Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.120 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:24
Vandread schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:14:
Jij hebt zeker weinig films van Wes Anderson gezien.... :+

12 Years a Slave is wellicht wat overrated bij de Oscars, maar is zeker geen slechte film.... lijkt wel alsof je hem slecht vind OMDAT die een Oscar kreeg en jij hem wat minder goed vond dan verwacht?

Verder zal ik me inhouden O-)
Bij 12 years a slave kan ik nog steeds niet beseffen dat hij zijn rol als slaaf zo makkelijk accepteerde.
Daardoor is die film voor mij ook wel een beetje bout geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
Joostje123 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:41:
[...]

Bij 12 years a slave kan ik nog steeds niet beseffen dat hij zijn rol als slaaf zo makkelijk accepteerde.
Voor zover ik heb begrepen is het verhaal van de film waargebeurd.
Ik snap de kritiek op de film dan niet zo. Je kunt misschien kritiek hebben op de film (alsin hoe het verhaal in beeld is gebracht/muziek/etc), maar toch niet op het verhaal?

Ik vond het een indrukwekkende film. Er zijn weinig films over slavernij die ik heb gezien die me zo'n realistische inkijk gaven in hoe slaven zich destijds gedroegen. Bv het moment dat platt aan de boom hangt en de andere slaven hem gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:40
[...]

De keuze was werken of gedood worden. Iets daartussen in bestond toen niet. Er waren geen vakbonden en stakingen.

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 31-12-2014 13:19 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 21:45
[...]
Beseffen? Of voorstellen?
Als jij als zwarte naar een slaven staat gekidnaped werd had je weinig overlevingskans als je vluchte...
http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_Underground_Railroad
In dit verhaal is het zijn beste kans om met bekende in contact te komen waardoor hij weer terug kan naar z'n familie... veel gevluchte slaven leefden in de bushbush, dan zou hij zeker z'n familie niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 14:24
LordSinclair schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:19:
[...]

De keuze was werken of gedood worden. Iets daartussen in bestond toen niet. Er waren geen vakbonden en stakingen.
Ja, klopt alleen toen die het een keer accepteerde was het ook gewoon naar mijn mening een "normale" slaaf.
En dat ging niet in mijn op ik had veel meer tegenstribbelingen verwacht.
Maar daar ging mijn hoofd iedere keer naar toe en toch ging die iedere keer ongeveer gewoon werken.

Misschien nog eens kijken met een andere mindset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
The Judge (2014)The Judge (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 141min. | MPAA: R
Prima drama film
een overtuigende film die bij mij precies de juiste snaar raakte.
Het tempo in de film is lekker rustig en de chemie tussen ironman en robert Duvall is sterk. Je zou kunnen zeggen dat de relaties niet allemaal even geloofwaardig of sterk zijn qua inhoud, maar ik heb me werkelijk nergens aan gestoord. Of toch een beetje aan de tattoeage van Vera Farmiga en hoop dat ie nep is :p.

voor iemand die normaal al snel een actie filmpje opzet en bv The Last Stand al 2x heeft gezien een mooie en verrassende afwisseling.

IMDb -- The Judge (2014) Wikipedia -- The Judge (2014) Bekijk trailer van The Judge (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Judge (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.7 7.7 / 10

[ Voor 28% gewijzigd door Powrskin op 31-12-2014 14:25 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

ScrooLoose schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:48:
Lucy (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: R

Lol Whut? 8)7

Van alle films die gaan over "we-gebruiken-onze-hersenen-niet-voor-de-volle-100%" cliché is dit toch wel veruit de meest absurde van allemaal.

Leuke plaatjes maar verder is dit echt pulp van de bovenste onderste plank.
Alleen gaan kijken als je fan bent van Scarlett Johansson en anders lekker links laten liggen...kun je beter Limitless gaan kijken.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 3 / 10
Jammer, wilde juist deze film gaan kijken, want: Luc Besson is de schrijver, en hij is ook de schrijver van the Fifth element, wat ik een supervette film vind...

Naja, ga hem alsnog kijken, wellicht word ik verrast :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Bartjuh schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:11:
Jammer, wilde juist deze film gaan kijken, want: Luc Besson is de schrijver, en hij is ook de schrijver van the Fifth element, wat ik een supervette film vind...

Naja, ga hem alsnog kijken, wellicht word ik verrast :o
Ik zou zelf ook eerder afgaan op de 'gemiddelde mening', de 6.5 op IMDB, dan op het cijfer van 1 recensie. Zelf vond ik Fifth Element helemaal niks, maar Lucy best aardig - een 7, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22

Daniel36

vernieuwde formule

Toevallig gisteren gekeken, prima film,mooie plaatsje s.
Morgan Freeman.
Origineel verhaal.
Geloofwaardigheid?
Mwah....vind ik bij sci fi niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ga ook uit van de gem. mening, daarom kijk ik hem alsnog ;)

Ik vond zelf Limitless, in de gequote post, niet bijster geweldig. Vermakelijk, veel meer ook niet. Smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Mijn mening over een film staat of valt met de verwachtingen die ik van een film heb, denk dat ik te veel verwachte van Lucy :)
Een 3 is misschien wat te "zwaar" als cijfer maar boven de 5 komt hij niet.
Wel mooie plaatjes :Y

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik had ook veel meer verwacht van een Besson film. Het is zeker leuk vermaak maar Luc had toch een stuk beter zijn best kunnen doen. In 5th Element zaten bijvoorbeeld veel staaltjes van sublieme timing maar die miste ik volledig bij Lucy...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Tja, Luc Besson's hoogtij dagen waren in de 90's...
The 5th Element is zijn laatste goed film geweest, daarna nog wel een aantal goede films als producer maar als regisseur absoluut niet.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ScrooLoose schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:45:
Mijn mening over een film staat of valt met de verwachtingen die ik van een film heb, denk dat ik te veel verwachte van Lucy :)
Een 3 is misschien wat te "zwaar" als cijfer maar boven de 5 komt hij niet.
Wel mooie plaatjes :Y
Ik kijk veel films, vooral goede SF vind ik geweldig, wist helemaal niks van Lucy af en bij mij viel hij ook erg tegen op het lachwekkende af.

Rekening houdend met budget enzo mag hij imho wel lager dan een 5 neergezet worden.
Als budgetbak film is hij wel leuk maar idd als je 5th Element hebt gezien begin je ineens twijfels te krijgen of Luc eigenlijk wel zo`n goede director was.

btw @ daar weer boven The Grand Budapest Hotel is gewoon een uitstekende film, zolang je snapt dat Wes een boekverfilmer is.
Hij maakt films over boeken, en dan niet over de tekst die erin staat maar dan meer over het papier, de kaft en de boekenkast waar het boek in staat.
Ook over de lakens waaronder je het boek leest, over de zaklamp die je vasthebt, de boterham met jam en chocoladepasta die je stiekum gemaakt hebt terwijl je ouders nog slapen. ;)
(Hij verfilmt dus "het gevoel van een boek lezen")

Wes Anderson is het gevoel van vroeger (70-80er jaren) toen er nog maar 1 tv-kanaal was en geen computer en je als kind tot oudere ( van 8-88 :P ) je elkaar nog een beetje opzocht om vermaak te zoeken, en de zolder en andere verborgen ruimtes nog iets mystieks hadden.
De kast met spelletjes in de onderstaande link is dus absoluut Wes, of in ieder geval de tijdsgeest waar hij wil zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=aH9c0vmuGAI

Zijn verhalen gaan er ook over hoe de kijker zich dingen zou voorstellen als hij hetzelfde verhaal uit een boek zou lezen, de scene`s in de film zijn dan bv de schaarse plaatjes die je in een dik leesboek tegenkomt.

Ik hou dan ook erg veel van zijn stijl films, gewoon ook omdat niemand anders ze zo maakt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

enchion schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:17:
[...]
Wes Anderson is het gevoel van vroeger (70-80er jaren) toen er nog maar 1 tv-kanaal was en geen computer en je als kind tot oudere ( van 8-88 :P ) je elkaar nog een beetje opzocht om vermaak te zoeken, en de zolder en andere verborgen ruimtes nog iets mystieks hadden.
FTFY :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:04
The Spectacular Now (2013)The Spectacular Now (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: A hard-partying high school senior's philosophy on life changes when he meets the not-so-typical
Na het kijken van The Fault in our Stars ook deze maar een kans gegeven.
En al vind ik hem niet zo sterk als die, ook deze is goed te doen.

Shailene Woodley en Miles Teller spelen dit goed.
Door toeval en door Sutter's spontaniteit ontstaat een voorzichtige vriendschap die steeds hechter wordt, en naar meer leidt.

Een mooie film over fouten maken en de situaties die nodig zijn om dat zelf in te zien. Het einde vond ik sterk gekozen.

spoiler:
en ja, hij zit steeds achter zijn ex aan, maar eigenlijk heeft hij nergens gezegd dat hij en Amy exclusief zijn. Hij ziet het als "haar op weg helpen", niet echt als een relatie.

