Ik kijk er nog altijd graag op, jammer dat hij offline gaat. Ik heb er helaas ook geen ruimte voor..Bergie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:41:
Gebruikt iemand die recensiedatabase nog actief? Ik heb de hosting hiervan opgezegd aangezien ik het verder toch niet meer gebruik dus eind februari zal het hele spul offline gaan.
Dus als iemand de hosting over wil nemen of iets nieuws wil maken op basis van de bestaande data laat het dan even weten
Met camerawerk en gegraaf in mentale aandoeningen zoals dit in Birdman wordt getoond dernk ik dat er zeker wel van een poging tot kunst mag worden gesproken.MrVegeta schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:05:
[...]
Een film die anders is, waar je bij moet nadenken, is niet meteen kunst. Het is geen Tree of Life.
Dat zit wel Schnorr.
The mazerunner. Best wel een vermakelijke film.
Laatste films die ik had gekeken vielen tegen. Deze was in mijn geval boven gemiddeld. Had alleen stiekem gedacht dat er meer zou gebeuren. Maarja het is niet voor niks the [maze] runner.
Een 7+ van mij.
Laatste films die ik had gekeken vielen tegen. Deze was in mijn geval boven gemiddeld. Had alleen stiekem gedacht dat er meer zou gebeuren. Maarja het is niet voor niks the [maze] runner.
Een 7+ van mij.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
The World's End (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R Een echte Simon Pegg film. Wat een heerlijke stijl. Ook het feit dat zijn kledingstijl me heel erg aan mezelf deed denken op de middelbare school, zelfs met het Sisters of Mercy shirt, helpt zeker mee. Geen moeilijk plot, geen onzin drama. Gewoon humor, over the top vecht scenes en geweldige puns. En natuurlijk leuke vrouwen om naar te kijken (vond de vrouwelijke kant van de bank tenminste). Deze komt op Bluray in huis. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Grappig foutje. Het engelse "condescending" is gewoon neerbuigend in het Nederlands, en met die extra "n" er tussen is het echt grappig. Alsof je wil zeggen dat je niet wil zwetend gezien wil worden..MrVegeta schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:30:
Ik probeer echt niet condenserend over te komen, dat je de film niet snapt of wat dan ook. ..
NB: deze off topic opmerking is dus expliciet niet neerbuigend bedoeld. Iedereen maakt foutjes tenslotte. Ik vond deze alleen te mooi om stilzwijgend te laten passeren.
*knip* Ook niet happen dan...
[ Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 27-01-2015 12:10 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Sin City: A Dame to Kill For (2014) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 102min. | MPAA: R Gisteren deze maar eens aangezet. Daarvoor deeltje 1 nog een keer bekeken en het valt toch op dat deel 1 VEEL beter is dan deel 2. We hebben ons allebei goed vermaakt met deze, maar het niveau is een stuk lager dan de eerste. Wederom een spektakel qua beeld en geluid, maar qua verhaal een stuk minder en als je het mij vraagt was ook het acteerwerk in deel 1 een stuk beter. | |
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
*knip*
[ Voor 95% gewijzigd door Mx. Alba op 27-01-2015 12:11 ]
Nukezone FTW
*knip*
[ Voor 114% gewijzigd door Mx. Alba op 27-01-2015 12:12 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
*knip*
[ Voor 97% gewijzigd door Mx. Alba op 27-01-2015 12:12 ]
*knip*
[ Voor 127% gewijzigd door Mx. Alba op 27-01-2015 12:13 ]
Nukezone FTW
The Matrix (1999) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: R Laatst weer gekeken, voor het eerst sinds de film uit was. Ik had het niet verwacht omdat de film toch wel zwaar op special effects leunt, maar man man, het blijft een indrukwekkend spektakel. Het oogt helemaal niet erg gedateerd. Strak opgebouwd verhaal en genoeg sensatie. Als je hem nog niet gezien hebt en je houdt van actie en/of SF dan is het echt een moetje! | |
[ Voor 5% gewijzigd door Powrskin op 26-01-2015 21:23 ]
Nukezone FTW
Matrix is een zaadfilm vooral als je het bekijkt als geheel. Een film die zijn beste tijd heeft gehad en mooi in de tijdsgeest van 15/20 jaar geleden past
Het is er eentje die de tand des tijds niet heeft overleefd.
[ Voor 17% gewijzigd door Touchdomex op 26-01-2015 22:09 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
HEEL toevallig heb ik hem van het weekend weer gekeken. Wat mij betreft heeft hij de tand des tijds zeker overleefd. En voor SFX van zestien jaar oud ziet het er nog erg goed uit.
Reloaded & Revolutions never happened, though.
Ohja, ik heb Grave of the Fireflies gezien. Pffffffffffffffffffffffffff. De heftigste (oorlogs)film die ik ooit heb gezien. Ik ben er nog steeds ondersteboven van. Vreselijk maar ook vreselijk goed
Ohja, ik heb Grave of the Fireflies gezien. Pffffffffffffffffffffffffff. De heftigste (oorlogs)film die ik ooit heb gezien. Ik ben er nog steeds ondersteboven van. Vreselijk maar ook vreselijk goed

[ Voor 35% gewijzigd door kenneth op 26-01-2015 22:14 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
kenneth schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:12:
HEEL toevallig heb ik hem van het weekend weer gekeken. Wat mij betreft heeft hij de tand des tijds zeker overleefd. En voor SFX van zestien jaar oud ziet het er nog erg goed uit.
Ik een paar weken geleden en eigenlijk al dat leer, het kleurgebruik van leuk en fancy dingen voor destijds. Het hangt teveel op de technologie van destijds ook binnen de film.kenneth schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:12:
Effecten zijn tof maar niet tijdloos.
Wat dat betreft is een film als Seven tijdlozer als je kijkt naar het concept. Omdat het niet op iets leunt wat past in de tijdsgeest. Je kan die film nu uitbrengen op bijna dezelfde manier en het veranderd niets aan de film of de boodschap.
Reloaded is nog wel aardig. Revolutions slaat echt als een tang op een varken.
Ja uiteindelijk denk ik er nog eens goed over na en er zit voor mij ook wel een kern van waarheid in. Imho zou de Matrix hooguit een 6.5 krijgen van mij nu. Voorheen was dat veel hoger. Echter merk je gewoon dat het concept van de film teveel leunt op dingen die zijn geweest.
The Boxtrolls (2014) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 96min. | MPAA: PG Leuke film. Iets te kinderlijk voor mijn smaak en minder donker maar alsnog gewoon geweldig gemaakt net als de andere films van deze lui. Alsnog als je hier van houdt is het gewoon zeer vermakelijk. Zoals ik al zei niet zo donker maar op een dag zoals gisteren was dat ook prima voor mij. Coraline blijft nog altijd mijn favoriet. Raakt echt een perfecte sweetspot tussen creepy en kinderlijk maar wel met geweldige visuals. | |
[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 26-01-2015 22:24 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Sorry maar dit ben ik helemaal niet met je eens. Het gaat niet (zoals anderen vermelden) om de aankleding, of het leer of de stoere brillen of de hete actie. Dan heb je het punt gemist. Het gaat er om of onze werkelijkheid wel echt is. Dát is de boodschap van de film. En ja, het uiterlijk is des jaaaaren 90. Maar de boodschap geldt nog steeds. De film brengt je gedachten aan het rollen. Nu nog steeds.Touchdomex schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:07:
Matrix is een zaadfilm vooral als je het bekijkt als geheel. Een film die zijn beste tijd heeft gehad en mooi in de tijdsgeest van 15/20 jaar geleden past
Er zijn meer van die films. Voorbeelden te over. Films uit de jaren 30 tot en met vandaag.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
The Imitation Game (2014) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Plot: English mathematician and logician, Alan Turing, helps crack the Enigma code during World War II. Sterke film, met goed acteerwerk van Cumberbatch en Knightley. Al had ik af en toe het idee vleugjes The Fifth Estate te zien in Cumberbatch's spel. De keiharde analytische en statistische gedachtengang is af en toe beangstigend. Het verhaal is onderhoudend genoeg en interessant, sommige plotwendingen zag ik niet aankomen. | |
Overigens vind ik The Matrix nog altijd een uitstekende film, heeft voor mij nog maar weinig aan waardering ingeboet. Reloaded vond ik een stuk minder, Revolutions was ronduit bagger.
