Eens.
Totale flutfilm. En ik heb alle Die Hard films toch echt tot vervelens toe gekeken. De hele sfeer was al een domper; donker & grijs. Dat was deel 4 ook, maar daar vond ik het nog wel passen met de IT scene die eromheen was gebouwd.
Daarnaast; de vorige delen hadden humor waarbij zij zichzelf totaal niet serieus namen. Ook had Willis in 2&3 een sidekick die voor luchtigheid zorgde. In dit deel werd Willis zelf gedegradeerd naar sidekick, wat totaal niet in de lijn van de vorige films ligt.
Prima, maar zijn zgn. zoon, had daarentegen totaal geen humor. Het leek alsof hij zelf Willis probeerde te imiteren in 'toughness' en dat schoot bij mij al verkeerd. Baas boven baas
Waar ik mij vooral aan stoorde waren de zeer onorignele dialogen. Ik was op een bepaald punt de dialogen al aan het 'voorpraten', wetend wat er gezegd zou worden. Een goede scriptschrijver begint steeds zeldzamer te worden merk ik

Stukfruit schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:40:
Warm Bodies (2013) | [afbeelding] |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Horror, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Al kreunend loopt hij met moeite door onze wereld heen, een vergeten jongen die duidelijk een beetje autistisch lijkt te zijn. Hij wil praten, maar er komt geen enkel nuttig woord uit zijn verkrampte mond. Gelukkig wordt hij bijgestaan door zijn maten in het cafe, die al net zo spraakzaam zijn. Als lezer merkt u het vast al; in deze film zijn veel parallellen te trekken met het hedendaagse leven in onze echte wereld.
En dat is wat deze film eigenlijk ook best goed maakt, want het gaat helemaal niet over het einde van de wereld en ook niet om de kleine grapjes. Het draait om hoe de wereld opbloeit na een periode van onzekerheid, hoe er na regen zonneschijn komt en hoe zelfs de crisis ooit voorbij zal zijn, al moet je dat laatste er misschien zelf maar even bij bedenken.
Maar een film over de crisis is natuurlijk niet compleet zonder een heus liefdesverhaal, dus dat zit er ook in. Natuurlijk wordt dit ook nog aangevuld met de boodschap dat wij met z'n allen niet anders moeten kijken naar mensen die zich toevallig wat anders gedragen. De liefde verspreidt zich dan ook al snel en voordat je "przwalskipaard" kan zeggen heb je opeens met zijn tweetjes een algehele transformatie van de zombiesamenleving veroorzaakt en wordt die ene laatste overgebleven procent weer het overgrote deel van de bevolking.
Zou het dan toch nog goedkomen met de crisis? Volgens deze film in ieder geval wel. |
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10 |
Zonder al te veel te verklappen; inderdaad een leuke film met een klein hartje. Ik dacht eerst met een Twilight spin-off te maken te hebben (had geen eerdere kennis van de film) maar dat bleek gelukkig totaal niet zo.
Toch, ondanks dat ik het een leuke film vond, heb ik aardig wat kritiek die me flink stoorde tijdens de film. Zo was de CGI ronduit lachwekkend. Houterig. Ik had liever gezien dat de CGI modellen werden vervangen door mensen in pak. Of op zijn minst met motion capturing waren gedaan.
Ook waren er eeen aantal dingen die ik gevoelsmatig niet vond kloppen. Zombies die rennen. Sinds de nieuwere Night of the Living Deads is het een sport geworden om zombies te laten rennen. Het strookt naar mijn mening met de wetenschappelijke mogelijkheden van een (spier)virus.
Als laatste vond ik (bijrol)acteurs die de zombies vertolkten, maar zeer matig in hun rol zitten. Bewegingen waren geforceerd en de geluiden, alsmede het praten.
*Oja; waarom een muur bouwen om een stad, van plus minus 5-6 meter hoog en dan bewaking bij de deur beneden zetten, alsmede bovenop de muur? Diegenen die onderaan staan, staan voor een deur die eerst open moet als ze worden overrompeld. High ground, high ground mensen
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com