Daar heb je gelijk in.DrivinUCrazy schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:29:
Bij veel van de Stephen King verfilmingen helpt het imho ook als je (vroeger) het boek hebt gelezen.
Ben een Stephen King fan en kijk ook altijd alle films gebasserd op zijn boeken. De meeste zijn niet heel goed, maar ik kan ze meerdere keren bekijken. Mijn favorietste Stephen King verfilming is nog steeds "It". Het boek is dan wel 10 keer enger, maar toch vind ik de film nog steeds leuk.
Maar meestal zijn boeken, qua emotie en sfeer, veel beter, omdat je zelf de emoties meemaakt. Bij films ben je meer vanaf een afstand aan het kijken. Daarom denk ik dat verhalen, zoals van E.A. Poe nooit goed verfilmd kunnen worden. Toen ik sommige verhalen voor het eerst las, werd ik zo bang dat mij hart echt hard begon te kloppen. En soms gebeurt dat nog, als ik sommige verhalen opnieuw lees.
Je hebt zeker gelijk als je zegt dat je fan moet zijn van dit soort films om deze film goed te vinden.woutur schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:50:
Toen maar een film met uitleg over de film gekeken. Zelfs daar raak je draad kwijt hoewel je wel wat meer snapt van wat er nu uiteindelijk gebeurt. Deze film moet je minstens 3 a 4 keer zien om em enigszins redelijk mee te krijgen.
Daar heb ik geen zin in. Tenzij je een enorme fan bent vanspoiler:en de complicaties ervan raad ik deze film niet aan. Een zesje omdat ik em wel heb afgekeken.tijdreizen
Ik ben helemaal gek van dit soort films (behalve The Time Machine en A Sound Of Thunder. Dan kan je beter het boek lezen). Primer is tot nu toe van al dit soort films, de beste die ik heb gezien. Maar heb ze natuurlijk nog niet allemaal gezien... (29 uit een lijst van 50 beste is niet slecht, toch?)
[ Voor 33% gewijzigd door Xyphoid op 10-11-2014 13:11 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro