Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.135 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
DrivinUCrazy schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:29:
Bij veel van de Stephen King verfilmingen helpt het imho ook als je (vroeger) het boek hebt gelezen.
Daar heb je gelijk in.
Ben een Stephen King fan en kijk ook altijd alle films gebasserd op zijn boeken. De meeste zijn niet heel goed, maar ik kan ze meerdere keren bekijken. Mijn favorietste Stephen King verfilming is nog steeds "It". Het boek is dan wel 10 keer enger, maar toch vind ik de film nog steeds leuk.

Maar meestal zijn boeken, qua emotie en sfeer, veel beter, omdat je zelf de emoties meemaakt. Bij films ben je meer vanaf een afstand aan het kijken. Daarom denk ik dat verhalen, zoals van E.A. Poe nooit goed verfilmd kunnen worden. Toen ik sommige verhalen voor het eerst las, werd ik zo bang dat mij hart echt hard begon te kloppen. En soms gebeurt dat nog, als ik sommige verhalen opnieuw lees.
woutur schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:50:
Toen maar een film met uitleg over de film gekeken. Zelfs daar raak je draad kwijt hoewel je wel wat meer snapt van wat er nu uiteindelijk gebeurt. Deze film moet je minstens 3 a 4 keer zien om em enigszins redelijk mee te krijgen.

Daar heb ik geen zin in. Tenzij je een enorme fan bent van
spoiler:
tijdreizen
en de complicaties ervan raad ik deze film niet aan. Een zesje omdat ik em wel heb afgekeken.
Je hebt zeker gelijk als je zegt dat je fan moet zijn van dit soort films om deze film goed te vinden.
Ik ben helemaal gek van dit soort films (behalve The Time Machine en A Sound Of Thunder. Dan kan je beter het boek lezen). Primer is tot nu toe van al dit soort films, de beste die ik heb gezien. Maar heb ze natuurlijk nog niet allemaal gezien... (29 uit een lijst van 50 beste is niet slecht, toch?)

[ Voor 33% gewijzigd door Xyphoid op 10-11-2014 13:11 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:01

Lapras

Ice beam

Xyphoid schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:52:
[...]

Daar heb je gelijk in.
Ben een Stephen King fan en kijk ook altijd alle films gebasserd op zijn boeken. De meeste zijn niet heel goed, maar ik kan ze meerdere keren bekijken. Mijn favorietste Stephen King verfilming is nog steeds "It". Het boek is dan wel 10 keer enger, maar toch vind ik de film nog steeds leuk.

Maar meestal zijn boeken, qua emotie en sfeer, veel beter, omdat je zelf de emoties meemaakt. Bij films ben je meer vanaf een afstand aan het kijken. Daarom denk ik dat verhalen, zoals van E.A. Poe nooit goed verfilmd kunnen worden. Toen ik sommige verhalen voor het eerst las, werd ik zo bang dat mij hart echt hard begon te kloppen. En soms gebeurt dat nog, als ik sommige verhalen opnieuw lees.
Shawshank Redemption is zijn enige boek dat echt goed verfilmd is. Korte verhalen lenen zich gewoon een stuk beter voor films. Zie ook bijvoorbeeld The Drop die nu in de bioscoop draait. It is een prima film, maar verbleekt bij de diepgang van het boek (althans, van wat ik me er van herinner).

Dit weekend zelf Interstellar mogen zien. Wat een film. 9/10. Matthew is een held.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lapras schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:02:
[...]

Shawshank Redemption is zijn enige boek dat echt goed verfilmd is. Korte verhalen lenen zich gewoon een stuk beter voor films. Zie ook bijvoorbeeld The Drop die nu in de bioscoop draait. It is een prima film, maar verbleekt bij de diepgang van het boek (althans, van wat ik me er van herinner).

Dit weekend zelf Interstellar mogen zien. Wat een film. 9/10. Matthew is een held.
Green mile staat op nr 43 in de imdb top 250, dus er zijn toch enkele mensen het niet met je eens :)

The running man telt voormij ook als geweldige film :) Al ken ik het boek, en dat heeft zeer weinig met de film te maken :)

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 10-11-2014 13:32 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:54
Fury (2014)Fury (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R
Ik keek erg uit naar deze film en wilde hem ook in de bioscoop zien.
Het verhaal gaat over een Amerikaanse tank in de laatste weken van de tweede wereldoorlog.

Wat doet de film goed? De gruwelijkheid van oorlog laten zien, hoe mensen veranderen als je dagelijks tussen dood en verderf leeft.
Een gevecht tussen tanks werd mooi in beeld gebracht (maar na mijn idee te weinig).
spoiler: verhaal
Het middenstuk van de film laat zien dat de mannen ook nog wat emotie hebben, in een wat minder geloofwaardig stuk waar ze bij 2 vrouwen thuis eten, en het groentje gaat naar bed met 1 van de 2 vrouwen.

Het slotstuk van de film is naar mijn idee het minste, de tank staat vast op een kruispunt en er komen ongeveer 300 Duitsers richting de tank.
Er wordt niet gevraagd om backup, geen melding gemaakt, en de duitsers blijven met infanterie aanvallen in plaats van om de tank heen trekken en rustig te wachten tot een beschikbare Tiger of antitank geschut het probleem oplost.

Heb ik een leuke film gezien, ja dat wel, maar net niet wat ik er van verwacht/gehoopt had.
IMDb -- Fury (2014) Wikipedia -- Fury (2014) Bekijk trailer van Fury (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fury (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tijd voor een flinke post, want flink veel films gekeken, en nu de tijd/zin gevonden om wat erover op te krabbelen

Waltz with Bashir (2008)Waltz with Bashir (2008)
IMDb: 8.0 | Genre: Documentary, Animation, Biography | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: An Israeli film director interviews fellow veterans of the 1982 invasion of Lebanon to reconstruct his own memories of his term of service in that conflict.
Deze film was ik al regelmatig tegengekomen als zijnde een behoorlijk goede oorlogsfilm, niet zo zeer met veel actie, maar met een goed menselijk verhaal. Dus, tijd om eens te kijken.

Nu ben ik misschien verwend omdat ik heel veel andere, goede oorlogsfilms gekeken heb, en het liefst ook diegene die focussen op het menselijke, zoals Come And See, dus, ik ging met vrij hoge verwachtingen naar deze film kijken.

Iets wat ik wellicht beter niet had kunnen doen.

Want, ik vond deze film het telkens net niet, op het idee na. Het idee is vrij goed, een oud soldaat wilt weten wat ie ook alweer gedaan heeft in 1982, aangezien hij dat blijkbaar vergeten is. Dat kan, wordt ook uitgelegd.

Alleen de uitwerking vond ik knap ruk. Geen enkel moment werd ik echt in het verhaal gezogen, met name omdat ik de animatie-stijl totaal niet vond passen bij het thema, het voelde simpelweg te netjes. Maar, een nog groter probleem is de gigantische saaiheid van menig dialoog. Serieuze, soms schokkende dingen, worden verteld zonder enige blijk van emotie of interesse.

De pogingen om te laten zien dat oorlog niet leuk is, vallen mede daardoor in het water. Een bepaalde scene, die voor mijn gevoel eigenlijk heel serieus bedoeld is, was zo vreselijk slapstick, dat ik alleen maar moest lachen. Geen seconde werd ik uitgenodigd om na te denken dat het misschien in het echt ook wel zo gaat, omdat geen enkel persoon in deze film lijkt na te denken. Nu is teveel navelstaren in een oorlogsfilm natuurlijk ook niet wenselijk, maar, een klein beetje nadenken en twijfelen over je acties maakt een film veel realistischer, en makkelijker om je mee te verbinden.

De animatie werkte ook niet heel erg mee voor mijn gevoel. Alles voelde veels te glad en gepolijst aan. De grimmigheid van een oorlog kwam bij mij totaal niet aan. Dat ligt niet aan animatie zelf, getuige Grave of the Fireflies, maar heel erg aan de tekenstijl.

En al die dingen zitten de film gewoon zo erg tegen. Andere films die ik gekeken heb, die proberen hetzelfde te laten zien, doen het zo veel beter, omdat ze het belangrijkste doen: ze trekken je in het verhaal, en laten je meeleven met de personen. Iets wat hier gewoon niet gebeurd.

Een 4, voor de moeite en het idee.
IMDb -- Waltz with Bashir (2008) Wikipedia -- Waltz with Bashir (2008) Bekijk trailer van Waltz with Bashir (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Waltz with Bashir (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

The Front Line (2011)The Front Line (2011)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 133min. | MPAA: Not Rated
Plot: A drama centered on the Korean War's final battle that will determine the border between north and south.
Een Koreaanse oorlogsfilm, dat is ook weer eens wat anders. Hij leek mij wel interessant, vooral omdat ik eigenlijk bar weinig weet over de Korea oorlog.

Waar ik normaal kijk naar oorlogsfilms die meer over de normale mensen gaat, is dit weer een echte soldaten film, met veel special effects en een verhaal welke behoorlijk Hollywood is. Dat maakt de boel prima kijkbaar voor mensen die normaal niks hebben met Koreaanse films.

Het verhaal is relatief simpel, wel her en der wat zijsprongetjes, welke niet altijd goed duidelijk worden, her en der lijkt er iets teveel geknipt te zijn in de film, maar, echt heel vervelend heb ik het niet ervaren, gezien het verhaal vrij snel weer oppakt waar het gebleven is. Het feit dat een belangrijke flashback pas vrij laat in de film komt, zorgde ervoor dat ik in het begin niet echt alle karakters snapte, maar, ook dat was een goede keuze, gezien het je laat meeleven met het hoofdpersoon.

De actievolle scenes, waarvan er toch wel wat zijn, zijn erg goed neergezet. Prettig camerawerk en prima acteerprestaties maken, samen met de niet-over-the-top special effects dat de gevechten realistisch en soms knap beklemmend zijn.

Een film die gewoon prima wegkijkt, nergens echt slecht in, maar ook nergens echt heel goed in, voor mijn gevoel een tikje te Hollywood, maar zeker een aanrader voor mensen die van oorlogsfilms houden.
IMDb -- The Front Line (2011) Wikipedia -- The Front Line (2011) Bekijk trailer van The Front Line (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Front Line (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

I Saw the Devil (2010)I Saw the Devil (2010)
IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Horror | Runtime: 141min. | MPAA: Not Rated
Plot: When his pregnant fiancee becomes the latest victim of a serial killer, a secret agent blurs the line between good and evil in his pursuit of revenge.
Het was Halloween, dus tijd voor een film met de nodige is dit wel zo prettig om naar te kijken? momenten. En dat is deze film zeker.

Deze film begint rustig, mooi, in een besneeuwd landschap. Het is geen spoiler om te vertellen dat dat niet lang duurt. Al snel vloeit er bloed, en niet zo'n zuinig beetje ook. En niet veel later is een geheim agent behoorlijk over de zeik, en dat zullen mensen weten ook.

Het verhaal is erg goed, begint wat clichématig, maar zeker op het einde wordt hij beter en beter, omdat de twee hoofdpersonen ook steeds meer op stoom komen, en elk hun menselijkheid totaal verliezen om de ander maar zo veel mogelijk pijn te doen.

Dat pijn doen lukt behoorlijk, en is soms behoorlijk audiovisueel duidelijk. Bloed vloeit rijkelijk, net als kreten vol pijn. Verkrachting en kannibalisme komen uiteraard ook om de hoek kijken. Mocht je Old Boy al niet zo prettig vinden om te kijken, dan kan ik je aanraden om bij deze film regelmatig even weg te kijken. Overigens is alles dus wel erg goed gefilmd, op een manier die aardig realistisch lijkt.

