Eat the bugs, live in a pod
Eden Lake (2008) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: R Plot: Refusing to let anything spoil their romantic weekend break, a young couple confront a gang of loutish youths with terrifyingly brutal consequences. Deze film stond nog op mijn harde schijf, nooit naar omgekeken. Had niks te doen, ff kijken waar hij over gaat. Eerste halfuur is niks aan, daarna wordt de (voornamelijk psychologische) spanning goed opgevoerd en blijft tot aan het eind goed overeind. Hij valt in het horror genre, maar het is imo meer een psychologische thriller die steeds beklemmender wordt en dat werkt naar mijn idee goed. Het einde was ook tamelijk onverwacht, totdat 1 detail expres in beeld wordt gebracht.... | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en dus niet compleet uit een duim gezogen zoals bij Statham films.ilhanko schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:41:
[...]
Indrukwekkend? Really? De propaganda-machine van het Amerikaanse leger draait op volle toeren tijdens deze film. Vooral die scène dat ze ontdekt worden door die geitenhoeder en z'n kinderen... Het verhaal van de gemiddelde Jason Statham-film is nog geloofwaardiger. Naja, ieder z'n ding natuurlijk
Dus The Transporter heeft nooit bestaan?Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:39:
En ik maar denken dat Statham films gebaseerd zijn op waargebeurde verhalen.
Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 142min. | MPAA: PG Groot Star Wars fan van de orginele serie. Star Wars I lang geleden bekeken, en eigenlijk nooit aan deel 2 en 3 toegekomen. Tot gisteren. Episode 2 er in, 1080p op een goed Full HD scherm. WTF did I just watch Allereerst het grafische deel. Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat we op hoge kwaliteit de fouten zien, maar af en toe was het om te janken. Ontploffingen die bovenop het beeld geplakt zijn en achtervolgingen die ik met leuke software op mijn Android beter had kunnen schieten. Het word overigens afgewisseld met wel hele mooie beelden. Er kan zo te zien een hoop veranderen in 12 jaar. Grotere problemen met het verhaal. Los van de waardeloze acteerprestaties van Anakin Skywalker, is dat wel het grootste manco. Sommige zaken waren helemaal niet relevant, of gewoon onlogisch. Zou men daadwerkelijk de laatste Jedi's allemaal willen opofferen om er 2 te redden? Is de force zo vertroebeld dat Yoda echt niets in de gaten heeft van het spelletje op de achtergrond? Anyhow: Op een paar zaken na die relevant zijn voor later, zoals het creeren van het leger voor de republiek, heb ik zitten kijken naar een liefdesverhaal, welke eigenlijk ook best onlogisch is. Op naar deel 3 | |
- A New Hope en The Empire Strikes Back zijn echt goede films. Vooral TESB is een geweldig sfeervolle film. De grappen zijn goed, de actie is prima en de special effects gaan nog wel.
- Return Of The Jedi is best wel matig. Die Ewoks zijn mogelijk nog erger dan Jar Jar.
- Attack of the Clones is ook best matig. Vooral Natalie Portman heeft een hoog facepalm gehalte, terwijl ik haar toch een prima actrice vind.
- The Phantom Menace hebben we overgeslagen, maar gegeven het enthousiasme van mijn vriendin kijken we die nu ook nog wel. Darth Maul is immers wel tof.
- Revenge of the Sith vond ik goed. Niet geniaal, maar wel goed. De mankementen uit Episode 1 en 2 komen niet zo duidelijk naar voren en het verhaal is flink duister. Op de slechte momenten is Star Wars wel op zijn best.
En toch kijk ik nu uit naar deel 7. Tegen beter weten in.
Maar daar is George Lucas nauwelijks/niet bij betrokken en ik heb wat meer vertrouwen in de scriptschrijvers bij Disney. Ik heb wel goede hoop voor deeltje 7 ^^Lapras schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:31:
En toch kijk ik nu uit naar deel 7. Tegen beter weten in.
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
2 en zeker 3 vind ik net een matige game, vol met vrij lelijke CGI en nog aardig wat andere mankementen, waardoor ik er echt niet ingezogen wordt.
* RobinHood moet eerdaags ook maar weer eens Star Wars kijken
People as things, that’s where it starts.
En idd deze zijn " echter" door het gebruik van modellen itt cgi.
Deel 1 vind ik slecht. Jar Jar vind ik irritant en ook kleine anakin zie ik liever al doodgaan.
Maar deel2 en vooral 3 zijn toch wel goed nu ik ze een paar x gezien heb.
De opbouw van het reik vind ik toch wel goed. En de transformatie van Anakin ook.
Helaas is het wel slecht acteer werk en zijn er veel glimmende schepen waardoor het eigenlijk lijkt dat deze delen veel later afspelen dan 4,5 en 6.
Verder wel benieuwd naar wat 7 gaat doen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
In deel 1 vond ik de podrace ook wel tof, mede door het sound design. Als er iets echt goed zit in Star Wars, dan is het wel het geluid.
De prequels maken overigens ook veel gebruik van modellen, echter zien deze er zo steriel uit dat het onecht aanvoelt.
De prequels vind ik echter niet zo vreselijk als anderen ze vinden. Ben er ook mee opgegroeid en zie nu wel de problemen, maar het blijft een stukje Star Wars!
Laatst 4-6 gezien. Binnenkort ook weer even 1-3 kijken! Misschien verander ik nog van mening
J.J Abrams gebruikt heel veel modellen voor in het nieuwe deel, dus als het meezit ziet het er niet meer uit als een slechte game. Ik ben benieuwd, JJ maakt over het algemeen wel aardige films en series. Ik hoop alleen dat hij zijn mistery box thuis laat...VasZaitsev schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:39:
Ik hoop dat 7 goed is, maar, ik ben bang dat ze de "magie" van 4,5,6 niet kunnen pakken. Wat ik juist zo goed aan die films vind, is dat er zoveel "echt" is. Je kan zien dat bijv. de AT-AT's gewoon echt lopende modellen zijn, geen CGI meuk, waardoor ik veel meer in de film gezogen wordt.
2 en zeker 3 vind ik net een matige game, vol met vrij lelijke CGI en nog aardig wat andere mankementen, waardoor ik er echt niet ingezogen wordt.
* MrVegeta moet eerdaags ook maar weer eens Star Wars kijken
Weet iemand wat the rabbit foot uit MI3 is?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ben ook wel benieuwd naar deel VII. Hopelijk laat Abrams zijn lens flares thuis. Die vind ik zooooo irritant.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Het lijkt er op dat 'ie heeft geleerd,
"I know I get a lot of grief for that," Abrams admitted. "But I'll tell you, there are times when I'm working on a shot, I think, 'Oh this would be really cool… with a lens flare.' But I know it's too much, and I apologize. I'm so aware of it now." The director tells Crave that he showed his wife an early cut of Star Trek Into Darkness, "and there was this one scene where she was literally like, 'I just can't see what's going on. I don't understand what that is.' I was like, 'Yeah, I went too nuts on this.'"
[ Voor 42% gewijzigd door MrVegeta op 03-02-2015 13:01 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Het is echt ongeloofelijk. Zelfs Samuel L Jackson is niet om aan te gluren in deel 2.Xyphoid schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:59:
Star Wars Episode I, II en III zijn, vergeleken met IV, V en VI, echt heel slecht. En dat komt vooral door het acteerwerk. Iedereen praat alsof ze hun tekst voorlezen. Nog erger dan in Dungeons & Dragons.