[ Voor 4% gewijzigd door AcidBurn op 27-01-2015 00:10 ]
Idiocracy (2006) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 84min. | MPAA: R Plot: Private Joe Bauers, the definition of Ben begonnen met films die over dystopische maatschappijen in de toekomst gaan. Als eerste heb ik Idiocracy gekeken. Heel lang geleden een keer gezien, maar toen zag ik het als een flauwe comedy. Nu ik wat ouder ben zie ik de diepere boodschap (die niet eens zo diep is). En qua toekomst heeft de film veel, goed voorspeld. Het is een beetje alsof de film al realiteit is. Grappige film met leuke acteurs. | |
Soylent Green (1973) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: PG Plot: With the world ravaged by the greenhouse effect and overpopulation, an NYPD detective investigates the murder of a CEO with ties to the world's main food supply. Mijn tweede film met dystopische toekomstvisie. Alhoewel het een film uit 1973 is, staat het door het verhaal als een huis. Het toekomstbeeld is geloofwaardig spoiler: en de hoofdpersoon is niet overdreven goed. Hij doet een aantal dingen die gewoon nodig zijn om te overleven en die je zelf ook zou doen als je in zijn situatie zou zitten.Behalve het feit dat iedereen op de trap slaapt en dat er nog geen dodelijke epidemie is uitgebroken De actiescenes zijn wat achterhaald, maar het verhaal blijft spannend tot het eind. | |
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
The Wolf of Wall Street (2013) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R Plot: Based on the true story of Jordan Belfort, from his rise to a wealthy stock-broker living the high life to his fall involving crime, corruption and the federal government. Afgelopen avond maar eens gekeken. En net zoals ik Inception pas veel later eens ging zien, was dat met deze film waarin DiCaprio speelt ook zo. Het is lekker over de top en tegelijkertijd zal het me niet verbazen dat het er ook echt zo aan toe gaat bij startups wanneer ze goede zaken doen. (denk een Facebook bij hun ipo, overnames van Whatsapp e.d.) De film doet mooi uit de doeken hoe Belfort zijn naam en faam vergaarde naast zijn opgebouwde vermogen (en ten koste van wie dat ging) DiCaprio lijkt hier echt in zijn element om Belfort zo te vertolken. Qua duur vond ik het niet zo gelukkig, het had wat mij betreft prima in 2 uur max verteld kunnen worden. Want veel zie je terugkomen, van de hak op de tak, van de regen in de drup na drugs, seks, meer drugs, meer seks en uiteindelijk gesnapt worden. Desondanks mag dat de pret niet drukken. Het zal puur voor de film best aangedikt zijn, het verhaal van Belfort, maar ze hebben het wel mooi op het doek weten te brengen. | |
Hoewel ik het met je eens ben zou je The Matrix wel iets beter kunnen verdedigen door wat meer ideeën te noemen die je uit de film/trilogie zou kunnen halen, ongeacht de leeftijd van de film. Het is al zeker 4/5 jaar geleden dat ik ze voor het laatst heb gezien (alleen laatst een fragment op tv gezien die meerdere hier blijkbaar zagen (wie zegt dat tv dood is?AvK schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:40:
[...]
Sorry maar dit ben ik helemaal niet met je eens. Het gaat niet (zoals anderen vermelden) om de aankleding, of het leer of de stoere brillen of de hete actie. Dan heb je het punt gemist. Het gaat er om of onze werkelijkheid wel echt is. Dát is de boodschap van de film. En ja, het uiterlijk is des jaaaaren 90. Maar de boodschap geldt nog steeds. De film brengt je gedachten aan het rollen. Nu nog steeds.
Er zijn meer van die films. Voorbeelden te over. Films uit de jaren 30 tot en met vandaag.
- De mensheid die danst/feest alsof morgen niet bestaat wanneer geconfronteerd met angst/mogelijke dood.
- De gevaren van Kunstmatige Intelligentie
- Het begrip controle, mooi uitgelegd door de Zion-baas aan Neo tijdens een nachtelijke wandeling (controleren de machines ons of wij de machines omdat wijn ze uit kunnen zetten?)
- De aantrekkingskracht van onwetendheid ("Ignorence is bliss") vs de moed om de rode pil te nemen.
- De mens als batterij: wij zorgen voor het draaiende houden van een maatschappij net zoals de mensen in de Matrix zorgen voor het bestaan van de machines. Wat is ONZE controle daarover? Worden wij ook niet een waarheid voorgehouden om maar niet in te zien dat het vrij nutteloos is om iets in stand te houden wat eigenlijk geen ander doel heeft dan zichzelf in stand houden?
Daarbij zitten er klassieke bad-guys in, bekend bij iedereen: Agent Smith, de tweeling, de Merovingian en ligt er over de basis van ideeën een mooie deken van lekkere actie. Ik kan alle drie films erg waarderen, en zie niet waarom ze vanwege hun leeftijd afgeserveerd zouden moeten worden.
Zou je mij dat kunnen uitleggen? Waar draait de film dan om? De eerste vooral! De rest van de trilogie negeer ik voor het gemak.AvK schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:40:
[...]
Sorry maar dit ben ik helemaal niet met je eens. Het gaat niet (zoals anderen vermelden) om de aankleding, of het leer of de stoere brillen of de hete actie. Dan heb je het punt gemist. Het gaat er om of onze werkelijkheid wel echt is. Dát is de boodschap van de film. En ja, het uiterlijk is des jaaaaren 90. Maar de boodschap geldt nog steeds. De film brengt je gedachten aan het rollen. Nu nog steeds.
/me Gaat film opnieuw downloaden om dit inhoudelijk te onderbouwen
Kom op zeg....
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_pill_and_blue_pill
De matrix was trouwens qua special effects en mode behoorlijk trendsettend. Het heeft voor pak 'm beet 10 jaar special effecten bepaald in scifi. Een beetje wat star wars deed in 1978.
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_pill_and_blue_pill
De matrix was trouwens qua special effects en mode behoorlijk trendsettend. Het heeft voor pak 'm beet 10 jaar special effecten bepaald in scifi. Een beetje wat star wars deed in 1978.
[ Voor 86% gewijzigd door mr_petit op 27-01-2015 06:12 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Als we kijken naar het achterliggende idee echter, zijn er gewoon veel betere films:AvK schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:40:
[...]
Johnny got his gun
Clockwork Orange
Grave of the Fireflies
etc
etc
Ben het er wel mee eens, Matrix heeft de tijd niet overleefd, en het is het gewoon net niet meer
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik vind juist dat The Matrix een prima tijdloze film is. De film was toen baanbrekend op een hoop vlakken en is visueel nog steeds prima te doen. De CGI is ietwat gedateerd misschien maar dat vind ik niet zo hinderlijk. De 2e en 3e film voegen niet zoveel toe en überhaupt niet al te sterke films, maar ik mag ze graag zien.
