Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 102 Laatste
Acties:
  • 969.999 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Django Unchained (2012)Django Unchained (2012)
IMDb: 8.6 | Genre: Adventure, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Laatste film die ik gezien heb. Tarantino-films vind ik heel afwisselend: hij heeft een paar goede gemaakt (Pulp Fiction vind ik gewoonweg briljant) maar ook een stel matige. Deze is weer erg goed zonder een satire van zijn oude films te worden :)

Vooral het spel (Christoph Waltz en Leonardo DiCaprio stelen imo de show), manier van filmen, dialoog en de grapjes pakken allemaal goed uit.

Lange film maar ik heb me geen moment verveeld :)
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Drive Angry (2011)Drive Angry (2011)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Crime, Fantasy, Thriller | Runtime: 104min. | MPAA: R
De filmposter ziet er leuk uit. Dat is alvast 1 punt. Dan is Amber Heard goed voor 2 punten en Nicolas Cage voor nog 2 punten. En dan heb ik het wel gehad. Na iets meer dan een uur heb ik hem uitgezet. Zonde van mijn tijd.
IMDb -- Drive Angry (2011) Wikipedia -- Drive Angry (2011) Bekijk trailer van Drive Angry (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Drive Angry (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Red Dawn (1984)Red Dawn (1984)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Red Dawn begint met een opsomming van welke veranderingen de wereld heeft doorgemaakt. Communisme in opmars, NAVO uiteengevallen, Amerika staat er alleen voor. Dan heb je Patrick Swayze en Charlie Sheen en een interessante setting. Goed voor toch een mooie film... Ik was alleen na 20 minuten al zat van de film. Dat heeft, denk ik, niet eens zo heel veel met de film te maken. Misschien was ik er gewoon niet helemaal voor in de stemming. In elk geval irriteerde de gedateerdheid van auto's en kleding me wel een beetje. Verder paste de film eigenlijk gewoon ook wel in het hier-en-nu. Ik kom nu niet verder dan een 6-je, maar misschien moet ik hem over een tijdje nog eens proberen.
IMDb -- Red Dawn (1984) Wikipedia -- Red Dawn (1984) Bekijk trailer van Red Dawn (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red Dawn (1984)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb gisteravond 2 bioscoop films gezien.

De eerste was GI Joe 2, tof. Leuke actiefilm (alleen minder spektakel dan deel één). Goede popcornfilm, in tegenstelling tot crap zoals Expendbielen en Transfailers. Geen aanrader, maar ik heb een pathe kaard dus who cares.

Tweede film was The Croods, daar zag ik wat tegenop. Ik vind Dreamworks niet heel erg grappig en vooral op kinderen gericht. Deze film was ook niet echt grappig maar ik zag steeds Cage voor me gek doen in de studio en dat was wel grappig. Ook alle beesten enzo waren wel tof. Zat meerdere keren "wtf, is dat?" positief.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Normaal zou ik nu (1000 posts) een nieuw deel van dit topic aanmaken maar argro heeft mij laatst gevraagd om gewoon door te blijven gaan. Eventueel eens per jaar of half jaar een nieuw deel aan maken was volgens hem een beter idee.

Geen nieuw deel dus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Pulp Fiction (1994)Pulp Fiction (1994)
IMDb: 9.0 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 168min. | MPAA: R
Tot op heden wellicht nog steeds wel de grootste film van Tarantino. Nog altijd erg sterk en op sommige vlakken innovatief, maar enkele delen laten wel de onervarenheid van de regisseur zien. De veelal briljante personages en hun dialogen maken de wat zwakkere delen meer dan goed.
IMDb -- Pulp Fiction (1994) Wikipedia -- Pulp Fiction (1994) Bekijk trailer van Pulp Fiction (1994) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pulp Fiction (1994)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Reservoir Dogs (1992)Reservoir Dogs (1992)
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: TV-MA
Vroeger vaak gezien, maar nu was het alweer een paar jaar geleden. Het blijft een sterke film, waarbij vooral het acteerwerk en de ontwikkelingen van het verhaal indruk (blijven) maken.
IMDb -- Reservoir Dogs (1992) Wikipedia -- Reservoir Dogs (1992) Bekijk trailer van Reservoir Dogs (1992) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Reservoir Dogs (1992)

Cloud Atlas (2012)Cloud Atlas (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R
Het concept van de film (en originele boek) is even geniaal als riskant. Zes verhalen in verschillende tijdperken met veel overeenkomsten, waaronder telkens dezelfde acteurs met andere make-up, hoe pak je dat aan?

De Wachowski's en Tom Tykwer kozen ervoor de losse subplots onderling te verdelen, waardoor wat mij betreft de samenhang niet altijd even goed uit de verf komt. Toch fascineert het concept me een week later nog steeds mateloos en blijf ik er maar over nadenken, wat aangeeft dat ze een heel eind op het goede spoor zaten.

Uiteindelijk denk ik dat men - ondanks de toch al ruime speelduur - te leiden heeft aan tijdgebrek, waardoor een mini-serie wellicht meer gepast was geweest. Voor iedereen die open staat voor wat meer experimentele filmvormen (zonder heel erg arthouse te worden) is dit in ieder geval een aanrader om enthousiast van te worden, ook al had er meer in gezeten.
IMDb -- Cloud Atlas (2012) Wikipedia -- Cloud Atlas (2012) Bekijk trailer van Cloud Atlas (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cloud Atlas (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Rock of Ages (2012)Rock of Ages (2012)
IMDb: 5.9 | Genre: Comedy, Drama, Musical, Romance | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13
Tja... Eigenlijk geheel naar verwachting: een leuke aaneenschakeling van klassieker rocknummers, verpakt in een flinterdun verhaal met twee hoofdrolspelers om wie je totaal niets geeft.
IMDb -- Rock of Ages (2012) Wikipedia -- Rock of Ages (2012) Bekijk trailer van Rock of Ages (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rock of Ages (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

How to Survive a Plague (2012)How to Survive a Plague (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Documentary, History, News | Runtime: 120min. | MPAA: Not Rated
Fascinerende terugblik op de wijze waarop de aids-epidemie in de jaren '80 en '90 werd aangepakt door met name de regering van de VS. We leren de leiders kennen van de bewegingen die destijds een poging waagden meer medicijnen beschikbaar te maken, met alle gevolgen van dien.
IMDb -- How to Survive a Plague (2012) Wikipedia -- How to Survive a Plague (2012) Bekijk trailer van How to Survive a Plague (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over How to Survive a Plague (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

[ Voor 57% gewijzigd door Ram0n op 06-04-2013 16:55 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ram0n schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:54:
Pulp Fiction (1994)[afbeelding]
Tot op heden wellicht nog steeds wel de grootste film van Tarantino. Nog altijd erg sterk en op sommige vlakken innovatief, maar enkele delen laten wel de onervarenheid van de regisseur zien. De veelal briljante personages en hun dialogen maken de wat zwakkere delen meer dan goed.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 9 / 10

Reservoir Dogs (1992)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: TV-MA
Vroeger vaak gezien, maar nu was het alweer een paar jaar geleden. Het blijft een sterke film, waarbij vooral het acteerwerk en de ontwikkelingen van het verhaal indruk (blijven) maken.
[afbeelding] 9 / 10

[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]
Das toevallig:) Ik afgelopen week ook beide gezien. Ik vind alleen Pulp Fiction VELE malen beter dan reservoir dogs. Vind rd erg vermakelijk en vooral de muziekkeuze top, maar pulp fiction steekt er met KOP en schouders bovenuit:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:24
Enemy Mine (1985)Enemy Mine (1985)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 108min. | MPAA: PG-13
Om de een of andere reden dacht ik dat ik een hele recente film uit 2013 gedownload had... 'Enemy Mine' bleek, zag ik net, dus uit 1985 te zijn. Maar goed, toch een IMDB rating van 6.7, dus had er toch wel redelijke verwachtingen bij.

Viel dus wat tegen: voorspelbaar plot, onlogische keuzes van de karakters, ongeloofwaardige dialogen, special effects die oud overkomen (mwah, niet zo gek, achteraf...) en sound-effects die toch wel 'cheesy' zijn.

Desondanks, een vijf. Heb 'm uitgekeken, soms ook wel geamuseerd.
IMDb -- Enemy Mine (1985) Wikipedia -- Enemy Mine (1985) Bekijk trailer van Enemy Mine (1985) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Enemy Mine (1985)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

App (2013)App (2013)
IMDb: N/A | Genre: Thriller | MPAA: 12
Plot: A young psychology student is drawn into the dark and fearful world of a diabolic and mysterious App that starts to terrorize her...
Het idee van je mobiele telefoon als Second Screen is op zich best aardig en zeker origineel, maar de uitwerking was dat helaas niet. De dingen die je op je mobiel te zien kreeg voegden eigenlijk niets tot weinig toe aan het verhaal. Sterker nog, met twee Second Screen-items krijg je juist te veel informatie en was het - toch al voorspelbare - plot nog sneller duidelijk. Tevens leidt het hele Second Screen erg af. Ik houd liever de aandacht op het grote scherm. Grappig, maar het voegt eigenlijk niets toe.

Verder was het verhaal van de film ook zeer matig en slecht uitgewerkt. Eigenlijk was het meer een verkapte Final Destination. Acteerwerk was nog veel erger, alsof ik naar Zoop in Afrika zat te kijken. Geen emotie aanwezig bij de acteurs, alsof ze gewoon een boek aan het voorlezen waren. Al kan dat laatste zeker aan mij liggen, want anderen vonden het acteerwerk wel weer super.

