Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.176 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
thewizard2006 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:27:
[...]

My words exactly. Het is een slechte mix tussen The Hunger games en Harry Potter imo. Al na 30 min zei ik tegen mijn vriendin, let op er komt een deel 2 aan (blijkbaar zijn er 3 boeken, dat wist ik niet). En dan zie je dat einde en heb ik alweer een facepalm moment. Verder erg cliche en voorspelbaar
spoiler:
Was al vrij snel duidelijk dat die gast ook divergent was en dat het iets ging worden tussen die 2

Daarnaast had ik toch echt veel meer actie verwacht a la Eon Flux. Dat kreeg ik mee van de trailer. Maar het was allemaal gewoon wat lafjes. Een iel meisje dat vecht als een meisje. Wie zit daar nu op te wachten 8) 5 voor de moeite
Zonde wel want in potentie hadden ze hier een leuke film van kunnen maken. De cast was best goed, maar haal er dan ook het maximale uit door net alles een iets rauwer randje te geven. Omdat je de vergelijking al maakt; ik vond deze film qua Harry Potter niveau meer bij de eerste HP films passen (erg kindvriendelijk) terwijl Divergent juist dat duistere van de latere HP films had kunnen gebruiken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Afbeeldingslocatie: http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTQ4Njc2MTY4OF5BMl5BanBnXkFtZTgwNTQyNTg1MTE@._V1_SY317_CR0,0,214,317_AL_.jpg
IMDB: A Haunted House 2 (2014)

Gisteren bekeken... en volgehouden tot minuut 40 toen was ik er wel klaar mee..

Hele flauwe Amerikaanse woordgrappen ("he put his fingers in my box") en overdreven sexscene's met een pop lieten me eerder naar mijn telefoon grijpen dan nog verder te kijken naar het scherm.

Ik vind zelf die (hele) flauwe films best vermakelijk (Scary Movie e.d.) maar dit komt niet eens in de buurt.

Marlon Wayans vind het geweldig om de ene na de ander seksueel getinte grap te verwerken in zijn film. Tieten, vrouwen in strakke sportkleding, lingerie, incestgrappen en een nephonden .. het zit er allemaal in.
Waar in een normale film iemand een goede grap maakt, je lacht en de film doorgaat, zul je hier verplicht een paar minuten lang moet kijken hoe een 'grap' (als je het al een grap kan noemen) helemaal kapot en uitgemolken wordt.

Wel een pluspuntje.... na deze film weet je zeker dat de volgende film altijd beter is :D

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 30-07-2014 10:26 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08

Keida

dr.

Transformers: Age of Extinction (2014)Transformers: Age of Extinction (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13
Plot: A mechanic and his family join the Autobots as they are targeted by a bounty hunter from another world.
Kijk, je gaat naar Transformers 4 voor de actie, en CGI, misschien voor het het nostalgische gevoel van vroeger. En voor de vrouwelijke tegenspeler. Niet zozeer voor het verhaal, wat toch al fliterndun is. En dat weet je ook van tevoren, immers, transformers 3 had eigenlijk de reeks al afgesloten, en voordat je de bioscoop binnen loopt weet je ook dat het een reboot is omdat LaBeouf door zijn verslavingen niet meer mee doet. En we het moeten doen met Wahlberg.

En dus krijg je een flinterdun verhaal voorgeschoteld, met behoorlijke hiaten, met wel hier en daar referenties naar karakters die in de originele Transformer series genoemd worden. En gelukkig eindigt het slap, in het absurdisme, en uiteraard de mogelijkheid open houdend voor deel 5. Is ook allemaal prima, de actie was goed, de CGI prima, zelfs 3D werkte mee, en het meisje is ook prima aan te gluren.

Maar als je dergelijke CGI's gebruikt, is het dan echt te veel gevraagd om een achtervolgingsscene die duidelijk ,maar dan ook duidelijk op een circuit met kombanen is opgenomen niet een beetje te pimpen. Sjongejonge, het ene moment zouden ze in downtown Chicago moeten zijn, het andere moment is er een achtervolging bezig op een speedway... Toch weer jammer.
Ben bang dat er een 5e deel gaat komen.
IMDb -- Transformers: Age of Extinction (2014) Wikipedia -- Transformers: Age of Extinction (2014) Bekijk trailer van Transformers: Age of Extinction (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Transformers: Age of Extinction (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:33

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Keida schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:54:
Transformers: Age of Extinction (2014)[afbeelding]
Plot: A mechanic and his family join the Autobots as they are targeted by a bounty hunter from another world.
Kijk, je gaat naar Transformers 4 voor de actie, en CGI, misschien voor het het nostalgische gevoel van vroeger. En voor de vrouwelijke tegenspeler. Niet zozeer voor het verhaal, wat toch al fliterndun is. En dat weet je ook van tevoren, immers, transformers 3 had eigenlijk de reeks al afgesloten, en voordat je de bioscoop binnen loopt weet je ook dat het een reboot is omdat LaBeouf door zijn verslavingen niet meer mee doet. En we het moeten doen met Wahlberg.

En dus krijg je een flinterdun verhaal voorgeschoteld, met behoorlijke hiaten, met wel hier en daar referenties naar karakters die in de originele Transformer series genoemd worden. En gelukkig eindigt het slap, in het absurdisme, en uiteraard de mogelijkheid open houdend voor deel 5. Is ook allemaal prima, de actie was goed, de CGI prima, zelfs 3D werkte mee, en het meisje is ook prima aan te gluren.

Maar als je dergelijke CGI's gebruikt, is het dan echt te veel gevraagd om een achtervolgingsscene die duidelijk ,maar dan ook duidelijk op een circuit met kombanen is opgenomen niet een beetje te pimpen. Sjongejonge, het ene moment zouden ze in downtown Chicago moeten zijn, het andere moment is er een achtervolging bezig op een speedway... Toch weer jammer.
Ben bang dat er een 5e deel gaat komen.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 5 / 10
Maandagavond ben ik er ook geweest en ik vond het best een vermakelijke film, met in het achterhoofd dat ik voor simpel vermaak met CGI en explosies ging. Wel vond ik het te lang duren, de eerste 2 uur gingen nog maar daarna zat ik redelijk vaak op mijn horloge te kijken.

spoiler: TF4
Vond het wel jammer dat Megatron/Galvatron zo snel de aftocht blies. Of misschien begreep ik niet waarom hij dat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 14:51

Koppensneller

winterrrrrr

Sc0rPi0N schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:23:
[afbeelding]
IMDB: A Haunted House 2 (2014)

Gisteren bekeken... en volgehouden tot minuut 40 toen was ik er wel klaar mee..

Hele flauwe Amerikaanse woordgrappen ("he put his fingers in my box") en overdreven sexscene's met een pop lieten me eerder naar mijn telefoon grijpen dan nog verder te kijken naar het scherm.

Ik vind zelf die (hele) flauwe films best vermakelijk (Scary Movie e.d.) maar dit komt niet eens in de buurt.

Marlon Wayans vind het geweldig om de ene na de ander seksueel getinte grap te verwerken in zijn film. Tieten, vrouwen in strakke sportkleding, lingerie, incestgrappen en een nephonden .. het zit er allemaal in.
Waar in een normale film iemand een goede grap maakt, je lacht en de film doorgaat, zul je hier verplicht een paar minuten lang moet kijken hoe een 'grap' (als je het al een grap kan noemen) helemaal kapot en uitgemolken wordt.

Wel een pluspuntje.... na deze film weet je zeker dat de volgende film altijd beter is :D
Deze film was de verrassing toen ik twee maanden geleden naar de sneak preview ging met mijn vriendin. Echt, echt slecht. Weliswaar gelachen, maar alleen om dingen die zo ontzettend plat waren dat ik me er bijna voor schaamde dat ik het grappig vond. Mijn vriendin heb ik alleen horen grinniken, een keer of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Expendables 3 (2014)The Expendables 3 (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: Barney and his team, known as "The Expendables", come into conflict with ruthless arms dealer Conrad Stonebanks, the Expendables' co-founder, who is determined to destroy the team.
Als je bent opgegroeid in de jaren '80 en '90 van de vorige eeuw, dan horen films als Rambo, Terminator, Indiana Jones, Die Hard en Lethal Weapon zo'n beetje bij je opvoeding. Bij een goede actiefilm denk je meteen aan Sylvester Stallone en Arnold Schwarzenegger; aan ontploffende granaten en neerstortende vliegtuigen; aan een plot dat duidelijk is en aan mooie vrouwen, wereldsteden en / of geheime spullen die nu eenmaal gered dienen te worden.

Als bovenstaande op je lijf geschreven lijkt te zijn, dan is The Expendables 3 een prima keuze. Voor wie niet bekend is met The Expendables franchise: een aantal jaar geleden vatte Sylvester Stallone het plan op om de allergrootste actiefilmhelden van de jaren '80 en '90 van de vorige eeuw samen te laten spelen in een nieuwe actiefilm, bedoelt als hommage aan alle epische momenten uit al die populaire actiefilms. Hoewel de films mager scoorden (tussen 6 en 7 op IMDB), sloegen ze toch aan bij het grote publiek. Het zien van zoveel bekende acteurs in 1 film was een feest der herkenning. Het was zeer vermakelijk om naar te kijken en de acteurs hadden er ook zichtbaar plezier in.

De films zijn ook precies dat: vermakelijk. Je moet geen hoogstaand plot verwachten, met allerlei ingewikkeld klinkende dialogen. Als je daar naar op zoek bent, is The Expendables 3 niet je film. Cijfers voor karakterontwikkeling, cinematografie, het plot en de dialogen komen in vergelijking met films als Intouchables en Life of Pi, niet boven een 4 uit. Als je echter op zoek bent naar authenthiek vertier met een zeer hoog schieten-tieten-helicoptergehalte, dan is dit wel je film. The Expendables 3 doet verder niet moeilijk. Er worden mensen bevrijd, andere worden neergeschoten, er wordt nog wat geknokt en gescholden en er is een feelgoodeinde met bier. Helemaal top. Niks meer aan toevoegen.

