Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.124 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 12:20
Gone Girl (2014)Gone Girl (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 149min. | MPAA: R
Een sterke film waarbij je in het begin al meteen ziet dat er dingen niet kloppen maar je ze niet kan plaatsen. Aparte wendingen in het verhaal. Maar toch weet ik niet wat ik er van moet vinden. Wel uiteraard een grote fan van David Fincher die zeker een goede film neerzet en je achter laat met gemengde gevoelens.
IMDb -- Gone Girl (2014) Wikipedia -- Gone Girl (2014) Bekijk trailer van Gone Girl (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gone Girl (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 00:04:
Locke (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R
Plot: Ivan Locke, a dedicated family man and successful construction manager, receives a phone call on the eve of the biggest challenge of his career that sets in motion a series of events that threaten his careful cultivated existence.
Thriller, drama en een goede score op IMDb. Iets met een mysterieus telefoontje. Dat kan interessant zijn, tenminste dat dacht ik. Want wat een bagger is dit. Is dit een TV film? De inhoud is ver te zoeken, het boeit totaal niet en zijn keuze slaat eigenlijk ook nergens op. De film is wel goed opgenomen en voorzien van passende muziek.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 4 / 10
Gister Locke gegeken, goed vermaakt. Maar hoezo slaat zijn keuze nergens op? Ik neem aan dat je bedoeld dat hij zijn werk achterlaat om bij de geboorte van zijn kind te zijn, als je niet begrijpt waarom hij dat doet heb je ongeveer 1/3e van de film gemist :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bra-Jo schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:37:
Ff vraagje dumpen hiero.
Ik wil naar de Hobbit, maar ik twijfel of ik naar de 3D HDF-versie ga, of naar de gewone 2D-versie. Toevallig iemand die ze allebei gezien heeft en de een of de ander kan aanraden?
Ik heb vorige week de film in HFR en 3D gezien en gisteren nogmaals in 2D bekeken. Ik vind de 2D versie persoonlijk prettiger. Weg is het overduidelijk neppe gevoel (natuurlijk weet je dat het nep is, maar met 3D wordt dat extra in your face) en weg is de fast forward x 2 stand van HFR. Bovendien zit je niet als brildrager met een extra bril op je neus. Dus ik kan het juist aanraden, zeker als je deel twee over de top vindt in 3D variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Denk dat het idd de 2D versie wordt, precies om jouw redenen. Dat fastforward, daar was ik bij deel 2 na een paar minuten wel aan gewend, maar HFR maakt de kostuums, de makeup en de decors te overduidelijk nep, haalt gewoon een hoop weg van de beleving van de film.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29
Zombeavers (2014)Zombeavers (2014)
IMDb: 4.8 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 85min.
Plot: A fun weekend turns into madness and horror for a bunch of groupies looking for fun in a beaver infested swamp.
Kwam laatst de poster van dit pareltje tegen en dacht: die moet ik zien! Gisteren dus maar eens gekeken en ja, wat zal ik ervan zeggen. Deze film is zo fout dat het eigenlijk weer grappig is. Een soort van Cabin in the Woods, maar dan hilarisch slecht en totaal niet eng, met een flinterdun voorspelbaar plot en na 2 scènes met tenenkrommend slechte CGI was het budget op en hebben ze voor de rest alleen maar poppen gebruikt voor de Zombeavers.

Uiteindelijk krijgt de film nog een 3 uit 10; 1 punt voor de moeite, 1 punt vanwege het "zo slecht dat het grappig is" en het laatste punt voor de knappe, deels topless dames.

Zou ik deze film aanraden? Als je met een paar man je de pleuris verveelt en het niveau al heel erg laag is, dan kan het leuk vermaak opleveren. Wil je een goede film kijken, dan bespaar je de moeite.
IMDb -- Zombeavers (2014) Wikipedia -- Zombeavers (2014) Bekijk trailer van Zombeavers (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Zombeavers (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:17
Eerder deze week de trailer gezien van Zombeavers en ik werd er niet enthousiast van. Dank, hoef deze film dus niet te kijken. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jolke op 17-12-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:43:
[...]

Gister Locke gegeken, goed vermaakt. Maar hoezo slaat zijn keuze nergens op? Ik neem aan dat je bedoeld dat hij zijn werk achterlaat om bij de geboorte van zijn kind te zijn, als je niet begrijpt waarom hij dat doet heb je ongeveer 1/3e van de film gemist :/
Die review is van maanden geleden dus ik kan het je niet meer vertellen. Wat ik je wel kan vertellen is dat ik een film bijna nooit een onvoldoende geef. Dat heb ik hier wel gedaan, dus het moet een ontzettend waardeloze film zijn geweest naar mijn mening.

The Equalizer (2014)The Equalizer (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: R
Gisteren deze film gezien en ja toch zeker wel een dikke 7 a 7,5 waard. Het is gewoon een dikke en goede actiefilm met in de hoofdrol Denzel Washington die zijn kwaliteit weer eens laat spreken op het witte doek. Het verhaal is standaard evenals het meisje en het omslagpunt van de hoofdrolspeler. De actie, muziek en acteerprestaties vind ik voor een dertien in een dozijn plot bovengemiddeld.
IMDb -- The Equalizer (2014) Wikipedia -- The Equalizer (2014) Bekijk trailer van The Equalizer (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Equalizer (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:45

Christiano007

Ich bin der champion

Marvellous (2014)Marvellous (2014)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama | Runtime: 90min.
Het op waarheid gebaseerde verhaal van Neil Baldwin, een man die van vele markten thuis was: hij was een clown in het circus, een prediker, materiaalman bij Stoke City en hij kreeg een eredoctoraat voor de vijftig jaar die hij bijdroeg aan de campus van Keele University. Vanwege leerproblemen werd hij al vroeg afgeschreven maar desondanks wist Baldwin een rijkelijk gevuld en volwaardig leven te leiden.
Film die niet snel verveeld, de tijd vliegt voorbij :)

De film is officieel een drama, maar het heeft ook redelijk wat humor op een subtiele leuke manier.

De hoofdpersoon staat positief in het leven en dat redt hem door de hele film.

Gewoon kijken, echt een aanrader
IMDb -- Marvellous (2014) Wikipedia -- Marvellous (2014) Bekijk trailer van Marvellous (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Marvellous (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:32

Sharky

Skamn Dippy!

Moi_in_actie schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:27:
Zombeavers (2014)[afbeelding]
IMDb: 4.8 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 85min.
Plot: A fun weekend turns into madness and horror for a bunch of groupies looking for fun in a beaver infested swamp.
Kwam laatst de poster van dit pareltje tegen en dacht: die moet ik zien! Gisteren dus maar eens gekeken en ja, wat zal ik ervan zeggen. Deze film is zo fout dat het eigenlijk weer grappig is. Een soort van Cabin in the Woods, maar dan hilarisch slecht en totaal niet eng, met een flinterdun voorspelbaar plot en na 2 scènes met tenenkrommend slechte CGI was het budget op en hebben ze voor de rest alleen maar poppen gebruikt voor de Zombeavers.

Uiteindelijk krijgt de film nog een 3 uit 10; 1 punt voor de moeite, 1 punt vanwege het "zo slecht dat het grappig is" en het laatste punt voor de knappe, deels topless dames.

