As Above, So Below (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: R Plot: When a team of explorers ventures into the catacombs that lie beneath the streets of Paris, they uncover the dark secret that lies within this city of the dead. Ik kijk graag thrillers en kwam deze film tegen onder dat genre hoewel ik zelf meer dacht aan horror. Verhaal over een magische steen, een zoektocht in de catacomben onder Parijs. Ik zag het wel zitten. Welnu, dat viel wel een beetje tegen helaas. Het camerawerk deed me denken aan the Blair witch project vanwege de schuddende "live"beelden. En dat bedoel ik niet negatief perse'maar het is wel ff wennen. Onbekende acteurs die weinig indruk maken hoewel de hoofdrolspeelster best enig charisma heeft. Helaas is zij de enige, maar toch... Verhaal nogal meh...maar als je gewoon gaat kijken met het idee tunnels, grotten, actie etc te zien gaat het prima. En wat thriller/horror betreft: het zit er tussenin naar mijn idee. Ik vond het een vermakelijke film en heb met plezier gekeken. En 7. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb hem inderdaad gisteren ook gekeken hij is inderdaad wel aardig weg te kijken. Ik denk echter dat ze er veel meer uit het verhaal hadden kunnen halen. Het verhaal is namelijk op waren feiten gestaafd. Er liggen echt meer als 6 miljoen Parijzenaren in tunnels onder Parijs.
Deze film gisteravond gekeken, viel me nogal tegen. Ik vind de film niet traag - er zit juist veel te veel in, waardoor geen van die dingen goed wordt uitgewerkt. Men probeert de gecompliceerde geschiedenis van Zuid-Afrika, de huidige bestaande verschillen en vooroordelen m.b.t. bevolkingsgroepen, de geweldsproblematiek, de drugsproblematiek, de straatkinderen-problematiek en ondertussen ook nog ingewikkelde familieproblematiek en persoonlijke psychologische issues op meerdere niveaus allemaal te verwerken in een nogal harde thriller waarin men niet schroomt om afgehakte ledematen en verminkte lichamen in beeld te brengen.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:31:
Zulu (2013) [afbeelding] IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110min. Gisteren maar weer eens een film gekeken die niet valt in het grote Block Buster geweld.
Forrest Whitaker speelt een mooie rol als zwarte politieagent en Orlando Bloom als een lichtelijk van het brave pad afgeraakte politieagent in de harde criminele wereld van Zuid Afrika. Is wel even een andere Orlando dan in de Pirates of the Caribean :-).
Ik vond het een onderhoudende film die de moeite is om te kijken al had er denk ik iets meer in gezeten. Af en toe is de film wat traag maar het verhaal zit goed in elkaar.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Resultaat is een film die in eigenlijk geen van die dingen echt slaagt. Voor wie geilt op bruut geweld en spannende thriller-momenten wordt er teveel over andere dingen geneuzeld en voor wie juist die andere dingen interessant vindt zijn die gewelddadige scènes een irritante afleiding, waardoor de vele verhaallijnen niet bevredigend zijn. Er wordt door de hoofdrolspelers goed geacteerd, dat wel. Daarom een 5 voor de moeite.
Miss Meadows (2014) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Drama | Runtime: 88min. Gisteren Miss Meadows gekeken. Ik snap het verhaal echter niet helemaal. Er worden kwaadwillige mensen neer geknald door een basisschool lerares, maar waarom weet ik niet? Beetje een korte film ook, rond de 1 uur en 15 minuten. Wel een leuke actrice | |
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Is er iemand die 'm niet goed vind?Srvdploeg schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:14:
Interstellar (2014) [afbeelding] IMDb: 9.1 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Nadat alle hype rondom Interstellar wat weg gezakt was ben ik toch deze film maar eens gaan kijken.
In een rustig leeg zaaltje kunnen genieten van Interstellar, muziek van Hans Zimmer en regie van Christopher Nolan.
Doordat de film lekker lang was werd er veel aandacht besteed aan de ontwikkelingen van de personages komt alles goed tot zijn recht.
Het pure van deze film, doodse stiltes in de ruimte, geen overdreven romantiek en zeer harde feiten maken deze film best spannend.
Eerlijk gezegd had ik met Gravity (2013) in het achterhoofd steeds het gevoel dat dit een commercieel hollywood productie ging worden. Achteraf gezien was dit helemaal niet het geval.
Ik weet niet of de film qua natuurkunde en ander feiten goed in elkaar steekt. Maar als gemiddelde Sci-Fi fan ben ik toch blij verrast met deze film.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9.5 / 10
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Interstellar (2014) | ![]() |
IMDb: 9.1 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Eerlijk gezegd vond ik hem enigszins tegenvallen. Aan de ene kant vond ik hem heel sterk, zeker het begin vond ik interessant, ze nemen de tijd om de personages te introduceren en zorgen voor een vrij boeiend en concreet verhaal. Aan de andere kant vond ik het einde vrij slecht, vergezocht en niet echt bevredigend (althans, op zich vond ik het einde wel mooi, maar de aanloop naar het einde vond ik echt barslecht). Highlight vond ik wel het stuk met Matt Damon (hoop dat ik nu niet te veel verklap). Verder was het goed gefilmd, erg goede muziek, toch een best mooie en complete "wereld" neergezet, en voor het grootste deel was de "wetenschap" in de film niet extreem nep o.i.d. . Toch vond ik 'm niet geweldig, doe mij maar een film als Moon o.i.d. Het is de moeite waard om te bekijken, maar geen topper IMO. Mijn bioscoop ervaring was overigens ook niet top trouwens, dus daar kan het ook mee te maken hebben. | |
Niet echt een film, maar als BTTF fan is dit wel heel erg gaaf!!
http://www.firstshowing.n...-to-the-future-screening/
Ik zou het doen!
Waaaaahhhh!!!! Beter komen ze ook naar Nederland!!!!rammes schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:31:
Niet echt een film, maar als BTTF fan is dit wel heel erg gaaf!!
- Edit -
Bah, ze doen ook andere films. En BTTF hebben ze dus al in Londen gedaan...
[ Voor 11% gewijzigd door Xyphoid op 21-11-2014 10:57 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Begrijp ik nu dat dit een vertoning van BTTF is, waarbij tegelijkertijd live action scènes uit de film worden nagespeeld? Zag er wel tof uit ja.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Yup, plus nog een sloot met events d'r omheen. Zoals een echt 'Enchantment under the Sea' bal
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) | ![]() |
IMDb: n/a Laat ik even voorop stellen dat ik net als met iedere book to film conversion ik de boeken nog nooit gelezen heb. Deze review bevat tevens geen directe spoilers, maar ik vertel wel hetgeen ik zelf "eruit" heb gehaald. Lezen dus naar eigen inzicht! In afwachting van Mockingjay part 1 heb ik afgelopen week even deel 1 en 2 in de Hunger Games franchise een rewatch gegeven en gisteren dan Mockingjay part 1 zelf in de bioscoop kunnen aanschouwen. Het kwartje viel niet direct, maar Mockingjay part 1 laat perfect zien waar de gehele franchise precies om draait. Dit is niet de verschrikkelijke daden van the capitol of de hunger games die ieder jaar worden gehouden. Het gaat ook niet om de liefdesverhouding tussen Katniss en Peeta/Gale. Waar het daadwerkelijk over gaat is de invloed van propaganda en de macht van de media om mensen dingen te laten geloven terwijl de waarheid openlijk voor hun neus gebeurd. Denk bijvoorbeeld aan de TV uitzendingen die we geregeld zagen passeren in de eerste 2 delen en de vele “broadcasts” vanuit het capitol welke zichtbaar zijn geweest. Sterker nog het is zelfs een aantal keer genoemd in de voorgaande spelen, meestal tegen Katniss zelf in de vorm van: “Het gaat erom dat de mensen vergeten wat de echte problemen zijn”. Dit laatste laat duidelijk zien dat propaganda al 75 jaar een grote rol speelde in Panam. De rol van propaganda heeft een kleine rol in de eerste 2 delen, maar claimt zijn plek in deze nieuwste toevoeging op de serie. In de nieuwste editie dus geen Hunger Games (immers waren deze abrupt verstoord in deeltje 2), maar een opmaat richting het alles beslissende laatste deel. De macht van propaganda speelt dus de daadwerkelijke hoofdrol en Katniss, alsook alle andere karakters, zijn slechts een speelbal hierin. De gehele film staat dus in het teken van de propaganda oorlog tussen het capitol en de rebellen. De invloed hiervan en de consequenties van iedere actie (Moves and countermoves) worden perfect geïllustreerd, met een flink aantal kippenvel momenten. Dit samen met de sublieme acteerprestaties zorgen er voor mij voor dat ik dit deel als zeer goed beschouw en hij waarschijnlijk wel in een lijstje hier en daar zal verschijnen. 9,5/10 (Ook al gebeurd het geheel in een verre SF wereld is de invloed van propaganda en de macht van de media wel heel pijnlijk actueel. Denk bijvoorbeeld aan de situatie in Oekraine, de opmars van IS, maar ook in ons eigen kikkerlandje is het duidelijk te merken dat de media en klassieke propaganda een hele grote invloed speelt in de publieke opinie. Een beangstigende gedachte als je daarbij toevoegt dat deze zelfde media steeds lagere kwaliteit weet te leveren door de druk om iets als eerste te kunnen publiceren.) | |
Identity (2003) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R Plot: Stranded at a desolate Nevada motel during a nasty rain-storm, ten strangers become acquainted with each other when they realize that they're being killed off one by one. What the actual f*ck?! Dat is in een regel een prima samenvatting voor deze film. Het eerste deel van de film is goed te doen maar heeft alles weg van een thriller met een beetje horror gespeeld door B-acteurs. Maar als het eenmaal goed op gang komt zit je echt op het puntje van je stoel. De plekken waar alles zich afspeelt, de gebeurtenissen die de personages overkomen of zelfs de personages an sich; het lijkt allemaal erg voor de hand liggend en totaal niet origineel of doordacht. Totdat het meesterlijke einde in zicht komt en je echt een salto maakt in de woonkamer van verbazing. Als ik er te veel over zeg wordt het al een spoiler, maar er zijn mensen die hem pas na drie keer kijken echt begrepen. Aanrader! | |
Die is inderdaad erg goed. Ik zat ook met een dikke WTF!?Franco10 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:15:
Identity (2003) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R Plot: Stranded at a desolate Nevada motel during a nasty rain-storm, ten strangers become acquainted with each other when they realize that they're being killed off one by one.
What the actual f*ck?!
Dat is in een regel een prima samenvatting voor deze film. Het eerste deel van de film is goed te doen maar heeft alles weg van een thriller met een beetje horror gespeeld door B-acteurs. Maar als het eenmaal goed op gang komt zit je echt op het puntje van je stoel.
