Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.007 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17
Atlas Shrugged: Part I (2011)Atlas Shrugged: Part I (2011)
IMDb: 5.5 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13
Ik kan niet veel anders zeggen dan dat ik een shitload aan verklaringen mis waarom de boel is zoals het is. Ja leuk, het midden-oosten is inelkaar geklapt maar dat verklaart nog weinig. Ik hoop voor de lezers onder ons dat het boek er dieper op in gaat.

De CGI laat te wensen over, typische B-film kwaliteit.

Wel uitgekeken maar een hogere beoordeling kan ik er echt niet aan geven.
IMDb -- Atlas Shrugged: Part I (2011) Wikipedia -- Atlas Shrugged: Part I (2011) Bekijk trailer van Atlas Shrugged: Part I (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Atlas Shrugged: Part I (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Atlas Shrugged II: The Strike (2012)Atlas Shrugged II: The Strike (2012)
IMDb: 5.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 111min. | MPAA: PG-13
Een vervolg op de eerste film maar met nieuwe acteurs. Dat maakt al duidelijk dat het een B-film is. Vraag me af of deel 3 weer andere acteurs zal hebben :P

Wederom zijn er dingen in het verhaal waarbij ik wat meer uitleg had gewild en sommige dingen zijn gewoon gigantisch onlogisch.
spoiler:
Alle patenten worden eigendom van de staat en er mag niets nieuws meer uitgevonden worden.

Huh? Als dat laatste in het boek niet gemotiveerd wordt dan was de schrijver aan de pillen volgens mij. En anders getuigd het van een slechte screenplay writer.

Nee, deze film is nog minder dan het eerste deel en ik vrees voor deel 3.
IMDb -- Atlas Shrugged II: The Strike (2012) Wikipedia -- Atlas Shrugged II: The Strike (2012) Bekijk trailer van Atlas Shrugged II: The Strike (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Atlas Shrugged II: The Strike (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Parker (2013)Parker (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Plot: A thief with a unique code of professional ethics is double-crossed by his crew and left for dead. Assuming a new disguise and forming an unlikely alliance with a woman on the inside, he looks to hijack the score of the crew's latest heist.
Een prima Jason Statham actie/heist movie. Gewoon een film die je met het verstand op 0 kan kijken. De actie zat prima in elkaar. En het was leuk om Wendell Pierce (Bunk uit de Wire) en Michael Chiklis (Vic Mackey uit The Shield) terug te zien in deze film..
En Jennifer Lopez acteerde ook nog best aardig en is nog steeds leuk om naar te kijken :)
IMDb -- Parker (2013) Wikipedia -- Parker (2013) Bekijk trailer van Parker (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Parker (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog even een laatste update op mijn Star Wars avontuur: Ik heb ze nu allemaal gezien en ik begrijp nog steeds de kritiek op Phantom Menace en ook op de andere, maar ik heb dus voor me zelf besloten (aangezien Phantom Menace me zeer zeker heeft kunnen boeien) om Phantom Menace los te bekijken van de hele serie of te bekijken als een alternatieve wereld waarin het anders had kunnen lopen met Anakin.

E2 en E3 horen dan samen, voor mij, met de originele trilogie tot de canon van de saga, met de Anakin die uiteindelijk een rotte appel wordt. En dat is volgens mij ook een van de grote problemen bij Phantom Menace, dat Anakin uit die film gewoon niet in te beelden is als de Darth Vader die we dan kennen uit de andere films. Dus nogmaals, ik bekijk Phantom Menace liever als een alternatieve versie dan als een versie die deel uit maakte van de Anakin die ik in film drie toch echt begon te haten, terwijl ik dat helemaal niet had met Anakin uit E1, enkel en alleen de pod race en zijn enthousiasme tijdens de pod race zijn voor mij een reden genoeg om te kunnen zeggen dat iemand als hem onmogelijk zo slecht kan worden, zelfs door manipulatie.

Over het algemeen heb ik genoten van de zes films en zal ik ze zeker nog eens opnieuw bekijken, zowel voor de soms prachtige cgi als sommige leuke personages en eveneens voor het verhaal dat nu meer diepgang heeft gekregen door E2 en E3, zeker voor het personage Dart Vader. Over het algemeen dus een 7,5/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los ervan dat het allemaal fictie is. Het lijkt me toch juist realistisch dat een kind niet in en in slecht is? Of mis ik dan iets uit dat universum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verhaal gaat grotendeels ook over dat Anakin al te oud is om Jedi training te krijgen, dat risico wil de Jedi counsil eerst ook niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

Geen fancy opmaak maar deze films heb ik onlangs gekeken:

* Parker -> Vrij doorsnee Statham actiefilm. Lekker makkelijk, wat geschiet, geknok en een rechtvaardig eind (letterlijk, als je de film hebt gezien weet je wel wat ik bedoel :) )

* Faster -> Ook al zo'n actiefilm waarin er wraak wordt genomen. Deze is met The Rock en heeft qua verhaal weinig om het lijf en is in zijn genre absoluut geen topper maar aardig vermaak voor doordeweek. Ik wil ook zo groot en gespierd zijn als The Rock ;(

* Skyfall -> Vond ik eigenlijk wat mager als James Bond. Wel wat leuke verwijzingen her en der maar niet echt een verpletterende indruk achterlatend.

* The Last Stand -> Schwarzenegger actiefilm, van het niveau jaren 80. Ik miste alleen nog een kazig synthesizer muziekje maar desondanks best leuk.

* Dark Skies -> Aardige sci-fi thriller, beetje dezelfde sfeer als The Fourth Kind

* Under the bed -> Horror/thriller over "een monster onder het bed". Geen hoogvlieger en het tegenhet eind wordt het ineens erg bloederig maar toch best okee. En geloofwaardig spel van de twee jongens.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Red Tails (2012)Red Tails (2012)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Drama, History, War | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13
Plot: A crew of African American pilots in the Tuskegee training program, having faced segregation while kept mostly on the ground during World War II, are called into duty under the guidance of Col. A.J. Bullard.
Na veel in dit topic te hebben gelezen, nu ook een review van mij :)
Ik kwam deze film een beetje bij toeval tegen, en wat mij betreft is het een pracht film.
Op imdb heeft deze film een niet erg hoog cijfer, komt waarschijnlijk omdat oorlogsfilms niet bij iedereen in de smaak vallen. Prima acteer werk en een mooi verhaal. Een 7,5 van mij, omdat het een prima film is, en het is de eerste film die ik heb gekeken die een brok in mijn keel weet te krijgen aan het einde. (en dat krijg ik echt niet snel ;) )
IMDb -- Red Tails (2012) Wikipedia -- Red Tails (2012) Bekijk trailer van Red Tails (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red Tails (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Layer Cake (2004)Layer Cake (2004)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: R
Leuke film. Leuk verhaal, afwisselend, acteerwerk prima. Types ook.
Soms ging het mij wat te snel en soms moest ik echt ff mijn koppie erbij houden waar het verhaal dan precies over ging (personages, gebeurtenissen).
Geen topper maar al met al geen moment verveeld.
IMDb -- Layer Cake (2004) Wikipedia -- Layer Cake (2004) Zoek trailer van Layer Cake (2004) via Google Schrijf zelf een recensie over Layer Cake (2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R
Redelijke poging tot een variant op het bekende sprookje met interessante concepten, maar een tegenvallende uitwerking. De vele vergelijkingen met Van Helsing en Brothers Grimm zijn terecht, maar vooral in die laatste is de algemene sfeer gewoon een stuk beter.

De actie gaat gepaard met heerlijk grafisch en expliciet geweld, maar tegelijkertijd zijn de vele achtervolgingen simpelweg saai.
IMDb -- Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) Wikipedia -- Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) Bekijk trailer van Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Power of Few (2013)The Power of Few (2013)
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | MPAA: R
Plot: Religious conspiracy collides with urban crime in a story told from multiple perspectives.
Interessant actie/drama film waarbij hetzelfde evenement vanuit de ogen van verschillende karakters wordt verteld. Het plot zelf is niet heel erg interessant, vooral het 'conspiracy' plot is nogal onrealistisch, maar toch vond ik het een film die lekker wegkeek. De muziek vond ik goed passen bij de film, de manier van filmen was verfrissend en de film probeert de kijker te laten nadenken over bepaalde dingen.
IMDb -- The Power of Few (2013) Wikipedia -- The Power of Few (2013) Bekijk trailer van The Power of Few (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Power of Few (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jurassic Park (1993)Jurassic Park (1993)
IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Toen ik het met wat vrienden laatst over films van vroeger had kwam Jurassic park al snel te spraken, toen maar besloten dat ik hem na 20 jaar nog eens moest zien. Toen de film uit kwam was ik net acht geworden en daarom wist ik er eigenlijk niet geweldig veel meer van.

Toen ik de Blu-ray zag liggen met DTS-MA en FullHD3D kon ik hem niet laten liggen.

Zojuist hebben we gekegen en geweldig genoten, deze film is dan wel 20 jaar oud maar dat zie je er maar matig vanaf, natuurlijk zie je het aan de techniek binnen de film (pc's enz), de auto's en de kleding maar verder staat alles als een huis. Het filmwerk is van een hoog niveau en de sfeer is geweldig.

Voor iedereen die deze film alweer een tijd niet gezien heeft daarom ook zeker een aanradertje voor de zondag met slecht weer. 3D vond ik weinig toevoegen maar in 1080p en met goed geluid moet deze film ook geweldig zijn.
IMDb -- Jurassic Park (1993) Wikipedia -- Jurassic Park (1993) Bekijk trailer van Jurassic Park (1993) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jurassic Park (1993)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:33
The Impossible (2012)The Impossible (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Plot: The story of a tourist family in Thailand caught in the destruction and chaotic aftermath of the 2004 Indian Ocean tsunami.
Erg indrukwekkende film! Sleept je mee in het verdriet en de hoop van de personages.
IMDb -- The Impossible (2012) Wikipedia -- The Impossible (2012) Bekijk trailer van The Impossible (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Impossible (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Olympus Has Fallen (2013)Olympus Has Fallen (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Een erg vermakelijke film over de bestorming en 'gijzeling' van het witte huis. Hoewel de plot van de film weinig vernieuwend of verrassend is, heb ik me wel erg vermaakt tijdens het kijken. Het acteerwerk is, hoewel typisch Amerikaans, goed gedaan en de special effects zagen er ook goed uit. Vooral een goede actiefilm waar je verder niet te veel bij hoeft na te denken - en ook dat is bij tijd en wijlen best leuk.

