Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.000 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:37:
[...]

Ook niet zo hoog dus. Misschien vind je deze mini serie interessant? IMDB: The Shadow Line (TV Series 2011– ) Ik vond het zelf een spannende serie die lekker wegkeek. Plot was niet traag en volgens mij wat ik me ervan herinner niet te voorspelbaar.
Erg goede serie ja :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

kingpol schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:19:
Dead Man Down (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: In New York City, a crime lord's right-hand man is seduced by one of his boss's victims, a woman seeking retribution.
holy shit, nooit geweten dat een film zooo saai kon zien en ik heb tree of life doorgekeken

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 2 / 10
Tree of life vond je saai? :D
Misschien moet je dan maar geen films van mij gaan lenen, dan is Tree of life nog wel de minst saaie :P

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:28
Het kijken van Tree of Life was ongetwijfeld de meest nutteloze weggegooide tijd van het afgelopen jaar. Een paar uur lang kijken naar een geanimeerde Bureaublad-screensaver uit de jaren '90 met iedere 20 seconden een loop is nog een verademing in vergelijking met de verschrikking die Tree of Life heet. Ik houd van films waar je ook nog een beetje bij na moet denken, maar voor Tree of Life ben ik duidelijk niet spiritueel en/of intelligent genoeg. Soms kun je dan nog wel lachen om het pretentieuze gebazel in dergelijke films, maar zelfs dat was hier geen uitweg uit de horror.

Ter vergelijking mijn favoriete films van de afgelopen tijd, voor het geval men het leuk vindt me daarop aan te vallen: Amour, Searching for Sugar Man en Perks of Being a Wallflower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik kom net terug van Giant the Jackslayer, ofzo. Weinig aan. Maar daarna zijn we naar A place beyond the Pines geweest, een film die ik al graag wilde zien na de eerste trailer.

Het is een uitstekende film, de film neemt zijn tijd om karakters te introduceren, relaties op te bouwen etc. Het einde vond ik wel wat langdradig en het voelde gerekt. De film wist wel hoe die moest eindigen, maar wilde nog teveel dingen er in stoppen. Maar zeker geen teleurstelling! Erg goede film waar je na het kijken nog over kan praten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | MPAA: PG-13
Plot: A veteran assigned to extract Earth's remaining resources begins to question what he knows about his mission and himself.
Gisteravond de premiere van Oblivion kunnen meemaken

Mooie - maar simpel qua verhaal - gemaakte scifi met Cruise als generieke held.
Qua setdesign, decors, omgevingen, props en dergelijke waren allemaal heel mooi en futuristisch in beeld gebracht, maar daarmee vul je geen film van 2 uur helaas.

gelukkig dartelt olga kurylenko in een fraai topje nog es rond om de boel niet compleet saai te maken maar haar range of emotions is niet zo groot en is ze meer schermvulling dan een echte actrice.

daarnaast zijn er pak gaten in het verhaal waardoor de film in elkaar stuikt en is de soundtrack van M83 vrij minimalistisch in vergelijking met Daft Punk's score in Tron Legacy

bon, dus best leuke film als je met je vriendin gaat, minder als je met je maten gaat

IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 08:08
MrVegeta schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:32:
Ik kom net terug van Giant the Jackslayer, ofzo. Weinig aan. Maar daarna zijn we naar A place beyond the Pines geweest, een film die ik al graag wilde zien na de eerste trailer.

Het is een uitstekende film, de film neemt zijn tijd om karakters te introduceren, relaties op te bouwen etc. Het einde vond ik wel wat langdradig en het voelde gerekt. De film wist wel hoe die moest eindigen, maar wilde nog teveel dingen er in stoppen. Maar zeker geen teleurstelling! Erg goede film waar je na het kijken nog over kan praten.
Sinds de trailer was ik stoked om A Place Beyond the Pines te zien. Ik kreeg er behoorlijke Drive en Blue Valentine -vibes van, wat beide uitstekende films zijn. Ik heb APBtP nog niet gezien, maar hij wordt behoorlijk afgebrand in diverse media. Waarschijnlijk omdat de recensenten in kwestie een man-crush voor Ryan Gosling begonnen te ontwikkelen en daarom maar heel hard moesten roepen dat het allemaal te emotioneel was. Uiteraard om hun heteroseksualiteit te bevestigen.

Al moest ik wel even hardop lachen om de quote in Humo: 'Gosling doet in wezen zijn ‘Zie mij Marlon Brando doen’-kunstje uit ‘Drive’ nog eens over, met dat verschil dat hij dit keer op een snelle brommer door de straten raast.'
Afbeeldingslocatie: http://s5.img.humo.be/q90/w560/h/img_828/828435.jpg
'De als immer diep voor zich uitturende Ryan Gosling.'

Anyways, ik zal hem maar eens gaan bekijken en dan bepalen of ik mijn heteroseksualiteit ook in twijfel moet gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
Ik dacht dat hij op nu.nl wel een goede recensie kreeg. Op AD.nl was er veel kritiek op maar ik vind die recensent wel vaker een zeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Goodfellas (1990)Goodfellas (1990)
IMDb: 8.8 | Genre: Biography, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 146min. | MPAA: R
Nogmaals goodfellas gekeken. Het blijft een geweldige film! Dit is er eentje die vreemdgenoeg alleen maar beter en beter wordt. Na het spelen van maffia 2 een paar jaar geleden heb ik de film voor het eerst gezien en het is gewoon als 2 druppels water:)

De sfeer in de film is geweldig! Vooral het begin. Tegen het eind begint de film wat minder happy te worden maar dat hoort erbij:)

Kortom: geweldige film!!!
IMDb -- Goodfellas (1990) Wikipedia -- Goodfellas (1990) Bekijk trailer van Goodfellas (1990) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Goodfellas (1990)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Hunt (2012)The Hunt (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A teacher lives a lonely life, all the while struggling over his son's custody. His life slowly gets better as he finds love and receives good news from his son, but his new luck is about to be brutally shattered by an innocent little lie.
Erg sterke drama film wat mij betreft. Je moet gewoon niet te veel lezen en gaan kijken ;). Enige minpuntje is dat de film een beetje te kort is (een kleine 2 uur), een half uur extra was niet teveel geweest.

spoiler:
Ze hadden de film misschien nog sterker kunnen maken door de kijker meer in twijfel te brengen of hij het nu echt niet had gedaan. Want na een uur ongeveer dacht ik opeens van zou hij het misschien toch gewoon hebben gedaan?
IMDb -- The Hunt (2012) Wikipedia -- The Hunt (2012) Bekijk trailer van The Hunt (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunt (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:05:
spoiler:
Ze hadden de film misschien nog sterker kunnen maken door de kijker meer in twijfel te brengen of hij het nu echt niet had gedaan. Want na een uur ongeveer dacht ik opeens van zou hij het misschien toch gewoon hebben gedaan?
spoiler:
Het is al weer een tijd terug dat ik 'm gezien heb maar ik geloof niet dat ik echt twijfel heb gehad over zijn onschuld.