Het is naar mijn idee niet zijn fout dat ze aangereden wordt. Hij zet haar de auto uit omdat hij met zichzelf in de knoop zit, en niet snapt waarom ze hem blijft steunen. Het gevolg daarvan kan hij weinig aan doen. Het is wel zijn eye opener. Er zijn overigens wel veel situaties die maar net goed gaan, waar hij absoluut wel schuldig aan zou zijn geweest door DUI.
IMDb -- The Spectacular Now (2013) Wikipedia -- The Spectacular Now (2013) Bekijk trailer van The Spectacular Now (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Spectacular Now (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

En hij staat op mijn lijst
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44

Bob Popcorn

Plop!

enchion schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:17:
[...]

Ik kijk veel films, vooral goede SF vind ik geweldig, wist helemaal niks van Lucy af en bij mij viel hij ook erg tegen op het lachwekkende af.

Rekening houdend met budget enzo mag hij imho wel lager dan een 5 neergezet worden.
Als budgetbak film is hij wel leuk maar idd als je 5th Element hebt gezien begin je ineens twijfels te krijgen of Luc eigenlijk wel zo`n goede director was.

btw @ daar weer boven The Grand Budapest Hotel is gewoon een uitstekende film, zolang je snapt dat Wes een boekverfilmer is.
Hij maakt films over boeken, en dan niet over de tekst die erin staat maar dan meer over het papier, de kaft en de boekenkast waar het boek in staat.
Ook over de lakens waaronder je het boek leest, over de zaklamp die je vasthebt, de boterham met jam en chocoladepasta die je stiekum gemaakt hebt terwijl je ouders nog slapen. ;)
(Hij verfilmt dus "het gevoel van een boek lezen")

De kast met spelletjes in de onderstaande link is dus absoluut Wes, of in ieder geval de tijdsgeest waar hij wil zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=aH9c0vmuGAI

Zijn verhalen gaan er ook over hoe de kijker zich dingen zou voorstellen als hij hetzelfde verhaal uit een boek zou lezen, de scene`s in de film zijn dan bv de schaarse plaatjes die je in een dik leesboek tegenkomt.

Ik hou dan ook erg veel van zijn stijl films, gewoon ook omdat niemand anders ze zo maakt.
Heerlijk vind ik dat idd. Erg treffend omschreven. Dat gevoel krijg ik ook bij Amelie bijvoorbeeld, of, iets recenter, the Hundred foot journey :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien de UBB-generator weer eens kuren heeft, moet ik al tig films opzoeken in de alfabetische lijst. Anyway, hier mijn recensie:

Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Plot: A medical engineer and an astronaut work together to survive after a catastrophe destroys their shuttle and leaves them adrift in orbit.
Wauw... Prachtige beelden van de Aarde wisselen elkaar af met een bizarre serie aan beklemmende en adembenemende scénes in het ruimtepak en de Sojoez. Dit was echt een superspannende film. Mooi!

Gravity komt in mijn lijst met favoriete/mooiste/leukste films terecht.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Irreversible (2002)Irreversible (2002)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 97min. | MPAA: Not Rated
Plot: Events over the course of one traumatic night in Paris unfold in reverse-chronological order as the beautiful Alex is brutally raped and beaten by a stranger in the underpass.
Vond dit een slechte film.

De ronddraaiende beelden ware zo geschoten om een gevoel van chaos te creëren, maar het truukje werd te lang gebruikt.

De brandblusser scene was qua special effects goed gedaan. En de scene waar de film om draait, gaf mij een ongemakkelijk gevoel, wat ook de bedoeling van de scene was.

Qua verhaal niet bijzonder en heb sommige scenes versneld gekeken (wat ik bijna nooit doe), omdat ze te lang duurden (de scene op het feest bijvoorbeeld).
IMDb -- Irreversible (2002) Wikipedia -- Irreversible (2002) Bekijk trailer van Irreversible (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Irreversible (2002)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

AcidBurn schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:31:
The Spectacular Now (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: A hard-partying high school senior's philosophy on life changes when he meets the not-so-typical
Na het kijken van The Fault in our Stars ook deze maar een kans gegeven.
En al vind ik hem niet zo sterk als die, ook deze is goed te doen.

Shailene Woodley en Miles Teller spelen dit goed.
Door toeval en door Sutter's spontaniteit ontstaat een voorzichtige vriendschap die steeds hechter wordt, en naar meer leidt.

Een mooie film over fouten maken en de situaties die nodig zijn om dat zelf in te zien. Het einde vond ik sterk gekozen.

spoiler:
en ja, hij zit steeds achter zijn ex aan, maar eigenlijk heeft hij nergens gezegd dat hij en Amy exclusief zijn. Hij ziet het als "haar op weg helpen", niet echt als een relatie.

Het is naar mijn idee niet zijn fout dat ze aangereden wordt. Hij zet haar de auto uit omdat hij met zichzelf in de knoop zit, en niet snapt waarom ze hem blijft steunen. Het gevolg daarvan kan hij weinig aan doen. Het is wel zijn eye opener. Er zijn overigens wel veel situaties die maar net goed gaan, waar hij absoluut wel schuldig aan zou zijn geweest door DUI.
[afbeelding] 7 / 10
Ik zeg Ja! ;)

Leuke film idd.
Wel een beetje een open eind, wat ik persoonlijk niet zo geslaagd vind, but anyway.
Kijkt lekker weg.

Wat betreft de spoiler: tsja, dat is een zienswijze natuurlijk maar ik neig toch een beetje naar de andere kant wat dat feit betreft ;)

En een cijfer: een 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 144min. | MPAA: PG-13
Vorige week gezien in 3D, HFR.
HFR zorgt er voor, zoals anderen al aangaven, dat het t'e scherp en duidelijk
wordt waardoor juist het averechtse effect wordt bereikt: je hebt het idee dat je naar een theater stuk en een decor zit te kijken ipv een film.

Verder over de film, ik vond deel 1 en 2 aardig maar dit deel is echt afschuwelijk. Er zit geen verhaal in, teveel saaie gevechten, niet veel verschillende decors en, mede ook door de hfr, toch niet geloofwaardig top acteerwerk.
Wat betreft de gevechten: heb volgens mij wel een derde van de film naar moeten kijken of zo? Brrrr

Tel daarbij de standaard Amerikaanse film sentimenten op (kots kots) en ik heb de film echt uit moeten zitten. Leuk mss voor kinderen die van fantasie films houden. Mijn mening.

(off-movie: Nu heb ik, zeker omdat ik 40 nu ben of zo, dat ik vind dat veel films in Pathe etc toch wel veel rommel is: allemaal even geweldig en actie met weinig diepgang/emotie.
Interstellar en Aanmodderfakker zijn echt de enige films die ik nog wil zien op dit moment.
De rest mis ik niets aan heb ik het idee, 13 in een dozijn Amerikaanse pulp.)
IMDb -- The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) Wikipedia -- The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) Bekijk trailer van The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@Xyphoid. Bizar! Ook ik heb irreversible gisteren weer eens gekeken.
Ik had 'em nog liggen en was in de mood.
Maar ik heb echt EXACT dezelfde sentimenten als jij. Ik vond 'em niet meer zo goed als ik dacht dat 'ie was, en ben inderdaad door sommige scenes heengegaan in versnelde modus.
Van mij krijgt 'ie wel een 6, maar het is niet de film meer die ik dacht dat het was.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Harribo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:27:
Tel daarbij de standaard Amerikaanse film sentimenten op
Bedoel je niet de standaard Nieuw-Zeelandse filmsentimenten? :+

Ik vond het ook de minste van de drie.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik vraag me af of iemand nog tips voor me heeft, ik ben er een beetje doorheen.
Interesses: Horror/thriller, psychologische mindfuckers, coming-of-age. Ernstig ziek doet het ook wel goed.
Sci-fi ben ik wat minder van, comedy heb ik ook niet zoveel mee.
Favoriete actrices: Jennifer Lawrence en Emma Watson. Dus alles van hen kun je overslaan, die ken ik al ;)

Daniel: Ik vond het "open einde" juist zo sterk omdat
spoiler:
hij haar dus wel opzoekt. Hij had ook gewoon nooit meer wat van zich kunnen laten horen. Dat geeft imo aan dat hij wel degelijk wat geleerd heeft. Wat ze daarna besluiten te doen is haar keuze, en die mag de kijker zelf bedenken.

[ Voor 29% gewijzigd door AcidBurn op 02-01-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Nightcrawler (2014)Nightcrawler (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
Niet helemaal mijn type film, maar voor het genre erg goed.

