Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.006 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit schreef ik eerder over The Perks of Being a Wallflower. Overrated naar mijn idee ja, maar niet in de zin dat ik het een (dikke) onvoldoende zou geven.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:48:
De film is niet slecht maar ik vond de film ook niet geweldig. Dat komt deels ook wel omdat je met hele hoge verwachtingen gaat zitten omdat veel mensen in dit topic zo enthousiast zijn. Het verhaal is ook totaal niet vernieuwend, maar toch is de sfeer wat mij betreft goed neergezet, zijn de acteurs niet slecht en is het camerawerk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Monsters vs Aliens (2009)Monsters vs Aliens (2009)
IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Sci-Fi | Runtime: 94min. | MPAA: PG
Plot: A woman transformed into a giant after she is struck by a meteorite on her wedding day becomes part of a team of monsters sent in by the U.S. government to defeat an alien mastermind trying to take over Earth.
Leuke film waarin een meisje per ongeluk in aanraking komt met zeer sterke kosmische straling afkomstig van een meteoriet. Ze wordt daarna ineens enorm groot en krachtig. De regering sluit haar op - dat gebeurt nu eenmaal als je enorm groot en krachtig bent geworden door enge ruimtestraling - en maakt daarna kennis met "de monsters". Deze blijken eigenlijk vooral aardig te zijn en net als zij gevangen gehouden te worden. Tegelijkertijd is er een megalomane alien die de straling van het meisje wil afpakken. Roer dit alles goed door elkaar, gooi er een Disney- / Pixar- / Dreamworks-* sausje overheen. (* Doorhalen wat niet van toepassing is ;)) en klaar is Kees: het recept voor een zeer leuke en onderhoudende animatiefilm. Alle ingrediënten voor zo'n film zitten erin: een onwaarschijnlijke actieheldin, nog minder waarschijnlijke sidekicks, een situatie waarin normale mensen nooit zouden geraken en een booswicht van buitenaardse (letterlijk) proporties. Verder nog een liefdesverhaal met een twist. Deze 2 verhalen zorgen voor een mooie rode draad in het verhaal. Voor een film waarvan ik eigenlijk in eerste instantie niet zo heel veel verwachtte, heeft hij me toch heel positief verrast. Deze kun je gerust na een tijdje nog eens bekijken. Ik geef de film een 7,1
IMDb -- Monsters vs Aliens (2009) Wikipedia -- Monsters vs Aliens (2009) Bekijk trailer van Monsters vs Aliens (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Monsters vs Aliens (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.1 7.1 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:01
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 01:10:
Dit schreef ik eerder over The Perks of Being a Wallflower. Overrated naar mijn idee ja, maar niet in de zin dat ik het een (dikke) onvoldoende zou geven.

[...]
Ik kan het ook alleen maar eens zijn met wat je schrijft. De film krijgt van mij een 7. Prima film, goed geacteerd, maar niets bijzonders.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:30

YellowCube

Wait...what?

en dan heb ik hier een keer de vraag gekregen waarom ik geen cijfer aan een film geef.
Omdat je 1,5 pagina verder bent als je het wel doet.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

YellowCube schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:22:
en dan heb ik hier een keer de vraag gekregen waarom ik geen cijfer aan een film geef.
Omdat je 1,5 pagina verder bent als je het wel doet.
+10 :P

Nou heb ik zowieso al echt de motivatie verloren om alle films die ik kijk in dit topic te gaan posten, maar dat is weer een ander verhaal :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

AcidBurn schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:54:
Net als vele anderen (zo te lezen) ben ik ook geinteresseerd wat er overrated aan deze film is.
Ik was ook een van de personen die Perks een 9 gaf. 3/4 jaar en zeker 5x kijken verder blijf ik bij die 9.
Naar mijn mening is het zelfs de beste film die ik de laatste 5 jaar gezien heb.
Eens :) Als je Perks bv naast Silver Linings of Argo oid (ook uit die tijd) zet dan worden die omver geblazen.

Ik zie dat ik toendertijd dit schreef :)
8.4 dan? Ik twijfel een beetje over wall flower; aan de ene kant greep de film me op de een of andere manier enorm, dus wat dat betreft denk ik 9, maar aan de andere kant is het eigenlijk best wel standaard en niet geweldig gefilmd oid, dus makkelijk om over-rated te zijn. Maar een film die meer over karakters en emoties gaat dan plot en special effects kan ik wel weer erg waarderen...

Minpuntjes wallflower: even een verslapping na de helft ongeveer, een scene op de trap dat Emma even haar acteerlessen was vergeten, en verder bereikt een film als dit gewoon z'n maximum; het is geen briljant nieuw concept en qua uitvoering kan je ook niet veel anders meer doen.
Zo zie je hehe ;) (niettemin is een 8.4 ontzettend hoog voor mij. Heb niet veel hoger gegeven volgens mij. Cloud Atlas waarschijnlijk wel.)

[ Voor 46% gewijzigd door Zoijar op 27-04-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991)Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991)
IMDb: 8.1 | Genre: Documentary | Runtime: 96min. | MPAA: R
Schitterende blik op de totstandkoming van Apocalypse Now. De film is inmiddels een klassieker, maar destijds hadden de cast en crew het gevoel bezig te zijn aan een enorme flop. Verplichte kost voor iedereen die geïnteresseerd is in hoe films gemaakt worden.
IMDb -- Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991) Wikipedia -- Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991) Bekijk trailer van Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

This Film Is Not Yet Rated (2006)This Film Is Not Yet Rated (2006)
IMDb: 7.5 | Genre: Documentary | Runtime: 98min. | MPAA: NC-17
Documentaire over de MPAA, die in de VS bepaalt wat voor classificering films meekrijgen. Deze leeftijdsgrenzen zijn zeer bepalend voor de uiteindelijke opbrengsten, wat het des te lastiger maakt dat de organisatie zeer geheimzinnig en non-transparant te werk gaat.

De documentairemaker heeft hier via verschillende methoden geprobeerd meer inzicht te krijgen in het proces en het resultaat is zeker interessant, maar ook enigszins onsamenhangend.
IMDb -- This Film Is Not Yet Rated (2006) Wikipedia -- This Film Is Not Yet Rated (2006) Bekijk trailer van This Film Is Not Yet Rated (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over This Film Is Not Yet Rated (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

The Sweatbox (2002)The Sweatbox (2002)
IMDb: 7.3 | Genre: Documentary | Runtime: 86min. | MPAA: PG-13
Blik achter de schermen bij het maken van Disneys The Emperor's New Groove (Keizer Kuzco), die de studio nooit heeft willen toestaan. De docu is dan ook enkel in zeer slechte kwaliteit online te vinden, maar voor animatieliefhebbers is het een aanrader.
IMDb -- The Sweatbox (2002) Wikipedia -- The Sweatbox (2002) Zoek trailer van The Sweatbox (2002) via Google Schrijf zelf een recensie over The Sweatbox (2002)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

My Neighbor Totoro (1988)My Neighbor Totoro (1988)
IMDb: 8.2 | Genre: Animation, Family, Fantasy | Runtime: 86min. | MPAA: G
Nog altijd één van de mooiere animatiefilms van Hayao Miyazaki, en dat zegt wat. Op het eerste gezicht een eenvoudig verhaal over jeugd en de natuur, maar al snel zie je er een diepere, serieuzere laag in.
IMDb -- My Neighbor Totoro (1988) Wikipedia -- My Neighbor Totoro (1988) Bekijk trailer van My Neighbor Totoro (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over My Neighbor Totoro (1988)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009)Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009)
IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Family, Fantasy, Mystery | Runtime: 153min. | MPAA: PG
Plot: As Harry Potter begins his 6th year at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry, he discovers an old book marked mysteriously 'This book is the property of the Half-Blood Prince' and begins to learn more about Lord Voldemort's dark past.
Wederom onderhoudende Harry Potter-film. Ik weet niet of het per sé noodzakelijk was om deel 5 eerst te bekijken (wat ik volgens mij lang geleden al eens deed), maar hier en daar maakte de film sprongen die ik niet gehaal kon volgen. Het einde van de film is behoorlijk open en voor mijn gevoel minder afgerond dat de vorige delen. Eigenlijk is de film dan ook 1 grote opmaat voor deel 7.1, waar ik vanmiddag maar gelijk aan begonnen ben. Het is me gelukt om nog vrijwel niets van deel 6, 7.1 en 7.2 af te weten, alvorens ik er dit weekend aan begon, dus ik geniet volop. :) Wat ik leuk vind aan de films is dat niet alleen de acteurs in het echt ouder zijn geworden, maar dat dit in de films ook wordt weergegeven. Van een klein, angstig en ondeugend jongetje in de 1e film, opklimmend naar een jongvolwassene. De relaties tussen de 3 jonge hoofdpersonen (Harry, Ron, Hermione/Hermelien) wordt ook steeds verder uitgediept. Harry Potter deel 6 geeft de filmserie gewoon weer een stukje meer body en diepgang. Het is geen Shawshank Redemption, maar wel hartstikke leuk om te zien.
IMDb -- Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009) Wikipedia -- Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009) Bekijk trailer van Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:58
Voor zover ik me kan herinneren hoef je deel 5 niet gezien te hebben om deel 6 te kunnen volgen.
Deel 6 is inderdaad deels opmaat naar 7.1/7.2.
De film is niet helemaal logisch omdat ze teveel dingen uit het boek overslaan of veranderd hebben.
Je zou de sprongen die je niet kon volgen kunnen melden, dan wil ik best proberen uit te leggen wat je mist, of wat er niet aan het verhaal van de film klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Jorgen schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:07:
Monsters vs Aliens (2009)[afbeelding]
IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Sci-Fi | Runtime: 94min. | MPAA: PG
Plot: A woman transformed into a giant after she is struck by a meteorite on her wedding day becomes part of a team of monsters sent in by the U.S. government to defeat an alien mastermind trying to take over Earth.
Leuke film waarin een meisje per ongeluk in aanraking komt met zeer sterke kosmische straling afkomstig van een meteoriet. ...Voor een film waarvan ik eigenlijk in eerste instantie niet zo heel veel verwachtte, heeft hij me toch heel positief verrast. Deze kun je gerust na een tijdje nog eens bekijken. Ik geef de film een 7,1
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7.1 / 10
Als je de film leuk vond: er is nu ook een Monsters vs. Aliens TV-serie, waarin ze verder gaan. Misschien een leuke tip :)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Due Date (2010)Due Date (2010)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: High-strung father-to-be Peter Highman is forced to hitch a ride with aspiring actor Ethan Tremblay on a road trip in order to make it to his child's birth on time.
Mwah, tijdvuller. Eigenlijk wat ik er van verwachtte: de filmposter roept hard "from the director of (...) the Hangover", maar met een IMDB score van 6,5 weet je dat het dat hangover-niveau niet gaat halen.