Film duurde overigens maar 82 minuten en dat is inclusief intro en aftiteling, eigenlijk extreem kort dus. Nu maakte het voor mij niet uit aangezien de film me niet kon boeien, maar toch is het wel weer een extra minpuntje.
IMDb -- App (2013) Wikipedia -- App (2013) Bekijk trailer van App (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over App (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3.0 3.0 / 10

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

The Disappearance of Alice Creed (2009)The Disappearance of Alice Creed (2009)
IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Werd gisteravond op de bbc uitgezonden, dus maar even meegepakt.
Leuke thriller die met klein budget gemaakt is.
Eerste 10 minuten wordt er totaal niets gezegd, beelden (en muziek) spreken dan voor zich)
Lastig om er wat over te vertellen zonder spoilers te geven.
spoiler:
Aantal leuke plottwists

IMDb -- The Disappearance of Alice Creed (2009) Wikipedia -- The Disappearance of Alice Creed (2009) Bekijk trailer van The Disappearance of Alice Creed (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Disappearance of Alice Creed (2009)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

lj_tree schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:59:
[...]
Das toevallig:) Ik afgelopen week ook beide gezien. Ik vind alleen Pulp Fiction VELE malen beter dan reservoir dogs. Vind rd erg vermakelijk en vooral de muziekkeuze top, maar pulp fiction steekt er met KOP en schouders bovenuit:)
Dat vinden veel mensen inderdaad, maar ik moet zeggen dat ik Reservoir Dogs net zo veel kan waarderen - al is het op totaal andere vlakken :)

Django (1966)Django (1966)
IMDb: 7.2 | Genre: Western | Runtime: 92min. | MPAA: Unrated
Eén van de grote klassieke westerns, die nu natuurlijk weer in de spotlight is komen te staan door Django Unchained. Redelijke clichématig, maar met een fijne hoofdrol van Franco Nero en goede vuurgevechten. Ik heb er hier een wat uitgebreidere recensie van geschreven.
IMDb -- Django (1966) Wikipedia -- Django (1966) Bekijk trailer van Django (1966) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django (1966)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

FeaR schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:31:
App (2013)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Thriller | MPAA: 12
Plot: A young psychology student is drawn into the dark and fearful world of a diabolic and mysterious App that starts to terrorize her...
Het idee van je mobiele telefoon als Second Screen is op zich best aardig en zeker origineel, maar de uitwerking was dat helaas niet. De dingen die je op je mobiel te zien kreeg voegden eigenlijk niets tot weinig toe aan het verhaal. Sterker nog, met twee Second Screen-items krijg je juist te veel informatie en was het - toch al voorspelbare - plot nog sneller duidelijk. Tevens leidt het hele Second Screen erg af. Ik houd liever de aandacht op het grote scherm. Grappig, maar het voegt eigenlijk niets toe.

Verder was het verhaal van de film ook zeer matig en slecht uitgewerkt. Eigenlijk was het meer een verkapte Final Destination. Acteerwerk was nog veel erger, alsof ik naar Zoop in Afrika zat te kijken. Geen emotie aanwezig bij de acteurs, alsof ze gewoon een boek aan het voorlezen waren. Al kan dat laatste zeker aan mij liggen, want anderen vonden het acteerwerk wel weer super.

Film duurde overigens maar 82 minuten en dat is inclusief intro en aftiteling, eigenlijk extreem kort dus. Nu maakte het voor mij niet uit aangezien de film me niet kon boeien, maar toch is het wel weer een extra minpuntje.
[afbeelding] 3.0 / 10
Haha, ik zag hier wat van en dacht
Dit kan nooit goed gaan
Het idee is leuk, maar een nederlandse productie er achter... Alleen al die stem van die telefoon, verschrikkelijk.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Pulp Fiction (1994)Pulp Fiction (1994)
Plot: The lives of two mob hit men, a boxer, a gangster's wife, and a pair of diner bandits intertwine in four tales of violence and redemption.
Dit gaat mij wat flame-posts opleveren, maar vooruit:

Langdradig, het kabbelt maar door, kan niet heel erg boeien. Wat ik vooral mis is een doel in de film: waar gaat het nou uiteindelijk naar toe? Het is een aaneenschakeling van gebeurtenissen, allemaal wel gelinkt aan elkaar, maar nogal doelloos.

Wel leuke humor en actiescenes (en gelukkig geen enorme over-the-top shootouts).

Een zeventje. Ik ben denk ik gewoon geen Tarantino-fan, met Kill Bill als uitzondering.
IMDb -- Pulp Fiction (1994) Wikipedia -- Pulp Fiction (1994) Bekijk trailer van Pulp Fiction (1994) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pulp Fiction (1994)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Omdat het vorige week pasen was een stapel zombiefilms gekeken :+

Zombibi (2012)Zombibi (2012)
IMDb: 4.7 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 90min. | MPAA: 16
Gewoon simpel nederlands zombievermaak. Verwacht hier niet teveel van en kijk hem vooral niet nuchter :+ Voor de rest redelijk vermaak
IMDb -- Zombibi (2012) Wikipedia -- Zombibi (2012) Zoek trailer van Zombibi (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Zombibi (2012)

Cockneys vs Zombies (2012)Cockneys vs Zombies (2012)
IMDb: 5.9 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R15+
GAAF! Erg gaaf! Compleet zonder iets erin gegaan en gewoon dwaas verhaal maar prima popcorn zombiefilm. Doet alles wat zombiefilms moeten doen :+
IMDb -- Cockneys vs Zombies (2012) Wikipedia -- Cockneys vs Zombies (2012) Bekijk trailer van Cockneys vs Zombies (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cockneys vs Zombies (2012)

Osombie (2012)Osombie (2012)
IMDb: 3.6 | Genre: Action, Horror | MPAA: 16
Kutfilm. Slaat nergens op. Verhaal is bagger. Wel prachtig geschoten raar genoeg. Het beste beeld van de hele avond :+
IMDb -- Osombie (2012) Wikipedia -- Osombie (2012) Bekijk trailer van Osombie (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Osombie (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

The Big Tits Dragon (2010)The Big Tits Dragon (2010)
IMDb: 4.7 | Genre: Action, Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 73min. | MPAA: MA
Japans, simpele zombie film met af en toe tieten. Verhaal is wazig, camerawerk is kut, acteerwerk is hilarisch tragisch maar toch bijzonder vermakelijk.

Gek genoeg toch een voldoende :+
IMDb -- The Big Tits Dragon (2010) Wikipedia -- The Big Tits Dragon (2010) Bekijk trailer van The Big Tits Dragon (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Big Tits Dragon (2010)

Abraham Lincoln vs. Zombies (2012)Abraham Lincoln vs. Zombies (2012)
IMDb: 3.1 | Genre: Horror | Runtime: 96min. | MPAA: R
KUTFILM! Ook al is het van The Asylum alsnog is het verschrikkelijk kut. Megashark vs Crocosaurus was leuker en dat zegt genoeg.

Teveel dialogen. Constant preken/speeches van 5 minuten. Het is echt met een achterlijk laag budget gemaakt. Zit compleet geen tempo in en het verhaal slaat echt nergens op...
IMDb -- Abraham Lincoln vs. Zombies (2012) Wikipedia -- Abraham Lincoln vs. Zombies (2012) Bekijk trailer van Abraham Lincoln vs. Zombies (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Abraham Lincoln vs. Zombies (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jonge, zeiken op Asylum films is hetzelfde als zeiken over het ov. Makkelijk scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Peacemaker (1997)The Peacemaker (1997)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 124min. | MPAA: R
Plot: A US Army colonel and a civilian woman supervising him must track down stolen Russian nuclear weapons before they're used by terrorists.
The Peacemaker is 1 van mijn favoriete actiefilms. George Clooney is goed gecast en past goed naast Nicole Kidman. Het verhaal is best spannend en kent een goede verhouding tussen langzamere en snellere momenten. Ik denk dat ik de film ondertussen een keer of 5 gezien heb, en hij verveelt tot nu toe niet. Ik zit bij deze film een stuk boven het gemiddelde op imdb. Nu vind ik dat absoluut niet erg, want een filmbeoordeling blijft subjectief. Van mij krijgt de film een 7,8.
IMDb -- The Peacemaker (1997) Wikipedia -- The Peacemaker (1997) Bekijk trailer van The Peacemaker (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Peacemaker (1997)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrVegeta schreef op zondag 07 april 2013 @ 00:04:
Jonge, zeiken op Asylum films is hetzelfde als zeiken over het ov. Makkelijk scoren.
We hadden het kunnen weten maar we dachten wie weet :P Hij was alleen nog kutter dan wij dachten. Er zit compleet geen tempo in

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Touchdomex schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:03:
[...]

We hadden het kunnen weten maar we dachten wie weet :P Hij was alleen nog kutter dan wij dachten. Er zit compleet geen tempo in
Wat voor een zieke geest gaat er nou Asylum films kijken?
Die zijn gemaakt zodat huismoeders zich vergissen in de winkel en deze zooi meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

unfor schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:24:
[...]

