Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.012 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:40
@hierboven

Ik ben ook erg bang dat de film gaat teleurstellen. ;(

Only God Forgives ontvangt gemixte recensies. De ene helft vindt het geweldig, de andere helft boort de film de grond in. We zullen zien!

[ Voor 46% gewijzigd door Safaci op 23-05-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Olympus Has Fallen (2013)Olympus Has Fallen (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Het geweld en de actie in deze film is echt super. Het gaat over het witte huis, wat bestookt wordt door Koreanen (van welk gedeelte ze komen laat ik even buiten beschouwing). De visuele effecten zijn echt geweldig (het is sowieso mooi om gebouwen in te zien storten :P). Het verhaal daarentegen is niet echt onderhoudend, het eerste half uur is best saai (behalve de 1e scene). Daarna gaat de film eigenlijk flink los tot het einde, maar de keuzes die de personages maken zijn weinig voorspelbaar. Het einde vond ik redelijk tenenkrommend (super amerikaans).

Het is echter zeker wel een film om in de bios te kijken als je van actie houdt!
IMDb -- Olympus Has Fallen (2013) Wikipedia -- Olympus Has Fallen (2013) Bekijk trailer van Olympus Has Fallen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Olympus Has Fallen (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Vanavond naar Fast & Furious 6 dus ik ben ook benieuwd naar die film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vrienden van ons hadden hem ook gezien. Volgens zeggen was hij niet zo goed. Ik wacht rustig af.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:37
Fast & Furious 6 (2013)Fast & Furious 6 (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: Agent Luke Hobbs enlists Dominic Toretto and his team to bring down former Special Ops soldier Owen Shaw, leader of a unit specializing in vehicular warfare.
Gisteravond in de IMAX bekeken en aangezien ik hem hier nog niet zag even een review van een film die iedereen wel zal gaan zien :P.

Alleen al het feit dat je weet dat het een Fast and Furious film is levert bepaalde verwachtingen wat je vind dat het moet zijn. Voor mij (en volgens mij velen) is dat heel simpel: "Een combinatie van veel actie, snelle bolides, mooie dames en af en toe een grappig momentje."

Na het zien van de film kan ik vertellen dat hij volledig aan die verwachting voldeed. Oke, hij is wat over de top en onrealistisch soms, maar bij welke moderne actie film (en andere Fast films) is dat niet tegenwoordig?

Overigens het klap gehalte zat er bij mij in de zaal iig wel in. Meerdere keren werd er geklapt om de grappen of over de top actie. Iets dat ik bij dit soort films ook wel kan waarderen.

Naast dit alles heeft Tokyo Drift (deel 3) nu definitief een plek in de rij van films en wordt het uitkijken naar deel 7,, want dat die vet zal zijn staat nu al vast.

Blijf btw even zitten nadat je denkt dat de film af is, je zult niet teleurgesteld worden.
IMDb -- Fast & Furious 6 (2013) Wikipedia -- Fast & Furious 6 (2013) Bekijk trailer van Fast & Furious 6 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fast & Furious 6 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.6 8.6 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door Hogader op 23-05-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
How are you all doing this lovely morning?

Oblivion is interessant en een tikkeltje mysterieus\beangstigend. De setting is prachtig en de OST zorgt voor de juiste sci-fi sfeer. Het verhaal echter is onvoldoende uitgewerkt en de personages voelen enigszins hol aan. Desalniettemin is dit een must-see voor alle sci-fi fans.
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

[ random quote uit Fast & Furious 6 ]

Stoere mannen, stoere vrouwen & stoere auto's. Flauwe grappen, slappe dialogen, irritante karakters, clichés, zwakke badguy, flinterdun plot, geen plot, 130 minuten, lange zit, voorspelbaar.
IMDb -- Fast & Furious 6 (2013) Wikipedia -- Fast & Furious 6 (2013) Bekijk trailer van Fast & Furious 6 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fast & Furious 6 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Twhomp schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:04:
Vriend van me is regisseur/producer/schrijver/whatever en zit nu in Cannes. Daar heeft ie de premiere van Only God Forgives gezien. En hij was idolaat over Drive, Gosling en Refn. Dus hij verwachtte nogal wat van Only God Forgives.

Zijn 'review' na het zien van de film: "Only God Forgives is een kutfilm"

Kort maar krachtig :+

Ach, ik ga m waarschijnlijk wel kijken voor de geweldadigheid. Maar ik heb er geen verwachtingen bij ;)
Ik kom juist uit de bios en :Z :z

Cinematisch mooi gedaan, de sfeer is goed door de juiste muziek keuze. Het geweld was subtiel in aantal maar soms rauw maar vooral doelgericht in beeld gebracht. Maar het verhaal :'( Ik had mijn 7 euro beter kunnen opdrinken

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Vanavond hier ook naar Fast 6, kreeg al diverse berichten dat het inderdaad na aftiteling ff moeten blijven wachten. Ben benieuwd!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Rise of the Planet of the Apes (2011)Rise of the Planet of the Apes (2011)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
De oude serie heb ik deels gekeken maar ik vond het altijd wel interessant. Daarom besloot ik laatst de niewste verfilming (en herstart) te zien.

De graphics van deze film spatten niet enorm van het doek af, maar zijn zeker goed genoeg om er van te genieten. De verhaallijn is interessant en er zit een lekker tempo in de film, genoeg om stil te staan bij de belangrijke dingen maar ook snel genoeg om het volwassen worden van de aap snel goed te laten gebeuren.

Ik vind de vertolking van de ontwikkeling van de aap mooi weergegeven en op een 'geloofwaardige' manier. Absoluut een aanrader en ik kijk uit naar het volgende deel in deze hernieuwe reeks! :)
IMDb -- Rise of the Planet of the Apes (2011) Wikipedia -- Rise of the Planet of the Apes (2011) Bekijk trailer van Rise of the Planet of the Apes (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rise of the Planet of the Apes (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
WWAS schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:27:
The Great Gatsby (2013)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Drama, Romance | MPAA: PG-13
Heb deze film gister in de bioscoop gezien. Vond hem zéér goed gefilmd en was erg goed. Ik hoop dat Dicaprio voor deze rol eindelijk zijn Oscar krijgt. Hij was, zoals de laatste paar jaar, echt weer geniaal. In deze film combineert hij hoffelijkheid, beheerstheid, stijl/klasse, woede en onzekerheid op een geniale manier.

De film is gebaseerd op het gelijknamige boek van F. Scott Fitzgerald.
Een omschrijving van de verhaallijn zal ik niet doen, voorkennis doet in mijn ogen afbreuk aan de beleving.
Het verhaal was echter zeer goed, de muziek bij de film echt perfect en de 3D effecten niet storend (ik stoor me er persoonlijk wel eens aan). De wijze van filmen deed me soms een beetje denken aan Sin City (de special effects rond rijdende voertuigen).
Echt een must-watch!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Helemaal mee eens, het 3D gedeelte kan ik niet beoordelen, film was niet in 3D. Zat eigenlijk nog niet eens in een 'officiële' bioscoop (auditorium bij een bedrijf). Maar dat maakte de film zeker niet minder.

Ik had vooraf eigenlijk amper iets van de film gezien/gehoord, en het zou misschien niet direct een film waar ik op eigen initiatief naar toe zou gaan, maar ik werd positief verrast. De sfeer, muziek (mix van oud/nieuw), acteerwerk en het visuele aspect waren prima.

Die Leonardo speelt trouwens wel vaak van die vage personages in films. (niet dat het slecht is of iets dergelijks, maar het viel me op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R
Go go Powerrrr Rangerrrrs!!! Dum, dum, dum, dum, dum...

Oh wacht, dat is een andere film. Vreemd, ik zou toch echt zweren dat ik een van die films aan het bekijken was.

Ondanks de blood, gore en sideboobs is Hans & Greetje: Witch Hunters helaas niet meer dan een kinderfilm met bijbehorend verhaaltje. En heel, veel, camp. Regisseur Tommy Wirkola gaat voor mij bij dezen op de zwarte lijst. Hoe deze man het voor elkaar heeft gekregen om dit soort acteurs en geld bij elkaar te krijgen voor bovengenoemd resultaat is mij echt een raadsel.

Twee mooie puntjes voor die van Gemma.

Zordon out.
IMDb -- Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) Wikipedia -- Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) Bekijk trailer van Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

The Sweeney (2012)The Sweeney (2012)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: R
ik kwam deze film hier tegen en wilde mij er daarom maar eens aan wagen, ik vind het een erg vermakelijke film. Lekker harde Britse humor en mooie dialogen.

De film verveelt geen seconde en zit prima in elkaar kwa verhaal. Er is nauwelijks ingegaan op de karakters in de hele film, slechts bij een paar mensen wordt hier enigzins op ingegaan. Dit is alleen gedaan om een deel van het verhaal mogelijk te maken.

Dit mag echter de pret niet drukken dat dit een lekkere, semi-harde Britse actiefilm is met genoeg verhaal om je bezig te houden.
IMDb -- The Sweeney (2012) Wikipedia -- The Sweeney (2012) Bekijk trailer van The Sweeney (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Sweeney (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Lost in Translation (2003)Lost in Translation (2003)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama | Runtime: 101min. | MPAA: R
Waarschijnlijk tot op heden nog steeds de beste film van Sofia Coppola, die telkens laat zien het talent van haar vader te hebben gecombineerd met een geheel eigen stijl. Ook hier werkt die sereniteit heel goed, al moet gezegd worden dat Bill Murray de echte ster van de film blijft.
IMDb -- Lost in Translation (2003) Wikipedia -- Lost in Translation (2003) Bekijk trailer van Lost in Translation (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lost in Translation (2003)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: n/a
Gisteren naar de bios geweest. De keuze ging in principe tussen Iron Man 3 en Oblivion. Omdat m'n maat, in tegenstelling tot ik, liever naar Oblivion wilde, stemde ik met tegenzin in met Oblivion. Nu is het een beetje kinderachtig om een film of iemands acteerprestaties te beoordelen op z'n (ogenschijnlijke) persoonlijkheid, maar Tom -Scientology- Cruise spreekt mij zoiezo niet zo aan omdat ik het een beetje raar mannetje vind.

Achteraf gezien ben ik blij dat we voor Oblivion hebben gekozen, want wat een prachtige film is dit. Ik heb vanaf begin tot eind genoten en kan mij ook niet vinden in de over het algemeen matig/redelijk toegekende scores (maar ja smaken verschillen natuurlijk he :) ). Cruise zette een prima rol neer (de overige acteurs overigens ook). De futuristische setting, de verhaallijn, de CGI, de diepgang, alles klopte voor mij. Als tech nerd moet ik zeggen dat ik ook een behoorlijk harde plasser kreeg van die
spoiler:
dodelijk autonome en geavanceerde killer droids die in de film rondvlogen.
De aanloop naar en het einde van de film vond ik goed in elkaar vallen en ik betrapte mezelf er toch op een beetje emotioneel te worden (pussy ass wussy 8) )

Een ander groot pluspunt vond ik de muziek. De soms dreigende, soms serene composities met vaak elektronische invloeden waren veel en overduidelijk aanwezig, dit sloot naadloos aan op de scenes/sfeer en je merkte dat er overduidelijk behoorlijke aandacht aan besteed was. Bij thuiskomst gelijk even het eindnummer gedownload (prachtige plaat!) en een compilatie op Youtube beluisterd.

