Satire mensen, satire. #lookitup
Mooi artikel! Ik heb het met interesse gelezen; dankjewel. Ik houd eigenlijk totaal niet van horror, maar maak voor zombies een uitzondering. Een ander mooi artikel, dat ik eerder al postte in het Walking Dead-draadje: newsmonkey.beVandread schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:37:
[...]
Grappige is juist dat deze films het hele "zombie" genre weer van de grond getrokken hebben.
Wat dat betreft vervloekt de film zichzelf, door het succes destijds zijn er meer films gekomen waardoor "men" nu deze niet meer goed vind..... omdat men verwend is met films die het 20 voudige of meer gekost hebben, tja dan zal het cinematografisch wat minder zijn....
Zie ook dit artikel: http://www.bbc.com/culture/story/20131025-zombie-nation
Dus het stukje "nog een zombie film" ... moet zijn "De film die alles weer aangeslingerd heeft"
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik ben ook absoluut geen horror fan, maar dit valt beetje onder soort "survival" films en daarbij is Danny Boyle een boeiende regiseur, na Trainspotting kon hij big budget (bv the beach) gaan, maar eigenlijk had hij daar moeite mee en ging hij met 28 days later terug naar z'n low budget roots, wat goed uitpakte.
Walking Dead nog niet gezien... ben beetje serie-moe, maar dat artikel triggered wel
Walking Dead nog niet gezien... ben beetje serie-moe, maar dat artikel triggered wel
Welkom op het internet allemaal.Sargan schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:15:
Ik had er nog nooit van gehoord. Maar gelijk heb je.
Noah (2014) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: PG-13 Afgelopen weekend met de vrouw Noah maar es aangezet. Behoorlijk wisselende gevoelens bij. Het geluid is TOP en het beeld is ook vrij netjes maar er zijn zaken die beter kunnen. Het verhaal voelde een beetje te dun en vooral onafgemaakt aan het einde. Voor een lange film vond ik er te weinig diepgang in. Ik moet wel zeggen dat het acteerwerk dan wel weer helemaal top was! Dat mag je ook wel verwachten met zo'n cast, maar bv mevrouw watson laat hier wel heel goed zien wat ze kan! Als ik enkel het geluid en beeld een score zou moeten geven kwam deze veel hoger uit! Als je houd van (af en toe) groot spectakel en een sub die veel te doen heeft dan is dit een aanrader (bank heeft met tijden HARD staan schudden:) ), maar als je echt een goed verhaal zoekt met de juiste diepgang dan zit je hier verkeerd. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Transformers: Age of Extinction (2014) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 157min. Plot: An automobile mechanic and his daughter make a discovery that brings down the Autobots and Decepticons - and a paranoid government official - on them. Om met de deur in huis te vallen: het is Michael Bay weer gelukt een fantastische blockbuster af te leveren en wederom een goede Transformers film. De film gister in de JT in Parkstad gezien, in de Atmos zaal. En nu is het scherm wellicht geen IMAX maar het Dolby Atmos geluid maakt heel erg veel goed. Age of Extincition is daarbij de eerste sequel die het gevoel van de eerste (en beste) Transformers film uit 2007 weet te benaderen en te behalen. De compleet nieuwe cast voelt op geen enkele manier geforceerd. Het klinkt en loopt als een logisch vervolg op Dark of the Moon, daarom zou ik het zelf dan ook geen reboot durven te noemen. Misschien had Bay er nog een verwijzing naar Witwicky in kunnen stoppen, misschien heeft hij dat gedaan maar heb ik het gemist want dat is iets wat erg leuk gedaan is in deze film: de kleine subtiele verwijzingen in tekst / subtekst. De cinema met de verwijzingen naar de jaren '70 en opmerkingen over sequels en remakes. De geplaatste opmerkingen over patenten (oke, op het eind overdrijft Cade (Mark Wahlberg) lichtelijk Dit geeft wel goed aan dat Michael Bay precies weet waar hij mee bezig is. Het acteer werk is nooit het episch centrum van een Transformers film, deze keer ook niet, maar over de gehele linie doet de cast, hoofdrollen en bijrollen het goed voor een blockbuster als dit. De editing zit deze keer een stuk beter in elkaar dan bij Dark of the Moon, iets wat daar toch wel het grootste kritiek punt was. En ondanks sommige kritieken vond ik de soundtrack van Jablonsky wel subliem gedaan. Hij is anders dan de voorgaande delen, waar die in de eerste twee net iets sterker was, maar deze is zeker niet slecht of middelmatig. Over het verhaal in Age of Extinction: dit is eigenlijk iets dat de comic fans tevreden zou moeten stellen. Het doet zowel in opbouw denken aan de oude G1 comics uit de jaren '80 van de vorige eeuw als wel in executie aan de huidige reeks comics. En spoiler: .zeker het einde met Optimus die wegvliegt doet daar sterk aan denken, maar ook de manipulatie van Megatron Er wordt genoeg tijd genomen om de menselijke cast te introduceren en de degelijke verhaal lijn wordt goed opgebouwd. En het zal mensen toch ook moeten plezieren dat Bay deze keer iets milder met zijn humor is geweest. Voor de mensen die kritiek hebben op de aandacht voor de mensen: Dit komt voor uit Spielberg, in de eerste film wou spoiler: . Dit voel je nog steeds maar Bay zet er toch meer Transformers only beelden in, ook Bay dat Optimus het was die Megatron uitschakelde maar Spielberg als producer vond dat Witwicky dat moest doen omdat de film om hem draaide. spoiler: .het drie keer gebruikte Amerikaanse leger ontbreekt deze keer. De actie scenes zitten goed in elkaar en worden goed opgebouwd en iets waar ik heel blij mee ben is dat er spoiler: in zitten.twee strak & actie rijke uitgevoerde car-chases Voor de fans van onvervalste blockbusters is dit een must see. Maar als je de eerste drie films niets vond en/of problemen met de regie van Michael Bay hebt dan kan ik me voorstellen dat je dit weer niets vind, misschien wel maar dat moet je dan zelf ondervinden. | |
Ik heb Under the Skin gisteren voor de tweede keer gezien en ben het eigenlijk wel eens met bovenstaande.unfor schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:44:
[...]
Een van de betere films die ik gezien heb afgelopen jaren.
Ik heb wel bijna de strandscene geskipped, want die vond ik zo verschrikkelijk naar dat ik twijfelde of ik 'm wel voor de tweede keer kon zien.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Heerlijk hoe mensen The Onion serieus nemen en gelijk gaan ragen op die gast. Ze bereiken wel hun doel 
Afgelopen weekend weer wat geprobeerd te kijken, maar met een hersenschudding toch iets te lastig
Wel wat Final Destination best of scenes kunnen kijken. Blijven kansloze films qua verhaal en acteerwerk, wel leuk vermaak als je echt niks serieus kan zien

Afgelopen weekend weer wat geprobeerd te kijken, maar met een hersenschudding toch iets te lastig
Wel wat Final Destination best of scenes kunnen kijken. Blijven kansloze films qua verhaal en acteerwerk, wel leuk vermaak als je echt niks serieus kan zien
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik heb de afgelopen week met mijn vriendin en haar zus de hele Final Destination serie gekeken. Best wel grappige films hoor maar je moet inderdaad niet al te veel op de plot holes letten.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
haha nop, ik zie ze meer als onbedoelde comedies, dan zit je nog het meest in de buurt
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Fijne review, thanks. Ik wil hem nog steeds graag zien in de bios.horizon1978 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:41:
Transformers: Age of Extinction (2014) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 157min.
Het is toch niet nodig om een monsterpost te quoten en er dan maar één zinnetje commentaar aan toe te voegen?
[ Voor 71% gewijzigd door Mx. Alba op 14-07-2014 09:46 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Je kijkt niet zo vaak films? Vond het nog een hele milde sceneYellowCube schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:59:
[...]
Ik heb Under the Skin gisteren voor de tweede keer gezien en ben het eigenlijk wel eens met bovenstaande.
Ik heb wel bijna de strandscene geskipped, want die vond ik zo verschrikkelijk naar dat ik twijfelde of ik 'm wel voor de tweede keer kon zien.
Zonder gekkigheid, als je die scene al verschrikkelijk naar vindt, dan zou ik maar geen films uitzoeken die hoger dan 13+ gerate zijn.
Voor mij was het The Edge of Tomorrow.
Best een entertaining movie. Een beetje Groundhog Day meets Starship Troopers.
Best een entertaining movie. Een beetje Groundhog Day meets Starship Troopers.
Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.
wat mensen naar vinden is nogal persoonlijk.ikbenerniet schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:42:
[...]
Je kijkt niet zo vaak films? Vond het nog een hele milde scene![]()
Zonder gekkigheid, als je die scene al verschrikkelijk naar vindt, dan zou ik maar geen films uitzoeken die hoger dan 13+ gerate zijn.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Tja, ik heb hem zaterdag gekeken. Het was gelukkig niet zo tenenkrommend als de 2e film, maar de raciale stereotypes bleven helaas bestaan. Het is gewoon weer een actiefilm met verstand op nul, wat niet per sé negatief hoeft te zijn (zie Expendables-franchise). Een zesje is voor mij het eindoordeel.horizon1978 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:41:
Transformers: Age of Extinction (2014) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 157min. Plot: An automobile mechanic and his daughter make a discovery that brings down the Autobots and Decepticons - and a paranoid government official - on them.
Om met de deur in huis te vallen: het is Michael Bay weer gelukt een fantastische blockbuster af te leveren en wederom een goede Transformers film.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
Wat me wel stoorde aan de film was het grote aantal shots met de Amerikaanse vlag (ondanks afwezigheid van het leger), continuiteitsfouten met ondergaande-zon-shots, buckload aan product-placement en een film die duidelijk is geënt op de opkomende Aziatische markt.
spoiler:
Ik miste een beetje de ontstaansgeschiedenis van de dinobots. In mijn herinnering waren ze door de autobots gecreëerd als versterking, maar weigerden ze om zich ondergeschikt aan Prime op te stellen. In die film wordt het ook niet echt duidelijk. Het ene moment zie je een shot van een bevroren Grimlock, het andere moment zitten ze gevangen (levend) in spaceship. Ik gok dat ze opgegraven zijn door Lockdown.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ik houd van blockbusters, en de Transformers-films hebben een hoop elementen waar ik me wel in kan vinden, maar er zitten ook dingen in die zooo jammer zijn. Nog steeds die warrige en onduidelijke scenes. Scenes die elkaar heel onlogisch opvolgen en dingen die allemaal weer iets te toevallig zijn. Ze hebben zo'n enorm budget en dan zijn er kleine (en minder kleine) details die de glans van de film afhalen, en dat vind ik jammer.horizon1978 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:41:
Transformers: Age of Extinction (2014) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 157min. Plot: An automobile mechanic and his daughter make a discovery that brings down the Autobots and Decepticons - and a paranoid government official - on them.
