Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.190 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Aanstaande zaterdag 17 mei voorpremiere van The Raid 2 bij Pathé Utrecht. Voor €6,00! :) Reguliere release is pas 3 juli.

[ Voor 38% gewijzigd door Safaci op 14-05-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Wow, dat is nog is een goede tip. Ga is kijken of ik er zaterdag heen kan.
Vond 1 zo'n ziekkelijk vette film. Zat echt een heerlijk tempo en actie. Kunnen ze in Hollywood nog wat van leren.

Deze scene hebben ze er uit moeten halen: http://iwatchstuff.com/20...-awesome-scene-but-yo.php

[ Voor 61% gewijzigd door Wackmack op 14-05-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolf (2013)Wolf (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122min.
Plot: Maj-id is a talented kick boxer from a gray, anonymous suburb in The Netherlands. As his fighting prowess brings him increasing notoriety in-and outside the ring, the worlds of kickboxing ...
Majid is een getalenteerde kickbokser uit de hoofdstad met Marokkaanse roots. Hij heeft twee broers, waarvan een aan kanker lijdt. In Wolf zie je hoe hij met de verkeerde mensen in aanraking komt, hoe hij zijn criminele leven leidt en zich steeds verder vervreemdt van de mensen die het goed met hem voor hebben. Majid is geïnteresseerd in het snelle geld en naast zijn talent in kickboksen heeft hij ook talent voor het criminele leven.

Als ik Wolf in een woord zou moeten typeren, zou dat woord "okay" zijn. De acteur die Majid speelt, Marwan Kenzari, speelt overtuigend. Majid is sowieso een goed uitgewerkt personage. Het wordt nergens expliciet gezegd, maar van begin af aan weet je wat voor type Majid is: een gladjakker, onbetrouwbaar als de pest die zijn eigen moeder nog zou verkopen voor geld. De andere acteurs zijn ook overtuigend. Helaas ontstaat er een schraal contrast als het om Tessa, Majids vriendin, gaat. Tessa is in tegenstelling tot de rest van de personages een tweedimensionaal persoon: te stereotype en haar motieven worden nooit echt duidelijk.

Van begin af aan trekt Wolf je aandacht. De film opent met een korte scene waarin Majid en Adil, een maat van hem, voor een scooterwinkel staan. Twee overduidelijk dronken studenten lopen langs hen en een van hen begint een praatje met Majid. Kort nadat de studenten weg zijn, pakt Majid een steen en gooit de ruiten van de winkel in. Hij steelt een scooter, en nadat hij klaar is besluit hij impulsief met Adil om nog een andere mee te nemen. Dit zet de toon voor de rest van de film: er zit een bepaalde humor in die ontstaat uit het goed uitbeelden van vriendschap, van verbale kwinkslagen die goede vrienden aan elkaar kunnen uitdelen. Aan de andere kant is het duidelijk dat Majid een crimineel is en dat er een rauw randje aan de humor zit, een soort treurigheid en bleekheid die je op de straat vindt.

De echte tekortkoming van Wolf is dat de film te formulematig is. De formule kennen we al sinds Scarface: het worstelen van een kleine crimineel, de omstandigheden die ertoe leiden dat hij opeens veel succes heeft en hoe het succes naar zijn hoofd gaat en zijn onontkoombare neergang.

Ook storend vond ik dat de film in zwart/wit is. Op zich is er niks mis met zwart/wit, maar dan moet het een duidelijk doel dienen. De toon van de film komt echter niet overeen met de keuze om niet in kleur te schieten. Dat er niet in kleur is geschoten lijkt bedoeld om het drama nog extra te accentueren, maar de film is niet zo zwaar op de hand. De regisseur had óf in kleur moeten filmen, óf het drama meer moeten benadrukken. Nu lijkt het alsof de keuze voor zwart/wit op het laatste moment was gemaakt omdat de regisseur geen andere mogelijkheid zag om het drama dat hij voor ogen had tot leven te wekken, maar dat werkt niet. De kleurkeuze is maar een klein onderdeel en kan niet los gezien worden van alle andere keuzes. Zoals ik zei: de toon van de film past niet bij zwart/wit. Ja, de film is treurig, maar wederom, niet zo zwaar op de hand.

Wolf doet niks bijzonders. Het is een degelijke film over het criminele circuit. Soms lijkt het wat stereotype, maar storend onrealistisch is het nooit. Al met al is het een redelijk goede film, maar net iets te formulematig om echt een hoogvlieger te worden.
IMDb -- Wolf (2013) Wikipedia -- Wolf (2013) Bekijk trailer van Wolf (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Wolf (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

3 Days to Kill (2014)3 Days to Kill (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Plot: A dying CIA agent trying to reconnect with his estranged daughter is offered an experimental drug that could save his life in exchange for one last assignment.
3 Days to Kill is een best onderhoudende actiefilm met Kevin Costner in de hoofdrol. Costner is overtuigend als oudere actieheld als je kijkt naar de gewiekstheid en ervaring waarmee zijn personage de bad guys aanpakt.

De film heeft een paar heel positieve kanten:
* de droge humor
* de gevechtscenes met Kevin
* de running gag met de telefoon
* het contact dat het hoofdpersonage onderhoudt met sommige tegenstrevers
* de opbouw in de relatie met zijn vrouw en dochter
* de relatie met het Afrikaanse gezin

Negatieve kanten zijn er ook, die vooral voortkomen uit onduidelijkheid in het verhaal::
* het plot is niet de hele tijd duidelijk
* je vraagt je de hele tijd af waarom zijn opdrachtgeefster het niet gewoon zelf doet
* wat voor criminelen moet hij nu precies aanpakken?
* etc.

Ik geef de film een 7 voor de vele droge humor, de leuke gevechten en voor Kevin Costner als oude CIA-agent. Niet hoger, want daarvoor was de film veel te onduidelijk.
IMDb -- 3 Days to Kill (2014) Wikipedia -- 3 Days to Kill (2014) Bekijk trailer van 3 Days to Kill (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 3 Days to Kill (2014)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:00
VasZaitsev schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:51:
.......

My Neighbor Totoro (1988)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Family, Fantasy | Runtime: 86min. | MPAA: G
Plot: When two girls move to the country to be near their ailing mother, they have adventures with the wonderous forest spirits who live nearby.
Een metalhead van bijna 20 die een, op het eerste oog, kinderfilm opzet. Gaat dat wel goed?

Ja, dat gaat goed, althans, in dit geval.

Want, deze film is gewoon verschrikan vakelijk goed. Ik zit eigenlijk al de hele dag te denken wat voor minders ik nou heb gezien in deze film, en ik kom er maar niet op. Ja, er vallen mij wel dingen op die anders zijn, maar, dat is niet slecht.

Wat mij eigenlijk pas opviel nadat ik een recensie op IMDb las, is het feit dat er geen bad-guy in de film zit. Er is geen boze heks, of een tirn een koning. Ook zijn er geen gemene boswezens, vervelende ouders of ook maar iets wat negatief is. Het enige wat ik mogelijk als bad-guy kan zien is de ziekte die de moeder ziek maakt. Verder kom ik gewoon niet.

En toch is deze film allesbehalve saai. Ik heb 90 minuten lang mijn ogen uitgekeken, genoten van het verhaal en liggen luisteren naar de geweldige muziek van de film.

Eigenlijk gaat het verhaal niet ergens over, maar ook weer wel. Ja, er is geen groot goed tegen kwaad plot, of whatever, het gaat gewoon om 2 meisjes met een zieke moeder die ontdekken dat Totoro naast ze woont. Klinkt saai, maar dat is het niet. Puur omdat het gewoon geweldig neergezet is. De vader, de kinderen, de moeder, Nanny, Totoro, alles klopt gewoon eigenlijk, en eigenlijk wordt je ook telkens op het verkeerde been gezet, puur omdat je verwacht dat er wel iemand kwaadaardig moet zijn. Stiekem is de film op het eind ook best spannend, omdat je gewoon niet weet wat er gebeurd is.

De manier van tekenen is ook prachtig, en ik merkte niet dat deze film uit de jaren 80 komt, iets wat ik wel zag bij Grave of the Fireflies. Zeker de achtergronden zijn erg mooi, en de boom, en Totoro, en de regen, en de kattenbus. Gewoon alles.

De muziekkeuze kon eigenlijk niet beter, gewoon mooi, goed, het past erbij, was rustig. Ik kan ook niks beters bedenken eigenlijk.

En de personages dan? Er zitten kinderen bij, dat moet wel fout gaan, toch? Ja, normaal wel. Kinderen in films zijn doorgaans dé manier om je film professioneel de nek om te draaien. Nu niet. Ja, ze zijn kinds, hyperactief en schreeuwen heel wat af, maar, voor mij stopte het telkens op het moment waarbij ik dacht kinderen, wat leuk in plaats van 5 minuten geleden was het leuk, nu moet je je bek houden. Ook hoe ze reageren op Totoro is perfect. De vader wordt ook prima neergezet, niet echt diep, maar, dat is niet storend. Waar in tekenfilms vaders nogal eens gewoon totaal incompetente idioten zijn, is deze vader gewoon duidelijk een goede vader. Waren alle vaders maar zo. Totoro is ook gewoon cool. Zo heel veel zie je hem niet, maar het idee is gewoon geweldig.

Gewoon een hele goede film, zeer kindvriendelijk, maar voor de iets grotere kinderen, zoals ik, ook gewoon hartstikke leuk. Nieteens vanwege de humor, maar, gewoon omdat alles eraan klopt.

10, met gemak.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 10 / 10
Ik heb bij deze deze film een totaal ander gevoel gekregen.
Wat jij hier beschrijft komt voor mij ook over zoals je het beschrijft, saai.

He verhaal is heel luchtig, open en kijkt makkelijk weg, maar daar blijft het ook bij.
Er is weinig is de film waar ik door verrast werd.
De muziek maak de sfeer dan wel weer erg aangenaam.

Ik had mede door de recenties wat meer verwacht, maar het werkte in ieder geval niet voor mij.

