Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.190 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Vraagje aan de kenners. Wil van het weekend weer is mijn subwoofer testen met een leuke film hiervoor.
Iemand een aanrader? Verder heb ik alle X-mens gedownload, welke is volgens jullie de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Films als Saving Private Ryan, Black Hawk down etc doen het altijd wel goed met een fijne subwoofer...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Saving Private Ryan, Behind Enemy Lines, Battle Royale, Sucker Punch, Oh en die ene film (ben de naam kwijt) een of ander vliegdekschip komt opeens midden in WW2 terecht via time vortex. Erg slechte film, maar grappig slecht en leuke manier om te testen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
U-571 met de dieptebommen doet het altijd goed

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09
Allemaal vreselijk off-topic en een simpele zoekopdracht in google levert precies hetzelfde op :/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Johnny Got His Gun (1971)Johnny Got His Gun (1971)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, War | Runtime: 111min. | MPAA: R
Plot: Joe, a young American soldier, is hit by a mortar shell on the last day of World War I. He lies in a hospital bed in a fate worse than death --- a quadruple amputee who has lost his arms, ...
Wat een film. Hoe vaak ik hem ook zie, hoe beter ik deze ga vinden. Het acteerwerk is niet 100%, maar de dialogen, en vooral de monologen van de hoofdrolspeler zijn geweldig. Hij vat het zelf het beste samen:
Inside me I'm screaming, nobody pays any attention. If I had arms, I could kill myself. If I had legs, I could run away. If I had a voice, I could talk and be some kind of company for myself. I could yell for help, but nobody would help me.
IMDb -- Johnny Got His Gun (1971) Wikipedia -- Johnny Got His Gun (1971) Bekijk trailer van Johnny Got His Gun (1971) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Johnny Got His Gun (1971)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.7 8.7 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

lanerios schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:46:
Johnny Got His Gun (1971)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, War | Runtime: 111min. | MPAA: R
Plot: Joe, a young American soldier, is hit by a mortar shell on the last day of World War I. He lies in a hospital bed in a fate worse than death --- a quadruple amputee who has lost his arms, ...
Wat een film. Hoe vaak ik hem ook zie, hoe beter ik deze ga vinden. Het acteerwerk is niet 100%, maar de dialogen, en vooral de monologen van de hoofdrolspeler zijn geweldig. Hij vat het zelf het beste samen:

[...]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8.7 / 10
Dat stukje zit ook in de clip van Metallica - One. : _/-\o_

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

McBoom

Broem

lanerios schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:41:
Oh en die ene film (ben de naam kwijt) een of ander vliegdekschip komt opeens midden in WW2 terecht via time vortex. Erg slechte film, maar grappig slecht en leuke manier om te testen.
The Final Countdown :)

De lobby-scene in The Matrix doet het ook altijd wel goed.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Afvalzak schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:47:
[...]

Klopt! zo ben ik ook aan de film gekomen. Nummer is ook gebaseerd op de film dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Brad Pitt schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:44:
Allemaal vreselijk off-topic en een simpele zoekopdracht in google levert precies hetzelfde op :/
Eens maar ga ze hierna reviewen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02

Martinspire

Awesomeness

Vergeet Transformers ook niet, aardig gaaf die geluiden met explosies, transformaties en achtergrondgeluid. Of The Avengers.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 21-05-2014 11:42 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14
Versteegrob schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:34:
Vraagje aan de kenners. Wil van het weekend weer is mijn subwoofer testen met een leuke film hiervoor.
Iemand een aanrader? Verder heb ik alle X-mens gedownload, welke is volgens jullie de beste?
Ik heb nog een aantal verzamelde scenes van films om je subwoofer te testen, maar ook surround effecten en Visuals. In hoge kwaliteit.
Een scene is inderdaad U571, maar de 'tap the tank' scene in Finding Nemo is ook verschrikkelijk heavy voor je sub :).

Stuur me even een PM als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Oeh, the final countdown is imho een geweldige film.
Subwoofertechnisch heb ik geen idee of hij daar ook goed voor is.
Black Hawk down, Transformers, Matrix doen het altijd goed wat betreft effecten en diepe bas.
Gevechtscenes in Lord of the Rings zijn ook leuk daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14
Of Cloverfield.

Deze scenes heb ik het dan over:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/LFE_zpsab704662.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/SURenVISUAL_zpsdb08d8fc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Binnetie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:55:
[...]

Ik heb nog een aantal verzamelde scenes van films om je subwoofer te testen, maar ook surround effecten en Visuals. In hoge kwaliteit.
Een scene is inderdaad U571, maar de 'tap the tank' scene in Finding Nemo is ook verschrikkelijk heavy voor je sub :).