Zou ik deze film aanraden? Als je met een paar man je de pleuris verveelt en het niveau al heel erg laag is, dan kan het leuk vermaak opleveren. Wil je een goede film kijken, dan bespaar je de moeite.
[afbeelding] 3 / 10
Mooie film dat, paar weken geleden ook gezien. Hij is inderdaad erg slecht, maar heb er toch nog zoveel om gelachen dat ik hem een 6 zou geven. Tweede keer kijken is dan weer niet nodig :P

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost-v
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05 16:39
American History X (1998)American History X (1998)
IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 119min. | MPAA: R
Ik heb vandaag American History X gezien. Een vriend van me raadde deze aan en ik was wel nieuwsgierig. Een geweldige film met een uniek persectief op het leven van een neo-nazi/skinhead en hoe hij zijn leven veranderd en probeert te voorkomen dat zijn broertje hetzelfde pad op gaat. Het is echt een film als geen ander en heel meeslepend.
IMDb -- American History X (1998) Wikipedia -- American History X (1998) Bekijk trailer van American History X (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American History X (1998)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Art of the Steal (2013)The Art of the Steal (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: Crunch Calhoun, a semi-reformed art thief, agrees to get his old gang back together to pull off one last heist.
Aardige film waarin elementen uit Ocean's Eleven en The Code / Basic / Chaos samen komen. Het was leuk om weer eens een film met Kurt Russell te zien. Geen hoogvlieger, maar wel voldoende.
IMDb -- The Art of the Steal (2013) Wikipedia -- The Art of the Steal (2013) Bekijk trailer van The Art of the Steal (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Art of the Steal (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

Plot: A man believes he has put his mysterious past behind him and has dedicated himself to beginning a new, quiet life. But when he meets a young girl under the control of ultra-violent Russian gangsters, he can't stand idly by - he has to help her.
Goede, harde actiefilm met Denzel Washington. Het verhaal an sich is niet bijster origineel, maar het wordt wel goed verteld. Denzel zet een geloofwaardige rol neer. Spannend, maar ik zal hem denk ik geen tweede keer kijken.
IMDb -- The Equalizer (2014) Wikipedia -- The Equalizer (2014) Bekijk trailer van The Equalizer (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Equalizer (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.6 7.6 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wat vinden jullie van Human Centipede II?
De eerste was gewoon een mooi gefilmde Hollywood-style artsy fartsy film, maar dan met een extreem verontrustend thema.

Deel 2 is echter iets meer...verontrustend.
Maar ik kan niet zeggen dat camera en regie slecht zijn.
De film boeit me van begin tot eind, alhoewel ik soms bijna kokhalsneigingen had.

IMDB: The Human Centipede II (Full Sequence) (2011)

Zowel deel 1 als 2 worden uiteraard negatief beoordeeld op IMDB.
Er komt een deel 3 zelfs.

Zouden alleen Nederlanders met dit soort films kunnen komen, vraag je je soms af.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kut. Zijn niet mijn films.
Zouden alleen Nederlanders met dit soort films kunnen komen, vraag je je soms af.
Nope, lui zijn overal "leip". Serbian film bv.

[ Voor 46% gewijzigd door MrVegeta op 17-12-2014 19:17 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:04
Heb die Zombeavers ook ff binnen gehengeld. Zo belachelijk nep, dat moet haast wel opzettelijk zijn gedaan. Dit was gewoon om je te bescheuren :D Wat mij betreft redelijk op 1 lijn met Piranha 3DD.
Alhoewel bij die film de effecten stukken beter waren, en ze hadden The Hoff.

Een 3 voor de moeite, en het feit dat de cast wel veel lol moet hebben gehad bij het filmen.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:56

XanderDrake

Build the future!

Interstellar (2014)Interstellar (2014)
IMDb: 8.9 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Wat een geweldige film! Er staan al een aantal reviews van deze film in dit topic dus over het verhaal hoef ik niet veel uit te wijden. Tot en met 2/3 van de film was het voor mij een 11/10 :P
Ik ben zeer geïnteresseerd in ruimtevaart en astronomie, en heb al redelijk wat fictie over dit soort "pionier ruimtereizen" gelezen. Hoe Nolan, Zimmer en Hyote van Hoytema dit concept hebben gevormd en weergegeven is SUBLIEM, niet minder dan dat! De ruimte en intergalactische reizen zijn hard en meedogenloos:
spoiler:
Dingen zoals tijdinflatie door relativiteit scheuren de menselijke geest in tweeën, elke keuze die wordt gemaakt tijdens zo'n reis is finaal, elke misrekening betekend de dood.
Totaal geen plek voor de mens. Vandaar dat Nolan goed heeft weergegeven hoe zwaar het op aarde moet zijn om haar te willen verlaten. Dat geeft de film in veel klank, kleur en emoties zeer goed weer: de mensheid is stervende, alle macht die landen en civilisaties hadden is weggeëbd, de aarde heeft mensheid verlaten.

De special effects zijn zeer goed, ik snap niet dat men daar anders over denkt. Zeker de ruimte effecten, de wormholes en zwarte gaten zijn extreem goed weergegeven, met danken aan Kip Thorne, een bekende natuurkundige die aan het verhaal heeft meegeholpen en fungeerde als science consultant. Sommige ruimte effecten zijn zo goed en natuur getrouw dat meneer Thorne er zelfs meerdere wetenschappelijke publicaties aan overhoudt! Welke film kan dat nou zeggen? :D
spoiler:
Bijvoorbeeld het zwarte gat, Gargantua, kan in de realiteit bestaan, met eenzelfde halo/corona, met dezelfde kleuren en straling. Niet wat er in zit, die tesseract, natuurlijk, maar de buitenkant wel

Dat soort gevoel voor detail vind ik persoonlijk fantastisch! Dat haalt voor mij het cijfer omhoog.

Ik moet wel zeggen dat na 2/3 de film iets minder wordt, rond het moment dat
spoiler:
ze gaan beslissen om naar welke planeet te gaan, en liefde dit en dat. Ook daarna trekken ze Matt Damon uit een vrieszak, hmm kay? Moest er nu perse een menselijk thriller effect in deze film zitten? Dit hadden ze iets anders mogen doen, dat ze meer zijn achtergrond en emotionele ontwikkeling wat beter laten zien. Dit stuk krijgt een 7.5/10. Daarna de Tesseract, riiight, in een zwart gat vinden we de doorgang naar de boekenkast van een jong meisje :? . Dit stuk krijgt een 6.5/10. Toch ben ik blij dat we mochten zien hoe de mensheid vervolgens aarde heeft kunnen verlaten.

Emotioneel raakt de film mij ook een paar keer.
spoiler:
Niet elke keer, maar bijv. het moment dat ze ineens 24 jaar in de toekomst springen en iedereen behalve hen veel ouder is geworden, ouch :| Ook wanneer Amelia Brand achter gelaten wordt en zij vanaf nu denkt dat ze de ENIGE levende mens in het universum zal zijn, die eenzaamheid... Brok in mn keel.

Dus, hoewel het einde een beetje ontrafeld, was de eerste 2/3 zó goed dat de film van mij een 8.5 krijgt.

Ik keek hem gewoon in een klein zaaltje, prima, dit is geen film voor op de TV vind ik.
IMDb -- Interstellar (2014) Wikipedia -- Interstellar (2014) Bekijk trailer van Interstellar (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Interstellar (2014)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

HMC schreef op woensdag 17 december 2014 @ 18:43:
De eerste was gewoon een mooi gefilmde Hollywood-style artsy fartsy film, maar dan met een extreem verontrustend thema.

