Bandit Queen (1994) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 119min. Plot: The movie tells the story of the bandit queen Phoolan Devi who was sent to prison in 1983 and got free in 1994. During five years she was prosecuted by the Indian police and turned into a ... Deze film over het leven van "Bandit Queen" Phoolan Devi stond al enkele jaren op mijn verlang lijstje, maar tot nu toe niet kunnen vinden. Het verhaal is zeker boeiend, maar de film is voor mijn smaak iets te chaotisch. Er wordt in een sneltreinvaart door de gebeurtenissen geracet. Met een lager tempo, en iets meer aandacht aan de denkwereld / reflecties van de hoofdpersoon had dit een veel betere film kunnen zijn. Echter, mooie lokaties en een film uit India waar niet in gezongen of gedanst wordt is sowieso al een pluspunt. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Wat ik persoonlijk erg jammer vond van deze film is dat het allemaal zo braaf is terwijl Verhoeven juist vaak durf toonde met zijn films. De scene waarin Murphy vermoord wordt bijv. dat was in de Verhoeven film echt een vrij brute scene terwijl het in deze remake 13 in een dozijn hollywood is.Jorgen schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 00:29:
RoboCop (2014) [afbeelding] IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13 Plot: In 2028 Detroit, when Alex Murphy - a loving husband, father and good cop - is critically injured in the line of duty, the multinational conglomerate OmniCorp sees their chance for a part-man, part-robot police officer.
Remake van de klassieker van Paul Verhoeven uit 1987. Het verhaal is op veel plekken aangepast. Zo past het meer bij de sentimenten van de huidige tijd. Op sommige stukken zit de film best goed in elkaar (een voorbeeld daarvan vind ik de invloed die de media hebben - Samuel Jackson indoctrineert de massa met zijn mening), op andere punten doet het niet zo heel veel. Leuk is dat de belangrijkste dingen uit het origineel er nog wel in zitten (Alex Murphy, Omnicorp). Toch viel de film als geheel wat tegen, misschien wel omdat de meeste bad guys toch wel erg een-dimensionaal waren.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.5 / 10
Dit zie ik overigens vaker in recente films, ze willen die leeftijdsrating niet te hoog hebben om maar een zo breed mogelijk publiek aan te spreken en ik vind het soms afbreuk doen aan de impact die een film kan hebben.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Nightcrawler (2014) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R Ik had al wat over deze film gezien op internet en was blij verrast dat ik hem tegen kwam in mijn filmwinkel. Jake Gyllenhaal=meestal goed imo en het verhaal sprak me ook aan. Ten eerste: Zo, wat een rat is die hoofdrolspeler zeg! Meer ga ik daarover niet zeggen want dat zou de film teveel spoilen maar toch... Ik vond het een goede film met een erg sterke Gyllenhaal als nietsontziende tv reporter die nergens voor terug deinst. Verder: een prachtige Camaro die met veel gegrom en gebrul door de straten van Los Angeles scheurt, Bill Paxton als concurrent van de hoofdrolspeler en Rene russo als ambitieuze bitch bij het tv station waaraan de hoofdrolspeler zijn item verkoopt. Wat is er niet? Er zit geen love interest in deze film, is ook wel eens leuk. Ik heb de film met grote belangstelling bekeken en hij beviel mij prima, daarom een 8. | |
De film zelf is wel gewoon leuk om te kijken en het is Star Wars waardoor hij bonuspunten krijgt. Het valt gewoon moeilijk uit te leggen, daarnaast moet hij een hoger cijfer krijgen dan SinterklaasSomerenV schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:18:
[...]
Ik vond beide leuk, hoe onmogelijk dat voor sommigen ook lijktVan Guardians had ik overigens wel iets meer verwacht, maar ik weet niet precies wat. Misschien komt het door de overvloed aan trailers die praktisch alles al laten zien. Door alle gave shit in 2 minuten te proppen schep je een onrealistisch beeld van de film.
[...]
Oké, dus je hebt een hekel aan JarrJarr (die toch erg aanwezig is), sommige acteerkunsten vielen je tegen, je mist veel van de 'used universe' en er zijn nog een paar discussiepuntjes. Hoe krijgt zo'n film een 8 van jou?
Sowieso valt Episode 1 in het niet vergeleken met de rest. Episode 2 is sowieso al een stuk beter en 3 nog beter maar de originele trilogie blijft het beste. Episode 2 en 3 waren ook al een stuk beter geweest zonder die gozer die Anakin speelt want die kan gewoon écht niet acteren.
Wat je ook al zegt, de originele trilogie is gewoon het beste.
Daarnaast is het lightsaber vechten hier wel lekker snel. In de originele is het dan weer vrij langzaam om eerlijk te zijn.
Verwijderd
Volgens MrVegeta moet je nu toch echt naar de dokter voor Prozac.JvS schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:58:
Heb Guardians na een ruim uur uitgezet. Niet mijn humor.

Ze bestaan nog mensen met smaak en filmkennis!
Bedankt de reviewers hierboven voor 3 films die mij nog onbekend waren en die op het lijstje gaan. Beter dan honderd keer recensies over de doorsnee blockbusters die we allemaal toch wel kijken/kennen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 12:22 ]
Ieder zijn mening
. Ik kan meestal wel glimlachen om zijn stijl
.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Fury (2014) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R Plot: April, 1945. As the Allies make their final push in the European Theatre, a battle-hardened army sergeant named Wardaddy commands a Sherman tank and his five-man crew on a deadly mission behind enemy lines. Out-numbered, out-gunned, and with a rookie soldier thrust into their platoon, Wardaddy and his men face overwhelming odds in their heroic attempts to strike at the heart of Nazi Germany. Brad Pitt en Shia LaBeouf in een oorlogsfilm over tanks, dat moet wel smullen worden toch? Ik dacht van wel en dat klopt heel aardig imo. Vette tanks, rauwe actie en een snufje gore zelfs. Twee uur kijkplezier met weinig slaapverwekkende stukjes er tussen. Verder mooie beelden van gevechten tussen tanks en tussen soldaten en tanks. Ik heb echt met plezier gekeken en was zeker onder de indruk van de hoofdrolspelers. Goeie film, een 8,5 | |
Ik vond vooral het laatste uur leuk.... jammer dat je dat niet gezien hebtVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:18:
[...]
Volgens MrVegeta moet je nu toch echt naar de dokter voor Prozac.![]()

Fury (2014) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R Als fervent WoT speler en 'fan' van dit genre films moest ik deze zien op het grote scherm. En de film heeft me zeker niet teleurgesteld. Van het begin tot het einde heeft deze film me weten te boeien, alhoewel er wel een dip in zat met die scene aan het ontbijt. Om een of andere reden leek die scene te langgerekt. Pitt leek een beetje op een moderne John Wayne, Shia was voor eens niet irritant. Maar de actie was tof, af en toe vrij hard. Misschien een kleine beetje USA verheerlijking maar voor een hollywood oorlogs film viel dat deze keer wel mee. | |
Idem met IMDB: The Expendables 3 (2014). De film is en blijft actie, maar het laatste deel is toch ook een stuk braver dan de eerdere twee. Staat een leuk filmpje op YouTube: WTF Happened to PG-13? Volgens mij al eerder hier gepost.XyritZz schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:11:
[...]
Dit zie ik overigens vaker in recente films, ze willen die leeftijdsrating niet te hoog hebben om maar een zo breed mogelijk publiek aan te spreken en ik vind het soms afbreuk doen aan de impact die een film kan hebben.
IMDB: Guardians of the Galaxy (2014) is hier ook afgezet na een uurtje. Overigens wel met plezier naar IMDB: Hercules (2014) gekeken. Moet wel worden gezegd dat die laatste in gezelschap was en dan valt een film toch altijd wat makkelijker.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
I Origins (2014) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 106min. | MPAA: R Plot: A molecular biologist and his laboratory partner uncover evidence that may fundamentally change society as we know it. prachige film, niet de makkelijkste, en je moet zeker in het begin soms wel even geduld hebben (soms vraag je je af waar het heen gaat), maar geduld wordt beloond | |
Ja, want niet kunnen genieten van Guardians of the Galaxy is echt een goede graadmeter voor smaak en filmkennisVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:18:
[...]

Filmkennis heeft hier natuurlijk geen fluit mee te maken en smaak is subjectief
Ik heb prima genoten van Guardians, maar kan net zo makkelijk genieten van een Kubrick, Lang of Fellini ofzo.
Of heb je dan tegenwoordig ook al geen smaak meer?
[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 10-12-2014 10:36 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13 Gisteren stelde de vrouw voor om deze film eens aan te zetten (toppertje die vrouw van mij:) ). Voor mij zijn de turtles het ultieme jeugdsentiment en ik heb dan ook erg genoten van deze film. Vooral het stukje in de lift was geweldig https://www.youtube.com/watch?v=Xgn8TebH2IY Waar ik me een beetje aan stoorde af en toe was April O´neil, gespeeld door Megan Fox. Had beter gekund. Ook het feit dat er vrij weinig inleiding is, en opbouw over de Foot Clan en Schredder, maar dit alles werd bij mij overschaduwd door het geweldige sentiment wat ik bij de turtles heb:) Ik kan niet wachten op een vervolg:) | |
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Volgens mij was die post sarcastisch, maar ik kon er geen touw aan vastknopen dus maar aan me voorbij laten gaan.anandus schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:33:
[...]
