Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.112 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Andere film die ik vorige week heb gezien is The Equalizer (2014)

Verhaal is weinig interessant, maar Denzel acteert ouderwets goed en de actie is vermakelijk. 8/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Lanithro schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:10:
Ik moet zeggen dat Peter het verhaal van LotR leuk er in heeft verwerkt. Ik denk dat Tolkien het ook op die manier zou hebben gedaan als hij het verhaal van LotR al wist voordat hij de Hobbit schreef.
Als ik zie hoe de familie erop reageerd, kan ik me daar weinig bij voorstellen :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
YellowCube schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:40:
Fury (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R
Brad Pitt is in deze film een doorgewinterde en geharde sergeant genaamd Don "Wardaddy" Colier die zich met z'n tank (Fury) en bemanning door het Duitsland van 1945 ploetert.

Ik zal het cijfer maar gelijk noemen: nipt aan een 6
Dat is 4 punten voor de algehele sfeer en acteerwerk en 2 punten voor het feit dat je door blijft kijken ondanks het feit dat er veel zaken compleet over de top of compleet onzinnig zijn.

...

Het was mij allemaal een beetje te veel geforceerd en gebracht op een manier dat het publiek toch vooral niet te veel geshokeerd raakt.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6 / 10
Grappig, ik heb er echt een totaal ander beeld overgehouden van deze film! :9 Ik moet wel zeggen dat ik deze in de bioscoop heb gezien en de geluidseffecten etc. echt geweldig vond. Ja, als je 2 tellen langer nadenkt dan 'verstand op 0, film kijken; lekker knallen in die tank Brad!', dan weet je dat er niks van klopt, maar qua 'vermaak' komt deze film bij mij wel op een 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
lanerios schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:15:
[...]

Als ik zie hoe de familie erop reageerd, kan ik me daar weinig bij voorstellen :)
Tsja, die waren al beledigd dat Tom Bombadil niet in de LotR films zaten hoewel die in het verhaal an sich niet veel tegevoegde waarde heeft.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
maar wel allemaal scenes erbij verzinnen en stukken uit het boek weglaten (hobbit). Ik snap hun punt wel hoor. Jackson heeft van een kinderboek een redelijke spektakel film gemaakt, maar dat het niet lijkt op het boek is niet te ontkennen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Heb laatste deel van de Hobbit nog niet gezien. Maar tot nu toe mixed feelings.
Vind het wel heerlijk "groots". De wereld. De scenery. De gehele entourage.
Het is wel heel mooi gemaakt. Maar het is wel een verhaal om een verhaal te vertellen.
Het had gewoon 1 lange film moeten worden. Dan was het denk ik een prima aanvulling.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:40:
Fury (2014)[afbeelding]
Brad Pitt is in deze film een doorgewinterde en geharde sergeant genaamd Don "Wardaddy" Colier die zich met z'n tank (Fury) en bemanning door het Duitsland van 1945 ploetert.

Ik zal het cijfer maar gelijk noemen: nipt aan een 6
Dat is 4 punten voor de algehele sfeer en acteerwerk en 2 punten voor het feit dat je door blijft kijken ondanks het feit dat er veel zaken compleet over de top of compleet onzinnig zijn.

spoiler:
De manier waarop Don "Wardaddy" Colier weg gezet wordt is gewoon te geforceerd het beeld van een keiharde doorgewinterde soldaat weg willen zetten. Alsof we dat niet al in talloze andere films gezien hebben.

De Amerikanen worden op totaal ongeloofwaardige manier weggezet als de grote dappere helden. En de nazi's zijn natuurlijk stuk voor stuk "fuckin' " nazi's!

De "romantisch" ingestoken scene in het Duitse stadje met de Duitse Mädel Emma is er ingestopt omdat er kennelijk een brede doelgroep aangesproken moet worden.
Als het zeikerige pianospel en gezang nog niet genoeg was dan wordt er ook nog even de liefde bedreven tussen Norman en Emma (terwijl tantelief geheel onbezorgd in de kamer er naast zit)

De totaal nietszeggende scene waarbij de rest van de tankbemanning gezellig, maar wel kaslam, aanschuift bij Don, Norman, Emma en tantelief. Vervolgens volgt er een bullcrap verhaal over dode paarden tijdens D-Day en ga je als kijker wanhopig op zoek naar enige vorm van context (oh...paarden zijn de tanks van vroeger. Ach ja natuurlijk! Heel diepzinnig.)
En de sergeant blijft natuurlijk de koele en onbewogen held (al zie je duidelijk dat hij het er als paardeliefhebber maar moeilijk mee heeft)

Her en der zie je opgehangen moeders en kinderen in de straten hangen, maar gelukkig..de scene waar Emma puntgaaf, maar ook dood en wel, half onder de bakstenen vandaan steekt doet de violen aanzwellen en tranen opwellen.

De eindscene waar even een groep van 300 doorgewinterde SS'ers (tot dan toe waren er alleen kindsoldaten te zien) voorzien van Pantervuisten haast geen schijn van kans hebben tegen 5 man in een gedemobiliseerde tank.

De panstervuist die uiteindelijk wel op de tank afgeschoten wordt doodt welgeteld 1 persoon in de tank. Waarna er uiteraard keihard "Oh nee..hij is dood!!" gejankt wordt.
Saillant detail (en dichter bij de werkelijkheid): een uur eerder is 1 pantservuist nog genoeg om een complete tank en z'n bemanning om zeep te helpen.

De twee steelgranaten die de tank ingegooid worden en ontploffen...maar Don "Wardaddy" Colier z'n lijk ligt er na afloop puntgaaf bij.

En ga zo maar door...

Het was mij allemaal een beetje te veel geforceerd en gebracht op een manier dat het publiek toch vooral niet te veel geshokeerd raakt.

[afbeelding] 6 / 10
Fury (2014)Fury (2014)
Plot: April, 1945. As the Allies make their final push in the European Theatre, a battle-hardened army sergeant named Wardaddy commands a Sherman tank and his five-man crew on a deadly mission behind enemy lines. Out-numbered, out-gunned, and with a rookie soldier thrust into their platoon, Wardaddy and his men face overwhelming odds in their heroic attempts to strike at the heart of Nazi Germany.
Goede review. Ik vond de film ook niet zo bijzonder. Veel te langdradig voor een goede actiefilm en veel te dom voor een goede oorlogsfilm. De film is sowieso een beetje te veel een egotrip van Brad Pitt. Was ik bijna nog vergeten de rookie, zo'n standaard Hollywood verhaaltje, die vervelend aanwezig is en natuurlijk nog geen paar dagen later opeens een hechte band heeft opgebouwd met tankcommandant Pitt. Ik heb heel wat scenes geskipt waardoor de film nog redelijk te pruimen was. Wat was er wel goed aan? De sfeer, rauwe actie, camerawerk en het geluid. Jammer dat in zowat elk shot het hoofd van tankcommandant Pitt zit :/.
IMDb -- Fury (2014) Wikipedia -- Fury (2014) Bekijk trailer van Fury (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fury (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
YellowCube schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:12:
zou kunnen maar:

spoiler:
die gast die onder die tank kijkt, maar Norman laat leven doet dat om "over de top" reden nr. 843 uit de film: puur ontzag voor hoe hard onze Amerikaanse helden wel niet gestreden hebben.
Dat zou alleen een andere doorgewinterde soldaat gedaan hebben
Ben het hier niet helemaal mee eens omdat;

spoiler:
Ik heb dit stukje vol verwondering zitten kijken. ondanks dat het een jonge knul was die onder de tank keek vond ik het erg vreemd dat hij geen actie ondernam. Het laten leven van Norman geeft namelijk grote kans dat de beste norman uiteindelijk weer bij zijn vriendjes komt van het amerikaanse leger waar hij vervolgens weer doodleuk ingezet kan worden als pion op het veld. Met als bijkomende mogelijkheid dat
Norman de beste duitser of een of meerdere van zijn vriendjes later alsnog kapot schiet. Alleen deze gedachte vond ik al genoeg om dit risico niet te lopen (vanuit het oogpunt van de duitser dan) en beste norman in een eeuwige slaap te brengen ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:24
jimz93 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:34:
[...]

