Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.002 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Jagten (The Hunt) (2012)Jagten (The Hunt) (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A teacher lives a lonely life, all the while struggling over his son's custody. His life slowly gets better as he finds love and receives good news from his son, but his new luck is about to be brutally shattered by an innocent little lie.
Whoa, serieus goeie film alert! :o

Het (tragische) verhaal over hoe een man valselijk wordt beschuldigd van het aanranden van een jong meisje in een klein Zweeds Deens ( :P )dorp. Geen volledig nieuw concept, maar heb t nog nooit zo impressive goed uitgewerkt gezien met zo'n beklemmende sfeer gedurende de hele film..

en dat einde.. :o

spoiler:
ik ga er vanuit dat het de broer van Klara was die op Lukas schoot, maar mooi dat dat vaag gehouden wordt, juist ook omdat het er in feite niet echt toe doet wie er schiet, het gaat om de gedachte er achter, dat ondanks het feit dat alles opgelost lijkt, dit verhaal Lukas en het dorp altiijd zal blijven achtervolgen..
IMDb -- Jagten (The Hunt) (2012) Wikipedia -- Jagten (The Hunt) (2012) Bekijk trailer van Jagten (The Hunt) (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jagten (The Hunt) (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
The Last Stand (2013)The Last Stand (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: The leader of a drug cartel busts out of a courthouse and speeds to the Mexican border, where the only thing in his path is a sheriff and his inexperienced staff.
Weer eens een Schwarzenegger film!
(en hij is oud geworden)

Tja. De eerste minuten van de film deden het ergste vermoeden, het leek een hele flauwe domme-agenten-komedie te worden (deed mij wat denken aan 21 jump street, the movie). Gelukkig sloeg het daarna om en werd het wat meer actie/schieten/achtervolgen.

Verder niets bijzonders. Leuke avondvulling.
IMDb -- The Last Stand (2013) Wikipedia -- The Last Stand (2013) Bekijk trailer van The Last Stand (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Stand (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Due Date (2010)Due Date (2010)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 95min. | MPAA: R
Net ietsje minder dan 'The Hangover', maar ik heb er toch vaak genoeg mee kunnen lachen. Inmiddels al de 4e keer dat ik hem zag. Wat mij betreft een van de betere komedies van de afgelopen jaren.
IMDb -- Due Date (2010) Wikipedia -- Due Date (2010) Bekijk trailer van Due Date (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Due Date (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.6 7.6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
Olympus Has Fallen (2013)Olympus Has Fallen (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
clichéfilm is cliché en dat is het zo'n beetje

de noord koreanen vallen het witte huis binnen en only 1 man can stop them

GAAP

kartonnen karakters, plotgaten, slechte cgi, you name it

1/10, download die maar es ipv in de cinema te zien

hopelijk is white house down van Emmerich wat beter
IMDb -- Olympus Has Fallen (2013) Wikipedia -- Olympus Has Fallen (2013) Bekijk trailer van Olympus Has Fallen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Olympus Has Fallen (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1 1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
kingpol schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:10:
Olympus Has Fallen (2013)[afbeelding]

GAAP

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 1 / 10
Een 1 terwijl IMDB er een 7,2 van vind?
Kom op het is met Morgan Freeman.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Donstil schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:48:
[...]

Een 1 terwijl IMDB er een 7,2 van vind?
Kom op het is met Morgan Freeman.
Laat hem lekker, hij haat blijkbaar (simpele) actiefilms (gezien zijn vorige reviews). Ik snap ook niet dat je hem een 1 kunt geven. Dan ben je er duidelijk met de verkeerde verwachtingen naartoe gegaan en is het eerder frustratie dan een oprecht cijfer.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08

GAAP

[afbeelding] 1 / 10
Een 1?!

IMDB : 7.1 - Moviemeter: 3.53

En jij geeft een 1?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Geef dan op zijn minst tegenargumenten waarom jij het een hoger cijfer zou geven. Kingpol geeft tenministe nog wat argumenten waarom hij het een één geeft. Blijkbaar had hij verwachtingen en was het allemaal klote.

Voor de rest, iedereen weet, of zou in ieder geval moeten weten dat een één een overdreven cijfer is. Een één of vier, het had niet uitgemaakt dus hap niet zo :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Ik ben van mening dat je nooit een 1 of een 10 kan geven.
Stel dat er een film uitkomt die je nog slechter vind dan die je net een 1 hebt gegeven....
Of andersom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
baronruud schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:29:
Stel dat er een film uitkomt die je nog slechter vind dan die je net een 1 hebt gegeven....
Of andersom....
Een cijfer is gewoon een momentopname, als ik iets nu een 10 waard vind, betekent het niet dat ik het volgend jaar ook nog een 10 waard vind. En als je er zo naar kijkt kan iets prima een 1 of een 10 krijgen.

En waarom zouden niet meerdere films een 10 of een 1 kunnen krijgen? Je vindt het ook geen probleem als meerdere films een 7 of een 8 krijgen, toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 23-04-2013 17:33 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Of andersom....
Goed dat ik dat weet.

Ik heb laatst Oblivion weer gekeken. Ik vond de film de twee keer wel leuk, maar nog steeds niet onder de indruk.

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 23-04-2013 17:48 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:16

Sargan

Filmfreak...

En daarbij recensenten geven films ook vaak 5 van de 5 sterren is hetzelfde als een 10/10 geven, toch?

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Sargan schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:01:
En daarbij recensenten geven films ook vaak 5 van de 5 sterren is hetzelfde als een 10/10 geven, toch?
Ja, stom hè?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00
Ik ben van mening dat er maar een aantal films een 1 kunnen krijgen en dat is alles van Uwe Bol...
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Uwe Brol inderdaad. Wat een brandhout.