Robert Downey Jr. deed het leuk, maar z'n tegenspeler vond ik te flauw, te simpel. D'r zaten genoeg leuke grappen in om het de moeite van het uitkijken waard te maken, maar te weinig om de film genoeg mee op te vullen. Daardoor werd het net wat te langdradig, soms wat ongeloofwaardig dramatisch, om een goede score te krijgen.

Als je "The Hangover" met een Python-achtige achtbaan vergelijkt, dan is "Due Date" een kermis-draaimolen: je blijft wakker, soms een glimlach, maar hij had wat minder rondjes mogen maken.
IMDb -- Due Date (2010) Wikipedia -- Due Date (2010) Bekijk trailer van Due Date (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Due Date (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.9 5.9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gangster Squad (2013)Gangster Squad (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: R
Plot: Los Angeles, 1949: A secret crew of police officers led by two determined sergeants work together in an effort to take down the ruthless mob king Mickey Cohen who runs the city.
Tja, wat moet je er van zeggen. Persoonlijk ben ik erg fan van de gansterfilms maar dit was toch eigenlijk niet een hele goede film. Het doet me denken aan de game L.A. Noire, (natuurlijk allebei op de krantenbundels gebaseerd maar alsnog), deze film haalt alles uit die game aan verhaallijn en maakt er een pure actiefilm van. Gemiste kans, weinig dialoog, weinig diepgang, compleet "politiek correcte" cast. Je hebt een neger, een latino, een blanke, een meisje en een nerd.

Jammer dat het verhaal niet langer duurde, overigens nog nooit zo'n slechte "bad guy" gezien. Knap dat ze met zo'n sterrencast toch alles wisten te verneuken. Emma Stone was overigens wel het kijken waard. Verder keek de film wel prima weg, maar geen topper.
IMDb -- Gangster Squad (2013) Wikipedia -- Gangster Squad (2013) Bekijk trailer van Gangster Squad (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gangster Squad (2013)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Twhomp schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:10:
[...]

Als je de film leuk vond: er is nu ook een Monsters vs. Aliens TV-serie, waarin ze verder gaan. Misschien een leuke tip :)
Echt? Leuk! Maar eens zien hoe ik die kan bekijken dan.
AcidBurn schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:11:
Voor zover ik me kan herinneren hoef je deel 5 niet gezien te hebben om deel 6 te kunnen volgen.
Deel 6 is inderdaad deels opmaat naar 7.1/7.2.
De film is niet helemaal logisch omdat ze teveel dingen uit het boek overslaan of veranderd hebben.
Je zou de sprongen die je niet kon volgen kunnen melden, dan wil ik best proberen uit te leggen wat je mist, of wat er niet aan het verhaal van de film klopt.
Mijn vragen hieronder:

spoiler:
Wat ik in elk geval niet begreep, was waarom Sneep ineens riep dat hij de Half-Blood Prince was én wat die Half-Blood Prince nu precies inhield?

En dan "hij die niet genoemd mag worden"... wat kwam hij nu precies doen bij Olivander? Vertellen dat het niet werkt om de staf van Harry tegen te werken met zijn eigen staf of die van Lucius Malfidus? Dat kwam ook maar zeer kort in beeld.

Dan de verdwijnkast. Gaat alles naar Burks en Borgis (of hoe dat nu ook al weer heette)? Want de slechterikken komen via die winkel Zweinstein binnen. Dan hebben zij nu het boek van de Half-Blood Prince in handen. Als dat al van belang is. En als Sneep dat is, dan is het weer niet erg, denk ik zo.

Ook de horcrux/griezielementen waren niet helemaal duidelijk. Ik neem aan dat een Voldemort die op krachten wil komen, ze zelf ook wel heeft / nog zoekt. In het uitschuifbare huis werd ik er ook nog niet veel wijzer van. Ook qua wat die kobold van de familie Zwarts vertelde. Ik ga ervanuit dat dit later nog wel duidelijk wordt.

NB. Ik wil graag nog niet weten of Perkamentus echt dood is, of nog terugkomt, aangezien ik van 7.1 maar ca. 1/2 uur gezien heb en 7.2 ook nog moet kijken. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 28-04-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
The Last Stand (2013)The Last Stand (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Ome Schwarzenegger en Johnny Knoxville in een actie film met een slap verhaal. Dat lijken de ingrediënten voor een schijt film maar het tegendeel is waar.

Natuurlijk spreken we hier niet over een goeie film maar zeker over een vermakelijke, Schwarzenegger is erg oud geworden en dat schuiven ze niet onder stoelen of banken, er wordt continu de draak mee gestoken en dat kon ik goed waarderen. Het verhaal is flinterdun maar de actie maakt dit weer goed. Het is een prima film voor een late zaterdagavond zonder erbij na te hoeven denken,

Ook wel grappig was de Nederlandse invloed aan het begin van de film. Altijd leuk om te zien hoe wij met ons kleine landje keer op keer genoemd en besproken worden in films en series.
IMDb -- The Last Stand (2013) Wikipedia -- The Last Stand (2013) Bekijk trailer van The Last Stand (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Stand (2013)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
[quote]Jorgen schreef op zondag 28 april 2013 @ 09:41:
Mijn vragen hieronder:

Antwoorden:
spoiler:
Snape riep dat hij de half-blood prince is, omdat hij die persoon ook is. Het boek dat Harry gedurende HBP bij zich heeft, was van hem.
Hij heeft al die notities in het boek gemaakt, de spreuk Sectum Sempra is door hem uitgevonden. vandaar ook "You dare using my own spells against me?".
De reden achter zijn halfblood prince synoniem: hij is een halfbloed, zijn vader was een muggle, moeder heette Prince van de achternaam.

Hij die niet genoemd mag worden, Voldemort uiteraard. Wat hij bij Ollivander kwam doen? Vragen waarom hij Harry niet fataal kan verwonden.
Ollivander geeft hem uitleg, maar daar heeft hij niet veel aan. Ze hebben een core van hetzelfde dier (de Phoenix feather), waardoor ze elkaar nooit kunnen doden.
Dat laten de stokken niet toe. In 7.1 probeert hij het met Lucius' staf, maar ook dan lukt het niet.
Vervolgens probeert hij van Ollivander te achterhalen waar de Elder Wand is, de legendarische sterkste toverstaf ooit gemaakt.
Die is door Grindelwald gestolen, daar komt in 7.1 meer van terug.

De verdwijnkast (vanishing cabinet). Er staat 1 vanishing cabinet in Borgin and Burks, en 1 in de Room of Requirements (geen idee hoe die ruimte in het NL heet. Heb de boeken in het Engels gelezen en kijk films vrijwel nooit met nl ondertiteling)
Alle Dead eaters komen inderdaad via Borgin and Burks naar Hogwarts. Ze hebben het boek niet, want dat heeft Ginny verstopt (de scene tussen Harry en Ginny in de Room of Requirement).
Is ook niet nodig, want dat boek heeft niks met die inval te maken.
Snape is de bedenker van alle notities in het boek, dus dat heeft hij zoieso niet nodig.
Wat snape's rol uiteindelijk is, zeg ik niet. Daar kom je vanzelf wel achter.

De horcruxes: Die hoeft Voldemort niet te zoeken, hij heeft ze gemaakt en ze zelf verstopt.
Het principe daarachter: Wie wil voorkomen ooit dood te kunnen gaan, kan zijn ziel splitsen en deze aan dode voorwerpen koppelen.
De ring van slytherin en het dagboek uit HP2 zijn 2 van die voorwerpen. In totaal zijn er 7.
De persoon kan niet echt dood gaan (beter gezegd: de ziel blijft intact, zelfs bij vernietiging van het lichaam) zolang de horcruxes niet vernietigd zijn voordat de persoon gedood is.
Dit wordt in 7.1/7.2 nog wel duidelijker gemaakt.

Als mijn antwoorden niet geheel duidelijk zijn, of je nog andere vragen hebt:
dm me maar, anders gaan we nogal offtopic ;)

[ Voor 22% gewijzigd door AcidBurn op 28-04-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je hebt een hoop kunnen verhelderen, maar ook voor nieuwe vragen gezorgd. Ik heb nu meivakantie dus ga zeker binnenkort 7.1 en 7.2 afkijken. Als ik nog meer vragen heb, dan zal ik je een DM sturen. Voor nu in elk geval heel hartelijk bedankt voor je tijd en uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb net Broken City gekeken. Goeie film! Beter dan ik had verwacht, 7.7.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

Net IMDB: 90 minutter (2012) gekeken, ben er nog niet over uit wat ik hiervan moet vinden en lastig om een review te schrijven zonder spoilers te geven.
Iig film waar ik nog wel even over nadenk en die je eigenlijk moet zien zonder vooraf iets erover gelezen te hebben.
Andere mensen die hem gezien hebben ?

[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 28-04-2013 23:43 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

The Intouchables (2011)The Intouchables (2011)
IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: R
Volgens de database heeft nog niemand een review over deze film geschreven? Dat kan ik me niet voorstellen.

Nou, in het kort: Wat een meesterwerk! Absoluut het beste werk wat de laatste 10 jaar op het doek vertoond is.

IMDb -- The Intouchables (2011) Wikipedia -- The Intouchables (2011) Bekijk trailer van The Intouchables (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Intouchables (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Het is niet zozeer dat er nog niemand een review over die film heeft geschreven (kan me minstens 5 man herinneren die dat gedaan hebben in dit topic of een van de voorlopers), maar die zullen ze niet toegevoegd hebben aan de database. Heb ik ook nog nooit gedaan namelijk, terwijl ik ook al aardig wat reviews heb geschreven.

Edit: Rabi, dat ben ik volledig met je eens, ik vind het ook wat apart om een dergelijke uitspraak te doen.
De film zelf zo goed vinden, geen probleem. Datzelfde heb ik ook met een andere film ;)
Maar keihard stellen dat het de beste film is, nee, die vlieger gaat imo niet op.
Al was het alleen al vanwege de welbekende stelling "Om smaak valt niet te twisten".

[ Voor 36% gewijzigd door AcidBurn op 30-04-2013 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut het beste werk wat de laatste 10 jaar op het doek vertoond is.