De plekken waar alles zich afspeelt, de gebeurtenissen die de personages overkomen of zelfs de personages an sich; het lijkt allemaal erg voor de hand liggend en totaal niet origineel of doordacht. Totdat het meesterlijke einde in zicht komt en je echt een salto maakt in de woonkamer van verbazing. Als ik er te veel over zeg wordt het al een spoiler, maar er zijn mensen die hem pas na drie keer kijken echt begrepen. Aanrader![afbeelding] [afbeelding] [url=http://www.google.nl/search?hl=en&btnI=I'm+Feeling+Lucky&q=site:youtube.com+trailer+%22Identity%22+2003&gws_rd=cr&ei=wZtvVNzbFJPhaMHygpgG][afbeelding][/url] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik kan me in deze review wel volledig in vinden. Had ook wel een paar kippenvel momentjes. Lang geleden dat ik dat tijdens een film gevoeld had.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
John Wick (2014) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R Gisteren John Wick gekeken in de bioscoop en het was eigenlijk precies wat ik verwachtte. Het verhaal is misschien niet origineel maar de actie in de film maakt het zeker goed. Ik kan je zeggen dat dit de beste actiefilm is die ik dit jaar heb gezien. John Wick was vroeger een soort van Hitman. En hij heeft een hele hoge reputatie onder de russische maffia. Hij is niet te stoppen en mist bijna nooit. Als je met hem te maken krijgt zit je zwaar in de problemen. Als je van films zoals The Matrix en Equilibrium qua actie houdt moet je deze film zeker zien. De actie is veel realistischer als deze films qua moves en John Wick moet ook af en toe z'n wapens herladen. Tevens heeft de film ook af en toe leuke humor momenten. | |
Tinker Tailor Soldier Spy (2011) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 127min. | MPAA: R Een film over spionage en contraspoinage tijdens de Koude Oorlog. Dit alles vanuit het perspectief van de Britse geheime dienst. Sfeer in de film: top Acteerwerk: top Muziek: matig Verhaal: dodelijk saai. een 6 voor de sfeer en het acteerwerk en een halve punt voor het verhaal | |
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]John Wick (2014)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9]
[/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 7.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
[justify]John Wick is een heerlijk ongecompliceerde film. De film opent met alleen de titel van de film die ook nog eens de naam van de hoofdpersoon is. En binnen 5 minuten is duidelijk wat het plot is: klojo's fucken met Keanu Reeves en Keanu maakt klojo's dood.
Maar hoe belachelijk de film ook is, hij neemt het publiek serieuzer dan veel zogenaamd betere films. De film opent met het einde maar laat de gebruikelijke '4 days earlier' weg, iedereen heeft wel door wat er aan de hand is. Geen voice overs, lappen tekst op het scherm of klungelige dialogen die alleen maar als infodump voor het publiek dienen. Daden zeggen meer dan woorden.
Ook rekent de regisseur, een stuntman die veel met KR heeft samengewerkt, af met veel actie cliche's. Niemand vliegt meters naar achteren na te zijn neergeschoten, auto's ontploffen alleen maar als er een bom in zit, mensen bloeden maar niet met absurde CGI fonteinen en niemand vecht met overdreven karatebewegingen. De actie is snel, efficient en praktisch gedaan en de acteurs krijgen met lange takes de kans te laten zien wat ze kunnen.
Ook zijn er veel bekende gezichten in bijrolletjes die desondanks niet afleiden. Behalve dan dat rare accent van Lance Riddick, wtf moest dat voostellen ?

[justify]John Wick is een heerlijk ongecompliceerde film. De film opent met alleen de titel van de film die ook nog eens de naam van de hoofdpersoon is. En binnen 5 minuten is duidelijk wat het plot is: klojo's fucken met Keanu Reeves en Keanu maakt klojo's dood.
Maar hoe belachelijk de film ook is, hij neemt het publiek serieuzer dan veel zogenaamd betere films. De film opent met het einde maar laat de gebruikelijke '4 days earlier' weg, iedereen heeft wel door wat er aan de hand is. Geen voice overs, lappen tekst op het scherm of klungelige dialogen die alleen maar als infodump voor het publiek dienen. Daden zeggen meer dan woorden.
Ook rekent de regisseur, een stuntman die veel met KR heeft samengewerkt, af met veel actie cliche's. Niemand vliegt meters naar achteren na te zijn neergeschoten, auto's ontploffen alleen maar als er een bom in zit, mensen bloeden maar niet met absurde CGI fonteinen en niemand vecht met overdreven karatebewegingen. De actie is snel, efficient en praktisch gedaan en de acteurs krijgen met lange takes de kans te laten zien wat ze kunnen.
Ook zijn er veel bekende gezichten in bijrolletjes die desondanks niet afleiden. Behalve dan dat rare accent van Lance Riddick, wtf moest dat voostellen ?
[ Voor 22% gewijzigd door IJzerlijm op 23-11-2014 20:48 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Je geeft eigenlijk hiermee al teveel weg, ik heb `m nl dit weekend nog een keer gekeken naar aanleiding van jouw post (had hem een aantal jaren geleden al gezien maar niks meer van herinnerd), en betrapte mezelf erop dat ik alleen maar op een zoals jij zegt wtf moment zat te wachten.Franco10 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:15:
Identity (2003) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R Plot: Stranded at a desolate Nevada motel during a nasty rain-storm, ten strangers become acquainted with each other when they realize that they're being killed off one by one.
What the actual f*ck?!
Totdat het meesterlijke einde in zicht komt en je echt een salto maakt in de woonkamer van verbazing. Als ik er te veel over zeg wordt het al een spoiler, maar er zijn mensen die hem pas na drie keer kijken echt begrepen. Aanrader![afbeelding] [afbeelding] [url=http://www.google.nl/search?hl=en&btnI=I'm+Feeling+Lucky&q=site:youtube.com+trailer+%22Identity%22+2003&gws_rd=cr&ei=wZtvVNzbFJPhaMHygpgG][afbeelding][/url] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Maw als je nog "zo`n" film hebt, zeg dan gewoon, erg goed verhaal met een erg origineel perspectief.
En laat het daar dan gewoon bij.
Verder had je wel gewoon gelijk, het is een erg leuke film om naar te kijken, dus dank voor de suggestie.
How do you save a random generator ?
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13 Plot: Katniss Everdeen is in District 13 after she shatters the games forever. Under the leadership of President Coin and the advice of her trusted friends, Katniss spreads her wings as she fights to save Peeta and a nation moved by her courage. Natuurlijk moest ik deze zien na het lezen van de boeken en de eerdere films. En wat een film. Ik was skeptisch over het opknippen van de film, maar ik denk dat het uiteindelijk de films ten goede komt. Ze leggen de knip op een logisch moment en hebben daarmee een hoop tijd om dingen wat verder uit te werken. Alleen jammer dat we nu een jaar moeten wachten op het sluitstuk | |
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Guardians of the Galaxy (2014) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13 Op basis van de reviews had ik een hoge verwachting van deze film. Maar moet zeggen dat de film deze niet helemaal kon waarmaken. Qua verhaal en humor vond ik het matig. Het verhaal vind ik wat hak-op-de-tak en onsamenhangend. Meer een verzameling van losse scenes. En de humor pakte mijn niet echt. Af en toe wel eens een halve lach, maar niet meer dan dat. Tot slot vond ik de bijna eindscene echt tenenkrommend. Echt Amerikaans sentiment ![]() De special effects en de soundtrack maken de minpunten echter meer dan goed. Al met al kom ik op een 7 uit. Heb me wel vermaakt, maar om nu te zeggen dat het een topfilm was, nee. | |
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13 Om deze film te kunnen kijken, moet je de vorige twee delen hebben gezien, anders zal je niet begrijpen waar het over gaat. Met de twee vorige delen in m'n gedachte, ben ik deze film gaan kijken. De film vind ik tegenvallen. Wat ik vooral jammer vind is dat, in tegenstelling tot de vorige delen, de actie ontbreekt. De film voelt traag aan, het verhaal komt niet lekker op gang. Het voelt al een tussendoortje, een sprinplank naar het volgende deel. Ik vind de film goedkoop aanvoelen, alsof er budget is achtergehouden voor de volgende film. | |
[ Voor 4% gewijzigd door Yotta op 24-11-2014 11:28 ]
0110101001111010
Het is in ieder geval aan je review te zien dat je de boeken niet gelezen hebtOm deze film te kunnen kijken, moet je de vorige twee delen hebben gezien, anders zal je niet begrijpen waar het over gaat. Met de twee vorige delen in m'n gedachte, ben ik deze film gaan kijken.
De film vind ik tegenvallen.![]()
Wat ik vooral jammer vind is dat, in tegenstelling tot de vorige delen, de actie ontbreekt. De film voelt traag aan, het verhaal komt niet lekker op gang. Het voelt al een tussendoortje, een sprinplank naar het volgende deel.
Ik vind de film goedkoop aanvoelen, alsof er budget is achtergehouden voor de volgende film.
Er zit idd weinig actie in, vergeleken met de voorgangers.
Het boek vond ik de slechtste van de 3, maar de verfilming van 3.1 is veel beter gelukt dan ik verwachtte.
Dit deel is veel meer psychologische oorlogsvoering dan de vorige 2 delen waren.
En ja, het is een opmaat voor het laatste deel. De eerste helft van het laatste boek was ook behoorlijk saai te noemen. Maar wat erin gebeurd is wel van belang voor het verhaal.
Ik zie idd wel een sterke parallel met Harry Potter 7.1 en 7.2. Die hadden exact hetzelfde "probleem".
Deel 1 was puur psychologische oorlogsvoering, cold war effect. De spanning opdrijven naar de achtbaanrit van de tweede helft van het verhaal.
Het goedkoop aanvoelen snap ik wel ergens, ook al is het niet zo. Dat heeft denk ik te maken met het gebruik van een heel ander kleurenfilter. Voor Catching Fire werd een nogal fel kleurenpalet gekozen totdat ze de arena ingingen. Dat was gedaan om de absurditeit van het volk in de Capitol te benadrukken.
Mockingjay daarintegen heeft een heel sober en somber kleurenpalet. Het komt imo goed overeen met de sfeer die in de film heerst. Het is oorlog en bittere ernst. Geen ruimte voor frivoliteit.