Watchmen (2009) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 162min. | MPAA: R Maar weer gekeken, in voorbereiding om samen met m'n vrouw te kijken. Had hem nog nooit gezien, en wilde zelf weten of dit een goede versie was. Blijft uiteraard een geweldige film. Voor mij een van de betere "superhelden" films van de afgelopen jaren. | |
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Taken 3 (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13 Eerste film blijft imho een van de betere actiefilms. Destijds in de bios gezien, geen spijt van. Tweede film was 13 in een dozijn en deel drie is gewoon ruk. Leuk als je je op zondagmiddag verveelt, maar je moet niet al te veel verwachten. Camerawerk is op momenten ook erg onoverzichtelijk. Beetje shaky cam vind ik nooit zo erg, maar hier is het gewoon irritant. | |
This too shall pass
Fury (2014) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R Plot: April, 1945. As the Allies make their final push in the European Theatre, a battle-hardened army sergeant named Wardaddy commands a Sherman tank and his five-man crew on a deadly mission behind enemy lines. Out-numbered, out-gunned, and with a rookie soldier thrust into their platoon, Wardaddy and his men face overwhelming odds in their heroic attempts to strike at the heart of Nazi Germany. Gisterenavond maar eens bekeken omdat deze film vrij hoge recensies scoorde. Toch vindt ik em die 7,7 die op IMDB staat zeker niet waard. Natuurlijk zijn er een hoop special effects. CGI kogelregens deden me echter aan Star Wars denken. Brad Pit speelt de geharde sergeant Collier, maar hij overtuigt me niet. Het is oorlog en hij blijft gewoon te kalm en relaxed onder elke situatie. Bij hem heb je nooit het idee dat hij dood komt tijdens vuurgevechten. Tijdens de eerste 2 uur van de film heb je het idee dat de Amerikanen onoverwinnelijk zijn en de Duitsers komen wel heel erg amateuristisch over. Tegen het eind doet me de film dan ook een beetje een Rambo denken. Zelfs tegen een grote overmacht houdt men nog lange tijd stand. Leuk om een keer te bekijken maar niet voor een 2e keer. Niet meer dan 5, voor wat mij betreft. | |
The Imitation Game (2014) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Het verhaal van en over Alan Turing, alleen daarom is dit echt al een Tweakers-waardige film. Behalve dat is er ook nog een fenomenaal stuk acteerwerk, gecombineerd met een mooi weergegeven verhaal. Af en toe is het wat gedramatiseerd, maar dat heb ik niet als vervelend ervaren. Een absolute must see voor alle Tweakers. | |
Nummer 2:
The Theory of Everything (2014) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13 Een biografisch drama over het leven van Stephen Hawking, natuurlijk een bijzonder onderwerp en ook lastig om te spelen. Het acteerwerk is echter overtuigend en blij vlagen zelfs heel erg goed. Het verhaal is ook goed uitgewerkt en mooi weergegeven. Je wordt daardoor echt in de film getrokken. Desondanks zal deze film het met een zeven moeten doen, dit is te wijten aan het overdramatiseren van alles dat er gebeurd. Alles moet met je emotie spelen. Dat vind ik zwaar overdreven en afbreuk doen aan de verder goede film. | |
nummer 3:
Taken 3 (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13 Alweer het derde deel van de Taken-serie. Na het voorafgaande drama in de vorm van deel 2, kon het bijna niet slechter, nou, dat is het in mijn ogen ook niet. Taken 3 is een prima actiefilm, maar hij mag niet in de schaduw staan van het eerste deel. Het is jammer dat de echte taken-momentjes ontbreken, de momentjes waaruit de handigdheid van Bryan Mills / Liam Neeson bleek. Momentjes als onthouden waar je links of rechts gaat, of je dochter vertellen dat ze moet schreeuwen waaraan de dader herkent kan worden. Dit leidt er toe dat ik het een goede actiefilm vind, maar een matige Taken. | |
Het blijft leuk om gratis naar de film te kunnen
[ Voor 20% gewijzigd door Dynion op 03-02-2015 14:48 ]
Je bedoelt al die tracer rounds?! Ik denk dat ze het iets overdreven hebben (check YouTube), maar indien je nog nooit zo'n situatie hebt meegemaakt of in het echt hebt gezien, kun je natuurlijk ook niet zeggen dat je dat aan Star Wars doet denken...Snowwie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:30:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Fury (2014)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 7.8 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R
[justify]Plot: April, 1945. As the Allies make their final push in the European Theatre, a battle-hardened army sergeant named Wardaddy commands a Sherman tank and his five-man crew on a deadly mission behind enemy lines. Out-numbered, out-gunned, and with a rookie soldier thrust into their platoon, Wardaddy and his men face overwhelming odds in their heroic attempts to strike at the heart of Nazi Germany.
Gisterenavond maar eens bekeken omdat deze film vrij hoge recensies scoorde.
CGI kogelregens deden me echter aan Star Wars denken.
Ik had hetzelfde: Verwijderd in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]"Snowwie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:30:
Fury (2014) [afbeelding] IMDb: 7.8 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R Plot: April, 1945. As the Allies make their final push in the European Theatre, a battle-hardened army sergeant named Wardaddy commands a Sherman tank and his five-man crew on a deadly mission behind enemy lines. Out-numbered, out-gunned, and with a rookie soldier thrust into their platoon, Wardaddy and his men face overwhelming odds in their heroic attempts to strike at the heart of Nazi Germany.
Gisterenavond maar eens bekeken omdat deze film vrij hoge recensies scoorde.
Toch vindt ik em die 7,7 die op IMDB staat zeker niet waard. Natuurlijk zijn er een hoop special effects. CGI kogelregens deden me echter aan Star Wars denken. Brad Pit speelt de geharde sergeant Collier, maar hij overtuigt me niet. Het is oorlog en hij blijft gewoon te kalm en relaxed onder elke situatie. Bij hem heb je nooit het idee dat hij dood komt tijdens vuurgevechten. Tijdens de eerste 2 uur van de film heb je het idee dat de Amerikanen onoverwinnelijk zijn en de Duitsers komen wel heel erg amateuristisch over. Tegen het eind doet me de film dan ook een beetje een Rambo denken. Zelfs tegen een grote overmacht houdt men nog lange tijd stand. Leuk om een keer te bekijken maar niet voor een 2e keer.
Niet meer dan 5, voor wat mij betreft.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 5 / 10
Maar blijkt dus wel realistisch te zijn. Ik stoorde mij er ook aan.
Redirected (2014) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 99min. Plot: Four friends - John, Ben, Tim and Michael - turned first-time robbers, get stranded in Eastern Europe through a series of misadventures and have to find their way back home. To do so, ... Het begint als een actiefilm, maar het wordt als snel een soort klucht als "The Hangover", maar Redirected haalt dat niveau niet. Het wordt allemaal wat te dik aangezet en er zijn teveel toevallige ontmoetingen IMO. Hierdoor wordt het nogal flauw en ongeloofwaardig. Wel een aardige popcornfilm voor de rest. | |
_██_
(ಠ_ృ)
American Sniper (2014) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: R Op het soms wat typisch overdreven Amerikaanse drama na is dit echt een top film. Goed verhaal, meeslepend en toffe actie! Ik geef hem daarom een 8! | |
Wat heeft Disney dan voor spectaculairs uitgebracht de laatste 5-10 jaar ? (en dan niet met Pixar genialiteit aan komen zetten om je punt te maken.) Om over de superslechte StarTrek (rebout) films van Abrams nog maar te zwijgen.Mik! schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:27:
[...]