Ook de acteerprestaties zelf zijn zeer goed. Allebei de hoofdpersonen spelen gewoon zeer goed en geloofwaardig, wat de hele film naar een hoger niveau tilt. Zij, en de goede uitvoering van het verhaal, verheffen deze film van goedkope B film naar een van de betere films die ik ken.
IMDb -- I Saw the Devil (2010) Wikipedia -- I Saw the Devil (2010) Bekijk trailer van I Saw the Devil (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over I Saw the Devil (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Always (2011)Always (2011)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 108min.
Plot: A love story centered on ex-boxer Chul-min and a blind telemarketer Jung-hwa.
Deze film klonk wel leuk, beetje vergelijkbaar met andere Koreaanse romantische drama komedies, dus, maar eens gekeken.

En eigenlijk is hij ook net zo goed als die films, al is hij een stuk minder grappig, en zeker op het eind een stuk spannender en dramatischer. Of ik begin gewoon langzaamaan een watje te worden, kan ook.

Het verhaal is niet op het eerste gezicht niet al te spannend of origineel, en blijft dat eigenlijk ook grotendeels van de film. Het gaat, wederom, vooral om de uitwerking. Allebei de hoofdpersonen zijn prima neergezet, met name de bokser. Hij heeft de hele film door iets donkers en mysterieus om zich heen hangen, wat de film wat scherper maakt, en uitnodigt om te kijken. Het is wel jammer dat het nooit echt geheel duidelijk wordt waarom hij nou bepaalde dingen in zijn leven gedaan heeft.

Wat de film vooral verrassend maakt, is hoe hard hij wordt tegen het einde, iets wat ik niet geheel verwacht had, maar juist het harde in een verder redelijk zachte film paste erg goed. Hoe de film afloopt wordt daardoor ook pas in de laatste 5 minuten duidelijk, daarvoor kan de film eigenlijk nog iedere kant op. En dat vind ik wel een fijne afwisseling, want menig romantische film heeft een heel duidelijk einde.

Eigenlijk kan ik deze film daarom ook niet echt super romantisch noemen, ja, er zitten romantische dingen in, zeker rond halverwege, maar, juist omdat het dan ook vrij snel heel wat minder romantisch wordt, is het een ietwat vreemde film op dat vlak. En daar hou ik wel van.

Zeker een aanrader voor mensen die eens een romantische film met een randje willen kijken
IMDb -- Always (2011) Wikipedia -- Always (2011) Zoek trailer van Always (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over Always (2011)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:02
Xyphoid schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:52:
[...]
Daar heb je gelijk in.
Nog een Stephen King fan hier. Ik vind het al jaren jammer dat er van zijn boeken uberhaupt nog films worden gemaakt. Ja het casht lekker, maar meer ook niet. Toch denk ik wel dat een deel van zijn boeken verfilmd kunnen worden. Maar voor verhalen met zijn fantasie en diepgang heb je nu eenmaal budget nodig. Dat zie je niet alleen aan films als de Green Mile maar ook bij 'IT' dat meer budget heeft dan een reguliere film omdat het een tv-serie was.

Nu nog hopen dat ooit Needfull Things als een big budget remake gemaakt wordt. Zijn beste boek dat ook nog eens verfilmbaar moet zijn. De film die al bestaat is het kijken niet waard.

Tot slot: zoals volgens mij al eerder gezegd: Room 237 is een erg sterke documentaire over de originele Shining. Zeker een keer kijken. Het opent je ogen voor de genialiteit van de film en geeft meteen een heleboel vraagtekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:05
Ardana schreef op zondag 09 november 2014 @ 02:09:
En dat mag dus niet van de UBB-generator ;)

Interstellar (2014)[afbeelding]
IMDb: 9.4 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13

Al met al 'n aardige film, waarvan ik achteraf niet weet of ik het de bioscoop waard vind, of liever rustig thuis gekeken had. Ik denk het eerste, want er waren wel echt mooie beelden bij die op een klein schermpje toch veel minder goed uitkomen. Wel 'n lange zit ;)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10

Ik ging ervan uit dat acteurs géén spoilers zijn...
Helemaal mee eens. Ik had op een gegeven moment ook last van alle drama maar goed dat was natuurlijk iets te verwachten.

spoiler: title
Wel had ik even een flinke cringe moment toen ze over Love begonnen. Vondt ik erg onnodig maar goed, dan was de film natuurlijk ook anders geweest.

Naar mijn mening is dit een verhaal dat beter uitgedrukt kan worden in een boek dan in een film.
Dit is voor mij typisch een film die ik nu één maal gezien heb en er ook klaar mee ben, niet een film die ik nogmaals ga kijken.

Voor mij was toch de hoogte punt van de avond de trailer van The Hobbit 3 ;)

Geef deze film dan ook een 7/10.

[ Voor 22% gewijzigd door xavento op 10-11-2014 15:57 ]

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
VasZaitsev schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:39:

[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]I Saw the Devil (2010)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Horror | Runtime: 141min. | MPAA: Not Rated
[justify]Plot: When his pregnant fiancee becomes the latest victim of a serial killer, a secret agent blurs the line between good and evil in his pursuit of revenge.
Het was Halloween, dus tijd voor een film met de nodige is dit wel zo prettig om naar te kijken? momenten. En dat is deze film zeker.
Wat een prachtige film! Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze heb gezien, maar we keken het met een groepje als laatste film van een marathon, iedereen was weer klaar wakker. Het wordt allemaal zo puur en realistisch weergeven dat je wordt meegezogen in het verhaal. Je hebt echt zin om in het scherm te springen en je met alles te bemoeien.

The Chaser is ook goed. Weliswaar niet zo veel biologie lessen erin verwerkt maar wel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
r_acker schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:47:
[...]

Nog een Stephen King fan hier. Ik vind het al jaren jammer dat er van zijn boeken uberhaupt nog films worden gemaakt. Ja het casht lekker, maar meer ook niet. Toch denk ik wel dat een deel van zijn boeken verfilmd kunnen worden. Maar voor verhalen met zijn fantasie en diepgang heb je nu eenmaal budget nodig. Dat zie je niet alleen aan films als de Green Mile maar ook bij 'IT' dat meer budget heeft dan een reguliere film omdat het een tv-serie was.

Nu nog hopen dat ooit Needfull Things als een big budget remake gemaakt wordt. Zijn beste boek dat ook nog eens verfilmbaar moet zijn. De film die al bestaat is het kijken niet waard.
Ik vond Needfull Things best vermakelijk. Geen hoogvlieger, maar het verhaal maakt veel goed.
Ik wacht nog steeds op een Dark Tower serie of filmserie. Maar ik ben bang dat het nu te lang heeft geduurd en het dus alleen maar kan tegenvallen. Als ze maar geen stomme acteur casten als Roland....

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
Maleficent (2014)Maleficent (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 97min. | MPAA: PG
Plot: A vengeful fairy is driven to curse an infant princess, only to discover that the child may be the one person who can restore peace to their troubled land.
Samen met de vriendin op de bank zin om een filmpje te kijken. Even door iTunes bladeren op de AppleTV en bij Maleficent uitgekomen. Totaal geen idee wat te verwachten, behalve dat het een sprookjesachtig verhaal zou worden.

Eerste indruk was goed. Fraaie CGI en lekker sfeertje. Later Angeline Jolie voor het eerst in beeld, maar de eerste paar scenes vond ik niet heel sterk. Gelukkig is er in de rest van de film niets meer van te merken en zet ze een ijzersterke rol neer.

Het verhaal is goed (wel ietwat voorspelbaar) en we hebben de film in een ruk uitgekeken.

Zeer geslaagd wat mij betreft en zeker een keer voor herhaling vatbaar.
IMDb -- Maleficent (2014) Wikipedia -- Maleficent (2014) Bekijk trailer van Maleficent (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Maleficent (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starred Up (2013)Starred Up (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 106min. | MPAA: Not Rated
Was echt benieuwd naar deze naar aanleiding van wat recensies.

Ik vond hem weinig dramatisch, niet spannend en te traag. Al met al, tegenvaller!

Ben nu 5 dagen later bijna al weer vergeten hoe hij ook weer ging en dat is bij mij tekenend voor mijn conclusie.
IMDb -- Starred Up (2013) Wikipedia -- Starred Up (2013) Bekijk trailer van Starred Up (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Starred Up (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:25

Niku

Alagaesii

Interstellar (2014)Interstellar (2014)
IMDb: 9.1 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Naast veel lovende recensies zijn er ook veel kritische of gematigde kritieken en om maar met de deur in huis te vallen: dit is een lovende.

Afgelopen zondag naar de bioscoop geweest, en wist eigenlijk niet zo goed wat ik van Interstellar moest verwachten. Voor de pauze in de bioscoop vond ik het echt een 10/10, de film blies me helemaal omver. Na de pauze zaten er wat mindere stukken in, het stuk richting het einde was een beetje te veel van het goede. Maar al bij al zou ik de tweede helft nog steeds 8.5/10 geven als ik er een cijfer aan zou moeten hangen.

Absolute aanrader!
IMDb -- Interstellar (2014) Wikipedia -- Interstellar (2014) Bekijk trailer van Interstellar (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Interstellar (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

Noah (2014)Noah (2014)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: PG-13
Plot: A man is chosen by his world's creator to undertake a momentous mission before an apocalyptic flood cleanses the world.
Afgelopen zaterdag deze film gezien, wat een drama zeg. Het boek was 10 keer spannender.
IMDb -- Noah (2014) Wikipedia -- Noah (2014) Bekijk trailer van Noah (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Noah (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 23:37
Pierre61 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:15:
Noah (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: PG-13
Plot: A man is chosen by his world's creator to undertake a momentous mission before an apocalyptic flood cleanses the world.
Afgelopen zaterdag deze film gezien, wat een drama zeg. Het boek was 10 keer spannender.
[afbeelding] 5 / 10
De Bijbel was spannend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De Bijbel is vrij spannend ja. Daar kan je wel wat goeie films van maken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

handige_harrie schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:25:
[...]

TL;DR eerst deel 2 gezien, trage bagger. Daarna deel 1, stuk beter.

Het zorgt er in ieder geval voor dat ik deel 3 nou toch best wil zien :).
...Hebben ze deel 3 uitgesmeerd over 2 delen. :F
(what's the point van die marathons dan :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:03:
Starred Up (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 106min. | MPAA: Not Rated
Was echt benieuwd naar deze naar aanleiding van wat recensies.

Ik vond hem weinig dramatisch, niet spannend en te traag. Al met al, tegenvaller!

Ben nu 5 dagen later bijna al weer vergeten hoe hij ook weer ging en dat is bij mij tekenend voor mijn conclusie.
[afbeelding] 5 / 10
dit is naar mijn idee ook zeker geen "standaard" film. Het wordt allemaal vrij rustiek gefilmd en er zijn veel momenten waarop ze de belevenis in de gevangenis goed neer weten te zetten (de momenten van niets doen bijvoorbeeld). Ik heb deze film zelf in de sneak preview bij pathé gezien en moet zeggen dat ik aangenaams verrast werd. Het is allemaal met een rustige aanloop richting het einde opgezet maar het is wel leuk om te zien welke veranderingen met name het hoofdpersonage doormaakt (zonder al te veel te verklappen) ik vond het zelf een 7 waard :)

Dit vanwege de unieke manier van filmen + anders dan de standaard gevangenissenfilms die veelal meer actiegericht zijn ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:41
De laatste tijd weer een aantal films gezien.

