The devil is in the details.
Zelf heb ik hem overigens ook gezien en ik vond 'm eigenlijk best vermakelijk
Zonder de hype een afrader? Doordat het een hype is, hoef ik hem al niet meer te zien.Mx. Alba schreef op donderdag 25 december 2014 @ 22:17:
Eens. De enige saving grace van The Interview is de hype eromheen. De film zelf is slap, zwak, respectloos en Amerikaverheerlijking eerste klas. O, ik heb zeker gelachen om sommige van de grappen maar zonder de hype zou het een afrader zijn.
Qua film vond ik het wel vermakelijk, het is een over the top comedy maar ik denk niet eens zo heel vergezocht als we denken (Dennis Rodman etc).Mx. Alba schreef op donderdag 25 december 2014 @ 22:17:
Eens. De enige saving grace van The Interview is de hype eromheen. De film zelf is slap, zwak, respectloos en Amerikaverheerlijking eerste klas. O, ik heb zeker gelachen om sommige van de grappen maar zonder de hype zou het een afrader zijn.
Ben wel benieuwd wat je bedoeld met "respectloos".
Misschien het gebrek aan respect voor:T0ny schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 09:38:
[...]
Qua film vond ik het wel vermakelijk, het is een over the top comedy maar ik denk niet eens zo heel vergezocht als we denken (Dennis Rodman etc).
Ben wel benieuwd wat je bedoeld met "respectloos".
-Huidige Noord Koreaanse bestuurlijke macht
-Het verstand van de kijkers
Of je het erg/terecht vindt of niet, het is en blijft gebrek aan respect.
Zelf vind ik het erg raar dat ze een dergelijke film maken over een zittend regime. Als het over welk ander land dan ook zou gaan (of vanuit de moslimwereld oid zou komen), zou het gelijk bestempeld worden als haat zaaiend en verdelend.
Ctrl+k
Leg uit? En als jouw favoriete film opeens een hype zou worden, zou je dan spijt hebben dat je hem hebt gezien?Jolke schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 08:37:
[...]
Zonder de hype een afrader? Doordat het een hype is, hoef ik hem al niet meer te zien.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Als de Blues Brothers nu gehypt worden dan zou ik idd een probleem hebben.
Verwijderd
Als mensen een bepaald cijfer (of het nou hoog of laag is) toewijzen aan een film om "een statement te maken" is zo'n rating al bij voorbaat waardeloos, natuurlijk. What's next, allemaal Triumph des Willens een 1 geven om te laten zien dat je tegen nazi's bent?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Respect? Man waar heb je het over.Sibylle schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:18:
[...]
Misschien het gebrek aan respect voor:
Zelf vind ik het erg raar dat ze een dergelijke film maken over een zittend regime. Als het over welk ander land dan ook zou gaan (of vanuit de moslimwereld oid zou komen), zou het gelijk bestempeld worden als haat zaaiend en verdelend.
Plus dat er wel meer films gaan over de regering/leiders van andere landen om die te vermoorden. Hoe vaak is de Amerikaanse president in films vermoord/aangevallen? En hoe vaak is de Russische regering in een coup verzeild geraakt? Het is echt niet alsof dat verder nooit gebeurd hoor?
Anders zou je meteen bij elke post-apocalyptische film gaan zeuren zeker?
Het woord respect wordt tegenwoordig te pas en onpas gebruikt. Net als discriminatie of terrorist
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 26-12-2014 14:39 ]
Rogen heeft nochtans wel in leuke films mee gespeeld zoals Knocked Up en The 40-Year-Old Virgin. Waarschijnlijk geen toeval dat het films zijn die hij niet geschreven heeft.
James Franco kan ook veel beter, zo vond ik 127 Hours en Oz the Great and Powerful wel ok.
Maar smaken verschillen, dat hebben we hier al genoeg gezien
Dat zit wel Schnorr.
The devil is in the details.
Misschien eerst even lezen wat voor verwerpelijk regime de meneer in kwestie leiding aan geeft.Sibylle schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:18:
[...]
Misschien het gebrek aan respect voor:
Dit is een land waar nog concentratiekampen bestaan, mensen sterven van de honger en worden uitgebuit voor van alles en nog wat.
Enig kritiek op de zittende heerser eindigt over het algemeen in een zekere dood.
Nee, deze man verdient geen enkel respect.
Mocht je 40min over hebben kijk dan eens deze docu om een idee te krijgen van de slavenarbeid:
http://www.vice.com/nl/video/north-korean-labor-camps-full-length
Lees ook eens dit artikel over hoe Noord Koreanen "onze" WK2022 stations bouwen:
http://www.theguardian.com/global-development/2014/nov/07/north-koreans-working-state-sponsored-slaves-qatar
The Fault in Our Stars (2014) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 Plot: Two teens, both who have different cancer conditions, fall in love after meeting at a cancer support group. Deze film maar eens binnen gehengeld omdat de trailer me wel aansprak en hij erg lovende kritieken heeft gehad in dit topic. Shailene Woodley zet haar karakter in deze film stukken overtuigender neer dan ze in Divergent deed. Denk dat ik Spectacular Now ook maar eens moet gaan kijken, want daarin schijnt ze ook erg goed te zijn. Ook Ansel Elgort laat zich hier van een veel interessantere kant zien. De film duurt lang, maar wordt goed neergezet. Leuke bijrol/cameo ook van Willem Dafoe. Wel mooi gedaan, hoe duidelijk sommige personages zo ongeveer "verplicht" bij die praatgroepen zitten. De helft wil er duidelijk helemaal niet zijn, een enkeling grijpt het aan om zijn beklag te doen. De relatie tussen Hazel en Gus wordt ook redelijk geloofwaardig opgebouwd. spoiler: een van de mooiste scenes in de film vind ik als Gus zo casual toestaat dat Isaac meerdere van zijn trofeën sloopt, puur om de agressie eruit te gooien. Erg mooi symbool van vriendschap boven materialisme. Het einde had ik tot halverwege de film niet verwacht, daarna werd het snel voorspelbaar. Al vind ik het eigenlijk wel jammer dat spoiler: het niet eindigd met Hazel's eigen dood, hetzei kort na of enkele jaren na die van Gus. Ik snap de symboliek, maar dat had de film imo nog sterker kunnen maken. Wat ik meestal doe bij films die ik op de gok heb gekeken en dan goed genoeg vind, heb ik nu nu ook gedaan: Direct na het einde vd film, de dvd besteld. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
The Interview (2014) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy | Runtime: 112min. | MPAA: R Een stamppot vol poep, plas, anale acties en puppies. Alleen dat laatste liet even een glimlach op mijn gezicht zien. De rest is pure poep. Het is overigens wel mooi om te zien dat de reallife versies in Noord Korea, en hun hackende supporters, niet onderdoen voor de filmvariant. Hacken om deze film is dezelfde verspilling van tijd als het kijken hiervan. | |
Dat zit wel Schnorr.
Ik vind het een vermakelijke film. Als je ali-G, borat of the dictator leuk vind hou je ook van deze film. De film is beledigend tegenover noord-Korea maar dat is enkel voor de comedie. Er kunnen beledigende elementen inzitten die de film wel grappig maken. Bijvoorbeeld: 'it's 2014 girls are smart now'. Het zoekt actuele standpunten op en overdrijft dit op een grappige manier. (Net zoals ali-G waar de gangsters belachelijk werden gemaakt, the dictator waar de dictators in het midden oosten belachelijk werden gemaakt en bij the interview de dictator van N-Korea).
Als ik de film in 1 zin zou moeten omschrijven is: 'een kinderachtige maar grappige film waarin Noord-Korea belachelijk wordt gemaakt.'
6.5/10
Ja dus? Het regime wordt gewoon belachelijk gemaakt zonder respect. Dat heeft toch niks te maken met of het regime respect verdient ja of nee.T0ny schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 15:31:
[...]
Misschien eerst even lezen wat voor verwerpelijk regime de meneer in kwestie leiding aan geeft.
Dit is een land waar nog concentratiekampen bestaan, mensen sterven van de honger en worden uitgebuit voor van alles en nog wat.
Enig kritiek op de zittende heerser eindigt over het algemeen in een zekere dood.
Nee, deze man verdient geen enkel respect.
Mocht je 40min over hebben kijk dan eens deze docu om een idee te krijgen van de slavenarbeid:
http://www.vice.com/nl/video/north-korean-labor-camps-full-length
Lees ook eens dit artikel over hoe Noord Koreanen "onze" WK2022 stations bouwen:
http://www.theguardian.com/global-development/2014/nov/07/north-koreans-working-state-sponsored-slaves-qatar
Martinspire schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:38:
[...]