De acteurs op een rijtje:
  • Sylvester Stallone
  • Arnold Schwarzenegger
  • Jet Li
  • Jason Statham
  • Dolph Lundgren
  • Terry Crews
  • Randy Couture
  • Kelsey Grammer
  • Mel Gibson
  • Antonio Banderas
  • Harrison Ford
  • Wesley Snipes
_/-\o_

Verder ook nog:
  • Ronda Rousey
  • Kellan Lutz
  • Glen Powell
  • Victor Ortiz
  • en een kleine rol voor Robert Davi
Niet langer te zien (wel in deel 1 en / of 2):
  • Bruce Willis
  • Mickey Rourke
  • Chuck Norris
  • Jean Claude van Damme
Er wordt momenteel gewerkt aan deel 4. De geruchtenstroom komt steeds meer op gang. Grote namen die genoemd worden zijn o.a. Mr. T, Hulk Hogan, Jackie Chan, Pierce Brosnan en Steven Seagal.

Het moge duidelijk zijn dat ik fan ben van de franchise. Mijn mooiste herinneringen aan het kijken van dit soort films - wat ik vroeger gezellig samen met mijn vader deed - komen boven.
  • Cast: 10+
  • Actiegehalte: 10
  • Schieten: 10
  • Tieten: 7,5 (mooie vrouwen zeker aanwezig, maar het had best meer gekund)
  • Helicopter: 9
  • Vertier: 10
  • Grijns op mijn gezicht: vrijwel de hele tijd
IMDb -- The Expendables 3 (2014) Wikipedia -- The Expendables 3 (2014) Bekijk trailer van The Expendables 3 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Expendables 3 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Aangezien ik mijn films ook altijd beoordeel op het plezier wat ze me geven (wat veel hoger kan zijn dan de kwaliteit van de film in eerste instantie zou doen vermoeden), kom ik uit op een hoge beoordeling voor The Expendables 3. Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, heb ik namelijk genoten van de gave actie en de bijna complete lijst met stoere actiefilmhelden. En dat is het mijns inziens het belangrijkste referentiekader wat - voor mij - telt bij dit soort films.

Een vergelijk met films zoals Intouchables en Life of Pi, is dan ook bijna niet te doen. Je kunt Schindlers List ook bijna niet vergelijken met Finding Nemo. Net zo min dat je Once Upon A Time In The West kunt vergelijken met Grease. Dat is ook heel de opzet niet van deze film. Dit is puur en alleen als eerbetoon aan de films en acteurs van de jaren '80 en '90 bedoelt en als zodanig gaf het mij enorm veel plezier.

Zou ik hem toch moeten inschalen op een lijst met alle films die ik leuk vind, dan kom ik tot een 7,5 (Maar dat is geen leuk cijfer voor zo'n toffe film) ;)

Plot: Barney and his team, known as "The Expendables", come into conflict with ruthless arms dealer Conrad Stonebanks, the Expendables' co-founder, who is determined to destroy the team.
;)
IMDb -- The Expendables 3 (2014) Wikipedia -- The Expendables 3 (2014) Bekijk trailer van The Expendables 3 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Expendables 3 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 30-07-2014 14:54 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06

SaN

Locke (2013)Locke (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R
Plot: Ivan Locke, a dedicated family man and successful construction manager, receives a phone call on the eve of the biggest challenge of his career that sets in motion a series of events that threaten his careful cultivated existence.
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen geloof ik. De film kwam voor mij als een verrassing, ik wist er ook helemaal niks vanaf. Dat is volgens mij ook de beste manier om deze film te kijken.

Het gaat over een man in een auto op een keerpunt in zijn leven.

Het acteerwerk is perfect en ondanks dat de hele film zich afspeelt in de auto blijft hij boeien. Erg knap!
IMDb -- Locke (2013) Wikipedia -- Locke (2013) Bekijk trailer van Locke (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Locke (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:22:
[...]

Maandagavond ben ik er ook geweest en ik vond het best een vermakelijke film, met in het achterhoofd dat ik voor simpel vermaak met CGI en explosies ging. Wel vond ik het te lang duren, de eerste 2 uur gingen nog maar daarna zat ik redelijk vaak op mijn horloge te kijken.
Dat is nog mijn grootste probleem met de Transformers-films, de lengte. Prima dat het geen hoogstaand verhaal heeft en bijzonder matige acteurs. Maar maak ze gewoon anderhalf uur volgestouwd met spetterende actie in plaats van tegen de 3 uur, met allerlei gare slechte humorscenes tussendoor...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

The Expendables (2010)The Expendables (2010)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: R
Plot: A CIA operative hires a team of mercenaries to eliminate a Latin dictator and a renegade CIA agent.
Even ouderwets knallen, verstand op nul, wat kan er mis gaan? Alles eigenlijk.

De sterren van weleer zien er gewoon niet meer uit. Strakgetrokken botox gezichten, alleen Bruce Willes ziet er nog gezond uit, maar doet maar een minuut mee.

Ik ga er vanuit dat men zichzelf ook een beetje op de hak wilt nemen, en soort parodie op de vroegere films, maar zelfs daarvoor is het imho gewoon over de top.

Nee, niet boeiend, zonde van de stroom.
IMDb -- The Expendables (2010) Wikipedia -- The Expendables (2010) Bekijk trailer van The Expendables (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Expendables (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:54
prachtig, die verschillende meningen :)
De een vind Expendables kut, de ander vind het geweldig. Ik schaar me bij het laatste kamp.
Het is overigens geen parodie op de jaren '80/90 actiefilms, maar een hommage.

Stallone, Schwarzenegger en Willis waren destijds de absolute actie-toppers.
Rambo, Rocky, The Terminator, Commando, Die Hard, enz.

In Escape Plan gingen Stallone en Schwarzenegger naar mijn idee finaal op hun bek omdat ze zichzelf en de film te serieus namen. Maar in The Expendables hebben ze de juiste balans te pakken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
The Book Thief (2013)The Book Thief (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, War | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: While subjected to the horrors of World War II Germany, young Liesel finds solace by stealing books and sharing them with others. In the basement of her home, a Jewish refugee is being sheltered by her adoptive parents.
Ontroerend verhaal, de film laat maar weer zien wat voor ellende oorlog met zich meebrengt.
IMDb -- The Book Thief (2013) Wikipedia -- The Book Thief (2013) Bekijk trailer van The Book Thief (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Book Thief (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.9 7.9 / 10

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

AcidBurn schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:21:
prachtig, die verschillende meningen :)
De een vind Expendables kut, de ander vind het geweldig. Ik schaar me bij het laatste kamp.
Het is overigens geen parodie op de jaren '80/90 actiefilms, maar een hommage.

Stallone, Schwarzenegger en Willis waren destijds de absolute actie-toppers.
Rambo, Rocky, The Terminator, Commando, Die Hard, enz.

In Escape Plan gingen Stallone en Schwarzenegger naar mijn idee finaal op hun bek omdat ze zichzelf en de film te serieus namen. Maar in The Expendables hebben ze de juiste balans te pakken vind ik.
Zeer mee eens. :)

@ SaN: bedankt voor je review van Locke. Die kende ik ook nog niet, maar lijkt me zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Snap echt niet dat mensen moeite met de lengte van Transformers 4 hebben, was in een swoosj voorbij.

En voor Keida: ja deel vijf komt eraan, net zoals deel 6. Hippiejayhey.
En het verhaal kende redelijk weinig hiaten. En ik vind het totaal geen reboot. Echt een gewoon vervolg.

En
spoiler:
welk moment bedoel je? Dat na de snelweg scene? Toen werd die teruggeroepen. Of op einde? Dat was typisch Megatron/Galvatron uit de jaren '80 cartoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Locke (2013)Locke (2013)
Plot: Ivan Locke, a dedicated family man and successful construction manager, receives a phone call on the eve of the biggest challenge of his career that sets in motion a series of events that threaten his careful cultivated existence.
Thriller, drama en een goede score op IMDb. Iets met een mysterieus telefoontje. Dat kan interessant zijn, tenminste dat dacht ik. Want wat een bagger is dit. Is dit een TV film? De inhoud is ver te zoeken, het boeit totaal niet en zijn keuze slaat eigenlijk ook nergens op. De film is wel goed opgenomen en voorzien van passende muziek.
IMDb -- Locke (2013) Wikipedia -- Locke (2013) Bekijk trailer van Locke (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Locke (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 23-09 22:38
47 Ronin (2013)47 Ronin (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
47 Ronin is een fantasy-bewerking en dus losjes gebaseerd op een Japans verhaal over 47 ex-Samurai's die de dood van hun meester willen wreken.

De film is geen superflitsende-over-the-top-actiefilm, wat ik wel erg kon waarderen. Het oude Japan en het fantasy-thema vormen de basis voor best een leuke setting. De film levert dan ook af en toe mooie plaatjes op. Allen levert het Hollywoodbudget niet wat ik gehoopt had, de film is te 'plat' en kwam me soms zelfs saai over. Hier had veel meer in gezeten, als alles beter was uitgewerkt, kon 47 Ronin een fantastische film geweest zijn. Ondanks dat, bleef ik toch steeds volgen :P

Ook nog positief vond ik dat Keanu Reeves (Kai) als bekende naam zijnde, niet geforceerd naar voren wordt gebracht. Hij is niet steeds in beeld, de film wordt evenveel gedragen door Hiroyuki Sanada (Oishi).
IMDb -- 47 Ronin (2013) Wikipedia -- 47 Ronin (2013) Bekijk trailer van 47 Ronin (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 47 Ronin (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

21 Jump Street (2012)21 Jump Street (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: A pair of underachieving cops are sent back to a local high school to blend in and bring down a synthetic drug ring.
Een komedie die mij totaal niet tegenviel, integendeel zelfs. Wel een zoetsappig verhaal natuurlijk, maar de slimheid van de dikke en de domheid van de dunne is geniaal uitgewerkt. Kan niet wachten om zijn opvolger te bekijken.
IMDb -- 21 Jump Street (2012) Wikipedia -- 21 Jump Street (2012) Bekijk trailer van 21 Jump Street (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 21 Jump Street (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
The Amazing Spider-Man 2 (2014)The Amazing Spider-Man 2 (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13
Deze film over de afgelopen 2 avonden verdeeld. Ik heb de eerste een tijdje geleden ook gezien maar het heeft met wel even geduurd voordat die weer helemaal terug in me koppie zat. Ik moet zeggen dat ik deze reeks een stuk beter kan waarderen dan die met toby maguire. Het is een stuk luchtiger, en past beter bij een comic. Tot het einde van dit deel. Die zag ik even niet aankomen! :(

De film klinkt geweldig (kuddo's voor de soundtrack!!) en ziet er erg netjes uit. Er gebeurd met tijden veel maar het is allemaal erg goed te volgen (niet van dat drukke chaotische gedoe als bij transformers).