Om met de deur in huis te vallen: het is Michael Bay weer gelukt een fantastische blockbuster af te leveren en wederom een goede Transformers film.
[...]
Voor de fans van onvervalste blockbusters is dit een must see. Maar als je de eerste drie films niets vond en/of problemen met de regie van Michael Bay hebt dan kan ik me voorstellen dat je dit weer niets vind, misschien wel maar dat moet je dan zelf ondervinden.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
Dit deel is in ieder geval niet saai, gewoon 2,5 uur actie
6,5
This too shall pass
13: Game of Death (2006) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 114min. | MPAA: R Wat een positieve verrassing was dit De Thaise Phuchit Puengnathong verliest zijn baan als verkoper en komt in geldproblemen. Met een telefoontje krijgt hij de oplossing aangeboden om van zijn problemen af te komen en daarmee 100 million Baht (omgerekend 2,3 miljoen euro) te winnen. Het enige wat hij hoeft te doen is 13 opdrachten uit te voeren. Iedere opdracht is moeilijker, verlegt zijn grenzen verder en levert hem een groter gedeelte van het geldbedrag op. Hoever ben je bereid te gaan voor geld? Ook leuk om naast IMDB: Ong-bak (2003) nog een goede film uit Thailand te zien. De setting spreekt me erg aan, dat verklaard ook gedeeltelijk de cijfer die ik hier aan geef. p.s. Extra pluspunten voor het realistisch weergeven van hacken | |
Blijkbaar bestaat er ook een remake: IMDB: 13 Sins (2014)
Tot dusver zijn mijn ervaringen met remakes niet erg goed (The Ring uitgezonderd), dus ik weet nog niet of ik die ook ga kijken...

Noah gezien en was verrast
Goede cast, bekend verhaal, mooie SE en geluid.
twee minpunten:
* Het had iets korter gemogen, heb het gevoel gehad dat de film iets opgerekt is..
* Het personage Sem ziet er uit alsof hij elke dag een persoonlijke kapper/haarstylist/beautycentrum bezoekt. Niet echt mannelijk en echt ongeloofwaardig naast Russell en de rest vd cast. Dit stoorde mij best erg
[ Voor 27% gewijzigd door Majin Buu op 15-07-2014 13:01 ]
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Misschien is dit ook wel wat voor je: IMDB: Janghwa, Hongryeon (2003)ikbenerniet schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 02:52:
Tot dusver zijn mijn ervaringen met remakes niet erg goed (The Ring uitgezonderd), dus ik weet nog niet of ik die ook ga kijken...
De remake vond ik een stuk minder.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb 13 Sins toevallig gezien v/d week, wist niet dat het een remake was. Maar was niet echt een superfilm een mager 6-je zeg maar, het idee leek mij een stuk toffer dus misschien dat ik het origineel nog ga kijken en bevalt die een stuk beter.ikbenerniet schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 02:52:
13: Game of Death (2006) [afbeelding] IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 114min. | MPAA: R Wat een positieve verrassing was dit
De Thaise Phuchit Puengnathong verliest zijn baan als verkoper en komt in geldproblemen. Met een telefoontje krijgt hij de oplossing aangeboden om van zijn problemen af te komen en daarmee 100 million Baht (omgerekend 2,3 miljoen euro) te winnen. Het enige wat hij hoeft te doen is 13 opdrachten uit te voeren. Iedere opdracht is moeilijker, verlegt zijn grenzen verder en levert hem een groter gedeelte van het geldbedrag op. Hoever ben je bereid te gaan voor geld?
Ook leuk om naast IMDB: Ong-bak (2003) nog een goede film uit Thailand te zien. De setting spreekt me erg aan, dat verklaard ook gedeeltelijk de cijfer die ik hier aan geef.
p.s. Extra pluspunten voor het realistisch weergeven van hacken[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
Blijkbaar bestaat er ook een remake: IMDB: 13 Sins (2014)
Dawn of the Planet of the Apes (2014) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, Sci-Fi Plot: A growing nation of genetically evolved apes led by Caesar is threatened by a band of human survivors of the devastating virus unleashed a decade earlier. They reach a fragile peace, but it... Gisteren Rise of the Planet of the Apes gezien en aansluitend de premiere van Dawn of the Planet of the Apes. Die eerste vond ik al super en dit vervolg is wmb gelijkwaardig aan het eerste deel. De film speelt zich 10 jaar na de gebeurtenissen van deel 1 af en de mensheid is zo goed als uitgestorven door het ALZ-113 virus. De apen denken dat ze als enige zijn overgebleven maar dan komen ze een groepje mensen tegen... De sfx, de soundtrack, het acteren , alles is in deze film zeer sterk. kan niet wachten op het derde deel. | |
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Ik ben ook net terug van Dawn of the planet of the Apes. Goeie film, maar nogal anders dan het vorige deel. Bij het vorige deel kan je nog prima je 10 jarige zoontje meenemen. Bij deze is dat een stuk minder, het is de onschuld van de eerste weg.
Desalniettemin heb ik mij erg goed vermaakt.
spoiler:
het stukje dat de circus aap wat truukjes doet en vervolgens 2 lui overhoop knalt
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13 Toch nog maar een kans gegeven. En gefaald. Visueel is het echt zeer mooi en zit het prima in elkaar, maar een drie uur durende demoreel voor oa. ILM met hier en daar een seconde uit een warrig maar vooral een niet bestaand "verhaal" vind ik net iets teveel van het goede. Iedere keer als je denkt dat het verhaal echt gaat beginnen dan komt er weer een gevecht ipv iets anders en zo gaat dit door tot op de laatste minuut, die nog het interessantst was van alle resterende minuten uit de film. Jammer, Bay. Jammer. Ik hoop echt zo erg dat die man eens een cursus "verhalen verfilmen" gaat doen... Misschien komt er dan nog eens iets leuks uit die man, waarbij ik niet iedere tien minuten op m'n horloge zit te kijken of de film al bijna af is. | |
Dat zit wel Schnorr.
heb hem gisteren gezien en inderdaad, maar dat deze iets agressiever is past ook bij het verhaal.MrVegeta schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:55:
Ik ben ook net terug van Dawn of the planet of the Apes. Goeie film, maar nogal anders dan het vorige deel. Bij het vorige deel kan je nog prima je 10 jarige zoontje meenemen. Bij deze is dat een stuk minder, het is de onschuld van de eerste weg.
spoiler:het stukje dat de circus aap wat truukjes doet en vervolgens 2 lui overhoop knalt
Het verhaal zelf was nogal voorspelbaar maar het is echt een goede film. De CGI is top net als het acteerwerk. Kan ook niet wachten tot het volgende deel.
Het aparte aan die scene is, vind ik, dat het eigenlijk niks toevoegd aan de film, maar ik was door die scene toch redelijk in shock. 1 van de heftigste scenes die ik de afgelopen jaren heb gezien.YellowCube schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:59:
[...]
Ik heb Under the Skin gisteren voor de tweede keer gezien en ben het eigenlijk wel eens met bovenstaande.
deBennie schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:46:
[...]
Het aparte aan die scene is, vind ik, dat het eigenlijk niks toevoegd aan de film, maar ik was door die scene toch redelijk in shock. 1 van de heftigste scenes die ik de afgelopen jaren heb gezien.
spoiler:
Een normaal mens was alleen bij het zien van de hond en vrouw die verdrinken ernstig aangedaan geraakt, laat staan dat je vervolgens ziet dat manlief ook verzuipt en dat kind alleen achter blijft.
De scene had dus wel degelijk een doel en dat was om (best wel effectief, zoals je zelf ook gemerkt hebt) te laten zien hoe de "alien" kennelijk compleet verstoken is van enige vorm van menselijk emotie of compassie.
Zelfs 's avonds, als ze haar jas ophaalt doet de aanblik van de peuter op het strand haar klaarblijkelijk niks.
De scene had dus wel degelijk een doel en dat was om (best wel effectief, zoals je zelf ook gemerkt hebt) te laten zien hoe de "alien" kennelijk compleet verstoken is van enige vorm van menselijk emotie of compassie.
Zelfs 's avonds, als ze haar jas ophaalt doet de aanblik van de peuter op het strand haar klaarblijkelijk niks.