Deel 2 is echter iets meer...verontrustend.
Maar ik kan niet zeggen dat camera en regie slecht zijn.
De film boeit me van begin tot eind, alhoewel ik soms bijna kokhalsneigingen had.

IMDB: The Human Centipede II (Full Sequence) (2011)

Zowel deel 1 als 2 worden uiteraard negatief beoordeeld op IMDB.
Er komt een deel 3 zelfs.

Lijkt me best wel een slechte film :'). Als je goede films wilt zien die toch ook echt vervelend zijn kun je volgens mij beter kijken naar de Vengeance Trilogy: IMDB: Sympathy for Mr. Vengeance (2002) , IMDB: Oldboy (2003) en IMDB: Sympathy for Lady Vengeance (2005) .

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En als we toch bezig zijn met zulke prettige films, vergeet IMDB: Akmareul boatda (2010) en IMDB: Irréversible (2002) dan niet.

Zeker Irréversible is een film die ik niet snel een tweede keer zal kijken, die is gewoon heftig, en dat zonder gore.

People as things, that’s where it starts.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Nog zo'n soort film: IMDb: Martyrs (2008).
Of hij echt goed is kan ik niet bevestigen, sinds de release van de film nog niet aangedurfd om hem te kijken. :P

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

VasZaitsev schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:26:
En als we toch bezig zijn met zulke prettige films, vergeet IMDB: Akmareul boatda (2010) en IMDB: Irréversible (2002) dan niet.

Zeker Irréversible is een film die ik niet snel een tweede keer zal kijken, die is gewoon heftig, en dat zonder gore.
Zit wel wat gore in hoor, ook redelijk expliciet maar dat is een korte scene. Voor ranzigheid zijn films van Miike Takashi altijd leuk. Vooral Ichi the Killer moet je gezien hebben.

This too shall pass

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:21
XanderDrake schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:49:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Interstellar (2014)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 8.9 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
[justify]

Ik moet wel zeggen dat na 2/3 de film iets minder wordt, rond het moment dat
spoiler:
ze gaan beslissen om naar welke planeet te gaan, en liefde dit en dat. Ook daarna trekken ze Matt Damon uit een vrieszak, hmm kay? Moest er nu perse een menselijk thriller effect in deze film zitten? Dit hadden ze iets anders mogen doen, dat ze meer zijn achtergrond en emotionele ontwikkeling wat beter laten zien. Dit stuk krijgt een 7.5/10. Daarna de Tesseract, riiight, in een zwart gat vinden we de doorgang naar de boekenkast van een jong meisje :? . Dit stuk krijgt een 6.5/10. Toch ben ik blij dat we mochten zien hoe de mensheid vervolgens aarde heeft kunnen verlaten.
spoiler:
Matt Damon was de sleutel tot succes, zonder kwam Cooper niet in de tesseract en was het plan fail. Mocht misschien iets meer ontwikkeling in de film (maar dan heb je een extra uur film nodig, ook de mensen die op aarde bleven kwamen weinig aan bod) maar het was duidelijk genoeg voor me. Over waarom hij bij de boekenkast kwam zijn ook wel verklaringen voor, daar was de mogelijkheid (Murph die het zou begrijpen en zien) de oplossing door te geven. Misschien kwam hij daar uit omdat hij dat onbewust wist, of het was een functie vd tesseact om de mogelijkheid te bieden aangezien het een contructie was om de mensheid te redden.
Dat liefde vond ik ook een beetje blabla, maar zonder was er weer geen toekomst (als het murph dus niet zo zou boeien)

Krijgt de film nu paar punten meer? :P

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

SD5k schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:29:
Nog zo'n soort film: IMDb: Martyrs (2008).
Of hij echt goed is kan ik niet bevestigen, sinds de release van de film nog niet aangedurfd om hem te kijken. :P
Gezien en ik vond het een vette film! Vooral het einde was echt heel vet :D

• HMC

HMC

Pluviophile

Tanx Chicane. Old Boy uiteraard gekeken, de sicko die ik ben, maar wist niet dat dat een trilogie was.
Tips daarna ga ik ook maar eens proberen te vinden.

irreversible is inderdaad trouwens goud.

[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 18-12-2014 18:55 ]

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:37
HMC schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:54:
Tanx Chicane. Old Boy uiteraard gekeken, de sicko die ik ben, maar wist niet dat dat een trilogie was.
Tips daarna ga ik ook maar eens proberen te vinden.
Is geen trilogy, het wordt alleen onterecht een trilogy genoemd omdat ze uit het zelfde land komen en de zelfde thema hebben. Het lijkt meer op koppelverkoop, anders zouden de andere twee films het lang niet zo goed doen als Oldboy.

De volgende films passen ook mooi in het rijtje:
IMDB: Cannibal Holocaust (1980) {erg ondergewaardeerd, zit in mijn top 5 favoriete films)
IMDB: Taxidermia (2006)
IMDB: Salò o le 120 giornate di Sodoma (1975) (enige film die ik naast A Serbian Film echt onprettig vond)

[ Voor 9% gewijzigd door ikbenerniet op 18-12-2014 18:59 ]

• HMC

HMC

Pluviophile

Ok dan. Dus geen trilogie. Ik was daar inderdaad al niet van op de hoogte.

Can Holo kijken we hier soms (zeg eens per 3 jaar) voor de lol. (sic)
Taxidermia ga ik checken.
Soms ben je gewoon in de mood voor sicko stuff.

Salo kennen we uiteraard allemaal toch? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 18-12-2014 19:02 ]

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ikbenerniet schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:58:
[...]

Is geen trilogy, het wordt alleen onterecht een trilogy genoemd omdat ze uit het zelfde land komen en de zelfde thema hebben. Het lijkt meer op koppelverkoop, anders zouden de andere twee films het lang niet zo goed doen als Oldboy.

[..]
Het wordt Park Chan-wook's vengeance trilogy genoemd omdat het alle 3 films zijn over wraak van dezelfde regiseur

En zowel mr vengance als lady vengeance deden het net zoals Old Boy prima in Zuid Korea :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bokkie op 18-12-2014 19:35 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22

Daniel36

vernieuwde formule

habermas schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:21:
I Origins (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: A molecular biologist and his laboratory partner uncover evidence that may fundamentally change society as we know it.
prachige film, niet de makkelijkste, en je moet zeker in het begin soms wel even geduld hebben (soms vraag je je af waar het heen gaat), maar geduld wordt beloond :)
[afbeelding] 8 / 10
Ik vind het een erg goede film, met een charismatische hoofdrolspeler en een origineel verhaal.
Met grote belangstelling gekeken en ik vond hem boeiend van begin tot eind.
En inderdaad is het begin wat sloom enj het eind een beetje gemakkelijk maar toch.

En 9 imho :)

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:00

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

nightcrawler (2014)nightcrawler (2014)
IMDb: n/a
Aardig, en goed dat het een kritische blik werkt op (m.n. Amerikaanse) nieuwsverslaggeving. Goed acteerwerk van Jake Gyllenhaal maar verder is het geen film die me lang zal bijblijven.
IMDb -- nightcrawler (2014) Zoek meer informatie over nightcrawler (2014) op Google Zoek trailer van nightcrawler (2014) via Google Schrijf zelf een recensie over nightcrawler (2014)

IMDb: n/a
Holy shit, ben er gewoon een beetje misselijk van, wat een beklemmend verhaal! David Fincher does it again _O_.

