lanerios schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:08:
Inception (2010) | [afbeelding] |
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 148min. | MPAA: PG-13
Na veel gezeur van vrienden, nogmaals een kans gegeven. En weer kan ik er niet over uit hoe voorspelbaar deze film is. Plot is pijnlijk traag en langdradig, en vanaf het moment dat het "dream within a dream" concept uitgelegd wordt, is gelijk al duidelijk hoe het einde in elkaar zit.
Natuurlijk weer de standaard "Je hebt de film niet begrepen" Jawel, en had ik het maar niet gedaan. Leuk avondje vermaak, maar echt op niveau avatar. Overhyped door fanboys, terwijl het gewoon een saaie film is. |
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] |
Het verhaal van de films mag dan vrij simpel zijn (een man probeert terug te komen bij zijn kinderen), en er zitten behoorlijk wat plotholes in (waarom vliegen die kinderen niet naar europa?). Maar daar moet je niet teveel op blijven hangen want het concept van de film en hoe ze daar gebruik van maken is best goed.Door middel van de dromen kunnen ze goed verschillende locaties gebruiken (japans gebouw, een regenachtige stad, een luxe hotel, en een besneeuwde berg) zonder dat het geforceerd voelt.
Het verhaal in het verhaal, namelijk de band tussen Robert Fischer en zijn vader is ook goed uitgewerkt en de emotionele climax aan het einde wanneer alles instort geeft mij nog wel kippenvel. De film zit vol goede actiescenes die vrijwel altijd het plot dienen (behalve op die berg, daar is het wat saai). Het acteerwerk zit goed in elkaar, ik geloof meteen dat die lui de dingen kunnen doen die ze doen. Ook is het leuk dat nergens wordt uitgelegd hoe dat apparaat werkt die de dromen aan elkaar koppelt, het werkt gewoon en that's it.
Ik kan mij dan ook niet vinden in jou negatieve punten, het plot is traag? Ik vind dat de film de tijd neemt om karakters uit te leggen, relaties duidelijk te maken en het verhaal duidelijk te maken. Wel vind ik dat sommige scenes (het vallende busje) er in zijn gezet met de bedoeling "snappen jullie het nog wel?!". Over het einde, vertel mij maar eens hoe dat in elkaar zit

. Een 5.5 is wel wat karig

.
Ik snap niet hoe ik deze film zo slecht kan kijken terwijl ik van anderen hoor dat die zo goed is.
[
Voor 5% gewijzigd door
MrVegeta op 10-04-2013 09:56
]