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13 Gisteren in de drive in gezien, soms had ik iets zo van euhm waar is de muziek? Alleen maar special effects die dan nog eens tegen of over de 0dB zaten, krijg je zo van die volume drops als je van de ene scene naar de andere overschakelt. Ook het verhaal is zo van meh: spoiler: als ie OP in die cinema zie staan, doet ie zelfs de deur open (als ik het me goed herinner) en zegt ie niets van die hulzen, tot thuis. Dan wat verder in de film, het vriendje met de rally wagen met 5 man in die wagen zitten ![]() Dat gevecht tussen OP en dan de "oer" transformer, 1 vechten 3 staan op zien De gevechten tussen de nieuwe decepticons en de autobots, wat wel raar was, ze kunnen heel simpel kogels enzo ontwijken en toch doen ze het niet. | |
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Edge of Tomorrow (2014) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Plot: An officer finds himself caught in a time loop in a war with an alien race. His skills increase as he faces the same brutal combat scenarios, and his union with a Special Forces warrior gets him closer and closer to defeating the enemy. Op ons Pathé-avondje was het eigenlijk niet de bedoeling deze te gaan zien. Ik was wel nieuwsgierig maar mijn vriendin heeft het niet zo op Tom Cruise en dat is vrij vervelend bij een film waarin hij nogal prominent aanwezig is En dat viel (vooral voor mijn vriendin dus) 100% mee. Het duurt even voordat de film op gang komt maar vanaf dan is het een spannende onderhoudende sciencefiction film. En de link met Groundhog day (een gezamenlijke favoriet) maakte dat ook mijn vriendin zich uiteindelijk prima vermaakt heeft. | |
Begin Again (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 104min. | MPAA: R Plot: A chance encounter between a disgraced music-business executive and a young singer-songwriter new to Manhattan turns into a promising collaboration between the two talents. Deze stond bij ons al op de radar alhoewel het niet de bedoeling was hem gisteren te gaan zien. En gelukkig maar dat we dat toch hebben gedaan. Want wat op het eerste gezicht misschien een doodordinaire romantische comedy lijkt blijkt een muzikale feelgood movie te zijn die ons met een goed gevoel de bioscoop deed verlaten. Karakters waarmee je (ondanks dat ze niet altijd foutloos zijn) goed kunt meeleven, goed opgezette flashbacks (met name in het begin) , mooie shots van New York en leuke muziek: meer heb je in een film als deze niet nodig. En mocht je je bedenkingen hebben bij Adam Levine (Maroon 5) als acteur of Keira Knightley als zangers dan kun ik je geruststellen. Dat pakte wat mij betreft prima uit. Als akoestische gitaarmuziek of singer-songwriters je ding niet zijn kun je de film wellicht beter overslaan maar ieder ander kan ik hem van harte aanbevelen. Zeker eentje die ik later wel in de DVD-kast wil hebben. | |
A Million Ways to Die in the West (2014) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Western | Runtime: 116min. | MPAA: R Plot: As a cowardly farmer begins to fall for the mysterious new woman in town, he must put his new-found courage to the test when her husband, a notorious gun-slinger, announces his arrival. Tja, Seth Mcfarlane... Hadden het kunnen weten: die gast weet mij niet aan het lachen te krijgen. Maar de voorstukjes waren erg grappig, Liam Neeson en Charlie Theron zijn beide goede acteurs, dus deze toch maar bekeken. Fout! Mijn vriendin viel halverwege in slaap en ik heb me vooral zitten ergeren aan het voorspelbare dunne verhaaltje en het gebrek aan acteertalent bij Mcfarlane. Een mager 5-je, waarvan er 2 voor Charlize en 1 voor Neeson zijn, eigenlijk. | |
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
The Art of the Steal (2013) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 90min. | MPAA: R Plot: Crunch Calhoun, a semi-reformed art thief, agrees to get his old gang back together to pull off one last heist. Prima vermakelijke film voor de zondagavond. Het verhaal is natuurlijk erg voorspelbaar maar de nodige dosis humor (met name die van Terence Stamp) maakt dat weer goed. | |
Verwijderd
Son of Batman (2014) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 74min. | MPAA: PG-13 Plot: Batman learns he has a violent, unruly pre-teen son, secretly raised by the terrorist group the League of Assassins. Zeer sterke animatiefilm waarin de zoon van Batman centraal staat. Geweld is erg aanwezig in deze film. Ik kan verder niet teveel vertellen over de film, omdat ik anders dingen zou verklappen | |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13 Ondanks mijn lage verwachtingen zijn we gisteren dan toch naar deze gaan kijken. Eerst wou ik nog 22 Jump Street kijken maar zoiets als Transformers komt toch altijd beter tot zijn recht op het grote scherm. And I like robots En wat kan ik zeggen? Alle reviews hier, zowel de positieve als de negatieve, hebben het zowat al gezegd. Eén en al actie van begin tot eind, je moet er liefhebber van zijn. Maar deze is echt wel erg, ruim 2,5 uur aan actie en ontploffingen aan één geregen door nietszeggende dialogen. En dit is het grote probleem van deze film, in de weinige tijd die overblijft tussen de actie, probeert met nog verschillende verhaallijnen en een heleboel karakters te proppen. Dit werkt nooit, dat moet men toch al weten? De film springt van de hak op de tak en niks maar dan ook niks wordt uitgewerkt. Had men nu gewoon even wat gas terug genomen op de actie die mij trouwens op den duur begon te vervelen omdat het steeds hetzelfde is. Had men gewoon één duidelijke verhaallijn genomen en die beter uitgewerkt. Dan was dit een veel betere actiefilm geweest. spoiler: Begrijp me niet verkeerd, ik kan ook wel genieten van een film een verstand-op-nul-actiefilm, zo'n film ga je uiteraard niet kijken voor het verhaal. Maar die films duren minder lang.Naar mijn gevoel hadden ze ofwel het Lockdown verhaal moeten doen met de Creators ofwel het Galvatron verhaal. Nog ies wat mij stoorde, een Transformers film moet uiteraard over Transformers gaan. Maar als die Transformers zich gedragen als een bende losgeslagen irritante idioten waarvoor ik weinig sympathie heb, dan is er toch iets verkeerd. spoiler: Ook de Dinobots worden er zomaar bij gegooid zonder ook maar iets toe te voegen.Een Autobot die een ongewapende en gekooide alien afknalt enkel en alleen maar omdat die had gespuwd (of zoiets)? En ik die dacht dacht dat Autobots respect hadden voor alle leven? Toch geef ik de film nog een 5. Gewoon omdat er slechtere films bestaan, het over Transformers gaat en de special effects redelijk zijn. Al kon dat laatste iets beter, op een bepaald moment zie je de vrachtwagen waarin Optimus Prime tranformeert gewoon krimpen? Maar goed, de schaal is uiteraard altijd iets waar je het in het Transformer universum niet mag over zeuren spoiler: Over transformeren gesproken, die van Galvatron en de andere gecreëerde Transformers leek toch nergens op? Die zwevende blokjes leken zo nep.
spoiler: Dat van die cinema heb je toch verkeerd. Hij doet de deur open in de cinema en de hulzen vallen er uit waarop Cage er dan iets over zegt. Het stuk wat je in de trailer ziet, speelt zich echt wel af in die cinema. Ik had er eigenlijk niet op gelet maar met 5 in een rallywagen, klopt idd niet En zo gaat het wel verder gedurende de film. By the way, Optimus kan vliegen?? Waarom doet hij dat dan niet eerder? In de voorgaande film had hij zelfs nog een speciaal pack nodig. Ook wordt in de voorgaande films en deze film nog duidelijk gezegd dat ze een ruimteschip nodig hebben om de Aarde te kunnen verlaten maar op het einde vliegt Optimus Prime zomaar eventjes de ruimte in. | |
[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 21-07-2014 09:49 ]
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13 De eerste film waar 50% van het budget weggegooid lijkt te zijn in een compleet nutteloos uur aan film wat niets bijdraagt aan het verhaal dat al geen steek meer houdt. De overweldigende actie die een bijna onafgebroken 2 uren duurt stompt zo af dat het niet meer indrukwekkend is als een er bijvoorbeeld een groot schip een hele block verpletterd, omdat het al 2 of 3 keren gebeurd is in diezelfde film. Het eerste uur is de film eigenlijk behoorlijk interessant als je de eerste Transformers film nog juist kon aanvaarden. Alles lijkt zijn rol te hebben in het verhaal, geen obscene actie die nergens op slaat. Ik was hoopvol tijdens de pauze ! Maar toen... Ineens zit de film zit vol cliché momenten waar je denkt "heeft dit enige relevantie met iets ? De overmatige hoeveelheid duidelijke fouten in het verhaal en in de actie laten zien dat Michael Bay overduidelijk niet meer in staat is een coherente film neer te zetten en maar beter MegaSplosionFest 2014 of een documentaire over monster-trucks gaat maken. Spoiler-time: spoiler: WTF deed Galvatron in de film eigenlijk ? Ik ben dus helemaal vergeten wat zijn rol was, behalve dat hij de boel had gesaboteerd. En waarom veranderde hij in een nutteloze truck ? DIT is Galvatron, maar blijkbaar heeft de schrijver zich vergist en Mr. FaceCannon gemaakt. Leuk dat de Decepticons uit blokjes gemaakt zijn en dus blijkbaar kunnen rondflubberen. Maar waarom zijn ze dan zo zwak en nutteloos ? It doesn't make any sense ! Heel het stuk in China was compleet nutteloos. Het had even goed een uur korter kunnen zijn door alle nutteloze actie eruit te laten en Galvatron helemaal niet erin laten voor te komen, hoefden ze ook niet naar China. Maar dat laatste bleek gewoon een product placement extravaganza te zijn met banale achtervolgingen en king-of-the-hill scenario's die we in de laatste drie TF films al minimaal 7 keren gezien hebben. Wat een wanproduct als ultieme spit-in-the-face voor iedereen die ook maar een beetje met Transformers G1 te maken heeft gehad. De film krijgt voor mij toch nog een 3 omdat hij gegarandeerd veel geld in de economie weet te pompen en het eerste stuk van de film was een 6 waard. Maar Michael Bay, jou kom ik in je dromen achterna. Hopelijk kunnen Trey en Matt nog wat rechtvaardigheid brengen. | |
Apart, ik vond juist dat dit deel weer meer aan G1 refereerde qua verhaal dan de voorgaande twee delen.Phuncz schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:46:
Wat een wanproduct als ultieme spit-in-the-face voor iedereen die ook maar een beetje met Transformers G1 te maken heeft gehad.
En ik ben echt met G1 opgegroeid. Vooral de comics dan, de cartoon was leuk maar als je die nu terugkijkt, ai ai ai, wat een kazig gedoe op verhaals gebied, slechts enkele afleveringen zijn echt goed te noemen.
Daarnaast refereerde dit deel ook meer aan de huidige comic reeks van IDW. Dus de schrijvers hebben mijn inziens toch wel rekening gehouden met de comic lezers.
En over
spoiler:
Megatron -> Galvatron, de verandering is anders, maar dit is voor het eerst in de film serie dat Megatron echt een plan heeft en dat weet uit te voeren. En dat zonder veel screentijd. Hier is duidelijk gekozen voor een opzet naar een volgend deel.
En in de oude comics/cartoon hen je inderdaad het gegeven dat Megatron door Unicron wordt verandert maar in de nieuwere reeksen heb je de dark universe lijn waar Galvatron een op zich zelf staand personage is, en dat is ook al weer van paar jaar geleden.
Dat hij een truck is, ja, dat past in het verhaal, maar aangezien hij kan veranderen in wat hij wil in principe kan hij nog altijd kanon worden.
En in de oude comics/cartoon hen je inderdaad het gegeven dat Megatron door Unicron wordt verandert maar in de nieuwere reeksen heb je de dark universe lijn waar Galvatron een op zich zelf staand personage is, en dat is ook al weer van paar jaar geleden.
Dat hij een truck is, ja, dat past in het verhaal, maar aangezien hij kan veranderen in wat hij wil in principe kan hij nog altijd kanon worden.
En ja ja, chapeau voor Paramount & Michael Bay om zo nadrukkelijk de film in China te plaatsen, twee bekende Chinese acteurs te gebruiken en heerlijk subtiel (not) product placement te doen. De film heeft er niet onder te lijden en het werkt -> Meest succesvolle niet-Chinese film ooit in China. De opbrengsten in de rest van de wereld zijn eveneens enorm. De film staat al bijna op 900 miljoen dollar terwijl hij nog niet eens in Japan en Spanje draait.
En
spoiler:
ja de auto van het vriendje stopt zonder bestuurder de eerste keer als je hem ziet. Tel daarbij de ram actie zonder gevolgen en de opmerking "ik heb nog nooit zo goed gereden" en je weet dat die auto ook een autobot is/was, maar om een of ander er uitgeknipt is. Eigenlijk grootste fout in de film, naast het verdwijnen van Stinger, maar daar kun je nog wat bij verzinnen (in gevecht met de drie autobots op moment dat Optimus met Lockdown & Galvatron bezig is.