Het enige wat ik jammer vond is dat de personages na de laatste twist een stuk platter werden; zeker Amy had niet zo kil te hoeven acteren; met een oprechtere blije blik was ze waarschijnlijk nog enger overgekomen.

Ik zag wel een aantal dingen aankomen, zoals
spoiler:
de pregnancy stick als kadootje. Onder het mom van: zij is hem altijd één stap voor.

En zijn uitweg zou voor hem ook relatief simpel moeten zijn: ervoor zorgen dat ze een miskraam zou krijgen. Dat zou zowel het 'probleem' van de baby oplossen, als een goed excuus naar buiten toe vormen om uit elkaar te gaan. In lijn met de gruwelijkheden die zij heeft begaan; en het had de scheidslijn tussen goed en kwaad nog wat verder doen vervagen.
IMDb -- Gone Girl (2014) Zoek meer informatie over Gone Girl (2014) op Google Zoek trailer van Gone Girl (2014) via Google Schrijf zelf een recensie over Gone Girl (2014)

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:56

XanderDrake

Build the future!

Mutatie schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:18:
[...]

spoiler:
Matt Damon was de sleutel tot succes, zonder kwam Cooper niet in de tesseract en was het plan fail. Mocht misschien iets meer ontwikkeling in de film (maar dan heb je een extra uur film nodig, ook de mensen die op aarde bleven kwamen weinig aan bod) maar het was duidelijk genoeg voor me. Over waarom hij bij de boekenkast kwam zijn ook wel verklaringen voor, daar was de mogelijkheid (Murph die het zou begrijpen en zien) de oplossing door te geven. Misschien kwam hij daar uit omdat hij dat onbewust wist, of het was een functie vd tesseact om de mogelijkheid te bieden aangezien het een contructie was om de mensheid te redden.
Dat liefde vond ik ook een beetje blabla, maar zonder was er weer geen toekomst (als het murph dus niet zo zou boeien)

Krijgt de film nu paar punten meer? :P
Hehe, het is niet dat ik het niet begreep. Het is meer dat het niet echt nodig is, ze rekken concepten erg op, waardoor als je er op afstand naar kijkt het nogal vreemd overkomt. Dat terwijl de rest juist erg goed in elkaar zit!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Mutatie
Okay, kan natuurlijk. :)
Ben zelf best enthousiast over de film hehe, wanneer komt de Blu-ray uit? Hebbuh!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Into the Storm (2014)Into the Storm (2014)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13
Plot: Storm trackers, thrill-seekers, and everyday townspeople document an unprecedented onslaught of tornadoes touching down in the town of Silverton.
Ik ging deze film bekijken met de gedachte, "dat zal wel weer een Sharknado type film zijn".

De film begint dan ook tamelijk slecht. Geen enkele karakter wekt in 1e instantie sympathie op en na een half uur ben je geneigd de film stop te zetten vanwege het halve Cloverfield effect.

Maar dan toch begint de film te spetteren, de special effect s zijn zeer realistisch en langzamerhand ga je mee leven met de personages.

Het verhaal in totaal is dunnetjes, met een dikke knipoog naar Twister (1996) en naar de serie Stormchasers. Dat laatste omdat men een Tornado Voertuig gebruikt die heel erg veel lijkt op de "TIV" uit Stormchasers.

Uiteindelijk geef ik de film een 7, na een stroeve start uiteindelijk toch aangenaam verrast door de zeer goeie special effects. Ik heb em thuis gezien maar gezien het spektakel zou je em eigenlijk in de bioscoop moeten zien.
IMDb -- Into the Storm (2014) Wikipedia -- Into the Storm (2014) Bekijk trailer van Into the Storm (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Into the Storm (2014)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Devil's Advocate (1997)Devil's Advocate (1997)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 144min. | MPAA: R
Keanu Reeves, Al Pacino, Charlize Theron in een jaren 90 film. Dan moet ik die toch even kijken :)

Een advocaat uit een slaperig staatje krijgt een aanbod van een grote firma uit newyork met een fantastische salaris. Maar niet alles is wat het lijkt.
Klinkt bekend ? De samenvatting is eigenlijk precies hetzelfde als the firm, dus was bang dat het een soort remake was. Maar dat viel gelukking reuze mee.

Begin is ook redelijk overeenkomstig, maar na een 3 kwartier neemt het duidelijk een andere wending :)
Film neemt ruim de tijd (2.5 uur) om een verhaal op te bouwen. Maar de mooie shots en sfeerzetting zorgen gewoon dat ik hem prima vond wegkijken.
IMDb -- Devil's Advocate (1997) Wikipedia -- Devil's Advocate (1997) Bekijk trailer van Devil's Advocate (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Devil's Advocate (1997)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann) (2013)The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann) (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Comedy | Runtime: 114min.
Als je eens wat anders wilt dan de doorsnee Hollywoodfilm, dan is dit wellicht een goede keuze voor je. In "de 100-jarige man die uit het raam klom en verdween" volgen we Allan Karlsson die op de dag van zijn honderdste verjaardag besluit om nog een keer op avontuur te gaan. De film is gebaseerd op het Zweedse boek van Jonas Jonasson dat in 2010 het best verkochte boek werd in Zweden en ook in Nederland succesvol was.

De road trip van Allan voert hem door half Zweden en onderwijl wordt hij vergezeld door een bonte groep mensen. Ook zien we door middel van flashbacks allerlei gebeurtenissen uit het bewogen leven van Allan.

Als je van komedie en drama houdt en dit graag eens vanuit een Zweeds (en vooral absurd) oogpunt wilt meebeleven dan is "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" zeker een leuke film. Hier en daar mist de film wat tempo, maar dat past dan wel weer bij iemand van 100. Ik vond het een alleraardigste film.
IMDb -- The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann) (2013) Wikipedia -- The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann) (2013) Bekijk trailer van The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann) (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann) (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Ik wil morgen nog even naar Interstellar, iemand ervaringen met Wolff cinerama Rotterdam Blaak?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kom net terug van laatste Hobbit film. Niet saai, maar wel ongelofelijk dom. Maar goed, wij "ouderen" hebben de Lord of the Rings films en de "kids" hebben de Hobbit films :), zo zie ik maar.

Never go full Lucas,
"It's so dense, every shot has so many things going on...."

Mocht iemand zich afvragen waarom Dain zo raar leek,
The reason why was because when filming Billy Connolly couldn't get through a whole take without forgetting his lines due to his Parkinson's / Alzheimers. In the end they sent him back home (from NZ) and managed to voice record him later. Source: Uncle, who worked on film, and Aunty, who is one of P. Jacksons execs.
Grootste klacht over de Hobbit films. Alles was zo nep. Er was geen connectie met de wereld. Het voelde veel meer als een game dan een film.

[ Voor 68% gewijzigd door MrVegeta op 19-12-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 15:01

v8power67

Psn: Mausosaurus

Daniel36 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:39:
[...]

Ik vind het een erg goede film, met een charismatische hoofdrolspeler en een origineel verhaal.
Met grote belangstelling gekeken en ik vond hem boeiend van begin tot eind.
En inderdaad is het begin wat sloom enj het eind een beetje gemakkelijk maar toch.