Nightcrawler (2014)Nightcrawler (2014)
IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: When Lou Bloom, a driven man desperate for work, muscles into the world of L.A. crime journalism, he blurs the line between observer and participant to become the star of his own story. Aiding him in his effort is Nina, a TV-news veteran.
Vorige week in de Sneak preview van de Pathe gezien en deze film belandde naderhand gelijk in mijn top 10 lijstje van 2014.

Jake Gyllenhaal is perfect gecast als manipulatieve Lou Bloom die er alles aan doet om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld te verdienen.

De hele film slaagt in zijn duistere opzet, maar bevat ook een aantal komische noten om de spanning er wat af te halen.
IMDb -- Nightcrawler (2014) Wikipedia -- Nightcrawler (2014) Bekijk trailer van Nightcrawler (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Nightcrawler (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

John Wick (2014)John Wick (2014)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: An ex-hitman comes out of retirement to track down the gangsters that took everything from him.
Gisteravond in de Sneak Preview van de Pathe mogen aanschouwen en de film kan eigenlijk met een paar woorden worden samengevat; "Knalharde actiefilm met stijl".

Er zit geen ingewikkeld verhaal in de film slechts een simpele; 'Iemand steelt mijn auto en vermoord mijn hond en ik wil wraak', maar de uitvoering van dit op het oog simpele plot is briljant.

Alles is tot op de puntjes verzorgt. Een stijlvolle onderwereld waarvan ik graag nog wel meer wil zien. Een flink aantal goede, en realistische actie scenes. En dat alles nog eens geaccentueerd met een mooi bijpassende soundtrack.

Aanradertje dus voor de liefhebbers van een no nonsense actiefilm.
IMDb -- John Wick (2014) Wikipedia -- John Wick (2014) Bekijk trailer van John Wick (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over John Wick (2014)

Daarnaast via Netflix ook de Originele Zweedse Millennium Trilogie bekeken. Noomi Rapace is briljant als Lisbeth, maar ook de rest van de cast levert prima werk. De spanning zit er continue in.

Wel heb ik het gevoel dat deel 1 los gezien kan worden van de rest, terwijl deel 2 en 3 meer verband met elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
Chez Nous (2013)Chez Nous (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy
Plot: When café-owner from Chez Nous has financial problems, six ordinary regular customers organize a squat and steal a valuable necklace from a heavily guarded museum.
Gisteren deze film op de bank met mijn vrouw gekeken.
Ik moet zeggen, de NL films van tegenwoordig zitten best leuk in elkaar. Vroeger was het ruk en veel tieten, maar tegenwoordig klopt het ook wel.

Maar goed, het plot is vrij simpel en je weet wel hoe het af gaat lopen. Daarnaast zitten er een paar dingen in waarvan je zegt: "Yeah, right!". maar dat mag de pret niet drukken. We hebben iig erg hard gelachen om de clichés enzovoorts. Ik raad hem iig wel aan.
IMDb -- Chez Nous (2013) Wikipedia -- Chez Nous (2013) Bekijk trailer van Chez Nous (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chez Nous (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Finding Vivian Maier (2013)Finding Vivian Maier (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Documentary, Biography, Mystery | Runtime: 83min. | MPAA: Not Rated
Plot: A documentary on the late Vivian Maier, a nanny whose previously unknown cache of 100,000 photographs earned her a posthumous reputation as one the most accomplished street photographers.
Een documentaire. Ik keek eigenlijk nooit documentaires, maar recentelijk de smaak te pakken gekregen met 'Jiro dreams of Sushi' en 'Seve the Legend'.

Maar WOW! Hoe kan een verhaal zich ontwikkelen (pun intented) van een op zich al bizarre vondst, tot een inzicht in een bizar leven.

Droevig en indrukwekkend. Ik vind het een must see.
IMDb -- Finding Vivian Maier (2013) Wikipedia -- Finding Vivian Maier (2013) Bekijk trailer van Finding Vivian Maier (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Finding Vivian Maier (2013)

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:24

Barbas

Gallego!

Fury (2014)Fury (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R
Plot: April, 1945. As the Allies make their final push in the European Theatre, a battle-hardened army sergeant named Wardaddy commands a Sherman tank and her five-man crew on a deadly mission behind enemy lines. Out-numbered, out-gunned, and with a rookie soldier thrust into their platoon, Wardaddy and his men face overwhelming odds in their heroic attempts to strike at the heart of Nazi Germany.
Brad Pitt als leider van een tankbatteljon tijdens de 2e wereldoorlog. Mooie verfilming en een goed verhaal. Het einde daarentegen vond ik ietsjes minder maar heb echt genoten van deze film. En dat geluid! Subliem.
IMDb -- Fury (2014) Wikipedia -- Fury (2014) Bekijk trailer van Fury (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fury (2014)

Mejor así

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Plot: A group of explorers use a newly discovered wormhole to surpass the limitations on human space travel and conquer an interstellar endeavor.
Van mensen en op internet hoor je wel eens verhalen dat Interstellar lastig te begrijpen is. En met concepten als wormgaten, tijddilatatie, zwarte gaten tijdreizen en extra dimensies snap ik dat ook wel als je geen voorkennis hierover bezit. De film doet een goede poging om wetenschappelijk correct hierover te zijn, dat lukt ze voor een groot deel, maar er zitten ook stukken in die gewoonweg incorrect zijn. Ik zal ze hier niet gaan noemen aangezien het er nogal wat zijn, maar ga vooral de film zelf kijken en oordeel zelf of doorzoek het internet waar genoeg topics over zijn verschenen.

Tegen het einde van de film overstijgen de concepten onze huidige ideeën over het universum en wordt het pure speculatie over hoe het zou kunnen zijn. Interstellar geeft m.i. interessante perspectieven over hoe zwarte gaten werken en wat een wormgat zou kunnen zijn, kudos daarvoor.

Filmtechnisch ben ik tevreden, de personages zijn goed neergezet, de CGI is prima en het plot is, op een paar plot holes na, dik in orde. De muziek is trouwens heel erg goed en ik kan niet wachten op de OST.

Al met al een zeer goede drie uur durende film die al zijn tijd goed gebruikt
IMDb -- Interstellar (2014) Wikipedia -- Interstellar (2014) Bekijk trailer van Interstellar (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Interstellar (2014)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

amas schreef op donderdag 13 november 2014 @ 17:42:
Plot: A group of explorers use a newly discovered wormhole to surpass the limitations on human space travel and conquer an interstellar endeavor.
Van mensen en op internet hoor je wel eens verhalen dat Interstellar lastig te begrijpen is. En met concepten als wormgaten, tijddilatatie, zwarte gaten tijdreizen en extra dimensies snap ik dat ook wel als je geen voorkennis hierover bezit. De film doet een goede poging om wetenschappelijk correct hierover te zijn, dat lukt ze voor een groot deel, maar er zitten ook stukken in die gewoonweg incorrect zijn. Ik zal ze hier niet gaan noemen aangezien het er nogal wat zijn, maar ga vooral de film zelf kijken en oordeel zelf of doorzoek het internet waar genoeg topics over zijn verschenen.

Tegen het einde van de film overstijgen de concepten onze huidige ideeën over het universum en wordt het pure speculatie over hoe het zou kunnen zijn. Interstellar geeft m.i. interessante perspectieven over hoe zwarte gaten werken en wat een wormgat zou kunnen zijn, kudos daarvoor.

Filmtechnisch ben ik tevreden, de personages zijn goed neergezet, de CGI is prima en het plot is, op een paar plot holes na, dik in orde. De muziek is trouwens heel erg goed en ik kan niet wachten op de OST.

Al met al een zeer goede drie uur durende film die al zijn tijd goed gebruikt
[afbeelding] 9 / 10
ik ga mee in je cijfer! echt 1 in mijn top 10 lijst, super film!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hercules (2014)Hercules (2014)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: Having endured his legendary twelve labors, Hercules, the Greek demigod, has his life as a sword-for-hire tested when the King of Thrace and his daughter seek his aid in defeating a tyrannical warlord.
Leuke popcornactiefilm over het legendarische personage Hercules. De grootste actiescènes zie je al direct aan het begin, wanneer er over zijn heldendaden wordt gesproken. De film laat (deels) in het midden wat er nu echt gebeurd is en wat erbij verzonnen is. Het verhaal is allemaal niet ingewikkeld of hoogstaand, maar voor het grootste deel wel vermakelijk.
IMDb -- Hercules (2014) Wikipedia -- Hercules (2014) Bekijk trailer van Hercules (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hercules (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Pinocchio (1940)Pinocchio (1940)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Family, Fantasy | Runtime: 88min. | MPAA: Approved
Plot: A living puppet, with the help of a cricket as his conscience, must prove himself worthy to become a real boy.
Pinocchio is een mooie Disney-klassieker uit 1940 over de houten pop die graag een echt jongetje wil worden. Net als in Dombo is er een zeer sterke moraal aanwezig in deze film, wat gebruikelijk was voor Disney-films uit deze tijd. Alles is met de hand getekend en ziet er schitterend uit. De film zit vol met grappige, spannende en ook zielige momenten. We hebben ervan genoten.
IMDb -- Pinocchio (1940) Wikipedia -- Pinocchio (1940) Bekijk trailer van Pinocchio (1940) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pinocchio (1940)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

De Disney films die uit de 40's t/m 70's stammen zijn inderdaad gewoon goed, en ook voor kinderen.
Zo ook Pinocchio.

Een van mijn favo's blijft Jungle Book.
Leuk verhaal naverteld van Kipling, en sterke muziek.Volop goeie lyrics zou ik zeggen :P
En allemaal nog frame voor frame handgetekend.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooi is dat he?! Je ziet gewoon de liefde terug die de makers hadden voor deze films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien niet helemaal het goede topic, maar zoek een leuke film om vanavond te kijken :P. Ben wel in de mood voor iets als Gattaca/Dark City/Her/Pans Labyrinth, films die je aan het denken zetten dus. Heb er al veel in die richting gezien, dingen als Minority Report, Moon, Serenity, etc. Vind dit in een sci fi achtige setting altijd wel vet, zat zelf te denken om misschien Oblivion of the 13th floor te kijken, maar weet niet of die nou zo goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Daar zou best een topic voor gemaakt kunnen worden! Of is die er al?

Oblivion vond ik erg tof. Interessante wereld en toffe elektronische soundtrack (van M83). Verhaal is echter een minder puntje. Maar ik vond hem zeker het kijken waard.

Je kan natuurlijk ook naar reviews zoeken in dit topic, van Oblivion zijn er genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ga denk ik voor Mr. Nobody, en anders kies ik wel wat uit op netflix :P. Misschien inderdaad een idee om zo'n topic aan te maken, ga er even voor zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Man of Tai Chi (2013)Man of Tai Chi (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: A young martial artist's unparalleled Tai Chi skills land him in a highly lucrative underworld fight club.
Het is een beetje het standaard plot van martial arts films die je in deze film voorgeschoteld krijgt met hier en daar een paar wijzigingen die het moeten verdoezelen.

Heel erg is dat niet want hij stijgt wel boven andere films uit die dezelfde plotlijn hanteren.
Vechtscenes zijn wel aardig maar hadden hier en daar nog wel een extra "take" kunnen gebruiken.
Visueel gezien ziet het er ook prima uit, van grijs en grauwe betonnen bunkers tot tot high society achtige nachtclubs omgebouwde container schepen geven het wel een leuke contrast.
Het is wel duidelijk dat de hoofdpersoon niet veel acteerwerk achter de keizen heeft maar dat is niet storend.
Ook Keanu Reeves zet een beetje een 1-dimensionale slechterik neer, hij probeert een beetje "menacing" over te komen maar dat lukt niet echt.

Al met al toch een prima film als je van dit genre houd, zolang je er maar niet veel van verwacht :)
IMDb -- Man of Tai Chi (2013) Wikipedia -- Man of Tai Chi (2013) Bekijk trailer van Man of Tai Chi (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Man of Tai Chi (2013)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:54
Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991)Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 113min. | MPAA: PG
Plot: On the eve of retirement, Kirk and McCoy are charged with assassinating the Klingon High Chancellor and imprisoned. The Enterprise crew must help them escape to thwart a conspiracy aimed at sabotaging the last best hope for peace.
Hoewel ik zelf geen grote fan ben van de TOS moet ik zeggen dat ik de films wel goed te verteren vind. Op dit moment zit ik in een momentje dat ik veel Star Trek via Netflix kijk en dan krijg je ook wel eens wat andere suggesties er tussendoor.

Zoals deze film. De 'magie' voor zover die er is binnen Star Trek TOS is in deze film zeker goed vertegenwoordigd en het Star Trek gevoel dus ook. Het is echt een film en geen Star Trek episode met dubbele lengte.

De aftiteling van de film vond ik best een beetje ontroerend omdat je weet dat dit de laatste film was van de voltallige TOS crew.
IMDb -- Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991) Wikipedia -- Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991) Zoek trailer van Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991) via Google Schrijf zelf een recensie over Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Blue Ruin (2013)Blue Ruin (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: A mysterious outsider's quiet life is turned upside down when he returns to his childhood home to carry out an act of vengeance. Proving himself an amateur assassin, he winds up in a brutal fight to protect his estranged family.
Een "revenge flick" maar dan met een twist, wat een heerlijke minimalistische thriller.
Er zit geen randje vet aan deze film, er is zeer weinig dialoog en dat beetje dat er wel is is ook gewoon goed.
De hoofdrolspeler speel het zeer overtuigend en visueel gezien ziet de film er prachtig geschoten uit.

De 96% certified fresh van Rotten Tomatoes zegt ook genoeg.

Aanrader *O*
IMDb -- Blue Ruin (2013) Wikipedia -- Blue Ruin (2013) Bekijk trailer van Blue Ruin (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blue Ruin (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:52

DDX

Thomasx4 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:23:
Ga denk ik voor Mr. Nobody, en anders kies ik wel wat uit op netflix :P. Misschien inderdaad een idee om zo'n topic aan te maken, ga er even voor zitten :).
Omdat jij hem noemde vanavond ook Mr. Nobody gekeken, had wat mij betreft nog wel 5 uur mogen duren :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Leuk dat Mr Nobody genoemd (en gewaardeerd) wordt, is één van m'n favoriete films aller tijden :P Hij is bij vlagen zeer vreemd, maar dat maakt 'm ook heel interessant. Het is een beetje de weirde variant van The Butterfly Effect voor mij.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Tapped Out (2014)Tapped Out (2014)
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: A disgruntled teenager, sent to do community service at a rundown Karate school, enters an MMA tournament to face the man who killed his parents.
De film heeft een plot die in twee zinnen valt te beschrijven en deze review daarom ook. Het is een aaneenloping van clichés, heeft de verplichte romantiek die niet in het "verhaal" past, verhaal komt niet eens in de buurt van plausibel, de muziek is generiek, de acteurs zijn beneden gemiddeld en hij duurt veel te lang.
IMDb -- Tapped Out (2014) Wikipedia -- Tapped Out (2014) Bekijk trailer van Tapped Out (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tapped Out (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Need for Speed (2014)Need for Speed (2014)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Plot: Fresh from prison, a street racer who was framed by a wealthy business associate joins a cross country race with revenge in mind. His ex-partner, learning of the plan, places a massive bounty on his head as the race begins.
Hoewel ik in de eerste instantie een b-film had verwacht waarmee de producers probeerden om The Fast & Furious te overtreffen moet ik geheel op deze conclusie terugkomen.

Het verhaal zit beter in elkaar dan bij de The Fast & Furious franchise. Realiteitscheck scoort deze film ook hoger op. Al met al een leuke zeer vermakelijke film welke mijn inziens beter scoort dan de concurrentie. En dat terwijl ik nog steeds een groot fan ben van The Fast & Furious.
IMDb -- Need for Speed (2014) Wikipedia -- Need for Speed (2014) Bekijk trailer van Need for Speed (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Need for Speed (2014)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Prince Avalanche (2013)Prince Avalanche (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: Two highway road workers spend the summer of 1988 away from their city lives. The isolated landscape becomes a place of misadventure as the men find themselves at odds with each other and the women they left behind.
Kan je wel vertellen waar het over gaat maar het plot hierboven verteld je alles eigenlijk en meer is het eigenlijk ook niet.

Het is alleen maar dialoog tussen Jack Black Emile Hirsch en Paul Rudd maar het is alles behalve saai.
Col. Decker van de A-team speelt ook nog een (zijn laatste) rolletje.
En ook nog een raar "sub-plot" over de geest van een vrouw die omkwam bij een bosbrand... althans zo heb ik het opgevat... vaag iig :p

Weer eens wat anders :)
IMDb -- Prince Avalanche (2013) Wikipedia -- Prince Avalanche (2013) Bekijk trailer van Prince Avalanche (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prince Avalanche (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

enchion schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 00:34:
Stonehearst Asylum (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Thriller | MPAA: PG-13

Net gezien, ik dacht Michael Caine, Ben Kingsley en nog een paar andere interessante acteurs, dus maar eens proberen.
En dat terwijl ik iets had van volgens mij gaat het mijn plankje niet helemaal raken zoals ik de laatste jaren heb met films die iets "proberen".

Maar inmiddels van een koude kermis thuisgekomen te zijn mbt mijn aanname, moet ik zeggen dat dit 1 van de beste uitgewerkte afgestemde verhaalvertellingen is die ik de afgelopen jaren gezien heb.

Ik ga niet in op het verhaal omdat het gewoon veel leuker is om erin op te gaan, ik zou er ook echt spijt van hebben gehad als ik er veel over gelezen had/trailers gezien had.
[afbeelding] 8 / 10
Dese film zojuist gekeken. Volledig mee eens. Toffe film. Doet me denken aan Shutter Island maar dan gelukkig toch anders. Aanrader :-)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Ik vond het echt een grote tegenvaller.

Visueel ziet er er mooi uit. Maar een film die er visueel goed uitziet is daarmee nog niet meteen een goede film.

Een van mijn grootste kritiekpunten is toch wel dat ie te lang is.
Veel lange dialogen waar verder vrij weinig gebeurd en scenes waar veel tijd voor uitgetrokken is die korter hadden gekund zonder het verhaal geweld aan te doen. Daarnaast vond ik het geluid en vooral de muziek op meerdere momenten te hard en daardoor irritant en niet altijd bij het moment passen.
De felle flitsende beelden waren soms ook irritant en pijnlijk voor je ogen. Maar ben hier ook wel gevoelig voor.

Ik vraag me ook af of de film voor de gemiddelde kijker ook wel goed te volgen is. Het is vrij ingewikkeld met dingen als wormgat, zwarte gaten, ruimtetijd, zwaartekrachtsgolf, dimensies enz.

Ik had er meer van verwacht en vond het ondanks de mooie beelden toch echt tegenvallen.

Geef het een 6
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Chef (2014)Chef (2014)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 114min. | MPAA: R
Plot: A chef who loses his restaurant job starts up a food truck in an effort to reclaim his creative promise, while piecing back together his estranged family.
Jon Favreau als Chef die zoveel creativiteit te bieden heeft in zijn gerechten maar door zijn baas wordt tegengewerkt en hem die vrijheid niet biedt. Daarnaast worstelt de chef met de nodige gevoelens over hoe hij om moet gaan met zijn zoontje van 10. Vermakelijke feel good movie!
IMDb -- Chef (2014) Wikipedia -- Chef (2014) Bekijk trailer van Chef (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chef (2014)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Laatst online: 03-06 14:53
The Purge: Anarchy (2014)The Purge: Anarchy (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: R
Weet niet meer wat ik deel 1 voor cijfer heb gegeven maar deze krijgt een 7.5 voor mij.

Ik zeg het niet snel over sequels maar dit deel vond ik misschien wel beter dan deel 1. Waar deel 1 meer ging over een groepje jongeren die een huis in willen komen gaat dit deel meer over The Purge en hoe dit er op de straten aan toe gaat.
IMDb -- The Purge: Anarchy (2014) Wikipedia -- The Purge: Anarchy (2014) Bekijk trailer van The Purge: Anarchy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Purge: Anarchy (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Resteleiro schreef op maandag 17 november 2014 @ 07:21:
Chef (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 114min. | MPAA: R
Plot: A chef who loses his restaurant job starts up a food truck in an effort to reclaim his creative promise, while piecing back together his estranged family.
Jon Favreau als Chef die zoveel creativiteit te bieden heeft in zijn gerechten maar door zijn baas wordt tegengewerkt en hem die vrijheid niet biedt. Daarnaast worstelt de chef met de nodige gevoelens over hoe hij om moet gaan met zijn zoontje van 10. Vermakelijke feel good movie!
[afbeelding] 7 / 10
John Favreau met een strenge baas die wil dat hij danst naar zijn pijpen. Niet zijn eigen creativiteit kunnen uiten maar wat de baas wil en het publiek verwacht. Recensenten zeiken zijn werk af (terwijl hij beter wilde en kon) Waarna hij maar voor zichzelf een kleiner project op pakt waar hij wel gelukkig van kan worden..

Klinkt als de geschiedenis van deze film ;) (Marvel's Iron Man 2 > Chef) en dat is absoluut geen toeval :z

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:18
A Most Wanted Man (2014)A Most Wanted Man (2014)
IMDb: 7.1 | Genre: Thriller | Runtime: 122min. | MPAA: R
Plot: A Chechen Muslim illegally immigrates to Hamburg, where he gets caught in the international war on terror.
Ik vind de manier van filmen van Anton Corbijn echt meesterlijk. Sommige shots zijn gewoon pure kunst. 'The American' vond ik al zeer goed op dat gebied, maar in 'A Most Wanted Man' komt het nog beter tot zijn recht. Misschien door het wat grauwere sfeertje van de stad Hamburg.

Het acteerwerk van Philip Seymour Hoffman vind ik van ongekende klasse. En dat is niet omdat het zijn laatste film was, maar hij ís gewoon zijn personage. Jammer is dat sommige andere personages wat minder uitgediept zijn. Hier leent de film zich wel voor. Het verhaal is op zich prima uitgewerkt. Een heerlijke spionage film zonder explosies en rondvliegende kogels.

Wat een leuke bijkomstigheid was dat ik een klein maandje geleden zelf in Hamburg ben geweest en een aantal locaties van de film herkende. Toch leuk om af en toe tegen elkaar te zeggen 'hé, daar zijn wij ook geweest' :D

IMDb -- A Most Wanted Man (2014) Wikipedia -- A Most Wanted Man (2014) Bekijk trailer van A Most Wanted Man (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Most Wanted Man (2014)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Collaborator schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:17:
[...]