Kleine disclaimer dat ik deze film in de bios heb gekeken en dan meestal wat positiever ben over een film. :P
IMDb -- Olympus Has Fallen (2013) Wikipedia -- Olympus Has Fallen (2013) Bekijk trailer van Olympus Has Fallen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Olympus Has Fallen (2013)

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Donstil schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:32:
Jurassic Park (1993)[afbeelding]
IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Toen ik het met wat vrienden laatst over films van vroeger had kwam Jurassic park al snel te spraken, toen maar besloten dat ik hem na 20 jaar nog eens moest zien. Toen de film uit kwam was ik net acht geworden en daarom wist ik er eigenlijk niet geweldig veel meer van.

Toen ik de Blu-ray zag liggen met DTS-MA en FullHD3D kon ik hem niet laten liggen.

Zojuist hebben we gekegen en geweldig genoten, deze film is dan wel 20 jaar oud maar dat zie je er maar matig vanaf, natuurlijk zie je het aan de techniek binnen de film (pc's enz), de auto's en de kleding maar verder staat alles als een huis. Het filmwerk is van een hoog niveau en de sfeer is geweldig.

Voor iedereen die deze film alweer een tijd niet gezien heeft daarom ook zeker een aanradertje voor de zondag met slecht weer. 3D vond ik weinig toevoegen maar in 1080p en met goed geluid moet deze film ook geweldig zijn.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Vooral qua CGI waren ze hun tijd enorm vooruit met deze film. Volgens mij de eerste film waarin op deze schaal CGI werd ingezet en waarbij een film er zo zwaar op leunde, zonder dat je zag dat het nep was. Echt op alle vlakken een fantastische film.
Ik heb hem voor het eerst gekeken toen ik mijn verjaardagsfeestje vierde en er met een stel vrienden naartoe ben geweest. De volgende dag ben ik gelijk nog een keer gegaan :P

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jurassic Park is gewoon een klassieker! Echt een topfilm. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Parker (2013)Parker (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Typische Jason Statham wraak film, niet meer maar zeker niet minder.

Voor deze film moet je een paar puntjes kunnen waarderen, Jason Statham, niet orgineel plot, schieten, tieten, helikopters en niet te vergeten de grote hoeveelheid verwondingen aan het lichaam van Jason want geen enkele film met meneer Statham is volmaakt zonder 8) .

Zet je die dingen opzij of kan het je niet storen dan krijg je hier een lekkere actie film voor terug met Jennifer Lopez (Welke er geweldig uitziet btw) als toetje na dit alles.

IMDb -- Parker (2013) Wikipedia -- Parker (2013) Bekijk trailer van Parker (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Parker (2013)

Sharky schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:43:
[...]

Vooral qua CGI waren ze hun tijd enorm vooruit met deze film. Volgens mij de eerste film waarin op deze schaal CGI werd ingezet en waarbij een film er zo zwaar op leunde, zonder dat je zag dat het nep was. Echt op alle vlakken een fantastische film.
Ik heb hem voor het eerst gekeken toen ik mijn verjaardagsfeestje vierde en er met een stel vrienden naartoe ben geweest. De volgende dag ben ik gelijk nog een keer gegaan :P
Absoluut waar, de CGI ziet er prima uit idd, uiteraard kunnen we vandaag de dag beter maar je ziet er echt niet aan af dat dit 20 jaar geleden gemaakt is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sharky schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:43:
[...]

Er zit 6,5 minuut gerenderd materiaal in. Er wordt ook heel veel gebruik gemaakt van (schaal) poppen. De beruchte T-rex scene is voor een groot deel met een pop gemaakt :).

Maar idd wel erg cool en mooi. Zeker voor die tijd!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:07
Ram0n schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:26:
*knip
Evil Dead II (1987)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 84min. | MPAA: R
Inmiddels een tikje gedateerd, maar destijds was dit een baanbrekende horrorfilm die sindsdien regelmatig is gekopieerd. Als je door het houterige acteerwerk heen kan kijken kan dit zorgen voor een prima avondje vertier.

Overigens hoeven enkel de echte liefhebbers de voorganger te bekijken, aangezien dit vervolg eigenlijk puur een remake is met een beter budget.
[afbeelding] 7.5 / 10
Hier zijn vrij veel discussies over geweest. Maar de film is wel degelijk bedoeld als sequel.
Hier is een faq op imdb waar het één en ander wordt uitgelegd, waarom het een sequel en geen remake is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

newbreed schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:55:
[...]

Hier zijn vrij veel discussies over geweest. Maar de film is wel degelijk bedoeld als sequel.
Hier is een faq op imdb waar het één en ander wordt uitgelegd, waarom het een sequel en geen remake is.
Daar ben ik me van bewust, maar dat is puur op technisch vlak bekeken. Effectief is het gewoon een remake, hoe Sam Raimi het ook wil noemen. Het is vrijwel hetzelfde verhaal met dezelfde elementen, vandaar ook mijn gebruik van het woord "eigenlijk". Het maakt voor mijn punt ook niet uit hoe we het noemen, het ging erom dat je 1 gerust kan overslaan tenzij je echt een liefhebber bent :)

Wat betreft de cgi in Jurassic Park: die is inderdaad nog steeds redelijk goed, maar zoals al eerder genoemd overschatten veel mensen wel het aantal gerenderde shots in de film. Een groot deel van de effectieve delen was juist "echt" uitgevoerd, maar dat maakt de cgi-delen niet minder goed!

[ Voor 3% gewijzigd door Ram0n op 13-05-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22

Keida

dr.

Olympus Has Fallen (2013)Olympus Has Fallen (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: Disgraced former Presidential guard Mike Banning finds himself trapped inside the White House in the wake of a terrorist attack; using his inside knowledge, Banning works with national security to rescue the President from his kidnappers.
Uiteraard niet naar deze film gaan als je niet van absurde scenario's, americanisme en dunne verhalen houdt. Het witte huis wordt bezet door Noord-Korea, er is iets mis met de President, er is een kind in het spel en een echter amerikaanse held.
Begin is eigenlijk best heftig voor amerikaanse (main-stream) film, er gaan op een vrij plastische manier vrij veel mensen dood.

Al met al vermakelijke film voor een vrijdagavond thuis met een biertje en een paar kerels op de bank. Verwacht echter geen goed verhaal
IMDb -- Olympus Has Fallen (2013) Wikipedia -- Olympus Has Fallen (2013) Bekijk trailer van Olympus Has Fallen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Olympus Has Fallen (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
American Gangster (2007)American Gangster (2007)
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 176min. | MPAA: R
HELE vette film! Ik ben de laatste tijd zoiezo wel van de maffia films (goodfellas in het bijzonder!) maar deze beviel ook wel ERG goed. Het enige wat misschien als minpuntje gezien kan worden is dat frank (denzel) een beetje te likable is. Hij komt te fatsoenlijk en aardig over om hem niet aardig te vinden. Ik baalde ook een beetje van het einde. Had gehoopt dat hij het zou winnen:)

Hoe dan ook een erg vette film. Goed acteerwerk, top verhaal en fijne film om te kijken.
IMDb -- American Gangster (2007) Wikipedia -- American Gangster (2007) Bekijk trailer van American Gangster (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Gangster (2007)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

lj_tree schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:58:
Het enige wat misschien als minpuntje gezien kan worden is dat frank (denzel) een beetje te likable is. Hij komt te fatsoenlijk en aardig over om hem niet aardig te vinden. Ik baalde ook een beetje van het einde. Had gehoopt dat hij het zou winnen:)
Lang geleden ook eens gezien, itt bv goodfella's of casino vond ik dit wel een zeer goede film.
Die andere 2 hadden wel een goed verhaal en mooi gefilmde scenes, maar ik vond het allemaal klootzakken :)

Maar is jouw minpunt niet ook een beetje de clue van het verhaal ?
Het is een goede gast die een vrij "normaal" bedrijf draait, behalve dan dat het toevallig compleet illegaal is :)

Beetje discutabel of het films zijn of hele lange afleveringen van een serie.
Maar ik ben de afgelopen maanden de avonden aan het vullen met :

Columbo (1971)Columbo (1971)
IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | MPAA: 12
De welbefaamde strompelende/verstrooide/simpele detectieve, die geen detail ontgaat.

Heb nu een ondertussen een stuk of 30 gezien :)

Ik blijf het heerlijk vinden, gewoon een heerlijke personage, de tijd nemen om dat personage ook goed neer te zetten, en dan ook nog eens een goed uitgewerkt verhaal.

Daarnaast is het ook een leuke terugblik op de techniek en het leven in de jaren 70, waarin iedereen blijkbaar rookt altijd een glas in zijn handen heeft of inschenkt :P
Het enige nadeel is dat ik nog maar 2 seizoenen te gaan heb :(
IMDb -- Columbo (1971) Wikipedia -- Columbo (1971) Zoek trailer van Columbo (1971) via Google Schrijf zelf een recensie over Columbo (1971)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:00
Vroeger wel gekeken op RTL ofzo. Was een leuke "serie" om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:20
heuveltje schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:05:

Columbo (1971)[afbeelding]
De welbefaamde strompelende/verstrooide/simpele detectieve, die geen detail ontgaat.

Ik blijf het heerlijk vinden, gewoon een heerlijke personage, de tijd nemen om dat personage ook goed neer te zetten, en dan ook nog eens een goed uitgewerkt verhaal.

Daarnaast is het ook een leuke terugblik op de techniek en het leven in de jaren 70, waarin iedereen blijkbaar rookt altijd een glas in zijn handen heeft of inschenkt :P
[afbeelding] 8.5 / 10
Bah, nu heb je mij nog een serie gegeven om te kijken. Zo wordt mijn lijstje natuurlijk niet korter...

The Man with the Golden Gun (1974)The Man with the Golden Gun (1974)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 125min. | MPAA: PG
Plot: Bond is led to believe that he is targeted by the world's most expensive assassin and must hunt him down to stop him.
De Bond film die vroeger de grootste indruk op mij heeft gemaakt. Mede door de spectaculaire autostunt, het gouden pistool dat bestond uit een sigarettenhouder, aansteker, pen en manchetknopen van Scaramanga, de vliegende auto en de vechtende meisjes.

De autostunt probeerde ik altijd met Hot Wheels auto's na te doen (geen 1 keer gelukt volgens mij). Het pistool probeerde ik na te maken toen ik een keertje een goudkleurige aansteker in mijn handen kreeg (met elastieken een pen en een handvat er aan gemaakt. Zag er niet uit :P). De vliegende auto nagemaakt door vleugels op een RC wagen te bevestigen (vloog natuurlijk niet). En de vechtende meisjes... tja, mijn vrouw is Aziatisch en heeft een paar jaar Krav Maga gedaan... Geldt dat als 1 of een half vinkje? :P

Special effects zagen er goed uit. Stunts waren ook goed. Vechtscenes zien er naar moderne maatstaven een beetje amateuristisch uit, maar niet storend.
IMDb -- The Man with the Golden Gun (1974) Wikipedia -- The Man with the Golden Gun (1974) Bekijk trailer van The Man with the Golden Gun (1974) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Man with the Golden Gun (1974)

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Sound of My Voice (2011)Sound of My Voice (2011)
IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 85min. | MPAA: R
Interessant stuk drama over twee documentairemakers die infiltreren in een cult. De vrouwelijke leider van de groep claimt uit de toekomst te komen en weet het grootste deel van de volgelingen met zich mee te krijgen, maar enkele twijfelen nog zichtbaar.