Gaat over een nietsnut / crimineel persoon die niet aan een baan kan komen doordat hij een beetje raar wereldbeeld heeft. Niemand wil hem. En dat lijkt hem verder ook weinig te boeien, want het enige waar hij echt iets om geeft is...
spoiler:
..zijn plant. Het wordt nergens in de film gezegd, maar het is erg opvallend dat je hem steeds netjes die plant water ziet geven en met de rest van zijn omgeving omgaat alsof het hem niets kan schelen.

Jake Gyllenhaal zet het karakter goed neer en laat je als kijker erg ongemakkelijk voelen zodra hij het beeld binnenstapt. Zijn kenmerkende lach komt nu niet aardig over, maar eigenlijk heel creepy.

Sterker nog; na deze film te hebben gezien begrijp ik eindelijk waarom er steeds meer mensen zijn die roepen dat Gyllenhaal de volgende Joker zou moeten spelen. Zijn gezicht en bijbehorende uitdrukkingen zijn er perfect voor!
IMDb -- Nightcrawler (2014) Wikipedia -- Nightcrawler (2014) Bekijk trailer van Nightcrawler (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Nightcrawler (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.1 8.1 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jared Leto als joker #JARERDISGOD.

Die Jake is toch echt een goeie acteur. Ik heb lang niet alles van hem gezien, er zijn ook genoeg slechte films (day after tomorrow?), maar grotendeels toch goede films. Hij is wel knap, maar niet zo als Brad Pitt. Jake heeft nog wel iets normaals over zich. Anyway, zijn rol in Nightcrawler is zeker een Oscarnominatie waard.

[ Voor 83% gewijzigd door MrVegeta op 02-01-2015 15:52 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
SMS AAN naar 1234 voor Gyllenhaal....
Leto srsly.... die draagt al zo vaak make-up :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:50:
Jared Leto als joker #JARERDISGOD.

Die Jake is toch echt een goeie acteur. Ik heb lang niet alles van hem gezien, er zijn ook genoeg slechte films (day after tomorrow?), maar grotendeels toch goede films. Hij is wel knap, maar niet zo als Brad Pitt. Jake heeft nog wel iets normaals over zich. Anyway, zijn rol in Nightcrawler is zeker een Oscarnominatie waard.
Ik vind Gyllenhaal eigenlijk helemaal niet knap :P Zijn hele familie is dat niet, trouwens. Maar dat boeit weinig, want het acteertalent telt imho zwaarder.

Leto is wel redelijk, maar hij zit voor zover ik weet vaak meer aan de wat minder serieuze kant (zelfs in Mr. Nobody als oude man is hij niet "normaal" genoeg - het wordt door hem te veel overdreven). Daarom zou ik liever Gyllenhaal als Joker zien.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The November Man (2014)The November Man (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: R
Plot: An ex-CIA operative is brought back in on a very personal mission and finds himself pitted against his former pupil in a deadly game involving high level CIA officials and the Russian president-elect.
Het leek me leuk en veelbelovend, immers: Pierce Brosnan in een spionage-/actiethriller. Ik kon alleen m'n aandacht er totaal niet bijhouden. Verder dan het zesje op IMDB kom ik zelf ook niet.
IMDb -- The November Man (2014) Wikipedia -- The November Man (2014) Bekijk trailer van The November Man (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The November Man (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Stukfruit schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:15:
[...]

Ik vind Gyllenhaal eigenlijk helemaal niet knap :P Zijn hele familie is dat niet, trouwens. Maar dat boeit weinig, want het acteertalent telt imho zwaarder.

Leto is wel redelijk, maar hij zit voor zover ik weet vaak meer aan de wat minder serieuze kant (zelfs in Mr. Nobody als oude man is hij niet "normaal" genoeg - het wordt door hem te veel overdreven). Daarom zou ik liever Gyllenhaal als Joker zien.
Jared Leto is al de joker ;)
Warner Bros. Pictures confirmed the cast of its movie based on DC Comics' Suicide Squad today, announcing that Jared Leto will play The Joker and Will Smith will play Deadshot in the 2016 film.
Over Jake, hij is nog realistisch knap :p. Zo van, ja dat kunnen wij misschien ook nog wel zijn op een goeie haar dag.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oh -O-

En Will Smith als Deadshot? Wtf?
Over Jake, hij is nog realistisch knap :p. Zo van, ja dat kunnen wij misschien ook nog wel zijn op een goeie haar dag.
Moet eerst m'n haar weer eens teruggroeien, dus zelfs op die manier kan ik hem niet als "knap" zien :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
The Hobbit: The Battle of the Five Armies[...............]
Ok, heb 2 pathe-vouchers, maar deze ga ik definitief niet kijken in de bios. Interstellar wel, en dan maar even de Oscar-nominatie afwachten voor de 2e voucher.
Tuurlijk kijk ik deze wel, thuis, zal wel moeten na de 1e (zwakke) en 2e (meer dan redelijke) film.

[ Voor 38% gewijzigd door Sjah op 02-01-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)[afbeelding]
Vorige week gezien in 3D, HFR.
HFR zorgt er voor, zoals anderen al aangaven, dat het t'e scherp en duidelijk
wordt waardoor juist het averechtse effect wordt bereikt: je hebt het idee dat je naar een theater stuk en een decor zit te kijken ipv een film.

Verder over de film, ik vond deel 1 en 2 aardig maar dit deel is echt afschuwelijk. Er zit geen verhaal in, teveel saaie gevechten, niet veel verschillende decors en, mede ook door de hfr, toch niet geloofwaardig top acteerwerk.
Wat betreft de gevechten: heb volgens mij wel een derde van de film naar moeten kijken of zo? Brrrr

Tel daarbij de standaard Amerikaanse film sentimenten op (kots kots) en ik heb de film echt uit moeten zitten. Leuk mss voor kinderen die van fantasie films houden. Mijn mening.

[afbeelding] 5 / 10
Ik sluit me hier volledig bij aan, wat een boel meuk zat er in dit deel. Zonde dat ze een trilogie eindigen op zo'n manier.. ;w

[ Voor 7% gewijzigd door WTY2 op 02-01-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:44
Toch opvallend, ik heb van iedereen die Hobbit-3 gezien heeft alleen maar lauwe of negatieve recensies gehoord/gelezen. Waarom dan nog steeds 8.1 op IMDB?! Fanboys/girls of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik denk t ja. Datzelfde heb je nog veel erger met Twilight e.d.
Ik denk dat de mensen die The Hobbit kijken, over het algemeen wat volwassener zullen zijn dan de YA fans.
De fanboys/girls van het YA genre zijn nogal gepassioneerd over die onderwerpen, waardoor de cijfers wat meer recht getrokken worden. Voor elke fanboy die een 10 geeft, is er wel weer een hater die een 1 geeft ;)
Hobbit kijkers die de film niet zo denderend vonden, zullen eerder geneigd zijn de film gewoon te vergeten ipv er volop over te gaan zeiken. Gevolg: wel hoge cijfers van de fanboys, geen lage cijfers van de haters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Guardians of the Galaxy (2014)Guardians of the Galaxy (2014)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121min. | MPAA: PG-13
Moet nog erg veel kijken van het jaar 2014, maar deze film zal toch echt wel in mijn top 4 eindigen.
Op zeker in mijn top 25 van beste SF films.
I am Groot. ;)
IMDb -- Guardians of the Galaxy (2014) Wikipedia -- Guardians of the Galaxy (2014) Bekijk trailer van Guardians of the Galaxy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Guardians of the Galaxy (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.4 8.4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Serieus? Ik heb Guardians na 20 min uitgezet. Een wasbeer? WTF.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:41
kraades schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 05:24:
Serieus? Ik heb Guardians na 20 min uitgezet. Een wasbeer? WTF.
U bent nieuw met Marvel films?

Ik vond hem zelf redelijk vermakelijk voor een zondag middag :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevz schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 05:28:
[...]

U bent nieuw met Marvel films?

Ik vond hem zelf redelijk vermakelijk voor een zondag middag :)
Persoonlijk vond ik het ook maar een overhypte film. Toen de film net uitkwam kwam die binnen een week of twee in de imdb top 250 terecht en had ik grote verwachtingen van de film. Uiteindelijk de film gekeken en was niet echt onder de indruk. Verhaal is niets bijzonder. Acteren was gewoon normaal en het einde was voorspelbaar. Niet echt een goede film in mij ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:25
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 05:52:
[...]

