Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
---RAWE CEEK!!!---
Interstellar (2014) | ![]() |
IMDb: 9.1 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Gisteren deze film gezien (IMAX in Eindhoven) en het is de eerste Nolan film die ik erg vind tegenvallen. Ten eerste vind ik de film veel te lang duren, waardoor het een behoorlijk langdradig verhaal wordt. Ook vond ik de uitwerking van de verschillende planeten waar ze op landen behoorlijk karig en had er veel meer ingezeten. Wat me echter nog het meest stoorde was de absurde plotwending op 3/4 van de film. Mijn inziens slaat Nolan daar compleet door en begint het meer op een mega LSD-trip te lijken, waarbij voor mij elke geloofwaardigheid meteen weg was. Ik begrijp dat het volledig onbekend terrein is, waar Nolan mee bezig is, echter vond ik de manier waarop zeer onpassend. Ook de muziek vond ik (zeker tegen het einde) met de minuut vervelender en overstemmender worden. De muziek had op een gegeven moment niet meer de taak om beelden en emotie te versterken, maar om zo gigantisch aanwezig te zijn dat ik even rechtsboven in de hoek keek of ik geen MTV logo ergens zag staan. Verder vond ik de muziek ook ronduit lelijk en eentonig. Ook de special-effects vond ik van een zeer laag niveau. Ik weet dat Nolan niet van de CG is en meer gebruik maakt van echt effecten, echter hoe nu het e.e.a. werd gepresenteerd vond ik zeer ondermaats en deed me regelmatig denken aan jaren 60/70 Sci-fi films. Zoals eerder gezegd vond ik ook de uitwerking van de planeten zeer karig. Zeker die ijsplaneet zag er qua CG anno 2014 ronduit lelijk uit en de overige planeten waren ook zeer karig (grote oceaan en een woestijnachtig landschap). De hele film deed me met grote regelmaat denken aan 2001: a space odyssey (en andere films van Kubrick). Zowel qua effecten, camerastandpunten, overstemmende muziek en zeer langdradige en ronduit trage scenes. (iets waar ik me zeer vaak aan stoor bij Kubrick films) Voor mij is dit met afstand de slechtste Nolan film die hij gemaakt heeft. Ik ben helemaal dol op zijn films (alhoewel ik het plot/verhaal van dark knight rises teleurstellend vond) en had echt niet verwacht dat ik deze film zo teleurstellend zou vinden. Er had mijn inziens veel meer ingezeten als ze dat wormgat en dat andere sterrenstelsel incl. de verschillende planeten beter hadden uitgelicht. Zeker in combinatie met de relativiteitstheorie (die maar 1 keer echt goed is uitgewerkt in de film) had dit een fantastische film kunnen worden! Ik weet natuurlijk dat mijn mening volledig haaks op de rest staat en een boel mensen het zo'n beetje de beste film van het jaar vinden. Deze mensen zullen ongetwijfeld 2001: a space odyssey ook helemaal fantastisch vinden. Ik denk echt dat mensen die die film ook niet leuk vinden, Interstellar ook aanzienlijk minder vinden... | |
![]() ![]() ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 28-11-2014 08:26 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik wil hier zeker niet opnieuw de discussie over smaak starten, maar de kwaliteit van CG kan in mijn ogen wel objectief beoordeeld worden
Valt wel mee.NoFearCreations schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:26:
Ehmm,..spoiler?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik heb inderdaad gelezen dat in het maken van de CG behoorlijk wat werk heeft gezeten, zeker dat wormhole, welke helemaal middels de weteschappenlijke berekeningen (voor zover die natuurlijk juist zijn) gemaakt zijn.ETzPliskin schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:18:
Dat je de film minder vond, oké, maar je kan toch niet zeggen dat de CG ondermaats is? Er is juist gigantisch veel moeite gedaan aan de CG in deze film
Ik wil hier zeker niet opnieuw de discussie over smaak starten, maar de kwaliteit van CG kan in mijn ogen wel objectief beoordeeld worden![]()
Het wormhole zag er dan ook mooi uit, maar ik kon het er nu niet meteen aan af zien dat het echt zoveel geld heeft gekost. Buiten het wormhole om, vond ik de CG verder tegenvallen. Gravity zag er qua CG STUKKEN beter uit. Hier had ik regelmatig het idee dat het een klein schaalmodel was, waar een camera aan vastgeplakt was. Alsof ik een film uit de jaren 60/70 keek. Ik begrijp dat ze dit ook inderdaad gedaan hebben bij bepaalde shots.
En dan laat ik de 3 planeten nog maar even helemaal buiten beschouwing. Ik heb zelden zo'n kale/karige ijsplaneet gezien als die van Dr. Mann. De andere planeet was een gigantische oceaan met een grote golf (die er ook niet zo fantastisch uit zag) en de andere planeet een woestijnachtige planeet, die kwa effecten vergelijkbaar is met Tatooine uit 1977.
Ook Saturnus zag er als een grote foto uit, waar een klein schaalmodel langs vliegt. Het is dat we nog net niet de schaduw van het model op de foto zagen. Ze hadden echt wel een spectaculairder shot kunnen maken, door bijvoorbeeld meer in te zoomen op de ringen o.i.d.
Als ik dan ook nog eens lees dat de film ruim $150 miljoen gekost heeft, vraag ik me serieus af wat ze in godsnaam met het geld hebben gedaan!!

Op IMDB lees ik dat Nolan zeer veel inspiratie uit 2001 heeft gehaald en de film lijkt qua montage en effecten ook behoorlijk op die film. Echter verwacht ik van een film uit 2014 (met de hedendaagse mogelijkheden) gemaakt door een regisseur als Nolan (toch 1 van mijn favo regisseurs) een beter eindproduct dan dit. Bij vlagen (zeker in de ruimte) moest ik even op mijn telefoon kijken dat ik echt wel in 2014 leefde en niet in 1968.....
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Europa Report (2013) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13 Plot: An international crew of astronauts undertakes a privately funded mission to search for life on Jupiter's fourth largest moon. Een groep mannen en vrouwen gaan naar Europa, een maan van Jupiter, om onderzoek te doen. En daar vinden ze iets. Het is een soort van found footage film. Alleen zijn alle beelden allemaal gefilmd met HD camera's in het ruimteschip en in de pakken. Af en toe is er storing door straling of is er wat hapering in het beeld, omdat ze met een kleinere camera filmen, die de beelden draadloos verzend. Het ziet er gewoon uit, zoals normale beelden er tegenwoordig uit zien. En niet alsof alles op een videoband is opgenomen. Dus geen sneeuw, maar blokjes of gewoon geen beeld of geluid. Soms dacht ik dat mijn mediaplayer hing, maar hoorde het bij de film De special effects waren goed gedaan. En ook de gewichtloosheid zag er goed uit. De karakters waren geloofwaardig en maakten niet van die domme keuzes, zoals in de meeste films. Misschien 1 dan, maar misschien heb ik de reden daarvoor gemist of niet begrepen spoiler: Er gaat iemand monsters halen van het ijs, maar gaat maar in haar eentje Er waren geen Michael Bay explosies en geen van de karakters had superkrachten. Het waren allemaal gewone mensen. Ook werd er niet overvloedig gestrooid met onnodig moeilijke, wetenschappelijke termen. Alleen jammer dat de GUI's van de computers er zo Star Trekkerig uit zagen. Maar gelukkig niet heel overdreven. Eindelijk een science fiction film die de nadruk op science legt. Alleen daarom al 10 sterren. | |
![]() ![]() ![]() |
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Er zitten meerdere aspecten in een film dan alleen wetenschappelijk.