De film is bewust redelijk vaag, maar dat vind ik op zich wel intrigerend. Het acteerwerk is prima, maar het verhaal had wat dieper mogen gaan.
IMDb -- Sound of My Voice (2011) Wikipedia -- Sound of My Voice (2011) Bekijk trailer van Sound of My Voice (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sound of My Voice (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Assault on Wall Street (2013)Assault on Wall Street (2013)
IMDb: N/A | Genre: Drama, Thriller
Plot: Jim is an average New Yorker living a peaceful life with a well paying job and a loving family. Suddenly...
Het plot van de film is een hot topic op dit moment omdat het over de bailout van bankiers gaat en de gewone man die hierdoor in de shit komt. Die knakker uit Prison Break speelt de hoofdrol, hij doet het best goed vind ik. Deze ex militair, nu beveiligingsbeambte, neemt na een aantal gebeurtenissen het heft in eigen handen. Geen bioscoop film, maar wel lekker om thuis te kijken.
IMDb -- Assault on Wall Street (2013) Wikipedia -- Assault on Wall Street (2013) Bekijk trailer van Assault on Wall Street (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Assault on Wall Street (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

lj_tree schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:58:
American Gangster (2007)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 176min. | MPAA: R
HELE vette film! Ik ben de laatste tijd zoiezo wel van de maffia films (goodfellas in het bijzonder!) maar deze beviel ook wel ERG goed. Het enige wat misschien als minpuntje gezien kan worden is dat frank (denzel) een beetje te likable is. Hij komt te fatsoenlijk en aardig over om hem niet aardig te vinden. Ik baalde ook een beetje van het einde. Had gehoopt dat hij het zou winnen:)

Hoe dan ook een erg vette film. Goed acteerwerk, top verhaal en fijne film om te kijken.
[afbeelding] 8.5 / 10
Het is dan ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal in de trend van scarface. Kans is groot bij zo'n verhalen dat het voor de "slechterik" niet goed afloopt. Overigens vond ik het ook wel moeilijk om in Denzel een hatelijke vent te zien. Zelfs al laten ze hem in de film brute dingen doen, waarschijnlijk omdat ik hem in al zo veel films een toffe peer heb zien spelen (John Q :'( ).
Dan zou ik eerder niet fokken met Joe "funny how?" Pesci (Tommy Devito) ook al is die maar een goede 1m60.
heuveltje schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:05:
[...]

Columbo (1971)[afbeelding]

[afbeelding] 8.5 / 10
Die serie ben ik toevallig vorige week ook terug beginnen kijken 8) . Blijft een topper.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Easy A (2010)Easy A (2010)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Plot: A clean-cut high school student relies on the school's rumor mill to advance her social and financial standing.
Goede film. Staat hoog genoteerd bij de romantische komedies, maar echt romantisch was deze niet. Humor is van een ander niveau dan plat maar daarom ook vermakelijk. Toch vind ik het hoge cijfer op IMDB niet echt terecht.

Het verhaal is leuk, de plotwendingen aardig, het acteerwerk bij vlagen subliem..maar ik (we) moesten niet echt heel hard lachen. Kan aan ons liggen, of aan de film. Desalniettemin een aanrader..al is het maar om die schattige Emma Stone.
IMDb -- Easy A (2010) Wikipedia -- Easy A (2010) Bekijk trailer van Easy A (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Easy A (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

NitroX infinity schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:19:
Huh? Als dat laatste in het boek niet gemotiveerd wordt dan was de schrijver aan de pillen volgens mij. En anders getuigd het van een slechte screenplay writer.
Tsja, Rand heh O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)
IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Adventure, Fantasy | Runtime: 97min. | MPAA: PG
Plot: When a young owl is abducted by an evil Owl army, he must escape with newfound friends to seek out the legendary Guardians to stop the menace.
Deze film met mijn familie op onze beamer gekeken. Ik had de film uitgekozen als een familie film (zusje van 9) maar die was maar net oud genoeg om deze film verantwoord te kunnen kijken

De film heeft, ondanks het feit dat je naar pratende uilen kijkt een erg intense sfeer. Het verhaal is goed en heeft een mooie boodschap. Het sterkste punt van de film was wel het CGI werk. Zonder twijfel een van de best geanimeerde films ooit gemaakt. Gecombineerd met de prachtige vechtscenes en goede muziek is het een waar spektakel.

Ik geef 'm een 8.5
IMDb -- Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010) Wikipedia -- Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010) Bekijk trailer van Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 Idiots (2009)3 Idiots (2009)
IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 170min. | MPAA: PG-13
Plot: Two friends are searching for their long lost companion. They revisit their college days and recall the memories of their friend who inspired them to think differently, even as the rest of the world called them 'idiots'.
Eerst had ik weinig zin om een Indiase film te kijken, maar er zit eigenlijk zoveel in deze film, dat het een film is die je gewoon moet kijken. Film is echt een dikke 8 waard.

Hogader in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 26]" schreef er eerder dit over, waar ik me bij kan aansluiten.:
Een Bollywood combinatie van humor, drama, levenslessen en een kritische blik op het huidige leerstelsel. Dit is echter pas een begin in hetgeen deze 170 minuten durende film te bieden heeft.
IMDb -- 3 Idiots (2009) Wikipedia -- 3 Idiots (2009) Bekijk trailer van 3 Idiots (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 3 Idiots (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

21 & Over (2013)21 & Over (2013)
IMDb: 5.6 | Genre: Comedy | Runtime: 93min. | MPAA: R
Plot: The night before his big medical school interview, a promising student celebrates his 21st birthday with his two best friends.
De film draait hie in de bios. Dan verwacht je er ook wel wat van. Deze film heeft een hoog Yolo gehalte en zit dan ook zoals verwacht weinig diepgang in. Dit is een leuke film om lekker met wat vrienden onder het genot van meerdere alcoholische versnaperingen. Samen met een meid kijken was leuk maar voegde weinig toe dan een beetje lachen om een wat flauwe film.
Acteerwerk is ook maar een beetje mwah mwah
IMDb -- 21 & Over (2013) Wikipedia -- 21 & Over (2013) Bekijk trailer van 21 & Over (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 21 & Over (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
4bit schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:51:
[...]

Het is dan ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal in de trend van scarface. Kans is groot bij zo'n verhalen dat het voor de "slechterik" niet goed afloopt. Overigens vond ik het ook wel moeilijk om in Denzel een hatelijke vent te zien. Zelfs al laten ze hem in de film brute dingen doen, waarschijnlijk omdat ik hem in al zo veel films een toffe peer heb zien spelen (John Q :'( ).
Dan zou ik eerder niet fokken met Joe "funny how?" Pesci (Tommy Devito) ook al is die maar een goede 1m60.
Mee eens, maar het gaat me voornamelijk om het feit dat naast Russel, denzel de enige fatsoenlijk vent is in deze film. Hij vraagt respect en geeft dat ook. De rest van het zooitje (cops en bad guys) zijn allemaal wankers. Dat maakte het voor mij dat ik behoorlijk mee zat te leven met hem. op zich geen verkeerd einde aan de film hoor, maar baalde van het moment dat hij gepakt werd.

Ik ben de laatste tijd behoorlijk van de maffia films. Zoiezo al lange tijd Goodfellas (al minstens 10 keer gezien), scarface, godfather, en nu ook american ganster in het rijtje erbij. Toevallig nog meer aanraders? Het liefste wat recentere films dan the godfather.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

lj_tree schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:34:
[...]

Mee eens, maar het gaat me voornamelijk om het feit dat naast Russel, denzel de enige fatsoenlijk vent is in deze film. Hij vraagt respect en geeft dat ook. De rest van het zooitje (cops en bad guys) zijn allemaal wankers. Dat maakte het voor mij dat ik behoorlijk mee zat te leven met hem. op zich geen verkeerd einde aan de film hoor, maar baalde van het moment dat hij gepakt werd.

Ik ben de laatste tijd behoorlijk van de maffia films. Zoiezo al lange tijd Goodfellas (al minstens 10 keer gezien), scarface, godfather, en nu ook american ganster in het rijtje erbij. Toevallig nog meer aanraders? Het liefste wat recentere films dan the godfather.
Niet echt recent, maar "Once upon a time in America" al eens gezien?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Bokkie schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:14:
[...]

Niet echt recent, maar "Once upon a time in America" al eens gezien?
Nopes, maar wat ik lees op imdb bevalt me wel. Ik zal vanavond es op zoek gaan.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:15

Polycom

Poes van goud

lj_tree schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:39:
[...]

Nopes, maar wat ik lees op imdb bevalt me wel. Ik zal vanavond es op zoek gaan.

Thanks.
A Bronx Tale al gezien? En Casino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
3 Idiots (2009)
Moet deze zeker nog gaan kijken. De film staat in de IMDB top 250, wat genoeg zegt over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 118min. | MPAA: PG
Veel zwakkere film dan het vorige deel over Indiana Jones, mede door de mislukte humor en de zeer afwijkende sfeer. Met name de opening is heel erg zwak, maar gelukkig wordt het beter naarmate het verhaal vordert. Hier en daar erg gruwelijk, al kan dat mij persoonlijk niet erg storen.
IMDb -- Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) Wikipedia -- Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) Bekijk trailer van Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

JvS schreef op maandag 13 mei 2013 @ 07:00:
[...]

Er zit 6,5 minuut gerenderd materiaal in. Er wordt ook heel veel gebruik gemaakt van (schaal) poppen. De beruchte T-rex scene is voor een groot deel met een pop gemaakt :).

Maar idd wel erg cool en mooi. Zeker voor die tijd!
Ik kwam toevallig dit tegen over het bouwen van de full scale robot die de T-rex speelt. Heeeel erg vet.

Hier staan ze allemaal:
https://www.stanwinstonsc...ration-dinosaurs-are-back

Echt indrukwekkend zeg. Had dit nog nooit gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 16-05-2013 21:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

JvS schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:12:
[...]

Ik kwam toevallig dit tegen over het bouwen van de full scale robot die de T-rex speelt. Heeeel erg vet.