Persoonlijk vond ik het ook maar een overhypte film. Toen de film net uitkwam kwam die binnen een week of twee in de imdb top 250 terecht en had ik grote verwachtingen van de film. Uiteindelijk de film gekeken en was niet echt onder de indruk. Verhaal is niets bijzonder. Acteren was gewoon normaal en het einde was voorspelbaar. Niet echt een goede film in mij ogen.
Ik heb juist genoten van Guardians! Ik was op basis van de trailer redelijk sceptisch, maar hen elke seconde in de bios zitten genieten. Maar het is een marvel film, dus je moet er van houden.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:41
@QuartrMain

Ik begrijp het wel hoor. Ik vind het ook totaal geen 8.2 waard, laat staan een plekje in de imdb top 250. Het was gewoon simpel en vermakelijk, het type film waarvan je weet wat je gaat krijgen vind ik :)
Maar na 20 minuten er mee stoppen? Dat is het andere uiterste heh :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
Heb Guardians in de bios gezien en heb me prima vermaakt. En dat terwijl ik niet van dit soort scifi hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Grappig hoe de meningen over Guardians verschillen. Ik vind het de beste*, of een van de beste, films van 2014, maar voor anderen weer helemaal niet. Al zegt dat ook wat over de films die vorig jaar zijn uitgekomen, natuurlijk.

* Al denk ik dat The Grand Budapest Hotel de plek van beste van 2014 inneemt bij mij. Andere films die ik top vond waren Whiplash en (verbazingwekkend genoeg) the Lego Movie.
Maar Gone Girl heb ik nog niet gezien, schijnt ook een kanshebber voor 'beste van 2014' te zijn.
Interstellar vond ik een grote teleurstelling, kon de hype niet waarmaken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Interstellar was tof. En Guardians of the Galaxy ook. Terwijl ik totaal geen liefhebber ben van ruimte-opera :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 20-09 22:13
Transformers: Age of Extinction (2014)Transformers: Age of Extinction (2014)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13
Ten eerste heb ik de andere Transforners films niet gezien. Niet echt mijn ding en deze film heb ik ook meer gezien vanwege het feit dat er Dolby Atmos geluid bij zit en ik dit sinds kort thuis heb en het wilde testen. Dat terzijde.

Qua geluid is het een prima film. :p Dolby Atmos voegt niet zoveel toe. De film zelf vond ik ook wel vermakelijk. Ik ben wel bekend met Transformers en de war tussen de Decepticons en de Autobots. Er zaten wat verwijzingen in naar de voorgaande film waarin deze war dus heeft plaatsgevonden. Maar de film is los ook prima te zien.

Het is een Michael Bay film, dus veel actie, grootse actie. De Autobots karakters zelf vond ik wel goed uitgewerkt, vooral de legertruck. De actiescenes zoals die in China zagen er ook wel gelikt uit. Ik heb me wel vermaakt. Ik had liever gezien dat ze voor de dochter van Cade een andere actrice hadden genomen. Die Nicola Peltz acteerde af en toe echt met tegenzin zo leek het.
IMDb -- Transformers: Age of Extinction (2014) Wikipedia -- Transformers: Age of Extinction (2014) Bekijk trailer van Transformers: Age of Extinction (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Transformers: Age of Extinction (2014)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:57
anandus schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 08:34:
Grappig hoe de meningen over Guardians verschillen. Ik vind het de beste*, of een van de beste, films van 2014, maar voor anderen weer helemaal niet. Al zegt dat ook wat over de films die vorig jaar zijn uitgekomen, natuurlijk.

* Al denk ik dat The Grand Budapest Hotel de plek van beste van 2014 inneemt bij mij. Andere films die ik top vond waren Whiplash en (verbazingwekkend genoeg) the Lego Movie.
Maar Gone Girl heb ik nog niet gezien, schijnt ook een kanshebber voor 'beste van 2014' te zijn.
Interstellar vond ik een grote teleurstelling, kon de hype niet waarmaken.
Ik vond dit ook een erg leuke en goed gemaakte film.Ik heb me zeer goed erbij vermaakt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kevz schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 07:09:
@QuartrMain

Ik begrijp het wel hoor. Ik vind het ook totaal geen 8.2 waard, laat staan een plekje in de imdb top 250. Het was gewoon simpel en vermakelijk, het type film waarvan je weet wat je gaat krijgen vind ik :)
Maar na 20 minuten er mee stoppen? Dat is het andere uiterste heh :P
Hmm, misschien moet ik maar eens een nieuwe poging wagen. Ik vond het begin een beetje flauw.

Ah, Rocket Raccoon...natuurlijk...
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Rocket_Raccoon

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
The Boxtrolls (2014)The Boxtrolls (2014)
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 96min. | MPAA: PG
Meestal vind ik animatie films erg vermakelijk. Deze film heeft wel wat leuke eigenschappen en wel grappige scenes maar de 7 die hij op IMDB krijgt is het echt niet waard. Het begin en einde is vooral erg slap.

De boxtrolls zijn opzich wel grappig en daarom krijgt deze film van mij een 5.5.
IMDb -- The Boxtrolls (2014) Wikipedia -- The Boxtrolls (2014) Bekijk trailer van The Boxtrolls (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Boxtrolls (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Returned (2013)The Returned (2013)
IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 98min.
Plot: In a post-zombie world, where the infected live normal lives, their retroviral drug is running out.
Een zombiefilm met een originele invalshoek: wat gebeurt er als de zombie-uitbraak beteugeld is en voormalige zombies weer deel uitmaken van de samenleving? Enerzijds was de draai aan het verhaal interessant genoeg om te blijven kijken, anderzijds was het ook niet leuk genoeg om mijn aandacht er de hele tijd bij te kunnen houden.
IMDb -- The Returned (2013) Wikipedia -- The Returned (2013) Bekijk trailer van The Returned (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Returned (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.3 5.3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:08:
[...]

Hmm, misschien moet ik maar eens een nieuwe poging wagen. Ik vond het begin een beetje flauw.

Ah, Rocket Raccoon...natuurlijk...
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Rocket_Raccoon
Ok, ik moet toegeven. Keek toch wel lekker weg... My bad. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

The Long Riders (1980)The Long Riders (1980)
IMDb: 7.1 | Genre: History, Western | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: The origins, exploits and the ultimate fate of the Jesse James gang is told in a sympathetic portrayal of the bank robbers made up of brothers who begin their legendary bank raids because of revenge.
Net omdat het slecht weer is deze film gekeken, bijzonder dat er van 3 familie's ook echt broers gecast waren als outlaws.
Vond het een goede film voor op deze regenachtige dag
IMDb -- The Long Riders (1980) Wikipedia -- The Long Riders (1980) Bekijk trailer van The Long Riders (1980) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Long Riders (1980)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

[ Voor 0% gewijzigd door Pierre op 04-01-2015 09:36 . Reden: Typo ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Pride (2014)Pride (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: U.K. gay activists work to help miners during their lengthy strike of the National Union of Mineworkers in the summer of 1984.
Kwam deze tegen at random en had wel in lekker brits filmpje. Ik heb er in ieder geval van de film genoten. Zeker als je weet dat het (min of meer) waargebeurd is.
IMDb -- Pride (2014) Wikipedia -- Pride (2014) Bekijk trailer van Pride (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pride (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Extracted (2012)Extracted (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 85min. | MPAA: R
Voor vandaag heb ik weer eens een scifi-film opgezocht die nooit in Nederland is uitgebracht :)

De hoofdrollen zijn weggelegd voor acteurs die je doorgaans alleen tegenkomt in tv-series (en hier en daar als bijrolletje in een film). Zo speelt "Sean Renard" uit Grimm de mannelijke hoofdrol in deze film, welke gedurende het verloop vastzit in de gedachten van een heroineverslaafde die een moord heeft gepleegd.

Om dit voor elkaar te krijgen heeft hij een machine gemaakt waarmee je in iemands gedachten kan komen. Helaas zit er een foutje in de machine, waardoor hij tijdens de eerste echte test vast komt te zitten.

Het is een beetje Inception, maar dan zonder de mooie beelden van Nolan + zijn (tech)crew en wat minder diepgang. Het hangt wat meer in de B-filmsfeer, tot aan de muziek toe. Toch is het voor de liefhebber best de moeite waard om eens te kijken als je niets beters te doen hebt.

Tijdens het typen van deze reactie zag ik trouwens dat er twee jaar terug al een andere tweaker was die deze film ook heeft gezien :P
IMDb -- Extracted (2012) Wikipedia -- Extracted (2012) Bekijk trailer van Extracted (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Extracted (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.4 6.4 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Zucht. Ik had graag willen vermelden dat ik met de kerst Paddington 2014 in de bioscoop had gezien met de familie. Had ik beloofd. De meningen over die film zijn verdeeld, maar wij hebben een zwak voor beertje Paddington dus hadden de film graag gezien.

Helaas waar in de landen rondom Nederland de film al te zien is van ongeveer 3 december, bleek na telefonisch informatie bij de bioscoop in Groningen, dat de film niet voor 11 februari in Nederland wordt verwacht.

Dan is de film al bijna uit op blu ray/dvd op amazon.uk......

Diepe zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Je zit in het verkeerde topic. Dit is voor films die je wel hebt gezien >:)

First-World-Problem topic is verderop :Y ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 22:24

SaN

12 Years a Slave is wellicht wat overrated bij de Oscars, maar is zeker geen slechte film.... lijkt wel alsof je hem slecht vind OMDAT die een Oscar kreeg en jij hem wat minder goed vond dan verwacht?