Zoals de punten die ik in mijn review genoemd heb.Hatsieflatsie schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:26:
10 sterren voor een film, omdat het wat wetenschappelijker is dan de meeste SF-films?
Er zitten meerdere aspecten in een film dan alleen wetenschappelijk.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
St. Vincent (2014) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13 Het blijft ook een geweldig acteur die Bill Murray! De film zelf gaat over een jongen die met z'n moeder naast Bill komt wonen. Bill is een gepensioneerde veteraan die doet waar hij zin in heeft. Bij toeval wordt hij de babysitter van de buurjongen en neemt hem mee op stap. Daar is z'n moeder niet zo blij mee wanneer ze er achter komt. Toch komt alles weer op z'n pootjes terecht als je weet dat Bill in de film Vincent speelt en St. voor Saint staat. ;-) Nog een quote uit de film: "My water is broken!" Vincent's droge reactie: "Call a plumber". | |
![]() ![]() ![]() |
[ Voor 31% gewijzigd door rimave op 29-11-2014 23:53 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
John Wick (2014) | ![]() |
IMDb: n/a Ik verwachtte recht voor z'n raap hitman wraakactie en werd op mijn wenken bedient. Deze film zal absoluut geen oscars winnen, maar het was 2 uur prima vermaak met Keanu Reeves die lekker in zijn rol zit in een relatief geloofwaardige actiefilm. Het deed me bij vlagen denken aan The Matrix, wat ik toch een van de beste films met Keanu blijf vinden. Willem Dafoe steelt zoals gewoonlijk elke scene waarin hij meespeelt. De manier waarop dat wereldje neergezet wordt, vond ik wel leuk gedaan. Enerzijds bloedserieus, anderzijds met leuke kwinkslagen. Een ruime voldoende, maar geen 8 want deze film ben ik over een maand alweer vergeten. | |
![]() ![]() ![]() |
Fury (2014) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R Even een spoiler toegevoegd Op zich een goede film, maar het heeft het probleem dat het hinkt op twee ideeën. Het is een coming of man-film die zich afspeelt in de Tweede Wereldoorlog en de gruwelen van deze oorlog, en het zware leven van tankpersoneel (de hoofdpersonen in de film), probeert te laten zien. Maar het probeert tegelijkertijd het leven van tankpersoneel specifiek, en Amerikaanse soldaten in het algemeen, te verheerlijken. Het is een combinatie die niet helemaal lekker werkt en de makers hadden, imho, beter een van deze twee thema's gekozen en het daar bij gelaten. De film is een prima film, tot op ongeveer driekwart, spoiler: wanneer er een, imho totaal onnodige, ongeloofwaardige grand climax komt waarbij het 'murica-gehalte tot een kookpunt raakt en het tankpersoneel en hun onoverwinnelijke tank het opneemt tegen een leger. Denk aan de 300 Spartanen in Tweede Wereldoorlog-setting. Zeer over the top Heel erg zonde en de film had er veel beter aan gedaan dit weg te laten, het haalt de hele film naar beneden. Een ander punt is dat alles en iedereen zéér stereotype en enigszins voorspelbaar is. Het acteerwerk is prima, Brad Pitt doet waar Brad Pitt goed in is en Shia LaBoeuf speelt een stuk beter dan ik van hem verwachtte, goed zelfs. De acteur die de hoofdrol speelt waar de coming of man-verhaallijn om draait vond ik wat teleurstellend, het lijkt erop alsof hij vooral heel hard heeft geoefend in de 1000 yard stare. Beeld en geluid is verder prima, het groteske expliciete spektakel dat we tegenwoordig in oorlogsfilms verwachten. De tankgevechten waren leuk om te zien. Al met al een prima film, niet te diepgaand, ik geeft het een 7, het zou een 8 zijn als dat -wat er in de spoiler staat- weggelaten was. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 30-11-2014 16:47 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Divergent (2014) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13 Plot: In a world divided by factions based on virtues, Tris learns she's Divergent and won't fit in. When she discovers a plot to destroy Divergents, Tris and the mysterious Four must find out what makes Divergents dangerous before it's too late. Ik snap niet dat deze film zo'n lage beoordeling krijgt. Persoonlijk vond ik het leuker dan bijvoorbeeld The Hunger Games (waarmee deze film word vergeleken qua genre). Duurde iets meer dan 2 uren maar enorm mee vermaakt. Special effects mooi, relatief sterke karakter, prima film. 8. | |
In Time (2011) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13 Plot: In a future where people stop aging at 25, but are engineered to live only one more year, having the means to buy your way out of the situation is a shot at immortal youth. Here, Will Salas finds himself accused of murder and on the run with a hostage - a connection that becomes an important part of the way against the system. Film had beter kunnen wezen en dat komt vooral door de acteertalenten van Timberlake toch wel eens beter zijn geweest. Concept is wel enorm cool. Zoals we nu geld gebruiken om onze tijd te verlenen gebruiken ze het hier ook als currency. Het is economie 1 on 1 eigenlijk. Prima SF. Leuk concept, soms iets te overbodige woordgrappen/koppelingen die met tijd te maken hebben. Snap niet dat ik nu pas achter het bestaan van deze film kwam, had hem graag eerder gezien. | |
[ Voor 35% gewijzigd door Kecin op 30-11-2014 18:16 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Kecin schreef op zondag 30 november 2014 @ 18:14:
In Time (2011) [afbeelding] IMDb: 6.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13 Plot: In a future where people stop aging at 25, but are engineered to live only one more year, having the means to buy your way out of the situation is a shot at immortal youth. Here, Will Salas finds himself accused of murder and on the run with a hostage - a connection that becomes an important part of the way against the system.
Film had beter kunnen wezen en dat komt vooral door de acteertalenten van Timberlake toch wel eens beter zijn geweest. Concept is wel enorm cool. Zoals we nu geld gebruiken om onze tijd te verlenen gebruiken ze het hier ook als currency. Het is economie 1 on 1 eigenlijk.
Prima SF. Leuk concept, soms iets te overbodige woordgrappen/koppelingen die met tijd te maken hebben.
Snap niet dat ik nu pas achter het bestaan van deze film kwam, had hem graag eerder gezien.[afbeelding] [afbeelding] [url=http://www.google.nl/search?hl=en&btnI=I'm+Feeling+Lucky&q=site:youtube.com+trailer+%22In+Time%22+2011&gws_rd=cr&ei=g1B7VJ3tK4yVav-GgcgN][afbeelding][/url] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Volgens mij was dat de eerste film waarbij ik ooit hardop WTF riep
Wat een slechte scene en daarom zou ik hem nog geen 3 geven.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
maar het blijft een vermakelijke film
Mr. Nobody (2009) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 141min. | MPAA: R Echt een vage film maar zeer vermakelijk. Erg goed gefilmd en best bizar. Hou je van vage films die mooi gefilmd zijn en heen en weer springen kwa tijd etc. Een aanrader. Hij valt een beetje in het rijtje van Cloud Atlas, Donnie Darko e.d. Ik ga er niets over zeggen want het is moeilijk niets te verklappen. | |
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
You had my curiosity...Hij valt een beetje in het rijtje van Cloud Atlas, Donnie Darko e.d.
Die staat op de lijst!
verwacht niet te veel.Bokmaaa schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:51:
[...]
You had my curiosity...
Die staat op de lijst!