Stonehearst Asylum (2014) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13 Ook te vinden onder de titel Eliza Graves. Gisteren deze film gekeken en moet zeggen dat ik prettig verrast was. Het gaat over een dokter van Oxford die graag zijn praktijkervaring wil opdoen op een gekkenhuis ergens veraf. De vraag is alleen of het wel een gewoon gekkenhuis is. Het verhaal is goed verteld en de acteurs zetten hun rol goed neer. Leuk om Kate Beckinsale weer terug te zien in een hoofdrol, wie de meeste zullen kennen van de Underworld films. Nu 11 jaar later nog steeds sexy ! | |
Boyhood (2014) | ![]() |
IMDb: 8.6 | Genre: Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R Al meerdere keren hier voorbij gekomen, maar ik deel de mening van de meeste mensen niet. Het concept is goed bedacht en je ziet mensen deze keer dan ook daadwerkelijk ouder worden en veranderen. Voor mij persoonlijk zijn sommige dingen herkenbaar uit mijn eigen jeugd, maar ik denk dat dat voor de meeste mensen niet geldt. Het voelt alsof het dagboek van een jongen is verfilmd om zijn jeugd te laten zien. Gewoon het opgroeien, puberen, scheiding ouders, nieuwe vriend moeder etc etc. Verwacht geen spannend dingen of wat dan ook, maar gewoon een verhaal over het dagelijkse normale leven van een doorsnee jongen. De film duurt alleen lang... errrrg lang. Het wist mij dan ook niet die 3! uur lang te boeien. De 6,5 is voornamelijk vanwege het concept om de film in een dusdanig lange periode op te nemen. | |
Predestination (2014) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R Plot: The life of a time-traveling Temporal Agent. On his final assignment, he must pursue the one criminal that has eluded him throughout time. Een film die mij echt verraste. Ethan Hawke is prima te doen in deze film, maar Sarah Snook speelt echt fantastisch. Ze is niet heel bekend zag ik, maar na deze film zal ze vast veel meer rollen aangeboden krijgen. De stijl van de film heeft veel weg van een Quentin Tarantino film, dit zie je vooral terug in de dialogen. Hierdoor word je er echt ingezogen. Het verhaal is meeslepend en zit vol met interessante wendingen. Je moet het echt zelf zien om het te geloven Zeker een aanrader! | |
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R Het gebeurt niet vaak dat ik de bioscoop vroegtijdig uitloop, maar deze film heeft het 'em geflikt. Sjongejonge wat een saaie film. Het complete plot valt in minder dat 10 woorden te beschrijven en is binnen vijf minuten duidelijk. Ook had ik de hele tijd het gevoel dat ik naar een vervolg of een slechte spin-off van een eerder verhaal zat te kijken. Iedereen scheen elkaar al te kennen en ze hadden het steeds over events die in het verleden waren gebeurd. Heel vreemd. Verder waren de bijrollen echt bijrollen zonder betekenis en de meesten hadden niet meer dan 5 minuten schermtijd. Russisch was slecht en onnodig (Russisch == Bad guy in Hollywood??). Houd je van hersenloos geweld zonder verhaal, personages, goede muziek, spanning, humor en houd je van slechte films. Dan zou ik deze film aanraden. Voor mij krijgt de film 1 ster omdat ik er zoveel woorden aan vuil heb weten te maken. | |
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
3 hele positieve en 1 extreem negatieve review.....
Wel grappig, wat jij als slecht beschouwd, zien andere als goed
Ik heb echt zo'n zin om deze film te zien
Hakken, zagen, no nonsense oldskool actie film...... zou het de leeftijd zijn?
Tja, je houdt er van of niet natuurlijk. Toen ik de trailer zag wilde ik hem ook heel graag zien. Een badass waar iedereen bang voor is en die iedereen omlegt? Daar houd ik wel van, maar helaas was de film zelf gewoon zwaar rukVandread schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:55:
3 hele positieve en 1 extreem negatieve review.....
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
The Signal (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13 Zojuist gekeken, geweldige film. In het begin wist ik even niet wat ik er van moest vinden, maar de sfeer en uitwerking zijn zeer goed in deze film. Ik hoop dat er een sequel komt, zit nog met een hoop vraagtekens, in positieve zin dan. Een 8.5 voor mij. | |
![]() ![]() ![]() |
---RAWE CEEK!!!---
Ik was ook niet zo onder de indruk, vriend van me vond hem stuk leuker dan mij. Het was niet zwaar ruk, de actie zag er aardig uit. De grapples etc. waren gaaf! De scheurende auto's waren tof, maar daar is ook alles wel mee gezegd. Het idee van een soort underground hitman society is wel grappig, maar niet helemaal goed doordacht. Wat ik nog wel kon waarderen is dat de film niet geheel serieus is, het lijkt soms meer op een parodie dan een straight up actiefilm. Toen ik er zat heb ik mij prima vermaakt, maar het voegt niets toe.amas schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:09:
[...]
Tja, je houdt er van of niet natuurlijk. Toen ik de trailer zag wilde ik hem ook heel graag zien. Een badass waar iedereen bang voor is en die iedereen omlegt? Daar houd ik wel van, maar helaas was de film zelf gewoon zwaar ruk
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Muppets Most Wanted (2014) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Comedy, Crime | Runtime: 107min. | MPAA: PG Plot: While on a grand world tour, The Muppets find themselves wrapped into an European jewel-heist caper headed by a Kermit the Frog look-alike and his dastardly sidekick. Het is een Muppets film. De reboot vonden we al erg sterk. En deze film is ook zeker weer Muppets waardig. Na jaren geen nieuwe Muppets, zijn ze iig weer helemaal terug. Ook weer helemaal bij de tijd. We hebben erg gelachen om de grappen, het is niet allemaal over the top. Ben je fan van de Muppets, dan is deze film zeker een aanrader, maar verwacht ook dat mensen die de Muppets niet kennen of er minder fan van zijn, zich zeker zullen vermaken. | |
Is dat een film met The Stig ofzo?NoFearCreations schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:12:
The Signal (2014) [afbeelding] IMDb: 6.2 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13 Zojuist gekeken, geweldige film. In het begin wist ik even niet wat ik er van moest vinden, maar de sfeer en uitwerking zijn zeer goed in deze film. Ik hoop dat er een sequel komt, zit nog met een hoop vraagtekens, in positieve zin dan. Een 8.5 voor mij.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Gisteren gekeken. Een best aardige film, zeker het eerste uur, maar halverwege had ik de clue wel door. Daardoor werd het geen slechte film maar superspeciaal ook niet. Acteerwerk was inderdaad uitstekend.Jerry schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:20:
Predestination (2014)
Een film die mij echt verraste. Ethan Hawke is prima te doen in deze film, maar Sarah Snook speelt echt fantastisch. Ze is niet heel bekend zag ik, maar na deze film zal ze vast veel meer rollen aangeboden krijgen.
De stijl van de film heeft veel weg van een Quentin Tarantino film, dit zie je vooral terug in de dialogen. Hierdoor word je er echt ingezogen.
Het verhaal is meeslepend en zit vol met interessante wendingen. Je moet het echt zelf zien om het te geloven.
Zeker een aanrader!
Jouw overeenkomsten met een Quentin Tarantino film zie ik totaal niet. QT-films vind ik prachig in regel maar zowel kwa verhaal als kwa dialogen en spel heeft Predestination voor mij werkelijk er niets gemeen mee.
Mijn score: 7.5
Guardians of the Galaxy (2014) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13 Plot: A group of space criminals must work together to stop the fanatical villain Ronan the Accuser from destroying the galaxy. Iedereen kent de film natuurlijk ondertussen wel maar ik moest nog even wachten voordat ik het kon zien. De film begon wat zwakjes, maar uiteindelijk heb ik toch nog behoorlijk vaak gelachen en heb mij goed vermaakt! De plotwendingen zie je a la Marvel / Amerikaans al ongeveer een kilometer van te voren aankomen maar voor sterke plotwendingen moet je ook niet een Marvel film kijken. Uiteindelijk gewoon een erg vermakelijke film met lekkere actie, grappige dialogen en prima tempo! | |
Ik heb voor de grap de link van Bergie ook maar weer eens gebruikt, wordt alleen door anderen niet echt gebruikt zie ik

[ Voor 92% gewijzigd door Ircghost op 25-11-2014 12:03 ]
Ik heb 'm inmiddels ongeveer 3-4x gezien (ik werk in een service bioscoop). Ik vond het ook erg tegenvallen.Yotta schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:24:
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13 Om deze film te kunnen kijken, moet je de vorige twee delen hebben gezien, anders zal je niet begrijpen waar het over gaat. Met de twee vorige delen in m'n gedachte, ben ik deze film gaan kijken.
Wat ik vooral jammer vind is dat, in tegenstelling tot de vorige delen, de actie ontbreekt. De film voelt traag aan, het verhaal komt niet lekker op gang. Het voelt al een tussendoortje, een sprinplank naar het volgende deel.
Ik vind de film goedkoop aanvoelen, alsof er budget is achtergehouden voor de volgende film.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.5 / 10
spoiler:
Vooral het gedeelte waar ze Peeta terughalen. De connectie is verbroken.. Ik dacht dat nu het spannende gedeelte ging komen.. Nee 1 of 2 shots verder waren ze alweer terug en hadden ze Peeta en hoe heet ze ook alweer bij. Beetje tegenvaller.
Op zich een hele goede film. Het zet het verhaal goed door. Acteurs zijn top, montage is top, effecten zijn top. Maar als je achteraf terugkijkt heb je wel zoiets van.. Wat is er nu eigenlijk allemaal gebeurd? Vrij weinig.. Ze zijn nog geen steek verder gekomen.
spoiler:
behalve dat Peeta bij district 13 is dan
Ik vond Mockingbird 1 ook zwaar tegenvallen omdat het weer erg opvalt dat er veel gerekt en gevuld wordt (zoals ook bij Harry Potter 7, deel 1) om 2 films uit 1 boek te halen en omdat:
en omdat:
en omdat:
en als laatste vul scenes zoals:
Nog steeds wel een redelijk kijkbare film, maar valt in het niets in vergelijking met de vorige films. Ik snap ook niet de vele hoge beoordelingen.
spoiler:
Pijlen vs futuristische straaljagers ... right. Ook al zijn het explosive arrows geloof ik nooit dat je een straaljager kan raken met een pijl en boogje. Snelheid/hoogte/wind, etc. Wel hard moeten lachen dat beide op het ziekenhuis neerstorten.
en omdat:
spoiler:
Veel spannende gedeeltes eruit geknipt zijn of opgelost worden met staren naar computer schermen. Zoals redding Peeta en het grote bombardement van district 13. Kom op zeg, bleep bleep computer scherm, ow wat spannend, bleep bleep. Van zo'n grote productie zou ik meer verwachten dan zo'n gemakzuchtige oplossing. Bovendien zie je dan ook eindelijk iets van de macht van de Capitol waar je eigenlijk niks van ziet op wat mannen met guns in witte pakken!!! Gemiste kans vind ik.
en omdat:
spoiler:
Veel domme mensen die nutteloos sterven. Zoals de houthakkers, gaan ze wegrennen en in bomen klimmen. Realistisch gezien schiet je met zoveel schutters elke houthakker dood, tot de laatste man, die de bomen in klimmen. Ze hadden beter die gasten met guns aan kunnen vallen, dan vallen er minder doden dan zo'n omslachtige oplossing ...
En die aanval om de dam te vernietigen. Honderden mensen nutteloos sterven. Waarom niet een paar mensen met guns eerst de 2 bewakers per brug afschieten, dan bom plaatsen en wegrennen. Of beter, een enkele bommenwerper van District 13, die hebben een hele vloot!
En die aanval om de dam te vernietigen. Honderden mensen nutteloos sterven. Waarom niet een paar mensen met guns eerst de 2 bewakers per brug afschieten, dan bom plaatsen en wegrennen. Of beter, een enkele bommenwerper van District 13, die hebben een hele vloot!
spoiler:
De 10 minuten bij het meer. Oorlog dreigt, geen tijd te verliezen dus gaan we 10 minuten met vogels fluiten en liedje zingen want tsja, die oorlog wacht wel hoor.
Nog steeds wel een redelijk kijkbare film, maar valt in het niets in vergelijking met de vorige films. Ik snap ook niet de vele hoge beoordelingen.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
Niets aan toe te voegenIrcghost schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:00:
Guardians of the Galaxy (2014) [afbeelding] IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13 Plot: A group of space criminals must work together to stop the fanatical villain Ronan the Accuser from destroying the galaxy.
Iedereen kent de film natuurlijk ondertussen wel maar ik moest nog even wachten voordat ik het kon zien. De film begon wat zwakjes, maar uiteindelijk heb ik toch nog behoorlijk vaak gelachen en heb mij goed vermaakt!
De plotwendingen zie je a la Marvel / Amerikaans al ongeveer een kilometer van te voren aankomen maar voor sterke plotwendingen moet je ook niet een Marvel film kijken.
Uiteindelijk gewoon een erg vermakelijke film met lekkere actie, grappige dialogen en prima tempo![afbeelding] [afbeelding] [url=http://www.google.nl/search?hl=en&btnI=I'm+Feeling+Lucky&q=site:youtube.com+trailer+%22Guardians+of+the+Galaxy%22+2014&gws_rd=cr&ei=xWB0VLiiBIvWaqqbgLAM][afbeelding][/url] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Het klopt dat het begin en eindpunt niet veel van elkaar verschillen in de film. Dat maakte voor mij boek 3 ook zo saai, zo veel actie in de eerste twee boeken, zo weinig in het eerste helft van het derde boek. Maar het klopt dus wel die vaststelling dat ze weinig opschieten, want zo is het ook in het verhaal.LoeWn schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:10:
[...]
Op zich een hele goede film. Het zet het verhaal goed door. Acteurs zijn top, montage is top, effecten zijn top. Maar als je achteraf terugkijkt heb je wel zoiets van.. Wat is er nu eigenlijk allemaal gebeurd? Vrij weinig.. Ze zijn nog geen steek verder gekomen.spoiler:behalve dat Peeta bij district 13 is dan
Punt 1 heb je gelijk, punt 2: je hebt het boek duidelijk niet gelezen?Dreanor schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:49:
Ik vond Mockingbird 1 ook zwaar tegenvallen omdat het weer erg opvalt dat er veel gerekt en gevuld wordt (zoals ook bij Harry Potter 7, deel 1) om 2 films uit 1 boek te halen en omdat:
spoiler:Pijlen vs futuristische straaljagers ... right. Ook al zijn het explosive arrows geloof ik nooit dat je een straaljager kan raken met een pijl en boogje. Snelheid/hoogte/wind, etc. Wel hard moeten lachen dat beide op het ziekenhuis neerstorten.
en omdat:
spoiler:Veel spannende gedeeltes eruit geknipt zijn of opgelost worden met staren naar computer schermen. Zoals redding Peeta en het grote bombardement van district 13. Kom op zeg, bleep bleep computer scherm, ow wat spannend, bleep bleep. Van zo'n grote productie zou ik meer verwachten dan zo'n gemakzuchtige oplossing. Bovendien zie je dan ook eindelijk iets van de macht van de Capitol waar je eigenlijk niks van ziet op wat mannen met guns in witte pakken!!! Gemiste kans vind ik.
spoiler:
Die rescue vond ik nog wel leuk in beeld gebracht. Zo zie je half om half, enerzijds de echte search en rescue actie van de squad die infiltreert en aan de andere kant de leiding en Beetee als techsavvy tweakerd die de boel coordineert in samenspraak met Plutarch en Coin. Het is niet echt een scène om ala Batman o.i.d. of willekeurige oorlogsfilm alle tegenstanders uit de weg te ruimen.
en omdat:
spoiler:Veel domme mensen die nutteloos sterven. Zoals de houthakkers, gaan ze wegrennen en in bomen klimmen. Realistisch gezien schiet je met zoveel schutters elke houthakker dood, tot de laatste man, die de bomen in klimmen. Ze hadden beter die gasten met guns aan kunnen vallen, dan vallen er minder doden dan zo'n omslachtige oplossing ...
spoiler:
Nogmaals: fictie vs werkelijkheid. Het verhaal is nu eenmaal zoals het is, idem met Unity en de bestorming van de bastille. Dat had het volk ook tactischer aan kunnen pakken, maar als je gewoon in het nadeel bent qua uitrusting werkt maar 1 ding: overrompelen in aantal, wel met het risico op veel onnodige slachtoffers. Maar gezien het leed wat ze hebben moeten doorstaan al die tijd, maakt een vroege dood toch niet uit tov langer onderdrukt worden. Zeker gezien de uitzichtloosheid.
spoiler:De 10 minuten bij het meer. Oorlog dreigt, geen tijd te verliezen dus gaan we 10 minuten met vogels fluiten en liedje zingen want tsja, die oorlog wacht wel hoor.
spoiler:
Mja, dat was nogal cheesy. Maar die huntscène dat Katniss eindelijk weer eens in een bosrijke omgeving even mocht lopen samen met Gale zat ook gewoon in het boek. Het komt nogal gemaakt over, maar again: bekritiseer dan het bronmateriaal en dan vooral Collins die zo'n slap plot heeft verzonnen 
NoFearCreations schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:12:
The Signal (2014) [afbeelding] IMDb: 6.2 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13 Zojuist gekeken, geweldige film. In het begin wist ik even niet wat ik er van moest vinden, maar de sfeer en uitwerking zijn zeer goed in deze film. Ik hoop dat er een sequel komt, zit nog met een hoop vraagtekens, in positieve zin dan. Een 8.5 voor mij.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Ik vond hem dan weer ontzettend langdradig en debiel, maar ieder zijn eigen ding.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
Predestination (2014) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R Plot: The life of a time-traveling Temporal Agent. On his final assignment, he must pursue the one criminal that has eluded him throughout time. Het plot klonk mij leuk in de oren dus ben gewoon gaan kijken zonder verder een review te lezen. Dat is waarschijnlijk ook het beste | |
Ik beoordeel altijd vanuit het heb-ik-mij-vermaakt-perspectief, en ik was zeker vermaakt dus een 8. Inhoudelijk kwaliteit inderdaad eerder een 7- vanwege gaten in het verhaal zoals de ouders.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:04:
[...]
Niets aan toe te voegen. Je conclusie daar ben ik het helemaal mee eens. Het cijfer zou voor mij wat lager uitvallen eerder een 7-7,5
. Hoe zit dat nu eigenlijk met zijn vader en moeder?
Jij hebt duidelijk de boeken niet gelezen. Sommige dingen zijn iets subtieler gemaakt in de film omdat men de PG13 rating wilde hebben, zodat het toegankelijk blijft voor een veel groter publiek.Dreanor schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:49:
en omdat:
spoiler:Veel spannende gedeeltes eruit geknipt zijn of opgelost worden met staren naar computer schermen. Zoals redding Peeta en het grote bombardement van district 13. Kom op zeg, bleep bleep computer scherm, ow wat spannend, bleep bleep. Van zo'n grote productie zou ik meer verwachten dan zo'n gemakzuchtige oplossing. Bovendien zie je dan ook eindelijk iets van de macht van de Capitol waar je eigenlijk niks van ziet op wat mannen met guns in witte pakken!!! Gemiste kans vind ik.
spoiler:
Het viel mij nog mee dat men de verkoolde lichamen in district 12 zo uitgebreid in beeld bracht en dat het liedje van Katniss er vrijwel ongewijzigd in zat. Ter info, dit liedje gaat erover dat iemand zijn geliefde oproept om samen zelfmoord te plegen, iets wat randje of niet binnen de PG13 rating valt mijn inziens.
Daarnaast hebben ze bij de scènes waar Peeta op tv verschijnt ook de boel flink subtieler gemaakt. In het boek wordt hij beschreven als iemand die dagenlang niet geslapen heeft, zit te trillen enzovoorts. Ook wordt ie daar ook tijdens de laatste uitzending in elkaar geslagen, wat je hier ook niet te zien krijgt.
Daarnaast hebben ze bij de scènes waar Peeta op tv verschijnt ook de boel flink subtieler gemaakt. In het boek wordt hij beschreven als iemand die dagenlang niet geslapen heeft, zit te trillen enzovoorts. Ook wordt ie daar ook tijdens de laatste uitzending in elkaar geslagen, wat je hier ook niet te zien krijgt.
Verder..
spoiler:
Van die redding van Peeta krijg je in de boeken helemaal niets mee. Katniss ligt in de ziekenboeg/is helemaal in de war en krijgt alleen van Haymitch te horen dat er een team op af gestuurd is. Het volgende wat je meekrijgt is dat het hele team weer terug is. Het is hier wel opmerkelijk dat Katniss is de film heel normaal/actief is, terwijl ze dat in het boek absoluut niet is (gewond, mentaal in de war).
Dat van het bombarderen is gewoon accuraat aan het boek, waar je alles alleen vanuit de ogen van Katniss meemaakt. In het boek zit ze gewoon onder in de schuilkelders van district 13. Dit is dus absoluut geen gemakzucht, het is gewoon de film maken zoals het boek het beschrijft.
Daarnaast, wederom had je dit kunnen weten als je de boeken had gelezen, is er tot op dit punt in het verhaal nog geen aanval geweest op de Capitol en heeft de Capitol nog weinig tot niets laten zien van hun vuurkracht. Dit krijg je gegarandeerd in de laatste film te zien.
Dat van het bombarderen is gewoon accuraat aan het boek, waar je alles alleen vanuit de ogen van Katniss meemaakt. In het boek zit ze gewoon onder in de schuilkelders van district 13. Dit is dus absoluut geen gemakzucht, het is gewoon de film maken zoals het boek het beschrijft.
Daarnaast, wederom had je dit kunnen weten als je de boeken had gelezen, is er tot op dit punt in het verhaal nog geen aanval geweest op de Capitol en heeft de Capitol nog weinig tot niets laten zien van hun vuurkracht. Dit krijg je gegarandeerd in de laatste film te zien.
en omdat:
spoiler:En die aanval om de dam te vernietigen. Honderden mensen nutteloos sterven. Waarom niet een paar mensen met guns eerst de 2 bewakers per brug afschieten, dan bom plaatsen en wegrennen. Of beter, een enkele bommenwerper van District 13, die hebben een hele vloot!
spoiler:
Je bent alweer vergeten dat de mensen uit die districten helemaal niets hadden, dat ze al tientallen jaren op een houtje moesten bijten? Ze hebben geen wapens, hooguit een paar van Peacekeepers die ze in hun eigen district om zeep hebben geholpen.