En dan het verhaal, ja we kennen het allemaal wel een beetje. Jamie fox speelt erg goed (zoals gewoonlijk) en het is en vermakelijke film.
IMDb -- The Amazing Spider-Man 2 (2014) Wikipedia -- The Amazing Spider-Man 2 (2014) Bekijk trailer van The Amazing Spider-Man 2 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Amazing Spider-Man 2 (2014)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
heuveltje schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:19:
xXx (2002)[afbeelding]
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13

Hersens op 0. volume op 10 en een bak popcorn erbij
[afbeelding] 8.5 / 10
Inderdaad hersenen op 0...net als de acteur, echt een belediging voor het vak die man.. mi inhoudsloze films... zelfs een 5.8 is ver overrated

Nu ben ik niet zo van de actie films, het moet vaak allemaal even geweldig overkomen waardoor het gros 13 in een dozijn, voorspelbaar en onorigineel is
Zie hier er veel voorbij komen

Zo dat moest ik ff kwijt :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 31-07-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Need for Speed (2014)Need for Speed (2014)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Deze film viel me heel erg mee moet ik eigenlijk zeggen. Ik ben wel een fan van fast & furious series, maar dat komt meer doordat je een band opbouwt met de karakters door de films heen dan doordat de films nou zo goed zijn. Bij F&F heb ik zeer vaak een "ja hoor, geloof je het zelf" moment gehad. Need for Speed viel mij heel erg mee op dat punt moet ik zeggen. Natuurlijk wel weer veel auto races, maar de races zijn geloofwaardiger en beter uitgewerkt vergeleken met F&F. Je hebt natuurlijk wel een paar overdreven momenten, maar wat is een actie film zonder die momenten. Verhaal is ook wel in orde en bleef boeiend de hele film door. Ook moet ik zeggen dat het acteerwerk van Aaron Paul me erg mee viel. Hij kan meer rollen spelen dan Jesse Pinkman blijkbaar ;-)
Dus een dikke 7.
IMDb -- Need for Speed (2014) Wikipedia -- Need for Speed (2014) Bekijk trailer van Need for Speed (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Need for Speed (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:22

Wom

Transformers: Age of Extinction (2014)Transformers: Age of Extinction (2014)
Alle vorige delen gezien dus wist wat me te wachten stond. Maar helaas was dit deel de minste uit de serie. Teveel toevalligheden die het gewoon minder aantrekkelijk maken om te volgen. De beelden zijn fraai en de nostalgie vergoed veel, maar als je niks met Transformers hebt kun je hem prima over slaan, je zult weinig missen.

IMDb -- Transformers: Age of Extinction (2014) Wikipedia -- Transformers: Age of Extinction (2014) Bekijk trailer van Transformers: Age of Extinction (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Transformers: Age of Extinction (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
shenr schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:15:
Need for Speed

Deze film viel me heel erg mee moet ik eigenlijk zeggen. (..)
Dat had ik nu ook. Precies het juiste pretentieniveau - de film wilde niet meer zijn dan het was en deed het precies goed. Prima vermaak.

Grappig voor mij was dat ik deze film zag nadat ik vlak er voor de (prima) film A Long Way Down had gezien, ook uit 2014. In beiden Arren Paul en Imogen Poots als elkaar tegenspelers. Verband kon ik niet zo snel vinden. Stom toevallig of zelfde agent of zo? (ik heb geen toegang tot IMDb Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34

Bob Popcorn

Plop!

The Amazing Spider-Man 2 (2014)The Amazing Spider-Man 2 (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13
Plot: Peter Parker runs the gauntlet as the mysterious company Oscorp sends up a slew of super villains against him, impacting his life.
Wat een verspilling van middelen en talent zeg. Zwaar onsamenhangend verhaal, liefdeslijntje er van de hak op de tak doorheen verweven en in het laatste kwartier nog even een nieuwe villain er doorheen fietsen. Wel mooie special effects en de humor was op zich ook wel in orde. Halve film met m'n telefoon zitten spelen.
IMDb -- The Amazing Spider-Man 2 (2014) Wikipedia -- The Amazing Spider-Man 2 (2014) Bekijk trailer van The Amazing Spider-Man 2 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Amazing Spider-Man 2 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 11:52
Die heb ik na 10 min. uitgezet. Ik vond 'm erg flauw. Kan ook mijn leeftijd zijn... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

kraades schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:12:
Die heb ik na 10 min. uitgezet. Ik vond 'm erg flauw. Kan ook mijn leeftijd zijn... ;)
Ik heb een aantal keer getwijfeld om m uit te zetten, had het achteraf misschien beter toch kunnen doen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hier in huis ook Spiderman 2 gezien en viel ons zwaaaar tegen. Ook de beelden waren maar matig en vond dat het soms net een cartoon leek. Als ze er nog een 'natural look' laagje overheen moesten gooien.

Jammer, gezien deel 1 juist wel goed was imho. Sowieso vele malen beter dan Slopey Maguire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ben erg benieuwd naar the Guardians of the Galaxy, zie zelden zo'n hoog cijfer op imdb, hoewel er natuurlijk nog niet echt veel gestemd is.
http://www.imdb.com/title/tt2015381/?ref_=nv_sr_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Rixos schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:34:
Ben erg benieuwd naar the Guardians of the Galaxy, zie zelden zo'n hoog cijfer op imdb, hoewel er natuurlijk nog niet echt veel gestemd is.
IMDB: Guardians of the Galaxy (2014)
Cijfer op IMDB begint altijd erg hoog, waarna het steeds verder zakt tot het ergens stabiliseert. Dus de 9 zou ik met een korreltje zout nemen zoals je zegt. Als ik mij niet vergis was Avatar in de eerste week een 9,4 o.i.d., nu een 7.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

shenr schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:40:
[...]

Cijfer op IMDB begint altijd erg hoog, waarna het steeds verder zakt tot het ergens stabiliseert. Dus de 9 zou ik met een korreltje zout nemen zoals je zegt. Als ik mij niet vergis was Avatar in de eerste week een 9,4 o.i.d., nu een 7.9.
Jep, en zeker bij Marvel films. Kijk ook maar eens naar Spiderman 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
True, hoewel the avengers nog steeds hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Rixos schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:01:
True, hoewel the avengers nog steeds hoog staat.
Afbeeldingslocatie: http://herodistrict.com/wp-content/uploads/2011/09/Jeremy-Renner-Scarlett-Johansson-Avengers-Costumes.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Onderschrift: Eye Prime

Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
AcidBurn schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:21:
Mooi ook hoe de spot gedreven wordt met/door die twee, en de referenties die naar real-life/andere films gemaakt worden. Prachtig! Vooral in die scene in die kerk:

spoiler:
Schwarzenegger: Oh, like I said. I'm busy anyway, so give this job to my friend here. He loves playing in the jungle. Right?
Bruce Willis: What's his fucking problem?
Stallone: He wants to be President..

Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 11:10
pryth schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:25:
[...]

Mooi ook hoe de spot gedreven wordt met/door die twee, en de referenties die naar real-life/andere films gemaakt worden. Prachtig! Vooral in die scene in die kerk:

spoiler:
Schwarzenegger: Oh, like I said. I'm busy anyway, so give this job to my friend here. He loves playing in the jungle. Right?
Bruce Willis: What's his fucking problem?
Stallone: He wants to be President..

Heerlijk!
Ik vind het allen heerlijke films, met inderdaad alle referenties naar elkaar. Uit Explendables 2 bijv.:
Schwarzenegger: I'll be back.
Bruce: You've bin back enough. I'll be back.
Schwarzenegger: Yippikajeejjj (of hoe je dat ook schrijft)

En jammer dat Chuck Norris niet meer in 3 zit, miste toch wel een beetje de panfluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:36

Vrijdag

De Zwarte

Krilo_89 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:22:
[...]

En jammer dat Chuck Norris niet meer in 3 zit, miste toch wel een beetje de panfluit.
Misschien Michael Dudikoff, van American Ninja? :P Of The Hoff als bad guy?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er zijn nog zoveel toffe acteurs die we erin willen hebben. Zoals ik in mijn review van deel 3 al schreef, richten de geruchten (waarvan enkele bevestigd lijken te zijn door de acteurs zelf) zich vooral op Jackie Chan, Hulk Hogan, Mr. T, Steven Seagal en Pierce Brosnan. Hiervan lijken Hogan en Brosnan momenteel het meest zeker te zijn.

Ik zou het tof vinden als ze Sean Connery nog een keer weten te verleiden tot een rol. Al was het maar een cameo zoals Stan Lee in alle Marvelfilms doet. Clint Eastwood lijkt me ook wel wat. Och, als er maar een deel 4 komt, dan ben ik al heel tevreden en met die genoemde namen, kan ik nu al niet meer wachten op het volgende "feestje". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:27
Steven Seagal en Jackie Chan lijken me onwaarschijnlijk. Beide hebben al eens een rol in een Expendables-film aangeboden gekregen en afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Van Damme in eerste instantie ook, voor zover ik weet en die zat toch als "eindbaas" in deel 2. Nou ja, alleen al het speculeren over de nieuwe Expendablesacteurs is leuk. We zullen het af moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vrijdag schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:07:
Misschien Michael Dudikoff, van American Ninja? :P
Damn... dat je je dat kan herinneren :o Was ik bijna helemaal vergeten :D
Of The Hoff als bad guy?
Die mag van mij een algemeen verbod krijgen voor alles wat TV/film/reclame/enz... gerelateerd is! Maakt er zo'n cheesy zooitje van :/

En dat was dan The Knightrider :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:56
The Lego Movie (2014)The Lego Movie (2014)
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: PG
One-liners zijn verplicht in films tegenwoordig?
in iedere film die de laatste tijd uitkomt zie je ze terug, op totaal onlogische plekken wordt alweer een random grap gemaakt. En dan zijn ze 9 van de 10 keer ook nog niet grappig.
The Lego Movie pakt het anders aan, die stopt er gewoon zoveel one-liners en "grapjes" in dat je uiteindelijk vanzelf wel een keer gaat lachen. Blijkbaar werkt dit, want na een tijdje zat ik dus ook hardop te lachen.
Helaas weigeren kinderfilms nog steeds om een film een slecht einde te geven, waardoor dit soort films vaak voorspelbaar worden, maar dat wordt met leuke "plottwists" opgelost. Ook die zijn blijkbaar verplicht in iedere goedlopende film van de afgelopen 10 jaar. Er moet natuurlijk wel een twist in je plot zitten, anders is je film niet goed.
Verder leuke film.
IMDb -- The Lego Movie (2014) Wikipedia -- The Lego Movie (2014) Bekijk trailer van The Lego Movie (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lego Movie (2014)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vaDjeTa.jpg

hebben ze zojuist... komt dit idee hier weg?