12 Years a Slave is best een aardige film, maar hij excelleert nergens. Niet in het verhaal, niet in het acteerwerk. Iets wat een oscarwinnende film wel zou moeten doen volgens mij.

Dat je hem dan nog minder goed vindt dan verwacht omdat hij een oscar heeft gekregen lijkt me niet zo vreemd. Ik had hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gisteren The Babadook gezien. Komt traag op gang maar de sfeer komt er dan toch goed in. Het einde is verrassend... "You can't get rid of the Babadook".

Ik geef hem een 7,5/10.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Stukfruit schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:33:
Extracted (2012)
(...)
Tijdens het typen van deze reactie zag ik trouwens dat er twee jaar terug al een andere tweaker was die deze film ook heeft gezien :P
Jup :) Aardige film inderdaad!

@fitznl: frustrerend inderdaad, maar er zijn genoeg Nederlandse filmsites die al maanden 11 februari 2015 als premièredatum voor de film hebben staan. Altijd even controleren; het is de afgelopen jaren een stuk beter geworden, maar het komt alsnog vaak voor dat een film hier maanden later uitkomt.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
Taare Zameen Par (2007)Taare Zameen Par (2007)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Family | Runtime: 165min. | MPAA: PG
Plot: An eight year old boy is thought to be lazy and a troublemaker, until the new art teacher has the patience and compassion to discover the real problem behind his struggles in school.
Leuke film over het schoolsysteem en hoe iedere schoolganger zich hier maar op moet aanpassen. (doet denken aan het bekende beoordelen van de behendigheid van een vis, aap en vogel door deze allen in een boom te laten klimmen).

In de film wordt mooi toegelicht welk effect dit heeft op de kinderen in kwestie.

1 nadeel aan de film, hij had wat mij betreft een stuk korter kunnen zijn want met zijn 2 uur en 40 minuten is het erg aan de stevige kant :p
IMDb -- Taare Zameen Par (2007) Wikipedia -- Taare Zameen Par (2007) Bekijk trailer van Taare Zameen Par (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Taare Zameen Par (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Django Unchained (2012)Django Unchained (2012)
IMDb: 8.5 | Genre: Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Plot: With the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.
Na aandringen van een vriend vanmiddag deze gezien, echt een geweldige film.
Volgens mij een typische Tarantino lekker over de top, geen seconde spijt van gehad.

Geef hem een dikke 9
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Comedy | Runtime: 114min.
Zojuist deze film gekeken, wist niet wat ik er van moest verwachten en had er niks eerder over gehoord. Maar wat een leuke film, echt genoten!

Zoals de titel al doet vermoeden gaat het over een 100 jarige die uit het raam klimt. Het verhaal neemt je echt aan de hand mee en het is dan ook echt geen ingewikkelde verhaal-lijn, dit maakt de film niet minder leuk!
De man van 100 heeft veel in zijn leven mee gemaakt en dat komt leuk terug aan de hand van flashbacks.

Ik vind deze film een absolute aanrader en heb ontzettend genoten, daarom krijgt hij van mij een 9. _/-\o_ :*)

IMDb -- The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) Wikipedia -- The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) Bekijk trailer van The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

The Thirteenth Floor (1999)The Thirteenth Floor (1999)
IMDb: 7.0 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: Computer scientist Hannon Fuller has discovered something extremely important. He's about to tell the discovery to his colleague, Douglas Hall, but knowing someone is after him, the old man...
Een goede film, zonder meer.
SF en een beetje actie.
Ik had hem nog niet gezien en dat werd wel eens tijd na andere films over
VR e.d.

Het verhaal is behoorlijk origineel imho, hij is van 1999 dus voor alle films die gaan over verschillende dimensies etc.
Dat is het ene aspect van het verhaal en een misdaadverhaal de tweede.
Her eerste is boeiend en het tweede duidelijk ondergeschikt.
Dit geeft niks, het verhaal over dimensies in dit geval computergesimuleerde werelden is sterk genoeg.
IMDb -- The Thirteenth Floor (1999) Wikipedia -- The Thirteenth Floor (1999) Bekijk trailer van The Thirteenth Floor (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Thirteenth Floor (1999)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

En verder samen met mijn zoontje van zes

Beethoven's Treasure Tail (2014)Beethoven's Treasure Tail (2014)
IMDb: 4.6 | Genre: Family | MPAA: PG
Plot: Get ready to howl with laughter in this all-new family comedy starring America's favorite St. Bernard, the one and only Beethoven! After a doggone disaster of a movie shoot, the big-hearted...
Zondagmorgen filmpje voor vader en zoon.
Ik kende Beethoven natuurlijk wel, maar dat er een recente film was wist ik niet.
Het is een leuke film van het vertrouwde recept.
Een grappige hond en een redelijk dun verhaaltje en gaan met die film.

Mijn zoontje vond hem leuk en ik kon hem ook wel waarderen.
Speciale vermelding waard is de oranje VW kever waarin de hond en zijn baas terug rijden van een filmset naar Californië.
Wat een beauty.

IMDb -- Beethoven's Treasure Tail (2014) Wikipedia -- Beethoven's Treasure Tail (2014) Bekijk trailer van Beethoven's Treasure Tail (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Beethoven's Treasure Tail (2014)

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel36 op 04-01-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) (Extended)The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Plot: A reluctant hobbit, Bilbo Baggins, sets out to the Lonely Mountain with a spirited group of dwarves to reclaim their mountain home - and the gold within it - from the dragon Smaug.
Zeer sfeervol begin van de trilogie: een weerzien met oude bekenden, de introductie van veel interessante nieuwe personages en vanzelfsprekend weer de prachtige beelden uit Nieuw-Zeeland. De muziek, de sfeer; alles is goed. De film is vanwege de liedjes misschien wat luchtiger dan LotR, maar dat was het boek ook. Peter Jacksons 2e Midden-Aarde-epos begint goed.
IMDb -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Wikipedia -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Bekijk trailer van The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) (Extended)The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 161min. | MPAA: PG-13
Plot: The dwarves, along with Bilbo Baggins and Gandalf the Grey, continue their quest to reclaim Erebor, their homeland, from Smaug. Bilbo Baggins is in possession of a mysterious and magical ring.
Het middenstuk van The Hobbit wordt opgeluisterd met een fantastische draak, ongelooflijk mooie beelden en natuurlijk de opmaat naar deel 3 met een dramatische cliffhanger. Mooi om te zien wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes.
IMDb -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Wikipedia -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Bekijk trailer van The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)

The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)
Plot: Bilbo and Company are forced to engage in a war against an array of combatants and keep the terrifying Smaug from acquiring a kingdom of treasure and obliterating all of Middle-Earth.
Het sluitstuk van de 2e trilogie is een opeenstapeling van spannende gevechten, enorme veldslagen en indrukwekkende momenten waarop de personages voor moeilijke keuzes staan. Deze heb ik gisteren in de bioscoop gezien met Dolby Atmos. Fantastisch! Ik heb altijd al een zwak gehad voor de LotR-films, maar met de Hobbit heeft Jackson wederom heel goed werk afgeleverd. Je kunt discussiëren over het al dan niet trouw blijven aan het boek. Wat voor mij vaststaat is dat ook deze trilogie garant staat voor fantastisch staaltje filmen en vertellen. Prachtig! Zodra ook hier de extended versie van wordt uitgebracht, ga ik ze alle zes nog eens achter elkaar bekijken. Wat erg leuk was, is het einde: dat gaat naadloos over in het begin van Lord of the Rings.
IMDb -- The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) Wikipedia -- The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) Bekijk trailer van The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@Jorgen, Take this with you!

Afbeeldingslocatie: http://images.forwallpaper.com/files/thumbs/preview/10/104291__art-warrior-armor-sword-shield-fire-flame-jet-protection-skull_p.jpg

Ik heb net, eindelijk Boogie Nights gekeken. Wat een gave film, heb nu alles van Paul Thomas Anderson gezien. Mijn favoriet levende regisseur, ik kan niet wachten op Inherent Vice volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
azz_kikr schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:45:
Pride (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: U.K. gay activists work to help miners during their lengthy strike of the National Union of Mineworkers in the summer of 1984.
Kwam deze tegen at random en had wel in lekker brits filmpje. Ik heb er in ieder geval van de film genoten. Zeker als je weet dat het (min of meer) waargebeurd is.
[afbeelding] 8.5 / 10
Deze heb ik in de vakantie ook gezien. Wat mij betreft één van mijn favorieten van 2014. Mooi tijdsbeeld van de jaren 80. Nergens wordt de film te zwaar en er zitten een paar geweldige momenten in. Een aanrader ;)

The Imitation Game (2014)The Imitation Game (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Plot: English mathematician and logician, Alan Turing, helps crack the Enigma code during World War II.
Nog een film die wat mij betreft de boeken in mag als één van de beste films van 2014. Benedict Cumberbatch zet een geweldige Alan Turing neer en ook de rest van de cast doet het erg goed. De 3 lijnen in de film werken heel goed samen en leveren een goedlopend verhaal op.