Dat is wel een hele statement die je daar maakt. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2013 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
De Marathon (2012)De Marathon (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Sport | Runtime: 107min. | MPAA: 9
Deze een aantal dagen geleden gekeken.
Was wel een erg goed film. zeker voor Nederlandse begrippen.
Toch wel een paar traantjes gelaten zullen we maar zeggen.

Wat wel een grove fout was, was
spoiler:
het stuk aan het einde dat ze het ziekenhuis uit liepen. Waar ze uit liepen was namelijk de school Zadkine (ik werk daar namelijk) beneden.
Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.
IMDb -- De Marathon (2012) Wikipedia -- De Marathon (2012) Bekijk trailer van De Marathon (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Marathon (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

en

City of Ember (2008)City of Ember (2008)
IMDb: 6.4 | Genre: Adventure, Family, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 90min. | MPAA: PG
Plot: For generations, the people of the City of Ember have flourished in an amazing world of glittering lights. But Ember's once powerful generator is failing ... and the great lamps that illuminate the city are starting to flicker.
Deze eergisteren bekeken.
Was een zeer vermakelijke film. Niet super goed, maar leuk voor een keer.
Deed me heel erg aan de DLC van Fable 3 denken (die stad onder de grond), maar ook weer aan Fallout 3 en bij mijn vrouw aan Bioshock.
De setting dan weliswaar.
Heb me iig goed vermaakt.
IMDb -- City of Ember (2008) Wikipedia -- City of Ember (2008) Bekijk trailer van City of Ember (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over City of Ember (2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Jurassic Park 3D (1993)Jurassic Park 3D (1993)
IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Plot: During a preview tour, a theme park suffers a major power breakdown that allows its cloned dinosaur exhibits to run amok.
Ik heb de 3D versie van Jurassic Park gekeken en de 3D conversie was goed. Ook de film is na al die jaren nog steeds erg leuk om te kijken.
IMDb -- Jurassic Park 3D (1993) Wikipedia -- Jurassic Park 3D (1993) Bekijk trailer van Jurassic Park 3D (1993) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jurassic Park 3D (1993)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Battleship Potemkin (1925)Battleship Potemkin (1925)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, History | Runtime: 66min. | MPAA: Unrated
Deze klassieker staat altijd in de lijsten van meest invloedrijke films, met name door de technologische vooruitgang die ermee geboekt werd. Daarnaast is iedereen al dan niet bewust) bekend met de scène op de trappen van Odessa, nadien geëerd en geparodieerd in The Untouchables en The Naked Gun 33 1/3.

Al met al een film die liefhebbers van het medium gezien moeten hebben, maar vanzelfsprekend moet je openstaan voor stille zwart-witfilms.
IMDb -- Battleship Potemkin (1925) Wikipedia -- Battleship Potemkin (1925) Zoek trailer van Battleship Potemkin (1925) via Google Schrijf zelf een recensie over Battleship Potemkin (1925)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Mama (2013)Mama (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Horror | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13
Prima horrorfilm waarin duidelijk te zien is dat Guillermo Del Toro optrad als uitvoerend producent. Twee meisjes leven jarenlang alleen in een bos, totdat ze worden teruggevonden door hun oom die ze in huis neemt met zijn vriendin. Al snel blijkt dat ze kinderen toch niet zo eenzaam waren in het bos.

Met name de eerste helft van de film verloopt sterk, waarbij enkele schitterend gefilmde shots in het oog springen. Helaas wordt het aspect van een psychologisch horrorverhaal teniet gedaan door de laatste akte, waarin te veel wordt gesmeten met cgi. Toch heb ik me hier echt goed mee vermaakt, al kan ik me voorstellen dat anderen dit een tegenvaller vinden.
IMDb -- Mama (2013) Wikipedia -- Mama (2013) Bekijk trailer van Mama (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mama (2013)

Extracted (2012)Extracted (2012)
IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 85min.
Solide thriller die qua verhaal raakvlakken heeft met o.a. Inception en Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Een wetenschapper bouwt een machine om in iemands gedachten te kunnen kijken, maar komt tijdens een experiment vast te zitten in het hoofd van een gevangene.

Het verhaal heeft zeer goede ideeën, maar ontspoort richting het einde een beetje. Het voelt een beetje aan als iemands eerste geproduceerde speelfilm, waarin zowel de potentie als de nog benodigde groei te zien is.

Uiteindelijk een absolute aanrader voor iedereen die van thrillers houdt met een wat complexer verhaal. Dank aan Stef voor de tip!
IMDb -- Extracted (2012) Wikipedia -- Extracted (2012) Bekijk trailer van Extracted (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Extracted (2012)

Raiders of the Lost Ark (1981)Raiders of the Lost Ark (1981)
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 115min. | MPAA: PG
Nog altijd één van de ultieme avonturenfilms, mede dankzij de combinatie van de sterke cast en de sfeer. Op enkele vlakken is het enigszins gedateerd, maar de humor maakt ontzettend veel goed. Typisch luchtige film die je regelmatig kan herbekijken.
IMDb -- Raiders of the Lost Ark (1981) Wikipedia -- Raiders of the Lost Ark (1981) Bekijk trailer van Raiders of the Lost Ark (1981) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Raiders of the Lost Ark (1981)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 13:45

Christiano007

Ich bin der champion

DDX schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:38:
Net IMDB: 90 minutter (2012) gekeken, ben er nog niet over uit wat ik hiervan moet vinden en lastig om een review te schrijven zonder spoilers te geven.
Iig film waar ik nog wel even over nadenk en die je eigenlijk moet zien zonder vooraf iets erover gelezen te hebben.
Andere mensen die hem gezien hebben ?
Ja, ik vind het ook lastig. Je blijft kijken want je wilt weten wat er gaat gebeuren, maar van mij hadden ze wel iets meer mogen uitleggen wáárom. Nu is dat bij het laatste verhaal wel goed uit te leggen, maar hoe het allemaal zo is ontstaan mocht van mij wel meer naar voren komen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47

Wom

Iron Man 3 (2013)Iron Man 3 (2013)
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Prima derde deel in de serie. Downey Jr. kan mijn goedkeuring al snel weldragen, iets wat hij in deze film wederom voor elkaar krijgt. Leuke scènes met flink wat eye-candy en een passend slot.

Tip: wacht tot na de aftiteling voor een extra stukje.
IMDb -- Iron Man 3 (2013) Wikipedia -- Iron Man 3 (2013) Bekijk trailer van Iron Man 3 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Iron Man 3 (2013)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wom schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:38:
Tip: wacht tot na de aftiteling voor een extra stukje.
Dat is standaard tegenwoordig, ik spoel de aftiteling tegenwoordig altijd door en als er niks meer komt is dat altijd een tegenvaller :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Na een stuk te hebben gelezen over American Mary, maar alle 2 de films van de zussen gekeken. Allebei gewoon goede films.

Dead Hooker in a Trunk (2009)Dead Hooker in a Trunk (2009)
IMDb: 4.2 | Genre: Action, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: Not Rated
Geweldige film. Totaal random slaat nergens op, maar dat is de kracht. Gewoon een nonsense film die simpel vermaak biedt.
IMDb -- Dead Hooker in a Trunk (2009) Wikipedia -- Dead Hooker in a Trunk (2009) Bekijk trailer van Dead Hooker in a Trunk (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dead Hooker in a Trunk (2009)

American Mary (2012)American Mary (2012)
IMDb: 6.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: R
2e film van de tweelingzussen van Dead Hooker in a Trunk. Meer verhaal, en meer spanning. Niet echt een horror te noemen, meer een thriller. Een van mijn favoriete films van 2012
IMDb -- American Mary (2012) Wikipedia -- American Mary (2012) Bekijk trailer van American Mary (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Mary (2012)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Last Stand (2013)The Last Stand (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: The leader of a drug cartel busts out of a courthouse and speeds to the Mexican border, where the only thing in his path is a sheriff and his inexperienced staff.
Lekkere actiefilm met een beetje humor.
IMDb -- The Last Stand (2013) Wikipedia -- The Last Stand (2013) Bekijk trailer van The Last Stand (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Stand (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Diamonds Are Forever (1971)Diamonds Are Forever (1971)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: GP
Plot: A diamond smuggling investigation leads James Bond to Las Vegas, where he uncovers an extortion plot headed by his nemesis, Ernst Stavro Blofeld.
Eindelijk weer eens tijd gehad om verder te gaan met mijn James Bond Marathon. Het was gister dan wel geen zondag (James Bond dag in huize Xyphoid), maar dat mocht de pret niet drukken.

Een James Bond met 0 gadgets (tenzij je een gaspistool die haken afschiet telt als een gadget) en 0 Bond auto's (tenzij je een maanbuggy als auto ziet).
Het verhaal speelt zich grotendeels af in de V.S. van A. en je ziet dat het de bedoeling van de makers was om van Bond meer een Amerikaanse actieheld te maken. Gelukkig hebben ze zich ingehouden (wat ook komt, omdat Sean Connery voor 1 keer nog terug kwam als Bond, anders hadden we een Amerikaanse Bond gehad).

Het verhaal was goed, maar niet superboeiend.
Wel leuk dat er een scene in Amsterdam was, waar je een rondvaartboot zag varen die "Prins Willem-Alexander" heet (iedereen nog gefeliciteerd met onze nieuwe koning!).

Hele slecht uitziende ontploffingen soms in beeld geplakt. Voor die tijd natuurlijk state of the art, maar nu kijk je daar natuurlijk anders naar. Hiervoor geen puntenaftrek.

Deze krijgt een 6. Voor het grootste gedeelte door de themesong, gezongen door Shirley Bassey.
IMDb -- Diamonds Are Forever (1971) Wikipedia -- Diamonds Are Forever (1971) Bekijk trailer van Diamonds Are Forever (1971) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Diamonds Are Forever (1971)

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 12-09 20:52
Resident Evil: Retribution (2012)Resident Evil: Retribution (2012)
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R
Gewoon weer deel 4 in de serie. Het is dus weer ouderwetsch zombies neerknallen. Nadeel is dat deze zombies hard lopen kunnen en niet zo sloom zijn als die in The Walking Dead.

Toch het wel weer een leuke film om te zien. Milla maakt het toch altijd wel weer een genot om naar te kijken. Een verhaal zit er wel in, maar is toch van een wat ondergeschikt belang. En telkens als je denkt dat het afgelopen is met de actie komt er weer nieuwe.