Ik denk ook niet dat dat de film sterker had gemaakt. Het bijzondere van de film is juist dat het gaat over hoe mensen reageren op iemand die van zo'n misdaad beschuldigd wordt, ook al heeft hij het (waarschijnlijk) niet gedaan. De film wordt verteld vanuit het perspectief van de "beschuldigde" en door als maker meer twijfel te zaaien over zijn onschuld haal je dat perspectief onderuit. Het ging ook overduidelijk niet om het spanningseffect wat dat betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 11-04-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:05:
The Hunt (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A teacher lives a lonely life, all the while struggling over his son's custody. His life slowly gets better as he finds love and receives good news from his son, but his new luck is about to be brutally shattered by an innocent little lie.
Erg sterke drama film wat mij betreft. Je moet gewoon niet te veel lezen en gaan kijken ;). Enige minpuntje is dat de film een beetje te kort is (een kleine 2 uur), een half uur extra was niet teveel geweest.

spoiler:
[afbeelding] 8 / 10
In reacte op je stukje wat in het spoiler stuk staat:
Als ze 1 of andere verschrikkelijke Hollywoord -adoptatie gaan maken, dan zullen ze ongetwijfeld voor die insteek kiezen. Ik denk dat de kracht van de film juist zat, in de sympathie die je voor Lucas krijgt.
spoiler:
Ondanks dat het hele dorp hem al heeft veroordeeld, wordt hij niet haatdragend. Afgezien van het moment dat hij verschrikkelijk Chuck Norris gaat in de supermarkt (awesome scene). Ondanks de leugens van de kleine Klara, krijg je geen hekel aan haar. Juist het conflict dat je als aanschouwer ervaart is wat deze film met kop en schouders boven de pulp uit doet steken. Alle characters zijn al heel erg rond en dat is juist wat zo mooi verwerkt is aan deze film. Mochten ze de aanschouwer ook voortdurend in twijfel willen brengen, dan is er geen plaats voor de elementen die deze film zo mooi/goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik snap wat jullie bedoelen maar je moet natuurlijk wel eerst zorgen dat je sympathie krijgt voor Lucas, maar dan na een uur of iets langer bijvoorbeeld toch weer in verwarring wordt gebracht door iets wat wel in de richting van zijn schuld wijst. Het moet wel iets kleins zijn en het moet niet voortdurend gebeuren want hij moet niet in één klap de sympathie van de kijker verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Gangster Squad (2013)Gangster Squad (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: R
Film over een stel agenten die zonder zich aan al te veel hoeven te houden een kingpin moeten stoppen die LA onder controle heeft. Geen historisch correcte film en het acteerwerk is ook altijd niet even goed, maar wel een heel aardige actiefilm.
Oftewel; mannen in pakken en hoeden die iets te stoer staan te roken, tommyguns en mensen die vanaf de treeplank van hun auto met een machinegeweer in het rond schieten en alles wat je in een film als deze verwacht die gaat over die periode (eind jaren '40).
De sfeer en het thema bevallen me sowieso al dus daar scoort de film al bij mij. Ook niet onbelangrijk: Emma Stone.
Afbeeldingslocatie: http://cdn01.cdn.justjaredjr.com/wp-content/uploads/headlines/2012/11/emma-stone-gangster-poster.jpg
IMDb -- Gangster Squad (2013) Wikipedia -- Gangster Squad (2013) Bekijk trailer van Gangster Squad (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gangster Squad (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.7 7.7 / 10

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Is Gangste Squad niet eigenlijk hetzelfde als de The Untouchables?
Want die is donders goed!

IMDB: The Untouchables (1987)

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 12-04-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
baronruud schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:31:

Ja, het verhaal lijkt zeer sterk op The Untouchables, ik noem het zelf de "videogame versie" van de film. Wat meer actie, wat minder verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Frenzy (1972)Frenzy (1972)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: R
Plot: A serial killer is murdering London women with a necktie. The police have a suspect... but he's the wrong man.
Eén van Hitcock's laatse films met het voor hem typische "onschuldige man wordt verdachte" onderwerp. Het verhaal is helaas vaak iets te voorspelbaar maar is wel onderhoudend. De film bevatte een mooi shot waarbij de camera een trap afging en naar buiten, zag er prachtig uit. Voor een Hitchcock film ook aardig gewelddadig (bv. een verkrachtingsscène die wordt getoond). Niet Hitchcock's beste, maar zeker het kijken waard.
IMDb -- Frenzy (1972) Wikipedia -- Frenzy (1972) Zoek trailer van Frenzy (1972) via Google Schrijf zelf een recensie over Frenzy (1972)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharky schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:18:
Gangster Squad (2013)[afbeelding]
Film over een stel agenten die zonder zich aan al te veel hoeven te houden een kingpin moeten stoppen die LA onder controle heeft. Geen historisch correcte film en het acteerwerk is ook altijd niet even goed, maar wel een heel aardige actiefilm.
Oftewel; mannen in pakken en hoeden die iets te stoer staan te roken, tommyguns en mensen die vanaf de treeplank van hun auto met een machinegeweer in het rond schieten en alles wat je in een film als deze verwacht die gaat over die periode (eind jaren '40).
De sfeer en het thema bevallen me sowieso al dus daar scoort de film al bij mij. Ook niet onbelangrijk: Emma Stone.
[afbeelding]
[afbeelding] 7.7 / 10
Ik heb deze film gisteren ook gekeken. Film heeft te veel een Hollywoord sausje en te voorspelbaar. Verder kijkt de film lekker weg hoor, goede cast, maar voor mij komt de film zeker niet hoger dan een 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Fietsbel schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:09:
Django Unchained (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Plot: With the help of his mentor, a slave-turned-bounty hunter sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.
Bewust heb ik de media omtrent deze film vermeden om de film zo neutraal mogelijk te bekijken. Inglorious bastards vond ik top gedaan, kill bill 1 en 2 waren niet mijn type films dus wist niet goed wat ik kon verwachten.
Al vanaf het begin boeide de film, goede opbouw, nog wat humor en goed acteer werk van de vele acteurs. Op één minpunt na (zie spoiler) vond ik het een geweldige film :)

spoiler:
De schietscene in het huis vond ik net over de top, wat afbreuk doet aan de rest van de film, anders een 9+.
[afbeelding] 9 / 10
Helemaal mee eens, zeker ook met wat er als spoiler staat. Prima lengte voor deze film mijns inziens, ik hou wel van ruim 2 uur op de bank een film kijken. Topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

baronruud schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:31:

Grappig dat die film een 8.0 krijgt op IMDB. Als ik zie welke films er hoger hebben gekregen, is dat niet helemaal te rijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Broken City (2013)Broken City (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: In a city rife with injustice, ex-cop Billy Taggart seeks redemption and revenge after being double-crossed and then framed by its most powerful figure: Mayor Nicholas Hostetler.
Ik ging de film kijken zonder al te veel verwachtingen want de film heeft iets van een 6 op IMDb. Mede door Russel Crowe toch de gok genomen. Het plot is wel vrij bekend en de gebeurtenissen ook, maar toch niet overduidelijk welke personen aan welke kant staan. De film kijkt prima weg en verder moet je er niet al te hoge verwachtingen van hebben :).
IMDb -- Broken City (2013) Wikipedia -- Broken City (2013) Bekijk trailer van Broken City (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Broken City (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
TRON (1982)TRON (1982)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 96min. | MPAA: PG
Vandaag voor het eerst gezien en ondanks de zwaar verouderde graphics, een prachtige film.

Nou snap ik die referenties uit southpark ook een stuk beter (mozes) :P
IMDb -- TRON (1982) Wikipedia -- TRON (1982) Bekijk trailer van TRON (1982) op YouTube Schrijf zelf een recensie over TRON (1982)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

TRON: Legacy (2010)TRON: Legacy (2010)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125min. | MPAA: PG
Meteen deze gekeken na Tron. Graphics waren goed, alleen was de cgi wel goed te zien op de gezichten van de jongere versie van Flynn en CLU.

Verhaal was leuk maar het einde liet te wensen over; een gevoel van 'wat nu?' blijft over.

En uiteraard was de soundtrack fantastisch.
IMDb -- TRON: Legacy (2010) Wikipedia -- TRON: Legacy (2010) Bekijk trailer van TRON: Legacy (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over TRON: Legacy (2010)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Robin Hood: Men in Tights (1993)Robin Hood: Men in Tights (1993)
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Comedy, Musical | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13
Plot: A spoof of Robin Hood in general, and 'Robin Hood: Prince of Thieves' in particular.
Deze week Robin Hood, de normale variant gezien en moest toen terug denken aan deze versie. Deze versie vroeger redelijk vaak gezien als kind.

