Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.109 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:21
Starship Troopers: Invasion (2012)Starship Troopers: Invasion (2012)
IMDb: 5.9 | Genre: Animation, Action, Sci-Fi | Runtime: 89min. | MPAA: R

Redelijke rechtoe rechtaan 3d animatie film. Geen diepere lagen, geen moeilijke ethisch dilemma of wat ook maar een beetje in de richting komt.

Verhaal in het kort. De mensheid is nog steeds in oorlog met een paar mieren. Deze mieren hebben een belangrijke outpost bezet. De mensheid gaat op onderzoek uit en dan begint het gezeur. Er raakt een een bepaald schip kwijt en niemand weet waarom.

Als je niks met ruimte gevechten (in alle vormen en maten) hebt. Gewoon niet kijken.
IMDb -- Starship Troopers: Invasion (2012) Wikipedia -- Starship Troopers: Invasion (2012) Bekijk trailer van Starship Troopers: Invasion (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Starship Troopers: Invasion (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 16-01-2015 20:51 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 17:13
Over dat lezen gesproken: dat gaat bij mij ook vrij snel. 100 pagina's in 2-3 uur is geen uitzondering.
En gezien de eerste 2 HP's idd erg dun zijn, kun je die 2 makkelijk in 1 dag uitlezen.
Deel 3 doe je een lange middag over (vond ik zelf overigens het beste boek, is ook de enige in de serie die ik meer dan 2x gelezen heb) daarna wordt het een stuk lastiger. Boek 4 is niet alleen veel dikker, maar er is ook veel langdradige onzin bijgehaald. Boek 6 vond ik een ramp wat langdradigheid betrof.
De films worden wel een stuk logischer als je zelf de achtergrond al weet, want er is soms niet echt logisch geknipt. Dus eerst lezen en dan kijken heeft zeker voordeel. Deel 1 en 2 kijk ik nooit meer, dat zijn echt kinderfilms imo. Voor mij begint het bij PoA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:36:
John Wick (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: An ex-hitman comes out of retirement to track down the gangsters that took everything from him.
Hersenloos vermaak met standaard Hollywood ingrediënten. Het plot is zo dun dat zelfs Jason Statham hier nee tegen zou zeggen. We krijgen dus Reeves. Het hoge cijfer op IMDb daar snap ik niets van.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6 / 10
Eigenlijk hoort de film niet meer dan een 4 te krijgen, omdat het toch echt met niet teveel extra footage (15-20min) een stuk beter gemaakt had kunnen worden.

Omdat de makers dus aartslui/ongeinspireerd waren van mij een schop onder de kont en dus een 4.
Man of Tai Chi IMDB: Man of Tai Chi (2013) was wat dat betreft wel goed opgebouwd.
(geen hekel aan Keanu ofzo hier dus.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Two Night Stand (2014)Two Night Stand (2014)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 86min. | MPAA: R
Plot: A snowstorm forces two people who made an online connection to unwillingly extend their one-night stand as the blizzard goes through the night.
Feel good movie, jongetje meisje eerst niet en dan wel, zoiets.
Keek lekker weg hoor.
De mannelijke hoofdrolspeler is de ster van the Spectacular now.
De vrouwelijke hoofdrolspeler is knap en mij verder volledig onbekend, hoewel ze ook in Lucy schijnt te zitten btw.

Indruk gemaakt? Ja, eigenlijk wel.

Daarom een 8.
IMDb -- Two Night Stand (2014) Wikipedia -- Two Night Stand (2014) Bekijk trailer van Two Night Stand (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Two Night Stand (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Taken 2 (2012)Taken 2 (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Plot: In Istanbul, retired CIA operative Bryan Mills and his wife are taken hostage by the father of a kidnapper Mills killed while rescuing his daughter.
Hij was op de televisie en ik realiseerde me dat ik Taken wel had gezien maar deel 2 niet.
En daar had ik het wel bij kunnen laten ook.
Slechte film? Nee, maar ook geen goede imho.
Het verhaal is slap, Neeson is sympathiek en de uitwerking ligt voor de hand.

Een 7 voor het makkelijke wegkijken.

IMDb -- Taken 2 (2012) Wikipedia -- Taken 2 (2012) Bekijk trailer van Taken 2 (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Taken 2 (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Een film met Morgan Freeman!
Joepie, dat wordt smullen.
En ja, dat is wel zo ja.
Morgan Freeman en Woody Harrelson , Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo en Michael Caine.
Als dat geen super cast is vreet ik mijn afstandsbediening op.

Veel show en actie en een boeiend verhaal.
Ik was onder de indruk van het geheel.

Michael Caine viel een beetje tegen en Morgan Freeman had meer in beeld mogen zijn.
De vrouwelijke hoofdrolspeelster is een lekker ding, te weten Isla Fisher.

En verder, een dikke 9
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

[ Voor 53% gewijzigd door Daniel36 op 16-01-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

The Imitation Game (2014)The Imitation Game (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Ik hou zoiezo wel van 2de wereld oorlog films en deze was zeer goed.

Subliem acteer werk zeker door Benedict Cumberbatch. Ook leuk om Mark Strong (Rock 'n Rolla) en Matthew Goode(Watchmen) te zien wat ik beide goede acteurs vind. De rest van de cast mag er ook zijn hoor maar deze vond ik er wel uitspringen. Charles Dance (Tywin Lannister - Game of Thrones) b.v.
En Keira Knightly.

Het is een zeer vermakelijke film en heeft ook een goede boodschap aan het einde. Het was ook mooi om de 'Christopher' (Turing machine) te zien werken en alle deeltjes te zien bewegen. Natuurlijk is Alan Turing een held maar ik wist niet dat hij ook de Enigma gekraakt had.

Een aanrader!
IMDb -- The Imitation Game (2014) Wikipedia -- The Imitation Game (2014) Bekijk trailer van The Imitation Game (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imitation Game (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Webgnome schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:04:
Appleseed Alpha (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Action, Sci-Fi | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
De film gaat over een duo dat zich in de post apocalyptische wereld staande moet houden. Dit doen ze door allerlei mercenary klusjes op te lossen. De laatste klus is toch niet wat het lijkt...

Ben onder de indruk van deze film. Het is een vrij recht toe recht aan verhaal maar de chemie tussen de characters is goed gedaan. Ook de humor wordt zo nu en dan goed ingepast door een character genaamd Two Horns.

Achteraf bleek dat het een reboot is van een film uit 2004. Deze heb ik niet op Netflix gevonden dus ik heb geen vergelijking of dat het beter of slechter is.

Omdat ik de CGI toch een beetje vind tegen vallen ( ze hadden wat meer anti aliasing mogen gebruiken ) krijgt de film een puntje minder. De reden hiervoor dat ik er zo zwaar aan til is dat het een 3D animatie is en dan mag een ding als anti aliasing niet vergeten worden. Ondanks dit en onderstaande punten in de spoiler een leuk filmpje.

spoiler:
Ik ben van mening ook dat er nog al wat gaten in het verhaal zitten. Het speelt zich af in een post apocalyptische wereld dus dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat aan alles een gebrek is. In het begin van de film wordt daar de nadruk op gelegd door onder andere de constante vragen over munitie of het leeg raken van de batterij van Briarieos.

Echter aan het eind van de film lijkt dat allemaal niet meer zo'n probleem te zijn getuige de afsluiter en de slotscene waarin de hoofdrolspelers in een Hummer ( nou niet het meest zuinige auto'tje ter wereld ) vrolijk naar de horizon rijden.

[afbeelding] 7 / 10
Er zijn nog een aantal andere films uit deze serie, persoonlijk vond ik deze zeker niet de beste.

http://en.wikipedia.org/wiki/Appleseed_XIII
http://myanimelist.net/anime/54/Appleseed_(Movie)
http://en.wikipedia.org/wiki/Appleseed_%28film%29

Het is al even geleden dat ik ze gezien heb, maar deze zijn wat mij betreft beter, vooral Ex Machina was een stuk beter en beter passend kwa stijl.

(Als het je wat lijkt zou je ook naar de Ghost in the Shell series/films kunnen kijken, deze zijn erg mooi uitgewerkt).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
The Grand Budapest Hotel (2014)The Grand Budapest Hotel (2014)
IMDb: 8,1 (241.920 users)
Mooi apart gefilmd maar erg spannend wordt het niet.
De decors etc zijn mooi opgezet. Net als de kostuums.
Het was wel wat uitzitten van deze film omdat er weinig spanning mi inzit.

Vind het net een soort cartoon met weinig hoogtepunten.
Tegenvaller ondanks dat de film uniek in zijn soort blijft. Voor dat laatste geef ik dan nog een voldoende.
IMDb -- The Grand Budapest Hotel (2014) Zoek meer informatie over The Grand Budapest Hotel (2014) op Google Zoek trailer van The Grand Budapest Hotel (2014) via Google Schrijf zelf een recensie over The Grand Budapest Hotel (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5,5 5,5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
The Amazing Spider-Man 2 (2014)The Amazing Spider-Man 2 (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13
De eerste film van deze reboot wou ik niet zien in de bioscoop omdat het naar mijn gevoel nogal snel volgde op de Raimi-trilogy. Een trilogy waarvan het derde deel me trouwens had teleurgesteld.

Vorig jaar ofzo heb ik dan toch naar The Amazing Spider-Man gekeken en ik was aangenaam verrast! Ik was dan ook van plan om zeker het 2de deel te bekijken wat ik dan niet gedaan heb wegens de slechte reviews.

Uiteindelijk onlangs dan toch bekeken en ik begrijp de slechte scores niet echt. Deze is zoveel beter dan Spiderman 3 uit 2007. Inderdaad, er is het zoetzeemerige welles/nietes liefdesverhaaltje maar de chemie tussen Andrew Garfield en Emma Stone lijkt wel te kloppen. De balans tussen humor en serieus is soms ook een beetje weg. Dit valt vooral op omdat de eerste film naar mijn gevoel donkerder was en deze luchtiger. Ik denk dat ze met de mix humor en actie vooral hebben proberen af te kijken van de Marvel-films. Niet 100% gelukt maar het stoorde mij niet. De special effects zijn trouwens ook zeer goed.