Of alles van Tyler Perry :X

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Horror, Musical, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: R
Na een snippet van deze film te hebben gezien, heb ik hem gisterenavond maar weer eens gekeken. Het was ergens in 2008 dat ik hem voor het laatst gezien had en kan me heugen dat ik het toen wel een leuke film vond. Ik kende de twist al en het grote verhaal was me nog wel bij gebleven, maar de details waren me veelal ontgaan. Zoals het feit dat ze zo veel zongen in deze film. Niet dat het storend was, maar spectaculair is anders.

Het verhaal komt redelijk vlot op gang en de karakters ontwikkelen zich allemaal in een aangenaam tempo. Op een paar gaatjes in het script na, is het verhaal duidelijk en sluit op elkaar aan.

De combinatie Johnny en Helena hebben we natuurlijk al veel vaker gezien en deed deze keer ook niet teleurstellen. Ik had ook even een flinke glimlach op mijn gezicht toen Alan Rickman ging zingen en Ali G, Sacha Baron Cohen, mensen al zingend ging scheren, met zijn grappige Italiaanse accent.

Het verhaal kabbelt door en er lijkt geen vuiltje aan de lucht tot dat het einde in zicht komt en het voor mijn gevoel allemaal ineens heel gehaast wordt. In de laatste 5 a 10 minuten gebeurd ineens zoveel dat het erg gehaast aanvoelt als of het budget op was. Dit doet wel helaas een beetje afbreuk aan de film en daarom geef ik hem een 7.
IMDb -- Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007) Wikipedia -- Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007) Bekijk trailer van Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik heb het hier onlangs al aangegeven, maar waarom denken mensen toch dat het geven van een 10 aangeeft dat er geen enkele film beter is dan die film? Als je een cijfersysteem gebruikt met vaste intervallen (bijvoorbeeld 1 t/m 10, met halve stappen), dan deel je de films simpelweg in in categorieën. Alle films met een 10 bevinden zich in de hoogste categorie, maar dat betekent niet dat al die films exact even goed zijn. Trek het even extreem door: stel je een systeem voor waarbij je enkel een 1, 2 of 3 kan geven.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb op IMDB één film een tien gegeven omdat het mijn favoriete film is. Maar op het moment dat ik twee favorieten heb geef ik er gerust nog eentje. Een negen geef ik overigens ook alleen als ik 'm echt goed vind, hooguit een paar keer per jaar en vorig jaar volgens mij zelfs niet één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ram0n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:05:
Ik heb het hier onlangs al aangegeven, maar waarom denken mensen toch dat het geven van een 10 aangeeft dat er geen enkele film beter is dan die film?
Omdat je nooit meer dan 10 films kijkt in je hele leven. Nooit.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Afbeeldingslocatie: http://blog.sfgate.com/smellthetruth/files/2012/11/morganfreemanasgod.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Of andersom....
Klopt een 10 voor een film, muziek album, game oid kan niet, perfectie bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ram0n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:05:
Ik heb het hier onlangs al aangegeven, maar waarom denken mensen toch dat het geven van een 10 aangeeft dat er geen enkele film beter is dan die film? Als je een cijfersysteem gebruikt met vaste intervallen (bijvoorbeeld 1 t/m 10, met halve stappen), dan deel je de films simpelweg in in categorieën. Alle films met een 10 bevinden zich in de hoogste categorie, maar dat betekent niet dat al die films exact even goed zijn. Trek het even extreem door: stel je een systeem voor waarbij je enkel een 1, 2 of 3 kan geven.
Ach, dat zijn ook de mensen die nooit een vijf zouden geven, want een film kan niet precies half wel en half niet goed zijn.

En waarschijnlijk ook geen 7,5 want dat zou precies 3/4 van de score zijn en dat mag niet van ocd.

* Stukfruit heeft het al een tijdje opgegeven en geeft zelf gewoon een 10 als een film hem uitermate goed vermaakt heeft

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 19:58
Perfectie bestaat misschien niet, maar het gaat naar mijn idee om het gevoel dat je erbij hebt. Een 10 geeft die gevoel in waarde weer :) Maar deze discussie komt inderdaad ook geregeld voor bij games.

[ Voor 20% gewijzigd door ChuckyDevil op 24-04-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Donstil schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:33:
[...]

Klopt een 10 voor een film, muziek album, game oid kan niet, perfectie bestaat niet.
Het cijfersysteem draait ook niet om perfectie, juist omdat het niet bestaat.

Maar goed, laten we dit verder voortzetten in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:40:
[...]

Het cijfersysteem draait ook niet om perfectie, juist omdat het niet bestaat.
Waarom draait net daar niet om? Tien is het beste wat mogelijk is en dat maakt het dan toch automatisch perfect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Donstil schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:48:
[...]

Waarom draait net daar niet om? Tien is het beste wat mogelijk is en dat maakt het dan toch automatisch perfect?
Waarom moet een 10 het beste wat mogelijk is zijn? Dat vind jij misschien, maar ik vind een 10 het beste wat je tot nu toe hebt meegemaakt. Dat is heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Donstil schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:48:
[...]

Zoals ik al eerder zei: stel je eens voor dat je alleen een 1, 2 of 3 mag geven. Is een 3 dan automatisch perfectie?

Uiteindelijk draait het geven van een stem toch inderdaad om het gevoel wat je er zelf bij hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ram0n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:51:
Zoals ik al eerder zei: stel je eens voor dat je alleen een 1, 2 of 3 mag geven. Is een 3 dan automatisch perfectie?
Je mag echter een oneindigheid aan cijfers geven. Zo kan deze film een 9.99931 voor je zijn, en de volgende net iets beter met een 9.99932, en de derde toch weer daar tussen in met een 9.999315. Maar een 10.0 ... tsja, een 10.00001 kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:50:
[...]