Wat voor een zieke geest gaat er nou Asylum films kijken?
Die zijn gemaakt zodat huismoeders zich vergissen in de winkel en deze zooi meenemen.
Ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb het nog niet voor elkaar om er eentje echt helemaal af te kijken. Ben wel ver gekomen met Transmorphers maar het is gewoon te saai, inhoudsloos en ik heb b-films die zowaar leuk zijn die ik dan liever kijk. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ach ik had Mega Shark vs Giant Octopus, Snakes on a Train en Sherlock Holmes wel gezien (Asylum titels) en heb daar best wel wat om gelachen. Vooral de laatste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrVegeta schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:46:
Ach ik had Mega Shark vs Giant Octopus, Snakes on a Train en Sherlock Holmes wel gezien (Asylum titels) en heb daar best wel wat om gelachen. Vooral de laatste...
Die waren allemaal vermakelijk inderdaad ;+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Megashark heb ik ook uit kunnen kijken. Transmorphers is me niet gelukt.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die is ook gewoon heel erg saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
The Perks of Being a Wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Wow. Gewoon, wow. Na de recensies hier had ik iets van "mwah, zal niets voor mij zijn maar laat ik 'm toch even kijken om er een mening over te hebben.". En die mening is er: dit is een Erg Goede Film. De recensies, in elk geval de positieve, kloppen.

spoiler:
Zeker de dubbele laag zag ik niet aankomen. In eerste instantie dacht ik aan 'gewoon' een buitenbeentje die door goed-doen van enkele mensen uiteindelijk goed terecht komt. Dat had op zich al een goede film kunnen maken.
Die extra dimensie komt op het einde, het 'waarom' achter de hoofdpersoon. Ik zag 'm totaal niet aankomen, die laatste tien minuten kwamen voor mij totaal onverwacht maar genoeg reden om de film een punt omhoog te geven.

Ook de prestatie van Emma Watson vond ik opvallend: ze weet d'r Harry Potter avonturen achter zich te laten, ze zette een totaal ander persoon neer - en geloofwaardig.

Nog een ding wat ik nog wil weten: aan wie schrijft de hoofdpersoon nou al die brieven die met 'dear friend' en zo beginnen? Iemand die hij ontmoet heeft, of aan een fictief persoon?
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:58
Ik heb de film meerdere malen gezien, en daarna het boek gelezen. Wat misschien handig is om te weten: Die brieven zijn het verhaal, het originele boek is een soort dagboek in briefvorm, gedateerd en al. Die schrijft hij volgens mij aan een fictief persoon.
Het wordt zowel in de film als in het boek niet letterlijk gezegd, maar de manier waarop hij er in het boek over praat, denk ik niet dat het een bestaand persoon is.
"My sister said you would listen and understand. Please don't try to figure out who i am, or where i live, and i promise i won't try to figure out about you. I just need to know that someone out there understands what i'm going through." Je verhaal van je afschrijven is een manier om het te verwerken. Ongeacht of iemand het ooit zal lezen. Verder ben ik het volledig met je eens, geweldige film. Voor mij zelfs de beste van de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
De Marathon (2012)De Marathon (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Sport | Runtime: 107min. | MPAA: 9
Ik was op zoek naar wat vermaak voor op de zondagmiddag, en kwam toen deze film tegen. Ik wou niet een al te zware film kijken, en deze voldeed daar prima aan. Leuk en goed verhaal, en ik moet zeggen dat Stefan de Walle erg goed in deze rol past.

Ben niet heel gauw enthousiast over films van Nederlandse films ("Sint" was om te huilen bijv.) maar deze was goed te pruimen!
IMDb -- De Marathon (2012) Wikipedia -- De Marathon (2012) Bekijk trailer van De Marathon (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Marathon (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

AcidBurn schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:59:
Het wordt zowel in de film als in het boek niet letterlijk gezegd, maar de manier waarop hij er in het boek over praat, denk ik niet dat het een bestaand persoon is.
Ah ok dat wist ik niet. Ik dacht dat hij schreef aan die vriend die zelfmoord had gepleegd. (en idd, fantastische film, en dat zeg ik niet vaak of zo maar ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Zoijar op 08-04-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
vanaalten schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 23:29:
Pulp Fiction (1994)[afbeelding]
Plot: The lives of two mob hit men, a boxer, a gangster's wife, and a pair of diner bandits intertwine in four tales of violence and redemption.
Dit gaat mij wat flame-posts opleveren, maar vooruit:

Langdradig, het kabbelt maar door, kan niet heel erg boeien. Wat ik vooral mis is een doel in de film: waar gaat het nou uiteindelijk naar toe? Het is een aaneenschakeling van gebeurtenissen, allemaal wel gelinkt aan elkaar, maar nogal doelloos.

Wel leuke humor en actiescenes (en gelukkig geen enorme over-the-top shootouts).

Een zeventje. Ik ben denk ik gewoon geen Tarantino-fan, met Kill Bill als uitzondering.
[afbeelding] 7 / 10
Ik kwam nog geen gezaag tegen dus ik voel me geroepen:) Geintje. Je moet er van houden. Dat is volgens mij zo bij alle tarantino films. En ik ben er helemaal gek op! Met pulp fiction met een grote stip op 1! Ik heb de film al minstens 20 keer gezien en elke keer blijft genieten! De dialogen, de totale onzin, de actie (het stukje marvin op de achterbank BLIJFT SUPER) en de acteurs! En dan nog een HEEL groot pluspunt van bijna alle tarantino films: De muziek. Vooral in pulp fiction! Al green - let's stay together...wat een TOPnummer:)

Zoals ik al aangaf, je moet er van houden. Anders zit je je 3 uur te irriteren aan de langdradige lulpartijen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 08:08
Om heel eerlijk te zijn, was ik meer onder de indruk van Reservoir Dogs, dan van Pulp Fiction. Er is met een minimaal budget (1,2 miljoen) zo'n ijzersterke prestatie neergezet, daar kan ik niks dan eindeloos respect voor hebben. Tim Roth achter in de auto. Ik krijg iedere keer opnieuw kippenvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Jorgen schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:59:
The Peacemaker (1997)
The Peacemaker is 1 van mijn favoriete actiefilms. George Clooney is goed gecast en past goed naast Nicole Kidman. Het verhaal is best spannend en kent een goede verhouding tussen langzamere en snellere momenten. Ik denk dat ik de film ondertussen een keer of 5 gezien heb, en hij verveelt tot nu toe niet. Ik zit bij deze film een stuk boven het gemiddelde op imdb. Nu vind ik dat absoluut niet erg, want een filmbeoordeling blijft subjectief. Van mij krijgt de film een 7,8.
Vind het ook een sterke, over het algemeen ondergewaardeerde film. Herkijk 'm ook af en toe. Je score kan ik me prima in vinden. Trivia: deze film was het debuut van Dreamworks als filmproducent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
Side Effects (2013)Side Effects (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: A young woman's world unravels when a drug prescribed by her psychiatrist has unexpected side effects.
Had vrijdagavond niets te doen en heb weer eens gebruik gemaakt van mijn Cineville-pas.

Aparte wendingen in het verhaal.
Jude Law brengt zijn personage goed in beeld.

Is al een tijdje in de bioscoop. Mocht je hem nog niet gezien hebben, ga er heen. Zeker een aanrader!
IMDb -- Side Effects (2013) Wikipedia -- Side Effects (2013) Bekijk trailer van Side Effects (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Side Effects (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Volgende week zaterdag is de Night of Terror in Tuschinski :)
zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
CappieL schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:41:
Side Effects (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: A young woman's world unravels when a drug prescribed by her psychiatrist has unexpected side effects.
Had vrijdagavond niets te doen en heb weer eens gebruik gemaakt van mijn Cineville-pas.

Aparte wendingen in het verhaal.
Jude Law brengt zijn personage goed in beeld.

Is al een tijdje in de bioscoop. Mocht je hem nog niet gezien hebben, ga er heen. Zeker een aanrader!
[afbeelding] 8 / 10
Dit kan ik (of beter gezegd wij want mijn vriendin had dezelfde gedachten) beamen. Gezien de trailer leek het een prima rechttoe-rechtaan thriller maar waarbij bijvoorbeeld Limitless in de uitwerking nogal tegenviel was deze beter dan ik verwacht had. Goede wendingen en Jude Law word naarmate het verhaal vordert steeds beter.

Deze zagen we dit weekend:

The Place Beyond the Pines (2012)The Place Beyond the Pines (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 140min. | MPAA: R
Plot: A motorcycle stunt rider turns to robbing banks as a way to provide for his lover and their newborn child, a decision that puts him on a collision course with an ambitious rookie cop navigating a department ruled by a corrupt detective.
Ik was heel erg nieuwsgierig naar deze film. De regisseur van mijn favoriete film van 2010 (Blue Valentine) en Ryan Gossling die een stuntman speelt, wat me weer doet denken aan de, naar mijn mening, beste film van 2011: Drive.

Eigenlijk zijn het drie verhalen in één. En dat is naast een sterk punt van de film wellicht ook een klein minpuntje. Eén en ander begint goed met de al genoemde Ryan Gossling. Maar de film is best lang en halverwege vraag je je even af waar het verhaal nu heen gaat. Gelukkig komt alles richting het einde wel weer op zijn pootjes terecht. Voor wat betreft de opbouw van het verhaal dan want wie Blue Valentine kent weet dat je geen opbeurende film hoeft te verwachten.

Het niveau van Drive haalt de film niet maar ik vind hem echt wel beter dan de twee sterren die ik in een recensie in het AD zag langskomen. Ik zat te twijfelen tussen 7,5 en 8,0 maar ik rond het graag naar boven af!
IMDb -- The Place Beyond the Pines (2012) Wikipedia -- The Place Beyond the Pines (2012) Bekijk trailer van The Place Beyond the Pines (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Place Beyond the Pines (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Identity (2003)Identity (2003)
IMDb: 7.2 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: R
Ontzettend spannende film, die afgelopen is voordat je het in de gaten hebt. Toch maakt de film zichzelf intelligenter dan eigenlijk nodig is en daar gaat het dan ook even mis wat mij betreft.
spoiler:
Dat hele gespleten persoonlijkheden verhaal gewoon achterwege laten
dan heb je gewoon een heel degelijk, zeer spannende thriller met een wat onorigineler verhaal. Dat is geen ramp toch?
IMDb -- Identity (2003) Wikipedia -- Identity (2003) Bekijk trailer van Identity (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Identity (2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ThinkPadd schreef op maandag 08 april 2013 @ 00:39:
De Marathon (2012)[afbeelding]
Ik was op zoek naar wat vermaak voor op de zondagmiddag, en kwam toen deze film tegen. Ik wou niet een al te zware film kijken, en deze voldeed daar prima aan. Leuk en goed verhaal, en ik moet zeggen dat Stefan de Walle erg goed in deze rol past.