Toch twee puntjes van kritiek. Er wordt net dezelfde fout gemaakt als in Spiderman 3 (en andere superheldensequels). Namelijk de introductie van teveel karakters waarbij hun verhaal te snel wordt afgehaspeld. Gelukkig kan je het in dit geval nog zien als een introductie naar een vervolg. Puntje twee bevat min of meer een spoiler:
spoiler:
The Green Goblin hebben we al eens gezien. Persoonlijk heb ik er niet echt zin in om dit nogmaals verteld te zien.

Geen filmtopper maar in zijn genre zeker niet slecht. The Amazing Spider-Man 2 heeft de volledige film mijn aandacht kunnen vasthouden en dat wil in mijn geval ook wel iets zeggen. :P
IMDb -- The Amazing Spider-Man 2 (2014) Wikipedia -- The Amazing Spider-Man 2 (2014) Bekijk trailer van The Amazing Spider-Man 2 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Amazing Spider-Man 2 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Fantastic Mr. Fox (2009)Fantastic Mr. Fox (2009)
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 87min. | MPAA: PG
Deze was onlangs op tv. De film moet het niet echt hebben van zijn verhaal, het is wat simpel (gebaseerd op het boek) en totaal niet spannend. Anderzijds waarom nodeloos ingewikkeld en complex maken? :P De film op zich is fantastisch mooi gemaakt en heeft leuke dialogen. Ook wat satire. Een mooie afwisseling in het animatiegenre, zeker de moeite waard om eens te zien.
IMDb -- Fantastic Mr. Fox (2009) Wikipedia -- Fantastic Mr. Fox (2009) Bekijk trailer van Fantastic Mr. Fox (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fantastic Mr. Fox (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.0 8.0 / 10

R.I.P.D. (2013)R.I.P.D. (2013)
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 96min. | MPAA: PG-13
Van deze film had ik totaal niks verwacht. Misschien daarom dat hij toch nog mee viel :P Pluspunten zijn Jeff Bridges, Ryan Reynolds, Kevin Bacon en wat grappige oneliners. Minpunt is het halfbakken script en dus ook verhaaltje van niks. Gelukkig wordt de film ook niet nodeloos uitgerokken. Grappig (ondermeer zwaar overgeacteerd) maar niet hilarisch, evenimin een topper maar prima popcorn-entertainment.
IMDb -- R.I.P.D. (2013) Wikipedia -- R.I.P.D. (2013) Bekijk trailer van R.I.P.D. (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over R.I.P.D. (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 04:51

TNW

The Guest (2014)The Guest (2014)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: A soldier introduces himself to the Peterson family, claiming to be a friend of their son who died in action. After the young man is welcomed into their home, a series of accidental deaths seem to be connected to his presence.
Ik vond deze film een aangename verrassing. Dat ligt niet aan het verhaal, wat niet zoveel om het lijf heeft maar meer de sfeer welke wordt neergezet. De film heeft een bepaalde retrostijl en bijbehorende soundtrack met steriele, kille electro/wavemuziek.

Hou je van B horrorfilms (is dat dubbelop? :)) en films zoals Drive of de eerste Terminatorfilm (hoofdpersonage vertoont heel duidelijke cyborgtrekken) dan is dit wat mij betreft een aanrader.

IMDb -- The Guest (2014) Wikipedia -- The Guest (2014) Bekijk trailer van The Guest (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Guest (2014)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een slechte B film dat hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 22:56
Even een vraagje aan iedereen hier, ik denk eraan om 2001 A Space Odyssey te kijken. Het lijkt me een heel interessante film een een echte klassieker, alleen zou hij niet veel te oud zijn om nu nog echt leuk te zijn?

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

2001 A Space Oddyssey is de beste film ooit gemaakt. Dus ja, zeker nog de moeite waard om te kijken. Al was het alleen maar om te zien hoe knap het gemaakt is.

[ Voor 50% gewijzigd door MrVegeta op 17-01-2015 16:45 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
MrVegeta schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:39:
2001 A Space Oddyssey is de beste film ooit gemaakt. Dus ja, zeker nog de moeite waard om te kijken. Al was het alleen maar om te zien hoe knap het gemaakt is.
Nee, Brazil is de beste film ooit gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Onzin, want dat is Dude Where's My Car al.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
markdm schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:39:
Even een vraagje aan iedereen hier, ik denk eraan om 2001 A Space Odyssey te kijken. Het lijkt me een heel interessante film een een echte klassieker, alleen zou hij niet veel te oud zijn om nu nog echt leuk te zijn?
Het is een goede film, maar wel heel traag, daar moet je wel tegen kunnen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:35
markdm schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:39:
van alle klassiekers in de imdb top 250 is dit de meest trage en saaie film die er is.
Sommigen noemen het realistisch om dit goed te praten.
Dus weet waar je aan begint als je deze film aan zet, is niet aan te raden na een lange zware vermoeide werkdag, want dan kom je er zeker niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37
Harribo schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:49:
The Grand Budapest Hotel (2014)[afbeelding]
IMDb: 8,1 (241.920 users)
Mooi apart gefilmd maar erg spannend wordt het niet.
De decors etc zijn mooi opgezet. Net als de kostuums.
Het was wel wat uitzitten van deze film omdat er weinig spanning mi inzit.

Vind het net een soort cartoon met weinig hoogtepunten.
Tegenvaller ondanks dat de film uniek in zijn soort blijft. Voor dat laatste geef ik dan nog een voldoende.
[afbeelding] 5,5 / 10
Ojee, dus net als Boyzonehood :o in de Oscarlijst, omdat die kunstzinnig verantwoord is. Birdman schijnt ook al niks te zijn. Tot mijn genoegen toch een actie in de Oscarlijst, American Sniper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Boyzone _o-

Nog geen slecht woord gehoord over Birdman trouwens, die lijkt me nog steeds heel goed.

[ Voor 80% gewijzigd door Hahn op 17-01-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
ikbenerniet schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:18:
[...]

van alle klassiekers in de imdb top 250 is dit de meest trage en saaie film die er is.
Sommigen noemen het realistisch om dit goed te praten.
Dus weet waar je aan begint als je deze film aan zet, is niet aan te raden na een lange zware vermoeide werkdag, want dan kom je er zeker niet door.
Dit soort rustige films zijn lekker met een bakje thee of warme choco te zien s`nachts tussen uurtje of 2 en 4 als je niet kan slapen.

Als je spanning/actie zoekt als in Gravity moet je Space Odyssey idd niet opzetten maar nog even bewaren voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:19:
[...]
Ojee, dus net als Boyzonehood :o in de Oscarlijst, omdat die kunstzinnig verantwoord is.
Grand Budapest Hotel vond ik eigenlijk wel heel erg leuk, zeer vermakelijk en verfrissend :)
Van mij krijgt het een 8/10.

Ik was wel verbaasd dat het in de oscarlijst stond, voor mijn gevoel is-ie meer dan een jaar oud ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 17-01-2015 17:31 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
Ja , ik ga hem ook wel kijken, daar niet van.

Even daar iets over, heb het 1e minuutje al bekeken, daar staat dat je je Tv op 16:9 moet zetten, uhm is dat echt raadzaam, ik zet hem dan liever op zoom (ja niet bij 1.85:1 natuurlijk)? Heb maar een 39 inchertje... Rare resolutie vermeldt Imdb over TGBH.

[ Voor 76% gewijzigd door Sjah op 17-01-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 22:56
Bedankt voor de reacties allemaal!
Als hij inderdaad zo langzaam is ga ik hem wel een andere keer kijken ofzo, ik hou niet van traag.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
The Judge (2014)The Judge (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 141min. | MPAA: R
Plot: Big city lawyer Hank Palmer returns to his childhood home where his father, the town's judge, is suspected of murder. Hank sets out to discover the truth and, along the way, reconnects with his estranged family.
Wat een aangename verassing! Robert Downey Jr. na wat matige rollen eindelijk gecast voor een rol, zoals ze voor hem bedoelt zijn. Robert Duvall mogelijk nog beter.

De relatie tussen vader en zoon (of het gebrek eraan) is prachtig verweven in dit drama. Kijktip!
IMDb -- The Judge (2014) Wikipedia -- The Judge (2014) Bekijk trailer van The Judge (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Judge (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Sjah schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:33:
Ja , ik ga hem ook wel kijken, daar niet van.

Even daar iets over, heb het 1e minuutje al bekeken, daar staat dat je je Tv op 16:9 moet zetten, uhm is dat echt raadzaam, ik zet hem dan liever op zoom (ja niet bij 1.85:1 natuurlijk)? Heb maar een 39 inchertje... Rare resolutie vermeldt Imdb over TGBH.
The Grand Budapest Hotel wisselt een paar keer van beeldverhouding, daar moet je zeker rekening mee houden :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:35
Net Sunny Side Up (telefilm) gezien op NPO3.

Maar volgens mij ben ik te dom voor dit soort films :+ :$

spoiler:
Waarom doen ze op die boot ineens weer normaal tegen elkaar? Ziet zij de verkrachting als een wijze waarop hij haar weer kan vergeven? En waarom bellen ze de politie niet?

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 17-01-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 06:21
City of Ember (2008)City of Ember (2008)
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 90min. | MPAA: PG
Een leuk tussendoor filmpje. Het verhaal wordt nooit echt heel complex of moeilijk.

spoiler:
Wat ik mij nog wel afvraag is waarom dat de beesten in Ember groter zijn dan wanneer men ontsnapt. Voorbeeldje is de mot die aan het begin van de film zijn vleugel heeft bezeerd. Deze heeft aan het eind van de film 'normale' proporties..
IMDb -- City of Ember (2008) Wikipedia -- City of Ember (2008) Bekijk trailer van City of Ember (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over City of Ember (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ThinkPadd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:29:
Net Sunny Side Up (telefilm) gezien op NPO3.