En omg wat een heerlijke flauwe film. Je moet in een goede bui zijn om deze film een beetje leuk te vinden. Maar met een paar biertjes op heb ik me goed vermaakt.
IMDb -- Robin Hood: Men in Tights (1993) Wikipedia -- Robin Hood: Men in Tights (1993) Bekijk trailer van Robin Hood: Men in Tights (1993) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Robin Hood: Men in Tights (1993)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Leuke film ja. Sheriff of Rottingham speelt een erg leuke rol. "Bring me the bad news in a good way".

Ik ben gister naar Oblivion geweest. Ziet er goed uit, muziek en geluid ook dik in orde. Acteerwerk was ook goed, leuk om wat minder bekende filmhelden, maar wel tv-sterren naast grote acteurs te zien. Maar het verhaal en de twist waren niet echt interessant. Ik zag het allemaal al wat aankomen. Het einde van de film is wel leuk, toen werd het voor mij weer wat interessant.

Niet echt een bioscoop aanrader. 7,2 ofzo.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:58
Sexy Evil Genius (2013)Sexy Evil Genius (2013)
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Sci-Fi, Drama, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R
Plot: A group of guys are drawn to the same bar in downtown Los Angeles by an ex-girlfriend they all have in common.
Ik had bij voorbaat eigenlijk amper gekeken naar waar de film over ging of wat het plot was. Maar echt een aanrader. Qua setting lijkt het wel op A man from earth. Eigenlijk maar een paar locaties die in de film gebruikt worden, waarbij een tafel in een bar centraal staat. Wat het erg moeilijk maakt om mijn enthousiasme uit te drukken zonder te spoilen.
Vooral Katee Sackhoff (Starbuck uit Battlestar Galactica), Michelle Trachtenberg en Seth Green zijn de boeiende factor in de film, en dat doen ze verdomt goed.

Verfrissende film, weer eens totaal iets anders dan remakes van sprookjes/crappy actie of over de top special (3d)effects
IMDb -- Sexy Evil Genius (2013) Wikipedia -- Sexy Evil Genius (2013) Bekijk trailer van Sexy Evil Genius (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sexy Evil Genius (2013)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:24
Wow, meestal kijk ik op IMDB even wat voor score een film heeft en dat zegt vaak wel wat. "Sexy evil Genius", 5.3 op IMDB, 9 hierboven - flink verschil. Enig idee wat er voor zorgt dat veel mensen 'm niet zo goed vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:58
Volgens mij een "you love it or you hate it" film, als je naar de reviews op imdb kijkt, zijn er ook veel mensen die de film een 2 geven, maar ook een flink aantal die hem een 9 geven.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

D-e-n schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:59:
La piel que habito (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R

Gewoon kijken dus. Wat mij betreft een aanrader!
[afbeelding] 8.5 / 10
idd een erg WTF moment, en erg goede film :)

[ Voor 30% gewijzigd door DDX op 14-04-2013 23:29 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:58
Stoker (2013)Stoker (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: After India's father dies, her Uncle Charlie, who she never knew existed, comes to live with her and her unstable mother. She comes to suspect this mysterious, charming man has ulterior motives and becomes increasingly infatuated with him.
De trailer deed me qua sfeer erg aan The Others denken, die bij mij als een zeer goede thriller te boek staat. Ook met Nicole Kidman.

Helaas geldt dat toch echt niet voor Stoker.
De film grossiert in mooie stylistische shots en een ongemakkelijke sfeer, wat waarschijnlijk ook zo bedoeld is. Maar het creepy gehalte wat je toch zoekt bij een thriller, is het merendeel van de film ver te zoeken.
De spanning wordt wel geregeld opgebouwd, maar vervolgens door verandering van scenes accuut teniet gedaan.
Kidman's spel als zeer afstandelijke moeder is voldoende. Dat van Oom Charlie en India is op veel momenten beklemmend te noemen.
Maar de film in zijn geheel weet die beklemmende situaties naar mijn idee niet lang genoeg vast te houden om echt het gewenste effect te krijgen.

Een thriller moet beklemmend, spannend of creepy zijn.
Deze film probeert het alle 3, maar het komt allemaal net niet uit de verf.
Ik geef hem nog wel een voldoende als film op zich, vanwege het goede spel van de acteurs en de mooie shots. Maar als thriller is hij niet geslaagd. Terwijl The Others 12 jaar na dato nog steeds beklemmend is.
IMDb -- Stoker (2013) Wikipedia -- Stoker (2013) Bekijk trailer van Stoker (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stoker (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
NitroX infinity schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:33:
TRON: Legacy

Verhaal was leuk maar het einde liet te wensen over; een gevoel van 'wat nu?' blijft over.

En uiteraard was de soundtrack fantastisch.
Daarom komt er ook nog een deel ^^
*fingers crossed* dat Daft Punk de soundtrack weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Stand Up Guys (2012)Stand Up Guys (2012)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 95min. | MPAA: R
Stand Up Guys is een erg vermakelijk filmpje. Niks heel speciaals, geen grote plot twists of iets dergelijks, maar een leuk, met tijden erg grappig en sfeervol filmpje. Pachino en walken doen het samen ERG goed. Leuke combinatie! Ook de 3e maffioso doet het goed. Ben zijn naam even kwijt.

Met tijden echt hardop zitten lachen!
IMDb -- Stand Up Guys (2012) Wikipedia -- Stand Up Guys (2012) Bekijk trailer van Stand Up Guys (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stand Up Guys (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Afgelopen zaterdag was de Night of Terror in het Tuschinski. Ik kende mijn tekst "Hoer!! Homo!!" van buiten en hoefde geen modderfiguur te slaan. Met dit vocabulaire in de aanslag en de creatieve vrijheid om hier wat mee te combineren (afhankelijk van onderwerpen in de diverse shots) kon ik mij aardig door de drie films heen slaan. De vierde film heb ik zoals gewoonlijk overgeslagen, omdat mijn stem dusdanig aangeslagen was dat ik geen verwensing meer naar het beeld kon schreeuwen. En laat dat nou juist de voorwaarde voor overleving zijn. Hierbij een korte review van de drie films:

Stitches (2012)Stitches (2012)
IMDb: 5.6 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 86min. | MPAA: R
Vermakelijke komedie/slasher met een flinterdun verhaal. De clown stitches is een miserabele clown die een slechte act opvoert tijdens een kinderfeestje. Tijdens het kinderfeestje komt Stitches door een "ongelukje" om het leven.
7 Jaar later, komt Stitches terug uit zijn graf om de vervelende kinderen (die inmiddels tieners zijn) een verschrikkelijke dood te bezorgen tijdens een verjaardagsfeestje.

Het verhaal is niet erg interessant, maar de sterfscènes maken een hoop goed. Uiteraard zitten er een paar mooie one-liners in. Al met al een vermakelijke film om met een groepje te kijken.
IMDb -- Stitches (2012) Wikipedia -- Stitches (2012) Bekijk trailer van Stitches (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stitches (2012)

The Last Exorcism Part II (2013)The Last Exorcism Part II (2013)
IMDb: 4.0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 88min. | MPAA: PG-13
Waardeloze film. Om te beginnen met de titel: 'The Last Exorcism Part II'. Als je iets 'het laatste' noemt en vervolgens een tweede deel gaat maken, dan bewijs je al dat alle logica compleet zoek is.

Het "verhaal" gaat over Nell, die (in het eerste deel) bezeten is. Ze probeert haar leven weer op te pakken en wordt behandeld in een soort zielige meisjes -huis. Natuurlijk blijkt het kwaad nog steeds in haar aanwezig te zijn.