Ben niet heel gauw enthousiast over films van Nederlandse films ("Sint" was om te huilen bijv.) maar deze was goed te pruimen!
[afbeelding] 7.5 / 10
Ben benieuwd, ga hem zo 's kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Pitch Perfect (2012)Pitch Perfect (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Music, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Doodsaai concept over groepjes jongeren die elkaar wegzingen...

..maar binnen de eerste vijf minuten van de film is de toon gezet en kan je niet voorkomen dat je spontaan bij iedere grap keihard begint mee te hinniken en van oor tot oor zit te lachen als een puber die net zijn eerste kusje heeft ontvangen van de knapste dame op school.

Ondanks het geijkte verhaal, de uitgekauwde oneliners en het saaie concept is er een ding wat dit soort films keer op keer weer een gelukkige zonde maakt om te bekijken: mooie vrouwen (Anna Kendrick! Anna Kendrick! <3 ), vrolijke muziekjes, een 100% over-the-top-gegarandeerd zoet einde waarvan het glazuur onmiddelijk van je tanden springt en natuurlijk het overmatig vrolijke gevoel dat je er aan overhoudt.

Ik ga nu heel voorzichtig mijn tanden poetsen om het glazuur te sparen na deze uiterst vrolijke aanslag.
IMDb -- Pitch Perfect (2012) Wikipedia -- Pitch Perfect (2012) Bekijk trailer van Pitch Perfect (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pitch Perfect (2012)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Ram0n schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:26:
[...]

Dat vinden veel mensen inderdaad, maar ik moet zeggen dat ik Reservoir Dogs net zo veel kan waarderen - al is het op totaal andere vlakken :)

Django (1966)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Western | Runtime: 92min. | MPAA: Unrated
Eén van de grote klassieke westerns, die nu natuurlijk weer in de spotlight is komen te staan door Django Unchained. Redelijke clichématig, maar met een fijne hoofdrol van Franco Nero en goede vuurgevechten. Ik heb er hier een wat uitgebreidere recensie van geschreven.
[afbeelding] 7 / 10
http://www.imdb.com/media/rm1350676224/nm0626259
Leuk dat hij een soort cameo/rol heeft :D ook leuk om te weten wat hij dus gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Laatst online: 12-09 15:02
Zondagavond app gezien, met vriendin in de bioscoop.
Reserveren, ruim van te voren aanwezig,
Zit je daar uiteindelijk dus met z'n tweeën. Inde hele zaal.
Mochten we wel kiezen tussen wel of geen pauze.

Film was wel grappig maar uiteindelijk niet erg sterk motief of plot.
Second screen was leuk, maar slechts als gimick dan.

Heb me verder wel vermaakt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gi Joe retaliation..

Colgens mij heeft Dhu de masterclass "Hoe verneuk ik een nostalgische franchise op het grote scherm voor de fans." van M. Bay gedaan. WTF

:/ als actiefilm was hij vermakelijk, maar het had geen reet met GI Joe te maken.

spoiler:
duke dood.. FU Chu, Storm Shadow die zomaar even aan de kant van Snake Eyes vecht ;'( Destro die in cryo wordt gelaten _O- wtf een of andere domme trut die voor Lady Jaye moet doorgaan

Gelukkig heb ik een unlimited gold kaart

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bokkie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:29:
Gi Joe retaliation..

Colgens mij heeft Dhu de masterclass "Hoe verneuk ik een nostalgische franchise op het grote scherm voor de fans." van M. Bay gedaan. WTF

:/ als actiefilm was hij vermakelijk, maar het had geen reet met GI Joe te maken.

spoiler:
duke dood.. FU Chu, Storm Shadow die zomaar even aan de kant van Snake Eyes vecht ;'( Destro die in cryo wordt gelaten _O- wtf een of andere domme trut die voor Lady Jaye moet doorgaan

Gelukkig heb ik een unlimited gold kaart
Haha, als actiefilm is die inderdaad wel te doen (die motor van FireFly was wel tof :p), climax van de film was vrij ... anti-climax. Ik heb zelf niets met de GI Joe franchise dus ik heb mij wel aardig vermaakt.

Oh ja, RZA zijn make up enzo was echt hilarisch slecht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:09

Ypho

Allround Nerd

Memento (2000)Memento (2000)
IMDb: 8.6 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: R
Plot: A man, suffering from short-term memory loss, uses notes and tattoos to hunt for the man he thinks killed his wife.
Wat deze film zo geweldig maakt is dat het verhaal wordt verteld vanaf de laatste scene, gevolgd door de eerste scene. Hierna de op-een-na-laatste scene, dan de tweede etc. Deze opbouw van de film zorgt ervoor dat het verhaal van achter naar voren wordt verteld. Echter betekent dit niet dat je begint met de clou, integendeel. Op het moment dat de voorwaartse en achterwaartse lijnen van het verhaal samenkomen in het einde van de film komt de ontknoping van het verhaal, iets dat (imo) geniaal bedacht is.

Deze manier van maken van de film heeft mij beter laten inleven in de hoofdpersoon, omdat deze geen kortetermijn geheugen heeft vergeet hij alles wat een paar minuten geleden heeft afgespeeld. Een verhaal dat zich van achter naar voren afspeelt zorgt ervoor dat het einde van de scene het begin is van de scene die je al gezien hebt, en dan besef je je vaak dat je heel goed moet nadenken wat er ook al weer was gebeurd, dat je dit soms al bijna bent vergeten.

Wat ik persoonlijk erg goed vond (dat is meer regie) is dat de kleine details ook klopten, je ziet bijvoorbeeld de haren minder grijs worden naarmate je dichter bij het begin komt, evenals de notities die worden gemaakt.

Een aanrader voor mensen die van psychologische thrillers houden. Als je eerder films hebt gezien van Christopher Nolan (bv. Inception of The Prestige) is dit er zeker een die in dat rijtje past.

IMDb -- Memento (2000) Wikipedia -- Memento (2000) Bekijk trailer van Memento (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Memento (2000)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Ypho schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:21:
Memento (2000)[afbeelding]
Plot: A man, suffering from short-term memory loss, uses notes and tattoos to hunt for the man he thinks killed his wife.
Wat deze film zo geweldig maakt is dat het verhaal wordt verteld vanaf de laatste scene, gevolgd door de eerste scene. Hierna de op-een-na-laatste scene, dan de tweede etc. Deze opbouw van de film zorgt ervoor dat het verhaal van achter naar voren wordt verteld. Echter betekent dit niet dat je begint met de clou, integendeel. Op het moment dat de voorwaartse en achterwaartse lijnen van het verhaal samenkomen in het einde van de film komt de ontknoping van het verhaal, iets dat (imo) geniaal bedacht is.

Deze manier van maken van de film heeft mij beter laten inleven in de hoofdpersoon, omdat deze geen kortetermijn geheugen heeft vergeet hij alles wat een paar minuten geleden heeft afgespeeld. Een verhaal dat zich van achter naar voren afspeelt zorgt ervoor dat het einde van de scene het begin is van de scene die je al gezien hebt, en dan besef je je vaak dat je heel goed moet nadenken wat er ook al weer was gebeurd, dat je dit soms al bijna bent vergeten.

Wat ik persoonlijk erg goed vond (dat is meer regie) is dat de kleine details ook klopten, je ziet bijvoorbeeld de haren minder grijs worden naarmate je dichter bij het begin komt, evenals de notities die worden gemaakt.

Een aanrader voor mensen die van psychologische thrillers houden. Als je eerder films hebt gezien van Christopher Nolan (bv. Inception of The Prestige) is dit er zeker een die in dat rijtje past.

[afbeelding] 9 / 10
Geniale film inderdaad. Wat ik ook een mooie plottwist vind is dat
spoiler:
de karakters waarvan je denkt dat het de slechteriken zijn eigenlijk de good guys zijn en andersom

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/merlin.png

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
vanaalten schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:06:
The Perks of Being a Wallflower (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Wow. Gewoon, wow. Na de recensies hier had ik iets van "mwah, zal niets voor mij zijn maar laat ik 'm toch even kijken om er een mening over te hebben.". En die mening is er: dit is een Erg Goede Film. De recensies, in elk geval de positieve, kloppen.

spoiler:
Zeker de dubbele laag zag ik niet aankomen. In eerste instantie dacht ik aan 'gewoon' een buitenbeentje die door goed-doen van enkele mensen uiteindelijk goed terecht komt. Dat had op zich al een goede film kunnen maken.
Die extra dimensie komt op het einde, het 'waarom' achter de hoofdpersoon. Ik zag 'm totaal niet aankomen, die laatste tien minuten kwamen voor mij totaal onverwacht maar genoeg reden om de film een punt omhoog te geven.

Ook de prestatie van Emma Watson vond ik opvallend: ze weet d'r Harry Potter avonturen achter zich te laten, ze zette een totaal ander persoon neer - en geloofwaardig.