Donnie Darko staat zeker in mijn top 5
Cloud atlas vond ik briljant
Mr. Nobody kon ik niet doorheen komen en heb ik op 3/4 weggeklikt. man man man... wat een trage nietszeggende film.
In een cabrio over de kop vliegen en er dan nog in blijven zitten, vind ik het nog het knapste.Mutatie schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:30:
OmgDat is wel heeel slecht, ik dacht dat deze film wel goed zou zitten
Goooeeeed, dat zijn twee verschillende meningenikbenerniet schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:23:
[...]
verwacht niet te veel.
Donnie Darko staat zeker in mijn top 5
Cloud atlas vond ik briljant
Mr. Nobody kon ik niet doorheen komen en heb ik op 3/4 weggeklikt. man man man... wat een trage nietszeggende film.
In die crash zit er dan ook niemand in de autochim0 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 07:51:
[...]
In een cabrio over de kop vliegen en er dan nog in blijven zitten, vind ik het nog het knapste.
Mijn mening zit er een beetje tussenin. Hij kan IMHO zeker niet tippen aan iets als Donnie Darko, en de film was wat mij betreft te langzaam en langdradig, maar ik heb hem wel uitgekeken. Ik zou hem zelf een 6 geven.Bokmaaa schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:46:
[...]
Goooeeeed, dat zijn twee verschillende meningenIk laat de derde opinie binnenkort weten!
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik vraag me bij dit soort scenes dan ook eigenlijk af of het niet gewoon beter is om deze scenes dan gewoon weg te laten en alleen de begin situatie (start van de crash) en eindresultaat (gecrashte auto) te laten zien. De rest kan iedereen wel zelf invullen.MrVegeta schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:35:
[...]
In die crash zit er dan ook niemand in de auto
We zijn ondertussen ontzettend verwend kwa actie scenes dus we willen ze ook vaak zien. Maarja soms is minder beter
Lucy
Ik had er hoge verwachtingen van vanwege Luc Besson maar de film viel me eigenlijk best tegen. Waarom kan ik niet echt uitleggen zonder in spoilers te vervallen maar laten we het erop houden dat ik het einde nogal een anticlimax vond, heel jammer... Mooie effects, goede opbouw, maar het blijft allemaal nogal oppervlakkig en onbevredigend.
Jessabelle
Ook een film met een vreemde anticlimax als einde. Goede spannende film met goede evolutie van de karakters maar het eind lijkt er even snel aan gebroddeld te zijn. Ook jammer...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Recent gezien:
Lucy
Ik had er hoge verwachtingen van vanwege Luc Besson maar de film viel me eigenlijk best tegen. Waarom kan ik niet echt uitleggen zonder in spoilers te vervallen maar laten we het erop houden dat ik het einde nogal een anticlimax vond, heel jammer... Mooie effects, goede opbouw, maar het blijft allemaal nogal oppervlakkig en onbevredigend.
Ik vond het gehele einde in het totaal echt een dooddoener... De film bouwde idd goed op alhoewel ik de start wat vaag vond, leuke effecten etc maar alles viel in duigen in ongeveer de laatste 15 minuten. De effecten werden slecht op momenten vooral in de paar scenes, het verhaal werd afgeraffeld en slecht uitgelegd. Ik ben al jaren fan van Besson, maar na het zien van de film was het eerste wat in mijn hoofd schoot: het budget zal wel erg mager zijn geweest na betaling van de salarissen van Freeman en Johansson. 40 miljoen is tegenwoordig ook echt niets meer als je een sfx sci fi film wil maken... het geld was denk ik gewoon op. Met een paar miljoen extra en wat meer scenes zodat de diepgang ook echt tot uiting zou zijn gekomen was het een topper geweest.
De film gaat over het maken van keuzes, of dat juist niet doen en je dan afvragen wat voor gevolgen dat heeft. De hele film is een kaleidokoop aan (on)mogelijke scenario's, bedacht door de hoofdpersoon. Wie nu eigenlijk de verteller is, wordt echter een beetje in het midden gelaten. Vond het zelf een mooie film met hoge herkijkwaarde, maar wanneer je een rechttoe-rechtaan verhaal wilt, vind je er ws. niet veel aan.Bokmaaa schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:46:
[...]
Goooeeeed, dat zijn twee verschillende meningenIk laat de derde opinie binnenkort weten!
_██_
(ಠ_ృ)
Predestination
Een echte mindfuckfilm. De film gaat over een soort tijdreizende agent die probeert om een terrorist te stoppen die ergens in de jaren '70 een heel city block in New York opblaast. Gaandeweg wordt de relatie duidelijk tussen Jane (een weesmeisje dat ooit te vondeling is gelegd), Joe (een man die de agent ontmoet in een bar - het gesprek tussen Joe en de agent in die kroeg neemt een groot deel van de film in beslag), de grote liefde van Jane, hun baby, de ontvoerder van de baby, de agent en de terrorist aka de Fizzle Bomber. De ontknoping is een echte mindfuck... Leuke film en ondanks dat het, zelfs met tijdreizen, compleet onmogelijk is, ga ik hem zeker nog een keer kijken om te zien hoeveel hints richting de ontknoping ik al eerder in de film kan vinden.
Vervolgens blijkt dat Joe, als hij teruggaat in de tijd, de vader van de baby was - dus Jane en Joe (een en de zelfde persoon) hebben een liefdesrelatie gehad en daaruit is een baby geboren.
Die baby wordt ontvoerd - door de agent, die ook de zelfde persoon is als Joe! - en in de geschiedenis te vondeling gelegd: Jane!
Uiteindelijk blijkt de Fizzle Bomber ook de zelfde persoon te zijn en wordt door de agent vermoord.
Oftewel: vader, moeder, baby, ontvoerder, agent en terrorist zijn één en dezelfde persoon op verschillende punten in zijn/haar leven... De agent ontvoert de baby (zichzelf) en legt haar te vondeling in 1945. Jane ontmoet Joe (zichzelf) in de '60er jaren en heeft daar een baby (zichzelf) mee. De agent krijgt uiteindelijk de Fizzle Bomber (zichzelf) te pakken in de jaren '70 en vermoordt hem (zichzelf).
Zoals ik al zei, één grote mindfuck.
[ Voor 41% gewijzigd door Mx. Alba op 03-12-2014 13:22 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
The Maze Runner (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Aangezien hij op de wat minder legale kanalen beschikbaar was en de trailer er best OK uitzag deze gisteren avond gekeken. Het plot en de setting beginnen goed; je begint met een hoop vragen wat het interessant maakt om te kijken. Maar al snel beginnen er een aantal gaten in het verhaal te komen die ze moeilijk kunnen dichtspijkeren. Er zitten 0 bekende acteurs in, behalve 1 dude die uit Game of Thrones komt (en deud is Blijkbaar is het verhaal gemaakt adhv een 3 delig boeken reeks en deel 2 van deze film komt eind 2015 uit. Welke ik ook wel wil kijken, want met de vragen die nog niet beantwoord zijn zit ik nu wel Kortom: geen hoogvlieger, maar ik heb stukken erger gezien. | |
Het kip en t ei verhaal, nietwaar?Mx. Alba schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:14:
Ook recent gezien:
Predestination
Leuke film en ondanks dat het, zelfs met tijdreizen, compleet onmogelijk is
Waarom is bij iedereen op de laatste paar pagina's de url boven de sterretjes kapot?
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 03-12-2014 14:02 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Was mij ook opgevallen. Dit is de code:Raven schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:02:
offtopic:
Waarom is bij iedereen op de laatste paar pagina's de url boven de sterretjes kapot?Lijkt net alsof die niet geparsed wordt.