Er gebeurt echter bijzonder weinig. Er heerst wel een voortdurend dreigend sfeertje, maar de actie is er niet. Een beetje alsof de post heeft gezegd dat ze je een langverwacht pakketje komen brengen, maar het simpelweg niet komen afleveren. Een zelfde anticlimax weet men in deze film te bewerkstelligen.
De motieven van de personages waren onduidelijk (ik heb het eerste deel overigens niet gezien, misschien dat het daarin werd uitgelegd), er vielen veeeeels te weinig doden en pas de laatste 2 minuten zagen we een beetje actie.

Ik vrees dat ze een deel drie zullen maken. Terwijl ik eigenlijk had gehoopt dat dit echt "the last exorcism" was.
IMDb -- The Last Exorcism Part II (2013) Wikipedia -- The Last Exorcism Part II (2013) Bekijk trailer van The Last Exorcism Part II (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Exorcism Part II (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Evil Dead (2013)Evil Dead (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Horror | Runtime: 91min. | MPAA: R
En dan eindelijk de film waar iedereen de hele nacht al op zat te wachten, Evil Dead.

Het betreft een remake/adaptatie van het origineel uit 1981. Wie denkt dat je exact de zelfde film, maar dan met andere acteurs voorgeschoteld krijgt, heeft het mis. Uiteraard zien we wel het standaard groepje twintigers die naar het houten huisje gaan en uit het duivelsboek citeren om het kwaad te ontwaken. Een aantal van de bekende gebeurtenissen, zoals het afzeggen van een bezeten hand, de heks in de kelder en de ownage met de kettingzaag ontbreken gelukkig niet.

De hoofdpersonages zijn wel veranderd. We zien geen Ash -achtig personage, er zitten geen cheesy one-liners in en de film is een stuk serieuzer dan de Evil Dead reeks origineel was.

Deze aanpassingen zorgen er voor dat je echt naar een op zichzelf staande film zit te kijken. De sterfscènes zijn gruwelijk en de spanning is goed.
IMDb -- Evil Dead (2013) Wikipedia -- Evil Dead (2013) Bekijk trailer van Evil Dead (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Evil Dead (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Evil Dead zonder Ash is geen Evil Dead, maar gewoon een generieke slasher, sorry.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Bokkie schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:55:
Evil Dead zonder Ash is geen Evil Dead, maar gewoon een generieke slasher, sorry.
Kijk eens naar zijn laatste film: http://www.imdb.com/name/nm0132257/

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Haha. En toch kan ik je zeggen dat hij niet in de film speelt. Maar ik weet wel waar het op slaat, dat hij gecredit wordt.
Bokkie schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:55:
Ash werd pas het geliefde personage vanaf deel 2, wat eigenlijk ook een remake van de eerste film is.

[YouTube: http://youtu.be/ldT7B9dlQ6I]

[ Voor 6% gewijzigd door newbreed op 16-04-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

newbreed schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:11:
[...]

Haha. En toch kan ik je zeggen dat hij niet in de film speelt. Maar ik weet wel waar het op slaat, dat hij gecredit wordt.

[...]

Ash werd pas het geliefde personage vanaf deel 2, wat eigenlijk ook een remake van de eerste film is.

[video]
Klopt :) maar Ash gaf de naam een behoorlijke kickstart.

Maar ondanks dat zijn ze allemaal prima te pruimen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)
IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: Four London working class stiffs pool their money to put one in a high stakes card game, but things go wrong and they end up owing half a million pounds and having one week to come up with the cash.
Wow, dat ik deze al 15 jaar heb gemist :p

Hele toffe film. Heerlijk verhaal, goede acteurs en vooral ook mooie accenten :p

De film boeit vanaf minuut 10 ongeveer. De eerste 10 minuten word voornamelijk gebruikt om iedereen een beetje te introduceren, en dan heb je het idee dat er niet veel gaat gebeuren. Als de film daarna los komt, boeit hij tot het einde. Het verhaal heeft genoeg twists om het interessant te houden, en weet steeds toch weer te verrassen.

Misschien wel een beetje een mannenfilm, mag je zelf bepalen of dat een voor of nadeel is ;)
IMDb -- Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) Wikipedia -- Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) Bekijk trailer van Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Safe House (2012)Safe House (2012)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Gisteren deze actie/thriller gekeken met Denzel Washington en Ryan Reynolds in de hoofdrol. Ik ben geen grote fan van de laatste dus ik had me niet al te hoge verwachtigen gesteld.

Ryan speelt Matt, een jonge CIA agent die zich wat zit te vervelen in een safe house in Kaapstad. Denzel kruipt in de rol van een befaamde ex-CIA-agent genaamd Tobin Frost die al jaren geseind staat als high-profile target wegens de gevoelige informatie die hij bezit en als rogue agent doorverkoopt aan andere partijen.

Algauw wordt Matt op zijn wenken bediend en zal hij zich mogen bewijzen in de missie om Frost, die na jaren plots opduikt in het Amerikaanse consulaat, te beschermen en uit te leveren. Maar wie heeft het op Frost gemunt, en waarom?

De film speelt zich volledig af in Kaapstad en omgeving en bestaat grotendeels uit achtervolgingen, shoot-outs en de nodige knokpartijen want uiteraard wordt onze heren weinig rust gegund. Die 2 uurtjes vliegen dus zo voorbij, en zijn zeker en vast de moeite waard. De acteerprestaties zijn degelijk, het is leuk om Denzel eens in een minder voor de hand liggende rol te zien, en je zult je geen moment vervelen.

Een aanrader voor wie niet vies is van een degelijke actie-thriller, zonder al te veel denkwerk. Maar vergis je niet, dit is allesbehalve een no-brains B-film. Als je een minpunt moet opnoemen is het misschien de onrustige filmstijl, deze is nogal vermoeiend door het snelle tempo aan shots, al heb ik het gevoel dat dit minder wordt naarmate de film vordert.

IMDb -- Safe House (2012) Wikipedia -- Safe House (2012) Bekijk trailer van Safe House (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Safe House (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

PWM schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:10:
Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)[afbeelding]
Plot: Four London working class stiffs pool their money to put one in a high stakes card game, but things go wrong and they end up owing half a million pounds and having one week to come up with the cash.

Hele toffe film. Heerlijk verhaal, goede acteurs en vooral ook mooie accenten :p

De film boeit vanaf minuut 10 ongeveer. De eerste 10 minuten word voornamelijk gebruikt om iedereen een beetje te introduceren, en dan heb je het idee dat er niet veel gaat gebeuren. Als de film daarna los komt, boeit hij tot het einde. Het verhaal heeft genoeg twists om het interessant te houden, en weet steeds toch weer te verrassen.

Misschien wel een beetje een mannenfilm, mag je zelf bepalen of dat een voor of nadeel is ;)
[afbeelding] 9 / 10
Snatch ook al gezien dan?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
PWM schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:10:
Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)[afbeelding]

[afbeelding] 9 / 10
Seems? Well, this seems to be a waste of my time. That is 900 nicker in any shop you're lucky enough to find one in. And you're complaining about 200? What school of finance did you study? "It's a deal, it's a steal, it's the sale of the fucking century!" In fact, fuck it Nick, I think I'll keep it!
>:) Voorloper van Snatch inderdaad. Layer Cake is ook nog een leuke film met een beetje dezelfde sfeer.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Alleen dat kaartspelletje snap ik niet zo goed, waarom speelt hij opeens met van die kutkaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:57

Quad

Doof

Lock, Stock and Two Smoking Barrels is briljant! Net als Snatch, fantastische humor en het accent!! _O-

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Spring Breakers (2013)Spring Breakers (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: Four college girls who land in jail after robbing a restaurant in order to fund their spring break vacation find themselves bailed out by a drug and arms dealer who wants them to do some dirty work.
Verhaallijn is op zich wel oké, maar de film valt wel erg vaak in herhaling. Vooral op het einde ga je je daar aan ergeren. De film zit een beetje tegen het surrealistische aan qua gebeurtenissen. Verder is er natuurlijk het nodige vrouwelijk schoon te zien in de film ;)
IMDb -- Spring Breakers (2013) Wikipedia -- Spring Breakers (2013) Bekijk trailer van Spring Breakers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Spring Breakers (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

MrVegeta schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:54:
Alleen dat kaartspelletje snap ik niet zo goed, waarom speelt hij opeens met van die kutkaarten?
Al heel lang geleden dat ik het gezien had, maar het idee was toch dat bricktop(of was die nu van snatch?) via een camera precies kon zien wie wat had ?