Deze film had trouwens wel een open einde, dus zou er nog weer 1 komen?
IMDb -- Resident Evil: Retribution (2012) Wikipedia -- Resident Evil: Retribution (2012) Bekijk trailer van Resident Evil: Retribution (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Resident Evil: Retribution (2012)

[ Voor 5% gewijzigd door rimave op 01-05-2013 11:24 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Is ook meteen de beste van alle RE films, de volgende was ook nog wel te pruimen maar ze worden steeds slechter.
Zie dat er weer een komt... budget kunnen ze relatief laag houden en de films blijven geld opbrengen vreemd genoeg...

edit: heuj je had eerst deel 1 voor staan :?

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 03-05-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 12:54
rimave schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:23:
Gewoon weer deel 4 5 in de serie.
FTFY.

1: Resident Evil (2002)
2: Resident Evil: Apocalypse (2004)
3: Resident Evil: Extinction (2007)
4: Resident Evil: Afterlife (2010)
5: Resident Evil: Retribution (2012)
6: Resident Evil 6 (pre-production) (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010)Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010)
IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Family, Fantasy, Mystery | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13
Plot: As Harry races against time and evil to destroy the Horcruxes, he uncovers the existence of three most powerful objects in the wizarding world: the Deathly Hallows.
Gezien samen met deel 6 en 7.2. Zie hieronder voor de eindbeoordeling.
IMDb -- Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010) Wikipedia -- Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010) Bekijk trailer van Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010)

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Family, Fantasy, Mystery | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: Harry, Ron and Hermione search for Voldemort's remaining Horcruxes in their effort to destroy the Dark Lord.
Gezien in combinatie met deel 6 en deel 7.1.

Harry Potter. Al sinds boek deel 1 ben ik gecharmeerd van het verhaal, de karakters en de wereld waarin de boeken en films zich afspelen. Natuurlijk is niet elk hoofdstuk of iedere scene even leuk, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met wat ik lees en zie. Ik heb mezelf kunnen bedwingen om allerlei spoilers te lezen en had de laatste 2 boeken ook nog niet gelezen. Ik kon dus volop genieten van The Half-Blood Prince (2009), The Deadly Hallows deel 1 (2010) en The Deadly Hallows deel 2 (2011). Op 1 belangrijk ding na (wat iemand vergat tussen spoilertags te zetten) wist ik dan ook niets van deze 3 films. Gelukkig maar, want ik heb werkelijk genoten. :)

In mijn vorige recensie gaf ik aan dat ik deel 6 een spannende en onderhoudende film vond, met hier en daar wat losse eindjes. Deel 6 is eigenlijk de opmaat naar deel 7.1/7.2. De meeste van deze losse eindjes worden uiteindelijk allemaal opgelost en tot een bevredigend einde gebracht in deel 7.1/7.2. Ik had hier en daar wel een paar keer het gevoel dat het niet helemaal goed uitgelegd werd en onduidelijk bleef, maar over het algemeen werden de verhaallijnen goed uitgediept en werd er naar een duidelijke climax toegewerkt. De grote finale was in elk geval het wachten waard.

De special effects waren allemaal dik in orde en ook het acteerwerk van de bekende hoofdrolspelers was prima. Op hier en daar een gezichtsuitdrukking na, was alles goed en geloofwaardig geacteerd. Het blijft fantasie, dus je moet je ook willen verdiepen in de geschetste wereld. Maar als je daar van houd, dan zit je met Harry Potter zeker wel goed.

Als fan zit ik wel met een paar overgebleven vragen, maar ik ga eerst de boeken verder uitlezen om te zien hoe het nu precies zit. Ik vermoed dat het dan wel duidelijker wordt.

Conclusie: Ik ben zeer tevreden over deel 7.1 en deel 7.2. Leuke personages, fijn geacteerd, leuke setting, goed verhaal. Prima.

Deel 7.2 krijgt van mij ook een 8.

De serie als geheel verdiend een 8,5 omdat hij me door al die jaren heen zo goed heeft kunnen boeien.
IMDb -- Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011) Wikipedia -- Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011) Bekijk trailer van Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Warm Bodies (2013)Warm Bodies (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Horror, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: After R (a highly unusual zombie) saves Julie from an attack, the two form a relationship that sets in motion a sequence of events that might transform the entire lifeless world.
Gisteravond naar geweest nadat ik de trailer had gezien. De film biedt een leuke twist voor een zombie film. De film is hij helemaal niet eng, in totaal zaten er 2 of misschien 3 schrikmomentjes in. Qua komedie zitten er leuke momenten in maar het is niet zo dat je nonstop zit te lachen. Er zitten vooral leuke woordgrappen en wat verborgen humor in als je goed oplet.

Ik denk dat je de film vooral als een romantische film moet zien en dat doet de film gewoon heel degelijk. Ik had stiekem alleen iets meer humor en iets meer actie verwacht.
IMDb -- Warm Bodies (2013) Wikipedia -- Warm Bodies (2013) Bekijk trailer van Warm Bodies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warm Bodies (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phileine zegt sorry (2003)Phileine zegt sorry (2003)
IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Comedy, Romance | Runtime: 95min. | MPAA: 12
Plot: Gorgeous Dutch youngster Max has two passions, acting and girls. The first becomes his brilliant career...
Don't ask... Ik kan geen andere positieve punten bedenken, behalve dat er naakt in zit...
IMDb -- Phileine zegt sorry (2003) Wikipedia -- Phileine zegt sorry (2003) Bekijk trailer van Phileine zegt sorry (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Phileine zegt sorry (2003)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2.5 2.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
We Don't Live Here Anymore (2004)We Don't Live Here Anymore (2004)
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: An indiscretion between two close friends tears down their respective marriages.
Een film over de sleur in huwelijken en de consequenties van vreemdgaan.
2 koppels zijn goed bevriend met elkaar, maar ze verschillen nogal in hoe ze met huwelijkse trouw omgaan.

Geen netjes geregisseerde ruzie, er wordt af en toe gewoon door elkaar heen geschreeuwd. "We talk, but never listen" wordt hier redelijk goed in de beeld gebracht. Het laatste halfuur storten de relaties als een kaartenhuis in en krijg je als kijker de spanningen in de huwelijken goed mee.

Knap hoe alle volwassenen van schuldig naar slachtoffer of andersom kunnen gaan, afhankelijk van waar de ruzie over gaat.
(vreemdgaan tov huishoudelijke taken, kinderen etc)

spoiler:
vreemdste scene vond ik toch wel als Edith met Jack wil praten, en Hank hem rustig begroet en wat te drinken aanbied, om daarna de deur uit te gaan. Terwijl ze alle 3 verdomd goed weten wat er aan de hand is.
Rustige, maar tegelijk ook erg beladen scene. Erg goed gedaan.
IMDb -- We Don't Live Here Anymore (2004) Wikipedia -- We Don't Live Here Anymore (2004) Bekijk trailer van We Don't Live Here Anymore (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We Don't Live Here Anymore (2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:04
Movie 43 (2013)Movie 43 (2013)
IMDb: 4.5 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: R
Tja...ik denk dat het al fout ging toen ik nuchter en in mijn eentje deze film ging kijken. Wellicht is mijn leeftijd ook te hoog en val ik eigenlijk ook niet meer in de doelgroep van deze film.

Al met al wel aardig om zo'n sterrenkast zulke gênante scenes te laten uitvoeren, maar hij kon mijn verwachting niet waarmaken. Het niveau humor valt toch echt onder het genre "makkelijke sexistische/feces-georienteerde grappen". Daarvoor zul je toch echt 12-15 jaar oud moeten zijn wil je tot de beoogde doelgroep behoren.
IMDb -- Movie 43 (2013) Wikipedia -- Movie 43 (2013) Bekijk trailer van Movie 43 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Movie 43 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Prince of Persia: The Sands of Time (2010)Prince of Persia: The Sands of Time (2010)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Romance | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Plot: A young fugitive prince and princess must stop a villain who unknowingly threatens to destroy the world with a special dagger that enables the magic sand inside to reverse time.
Leuke actiefilm met mooie achtergronden en over het algemeen best goede special effects. Alleen de scene aan het eind vond ik zelf wat minder mooi gedaan. De film deed met bepaalde scenes erg denken aan Aladdin, The Mummy en Uncharted, maar dat krijg je vanzelf als je een actie- en avonturenfilm wil maken in het land van 1000-en-1-nacht.

Ik vond het in elk geval erg onderhoudend. Een leuke film om in de vakantie te bekijken. :)
IMDb -- Prince of Persia: The Sands of Time (2010) Wikipedia -- Prince of Persia: The Sands of Time (2010) Bekijk trailer van Prince of Persia: The Sands of Time (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prince of Persia: The Sands of Time (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
The Inbetweeners Movie (2011)The Inbetweeners Movie (2011)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy | Runtime: 97min. | MPAA: R
Leuke toevoeging aan de serie. Haalt niet het niveau van de serie, maar genoeg hilarische scenes om je 1,5 uur goed mee te vermaken. Nog altijd jammer dat er zo weinig afleveringen zijn gemaakt.
IMDb -- The Inbetweeners Movie (2011) Wikipedia -- The Inbetweeners Movie (2011) Bekijk trailer van The Inbetweeners Movie (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Inbetweeners Movie (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vandread schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:02:
Is ook meteen de beste van alle RE films, de volgende was ook nog wel te pruimen maar ze worden steeds slechter.
Zie dat er weer een komt... budget kunnen ze relatief laag houden en de films blijven geld opbrengen vreemd genoeg...
De eerste was prima te doen inderdaad, als je van het genre houdt tenminste :)
Ik heb er al enkele gemist inmiddels maar Mila is de enige reden dat ik daar van baal denk ik :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Joarie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:59:
Movie 43 (2013)[afbeelding]
IMDb: 4.5 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: R
Tja...ik denk dat het al fout ging toen ik nuchter en in mijn eentje deze film ging kijken. Wellicht is mijn leeftijd ook te hoog en val ik eigenlijk ook niet meer in de doelgroep van deze film.

Al met al wel aardig om zo'n sterrenkast zulke gênante scenes te laten uitvoeren, maar hij kon mijn verwachting niet waarmaken. Het niveau humor valt toch echt onder het genre "makkelijke sexistische/feces-georienteerde grappen". Daarvoor zul je toch echt 12-15 jaar oud moeten zijn wil je tot de beoogde doelgroep behoren.
[afbeelding] 4 / 10
Ik dacht deze film een kans te willen geven. Zojuist de trailer gezien, maar ik laat hem toch echt links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silver Linings Playbook (2012)Silver Linings Playbook (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 122min. | MPAA: R
Plot: After a stint in a mental institution, former teacher Pat Solitano moves back in with his parents and tries to reconcile with his ex-wife. Things get more challenging when Pat meets Tiffany, a mysterious girl with problems of her own.
Leuk dat cijfer op IMDb maar eigenlijk is het een nietszeggende romantisch drama film. Flinterdun plot, onrealistische weergave van zaken en vooral voor het grootste deel saai. Je denkt al snel te zien wat het einde van de film zal zijn en dat blijkt ook gewoon zo te zijn. Weer zo'n overrated film.
IMDb -- Silver Linings Playbook (2012) Wikipedia -- Silver Linings Playbook (2012) Bekijk trailer van Silver Linings Playbook (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Silver Linings Playbook (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Plot: When Tony Stark's world is torn apart by a formidable terrorist called the Mandarin, Stark starts an odyssey of rebuilding and retribution.
Net gezien in de bios, goed gebruik van 3D.
Het feit dat de pauze kwam voordat ik er erg in had, zegt me dat de film me interesseerde, want kort is de film zeker niet.
Actie, humor en spectakel worden goed afgewisseld.
De opzet van het einde vond ik een beetje jammer
spoiler:
als Pepper naar beneden valt. Je kunt op je vingers natellen dat ze niet dood gaat en het puur een plot device is om Tony echt bloedlink te maken.

Robert Downey Jr zet naar mijn idee met elke Iron Man een beter uitgediept karakter neer, ik kan zijn spel inmiddels wel waarderen.

Deze gaat zeker in mijn bluray collectie komen, een dikverdiende 8 :)
IMDb -- Iron Man 3 (2013) Wikipedia -- Iron Man 3 (2013) Bekijk trailer van Iron Man 3 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Iron Man 3 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:14:
Je denkt al snel te zien wat het einde van de film zal zijn en dat blijkt ook gewoon zo te zijn.
Uit nieuwsgierigheid, waarom is dat eigenlijk een probleem? Bij vrijwel elke niet-thriller kan je meestal het einde wel zien aankomen, toch?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Clash of the Titans (2010)Clash of the Titans (2010)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: Perseus, mortal son of Zeus, battles the minions of the underworld to stop them from conquering the Earth and the heavens.
Leuke actiefilm, waarbij de mensheid het tegen de goden opneemt. Vreemd alleen dat er geen titanen in voorkomen. Sommige karakters zijn erg leuk, andere wat minder. Voor de complete review zie hieronder bij "Wrath of the Titans".
IMDb -- Clash of the Titans (2010) Wikipedia -- Clash of the Titans (2010) Zoek trailer van Clash of the Titans (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over Clash of the Titans (2010)

Wrath of the Titans (2012)Wrath of the Titans (2012)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 99min. | MPAA: PG-13
Plot: Perseus braves the treacherous underworld to rescue his father, Zeus, captured by his son, Ares, and brother Hades who unleash the ancient Titans upon the world.
Het vervolg op "Clash of the Titans". Ook dit is een vermakelijke film, waarbij de mensheid het zowel tegen enkele goden én tegen een titaan moet opnemen. Ook hier geldt dat sommige karakters erg leuk zijn en andere voor mijn gevoel niet zoveel toevoegen.

Op zich zijn bij beide films de special effects dik in orde. Zowel de "Kraken" als "Kronos" zijn heel goed gemaakt. De Pegasus is misschien wel het mooiste voorbeeld van de special effects.

Het verhaal an sich is best onderhoudend, maar niet van het niveau van Troje of Alexander. Toch wordt ook hier een bijzonder deel van de Griekse oudheid neergezet. Alle goden en de daarbijhorende folkore worden gebruikt om een spannende actiefilm van te maken. En dat is zeker gelukt.

Beide films krijgen van mij een 7,5
IMDb -- Wrath of the Titans (2012) Wikipedia -- Wrath of the Titans (2012) Bekijk trailer van Wrath of the Titans (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Wrath of the Titans (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
De Marathon (2012)De Marathon (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Sport | Runtime: 107min. | MPAA: 9
Hele leuke film die makkelijk weg kijkt. Ik heb zelfs zowaar een paar keer hardop gelachen en dat heb ik niet zo snel met een film.
De typetjes worden heel leuk gespeeld, een van de betere Nederlandse films.
IMDb -- De Marathon (2012) Wikipedia -- De Marathon (2012) Bekijk trailer van De Marathon (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Marathon (2012)

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Spannende avonturenfilm. Ik vermaakte mij er nog beter mee dan de Lord of the Rings. De decors en het verhaal zitten goed in elkaar.
Afgezien van íets teveel emo-momentjes vind ik dit wel een topper.
Jammer van het einde alleen...
IMDb -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Wikipedia -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Bekijk trailer van The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Jack Reacher (2012)Jack Reacher (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Best aardig. Jammer dat ik het hele plot wel zo'n beetje door had na de eerste 5 minuten, dus echt suspense was er niet veel. Erg voorspelbaar allemaal. Maar toch wel vermakelijk. Aan het eind duurt het een beetje lang, en de karakters voelen wat plat aan.
IMDb -- Jack Reacher (2012) Wikipedia -- Jack Reacher (2012) Bekijk trailer van Jack Reacher (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jack Reacher (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parker (2013)Parker (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Plot: A thief with a unique code of professional ethics is double-crossed by his crew and left for dead. Assuming a new disguise and forming an unlikely alliance with a woman on the inside, he looks to hijack the score of the crew's latest heist.
Typische Jason Statham film. Goede actie, wat humor en de film kijkt lekker weg.
IMDb -- Parker (2013) Wikipedia -- Parker (2013) Bekijk trailer van Parker (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Parker (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:22:
Parker (2013)[afbeelding]
Plot: A thief with a unique code of professional ethics is double-crossed by his crew and left for dead. Assuming a new disguise and forming an unlikely alliance with a woman on the inside, he looks to hijack the score of the crew's latest heist.
Typische Jason Statham film. Goede actie, wat humor en de film kijkt lekker weg.
[afbeelding] 6.7 / 10
Ik vond Transporter 33,5 ehh ik bedoel Parker echt een waardeloze film, halverwege afgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:22:
[afbeelding] 6.7 / 10
Ik vond Transporter 33,5 ehh ik bedoel Parker echt een waardeloze film, halverwege afgezet.
J-Lo is tevens een gruwelijk irritant wijf.

3/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

I Love You Phillip Morris (2009)I Love You Phillip Morris (2009)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: R
Plot: A cop turns con man once he comes out of the closet. Once imprisoned, he meets the second love of his life, whom he'll stop at nothing to be with.
Volgens mij vanwege de goede reviews in dit forum (lang geleden), de film toch maar bekeken. Lang getwijfeld (Jim Carrey is imho hit-or-miss), maar ik zat op de bank met mijn vriendin en ze wou een film kijken en dus de gok gewaagd, ondanks het lage IMDb cijfer.

Nou, ik heb me vermaakt. Zo'n flamboyante rol is Jim wel op het lijf geschreven. En ik snap meteen het lage IMDb cijfer: zoveel gay kan Amerika niet aan :D

Afbeeldingslocatie: http://movieboozer.com/wp-content/uploads/2011/07/watch-i-love-you-phillip-morris-online.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.queerty.com/wp/docs/2010/10/phillipmorris1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR5kYfSYOq4HPk1Pn_Ls_3V9jFI8wxnWvEJpilj5lkgBtWKiafb

Leuke lotgevallen film dus. Paar keer goed gelachen. En, als je de Wikipediapagina mag geloven, nog waar gebeurd ook. Ongelooflijk!

Aanrader dus, lekker luchtige komedie :Y
IMDb -- I Love You Phillip Morris (2009) Wikipedia -- I Love You Phillip Morris (2009) Bekijk trailer van I Love You Phillip Morris (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over I Love You Phillip Morris (2009)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 11:59
Iron Man: Rise of Technovore (2013)Iron Man: Rise of Technovore (2013)
IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Sci-Fi | Runtime: 88min. | MPAA: PG-13
Sterk verhaal? Niet echt.
Verrassend verhaal? Ook niet echt.

Grafisch in orde? Alles straalt/schijnt/sprankelt zo! Één van die debiele grafische 'hoogstandjes' die nooit uitgevonden had mogen worden.

Uitgekeken? Ja, toch wel.
IMDb -- Iron Man: Rise of Technovore (2013) Wikipedia -- Iron Man: Rise of Technovore (2013) Bekijk trailer van Iron Man: Rise of Technovore (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Iron Man: Rise of Technovore (2013)

Superman: Unbound (2013)Superman: Unbound (2013)
IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 75min. | MPAA: PG-13
Superman vs Braniac; niet veel bijzonders aan het verhaal. Visueel gezien zit het wel in orde, Supergirl maakt het een stuk aantrekkelijker (kort rokje en tietuh! :P).
IMDb -- Superman: Unbound (2013) Wikipedia -- Superman: Unbound (2013) Bekijk trailer van Superman: Unbound (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Superman: Unbound (2013)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Ziet er wel heul erg anime achtig uit, met name die Ironman... beetje jammer, laat anime lekker bij Japanse verhaaltjes blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 11:59
Jep, dat gevoel had ik ook ten zeerste. Ook zoals het verhaal van Iron Man inelkaar steekt vond ik erg op de stijl van anime lijken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ironman Technovore is ook een volledig japans product :) was vorig jaar op Animax zender uitgezeonden, als 1 cour serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

The Perks of Being a Wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Plot: An introvert freshman is taken under the wings of two seniors who welcome him to the real world.
Bekeken nav. wat recensies hier. Een bijzondere film met een plot wat je niet iedere dag ziet. Met name het acteerwerk vond ik uitstekend.

Het verhaal an sich vond ik niet uitermate spannend of dermate bijzonder dat ik er helemaal weg van ben, maar desalniettemin keek ik hem in één ruk uit en heb me nergens verveeld. Het verhaal boeide me van begin tot eind.
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.9 7.9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
The Emperor's New Groove (2000)The Emperor's New Groove (2000)
IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 78min. | MPAA: G
Plot: Emperor Kuzco is turned into a llama by his ex-administrator Yzma, and must now regain his throne with the help of Pacha, the gentle llama herder.
Tijdje terug had ik het met een groepje over Disney films en bedacht ik me dat dit de enige/een van de weinige was die ik nooit gezien had. Dus maar opgesnord en samen met de vriendin gekeken.

Disney film, dus verhaal is niet echt spannend/verrassend, maar onderhoudend genoeg. De karakters waren ok en hadden af en toe leuke momenten.