Klinkt als de geschiedenis van deze film ;)
Klopt, vollediger samengevat dan ik heb gedaan :+
(Marvel's Iron Man 2 > Chef) en dat is absoluut geen toeval :z
Deze kan ik even niet plaatsen :$

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:08
Dezelfde regisseur: John Favreu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:04

Sharky

Skamn Dippy!

ScrooLoose schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:24:
Man of Tai Chi (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: A young martial artist's unparalleled Tai Chi skills land him in a highly lucrative underworld fight club.
Het is een beetje het standaard plot van martial arts films die je in deze film voorgeschoteld krijgt met hier en daar een paar wijzigingen die het moeten verdoezelen.

Heel erg is dat niet want hij stijgt wel boven andere films uit die dezelfde plotlijn hanteren.
Vechtscenes zijn wel aardig maar hadden hier en daar nog wel een extra "take" kunnen gebruiken.
Visueel gezien ziet het er ook prima uit, van grijs en grauwe betonnen bunkers tot tot high society achtige nachtclubs omgebouwde container schepen geven het wel een leuke contrast.
Het is wel duidelijk dat de hoofdpersoon niet veel acteerwerk achter de keizen heeft maar dat is niet storend.
Ook Keanu Reeves zet een beetje een 1-dimensionale slechterik neer, hij probeert een beetje "menacing" over te komen maar dat lukt niet echt.

Al met al toch een prima film als je van dit genre houd, zolang je er maar niet veel van verwacht :)
[afbeelding] 7 / 10
Ik vond het ook maar een matige film. Het ongeveer gelijk uitgekomen 47 Ronin (ook met Keanu Reeves) is veel beter te pruimen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
50Miles schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:45:
Need for Speed (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Plot: Fresh from prison, a street racer who was framed by a wealthy business associate joins a cross country race with revenge in mind. His ex-partner, learning of the plan, places a massive bounty on his head as the race begins.
Hoewel ik in de eerste instantie een b-film had verwacht waarmee de producers probeerden om The Fast & Furious te overtreffen moet ik geheel op deze conclusie terugkomen.

Het verhaal zit beter in elkaar dan bij de The Fast & Furious franchise. Realiteitscheck scoort deze film ook hoger op. Al met al een leuke zeer vermakelijke film welke mijn inziens beter scoort dan de concurrentie. En dat terwijl ik nog steeds een groot fan ben van The Fast & Furious.
[afbeelding] 9 / 10
Serieus? Ik vond het een rampenfilm. Met name de beroerde acteurs deed de film echt de das om. En hoe komt die knakker aan al die helicopters etc. :')
Wat mij betreft niet hoger dan een 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
PdeBie schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:55:
[...]
"Need for Speed"

Serieus? Ik vond het een rampenfilm. Met name de beroerde acteurs deed de film echt de das om. En hoe komt die knakker aan al die helicopters etc. :')
Wat mij betreft niet hoger dan een 5.
Grappig, juist de acteurs van Need for Speed waren bovengemiddeld, veelal actief in het circuit tussen Hollywood en Art house en betere tv-producties. Bijvoorbeeld Aaron Paul en Imogen Poots (die ook datzelfde jaar samenspeelden in A Long Way Down, heel aardige film). Misschien sprak de wijze waarop ze hun personages in Need For Speed neerzetten jou niet aan, dat kan, maar dat lag zeker niet aan de kwaliteit van het acteren (en sowieso is dat dan een regiekeuze in regel).

Need for speed was geen ultima cinema maar heel vermakelijk en juist leuk gespeeld voor zo'n film die je niet echt serieus moet nemen. Heb me kostelijk vermaakt met deze popcorn film. Een 7-en-een-half a een 8-tje wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
f4stf0rw4rd schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:21:
A Most Wanted Man (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Thriller | Runtime: 122min. | MPAA: R
Plot: A Chechen Muslim illegally immigrates to Hamburg, where he gets caught in the international war on terror.
Ik vind de manier van filmen van Anton Corbijn echt meesterlijk. Sommige shots zijn gewoon pure kunst. 'The American' vond ik al zeer goed op dat gebied, maar in 'A Most Wanted Man' komt het nog beter tot zijn recht. Misschien door het wat grauwere sfeertje van de stad Hamburg.

Het acteerwerk van Philip Seymour Hoffman vind ik van ongekende klasse. En dat is niet omdat het zijn laatste film was, maar hij ís gewoon zijn personage. Jammer is dat sommige andere personages wat minder uitgediept zijn. Hier leent de film zich wel voor. Het verhaal is op zich prima uitgewerkt. Een heerlijke spionage film zonder explosies en rondvliegende kogels.

Wat een leuke bijkomstigheid was dat ik een klein maandje geleden zelf in Hamburg ben geweest en een aantal locaties van de film herkende. Toch leuk om af en toe tegen elkaar te zeggen 'hé, daar zijn wij ook geweest' :D

[afbeelding] 8 / 10
Ik dacht dat ik de enige was die The American een mooie film vond, normaal zegt iedereen meeh er gebeurd niets. Ik vond het een sterke film met veel mooie plaatjes. A most wanted man vond ik matig, vooral als je het afzet tegen Tinker Tailor Soldier Spy (aanrader!). Het acteerwerk was oké maar het verhaal vond ik zwak.

spoiler:
Alle belangrijke beslismomenten waarop Issa wel of niet het geld wil zijn niet eens in beeld. Het belangrijkste moment in de film maar hoe het gebeurd en waarom krijgen we niet eens te zien.

Günther Bachmann is een briljante man die alle linkjes zomaar even legt, hij kan zelfs een zoon laten spioneren voor zijn vader, maar hij is opeens wel dom genoeg om in de val van de Amerikanen te trappen (voor de tweede keer!). Verder vond ik de personages allemaal heel cliche; een zuipende norse baas die in louche bars hangt, een mooie assistente met lange benen die stiekem verliefd is, een rebelse dochter van een rijke man. En natuurlijk het ultieme romcom moment dat Issa besluit zijn meest waardevolle bezit aan een vrouw te geven die hij drie keer heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
arsimo schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:28:
[...]

Grappig, juist de acteurs van Need for Speed waren bovengemiddeld, veelal actief in het circuit tussen Hollywood en Art house en betere tv-producties. Bijvoorbeeld Aaron Paul en Imogen Poots (die ook datzelfde jaar samenspeelden in A Long Way Down, heel aardige film). Misschien sprak de wijze waarop ze hun personages in Need For Speed neerzetten jou niet aan, dat kan, maar dat lag zeker niet aan de kwaliteit van het acteren (en sowieso is dat dan een regiekeuze in regel).

Need for speed was geen ultima cinema maar heel vermakelijk en juist leuk gespeeld voor zo'n film die je niet echt serieus moet nemen. Heb me kostelijk vermaakt met deze popcorn film. Een 7-en-een-half a een 8-tje wat mij betreft.
Dat ze betere rollen hebben gespeeld kan, maar in deze film kwamen ze op mij alles behalve geloofwaardig over in hun rol.

En een 7.5/8 voor een popcornfilm? Wel hoog of niet? 7.5/8 zijn voor mij films die ik zeker nog een keer wil zien. Popcorn-bankhang-films hangen bij mij rond de 6/6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Mommy (2014)Mommy (2014)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 139min.
Plot: A widowed single mother, raising her violent son alone, finds new hope when a mysterious neighbor inserts herself into their household.
Holy crap, wat een film. Op een positieve manier. Ik ging er blanco in, zoals altijd, maar kwam ernstig onder de indruk de bioscoop uit. Een kater hebben hielp waarschijnlijk wel mee.

Het verhandelt zich om een moeder die haar onhandelbare zoon in huis neemt, omdat de instanties geen uitweg meer bieden. Er is nog wel fictieve wetgeving die zegt dat zij zonder proces haar zoon op kan laten nemen tegen zijn zin in.

Wat volgt is een film waarin je drie mensen ziet worstelen met een constante dreiging van een mogelijke aanval. Het acteerwerk van zowel de moeder als de zoon is echt geniaal. Je hebt bijna niet door dat hij niet écht gek is. Helaas is alleen mijn Frans niet goed genoeg om de nuances in de taal mee te krijgen.

Hoewel de film aan de lange kant is (bijna 2,5 uur) en het erg inspeelt op de (vooral vrouwelijke) emoties heb ik oneindig geboeid zitten kijken. Het acteerwerk, de camerabeelden, de muziek (perfect gekozen), de gedurfde uitsnede: ongelooflijk.

Mijn favoriete film van 2014 tot dusver. Hij is niet aan iedereen besteed, maar mocht je enigszins een 'arthouse film liefhebber' zijn dan is deze onmisbaar.
IMDb -- Mommy (2014) Wikipedia -- Mommy (2014) Bekijk trailer van Mommy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mommy (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Toet3r schreef op maandag 17 november 2014 @ 00:50:
Ik vond het echt een grote tegenvaller.

Visueel ziet er er mooi uit. Maar een film die er visueel goed uitziet is daarmee nog niet meteen een goede film.

Een van mijn grootste kritiekpunten is toch wel dat ie te lang is.
Veel lange dialogen waar verder vrij weinig gebeurd en scenes waar veel tijd voor uitgetrokken is die korter hadden gekund zonder het verhaal geweld aan te doen. Daarnaast vond ik het geluid en vooral de muziek op meerdere momenten te hard en daardoor irritant en niet altijd bij het moment passen.
De felle flitsende beelden waren soms ook irritant en pijnlijk voor je ogen. Maar ben hier ook wel gevoelig voor.

Ik vraag me ook af of de film voor de gemiddelde kijker ook wel goed te volgen is. Het is vrij ingewikkeld met dingen als wormgat, zwarte gaten, ruimtetijd, zwaartekrachtsgolf, dimensies enz.

Ik had er meer van verwacht en vond het ondanks de mooie beelden toch echt tegenvallen.

Geef het een 6
[afbeelding] 6 / 10
ben het totaal niet met je eens.
maar uiteraard iedereen zijn smaak.

Ik vond het heerlijk dat er tijd werd genomen om alles uit te leggen en het verloop van de film was goed.
ik kan er in ieder geval van genieten als een film wat trager op gang komt om dan met een twist / einde te komen waar je u tegen zegt.
ik hou mezelf bij de 9.1 van IMDB die waarde hoort bij deze film

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
PdeBie schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:35:
[...]
Dat ze betere rollen hebben gespeeld kan, maar in deze film kwamen ze op mij alles behalve geloofwaardig over in hun rol.

En een 7.5/8 voor een popcornfilm? Wel hoog of niet? 7.5/8 zijn voor mij films die ik zeker nog een keer wil zien. Popcorn-bankhang-films hangen bij mij rond de 6/6.5
Ik geef mijn score's binnen het genre, binnen de bedoeling van de film. Ook bij pocorn heb je bagger, matig, redelijk en goed en alles wat er tussenzit. Need for Speed zat bij mij tussen redelijk en goed voor popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 11:53

Sargan

Filmfreak...

Not this shit again :O

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Ik geef NfS een 10.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:06
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 108min. | MPAA: R
Weet niet zo heel goed wat ik ervan denken moet. Sowieso ben ik erg fan van films die je lange tijd in het duister laten tasten van wat er nu eigenlijk aan de hand is, maar ik vond dat het bij deze film een beetje te lang onduidelijk was. Desalniettemin is het een geweldige film dat verfilmt wat veel mensen na een vervelende ervaring wel eens wensen; het vrijwillig wissen van herinneringen. De karakters en hun persoonlijkheden spraken mij erg aan, evenals het onderwerp. Het acteerwerk vond ik erg goed, voor de verandering eens geen typische Carrey taferelen!