Ja, want niet kunnen genieten van Guardians of the Galaxy is echt een goede graadmeter voor smaak en filmkennis
Filmkennis heeft hier natuurlijk geen fluit mee te maken en smaak is subjectiefDat laatste moge wel duidelijk zijn.
Ik heb prima genoten van Guardians, maar kan net zo makkelijk genieten van een Kubrick, Lang of Fellini ofzo.
Of heb je dan tegenwoordig ook al geen smaak meer?Ik houd dat allemaal niet meer bij
![]()
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Noem me smakeloos maar aan mijn filmkennis kan je niets op te merken hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:18:
Na een opleiding waarbij ik de geschiedenis van de film en elk opzicht, van camerawerk tot 3d heb leren kennen is dat echt niet iets wat je kan gebruiken.
En als 3D animator waar ik meewerk aan films die over heel de wereld te zien zijn vind ik dit toch een belediging die enkel kan getuige van jouw persoonlijke niveau in discussies.
Dat de humor in de film niets voor jou is is prima, en dat je kinderen het niet leuk vonden is prima, en dat je daarmee de film helemaal niets vond is ook prima, maar dit soort dingen zeggen tegen mensen die het wel een goede film vonden is toch een teken van een lichtelijke beperking aan jouw kant.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Het is de bedoeling dat we hier films recenseren - niet de personen die de recensies schrijven.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Heb hem ook gezien afgelopen weekend, film had met zijn thema wel potentie, helaas hebben ze het niet echt goed weten te benutten imo. Vond het einde dan ook heel plots, en eerlijk gezegd ook een beetje lui, zo niet vrij voorspelbaar. Jammer, gemiste kans...habermas schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:21:
I Origins (2014) [afbeelding] IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 106min. | MPAA: R Plot: A molecular biologist and his laboratory partner uncover evidence that may fundamentally change society as we know it.
prachige film, niet de makkelijkste, en je moet zeker in het begin soms wel even geduld hebben (soms vraag je je af waar het heen gaat), maar geduld wordt beloond[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
The Package (2012) | ![]() |
IMDb: 5.1 | Genre: Action | Runtime: 95min. | MPAA: R Plot: A courier for a local crime lord must deliver a mysterious package while being chased by a horde of unusual gangsters. Matige actiefilm met Dolph Lundgren en Steve Austin. Hier een daar een aardige one-liner, hier en daar wat aardige actie, maar ook niet meer dan dat. | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het verpest het sentiment dus niet met het kijken van deze film? Daar was ik namelijk bang voor, dus heb deze tot aan nu aan me voorbij laten gaan.lj_tree schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:44:
Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) [afbeelding] IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13 Gisteren stelde de vrouw voor om deze film eens aan te zetten (toppertje die vrouw van mij:) ).
Voor mij zijn de turtles het ultieme jeugdsentiment en ik heb dan ook erg genoten van deze film. Vooral het stukje in de lift was geweldig
https://www.youtube.com/watch?v=Xgn8TebH2IY
Waar ik me een beetje aan stoorde af en toe was April O´neil, gespeeld door Megan Fox. Had beter gekund. Ook het feit dat er vrij weinig inleiding is, en opbouw over de Foot Clan en Schredder, maar dit alles werd bij mij overschaduwd door het geweldige sentiment wat ik bij de turtles heb:)
Ik kan niet wachten op een vervolg:)[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Verwijderd
Voor mij was het echt een dooddoener, ik heb er totaal niet van genoten. Dit is niet hoe de Turtles zijn ontstaan, niet in de cartoons, en niet in de originele films.
Van de oorsprong moet je afblijven. En Donatello is Donatello niet.
Deze film is slechter dan het origineel. En heus niet alleen vanwege de neuzen en Megan Fox... ik vond de film zelf ook niets, qua verhaal.
Van de oorsprong moet je afblijven. En Donatello is Donatello niet.
Deze film is slechter dan het origineel. En heus niet alleen vanwege de neuzen en Megan Fox... ik vond de film zelf ook niets, qua verhaal.
Verwijderd
Joh, neem het allemaal niet zo letterlijk. Ik reageerde gewoon een beetje cynisch omdat Mr Vegeta mij meende te moeten vertellen wat ik leuk moet vinden in het leven. Precies wat de moderator zegt, laten we stoppen op de persoon te spelen. Gelukkig heb ik niet van die lange tenen. Keep smiling!hexta schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:58:
[...]
Noem me smakeloos maar aan mijn filmkennis kan je niets op te merken hebben.
Na een opleiding waarbij ik de geschiedenis van de film en elk opzicht, van camerawerk tot 3d heb leren kennen is dat echt niet iets wat je kan gebruiken.
En als 3D animator waar ik meewerk aan films die over heel de wereld te zien zijn vind ik dit toch een belediging die enkel kan getuige van jouw persoonlijke niveau in discussies.
Dat de humor in de film niets voor jou is is prima, en dat je kinderen het niet leuk vonden is prima, en dat je daarmee de film helemaal niets vond is ook prima, maar dit soort dingen zeggen tegen mensen die het wel een goede film vonden is toch een teken van een lichtelijke beperking aan jouw kant.
NB: staat me overigens niets van bij dat ik kritiek had op jou???? Laat maar zitten anders gaan we weer los. Happy viewing!!!

je uitte kritiek op iedereen die de film goed vond, en daar ben ik 1 van.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:45:
NB: staat me overigens niets van bij dat ik kritiek had op jou???? Laat maar zitten anders gaan we weer los. Happy viewing!!!
Al is het wellicht meer uit professioneel oogpunt dat ik hem zo bijzonder impressive vond.
Maar ik miste dat het sarcasme was, dus dat is wellicht mijn fout.
Maar de mods hebben gelijk. Mijn excuses.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
The green whore.... lol.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Interstellar (2014) | ![]() |
IMDb: 8.9 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Plot: A team of explorers travel through a wormhole in an attempt to find a potentially habitable planet that will sustain humanity. Holy fuck, wat een sterke film. Ik ging er eigenlijk heen omdat een vriend deze film graag wilde zien, zelf was ik er niet enthousiast over. Achteraf blij dat ik mee ben gegaan. Matthew McConoughey speelt imo een erg sterke rol, en zelfs Hathaway kon ik nog wel hebben. Het begint rustig, maar na een halfuur zat ik er echt wel in en liet de film me niet meer los. Alleen het laatste stuk vind ik te ver gezocht en te Disney achtig, ook al wordt wel duidelijk waarom ze dat gedaan hebben. Deze film is een behoorlijke mindfuck, en geeft stof tot nadenken. De bluray hiervan gaat absoluut in mijn collectie komen. Vanwege het einde een 8,5. Hadden ze dat anders gedaan, dan was het een 9 geweest. | |
Verwijderd
Pas deze film ook bekeken. Soms wat langzaam maar best wel erg goedhabermas schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:21:
I Origins (2014) [afbeelding] IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 106min. | MPAA: R Plot: A molecular biologist and his laboratory partner uncover evidence that may fundamentally change society as we know it.
prachige film, niet de makkelijkste, en je moet zeker in het begin soms wel even geduld hebben (soms vraag je je af waar het heen gaat), maar geduld wordt beloond[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 02:55 ]
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Fantasy Plot: Bilbo and Company are forced to be embraced in a war against an armed flock of combatants and the terrifying Smaug from acquiring a kingdom of treasure and obliterating all of Middle-Earth. Gisterenavond gekeken in de bios. HFR blijft het voor mij niet, een film op 2x fast forward stand zetten laat het eerder een game zijn dan een film die ik aanschouw. En door de 3D kwam de fantasy voor mij niet tot leven in het eerste kwartier. Je zag te duidelijk hoe ze het op locatie en studio in elkaar gezet hebben. Tot zover de techniek. Qua verhaal blijf ik het gevoel hebben dat ze verkeerde prioriteiten hebben gesteld. Toegevoegde stukken leken belangrijker dan het eigenlijke plot. De geforceerde romance deed mij niets en de bijbehorende consequenties dus ook niet. Ze brengen alles wel goed in beeld, wisselen actie met comic relief prima af. Maar dat geeft mij niet de neiging om nu de bioscoop uit te wandelen met een wow gevoel. Daarom is deze film mij geen 8 noch 7 waard. Een 6,5 voor de moeite omdat het wel fijn weg keek, maar geen enkel moment echt mij aangreep wat menig personage nu overkwam in de film. | |
Dat is ook inderdaad waar ik bang voor was ja..
The hobbit, leuk idee. maar 3 films voor 1 dun boekje. Dan nog eens een keer nutteloze scene's en cameo's erbij gooien om in te cashen. En helaas hoor ik inderdaad wel meer dat de laatste film redelijk blijkt tegen te vallen.
The hobbit, leuk idee. maar 3 films voor 1 dun boekje. Dan nog eens een keer nutteloze scene's en cameo's erbij gooien om in te cashen. En helaas hoor ik inderdaad wel meer dat de laatste film redelijk blijkt tegen te vallen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Tsja, is helaas de trend tegenwoordig in film land, bij boek verfilmingen om je laatste deel uit te strijken over meerdere films. En dan krijg je dat je opvul films krijgt die gewoon tegenvallen of slecht zijn (zie Hunger Games, Harry Potter, Twilight, etc).lanerios schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:39:
Vind het persoonlijk wel jammer, maarja wie kan het de film studio's kwalijk nemen? We gaan met ze allen naar elke film toe dus waarom 1x cashen op 1 verhaal als het ook 2x kan?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Klopt, maar het is ook nooit goed. Bij boekverfilmingen zie je vaak dat ze veel elementen van het verhaal uit de film hebben gelaten omdat het anders te lang duurt. In een boek kun je nou eenmaal veel meer verhaal kwijt dan in een 2 uur durende film. Dus dan lijkt het niet meer dan logisch om het verhaal in te korten. Nu gebeurt dat het een keer niet en wordt het hele verhaal verteld en dan is het weer niet goed. Tsja... lastigDreanor schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:46:
[...]
Tsja, is helaas de trend tegenwoordig in film land, bij boek verfilmingen om je laatste deel uit te strijken over meerdere films. En dan krijg je dat je opvul films krijgt die gewoon tegenvallen of slecht zijn (zie Hunger Games, Harry Potter, Twilight, etc).
Vind het persoonlijk wel jammer, maarja wie kan het de film studio's kwalijk nemen? We gaan met ze allen naar elke film toe dus waarom 1x cashen op 1 verhaal als het ook 2x kan?
Dat is het probleem niet, het probleem wat ik er mee heb is de onzin dat er stukken bij worden verzonnen om de film nog maar wat langer te maken. Blijf je bij de boeken? Goed, vooral doen. Ga je bullshit scenes erbij verzinnen die niet eens in de buurt komen van Tolkien kwaliteit alleen om maar de film te rekken? Liever niet.Spijkerpoeper schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:59:
[...]
Klopt, maar het is ook nooit goed. Bij boekverfilmingen zie je vaak dat ze veel elementen van het verhaal uit de film hebben gelaten omdat het anders te lang duurt. In een boek kun je nou eenmaal veel meer verhaal kwijt dan in een 2 uur durende film. Dus dan lijkt het niet meer dan logisch om het verhaal in te korten. Nu gebeurt dat het een keer niet en wordt het hele verhaal verteld en dan is het weer niet goed. Tsja... lastig
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Het ergste is nog dat een aantal scenes welke vanuit het boek overgenomen konden worden zeer kort zijn gehouden om een aantal onzin scenes onzinnig lang te maken. Vooral het einde. Aan alles in deze 2 films kon je voelen dat het zoveel beter was geweest als er maar 2 waren...lanerios schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:39:
...dus, welke fan gaat er als de Blu-ray EE uit is meehelpen er twee films van te knippen?
Wacht maar, er komen nog wel extended dan extended extended, dan nog extended extended extended met een beeldje van een of ander nieuw karakter uit. Peter Jackson, de EA van de film industrie

Nouja, beetje overdreven dit, die Extended Edition doen ze al sinds Fellowship of the Ring en tot dusver heeft het vind ik eigenlijk altijd wel een toegevoegde waarde als Tolkien fan. Dat Jackson domme keuzes maakt in de Hobbit triology is weer iets anderslanerios schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:04:
Wacht maar, er komen nog wel extended dan extended extended, dan nog extended extended extended met een beeldje van een of ander nieuw karakter uit. Peter Jackson, de EA van de film industrie
Je moet wel toegeven dat ze teveel versies hebben uitgebracht. Sloeg echt nergens meer op.
Bluray alleen al:
Trilogy Box
Trilogy Extended Box
Trilogy Extended Box Steelbook 5 Bluray
DVD:
Normal
Extended
Extended Limited Edition
Normal Box
Extended Box
Extended Limited edition
Extended Steelbook
Bluray alleen al:
Trilogy Box
Trilogy Extended Box
DVD:
Normal
Extended
Extended Limited Edition
Normal Box
Extended Box
Extended Limited edition
Extended Steelbook
Want? Blijkbaar komt de vraag vanuit de markt.. anders brengen ze het niet uitlanerios schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:11:
Je moet wel toegeven dat ze teveel versies hebben uitgebracht. Sloeg echt nergens meer op.
Bluray alleen al:
Trilogy Box
Trilogy Extended Box
DVD:
Normal
Extended
Extended Limited Edition
Normal Box
Extended Box
Extended Limited edition
Extended Steelbook
Jep, alle fanboys staan weer klaar om alles te kopen. Betekend niet dat ik het zielig mag vinden. Wat ea met dlc doet, doet PJ met extra content van dvds.
Nouja, ga voor de grap eens kijken welke content daar precies bijzit en wat de prijs is. Voor Lord of the Rings is het volgende aan content uitgekomen:
- Theatrical release
- Extended Edition
- Appendices
- Losse Docu
Waarbij deze losse docu door een externe gemaakt is en later uitgebracht is bij een aparte set. Dat er verschillende smaken zijn kwa uiterlijk van de doos doet er niets aan af dat de content het meer dan waard is. Vooral als je kijk dat de Appendices per film gewoon een dikke 9 a 10 uur aan content zijn. Als je dus bijvoorbeeld de Blu-ray 5 Disc set koopt heb je meteen alle bovenstaande content, wil je dat niet dan koop je enkel de Extended Edition en wil je dat niet koop je de gewone. Maar de extra content is in prijs kwaliteit verhouding gewoon heel erg goed in mijn ogen. Ik denk ook niet dat deze grote hoeveelheid soorten uitgaven een keuze is van PJ zelf, de Appendices werkt hij ook niet actief als producer aan mee, behalve dat hij af en toe wat filmt.
Edit: Ik koop trouwens standaard de Blu-ray EE, ik koop dus echt maar een product en ja ik ben een fanboy
- Theatrical release
- Extended Edition
- Appendices
- Losse Docu
Waarbij deze losse docu door een externe gemaakt is en later uitgebracht is bij een aparte set. Dat er verschillende smaken zijn kwa uiterlijk van de doos doet er niets aan af dat de content het meer dan waard is. Vooral als je kijk dat de Appendices per film gewoon een dikke 9 a 10 uur aan content zijn. Als je dus bijvoorbeeld de Blu-ray 5 Disc set koopt heb je meteen alle bovenstaande content, wil je dat niet dan koop je enkel de Extended Edition en wil je dat niet koop je de gewone. Maar de extra content is in prijs kwaliteit verhouding gewoon heel erg goed in mijn ogen. Ik denk ook niet dat deze grote hoeveelheid soorten uitgaven een keuze is van PJ zelf, de Appendices werkt hij ook niet actief als producer aan mee, behalve dat hij af en toe wat filmt.
Edit: Ik koop trouwens standaard de Blu-ray EE, ik koop dus echt maar een product en ja ik ben een fanboy
[ Voor 5% gewijzigd door Zingo op 12-12-2014 15:50 ]
Natuurlijk mag dat, maar dan moet je niet gaan zeggen dat het nergens op slaat.. zolang er vraag is blijven ze het aanbiedenlanerios schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:41:
Jep, alle fanboys staan weer klaar om alles te kopen. Betekend niet dat ik het zielig mag vinden. Wat ea met dlc doet, doet PJ met extra content van dvds.
OT: Ik vond het jammer wat ze met bijv. HP hebben gedaan.. maar in eerdere delen miste ik wel leuke kleine dingen, maarja daar heb je als lezer voordeel van (:
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!Joosie200 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:24:
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Adventure, Fantasy Plot: Bilbo and Company are forced to be embraced in a war against an armed flock of combatants and the terrifying Smaug from acquiring a kingdom of treasure and obliterating all of Middle-Earth.
Gisterenavond gekeken in de bios. HFR blijft het voor mij niet, een film op 2x fast forward stand zetten laat het eerder een game zijn dan een film die ik aanschouw. En door de 3D kwam de fantasy voor mij niet tot leven in het eerste kwartier. Je zag te duidelijk hoe ze het op locatie en studio in elkaar gezet hebben. Tot zover de techniek.
Qua verhaal blijf ik het gevoel hebben dat ze verkeerde prioriteiten hebben gesteld. Toegevoegde stukken leken belangrijker dan het eigenlijke plot. De geforceerde romance deed mij niets en de bijbehorende consequenties dus ook niet. Ze brengen alles wel goed in beeld, wisselen actie met comic relief prima af. Maar dat geeft mij niet de neiging om nu de bioscoop uit te wandelen met een wow gevoel.
Daarom is deze film mij geen 8 noch 7 waard. Een 6,5 voor de moeite omdat het wel fijn weg keek, maar geen enkel moment echt mij aangreep wat menig personage nu overkwam in de film.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.5 / 10
Heb deze film zelf woensdagavond mogen zien en kan eigenlijk hetzelfde concluderen.
Ook een aantal scenes die bijzonder ongeloofwaardig waren helaas (zoals een legolas die op vallende brokstukken toch zichzelf weet af te zetten, 5x achter elkaar). iets met zwaartekracht...
anyhow wat mij betreft inderdaad ook een 6,5. hij kijkt lekker weg maar daarmee is het ook wel gezegd.
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Ik weet niet of je de extended versies van the lord of the rings heb gezien? Maar die zijn geweldig! Je mist echt bergen verhaal als je die niet kijkt. De film komt ook heel vreemd over als je daarna de normale versie kijkt. Stukken zijn dan vreemd geknipt. Mooiste stukje is in deeltje 3 als ze naar saruman's toren gaan om hem de les te lezen.lanerios schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:04:
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik mis niks, ik lees de boeken. Als ik dan iets mis, is het er nutteloos bij verzonnen
Maar goed, geef mij maar Labyrinth oid. Vele malen beter
Verwijderd
The Maze Runner (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Nou weer een familie filmpje met de kids. Wij hebben hier maar 1 unanieme conclusie, pfffffffffffffffffffffffffffffffffff. Rest my case! | |
Sterke argumentenVerwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:50:
The Maze Runner (2014) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Nou weer een familie filmpje met de kids. Wij hebben hier maar 1 unanieme conclusie, pfffffffffffffffffffffffffffffffffff.
Rest my case![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 4 / 10

Mad Max 2: The Road Warrior (1981) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R Na het zien van de nieuwe trailer van Mad Max: Fury Road besloten om toch maar eens deze klassieker te kijken. Mad Max 1 had ik al eens gezien maar deze nog niet. Op zich een prima film maar ik kon niet door het hele gevoel van de 80's heen prikken. Her en der lees ik dat de film ook nu nog prima mee kan komen maar dat vind ik niet. Misschien dat het zo is als je hem vroeger gezien hebt en er goede herinneringen aan hebt. De actiescenes waren wel tof en de hele setting is erg gaaf gedaan met de voertuigen, de kledij en de geïmproviseerde wapens, maar films die overduidelijk oud aanvoelen heb ik echt 0,0 mee dus dat doet afbreuk aan de ervaring wat mij betreft | |
[ Voor 27% gewijzigd door SomerenV op 13-12-2014 02:50 ]
Mee eens.. die ongeloofwaardige acties vond ik eigenlijk nog wel grappig. Voor de rest had ik te veel t gevoel van uitzitten. En het verhaal deed me eigenlijk steeds minder.. een dwerg meer of minder maakt niet uitjimz93 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:18:
[...]
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!
Heb deze film zelf woensdagavond mogen zien en kan eigenlijk hetzelfde concluderen.
Ook een aantal scenes die bijzonder ongeloofwaardig waren helaas (zoals een legolas die op vallende brokstukken toch zichzelf weet af te zetten, 5x achter elkaar). iets met zwaartekracht...
anyhow wat mij betreft inderdaad ook een 6,5. hij kijkt lekker weg maar daarmee is het ook wel gezegd.

I served in a company of heroes.
Total Recall (2012) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13 Plot: A factory worker, Douglas Quaid, begins to suspect that he is a spy after visiting Rekall - a company that provides its clients with implanted fake memories of a life they would like to have led - goes wrong and he finds himself on the run. Dit is een remake van de klassieker van Paul Verhoeven met Arnold Schwarzenegger in de hoofdrol, nu dit keer met Colin Farrell als Doug Quad / Carl Hauser. Vanavond op TV voor degenen die hem nog niet gezien hebben. Wat ik erg leuk vond aan de film is dat er een aantal directe verwijzingen naar het origineel in zitten, terwijl ze verder eigenlijk een compleet nieuwe film ervan hebben gemaakt. De film speelt zich dan ook niet grotendeels af op Mars, maar gewoon hier op Aarde. De 2 dingen die iedereen zich waarschijnlijk herinnert (of moet ik zeggen "3"...) zitten wel in de film, maar even wordt je op het verkeerde been gezet. Een korte teleurstelling, maakte bij mij alsnog plaats voor een glimlach. De film ziet er hartstikke goed uit, maar wordt waarschijnlijk niet zo'n klassieker als het origineel. Dat komt waarschijnlijk door de "ideeënarmoede", zoals Verhoeven het maken van zoveel remakes in Hollywood noemt. Anyway, de film is leuk, maar veel meer dan een 7,3 zou ik hem niet geven. | |
Red Dawn (2012) | ![]() |
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13 Plot: A group of teenagers look to save their town from an invasion of North Korean soldiers. Wederom een remake; dit keer van Red Dawn uit 1984 met Patrick Swayze. In deze remake speelt Chris Hemsworth (Thor) één van de hoofdrollen. De remake is meer trouw gebleven aan het origineel. Amerika wordt verrast met een grootscheepse invasie geleidt door de Russen en Noord-Koreanen. Grote delen van het land zijn al ingenomen en het is nu aan de Amerikaanse bevolking zelf om tegen deze overmacht in te gaan. Een verschil met het origineel is dat in 1984 de Koude Oorlog nog bezig was en dat de VS in de film op dat moment wordt ingenomen door de Russen en verschillende Midden-Amerikaanse landen. De vijanden in de film van 2012 zijn op dit moment ook passend: Rusland (Oekraïne-crisis) en Noord-Korea. Wat dat betreft een goede verandering. Op IMDB krijgt de film maar een 5,5. Persoonlijk vind ik dat te laag. Ik zou eerder gaan voor een kleine 7. | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Fantasy Zojuist ook terug van deze film. Een film die me mogelijk niet lang bij zal blijven, maar waar ik me toch wel mee vermaakt heb. Wat me vooral opviel was dat het eerste kwartier van de film echt beter bij deel 2 had gekunnen. Met dat einde had die film beter geweest en had deze gewoon normaal kunnen beginnen. Hierdoor werd je eigenlijk vrij lomp in de film gegooid en als je deel 2 al een tijdje niet gezien hebt, zul je sommige dingen even niet doorhebben. Het voelde vooral ook aan dat ze wat scenes hebben geknipt waardoor het niet echt lekker uit de verf kwam. Verder is het wel een spektakel-film met aardig wat opzet tot een fantastische ontknoping. Een ontknoping die soms wel wat geforceerd en minder-episch overkomt. Door het lomp opsplitsen van de film, hebben ze ervoor gezorgd dat ik niet echt mee kan leven met de karakters. Er mist soms gewoon teveel om het verhaal af te maken en dat is jammer. Ook diverse overschakelingen bij karakters vond ik wat matig, maar dat ligt volgens mij meer aan het boek dan de films. Grafisch wel een mooie film, al had het van mij op sommige plekken wel wat realistischer gemogen. Al met al toch vermaakt en voor de fans zeker een genot om naar te kijken. Vooral het begin (of eigenlijk eind van vorige film) had beter gekund, maar het zij zo. Toch nog wel een aardig einde van deze trilogie die eigenlijk nooit een trilogie had moeten zijn. | |
The Equalizer (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: R Plot: A man believes he has put his mysterious past behind him and has dedicated himself to beginning a new, quiet life. But when he meets a young girl under the control of ultra-violent Russian gangsters, he can't stand idly by - he has to help her. Eigenlijk wel een standaard verhaal dat wel vaker gebruikt wordt: gepensioneerde CIA-achtige supercop die het onrecht te lijf gaat - de russische maffia. Het duurt een tijd voor de film op gang komt - voor z'n genre is dit een vrij lange film (ruim twee uur) en die tijd zit voor een belangrijk deel in het inleidende verhaal. Het verveelt echter niet. De actie zelf is ook vrij standaard, maar goed uitgevoerd. Ze hebben de film in elk geval spannend weten te maken. Enkel het slot - na het eindspel - vond ik wat ongeloofwaardig aandoen: spoiler: even naar Moskou en in je eentje het landhuis binnenvallen van de maffiabaas terwijl die gewoon onder de douche staat zonder wat door te hebben... Dat het al kan - in je eentje binnenvallen - is ongeloofwaardig, maar dat het kan zonder dat de baas het doorheeft gaat mij te ver. Desondanks: geen memorabele film, wel leuk vermaak. | |
Verwijderd
@vanaalten
Een 7, nou die gaan we toch even kijken dan. Op IMDb is de score ook hoog ondanks het 13 in een dozijn plot. Dat van Russische gangsters komt vrij vaak voor zoals in: IMDB: Safe (2012).
Een 7, nou die gaan we toch even kijken dan. Op IMDb is de score ook hoog ondanks het 13 in een dozijn plot. Dat van Russische gangsters komt vrij vaak voor zoals in: IMDB: Safe (2012).
Penguins of Madagascar (2014) | ![]() |
IMDb: n/a Ben met de kids naar deze film gegaan, was een zéér vermakelijke film.. de humor erin was niet alleen geschikt voor kinderen maar ook voor volwassenen. Voor een 'kinderfilm' waren er verrassend veel volwassenen in de zaal (4/5de ongeveer). Vooraf hoopte ik al dat het geen slap aftreksel van de gelijknamige serie zou zijn, en ik ben zeker niet teleurgesteld! | |
![]() ![]() ![]() |
Rotterdam
Heb hem ook net gezien. Dit is een film die je tot nadenken stemt. Geen Holywood blockbuster met om elke 5 minuten een flitsende actie, nee een film die iets te vertellen heeft. Eentje die thuis hoort bij de films als: The Butterfly Effect Dragonfly en Contact. Allemaal hebben ze ongeveer hetzelfde thema, wel verpakt in een, voor elke van bovenstaande films, een andere setting. Toch blijft de vraag hetzelfde:habermas schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:21:
spoiler:
wat als er toch... er een leven na de dood is, reïncarnatie of is er iets als een god over super intelligent wezen/ras dat ons heeft geschapen of gecreëerd?
Ben je een liefhebber van dit soort films, kijken dus!
Acteurs in deze film waren goed, geen bovenmatig drama in het acteren, geloofwaardige karakters. Wel iets overdreven om ze duidelijk neer te kunnen zetten in de film, wat niet erg is, wat mij betreft. Cameravoering was lekker rustig en droeg bij aan het tempo van de film.
Al met al een aanrader. Voor mij een score van 7,5.
P.s. mocht je denken: Apollo13 is een gelovige, welk geloof dan ook en daarom geeft hij deze waardering! Nope, ik ben een Agnost, dus de score heeft niets met welk geloof dan ook te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door apollo13 op 14-12-2014 12:42 ]
apollo13
Verwijderd
Godzilla 2014
Wat ik er van vond? Nou eerlijk gezegd is het gewoon een hele slechte film, een beetje domme Amerikanen die een groot monster voorzien van nucleaire energie en dan komt dat beest plots tot leven en gaat op zoek naar zijn vrouwtje. En uiteindelijk doodt Godzilla de twee MUTO's en gaat terug in de zee, maar de drie grote monsters waaronder Godzilla hebben dus wel veel slachtoffers veroorzaakt.
Kortom deze film is zo niet realistisch, niet dat het moet maar het is gewoon zo voorspelbaar dat het eigenlijk niet zo leuk is om te kijken. Wat dat betreft vond ik het verhaal Pacific Rim uit 2013 veel beter, en het was tevens ook spannender.
Wat ik er van vond? Nou eerlijk gezegd is het gewoon een hele slechte film, een beetje domme Amerikanen die een groot monster voorzien van nucleaire energie en dan komt dat beest plots tot leven en gaat op zoek naar zijn vrouwtje. En uiteindelijk doodt Godzilla de twee MUTO's en gaat terug in de zee, maar de drie grote monsters waaronder Godzilla hebben dus wel veel slachtoffers veroorzaakt.
Kortom deze film is zo niet realistisch, niet dat het moet maar het is gewoon zo voorspelbaar dat het eigenlijk niet zo leuk is om te kijken. Wat dat betreft vond ik het verhaal Pacific Rim uit 2013 veel beter, en het was tevens ook spannender.
Interstellar (2014) | ![]() |
IMDb: 8.9 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Goede film. Wel erg luidruchtig en behoorlijk fel. Tenminste, in de IMAX-zaal waar ik hem bekeek. Bevat verder alles wat je van Nolan zou verwachten. Qua beelden en muziek. En plotholes Op een moment in de film was ik even bang dat het weer een godsvehikel zou worden, maar dat werd netjes opgelost. Hoewel het wellicht niet altijd een realistische (al wordt het zo wel gebracht) film is, doet het voor de volle 100% wat het moet doen: je als kijker stimuleren om na te denken over wat er daarbuiten te vinden is in dat grote universum om ons heen. Grappig detail is trouwens dat Matthew McConaughey ook in "Contact" speelde | |
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
WTF. Wie drinkt Leffe uit de fles
? Amerikanen... in Gone Girl.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2014 00:18 ]
Precies wat ik dacht toen ik dit zo'n 2 uur geleden voorbij zag komenVerwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:18:
WTF. Wie drinkt Leffe uit de fles? Amerikanen... in Gone Girl.
Vanochtend gekeken, maar zwaar teleurgesteld. Hieronder wordt de film precies beschreven zoals ie is.Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:59:
@vanaalten
Ik hou altijd wel van Denzel Washington films waarin hij wraak neemt en ik had echt gehoopt (en daar zag het er ook naar uit) op een meer drama/thriller-achtige film met meer diepte en intelligentie, zoals Man on Fire, maar wat ik kreeg was inderdaad een Steven Seagal-achtige, over-the-top, overdreven actiefilm met ongeloofwaardige scenes. Jammer, want ik vind Denzel een geweldige acteur, maar hij moet niet denken dat ie op z'n 60ste nog e.o.a. actiefiguur kan spelen en de hele Russische maffia kan uitroeien, want dat komt, lichtelijk gezegd, niet echt geloofwaardig over.The characters develop, the story unfolds..then after 40 minutes it turns into a Steven Seagal movie..played with Denzel Washington !!
Geen originele film inderdaad, maar als je dan toch accepteert dat het een Seagal-achtige film is dan is het niet moeilijk om voor te stellen dat deze Denzel aardig wat in zijn mars heeftchim0 schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:31:
[...]
maar wat ik kreeg was inderdaad een Steven Seagal-achtige, over-the-top, overdreven actiefilm met ongeloofwaardige scenes. Jammer, want ik vind Denzel een geweldige acteur, maar hij moet niet denken dat ie op z'n 60ste nog e.o.a. actiefiguur kan spelen en de hele Russische maffia kan uitroeien, want dat komt, lichtelijk gezegd, niet echt geloofwaardig over.
spoiler:
. Het thema van de einzelgänger die opkomt voor de weerlozen in zijn omgeving wordt hier inderdaad mooi verkocht met een uniek Denzel-laagje, wat volgens mij prima gedaan is. door zijn ultra-focus-modus
Edge of Tomorrow (2014) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Helaas gemist in de bios dus thuis maar even op de bank gekeken. Zeker niet teleurgesteld, alhoewel je volgens mij op 2 verschillende manieren een cijfer voor de film zou kunnen geven. Als een Hollywood-spektakel is hij meer dan geslaagd. Cruise en Blunt leveren prima werk, de actie ziet er goed uit, de humor kon ik waarderen en het verhaal.. ach ja, in ieder geval anders dan de meeste alien-invasie films. Waar vaak zaken als alien-immigratie, strategische oorlogsvoeringen of historische referenties naar andere oorlogen de boventoon voeren staat hier het gegeven centraal dat er iemand de dag kan resetten. En dat is volgens mij ook het manco van de film. Twee weken geleden had ik toevallig, op aanraden van iemand op de radio, Groundhog Day (1993) gezien, waarin Bill Murray ook een bepaalde dag steeds opnieuw beleeft. Die film gaat in op de, volgens mij, meer menselijke eigenschappen van de hoofdpersoon: narcisme, angst, radeloosheid, etc (maar toch ook de wil om een goed mens te zijn). Daarmee reageert Murray voor mij veel logischer op de verandering dan Cruise, spoiler: Daardoor werd de vraag: wat zou ik doen in zijn situatie? al snel minder interessant, omdat ik mij moeilijk kan identificeren met iemand die zo gedreven 1 keuze maakt. die slechts 1 keer toegeeft aan zijn radeloosheid en in Londen een bar bezoekt (om vervolgens opgegeten te worden door een zeer Amerikaans schuldgevoel dat hij wegloopt voor het probleem en de volgende dag meteen richting frontlinie gaat). | |
Kort vraagje, weten jullie nog meer films die met het herbeleven van tijd spelen? Alleen Source Code (2011) schiet mij zo te binnen, ik hoor graag meer (goede) suggesties..:)
[ Voor 1% gewijzigd door JohnnieWbl op 14-12-2014 11:40 . Reden: url fix + typo ]
Marketing aan het werkVerwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:18:
WTF. Wie drinkt Leffe uit de fles? Amerikanen... in Gone Girl.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Groundhog DayJohnnieWbl schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:16:
[...]
Kort vraagje, weten jullie nog meer films die met het herbeleven van tijd spelen? Alleen Source Code (2011) schiet mij zo te binnen, ik hoor graag meer (goede) suggesties..:)
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Bedankt voor het meedenken maar check recensie plz..
Verwijderd
Nog eentje die gister na al het blockbuster geweld nog maar eens heb gekeken: Memento IMDB: Memento (2000) . In 1 woord Geniaal! Blijft na al die jaren een van mijn topfilms. Niet echt herbeleven van tijd maar wel iedere keer terug. Gewoon kijken.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2014 12:49 ]
Triangle, Retroactive, TimeCrimes, Primer, Predestination, About Time schieten me zo direct binnenJohnnieWbl schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:16:
[...]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Je kunt gewoon op de Plot Keywords klikken in IMDB http://www.imdb.com/search/keyword?keywords=time-loopJohnnieWbl schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:16:
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
En mij bij om een vreemde reden deze in mijn ogen pulpfilm uit mijn jeugd: IMDB: The Final Countdown (1980) Vreemd hoe sommige films toch in je hoofd blijven zitten. Volgens mij heb ik hem al 30 jaar niet gezien.azz_kikr schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:28:
[...]