Enig minpuntje:
spoiler:
iets voorspelbaar en vaker gezien scenario.
IMDb -- Oblivion (2013) Zoek meer informatie over Oblivion (2013) op Google Zoek trailer van Oblivion (2013) via Google

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Generator werkt hier even niet mee, dus zonder fancy layout:

Oz: the Great and Powerful (2013)

Sam Raimi, wat is er toch met je gebeurd. Ooit een originele en trendsettende filmmaker, maar nu bijna een loonslaaf van Disney die vooral maar het succes van Alice in Wonderland (2010) moet herhalen.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan dit soort fantasiefilms doorgaans erg waarderen, maar dit is een zeer zwak excuus voor een cgi-festijn zonder enige interesse voor een verhaal. Ik had geen briljant plot verwacht, maar wel dat het visuele gedeelte dan tenminste het neusje van de zalm zou zijn en zelfs dat viel tegen. Te bombastisch zonder enig gevoel voor samenhang.

Gelukkig valt er ook wat goed te zeggen over deze semi-prequel van The Wizard of Oz: net als die klassieker opent de film in zwart-wit en 4:3-verhouding, en samen met de openingscredits is dit een briljante introductie voor de rest van de film. Het is tevens leuk dat er zeer veel kleine referenties naar de film uit '39 in zitten, ondanks dat men enkel de rechten had op de boeken en niet op die film. Saillant detail is dat we hier een heks zien met een kleur groen die maar net genoeg afwijkt van de klassieke slechterik om legaal toegestaan te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:21
Plot: Agent Luke Hobbs enlists Dominic Toretto and his team to bring down former Special Ops soldier Owen Shaw, leader of a unit specializing in vehicular warfare.
Leuke film om met verstand op nul te kijken.
Genoeg actie, en zelfs een klein beetje karakter diepgang.
Er zaten 2 scenes in de film die nog ongeloofwaardiger waren dan het meeslepen van de kluis in deel 5, maar verder heb ik me uitstekend vermaakt.

spoiler:
de tank die over de kop gaat doordat die auto aan de kabel ergens blijft steken: kom op zeg, die kabel knapt dan gewoon los. Die tank zal daar niks om geven. Is ook totaal onlogisch met de rest van de scene.

het andere punt: hoelang is die landingsbaan in de laatste grote scene, 100 km ofzo?

En uiteraard wordt de setup voor deel 7 uit de doeken gedaan, dat kan interessant worden.
IMDb -- Fast & Furious 6 (2013) Zoek meer informatie over Fast & Furious 6 (2013) op Google Zoek trailer van Fast & Furious 6 (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Fast & Furious 6 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Was een speciale kabel he :Y)
Heb hem ook gezien en echt een heerlijke wegkijk film :D

Zaten briljante scènes in, top humor en goede actie. Ik beoordeel hem iets hoger met een 8.
En inderdaad, prachtig laatste shot! Kan al niet meer wachten :)

zal later vandaag UBB code toevoegen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Stukfruit schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 02:55:
Ondanks de blood, gore en sideboobs is Hans & Greetje: Witch Hunters helaas niet meer dan een kinderfilm met bijbehorend verhaaltje. En heel, veel, camp. Regisseur Tommy Wirkola gaat voor mij bij dezen op de zwarte lijst. Hoe deze man het voor elkaar heeft gekregen om dit soort acteurs en geld bij elkaar te krijgen voor bovengenoemd resultaat is mij echt een raadsel.
Ik heb een stukje gekeken in het vliegtuig, maar weer uitgezet. Misschien iets voor als je in de stemming bent, maar inderdaad, bagger :D

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R
Toen ik afgelopen maandag met deze film begon wist ik niet dat het een slechte filmweek als deze zou worden.

Ik begon met Hansel & Gretel: Witch Hunters. Een film waar ik een tijd geleden de trailer eens van had gezien in de bioscoop en me sinds dien toch wat nieuwsgierig had gemaakt.

Helaas viel hetl allemaal behoorlijk tegen, er zat wel wat humor in en het acteren was niet echt slecht maar toch deed deze film het niet voor me. De heksen waren opgemaakt met een Halloween masker in het achterhoofd en vol automatische wapens hadden ze in de middeleeuwen al uitgevonden zo lijkt het.

Je moet wel een enorme fan van het genre zijn wil je dit echt kunnen waarderen.
IMDb -- Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) Zoek meer informatie over Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) op Google Zoek trailer van Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.0 4.0 / 10

A Good Day to Die Hard (2013)A Good Day to Die Hard (2013)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 98min. | MPAA: R
Een paar dagen later kwam de Blu-Ray uit van de nieuwe Die Hard film en ik dacht "yippee ki yay motherfuckers" dat wordt smullen Zaterdag.

Een film van de categorie Die Hard moet je kunnen waarderen maar met het verstand op 0 kan ik dat absoluut, maar goed de eerste 3 films lijken een beetje bij mijn opvoeding te horen, ik weet namelijk nog goed dat ik met mijn vader (want van mijn moeder mocht ik niet) naar het eerste deel keek, ik had in een uurtje nog nooit zoveel geweld gezien, ik was getekend voor het leven :P

Maar goed ik begon dus aan 5 met torenhoge verwachtingen die in de eerste 15 minuten vantafel konden. Actie zat er zeker in en Bruce stond zijn mannetje maar helaas sloegen ze in de eerste achtervolgings scene al een beetje door, de auto van Bruce is niet stuk te krijgen en heel Moskow moet eraan geloven maar dat illustreerde ze keer op keer met eigenlijk dezelfde scene, die van de Dart door een smal straatje met geparkeerde auto's, beetje jammer allemaal. Verder zie je plot twists 10 minuten van te voren al aankomen en kloppen er verder gewoon een hoop dingen niet, jammer want Die Hard 4.0 was best een geslaagde reboot.
IMDb -- A Good Day to Die Hard (2013) Zoek meer informatie over A Good Day to Die Hard (2013) op Google Zoek trailer van A Good Day to Die Hard (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over A Good Day to Die Hard (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Bullet to the Head (2012)Bullet to the Head (2012)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: R
Dan komen we bij de laatste en beste film van deze week en dat zegt een hoop over de andere twee want het is een film met Silverster Stalone.

Het verhaal is bagger en voorspelbaar maar de actie des te beter. Opa Stalone staat zijn mannetje en lijkt in prima conditie.

Als je hier niet te hoge verwachtingen van hebt kan je hier nog best van genieten. Zeer gezien de rest van de rommel die nu uit komt.

Ik weet niet precies wat er deze week uit gaat komen maar ik hoo toch op wat beters dan de afgelopen drie films.
IMDb -- Bullet to the Head (2012) Zoek meer informatie over Bullet to the Head (2012) op Google Zoek trailer van Bullet to the Head (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Bullet to the Head (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Killing Them Softly (2012)Killing Them Softly (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R
Had hier meer van verwacht, matige gangsterfilm met B. Pitt. Het viel tegen door het trage verhaal en de te makkelijke verhaallijn.
IMDb -- Killing Them Softly (2012) Zoek meer informatie over Killing Them Softly (2012) op Google Zoek trailer van Killing Them Softly (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Killing Them Softly (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Donstil schreef op maandag 27 mei 2013 @ 02:31:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]
Bullet to the Head (2012)[afbeelding]
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: R
Dan komen we bij de laatste en beste film van deze week en dat zegt een hoop over de andere twee want het is een film met Silverster Stalone.

Het verhaal is bagger en voorspelbaar maar de actie des te beter. Opa Stalone staat zijn mannetje en lijkt in prima conditie.

Als je hier niet te hoge verwachtingen van hebt kan je hier nog best van genieten. Zeer gezien de rest van de rommel die nu uit komt.

Ik weet niet precies wat er deze week uit gaat komen maar ik hoo toch op wat beters dan de afgelopen drie films.
[afbeelding] 6.5 / 10
februari, maart en ~april zijn vaak matige filmmaanden. Deze komende 3 maanden wordt het weer smullen.

Ik vond trouwens Bullet to the Head één van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Dat was echt zo saai, voorspelbaar, niet origineel en schoot (há) totaal het doel voorbij. Die staat met Life of Pi wel ergens in de top 10 ;).

Ik ga 5 juni naar de voorpremiere (mwah mwah) van Only God Forgives, ben erg benieuwd!

[ Voor 47% gewijzigd door MrVegeta op 27-05-2013 10:13 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Hotel Transylvania (2012)Hotel Transylvania (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 91min. | MPAA: PG
Plot: Dracula, who operates a high-end resort away from the human world, goes into overprotective mode when a boy discovers the resort and falls for the count's teen-aged daughter.
Even lekker een 1,5 uur gelachen. Zitten suffe grappen, maar ook erg goede grappen tussen. Verhaal is ook aardig te pruimen. Zeker niet een super goede film, maar best wel leuk om te kijken.
IMDb -- Hotel Transylvania (2012) Zoek meer informatie over Hotel Transylvania (2012) op Google Zoek trailer van Hotel Transylvania (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Hotel Transylvania (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

IMDb: 6.1 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R
Sja als je de titel ziet weet je al dat je geen literatuur meesterwerk hoeft te verwachten.
Verhaal zit vlot in elkaar, wat humor, special effects zagen er goed uit., en redelijk wat vrouwelijk schoon. Iets minder goor had ik beter gevonden, maar voor een duf zondagmiddagje was het prima te doen !
IMDb -- Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) Zoek meer informatie over Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) op Google Zoek trailer van Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Jack Reacher (2012)Jack Reacher (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Lekkere actie/thriller. Veel ouderwetse actie zonder cgi, en een verhaal wat goed tempo aanhoud met redelijk wat wendingen, zonder te onmogelijk te worden.

Wel jammer dat de hoofdpersoon steeds meer op superman gaat lijken naarmate de film vordert.

Schijnbaar is het gebaseerd op een reeks boeken, dus die moet ik toch eens gaan lezen :)
IMDb -- Jack Reacher (2012) Zoek meer informatie over Jack Reacher (2012) op Google Zoek trailer van Jack Reacher (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Jack Reacher (2012)

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 27-05-2013 11:20 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 10:55

w00Dy

Make soap, not war

Wreck-It Ralph (2012)Wreck-It Ralph (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 108min. | MPAA: PG
Disney heeft zich wel eerder zonder de hulp van Pixar aan een 3D animatie gewaagd en welke uiteindelijk niet de moeite waren: Chicken Little vb. Ik had hoge verwachtingen voor Wreck-it Ralph, helaas heb ik hem van DVD moeten kijken. Zalen in de buurt programmeerde hem enkel in de nederlands gedubbed versie :(

Film is zeker de moeite waard, zoals in dit topic al te lezen stond is hij zeker de evenknie van Toy Story 3 en zelfs Brave. Het is een Disney verhaal met dito eind maar daarom niet minder leuk
IMDb -- Wreck-It Ralph (2012) Zoek meer informatie over Wreck-It Ralph (2012) op Google Zoek trailer van Wreck-It Ralph (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Wreck-It Ralph (2012)

The Watch (2012)The Watch (2012)
IMDb: 5.7 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 102min. | MPAA: R
Wou een avondje no-nonsense vertier, verhaal is bijgevolg flinterdun. Het personage van Stiller springt van de ene emotie in de andere zonder enige lijn of richting.
IMDb -- The Watch (2012) Zoek meer informatie over The Watch (2012) op Google Zoek trailer van The Watch (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over The Watch (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Tropic Thunder (2008)Tropic Thunder (2008)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 121min. | MPAA: R
Ik verwacht nooit veel van zogenaamde Hollywood komedies, ook bij deze Stiller had ik mijn twijfels. In tegenstelling tot bovenstaande film heb ik me dit maal wel geamuseerd.

Film gaat over het maken van een film en het oversized ego van acteurs. Downey is geniaal als neger met da vleugje B.A. Baracus. De rol van Black is niet bijster groot, maar dat deert hoegenaamd niet :p

Het kijken waard
IMDb -- Tropic Thunder (2008) Zoek meer informatie over Tropic Thunder (2008) op Google Zoek trailer van Tropic Thunder (2008) via Google Schrijf zelf een recensie over Tropic Thunder (2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nou ja zeg wordt Bullet to the Head hier afgekraakt, zal als ik thuis ben een tegenoffensief(recensie) maken.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
MrVegeta schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:12:
[...]