Respect? Man waar heb je het over.
Plus dat er wel meer films gaan over de regering/leiders van andere landen om die te vermoorden. Hoe vaak is de Amerikaanse president in films vermoord/aangevallen? En hoe vaak is de Russische regering in een coup verzeild geraakt? Het is echt niet alsof dat verder nooit gebeurd hoor?
Anders zou je meteen bij elke post-apocalyptische film gaan zeuren zeker?
offtopic:
Het woord respect wordt tegenwoordig te pas en onpas gebruikt. Net als discriminatie of terrorist

Je snapt het begrip 'respect' wel? De dood/moord van een zittende machthebber in films is geen probleem.
Maar de verheerlijking van een dood is smakeloos en verwerpelijk vind ik, ongeacht wiens dood.
The Interview komt erg dichtbij het verheerlijken van de dood van een zittend leider. Rare bedoeling.
The Interview:
Niet grappig, geforceerde humor die gered moet worden door pro-Amerikaans gevoel.
2/10
Ctrl+k
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Volgens mij gaan de helft van alle actiefilms wel over iemand die de Amerikaanse president wil vermoordenMx. Alba schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:15:
Als Noord-Korea een zelfde film zou maken over Obama [...]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik snap het zeker wel, maar dit heeft niets met respect te maken. Men neemt een loopje met de werkelijkheid en sinds wanneer mag een filmmaker geen punt meer maken? Met een film van Seth Rogan hoef je niet te rekenen op een weldoordacht verhaal met scherp dialoog. Geen enkel personage wordt daar respectvol behandeld, maar dat wil niet zeggen dat dat meteen een probleem is. Ze steken ook de draak met zichzelf en de Amerikaanse cultuur, dus in dat opzicht zijn ze voor iedereen belachelijk.Sibylle schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:52:
zucht....
Je snapt het begrip 'respect' wel? De dood/moord van een zittende machthebber in films is geen probleem.
Maar de verheerlijking van een dood is smakeloos en verwerpelijk vind ik, ongeacht wiens dood.
The Interview komt erg dichtbij het verheerlijken van de dood van een zittend leider. Rare bedoeling.
Er worden in films zoveel mensen gedood waarbij de uiteindelijke slechterik ook altijd het toppunt is en met veel spektakel wordt doodgemaakt. Dat ze geen film over Poetin of Obama maken, maar wel over Kim is niet zo heel speciaal. In het verleden zijn wel meer leiders bij naam genoemd. Net als dat (bekende) personen bij naam worden genoemd.
Maar waarom was er bij Team America niets aan de hand en met deze film wel?
Het verschil is dat je bij Noord Korea weet dat de regering erachter zit en bij The Interview niet. Daarom kan het nooit propaganda zijn, ongeacht wat mensen er van vinden. Zodra je medewerking hebt van een regering of onderdelen daarvan (lenen van militair materiaal bv) dan kun je al spreken van propaganda. Maar in de huidige opzet van Hollywood kun je eigenlijk nooit spreken van propaganda want ze hebben niet 1 doel. Er zijn ook weer films waar ze de president vermoorden, al gaat het vrijwel nooit om de zittend president.Mx. Alba schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:15:
Als Noord-Korea een zelfde film zou maken over Obama, wat zouden dan de reacties zijn? Smakeloze propaganda, respectloos, onbegrijpelijk, etc. Waarom is The Interview dat dan niet? Het is gewoon Amerikaanse propaganda. Er zit zeker een kern van waarheid in, Kim is een wrede dictator, maar de manier waarop het gedaan wordt is geen haar beter dan wat Noord-Korea doet qua propaganda.
Het feit dat ze hier de president bij naam noemen (al hebben ze wel een neppert als acteur) komt meer omdat men dan weet over wie het gaat en hij toch al niet zo'n goede naam heeft. Het is gewoon een bad guy en dan worden ze bij naam genoemd. Maar denk niet dat de Amerika zo goed wegkomen met deze film want ook daar steekt de film enkele keren naar.
Het mag dan geen briljante film zijn, het raakt wel een bepaalde snaar en dat doet het gewoon goed. Dat ze de huidige situatie uitbuiten is niet heel raar, maar zo gaan ze wel de boeken in en wordt er nog jaren naar gerefereerd. Het ontstijgt de poep en plas-humor dan ook omdat het uiteindelijk gaat om vrijheid van meningsuiting en daarvoor verdient de film al een voldoende.
[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 27-12-2014 12:50 ]
De film gaat juist NIET over de "vrijheid van meningsuiting" aangezien je ongeveer verplicht bent het erover te hebben.Martinspire schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:44:
[...]
Het mag dan geen briljante film zijn, het raakt wel een bepaalde snaar en dat doet het gewoon goed. Dat ze de huidige situatie uitbuiten is niet heel raar, maar zo gaan ze wel de boeken in en wordt er nog jaren naar gerefereerd. Het ontstijgt de poep en plas-humor dan ook omdat het uiteindelijk gaat om vrijheid van meningsuiting en daarvoor verdient de film al een voldoende.
Dit als "vrijheid van meningsuiting" zien betekent dat wanneer je bij je supermarkt de keuze hebt tussen wel of geen toiletpapier en ook wel of geen vlees, ook ziet als vrije markt.
Echte "vrijheid van meningsuiting" moet eigenlijk hergedefinieerd worden naar "vrijheid van geest/gedachte/inspiratie" maw betekent niks anders dan dat je het absolute recht hebt om te kunnen kiezen er geen mening over te hebben of dus op dit moment over iets anders te kunnen denken, je eigen onderwerp van gedachte te kunnen bepalen.
Dat recht is ons dus ontnomen met deze pershype, wat dus ook de reden is dat ik de film niet ga zien, ookal weet ik dat dat ook weer een reactie is op wat de pers/Washington/Sony/enzz... ermee wil.
Het meest graag zou ik de gelegenheid weer terugkrijgen om zelf te kunnen bepalen of ik het de moeite waard vind uit algemene neutrale reacties, en dus de keuze te kunnen hebben nooit van de film gehoord te hebben of het te kunnen vergeten.
Ik zou het dus leuk vinden om (uit protest) met z`n allen af te spreken het er niet meer over te hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 27-12-2014 13:08 ]
How do you save a random generator ?
Wie verplicht jou het erover te hebben of de film te kijken? Dat doen mensen uit nieuwschierigheid maar niemand die ze verplicht hoor? Dat jij je door sociale druk bijna laat overhalen moet je zelf weten.
En de vrijheid van meningsuiting slaat niet of jij wel of niet kunt meepraten, maar (in deze situatie) op het wel of niet kunnen uitbrengen van de film, ongeacht wat anderen er van vinden. Dat je niet ingeeft aan terrorisme, maar je voet stijf houdt en de film gewoon uitbrengt.
Vooraf had ik ook niet het idee dat een film als deze een dergelijk probleem kon veroorzaken, maar nu dat toch gebeurd is, verdient het ook wel een plekje. Niet omdat de film zo bijzonder is, maar waar het uiteindelijk voor staat en hoe het toch beschikbaar is geworden. Ook dit soort films verdienen het om uitgebracht te worden en niet geblokkeerd te worden omdat een 1 of ander regime er minder mooi op staat. Als je dat toe gaat laten is het hek van de dam.
Deze film bewijst meer dat James Franco gewoon geen komedie moet doen, want dat kan ie gewoon niet. Als ze hier een andere acteur in hadden gecast, dan was het nog wel een leuke film. Nu geef ik hem een 7 waarvan 2 punten voor de statement en 5 voor de film
[ Voor 56% gewijzigd door Martinspire op 27-12-2014 15:39 ]
Klopt vaak een fictieve president dan!anandus schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:22:
[...]
Volgens mij gaan de helft van alle actiefilms wel over iemand die de Amerikaanse president wil vermoorden
En zonder enchion zou ik er nooit 1 woord over gezegd hebben. Waarom ik het dan toch doe? Om te laten zien dat geen enkele media of hype je in feite kan dwingen iets wel niet te doen/laten/zeggen als het echt niet in je straatje past.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
The Book of Life (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 95min. | MPAA: PG Eeeen we gaan weer eens voor een film die overal wordt uitgebracht, behalve.. juist, in Nederland. Volgens de site van Pathe zou hij hier vanaf 31 December 2015 vertoond gaan worden, maar staat de film inmiddels wel in het archief. In "normale" landen werd hij afgelopen Oktober vrijgegeven. Het lijkt er dus op dat niemand hem hier ooit in de bioscoop zal zien. Terug naar de film: het verhaal is simpel: twee jongens vechten om een knap meisje en zodra ze opgegroeid zijn willen ze allebei maar al te graag haar hand. De ene jongen is een romanticus met gitaar, de andere een vechtersbaas. Om dit verhaal heen is een wereld gebouwd rondom "Día de los Muertos", oftewel: de dag van de doden. Deze wereld is kleurrijk, mooi gestyleerd en hangt vol met snoepgoed. De knappe vrouwelijke "persoon" die deze wereld runt zou zelfs uit snoepgoed bestaan. Maar ook de onderwereld heeft een rol. En wat gebeurt er als je daar in terecht komt? Niet een heel erg bijzonder verhaal, maar wel leuk om naar te kijken | |
Dat zit wel Schnorr.