En dat van waarom ze (district 13) geen bommenwerpers gebruiken wordt zelfs in de film uitgelegd; de Capitol heeft geen idee wat district 13 in huis heeft en dit willen ze graag zo houden, om bij de uiteindelijke aanval op de Capitol een zo groot mogelijke verrassingsfactor te hebben. Daarnaast wordt in de boeken beschreven dat de Capitol een behoorlijk arsenaal nucleaire wapens bezit. Als district 13 bij het opblazen van de dam te hulp was geschoten met bommenwerpers, dan was district 13 even later met kernbommen van de wereld gevaagd.
En dat van waarom ze (district 13) geen bommenwerpers gebruiken wordt zelfs in de film uitgelegd; de Capitol heeft geen idee wat district 13 in huis heeft en dit willen ze graag zo houden, om bij de uiteindelijke aanval op de Capitol een zo groot mogelijke verrassingsfactor te hebben. Daarnaast wordt in de boeken beschreven dat de Capitol een behoorlijk arsenaal nucleaire wapens bezit. Als district 13 bij het opblazen van de dam te hulp was geschoten met bommenwerpers, dan was district 13 even later met kernbommen van de wereld gevaagd.
spoiler:De 10 minuten bij het meer. Oorlog dreigt, geen tijd te verliezen dus gaan we 10 minuten met vogels fluiten en liedje zingen want tsja, die oorlog wacht wel hoor.
spoiler:
Sow hey, jij bent echt een zuur persoon zeg. Op het moment van die scène is er nog geen oorlog, hooguit provocaties en hier en daar een opstand. Katniss en de filmcrew zijn bezig met het opnemen van de promo's en dan mogen ze van jou niet eens 10 minuten pauze nemen? 
Die scène is doelbewust in de film gezet (en ook in het boek), omdat het op dat moment lijkt alsof alles in orde is, maar er hangt juist een uiterst ongemakkelijke sfeer. De mockingjays die ze zien doen deels herinneren aan de "goede" oude tijd, toen Katniss haar vader nog leefde, maar tegelijkertijd realiseert zij zich dat de mockingjay nu staat voor de revolutie, oorlog, dood en verderf. Dit wordt dan nog verder aangedikt met het lied wat ze zingt, wat een vrij luguber lied is.

Die scène is doelbewust in de film gezet (en ook in het boek), omdat het op dat moment lijkt alsof alles in orde is, maar er hangt juist een uiterst ongemakkelijke sfeer. De mockingjays die ze zien doen deels herinneren aan de "goede" oude tijd, toen Katniss haar vader nog leefde, maar tegelijkertijd realiseert zij zich dat de mockingjay nu staat voor de revolutie, oorlog, dood en verderf. Dit wordt dan nog verder aangedikt met het lied wat ze zingt, wat een vrij luguber lied is.
Ik heb de film afgelopen weekend ook gezien en mijn vermoeden dat dit de beste van de drie films is, is voor mij bevestigd. Het verhaal van het 3e boek leent zich veel meer voor een verfilming; veel meer actie en stukken die niet puur om Katniss en haar gedachten draaien. Het eerste boek is hoofdzakelijk een interne strijd van Katniss, wat zij denkt, waar ze mee zit enzovoorts. Ik vind de scores voor deze film nog wat aan de lage kant, als in lager dan Catching Fire had ik niet verwacht.
Heel erg uitgerekt vind ik het verhaal niet. Elk van de boeken heeft genoeg content om 2 films per stuk te produceren, alleen lenen boek 1 en 2 zoals eerder genoemd zich daar niet voor (een halve film vullen met de gedachten van Katniss is op film niet te doen).
Van de boeken vind ik het eerste deel het beste, qua film denk ik dat Mockingjay Part 2 het beste gaat worden. Ik ben vooral benieuwd hoe de mensen die de boeken niet gelezen hebben het einde gaan vinden. Daarnaast verheug ik me wel op de stukken met Peeta en vooral hoe Josh Hutcherson dat kan neerzetten. Maar ja, nu weer een jaar wachten

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Hoe bedoel je dat je het begin zwak vond? Ik vond het wel leuk gedaan tot aan de opening creditsIrcghost schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:00:
Guardians of the Galaxy (2014) [afbeelding] IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13 Plot: A group of space criminals must work together to stop the fanatical villain Ronan the Accuser from destroying the galaxy.
Iedereen kent de film natuurlijk ondertussen wel maar ik moest nog even wachten voordat ik het kon zien. De film begon wat zwakjes, maar uiteindelijk heb ik toch nog behoorlijk vaak gelachen en heb mij goed vermaakt!
De plotwendingen zie je a la Marvel / Amerikaans al ongeveer een kilometer van te voren aankomen maar voor sterke plotwendingen moet je ook niet een Marvel film kijken.
Uiteindelijk gewoon een erg vermakelijke film met lekkere actie, grappige dialogen en prima tempo!
Ik heb voor de grap de link van Bergie ook maar weer eens gebruikt, wordt alleen door anderen niet echt gebruikt zie ik
spoiler:
Dus dat stuk met die walkman. Het was vrij komisch en gaf de film in ieder geval een bepaalde smoel. Of verwachtte je meteen actie?
Het klopt dat het allemaal vrij rustig begint, maar ik vond het helemaal niet storend. Wel vond ik hem wat aan de lange kant en hadden ze er wel wat meer verrassingen in mogen doen, maar zeker geen slecht eerste half uur imo
Het klopt dat het allemaal vrij rustig begint, maar ik vond het helemaal niet storend. Wel vond ik hem wat aan de lange kant en hadden ze er wel wat meer verrassingen in mogen doen, maar zeker geen slecht eerste half uur imo
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 25-11-2014 15:11 ]
Ik kan juist goed begrijpen waarom deze film lager scoort. Als boeklezer vind ik het erg goed gedaan en erger ik mij totaal niet aan de punten die hier eerder genoemd worden. Maar uit het perspectief van iemand die de boeken niet leest kan ik heel goed begrijpen waarom met name deel 2 hoger scoort. Mensen verwachten, plat gezegd, Battle Royale. Dat zie je bij bijna elke review terugkomen. Terwijl de trilogie zoveel meer is, wat hier ook al meerdere keren wordt toegelicht door boeklezers. Als je verwacht dat je opnieuw naar een hunger games/battle royale 3.0 gaat, dan komt Mockingjay rauw op het dak vallen. Weg is de arena en de focus komt te liggen op de rebellen en de oorlog tegen het Capitol. Deel 1 van Mockingjay is wat mij betreft puur de opzet naar deel 2 waar de oorlog meer en meer een grote rol gaat spelen. En daar is Mockingjay 1, wat mij betreft, goed in geslaagd.Moi_in_actie schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:51:
Ik heb de film afgelopen weekend ook gezien en mijn vermoeden dat dit de beste van de drie films is, is voor mij bevestigd. Het verhaal van het 3e boek leent zich veel meer voor een verfilming; veel meer actie en stukken die niet puur om Katniss en haar gedachten draaien. Het eerste boek is hoofdzakelijk een interne strijd van Katniss, wat zij denkt, waar ze mee zit enzovoorts. Ik vind de scores voor deze film nog wat aan de lage kant, als in lager dan Catching Fire had ik niet verwacht.
Heel erg uitgerekt vind ik het verhaal niet. Elk van de boeken heeft genoeg content om 2 films per stuk te produceren, alleen lenen boek 1 en 2 zoals eerder genoemd zich daar niet voor (een halve film vullen met de gedachten van Katniss is op film niet te doen).
Van de boeken vind ik het eerste deel het beste, qua film denk ik dat Mockingjay Part 2 het beste gaat worden. Ik ben vooral benieuwd hoe de mensen die de boeken niet gelezen hebben het einde gaan vinden. Daarnaast verheug ik me wel op de stukken met Peeta en vooral hoe Josh Hutcherson dat kan neerzetten. Maar ja, nu weer een jaar wachten
Wat matige start kwa grappen en flow eigenlijk. Ik hoef helemaal niet meteen in het begin actie, dus dat maakt niet uit voor mij. Ik kan het ook niet echt heel goed verwoorden, behalve dat ik mij nog heel goed kan herinneren dat ik in het begin tegen mijzelf zei.. hmm ik hoop dat de film nog wat beter wordt / wat meer op gang komt.Martinspire schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:10:
[...]
Hoe bedoel je dat je het begin zwak vond? Ik vond het wel leuk gedaan tot aan de opening credits
spoiler:Dus dat stuk met die walkman. Het was vrij komisch en gaf de film in ieder geval een bepaalde smoel. Of verwachtte je meteen actie?
spoiler:
al was inderdaad dat deel met die walkman en beestjes vertrappen wel grappig 
[ Voor 17% gewijzigd door Ircghost op 25-11-2014 15:49 ]
Maar de soundtrack zorgt ook weer voor een aantal sterren er bij!!Ircghost schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:47:
[...]
Wat matige start kwa grappen en flow eigenlijk. Ik hoef helemaal niet meteen in het begin actie, dus dat maakt niet uit voor mij. Ik kan het ook niet echt heel goed verwoorden, behalve dat ik mij nog heel goed kan herinneren dat ik in het begin tegen mijzelf zei.. hmm ik hoop dat de film nog wat beter wordt / wat meer op gang komt.
spoiler:al was inderdaad dat deel met die walkman en beestjes vertrappen wel grappig
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ja oke, ik weet niet of ik jouw conclusie deel, daarvoor zou ik de film nog een keer voor moeten kijken. Deze keer keek ik inderdaad als iemand die de boeken had gelezen en beoordeelde hem dus (deels) op hoe accuraat etc. de film is. Ik weet dan ook wat er nog gaat komen en zie Mockingjay Part 1 als een goed uitgevoerde/verfilmde spanningsopbouw naar Part 2.Mik! schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:45:
[...]
Ik kan juist goed begrijpen waarom deze film lager scoort. Als boeklezer vind ik het erg goed gedaan en erger ik mij totaal niet aan de punten die hier eerder genoemd worden. Maar uit het perspectief van iemand die de boeken niet leest kan ik heel goed begrijpen waarom met name deel 2 hoger scoort. Mensen verwachten, plat gezegd, Battle Royale. Dat zie je bij bijna elke review terugkomen. Terwijl de trilogie zoveel meer is, wat hier ook al meerdere keren wordt toegelicht door boeklezers. Als je verwacht dat je opnieuw naar een hunger games/battle royale 3.0 gaat, dan komt Mockingjay rauw op het dak vallen. Weg is de arena en de focus komt te liggen op de rebellen en de oorlog tegen het Capitol. Deel 1 van Mockingjay is wat mij betreft puur de opzet naar deel 2 waar de oorlog meer en meer een grote rol gaat spelen. En daar is Mockingjay 1, wat mij betreft, goed in geslaagd.