Waarom moet een 10 het beste wat mogelijk is zijn? Dat vind jij misschien, maar ik vind een 10 het beste wat je tot nu toe hebt meegemaakt. Dat is heel wat anders.
Is er niets op aan te merken dan alleen is het een 10 waard.
Iets is toch geen 10 waard als er 1 klein dingetje op aan te merken is, dan is het een 9,5 oid.

Of zei je vroeger op school ook "dat vind jij misschien" tegen je leraar als hij geen 10 gaf voor een niet perfecte toets die jij een 10 waard vond?

Er komt altijd iets beters, als je film X een 10 geeft maar een jaartje later is film Z toch echt beter wat geef je die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Donstil schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:15:
[...]

Is er niets op aan te merken dan alleen is het een 10 waard.
Iets is toch geen 10 waard als er 1 klein dingetje op aan te merken is, dan is het een 9,5 oid.
Dus één piepklein foutje en het is al een halve punt verlies? Beetje cru, niet?
Er komt altijd iets beters, als je film X een 10 geeft maar een jaartje later is film Z toch echt beter wat geef je die dan?
Zoals ik al eerder zei: recensies zijn momentopnames. Wat ik nu een 8 waard vind, vind ik volgend jaar misschien nog maar een 6 waard, omdat ik veel betere films heb gezien, waardoor m'n 'standaard' verhoogd is.

En zo kan ik ook prima nu een 10 geven en een film volgend jaar, die veel beter is, ook weer een 10, want die film nu is dan misschien afgezakt naar een 9.

Ik zie verder het probleem niet met een 10 geven. Als ik een film perfect vind, dan geef ik 'm dat gewoon. Ben je het er niet mee eens? Dan geef jij toch lekker geen 10'en aan films? Problem solved *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Dan gooi je er lekker een nieuwe review tegenaan inderdaad waarin je je cijfer aanpast.
Het zou je verbazen hoe je beleving veranderd over de tijd. Ook je verdiepen in filmmakers en hun ideeën brengt je vaak tot geheel nieuwe inzichten over wat eerder mindere goede films leken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:18:
Dan geef jij toch lekker geen 10'en aan films? Problem solved *O*
Laat ik dat nou ook nooit doen ;)
(Heb ook nog nooit een film gezien welke ik een tien vond trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bij menig toets op de basisschool heb ik een 10 gehaald ja. En cijfers voor mondeling kunnen ook een 10 opleveren, ondanks dat het toch niet helemaal perfect is. Noem een 10 niet perfect, maar noem hem 'subliem' of 'uit de kunst' of een soortgelijke term. Perfectie is een illusie waarmee je een beoordeling niet meer tot recht kunt laten komen.

Als we geen tienen mochten uitdelen hadden we nooit betere films gehad, want wat is het nut als je toch nooit voor het allerhoogste kunt gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

GAAP

[afbeelding] 1 / 10
Pff, Morgan Freeman is al minstens 6 pasieve punten waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Donstil schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:22:
[...]

Laat ik dat nou ook nooit doen ;)
(Heb ook nog nooit een film gezien welke ik een tien vond trouwens)
Dan heb jij There will be Blood nog niet gezien ;).

Ik kom net terug van Iron Man 3. Wel aardig, stuk beter dan deel 2. Soms wat de komedie wat geforceerd, maar het probeerde wel een stuk luchtiger te zijn dan deel 2. Wat een goede zaak is.

Er zitten een paar kleine twists in de film die wel aardig verassen, maar voor mij ook een beetje teleurstellen. De film zag er op zich goed uit, al was de actie soms moeilijk te volgen. Maar ik heb mij goed vermaakt. Doe maar een kleine 7 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Voor de mensen die menen dat je nooit een 10 kan geven voor games, films of muziek wil ik de volgende vraag stellen.

Stel, je geeft een film een 9.5. Een geweldige film maar niet perfect (om jullie woorden aan te houden). Dan hou je nog 5 overtreffende stappen over. Dus was doe je als je een betere film ziet (9.6) en een nog betere (9.7) en nog beter (9.8) en dan nog beter (9.9) en ... ?

Het cijfer systeem is bij voorbaat al fout om eerlijk te zijn.

Zo vind ik bijvoorbeeld:
Robin Hood: Men in Tights (1993)Robin Hood: Men in Tights (1993)
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Comedy, Musical | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13
Plot: A spoof of Robin Hood in general, and 'Robin Hood: Prince of Thieves' in particular.
Een geweldige comedy die zijn gelijke bijna niet kent. Briljante humer, geweldige referenties en domweg vermaak.

Ik bedoel; Every time they make a Robin Hood movie they burn our village down. EN dan begin de film met een rap openingsscène. Briljant vind ik!
IMDb -- Robin Hood: Men in Tights (1993) Wikipedia -- Robin Hood: Men in Tights (1993) Bekijk trailer van Robin Hood: Men in Tights (1993) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Robin Hood: Men in Tights (1993)

Nu, vele mensen vinden dit een slechte film, crappy effect, slecht acteerwerk en zullen deze film misschien wel een 2 geven. Daar kan ik mij in vinden ondanks dat ik dat in deze film geweldig vind.

Dit maakt een cijfer systeem slecht, en discussiëren over andermans cijfers nog slechter. ;) :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Iron Man 3 (2013)Iron Man 3 (2013)
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: When Tony Stark's world is torn apart by a formidable terrorist called the Mandarin, Stark starts an odyssey of rebuilding and retribution.
Gisteren met mijn vrouw naar Iron Man 3 geweest (eerlijk is eerlijk, zij staat altijd als eerste te springen voor die films :P).