Maar volgens mij ben ik te dom voor dit soort films :+ :$

spoiler:
Waarom doen ze op die boot ineens weer normaal tegen elkaar? Ziet zij de verkrachting als een wijze waarop hij haar weer kan vergeven? En waarom bellen ze de politie niet?
Vind je jezelf te dom vanwege die vragen die je stelt? Want ik vind achterblijven met dat soort vragen juist wel het sterke van dit soort films. Gisteravond deze film gekeken en hij was een stuk beter en dan ik had verwacht.

Dacht eigenlijk dat het een zoetsappige, typisch Nederlandse film zou worden, maar hij was best heel spannend. En het onvermogen van een ander niet begrijpen en geen bevredigend antwoord eruit kunnen krijgen was erg herkenbaar :X :P

Dit was voor mij een goede 'realistische' film, in het echt blijf je ook met meer vragen zitten dan dat je antwoorden krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 18-01-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:35
Nouja te dom was misschien niet de goede woordkeuze, maar ik kan nooit zo goed tegen het achterblijven met dat soort vragen. Ik begin dan altijd aan mezelf te twijfelen of ik de film nou gewoon niet begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Die frustratie van het antwoord niet weten vind ik juist wel leuk eraan :P Maar ik kan begrijpen dat je dat niet leuk/fijn vindt.

Net zoals met horrorfilms, ik kan begrijpen dat mensen liever niet bang gemaakt worden, maar ik vind het cool dat een film dat voor elkaar kan krijgen. Bij een goede horror merk ik gewoon dat als ik na afloop in het donker naar de wc ga, ik het best een beetje eng vind :+ Ik ben me ervan bewust dat dat nergens op slaat, maar toch voel ik het wel en dat vind ik fascinerend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:39
prutser001 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:53:
The Imitation Game (2014)[afbeelding]
Ik hou zoiezo wel van 2de wereld oorlog films en deze was zeer goed.

Subliem acteer werk zeker door Benedict Cumberbatch. Ook leuk om Mark Strong (Rock 'n Rolla) en Matthew Goode(Watchmen) te zien wat ik beide goede acteurs vind. De rest van de cast mag er ook zijn hoor maar deze vond ik er wel uitspringen. Charles Dance (Tywin Lannister - Game of Thrones) b.v.
En Keira Knightly.

Het is een zeer vermakelijke film en heeft ook een goede boodschap aan het einde. Het was ook mooi om de 'Christopher' (Turing machine) te zien werken en alle deeltjes te zien bewegen. Natuurlijk is Alan Turing een held maar ik wist niet dat hij ook de Enigma gekraakt had.

Een aanrader!
[afbeelding] 10 / 10
Wauw, ik ben inderdaad deze film gaan kijken dankzij deze review. Enorm van genoten echt een aanrader. _/-\o_ Goede boodschappen die er ook inzitten en mooi ook die achtergrond informatie. Moeilijke keuzes die uiteindelijk goed uitgepakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

The Drop (2014)The Drop (2014)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: Bob Saginowski finds himself at the center of a robbery gone awry and entwined in an investigation that digs deep into the neighborhood's past where friends, families, and foes all work together to make a living - no matter the cost.
Wat viel me deze film tegen. Dacht dat het een maffia film zou worden maar dat viel vies tegen.
Het gaat om een gast met een hond die doet alsof die down-syndroom heeft. Wat saai.
IMDb -- The Drop (2014) Wikipedia -- The Drop (2014) Bekijk trailer van The Drop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Drop (2014)
The Interview (2014)The Interview (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: Dave Skylark and producer Aaron Rapoport run the celebrity tabloid show
Veel hype om deze film, helaas wil ik hem dat juist zien.
Zitten erg grappige stukken in en heb ook echt wel gelachen.
Het is wel leuk om bijvoorbeeld de Vice docu's te zien voordat je deze film bekijkt. Vooral het Dennis Rodman verhaal.
Totaal een 7 :)
IMDb -- The Interview (2014) Wikipedia -- The Interview (2014) Bekijk trailer van The Interview (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Interview (2014)

Om me voor te schamen:
Ik heb nog nooit Starwars gezien. Bij welke moet ik beginnen en welke moet ik daarna kijken?
Om het niet teveel off-topic te maken kunnen jullie ook pmmen :P
[/einde schaampost]

[ Voor 34% gewijzigd door Kecin op 18-01-2015 18:30 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Laatst online: 10:35
Kecin schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:20:
...

Om me voor te schamen:
Ik heb nog nooit Starwars gezien. Bij welke moet ik beginnen en welke moet ik daarna kijken?
\[/einde schaampost]
Persoonlijk zeg ik op release volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 10:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou zeggen de Machete volgorde. Dus IV, V, II, III, VI.

Het waarom daarachter staat uitgelegd op de site, maar door alle spoilers moet je de uitleg juist niet lezen als je de films nog nooit gezien hebt :P Mijn vriendin had Star Wars nog nooit gezien (...) en we hebben net deel II gekeken. Bevalt haar prima!

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Kecin schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:20:
The Drop (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: Bob Saginowski finds himself at the center of a robbery gone awry and entwined in an investigation that digs deep into the neighborhood's past where friends, families, and foes all work together to make a living - no matter the cost.
Wat viel me deze film tegen. Dacht dat het een maffia film zou worden maar dat viel vies tegen.
Het gaat om een gast met een hond die doet alsof die down-syndroom heeft. Wat saai.
[afbeelding] 6 / 10
The Interview (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: Dave Skylark and producer Aaron Rapoport run the celebrity tabloid show
Veel hype om deze film, helaas wil ik hem dat juist zien.
Zitten erg grappige stukken in en heb ook echt wel gelachen.
Het is wel leuk om bijvoorbeeld de Vice docu's te zien voordat je deze film bekijkt. Vooral het Dennis Rodman verhaal.
Totaal een 7 :)
[afbeelding] 7 / 10

Om me voor te schamen:
\[/einde schaampost]
Geen idee, maar ik heb wel een vraag: Hoe is je dat gelukt??? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Daniel36 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:37:
[...]

Geen idee, maar ik heb wel een vraag: Hoe is je dat gelukt??? :+
Never seen Star Wars and at this point Im afraid to ask.

Thanks all :-)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Och, ik ken nog mensen die de Star Wars films niet gezien hebben. Waaronder mijn vriendin. :P Intussen heb ik haar al kunnen overtuigen om de eerste drie te kijken. Maar dit was verkeerd, eigenlijk hadden we de zoals eerder gezegd de release-volgorde moeten bekijken. Of de machete-volgorde. De prequels I, II en III verraden namelijk heel wat uit de oudere films wat wel jammer is.

RED 2 (2013)RED 2 (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Retired and Extremely Dangerous gaat over een stel gepensioneerde spionnen die terug in actie komen. Daar waar het eerste deel nog genietbaar was, is deze toch een stuk minder. Het verhaal rammelt langs alle kanten, alles komt geforceerd over en Willis lijkt te slaapwandelen. Het wat de film nog wat kan redden zijn de Helen Mirren, de sportwagens en Mary-Louise Parker. Ongeveer in die volgorde ;)
IMDb -- RED 2 (2013) Wikipedia -- RED 2 (2013) Bekijk trailer van RED 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over RED 2 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Big Fish (2003)Big Fish (2003)
IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13
Deze had ik nog nooit gezien. Tijdens het kijken vroeg ik me enkele keren af waar ik nu aan begonnen was, het is een nogal vreemde film :P Maar van een Tim Burton film kan je wel zoiets verwachten. Weinig spannend maar wel een zeer mooi en ontroerend einde.
IMDb -- Big Fish (2003) Wikipedia -- Big Fish (2003) Bekijk trailer van Big Fish (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Big Fish (2003)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.0 8.0 / 10

[ Voor 36% gewijzigd door D-Three op 18-01-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gizz schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:18:

Het waarom daarachter staat uitgelegd op de site, maar door alle spoilers moet je de uitleg juist niet lezen als je de films nog nooit gezien hebt :P Mijn vriendin had Star Wars nog nooit gezien (...) en we hebben net deel II gekeken. Bevalt haar prima!
Idd wel de beste manier om te kijken naar mijn mening, maakt ep 2 en 3 een stuk beter, al vind ik ze nog steeds teleurstellend vergeleken met ep. 4 en 5.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 17:13
What If (2013)What If (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: Wallace, who is burned out from a string of failed relationships, forms an instant bond with Chantry, who lives with her longtime boyfriend. Together, they puzzle out what it means if your best friend is also the love of your life.
Aardige film, Daniel Radcliffe laat hier verschillende kanten van zijn acteerwerk zien. Zoe vond ik ook heel aardig spelen.
Ik dacht steeds een mij bekende actrice in Nicole te herkennen, maar een imdb check wees uit dat het een andere dame was.

Heel veel min of meer awkward moments in de film, maar het is relatief realistisch gehouden. Tot op 3/4 vd film, daar maken ze ineens een aantal compleet impulsieve omslagen dat ik dacht: Yeah right....

Daniel en Zoe geven wel uitermate goed gestalte aan 2 personen die zich aangetrokken voelen tot elkaar maar er niet aan toe willen geven om hun eigen redenen. Ik heb vaak genoeg zulke situaties gezien in films, waarbij je totaal geen chemie voelt tussen de acteurs. Hier is dat wel degelijk zo.

spoiler:
Ik snapte werkelijk niet wat Chantry bezielde om naakt te gaan zwemmen met Wallace. Zelfs al ben je nog zo goed bevriend, dit doe je niet zomaar.
Ondergoed aanhouden was net zo doeltreffend geweest voor een awkward moment. Dit werd later in de film wel weer goed opgemerkt door Wallace. Het is geen vreemdgaan, maar het is wel erg uitnodigend.

Het einde vond ik ook erg jammer. Het was uiteraard volledig aan te zien komen, maar ik hoopte dat ze toch de andere kant op zouden gaan en de vriendschap behouden.

