Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 102 Laatste
Acties:
  • 969.990 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

De discussie over het geven van een 10 heb ik al vaker gevoerd, maar vooruit :) Ik geef zelden een 10, maar dat betekent nog niet dat dat aangeeft dat een film absoluut perfect is. Hij zit simpelweg in de hoogste groep. Ik geef cijfers van 1.0 tot 10.0, met stappen van halve punten. Als je twee films hebt die je beiden een 8 geeft, dan geeft dat toch ook niet aan dat die exact even goed zijn? Op dezelfde manier betekent een 10 niet dat er absoluut niets beters te vinden is.

Als je een paar duizend films hebt gezien lijkt het me ook niet zo vreemd om heel af en toe iets tegen te komen dat je een 10 waard vindt.

[ Voor 12% gewijzigd door Ram0n op 10-03-2013 12:41 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

thommich schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:40:
Bwoa. Niet dat ik het martelen goedkeur, maar daarzonder zouden ze nooit op de hoogte geweest zijn van die koerier en het feit dat hij contact had met UBL.
“Not only did the use of enhanced interrogation techniques on Khalid Sheikh Mohammed not provide us with key leads on bin Laden’s courier, Abu Ahmed, it actually produced false and misleading information,” McCain said in a speech on the Senate floor.

Sen. Dianne Feinstein, D-Calif., chairwoman of the Senate Intelligence Committee, backed up McCain’s assessment that waterboarding of Mohammed did not produce the tip that led to bin Laden.
Oh en deze nog:
Michael Morell, the CIA's acting director, sent a public letter on December 21, 2012 to the agency's employees, which said that Zero Dark Thirty

"takes significant artistic license, while portraying itself as being historically accurate" and that the film "creates the strong impression that the enhanced interrogation techniques that were part of our former [haha :') ]detention and interrogation program were the key to finding Bin Ladin. That impression is false. (...) [T]he truth is that multiple streams of intelligence led CIA analysts to conclude that Bin Ladin was hiding in Abbottabad. Some came from detainees subjected to enhanced techniques, but there were many other sources as well. And, importantly, whether enhanced interrogation techniques were the only timely and effective way to obtain information from those detainees, as the film suggests, is a matter of debate that cannot and never will be definitively resolved."
Maar we moeten natuurlijk niet de film met de realiteit verwarren ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Zoijar op 10-03-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 22:46

thommich

Belg

Akkoord.

In hoeverre ben je zeker dat de politici de waarheid zeggen? (Zonder alu-hoedje te willen overkomen).

Na de hele heisa rond gitmo ga je denk ik geen enkele politieker vinden die durft toegeven dat ze er nut van gehad hebben. Vandaar ook die openbare brief van Michael Morell. Zoals in de film ook aan bod komt: de publieke opinie ondersteunde het martelen niet meer en dus waren senators plots ook heftig tegen. (Terwijl ze voordien prima op de hoogte waren wat er op de Black Sites gebeurde).

Zowel de film als de politiek heeft z'n redenen om een en ander anders voor te stellen dan de werkelijkheid. Die werkelijkheid zullen wij gewone simpele zielen waarschijnlijk nooit 100% te zien krijgen, dus in feite is deze discussie zinloos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
lanerios schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:32:
Hobbit, opgenomen in die hogere framerate. Joepie, maakt totaal geen verschil voor de film, en het was gewoon veels te uitgerekt, wel duidelijk geworden dat ze expres veels te veel landschappen erin hebben gegooid om het over 3 films te kunnen spreiden.
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Als ze het nou gewoon alleen hadden afgespeelt op die hogere frame-rate, dan was het misschien nog wel wat geweest... :+

Ik heb inderdaad de hele tijd idee gehad dat ik naar een slap aftreksel van LOTR zat te kijken. Wellicht hadden ze het (koffie)filter nog staan en gewoon even heet water erop. Een 6 omdat mijn vrouw het wel leuk vond dan.
IMDb -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Wikipedia -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Bekijk trailer van The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

YellowCube

Wait...what?

Jake schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:01:
[...]

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)[afbeelding]
Als ze het nou gewoon alleen hadden afgespeelt op die hogere frame-rate, dan was het misschien nog wel wat geweest... :+

Ik heb inderdaad de hele tijd idee gehad dat ik naar een slap aftreksel van LOTR zat te kijken. Wellicht hadden ze het (koffie)filter nog staan en gewoon even heet water erop. Een 6 omdat mijn vrouw het wel leuk vond dan.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6 / 10
wat vond je er een slap aftreksel aan dan?
ik vond de stijl en de effecten hetzelfde als LOTR en het verhaal misschien wel wat boeiender, rustiger en frisser. Dat komt denk ik vooral dat je ziet wat er vooraf ging aan LOTR (als je de boeken op volgorde gelezen hebt vind je dat misschien wat minder interessant) en dat je nog eens rustig geintroduceerd wordt aan personages die je al kent.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 22:49
ik ga waarschijnlijk morgenavond nogmaals naar de bios voor Silver Linings Playbook.
Vorige week zondag ook al heen geweest, Bluray pre-order is al besteld op Amazon.
Maar ik vind hem gewoon een tweede bios bezoek waard, en dat doe ik niet bij veel films.
Geloof dat alle films die ik meerdere malen in de bios gezien heb, op 1 hand te tellen zijn.

Perks of being a Wallflower staat bovenaan met 3x.
Final Destination, Now is Good en HP Deathly Hallows 1 en 2, 2x gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Bwehehe, Final Destination had ik niet in zo'n rijtje verwacht :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik ben groot fan van horrorfilms en mindfuckers, maar ik ben het vaak niet eens met de bios qua keuze ;)
De eerste Final Destination was briljant, concept was nog origineel.
Zat voor een horrorfilm nog best wat verhaal in :)
En als je die een 2de keer gaat kijken, ga je dus zoeken naar hints in de film, voor wat er gaat komen.
De rest van de serie is gewoon bagger. Heb ze geloof ik allemaal gezien, maar geen van allen komt ook maar in de buurt van deel 1 en zal ik ook niet zelf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datzelfde geldt voor films als Saw en Cube. Vaak halen de sequels het niet meer bij de eerste film omdat de originaliteit er dan wel af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik denk dat de enige film die meer dan 1x in de bios heb gezien LOTR: The Two Towers is. Daar weet ik het in ieder geval zeker van dat ik de volgende dag weer ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
AcidBurn schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:06:
Ik ben groot fan van horrorfilms en mindfuckers, maar ik ben het vaak niet eens met de bios qua keuze ;)
De eerste Final Destination was briljant, concept was nog origineel.
Zat voor een horrorfilm nog best wat verhaal in :)
En als je die een 2de keer gaat kijken, ga je dus zoeken naar hints in de film, voor wat er gaat komen.
De rest van de serie is gewoon bagger. Heb ze geloof ik allemaal gezien, maar geen van allen komt ook maar in de buurt van deel 1 en zal ik ook niet zelf kopen.
Ik vind Final Destination ook zeker geen slechte film, maar het zou voor mij geen film zijn die ik snel voor een tweede keer in de bioscoop zou willen zien. Ten eerste omdat het geen superaangrijpende film is (voor mij) en ten tweede omdat je alles dan al hebt gezien en de verrassing in dat soort films is juist dat je niet weet of iemand doodgaat door een glasplaat op z'n kop of doordat de koffiemolen ontploft (en dat weet je de 2e keer wel) :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Zoijar schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:40:
Ik denk dat de enige film die meer dan 1x in de bios heb gezien LOTR: The Two Towers is. Daar weet ik het in ieder geval zeker van dat ik de volgende dag weer ben gegaan.
Dat is dan ook wel een geweldige film hé, al vind ik het laatste gevecht in Return of the King toch wel het epicste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vonden jullie trouwens van de film Life of Pi? Ik heb hem gisteren gezien en was aangenaam verrast. Het begint een beetje te langzaam voor mij doen, maar als het eenmaal begint, dan zit je er ook middenin. En niet te spreken over de effecten. Die waren gewoon geweldig. Nu dat we het toch hebben over films die je nog een keer zou kijken, dan is Life of Pi er een( voor mij dan) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vond Life of Pi erg, erg, heel erg slecht. Ik heb totaal niets met geloof en ja als de film begint "when you hear this story you will believe in God" dan heb ik al zoiets van, suuureee.

Maar ik ben totaal niet de doelgroep voor deze film, ik kan wel begrijpen dat anderen het een goede film vinden. Ik heb de film in de bios gezien (Pathe kaart) en dit was sinds de Storm de tweede film waar ik bij weg wilde lopen (tijdens de pauze van de Storm ben ik naar Inglourious Basterds gegaan), maar ik was met een vriend mee dus bleef ik maar even zitten.