Ben het hier niet helemaal mee eens omdat;

spoiler:
Ik heb dit stukje vol verwondering zitten kijken. ondanks dat het een jonge knul was die onder de tank keek vond ik het erg vreemd dat hij geen actie ondernam. Het laten leven van Norman geeft namelijk grote kans dat de beste norman uiteindelijk weer bij zijn vriendjes komt van het amerikaanse leger waar hij vervolgens weer doodleuk ingezet kan worden als pion op het veld. Met als bijkomende mogelijkheid dat
Norman de beste duitser of een of meerdere van zijn vriendjes later alsnog kapot schiet. Alleen deze gedachte vond ik al genoeg om dit risico niet te lopen (vanuit het oogpunt van de duitser dan) en beste norman in een eeuwige slaap te brengen ;)
spoiler:
En ik dacht dat hij gewoon een reflectie van zichzelf zag, en hij dacht, als ik daar had gelegen was ik ook blij geweest als iemand mij gewoon liet liggen

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
LordSinclair schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:41:
[...]

spoiler:
En ik dacht dat hij gewoon een reflectie van zichzelf zag, en hij dacht, als ik daar had gelegen was ik ook blij geweest als iemand mij gewoon liet liggen
Ah zo had ik het nog niet bekeken!
Zo blijkt dat iedereen zijn eigen interpretatie heeft van dit fragment :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

spoiler:
Dat is nog wat wranger als je erbij bedenkt dat in de Eerste Wereldoorlog een Engelse soldaat een jonge gewonde Duitse soldaat in zijn vizier kreeg - en uit medelijden niet schoot. Die jonge Duitse gewonde soldaat heette Adolf Hitler... :X

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:41:
[...]

spoiler:
spoiler:
Net nadat deze tankcrew zeker 100 kameraden van deze jonge vriendelijke soldaat heeft gedood? Totaal onrealistisch. Ik denk trouwens wel dat dit ook de uitleg is die bij dit fragment hoort daar niet van :).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
IMDB: Good Will Hunting (1997)

In de vakantie gezien op tv. Eens wat anders dan de snelheid waarmee actie en drama afgewisseld worden in tegenwoordige films. Deze film verliep langzaam, qua verhaal viel het niet op, het werd niet uitgediept. Maar dat hoeft ook niet om een goede film te krijgen. Het idee: een schoonmaker op M.I.T. die als verborgen talent ontdekt wordt spreekt voor zich. Prima cast en prima plot. 8/10.

IMDB: Home Alone 3 (1997)

Rond kerst gezien. Nooit eerder gezien, dus ach: na die eindeloze herhalingen van nummertje 1/2 die maar eens uitgekeken. Zelfde setup, andere acteurs. En daarom alleen al doet de film mij minder. Ik vond de bad guys uit nummer 1/2 en dat joch wat Kevin speelde (en nu vast ~25 is) destijds veel grappiger. 5/10 voor de moeite.

IMDB: Home Alone 4 (TV Movie 2002)

En tja, nummer 4 de dag erna. Rinse and repeat, meer van hetzelfde. Ze hadden van mij mogen ophouden na nummer 1, want op den duur wordt het gewoon saai. En dit is niet eens meer echt Home Alone met een butler en schoonmaakster die nog vrolijk rondhuppelen. 4/10

IMDB: Home Alone: The Holiday Heist (TV Movie 2012)

En de nieuwste in rij mocht niet ontbreken natuurlijk. Ghostbusters meet Home Alone, nee, slappe hap deze crossover. 3/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Helemaal eens met bovenstaande, d.w.z. dat ik Good Will Hunting ook een prima film vind en dat Home Alone beter had kunnen stoppen na deel 1 en 2.
Home Alone 1 en 2 kijk ik eigenlijk elk jaar met kerst wel en vorig jaar heb ik deel 3 en 4 ook geprobeerd maar ik ben afgehaakt wegens gebrek aan belangstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Joosie200 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:30:IMDB: Home Alone 3 (1997)

Ik vond de bad guys uit nummer 1/2 en dat joch wat Kevin speelde (en nu vast ~25 is) destijds veel grappiger.
Sterker nog, "dat joch" (Macaulay Culkin) wordt dit jaar 35... En afgelopen jaar waren er zelfs nieuwsberichten dat hij zou zijn overleden aan een overdosis maar dat viel tegen mee...

Hij ziet er nu uit als die irritante bad guy in Prison Break.... :X

Afbeeldingslocatie: http://thenypost.files.wordpress.com/2014/01/mac6.jpg

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:38:
[...]

Sterker nog, "dat joch" (Macaulay Culkin) wordt dit jaar 35... En afgelopen jaar waren er zelfs nieuwsberichten dat hij zou zijn overleden aan een overdosis maar dat viel tegen mee...

Hij ziet er nu uit als die irritante bad guy in Prison Break.... :X

[afbeelding]
Geh, toch grappig om foto's van kindacteurs/actrices te zien als ze later zelf groot zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:48
Als ik dan ook een duid in het zakje van Fury mag doen:
spoiler:
Op een gegeven moment had je die Duitsers in de bosjes liggen die doen de tank en de manschappen begonnen te beschieten die erachter liepen. Het leek wel of ik naar Star Wars keek. De Duitsers schoten met "blasters" schoot die alleen maar rode strepen op het scherm lieten zien. De Amerikanen dito alleen dan met groene kogels.

Ik snap dat het voor de overzichtelijkheid wel duidelijk is dan alleen maar gele "kogels" die door de lucht heen gaan. Maar serieus, het leek net een Star Wars gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Ik zal mijn oprechte excuses aanbieden aan jullie, ik ben een van de oorzaken dat ze nog door zijn gegaan met home alone. Met mijn domme hoofd ben ik toentertijd naar de bios geweest naar Home Alone 3. Door o.a. inkomsten van mij zijn ze toch doorgegaan blijkbaar :+
Ik wist niet eens dat een deel 5 bestond tot afgelopen kerst toen het op tv was inderdaad. Maar na 3 heb ik nooit meer naar de vervolg delen gekeken. Af en toe kijk ik 1 of 2 nog wel eens met kerst als het op tv is, toch wel vermakelijk tijdens kerst.

Tijd voor wat reviews:

The Shawshank Redemption (1994)The Shawshank Redemption (1994)
IMDb: 9.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 142min. | MPAA: R
Laats weer eens deze klassieker gekeken. Mijn vrouw had hem nog nooit gezien, dus vond ik dat ze het wel moest kijken. Blijft goed hoe vaak je hem ook kijkt denk ik en daarom ook terecht op 1 in de imdb top 250. Zo goed geregisseerd en geacteerd, mooie film om naar te kijken.
IMDb -- The Shawshank Redemption (1994) Wikipedia -- The Shawshank Redemption (1994) Bekijk trailer van The Shawshank Redemption (1994) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Shawshank Redemption (1994)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

The Interview (2014)The Interview (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 112min. | MPAA: R
Na het zien van deze film kan ik niet anders dan vermoeden dat het een publicitetstunt was van sony om zichzelf te hacken. Lekker publiciteit voor een film waarvan ze wisten dat het slecht was. Verhaal of acteerwerk gaat nergens over. Seth Rogen vind ik sowieso een slechte acteur, speelt altijd dezelfde lompe klungel. In pinapple express was de film zelf nog zo goed dat je het door de vingers kon zien, maar dit is gewoon bar slecht. Niet kijken is mijn advies.
IMDb -- The Interview (2014) Wikipedia -- The Interview (2014) Bekijk trailer van The Interview (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Interview (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

22 Jump Street (2014)22 Jump Street (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 112min. | MPAA: R
Leuke film met lekker veel zelfspot. Steeds weer maar de opmerking "exactly the same as last time", maakt dat ik de makers wel kan waarderen. Ook de aankondigingen aan het einde waren hilarisch moest ik zeggen. Het blijft een komedie, dus acteerwerk is niet op en top, maar film blijft wel boeiend en grappig. Als je 21 jump street leuk vond zal je deze ook wel leuk vinden. De 7 komt vooral door de zelfspot en de aankondigingen aan het einde, anders was het 6,5.
IMDb -- 22 Jump Street (2014) Wikipedia -- 22 Jump Street (2014) Bekijk trailer van 22 Jump Street (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 22 Jump Street (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Barfi! (2012)Barfi! (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 151min. | MPAA: Not Rated
Voor de filmhuis fans wel een nog een leuke film. Hij is niet zo goed als het cijfer op imdb aangeeft, maar alsnog wel een leuke feel good movie met een boeiend verhaal. Een verhaal over liefde en de strijd met het leven als je een handicap hebt. Zeer goed geacteerd en geregisseerd en lekker luchtig waar het moet. Als je van non-hollywood houdt is deze het kijken waard.
IMDb -- Barfi! (2012) Wikipedia -- Barfi! (2012) Bekijk trailer van Barfi! (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Barfi! (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:25:
Als ik dan ook een duid in het zakje van Fury mag doen:
spoiler:
Op een gegeven moment had je die Duitsers in de bosjes liggen die doen de tank en de manschappen begonnen te beschieten die erachter liepen. Het leek wel of ik naar Star Wars keek. De Duitsers schoten met "blasters" schoot die alleen maar rode strepen op het scherm lieten zien. De Amerikanen dito alleen dan met groene kogels.

Ik snap dat het voor de overzichtelijkheid wel duidelijk is dan alleen maar gele "kogels" die door de lucht heen gaan. Maar serieus, het leek net een Star Wars gevecht.
Dat dacht ik eerst ook, maar het is blijkbaar realistisch weergegeven. In het begin zegt Pitt tegen rookie dat ze tracer munitie gebruiken. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Tracer_ammunition Deze munitie zorgt ervoor dat je dus veel van die rode strepen ziet. Rood werd gebruikt door de VS. Of de Duitsers echt groene tracers hadden dat kan ik zo snel niet vinden. Voor tanks handig want dan kunnen ze met normale kogels laten zien welke locatie een te beschieten doel zich bevindt. Verder kan die schutter zelf bijstellen waar hij op richt zodat de kogels aankomen waar hij wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lanithro schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:04:
[...]

