ScrooLoose schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:45:
Mijn mening over een film staat of valt met de verwachtingen die ik van een film heb, denk dat ik te veel verwachte van Lucy

Een 3 is misschien wat te "zwaar" als cijfer maar boven de 5 komt hij niet.
Wel mooie plaatjes

Ik kijk veel films, vooral goede SF vind ik geweldig, wist helemaal niks van Lucy af en bij mij viel hij ook erg tegen op het lachwekkende af.
Rekening houdend met budget enzo mag hij imho wel lager dan een 5 neergezet worden.
Als budgetbak film is hij wel leuk maar idd als je 5th Element hebt gezien begin je ineens twijfels te krijgen of Luc eigenlijk wel zo`n goede director was.
btw @ daar weer boven The Grand Budapest Hotel is gewoon een uitstekende film, zolang je snapt dat Wes een boekverfilmer is.
Hij maakt films over boeken, en dan niet over de tekst die erin staat maar dan meer over het papier, de kaft en de boekenkast waar het boek in staat.
Ook over de lakens waaronder je het boek leest, over de zaklamp die je vasthebt, de boterham met jam en chocoladepasta die je stiekum gemaakt hebt terwijl je ouders nog slapen.

(Hij verfilmt dus "het gevoel van een boek lezen")
Wes Anderson is het gevoel van vroeger (70-80er jaren) toen er nog maar 1 tv-kanaal was en geen computer en je als kind tot oudere ( van 8-88

) je elkaar nog een beetje opzocht om vermaak te zoeken, en de zolder en andere verborgen ruimtes nog iets mystieks hadden.
De kast met spelletjes in de onderstaande link is dus absoluut Wes, of in ieder geval de tijdsgeest waar hij wil zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=aH9c0vmuGAI
Zijn verhalen gaan er ook over hoe de kijker zich dingen zou voorstellen als hij hetzelfde verhaal uit een boek zou lezen, de scene`s in de film zijn dan bv de schaarse plaatjes die je in een dik leesboek tegenkomt.
Ik hou dan ook erg veel van zijn stijl films, gewoon ook omdat niemand anders ze zo maakt.