Alleen denk ik dat ik uiteindelijk van mening blijf dat Mockingjay Part 1 puur als film beter in elkaar zit als Catching Fire. Het verhaal van Catching Fire vond ik sowieso al het minste van de drie (echt een filler) en de verfilming vond ik niet echt bijzonder. Bepaalde scènes in Mockingjay Part 1...
spoiler:
..zoals de 1e terugkeer van Katniss naar district 12, het filmen van de promo in district 12 en de scènes omtrent het bevrijden van Peeta vond ik erg mooi, sfeervol en spannend.
Bij Catching Fire had ik veel minder iets van "wauw, dat is een echt goede scène". Wellicht dat ik mij meer verbaas over de hoge rating van Catching Fire, dan over de lagere rating van Mockingjay. Maar ja, mijn mening is zeker niet heilig en mensen die alleen vaag iets weten over boek 3 hadden wellicht andere verwachtingen. Ik denk/hoop dat Mockingjay Part 2 hier wel veel zal gaan goedmaken.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Catching Fire was voor mij van de kwaliteit die ik had verwacht bij het eerste deel van The Hunger Games. Het duidelijk in beeld brengen van de arena tegenover de shaky cam van deel 1 was echt een grote plus. Daarentegen had Catching Fire voor mij inderdaad niet de memorabele scenes die deel 1 en Mockingjay 1 wel hadden. Ik ben wat dat betreft blij dat ze de lijn van Catching Fire doorzetten in Mockingjay 1, maar wel met memorabele scenes.Moi_in_actie schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:04:
[...]
Ja oke, ik weet niet of ik jouw conclusie deel, daarvoor zou ik de film nog een keer voor moeten kijken. Deze keer keek ik inderdaad als iemand die de boeken had gelezen en beoordeelde hem dus (deels) op hoe accuraat etc. de film is. Ik weet dan ook wat er nog gaat komen en zie Mockingjay Part 1 als een goed uitgevoerde/verfilmde spanningsopbouw naar Part 2.
Alleen denk ik dat ik uiteindelijk van mening blijf dat Mockingjay Part 1 puur als film beter in elkaar zit als Catching Fire. Het verhaal van Catching Fire vond ik sowieso al het minste van de drie (echt een filler) en de verfilming vond ik niet echt bijzonder. Bepaalde scènes in Mockingjay Part 1...
spoiler:..zoals de 1e terugkeer van Katniss naar district 12, het filmen van de promo in district 12 en de scènes omtrent het bevrijden van Peeta vond ik erg mooi, sfeervol en spannend.
Bij Catching Fire had ik veel minder iets van "wauw, dat is een echt goede scène". Wellicht dat ik mij meer verbaas over de hoge rating van Catching Fire, dan over de lagere rating van Mockingjay. Maar ja, mijn mening is zeker niet heilig en mensen die alleen vaag iets weten over boek 3 hadden wellicht andere verwachtingen. Ik denk/hoop dat Mockingjay Part 2 hier wel veel zal gaan goedmaken.
Ik ben heel erg benieuwd naar wat de mensen zullen zeggen als ze Mockingjay 1 en 2 kort achter elkaar kunnen zien. Wellicht dat ze hun mening dan wel bijstellen. Zo heb ik zelf nog de hoop dat ik mijn cijfer voor het tweede deel van The Hobbit kan bijstellen zodra ik in december het laatste deel ga zien
Samba (2014) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 120min. Plot: Samba migrated to France 10 years ago from Senegal, and has since been plugging away at various lowly jobs. Alice is a senior executive who has recently undergone a burnout. Both struggle ... "Samba" is de nieuwe film van de regisseur van Intouchables én met hoofdrolspeler Omar Sy. Dat zet meteen de toon voor de film en verklaart waarom de bioscoopzaal uitverkocht was. Samba is dan ook echt een spiritueel opvolger en heeft eenzelfde soort humor en eenzelfde contrast tussen de hoofdrolspelers. Maar waar ik persoonlijk niet warm werd van Intouchables, vond ik deze film wél een heel stuk beter. Ik kom soms mensen tegen die Intouchables de beste film van dat jaar vinden, maar zo hoog scoort deze film bij ook weer niet. Waar Intouchables een 6-7 was, zit deze rond een 8. Het verschil zit hem in de cast én het verhaal. Het verhaal heeft meer diepgang, en is een stuk rauwer. De film schetst een schrijnend beeld van mensen die in de schaduw van de maatschappij leven. Dat beeld wordt versterkt door de sterke cast die aangrijpend en realistisch acteert (al vond ik Omar Sy daar niet altijd even goed in). Maar het verhaal heeft ook een mooie laag doordat er gedurende de film steeds meer karakters geintroduceerd worden die ook echt een eigen identiteit krijgen en onderdeel uitmaken van het totale verhaal. Trouwens lof voor de regisseur om Charlotte Gainsbourg te strikken voor deze film. Haar vorige film was Nymphomaniac. Een goede film, maar té gewaagd voor Hollywood en ik vroeg me toen al af wat er zou gebeuren met de carriere van die betrokken acteurs. Charlotte Gainsbourg komt hier terug en doet het fantastisch. Wellicht nog wel beter dan in Nymphomaniac. Al met al, een zeer mooie, toegankelijke en interessante film. Al is een bioscoop bezoek voor dit type film wat mij betreft geen must. | |
![]() ![]() ![]() |
Ik heb de film gisteren gezien. Ik sluit me volledig aan bij jouw mening.Yotta schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:24:
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13 Om deze film te kunnen kijken, moet je de vorige twee delen hebben gezien, anders zal je niet begrijpen waar het over gaat. Met de twee vorige delen in m'n gedachte, ben ik deze film gaan kijken.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.5 / 10
Bottomline: Film voelt echt aan als een tussendoortje (www.geefonsjegeld.nl). De laatste zal waarschijnlijk een knaller worden.
Deze hoef je echt niet in de bios te zien.
Cijfer: 7,5
Waar slaat die link in je bericht op??
Cub (2014) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Horror Wegens de grote 'hype' van deze eerste vlaamse horrorfilm, ben ik samen met mijn vriendin gaan kijken. Het begin van de film is meer dan goed. Qua locatie, muziek en video weet de regisseur de sfeer en het scoutsgevoel goed neer te zetten. Het einde zelf vond ik minder. Er kon meer gedaan worden met de film. Gezien ook maar de 90 minuten speeltijd. Naar mijn gevoel is er voldoende plaats opengelaten voor een prequel. Bij het naar buiten gaan zat ik dan ook met genoeg vragen tot ongenoegen van de vriendin die er duidelijk meer was van aangedaan | |
Battle.net: NagaByrd#2844
Chef (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 114min. | MPAA: R Plot: A chef who loses his restaurant job starts up a food truck in an effort to reclaim his creative promise, while piecing back together his estranged family. Normaliter ben ik geen fan van Feel-Good movies (m.u.v. Disney films). Toch vind ik dit verhaal bijzonder origineel en goed uitgewerkt. Verwacht geen plot twists o.i.d, want aan het begin van de film weet je al hoe het af loopt. Daarnaast vind ik het ook nooit vervelend om naar een film met Scarlet Johanssen te moeten kijken. Vanwege the obvious.. en omdat ik het ook gewoon een goede actrice vind. Dit is mijn eerste review hier, dus qua kwaliteit waarschijnlijk kak | |
Gisteren in de bios gezien en helaas moet ik me hierbij aansluiten. Heb hem wel uitgekeken, maar manmanman wat een film... Verhaal: afwezig, muziek: ongepast en ongeïnspireerd, actie: heel direct maar 150 keer hetzelfde, alleen de setting verandert. Acteerwerk: niet echt aanwezig. Paar slechte accenten en wat boos kijkende mensen en je bent er. Jammer van mijn avond, had ik nog beter Dumb&Dumber 2 kunnen kijken vrees ikamas schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:43:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]John Wick (2014)[/td][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 7.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Het gebeurt niet vaak dat ik de bioscoop vroegtijdig uitloop, maar deze film heeft het 'em geflikt. Sjongejonge wat een saaie film. Het complete plot valt in minder dat 10 woorden te beschrijven en is binnen vijf minuten duidelijk. Ook had ik de hele tijd het gevoel dat ik naar een vervolg of een slechte spin-off van een eerder verhaal zat te kijken. Iedereen scheen elkaar al te kennen en ze hadden het steeds over events die in het verleden waren gebeurd. Heel vreemd.
Verder waren de bijrollen echt bijrollen zonder betekenis en de meesten hadden niet meer dan 5 minuten schermtijd. Russisch was slecht en onnodig (Russisch == Bad guy in Hollywood??).
Houd je van hersenloos geweld zonder verhaal, personages, goede muziek, spanning, humor en houd je van slechte films. Dan zou ik deze film aanraden. Voor mij krijgt de film 1 ster omdat ik er zoveel woorden aan vuil heb weten te maken.

*knip* lief zijn!
[ Voor 87% gewijzigd door Mx. Alba op 27-11-2014 11:16 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
*knip* don't feed the trolls...
[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 27-11-2014 11:17 ]
*knip* don't feed the trolls
[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 27-11-2014 11:17 ]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
*knip* don't feed the trolls
[ Voor 89% gewijzigd door Mx. Alba op 27-11-2014 11:17 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Juist met een hoog IQ moet je dat af en toe even rust gunnen en even lekker nergens aan denken.
Ik hou erg van films met een beetje diepgang, goed acteerwerk en/of een sterk verhaal maar ook ik kon de eerste Dumb and Dumber heel erg waarderen.
In het genre is het wat mij betreft ook gewoon een goede film. Mijn vriendin hebben ik hebben allebei een Pathé pas en dan zie je ook wel eens comedy's waarvoor je nooit geld zou neerleggen (ik kan met Couples Retrait herinneren) maar voor Dumb and Dumber zouden we dat wel doen vermoed ik
ps,
Laatst zaten we in de bioscoop voor St Vincent (comedy met Bill Murray) en tijdens de trailers kwamen er een paar flauwe films voorbij waaronder Dumb and Dumber. Een paar oudere heren naast ons waren daarover aan het klagen (oeh wat slecht, oeh wat flauw...). Daarop zegt mijn vriendin opzettelijk wat harder tegen mij "Grappig he, dat alle trailers altijd zo lijken op de hoofdfilm?" Daar moest ik nu dus aan denken
St Vincent is overigens wel een ander soort film
In het genre is het wat mij betreft ook gewoon een goede film. Mijn vriendin hebben ik hebben allebei een Pathé pas en dan zie je ook wel eens comedy's waarvoor je nooit geld zou neerleggen (ik kan met Couples Retrait herinneren) maar voor Dumb and Dumber zouden we dat wel doen vermoed ik
ps,
Laatst zaten we in de bioscoop voor St Vincent (comedy met Bill Murray) en tijdens de trailers kwamen er een paar flauwe films voorbij waaronder Dumb and Dumber. Een paar oudere heren naast ons waren daarover aan het klagen (oeh wat slecht, oeh wat flauw...). Daarop zegt mijn vriendin opzettelijk wat harder tegen mij "Grappig he, dat alle trailers altijd zo lijken op de hoofdfilm?" Daar moest ik nu dus aan denken
Verwijderd
Dit vind ik ook een leuke feel good film en gaat ook over gepassioneerd bezig zijn met koken: IMDB: The Hundred-Foot Journey (2014)Secsytime schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:04:
Chef (2014) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 114min. | MPAA: R Plot: A chef who loses his restaurant job starts up a food truck in an effort to reclaim his creative promise, while piecing back together his estranged family.