En 9 imho :)
Vanmiddag gezien en een dikke 8 zeker waard.
Vanaf begin zit je beetje te denken waar gaat dit heen. Maar wel constant boeiend.
(I origin)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Event Horizon (1997)Event Horizon (1997)
IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 96min. | MPAA: R
Plot: A rescue crew investigates a spaceship that disappeared into a black hole and has now returned...with someone or something new on-board.
Om met de deur in huis te vallen: ik kan best tegen slechte films, maar deze was erg slecht. Nergens was het echt boeiend, en de blote vrouwelijke borsten tegen het einde konden de film ook niet meer redden.
IMDb -- Event Horizon (1997) Wikipedia -- Event Horizon (1997) Bekijk trailer van Event Horizon (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Event Horizon (1997)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

SAY WHAT!? Event horizon een 3? Leg dan maar eens wat meer uit mannetje... .)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

As Above, So Below (2014)As Above, So Below (2014)
IMDb: 6.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: R
Plot: When a team of explorers ventures into the catacombs that lie beneath the streets of Paris, they uncover the dark secret that lies within this city of the dead.
Vannacht gekeken. Zaten aardig wat schrikmomenten in, sommige zag je echter wel aankomen. Concept is wel erg verfrissend, zeker omdat de catacombes onder Parijs echt bestaan.
IMDb -- As Above, So Below (2014) Wikipedia -- As Above, So Below (2014) Bekijk trailer van As Above, So Below (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over As Above, So Below (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Dinictus208 schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:17:
SAY WHAT!? Event horizon een 3? Leg dan maar eens wat meer uit mannetje... .)
Ja die verbaast mij ook, kan je bui zijn, maar dit is echt een briljante thriller.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Event Horizon is 1 van de betere scifi uit de jaren 90' imo.
Geweldige film :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Aanmodderfakker (2014)Aanmodderfakker (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 100min.
Plot: About men who stay boys for too long and girls who want to be women too quickly.
Geen idee wat ik ervan moest verwachten, maar omdat het ging om een gast die bij de Media Markt werkt (in de film M*Markt, maar overduidelijk te zien dat het om de Media Markt gaat) en ik daar een kleine 6 jaar heb gewerkt, leek het me wel grappig. En dat was het inderdaad :)

Zaten bij vlagen erg leuke stukken in, het acteren vond ik voor Nederlandse begrippen prima te pruimen en er zaten mooi gefilmde scenes tussen. Viel me alles mee dus, want ik heb allesbehalve een hoge pet op van Nederlandse films.
IMDb -- Aanmodderfakker (2014) Wikipedia -- Aanmodderfakker (2014) Bekijk trailer van Aanmodderfakker (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Aanmodderfakker (2014)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 12:16
Camp X-Ray (2014)Camp X-Ray (2014)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama | Runtime: 117min. | MPAA: R
Deze film wordt aardig goed gewaardeerd op IMDB en moviemeter.

De film gaat over een vrouwelijke gevangenisbewaarder welke een speciale band krijgt met 1 van de gedetineerden (ali).

De film kon mij niet boeien en werd nergens echt spannend.
Ook de achtergronden werden niet genoeg uitgediept en ik vond het geen topper.

De hele film lijkt wel een beetje low-budget,en wat mij betreft dus geen aanrader.
IMDb -- Camp X-Ray (2014) Wikipedia -- Camp X-Ray (2014) Bekijk trailer van Camp X-Ray (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Camp X-Ray (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

[ Voor 28% gewijzigd door Grolsch op 21-12-2014 13:15 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
pven schreef op zondag 21 december 2014 @ 08:54:
Event Horizon (1997)[afbeelding]
Plot: A rescue crew investigates a spaceship that disappeared into a black hole and has now returned...with someone or something new on-board.
Om met de deur in huis te vallen: ik kan best tegen slechte films, maar deze was erg slecht. Nergens was het echt boeiend, en de blote vrouwelijke borsten tegen het einde konden de film ook niet meer redden.
[afbeelding] 3 / 10
Een "3" misschien niet maar (een "5" dan) het is idd een film die opgezet is met een checklist ipv inspiratie, basisconcept is al meerdere malen daarvoor gebruikt nl, en beter wat dat betreft.

Checklist als in,
Bekende acteurs, Check
CGI, Check
Mooie Vrouw (maakt niet uit wie eigenlijk), Check
Iets met geluid/muziek, Check
Bijelkaar geraapt verhaaltje, Check

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Need for Speed (2014)Need for Speed (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Als autoliefhebber wilde ik deze film nog een keer zien. Ik had er geen hoge verwachtingen van, maar met een voldoende op imdb leek me het toch het proberen waard. Helaas was dat niet het geval. Echt alle gebeurtenissen in de film sloegen totaal nergens op. Het lijkt alsof de makers geprobeerd hebben om er nog wat diepgang in te brengen, maar dit was van zo'n bedroevend niveau. Na een uur had ik er echt genoeg van en heb ik 't uitgezet. Jammer ook van Aaron Paul, die het in Breaking Bad zo goed deed.

Een paar van die vreemde dingen in het begin van de film:
spoiler:
De basis: Een groep gasten, waaronder de hoofdpersoon, runnen een garage en racen in hun vrije tijd.
1: Een van die gasten vliegt met een Cessna boven de anderen om ze te waarschuwen voor ander verkeer. Heel logisch. Neem dan een heli.
2: Als ze een aanbod krijgen om een hele bijzondere auto te fixen waar ze een half miljoen mee kunnen verdienen, gaan ze moeilijk doen omdat de opdrachtgever een slecht verleden heeft ofzo. 8)7
3: Bij een race verongelukt een van de gasten door toedoen van die opdrachtgever. Vervolgens gaat de hoofdpersoon de bak in, omdat ze geen bewijs hebben. Tijdens de race worden wel tientallen auto's van het normale verkeer gepasseerd. :F
enz, enz.
IMDb -- Need for Speed (2014) Wikipedia -- Need for Speed (2014) Bekijk trailer van Need for Speed (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Need for Speed (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1 1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
[afbeelding] 3 / 10
no no no no :N
Voor mij is het een classic :D (grappig dat ze het wormgat precies zo uitleggen als in Interstellar, papiertje stippen vouwen gat :) ) Mja als je borsten het beste aan de film vond snap ik de beoordeling ook wel weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
I Origins (2014)I Origins (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 106min. | MPAA: R
In een woord: meh.

Het is op zich geen vervelende film, maar het is nergens echt geweldig te noemen. Eigenlijk had ik meer willen zien over de laatste 5 minuten dan de te zweverige eerste "helft" van de film.

Mevrouw Frisbey maakt het wel erg aangenaam om naar te kijken en met de uitstekende prestaties van Michael Pitt in Hannibal in het achterhoofd kan ik op hem ook weinig zeuren. Helaas is redelijk tot goed acteerwerk alleen niet genoeg om een film als (heel) goed te bestempelen.

Daarom een dik zesje.
IMDb -- I Origins (2014) Wikipedia -- I Origins (2014) Bekijk trailer van I Origins (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over I Origins (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Films met Denzil Washington zijn tegenwoordig eigenlijk allemaal hetzelfde. Goed te kijken, standaard verhaal waarin de Russen of andere ver weg gelegen volk de boosdoeners zijn en natuurlijk veel actie.

Is dat erg? Dat hangt een beetje af van je humeur, denk ik. Op een stormachtige en regenachtige zondagochtend is er in ieder geval helemaal niets mis mee!
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Frozen (2013)Frozen (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 102min. | MPAA: PG
"For the first time in forever..." ..heeft Disney weer eens een leuke animatiefilm gemaakt die echt "Disney" is. Je kan dit zien aan bv. de typische Disney-esque gestyleerde daken en ramen van het kasteel, dat er uberhaupt een kasteel aanwezig is, de zes handen vol met musicalnummers, de afhankelijke en mallotige sidekick, en natuurlijk het gebruik van een sprookje als basis voor het verhaal.