Triangle, Retroactive, TimeCrimes, Primer, Predestination, About Time schieten me zo direct binnen

Mijn favoriete films zijn The Butterfly Effect en Mr Nobody, die doen ook veel met tijd, maar gaan meer over 'wat als je toen iets anders had gedaan'.JohnnieWbl schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:16:
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door Hahn op 14-12-2014 15:42 ]
The devil is in the details.
IMDB: Deja Vu (2006) ?
En als we het dan over The Butterfly Effect hebben... past Donnie Darko er dan ook niet tussen?
En als we het dan over The Butterfly Effect hebben... past Donnie Darko er dan ook niet tussen?
[ Voor 40% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-12-2014 16:01 ]
En dan zijn mijn favorieten gelijk genoemd, Donnie Darko en the Final Countdown. De eerste snap ik na drie keer kijken nog steeds niet helemaal en de tweede is bijna jeugdsentiment.
Verwijderd
Ik noemde hem pulp, maar pulp kan in een bepaalde manier ook soms leuk zijn. Voordat ik weer een storm van kritiek over me heen krijg.Daniel36 schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:10:
En dan zijn mijn favorieten gelijk genoemd, Donnie Darko en the Final Countdown. De eerste snap ik na drie keer kijken nog steeds niet helemaal en de tweede is bijna jeugdsentiment.
Storm, hahaha, Final Countdown.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2014 16:50 ]
Bedenk me net nog een film die in dat rijtje past, al zal niet iedereen hem even denderend vinden:
Timecop.http://www.imdb.com/title/tt0111438/?ref_=nv_sr_1
Jaren 90, actie, JC van Damme. Need i say more?
Timecop.http://www.imdb.com/title/tt0111438/?ref_=nv_sr_1
Jaren 90, actie, JC van Damme. Need i say more?
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Fantasy Allereerst, ik heb het boek niet gelezen! Ik ging met een leeg hoofd de bioscoop in. De vorige delen vond ik erg goed. Soms we langdradig, maar goed, 1 boek in 3 delen van 2,5 uur verspreiden.. spoiler: Mooi om te zien hoe Thorin gek wordt van de schat alsof het de ring is. Wat ik persoonlijk jammer vond is dat in de eerste 10 minuten Smaug alweer neergeschoten wordt... Ook mooi hoe Galadriel, Gandalf, Saruman en Elrond het opnemen tegen Sauron en hoe hij van een menselijke gedaante veranderd in een oog. Maar Saruman gaf aan dat hij het tegen Sauron zou opnemen. Dit is verder niet terug gekomen.. Verklaard wel waarom hij in LOTR is overgelopen. Misschien toch de boeken eens gaan lezen. | |
The Maze Runner (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Verschillende verhalen gehoord over deze film. Een stel kinderen zitten op een groot veld (The Glade) waar ze een samenleving hebben opgebouwd. The Glade wordt omringd door een groot doolhof die elke nacht veranderd. The Runners gaan iedere dag het doolhof in om een kaart te maken en een uitweg te zoeken. Het heeft voor mij een hoog The Hunger Games gehalte op dit moment en ben ook erg benieuwd naar deel 2. | |
As Above, So Below (2014) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: R Vermakelijke horror voor de zondag middag. Deze afgelopen zondag met mijn vriendin gekeken. Een film met een leuk en pakkend verhaal, redelijk acteerwerk en gefilmd vanuit de personages zelf wat het ook wel erg spannend maakt. Opzoek naar de Philosophers Stone van Nicolas Flamel (Hello Harry Potter) gaat professor Scarlett de wereld over om de raadsels op te lossen. Zo komt ze terecht in de Catacomben van Parijs. De film trok mij ook erg omdat ik familie bij Parijs heb wonen en zelf eens in de Catacomben heb rondgelopen. Hij krijgt een 6 vanwege het erg zwakke einde.. | |
Nickname KasPlantje.
Wow, nog iemand die de Final Countdown (1980) goed vindt. Hier ook jeugdsentiment.Daniel36 schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:10:
Na 100 keer (letterlijk) kijken van deze film is er nog steeds 1 scène die ik niet begrijp: net na de storm als dat vliegtuig aan dek een noodlanding maakt en ze dragen de brancard langs Cmd Owens. Zijn blik doet vermoeden alsof er meer aan de hand is met de persoon, maar die zien we niet. Hij lijkt dood te zijn, maar hoe verklaar je zijn landing dan? Heeft hij de storm door de tijd niet goed overleefd en is hij ineens heel jong?
Ik begrijp het niet.
The Babadook (2014) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 93min. The Babadook is een film over een weduwe en haar zoontje. De vader is overleden tijdens de rit naar het ziekenhuis toen zij ging bevallen. Het zoontje ziet monsters in zijn kast, zijn moeder weet er geen raad mee en draait langzaam aan door. Dit wordt verergerd door een prentenboek met verhalen over dat monster. De film is met een budget van 30.000 dollar gemaakt en dat is niet direct aan de film te zien. Het duurt even tot de film op gang is gekomen en eigenlijk pas het laatste half uur ongeveer wat spannend. Na de film ga je nadenken over waar het prentenboek vandaan komt. En hoe allerlei zaken uiteindelijk zijn gebeurd. 1 ding staat vast en dat is dat de moeder ze niet allemaal op een rijtje heeft | |
The Salvation (2014) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Western | Runtime: 92min. Een western met Mads Mikkelsen (Hannibal, Casino Royale, Jagten) als Jon en Eva Green (Penny Dreadfull, Sin City: A Dame to Kill For , 300: Rise of an Empire ) als Madelaine in de hoofdrol. Jon zijn vrouw en zoontje worden vermoord door een crimineel die net uit de gevangenis is. De bendeleider wil wraak op de moord en Jon opsporen. Het stadje waar Jon woont wordt onder druk gezet en zij verraden hem. Jon gaat vervolgens met een vriend die hele bende aanpakken. De film mij een beetje denken aan een Liam Neeson film, maar dan in het wilde westen. De film draait dan ook voornamelijk om Mads Mikkelsen. Leuke popcornfilm, geen plots, geen denkwerk... gewoon schieten enz | |
Dank voor de reacties, maar dus geen films waarbij de dag gereset wordt (was benieuwd of dat vaker voorkomt). Donnie Darko gooi ik ongeveer elk jaar op het scherm, Timecop en Memento inderdaad ook al gezien Timecop slechts 1x, Memento uiteraard ook vaker. 
Ik begin maar met deze 4:
1. Predestination
2. The Butterfly Effect
3. The Final Countdown
4. Primer
Ik begin maar met deze 4:
1. Predestination
2. The Butterfly Effect
3. The Final Countdown
4. Primer
offtopic:
Dat is de derde film, toch?
Dan kan ik eindelijk de Hobbit-films eens gaan kijken. Ik wil het achter elkaar kunnen zien zonder telkens een jaar moeten wachten. Dus kan binnenkort de eerste maar eens gaan bekijken
Dan kan ik eindelijk de Hobbit-films eens gaan kijken. Ik wil het achter elkaar kunnen zien zonder telkens een jaar moeten wachten. Dus kan binnenkort de eerste maar eens gaan bekijken
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Klopt, en de laatste van deze trilogie.anandus schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:32:
[...]
offtopic:
Heb hem van het weekend gezien. 7/10. Wat prima is, aangezien ik de andere twee een veel lagere beoordeling heb gegeven. Deze was prima popcorn vermaak.
Nog kleine ergernis:
spoiler:
Waarom moet alles in die grote blockbuster films er zo dik bovenop liggen? Als die random elven chick aan het huilen is omdat die ene dwerg dood is (de verschillende dwergen hebben 0 relevantie op de leider na, dus echt erg is het ook weer niet) en zich dan hardop afvraagt waarom liefde zo'n pijn doet, moet dan echt het antwoord zijn, "because it was real"?
En dan die traan vlak voordat die doodgaat. Iemand steekt net een bijl door je heen, volgens mij huil je dan niet.
Overigens heb ik de boeken niet gelezen en begreep ik dat deze romance er voor de film bij verzonnen is. Hadden ze beter niet kunnen doen. Wel mooie dame, dat dan weer wel.
En dan die traan vlak voordat die doodgaat. Iemand steekt net een bijl door je heen, volgens mij huil je dan niet.
Overigens heb ik de boeken niet gelezen en begreep ik dat deze romance er voor de film bij verzonnen is. Hadden ze beter niet kunnen doen. Wel mooie dame, dat dan weer wel.
