Gister zijn we naar Bullet to the Head geweest. Ik wist van te voren natuurlijk wel dat het een slechte film ging worden, maar het was niet alleen slechte film. Het was ook een saaie film.
Rambo speelt een huurmoordenaar genaamd Jimmy Bobo, hij maakt lui af, maar wel bad guys en geen vrouwen en kinderen (cliché nummer één). Hij en een collega worden ingehuurd om één of andere drugsdealer af te maken in een hotel, dit gaan zij even regelen. Dit gaat opzich prima, behalve dat de deal 2 kogelschoten in zijn borst overleeft en nog wat knokt totdat Jimmy hem in het hoofd schiet (cliché nummer 2). Rocky gaat daarna kijken in de douche en vindt daar een Russisch hoertje. Zij heeft een tatoeage van een panter op haar schouderblad en hij schiet. Wanneer hij terugkomt bij zijn collega verteld hij dat hij een hoer vond, maar haar niet doodschoot (cliché nummer 3). Waarom die dan wel schoot, tja wie zal het zeggen.
Nadat de klus was geklaard zijn ze naar een bar gegaan om betaald te krijgen, hier worden ze er ingeluisd (cliché nummer 4) en Rocky zijn collega wordt door Drogo neergestoken (cliché nummer 5), Drogo gaat daarna op jacht naar Rocky die naar het toilet is. Daar is dan de eerste vechtscene, het camerawerk ziet er niet uit en de actie is niet te volgen, maar blijkbaar ontsnapt Drogo wanneer Rocky zijn geweest pakt en 5 keer schiet. Kogelgaten in de deur, een bar vol mensen, maar gelukkig wordt er niemand geraakt en hoort niemand het.
En dat was ongeveer in de eerste 15 minuten. Toen wist ik het, dit gaat niets worden. De film is niet grappig, er zitten een paar grappen in, maar die zijn vooral racistisch "chinezen kunnen niet autorijden" "lees dat maar in je theeblaadjes" "ik ben een koreaan, geen chinees" (cliche combopunten).
De dealer die Rocky neerschoot in het begin van de film was een oude collega van de koreaanse detective Kwam (ofzo). Deze detective komt naar de stad (welke stad weet ik niet meer) om de zaak te onderzoeken en komt op het spoor van Rocky, maar hij kan niets bewijzen dus laat hij Rocky zijn gang gaan. Tja, vanaf dan wordt het een soort buddy movie, maar ze kunnen elkaar niet uitstaan. Rocky is een racist en Kwam is hip en doet veel met technologie.
Samen moeten ze een complot oplossen dat ergens over gaat. Iets met oude dingen van een stad opkopen, opknappen en doorverkopen ofzo. Ik heb echt geen idee.
Er zaten behoorlijk wat idiote dingen in de film, zo heeft Christian Slater een advocaat die voor de bad guy werkt een USB opslag om zijn nek hangen met allemaal gevoelige informatie over iets, dit heeft die als verzekering dat de bad guy niet wat tegen hem kan doen. Hoe dat werkt weet ik niet maar okay, (plot!). Op een gegeven moment ontvoert Rocky hem en krijgt hij het USB drive in zijn handen, maar Drogo en Co hebben hem opgespoord en knallen zijn huis kapot. Rocky en Kwam ontsnappen door een stukje in een rivier te zwemmen. Blijkbaar is de usb waterdicht want een paar scenes later werkt het ding nog steeds.
Drogo schiet op een gegeven moment een bar vol mensen af, stuk of 8 en de politie denkt dat het door 5 man was gedaan. Als verklaring voor deze actie zegt Drogo "ik had het element van verassing". Okay, kan ik mee inkomen, het hielp ook dat die lui niet raak konden schieten maar goed. Maar bij de scene waar hij Rocky zijn huis kapot schiet heeft hij ook het element van verassing, maar nu maakt hij er geen gebruik van en gaat hij met automatische geweren het huis kapot knallen. In plaats van 3 granaten naar binnen te gooien of hem op te wachten en dan af te maken.
Oh ja, Rocky zijn dochter wordt natuurlijk ook nog ontvoerd en wordt verliefd op Kwan.
Nutteloze film die niet alleen slecht was, maar ook veel plotholes had, en het ergste: saai was.
Poosje geleden hebben we Man with the Iron fists gezien. Dat was ook een slechte film, maar die was tenminste niet saai
Gewoon een 3 ofzo.