[video]

Hier staan ze allemaal:
https://www.stanwinstonsc...ration-dinosaurs-are-back

Echt indrukwekkend zeg. Had dit nog nooit gezien.
Vet.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:40
Damn, ik kan niet wachten tot 13 juni, de release date van Only God Forgives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Imaginaerum (2012)Imaginaerum (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Fantasy, Musical | MPAA: K-12
Als groot fan van de band Nightwish was dit voor mij een must see. Voor de niet kenners: Nightwish typeert zich in haar muziek door cryptische teksten en bombastische symfonische metal muziek.

De film zelf is een erg metaforisch verhaal over een oude man die ernstig dement is en op sterven ligt, en helemaal leeft in de soms duistere fantasiewereld die hij als kind had. Het plot is één grote reis door deze vreemde fantasie wereld en de werkelijkheid. Verschillende scenes in de fantasiewereld worden ondersteund door nummers van het gelijknamige album wat enkele maanden voor de release van de film werd uitgegeven.

De film kenmerkt zich verder niet echt door briljante acting, maar zit toch heel behoorlijk in elkaar, zeker gezien het kleine budget van 10 miljoen. De CGI is heel behoorlijk. De film komt traag op gang, er is zeker in het begin geen touw aan vast te knopen, maar naar mate de film vorderde werd ik er toch ingezogen. Het zette mij in elk geval aan het denken over wat belangrijk is in het leven, en hoe vreselijk het moet zijn om je verstand en herinneringen te verliezen. Aanrader voor iedereen, al zullen velen deze film niet waarderen.
IMDb -- Imaginaerum (2012) Wikipedia -- Imaginaerum (2012) Bekijk trailer van Imaginaerum (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Imaginaerum (2012)

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Safaci schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:35:
Hier ook! De film van het jaar wordt dit voor mij. Leuk al die blockbusters, maar als je er 1 gezien hebt heb je direct de meeste gezien.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48

Ypho

Allround Nerd

Frailty (2001)Frailty (2001)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: A man confesses to an FBI agent his family's story of how his religious fanatic father's visions lead to a series of murders to destroy supposed 'demons.'
Het verhaal is vrij "simpel", maar de sfeer in de film is enorm goed gezet. Ondanks dat de film zich grotendeels afspeelt in een auto (met flashbacks), blijft de film spannend tot het einde, zelfs als je hem een tweede keer ziet.
IMDb -- Frailty (2001) Wikipedia -- Frailty (2001) Zoek trailer van Frailty (2001) via Google Schrijf zelf een recensie over Frailty (2001)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Pirate Radio (2009)Pirate Radio (2009)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 116min. | MPAA: R
De film gaat over een Britse piratenzender in de jaren '60 die vanaf een schip uitzendt. Hoewel de film een plot bevat van de Britse regering om de piratenzender(s) uit de lucht te krijgen, gaat de film vooral over de relaties tussen de mensen op het schip.

Leuke film die niet verveelde en een goede cast heeft. Oh, en de soundtrack is uiteraard ook prima te noemen.

AKA; The Boat That Rocked
IMDb -- Pirate Radio (2009) Wikipedia -- Pirate Radio (2009) Bekijk trailer van Pirate Radio (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pirate Radio (2009)

This Means War (2012)This Means War (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Comedy, Romance | Runtime: 97min. | MPAA: R
Een tijddoder. Niet slecht maar ook niet zo goed dat ik 'm weer wil zien.
IMDb -- This Means War (2012) Wikipedia -- This Means War (2012) Bekijk trailer van This Means War (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over This Means War (2012)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A Good Day to Die Hard (2013)A Good Day to Die Hard (2013)
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 98min. | MPAA: R
Plot: John McClane travels to Russia to help out his seemingly wayward son, Jack, only to discover that Jack is a CIA operative working to prevent a nuclear-weapons heist, causing the father and son to team up against underworld forces.
Er was zo weinig verhaal dat ze de film een stuk korter hebben gehouden dan de vorige Die Hard wat best wel een dikke actiefilm was. Misschien is de volgende film nog maar 60 minuten? Nee, dit is geen goede film. Ik wilde alle slechte delen opschrijven, maar dan spoiler ik te veel :P.
IMDb -- A Good Day to Die Hard (2013) Wikipedia -- A Good Day to Die Hard (2013) Bekijk trailer van A Good Day to Die Hard (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Good Day to Die Hard (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Argo (2012)Argo (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Revolutie in Iran, Amerikanen die gestrand zijn en daar weg moeten worden gehaald. Zoals het vaak is bij verfilmingen van waargebeurde verhalen is het plot flinterdun. De film keek echter wel lekker weg.
IMDb -- Argo (2012) Wikipedia -- Argo (2012) Bekijk trailer van Argo (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Argo (2012)

Get the Gringo (2012)Get the Gringo (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R
Een slechterik heeft iets of iemand (dat wordt pas later duidelijk) beroofd van aardig wat geld. In een politie-achtervolging raced hij naar de Mexicaanse grens alwaar hij de cel in wordt gegooid door corrupte Federales.

Er overkomt hem het één en ander in de gevangenis, een vriendschap ontwikkelt zich en hij wordt verliefd. Hoe het afloopt zul je zelf moeten bekijken.

Ik heb genoten van deze film en hij is het wat mij betreft absoluut waard om nog eens bekeken te worden (alhoewel niet meteen).
IMDb -- Get the Gringo (2012) Wikipedia -- Get the Gringo (2012) Bekijk trailer van Get the Gringo (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Get the Gringo (2012)

In Time (2011)In Time (2011)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13
Leuke, simpele science fiction film met drama en actie. het einde kwam een beetje gehaast op mij over maar dat mocht de pret niet drukken.
IMDb -- In Time (2011) Wikipedia -- In Time (2011) Bekijk trailer van In Time (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over In Time (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Insidious (2010)Insidious (2010)
IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Plot: A family looks to prevent evil spirits from trapping their comatose child in a realm called The Further.
De film begon goed. Tot
spoiler:
het moment dat Darth Maul in beeld kwam.

Het werd nergens eng en het was gefilmd alsof het een budgetfilm was
spoiler:
(scenes in de andere wereld waren niet zo bijzonder)
IMDb -- Insidious (2010) Wikipedia -- Insidious (2010) Zoek trailer van Insidious (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over Insidious (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Op IMDB scoort deze film een magere zes, dat ligt allesbehalve in lijn met mijn ervaring.

Hoofdrolspeler Jim Baxford wordt in de film afgeschilderd als de typische, hardwerkende Amerikaanse burger welke zijn leven in elkaar ziet storten door de economische crisis. De (stereotype) heren op Wall Street worden door hem aangewezen als de grote boosdoeners en hij besluit het recht in eigen handen te nemen.

Veel kritiek richt zich op het feit dat al het volk op 'Wall Street' slecht zijn. Hierbij gaan - naar mijn idee - veel mensen voorbij aan het feit dat dit de publieke perceptie is. Jim Baxford is een typische 'pleb' met geen inzicht in de financiële wereld. Zijn tegenmaatregelen zijn draconisch, ongericht en ongerechtvaardigd, maar ze zijn wel begrijpbaar.

Juist dit vind ik erg goed aan deze film. Ondanks dat zijn 'insteek' verkeerd is, maar zijn gedachtegang is begrijpelijk. Juist dit aspect maakt de film erg interessant.

Er zitten wel wat onvolkomenheden in de film, maar deze waren niet dusdanig storend dat het afdeed aan het kijkplezier. Wat mij betreft een welverdiende 7.8.
IMDb -- Assault on Wall Street (2013) Wikipedia -- Assault on Wall Street (2013) Bekijk trailer van Assault on Wall Street (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Assault on Wall Street (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

3 Idiots (2009)3 Idiots (2009)
IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 170min. | MPAA: PG-13
Dit was één van de laatste paar films uit de IMDb Top 250 die ik nog moest zien, maar ik bleef het maar uitstellen door met name de lange speelduur en de Indiase achtergrond. Nergens voor nodig, ontzettend leuke film met een goede combinatie van humor en emotie!

Af en toe een tikkeltje ouderwets met bijvoorbeeld de geluidseffecten, maar verder heb ik me hier enorm mee vermaakt.
IMDb -- 3 Idiots (2009) Wikipedia -- 3 Idiots (2009) Bekijk trailer van 3 Idiots (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 3 Idiots (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

The Intouchables (2011)The Intouchables (2011)
IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: R
Geen ingewikkelde film, met voor mij als belangrijke elementen het culturele verschil tussen de hoofdpersonen - ik moest wel een beetje aan Rush Hour en meer dan die films denken - en dat een gehandicapte in een dramafilm sowieso vaak wel een interessant personage is. Maar ik vond het sowieso een mooi gemaakte films met goede personages, chemie en grappige en mooie momenten. Ik heb genoten.
IMDb -- The Intouchables (2011) Wikipedia -- The Intouchables (2011) Bekijk trailer van The Intouchables (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Intouchables (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8,5 8,5 / 10

offtopic:
Na bijna 6,5 jaar weer een review geplaatst. Wat moet dat in de tussentijd een mooie database zijn geworden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:21
The Human Centipede (2009)The Human Centipede (2009)
IMDb: 4.6 | Genre: Horror | Runtime: 92min. | MPAA: R
Plot: A mad scientist kidnaps and mutilates a trio of tourists in order to reassemble them into a new 'pet'-- a human centipede, created by stitching their mouths to each others' rectums.
Wat een ontzettende B-film. Eigenlijk is hij daar nog te slecht voor, C-film zou beter kloppen qua acteerprestaties en plotholes.
De enige die zijn rol goed neerzet is Herr Doktor, de rest is ronduit slecht.
Een paar schommelende blote tieten verhelpen daar niks aan.
Had ook wel meer bloot en gore verwacht van een R-rated film.
Wat je van de operatie meekreeg viel me zwaar tegen.
IMDb -- The Human Centipede (2009) Wikipedia -- The Human Centipede (2009) Bekijk trailer van The Human Centipede (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Human Centipede (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

A Good Day to Die Hard (2013)A Good Day to Die Hard (2013)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 98min. | MPAA: R
OMG :X Wat was dit slecht... op elk vlak. Amper verhaal, rommelig, onlogisch, grotendeels stomme niet-grappige one-liners, irritant zeikende bruce willis aan het begin... blamage voor die hard 1 & 3.
IMDb -- A Good Day to Die Hard (2013) Wikipedia -- A Good Day to Die Hard (2013) Bekijk trailer van A Good Day to Die Hard (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Good Day to Die Hard (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Zoijar schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:06:
A Good Day to Die Hard (2013)[afbeelding]
OMG :X Wat was dit slecht... op elk vlak. Amper verhaal, rommelig, onlogisch, grotendeels stomme niet-grappige one-liners, irritant zeikende bruce willis aan het begin... blamage voor die hard 1 & 3.
[afbeelding] 3 / 10
Ik vond hem anders nog best aardig. Misschien niet echt passend bij de overige die-hard films, maar zeker geen verkeerde actiefilm. Vooral de achtervolging in Rusland vond ik erg knap gedaan. Daar lijkt aardig wat stuk te gaan. Het verhaal stelt inderdaad niet echt veel voor, maar dat heeft een die-hard nog nooit gehad.