Thnx maar al die verzamel bluray's heb ik al. Heb er volgens mij een stuk of 6/7.
Stuk of stuk genieten, vrienden weten waar niet wat ze voren. Vind vooral Tron extreem goed.
Het surround geluid is gewoon echt niet te plaatsen.
Martinspire schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:42:
Vergeet Transformers ook niet, aardig gaaf die geluiden met explosies, transformaties en achtergrondgeluid. Of The Avengers.
Helemaal eens, beide laatst nog gezien. Zaterdag Transformers 2 maar is kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Wackmack op 21-05-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Afvalzak schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:47:
[...]

Volgens mij is dat nummer ook gemaakt vanwege deze film.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:52
Pompeii (2014)Pompeii (2014)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: A slave-turned-gladiator finds himself in a race against time to save his true love, who has been betrothed to a corrupt Roman Senator. As Mount Vesuvius erupts, he must fight to save his beloved as Pompeii crumbles around him.
Redelijke film maar niet geweldig. Het verhaal vond ik nog wonderbaarlijk leuk om te volgen, ondanks dat je natuurlijk de afloop van te voren al ziet aankomen. Toch was ik benieuwd hoe het precies ging aflopen...

CGI van de vulkaan zelf was geweldig, de rest vond ik soms wat minder. Ergerede me alleen wel een beetje aan het rare nep accent van Keifer Sutherland, geen idee waarom dit zo gekozen was.

Al met al kijkt de film lekker weg, maar verwacht niks hoogstaand. Heb hem een zesje gegeven, en het cijfer van 5,8 op IMDB vind ik dan ook heel eerlijk.
IMDb -- Pompeii (2014) Wikipedia -- Pompeii (2014) Bekijk trailer van Pompeii (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pompeii (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:56
Binnetie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:55:
[...]

Ik wilde nog zeggen, die scene in super 8 waar die trein ontspoort maar die staat ook al tussen dat lijstje. Man heb nog nooit zo snel het geluid zachter gezet :P

OT: vanavond naar X-men, ben benieuwd (vanmiddag snel nog even first class afkijken, ging hem gisteren kijken maar ben maar tot helft gekomen).

[ Voor 11% gewijzigd door Bartske op 22-05-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Breaking Bad S02E13, wanneer de vliegtuigen ontploffen, heeft ook wel een aardig subwoofereffect. Wanneer je sub voldoende druk kan genereren, voel je gewoon de windvlaag langs je benen gaan van de explosie. :) Eenzelfde effect zit in de film "The Rite", wanneer de demon die de priester bezeten heeft, zich gedwongen voelt z'n naam te zeggen.

3 Days to Kill (2014)3 Days to Kill (2014)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Typische Besson-film: veel autoachtervolgingen en een beetje rare humor, die niet helemaal in het verhaal past. Het is wel een aardige actiefilm, maar ook niet veel meer dan dat.

Wat je er van kunt leren is dat iedere Fransman plotseling vloeiend Engels spreekt wanneer je een vuurwapen bij je hebt. :)
IMDb -- 3 Days to Kill (2014) Wikipedia -- 3 Days to Kill (2014) Bekijk trailer van 3 Days to Kill (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 3 Days to Kill (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:30
Bartske schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:20:
[...]

Ik wilde nog zeggen, die scene in super 8 waar die trein ontspoort maar die staat ook al tussen dat lijstje. Man heb nog nooit zo snel het geluid zachter gezet :P
Deze scene heet in mijn vriendengroep; 'Die scene waarin een trein de aarde aanvalt'. OMG, hoe lang kun je zo'n scene rekken 8)7 :D :D :D

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Austin Powers: International Man of Mystery (1997)Austin Powers: International Man of Mystery (1997)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Crime, Sci-Fi | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13
Al een tijdje weer zin in deze film. Zo slecht dat hij leuk is, wat volgens bij ook de bedoeling was. Heerlijke film dit als je echt niveau 0 wilt gaan kijken.
IMDb -- Austin Powers: International Man of Mystery (1997) Wikipedia -- Austin Powers: International Man of Mystery (1997) Bekijk trailer van Austin Powers: International Man of Mystery (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Austin Powers: International Man of Mystery (1997)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Once Upon a Time in the West (1968)Once Upon a Time in the West (1968)
IMDb: 8.7 | Genre: Western | Runtime: 175min. | MPAA: PG-13
Plot: Epic story of a mysterious stranger with a harmonica who joins forces with a notorious desperado to protect a beautiful widow from a ruthless assassin working for the railroad.
Een tijdje geleden heb ik The good the band and the ugly gekeken, en vond hem te gek. Dus logischerwijze moest deze opvolger van Leone er ook aan geloven.

