35:
[...]

Ach, die Marko moet niet zo hypocriet doen. De enige reden dat ie het 'nu wel goed' vind is omdat het Vettel was die het deed. Als Webber een zelfde actie uitgehaald had was ie met wat pech gister het team nog uitgedonderd...
Nouja, Webber gaat ook niet helemaal vrijuit qua hypocrisie. Op Silverstone kreeg hij 4x te horen dat hij een gat moest laten vallen en bleef toch aanvallen. Enige punt is dat hij er niet voorbij kwam en Vettel nu wel. En toen was Webber het er duidelijk niet mee eens (YouTube: F1 2011 Webber's Feelings After British GP (Angry) [HD] Engine Sounds)

• Señor Sjon
Speedpete schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:20:
[...]

Juist. Vettel riep eerder in de race dat Webber hem ophield terwijl deze juist van hem weg aan het rijden was en de ronde waarin die boordradio te horen was een halve seconde sneller was. Ik weet dus niet zo zeker of Webber het - als hij geraced had - in de laatste fase wel af had gelegd tegen Vettel.

Anderzijds, van het team hebben we ook weinig gehoord. Bij Mercedes was het zo klaar als een klontje hoe de verhouding was en als vond ik dat ook niet geweldig, het team is wel duidelijk. Als Horner duidelijk op de radio had geroepen dat er niet meer ingehaald mocht worden dans was het duidelijk geweest (voor de kijker), dat was het nu niet.
We krijgen niet elke boordradio te horen. In voorkomende gevallen werd er op de radio de teamorders naar elkaar gescholden, zodat de racefeed ze niet uit zou zenden. Voor hetzelfde geld is er veel meer gezegd.

En vroeger had je:
- 'remproblemen'
- 'tankproblemen'
etc om teamorders te verhullen. Doe het maar lekker in the open, dat geheimzinnige gedoe sloeg nergens op en als Barri niet zo dom had gedaan in Oostenrijk had er geen haan naar gekraaid. F1 is boven alles een teamsport en daarna een individuele sport.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:01

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hmm, blijkbaar zijn er de afgelopen 2 races veel meer teamorders gegeven waarvan we niets gehoord hebben: :/
Red Bull and Mercedes attempted to impose team orders on their drivers in Malaysia with varying degrees of success.

But they aren’t the only ones to have done so this year. Team radio excerpts not broadcast on the main television feed reveal more of the orders others teams have issued and the dissent they have faced from some of their drivers.

Here’s what was heard during the first two races including more details on the controversies at Red Bull and Mercedes during yesterday’s Grand Prix.

Australia

In Australia at least three teams intervened in the proceedings to impose a running order on their drivers. As early as lap 13 Caterham were orchestrating a position swap between their drivers, telling Charles Pic: “Giedo [van der Garde] will let you past on the main straight. Use DRS.”
meer op: http://www.f1fanatic.co.u...es-resorting-team-orders/

PSN-id: Chrasher

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:13

rally

Deyterra Consultancy

Ach... kunnen we er maar beter om lachten

Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/vettelschummi.png

.... of niet :+

http://www.deyterra.com

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02

• AzzKickah
  • Laatst online: 21-11 18:52

AzzKickah

06-CENSORED

rally schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:15:
Ach... kunnen we er maar beter om lachten

[afbeelding]

.... of niet :+
Hahaha wat een geweldige caption :D +1

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Dit laat maar weer zien wat voor geweldig gevecht het was.
Jammer voor Webber dat Vettel zijn teamorders niet nakomt, maar dit is toch wel wat ik wil zien in een race.

PSN: Rich_E1988

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Richi E. schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:46:
[...]