Ik vond de film erg saai, het werd nergens spannend. En niets is geloofwaardig en dan op het einde wordt er een "twist" uitgelegd en ik had zoiets van "ja moet je dat nog uitleggen, dat je jouw verhaal op 2 manieren kan interpreteren?"

Nee voor mij is deze film een 3 ofzo. Ik zou de film _niemand_ aanraden en ook nooit weer zien.

[ Voor 90% gewijzigd door MrVegeta op 10-03-2013 18:54 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:51:
Ik vond Life of Pi erg, erg, heel erg slecht. Ik heb totaal niets met geloof en ja als de film begint "when you hear this story you will believe in God" dan heb ik al zoiets van, suuureee.

Maar ik ben totaal niet de doelgroep voor deze film, ik kan wel begrijpen dat anderen het een goede film vinden. Ik heb de film in de bios gezien (Pathe kaart) en dit was sinds de Storm de tweede film waar ik bij weg wilde lopen (tijdens de pauze van de Storm ben ik naar Inglourious Basterds gegaan), maar ik was met een vriend mee dus bleef ik maar even zitten.

Ik vond de film erg saai, het werd nergens spannend. En niets is geloofwaardig en dan op het einde wordt er een "twist" uitgelegd en ik had zoiets van "ja moet je dat nog uitleggen, dat je jouw verhaal op 2 manieren kan interpreteren?"

Nee voor mij is deze film een 3 ofzo. Ik zou de film _niemand_ aanraden en ook nooit weer zien.
Ik kan heel goed begrijpen dat de film voor een specifieke doelgroep bedoeld is. Persoonlijk vond het gedeelte over God en geloof ook een beetje .... onnodig?
Maar ik vond het visuele aspect van de film best goed. En het verhaal hoe iemand een band kan krijgen met een dier ook best wel interessant.

Alleen denk ik dat jij het bij sommige delen mis hebt. Jij noemt de film niet geloofwaardig, wat hetzelfde is als niet realistisch. Maar is dat niet de bedoeling van films? Mensen meenemen in het verhaal (geloofwaardig of niet) en ze even alle ellende van de wereld laten vergeten?

< ---- Spoiler Alert ---- >
Verder noem jij het gedeelte op het einde waar de jongen uitlegt aan de Japanners waarom het schip is gezonken. De Japanners geloven het verhaal met de tijger niet en vragen of hij een ander verhaal kan vertellen dat wel geloofwaardig is. Dan vertelt hij het verhaal opnieuw maar in plaats van de dieren vervangt hij deze met mensen, wat eigenlijk niet een compleet ander verhaal is, alleen vervangt hij de dieren met personen die hij op het schip is tegengekomen.

Ik kan goed begrijpen dat sommige mensen de film niets aan vonden en de film gericht is op een specifieke groep kijkers. Maar om de film echt een 3/10 te geven vind ik ook een beetje te laag. Maar goed, het is jouw mening en dat respecteer ik . =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik geef de film een 2. Visueel is het mooi, maar ik vond het levensverhaal van een regenworm vele malen interessanter. Vooral toen de worm met gevaar voor eigen leven over een zoutspoor moest trekken om te ontkomen aan.. oh, wacht, we hadden het over Life of Pi he? Nee, dat is een veel te saaie film.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:04:
[...]

Maar ik vond het visuele aspect van de film best goed. En het verhaal hoe iemand een band kan krijgen met een dier ook best wel interessant.
Daar heeft het ook een Oscar voor gewonnen. Al vindt ik Smeagol veel knapper gemaakt dan die tijger. De band tussen de tijger en de jongen klopt gewoon niet (en achter blijkt dus dat hij niet met een tijger zat opgesloten, ofzo? Dus wat is het hele punt van de film anyway?). Er was zo weinig eten dat die tijger Pi wel moest zien als eten, maar nee hoor. Hij kon een uitgehongerde tijger trainen. Suuuuuure. (maar ja, het was blijkbaar geen tijger, ofzo?).
Alleen denk ik dat jij het bij sommige delen mis hebt.
Dat weet ik wel zeker.
Jij noemt de film niet geloofwaardig, wat hetzelfde is als niet realistisch. Maar is dat niet de bedoeling van films? Mensen meenemen in het verhaal (geloofwaardig of niet) en ze even alle ellende van de wereld laten vergeten?
Hm, het was eerder zo dat ik mij ergerde aan dingen. "Sure, God heeft de storm gemaakt omdat jij hem uitdaagde, uhhhuh" En dat werd ook zo mooi door die broer van hem verteld voordat die naar buiten ging dat het al niet meer spannend was want je wist dat er een enorme storm ging komen waarbij iedereen dood zou gaan. Matrix is totaal niet geloofwaardig en realistisch (Inception bv ook niet), maar bij die films denk ik eigenlijk niet "oh ja, ze zitten in een computerwereld, dat kan helemaal niet!" of "oh ja, ze zitten in een droom van een droom, dat kan helemaal niet!" En dat had ik Pi wel erg.
< ---- Spoiler Alert ---- >
Verder noem jij het gedeelte op het einde waar de jongen uitlegt aan de Japanners waarom het schip is gezonken. De Japanners geloven het verhaal met de tijger niet en vragen of hij een ander verhaal kan vertellen dat wel geloofwaardig is. Dan vertelt hij het verhaal opnieuw maar in plaats van de dieren vervangt hij deze met mensen, wat eigenlijk niet een compleet ander verhaal is, alleen vervangt hij de dieren met personen die hij op het schip is tegengekomen.
Ik snap wel dat de film een moraal je hersenen in wil boren door te zeggen dat mensen in bepaalde situaties verschrikkelijke dingen kunnen doen, maar ik had (en die vriend ook) halverwege de film al door dat het allemaal symbolisch is. Dus om dat aan het einde nog eens uit te leggen was zo iets van "Snap je het nu? hmm? Snap je het?" Ugh. Sowieso vond ik het erg raar dat die 2 bij een jongen van ~15 aankomen om uit te vogelen hoe dat schip is gezonken. Pi zegt "weet ik niet" (ofzo iets) "doe maar beter je best en bedenk een verhaal". Yeaa no.
Ik kan goed begrijpen dat sommige mensen de film niets aan vonden en de film gericht is op een specifieke groep kijkers. Maar om de film echt een 3/10 te geven vind ik ook een beetje te laag. Maar goed, het is jouw mening en dat respecteer ik . =D
Ik ben blij dat je mijn mening respecteert, dat betekend overigens niet dat je niet even flink mijn argumenten kapot mag stampen. Ik kan echt niets bedenken waarom ik de film een hoger cijfer zou moeten geven. Het is niet spannend, op het einde heb je niet zoiets van "hmm ja, okay. Ik snap het!" De band tussen Pi en de tijger heeft ook geen nut (want de tijger bestaat niet echt. Ofzo?). Nee, deze hele film is aan mij voorbij gegaan.

Sorry voor de rant, laat ik het zo zeggen. Ik heb liever dat je Life of Pi verdedigt dan Battleturd of Transfailers :+

Was even op IMDB aan het kijken en ik moet wel even props geven voor het begin van de film waar hij allemaal geloven bij elkaar in gooit. Dat was wel interessant.

Trouwens, kan iemand mij uitleggen waarom Pi die hele reeks getallen opeens kan opnoemen?

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 10-03-2013 19:23 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik ben het niet eens met de kwestie geloofwaardighed = realisme.
Geloofwaardigheid en realisme zijn verschillende dingen.
Het is ook volledig van de film afhankelijk of een volkomen onrealistisch element geloofwaardig kan zijn.
In veel actiefilms is het realisme ver te zoeken, maar je stoort je niet aan de geloofwaardigheid, omdat het "erbij hoort".
3/4 van alle horrorfilms zijn volkomen onrealistisch, maar wederom binnen het genre wel geloofwaardig.
Realisme en geloofwaardigheid worden pas dezelfde zaak, als het een film betreft die baat heeft bij realisme (bijvoorbeeld films over waargebeurde situaties).
Een filmserie als Die Hard hangt aan elkaar van onrealistische actie scenes, maar er zijn slechts enkele scenes die ook echt zo ongeloofwaardig overkomen dat het je stoort.
Films waarin psychische situaties voorkomen, valt of staat de geloofwaardigheid met hoe de acteurs het brengen, want de meeste mensen hebben toch geen idee wat een realistische reactie is met psychische problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door AcidBurn op 10-03-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ahhh, nu jullie het over die film hebben wordt een en ander toch duidelijk. Een collega vond de film werkelijk geweldig(behoorlijk gelovig), andere collega's vonden er totaal niets aan(niet gelovig). Nouja, als het daar om gaat, dan heb ik in ieder geval niets gemist. :)

Spoilers wel graag even tussen tags. Zou zonde zijn als mensen die de wil willen zien alvast lezen hoe hij verloopt ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nou ja gelovig. Ik denk dat er nog wel een andere boodschap in de film zit, maar ik kon het niet vinden omdat ik me kapot zat te ergeren aan de film ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:35:
Ahhh, nu jullie het over die film hebben wordt een en ander toch duidelijk. Een collega vond de film werkelijk geweldig(behoorlijk gelovig), andere collega's vonden er totaal niets aan(niet gelovig). Nouja, als het daar om gaat, dan heb ik in ieder geval niets gemist. :)

Spoilers wel graag even tussen tags. Zou zonde zijn als mensen die de wil willen zien alvast lezen hoe hij verloopt ;)
Ik ben totaal niet gelovig en vond het een goede film O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik ben ook totaal niet gelovig maar ik vond het een best goede film :) Het wilt toch niet zeggen dat als een film over God gaat dat je gelovig moet zijn om 'm te begrijpen?

