Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Frank Darabont films bedoel jeXyphoid schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:31:
Wat komen er ineens veel Stephen King films langs (The Mist, The Green Mile, Shawshank Redemption)...
https://niels.nu
Bij mijn weten is er maar één einde opgenomen, maar is dat wel een ander einde dan in het boek.Xyphoid schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:31:
[...]
Heb je het goede einde of het slechte einde gezien?
Ik heb het originele boek vanacht uitgelezen.Coocoocachoo schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:16:
[...]
Ja, dat had ik ook. "Hoe kunnen ze dat liedje niet kennen.....Oh ja, het speelt zich af in de jaren 70/80/whatever."
Er wordt volgens mij niet gestart met een duidelijke indicatie wanneer het zich afspeelt, maar het gebrek aan mobieltjes, het gebruik van cassettebandjes e.d. maakt wel duidelijk dat het in het verleden afspeelt.
Wat bij mij dan weer de (totaal onboeiende) vraag opriep:
spoiler:Als tegen het einde Candace wordt gebeld door Charlie op het feestje van een vriendin en ze gebaard dat die vriendin 911 moet bellen, heeft die dan een tweede lijn of moet die door de straat gaan rennen naar de buren om daar te bellen?
Wat was het vroeger toch soms onhandig zonder de huidige technologieën.
Perks of being a Wallflower speelt zich af gedurende het schooljaar '91/92.
De schrijver/regisseur (de schrijver van het boek heeft de film zelf geregisseerd) heeft aardig wat scenes veranderd in de adaptie, het verhaal is veel toegankelijker gemaakt:
De Tunnelsong bestaat wel, maar komt alleen de eerste keer voor en er wordt niet gezegd welk nummer het is. In de latere tunnelscenes gaat de radio gewoon harder. Er wordt verder ook niet meer naar het nummer gezocht. Ik vond het wel een goede toevoeging, geeft de situatie meer effect.
Wat ook heel anders was, is het feestje waarbij Charlie Sam een mixtape geeft. Dat gebeurt in het boek niet. Daar speelt hij voor DJ, waarvan hem achteraf door iedereen gezegd wordt dat hij het erg goed deed.
Wat voor mij zelf eigenlijk het grootste verschil maakt, waardoor ik de film beter vind dan het boek zijn 2 wijzigingen:
Het feit dat Sam en Patrick, en later ook Charlie, in het boek kettingrokers zijn en dat aspect in de film totaal weggelaten wordt (ik ben fanatiek anti-roker en vond het totaal onnodig in het boek, ook al snap ik het psychologische element).
En de subtiele wijziging van de relatie tussen Charlie en Sam. In de film lijkt het te eindigen dat ze (iig op dat moment) samen zijn, in het boek gebeurt dat niet omdat Charlie's trauma wordt opgerakeld door de situatie, en hij de vriendschap op dat moment belangrijker vindt dan een relatie. Ze heeft daar begrip voor en ze blijven vrienden. Kans bestaat dat ze later alsnog de stap hebben genomen, maar dat wordt niet duidelijk.
[ Voor 31% gewijzigd door AcidBurn op 18-03-2013 11:41 ]
De Marathon (2012) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Sport | MPAA: 9 Een film met 2 gezichten. Zeker het eerste half uur is ijzersterk. De makers van de films zetten daar een duidelijk beeld van personages neer, wat ze doen en wie ze zijn. Dit gaat gepaard met extreem knap acteer werk. Doordat het allemaal leuk en over de top fout moet zijn, valt het wellicht niet zo op, maar de hele cast is gewoon echt heel erg goed bezig. Daarna volgt een minder half uur. Wel komt wat vaker de pijn van de mensen in beeld, maar verder begint het een beetje slapstick te worden. Het laatste half uur, de finale letterlijk en figuurlijk, is wat bij betreft gewoon zwak. Eigenlijk had deze film gewoon een uur moeten duren, dan was het denk ik top geweest. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Xyphoid schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:31:
[...]
Heb je het goede einde of het slechte einde gezien?
Zijn er meerdere eindes dan? Ben ik op IMDB bij de FAQ niks van tegengekomen.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Naast dit einde zijn er nog een aantal meer:lj_tree schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:14:
[...]
spoiler:Het einde dat hij zun zoontje en die drie andere doodschiet en vervolgens de mist wegtrekt en ze de grote colonne voorbij komt.
Zijn er meerdere eindes dan? Ben ik op IMDB bij de FAQ niks van tegengekomen.
Je hebt ook het einde dat het karakter van Thomas Jane nogmaals terug in de tijd gaat en als baby in de buik van zijn moeder zichzelf wurgt met de navelstreng, zodat uiteindelijk het ongeval was de mist oplevert nooit gebeurd is.
Weer een ander einde is dat nadat Thomas Jane alleen overblijft en uitstapt, dat niet het leger langskomt, maar alle enge wezen uit The Mist. Dan blijkt dat het allemaal intelligente dieren zijn en dat alleen Thomas Jane 'afwijkt'. Eigenlijk is Thomas Jane dus het monster die de onschuldige Mist-wezens afslacht.
Maar de meest bekende alternate ending is dat Thomas Jane in de auto teveel van de magic potion drinkt om te ontsnappen aan The Mist en in plaats van in de huidige tijd uitkomt in een post-apocalyptische wereld. De film eindigt met dat Thomas Jane roept "I drank too much".
Dat zijn de alternatieve eindes van The Mist die ik ken. Misschien zijn er wel nog meer?
Of anders gezegd: wel alternatief einde?
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
The Impossible (2012) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 De film volgt een familie die op vakantie is in Thailand waar op dat moment dan de verschrikkelijke Tsunami toeslaat. Het geweld van de tsunami is echt fenomenaal in beeld gebracht. Vooral zie je hoe weerloos je als mens, dier of zelf boom bent tegen zoveel natuur geweld. Wel geeft de film min of meer de indruk dat alleen Westerse toeristen getroffen zijn, maar dat kan natuurlijk niet. 300.000 mensen zijn daar overleden, van wie natuurlijk een groot deel ook lokale bevolking. Dit vond ik een minpunt, voor de rest kijkt hij toch erg fijn weg. | |
Goed idee! Kan me alleen niet meer herinneren of ik de tweede heb gezien, ik kan me nog een vechtscene in een keuken herinneren. Is dat 2?JimDB schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:00:
[...]The Bourne Legacy
[ Voor 30% gewijzigd door JT op 15-03-2013 15:34 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Als je de eerste 3 films gezien hebt blijf je bij deze heeeeeeeeeel ver vandaan (deel 4). Geen verhaal, slome actie; mehJT schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:31:
[...]
Goed idee! Kan me alleen niet meer herinneren of ik de tweede heb gezien, ik kan me nog een vechtscene in een keuken herinneren. Is dat 2?
Uiteraard is dit persoonlijke smaak en mening afhankelijk maar ik geloof da tik niet de enige bent die Legacy een afbreuk vind aan de rest van de films.
Wel jammer, je mist wel een paar echt mooie films.Touchdomex schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:43:
[...]
Voor mij wel. Ik zie Tom Hanks die een typetje speelt. Niet een rol die hij daadwerkelijk vertolkt.
Daarnaast Forrest Gump is een kutfilm.
Green Mile was goed maar Tom Hanks heeft het wel voor mij verneukt.
Overigens heb ik precies hetzelfde met Will Smith. Kan ik ook niet serieus zien in films.
Ken ook wel meer mensen die het hebben met bepaalde acteurs.
Ik snap trouwens wel wat je bedoelt, alleen heb ik het met wat andere acteurs (Seagal, Stallone en Schwarzy

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Jep, die met de vechtscene in de keuken is nummer 2. Daarna is er nog een met Matt Damon (The Bourne Ultimatum), en in 2012 is The Bourne Legacy uitgekomen, met zoals ze hier al zeiden een nieuw hoofdpersonage en een verhaallijn die tegelijk verloopt als die van de andere verhalen.JT schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:31:
[...]
Goed idee! Kan me alleen niet meer herinneren of ik de tweede heb gezien, ik kan me nog een vechtscene in een keuken herinneren. Is dat 2?