De film heeft me behoorlijk geraakt. Ik liep bijna kwaad de bioscoop uit ^^ Dat iemand die zo'n bijdrage heeft geleverd aan de opkomst van computers en dan veroordeeld worden tot chemische castratie omdat hij op mannen valt. Echt, de wereld was idioot. Ik vraag mij nog steeds af wat Turing had kunnen betekenen als hij niet zo vroeg was komen te overlijden.
IMDb -- The Imitation Game (2014) Wikipedia -- The Imitation Game (2014) Bekijk trailer van The Imitation Game (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imitation Game (2014)

Verder heb ik mij erg goed vermaakt met The penguins of Madagascar, viel het laatste deel van The hobbit heel erg tegen en heb ik eindelijk Taken 1 en 2 gezien als voorbereiding op Taken 3.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Wat een lastige film om te reviewen. Als we alle gigantische plotholes negeren is het idee leuk. Als we het slechte acteerwerk van Clooney negeren is het redelijk.
En als we dan ook even alle wetenschap het raam uit gooien is het vermakelijk.

Helaas hield het bij het laatste punt voor mij op. Ik kan best veel negeren qua fouten, maar hier was het gewoon "we verzinnen zelf wel hoe alles werkt because money!"
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

The Great Gatsby (2013)The Great Gatsby (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Niet eens ver in gekomen. Op het moment dat je hiphop en whatever voor dance muziek in een verhaal als dit gebruikt, doe je het fout. Erg jammer, maar ja, als je alleen nog maar Toby Maguire kan krijgen, is dat misschien een idee over hoe je film gaat worden.
IMDb -- The Great Gatsby (2013) Wikipedia -- The Great Gatsby (2013) Bekijk trailer van The Great Gatsby (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Great Gatsby (2013)

Curse of Chucky (2013)Curse of Chucky (2013)
IMDb: 5.6 | Genre: Crime, Horror, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R
Ja.. wat zal ik er over zeggen. Alle Chucky's zijn ultieme crap natuurlijk. Maar voor mij nog steeds een guilty pleasure. Deze is wel een van de betere delen qua verhaal, genoeg (aparte) plot twists, en het rond het Chuky verhaal redelijk af.
IMDb -- Curse of Chucky (2013) Wikipedia -- Curse of Chucky (2013) Bekijk trailer van Curse of Chucky (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Curse of Chucky (2013)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:18

Lapras

Ice beam

Ik dump de lijst hier en ben vervolgens een paar dagen niet online. Niet heel netjes. Excuses.

Ik heb een paar films van Wes Anderson gezien. Moonrise Kingdom en The Fantastic Mr. Fox schieten me nu te binnen. De eerste was prima en de tweede erg goed. De stijl in die film paste daar wel, maar in The Grand Budapest Hotel vond ik het op alle manieren falen eigenlijk. De humor was niet leuk, het slapstick gebeuren irriteerde me in deze film en het verhaal was uitermate doorzichtig. Dat er een sfeer werd neergezet is prima, maar dat sloeg bij mij totaal niet aan. Overigens bij meer mensen niet, aangezien de helft van de zaal lag te slapen toen ik rondkeek.

12 Years A Slave zag ik voordat hij een oscar verdiend had. Wat eerder gezegd werd, gold voor mij ook: ik kon weinig sympathie opbrengen voor de hoofdrolspeler. Hij liet het allemaal maar begaan en als publiek moesten we het maar heel erg voor hem vinden. Goed, de meeste mensen zullen waarschijnlijk ook niet in opstand komen. Wat ik erger vond is dat de emoties er te dik bovenop liggen. Alle martel-, vriendschap- en verraadcliché's komen weer aan bod. Daarnaast is iedereen in de film of helemaal goed, of helemaal slecht. Alsof wij als kijkers zelf niet meer in staat zijn om te bepalen wat we moeten voelen bij welk personage of welke scène.

Dat geldt overigens voor meer films. Het lijkt wel alsof Hollywood denkt dat we alleen maar blij worden van simpele verhaallijnen, slechte oneliners en veel explosies. En waarschijnlijk hebben ze nog gelijk ook, kijkende naar het succes van de blockbusters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik volg dit topic al een tijdje, pak er regelmatig filmtips uit. Nu zelf wat ervaringen delen, het cijfer is vooral gebaseerd op mijn 'vermaak', niet perse of het een goede film is.

The Book Thief (2013)The Book Thief (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, War | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Deze had ik al een tijdje op mijn lijstje staan. The Book Thief is erg mooi verfilmd, een ontroerend verhaal en boeiend van begin tot eind, hoewel ik me erg stoorde aan het gebrekkige Engels; had de film dan gewoon volledig in het Duits opgenomen, al begrijp ik dat het dan weer niet interessant was voor het grote publiek. Al met al een uitstekende film voor de zondagavond. :)
IMDb -- The Book Thief (2013) Wikipedia -- The Book Thief (2013) Bekijk trailer van The Book Thief (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Book Thief (2013)

A Walk Among the Tombstones (2014)A Walk Among the Tombstones (2014)
IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 114min. | MPAA: R
Erg aansprekend verhaal dat wat traag opbouwt, maar het is wel spannend. Liam was weer uitstekend, maar die rare 'sidekick' sloeg eigenlijk nergens op. Helaas is de film uiteindelijk niet zo goed als ik had verwacht, mede doordat de film tegen het einde zijn geloofwaardigheid verlist, maar overall is het wel een prima film.
IMDb -- A Walk Among the Tombstones (2014) Wikipedia -- A Walk Among the Tombstones (2014) Bekijk trailer van A Walk Among the Tombstones (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Walk Among the Tombstones (2014)

The Drop (2014)The Drop (2014)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: R
Ik ben wel redelijk 'fan' van Tom Hardy en ook in deze film is hij weer top, maar ik weet niet goed wat ik van de film zelf vind. De film begon veelbelovend (het concept van de drop-bars) en dan wacht je tot 'het' gaat beginnen...
spoiler:
Maar dan realiseer je dat er helemaal niks gebeurt, Tom met zijn hond rondloopt en uiteindelijk toch nog iemand neerschiet! Heftig hoor.

Al met al had ik veel meer verwacht van The Drop.
IMDb -- The Drop (2014) Wikipedia -- The Drop (2014) Bekijk trailer van The Drop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Drop (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Laatst online: 13-01-2023
[b][message=43511955,noline]
The Great Gatsby (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Niet eens ver in gekomen. Op het moment dat je hiphop en whatever voor dance muziek in een verhaal als dit gebruikt, doe je het fout. Erg jammer, maar ja, als je alleen nog maar Toby Maguire kan krijgen, is dat misschien een idee over hoe je film gaat worden.
[afbeelding] 5 / 10
Ha, ik vond juist die moderne muziek in deze setting een gave keuze. Lekker bizar :) Het is ook niet zo dat het aan elkaar hangt van de moderne pophitjes, het voegde op selecte momenten iets toe. Ik vond het een prima film in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Bokmaaa schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:32:
[...]

Ha, ik vond juist die moderne muziek in deze setting een gave keuze. Lekker bizar :) Het is ook niet zo dat het aan elkaar hangt van de moderne pophitjes, het voegde op selecte momenten iets toe. Ik vond het een prima film in ieder geval!
Sowieso is het typisch iets voor Baz Luhrmann. Hij doet hetzelfde bij Romeo + Juliet en Moulin Rouge. Maar het is wel redelijk hate it or love it heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:32

Sharky

Skamn Dippy!

WTY2 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:09:
The Boxtrolls (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 96min. | MPAA: PG
Meestal vind ik animatie films erg vermakelijk. Deze film heeft wel wat leuke eigenschappen en wel grappige scenes maar de 7 die hij op IMDB krijgt is het echt niet waard. Het begin en einde is vooral erg slap.

De boxtrolls zijn opzich wel grappig en daarom krijgt deze film van mij een 5.5.
[afbeelding] 5.5 / 10
Het zal je oordeel niet veranderen, maar het is een stop motion-film. Geen animatie :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mik! schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:58:
[...]

Sowieso is het typisch iets voor Baz Luhrmann. Hij doet hetzelfde bij Romeo + Juliet en Moulin Rouge. Maar het is wel redelijk hate it or love it heb ik het idee.
Jep, helaas niks voor mij. Ik hou van de muziek uit de periode van The Great Gatsby, en dan een of andere hip hop zooi erdoorheen verpest het voor me. Jammer, want het was een leuk concept. Maar zoals ik zal zei, Maguire was al een grote hint voor de kwaliteit.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
lanerios schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:44:
[...]

