Een film over een groep Australische jongelui die terugkomen van een kampeertrip om er achter te komen dat een Aziatische macht een invasie heeft gedaan en iedereen uit hun woonplaats met geweld onderdrukt, waarna ze de strijd aangaan. Kennelijk op basis van een boekenserie.
Op basis van het plot zou je je het niet verwachten, maar de film neemt zichzelf nogal serieus en dan scoor je bij mij geen punten als het verder allemaal erg rammelt. Er zaten ook nogal wat holle, quasi-diepe uitspraken en conversaties in, onder meer met een (stereotype) gelovig meisje in de groep. De film was verder niet slecht gemaakt, maar ik vond het inhoudelijk allemaal niet best.
Er wordt nergens in de film (ook niet in de boeken trouwens) gezegd welk land ze nou binnen is gevallen, ook het soort ras werd volgens mij niet gezegd.
Je vind dat de film zichzelf te serieus neemt. Dat moest ook wel, want zo zijn de boeken ook geschreven.
De film houdt zich redelijk aan het eerste boek, op enkele punten na. Het stereotype gelovige meisje waar je het over hebt (Robin) is in de boeken nog sterker in haar geloof dan in de film. Ze wordt door Ellie omschreven als: Mentaal de sterkste persoon van de groep. Ze houdt zich overeind door haar geloof, zonder het de anderen op te dringen. (vrijwel letterlijke vertaling uit het eerste boek)
Maw: Als je de uitspraken en stereotypes niet best vond: Blame the original writer, not the director
Ik vond de film best aardig. Niet geweldig goed, maar ook zeker niet slecht.
Ben momenteel halverwege het tweede boek, de saga beslaat 7 boeken.
Ze zijn ook al 2 jaar bezig om de verfilming van deel 2 van de grond te krijgen.
Laatste geruchten zijn dat ze boek 2 en 3 willen samenvoegen in 1 film. Vraag me af of dat nog gaat lukken.
[
Voor 14% gewijzigd door
AcidBurn op 02-06-2013 14:24
]