Heb gisteren ook gezien, eens met de punten die je aandraagt, voegt allemaal niets toe! Dat Kate van Lost (mevr Lily) der in zit is leuk, maar net als legolas komen ze niet voor in de boeken. Het hele witte orc verhaal ook niet, sauron niet, saruman niet, niets van dat. Allemaal om de films langer te maken. De dwergen hebben allemaal klein bijrolletje in de boeken, wordt nu ook groter gemaakt om de films te verlengen.Lapras schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:56:
[...]
Klopt, en de laatste van deze trilogie.
Heb hem van het weekend gezien. 7/10. Wat prima is, aangezien ik de andere twee een veel lagere beoordeling heb gegeven. Deze was prima popcorn vermaak.
Nog kleine ergernis:
spoiler:Waarom moet alles in die grote blockbuster films er zo dik bovenop liggen? Als die random elven chick aan het huilen is omdat die ene dwerg dood is (de verschillende dwergen hebben 0 relevantie op de leider na, dus echt erg is het ook weer niet) en zich dan hardop afvraagt waarom liefde zo'n pijn doet, moet dan echt het antwoord zijn, "because it was real"?
Hoewel deze verhalen het geheel wat uitgebreider maken, is het echt niet nodig voor de normale kijker. Mensen die de silmarillion gelezen hebben zullen het gaaf vinden. De rest snapt het geheel waarschijnlijk niet goed. Zo ook de mensen met wie ik was, teveel kleine verhalen door elkaar die het lastiger te volgen maakt.
Al met al, wat mij betreft klein 6je. In HFR zag het er allemaal iets te klinisch uit. Het is te duidelijk geacteerd en de special effects zijn ook niet zo mooi leek wel. (Wat al eerder in het topic door iemand gezegd werd).
Battle.net Spud#2543
The Big Lebowski (1998) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 117min. | MPAA: R Geinige film, plothole na plothole, maar dat vergeten we maar even. Op zich is het idee leuk, maar het lijkt dat ze bij een zooi scenes vergeten waren dat er nog een verhaal in hoort te zitten ipv wat losse dingen. | |
Zojuist gekeken, maar ik snapte er geen reet van. Iemand anders die de film wel snapte? Vond het maar een vage film en ik snap nog steeds niet waar ie nou over ging.
Ik snap 'm wel. Een paar reacties terug wordt ie ook (in meedere reacties, inclusies spoilers) beschreven, daar kun je het plot uit halen.
Klopt ... bijnaTepelStreeltje schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:09:
Heb gisteren ook gezien, eens met de punten die je aandraagt, voegt allemaal niets toe! Dat Kate van Lost (mevr Lily) der in zit is leuk, maar net als legolas komen ze niet voor in de boeken. Het hele witte orc verhaal ook niet, sauron niet, saruman niet, niets van dat.
• Legolas is de zoon van Thranduil (zie LotR), dus het is in ieder geval verklaarbaar dat hij daar rondloopt.
• Azog komt ook voor in de canon (zie appendices LotR) maar zijn bestaan/rol is inderdaad enorm uitgerekt.
• Sauron komt wel voor in The Hobbit, alleen daar wordt hij de Necromancer genoemd. Ze komen er namelijk pas later achter dat het Sauron is (zie LotR). Het is niet meer dan logisch dan hem ook als Sauron af te beelden.
• Saruman komt niet bij name in The Hobbit voor maar de White Council wordt wel genoemd. In (appendices) LotR wordt duidelijk dat Saruman (en Galadriel) lid daarvan zijn.
Inderdaad, voor mij (als groot liefhebber van Silmarillion en Unfinished Tales) erg prettig, voor veel mensen waarschijnlijk overbodig.Allemaal om de films langer te maken.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Mja, dan nog hield ie me niet op het puntje van mijn stoel. Vond het een beetje te zweverig allemaal.deBennie schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:40:
Ik snap 'm wel. Een paar reacties terug wordt ie ook (in meedere reacties, inclusies spoilers) beschreven, daar kun je het plot uit halen.
Verwijderd
Die film gaat over het kip en ei verhaal.chim0 schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:32:
[...]
Zojuist gekeken, maar ik snapte er geen reet van. Iemand anders die de film wel snapte? Vond het maar een vage film en ik snap nog steeds niet waar ie nou over ging.
ah, thanks voor de info!kenneth schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:50:
[...]
Klopt ... bijna
• Legolas is de zoon van Thranduil (zie LotR), dus het is in ieder geval verklaarbaar dat hij daar rondloopt.
• Azog komt ook voor in de canon (zie appendices LotR) maar zijn bestaan/rol is inderdaad enorm uitgerekt.
• Sauron komt wel voor in The Hobbit, alleen daar wordt hij de Necromancer genoemd. Ze komen er namelijk pas later achter dat het Sauron is (zie LotR). Het is niet meer dan logisch dan hem ook als Sauron af te beelden.
• Saruman komt niet bij name in The Hobbit voor maar de White Council wordt wel genoemd. In (appendices) LotR wordt duidelijk dat Saruman (en Galadriel) lid daarvan zijn.
[...]
Inderdaad, voor mij (als groot liefhebber van Silmarillion en Unfinished Tales) erg prettig, voor veel mensen waarschijnlijk overbodig.
Battle.net Spud#2543
Ja dat kan. Ik vond 'm tof.chim0 schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:54:
[...]
Mja, dan nog hield ie me niet op het puntje van mijn stoel. Vond het een beetje te zweverig allemaal.
Tja, het is en blijft onmogelijk, met of zonder tijdreizen... Het is zelfs niet kip-ei, het is een gevalletje cirkelredenering / immaculate conception van de hoogste plank.chim0 schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:32:
[...]
spoiler:
Jane = Joe, dat is overduidelijk; dus de vader en de moeder van het kind dat gestolen wordt zijn één en de zelfde persoon...
Maar Joe wordt de Agent. En de Agent steelt het kind van Jane en Joe en legt die in de geschiedenis te vondeling... Dat is dus Jane! De Agent steelt dus zichzelf (de baby) van zichzelf (Jane) en creëert zo zichzelf.
En als klapper op de vuurpijl wordt de Agent later de Fizzle Bomber en die Fizzle Bomber is de aanstichter van het geheel omdat de Agent terug in de tijd was gestuurd om de Fizzle Bomber te stoppen.
Als je er geen hoofdpijn van krijgt dan heb je het nog niet helemaal doorgrond.
Maar Joe wordt de Agent. En de Agent steelt het kind van Jane en Joe en legt die in de geschiedenis te vondeling... Dat is dus Jane! De Agent steelt dus zichzelf (de baby) van zichzelf (Jane) en creëert zo zichzelf.
En als klapper op de vuurpijl wordt de Agent later de Fizzle Bomber en die Fizzle Bomber is de aanstichter van het geheel omdat de Agent terug in de tijd was gestuurd om de Fizzle Bomber te stoppen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Optie 2 is voor mij:Mx. Alba schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:20:
spoiler:Jane = Joe, dat is overduidelijk; dus de vader en de moeder van het kind dat gestolen wordt zijn één en de zelfde persoon...
spoiler:
Agency steelt baby, gaat terug in de tijd en legt het te vondeling, overtuigt Joe ervan om agent te worden en zichzelf te stelen, voordat de agency dat de eerste keer deed. Kan niet zo goed tegen al te grote hoofdpijn op de maandagochtend..
Blijft natuurlijk wel over dat, nadat hij zichzelf vermoordt, de motivatie verdwijnt om überhaupt naar de Fizzle bomber te zoeken, en om zichzelf dus te vermoorden, waardoor hij dus blijft leven en de Fizzle bomber wordt..?
Blijft natuurlijk wel over dat, nadat hij zichzelf vermoordt, de motivatie verdwijnt om überhaupt naar de Fizzle bomber te zoeken, en om zichzelf dus te vermoorden, waardoor hij dus blijft leven en de Fizzle bomber wordt..?
22 Jump Street (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 112min. | MPAA: R Plot: After making their way through high school (twice), big changes are in store for officers Schmidt and Jenko when they go deep undercover at a local college. Eindelijk de tijd gehad om het vervolg van 21 Jump Street te kijken. Eigenlijk een herhaling van de 1e film met dezelfde soort grappen en grollen waar ik weer veel om gelachen heb. | |
Mejor así
La4er Cake vorige week gezien. Toffe film, bizar einde...
Iets meer info graag?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik heb deze film gisteravond gekeken en ik ben het er helemaal mee eens.vanaalten schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:41:
The Equalizer (2014) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: R Plot: A man believes he has put his mysterious past behind him and has dedicated himself to beginning a new, quiet life. But when he meets a young girl under the control of ultra-violent Russian gangsters, he can't stand idly by - he has to help her.
Eigenlijk wel een standaard verhaal dat wel vaker gebruikt wordt: gepensioneerde CIA-achtige supercop die het onrecht te lijf gaat - de russische maffia.
Het duurt een tijd voor de film op gang komt - voor z'n genre is dit een vrij lange film (ruim twee uur) en die tijd zit voor een belangrijk deel in het inleidende verhaal. Het verveelt echter niet.