Romantische komedies zijn absoluut niet mijn ding, en scoren dan ook nooit hoog bij mij. Maar echt slecht kon ik de film niet noemen. Daniel en Zoe spelen het prima, vandaar toch een voldoende.
IMDb -- What If (2013) Wikipedia -- What If (2013) Bekijk trailer van What If (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over What If (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb een Oscarweekend gehad ;)

The Theory of Everything (2014)The Theory of Everything (2014)
IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
Plot: A look at the relationship between the famous physicist Stephen Hawking and his wife.
Wow, wat een film. De biopic over Stephen Hawking mag wat mij betreft de Oscar meenemen voor Beste Acteur. Wat deed Eddie Redmayne het onwijs goed. Centraal in deze film staat het huwelijk van Stephen met Jane en hoe deze onder druk komt te staan door zijn ziekte en zijn werk.Veelgehoorde kritiek is het ontbreken van meer focus op het natuurkundige aspect, maar voor mij is het een goede balans tussen zijn huwelijk en het werk.
IMDb -- The Theory of Everything (2014) Wikipedia -- The Theory of Everything (2014) Bekijk trailer van The Theory of Everything (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Theory of Everything (2014)

The Tale of The Princess Kaguya (2013)The Tale of The Princess Kaguya (2013)
IMDb: 8.2 | Genre: Animation, Drama, Fantasy | Runtime: 137min. | MPAA: PG
Plot: Found inside a shining stalk of bamboo by an old bamboo cutter and his wife, a tiny girl grows rapidly into an exquisite young lady. The mysterious young princess enthralls all who encounter her - but ultimately she must confront her fate, the punishment for her crime.
Een mooi sprookje van Studio Ghibli die er ook nog eens geweldig uitzag. Vooral de scene van Kaguya tussen de kersenbloesem. Behoorlijk lange duur voor een animatiefilm, maar het zag er geweldig uit dat de tijd voorbij vloog.
IMDb -- The Tale of The Princess Kaguya (2013) Wikipedia -- The Tale of The Princess Kaguya (2013) Bekijk trailer van The Tale of The Princess Kaguya (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Tale of The Princess Kaguya (2013)

The Boxtrolls (2014)The Boxtrolls (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 96min. | MPAA: PG
Plot: A young orphaned boy raised by underground cave-dwelling trash collectors tries to save his friends from an evil exterminator. Based on the children's novel 'Here Be Monsters' by Alan Snow.
En nog een film uit de categorie Beste animatie. Leuk verhaal, maar ook hier vielen de looks op. Daar is een hoop tijd in gaan zitten, maar het pakt goed uit.
IMDb -- The Boxtrolls (2014) Wikipedia -- The Boxtrolls (2014) Bekijk trailer van The Boxtrolls (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Boxtrolls (2014)

Boyhood (2014)Boyhood (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R
Plot: The life of a young man, Mason, from age 5 to age 18.
Critici lopen weg met deze film, maar ik kan echt niet verder komen dan dat ik het een tof concept vind. Het is tof om te zien hoe een acteur echt ouder wordt, maar de film zelf vind ik tegenvallen. Ik kan net zo goed terugkijken op mijn eigen leven. Helaas...
IMDb -- Boyhood (2014) Wikipedia -- Boyhood (2014) Bekijk trailer van Boyhood (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Boyhood (2014)

The Grand Budapest Hotel (2014)The Grand Budapest Hotel (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: The adventures of Gustave H, a legendary concierge at a famous hotel from the fictional Republic of Zubrowka between the first and second World Wars, and Zero Moustafa, the lobby boy who becomes his most trusted friend.
Ik heb weinig met Wes Anderson. Het ziet er allemaal mooi uit, de personages zijn over the top, maar het doet mij over het algemeen weinig. Daarentegen kon The Grand Budapest Hotel mij redelijk bekoren en was het al met al een vermakelijke film.
IMDb -- The Grand Budapest Hotel (2014) Wikipedia -- The Grand Budapest Hotel (2014) Bekijk trailer van The Grand Budapest Hotel (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Grand Budapest Hotel (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Whiplash (2014)Whiplash (2014)
IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Music | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: A promising young drummer enrolls at a cutthroat music conservatory where his dreams of greatness are mentored by an instructor who will stop at nothing to realize a student's potential.
Miles Teller heb ik van de week al gezien in Two Night Stand (best een vermakelijke film trouwens), maar hij laat in Whiplash een heel andere kant zien. Zijn prestatie is geweldig, maar de echte ster van deze film is J.K. Simmons. Hij weet zijn karakter goed te balanceren. Ja, hij is een hufter eerste klas en toch kan ik bepaalde aspecten nog wel begrijpen. Hij zet, in mijn ogen, geen zwart wit karakter neer wat hier heel erg goed had gekund. Ik moet nog een behoorlijk aantal Oscar nominaties bekijken, maar vooralsnog is J.K. Simmons mijn belangrijkste kandidaat voor Beste mannelijke bijrol.
IMDb -- Whiplash (2014) Wikipedia -- Whiplash (2014) Bekijk trailer van Whiplash (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Whiplash (2014)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Tsja wat kan ik van deze film zeggen.Het is weer een verstand op nul en kijken film. Totaal geen diepgang en het verhaal is ook niet erg interessant. Ik vond de film aardig wat Micheal Bay trekjes hebben en wat blijkt, hij produceert de film. De humor van de Turtles is ver te zoeken en het pak van Shredder is veeeeeeeel te overdreven. Ik vond de oude films en de tekenfilms altijd wel leuk maar dit doet afbreuk aan mijn nostalgie.

Nee mensen blijf weg bij deze film als je fan was van de oudere films en tekenfilm series.
IMDb -- Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) Wikipedia -- Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) Bekijk trailer van Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
The Judge (2014)The Judge (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 141min. | MPAA: R
Plot: Big city lawyer Hank Palmer returns to his childhood home where his father, the town's judge, is suspected of murder. Hank sets out to discover the truth and, along the way, reconnects with his estranged family.
Hele goede film met een geweldige Robert Downey Jr. en Robert Duvall. Het verhaal steekt goed in elkaar en de vader-zoon relatie wordt mooi in beeld gebracht. Ik had Robert wel iets vaker als advocaat willen zien in het begin van de film (wáárom is hij zo'n bad lawyer), maar al met al een aanrader.

Een 9 voor de film, -1 voor Leighton Meester met kort haar. :9
IMDb -- The Judge (2014) Wikipedia -- The Judge (2014) Bekijk trailer van The Judge (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Judge (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vraagje, mijn vrouw en ik zijn op zoek naar wat nieuwe films. Op dit moment staan op de lijst;

The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
The Theory of Everything
Big Eyes
Birdman

Hebben jullie in deze lijst zoiets van "Nee, die moet je overslaan" of een "Hey, die zou leuk tussen het lijstje passen!" dan graag.

The Hungover Games (2014)The Hungover Games (2014)
IMDb: 3.8 | Genre: Comedy | Runtime: 85min. | MPAA: R
Voor het genre een redelijke film. Let op! Voor het genre, dus buiten dit, een ruk film. Wel leuk vrouwelijk uitzicht, dus vrouw en ik hebben daar wel wat pluspunten voor gegeven. Voor de rest standaard film.
IMDb -- The Hungover Games (2014) Wikipedia -- The Hungover Games (2014) Bekijk trailer van The Hungover Games (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hungover Games (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:39
lanerios schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:55:
Vraagje, mijn vrouw en ik zijn op zoek naar wat nieuwe films. Op dit moment staan op de lijst;

The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
The Theory of Everything
Big Eyes
Birdman

[...]
Scroll ff naar beneden, een aantal van deze films is op deze pagina langsgekomen. Ik krijg van de eerste drie een indruk van 'moet je kijken', dus die gaan iig bij mij op de lijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

The Other Guys (2010)The Other Guys (2010)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 107min. | MPAA: PG-13
Van te voren weet je wat je kunt verwachten, maar toch valt het tegen als je hem kijkt. Een slechte film met een flink budget blijft een slechte film. Al zal het budget voornamelijk naar de sterrencast en de stuntmensen gegaan zijn ipv. de scriptschrijvers.

Alleen kijken als je moet kiezen tussen deze film en een rectaal onderzoek.
IMDb -- The Other Guys (2010) Wikipedia -- The Other Guys (2010) Bekijk trailer van The Other Guys (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Other Guys (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Laatst online: 26-02-2024

The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
The Theory of Everything
Big Eyes
Birdman

Hebben jullie in deze lijst zoiets van "Nee, die moet je overslaan" of een "Hey, die zou leuk tussen het lijstje passen!" dan graag.
Whiplash zou ik zeker toevoegen aan de lijst ;)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 12:54

Secsytime

Automagisch

The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
The Theory of Everything
Big Eyes
Birdman

The Hungover Games (2014)[afbeelding]
Voor het genre een redelijke film. Let op! Voor het genre, dus buiten dit, een ruk film. Wel leuk vrouwelijk uitzicht, dus vrouw en ik hebben daar wel wat pluspunten voor gegeven. Voor de rest standaard film.
[afbeelding] 4.5 / 10
Midnight in Paris
Muppets Most Wanted
Draft Day
Bad Neighbours
Chef
Million Dollar Arm
Maleficent
22 Jump Street
Begin Again
Boyhood
The Maze Runner
Two Night Stand
Horrible Bosses

Zijn films die ik (redelijk) recentelijk heb gekeken en zou aanraden omdat ze wel het kijken "waard" zijn. Er zitten ook films tussen die het vrouwtje leuk vond en die ik zelf niet te vervelend vond om naar te kijken.

Edit: Overigens komen Boxtrolls, The Judge, The Imitation Game en The Theory of Everything op mijn "to-watch" lijstje. Waarbij Boxtrolls de laagste prioriteit krijgt, not sure about it..

[ Voor 4% gewijzigd door Secsytime op 19-01-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuk voor met een vrouw kijken: IMDB: The Hundred-Foot Journey (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Gizz schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:18:

Ik heb voor kerst alle 6 films op episode volgorde gezien in twee dagen. (ic de gere-editte IV,V,VI eps van George Lucas.)

En ik moet zeggen dat ik me eerlijk gezegd weinig gestoord heb aan de edits en zelfs aan JarJar.