Tsja, die waren al beledigd dat Tom Bombadil niet in de LotR films zaten hoewel die in het verhaal an sich niet veel tegevoegde waarde heeft.
Tom Bombadil miste ik destijds ook. Hij heeft dan wel geen grote rol in het hele verhaal, hij is wel van belang aangezien hij een paar bijzondere "eigenschappen" heeft. Ik zou hem in een extended versie er toch graag ingezien hebben. Het heeft voor mij echter niet afgedaan aan mijn totale beleving. LotR en de Hobbt zijn toppers in hun genre en bij film in het algemeen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:31

Sargan

Filmfreak...

Jorgen schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:34:
[...]

Tom Bombadil miste ik destijds ook. Hij heeft dan wel geen grote rol in het hele verhaal, hij is wel van belang aangezien hij een paar bijzondere "eigenschappen" heeft. Ik zou hem in een extended versie er toch graag ingezien hebben. Het heeft voor mij echter niet afgedaan aan mijn totale beleving. LotR en de Hobbt zijn toppers in hun genre en bij film in het algemeen.
Ik vind het juist een zeer irritant hoofdstuk in het boek en was blij dat ze het niet in de film hebben gedaan.
Voegt imo ook helemaal niks toe aan het verhaal zoals deze in de film vertelt wordt. In het boek is hij idd wat belangrijker.
Hetzelfde met The scouring of the Shire, in het boek werkt het, in de film niet, al laten ze een stukje zien als Frodo in de spiegel van Galadriel kijkt.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:06:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar het is blijkbaar realistisch weergegeven. In het begin zegt Pitt tegen rookie dat ze tracer munitie gebruiken. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Tracer_ammunition Deze munitie zorgt ervoor dat je dus veel van die rode strepen ziet. Rood werd gebruikt door de VS. Of de Duitsers echt groene tracers hadden dat kan ik zo snel niet vinden. Voor tanks handig want dan kunnen ze met normale kogels laten zien welke locatie een te beschieten doel zich bevindt. Verder kan die schutter zelf bijstellen waar hij op richt zodat de kogels aankomen waar hij wil.
Grappig, nooit geweten. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sargan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 05:04:
[...]

Ik vind het juist een zeer irritant hoofdstuk in het boek en was blij dat ze het niet in de film hebben gedaan.
Voegt imo ook helemaal niks toe aan het verhaal zoals deze in de film vertelt wordt. In het boek is hij idd wat belangrijker.
Hetzelfde met The scouring of the Shire, in het boek werkt het, in de film niet, al laten ze een stukje zien als Frodo in de spiegel van Galadriel kijkt.
Voor de film zoals-ie is geworden, missen beide zaken ook niet, dat ben ik met je eens.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Sargan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 05:04:
[...]
Het had in de film best kunnen werken. Waarom mensen het zo jammer vinden is dat dat hoofdstuk nou net iets speciaals heeft. Het laat zien hoe die lange reis de onavontuurlijke hobbits beinvloed en ontwikkeld heeft. Je krijgt het contrast te zien tussen de hobbits die nog in de shire waren en de hobbits die de oorlog hebben meegemaakt.Dit legt in het boek de nadruk op het feit dat het niet alleen gaat om het gevecht tussen goed en kwaad, maar ook om de persoonlijke ontwikkeling van de hobbits. Het was voor mij tijdens het lezen wel de kers op de taart in ieder geval. Vind dat mensen die alleen de films hebben gezien hierdoor toch echt een stukje missen. De films leggen de nadruk op het gevecht tussen goed en kwaad, maar the scouring of the shire is een van die dingen dat laat zien dat dat niet het enige is waar de boeken over gaan. Ik vond het in ieder geval jammer, doet niet onder aan hoe goed de films waren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 16:31

Sargan

Filmfreak...

De climax is natuurlijk het vernietigen van de ring, als je daarna naar nog een climax moet toewerken door The Shire te bevrijden lijkt het toch meer een anti climax imo.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

The Imitation Game (2014)The Imitation Game (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Wat een film. Het verhaal over de bijdragen van de Britse wiskundige Alan Turing aan het kraken van de Duitse Enigma-machine in de Tweede Wereldoorlog. Turing wordt fantastisch neergezet door Benedict Cumberbatch, en wordt bijgestaan door o.a. Keira Knightly en Charles Dance. Het levensverhaal van Turing kende ik al globaal, maar toch bleef ik met een enorm (hernieuwd) gevoel van onrecht zitten na de aftiteling.
IMDb -- The Imitation Game (2014) Wikipedia -- The Imitation Game (2014) Bekijk trailer van The Imitation Game (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imitation Game (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Sargan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:10:
De climax is natuurlijk het vernietigen van de ring, als je daarna naar nog een climax moet toewerken door The Shire te bevrijden lijkt het toch meer een anti climax imo.
Dat zou de climax zijn in een Hollywood film. Als daar iets is bereikt dan is het verhaal ook meteen afgelopen. Ik zat bij LOTR ook echt te wachten op het laatste stuk uit het boek. Helaas hebben we dat niet te zien gekregen, op het kleine stukje bij Galadriel na dan. Ik had dat liever gehad dan een stuk of zeven fades op het einde van de films.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
The Interview (2014)The Interview (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 112min. | MPAA: R
Vanmiddag deze film gezien, het is prima vermaak op een brakke zaterdag. Film had iets minder lang gekund, 2 uur is toch net wat aan de lange tijd voor dit soort films en wordt het een beetje flauw.
Verder wel grappige scenes met Kim!

Mocht je je vervelen en niet te veel moeite willen doen om het verhaal te volgen is dit een aanrader. Voor iemand die een film kijkt voor de bijzonder mooie verhaallijn raad ik je dit niet aan.
IMDb -- The Interview (2014) Wikipedia -- The Interview (2014) Bekijk trailer van The Interview (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Interview (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
The Hundred-Foot Journey (2014)The Hundred-Foot Journey (2014)
IMDb: n/a

De familie Kaddam moet hun land (India) ontvluchten i.v.m. met politieke onlusten.
Via een tussenstop in Engeland, komen ze uiteindelijk terecht in een klein Frans dorpje. Daar beginnen ze hun familie restaurant. Tegenover hen zit een sjeik restaurant gerund door Madame Mallory's (Helen Mirren).

Al gauw doen de eerste conflicten zich voor. Het verschil in cultuur is daar de hoofdoorzaak van. Ondanks alle verschillen is er toch tijd voor romantiek die zich voorzichtig ontwikkeld. Meer ga ik niet vertellen wel dat: Dit is een prima film, uitstekende acteurs, diverse karakters die goed uit de verf komen en de regisseur neemt de tijd om het verhaal te vertellen. De film is een combi van: Drama, romantiek en komedie. Wat mij betreft een geslaagde combinatie. Je kan deze film omschrijven als een feel-good movie.
Al met al een aanrader voor als je samen met je vriendin/vriend wilt genieten van een mooi verteld verhaal.
IMDb -- The Hundred-Foot Journey (2014) Zoek meer informatie over The Hundred-Foot Journey (2014) op Google Zoek trailer van The Hundred-Foot Journey (2014) via Google
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Time Lapse (2014)Time Lapse (2014)
IMDb: 6.7 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 104min.
Jawel hoor, we hebben er weer een! De scifi-film die niet in Nederland werd vrijgegeven :) Deze keer heb ik Time Lapse gekeken. Met Danielle Panabaker, die vast wel zal worden herkend door kijkers van The Flash.

Dit is geen film met dikke gevechten tussen aliens of stoere robots. Het is eigenlijk een simpel drama. Maar dan eentje met een camera die foto's kan maken uit de toekomst.

Het idee is best interessant: wat doe je, als je ontdekt dat er een foto is die jouw acties uitbeeldt over 24 uur, terwijl je weet dat je niet met tijd mag aanprutsen omdat dit serieuze gevolgen kan hebben?

Leuk filmpje voor tussendoor, met een verhaal waar je lang over kan napraten.
IMDb -- Time Lapse (2014) Wikipedia -- Time Lapse (2014) Bekijk trailer van Time Lapse (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Time Lapse (2014)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Bad Lieutenant (1992)Bad Lieutenant (1992)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 96min. | MPAA: NC-17
Plot: While investigating a young nun's rape, a corrupt New York City police detective, with a serious drug and gambling addiction, tries to change his ways and find forgiveness.
Het plot is an sich niet heel erg diep, maar wel goed
Het is echt de perfecte film voor als je je weer eens wat somberder voelt.
En dan zie je er altijd weer diepere dingen in.

Ik ga er al jaren naar terug, als ik in de mood ben.

Gaat over een agent die echt helemaal de weg kwijt is, qua principes, voornamelijk door gokken en drugs. Maar aan de andere kant zit z'n hart nog wel op de juiste plaats. Als puntje bij paaltje komt gaat het gewoon fout met hem.