Ik vind het in ieder geval een erg vette film. Niet al te serieus en lekker met een komische noot. Wellicht soms iets te veel, maar ach. Moet ook kunnen.

Voor de mensen die nog gaan, wacht tot na de laatste aftiteling, dus ook echt na die aftitelingen in het zwart/wit met heeeeeel veel namen. Het duurt even, maar er komt echt nog wat achteraan. Dat is het zeker wel waard en maakt het verhaal af.
IMDb -- Iron Man 3 (2013) Wikipedia -- Iron Man 3 (2013) Bekijk trailer van Iron Man 3 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Iron Man 3 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Zoijar schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:14:
[...]

Je mag echter een oneindigheid aan cijfers geven. Zo kan deze film een 9.99931 voor je zijn, en de volgende net iets beter met een 9.99932, en de derde toch weer daar tussen in met een 9.999315. Maar een 10.0 ... tsja, een 10.00001 kan niet.
Daarom gaf ik in mijn post ook expliciet aan dat dit enkel opgaat voor ratingsystemen met vaste intervallen. In de praktijk is dat voor filmstemmen ook vrijwel altijd het geval, bijna iedereen stemt van 1 tot en met 10 met hele of halve stappen of stappen van 1/10.

Bovendien hou je in je rekening geen rekening met significatie: onder een 10.0 (1 decimaal) valt toch echt ook gewoon 9.999315. Maar goed, wellicht gaan we te ver door :D

[ Voor 12% gewijzigd door Ram0n op 25-04-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

MrVegeta schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:44:
[...]

Ik geef Paul Verhoeven films zonder moeite een 10 (Showgirls, Starship Troopers) maar TWBB vond ik zo traag op een bepaald moment dat ik die lang geen 10 zou geven. Interessante film, maar voor mij nooit een 10.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Arunia schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:44:

Voor de mensen die nog gaan, wacht tot na de laatste aftiteling, dus ook echt na die aftitelingen in het zwart/wit met heeeeeel veel namen. Het duurt even, maar er komt echt nog wat achteraan. Dat is het zeker wel waard en maakt het verhaal af.
Tnx voor de tip. :) Ik ga vanavond, ben benieuwd.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:19

Koekfabriek

King Billy on the wall

Ik vind het in ieder geval een erg vette film. Niet al te serieus en lekker met een komische noot. Wellicht soms iets te veel, maar ach. Moet ook kunnen.

Vond je hem beter/slechter dan deel één en twee? Ik wil ook graag naar deel 3 toe, vooral deel 1 vond ik fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Veel beter dan deel 2. Maar ik hou hoe dan ook wel van lekkere actie/scifi.

Er wordt verwezen naar The Avengers, dus als je die niet gezien hebt of niet weet wat er gebeurd in die film (trailers kijken is iig al genoeg om de verwijzingen te snappen), dan zal dat even wennen zijn, maar zul je die dingen los moeten laten. Het is niet veel, maar wel een onderdeel van het verhaal en om zijn karakter op dit moment te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Koekfabriek schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:42:
[...]

Vond je hem beter/slechter dan deel één en twee? Ik wil ook graag naar deel 3 toe, vooral deel 1 vond ik fantastisch.
De film is een stuk leuker dan deel 2. Ik ben vrij kritisch, maar bij deel 3 heb ik toch paar keer goed moeten lachen en soms was de actie ook echt wel spannend :). Leuke film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MrVegeta schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:44:
[...]

Ik kom net terug van Iron Man 3. Wel aardig, stuk beter dan deel 2. Soms wat de komedie wat geforceerd, maar het probeerde wel een stuk luchtiger te zijn dan deel 2. Wat een goede zaak is.

Er zitten een paar kleine twists in de film
Now I know there's a twist!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Hehe kenneth, je kunt er geen genoeg van krijgen zeker ;)
(damn nu wil ik alle seizoenen weer zien!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
Martinspire schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:53:
[...]

Laat hem lekker, hij haat blijkbaar (simpele) actiefilms (gezien zijn vorige reviews). Ik snap ook niet dat je hem een 1 kunt geven. Dan ben je er duidelijk met de verkeerde verwachtingen naartoe gegaan en is het eerder frustratie dan een oprecht cijfer.
das absoluut niet waar
ik kan een braindead shootemup absoluut wel apprecieren

ik was openminded voor dead man down en nu olympus is falling, maar die films vond ik de kijker niet respecteren, teveel dommigheden en dat bouwt m'n frustraties op

vanavond naar IronMan3, dat zal eindelijk smaken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:19

Koekfabriek

King Billy on the wall

@Arunia en @ MrVegata

Kijk dat is goed om te horen! Volgende week maar weer eens een ouderwets avondje naar die bioscoop, ben sinds Django niet meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
vanaalten schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:11:
The Last Stand (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: The leader of a drug cartel busts out of a courthouse and speeds to the Mexican border, where the only thing in his path is a sheriff and his inexperienced staff.
Weer eens een Schwarzenegger film!
(en hij is oud geworden)

Tja. De eerste minuten van de film deden het ergste vermoeden, het leek een hele flauwe domme-agenten-komedie te worden (deed mij wat denken aan 21 jump street, the movie). Gelukkig sloeg het daarna om en werd het wat meer actie/schieten/achtervolgen.