Het is zo dat het allerlaatste part van het einde wel aan het begin van de film te voorspellen is, however hoe het daar uiteindelijk uitkomt mag toch wel aardig origineel zijn imho.[b]Stukfruit schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:22:The Book of Life
Niet een heel erg bijzonder verhaal, maar wel leuk om naar te kijken
Al met al een erg leuke film om naar te kijken waar ik best veel van heb genoten. (7.8 klopt wat dat betreft wel)
Erg leuke styling ook.
Lichtelijk schandalig dat hij niet in Nederland uitkomt, hij is nl boeiender dan andere van zulke Dreamworks/Disney/Pixar animatiefilms die recentelijk draaien.
Frozen (2013) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 102min. | MPAA: PG Plot: When a princess with the power to turn things into ice curses her home in infinite winter, her sister, Anna teams up with a mountain man, his playful reindeer, and a snowman to change the weather condition. Veel sneeuw vandaag in het Zuiden des lands en daarom een mooie dag om nog maar eens Frozen te kijken. Eindelijk weer eens een echte Disney klassieker in een modern jasje. Een leuke film voor zowel jong als oud, met leuke liedjes erin waarbij de deuntjes in je hoofd blijven hangen. Zoals Let It Go and Do you wanne build a snowman? Maar ook met het leuke karakter Olaf in de film, die als sneeuwpop van de zon houd. Met andere woorden een film voor groot en klein, een echte aanrader. | |
The Maze Runner (2014) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Plot: Thomas is deposited in a community of boys after his memory is erased, soon learning they're all trapped in a maze that will require him to join forces with fellow Een redelijke film waarmee je je zeker een avondje kunt vermaken. Vooral wanneer je bij films houdt zoals The Hunger Games en Divergent. Wat betreft de film zou ik zeker een 7.5 a 8 willen geven, maar de plot twist aan het einde zorgde bij mij voor een zucht, waardoor ik er nu nog een 6.5 voor geef. Ben nooit zo fan van films die een 'open-eind' houden wat duidelijk duidt op een vervolg van de film. Dat had wat mij betreft niet zo duidelijk hoeven zijn. | |
The Equalizer (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: R Plot: A man believes he has put his mysterious past behind him and has dedicated himself to beginning a new, quiet life. But when he meets a young girl under the control of ultra-violent Russian gangsters, he can't stand idly by - he has to help her. Leuke film voor een avondje actie waarin Denzel Washington weer een fantastische rol speelt. Het is geen bijzondere film, begint zeer aardig met goed acteer werk maar gaat daarna gauw weer over in het nodige schiet/moord werk. Je verveelt je geen minuut in de film en dat zorgt er dan ook voor dat deze een 7.5 krijgt. | |
This Is Where I Leave You (2014) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 103min. | MPAA: R Plot: When their father passes away, four grown siblings are forced to return to their childhood home and live under the same roof together for a week, along with their over-sharing mother and an assortment of spouses, exes and might-have-beens. We zoeken al een tijdje weer een leuke (liefst Romantische) comedy, en dachten dat in deze te hebben gevonden. Maar dat bleek niet het geval, het was zeker een aardige film, maar zeker geen film die ik zomaar zou aanraden om zeker te gaan kijken. Er zijn zeker wel momenten geweest waarbij we met een glimlach om ons gezicht hebben gezeten, maar er was in onze beleving iets te veel drama in deze film. Dat had wat ons betreft wel wat minder gekund, vandaar een mager zesje! | |
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Aanmodderfakker (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 100min. Plot: About men who stay boys for too long and girls who want to be women too quickly. De eeuwige student van 32 -niet wetende wat hij met zijn leven aan moet- en het meisje van 16 dat haar toekomst al op jonge leeftijd aan het uitstippelen is. 2 hele verschillende levensstijlen, plus een leeftijdsverschil van 16 jaar, dat is vanzelfsprekend voer voor een interessante relatie! Het verhaal is geregeld een beetje voorspelbaar maar steekt verder goed in elkaar. Scènes later in de film verwijzen op een subtiele manier naar eerdere gebeurtenissen die plaatsvonden. Scènes die de clichés uit het dagelijkse leven weerspiegelen zullen bij veel kijkers een herkenbaar beeld oproepen. Over smaak valt volgens velen niet te twisten, maar de flauwe en vaak herkenbare momenten bezorgden mij in ieder geval geregeld een grijns op m'n smoel. Het acteerwerk vind ik voor Nederlandse begrippen prima te pruimen, niet zo overdreven nep zoals vaak in Nederlandse films het geval is. Bepaalde gebeurtenissen worden wél erg overdreven in beeld gebracht maar dat is onderdeel van de humor in de film. Over het algemeen zorgt de montage ervoor dat de film niet snel gaat vervelen en wordt er goed gebruik gemaakt van (soms ietwat experimentele) afwisselende camera standpunten en slider shots, waardoor het geheel prettig was om naar te kijken. Wel zaten er een aantal momenten en overgangen tussen waarbij ik mijn wenkbrauwen even fronste omdat ze naar mijn idee niet helemaal binnen de film pasten. Tel daarbij de muziek op -die goed bijdraagt aan de sfeer van de film- en je hebt wat mij betreft een (voor Nederlandse begrippen) prima film te pakken die zeker het kijken waard is als je van het genre houdt. | |
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Verwijderd
The Guest (2014) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R Plot: A soldier introduces himself to the Peterson family, claiming to be a friend of their son who died in action. After the young man is welcomed into their home, a series of accidental deaths seem to be connected to his presence. B-film, WTF plot, slechte tunes (noemen ze bij deze film 'retro') en effecten komen vrij nep over. De acteerprestaties zijn ook verre van goed. Met wat doorspoelen hier en daar nog een vermakelijke film, maar echt veel is het niet. | |
A Walk Among the Tombstones (2014) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 114min. | MPAA: R Plot: Private investigator Matthew Scudder is hired by a drug kingpin to find out who kidnapped and murdered his wife. Het verhaal sprak me aan en toen ik zag dat de film Liam Neeson in de hoofdrol heeft was dat een instant watch. Neeson weet zoals meestal een solide acteerprestatie neer te zetten. De film hangt niet aan elkaar van vuurgevechten zoals die film Non-Stop, het betreft hier een thriller crime film. Er zit meer een verhaallijn in en de opbouw is langzamer. | |
I Origins (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 106min. | MPAA: R Plot: A molecular biologist and his laboratory partner uncover evidence that may fundamentally change society as we know it. Had er iets meer van verwacht. Concept is best leuk, maar het eerste deel van de film is niet_door_te_komen. Pas halverwege wordt het wel aardig. | |
En toch is dat heel anders. Die Amerikaanse president wordt dan gespeeld door een acteur die niet op de zittende president lijkt en krijgt ook een fictieve naam. De naam van Barack Obama, met een acteur die sprekend op hem lijkt, wordt niet gebruikt in bijvoorbeeld 'White House Down' toch?anandus schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:22:
[...]
Volgens mij gaan de helft van alle actiefilms wel over iemand die de Amerikaanse president wil vermoorden
Ik vind het respectloos en snap best dat de Noord-Koreanen pissed zouden zijn. Zouden wij dat niet zijn als het om onze koning of minister president ging? De een wat meer dan de ander natuurlijk. Hoeveel Nederlanders zijn er niet boos geworden om de videoclip die een of andere rapper (een nobody) ongeveer een jaar geleden maakte waarin Wilders klaarblijkelijk werd geëxecuteerd (met dus een acteur die op Wilders leek). Hypocriete 'Westen' altijd... zeg ik generaliserend
[ Voor 47% gewijzigd door MrVegeta op 28-12-2014 16:15 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
En een film over hoe onze koning wordt afgeschoten, mwah, ligt eraan hoe de film is. Een komedie, geen groot plobleem, een knap serieuze film waarin de acties van de moordenaar goed gepraat worden, groter probleem.