"Don't let them in, don't let them see.." ..dat je als volwassene toch stiekem een traantje wegpinkt wanneer de hoofdkarakters weer eens in zingen uitbarsten met liedjes die je ongemerkt steevast de twee maanden erna alsnog iedere dag onder de douche zal meeneurien. Compleet met de bijbehorende lange uithalen wanneer niemand je ziet of hoort!

"Let it go.." ..dat deze film eigenlijk gewoon (op een paar uitzonderingen na) de geijkte Disney-formule volgt. Het doet wat het moet doen en doet dit goed.

Perfecte kerstfilm dus :Y Zo. En dan ga ik nu een sneeuwpop bouwen!
IMDb -- Frozen (2013) Wikipedia -- Frozen (2013) Bekijk trailer van Frozen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frozen (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reservoir Dogs (1992)Reservoir Dogs (1992)
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 99min. | MPAA: R
Na jaren weer eens gekeken. Blijft gewoonweg goed. Voor diegene die een gangsterfilm willen zien met een andere twist dan alleen geweld.

Een van de beter van Tarantino
IMDb -- Reservoir Dogs (1992) Wikipedia -- Reservoir Dogs (1992) Bekijk trailer van Reservoir Dogs (1992) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Reservoir Dogs (1992)

Lekkere actiethriller die niet verveeld.

De focus van Hollywood ligt tegenwoordig duidelijk op de bad guys uit Oost-Europa. Zoals bij veel van dit soort films wordt hij tegen het eind wat minder en draaft men behoorlijk door met zoetsappig einde.

Let's Be Cops (2014)Let's Be Cops (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy | Runtime: 104min. | MPAA: R
Aardige comedie.

Grappig dat ook in deze film de bad guys weer uit Oost-Europa komen. Ja, ja de Amerikanen zijn goede jongens....ahum.

Was op sommige momenten wel grappig maar ook af en toe saai en flauw.

Net voldoende maar niet meer dan dat.
IMDb -- Let's Be Cops (2014) Wikipedia -- Let's Be Cops (2014) Bekijk trailer van Let's Be Cops (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Let's Be Cops (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:24:
[...]

Ja die verbaast mij ook, kan je bui zijn, maar dit is echt een briljante thriller.
Ik had meer a-la Alien verwacht, dat was dit een beetje, maar allemaal net niet. Ik vond het gewoon een saaie film, en heb moeite moeten doen om het af te kijken, terwijl ik juist van dit soort films houd.

Paul Anderson en ik liggen elkaar gewoon niet. :P

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia (2013)The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia (2013)
IMDb: 5.2 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Pak elke haunted house cliche die je hebt, en natuurlijk elk cliche van de "I can see dead people, so can my sister, and my daughter" en je hebt de film te pakken.

Wat een kansloze film was dit zeg.

IMDb -- The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia (2013) Wikipedia -- The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia (2013) Bekijk trailer van The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia (2013)
Maar goed, wij "ouderen" hebben de Lord of the Rings films en de "kids" hebben de Hobbit films :), zo zie ik maar.
Dus zoals de boeken waren? LOTR voor de volwassenen, en de Hobbit was een kinderboek. Dat weet je als je naar de film gaat :) Voor de rest wel met je eens. Vond het zelf een zeer teleurstellende trilogie. Teveel gefocussed op grote namen erin krijgen (Benedict Cucumber etc) en te weinig het boek echt trouw blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 22-12-2014 08:52 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St. Vincent (2014)St. Vincent (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Plot: A young boy whose parents have just divorced finds an unlikely friend and mentor in the misanthropic, bawdy, hedonistic war veteran who lives next door.
Bill Murray zet een goede acteerprestatie neer in dit realistische drama met subtiele komische elementen. Het verhaal is niet bijzonder te noemen en dat hoeft ook niet zeker als je een realistisch verhaal wilt neerzetten. De karakterontwikkeling is naar mijn idee goed op orde. Vooral Murray draagt de film, maar het kind wat eveneens een belangrijke rol heeft doet het wat mij betreft ook goed.
IMDb -- St. Vincent (2014) Wikipedia -- St. Vincent (2014) Bekijk trailer van St. Vincent (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over St. Vincent (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Plot: With his wife's disappearance having become the focus of an intense media circus, a man sees the spotlight turned on him when it's suspected that he may not be innocent.
Wat een goede film. Duurt enorm lang maar dat heb ik eigenlijk niet doorgehad. Typisch David Fincher.

Gekke plottwists overal, goede rollen neergezet. Mustwatch.
IMDb -- Gone Girl (2014) Wikipedia -- Gone Girl (2014) Bekijk trailer van Gone Girl (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gone Girl (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:38
Dumb and Dumber To (2014)Dumb and Dumber To (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13
Had niet de allerhoogste verwachtingen dus in dat opzicht is de film meegevallen. Jeff Daniels lijkt moeiteloos te zijn teruggekropen in de rol van Harry, waar Jim Carrey daar wat meer moeite mee leek te hebben. Hij was niet Lloyd, maar probeerde Lloyd te zijn. Dit gaat ten koste van de enige subtiliteit die het origineel wel heeft en deze net iets te weinig. Desondanks wel een paar keer kunnen lachen met daarbij wat punten van herkenning.
IMDb -- Dumb and Dumber To (2014) Wikipedia -- Dumb and Dumber To (2014) Bekijk trailer van Dumb and Dumber To (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dumb and Dumber To (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.3 6.3 / 10

[ Voor 63% gewijzigd door Steefmeister op 23-12-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Steefmeister schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:00:
Wat is aan de hand met de UBB-generator? Kan tegenwoordig niets meer van titels opzoeken.

Dumb & Dumber To

Had niet de allerhoogste verwachtingen dus in dat opzicht is de film meegevallen. Jeff Daniels lijkt moeiteloos te zijn teruggekropen in de rol van Harry, waar Jim Carrey daar wat meer moeite mee leek te hebben. Hij was niet Lloyd, maar probeerde Lloyd te zijn. Dit gaat ten koste van de enige subtiliteit die het origineel wel heeft en deze net iets te weinig. Desondanks wel een paar keer kunnen lachen met daarbij wat punten van herkenning.

6,3/10
Werkt goed?
Getest met de imdb code (tt2096672)

Dumb and Dumber To (2014)Dumb and Dumber To (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13
Geweldig, blablabla
TEST
IMDb -- Dumb and Dumber To (2014) Wikipedia -- Dumb and Dumber To (2014) Bekijk trailer van Dumb and Dumber To (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dumb and Dumber To (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

[afbeelding] 3 / 10
Heb hem al een paar jaar niet meer gekeken, maar ik vind het één van de betere sci-fi horrors. Durf hem wel met droge ogen een 8 te geven.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 18:48
Tof topic dit!
Interstellar, Gone Girl en the Grand Budapest Hotel ga ik zeker deze vakantie kijken. Als iemand nog suggesties heeft, shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

maxpusch schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:18:
Tof topic dit!
Interstellar, Gone Girl en the Grand Budapest Hotel ga ik zeker deze vakantie kijken. Als iemand nog suggesties heeft, shoot!
Ik heb pas 'Her' gekeken. Tamelijk trage film en er zit geen actie in, maar wel interessant.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 18:48
Sharky schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:39:
[...]