Perfect op regenachtige avond als je alleen en somber bent, of net na scheiding of zo. :P
Of gewoon als je die gevoelens van toen weer eens wilt herbeleven.

Voor zover ik weet uit reviews en zo zijn de crack scenes en zelfs de hero scenes echt. Die met dat skinny wijfie
IMDb -- Bad Lieutenant (1992) Wikipedia -- Bad Lieutenant (1992) Bekijk trailer van Bad Lieutenant (1992) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bad Lieutenant (1992)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
idd erg leuke film, met net als de film "Cube" een erg goede manier om met weinig budget toch iets goeds te maken.

Sfeer is goed en concept is ook goed.

wmb mag hij wel een "8" hebben als je het budget/resources meerekent, hoewel sommige andere low budget films wel nog veel sterker zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door enchion op 10-01-2015 22:46 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Moonrise Kingdom (2012)Moonrise Kingdom (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Het is het verhaal over een jongen die een meisje leuk vind en dan samen er vandoor gaat. Maar deze versie is wel in een heel apart jasje gegoten. Leuk zijn de jaren 60 outfits en vooral de mooie politieauto (waar zijn de overige drie?).

Ik vond het een leuke film om naar te kijken. Weer eens wat anders dan die dertien in een dozijn films. En ook leuk om Bruce Willis eens in een totaal andere rol te zien.
IMDb -- Moonrise Kingdom (2012) Wikipedia -- Moonrise Kingdom (2012) Bekijk trailer van Moonrise Kingdom (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Moonrise Kingdom (2012)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Mooie film over wiskundige Alan Turing die tijdens de tweede wereldoorlog een grote rol heeft gespeeld bij het kraken van de Enigma codeermachine.

Alan Turing wordt mooi gespeeld door Benedict Cumberbatch. Ook
Keira Knightley speelt hier stukken beter dan dat ik haar in andere films heb zien doen.

Er wordt niet echt ingegaan op hoe de Enigma codeer machine werkt maar vond dat zelf geen bezwaar. Wel wordt mooi in beeld gebracht hoe Turing dit bereikt en de gevolgen die dit heeft voor het verloop van de oorlog.

Film krijgt van mij een 8
IMDb -- The Imitation Game (2014) Wikipedia -- The Imitation Game (2014) Bekijk trailer van The Imitation Game (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imitation Game (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:06

w00Dy

Make soap, not war

The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 144min. | MPAA: PG-13
Teleurstellend einde van de reeks. Waarom wil PJ zo nodig verwijzingen leggen naar LoTR? De gevechten nemen zoveel tijd in beslag dat je personages die je langzaam opgebouwd hebt gewoon links laat liggen. Gelukkig staat er in de aftiteling "based on a novel".
IMDb -- The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) Wikipedia -- The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) Bekijk trailer van The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:52
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)
Plot: Bilbo and Company are forced to engage in a war against an array of combatants and keep the terrifying Smaug from acquiring a kingdom of treasure and obliterating all of Middle-Earth.
Peter Jackson doet een Michael Bay:
Verhaal wat op de achtergrond, heel veel spektakel, langdurige gevechtscenes en geloofwaardigheid is ondergeschikt aan amusement.

Vooral een sterk 'Michael Bay' moment:
spoiler:
Legolas die van een toren afspringt, op een megagroot monster springt, deze weet te besturen dat 'ie een kopstoot tegen de onderkant van een andere toren geeft, toren die omvalt over een ravijn zodat Legolas kan oversteken om de boel aan de andere kant te redden. Uiteraard blijft de toren daarbij keurig liggen tot 'ie niet meer nodig is.

Voor mij staan er nog wel wat vraagtekens open - wellicht niet goed opgelet of zo:
spoiler:
Wie krijgt het goud? Weten de elven, mensen en dwergen dat goed te verdelen?
Die adelaars - waarom komen die helpen, hoezo komen die er zo ineens bij?

Ach ja, hoofdstuk Middle-Earth is afgesloten met wat leuk spektakel. Deze gaan we snel weer vergeten: een niets bijzonders, leuk amusement film. Wat mij betreft:
Unexpect Journey: 5.5
Desolation of Smaug: 8.0
Battle of the five armies: 7.0
IMDb -- The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) Wikipedia -- The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) Bekijk trailer van The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.0 7.0 / 10

I Origins (2014)I Origins (2014)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: A molecular biologist and his laboratory partner uncover evidence that may fundamentally change society as we know it.
Leuk idee, te langzame uitvoering of te weinig diepgang. Ik merkte dat ik de aandacht na 1/3 een beetje begon te verliezen, wat een teken is dat het verhaal wat mij betreft te warrig en oninteressant begint te worden.

Pas toen op het einde
spoiler:
dat meisje werd gevonden
begon ik weer wat meer op te letten, maar ook het einde werd maar wat rommelig afgemaakt.
IMDb -- I Origins (2014) Wikipedia -- I Origins (2014) Bekijk trailer van I Origins (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over I Origins (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:06
Deze film ook gezien. Mooi autobiografisch "eerbetoon" over Alan Turing zijn leven. Wel logisch dat de film nu uitkomt, aangezien Queen Elisabeth II in 2013 gratie verleend kreeg voor zijn homosexualiteit dat in de jaren dat hij leefde strafbaar was.

Er zitten nog wel wat zaken in de film die ik niet helemaal goed uit de verf vond komen, als ik dit vergelijk met Wikipedia:
spoiler:
Er staat op Wikipedia dat het overlijden van zijn beste vriend nogal wat impact heeft gehad, maar ik vond in de film niet echt goed er uit komen hoe dat in zijn verdere jeugd invloed heeft gehad, behalve dan dat hij zijn machine Christopher heeft genoemd, naar zijn overleden vriend.

Verder vonden mensen het hierboven niet zo belangrijk dat de enigma-machine niet echt in diepte uitgewerkt werd, maar ik had graag een grafische weergave als korte animatie wel willen zien hoe ze die enigma-machine uit Polen ontmantelen om achter de werking te komen en hoe hij tot de machine kwam.
Verder had ik eigenlijk ook wel graag willen zien hoe hij tot de Turingmachine was gekomen, voorloper van de tegenwoordige processor. Er wordt in de film meer gefilmd hoe zijn leven was in plaats van wat hij uitzocht.

Benedict Cumberbatch en Keira Knightley spelen hun rollen heel goed. Beetje wennen om na het zien van een aantal afleveringen van Sherlock Holmes (latere verfilmingen) Benedict Cumberbatch in deze rol te zien spelen.

Verder nog een puntje aan het einde van de film: er wordt stellig beweerd dat Alan Turing zelfmoord heeft gepleegd met een cyanide gifappel met een stille verwijzing in het midden van de film met de inbraak in zijn huis dat hij cyanide in huis had liggen vanuit zijn wetenschappelijke experimenten.
Echter: op Wikipedia en andere bronnen wordt dat nog steeds in twijfel getrokken: het kan ook de Britse geheime dienst zijn geweest die vond dat hij teveel wist en een gevaar voor de nationale veiligheid vormde. Of er is nog een optie C die nooit boven water is gekomen.
We zien Alan Turing aan het einde van de film lijden aan de gevolgen van de chemische castratie vanwege zijn veroordeling voor homosexualiteit, maar of dat echt tot zijn zelfmoord heeft geleid... ?
Hij had namelijk ook nog in zijn achterkamertje de Turing-machine staan waar hij ongetwijfeld nog verder mee wilde.

Film krijgt een 7,5 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zoals al gezegd een film over Alan Turing, over hoe de Enigma werd gekraakt.

Vond het inhoudelijk af en toe wat tekort komen, wordt weinig aandacht besteed aan het echte "kraken", en ze hebben denk ik ook wat steken laten vallen zoals Jorn al in zijn spoiler aangaf. Vond het acteerwerk verder wel erg goed, filmwerk goed, al met al een fijne film om naar te kijken met een interessant verhaal, maar geen meesterwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:16
wellicht wat offtopic, maar aaaah wat doen ze nu... batman vs superman splitsen in 2 delen????

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/8vuvds.jpg

jammer dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat is daar erg aan dan?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een algemeen vraagje waar wellicht iemand antwoord op heeft. Ik ben een fan van de films van Lars von Trier (bijv. dancer in the dark en nymphomaniac). Zijn er vergelijkbare filmregisseurs of films die vergelijkbaar zijn qua smaak met de films van Lars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:00

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Hmmm, misschien Paul Thomas Anderson? Ik vond qua sfeer magnolia best wat weghebben van dogville. En 'There will be blood' is ge-ni-aal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

ikbenerniet schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:13:
wellicht wat offtopic, maar aaaah wat doen ze nu... batman vs superman splitsen in 2 delen????