Maar daar is George Lucas nauwelijks/niet bij betrokken en ik heb wat meer vertrouwen in de scriptschrijvers bij Disney. Ik heb wel goede hoop voor deeltje 7 ^^
Maw ik denk eerder dat je Lucas gaat vergeven en waarderen voor de kleine foutjes die hij gemaakt heeft dan dat je blij gaat worden van de hypercommerciele reboot angle die Disney/Abrams erop gaan loslaten.
(Ik verwacht gewoon een type Michael Bay film ala Transformers wat dat betreft.)
Heb al eerder gezegd, laatst alle StarWars films achter elkaar gezien en ja er zitten wat storende elementjes in sommige delen maar daar doorheen gekeken kan ik me er gewoon niet aan storen.
(Het blijft een geweldig Space-Saga waar er geen vergelijkbaar iets van te vinden is)
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 03-02-2015 20:37 ]
How do you save a random generator ?
Wow, je klinkt bijna vijandig. Spectaculairs misschien niet, maar ik als ik moet kiezen tussen een Disney film en Star Wars 1 t/m 3 dan ga ik toch echt voor een Disney. Hun animatie films zijn prima qua verhaal, humor, conversaties en zelfs de liefdeslijnen zijn geloofwaardiger. Tel daarbij op dat ik hun side kicks 95% van de tijd wel kan waarderen, terwijl een Jar Jar comic relief mij op de zenuwen werkt. Star Wars waren prima films, voor hun tijd zelfs erg goed, maar verhaaltechnisch kunnen ze wel verbeteren.enchion schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:36:
[...]
Wat heeft Disney dan voor spectaculairs uitgebracht de laatste 5-10 jaar ? (en dan niet met Pixar genialiteit aan komen zetten om je punt te maken.) Om over de superslechte StarTrek (rebout) films van Abrams nog maar te zwijgen.
Maw ik denk eerder dat je Lucas gaat vergeven en waarderen voor de kleine foutjes die hij gemaakt heeft dan dat je blij gaat worden van de hypercommerciele reboot angle die Disney/Abrams erop gaan loslaten.
(Ik verwacht gewoon een type Michael Bay film ala Transformers wat dat betreft.)
Heb al eerder gezegd, laatst alle StarWars films achter elkaar gezien en ja er zitten wat storende elementjes in sommige delen maar daar doorheen gekeken kan ik me er gewoon niet aan storen.
(Het blijft een geweldig Space-Saga waar er geen vergelijkbaar iets van te vinden is)
1 Geen ideeNotna schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:53:
Autómata (2014) [afbeelding] IMDb: 6.1 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Ik had het kunnen weten; de trailer zag er best te pruimen uit. Dan betekend het vaak dat de film alleen maar kan tegenvallen omdat alle actie in die 3 minuten gezet is.
Verder was het feit dat Antonio Banderas de hoofdrolspeler is EN de producer het 2de teken dat ik deze film met rust had moeten laten.
Eigenwijs dat ik ben tóch opgezet en WTF is dit voor film? De setting van de post apocalyptische wereld is best ok neergezet. De CGI ziet er allemaal best te pruimen uit. Maar het verhaal is nihil, de acteertalenten zijn afwezig en de film laat je op het einde achter met zoveel vragen (met name WAAROM!?) dat ik dit alleen aanraad als je geen hersenen hebt. Voorbeeld:
spoiler:1. Waarom maken de Automatas een nieuwe robot in de vorm van een kakkerlak?
2. Waarom maken ze uberhaubt een robot?
3. Wie de fuck zijn die kinderen (en waarom kinderen !? ) die Dr. Dubré in de sloppen doodmaakt?
4. Waarom hangen er van die vage zeppelins in de lucht met draden eraan?
Nee, Antonio is vergane glorie en de film heeft nooit glorie gehad. Wat een gedrocht van een film.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 2 / 10
2 Geen idee
3 In opdracht van de owner van de firma die de robots maakt
4 Deze ballonnen maken een wolk die de straling van de zon tegen houd.
Waardeloze film by the way. En veel fouten we hebben tegen woordig 4k televisies enz. En dan gaan ze naar ranzige storende projecties kijken
En de straling is in de hele film een behoorlijk probleem. En op het eind gaan ze er met een pas geboren baby in de straling lopen raar
St. Vincent (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13 Leuke feelgood film met bekende acteurs zoals, Bill Murray als de norse buurman, Melissa McCarthy als de buurvrouw, (Waar ze de afgelopen dat alleen maar grappige rollen deed, is dit een rol die haar beter past.) en Naomi Watts, die als ze zwanger is en een Russisch accent heeft nog steeds sexy is. Het verhaal gaat over een jongetje dat in contact komt met de buurman en dan en leuke band opbouwt. Hij is niet zo sterk als "Grand Torino" maar wel erg vermakelijk. Kijken op zondag middag met je vriendinnetje | |
Ik zou het doen!
Michiel de Ruyter (2015) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Biography, History Plot: When the young republic of The Netherlands is attacked by England, France and Germany and the country itself is on the brink of civil war, only one man can lead the county's strongest weapon, the Dutch fleet: Michiel de Ruyter. Vandaag met mijn zoon (13) - liefhebber van historie - naar Michiel de Ruyter geweest. Hij viel me zowaar niet tegen. Ja, er zit veel slo-mo in, veel dramatische muziek die de scene moet maken, maar zowel de CGI als de acteerprestaties, de locaties, de cinematografische kwaliteit was prima. Hebben ze zowaar Charles Dance (Lannister in Game of Thrones) als Britse koning gecast. Ik vond de historische vertelling hier en daar wat erg onsubtiel aangezet, met een nogal fatterige Prins Willem III, en verder nogal wat lastig te verifiëren aannames. Maar in die tijd was er dan een hoop tweespalt, gekonkel en gedonder in de glazen. Ik kan me niet herinneren ooit gelezen te hebben dat niet dat De Ruyter met eigen ogen de lynchpartij van de gebroeders de Witt heeft mogen aanschouwen, maar verder weinig kritiek. Veel tijdverdichting - maar het is dan ook een biografische film, over het admiraalschap van De Ruyter - en veel nogal gehaaste stukken, maar het is ook wel in een bijzonder aardige gemaakte, Nederlandse film. Veel beter dan ik had durven hopen. | |
En ja, ik geef 'm impliciet een punt extra omdat hij Nederlands is. Omdat het kan.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wait what? Dus je mag geen Pixar films aanhalen of Star Trek (die overigens nog prima waarderingen krijgen op IMDB met een 8.0 en 7.8). Maar verder zijn natuurlijk alle argumenten welkomenchion schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:36:
[...]
Wat heeft Disney dan voor spectaculairs uitgebracht de laatste 5-10 jaar ? (en dan niet met Pixar genialiteit aan komen zetten om je punt te maken.) Om over de superslechte StarTrek (rebout) films van Abrams nog maar te zwijgen.

Als ik kijk met hoeveel liefde de nieuwe Star Wars films worden gemaakt en wat voor leuke dingen ze zoal er omheen doen (zie regelmatig wat dingen voorbij komen op internet), dan kan ik niet anders concluderen dat dit gewoon een prima film wordt.
En voordat je Disney of Abrams de schuld gaat geven, bedenk dan ook even de vele duizenden pagina's die aan het universum zijn toegevoegd middels boeken en games. Niet alles was daarbij al hoogstaand. Ook zonder Disney werd het al uitgemolken.