[code]

[/code]
Parsed:

WTF? [code] UBB code gaat ook niet helemaal lekker ineens? Overigens gaat het los pasten van de image wel, maa rin het geheel van de UBB niet?
[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 03-12-2014 14:06 ]
Raven schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:02:
offtopic:
Waarom is bij iedereen op de laatste paar pagina's de url boven de sterretjes kapot?Lijkt net alsof die niet geparsed wordt.
Misschien werkt het met quote marks om de URL beter?
UBB code voor img+link gaat niet lekker?
Mx. Alba schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:06:
[...]
offtopic:
Bij oudere posts gaat het zo te zien goed en zie daar geen quote marks.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Aangezien hij op de wat minder legale kanalen beschikbaar was en de trailer er best OK uitzag deze gisteren avond gekeken. Het plot en de setting beginnen goed; je begint met een hoop vragen wat het interessant maakt om te kijken. Maar al snel beginnen er een aantal gaten in het verhaal te komen die ze moeilijk kunnen dichtspijkeren. Er zitten 0 bekende acteurs in, behalve 1 dude die uit Game of Thrones komt (en deud is Blijkbaar is het verhaal gemaakt adhv een 3 delig boeken reeks en deel 2 van deze film komt eind 2015 uit. Welke ik ook wel wil kijken, want met de vragen die nog niet beantwoord zijn zit ik nu wel Kortom: geen hoogvlieger, maar ik heb stukken erger gezien. | |
Dat werkt
Oscar Wilde
Dubbele quotes, niet dubbele post.Notna schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:37:
Je moet aldus Crisp dubbele quotes om de URL zetten en waarempel:
The Maze Runner (2014) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Aangezien hij op de wat minder legale kanalen beschikbaar was en de trailer er best OK uitzag deze gisteren avond gekeken.
Het plot en de setting beginnen goed; je begint met een hoop vragen wat het interessant maakt om te kijken. Maar al snel beginnen er een aantal gaten in het verhaal te komen die ze moeilijk kunnen dichtspijkeren.
Er zitten 0 bekende acteurs in, behalve 1 dude die uit Game of Thrones komt (en deud is). Er zit genoeg 'spanning' in om je aan het kijken te houden maar om nu te zeggen dat het een hoogwaardig stukje film is: nope.
Blijkbaar is het verhaal gemaakt adhv een 3 delig boeken reeks en deel 2 van deze film komt eind 2015 uit. Welke ik ook wel wil kijken, want met de vragen die nog niet beantwoord zijn zit ik nu wel
Kortom: geen hoogvlieger, maar ik heb stukken erger gezien.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Dat werkt
Er zit trouwens nog een "bekende in" die neef uit Chronicles of Narnia The Voyage of the Dawn Treader als het goed is.
Bij de boeken begint pas echt te dagen wat er aan de hand is wanneer je door boek 3 heen bent.
Er worden wel dingen uitgelegd in deel 2 overigens hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 03-12-2014 14:41 ]
During The Tell, Coach Bobby Finstock made fun of Stiles’ first name. He said it amounted to child abuse.
The joke was revived in the Season 3 episode Riddled when the doctor performing the MRI says he's unsure how to pronounce Stiles' first name or believes it to be a misspelling.
[ Voor 61% gewijzigd door Raven op 03-12-2014 14:43 ]
Oscar Wilde
Mx. Alba schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:06:
[...]
offtopic:
Yups, bij mij was het ook kapot, maar met quotes werkte het prima
anandus in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]"
Battle Los Angeles (2011) | ![]() |
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13 Plot: A squadron of U.S. Marines becomes the last line of defense against a global invasion. Beste vermakelijke en spannende actiefilm waarin buitenaardse wezens zonder aankondiging de Aarde bestormen. Een groepje US mariniers blijft als laatste over en moet proberen de stad LA terug te veroveren. De film is op zich niet superorigineel (dit soort dingen hebben we eerder gezien in Independence Day en later weer in Edge of Tomorrow). De film is wel spannend. Zoals vaker bij dit soort films lijkt het op het einde ineens allemaal wat gemakkelijker te gaan, maar dat mag de pret op zich niet drukken. Op IMDB krijgt de film een 5,8. Hoewel het misschien geen topper is in het genre, vind ik hem persoonlijk toch meer waard. Aaron Eckhart speelt trouwens best een leuke rol als sergeant. | |
Bij mij werkte de UBB-generator ook niet helemaal. Het gebruik van " " om de url tussen te zetten, fikste het.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Twelve Monkeys (1995) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R Net 12 Monkeys uit 1995 ofzo gekeken, Goede film over een man die terug in de tijd reist om meer te weten te komen over een besmettelijk virus. Ik begon zelf ook te twijfelen of het allemaal echt gebeurde. | |
[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 04-12-2014 21:57 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wetlands (2013) | ![]() |
IMDb: 5.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 105min. De tagline is "The most wtf, not nsfw movie" en hoewel er inderdaad behoorlijk wat wtf-momentjes bevat en absoluut nsfw is, is het wel echt een dijk van een film. De film draait om de nogal losbandige Helen en haar leventje. Verder kan ik eigenlijk niks zeggen omdat je tot het einde geen flauw idee hebt wat nou precies de reden is voor alles en wat het complete verhaal is. spoiler: Helen is nogal gek op seks, doet veel drugs en geeft geen fuck om regels. Waarom ze zo is wordt langzaam door de film heen duidelijk. Ze heeft een fucked up jeugd gehad, een scheiding van d'r ouders, een geschifte moeder en heel wat momentjes die een kind flink kunnen verkloten in de hersenpan. De hele film is enorm realistisch neergezet en de personages komen erg geloofwaardig over. Tegen het einde aan zat ik tegen het scherm geplakt en klapte het hele verhaal vol in m'n gezicht (op een positieve manier). Op IMDB krijgt de film een 5,2 wat absoluut een belediging is. Misschien komt het door een preuts publiek of mensen die de film halverwege uitgezet hebben door alle nsfw-dingen die je te zien krijgt en dat zijn er nogal wat. Misschien schiet de film er soms een beetje in door, maar mij stoorde het niet. Als je van een goede realistische en gedurfde drama houdt, kijken! | |
Erg goede film inderdaad. Weet een goed sfeertje neer te zetten. Overigens staat er ook een serie van deze film in de planning.Marzman schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:00:
Twelve Monkeys (1995) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R Net 12 Monkeys uit 1995 ofzo gekeken, Goede film over een man die terug in de tijd reist om meer te weten te komen over een besmettelijk virus. Ik begon zelf ook te twijfelen of het allemaal echt gebeurde.
[afbeelding] [afbeelding][/url] [afbeelding][/url] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik vond dit wel een verrassend goede film, vooral sterk geacteerd door Arron Eckhart.Jorgen schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:04:
Battle Los Angeles (2011) [afbeelding] IMDb: 5.8 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13 Plot: A squadron of U.S. Marines becomes the last line of defense against a global invasion.