Ik heb nog nooit op een cruiseschip gezeten en toch vond ik Titanic een best goede film ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Maar misschien zegt het wel iets over de manier dat je in het leven moet staan om de film goed te vinden.

Of sla ik daar weer de plank mis? :P

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 10-03-2013 20:31 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

filenox schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:10:
Ik ben ook totaal niet gelovig maar ik vond het een best goede film :) Het wilt toch niet zeggen dat als een film over God gaat dat je gelovig moet zijn om 'm te begrijpen?

Ik heb nog nooit op een cruiseschip gezeten en toch vond ik Titanic een best goede film ;)
Om de film te begrijpen niet nee, maar om je in het verhaal te plaatsen is het wel heel moeilijk als je constant denkt "jaa, maar het is onzin. God heeft die storm niet gemaakt, dat komt door de natuur." Maar zoals ik al zei, er zit waarschijnlijk een hele andere boodschap achter, maar ik kan het niet zien omdat zo'n beetje alles aan de film mij frustreerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:41:
[...]

Om de film te begrijpen niet nee, maar om je in het verhaal te plaatsen is het wel heel moeilijk als je constant denkt "jaa, maar het is onzin. God heeft die storm niet gemaakt, dat komt door de natuur." Maar zoals ik al zei, er zit waarschijnlijk een hele andere boodschap achter, maar ik kan het niet zien omdat zo'n beetje alles aan de film mij frustreerde.
Ik kan me heel goed voorstellen als je niet gelovig bent en je wordt de hele tijd gebombardeerd met God in een film dat het je ook kan frustreren. Maar mag ik je vragen wat er zo frustrerend was aan de film? Want ik ben niet gelovig, maar vond het ook niet heel erg om met God geconfronteerd te worden in een film. Het feit dat voor elke gebeurtenis naar God werd verwezen of iets anders? Ik probeer je niet te beledigen of iets dergelijks, alleen ik best benieuwd wat anderen mensen vinden van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MrVegeta schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:41:
[...]

Dat is best een rare kronkel die je dan maakt eigenlijk. Als je naar Mickey Mouse kijkt, denk je dan ook, een pratende muis. Dat kan helemaal niet. Eigenlijk kun je dan heel weinig films zien, alleen de woensdagavond waargebeurdverhaal vrouwenfilms zijn dan iets voor jou :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:10:
[...]

Ik kan me heel goed voorstellen als je niet gelovig bent en je wordt de hele tijd gebombardeerd met God in een film dat het je ook kan frustreren. Maar mag ik je vragen wat er zo frustrerend was aan de film? Want ik ben niet gelovig, maar vond het ook niet heel erg om met God geconfronteerd te worden in een film. Het feit dat voor elke gebeurtenis naar God werd verwezen of iets anders? Ik probeer je niet te beledigen of iets dergelijks, alleen ik best benieuwd wat anderen mensen vinden van de film.
Wat was er zo frustrerend, dat weet ik niet zo goed. Ja, het hele idee van geloof is voor mij onzinnig. Als je kijkt hoe de wereld er bij staat, en als je het wat persoonlijker wil maken hoeveel familie van mij is overleden die gelovig waren dan is er maar één conclusie voor mij. En dan is het frustrerend dat een film jouw probeert te overtuigen dat alles gebeurd met een reden. Zoiets denk ik. Zoiets had ik ook met Flight, "praise Jezus!" Ik zat echt zo in de zaal, "God bestaat niet, die piloot heeft de inzittende gered!" Gelukkig was dit in Flight, maar een klein stukje, ook al was die kleine zeurende ondertoon er wel steeds.
Marzman schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:28:
[...]

Dat is best een rare kronkel die je dan maakt eigenlijk. Als je naar Mickey Mouse kijkt, denk je dan ook, een pratende muis. Dat kan helemaal niet. Eigenlijk kun je dan heel weinig films zien, alleen de woensdagavond waargebeurdverhaal vrouwenfilms zijn dan iets voor jou :p
Hm, het was eerder zo dat ik mij ergerde aan dingen. "Sure, God heeft de storm gemaakt omdat jij hem uitdaagde, uhhhuh" En dat werd ook zo mooi door die broer van hem verteld voordat die naar buiten ging dat het al niet meer spannend was want je wist dat er een enorme storm ging komen waarbij iedereen dood zou gaan. Matrix is totaal niet geloofwaardig en realistisch (Inception bv ook niet), maar bij die films denk ik eigenlijk niet "oh ja, ze zitten in een computerwereld, dat kan helemaal niet!" of "oh ja, ze zitten in een droom van een droom, dat kan helemaal niet!" En dat had ik Pi wel erg.
Ik geloof dat het "suspension of disbelief" heet. Ik kan best accepteren dat een muis kan praten en truukjes kan doen. Maar qua geloof kan ik dat helemaal niet. Ik ben opzich vrij tolerant tegenover geloof en mensen die ergens in geloven, maar Life of Pi gaat er bij gewoon niet in want alles is nep. Inception is bijvoorbeeld sci-fi. Dat apparaatje dat dromen aan elkaar koppelt is natuurlijk onzin, maar ik geloof wel dat het bestaat in die wereld. Life of Pi probeert je te overtuigen dat God bestaat en dat alles gebeurd met een reden (denk ik), maar ik weet dat dat niet zo is dus kan ik het niet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
MrVegeta: je bent met een bepaalde mening naar die film gaan kijken, en dan kom je er ook niet in. Dat is wel duidelijk.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die mening werd gevormd tijdens het kijken van de film. Ik wist niets van het boek en had geen trailers gezien, maar van te voren had ik zoiets "een tijger en een jongen op een boot, hoe interessant kan dat worden". Ik vond het begin opzich best sterk, die Pi allemaal verschillende geloven door elkaar haalt en van elk wat goeds pakt. En natuurlijk dat Pi wel aardig verhalen kan vertellen, over die oom was wel grappig. Maar zodra ze dus op die boot zaten werd het voor mij steeds minder en minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

God bestaat, punt

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ja, en de kerstman ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Quad schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:13:
God bestaat in mijn wereld, punt
FTFY :).

Ik heb trouwens een poosje geleden ook Robot and Frank gekeken en dat vond ik toch wel een leuke film. De twist aan het einde was ook best aardig en het hele verhaal vond ik sowieso wel leuk. Ook leuk geacteerd van Frank Langella. Met een korte duur van maar ~85 minuten was het een leuke film voor tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik heb life of pi en robot and frank beide nog liggen; maar eens kijken deze week...

Overigens, "Officer Down" was best een aardige politiefilm. Geen 8, maar toch wel een 6.5 a 7. Vermaak. Dus als je een keer een avond niets beters te kijken hebt, aanrader.
De vraag is welke.

[ Voor 22% gewijzigd door Zoijar op 11-03-2013 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld is.
Want als atheist ben ik sterk geneigd te antwoorden: God, of welke andere mythologische figuur die je met die naam bedoeld, bestaat niet.
Geloofsovertuiging bestaat wel, maar het geloof op zich bestaat niet.
Het is een verzinsel om mensen iets ongrijpbaars voor te houden, wat sommige mensen nodig denken te hebben om door te gaan waar ze zonder die overtuiging zouden afhaken. Dat wat niet-gelovigen ook wel kennen als doorzettingsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

AcidBurn schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:11:
[...]

Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld is.
Want als atheist ben ik sterk geneigd te antwoorden: God, of welke andere mythologische figuur die je met die naam bedoeld, bestaat niet.
Zin & Onzin van Religie Rebooted [ZT]
Voor al uw discussies over godsdienst.

Kunnen we het dan hier weer over films hebben ?

Skyfall (2012)Skyfall (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Heb de film uitgekeken, maar tegen het einde kon me het gewoon echt niet meer boeien.

Scheelt dat ik heel die film ook niet kon volgen
spoiler:
(waarom moest die Big baddy zijn eigen laten vangen ?)