@hierboven is de film ook interessant genoeg voor mensen die niet zo'n geschiedenisknobbel hebben (of is dat eerder een eis
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 05-02-2015 18:19 ]
Maar goed, Inherent Vice dus. Ik had erg hoge verwachtingen en dezen zijn wel aardig gehaald. De soundtrack, weer onder leiding van Jonny Greenwood zat weer vol goede nieuwe composities die goed bij de scenes pasten, maar ook werkten de "pop" liedjes goed. Joaquin Phoenix heeft dit keer weer de hoofdrol en hij speelt de rol erg goed. Er is om hem heen een grote supporting cast, waar ik graag meer van had gezien. Dat is een klein puntje van kritiek, Josh Brolin komt gelukkig genoeg aan bod als "stoere" rechercheur.
Qua verhaal is deze film vrij lastig te volgen, gelukkig naar het einde toe worden wat losse eindjes aan elkaar vast geknoopt, maar over het algemeen is het vrij lastig om er achter te komen wie wat waarom doet. Dat is op zich expres omdat je de film uit de ogen van een vrijwel 100% stonede prive detective, maar dat maakt het midden van de film wel wat vaag. Ik probeerde in het begin nog goed op te letten wie wie was en bij wie wie hoorde, maar halverwege was dat toch vrij lastig geworden. Maar zoals al eerder gezegd naar het einde wordt het wel aardig duidelijk.
Ik zou de film niet zo snel aanraden, het is een zit van 150 minuten waar vrijwel geen actie in zit. Maar als je van een goed geschoten film houdt, die je een beetje aan het denken houdt, met interessante karakters en dialogen met goed acteerwerk. Dan kan je het proberen. Zeker niet de beste van PTA, maar ook niet de slechtste.
Mark Kermode maakt een paar goeie punten
Zeker een film die ik nog een keer ga zien.Motto pannecakoe! MOTTO! HAI HAI HAI
[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 05-02-2015 20:47 ]
Ik heb hem toch maar even gegoogled, maar was dus best een goede soldaat.WTY2 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:13:
American Sniper (2014) [afbeelding] IMDb: 7.6 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: R Op het soms wat typisch overdreven Amerikaanse drama na is dit echt een top film. Goed verhaal, meeslepend en toffe actie!
Ik geef hem daarom een 8![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Taken 3 (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13 Plot: Ex-government operative Bryan Mills is accused of a ruthless murder he never committed or witnessed. As he is tracked and pursued, Mills brings out his particular set of skills to find the true killer and clear his name. De eerste Taken was best goed maar deze derde film is overduidelijk slecht. Héél slecht camerawerk en slechte dialogen, en ook veel clichés uit de eerste film (= niet origineel). De stem van Liam Neeson maakt gelukkig het één en ander goed. | |
Snowpiercer (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 126min. | MPAA: R Plot: Set in a future where a failed climate-change experiment kills all life on the planet except for a lucky few who boarded the Snowpiercer, a train that travels around the globe, where a class system emerges. De film begint aardig spannend maar éénmaal halverwege valt het tempo weg en begint het verhaal nogal voorspelbaar te worden. Het einde is ook teleurstellend. Het onderwerp van de film is desalniettemin interessant te noemen. | |
Murder by Numbers (2002) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R Plot: Two gifted high school students execute a Beetje saaie en voorspelbare film. Het einde kan je van ver zien aankomen. Veel 'duh' momenten. Pluspunten voor Agnes Bruckner natuurlijk. | |
Big Hero 6 (2014) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG Over het algemeen zijn Disney films altijd wel goed. Over deze film had ik veel goede verhalen over gehoord en was dan ook zeer benieuwd. Ik ben opzich snel tevreden met een film, maar deze film heeft mij zeer verrast = positief. De film is vanaf de eerste minuut tot en met de aftiteling tof om te zien. Ik kan mij niet herinneren dat ik momenten had waarin ik de film 'minder' vond. Verhaal van deze superheldenfilm is misschien wat cliché, maar dat staat helemaal niet in de weg in deze film. Leuk voor kinderen, leuk voor volwassenen en erg makkelijk om te volgen. De film verteld het verhaal van Hiro, wie een jonge robotbouwer is. Hij wil graag carrière maken met zijn robot. Als hij de kans krijgt om die te verwezenlijken wordt deze ineens ernstig verstoord. Daarop besluit Hiro wraak te gaan nemen op de verantwoordelijke samen met een aantal vrienden. De film zit vol met humor door voornamelijk het personage Baymax, welke een robot is met een ambitie wat niet altijd overeen komt met wat van hem verwacht wordt. En dat levert leuke situaties op. Deze film ga ik zeker nog wel een keer kijken met vrienden. Het is gewoon een lekkere wegkijkfilm en de dosis humor zal ongetwijfeld bij de meeste wel een glimlach tevoorschijn toveren. Heerlijk zo'n film. Heerlijk Disney, zoals een Disney film hoort te zijn. | |
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Volledig eens. Gewoon weer een erg fijne Disney film met prachtige animaties, goede humor en een leuk verhaal. 8,5.
[ Voor 109% gewijzigd door Daanieyel op 06-02-2015 22:39 ]
Ryzen 3600 - GTX1060
Prima te doen!Martinspire schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:18:
@hierboven is de film ook interessant genoeg voor mensen die niet zo'n geschiedenisknobbel hebben (of is dat eerder een eis)
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
ik hoop dat je tot de echte aftiteling hebt gezien

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Je bedoelt dat stukje onderbroekenlol?Damic schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:10:
[...]
ik hoop dat je tot de echte aftiteling hebt gezien![]()
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Voor de echte die-hard Star Trek liefhebber was de reboot wel even slikken, maar de films waren heus niet slecht te noemen. De imdb score voor beide films zegt genoeg. De films waren in elk geval een commercieel succes.enchion schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:36:
Om over de superslechte StarTrek (rebout) films van Abrams nog maar te zwijgen.
Star Trek 3 - 2016 zal waarschijnlijk meer naar de oude Star Trek neigen. Een zegen uiteraard voor de echte Star Trek liefhebbers.
Wat Star Trek in het algemeen betreft heeft het alweer veel te lang geduurd en het wordt ook tijd voor een nieuwe serie. Enterprise dateert alweer uit 2001-2005.
Gisteren ook gekeken, en zowel ik als mijn vriendin zijn het wel met je beoordeling eens.Floris-K schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:04:
Birdman (2014) [afbeelding] IMDb: 8.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 119min. | MPAA: R Gisteren Birdman gezien en snap nog steeds niet wat ik gezien heb. Ok, een acteur die altijd een actieheld heeft gespeeld, gaat het op broadway proberen met een eigen geschreven stuk. Niet te vergeten dat er steeds een stemmetje in zijn hoofd zit een steeds dingen verteld.
Persoonlijk vind ik dat er in de film weinig verteld wordt. Het drumstukje uit de trailer komt ook een keer of 20 voorbij. De film heeft zowel mij als mijn vriendin niet kunnen pakken en/of we snappen de film gewoon niet. De rol van Keaton is wel sterk, maar wat zet hij nou neer? Verder wat grappige random/awkward momenten en grappige oneliners
Hetzelfde geldt voor mij voor Boyhood. Concept is origineel maar film is matig.
In Birdman zit steeds dat improvisatie jazz drummetje en improvisatie jazz snap ik ook al niet en voelt voor mij aan als een muzikant die willekeurig wat noten raakt. Dus misschien als je improvisatie jazz snapt, snap je Birdman en geniet je van Boyhood.
De zaal zat vol met 40-55 jarige mensen. De man naast mij heeft de halve film liggen slapen en de rest van de film zitten knikkebollen. Zijn vrouw had echt al teveel rode wijn op en zat steeds hardop opmerkingen te maken. "Oh lekker slim", "wat onhandig zeg" en wat geroep over het vele roken. Zij vertelden mij dat het een zeer artistieke film is die de juiste snaar weet te raken. Diepgaand, veel op het gevoel speelt en het veel teweeg bracht bij hen. Dat ze in tijden niet zo genoten hebben en de oscar nominaties absoluut terecht zijn.
Misschien ben ik dan echt te dom om de essentie te vatten of niet pretentieus genoeg.
Wie zal het zeggen... ?
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 4.5 / 10
https://wren.co/join/Devian
Wild Card (2015) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92min. | MPAA: R Niet de meest hoogstaande film en verhaal/acteerwerk zijn ook niet altijd even goed, maar wel een vermakelijke film. Jason Statham kan bij mij sowieso weinig verkeerd doen. Snap best dat mensen het een flutfilm vinden, maar ik vond hem voor een actiefilm erg leuk. | |
This too shall pass
Birdman (2014) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 119min. | MPAA: R Gisteren Birdman gezien. Het verhaal gaat over een aan lager wal geraakte superheld die met een zelf geschreven toneelstuk weer van betekenis wil zijn. De film speelt zich grotendeels af in een vrij beperkte setting van een theater en verder dan af en toe een uitstapje naar de straat komt men niet. Het stikt in de film van de irritante, voorspelbare dialogen en verhaallijnen die niet worden uitgediept en op mij over komen als gewoon opvulling voor de twee uur die de film moet duren. Aan het acteerwerk ligt het niet want dat is wel ok maar qua verhaal is het wat mij betreft de flop van het jaar. Ik heb in tijden niet zo'n slechte, oninteressante en onsamenhangende film in de bios gezien. Twee sterren voor de moeite. | |
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
[ Voor 44% gewijzigd door MrVegeta op 07-02-2015 13:29 ]
Birdman is kwa setting niet mijn favo film, maar hij is toch echt een 8+/10 hoor. Ik zet hem zo in mijn top 4 van dit jaar. Ik rate hem wat hoger dan Nightcrawler ondanks dat die film mij meer aan spreekt, meer over the top spanning...
Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk een superhero film verwachtte, en door de verwarring hem maar een slecht cijfer geven

The devil is in the details.
Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG Plot: Larry spans the globe, uniting favorite and new characters while embarking on an epic quest to save the magic before it is gone forever. Ik ging met mijn vriendin vandaag een dagje weg, en hadden besloten om naar een film te gaan vanavond en op het moment dat we in de bios waren zouden we dan de film kiezen die als eerst volgende zou draaien, dat is dus Ben Stiller geworden in de film Night at the museum: Secret of the tomb. In dit derde deel nemen de levende museum stukken je mee naar Engeland om de vader van Ahkmenrah te vinden in het Brits nationaal museum. Wat volgt is een zeer grappige film wat bol staat van humoristische gebeurtenissen en wendingen. Het verhaal ansich slaat nergens op maar het is een film wat gewoon lekker weg kijkt en met een speelduur van 90 minuten een perfecte lengte heeft. Als je de voorgaande delen prima te pruimen vond, deze is met recht leuker en verveelt absoluut geen moment! | |
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat kan ik begrijpen. Ik zit zelf nog in dubio of het een gewone 7 is of echt een topper. Maar een 2 is dan weer het andere uiterste. Dan moet een film ook echt slecht geacteerd, geregisseerd enz zijn.Hahn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:01:
Ik vond 'm een stuk weirder dan ik had verwacht en ik denk niet dat iedereen dat even veel kan waarderen.
Overigens verbaast het me dat er in veel recensies wordt gezegd dat Hollywood op de hak genomen maar ik vind dat Broadway net zo goed te kijk wordt gezet. Er klinkt toch keer op keer de boodschap dat de hoofdpersoon zich niks moet aantrekken van die serieuze toneelpers en blij moet zijn met zijn commerciële succes.
Deel 1 fantastisch. Origineel en veel humor, en de scene met de "I believe in magic"-song is onvergetelijk.
Deel 2 zeker te doen, maar "the search for more money" is overduidelijk.
Deel 1: 8.5/10
Deel 2: 6/10
Eat the bugs, live in a pod
Het broadway gebeuren is een metafoor voor wat er in Hollywood gebeurd, dus het is niet zozeer kritiek naar toneel toe, vind ik.D-e-n schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:26:
[...]
Dat kan ik begrijpen. Ik zit zelf nog in dubio of het een gewone 7 is of echt een topper. Maar een 2 is dan weer het andere uiterste. Dan moet een film ook echt slecht geacteerd, geregisseerd enz zijn.
Overigens verbaast het me dat er in veel recensies wordt gezegd dat Hollywood op de hak genomen maar ik vind dat Broadway net zo goed te kijk wordt gezet. Er klinkt toch keer op keer de boodschap dat de hoofdpersoon zich niks moet aantrekken van die serieuze toneelpers en blij moet zijn met zijn commerciële succes.
Overigens als je Birdman een 2 geeft dan geef je alle hoop op dat je iemand je review leest en het series neemt, maar goed.
[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 07-02-2015 22:49 ]
Edge of Tomorrow (2014) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Interessante film. Gaat over een persofficier die genaaid wordt door een generaal, en op de frontlinies terecht komt van een oorlog tegen buitenaardse wezens in Europa (ze hebben een gebied dat ongeveer zo groot is als het Derde Rijk in handen). Hij gaat natuurlijk direct dood, maar wordt dan weer wakker op exact hetzelfde moment als wanneer hij arriveerde bij het kamp waarvandaan dat gevecht wordt geleid. Hij beleeft dus alles weer opnieuw en opnieuw. Er moet een manier worden gevonden om de wezens te verslaan, dat is eigenlijk het hele verhaal. Vind het verhaal opzich wel boeiend, niet extreem uitgebreid of interessant, maar het is wel vermakelijk. Acteerwerk is goed, beelden zijn mooi, al met al een fijne film om naar te kijken (wel erg veel actie). Hier en daar wat humor, goede spanningsopbouw en de acteurs/actrices hebben voor aardig wat inlevingsgevoel gezorgd. Wel een aanrader als je gewoon een spannende actiefilm zoekt waar je niet te veel bij hoeft na te denken, maar ook niet alleen maar actie is. Ben zelf nooit zo'n fan van actiefilms, maar deze heeft een goede balans gevonden en me van begin tot eind kunnen vermaken, daarom een 8. | |
Wreck-It Ralph (2012) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG Leuke familie film over het leven als bad guy in een video game. Er zitten een paar leuke herkenningspunten in van hoe games 'toen ' waren en 'nu'. Zoals de mini games etc. Verhaal is niet moeilijk en redelijk voorspelbaar maar is toch leuk uitgevoerd | |
Toevallig ook gekeken dit weekend, stond al een tijdje op mijn watchlist. Volledig eens met jouw kijkervaring, heb me erg vermaakt!Thomasx4 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 01:42:
Edge of Tomorrow (2014) [afbeelding] IMDb: 8.0 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Interessante film. Gaat over een persofficier die genaaid wordt door een generaal, en op de frontlinies terecht komt van een oorlog tegen buitenaardse wezens in Europa (ze hebben een gebied dat ongeveer zo groot is als het Derde Rijk in handen). Hij gaat natuurlijk direct dood, maar wordt dan weer wakker op exact hetzelfde moment als wanneer hij arriveerde bij het kamp waarvandaan dat gevecht wordt geleid. Hij beleeft dus alles weer opnieuw en opnieuw. Er moet een manier worden gevonden om de wezens te verslaan, dat is eigenlijk het hele verhaal.
Vind het verhaal opzich wel boeiend, niet extreem uitgebreid of interessant, maar het is wel vermakelijk. Acteerwerk is goed, beelden zijn mooi, al met al een fijne film om naar te kijken (wel erg veel actie). Hier en daar wat humor, goede spanningsopbouw en de acteurs/actrices hebben voor aardig wat inlevingsgevoel gezorgd.
Wel een aanrader als je gewoon een spannende actiefilm zoekt waar je niet te veel bij hoeft na te denken, maar ook niet alleen maar actie is. Ben zelf nooit zo'n fan van actiefilms, maar deze heeft een goede balans gevonden en me van begin tot eind kunnen vermaken, daarom een 8.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Beethoven (1992) | ![]() |
IMDb: 5.5 | Genre: Comedy, Drama, Family | Runtime: 87min. | MPAA: PG Van het weekend deze klassieker gekeken. De film beschrijft het wel en wee van een gezin die een schattige St. Bernard pup in huis neemt. Puppies blijven echter niet klein en het grootste deel van de film kunnen we kijken naar de volwassen Beethoven die avonturen meemaakt en dolle fratsen uithaalt waar de honden geen brood van lusten. De houding van het gezin ten opzichte van Beethoven is hier een belangrijk punt in. De vader van het gezin, gespeeld door Charles Grodin is een drukke zakenman die zich in eerste instantie de gebeten hond voelt wanneer de rest van het gezin de pup wil adopteren. Gedurende de film zie je zijn band echter groeien. Vooral wanneer Beethoven verstand blijkt te hebben van louche zakendeals....Ik zal niet te veel verklappen maar mensen die slechte bedoelingen hebben worden zonder meer afgeblaft. Het is echter niet allemaal rozengeur en zonneschijn want een hondsbrutale dierenarts wil honden hebben om wapens op te testen en laten St. Bernard honden daar nou net geschikt voor zijn.....Hij probeert in deze film dan ook de hond bij de staart te pakken maar het is te hopen voor het gezin dat deze dierenarts bot vangt. Een erg goede film, met name door het acteerwerk van Beethoven. Dierenfilms zijn hit or miss door het acteerwerk van de hoofdpersoon en in dit geval is het een schot recht in de roos. De situaties waar het gezin in belandt zijn onverwacht en kennen soms zelfs een dramatisch tintje, wat het einde des te beter maakt wanneer bepaalde figuren de hond in de pot vinden. Het is geen wonder dat deze 18 miljoen kostende film een opbrengst had van 147 miljoen. Geproduceerd door Ivan Reitman (Ghostbusters), geschreven door John Hughes (Breakfast Club, Home Alone) en in de hoofdrol een hond die zijn gewicht in hondenkoekjes waard is. Een extreem winnende combinatie. | |
"21 jaar DSL!"
Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn kinderen steeds meer naar Dreamworks-films trekken.. (Shrek, Madagascar, Over the Hedge, Shark Tale, Kung Fu Panda, How to train your Dragon), vroeger was ik echt weg van de Disney-films (zoals Aladin, Lion King, Toy Story en Tarzan.)Deze film ga ik zeker nog wel een keer kijken met vrienden. Het is gewoon een lekkere wegkijkfilm en de dosis humor zal ongetwijfeld bij de meeste wel een glimlach tevoorschijn toveren. Heerlijk zo'n film. Heerlijk Disney, zoals een Disney film hoort te zijn.
Van de huidige Disney films vinden ze Monster & Co. en Wreck-it-Ralph een beetje leuk... en Cars, Planes, Frozen en Rapunzel ietsjes leuker.. hoop iig dat er weer wat leuke films op de stapel van Disney erbij komen
Rotterdam
Ik heb het idee dat Dreamworks het inderdaad erg goed doet voor kinderen, maar als volwassene vind ik over het algemeen de Disney en Pixar films leuker. Al vind ik How to train your Dragon echt geweldig en waren Shrek en Penguins of Madagascar ook prima ^^ Misschien is het ook wel jeugdsentiment hoor. Disney is natuurlijk iets waar ik mee ben opgegroeid, Dreamworks kwam pas later.GS88 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:46:
[...]
Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn kinderen steeds meer naar Dreamworks-films trekken.. (Shrek, Madagascar, Over the Hedge, Shark Tale, Kung Fu Panda, How to train your Dragon), vroeger was ik echt weg van de Disney-films (zoals Aladin, Lion King, Toy Story en Tarzan.)
Van de huidige Disney films vinden ze Monster & Co. en Wreck-it-Ralph een beetje leuk... en Cars, Planes, Frozen en Rapunzel ietsjes leuker.. hoop iig dat er weer wat leuke films op de stapel van Disney erbij komen
Van het weekend in ieder geval Big Hero 6 gezien en die vond ik weer heerlijk. Verhaal ietwat cliche en voorspelbaar, maar qua dialogen en humor zat het zeker goed. En sowieso Baymax
Vroeger was Disney top, maar ze hebben ook een slechte tijd gehad.
Pixar was altijd goed, maar de laatste films, en sequels vind ik dat ze de magie een beetje missen.
Dreamworks word steeds beter en de laatste films zijn erg leuk.
Maar Disney zelf lijkt ook op de weg terug. En ik heb dan ook genoten van Big Hero 6.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb Big Hero 6 ook gezien van het weekend en op sommige punten echt hardop gelachenDarkSide schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:16:
Alle drie (disney, pixar en dreamworks) hebben goede en slechte films.
Pixar was altijd goed, maar de laatste films, en sequels vind ik dat ze de magie een beetje missen.
Maar Disney zelf lijkt ook op de weg terug. En ik heb dan ook genoten van Big Hero 6.
Whiplash (2014) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Music | Runtime: 107min. | MPAA: R Plot: A promising young drummer enrolls at a cut-throat music conservatory where his dreams of greatness are mentored by an instructor who will stop at nothing to realize a student's potential. Wat een prachtige film vond ik dit. Je krijgt echt een hekel aan de leraar waardoor je er helemaal ingezogen wordt. Als de hoofdpersoon aan het oefenen is en aan het vechten voor zijn plek in het orkest/de band ga je echt hopen dat het hem lukt, ik zat zowat op het puntje van de stoel op sommige momenten. Er zit ook een liefdeslijn in maar die voegde imho voor mij niet veel toe. | |
Nederlands of Origineel? meestal kan ik Nederlands niet uitstaan, en hier draait die alleen in het Nederlands helaas.Mik! schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:07:
[...]
Ik heb het idee dat Dreamworks het inderdaad erg goed doet voor kinderen, maar als volwassene vind ik over het algemeen de Disney en Pixar films leuker. Al vind ik How to train your Dragon echt geweldig en waren Shrek en Penguins of Madagascar ook prima ^^ Misschien is het ook wel jeugdsentiment hoor. Disney is natuurlijk iets waar ik mee ben opgegroeid, Dreamworks kwam pas later.
Van het weekend in ieder geval Big Hero 6 gezien en die vond ik weer heerlijk. Verhaal ietwat cliche en voorspelbaar, maar qua dialogen en humor zat het zeker goed. En sowieso Baymax
Altijd OVWaah schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:30:
[...]
Nederlands of Origineel? meestal kan ik Nederlands niet uitstaan, en hier draait die alleen in het Nederlands helaas.
Disney is de laatste jaren wel weer erg goed bezig. Tangled, Frozen, Wreck It Ralph en Big Hero 6 vond ik geslaagde films. Pixar doet het nog steeds goed, maar ook ik ben wel een klein beetje klaar met de sequels. Alleen Toy Story hield de kwaliteit redelijk vast. Monsters inc. sequel was meh en ik hoop dat ze met Finding Dory in de buurt kunnen komen van Finding Nemo. Ik ben daarentegen wel erg benieuwd naar Inside Out.DarkSide schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:16:
[ Voor 55% gewijzigd door Mik! op 09-02-2015 13:39 ]
[ Voor 4% gewijzigd door deBennie op 09-02-2015 13:51 ]
Die vond ik eerlijk gezegd juist wel nuttig, aangezienAfvalzak schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:24:
Whiplash (2014)
(...)
Er zit ook een liefdeslijn in maar die voegde imho voor mij niet veel toe.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Maar waarom? Waarom geen ondertiteling? Of zijn je kinderen nog echt te klein? Hier vanaf jongs af aan altijd met ondertiteling gekeken en vond ze dan ook veel leuker. Vooral ook omdat de stemmen beter passen. En toen ik Engels op school kreeg begon ik ook de daadwerkelijke tekst te verstaan die ik zelf nog wat leuker vond.Waah schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:30:
[...]
Nederlands of Origineel? meestal kan ik Nederlands niet uitstaan, en hier draait die alleen in het Nederlands helaas.
Net als dat ik meer heb geleerd van Engels van dat soort films dan dat ik op school heb meegekregen
Verwijderd
Huh, hij geeft aan dat origineel niet draait en dat hij liever de Engelse zou hebben toch?Martinspire schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:31:
[...]
Maar waarom? Waarom geen ondertiteling? Of zijn je kinderen nog echt te klein? Hier vanaf jongs af aan altijd met ondertiteling gekeken en vond ze dan ook veel leuker. Vooral ook omdat de stemmen beter passen. En toen ik Engels op school kreeg begon ik ook de daadwerkelijke tekst te verstaan die ik zelf nog wat leuker vond.
offtopic:
Net als dat ik meer heb geleerd van Engels van dat soort films dan dat ik op school heb meegekregen
waarom? omdat de bioscoop hier het blijkbaar nodig vind om alleen de Nederlandstalige versie hebben.... 3D en niet 3D, maar allebei NederlandsMartinspire schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:31:
[...]
Maar waarom? Waarom geen ondertiteling? Of zijn je kinderen nog echt te klein? Hier vanaf jongs af aan altijd met ondertiteling gekeken en vond ze dan ook veel leuker. Vooral ook omdat de stemmen beter passen. En toen ik Engels op school kreeg begon ik ook de daadwerkelijke tekst te verstaan die ik zelf nog wat leuker vond.
offtopic:

En nee de kinderen zijn niet te klein, jongste kind is 26 en de ander ben ik met 27
zelf ben ik sowieso tegen het vertalen. Je leert er, zoals je zelf zegt, perfect Engels van. Zowel in uitspraak als in geschrift. Mijn eerste engels wat ik begreep was: "Yes Sir!" , "Affirmative" en "Moving out".
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 09-02-2015 14:43 ]
Bound (2015) | ![]() |
IMDb: 3.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: Unrated Plot: The daughter of a wealthy real estate broker falls in love with a younger man, who introduces her to B&D and S&M. Using her newly awakened sexual prowess, she finally takes charge of her own life. Deze film probeert mee te liften op het 50 shades verhaal denk ik. Het gaat over een vrouw (Charisma Carpenter) die betrokken raakt bij een soort SM spel. En met SM bedoelen we dan een zakdoek om je hoofd binden en keer een klein kletsje. Oftewel alles net niet... Maar het gaat natuurlijk om de tieten van Charisma (ex buffy the vampire slayer serie) en na een half uurtje ofzo komt dan de scene hoor, ja hoor, BA-DUM TSS Daar zijn ze dan de tieten.........krekels.......... Dit zijn tieten die niet bewegen, ze zit ook volledig stil heel de tijd om zo weinig mogelijk te laten zien. Ook is alles donker waardoor het er allemaal niet uit ziet. Ook zit Daniel Baldwin er nog in die er volledig fuckud up uitziet. Ik wilde nog een poging doen om een er een serieuzere review van te maken maar dat verdient deze film helemaal niet. | |
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Toch maar es Big Hero 6 gaan kijken dan gezien de reacties in dit topic.DarkSide schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:16:
Nog een film die mijn kinderen (ik ook!) echt top vinden is Despicable Me! Ik vind het een geniale film.
Rotterdam
En Maleficent, Muppets most wanted, The Odd Life of Timothy Green...Mik! schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:35:
[...]
Disney is de laatste jaren wel weer erg goed bezig. Tangled, Frozen, Wreck It Ralph en Big Hero 6 vond ik geslaagde films.
(maar The Lone Ranger vergeten we maar liever)
"When you grow up your heart dies"
Ik heb me zeer vermaakt met die film!sjaool schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:42:
Ben ik dan de enige die The Lone Ranger wel vermakelijk vond?
Hij is wel een beetje te lang (Bijvoorbeeld dat hele stuk met oude Tonto in die wild west show had wel gecut mogen worden) en sommige grappen lukten niet echt maar over het algemeen is het een prima film
Verdiende absoluut niet al die crap die de film over zich heen kreeg, men was al negatief over de film voordat men ook al een beeld gezien had.
[ Voor 0% gewijzigd door ScrooLoose op 09-02-2015 20:55 . Reden: typo ]
Smiling as the shit comes down...
"When you grow up your heart dies"
Ik vond het ook een erg leuke film.sjaool schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:42:
Your Friendly Neighborhood Moderator
Vond ik ook. Niet slecht, maar ook nergens verrassend, en daardoor niet memorabel.MrVegeta schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:50:
Imitiation game was een beeeeetje meh. Qua film vond ik er weinig uitdagends aan. Alles wordt uitgelegd, alles valt op zijn plaats, elke karakter heeft net genoeg te doen om in de film te zitten. Een klein beetje saai.
Sowieso vond ik dat de karakters net wat te simpel neergezet werden. Benedict Cumberbatch speelt Turing als een soort Sheldon Cooper. Dat is wel makkelijk want dat is toch al het beeld dat het publiek heeft bij een "autistisch genie", maar het is een cliché met weinig diepgang, waardoor je uiteindelijk nog niet veel over Turing te weten komt. Ik vond de lolligheid van sommige van die scenes (Sheldon-ik-bedoel-Alan begrijpt niet wat een grap is) ook niet goed passen in een biopic die pretendeert serieuze thema's als oorlog en homovervolging aan de kaak te stellen.
Helemaal mee eens. Zelden zo genoten in de bioscoop. Aanrader voor iedereen die niet van Hollywood-superheldenfilms houdt.deBennie schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:51:
Birdman? Ik vond 'm schitterend. Goeie sfeer, goed acteerwerk, prachtig camerawerk/special effects (geen camera te zien in de spiegels) en gewoon een mooi verhaal. Een 9!