Normaliter ben ik geen fan van Feel-Good movies (m.u.v. Disney films). Toch vind ik dit verhaal bijzonder origineel en goed uitgewerkt. Verwacht geen plot twists o.i.d, want aan het begin van de film weet je al hoe het af loopt.
Daarnaast vind ik het ook nooit vervelend om naar een film met Scarlet Johanssen te moeten kijken. Vanwege the obvious.. en omdat ik het ook gewoon een goede actrice vind.
Dit is mijn eerste review hier, dus qua kwaliteit waarschijnlijk kak.
[afbeelding] [afbeelding] [url=http://www.google.nl/search?hl=en&btnI=I'm+Feeling+Lucky&q=site:youtube.com+trailer+%22Chef%22+2014&gws_rd=cr&ei=FKR1VI_qB5blapXogaAP][afbeelding][/url] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
The Human Centipede: First Sequence laatst 'gezien'.
Heb deze halverwege uitgezet.
It's dogged that does it
Dan kan je eigenlijk geen review plaatsen (want misschien vindt je hem door het laatste gedeelte ineens een stuk leuker). Maar als je dan toch post, post dan een review waarom je het eerste gedeelte niks aan vond...SavageBrother schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:20:
The Human Centipede: First Sequence laatst 'gezien'.
*knip* don't feed the trolls!
[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 27-11-2014 11:18 ]
Ach sinds het zeg maar "verplicht" is geworden om de UBB generator te gebruiken post ik hier eigenlijk niet meer.
Kan net zo goed naar RT gaan om reviews te checken.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Kleine moeite, groot plezierBokkie schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:54:
Ach sinds het zeg maar "verplicht" is geworden om de UBB generator te gebruiken post ik hier eigenlijk niet meer.
Maar was het vroeger niet verplicht dan, die UBB generator?
Tja, je kan ook naar IMDB, maar ik ben meer benieuwd wat tweakers van films vinden, dan wat de rest van de wereld van films vindt.
[ Voor 15% gewijzigd door Xyphoid op 26-11-2014 15:59 ]
Sinds dit topic eigenlijk alleen maar gaat over wat anderen van films vindt is het hier nogal ... saai geworden. Een soort grote gehaktworst die uit een machine rolt en zodra je daar een ander ingrediënt in gooit loopt alles in de soep.
Bokkie, wat denk je van volgende Jurassic Park film?
*knip*
[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 27-11-2014 11:18 ]
Ryzen 3600 - GTX1060
*knip*
[ Voor 144% gewijzigd door Mx. Alba op 27-11-2014 11:18 ]
*knip*
[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 27-11-2014 11:19 ]
The devil is in the details.
*knip*
[ Voor 106% gewijzigd door Mx. Alba op 27-11-2014 11:19 ]
Chef is een hele goede feelgood movie. Fantastisch!
Ik ben er overigens van overtuigd dat de band ook de muziek voor de Tropico games maakt, maar na wat zoeken kan ik daar nog steeds niets over vinden.
Ik ben er overigens van overtuigd dat de band ook de muziek voor de Tropico games maakt, maar na wat zoeken kan ik daar nog steeds niets over vinden.
Eat the bugs, live in a pod
*knip*
[ Voor 97% gewijzigd door Mx. Alba op 27-11-2014 11:19 ]
The devil is in the details.
*knip*
[ Voor 88% gewijzigd door Mx. Alba op 27-11-2014 11:19 ]
Smiling as the shit comes down...
Volgende Jurassic Park ben ik wel benieuwd naar. Maar nadat ik dit jaar naar die 3D remake van Jurassic Park 1 ben geweest had ik een beetje het gevoel van "hmz in mijn herinnering was het toch grootser"MrVegeta schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:14:
Sinds dit topic eigenlijk alleen maar gaat over wat anderen van films vindt is het hier nogal ... saai geworden. Een soort grote gehaktworst die uit een machine rolt en zodra je daar een ander ingrediënt in gooit loopt alles in de soep.

Gisteren trouwens ook naar John Wick geweest. Prima vermaakt, lekker voorspelbaar, goede rol voor Keanu (weinig text
Dit topic was ooit begonnen in de HK, als je de eerdere delen leest kan je beetje zien hoe het er toen aan toe ging zeg maar.Xyphoid schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:58:
[...]
Kleine moeite, groot plezier
Maar was het vroeger niet verplicht dan, die UBB generator?
Tja, je kan ook naar IMDB, maar ik ben meer benieuwd wat tweakers van films vinden, dan wat de rest van de wereld van films vindt.
De UBB tool is heel nice, maar ik vind hem niet altijd nodig. hij was eerst ook niet verplicht, maar meer iets wat mensen konden gebruiken. Tuurlijk is het overzichtelijk, maar daardoor is dit topic idd alleen maar een recensiedatabase geworden imho zeker icm de verplaatsing naar het toenmalig NSTM, nu dus FTV&M waar de regels ietsje anders zijn.
Was ook prima, maar toen ik een tijdje terug een pm kreeg dat ik mijn post in het UBB formaat moest rammen was het voor mij genoeg.
Kortgezegd, vroerger was het meer een topic waarover ook lekker over de films gepraat werd, waar het nu dus meer een recensiedatabase is geworden.
Uiteraard is dit hoe ik het zie en ervaar.
[ Voor 39% gewijzigd door Bokkie op 26-11-2014 19:25 ]
Het voelt een beetje alsof er opeens allemaal lui zijn op komen dagen op je feestje/kroegavond die niet zijn uitgenodigd en mee willen doen, maar dan moet wel alles via hun regels
.
Kreeg je serieus een DM?
Ik heb vrijdag met mijn vriendin Guardians of the Galaxy gezien, eerste Marvel film in een erg lange tijd voor haar. Ze vond het leuk, maar snapte er geen fuck van. Was grappig.
"Is dat een wasbeer?"
"Een pratende boom?"
"Waarom is zij groen?"
Kreeg je serieus een DM?
Ik heb vrijdag met mijn vriendin Guardians of the Galaxy gezien, eerste Marvel film in een erg lange tijd voor haar. Ze vond het leuk, maar snapte er geen fuck van. Was grappig.
"Is dat een wasbeer?"
"Een pratende boom?"
"Waarom is zij groen?"
[ Voor 37% gewijzigd door MrVegeta op 26-11-2014 20:17 ]
Was een PushMessage van een mod toendertijd
Guardians, een van de betere films van de afgelopen tijd imho
Misschien had je met je vriendin naar dumb and dumber too moeten gaan
Guardians, een van de betere films van de afgelopen tijd imho
Misschien had je met je vriendin naar dumb and dumber too moeten gaan

Jurrasic World mist wel iets,
Van een mod nog wel, ach vragen mag altijd!

Ik heb niets tegen "slechte" humor, hell mijn favoriete komedie is Superhero the Movie. Geweldig.
IMDB: Superhero Movie (2008) een 4.5? Really? What?
Van een mod nog wel, ach vragen mag altijd!

Ik heb niets tegen "slechte" humor, hell mijn favoriete komedie is Superhero the Movie. Geweldig.
IMDB: Superhero Movie (2008) een 4.5? Really? What?
[ Voor 68% gewijzigd door MrVegeta op 26-11-2014 20:28 ]
Inderdaad, 4.5??? Eerder een 3 ofzo. 
Ik herinner me dat ik precies hetzelfde gevoel had bij pakweg de eerste helft van de film. Onder andere door grappen die geforceerd over kwamen. Maar dat werd dan volledig goed gemaakt in het tweede stuk van de film.Ircghost schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:47:
[...]
Wat matige start kwa grappen en flow eigenlijk. Ik hoef helemaal niet meteen in het begin actie, dus dat maakt niet uit voor mij. Ik kan het ook niet echt heel goed verwoorden, behalve dat ik mij nog heel goed kan herinneren dat ik in het begin tegen mijzelf zei.. hmm ik hoop dat de film nog wat beter wordt / wat meer op gang komt.
spoiler:al was inderdaad dat deel met die walkman en beestjes vertrappen wel grappig
@bokkie
Als er weinig over films gepraat wordt ligt dat toch aan onszelf? Meer praten dus!
Overigens vind ik dat er de laatste tijd veel dezelfde films gerecenseerd worden. Dan zie je tien keer dezelfde actiefilm voorbij komen.
Als er weinig over films gepraat wordt ligt dat toch aan onszelf? Meer praten dus!
Overigens vind ik dat er de laatste tijd veel dezelfde films gerecenseerd worden. Dan zie je tien keer dezelfde actiefilm voorbij komen.
Komt omdat ze dan uitkomen op blue-ray
Daar moet het topic dan ook wel dusdanig lopen dat het uitnodigd om dat te doen, en dat doet het nu dus nietD-e-n schreef op donderdag 27 november 2014 @ 07:51:
@bokkie
En dat 10x dezelfde komt dus ook doordat iedereen die template gebruikt. dat ziet er gewoon generiek hetzelfde uit.
Terwijl als je dat niet doet maar gewoon neerzet met een halve quote van "die heb ik ook gezien en vond er zus en zo van.
[ Voor 17% gewijzigd door Bokkie op 27-11-2014 09:11 ]
Je kan natuurlijk ook een film voorstellen, zodat iedereen die in het weekend kan kijken. Dan kun je hier na het weekend over discussiëren? Elk weekend (weekend is een vb.) wordt er een film in een ander soort thema gepakt, of men kan om de beurt een film uitkiezen.
Het is maar een voorbeeld.
Want alleen klagen dat er weinig inhoud in het topic is.. maar er niks aan doen, hebben we allemaal niks aan en voegt niks toe
Want alleen klagen dat er weinig inhoud in het topic is.. maar er niks aan doen, hebben we allemaal niks aan en voegt niks toe
So Undercover (2012) | ![]() |
IMDb: 4.9 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13 Plot: A tough, street-smart private eye is hired by the FBI to go undercover in a college sorority. Ach ja, we houden wel van Disney films en we hebben bijvoorbeeld ook Hannah Montana gaar gekeken. >_> Het is een vermakelijke film. zeker geen hoogstandje en het was nog in Miley d'r langharige periode Pak een bak popcorn en ga er lekker voor zitten. Deze was gisteren op tv. | |
Goeie Tip. Een plot wat mij (meerdere keren) kan verassen komt niet vaak voor en deze deed het !Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:44:
Predestination (2014) [afbeelding] IMDb: 7.6 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R Plot: The life of a time-traveling Temporal Agent. On his final assignment, he must pursue the one criminal that has eluded him throughout time.