Zal waarschijnlijk wel wennen worden aan het nieuwe personage, we zien wel
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Tja, dat is zeker ook te verwachten met een compleet ander hoofdpersonage ?Quad schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:01:
Je kan The Bourne Legacy niet vergelijken met de eerdere Bourne films. Hoewel het in de film soms teruggehaald wordt naar Jason Bourne is het totaal weg. Als ze een aantal elementen gewoon anders hadden gedaan en een andere titel hadden gehad was het een prima film. Maar een opvolger van the Bourne ultimatum is het niet.
Maar, psst, wacht nog even tot ik hem heb gezien
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Wel een leuke afsluiter van een goede reeks als ik hem mij nog goed herinnerJT schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:05:
Volgens mij moet ik Ultimatum ook nog zien dus kijk ik die welStraks dan Skyfall en Bourne Ultimate, leuk voor vanavond
Veel plezier trouwens met Skyfall, die heb ik nog in de cinema gezien, echt altijd wel een meerwaarde die vette bass en surround sound
⏩ PVOutput☀️
Jep, ik zit nog altijd met een Pierce Brosnan in mijn hoofd en vind de nieuwe Bond toch wel een stuk minder Bondachtig, maar goed, iedereen zijn favoriet. En het verhaal zat deze keer ook echt goed dus we hebben niet te klagen.Quad schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:14:
Skyfall is een leuke film, alleen als je de echte James Bond films gewend ben is deze wat anders. Een hypermoderne JB dus.
Daniel Craig vond ik overigens veel beter in The Girl with the Dragon Tattoo, maar dat is persoonlijke voorkeur
Was in de war met het boek.nXXt schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:22:
[...]
Bij mijn weten is er maar één einde opgenomen, maar is dat wel een ander einde dan in het boek.
Dat komt er van als je af en toe ook een boek leest...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
The Lion King (1994) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Adventure, Drama, Family, Musical | Runtime: 89min. | MPAA: G Plot: Tricked into thinking he killed his father, a guilt ridden lion cub flees into exile and abandons his identity as the future King. Uit de gouden tijd van Disney, deze klassieker weer eens gekeken. Voor de jaren 90 had Disney het erg zwaar. Toen brak de tijd van de Lion King, Alladin, Little Mermaid en andere toppers aan. The Lion King is 1 van de laatste echte tekenfilms. Het meeste is daadwerkelijk met de hand getekend, al zijn er ook al scenes die geholpen worden door de computer. Het tekenwerk is briljant. Veel authentieker dan alles wat erna kwam. Prachtig handwerk. Ja, veel minder detail dan tegenwoordig, maar als je bedenkt dat een tekenteam dit heeft gemaakt, ongeloofelijk. De sountrack is natuurlijk episch, eigenlijk ongeëvenaarde. Bij het verhaal valt vooral het tempo op, extreem langzaam vergeleken met vandaag de dag. Heerlijk, en ook goed voor de doelgroep. Een klassieker, en 1 van de laatste echte tekenfilms. | |
Into the Blue (2005) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: PG-13 Plot: A group of divers find themselves in deep trouble with a drug lord after they come upon the illicit cargo of a sunken airplane. Lekkere vrouwen en ook nog best leuk verhaal en spannend. En mooie beelden. Prima combi. | |
The Way Back (2010) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: 133min. | MPAA: PG-13 Plot: Siberian gulag escapees walk 4000 miles overland to freedom in India. Bitter, mooi verhaal, mooie personen. Mooie beelden. | |
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Heb je gehuild?PWM schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 20:27:
The Lion King (1994) [afbeelding] IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Adventure, Drama, Family, Musical | Runtime: 89min. | MPAA: G Plot: Tricked into thinking he killed his father, a guilt ridden lion cub flees into exile and abandons his identity as the future King.
Uit de gouden tijd van Disney, deze klassieker weer eens gekeken. Voor de jaren 90 had Disney het erg zwaar. Toen brak de tijd van de Lion King, Alladin, Little Mermaid en andere toppers aan.
The Lion King is 1 van de laatste echte tekenfilms. Het meeste is daadwerkelijk met de hand getekend, al zijn er ook al scenes die geholpen worden door de computer.
Het tekenwerk is briljant. Veel authentieker dan alles wat erna kwam. Prachtig handwerk. Ja, veel minder detail dan tegenwoordig, maar als je bedenkt dat een tekenteam dit heeft gemaakt, ongeloofelijk.
De sountrack is natuurlijk episch, eigenlijk ongeëvenaarde. Bij het verhaal valt vooral het tempo op, extreem langzaam vergeleken met vandaag de dag. Heerlijk, en ook goed voor de doelgroep.
Een klassieker, en 1 van de laatste echte tekenfilms.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
This too shall pass
Inderdaad, heb je een traantje weggepikt?
⏩ PVOutput☀️
Dat klinkt wel erg gejat van AshTwhomp schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:14:
Maar de meest bekende alternate ending is dat Thomas Jane in de auto teveel van de magic potion drinkt om te ontsnappen aan The Mist en in plaats van in de huidige tijd uitkomt in een post-apocalyptische wereld. De film eindigt met dat Thomas Jane roept "I drank too much".
---
The Master gekeken... tsja, prachtig gefilmd, geweldig geacteerd, hele originele karakters en setting...wat kan er niet geweldig aan zijn? Nouja, dat het echt zo extreem saai en langdradig is... ik kan nooit zoveel met dat soort films. 7 voor de mooi ofzo, maar kan niet op het niveau van vermaak komen. Zelfde als there will be blood voor mij. Alleen mooi en goed geacteerd zonder noemenswaardig plot doet het niet voor mij. En dat betekent echt niet dat ik actie en/of schieten wil.
[ Voor 37% gewijzigd door Zoijar op 17-03-2013 02:34 ]
Ik heb The Master gisteren ook zitten kijken en kan me vinden in dit commentaar.
Nu moet ik wel zeggen dat de film in het begin nog wel weet te boeien en samen met het acteer en camerawerk zorgt dat er voor dat je het laatste uur ook nog wel uit weet te zitten, echter wel aan je vingernagels. In dat laatste uur zat ik alleen maar met de vraag of het nog ergens heen zou gaan. Wat mij betreft niet.
Ik zag hierboven ergens een commentaar van iemand die de film nog zeker een paar keer zou gaan kijken om alle lagen er uit te halen, maar dat ga ik niet trekken.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik er wel lagen in zag en een soort van boodschap (grotendeels referenties aan het wel of niet "beest" zijn van de mens). Zo spelen ze dezelfde soort jungle-achtige muziek tijdens zo'n scientology meeting als tijdens de openingsscene; zo als ze een troep apen waren op het strand, zijn deze "verlichte" mensen eigenlijk hetzelfde. Dat soort dingen.YellowCube schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:54:
Ik zag hierboven ergens een commentaar van iemand die de film nog zeker een paar keer zou gaan kijken om alle lagen er uit te halen, maar dat ga ik niet trekken.
Op die manier was het best een mooi verhaal, maar het boeide me gewoon niet. De film niet, de karakters niet, en al helemaal de onderliggende boodschappen en vragen niet. Opening zat ik geboeid te kijken. Na een half uur vroeg ik me af waar gaat dit heen, maar toch wel interessant, gewoon kijken maar. Na een uur verzwakte de aandacht; blijf er wel of niet, see if I care... en na 1.5 uur werd er doorheen gepraat en lette men amper nog op, hopende op een snel einde omdat we nu al zo ver waren gekomen... Maarja, misschien was het ook niet de film voor vier vrienden en een krat pils...