People as things, that’s where it starts.
Dat komt omdat niemand er zo'n punt van maakt.VasZaitsev schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:23:
Dat is nou niet echt een AAA film waar veel reclame enzo voor is, ik had nog nooit van die film gehoord.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Wij zouden bovendien eerst de (meeste Nederlandse) acteurs uitlachen, die zich gedragen alsof ze nog op de planken van de toneelschool staan en daar alles van een A4'tje voorlezen.MrVegeta schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:14:
IMDB: Death of a President (2006) En deze dan? Nee, wij zouden niet pissig zijn als een er een film werd gemaakt over een moordaanslag op de Koning. Hell, wij lachen de koning geregeld met zijn allen uit. Het is fictie.
Dat zit wel Schnorr.
Tsja, een wat onbekende film wellicht met als makers de Amerikanen zelf? N-K en de VS staan lijnrecht tegenover elkaar. Mijns inziens kan je dat dus in een heel ander perspectief plaatsen.MrVegeta schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:14:
IMDB: Death of a President (2006) En deze dan? Nee, wij zouden niet pissig zijn als een er een film werd gemaakt over een moordaanslag op de Koning. Hell, wij lachen de koning geregeld met zijn allen uit. Het is fictie.
Noord-Koreanen die een film maken waarin men Obama wil vermoorden, of de Russen die een dergelijke film maken. Dat zou dan wellicht enigszins te vergelijken zijn.
En of wij zouden lachen? Denk het niet. Dat weet je natuurlijk nooit, is nu ook makkelijk gezegd, maar kijk naar alle commotie hier de afgelopen jaren om van alles en nog wat. Tuurlijk lachen mensen erom, misschien de meerderheid, maar er zal ook zeker kritiek zijn. Zie clip Wilders, zwarten pietendiscussie, cabaret grappen, de Joden grap van Balotelli (weliswaar in Engeland), etc. etc.
Maar komende prinsjesdag wordt de waxinelichthoudergooier wel weer in de gevangenis gegooid als voorzorgsmaartregel.MrVegeta schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:14:
Verwijderd
Gisteren gezien en sluit me hier volledig bij aan. Film deed me een beetje denken aan Basic Instinct. Ik geef hem toch nog een zeven.Franco10 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:03:
Gone Girl (2014) [afbeelding] IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 149min. | MPAA: R Alhoewel hij geen veelzijdige, geraffineerde acteur is kan Ben Affleck rollen die bij hem passen toch goed neerzetten. Dat in combinatie met Fincher en de borsten van die blonde van Jack Reacher moest toch wel een fantastische film worden.
Meeh. De manier waarop er een soort van kritiek wordt geleverd op het huwelijk en er (natuurlijk een overdreven) beeld wordt gecreëerd hoe mensen in zo'n huwelijk elkaar het leven zuur kunnen maken is erg goed. Een pas getrouwde vriend zat naast me en volgens mij waren er wel wat scènes die hij thuis na zou kunnen spelen.
Echter de personages zijn vlak en er is weinig ruimte voor je eigen verbeelding. What you see is what you get en het oppervlakkige blijft de hele film in tact. Nu draait het in deze film juist niet om de detectives maar dan nog vond ik ze vlak. Vooral het stuk na de plottwist vond ik erg zwak. Waar de politie eerst met deducties komt waar Sherlock nog jaloers op zou zijn, veranderen ze in het tweede stuk in malloten die mega voor de hand liggende aanwijzingen gewoon links laten liggen. Als groot fan van detectives mogen rechercheurs van mij best een bovennatuurlijke gave hebben om dingen te zien of zelfs te dromen, maar daar moet wel een soort van lijn zin zitten waardoor het enigszins logisch is.
Ik weet dat ze daar in Hollywood niet van houden maar als de film was geëindigd meteen na de plottwist met een grauw, open einde had ik het niet zo erg gevonden. Al met al een leuke film om te zien maar het had echt veel beter gekund.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.5 / 10
Lucy (2014) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: R Lol Whut? ![]() Van alle films die gaan over "we-gebruiken-onze-hersenen-niet-voor-de-volle-100%" cliché is dit toch wel veruit de meest absurde van allemaal. Leuke plaatjes maar verder is dit echt pulp van de bovenste onderste plank. Alleen gaan kijken als je fan bent van Scarlett Johansson en anders lekker links laten liggen...kun je beter Limitless gaan kijken. | |
Smiling as the shit comes down...
Dit soort uitspraken kun je beter bewaren voor FOK.ikbenerniet schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:32:
[...]
Maar komende prinsjesdag wordt de waxinelichthoudergooier wel weer in de gevangenis gegooid als voorzorgsmaartregel.
Lensink zit niet steeds vast omdat hij waxinelichtjeshouders gooit, maar omdat het een malloot is. Normale volwassen mensen stalken niet, bedreigen niet, (mogelijk) moorden ook niet en gedragen zich niet als een zielig en verpest kind.
Dat zit wel Schnorr.
Voor The Interview hadden ze ook een fictieve dictator van een fictieve schurkenstaat in Azië kunnen nemen. Dat zou weinig afbreuk hebben gedaan aan de film (zoveel niveau heeft het toch al niet) en iedereen zou toch wel begrepen hebben dat het een "knipoog" richting Noord-Korea was. Nee, ze moesten zo nodig bij naam en toenaam Noord-Korea en Kim Jong-Un gebruiken en dat vind ik gewoon smakeloos. Noord-Korea en de VS zijn vijanden van elkaar en als je zo'n film maakt over je vijand dan is dat gewoon propaganda, of het nu direct "state sponsored" is of niet.
Ik heb de film gekeken, net zoals ik die film van Wilders heb gekeken, omdat ik gewoon wilde weten waar nou al die ophef over was. En omdat mijn vriendin als dochter van Vietcongstrijders redelijk "dicht bij de bron" staat - er zijn veel parallellen tussen de Vietnamoorlog en die in Korea. Er zijn ook heel veel verschillen, waarvan de belangrijkste is dat in Vietnam het communistische noorden won terwijl in Korea een patstelling ontstond.
In Aziatische culturen draait bijna alles om respect. In het Vietnamees bijvoorbeeld is het simpelweg onmogelijk om grammaticaal correct respectloos te spreken over mensen die ouder zijn dan jezelf - het respect voor ouderen en voor (politieke) machthebbers zit zo diep dat het zelfs in de grammatica van de taal ingebakken zit. O, ze heeft zeker gelachen om sommige van de grappen en grollen in The Interview, maar uiteindelijk bleef toch dat "zoiets doe je gewoon niet" gevoel over. Hoe slecht Kim Jong-Un ook is, hij is toch de leider van een staat en verdient respect.
[ Voor 11% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 09:27 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
We lachen toch ook allemaal om lucky tv's willie en maxima? Om maar een voorbeeld te noemen?
Ze hadden, zoals ik zei, de film net zo goed kunnen laten gaan over een fictieve dictator van een fictief land. Het feit dat ze specifiek bij naam en toenaam Noord-Korea en Kim Jong-Un op de korrel nemen terwijl Hollywood normaal gesproken altijd grote omwegen neemt om directe gelijkenissen met echt bestaande personen en gebeurtenissen te vermijden (en dat ook zelfs in disclaimers vermelden) geeft al gewoon aan dat het doel van de film is om een vijand belachelijk te maken. En dan zijn ze nog vrij laf eigenlijk want ze nemen een vijand op de korrel die niet erg gevaarlijk is. Zouden ze het durven om een soortgelijke film over Iran, Syrië of Rusland te maken?
Ik weet niet wat t zou doen als willem en maxima zouden worden omgelegd, jij ook niet, omdat dat nog niet gebeurd is. Maar om dan die uitkomst ten gunste van noordkorea te verzinnen gaat mij te ver.Mx. Alba schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:48:
Denk je dat LuckyTV ook zo in de smaak zou vallen als Wimpie en Max zouden worden omgelegd door een stel stuntelende idioten? Ook is er een groot verschil tussen spot en zelfspot. LuckyTV wordt door Nederlanders, voor Nederlanders gemaakt en steekt de draak met onze eigen nationale identiteit. Wat als het door Belgen voor Belgen, of door Duitsers voor Duitsers gemaakt zou zijn, waarin ook zo de spot zou worden gedreven met onze koning en koningin?