Dit laat maar weer zien wat voor geweldig gevecht het was.
Jammer voor Webber dat Vettel zijn teamorders niet nakomt, maar dit is toch wel wat ik wil zien in een race.
http://willthef1journo.wo.../26/the-smiling-assassin/
Een uitgebreide en spot on analyse. Racen! Daar worden die jongens voor aangenomen. Niet om achter elkaar aan te rijden. Dan moet je twee Webbers inhuren. (Of Webber en Massa) Dan heb je twee volgers die precies doen wat jij als team wilt. Maar ik weet zeker dat dat geen WDC en zelfs geen WCC oplevert.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• KeRsTmAnNeKe
Tja
We are competing to win. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver.
Uit dat artikel... en de persoon die dat oorspronkelijk zei is zowat een heilige binnen de autosport...

• SnowDude
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:21:
Tja

[...]

Uit dat artikel... en de persoon die dat oorspronkelijk zei is zowat een heilige binnen de autosport...
Het zal best, ik vind ook afspraak is afspraak. Het gaat namelijk niet alleen om Webber het gaat ook om de rest van het team. In eerste instantie rijd je namelijk in dienst van het team en daarna pas voor je zelf. Alleen win je geen F1 race, er staat nog steeds 600 man achter je die die auto ontwerpen, bouwen en op de weg houden. Het zijn die mannen die je een winnende auto geven en die laat je ook zitten door niet te luisteren.

Ik had al niet heel veel sympathie voor Vettel, Webber is wat dat betreft een stuk relaxter, maar goed, waarschijnlijk is dat juist wat Mark mist om echt kampioen te worden. Er zijn maar weinig kampioenen geweest de laatste 25 jaar die wel heel relaxt en sympathiek waren.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 13:48
Het artikel is te wisselvallig voor mijn gevoel. Er zijn een aantal punten die hij goed uitlicht, bijvoorbeeld een eventuele invloed van Marko op het killer instinct van Vettel, dat Horner nu moet laten zien dat hij de baas is, omgekeerd zouden we nu Webber aanjuichen en de krokodillentranen van Vettel na de race.

Maar sommige stukken zijn van niveau likmevestje. De quote van Senna die buiten de context wordt geplaatst. Senna zei dat als reactie waarom hij zo vaak in contact kwam met andere coureurs. Niet als reactie waarom hij teamorders negeerde en zijn teamgenoot keihard aannaaide.
http://youtu.be/pdCWDSpwv9U?t=1m52s
Als je een vergelijking wilt maken met een coureur, dan is dat Didier Pironi. http://www.f1fanatic.co.u...82-san-marino-grand-prix/
Verder neemt de auteur aan dat Webber nog terug zou kunnen aanvallen, maar de auteur weet niet wat de staat was van de auto van Webber. Zijn vergelijkingen met andere sporten slaan ook nergens op. Sowieso is het lastig om F1 te vergelijken met een andere sport. Het Webber-Vettel incident was iets binnen een team, terwijl boksen niet binnen een teamverband gebeurt. Red Bull had er belang bij dat Webber en Vettel elkaar niet meer zouden aanvallen, bij boksen heb je dat belang niet. De vergelijking met voetbal is hetzelfde. Argentinië en Brazilië zijn niet dezelfde teams, maar Webber en Vettel wel. Deze quote kun je toch niet serieus nemen van een F1 journalist |:( :
I say fill the car up with more fuel and don’t design a car that’s so heavy on its tyres.
Je wilt zo min mogelijk benzine in de auto hebben, dan ga je toch niet meer benzine erin gooien. Proficiat als je een auto kunt ontwerpen die goed omgaat met banden. Want dan ligt er een miljoenencontract voor je klaar bij de topteams. Zijn verhaal over de team orders bij Mercedes heb ik ook zo mijn twijfels. Als ik de berichten lees van Hamilton lijkt hij oprecht niet blij te zijn met de situatie in Maleisië.
"You have to be able to look at yourself in the mirror [and say] you won fair and square," Hamilton explained.

"In Malaysia I don't feel like I won my spot fair and square. Although I did drive a decent race, I don't feel spectacular about it."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/106391

[ Voor 3% gewijzigd door AquaSheep op 27-03-2013 00:24 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

AquaSheep schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:22:
Het artikel is te wisselvallig voor mijn gevoel.
Velen van ons hebben ook 'mixed emotions' over dit voorval. De racekijker in mij vind het geweldig. Maar ook afspraak is afspraak is belangrijk. Bij mij wint de racekijker het vooral omdat ik een goede show wil zien waar iedereen het maximale uit de situatie haalt. En dan vooral tijdens race 2!