Net als TTBTU zit deze film vol sfeervolle panorama's gave muziek en extreme close-ups. Het verhaal kon me echter minder boeien. En dan is dit toch ineens een lange film.

Ik heb me er goed mee vermaakt, maar wat mij betreft is the good, the bad and the ugly absoluut de betere film van de twee.
IMDb -- Once Upon a Time in the West (1968) Wikipedia -- Once Upon a Time in the West (1968) Bekijk trailer van Once Upon a Time in the West (1968) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Once Upon a Time in the West (1968)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
lanerios schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:41:
Austin Powers: International Man of Mystery (1997)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Crime, Sci-Fi | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13
Al een tijdje weer zin in deze film. Zo slecht dat hij leuk is, wat volgens bij ook de bedoeling was. Heerlijke film dit als je echt niveau 0 wilt gaan kijken.
[afbeelding] 5 / 10
Ik snap je motivatie niet bij je score? Je vind het een leuke film maar hij krijgt een 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battle Royale (2000)Battle Royale (2000)
IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: Not Rated
Plot: In the future, the Japanese government captures a class of ninth-grade students and forces them to kill each other under the revolutionary
Ik had hoge verwachtingen maar die werden niet waargemaakt door de film. Het plot is niet bijzonder of realistisch, de dialogen zijn ook niet bijzonder of interessant en de onnodige achtergrond van de karakters voegt weinig toe. Je zit als er niet wordt gevochten te wachten tot er weer iets gebeurt. De special effects zijn ook niet top. Ik vind bijvoorbeeld IMDB: Jûsan-nin no shikaku (2010) veel cooler.
IMDb -- Battle Royale (2000) Wikipedia -- Battle Royale (2000) Bekijk trailer van Battle Royale (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Battle Royale (2000)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil's Knot (2013)Devil's Knot (2013)
IMDb: 5.8 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 114min.
Plot: The savage murders of three young children sparks a controversial trial of three teenagers accused of killing the kids as part of a satanic ritual.
Dinsdagavond was het weer sneakpreview tijd bij de Pathe en we kregen deze keer deze film voorgeschoteld.

Drie jongens van 8 jaar verdwijnen en worden later gekneveld en vermoord terug gevonden. De jongens met zwarte kleren en heavy metal muziek worden gelijk als verdachten gezien. Daarna volgt de film de families van de slachtoffers en de verdachte die bijgestaan worden door onderzoeker Ron Lax (Colin Firth).

Vond het sterke rollen van Colin Firth and Reese Witherspoon alleen liet het einde van de film je met een onbevredigend gevoel achter. Dit komt echter weer overeen met de werkelijkheid indien ook het waargebeurde verhaal nog geen bevredigend einde heeft. Mensen zoeken nog steeds 21 jaar na de moorden naar bevredigende antwoorden.
IMDb -- Devil's Knot (2013) Wikipedia -- Devil's Knot (2013) Bekijk trailer van Devil's Knot (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Devil's Knot (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.0 7.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Final Countdown (1980)The Final Countdown (1980)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 103min. | MPAA: PG
Plot: A modern aircraft carrier is thrown back in time to 1941 near Hawaii, just hours before the Japanese attack on Pearl Harbor.
Erg leuke film, maar er had meer ingezeten. Er zou met de huidige special effects een goede remake inzitten. Het plot vind ik beter en leuker dan veel van de huidige rampen/actiefilms. Wie vindt dat nou niet leuk dat een hedendaags vliegdekschip terecht komt in de Tweede Wereldoorlog? De acteurs doen het ook leuk, de beelden zijn mooi geschoten en het geluid komt lekker door.
IMDb -- The Final Countdown (1980) Wikipedia -- The Final Countdown (1980) Bekijk trailer van The Final Countdown (1980) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Final Countdown (1980)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

X-Men: Days of Future Past (2014)X-Men: Days of Future Past (2014)
IMDb: 9.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: The X-Men send Wolverine to the past in a desperate effort to change history and prevent an event that results in doom for both humans and mutants.
Vandaag was het dan zo ver in Nederland. X-Men: Days of Future past kwam uit. In de reeks X-Men, X2, X-Men: The Last Stand, X-Men Origins: Wolverine, X-Men: First Class en The Wolverine is dit alweer de zevende X-Men film. Als groot X-Men fan vind ik de films altijd geweldig. Helaas stelde de laatste film (The Wolverine), in tegenstelling tot alle andere X-Men films, een beetje teleur. Ik vond de film niet echt 'pakken'.