Ze hadden, zoals ik zei, de film net zo goed kunnen laten gaan over een fictieve dictator van een fictief land. Het feit dat ze specifiek bij naam en toenaam Noord-Korea en Kim Jong-Un op de korrel nemen terwijl Hollywood normaal gesproken altijd grote omwegen neemt om directe gelijkenissen met echt bestaande personen en gebeurtenissen te vermijden (en dat ook zelfs in disclaimers vermelden) geeft al gewoon aan dat het doel van de film is om een vijand belachelijk te maken. En dan zijn ze nog vrij laf eigenlijk want ze nemen een vijand op de korrel die niet erg gevaarlijk is. Zouden ze het durven om een soortgelijke film over Iran, Syrië of Rusland te maken?
Feit is dat een nieuwe koning en koningin direct al op nationale tv belachelijk werden gemaakt en dit gewoon opgepalt wordt zoals het moet: luchtig.
Dat een land (en de leider) aanstoot neemt aan een parody zegt meer over dat land dan over de filmmakers.
Bovendien, what is next? Mag de internationale pers dan ook geen kritische stukken over noordkorea schrijven? Mag er op bv dumpert ook geen hilarische plaatjes van kim jung-on plaatsen? Moeten we allemaal bang zijn gehackt te worden als we ons ook maar een beetje kritisch of spottend over een land/leider uitlaten?
Btw,hoe vaak wordt rusland in films niet afgeschilderd als de kernwapen-trigger-happy vijand?
Ook daar wals je weer over een heleboel verschillen heen.deBennie schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:56:
[...]
Ik weet niet wat t zou doen als willem en maxima zouden worden omgelegd, jij ook niet, omdat dat nog niet gebeurd is. Maar om dan die uitkomst ten gunste van noordkorea te verzinnen gaat mij te ver.
Feit is dat een nieuwe koning en koningin direct al op nationale tv belachelijk werden gemaakt en dit gewoon opgepalt wordt zoals het moet: luchtig.
Dat een land (en de leider) aanstoot neemt aan een parody zegt meer over dat land dan over de filmmakers.
Bovendien, what is next? Mag de internationale pers dan ook geen kritische stukken over noordkorea schrijven? Mag er op bv dumpert ook geen hilarische plaatjes van kim jung-on plaatsen? Moeten we allemaal bang zijn gehackt te worden als we ons ook maar een beetje kritisch of spottend over een land/leider uitlaten?
Btw,hoe vaak wordt rusland in films niet afgeschilderd als de kernwapen-trigger-happy vijand?
Ja, het is een parodie, maar hoe vaak wordt er in een grote Amerikaanse filmproductie een zo duidelijke parodie gemaakt op een land waarmee Amerika openlijk vijandige relaties heeft en met de zittende dictator van dat land? Ik kan er niet één noemen. Zelfs in een iconische film als The Dictator, waarbij het iedereen duidelijk was dat de draak gestoken werd met Hitler, werd die naam niet direct genoemd. En zo zijn er veel meer voorbeelden van films waarin inderdaad met vijanden de draak werd gestoken maar die waren ofwel niet bij naam en toenaam ofwel duidelijk propaganda.
The Interview gaat een stap verder en ik kan mij echt niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon ordinaire Amerikaanse propaganda is...
Palthe
Oei. Over dit soort statements struikel ik toch wel, zeker als je het als een feit brengt. Wat heeft respect te maken met positie, al dan niet door eigen kracht verworven?Mx. Alba schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:14:
Hoe slecht Kim Jong-Un ook is, hij is toch de leider van een staat en verdient respect.
Voor wat betreft de film: ik vind dat Jong-Un dermate gepersifleerd wordt dat het enige wat nog overeen komt met de persoon in kwestie zijn daadwerkelijke naam is. In die hoedanigheid heb Ik geen enkel moment gedacht dat hij in real life toch wel een enorme malloot moet zijn. Kortom, door alles zo ludiek te brengen wordt naar mijn mening niemand echt beledigd. Then again, iedereen heeft het recht zich beledigd te voelen
Side Effects (2013) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: R Plot: A young woman's world unravels when a drug prescribed by her psychiatrist has unexpected side effects. Een jonge vrouw raakt in een depressie op het moment dat haar man uit de gevangenis komt. De standaard anti-depressie medicijnen die een psychiater haar voorschrijft lijken niet te helpen, en hij besluit haar een nieuw medicijn voor te schrijven dat nog niet op de markt is. Deze medicijnen blijken neven-effecten te hebben, varierend van slapeloosheid tot veel erger. Als de psychiater dreigt te worden aangeklaagd gaat hij verder onderzoek doen, en blijkt dat niet alles is zoals het op het eerste gezicht lijkt. Tot het eind blijft het spannend hoe het zal aflopen. Goed verhaal waarin je de mogelijkheid wordt geboden zelf mee te denken over oorzaak en gevolg. | |
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Natuurlijk niet. Maar "zij doen het ook" is nooit een heel sterk argument en Amerika verlaagt zich zo tot hun niveau...deBennie schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:37:
Alsof noord korea 'het westen' zo rooskleurig neerzet.
Dan hadden ze toch net zo goed in de film het land Noord-Birnea of zo kunnen noemen en de dictator Kim Jang-Dong? Want in dat soort films hebben "ze" dat tot nu toe altijd wel gedaan dus het feit dat ze nu naam en toenaam geven is voor hun een belangrijk punt anders zouden ze het niet gedaan hebben. Snappez-vous?palthe schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:57:Voor wat betreft de film: ik vind dat Jong-Un dermate gepersifleerd wordt dat het enige wat nog overeen komt met de persoon in kwestie zijn daadwerkelijke naam is. In die hoedanigheid heb Ik geen enkel moment gedacht dat hij in real life toch wel een enorme malloot moet zijn. Kortom, door alles zo ludiek te brengen wordt naar mijn mening niemand echt beledigd. Then again, iedereen heeft het recht zich beledigd te voelen.
Amerika verlaagt zich niet zo tot hun niveau, dat doen de filmmakers en acteurs. Heel Amerika over één kam scheren om een film vind ik een beetje raar.Mx. Alba schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:09:
[...]
Natuurlijk niet. Maar "zij doen het ook" is nooit een heel sterk argument en Amerika verlaagt zich zo tot hun niveau...
[...]
Daarbij is het satire en dat moet je als land gewoon toestaan imho.
Ik ben namelijk de grote Kim Jang Dong, leider van Noord Bimea.
Predestination (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R Plot: The life of a time-traveling Temporal Agent. On his final assignment, he must pursue the one criminal that has eluded him throughout time. Niet eens afgekeken. Ik kon er niet inkomen. Voor mij geen goeie film. Ik vind juist de Startreks die over tijd gaan de tofsten, daarom dacht ik dat deze film mij wel aan zou spreken. Niet dus. | |
[ Voor 93% gewijzigd door HMC op 29-12-2014 11:17 ]
Eat the bugs, live in a pod
Palthe
Maar dat argument geldt toch ook andersom? Iedereen weet toch dat het over hem gaat dus waarom niet met naam en toenaam noemen? Ik vind het conservatief en ook een beetje slap.Mx. Alba schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:09:
Dan hadden ze toch net zo goed in de film het land Noord-Birnea of zo kunnen noemen en de dictator Kim Jang-Dong? Want in dat soort films hebben "ze" dat tot nu toe altijd wel gedaan dus het feit dat ze nu naam en toenaam geven is voor hun een belangrijk punt anders zouden ze het niet gedaan hebben. Snappez-vous?
Het lijkt ook wel een beetje voorbehouden te zijn aan de filmwereld, dat terughoudende.
Als je bijvoorbeeld zo de eindejaarconference kijkt en iemand heeft het in zijn grappen telkens over Murk Ratte uit Bolland om de persoon in kwestie te "sparen" dan is de grap toch ook een beetje lame?
Waarom mag dat soort humor niet in films? Persoonlijk vind ik het dus juist gedurfd en grensverleggend.
Dat "grensverleggend", daar zijn we het dan in ieder geval over eens. Wat mij betreft wordt de grens te ver verlegd - wat jou betreft niet.palthe schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:20:
[...]
Maar dat argument geldt toch ook andersom? Iedereen weet toch dat het over hem gaat dus waarom niet met naam en toenaam noemen? Ik vind het conservatief en ook een beetje slap.
Het lijkt ook wel een beetje voorbehouden te zijn aan de filmwereld, dat terughoudende.
Als je bijvoorbeeld zo de eindejaarconference kijkt en iemand heeft het in zijn grappen telkens over Murk Ratte uit Bolland om de persoon in kwestie te "sparen" dan is de grap toch ook een beetje lame?
Waarom mag dat soort humor niet in films? Persoonlijk vind ik het dus juist gedurfd en grensverleggend.
Palthe
CheckMx. Alba schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:29:
[...]