This too shall pass
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9DW-ZDT2CwY]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KlS4jTLIvt4]
Twee en drie zijn ... nogal kut, niet eens alleen om de gedateerde special effects, maar ook door wat het van deel 1 heeft gemaakt. Deel 1 is awesome.
lol.
The Raid 1 & 2 zijn qua actie zo'n beetje de beste voor mij,
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KlS4jTLIvt4]
Twee en drie zijn ... nogal kut, niet eens alleen om de gedateerde special effects, maar ook door wat het van deel 1 heeft gemaakt. Deel 1 is awesome.
lol.
The Raid 1 & 2 zijn qua actie zo'n beetje de beste voor mij,
[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 27-01-2015 12:01 ]
Wat betreft The Matrix... De meningen zijn er natuurlijk over verdeeld, maar die film was duidelijk zijn tijd ver vooruit. Het eerste deel is ondertussen 15 jaar oud maar zou qua effects tegenwoordig ook grotendeels niet misstaan. De tweede film was laatst ook op tv en vond ik zeker ook wel vermakelijk. Derde deel is vanavond aan de beurt. Zoals zo vaak is de 1e film het beste en zakt het daarna een beetje af, maar mijns inziens zijn ook de delen 2 en 3 goed te pruimen, ook vandaag de dag nog.
[ Voor 138% gewijzigd door Mx. Alba op 27-01-2015 12:25 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
En deze drie filmpjes laat je zien omdat..? Prima dat je kritiek hebt op de films, maar ik lees graag argumenten..MrVegeta schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:58:
[video]
[video]
[video]
lol.
De kritiek op Reloaded en Revolutions komt vaak neer op "deel 1 staat op een heel ander niveau," wat natuurlijk begrijpelijk is omdat het toen vrij nieuw was om zo'n thema in zo'n jasje van actie te stoppen. Maar volgens mij zijn er genoeg memorabele scenes (inderdaad de snelweg, maar ook de Chateau Fight scene, Zion party) en worden de ideeën van deel 1 nog verder uitgediept. Zo wordt de tegenstelling Neo / Smith gebruikt om te laten zien dat het concept vrije wil moeilijk te definiëren valt (een programma dat los breekt uit zijn programmering (Smith), en "bevrijd" persoon dat voor een groot deel toch volgens een onvermijdelijke weg naar de Architect wordt geleid (Neo)).
Aan de "lol" onder het clipje van de Architect te zien vind je die scene lachwekkend. Mij liet het altijd nadenken over de vraag of wij onbewust geprogrammeerd zijn om iets om ons heen in stand te houden. Een beetje zoals Rust beschrijft in True Detective:
Ik geloof niet dat Neo en Rust op 1 lijn zitten, en ik ben er nog niet over uit welke blik nu het beste is voor onze toekomst..We are things that labor under the illusion of having a self, that accretion of sensory experience and feelings, programmed with total assurance that we are each somebody, when in fact everbody's nobody... I think the honorable thing for our species to do is to deny our programming. Stop reproducing, walk hand in hand into extinction - one last midnight, brothers and sisters opting out of a raw deal.
Oh ja, @degene die onder meer A Clockwork Orange noemt (de andere 2 heb ik niet gezien) na zijn claim dat de matrix het "net niet meer is," zou je kunnen uitleggen hoe beide films vergeleken kunnen worden? Vind beide enorm goede films, maar zie niet echt nut in het vergelijken van beide films.
Ik doelde meer op het idee dat ze je laten nadenken.
Het achterliggende idee van Clockwork, en het aanzetten tot nadenken over alles (Behandeling, experimenten, etc) was in mijn ogen effectiever dan The Matrix. Maar dat is waarschijnlijk ook omdat wat er in Clockwork werd geschetst daadwerkelijk zou kunnen gebeuren.
Het achterliggende idee van Clockwork, en het aanzetten tot nadenken over alles (Behandeling, experimenten, etc) was in mijn ogen effectiever dan The Matrix. Maar dat is waarschijnlijk ook omdat wat er in Clockwork werd geschetst daadwerkelijk zou kunnen gebeuren.
Ik snap niet zo goed hoe je dat bedoelt, de effectiviteit van de film om je na te laten denken? Dan heb je het over de (subjectieve) rol van de rauwe, persoonlijk en verontrustende sfeer van Clockwork vs de actie, CGI, sci-fi van de Matrix films? Hoewel het niet waarschijnlijk dat je nu op straat een Agent tegenkomt die met een stel bevrijde rebellen aan het vechten is zit er in elke Science Fiction film een kern van waarheid die je kunt gebruiken om echte, huidige vraagstukken beter te begrijpen. Die verhaalvorm is niet voor iedereen leuk, maar geen reden om te beweren dat het daarom een mindere film is dan Clockwork Orange.lanerios schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:12:
Ik doelde meer op het idee dat ze je laten nadenken.
De post waarop je reageert heeft het juist over de inhoud, de tegenstelling\samenwerking van illusie/werkelijkheid die deel 1 op een zeer vermakelijke manier aan een massapubliek voorschotelt. Dat zie ik Clockwork Orange niet doen.
Wat mij betreft heeft The Matrix, op wat verdwaalde CGI momentjes tijdens vechtscenes na, de tand des tijds prima doorstaan. Je moet je wel bedenken dat de rest van het vechten met wires is gedaan en opzettelijk erg houterig overkomt.
Het hoofd thema, man vs machine, is erg sci-fi, net zoals bijvoorbeeld I, Robot, en zal dat ook nog wel even blijven (zeg nooit nooit, over veel Utopie/Dystopie verhalen dachten ze vroegen ook dat het zo'n vaart niet zou lopen, toch leven we nu in 1984
)
De kleinere thema's zetten je wel degelijk nog steeds aan het denken, zeker met de recentelijke vooruitgang in AR/VR. Ook de filosofische vraagstukken zijn redelijk tijdloos.
Waarom A Clockwork Orange ? Noem dan 2001
Het hoofd thema, man vs machine, is erg sci-fi, net zoals bijvoorbeeld I, Robot, en zal dat ook nog wel even blijven (zeg nooit nooit, over veel Utopie/Dystopie verhalen dachten ze vroegen ook dat het zo'n vaart niet zou lopen, toch leven we nu in 1984
De kleinere thema's zetten je wel degelijk nog steeds aan het denken, zeker met de recentelijke vooruitgang in AR/VR. Ook de filosofische vraagstukken zijn redelijk tijdloos.
Waarom A Clockwork Orange ? Noem dan 2001
2001 vond ik wat minder zelf
maar persoonlijke mening.
Ik ben een stuk meer van de wat meer donkere kanten van psychologie/behandeling daarvan. Daarom vind ik Sucker Punch nog steeds een geweldige film, en geeft Bioshock: Burial At Sea me nog steeds rillingen
Ook een reden waarom ik Kingdom Hospital (2004) een van mijn favorieten blijft.
Ik ben een stuk meer van de wat meer donkere kanten van psychologie/behandeling daarvan. Daarom vind ik Sucker Punch nog steeds een geweldige film, en geeft Bioshock: Burial At Sea me nog steeds rillingen
spoiler:
lobotomy scene
Ook een reden waarom ik Kingdom Hospital (2004) een van mijn favorieten blijft.
Het centrale thema van eigenlijk alle films van Kubrick is toch wat anders: dat is de vereenzelviging van het individu.
En the matrix draait toch wat meer over 'hun tegen ons'. Kubrick gaat altijd uit van het individu m.i. En daarin wordt de psyche van de hoofdpersoon dus ook wat beter uitgediept (sowieso is het natuurlijk 1 van de beste regisseurs ooit). Om je film alleen al vergeleken te zien worden met 1 van Kubricks meesterwerkjes is natuurlijk een eer.