Want de edits en de stuitend irritante scenes met JarJar zijn in totaal niet meer dan 2-4 minuten footage.
De character Jar Jar als zodanig vond ik zelfs niet eens erg storend. alleen wanneer hij klungelt, maar wanneer ze die scenes waar bv hij spul laat vallen eruit halen is hij alleen wat spraak betreft apart, maar al zijn volk praat zo dus is het dan een veel kleiner probleem/geen probleem meer.
(later de edits wel opgezocht, en sommigen zijn wel erg apart wat keuze betreft, het Han-shot-first debat heeft wel een logische oorsprong (iets met politieke correctheid dat het niet meer cool is als een cowboy klakkeloos een indiaan neerschiet ongeacht hoe "butch/badass" dat overkomt) imho maar de rest is meestal erg sumier van oorsprong.)

Ik had de eerste 3 films al wel een keer of twee eerder gezien, en ep 1,2,3 al 1 keer eerder gezien.

Om die relatie in stand te houden is mijn idee voor de goede volgorde dus:
Theater versies van IV -> V -> VI (Han shot first dus)
Episodes I -> II -> III
Dan de reedits van IV -> V -> VI

En dat binnen 3 dagen natuurlijk. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 20-01-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
enchion schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:47:
[...]

Leugenaar!
De beste film ooit gemaakt is The Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

T0ny schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:38:
[...]

Leugenaar!
_/-\o_

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 11:19

AvK

Ready Set Go

enchion schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:47:
Gaat hier een beetje over 'hoe ziet de toekomst eruit' films. En wat betreft Brazil zou je best eens gelijk kunnen hebben. Kijk eens hoe de NSA nu tekeer gaat. En ook vooral hoe je ze kunt bestrijden. In deze film wordt letterlijk 'The Bug' uitgelegd. Een echte Terry Gilliam film. Fantasie rijk, absurdistisch aangekleed maar nooit helemaal buiten de werkelijkheid. (Hoe kon destijds iemand vermoeden hoe het internet eruit zag? Ja een heleboel verbindingen. Dat snapten ze toen ook wel. Mooi uitgebeeld hoe het eigenlijk daadwerkelijk zit). En die heerlijke rol van Robert de Niro. Hoe is hij hier ooit verzeild geraakt. Pracht film die ik al zeker 6x gekeken heb over de afgelopen jaren. Verveelt nooit. Je ziet steeds nieuwe dingen. Voor ICT'ers en alu hoedjes een must. Maar die zitten hier gelukkig niet. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Ga Brazil zeker op de lijst zetten.

Wat ook een geweldige film is: The 39 Steps (1935).
Een Hitchcock film van 80 jaar oud maar nog steeds actueel ivm Snowden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Zeer mooie film die de Oscar nominaties m.i. zeer verdient. Ik probeerde tijdens de film (in de bios) een blikje drinken open te maken zonder de mensen te storen, er waren echter zoveel spannende en hartaangrijpende momenten dat dat eventjes duurde :P

De film gaat voornamelijk over het liefdesleven van Hawking en natuurlijk hoe hij omgaat met zijn ziekte. De aspecten van zijn academische prestaties blijven daardoor een beetje achter, wat ik wel jammer vond. Desalniettemin een zeer goede film die ik iedereen aan kan raden.
IMDb -- The Theory of Everything (2014) Wikipedia -- The Theory of Everything (2014) Bekijk trailer van The Theory of Everything (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Theory of Everything (2014)

Dracula Untold (2014)Dracula Untold (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Drama, Fantasy | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Inspiratieloze film over een vampier die toevallig Dracula heet. De hele film heeft bijzonder weinig inhoud en van de 90min die de film duurt heb ik van ongeveer 5 minuten het gevoel gehad "ja, dit is een vet stukje". Alle personages zijn houten planken zonder persoonlijkheid en er zijn als ik het me goed herinner 5 belangrijke personages in de hele film. Ik had ook het gevoel alsof het hele verhaal onderdeel was van een groter geheel (heb ik wel vaker). Aan het einde had ik het idee dat de hele film ook wel een 20-30 minuten durende intro kon zijn en dat daarna pas het échte verhaal begon.

Over het einde gesproken, ik heb zeer zelden zo'n slecht einde van een film gezien:
spoiler:
Hij schijnt zeer content met zichzelf te zijn nadat hij zijn zoon heeft gered, maar ondertussen heeft hij wel zijn complete koninkrijk de vernietiging in geholpen. Zou ik als koning ook heel blij mee zijn. :z
Nadat ik dacht dat het eindelijk voorbij was werd ik nog meer teleurgesteld. Gelukkig startte ik de film met bijzonder weinig verwachtingen. De titel Untold doet het verhaal eer aan, hij had inderdaad NIET verteld hoeven worden.
IMDb -- Dracula Untold (2014) Wikipedia -- Dracula Untold (2014) Bekijk trailer van Dracula Untold (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dracula Untold (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

[ Voor 38% gewijzigd door amas op 21-01-2015 04:19 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31
Gisteren John Wick gekeken, maar ik snap niet waarom ie zo'n hoog cijfer krijgt. Keanu Reeves, die bijna 2 uur lang gasten door hun kop schiet. Vond het een beetje beneden zijn niveau en meer een Jason Statham film. En dat Willem Dafoe zich heeft laten verlagen tot deze hersenloze schietfilm, snap ik ook niet. Ik hou altijd wel van zijn donkere karakter en enge kop, maar hier doet ie zichzelf te kort, vind ik. De andere acteurs waren bar slecht, vooral die Russische maffiabaas. Het idee van een wraakachtige actiefilm, vind ik op zich wel cool, maar er mag wel iets meer diepgang in zitten. Dit was gewoon alleen maar schieten. Het ging de makers vooral om de special effects, denk ik, dus als je een sucker bent voor dat, zul je je wel vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
Vorige week twee films met min of meer hetzelfde thema gezien: mensen die hun omgeving proberen te overtuigen dat ze anders zijn. Goede keuze gebleken, want beide films zou ik iedereen zeker aanraden.

K-PAX (2001)K-PAX (2001)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 120min. | MPAA: PG-13
De film gaat over de zoektocht van een psychiater (Bridges) naar de waarheid achter het verhaal van een patient (Spacey), die claimt dat hij van de planeet K-Pax komt omdat hij geïnteresseerd is in planeten die zich in het stadium van de aarde bevinden (toekomst: onzeker). Sterk acteerwerk en een goed opgebouwd verhaal. Deed me soms denken aan One Flew Over The Cuckoo's Nest (niet moeilijk in een setting van een instelling voor mensen met mentale problemen) maar heeft ook wat weg van een mystery, thriller, en in mindere mate sci-fi.
IMDb -- K-PAX (2001) Wikipedia -- K-PAX (2001) Bekijk trailer van K-PAX (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over K-PAX (2001)

The Man from Earth (2007)The Man from Earth (2007)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 87min.
Een groep vrienden/collegae van John Oldman wordt geconfronteerd met John's theorie dat hij al 14.000 jaar oud is. Wat volgt zijn de reacties van de vrienden vanuit hun specifieke kijk op de wereld. Zo is er de religieuze Edith, de bioloog Harry, en de psychiater Will Gruber. Deze film bewijst dat je verrassend weinig spullen nodig hebt om een goede film te maken. Een cast van 11 man, ik geloof 2 camera's, een afgelegen bungalow en een goed doordacht script en je hebt een erg vermakelijke, 87 minuten durende film. Soms ontroerend om te zien hoe men omgaat met nieuws dat al je denkbeelden op z'n kop zet. Niet geschikt voor mensen die verstand op nul willen zetten en veel special effects verwachten.. ;)
IMDb -- The Man from Earth (2007) Wikipedia -- The Man from Earth (2007) Bekijk trailer van The Man from Earth (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Man from Earth (2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

amas schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:53:

Dracula Untold (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Drama, Fantasy | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
[...]
[afbeelding] 3 / 10
Ik ging deze dus ook kijken samen met mijn vriendin, en dit was de eerste film sinds 3 jaar die ik niet heb afgezien omdat hij zo verschrikkelijk slecht was imho. 8)7
Na een half uurtje afgezet en nooit meer aan gedacht tot nu ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Afvalzak op 21-01-2015 14:40 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

[...]

Leugenaar!
Alleen jammer dat hij na de eerste keer kijken nooit meer zo leuk wordt als de eerste keer.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
Sharky schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:54:
[...]

Alleen jammer dat hij na de eerste keer kijken nooit meer zo leuk wordt als de eerste keer.
Heb die film gezien toen ik 11 was ongeveer.
Sindsdien nooit meer kunnen slapen na het zien van thrillers. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Zonet Vice gekeken.
Imho een echte b film.
Jammer dat Bruce Willis schijnbaar op dat niveau is aanbeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Daniel36 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:07:
Zonet Vice gekeken.
Imho een echte b film.
Jammer dat Bruce Willis schijnbaar op dat niveau is aanbeland.
Is lang geleden dat Bruce Willis een echt goede film heeft gemaakt. Ik snap zijn keuzes ook niet, je zou denken dat hij nu lekker kieskeurig kan zijn.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Sharky schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:16:
[...]

Is lang geleden dat Bruce Willis een echt goede film heeft gemaakt. Ik snap zijn keuzes ook niet, je zou denken dat hij nu lekker kieskeurig kan zijn.
Of misschien heeft hij genoeg geld en hoeft hij niet meer zo nodig rollen in big budget films en doet hij het voor de lol. Of hij heeft juist helemaal geen geld meer en moet alles aannemen wat ze aanbieden... Wie zal het zeggen?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Monsters University (2013)Monsters University (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 104min. | MPAA: G
Lang geleden dat ik een Pixar film heb bekeken en was me aan het verbazen over de grafische kwaliteit. Pasgeleden Frozen gezien, maar naar mijn idee staat Monsters University op een nog hoger plan. Alleen daarvoor al het kijken waard voor mij.

Daarnaast is het een voorspelbaar verhaal waar met regelmaat leuke karakters voorbij komen. Hoewel het voor mij onduidelijk was waarom de decaan zijn of haar beslissing feitelijk maakte is wat onderbelicht, maar een glimlach op je gezicht is deze zeker waard! :)
IMDb -- Monsters University (2013) Wikipedia -- Monsters University (2013) Bekijk trailer van Monsters University (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Monsters University (2013)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

[...]