Wel aandoenlijk trouwens hoe de 2 kinders smachtend wachten tot hun zieke moeder terug komt.

voor mij komt het niet verder dan een 6

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:00
FeaR schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:40:
[...]

Mmm...die 9.0 op IMDb vond ik ook al aan de hoge kant voor een dergelijke film, maar nu ik dit zo lees ga ik zelfs twijfelen of ik vrijdag überhaupt wel naar deze film moet gaan of toch maar naar IMDB: De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween (2013).
het zakt al naar een 8.8 :)

Ik heb een licht vermoeden dat er een grote fanbase achter deze film zit. Fanboys geven altijd wel snel een 10.
Maar dit is natuurlijk slechts een vermoeden, dus ik kan het helemaal mis hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Deze scene hebben ze er uit moeten halen: http://iwatchstuff.com/20...-awesome-scene-but-yo.php
Wow, als men die scene hebben moeten knippen moet het echt een wrede, vette film zijn. Groot fan van het eerste deel _/-\o_

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Cheshire schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:50:
[...]

Wow, als men die scene hebben moeten knippen moet het echt een wrede, vette film zijn. Groot fan van het eerste deel _/-\o_
Ik heb 'm al gezien, maar ten opzichte van de eerste film vond ik deze tegenvallen. Waar deel 1 een doorlopend geweldsfestijn was, hebben ze deel 2 voorzien van een "serieus verhaal". Actie is nog steeds geweldig, maar is wat mij betreft te vaak ondergeschikt aan het verhaal in het tweede deel.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:35
FeaR schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:40:
[...]

Mmm...die 9.0 op IMDb vond ik ook al aan de hoge kant voor een dergelijke film, maar nu ik dit zo lees ga ik zelfs twijfelen of ik vrijdag überhaupt wel naar deze film moet gaan of toch maar naar IMDB: De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween (2013).
Het is uiteraard mijn persoonlijke mening ;) Ik kan me wel inbeelden dat echte Godzilla fanboys deze film fantastisch vinden. Het monster is veel getrouwer aan het origineel dan de Godzilla uit de film van 1998. Dus in dat opzicht is het wel een geslaagde film. Als monsterfilm op zich vond ik het minder. Verwacht niks spannends, ook al laat de trailer anders uitschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
als iemand die nog steeds met plezier naar de oude godzilla films kan kijken, lijkt het me een geweldige film. Ook het feit dat een van mijn favoriete Battle Royale acteurs er in zit helpt mee!

Enige nadeel, weer Bryan Cranston. Echt hollywood we snappen het. We moeten allemaal klaarkomen over hem in breaking bad. Helaas was het voor genoeg mensen (waaronder ik) gewoon een ruk serie.
Ik heb een licht vermoeden dat er een grote fanbase achter deze film zit. Fanboys geven altijd wel snel een 10.
Maar dit is natuurlijk slechts een vermoeden, dus ik kan het helemaal mis hebben!
Zelfde met Tarantino films :p Pulp Fiction is de enige redelijke imo. Helaas wordt de rest constant geboost door kindjes die hebben "ehmagerd tarantino is god!"
Trouwens ook Peter Jackson, en soms ook Uwe Boll

[ Voor 61% gewijzigd door corset op 15-05-2014 08:32 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:52
lanerios schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:30:
als iemand die nog steeds met plezier naar de oude godzilla films kan kijken, lijkt het me een geweldige film. Ook het feit dat een van mijn favoriete Battle Royale acteurs er in zit helpt mee!

Enige nadeel, weer Bryan Cranston. Echt hollywood we snappen het. We moeten allemaal klaarkomen over hem in breaking bad. Helaas was het voor genoeg mensen (waaronder ik) gewoon een ruk serie.

[...]

Zelfde met Tarantino films :p Pulp Fiction is de enige redelijke imo. Helaas wordt de rest constant geboost door kindjes die hebben "ehmagerd tarantino is god!"
Trouwens ook Peter Jackson, en soms ook Uwe Boll
Uwe Boll is een grapje neem ik aan?
En Tarantino films hebben allemaal dezelfde soort 'vibe', als je die aanspreekt dan vind je inderdaad al snel veel films van hem goed. Ene is dan nog steeds beter dan de andere, maar dan zit je al snel op een acht of hoger. Tja, in hoeverre is het dan fanboy gedrag?

In het geval van nieuwe films die gehypt zijn en/of een bekend thema aanhalen zie je vaak de eerste weken extreem hoge cijfers. Deze film draait om Godzilla, een nogal bekend 'figuur' om het zacht uit te drukken. Ik vermoed dus dat mensen hier al maanden naar uit hebben gekeken en daardoor direct, ongeacht de kwaliteit, een tien gaan geven aan de film.

Conclusie: wacht een tijdje (maand?) en het cijfer is een stuk realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Fanboy gedrag als in hetzelfde wat je aanhaald over Godzilla. Tarantino heeft met zn ogen naar een film geknipperd, en gelijk springen 100en mensen naar IMDB om een 10 te geven.

Natuurlijk heeft tarantino een "bepaalde constante kwaliteit" of het goed is, dat is zeer subjectief. Maar ik merk wel dat van regisseurs als Tarantino, Jackson, Kubrick (meer mijn soort) er erg veel fanboys rondstuiteren,

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:52
lanerios schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:49:
Fanboy gedrag als in hetzelfde wat je aanhaald over Godzilla. Tarantino heeft met zn ogen naar een film geknipperd, en gelijk springen 100en mensen naar IMDB om een 10 te geven.

Natuurlijk heeft tarantino een "bepaalde constante kwaliteit" of het goed is, dat is zeer subjectief. Maar ik merk wel dat van regisseurs als Tarantino, Jackson, Kubrick (meer mijn soort) er erg veel fanboys rondstuiteren,
Klopt, heb je gelijk in... Er zal ook bij bekende regiseurs en acteurs direct een groep zijn die een hoog cijfer geeft, ongeacht de daadwerkelijke film. Maar, ook hierbij geldt in mijn ogen dat dit na een tijdje wel weer is rechtgetrokken door de massa. Zeker kijkend naar IMDB, waar gewoon honderdduizenden mensen een cijfer geven.

/edit: sorry als dit te offtopic gaat voor sommige! Een kleine review dan direct:

The Monuments Men (2014)The Monuments Men (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Biography, Drama, War | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Plot: An unlikely World War II platoon is tasked to rescue art masterpieces from Nazi thieves and return them to their owners.
Het kan aan mij liggen, maar ik vond er echt helemaal niks aan.. De cast is geweldig evenals de locaties en kwaliteit van filmen. Maar het verhaal? Het gaat van links naar rechts, zitten scenes tussen die totaal geen toegevoegde waarde hebben... En er gebeurt in mijn ogen gewoon niks. Het kabbelt allemaal een beetje door, zonder dat ik me betrokken voel...

Extra opmerking: mijn vriendin vond hem wel aardig, dus kan ook gewoon aan mij liggen. Daarnaast had ik ook totaal andere verwachtingen bij de film, meer actie, meer plannen, meer Oceans Eleven idee in de Tweede Wereldoorlog.
IMDb -- The Monuments Men (2014) Wikipedia -- The Monuments Men (2014) Bekijk trailer van The Monuments Men (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Monuments Men (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

[ Voor 57% gewijzigd door FabianNL op 15-05-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
The Emperor's New Groove (2000)The Emperor's New Groove (2000)
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 78min. | MPAA: G
Tsja, wat kan ik erover zeggen. Gewoon een geweldige film. Geen gelul, maar humor en meestal nog lekker zichzelf afzeiken ook (zoals de henchmen die zijn eigen themesong neuried etc)
IMDb -- The Emperor's New Groove (2000) Wikipedia -- The Emperor's New Groove (2000) Bekijk trailer van The Emperor's New Groove (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Emperor's New Groove (2000)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
The Pacific (2010)The Pacific (2010)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 52min.
Op nieuwsgroepen kwam ik een fatsoenlijke versie van The Pacific tegen. Maar gedownload en mijn nieuwe receiver eens goed aan het werk gezet:)

The Pacific is gemaakt na Band of Brothers en gaat over de oorlog met Japan. Net zoals Band of Brothers is deze serie goed neergezet en zou het waargebeurd moeten zijn. De serie is goed! ERG goed! Geen band of Brothers, maar zeker ERG goed! Je volgt verschillende soldaten vanaf het moment dat ze landen tot ze dood/terug naar huis gaan. De serie is erg spectaculair. er wordt veel geschoten en zijn ook behoorlijk wat erg indrukwekkende momenten! Het geeft goed weer hoe onwijs fucked up die oorlog was!

Het geluid is GOED! HEEL goed. Ik heb de afgelopen dagen echt zitten genieten van het geluid! De kogels vliegen werkelijk om je oren en de ontploffingen zijn te voelen! Waarschijnlijk ook erg onder de indruk van de nieuwe receiver, maar de kwaliteit van de serie is net zo belangrijk.
Ook het beeld is goed! Er is erg veel zorg besteed aan het camerawerk!