En
spoiler:
op moment dat Optimus in het schip dat zwaard pakt krijgt hij toch ook arm bescherming, nju ja, zijn vlieg gedeelte hoort dan ook bij de Knight-outfit.
[ Voor 15% gewijzigd door horizon1978 op 22-07-2014 05:55 ]
Ah inderdaad, je hebt gelijk!YellowCube schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:10:
[...]
spoiler:Een normaal mens was alleen bij het zien van de hond en vrouw die verdrinken ernstig aangedaan geraakt, laat staan dat je vervolgens ziet dat manlief ook verzuipt en dat kind alleen achter blijft.
Need for Speed (2014) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 Plot: Fresh from prison, a street racer who was framed by a wealthy business associate joins a cross country race with revenge in mind. His ex-partner, learning of the plan, places a massive bounty on his head as the race begins. Om maar met de deur in huis te vallen, het verhaal is niet de reden om deze film te gaan kijken. Het is voorspelbaar van het begin tot het eind, zit vol met redelijk wat plotholes en maakt zich van sommige dingen erg makkelijk af. Aaron Paul is natuurlijk een van de redenen om toch eens goed op te letten, en ik vond hem dan ook goed zijn best doen om te laten zien dat hij wel kan acteren, iets dat sommige andere wat minder af gaat. De andere reden om deze film toch te gaan zien zijn de auto's, achtervolgingen en races. Ze hebben uitstekend hun best gedaan om alles zo spectaculair mogelijk in beeld te brengen, en af en toe wat camera standpunten te kiezen die je doen denken aan NFS (soms mij wat meer aan Forza Horizon, maar dat was misschien meer de setting). Dat had van mij wel wat vaker gemogen maar misschien is minder hier wel meer want nu is het niet de gimmick van de film. Dan is er natuurlijk de vergelijking met die andere serie waar ook auto's in voor komen, The Fast and the Furious. Nu ga ik mensen tegen het zere been schoppen, maar deze film vond ik beter dan de laatste F&F films. Waarom? Omdat het niet zo een soap is als die series is geworden wat blijkbaar rond om meneer wel/niet/wel/niet politie agent draait en zijn familie. O ja en soms rijden ze hard in een auto. Deze film is minstens even geloofwaardig als de F&F films de laatste tijd, maar er komen meer auto's in voor en dan niet de tupperware varianten maar de echt snelle bakken. En het word ook beter in beeld gebracht. Het grootste deel van de film zit men in een auto en word er hard gereden. Kijk, dat is een film over auto's. Het is dan ook de enige reden waarom ik deze film aanraad, het ziet er gewoon vet uit. Ga je voor het verhaal, dan zit je aan het eind met meer vragen dan aan het begin en vraag je je af hoe het in godsnaam allemaal zo geweldig afloopt. | |
Ja inderdaad, Dark of The Moon en Revenge Of The Fallen is het nog slechter qua verhaal. Voor mij persoonlijk blijft het toppunt van Transformers (the franchise) toch de animatiefilm uit 1986.horizon1978 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 05:50:
Apart, ik vond juist dat dit deel weer meer aan G1 refereerde qua verhaal dan de voorgaande twee delen.
En ik ben echt met G1 opgegroeid. Vooral de comics dan, de cartoon was leuk maar als je die nu terugkijkt, ai ai ai, wat een kazig gedoe op verhaals gebied, slechts enkele afleveringen zijn echt goed te noemen.
Het ding waar ik persoonlijk een probleem mee heb is dat het erop leek dat Michael Bay zijn fouten zou hebben ingezien met de misplaatste en stompe humor in de eerste drie films, samen met de overdreven verzadigde actie. Als je het eerste uur ziet, dan ben je er ook van overtuigd dat hij het licht heeft gezien en zonder over te gaan in superlatieven qua actie of slechte humor. Maar dan begint het tweede deel en gaan alle remmen los met banale humor en eindeloze, nutteloze actie, twee uur lang. Op een bepaald moment was ik het echt beu want je verliest alle focus na twee uur onafgebroken "Michael Bay" @ 200%. En ineens was de film gedaan op 5 minuten, alle mogelijke doomscenario's werden in een paar minuten volledig opgelost, terwijl een hele stad weer in puin ligt "just for the sake of destruction".
Nou ja, zijn fouten??? Die "fouten" hebben er wel voor gezorgd dat er nu een deel 4 is.
Laten we eerlijk wezen:
Dark of the moon:
Budget $195 million
Box office $1,123,794,079
Jij kunt wel lopen te zeiken over de film, maar je bent zo te zien een kleine minderheid. Dat is meestal de groep die het meest vocaal is.
Laten we eerlijk wezen:
Dark of the moon:
Budget $195 million
Jij kunt wel lopen te zeiken over de film, maar je bent zo te zien een kleine minderheid. Dat is meestal de groep die het meest vocaal is.
Ik ben het eens met je punt en omschrijving. Begin van het verhaal vond ik niet slecht, maar helemaal op het einde werd het te absurd en te ongeloofwaardig.LOTG schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:02:
Need for Speed (2014) [afbeelding] IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 Plot: Fresh from prison, a street racer who was framed by a wealthy business associate joins a cross country race with revenge in mind. His ex-partner, learning of the plan, places a massive bounty on his head as the race begins.
Het is dan ook de enige reden waarom ik deze film aanraad, het ziet er gewoon vet uit.
Ga je voor het verhaal, dan zit je aan het eind met meer vragen dan aan het begin en vraag je je af hoe het in godsnaam allemaal zo geweldig afloopt.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Dit, Unicron en de muziek alleen al :)!Phuncz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:11:
[...]
Ja inderdaad, Dark of The Moon en Revenge Of The Fallen is het nog slechter qua verhaal. Voor mij persoonlijk blijft het toppunt van Transformers (the franchise) toch de animatiefilm uit 1986.
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, Sci-Fi Plot: A growing nation of genetically evolved apes led by Caesar is threatened by a band of human survivors of the devastating virus unleashed a decade earlier. They reach a fragile peace, but it... Moest even wat inhalen, paar weken mijn Pathe Gold niet gebruikt ivm het WK etc. Zondagmiddag naar Transformers geweest en 's avonds naar Dawn of the planet of the Apes. Ging er redelijk zonder verwachtingen naartoe omdat ik niet zoveel heb meegekregen van deze film. Maar de tijd vloog! Ik vond het echt een goede film. Goede CGI, goed verhaal, goed geacteerd. Volgens mij was de hele zaal wel onder de indruk, een aantal gekken begonnen zelfs te klappen na de film. Ik ben erg benieuwd naar het volgende deel. IIg een aanrader om te gaan kijken. Krijgt van mij een 9.. Misschien iets vertekenend omdat ik Transformers ervoor heb gezien.... | |
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Inderdaad ! Ik dacht bij de trailer zelfs dat Unicron erin zat (groot schip dat stad opslokt), maar dat viel dus nogal tegen. En Unicron past zelfs perfect bij Michael Bay's grandiose wereld-vernietigende actie.
spoiler:
Maar helaas, het enige dat dat schip deed was heel onlogisch en inefficiënt rotzooi omhoog trekken en terug laten vallen. Hoe nutteloos was die hele daad en hoe onlogisch is het om als listige bounty hunter zo een klein voorwerp terug te halen ?
In Time (2011) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13 Plot: In a future where people stop aging at 25, but are engineered to live only one more year, having the means to buy your way out of the situation is a shot at immortal youth. Here, Will Salas finds himself accused of murder and on the run with a hostage - a connection that becomes an important part of the way against the system. Erg leuke film met name vanwege het verhaal. Het betaalsysteem van geld is vervangen door tijd. Mensen worden niet ouder dan 25 jaar. Het ouderdoms proces stopt dan en men krijg 1 jaar aan tijd. Als de klok op is gaat men dood. Men verdiend tijd door gewoon te werken. De hoofdpersoon krijgt 100 jaar van iemand die niet meer onsterfelijk wil zijn en gaat in tegen de gevestigde orde en kidnapt daarbij de dochter van de rijkste man ter wereld. Het enige jammere vind ik dat ze duidelijk ruimte open hebben gelaten voor een vervolg die er waarschijnlijk niet gaat komen. | |
Veel opbengst staat niet perce gelijk aan een goede film heLOTG schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:23:
Nou ja, zijn fouten??? Die "fouten" hebben er wel voor gezorgd dat er nu een deel 4 is.
Laten we eerlijk wezen:
Dark of the moon:
Budget $195 million
Avatar had ik een decenium of zo ervoor al gezien onder de naar Pocahontas.
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar Transformers zal zelfs moet een goed verhaal nooit Oscar materiaal worden. En ja, why change a winning team? Ik kan je vertellen wat Paramount meer interesseert, bezoekers of klagers.
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar Transformers zal zelfs moet een goed verhaal nooit Oscar materiaal worden. En ja, why change a winning team? Ik kan je vertellen wat Paramount meer interesseert, bezoekers of klagers.
Avatar heeft een nette 7,9 op imdb. Maar je zegt "ik", en zo is het. Ieder een andere mening. Maar over algemeen wordt Avatar wel oke beoordeelt.Zingo schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:45:
[...]
Veel opbengst staat niet perce gelijk aan een goede film he. Kijk naar Avatar, hoogste box office ooit, maar ik kan die film amper goed noemen.
En de cartoon van Transformers uit 1986 is niet echt goed.
spoiler:
. Hasbro had de behoefte om nieuwe Transformers te introduceren en dat is de belangrijkste reden dat deze film er is. autobots die omvallen na een half schot en decepticons (op 1tje na) die niet doodgaan.
Dat is meer het verhaal achter de gehele Transformers franchise. De reden dat sommige zo veel op elkaar leken was ook gewoon zodat ze dezelfde mal konden gebruiken, met een andere paint job.
Maar dat was eigenlijk een groot deel van de 80s animatie. Speelgoed verkopen.
Maar dat was eigenlijk een groot deel van de 80s animatie. Speelgoed verkopen.
Wat mij vooral opvalt is dat veel mensen hier de Transformers films niet echt goed vinden maar wel massaal (gezien het aantal reviews) naar de bios gaan om hem te zien... Kijk, zo blijven ze die films wel maken.
Ik zal hem ook wel eens kijken maar ik ga dit soort matige films niet financieel ondersteunen. Zeker omdat je weet dat het nooit ineens een geweldige films gaan worden.