IDat was echt zo saai, voorspelbaar, niet origineel en schoot (há) totaal het doel voorbij. Die staat met Life of Pi wel ergens in de top 10 ;).
Waw.. met één post speel jij het klaar om totaal niet meer serieus genomen te worden. Life of Pi is één van de betere en mooiste films van afgelopen maanden..! Kan niet wachten om hem nogmaals en dan in 3D te zien.

En nu maar wachten op de inkopper over het "genomen" stukje ..

[ Voor 5% gewijzigd door Steefmeister op 27-05-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Steefmeister schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:28:
[...]

Waw.. met één post speel jij het klaar om totaal niet meer serieus genomen te worden. Life of Pi is één van de betere en mooiste films van afgelopen maanden..! Kan niet wachten om hem nogmaals en dan in 3D te zien.

En nu maar wachten op de inkopper over het "genomen" stukje ..
Is dat zo? Of vind jij Life of Pi zo goed? Dat is nogal een verschil. Overigens heb ik (meerdere keren gezegd) dat ik kan begrijpen dat iemand Life of Pi wel een goede film vindt. Ik heb weinig films gezien die ik zo saai vond en elitair aanvoelde (kan het niet goed beschrijven). Overigens zijn er wel meer mensen hier die Life of Pi niet goed vinden. Ik vind het wel leuk om te horen dat hier mensen zijn die mijn smaak en "kennis" van films nog enigszins serieus namen.
Powrskin schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:07:
Nou ja zeg wordt Bullet to the Head hier afgekraakt, zal als ik thuis ben een tegenoffensief(recensie) maken.
Moet je doen, dat kan leuk worden :).

Ik ga alvast een doelpoging doen. Kahl Drogo zegt in de film (dacht ik) dat hij een café uit kan moorden omdat hij het element van verassing had. Vervolgens weet hij waar Rambo is terwijl Rambo niet weet dat Khal Drogo er aankomt (dus heeft hij wederom het element van verassing), maar hij besluit vervolgens om met 4 lui het schuurtje kapot te knallen zodat ze niet kunnen zien wat er gebeurd.

Vervolgens ontploft de boel en duiken Rambo en val-in Chinees in het water met een USB stick met allemaal gevoelige informatie. Nooit wordt er ergens gezegd dat de stick waterproof is of "omg, I'm glad this thing still works!" Yup.

Doelpoging twee. De in-val Chinees saboteert Rocky zijn wapen zodat hij niet iemand neer kan schieten. Dit heeft meerdere niveaus van domheid. Ten eerste, stel Rocky moet zijn wapen gebruiken om zich te verdedigen dan lukt dit niet. Ten tweede, stel Rocky wil iemand vermoorden (wat de in-val chinees verwacht) en schiet in een stand-off. Maar zijn wapen doet het niet. Ten laatste als Rocky die kerel wil afmaken dan kan hij dat ook wel op een andere manier doen dan met zijn wapen (wat dus ook gebeurd). Conclusie, het saboteren van zijn wapen heeft geen enkel effect behalve dat de kans dat Rocky dood ging en dat Rocky weer een reden heeft om die kerel te haten.

Zo eerst maar, ik wil natuurlijk niet 6-0 voorstaan voordat jij iets kan typen ;).

[ Voor 48% gewijzigd door MrVegeta op 27-05-2013 15:01 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

The Guard (2011)The Guard (2011)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R
Wat een heerlijke film! Simpel verhaal, extreme personages en Ierse humor in een heerlijke combo met een Amerikaan. Iets te zwaar aangedikt eindspel, maar desalniettemin toch een dikke 7!
IMDb -- The Guard (2011) Zoek meer informatie over The Guard (2011) op Google Zoek trailer van The Guard (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over The Guard (2011)

Killing Them Softly (2012)Killing Them Softly (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R
Zoals hierboven ook al staan; een duidelijke tegenvaller. Te vlak allemaal en te voorspelbaar. Een afrader wat mij betreft.
IMDb -- Killing Them Softly (2012) Zoek meer informatie over Killing Them Softly (2012) op Google Zoek trailer van Killing Them Softly (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Killing Them Softly (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Trouble with the Curve (2012)Trouble with the Curve (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 111min. | MPAA: PG-13
Een leuke film, als je van Clint Eastwood 2.0 houdt.
Een verhaal over gezinsleden die elkaar niet kennen en begrijpen en daar door omstandigheden mee geconfronteerd worden. Prima feel-good gehalte en dito locaties. Een 7.
IMDb -- Trouble with the Curve (2012) Zoek meer informatie over Trouble with the Curve (2012) op Google Zoek trailer van Trouble with the Curve (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Trouble with the Curve (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:54:

Vervolgens ontploft de boel en duiken Rambo en val-in Chinees in het water met een USB stick met allemaal gevoelige informatie. Nooit wordt er ergens gezegd dat de stick waterproof is of "omg, I'm glad this thing still works!" Yup.

Doelpoging twee. De in-val Chinees saboteert Rocky zijn wapen zodat hij niet iemand neer kan schieten. Dit heeft meerdere niveaus van domheid. Ten eerste, stel Rocky moet zijn wapen gebruiken om zich te verdedigen dan lukt dit niet. Ten tweede, stel Rocky wil iemand vermoorden (wat de in-val chinees verwacht) en schiet in een stand-off. Maar zijn wapen doet het niet. Ten laatste als Rocky die kerel wil afmaken dan kan hij dat ook wel op een andere manier doen dan met zijn wapen (wat dus ook gebeurd). Conclusie, het saboteren van zijn wapen heeft geen enkel effect behalve dat de kans dat Rocky dood ging en dat Rocky weer een reden heeft om die kerel te haten.
Twee dingen waar je in fout gaat naar mijn mening, volgens mij (ik weet het niet helemaal zeker meer) is het een USB stick met een schroefdop mocht dit niet zo zijn dan zie je in ieder geval duidelijk dat het een USB stick is van het soort "hier zou wel eens een vrachtauto overheen kunnen rijden", hij oogt degelijk in ieder geval. Daarvan zou je dus als oplettende kijker kunnen verwachten dat hij waterdicht is en daarbij komt ook dat ze een film niet kunnen beginnen met een dialoog over hoe goed die waterdichte USB sticks wel niet zijn. .

En het tweede waar je op doelt is waarschijnlijk de scene in de Spa. Daarvoor had die koreaan (geen chinees dus) idd de slagpin uit Rambo zijn pistool gehaald juist omdat hij (De koreaan) als agent tegen het simpele geweld is wat Rambo steeds gebruikt. Dat hij daarna gaat vechten is wel te verwachten maar zover had de agent niet door gedacht denk ik 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 27-05-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
Donstil schreef op maandag 27 mei 2013 @ 02:31:

A Good Day to Die Hard (2013)[afbeelding]
Een paar dagen later kwam de Blu-Ray uit van de nieuwe Die Hard film en ik dacht "yippee ki yay motherfuckers" dat wordt smullen Zaterdag.

Een film van de categorie Die Hard moet je kunnen waarderen maar met het verstand op 0 kan ik dat absoluut, maar goed de eerste 3 films lijken een beetje bij mijn opvoeding te horen, ik weet namelijk nog goed dat ik met mijn vader (want van mijn moeder mocht ik niet) naar het eerste deel keek, ik had in een uurtje nog nooit zoveel geweld gezien, ik was getekend voor het leven :P

Maar goed ik begon dus aan 5 met torenhoge verwachtingen die in de eerste 15 minuten vantafel konden. Actie zat er zeker in en Bruce stond zijn mannetje maar helaas sloegen ze in de eerste achtervolgings scene al een beetje door, de auto van Bruce is niet stuk te krijgen en heel Moskow moet eraan geloven maar dat illustreerde ze keer op keer met eigenlijk dezelfde scene, die van de Dart door een smal straatje met geparkeerde auto's, beetje jammer allemaal. Verder zie je plot twists 10 minuten van te voren al aankomen en kloppen er verder gewoon een hoop dingen niet, jammer want Die Hard 4.0 was best een geslaagde reboot.
[afbeelding] 5.5 / 10
Had hem laatst ook gezien. Het was wel de minste van de hele Die Hard serie maar voor de rest wel een hele behoudende actiefilm.
spoiler:
Vooral de laatste helicopterscene was wel erg vet gefilmd.
Het eerste half uur was het echt gissen naar het verhaal en de motieven van John, de Russische regering en de andere hoofdrolspelers. Later wordt alles wel duidelijk. Al met al een 6,5 in mijn ogen. Niet met al te hoge verwachtingen de film in gaan, dan is ie prima te pruimen.

offtopic:
Overigens is er nog een klein beetje censuur toegepast in de film. De trailer zie je dat mokkel in der leren motorpak de rits tot navel/lieshoogte helemaal open doen waardoor haar pluspunten ruim in beeld komen. In de film gaat de rits niet verder dan halverwege en zie je geen reet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:31:

offtopic:
Overigens is er nog een klein beetje censuur toegepast in de film. De trailer zie je dat mokkel in der leren motorpak de rits tot navel/lieshoogte helemaal open doen waardoor haar pluspunten ruim in beeld komen. In de film gaat de rits niet verder dan halverwege en zie je geen reet. :(
Haha dat had ik nou ook, XBMC had de coverArt opgehaald en ik zag een griet op een motor met een motorpolitie open, zag er prima uit maar kon het in de film idd niet meer vinden. Jammer.

Edit: dit dus.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/hrh5xz.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 27-05-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Robkazoe schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:31:
offtopic:
Stelletje preutse American'ts daar :N :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Rec3 genesis, leuke film in concept an de 1e 2 Delen. Helaas meer humoristisch dan goed. 4/10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:07
lanerios schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:09:
Rec3 genesis, leuke film in concept an de 1e 2 Delen. Helaas meer humoristisch dan goed. 4/10
Ik heb toch wel een traantje weggepinkt bij de slotscene. Zo romantisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
vond het meer lachwekkend, maar goed :p Ze hadden zoveel meer kunnen doen met dat einde, maar helaas, ze besloten alle cliche's maar uit de kast te halen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Lucky Number Slevin (2006)Lucky Number Slevin (2006)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A case of mistaken identity lands Slevin into the middle of a war being plotted by two of the city's most rival crime bosses: The Rabbi and The Boss. Slevin is under constant surveillance by relentless Detective Brikowski as well as the infamous assassin Goodkat and finds himself having to hatch his own ingenious plot to get them before they get him.
Driekwart van de film heb ik zitten kijken met de gedachte wtf zit ik nu naar te kijken, ik snapte weinig van het verhaal en gelukkig wordt het helemaal uitgelegd aan het einde. En ik had het verhaal niet kunnen gokken op de helft van de film. De film heeft een toffe stijl en er wordt goed in geacteerd.
IMDb -- Lucky Number Slevin (2006) Zoek meer informatie over Lucky Number Slevin (2006) op Google Zoek trailer van Lucky Number Slevin (2006) via Google Schrijf zelf een recensie over Lucky Number Slevin (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
The Hangover Part III (2013)The Hangover Part III (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: R
Wel een leuke film maar lang niet zo goed als deel 1 en 2. Maar chow blijft een lachen character. Net zoals Alan. Ik had het idee dat ze met deze film het succes van deel 1 nog een keer probeerden uit te melken.
IMDb -- The Hangover Part III (2013) Wikipedia -- The Hangover Part III (2013) Bekijk trailer van The Hangover Part III (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hangover Part III (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Faster (2010)Faster (2010)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 98min. | MPAA: R
Plot: An ex-con sets out to avenge his brother's death after they were double-crossed during a heist years ago. During his campaign, however, he's tracked by a veteran cop and an egocentric hit man.
Wraak, een kleine plottwist en wat onbegrijpelijkheden. Dat vat deze film wel aardig samen. Sommige momenten waren leuk, andere een heel stuk minder. Eindoordeel? 5,2.
IMDb -- Faster (2010) Wikipedia -- Faster (2010) Bekijk trailer van Faster (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Faster (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.2 5.2 / 10

The Expendables 2 (2012)The Expendables 2 (2012)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: R
Plot: Mr. Church reunites the Expendables for what should be an easy paycheck, but when one of their men is murdered on the job, their quest for revenge puts them deep in enemy territory and up against an unexpected threat.
Chuck Norris, Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Dolph Lundgren, Jet Li, Jason Statham, Jean-Claude van Damme, Terry Crews & Randy Couture. En nog een keer: Chuck Norris! Ik had zeer hoge verwachtingen van deze film, gewoon omdat ik ben opgegroeid in de jaren '80 en '90 en alleen al het opsommen van deze namen me een enorme glimlach bezorgd.