Als je band of brothers gezien hebt en deze goed vind, kijk dan deze ook eens! Band of brothers is absoluut beter! Stukken beter! Die serie krijgt van mij een dikke 9,9! Maar dat betekend niet dan The Pacific niet de moeite waard is! In tegendeel!
IMDb -- The Pacific (2010) Wikipedia -- The Pacific (2010) Bekijk trailer van The Pacific (2010) op YouTube Bekijk showinfo van The Pacific (2010) GoT Topic -- The Pacific (2010) Schrijf zelf een recensie over The Pacific (2010)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Omdat er tegenwoordig weinigs fatsoenlijks meer lijkt uit te komen, hebben we wat oude films aan het opgedoken :

Presumed Innocent (1990)
Presumed Innocent (1990)
IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 127min. | MPAA: R
Een man word geframed voor iets wat hij niet gedaan heeft. Of heeft hij het toch gedaan :? Film is naar huidige maatstaven vrij traag, maar wat mij betreft precies goed ! veel sfeer en karakter scenes, en een goed verhaal !
Gewoon een goede (rechtbank) Thriller.
IMDb -- Presumed Innocent (1990) Wikipedia -- Presumed Innocent (1990) Bekijk trailer van Presumed Innocent (1990) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Presumed Innocent (1990)

Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5
8.5 / 10

My Cousin Vinny (1992)My Cousin Vinny (1992)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 120min. | MPAA: R
2 knullen worden opgepakt voor een moord in het zeer "rural" allabama. Ze hebben geen geld voor een advocaat, maar gelukkig is neef vinny (joe pesci) advocaat. Helaas blijkt deze veel Neywork Streetsmart te hebben, maar vrij weinig rechtbank ervaring :)

Had eigenlijk een rechtbank thriller verwacht, maar bleek een comedy te zijn.
Waarbij pesci die rol gewoon op de huid geschreven is. Was even bang voor een flinke lading slapstick, en veel stereotype "boeren vs stadslui" grappen, maar dat valt reuze mee, het zijn gewoon zeer veel goede grappen situaties. Ben over het algemeen geen fan van komedie's, maar dit was een zeer goede uitzondering
IMDb -- My Cousin Vinny (1992) Wikipedia -- My Cousin Vinny (1992) Bekijk trailer van My Cousin Vinny (1992) op YouTube Schrijf zelf een recensie over My Cousin Vinny (1992)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Convoy (1978)Convoy (1978)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Drama | Runtime: 110min. | MPAA: PG
Een trucker film uit de jaren 70, waarvan ik eigenlijk niet meer wist dan dat het gebaseerd is op een country nr van C.W. mcall - Convoy.

Nou staat dat nr al jaren in mijn playlist, en ook Smokey and the bandit is altijd een grote favoriet van mij geweest. Dus toen er hier laatst iemand over begon moesten we deze ook nog maar eens kijken.

Maar hij viel mij wat tegen. Van een echt verhaal kun je niet spreken, en van de karakters word je ook niet veel wijzer. Het is voornamelijk veel shots van rijdende en rokende trucks. Nu is dat in bandit ook wel zo, maar daar is het voorzien van veel actie en humor, iets wat hier flink ontbreekt.

Ik denk dat je het een beetje in het tijdsperk moet zien, maar ik vond er weinig aan.
IMDb -- Convoy (1978) Wikipedia -- Convoy (1978) Bekijk trailer van Convoy (1978) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Convoy (1978)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

[ Voor 21% gewijzigd door heuveltje op 15-05-2014 10:41 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Last Vegas (2013)Last Vegas (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Al 60 jaar oude vrienden houden vrijgezellenfeest in Vegas.
Komische 'feel-good' movie met een matig verhaal, wat gelukkig aardig wordt opgevangen door de acteurs. Ook niet super veel gelachen. Wat er achterbleef bij mij was dat er meer in had gezeten.. al was ie best leuk.
Overall wel vermakelijk. 6,5
IMDb -- Last Vegas (2013) Wikipedia -- Last Vegas (2013) Bekijk trailer van Last Vegas (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Last Vegas (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:55
The Hunter (2011)The Hunter (2011)
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: Martin, a mercenary, is sent from Europe by a mysterious biotech company to the Tasmanian wilderness on a hunt for the last Tasmanian tiger.
Het verhaal gaat over een jager Martin die wordt ingehuurd door een grote corporatie om DNA te vergaren van de laaste Tasmaanse tijger. Martin reist naar Tasmanië en verblijft bij een gezin die in een lodge buiten de stad woont. De ouders zijn wetenschappers en hebben vaak conflicten met de houthakkers omdat ze hun banen kwijtraken door hun onderzoeken. De vader van het gezin is al een tijdje vermist in de outback van Tasmanië.

Niemand weet dat Martin op zoek is naar de Tasmaanse tijger, hij claimt dat hij ook een wetenschapper is die onderzoek doet naar Tasmaanse duivels. Martin bouwt ondertussen een band op met de moeder en de twee kinderen met wie hij verblijft in de lodge. Eén van die kinderen, het jongetje, heeft tekeningen gemaakt van de verhalen van zijn vermiste vader. Tekeningen van de Tasmaanse tijger. Tijdens zijn meerdere zoektochten in de wildernis van Martin, die vaak 12 dagen duren, ontdekt hij diverse dingen waardoor hij anders gaat denken over zijn uiteindelijke doel.

Het verhaal is onderhoudend, de beelden van de natuur zijn prachtig, de personages prima gespeeld (Alan Grant van Jurassic Park speelt erin, met soortgelijke hoed=win). Maar het mooist vind ik dat Willem Dafoe heel goed een jager uitbeeld. In de trivia las ik dat hij voor deze rol is gaan trainen met survivalexperts. Hij zet vallen in elkaar, haalt zijn kleren door rook en smeert zich in met grond(?) om zijn menselijke geur te verbergen. Dat soort dingetjes vind ik mooi om te zien. Het einde vind ik ook passend.
IMDb -- The Hunter (2011) Wikipedia -- The Hunter (2011) Bekijk trailer van The Hunter (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunter (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
[...]

[...]
Hoezo is dat een nadeel? Hoezo weer Bryan Cranston? Zo vaak zie ik hem niet in films. Die groep zal wel erg klein zijn of niet? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nee hoor, ken maar 2 mensen in mijn omgeving die Breaking Bad goed vonden, rest vond het gewoon een mediocre tot crap serie (overacterende Skyler, DEA verhaal en Guss worden te lang uitgerekt, en dan maar te zwijgen over het pijnlijk slechte laatste 2 seizoenen)

Maar goed totaal off topic! Ik hou van de wat meer aparte series (Lilyhammer, Orange is the new black, AHS: Coven, en natuurlijk! de oude addam's family)

[ Voor 23% gewijzigd door corset op 15-05-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Zegt dat wat over je omgeving of over de serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Versteegrob schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:34:
Zegt dat wat over je omgeving of over de serie?
Allebei waarschijnlijk. Maar is dat zo boeiend? Laat 'm de serie lekker niet goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:11
lanerios schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:26:
Nee hoor, ken maar 2 mensen in mijn omgeving die Breaking Bad goed vonden, rest vond het gewoon een mediocre tot crap serie (overacterende Skyler, DEA verhaal en Guss worden te lang uitgerekt, en dan maar te zwijgen over het pijnlijk slechte laatste 2 seizoenen)

Maar goed totaal off topic! Ik hou van de wat meer aparte series (Lilyhammer, Orange is the new black, AHS: Coven, en natuurlijk! de oude addam's family)
Bent wel lekker bezig hé, in een paar posts noem je Pulp Fiction de enige "redelijke film" van Tarentino, noem je mensen die zijn films een goed cijfer geven "kindjes" en noem je een serie die wijdverspreid gewaardeerd wordt als één van de beste series van de laatste 10 jaar crap.

Prima dat je een eigen mening hebt hoor, maar imho leg je het nu wel heel erg dik er bovenop dat je "anders" wilt zijn dan de rest door alles wat de meeste mensen goed vinden slecht te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Een van de beste series van de afgelopen 10 jaar? Sorry, House en Dexter (laatste seizoen negerend uiteraard) waren wel wat niveaus hoger.. En ach, met de paar goede series van de afgelopen jaren zit je al snel in een top x :D

en over tarantino. Laat ik het anders zeggen

Pulp -> 8
KillBill 1 en 2 -> 6
Jackie Brown -> 7
Inglorious -> 5
Django -> 6

Voor de dialogen, ja, tarantino is geweldig. Echter maakt dat niet een film, dat is maar een stukje. En de rest is in mijn ogen vaak net te weinig om goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:11
lanerios schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:51:
Een van de beste series van de afgelopen 10 jaar? Sorry, House en Dexter (laatste seizoen negerend uiteraard) waren wel wat niveaus hoger.. En ach, met de paar goede series van de afgelopen jaren zit je al snel in een top x :D

en over tarantino. Laat ik het anders zeggen

Pulp -> 8
KillBill 1 en 2 -> 6
Jackie Brown -> 7
Inglorious -> 5
Django -> 6

Voor de dialogen, ja, tarantino is geweldig. Echter maakt dat niet een film, dat is maar een stukje. En de rest is in mijn ogen vaak net te weinig om goed te zijn.
Zoals ik zei, prima dat je een eigen mening hebt, maar hou dat dan ook lekker bij een eigen mening en post op die manier. Mensen die Tarentino's werk wél waarderen "kindjes" noemen en een serie die overal tegen de 10 aan scoort "crap" noemen is gewoon het te dik er bovenop leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09
Krukar schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:54:
[...]
...en een serie die overal tegen de 10 aan scoort "crap" noemen is gewoon het te dik er bovenop leggen.
Hij vindt de serie toch niet crap? :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ach het helpt weer bij het scannen van dit topic, de reviews die je dan zonder problemen kunt overslaan.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ach, mensen lezen wat ze willen lezen :) Voor mij was Breaking Bad ruk. Wat wil zeggen, iedereen prijst het de hemel in als de nieuwe messias van de TV, en het was een teleurstelling. Veel overacterende mensen (Skyler, die advocaat, DEA partner, etc) en een zeer ongeloofwaardig verhaal. Van enig vorm van realisme was geen sprake.
Ze hadden een idee wat goed was. Walter gaat de business in. maar constant dat "lets quit, no we have to cook" dilemma echt elk seizoen wordt vermoeiend.