Afbeeldingslocatie: http://mrkam.ca/web12backup/2014/jordan/HTML%20Project/SagaImages/CellSaga/16TalkingToGohan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:23

Sargan

Filmfreak...

Zojuist kom ik terug van de allerlaatste voorstelling ooit in de Royal bioscoop in Heerlen :'(
Een bioscoop die uit de jaren 30 stamt en een paar jaar geleden nog was opgeknapt en aan alle moderne eisen voldeed. De Royal werd ook wel het 2e Tuschinski genoemd zo mooi was de bioscoop.
Ik heb zelfs mijn bruidsreportage laten maken in de Royal.

Een tijd geleden kwam er in de buurt een JT bioscoop en dit bleek de nekslag te zijn. Bij JT kan men gratis parkeren en aangezien de Royal in het centrum van Heerlen ligt moet je wel betaald parkeren.
Toegegeven, met JT is niks mis als bioscoop, maar de Royal is een bioscoop met een ziel, je ging geen film kijken in de Royal maar beleven. Je kwam er binnen en de geur van popcorn kwam je al tegemoet, het mooie en chique interieur deed de rest.

Hieronder de film waar men het tijdperk Royal mee afsloot:
Ben-Hur (1959)Ben-Hur (1959)
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 212min. | MPAA: TV-PG
Plot: When a Jewish prince is betrayed and sent into slavery by a Roman friend, he regains his freedom and comes back for revenge.
Wat geweldig om deze klassieker op het grote doek te kunnen zien!
Met zijn 212 minuten is de film een lange zit maar is geen moment saai.
Ongelooflijk knap hoe men de film in beeld brengt, vooral de wagenrace is een lust voor het oog en ongelooflijk spannend.
het acteren komt nu misschien wat overdreven over maar is gewoon erg goed net als de soundtrack.
Een klassieker die je gezien moet hebben.
IMDb -- Ben-Hur (1959) Wikipedia -- Ben-Hur (1959) Bekijk trailer van Ben-Hur (1959) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ben-Hur (1959)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek je een andere lange zit dan moet je ook deze eens kijken IMDB: Lawrence of Arabia (1962) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 20:23

Sargan

Filmfreak...

Ja heb ik hier op bluray, ga ik binnenkort kijken. The Ten Commandments is trouwens ook super!

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:33
Boyhood (2014)Boyhood (2014)
IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 166min. | MPAA: R
Plot: The life of a young man, Mason, from age 5 to age 18.
Als je het niet erg vindt om 3 uur lang te kijken naar een film waarin eigenlijk niet zoveel gebeurt, dan is Boyhood een absolute aanrader. De professionele reviews zijn vrijwel unaniem lovend, zoals de metacritic score op IMDB (schommelt afgelopen week tussen 9,9 en 10) laat zien. Dat zal er deels mee te maken hebben dat deze film iets doet dat nooit eerder op deze manier is gedaan.

Wat deze film namelijk zo speciaal maakt, is dat je alle acteurs ouder ziet worden, geestelijk en lichamelijk, tijdens de film. De film is opgenomen in een tijdsbestek van 12 jaar, dus in een scène die in de film 2 jaar later plaatsvindt, zijn alle acteurs ook echt 2 jaar ouder. Je ziet de kinderen opgroeien, maar ook hun ouders volwassener worden. Dat voelt hier veel natuurlijker en geloofwaardiger aan dan ik ooit eerder meegemaakt heb in een film.

Ik las in een interview met de regisseur de omschrijving 'iedere andere film richt zich op het speciale, deze film gaat juist over het normale' en dat is precies hoe het voelt. Er is humor, maar het is geen comedy. Er is emotie, maar het is geen drama. Er is romantiek, maar het is geen romantische film.

Wie de 'Before'-trilogie van dezelfde regisseur (Before Sunrise, Before Sunset en Before Midnight) niet kan waarderen, kan deze film ook beter aan zich voorbij laten gaan. Maar voor wie die films goed vond, is Boyhood een pareltje.
IMDb -- Boyhood (2014) Wikipedia -- Boyhood (2014) Bekijk trailer van Boyhood (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Boyhood (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:36
Sargan schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 00:19:
Zojuist kom ik terug van de allerlaatste voorstelling ooit in de Royal bioscoop in Heerlen :'(
Een bioscoop die uit de jaren 30 stamt en een paar jaar geleden nog was opgeknapt en aan alle moderne eisen voldeed. De Royal werd ook wel het 2e Tuschinski genoemd zo mooi was de bioscoop.
Ik heb zelfs mijn bruidsreportage laten maken in de Royal.

Een tijd geleden kwam er in de buurt een JT bioscoop en dit bleek de nekslag te zijn. Bij JT kan men gratis parkeren en aangezien de Royal in het centrum van Heerlen ligt moet je wel betaald parkeren.
Toegegeven, met JT is niks mis als bioscoop, maar de Royal is een bioscoop met een ziel, je ging geen film kijken in de Royal maar beleven. Je kwam er binnen en de geur van popcorn kwam je al tegemoet, het mooie en chique interieur deed de rest.
Altijd jammer, zo vind ik het nog leuk dat Cinerama in Rotterdam nog open is, ondanks het grote Pathe in de buurt... http://cineville.nl/magazine/introducing-cinerama

Ik weet nog dat ik hier vroeger, in een toen nog gigantische zaal naar "Heat" ging, dat vergeet je nooit meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mijn ex woonde om de hoek bij Cinerama en toen waren de zalen vaak wel erg leeg! En het scherm mocht toen wel wat gemoderniseerd worden. Het filmaanbod wijkt gelukkig af van het filmaanbod Pathé. Meer filmhuis films enz. Heb daar Into the wild gekeken en was super !

Hier hebben we in Tilburg de Cinecitta.. Net weer open na een verbouwing van 2 jaar! :D
Schrik alleen net van de prijzen.. gezien een kaartje voor Boyhood nu 11 Euro kost.
Was altijd wel wat goedkoper dan de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:57

Sharky

Skamn Dippy!

D-Three schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 00:15:
47 Ronin (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
47 Ronin is een fantasy-bewerking en dus losjes gebaseerd op een Japans verhaal over 47 ex-Samurai's die de dood van hun meester willen wreken.

De film is geen superflitsende-over-the-top-actiefilm, wat ik wel erg kon waarderen. Het oude Japan en het fantasy-thema vormen de basis voor best een leuke setting. De film levert dan ook af en toe mooie plaatjes op. Allen levert het Hollywoodbudget niet wat ik gehoopt had, de film is te 'plat' en kwam me soms zelfs saai over. Hier had veel meer in gezeten, als alles beter was uitgewerkt, kon 47 Ronin een fantastische film geweest zijn. Ondanks dat, bleef ik toch steeds volgen :P

Ook nog positief vond ik dat Keanu Reeves (Kai) als bekende naam zijnde, niet geforceerd naar voren wordt gebracht. Hij is niet steeds in beeld, de film wordt evenveel gedragen door Hiroyuki Sanada (Oishi).
[afbeelding] 7 / 10
Ik had voor dat ik deze film keek Men of Tai Chi gekeken. Als je je wilt rot ergeren aan Keanu Reeves moet je die kijken. Echt tenenkrommend slecht soms. In 47 Ronin maakt hij dat gelukkig wel weer redelijk goed.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 23-09 22:38
Die film ken ik niet. Niet de moeite om te kijken dan? :)

In 47 Ronin vond ik een paar van zijn lijnen wel emotieloos overkomen. Soms valt me dat wel op bij zijn films. Terwijl dit in veel van zijn andere films niet zo is of mij niet opvalt. Eigenaardig.

[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 02-08-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Lucy (2014)Lucy (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi | MPAA: R
Plot: A woman, accidentally caught in a dark deal, turns the tables on her captors and transforms into a merciless warrior evolved beyond human logic.
Net deze film in de bios gekeken. De late voorstelling op vrijdag avond, en de zaal is nog niet halfvol op de tweede dag dat hij draait.

Het begint min of meer als een soort arthouse actiefilm, maar naar het einde toe neemt de sf kant het overwicht.
Iedereen die Scarlett steeds houteriger en emotie-lozer vind acteren naarmate de film vordert: Dat is ook de bedoeling. Meer zeg ik niet, dan zou ik spoileren.

Deze film deed me erg denken aan Noah: Veel heel mooi gemaakte cgi scenes, die imo weinig toevoegen en me alleen maar uit de film halen.

Een paar van die scenes waren wel van belang, en ik moest behoorlijk lachen om een bepaalde filmreferentie die in een totaal andere context geplaatst is ;)

Scarlett deed het prima naar mijn idee, Morgan is altijd goed.

Alles bij elkaar is de film geen hoogvlieger, maar hij zet je wel aan het denken en dat is ook wat waard.
IMDb -- Lucy (2014) Wikipedia -- Lucy (2014) Bekijk trailer van Lucy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lucy (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
Anakha schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:05:
Boyhood (2014)[afbeelding]
Als je het niet erg vindt om 3 uur lang te kijken naar een film waarin eigenlijk niet zoveel gebeurt, dan is Boyhood een absolute aanrader. De professionele reviews zijn vrijwel unaniem lovend, zoals de metacritic score op IMDB (schommelt afgelopen week tussen 9,9 en 10) laat zien. Dat zal er deels mee te maken hebben dat deze film iets doet dat nooit eerder op deze manier is gedaan.

Wat deze film namelijk zo speciaal maakt, is dat je alle acteurs ouder ziet worden, geestelijk en lichamelijk, tijdens de film. De film is opgenomen in een tijdsbestek van 12 jaar, dus in een scène die in de film 2 jaar later plaatsvindt, zijn alle acteurs ook echt 2 jaar ouder. Je ziet de kinderen opgroeien, maar ook hun ouders volwassener worden. Dat voelt hier veel natuurlijker en geloofwaardiger aan dan ik ooit eerder meegemaakt heb in een film.

Ik las in een interview met de regisseur de omschrijving 'iedere andere film richt zich op het speciale, deze film gaat juist over het normale' en dat is precies hoe het voelt. Er is humor, maar het is geen comedy. Er is emotie, maar het is geen drama. Er is romantiek, maar het is geen romantische film.