[afbeelding]

jammer dit :(
Nope, klopt niet
http://comicbook.com/2015...ot-be-split-into-two-mov/

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:43:
Even een algemeen vraagje waar wellicht iemand antwoord op heeft. Ik ben een fan van de films van Lars von Trier (bijv. dancer in the dark en nymphomaniac). Zijn er vergelijkbare filmregisseurs of films die vergelijkbaar zijn qua smaak met de films van Lars?
David Lynch?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks beiden, ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Van Paul Thomas Anderson is There will be blood wel de meest toegankelijke film, als is Boogie Nights ook zeer vermakelijk. Beide staan ze erg, erg hoog op de lijst van aanraders. PTA is een van de best levende regisseurs die we hebben. Over een maand naar Inherent Vice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:43:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dogma_95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen Festen daarvan gezien en die vond ik echt goed. Als een film daaraan voldoet betekent het niet automatisch dat die ook goed zal zijn. Hier de lijst in IMDb met gelijk het cijfer er dus achter om te zien of het wat is :). http://www.imdb.com/list/ls006632963?ref_=tt_rls_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Transformers: Age of Extinction (2014)Transformers: Age of Extinction (2014)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13
Tsja, wat moet je hier van vinden. Gisteren gekeken omdat we een film wilden kijken waarbij je niet heel veel bij hoeft na te denken. Dus dan maar deze film opgezet.
Het is inderdaad een film waarbij je niet over na hoeft te denken. Het verhaal achter de film vind ik leuk bedacht, maar de uitwerking is slecht. Het is één en al spektakel veel explosies en dingen die kapot gaan. Michael Bay is wat mij betreft iets te destructief. Al met al net aan een voldoende maar dat is vooral te danken aan de humor van Joshua Joyce.
Iets wat me ook ergerde is volledige afwezigheid van Sam Witwicky. Je hoort niets van hem in de hele film. Niet eens van Bumblebee terwijl die toch wel de grootste maatjes waren.
IMDb -- Transformers: Age of Extinction (2014) Wikipedia -- Transformers: Age of Extinction (2014) Bekijk trailer van Transformers: Age of Extinction (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Transformers: Age of Extinction (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Evil Dead (2013)Evil Dead (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Horror | Runtime: 91min. | MPAA: R
Hoe heeft dit een 6,5 op IMDB gekregen. De meest hilarische film van de afgelopen 2 jaar. Laten we het verhaal vergeten (want dat is er niet). En laten we kijken naar wat er allemaal aan de hand is:

1.) Vrouw zaagt eigen arm eraf. Geeft geen kick, lijkt nergens last van te hebben
2.) Vrouw heeft genoeg kracht om haar eigen arm eraf te trekken, en 10 seconden later met het stompje een kettingzaag kunnen stabiliseren.

En dan vergeet ik voor het gemak de manier waarop ze het origineel hebben verziekt.

Nee, echt een applausje als je dan de filmposter ziet met alle "OMG perfect" etc achtige quotes. Dan moet je echt goed zoeken om mensen te vinden die het daar mee eens zijn.

Om maar de meest te accepteren plothole eruit te halen:

Mia wordt levend begraven terwijl ze possessed is. Met brandwonden, kapotte tong en andere dingen. Ze komt er levend, niet posessed uit. En weer kern gezond, alles gefixed. Because fuck logic!

Oh en als je wil doen of een kettingzaag werkt. Misschien in plaats van alleen het geluid, de kettingzaag ook laten bewegen ipv stilstaand?
IMDb -- Evil Dead (2013) Wikipedia -- Evil Dead (2013) Bekijk trailer van Evil Dead (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Evil Dead (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

[ Voor 7% gewijzigd door corset op 12-01-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Into the Woods (2014)Into the Woods (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 124min. | MPAA: PG
Plot: A witch tasks a childless baker and his wife with procuring magical items from classic fairy tales to reverse the curse put on their family tree.
Een serie sprookjes achter elkaar geplakt in een musical. Pffff... Over het algemeen ben ik fan van fantasy, en van Disney ook wel. Musicals vind ik vaak ook wel leuk. Ook spelen er een aantal bekende acteurs in mee, zoals Anna Kendrick, Emily Blunt, Tracey Ullman, Johnny Depp en Meryl Streep. De liedjes met de steeds herhalende tekst "Into the woods" begonnen mij echter dermate te irriteren dat ik deze film niet eens heb uitgekeken, een zeldzaamheid.

Misschien leuk voor je kinderen.
IMDb -- Into the Woods (2014) Wikipedia -- Into the Woods (2014) Bekijk trailer van Into the Woods (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Into the Woods (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Ik ben het eens met de meeste reviews van deze film reeds geplaatst in dit topic; geweldige film, heel mooi verfilmd en uitstekend geacteerd. Ik wist vooraf nog niet heel veel van het oorspronkelijke verhaal, dus dat bepaalde gebeurtenissen niet helemaal kloppen met de werkelijkheid heb ik niet doorgehad. Ik vond het wel jammer dat er weinig tijd aan de daadwerkelijke werking van de machine werd besteed en het 'kraken' zelf wel ineens heel snel ging.

Wel heel gaaf vond ik juist 'het verhaal er omheen'; het ging (gelukkig) niet alléén om het kraken van de code. Al met al een geweldige film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
The Drop (2014)The Drop (2014)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: R
Afgelopen weekend deze film gekeken. Prima film en Tom Hardy speelt zijn rol erg goed.
Film pakt je wel even als je echt een honden liefhebber bent. (geen spoiler gewoon kijken).

Film had op het eind echt een rare wending.. En hoe de film afloopt wtf... WAT GAAT ER GEBEUREN!? Door het einde toch een beetje bittere smaak over gehouden van een in principe prima film.

Daarom van mij een 7.
IMDb -- The Drop (2014) Wikipedia -- The Drop (2014) Bekijk trailer van The Drop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Drop (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 18:37
The Drop (2014)The Drop (2014)
Goede film, zoals hierboven mij al verteld is speelt Tom Hardy zijn rol erg sterk, lijkt me lastig dat karakter goed te spelen.

Mijn hart werd wel even geraakt door het hondje uiteraard. (honden liefhebber hier)

Goeie film met een goed verhaal, zeker de moeite waard om te kijken :)
IMDb -- The Drop (2014) Wikipedia -- The Drop (2014) Bekijk trailer van The Drop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Drop (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.0 8.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
The Babadook (2014)The Babadook (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 93min.
Afgelopen weekend dit stukje horror maar eens aangezet. op zich helemaal niet verkeerd. De film gaat over een moeder die zelf al niet helemaal 100% is en een kind dat er flink wat mist:) Moeders is haar vriend/man verloren in een auto ongeluk toen ze naar het ziekenhuis scheurden om te bevallen.

In het heden is het kind HEEL moeilijk, heeft mevrouw issues en vinden ze een of ander boek genaamd The babadook. Erg spannend allemaal en na het lezen van het boek gaat er ook het een en ander flink mis.

Vrij leuke horror die best leuk blijft tot en met het einde.
IMDb -- The Babadook (2014) Wikipedia -- The Babadook (2014) Bekijk trailer van The Babadook (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Babadook (2014)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 18:37
The Guest (2014)The Guest (2014)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: A soldier introduces himself to the Peterson family, claiming to be a friend of their son who died in action. After the young man is welcomed into their home, a series of accidental deaths seem to be connected to his presence.
Vorige week deze film bekeken. In mijn ogen een redelijke film maar het verhaal is nogal voor de hand liggend. Wanneer je wat verder in de film bent heb je al wel een idee van wat er kan gaan gebeuren.

Verder is de film prima, redelijk wat actie erin wat het wel de moeite waard maakt om te kijken. Al met al is de film "wel oke"
IMDb -- The Guest (2014) Wikipedia -- The Guest (2014) Bekijk trailer van The Guest (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Guest (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Edit: ik zal de volgende keer in 1 post meerdere films posten. Dit is mijn eerste keer dat ik post in dit topic zie het net op voorgaande pagina's :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pannekoek_NL op 12-01-2015 13:38 . Reden: moest nog wat bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
WTY2 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:21:
The Drop (2014)[afbeelding]
Afgelopen weekend deze film gekeken. Prima film en Tom Hardy speelt zijn rol erg goed.
Film pakt je wel even als je echt een honden liefhebber bent. (geen spoiler gewoon kijken).

Film had op het eind echt een rare wending.. En hoe de film afloopt wtf... WAT GAAT ER GEBEUREN!? Door het einde toch een beetje bittere smaak over gehouden van een in principe prima film.

Daarom van mij een 7.
[afbeelding] 7 / 10
De oorspronkelijke titel was The Dog, omdat de film meer over die hond gaat dan over de drop bar. Een film met die titel bestond echter al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@lanerios. Evil dead..hmm..Awesome.
Ik wist niet eens dat er een remake was.
Ik zie inderdaad veel heel erg positieve reviews op IMDB, zelfs van fans, zogenaamd.
Maar dan ook Shame Raimi Shame er net na, en dan weer positief.

Ik waag me er niet aan, maar heb de originele hier nog wel. :D
Dus.....daar maar weer eens in storten.

Edit: Des te slechter de reviews, des te meer ik eigenlijk nieuwsgierig ben...