Om maar een goede film te reviewen:

Casablanca (1942)Casablanca (1942)
IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Romance, War | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Plot: Set in unoccupied Africa during the early days of World War II: An American expatriate meets a former lover, with unforeseen complications.
Nog nooit gezien. Helaas achteraf, wat een goede film was dit. En natuurlijk Bogart. Nog steeds een zeer sterke film, helaas ook een kwaliteit van films die we tegenwoordig nauwelijks nog zien.
IMDb -- Casablanca (1942) Wikipedia -- Casablanca (1942) Bekijk trailer van Casablanca (1942) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Casablanca (1942)

[ Voor 82% gewijzigd door corset op 15-05-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Enige nadeel, weer Bryan Cranston. Echt hollywood we snappen het. We moeten allemaal klaarkomen over hem in breaking bad. Helaas was het voor genoeg mensen (waaronder ik) gewoon een ruk serie
Oh, hij heeft nog minder screentime dan Godzilla denk ik. :P En Juliette Binoche nog minder dan hem. Weet je, er komen wel een paar bekende gezichten bij maar die worden zeker niet ten volle benut. Hetzelfde met Ken Watanabe, het gevoel dat ik na deze film overgehouden heb is dat die mensen daar eventjes komen opdraven om wat lijntjes te zeggen en dan weer weg zijn.
Er zijn wel een paar sterke/leuke scènes (zoals die uit de teaser/trailer) die weliswaar op één hand te tellen zijn maar die kwaliteit en sfeer is niet consistent aanwezig gedurende de film. Soms had ik het gevoel naar een mix van twee verschillende films te kijken qua stijl.
Maar als fan van de orignele Godzilla films, zal jij er wel iets aan hebben, denk ik. En nogmaals, die score en review is mijn persoonlijke mening. Ik zou hier wel wat meer concrete voorbeelden kunnen geven van wat mij precies stoorde maar ik wil geen spoilers plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik wacht denk ik toch even :) Ik zie inderdaad wat meer reviews langskomen die slecht zijn, dus ik zie het wel op DVD verschijnen. Watanabe was ik juist nieuwsgierig naar. Maar als hij er ook kort in zit.. jammer maar helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb niet gezegd dat hij er kort in zit ;) Maar voor mij is het zeker geen hoofdpersonage.

[ Voor 35% gewijzigd door D-Three op 15-05-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Touche :p ik wacht nog even wat meer reviews hier af, en op andere plekken. maar het schijnt niet echt lekker te gaan ermee :(

De kans dat we nog een keer een godzilla film krijgen die om Godzilla draait is erg klein denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door corset op 15-05-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
Safaci schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:59:
Aanstaande zaterdag 17 mei voorpremiere van The Raid 2 bij Pathé Utrecht. Voor €6,00! :) Reguliere release is pas 3 juli.
Voor de mensen die mijn bericht gemist hebben. :)

Ben zelf wel enigszins benieuwd naar Godzilla. Ik verwacht er niet te veel van, maar de trailer vond ik wel tof (die opbouw :o). Morgen maar eens aanschouwen in IMAX. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Safaci op 15-05-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
lanerios schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:59:
Casablanca
(...) Nog steeds een zeer sterke film, helaas ook een kwaliteit van films die we tegenwoordig nauwelijks nog zien.
Dat is grotendeels schijn. Casablanca is een uitstekende film, daar niet van, maar het is niet zo dat wat toen vroegah gemaakt werd in regel beter was. De verhouding top vs middelmaat vs troep was echt niet significant gunstiger. Echter, alleen die eersten (top) bekijken we nog, de middelste (middelmaat) zijn we vergeten op wat uitzonderingen na en die laatsten (troep) komen alleen nog langs als voorbeeld van troep en als camp.

Het lijkt daardoor als of alles toen veel beter was maar dat is niet zo. We vergelijken nu - onbewust grotendeels - de films van de laatste paar jaar met de enorme verzameling films van vele decennia er voor waarbij we dus bij die laatsten zo goed als alleen de goeien meebeschouwen. Niet echt een eerlijke vergelijking om de huidige films - waar best veel bagger bij zit, maar nogmaals, toen niet anders - te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

YellowCube

Wait...what?

lanerios schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:59:
Ach, mensen lezen wat ze willen lezen :) Voor mij was Breaking Bad ruk. Wat wil zeggen, iedereen prijst het de hemel in als de nieuwe messias van de TV, en het was een teleurstelling. Veel overacterende mensen (Skyler, die advocaat, DEA partner, etc) en een zeer ongeloofwaardig verhaal. Van enig vorm van realisme was geen sprake.
Ze hadden een idee wat goed was. Walter gaat de business in. maar constant dat "lets quit, no we have to cook" dilemma echt elk seizoen wordt vermoeiend.
ik wil je uiteraard in z'n geheel niet van je mening afbrengen, maar als de constante factor of het realisme een criterium is om het tot een mindere serie te bombarderen, dan ben ik redelijk verbaasd dat je House boven deze serie zet. Over herhaling en onrealistisch gesproken :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik vind zowel Breaking Bad als House fantastisch, maar kan me wel vinden in YC's opmerking. Als er iets volgens een vaste formule loopt (behalve de rode draad uiteraard), dan is het House wel :P

*openingshot*
*er is iets mis met iemand*
*twist! het is echter niet degene waarvan je vermoed dat er echt iets mis mee is, het is een ander!*
*titelsong*
*discussie over wat het is*
*zijn er snel uit, komt goed*
*tot 2 a 3 keer toe mis it's not lupus, ziet er toch naar uit dat het niet meer goedkomt*
*House voert een totaal ongerelateerd gesprek met iemand, en door ofwel een eigen opmerking of van zijn gesprekspartner komt er nog net geen gloeilampje waarop gedrukt staat 'eureka'*
*dit is de oplossing, vaak een simpele medicatie of ingreep en patiënt gered*

borduur hierdoorheen een rode draad doorheen van de ontwikkeling die House doormaakt gedurende de seizoenen en een flinke doos sarcasme en grappige nukken en je hebt een blauwdruk voor een House episode :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:46
YellowCube schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:58:
[...]

ik wil je uiteraard in z'n geheel niet van je mening afbrengen, maar als de constante factor of het realisme een criterium is om het tot een mindere serie te bombarderen, dan ben ik redelijk verbaasd dat je House boven deze serie zet. Over herhaling en onrealistisch gesproken :)
Amen.
Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2013/08/every-episode-of-house.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Of een ietwat uitgebreidere: http://www.cracked.com/blog/write-your-own-house-episode/

en niet om House verder af te zeiken, want ik vond het een zeer vermakelijke serie en vind House als karakter een van de tofste in televisiegeschiedenis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik heb me zelden zo vermaakt met een serie als met House! Het is inderdaad nooit lupis en toch blijven ze daar elke aflevering op testen, de opbouw van elke aflevering is zo'n beetje hetzelfde, maar de humor, rode draad door alle aflevering, en de uitspringers qua patienten maken de serie geweldig! Zelden saai!

Maar das natuurlijk weer een mening:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
arsimo schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:38:
[...]

Dat is grotendeels schijn. Casablanca is een uitstekende film, daar niet van, maar het is niet zo dat wat toen vroegah gemaakt werd in regel beter was. De verhouding top vs middelmaat vs troep was echt niet significant gunstiger. Echter, alleen die eersten (top) bekijken we nog, de middelste (middelmaat) zijn we vergeten op wat uitzonderingen na en die laatsten (troep) komen alleen nog langs als voorbeeld van troep en als camp.

Het lijkt daardoor als of alles toen veel beter was maar dat is niet zo. We vergelijken nu - onbewust grotendeels - de films van de laatste paar jaar met de enorme verzameling films van vele decennia er voor waarbij we dus bij die laatsten zo goed als alleen de goeien meebeschouwen. Niet echt een eerlijke vergelijking om de huidige films - waar best veel bagger bij zit, maar nogmaals, toen niet anders - te beoordelen.
Laat ik het anders zeggen. In mijn ogen is het top segment klein aan het worden. Ik zit te hopen op weer eens een echt onverwachte topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Krukar schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:48:
[...]

Bent wel lekker bezig hé, in een paar posts noem je Pulp Fiction de enige "redelijke film" van Tarentino, noem je mensen die zijn films een goed cijfer geven "kindjes" en noem je een serie die wijdverspreid gewaardeerd wordt als één van de beste series van de laatste 10 jaar crap.

Prima dat je een eigen mening hebt hoor, maar imho leg je het nu wel heel erg dik er bovenop dat je "anders" wilt zijn dan de rest door alles wat de meeste mensen goed vinden slecht te noemen :)
Ben het er eigenlijk wel mee eens, Tarantino films kijk ik altijd erg naar uit maar zelden weten ze me genoeg te boeien om de film nog een tweede keer te kijken. Vond Django wel tof, maar als de film nu uitgezonden zou worden op TV zou ik 'm geeneens aan zetten op een regenachtige zaterdagavond.

Ook van Breaking Bad vind ik het een groot nadeel dat het realisme te veel verdwijnt, hoewel het nog altijd prima vermaak is. The Sopranos, True Detective en House of Cards vind ik dan al beter en dan is Breaking Bad direct weg uit mijn top 3.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:40

Player1S

Probably out in the dark

lj_tree schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:04:
The Pacific (2010)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 52min.
Op nieuwsgroepen kwam ik een fatsoenlijke versie van The Pacific tegen. Maar gedownload en mijn nieuwe receiver eens goed aan het werk gezet:)

The Pacific is gemaakt na Band of Brothers en gaat over de oorlog met Japan. Net zoals Band of Brothers is deze serie goed neergezet en zou het waargebeurd moeten zijn. De serie is goed! ERG goed! Geen band of Brothers, maar zeker ERG goed! Je volgt verschillende soldaten vanaf het moment dat ze landen tot ze dood/terug naar huis gaan. De serie is erg spectaculair. er wordt veel geschoten en zijn ook behoorlijk wat erg indrukwekkende momenten! Het geeft goed weer hoe onwijs fucked up die oorlog was!

Het geluid is GOED! HEEL goed. Ik heb de afgelopen dagen echt zitten genieten van het geluid! De kogels vliegen werkelijk om je oren en de ontploffingen zijn te voelen! Waarschijnlijk ook erg onder de indruk van de nieuwe receiver, maar de kwaliteit van de serie is net zo belangrijk.
Ook het beeld is goed! Er is erg veel zorg besteed aan het camerawerk!