De pluspunten van deze film zijn schier oneindig:

✓ Chuck Norris
✓ De actie in deze film is zoals je verwacht: heerlijk over de top. Er wordt veel geschoten, soms zonder dat het nut heeft.
✓ Grappige dialogen
✓ Humor
✓ Mega-actiesterren die zichzelf en hun films op de hak nemen
✓ Quotes die van elkaar en door elkaar gebruikt worden
✓ Een feel-good-gevoel
✓ Pure nostalgie
✓ Geen storend verhaal of moeilijk plot
✓ Chuck Norris

✓ Mijn vrouw heeft ook met plezier meegekeken. Wellicht omdat ik zo'n aanstekelijk goed humeur had vanaf de 1e seconde. :)

Deze film is echt een pure jongensdroom voor iedereen die in de jaren '80 en '90 groot geworden is.

Eindoordeel: 10. Yippie-ka-yee. _/-\o_
IMDb -- The Expendables 2 (2012) Wikipedia -- The Expendables 2 (2012) Bekijk trailer van The Expendables 2 (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Expendables 2 (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Wie van deze helden, zou er voor de volgende Expendables tekenen? Ik kijk in elk geval uit naar de nieuwe films van Stallone, Willis en Schwarzenegger. Lekker kijken; gewoon, omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Euh, Jacky Chan zit in Expendables 3 en hoogst waarschijnlijk ook weer Jean-Claude van Damme die dan zijn eigen tweelingbroer speelt (zoals hij ook al een keer of 3 in zijn eigen films deed).

Hopelijk krijgt deel drie meer bekende bad guys waarbij ik zelf hoop op Jet Lee als bad guy. In deeltje twee ... spoiler alert ...
spoiler:
verdwijnt hij plots uit de film nadat hij uit het vliegtuig sprong met die persoon die ze gered hadden. Dus hij heeft lekker de mogelijkheid om over te lopen. Bovendien klaagde hij ook omdat hij kleiner is dat hij meer betaald zou moeten krijgen in deel 1.
Wat ook weer perfect past want dan komen Jet Lee en Jason Stratham alweer tegenover elkaar te staan (zoals in meerdere films) en kan Jacky Chan de nieuwe good guy kung fu asian spelen.

En ik hoop op meer blood & gore want dat was wel een stapje achteruit ten opzichte van deel twee. Gewoon lekker ouderwetse overdreven gore. :P

Als laatste wens gewoon flink wat cameo's van oude bekende. Bijvoorbeeld gewoon even in een bar, dat je Sean Connery alleen even een martini ziet bestellen, shaken not stured en weer uit beeld verdwijnt (ofzo).

Ik kan niet wachten op deeltje drie van de expendables in ieder geval!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ook!

Mijn wensen zijn met deel 2 al aardig vervuld qua acteurs, maar Sean Connery, Jackie Chan en Steven Seagal zullen zeker een geweldige toevoeging zijn aan de toch al indrukwekkend lijst. Ik zie net dat Wesley Snipes ook genoemd wordt! :) Hulde aan de makers van deze films.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 29-05-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nou mag iedereen natuurlijk zijn mening hebben en iedereen vindt verschillende dingen leuk, maar ik heb een vraagje. Als je Expendables 2 een 10 geeft hoe kijk je dan naar andere (goede) actiefilms? Of überhaupt andere films. Als dit zo'n beetje de film is met hoogste amusementswaarde (want je geeft deze film natuurlijk niet een 10 vanwege de techniek en innovatie oid) is wat is dan jouw referentiekader?

Beetje door dit topic gekeken en je beoordelingen gechecked, maar je vindt zo'n beetje alles wel leuk zie ik :p. Van fantasie als Harry Potter tot sci-fi en documentaires. Ik ben jaloers ;(

[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 29-05-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kan genieten van de lente, de zomer, de herfst en de winter.
Dat geldt ook voor filmgenres. Ik houd van actie, romantiek, humor, sci-fi, animatie, fantasie, docu's, etc.

Life of Pi vond ik bijv. een prachtige film en die is in vrijwel alle opzichten vele malen beter dan The Expendables 2. Ze hebben echter allebei hun eigen bestaansrecht en de beoordelingen staan in zo'n geval ook geheel los van elkaar. Ik heb zat betere actiefilms gezien, maar geen een had zoveel sterren in de cast als Expendables 2.

Als je de films 1 op 1 naast elkaar zet, dan klopt mijn beoordeling niet, want dan zou ik Life of Pi een 12 moeten geven. Neem je echter de jaren '80/'90-actiefilms als basis, dan krijgt Expendables een dikke 7,5 voor de funwaarde en nog eens 2,5 punten voor de cast en de nostalgie die het oproept. Kijk je puur en alleen naar de film, dan zou ik wellicht bij de 7,5 blijven hangen.

Neem ik dan Life of Pi, The Shawshank Redemption, The Great Escape of Finding Nemo dan kan ik die wederom allemaal met The Expendables 2 vergelijken, of elk in hun eigen genre zetten. Je kunt een zeer handig woordenboek ook niet direct vergelijken met het verzamelde werk van Shakespeare en Tolkien niet met Jamie Olivers kookboeken. De amusumentswaarde van de Dikke van Dale is 0. De waarde voor de Nederlandse taal een stuk hoger. Wel op alle punten onvergelijkbaar met de bovengenoemde boeken.

Misschien wel de belangrijkste beoordelingsfactor: heb ik van de film genoten? Het antwoord op alle films die ik net noemde is JA. Zeer zeker. Vind ik de een leuker dan de ander? Ook: JA.

Veel meer kan ik er op dit moment van de nacht niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Helemaal met het laatste eens, amusementswaarde van een film is (vaak) het belangrijkst en dat is voor iedereen verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gisteren naar de great gatsby geweest,
Grootste minpunt voor mij was Tobey maguire En ik zeg het eigenlijk nooit omdat ik vind dat het eigenlijk onvergelijkbare media zijn maar.. beter lees je het boek :x

De film mist een aantal voor mij best wel belangrijke ontwikkelingen, waaronder die van Carraway en zijn Relatie met Jordan.

Goede prestatie van DiCaprio, hoewel ik steeds meer het idee krijg dat hij tegenwoordig telkens gefraagt wordt om hetzelfde kunstje te doen. Welke hij erg goed doet, maar wat jammer is aangezien hij gewoon veel meer in zijn mars heeft.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
The Hangover Part III (2013)The Hangover Part III (2013)
Het derde en blijkbaar laatste deel uit de reeks. Het concept is deze keer toch wat anders dan de eerste twee delen. Het tweede deel kreeg vooral kritiek, omdat het een exacte kopie was van de eerste film.
Het derde deel voelt echter wat vreemd aan, omdat een film uit de reeks The Hangover zonder een hangover een beetje kan aanvoelen als een Terminator film zonder Terminators. Gelukkig valt er toch nog genoeg te lachen en is het een waardige afsluiter van de reeks. Met name het personage Alan is vaak te krankzinnig voor woorden en zal toch menig mens aan het lachen krijgen. De aflsluitingsscene is dan wel weer briljant
IMDb -- The Hangover Part III (2013) Wikipedia -- The Hangover Part III (2013) Bekijk trailer van The Hangover Part III (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hangover Part III (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.4 6.4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Family Way (2012)Family Way (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 132min. | MPAA: 12
Plot: All the members of the De Roover family have ended up at a point of no return in their lives where crucial choices have to be made...
Een lekkere emotionele film met komische onderdelen van Nederlandse bodem.
Gisteren met mijn vrouw voor de tweede keer bekeken, maar dan niet in de bios, maar vanaf Blu-ray. Voegt BD wat toe? Neuh, maar dat heb ik al snel met niet CG films.

Leuk verhaal, kan redelijk tippen aan Alles is Liefde wat we ook een erg leuke film vinden.

Zeker een aanrader om samen met je meisje te kijken.
IMDb -- Family Way (2012) Wikipedia -- Family Way (2012) Zoek trailer van Family Way (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Family Way (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Steefmeister schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:42:
Met name het personage is vaak te krankzinnig voor woorden...
Welk personage bedoel je dan precies?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Oeps.. even aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Steefmeister schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:42:
The Hangover Part III (2013)[afbeelding]
Het derde en blijkbaar laatste deel uit de reeks. Het concept is deze keer toch wat anders dan de eerste twee delen. Het tweede deel kreeg vooral kritiek, omdat het een exacte kopie was van de eerste film.
Het derde deel voelt echter wat vreemd aan, omdat een film uit de reeks The Hangover zonder een hangover een beetje kan aanvoelen als een Terminator film zonder Terminators. Gelukkig valt er toch nog genoeg te lachen en is het een waardige afsluiter van de reeks. Met name het personage Alan is vaak te krankzinnig voor woorden en zal toch menig mens aan het lachen krijgen. De aflsluitingsscene is dan wel weer briljant
[afbeelding] 6.4 / 10
Gaan we toevallig komend weekend naartoe. Ik vond deeltje 1 GEWELDIG en ook van deel 2 onwijs genoten. Idd veel van hetzelfde maar alles ging net wat verder wat het erg grappig maakt. En het einde is SUPER:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Slumdog Millionaire (2008)Slumdog Millionaire (2008)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: A Mumbai teen who grew up in the slums, becomes a contestant on the Indian version of 'Who Wants To Be A Millionaire?' He is arrested under suspicion of cheating, and while being interrogated, events from his life history are shown which explain why he knows the answers.
Een "klassieker" welke ik nog op mijn lijst had staan om te kijken. Nu toch eindelijk bekeken.

De film zal een ieder hier bekend zijn, dus zal er niet te veel over uitwijden; heb me er goed mee vermaakt. Een originele film met actie, humor en drama.

Nu maar 's Philadelphia..
IMDb -- Slumdog Millionaire (2008) Wikipedia -- Slumdog Millionaire (2008) Bekijk trailer van Slumdog Millionaire (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Slumdog Millionaire (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.6 8.6 / 10
MrVegeta schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:51:
Helemaal met het laatste eens, amusementswaarde van een film is (vaak) het belangrijkst en dat is voor iedereen verschillend.
Niet alleen voor films. In de toeristische sector leer je ook als eerste dat het om de belevingswaarde gaat van een product of vrijetijdsbesteding. Als je je goed vermaakt met een film, kan dat voor jou een goede tien zijn. Zelfde geldt voor muziek die jij wel leuk vindt maar die niet hoog aangeschreven staat.