Ga hem nog eens opnieuw kijken, misschien wordt het dan nog duidelijk. Al met al een aardige film denk ik zo! Ik zal hem in ieder geval wel aan willen raden.
IMDb -- Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) Wikipedia -- Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) Bekijk trailer van Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dj.Restyle schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:46:
[...]
ik hou mezelf bij de 9.1 van IMDB die waarde hoort bij deze film
Gelukkig bestaan er verschillende meningen ;)
Ik ben het grotendeels met To3t3r eens.
Meer dan een 7 geef ik Interstellar dan ook niet.
Visueel is het prachtig, maar de film heeft zoveel mankementen. Ik vind het dan ook frappant dat mensen zulke hoge cijfers geven, zoals 9's. Maar iedereen z'n smaak.
Ben benieuwd welk cijfer Interstellar op IMDB gaat krijgen. Films die net uit zijn, hebben altijd absurd hoge cijfers op IMDB, pas na een paar jaar zegt het cijfer op IMDB pas iets.
Als je kijkt op RT dan heeft het een gemiddelde rating van 7.1, dat lijkt me al wat realistischer.
Al heeft RT soms juist weer last van cynisten :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 17-11-2014 13:29 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Visueel is het prachtig, maar de film heeft zoveel mankementen. Ik vind het dan ook frappant dat mensen zulke hoge cijfers geven, zoals 9's. Maar iedereen z'n smaak.
Omdat het hip is de film cool te vinden. Dat merk je eens in de zoveel tijd met nieuwe films. Plothole na plothole, maar reviews zijn perfect, en dus vinden veel mensen het gelijk geweldig. (zie een Inception, Avatar etc)

(Ik laat expres de mensen buiten beschouwing die de film gewoon echt goed vinden, dat kan altijd. Een cijfer is uiteraard gewoon een subjectief iets)

[ Voor 16% gewijzigd door corset op 17-11-2014 13:33 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

11/11.
lanerios schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:32:
[...]
Omdat het hip is de film cool te vinden.
Hoezo is het 'hip' om een film cool te vinden? Zo ver ik weet is het juist 'hip' om niet met de mainstream massa mee te gaan.

[ Voor 50% gewijzigd door MrVegeta op 17-11-2014 13:40 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het is Spinal Tap niet :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
[...]

Omdat het hip is de film cool te vinden. Dat merk je eens in de zoveel tijd met nieuwe films. Plothole na plothole, maar reviews zijn perfect, en dus vinden veel mensen het gelijk geweldig. (zie een Inception, Avatar etc)

(Ik laat expres de mensen buiten beschouwing die de film gewoon echt goed vinden, dat kan altijd. Een cijfer is uiteraard gewoon een subjectief iets)
Het ligt ook heel erg aan je eigen insteek van de film.

Veel kritische mensen over deze film praten over plotholes, terwijl dat voor mij echt totaal geen euvel is. Ik kijk een film niet met constant in mijn achterhoofd: 'Hmm, klopt het wel wat hier wordt beweert?' Nee. Film is voor mij puur vermaak. En dat doet deze film naar mijn mening zeer goed.

De snelle actie, enorm goede SFX, worden afgewisseld met rustige dialogen, en tevens sterk geacteerde emotionele scenes (Romilly die even 23 jaar lang alleen zit in zijn schip te wachen tot Cooper en dr. Brand eindelijk terugkomen van het bezoeken van de eerste planeet, de scene met de jarenlange videoboodschappen van Coopers' kinderen, en veel meer). Ik heb zelden zo genoten van een film die zo meeslepend is. De IMAX ervaring was daar zeker een sterke bijdrage in, omdat het geluid gewoon subliem was, zowel de soundtrack als de effects. Ik ben overigens enorm blij dat ik mezelf lekker kan los laten gaan en mee laat slepen in zo'n film zonder constant te hoeven denken aan hoe realistisch iets wel of niet is, dat lijkt me zeer vermoeiend kijken. Ik heb de film nu twee keer gekeken in IMAX en als er nog meer vrienden enthousiast zijn en de film willen zien, dan sluit ik zeker niet uit gewoon nog een keer te gaan.

Ik zie gemiddeld 8-10 films in de bios, maar dit meesterwerk van Nolan vond ik toch wel weer een van de meer memorabele films van dit jaar. Ik zou zo 123 geen andere film kunnen noemen die ik er in de buurt zie komen qua verhaal, gewoon de meeslependheid van de film.

Het ligt ook heel erg aan je eigen karakter natuurlijk, ik ben bijvoorbeeld best gevoelig voor die hele theorie van tijdreizen en de gevolgen ervan (het missen van familie, etc). Dat maakt me gewoon emotioneel, en als een film mij op die manier raakt, dan vind ik het echt een topper. Het gebeurt niet vaak dat ik emotioneel raak van een film, heel vaak kunnen de karakters mij niet boeien, of is het verhaal te dun uitgewerkt.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20

woutur

Klauwtjes uit!

Franco10 schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:30:
[...]

Ik dacht dat ik de enige was die The American een mooie film vond, normaal zegt iedereen meeh er gebeurd niets. Ik vond het een sterke film met veel mooie plaatjes. A most wanted man vond ik matig, vooral als je het afzet tegen Tinker Tailor Soldier Spy (aanrader!). Het acteerwerk was oké maar het verhaal vond ik zwak.

spoiler:
Alle belangrijke beslismomenten waarop Issa wel of niet het geld wil zijn niet eens in beeld. Het belangrijkste moment in de film maar hoe het gebeurd en waarom krijgen we niet eens te zien.

Günther Bachmann is een briljante man die alle linkjes zomaar even legt, hij kan zelfs een zoon laten spioneren voor zijn vader, maar hij is opeens wel dom genoeg om in de val van de Amerikanen te trappen (voor de tweede keer!). Verder vond ik de personages allemaal heel cliche; een zuipende norse baas die in louche bars hangt, een mooie assistente met lange benen die stiekem verliefd is, een rebelse dochter van een rijke man. En natuurlijk het ultieme romcom moment dat Issa besluit zijn meest waardevolle bezit aan een vrouw te geven die hij drie keer heeft gezien.
En dan stap je nog over
spoiler:
- De zoon die zijn vader aangeeft nadat hij eerder heeft aangegeven te willen stoppen. Onwaarschijnlijk.
- Niet bijzonder uitgewerkte acties, zoals bijvoorbeeld dat Günther iemand neerslaat in een bar. Vond dat redelijk out-of-character voor een persoon die juist een low-profile zou moeten hebben
- Het 'spannende moment' dat er een handtekening wordt gezet. Flut, daar werkt de film dan naar toe?
- Verschrikkelijke gespeelde accenten engels-duits.

Nee, The American was toch van een andere klasse. Verhaal stak beter in elkaar, de gebeurtenissen werkten ook naar iets toe.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
woutur schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:18:
[...]

En dan stap je nog over
spoiler:
- De zoon die zijn vader aangeeft nadat hij eerder heeft aangegeven te willen stoppen. Onwaarschijnlijk.
- Niet bijzonder uitgewerkte acties, zoals bijvoorbeeld dat Günther iemand neerslaat in een bar. Vond dat redelijk out-of-character voor een persoon die juist een low-profile zou moeten hebben
- Het 'spannende moment' dat er een handtekening wordt gezet. Flut, daar werkt de film dan naar toe?
- Verschrikkelijke gespeelde accenten engels-duits.

Nee, The American was toch van een andere klasse. Verhaal stak beter in elkaar, de gebeurtenissen werkten ook naar iets toe.
:+ Hahaha ja niets klopt er eigenlijk. Ze hebben geprobeerd om de dialogen scherp en diep te krijgen maar dat is voor geen meter gelukt. "To Make Ze World a Safer Plazee..." :O

Dat is echt niet om aan te zien als goede acteurs goed acteren maar de rol zelf en de dialogen ruk zijn.
[...]

Exact! Dat gevoel had ik heel erg bij Inception. Echt iedereen was helemaal lyrisch over de film (en dan niet de special effects maar echt het verhaal). Ik vond het een 7. Shutter Island bijvoorbeeld vond ik heel veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is bijna ... alsof ... meningen verschillen! Het is absurd. Wat een wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nee toch... H.E.L.P. :S

Dat zou betekenen dat we allemaal wat anders mogen vinden! Komt dat nog wel goed?

;)

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Laatst online: 12-11-2021
Geinig om te zien dat mensen zo verschillend over een film denken :).

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mbt plotholes, ik vind plotholes opzich een non-argument omdat het eigenlijk feitelijk bewezen is dat een heel compleet verhaal gewoon niet binnen 2 uur verteld/uitgebeeld kan worden.
Alleen series met rond de 10 afleveringen per seizoen weten dat soms voor elkaar te krijgen.

Daarbij wordt er vaak kreten genoemd dat karakters niet goed uitgewerkt zijn, niet genoeg in beeld zijn geweest, wat ongeveer eenzelfde argument is.

Waarop ik zoiets heb van, als je op het perron staat op de trein te wachten, dan weet je ook niet van alle medewachtenden hun hele verhaallijn, en daar heb je dan toch ook gewoon vrede mee.
Ook als er een ongeluk is gebeurd op de snelweg en je rijdt er langs dan denk je "hoe zou het zo gekomen zijn", maar daarna daar nooit achter komen is op 1 of andere manier wel normaal.

Een film is niet anders, je volgt gewoon het traject/tijdlijn van de mensen in de film, met de ene persoon zullen ze meer aanvaring hebben dan bij de ander en dat is gewoon natuurlijk, en niet alles zal direct lijken te kloppen.
Maar op 1 of ander manier wil iedere kijker dat alle mensen in de film hun verhaallijn 100% beschreven is, en dat er precies 0 onverklaarbare momenten inzitten.

Als je de gemiddelde persoon aan het einde van de dag vraagt met wie ze s`ochtends de treincoupe gedeeld hebben weten ze er misschien 1 te noemen.

Maw gewoon "go with the flow", als de flow goed is dan is de film goed, een fout is alleen echt fout als het de flow/show stopt.

The universe has a very big plot, and it`s full of holes. :P

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Primer (2004)Primer (2004)
IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Thriller, Sci-Fi | Runtime: 77min. | MPAA: PG-13
Plot: Four friends/fledgling entrepreneurs, knowing that there's something bigger and more innovative than the different error-checking devices they've built, wrestle over their new invention.
WTF in een positieve zin. Zeer goed uitgedachte film met een laag budget.
Voor iedereen die Donnie Darko e.d. cool vind check dit ook, zit geen liefdesplot in maar het grootste deel gaat over tijdreizen. Nerdgehalte in de film is erg hoog, veel "basement hacking" met kabels, magneten en klein electronica.

Voor de Tweaker een geschikte film, die je ook best twee keer kan kijken.
IMDb -- Primer (2004) Wikipedia -- Primer (2004) Bekijk trailer van Primer (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Primer (2004)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:17

Quad

Doof

Virunga (2014)Virunga (2014)
IMDb: 8.5 | Genre: Documentary, War | Runtime: 90min.
Een documentaire gemaakt door Netflix ter nagedachtenis aan de mensen die hun leven gegeven hebben voor het nationale Congolese park Virunga. Ik ben na het zien van deze docu er nog stil van.. Het is echt gebeurd, beelden zijn echt en ook het verhaal is correct.

Deze docu laat zien hoe de mensheid de natuur kapot maakt, waarvoor eigenlijk..

Must see voor diegene die van documentaires, de natuur en ethische zaken houdt.