Ik heb pas 'Her' gekeken. Tamelijk trage film en er zit geen actie in, maar wel interessant.
Her heb ik gezien, geweldige film. Een van de beste films in de afgelopen jaren i.m.o.
Nog wat suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 19:53

Sargan

Filmfreak...

Een al wat oudere film, Magnolia!
IMDB: Magnolia (1999)

[ Voor 57% gewijzigd door Sargan op 23-12-2014 18:48 ]

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zeg dan gewoon alle films van Paul Thomas Anderson ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 19:53

Sargan

Filmfreak...

MrVegeta schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:10:
Zeg dan gewoon alle films van Paul Thomas Anderson ;).
:o
Nu je het zegt!
En alles met Daniel Day Lewis O-)

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 23:16

Niellz

PSN: Niellzje

Kecin schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 01:29:
Gone Girl (2014)[afbeelding]
Plot: With his wife's disappearance having become the focus of an intense media circus, a man sees the spotlight turned on him when it's suspected that he may not be innocent.
Wat een goede film. Duurt enorm lang maar dat heb ik eigenlijk niet doorgehad. Typisch David Fincher.

Gekke plottwists overal, goede rollen neergezet. Mustwatch.
[afbeelding] 8.8 / 10
Inderdaad, het is echt een mooie film. Zeker een aanrader.

http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sargan schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:19:
[...]

:o
Nu je het zegt!
En alles met Daniel Day Lewis O-)
Daar ben ik nog niet echt aan begonnen, die oudere films lijken me niet heel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Gone Girl:
Is wel zo'n beetje alles over gezegd en geschreven maar wel terecht, verdient een 8,5/10.
Goed acteerwerk van iedereen behalve Affleck, die doet gewoon z'n "gozer" ding.

The Equalizer, 7,4/10
Verhaal is een beetje cliche american vigilante, ex CIA die opkomt voor de zwakke in de samenleving.
Wat de film boven de rest in zn genre tilt is het sublieme camerawerk en de hoofdrolspelers.
De Russische "schoonmaker" zou niet misstaan als Bond villain, had nog nooit van de acteur gehoord maar gaan we zeker nog meer van horen.
Kijkt gewoon lekker weg.

Horrible Bosses 2, 6,2/10
Vermakelijke film maar nooit echt bijzonder, komt niet in de buurt van deel 1 IMO.
Chris Pine doet het goed als de zoon van een "Horrible Boss".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Gone Girls gaat op de (zeer kleine) moet kijken hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

In Bruges (2008)In Bruges (2008)
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: Guilt-stricken after a job gone wrong, hitman Ray and his partner await orders from their ruthless boss in Bruges, Belgium, the last place in the world Ray wants to be.
Als je een keer in Brugge (BE) geweest bent is het best een redelijke film.
Verder is het verhaal zeer matig, kort uitgewerkt, karakters niet superdiep.

Kreeg het als aanrader van een collega, leuk dat ik hem heb gezien maar ik zou er geen 9 euro voor betalen in een DVD rek
IMDb -- In Bruges (2008) Wikipedia -- In Bruges (2008) Bekijk trailer van In Bruges (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over In Bruges (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Coherence (2013)Coherence (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89min.
Plot: Strange things begin to happen when a group of friends gather for a dinner party on an evening when a comet is passing overhead.
Een niet zo'n heel bekende film maar echt het kijken waard.
Het verhaal is vrij complex, gewoon kijken dus :-)
IMDb -- Coherence (2013) Wikipedia -- Coherence (2013) Bekijk trailer van Coherence (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Coherence (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

*knip* doe eens niet.

[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:19 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

T0ny schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:02:
Gone Girl:
Is wel zo'n beetje alles over gezegd en geschreven maar wel terecht, verdient een 8,5/10.
Goed acteerwerk van iedereen behalve Affleck, die doet gewoon z'n "gozer" ding.
Ik vond Affleck zowaar goed te pruimen in deze film. Komt omdat hij een sukkelige loser is en dat speelt ie ook in de film. Hij hoefde dus nauwelijks te acteren. En dat is mooi, want dat kan hij namelijk niet :+ :D

*knip* don't feed the trolls.

[ Voor 37% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:19 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:20 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vond je vrouw het wel een goede film, of kwam ze tot dezelfde conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:20 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De tweede helft van de film vond ik wel verrassend en daardoor leuk, maar de eerste helft vond ik eigenlijk best slecht geacteerd van Gone Girl. Waarschijnlijk had ik te hoge verwachtingen gekregen door alle lovende kritieken, maar ik vond het best bizar hoe opgezegd de dialogen waren het eerste uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hahn schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:23:
De tweede helft van de film vond ik wel verrassend en daardoor leuk, maar de eerste helft vond ik eigenlijk best slecht geacteerd van Gone Girl. Waarschijnlijk had ik te hoge verwachtingen gekregen door alle lovende kritieken, maar ik vond het best bizar hoe opgezegd de dialogen waren het eerste uur.
Heb hem toevallig gisteren gezien en ben het hier volledig mee eens. Vond het begin eigenlijk puur kut. Hoorde van alles en iedereen dat het een goede film was, maar ik dacht meh. Werd daarna dus een stuk beter en nu begrijp ik wel waarom iedereen zo lovend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:44
*knip*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Opvallend dat een hoop mensen zich ergerden aan het acteren van Affleck, dat is me in Gone Girl, maar ook bijvoorbeeld in Gone baby gone, The company men en Argo geen moment opgevallen. Runner runner wel, maar heel die film viel zwaar tegen dan erger je sneller aan allerlei dingen.
Wellicht vergeef ik hem als Kevin Smith fan sneller dingen, dat is ook mogelijk natuurlijk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vond niet alleen Affleck slecht acteren in de eerste helft, Rosamund Pike vond ik net zo belabberd. De gesprekken voelden heel nep aan in het eerste uur, de één had z'n zin nog niet eens afgemaakt of de ander had al een hele gevatte (gescripte) opmerking terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hahn schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:23:
Ik vond niet alleen Affleck slecht acteren in de eerste helft, Rosamund Pike vond ik net zo belabberd. De gesprekken voelden heel nep aan in het eerste uur, de één had z'n zin nog niet eens afgemaakt of de ander had al een hele gevatte (gescripte) opmerking terug.
Uhm..denk dat ik hier even op in ga in een spoiler

spoiler:
Je weet dat het eerste half uur de werkelijkheid en haar werkelijkheid door elkaar heen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:47:
[...]

Uhm..denk dat ik hier even op in ga in een spoiler

spoiler:
Je weet dat het eerste half uur de werkelijkheid en haar werkelijkheid door elkaar heen lopen?
Dat weet ik en dat verandert niks aan wat ik zei, ik vond het gewoon heel opgezegd overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
Ik vond gone girl briljant. Heb lang naar de film uitgekeken want las hier en daar goede recenties en de film heeft me op geen enkele manier teleurgesteld. Vond vooral Affleck erg goed acteren. Net als in Argo heeft hij iets heel natuurgetrouw over zich. Een soort relaxedheid, het neerzetten van een karakter gaat hem erg makkelijk af.
Wat ik de film ook (naast t acteren) een goede sfeer vond geven, was de muziek.