Vooral de knipogen naar de film vanuit de film en het pretentieloos schijt hebben aan plot holes en ze gewoon zelf benoemen was erg grappig. Ook leuk dat dat als volwassene (nou ja, wettelijk gezien dan :+) erg opviel, terwijl mijn vriendin zich het totaal niet kon herinneren dat soort dingen als kind te zijn opgevallen.
IMDb -- The Emperor's New Groove (2000) Wikipedia -- The Emperor's New Groove (2000) Bekijk trailer van The Emperor's New Groove (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Emperor's New Groove (2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Kuzco, mijn favoriete disney film. De zelfspot is geweldig, en die duide die zn eigen theme music maakt is gewoon geniaal.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Twhomp schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:52:
I Love You Phillip Morris (2009)[afbeelding]
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: R
Plot: A cop turns con man once he comes out of the closet. Once imprisoned, he meets the second love of his life, whom he'll stop at nothing to be with.
Volgens mij vanwege de goede reviews in dit forum (lang geleden), de film toch maar bekeken. Lang getwijfeld (Jim Carrey is imho hit-or-miss), maar ik zat op de bank met mijn vriendin en ze wou een film kijken en dus de gok gewaagd, ondanks het lage IMDb cijfer.

Nou, ik heb me vermaakt. Zo'n flamboyante rol is Jim wel op het lijf geschreven. En ik snap meteen het lage IMDb cijfer: zoveel gay kan Amerika niet aan :D

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Leuke lotgevallen film dus. Paar keer goed gelachen. En, als je de Wikipediapagina mag geloven, nog waar gebeurd ook. Ongelooflijk!

Aanrader dus, lekker luchtige komedie :Y
[afbeelding] 8 / 10
Wat je zegt, ik heb hem gisteravond ook gekeken en ik heb me inderdaad wel vermaakt. Als het inderdaad gebaseerd is op een daadwerkelijk verhaal dan is het natuurlijk wel flink aangedikt. Maar al met al kon ik toch wel erg lachen om sommige opmerkingen of manieren van acteren van J. Carrey en companen. Ik zou hem zelf een 7tje geven omdat ik wel beter films van hem heb gezien en het soms iets te ver door ging op dingetjes,

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Star Wars (1977)Star Wars (1977)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG
Een tijdje geleden had ik Star Wars geleend van een vriend. Na eventjes te wachten met kijken ben ik dan toch begonnen. Hoewel het verhaal redelijk matig was heb ik toch genoten van de film. Leuke visual effects die zelfs nu, in een periode van hoogstaande visual effects, nog doenbaar zijn. Leuke personages, en natuurlijk geweldige shots van ruimteschepen. Het was dus al bij al een leuke film om te bekijken, maar het verhaal kon beter.
IMDb -- Star Wars (1977) Wikipedia -- Star Wars (1977) Bekijk trailer van Star Wars (1977) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Star Wars (1977)

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127min. | MPAA: PG
Zelfe goede punten als Episode IV, deze heeft echter een iets sterker verhaal met meer variatie. Het verhaal blijft uiteindelijk nog mager, maar hopelijk blijft het beter worden.
IMDb -- Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) Wikipedia -- Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) Bekijk trailer van Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik was zelf ook aan star wars begonnen! Erg leuk om eens iemand anders te zien die er ook 'laat' bij was (zeker onder de tweakers :P) Dat de visuals nog steeds acceptabel waren vielen mij ook al op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:05:
Star Wars (1977)[afbeelding]
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG
Een tijdje geleden had ik Star Wars geleend van een vriend. Na eventjes te wachten met kijken ben ik dan toch begonnen. Hoewel het verhaal redelijk matig was heb ik toch genoten van de film. Leuke visual effects die zelfs nu, in een periode van hoogstaande visual effects, nog doenbaar zijn. Leuke personages, en natuurlijk geweldige shots van ruimteschepen. Het was dus al bij al een leuke film om te bekijken, maar het verhaal kon beter.
[afbeelding] 7 / 10

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)[afbeelding]
Zelfe goede punten als Episode IV, deze heeft echter een iets sterker verhaal met meer variatie. Het verhaal blijft uiteindelijk nog mager, maar hopelijk blijft het beter worden.
[afbeelding] 8 / 10
Niet dat ik zo'n grote Star Wars fan ben maar, wat vind jij zo matig aan het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

En belangrijk,welke edities heb je gekeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:05:
Star Wars (1977)[afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)[afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Over die laatste zin: Episode VI is ook nog goed maar zodra je de tweede trilogie gaat kijken (die qua verhaal een voorloper is op de eerste trilogie) gaat het hard bergafwaarts. Ik durf mezelf echt wel fan van de serie te noemen, maar kan me kapot ergeren aan vooral Episode 1.

Wat dat betreft hou ik m'n hart vast wat Disney er mee gaat doen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-08 15:11
Bokkie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 07:32:
En belangrijk,welke edities heb je gekeken? :P
Een echte fan kijkt uiteraard alleen naar de originele versies op vhs of laserdisk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13
Deze film is eigenlijk de hoge budget versie van Moon (2009). Vertoont vrij veel gelijkenissen. Maar het is nog steeds wel een goede film, leuke muziek ook. Voor de rest ga ik niets zeggen, het is een film waarvan je beter zo weinig mogelijk weet.
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)

Veel beter dan de 2e Iron Man, welke ik zeer flauw vond. Maar het blijft natuurlijk brein-op-laag-pitje entertainment.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
4bit schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:57:
Oblivion (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13
Deze film is eigenlijk de hoge budget versie van Moon (2009). Vertoont vrij veel gelijkenissen. Maar het is nog steeds wel een goede film, leuke muziek ook. Voor de rest ga ik niets zeggen, het is een film waarvan je beter zo weinig mogelijk weet.
[afbeelding] 7.5 / 10
Mm dat is een interessante vergelijking. Moon was echt geweldig en ik kan me haast niet voorstellen dat een film met Tom Cruise in de buurt zal komen maar oke dit maakt me toch wel nieuwsgierig.

Wanneer komt de BR uit :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
Deze film is eigenlijk de hoge budget versie van Moon (2009). Vertoont vrij veel gelijkenissen.
Hmm...nog niet gezien en zeker van plan.....maar daarmee weet ik nu dus al de clue... :/

[ Voor 27% gewijzigd door Mutatie op 07-05-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

PuDy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 01:01:
Niet dat ik zo'n grote Star Wars fan ben maar, wat vind jij zo matig aan het verhaal?
Dat vraag ik me ook af. De oude star wars films zijn qua verhaal haast een standaard. Als je bijvoorbeeld naar verhalen als Eragon (Christopher Paolini) kijkt dan is dit vrijwel een een-op-een vertaling van star wars. Misschien dat je het daarom wat minder vindt, omdat dit zelfde verhaal later (en ook wel daarvoor, maar niet op die manier in film) zo vaak is verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Live and Let Die (1973)Live and Let Die (1973)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 121min. | MPAA: PG
Plot: 007 is sent to stop a diabolically brilliant heroin magnate armed with a complex organization and a reliable psychic tarot card reader.
Eerste Bond-film met Roger Moore.
Het verhaal was wel ok en er zat een mooie Bond-girl in. Mooie stunts. Niet zo spectaculair als tegenwoordig, maar voor die tijd goed gedaan. Op de extra's zie je hoe ze de stunts hebben gedaan en het zag er, vergeleken met tegenwoordig, amateuristisch uit. Was wel grappig om te zien. In 1 scene zie je gewoon de stuntman met een helm achter het stuur zitten :)

Moore speelt Bond wat aardiger en grappiger dan de serieuze en beetje norse Sean Connery. Ik vind het niet beter of slechter dan de andere serieuzere Bonds. Het is even wat anders.
Gelukkig hadden ze niet voor Burt Reynolds gekozen, die ook kans had op de James Bond rol...

Hij bestelt in deze film trouwens geen Martini, shaken not stirred...
En hij heeft een heel ander pistool (een revolver zelfs).

Deze krijgt een 6, maar voor de coole themesong een puntje extra.
IMDb -- Live and Let Die (1973) Wikipedia -- Live and Let Die (1973) Bekijk trailer van Live and Let Die (1973) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Live and Let Die (1973)

[ Voor 4% gewijzigd door Xyphoid op 07-05-2013 13:44 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Zoijar schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:10:
[...]

Dat vraag ik me ook af. De oude star wars films zijn qua verhaal haast een standaard. Als je bijvoorbeeld naar verhalen als Eragon (Christopher Paolini) kijkt dan is dit vrijwel een een-op-een vertaling van star wars. Misschien dat je het daarom wat minder vindt, omdat dit zelfde verhaal later (en ook wel daarvoor, maar niet op die manier in film) zo vaak is verteld.
Tsja ik kan me dat wel voorstellen eerlijk gezegd. Als je alle zes delen naast elkaar legt is het een mooi verhaal. Maar alleen deel 4 is niet veel meer dan de hoofdpersonage die bij de rebellen komt en de princes gaat redden terwijl zijn buddies de deathstar neerhalen. Nu niet echt vol plottwists en of diepgang.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 22:42

Player1S

Probably out in the dark

XyritZz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:52:
[...]

Over die laatste zin: Episode VI is ook nog goed maar zodra je de tweede trilogie gaat kijken (die qua verhaal een voorloper is op de eerste trilogie) gaat het hard bergafwaarts. Ik durf mezelf echt wel fan van de serie te noemen, maar kan me kapot ergeren aan vooral Episode 1.