"man is not truly one, but truly two,"
Klopt allemaal, had geen zin en tijd om zo'n epistel te schrijven en heb de kern (voor mij dan) genoemd. Overigens heb je het Jezus idee niet genoemd. De ultieme redder.JohnnieWbl schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 01:35:
[...]
Hoewel ik het met je eens ben zou je The Matrix wel iets beter kunnen verdedigen door wat meer ideeën te noemen die je uit de film/trilogie zou kunnen halen, ongeacht de leeftijd van de film. Het is al zeker 4/5 jaar geleden dat ik ze voor het laatst heb gezien (alleen laatst een fragment op tv gezien die meerdere hier blijkbaar zagen (wie zegt dat tv dood is?)) maar enkele zaken die mij sowieso bij zijn gebleven:
- De mensheid die danst/feest alsof morgen niet bestaat wanneer geconfronteerd met angst/mogelijke dood.
- De gevaren van Kunstmatige Intelligentie
- Het begrip controle, mooi uitgelegd door de Zion-baas aan Neo tijdens een nachtelijke wandeling (controleren de machines ons of wij de machines omdat wijn ze uit kunnen zetten?)
- De aantrekkingskracht van onwetendheid ("Ignorence is bliss") vs de moed om de rode pil te nemen.
- De mens als batterij: wij zorgen voor het draaiende houden van een maatschappij net zoals de mensen in de Matrix zorgen voor het bestaan van de machines. Wat is ONZE controle daarover? Worden wij ook niet een waarheid voorgehouden om maar niet in te zien dat het vrij nutteloos is om iets in stand te houden wat eigenlijk geen ander doel heeft dan zichzelf in stand houden?
Daarbij zitten er klassieke bad-guys in, bekend bij iedereen: Agent Smith, de tweeling, de Merovingian en ligt er over de basis van ideeën een mooie deken van lekkere actie. Ik kan alle drie films erg waarderen, en zie niet waarom ze vanwege hun leeftijd afgeserveerd zouden moeten worden.
Films die tot nadenken stemmen?
Gooi er even een willekeurige in: Blade Runner (hoezo I Robot......
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Met bovenstaande informatie misschien zelf de Matrix trilogie maar eens overnieuw bekijken. De vorige (en eerste) keer is al erg lang geleden.
Dan komt bij mij direct "3 Idiots" opzetten. Een film die flinke klappen uitdeelt op het huidige schoolsysteem in de wereld.AvK schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:18:
Dan denk ik meteen aan Boys don't cry.AvK schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:18:
Be yourself, no matter what they say ...
Jullie dit ook al gelezen dan?
http://www.imdb.com/news/ni7128916/
Waarschijnlijk een deel 4 en 5 van de Matrix. Ikzelf kan er niet op wachten.
Vice (2015) | ![]() |
IMDb: n/a Film met niet zo'n heel origineel verhaal, en ook het ontstaan van Vice wordt ook niet echt uitgelegd. Hij wist mij wel te boeien tot het eind, en werdt nergens slecht of langdradig. Ik houd van dit soort films, en Bruce Willis is altijd een win voor mij. 7.5 voor mij. Enige minpunt, the badguys kunnen ontzettend slecht schieten, ze hadden zo mee kunnen doen in StarWars. | |
[ Voor 84% gewijzigd door NoFearCreations op 27-01-2015 22:32 ]
---RAWE CEEK!!!---
Uhuh... een berichtje van vier jaar geleden. Ik verwacht 'm niet meer. Hollywood kennende zullen ze eerder voor een remake van deel 1 gaan.NoFearCreations schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:27:
Jullie dit ook al gelezen dan?
Overigens beweert IDMB ook dat er een Kill Bill 3 komt. Eerst zien, dan geloven...
hetzelfde geld voor "taare zameen par", gaat over hetzelfde maar dan richting de basisschool en een knul die niet vooruit komt om "onduidelijke" (spoiler¿?) redenenHogader schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:51:
Met bovenstaande informatie misschien zelf de Matrix trilogie maar eens overnieuw bekijken. De vorige (en eerste) keer is al erg lang geleden.
[...]
Dan komt bij mij direct "3 Idiots" opzetten. Een film die flinke klappen uitdeelt op het huidige schoolsysteem in de wereld.
heeft overigens dezelfde hoofdacteur als 3 idiots, beide érg sterke bollywoods wat mij betreft
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Prima, ik dacht ik vul het even aan..AvK schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:18:
Klopt allemaal, had geen zin en tijd om zo'n epistel te schrijven en heb de kern (voor mij dan) genoemd.
Ik zal meer dingen niet hebben genoemd, maar Neo als Jezus is mij eerlijk gezegd niet bijgebleven van de films. Nooit iets over gehoord, gelezen of opgezocht. Net even een korte search gedaan en er zijn inderdaad wat verwijzingen te vinden naar Christelijke ideeën, maar het lijkt mij niet de meest nuttige lezing van de film. Misschien zal ik er eens beter op letten de volgende keer dat ik ze kijk.Overigens heb je het Jezus idee niet genoemd. De ultieme redder.
Jezus idee is gewoon.. nee. Weer wordt er getracht een religie in een film te duwen. Kom op zeg.. als we zo ver gaan zoeken, kan je dat overal wel inzien.
Als we het over nadenk films hebben:
Bicentennial Man
Grave of the Fireflies
Schindler's List
Donnie Darko
Eternal Sunshine of the spotless Mind
Hoe ze je laten nadenken? Dat is voor iedereen persoonlijk denk ik
Als we het over nadenk films hebben:
Bicentennial Man
Grave of the Fireflies
Schindler's List
Donnie Darko
Eternal Sunshine of the spotless Mind
Hoe ze je laten nadenken? Dat is voor iedereen persoonlijk denk ik
Als je het zo breed maakt is elke film wel een nadenkfilm. Zo heb ik nog lang nagedacht over An Education omdat Carey Mulligan er geweldig in acteerde
En Grave of the Fireflies is dan wel in mijn hoofd blijven spoken maar wat verhaal betreft valt er weinig na te denken. Het is door een kind te begrijpen en er is geen diepere boodschap (anders dan "oorlog is vreselijk").
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Klopt, voor mij is het denk ik wat anders omdat ik er zelf wat meer.. herinneringen aan heb. Laten we Grave er dan uitlaten
En zoals ik al zei, het is voor iedereen persoonlijk
Hebben jullie nog tips wat betreft films met een boodschap/documentaire films. Ik zat te denken aan films zoals Bowling for Columbine en Inconvenient Truth.
zeitgeist (overrated, maar redelijk) is een aanrader vind ik zelf. veel mensen verklaren hem heilig, maar het is een redelijke film.
The English Surgeon, is een van de mooiste documentaire die ik ken:Herrick schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:28:
Hebben jullie nog tips wat betreft films met een boodschap/documentaire films. Ik zat te denken aan films zoals Bowling for Columbine en Inconvenient Truth.
IMDB: The English Surgeon (2007)
En The Suicide Tourist is ook indrukwekkend:
IMDB: The Suicide Tourist (2007)
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Verwijderd
Supersize me.Herrick schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:28:
Thank you for smoking?
Verwijderd
Behoorlijk overrated ja. Met name de complottheorie mensen smullen ervan.lanerios schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:32:
zeitgeist (overrated, maar redelijk) is een aanrader vind ik zelf. veel mensen verklaren hem heilig, maar het is een redelijke film.