Maar goed, ik vond Die Hard 4 dan ook best te pruimen. Verder snap ik ook niet waarom je Die Hard 2 daar weglaat, die was ook gewoon prima imo. Ik zou overigens deze een 7 geven. #4 vond ik nog wel iets leuker (al zitten daar helaas wel wat ongeloofwaardige/overdreven scenes in, maar overall niet verkeerd) en die zou ik dan ook een 7,5 geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 19-05-2013 15:17 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 23:35
[afbeelding] 3 / 10
Ik vond het ook 3x niks. Verhaal zat er niet en
spoiler:
Bruce die op een gegeven moment door een stortkoker valt, door een net, drie etages steigerplank en vervolgens in een container belant en gewoon weer verder gaat.
Beetje ongeloofwaardig allemaal.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Warm Bodies (2013)Warm Bodies (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Horror, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Al kreunend loopt hij met moeite door onze wereld heen, een vergeten jongen die duidelijk een beetje autistisch lijkt te zijn. Hij wil praten, maar er komt geen enkel nuttig woord uit zijn verkrampte mond. Gelukkig wordt hij bijgestaan door zijn maten in het cafe, die al net zo spraakzaam zijn. Als lezer merkt u het vast al; in deze film zijn veel parallellen te trekken met het hedendaagse leven in onze echte wereld.

En dat is wat deze film eigenlijk ook best goed maakt, want het gaat helemaal niet over het einde van de wereld en ook niet om de kleine grapjes. Het draait om hoe de wereld opbloeit na een periode van onzekerheid, hoe er na regen zonneschijn komt en hoe zelfs de crisis ooit voorbij zal zijn, al moet je dat laatste er misschien zelf maar even bij bedenken.

Maar een film over de crisis is natuurlijk niet compleet zonder een heus liefdesverhaal, dus dat zit er ook in. Natuurlijk wordt dit ook nog aangevuld met de boodschap dat wij met z'n allen niet anders moeten kijken naar mensen die zich toevallig wat anders gedragen. De liefde verspreidt zich dan ook al snel en voordat je "przwalskipaard" kan zeggen heb je opeens met zijn tweetjes een algehele transformatie van de zombiesamenleving veroorzaakt en wordt die ene laatste overgebleven procent weer het overgrote deel van de bevolking.

Zou het dan toch nog goedkomen met de crisis? Volgens deze film in ieder geval wel.
IMDb -- Warm Bodies (2013) Wikipedia -- Warm Bodies (2013) Bekijk trailer van Warm Bodies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warm Bodies (2013)

The Host (2013)The Host (2013)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Romance, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13
Net als Warm Bodies gaat ook deze film over de liefde. l' Amour enzo. Alleen heeft cupido in deze film zijn pijlen blijkbaar de verkeerde kant op geschoten, want hij raakte per ongeluk een buitenaardse parasiet.

En wat doe je als die parasiet per ongeluk in een meisje terechtkomt en verliefd wordt op een vriend van haar vriend? threeway!!11!!1 Dat zal je zelf moeten zien.

Voor de kijker komt het helaas meer over alsof de dame in kwestie keihard schizofreen is en blijkt iedere oneliner uit de mond van een van de aanwezige jongens in deze film tienermeisjes te moeten kunnen laten klaarkomen.

Waar wij mannen naar "Suzy goes Down Under" kijken om vrouwen te zien doen wat wij van hen verlangen, is de situatie hier precies andersom. Mannen in deze wereld zijn stereotype hunks die jou als vrouw totaal kunnen bevredigen. Zelfs als je een parasiterend buitenaards wezen met blauwe led-lampjes bent.

Ik denk dat het verstandig is om het voortaan bij films van Suzy te houden, want deze keiharde meisjesporno laat het glazuur van je tanden niet heel.
IMDb -- The Host (2013) Wikipedia -- The Host (2013) Bekijk trailer van The Host (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Host (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

rimave schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:15:
[...]

Ik vond het ook 3x niks. Verhaal zat er niet en
spoiler:
Bruce die op een gegeven moment door een stortkoker valt, door een net, drie etages steigerplank en vervolgens in een container belant en gewoon weer verder gaat.
Beetje ongeloofwaardig allemaal.
Volgens mij moet je dan ook nog even de vorige die-hard films bekijken. Misschien ook nog even wat James Bond films erbij. Vergeet ook Rambo niet. Die films zijn ook allemaal niet zo heel geloofwaardig qua verhaal of stunts. Maar als je daar al over gaat miepen zit je sowieso de verkeerde film te kijken imo.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
[afbeelding] 3 / 10
Eens.

Totale flutfilm. En ik heb alle Die Hard films toch echt tot vervelens toe gekeken. De hele sfeer was al een domper; donker & grijs. Dat was deel 4 ook, maar daar vond ik het nog wel passen met de IT scene die eromheen was gebouwd.

Daarnaast; de vorige delen hadden humor waarbij zij zichzelf totaal niet serieus namen. Ook had Willis in 2&3 een sidekick die voor luchtigheid zorgde. In dit deel werd Willis zelf gedegradeerd naar sidekick, wat totaal niet in de lijn van de vorige films ligt.

Prima, maar zijn zgn. zoon, had daarentegen totaal geen humor. Het leek alsof hij zelf Willis probeerde te imiteren in 'toughness' en dat schoot bij mij al verkeerd. Baas boven baas :)

Waar ik mij vooral aan stoorde waren de zeer onorignele dialogen. Ik was op een bepaald punt de dialogen al aan het 'voorpraten', wetend wat er gezegd zou worden. Een goede scriptschrijver begint steeds zeldzamer te worden merk ik :O
Stukfruit schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:40:
Warm Bodies (2013)[afbeelding]
Al kreunend loopt hij met moeite door onze wereld heen, een vergeten jongen die duidelijk een beetje autistisch lijkt te zijn. Hij wil praten, maar er komt geen enkel nuttig woord uit zijn verkrampte mond. Gelukkig wordt hij bijgestaan door zijn maten in het cafe, die al net zo spraakzaam zijn. Als lezer merkt u het vast al; in deze film zijn veel parallellen te trekken met het hedendaagse leven in onze echte wereld.

En dat is wat deze film eigenlijk ook best goed maakt, want het gaat helemaal niet over het einde van de wereld en ook niet om de kleine grapjes. Het draait om hoe de wereld opbloeit na een periode van onzekerheid, hoe er na regen zonneschijn komt en hoe zelfs de crisis ooit voorbij zal zijn, al moet je dat laatste er misschien zelf maar even bij bedenken.

Maar een film over de crisis is natuurlijk niet compleet zonder een heus liefdesverhaal, dus dat zit er ook in. Natuurlijk wordt dit ook nog aangevuld met de boodschap dat wij met z'n allen niet anders moeten kijken naar mensen die zich toevallig wat anders gedragen. De liefde verspreidt zich dan ook al snel en voordat je "przwalskipaard" kan zeggen heb je opeens met zijn tweetjes een algehele transformatie van de zombiesamenleving veroorzaakt en wordt die ene laatste overgebleven procent weer het overgrote deel van de bevolking.

Zou het dan toch nog goedkomen met de crisis? Volgens deze film in ieder geval wel.
[afbeelding] 7 / 10

Zonder al te veel te verklappen; inderdaad een leuke film met een klein hartje. Ik dacht eerst met een Twilight spin-off te maken te hebben (had geen eerdere kennis van de film) maar dat bleek gelukkig totaal niet zo.

Toch, ondanks dat ik het een leuke film vond, heb ik aardig wat kritiek die me flink stoorde tijdens de film. Zo was de CGI ronduit lachwekkend. Houterig. Ik had liever gezien dat de CGI modellen werden vervangen door mensen in pak. Of op zijn minst met motion capturing waren gedaan.

Ook waren er eeen aantal dingen die ik gevoelsmatig niet vond kloppen. Zombies die rennen. Sinds de nieuwere Night of the Living Deads is het een sport geworden om zombies te laten rennen. Het strookt naar mijn mening met de wetenschappelijke mogelijkheden van een (spier)virus.

Als laatste vond ik (bijrol)acteurs die de zombies vertolkten, maar zeer matig in hun rol zitten. Bewegingen waren geforceerd en de geluiden, alsmede het praten.

*Oja; waarom een muur bouwen om een stad, van plus minus 5-6 meter hoog en dan bewaking bij de deur beneden zetten, alsmede bovenop de muur? Diegenen die onderaan staan, staan voor een deur die eerst open moet als ze worden overrompeld. High ground, high ground mensen :+

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Stukfruit schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:40:
Net als Warm Bodies gaat ook deze film over de liefde. l' Amour enzo. Alleen heeft cupido in deze film zijn pijlen blijkbaar de verkeerde kant op geschoten, want hij raakte per ongeluk een buitenaardse parasiet.

En wat doe je als die parasiet per ongeluk in een meisje terechtkomt en verliefd wordt op een vriend van haar vriend? threeway!!11!!1 Dat zal je zelf moeten zien.

Voor de kijker komt het helaas meer over alsof de dame in kwestie keihard schizofreen is en blijkt iedere oneliner uit de mond van een van de aanwezige jongens in deze film tienermeisjes te moeten kunnen laten klaarkomen.

Waar wij mannen naar "Suzy goes Down Under" kijken om vrouwen te zien doen wat wij van hen verlangen, is de situatie hier precies andersom. Mannen in deze wereld zijn stereotype hunks die jou als vrouw totaal kunnen bevredigen. Zelfs als je een parasiterend buitenaards wezen met blauwe led-lampjes bent.

Ik denk dat het verstandig is om het voortaan bij films van Suzy te houden, want deze keiharde meisjesporno laat het glazuur van je tanden niet heel.
Deze film ga ik kijken! ik moest hardop lachen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:57
The Great Gatsby (2013)The Great Gatsby (2013)
IMDb: N/A | Genre: Drama, Romance | MPAA: PG-13
Heb deze film gister in de bioscoop gezien. Vond hem zéér goed gefilmd en was erg goed. Ik hoop dat Dicaprio voor deze rol eindelijk zijn Oscar krijgt. Hij was, zoals de laatste paar jaar, echt weer geniaal. In deze film combineert hij hoffelijkheid, beheerstheid, stijl/klasse, woede en onzekerheid op een geniale manier.