Wat dat betreft hou ik m'n hart vast wat Disney er mee gaat doen.
Het is ook aan te raden om 1 volledig over te slaan. En dan kijk je eerst IV gevolgd door V dan kijk je II en III om te eindigen met VI.
Ook wel de Machette-order genaamd.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

[afbeelding] 6.7 / 10

Ik vond het ook een prima Jason Statham film, iets minder grapjes dan ik had verwacht maar wel prima actie, enigzins degelijk verhaal (voor dit genre), en mooie vrouwen. 7 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R
Het verhaal in de film heeft weinig te maken heeft met het werkelijke verhaal van Hans en Grietje. Verhaal is redelijk recht toe ,recht aan. Voor een zondagmiddag best aardig, maar zeker geen topper.
IMDb -- Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) Wikipedia -- Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) Bekijk trailer van Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Afgelopen weekend filmmarathon gehouden met wat vrienden :) Die films volgen nog, maar deze drie heb ik vorige week nog gekeken.
The Outsiders (1983)The Outsiders (1983)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 91min. | MPAA: PG
Redelijk drama van Coppola over de oorlog tussen jeugdbendes. Niet al te serieus, maar het heeft z'n momenten. Leuk om enkele acteurs die later groot zijn geworden te zien in hun jonge jaren.
IMDb -- The Outsiders (1983) Wikipedia -- The Outsiders (1983) Bekijk trailer van The Outsiders (1983) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Outsiders (1983)

Rumble Fish (1983)Rumble Fish (1983)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 94min. | MPAA: R
Jeugddrama waar meer in had gezeten, maar vooral de moeite om Mickey Rourke in zijn jonge jaren te zien in een bijzondere rol.
IMDb -- Rumble Fish (1983) Wikipedia -- Rumble Fish (1983) Bekijk trailer van Rumble Fish (1983) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rumble Fish (1983)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Black Swan (2010)Black Swan (2010)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: R
Ook de tweede keer wist deze film me enorm te intrigeren, net zoals ten tijde van mijn originele recensie. Aronofsky is echt heer en meester in het neerzetten van gelaagde personages, waardoor ik niet kan wachten op zijn versie van het verhaal van Noach.
IMDb -- Black Swan (2010) Wikipedia -- Black Swan (2010) Bekijk trailer van Black Swan (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Black Swan (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pudy Ik vond het zeker niet slecht hoor, ik vond het gewoon simpel. Vooral de eerste, dat is dan eigenlijk gewoon Luke die op avontuur gaat en eventjes doodleuk de Death Star vernietigt. En het was vooral zeer weinig verhaal voor een film van die duur. Ik had er gewoon net ietsje meer van verwacht De volgende twee vind ik beter qua verhaal, ze omvatten meer voor de duur van de films en hebben me echt kunnen boeien. Het verhaal dat er nu vertelt wordt is zeker goed, maar het was gewoon te weinig. En ik sci-fi films vind ik het altijd wel leuk wanneer er onderliggende connecties zijn tussen gebeurtenissen en personages die je totaal niet verwacht. Zoals bijvoorbeeld Darth Vader die Luke's vader was, hoewel ik dat wel al wist.

@Bokkie deze versie heb ik gezien: Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/starwars/images/archive/0/08/20060122184442!Star_wars_dvd_cover.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Dat is de rerelease met CGI toegevoegd. Kan iig met de huidige generatie goed mee komen.
Ikzelf heb die nog (zelfde doos) op videoband. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ook wel de reconned edition genoemd :P

Han shot first!

[ Voor 20% gewijzigd door Bokkie op 08-05-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
En wel in de juiste volgorde kijken, de Machete Order :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Zo'n twee à drie keer per jaar hou ik met wat vrienden een filmmarathon, waarbij iedereen een film inbrengt. Afgelopen zaterdag was weer een geslaagde editie met fijne diversiteit aan films :) Vier van de zes films had ik al ooit eens gezien, maar toch heb ik van vrijwel alles genoten:

Primer (2004)Primer (2004)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Thriller, Sci-Fi | Runtime: 77min. | MPAA: PG-13
Ook de tweede keer wist deze film me te grijpen, vooral dankzij het heerlijk complexe verhaal dat eens een keer niet tot in de details wordt uitgelegd.

Het grootste gemis van deze kijkbeurt is dat ik al wist waar het over ging, terwijl een deel van het genot hem juist zit in de verwarring die een nieuwe kijker ervaart. Toch zit de plot nog steeds zo lastig in elkaar dat er genoeg stof tot nadenken is, tot ver na het kijken van de film zelf.

Dit soort films mogen er meer gemaakt maken, en ik kijk er dan ook enorm naar uit om Shane Carruths nieuwe film Upstream Color te zien.
IMDb -- Primer (2004) Wikipedia -- Primer (2004) Bekijk trailer van Primer (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Primer (2004)

Wag the Dog (1997)Wag the Dog (1997)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 97min. | MPAA: R
Ontzettend leuke satire over de leugens die de overheid (van met name de VS) gebruikt om diens inwoners onder de duim te huiden. Eigenlijk onbegrijpelijk dat deze film relatief onbekend is, terwijl vrijwel iedereen die ik ken die hem gezien heeft er van heeft genoten.
IMDb -- Wag the Dog (1997) Wikipedia -- Wag the Dog (1997) Bekijk trailer van Wag the Dog (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Wag the Dog (1997)

12 Angry Men (1957)12 Angry Men (1957)
IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 96min. | MPAA: Approved
Zeer knap in elkaar gezet stuk drama, dat een halve eeuw na de release nog steeds relevant en intrigerend is. Het acteerwerk is wellicht een tikje gedateerd, maar toch nog steeds zeer effectief. Het verhaal laat je nadenken over je eigen gevoelens in bepaalde situaties, iets waar Sidney Lumet sowieso erg sterk in was.
IMDb -- 12 Angry Men (1957) Wikipedia -- 12 Angry Men (1957) Bekijk trailer van 12 Angry Men (1957) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 12 Angry Men (1957)

Man Push Cart (2005)Man Push Cart (2005)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 87min. | MPAA: 15
Op zich een veelbelovend uitgangspunt, maar helaas met een zwakke uitwerking. Dit soort karakterstudies zonder echte rode draad kan ik doorgaans wel waarderen, maar hier zat er echt te weinig diepgang in de personages om me om ze te laten geven.
IMDb -- Man Push Cart (2005) Wikipedia -- Man Push Cart (2005) Bekijk trailer van Man Push Cart (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Man Push Cart (2005)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Trollhunter (2010)Trollhunter (2010)
IMDb: 7.0 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Erg leuke mockumentary over het "bestaan" van trollen in Noorwegen, dat richting het einde wel iets teveel in herhaling valt en zijn vaart verliest. Het deel ervoor maakt echter veel goed, en zeker in het genre van teruggevonden camerabeelden (waar ik geen fan van ben) is dit een positieve opvaller.
IMDb -- Trollhunter (2010) Wikipedia -- Trollhunter (2010) Bekijk trailer van Trollhunter (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Trollhunter (2010)

Where the Wild Things Are (2009)Where the Wild Things Are (2009)
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Drama, Family, Fantasy | Runtime: 101min. | MPAA: PG
Ook de tweede keer is dit nog altijd een erg verontrustende film, die een onbehaaglijk gevoel opwekt. Ondanks de prachtige poppen die een grote rol spelen is dit zeker niet geschikt voor (jonge) kinderen, daarvoor bevat het wat te duistere scènes. Voor volwassenen met een gevoel voor zwarte humor is dit echter wel een aanrader, en ik blijf me verbazen over hoe schitterend de wezens in beeld gebracht worden.
IMDb -- Where the Wild Things Are (2009) Wikipedia -- Where the Wild Things Are (2009) Bekijk trailer van Where the Wild Things Are (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Where the Wild Things Are (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Weer een leuke additie op de Iron Man serie; ditmaal met de repercussies van de gebeurtenissen uit de Avengers.
Aan de ene kant is er erg veel nieuwe tech te zien (Mark 42, Iron Legion), aan de andere kant zijn de suits niet de focus van het verhaal; Tony is opvallend vaak zonder Iron Man suit te zien. De plotwendingen waren vermakelijk en ik heb goed kunnen lachen om alle spitse dialogen.

Hopelijk kunnen ze genoeg goede ideeen bedenken om de lijn voort te zetten voor nog een vervolg!
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 12:47

Wom

4bit schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:57:
Oblivion (2013)[afbeelding]
[afbeelding] 7.5 / 10
Ken Moon niet, maar zojuist hier naartoe geweest en kan me goed vinden in je relaas. Mooie beelden en leuke twists. Prima film dus.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rise of the Planet of the Apes (2011)Rise of the Planet of the Apes (2011)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: A substance, designed to help the brain repair itself, gives rise to a super-intelligent chimp who leads an ape uprising.
Best onderhoudende film gebasseerd op het boek van Pierre Boulle en de daaropvolgende films. Nadat Alzheimeronderzoek en medicatietests op apen wordt gecanceld, neemt een wetenschapper een apenbaby mee naar huis. Dat is het begin van een serie van gebeurtenissen die uiteindelijk zal leiden tot een climax waarbij apen en mensen het tegen elkaar op zullen nemen.

Zoals wel meer films die ik de laatste tijd heb gekeken, vond ik ook deze film goed te pruimen. Er zit spectaculaire actie in, het verhaal wordt mijns inziens best goed opgebouwd, de apen zien er schitterend en soms regelrecht angstaanjagend uit en de film zet je hier en daar nog aan het denken ook. En dat doen niet veel actiefilms. Het wordt nergens zo eng of spannend dat je dit niet met je vrouw/vriendin kan kijken en dat is op zich ook best prettig. Ook het geweld blijft binnen de perken, in vergelijking met een hoop andere actiefilms.

Los van de actie en de apen is er een 2e verhaal: het onderzoek naar Alzheimer, de vivisectie die daarvoor nodig is, de ups en downs van onderzoek en medicatie, hoop en angst, en alles wat erbij hoort. Dit wordt vanzelfsprekend niet zo breed uitgemeten en diepgaand neergezet als wanneer dit een dramafilm was geweest. Daar is deze film ook niet voor bedoeld. Het geeft alleen wel het plot een stukje meer body.

Ik vond deze film beter dan "Clash of the Titans" en "Wrath of the Titans", die ik hiervoor had bekeken, maar minder dan "Harry Potter 7.1 en 7.2" die ik daarvoor bekeek. Het zijn dan ook allemaal totaal verschillende films natuurlijk. Ik zou de film een 7,7 willen geven.
IMDb -- Rise of the Planet of the Apes (2011) Wikipedia -- Rise of the Planet of the Apes (2011) Bekijk trailer van Rise of the Planet of the Apes (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rise of the Planet of the Apes (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.7 7.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Austin Powers: International Man of Mystery (1997)Austin Powers: International Man of Mystery (1997)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13
Plot: A 1960s hipster secret agent is brought out of cryofreeze to oppose his greatest enemy in the 1990s, where his social attitudes are glaringly out of place.
Nostalgie. Deze film komt uit de tijd dat geld geen rol speelde onder mij en mijn vrienden. Verantwoordelijkheid hadden we nog niet, feesten des te meer. Ook gebruikte wij veel geestverruimende middelen. Als wij na een feest thuis kwamen, in hogere sferen, dan ging er een film in, dat was Fear and Loathing of Austin Powers. Destijds ook naar de Shaggadelic feesten geweest, veel lol gehad.