Leugenaar!
Dat is die mindfuck film waar hij zichzelf van het balkon afgooit op het laatst?
Meer dan een goede bioscoopfilm uit de jaren 90 vind ik dat niet.... ;)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Euh, spoilertags Dinictus208?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:01

Sargan

Filmfreak...

Toch niet bij een film die 18 jaar oud is?

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

YellowCube

Wait...what?

Sharky schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:54:
[...]

daar hebben meer films patent op:
The Sixth Sense
Seven
The Usual Suspects

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Sargan schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:13:
Misschien toch wel? Ik kon net op tijd doorscrollen. Heb die film nog niet gezien maar wel op mijn lijstje gezet n.a.v. dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo, wat films gezien.

The Imitation Game, The Theory of Everything, Blackhat, Birdman en Whiplash.

One of these, does not belong with the rest.

Birdman was erg, erg goed. Erg knap gemaakt, erg interessant verhaal, erg knap geacteerd en wil ik zeker nog eens kijken om te zien of ik ergens iets heb gemist. Geweldige film.

Whiplash was ook erg goed, maar zou hem niet zo snel nog eens opzetten.

The theory of everything was ook erg indrukwekkend.

Imitiation game was een beeeeetje meh. Qua film vond ik er weinig uitdagends aan. Alles wordt uitgelegd, alles valt op zijn plaats, elke karakter heeft net genoeg te doen om in de film te zitten. Een klein beetje saai.

Blackhat, Michael Mann, wat doe je mij aan. Een vrij saaie film die technisch wel okay is, maar verder. Echt niets om het lijf. Weinig actie, iets wat je toch van de regisseur verwacht.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sargan schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:13:
Het feit dat er hier mensen posten dat ze een film uit de vorige eeuw hebben gezien, bewijst dat er hier mensen meelezen die films uit de vorige eeuw niet hebben gezien.
*kuch* Citizen Kane uit 1941 bijvoorbeeld heeft een bepaald plot-element dat de mensen, die de top100 films aller tijden nog willen zien, liever niet vooraf lezen.
spoiler:
Rosebud.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
The Theory of Everything
Big Eyes
Birdman

The Hungover Games (2014)[afbeelding]
[afbeelding] 4.5 / 10
Big Fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Blackhat (2015)Blackhat (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Drama | MPAA: R
De film krijgt een 2 en die 2 is voor de Chinese chick die er in speelt.

Slecht geluid, slechte geluidssync (in het begin zit er een overleg tussen chinese generaals die compleet uit sync loopt),slecht acteerwerk en een beroerd script.

19 euro (we waren met zijn 2en) door de wc gespoeld.

Nee geen aanrader.
IMDb -- Blackhat (2015) Wikipedia -- Blackhat (2015) Bekijk trailer van Blackhat (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blackhat (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

[ Voor 79% gewijzigd door mindcre8r op 23-01-2015 08:49 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UBB vindt de laatste tijd helemaal geen titels bij mij. Als je de link van IMDb kopieert werkt het wel of het titelummer plakken dat werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ubb is een beetje raar ja. Misschien wat gewijzigd aan de IMDB kant?

@Thomas

Big Fish gezien uiteraard. Blijft goed.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 00:22:
UBB vindt de laatste tijd helemaal geen titels bij mij. Als je de link van IMDb kopieert werkt het wel of het titelummer plakken dat werkt ook.
Dat werkt idd, aangepast

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

YellowCube schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:16:
[...]

daar hebben meer films patent op:
The Sixth Sense
Seven
The Usual Suspects
Iemand heeft me ooit verteld wat de clou van The Sixth Sense is nog voordat ik hem gezien had. Ik haat die persoon nog steeds.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
zeg je nou echt dat het zo verrassend was? :9 Dat is ongeveer zeggen dat Shutter Island een onverwachte plot twist had. Of dat Inception moei-... laat die maar zitten. :+

Ben zelf iemand die gewoon films gaat zitten uitpluizen en zoeken naar wat iets kan zijn. 6th Sense had hetzelfde idee als The Others. Allebei waren ze redelijk makkelijk te gokken.Hersenloos kijken is niks voor mij. Ik wil erbij nadenken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ziet er goed uit. Ik ga het proberen. Uitdagingen zijn altijd welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Gebruikt iemand die recensiedatabase nog actief? Ik heb de hosting hiervan opgezegd aangezien ik het verder toch niet meer gebruik dus eind februari zal het hele spul offline gaan.

Dus als iemand de hosting over wil nemen of iets nieuws wil maken op basis van de bestaande data laat het dan even weten :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is wel zo´n beetje de meest depressieve film die ik heb gezien. Wanneer je de film hebt gekeken moet je even de analyse van "yourmoviesucksdotorg" checken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Lincoln (2012)Lincoln (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 150min. | MPAA: PG-13
Plot: As the Civil War continues to rage, America's president struggles with continuing carnage on the battlefield and as he fights with many inside his own cabinet on the decision to emancipate the slaves.
Gezien de hoge score op IMDB en Rottentomatoes wou ik deze zeker eens bekijken.
Gisteravond de film opgezet.

Hoewel het historisch een interessante film is, had ik toch een vaag 'meh' gevoel naar het einde toe. Het verhaal ging voor mij niet snel genoeg.
Misschien teveel verwacht doordat ik reeds heel wat wist over president Lincoln.

Ook vond ik het opvallend hoe neig de make-up zichtbaar was op de meeste gezichten. Spijtig.
IMDb -- Lincoln (2012) Wikipedia -- Lincoln (2012) Bekijk trailer van Lincoln (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lincoln (2012)

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

John Wick (2014)John Wick (2014)
Plot: An ex-hitman comes out of retirement to track down the gangsters that took everything from him.
Redelijk leuke aktiefilm met Keanu Reeves in de hoofdrol. Na The Matrix is het wel weer eens leuk om hem in zijn eentje een aantal badguys te zien mollen. ;) De film had een aantal interessante dingen (zoals het Continental Hotel en de regels die daar gelden), maar was verder redelijk rechttoe, rechtaan.
IMDb -- John Wick (2014) Wikipedia -- John Wick (2014) Bekijk trailer van John Wick (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over John Wick (2014)
Bergie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:41:
Gebruikt iemand die recensiedatabase nog actief? Ik heb de hosting hiervan opgezegd aangezien ik het verder toch niet meer gebruik dus eind februari zal het hele spul offline gaan.

Dus als iemand de hosting over wil nemen of iets nieuws wil maken op basis van de bestaande data laat het dan even weten :)
Zo heel af en toe bekeek ik hem wel eens, maar eigenlijk check ik vooral dit topic en IMDB zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 23-01-2015 11:31 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
Plot: A look at the relationship between the famous physicist Stephen Hawking and his wife.
Sterke film over het leven van Stephen Hawking en hoe hij geconfronteerd wordt met zijn ziekte ALS.

Erg mooi om te zien hoe hij ondanks deze ziekte toch een relatie in stand kan houden (voornamelijk vanwege zijn vriendin). en daarnaast ook zijn dromen na weet te jagen ondanks dat op het moment van constatering van deze ziekte hij te horen krijgt dat hij nog slechts 2 jaar te leven heeft.

Verder zitten er tussendoor erg geslaagde grappen in, zeer te danken aan de uitstekende hoofdrolspeler (eddie redmayne).

Al met al een aan te raden film :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 10:24

Caveman

whahoehaha

Taken 3 (2015)Taken 3 (2015)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13
Mja, ik had gehoopt na Taken 2 dat ze wel van de fouten geleerd hadden. Liam is tenminste afgevallen maar beweegt nu als een oude man, de film is nergens echt spannend en het plot zie je van mijlen ver al aankomen. Ik had echt het gevoel dat de actie scenes een beetje los stonden van het verhaal, alles was heel erg voorspelbaar. ik kan hem echt geen voldoende geven.
IMDb -- Taken 3 (2015) Wikipedia -- Taken 3 (2015) Bekijk trailer van Taken 3 (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Taken 3 (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

btw de ubb generator doet het niet echt goed meer, zoeken werkt niet meer en de rating klopt ook niet. Taken 3 staat op een 6.3 en de generator geeft 8.2 aan. Als ik er verstand van zou hebben, zou ik wel een gokje wagen om het op te pakken.

[ Voor 6% gewijzigd door Caveman op 25-01-2015 11:19 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Sin City (2005)Sin City (2005)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 124min. | MPAA: R
Een aantal jaar geleden meerdere malen bekeken maar de vrouw stelde voor deze nog eens aan te zetten voordat we deeltje 2 gaan bekijken. Wat een topfilm! Geweldig gefilmd, top soundtrack, en heerlijke acteerwerk! Helaas had ik de versie waar een aftiteling tussen alle hoofdstukken zit. Nog een extra reden om deze op Bluray te kopen:)
IMDb -- Sin City (2005) Wikipedia -- Sin City (2005) Bekijk trailer van Sin City (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sin City (2005)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Magical Girl (2014)Magical Girl (2014)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 127min.
Plot: The father of an ill girl tries to obtain her daughter last wish, the dress of the main character of a Japanese TV series. Because of this last wish he will meet a disturbed girl and a retired professor.
Net gezien op het IFFR. Meesterlijke film. Film noir met een wat surrealistisch verhaalverloop. Het begint vrij droog-komisch met een wat wrange ondertoon en wordt vervolgens nogal duister (uiteraard). De cinematografie is erg mooi en net als de film zelf vrij ingetogen. Veel wordt gesuggereerd i.p.v. getoond en in het begin is ook niet duidelijk wat de verschillende personages met elkaar te maken hebben. Op het eind vallen de puzzelstukjes.. shit.. ik realiseer me nu ineens waar die puzzel voor stond.. wat een klootzak, die regisseur. _/-\o_ Ook wordt op het eind pas duidelijk wat de voice-over in het begin bedoelde.