Wie de 'Before'-trilogie van dezelfde regisseur (Before Sunrise, Before Sunset en Before Midnight) niet kan waarderen, kan deze film ook beter aan zich voorbij laten gaan. Maar voor wie die films goed vond, is Boyhood een pareltje.
[afbeelding] 9 / 10
Ik begrijp het niet helemaal, is het een verzonnen verhaal ? of een documentaire over een periode van 12 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Verzonnen verhaal dat over een periode van 12 jaar is verfilmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:09
Ik zet hier maar drie links neer naar imdb met de films die ik laatst heb gekeken, en die mij erg veel hebben gedaan.

Threads (IMDB: Threads (TV Movie 1984))

Dit is een film over een atoomaanval op Engeland ten tijde van de koude oorlog. Het is een keiharde film, en er zijn geen helden. Alleen verliezers, zoals altijd in een oorlog. Verdere uitleg is overbodig. Een huiveringwekkende film.

Home of the brave (IMDB: Home of the Brave (2006))

Dit is geloof ik een remake van een film uit 1949 met dezelfde titel. Ik heb de versie over de Irakgangers gezien.

Deze film vertelt het verhaal over een groep soldaten, die bijna naar huis mogen. Dan gaat het mis tijdens een konvooi. Dat wordt op een goede manier in beeld gebracht. Na dit gebeuren gaat de film op een andere toon verder. Je krijgt te zien hoe moeizaam het leven verder gaat na de aanval. Hoe het de veteraan vergaat na zijn/haar missie.

Deze film greep mij erg aan, omdat er in mijn omgeving veel veteranen zijn, en ik heel goed snap hoe moeilijk het is om toch maar door te gaan met je leven.

Deze film past mooi na de al eerder beschreven Battle for Haditha.

Sometimes in April (IMDB: Sometimes in April (TV Movie 2005))

Deze film geeft je een kijkje in de genocide van 1994 in Rwanda. Het is een heel mooie film, zonder dat je onder de bloedspetters zit. Gaat in belangrijke mate over twee broers. De een goed. De ander was fout, en zit te wachten op zijn rechtsgang bij het VN-tribunaal. Ondertussen wordt het verhaal van de genocide verteld. Indrukwekkende film.

[ Voor 4% gewijzigd door mavaros op 02-08-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Captain America: The Winter Soldier (2014)Captain America: The Winter Soldier (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13
Plot: Steve Rogers struggles to embrace his role in the modern world and battles a new threat from old history: the Soviet agent known as the Winter Soldier.
Captain America: the Winter Soldier is deel 2 in de Captain America franchise van Marvel (deel 3 staat op de planning voor 6 mei 2016) en is tevens de 3e film in Phase 2 van de Marvel Cinematic Universe (na Iron Man 3 en Thor 2; gevolgd door Guardians of the Galaxy (14 augustus 2014) en Avengers 2 (mei volgend jaar)).

De film heeft het bekende Marvelsausje over zich: veel subtiele referenties naar de andere films; een cameo van Stan Lee; de typische wat sarcastische humor; personages die je kent van de rest van de franchise (Nick Fury, Maria Hill, Peggy Carter) en natuurlijk een iconische tegenstander (in dit geval wederom HYDRA). Er worden ook nieuwe karakters geïntroduceerd: Sharon Carter en Falcon.

Net als Iron Man 3 en Thor 2 heeft ook Captain America: the Winter Soldier een wat rauwer randje over zich, ten opzichte van de films uit Phase 1 van de MCU. Je zag het bij Iron Man aan de setting rond The Mandarin en de 10 rings, bij Thor rondom The Dark Elves en de Aether en bij Cap. 2 nu vooral aan het hardere geweld en de duistere praktijken van HYDRA. Veel van wat zich in Agents of S.H.I.EL.D. afspeelt, handelt over de tijd na de aanval op New York (The Avengers) en voor/tijdens Captain America 2. Agents of S.H.I.E.L.D. (AoS) is trouwens wel luchtiger dan voorgenoemde 3 films. Je hoeft in principe de voorgaande films niet per se gezien te hebben, maar het maakt het aantal referenties naar de andere films wel zichtbaar, wat de film als geheel meer inhoud geeft. Er blijven nog genoeg dingen onduidelijk en het is wat dat betreft aan te raden om de aftiteling helemaal uit te kijken (of door te spoelen), aangezien er nog 2 scènes na komen. Ook hierin verbindt Marvel de verschillende films nog meer met elkaar. Als je de franchise helemaal gevolgd hebt, is het dus handig om even door te kijken.Tot zover de context.

Qua inhoud is Captain America: the Winter Soldier een vermakelijke actiefilm zoals we die kennen van Marvel. Veel gelikte CGI, een aansprekende hoofdpersoon met genoeg aanvullende andere personages die het samen mogelijk maken om gewoon lekker naar te kijken. De film is van begin tot eind best spannend en kent in HYDRA en de Winter Soldier een geloofwaardige tegenstander voor Captain America en S.H.I.E.L.D. Zoals we al gezien hebben in AoS gaat op een gegeven moment alles mis, wat natuurlijk alleen door "Cap en zijn vrienden" kan worden opgelost. Als je niet van Marvel's superhelden houdt, dan ben je ondertussen waarschijnlijk al opgehouden met lezen. Voor de liefhebbers is dit een uitstekende film, vandaar ook het relatief hoge cijfer op IMDB (momenteel een 8,1).

Het mooie van de Marvelfilms is dat de karakters de tijd krijgen om zich te ontwikkelen. In elke film zie je daardoor dat de karakters veranderingen doormaken en weer meer van zichzelf en hun medespelers in de MCU leren. Eens temeer een reden om de films niet losstaand te zien, maar als het geheel dat ze zijn.

Ik heb me uitstekend met Captain America: the Winter Soldier kunnen vermaken en ben blij dat ik hem gezien heb. Binnenkort hoop ik Guardians of the Galaxy te gaan bekijken, waar ik behoudens een aantal trailers eigenlijk nog weinig van weet. Hopelijk is het een mooie toevoeging op de reeds bestaande canon.
IMDb -- Captain America: The Winter Soldier (2014) Wikipedia -- Captain America: The Winter Soldier (2014) Bekijk trailer van Captain America: The Winter Soldier (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain America: The Winter Soldier (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Anakha schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:05:
Boyhood (2014)[afbeelding]
(...)
[afbeelding] 9 / 10
Volledig mee eens. Niet alleen een gimmick, maar een oprecht en prachtig project waarbij je een gezin echt ziet opgroeien. Schitterend.

[ Voor 35% gewijzigd door Ram0n op 02-08-2014 12:50 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem_liu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 08:21
RoaDHouse schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 02:01:
[...]

Ik begrijp het niet helemaal, is het een verzonnen verhaal ? of een documentaire over een periode van 12 jaar.
Het is een gescripte film. Maar de film is over een tijdsbestek van 12 jaar gemaakt. De acteurs worden daarom ook echt ouder in de film. Maar het is absoluut geen documentaire.
Leuk detail is dat sommige acteurs daadwerkelijk scheidingen heeft meegemaakt tijdens de maak van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
Blade Runner (1982)Blade Runner (1982)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
Aparte film. Goed verhaal. Harrison Ford speelt als cop (aka bladerunner) om replica's van mensen op te sporen en te vernietigen.
De film zelf kon mij niet heel erg boeien. Denk dat dat ook komt omdat het toch wel iets gedateerd is, de omgeving is toch wel erg 80s en wat nep.
Het verhaal zelf was ook lange tijd voorspelbaar en weinig spannend vond ik.

Wat wel sterk is aan deze film mi, zijn de mooie aparte karakters en rare mimieken. Dat geeft de film een soort mysterieuze sfeer.
Verder speelt Rutger Hauer echt ontzettend goed, wat vind ik dat toch een topacteur. Muziek in deze film is van Vangelis en zijn synthesizer muziek past ook goed bij deze futuristische film.
IMDb -- Blade Runner (1982) Wikipedia -- Blade Runner (1982) Bekijk trailer van Blade Runner (1982) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blade Runner (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Young and Prodigious T.S. Spivet (2013)The Young and Prodigious T.S. Spivet (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 105min.
Plot: A ten-year-old cartographer secretly leaves his family's ranch in Montana where he lives with his cowboy father and scientist mother and travels across the country aboard a freight train to receive an award at the Smithsonian Institute.
Mooi gefilmd met mooie kleuren en oog voor details. Film wist mij van A to Z te boeien. Klein intelligent ventje wordt geen moment irritant wat je soms hebt met dit soort films. De dialogen en monologen zijn goed geschreven wat mij betreft.
IMDb -- The Young and Prodigious T.S. Spivet (2013) Wikipedia -- The Young and Prodigious T.S. Spivet (2013) Bekijk trailer van The Young and Prodigious T.S. Spivet (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Young and Prodigious T.S. Spivet (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batman: The Movie (1966)Batman: The Movie (1966)
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Comedy, Crime | Runtime: 105min. | MPAA: PG
Plot: The Dynamic Duo faces four super-villains who plan to hold the world for ransom with the help of a secret invention that instantly dehydrates people.
Erg vermakelijk als groot Batman fan. Uiteraard kun je niet om het feit heen dat vechten met een plastic haai er nogal grappig uitziet. De film was prima voor zijn tijd en brengt een hoop nostalgie naar boven voor diegene die Batman ook een van de betere superhelden vind :)
IMDb -- Batman: The Movie (1966) Wikipedia -- Batman: The Movie (1966) Bekijk trailer van Batman: The Movie (1966) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Batman: The Movie (1966)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fading Gigolo (2013)Fading Gigolo (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: Fioravante decides to become a professional Don Juan as a way of making money to help his cash-strapped friend, Murray. With Murray acting as his
Op momenten grappig. Het verhaal gaat eigenlijk nergens heen. Veel mooie vrouwen dat is een groot pluspunt. Jammer dat een dame met twee grote pluspunten wat weinig screentime krijgt :(. Muziek was ook goed. Krakaters worden eigenlijk niet echt uitgediept en de afloop van het verhaal is me ook niet helemaal duidelijk.
IMDb -- Fading Gigolo (2013) Wikipedia -- Fading Gigolo (2013) Bekijk trailer van Fading Gigolo (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fading Gigolo (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45

FeaR

In GoT we trust

AcidBurn schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:59:
Lucy (2014)[afbeelding]
Plot: A woman, accidentally caught in a dark deal, turns the tables on her captors and transforms into a merciless warrior evolved beyond human logic.
Net deze film in de bios gekeken. De late voorstelling op vrijdag avond, en de zaal is nog niet halfvol op de tweede dag dat hij draait.