De Animatiestudio's van Disney en Pixar werken weer semi-samen. Bij die deal hebben ze (Pixar's) John Lasseter bij Disney's animatie studio binnengehaald om de animatiestudio te gaan leiden (die zaten enorm in een sleur, slechte sfeer, niemand durfde iets nieuws). Met als gevolg: Bolt, Tangled, Wreck it Ralph, Frozen.Mik! schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:35:
[...]
Disney is de laatste jaren wel weer erg goed bezig. Tangled, Frozen, Wreck It Ralph en Big Hero 6 vond ik geslaagde films. Pixar doet het nog steeds goed, maar ook ik ben wel een klein beetje klaar met de sequels. Alleen Toy Story hield de kwaliteit redelijk vast. Monsters inc. sequel was meh en ik hoop dat ze met Finding Dory in de buurt kunnen komen van Finding Nemo. Ik ben daarentegen wel erg benieuwd naar Inside Out.
Wat Pixar ondertussen uitspooks snap ik ook niet helemaal.. slappe sequels (planes/cars), tegenvallende features.
This space is occupied
Ah, dat verklaart ^^ Dank, dit wist ik niet. Het is echt jammer van Pixar. Ik kijk momenteel meer uit naar de Disney films dan Pixar en voorheen was dat toch echt andersom. Wel blijf ik de shorts van Pixar echt geweldig vinden. Het is jammer dat ze die lijn niet kunnen doorzetten voor hun features.Collaborator schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:55:
[...]
De Animatiestudio's van Disney en Pixar werken weer semi-samen. Bij die deal hebben ze (Pixar's) John Lasseter bij Disney's animatie studio binnengehaald om de animatiestudio te gaan leiden (die zaten enorm in een sleur, slechte sfeer, niemand durfde iets nieuws). Met als gevolg: Bolt, Tangled, Wreck it Ralph, Frozen.
Wat Pixar ondertussen uitspooks snap ik ook niet helemaal.. slappe sequels (planes/cars), tegenvallende features.
Geld harken, bestaande modellen, omgevingen, rigs. Ouders die het toch wel kopen want het kind vond de vorige ook leuk.Collaborator schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:55:
Geld harken.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Planes is niet van Pixar. Al was Lasseter wel bij de (zeer matige) film betrokken.Collaborator schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:55:
[...]
Into the Woods (2014) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 125min. | MPAA: PG Had helaas van te voren de trailer niet gezien maar ging er in een opwelling heen. Er werd de halve film gezongen waar ik persoonlijk niet van houd. De film duurde 2,5 wat ongeveer een uur te lang was. Er zitten wel een paar geinige scenes in, maar die waren op 1 hand te tellen helaas. | |
Verwijderd
de film vond ik redelijk.sjaool schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:42:
Blind naar een musical gaan en dan een 3 geven omdat er in gezongen wordbertjuuhh schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:46:
Into the Woods (2014) [afbeelding] IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 125min. | MPAA: PG Had helaas van te voren de trailer niet gezien maar ging er in een opwelling heen.
Er werd de halve film gezongen waar ik persoonlijk niet van houd.
De film duurde 2,5 wat ongeveer een uur te lang was.
Er zitten wel een paar geinige scenes in, maar die waren op 1 hand te tellen helaas.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
En omdat het verhaal veel te langdradig werd uitgewerkt met scenes die echt werkelijk niks toevoegden.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:06:
[...]
Blind naar een musical gaan en dan een 3 geven omdat er in gezongen word
Vooral het laatste uur vond ik echt slecht uitgewerkt
Klopt. Is wat meeste niet weten.arsimo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:37:
[...]
Planes is niet van Pixar. Al was Lasseter wel bij de (zeer matige) film betrokken.
Neemt niet weg dat Pixar niet de toppers levert die het gedaan heeft.
Hoop dat ook dat Inside Out weer een echte Pixar wordt zeg maar. Het ziet er tot nu toe iig goed uit.
Helaas blijkt die titel simpelweg een ripp off van Herman's Head te zijn. Zonde.DarkSide schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:16:
[...]
Klopt. Is wat meeste niet weten.
Neemt niet weg dat Pixar niet de toppers levert die het gedaan heeft.
Hoop dat ook dat Inside Out weer een echte Pixar wordt zeg maar. Het ziet er tot nu toe iig goed uit.
"21 jaar DSL!"
http://www.fxguide.com/fe...n-soar-with-invisible-fx/
Verwijderd
A Walk Among the Tombstones (2014) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 114min. | MPAA: R Deed me veel denken aan 8mm met Nicolas Cage. Die film is overigens wel beter dan deze, maar op zich niks mis met deze. Af en toe een beetje voorspelbaar en het script niet altijd even geweldig maar goed | |
Big Eyes (2014) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13 Plot: A drama about the awakening of the painter Margaret Keane, her phenomenal success in the 1950s, and the subsequent legal difficulties she had with her husband, who claimed credit for her works in the 1960s. Typische Burtonfilm, uiteraard in de jaren 50 met van die Amerikaanse villawijken. Was echter wel een redelijk verhaal / docudrama. Christoph Waltz zet een goede rol neer als narcistische, mediageile echtgenoot en Amy Adams deed me de hele tijd denken aan Nicole Kidman. | |
_██_
(ಠ_ృ)
Benim Dünyam (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 100min. Ik wist niet wat ik kon verwachten van deze film. Zo af en toe kijk ik Turkse films, maar meestal zijn dat komediefilms van een wat laag niveau. Over deze film had ik echter wat goede dingen gehoord, dus gaf ik hem een kans. En wat een film is dit zeg. Een doofstom meisje die wordt opgevoed door een man die zijn leven heeft gewijd aan het leren van allerdaagse dingen aan het meisje. Volgens mij de eerste keer dat ik ontroerd raakte van een film. Lastig te beschrijven wat ik van deze film vond, maar ik kan hem zeker aanraden om een keer te bekijken. | |
[ Voor 5% gewijzigd door iChaos op 11-02-2015 00:11 ]
Bad guy vond ik wel awesome
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Big Hero 6 (2014) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG Plot: The special bond that develops between plus-sized inflatable robot Baymax, and prodigy Hiro Hamada, who team up with a group of friends to form a band of high-tech heroes. Afgelopen weekend Big Hero 6 gezien. De subtiele samensmelting van Marvel en Disney en ik moet zeggen dat ik mij ontzettend heb vermaakt met deze film. Het is een film die je eigenlijk als een soort anime moet kijken. De grapjes, de manier waarop bepaalde shots in beeld komen en... the feels... Het is best een "zware" kinderfilm. Als je een zwak hebt voor Disney/Anime/Actiehelden-films... kijk deze films, de film zal je zeker niet teleurstellen. | |
PSN: Bellerophon-
Dit had ik ook. Prima film, leuk gedaan maar beetje cliche. Al is naast Baymax mijn favoriete character toch wel Go-Go TomagoMik! schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:07:
[...]

Film krijg zeker een 8,5 voor een animatiefilm
Hele grote spoiler
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 11-02-2015 11:49 ]
Heel interessant om te lezen. Hoop dingen "zie" je niet tijdens het kijken naar de film. Maakt hem voor mij meteen weer wat beter (trok het einde geheel niet en daar laat ik vaak mijn algehele mening nogal door beïnvloedendeBennie schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:07:
Leuk om te lezen welke technieken zijn toegepast in Birdman, waaronder de 'spiegel-truuk'
http://www.fxguide.com/fe...n-soar-with-invisible-fx/
Nickname does not reflect reality
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]