Fast forward: 18 jaar later, getrouwd, kind en verantwoordelijkheid :p

Toch weer eens opgezet. Eigenlijk nog steeds erg geestig. Over de topflauw, jazeker, maar wel met een goed evenwicht. Zowel Austin als Dr. Evil zijn goed neergezet, de sfeer en soundtrack is fantastisch.

Als je hem nog nooit hebt gezien, zeker opzetten. Ik ga verder met deel 2 ;)
IMDb -- Austin Powers: International Man of Mystery (1997) Wikipedia -- Austin Powers: International Man of Mystery (1997) Bekijk trailer van Austin Powers: International Man of Mystery (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Austin Powers: International Man of Mystery (1997)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:14
Ik heb me heerlijk vermaakt tijdens deze film. Er zat leuke actie in en het verhaal vond ik ook boeiend. Het verhaal was niet zo langdradig als sommige mensen tegen mij hebben verteld. Het karakter van Tony Stark komt uitstekend naar voren in de film en brengen veel lachwekkende momenten met zich mee.

Al met al een leuke film die ik zeker kan aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
The First Time (2012)The First Time (2012)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | MPAA: PG-13
Plot: A romantic comedy centered on the two high schoolers: Dave, who until now has pined for a girl he can't have, and Aubrey, a creative type who's dating a guy who doesn't quite understand her.
Ik kon niet door de film heen komen, zonder minstens 2 scenes op fast forward. Dacht je ooit vaak "uhm" en "you know" in een film gehoord te hebben, deze film breekt het record gegarandeerd.
De hoofdrolspeler zegt het zovaak, dat ik het na een kwartier al zat was.
Snap ook niet echt wat nou het nut van de film was, de logica is vaak heel ver te zoeken.

Het is een comedy over 2 jongeren die beiden weinig ervaring in relaties hebben, maar vanaf het moment dat ze elkaar leren kennen, duidelijk een vorm van wederzijdse interesse hebben. Ze zitten alleen beiden vast in een andere "relatie" waar ze zich los van moeten maken.
IMDb -- The First Time (2012) Wikipedia -- The First Time (2012) Bekijk trailer van The First Time (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The First Time (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ook de eerste gezien (Phantom Menace) en ik vond hem als alleenstaande film eigenlijk best goed. Een goed tempo, goede actie en ik had zelfs geen problemen met het acteren van Anakin, terwijl ik daar vaak last van heb in andere films of series. Daar tegenover staat ook dat ik volkomen begrijp waarom deze film in vele opzichten gewoon niet past in the franchise van Star Wars en waarom deze helemaal niet geliefd is door de fanbase. Qui's personage was ook helemaal niet logisch, aangezien Obi getraind was door Yoda, en deze film anders deed vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:16

Sargan

Filmfreak...

Plot: When Tony Stark's world is torn apart by a formidable terrorist called the Mandarin, Stark starts an odyssey of rebuilding and retribution.
Ben het wel eens met de meeste hier, erg leuke actiefilm. Stukken beter dan deel 2 wat ik maar een rommelig geheel vond.

Het enige wat ik echt jammer vond was hoe ze met The Mandarin omgingen.
Vond ik echt een tegenvaller, puntje aftrek daarvoor.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 02:22:
Heb nu ook de eerste gezien (Phantom Menace) en ik vond hem als alleenstaande film eigenlijk best goed. Een goed tempo, goede actie en ik had zelfs geen problemen met het acteren van Anakin, terwijl ik daar vaak last van heb in andere films of series.
Ik had ook geen moeite met Anakin in deel 1, maar de acteur die hem speelt in deel 2 en 3 was wel heel houterig en slecht. Veel scenes kwamen daar m.i. ook niet uit de verf, met als toppunt de romantische scene in deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Sargan schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 06:17:
Iron Man 3 (2013)[afbeelding]
Ben het wel eens met de meeste hier, erg leuke actiefilm. Stukken beter dan deel 2 wat ik maar een rommelig geheel vond.

[afbeelding] 7 / 10
Je had de Mandarin anders verwacht op basis van comics/anime? Zoja, dan had ik dat ook :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:16

Sargan

Filmfreak...

punisher007 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:40:
[...]

Je had de Mandarin anders verwacht op basis van comics/anime? Zoja, dan had ik dat ook :)
spoiler: title
Ik ken de comics niet, maar gezien de trailer dacht ik echt dat het een badass was en geen acteur. Ik vond de Mandarin goed gedaan, erg dreigend ook tot het moment waarop je erachter komt dat het maar een acteur was.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:14
Ik vond dat juist een van de leukere stukken. Ik heb me wel vermaakt met de plottwist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Man on Wire (2008)Man on Wire (2008)
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary, Biography | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Redelijk boeiende docu over een man die op een koord tussen de Twin Towers wil gaan lopen. Levensgevaarlijk natuurlijk en in de docu wordt nog goed de spanning opgebouwd.

Wel duurt hij naar mijn smaak net ietsje te lang en is de Franse koorddanser wel enorm vol van zichzelf. Desalniettemin een ongelooflijke prestatie.
IMDb -- Man on Wire (2008) Wikipedia -- Man on Wire (2008) Zoek trailer van Man on Wire (2008) via Google Schrijf zelf een recensie over Man on Wire (2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Apocalypse Now (1979)Apocalypse Now (1979)
IMDb: 8.6 | Genre: Drama, War | Runtime: 153min. | MPAA: R
Plot: During the U.S.-Viet Nam War, Captain Willard is sent on a dangerous mission into Cambodia to assassinate a renegade colonel who has set himself up as a god among a local tribe.
Een van de beste films die ik ooit gezien heb, misschien wel dé beste, geeft een prachtig beeld van de oorlog in Vietnam weer, de 'mooie' kanten, maar ook vooral de negatieve en lelijke kanten. Duurt erg lang, 3 uur en een kwartier, maar ik heb me niet één seconde verveeld, sterker nog, ik was blij dat de film lang duurde, zodat ik nóg langer kon genieten! Het verhaal spraken me ook erg aan, net als de karakters, de casting en de vele mooie shots.
Enige juiste conclusie: een tien!
IMDb -- Apocalypse Now (1979) Wikipedia -- Apocalypse Now (1979) Bekijk trailer van Apocalypse Now (1979) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Apocalypse Now (1979)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Overigens ben ik heel erg blij met dit topic, hier kan ik goede recensies vinden van aardige films, die ik anders niet zou vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Last Passenger (2013)Last Passenger (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Mystery, Thriller
Plot: A small group of everyday passengers on a speeding London commuter train battle their warped driver who has a dark plan for everyone on-board.
Simpel plot maar wat mij betreft een thriller/actie film die het kijken waard is.
IMDb -- Last Passenger (2013) Wikipedia -- Last Passenger (2013) Zoek trailer van Last Passenger (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Last Passenger (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Sargan schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:48:
[...]

spoiler: title
Ik ken de comics niet, maar gezien de trailer dacht ik echt dat het een badass was en geen acteur. Ik vond de Mandarin goed gedaan, erg dreigend ook tot het moment waarop je erachter komt dat het maar een acteur was.
En dat had je nooit verwacht, dus dat hebben ze dan wel weer goed gedaan ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Side Effects (2013)Side Effects (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: A young woman's world unravels when a drug prescribed by her psychiatrist has unexpected side effects.
Het begin had wel wat veel dialoog, voordat het spannend wordt. Als je daar door heen bent dan is het een prima film, goed doordacht.
IMDb -- Side Effects (2013) Wikipedia -- Side Effects (2013) Bekijk trailer van Side Effects (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Side Effects (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Star Trek (2009)Star Trek (2009)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Ik heb weinig met Star Trek, maar deze herstart van J.J. Abrams kan me nog altijd erg bekoren. Wellicht komt dit juist doordat deze film nogal afwijkt van de rest van de reeks, maar voor mij bevat dit een goede combinatie van een interessant (doch niet hel origineel) plot en goed uitgevoerde actie.

Ik heb veel zin om Into Darkness te zien, maar deze film heeft me vooral enthousiast gemaakt voor Abrams als regisseur van Star Wars: Episode VII.
IMDb -- Star Trek (2009) Wikipedia -- Star Trek (2009) Bekijk trailer van Star Trek (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Star Trek (2009)

Evil Dead II (1987)Evil Dead II (1987)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 84min. | MPAA: R
Inmiddels een tikje gedateerd, maar destijds was dit een baanbrekende horrorfilm die sindsdien regelmatig is gekopieerd. Als je door het houterige acteerwerk heen kan kijken kan dit zorgen voor een prima avondje vertier.

Overigens hoeven enkel de echte liefhebbers de voorganger te bekijken, aangezien dit vervolg eigenlijk puur een remake is met een beter budget.
IMDb -- Evil Dead II (1987) Wikipedia -- Evil Dead II (1987) Bekijk trailer van Evil Dead II (1987) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Evil Dead II (1987)

Army of Darkness (1992)Army of Darkness (1992)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 81min. | MPAA: R
Heel begrijpelijk dat men hier niet de naam "Evil Dead" in de titel heeft gestoken, zelfs al is het officieel het derde deel in de franchise. Vrijwel alles is anders ten opzichte van de voorgaande films, en wat dit deel vooral de moeite waard maakt is de uitstekende humor.
IMDb -- Army of Darkness (1992) Wikipedia -- Army of Darkness (1992) Bekijk trailer van Army of Darkness (1992) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Army of Darkness (1992)

The Arrested Development Documentary Project (2013)The Arrested Development Documentary Project (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Documentary | Runtime: 75min.
Aardige documentaire over Arrested Development, de komedieserie die tijdens het derde seizoen werd geannuleerd en later dit jaar een doorstart krijgt via Netflix. Zowel de cast als de makers komen aan het woord en dat levert leuke achtergrondinfo op, maar de interviews met de fans voegen weinig toe.
IMDb -- The Arrested Development Documentary Project (2013) Wikipedia -- The Arrested Development Documentary Project (2013) Bekijk trailer van The Arrested Development Documentary Project (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Arrested Development Documentary Project (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Parker (2013)Parker (2013)
Als Statham fan was ik benieuwd naar deze film. Ik heb me an sich goed vermaakt. Een no-brainer, simpele actie, simpel plot, maar een leuke heist-movie met de gebruikelijke interacties.

Als je niet te veel diepgang verwacht en wel houdt van Statham's acteerwerk, kijken. Ook Jennifer Lopez speelde een vrij aardige rol.
IMDb -- Parker (2013) Wikipedia -- Parker (2013) Bekijk trailer van Parker (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Parker (2013)
Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]