Dat "grensverleggend", daar zijn we het dan in ieder geval over eens. Wat mij betreft wordt de grens te ver verlegd - wat jou betreft niet.
Jammer dat je daar een reactie op geeft en niet op het stukje van "respect".... Het dictatorschap van Noord Korea "verdient" helemaal niets.... ja: een enkeltje tribunaal voor de rechten van de mens.Mx. Alba schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:09:
[...]
Dan hadden ze toch net zo goed in de film het land Noord-Birnea of zo kunnen noemen en de dictator Kim Jang-Dong? Want in dat soort films hebben "ze" dat tot nu toe altijd wel gedaan dus het feit dat ze nu naam en toenaam geven is voor hun een belangrijk punt anders zouden ze het niet gedaan hebben. Snappez-vous?
We hebben het hier over Noord Korea he?! Niet over Myanmar waar er progressie zit in de toestand.
Ik denk dat je in je standpunt Noord Korea teveel gelijk trekt met Azie in z'n algemeenheid.
En je kan het wel spiegelen maar Nederland gaat niet dreigen met aanslagen als Belgie een comedy maakt over de moord op Koning Alexander.... of hacks uitvoeren...
Uiteindelijk zal zo'n kwestie geheid met een sisser aflopen na een ontzettende media storm en weet ik het wat niet meer....
Ik heb altijd wel een bovengemiddelde interesse gehad in Noord Korea, hoe meer ik erover zie en lees, des te meer ik me afvraag hoe het ooit goed gaat komen.
De val van de muur was een sprookje vergeleken met hoe dit ooit goed gaat komen...
Allemaal uit respect voor de Grote Leider weer recensies plaatsen! Ies koeltoer!
An Education (2009) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Drama | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13 Subliem acteerwerk in het hoofdroldebuut van Carey Mulligan. De film laat wel wat open eindjes liggen maar dat mag de pret van het solide acteerwerk, de goede pacing en eenvoud van het script niet drukken. | |
Punch-Drunk Love (2002) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 95min. | MPAA: R Amerikanen en comedy is voor mij een moeizame combinatie. PTA die zich aan comedy waagt vond ik helemaal opmerkelijk. Maar dat komt vast omdat ik weinig van hem gezien heb. Het resultaat was een eigenzinnige, aandoenlijke en mooi geregisseerde comedy. Een mooie verrassing, deze film! | |
L.A. Confidential (1997) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 138min. | MPAA: R Wat een geweldige film zeg! Sfeervol noir-sfeertje, top geacteerd (verrassend he, met Russell Crowe, Kevin Spacey, Kim Basinger, Danny DeVito en Guy Pearce), een perfecte spanningsboog waardoor de film je geen seconde loslaat. Inmiddels al een geloofde en geprezen klassieker maar het kan geen kwaad mensen af en toe aan te herinneren aan dit soort films. | |
Away We Go (2009) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: R Vermakelijke roadtripfilm over een paar dat een kind krijgt en erachter proberen komen of ze klaar zijn voor het gezinsleven. Tegen mijn verwachting in is het geen burgerlijke film: leuke karakters en de lichte toon maken het een goed verteerbare film. Niet memorabel maar zeker niet slecht. Misschien iets herkenbaarder voor (aanstaande) ouders. | |
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Vond jij James Cromwell of Dudley Smith ook als Yoda praten?kenneth schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:29:
/me zwaait met Juche-vlaggetje
Allemaal uit respect voor de Grote Leider weer recensies plaatsen! Ies koeltoer!
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]L.A. Confidential (1997)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 138min. | MPAA: RWat een geweldige film zeg! Sfeervol noir-sfeertje, top geacteerd (verrassend he, met Russell Crowe, Kevin Spacey, Kim Basinger, Danny DeVito en Guy Pearce), een perfecte spanningsboog waardoor de film je geen seconde loslaat.[/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][small]
Inmiddels al een geloofde en geprezen klassieker maar het kan geen kwaad mensen af en toe aan te herinneren aan dit soort films.

Dat Yoda-praten is mij trouwens ontgaan ... of ik ben het alweer vergeten ...
[ Voor 38% gewijzigd door kenneth op 29-12-2014 13:25 ]
Dit gaat nu wel heel erg ver off topic. Ik ben het 100% met je eens dat Kim Jong-Un en zijn hele kliek een enkeltje tribunaal verdient. Maar zelfs dan strijkt deze film tegen de haren van het Aziatische gevoel voor respect. Zoiets doe je gewoon niet...Vandread schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:27:
[...]
Jammer dat je daar een reactie op geeft en niet op het stukje van "respect".... Het dictatorschap van Noord Korea "verdient" helemaal niets.... ja: een enkeltje tribunaal voor de rechten van de mens.
We hebben het hier over Noord Korea he?! Niet over Myanmar waar er progressie zit in de toestand.
Ik denk dat je in je standpunt Noord Korea teveel gelijk trekt met Azie in z'n algemeenheid.
En je kan het wel spiegelen maar Nederland gaat niet dreigen met aanslagen als Belgie een comedy maakt over de moord op Koning Alexander.... of hacks uitvoeren...
Uiteindelijk zal zo'n kwestie geheid met een sisser aflopen na een ontzettende media storm en weet ik het wat niet meer....
Ik heb altijd wel een bovengemiddelde interesse gehad in Noord Korea, hoe meer ik erover zie en lees, des te meer ik me afvraag hoe het ooit goed gaat komen.
De val van de muur was een sprookje vergeleken met hoe dit ooit goed gaat komen...
Dan heb je echt een verkeerd beeld van propaganda.Mx. Alba schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:31:
[...]
Ook daar wals je weer over een heleboel verschillen heen.
Ja, het is een parodie, maar hoe vaak wordt er in een grote Amerikaanse filmproductie een zo duidelijke parodie gemaakt op een land waarmee Amerika openlijk vijandige relaties heeft en met de zittende dictator van dat land? Ik kan er niet één noemen. Zelfs in een iconische film als The Dictator, waarbij het iedereen duidelijk was dat de draak gestoken werd met Hitler, werd die naam niet direct genoemd. En zo zijn er veel meer voorbeelden van films waarin inderdaad met vijanden de draak werd gestoken maar die waren ofwel niet bij naam en toenaam ofwel duidelijk propaganda.
The Interview gaat een stap verder en ik kan mij echt niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon ordinaire Amerikaanse propaganda is...
Maar goed, echte leiders die belachelijk worden gemaakt:
Team America - Kim Jung Il
Abraham Lincoln: Vampire Hunter - Abraham Lincoln
Saturday Night Live - Obama (en anderen)
South Park - Obama (en anderen)
Maar in de VS is het gebruikelijk om een fictief personage voor de (zittend) president te gebruiken. Niet zozeer vanwege respect maar omdat een heleboel mensen een film met Obama niet gaan kijken, net als dat een heleboel dat ook niet met Bush gaan doen. Plus dat het wat meer vrijheid bied om gekke/alternatieve dingen toe te voegen.
Gezien de Kims een breed scala aan debiele dingen hebben verteld aan het volk, vind ik het niet zo raar dat het bij naam wordt genoemd. Zelfs ik wist het gerucht dat Kim geen poepgat zou hebben. En ja ook ik had wel verwacht dat ze daar wat over zouden melden. Maar dit past dan ook prima bij de vorige films van Seth Rogen en moet je niet zozeer zien als gericht op Kim, maar is gewoon zijn manier om een film te maken. Je moet geen top-dialogen als top-verhaal verwachten want dat wordt het gewoon niet.
Dat ze geen fictief karakter gebruiken kun je controversieel noemen, maar dat doet niets af aan het feit dat de film een fictief verhaal is met (slechte of flauwe) humor. Het gaat ook helemaal niet om Kim. Het gaat om de interviewer + producer en verder niets.
En sinds wanneer moeten we respect gebruiken als graadmeter voor als iets wel of niet kan? Dat je je aangesproken voelt of dat je vindt dat het niet kan is prima maar nog geen reden om een film te verbieden of te veranderen. Ik kan je zo 10 cartoonisten noemen die ik ook smakeloos vindt, maar is dat een reden om ze te verbieden? Nee. Dan ga je gewoon niet kijken en laat je het erbij.
Jij (en Kim) voelt je beledigd. Nou pech gehad. Daarvoor hebben we vrijheids van menigsuiting en gaan we niemand de bak in gooien. Ook zo'n film als The Interview niet. Laat je stem horen door de film een negatieve review te geven of zelfs niet te kijken, maar hou het daarbij. Zo werkt onze samenleving.