Nog een ding wat ik nog wil weten: aan wie schrijft de hoofdpersoon nou al die brieven die met 'dear friend' en zo beginnen? Iemand die hij ontmoet heeft, of aan een fictief persoon?
[afbeelding] 9 / 10
Ik sluit me helemaal bij je aan. Inderdaad een heel film waarvan ik niet zou verwachten dat ik hem leuk zou vinden, laatstaan goed. Maar toch, hij heeft me over de streep gekregen. Het is inderdaad wel even zo iets van ?! Whut?! als die tweede laag boven komt, waar overigens wel een hoop door ineens op zijn plek valt.

Inderdaad de acteer kwaliteiten van Emma zijn een stuk beter als in HP en ze is duidelijk gegroeid. Daarnaast moet ik zeggen dat ik de acteerkunsten van Logan Lerman mij ook zeer goed vielen. Hij weet een sterk karakter neer te zetten als het "sukkeltje" maar blijft wel verrassen. Het is niet je standaard "high school loser".

Een negen zou ik hem niet willen geven, maar een 8.2 verdient hij zeker! 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Where are you?®

Clickbare spoilers FTW !

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Memento (2000)[afbeelding]

[afbeelding] 9 / 10
Helemaal mee eens! Was een top film! Origineel, goed uitgevoerd en geweldig geacteerd.

Remember sammy jenkins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Memento (2000)

Voor de echte liefhebber is het natuurlijk andersom: voor wie Memento gezien heeft zijn ook bijvoorbeeld The Prestige en Inception een aanrader. Tenslotte is Memento de film waarmee Nolan doorbrak (had daarvoor al een speelfilm gemaakt).

Kan me nog vrijwel als de dag van gisteren herinneren dat ik Memento zag en werd "blown away" door die film tijdens het filmfestival in Rotterdam (januari 2000). Met Nolan zelf aanwezig in de zaal en die na afloop van de film vragen uit het publiek beantwoordde - bijna een half uur lang. Historisch momentje voor een filmliefhebber zou je kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat is wel gaaf zeg :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:09

Ypho

Allround Nerd

arsimo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:22:
[...]Voor de echte liefhebber is het natuurlijk andersom: voor wie Memento gezien heeft zijn ook bijvoorbeeld The Prestige en Inception een aanrader. Tenslotte is Memento de film waarmee Nolan doorbrak (had daarvoor al een speelfilm gemaakt).
Geldt andersom zeker ook, het is niet voor niets dat bijna al zijn (Hollywood) films in de IMDB top 250 staan. Al zijn films (op de Batman triologie na, die minder) hebben een wolk van mysterie eromheen, van Doodlebug tot aan Inception. Persoonlijk vind ik Insomnia zijn minste film, maar die heeft hij niet zelf geschreven. Ik kan ook niet wachten tot zijn nieuwe film (Interstellar) uitkomt, maar eerst Man of Steel eens afwachten...

[ Voor 5% gewijzigd door Ypho op 09-04-2013 11:43 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik snap niet wat er zo goed aan is. Saaie, voorspelbare film over nerds.

Zeker geen cult film.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De Marathon (2012)De Marathon (2012)
Door positieve reacties, hier en bij collega's, ook maar gekeken. Ik heb me uitzonderlijk goed vermaakt, en dat komt niet omdat ik een geboren en getogen Rotterdammer ben; de film sprak me gewoon aan.

Het was een andere film dan dat ik in gedachte had, een gedachte die ik vaak heb bij Nederlandse films en dito acteerwerk. Zoals meerderen zeggen was ik erg gecharmeerd van de acteerprestaties van van der Walle, ik leefde me mede door hem enorm in in de film (vrouw ook) en heb tot het einde geboeid gekeken.

Aanrader in ieder geval, ook als je niet in Rotterdam bent opgegroeid :+
IMDb -- De Marathon (2012) Wikipedia -- De Marathon (2012) Bekijk trailer van De Marathon (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Marathon (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
Onlangs ook De Marathon gekeken, gelijk daarna ook maar Run Fatboy, Run gekeken als we toch in die sfeer zitten. Run Fatboy, Run vind ik dan wel duidelijk de leukere film, maar die heeft denk ik wel meer een type humor die je moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Deed me heel erg denken aan de film 2012. Veel te veel scenes die grotendeels bestaan uit cgi en die nèt goed gaan. Alleen... Je weet van te voren al dat het goed afloopt, dus het wordt geen seconde spannend. Jammer, want van de humor moet de film het ook niet hebben.

So far is het vooral een showcase voor wat er mogelijk is met cgi en dat is jammer. Maar ook een logisch gevolg van het willen maken van een trilogie van toch een vrij beperkt verhaal; dan heb je veel opvulmateriaal nodig.
IMDb -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Wikipedia -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Bekijk trailer van The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gaius schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:38:
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)[afbeelding]
Deed me heel erg denken aan de film 2012. Veel te veel scenes die grotendeels bestaan uit cgi en die nèt goed gaan. Alleen... Je weet van te voren al dat het goed afloopt, dus het wordt geen seconde spannend. Jammer, want van de humor moet de film het ook niet hebben.

So far is het vooral een showcase voor wat er mogelijk is met cgi en dat is jammer. Maar ook een logisch gevolg van het willen maken van een trilogie van toch een vrij beperkt verhaal; dan heb je veel opvulmateriaal nodig.
[afbeelding] 5 / 10
Oef, een vergelijking met 2012, dat is wel heel erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Mandrake466 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:42:
[...]

Ik snap niet wat er zo goed aan is. Saaie, voorspelbare film over nerds.

Zeker geen cult film.
Zo zet je de film wel heel makkelijk weg. Als je een saaie, voorspelbare film over nerds wilt kijken dan moet je Revenge of the nerds kijken. Deze film is een stuk subtieler en doordachter. Geen idee hoe je de film hebt gekeken, maar als je er goed voor gaat zitten kun je hem misschien beter waarderen.
Gaius schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:38:
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)[afbeelding]

[afbeelding] 5 / 10
Helemaal mee eens. Men probeert het truukje van LotR te herhalen maar dat lukt ze niet. Het moet allemaal weer heel theatraal en indrukwekkend overkomen maar dat is het gewoon niet. Er wordt tijd gerekt en die ene witte bad guy komt iedere keer in beeld als de ultieme slechterik, maar hij maakt totaal geen indruk. Ik heb de film geloof ik een 6 gegeven maar die 5 snap ik ook wel.

[ Voor 65% gewijzigd door Sharky op 09-04-2013 15:09 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Opzich een 5 of een 6 kan ik ook wel begrijpen. Er zijn hoge verwachtingen en de film kan die niet waarmaken. Maar 2012 is echt een kutfilm. The Hobbit heeft tenministe nog interessante karakters of scenes (Bilbo, Gandalf, Oakenshield) de scene met Smeagol en Bilbo is best tof. De intro van de film is ook prima, waar we Bilbo en Gandalf en de dwergen ontmoeten.

2012 heeft echt niets wat het kijken de moeite waard maakt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sharky schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:07:
[...]
Revenge of the nerds kijken.
Het is niet het niveau van 'perks' maar die is toch ook wel leuk hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Sharky schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:07:
[...]

Zo zet je de film wel heel makkelijk weg. Als je een saaie, voorspelbare film over nerds wilt kijken dan moet je Revenge of the nerds kijken. Deze film is een stuk subtieler en doordachter. Geen idee hoe je de film hebt gekeken, maar als je er goed voor gaat zitten kun je hem misschien beter waarderen.
Revenge of the nerds is een comedie en 'The Perks....' een drama.

Als je de reviews hier op de site leest waar ze letterlijk zitten te kwijlen op het acteerwerk, muziek en weet ik veel allemaal, dan denk je bij jezelf ook van 'hmm dat moet een goede film zijn!'.

Ik vind het een dozijn in een doos film. Het einde leek spannend maar viel MIJ toch tegen. Saaie film en zeker geen Pretty in Pink of The Breakfast Club.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De film is niet slecht maar ik vond de film ook niet geweldig. Dat komt deels ook wel omdat je met hele hoge verwachtingen gaat zitten omdat veel mensen in dit topic zo enthousiast zijn. Het verhaal is ook totaal niet vernieuwend, maar toch is de sfeer wat mij betreft goed neergezet, zijn de acteurs niet slecht en is het camerawerk goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

The Hobbit vond ik niet eens een serieuze film, het is een film met humor erin verwerkt, die dwergen in het begin. _O-
Zij maken echt heel veel goed in deze film vind ik, leuk volk!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Letters to Juliet (2010)Letters to Juliet (2010)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 105min. | MPAA: PG
Plot: Sophie dreams of becoming a writer and travels to Verona, Italy where she meets the 'Secretaries of Juliet'.
Een perfect voorbeeld van een typisch Amerikaanse vrouwenfilm. Veel gebeurtenissen zijn zo voorspelbaar dat ik 5 minuten voordien al kon zeggen wat er ging gebeuren
spoiler:
al had ik wel niet verwacht dat Patricia op het bruiloftsfeest ging zijn, maar dat bleek dan toch een andere Patricia te zijn, dus kon het toch eindigen met een Happy End.

Wat wel leuk was, was het feit dat ik 2 uur na de film gezien te hebben zelf in Verona was en het balkonnetje gezien heb. En in het echt zijn er dus niet overal brieven, maar wel muren waar het iets kan opschrijven met een alcoholstift, fijn :)
IMDb -- Letters to Juliet (2010) Wikipedia -- Letters to Juliet (2010) Bekijk trailer van Letters to Juliet (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Letters to Juliet (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
The Hunt (2012)The Hunt (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Sowww, dat was een heftige zit. Ik ben niet echt van de drama's en eigenlijk stoor ik me ook al vrij snel aan buitenlandse films, maar JAGTEN hakt er goed in.