Als je band of brothers gezien hebt en deze goed vind, kijk dan deze ook eens! Band of brothers is absoluut beter! Stukken beter! Die serie krijgt van mij een dikke 9,9! Maar dat betekend niet dan The Pacific niet de moeite waard is! In tegendeel!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Van mij zou ie een 7 of 7.5 scoren. Enkel omdat men teveel verhaal in te korte tijd hebben gedrukt.
De aflevering in Australie lijkt een periode van zo'n 2 maand te bestrijken terwijl ze in werkelijkheid daar zo'n 7-9 maand hebben gezeten. Weet het niet exact meer, is al weer paar jaar geleden dat ik het boek van Leckie gelezen heb.
Andere momenten lijkt ook veel korter dan het in werkelijkheid was.

Serie was nog beter geweest als ze er 5 of zelfs 10 afleveringen bij hadden gedaan IMHO. Of op andere manieren beter uitleggen wat het werkelijke tijdsbestek was.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

3 Days to Kill (2014)3 Days to Kill (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Plot: A dying CIA agent trying to reconnect with his estranged daughter is offered an experimental drug that could save his life in exchange for one last assignment.
Gisteren deze film gekeken. Ik moet zeggen: hij valt me zeker niet tegen! Hardheid vs triestheid met her en der een goed gedoseerd vleugje humor...dat mag ik wel. De rol van Costner kan ik zeker waarderen en was ook zeker de beste acteur in de film.

Qua inhoud/plot was het een combi van Mr & Mrs Smith met James Bond en The Bourne Identity. Entertaining, maar meer ook zeker niet.

Het enige waar ik me wel erg aan stoorde was een scene in een auto waarbij een vrouwelijke hoofdrolspeelster elke 1,5seconden wel het nodig vond om te schakelen....yeah right...een Amerikaan die goed en snel weet te schakelen én dan echt onnodig door de schakelbak heenroert....zonde.

Alleen de rol van Amber Heard verdient al een extra punt ;)
IMDb -- 3 Days to Kill (2014) Wikipedia -- 3 Days to Kill (2014) Bekijk trailer van 3 Days to Kill (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 3 Days to Kill (2014)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 22:47

Aight!

'A toy robot...'

Nooit geweten dat bij die film een peugot 106 een A8 W12 kan bij houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:08

SomerenV

It's something!

Godzilla (2014)Godzilla (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | MPAA: PG-13
De trailers voorspelde echt een hele epische film. Ze zaten goed in elkaar, de shots waren perfect en je voelde de sfeer. Helaas kan ik dat niet over de film zelf zeggen. Het hangt samen van de clichés, het is vaak enorm voorspelbaar, de acteurs tonen weinig overtuigende emoties en de hoofdrolspeler komt net wat te vaak in situaties terecht dat je denkt 'hier gaan we weer'.

De gevechten tussen de twee wezens en Godzilla had echt heel gaaf kunnen zijn, maar de nadruk lag echt veel te veel op de mensjes op de grond. Zonde...
spoiler:
En hoezo begon Godzilla opeens blauw te gloeien en weet ik veel wat te spuwen?

IMDb -- Godzilla (2014) Wikipedia -- Godzilla (2014) Bekijk trailer van Godzilla (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Godzilla (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gone Baby Gone (2007)Gone Baby Gone (2007)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 114min. | MPAA: R
Zag de film op Netflix, en heb 'm maar eens een kans gegeven. Een jong meisje verdwijnt (is ontvoerd) in een arme buurt ergens in Amerika (stad ben ik even kwijt), wat zorgt voor een enorm mediacircus. De politie gaat op zoek, maar de tante van het jonge meisje huurt een vent en z'n vriendin in die in dezelfde buurt wonen en "detectives" zijn. Niet heel typische detectives dus, en normaal zoeken ze ook niet naar verloren meisjes of zoiets dergelijks. Ze kennen de buurt echter beter dan de politie en kunnen mensen aan het praten krijgen die de politie niet aan het praten krijgt. Voor de rest zal ik niks verklappen.

Ik vond het een bijzonder goede film voor zo'n opsporingsfilm, met name doordat er een erg onverwachte plottwist in zit. Het acteerwerk is goed en het verhaal is verassend; het is niet helemaal mijn genre maar hij is het kijken waard.
IMDb -- Gone Baby Gone (2007) Wikipedia -- Gone Baby Gone (2007) Bekijk trailer van Gone Baby Gone (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gone Baby Gone (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De trailers deden mij weinig. Ze leken niet echt goed in elkaar te zitten en hoewel het er mooi uitzag was de sfeer was mij niet helemaal duidelijk. Gelukkig kan ik dat over de film wel zeggen. Edwards, de regisseur die hiervoor een film maakte waarvoor hij zelf de special effects op zijn laptop had gedaan, heeft goed gekeken naar ouderwetse monsterfilms. Met een erg langzame opbouw komt er steeds meer spanning in en begin je langzaamaan te snakken naar ook maar een kleine glimp van het grote monster zelf.

Voor de verandering wordt er ook eens erg goede achtergrondmuziek/geluid gebruikt die past bij de situatie en je nog verder in de beklemmende sfeer naar binnen sleept. De gevechten waren gaaf en het was erg duidelijk wat de titanen met elkaar van plan waren. Fight!

Kortom, een monsterfilm zoals een monsterfilm hoort te zijn. Met overigens een aantal behoorlijk sterke stukjes camerawerk.

spoiler:
En toen Godzilla opeens begon te gloeien? Dat was het moment waarop mensen in de zaal spontaan begonnen te juichen. De Godzilla-kenner zal blij zijn.

IMDb -- Godzilla (2014) Wikipedia -- Godzilla (2014) Bekijk trailer van Godzilla (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Godzilla (2014)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Plot: Blacksmith Will Turner teams up with eccentric pirate
Deze film natuurlijk al in delen gezien op de televisie maar nu eens de moeite genomen hem helemaal te kijken en dat viel niet tegen.
Grappige rol van J.Depp en verder natuurlijk O.Bloom en niet te vergeten de knappe K.Knightley.

Mooie plaatjes van zeilschepen en gevechten op zee, enige vechtscenes en
een redelijk verhaal.
De film heeft een bepaalde sfeer die me wel aansprak, qua muziek en verhaal etc. Misschien een beetje de Disney invloed? ik weet het niet goed.

Ik heb de hele film met veel plezier gekeken en ga ook zeker deel twee kijken.

Vanwege de prettige kijkervaring, de sfeer en de mooie plaatjes een 8,5.
IMDb -- Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) Wikipedia -- Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) Bekijk trailer van Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 19:43

Herman

FP ProMod
The Thin Red Line (1998)The Thin Red Line (1998)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, War | Runtime: 170min. | MPAA: R
Wie het blik 'WOII films' opentrekt, komt erachter hoeveel films dit thema wel niet hebben aangegrepen. Vermakelijk als velen wel zullen zijn, hebben ze doorgaans eenzelfde insteek. The Thin Red Line is daarentegen een poging om de bekende geschiedenis van een andere kant te belichten.

In deze bijna 3 uur durende film word je geconfronteerd met een aantal filosofische dilemma's die oorlog met zich meebrengt. De wijze waarop de adembenemende landschappen in beeld zijn gebracht en de indrukwekkende manier waarop Hans Zimmer voor de muziek heeft gezorgd, zorgen ervoor dat je aan het denken wordt gezet.

Dat The Thin Red Line op een aantal punten historisch niet correct is, doet weinig af aan de vernieuwende en indrukwekkende wijze waarop je wordt meegenomen in dit verhaal.
IMDb -- The Thin Red Line (1998) Wikipedia -- The Thin Red Line (1998) Bekijk trailer van The Thin Red Line (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Thin Red Line (1998)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Thin Red Line is mijn favoriete film! :)
Jammer dat ze het origineel (van meer dan 6 uur!) nooit hebben uitgegeven...

IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
Gisteren met een paar vrienden de nieuwe Godzilla gezien in de Bios. Helaas niet in Imax (was al helemaal vol). Er was geen andere keuze dan 3D, dus dat hebben we maar gedaan, ook al zijn we niet zo'n fan ervan. De trailers zagen er al heel vet uit, dus we keken erg uit naar deze film.

We hebben ons goed vermaakt, maar toch viel de film een beetje tegen. Hij was erg voorspelbaar en er zaten veel clichés in. Visueel was het wel genieten geblazen. Het geluid was ook erg goed (scene met muziek van Ligeti was geniaal!) en de 3D vond ik zelf fijn kijken. Het was niet te overdreven, maar heel natuurlijk.

Verhaal: 4/10

Acteren: 7/10

Natuurkundige correctheid: 2/10 (soms echt de grootste BS)

Visuals: 9/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Gisteren met vrienden naar de bios geweest. Wat een slechte film. Het verhaal is flinter dun, de acteurs maken er niets van (zo goed als Cranston was in Breaking Bad, zo slecht is hij in deze film) en ook Godzilla zelf maakt niet echt indruk. Veel te veel "toevalligheden" (goh, junior doet iets met explosieven, wat toevallig dat hij daar in de film ook nog wat aan heeft) en flinterdun plot. Nope, niet mijn ding deze film.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:54
Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Mystery | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: Jack Ryan, as a young covert CIA analyst, uncovers a Russian plot to crash the U.S. economy with a terrorist attack.
Leuke film, viel mij alles mee!

Er werd weinig tijd besteed aan het 'recruiten' van Jack Ryan, al snel gaat de film in flink tempo vooruit. Genoeg actie, maar voor mij geen overdaad; spanning wordt goed opgebouwd.

Mindere punten: plotholes/vaagheden
spoiler:
OK, hij krijgt in Moskou meteen een body guard die wat handtastelijk wordt - WAAROM?!? Op dat moment is zijn doel in moskou toch nog helemaal niet duidelijk? Die opper-rus had sowieso al wat acties gedaan om die audit te ontwijken, dus waarom nog Ryan vermoorden?

... en het draaien van de richting van de film
spoiler:
het lijkt te beginnen als financieele thriller, maar zodra dat stuk afgerond is gaat men direct over op een anti-terreurfilm.

... vond ik wat zwak, alsof de schrijvers moeite hadden met een degelijk verhaal neer te zetten.

Maar uiteindelijk: leuk vermaak, spannend gemaakt tot het eind.
IMDb -- Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) Wikipedia -- Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) Bekijk trailer van Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:02

3DDude

I void warranty's

Notna schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:27:
Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Mystery | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Ik ga hier niet heel veel woorden aan vuil maken. Wat een trage bout film. De Russische accenten zijn nog wel het meest komische van allemaal :'). Ow en Keira Knightley haar Amerikaanse nep accent. Te komisch :')

Ow wacht, het was een actie/crime film, geen comedy...
[afbeelding] 3 / 10
Hebg deze ook recent gezien, ik dacht nice, actie enz.
Maar het was uiteindelijk ook behoorlijk saai ...
Ik zou het een 4 geven..

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Aight! schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:03:
tja daar verkijk je je dan op.

w12 = 5.2sec 100 met een tank van 2ton
208 (rekenen is ook met cijfers en dus moeilijk?) =6.8sec naar 100. chippie erin en onder 5.5sec is een makkie en qua bochtenwerk sowieso veel sneller.

vond het zelf een vermakelijke film, die niets anders pretendeert. 7.3 als cijfer van mij

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Powrskin schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 18:12:
[...]

208 (rekenen is ook met cijfers en dus moeilijk?) =6.8sec naar 100. chippie erin en onder 5.5sec is een makkie en qua bochtenwerk sowieso veel sneller.

vond het zelf een vermakelijke film, die niets anders pretendeert. 7.3 als cijfer van mij
Van 6.8 seconde naar 5.5 seconde met enkel een chip? In welke wereld leef jij dan :+ (wil ook wel zo'n chip dan.
Daarnaast heeft zo'n lichte wagen sowieso moeite om veel vermogen meteen op de weg kwijt te kunnen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Laatst online: 20:02

3DDude

I void warranty's

peugeot 208 in 6.8sec naar de 100?
Welke dan? ik zie op z'n laagst 8.nogwat. Vind het wel een heel goed verhaal.

Zeker van dat chippie, waar haal je zo'n ding dan zet ik er een in mijn 1.0 bakkie :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

McBoom

Broem

Powrskin schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 18:12:
[...]

Hij heeft het over een 106 drie-pits truttenschudder en jij begint ineens over een 208?
Aight! schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:03:
Ik heb de film niet gezien, dus ik weet bijgod niet of het nou een 106 of een 208 is. Als het wel een 106 is wens ik je heel veel sterkte met een 'chippie' ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Aight! schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 18:55:
[...]

Hij heeft het over een 106 drie-pits truttenschudder en jij begint ineens over een 208?

[...]

Ik heb de film niet gezien, dus ik weet bijgod niet of het nou een 106 of een 208 is. Als het wel een 106 is wens ik je heel veel sterkte met een 'chippie' ;)
het was een 208 in de film. en leek op de gti versie en die heeft 200pk
met simpel chiptunen gaat die zo naar 250pk+ en is zelfs nog wel rond de 270/280pk te krijgen (met wat meer moeite). je kan je wel uitrekenen (of niet) wat dit doet voor de 0-100 (als je slicks eronder hebt liggen :P)

https://www.dyno-chiptuni...eot-208-gti-16-thp-200hp/

jammer dat mijn sneer over rekenen ook niet echt overkwam (bij Aight! vast wel, >:) )

[ Voor 6% gewijzigd door Powrskin op 17-05-2014 20:15 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:54
Not Safe for Work (2014)Not Safe for Work (2014)
IMDb: N/A | Genre: Thriller
Plot: An office worker is trapped inside the building where a killer is on the loose.
Mwah, een 'wel aardig' film. Bad guy en Good guy in een kantooromgeving. Niet hoogdravend qua niveau, niet altijd even logisch
spoiler:
waarom ging de hoofdpersoon er op het eind stiekem vandoor, in plaats van de boel aan de politie uit te leggen? Hij heeft genoeg sporen achtergelaten om anders in de problemen te komen...

, ook wat schoonheidsfoutjes
spoiler:
zelfs met pincode-lock kan je op een telefoon nog steeds 112 bellen, toch? En de progress-bar voor het bijwerken van de rechten van de pas deed rare dingen tussen de shots in.

... maar als je daar doorheen kijkt heb je een aardige, redelijk spannende, actiefilm.

Enkel het einde vond ik onbevredigend:
spoiler:
een film van dit niveau en type hoort GEEN open einde te hebben. Er is echt niemand die hier een vervolg op gaat maken!
IMDb -- Not Safe for Work (2014) Wikipedia -- Not Safe for Work (2014) Bekijk trailer van Not Safe for Work (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Not Safe for Work (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

In het kort prachtige update van de 1954 classic. Heeft helemaal niets met de 1998 versie te maken (wat een circus is). De opbouw en verhaallijnen zijn erg mooi en de special effects geweldig. Alles is in de lijn der verwachtig bij een Godzilla remake, tot aan de grote monster fights en de godzilla energy beam. Er was echter te weinig monster screentime gedurende eerst 1:20 uur van Godzilla als ik een minpunt zou geven. Een andere minpunt was sommige scenes die beetje onduidelijk waren, als opvulling leken. Als je de film nog niet hebt gezien dan is de zgn "Godzilla Awakening" een officiele comic intro voor de film.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbetje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-09 09:33
Powrskin schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:12:
[...]

met simpel chiptunen gaat die zo naar 250pk+ en is zelfs nog wel rond de 270/280pk te krijgen (met wat meer moeite). je kan je wel uitrekenen (of niet) wat dit doet voor de 0-100 (als je slicks eronder hebt liggen :P)

jammer dat mijn sneer over rekenen ook niet echt overkwam (bij Aight! vast wel, >:) )
250pk+ 270/280pk met moeite, dan kom je met een link naar een chiptuner met 40pk meer.....
En wat betreft die sneer, wil je er ook een voor je taalgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Wat mij heel erg opvalt bij Godzilla is dat je twee erg duidelijke kampen hebt. Of je vindt de film leuk en geeft 'm een cijfer van rond de 8, of je vindt het waardeloos en geeft het een cijfer lager dan 5. Toch apart dat mensen zó verschillend tegen een film aan kunnen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

SomerenV schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:39:
Wat mij heel erg opvalt bij Godzilla is dat je twee erg duidelijke kampen hebt. Of je vindt de film leuk en geeft 'm een cijfer van rond de 8, of je vindt het waardeloos en geeft het een cijfer lager dan 5. Toch apart dat mensen zó verschillend tegen een film aan kunnen kijken :)
Haters gonna hate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Huh? Hoezo haters gonna hate? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

SomerenV schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:47:
[...]

Huh? Hoezo haters gonna hate? :/
Negatievelingen zijn er altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

CyberAmp schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:50:
[...]

Negatievelingen zijn er altijd
Sure, maar in dit geval zijn de recensies enorm verdeeld, meer dan normaal heb ik het idee. Typische 'hate it or love it' film zoals er wel meer zijn. Ik vond het bijvoorbeeld een verschrikkelijke film vanwege de vele clichés, voorspelbaarheid, de acteurs en het verhaal op zich. De special effects zijn wel erg goed en de gevechten zijn zo nu en dan prachtig in beeld gebracht, maar verder? Niet mijn film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

SomerenV schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:53:
[...]

Sure, maar in dit geval zijn de recensies enorm verdeeld, meer dan normaal heb ik het idee. Typische 'hate it or love it' film zoals er wel meer zijn. Ik vond het bijvoorbeeld een verschrikkelijke film wat betreft clichés, voorspelbaarheid, de acteurs en het verhaal op zich. De special effects zijn wel erg goed en de gevechten zijn zo nu en dan prachtig in beeld gebracht, maar verder? Niet mijn film :)
Moet je nu perse kwijt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

CyberAmp schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:54:
[...]

Moet je nu perse kwijt ofzo?
Iemand is met z'n verkeerde been uit het bed gestapt :+ Ik beargumenteer gewoon m'n mening, niet meer dan dat. Jij vind Godzilla goed, ik niet. End of story O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Laatst online: 31-08 22:24
Ik vond Godzilla ook een aaneenschakeling van clichés en sentimenteel gedoe. De dialogen waren niet aan te horen. Visueel zat het natuurlijk geweldig in elkaar. 5/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 22:47

Aight!

'A toy robot...'

Powrskin schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:12:
[...]

106/206 maakt het mij uit. Vindt het alleen zo typisch, vond het zeker wel een leuke film daar niet van, keek makkelijk weg.

Maar die auto achtervolgingen vindt ik altijd grappig, ook met die RCZ of hoe hij heet. Al dat opschakelen, als ik dat doe dan is mijn auto alleen maar langzamer. (Al heb ik nu een automaat dus ben niet echt een goede vergelijking)

En dan ook dat stuk waar hij de zijkant van die A8 ramt, zo een 2 tonner geeft dan toch minder mee dan zo een koekblik?

Maar ach, The Fast en Furious heeft de beste schakelmomenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Stukfruit schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:35:
Godzilla (2014)[afbeelding]
De trailers deden mij weinig. Ze leken niet echt goed in elkaar te zitten en hoewel het er mooi uitzag was de sfeer was mij niet helemaal duidelijk. Gelukkig kan ik dat over de film wel zeggen. Edwards, de regisseur die hiervoor een film maakte waarvoor hij zelf de special effects op zijn laptop had gedaan, heeft goed gekeken naar ouderwetse monsterfilms. Met een erg langzame opbouw komt er steeds meer spanning in en begin je langzaamaan te snakken naar ook maar een kleine glimp van het grote monster zelf.

Voor de verandering wordt er ook eens erg goede achtergrondmuziek/geluid gebruikt die past bij de situatie en je nog verder in de beklemmende sfeer naar binnen sleept. De gevechten waren gaaf en het was erg duidelijk wat de titanen met elkaar van plan waren. Fight!

