Fargo (1996) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 98min. | MPAA: R Plot: Jerry Lundegaard's inept crime falls apart due to his and his henchmen's bungling and the persistent police work of the quite pregnant Marge Gunderson. De film staat hoog aangeschreven en stond al lang op mijn lijstje om nog eens een keer te kijken. Ik wist niet wat ik kon verwachten dus ging er blanco in. Meestal is dit een goed ding. Hoewel de film nergens verveelt of idioot aandoet kon ik me ook niet indenken waarom de film nu zo geroemd wordt. Hij is op sommige momenten wel grappig maar een komedie wordt het nergens. Het verhaal zie je mijlenver aankomen en ik zat me ook constant te storen aan de verschrikkelijk simpele figuren die erin spelen. Nu snap ik wel dat dit onderdeel was van de sfeer die men wilde neerzetten maar vaak was het gewoon erg irritant en niet grappig. Bovendien was het bijna beledigend voor mensen uit die streek. Ik bedoel een stereotype is grappig maar een film bestaande uit alleen stereotypen is een ander verhaal. Wel krijgt de film van mij een voldoende voor het goede acteerwerk, orginaliteit en het feit dat ook geen slechte film is. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?