Beste vermakelijke en spannende actiefilm waarin buitenaardse wezens zonder aankondiging de Aarde bestormen. Een groepje US mariniers blijft als laatste over en moet proberen de stad LA terug te veroveren. De film is op zich niet superorigineel (dit soort dingen hebben we eerder gezien in Independence Day en later weer in Edge of Tomorrow). De film is wel spannend. Zoals vaker bij dit soort films lijkt het op het einde ineens allemaal wat gemakkelijker te gaan, maar dat mag de pret op zich niet drukken. Op IMDB krijgt de film een 5,8. Hoewel het misschien geen topper is in het genre, vind ik hem persoonlijk toch meer waard. Aaron Eckhart speelt trouwens best een leuke rol als sergeant.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7.2 / 10
Bij mij werkte de UBB-generator ook niet helemaal. Het gebruik van " " om de url tussen te zetten, fikste het.
Vandaar dat ik ook bijna 1,5 punt hoger zit dan IMDB.JerX schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:56:
[...]
Ik vond dit wel een verrassend goede film, vooral sterk geacteerd door Arron Eckhart.
IMDB geeft niet altijd goed weer of de film een topper is of niet.SomerenV schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 00:44:
Wetlands (2013) [afbeelding] IMDb: 5.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 105min. De tagline is "The most wtf, not nsfw movie" en hoewel er inderdaad behoorlijk wat wtf-momentjes bevat en absoluut nsfw is, is het wel echt een dijk van een film. De film draait om de nogal losbandige Helen en haar leventje. Verder kan ik eigenlijk niks zeggen omdat je tot het einde geen flauw idee hebt wat nou precies de reden is voor alles en wat het complete verhaal is.
spoiler:Helen is nogal gek op seks, doet veel drugs en geeft geen fuck om regels. Waarom ze zo is wordt langzaam door de film heen duidelijk. Ze heeft een fucked up jeugd gehad, een scheiding van d'r ouders, een geschifte moeder en heel wat momentjes die een kind flink kunnen verkloten in de hersenpan.
De hele film is enorm realistisch neergezet en de personages komen erg geloofwaardig over. Tegen het einde aan zat ik tegen het scherm geplakt en klapte het hele verhaal vol in m'n gezicht (op een positieve manier). Op IMDB krijgt de film een 5,2 wat absoluut een belediging is. Misschien komt het door een preuts publiek of mensen die de film halverwege uitgezet hebben door alle nsfw-dingen die je te zien krijgt en dat zijn er nogal wat. Misschien schiet de film er soms een beetje in door, maar mij stoorde het niet.
Als je van een goede realistische en gedurfde drama houdt, kijken![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Ik baseer mij graag nog op een tweede bron zoals rottentomaties.
En daar krijgt hij van de critici warempel 91% tegenover 61% van het publiek.
http://www.rottentomatoes.com/m/wetlands_2014/
Battle.net: NagaByrd#2844
Ja, daar kwam ik gisteren dus ook achter. Toch wel verbazend dat het verschil zó groot is. Het is wel een film die je moet begrijpen om hem goed te vinden. Je moet snappen waar het over gaat. Als je dat niet doet dan is het gewoon een aaneenschakeling van rare dingen die voorbij vliegen op je scherm. Maar zo moeilijk is de film niet te begrijpen, dus dat scheeltnagasy schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:16:
[...]
IMDB geeft niet altijd goed weer of de film een topper is of niet.
Ik baseer mij graag nog op een tweede bron zoals rottentomaties.
En daar krijgt hij van de critici warempel 91% tegenover 61% van het publiek.
http://www.rottentomatoes.com/m/wetlands_2014/
Verwijderd
M (1931) | ![]() |
IMDb: 8.5 Genre: Crime | Drama | Thriller Runtime: 117 min. Een oude film van Fritz Lang (die ook Metropolis maakte) over een Duitse stad waar een kindermoordenaar actief is. De door de politie vruchteloos toegepaste opsporingsmethoden maken het de plaatselijke boevengilden zo moeilijk, dat deze besluiten ook op de moordenaar te gaan jagen. Echt een oude film met een traag tempo maar de typeringen van bepaalde mensen en de rake observeringen maken dat deze film i.m.h.o. nog steeds actueel is. Ook de sfeer van een stad in de greep van een moordenaar wordt erg goed overgebracht. | |
![]() ![]() ![]() |
Camp X-Ray (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Drama | Runtime: 117min. | MPAA: R Een hele rustige film en hoewel sommige personages niet genoeg uitgediept worden terwijl dat wel beter zou zijn is het ook een goede film. Het gaat over een vrouwelijke bewaker in Guantanamo Bay, gespeeld door Kirsten Stewart, en haar relatie met de gevangene Ali. De film laat haar belevenis van begin tot eind zien en doet die gedeeltes erg goed wat mij betreft. De personages tussen alles in missen echter diepte en persoonlijkheid wat jammer is. Kirsten Stewart doet het echt heel erg goed in deze film en ze laat wat mij betreft zien dat ze best een prima rol neer kan zetten in een serieuze film. | |
Daarna hebben we Blue Ruin gekeken, een prima revenge film met een kleine twist. Vrij simpel plot over een vrij normale kerel die wraak wil nemen op een familie die verantwoordelijk is voor de dood van zijn ouders. Waar je normaal een actieheld hebt in de hoofdrol is het dit keer een verlegen iemand. Leuke film.
En als laatst hebben we "I saw the devil" gezien. Prima film, ook een revenge film, maar toch anders dan bijvorbeeld Taken of Equalizer. Voornamelijk door de gestoorde bad guy. Qua plot is het geen goede film, hoop onlogische dingen die wel storen, maar tijdens het kijken is het spannend genoeg om daar doorheen te kijken. Ook een prima film.
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13 Met dinnetje naar de bioscoop omdat ze de boekreeks gelezen heeft en het haar keuze was voor een film. Als ik haar mag geloven is de film heel erg trouw aan het boek, maar mij zat 1 ding dwars: de film voegt niks toe in de bios. Dit is typisch zo'n uitmelk-film om de franchise wat langer bezig te houden totdat de finale komt. Alles wat in de film gedaan of gezegd wordt, wordt gerekt (Katniss moet motief hebben, Katniss ontdekt emoties, Katniss wordt opgebouwd als symbool). Mijn advies is dan ook om te wachten totdat deel 2 uit is en lekker vlak daarvoor op de TV deel 1 kijken. Het verhaal is prima, maar heeft geen meerwaarde voor in de bioscoop. De score is daarom ook naar beneden gesteld. | |
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Het lijkt voor veel mensen (vooral die de boeken niet gelezen hebben) alsof ze aan het eind van Mockingjay part 1 niks verder zijn dan aan het eind van Catching Fire. Ze zijn wel degelijk een stuk verder, het is alleen niet zichtbaar. Fysieke oorlogsvoering is veel duidelijker en gaat veel sneller dan de psychische variant.
En dat is nou net wat in het laatste boek de boventoon voert. Wie dat niks vind, zal Mockingjay een teleurstelling vinden.
Vandaag Mockingjay part 1 voor de tweede keer gekeken.
De eerste keer was ik blijkbaar toch behoorlijk gaar van een hectische werkdag + de eerste 2 films ervoor.
Nu raakten een aantal scenes van Jennifer me veel meer dan toen.
Sommigen vinden dat ze niet kan acteren, ik vind haar de beste actrice van deze Hollywood generatie.
Ik kijk echt naar Mockingjay Part 2 uit. Niet vanwege het verhaal, maar om te zien hoe ze dat neerzet.
Ik blijf overigens bij die 8 voor part 1.
Zojuist Jessabelle gekeken, direct-to-video B-horrorfilm.
Op zich nog niet eens echt slecht, wel erg voorspelbaar. Zuidelijke accenten waren vrij goed gedaan.