Jep, helaas niks voor mij. Ik hou van de muziek uit de periode van The Great Gatsby, en dan een of andere hip hop zooi erdoorheen verpest het voor me. Jammer, want het was een leuk concept. Maar zoals ik zal zei, Maguire was al een grote hint voor de kwaliteit.
Haha, dat heeft me in eerste instantie ook doen twijfelen of ik de film wilde zien, maar ik vond 'm uiteindelijk redelijk goed te doen. Dat terwijl ik echt een schurfthekel heb aan Maguire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
lanerios schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:44:
[...]

Ben het hierin niet helemaal met je eens (hoewel ik zo niet weet welke hip-hop zooi je bedoelt).
Maguire is inderdaad geen groots acteur maar meer een soort geest die tussen de daadwerkelijk levende mensen ronddwaalt (zo komt hij in deze film op mij over).

Verder vind ik dat het verhaal erg kleurrijk gebracht wordt + vind ik het knap dat men met deze film een andere weg inslaat dan de meeste films ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat laatste ben ik zeker met je eens. Qua film was hij goed, maar vond de muziek gewoon te grote factor helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het valt nog mee, en ik wil er zelf eigenlijk niet over beginnen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

YellowCube

Wait...what?

Fury (2014)Fury (2014)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R
Brad Pitt is in deze film een doorgewinterde en geharde sergeant genaamd Don "Wardaddy" Colier die zich met z'n tank (Fury) en bemanning door het Duitsland van 1945 ploetert.

Ik zal het cijfer maar gelijk noemen: nipt aan een 6
Dat is 4 punten voor de algehele sfeer en acteerwerk en 2 punten voor het feit dat je door blijft kijken ondanks het feit dat er veel zaken compleet over de top of compleet onzinnig zijn.

spoiler:
De manier waarop Don "Wardaddy" Colier weg gezet wordt is gewoon te geforceerd het beeld van een keiharde doorgewinterde soldaat weg willen zetten. Alsof we dat niet al in talloze andere films gezien hebben.

De Amerikanen worden op totaal ongeloofwaardige manier weggezet als de grote dappere helden. En de nazi's zijn natuurlijk stuk voor stuk "fuckin' " nazi's!

De "romantisch" ingestoken scene in het Duitse stadje met de Duitse Mädel Emma is er ingestopt omdat er kennelijk een brede doelgroep aangesproken moet worden.
Als het zeikerige pianospel en gezang nog niet genoeg was dan wordt er ook nog even de liefde bedreven tussen Norman en Emma (terwijl tantelief geheel onbezorgd in de kamer er naast zit)

De totaal nietszeggende scene waarbij de rest van de tankbemanning gezellig, maar wel kaslam, aanschuift bij Don, Norman, Emma en tantelief. Vervolgens volgt er een bullcrap verhaal over dode paarden tijdens D-Day en ga je als kijker wanhopig op zoek naar enige vorm van context (oh...paarden zijn de tanks van vroeger. Ach ja natuurlijk! Heel diepzinnig.)
En de sergeant blijft natuurlijk de koele en onbewogen held (al zie je duidelijk dat hij het er als paardeliefhebber maar moeilijk mee heeft)

Her en der zie je opgehangen moeders en kinderen in de straten hangen, maar gelukkig..de scene waar Emma puntgaaf, maar ook dood en wel, half onder de bakstenen vandaan steekt doet de violen aanzwellen en tranen opwellen.

De eindscene waar even een groep van 300 doorgewinterde SS'ers (tot dan toe waren er alleen kindsoldaten te zien) voorzien van Pantervuisten haast geen schijn van kans hebben tegen 5 man in een gedemobiliseerde tank.

De panstervuist die uiteindelijk wel op de tank afgeschoten wordt doodt welgeteld 1 persoon in de tank. Waarna er uiteraard keihard "Oh nee..hij is dood!!" gejankt wordt.
Saillant detail (en dichter bij de werkelijkheid): een uur eerder is 1 pantservuist nog genoeg om een complete tank en z'n bemanning om zeep te helpen.

De twee steelgranaten die de tank ingegooid worden en ontploffen...maar Don "Wardaddy" Colier z'n lijk ligt er na afloop puntgaaf bij.

En ga zo maar door...

Het was mij allemaal een beetje te veel geforceerd en gebracht op een manier dat het publiek toch vooral niet te veel geshokeerd raakt.

IMDb -- Fury (2014) Wikipedia -- Fury (2014) Bekijk trailer van Fury (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fury (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Over die SS'ers,

spoiler:
Ik heb het wat gerationeerd door te denken dat ongeveer 80/90% van die SS'ers eigenlijk simpele soldaten zijn die de duitsers erbij hadden gestopt om dreigender over te komen. Komt ook een beetje overeen met wanneer 1 van die soldaten onder de tank kijkt. Maar ja, zelfs dan nog is het bullshit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

zou kunnen maar:

spoiler:
die gast die onder die tank kijkt, maar Norman laat leven doet dat om "over de top" reden nr. 843 uit de film: puur ontzag voor hoe hard onze Amerikaanse helden wel niet gestreden hebben.
Dat zou alleen een andere doorgewinterde soldaat gedaan hebben

[ Voor 4% gewijzigd door YellowCube op 05-01-2015 22:13 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Nou... komptie dan he....
Welke cijfer geeft jij de 3 verschillende delen van LOTR?
MrVegeta schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:49:
Ik heb net, eindelijk Boogie Nights gekeken. Wat een gave film, heb nu alles van Paul Thomas Anderson gezien. Mijn favoriet levende regisseur, ik kan niet wachten op Inherent Vice volgende maand.
Eeeeeeeeeuj bedankt voor de tip! Die nieuwe film had ik nog helemaal niet van gehoord :$

[ Voor 49% gewijzigd door Vandread op 05-01-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

YellowCube schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:12:
zou kunnen maar:

spoiler:
die gast die onder die tank kijkt, maar Norman laat leven doet dat om "over de top" reden nr. 843 uit de film: puur ontzag voor hoe hard onze Amerikaanse helden wel niet gestreden hebben.
Dat zou alleen een andere doorgewinterde soldaat gedaan hebben
Dat haalde ik er niet uit, het was ook een jonge kerel die wel klaar was met de oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Laatst online: 05-08 17:40
MrVegeta schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:51:
[...]

Dat haalde ik er niet uit, het was ook een jonge kerel die wel klaar was met de oorlog.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vandread schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:50:
Nou... komptie dan he....

[...]

Welke cijfer geeft jij de 3 verschillende delen van LOTR?

[...]

Eeeeeeeeeuj bedankt voor de tip! Die nieuwe film had ik nog helemaal niet van gehoord :$
10 natuurlijk ;)

Ik denk dat ik de Lord of the Rings nog net iets beter vind, maar ze zijn wat mij betreft zeer aan elkaar gewaagd. Het liedje van de Goblin-koning vond ik - samen met de "boze" Galadriel - het enige echte minpuntje aan de Hobbit. Zou ik ze tegen elkaar afzetten, dan wint LOTR het misschien, maar ik vind ze gewoon allebei fantastisch.

Misschien stel ik de cijfers over een tijdje wat bij, maar voor nu, ben ik zeer tevreden met de Hobbit.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 05-01-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 19:53

Sargan

Filmfreak...

Jorgen schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:55:
[...]

10 natuurlijk ;)

Ik denk dat ik de Lord of the Rings nog net iets beter vind, maar ze zijn wat mij betreft zeer aan elkaar gewaagd. Het liedje van de Goblin-koning vond ik - samen met de "boze" Galadriel - het enige echte minpuntje aan de Hobbit. Zou ik ze tegen elkaar afzetten, dan wint LOTR het misschien, maar ik vind ze gewoon allebei fantastisch.

Misschien stel ik de cijfers over een tijdje wat bij, maar voor nu, ben ik zeer tevreden met de Hobbit.
Hier bijna hetzelfde hoor, heb ook intens genoten van The Hobbit trilogie.
Maar LOTR steekt er qua gevoel met kop en schouders bovenuit.
Maar stel The Hobbit was als eerste uit gekomen en 10 jaar later LOTR, was het misschien wel anderson geweest.

LOTR trilogie een dikke vette 10, The Hobbit trilogie een 8,5.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Precies.
De enten zingen trouwens ook, dus zo gek is het eigenlijk helemaal niet dat er liedjes gezongen worden door de personages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Heb de laatste Hobbit nog niet gezien, maar vond deel 1 en zeker deel 2 echt een grote teleurstelling, het voelde allemaal zo nutteloos en veel scenes duurden gewoon te lang in mijn optiek, zeker dat gekut met die tonnen op de rivier. Op het einde van deel 2 dacht ik echt "en nu gaat het gebeuren" en toen was de aftiteling.