Ik zal hem ook wel eens kijken maar ik ga dit soort matige films niet financieel ondersteunen. Zeker omdat je weet dat het nooit ineens een geweldige films gaan worden.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Nou ja dan vind ik ook dat je voet bij stuk moet houden en hem gewoon niet kijken. Niet gaan klagen dat het een slechte film is vooraf en dan gewoon downloaden.MrFl0ppY schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:49:
Wat mij vooral opvalt is dat veel mensen hier de Transformers films niet echt goed vinden maar wel massaal (gezien het aantal reviews) naar de bios gaan om hem te zien... Kijk, zo blijven ze die films wel maken.
Zoals ik al zei, was de Transformers trailer heel erg misleidend. Hier zie je coole shots zoals de Dinobots, Mr FaceCannon (deed me aan nieuwe interpretatie van Galvatron denken), iets wat leek op Unicron, geen flauwe humor figuren (alhoewel Matt Wahlberg). Als je dan zelf de gaten gaat invullen en je leest dat Michael Bay de serie wilt rebooten, doe je misschien zoals mij aan wishful thinking en hoop je dat hij inderdaad elementen uit de klassieke animatiefilm gaat terugbrengen zonder onnodig over the top te gaan.
Ik kan hem ook niet gaan kijken en het nooit weten, maar daar ben ik niet zuur genoeg voor, nog steeds ben ik liever optimist dan pessimist.
Ik kan hem ook niet gaan kijken en het nooit weten, maar daar ben ik niet zuur genoeg voor, nog steeds ben ik liever optimist dan pessimist.
Mensen die bij een Transformer film een heuse scorsese of een indie verhaal verhaal verwachten...zal het nooit begrijpen

Daar gaat het ook niet om (lezen is ook een kunst
). Het gaat er meer om, dat voor de mensen die vroeger de tekenfilms hebben gezien, de huidige films gewoon een aanfluiting zijn.

Een nette 7,9 voor een film die het meest van alle films heeft verdiend, dat vind ik nogal magertjes gewaardeerd... kijk je naar wat volgens IMDB de beste film ooit is dan heeft de film nog geen 60 miljoen dollar opgebracht! Dus ja... veel verdienen staat absoluut niet gelijk aan of het een goede film is.horizon1978 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:56:
[...]
Avatar heeft een nette 7,9 op imdb. Maar je zegt "ik", en zo is het. Ieder een andere mening. Maar over algemeen wordt Avatar wel oke beoordeelt.
En dat is juist het rare, die tekenfilms van vroeger zijn (op een enkele aflevering na) matig. Als je het over de comics hebt is het een ander verhaal.lanerios schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:26:
Daar gaat het ook niet om (lezen is ook een kunst). Het gaat er meer om, dat voor de mensen die vroeger de tekenfilms hebben gezien, de huidige films gewoon een aanfluiting zijn.
Ik vind de Transformers films top vermaak bieden en ben een G1 fan.
Over opbrengst vs waardering, tuurlijk is dat geen synoniem van elkaar. maar vergeet niet dat bij films die veel opbrengen ook heel veel mensen zijn die echt niet op imdb of moviemeter gaan stemmen. Maar dat zal niet veel uitmaken. Een film als Avatar heeft een extra meerwaarde in de bioscoop, iets dat de Shawshank Redemption (bijvoorbeeld) veel minder heeft.
Dan vergelijk je ook een geniale film (shawshank) met een Pocahontas met 3d effecten (meer is het niet VIND IK (let op; mening))
welke zou je eerder in de bioscoop kijken?lanerios schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:45:
Dan vergelijk je ook een geniale film (shawshank) met een Pocahontas met 3d effecten (meer is het niet VIND IK (let op; mening))
Nukezone FTW
Shaw, easy
Ik vond Avatar echt prul film. Alleen maar 3d geilerei. Niks anders
Popcorn etende, cola slurpende, nacho dippende mensen naast je bij Shawshank of Avatar.lanerios schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:19:
Shaw, easyIk vond Avatar echt prul film. Alleen maar 3d geilerei. Niks anders
Ik ben ook een G1 fan. De tekenfilmserie heb ik vorig jaar nog helemaal afgekeken.
Afgesloten met de animatiefilm. De verhalen sloegen echt helemaal nergens op en logica was ver te zoeken. Maar als 10-jarige let je daar toch niet op. En toen ik alles vorig jaar keek, was het nog steeds tof.
De films zijn echter zoveel anders dan G1 (qua uiterlijk, verhaal en sfeer), dat het mij echt helemaal niet trok. Ik heb, denk ik, de eerste drie Transformer films gezien. Ik kan me echter niks van de verhalen herinneren. Ik kan mij maar een paar scenes uit alledrie de films herinneren. Terwijl ik deel 1 of 2 toch 2 keer gezien heb. Elke keer als ik dark side of the moon hoor, dan moet ik denken aan Iron Sky en niet aan Transformers, omdat ik echt niet meer weet waar de derde film over ging.
Ik ga de laatste TF film wel kijken, omdat ik de meeste films wel kijk, omdat ik altijd nieuwsgierig ben.
Avatar heb ik echter nog nooit gezien. Heb de eerste 10 minuten gekeken en toen trok ik het niet mee. Ik weet echt niet waardoor het komt. Terwijl ik meestal alle films die ik begin ook af kijk.
Heb zelfs Son of the mask helemaal gezien....
Afgesloten met de animatiefilm. De verhalen sloegen echt helemaal nergens op en logica was ver te zoeken. Maar als 10-jarige let je daar toch niet op. En toen ik alles vorig jaar keek, was het nog steeds tof.
De films zijn echter zoveel anders dan G1 (qua uiterlijk, verhaal en sfeer), dat het mij echt helemaal niet trok. Ik heb, denk ik, de eerste drie Transformer films gezien. Ik kan me echter niks van de verhalen herinneren. Ik kan mij maar een paar scenes uit alledrie de films herinneren. Terwijl ik deel 1 of 2 toch 2 keer gezien heb. Elke keer als ik dark side of the moon hoor, dan moet ik denken aan Iron Sky en niet aan Transformers, omdat ik echt niet meer weet waar de derde film over ging.
Ik ga de laatste TF film wel kijken, omdat ik de meeste films wel kijk, omdat ik altijd nieuwsgierig ben.
Avatar heb ik echter nog nooit gezien. Heb de eerste 10 minuten gekeken en toen trok ik het niet mee. Ik weet echt niet waardoor het komt. Terwijl ik meestal alle films die ik begin ook af kijk.
Heb zelfs Son of the mask helemaal gezien....
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
okok, dat is wel weer een goed punt. (wat heb ik soms zin om mensen te slaan in de bios. Nee meisje.. Nu is NIET het moment om een selfie te maken.. (halverwege de film. Met flits natuurlijk))horizon1978 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:22:
[...]
Popcorn etende, cola slurpende, nacho dippende mensen naast je bij Shawshank of Avatar.
Inderdaad, het is niet dat ik van Transformers een kunstwerk verwachtte maar een beetje memorabele film doet al veel. De reboot van Robocop was ook beschaafd gehouden met een paar zeer mooie rollen (Gary Oldman bv.) en een mooie vertaling naar de 21ste eeuw zonder over the top te gaan. Zo vind ik de nieuwe Godzilla film meesterlijk goed uitgevoerd, ondanks het dunne verhaal maar de goede adaptatie naar de 21ste eeuw met nadruk op kwaliteit ipv. "rainbow vomit".lanerios schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:26:
Daar gaat het ook niet om (lezen is ook een kunst). Het gaat er meer om, dat voor de mensen die vroeger de tekenfilms hebben gezien, de huidige films gewoon een aanfluiting zijn.
De Transformers-films lijken in stijgende mate de basis van de reeks te verliezen. Enerzijds ligt dat misschien aan mij, comics kunnen me totaal niet meer boeien en de cartoons na G1 ook zelden. Met Spiderman en X-Men heb ik hetzelfde probleem: hier hoop ik ook de respectievelijk de old-school Kingpin en Sentinels te zien. Maar X-Men is dan weer absoluut geen teleurstelling en het staat bijna haaks op hoe Michael Bay een film (of zijn interpretatie ervan) neerzet.
Thank you. Heb de eerste proberen te kijken, maar neh...al snel weggelopen. Al die onzin vervolgen geen eens een kans gegeven.Het gaat er meer om, dat voor de mensen die vroeger de tekenfilms hebben gezien, de huidige films gewoon een aanfluiting zijn.
Edit: En heb spijt dat ik toen ik eenmaal "te oud" was al mijn Transformers voor een lachprijsje heb weggedaan. Daar had nu meer in gezeten denk ik
Reboots mogen wat mij betreft, per wet verboden worden.De reboot van Robocop
Robocop is rauw, en mooi, net zoals Total Recall. All 90's Verhoeven films. Die duffe remakes geef ik niet eens een kans, op mijn screen dan.
Dat de zaal er vol mee zal lopen zegt veel meer over het huidige biosvee dan over de films zelf. Net zoals met veel muziek, weten velen vaak niet eens dat het covers zijn. Dan moet je ze dat weer laten zien/horen.
Triest.
[ Voor 58% gewijzigd door HMC op 22-07-2014 14:54 ]
Eat the bugs, live in a pod
Muppets Most Wanted (2014) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Comedy, Crime | Runtime: 107min. | MPAA: PG Aardig vervolg op de vorige Muppetsfilm, waarbij ze naar mijn mening wel iets teveel hebben getracht om een (niet werkend) verhaal op de voorgrond te zetten. Dat deed me weinig, maar de grappen zijn goed, de meeste liedjes zijn sterk en de cameo's blijven altijd leuk. | |
Cops (1922) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Short, Comedy, Family | Runtime: 22min. | MPAA: Unrated Cops is één van de bekendere korte films van Buster Keaton, en met goede reden. Hij kan hier zijn acrobatische kunsten een paar keer goed tentoonstellen, al zijn er enkele andere producties met hem waarin dit nog net wat indrukwekkender is. | |
Lilo & Stitch (2002) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 85min. | MPAA: PG Deze animatiefilm van Disney is een beetje een vreemde eend in de bijt, maar dat kan ik juist wel waarderen. Er zitten wat grappen en scènes in die erg volwassen zijn, maar helaas staat daar tegenover dat het verhaal zelf af en toe wat zwak is. Het tekenwerk is grotendeels schitterend, maar wat me stoorde was het overmatig gebruik van de airbrush om diverse kleurovergangen weer te geven. | |
What Maisie Knew (2012) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 99min. | MPAA: R Redelijk standaard en gemiddeld drama over een vechtscheiding, waarin vooral Alexander Skarsgård me erg positief opviel. | |
Last Love (2013) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 116min. In een notendop: Michael Caine bouwt in Parijs als Amerikaanse weduwnaar een band op met een jonge Française. Veel meer zit er niet in, maar als tussendoortje is het prima. Caine komt nergens overtuigend over als Amerikaan (wie heeft die keuze gemaakt?) en het is jammer dat Gillian Anderson maar zo kort in de film zit. | |
The Internship (2013) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13 Bijzonder flauwe komedie die vooral als reclamespot voor Google dient. Owen Wilson en Vince Vaughn kunnen beiden erg leuk zijn, maar hier komt dat totaal niet naar voren. | |
Do the Right Thing (1989) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: 120min. | MPAA: R 25 jaar na dato is dit waarschijnlijk de beste film van Spike Lee en nog altijd relevant. De film speelt zich af op een warme zomerdag en die sfeer komt bijzonder duidelijk over, wat de uiteindelijke escalatie extra overtuigend maakt. Lee geeft ons eigenlijk een mozaïekverhaal met verschillende personages en plotjes, maar brengt het zo duidelijk dat het gewoon als een geheel overkomt. | |
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Wat vond je van Scarface met Al Pacino? Of Ocean's Eleven met George Clooney?HMC schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:45:
Reboots mogen wat mij betreft, per wet verboden worden.