Het plot klonk mij leuk in de oren dus ben gewoon gaan kijken zonder verder een review te lezen. Dat is waarschijnlijk ook het beste. Een Sci-Fi film die sterk leunt op de dialogen, dus geen wilde dingen en eye candy.
[afbeelding] [afbeelding] [url=http://www.google.nl/search?hl=en&btnI=I'm+Feeling+Lucky&q=site:youtube.com+trailer+%22Predestination%22+2014&gws_rd=cr&ei=3oN0VOKDO8TUaquSgbAP][afbeelding][/url] [afbeelding] [afbeelding] 6.7 / 10
Een soort Amerikaans boekenclubje voor filmsSecsytime schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:31:
Je kan natuurlijk ook een film voorstellen, zodat iedereen die in het weekend kan kijken. Dan kun je hier na het weekend over discussiëren? Elk weekend (weekend is een vb.) wordt er een film in een ander soort thema gepakt, of men kan om de beurt een film uitkiezen.
Idee is wel leuk overigens, maar meestal komt het volgens mij hier op neer:
Persoon a: Ik vind film a echt geweldig. Persoon b: Oh ik vond die film echt dramatisch.
Persoon c: Over smaak valt niet te twisten.

Ik ben aan deze film begonnen, echter ging de focus na 20 minuten naar iets andersVerwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:20:
[...]
Dit vind ik ook een leuke feel good film en gaat ook over gepassioneerd bezig zijn met koken: IMDB: The Hundred-Foot Journey (2014)
Ik heb een keer zo'n soort film geprobeerd te kijken, LoL van miley cyrus. Maar deze ging na 3 minuten uit, omdat ik het gewoon niet aan kon xDArunia schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:56:
So Undercover (2012) [afbeelding] IMDb: 4.9 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13 Plot: A tough, street-smart private eye is hired by the FBI to go undercover in a college sorority.
Ach ja, we houden wel van Disney films en we hebben bijvoorbeeld ook Hannah Montana gaar gekeken. >_>
Het is een vermakelijke film. zeker geen hoogstandje en het was nog in Miley d'r langharige periode. Lekker luchtig en het plot kun je wel aan zien komen.
Pak een bak popcorn en ga er lekker voor zitten.
Deze was gisteren op tv.[afbeelding] [afbeelding] [url=http://www.google.nl/search?hl=en&btnI=I'm+Feeling+Lucky&q=site:youtube.com+trailer+%22So+Undercover%22+2012&gws_rd=cr&ei=0-Z2VL7rKonkaozBgMgD][afbeelding][/url] [afbeelding] [afbeelding] 7.5 / 10
Boekenclubjes zijn toch eigenlijk een cover om wijn te drinken? o:Afvalzak schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:31:
[...]
Een soort Amerikaans boekenclubje voor films![]()
Idee is wel leuk overigens, maar meestal komt het volgens mij hier op neer:
Persoon a: Ik vind film a echt geweldig. Persoon b: Oh ik vond die film echt dramatisch.
Persoon c: Over smaak valt niet te twisten.
Ik snap je punt, maar dit is makkelijk tegen te gaan. Degene die de film voorstelt, geeft een aantal criteria of momenten in de film, o.i.d. die hij wil bespreken.
Deliver Us from Evil (2014) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R Gisteren Deliver us from Evil gekeken leuke film wel de eerste helft daarna wordt het een standaard exorcist film. Maar hij was op een woensdag avond goed te pruimen. (niet te veel diep gang dus). | |
[ Voor 78% gewijzigd door Skywalker27 op 27-11-2014 10:58 . Reden: UBB ]
Chef (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 114min. | MPAA: R Na de positieve reviews hier ook maar gekeken. Film begint misschien wat traag en het tempo ligt überhaupt niet extreem hoog, maar dat past prima bij het verhaal. Het verhaal is ook niet 13-in-een-dozijn dus ik heb me er prima mee vermaakt. Is ook wel een beetje een feelgood-film en dat is op z'n tijd ook leuk | |
![]() ![]() ![]() |
[ Voor 7% gewijzigd door Sharky op 27-11-2014 10:48 ]
This too shall pass
Zoals ik al zei, als ik een post maak over een film, maar vervolgens een pushmessage krijg van een mod dat ik hem in de ubb template moet rammen is het voor mij klaar.Secsytime schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:31:
Dan verwijs je de moderator naar de eerste post. Waarin staat dat het op prijs wordt gesteld, en dus niet verplicht is. Of je kan op je rug gaan liggen, en de mod zijn gang laten gaanTwylight schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:38:
[afbeelding] Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? Welkom in alweer het zevenentwintigste deel van het GoT filmreview- en discussie-topic!
Heb je een film gezien, en wil je er wat over zeggen? Of ben je juist op zoek naar wat anderen te zeggen hebben over een film? This is the place to be!Tips & 'regels' Spoilers
Probeer geen spoilers vrij te geven! Ook niet als je denkt dat iets 'algemeen bekend' is. Bij sommige mensen kan dit niet het geval zijn, en de kans is groot dat je daarmee een stuk plezier in een film wegneemt
Probeer in je review dus enkel je mening neer te zetten, en niet uitbundig op het verhaal in te gaan. Mocht je vinden dat het toch belangrijk is om een gebeurtenis o.i.d. te vermelden doe dit dan tussen [spoiler] tags!
Houd dit echter wel binnen de perken, zodat het topic er niet als een CIA document uit komt te zien. Start desnoods een nieuw topic over de betreffende film
Inhoud van een review
Probeer je bericht wat inhoud te geven, dus geen reviews van één zin of drie woorden en een smiley s.v.p.
Opmaak van de review
Probeer bij het schrijven van een review in ieder geval een linkje naar de IMDb te plaatsen. Over het algemeen schrijft iedereen zijn review met behulp van de UBB Generator. Deze zoekt automatisch alle info en een mooie cover er bij, en zorgt er voor dat het topic goed overzichtelijk blijft
Wat kan ik hier kwijt?
Je kan hier uiteraard je mening over films kwijt, maar ook mini-series & documentaires worden geaccepteerd. Discussie(s) over TV-series graag ergens anders!UBB Generator & de recensie database UBB Generator
Het wordt op prijs gesteld dat je bij het schrijven van een review de UBB Generator gebruikt. Deze zoekt automatisch alle info bij een film, en zorgt er mede voor dat het topic er netjes en georganiseerd uit blijft zien.
Discussies & verbeteringen over deze tool kan je kwijt in Filmrecensie UBB Generator input/feedback/features/bugs. Mocht je daar geen toegang toe hebben mag je ook een DM sturen naar Wiethoofd.
De recensie database
Als je wil kan je ook je recensie achterlaten in de filmrecensie database. Zo kan hij later makkelijk door andere tweakers teruggevonden worden, ongeacht in welk deel of op welke pagina hij staat!Veel kijkplezier! Op- en/of aanmerkingen kunnen uiteraard via DM gestuurd worden
En om, naar het voorbeeld van "Het Grote Grappige Plaatjes-topic", een 2e topic te openen "Discusieer hier over "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je?""? Is dat iets?
Overigens vind ik de huidige titel nog steeds ruk: wat vond ik? Popcorn? Oude schoenen? Hoezo, wat vond ik? Ow, je bedoeld: wat vond ik ervan? Ja, dat is logischer
Overigens vind ik de huidige titel nog steeds ruk: wat vond ik? Popcorn? Oude schoenen? Hoezo, wat vond ik? Ow, je bedoeld: wat vond ik ervan? Ja, dat is logischer
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Prima plan Ardana, kunnen we hier weer films kijken en bespreken
Bij mij staat het even een beetje stil sinds ik (weer) Dexter aan het kijken ben.
Gewoon weer begonnen bij het begin en gaaaaaan...
Bij mij staat het even een beetje stil sinds ik (weer) Dexter aan het kijken ben.
Gewoon weer begonnen bij het begin en gaaaaaan...
Ik vind het ook een goed idee om het op te splitsen. Hier is het te vaak een welles/nietes strijd tussen dezelfde mensen. Begint een beetje vervelend te worden....
Je kreeg honger en ging boeuf bourguignon makenSecsytime schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:32:
[...the hundred foot journey...]
Ik ben aan deze film begonnen, echter ging de focus na 20 minuten naar iets anders(if you know what i mean). Leek me een interessante film, ga hem binnenkort zeker afkijken.
[...]
Filmpje kijken is codewoord voorMurphy schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:59:
[...]
Je kreeg honger en ging boeuf bourguignon maken
Heb ik het toch blijkbaar verkeerd begrepen.. ik zal de volgende keer wel boeuf bourguignon maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Secsytime op 27-11-2014 14:08 ]
Verwijderd
Ik dacht dat de The Hundred-Foot Journey uit dit topic had gehaald, ik kan het alleen niet meer vinden
. Misschien kwam ik dan toch ergens anders tegen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 15:00 ]
Mee eens. Je vult - als je dat wilt - de UBB-generator in. Dat leest gemakkelijk en het kost ook niet zo heel veel moeite. Verder is een forum nog altijd een discussieplek, dus als we gewoon netjes blijven tegen elkaar, is er ook geen enkel probleem volgens mij. Het gaat pas mis als mensen hun mening verwarren voor feitelijkheden.D-e-n schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:58:
Ik zie het nut van splitsen niet zo. Je kunt hier toch ook praten over een film?
The Purge: Anarchy (2014) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: R Plot: Three groups of people are trying to survive Purge Night, when their stories intertwine and are left stranded in The Purge try to survive the chaos and violence that occurs. Deel 2 zit wat mij betreft beter in elkaar dan deel 1, hetgeen op zich niet moeilijk is, als je de kritieken in dit topic gelezen hebt. Toch rammelt er ook hier weer het één en ander aan het plot en de beweegredenen van de hoofdrolspelers. Niettemin kijkt de film nog best lekker weg, maar verwacht geen hoogstaande actie/thriller/horror. Net iets meer dan een zesje, als je het mij vraagt. | |
[ Voor 68% gewijzigd door Jorgen op 27-11-2014 15:52 ]
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R Dinsdag was het eindelijk zo ver: John Wick! Toen (de schrijver) Barry Eisler eind oktober het volgende over deze film zei: was ik meteen enthousiast! Aangezien Eisler de schrijver is van zo'n beetje mij favoriete boeken serie geloofde ik hem meteen. I was not disappointed! Prima actie, toffe 'moves' en EINDELIJK een film waarin de 'goodguy' er voor zorgt dat de mensen die hij dood wil hebben ook écht dood zijn! *insert "Headshot BOOM!" gif* Het zal vast vaker voorkomen, maar hoe vaak komt het wel niet voor dat een bad guy toch nog leeft en weer voor problemen gaat zorgen? | |
![]() ![]() ![]() |
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]