Het enige zwakke puntje is
spoiler:
dat het het wat ongeloofwaardig is dat een accessoire 4x zo duur zou zijn als de designerjurk zelf.
In de film zelf komt geen anime voor trouwens, alleen een subtiele verwijzing op een drankfles. :)

IMDb -- Magical Girl (2014) Wikipedia -- Magical Girl (2014) Bekijk trailer van Magical Girl (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Magical Girl (2014)

[ Voor 5% gewijzigd door Atomsk op 25-01-2015 02:17 . Reden: Trailer weggehaald: geeft veel te veel weg IMO. ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Birdman (2014)Birdman (2014)
IMDb: 8.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 119min. | MPAA: R
Gisteren Birdman gezien en snap nog steeds niet wat ik gezien heb. Ok, een acteur die altijd een actieheld heeft gespeeld, gaat het op broadway proberen met een eigen geschreven stuk. Niet te vergeten dat er steeds een stemmetje in zijn hoofd zit een steeds dingen verteld.

Persoonlijk vind ik dat er in de film weinig verteld wordt. Het drumstukje uit de trailer komt ook een keer of 20 voorbij. De film heeft zowel mij als mijn vriendin niet kunnen pakken en/of we snappen de film gewoon niet. De rol van Keaton is wel sterk, maar wat zet hij nou neer? Verder wat grappige random/awkward momenten en grappige oneliners

Hetzelfde geldt voor mij voor Boyhood. Concept is origineel maar film is matig.
In Birdman zit steeds dat improvisatie jazz drummetje en improvisatie jazz snap ik ook al niet en voelt voor mij aan als een muzikant die willekeurig wat noten raakt. Dus misschien als je improvisatie jazz snapt, snap je Birdman en geniet je van Boyhood.

De zaal zat vol met 40-55 jarige mensen. De man naast mij heeft de halve film liggen slapen en de rest van de film zitten knikkebollen. Zijn vrouw had echt al teveel rode wijn op en zat steeds hardop opmerkingen te maken. "Oh lekker slim", "wat onhandig zeg" en wat geroep over het vele roken. Zij vertelden mij dat het een zeer artistieke film is die de juiste snaar weet te raken. Diepgaand, veel op het gevoel speelt en het veel teweeg bracht bij hen. Dat ze in tijden niet zo genoten hebben en de oscar nominaties absoluut terecht zijn.

Misschien ben ik dan echt te dom om de essentie te vatten of niet pretentieus genoeg.

Wie zal het zeggen... ?

IMDb -- Birdman (2014) Wikipedia -- Birdman (2014) Bekijk trailer van Birdman (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Birdman (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
The Imitation Game (2014)The Imitation Game (2014)
Plot: English mathematician and logician, Alan Turing, helps crack the Enigma code during World War II.
Een van de beste films die ik in de afgelopen jaren heb gezien. De film is gebaseerd op het leven van Alan Turing, een wiskundige die een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het kraken van Duitse codes tijdens de Tweede Wereldoorlog. De manier waarop Benedict Cumberbatch de rol van Alan Turing speelde, was echt geweldig.

Uiteraard is het zoals veel films die zijn gebaseerd op een waargebeurd verhaal is de film niet een honderd procent juiste weergave van de geschiedenis. Wie daar naar op zoek is, kan beter de biografie van Turing lezen.
IMDb -- The Imitation Game (2014) Wikipedia -- The Imitation Game (2014) Bekijk trailer van The Imitation Game (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imitation Game (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Floris-K schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:04:

Misschien ben ik dan echt te dom om de essentie te vatten of niet pretentieus genoeg.

Wie zal het zeggen... ?
Er is een derde optie, je vindt de film gewoon niet zoveel aan. Birdman is een niet een verhaal gedreven film, maar een film over een karakter, in dit geval Rigan. Dus qua verhaal ga je niet heel veel krijgen, al vind ik de insteek van een theaterstuk in een film altijd wel leuk omdat het originele beelden oplevert. Maar goed, het is niet geheel ontoevallig dat een film dat over een theaterstuk gaat meer richt op de acteerkunsten van zijn acteurs dan op het verhaal, dus in dat opzicht past het wel goed.

Wat ik ook leuk vond aan de film is dat het de industrie een middlefinger geeft, en ook het publiek. Er is steeds minder ruimte en budget voor dit soort "artsiepartsiefancypancy" films omdat "iedereen" naar de volgende superheldenfilm gaat, ook wordt er op mindere subtiele wijze een sneer gemaakt naar critici en hun eindeloze geklaag.

Verder is de film om te smullen qua visueel en voor mij ook audio, de muziek paste ook erg goed bij de film, volgens mij weergaf de muziek de chaos die zich in Rigan zijn hoofd afspeelde erg goed. Qua visueel is het natuurlijk erg knap dat er erg lange one shot scenes in zitten (al wordt er hier en daar een beetje valsgespeeld, maar dat moet ook wel). En er zit een beetje een mistery in de film, wat is echt, wat is zijn fantasie?

Oh ja, de rollen van Michael Keaton, Edward Norton en Emma Stone zijn ook leuk gecast aangezien ze allemaal in superhero films spelen...

De film verwacht wel dat de kijken enige intelligentie heeft want het legt niet alles uit (yay), maar je hoeft ook niet alles te begrijpen om gewoon te kunnen genieten van de knappe dia en monologen, het acteerwerk, de muziek en de visuals. Die scene op Time Square was gaaf! Ik zou ook niet zo goed weten waarom je de film pretentieus vindt. Het is geen Life of Pie waarbij de film mij zou moeten converteren tot het geloven van God, dat was behoorlijk pretentieus. Birdman heeft wel meerdere lagen, en kritiek naar de maatschappij, maar drukt die boodschap niet echt je neus in.

Birdman is voor mij zeker wel een 8.5.

Mocht je interesse hebben om nog wat andere en beter beschreven meningen te horen dan raad ik je dit aan, http://redlettermedia.com...nightcrawler-and-birdman/ https://www.youtube.com/watch?v=m58W8q-qTAU

Het is op zich wel grappig dat mensen die naar deze film gaan (niet in de pathe, want daar draait ie niet landelijk) de film saai vinden. Grappig is misschien niet het goede woord, ironisch zou beter zijn...

[ Voor 48% gewijzigd door MrVegeta op 25-01-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
Na de uiteenlopende meningen over de film (cijfers van 1 t/m 9!) deze maar even gezien. Vond het erg vermakelijk, maar als je je aan de typisch Hollywood zaken stoort (bad guys zijn Russisch, hele film is de revenge-modus van 1 good guy) is hij niet aan te raden.

Vond het vooral leuk dat de film niks anders pretendeert te zijn, er wordt vaak met een knipoog (volgens mij) met het format gespeeld.
spoiler:
Reden voor de revenge-trip: hondje legt het loodje. Verwend kind van de maffia kan niet verder kijken dan zn eigen wensen (auto, vrouwen, drank) en de vader/maffiabaas wordt gedwongen om het tegen de man op te nemen voor wie zelfs de boogieman bang is. Vaak weet je al wat er gaat komen, maar waar andere films lang nodig hebben om verder te gaan doet deze film dat in 1of 2 zinnen en gaat over op de actie, een zeer goede keuze imho.

Details die het voor mij een prima film maakte:

- De 1e bodyguard van de maffiabaas lijkt het af en toe tegen zn zin te doen omdat hij weet dat ie t einde van de film niet zal halen.
- De droge humor, telefoontje op het dak ("oh"), mensen die checken of Wick hulp nodig heeft en hem daarna maar met rust laten.
- Geen geeëmmer bij het uitschakelen van het kut-kind.
- Het besef bij Wick en de maffiabaas dat het verloop van de film onvermijdelijk is. Wick moet wraak nemen, maffiabaas kan geen gezichtsverlies lijden. (Filmstudio moet geld verdienen).

IMDb -- John Wick (2014) Wikipedia -- John Wick (2014) Bekijk trailer van John Wick (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over John Wick (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 11:19

AvK

Ready Set Go

voske schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:11:
The Imitation Game (2014)[afbeelding]
Plot: English mathematician and logician, Alan Turing, helps crack the Enigma code during World War II.
Een van de beste films die ik in de afgelopen jaren heb gezien. De film is gebaseerd op het leven van Alan Turing, een wiskundige die een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het kraken van Duitse codes tijdens de Tweede Wereldoorlog. De manier waarop Benedict Cumberbatch de rol van Alan Turing speelde, was echt geweldig.

Uiteraard is het zoals veel films die zijn gebaseerd op een waargebeurd verhaal is de film niet een honderd procent juiste weergave van de geschiedenis. Wie daar naar op zoek is, kan beter de biografie van Turing lezen.
[afbeelding] 10 / 10
Gisteravond gekeken en inderdaad één van de betere films van de afgelopen tijd. Glansrol van Cumberbatch. Jammer dat er niet iets meer over het daadwerkelijke kraken van de code wordt verteld. Turing redeneerde andersom. Hij sloot bepaalde combinaties uit waardoor het aantal mogelijkheden sterk ingeperkt werd. In een code reeks kon een combinatie maar 1x voorkomen. Dat was het zwakke punt van de Enigma. Daarop was zijn vertaal machine gebaseerd. En toen de Duitse seiners ook nog gewone mensen bleken te zijn (die fouten maken, de dag code vergaten te wisselen, vaste patronen gebruikten ed) tja...... Een dikke 9 geef ik hem.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tusk (2014) :

Ik had deze film getipt gekregen en ben er daarom gister aan begonnen maar wat een drol was het zeg. Anderhalf uur van je leven die je niet meer terug krijg.

De film gaat over een Podcaster die naar Canada trekt om een verhaal achterna te jagen. Het verhaal blijkt in de eerste paar minuten al een dood spoor en daarna begint de ellende.

De hoofdrol speler komt een advertentie tegen van een man die in ruil voor wat klussen in huis onderdak en verhalen aanbied.

spoiler:
vanaf daar gaat het compleet mis, al in de eerste minuut van het samenzijn voel je dat er iets gaat gebeuren en dat doet het dan ook erg snel. Om een lang verhaal minder lang te maken de "mysterieuze man" blijkt een obsessie te hebben voor de walrus. Dit uit zich in het verminken via operaties net zo lang tot de hoofdrol speler een Walrus is.