Robocop is rauw, en mooi, net zoals Total Recall. All 90's Verhoeven films. Die duffe remakes geef ik niet eens een kans, op mijn screen dan.
oh ja, en The Thing uit 1982?
[ Voor 4% gewijzigd door horizon1978 op 23-07-2014 07:45 ]
Die tekenfilms hebben inderdaad ook geen sterke verhalen
Maar je let daar als kind inderdaad niet op. De films zijn echter niet gemaakt voor 8-jarigen en hebben ook een 5 keer langere runtime. Dan lijkt het me toch logisch dat er net iets meer wordt verwacht?
Wel grapppig dat Godzilla hiermee vergeleken wordt want die probeert volgens mij het tegenovergestelde te doen maar slaagt er voor mij ook niet in. Even zwak en cheesy
Maar smaken verschillen inderdaad... Ik kwam toch minder zwaar teleurgesteld uit de zaal na het zien van Transformers 4 dan na Godzilla. Waarschijnlijk omdat ik gewoon al wist waar ik mij moest aan verwachten 
Even had ik nog een Transformers momentje, toen ik het typische geluid hoorde en het autobot logo op de grille van Optimus Prime verscheen.
De transformatie van Blackout in de 1ste film, vond ik ook één van de beste uit de volledige franchise. Maar misschien dat ik de volgende toch gewoon thuis kijk.
Wel grapppig dat Godzilla hiermee vergeleken wordt want die probeert volgens mij het tegenovergestelde te doen maar slaagt er voor mij ook niet in. Even zwak en cheesy
Even had ik nog een Transformers momentje, toen ik het typische geluid hoorde en het autobot logo op de grille van Optimus Prime verscheen.
spoiler:
Wel vraag ik me af welke richting ze nu uitgaan met de volgende film. Optimus Prime is weg in de ruimte. En op Aarde loopt Galvatron nog rond.
Iets meer verhaal jaD-Three schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:38:
Die tekenfilms hebben inderdaad ook geen sterke verhalenMaar je let daar als kind inderdaad niet op. De films zijn echter niet gemaakt voor 8-jarigen en hebben ook een 5 keer langere runtime. Dan lijkt het me toch logisch dat er net iets meer wordt verwacht?
Probleem is dat de films 5 keer zo lang zijn als de cartoon, maar het eigenlijk verhaal is niet veel langer.
en dus vullen ze de rest van de tijd op met veel actie scenes, flauwe grappen en onnodige scenes.
Tenminste met deel 1t/m3 . Deel 4 neem ik niet eens de moeite om te zien !
Bubba Ho-Tep (2002) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 92min. | MPAA: R Elvis is niet dood ! Hij had alleen plaats verolen met een impersonator. Nu is alleen oud, versleten en vergeten. En terwijl hij over de gang van zaken peinst en lange monologen over oudworden houd, probeert hij de mummie te verslaan die het bejaardenhuis over wil nemen, samen met een zwarte jfk (its a conspiracy !) Hij is net zo random als het klinkt., maar bruce campbell zet een prima verlopen Elvis neer. Het eerste helft vond ik de film eigenlijk net te traag, daarna pikte hij wat vaart op en is hij echt leuk ! | |
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Scarface ('82) is beter dan Shame of a Nation en alhoewel het wel als reboot/remake wordt neergezet, zijn ze echt compleet anders. DePalma was misschien beetje geinspireerd door die film, maar er zijn echt niet zo heel veel overeenkomsten.
Laat ik het er bij houden dat ik geen fan ben van 30's/40's/50's movies.
Ocean's 11/12/13/14, whatever...niets aan. Zowel origineel als reboots. Voor heist movies heb ik andere favo's. Reservoir Dogs bv.
Laat ik het er bij houden dat ik geen fan ben van 30's/40's/50's movies.
Ocean's 11/12/13/14, whatever...niets aan. Zowel origineel als reboots. Voor heist movies heb ik andere favo's. Reservoir Dogs bv.
Eat the bugs, live in a pod
Ik vond die films beter dan Avatar, The Great Gatsby en de laatste James Bond film : Wat een flutfilms zijn dat zegHMC schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:57:
Ocean's 11/12/13/14, whatever...niets aan. Zowel origineel als reboots.
Nu maar eens de originelen ergens vandaan zien te halen, want ik wist niet dat die er waren

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Afgelopen week een 3 tal films gekeken. Ik kijk vaak welke films hoge ratings hebben en mijn genre zijn. Die kijk ik. Ik neem niet graag het risico om mij een pakweg 2 uur te gaan vervelen.
The Good, the Bad and the Ugly (1966) | ![]() |
IMDb: 9.0 | Genre: Adventure, Western | Runtime: 161min. | MPAA: Approved Goede vermakelijke film. Tis een lange zit maar er gebeurt steeds weer wat nieuws en het is allemaal niet te voorspellen. Verder is de muziek icm met het beeld en de stemmen echt een mooie oude film. Het acteerwerk is goed, eigenlijk niets echt aan te merken op deze film. Topper. | |
The 40-Year-Old Virgin (2005) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 116min. | MPAA: R Hele vermakelijke film. Zelfs zo nu en dan gelachen en dat doe ik lang niet altijd bij de meeste comedie's. Uiteraard moet je je verstand wat op nul zetten maar dan is het ook echt lekker wegkijken. Enige minpunt is de typisch Amerikaanse manier van happy ends en emotionele taferelen, zeg maar het zoetsappige. Verder zeer goed met veel verschillende soort typetjes. | |
Gran Torino (2008) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 116min. | MPAA: R De film komt wat sloom op gang, maar het feit dat de film je toch wat nieuwsgierig houdt, zorgt ervoor dat je niet wegloopt. Daarna bouwt het zich langzamerhand op naar een climax met steeds meer gebeurtenissen en wendingen. Al met al een degelijke film, geen topper maar prima om te kijken. | |
xXx (2002) | ![]() |
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13 Vind diesel als rebelse super agent die jacht maakt op een berg terrorristische anarchisten Hersens op 0. volume op 10 en een bak popcorn erbij Blijft een geweldige actie film Ironisch genoeg is dit de bedoeld als de oude stijlvolle oude james bond in een nieuw knallendere jasje. En slaagt daar imho redelijk in, terwijl de nieuwe james bonds wat mij betreft voortaan vrij saaie recht door zee actie films zijn. | |
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Cheap Thrills (2013) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 88min. | MPAA: Not Rated Plot: A scheming couple put a struggling family man and his old friend through a series of increasingly twisted dares over the course of an evening at a local bar. Suspense, grimmig en soms grappig. Twee oude vrienden, toevallig allebei in een situatie dat ze geld nodig hebben, komen een rijk stel tegen die een leuke avond met elkaar willen hebben. Vanaf dan begint het en kijkt het rijke stel tot hoe ver beide heren willen gaan om wat geld te verdienen. | |
Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13 Plot: Jack Ryan, as a young covert CIA analyst, uncovers a Russian plot to crash the U.S. economy with a terrorist attack. De film probeert James Bond en Mission Impossible elementen te combineren wat naar mijn mening niet goed gelukt is. Het verhaal is zwak uitgewerkt en zit vol gaten. | |
Divergent (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Romance | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13 Je wacht op een trein. Een trein die je ver weg zal brengen. Je weet dat de trein je zal brengen waar je hoopt te gaan. Maar je kan het niet zeker weten. Toch maakt het niet uit. Waarom? Typische tienerfilm over een tiener die volwassen wordt met veel metaforen voor de wijde boze wereld van die "grote mensen". | |
Dat zit wel Schnorr.
Een zes vind ik nog hoog. Ik vond het echt een draak van een film. Geen enkele verrassing of sprankje originaliteit. Ook voor de actie hoef je het niet te doen. Geen idee hoe deze film aan zo'n hoog imdb cijfer komt.Stukfruit schreef op zondag 27 juli 2014 @ 01:43:
Divergent (2014) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Romance | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13 Je wacht op een trein. Een trein die je ver weg zal brengen. Je weet dat de trein je zal brengen waar je hoopt te gaan. Maar je kan het niet zeker weten. Toch maakt het niet uit. Waarom?
Typische tienerfilm over een tiener die volwassen wordt met veel metaforen voor de wijde boze wereld van die "grote mensen".[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6 / 10
Veel tieners? 
Ik geef 'm een 6 omdat ik ook weer niet erg verveeld raakte, maar het is inderdaad een beetje vreemd dat een film met zo'n titel niet bepaald boven het korenveld uitsteekt...
Ik geef 'm een 6 omdat ik ook weer niet erg verveeld raakte, maar het is inderdaad een beetje vreemd dat een film met zo'n titel niet bepaald boven het korenveld uitsteekt...
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
The Art of the Steal (2013) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 90min. | MPAA: R Plot: Crunch Calhoun, a semi-reformed art thief, agrees to get his old gang back together to pull off one last heist. Creativiteit 0. Eigenlijk alles wat ik erover schrijf is te veel. Film wordt aan het einde nog een beetje leuk. | |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 Plot: Fresh from prison, a street racer who was framed by a wealthy business associate joins a cross country race with revenge in mind. His ex-partner, learning of the plan, places a massive bounty on his head as the race begins. Ik verwachte een 'The Fast and the Furious'-achtige film, maar de film heeft eigenlijk strakker de games gevolgd dan ik verwachte. De verhaallijn is een typische Need for Speed verhaallijn, en net als het spel gaat het dus vooral om snel rijden en niet om het verhaal. Zelfs de politie is even lomp en onpersoonlijk als in de game en haalt dezelfde acties uit. Eigenlijk best leuk gedaan. Ook het einde dat een happy end was, maar in een andere setting eigenlijk helemaal niet zo happy was | |
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
The Invention of Lying (2009) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13 Had er een trailer van gezien en leek mij wel grappig. Vond het allemaal wat traag gaan maar het verhaal op zich wel grappig. Voor een brakke zondagmiddag een prima film. | |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 Nice! Zat snel in het verhaal en bleef geboeid tot het einde! | |
[ Voor 30% gewijzigd door Beekforel op 27-07-2014 22:15 ]
Probleem is dat dat niet aan de film ligt... De film heeft zich redelijk goed aan het verhaal van het boek gehouden. Het enige verrassende element in het boek, zit niet in de film vanwege de zwaardere rating.SaN schreef op zondag 27 juli 2014 @ 02:23:
[...]