Die (nep)Q zij het al : exploding pens, thats not really our thing anymore.
Helaas somt dit ook zon beetje mijn idee van deze film op.
Ik ben denk ik klaar met de richting waarin JB nu gaat.
IMDb -- Skyfall (2012) Wikipedia -- Skyfall (2012) Bekijk trailer van Skyfall (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Skyfall (2012)

[ Voor 65% gewijzigd door heuveltje op 11-03-2013 10:31 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Gisteren dan uiteindelijk toch nog Killing Them Softly gezien, maar het kwam eerlijk gezegd zeer slecht uit, ik was ziek en hardstikke moe, en heb dus een paar delen niet gezien doordat ik in slaap gevallen was ... Maar hier is toch nog een (beknopte) review:

Killing Them Softly (2012)Killing Them Softly (2012)
IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R
Plot: Jackie Cogan is an enforcer hired to restore order after three dumb guys rob a Mob protected card game, causing the local criminal economy to collapse.
In het begin waren er wel nog wat grappige stukken, maar naar mate de film verder ging werd het wat saaier en werd er niet echt veel meer gedaan.

Het was dan ook vreemd dat de film "opeens" gedaan was, ik had namelijk helemaal niet het gevoel dat we op het einde van de film waren aangekomen :/

Conclusie: Het kon beter, maar ik ga hem zeker nog eens zien !
IMDb -- Killing Them Softly (2012) Wikipedia -- Killing Them Softly (2012) Bekijk trailer van Killing Them Softly (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Killing Them Softly (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:36
Argo (2012)Argo (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Geen idee waarom deze film zoveel geprezen is, ik vond hem vrij saai en qua acteerprestaties ook niet echt bijzonder. Niet iets wat ik nog een keer zal kijken. Klein zesje krijgt hij van me.
IMDb -- Argo (2012) Wikipedia -- Argo (2012) Bekijk trailer van Argo (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Argo (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.8 5.8 / 10

Lincoln (2012)Lincoln (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, History, War | Runtime: 150min. | MPAA: PG-13
In een woord: Slaapverwekkend. Halverwege afgezet omdat het ons op geen enkele manier kon boeien.
IMDb -- Lincoln (2012) Wikipedia -- Lincoln (2012) Bekijk trailer van Lincoln (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lincoln (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Rise of the Guardians (2012)Rise of the Guardians (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 97min. | MPAA: PG
Animatie scoort meestal vrij hoog bij mij en bij deze is het niet anders. Leuk verhaal, leuk uitgevoerd, leuke humor, dikke 8.
IMDb -- Rise of the Guardians (2012) Wikipedia -- Rise of the Guardians (2012) Bekijk trailer van Rise of the Guardians (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rise of the Guardians (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.3 8.3 / 10

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Peenutzz schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:04:
Argo (2012)[afbeelding]
Geen idee waarom deze film zoveel geprezen is, ik vond hem vrij saai en qua acteerprestaties ook niet echt bijzonder. Niet iets wat ik nog een keer zal kijken. Klein zesje krijgt hij van me.
[afbeelding] 5.8 / 10
Argo saai? Vond hem juist wel spannend, vooral het laatste stuk. Wat voor films vind je dan niet saai?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 14:33
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Plot: A younger and more reluctant Hobbit, Bilbo Baggins, sets out on an 'unexpected journey' to the Lonely Mountain with a spirited group of Dwarves to reclaim their stolen mountain home from a dragon named Smaug.
Meh... oude tovenaar stopt een groepje figuren bij elkaar en laat ze van A naar B lopen. Onderweg mooie landschappen, sfeervolle muziek en af en toe een hack&slash sessie.

Lord of the rings, deel 1!
... eh, nee, The Hobbit, deel 1.

Ofwel, ik vond het eigenlijk een beetje meer van hetzelfde. Zag er mooi uit, maar echt boeien deed het mij niet. Op het eind begon het langzaamaan een beetje te komen, maar wat mij betreft had dit geen drie uur hoeven te duren.

Een zesje, want mooi & sfeervol. En als we LotR-1 niet hadden gezien hadden we dit nog best aardig gevonden.
IMDb -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Wikipedia -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Bekijk trailer van The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Peenutzz schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:04:
Argo (2012)[afbeelding]
[afbeelding] 5.8 / 10

Lincoln (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, History, War | Runtime: 150min. | MPAA: PG-13
In een woord: Slaapverwekkend. Halverwege afgezet omdat het ons op geen enkele manier kon boeien.
[afbeelding] 5 / 10

Rise of the Guardians (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 97min. | MPAA: PG
Animatie scoort meestal vrij hoog bij mij en bij deze is het niet anders. Leuk verhaal, leuk uitgevoerd, leuke humor, dikke 8.
[afbeelding] 8.3 / 10
Leer eens goeie films waarderen...
Als je Argo en Lincoln zulke lage cijfers geeft heb je gewoon wansmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zelfs ik zou het niet zo cru zeggen. Ik kan me goed voorstellen dat je Lincoln saai vindt. Ik heb de film ook gezien en er blijft weinig hangen. De film had trouwens ook net zo goed "Thirteen amendment" kunnen heetten want daar ging het over. Qua karakters vond ik eigenlijk Tommy Lee Jones interessanter dan Lincoln en wat zijn zoon precies deed weet ik al niet meer.

Fargo, myea saai zou ik het niet willen noemen. Ik vond de film vrij spannend, ook al wist ik natuurlijk wel dat het goed ging aflopen dus daar ben ik het niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
unfor schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:32:
[...]

Of juist niet? Ik ben zeer benieuwd naar jou argumenten waarom lincoln en argo zulke hoge rating verdienen.

Bij lincoln was ik het anekdotisch gezwabber na een half uur ook zat. Tuurlijk, die persoon zal zo in elkaar hebben gezeten, maar het is meer een geschiedenis film van de teleac dan een met een spannende opbouw.

Argo was in het begin even spannend toen je in die wereld werd geworpen, daarna vallen de acteerprestaties tegen en zijn de laatste 5 minuten pas weer spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33
The Last Chase (1981)The Last Chase (1981)
IMDb: 4.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 101min. | MPAA: PG
Dun plot en veel onlogische dingen.

Olie is schaars geworden dus persoonlijk vervoer is verboden. Uhm, meneer de schrijver, ooit gehoord van alternatieve brandstoffen? Ooit gehoord van paard en wagen?

De film behoort zich af te spelen in een tijd na 2000 getuige de opmerking van iemand over de jaren 90 (aan het einde van de film) maar alle technologie lijkt uit de jaren 80 te komen. Gebrek aan fantasie van de setbouwers? Zelfs met een laag budget zou men wel wat beters moeten kunnen doen.

De rest van de film is niet veel beter dan dat en ik heb dan ook delen overgeslagen. Ik raad 'm niet aan.
IMDb -- The Last Chase (1981) Wikipedia -- The Last Chase (1981) Bekijk trailer van The Last Chase (1981) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Chase (1981)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

[...]

Ik ben het anders wel met hem eens.
Quad schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:39:
Argo (2012)[afbeelding]
Normaliter ben ik niet echt weg van het genre drama, en ook Argo heeft mij niet kunnen overtuigen.
Het is gebaseerd op waargebeurde verhalen, zo kwam het ook wel over maar de hele film heeft mij niet kunnen pakken.
Het verhaal is ansich leuk, maar het heeft mij niet kunnen boeien. Daarom geef ik deze film een 6.5.
[afbeelding] 6.5 / 10

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ben nogmaals naar Silver Linings Playbook geweest.
Jennifer Lawrence blijft uitstekend overeind, vond ik nu eigenlijk nog beter dan de eerste keer.
Ze zet haar karakter perfect neer.
Robert DeNiro heeft ook beter spel dan ik de afgelopen jaren van hem gezien heb.
Vorige keer niet zo op gelet.

Ben het er na 2x kijken wel mee eens dat Perks of being a Wallflower beter is.
Maar die kreeg van mij dan ook een 9, waar SLP op een 8,5 blijft steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Laatst online: 13:36
[...]

Wansmaak bestaat niet, het is hooguit niet jouw smaak :P Argo is voor mij een heel eind wat LED-Maniak zegt: Het begint aardig, daarna een hele tijd saai gezwets en tegen het einde werd het een beetje spannend, maar omdat ik al wist dat ze het gingen halen was het niet echt de moeite meer. Er zijn films die ik al meerdere malen heb gezien en die ik nog steeds boeiend vind, ook al weet ik hoe ze aflopen.

Lincoln is de eerste film sinds jaren die ik heb afgezet en ook dat heeft niks met wansmaak te maken. Blijf jij kijken als je er gewoon geen zin meer in hebt omdat het gewoon niet interessant gebracht wordt? Ik niet, langdradig geleuter is niet mijn ding. Als jij het wel boeiend vindt, prima :)

Het gaat er bij mij om dat een film me een beetje meetrekt en dat deden ze geen van beide. Red Dawn bijvoorbeeld, die over het algemeen slecht scoort, deed dat een stuk beter.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 16:23

YellowCube

Wait...what?