De actie zelf is ook vrij standaard, maar goed uitgevoerd. Ze hebben de film in elk geval spannend weten te maken.
Enkel het slot - na het eindspel - vond ik wat ongeloofwaardig aandoen:
spoiler:even naar Moskou en in je eentje het landhuis binnenvallen van de maffiabaas terwijl die gewoon onder de douche staat zonder wat door te hebben... Dat het al kan - in je eentje binnenvallen - is ongeloofwaardig, maar dat het kan zonder dat de baas het doorheeft gaat mij te ver.
Desondanks: geen memorabele film, wel leuk vermaak.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Hij is weinig memorabel en een beetje over the top.
Plus: Denzel Washington (altijd goed imho)
Min: de film is te lang.
Lekker traag! Vond hem leuk
keertje niet zo snel, vind ik wel lekker.
Tikkie afgeraffeld was het einde wel en als je er logisch over nadenkt had hij gewoon een rifle kunnen pakken van die gasten tijdens dat laatste mat partije.... ipv beetje McGyveren.... maarja dat is dan weer niet leuk he
Ondergewaarderd en beetje onbekend eigenlijk
Tikkie afgeraffeld was het einde wel en als je er logisch over nadenkt had hij gewoon een rifle kunnen pakken van die gasten tijdens dat laatste mat partije.... ipv beetje McGyveren.... maarja dat is dan weer niet leuk he
IMDB: Layer Cake (2004), Britse gangsterfilm uit 2004, met Daniel Craig in een hoofdrol zonder naam.Ardana schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:38:
Iets meer info graag?
Ondergewaarderd en beetje onbekend eigenlijk
[ Voor 32% gewijzigd door Vandread op 16-12-2014 13:17 ]
De film was best aardig, maar idd te veel over de top. Het mooie aan de tv-serie was dat het allemaal ook kon, in principe, dat miste de film. Had gehoopt dat die typische sfeer ook in de film zat. Het enige wat hetzelfde was was zijn naam en zijn spionnen-achtergrond. Leuk was wel dat de film eindigde waar de serie min of meer begon, dat was wel aardig gedaan.Daniel36 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:45:
[...]
The Equalizer
Ik heb deze film gisteravond gekeken en ik ben het er helemaal mee eens.
Hij is weinig memorabel en een beetje over the top.
Plus: Denzel Washington (altijd goed imho)
Min: de film is te lang.
Ff vraagje dumpen hiero.
Ik wil naar de Hobbit, maar ik twijfel of ik naar de 3D HDF-versie ga, of naar de gewone 2D-versie. Toevallig iemand die ze allebei gezien heeft en de een of de ander kan aanraden?
Beetje extra info: ik heb deel 2 in HDF gezien, maar was er niet heel kapot van. Liefst zou ik de 3D-versie zonder HDF gaan zien, maar die draait niet bij ons in de buurt.
Ik wil naar de Hobbit, maar ik twijfel of ik naar de 3D HDF-versie ga, of naar de gewone 2D-versie. Toevallig iemand die ze allebei gezien heeft en de een of de ander kan aanraden?
Beetje extra info: ik heb deel 2 in HDF gezien, maar was er niet heel kapot van. Liefst zou ik de 3D-versie zonder HDF gaan zien, maar die draait niet bij ons in de buurt.
[ Voor 29% gewijzigd door Bra-Jo op 16-12-2014 16:40 ]
Nomen nescio
Ga lekker in 2D zodat die 3D zooi kan optyfen
. Grootste onzin qua films van de afgelopen paar jaar.
Ga naar de HFR. Ik heb de normale 3D van de 3e gezien en die vond ik minder mooi dan de 1e 2 films die ik wel in HFR zag.. sommige shots zijn blurry en het vervelende is dat je ziet dat het bedoelt is als HFR.
evt trollmodus: als je hem in 2d gaat kijken blijft er weinig over... voor het verhaal/inhoud ga je immers niet
Alfrid
evt trollmodus: als je hem in 2d gaat kijken blijft er weinig over... voor het verhaal/inhoud ga je immers niet

I served in a company of heroes.
Ik denk dat het grote verschil in motivatie tussen de twee hoofdrolspelers het volgende is:JohnnieWbl schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:16:
Helaas gemist in de bios dus thuis maar even op de bank gekeken. Zeker niet teleurgesteld, alhoewel je volgens mij op 2 verschillende manieren een cijfer voor de film zou kunnen geven. Als een Hollywood-spektakel is hij meer dan geslaagd. Cruise en Blunt leveren prima werk, de actie ziet er goed uit, de humor kon ik waarderen en het verhaal.. ach ja, in ieder geval anders dan de meeste alien-invasie films. Waar vaak zaken als alien-immigratie, strategische oorlogsvoeringen of historische referenties naar andere oorlogen de boventoon voeren staat hier het gegeven centraal dat er iemand de dag kan resetten.
En dat is volgens mij ook het manco van de film. Twee weken geleden had ik toevallig, op aanraden van iemand op de radio, Groundhog Day (1993) gezien, waarin Bill Murray ook een bepaalde dag steeds opnieuw beleeft. Die film gaat in op de, volgens mij, meer menselijke eigenschappen van de hoofdpersoon: narcisme, angst, radeloosheid, etc (maar toch ook de wil om een goed mens te zijn). Daarmee reageert Murray voor mij veel logischer op de verandering dan Cruise,spoiler:Daardoor werd de vraag: wat zou ik doen in zijn situatie? al snel minder interessant, omdat ik mij moeilijk kan identificeren met iemand die zo gedreven 1 keuze maakt.die slechts 1 keer toegeeft aan zijn radeloosheid en in Londen een bar bezoekt (om vervolgens opgegeten te worden door een zeer Amerikaans schuldgevoel dat hij wegloopt voor het probleem en de volgende dag meteen richting frontlinie gaat).
spoiler:
In Groundhog Day weet Phil (Bill Murray) niet wat hem overkomt en moet hij eindeloos dezelfde saaie dag doorkomen, waarna hij het uiteindelijk zijn doel maakt om Rita (Andie MacDowell) voor hem te laten vallen. Als dit steeds op niks uitdraait raakt hij depressief en ziet er geen heil meer in, waardoor het ineens lukt.
Maar in Edge Of Tomorrow komt Cage (Tom Cruise) al vrij snel iemand tegen die ooit in hetzelfde schuitje heeft gezeten en die hem juist naar een oplossing van het probleem kan helpen. Dus is hij logischer wijs iets gemotiveerder om de klus te klaren. Ook hij ervaart een dipje inderdaad (en het word in de film niet al te breed uitgemeten) maar bij hem staat ook nog eens de toekomst van de planeet op het spel dus mag hij niet opgeven en moet hij uiteindelijk de vijand verslaan. De tijdsreset is meer een hulpmiddel daarin, en op het moment dat hij weet dat het de laatste keer is gaat hij er ook volledig voor.
Maar in Edge Of Tomorrow komt Cage (Tom Cruise) al vrij snel iemand tegen die ooit in hetzelfde schuitje heeft gezeten en die hem juist naar een oplossing van het probleem kan helpen. Dus is hij logischer wijs iets gemotiveerder om de klus te klaren. Ook hij ervaart een dipje inderdaad (en het word in de film niet al te breed uitgemeten) maar bij hem staat ook nog eens de toekomst van de planeet op het spel dus mag hij niet opgeven en moet hij uiteindelijk de vijand verslaan. De tijdsreset is meer een hulpmiddel daarin, en op het moment dat hij weet dat het de laatste keer is gaat hij er ook volledig voor.
Best een vermakelijke film, een beetje Groundhog Day meets Starship Troopers.
Mijn grootste minpunt van deze film is toch:
spoiler:
Dat als het gelukt is om die alien baas te pakken het hele verhaal een extra dag eerder gereset word, dat is een beetje te Disney voor me, maar allee.
Btw, Looper is ook wel een leuke 'spelen met tijd' film, mocht je die nog niet gezien hebben.
Ik heb afgelopen weekend de HFR gezien (mijn eerste HFR) in de ATMOS zaal hier in de buurt en ik vond het niet mooi. Veel te scherp en de bewegingen leken wel iets te snel of zo. Net alsof ik naar een TV drama zat te kijken. Doe mij maar gewoon de ouderwetse framerateVuvuzela schreef op woensdag 17 december 2014 @ 02:44:
Ga naar de HFR. Ik heb de normale 3D van de 3e gezien en die vond ik minder mooi dan de 1e 2 films die ik wel in HFR zag.. sommige shots zijn blurry en het vervelende is dat je ziet dat het bedoelt is als HFR.
evt trollmodus: als je hem in 2d gaat kijken blijft er weinig over... voor het verhaal/inhoud ga je immers nietAlfrid
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
HFR ben ik ook voor. Maar 3d is onzinnig, is alleen maar gedaan om ~2 euro extra per kaartje te vragen. Ugh.Vuvuzela schreef op woensdag 17 december 2014 @ 02:44:
evt trollmodus: als je hem in 2d gaat kijken blijft er weinig over... voor het verhaal/inhoud ga je immers nietAlfrid
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]