De film is gebaseerd op het gelijknamige boek van F. Scott Fitzgerald.
Een omschrijving van de verhaallijn zal ik niet doen, voorkennis doet in mijn ogen afbreuk aan de beleving.
Het verhaal was echter zeer goed, de muziek bij de film echt perfect en de 3D effecten niet storend (ik stoor me er persoonlijk wel eens aan). De wijze van filmen deed me soms een beetje denken aan Sin City (de special effects rond rijdende voertuigen).
Echt een must-watch!
IMDb -- The Great Gatsby (2013) Wikipedia -- The Great Gatsby (2013) Bekijk trailer van The Great Gatsby (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Great Gatsby (2013)

[ Voor 5% gewijzigd door JDillinger op 20-05-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Martinspire schreef op maandag 20 mei 2013 @ 02:06:
[...]

Volgens mij moet je dan ook nog even de vorige die-hard films bekijken. Misschien ook nog even wat James Bond films erbij. Vergeet ook Rambo niet. Die films zijn ook allemaal niet zo heel geloofwaardig qua verhaal of stunts. Maar als je daar al over gaat miepen zit je sowieso de verkeerde film te kijken imo.
Ja, weet ik, ik ben bekend met het genre. Ik heb de andere Die Hard films gezien, maar deze laatste kon me gewoon echt niet boeien, vond het helemaal niks. Tuuurlijk, in James Bond weet je ook van te voren dat James onoverwinnelijk is, maar dat is een heel ander soort film en die zijn stukken beter dan deze Die Hard film. Maar uit jouw reactie gebrijp ik dat jij het wel wat vond?

[ Voor 7% gewijzigd door rimave op 20-05-2013 10:13 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Silver Linings Playbook (2012)Silver Linings Playbook (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 122min. | MPAA: R
In eerste instantie dacht ik dat dit een gemiddelde RomCom zou zijn. Leuke avondvulling met de vrouw op de bank.

Maar wat een goede film!
Los van de romantiek, humor en drama, is het ook geweldig acteerwerk van met name Bradley Cooper.

Bradley speelt Pat, een man met bipolare stoornis die 8 maanden in een instituut heeft gezeten wegens poging tot doodslag toen hij zijn vrouw betrapte en de man in kwestie te lijf ging.

Zijn ouders nemen hem weer in huis en hij is vastberaden zijn vrouw weer terug te winnen. Dit is een lastige onderneming terwijl hij ook moet leren omgaan met zij stoornis. Dan ontmoet hij Tiffany, zij wil hem helpen, maar heeft zelf ook de nodige bagage. Dit zorgt voor een paar leuke scenes, apart verhaal en een staaltje acteerwerk.
IMDb -- Silver Linings Playbook (2012) Wikipedia -- Silver Linings Playbook (2012) Bekijk trailer van Silver Linings Playbook (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Silver Linings Playbook (2012)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ApC_IcE schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:07:
Deze film ga ik kijken! ik moest hardop lachen _/-\o_
Ik wens je veel succes ;)

Ricepuppet schreef op maandag 20 mei 2013 @ 08:19:
Zonder al te veel te verklappen; inderdaad een leuke film met een klein hartje. Ik dacht eerst met een Twilight spin-off te maken te hebben (had geen eerdere kennis van de film) maar dat bleek gelukkig totaal niet zo.

Toch, ondanks dat ik het een leuke film vond, heb ik aardig wat kritiek die me flink stoorde tijdens de film. Zo was de CGI ronduit lachwekkend. Houterig. Ik had liever gezien dat de CGI modellen werden vervangen door mensen in pak. Of op zijn minst met motion capturing waren gedaan.

Ook waren er eeen aantal dingen die ik gevoelsmatig niet vond kloppen. Zombies die rennen. Sinds de nieuwere Night of the Living Deads is het een sport geworden om zombies te laten rennen. Het strookt naar mijn mening met de wetenschappelijke mogelijkheden van een (spier)virus.

Als laatste vond ik (bijrol)acteurs die de zombies vertolkten, maar zeer matig in hun rol zitten. Bewegingen waren geforceerd en de geluiden, alsmede het praten.

*Oja; waarom een muur bouwen om een stad, van plus minus 5-6 meter hoog en dan bewaking bij de deur beneden zetten, alsmede bovenop de muur? Diegenen die onderaan staan, staan voor een deur die eerst open moet als ze worden overrompeld. High ground, high ground mensen :+
Ben ik met je eens, maar bij dit soort films storen zulke dingen mij meestal niet zo :)

De rennende zombies klopten trouwens wel omdat ze
spoiler:
gingen leven
. Maar bij die skeletten was het inderdaad wel een beetje vreemd. Dat was eigenlijk het enige waarbij ik steeds met moeite ernaar zat te kijken, want ze waren behoorlijk slecht geanimeerd.

Gelukkig viel het qua looks van die dingen wel mee. Het was geen "kwaliteit" zoals je die bv. terugziet in een tv-serie als Once Upon a Time.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Warm Bodies (2013)Warm Bodies (2013)
Plot: After R (a highly unusual zombie) saves Julie from an attack, the two form a relationship that sets in motion a sequence of events that might transform the entire lifeless world.
BRAAAAIIIINZZZZ!

Ha, leuk, een romantische horror-komedie, tijd geleden dat ik een leuke film in dat genre heb gezien. In het eerste stuk overweegt de horror-komedie, maar gaandeweg neemt het stukje romantiek over zonder echt zoetsappig te worden.

Voorspelbaar? Jazeker! Stoort dat? Zeker niet!
Houterige CGI? Wellicht! Stoort het? Mij zeker niet!

Aanrader, wat mij betreft. Een 7,2 als score: net iets beter dan "gewoon een leuke film", maar ook weer geen eeuwigheidswaarde.
IMDb -- Warm Bodies (2013) Wikipedia -- Warm Bodies (2013) Bekijk trailer van Warm Bodies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warm Bodies (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Inside Job (2010)Inside Job (2010)
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, Crime | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: Takes a closer look at what brought about the financial meltdown.
Interessante film over de kredietcrisis en hoe het zover heeft kunnen komen. De topmensen van het bankwezen worden geïnterviewd. Zeker een aanrader om wat meer over de crisis te weten te komen
IMDb -- Inside Job (2010) Wikipedia -- Inside Job (2010) Bekijk trailer van Inside Job (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inside Job (2010)

[ Voor 94% gewijzigd door Teknix1982 op 20-05-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Charlie's Angels: Full Throttle (2003)Charlie's Angels: Full Throttle (2003)
IMDb: 4.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Crime | Runtime: 106min. | MPAA: Unrated
Plot: The Angels investigate a series of murders that occur after the theft of a witness protection profile database.
Me vriendin was deze film op tv aan het kijken gisterenavond en heb een groot deel mee zitten kijken en wat een enorm slechte film zeg. Verhaal flinterdun, special effects ook te slecht voor woorden en het acteren was ook niet al te best. Het enige leuke aan de film was dat de vader van een van die Charlie's Angels dacht dat ze een hoer was, bij die scene heb ik moeten glimlachen.
IMDb -- Charlie's Angels: Full Throttle (2003) Wikipedia -- Charlie's Angels: Full Throttle (2003) Bekijk trailer van Charlie's Angels: Full Throttle (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Charlie's Angels: Full Throttle (2003)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2.5 2.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Garden State (2004)Garden State (2004)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: R
Jaren terug al eens gezien, maar met al het nieuws rondom het nieuwe Kickstarterproject van Zach Braff wilde ik deze nog wel eens een keer kijken. "Quirky" is eigenlijk het beste woord wat ik ervoor kan bedenken, en daar moet je van houden. Ik kan me volledig voorstellen dat iemand dit pretentieuze rommel vindt zonder enige substantie, maar ik kan dit erg waarderen.
IMDb -- Garden State (2004) Wikipedia -- Garden State (2004) Bekijk trailer van Garden State (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Garden State (2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 21:53
The Perks of Being a Wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Plot: An introvert freshman is taken under the wings of two seniors who welcome him to the real world.
De film was erg goed, hij heeft er voor gezorgd dat "Perks of being a wallflower" van Stephen Chbosky op mijn lijstje van must reads staat. Hij deed me overigens ook denken aan "Silver linings playbook", iemand die een positieve wending in zijn leven krijgt. Hoog feelgood gehalte.

De wending die in het verhaal zat was wel plots, maar dat hoorde natuurlijk bij het boek, de sfeer was heel goed
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

The Time Traveler's Wife (2009)The Time Traveler's Wife (2009)
IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Fantasy, Romance, Sci-Fi | Runtime: 107min. | MPAA: PG-13
Plot: A romantic drama about a Chicago librarian with a gene that causes him to involuntarily time travel, and the complications it creates for his marriage.
Een leuk en spannend verhaal over het leven van een man die van het ene op het andere moment in de tijd reist. Er zit wat actie in maar is vooral een dramafilm.

De film was goed tot en met het einde, met een hele (gecompliceerde) liefdesrelatie erin verwerkt.
IMDb -- The Time Traveler's Wife (2009) Wikipedia -- The Time Traveler's Wife (2009) Bekijk trailer van The Time Traveler's Wife (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Time Traveler's Wife (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Plot: Jim is an average New Yorker living a peaceful life with a well paying job and a loving family. Suddenly...
Mwah, tegenvaller. Ik had een standaard actiefilm verwacht en dat is dit dus niet.

Dan kan het nog steeds goed zijn, maar:

Eerste helft is een vrij langdradig uitgesponnen maar voorspelbaar verhaaltje: geldproblemen, beleggingen die niet goed gaan, hypotheekproblemen, bank die moeilijk doet en 'de bankiers hebben het gedaan' huilie-huilie. Kon mij niet bijzonder boeien, wellicht al te vaak dit verhaal voorbij zien komen.

Tweede helft krijgt iets meer tempo, maar ik vond de beslissingen van de hoofdpersoon vaak ongeloofwaardig en die van z'n vrienden helemaal. De hoofdpersoon was mij daarbij wat te plat, onpersoonlijk, nauwelijks emotie.

Het stukje moraliserende voice-over op het eind maakte dat de score van een krap-aan voldoende naar een onvoldoende ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Ram0n schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:40:
Garden State (2004)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: R
Jaren terug al eens gezien, maar met al het nieuws rondom het nieuwe Kickstarterproject van Zach Braff wilde ik deze nog wel eens een keer kijken. "Quirky" is eigenlijk het beste woord wat ik ervoor kan bedenken, en daar moet je van houden. Ik kan me volledig voorstellen dat iemand dit pretentieuze rommel vindt zonder enige substantie, maar ik kan dit erg waarderen.
[afbeelding] 7.5 / 10
Lang geleden gezien. Voor zover ik me kan herinneren wel een 'lastige' film maar erg vermakelijk.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R
Plot: In this spin on the fairy tale, Hansel & Gretel are now bounty hunters who track and kill witches all over the world. As the fabled Blood Moon approaches, the siblings encounter a new form of evil that might hold a secret to their past.
Een keer wat anders dan het origineel, alhoewel het wel begint zoals in het Hans & Grietje sprookje. Leuke verhaallijn, lekker veel actie... Ja, deze film kon mij wel bekoren. Onze eigen Famke Janssen speelt er ook in.