Het begint min of meer als een soort arthouse actiefilm, maar naar het einde toe neemt de sf kant het overwicht.
Iedereen die Scarlett steeds houteriger en emotie-lozer vind acteren naarmate de film vordert: Dat is ook de bedoeling. Meer zeg ik niet, dan zou ik spoileren.

Deze film deed me erg denken aan Noah: Veel heel mooi gemaakte cgi scenes, die imo weinig toevoegen en me alleen maar uit de film halen.

Een paar van die scenes waren wel van belang, en ik moest behoorlijk lachen om een bepaalde filmreferentie die in een totaal andere context geplaatst is ;)

Scarlett deed het prima naar mijn idee, Morgan is altijd goed.

Alles bij elkaar is de film geen hoogvlieger, maar hij zet je wel aan het denken en dat is ook wat waard.
[afbeelding] 6.5 / 10
Gisteren ook deze film gezien en het viel me wat tegen. Wellicht had ik te hoge verwachtingen doordat de trailer met deed denken aan een mix van The Matrix meets Limitless meets een film met een chick die alles kort slaat (Salt?) en dan nog Morgan Freeman ook, perfecte combinatie. Echter was de film redelijk soft en zwak uitgevoerd om die verwachting waar te maken. Over een paar weekjes maar naar The Expendables 3 om de gemiste actie van Lucy te compenseren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met Morgan Freeman dan? Een van de allergrootste acteurs ter wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Hercules (2014)Hercules (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: Having endured his legendary twelve labors, Hercules, the Greek demigod, has his life as a sword-for-hire tested when the King of Thrace and his daughter seek his aid in defeating a tyrannical warlord.
Tsja. Hercules and his merry men vechten een oorlog voor een koning. Er volgt een plottwist en meer vechten en drama. The End.

Het is kijkbaar als popcornfilm, maar veel is er niet aan. Daarvoor is het allemaal wat te geforceerd, de acteerprestaties zijn matig en het verhaal is cliché. Special fx zien er wel redelijk uit.
IMDb -- Hercules (2014) Wikipedia -- Hercules (2014) Bekijk trailer van Hercules (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hercules (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Lucy (2014)Lucy (2014)
Een wat onbevredigende film. Grootste irritatie is de basis waar de hele film op gebouwd is: dat mensen maar 10% van hun hersencapaciteit gebruiken. Dat is gewoon aperte onzin. Natuurlijk is het maar een film, maar het is geen fantasy en wanneer je met een uitgebreide verklaring komt (college van professor Morgan Freeman), dan moet je niet met bakerpraatjes aankomen. Daarnaast is het een typische Besson film met veel auto-achtervolgingen en bikkelharde gangsters. :P

Los daarvan hebben films waarbij de hoofdpersoon een soort almachtige supermens wordt altijd het nadeel dat ze maar op een beperkt aantal manieren kunnen eindigen. Dat haalt de spanning er een beetje uit. Bij Trancendence had je ook zoiets.
IMDb -- Lucy (2014) Wikipedia -- Lucy (2014) Bekijk trailer van Lucy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lucy (2014)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Last Vegas (2013)Last Vegas (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: Three sixty-something friends take a break from their day-to-day lives to throw a bachelor party in Las Vegas for their last remaining single pal.
Leuke wegkijkfilm met 2 van mijn grote helden, namelijk Morgan Freeman en Robert De Niro. Het lijkt allemaal een beetje op The Hangover, maar dan met 4 mannen op leeftijd. Prima film zo voor tussendoor.
IMDb -- Last Vegas (2013) Wikipedia -- Last Vegas (2013) Bekijk trailer van Last Vegas (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Last Vegas (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Plot: Barney and his team, known as
Heb Expendables 3 vanavond gekeken, blij dat ik em niet in de bios gezien heb.
Waar ik deel 1 en 2 geweldig vond, was deze in het midden veel te langdradig.
spoiler:
Deel 1 en 2 was gewoon 80's actie, het verhaal was niet meer dan de benodigde kapstok.
Dit derde deel bevat veel teveel gelul rondom dat ze te oud worden, en vooral het oeverloze gelul van Banderas had er wat mij betreft uit gemogen. Het laatste halfuur is vervolgens weer wat we inmiddels van The Expendables gewend zijn: Non-stop no-nonsense actie.

Mel Gibson vond ik verdomd irritant, maar dat was waarschijnlijk zo bedoeld. Toevoeging van Snipes was wel leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Lucy (2014)Lucy (2014)
Lucy is een domme film. Het begint met een lezing van meneer Freeman die ons vertelt dat de huidige mens maar 10% van zijn hersenen gebruikt. Uiteraard is dit totale onzin en ook de heer Besson, de regisseur achter deze film, weet dit.

Waarom wordt dit dan toch gepresenteerd als een feit? Probeert Besson ons als kijker iets wijs te maken? Ik besluit om deze gedachte aan mij voorbij te laten gaan en kijk verder naar de film, die wordt afgewisseld met natuurbeelden en beelden uit het verleden.

Voor je het weet wordt je als kijker meegenomen met een jonge vrouw die een drugsdeal binnenrolt. Samen met een drietal "collega's" moet zij een pakketje drugs de grens over smokkelen. Omdat de heren achter de deal niet de meest vriendelijke zijn, stoppen zij dit pakket in haar maag. Helaas begint daar de ellende, want mevrouw ziet er knap uit en wordt al snel aangerand door nog wat meer onvriendelijke personen, wat zich uit in een schoppartij. Daar begint de transformatie naar het scifi-verhaal, dat steeds minder geloofwaardig wordt en uitmondt in een climax die.. nou, bekijk de film zelf maar als je wil weten wat er gebeurt.

En dan blijf je dus zelf achter. Stomverbaasd staar je naar het scherm. Wat heb je van deze film geleerd? Niet veel. Dus je komt thuis en zet je computer aan, waarna je vervolgens op het wereldwijde interwebs gaat zoeken. Is er uberhaupts wel iets in deze film te vinden dat gebaseerd is op feiten?

Na een kleine zoektocht zie ik de regisseur beweren dat "CPH4", de drugs met zelfbedachte naam, daadwerkelijk gebaseerd zou zijn op een molecuul dat zwangere vrouwen op een bepaald moment zouden dragen. Maar hij wil daarvan niet de naam vrijgeven. Oke, vage film, dus ook een vage regisseur met vage "feiten". Dus ik lees verder. Iedere cel in ons lichaam zou 1000 "boodschappen" per seconde versturen; weer een vage verwijzing zonder details.

Met een flinke honger naar echte en betrouwbare informatie begin ik verder te Googlen naar artikelen zonder Besson in de hoofdrol en leer dat neuronen signalen zouden verzenden met honderden kilometers per uur, dat ze tijdens je leven niet meer bij kunnen groeien, dat het goedje "myeline" (bestaand uit vet en eiwitten) de verwerkingssnelheid van genoemde signalen enorm zou versnellen en dat de ziekte MS productie van dit spul zou afbreken. Vervolgens kom ik terecht op pagina's over waarom we dromen, waarom geheugen belangrijk is, hoe de hersenen groeien, wat drugs precies met je grijze spul doen, wat men al wel en niet over "deep brain stimulation" snapt en natuurlijk wat de zin van het leven is.

Is Lucy een domme film? Ja. Maar het laat je neuronen wel erg hard werken op de vroege zondagmorgen.....

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:36

YellowCube

Wait...what?

Locke (2013)Locke (2013)
Ivan Locke is de voorman van een groot bouwproject en besluit de avond voor een grote mijlpaal in het bouwproject een fout in z'n leven recht te zetten.
In ruil daarvoor moet hij zo'n beetje alles opgeven.

Verwacht geen keihard actie, want de film speelt zich, de volledige 84 minuten dat hij lang is, in de auto af en bestaat verder uit niks meer dan Ivan Locke die af en toe in zichzelf praat en verder telefoneert met de mensen om 'm heen.
Dat is alles.

En dat alles is heel knap gedaan want ik zat de volledige film aan het scherm gekluisterd. Het verhaal houdt je bezig, wordt niet moeilijk gebracht (zo zie je steeds met wie Ivan aan de lijn zit) de stijl van filmen doet prettig aan en op het eind zit je heel stiekem vurig te hopen dat ze nog even gaan vertellen hoe alles af gaat lopen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Doet me qua concept een beetje denken aan Phonebooth, maar dan nog wat meer beperkt.
Ben eigenlijk wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Buried is een nog extremere variant daarvan, daarin zie je heel de film letterlijk maar één persoon. Vond ik een erg goede film, mede doordat het zo beperkt is, maar toch spannend blijft.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Mij iets te claustrofobisch.... net het hele plot gelezen..... brrrrrr niks voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Taxi Driver (1976)Taxi Driver (1976)
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 113min. | MPAA: R
Af en toe ben ik blij dat ik sommige klassiekers nog niet gezien heb.
Zo ook bij deze film. Ik heb de film poster nota bene al 10 jaar in de werkkamer hangen maar gister voor het eerst gezien.

De naam zegt het al, het gaat over een veteraan die een baan zoekt als Taxi chauffeur. De setting is mooi en realistisch, muziek passend en er wordt zeer goed geacteerd door o.a Robert de Niro en een jonge Jodie Foster.
Mooi ook hoe je een beeld krijgt over het leven van een taxi chauffeur en diens verschillende klanten en wensen.
De film voelt absoluut niet gedateerd aan en ik heb geen moment het gevoel gehad dat het ergens langdradig werd.
Meer kan ik er helaas niet over kwijt want dan moet ik spoilers gaan plaatsen maar mocht je deze film nog niet gezien hebben, aanrader!
IMDb -- Taxi Driver (1976) Wikipedia -- Taxi Driver (1976) Bekijk trailer van Taxi Driver (1976) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Taxi Driver (1976)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Taxi Driver is idd een erg goede film, toch wel een van mijn favorieten, Ook behoorlijk heftig qua geweld, zeker voor die tijd.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:34:
Doet me qua concept een beetje denken aan Phonebooth, maar dan nog wat meer beperkt.
Ben eigenlijk wel benieuwd :)
Phonebooth is vele malen beter vind ik :P. Daar heb je veel duidelijker een thriller element en ook nog eens de nodige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

The Bourne Ultimatum (2007)The Bourne Ultimatum (2007)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
7 jaar na dato nog steeds een fijne actiefilm, die de goede lijn van de reeks doorzet. Het verhaal is niet briljant, maar interessant genoeg om te blijven volgen en zodoende niet alleen naar de stunts te blijven kijken.
IMDb -- The Bourne Ultimatum (2007) Wikipedia -- The Bourne Ultimatum (2007) Bekijk trailer van The Bourne Ultimatum (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Bourne Ultimatum (2007)

The Zero Theorem (2013)The Zero Theorem (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 107min. | MPAA: R
Alweer een film van Terry Gilliam waarin je zijn hand direct zou herkennen als je niet eens zou weten dat hij erachter zit. Centraal staat de duale rol van het personage van Christoph Waltz - hij wacht op een telefoontje dat hem de zin van het leven zal vertellen én moet voor zijn werk de zinloosheid bewijzen - maar het is het karakterwerk en de humor die dit de moeite waard maakt.