Overtuigend, onthutsend en geeft stof tot nadenken.
Had even moeite om in het verhaal te komen, maar daarna in 1 zit de film op het puntje van de bank uitgezeten. Werkelijk een pareltje, met nog genoeg ruwe kantjes.

IMDb -- The Hunt (2012) Wikipedia -- The Hunt (2012) Bekijk trailer van The Hunt (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunt (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Jagten vond ik ook erg goed, ik vond hem alleen veels te kort. Had beter een miniserie kunnen worden naar mijn mening, ik blijf vrij veel vraagtekens houden en had best nog diepere personages willen zien.

Maar, het is ook zeker een film die je laat denken waar "wij" soms mee bezig zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

JimDB schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:12:
Letters to Juliet (2010)[afbeelding]
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 105min. | MPAA: PG
Plot: Sophie dreams of becoming a writer and travels to Verona, Italy where she meets the 'Secretaries of Juliet'.
Een perfect voorbeeld van een typisch Amerikaanse vrouwenfilm. Veel gebeurtenissen zijn zo voorspelbaar dat ik 5 minuten voordien al kon zeggen wat er ging gebeuren
spoiler:
al had ik wel niet verwacht dat Patricia op het bruiloftsfeest ging zijn, maar dat bleek dan toch een andere Patricia te zijn, dus kon het toch eindigen met een Happy End.

Wat wel leuk was, was het feit dat ik 2 uur na de film gezien te hebben zelf in Verona was en het balkonnetje gezien heb. En in het echt zijn er dus niet overal brieven, maar wel muren waar het iets kan opschrijven met een alcoholstift, fijn :)
[afbeelding] 6 / 10
Ik heb een hekel aan chickflicks, maar als je toch eentje moet kijken, is dit inderdaad geen heel verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
MrVegeta schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:13:
2012 heeft echt niets wat het kijken de moeite waard maakt :p.
Oneens. Het gaat er wel om dat je er met de juiste verwachtingen naar gaat kijken: een absolute B-film met alle standaardkarakters en cliche's!

Als je met die instelling gaat kijken, dan barst je in lachen uit bij elk voorspelbare cliche dat voorbij komt...
spoiler:
Die stinkendrijke russische miljonair met z'n vrouw & kinderen... "Engine, start!"... mij konden ze opvegen!

... maar als je 'm serieus gaat nemen, dan is het weggegooide tijd, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

vanaalten schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:38:
[...]

Oneens. Het gaat er wel om dat je er met de juiste verwachtingen naar gaat kijken: een absolute B-film met alle standaardkarakters en cliche's!

Als je met die instelling gaat kijken, dan barst je in lachen uit bij elk voorspelbare cliche dat voorbij komt...
spoiler:
Die stinkendrijke russische miljonair met z'n vrouw & kinderen... "Engine, start!"... mij konden ze opvegen!

... maar als je 'm serieus gaat nemen, dan is het weggegooide tijd, ja.
Heb jij de teasertrailers gezien?

Ik was hierdoor erg enthousiast. Het onheilspellende muziekje, het idee van een enorme vloedgolf door de Himalaya. Ik denk dat er weinig meer films zijn die mij zo zijn tegengevallen.

Zelfs als slechte b-film is die kut want het neemt zichzelf vrij serieus en er wordt nergens echt met een knipoog grappen gemaakt over de "karakters" in de film.

2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Ik ben het hier met beide kampen eens. Ja 2012 viel tegen voor de "hype" die er omheen gemaakt was. Maar daarin tegen moet ik ook wel zeggen doordat de film zo tegen viel, ik me kostelijk vermaakt heb inderdaad om die dikke Rus, de idiote acties ze uithalen en JUIST dat ze zichzelf zo serieus namen de wat "dramatische" dialogen die af en toe voorbij komen. Het is geen film waar je een avond voor zou reserveren, eens. Maar een keer op een verregende zondag middag, als je toch niets beters te doen hebt met een lekker pilsje en borrelnootje op de bank, jah. En dan maar lachen!

My 2 cents...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Heavy Metal (1981)Heavy Metal (1981)
IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: A glowing orb terrorizes a young girl with a collection of stories of dark fantasy, eroticism and horror.
Laatst deze film maar weer eens gekeken met mijn vriendin, ik had hem al eerder gezien, maar had toen niet echt opgelet.

Het is dus een animatiefilm, gebasseerd op het blad Heavy Metal, waar aardig wat geweld, seks en drugsgebruik in voorkomt, wat dus ook in de film voorkomt. Geen gezellige kindertekenfilm dus.

Animatie en tekenfilm is apart, geen mooie disneybeelden, of japanse anime, maar het lijkt een beetje op een ouderwetse comic. Animatie zelf is nou niet bepaald vloeiend, maar, is niet storend, omdat het gewoon past bij de sfeer van de film.

Het verhaal is eigenlijk opgedeeld in meerdere verhalen, met de Loc-Nar als rode draad in het verhaal. En zoals ik al zei komt er veel geweld in voor. Voorspelbaar is het soms wel, soms niet.

Geluid en vooral de muziek is geweldig. Bands als Cheap Trick, Black Sabbath en Blue Öyster Cult zorgen voor de muziek, die altijd precies past bij het verhaal of de actie. De film is op de laptop gekeken en geluisterd, maar alle andere geluiden klonken ook meer dan prima.

Deze film is niet een film voor iedereen, gezien het vrij absurde verhaal en de muziekkeus, maar, als je van iets vreemdere comics houdt en graag naar iets hardere muziek luisterd, grote kans dat je dit een prima film vindt.
IMDb -- Heavy Metal (1981) Wikipedia -- Heavy Metal (1981) Bekijk trailer van Heavy Metal (1981) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Heavy Metal (1981)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conversation (1974)The Conversation (1974)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: PG
Plot: A paranoid and personally-secretive surveillance expert has a crisis of conscience when he suspects that a couple he is spying on will be murdered.
Een realistische, spannende thriller. De acteurs zijn prima en de sfeer wordt goed neergezet. Voor hedendaagse begrippen is het allemaal wat traag maar dat vind ik juist ook wel weer leuk bij een film uit die tijd. Misschien kennen jullie de film nog niet vandaar dat ik even een korte recensie schrijf.
IMDb -- The Conversation (1974) Wikipedia -- The Conversation (1974) Bekijk trailer van The Conversation (1974) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Conversation (1974)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Life of Pi (2012)Life of Pi (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 127min. | MPAA: PG
Plot: A young man who survives a disaster at sea is hurtled into an epic journey of adventure and discovery. While cast away, he forms an unexpected connection with another survivor: a fearsome Bengal tiger.
PRACHTIG.

Inderdaad iets teveel geloof. Maar verder super mooi.
En onrealistisch dat zo`n tijger met honger hem niet opeet? De rest is wél realistisch?

Wat een animatie. Slechts enkele keren leek het wat nep, maar verder de uncanny valley voorbij wat mij betreft. Wauw. Paar keer heeft mijn vriendin moeten huilen, en ik had het ook moeilijk.

Mooie en vooral gewaagde en bijzondere film.
IMDb -- Life of Pi (2012) Wikipedia -- Life of Pi (2012) Bekijk trailer van Life of Pi (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Life of Pi (2012)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom moest je bijna huilen? Bij wat voor moment, welke scene? (oprecht nieuwschierig :) )

[ Voor 18% gewijzigd door MrVegeta op 09-04-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:41:
The Conversation (1974)[afbeelding]
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: PG
Plot: A paranoid and personally-secretive surveillance expert has a crisis of conscience when he suspects that a couple he is spying on will be murdered.
Een realistische, spannende thriller. De acteurs zijn prima en de sfeer wordt goed neergezet. Voor hedendaagse begrippen is het allemaal wat traag maar dat vindt ik juist ook wel weer leuk bij een film uit die tijd. Misschien kennen jullie de film nog niet vandaar dat ik even een korte recensie schrijf.
[afbeelding] 7.5 / 10
Puike film idd, Gene Hackman oOo
Jammer dat hij met pensioen is :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Inception (2010)Inception (2010)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 148min. | MPAA: PG-13
Na veel gezeur van vrienden, nogmaals een kans gegeven. En weer kan ik er niet over uit hoe voorspelbaar deze film is. Plot is pijnlijk traag en langdradig, en vanaf het moment dat het "dream within a dream" concept uitgelegd wordt, is gelijk al duidelijk hoe het einde in elkaar zit.
Natuurlijk weer de standaard "Je hebt de film niet begrepen" Jawel, en had ik het maar niet gedaan. Leuk avondje vermaak, maar echt op niveau avatar. Overhyped door fanboys, terwijl het gewoon een saaie film is.
IMDb -- Inception (2010) Wikipedia -- Inception (2010) Bekijk trailer van Inception (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inception (2010)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
lanerios schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:08:
Inception (2010)[afbeelding]
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 148min. | MPAA: PG-13
Na veel gezeur van vrienden, nogmaals een kans gegeven. En weer kan ik er niet over uit hoe voorspelbaar deze film is. Plot is pijnlijk traag en langdradig, en vanaf het moment dat het "dream within a dream" concept uitgelegd wordt, is gelijk al duidelijk hoe het einde in elkaar zit.
Natuurlijk weer de standaard "Je hebt de film niet begrepen" Jawel, en had ik het maar niet gedaan. Leuk avondje vermaak, maar echt op niveau avatar. Overhyped door fanboys, terwijl het gewoon een saaie film is.
[afbeelding] 5 / 10
Het is natuurlijk een kwestie van smaak maar een 5 vind ik wel erg laag! Heb me goed vermaakt met de film. Een leuk verhaal, leuke effecten, en spannend genoeg om het boeiend te houden. Wat mij betreft zeker een dikke voldoende. Maar zoals ik al aangaf: Kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[afbeelding] 5 / 10
Is het dan uberhaupt duidelijk hoe het einde in elkaar steekt? Er zijn veel verschillende verklaringen te vinden, maar het einde is op zijn zachtst gezegd nogal ambigu.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:48
Guillome schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:02:
Life of Pi (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 127min. | MPAA: PG
Plot: A young man who survives a disaster at sea is hurtled into an epic journey of adventure and discovery. While cast away, he forms an unexpected connection with another survivor: a fearsome Bengal tiger.
PRACHTIG.