Verder niets bijzonders. Leuke avondvulling.
[afbeelding] 6 / 10
ofwel heb ik een versie gezien waar er vele scenes ontbraken, ofwel is de regisseur hersendood geworden (terwijl ik "i saw the devil" absoluut super vond)
er was 0 karakterontwikkeling
arnold was de supergoeie en naamloze mexicaanse gangster #22 was de superslechterik in z'n speedboot

de rest vd acteurs waren ook naamloos, en slaafjes voor arnold

ik hoop dat Arny niet deze weg inslaat nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zeddicius schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:53:
Hehe kenneth, je kunt er geen genoeg van krijgen zeker ;)
(damn nu wil ik alle seizoenen weer zien!)
Ik blijf het zeggen :P Het noemen dat er een twist is, is wmb al een spoiler. Of zeggen dat hij doet denken aan die ene film met een twist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

kenneth schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:57:
[...]

Ik blijf het zeggen :P Het noemen dat er een twist is, is wmb al een spoiler. Of zeggen dat hij doet denken aan die ene film met een twist.
?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 08:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een verwijzing naar een of andere matige film kunnen we wel aan jou toevertrouwen Li-Jo :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

kenneth schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:57:
[...]

Ow ik ben het met je eens hoor en die scene uit the IT Crowd beschrijft precies hoe ik dan naar een film ga kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Arunia schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:44:Voor de mensen die nog gaan, wacht tot na de laatste aftiteling, dus ook echt na die aftitelingen in het zwart/wit met heeeeeel veel namen. Het duurt even, maar er komt echt nog wat achteraan. Dat is het zeker wel waard en maakt het verhaal af.
Dat moet je sowieso altijd doen : Zo heb ik heel wat "WTF?! kwam dit stukje na de aftiteling ?!" reacties gelezen op YouTube van mensen die naar een van de Transformers films waren geweest, maar ook meteen weg gingen en dus het stukje hadden gemist aan het eind _O- :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is al een hele prestatie om een Transformer film uit te kijken, blijven tot na de credits is dan ook bijna een onmogelijke prestatie. Kudo's! ;).

Ik heb net weer eens Momento gekeken. Lang geleden, film zat toch anders in elkaar dan ik dacht waardoor ik toch weer op het einde verrast was! Is toch wel een klassieker. 8,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

MrVegeta schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:29:
Ik heb net weer eens Momento gekeken. Lang geleden, film zat toch anders in elkaar dan ik dacht waardoor ik toch weer op het einde verrast was! Is toch wel een klassieker. 8,5.
Doe mij Memento maar ;) Maar serieus: die film blijft staan als een huis, ook als je wel weet hoe het in elkaar zit. Een plottwist is extra briljant als je de volgende keer de hele tijd denkt "hoe kón ik dit niet doorhebben |:( ". Memento valt daar zeker onder, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MrVegeta schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:29:
Het is al een hele prestatie om een Transformer film uit te kijken, blijven tot na de credits is dan ook bijna een onmogelijke prestatie. Kudo's! ;).
Er zit een heeeel groot klein kind in mij die het allemaal geweldig vindt ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:34

Quad

Doof

Zodra einde film in BIOS ga ik altijd direct weg, wtf aftiteling kijken?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Quad schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:42:
Het stukje na de aftiteling : YouTube: Transformers : what happened to starscream at the end of tf1 movie?

of : YouTube: Iron man credits spoiler

en niet te vergeten : YouTube: Despicable Me - Ending Credit first part _O- :D

Duusch... niet meteen weglopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:34

Quad

Doof

Zijn geen films die ik kijk :Y)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

nero355 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:41:
[...]

Er zit een heeeel groot klein kind in mij die het allemaal geweldig vindt ;)
Haha, goed voor je ;). Ik wou dat ik er net zo van kon genieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Quad schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:42:
In de bios, ik idem. Maar thuis geniet ik na tijdens de ondertiteling, blijkbaar voel ik me thuis meer.... "thuis". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sjah schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:31:
[...]

In de bios, ik idem. Maar thuis geniet ik na tijdens de ondertiteling aftiteling, blijkbaar voel ik me thuis meer.... "thuis". :)
;) Er zijn maar een paar films die dit hebben en vaak zijn die van Marvel wel leuk. Dit keer ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het ook niet erg om de aftiteling te kijken. Toch een stukje waardering richting de makers. Daarnaast praat ik altijd even na, waardoor het al minder erg is. Ik ben ook altijd wel benieuwd naar de filmlocaties en hoeveel stuntmannen er wel niet meegewerkt hebben.

Als er dan nog wat achteraan komt, dan vind ik dat wel een bonus. Soms hoop je er ook stiekem op, maar komt er niets. Altijd wel jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Blijf het jammer vinden dat ze dit uit de huiskamer hebben gehaald. Voorheen stonden er netjes reviews met de ubb-generator gemaakt...Was altijd een goede bron voor leuke voor films...nu is het een slowchat geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat is idd wel een leuk voorbeeld, dat stuk laat ik altijd zien aan mensen die nog nooit Fatsoenlijke thuis 3d hebben gezien. Knalt er echt op op de Blu-ray namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
vanaalten schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 23:29:
Pulp Fiction (1994)[afbeelding]
IMDb: 9.0 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 168min. | MPAA: R
Plot: The lives of two mob hit men, a boxer, a gangster's wife, and a pair of diner bandits intertwine in four tales of violence and redemption.
Dit gaat mij wat flame-posts opleveren, maar vooruit:

Langdradig, het kabbelt maar door, kan niet heel erg boeien. Wat ik vooral mis is een doel in de film: waar gaat het nou uiteindelijk naar toe? Het is een aaneenschakeling van gebeurtenissen, allemaal wel gelinkt aan elkaar, maar nogal doelloos.

Wel leuke humor en actiescenes (en gelukkig geen enorme over-the-top shootouts).