De film valt in de helft van Gilliams werk die een wat meer rechtlijnig plot bevat, maar dat is relatief. Het zit nog steeds boordevol bizarre scènes en daar moet je van houden. De combinatie van Gilliam en Waltz is er wat mij betreft eentje die vaker mag voorkomen, de twee lijken voor elkaar gemaakt.
IMDb -- The Zero Theorem (2013) Wikipedia -- The Zero Theorem (2013) Bekijk trailer van The Zero Theorem (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Zero Theorem (2013)

Transcendence (2014)Transcendence (2014)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Je zou zeggen dat Wally Pfister veel opgestoken moet hebben van de grote regisseurs met wie hij als cinematographer heeft samengewerkt. Helaas blijkt niets minder waar... Het concept van Transcendence is intrigerend, maar de uitwerking is zwak en vooral in de tweede helft ontspoort de film volledig. Wellicht is een tweede poging beter, maar wat mij betreft mag Pfister weer achter de camera kruipen en de regie overlaten aan specialisten.
IMDb -- Transcendence (2014) Wikipedia -- Transcendence (2014) Bekijk trailer van Transcendence (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Transcendence (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Robin Hood (2011)Robin Hood (2011)
IMDb: N/A | Genre: Animation, Short, Action | Runtime: 10min.
Deze korte animatiefilm met diverse effecten (4D) is te zien in attractiepark Slagharen en is nog best aardig, voor wat je mag verwachten op zo'n locatie. Details ontbreken op veel plekken en drukke textures moeten verhullen dat de muren en vloeren plat zijn, maar de personages zijn redelijk ontworpen. Leuk vermaak tussen de attracties door.
IMDb -- Robin Hood (2011) Wikipedia -- Robin Hood (2011) Bekijk trailer van Robin Hood (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Robin Hood (2011)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

That Awkward Moment (2014)That Awkward Moment (2014)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: Three best friends find themselves where we've all been - at that confusing moment in every dating relationship when you have to decide
Aardige comedy, helaas niets meer dan dat.
IMDb -- That Awkward Moment (2014) Wikipedia -- That Awkward Moment (2014) Bekijk trailer van That Awkward Moment (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over That Awkward Moment (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

YellowCube schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:38:
Locke (2013)[afbeelding]
Ivan Locke is de voorman van een groot bouwproject en besluit de avond voor een grote mijlpaal in het bouwproject een fout in z'n leven recht te zetten.
In ruil daarvoor moet hij zo'n beetje alles opgeven.

Verwacht geen keihard actie, want de film speelt zich, de volledige 84 minuten dat hij lang is, in de auto af en bestaat verder uit niks meer dan Ivan Locke die af en toe in zichzelf praat en verder telefoneert met de mensen om 'm heen.
Dat is alles.

En dat alles is heel knap gedaan want ik zat de volledige film aan het scherm gekluisterd. Het verhaal houdt je bezig, wordt niet moeilijk gebracht (zo zie je steeds met wie Ivan aan de lijn zit) de stijl van filmen doet prettig aan en op het eind zit je heel stiekem vurig te hopen dat ze nog even gaan vertellen hoe alles af gaat lopen.
[afbeelding] 8 / 10
Buried is ook zo'n film die zich maar op één plek afspeelt maar je wel onderhoudt. Op zich ook wel een aanrader.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:03:
That Awkward Moment (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: Three best friends find themselves where we've all been - at that confusing moment in every dating relationship when you have to decide
Aardige comedy, helaas niets meer dan dat.
[afbeelding] 6.5 / 10
Sorry maar wat moet ik met zo'n review?
Het is een persoonlijke mening dus wat extra uitleg is gewenst ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superbad (2007)Superbad (2007)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy | Runtime: 113min. | MPAA: R
Plot: Two co-dependent high school seniors are forced to deal with separation anxiety after their plan to stage a booze-soaked party goes awry.
Geweldige komedie in tegenstelling tot Awkward Moment die ik vanmiddag heb gekeken :)
IMDb -- Superbad (2007) Wikipedia -- Superbad (2007) Zoek trailer van Superbad (2007) via Google Schrijf zelf een recensie over Superbad (2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: Jack Ryan, as a young covert CIA analyst, uncovers a Russian plot to crash the U.S. economy with a terrorist attack.
Dit is de vijfde film in de serie films over CIA-agent Jack Ryan; gebasseerd op het personage van Tom Clancy. Vroeger las ik veel van Tom Clancy, maar ik wist van tevoren eigenlijk vrij weinig over deze film.

De film draait hoofdzakelijk om 4 personen: Jack Ryan (gespeeld door Chris Pine), Cathy Muller (Keira Knightley), Thomas Harper (Kevin Costner) en Viktor Cherevin (Kenneth Branagh). Alle acteurs zetten mijns inziens hun personages goed en geloofwaardig neer.

De film is vrijwel direct spannend en houdt dit tot aan het einde vol. Er zijn een paar momenten met stevige actie en de tijd daaromheen wordt gevuld met dialogen en scenes die de spanning flink opbouwen en het verhaal meer body geven. Tijdens bepaalde momenten in de film vroeg ik me wel af waarom iemand iets deed, of hoe iets gebeurde, maar dat was nergens storend.

Naar mijn mening is de 6,2 op IMDB toch wel een kleine onderwaardering. Persoonlijk zou ik de film eerder een 8 geven.
IMDb -- Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) Wikipedia -- Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) Bekijk trailer van Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Stukfruit schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 03:46:
Lucy (2014)[afbeelding]
Lucy is een domme film. Het begint met een lezing van meneer Freeman die ons vertelt dat de huidige mens maar 10% van zijn hersenen gebruikt. Uiteraard is dit totale onzin en ook de heer Besson, de regisseur achter deze film, weet dit.

Waarom wordt dit dan toch gepresenteerd als een feit? Probeert Besson ons als kijker iets wijs te maken? Ik besluit om deze gedachte aan mij voorbij te laten gaan en kijk verder naar de film, die wordt afgewisseld met natuurbeelden en beelden uit het verleden.

Is Lucy een domme film? Ja. Maar het laat je neuronen wel erg hard werken op de vroege zondagmorgen.....
[afbeelding] 6 / 10
Ik begrijp je niet... je was op zoek naar wetenschappelijke juistheid in een action flick? Eentje van een regisseur die sowieso al bekend staat om zijn over-the-top actiefilms die het bijna allemaal niet zo nauw nemen met de realiteit?

Er is kritiek en er is kritiek, maar als ik jouw review lees dan krijg ik het idee dat jij dacht dat je niet naar een film maar een wetenschappelijke documentaire aan het kijken was... Oftewel, ik kan echt totaal geen waardeoordeel uit jouw stuk halen behalve dan dat jij duidelijk in de verkeerde zaal in de bios hebt gezeten.

Ik zal niet snel iemand zijn mening over dergelijke dingen betwisten... maar als iemand een 'sprookje' gaat beoordelen op feitelijke juistheid dan moet ik toch even reageren... ik begin mij serieus een beetje af te vragen of je niet gewoon een beetje aan het trollen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

300: Rise of an Empire (2014)300: Rise of an Empire (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 102min. | MPAA: R
De originele 300 vond ik best een aardige film, dus gisteren ook maar eens het vervolg opgezet. weer dezelfde mooie sfeervolle beelden. Helaas voel je vanaf de eerste minuut waar het op uit gaat draaien, terwijl je eigenlijk hoopt dat de held van het verhaal op een gegeen moment ook in een zwaard landt of iets dergelijks. Niets van dit alles, de klassieke filmgevechten met over en weer winst en verlies met uiteindelijk een cliche einde zijn allemaal weer present. De kenmerkende slow-motion beelden van 300 zijn ook weer terug, maar worden naar mijn mening net even te vaak in beeld gebracht. Na een paar keer weet je het wel dat als er iemand in de pan gehakt wordt, dat het bloed dan alle kanten op spat. Verder wel een aardige film.
IMDb -- 300: Rise of an Empire (2014) Wikipedia -- 300: Rise of an Empire (2014) Bekijk trailer van 300: Rise of an Empire (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 300: Rise of an Empire (2014)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Hoe was de soundtrack? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ehhhh soundtrack?

* PaT heeft daar niet op gelet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Is toch van Sabbath? :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
PaT schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:48:
300: Rise of an Empire (2014)[afbeelding]
De originele 300 vond ik best een aardige film, dus gisteren ook maar eens het vervolg opgezet. weer dezelfde mooie sfeervolle beelden. Helaas voel je vanaf de eerste minuut waar het op uit gaat draaien, terwijl je eigenlijk hoopt dat de held van het verhaal op een gegeen moment ook in een zwaard landt of iets dergelijks. Niets van dit alles, de klassieke filmgevechten met over en weer winst en verlies met uiteindelijk een cliche einde zijn allemaal weer present. De kenmerkende slow-motion beelden van 300 zijn ook weer terug, maar worden naar mijn mening net even te vaak in beeld gebracht. Na een paar keer weet je het wel dat als er iemand in de pan gehakt wordt, dat het bloed dan alle kanten op spat. Verder wel een aardige film.
[afbeelding] 6.5 / 10
Hoe vond je de tragere/emotionele tussen scenes? Dat was voor mij vooral wat de film naar een onvoldoende drukte... de actie en het bijbehorende camerawerk vond ik prima te verhapstukken, maar er zitten een aantal slecht geacteerde 'emotionele' scenes tussen die ik echt pijnlijk vond om te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MicGlou schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:09:
[...]

Hoe vond je de tragere/emotionele tussen scenes? Dat was voor mij vooral wat de film naar een onvoldoende drukte... de actie en het bijbehorende camerawerk vond ik prima te verhapstukken, maar er zitten een aantal slecht geacteerde 'emotionele' scenes tussen die ik echt pijnlijk vond om te zien...
Die waren inderdaad vrij tenenkrommend.
Om heel eerlijk te zijn waren dat ook de momenten dat ik even snel wat anders ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
PaT schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:14:
[...]