Rock&rolla is trouwens ook een aanrader als je LS&2SB en snatch gaaf vond.

Revolver daarintegen niet, ondanks dat het in dezelfde familie zit.

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 17-04-2013 22:31 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

heuveltje schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:21:
[...]

Al heel lang geleden dat ik het gezien had, maar het idee was toch dat bricktop(of was die nu van snatch?) via een camera precies kon zien wie wat had ?
Bircktop is van Snatch en de bad guy van Lock Stock is Hatchet Harry. De Babtist houdt de kaarten van Tommy in de gaten, maar bij 777 gaat die uit zijn dak. Waarom speelt Tommy zo'n slechte hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
heuveltje schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:21:
[...]

Rock&rolla is trouwens ook een aanrader als je LS&2SB en snatch gaaf vond.

Revolver daarintegen niet, ondanks dat het in dezelfde familie zit.
Hah, Revolver was zo vaag dat ik hem nog steeds niet snap...
Ik ben wel van de mindfuckers, maar dit is voor zover ik mij kan herinneren de enige film die ik nooit begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zit nu Stitches te kijken, heerlijke horror slasher die zichzelf totaal niet serieus neemt <3

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:16

Sargan

Filmfreak...

The Tree of Life (2011)The Tree of Life (2011)
IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Plot: The story of a family in Waco Texas in 1956. The eldest son witnesses the loss of innocence and struggles with his parents' conflicting philosophies.
Een meesterwerk deze film.
Iedere frame kun je zo'n beetje inlijsten, prachtige beelden!

Het verhaal speelt zich grotendeels af in Texas in de jaren '50.
Brad Pitt speelt misschien wel zijn beste rol ooit als strenge vader die zijn kinderen probeert klaar te stomen voor de maatschappij terwijl moeder Jessica Chastain al het goede herbergt.
De oudste zoon, later gespeeld door Sean Penn worstelt met deze tegenstellingen.

Een film die Lacrimosa van Mozart gebruikt kan bij mij al niet meer stuk ;)
Een film die je meedere malen moet zien imo.
IMDb -- The Tree of Life (2011) Wikipedia -- The Tree of Life (2011) Bekijk trailer van The Tree of Life (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Tree of Life (2011)

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:28
Sargan schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:47:
Een film die je meedere malen moet zien imo.
Alsjeblieft niet zeg. Eén keer was voldoende martelgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:42

FeaR

In GoT we trust

Plot: A veteran assigned to extract Earth's remaining resources begins to question what he knows about his mission and himself.
Het was dat ik deze film in de bioscoop gekeken heb, thuis had ik hem relatief snel uitgezet denk ik.

Over de soundtrack en de mooie beelden is niets aan te merken, maar het verhaal was redelijk voorspelbaar. En dan een toffe acteur als Morgan Freeman zo weinig speeltijd geven, dat was wel jammer. Na de pauze werd het nog wel wat, maar echt spannend werd het nooit.
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Stitches (2012)Stitches (2012)
IMDb: 5.6 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 86min. | MPAA: R
Mijn god wat een grappige film. Totaal niet serieus te nemen, en zeer, zeer amusant. Neemt zichzelf niet serieus, en dat hoeft ook totaal niet, dat is ook de kracht van de film.
Het einde is zeer duidelijk dat er een sequel aankomt, maar dat is ook wel goed, ik wil hier zeker meer van zien.

Soundtrack was goed, was grappig geacteerd, en redelijk origineel.
IMDb -- Stitches (2012) Wikipedia -- Stitches (2012) Bekijk trailer van Stitches (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stitches (2012)

P.S. I Love You (2007)P.S. I Love You (2007)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13
Weer opnieuw gekeken, blijft toch een goede film.

IMDb -- P.S. I Love You (2007) Wikipedia -- P.S. I Love You (2007) Bekijk trailer van P.S. I Love You (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over P.S. I Love You (2007)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Spoilervrij!

Zeer zeker de moeite waard voor sci-fi fans. Alleen al om hoe de wereld is neergezet en vormgegeven. Prachtige rustige shots (geen shaky cam, geen onzin lens-flares) Kubrick was visueel duidelijk een inspiratie, en ook in het plot ;)

Het verhaal is niet bijster origineel, maar de uitwerking vindt ik wel erg leuk gedaan. Het voelt als een soort best-of-sci-fi compilatie, maar dan op de goede manier. Twists houden het spannend. De muziek deed me erg denken aan die van Mass Effect. Positief dus!

Het is moeilijk niet al te veel te spoilen, en als je de trailer hebt gezien heb je eigenlijk al te veel gezien (maar blijven er toch nog verrassingen over gelukkig)

Minputen voor de editing die soms het tempo te lang er uit haalt, de balans is soms een beetje zoek, misschien een tribute aan 2001 ;)

Leuk spelletje tijdens de film: zoek de filmtitels waar elementen van de film op geïnspireerd zijn.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

unfor schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:09:
[...]

Hah, Revolver was zo vaag dat ik hem nog steeds niet snap...
Ik ben wel van de mindfuckers, maar dit is voor zover ik mij kan herinneren de enige film die ik nooit begrepen heb.
Revolver is naar mijn mening toch wel de beste van Ritchy. Al het goede van Snatch & Lock Stock maar dan met wat meer diepgang.

De mindfuck is nietzozeer een mindfuck als een realisatie over de eigenschappen van de mens: het enige dat ons tegenhoud is angst. Ons 'ego' heeft ons onder controle door angst. Overwin dat en niks/niemand kan jou onderdrukken. Daarom is Macha op het einde compleet ingestort, en zelf doodsbang voor Gold terwijl Jake simpelweg niet meer meegaat in het "spel" en dus "wint" (alles is een spel van ego's).

Natuurlijk zitten er meerdere lagen in de film en dingen die symbool staan voor van alles. (lang niet meer gekeken, misschien vanavond eens opzetten)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Layer Cake (2004)Layer Cake (2004)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: A successful cocaine dealer gets two tough assignments from his boss on the eve of his planned early retirement.
Na aanleiding van post in dit topic deze film maar gaan kijken. Vond de sfeer in Snatch en Lock, Stock and Two Smoking Barrels zeer tof. En kwam ook terug in deze film. Het was even omschakelen om Daniel Craig niet te zien als James Bond.
Verhaal is best aardig en er wordt leuk geacteerd, ik hou wel van dat Britse sfeertje. De film is niet beter als de twee bovengenoemde films, maar is ook zeker niet slecht. Een 7.5 is een goed cijfer voor deze film
IMDb -- Layer Cake (2004) Wikipedia -- Layer Cake (2004) Zoek trailer van Layer Cake (2004) via Google Schrijf zelf een recensie over Layer Cake (2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
En hoe heet hij :P niet stiekem opzoeken....

[ Voor 41% gewijzigd door Vandread op 18-04-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:52
Hitchcock (2012)Hitchcock (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Deze film was voor mij een must, omdat Scarlett erin zit. :).
Maar het verhaal is ook leuk gebracht. Zoals de titel al aangeeft gaat het dus over het leven van Alfred Hitchcock en zijn film Psycho wat achteraf zijn grootste succes is geweest.

De acteur die Hitchcock speelt zit ook erg goed in zijn rol, maar ik zou deze film wel met ondertiteling bekijken, want de man is af & toe lastig te verstaan of hij doet Hitchcock heel goed na.