Een zeventje. Ik ben denk ik gewoon geen Tarantino-fan, met Kill Bill als uitzondering.
[afbeelding] 7 / 10
Ik snap dus ook niet dat deze film dan zo top zou zijn. Om dezelfde redenen die jij noemt. Áárdige film maar zeker niet meer dan dat. En Reservoir Dogs is gewoon dodelijk saai vind ik.
Heb me wat dat betreft meer vermaakt met Inglorious Bastards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Wat dacht je.... ik haal even een review naar voren van 3 weken geleden zodat mensen weer kunnen gaan ranten?
Heb potverdorie een complete post getikt en weer gewist omdat ik toen de woorden "Flame-posts" las :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Mik! schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:08:
Warm Bodies (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Horror, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: After R (a highly unusual zombie) saves Julie from an attack, the two form a relationship that sets in motion a sequence of events that might transform the entire lifeless world.
Twilight met zombies, maar dan leuker ;) We waren een beetje skeptisch, omdat het de zoveelste zombiefilm is en mijn vriend een hoog twilight gehalte verwachtte. Toch valt het reuze mee en wat over blijft is gewoon een leuke film met toevallig zombies in de hoofdrol. Met de humor zit het goed, acteerprestaties idem, prima film al met al.
[afbeelding] 7.7 / 10
Twilight?!? Deze film lijkt in niks op Twilight. Gelukkig maar, want dit is een juweeltje. De film weet je direct te pakken door de leuke en originele opening. De film duurt niet te lang en blijft daardoor boeien van begin tot eind. Het is een film die bij iedereen past, dus niet alleen vrouwelijke tieners zoals bij Twilight.

Ben het wel eens met je conclusie en cijfer :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Sharky schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:51:
[...]

Ik geef Paul Verhoeven films zonder moeite een 10 (Showgirls, Starship Troopers) maar TWBB vond ik zo traag op een bepaald moment dat ik die lang geen 10 zou geven. Interessante film, maar voor mij nooit een 10.
Wat is het verband tussen 'There will be blood' en Paul Verhoeven?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Spacey23 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:51:
[...]

Twilight?!? Deze film lijkt in niks op Twilight. Gelukkig maar, want dit is een juweeltje. De film weet je direct te pakken door de leuke en originele opening. De film duurt niet te lang en blijft daardoor boeien van begin tot eind. Het is een film die bij iedereen past, dus niet alleen vrouwelijke tieners zoals bij Twilight.

Ben het wel eens met je conclusie en cijfer :)
De safety smiley stond er niet voor niets ;) De basis is net als Twilight een relatie tussen een human en non-human. Maar waar het bij Twilight cheesy werd, was dit gewoon erg tof uitgewerkt. Op basis van de trailer was mijn vriend in ieder geval bang voor een Twilight de tweede, maar uiteindelijk was het gewoon een erg toffe film.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bus 174 (2002)Bus 174 (2002)
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary, Crime | Runtime: 122min. | MPAA: R
Plot: Documentary depicts what happened in Rio de Janeiro on June 12th 2000, when bus 174 was taken by an armed young man...
Een overval gevolgd door een gijzeling in een bus in Brazilië was een gebeurtenis die de Brazilianen aan de buis gekluisterd hield. Deze documentaire weet zeer effectief een beeld te scheppen van het leven van de dader en waarom het uiteindelijk zover gekomen is. Het weet de problemen in de maatschappij duidelijk te noemen, zoals gewelddadige, laag opgeleide politieagenten die maar weinig middelen tot hun beschikking hebben, de manier waarop straat kinderen behandeld worden en de ongeloofelijke situaties in gevangenissen. De film is een mix van interviews met de betrokkenen en beelden van de gijzeling zelf. Een spannende documentaire om te kijken als je nog niets van deze gijzeling af weet, met uiteindelijk een onverwachte ontknoping.
IMDb -- Bus 174 (2002) Wikipedia -- Bus 174 (2002) Bekijk trailer van Bus 174 (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bus 174 (2002)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Última Parada 174 ook even kijken, dat is de film (ipv docu), vond ik net wat meer de moeite waard... maar ik heb die dan ook eerst gezien en toen de docu. Prachtfilm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
The Host (2013)The Host (2013)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Romance, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13
Plot: When an unseen enemy threatens mankind by taking over their bodies and erasing their memories, Melanie will risk everything to protect the people she cares most about, proving that love can conquer all in a dangerous new world.
Er zit genoeg in het verhaal om er wat leuks van te maken; jammergenoeg was het nogal langdradig en is het liefdesverhaal er veel te overdreven in verwerkt.

Las bij de aftiteling pas dat de schrijfster van dit verhaal ook Twilight heeft geschreven... toen viel ineens alles op z'n plek.

Beter dan Twilight; maar nog steeds veel te zoetsappig.
IMDb -- The Host (2013) Wikipedia -- The Host (2013) Bekijk trailer van The Host (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Host (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.0 4.0 / 10

The Perks of Being a Wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Plot: An introvert freshman is taken under the wings of two seniors who welcome him to the real world.
Wow; echt een must see. Aangrijpend verhaal waarvan ik het einde niet aan had zien komen.
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.0 9.0 / 10

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Tom schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:31:
Última Parada 174 ook even kijken, dat is de film (ipv docu), vond ik net wat meer de moeite waard... maar ik heb die dan ook eerst gezien en toen de docu. Prachtfilm.
Dat is was ik inderdaad al van plan, maar bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

8088 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 03:03:
[...]