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 12-01-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
HMC schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:31:
@lanerios. Evil dead..hmm..Awesome.
Ik wist niet eens dat er een remake was.
Ik zie inderdaad veel heel erg positieve reviews op IMDB, zelfs van fans, zogenaamd.
Maar dan ook Shame Raimi Shame er net na, en dan weer positief.

Ik waag me er niet aan, maar heb de originele hier nog wel. :D
Dus.....daar maar weer eens in storten.

Edit: Des te slechter de reviews, des te meer ik eigenlijk nieuwsgierig ben...
Het is ook echt absoluut geen toppertje! Maar ik heb een paar pilsjes open getrokken en met wat maten uitgebreid zitten lachen! Heerlijk simpel dom filmpje om half bezopen te gaan kijken:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

De remake mag nog niet eens in de schaduw staan van het origineel. Ik hoop dat de nieuwe televisieserie Ash vs. Evil Dead met Bruce Campbell in de hoofdrol een beetje leuk wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 12-01-2015 19:44 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
The Imitation Game (2015)The Imitation Game (2015)
Plot: English mathematician and logician, Alan Turing, helps crack the Enigma code during World War II.
Bijzonder sterk gespeelde film door Benedict Cumberbatch.
Naar mijn idee is de film goed neergezet en worden de meeste zaken goed belicht.

Wat ik persoonlijk wel jammer vond was dat er geen uitleg kwam voor de werking van de enigma machine, waarschijnlijk dat hiervoor gekozen is vanwege de complexiteit. Verder eindigde de film met een aantal feitjes die opgesomd werden over het verloop van zijn verdere leven (de film zelf is dan in principe al geëindigd).

omdat :

spoiler:
Hierin wordt genoemd dat hij uiteindelijk zelfmoord pleegd. Helaas wordt er niets genoemd over het mogelijk vergiftigd zijn door de overheid vanwege zijn kennis en het zijn van een mogelijke bedreiging voor de engelse overheid.

(zie het wikipedia artikel : Wikipedia: Alan Turing)

Verder vond ik het jammer dat hij niet in ging op het voorstel van Keira Knightley om gtoch samen te blijven odmat ze elkaar goed begrepen. Zeker omdat zij er begrip voor had dat hij homoseksueel was, en hij hiermee een perfecte dekmantel zou hebben om toch zichzelf te kunnen zijn is voor die tijd uitzonderlijk. In deze scene wordt naar mijn insziens ook niet goed toegelicht waarom hij ervoor kiest keira uiteindelijk te kwetsen door te zeggen dat hij haar enkel nodig had voor het breken van de enigma terwijl je in de film duidelijk kan zien dat hij daadwerkelijk om haar geeft...
IMDb -- The Imitation Game (2015) Wikipedia -- The Imitation Game (2015) Bekijk trailer van The Imitation Game (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imitation Game (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
sjaool schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:43:
De remake mag nog niet eens in de schaduw staan van het origineel. Ik hoop dat de nieuwe televisieserie Ash vs. Evil Dead met Bruce Campbell in de hoofdrol een beetje leuk wordt.
Ash...in army of darkness echt helemaal stuk gegaan om die kerel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:18

Lapras

Ice beam

jimz93 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:39:
The Imitation Game (2015)[afbeelding]
Plot: English mathematician and logician, Alan Turing, helps crack the Enigma code during World War II.
Bijzonder sterk gespeelde film door Benedict Cumberbatch.
Naar mijn idee is de film goed neergezet en worden de meeste zaken goed belicht.

Wat ik persoonlijk wel jammer vond was dat er geen uitleg kwam voor de werking van de enigma machine, waarschijnlijk dat hiervoor gekozen is vanwege de complexiteit. Verder eindigde de film met een aantal feitjes die opgesomd werden over het verloop van zijn verdere leven (de film zelf is dan in principe al geëindigd).

omdat :

spoiler:
Hierin wordt genoemd dat hij uiteindelijk zelfmoord pleegd. Helaas wordt er niets genoemd over het mogelijk vergiftigd zijn door de overheid vanwege zijn kennis en het zijn van een mogelijke bedreiging voor de engelse overheid.

(zie het wikipedia artikel : Wikipedia: Alan Turing)

Verder vond ik het jammer dat hij niet in ging op het voorstel van Keira Knightley om gtoch samen te blijven odmat ze elkaar goed begrepen. Zeker omdat zij er begrip voor had dat hij homoseksueel was, en hij hiermee een perfecte dekmantel zou hebben om toch zichzelf te kunnen zijn is voor die tijd uitzonderlijk. In deze scene wordt naar mijn insziens ook niet goed toegelicht waarom hij ervoor kiest keira uiteindelijk te kwetsen door te zeggen dat hij haar enkel nodig had voor het breken van de enigma terwijl je in de film duidelijk kan zien dat hij daadwerkelijk om haar geeft...
[afbeelding] 8 / 10
spoiler:
Ten eerste is het blijkbaar zo in het echt gegaan. Althans: ze zijn niet samen geeindigd terwijl ze wel begrip had voor zijn seksuele geaardheid. Volgens Wikipedia dan.

Belangrijker is dat hij vreest voor haar veiligheid zolang ze bij hem in de buurt is. Menzies dreigde haar op te pakken naar Turing toe, dus Turing besloot haar betrokkenheid bij hem en het project te beeindigen. Hij speelde eerste de 'ik ben homofiel' kaart, maar toen dat niet werkte (want begrip van haar kant) moest hij grover geschut inzetten. Dat werd dus de 'ik heb je niet meer nodig'. Een nogal rationele oplossing, maar dat was precies hetgeen hem vaker parten speelde wat het des te treuriger maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
De Marathon (2012)De Marathon (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama, Sport | Runtime: 107min.
Tijdens het uitzoeken van een filmpje op Netflix met vrouwlief kwamen we deze tegen.

Heerlijke plat Rotterdamse humor, en lekker mopperen op 020.

We vonden het een erg vermakelijke film.
IMDb -- De Marathon (2012) Wikipedia -- De Marathon (2012) Bekijk trailer van De Marathon (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Marathon (2012)

Aan CGI geen gebrek, nagenoeg alleen maar actie en battles maar dus ook wat minder ruimte voor een verhaallijn. Waar bijvoorbeeld de Lord of the Rings nog enigszins een opbouw had is dat hier vrijwel afwezig.

Zeker geen slechte film, maar LOTR maakte heel wat meer indruk.

[ Voor 38% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-01-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@lj_tree

Inderdaad vind ik de twee vervolgen ook toffer.
Voor mij vooral deel 2...de gezichtsuitdrukkingen en de uitdrukkingen...and the hand...the hand!
Army of darkness is ook beter dan deel 1, maar toch net weer iets te voor mij.
Voor mij is 2 de topper. Vooral de hand en zo.
Blijft prachtige trilogie.

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 13-01-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
Accused (2014)Accused (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 97min.
Erg goede film. Wat in Nederland een veel besproken rechtszaak is geweest, de aanklacht in 2001, de veroordeling in 2003 met uiteindelijk de vrijspraak van Lucia de B. in 2010.

Emotioneel beladen film. Het is niet een film die Lucia de B. in extreem goed dag licht wil zetten om zo het publiek een goed gevoel over haar te geven.

Film die je wel een keer gezien moet hebben, al is het alleen maar om het verhaal. Het acteerwerk was prima, de verhaallijn meeslepend maar het einde was voor mijn gevoel toch wat kort, persoonlijk had ik graag de nasleep willen zien na de vrijspraak.

Ik geef deze film een 7.8
IMDb -- Accused (2014) Wikipedia -- Accused (2014) Bekijk trailer van Accused (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Accused (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:53
Vond Lucia de B. Ook een goede film, jammer alleen dat de film op veel punten fictie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
tJa had na de 2 eerdere delen verwacht dat deel 3 me met een "was het waard" gevoel afscheid zou doen nemen, helaas... dit was nog de minste van de 3.
Dat Alfrid als een soort wethouder Hekking de rode draad vormt vd film, tja dat is het niet he.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.4 5.4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
Alleen maar nette mensen (2012)Alleen maar nette mensen (2012)
Wat heb ik gelachen met deze film. Was ook laatst op tv.
De manier waarop de mensen in de Bijlmer worden gespeeld is heel grappig. Vooral de rol van Rowanda wordt goed gespeeld.

De film heeft verder weinig niveau en is ook niet voor elke kijker geschikt .
Maar ik heb mij er enorm mee vermaakt. Beter dan de meeste komedies.
Op imdb krijgt hij een 5,7 maar ik geef hem een 8,5, heb me geen moment verveeld.
En die 8,5 geef ik niet voor het hoogstaande acteerwerk maar gewoon voor een film die ik continu met een smile op mijn gezicht heb zitten kijken.
IMDb -- Alleen maar nette mensen (2012) Zoek meer informatie over Alleen maar nette mensen (2012) op Google Zoek trailer van Alleen maar nette mensen (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Alleen maar nette mensen (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
The Social Network (2010)The Social Network (2010)
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 120min. | MPAA: PG-13
Goede film vanwege relevantie (discussies over privacy, beginnende techbedrijven, recente overname Whatsapp, etc.) maar vooral vanwege de muziek.