Al met al een leuke wegkijk film en een kijkje in het leven van Hitchcock.
Jammer dat Scarlett kort haar heeft in deze film, dat staat haar niet. :P
IMDb -- Hitchcock (2012) Wikipedia -- Hitchcock (2012) Bekijk trailer van Hitchcock (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hitchcock (2012)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
rimave schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:39:
Hitchcock (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Deze film was voor mij een must, omdat Scarlett erin zit. :).
Maar het verhaal is ook leuk gebracht. Zoals de titel al aangeeft gaat het dus over het leven van Alfred Hitchcock en zijn film Psycho wat achteraf zijn grootste succes is geweest.

De acteur die Hitchcock speelt zit ook erg goed in zijn rol, maar ik zou deze film wel met ondertiteling bekijken, want de man is af & toe lastig te verstaan of hij doet Hitchcock heel goed na.

Al met al een leuke wegkijk film en een kijkje in het leven van Hitchcock.
Jammer dat Scarlett kort haar heeft in deze film, dat staat haar niet. :P
[afbeelding] 7 / 10
Jammer dat Scarlett Johansson haar gezicht heeft laten verbouwen, want dat staat haar ook niet.
Afbeeldingslocatie: http://celebrity-surgery.com/wp-content/uploads/2012/09/scarlett-johansson%E2%80%99s-nosejob.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Haar gezicht heeft laten verbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:34:
Haar gezicht heeft laten verbouwen?
Ja joh, zie je dat niet?
Ze ziet er veel anders uit dan 10 jaar geleden toen ze midden in d'r puberteit zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

The Deer Hunter (1978)The Deer Hunter (1978)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, War | Runtime: 182min. | MPAA: R
IJzersterk stuk drama over Vietnam en de gevolgen daarvan voor de inwoners van een stad in de VS. De meeste mensen zijn wel bekend met het element van Russische roulette, maar het verhaal biedt nog zoveel meer. Erg goed acteerwerk van met name Robert de Niro en Christopher Walken.
IMDb -- The Deer Hunter (1978) Wikipedia -- The Deer Hunter (1978) Bekijk trailer van The Deer Hunter (1978) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Deer Hunter (1978)

Memories of Murder (2003)Memories of Murder (2003)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: Unrated
Intrigerende thriller over de zoektocht naar een seriemoordenaar door enkele lokale, incompetente rechercheurs. Deed me sterk denken aan Zodiac.
IMDb -- Memories of Murder (2003) Wikipedia -- Memories of Murder (2003) Zoek trailer van Memories of Murder (2003) via Google Schrijf zelf een recensie over Memories of Murder (2003)

Office Space (1999)Office Space (1999)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 89min. | MPAA: R
"I could set this place on fire..."

Je houdt ervan of niet. Wat mij betreft nog altijd een geslaagde komedie, maar ik kan me voorstellen dat anderen zich erover verbazen dat anderen hierom kunnen lachen.
IMDb -- Office Space (1999) Wikipedia -- Office Space (1999) Bekijk trailer van Office Space (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Office Space (1999)

Solaris (2002)Solaris (2002)
IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Mystery, Romance, Sci-Fi | Runtime: 99min. | MPAA: R
Bijzonder jammer, deze remake van Andrei Tarkovsky's klassieker. De mystiek is hier volledig weggehaald, en alle toegevoegde dialogen weten niet te overtuigen. Wellicht de grootste misser is het ontbreken van de emotionele mokerslag die Solyaris zo goed maakte.
IMDb -- Solaris (2002) Wikipedia -- Solaris (2002) Bekijk trailer van Solaris (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Solaris (2002)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 12-09 20:52
newbreed schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:58:
[...]

Jammer dat Scarlett Johansson haar gezicht heeft laten verbouwen, want dat staat haar ook niet.
Je doelt op de neus denk ik. Lijkt me eerder leeftijd inderdaad dan verbouwing.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

newbreed schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:58:
[...]

[afbeelding]
Grootste onzin die ik ooit gelezen heb. Dr is niks verbouwd aan haar.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Office Space (1999)Office Space (1999)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 89min. | MPAA: R
Ik heb hier enorm van genoten, tijd geleden al.
Vind dit echt een van de beste komedies ooit. Vooral de typetjes en de manier waarop een bedrijf met zijn werknemers omgaat, dat is echt heel humoristisch weergegeven.
IMDb -- Office Space (1999) Wikipedia -- Office Space (1999) Bekijk trailer van Office Space (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Office Space (1999)

[ Voor 31% gewijzigd door Harribo op 19-04-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:24
Jack Reacher (2012)Jack Reacher (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: A homicide investigator digs deeper into a case involving a trained military sniper who shot five random victims.
Zowaar best leuk!

Ik ging d'r in met lage verwachtingen: Tom Cruise is geen Jack Reacher (ik ken de boekenreeks goed) en bij Tom Cruise verwacht ik een flauwe actieheld.

En dat klopte op zich wel. Cruise heeft z'n standaard arrogante houding waar ik een hekel aan heb, hij is inderdaad niet de Reacher van de boeken. Desondanks werd de film gered, simpelweg door het verhaal, een leuk 'who did it' met wat actie en achtervolgingen. Niets diepzinnigs, maar leuk vermaak.

Het komt niet boven popcorn-niveau uit, maar zeker wel leuk in dat genre - een 6,9 dus.
IMDb -- Jack Reacher (2012) Wikipedia -- Jack Reacher (2012) Bekijk trailer van Jack Reacher (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jack Reacher (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.9 6.9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Ook Jack Reacher gezien: Had de film "Jan Jansen" geheten, dan had ik het een betere film gevonden. Het feit dat de kleine, donkerharige Tom de blonde reus Jack probeert te vertolken leidt gewoon af. En dat is jammer, want de film kan best op z'n eigen benen staan.

Wel leuk dat Lee Child een cameo had :P

En ik vind dat ze 'One Shot' best leuk hebben weten vertalen naar een script :Y

Jammer van Tom, maar verder een solide actiefilm.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Twhomp schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:20:
Ook Jack Reacher gezien: Had de film "Jan Jansen" geheten, dan had ik het een betere film gevonden. Het feit dat de kleine, donkerharige Tom de blonde reus Jack probeert te vertolken leidt gewoon af. En dat is jammer, want de film kan best op z'n eigen benen staan.

Wel leuk dat Lee Child een cameo had :P

En ik vind dat ze 'One Shot' best leuk hebben weten vertalen naar een script :Y

Jammer van Tom, maar verder een solide actiefilm.
Das dan precies mijn beleving want ik kende Jack Reacher niet. Vond het daarom best een aardige film. Vraag me af of ze verder gaan als serie films.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:57

Quad

Doof

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11
Sammy Hagar _/-\o_
Ram0n schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:59:
Bijzonder jammer, deze remake van Andrei Tarkovsky's klassieker. De mystiek is hier volledig weggehaald, en alle toegevoegde dialogen weten niet te overtuigen. Wellicht de grootste misser is het ontbreken van de emotionele mokerslag die Solyaris zo goed maakte.
Vond het toch wel een goeie film er is namelijk geen manier om een Tarkovsky film te "her" filmen.

Stalker zal altijd een van mijn favoriete films blijven hoewel je het na 2 of 3 keer te zien nog niet kunt begrijpen.

Hoop dat er ooit nog een BR versie van komt, maar of alle beelden nog aanwezig zijn na al die jaren. (Rusland in de jaren 70..)