Cijfers zijn vaak persoonlijk, zelfs al zijn ze professioneel gegeven. Zo zie je mij nooit Star Wars, Star Trek of andere sci-fi meuk kijken, laat staan cijfers geven. Ook hekel ik het feit dat gamejournalisten kunnen spreken over een spel als een "must have", terwijl het genre (neem Halo 4 bijv.) mij totaal niet aanstaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Exorcist op 30-05-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Laatst online: 06-08 15:14
Carnage (2011)Carnage (2011)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 80min. | MPAA: R
Plot: Two pairs of parents hold a cordial meeting after their sons are involved in a fight, though as their time together progresses, increasingly childish behavior throws the evening into chaos.
Wilde gister even snel een film kijken maar kon niet kiezen, Carnage aangezet en was aangenaam verrrast!

Het verhaal is simpel, twee stellen komen samen om de ruzie van hun kids te bespreken, 1 van de kids heeft de ander gemept met een stok. That's it eigenlijk. Maar de discussie tussen de personages in één kamer maakt deze film juist zo boeiend.

Alle vier de acteurs doen het leuk, naarmate het gesprek vordert tussen de vier wordt het gesprek steeds boeiender en escaleert de boel tot een prachtige (kinderachtige) discussie.

spoiler:
De kotsscene en de drama eromheen vond ik geweldig, zelden zo gelachen om de desinteresse van een partner wanneer iemand ziek is.

Het feit dat ze allen ineens dronken waren vond ik wel wat snel gaan. Vooral Kate Winslet kon van het een op het andere moment niet meer op haar benen staan.

John C. Reilly die plotseling z'n 'masker' afzet en helemaal los ging, prachtig!
IMDb -- Carnage (2011) Wikipedia -- Carnage (2011) Bekijk trailer van Carnage (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Carnage (2011)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
Only God Forgives (2013)Only God Forgives (2013)
IMDb: N/A | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: -12
had vorige week hem gezien

had gemengde gevoelens bij de film
Ik hield echt van Drive met zijn soundtrack, geweldige visuals, spannende scènes, dus OGF zal dat overtreffen dacht ik

Helaas niet
Refn voegt een aantal leuke gewelddadige scenes (breng geen date), nauwelijks muziek of dialoog, moeilijk te volgen personages, ik vond dat de film geen "vlees", geen substantie had.

Hoeveel keer kan Gosling de getormenteerde antiheld spelen? Ik moet zeggen dat Kristin Scott Thomas een uitstekende teef kan spelen en de man die de agent / ninja speelt, dat geloofwaardig doet, maar het script geeft hen niet veel te doen en blijft ronddraaien rond het thema van wraak tot het einde
Mijn oordeel: bekijk hem toch in de bioscoop, als is het maar voor de visuals
IMDb -- Only God Forgives (2013) Wikipedia -- Only God Forgives (2013) Bekijk trailer van Only God Forgives (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Only God Forgives (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
M-Opensource schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:39:
Carnage (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 80min. | MPAA: R
Plot: Two pairs of parents hold a cordial meeting after their sons are involved in a fight, though as their time together progresses, increasingly childish behavior throws the evening into chaos.
Wilde gister even snel een film kijken maar kon niet kiezen, Carnage aangezet en was aangenaam verrrast!

Het verhaal is simpel, twee stellen komen samen om de ruzie van hun kids te bespreken, 1 van de kids heeft de ander gemept met een stok. That's it eigenlijk. Maar de discussie tussen de personages in één kamer maakt deze film juist zo boeiend.

Alle vier de acteurs doen het leuk, naarmate het gesprek vordert tussen de vier wordt het gesprek steeds boeiender en escaleert de boel tot een prachtige (kinderachtige) discussie.

spoiler:
De kotsscene en de drama eromheen vond ik geweldig, zelden zo gelachen om de desinteresse van een partner wanneer iemand ziek is.

Het feit dat ze allen ineens dronken waren vond ik wel wat snel gaan. Vooral Kate Winslet kon van het een op het andere moment niet meer op haar benen staan.

John C. Reilly die plotseling z'n 'masker' afzet en helemaal los ging, prachtig!
[afbeelding] 7 / 10
Zo'n film moet het echt hebben van het script + acteerprestaties. Ik vond deze film daarom ook echt de moeite. Ik zou 'm zelfs nog een iets hoger cijfer hebben gegeven dan een 7. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:58
This Is England (2006)This Is England (2006)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 101min. | MPAA: Unrated
Even weer een keer bekeken, het blijft toch echt een prachtige film.
Verwacht niet de beste film die je kent oid, maar persoonlijk vind ik het een erg goed verfilmd verhaal.

Het verhaal gaat een beetje over Engeland onder Crisis tijdens M. Tatcher ... en hoe de ontwikkeling van een kind kan lopen hierdoor. (tenminste, hoe ik het begreep).

IMDb -- This Is England (2006) Wikipedia -- This Is England (2006) Bekijk trailer van This Is England (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over This Is England (2006)

[ Voor 15% gewijzigd door Whiskey48 op 31-05-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Safe Haven (2013)Safe Haven (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Mystery, Romance, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: A young woman with a mysterious past lands in Southport, North Carolina where her bond with a widower forces her to confront the dark secret that haunts her.
Aardig romantische film die naar het einde toe wat dramatischer wordt.
Het hoe en waarom van haar huidige afstandelijke gedrag wordt gedurende de film voldoende in beeld gebracht om te begrijpen.
Het enige vreemde van de huidige relatie vind ik dat ze eerst de boot af probeert te houden, maar zodra de eerste zoen gevallen is, gaat de progressie ineens heel hard. Ik had dat toch wat voorzichtiger verwacht.

spoiler:
Het trucje met Jo als de overleden moeder die de nieuwe vrouw van haar man een handje helpt vond ik nogal flauw. Beetje een cop-out. Begon al iets te vermoeden toen ze ruzie kregen over al dan niet de keuze hebben om te blijven of vertrekken, maar hoopte dat ze het anders deden.
Ik snap het idee, maar vind het altijd een erg ongeloofwaardig plot.

Voor de rest een aardige film. Geen topper, maar ook niet zonde van de tijd.
De hoofdrolspeelster kende ik niet, maar is zeker geen lelijkerd :)
IMDb -- Safe Haven (2013) Wikipedia -- Safe Haven (2013) Bekijk trailer van Safe Haven (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Safe Haven (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

maurits82 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:59:
This Is England (2006)[afbeelding]

Verwacht niet de beste film die je kent oid,...

... (tenminste, hoe ik het begreep).

[afbeelding] 10 / 10
Niet om de discussie weeeeeeeeeeeeeer los te laten barsten :+, maar je geeft een film waarvan je toegeeft dat het niet de beste films is die men kent en die je niet 100% begreep, toch een 10?

Ballsy move _/-\o_

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
@hierboven

Ik vond het ook al een aparte beoordeling. Wat geef je dan een film die beter is dan This Is England?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een 11 :Y)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Safaci schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:02:
@hierboven

Ik vond het ook al een aparte beoordeling. Wat geef je dan een film die beter is dan This Is England?
Ik denk dat hij het niet op zichzelf speelt, die uitspraak, maar op ons. Hij vindt het waarschijnlijk een meesterwerk van de bovenste plank wat weinig tot niets geevenaard heeft tot nu toe. Maar hij zegt tegen ons dat het een film is waarvan wij misschien niet zo veel moeten verwachten. Misschien omdat wij het genre niet interessant genoeg vinden, of misschien omdat wij het acteer werk bagger vinden. Maar hij zou het denk ik wel fijn vinden als wij die film een kans gaven en keken. En dan natuurlijk ons eigen oordeel vellen. Wat ik er zo van zag, vind ik het zelf erg op American History X lijken, maar dan Brits.

Als ik een keer tijd heb zal ik hem een keertje kijken. :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Company You Keep (2012)The Company You Keep (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Thriller | Runtime: 121min. | MPAA: R
Plot: A former Weather Underground activist goes on the run from a journalist who has discovered his identity.
De lage rating op IMDb snap ik niet helemaal. Ik vond het een goed verhaal en goede acteerprestaties van de vooral bekende acteurs. Alleen helaas voor de film vind ik zowel de journalist, Shia LaBeouf, als de FBI agent, die ik verder niet ken, geen hoogvliegers. Toch blijft er nog best een goede film over.
IMDb -- The Company You Keep (2012) Wikipedia -- The Company You Keep (2012) Bekijk trailer van The Company You Keep (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Company You Keep (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

Tomorrow, When the War Began (2010)Tomorrow, When the War Began (2010)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, War | Runtime: 103min. | MPAA: R
Een film over een groep Australische jongelui die terugkomen van een kampeertrip om er achter te komen dat een Aziatische macht een invasie heeft gedaan en iedereen uit hun woonplaats met geweld onderdrukt, waarna ze de strijd aangaan. Kennelijk op basis van een boekenserie.

Op basis van het plot zou je je het niet verwachten, maar de film neemt zichzelf nogal serieus en dan scoor je bij mij geen punten als het verder allemaal erg rammelt. Er zaten ook nogal wat holle, quasi-diepe uitspraken en conversaties in, onder meer met een (stereotype) gelovig meisje in de groep. De film was verder niet slecht gemaakt, maar ik vond het inhoudelijk allemaal niet best.

Leuk bij dat soort rammelende zichzelf serieus nemende films (Skyfall en mijn favoriete slechte film Paycheck vind ik ook van die categorie) vind ik altijd wel de '... things I learned from....' op IMDb.

IMDb -- Tomorrow, When the War Began (2010) Wikipedia -- Tomorrow, When the War Began (2010) Bekijk trailer van Tomorrow, When the War Began (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tomorrow, When the War Began (2010)

The Big Year (2011)The Big Year (2011)
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: PG
Een film over vogelaars, competitie (een Big Year is zo veel mogelijk vogels spotten in een jaar) en wat je ervoor moet laten. Dat heb je met hobbies natuurlijk.

Het wordt neergezet als een komedie, maar verwacht geen dijenkletsers en dat zou volgens mij de film ook niet ten goede komen. Ik vond hem zo ook erg leuk. Met een origineel onderwerp, een leuke cast en mooie plaatjes. Echt een hele leuke, (gezins)vriendelijke film.
IMDb -- The Big Year (2011) Wikipedia -- The Big Year (2011) Bekijk trailer van The Big Year (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Big Year (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

Headhunters (2011)Headhunters (2011)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Is het actie, misdaad, thriller of komedie? Soms was het alles tegelijk en soms ook weer totaal niet. Ik weet eigenlijk niet wat ik er nou van moet vertellen. Het plot is niet zo ontzettend diepgaand maar hoe alles wordt neergezet is maakt het wel een leuk geheel. Weer eens heel wat anders dan Hollywood producties, dat in elk geval.
IMDb -- Headhunters (2011) Wikipedia -- Headhunters (2011) Bekijk trailer van Headhunters (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Headhunters (2011)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Easy A (2010)Easy A (2010)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Prima moderne komedie met wat vreemde elementen, maar vooral een eigen toon. Je hoeft hier niet bang te zijn voor de zoveelste kopie van American Pie, al slaat het verhaal op sommige punten wel iets te ver door. Doet af en toe denken aan het werk van Judd Apatow, wat geen slecht teken is.
IMDb -- Easy A (2010) Wikipedia -- Easy A (2010) Bekijk trailer van Easy A (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Easy A (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05

YellowCube

Wait...what?