Nou, noem me maar een mietje maar de eerste en de tweede keer heb ik gehuild toen
en kreeg ik een brok in m'n keel toen
This too shall pass
Buried (2010) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R Plot: Paul is a U.S. truck driver working in Iraq. After an attack by a group of Iraqis he wakes to find he is buried alive inside a coffin. With only a lighter and a cell phone it's a race against time to escape this claustrophobic death trap. Groundbreaking performance? Dat vond ik nog wel meevallen eigenlijk. Wat ons heel erg verbaasde, is hoe groot die kist wel niet was als er uitgezoomd werd In eerste instantie leek die kist helemaal dicht te zijn, en later blijken er toch overal gaten en kieren in dat ding te zitten. Zijn gedrag is wel redelijk geacteerd, ook al is het niet altijd even logisch. Maar goed, als je daar ligt, dan heb je wel iets anders aan je hoofd dan netjes en vriendelijk blijven, kan ik inkomen. spoiler: wat wij echt totaal niet begrepen is waarom hij nog ingaat op het afhakken van zijn vinger, en het maken van die laatste video. Je ligt toch al levend begraven, meer kunnen ze je niet meer aandoen. En je hebt totaal geen garantie dat ze je familie met rust laten als je het doet. De kidnapper kon in eerste instantie bijna geen woord Engels, maar lijkt later in de film meer en meer Engels te kunnen. Enige wat me verraste was het einde spoiler: .dat hij het dus toch niet overleefd | |
Dat was het natuurlijk sowieso niet. Paul Thomas Anderson is een geweldige regisseur die geweldig prestaties uit acteurs krijgt. Wahlberg in Boogie Nights, Tom Cruise in Magnolia, Adam Sandler in Punch Drunk Love, Daniel Day Lewis in there Will be Blood en Joaquin Phoenix in the Master. Dit zijn stuk voor stuk geweldige films.Zoijar schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:14:
Maarja, misschien was het ook niet de film voor vier vrienden en een krat pils...
The Master heeft niet een begin waar de hoofdrolspeler een probleem heeft, een middenstuk waar hij iets in beleefd dat hem helpt bij het einde om het probleem op te lossen, maar dat hoeft ook niet. An sich zou je the Master ook niet echt moeten kijken voor het verhaal want het is veel meer een karakterfilm. je beleefd het leven van Freddie Quell een verloren ziel die op een pad van destructie is. Onderweg komt hij mensen tegen en beleefd hij dingen. Aan het einde is er niet een scene dat Freddie met een leuk meisje gaat samen wonen ofzo (al is er wel het stukje dat een protocol van the Cause gebruikt bij een meisje om indruk te maken wat suggereert dat hij in ieder geval iets heeft geleerd). The Master heeft geweldige beelden, geweldige muziek, de beste acteerprestaties die ik in een hele, hele lange poos heb gezien. En het verhaal heeft veel meer wat je op het eerste oog er uit haalt.
Ik heb de film onderhand 3 keer gezien en op IMDB wat theorieën gelezen over hoe anderen de film interpreteren en met die informatie is de film nog beter. De laatste scene van Joaquin en Hoffman samen, dat die gaat zingen geeft me elke keer weer kippenvel.
Wel vind ik There Will be Blood beter want het verhaal in die film is gewoon een stuk makkelijker om te volgen en de setting van de film trekt me meer. There Will Be Blood staat trouwens op nummer 2 qua films die het meeste indruk op mij hebben achter gelaten
/rant.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dacht eerst dat het misschien lag aan het feit dat ik beetje moe was, maar kan me wel vinden in commentaar van Zoijar.
The Sapphires (2012) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Musical | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13 Plot: It's 1968, and four young, talented Australian Aboriginal girls learn about love, friendship and war when their all girl group The Sapphires entertain the US troops in Vietnam. De eerste film van de dag. Van te voren niet echt mijn favoriet, maar gelukkig bewees de film het tegendeel. Het verhaal is redelijk niet heel nieuw ("zwarte" vrouwen zingen een weg naar de top"), maar wat de film zijn flair gaf was de performance van Chris O'Dowd. Onder de tweakers wss veel beter bekent als Roy van the IT crowd. Met zijn humor en gewoon briljante performance stal hij de show. Vanaf 13 juni in de Nederlandse bioscopen te zien! | |
A Late Quartet (2012) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R Plot: Members of a world-renowned string quartet struggle to stay together in the face of death, competing egos and insuppressible lust. Voorafgaand aan de dag leek mij dit de minste film van de 5, maar ik heb hem gelukkig vergist. De film ging traag van start, maar werd beter en beter zodra de problemen voor het viertal zich opstapelde. De acteerprestaties waren echter wel over de gehele lengte top notch, maar dat was te verwachten na het zien van de cast. De film komt overigens 28 maart al in de Nederlandse bioscoop | |
The Place Beyond the Pines (2012) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 140min. | MPAA: R Film 3 was duidelijk een van de headliners. De nieuwste film van de director van Blue Valentine met Ryan Gosling, Bradley Cooper en Dane Dehaan. Bij deze film probeer ik het vooral heel kort te houden, want ieder woord over het plot is er 1 teveel. In het begin lijkt het redelijk straightforward (op het briljante camerawerk en acteerwerk na dan) kwa verhaal, maar wat word je daarna verrast. Genoeg over de film, gewoon gaan zien vanaf 4 april! | |
Kon-Tiki (2012) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Biography, Drama, History | Runtime: 118min. | MPAA: Not Rated Plot: The story of legendary explorer Thor Heyerdal's epic 4,300 miles crossing of the Pacific on a balsa wood raft in 1947, in an effort prove it was possible for South Americans to settle in Polynesia in pre-Columbian times. Na The Sapphires is ook deze Noorse film gebasseerd op een waargebeurd verhaal. En wel het verhaal waar de directe documentaire ervan in 1950 een Oscar in de wacht sleepte. Deze film mocht het echter alleen doen met een nominatie voor best foreign language film tijdens de afgelopen Oscars. In mijn ogen verdiend. De film volgt de tocht van een beroemde Noor welke zijn theorie heeft bewezen omtrent de ontdekking van Polynesia. Door het acteerwerk wat zeer realistisch overkomt wordt je werkelijk in het verhaal getrokken en ligt je mee op de reis. Een goed punt is dat ze een stuk in de reis skippen, zodat ze belangrijkere dingen niet hoeven af te raffelen. Ook deze film is vanaf 4 april te zien in de NL bioscopen. | |
Stoker (2013) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 98min. | MPAA: R Plot: After India's father dies, her Uncle Charlie, who she never knew existed, comes to live with her and her unstable mother. She comes to suspect this mysterious, charming man has ulterior motives and becomes increasingly infatuated with him. Als laatste film kregen we de nieuwste film van de meest briljante Koreaanse regisseur Chan-wook Park (Oldboy en de rest van de Vengeance Thrillogy). Het is overigens zijn eerste film welke een US productie is ipv een Koreaanse en dat is deels toch wel te zien doordat de film iets minder "hard" is. Zoals gebruikelijk echter weet de regisseur de spanning onmenselijk hoog te gooien, zonder echt iets te doen. Het opbouwen van de spanning ga zo lang door, waarna zich een gewoonweg prachtige climax ontvouwd. Aan alle elementen is duidelijk de hand van Chan-wook Park te zien en de film straalt geniaalheid uit (als dat een woord is Duidelijk mijn favoriete film van 2013 so far! 11 april te bewonderen! | |
[Disclaimer] Mijn ratings lijken voor sommige hoog. Ik rate hoog doordat ik vooral naar de goede punten kijk, ipv naar de punten waar kritiek op gegeven kan worden. Bij alle films geldt echter duidelijk dat je ze gewoon moet gaan zien!
Gisteren
Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Adventure, Fantasy | Runtime: 97min. | MPAA: PG Plot: When a young owl is abducted by an evil Owl army, he must escape with newfound friends to seek out the legendary Guardians to stop the menace. Ik kreeg echt een LotR gevoel bij deze film. Hij is van de makers van Happy Feet en ik moet zeggen dat deze film zeker wel vermakelijk was. Happy Feet vond ik daarentegen niet zo goed. Lekker episch, leuk camerawerk. Hij duurt ook niet zo heel lang, dus prima om even tussendoor te kijken. | |
Life of Pi (2012) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 127min. | MPAA: PG Een zeer mooie en zeer boeiende avontuur film. Ik had in eerste instantie een versie dat niet goed uitgepakt was en de film liep dus een half uur voor het einde vast, merkte dat ik hier wel heel erg van baalde. Zo geboeid zat ik dus naar deze film te kijken. Zeker het kijken waard. | |
Het zijn films die ik zeker wil gaan zien
Ik vond de mensen die hij aan de telefoon sprak veel irritanter.AcidBurn schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:38:
Zijn gedrag is wel redelijk geacteerd, ook al is het niet altijd even logisch.