Een paar reacties op imdb zeiden al dat de film heel erg op een andere leek (werd geen titel genoemd). Op het einde wist ik wel direct welke film bedoeld werd, het idee komt vrijwel geheel overeen met
Het verschil is dat ze daarbij iemand langzaam onbewust lieten geloven in voodoo om van lichaam te wisselen, en in deze film wordt iemand helemaal gek gemaakt om een dode ziel over te brengen naar een levend persoon. Wat ik bij beide films jammer vind is dat ze onschuldige mensen gebruiken om iets te bereiken, ook al doen ze het uit een rechtvaardige gedachte.
[ Voor 58% gewijzigd door AcidBurn op 07-12-2014 02:56 ]
Moonrise Kingdom (2012) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13 Erg goede film. Deed me heel erg denken aan films als Big Fish en Grand Budapest hotel. Gaat over een jonge anti-sociale scout op een vreemd eiland, die wegloopt van het scouting kamp en samen met een net zo anti-sociaal meisje dat hij het jaar ervoor (?) had ontmoet en met wie hij via brieven in contact bleef de wildernis in trekt. Je volgt hun en de zoektocht naar hen, wat eigenlijk best heel vermakelijk is. Aardig geacteerd, interessant verhaal en mooie beelden. Vond hem beter dan zowel Big FIsh en Grand Budapest hotel, dus als je één van die titels leuk vond is dit ook zeker een aanrader. Op Rotten Tomatoes krijgt hij een 9.4, op IMDB een 7.8. | |
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Predestination (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R Mja, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen. Opzich boeit de film wel en het is inderdaad geen doorsnee scifi film. Maar de grote mindfuck kwam bij mij niet zo over, ik had meteen zoiets van het klopt niet. En dat haalde de film meteen naar beneden. spoiler: De hoofdpersoon reist terug in de tijd om zichzelf zwanger te maken en daarna het kind te stelen, verder terug in de tijd te reizen en vondeling te leggen die hijzelf is. Vervolgens weer vooruit de toekomst in om zichzelf dood te schieten. Tussendoor rekruteerd die zichzelf om degene te worden die hij zelf is. Jaja, daar zitten geen gaten in maar hangardeuren.... een tijdparadoxje kan er bij mij wel in maar dit is pure nonsense. Als je erdoorheen kijkt en realiseerd dat het allemaal dezelfde persoon is , de baby, de vrouw, de omgebouwde vrouw, de tijdagent en de bomber dan kan het gewoon niet, zelf niet als je een tijdparadox accepteerd. Een (heel) veel beter voorbeeld van voorbestemde tijd is de film 12 Monkeys. | |
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Ja, die gast: http://www.imdb.com/name/nm2401020/Arunia schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:40:
[...]
Dubbele quotes, niet dubbele post.
Er zit trouwens nog een "bekende in" die neef uit Chronicles of Narnia The Voyage of the Dawn Treader als het goed is.
Bij de boeken begint pas echt te dagen wat er aan de hand is wanneer je door boek 3 heen bent.
Er worden wel dingen uitgelegd in deel 2 overigens hoor.
Ik ken hem van die zoen met Jennifer Anniston in We’re the Millers. (Voor comedie nog best een aardige film)
Waarom dat nou weer.MrFl0ppY schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:38:
[...]
Erg goede film inderdaad. Weet een goed sfeertje neer te zetten. Overigens staat er ook een serie van deze film in de planning.

How do you save a random generator ?
Midnight in Paris (2011) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13 Plot: While on a trip to Paris with his fiancée's family, a nostalgic screenwriter finds himself mysteriously going back to the 1920s every day at midnight. In 2 woorden: Leuke film! wat uitgebreider: Na deze film enige tijd geleden genegeerd te hebben en hem recent op het internet te zijn tegen gekomen besloot ik toch maar eens te kijken op IMDB of dit iets is. Hier bleek uit het cijfer 7,7 dat de gemiddelde kijker de film erg vermakelijk vond en aldus heb ik besloten hier ook wat van mijn tijd aan te spenderen. Ik vond het erg leuk om te zien hoe de sfeer van Parijs in 1920 werd neergezet in deze film. De film begint erg rustig waarin de spotlights van het huidige Parijs aan de orde komen om dit sfeertje te creëren, begeleid door typische Franse klanken. Dit muzikale genot blijft de hele film terug komen en doet het wat mij betreft erg goed in de setting. Ik vind het verder mooi uitgewerkt hoe het verlangen naar een andere (eerdere) tijd wordt beschreven en de uitleg welke hiervoor wordt gegeven in de film. De regisseur (Woody Allen) weet hiermee een leuke slag te slaan, en staat ver van andere films die door hem geregisseerd zijn af. Verder zitten er nog wat verborgen details in de film verstopt, maar die laat ik u allen zelf zoeken Ik kan 'm aanraden in ieder geval! wat mij betreft een erg prettige feelgood film. | |
[ Voor 5% gewijzigd door jimz93 op 07-12-2014 15:44 ]
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 M'n vriendin had het boek gelezen (in 2 dagen uit ofzo) en was best wel enthousiast toen ik over de film begon. Ratings zagen er ok uit, dus maar eens gaan kijken gisteravond. Prima film! Maar niet een bijzonder sterk verhaal. Gewoon leuk om te zien, goed tijdverdrijf. | |
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ook gisteren gezien. Zelfde mening. Ik geef echter een 8.5/10. film heeft ons goed geboeid gehouden, er komt volgend jaar een vervolg. Zelfde genre en vergelijkbare setting als de Hunger Games reeks.Beekforel schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:05:
The Maze Runner (2014) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 M'n vriendin had het boek gelezen (in 2 dagen uit ofzo) en was best wel enthousiast toen ik over de film begon. Ratings zagen er ok uit, dus maar eens gaan kijken gisteravond.
Prima film! Maar niet een bijzonder sterk verhaal. Gewoon leuk om te zien, goed tijdverdrijf.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.5 / 10
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
John Wick (2014) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R Plot: An ex-hitman comes out of retirement to track down the gangsters that took everything from him. Deze film in de bioscoop gezien, de film komt traag op gang en als het eenmaal op gang is, is er voldoende actie, maar wel veel van hetzelfde. Film is vermakelijk, maar niet top. | |
Kan je vertellen wat jou besluitproces was om deze film te zien? For science.Rob schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:19:
Ik heb net Disaster L.A. gezien.... en het disaster gedeelte slaat op de film....hoe slecht kunnen ze een film maken....
Smiling as the shit comes down...

Looper (2012) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 119min. | MPAA: R Hij stond al een tijdje op de planning maar omdat ik nu toch bezig ben met het kijken van lekker veel films deze ook maar gekeken. Het verhaal zit lekker in elkaar en is niet te lastig maar ook niet te oppervlakkig. Willis en Gordon-Levitt spelen uitstekende hoofdrollen en de actie is meer dan voldoende aanwezig Er zitten ook een paar :o-momentjes in maar heel onvoorspelbaar is het geheel helaas niet. | |
Even iets van een hele andere orde: ik kan niet zoeken op films in de generator. Wat welk werkt is de IMDB-link kopiëren maar da's een beetje omslachtig. Meer mensen die hier last van hebben?
Namelijk:
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Klopt hier ook niet. Misschien dat her iets veranderd is op imdb, waardoor het zoeken niet meer lukt.SomerenV schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:12:
Even iets van een hele andere orde: ik kan niet zoeken op films in de generator. Wat welk werkt is de IMDB-link kopiëren maar da's een beetje omslachtig. Meer mensen die hier last van hebben?