Inderdaad iets teveel geloof. Maar verder super mooi.
En onrealistisch dat zo`n tijger met honger hem niet opeet? De rest is wél realistisch?

Wat een animatie. Slechts enkele keren leek het wat nep, maar verder de uncanny valley voorbij wat mij betreft. Wauw. Paar keer heeft mijn vriendin moeten huilen, en ik had het ook moeilijk.

Mooie en vooral gewaagde en bijzondere film.
[afbeelding] 8 / 10
Ik vond hem ook prachtig.

Over het geloof en of het wel of niet realistisch is...
spoiler: mijn kijk op het verhaal
Piscine probeert voor zichzelf allemaal verschillende geloven, om te kijken wat het beste bij hem past. Terwijl Pi het verhaal aan de schrijver vertelt blijkt dat hij het nog steeds niet weet en blijkt dat hij een hindoe, christen en moslim is.
Op het eind vraagt de schrijver welk verhaal echt gebeurd is, 1) het tijger / orang-oetan / hyena / zebra verhaal, of 2) het moeder / kok / enthousiaste-jongen-aan-tafel verhaal.

Pi vraagt aan de schrijver welke hij zelf denkt dat is gebeurd.
De schrijver antwoordt dat hij verhaal 1 beter vind.

Het is dus niet duidelijk of 1 echt heeft plaats gevonden, Pi kan voor zichzelf wel een andere versie hebben gecreëerd wat beter bij hem past. Alle geloven passen duidelijk niet bij hem, hij gelooft wat hij zelf het mooiste vindt (zo ook de schrijver).
En dat is het met het geloof ook, wat vindt je zelf? Je hoeft niet een God of bestaande religie te volgen om te geloven wat jij zelf vindt.

Zo kwam het ongeveer op mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
FirePuma142 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:25:
[...]

Is het dan uberhaupt duidelijk hoe het einde in elkaar steekt? Er zijn veel verschillende verklaringen te vinden, maar het einde is op zijn zachtst gezegd nogal ambigu.
Mee eens, maar de manier waarop elke fanboy schreeuwt dat het zo vol onverwachte plot twists zit etc, dat had ik totaal niet. Vond het gewoon te voorspelbaar

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
lanerios schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:40:
[...]

Mee eens, maar de manier waarop elke fanboy schreeuwt dat het zo vol onverwachte plot twists zit etc, dat had ik totaal niet. Vond het gewoon te voorspelbaar
Als je het behoorlijk geloofwaardige verhaal van de trouwring leest en de film daarna nogmaals bekijkt, zul je zien dat er goed over is nagedacht. Je gaat mij niet vertellen dat dat per ongeluk in de film zit.Het is te duidelijk wanneer hij wel of geen trouwring aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

The Collection (2012)The Collection (2012)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 82min. | MPAA: R
Ik hoopte op wat spanning en wellicht wat torture porn, maar uiteindelijk is het gewoon 13-in-een-dozijn-horror met alle cliché's en effecten die bij dit soort makkelijke films horen. Op zich geen probleem, maar doe dan in ieder geval één ding goed maar de film blinkt in niets uit.
Ergste is nog wel de continue suggestie van pijn/verwondingen terwijl je uiteindelijk alleen maar iemand ziet die hard schreeuwt. Verder is de bad guy totaal niet eng en zodra ze in het hotel zijn is het gewoon een willekeur aan boobytraps die helemaal nergens op slaan :D
IMDb -- The Collection (2012) Wikipedia -- The Collection (2012) Bekijk trailer van The Collection (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Collection (2012)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

MrVegeta schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:07:
Waarom moest je bijna huilen? Bij wat voor moment, welke scene? (oprecht nieuwschierig :) )
spoiler:
2 keer met de tijger. 1 keer toen hij bijna dood ging en het afscheid.

En ik moest net niet huilen he :P

[ Voor 5% gewijzigd door Guillome op 10-04-2013 09:53 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[afbeelding] 5 / 10
Het verhaal van de films mag dan vrij simpel zijn (een man probeert terug te komen bij zijn kinderen), en er zitten behoorlijk wat plotholes in (waarom vliegen die kinderen niet naar europa?). Maar daar moet je niet teveel op blijven hangen want het concept van de film en hoe ze daar gebruik van maken is best goed.Door middel van de dromen kunnen ze goed verschillende locaties gebruiken (japans gebouw, een regenachtige stad, een luxe hotel, en een besneeuwde berg) zonder dat het geforceerd voelt.

Het verhaal in het verhaal, namelijk de band tussen Robert Fischer en zijn vader is ook goed uitgewerkt en de emotionele climax aan het einde wanneer alles instort geeft mij nog wel kippenvel. De film zit vol goede actiescenes die vrijwel altijd het plot dienen (behalve op die berg, daar is het wat saai). Het acteerwerk zit goed in elkaar, ik geloof meteen dat die lui de dingen kunnen doen die ze doen. Ook is het leuk dat nergens wordt uitgelegd hoe dat apparaat werkt die de dromen aan elkaar koppelt, het werkt gewoon en that's it.

Ik kan mij dan ook niet vinden in jou negatieve punten, het plot is traag? Ik vind dat de film de tijd neemt om karakters uit te leggen, relaties duidelijk te maken en het verhaal duidelijk te maken. Wel vind ik dat sommige scenes (het vallende busje) er in zijn gezet met de bedoeling "snappen jullie het nog wel?!". Over het einde, vertel mij maar eens hoe dat in elkaar zit :). Een 5.5 is wel wat karig ;).
Guillome schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:53:
[...]

spoiler:
2 keer met de tijger. 1 keer toen hij bijna dood ging en het afscheid.

En ik moest net niet huilen he :P
Ik snap niet hoe ik deze film zo slecht kan kijken terwijl ik van anderen hoor dat die zo goed is.

;)

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 10-04-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

E2TK schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:33:
[...]

Ik vond hem ook prachtig.

Over het geloof en of het wel of niet realistisch is...
spoiler: mijn kijk op het verhaal
Piscine probeert voor zichzelf allemaal verschillende geloven, om te kijken wat het beste bij hem past. Terwijl Pi het verhaal aan de schrijver vertelt blijkt dat hij het nog steeds niet weet en blijkt dat hij een hindoe, christen en moslim is.
Op het eind vraagt de schrijver welk verhaal echt gebeurd is, 1) het tijger / orang-oetan / hyena / zebra verhaal, of 2) het moeder / kok / enthousiaste-jongen-aan-tafel verhaal.

Pi vraagt aan de schrijver welke hij zelf denkt dat is gebeurd.
De schrijver antwoordt dat hij verhaal 1 beter vind.

Het is dus niet duidelijk of 1 echt heeft plaats gevonden, Pi kan voor zichzelf wel een andere versie hebben gecreëerd wat beter bij hem past. Alle geloven passen duidelijk niet bij hem, hij gelooft wat hij zelf het mooiste vindt (zo ook de schrijver).
En dat is het met het geloof ook, wat vindt je zelf? Je hoeft niet een God of bestaande religie te volgen om te geloven wat jij zelf vindt.

Zo kwam het ongeveer op mij over.
Prachtige verwoording. Zo vatte ik `m ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
La piel que habito (2011)La piel que habito (2011)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Dit was één van die films die ik nog steeds moest kijken. Mijn vriendin was er al erg enthousiast over en ik na gisteren dus ook.

Het is een beetje een bizar verhaal over een briljant plastisch chirurg die experimenteert met een synthetische skin. Ergens in de film zit een enorme twist in het verhaal die je een "WTF-gevoel" geeft maar daar ook maar iets over zeggen bederft een beetje het kijkplezier denk ik.

Gewoon kijken dus. Wat mij betreft een aanrader!
IMDb -- La piel que habito (2011) Wikipedia -- La piel que habito (2011) Bekijk trailer van La piel que habito (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over La piel que habito (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
D-e-n schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:59:
La piel que habito (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Dit was één van die films die ik nog steeds moest kijken. Mijn vriendin was er al erg enthousiast over en ik na gisteren dus ook.

Het is een beetje een bizar verhaal over een briljant plastisch chirurg die experimenteert met een synthetische skin. Ergens in de film zit een enorme twist in het verhaal die je een "WTF-gevoel" geeft maar daar ook maar iets over zeggen bederft een beetje het kijkplezier denk ik.

[afbeelding] 8.5 / 10
Dit was inderdaad een bijzonder goeie film _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
lanerios schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:40:
[...]
_IEDERE_ film is kut als je eerst alle de reacties leest van de fans....

Maar volgens mij ben jij niet zo van de subtiele films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Waar was hij subtiel dan? Amuse me. Sorry, maar het is een hersenloze action movie geworden met volgens de fans (zoals jij dus) "Subtiele" elementen. Nee mensen, je moet gewoon nadenken tijdens het kijken, en kijkt eens aan, zo voorspelbaar is het niet.

Geef mij maar iets als Eternal Sunshine etc, Memento, of gewoon wat meer mindfuck films. Niet deze voorspelbare zooi. Helaas zijn er tegenwoordig nou niet echt films uitgekomen die echt in dat idee vallen.