Maar goed, als je daar ligt, dan heb je wel iets anders aan je hoofd dan netjes en vriendelijk blijven, kan ik inkomen.
Met hun domme vragen en opmerkingen. En dat ze hem elke keer niet geloofden.
Wat me verbaasde, is dat ik wel de hele film wilde weten hoe het afliep.
(Phone Booth heb ik na 10 minuten afgezet, maar dat kan ook door Colin Farrel komen...)
Goed einde ook. Ik hou van zulke eindes
Thunderball (1965) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: Approved Plot: James Bond heads to The Bahamas to recover two nuclear warheads stolen by SPECTRE agent Emilio Largo in an international extortion scheme. Mijn wekelijkse James Bond avond gehad gister. Ik weet niet waar het aan lag, maar deze Bond-film kon me niet echt boeien. Misschien omdat het plot zo simpel was. Of omdat de slechterik een beetje saai was. Ook de vrouwen waren niet supermooi. Helaas maar 5 sterren. (De bluray zelf stond wel weer supervol met extra's, zoals alle blurays uit de 50th Anniversary Box) | |
[ Voor 3% gewijzigd door Xyphoid op 18-03-2013 13:06 ]
Xcuus me?
http://www.imdb.com/media/rm4232231680/nm0000805
(de film vind ik zelf ook maar zozo, maar dat lag echt niet aan het vrouwelijk schoon)
Kung Fu Panda (2008) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 90min. | MPAA: PG Deze film wilde ik al tijden graag eens zien. Gisteren dan eindelijk eens kunnen kijken en in 3D, wat daadwerkelijk iets toevoegt in deze animatiefilm van Dreamworks. Goede humor, leuk verhaal, helaas niet alle karakters even interessant, maar een zeer leuk 1,5 uur vermaak! | |
Als die panda schopt komt z'n voet het beeld uit!MrVegeta schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:08:
Wat voegde het 3D toe aan de film?
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Django Unchained (2012) | ![]() |
IMDb: 8.6 | Genre: Adventure, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Afgelopen weekend Django Unchained gezien, had er persoonlijk meer van verwacht. Verhaal is wat onsamenhangend en langdradig . De cast maakte dit wel grotendeels goed alsmede de grapige dialogen en opmerkingen | |
Diepte, popout en ik vind het op zijn tijd wel erg leukMrVegeta schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:08:
Wat voegde het 3D toe aan de film?
Upside Down (2012) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Fantasy, Romance, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13 Plot: Adam and Eden fell in love as teens despite the fact that they live on twinned worlds with gravities that pull in opposite directions. Ten years after a forced separation, Adam sets out on a dangerous quest to reconnect with his love. Na het zien van de trailer had ik aardig hoge verwachten welke eigenlijk op geen enkel moment waar kon worden gemaakt. Als je het hele "upside down" idee even wegdenkt blijft er niets over dan een flinterdunne verhaallijn die eigenlijk op geen enkel moment echt kan verrassen. Het upside down effect erbij blijkt eigenlijk niet veel meer dan een gimmick en een leuk idee; kortom het komt niet uit de verf. Voeg hierbij soms slechte effecten (een simpel blauw filter moet een trieste sfeer neerzetten maar schiet naast het doel) en je hebt niet meer dan net voldoende. Een 6 van mij. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Je moet ook zeker deel 2 kijken, vind ik persoonlijk nog beter dan deel 1.Steefmeister schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:46:
Kung Fu Panda (2008) [afbeelding] IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 90min. | MPAA: PG Deze film wilde ik al tijden graag eens zien. Gisteren dan eindelijk eens kunnen kijken en in 3D, wat daadwerkelijk iets toevoegt in deze animatiefilm van Dreamworks. Goede humor, leuk verhaal, helaas niet alle karakters even interessant, maar een zeer leuk 1,5 uur vermaak![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.0 / 10
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Moa, ik heb hem toevallig vanavond nog zitten kijken, maar ik kan nou niet zeggen dat ik hem beter als 1 vond.Sargan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:19:
[...]
Je moet ook zeker deel 2 kijken, vind ik persoonlijk nog beter dan deel 1.
Dezelfde grappen en grollen en het voegde eigenlijk niets toe aan het plaatje, behalve dat ze nu een deel 3 kunnen maken. Ik had er zelf wat meer van verwacht... Maar, Jack Black als de Panda is wel leuk om te horen
Is Jack Black de Panda ???RoasteR87 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 01:00:
[...]
Maar, Jack Black als de Panda is wel leuk om te horen
Dan moet ik dringend nog eens de eerste zien ! Ik vond het wel een goede film als ik mij goed herinner, in tegenstelling tot de serie die ervan gemaakt is

Jack Black is trouwens geweldig in Tenacious D: The Pick of Destiny, zalige film en nog eens goede muziek ook
Die heb ik nou nog nooit gezien, Maar ik zal hem vanavond maar eens gaan kijken dan! Hou wel van een goed potje rocken. Is kijken wat Dave Grohl voor "acteer" kunsten neerzet als de DuivelJimDB schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:29:
Jack Black is trouwens geweldig in Tenacious D: The Pick of Destiny, zalige film en nog eens goede muziek ook
Hij is zeker de moeite waard, zeker als je van het muziekgenre houdtRoasteR87 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:42:
[...]
Die heb ik nou nog nooit gezien, Maar ik zal hem vanavond maar eens gaan kijken dan! Hou wel van een goed potje rocken. Is kijken wat Dave Grohl voor "acteer" kunsten neerzet als de Duivel![]()
Ik had hem nog niet eens herkend in het begin

Weekend at Bernie's (1989) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13 Echte 80s slapstick humor. Niets hoogstaands, niets geloofwaardigs, maar wel hartstikke leuk en voorbij voordat je het in de gaten hebt! | |
Als je nu een goed argument geeft waarom je de film saai vindt...RoasteR87 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:09:
Ik vind de muziek inderdaad wel leuk, maar ik heb hem toch na 40 minuten afgezet. Pff, wat een saaie vertoning. Misschien ben ik ook wel een beetje te verwend, maar ik vond het echt een aanfluiting de film. De muziek is leuk en sommige passages zijn opzich wel grappig, maar eigenlijk is de rest gewoon een beetje treurig. Helaas...
Okay, as Dolf, hij is rechtvaardig, requests:MrVegeta schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:38:
[...]
Als je nu een goed argument geeft waarom je de film saai vindt...
Het acteer werk van KG vind ik ondermaats, zijn vertoning is zwak tot rond uit tenenkrommend. De ene vindt dit misschien grappig / vermakelijk, maar helaas hoor ik niet bij die groep. Daarnaast gaat het verhaal zeer traag, er gebeurd weinig tot niets (waarschijnlijk heb ik het stukje humor / actie / avontuur gemist omdat ik gestopt ben op het moment dat ze in de diner zaten). Maar dat was toch al weer een goede 40 minuten in de film.
Van mij hoeft er ook niet elke minuut wat te gebeuren, maar het in mijn ogen te kort aan humor of leuke wendingen maakt dit een saaie vertoning.
Verder zijn er wel momenten, zoals sommige liedjes of een enkele grap die goed uitpakt en ik met een glimlachje achter mijn scherm zit, maar dat is maar zelden geweest. Het is een komidie, maar dit type humor is niet voor mij weg gelegd.
The Pick of Destiny
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Zooooooooo! Deze wil ik nog steeds op Bluray of DVD! Ga zo gelijk zoekenSteefmeister schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:01:
Weekend at Bernie's (1989) [afbeelding] IMDb: 6.1 | Genre: Comedy | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13 Echte 80s slapstick humor. Niets hoogstaands, niets geloofwaardigs, maar wel hartstikke leuk en voorbij voordat je het in de gaten hebt![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Heb deze 9 keer gezien en hij blijft leuk.
Ik weet niet waarom deze zo'n indruk op mij heeft achtergelaten. Had hem voor het eerst op videoband gezien (gehuurd bij Videoland. Bestaat Videoland nog wel?).
Was voor mij de eerste keer dat ik hem zag en het is gewoon simpel vermaak. Even verstand op nul en het niet te nauw nemen met de realiteit en gaan met die banaanXyphoid schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:07:
[...]