Tot zo ver hadden ze hier een prima horror achtige film van kunnen kneden, dit hebben ze echter niet gedaan, het is een vreemde mix van niet leuke humor, slechte drama en nog slechtere Horror.

Het uiteindelijke eindresultaat (de hoofdrol speler als walrus) ziet er zo onwijs slecht uit dat de film in 1 klap zijn geloofwaardigheid verliest (voor zover nog aanwezig) en dat je de rest van de tijd alleen nog maar naar een rubberen pak zit te kijken.

onbegrijpelijk ding met een onbegrijpelijk slecht einde.

3/10

JohnnieWbl schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:31:
John Wick (2014)[afbeelding]
Na de uiteenlopende meningen over de film (cijfers van 1 t/m 9!) deze maar even gezien. Vond het erg vermakelijk, maar als je je aan de typisch Hollywood zaken stoort (bad guys zijn Russisch, hele film is de revenge-modus van 1 good guy) is hij niet aan te raden.

Vond het vooral leuk dat de film niks anders pretendeert te zijn, er wordt vaak met een knipoog (volgens mij) met het format gespeeld.
spoiler:
Reden voor de revenge-trip: hondje legt het loodje. Verwend kind van de maffia kan niet verder kijken dan zn eigen wensen (auto, vrouwen, drank) en de vader/maffiabaas wordt gedwongen om het tegen de man op te nemen voor wie zelfs de boogieman bang is. Vaak weet je al wat er gaat komen, maar waar andere films lang nodig hebben om verder te gaan doet deze film dat in 1of 2 zinnen en gaat over op de actie, een zeer goede keuze imho.

Details die het voor mij een prima film maakte:

- De 1e bodyguard van de maffiabaas lijkt het af en toe tegen zn zin te doen omdat hij weet dat ie t einde van de film niet zal halen.
- De droge humor, telefoontje op het dak ("oh"), mensen die checken of Wick hulp nodig heeft en hem daarna maar met rust laten.
- Geen geeëmmer bij het uitschakelen van het kut-kind.
- Het besef bij Wick en de maffiabaas dat het verloop van de film onvermijdelijk is. Wick moet wraak nemen, maffiabaas kan geen gezichtsverlies lijden. (Filmstudio moet geld verdienen).

[afbeelding] 7 / 10
Wat een fantastische actie film was het. Ik heb hem afgelopen week ook gekeken.
Natuurlijk is de film heel oppervlakkig maar buiten dat perfect vermaak.

De actie is hard maar bovenal mooi gefilmd. Keanu zet de rol fantastisch neer. Hij is terug, en hoe :)
Ik kijk alvast uit naar zijn volgende films dit jaar, zoals bv Knock Knock.

De "eerste bodyguard" die je beschrijft is trouwens gene body guard maar een Zaken partner ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 25-01-2015 14:42 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Floris-K schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:04:
Birdman (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 119min. | MPAA: R
Gisteren Birdman gezien en snap nog steeds niet wat ik gezien heb. Ok, een acteur die altijd een actieheld heeft gespeeld, gaat het op broadway proberen met een eigen geschreven stuk. Niet te vergeten dat er steeds een stemmetje in zijn hoofd zit een steeds dingen verteld.

Persoonlijk vind ik dat er in de film weinig verteld wordt. Het drumstukje uit de trailer komt ook een keer of 20 voorbij. De film heeft zowel mij als mijn vriendin niet kunnen pakken en/of we snappen de film gewoon niet. De rol van Keaton is wel sterk, maar wat zet hij nou neer? Verder wat grappige random/awkward momenten en grappige oneliners

Hetzelfde geldt voor mij voor Boyhood. Concept is origineel maar film is matig.
In Birdman zit steeds dat improvisatie jazz drummetje en improvisatie jazz snap ik ook al niet en voelt voor mij aan als een muzikant die willekeurig wat noten raakt. Dus misschien als je improvisatie jazz snapt, snap je Birdman en geniet je van Boyhood.

De zaal zat vol met 40-55 jarige mensen. De man naast mij heeft de halve film liggen slapen en de rest van de film zitten knikkebollen. Zijn vrouw had echt al teveel rode wijn op en zat steeds hardop opmerkingen te maken. "Oh lekker slim", "wat onhandig zeg" en wat geroep over het vele roken. Zij vertelden mij dat het een zeer artistieke film is die de juiste snaar weet te raken. Diepgaand, veel op het gevoel speelt en het veel teweeg bracht bij hen. Dat ze in tijden niet zo genoten hebben en de oscar nominaties absoluut terecht zijn.

Wie zal het zeggen... ?

[afbeelding] 4.5 / 10
Ik vind het grappig hoe de meningen over deze film verschillen.
Zelf heb ik drie kwartier gekeken en toen heb ik het maar opgegeven wegens niet boeiend en geen touw aan vast te knopen.
Wat me wel opviel was Edward Norton die zijn rol erg goed speelde.

Maar verder: vaag verhaal, schokkerige beeldvoering en onduidelijkheid etc.

to say the least, het was mijn kopje thee niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat vond je er niet boeien aan dan? Vond je het saai? Vond je de dialogen oninteressant? Was het acteerwerk niet van een bepaald niveau? Vond je het niet een mooie film om te kijken? Was je niet geïnteresseerd of het toneelstuk ging lukken? Was je niet benieuwd naar wat zijn krachten zijn, en of die wel echt waren? Was je niet nieuwsgierig naar hoe de karakters zich ontwikkelen, zou de relatie met zijn dochter uiteindelijk beter worden als hij zich realiseert dat hij niet het belangrijkste ding op aarde is. Er gebeurden zoveel dingen in deze film, dus hoezo vond je het niet boeiend?

Hoezo was er geen touw aan vast te kopen? Het "enige" echt rare in de film was
spoiler:
of zijn krachten echt of fantasie was
Voor de rest gaat het "gewoon" om een kerel die vroeger een acteur was die eigenlijk maar om 1 rol bekend was, Birdman. Deze kerel wil nu een toneelstuk maken die hij schrijft, regisseert en in acteert. Daar stort hij alles in. Zo moeilijk en diepgaand was het toch niet? Sure er zitten een paar scenes in waarvan je denkt "gebeurd dit echt?". Maar die scenes zijn achteraf vrij makkelijk te interpreteren.

spoiler:
Bijvoorbeeld wanneer hij vliegt, eerst denk je, hmm vliegt hij echt? Om vervolgens een taxi chauffeur te zien die achter hem aan rent omdat hij nog moet betalen.

Ik probeer echt niet condenserend over te komen, dat je de film niet snapt of wat dan ook. Ik ben oprecht wel benieuwd naar waarom je de film niet boeiend vindt. En als je een voorbeeld kan geven van wat je wel boeiend vindt, dat zou awesome zijn.

Een schokkerige beeldvoering is wel heel apart. Aangezien de film met 1 shot is gemaakt (met daar tussen natuurlijk wel cuts etc. maar dat zie je bijna niet). Het is op zich zo'n beetje de meest vloeiende film ooit :p, in tegen stelling tot bijvoorbeeld Transformers waar er 60 cuts in anderhalve minuut zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 25-01-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Met dit soort films is het bijna altijd zo dat je ook echt de hele film moet zien om het op zijn minst een beetje te kunnen waarderen :) In dit geval is een stukje kennis over de achtergrond van Keaton misschien ook niet mis.

En mensen die in de bioscoop dom commentaar geven of knikkebollen? Zulke meelopers moet je niet eens op letten joh. Paupers be paupers.

* Stukfruit vindt films (inclusief Birdman) die vooral "kunst" willen uitbeelden ook altijd een beetje moeilijk om doorheen te komen, maar zal zeker niet zeggen dat de shots en het acteerwerk van Keaton + Norton niet top waren :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mindcre8r schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 00:19:
Blackhat (2015)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Drama | MPAA: R
De film krijgt een 2 en die 2 is voor de Chinese chick die er in speelt.

Slecht geluid, slechte geluidssync (in het begin zit er een overleg tussen chinese generaals die compleet uit sync loopt),slecht acteerwerk en een beroerd script.

19 euro (we waren met zijn 2en) door de wc gespoeld.

Nee geen aanrader.
[afbeelding] 2 / 10
Nou echt he... die Sync was echt fucking idioot. Hoe kan je dat nou missen bij het editten? Ik dacht echt dat ik zelf gek begon te worden.
Een van de slechtste films sinds tijden...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Stukfruit schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:45:
Met dit soort films is het bijna altijd zo dat je ook echt de hele film moet zien om het op zijn minst een beetje te kunnen waarderen :) In dit geval is een stukje kennis over de achtergrond van Keaton misschien ook niet mis.

En mensen die in de bioscoop dom commentaar geven of knikkebollen? Zulke meelopers moet je niet eens op letten joh. Paupers be paupers.

* Stukfruit vindt films (inclusief Birdman) die vooral "kunst" willen uitbeelden ook altijd een beetje moeilijk om doorheen te komen, maar zal zeker niet zeggen dat de shots en het acteerwerk van Keaton + Norton niet top waren :Y
Een film die anders is, waar je bij moet nadenken, is niet meteen kunst. Het is geen Tree of Life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wei Tang is inderdaad echt een mooie vrouw. Film verder inderdaad insignificant.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

De trailers lieten een rechttoe rechtaan actiefilm zien en dat is eigenlijk precies wat John Wick is. Er zit wel een verhaaltje in maar dat is redelijk 13 in het dozijn. De actie scenes zijn echter heel erg tof en Reeves zet de rol van John Wick prima neer.

Gewoon een lekkere over the top actiefilm waarbij je niet veel na hoeft te denken en soms is dat best wel lekker!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
*knip* Doe eens niet!

[ Voor 94% gewijzigd door Mx. Alba op 27-01-2015 12:08 ]

Nukezone FTW

Pagina: 1 ... 84 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]