Lord of War (2005)Lord of War (2005)
IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122min. | MPAA: R
deze film voor (geloof ik) de 6e keer gezien en ben tot de conclusie gekomen dat hij minstens in m'n top 5 van films staat.
De manier waarop je de film in gaat is wat mij betreft ook helemaal goed. Geen langdradige opbouw of tig karakters die je eerst moet doorgronden nee...gewoon "Hoi, ik ben wapenhandelaar. Ga het niet mooier maken dan het is of je overtuigen dat wat ik doe goed of fout is. Dit is mijn verhaal" en off we go.
En mocht je de overtuiging hebben dat wapenhandelaren de duivel zelf zijn, daar kijk je aan het einde van de film anders tegenaan. Of misschien wel hetzelfde, maar net even anders. En dat is wmb origineel en een prestatie.
Nicolas Cage speelt in veel films veel van hetzelfde, maar hier (en wmb ook in Leaving Las Vegas) past het precies.
En verder is de soundtrack is geweldig.

IMDb -- Lord of War (2005) Wikipedia -- Lord of War (2005) Bekijk trailer van Lord of War (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lord of War (2005)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Een film over een groep Australische jongelui die terugkomen van een kampeertrip om er achter te komen dat een Aziatische macht een invasie heeft gedaan en iedereen uit hun woonplaats met geweld onderdrukt, waarna ze de strijd aangaan. Kennelijk op basis van een boekenserie.

Op basis van het plot zou je je het niet verwachten, maar de film neemt zichzelf nogal serieus en dan scoor je bij mij geen punten als het verder allemaal erg rammelt. Er zaten ook nogal wat holle, quasi-diepe uitspraken en conversaties in, onder meer met een (stereotype) gelovig meisje in de groep. De film was verder niet slecht gemaakt, maar ik vond het inhoudelijk allemaal niet best.
Er wordt nergens in de film (ook niet in de boeken trouwens) gezegd welk land ze nou binnen is gevallen, ook het soort ras werd volgens mij niet gezegd.
Je vind dat de film zichzelf te serieus neemt. Dat moest ook wel, want zo zijn de boeken ook geschreven.
De film houdt zich redelijk aan het eerste boek, op enkele punten na. Het stereotype gelovige meisje waar je het over hebt (Robin) is in de boeken nog sterker in haar geloof dan in de film. Ze wordt door Ellie omschreven als: Mentaal de sterkste persoon van de groep. Ze houdt zich overeind door haar geloof, zonder het de anderen op te dringen. (vrijwel letterlijke vertaling uit het eerste boek)

Maw: Als je de uitspraken en stereotypes niet best vond: Blame the original writer, not the director ;)

Ik vond de film best aardig. Niet geweldig goed, maar ook zeker niet slecht.

Ben momenteel halverwege het tweede boek, de saga beslaat 7 boeken.
Ze zijn ook al 2 jaar bezig om de verfilming van deel 2 van de grond te krijgen.
Laatste geruchten zijn dat ze boek 2 en 3 willen samenvoegen in 1 film. Vraag me af of dat nog gaat lukken.

[ Voor 14% gewijzigd door AcidBurn op 02-06-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Safaci schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:02:
@hierboven

Dat had ik nou ook
.
Punten geven is gewoon lastig, althans ik heb nog nooit een perfecte film gezien (perfectie bestaat immers niet) dus ook nog nooit een 10 gegeven.
maurits82 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:59:
This Is England (2006)[afbeelding]
Even weer een keer bekeken, het blijft toch echt een prachtige film.
Verwacht niet de beste film die je kent oid, maar persoonlijk vind ik het een erg goed verfilmd verhaal.

Het verhaal gaat een beetje over Engeland onder Crisis tijdens M. Tatcher ... en hoe de ontwikkeling van een kind kan lopen hierdoor. (tenminste, hoe ik het begreep).

[afbeelding] 10 / 10

[video]
Hee man je hebt per ongeluk een tien gegeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 13-09 05:16

Sargan

Filmfreak...

Hoeveel films krijgen wel niet 5 van de mogelijke 5 sterren? Is toch precies hetzelfde als een 10/10 geven?

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Donstil schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:50:
[...]

Dat had ik nou ook
.
Punten geven is gewoon lastig, althans ik heb nog nooit een perfecte film gezien (perfectie bestaat immers niet) dus ook nog nooit een 10 gegeven.

[...]

Hee man je hebt per ongeluk een tien gegeven 8)7
Kap nou eens met die 10-discussie. Die komt iedere 5 pagina's weer langs, is iedere keer irritant en iedere keer levert het niets op.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:50:
Mooi, dan zijn we nu ook klaar met deze discussie, want als perfectie niet bestaat dan betekent dit vanzelfsprekend ook dat een 10 niet kan betekenen dat iets perfect is.

Zullen we vanaf nu zeggen dat 10 "gewoon heeeel goed en vermakelijk" is en niet "perfect"? Ja, mooi.

Jack the Giant Slayer (2013)Jack the Giant Slayer (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Ja, nee. Niet echt.

En dat gaat op voor zowel de reuzen, het verhaal, de lovestory en de looks. Het is het allemaal net niet echt.
IMDb -- Jack the Giant Slayer (2013) Wikipedia -- Jack the Giant Slayer (2013) Bekijk trailer van Jack the Giant Slayer (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jack the Giant Slayer (2013)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

AcidBurn schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:23:
[...]

Er wordt nergens in de film (ook niet in de boeken trouwens) gezegd welk land ze nou binnen is gevallen, ook het soort ras werd volgens mij niet gezegd.
Je vind dat de film zichzelf te serieus neemt. Dat moest ook wel, want zo zijn de boeken ook geschreven.
De film houdt zich redelijk aan het eerste boek, op enkele punten na. Het stereotype gelovige meisje waar je het over hebt (Robin) is in de boeken nog sterker in haar geloof dan in de film. Ze wordt door Ellie omschreven als: Mentaal de sterkste persoon van de groep. Ze houdt zich overeind door haar geloof, zonder het de anderen op te dringen. (vrijwel letterlijke vertaling uit het eerste boek)

Maw: Als je de uitspraken en stereotypes niet best vond: Blame the original writer, not the director ;)

Ik vond de film best aardig. Niet geweldig goed, maar ook zeker niet slecht.

Ben momenteel halverwege het tweede boek, de saga beslaat 7 boeken.
Ze zijn ook al 2 jaar bezig om de verfilming van deel 2 van de grond te krijgen.
Laatste geruchten zijn dat ze boek 2 en 3 willen samenvoegen in 1 film. Vraag me af of dat nog gaat lukken.
Ik noem dan ook geen specifiek land, want dat wordt inderdaad niet duidelijk, maar het lijkt me evident dat het Aziaten zijn. Je zou daarbij nog kunnen speculeren dat het China en haar expansiedrift.

Bedankt voor de verduidelijking van het verhaal verder, maar ik heb de boeken niet gelezen en de film is voor dus meer op zichzelf staand in plaats van een boekverfilming waarbij in een beoordeling ook zaken als trouw aan het boek mee zouden spelen. De boeken zullen verder ook niet mijn ding zijn, dus ik wil de schrijver van de boeken ook best blamen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Poltergeist (1982)Poltergeist (1982)
IMDb: 7.4 | Genre: Horror | Runtime: 114min. | MPAA: PG
Plot: A family's home is haunted by a host of ghosts.
voor een thriller van 30 jaar oud, is ie lang niet slecht.
Kleding en apparatuur geeft de tijdgeest zeer duidelijk aan, begin jaren 80. Special effects zijn nog prima te doen, niet absurd lachwekkend.
Maar goed, we hebben het hier dan ook over een Spielberg productie, die man weet als geen ander hoe het moet.
Geen langdurige intro, binnen een kwartier is het gewoon al raak.
De film is op momenten wel heel erg cheesy, maar dat zal voornamelijk door de datering komen.
Enige wat ik echt slecht vond, was het laatste kwartier. Dat was heel erg over de top imo. Maar ik vond deze film leuker dan alle Paranormal Activity meuk bij elkaar. Binnenkort deel 2 en 3 ook maar kijken :)

De eerste anderhalf uur krijgt ie een 7,5.
Het laatste kwartier is zo idioot dat het naar een 7 zakt.
IMDb -- Poltergeist (1982) Wikipedia -- Poltergeist (1982) Bekijk trailer van Poltergeist (1982) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Poltergeist (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The International (2009)The International (2009)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Plot: An Interpol agent attempts to expose a high-profile financial institution's role in an international arms dealing ring.
Ik had nog nooit van de film gehoord. Via via op IMDb kwam ik erop. Ik vond het een erg goede crime/thriller met voldoende actie :). Een extra pluspunt is dat het onderwerp niet uit de lucht gegrepen is maar geïnspireerd is door een waargebeurd bank schandaal.
IMDb -- The International (2009) Wikipedia -- The International (2009) Bekijk trailer van The International (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The International (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Sharky schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:44:
[...]
Kap nou eens met die 10-discussie. Die komt iedere 5 pagina's weer langs, is iedere keer irritant en iedere keer levert het niets op.
10/10 ;)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Phone Booth (2002)Phone Booth (2002)
IMDb: 7.1 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 81min. | MPAA: R
Soms zijn er van die films die je vroeger eens gezien hebt en in je gedachte erg goed waren, voor je gevoel zo goed dat je er al een hele tijd nog eens naar wilde kijken.

Phone Booth in dit geval, wederom prachtig genoten. Het acteren is prima. De setting is simpel maar erg lekker en nu na 11 jaar is alles lekker retro geworden, de gsm's, kleding, auto's alles ademt 2002.

Een zeven.
IMDb -- Phone Booth (2002) Wikipedia -- Phone Booth (2002) Zoek trailer van Phone Booth (2002) via Google Schrijf zelf een recensie over Phone Booth (2002)

Het verfilmen van sprookjes pakt soms erg leuk uit maar kan ook een bagger film opleveren. Een beetje met die insteek begon ik aan Jack the Giant Slayer, geen trailer of iets gezien puur gekeken omdat hij op de scene langs kwam.

Viel toch allemaal wat tegen, erg voorspelbare verhaallijn en een uitwerking die kant nog wal slaat, het ene moment zijn de reuzen onoverwinnelijk want groot en sterk en het andere moment houd 10 man een ophaal brug omhoog met 2 reuzen eraan. Jammer, gemiste kans.

Een krappe 5.
IMDb -- Jack the Giant Slayer (2013) Wikipedia -- Jack the Giant Slayer (2013) Bekijk trailer van Jack the Giant Slayer (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jack the Giant Slayer (2013)

End of Watch (2012)End of Watch (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Ik weet het niet helemaal met deze film, verhaal is er eigenlijk niet echt, acteerwerk is prima maar het camera werk is dan weer echt klote (Docu style oid).

Als je jezelf indenkt dat het politie wezen in LA echt zo is kan het best een goeie film zijn, als je weet dat het allemaal wel een tandje minder is dan kan je er net niets mee.

Krap zesje.
IMDb -- End of Watch (2012) Wikipedia -- End of Watch (2012) Bekijk trailer van End of Watch (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over End of Watch (2012)

Sharky schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Omdat jij het irritant vind zullen we er met zijn alle mee stoppen, oke?

Zijn er nog meer dingen die je irritant vind?
Dan hoor ik dat graag van te voren. Kan ik er rekening mee houden.
Sargan schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:58:
Hoeveel films krijgen wel niet 5 van de mogelijke 5 sterren? Is toch precies hetzelfde als een 10/10 geven?
Absoluut, 20/20 geven is ook het zelfde als 10/10.

[ Voor 115% gewijzigd door Donstil op 03-06-2013 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Krap zesje, maar je geeft het wel 10 van de 10 sterren? :+

Ik heb End of Watch toevallig gisteren zitten kijken en ik was positief verrast. Had er eigenlijk geen verwachtingen van, maar ik was er zwaar onder de indruk van tijdens en na de film. Zou het zelf minimaal een 8 geven, misschien wel een 9.