Zooooooooo! Deze wil ik nog steeds op Bluray of DVD! Ga zo gelijk zoeken
Ik weet niet waarom deze zo'n indruk op mij heeft achtergelaten. Had hem voor het eerst op videoband gezien (gehuurd bij Videoland. Bestaat Videoland nog wel?).
En ja, videoland bestaat nog
[ Voor 6% gewijzigd door Steefmeister op 20-03-2013 11:32 ]
Tja, je moet er inderdaad gewoon voor zijn. Het is nu eenmaal niet het alledaagse genreRoasteR87 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:47:
Fan, nee.. Maar ik heb wel eens wat nummertjes van ze gehoord zo nu en dan en daar kan ik best wel naar luisteren. Maar inderdaad, als je een "echte" fan bent zal je waarschijnlijk eerder hier van houden.
Als je vast zat bij het deel in het wegrestaurant was je niet de enige, gewoon verder kijken want dat is gewoon een minder deel, er komen daarna nog heel wat grappige momenten en goede muziek (met Dave Grohl oa)
Haha, hoe goed kan een film starten?

(Tribute vind ik persoonlijk hun "beste" lied
This Is 40 (2012) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 134min. | MPAA: R Aardige komedie die eigenlijk niet gepositioneerd zou moeten worden als spin-off van Knocked Up. De hoofdpersonages van deze film hadden bijrollen in die geweldige komedie van Apatow, maar daar heeft het verder weinig mee te maken. Het verhaal is niet alleen heel anders, vooral de sfeer en de humor wijken af. Dat is niet per definitie slecht, maar als geheel komt This Is 40 wel minder goed uit de verf. Het voelt aan als een opeenstapeling van sketches die herkenbaar moeten zijn, maar het komt wat geforceerd over. Gelukkig zitten er wel genoeg humoristische momenten in en maken enkele personages (zoals de dochters) het compleet. (over de vanzelfsprekend briljante scènes met Megan Fox hoef ik het uiteraard niet te hebben) | |
Hitchcock (2012) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13 Biografisch drama over de totstandkoming van Psycho, waarbij de schrijvers het helaas nodig vonden om totaal ongepast de seriemoordenaar Ed Gein een actieve rol te laten spelen in het verhaal. Deze secties halen je uit de film en halen de serieuze insteek van het overige gedeelte onderuit. Ik moet ook zeggen dat ik Hopkins niet overtuigend vind als Alfred Hitchcock, maar dat hij wel een interessant personage neerzet. Het samenspel met Helen Mirren is bovendien zeer sterk, en eigenlijk draait het verhaal nog meer om haar als Hitchcocks vrouw dan de regisseur zelf. | |
The Wizard of Oz (1939) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 101min. | MPAA: Approved Enorme klassieker die ik als kind talloze keren heb gezien, waardoor je enkele problemen met het verhaal vanzelf door de vingers gaat zien. Een mooi sprookje met (zeker voor die tijd) schitterende omgevingen en effecten, dat ontzettend veel invloed heeft gehad op latere producties. | |
Return to Oz (1985) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Family, Fantasy, Mystery | Runtime: 113min. | MPAA: PG Dit semi-vervolg op The Wizard of Oz heb ik wellicht nog vaker gezien dan die klassieker zelf. Toen ik hem deze week opnieuw zag verbaasde ik me erover dat ik hier vroeger geen nachtmerries van heb gehad, gezien de vele zeer verontrustende beelden die we krijgen voorgeschoteld. Dit soort duistere sprookjes mogen vaker gemaakt worden, mits de fantasiefiguren maar met practical effects tot stand komen en niet met busladingen cgi. | |
TPB AFK: The Pirate Bay Away from Keyboard (2013) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Documentary | Runtime: 85min. Aardig kijkje achter de schermen bij enkele oprichters van The Pirate Bay en de rechtszaken waar ze al jaren mee te maken hebben. Uiterst subjectief aangezien we enkel hun kant van het verhaal te horen krijgen, maar toch geeft het een interessante blik op de invloed die ze op de industrie hebben gehad. | |
The 40 Year Old Virgin (2005) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 116min. | MPAA: R De eerste grote speelfilm van Judd Apatow waarin hij nog op zoek was naar zijn eigen stijl, maar de kenmerkende elementen van zijn latere komedies zijn vrijwel allemaal aanwezig. Carell is zeer goed gecast voor de hoofdrol, en het verrassende einde is simpelweg briljant. | |
Nick and Norah's Infinite Playlist (2008) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama, Music, Romance | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13 Fijne komedie die vooral doet denken aan Juno. Michael Cera bewijst weer eens echt maar één acteerstijl te hebben, terwijl Kat Dennings laat zien een verdienstelijke actrice te zijn in dit soort rollen. Het verhaal is rommelig en introduceert minder geslaagde subplots, maar de personages zijn sterk en enkele onverwachte scènes maken dit een gedurfde komedie waarmee men iets anders durfde te proberen. | |
The Wiz (1978) | ![]() |
IMDb: 4.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 134min. | MPAA: G Slechtere musical dan ik me herinnerde, waarschijnlijk doordat enkel de paar bekende liedjes en enkele memorabele scènes positief zijn blijven hangen. De film bevat echter ook lange delen die tergend traag en saai zijn. | |
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Skyfall (2012) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13 Deze film maar eens gekeken. spoiler: Op het verlaten eiland waar de slechterik werd opgepakt kreeg ik al het idee dat het te makkelijk ging en dat hij opgepakt wilde worden (om later weer te ontsnappen). Ook verwachtte ik al dat MI6 gehackt zou worden toen Q die computer van de slechterik op het netwerk aansloot. Wat naar mijn ervaring twee belangrijke evenementen in de film zijn, waren voor mij dus redelijk voorspelbaar. Voor de rest heb ik met plezier naar de film gekeken. Een 7 vind ik te laag maar een 8 te hoog in verband met bovenstaande. | |
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
(500) Days of Summer (2009) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 95min. | MPAA: PG-13daar begint het zo'n beetje mee. Boy = Tom Girl = Summer Het duurt 500 dagen en je springt door de film heen een beetje van voor naar achter om er achter te komen hoe het tussen Tom en Summer verloopt. 't Is w.m.b. geen chick flick. Sterker nog, ik ken een aantal vrouwen die de film helemaal niks vinden, misschien omdat het geen "love story" is of (in het geval van de puberdames: de totale frustratie dat Joseph Gordon-Levitt gestrikt wordt door Zooey Deschanel) Ik vind het een erg fijne film om naar te kijken. maar dat is wellicht vanwege persoonlijke herkenbare ervaringen. Niet dat ik een mislukte relatie met Zooey Deschanel achter de rug heb, maar wel de elementen van de relatie zoals het "ik wil niks serieus" argument, de achteraf gezien duidelijke tekenen van hoe en waar het mis ging, de (wan)hoop en verwachtingen etc... Een "feest" van herkenning is het (en het is ook niet verkeerd om er achter te komen dat je lang en breed over de ellende heen bent) Andere, wat meer objectieve, zaken die me bevielen: - de manier waarom het verhaal verteld en in beeld gebracht wordt. Heen en weer springen in de tijd is niet nieuw, maar hier wel aardig en duidelijk in beeld gebracht. - De scene waar Tom naar het dakfeestje van Summer gaat en "expectations" vs "reality" in beeld gebracht wordt is erg goed gedaan. - de soundtrack. | |
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 17% gewijzigd door ChuckyDevil op 23-03-2013 13:56 ]
Argo (2012) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Hele aardige film, met de punten waarin de Amerikanen sterk in zijn, zoals spanning, en friendship benadrukken/faken. kritiek: waarom zo de Iraniers als bad guys afbeelden, geen enkele moeite om zich in hun wereld te verplaatsen. 2. Waarom aan het einde niet noemen wat er met de werkster is gebeurd, hoe is het haar vergaan? 3. Het roken van die tijd laten zien, dat kan je klasse noemen, wat ik minder klasse vind, is dat je nu nooit meer een sigaret ziet, terwijl nog ruim een kwart roken. Daarom een kleine 7, geen 8 of meer, en vraagtekens waarom dit Oscar-winnaar werd.. | |
Precies, en daar heb ik dus grote kritiek op, voor een Oscar mag je wel wat meer doen. Dat wij als gematigde Europeanen dat soort tendentieuze films bij het leven consumeren, zegt veel...MrVegeta schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:10:
Omdat het een amerikaanse film is.