LotR heb ik de extended versies van gezien, en die vlogen voorbij, ik heb daar geen enkele verspilde seconde in gezien. Het ademde veel meer sfeer uit, en had veel meer verhaal.

LotR 9,5, The Hobbit? Bwah, een 6,5 op een goede dag.

Misschien dat een goede fanedit wonderen doet, gewoon alle onzin eruit knippen en 1 film van 3 uur ervan maken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 23:57
ik heb hetzelfde LOTR dikke 10/9.5 the hobbit een 6,vooral het eerste deel vond ik erg slecht.
De hele spanning/sfeer in de LOTR reeks zie ik totaal niks van in the hobbit.
Ze hadden ook maar 1 film er van moeten maken in plaats van 3,was naar mijn mening beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

[...]

is inderdaad een prima verklaring.
Het kan de film voor mij echter niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
[...]

Inderdaad, net als norman in het begin. Wilde ook helemaal niet aan die oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik heb twee weken geleden het laatste deel van de Hobbit gekeken en ging er met grote verwachtingen naar toe. Maar wat was dit een grote teleurstelling. Het lijkt wel of Peter Jackson de Michael Bay van het fantasy genre wil worden. Ik vind de film van begin tot eind té ongeloofwaardig (ik weet het, het is fantasy maar toch). Het grote gevecht van drie kwartier duurt te lang waardoor ik mij steeds meer begon te ergeren. Ik geef het daarom maar een magere 5.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4,5 5 / 10

spoiler:
De dingen die me het meest ergerde zijn de grootte van de legers. De elven en de dwergen hebben zulke kleine legers in vergelijking met de twee Orc legers dat ze met gemak in de pan gehakt moeten worden.
Als het dwergen leger in de hoek wordt gedreven bij de ingang van de berg besluit 'the fellowship' plots mee te vechten en het tij wordt gekeerd. Yeah right, alsof 10 dwergen zo'n groot verschil kan maken.
Ook de scene met de omgevallen toren was te voorspelbaar. Je wist al vanaf het begin wat er zou gaan gebeuren. Toen Legolas van afbrokkelend puin naar afbrokkelend puin sprong was voor mij de kous wel af.
Een Hobbit die met stenen Orcs dood gooit terwijl anderen met de pommel van hun zwaard van dichtbij het nog niet eens lukt om de orcs het hoofd in te slaan. Erg geloofwaardig.
En als klap of de vuurpijl wordt er van de orcs gewonnen als er een dozijn uit de kluiten gegroeide vogels besluiten zit te mengen in het geweld.
Nee al met al een slechte afsluiter van iets wat een geweldige filmreeks had kunnen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Lanithro op 06-01-2015 08:12 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

Zelf vond ik de hobbit 3 ook wel enigszins teleurstellend, en ik zie mijzelf toch wel een beetje als fanboy! ^^

De redenen zijn denk ik, dat de dwergen minder interessante karakters zijn die je, op een paar na, weer vergeet als je de bios uit loopt. Daarnaast vind ik in de hobbit, zeker het laatste deel, de opbouw van de veldslagen veel zwakker dan in Lord of the Rings het geval was. Ze miste naar mijn mening opbouw en individuele acties (zoals in Lord of the Rings met Legolas, Boromir of Aragorn wel hebben).

Ik zou Hobbit 3 niet meteen een lage 5 geven maar veel hoger als een 7,5 zou ik hem niet geven denk ik. Als trilogie geef ik de Hobbit dan wel een 8.

Lord of the Rings daarentegen heeft een veel interessanter gezelschap, elk met eigen karakters en vaardigheden. Hierdoor zijn hun acties ook veel gemakkelijker te herinneren!

Ook zit er veel meer opbouw en voorgang in de veldslagen van Lord of the Rings, met opzetten van legers, eerste paar lichte aanvallen en dan gaat het los. Men trekt terug in of doet juist een uitval.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Dreanor schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:06:
Zelf vond ik de hobbit 3 ook wel enigszins teleurstellend, en ik zie mijzelf toch wel een beetje als fanboy! ^^

De redenen zijn denk ik, dat de dwergen minder interessante karakters zijn die je, op een paar na, weer vergeet als je de bios uit loopt. Daarnaast vind ik in de hobbit, zeker het laatste deel, de opbouw van de veldslagen veel zwakker dan in Lord of the Rings het geval was. Ze miste naar mijn mening opbouw en individuele acties (zoals in Lord of the Rings met Legolas, Boromir of Aragorn wel hebben).

Ik zou Hobbit 3 niet meteen een lage 5 geven maar veel hoger als een 7,5 zou ik hem niet geven denk ik. Als trilogie geef ik de Hobbit dan wel een 8.

Lord of the Rings daarentegen heeft een veel interessanter gezelschap, elk met eigen karakters en vaardigheden. Hierdoor zijn hun acties ook veel gemakkelijker te herinneren!

Ook zit er veel meer opbouw en voorgang in de veldslagen van Lord of the Rings, met opzetten van legers, eerste paar lichte aanvallen en dan gaat het los. Men trekt terug in of doet juist een uitval.
Ik ben ook een enorme fanboy van LOTR. Ik heb de boeken in 1 ruk uitgelezen. Ik vond het ook heel knap wat Peter heeft gedaan met de Lord of the Rings maar met de Hobbit heeft hij het toch wel flink verknalt in mijn ogen. Hoewel ik het jammer vind dat the scouring of the shire niet teruk kwam in de film omdat saruman in deel twee al dood gaat.
De hele Hobbit trilogie krijg van mij een 7 met als uitschieter The Desaulation of Smaug. Die vond ik weer erg goed en LOTR krijgt van mij een 9,5.

Misschien komt het dat ik met te hoge verwachtingen naar de film ging waardoor ik die 5 gaf, maar er zaten voor mij te veel ongeloofwaardigheden tussen.

Verder ben ik het onzettend met je eens qua opbouw van de veldslagen van LOTR.

Wat ik ook jammer vind is dat the great eagles of Manwë vrijwel niet uitgediept zijn. Wie zijn ze en waarom doen ze dit? Dat vond ik ook al jammer in LOTR.

[ Voor 61% gewijzigd door Lanithro op 06-01-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 19:53

Sargan

Filmfreak...

Hoewel The Hobbit in Midden-Aarde speelt denk ik toch dat teveel mensen het blijven vergelijken met LOTR. Zie je ook vaak terug in recensies. Als The Hobbit eerder was uitgekomen dan LOTR waren we misschien een stuk positiever.

Over een tijd komt de film uit die zich afspeelt in de wereld van Harry Potter, deze zal vast en zeker ook vergeleken gaan worden met HP.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

YellowCube schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 06:50:
[...]

is inderdaad een prima verklaring.
Het kan de film voor mij echter niet redden.
Nope, voor mij ook niet. Ik vond het begin wel tof, claustrofobie in die tank was behoorlijk aanwezig. Maar ja, het is eigenlijk gewoon 300, maar dan in een tank. Waar 300 er wel mee weg kwam omdat het fantasie is (gebaseerd op een graphic novel) was deze film op de tweede wereldoorlog gebaseerd en dan is de fantasie maar tot zo ver te strekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Dat was voor mij ook even een zeikpuntje (want we zijn toch bezig):
voor zover ik van een WO2 tankliefhebber begrepen heb was een Sherman tank absoluut niet zo ruim en kampfy als de film voor deed stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sargan schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:21:
Hoewel The Hobbit in Midden-Aarde speelt denk ik toch dat teveel mensen het blijven vergelijken met LOTR. Zie je ook vaak terug in recensies. Als The Hobbit eerder was uitgekomen dan LOTR waren we misschien een stuk positiever.
Zelfde regisseur, zelfde setting, zelfde schrijver, zelfde aantal films, zelfde acteurs voor een groot deel. Vergelijkingen met LotR lijken me niet meer dan logisch.

Als The Hobbit in de huidige vorm eerder was uitgekomen dan LotR waren een hoop klachten nog steeds gekomen. Van dat boek 3 films maken is bizar. Dat lukt je alleen met meer onnodige langdradige vulling dan Tolkien nodig had om van LotR een 'volwassen' verhaal te maken. En dat zie dan dus ook terug in de films. Het boek leest heerlijk vlot weg en is gewoon een leuk verhaal. Hou het daar dan ook bij in de film (ja, enkelvoud). En wil je de tijd tussen The Hobbit en LotR perse filmen, doe het dan in een aparte film. En zout op met je comedy relief. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Laatste film die ik gezien heb is Predestination (2014)

Goede film. Interessant uitgewerkt verhaal. 8/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik moet zeggen dat Peter het verhaal van LotR leuk er in heeft verwerkt. Ik denk dat Tolkien het ook op die manier zou hebben gedaan als hij het verhaal van LotR al wist voordat hij de Hobbit schreef.

Pagina: 1 ... 82 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]