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 27-03-2013 07:07 ]

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:21:
Tja

[...]

Een uitspraak uit een tijd waarin met kwalificatiemotoren werd gereden, de motor en versnellingsbak na één race weggegooid werd, coureurs een hele wedstrijd 100% van het materiaal konden vragen en als ze over de grens gingen stond er een reserveauto klaar om direct in te stappen.

Tegenwoordig rijden de coureurs op 80% omdat ze anders te veel van de banden vragen, ze moeten voorzichtig zijn met motoren en versnellingsbakken omdat die meerdere races mee moeten gaan en hierdoor klopt bovenstaande uitspraak simpelweg niet meer. Een racedriver moet tegenwoordig heel wat meer kunnen dan snelle rondjes rijden; Kimi won in Australie door weg te blijven uit gevechten en zo clean te rijden dat hij de finish kon halen met 1 stop minder dan de rest. Maakt dat hem een mindere racedriver dan de anderen? Totaal niet.

Webber had de race makkelijk kunnen winnen; maar luisterde naar het team toen hem werd gezegd motor en versnellingsbak te sparen. Om dan nog in je rug te worden aangevallen door je teamgenoot is wel zuur. Ik kan ergens nog wel respect voor Vettel opbrengen want een coureur die teamorders negeert is toch iets waar we in de Schumacher jaren vaak alleen maar over konden dromen. Toch denk ik dat de actie van Vettel niet slim is; zijn onaantastbare imago binnen het team brokkelt af terwijl Webber juist meer respect krijgt van de RB crew. Vettel heeft steun van Marko en Horner, Webber heeft steun van Mateschitz en als je bij een team rijdt dat Red Bull heet weet ik wel welke steun belangrijker is.

Daarnaast denk ik dat deze actie een diepe wond heeft achtergelaten bij Webber; en op een allesbeslissend moment in het seizoen zou het zomaar kunnen dat Vettel een teamgenoot minder heeft.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• SnowDude
XyritZz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:39:
[...]

Een uitspraak uit een tijd waarin met kwalificatiemotoren werd gereden, de motor en versnellingsbak na één race weggegooid werd, coureurs een hele wedstrijd 100% van het materiaal konden vragen en als ze over de grens gingen stond er een reserveauto klaar om direct in te stappen.

Tegenwoordig rijden de coureurs op 80% omdat ze anders te veel van de banden vragen, ze moeten voorzichtig zijn met motoren en versnellingsbakken omdat die meerdere races mee moeten gaan en hierdoor klopt bovenstaande uitspraak simpelweg niet meer. Een racedriver moet tegenwoordig heel wat meer kunnen dan snelle rondjes rijden; Kimi won in Australie door weg te blijven uit gevechten en zo clean te rijden dat hij de finish kon halen met 1 stop minder dan de rest. Maakt dat hem een mindere racedriver dan de anderen? Totaal niet.
Amen, veel mensen vergeten wel eens dat het spelletje heel anders is geworden de laatste 20 jaar.

• Señor Sjon
XyritZz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:39:
[...]

Webber had de race makkelijk kunnen winnen; maar luisterde naar het team toen hem werd gezegd motor en versnellingsbak te sparen. Om dan nog in je rug te worden aangevallen door je teamgenoot is wel zuur. Ik kan ergens nog wel respect voor Vettel opbrengen want een coureur die teamorders negeert is toch iets waar we in de Schumacher jaren vaak alleen maar over konden dromen. Toch denk ik dat de actie van Vettel niet slim is; zijn onaantastbare imago binnen het team brokkelt af terwijl Webber juist meer respect krijgt van de RB crew. Vettel heeft steun van Marko en Horner, Webber heeft steun van Mateschitz en als je bij een team rijdt dat Red Bull heet weet ik wel welke steun belangrijker is.