Verwijderd
Link: http://www.volkskrant.nl/...racht-en-moordt~a3598553/
Uberhaupt, ik denk dat de laatste pagina beter naar ASP kan
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verder gaat de discussie inderdaad veel te ver off topic voor deze thread.
[ Voor 34% gewijzigd door Mx. Alba op 29-12-2014 15:27 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Poosje geleden heb ik The Curious Case of Benjamin Button gezien. Best een aardige film, maar duurde erg lang! En die creepy uncanny vally CGI deed mij niet zoveel. En ik vond het beetje raar om te volgen hoe oud hij nu was.
Ja, die staat ook nog op mijn "to watch" list. Laatst was het op tv maar kon ik hem niet kijken. Mijn vriendin zegt dat ik hem echt moet zien en wil hem samen met mij kijken.MrVegeta schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:54:
Is het dan echt aan mij om dit topic weer over films te laten gaan? Waar gaat de Tweakers toch heen!
Poosje geleden heb ik The Curious Case of Benjamin Button gezien. Best een aardige film, maar duurde erg lang! En die creepy uncanny vally CGI deed mij niet zoveel. En ik vond het beetje raar om te volgen hoe oud hij nu was.
Verwijderd
IddMrVegeta schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:54:
Is het dan echt aan mij om dit topic weer over films te laten gaan? Waar gaat de Tweakers toch heen!
Life of Crime (2013) | ![]() |
IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 98min. | MPAA: R Plot: Two common criminals get more than they bargained for after kidnapping the wife of a corrupt real-estate developer who shows no interest in paying the $1 million dollar ransom for her safe return. Een ontzettende niet grappige domme ruk film | |
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Daar moest je dan 3 uren voor gaan zitten, oef. Oh ja, laatst ook weer Big Fish gezien, een van de weinige Burton films die ik kan waarderen. Maar het einde was ik toch wat sip, mijn moeder is 4 jaar geleden overleden en dan is het verhaaltje dat wordt verteld toch erg mooi, maar toch sipMx. Alba schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:59:
[...]
Ja, die staat ook nog op mijn "to watch" list. Laatst was het op tv maar kon ik hem niet kijken. Mijn vriendin zegt dat ik hem echt moet zien en wil hem samen met mij kijken.
Verwijderd
Op IMDb zie ik die referentie vaker dus dat kan goed kloppen. Ik ken die film alleen niet.gambieter schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:03:
Die beschrijving van Life of Crime klinkt een beetje als Ruthless People?
Danny de Vito en Bette Midler in topvorm, ik kan die film aanraden als je gewoon wilt lachen, verder niet diepgaand maar gewoon leuk. Ik zou die zeker 7/10 geven, en een specifieke scene met De Vito een 10/10Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:17:
Op IMDb zie ik die referentie vaker dus dat kan goed kloppen. Ik ken die film alleen niet.
Meeste indruk maakte 'Unthinkable' over martelen en de morele dilemma's die opspelen. Heftig om te zien, nog heftiger om te beleven. Erg goede film. Niet perfect, maar wel een film die slaagt in zijn opzet. Daarnaast staat hij op Netflix.
Had je 'm maar wel afgekekenHMC schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:14:
Predestination (2014) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R Plot: The life of a time-traveling Temporal Agent. On his final assignment, he must pursue the one criminal that has eluded him throughout time.
Niet eens afgekeken. Ik kon er niet inkomen. Voor mij geen goeie film. Ik vind juist de Startreks die over tijd gaan de tofsten, daarom dacht ik dat deze film mij wel aan zou spreken. Niet dus.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 5 / 10
Dat zit wel Schnorr.
Naar mijn kijkervaring is het lager.
Misschien later nog een kans geven.
Als je s`avonds eens zin hebt in een Donnie Darko achtige film moet je hem nog maar eens proberen.HMC schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:04:
Daarom geef ik 'em nog een 5, want ik kan inderdaad niet totaal oordelen.
Naar mijn kijkervaring is het lager.
Misschien later nog een kans geven.
Byzantium (2012) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 118min. | MPAA: R Zelf gisteren deze gezien, aan het begin dacht ik een beetje "waar gaat dit heen" maar daarna toch met grote interesse uitgekeken. Binnen de categorie waar de film "thuishoort" wel een originele wending/versie, en verder erg doeltreffend/sfeervol gemaakt. Erg rustige/langzaam opgangkomende film maar wel de moeite waard imho. | |
The Sound of Music (1965) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, Family | Runtime: 174min. | MPAA: G Plot: A woman leaves an Austrian convent to become a governess to the children of a Naval officer widower. The Sound of Music zal bij ieder wel bekend zijn. Je kent de film met Julie Andrews in de hoofdrol; of op z'n minst sommige liedjes. Toen hij in 1966 in Nederland uitkwam heeft mijn moeder hem meerdere keren in de bioscoop gezien en ook mijn schoonmoeder bekeek hem destijds op het witte doek. Ik kon me niet meer alles herinneren van de laatste keer dat ik hem zag, dus was het op Kerstavond het goede moment om de film eens gezellig met mijn vrouw te bekijken. De film is gebaseerd op de gelijknamige musical en zijn beide geïnspireerd door het leven van de familie Von Trapp. In 2001 werd de film vanwege haar "cultureel, esthetisch en historisch belang" door de Amerikaanse Library of Congress opgenomen in de National Film Registry. Op IMDB scoort de film momenteel een 8,0 na recensies van 121.000 filmliefhebbers. Daarmee heeft de film geen punt teveel gekregen. Ik vind de film hartstikke leuk. Hij is ontzettend charmant en eigenlijk gewoon heerlijk. Zelfs 50 jaar na de Amerikaanse release in '65 staat de film nog als een huis. Als je met de feestdagen/kerstvakantie nog een gezellige film wilt kijken en je deze nog niet gezien hebt, dan is het echt een aanrader. Wat mij betreft een 10. | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
The Interview (2014) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy | Runtime: 112min. | MPAA: R Mja, dus daar was alle ophef over? Eigenlijk zou je blij moeten zijn dat hij niet in Nederland in de bios draait. Ik had er toch wel iets meer van verwacht dan dit. Maar als je van slechte poep en pis grappen houd dan is dit misschien wel een leuke film. Mij kon hij niet bekoren. | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 144min. | MPAA: PG-13 Oef.. wat een slechte film zeg ![]() Er is totaal geen enkel spoor van een verhaal te bespeuren, veel scenes zijn ronduit belachelijk en het is een groot sfx-feest. Wel een mooi feest voor je ogen. Dat wel. | |
Dat zit wel Schnorr.
"When you grow up your heart dies"
If I Stay (2014) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 107min. | MPAA: PG-13 Plot: Life changes in an instant for young Mia Hall after a car accident puts her in a coma. During an out-of-body experience, she must decide whether to wake up and live a life far different than she had imagined.The choice is hers if she can go on. Op meermaals aanraden van mijn zusje toch maar eens gekeken. Het eerste halfuur vond ik doodsaai, kwam er maar niet in. Het hele boy meets girl onderdeel van het verhaal kon me ook niet zo boeien. Maar zodra de emotionele rollercoaster op gang komt, wordt de film een stuk beter. Wel af en toe een punt dat ik dacht "duurt lang...." en deels is het verhaal me ook veel te zoetsappig , maar het wordt vrij goed gebracht. Tot 5 min. voor het einde leek het einde me duidelijk, toen sloeg het (overigens alsnog heel voorspelbaar) om. Ik snap wel waarom mijn zusje dit zo'n goede film vind. Zelf vond ik hem niet slecht, maar ook niet dat je zegt "WOW." | |
In Order of Disappearance (2014) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 116min. Plot: The honorable citizen Nils ploughs snow in the wild winter mountains of Norway, when his son is mistakenly murdered, Nils takes action, which ignites a war between the vegan gangster Ik ben bang dat de meesten van jullie deze film missen als er niet wat aandacht aan besteed wordt. En dat zou zonde zijn. Als je van films houdt zoals de Coen brothers die maken, dan is deze film wat voor jou. Of Tarantino. Zelfde concept: apart verhaal, mooie karakters en hilarische dialogen. Het verhaal doet er niet heel veel toe, behalve dat een man zijn zoon vermoord wordt en dat hij daarna wraak gaat nemen. Dat begint vrij bruut en expliciet, maar wordt steeds lachwekkender. Vooral de maffiabaas die veganistisch is en constant ruzie met zijn ex-vrouw heeft, speelt geniaal. En de Serviërs die ineens in Noorwegen belanden zijn hilarisch. Vooral hun dialogen over de welvaartsstaat. Een aanrader. De laatste scène is een hoogtepunt. | |
Need for Speed (2014) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 Ik ga het kort houden, vermakelijke film en niet meer dan dat, maar had een beetje een dejavu gevoel en kon er maar niet opkomen.... tegen het einde van de film wist ik het: Burt Reynolds in Cannonball Run en II | |
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Ook met Jacky Chan en Captain America?Caveman schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:43:
Need for Speed (2014) [afbeelding] IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 Ik ga het kort houden, vermakelijke film en niet meer dan dat, maar had een beetje een dejavu gevoel en kon er maar niet opkomen....
tegen het einde van de film wist ik het: Burt Reynolds in Cannonball Run en II[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6 / 10
Nu zijn de door jouw aangehaalde films voor mij jeugdsentiment, maar de overeenkomst zie ik niet zo 1-2-3.