Ze hebben de Film slim opgezet. Part 1 is op basis van feiten waardoor er een geloofwaardigheid wordt gecreeerd. Part 2 is al ...minder geloofwaardig, ook minder feiten en met name aannames. Part 3 is natuurlijk puur speculatie en nergens op gebaseerd. Maar omdat het eerste deel goed is (feiten) dan denk je als kijker als snel...dan moet alles wel kloppen.
10 jaar geleden was het aardig om te kijken maar nu ik wat ouder ben prik je er toch wel snel doorheen.
Zeer discutabele "documentaire". Entertaining, meer niet.
"21 jaar DSL!"
Documentaires:Herrick schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:28:
Hebben jullie nog tips wat betreft films met een boodschap/documentaire films.
The Fog of War
The Invisible War
Red Without Blue
Prodigal Sons
Be yourself, no matter what they say ...
IMDB: God Bless America (2011)Herrick schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:28:
Sarcasm is my superpower! What's yours?
God Bless America! compleet vergeten, toch een snel genegeerd pareltje in de jaren van troep.
Veel beter kan je toch niet krijgen als rantI would defend their freedom of speech if I thought it was in jeopardy. I would defend their freedom of speech to tell uninspired, bigoted, blowjob, gay-bashing, racist and rape jokes all under the guise of being edgy, but that's not the edge. That's what sells. They couldn't possibly pander any harder or be more commercially mainstream, because this is the "Oh no, you didn't say that!" generation, where a shocking comment has more weight than the truth. No one has any shame anymore, and we're supposed to celebrate it. I saw a woman throw a used tampon at another woman last night on network television, a network that bills itself as "Today's Woman's Channel". Kids beat each other blind and post it on Youtube. I mean, do you remember when eating rats and maggots on Survivor was shocking? It all seems so quaint now. I'm sure the girls from "2 Girls 1 Cup" are gonna have their own dating show on VH-1 any day now. I mean, why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

[ Voor 85% gewijzigd door corset op 28-01-2015 14:11 ]
Citizen Four naturlijk.
PRACHTIGE docu, met video vanuit het hotel, over hoe het allemaal begon. Echt een aanrader.
Allemaal echt, alemaal "live", allemaal hoe het echt ging.
Maar paar zware momenten als Ed het duidelijk ook zwaar heeft. Je ziet 'em aftakelen. Voor de rest gewoon mooie kijk op hoe het ging.
GOUD dat ze dat gefilmd hebben toen
Oh, en zo goed als alle andere aanraders hier in de laatste posts.
PRACHTIGE docu, met video vanuit het hotel, over hoe het allemaal begon. Echt een aanrader.
Allemaal echt, alemaal "live", allemaal hoe het echt ging.
Maar paar zware momenten als Ed het duidelijk ook zwaar heeft. Je ziet 'em aftakelen. Voor de rest gewoon mooie kijk op hoe het ging.
GOUD dat ze dat gefilmd hebben toen
Oh, en zo goed als alle andere aanraders hier in de laatste posts.
[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 28-01-2015 18:11 ]
Eat the bugs, live in a pod
Bobby Fischer against the world
Geen Supersize, Thank you for Smoking etc-achtige docu, maar ik vond 'm, zelfs als niet-schaak fan, bijzonder de moeite waard. Fijn inzicht in wat een ogenschijnlijk onschuldig spelletje als schaken met iemand doet.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Taken 3 (2015) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13 Plot: Ex-government operative Bryan Mills is accused of a ruthless murder he never committed or witnessed. As he is tracked and pursued, Mills brings out his particular set of skills to find the true killer and clear his name. Compleet ruk. Dom en nog eens dom. Puntje voor Liam Neeson en een Porsche 911. | |
Nog een vrij goede docu: IMDB: Dirty Wars (2013) en iets heel anders IMDB: How to Make Money Selling Drugs (2012)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 23:19 ]
Vampire in Vegas (2009) | ![]() |
IMDb: 2.6 | Genre: Horror | Runtime: 82min. Plot: In Las Vegas, the powerful three hundred year old vampire Sylvian hires Dr. van Helm to research a cure to survive in the sun. She uses three vampire women as guinea pigs to test the serum ... Dit is voor een fan van amateur films en schlock. Het komt tekort op zo vele punten. De acteurs komen uit het C-segment, het budget is een grap, de special effects zijn inderdaad speciaal. Het verhaal is zwak en de enige die er een beetje van schijnt te genieten is Sylvian de slechterik. En dan spreek ik nog liever niet hoe het einde er toe aan gaat. Want dan komt het blikje special effects uit de halloween winkel er aan te pas. En de vampieren mogen dan wel slechterikken zijn maar ze zijn nogal waardeloos. Tja dan hou je weinig over. Nu ja het heeft een charme in hoe slecht hij is. Dus voor de liefhebber | |
There is no place like ::1
Lone Survivor (2013) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R Indrukwekkende film, zeker het einde waarin de daadwerkelijke connectie met het 'waargebeurde' gelegd wordt. Absoluut een aanrader, ben er zeer van onder de indruk. | |
McLibel, is er 1tje waar je weer wat vrolijk van wordt na waarschijnlijk een hoop negatieve gevoelens die je overhoudt van de andere suggesties die je al hebt gehad.Herrick schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:28:
IMDB: McLibel (2005)
Ik zou deze dus voor het laatste bewaren. (hij is echt goed btw)
Verder zijn mijn favorieten de Docu`s van Adam Curtis. Wikipedia: Adam Curtis
Hoewel ik je niet kan aanraden ze allemaal achter elkaar te zien, dan kruip je aan het einde van je docu-sessie nl in een klein hoekje.
The Century of the Self heeft op mij de meeste impact gemaakt btw.
[ Voor 22% gewijzigd door enchion op 29-01-2015 00:59 ]
How do you save a random generator ?
Indrukwekkend? Really? De propaganda-machine van het Amerikaanse leger draait op volle toeren tijdens deze film. Vooral die scène dat ze ontdekt worden door die geitenhoeder en z'n kinderen... Het verhaal van de gemiddelde Jason Statham-film is nog geloofwaardiger. Naja, ieder z'n ding natuurlijkNiku schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 00:43:
Lone Survivor (2013) [afbeelding] IMDb: 7.6 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R Indrukwekkende film, zeker het einde waarin de daadwerkelijke connectie met het 'waargebeurde' gelegd wordt. Absoluut een aanrader, ben er zeer van onder de indruk.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Kom op zeg, het messias-thema is overduidelijk in The Matrix, en heel bewust door de W-broers gedaan. Dat kan niemand die zijn hersens niet uitzet tijdens het kijken van die film ontgaan. Dat heeft niets met religie an sich te maken of om religie te "promoten" en je hoef er ook niet zelf religieus voor te zijn om het te zien (ben ik zeker niet).lanerios schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:48:
Jezus idee is gewoon.. nee. Weer wordt er getracht een religie in een film te duwen. Kom op zeg.. als we zo ver gaan zoeken, kan je dat overal wel inzien.
Wel mee eens, maar kom op zeg.. het is een goede film, ook zonder het jezus thema. Ik ben zelf altijd redelijk anti religie/feminisme/politieke messages in dit soort films. Als je daar een statement over wil maken, maak er dan een film van heb ik zoarsimo schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:28:
[...]
Kom op zeg, het messias-thema is overduidelijk in The Matrix, en heel bewust door de W-broers gedaan. Dat kan niemand die zijn hersens niet uitzet tijdens het kijken van die film ontgaan. Dat heeft niets met religie an sich te maken of om religie te "promoten" en je hoef er ook niet zelf religieus voor te zijn om het te zien (ben ik zeker niet).
Aantal interessante documentaires:
Indie Game: The Movie
The King of Kong: A Fistful of Quarters
Closer to the edge
Free to play
Indie Game: The Movie
The King of Kong: A Fistful of Quarters
Closer to the edge
Free to play
[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 29-01-2015 10:41 ]
En hoewel ik het haat om te zeggen (Ik heb echt een gigantische hekel aan bronies en alle pony zooi) is Bronie ook wel een geinige docu. Levert toch verschillende beelden op over de gehele stroming.
Docu's:
IMDB: Jiro Dreams of Sushi (2011)
IMDB: Seve the Movie (2014)
IMDB: Codebreaker (TV Movie 2011)
IMDB: Finding Vivian Maier (2013)
IMDB: Jiro Dreams of Sushi (2011)
IMDB: Seve the Movie (2014)
IMDB: Codebreaker (TV Movie 2011)
IMDB: Finding Vivian Maier (2013)
[ Voor 14% gewijzigd door sopsop op 29-01-2015 10:59 ]
Even Googlen op BBC Horizon en je komt een hele rits aan goede documentaires tegen.
Inspiratie en thematiek is precies dat. Het hoeft niet altijd een boodschap of statement te zijn.lanerios schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:31:
[...]
Wel mee eens, maar kom op zeg.. het is een goede film, ook zonder het jezus thema. Ik ben zelf altijd redelijk anti religie/feminisme/politieke messages in dit soort films. Als je daar een statement over wil maken, maak er dan een film van heb ik zo
Dat Shrek losgaat op het thema damsel in distress betekent niet dat de makers de boodschap de wereld in willen sturen dat iedereen vrouwen in nood moet gaan redden. Het is gewoon een thema, meer niet
Dacht ik nou echt dat Shrek was geschreven als "zelfs lelijke mannen kunnen een vrouw krijgen" boodschapkenneth schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:39:
[...]
Inspiratie en thematiek is precies dat. Het hoeft niet altijd een boodschap of statement te zijn.
Dat Shrek losgaat op het thema damsel in distress betekent niet dat de makers de boodschap de wereld in willen sturen dat iedereen vrouwen in nood moet gaan redden. Het is gewoon een thema, meer niet
Je verwacht het niet, maar het ene thema sluit het andere niet uit
The Imitation Game (2014) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Plot: English mathematician and logician, Alan Turing, helps crack the Enigma code during World War II. Prachtige verfilming over het belangrijkste deel van het leven van Alan Turing, bij de meeste Tweakers vast wel bekend als één van de bedenkers van de voorlopers van de moderne computers, en van de naar hem vernoemde 'Turingtest' die nog steeds actueel is. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Turingtest) Het is een beetje een filmhuis-film, en het is dus zeker geen actiefilm. Het gaat meer om de personages en hun interne 'struggles'. De karakters zijn prachtig uitgewerkt en Benedict Cumberbatch zet Turing heel mooi neer. Turing, zoals het plot van IMDB ook al zegt, probeert in de 2e wereldoorlog de Duitse enigma versleutel-machine te kraken om daarmee de communicatie van de Duitsers inzichtelijk te maken voor de geallieerden. Turing werd na de oorlog door zijn regering niet al te netjes behandeld. Pas in 2009 en 2013 hebben de Engelse regering en de Koningin (resp.) gepoogd zijn eer te herstellen. (bron: Wikipedia - pas op: spoilers) Spanning, drama, en af en toe een lach, deze film heeft het allemaal. Zeker de moeite van het kijken waard! | |
But Seriously...
The Wind Rises (2013) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Biography, Drama | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 Plot: A look at the life of Jiro Horikoshi, the man who designed Japanese fighter planes during World War II. Altijd groot fan geweest van studio Ghibli films; de tekenstijl, de diepgang, de tijd nemen om het verhaal goed te vertellen en de karakters. Ook nog is de laatste film van Hayao Miyazaki, ik keek er dus erg naar uit en had hoge verwachtingen. Wat deed ik fout? Verwachten dat dit een film is zoals Howls Moving Castle of Spirited Away, want dat is het totaal niet. Was die daarom teleurstelend? Nee, totaal niet, maar ik kan ook niet zeggen dat ik het echt een topper vond. De film is qua stijl en verhaallijn vergelijkbaar met Grave of the Fireflies; een serieus verhaal, inzicht in het (moeilijke) leven van een aantal karakters en een vrij langzame vordering van het verhaal. Het is een echte drama dat zich afspeelt rond de tijd van de tweede wereld oorlog. Leuk om te zien hoe het hoofdpersonage zijn inspiratie opdoet, hoe hij te werk gaat en hoeveel passie hij heeft voor zijn werk. Uiteindelijk heb ik me er wel mee vermaakt, maar het is niet echt een film die ik morgen nog zou herinneren. Mooi in beeld gebracht en wat mij betreft ook een interessant verhaal. Let wel; je moet er van houden, ik denk dat veel mensen zo'n film als saai zouden bestempelen omdat hij vrij traag is en er grotendeels niet bijzonder veel gebeurt. Bijzonder vond ik dat veel geluiden in de film door mensen gemaakt zijn waardoor alles heel erg levendig leek. Wat ik jammer vond was dat de Duitse stemmen voor geen meter klonken, waarschijnlijk omdat ze ook goed Japans moeten kunnen praten. | |
[ Voor 3% gewijzigd door Soepstengel op 29-01-2015 12:10 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Wat ik vooral verrassend vond, is het feit dat het gebaseerd is op waargebeurde feiten.Soepstengel schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:06:
The Wind Rises (2013) [afbeelding] IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Biography, Drama | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 Plot: A look at the life of Jiro Horikoshi, the man who designed Japanese fighter planes during World War II.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7.5 / 10
Terwijl voorgaande films van de studio meestal een andere thema aanhaalt: politieke, milieu, menselijke psyche.
Vond de film toch hartverscheurend naar zijn vrouw toe.
Battle.net: NagaByrd#2844
Dat was voor mij inderdaad ook verrassend.nagasy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:51:
[...]
Wat ik vooral verrassend vond, is het feit dat het gebaseerd is op waargebeurde feiten.
Terwijl voorgaande films van de studio meestal een andere thema aanhaalt: politieke, milieu, menselijke psyche.
Vond de film toch hartverscheurend naar zijn vrouw toe.
En tjah, hartverscheurend... Ik had wel een beetje een vermoeden wat er zou gaan gebeuren, halferwege de film werd het best duidelijk dat die een keuze moest maken. Overigens,
spoiler:
de keuze die hij moest maken (werk en gezin) speelt nog steeds in Japan; lange dagen maken en als de baas uit eten wilt met iedereen dan wordt er van je verwacht dat je gewoon mee gaat bijvoorbeeld. Wel mooi dat je dat zo goed terug ziet in de film, voor ons westerlingen natuurlijk wel een beetje raar.
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Wat ik erg mooi aan The Wind Rises vond is dat veel geluidseffecten met de stem zijn gemaakt.
Een groot Ghibli liefhebber hier
Edit, ow lol, je noemde dat van de stemeffecten al
spoiler:
Zoals die aardbevind aan het begin van de film, van zulke dingen kan ik echt kippevel krijgen
[ Voor 12% gewijzigd door deBennie op 29-01-2015 13:47 ]
Autómata (2014) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Ik had het kunnen weten; de trailer zag er best te pruimen uit. Dan betekend het vaak dat de film alleen maar kan tegenvallen omdat alle actie in die 3 minuten gezet is. Verder was het feit dat Antonio Banderas de hoofdrolspeler is EN de producer het 2de teken dat ik deze film met rust had moeten laten. Eigenwijs dat ik ben tóch opgezet en WTF is dit voor film? De setting van de post apocalyptische wereld is best ok neergezet. De CGI ziet er allemaal best te pruimen uit. Maar het verhaal is nihil, de acteertalenten zijn afwezig en de film laat je op het einde achter met zoveel vragen (met name WAAROM!?) dat ik dit alleen aanraad als je geen hersenen hebt. Voorbeeld: spoiler: 1. Waarom maken de Automatas een nieuwe robot in de vorm van een kakkerlak? 2. Waarom maken ze uberhaubt een robot? 3. Wie de fuck zijn die kinderen (en waarom kinderen !? ) die Dr. Dubré in de sloppen doodmaakt? 4. Waarom hangen er van die vage zeppelins in de lucht met draden eraan? Nee, Antonio is vergane glorie en de film heeft nooit glorie gehad. Wat een gedrocht van een film. | |
Ik moest echt lachen toen ik door had dat die geluiden door mensen waren gemaakt.. kreeg het ook niet meer uit mijn hoofd om een japanner te zien staan die in een microfoon propeller geluidjes stond te maken met de nodige consumptie.deBennie schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:46:
Wat ik erg mooi aan The Wind Rises vond is dat veel geluidseffecten met de stem zijn gemaakt.
spoiler:Zoals die aardbevind aan het begin van de film, van zulke dingen kan ik echt kippevel krijgen
Cocaine Cowboys!Herrick schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:28:
Eerlijk gezegd boeit me dat hele America über alles, propaganda-machine, whatever geen fluit. Heb ook op geen enkel moment daarover nagedacht. Ik vond het gewoon een knaller van een actie film en heb de hele tijd zitten genieten.ilhanko schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:41:
[...]
Indrukwekkend? Really? De propaganda-machine van het Amerikaanse leger draait op volle toeren tijdens deze film. Vooral die scène dat ze ontdekt worden door die geitenhoeder en z'n kinderen... Het verhaal van de gemiddelde Jason Statham-film is nog geloofwaardiger. Naja, ieder z'n ding natuurlijk
spoiler:
Er leuk wanneer die knakker in het begin iets over zichzelf moet vertellen. 
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Net terug van Michiel de Ruyter film. Hij is al op maandag in première gegaan in het Scheepvaartmuseum, maar ik heb hem net in de bios gezien. En ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met de krantenrecensies. Het is een on Nederlandse film geworden. Weg zijn die goedkope special effects, ze hebben de sfeer uit de 17e eeuw goed voor het licht gebracht. De Staten-Generaal ook, man dat lijkt wel op een kopie van het Lagerhuis met die opstelling tussen oranje en staatsgezinden. 
De casting vind ik goed gelukt, vooral de rol van Charles Dance was een kopie van hoe hij in Game of Thrones kan uitvallen met "do your duty for your family" speech
Willempie de derde werd briljant vertolkt en bij vlagen moest ik denken aan La roi danse en Lowietje de veertiende hoe veel gelijkenissen met Willem III vertoonde.
De film verdient zeker een 8,5. Casting is goed, de manier van filmen is een verademing tov de gebruikelijke techniek. Het verhaal daarin is natuurlijk gekozen om de menselijke en strategische kant te tonen. En niet zo zeer de zwarte bladzijde over de VOC. Sommige mensen vinden dat kwalijk omdat niet het hele verhaal is verteld. Maar ik vind dat ze een prima keuze hebben gemaakt om De Ruyter te koppelen aan historische gebeurtenissen uit die tijd. Dat het neigt naar patriottisme vind ik niet. Ze tonen de belangrijkste punten uit zijn leven en al het politiek gekrakeel eromheen. En daar zijn ze wat mij betreft goed in geslaagd
De casting vind ik goed gelukt, vooral de rol van Charles Dance was een kopie van hoe hij in Game of Thrones kan uitvallen met "do your duty for your family" speech
De film verdient zeker een 8,5. Casting is goed, de manier van filmen is een verademing tov de gebruikelijke techniek. Het verhaal daarin is natuurlijk gekozen om de menselijke en strategische kant te tonen. En niet zo zeer de zwarte bladzijde over de VOC. Sommige mensen vinden dat kwalijk omdat niet het hele verhaal is verteld. Maar ik vind dat ze een prima keuze hebben gemaakt om De Ruyter te koppelen aan historische gebeurtenissen uit die tijd. Dat het neigt naar patriottisme vind ik niet. Ze tonen de belangrijkste punten uit zijn leven en al het politiek gekrakeel eromheen. En daar zijn ze wat mij betreft goed in geslaagd
Dat ben ik wel met je eens, qua (actie)film is het een vermakelijke film. Totdat je je hersenen inschakeltmax schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:05:
[...]
Eerlijk gezegd boeit me dat hele America über alles, propaganda-machine, whatever geen fluit. Heb ook op geen enkel moment daarover nagedacht. Ik vond het gewoon een knaller van een actie film en heb de hele tijd zitten genieten.
spoiler:Er leuk wanneer die knakker in het begin iets over zichzelf moet vertellen.
Aangezien The Godfather II zijn ondertiteling voor loopt op netflix, heeft iemand een goede film voor mij om nu te kijken? Het liefst een die op netflix staat. Ik hou wel van zulke gangsterfilms, of documentaires.
http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif
Into the Woods (2014) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 125min. | MPAA: PG Een nieuwe take op oude sprookjes. Dit keer worden er vier sprookjes (Sjakie en de bonenstaak, Assepoester, Roodkapje en Rapunzel (niet de happy Disney variant, maar de grovere originele)) samengevoegd tot één verhaal. De hoofdpersoon moet van elke sprookje wat hebben en alles wordt na een korte intro snel samengevoegd. Het idee is leuk en dat blijft het ook het eerste uur. Na dat uur heb je het eigenlijk wel een beetje gehad met al het gezang. En dan overdrijf ik niet als ik zeg dat 80% van de gesproken taal gezongen is. De liedjes beginnen leuk (al is de Nederlandse ondertitel discutabel), maar op een gegeven moment klinken ze allemaal hetzelfde. De film duurt bijna twee uur en dat is er een half teveel naar mijn mening. De personages zijn leuk neergezet en het is grappig om de sprookjes bij elkaar te zien, al wordt er aan het ene sprookje meer tijd besteed dan de andere. Ik vond het een vermakelijke film waarbij het einde te gerekt was. | |
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
The Departed moet je dan gezien hebben.Niellz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:16:
Aangezien The Godfather II zijn ondertiteling voor loopt op netflix, heeft iemand een goede film voor mij om nu te kijken? Het liefst een die op netflix staat. Ik hou wel van zulke gangsterfilms, of documentaires.
Of Donnie Brasco.
Misschien LA Confidential. Enorm goed maar minder vanuit uitgangspunt gangster, eerder politiefilm.
edit:
Hmm, waarschijnlijk lig je al op één oor [ Voor 53% gewijzigd door kenneth op 31-01-2015 00:00 ]
Casino en Heat staan bij mij ook hoog in de gangsterfilm lijst..Niellz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:16:
The Interview (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 112min. | MPAA: R Laat ik het zo samenvatten: "De aftiteling was het leukst" | |
Boyhood (2014) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R Een 8,3 op imdb.... WTF. Het concept is leuk, maar de uitvoering is zoooo langdradig. 2uur en 45 minuten te lang naar gekeken. Met zo'n hoogcijfer had ik echt wel wat meer verwacht. Ik geef hem daarom ook een 6.0 | |
Goodfellas!Niellz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:16:
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
When Marnie Was There (2014) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Drama | Runtime: 103min. Vanavond mogelijk de laatste Ghiblifilm gezien (als ze er mee gaan stoppen): Omoide no Mânî. Visueel weer erg mooi. Het verhaal begint wat langzaam en de hoofdpersoon Sara is een wat humeurige, in zichzelf gekeerde tiener. Zie wordt door haar adoptie-moeder naar het platteland gestuurd om te herstellen van haar astma en hier ontmoet ze Marnie. Ze worden vrienden en dankzij Marnie weet ze los te komen van haar depressieve gevoelens. Er zit echter een mysterieuze, bovennatuurlijke kant aan de vriendschap, omdat Marnie dan weer wel en dan weer niet lijkt te bestaan. Klein kritiekpuntje is dat spoiler: Sara wel wat laat beseft wie Marnie eigenlijk is IMO. Het Ah-moment mist dan ook een beetje z'n effect. Het is geen spectaculaire avonturenfilm, of bijzonder emotioneel. Het is meer coming of age en een verhaal van verzoening. Toch vond ik het een mooie, boeiende en ontroerende film. Beter dan "As the wind rises" eerlijk gezegd, die ik wat onsamenhangend en langdradig vond, maar dat is dan ook weer een heel andere film. Aanrader wat mij betreft. | |
_██_
(ಠ_ృ)
The Damned (2013) | ![]() |
IMDb: 5.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 87min. | MPAA: R Plot: After a family is involved in an accident, they take refuge in a secluded inn where they free a girl locked in a basement without knowing she's an ancient evil spirit. gisteravond dachten we even een leuke horrorfilm te gaan kijken. Het bleek een B-film te zijn, met slecht acteerwerk en totaal ongeloofwaardige acties en dito logica. De film bevatte meer plotholes dan verhaallijn, en het einde was te voorspelbaar voor woorden. Dit is wel een van de weinige films die ik liever met ondertiteling had gekeken, want de halve tijd wordt er Spaans gesproken, wat wij niet voldoende beheersen om er ook maar iets van te snappen | |
I Give It a Year (2013) | ![]() |
IMDb: n/a een relatiekomedie met overdreven situaties. Erg grappig vanwege de ongemakkelijke situaties jajajaja 8/10 | |
![]() ![]() |
IMDB: IMDB: I Give It a Year (2013)
[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 01-02-2015 13:46 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Deadgirl (2008) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R Plot: Two high school boys discover an imprisoned woman in an abandoned mental asylum who cannot die. Meh... Na weer een beetje een periode te hebben om wat meer "disturbing" films te kijken en gisteren mijn vriendin een slapeloze nacht heb bezorgd met A Serbian Film, heb ik wat lijstjes doorgenomen. Ik had eigenlijk alles al, maar toen kwam ineens Deadgirl bovendrijven. Nog nooit van gehoord. Dus kijken natuurlijk. Ik zeg je, Amerikanen kunnen geen disturbing films maken. Echt vol met cliches, en hollywood zooi. Ok, het is geen Disney, maar ik vond em maar zwak eigenlijk. Mooiste scene was bij de benzinepomp, richting einde van de film. Ik dacht dat het toen tof ging worden, maar het bleef bij die ene scene. Geen aanrader. Maar als je weer eens wat anders wil zien is het misschien te doen.. Ik blijf bij mijn oude disturbing films. Wij gaan hier voor een Audition. Al tijdje niet meer gezien. | |
Eat the bugs, live in a pod
Een vriend van mij zei het het volgende over 'Fijn dat ik hem in de bioscoop heb gezien, want het was echt wel een goede film. Maar als ik hem thuis had gekeken dan had ik er waarschijnlijk te vaak m'n telefoon bijgepakt'.WTY2 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:52:
Boyhood (2014) [afbeelding] IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R Een 8,3 op imdb.... WTF.
Het concept is leuk, maar de uitvoering is zoooo langdradig. 2uur en 45 minuten te lang naar gekeken.
Met zo'n hoogcijfer had ik echt wel wat meer verwacht.
Ik geef hem daarom ook een 6.0[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6 / 10
War Book (2014) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: N/A | Runtime: 95min. Acht ambtenaren van de Britse regering worden drie dagen in een kamer gestopt waar ze worden geconfronteerd met een scenario wat enorme invloed zal hebben op de wereld (en daarmee op Groot Brittannie) Ze krijgen elke een rol toegewezen (bijv. Prime Minister, Minister van Binnenlandse Zaken, Minister van Volksgezondheid) en het doel is om middels voorstellen en stemmen tot een protocol te komen wat de regering in gegeven scenario kan gebruiken om het land bestuurbaar te houden. Dit varieert van het maken van noodweten, tot rantsoenering van voedsel, tot daadwerkelijke militaire acties. Dit principe bestond/bestaat echt en staat bekend als War Book. Verwacht geen actiefilm, want de film speelt zich nagenoeg anderhalf uur lang af in een vergaderzaal. Het is echter wel interessant om te zien hoe het scenario de verschillende mensen beinvloed en voor welke beslissingen ze gezet worden (en heel ver van de realiteit lijkt het niet te zitten). | |
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik heb 'm van het weekend ook gezien en ik kan me volledig in jouw review vinden. Het ziet er allemaal mooi uit, het acteerwerk is prima, maar de herhaling van de nummers gingen ook mij tegen staan. Hoogtepuntje daarentegen was dan wel Agony, dat nummer van de twee prinsen. Geniaal over the top.amas schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:59:
Into the Woods (2014) [afbeelding] IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 125min. | MPAA: PG Een nieuwe take op oude sprookjes. Dit keer worden er vier sprookjes (Sjakie en de bonenstaak, Assepoester, Roodkapje en Rapunzel (niet de happy Disney variant, maar de grovere originele)) samengevoegd tot één verhaal. De hoofdpersoon moet van elke sprookje wat hebben en alles wordt na een korte intro snel samengevoegd. Het idee is leuk en dat blijft het ook het eerste uur.
Na dat uur heb je het eigenlijk wel een beetje gehad met al het gezang. En dan overdrijf ik niet als ik zeg dat 80% van de gesproken taal gezongen is. De liedjes beginnen leuk (al is de Nederlandse ondertitel discutabel), maar op een gegeven moment klinken ze allemaal hetzelfde. De film duurt bijna twee uur en dat is er een half teveel naar mijn mening.
De personages zijn leuk neergezet en het is grappig om de sprookjes bij elkaar te zien, al wordt er aan het ene sprookje meer tijd besteed dan de andere. Ik vond het een vermakelijke film waarbij het einde te gerekt was.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Casino en Goodfellas! (Beide met Robert DeNiro en Joe Pesci.)Niellz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:16:
Klinkt erg vergelijkbaar met:YellowCube schreef op maandag 02 februari 2015 @ 07:20:
War Book (2014) [afbeelding] IMDb: 7.4 | Genre: N/A | Runtime: 95min. Acht ambtenaren van de Britse regering worden drie dagen in een kamer gestopt waar ze worden geconfronteerd met een scenario wat enorme invloed zal hebben op de wereld (en daarmee op Groot Brittannie)
Ze krijgen elke een rol toegewezen (bijv. Prime Minister, Minister van Binnenlandse Zaken, Minister van Volksgezondheid) en het doel is om middels voorstellen en stemmen tot een protocol te komen wat de regering in gegeven scenario kan gebruiken om het land bestuurbaar te houden. Dit varieert van het maken van noodweten, tot rantsoenering van voedsel, tot daadwerkelijke militaire acties.
Dit principe bestond/bestaat echt en staat bekend als War Book.
Verwacht geen actiefilm, want de film speelt zich nagenoeg anderhalf uur lang af in een vergaderzaal.
Het is echter wel interessant om te zien hoe het scenario de verschillende mensen beinvloed en voor welke beslissingen ze gezet worden (en heel ver van de realiteit lijkt het niet te zitten).
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
IMDB: Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]