Sharky schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:18:
[...]

Argo saai? Vond hem juist wel spannend, vooral het laatste stuk. Wat voor films vind je dan niet saai?
Ik vond argo helemaal prima, met uitzondering van het laatste stuk.
Ik snap ook wel dat het verfilmen van hetgene wat echt gebeurde TE saai was geweest, maar ik kreeg van die laatste scene een beetje een goedkoop actiefilm gevoel.

spoiler:
wat er echt gebeurde was dat er een technisch probleem was met het toestel waardoor men een aantal uur moest wachten. Van een wilde achtervolging op de startbaan was geenszins sprake

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 14:19
het verrast me dat rise of the guardians zo goed gevonden wordt. Qua animaties etc echt een top-film, maar ik vond het verhaal echt heel zwak uitgevoerd. Nu verschillen smaken natuurlijk wel en zal ook meespelen dat ik dezelfde dag ook wreck-it ralph en hotel transylvania heb gezien, waarbij ik met name hotel transylvania erg leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
The Master (2012)The Master (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 144min. | MPAA: R
Plot: A Naval veteran arrives home from war unsettled and uncertain of his future - until he is tantalized by The Cause and its charismatic leader.
Ik weet eigenlijk niet wat te zeggen over deze film, hoe indrukwekkend ik Joaquin Phoenix ik vind, hoe het regisseurwerk van PTA film na film diep respect en liefde voor het vak toont. Deze film zal ik zeker nog 5 keer moeten bekijken, puur voor al de nuances
IMDb -- The Master (2012) Wikipedia -- The Master (2012) Bekijk trailer van The Master (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Master (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is inderdaad erg lastig om wat over de film te vinden en op IMDB zijn echt rare ideeën te vinden over het verhaal en karakters, maar het klinkt wel aardig aannemelijk. Maar wat een film, niet alleen Phoenix doet het goed, ook Philip Seymour Hoffman doet het super goed en tegen over Christopher Waltz, ik weet het niet... had best naar PSH kunnen gaan.

The Master is wel een geweldige film, eerste keer gewoon over je heen laten komen en daarna nog eens, en nog eens kijken!

Paul Thomas Anderson is fantastisch en Phoenix had een Oscar moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33
The Wraith (1986)The Wraith (1986)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Horror, Thriller, Sci-Fi, Romance | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Auto's, straatracen, achtervolgingen, explosies en een fantastische jaren 80 soundtrack. Wat is er niet leuk aan deze film?

Okee, een boel van de explosies zijn typische Hollywood explosies en dus enigszins onrealistisch, wat alleen maar verergerd wordt als je Mythbusters vaak kijkt :P

Het acteerwerk is ook niet hoogstaand maar acceptabel genoeg.

Als je van The Fast & The Furious houd, is deze misschien ook wel wat voor je.
IMDb -- The Wraith (1986) Wikipedia -- The Wraith (1986) Bekijk trailer van The Wraith (1986) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wraith (1986)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What about "Django unchained"? Ik vond het persoonlijk een kei goeie film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:59
Ik vond argo ook een prima film, maar het leunt wel erg op het feit dat het gebaseerd is op een werkelijke gebeurtenis (alhoewelwel behoorlijk losjes volgens mij).

spoiler:
Als je het gewoon ziet als een random verzonnen verhaal, dan is het inderdaad niet zo'n geweldig spannende film. Sowieso is het hele plot een beetje belachelijk (nepfilm opzetten om ze eruit te krijgen, met 1 man erheen vliegen en zonder problemen met 7 terug), maar met de wetenschap dat het (min of meer) echt gebeurd is waardeer je zo'n film automatisch hoger.

Bij 'der untergang' is het nog veel extremer.
spoiler:
Als je bij die film dat 'gebaseerd op een werkelijke verhaal' probeert los te laten, dan is het een bijzonder saaie film. Het draait dan om een random kerel die een oorlog dreigt te verliezen en een beetje in een bunker begint door te draaien en op het laatst zonder spectakel wordt neergeknald :P

vvv OK, ik zet hem wel tussen spoiler voor wie de trailer nog niet gezien heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 13-03-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

sewer schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:57:
Ik vond argo ook een prima film, maar het leunt wel erg op het feit dat het gebaseerd is op een werkelijke gebeurtenis (alhoewelwel behoorlijk losjes volgens mij).

spoiler:
Als je het gewoon ziet als een random verzonnen verhaal, dan is het inderdaad niet zo'n geweldig spannende film. Sowieso is het hele plot een beetje belachelijk (nepfilm opzetten om ze eruit te krijgen, met 1 man erheen vliegen en zonder problemen met 7 terug), maar met de wetenschap dat het (min of meer) echt gebeurd is waardeer je zo'n film automatisch hoger.

Bij 'der untergang' is het nog veel extremer. Als je bij die film dat 'gebaseerd op een werkelijke verhaal' probeert los te laten, dan is het een bijzonder saaie film. Het draait dan om een random kerel die een oorlog dreigt te verliezen en een beetje in een bunker begint door te draaien en op het laatst zonder spectakel wordt neergeknald :P
Dude... iets met spoilers?? :/

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
[b][message=39911920,noline]

Bij 'der untergang' is het nog veel extremer. Als je bij die film dat 'gebaseerd op een werkelijke verhaal' probeert los te laten, dan is het een bijzonder saaie film.
spoiler:
Het draait dan om een random kerel die een oorlog dreigt te verliezen en een beetje in een bunker begint door te draaien en op het laatst zonder spectakel wordt neergeknald :P
Ho! vergeet dan wel even die fantastische acteerprestatie niet van Bruno Ganz. Wereldfilmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:33:
What about "Django unchained"? Ik vond het persoonlijk een kei goeie film!
Me 2, vooral het einde is keidroog _/-\o_

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Django Unchained (2012)Django Unchained (2012)
IMDb: 8.6 | Genre: Adventure, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Geniale film, meer hoef ik er niet over te zeggen
Moet nog wel even vermelden dat ik Leonardo Dicaprio werkelijk geniaal vond in deze film. Dus degene die mij daarop wees (weet niet meer wie tot mijn spijt) moet ik gelijk geven ;)
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

sewer schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:57:
Bij 'der untergang' is het nog veel extremer. Als je bij die film dat 'gebaseerd op een werkelijke verhaal' probeert los te laten, dan is het een bijzonder saaie film.
En dan nog een beetje verdraaien ala Argo, nadat de duitsers zowel de russen als de engelsen hadden verslagen, was er nog maar een land over dat iets durfde te doen aan de oorlog en rechtstreeks naar berlijn marcheerde; die man in de bunker was hier zo bang voor dat hij liever meteen zelfmoord pleegde, en de hele stad ging toen juigend de straten op met bloemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warriors of the Rainbow: Seediq Bale (2011)Warriors of the Rainbow: Seediq Bale (2011)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 276min. | MPAA: Not Rated
Plot: An indigenous clan-based people living in harmony with nature find their way of life threatened when violent interlopers from another culture arrive, intent on seizing their natural resources and enslaving them.
Indrukwekkende film om te kijken. Ik heb de film in twee delen bekeken en dat is eigenlijk best wel prima want meer dan 4 uur aan een stuk kijken is misschien wat te lang. Volgens Hogader ook nog eens historisch correct. Zie ook zijn review: Hogader in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]"

Minpuntjes wat mij betreft:
- Soms snel gesproken. Onvoldoende tijd om de ondertitels te lezen.
- Special effects niet van het niveau dat je gewend bent.
- Ik kon in die grote gevechten en in het begin niet goed die verschillende stammen uit elkaar houden.
IMDb -- Warriors of the Rainbow: Seediq Bale (2011) Wikipedia -- Warriors of the Rainbow: Seediq Bale (2011) Bekijk trailer van Warriors of the Rainbow: Seediq Bale (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warriors of the Rainbow: Seediq Bale (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:05

Keida

dr.

Gisteren geweest.
Meesterwerkje! Je moet er uiteraard wel van houden, maar er zit vanalles in: tempowisselingen: van zeer traag en dramatisch, tot Tarantino-snel en chaotisch. Over de top actie met bloed all over the place, sullige karakters, diepe karakters, karikaturen, gedurfde shots, taboe-doorbrekend, en aan de andere kant ook weer bekrompen. Soms spannend, onverwacht, maar ook weer voorspelbaar. En dan de muziek nog, ook passend bij de scenes, niet eens is de muziek zelf zo goed.
Acteerprestaties van hoofdrolspelers grootste deel van de film uitstekend, hier en daar wel steeds hetzelfde truckje, maar ach wat maak het ook uit. Cameo van Tarantino hoort er uiteraard bij, maar was wat tenenkrommend, sowieso was dat deel van de film ietwat te makkelijk wat betreft plot, maar daar staat Tarantino natuurlijk ook bekend om.