Een zes vind ik nog hoog. Ik vond het echt een draak van een film. Geen enkele verrassing of sprankje originaliteit. Ook voor de actie hoef je het niet te doen. Geen idee hoe deze film aan zo'n hoog imdb cijfer komt.
spoiler:
Dat is wanneer Peter Edward's oog uitsteekt met een botermes. Dat zag je gewoon niet aankomen. Peter is een rotzak, maar tot dat moment besef je niet hoever hij zal gaan. Gevolg van die wijziging is dus wel dat Edward aan het eind vd film nog aanwezig is, terwijl hij in het boek vrij snel na dat incident weg valt en pas in Insurgent weer opduikt.
Ikzelf heb me - als lezer van de trilogie - ook best aan sommige punten geërgerd toen ik deze film voor het eerst zag. Wat wel goed is om te weten voor degenen die Divergent maar matig vonden: Het tweede boek was een stuk beter, dus grote kans dat de tweede film ook beter zal zijn.
Ga je die wel goed vinden, sla dan de laatste 2 films maar over, want het derde boek is echt bagger imo.
Vond het zo'n "conceptfilm" voor tienermeiden. Hoofdpersoon is anders dan anderen (oe, zo voel ik me ook), komt een knappe mysterieuze jongen tegen (jaaaah) en dat gecombineerd met een hunger games-achtige setting. Dat soort elementen komen wel vaker voor natuurlijk, divergent weet er niet bovenuit te stijgen.
Vroeg me al af waarom Dominique Pinon er in zat, maar inderdaad: een Jean-Pierre Jeunet film. Gelukkig niet van de absurde plank-misslaande humor erin zoals bij voorgaande films.
The Young and Prodigious T.S. Spivet (2013) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 105min. Plot: A ten-year-old cartographer secretly leaves his family's ranch in Montana where he lives with his cowboy father and scientist mother and travels across the country aboard a freight train to receive an award at the Smithsonian Institute. Leuk slice of life film over een intelligent jochie dat een prestigieuze wetenschapsprijs wint en besluit naar Washington te gaan om deze op te halen. Je zou er zelf zin van krijgen om een eens door de USA te gaan touren. | |
Vroeg me al af waarom Dominique Pinon er in zat, maar inderdaad: een Jean-Pierre Jeunet film. Gelukkig niet van de absurde plank-misslaande humor erin zoals bij voorgaande films.
[ Voor 80% gewijzigd door Atomsk op 28-07-2014 02:09 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Afgelopen weekend naar 3 films geweest in Metropolis. Ik wist dat het goede films waren, maar ik was toch aangenaam verrast door met name Edge of Tomorrow en X-men.
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Deze film hebben we in 3D gekeken. Het 3D effect is erg subtiel aanwezig en daardoor niet storend, geen over-the-top door het beeld vliegende voorwerpen. Het was een vermakelijk film. Goede CG, animatie van de apen ziet er goed uit. Redelijk verhaal, echter ... spoiler: zeer voorspelbaar. | |
Edge of Tomorrow (2014) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Zeer vermakelijk film! Als Cruise-hater ga ik normaal gesproken niet naar films met Tom Cruise, maar gezien de goede reviews heb ik toch maar een uitzondering gemaakt. De film heeft me aangenaam verrast. Goede actie scenes, af en toe een leuk grapje (maar niet overdreven), geen standaard verhaal en ... spoiler: voor een gamer een leuk herkenbaar mechanisme | |
X-Men: Days of Future Past (2014) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13 Ik ben geen grote fan van verfilmingen van comics, maar het zijn vaak wel leuke films om in de bios te kijken. Goede actie, niet te standaard verhaal en een lekkere smurf. | |
[ Voor 56% gewijzigd door Abom op 28-07-2014 16:48 ]
Intacto (2001) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Thriller, Drama | Runtime: 108min. | MPAA: R Wat ga je doen als je net niet aangereden wordt bij een auto ongeluk? Je geluk verder testen in de casino! Dit is een beetje het idee achter deze film. Sommige mensen hebben meer geluk dan andere mensen. Tomas, de enige overlevende van een vliegtuigongeluk, raakt met andere geluksvogels verwikkeld in gokspellen die steeds meer risico met zich meebrengen. | |
Verwijderd
The Big Lebowski (1998) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 117min. | MPAA: R Vond de humor en de duur van de film totaal niet matchen. De humor kon ik ook niet waarderen. Heb in totaal 2 keer moeten gniffelen en dat was het wel. Zonde van de tijd. | |
The Zero Theorem (2013) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 107min. | MPAA: R Plot: A computer hacker whose goal is to discover the reason for human existence continually finds his work interrupted thanks to the Management; namely, they send a teenager and lusty love interest to distract him. Arthousefilm met wat bespiegelingen over de zin van het leven. Het verhaal gaat niet echt ergens heen, maar is toch wel boeiend en herkenbaar. Eenzaamheid, menselijke behoeftes, etc. Ook wel aardig om Christoph Waltz en Matt Damon in een andere rol te zien. De imdb-samenvatting klopt niet helemaal trouwens. De call girl en de zoon van "management" werden gestuurd om hem te motiveren weer te gaan werken aan het bewijs dat het universum uiteindelijk weer als niets zal eindigen. Niet om hem af te leiden. Enfin, film voor wanneer je in een filosofische bui bent. | |
_██_
(ಠ_ృ)
*knip* Als je niets te melden hebt, post dan niets...
[ Voor 95% gewijzigd door Mx. Alba op 29-07-2014 09:08 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Me too, een kameraad van mij vind deze prachtig, ik totaal niet.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:55:
The Big Lebowski (1998) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 117min. | MPAA: R Vond de humor en de duur van de film totaal niet matchen. De humor kon ik ook niet waarderen. Heb in totaal 2 keer moeten gniffelen en dat was het wel. Zonde van de tijd.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6 / 10
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Gran Torino (2008) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 116min. | MPAA: R Erg sterke film! Hij begint wat traag, maar door de gebeurtenissen en wendingen komt er wat meer tempo in. Einde kon ik enorm waarderen! Zeker een film die ik nog eens ga kijken en hij kon me echt boeien van begin tot het einde. | |
Battle for Haditha (2007) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 97min. | MPAA: R Ook deze film heeft me gegrepen over het bizarre gebeuren wat in Irak heeft plaatsgevonden....... Geen typische Amerikaanse oorlogsfilm, maar ook eens de andere kijk over de oorlog in Irak. Hoeveel onrecht en onschuldige er wel niet de dupe zijn van dit machtsspelletje. De film heeft mij een brok in de keel gegeven. Met name het optreden van Elliot Ruiz heeft me erg kunnen bekoren. | |
Transcendence (2014) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13 Hele hoge verwachtingen van deze film. Vrouwlief wilde mee kijken want Depp. Nu is hij geen slechte acteur, maar nu hij geen gek typje speelt is het wat gewoontjes, en kon depp vervangen door elk andere acteur. Overigs slaat deze film de plank gewoon mis, en was de boodschap nou niet helemaal duidelijk | |
Waar ik nog wel mijn bedenkingen bij heb is Lucy.
Een soort niet vrijwillige Limitless zeg maar
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Maleficent (2014) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 97min. | MPAA: PG Geprikkeld door een random trailer die op TV langs kwam was ik toch zeer benieuwd naar deze film. Vriendin wilde hem ook ontzettend graag zien en zodoende geweest. Moet er even bij zeggen dat we deze film in een JT Bios gekeken hebben in een 3D XD ATMOS zaal (ATMOS = meer geluidskanalen, XD = met van die bewegende stoelen). De film was super, het was echt leuk om dit oude sprookje eens in een andere setting te zien, of beter gezegd vanuit de andere kant. Het zag er ook geweldig uit, en de ervaring in ATMOS + 3D + bewegende stoelen was fantastisch. Ik twijfelde eerst en dacht dat het een beetje het attractiepark gevoel zou hebben, maar de stoelen die gebruikt worden zijn veel gevoeliger en hebben veel soepelere, fijnere en synchronere bewegingen. Het geluid was ook top in ATMOS, en wat 3D betreft was dit een van de filmen waar ik het echt goed verwerkt vond. Al bij al een top ervaring van een top film | |
Transcendence (2014) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13 Trailer gezien terwijl ik in de bios op Maleficent aan het wachten was, en mijn interesse was gelijk gewekt; AI, Johnny Depp, en de convergence van 'ziel' en computer. Die film moest ik zien. Helaas keek ik, voordat we de daadwerkelijke film gingen kijken, ook de extended trailer waar veel in werd gespoiled (zo een trailer die net teveel weer gaf). Maar alsnog wilde ik uiteraard weten wat er nou precies gaande was. De film zag er top uit, het plot zit naar mijn mening ook redelijk goed in elkaar (een beetje overdreven hier en daar voor sommigen misschien, vooral op het einde, maar ach). De reden waarom ik waarschijnlijk zo genoten heb van deze film is waarschijnlijk door waar het plot om gaat; Het menselijke brein (de 'ziel') digitaliseren. Mooi neergezet door top acteur J.D. Het einde was een beetje zwak, had echt zo een gevoel van 'Jammer dit' op het einde. Maar dat moest de pret niet drukken. Zeker een aanrader naar mijn mening | |
[ Voor 35% gewijzigd door Darkfreak op 29-07-2014 10:25 . Reden: Tweede film toegevoegd ]
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Fascinerend die verschillende meningen. Ik vind het een brilliante film die ik herhaaldelijk gezien heb - en elke keer in een deuk. Coen brothers rule.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:55:
The Big Lebowski
Vond de humor en de duur van de film totaal niet matchen. De humor kon ik ook niet waarderen. Heb in totaal 2 keer moeten gniffelen en dat was het wel. Zonde van de tijd.
Wat ik bij deze film vervelend vond was dat er zoveel in tegenspraak was. Wat voorbeelden:Transcendence (2014)
De film zag er top uit, het plot zit naar mijn mening ook redelijk goed in elkaar (een beetje overdreven hier en daar voor sommigen misschien, vooral op het einde, maar ach).
spoiler:
De AI zou sneller en slimmer zijn dan ALLE mensen die ooit geleefd hebben bij elkaar. Maar als hij met zijn vrouw in gesprek was, moest hij af en toe best lang nadenken. Net zo lang als een normale vent.