Daarnaast denk ik dat deze actie een diepe wond heeft achtergelaten bij Webber; en op een allesbeslissend moment in het seizoen zou het zomaar kunnen dat Vettel een teamgenoot minder heeft.
En vroeger kon je redelijk straffeloos de eerste bocht een do-or-die doen. Met genoeg schade een herstart en T-car. Ik krijg gelijk die rennende coureurs in Monaco weer voor de geest toen ze er een parkeerplaats van hadden gemaakt en een man of vijf de hele baan over moest rennen naar de pits.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
De quote van Senna lijkt me niet helemaal zo "out of context". Senna reed in elke gap die hij zag, zelfs al moest hij die zelf maken, zelfs al bestond de "gap" erin dat een teammaat voor de keuze werd gezet: plaats afgeven en titel kwijt of plaats beschermen, crashen (met alle gevaar van dien) en mss alsnog titel kwijt. De gaps waar hij het in die context over had, daar hoorde de "gap" die hij in de eerste ronde zag toen zijn teammaat Prost in Suzuka aan de leiding reed, if you will recall.

Dus als er één quote is die de "red mist", de "het doel heiligt de middelen" mentaliteit die nodig is om drie keer WK te worden beschrijft, lijkt het me die wel.

[ Voor 6% gewijzigd door DexterBelgium op 27-03-2013 13:45 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• SnowDude
Ik heb met Senna altijd het gevoel dat hij een icoon is geworden door zijn dood.

Kijk ik wil niet zeggen dat hij niet een hele goede rijder was, maar hij was nou ook niet bepaald een lieverdje op de baan.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Senna was van het type "eten of gegeten worden". :P Maar heeft imho veel minder valse trekjes als Vettel en Schumacher.

Bovendien: Senna kondigde ook aan als 'ie iets uit ging halen (zoals met Prost toen). :P

[ Voor 27% gewijzigd door Bart-Willem op 27-03-2013 14:51 ]

Volvotips.com

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik baal wel een beetje van de situatie tussen Webber - Vettel - Red Bull

Ik mag Webber erg graag als coureur en gun hem absoluut een keer een kampioenschap. Maar of hem dat gaat lukken...
Deze naaistreek van Vettel heeft hij gewoon absoluut niet verdiend.
En ook ik snap wel dat je in principe wil winnen als je kunt winnen. Het gevecht tussen VET en WEB was dan ook om van te smullen op TV.

Nu is Webber natuurlijk strontchagrijnig, heeft geen zin meer, haat Vettel, etc.

Nee, ik ben er niet blij mee. :N

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 10:23
AzzKickah schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:57:

Nu is Webber natuurlijk strontchagrijnig, heeft geen zin meer, haat Vettel, etc.
En extra gemotiveerd om Vettel de les te lezen.

• ge-flopt
  • Laatst online: 00:11
Vreemd dat ik deze nog niet tegen ben gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.spotterguides.com/wp-content/uploads/2013/03/lewis_pit_crew.jpg
De spotterguide voor Lewis Hamilton! :P

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 20:21
Bart-Willem schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:51:
Senna was van het type "eten of gegeten worden". :P Maar heeft imho veel minder valse trekjes als Vettel en Schumacher.

Bovendien: Senna kondigde ook aan als 'ie iets uit ging halen (zoals met Prost toen). :P
Dat is wat mij betreft ook het punt. Ik snap best dat Vettel tegen de teamorders in Webber in heeft gehaald, dat heeft inderdaad te maken met de mentaliteit die echte winners als Senna en Schumacher ook hadden.

De reden waarom Vettel voor mij als coureur compleet heeft afgedaan na vorige week is het feit dat hij als een schijnheilige lafbek vervolgens zn excuses aan bied en zelfs durft te zeggen dat hij het niet expres deed?! 8)7

Nogmaals, prima als je teamorders aan je laars lapt. Dat zouden Senna en Schumi ook gedaan hebben en zullen coureurs als Alonso en Hamilton ook doen. Maar heb dan tenminste de ballen om er eerlijk voor uit te komen: Ik wil voor de 4e keer wereldkampioen worden, en luister dus niet naar dit soort teamorders! (Overigens ben je dat Webber ook wel verplicht als je hem zoiets flikt)

Ik reageer misschien een beetje fel maar ik volg F1 al sinds de Senna tijd en had zelfs als Ferrari fan best bewondering voor Vettel. Die bewondering is na afgelopen weekend volledig weg..