Al met al ongelooflijk genoten, of het nou een top-film is of geweldig maakt niet zoveel uit, gewoon heerlijke film!
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Pulse (2006)Pulse (2006)
IMDb: 4.6 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: When their computer hacker friend accidentally channels a mysterious wireless signal, a group of co-eds rally to stop a terrifying evil from taking over the world.
Verveelde me, dan pakken we maar eens een film uit de kast die ik niet recent al gezien heb. Horrorfilm van 7 jaar oud.

Plot is te idioot voor woorden, maar wordt redelijk gebracht.
Echt horror kun je het niet noemen, het is meer een thriller voor mijn gevoel.

Geloofwaardig is de film volstrekt niet, maar wat hij probeert te doen, lukt vrij goed: De spanning wordt best goed opgebouwd, en blijft dan ook vrij constant aanwezig. En ook al kun je veel dingen aan zien komen, de film bleef me boeien. Dat is meer dan wat ik van de horrors en thrillers van het afgelopen jaar kan zeggen.
Jammer van die oerdomme aktie op het einde, die was echt te voorspelbaar voor woorden.

Niet geweldig, maar wel een van de betere horror/thrillers die ik de laatste tijd gekeken heb.
Dadelijk deel 2 er maar achteraan kijken, kan me niet herinneren of ik die al eerder gekeken heb namelijk..... jammer dat Kristen Bell daar niet meer in meespeelt. Lekker ding :)

Edit: Deel 2 net gekeken.... heeft echt helemaal niks met deel 1 te maken, op de rode tape na en het effect dat de geesten op mensen hebben. Ik had echt moeite om hem af te kijken, omdat het verhaal gewoon nergens op slaat en de fillm nergens spannend wordt. Het is alsof je naar een psychose episode van een borderliner zit te kijken, net zo onlogisch en onzinnig.
Deze komt echt niet hoger dan een 3. Wat een bagger.
En ik kom er zojuist achter dat er zelfs nog een deel 3 gemaakt blijkt te zijn....

IMDb -- Pulse (2006) Wikipedia -- Pulse (2006) Bekijk trailer van Pulse (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pulse (2006)

[ Voor 9% gewijzigd door AcidBurn op 13-03-2013 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Life of Pi (2012)Life of Pi (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 127min. | MPAA: PG
Plot: A young man who survives a disaster at sea is hurtled into an epic journey of adventure and discovery. While cast away, he forms an unexpected connection with another survivor: a fearsome Bengal tiger.
Is al veel over gezegd, wat ik expres niet heb gelezen omdat ik de film nog moest bekijken. Ik vond het eigenlijk tegenvallen. Bijzonder mooie film dat wel en die hoofdrolspelers hebben wat mij betreft een goede prestatie neergezet. Alleen wil je echt mooie natuur zien die werkelijk ook zo is kun je beter Earth Flight, Africa, South Pacific of een andere geweldige natuurserie van de BBC kijken. Qua verhaal had ik eigenlijk meer een Christian the Lion verhaal verwacht.
IMDb -- Life of Pi (2012) Wikipedia -- Life of Pi (2012) Bekijk trailer van Life of Pi (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Life of Pi (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Keida schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:14:
Django Unchained (2012)[afbeelding]
Gisteren geweest.
Meesterwerkje! Je moet er uiteraard wel van houden, maar er zit vanalles in: tempowisselingen: van zeer traag en dramatisch, tot Tarantino-snel en chaotisch. Over de top actie met bloed all over the place, sullige karakters, diepe karakters, karikaturen, gedurfde shots, taboe-doorbrekend, en aan de andere kant ook weer bekrompen. Soms spannend, onverwacht, maar ook weer voorspelbaar. En dan de muziek nog, ook passend bij de scenes, niet eens is de muziek zelf zo goed.
Acteerprestaties van hoofdrolspelers grootste deel van de film uitstekend, hier en daar wel steeds hetzelfde truckje, maar ach wat maak het ook uit. Cameo van Tarantino hoort er uiteraard bij, maar was wat tenenkrommend, sowieso was dat deel van de film ietwat te makkelijk wat betreft plot, maar daar staat Tarantino natuurlijk ook bekend om.

Al met al ongelooflijk genoten, of het nou een top-film is of geweldig maakt niet zoveel uit, gewoon heerlijke film!
[afbeelding] 9 / 10
Ik heb normaal echt niks met QT films, maar deze is echt meesterlijk!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:04:
Life of Pi (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 127min. | MPAA: PG
Plot: A young man who survives a disaster at sea is hurtled into an epic journey of adventure and discovery. While cast away, he forms an unexpected connection with another survivor: a fearsome Bengal tiger.
Is al veel over gezegd, wat ik expres niet heb gelezen omdat ik de film nog moest bekijken. Ik vond het eigenlijk tegenvallen. Bijzonder mooie film dat wel en die hoofdrolspelers hebben wat mij betreft een goede prestatie neergezet. Alleen wil je echt mooie natuur zien die werkelijk ook zo is kun je beter Earth Flight, Africa, South Pacific of een andere geweldige natuurserie van de BBC kijken. Qua verhaal had ik eigenlijk meer een Christian the Lion verhaal verwacht.
[afbeelding] 6.7 / 10
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/71956_10151348291991840_1847800920_n.jpg ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:34

nXXt

Carpe omnia

Plot: With the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.
Wat een bazenfilm! Heb deze film twee keer in de bioscoop gezien en het blijft een topfilm met een topcast. Waltz speelt weer een geniale rol en de dialogen tussen Foxx en Jackson zijn ook tof. En DiCaprio speelt een goed foute rol.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Lincoln (2012)Lincoln (2012)
Plot: As the Civil War continues to rage, America's president struggles with continuing carnage on the battlefield and as he fights with many inside his own cabinet on the decision to emancipate the slaves.
Gewoon een goede film met een goed verhaal. Briljant acteerwerk van Daniel Day-Lewis en een goede rol van Tommy Lee Jones, maar de film vervalt af en toe nogal in Lincoln-verering – al kon je daar natuurlijk op wachten.
IMDb -- Lincoln (2012) Wikipedia -- Lincoln (2012) Bekijk trailer van Lincoln (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lincoln (2012)

Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R
Plot: In this spin on the fairy tale, Hansel & Gretel are now bounty hunters who track and kill witches all over the world. As the fabled Blood Moon approaches, the siblings encounter a new form of evil that might hold a secret to their past.
Op zich een goede popcornfilm met een flinterdun verhaal. Is op zich prima vermaak met veel effecten en dode heksen, maar sommige elementen vond ik bijzonder flauw en vooral uit de toon vallen. De humor was nogal geforceerd en kwam lang niet altijd aan bij mij. Toch een anderhalf uur redelijk vermaak.

spoiler:
Zoals die suikerziektegrap, de wapens die net iets té overdreven waren, e.d.
IMDb -- Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) Wikipedia -- Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) Bekijk trailer van Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Mama (2013)Mama (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Horror | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13
Plot: Annabel and Lucas are faced with the challenge of raising his young nieces that were left alone in the forest for 5 years.... but how alone were they?
Gewoon een erg goede horrorfilm met goede schrikmomenten en af en toe net een iets andere twist of invalshoek. Het laatste deel van de film kan me wat minder bekoren, maar al met al gewoon een prima film voor het doel. Het cijfer van IMDb is wat mij betreft wat aan de lage kant, maar ik heb de film vooral in het genre beoordeeld en niet zozeer ten opzichte van alle films ooit :P
IMDb -- Mama (2013) Wikipedia -- Mama (2013) Bekijk trailer van Mama (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mama (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Vond je Mama goed?
Die was net zo voorspelbaar als House at the End of the street.
Het werd nergens echt eng, duurde te lang waardoor je alles ruimschoots aan zag komen.
Langzame opbouw is prima, als er daardoor een voelbare spanning ontstaat. Die ontbreekt in deze film helaas in zijn geheel.
Wij hebben em met zn drieën gekeken en lagen de halve film in een deuk, voornamelijk om scenes die vast niet grappig bedoelt waren....

Gisteren de bluray van Perks of being a Wallflower binnen gekregen, dus nu net weer gekeken.
Dit is voor mij zonder twijfel de beste film die ik de afgelopen jaren heb gezien.
Hij blijft briljant, ik krijg er geen genoeg van. Acteerwerk, muziek, regie, alles klopt gewoon.