Wat is het verband tussen 'There will be blood' en Paul Verhoeven?
Geen. Maar de cijfers wel.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Perks of Being a Wallflower is waarschijnlijk één van de meest overrated films uit dit topic als ik zie dat de film weer een 9 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Downfall (Der Untergang) (2004)Downfall (Der Untergang) (2004)
IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Drama, History, War | Runtime: 156min. | MPAA: R
Had deze film al jaren liggen en wou hem steeds kijken maar ik had zoiets van...moet ik voor in de stemming zijn.
Had er veel van verwacht ook gezien de cijfers maar ik vond hem dramatisch tegenvallen. Het is goed geacteerd en de settings zijn goed in elkaar gezet, zeer geloofwaardig.

Alleen, ik vind het een wat langdradig verhaal met weinig nieuwe scenes of afwisseling. Het gaat steeds over hetzelfde. En dan nog die jonge secretaresse van hem, wat een dom ding is dat, gewoon irritant.
Heb me niet vermaakt. 6 voor de goede degelijke uitvoering van een verder saai verhaal.
IMDb -- Downfall (Der Untergang) (2004) Wikipedia -- Downfall (Der Untergang) (2004) Bekijk trailer van Downfall (Der Untergang) (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Downfall (Der Untergang) (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

American Beauty (1999)American Beauty (1999)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama | Runtime: 122min. | MPAA: R
Zéér goede film. Bijna elke karakter in dit verhaal is gestoord terwijl het van de buitenkant allemaal er zo normaal uitziet.
Onverwachte wendingen, hilarische gebeurtenissen , het zit er allemaal in.
Geen moment verveeld, continu op het puntje van mijn stoel gezeten.
IMDb -- American Beauty (1999) Wikipedia -- American Beauty (1999) Bekijk trailer van American Beauty (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Beauty (1999)

[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 26-04-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:51:
The Perks of Being a Wallflower is waarschijnlijk één van de meest overrated films uit dit topic als ik zie dat de film weer een 9 krijgt.
Zelf vond ik 'm ook fantastisch (heb 'm ook een 9 gegeven). Wat is de reden dat je 'm overrated vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Walkman schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:04:
[...]

Zelf vond ik 'm ook fantastisch (heb 'm ook een 9 gegeven). Wat is de reden dat je 'm overrated vindt?
Ben ik ook wel benieuwd naar, valt me ook op andere reviewsites wel op dat de film gemiddeld hoog scoort maar ook opvallend vaak een 1 of een 2 krijgt.

Zijn er hier trouwens mensen die films als 'The Tree of Life' en 'To The Wonder' snappen? Ook dat zijn films die van 90% van het publiek een 1 of een 10 krijgen heb ik het idee, ik zou ze beiden een dikke onvoldoende geven. Vooral The Tree of Life is voor mij 3x niets omdat ik de film gewoon niet snap en me serieus ga vervelen tijdens het kijken. Zijn er mensen die deze films wel goed vinden, en zo ja wat spreekt je er dan precies in aan?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En overrated is een van de leegste termen die er zijn. Alsof er een absolute norm is.

Je bedoelt dat jij hem gewoon niet zo boeiend vond? Dat kan, dat heeft iedereen wel eens met films die door de rest de hemel in geprezen worden. En waarom je dat vindt is dan interessanter dat je dat vindt :)

[ Voor 7% gewijzigd door kenneth op 26-04-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
kenneth schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:13:
[...]
Je bedoelt dat jij hem gewoon niet zo boeiend vond? Dat kan, dat heeft iedereen wel eens met films die door de rest de hemel in geprezen worden. En waarom je dat vindt is dan interessanter dat je dat vindt :)
Daarom is het verstandig om gewoon slechts je eigen mening te geven en niet in te haken op wat "men" vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
American Beauty vond ik ook een fantastische film! Het wordt tijd om deze weer eens te zien, echt te lang geleden. Volgens Whatiwatch 22 april 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
kenneth schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:13:
[...]

En overrated is een van de leegste termen die er zijn. Alsof er een absolute norm is.

Hoezo is 'overrated' een lege term? Ik vind het een vrij duidelijke term. De term geeft zelfs meer informatie dan "Ik vond het een kut film". Je zegt namelijk: "Ik vond het een tamelijke kutfilm, andere mensen zijn het niet met me eens, maar die hebben ongelijk". De term zit dus barstens vol informatie en dat alles kan je in 1 term verhullen.

Ik heb het vermoeden dat je wil zeggen, dat je graag een onderbouwde mening ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

newbreed schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:21:
[...]

Hoezo is 'overrated' een lege term? Ik vind het een vrij duidelijke term. De term geeft zelfs meer informatie dan "Ik vond het een kut film". Je zegt namelijk: "Ik vond het een tamelijke kutfilm, andere mensen zijn het niet met me eens, maar die hebben ongelijk". De term zit dus barstens vol informatie en dat alles kan je in 1 term verhullen.
Eens :D
XyritZz schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:12:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar, valt me ook op andere reviewsites wel op dat de film gemiddeld hoog scoort maar ook opvallend vaak een 1 of een 2 krijgt.

Zijn er hier trouwens mensen die films als 'The Tree of Life' en 'To The Wonder' snappen? Ook dat zijn films die van 90% van het publiek een 1 of een 10 krijgen heb ik het idee, ik zou ze beiden een dikke onvoldoende geven. Vooral The Tree of Life is voor mij 3x niets omdat ik de film gewoon niet snap en me serieus ga vervelen tijdens het kijken. Zijn er mensen die deze films wel goed vinden, en zo ja wat spreekt je er dan precies in aan?
The tree of life was nog wel te snappen, het is allemaal heel vaag maar in grote lijnen is het wel te snappen. Moet ik wel bij zeggen dat ik ergens een korte samenvatting heb gelezen om het plaatje completer te krijgen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Iron Man 3 (2013)Iron Man 3 (2013)
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: When Tony Stark's world is torn apart by a formidable terrorist called the Mandarin, Stark starts an odyssey of rebuilding and retribution.
Gisteren naar Iron Man 3 geweest en me van minuut 3 tot het einde zeer goed vermaakt!