Mijn kritiek is dat mensen nu roken, en dat je het nu niet meer ziet in films, ik rook zelf als een ketter, waarom mag dat nu niet meer in films, krom.Er wordt wel getoond wat er met de werkster gebeurd en jouw kritiek is dat mensen nu roken?
En nee, er wordt niet getoond hoe het met haar is afgelopen, nu in 2012/13, vind je wel... Bij Tony stond er hij leeft nu op platteland Maryland, die info had ik voor de werkster ook gewild. En voor de 6 diplomaten.
Zo is dat ook een beetje met films. Het is onderhand wel duidelijk dat jongeren opkijken naar bepaalde acteurs/karakters in films. Als die roken omdat dat cool is dan wordt dat overgenomen. Of de kans is in ieder geval groter. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet echt opvalt dat er minder wordt gerookt ofzo. Als je Mad Men kijkt op tv dan wordt er gerookt en gezopen alsof er geen morgen is.
Op het einde van de film zie je toch dat dat meisje een ander land binnen komt, en dus veilig is? Wat er verder mee gebeurd is toch niet heel interessant?
Dank je voor deze tip. Vond hem inderdaad wel verfrissend door het leuke effect door met de tijd te spelen. Niet helemaal nieuw, maar gaf wel een leuke draai aan het verhaal. Had wel wat meer verwacht van die vrienden van hem. Hadden de makers, naast het stukje in de Karaokebar wel wat leuke en grappige stukjes mee kunnen doen. Hij heeft in ieder geval mijn voor het slapengaan tijd weer mooi gevuld.
Vond ik juist wel, ze vluchtte naar Irak, hoe vergaat het je dan. Kijk, dat je in NL nou gelijk een huis en uitkering krijgt, is niet overal zo.MrVegeta schreef op zondag 24 maart 2013 @ 01:24:
Op het einde van de film zie je toch dat dat meisje een ander land binnen komt, en dus veilig is? Wat er verder mee gebeurd is toch niet heel interessant?
[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 24-03-2013 08:28 ]
Och, en daarom wonnen natuurlijk de voorgaande twee jaren een Franse en een Britse film de hoofdprijs bij de OscarsMrVegeta schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:10:
Omdat het een amerikaanse film is.
Het is volgens mij niet eens zo zeer het niet meer mag (tenzij er ergens een wet is die het expliciet verbiedt). Roken is, of je dat nu leuk vind of niet, maatschappelijk gezien niet meer zo vanzelfsprekend als vroeger. Tijden veranderen.Sjah schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:17:
[...]
Mijn kritiek is dat mensen nu roken, en dat je het nu niet meer ziet in films, ik rook zelf als een ketter, waarom mag dat nu niet meer in films, krom.
Mad Men is nu juist een serie die over de specifieke kenmerken van die tijd en wereld ging. Het was in die tijd heel gewoon om om overal te roken (en te zuipen). Sterker nog, het gaat op een bepaald moment zelfs over het adverteren van roken en hoe geergerd de tabaksfabrikanten zijn dat ze opeens moeten gaan vertellen dat roken helemaal zo gezond niet is (wat voorheen doodleuk beweerd werd).MrVegeta schreef op zondag 24 maart 2013 @ 01:24:
Als je Mad Men kijkt op tv dan wordt er gerookt en gezopen alsof er geen morgen is.
[ Voor 36% gewijzigd door YellowCube op 24-03-2013 09:55 ]
Alleen maar nette mensen (2012) | ![]() |
IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Drama | MPAA: 12 Een film die dus een verfilming is van het boek ''Alleen maar nette mensen'' van Robert Vuijsje. Het gaat dus om een Joodse jongen uit Amsterdam oud-zuid welke zijn leven een beetje zat is en geen flauw idee heeft van wat hij later wil gaan doen met z'n leven. Het acteerwerk van de hoofdpersoon (David) is wat overdreven netjes en komt niet overtuigend over naar mijn idee. Zijn personage is zoekende in het leven en gaat dan vervolgens maar achter de donkere vrouwen aan en crasht compleet in zijn leven. Uiteindelijk beland hij als medewerker van de Burger King in de Bijlmer terecht en gaat hij verder met de intellectuele Rita (Sharita), terwijl hij eerder zelf in de film zei dat hij iemand zocht die bij hem past. Hij is zelf dus een domme kerel want nergens in de film doet hij alsof hij slim is, behalve een paar momenten dat hij zichzelf er probeert uit te lullen thuis bij zijn Joodse ouders en vrienden van zijn ouders. Film zit vol met vooroordelen, is verder niet onvermakelijk maar krijgt van mij niet meer dan een vier. | |
Mad Max (1979) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: TV-MA Mad Max: ik dacht dat dit net zo'n gafe klassieker moest zijn als de Dirty Harry delen, maar ik vond dit dus toch nog wat minder. Maar... zeker niet slecht voor DIE tijd (1979) en hoe ze de toekomst toen voor zich zagen. Een film die van begin tot eind een road-movie is met de nodige achtervolgingen en actiescenes. Zesje wat mij betreft. | |
Basic Instinct (1992) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 128min. | MPAA: R Basic Instinct: een film die gaat over een detective welke een zaak moet oplossen van een in bed neergestoken man. Dit leidt ertoe dat zijn leven dat op de rails was gebracht (hij was niet meer aan de drugs, sigaretten en de drank) weer compleet de mist in gaat en hij zelfs een tijd geschorst wordt van zijn Homicide Police Dept. Hij geeft niet op en gaat verder in zijn vrije tijd met de zaak en heeft ondertussen nog de nodige keren contact met zijn beste maat uit de Homicide Police Dept. en weet zo uiteindelijk de moord op te lossen. Onderstaand alleen lezen als je het einde wilt weten: spoiler: Uiteindelijk eindigt de film in een gebouw in de lift waar de vermoedelijke dader wordt neergeschoten, maar het vreemde is: -hoe is de psychologe van de politie er dan achter gekomen dat ze daar moest zijn? -hoe kon de schrijfster weten dat het hele verhaal zou eindigen in die lift in haar boek? -hoe komt het dat ze beiden dezelfde moordmethodes gebruiken/gebruikten, terwijl ze elkaar al jaren niet meer zagen? Wie weet antwoord op bovenstaande vragen? Of is dit een half open einde? Goed geacteerd, als kijker blijf je aan het denken gezet worden, vrij sterk verhaal, veel sex in de film, genoeg actie. 7,5 wat mij betreft. | |
Toch vind ik het vreemd dat de mpaa dit schrijft bij hun rating voor Argo:Sjah schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:17:
Mijn kritiek is dat mensen nu roken, en dat je het nu niet meer ziet in films, ik rook zelf als een ketter, waarom mag dat nu niet meer in films, krom.
Verder wil je natuurlijk geen NC-17 krijgen vanwege overmatig tabakgebruikEveryone smokes throughout the movie, and many also drink. Tony drinks quite a lot as well, and although he never appears drunk, he does at one point take a bottle of whiskey to his room.
Pitch Perfect (2012) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Music, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13 Plot: Beca, a freshman at Barden University, is cajoled into joining The Bellas, her school's all-girls singing group. Injecting some much needed energy into their repertoire, The Bellas take on their male rivals in a campus competition. Tegen verwachtingen in eigenlijk een hele leuke film. Best goede grappen, en een stuk minder cliche dan je zou denken. Ik heb me prima vermaakt met deze makkelijk-weg-kijk-komedie. | |
(Het kijk-Amerika-eens-geweldig-zijn-gehalte druipt natuurlijk van Argo af, maar dat was een beetje de trend voor films op dat moment)
[ Voor 61% gewijzigd door Zoijar op 24-03-2013 11:14 ]
Wat heeft dat er mee te maken dat Argo uit een Amerikaans perspectief is gemaakt?Ram0n schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:32:
[...]
Och, en daarom wonnen natuurlijk de voorgaande twee jaren een Franse en een Britse film de hoofdprijs bij de Oscars
Het was wellicht handig geweest om een quote te gebruiken in je bericht. Het komt nu over alsof je antwoord geeft op de laatste vraag van zijn post: waarom won Argo bij de Oscars. Excuses voor de verwarring dusMrVegeta schreef op zondag 24 maart 2013 @ 11:12:
[...]