Love Actually (2003) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 135min. | MPAA: R Plot: Follows the lives of eight very different couples in dealing with their love lives in various loosely interrelated tales all set during a frantic month before Christmas in London, England. Oudje, maar één van de betere (kerst)films. Geweldige feel-good romantische comedy die zeker rond deze tijd tot zijn recht komt. Ondanks dat de film uit 2003 komt is het vrijwel nergens gedateerd, of het moet de Nokia-ringtone zijn die her en der nog te horen is. Meestal gaan we rond kerst dezelfde soort films af (Home Alone, Christmas with the Kranks, Jingle all the Way, The Grinch, Bridget Jones Diary etc.) maar deze heb ik gek genoeg pas eenmaal eerder gekeken. Als je van Britse acteurs houdt, een goed romantisch verhaal in viervoud en ouderwets gezellige verhaallijnen is dit je film. Blijft een ideale film om bij de boom te bekijken. | |
Ik moest ook zoeken op IMDB nummer ipv. titel.The_Scarabial schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:07:
[...]
Klopt hier ook niet. Misschien dat her iets veranderd is op imdb, waardoor het zoeken niet meer lukt.
[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 07-12-2014 23:23 ]
Lucy (2014) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: R Het tegendeel is al zo vaak bewezen maar ze blijven er over schrijven en films maken. In deze film gaat het er ook over dat men maar 10% van je hersens capaciteit gebruikt. Dolfijnen zouden op 20% zitten. Lucy wordt erin geluisd en moet voor een Japanse drugsbaron een nieuw ontwikkelde synthetische versie van CPH4 vervoeren in haar maag. Dit goedje zou er bij baby's voor zorgen dat de botten e.d. ontwikkeld worden. Door een schop tegen de maag komt de helft van dit spul in de bloedstroom van Lucy. Hierdoor is ze in staat om boven de 10% uit te stijgen tot de uiteindelijk op 100% zit. Het idee is leuk. Uitvoering vond ik persoonlijk wat minder. Ondanks de verhalen dat het een slechte film zou zijn vond ik dit persoonlijk wel meevallen en toch een 6je waard. | |
Tja, kan er lang over zijn of kort. WAUW! Echt ongeevenaard. De opbouw, de lengte, het verhaal, de acteur!! De muziek! Damn de muziek! Ongeevenaarde muziek. We zaten meermaals met open mond vanwege de muziek. Ik moet al mijn cijfers herzien, of deze film moet een 12 krijgen.
Ja ik vond `m wel goed
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Bij mij kon hij Lucy ook al niet vinden.. Het is mij gelukt door de URL in het zoekvenstertje te plakken.Guillome schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:26:
UBB kan hem niet vinden hier, maar ben gister naar Interstellar geweest.
Tja, kan er lang over zijn of kort. WAUW! Echt ongeevenaard. De opbouw, de lengte, het verhaal, de acteur!! De muziek! Damn de muziek! Ongeevenaarde muziek. We zaten meermaals met open mond vanwege de muziek. Ik moet al mijn cijfers herzien, of deze film moet een 12 krijgen.
Ja ik vond `m wel goed
Dreanor schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:41:
Looper is wel een vermakelijke film, helaas deed het einde afbreuk aan de gehele film. Een beetje tegenovergestelde van Sixth Sense zeg maar, waar het einde de hele film geweldig maakt.
Namelijk:
spoiler:Hij schiet zichzelf neer, dus zijn oudere vanuit de toekomst zijnde Bruce Willes heeft nooit bestaan, aka alle acties in de film hebben nooit kunnen gebeuren, aka hij heeft zichzelf nooit hoeven neerschieten, aka alle acties in de film hebben dus toch kunnen gebeuren etc.Oftewel, tijd reizen verkeerd gedaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grootvaderparadox
http://en.wikipedia.org/wiki/Grandfather_paradox
Die wilde m'n vrouw samen met de kinderen kijken deze kerst. Heb ik 'r maar even afgeraden, gezien de scènes van Martin Freeman...Exorcist schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:22:
Love Actually (2003) [afbeelding] IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 135min. | MPAA: R Plot: Follows the lives of eight very different couples in dealing with their love lives in various loosely interrelated tales all set during a frantic month before Christmas in London, England.
Oudje, maar één van de betere (kerst)films. Geweldige feel-good romantische comedy die zeker rond deze tijd tot zijn recht komt. Ondanks dat de film uit 2003 komt is het vrijwel nergens gedateerd, of het moet de Nokia-ringtone zijn die her en der nog te horen is.
Meestal gaan we rond kerst dezelfde soort films af (Home Alone, Christmas with the Kranks, Jingle all the Way, The Grinch, Bridget Jones Diary etc.) maar deze heb ik gek genoeg pas eenmaal eerder gekeken.
Als je van Britse acteurs houdt, een goed romantisch verhaal in viervoud en ouderwets gezellige verhaallijnen is dit je film. Blijft een ideale film om bij de boom te bekijken.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10

Nomen nescio
Sinterklaas en het Pakjes Mysterie (2010) | ![]() |
IMDb: 4.6 | Genre: Family | Runtime: 75min. Ach ja... Was wel een vermakelijke film. Hadden hem liggen voor 1 hele euro. Wat me wel op viel, is dat er wat opmerkingen en verwijzingen worden gemaakt die ik niet zo 1-2-3 aan mijn kind zou laten zien. Maar goed, wellicht dat die het niet op zullen vallen. | |
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136min. | MPAA: PG Plot: Two Jedi Knights escape a hostile blockade to find allies and come across a young boy who may bring balance to the Force, but the long dormant Sith resurface to reclaim their old glory. Gisteren deze film nog eens gekeken omdat we eindelijk na jaren de boxset met alle 6 de films in huis hebben. Ik heb nog geprobeerd de Machette volgorde met mijn vrouw te doen, maar ondanks dat ze de reden snapte van die volgorde, toch gewoon vanaf deeltje 1 begonnen. Afgezien dat ik een hekel heb aan JarrJarr, valt het allemaal op zich wel mee. sommige acteerkunsten van grootheden zoals Samuel L. Jackson vielen me erg tegen. Beetje hakkelig. Daarnaast de "used universe" die totaal niet aanwezig is in de eerste 3 films. Nu is het wel zo dat het allemaal slechter is gesteld met het universum in 4, 5 en 6, maar toch. Daarnaast een paar afvraag/discussie puntjes en dingen die je opvallen als je de film zo nog een keer kijkt. Al met al een erg leuk film om te zien. En, Star Wars. | |
Even aangepast. "beste" bestaat niet echt, gezien we nog niet kunnen tijdreizen. Misschien heeft de film het wel bij het rechte eind... we don't know (yet)SmauG schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:21:
Het beste geloofwaardigste effect van "tijdreizen" wordt imo"weergegeven in The Butterfly Effect, waarin die momenten bij de jeugdige hoofdrolspeler worden weergegeven als blackouts en de overvloed aan nieuwe verworven herinneringen zijn brein doen bloeden nadien. Erg goed gedaan.
Maar voor de film wel de meest interessante versie. in de meeste films heeft het weinig consequenties, of zijn die volledig terug te draaien.
Is inderdaad niet heel erg geschikt voor kinderenBra-Jo schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:26:
[...]
Die wilde m'n vrouw samen met de kinderen kijken deze kerst. Heb ik 'r maar even afgeraden, gezien de scènes van Martin Freeman...