Tot nu toe vind ik alle moderne vertalingen van de sprookjes van de gebroeders Grimm goed geslaagd en het genre spreekt me ook wel aan.

Als het kan zou ik je aanraden deze film in 3D te kijken. Er zitten een paar leuke scenes in waarbij 3D echt goed tot z'n recht komt. Helaas is mijn 3D tv niet beschikbaar voor verhuur. :-)
IMDb -- Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) Wikipedia -- Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) Bekijk trailer van Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Haha, een 8... Film word gesloopt door de critics, 2.1 gemiddeld:
http://www.metacritic.com...-and-gretel-witch-hunters

Die sla ik toch maar over ;)

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 21-05-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Als je films van Stephenie Meijer kan kijken, dan moet dit ook wel kunnen :Y
Die ene 'e' is geen typo.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:21
De film was erg goed, hij heeft er voor gezorgd dat "Perks of being a wallflower" van Stephen Chbosky op mijn lijstje van must reads staat. Hij deed me overigens ook denken aan "Silver linings playbook", iemand die een positieve wending in zijn leven krijgt. Hoog feelgood gehalte.
Als iemand die beide films (meerdere malen) gezien heeft, en beide boeken gelezen heeft, kan ik je zeggen:
Het boek van Perks is net zo sterk als de film. De film is wel iets aangepast, er zijn een paar aftakkingen in het verhaal weggelaten en sommige zaken zijn iets anders aangepakt, maar naar mijn idee uiteindelijk ten goede van waar het om gaat. Waarschijnlijk is dat zo goed gelukt, omdat de schrijver van het boek ook zelf de screenplay en de regie van de film gedaan heeft. Als je de film zo goed vond, dan ga je het boek ook goed vinden

Wat het boek van Silver Linings Playbook betreft: Daar zou ik niet aan beginnen. De film is heel goed aangepakt, want het boek is op veel punten doodsaai. Waar de film af en toe in herhaling vervalt met betrekking tot wat de hoofdpersoon doet, is dat in het boek nog veel erger. Een groot deel van de komische momenten in de film, is aan het verhaal toegevoegd om het geheel wat luchtiger te maken. Ik had echt moeite om het middenstuk van het boek door te komen. Psychische problemen heb ik geen moeite mee om te lezen (zie Perks, Hunger Games Trilogy e.d.) maar dit boek was grotendeels gewoon ronduit saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Laatst online: 20:46

Midas.e

Is handig met dinges

unfor schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:12:

Grappig dat je dat zegt, de user reviews zijn namelijk een stuk positiever. Tevens, de director van H&G is Tommy Wirkola, de director van Dead Snow, een super zombiefilm. :)

Signs (2002)Signs (2002)
IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: A family living on a farm finds mysterious crop circles in their fields which suggests something more frightening to come.
Leuke scifi met Mel gibson, een wat oudere film weliswaar maar het verhaal blijft goed.
Swing merrell, swing.
IMDb -- Signs (2002) Wikipedia -- Signs (2002) Bekijk trailer van Signs (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Signs (2002)

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

unfor schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:12:

Een acht is vrij hoog, maar qua entertainment is deze film best leuk. Een stuk leuker dan de meeste crap actiefilms van tegenwoordig. Sowieso kan je je beter richten op de userreviews dan op de criticreviews. Zo'n film gaat nooit goed ontvangen worden door critics.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Toevallig H&G gisteren ook gekeken.... Die heeft mooi een enkeltje trashbin gekregen. Wat een wanstaltig iets. Van Helsing is Oscar materiaal vergeleken met deze pulp....

Uiteraard is bovenstaande persoonlijke smaak en mening. Ik kan normaal dit genre wel gewoon kijken met verstand op 0 maar dit was eigenlijk te erg :X. Ik heb de film afgekeken maar daar houd het ook bij op...

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

:D Ik vond H&G wel lache eigenlijk. Inderdaad verre van hoogstaand maar met een zak chips op zondagmiddag terwijl m'n vrouw de hort op is, is het voor mij prima.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
127 Hours (2010)127 Hours (2010)
IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Biography, Drama, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R
Degelijke film over een indrukwekkende waargebeurde gebeurtenis. Zeer sterke acteerprestaties. Enige minpunt vond ik dat de hoeveelheid flash-backs, hallucinaties etc. in de film op een bepaald moment gaan aanvullen als opvulling en een beetje langdradig. Was geen schande geweest als hij 10 minuutjes korter had geduurd hoor.
IMDb -- 127 Hours (2010) Wikipedia -- 127 Hours (2010) Bekijk trailer van 127 Hours (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 127 Hours (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al enige tijd in dit topic gekeken voor tips voor goede films, en nu dacht ik, laat ik zelf ook maar is wat bijdragen. ;)
Dit weekend een aantal films gekeken met vriendin.. Sommige wat beter dan andere :9

The Spiderwick Chronicles (2008)The Spiderwick Chronicles (2008)
IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 96min. | MPAA: PG
Plot: Upon moving into the run-down Spiderwick Estate with their mother, twin brothers Jared and Simon Grace, along with their sister Mallory, find themselves pulled into an alternate world full of faeries and other creatures.
Zeker geen slechte film, maar ook niet geheel denderend. Ben dan ook niet zo'n heel grote fan van kinderen als acteurs. :X
Het acteerwerk was al me al dus niet geweldig, maar ik vond het alsnog een leuke film om anderhalf uur mee te doden.
IMDb -- The Spiderwick Chronicles (2008) Wikipedia -- The Spiderwick Chronicles (2008) Bekijk trailer van The Spiderwick Chronicles (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Spiderwick Chronicles (2008)

The Eagle (2011)The Eagle (2011)
IMDb: 6.2 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Plot: In Roman-ruled Britain, a young Roman soldier endeavors to honor his father's memory by finding his lost legion's golden emblem.
Ik ben altijd wel fan van een goede Middle-ages / Rome film. Maar toen ik deze zag moest ik voor de zekerheid toch de cast twee keer checken. Channing Tatum in de hoofdrol van zo'n film? Had ik nog niet gezien, en kon het me wat moeilijk voorstellen.
Al met al vond ik het een acceptabele film. Ik vond alleen wel dat het op het begin wat lang leek te duren voordat het op gang was, en opeens kwam er een beetje actie in, en toen was de film ook wel weer voorbij :X
IMDb -- The Eagle (2011) Wikipedia -- The Eagle (2011) Bekijk trailer van The Eagle (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Eagle (2011)

The Other Guys (2010)The Other Guys (2010)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 107min. | MPAA: PG-13
Plot: Two mismatched New York City detectives seize an opportunity to step up like the city's top cops whom they idolize -- only things don't quite go as planned.
Naast alle 'serieuzere' films, hadden we ook zin in wat flauws. En dit was dan ook wel flauw op bepaalde momenten, maar toch haalde het wel een glimlach uit me :9
Het is alleen een ontzettend trage film wat mij betreft. Het gaat meerdere keren terug naar 'We houden ermee op', en na wat andere scenes gaat het weer verder. Ondanks dat het af en toe wat lang aan voelde, vond ik het niet té hinderend.
IMDb -- The Other Guys (2010) Wikipedia -- The Other Guys (2010) Bekijk trailer van The Other Guys (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Other Guys (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Steefmeister schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:32:
Was geen schande geweest als hij 10 minuutjes korter had geduurd hoor.
Ik vond 127 Hours een erg onderhoudende film. Knap dat je toch zo lang naar één setting kan kijken, zonder dat het verveelt. Dé scene was ook wel psychologisch nasty >:)

[ Voor 40% gewijzigd door Twhomp op 21-05-2013 16:50 . Reden: nvm ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Twhomp schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:47:
[...]

Ik vond 127 Hours een erg onderhoudende film. Knap dat je toch zo lang naar één setting kan kijken, zonder dat het verveelt. Dé scene was ook wel psychologisch nasty >:)
Dan is IMDB: Buried (2010) ook wel aan te raden mocht je die nog niet gezien hebben.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Notna schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 07:49:
Toevallig H&G gisteren ook gekeken.... Die heeft mooi een enkeltje trashbin gekregen. Wat een wanstaltig iets. Van Helsing is Oscar materiaal vergeleken met deze pulp....

Uiteraard is bovenstaande persoonlijke smaak en mening. Ik kan normaal dit genre wel gewoon kijken met verstand op 0 maar dit was eigenlijk te erg :X. Ik heb de film afgekeken maar daar houd het ook bij op...
Ja, ieder z'n ding. Ik vond hem goed en leuk.
Met de volgende opmerking ga ik veel mensen tegen me in het harnas jagen denk ik, maar ik had zo'n zelfde reactie bij Lord of the Rings. Ik ben ooit begonnen met deel 1, maar heb deze niet eens af gezien. Ik vond het helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 108min. | MPAA: R
Nog altijd één van mijn favoriete films aller tijden, de zoveelste kijkbeurt bevestigde dan ook weer dat hij in mijn top 10 thuis hoort.

Het intrigerende concept om iemand uit je herinneringen te laten wissen is zelf al interessant, maar schrijver Charlie Kaufman brengt hier nog meer lagen op aan en creëert zo een briljant plot. De diverse personages krijgen allemaal ruimte voor hun eigen ontwikkelingen, waar je oprecht meer van wil weten.

Naast het verhaal is ook het acteerwerk van zeer hoge kwaliteit (de beste dramatische rol van Jim Carrey), en maakt de visuele stijl van regisseur Gondry het geheel af. Met recht een moderne klassieker, die ik nog heel vaak zal bezoeken.
IMDb -- Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) Wikipedia -- Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) Bekijk trailer van Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.8 9.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ram0n schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:56:
Naast het verhaal is ook het acteerwerk van zeer hoge kwaliteit (de beste dramatische rol van Jim Carrey)
Yep. :Y

Als je Carrey alleen kent van de flauwe Pet Detective humor, dan zal deze film je doen verbazen. En een 9,8 vind ik zelf wat erg veel, maar ruim boven de acht is 'ie wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Dark Skies (2013)Dark Skies (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13
Plot: As the Barret family's peaceful suburban life is rocked by an escalating series of disturbing events, they come to learn that a terrifying and deadly force is after them.
Het eerste uur is echt een standaard horror-verhaal. Voor diegene die nog eens een script gaan schrijven:
spoiler:
Honderden vogels die zich tegen een huis aanvliegen is*niet* origineel meer.