• Señor Sjon
Bart-Willem schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:51:

Senna was ook gewoon een vals kreng. Raad eens van wie Schumacher zijn trucjes heeft geleerd. :P

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:09

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep, Senna was echt een bijtertje :D

Anyhow, ik kan me volledig vinden in Grimmie187.
Als Vettel nou gewoon had gezegd dat ie poep heeft aan team orders en dat hij wil racen ipv treintje spelen.... Ja dan had had ie aardig wat respect verdient!

I am the great Cornholio!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MetaFrame schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:17:
Yep, Senna was echt een bijtertje :D

Anyhow, ik kan me volledig vinden in Grimmie187.
Als Vettel nou gewoon had gezegd dat ie poep heeft aan team orders en dat hij wil racen ipv treintje spelen.... Ja dan had had ie aardig wat respect verdient!
dan moet hij dat zelfs van tevoren zeggen.. en niet achteraf... zodat Mark Webber daar ook van op de hoogte is...
nu heeft hij gewoon simpel misbruik gemaakt van het feit dat Webber niet vol gas ging n.a.v. de teamstrategie... en dat is gewoon smerig...

Verwijderd

AzzKickah schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:57:
Ik baal wel een beetje van de situatie tussen Webber - Vettel - Red Bull

Ik mag Webber erg graag als coureur en gun hem absoluut een keer een kampioenschap. Maar of hem dat gaat lukken...
Deze naaistreek van Vettel heeft hij gewoon absoluut niet verdiend.
En ook ik snap wel dat je in principe wil winnen als je kunt winnen. Het gevecht tussen VET en WEB was dan ook om van te smullen op TV.

Nee, ik ben er niet blij mee. :N
Ik vond het een terechte move van Vettel. Waarom zou hij Webber moeten laten winnen, geef daarvoor eens een goede reden???
Vorig jaar en de jaren daarvoor heeft Webber zo vaak geroepen dat hij Vettel absoluut niet zou gaan helpen in geval dat daarmee Vettel wereldkampioen zou worden. Dus?
En feit is gewoon dat hij de mindere is van Vettel, wereldkampioen gaat hij nooit worden met een Vettel
in zijn team.

• SnowDude
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:45:
[...]
Ik vond het een terechte move van Vettel. Waarom zou hij Webber moeten laten winnen, geef daarvoor eens een goede reden???
Omdat dat van te voren is afgesproken misschien? Maar goed, blijkbaar stelt een afspraak met Vettel niets voor, want hij houd zich er toch niet aan.

Verwijderd

SnowDude schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:47:
[...]
Omdat dat van te voren is afgesproken misschien? Maar goed, blijkbaar stelt een afspraak met Vettel niets voor, want hij houd zich er toch niet aan.
Onzin, halverwege gaf hij al aan dat Webber te traag was, en toen kreeg hij als antwoord dat de race nog maar
halverwege was en rustig aan moest doen.
Prima actie van Vettel, RACEN en voorbij die oude meuk :)

• SnowDude
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:28:
[...]

Onzin, halverwege gaf hij al aan dat Webber te traag was, en toen kreeg hij als antwoord dat de race nog maar
Webber was te traag om dat hij de auto moest sparen van het team.

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-11 13:11
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:28:
[...]

Zelfs toen was Webber aan het uitlopen dus dat was ook dikke onzin. Wat Vettel geflikt heeft kan gewoonweg niet, sommige vonden het een geniale move. Maar je moet wel rekening houden dat Webber niet vol gas (motor stand terug) reed op aanraden van het team. En sommige halen wel aan dat Webber in het verleden dwars heeft gezeten maar heeft wel nog altijd in het voordeel van Vettel gelegen. Zelfs in Brazilie vorig jaar liet Webber Vettel voorbij (en het WK van Vettel was nog niet eens in gevaar toen!).