[ Voor 24% gewijzigd door AcidBurn op 13-03-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
The Boondock Saints (1999)The Boondock Saints (1999)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: NC-17
Plot: Fraternal twins set out to rid Boston of the evil men operating there while being tracked down by an FBI agent.
Ik was opzoek naar een actiefilm om die te kijken vanavond en kwam bij deze film toevallig uit. Wist totaal niet wat voor een film ik kon verwachten, maar wat is deze film goed. Manier van filmen is toch, de actie is prima en het tempo zit er ook lekker in. Daarnaast speelt Willem Dafoe een geniale rol.
IMDb -- The Boondock Saints (1999) Wikipedia -- The Boondock Saints (1999) Zoek trailer van The Boondock Saints (1999) via Google Schrijf zelf een recensie over The Boondock Saints (1999)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Ik zie net dat er ook een tweede deel is, die binnenkort ook maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Jefrim schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:25:
Ik zie net dat er ook een tweede deel is, die binnenkort ook maar eens kijken.
Niet doen! Boondock Saints is geweldig..
Als je BS2 gaat kijken ga je ze alleen maar haten, waardeloze film...

Irritant politie-wijf ipv Willem Dafoe, irritante derde gast ipv de geweldige Rocco. (Jammer dat die kerel nooit weer geacteerd heeft!)

:P

[ Voor 20% gewijzigd door unfor op 14-03-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
The Mist (2007)The Mist (2007)
IMDb: 7.3 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 126min. | MPAA: R
Gisterenavond deze film nog maar eens aangezet. Ik vond de acteur ERG goed in Punisher en ook hier laat hij zich weer van een goede kant zien. Moet zeggen dat de film me vrij goed bevalt. Het is in deze film belangrijker wat angst met mensen doet en hoe 2 groepen tegenover elkaar komen te staan, dan waar de mist daadwerkelijk vandaan komt en wat de beestjes nu echt zijn. Moet wel zeggen dat er een paar ERG SMERIGE stukken inzitten
spoiler:
spinnen die uit de rug van die MP komen is echt te ranzig voor woorden

Het einde is erg indrukwekkend.
IMDb -- The Mist (2007) Wikipedia -- The Mist (2007) Bekijk trailer van The Mist (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Mist (2007)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Vrijdag filmdag :P Din hele dag weg, kort werkdagje. Dus ik heb tijd voor 4-5 films. Ik moet hierbij zeggen dat ik amper nog toe kom aan het kijken van films door omstandigheden en áls we al wat kijken dan is het geen actie/scifi ofzo ivm din.

Waar ik naar op zoek ben. Scifi of actie/thriller met snoeiharde actie. Des te minder het verhaal des te beter het voorgaande moet zijn. James Bond films vind ik hier wel goed in bijvoorbeeld. Het verhaal vind ik meestal niet zo boeiend maar de actie is zo geniaal dat dat wel weer compenseert. Overigens kan slecht acteerwerk voor mij niet gecompenseerd worden. Een andere film die ik geniaal vind is District 9. Verhaal, actie, achterliggende gedachtes, geweldig, een van de beste films die ik heb gezien vind ik. Wat ik ook belangrijk vind is dat de film goed gebruik maakt van mijn home-theater systeempje B) Ik heb de laatste pagina hier doorgenomen. Django Unchained is nog niet uit, Boondock Saints 2 is blijkbaar bagger. Lincoln ga ik wél met din kijken. Ik heb voor mezelf het volgende op het programma staan tot nu toe:

• Battlestar Galactica allerlaatste 2 episodes
• Skyfall
• ??

Wie heeft er voor mij wat nuttige toevoegingen waarmee ik een heerlijke filmdag/avond ga hebben?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55

Polycom

Poes van goud

Argo en looper al gezien?
Lincoln is alles behalve een actie/thriller, ben bang dat je daar in slaap gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Argo is we leen kandidaat inderdaad. Looper zegt me niks, zal er eens naar kijken :) Tnx.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Je kunt als je eroverheen kunt zetten dat er niet zó veel actie in zit ook voor Cloud Atlas gaan. Fantastische film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister zijn we naar Bullet to the Head geweest. Ik wist van te voren natuurlijk wel dat het een slechte film ging worden, maar het was niet alleen slechte film. Het was ook een saaie film.

Rambo speelt een huurmoordenaar genaamd Jimmy Bobo, hij maakt lui af, maar wel bad guys en geen vrouwen en kinderen (cliché nummer één). Hij en een collega worden ingehuurd om één of andere drugsdealer af te maken in een hotel, dit gaan zij even regelen. Dit gaat opzich prima, behalve dat de deal 2 kogelschoten in zijn borst overleeft en nog wat knokt totdat Jimmy hem in het hoofd schiet (cliché nummer 2). Rocky gaat daarna kijken in de douche en vindt daar een Russisch hoertje. Zij heeft een tatoeage van een panter op haar schouderblad en hij schiet. Wanneer hij terugkomt bij zijn collega verteld hij dat hij een hoer vond, maar haar niet doodschoot (cliché nummer 3). Waarom die dan wel schoot, tja wie zal het zeggen.

Nadat de klus was geklaard zijn ze naar een bar gegaan om betaald te krijgen, hier worden ze er ingeluisd (cliché nummer 4) en Rocky zijn collega wordt door Drogo neergestoken (cliché nummer 5), Drogo gaat daarna op jacht naar Rocky die naar het toilet is. Daar is dan de eerste vechtscene, het camerawerk ziet er niet uit en de actie is niet te volgen, maar blijkbaar ontsnapt Drogo wanneer Rocky zijn geweest pakt en 5 keer schiet. Kogelgaten in de deur, een bar vol mensen, maar gelukkig wordt er niemand geraakt en hoort niemand het.

En dat was ongeveer in de eerste 15 minuten. Toen wist ik het, dit gaat niets worden. De film is niet grappig, er zitten een paar grappen in, maar die zijn vooral racistisch "chinezen kunnen niet autorijden" "lees dat maar in je theeblaadjes" "ik ben een koreaan, geen chinees" (cliche combopunten).

De dealer die Rocky neerschoot in het begin van de film was een oude collega van de koreaanse detective Kwam (ofzo). Deze detective komt naar de stad (welke stad weet ik niet meer) om de zaak te onderzoeken en komt op het spoor van Rocky, maar hij kan niets bewijzen dus laat hij Rocky zijn gang gaan. Tja, vanaf dan wordt het een soort buddy movie, maar ze kunnen elkaar niet uitstaan. Rocky is een racist en Kwam is hip en doet veel met technologie.

Samen moeten ze een complot oplossen dat ergens over gaat. Iets met oude dingen van een stad opkopen, opknappen en doorverkopen ofzo. Ik heb echt geen idee.

Er zaten behoorlijk wat idiote dingen in de film, zo heeft Christian Slater een advocaat die voor de bad guy werkt een USB opslag om zijn nek hangen met allemaal gevoelige informatie over iets, dit heeft die als verzekering dat de bad guy niet wat tegen hem kan doen. Hoe dat werkt weet ik niet maar okay, (plot!). Op een gegeven moment ontvoert Rocky hem en krijgt hij het USB drive in zijn handen, maar Drogo en Co hebben hem opgespoord en knallen zijn huis kapot. Rocky en Kwam ontsnappen door een stukje in een rivier te zwemmen. Blijkbaar is de usb waterdicht want een paar scenes later werkt het ding nog steeds.

Drogo schiet op een gegeven moment een bar vol mensen af, stuk of 8 en de politie denkt dat het door 5 man was gedaan. Als verklaring voor deze actie zegt Drogo "ik had het element van verassing". Okay, kan ik mee inkomen, het hielp ook dat die lui niet raak konden schieten maar goed. Maar bij de scene waar hij Rocky zijn huis kapot schiet heeft hij ook het element van verassing, maar nu maakt hij er geen gebruik van en gaat hij met automatische geweren het huis kapot knallen. In plaats van 3 granaten naar binnen te gooien of hem op te wachten en dan af te maken.

Oh ja, Rocky zijn dochter wordt natuurlijk ook nog ontvoerd en wordt verliefd op Kwan.

Nutteloze film die niet alleen slecht was, maar ook veel plotholes had, en het ergste: saai was.

Poosje geleden hebben we Man with the Iron fists gezien. Dat was ook een slechte film, maar die was tenminste niet saai :/

Gewoon een 3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Toch een lang verhaal voor een saaie film :+
Dat je er uberhaupt de tijd voor neemt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

AcidBurn schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:57:
Vond je Mama goed?
Die was net zo voorspelbaar als House at the End of the street.
Het werd nergens echt eng, duurde te lang waardoor je alles ruimschoots aan zag komen.
Langzame opbouw is prima, als er daardoor een voelbare spanning ontstaat. Die ontbreekt in deze film helaas in zijn geheel.
Wij hebben em met zn drieën gekeken en lagen de halve film in een deuk, voornamelijk om scenes die vast niet grappig bedoelt waren....
Ja, die vond ik best goed eigenlijk. De voorspelbaarheid vond ik niet zo storend: de meeste horrorfilms kunnen me nauwelijks verrassen qua plot. Wel had de film de nodige goede schrikmomenten, die op zich redelijk voor de hand lagen, maar toch effectief waren.