Meer info: http://virungamovie.com
IMDb -- Virunga (2014) Wikipedia -- Virunga (2014) Bekijk trailer van Virunga (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Virunga (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 09:34

Daniel36

vernieuwde formule

Guardians of the Galaxy (2014)Guardians of the Galaxy (2014)
IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of space criminals must work together to stop the fanatical villain Ronan the Accuser from destroying the galaxy.
Deze film bezorgde mij een groot meh-gevoel.

Veel actie, grappen en ruimteschepen enz. maar toch viel hij me tegen.
Verhaal is een beetje simpel, gevecht scenes al eens eerder gezien in de Star wars films, dat soort tegenvallers.

Een pratende wasbeer oid. waar zagen we zoiets eerder?

Wel vermeldenswaardig zijn Chris Pratt als hoofdrolspeler Star Lord en de geweldige muziek uit de jaren 60-70.

Verder nog iets te zeuren: Ja, Groot doet mij ontzettend denken aan de Ents in Lord of the Rings.

Oh en hij duurde mij te lang.

Tegenvaller wat mij betreft, daarom een zesje.
IMDb -- Guardians of the Galaxy (2014) Wikipedia -- Guardians of the Galaxy (2014) Bekijk trailer van Guardians of the Galaxy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Guardians of the Galaxy (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Daniel36 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:26:
Geen idee....

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Daniel36 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:26:

Oh en hij duurde mij te lang.
Ik heb nog nooit een pratende wasbeer gezien...
Volgend weekend deze film eens kijken. Ben wel benieuwd. Ik ken deze Marvel strip helemaal niet.
Ik las alleen Spiderman. Maar vond de eerste twee Iron Man en de Avenger films wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Xyphoid schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:11:
[...]

Ik heb nog nooit een pratende wasbeer gezien...
Volgend weekend deze film eens kijken. Ben wel benieuwd. Ik ken deze Marvel strip helemaal niet.
Ik las alleen Spiderman. Maar vond de eerste twee Iron Man en de Avenger films wel goed.
Ik vind de eerste twee Iron Man films en de Avengersfilms ook veel beter.

En die wasbeer, dat was te letterlijk idd.
Maar hij deed me denken aan Chewbacca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
pocahontas uit 1995 heeft een pratende wasbeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

@Daniel is dat zesje op de algemene schaal of op de schaal van best-wel-gave-epische-humoristische-science-fiction-fantasy-films? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Bedankt Skywalker27 en Murphy: dat is op mijn "persoonlijke supergave films om te kijken met het geluid op tien en de gordijnen dicht en alle lichten uit-schaal".

Tsss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 21-09 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb me kapot gelachen met die stomme flauwe humor van Star-Lord en co.

Omdat nog niet iedereen hem gezien heeft:
spoiler:
In de bar, dat ze dronken zijn!

Op het einde dat ze eindelijk Star- Lord tegen hem zeggen, zijn gezicht dan ook!

Het dansen van Peter Quill of de dans scene op het einde van Groot.

In de gevangenis dat ze het been nodig hebben of als ze op het einde dat oog willen hebben.

Prima film, kende de hele reeks niet van Marvel, maar eventjes wat op google opgezocht maar zit dus in het rijtje van de Avengers. Thanos zal dus ook wel in deel 3 verschijnen van de Avengers en de Guardians waarschijnlijk ook.

Ben benieuwd wat ze ons gaan brengen de jongens van Marvel.

Alleen de hulk zouden ze weer eens een andere film voor mogen uitbrengen, die vond ik in het rijtje van Iron Man, Captain America, Thor toch wel een van de mindere.

[ Voor 6% gewijzigd door Aight! op 18-11-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
De Hulk hebben ze twee pogingen voor gehad en beide faalden hard!

De Hulk uit de Avengers zet de meest geloofwaardige Hulk neer. Zit alleen niet op NOG een Hulk verfilming te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
De laatste Hulk-film vind ik best aardig gelukt. En de Hulk is toch wel één van de interessantere karakters vind ik, dus laat maar komen die nieuwe Hulk-films, wat mij betreft :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Skywalker27 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:20:
+1 :)
Murphy schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:23:
@Daniel is dat zesje op de algemene schaal of op de schaal van best-wel-gave-epische-humoristische-science-fiction-fantasy-films? :Y)
Zijn er nog andere schalen die er toe doen?
Hahn schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:22:
De laatste Hulk-film vind ik best aardig gelukt. En de Hulk is toch wel één van de interessantere karakters vind ik, dus laat maar komen die nieuwe Hulk-films, wat mij betreft :P
Dat, of gewoon weer een mooie rol in de nieuwe Avengersfilm. Het karakter van Hulk is te leuk om niets meer mee te doen, maar ik moet zeggen dat de films van de Hulk mij wel het minst aanspraken van de hele MCU tot nu toe. En dat is jammer, want er kan zoveel meer mee, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Nu online
Ik heb de hulk drie keer proberen te bekijken en ik ben er steeds bij in slaap gevallen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Nu online
Iemand al 2047 SIGHTS OF DEATH al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Nu online
Zijn er ook mensen/liefhebbers van B-Films zoals bv. Slither

[ Voor 17% gewijzigd door Skywalker27 op 18-11-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Aight! schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:59:

spoiler:
Prima film, kende de hele reeks niet van Marvel, maar eventjes wat op google opgezocht maar zit dus in het rijtje van de Avengers. Thanos zal dus ook wel in deel 3 verschijnen van de Avengers en de Guardians waarschijnlijk ook.
Thanos is al kort te zien aan het eind van The Avengers, of hij in het tweede deel zit weet ik niet, sowieso hier: IMDB: Avengers: Infinity War - Part I (2018)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:02
Lapras schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:42:
Mommy (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 139min.
Plot: A widowed single mother, raising her violent son alone, finds new hope when a mysterious neighbor inserts herself into their household.
Holy crap, wat een film. Op een positieve manier. [...]

Mijn favoriete film van 2014 tot dusver. Hij is niet aan iedereen besteed, maar mocht je enigszins een 'arthouse film liefhebber' zijn dan is deze onmisbaar.
[afbeelding] 9 / 10
Oeh bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Skywalker27 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:50:
Zijn er ook mensen/liefhebbers van B-Films zoals bv. Slither
Heb laatst Sharknado gekeken. En wil binnenkort ook deel 2 kijken als ie ergens te "verkrijgen" is. Of hij moet natuurlijk op Netflix komen binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:06
Op jouw aanraden de film ook gekeken vanavond, ik snap precies wat je bedoelde in je review. Prachtige film, zeker het kijken waard!

Virunga (2014)Virunga (2014)
IMDb: 8.5 | Genre: Documentary, War | Runtime: 90min.
Ze noemen het een docu, maar op de manier waarop het gefilmd is en hoe het in elkaar is gezet kan je het eigenlijk beter een film noemen. Naar mijn idee is dat niet negatief! Er zit spanning in, je kunt je inleven in de situatie en als je een beetje gevoel hebt gaat het je ook niet in de koude kleren zitten.

Hoewel ik bij veel docu's altijd twijfel aan de echtheid en waarheid van de gegeven informatie vraag ik me nu echt af of ik moet twijfelen aan de informatie die in deze docu gegeven wordt. Het is altijd goed om jezelf in te lezen uiteraard voordat je dit allemaal als feiten gaat zien, dat heb ik (nog) niet gedaan dus ik laat even in het midden of dit allemaal wel klopt.

De scenes in de film, de verhalen die je hoort en ziet, de beelden... tja, wat kan ik meer zeggen dan prachtig. Een 9,5 van mijn kant, maar een dikke dikke 10 als ook echt alles klopt wat er in de docu beweert wordt! Dikke aanrader dus, ook als je niet van docu's houdt.
IMDb -- Virunga (2014) Wikipedia -- Virunga (2014) Bekijk trailer van Virunga (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Virunga (2014)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb nu Hunger Games en Catching Fire gezien en over een half uur begint de première van part 1 van Mocking Jay. Mooi om de marathon mee te maken van de Hunger Games. Nog meer die over een klein kwartiertje part 1 de nachtpremiere gaan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 16:04
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014)The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014)
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13
Plot: Katniss Everdeen is in District 13 after she shatters the games forever. Under the leadership of President Coin and the advice of her trusted friends, Katniss spreads her wings as she fights to save Peeta and a nation moved by her courage.
Ik ben net terug van de Hunger Games marathon ja...
De eerste 2 delen weer kijken helpt absoluut om in de juiste sfeer te komen om deel 3.1 over je heen te laten denderen.
Wat hebben ze Mockingjay goed aangepakt zeg, echt goed.

Ik heb alle boeken gelezen, en vond Mockingjay verreweg het slechtste boek van de 3. Zo beroerd dat ik het met moeite uit heb gelezen, terwijl ik door de eerste 2 heen ben gevlogen.
Maar deze film is naar mijn idee echt goed gedaan.
Spoiler:
spoiler:
Ik had niet verwacht dat ze daadwerkelijk het Hangman lied erin zouden houden. Als je naar de tekst luistert, is het een heel bittersweet, luguber nummer. Maar het past zo goed in de setting....

Jennifer Lawrence doet wat ik van haar verwacht: Katniss overtuigend neerzetten in een zeer moeilijke situatie.
Ik kan helaas verder weinig uitleggen aan wat ik zo goed vind van haar spel, zonder de halve film te spoilen.

Wat ik wel zeker weet: Als ze met het laatste deel net zo nauw het boek volgen als dat ze tot nu toe gedaan hebben, gaat iedereen die de boeken niet gelezen heeft part 2 echt klote vinden.
Maar ik ben gegarandeerd volgend jaar weer in de bios te vinden voor de complete marathon.
IMDb -- The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) Wikipedia -- The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) Bekijk trailer van The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Skywalker27 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:20:
Dan hebben ze die van Rocket afgekeken (1976) :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Nu online
McBoom schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:27:
[...]

Dan hebben ze die van Rocket afgekeken (1976) :P
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
AcidBurn schreef op woensdag 19 november 2014 @ 03:36:
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014)[afbeelding]
Plot: Katniss Everdeen is in District 13 after she shatters the games forever. Under the leadership of President Coin and the advice of her trusted friends, Katniss spreads her wings as she fights to save Peeta and a nation moved by her courage.
Ik ben net terug van de Hunger Games marathon ja...
De eerste 2 delen weer kijken helpt absoluut om in de juiste sfeer te komen om deel 3.1 over je heen te laten denderen.
Wat hebben ze Mockingjay goed aangepakt zeg, echt goed.

Ik heb alle boeken gelezen, en vond Mockingjay verreweg het slechtste boek van de 3. Zo beroerd dat ik het met moeite uit heb gelezen, terwijl ik door de eerste 2 heen ben gevlogen.
Maar deze film is naar mijn idee echt goed gedaan.
Spoiler:
spoiler:
Ik had niet verwacht dat ze daadwerkelijk het Hangman lied erin zouden houden. Als je naar de tekst luistert, is het een heel bittersweet, luguber nummer. Maar het past zo goed in de setting....

Jennifer Lawrence doet wat ik van haar verwacht: Katniss overtuigend neerzetten in een zeer moeilijke situatie.
Ik kan helaas verder weinig uitleggen aan wat ik zo goed vind van haar spel, zonder de halve film te spoilen.

Wat ik wel zeker weet: Als ze met het laatste deel net zo nauw het boek volgen als dat ze tot nu toe gedaan hebben, gaat iedereen die de boeken niet gelezen heeft part 2 echt klote vinden.
Maar ik ben gegarandeerd volgend jaar weer in de bios te vinden voor de complete marathon.
[afbeelding] 8 / 10
Maar wat vond jij van die eerste 2 films dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Joostje123 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:26:
[...]