On topic:

La piel que habito (2011) Staat al een tijdje om mn to watch list. Toch maar keer gaan doen.

[ Voor 13% gewijzigd door corset op 10-04-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
lanerios schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:24:
Waar was hij subtiel dan? Amuse me. Sorry, maar het is een hersenloze action movie geworden met volgens de fans (zoals jij dus) "Subtiele" elementen. Nee mensen, je moet gewoon nadenken tijdens het kijken, en kijkt eens aan, zo voorspelbaar is het niet.

Geef mij maar iets als Eternal Sunshine etc, Memento, of gewoon wat meer mindfuck films. Niet deze voorspelbare zooi. Helaas zijn er tegenwoordig nou niet echt films uitgekomen die echt in dat idee vallen.

Maar goed, blijkbaar kent Vandread mij beter dan ik mezelf ken, dus please, amuse me.
Jou perceptie is blijkbaar heel anders, de reviews die ik van je gezien hebben waren over het algemeen van films die grover waren, richting horror volgens mij.

Verder val ik je niet aan, het is dan ook een vraag.

edit: goh een spookpost... of was het een post in een post :+ toch niet zo subtiel? ;) *its a trap* O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 10-04-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Torture movies, jep, die bevallen me wel. Net zoals elke andere soort film. Echter, als ik zoveel fanboys op tweakers, en andere sites hoor schreeuwen dat Inception (en Avatar, zelfde niveau slecht) het beste ooit is., dan verwacht ik er wat van. Als er dan een of andere voorspelbare actie film uitkomt, dan vraag ik me echt af wat er zo goed aan is.

Hetzelfde met Avatar, het zou zo geweldig zijn. Gekeken, Pocahontas in een s/f jasje. Misschien beter met 3D, maar aangezien 3D mensen met oogproblemen gewoon knallende koppijn geeft, valt dat voor mij snel af. (dat en 3D heeft voor mij nog geen toegevoegde waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

lanerios schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:24:
MrVegeta schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:54:
[...]

Het verhaal van de films mag dan vrij simpel zijn (een man probeert terug te komen bij zijn kinderen), en er zitten behoorlijk wat plotholes in (waarom vliegen die kinderen niet naar europa?). Maar daar moet je niet teveel op blijven hangen want het concept van de film en hoe ze daar gebruik van maken is best goed.Door middel van de dromen kunnen ze goed verschillende locaties gebruiken (japans gebouw, een regenachtige stad, een luxe hotel, en een besneeuwde berg) zonder dat het geforceerd voelt.

Het verhaal in het verhaal, namelijk de band tussen Robert Fischer en zijn vader is ook goed uitgewerkt en de emotionele climax aan het einde wanneer alles instort geeft mij nog wel kippenvel. De film zit vol goede actiescenes die vrijwel altijd het plot dienen (behalve op die berg, daar is het wat saai). Het acteerwerk zit goed in elkaar, ik geloof meteen dat die lui de dingen kunnen doen die ze doen. Ook is het leuk dat nergens wordt uitgelegd hoe dat apparaat werkt die de dromen aan elkaar koppelt, het werkt gewoon en that's it.
Sowieso was het een knappe zomerblockbusterfilm. Steekt met kop en schouder boven de crap die normaal draait in de zomer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Oh die Avatar :D ik snapte de hele vergelijking al niet maar je bedoelt die 3D film...
Zelfs dan snap ik de vergelijking niet, want volgens mij prikte de meeste tweakers toch wel door de 3D schil heen :P
Ik focus daar nooit zo op, eigenlijk wil ik ook niet te veel trailers bekijken, maar dat geeft vaak zo'n fijn euforie momentje als je denkt dat het een awesome film wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

D-e-n schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:59:
La piel que habito (2011)

Deze film heeft veel te weinig aandacht gekregen in Nederland. Erg mooie film ja.

Verder grotendeels eens met lanerios, Inception vond ik ook niet zo bijzonder. Ik vond hem wel leuker dan hij: een 7 (ik moest in een goede bui zijn geweest). Probleem is dat de film iets te hard probeert interessant te zijn en ik heb geen seconde gevoel gehad bij de karakters. Te vlak, te afstandelijk.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vond hem wel goed eigenlijk. Ja, er zijn films met meer diepgang maar hij gaat (vind ik) toch wel wat verder dan de gemiddelde blockbuster en was zeker beter dan Avatar. En dat geldt voor mij zowel voor verhaal als uitwerking van 3D.

Ik zag overigens dat de nieuwste met Di Caprio, The Great Gatsby, ook in 3D is. Dat snap ik dan niet: wat heeft 3D voor zin bij een film die volgens mij toch voor "drama" moet doorgaan? Waardeloos.

[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 10-04-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Ik heb het vermoeden dat ie de extended versie heeft gekeken en ja die is wat langdradiger. Er is niet voor niets in geknipt voor de bioscoopversie. Verder heeft die film in de bioscoop sowieso een plusje vanwege de schitterende soundtrack en special effects.
Verder heb je waarschijnlijk al wel via het internet meegekregen wat hoe het inception verhaal in elkaar zit, waardoor je daar niet over valt tijdens de film. Zodra je het concept al doorhebt is de film al een stuk makkelijker te begrijpen en zie je het plot ook wat eerder aankomen (al begrijp ik niet hoe je vanaf het begin al ziet hoe het gaat eindigen).

[ Voor 40% gewijzigd door Martinspire op 10-04-2013 13:01 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
Dead Man Down (2013)Dead Man Down (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: In New York City, a crime lord's right-hand man is seduced by one of his boss's victims, a woman seeking retribution.
holy shit, nooit geweten dat een film zooo saai kon zien en ik heb tree of life doorgekeken

deze film duurt 2 uur om iets te vertellen dat uit een soapopera kon komen

dus de collin farrel speelt een eenzame oosteuropese bodyguard ve drugcrimineel die een eigen agenda heeft en die dan een meisje tegenkomt

waar de film wel goed op scoort zijn de acteurs, ik vond ze goed acteren (collin farrel, die chick van prometheus en terrence howard)

waar de film slecht op scoort is al de rest

slecht scenario
slechte directie
slechte muziek (constant dubstep)
slechte editing
slechte continuiteit

dit was een drol die lichtjes naar rozen geurt

vanavond naar oblivion kijken
IMDb -- Dead Man Down (2013) Wikipedia -- Dead Man Down (2013) Bekijk trailer van Dead Man Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dead Man Down (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:37:
Torture movies, jep, die bevallen me wel. Net zoals elke andere soort film. Echter, als ik zoveel fanboys op tweakers, en andere sites hoor schreeuwen dat Inception (en Avatar, zelfde niveau slecht) het beste ooit is., dan verwacht ik er wat van. Als er dan een of andere voorspelbare actie film uitkomt, dan vraag ik me echt af wat er zo goed aan is.

Hetzelfde met Avatar, het zou zo geweldig zijn. Gekeken, Pocahontas in een s/f jasje. Misschien beter met 3D, maar aangezien 3D mensen met oogproblemen gewoon knallende koppijn geeft, valt dat voor mij snel af. (dat en 3D heeft voor mij nog geen toegevoegde waarde).
Wat vond je van Shutter Island dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Idee was leuk uitgewerkt. Het was een redelijk film, met redelijk verhaal. Maar het mistte iets, ik weet niet precies was, maar een of andere manier ontbrak er iets aan de film. Einde was te zien aankomen. Misschien een 6, heel misschien een 6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
Ik heb Shutter Island in het vliegtuig bekeken. Vond het zelf een zeer spannende film en goed verhaal. Nu kijk ik niet vaak van dit soort films, dus wellicht dat jij er anders naar kijkt en ook echt die dingen aan ziet komen.

Bijkomend was het tijdens een hele lange vlucht, dus zal geheid het één en ander gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:31:
Idee was leuk uitgewerkt. Het was een redelijk film, met redelijk verhaal. Maar het mistte iets, ik weet niet precies was, maar een of andere manier ontbrak er iets aan de film. Einde was te zien aankomen. Misschien een 6, heel misschien een 6.5
Ook niet zo hoog dus. Misschien vind je deze mini serie interessant? IMDB: The Shadow Line (TV Series 2011– ) Ik vond het zelf een spannende serie die lekker wegkeek. Plot was niet traag en volgens mij wat ik me ervan herinner niet te voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
voorbeeld trouwens van een film/mini serie die ik wel echt goed vond:

Kingdom hospital. Kijkt lekker weg, en verhaal loopt ook nog logisch, en is verrasend :p Shadow Line ga ik wel even kijken. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik heb Shutter Island ook in het vliegtuig gezien.
spoiler:
Na een kwart wist ik al dat hij zelf een patient was.
Niet de schuld van de film zelf, maar in de meeste van dit soort films is dit de twist.

Inception is een vermakelijke film met goede special effects. Vooral het gevecht in de ronddraaiende kamers is tof gedaan. Het droom in een droom in een droom in een droom concept was niet al te ingewikkeld. Het einde vond ik wel iets om na te denken. Heb nog steeds niet besloten welk einde het nou is. Heb hem op Blu ray gekeken, maar nog steeds niet uitgepakt. Wel ok, maar niet zo goed, dat ik hem binnen korte tijd weer wil zien.

-edit-
Excuses. tags vergeten

[ Voor 4% gewijzigd door Xyphoid op 10-04-2013 16:20 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
En bedankt :(
Ook maar even de bewust tekst weggehaald :)

[ Voor 48% gewijzigd door D-e-n op 10-04-2013 17:04 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]