Die waren inderdaad vrij tenenkrommend.
Om heel eerlijk te zijn waren dat ook de momenten dat ik even snel wat anders ging doen.
Het lag dus niet aan mij gelukkig :) ik lees daar eigenlijk nergens wat over en voor mij staken ze er toch wel heel erg uit in negatieve zin en deden erg afbreuk waardoor ik de ernst van de film niet voelde.

Uiteindelijk vond ik het dan ook een 'net niet' film, jij bent wat mij betreft nog mild met die 6,5 sterren. Het voelde voor mij niet als een echt vervolg, maar meer als een poging tot imitatie van het eerste deel... en het dus net niet haalt.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 04-08-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
PaT schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:48:
300: Rise of an Empire (2014)[afbeelding]
[afbeelding] 6.5 / 10
Was het heroïsche gevoel wat bij het origineel opgewekt werd ook aanwezig? De quote's als "Spartans! What is your profession?!", gaven mij toch wel een kippenvel momentje tijdens die film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pryth schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:42:
[...]

Was het heroïsche gevoel wat bij het origineel opgewekt werd ook aanwezig? De quote's als "Spartans! What is your profession?!", gaven mij toch wel een kippenvel momentje tijdens die film!
Nee, zeker niet. De Spartanen komen eigenlijk in dit deel over als een vrij gefrustreerd volkje. De "Atheners" hebben de hoofdrol en hebben natuurlijk een briljant strateeg in hun midden. Die neemt het op tegen de briljante strateeg van de Perzen met een getraumatiseerd-jeugdsyndroom vol wrok en wraakgevoelens..

Hoe meer ik er over tik, hoe slechter ik de film eigenlijk vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dat is een nummer van de soundtrack, maar de muziek/soundtrack is verder gecomponeerd/samengesteld door junkiexl :) vondikwelgeinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Ach, ze hebben er een iets andere film dan 300 van proberen te maken. Het is minder roid rage en er zit wat meer tactiek achter. Ik kon het wel waarderen, sowieso hoe ze de prequal en 300 wat door elkaar lieten lopen was wel tof.

En de grootste pluspunt was natuurlijk de female bad ass. Zo. Een van de betere :). Maar al met al was het geen goede film, net als 300 dat niet was. :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Atomsk schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 02:39:
Hercules:

Having endured his legendary twelve labors, Hercules, the Greek demigod, has his life as a sword-for-hire tested when the King of Thrace and his daughter seek his aid in defeating a tyrannical warlord.[/i][/small]
Tsja. Hercules and his merry men vechten een oorlog voor een koning. Er volgt een plottwist en meer vechten en drama. The End.

Het is kijkbaar als popcornfilm, maar veel is er niet aan. Daarvoor is het allemaal wat te geforceerd, de acteerprestaties zijn matig en het verhaal is cliché. Special fx zien er wel redelijk uit.

-------------
Lucy:

Een wat onbevredigende film. Grootste irritatie is de basis waar de hele film op gebouwd is: dat mensen maar 10% van hun hersencapaciteit gebruiken. Dat is gewoon aperte onzin. Natuurlijk is het maar een film, maar het is geen fantasy en wanneer je met een uitgebreide verklaring komt (college van professor Morgan Freeman), dan moet je niet met bakerpraatjes aankomen. Daarnaast is het een typische Besson film met veel auto-achtervolgingen en bikkelharde gangsters. :P

Los daarvan hebben films waarbij de hoofdpersoon een soort almachtige supermens wordt altijd het nadeel dat ze maar op een beperkt aantal manieren kunnen eindigen. Dat haalt de spanning er een beetje uit. Bij Trancendence had je ook zoiets.
Toevallig ook laatste deze 2 in de bios gezien.

Hercules had een grappige insteek maar was zwaar onder de maat imho.

Lucy deed me denken aan een Stephen King film, Fris beginnen, lekker opbouwen en een ontzettende anticlimax als einde.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

[...]

Ze proberen het wel, maar het komt zo ontzettend nep en geforceerd over dat ik sommige stukken van die film met kromme tenen heb gekeken. Ik vond het maar een makkelijk en goedkoop vervolg op 300. Ik vind de film in grafisch opzicht prima, maar probeer dan op andere vlakken wel origineel te zijn.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Captain America: The Winter Soldier (2014)Captain America: The Winter Soldier (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13
Plot: Steve Rogers struggles to embrace his role in the modern world and battles a new threat from old history: the Soviet agent known as the Winter Soldier.
Productietechnisch een erg gave film, en het verhaal (hoe vaag het ook was af en toe) zat ook aardig in elkaar. De manier waarop die gestoorde Duits/Zwitserse wetenschapper in het verhaal zat vond ik ook erg gaaf.

Gave blockbuster, maar geen levensveranderende film of een film waar ik nog langer over na zal denken :p
IMDb -- Captain America: The Winter Soldier (2014) Wikipedia -- Captain America: The Winter Soldier (2014) Bekijk trailer van Captain America: The Winter Soldier (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain America: The Winter Soldier (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
The Ides of March (2011)The Ides of March (2011)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 101min. | MPAA: R
Leuke politieke thriller die nergens echt heel spannend wordt, maar een dusdanig onderhoudend plot heeft dat de film je gehele tijd weet te boeien. Zeer sterke acteerprestaties van Gosling, Giamatti, Hoffman en Clooney (tevens regisseur, nice!). Voor iedereen die House of Cards tof vind: must-see, voor alle overigen, als je van het genre houdt (of van Gosling), ik kan hem aanraden.

Al was het maar vanwege de geniale cover! _O_

Edit: dus niet de cover die hier afgebeeld staat... 8)7

IMDb -- The Ides of March (2011) Wikipedia -- The Ides of March (2011) Bekijk trailer van The Ides of March (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Ides of March (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Iemand the signal al gezien?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicGlou schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:09:

Ik vond het op een bepaalt moment een beetje teveel van het goede alsof we te maken hadden met Spartans die zo uit een Marvel comic waren gekomen en door niets of niemand te stoppen waren. Daarmee bedoel ik dus de manier en wijze hoe zij de Romeinen keer op keer versloegen op individuele basis ondanks hun grote getalen alsof de Spartans superkrachten hadden. 8)7

Dat ze uitstekend getraind waren is bekend maar soms werd het wel erg overdreven, te naar mijn mening alsof de Romeinse soldaten mietjes waren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:22:
[...]

Ik vond het op een bepaalt moment een beetje teveel van het goede alsof we te maken hadden met Spartans die zo uit een Marvel comic waren gekomen en door niets of niemand te stoppen waren. Daarmee bedoel ik dus de manier en wijze hoe zij de Romeinen keer op keer versloegen op individuele basis ondanks hun grote getalen alsof de Spartans superkrachten hadden. 8)7

Dat ze uitstekend getraind waren is bekend maar soms werd het wel erg overdreven, te naar mijn mening alsof de Romeinse soldaten mietjes waren.
Daar heb ik mij niet echt aan gestoord, dat is eigenlijk wat je een beetje kan verwachten imo. Het waren voor mij echt een handjevol scenes die op de dialoog leunden waarin men een bepaalde emotionele boodschap probeerden mee te geven die echt volledig de plank missloegen wat grotendeels door het slechte acteerwerk kwam, de scenes erg geforceerd overkwamen, maar ook leken die scenes qua setting heel erg mager etc... alsof een andere regisseur die scenes heeft geschoten.

Vooral een van de twee scenes waarin Themistocles de spartaanse koningin Gordo ontmoet.... na die scene had ik het er echt helemaal mee gehad. Houterig geacteerd en o zo duidelijk dat ze in een studio staan. Maar goed overall was de film sowieso slecht geacteerd, alleen Eva Green (Artemisia) komt nog weg met een redelijke performance... maar ook die rol had een paar lelijke randjes. De hoofdrolspeler was ook echt maar net te doen, was voor mij niet echt een heel geloofwaardige generaal... ik vond hem heel erg veel weg hebben van een zwakke versie van Maximus uit Gladiator. Niet echt een leading man in die zin...

Het is dat de film een vrij goed spektakel gehalte had en bepaalde scenes er nog wel redelijk goed uitzagen, daardoor haalt het bij mij net een magere 5, anders was het een 2/3 geweest... en een 1 geef ik nooit, altijd een puntje voor de moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 19:19

Barbas

Gallego!

The Skin I Live In (2011)The Skin I Live In (2011)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: A brilliant plastic surgeon, haunted by past tragedies, creates a type of synthetic skin that withstands any kind of damage. His guinea pig: a mysterious and volatile woman who holds the key to his obsession.
Geweldige film. Kan deze film niet kort samenvatten zonder te verklappen waar het eigenlijk om gaat. Een juweeltje.
IMDb -- The Skin I Live In (2011) Wikipedia -- The Skin I Live In (2011) Bekijk trailer van The Skin I Live In (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Skin I Live In (2011)

Last Vegas (2013)Last Vegas (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: Three sixty-something friends take a break from their day-to-day lives to throw a bachelor party in Las Vegas for their last remaining single pal.
Tegenhanger van the Hangover met de oude garde (De Niro, Michael Douglas, Morgan Freeman en Kevin Kline). De film kijkt lekker weg met toch wel een voorspelbaar einde. Leuk om gezien te hebben
IMDb -- Last Vegas (2013) Wikipedia -- Last Vegas (2013) Bekijk trailer van Last Vegas (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Last Vegas (2013)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Resteleiro schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:07:
The Skin I Live In (2011)[afbeelding]
Plot: A brilliant plastic surgeon, haunted by past tragedies, creates a type of synthetic skin that withstands any kind of damage. His guinea pig: a mysterious and volatile woman who holds the key to his obsession.
Geweldige film. Kan deze film niet kort samenvatten zonder te verklappen waar het eigenlijk om gaat. Een juweeltje.
[afbeelding] 8 / 10
Hmmm, interessant... ik zie geen komedie bij de tags staan maar iets zegt mij dat deze film doorspekt is met veel donkere humor? Ook gezien Banderas want die kan van die heerlijke sarcastische donkere karakters neerzetten... Als het een ja is dan ga ik de film zeker zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 23:06

SaN

Resteleiro schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:07:
The Skin I Live In (2011)[afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Goede film inderdaad! Aanrader.
Ziet er wel interessant uit. Misschien maar eens proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 04-08-2014 19:39 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]