Ik vond het echt een heerlijke blockbuster. De actie zag er goed uit en vond 3d in deze film best wat toevoegen. Het keek in ieder geval lekker weg. En de humor in deze film is ook meer dan prima!
Alleen het verhaal was wel super voorspelbaar, maarja dat dat kon je wel verwachten.
IMDb -- Iron Man 3 (2013) Wikipedia -- Iron Man 3 (2013) Bekijk trailer van Iron Man 3 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Iron Man 3 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Sharky schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:34:
[...]

Eens :D

[...]

The tree of life was nog wel te snappen, het is allemaal heel vaag maar in grote lijnen is het wel te snappen. Moet ik wel bij zeggen dat ik ergens een korte samenvatting heb gelezen om het plaatje completer te krijgen.
Ik vond het vooral te onsamenhangend en er zat voor mij veel te weinig verhaal in om boeiend te blijven.

Het ene moment kijk je naar een kerel die geen fantastische relatie met z'n vader heeft; vervolgens zit je naar de big bang te kijken, daarna springt de film weer een stuk door naar de tijd van de dino's.... WTF :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jefrim schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:51:
Gisteren naar Iron Man 3 geweest en me van minuut 3 tot het einde zeer goed vermaakt!
Maar de eerste 2 minuten waren niet leuk dus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Hahn schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:52:
[...]

Maar de eerste 2 minuten waren niet leuk dus? :P
Nee we waren te laat :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

newbreed schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:21:
[...]

Van iets subjectiefs suggereren dat het absoluut is maakt het leeg.

Iets moet wel zinnig zijn om informatie te zijn. In de zin "het is buiten vier schuursponzen warm" zit geen informatie, een schuurspons niets zegt over temperatuur.

Los daarvan ben ik nog steeds benieuwd waarom hij er niet zo enthousiast over was. De tientallen lovende recensies (daar hoorde ik ook bij) heb ik wel gehad, juist meningen die afwijken van mijn eigen mening vind ik interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
kenneth schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:59:
[...]
Van iets subjectiefs suggereren dat het absoluut is maakt het leeg.

Iets moet wel zinnig zijn om informatie te zijn. In de zin "het is buiten vier schuursponzen warm" zit geen informatie, een schuurspons niets zegt over temperatuur.

Los daarvan ben ik nog steeds benieuwd waarom hij er niet zo enthousiast over was. De tientallen lovende recensies (daar hoorde ik ook bij) heb ik wel gehad, juist meningen die afwijken van mijn eigen mening vind ik interessant om te lezen.
'En overrated is een van de leegste termen die er zijn' Alsof er een absolute norm is? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Is er een absolute norm dan? Door wie vastgesteld? Een van deze organisaties? Welke van ze? Wel door de leden van de VN geratificeerd mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
kenneth schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:28:
Is er een absolute norm dan? Door wie vastgesteld? Een van deze organisaties? Welke van ze? Wel door de leden van de VN geratificeerd mag ik hopen?
Afbeeldingslocatie: http://www.troll.me/images/challenge-accepted/you-mad-bro-why-so-serious.jpg
Het grappige is dat je er over valt wanneer iemand iets stelt, terwijl je dat countert door zelf een stelling te deponeren. "Film X is overrated" respone is "Overrated is een één van de meest lege termen". Alsof "overrated" in de absolute lijst van lege termen ergens bovenaan staat. Zou je mij die officieel vastgestelde lijst van lege termen kunnen presenteren? wat is je bron?

Ik vond dit vrij amusant. Maar blijkbaar was mijn pun overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik, serious? Het is je schijnbaar ontgaan dat mijn zin "één van de leegste termen" een variatie was op "één van de meest overrated films" van ChicaneBT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
kenneth schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:55:
Ik, serious? Het is je schijnbaar ontgaan dat mijn zin "één van de leegste termen" een variatie was op "één van de meest overrated films" van ChicaneBT ;)
Ik vond het iig erg grappig en heb in dat geval over je sarcasme heen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Hou ff op.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Morgen naar de bios dubbeldaten met mijn vriendin en nog een stel (man/vrouw ;)).. wat adviseren jullie? Oblvion of Iron man 3? Zijn allebei mannen films imho, maar vraag me af welke de vrouwen leuker vinden :D

PS: Ze kennen iron man nog niet.. zouden ze 3 kunnen volgen? Misschien dan beter Obvlvion?

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 26-04-2013 16:01 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Workaholic schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:00:
Morgen naar de bios dubbeldaten met mijn vriendin en nog een stel (man/vrouw ;)).. wat adviseren jullie? Oblvion of Iron man 3? Zijn allebei mannen films imho, maar vraag me af welke de vrouwen leuker vinden :D

PS: Ze kennen iron man nog niet.. zouden ze 3 kunnen volgen? Misschien dan beter Obvlvion?
Oblivion heeft nog wat romantiek/filosofische invallen. Dus ik denk dat ik een dame daar meer mee zou kunnen behagen. En er zitten Tet(ten) in Oblivion en das weer goed voor jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:58
Net als vele anderen (zo te lezen) ben ik ook geinteresseerd wat er overrated aan deze film is.
Ik was ook een van de personen die Perks een 9 gaf. 3/4 jaar en zeker 5x kijken verder blijf ik bij die 9.
Naar mijn mening is het zelfs de beste film die ik de laatste 5 jaar gezien heb.

Ik ben ook zeer geinteresseerd in de film Noah, waarin Emma Watson en Logan Lerman weer samen te zien zijn.
Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]