[ Voor 69% gewijzigd door Bad Brains op 20-04-2013 22:09 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Gangster Squad (2013)Gangster Squad (2013)
Nadat ik een behoorlijk aantal negatieve kritieken gelezen te hebben, deze film toch een kans gegeven. Waarschijnlijk komt het door de lage verwachtingen, maar ik heb me fantastisch vermaakt met deze film. Veel films in dit genre heb ik nog niet gezien, dus de lat ligt misschien niet zo hoog, maar de film heeft me geen moment verveeld. Simpel verhaal, leuke karakters, knallende actie en brute scenes. Als de ultra super slow motions iets minder overdreven waren had deze nog een wat hoger cijfer van mij gekregen ook.
IMDb -- Gangster Squad (2013) Wikipedia -- Gangster Squad (2013) Bekijk trailer van Gangster Squad (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gangster Squad (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:34
Anakha schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:50:
[...]

Alsjeblieft niet zeg. Eén keer was voldoende martelgang.
Inmiddels negen keer gezien :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Steefmeister schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:17:
Gangster Squad (2013)[afbeelding]
Nadat ik een behoorlijk aantal negatieve kritieken gelezen te hebben, deze film toch een kans gegeven. Waarschijnlijk komt het door de lage verwachtingen, maar ik heb me fantastisch vermaakt met deze film. Veel films in dit genre heb ik nog niet gezien, dus de lat ligt misschien niet zo hoog, maar de film heeft me geen moment verveeld. Simpel verhaal, leuke karakters, knallende actie en brute scenes. Als de ultra super slow motions iets minder overdreven waren had deze nog een wat hoger cijfer van mij gekregen ook.
[afbeelding] 8 / 10
Als pure actie film is hij prima te pruimen, maar als je een gangster crime movie verwacht dan valt hij vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25
Scott Pilgrim vs. the World (2010)Scott Pilgrim vs. the World (2010)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: Scott Pilgrim must defeat his new girlfriend's seven evil exes in order to win her heart.
Mijn god, heb me op momenten echt dood gelachen, plot is raar flits van hier naar daar zit totaal geen lijn in en is op een gegeven moment een liefdesverhaal die nog erger is dan Twilight. Desondanks is het een geslaagde film die met andere en twists me liet interesseren voor wat er verder ging gebeuren. Het einde was grappig en de referenties die in de film worden gemaakt naar jaren 80 games en (teken)films zijn echt te geniaal.
IMDb -- Scott Pilgrim vs. the World (2010) Wikipedia -- Scott Pilgrim vs. the World (2010) Bekijk trailer van Scott Pilgrim vs. the World (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Scott Pilgrim vs. the World (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.1 7.1 / 10

Ik ben eigenlijk benieuwd wat andere van deze film vonden.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
xzaz schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:01:

Ik ben eigenlijk benieuwd wat andere van deze film vonden.
Heb de film een stuk of 4x gezien en elke keer bleef hij grappig en leuk, ookal weet je precies wat er gaat gebeuren. Gewoon de over de top 8bit animaties en het feit dat op de meeste onlogische momenten dingen worden gezegt. Ik vond het zelf een 8tje waard.

spoiler:
Ik moest vooral lachen om de gay roommate en dat dan het vriendje van die zus ook bij hem in bed beland. En natuurlijk dat dan ook die derde gast er ineens naast ligt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:33

Pierre

Van nature lui!

Headhunters (2011)Headhunters (2011)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: An accomplished headhunter risks everything to obtain a valuable painting owned by a former mercenary.
Vrijdag avond deze film gezien op aanraden van vrienden.
Geweldige film, ik zat op de punt van de bank. Ga steeds meer films waarderen uit Noorwegen/Zweden/Denemarken.
IMDb -- Headhunters (2011) Wikipedia -- Headhunters (2011) Bekijk trailer van Headhunters (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Headhunters (2011)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

unfor schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:35:
Als pure actie film is hij prima te pruimen, maar als je een gangster crime movie verwacht dan valt hij vies tegen.
De eerste helft is wel aardig; de tweede helft is echt slecht imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Bad Brains schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:49:
Vond het toch wel een goeie film er is namelijk geen manier om een Tarkovsky film te "her" filmen.
Ik ben het met je eens dat Tarkovksy niet 1:1 kan worden overgenomen voor een remake, maar dat maakt een dergelijke nieuwe film toch niet direct goed? Vanwaar de "namelijk"? Een remake mag je best vergelijken met het origineel, maar uiteindelijk moet de film op zichzelf kunnen staan en juist wat dat betreft valt Solaris (remake) enorm tegen. Er had een stuk meer in gezeten, maar ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:33

Pierre

Van nature lui!

Bullhead (2011)Bullhead (2011)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 129min. | MPAA: R
Plot: A young cattle farmer is approached by a veterinarian to make a deal with a notorious beef trader.
Zo vanavond is er gelukkig weer eens helemaal niks op tv, dan gaan we dus deze maar eens kijken.
Gelukkig wel met ondertiteling, mijn Belgisch is niet meer wat het geweest is :)

Geen idee of het wat is maar alles beter dan niets te kijken
IMDb -- Bullhead (2011) Wikipedia -- Bullhead (2011) Bekijk trailer van Bullhead (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bullhead (2011)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

Pierre61 schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:28:
Bullhead (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 129min. | MPAA: R
Plot: A young cattle farmer is approached by a veterinarian to make a deal with a notorious beef trader.
Zo vanavond is er gelukkig weer eens helemaal niks op tv, dan gaan we dus deze maar eens kijken.
Gelukkig wel met ondertiteling, mijn Belgisch is niet meer wat het geweest is :)

Geen idee of het wat is maar alles beter dan niets te kijken
Zit je in het verkeerde topic of snap je de titel niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Koppensneller schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:31:
[...]

Zit je in het verkeerde topic of snap je de titel niet? ;)
Haha zie zijn tekst onder avatar ;)
Maargoed ik kan je wel vertellen dat Rundskop (Bullhead) een ontzettend goede film is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jack Reacher (2012)Jack Reacher (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Nou niet echt verrassend maar ook ik heb dit weekend Jack Reacher gekeken (De Br rip is immers net uit :D)

Om maar gelijk goed te beginnen, de film viel me reuze mee, ik ken de boeken niet dus "Jack Reacher" is voor mij geen bekend personage en dat scheelt een hoop als ik de rest moet geloven.

Normaal sla ik films met Tom Cruise graag over maar omdat de trailer van Oblivion mij wel aansprak keek ik eens op IMDB wat de beste meneer onlangs nog meer had gedaan, daar stond Jack Reacher dus tussen en de trailer zag er prima uit. Het verhaal zelf is niet echt verrassend maar de actie enz zijn verder prima en gebalanceerd, Keurige "Schieten, tieten, helikopter" film voor de zaterdag avond zullen we maar zeggen.

IMDb -- Jack Reacher (2012) Wikipedia -- Jack Reacher (2012) Bekijk trailer van Jack Reacher (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jack Reacher (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Apocalypse Now (1979)Apocalypse Now (1979)
IMDb: 8.6 | Genre: Drama, War | Runtime: 153min. | MPAA: R
Niet alleen één van de beste films over Vietnam, maar ook in het algemeen een zeer terechte klassieker. Diverse geplande én ongeplande factoren zorgen ervoor dat dit een intrigerend portret is van diverse personages in een situatie die we ons nu niet meer voor kunnen stellen. Zowel surrealistisch als realistisch tegelijk.

Zeer interessant is ook de documentaire Hearts of Darkness, waarin we te zien krijgen hoe zwaar men (met name Coppola) het had tijdens de opnames.
IMDb -- Apocalypse Now (1979) Wikipedia -- Apocalypse Now (1979) Bekijk trailer van Apocalypse Now (1979) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Apocalypse Now (1979)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Warm Bodies (2013)Warm Bodies (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Horror, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: After R (a highly unusual zombie) saves Julie from an attack, the two form a relationship that sets in motion a sequence of events that might transform the entire lifeless world.
Twilight met zombies, maar dan leuker ;) We waren een beetje skeptisch, omdat het de zoveelste zombiefilm is en mijn vriend een hoog twilight gehalte verwachtte. Toch valt het reuze mee en wat over blijft is gewoon een leuke film met toevallig zombies in de hoofdrol. Met de humor zit het goed, acteerprestaties idem, prima film al met al.
IMDb -- Warm Bodies (2013) Wikipedia -- Warm Bodies (2013) Bekijk trailer van Warm Bodies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warm Bodies (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.7 7.7 / 10

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

vanaalten schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:25:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Jack Reacher (2012)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
[justify]Plot: A homicide investigator digs deeper into a case involving a trained military sniper who shot five random victims.
Zowaar best leuk!