Verwijderd

Raven__NL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:39:
[...]

Zelfs toen was Webber aan het uitlopen dus dat was ook dikke onzin. Wat Vettel geflikt heeft kan gewoonweg niet, sommige vonden het een geniale move. Maar je moet wel rekening houden dat Webber niet vol gas (motor stand terug) reed op aanraden van het team. En sommige halen wel aan dat Webber in het verleden dwars heeft gezeten maar heeft wel nog altijd in het voordeel van Vettel gelegen. Zelfs in Brazilie vorig jaar liet Webber Vettel voorbij (en het WK van Vettel was nog niet eens in gevaar toen!).
Dat is geen dikke onzin, ga de race nog maar eens kijken dan. Ik blijf het een prima actie vinden, en RB zou dat ook moeten vinden. De mensen die nu schreeuwen dat Vettel een eikel is, en de actie echt belachelijk vinden, zijn dezelfde mensen die de team orders bij Alonso weer goed praten :)

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-11 13:11
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:47:
[...]

Dat is geen dikke onzin, ga de race nog maar eens kijken dan. Ik blijf het een prima actie vinden, en RB zou dat ook moeten vinden. De mensen die nu schreeuwen dat Vettel een eikel is, en de actie echt belachelijk vinden, zijn dezelfde mensen die de team orders bij Alonso weer goed praten :)
Nee hoor dat gaat niet want ik heb de race live gekeken samen met live timing en daar was duidelijk op te zien dat Webber uit aan het lopen was. Sky commentaar gaf het zelf ook aan dus daar ben ik vrij zeker van, dus maybe dat jij de race nogmaals moet gaan bekijken ;) Maar mocht je Sport1 gekeken hebben dan neem ik je niks kwalijk ;)

Ik ben geen fan van teamorders dus ik zal het nooit goed praten maar de teamorder en de actie van Vettel moet je niet als 1 geheel zien. Waarom RBR zo nodig een teamorder moest uitgeven had meer te maken met de banden. Het is een feit dat RBR niet happy is met deze banden en is zelfs al aan het pleiten bij Pirelli om de banden van vorig jaar terug te krijgen. Enige waar RBR bang voor was dat de banden aan gort werden gereden als de coureurs tegen elkaar aan het racen waren en dat ze een extra pitstop nodig hadden. Daarom had RBR afgesproken dat er na de laatste pitstop niet meer onderling met elkaar geraced werd en dat ze de auto's gewoon moesten binnen brengen. Webber heeft daar gehoor aan gegeven door zuiniger te gaan rijden, Vettel heeft het genegeerd en heeft Webber botweg ingehaald.

Teamorders zijn anno 2013 helaas legitiem en daar moeten wij als kijker maar mee leren leven. De afgelopen jaren hebben we dat vaak genoeg gezien en durf er wel een weddenschap van te maken dat we genoeg teamorders hebben gezien waarvan we nu nog niet eens weten dat er teamorders zijn uitgegeven.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Raven__NL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:56:
[...]

Nee hoor dat gaat niet want ik heb de race live gekeken samen met live timing en daar was duidelijk op te zien dat Webber uit aan het lopen was.
Als epo het heeft over Brazilië, heeft Webber daar nou niet echt veel geholpen volgens mij. En in eerdere situaties (Engeland 2011) ging hij er ook gewoon vol voor (tegen teamorders in) en toen zei Webber dat hij verwachtte dat het andersom net zo zou gaan.

En zo zijn er zat voorbeelden van schijnheilig en hypocriet gedrag (Alonso/Hamilton in Hongarije anyone?)..

Ik denk dat het ook vooral komt omdat het Vettel is; ik vraag me af hoe de reacties hier en in het algemeen zouden zijn als het andersom was geweest.
Daarom had RBR afgesproken dat er na de laatste pitstop niet meer onderling met elkaar geraced werd en dat ze de auto's gewoon moesten binnen brengen. Webber heeft daar gehoor aan gegeven door zuiniger te gaan rijden, Vettel heeft het genegeerd en heeft Webber botweg ingehaald.
En toch zijn ze allebei netjes over de finish gekomen, dus er was nog best wat ruimte over voor wat actie.