De geschiedenis van (The) Facebook wordt verteld uit het oogpunt van de jonge elite studerend aan Harvard. Meiden, alcohol, jeugdige bravoure, en het schrijven van code vormen het decor van Fincher's verhaal, wat vooral draait om 2 rechtzaken, aangespannen door enkele mede-studenten en een mede-oprichter. Trent Reznor en Atticus Ross leveren net zo'n goede prestatie als Fincher en de acteurs, en verhogen de impact van het verhaal imho zeer effectief.
IMDb -- The Social Network (2010) Wikipedia -- The Social Network (2010) Bekijk trailer van The Social Network (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Social Network (2010)

Casablanca (1942)Casablanca (1942)
IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Romance, War | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Heerlijke klassieker die je af en toe op een vrije wo/do avond kunt kijken.

Tegen de achtergrond van WO II wordt in het Marokkaanse Casablanca (neutraal terrein, vluchthaven richting Lissabon/Amerika) strijd gevoerd om uitreis-visa's. Bar-eigenaar Rick Blaine is op het eerste oog pragmatisch m.b.t. mensen die zich actief tegen de Duitsers verzetten maar moet uiteindelijk toch harde keuzes gaan maken tussen andere krachten in Casablanca, waaronder de Duitse majoor Strasser, het pragmatisch hoofd van de politie "Captain Renault," de verzetsheld Victor Laszlo en de mooie Ilsa Lund. Mooi acteerwerk en natuurlijk genieten van de blijvende one-liners (ook al verschijnt de eerste vaak verkeerd als "Play it again, Sam"):

Ilsa: "Play it Sam. Play "As Time Goes By"

Rick: "Louie, I think this is the beginning of a beautiful friendship"
IMDb -- Casablanca (1942) Wikipedia -- Casablanca (1942) Bekijk trailer van Casablanca (1942) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Casablanca (1942)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:03

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

WTY2 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:21:
The Drop (2014)[afbeelding]

Daarom van mij een 7.
[afbeelding] 7 / 10
Vergeet niet dat er een sterk opkomende Belgische acteur in meespeelt ;)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Boyhood (2014)Boyhood (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R
Even om dit uit de weg te ruimen, weet iemand, welk muziekje seconde of 50 langskomt op minuut 129?

De metascore op imdb, iets waar ik minimaal zo hard naar kijk als naar de amateur-score, geeft deze film een 100/100, wtf? Ok hij is goed, maar niet geniaal, hij is bijzonder, geeft een mooi tijdsbeeld over 2004 - 2013, en doet iets wat nog niet echt ooit gedaan was. Doet me denken aan de Brokeback Mountain sfeer, maar haalt de brilliantie niet.
Vond de pluspunten van de aantrekkelijke moeder nog een van de grootste opstekers. Boyhood, tja ik verwacht dan een jongen die d'r behoorlijk beschadigd uit komt, verkeerd gedacht dus.
ps. Bill was goed gecast, dat was de 2e man/hoogleraar die zo zoop, wat een zak zeg, zag je al aan de verschijning. :)
IMDb -- Boyhood (2014) Wikipedia -- Boyhood (2014) Bekijk trailer van Boyhood (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Boyhood (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:32

SomerenV

It's something!

Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)
IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 152min. | MPAA: PG
Vorige week zaterdag deze film voor het eerst in m'n leven gezien. Harry Potter trok me qua setting nooit echt maar een meisje waar ik momenteel mee dat is nogal hardcore fan dus hebben we een deal gesloten: ik kijk alle Harry Potter-films met haar en vervolgens gaan we Star Wars kijken (goede deal lijkt me ^^)

Anyways, ik ben positief verrast! Ondanks dat het een 14-jaar oude film is zie je het niet. Sommige effecten zijn wel behoorlijk nep maar over het algemeen ziet alles er prima uit. Het verhaal is ook best leuk en de cast lijkt perfect voor de setting. Qua cliffhanger vond ik het wel wat tegenvallen, maar ben wel benieuwd naar deeltje 2!
IMDb -- Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001) Wikipedia -- Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001) Bekijk trailer van Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:21
Appleseed Alpha (2014)Appleseed Alpha (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Action, Sci-Fi | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
De film gaat over een duo dat zich in de post apocalyptische wereld staande moet houden. Dit doen ze door allerlei mercenary klusjes op te lossen. De laatste klus is toch niet wat het lijkt...

Ben onder de indruk van deze film. Het is een vrij recht toe recht aan verhaal maar de chemie tussen de characters is goed gedaan. Ook de humor wordt zo nu en dan goed ingepast door een character genaamd Two Horns.

Achteraf bleek dat het een reboot is van een film uit 2004. Deze heb ik niet op Netflix gevonden dus ik heb geen vergelijking of dat het beter of slechter is.

Omdat ik de CGI toch een beetje vind tegen vallen ( ze hadden wat meer anti aliasing mogen gebruiken ) krijgt de film een puntje minder. De reden hiervoor dat ik er zo zwaar aan til is dat het een 3D animatie is en dan mag een ding als anti aliasing niet vergeten worden. Ondanks dit en onderstaande punten in de spoiler een leuk filmpje.

spoiler:
Ik ben van mening ook dat er nog al wat gaten in het verhaal zitten. Het speelt zich af in een post apocalyptische wereld dus dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat aan alles een gebrek is. In het begin van de film wordt daar de nadruk op gelegd door onder andere de constante vragen over munitie of het leeg raken van de batterij van Briarieos.

Echter aan het eind van de film lijkt dat allemaal niet meer zo'n probleem te zijn getuige de afsluiter en de slotscene waarin de hoofdrolspelers in een Hummer ( nou niet het meest zuinige auto'tje ter wereld ) vrolijk naar de horizon rijden.

IMDb -- Appleseed Alpha (2014) Wikipedia -- Appleseed Alpha (2014) Bekijk trailer van Appleseed Alpha (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Appleseed Alpha (2014)

[ Voor 12% gewijzigd door Webgnome op 15-01-2015 11:08 . Reden: Spoiler toegevoegd ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Webgnome schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:04:
Appleseed Alpha (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Action, Sci-Fi | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
De film gaat over een duo dat zich in de post apocalyptische wereld staande moet houden. Dit doen ze door allerlei mercenary klusjes op te lossen. De laatste klus is toch niet wat het lijkt...

Ben onder de indruk van deze film. Het is een vrij recht toe recht aan verhaal maar de chemie tussen de characters is goed gedaan. Ook de humor wordt zo nu en dan goed ingepast door een character genaamd Two Horns.

Achteraf bleek dat het een reboot is van een film uit 2004. Deze heb ik niet op Netflix gevonden dus ik heb geen vergelijking of dat het beter of slechter is.

Omdat ik de CGI toch een beetje vind tegen vallen ( ze hadden wat meer anti aliasing mogen gebruiken ) krijgt de film een puntje minder. De reden hiervoor dat ik er zo zwaar aan til is dat het een 3D animatie is en dan mag een ding als anti aliasing niet vergeten worden. Ondanks dit en onderstaande punten in de spoiler een leuk filmpje.

spoiler:
Ik ben van mening ook dat er nog al wat gaten in het verhaal zitten. Het speelt zich af in een post apocalyptische wereld dus dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat aan alles een gebrek is. In het begin van de film wordt daar de nadruk op gelegd door onder andere de constante vragen over munitie of het leeg raken van de batterij van Briarieos.

Echter aan het eind van de film lijkt dat allemaal niet meer zo'n probleem te zijn getuige de afsluiter en de slotscene waarin de hoofdrolspelers in een Hummer ( nou niet het meest zuinige auto'tje ter wereld ) vrolijk naar de horizon rijden.

[afbeelding] 7 / 10
Deze film bestaat niet, echt schande voor het appleseed universum

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:13

Sharky

Skamn Dippy!

Die film is inderdaad erg slecht. Zelfs IMDB: Appurushîdo (Video 1988) kijkt een stuk prettiger weg, ondanks dat hij veel ouder is.
Ik vond het geluid ook zo slecht. Bij de vorige twee films was het geluid echt fantastisch.

[ Voor 19% gewijzigd door Sharky op 15-01-2015 11:55 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Haha, Appurushîdo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Zombeavers (2014)Zombeavers (2014)
IMDb: 4.7 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 85min.
Plot: A fun weekend turns into madness and horror for a bunch of groupies looking for fun in a beaver infested swamp.
Ik ben een groot liefhebber van horror films en ook zeker van horror comedy's
Maar dit is echt prut. Een low budget film met een zeer matig verhaal en rare animatronic zombevers.
IMDb -- Zombeavers (2014) Wikipedia -- Zombeavers (2014) Bekijk trailer van Zombeavers (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Zombeavers (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:13

Sharky

Skamn Dippy!