Kortom, een monsterfilm zoals een monsterfilm hoort te zijn. Met overigens een aantal behoorlijk sterke stukjes camerawerk.

spoiler:
En toen Godzilla opeens begon te gloeien? Dat was het moment waarop mensen in de zaal spontaan begonnen te juichen. De Godzilla-kenner zal blij zijn.

[afbeelding] 8 / 10
Je beschrijft precies mijn gevoel na het zien van deze film :D Een monsterfilm zoals een monsterfilm hoort te zijn. Echt, als een fangirl met kippenvel gezeten elke keer als het geluid van Godzilla over de speakers klonk. Ik begrijp heel erg goed waarom mensen de film als minder zouden bestempelen vanwege plotholes, mager verhaal, meh acteerwerk, maar voor mij is Godzilla gewoon een erg geslaagde monsterfilm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Noah (2014)Noah (2014)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: PG-13
Gisteren/vannacht eens naar Noah gegaan in de bioscoop, inclusief 3D.
De vorige keer dat ik er 3D ging kijken vond ik het echt zwaar *** en kreeg ik er keiharde hoofdpijn van, dat was bij het 2e deel van 300 een tijd terug. Deze keer niet, en in sommige stukjes heeft het 3D wel wat toe te voegen.
Ik blijf er echter bij dat ik het 3D gebeuren wat gekunsteld vind: het is vaak (als je goed gaat kijken) niet zo dat het volledige 3D-beeld ook in 3D is, soms zijn het slechts enkele elementen in het beeld.

Goed: de film Noah. Het is een behoorlijk vrij vertaalde vertaling van het bijbelse verhaal. De rode draad is wel aangehouden zoals deze in de bijbel wordt verteld, maar de film komt niet voor niets half in de categorie "fantasy" vanwege de toegevoegde elementen.
De visualisatie en interpretatie van god's sturing aan Noah vond ik prachtig gedaan, en raakte me wel op één of andere manier.
Het verhaal wordt zeer langzaam verteld van begin tot eind, en dat is best lekker bij deze film: het geeft je de kans keihard mee te denken met Noah, het geeft lekker veel ruimte aan de emoties die er spelen en aan mooi beeldwerk van hoe de aarde er toen (volgens de filmmaker) er uit moet hebben gezien.
Russell Crowe acteert naar mijn mening zeer overtuigend en hij zet een goede Noah neer, net als de andere acteurs en actrices die hun rol goed hebben neergezet.

Aangezien ik altijd al best kritisch tegen het verhaal van Noah heb aangekeken toch nog de volgende vraag:
spoiler:
Als je van iedere diersoort er 2 meeneemt, waaronder zelfs slangen en andere roofdieren, dan is het natuurlijk de bedoeling dat ze allen zullen gaan voortplanten in een voedselrijke stabiele omgeving... Maar hoe ga je dat met roofdieren doen, die dieren van andere soorten als voedsel nodig hebben?

Maar dat is een kwestie van mijzelf het te letterlijk nemen, terwijl het symbolisch bedoelt is natuurlijk.

Best mee vermaakt deze film, en vond hem zelfs vrij "zwaar" en emotioneel worden op een gegeven moment. Nou ben ik zelf christelijk opgevoed en ken ik de verhalen uiteraard daardoor, maar toch ben ik tegenwoordig meer atheïst/ietsist.
Het feit dat de film mij nu aan het denken heeft gezet over de betekenis van het verhaal geeft wel aan dat de filmmaker (Darren Aronofsky) iets goeds heeft neergezet.
Interesseert religie je geen bal, ga dan ook niet naar deze film.
Wat mij betreft een 7,5/10.
IMDb -- Noah (2014) Wikipedia -- Noah (2014) Bekijk trailer van Noah (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Noah (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Monsters (2010)Monsters (2010)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R
Na Godzilla gezien te hebben was ik nieuwsgierig geworden naar de vorige film van Gareth Edwards. Godzilla vond ik zelf niet zoveel aan (misschien is het over-the-top monsters gebeuren niet mijn ding ofzo) dus ik was wel benieuwd hoe een film met een véél kleiner budget en onbekende acteurs zou zijn.

Monsters vond ik echt véél beter. Het is een stuk rustiger, wat onvoorspelbaarder en het draait om twee personages die je gaandeweg de film ook steeds beter leert kennen. Het is geen actiefilm, ook niet echt een typische monster-film, maar gewoon een in mijn ogen realistisch neergezet verhaal over twee totaal verschillende mensen in een niet zo prettige situatie.

De visuals zijn hier en daar niet echt geweldig (Edwards had ze op z'n laptop gemaakt volgens mij) maar het verhaal maakt dat meer dan goed in mijn ogen. Wel zit er in de film een geografisch foutje geloof ik, en niet zo'n kleintje ook niet!

Al met al geen perfecte film, maar wel een erg goede als je van de wat tragere films houdt waarin de reis van personages centraal staat.
IMDb -- Monsters (2010) Wikipedia -- Monsters (2010) Bekijk trailer van Monsters (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Monsters (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Grappig dat je die wel goed vind, want dat is zo'n zelfde soort "love it or hate it"-film :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 13:06

v8power67

Psn: Mausosaurus

SomerenV schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:53:
Monsters (2010)[afbeelding]
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R
Na Godzilla gezien te hebben was ik nieuwsgierig geworden naar de vorige film van Gareth Edwards. Godzilla vond ik zelf niet zoveel aan (misschien is het over-the-top monsters gebeuren niet mijn ding ofzo) dus ik was wel benieuwd hoe een film met een véél kleiner budget en onbekende acteurs zou zijn.

Monsters vond ik echt véél beter. Het is een stuk rustiger, wat onvoorspelbaarder en het draait om twee personages die je gaandeweg de film ook steeds beter leert kennen. Het is geen actiefilm, ook niet echt een typische monster-film, maar gewoon een in mijn ogen realistisch neergezet verhaal over twee totaal verschillende mensen in een niet zo prettige situatie.

De visuals zijn hier en daar niet echt geweldig (Edwards had ze op z'n laptop gemaakt volgens mij) maar het verhaal maakt dat meer dan goed in mijn ogen. Wel zit er in de film een geografisch foutje geloof ik, en niet zo'n kleintje ook niet!

Al met al geen perfecte film, maar wel een erg goede als je van de wat tragere films houdt waarin de reis van personages centraal staat.
[afbeelding] 7.5 / 10
Deze toevallig zaterdag op zondag nacht gekeken op netflix. Wist niet hij van godzilla maker was.
Vond het ook een behoorlijk goede film. Zeker omdat budget 15000 dollar was.
Zaten mooie scenes in, en geef hem ook een 7.5
spoiler:
vond vooral goed gedaan dat hij heel apart begint met een actie scene. En dan ineens stopt en echt aan verhaal begint. Maar dat dus die scene eigenlijk het einde is. Hebben ook na afloop de film opnieuw aangezet voor begin scene en zagen toen idd dat de hoofdrol spelers er in zitten. Heel apart gedaan.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

v8power67 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:17:
[...]

Deze toevallig zaterdag op zondag nacht gekeken op netflix. Wist niet hij van godzilla maker was.
Vond het ook een behoorlijk goede film. Zeker omdat budget 15000 dollar was.
Zaten mooie scenes in, en geef hem ook een 7.5
spoiler:
vond vooral goed gedaan dat hij heel apart begint met een actie scene. En dan ineens stopt en echt aan verhaal begint. Maar dat dus die scene eigenlijk het einde is. Hebben ook na afloop de film opnieuw aangezet voor begin scene en zagen toen idd dat de hoofdrol spelers er in zitten. Heel apart gedaan.
spoiler:
Ik was dus benieuwd naar de reden achter het einde, en las toen dat het begin het einde was. Was die scene helemaal vergeten! Hoe kut ik het ook vindt voor beide, zeker na dat ze elkaar eindelijk 'gevonden' hadden, vind ik zo'n einde veel gedurfder dan een happy ending _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
v8power67 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:17:
Zeker omdat budget 15000 dollar was.
Waar haal je vandaan dat het budget 15000 dollar was?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

SomerenV schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:23:
[...]

spoiler:
Ik was dus benieuwd naar de reden achter het einde, en las toen dat het begin het einde was. Was die scene helemaal vergeten! Hoe kut ik het ook vindt voor beide, zeker na dat ze elkaar eindelijk 'gevonden' hadden, vind ik zo'n einde veel gedurfder dan een happy ending _/-\o_
Hellemaal met je eens :)
Had echt niet gezegd dat het zon redelijk low budget was. Tuurlijk cgi was soms ietsje minder maar alsnog wel goed genoeg. Heb me goed vermaakt ermee.
Stukfruit schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:26:
[...]

Je hebt gelijk was half miljoen... zag het staan op imdb bij een review....
My bad. Half miljoen dus. Alsnog heel knap vind ik.

[ Voor 21% gewijzigd door v8power67 op 18-05-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Stukfruit schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:26:
[...]

Budget was 500.000 dollar volgens Wikipedia.

"The filming equipment cost approximately $15,000, with the budget coming in at "way under" $500,000.[7] The film was able to be made on such a low budget due to the use of prosumer cameras to capture digital video rather than the more expensive 35mm film.[8] Any settings featured in the film were real locations often used without permission asked in advance, and the extras were just people who happened to be there at the time."

Bron: Wikipedia

Edit: ik lees nu het stukje over de productie van de film en die Edwards is echt een held! :D Een crew van 7 man, veel figuranten wisten niet dat ze in een scene zaten en de acteurs moesten veel improviseren omdat de figuranten geen script hadden en dus gewoon hun eigen ding deden. Awesome manier van film maken _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door SomerenV op 18-05-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23
Wat zo briljant is aan Monsters is dat ze slechts 2 acteurs hadden. Vrijwel alle andere personen in de film hadden geen flauw benul dat er een Sci Fi film gemaakt werd. Het zo geloofwaardig over laten komen verdiend gewoon respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
robbetje schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:39:
[...]