Kan me dus totaal niet vinden in de kritieken op deze film. :)

Heb de afgelopen 2 dagen 'the girl with the dragon tattoo' en 'the social network' gekeken. Ook beide van Fincher met muziek van Reznor. Vond 'the girl with the dragon tattoo' de minste van de 3. Het verhaal werd daar op een gegeven moment iets te lastig om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip*

Hm? Gone Girl,
spoiler:
Het mag dan wel verteld worden uit een dagboek, maar waarschijnlijk is het niet zin voor zin opgeschreven. En volgens mij wordt dat verhaal ook niet als een flashback verteld vanuit dat dagboek, die vrouw haalt herinneringen op toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hahn schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:48:
[...]

Dat weet ik en dat verandert niks aan wat ik zei, ik vond het gewoon heel opgezegd overkomen.
Dat is wel een beetje de manier waarop Fincher die weirde beklemmende "something's not right" sfeer creëert. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Liever geen spoilers in een algemeen topic als dit :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:36:
[...]

Hm? Gone Girl,
spoiler:
Het mag dan wel verteld worden uit een dagboek, maar waarschijnlijk is het niet zin voor zin opgeschreven. En volgens mij wordt dat verhaal ook niet als een flashback verteld vanuit dat dagboek, die vrouw haalt herinneringen op toch?
Klopt. Hahn vindt het erg opgelezen overkomen, dat had ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

The Interview (2014)The Interview (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: Dave Skylark and his producer Aaron Rapoport run the popular celebrity tabloid TV show
Net The Interview gekeken op YouTube, er zitten zeker wat leuke momenten in maar het is zeker niet de sterkste/grappigste film van Seth Rogen en co.

IMDb -- The Interview (2014) Wikipedia -- The Interview (2014) Bekijk trailer van The Interview (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Interview (2014)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

_David_ schreef op woensdag 24 december 2014 @ 23:27:
The Interview (2014)[afbeelding]
Plot: Dave Skylark and his producer Aaron Rapoport run the popular celebrity tabloid TV show
Net The Interview gekeken op YouTube, er zitten zeker wat leuke momenten in maar het is zeker niet de sterkste/grappigste film van Seth Rogen en co.

[afbeelding] 6.5 / 10
Ik ben best wel even Seth Rogen en James Franco moe eigenlijk. Eerder vond ik de films van Rogen best te pruimen, maar de laaste paar konden me echt niet boeien.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 102% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:24 ]

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Stuk! (2014)Stuk! (2014)
IMDb: 5.0 | Genre: Drama
Plot: Elizabeth, a voluptuous, shy and unpopular girl, is the object of ridicule at school by the cool in-crowd. Her life spirals downward after the death of her only friend, her grandmother. But...
Deze film maakte me emotioneel. Zelf ben ik sinds medicatie dik geworden dus begrijp goed wat de hoofdspeelster meemaakt. Je kan er gewoon niets aan doen als je medicatie gebruikt en dik ervan word. Het gooit je hormonenhuishouding totaal in de war. Terwijl ik toch gezond eet.

De film is spannend want je vraagt als kijker hoe ze er mee omgaat. Dat heeft de maker goed vertaald en je leeft met zo'n jong meisje mee.
spoiler:
Ook de gespreksgroep waar ze praten over de media en de mening van de groep
Deze film is gemaakt om pesten aan de kaak te stellen denk ik? De realistische scenes zijn daarop zeer goed in beeld gebracht.
spoiler:
De persoonlijkheidsstoornis die ze door de film hen ontwikkeld zag ik niet aankomen het was zeer subtiel want iemand die zich voordoet als een ander is niet per definitie "gestoord". Maar ik dacht dat de film een andere richting op ging. Namelijk dat zij ging afvallen en zo de plaats van het meisje in zou nemen...
Nederlandse film zijn ondanks dat ik ze niet vaak zie ook van hoog niveau. Ik weet niet of deze in de prijzen is gevallen? verder heb ik weinig verstand van technische verhaal om een film goed te beschrijven dus laat het hier bij...:)
IMDb -- Stuk! (2014) Wikipedia -- Stuk! (2014) Bekijk trailer van Stuk! (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stuk! (2014)

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Penguins of Madagascar (2014)Penguins of Madagascar (2014)
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 92min. | MPAA: PG
Plot: Skipper, Kowalski, Rico and Private join forces with undercover organization The North Wind to stop the villainous Dr. Octavius Brine from destroying the world as we know it.
Films mensen!
:+

Maandag De pinguïns van Madagaskar gezien.
Hoewel ik wat ouder ben dan de doelgroep heb ik me toch uitstekend vermaakt.
Volgens mijn zoontje(6)was het een goede film en daar ben ik het mee eens.
Ik heb een paar keer flink gelachen om de strapatsen van genoemde pinguïns.

De pinquins van Madagascar is heel leuk aldus mijn zoon.
We hebben hem wel in de Nederlandstalige uitvoering gezien btw. maar die kan ik in IMDB niet vinden.

Een 8.
IMDb -- Penguins of Madagascar (2014) Wikipedia -- Penguins of Madagascar (2014) Bekijk trailer van Penguins of Madagascar (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Penguins of Madagascar (2014)

[ Voor 77% gewijzigd door Daniel36 op 25-12-2014 10:19 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:17
Four Lions (2010)Four Lions  (2010)
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 97min. | MPAA: R
Plot: Four incompetent British jihadists set out to train for and commit an act of terror.
Gisteravond deze film gekeken. Gezien de 7.3 dacht ik wel dat het een goede film zou zijn. Viel een beetje tegen. De eerste 20 minuten waren de grappen nog wel leuk, maar daarna vroeg ik me af waar het naartoe ging. Dit duurde eigenlijk tot het eind van de film en moet daartoe ook zeggen niet echt veel wijzer van de film geworden te zijn. Ik heb me wel vermaakt, maar zeker geen film voor een tweede keer.
IMDb -- Four Lions (2010) Wikipedia -- Four Lions (2010) Bekijk trailer van Four Lions (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Four Lions (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.0 7.0 / 10

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

The Interview (2014)The Interview (2014)
Deze film is (bewust?) gehyped tot en met en gisteravond was hij dan ineens beschikbaar.
Ik ben wel een Seth Rogen liefhebber, Knocked up en the Pineapple express hebben mij flink aan het lachen gekregen, dus ik had wel zin in deze film.

Helaas viel hij me nogal tegen.
Er zitten wel een paar grappen in waar ik om kom lachen, maar veel grappen zijn behoorlijk flauw.

Het verhaal is (natuurlijk) flinterdun en volkomen ongeloofwaardig.
Dat is prima, het is een niet serieus te nemen comedie.

Ik heb deels met plezier en deels met samengeknepen billen vanwege de slechte grappen gekeken.
Conclusie: valt voor een Seth Rogen film toch tegen, een 6,5.
IMDb -- The Interview (2014) Wikipedia -- The Interview (2014) Bekijk trailer van The Interview (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Interview (2014)

• Mx. Alba
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Eens. De enige saving grace van The Interview is de hype eromheen. De film zelf is slap, zwak, respectloos en Amerikaverheerlijking eerste klas. O, ik heb zeker gelachen om sommige van de grappen maar zonder de hype zou het een afrader zijn.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

:') IMDB: The Interview (2014) krijgt een 9. Op de radio hoorde ik dat mensen de film waren gaan kijken 'om het recht op vrijheid van mening te vieren' :'). Well, dumbing down van mensen lijkt me onderhand wel een succes.
Pagina: 1 ... 80 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]