Japanners he met hun fonetische vertalingen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Yea, kan er altijd wel om lachen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Neighbours (2014)Bad Neighbours (2014)
Deze film opgezet in de hoop dat hij enigzins leuk zou zijn.. een 6,5 op IMDb, dan verwacht je toch nog iets.
Dat viel even tegen! Verhaal gaat nergens over, de dialogen zijn bagger, weinig grappige momenten. Er is geen chemie tussen de acteurs. Seth Rogen houdt in zijn eentje de film ook niet overeind.
Die 6,5 komt waarschijnlijk doordat vrouwen graag Zac Efron zien.
Ik zou deze lekker links laten liggen. :F
Zoek meer informatie over Bad Neighbours (2014) op Google Zoek trailer van Bad Neighbours (2014) via Google
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Sjah schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 01:45:
Even om dit uit de weg te ruimen, weet iemand, welk muziekje seconde of 50 langskomt op minuut 129?
Volgens mij bedoel je Hero van Family of the Year :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Sjah schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 01:45:
Boyhood (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R

De metascore op imdb, iets waar ik minimaal zo hard naar kijk als naar de amateur-score, geeft deze film een 100/100, wtf? Ok hij is goed, maar niet geniaal, hij is bijzonder, geeft een mooi tijdsbeeld over 2004 - 2013, en doet iets wat nog niet echt ooit gedaan was. Doet me denken aan de Brokeback Mountain sfeer, maar haalt de brilliantie niet.
Vond de pluspunten van de aantrekkelijke moeder nog een van de grootste opstekers. Boyhood, tja ik verwacht dan een jongen die d'r behoorlijk beschadigd uit komt, verkeerd gedacht dus.
ps. Bill was goed gecast, dat was de 2e man/hoogleraar die zo zoop, wat een zak zeg, zag je al aan de verschijning. :)
[afbeelding] 7.8 / 10
Een film die best goed gemaakt is maar waarin eigenlijk niks bijzonders gebeurd. Daarom vond ik het maar een magere film en kon ik er dus niet helemaal doorheen komen. Ik snap dan ook niet hoe deze film aan een voldoende komt, alleen omdat ze er 12 jaar over hebben gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenerniet op 15-01-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ikbenerniet schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:13:
[...]

Een film die best goed gemaakt is maar waarin eigenlijk niks bijzonders gebeurd. Daarom vond ik het maar een magere film en kon ik er dus niet helemaal doorheen komen. Ik snap dan ook niet hoe deze film aan een voldoende komt, alleen omdat ze er 12 jaar over hebben gedaan?
Dat je het niet snapt, dat blijkt :). Er gebeurd genoeg, maar niet zoals een traditionele film. Er zijn veel scenes waar je denkt "nu gaat het mis." Maar dat valt allemaal wel mee, een beetje zoals het echte leven is. En zeggen:
alleen omdat ze er 12 jaar over hebben gedaan
Dat is ook een beetje te simpel. De toewijding en visie om zo'n groot project af te ronden is op zijn minst bewonderenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Die toewijzing en visie is inderdaad bewonderenswaardig, maar ook zonder dat concept vind ik het persoonlijk een prachtige film :) Wat me vooral raakte was hoe herkenbaar het opgroeien van een kind in beeld wordt gebracht, met name door de montage. Nergens wordt er gebruik gemaakt van cue cards om aan te geven dat we weer in een ander jaar zijn, het vloeit gewoon realistisch in elkaar over. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen het kan waarderen, maar voor mij is het een heel erg bijzondere film.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Wick (2014)John Wick (2014)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: An ex-hitman comes out of retirement to track down the gangsters that took everything from him.
Hersenloos vermaak met standaard Hollywood ingrediënten. Het plot is zo dun dat zelfs Jason Statham hier nee tegen zou zeggen. We krijgen dus Reeves. Het hoge cijfer op IMDb daar snap ik niets van.
IMDb -- John Wick (2014) Wikipedia -- John Wick (2014) Bekijk trailer van John Wick (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over John Wick (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:24
Ram0n schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:48:
Die toewijzing en visie is inderdaad bewonderenswaardig, maar ook zonder dat concept vind ik het persoonlijk een prachtige film :) Wat me vooral raakte was hoe herkenbaar het opgroeien van een kind in beeld wordt gebracht, met name door de montage. Nergens wordt er gebruik gemaakt van cue cards om aan te geven dat we weer in een ander jaar zijn, het vloeit gewoon realistisch in elkaar over. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen het kan waarderen, maar voor mij is het een heel erg bijzondere film.
De muziek was denk ik qua jaartallen (ongeveer) gelijk.

Dat vond ik mooi gedaan qua muziek de verandering van de muziek door de jaren heen.
En ja het hoeft niet allemaal zo dramatisch te zijn, gewoon zien hoe iemand opgroeit in 2 uur, knap hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:36:
John Wick (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: An ex-hitman comes out of retirement to track down the gangsters that took everything from him.
Hersenloos vermaak met standaard Hollywood ingrediënten. Het plot is zo dun dat zelfs Jason Statham hier nee tegen zou zeggen. We krijgen dus Reeves. Het hoge cijfer op IMDb daar snap ik niets van.
[afbeelding] 6 / 10
Ik heb ruim anderhalf uur in de bioscoop zitten genieten. Ben sowieso wel van de revenge/retaliation/payback films dus voor mij een dikke 8 :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 16:18

bonyuri

Investigator!

SomerenV schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 03:31:
Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)[afbeelding]
Vorige week zaterdag deze film voor het eerst in m'n leven gezien. Harry Potter trok me qua setting nooit echt maar een meisje waar ik momenteel mee dat is nogal hardcore fan dus hebben we een deal gesloten: ik kijk alle Harry Potter-films met haar en vervolgens gaan we Star Wars kijken (goede deal lijkt me ^^)

Anyways, ik ben positief verrast! Ondanks dat het een 14-jaar oude film is zie je het niet. Sommige effecten zijn wel behoorlijk nep maar over het algemeen ziet alles er prima uit. Het verhaal is ook best leuk en de cast lijkt perfect voor de setting. Qua cliffhanger vond ik het wel wat tegenvallen, maar ben wel benieuwd naar deeltje 2!
[afbeelding] 8 / 10
Grappig.
Ik ben laatst ook aan Harry Potter begonnen.
Niet vanwege een meisje, maar samen met mijn zoon. Ik had ze ook nog nooit gezien en was ook positief verrast :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
SomerenV schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 03:31:
Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)[afbeelding]

[afbeelding] 8 / 10
Ik kan niet wachten op de reviews van mevrouw SomerenV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Toevallig was ik ook aan een Harry Potter marathon begonnen, de boeken heb ik allemaal 2 of 3 keer gelezen en de films had ik nog niet zo vaak gezien. Zeker leuke films, ben nu bij het laatste deel aangeland. Jammer dat mijn vrouw ze niet leuk vind, hopelijk kan onze dochter ze later waarderen, maar dan wel als ze wat ouder is want ze is nu pas 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
ikbenerniet schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:16:
[...]

Ik kan niet wachten op de reviews van mevrouw SomerenV :+
De effecten in de eerste film zijn niet geweldig, maar tegen de tijd dat Dobby mee gaat doen zul je aangenaam verrast zijn:)

Ik en de vrouw hebben de complete serie al een keer of 5 gezien. Heerlijke winterfilms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als je echt zo enthousiast bent is dit het moment om de boeken te lezen. Ik heb het in de verkeerde volgorde gedaan en dat is zo zonde. Ik vond de films leuk maar de boeken zijn echt heel goed. Omdat bepaalde plots zich beter/anders ontwikkelen in de boeken kan je die beter eerst lezen. Zeker de eerste drie boeken heb je in een weekendje uit. Daarna worden ze opeens heel dik maar dat betekent alleen maar meer leesplezier :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Zoo, dan lees je snel, een weekendje.... heb jij een scanner in je ogen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
de eerste 3 zijn zeer dun. Die kan je rustig in een weekendje lezen hoor. Ik lees 1 t/m 5 in een lang weekend (vrijdag t/m maandag) qua dikte (heb dit gedaan met alles van Lovecraft, en nu met nietzsche (beyond good & evil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Dan zit je 16 uur op een etmaal eraan? Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sjah schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:22:
Dan zit je 16 uur op een etmaal eraan? Tja...
Haha nee. Ik lees gewoon snel. Vooral op dit moment bij HP, Lovecraft gaat het stukken sneller omdat ik de boeken al een paar keer gelezen heb. Nietzsche is dan weer langzamer, omdat het taalgebruik, term gebruik etc gewoon een stuk diepgaander is dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
Iemand de film Aanmodderfakker al gezien en die zijn recensie met ons wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik vind het zelf een goede film voor Nederlandse begrippen. Kan er niet een duidelijke recensie over geven, (te lang geleden gekeken) maar vond het wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTY2 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:43:
Iemand de film Aanmodderfakker al gezien en die zijn recensie met ons wil delen?
Probeer de zoekfunctie eens: http://gathering.tweakers...keywords]=Aanmodderfakker

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 19:39 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]