Wat heeft dat er mee te maken dat Argo uit een Amerikaans perspectief is gemaakt?
[ Voor 4% gewijzigd door Ram0n op 24-03-2013 11:31 ]
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Voor de tweede maal gezien en ook deze keer blijf ik bij mijn mening: The hobbit steekt heel degelijk in elkaar, maar de vergelijking met LOTR wordt automatisch toch gemaakt. Deze strijd wint The Hobbit niet mijns inziens, omdat de film er erg lang over doet om mij als kijker echt in de film te trekken. spoiler: volgt de ene na de andere fantastische scene en dat levert de film dan uiteindelijk toch een prima score op. Wanneer het gezelschap voorbij de vechtende bergen zijn | |
Verwijderd
Pitch Perfect (2012) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Music, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13 Plot: Beca, a freshman at Barden University, is cajoled into joining The Bellas, her school's all-girls singing group. Injecting some much needed energy into their repertoire, The Bellas take on their male rivals in a campus competition. In het begin dacht, gaap, maar goed velen van jullie hebben de film ook uitgekeken. Dus toch doorgezet en uiteindelijk is de film best leuk. Kijkt in elk geval lekker weg. | |
Argo (2012) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Plot: A dramatization of the 1980 joint CIA-Canadian secret operation to extract six fugitive American diplomatic personnel out of revolutionary Iran. spoiler: Argo fuck yourself! | |
Rurouni Kenshin (2012) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 134min. | MPAA: 18 Plot: In 1868, after the end of the Bakumatsu war, the former assassin Kenshin Himura promises to defend those... Prima actiefilm met Japanse saus. Het is mooi opgenomen, de andere personages die in de film voorkomen zijn leuk en de hoofdpersoon kent voldoende diepgang voor een actiefilm. Zoek je een film waar slechteriken bij bosjes worden afgeslacht dan is dit niet helemaal de film die je zoekt. Er komen natuurlijk wel genoeg vechtscenes in voor | |
Ik ken 'm ook nog als schitterende 80s film.Xyphoid schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:07:
[...]
Zooooooooo! Deze wil ik nog steeds op Bluray of DVD! Ga zo gelijk zoeken
The Sweeney (2012) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: R Film die gaat over een speciaal politieteam dat zichzelf ''The Sweeney'' noemt en gewapende overvallen op banken en dergelijke moet zien op te lossen. Ik was oorspronkelijk getipt doordat Top Gear in het vorige seizoen dat ze uitzonden op de BBC iemand te gast hadden voor ''fastest lap in a reasonable prised car'' welke dus een acteur is voor deze film. Daarnaast had Top Gear dus een deel van een achtervolgingsscène mogen opnemen in dat stacaravan-park, welke je ook daadwerkelijk terug zag in de film. Genoeg actie, het verhaal klopt van begin tot einde en is vrij goed, tempo blijft goed in de film, en past ook zeker in het rijtje van bijvoorbeeld The Bank Job (met Jason Statham er in) en meerdere Engelse actiefilms van de laatste tijd. Aanrader wat mij betreft. | |
Argo (2012) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R De spanning werd goed opgebouwd en de acteurs deden hun werk meer dan leuk(ook de Iranezen!). In combinatie met mijn onkunde over het onderwerp maakte dit Argo tot een spannende film met een goed verhaal. | |
Don't they have towels in the future ?
Robot & Frank (2012) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Sci-Fi | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13 Plot: Set in the near future, an ex-jewel thief receives a gift from his son: a robot butler programmed to look after him. But soon the two companions try their luck as a heist team. Oudere (dementerende) man wordt door zijn zoon opgezadeld met een zorgrobot. Wat volgt is een heerlijke feelgood film. Aanrader voor liefhebbers van films als Safety Guaranteed | |
Oz the Great and Powerful (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 130min. | MPAA: PG Plot: A small-time magician arrives in an enchanted land and is forced to decide if he will be a good man or a great one. Prequel op de o-zo-bekende klassieker en wat mij betreft meer dan geslaagd. Het mist misschien op sommige punten net de charme van de eerste film, maar dat doet geen afbreuk aan de film. Casting is dik in orde en ook de humor is aanwezig. | |
Hitchcock (2012) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13 Plot: A love story between influential filmmaker Alfred Hitchcock and wife Alma Reville during the filming of 'Psycho' in 1959. Ondanks het feit dat ik nog nooit een Hitchcock film heb gezien (shame on me...), heb ik mij toch meer dan prima vermaakt bij deze film. Anthony Hopkins zet een goede prestatie neer met zijn vertolking van Hitchcock en ook Helen Mirren is weer super. Voor mij in ieder geval een aanleiding om mij nu toch echt eens aan de Hitchcock klassiekers te wagen. | |
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
The Wicked (2013) | ![]() |
IMDb: 9.3 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: MA15+ VRESELIJKE film!!!! Op imdb staat er een score van 9.3 dus ik dacht, laten we eens een poging wagen. Daarna nogmaals gekeken en het blijkt dat er maar 11 stemmen zijn uitgebracht. Waarschijnlijk door doofstomme en blinde gebruikers. SLECHT geacteerd, SLECHT verhaal, SLECHTE CGI, SLECHT SLECHT SLECHT!!!! We hebben de film na 45 minuten uitgezet en HEEL hard gewist. Te triest voor woorden. Wellicht de moeite waard om even in te loggen op imdb en de rating wat terug te brengen want dit kan echt niet. | |
Daarna om het weekend toch nog even goed te maken:
Seven Psychopaths (2012) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R Geweldige film. Onwijs genoten van de humor, onzin en de losse verhalen die verteld worden. Leuke film, leuke losse verhalen en een behoorlijk overall verhaal. Goed acteerwerk, goede acteurs en leuke dialogen. Enige minpuntje is het stukje op het einde spoiler: waar hij om een pootje vraagt bij de hond met een kogel in zijn kop Al met al een vermakelijk filmpje:) | |
[ Voor 32% gewijzigd door boomr op 25-03-2013 09:39 ]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
De film heeft 11 reviews. Waarschijnlijk allemaal familieleden van de regisseur of acteurs zelflj_tree schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:12:
The Wicked (2013) [afbeelding] IMDb: 9.3 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: MA15+ VRESELIJKE film!!!! Op imdb staat er een score van 9.3 dus ik dacht, laten we eens een poging wagen. Daarna nogmaals gekeken en het blijkt dat er maar 11 stemmen zijn uitgebracht. Waarschijnlijk door doofstomme en blinde gebruikers.
SLECHT geacteerd, SLECHT verhaal, SLECHTE CGI, SLECHT SLECHT SLECHT!!!! We hebben de film na 45 minuten uitgezet en HEEL hard gewist. Te triest voor woorden.
Wellicht de moeite waard om even in te loggen op imdb en de rating wat terug te brengen want dit kan echt niet.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 1 / 10
De meeste films beginnen hun leven op imdb met een score die dicht tegen de 10 aan zit om bovenstaande of soortgelijke redenen. Na verloop van tijd herstelt dat zichzelf, maar sommige films worden zó weinig gekeken dat het wat langer kan duren voordat er een reëel cijfer op imdb staat.
Dat dacht ik ook maar ik heb net een cijfer 1 gegeven en die word niet doorberekend. Even bij de reacties gekeken en blijkbaar hebben veel meer mensen al een LAAG cijfer gegeven wat niet doorberekend wordt. Zal dus iets mis zijn met de rating.Smultie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:20:
[...]
De film heeft 11 reviews. Waarschijnlijk allemaal familieleden van de regisseur of acteurs zelf
De meeste films beginnen hun leven op imdb met een score die dicht tegen de 10 aan zit om bovenstaande of soortgelijke redenen. Na verloop van tijd herstelt dat zichzelf, maar sommige films worden zó weinig gekeken dat het wat langer kan duren voordat er een reëel cijfer op imdb staat.