Verder zit het vol met standaardelementen:
spoiler:
- Alle voorwerpen spontaan herrangschikt in de keuken
- Alarmsysteem dat raar doet, niet reageert op de indringer
- Spontane neusbloeding, bezetenheid
- En natuurlijk de vader die ondanks alle onmogelijk te verklaren verschijnselen onwaarschijnlijk lang niet wil geloven
- Oh, en het zinnetje "That's what they want you to believe".
Lekker uitgekauwd allemaal.

Maar als je daar doorheen bent, dan wordt het nog wel OK. Het einde was niet zo voorspelbaar als ik had gedacht. Eigenlijk had ik verwacht dat
spoiler:
die hagedis van de openingsscene nog wel een rol zou krijgen

Maar goed, de score: 5,5. Te makkelijk eerste uur, wel OK derde helft.
En Keri Russell. O+
IMDb -- Dark Skies (2013) Wikipedia -- Dark Skies (2013) Bekijk trailer van Dark Skies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dark Skies (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
vanaalten schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:47:
Dark Skies (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.1 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13
Plot: As the Barret family's peaceful suburban life is rocked by an escalating series of disturbing events, they come to learn that a terrifying and deadly force is after them.
Het eerste uur is echt een standaard horror-verhaal. Voor diegene die nog eens een script gaan schrijven:
spoiler:
Honderden vogels die zich tegen een huis aanvliegen is*niet* origineel meer.

Verder zit het vol met standaardelementen:
spoiler:
- Alle voorwerpen spontaan herrangschikt in de keuken
- Alarmsysteem dat raar doet, niet reageert op de indringer
- Spontane neusbloeding, bezetenheid
- En natuurlijk de vader die ondanks alle onmogelijk te verklaren verschijnselen onwaarschijnlijk lang niet wil geloven
- Oh, en het zinnetje "That's what they want you to believe".
Lekker uitgekauwd allemaal.

Maar als je daar doorheen bent, dan wordt het nog wel OK. Het einde was niet zo voorspelbaar als ik had gedacht. Eigenlijk had ik verwacht dat
spoiler:
die hagedis van de openingsscene nog wel een rol zou krijgen

Maar goed, de score: 5,5. Te makkelijk eerste uur, wel OK derde helft.
En Keri Russell. O+
[afbeelding] 5.5 / 10
Ik ben het niet helemaal eens met de score (smaak natuurlijk:) ). ik vond het een vermakelijke film. Zeker voor een horror en zeker als je ziet wat er de laatste tijd aan horror uitkomt. Het einde viel me niet tegen en overall was het een redelijk spannende film. Verhaal....tsja das natuurlijk altijd een beetje minder bij een alien-invasion-kidnapping-horror film:) maar niet slecht te noemen. zeker een redelijke voldoende. Ik zou voor een 6.5 gaan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Sharky schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:57:
[...]

Dan is IMDB: Buried (2010) ook wel aan te raden mocht je die nog niet gezien hebben.
En natuurlijk Phone Booth :P Waar Buried wel het meest extreme van de drie is qua 'één setting', want daar zie je in heel de film letterlijk maar één setting en één persoon.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
vanaalten schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:02:
Yep. :Y

Als je Carrey alleen kent van de flauwe Pet Detective humor, dan zal deze film je doen verbazen. En een 9,8 vind ik zelf wat erg veel, maar ruim boven de acht is 'ie wel waard.
Helemaal mee eens. Deze film staat erg hoog in mijn favorieten en daarbij heb ik sinds die film een enorm respect voor de acteerkwaliteiten van Jim Carrey.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Hahn schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:25:
[...]

En natuurlijk Phone Booth :P Waar Buried wel het meest extreme van de drie is qua 'één setting', want daar zie je in heel de film letterlijk maar één setting en één persoon.
Phone Booth heb ik na 5 minuten uit gezet. Maar dat kan door Colin Farell komen.
127 hours heb ik niet gezien, want de trailer en reviews hebben me niet enthousiast gemaakt.
Buried is een meesterlijk gemaakte film. Ik dacht dat het saai zou worden en dat ik het niks zou vinden, maar ik kon niet wachten om te zien hoe het zou eindigen. En het eindigt met een einde waar ik van hou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Hahn schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:25:
[...]

Ik vind Cube ook nog wel een vermelding waard. Vrijwel één setting en maar een paar karakters.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:47
Xyphoid schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:50:
[...]

Phone Booth heb ik na 5 minuten uit gezet. Maar dat kan door Colin Farell komen.
127 hours heb ik niet gezien, want de trailer en reviews hebben me niet enthousiast gemaakt.
Buried is een meesterlijk gemaakte film. Ik dacht dat het saai zou worden en dat ik het niks zou vinden, maar ik kon niet wachten om te zien hoe het zou eindigen. En het eindigt met een einde waar ik van hou...
echt waar?, jammer hoor, dat vind ik wel echt een goede film, Phone Booth :) hetzelfde als 127 hours, erg goede film.
Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:06
vanaalten schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:02:
[...]
En een 9,8 vind ik zelf wat erg veel, maar ruim boven de acht is 'ie wel waard.
Ik heb 'm op IMDB (geen halve punten mogelijk helaas) een 10 gegeven dus ik ben het wel met het cijfer eens. En de films (of series) die ik dit cijfer geef zijn op de vingers van één hand te tellen.

Net als bij Memento (ander genre weliswaar) is de volgorde waarin één en ander wordt verteld briljant. Het prachtige aan de film is dat je daardoor bij de tweede keer kijken weer nieuwe elementen ontdekt. Omdat je weet hoe het verhaal verteld wordt en wat de clou is zie je dingen die je bij de eerste keer niet ziet.

Het is ook aan te raden de film de eerste keer zonder al te veel informatie te gaan bekijken. Dan moet je de eerste tien minuten even wat moeite doen om uit te vinden hoe het zit en dat verhoogt het plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Movie 43 (2013)Movie 43 (2013)
IMDb: 4.5 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: A series of interconnected short films follows a washed-up producer as he pitches insane story lines featuring some of the biggest stars in Hollywood.
Een film die zo heerlijk slecht is en die zo over de top is qua humor, dat hij af en toe best grappig is. Hoe zijn ze op het idee gekomen :P. De rode draad in het verhaal slaat echt totaal nergens op. En sommige sketches, want daaruit bestaat de film eigenlijk pakken enorm slecht uit, omdat ze totaal niet grappig zijn, maar sommige zijn zo bizar dat ze dan weer best wel grappig zijn.

En oja de Ibabe zou het eerste Apple product wat ik zou aanschaffen. :+
IMDb -- Movie 43 (2013) Wikipedia -- Movie 43 (2013) Bekijk trailer van Movie 43 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Movie 43 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Jefrim schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:33:
Movie 43 (2013)[afbeelding]
IMDb: 4.5 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: A series of interconnected short films follows a washed-up producer as he pitches insane story lines featuring some of the biggest stars in Hollywood.
Een film die zo heerlijk slecht is en die zo over de top is qua humor, dat hij af en toe best grappig is. Hoe zijn ze op het idee gekomen :P. De rode draad in het verhaal slaat echt totaal nergens op. En sommige sketches, want daaruit bestaat de film eigenlijk pakken enorm slecht uit, omdat ze totaal niet grappig zijn, maar sommige zijn zo bizar dat ze dan weer best wel grappig zijn.

En oja de Ibabe zou het eerste Apple product wat ik zou aanschaffen. :+
[afbeelding] 5 / 10
Je bent mij net voor.. Wilde net ook een kort verhaaltje typen, maar dan maar even zo.
Heb de film halverwege uitgezet, ik hou van humor maar dit is gewoon zo slecht dat het niet meer grappig is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Quad schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:37:
[...]

Je bent mij net voor.. Wilde net ook een kort verhaaltje typen, maar dan maar even zo.
Heb de film halverwege uitgezet, ik hou van humor maar dit is gewoon zo slecht dat het niet meer grappig is.
De sketches die ik niet grappig vond na een paar minuten heb ik ook geskipt. Tussen de credits zit trouwens ook nog een sketch en die vond ik eigenlijk het beste van allemaal.

Snitch (2013)Snitch (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: A father goes undercover for the DEA in order to free his son who was imprisoned after being set up in drug deal.
Niet de film die ik verwacht had aan het begin, zeker omdat Dwayne Johnson de hoofdrol speelde. Had een een popcorn actie film verwacht, zoals de nieuwe Die Hard, maar dat is deze film zeker niet.
Dwayne Johnson acteert een goede rol als vader die zijn zoon in de gevangenis ziet belanden voor het wat jaar en wil zijn zoon graag helpen. De actie in de film is grotendeels geloofwaardig en is niet over de top. Ik vind deze film zeker een aanrader om te kijken
IMDb -- Snitch (2013) Wikipedia -- Snitch (2013) Bekijk trailer van Snitch (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Snitch (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
All Stars 2: Old Stars (2011)All Stars 2: Old Stars (2011)
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 123min. | MPAA: 12
Tja, het verhaal is niet veel. Roadtrip naar een trouwerij in Spanje en de klassieker Barcelona - Real Madrid. De roadtrip is de focus van de film maar die is niet veel. Wat geouwehoer, een mid-life crisis en onderbroekenlol. Er zit een serieus onderwerp in de film maar daar wordt geen al te heftig punt van gemaakt.

Ik kreeg het gevoel alsof ze aan het einde een stuk van het script vergeten waren. Geen aanrader wat mij betreft.
IMDb -- All Stars 2: Old Stars (2011) Wikipedia -- All Stars 2: Old Stars (2011) Bekijk trailer van All Stars 2: Old Stars (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over All Stars 2: Old Stars (2011)

Warrior (2011)Warrior (2011)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 140min. | MPAA: PG-13
Een film over twee broers uit een dysfunctioneel gezin die MMA vechters worden. Het is geen flinterdun plot maar verwacht ook geen hoogstandje. De gevechten in de film zijn zeer leuk om naar te kijken.
IMDb -- Warrior (2011) Wikipedia -- Warrior (2011) Bekijk trailer van Warrior (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warrior (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Quad schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:37:
[...]

Toevallig deze film pas geleden ook gezien; nuchter zou ik er niets aan vinden en het een 1 geven maar met een paar drankjes op is het nog best een grappige film. :p

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Safaci schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:35:
Vriend van me is regisseur/producer/schrijver/whatever en zit nu in Cannes. Daar heeft ie de premiere van Only God Forgives gezien. En hij was idolaat over Drive, Gosling en Refn. Dus hij verwachtte nogal wat van Only God Forgives.

Zijn 'review' na het zien van de film: "Only God Forgives is een kutfilm"

Kort maar krachtig :+

Ach, ik ga m waarschijnlijk wel kijken voor de geweldadigheid. Maar ik heb er geen verwachtingen bij ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]