[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 30-12-2014 14:28 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb dit deel nog niet gezien, maar de eerste 2 delen vond ik niet echt pakkend. Wel mooi gemaakt, maar in tegenstelling tot LoTR geen een blijvertje voor mijn collectie.Stukfruit schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:10:
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 144min. | MPAA: PG-13 Oef.. wat een slechte film zeg
Er is totaal geen enkel spoor van een verhaal te bespeuren, veel scenes zijn ronduit belachelijk en het is een groot sfx-feest.
Wel een mooi feest voor je ogen. Dat wel.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10
Ik kan het een beetje vergelijken met Band of Brothers en The Pacific. Beide series hebben in feite dezelfde ingredienten, maar bij Band of Brothers smaakt het naar meer en bij The Pacific niet.
Is voor mij ook jeugdsentiment, ik moet toegeven dat Cannonball Run een komische film is maar de overeenkomsten zijn er naar mijn idee toch wel Dwars door 'merica van west naar oost racen, leuke meid die aankoppelt bij de hoofdrol speler (in CR Farrah Fawcett) Er zit volgens mij zelf een reference in, die highway patrolman, die zijn achteras kwijt raakt komt regelrecht uit 1 van de Cannonball Runs of anders uit Smokey and the Bandit.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:27:
[...]
Ook met Jacky Chan en Captain America?
Nu zijn de door jouw aangehaalde films voor mij jeugdsentiment, maar de overeenkomst zie ik niet zo 1-2-3.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
DIT!Herrick schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:31:
[...]
Ik heb dit deel nog niet gezien, maar de eerste 2 delen vond ik niet echt pakkend. Wel mooi gemaakt, maar in tegenstelling tot LoTR geen een blijvertje voor mijn collectie.
Ik kan het een beetje vergelijken met Band of Brothers en The Pacific. Beide series hebben in feite dezelfde ingredienten, maar bij Band of Brothers smaakt het naar meer en bij The Pacific niet.
Dit is precies zoals ik The Hobbit-delen wil omschrijven, maar waar ik nooit op kon komen! Bij BoB en TP had ik inderdaad exact dezelfde ervaring als bij LotR en TH.
[ Voor 6% gewijzigd door max op 30-12-2014 16:19 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
In order of disappearance.
Ook gekeken, naar aanraden van Lapras.
Een Tarantino zie ik er niet in, en Coen ook niet echt.
Maar dat neemt niet weg dat het een toffe film is.
Erg goed uitgewerkt. Ik zou juist zeggen "typisch Europees".
Met de laatste scene snap ik wat je bedoelt, die kwam inderdaad onverwacht.
Gewoon inderdaad een must-see. Als je van wat minder main stream spul houdt.
7/10
Band of Brothers toch zeker 3 keer helemaal gezien en bij The Pacific ben ik bij aflevering 3 blijven steken, kon me niet bekorenHerrick schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:31:
[...]

Toch heb ik met The Hobbit 1 en 2 net zo veel plezier dan met Lotr 1,2 en 3 alhoewel je wel kan zien dat alles net gewoon wat minder is.
Volgende week deel 3 kijken, zal me prima vermaken

Smiling as the shit comes down...
The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Comedy | Runtime: 114min. Tijdje geleden dat ik een review hier plaatste, helaas wegens gebrek aan tijd. Hier wil ik wel even wat tijd aan besteden, ook met dezelfde reden als Lapras hierboven, je zou 'm immers zomaar kunnen missen. Zoals op IMDB vermeldt wordt gaat het over een 100-jarige die plots wegloopt uit zijn verzorgingstehuis. Door middel van flashbacks wordt duidelijk dat de oude man een impossant leven heeft gehad, wat eigenlijk continue doorgaat. Ook in de tegenwoordige tijd komt hij in verassende situaties terecht, wat keer op keer grappige momenten oplevert. Leuke film, en een aanrader om te kijken voor een komedie anno 2014. | |
Mooi dat je geweest bent! Nog mooier dat je hem ook kan waarderen. Bij die laatste scene zat de hele bioscoop te lachen. Schitterend.HMC schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:23:
IMDB: Kraftidioten (2014)
In order of disappearance.
Ook gekeken, naar aanraden van Lapras.
Een Tarantino zie ik er niet in, en Coen ook niet echt.
Maar dat neemt niet weg dat het een toffe film is.
Erg goed uitgewerkt. Ik zou juist zeggen "typisch Europees".
Met de laatste scene snap ik wat je bedoelt, die kwam inderdaad onverwacht.
Gewoon inderdaad een must-see. Als je van wat minder main stream spul houdt.
7/10
Hoewel ik niet weet of het de juiste plaats is, is het wel een mooi moment om terug te kijken op 2014 als filmjaar. Ik heb bijna alles kunnen zien wat ik wilde dit jaar, op Winter Sleep en The Homesman na. Hieronder mijn lijst van films uitgekomen in 2014 die zijn bekeken door ondergetekende gesorteerd op kwaliteit.
Categorie 1 = variërend van topfilms (hoog) tot zeer vermakelijk (laag). Categorie 2 = prima, maar je kan ook een volmaakt bestaan hebben zonder dit tot je te hebben genomen. Categorie 3 = Slecht, saai en/of fikse teleurstelling.
1:
• Mommy
• Her
• Ida
• American hustle
• Interstellar
• The wolf of Wall Street
• Kreuzweg
• Nena
• Gone Girl
• The Drop
• Dorsvloer vol confetti
• In order of disappearance
• Whiplash
• Secret Life of Walter Mitty
• Boyhood
--------------------------------
2:
• Starred Up
• Tracks
• Coming home
• What we do in the shadows
• Fading gigolo
• Captain America: The winter soldier
• Sin City: A dame to kill for
• Philomena
• The immigrant
• X-men: Days of future past
• The Hobbit: Battle of the five armies
• The fault in our stars
--------------------------------
3:
• Under the skin
• Snowpiercer
• Expendables 3
• Eastern boys
• 12 Years a slave
• Dawn of the planet of the apes
• White God
• 3 Coeurs
• The Grand Budapest Hotel
Opmerkelijke zaken:
• Mommy, Her en Ida kan ik iedereen aanraden.
• Boyhood was mooi project, maar als film niet geniaal.
• Grand Budapest Hotel vond ik een abominatie.
• 12 years a slave verdiende geenszins een Oscar.
• Under the skin had de juiste gedachte, maar het mag minder saai.
12 Years a Slave is wellicht wat overrated bij de Oscars, maar is zeker geen slechte film.... lijkt wel alsof je hem slecht vind OMDAT die een Oscar kreeg en jij hem wat minder goed vond dan verwacht?
Verder zal ik me inhouden

[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 31-12-2014 11:15 ]
Probleem van TP is dat men teveel verhaal in te korte tijd drukt waardoor enig tijdsbesef totaal verdwijnt en het een hak op de tak verhaal word.ScrooLoose schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:31:
[...]
Band of Brothers toch zeker 3 keer helemaal gezien en bij The Pacific ben ik bij aflevering 3 blijven steken, kon me niet bekoren![]()
Toch heb ik met The Hobbit 1 en 2 net zo veel plezier dan met Lotr 1,2 en 3 alhoewel je wel kan zien dat alles net gewoon wat minder is.
Volgende week deel 3 kijken, zal me prima vermaken
Heb het boek Band of Brothers en het boek waar die weer op gebaseerd is gelezen en er ontbreekt wel het een en ander maar het komt behoorlijk overeen.
Van TP heb ik 1 boek gelezen en als je dat naast de serie legt ontbreekt er gewoon teveel. De tijd op het eerste eiland lijkt weken, blijkt maanden te zijn.
De tijd in Australie lijkt ook paar weken maar is ruim 9 maand dat ze er zitten.
Daardoor mis je ook stukje tijdsbesef. En als Europeanen ligt de oorlog in Europa ons meer omdat dat ons meer raakte.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]