Goed geacteerd, camerawerk was soms wel beetje te shaky, maar dat was expres. Ik zat er in ieder geval echt helemaal in en had gedurende heel de film het idee dat het echt zo zou kunnen gaan in het echte leven. Ook paar keer goed moeten lachen en ook wat holy fuck-momenten gehad. Ik wil 'm eigenlijk nu alweer kijken, dus ik zeg gewoon: 9 :P

[ Voor 36% gewijzigd door Hahn op 03-06-2013 01:16 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:12:
Krap zesje, maar je geeft het wel 10 van de 10 sterren? :+

Ik heb End of Watch toevallig gisteren zitten kijken en ik was positief verrast. Had er eigenlijk geen verwachtingen van, maar ik was er zwaar onder de indruk van tijdens en na de film. Zou het zelf minimaal een 8 geven, misschien wel een 9.
Maar was je onder de indruk van de film of was je onder de indruk van de laatste 10 minuten. Want dat hadden wij hier namelijk. De film deed me eigenlijk tot 10 minuten voor het einde weinig tot niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
De laatste helft vond ik indrukwekkend, toen het allemaal wat grimmiger begon te worden. Eerste helft was vermakelijk, maar niet heel bijzonder, tweede helft zitten meerdere scènes waar ik gespannen zat toe te kijken, terwijl ik vaak films met een half oog op m'n tweede monitor aan het kijken ben.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:19:
De laatste helft vond ik indrukwekkend, toen het allemaal wat grimmiger begon te worden. Eerste helft was vermakelijk, maar niet heel bijzonder, tweede helft zitten meerdere scènes waar ik gespannen zat toe te kijken, terwijl ik vaak films met een half oog op m'n tweede monitor aan het kijken ben.
Ik had waarschijnlijk te hoge verwachtingen ervan, iedereen in mijn omgeving sprak over een steen goeie film en dat zag ik er persoonlijk gewoon niet aan af.

Maar goed een film boeit pas echt niet als ik halverwege mijn mobieltje enz even ga checken. Dat was nu niet dus het boeide allemaal toch genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 03-06-2013 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Last Exorcism Part II (2013)The Last Exorcism Part II (2013)
IMDb: 3.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 88min. | MPAA: PG-13
Waar ik bij deel 1 nog matig positief kon zijn, weet deze film er een algehele bende van te maken.

Nell zit deze keer in een soort weeshuis voor meisjes en ligt daar de hele film lang te kreunen en miepen tot een kwartier voor het einde van de film in dit slappe aftreksel van iets waar zelfs een tv-serie (!) als Supernatural zich heel erg diep voor zou schamen.

De last exorcism? Was het maar waar...
IMDb -- The Last Exorcism Part II (2013) Wikipedia -- The Last Exorcism Part II (2013) Bekijk trailer van The Last Exorcism Part II (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Exorcism Part II (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
AcidBurn schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:23:
[...]

Er wordt nergens in de film (ook niet in de boeken trouwens) gezegd welk land ze nou binnen is gevallen
Hmm ik kan me een nieuwsuitzending herinneren waarin het een en ander kort uitgelegd werd?
ook het soort ras werd volgens mij niet gezegd.
De gezichten die ze wel lieten zien waren Aziatisch, maar misschien wijken ze dan af van de boeken of is het toeval.

Overigens vind ik het totale gebrek aan informatie behoorlijk irritant. Maarja, het zou ook de eerste van een drieluik + aansluitende tv-serie moeten zijn, heb ik ergens gelezen.

'k Heb deze dus vorige week gezien maar het kwam allemaal nogal over als een erg lange aflevering van een TV-show, en dan ook nog niet de beste. Het was een beetje B-film allemaal en ik vond veel teveel zaken echt vreselijk vergezocht, en vooral echt ongeloofwaardig, op alle fronten. Het was niet zo'n slechte film dat ik 'm niet af heb gekeken maar om nou te zeggen dat het veel scheelde... :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Had niet echt veel van de film verwacht, maar dit was wel echt een drama. Ongeloofwaardig acteer werk, veel te vlak en totaal niet aanspreekbaar voor de kijker. Het leek wel of de acteurs gewoon allemaal een baal periode hadden of iets dergelijks.

Daarnaast was de CGI om te huilen. Een film in 2013 met animaties waar Toy Story 1 nog van in zijn broek zou pissen. Slecht geanimeerde omgevingen en de reuzen lieten vaak ook te wensen over. Zeker als er meerdere op het scherm verschenen. Daarnaast was de interactie tussen acteur en CGI ook van een zwak kaliber.

Ik heb hem afgekeken, maar het was met tegenzin. Ik raad hem daarom ook niemand aan.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Exam (2009)Exam (2009)
IMDb: 6.8 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: Not Rated
Plot: The final candidates for a highly desirable corporate job are locked together in an exam room and given a test so simple and confusing that tension begins to unravel.
Na het zien van Carnage was ik wel in de mood om nog een film te kijken met "gelul in een kamer tussen een paar personen".

Exam stelt niet teleur, 8 personen krijgen een examen/test voorgeschoteld die zal bepalen wie van hen een zeer gewilde baan krijgt bij een groot bedrijf.

De groep bestaat uiteraard uit zeer diverse personen om de dynamiek te creëeren; de stille, de arrogante, de paniekeling, de denker, enzovoorts. Na de eerste 10 minuten voelt het een beetje cliché aan maar toch blijft de interactie tussen de personnen boeien.

Het einde had ik iets ingewikkelder verwacht, er waren wat voorspelbare momenten maar toch werd ik een beetje verrast.

Met zo weinig acteurs in zo'n setting een kijker blijven boeien tot het eind verdient zeker een 7.

spoiler:
Die fout met de lampen vond ik echt dom. De witte en blauwe lampen zijn kapot gemaakt, alleen de rode noodverlichting doet het nog, nadat er "lights out" en "lights on" wordt geroepen doen alle originele lampen het weer zonder verklaring? Beetje jammer.
IMDb -- Exam (2009) Wikipedia -- Exam (2009) Bekijk trailer van Exam (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Exam (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Donstil schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:15:
[...]

Maar was je onder de indruk van de film of was je onder de indruk van de laatste 10 minuten. Want dat hadden wij hier namelijk. De film deed me eigenlijk tot 10 minuten voor het einde weinig tot niets.
Ik vond de hele film wel goed; en was er ook wel van onder de indruk. Heb 'm in het vorige topic dan ook een 9 gegeven.

Restrepo (2010)Restrepo (2010)
IMDb: 7.5 | Genre: Documentary, War | Runtime: 93min. | MPAA: R
Plot: A year with one platoon in the deadliest valley in Afghanistan.
Weer eens afgestoft en nog eens opnieuw gekeken.

Zeer indrukwekkende docu over de oorlog in Afghanistan. Zeer onwerkelijk dat ze vanuit hun nieuwe basis zicht hebben op de 'hoofd-basis' terwijl het toch uren reizen is om er te komen; waardoor ze ook weten dat ondersteuning er niet zomaar even is.

Eén van de meest indrukwekkende momenten vind ik dat je die stoere soldaten ziet huilen als een klein kind als er iemand wordt gedood.

Zonder twijfel een 10.
IMDb -- Restrepo (2010) Wikipedia -- Restrepo (2010) Bekijk trailer van Restrepo (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Restrepo (2010)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Donstil schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:05:

Omdat jij het irritant vind zullen we er met zijn alle mee stoppen, oke?
d:)b Tof van je!
Zijn er nog meer dingen die je irritant vind?
Dan hoor ik dat graag van te voren. Kan ik er rekening mee houden.
Mensen die snel op teentjes getrapt zijn, mensen die middenin een topic een oude koeien uit de sloot halen en mensen die werkwoorden verkeerd vervoegen. Nogmaals bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Sharky op 03-06-2013 10:13 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
XyritZz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:41:
[...]

Ik vond de hele film wel goed; en was er ook wel van onder de indruk. Heb 'm in het vorige topic dan ook een 9 gegeven.

Restrepo (2010)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Documentary, War | Runtime: 93min. | MPAA: R
Plot: A year with one platoon in the deadliest valley in Afghanistan.
Weer eens afgestoft en nog eens opnieuw gekeken.

Zeer indrukwekkende docu over de oorlog in Afghanistan. Zeer onwerkelijk dat ze vanuit hun nieuwe basis zicht hebben op de 'hoofd-basis' terwijl het toch uren reizen is om er te komen; waardoor ze ook weten dat ondersteuning er niet zomaar even is.

Eén van de meest indrukwekkende momenten vind ik dat je die stoere soldaten ziet huilen als een klein kind als er iemand wordt gedood.

Zonder twijfel een 10.
[afbeelding] 10 / 10
Ik krijg de indruk dat dit zo'n propaganda film is voor het Amerikaanse leger, klopt dat of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Plot: The ancient war between humans and a race of giants is reignited when Jack, a young farmhand fighting for a kingdom and the love of a princess, opens a gateway between the two worlds.
Ik vond het een erg vemakelijke film.
Het grafisch gedeelte zag er ook erg goed uit.
Iedere keer als ik de 2 koppige reus zag moest ik weer lachen om die gepenkop die dat kleine koppie trekt.
Verder natuurlijk verromantiseerd en weet ik et wat.
Leuk filmpje met simpel verhaal.

The Brass Teapot (2012)The Brass Teapot (2012)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Fantasy, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: When a couple discovers that a brass teapot makes them money whenever they hurt themselves, they must come to terms with how far they are willing to go.
Wat een lekker wijf.
totaal mijn type. (helaas maar waar)
Leuk en origineel(achtig) verhaal.
Een stelletje met bijna geen inkomen en leeft van bijna niets.
tot ze een thee pot vinden.
Ik zal niet alles verklappen. Maar dit is wel zo'n film met "wat zou ik doen als ik dat vind". Nou geloof me, ik zou het heel anders aanpakken.
Leuke vermakelijke film, acteerwerk was een beetje mwah mwah.

Ik ben deze gaan kijken door tit topic.
IMDb -- The Brass Teapot (2012) Wikipedia -- The Brass Teapot (2012) Bekijk trailer van The Brass Teapot (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Brass Teapot (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
A Good Day to Die Hard (2013)A Good Day to Die Hard (2013)
Afgelopen vrijdag deze maar es aangezet op aandringen van de vrouw (geloof het of niet). Een vermakelijke actiefilm zonder enig verhaal en waar je ook absoluut geen seconde bij na hoeft te denken...sterker nog, ik kan je aanraden om er absoluut niet over na te denken! Er zitten zo onwijs veel onzinnige stukjes in die helemaal nergens op slaan dat het na verloop van tijd irritant word. Fantasievolle actie is mooi! Ik ben er een grote voorstander van! Maar eigenlijk gaat deze die hard te ver! Het vorige deel heb ik nog lang na zitten genieten van het feit dat bruce met een auto een heli uit de lucht haalt, maar hier zijn ze echt doorgeschoten wat mij betreft. Wellicht had ik te weinig bier op, misschien had ik de film met mijn maten moeten kijken, of misschien ligt het toch echt aan dit deel maar ik kan echt niet hoger gaan dan een sumier zesje.
IMDb -- A Good Day to Die Hard (2013) Wikipedia -- A Good Day to Die Hard (2013) Bekijk trailer van A Good Day to Die Hard (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Good Day to Die Hard (2013)

Terminator Salvation (2009)Terminator Salvation (2009)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Gisterenavond was deze op tv. Heb de film al eens eerder gezien en als redelijk fan van de terminator films ben ik hier ook behoorlijk van gecharmeerd. Enige nadeel is dat ze arnie niet gevraagd hebben maar hem met de computer een beetje magertjes nagemaakt hebben.