Ik ging d'r in met lage verwachtingen: Tom Cruise is geen Jack Reacher (ik ken de boekenreeks goed) en bij Tom Cruise verwacht ik een flauwe actieheld.

En dat klopte op zich wel. Cruise heeft z'n standaard arrogante houding waar ik een hekel aan heb, hij is inderdaad niet de Reacher van de boeken. Desondanks werd de film gered, simpelweg door het verhaal, een leuk 'who did it' met wat actie en achtervolgingen. Niets diepzinnigs, maar leuk vermaak.

Het komt niet boven popcorn-niveau uit, maar zeker wel leuk in dat genre - een 6,9 dus.
Tom Cruise? speeld tom Cruise mee in deze film, was me niet opgevallen eigenlijk O-)

Kende het hele karakter John Reahcer niet, maar als ik de wiki zo lees hadden ze beter iemand als Ray Park kunnen nemen ofzo, maarja, Tom wilde denk ik wat narcistisch zijn ofzo.

Maar het was een aardige actiefilm met in ieder geval "één paar" pluspunten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ray Park is ook maar 1m75 ofzo, net zoals Cruise. Jack Reacher is in de boeken tegen de 2 meter en gebouwd als het welbekende brick shithouse. Ik zag ergens commentaar van een fan van de boekenserie dat ze beter Joe Manganiello hadden kunnen casten, oa. bekend uit True Blood. Daar ben ik het wel mee eens:

Afbeeldingslocatie: http://static.wetpaint.me/trueblood/ROOT/photos/310/spl422775004--3547888510936304020.jpg

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja maar goed, weet je hoeveel exposure de naam Cruise geeft? Misschien met de bovenstaande acteur was Robert Redford Duvalle niet gekomen, weer een grote naam minder. Voor je het weet heb je een b-film.

[ Voor 55% gewijzigd door MrVegeta op 22-04-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MrVegeta schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:42:
Ja maar goed, weet je hoeveel exposure de naam Cruise geeft? Misschien met de bovenstaande acteur was Robert Redford niet gekomen, weer een grote naam minder. Voor je het weet heb je een b-film.
Precies, als ze dan toch voor B actuers zouden gaan hadden ze net zo goed meteen Dolph Lundgren kunnen nemen, hoewel die wel redelijk aan het plaatje zou voldoen volgens mij, bijna 2 meter, gebouwd als een huis en zeer intelligent. Reacher praat weinig dus ook dat komt wel goed :P

Cruise is volgens mij maar 1,70 ofzo Nu is Ray Park met zijn ongeveer 1,80 dacht ik maar 10 cm groter, maar qua fysiek komt hij geloofwaardiger over als een Jack Reacher dan Cruise imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:42:
Ja maar goed, weet je hoeveel exposure de naam Cruise geeft? Misschien met de bovenstaande acteur was Robert Redford niet gekomen, weer een grote naam minder. Voor je het weet heb je een b-film.
Ik heb Robert Redford niet gezien in de film...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Denk dat hij Robert Duval bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brave (2012)Brave (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 93min. | MPAA: PG
Plot: Determined to make her own path in life, Princess Merida defies a custom that brings chaos to her kingdom. Granted one wish, Merida must rely on her bravery and her archery skills to undo a beastly curse.
Disney bracht vorig jaar Brave uit en eindelijk hebben we hem gezien. Animaties waren mijns inziens van een hoog niveau, maar het verhaal voelde wat ongeïnspireerd. Een puberende prinses die graag haar eigen keuzes wil maken i.p.v. het opleidingstraject tot koningin doorlopen. Het eind vond ik geenszins verrassend. Daarvoor moet je tegenwoordig eerder naar de concurrerende studios.
IMDb -- Brave (2012) Wikipedia -- Brave (2012) Bekijk trailer van Brave (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Brave (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bokkie schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:58:
[...]
Cruise is volgens mij maar 1,70 ofzo Nu is Ray Park met zijn ongeveer 1,80 dacht ik maar 10 cm groter, maar qua fysiek komt hij geloofwaardiger over als een Jack Reacher dan Cruise imho
Wie is Ray Parker? Wie is Jack Reacher, trailer ziet er wel wat flauw uit. Laat maar. Beetje de algemene instelling van de bioscoopganger denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 22-04-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik ga nooit naar een film omdat er een bepaalde acteur in speelt*, ik laat wel bepaalde films links liggen omdat er een bepaalde acteur/actrice in speelt, hoe leuk het verhaal/de film ook lijkt.

* OK, voor RDJ wil ik nog wel een uitzondering maken :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Norbit (2007)Norbit (2007)
IMDb: 3.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Plot: A mild-mannered guy who is engaged to a monstrous woman meets the woman of his dreams, and schemes to find a way to be with her.
Echt een perfecte zaterdagavond film. Film gezien met een paar maten en icm met een paar biertjes echt vaak hard moeten lachen. Je moet echt van de humor houden, want het is een heerlijke foute film.
En blijkbaar vinden maar weinig mensen deze film leuk gezien de IMDB score van 3,7 :P
IMDb -- Norbit (2007) Wikipedia -- Norbit (2007) Bekijk trailer van Norbit (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Norbit (2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:07

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Jefrim schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:06:
Norbit (2007)[afbeelding]
IMDb: 3.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Plot: A mild-mannered guy who is engaged to a monstrous woman meets the woman of his dreams, and schemes to find a way to be with her.
Echt een perfecte zaterdagavond film. Film gezien met een paar maten en icm met een paar biertjes echt vaak hard moeten lachen. Je moet echt van de humor houden, want het is een heerlijke foute film.
En blijkbaar vinden maar weinig mensen deze film leuk gezien de IMDB score van 3,7 :P
[afbeelding] 8.5 / 10
Ik vind het zelf ook een bout film eerste klas, maar ik kan mij voorstellen dat je er nog aardig wat lol mee hebt als je er met meerdere vrienden onder het genot van bier naar kijkt. Echter een 8.5 is wel erg hoog, het is nog geen klassieker als Harold and Kumar die kan in mijn ogen ondanks het slechte verhaal kwa epischeid nog wel weer wat hoger scoren (al kan zelfs die niet hoger dan een 7 krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Holy. Fucking. Shit. Iemand die Norbit heeft gekeken, het overleefd heeft en het een hoge waardering geeft.

Dat morgen de wereld vergaat had ik eerder geloofd.

;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
MrVegeta schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:10:
Holy. Fucking. Shit. Iemand die Norbit heeft gekeken, het overleefd heeft en het een hoge waardering geeft.

Dat morgen de wereld vergaat had ik eerder geloofd.

;) :+
Haha :+ Het zal de alcohol wel geweest zijn. Maar ik vond hem best wel episch. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat kan :p Zolang je maar een leuke avond hebt gehad. Wat je zou moeten doen is nuchter terugkijken...

http://www.empireonline.c...-ever/default.asp?film=12

[ Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 22-04-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
*knip* flame

[ Voor 90% gewijzigd door argro op 23-04-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door argro op 23-04-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Uhm ja :w
Was een avondje ouderwets ouwehoeren en die film was toevallig op tv. En heb me prima vermaakt, prima toch. :)

[ Voor 14% gewijzigd door argro op 23-04-2013 19:36 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]