Wel vind ik dat de film af en toe een beetje doorschiet met overemotionele sausje :P
Gisteren de bluray van Perks of being a Wallflower binnen gekregen, dus nu net weer gekeken.
Dit is voor mij zonder twijfel de beste film die ik de afgelopen jaren heb gezien.
Hij blijft briljant, ik krijg er geen genoeg van. Acteerwerk, muziek, regie, alles klopt gewoon.
Oh, die film had ik ook nog gezien en nog geen review van geschreven. Briljante film inderdaad. Helemaal met je opmerking eens: het acteerwerk, de muziek, de regie en het verhaal klopten allemaal en helemaal de combinatie van al die elementen was echt enorm goed.
Vandread schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:24:
Wel grappig om zo'n relaas te lezen waar het 'ik vond het maar een stomme en saaie film'-gevoel van afdruipt :P

[ Voor 9% gewijzigd door nXXt op 14-03-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

offtopic:
-stomste dubbelpost ooit-

[ Voor 95% gewijzigd door nXXt op 14-03-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nu nog spoilertags:P

Ach, ik wilde hem toch al niet zien. Ik vind Stallone nou niet bepaald goede/leuke acteur [je hoeft niet goed te zijn om toch een leuke film te maken [zie Crank]]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

QErikNL schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:51:
Je kunt als je eroverheen kunt zetten dat er niet zó veel actie in zit ook voor Cloud Atlas gaan. Fantastische film.
Die ziet er ook wel interessant uit :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vandread schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:24:
Had even een kwartiertje te doden @stage.
VasZaitsev schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:02:
Nu nog spoilertags:P

Ach, ik wilde hem toch al niet zien. Ik vind Stallone nou niet bepaald goede/leuke acteur [je hoeft niet goed te zijn om toch een leuke film te maken [zie Crank]]
Spoilers, ach. Ik vind Rocky en Rambo best tof, maar dit is zo stom. En inderdaad je hoeft geen goede acteur zijn om een leuke film te maken, maar je moet wel je best doen :p

In Cloud Atlas zitten ook wel een paar toffe actiescenes :).

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 14-03-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Als ik dat zo lees is Bullet to the Head gewoon een grote plothole

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Op een gegeven moment werd ik ook een beetje moe van het typen, er zat nog veel meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QErikNL schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:51:
Of je kunt gewoon niet gaan. Het is langdradig, saai, slecht uitgewerkt (al is het idee leuk) en de acteurs zijn absoluut niet op hun best. Maar als we het over clichés hebben, Cloud Atlas zit er ook vol mee. Ik ben best een filmliefhebber, maar deze vond ik echt tijdverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoezo vond je Cloud Atlas slecht acteerwerk? En wat voor clichés waren er? Ik vond het wel knap hoe al die acteurs zulke verschillende rollen speelden. En het verhaal was best origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MrVegeta schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:39:
Hoezo vond je Cloud Atlas slecht acteerwerk? En wat voor clichés waren er? Ik vond het wel knap hoe al die acteurs zulke verschillende rollen speelden. En het verhaal was best origineel.
Tom Hanks denk ik :+ Ik vind dat die gast niet kan acteren en dan is een film als Cloud Atlas best een taaie bak :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-05-2023
IMDB: The Perks of Being a Wallflower (2012)

Gewoon kijken, mooie cult film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:34:
[...]

Of je kunt gewoon niet gaan. Het is langdradig, saai, slecht uitgewerkt (al is het idee leuk) en de acteurs zijn absoluut niet op hun best. Maar als we het over clichés hebben, Cloud Atlas zit er ook vol mee. Ik ben best een filmliefhebber, maar deze vond ik echt tijdverspilling.
Ben ik gelukkig niet de enige. Had er veel van verwacht. Sowieso, the Wachowski Brothers...Euh...Siblings en dan ook nog een dergelijke sterrencast en een verhaal dat reikt van verleden naar toekomst.

Tja, en dan zit je met een film die "best wel okay" is. Meh. Ik miste gewoon het "waarom" een beetje.
Understatement. Grappige (nouja, grappig) is dat
spoiler:
ik em in 2007 gezien had en nu weer. In de tussentijd ben ik vader geworden. Auw!!!

[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 14-03-2013 16:54 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:08
Alleen onuitstaanbaar dat de characters Heroes van David Bowie niet kennen. Wtf!? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
newbreed schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:11:
[...]

Alleen onuitstaanbaar dat de characters Heroes van David Bowie niet kennen. Wtf!? :F
Ja, dat had ik ook. "Hoe kunnen ze dat liedje niet kennen.....Oh ja, het speelt zich af in de jaren 70/80/whatever."

Er wordt volgens mij niet gestart met een duidelijke indicatie wanneer het zich afspeelt, maar het gebrek aan mobieltjes, het gebruik van cassettebandjes e.d. maakt wel duidelijk dat het in het verleden afspeelt.

Wat bij mij dan weer de (totaal onboeiende) vraag opriep:
spoiler:
Als tegen het einde Candace wordt gebeld door Charlie op het feestje van een vriendin en ze gebaard dat die vriendin 911 moet bellen, heeft die dan een tweede lijn of moet die door de straat gaan rennen naar de buren om daar te bellen?

Wat was het vroeger toch soms onhandig zonder de huidige technologieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Het speelt zich af in '91/'92, geloof ik. Wellicht dat ze het nummer niet kenden omdat ze niet naar Bowie luisterden, of zo :P

[ Voor 3% gewijzigd door nXXt op 14-03-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
JT schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:04:
Vrijdag filmdag :P Din hele dag weg, kort werkdagje. Dus ik heb tijd voor 4-5 films. Ik moet hierbij zeggen dat ik amper nog toe kom aan het kijken van films door omstandigheden en áls we al wat kijken dan is het geen actie/scifi ofzo ivm din.

Ik heb voor mezelf het volgende op het programma staan tot nu toe:

• Battlestar Galactica allerlaatste 2 episodes
• Skyfall
• ??

Wie heeft er voor mij wat nuttige toevoegingen waarmee ik een heerlijke filmdag/avond ga hebben?
Zal bij mij zondag worden, niet veel tijd gehad deze week, of gewoon te moe om nog de aandacht erbij te kunnen houden :)

Hier liggen The Bourne Legacy, The Best Exotic en nog wat andere films klaar die ik nog eens moet bekijken. Eens zien of we daar mee rondkomen en anders zijn suggesties inderdaad welkom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Touchdomex schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:58:
Tom Hanks denk ik :+ Ik vind dat die gast niet kan acteren
:') Ik lees hier steeds vreemdere dingen :) Forrest Gump, Green Mile, Saving Private Ryan, Cloud Atlas...ja, die heeft hij echt allemaal verpest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Green Mile, en shaving Ryan private zijn echt hele goede films!
Ik heb vorig jaar ergens nog de film Shawshank Redemption weer eens gezien, blijft echt een bijzondere film. 9.9/10 krijgt hij van mij :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zoijar schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:38:
[...]

:') Ik lees hier steeds vreemdere dingen :) Forrest Gump, Green Mile, Saving Private Ryan, Cloud Atlas...ja, die heeft hij echt allemaal verpest :+
Voor mij wel. Ik zie Tom Hanks die een typetje speelt. Niet een rol die hij daadwerkelijk vertolkt.

Daarnaast Forrest Gump is een kutfilm.

Green Mile was goed maar Tom Hanks heeft het wel voor mij verneukt.

Overigens heb ik precies hetzelfde met Will Smith. Kan ik ook niet serieus zien in films.

Ken ook wel meer mensen die het hebben met bepaalde acteurs.

[ Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 14-03-2013 19:44 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:40:
Green Mile, en shaving Ryan private zijn echt hele goede films!
Ik heb vorig jaar ergens nog de film Shawshank Redemption weer eens gezien, blijft echt een bijzondere film. 9.9/10 krijgt hij van mij :)
shaving private Ryan? :+

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:08
MrVegeta schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:33:
[...]

Hoezo is het een cult film?
Ik vermoed dat hij arthouse bedoelt. Al vind ik die categorisering ook nog een beetje twijfelachtig.
nee, shaving Ryan's privates

[ Voor 27% gewijzigd door newbreed op 14-03-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Shaving Ryans privates!

Die vind ik dan wel weer vrij kut trouwens. Niet door Hanks, door het verhaal.

Ik moet nogsteeds eens naar Cloud Atlas. Moet alleen even de tijd vinden om 3 uur in een bios te zitten :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Zero Dark Thirty gisteren gekeken. Vond het een aardig goede film. 'Mooi' om te zien hoe het er toen aan toe is gegaan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Pagina: 1 ... 8 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]