Verder een fatsoenlijk verhaal, goede actie, goede acteurs en kan er op arnie en de zin "I'll be back" door bale (FAAL) weinig op aanmerken.
IMDb -- Terminator Salvation (2009) Wikipedia -- Terminator Salvation (2009) Bekijk trailer van Terminator Salvation (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Terminator Salvation (2009)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
M-Opensource schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:47:
[...]

Ik krijg de indruk dat dit zo'n propaganda film is voor het Amerikaanse leger, klopt dat of valt dat wel mee?
Naar mijn mening geeft de documentaire niet echt een mening over de oorlog, ze keuren het niet goed maar keuren het ook niet af. Wat over blijft is een vastlegging van de werkzaamheden die daar worden verricht, waarbij er eigenlijk zeer weinig achtergrondinformatie wordt gegeven.

Natuurlijk zijn de soldaten zelf wel patriotten, maar dat is elke Amerikaan en zou ik niet direct de stempel van propaganda geven.

Daarnaast was Amerika rond de tijd dat de film uit kwam zelf ook al heel erg verdeeld over de oorlog, de roep om terug te trekken werd steeds sterker en ik denk dat de film voor beide groepen genoeg voer geeft. Voorstanders zullen trots zijn dat de Restrepo basis is gebouwd zo diep in vijandig gebied, ze zullen trots zijn op de helden die op de gevaarlijkste plek van Afghanistan een jaar lang hun werk hebben gedaan en dat ze zelfs daar nog in gesprek zijn geweest met de bevolking

Tegenstanders zullen aangeven dat het allemaal voor niets is geweest, omdat ze uiteindelijk de basis verlaten hebben en zich teruggetrokken hebben uit de valei.

Als ik je één tip mag geven; kijk deze docu gewoon. Ik heb me geen moment verveeld, en ben benieuwd wat anderen er van vinden :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Het geeft Restrepo nog een extra laag om te weten dat één van de makers (Tim Hetherington) in 2011 is omgekomen terwijl hij het conflict in Libië probeerde vast te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Cyphax schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:23:
[...]

Hmm ik kan me een nieuwsuitzending herinneren waarin het een en ander kort uitgelegd werd?

[...]

De gezichten die ze wel lieten zien waren Aziatisch, maar misschien wijken ze dan af van de boeken of is het toeval.

Overigens vind ik het totale gebrek aan informatie behoorlijk irritant. Maarja, het zou ook de eerste van een drieluik + aansluitende tv-serie moeten zijn, heb ik ergens gelezen.

'k Heb deze dus vorige week gezien maar het kwam allemaal nogal over als een erg lange aflevering van een TV-show, en dan ook nog niet de beste. Het was een beetje B-film allemaal en ik vond veel teveel zaken echt vreselijk vergezocht, en vooral echt ongeloofwaardig, op alle fronten. Het was niet zo'n slechte film dat ik 'm niet af heb gekeken maar om nou te zeggen dat het veel scheelde... :)
Die nieuwsuitzending klopt, maar het signaal viel vroegtijdig weg door lege batterijen.
Ze wisten toen dus dat ze inderdaad binnen gevallen waren, en wat de rest van de wereld ervan wist, maar nog steeds niet wie de aanvallers nou waren. Dat is er specifiek uitgelaten door de schrijver.
Wat je in de film zag, was nergens op gericht. Waar je in een boek zaken weg kunt laten door het gewoon niet te beschrijven, zul je in een film altijd iets moeten laten zien.
Het totale gebrek aan informatie komt niet alleen doordat ze nog niet weten hoe ze doorgaan met de verfilming (als dat al gebeurd, staat nogal op losse schroeven geloof ik), maar ook doordat de boeken op die manier geschreven zijn. Alles is geschreven uit de eerste persoon, uit Ellie's perspectief.
Als ze er niet zelf bij betrokken is - of niemand haar iets verteld heeft - is het haar niet bekend, dus weet de lezer/kijker dat ook niet.
De oorlog duurt 7 boeken, en daarna volgen nog 3 boeken over Ellie's leven na de oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ken Restrepo niet, maar het klinkt als een Amerikaanse versie van Armadillo.
Ik denk dat die documentaire ook 'bevalt' als je Restrepo goed vond (tja, 'bevallen' vind ik een beetje een moeilijk woord gezien alle narigheid en stress die je meekrijgt in zo'n film).

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 03-06-2013 11:00 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:37
anandus schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:58:
Ik ken Restrepo niet, maar het klinkt als een Amerikaanse versie van Armadillo.
Ik denk dat die documentaire ook 'bevalt' als je Restrepo goed vond (tja, 'bevallen' vind ik een beetje een moeilijk woord gezien alle narigheid en stress die je meekrijgt in zo'n film).
Helemaal correct. Echter vind ik persoonlijk Restrepo NET iets beter dan Armadillo, alhoewel het niet veel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vehicle 19 (2013)Vehicle 19 (2013)
IMDb: 4.6 | Genre: Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: G
Plot: A foreign traveler (Walker) unknowingly picks up a rental car that will tie him to a web of corrupt local police.
Vehicle 19. Wát een dramatisch slechte film :'). Zelfs na een paar bier was dit gewoon niet om aan te zien. Alles gebeurd random, die Walker probeert een sterke rol neer te zetten van een alcohol verslaafde, maar helaas. Hij krijgt de verkeerde huurauto, en er ligt een journaliste achterin die een sexschandaal van de politiechef in Jamaica wil onthullen. Dát is het verhaal. Verder niets. Wat slecht :(

De 3 pluspunten komen door Die Antwoord. Hah

IMDb -- Vehicle 19 (2013) Wikipedia -- Vehicle 19 (2013) Bekijk trailer van Vehicle 19 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Vehicle 19 (2013)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Thor (2011)Thor (2011)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Stond al een hele tijd op mijn todo list, toch maar eens gekeken, absoluut de moeite waard maar was toch niet zo goed als Iron Man.
IMDb -- Thor (2011) Wikipedia -- Thor (2011) Bekijk trailer van Thor (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thor (2011)

Iron Man (2008)Iron Man (2008)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13
Maar weer eens aangezet na Thor te hebben gekeken, zit echt goed in elkaar :)
IMDb -- Iron Man (2008) Wikipedia -- Iron Man (2008) Bekijk trailer van Iron Man (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Iron Man (2008)

Binnenkort nog even The Incredible Hulk, Captain America, Iron Man 2 en The Avengers kijken :>

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Movie 43 (2013)Movie 43 (2013)
IMDb: 4.4 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: A series of interconnected short films follows a washed-up producer as he pitches insane story lines featuring some of the biggest stars in Hollywood.
Toegeven, deze film is echt reteflauw, maar toch heb ik me rot gelachen. Hij valt qua flauwheid niet in de categorie Airplane! of Naked Gun, hoewel 'ie wel vol zit met grappen over plastisch chirurgie, poepsex, de maandelijkse periode en keel-testikelen...

Voor het verhaal moet je deze film niet kijken, echt niet. Het verhaal zuigt aan alle kanten. Waar het echt om gaat zijn de 'sketches' die door het hoofdverhaal aan elkaar gepraat worden. De ene sketch is nog absurder dan de ander, net als je denkt "dat was niet normaal" verbaas je je een minuut later weer.

De film zit vol met herkenbare figuren, van hele bekende tot "hey, waar was hij van???"

Slechte film, maar omdat ik zo vaak moest lachen krijgt 'ie extra punten.
IMDb -- Movie 43 (2013) Wikipedia -- Movie 43 (2013) Bekijk trailer van Movie 43 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Movie 43 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 7.5 / 10

[ Voor 0% gewijzigd door M-Opensource op 03-06-2013 12:23 . Reden: toch een iets hoger cijfer gegeven, fuck it, ik heb gelachen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 22:02
Vrijdag schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:07:
Headhunters (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Is het actie, misdaad, thriller of komedie? Soms was het alles tegelijk en soms ook weer totaal niet. Ik weet eigenlijk niet wat ik er nou van moet vertellen. Het plot is niet zo ontzettend diepgaand maar hoe alles wordt neergezet is maakt het wel een leuk geheel. Weer eens heel wat anders dan Hollywood producties, dat in elk geval.
[afbeelding] 7 / 10
Dit vond ik echt een GE-WEL-DIGE film...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

300 (2006)300 (2006)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Fantasy, History, War | Runtime: 117min. | MPAA: R
Nog steeds een bijzonder stijlvol uitgevoerde comicverfilming, waarbij de stijl en de actie nog steeds als een huis staan. Het verhaal is niets bijzonders, maar het trucje van Sin City om de originele graphic novel één-op-één naar het beeld te brengen werkt zeer goed.

Zack Snyder staat inmiddels bekend om zijn slow-motion beelden die af en toe kort extreem versnellen, maar ik denk dat het nergens meer zo goed heeft gepast als hier. Bovendien zijn vrijwel alle shots zo mooi dat je ze zou kunnen inlijsten en is dit gewoon een lange achtbaanrit die je als actieliefhebber moet beleven.

Ik kan me volledig voorsteller dat er mensen zijn die dit absolute rommel vinden zonder enige inhoud, maar ik geniet hier elke keer weer van.
IMDb -- 300 (2006) Wikipedia -- 300 (2006) Zoek trailer van 300 (2006) via Google Schrijf zelf een recensie over 300 (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Ram0n schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:39:
300 (2006)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Fantasy, History, War | Runtime: 117min. | MPAA: R
Nog steeds een bijzonder stijlvol uitgevoerde comicverfilming, waarbij de stijl en de actie nog steeds als een huis staan. Het verhaal is niets bijzonders, maar het trucje van Sin City om de originele graphic novel één-op-één naar het beeld te brengen werkt zeer goed.

Zack Snyder staat inmiddels bekend om zijn slow-motion beelden die af en toe kort extreem versnellen, maar ik denk dat het nergens meer zo goed heeft gepast als hier. Bovendien zijn vrijwel alle shots zo mooi dat je ze zou kunnen inlijsten en is dit gewoon een lange achtbaanrit die je als actieliefhebber moet beleven.

Ik kan me volledig voorsteller dat er mensen zijn die dit absolute rommel vinden zonder enige inhoud, maar ik geniet hier elke keer weer van.
[afbeelding] 9 / 10
De Sucker Punch de trein scene. Maar dat is dan ook het enige voorbeeld wat ik kan geven waar het nog weer mooier is. ;)

Hij staat bekend om zijn lange single shot slow motion beelden btw.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Celebration (1998)The Celebration (1998)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: At Helge's 60th birthday party, some unpleasant family truths are revealed.
Top film met dito acteerprestaties. Punt aftrek voor het camerawerk wat compleet ruk is op momenten.
IMDb -- The Celebration (1998) Wikipedia -- The Celebration (1998) Bekijk trailer van The Celebration (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Celebration (1998)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Imaginaerum (2012)Imaginaerum (2012)
IMDb: 5.7 | Genre: Drama, Fantasy, Musical | MPAA: K-12
Plot: A coma sends an old man into his childhood's sinister fantasy world, where he must fight dementia and gain back his memories before it's too late.
Werkelijkheid en fantasy lopen in deze film in elkaar over. Met mooie muziek. Wel hier en daar wat verwarrend. Het is niet echt goed te omschrijven. Het is geen drug trip maar ook geen heel diepe film. Je moet goed opletten wat de releaties zijn met de hoofdpersonen maar er zitten ook figuren in die er verder enkel voor opvulling zijn.
IMDb -- Imaginaerum (2012) Wikipedia -- Imaginaerum (2012) Bekijk trailer van Imaginaerum (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Imaginaerum (2012)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Pagina: 1 ... 16 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]