Nanotechniek wordt (terecht) gepresenteerd als iets op een nanoschaal. Maar al die kleine robotjes waren perfect zichtbaar met het blote oog? Dikke wolken van die meuk overal. Goed, misschien kleven ze aan elkaar en zijn ze daardoor zichbaar, maar in een bol van nanobots kunnen alleen de buitenste bots iets doen met de omgeving, de rest is useless..
De AI kan van alles tegelijk. Mensen genezen, een hele stad runnen, tientallen personen tegelijk besturen. Maar als er gekozen moet worden tussen met wat nanobots zijn vrouw genezen of een programma uploaden is er opeens maar tijd voor één van de twee?? Hoezo kan hij niet eerst zijn vrouw genezen en daarna het virus uploaden? Of beter: genees je vrouw en laat het virus voor wat het is? Het is me niet duidelijk geworden waarom dat virus nou geupload werd. Misschien was mijn aandacht door alle onbenulligheden teveel verslapt.
Nanotechniek wordt (terecht) gepresenteerd als iets op een nanoschaal. Maar al die kleine robotjes waren perfect zichtbaar met het blote oog? Dikke wolken van die meuk overal. Goed, misschien kleven ze aan elkaar en zijn ze daardoor zichbaar, maar in een bol van nanobots kunnen alleen de buitenste bots iets doen met de omgeving, de rest is useless..
De AI kan van alles tegelijk. Mensen genezen, een hele stad runnen, tientallen personen tegelijk besturen. Maar als er gekozen moet worden tussen met wat nanobots zijn vrouw genezen of een programma uploaden is er opeens maar tijd voor één van de twee?? Hoezo kan hij niet eerst zijn vrouw genezen en daarna het virus uploaden? Of beter: genees je vrouw en laat het virus voor wat het is? Het is me niet duidelijk geworden waarom dat virus nou geupload werd. Misschien was mijn aandacht door alle onbenulligheden teveel verslapt.
Daarnaast wat oorzaak-gevolg conclusies die tenenkrommend waren:
spoiler:
Je loopt een datacentrum in een oude fabriekshal binnen. Er staan overal computers. Ergens is één blauwe UTP-kabel in een computer geplugged. Conclusie: OMG we zijn te laat de hele AI heeft het internet bezet!!! Uh? 
Na de film zat ik hoofdschuddend op de bank door alle onnodige domme zaken in de film, in plaats van dat ik erg onder de indruk was en de film mij aanzette tot denken over de wenselijkheid van een invloedrijke AI. Misschien omdat de schaal ook zo beroerd was neergezet: in plaats van dat de hele wereld iets merkte van de AI speelt het zich allemaal af in een woestijndorp met een tiental betrokken personen. Jammer. Bijvoorbeeld het opzienbarende van de hele beurs bespelen met de super AI werd even tussen neus en lippen door genoemd in het begin. Ik had graag meer van dat soort zaken gezien.
Van mij krijgt de film een 5.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Gizz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:39:
[...]
Wat ik bij deze film vervelend vond was dat er zoveel in tegenspraak was. Wat voorbeelden:
spoiler:De AI zou sneller en slimmer zijn dan ALLE mensen die ooit geleefd hebben bij elkaar. Maar als hij met zijn vrouw in gesprek was, moest hij af en toe best lang nadenken. Net zo lang als een normale vent.
Na de film zat ik hoofdschuddend op de bank door alle onnodige domme zaken in de film, in plaats van dat ik erg onder de indruk was en de film mij aanzette tot denken over de wenselijkheid van een invloedrijke AI. Misschien omdat de schaal ook zo beroerd was neergezet: in plaats van dat de hele wereld iets merkte van de AI speelt het zich allemaal af in een woestijndorp met een tiental betrokken personen. Jammer. Bijvoorbeeld het opzienbarende van de hele beurs bespelen met de super AI werd even tussen neus en lippen door genoemd in het begin. Ik had graag meer van dat soort zaken gezien.
Van mij krijgt de film een 5.
spoiler:
1. Dat was omdat hij (wat uiteindelijk bleek) nog steeds zichzelf was (en geen op hol geslagen AI/versie van wat hij was). Dit was zijn manier om menselijk naar zijn vrouw over te komen.
2. Ik denk dat de gedachte daarachter was dat er dusdanig veel nanobots bij elkaar waren dat ze zichbaar zijn. één stofdeeltje zie je niet, vele stofdeeltjes bij elkaar en je ziet een stofwolk.
3. Hier heb ik een hele andere theorie: Will (en Evelyn) 'leven' beiden nog; Will heeft heel de wereld voorzien van nanites. Op het einde zag je dat alles langzaam schoner werd. Will had controle over alles, hij zou dus in staat zijn om dmv zijn nanites het wereldwijde grid (van zowel energie als ook internet) plat te leggen. Ondertussen heeft hij wel een wereldwijd grid van nanites die volledig self-sufficient zijn en zijn (en Evelyn's) AI te kunnen dragen en sustainen. Je zag dat de wereld aan het 'healen' was nadat Will (en daarmee al zijn nanites) zogenaamd offline gaan. Ik denk dat hij simpelweg 'deed alsof' als je in rekening houdt dat Will altijd zichzelf was, echter wel in een Transcended staat van Singularity.
Alles wat Will deed was voor Evelyn's 'perfecte' wereld waar geen ziekte en vervuiling bestaat. Hij heeft nooit mensen kwaad gedaan (iedereen had altijd een keuze en behield zijn eigen conscious achteraf). Uiteindelijk heeft hij hoe dan ook een schone, disconnected wereld geschapen.
2. Ik denk dat de gedachte daarachter was dat er dusdanig veel nanobots bij elkaar waren dat ze zichbaar zijn. één stofdeeltje zie je niet, vele stofdeeltjes bij elkaar en je ziet een stofwolk.
3. Hier heb ik een hele andere theorie: Will (en Evelyn) 'leven' beiden nog; Will heeft heel de wereld voorzien van nanites. Op het einde zag je dat alles langzaam schoner werd. Will had controle over alles, hij zou dus in staat zijn om dmv zijn nanites het wereldwijde grid (van zowel energie als ook internet) plat te leggen. Ondertussen heeft hij wel een wereldwijd grid van nanites die volledig self-sufficient zijn en zijn (en Evelyn's) AI te kunnen dragen en sustainen. Je zag dat de wereld aan het 'healen' was nadat Will (en daarmee al zijn nanites) zogenaamd offline gaan. Ik denk dat hij simpelweg 'deed alsof' als je in rekening houdt dat Will altijd zichzelf was, echter wel in een Transcended staat van Singularity.
Alles wat Will deed was voor Evelyn's 'perfecte' wereld waar geen ziekte en vervuiling bestaat. Hij heeft nooit mensen kwaad gedaan (iedereen had altijd een keuze en behield zijn eigen conscious achteraf). Uiteindelijk heeft hij hoe dan ook een schone, disconnected wereld geschapen.
[ Voor 4% gewijzigd door Darkfreak op 29-07-2014 16:20 ]
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Darkfreak schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:18:
[...]
spoiler:1. Dat was omdat hij (wat uiteindelijk bleek) nog steeds zichzelf was (en geen op hol geslagen AI/versie van wat hij was). Dit was zijn manier om menselijk naar zijn vrouw over te komen.
spoiler:
Je hebt voor een groot deel gelijk. Hij heeft inderdaad overal de nanites verspreid. En hij deed altijd al alles om bij haar te zijn
. Dus hij heeft wel degelijk alles platgelegd, behalve de nanites in zijn eigen tuin, daar kon ie namelijk niet bij omdat hij dat koper eroverheen had gespannen. Vandaar ook dat je op het einde ziet dat het water zuiver wordt zodra die druppel invalt. Zo zijn ze dus nog bij elkaar in hun eigen tuin. Hij heeft haar dus wel geupload en daarom moest ze aan de tuin denken.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Cashback (2006) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: R Gast krijgt insomnia na breuk met ex, en gaat snachts werken in een supermarkt. Al 2 keer eerder opgezet, en na 5 min afgehaakt. Onder het motto ben toe aan iets simpelers. Nu toch eens afgekeken, en daar absoluut geen spijt van gehad. Verhaal stelt geen ruk voor, maar de verfilmingk en vooral het camera werk is briljant. Rare stijlvolle scenes die gewoon prachtig zijn, voorzien van klassieke muziek. En dan ook nog een 10min scene met boobies En heerlijke voiceover die wat interesante punten aantipt, en dan tussendoor weer wat flauwe humor die het allemaal niet te zwaar maakt. Weet niet waarom maar alles klopt wat mij betreft. Heerlijke film ! | |
[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 30-07-2014 00:06 ]
Prisoners (2013) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 153min. | MPAA: R Aangeraden door wat vrienden gisteravond bekeken. Heftig verhaal! Wel een flinke lange zit, 2,5 uur, maar eigenlijk niet eens in de gaten gehad dat het zolang duurde. Was erg geboeid en nieuwsgierig naar het verloop. Zou er een deel 2 komen..? | |
My words exactly. Het is een slechte mix tussen The Hunger games en Harry Potter imo. Al na 30 min zei ik tegen mijn vriendin, let op er komt een deel 2 aan (blijkbaar zijn er 3 boeken, dat wist ik niet). En dan zie je dat einde en heb ik alweer een facepalm moment. Verder erg cliche en voorspelbaarSaN schreef op zondag 27 juli 2014 @ 02:23:
[...]
Een zes vind ik nog hoog. Ik vond het echt een draak van een film. Geen enkele verrassing of sprankje originaliteit. Ook voor de actie hoef je het niet te doen. Geen idee hoe deze film aan zo'n hoog imdb cijfer komt.
spoiler:
Was al vrij snel duidelijk dat die gast ook divergent was en dat het iets ging worden tussen die 2
Daarnaast had ik toch echt veel meer actie verwacht a la Eon Flux. Dat kreeg ik mee van de trailer. Maar het was allemaal gewoon wat lafjes. Een iel meisje dat vecht als een meisje. Wie zit daar nu op te wachten
[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 30-07-2014 08:35 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Nee, waarom er zou er een deel 2 komen?Beekforel schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 07:54:
Prisoners (2013) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 153min. | MPAA: R Aangeraden door wat vrienden gisteravond bekeken.
Heftig verhaal! Wel een flinke lange zit, 2,5 uur, maar eigenlijk niet eens in de gaten gehad dat het zolang duurde. Was erg geboeid en nieuwsgierig naar het verloop.
Zou er een deel 2 komen..?[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10

Was meer op gebaseerd op andere reviews die ik las, maar vond zelf het einde ook nog iets te open eigenlijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]