Maar wat vond jij van die eerste 2 films dan?
Hunger Games en Catching Fire heb ik al meerdere malen gereviewed in voorgaande delen van dit topic. Deel 1 gaf ik een 8, deel 2 een 8,5.
Staan beiden in mijn top 5 van beste films van het betreffende jaar.
Vond ze allebei erg goed, en dat is met name te danken aan Jennifer's acteerwerk. Katniss' reactie op wat er met Rue gebeurd is zo goed gespeeld, dat ik er bijna ontroerd door raakte. En dat zegt veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
AcidBurn schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:25:
[...]

Hunger Games en Catching Fire heb ik al meerdere malen gereviewed in voorgaande delen van dit topic. Deel 1 gaf ik een 8, deel 2 een 8,5.
Staan beiden in mijn top 5 van beste films van het betreffende jaar.
Vond ze allebei erg goed, en dat is met name te danken aan Jennifer's acteerwerk. Katniss' reactie op wat er met Rue gebeurd is zo goed gespeeld, dat ik er bijna ontroerd door raakte. En dat zegt veel ;)
Dus wel een beetje een fan gehalte, daarom ook die marathon.
Niks ten nadele van jou, want ik vond de films gewoon bout vergelijken met de boeken.
Maar boek 3 was inderdaad een stuk minder en vind het belachelijk dat ze boek 3 in 2 films hebben gedaan.
Dus zit erg te twijfelen of ik deze ten eerste in de Bios wil zien, of gewoon thuis als er een goede blu ray release is, of gewoon helemaal niet.

Dus ben benieuwd naar meerdere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik ben idd wel fan van zowel de eerste 2 boeken als alle 3 de films ja.
Maar leg eens uit waarom je de films zo slecht vind, ik ben benieuwd naar je insteek.

Ik ken nml weinig boekverfilmingen die zo trouw blijven aan het boek, kan niet meer dan een handjevol kleine zaken bedenken die aangepast zijn. Het enige wat zoieso bij alle 3 gedaan is, is de tijd behoorlijk versnellen. Daar ontkom je gewoon niet aan, anders gaat het echt te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014)The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014)
Ik heb vannacht, na het opnieuw kijken naar hunger games en Catching Fire, ook Mocking Jay part 1 gezien. Vooropgesteld: ik heb eerst de boeken gelezen en daarna de films bekeken. Daarbij vind ik het eerste boek het beste, waarbij het verhaal ook gebleven had mogen wat mij betreft. Boek drie heb ik met gemengde gevoelens gelezen, op den duur ergerde ik mij meer aan het verzet van district 13 dan de terreur van Snow.

Enfin, terug naar de film. De neiging om alles maar op te knippen om zo meer geld te kunnen verdienen vind ik overdreven. Qua verdeling doet mij part 1 veel denken aan Harry Potter deel 7 part 1. Het is een opmaat voor veel actie in part 2, wat daardoor voor mij als een actie rollercoaster aanvoelde. Je had geen moment van rust en ik heb datzelfde voorgevoel voor Mocking Jay part 2. Volgend jaar weet ik of mijn voorgevoel juist is, maar getuige het derde boek zou de verfilming van part 2 een flater slaan als dat toch niet blijkt.

Qua verhaal ga ik niks spoileren. Wel vind ik de vertolking van Coin, het privé camerateam voor Katniss in de districten geniaal. Klopt het dat de regisseur gewoon Natalie Dormer aka duckface aka Maergary Tyrell uit de Game of Thrones serie is? :D O+ :9 En vwb Seymour: meesterlijk hoe hij zijn rol als Plutarch weet te vertolken. Ze weten in part 1 de sfeer van het boek prima neer te zetten. Sommige momenten deden mij denken alsof ik naar Thunderbirds meets Batman the Dark Knight meets het totalitaire regime van Noord-Korea leek te kijken. Visueel weten ze het boek dus prima te volgen.

Maar ik mis toch de subtiliteit waarmee Seymour zijn rol vertolkt bij JLaw. Natuurlijk leent dit deel zich ervoor dat Catnip psychisch niet meer in orde is, na de twee Hunger Games en alles erom heen qua Victorie Tour. En in dat opzicht voldoen Lawrence haar acteerprestaties meer dan prima. Maar ik kan het idee niet onderdrukken dat ze aan het overacten is. Begrijp me niet verkeerd, Jennifer is voor mij Katniss qua looks. Maar ik ergerde mij in de film enorm aan het overacten. Effie daarentegen, hoe geniaal neergezet ook in dit deel. Die weet van een grijze, muffe overall nog iets modieus te maken :D

Met Mocking Jay part 1 heb je de opmaat naar de actievolle grande finale. Qua verhaal, sfeer heb ik weinig op te merken. Maar je merkt zeker verschil in hoe oude rotten in het vak hun personage subtieler voor het daglicht weten te brengen dan de jonkies. Ik denk niet dat de manier waarop Jennifer Lawrence Katniss vertolkt nog gaat veranderen, maar dat zou ik toch prettiger vinden. Ze swingt mij te makkelijk van zo nu en dan op en top hoe ik Katniss zie naar zoals die Bella vampier in de Twilight films. Ongetwijfeld precies conform de doelgroep van tienermeiden (getuige de zaal en het publiek komt dat precies overeen) maar ik vind de de stoere, koppige Katniss tien keer beter dan het emotionele marionettenpoppenspel wat boek drie en daarmee Mocking Jay part 1 en 2 zijn.
IMDb -- The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) Wikipedia -- The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) Bekijk trailer van The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.0 7.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

AcidBurn schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:48:
Ik ben idd wel fan van zowel de eerste 2 boeken als alle 3 de films ja.
Maar leg eens uit waarom je de films zo slecht vind, ik ben benieuwd naar je insteek.

Ik ken nml weinig boekverfilmingen die zo trouw blijven aan het boek, kan niet meer dan een handjevol kleine zaken bedenken die aangepast zijn. Het enige wat zoieso bij alle 3 gedaan is, is de tijd behoorlijk versnellen. Daar ontkom je gewoon niet aan, anders gaat het echt te lang duren.
http://www.youtube.com/watch?v=pn0LXWaPxnQ

Shaky cam maakte dat ik deel 1 echt onkijkbaar vond. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik toch nog deel 2 aangezet, die wel een stuk beter te doen was. Deel 1 was echt slecht. Een soort mislukt Battle Royal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Joosie200 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:49:

Maar ik mis toch de subtiliteit waarmee Seymour zijn rol vertolkt bij JLaw. Natuurlijk leent dit deel zich ervoor dat Catnip psychisch niet meer in orde is, na de twee Hunger Games en alles erom heen qua Victorie Tour. En in dat opzicht voldoen Lawrence haar acteerprestaties meer dan prima. Maar ik kan het idee niet onderdrukken dat ze aan het overacten is. Begrijp me niet verkeerd, Jennifer is voor mij Katniss qua looks. Maar ik ergerde mij in de film enorm aan het overacten.
Ik denk niet dat de manier waarop Jennifer Lawrence Katniss vertolkt nog gaat veranderen, maar dat zou ik toch prettiger vinden. Ze swingt mij te makkelijk van zo nu en dan op en top hoe ik Katniss zie naar zoals die Bella vampier in de Twilight films. Ongetwijfeld precies conform de doelgroep van tienermeiden (getuige de zaal en het publiek komt dat precies overeen) maar ik vind de de stoere, koppige Katniss tien keer beter dan het emotionele marionettenpoppenspel wat boek drie en daarmee Mocking Jay part 1 en 2 zijn.
Ik geloof dat ik het probleem snap... jij vind de stoere, koppige Katniss geweldig. Ik ook, overigens.
Maar aan het einde van de rit is ze
spoiler:
- zoals je al aangeeft - psychisch gewoon totaal kapot.
En dan zijn er 2 opties: Je houdt het stoere overeind tot je echt helemaal op bent, en dan ga je echt plat.
Of je stort emotioneel in en dan krijg je dus wat Jennifer heel goed laat zien:
Het ene moment sterk en gepassioneerd, het andere moment totale verslagenheid.

Ik heb zelf ptss en ik heb het derde boek tijdens het lezen wel zovaak van me af gegooid omdat het zo overeen kwam met waar ik zelf mee zit. het was alsof ik mijn eigen gedachtengang aan het lezen was.
Als er iets moeilijk te acteren is, is het wel depressies en psychische stoornissen. Puur omdat er visueel weinig mee te doen valt. Jennifer zet dat gewoon ontzettend goed neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
AcidBurn schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:37:
[...]

Ik geloof dat ik het probleem snap... jij vind de stoere, koppige Katniss geweldig. Ik ook, overigens.
Maar aan het einde van de rit is ze
spoiler:
- zoals je al aangeeft - psychisch gewoon totaal kapot.
En dan zijn er 2 opties: Je houdt het stoere overeind tot je echt helemaal op bent, en dan ga je echt plat.
Of je stort emotioneel in en dan krijg je dus wat Jennifer heel goed laat zien:
Het ene moment sterk en gepassioneerd, het andere moment totale verslagenheid.

Ik heb zelf ptss en ik heb het derde boek tijdens het lezen wel zovaak van me af gegooid omdat het zo overeen kwam met waar ik zelf mee zit. het was alsof ik mijn eigen gedachtengang aan het lezen was.
Als er iets moeilijk te acteren is, is het wel depressies en psychische stoornissen. Puur omdat er visueel weinig mee te doen valt. Jennifer zet dat gewoon ontzettend goed neer.
Ze weet het dan wel goed te acteren, maar toch waren die mood swings wel precies wat mij met grote tegenzin door het derde boek heen brachten. Datzelfde had ik trouwens bij the order of the Phoenix van Harry Potter en zijn gevoelens en gedachten dat jaar.

Om meer on topic te gaan, wat ik pijnlijk actueel vond in de film waren de fragmenten waarbij...

spoiler:
de peacemakers per district vier/vijf inwoners per district met een zwarte kap over het hoofd voor de ogen van de rest executeerden nadat Snow aankondigde dat dit voor elke verrader van het Capitol te wachten staat. Deed mij meteen denken aan de acties van ISIS en in Syrië :X De organisatie van het verzet met Coin aan het hoofd hoe Kim Jung Un in Noord-Korea de staatspartij en de mensen aanstuurt :X En de hunger games zelf aan de gladiatoren die voor het vermaak moeten opdraven, al was Battle Royale de eerste in dit genre qua verfilming

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
Nadat alle hype rondom Interstellar wat weg gezakt was ben ik toch deze film maar eens gaan kijken.
In een rustig leeg zaaltje kunnen genieten van Interstellar, muziek van Hans Zimmer en regie van Christopher Nolan.

Doordat de film lekker lang was werd er veel aandacht besteed aan de ontwikkelingen van de personages komt alles goed tot zijn recht.
Het pure van deze film, doodse stiltes in de ruimte, geen overdreven romantiek en zeer harde feiten maken deze film best spannend.

Eerlijk gezegd had ik met Gravity (2013) in het achterhoofd steeds het gevoel dat dit een commercieel hollywood productie ging worden. Achteraf gezien was dit helemaal niet het geval.

Ik weet niet of de film qua natuurkunde en ander feiten goed in elkaar steekt. Maar als gemiddelde Sci-Fi fan ben ik toch blij verrast met deze film.

PSN

Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]