Wat The Prestige bovendien zo sterk maakt is dat je hem kan herbekijken als je wel al precies weet hoe het zit. Het is niet zo lastig om een plottwist in een film te stoppen, maar het is pas echt knap als je de kijker bij de tweede keer kan laten denken "hoe kón ik dit niet zien aankomen?". Het scenario zit hier zo sterk in elkaar dat de eerste helft bomvol directe hints zit naar het einde, heerlijkMrVegeta schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:58:
Ik heb net the Prestige gezien. Lang geleden dat ik die had gezien, ik wist de clou (gelukkig) niet meer, dus ik was nog wel wat verrast toen ik er achter kwam. Het einde past niet helemaal bij de rest van de film (maar aan de andere kant ook wel). Het is gewoon een ijzersterke film die knap in elkaar zit qua verhaal vertelling, acteerwerk en script.
The Usual Suspects (1995) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: R Een klassieker waar iedereen altijd over praat, maar die ik nog nooit gezien heb. Heb een lijst van een stuk of 20 films die ik nog moet kijken en dit was de eerste. De verwachting maakte hij in ieder geval waar. Een fantastische thriller/misdaadfilm met interessante plottwists. Right up my alley. | |
This too shall pass
Kung Fu Panda 2 (2011) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 91min. | MPAA: PG Veel mensen hadden het mij aangeraden om direct de tweede ook te zien, nadat ik had kunnen genieten van het eerste deel. Het tweede deel is ook in orde, al is het vernieuwende dat het eerste deel bracht hier toch iets minder. De grappen zijn op zijn tijd heel leuk, maar ik vond het eerste deel toch beduidend beter | |
A Good Day to Die Hard (2013) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 98min. | MPAA: R Plot: John McClane travels to Russia to help out his seemingly wayward son, Jack, only to discover that Jack is a CIA operative working to prevent a nuclear-weapons heist, causing the father and son to team up against underworld forces. Zoals verwacht veel over de top actie en schuine dialogen. Gewoon een zeer vermakelijke actie film, beetje voorspelbaar, maar dat maakt hem niet minder leuk. John Mclain is weer ouderwets de ultimate goodguy, special effect zijn over de top, maar nog wel enigzins realistisch. Film krijgt van mij een dikke 8.5! | |
---RAWE CEEK!!!---
Een van mijn favoriete films. Het mooiste is eigenlijk wel dit:MrVegeta schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:58:
Ik heb net the Prestige gezien. Lang geleden dat ik die had gezien, ik wist de clou (gelukkig) niet meer, dus ik was nog wel wat verrast toen ik er achter kwam. Het einde past niet helemaal bij de rest van de film (maar aan de andere kant ook wel). Het is gewoon een ijzersterke film die knap in elkaar zit qua verhaal vertelling, acteerwerk en script.
Dat is de film zelfEvery great magic trick consists of three parts or acts. The first part is called "The Pledge". The magician shows you something ordinary: a deck of cards, a bird or a man. He shows you this object. Perhaps he asks you to inspect it to see if it is indeed real, unaltered, normal. But of course... it probably isn't. The second act is called "The Turn". The magician takes the ordinary something and makes it do something extraordinary. Now you're looking for the secret... but you won't find it, because of course you're not really looking. You don't really want to know. You want to be fooled. But you wouldn't clap yet. Because making something disappear isn't enough; you have to bring it back. That's why every magic trick has a third act, the hardest part, the part we call "The Prestige"."
Argo (2012) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Plot: A dramatization of the 1980 joint CIA-Canadian secret operation to extract six fugitive American diplomatic personnel out of revolutionary Iran. Mooie film, er is al veel gezegd in dit topic over deze film en ik kan mij er alleen maar bij aansluiten. De gebeurtenissen in de film zijn voor mijn tijd gebeurd dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Het einde was zeer knap gedaan en ook de opbouw van de spanning was goed. Ik zat aan het einde letterlijk op het randje van mn stoel. | |
Man on a Ledge (2012) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13 Film krijgt niet zulke goede recensies. In mijn ogen heeft de film wel wat weg van een Oceans film maar behoud het toch een uniek karakter. Spanning is goed en je blijft ook de gehele film geboeid. Acteerwerk van de cast is over het algemeen meer dan prima, heb mij alleen een beetje zitten storen aan Genesis Rodriguez. Gelukkig maken haar looks dit deels goed. | |
Good Will Hunting (1997) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 126min. | MPAA: R Plot: Will Hunting, a janitor at MIT, has a gift for mathematics but needs help from a psychologist to find direction in his life. Prima film en Matt Damon is een overtuigende acteur. | |
Couples Retreat (2009) | ![]() |
IMDb: 5.4 | Genre: Comedy | Runtime: 113min. | MPAA: R Plot: A comedy centered around four couples who settle into a tropical-island resort for a vacation. While one of the couples is there to work on the marriage, the others fail to realize that participation in the resort's therapy sessions is not optional. simpel: wat een kutfilm Verhaal boeit niet, grappen zijn saai. film komt nep over. Dialogen zijn geforceerd. Idee van de film had zeker geslaagd kunnen zijn maar nu was het gewoon een zooitje | |
Verwijderd
Alleen maar nette mensen is één van de slechtste films die ik ooit heb gezien!Jorn1986 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:56:
Alleen maar nette mensen (2012) [afbeelding] IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Drama | MPAA: 12 Een film die dus een verfilming is van het boek ''Alleen maar nette mensen'' van Robert Vuijsje.
Het gaat dus om een Joodse jongen uit Amsterdam oud-zuid welke zijn leven een beetje zat is en geen flauw idee heeft van wat hij later wil gaan doen met z'n leven.
Het acteerwerk van de hoofdpersoon (David) is wat overdreven netjes en komt niet overtuigend over naar mijn idee.
Zijn personage is zoekende in het leven en gaat dan vervolgens maar achter de donkere vrouwen aan en crasht compleet in zijn leven. Uiteindelijk beland hij als medewerker van de Burger King in de Bijlmer terecht en gaat hij verder met de intellectuele Rita (Sharita), terwijl hij eerder zelf in de film zei dat hij iemand zocht die bij hem past. Hij is zelf dus een domme kerel want nergens in de film doet hij alsof hij slim is, behalve een paar momenten dat hij zichzelf er probeert uit te lullen thuis bij zijn Joodse ouders en vrienden van zijn ouders.
Film zit vol met vooroordelen, is verder niet onvermakelijk maar krijgt van mij niet meer dan een vier.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 4 / 10

The Loneliest Planet (2011) | ![]() |
IMDb: 5.5 | Genre: Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: Not Rated Plot: An engaged couple's backpacking trip in the Caucasus Mountains is derailed by a single misstep that threatens to undo everything the pair believed about each other and about themselves. Deze film net gezien hierin Australie. Gaat over 2 backpackers die je volgt. Ik vond er werkelijk geen hout aan. Ze reizen door Georgie als ik me niet vergis, met een gids. Je ziet ze lopen en lopen, maar dat is het. Was gelukkig maar 7 dollar. Misschien niet de film die je met 3 andere heren moet belijken. | |
The Thieves (2012) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime | Runtime: 135min. | MPAA: Not Rated Thieves, of de prachtige originele titel Doodokdeul kan je simpelweg als de Koreaanse Ocean's Eleven omschrijven. Een team dieven uit Korea en China werken samen voor die ene grote kraak waarna ze allemaal rustig met pensioen kunnen gaan. In dit geval een enorme diamant uit een casino in Macau ontvreemden. In Thieves heb je eigenlijk drie films in een. Eerst is er de vrolijke heistfilm waarin het Koreaanse team met bedrog en acrobatiek een diefstal uitvoeren en ze de politie te snel af zijn die zeker weten dat ze het gedaan hebben maar niks kunnen bewijzen. Daarna wordt het meer een thriller waarin de Koreanen samen met de Chinezen worden gehuurd en ze elkaar wantrouwend aankijken en de uiteindelijke roof helemaal uit de hand loopt. Als de rook is opgetrokken en de doden geteld is het verraad duidelijk en volgt het derde deel dat meer pure actie is. De eerste en laatste act in de film vond ik zelf het best gedaan, het plannen en uitvoeren van de heist in Macau had net iets teveel de karakters die elkaar aan het inschatten waren en met zo'n grote cast is het soms lastig te volgen. Maar dat is een klein minpunt voor een sterke film die van begin tot einde boeit. | |
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]