250pk+ 270/280pk met moeite, dan kom je met een link naar een chiptuner met 40pk meer.....
En wat betreft die sneer, wil je er ook een voor je taalgebruik?
blijkbaar heb jij er ook niet echt verstand van. Die chiptuners zetten altijd nogal veilig in qua vermogenswinst.
en 40pk op 200pk is nog steeds 20% en dus kom je dan nog steeds uit rond de 5.5sec.
Een sneer op taalgebruik lijkt me ook prima, misschien heb ik er nog iets aan...... (puntjes horen ook bij taal? :> )

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vergeet de hoofdletters niet! Die arme karakters staan zo vaak in de kou... ;(

v8power67 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:27:
Je hebt gelijk was half miljoen... zag het staan op imdb bij een review....
My bad. Half miljoen dus. Alsnog heel knap vind ik.
Absoluut :Y

En ook een stuk realistischer. Mensen die zeggen dat ze een film voor een pizza hebben gemaakt kan je niet serieus nemen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:59

Ypho

Allround Nerd

Plot: The world's most famous monster is pitted against malevolent creatures who, bolstered by humanity's scientific arrogance, threaten our very existence.
Afgelopen week naar de bios geweest, zonde van het geld en de tijd. Het verhaal gaan werkelijk waar nergens over, Godzilla zelf komt pas in de tweede helft van de film. Nu ging ik natuurlijk niet naar deze film toe met het idee dat het geloofwaardig kon zijn, maar dit sloeg echt alles.

Slechte punten:
- De VS kan iedere auto op de wereld via satellietbeelden op een paar meter volgen, maar een monster van 80 meter raken ze "kwijt".
- Brandweer schopt een hotelkamerdeur in, hotelkamer (+ rest van de stad) is weg, maar niets gevoeld.
- Van de 100.000 mensen in een stadion, vinden precies twee mensen elkaar (toevallig?).
- Meer van dit soort feitjes.
spoiler:
- Godzilla de held van de film, WTF?! Kon hij niet ergens in de woestijn gaan vechten ofzo?
- Paringsdans tussen twee monsters?!

Goede punten:
- Grafisch erg mooi
- Godzilla zag er een beetje uit als de "oude" Godzilla uit de jaren '50
- "Gojira"

We waren met 4 personen naar de bios, dat is de enige reden dat ik ben blijven zitten, anders was ik 20 minuten voor het einde al weggegaan. Simpel vermaak voor de mensen die van dit soort films houden. Ik ben zelf wat meer van andere films, maar ik wilde het gewoon eens proberen. Voor mij dus niets. (Wat ik bedoel is dat 3* mijn mening is, en dat het best kan dat anderen het een topfilm vinden)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:42
Tja, om mijn vriendin maar meteen te quoten die mee was naar deze film:
Wat een boutfilm!
Nu 2 dagen later maar eens de film laten bezinken, maar dat komt het eindoordeel niet ten goede. Ik kan zo een hele waslijst aan fouten, cliché's en storende zaken opnoemen, maar daar heeft bijna elke film in dit rampengenre last van. Ja, de regisseur houdt de spanning er in om Godzilla pas laat te introduceren, maar dat kan de boel niet redden. Net zoals Brad Pitt in WWZ is onze hoofdpersoon op magische wijze bij alle gebeurtenissen betrokken.

Is er nog iets goed dan? Jawel hoor:
spoiler:
Godzilla als anti-held, compleet met energy-beam

Wat me nog wel een beetje bezig houdt de laatste dagen:
spoiler:
Zag ik het nou goed dat de timer van de nuke op 2 uur countdown werd gezet? Zo ja, beetje raar dat het van nacht naar dag naar nacht gaat voordat deze afgaat
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ypho schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:58:

Slechte punten:
- De VS kan iedere auto op de wereld via satellietbeelden op een paar meter volgen, maar een monster van 80 meter raken ze "kwijt".
- Brandweer schopt een hotelkamerdeur in, hotelkamer (+ rest van de stad) is weg, maar niets gevoeld.
- Van de 100.000 mensen in een stadion, vinden precies twee mensen elkaar (toevallig?).
1. wanneer waren ze de monsters kwijt dan?
2. ze gaan de hotelkamer juist in om te zoeken naar mensen die nog vast zitten omdat de helft van het hotel weg is
3. ze zitten bij de ingang van het stadion zodat ze de mensen kunnen zien die nieuwe binnenkomen.

Ik vond de film zeer vermakelijk, nog steeds beetje wenig monstertime naar mijn smaak, maar al beter dan al die andere zogenaamde monsterfilms etc waar het eigenlijk niet om het monster gaat maar om een paar nono's die gebruikt worden om het verhaal te vertellen.

Wat mij betreft hadden ze er wat meer monsterfights in gegooid, Gojira vs Muto 1 in het water ergens ofzo. :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zou je de film mij aanraken Bokkie?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 17:37

Twhomp

Stayin' Alive

Laten we het anders zeggen: hoeveel films zonder (kloppend) verhaal vind jij goed?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02

Martinspire

Awesomeness

MrVegeta schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:00:
Ik zou die film jou niet aanraden, maar andersom kan mogelijk ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godzilla is slechter dan Pacific Rim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:28:
Godzilla is slechter dan Pacific Rim?
Zeker niet slechter dan Pacific Rim, maar heel veel beter nou ook weer niet. Natuurlijk is dit mijn mening en kan voor iedereen anders zijn.

Als je ook hier nu naar de recensies kijkt is het ruim voldoende (7/8) of onvoldoende (3/4). Dus het is maar net of je van dit soort films houd of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MrVegeta schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:00:
Ligt eraan hoe je hem gaat bekijken.

Neem het voor wat het is, een monsterfilm in een modern jasje, waarbij geprobeerd is om toch meer de nadruk op de monsters te leggen dan op de mensen zeg maar.

Deels gelukt. Slechter dan de vorige Godzilla kan in ieder geval niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bokkie schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:41:
[...]

Ligt eraan hoe je hem gaat bekijken.

Neem het voor wat het is, een monsterfilm in een modern jasje, waarbij geprobeerd is om toch meer de nadruk op de monsters te leggen dan op de mensen zeg maar.

Deels gelukt. Slechter dan de vorige Godzilla kan in ieder geval niet :)
Zolang Godzilla beetje awesome dingen doet die te zien zijn ben ik vrij snel content denk ik. Pacific Rim vond ook erg tof.
Twhomp schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:54:
Laten we het anders zeggen: hoeveel films zonder (kloppend) verhaal vind jij goed?
Best wel wat ;). Beide 300 films waren best tof. Cloverfield was best tof. Pacific Rim vond ik erg leuk. Actie films zonder een verhaal vind ik vaak beter dan actie films die een verhaal er in proberen te proppen :p.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vond zowel de vorige Godzilla als Pacific Rim vermakelijk, dus volgens mij ga ik hem wel leuk vinden :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MrVegeta schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:03:
[...]

Zolang Godzilla beetje awesome dingen doet die te zien zijn ben ik vrij snel content denk ik. Pacific Rim vond ook erg tof.

[...]

Best wel wat ;). Beide 300 films waren best tof. Cloverfield was best tof. Pacific Rim vond ik erg leuk. Actie films zonder een verhaal vind ik vaak beter dan actie films die een verhaal er in proberen te proppen :p.
Punt is dus dat godzilla zelf pas op 1/2 van de film tevoorschijn komt en zijn awesomesauce pas doet in de laatste 30 minuten ofzo :)

maar als je van monsterfilms houd gewoon heengaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

YellowCube

Wait...what?

MrVegeta schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:03:
[...]
reminder to self:
Pacific Rim gaan kijken.
Ik vond 300 en Cloverfield geweldig.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik ben donderdag met de eerste ronde naar Godzilla geweest en ik vond het een gave film. Het is voor mij gewoon een monsterfilm. Dat de mensen geen/nauwelijks karakterontwikkeling doormaken zal mij eigenlijk aan mijn reet roesten. Breaking Bad heb ik niet gezien, dus ik heb geen ijkpunt voor de acteerprestaties van Bryan Cranston. Voor sommige scenes gaat de reactie van de kijker boven 'plotholes' zoals
spoiler:
De scene in de berg met het nucleaire afval. Luikje open, fel licht.. Ik dacht WTF?, deur open en blijkt de MUTO zich uitgegraven te hebben :D Dat de militairen het niet gezien hebben... Boeiend, en volgens mij gingen ze aan de andere kant de berg in

Het enige wat ik bijzonder vond was
spoiler:
De stad was aan het evacueren en de politie was het uitgaande verkeer op de brug aan het tegenhouden... Why? 8)7

Voor mij is het een 8,5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Godzilla net gezien.
Hele gave monsterfilm. Hele matige film als je diepgang verwacht.
Gewoon verstand op 0 en actie doet ie goed. Opbpuw is ook leuk gedaan. Maar man o man wat is het acteren matig... maja godzilla is wel heel bruut en de gevechten zijn ook heel bruut.
Geef hem een 7.5 omdat ik er al vanuit ging dat het matig acteren enz was. Maar de actie is wel heel erg bruut.
Las dat er al een deel 2 aangekondigd was. Gaan ze dan een zelfde film.maar dan later foen ofzo? Zie nu van een deel 2 niet. Maar dat is voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Nah, deel 2 wordt vele malen bruter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
McBoom schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:05:
Het enige wat ik bijzonder vond was
spoiler:
De stad was aan het evacueren en de politie was het uitgaande verkeer op de brug aan het tegenhouden... Why? 8)7

Voor mij is het een 8,5 :)
spoiler:
Volgens mij had het vooral te maken met de tanks die de stad in moesten/op de brug hun positie innamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Mik! schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:09:
[...]

spoiler:
Volgens mij had het vooral te maken met de tanks die de stad in moesten/op de brug hun positie innamen
spoiler:
Voor mij leek het er op dat er één aparte rijbaan voor de tanks de stad in was en de rest voor de burgers de stad uit.

Pagina: 1 ... 57 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]