[ Voor 20% gewijzigd door MrSleeves op 27-03-2013 19:42 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:45:
[...]

Vorig jaar en de jaren daarvoor heeft Webber zo vaak geroepen dat hij Vettel absoluut niet zou gaan helpen in geval dat daarmee Vettel wereldkampioen zou worden. Dus?
En feit is gewoon dat hij de mindere is van Vettel, wereldkampioen gaat hij nooit worden met een Vettel
in zijn team.
1. Doe eens kalm.
2. Lezen.

Ik zeg nergens dat Vettel Webber had moeten laten winnen. Ik zeg dat ik baal van de situatie zoals die nu is tussen Webber, Vettel en RBR.

Dus wat?

Over welk deel ben je het nou eigenlijk niet eens met mijn post?
Waarom doe je zo opgefuckt?

Heel apart.

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:12

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik heb nooit begrepen dat de reactie op de Ferrari teamorders in Hockenheim (2011?) was dat teamorders werden toegestaan terwijl alle race- en F1-fans het concurrentievervalsing vonden. Verbied gewoon de teamorders en laat ze op de baan maar uitmaken of ze banden sparen of in de aanval gaan.
Voor de kijker is F1 nou eenmaal _geen_ teamsport imo.
Ik begrijp wel waarom teamorders mogen btw, het gaat nou eenmaal om de centen...

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Het idee was dat je het toch niet kon controleren vanwege de geheimtaal en/of extra pitstops.
Misschien gewoon de radio verbieden.. >:)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

^^

Zelfde met de oortjes in de wielrennerij, laat de renners het zelf maar uitzoeken ipv gecontroleerd rijden, is niet aantrekkelijk om te zien en het komt op het kennisvermogen van de rijder zelf aan om te bepalen hoe of wat.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Eigenlijk wel een aardig idee; zijn pitstops ook veel interessanter.. zeker als het regent.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:58

Pierre

Van nature lui!

Ik vind hem leuk _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/344qbt1.png

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
lol, trollface van Alonse, u mad ? ;)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Requiem19
  • Laatst online: 11:18
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:47:
[...]

Dit doet me denken aan dezelfde populistische boodschap waar een bekende zuidelijke politicus de laatste jaren veel stemmen mee krijgt. Harde mening, weinig onderbouwing, weinig kennis van de feiten.

Laten we de RB situatie even trekken naar een willekeurige andere sport, wielrennen bijvoorbeeld.

Team 1 heeft twee kopmannen voor een grote wedstrijd (ronde van Vlaanderen bijvoorbeeld). Kopman A ligt na 200 km 2 minuten voor op een groepje achtervolgers, met daarin kopman B van hetzelfde team. Het team vertelt A dat hij langzamer kan gaan fietsen en zijn krachten kan gaan sparen voor de laatste 50 km. Ze vertellen hem ook dat ze kopman B hebben verteld de benen stil te houden. Ontspannen wil Kopman A naar de zege rijden.

Totdat kopman B opeens uit het niets hem volle vaart voorbij rijdt.Wat! Als hij dat geweten had, had hij natuurlijk gewoon blijven doorfietsen en misschien ook wel verloren, maar in ieder geval was het dan een eerlijk gevecht geweest.

Als we dan weer even naar Webber kijken; nu had hij in opdracht van het team de motor al in spaarstand gezet en reed hij de gevraagde rondetijden van het team.

Vettel is dus een dubbele klootzak. Eerst de opdracht van je werkgever negeren en vervolgens een dolk in de rug van je teamgenoot steken. Mijn Vettel sympathie is nu onder het nulpunt gedaald. En ik vermoed dat Webber nog doorgaat dit jaar en minimaal 1 keer Vettel van de baan rijdt op een belangrijk moment.
Pagina: 1 ... 21 ... 83 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.

Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.