[afbeelding]
Daar klopt het tijdreizen ook niet. In de scene in de gevangenis gaat `ie terug in de tijd om zijn handen te perforeren. En dan komt hij terug en is iedereen verbaasd, maar hoe kan dat? Want die verwonding heeft hij al sinds zijn twaalfde... dat is ook zo met Looper.SmauG schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:21:
Het beste effect van "tijdreizen" wordt imo"weergegeven in The Butterfly Effect, waarin die momenten bij de jeugdige hoofdrolspeler worden weergegeven als blackouts en de overvloed aan nieuwe verworven herinneringen zijn brein doen bloeden nadien. Erg goed gedaan.
Verwijderd
Guardians of the Galaxy (2014) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13 OK.....filmpje voor hele gezin. Na 1 uur mijn zoon, vindt er niks aan, mijn dochter zit te whatsappen, oftewel vinden er niks aan. Kort samen gevat: flauwe humor, dom pratend beest, slap verhaal, langdradig oftewel helemaal niks. Met tegenzin uitgekeken omdat het te laat was om voor de kinderen nog een andere film op te zetten. Avond verpest! Sorry Marvel liefhebbers maar dit is een draak van een film. | |
Sorry, ik zal er even een smilie bij zetten zodat het niet zo dramatisch lijkt. Ugh
[ Voor 23% gewijzigd door MrVegeta op 08-12-2014 18:24 ]
Verwijderd

Edit: ik wist van tevoren dat ik dit soort kritiek hier over me heen zou krijgen gezien het feit dat zo ongeveer hier iedereen met pulp blockbusters wegloopt.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2014 18:23 ]
Ben het wel gedeeltelijk met je eens.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:20:
Edit: ik wist van tevoren dat ik dit soort kritiek hier over me heen zou krijgen gezien het feit dat zo ongeveer hier iedereen met pulp blockbusters wegloopt.
Ik heb hem in de bios gezien en dan is het zeer goed te pruimen en zou ik hem een 8 geven maar heb hem laatst ook thuis gezien en dan valt het gewoon tegen, vooral de "humor" falls flat zoals die amerikanen dat zeggen.
De main baddie viel ook tegen, was niet erg interessant.
Kan ook aan verwachtings patroon liggen, als iedereen zegt dat het een geweldige film is dan is de kans groot dat je het niks vind als het voor jou de verwachtingen niet waar maakt.
Heb ik ook vaak genoeg, ook 1 van de redenen waarom ik me uitstekend vermaakt heb met The Rock als Hercules
[ Voor 3% gewijzigd door ScrooLoose op 08-12-2014 18:33 ]
Maar je moet ervan houden, I suppose
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 08-12-2014 18:45 ]
Ik vond beide leuk, hoe onmogelijk dat voor sommigen ook lijktanandus schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:45:
Grappig, ik vond Guardians of the Galaxy juist een heerlijke film, zeker na de teleurstelling die Interstellar was, was het fijn dat er dit jaar toch nog een goede sci-fi uitkwam (nu zijn het wel 2 compleet verschillende 'soorten' sci-fi', dat wel. Appels en peren.).
Maar je moet ervan houden, I suppose

Arunia schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:34:
Ik heb nog geprobeerd de Machette volgorde met mijn vrouw te doen, maar ondanks dat ze de reden snapte van die volgorde, toch gewoon vanaf deeltje 1 begonnen.
Afgezien dat ik een hekel heb aan JarrJarr, valt het allemaal op zich wel mee.
sommige acteerkunsten van grootheden zoals Samuel L. Jackson vielen me erg tegen. Beetje hakkelig.
Daarnaast de "used universe" die totaal niet aanwezig is in de eerste 3 films. Nu is het wel zo dat het allemaal slechter is gesteld met het universum in 4, 5 en 6, maar toch.
Daarnaast een paar afvraag/discussie puntjes en dingen die je opvallen als je de film zo nog een keer kijkt.
Al met al een erg leuk film om te zien.

Sowieso valt Episode 1 in het niet vergeleken met de rest. Episode 2 is sowieso al een stuk beter en 3 nog beter maar de originele trilogie blijft het beste. Episode 2 en 3 waren ook al een stuk beter geweest zonder die gozer die Anakin speelt want die kan gewoon écht niet acteren.
[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 08-12-2014 19:22 ]
Zelf heb ik eigenlijk ook geen enkel (noemenswaardig / deal breakend) probleem met deel 1.
[ Voor 37% gewijzigd door Jorgen op 08-12-2014 19:44 ]
Van het weekend wel Samba gezien, dat is meer mijn humor (al is het geen comedy)
[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 08-12-2014 19:58 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
The Imitation Game (2014) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Sprakeloos was ik tijdens de aftiteling... Wat een briljante film. Ik heb altijd al een grote bewondering gehad voor Alan Turing en wat voor invloed zijn uitvinding heeft gehad en nog steeds heeft op de samenleving. Voordat ik van het bestaan van de film afwist had ik me al ingelezen in de werking en historie van de Turing machine en hoe de Enigma encryptie werkte en is gekraakt. Des te meer dus wilde ik deze film zien. Turing's verhaal wordt op een prachtige, soms haast documentaire-achtige, manier weergegeven. Alles in het plaatje klopte in mijn gedachten, de muziek, de casting, het acteerwerk en de sfeer van de film. De echte beeldfragmenten van WW2 die tussen scenes werden afgespeeld gaven je het een des te krachtiger gevoel dat je naar een verhaal zat te kijken dat werkelijk gebeurd is. Je leert hoe Alan Turing was en hoe hij met zijn collega's en vrienden omging. Natuurlijk realiseer ik me dat dit een film blijft en sommige aspecten overdreven of verdraaid zijn, maar je hebt wel het idee dat je naar werkelijke historie zit te kijken. Dit is voor mij persoonlijk de beste film van 2014 en ook direct de meest aangrijpende. De échte release in Nederland is pas 8 Januari (Jeej Unlimited pass early acces), en ik raad iedereen aan deze film te kijken! | |
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Mr. Smith Goes to Washington (1939) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 129min. | MPAA: Not Rated Plot: A naive man is appointed to fill a vacancy in the US Senate. His plans promptly collide with political corruption, but he doesn't back down. Eentje uit de oude doos. | |
RoboCop (2014) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13 Plot: In 2028 Detroit, when Alex Murphy - a loving husband, father and good cop - is critically injured in the line of duty, the multinational conglomerate OmniCorp sees their chance for a part-man, part-robot police officer. Remake van de klassieker van Paul Verhoeven uit 1987. Het verhaal is op veel plekken aangepast. Zo past het meer bij de sentimenten van de huidige tijd. Op sommige stukken zit de film best goed in elkaar (een voorbeeld daarvan vind ik de invloed die de media hebben - Samuel Jackson indoctrineert de massa met zijn mening), op andere punten doet het niet zo heel veel. Leuk is dat de belangrijkste dingen uit het origineel er nog wel in zitten (Alex Murphy, Omnicorp). Toch viel de film als geheel wat tegen, misschien wel omdat de meeste bad guys toch wel erg een-dimensionaal waren. | |
Bad Words (2013) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy | Runtime: 89min. | MPAA: R Plot: A spelling bee loser sets out to exact revenge by finding a loophole and attempting to win as an adult. Aardige film met afwisselend feel-good-stukjes en bizarre of absurde gedragingen van de hoofdpersoon. Toch weet de film nog wel te boeien, maar wordt het nooit echt goed. Hier en daar richting een zeven, even zo vaak richting de 5. Daarom een zesje. | |
[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 09-12-2014 00:30 ]
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]