Gelukkig was dit met Days of Future Past zoals ik al verwachtte niet het geval. Een waanzinnig fijne film waar ik al een hele lange tijd naar uit keek. Telkens wanneer er een X-Men film is uitgekomen zit ik altijd met smart te wachten op de volgende (hint: Apocalypse 2016 :) ). Voordat ik naar de film ging had ik al een beetje het idee waar Days of Future Past over zou gaan, deels door alle trailers waar ik de afgelopen tijd minstens 10x op ben klaargekomen 8), maar ook vanwege het feit dat ik in het verleden de originele X-Men cartoons heb gezien en er een episode is die precies dezelfde titel heeft als deze film (YouTube: X-Men "Days of Future Past" Part 1).
spoiler:
De film begint met een mooi gevecht en veel special fx waarin, naast eerder verschenen karakters, ook een aantal karakters naar voren komt die volgens mij nog niet eerder in de films te zien zijn geweest (Bishop, Blink, Warpath etc.). Het is al snel duidelijk dat de sentinels een duidelijk thema hebben in de film. De film draait om een toekomst waar de sentinels een bedreiging zijn voor de wereld en technologisch superieur aan (bijna) elke X-men zijn (onbedoeld door toedoen van Mystique).
Om het heden te veranderen reist met behulp van een aantal andere mutanten en zelfs villain Magneto, één van de nog levende X-men terug in de tijd. Doel: de jonge Xavier vinden en Mystique ervan te overtuigen een ander pad te kiezen. Ook de jonge Magneto moet hierbij aan de kant van de X-men komen te staan. Of dit lukt is natuurlijk de vraag.

Leuk ook om Quicksilver in de film te zien (welliswaar in een misschien iets te kleine rol). Hij is neergezet als een recalcitrant mannetje en erg grappig neergezet. Zijn ability is supersnel kunnen bewegen en dat komt ook zeer gaaf naar voren in de film. Vooral de scene in de keuken met de agenten geeft vanuit zijn perspectief goed weer hoe snel hij eigenlijk kan bewegen, alles is voor hem bullet time en dan nog ff een fractie trager. Ook de portals van Blink die volgens mij nog niet eerder in de films te zien zijn geweest vond ik een grote verrijking voor de film. Tevens was de vriendelijke rus Colossus -weliswaar in een kleine rol- ook weer van de partij. Verder zijn de overige mutanten natuurlijk ook fijn om te zien in de film.

Enig klein minpuntje: Wolverine speelt wéér een grote rol in het verhaal, maar ja, hij's natuurlijk ook wel een badass eerste klas (in de positieve zin des woords). Verder valt er nog veel meer over DOFP te schrijven, maar daar ben ik waarschijnlijk niet zo best in :).

Conclusie: mooie film, goed verhaal met diepgang, waanzinnige special effects. Op naar 2016!

spoiler:
Jean <3 (en anderen) is/zijn terug! Fuck yeah!

IMDb -- X-Men: Days of Future Past (2014) Wikipedia -- X-Men: Days of Future Past (2014) Bekijk trailer van X-Men: Days of Future Past (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over X-Men: Days of Future Past (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

oh ja! waar ik gewend ben de eindspoilers na de eerste major credits te zien, moet je voor deze álle credits uitzitten 8)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Damn.
IMDb -- X-Men: Days of Future Past (2014) Wikipedia -- X-Men: Days of Future Past (2014) Bekijk trailer van X-Men: Days of Future Past (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over X-Men: Days of Future Past (2014)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:58
Eens met bovenstaande 2 reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb hem gisteren ook gekeken, en ik kom niet hoger dan een 7,5. Misschien dat het komt omdat ik nogal moe was, maar ik heb zitten knikkebollen bij het gesprek van de professors. :X
Wat ik vooral jammer vond, is dat de "nieuwe" mutants relatief weinig verhaal en diepgang hadden. Je ziet hen hun kunstjes doen, maar je weet eigenlijk niet eens hoe ze heten; een klein beetje achtergrond was mooi geweest.
Verder had ik meer van Ian Mc willen zien, de oude Magneto. Het verhaal was wat mij betreft (alweer) te veel geconcentreerd op Wolverine.
Pluspunt: de gevangenisuitbraak. d:)b

Misschien dat ik hem nog maar een keer moet gaan kijken na een paar nachten fatsoenlijke nachtrust.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waah, ik ga er zo heen. Ben benieuwd :D

Gister bij Gojira geweest, best aardige film. Ze weten goed de spanning op te bouwen, maar toch nog 1 of 2 fake-outs teveel wat jammer was. Maar de (korte) actiescenes met Gojira waren wel erg gaaf. Toch zeker een paar keer "OH SHIT" geroepen naar het scherm. Ik ben benieuwd wat ze met de franchise gaan doen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Vanavond naar Future past, heb er zin in.

Gisteren naar Brick Mansions geweest. Slappe remake van Banlieue 13, erg jammer, had beter kunnen zijn, maar zelfs de parcour scenes van Belle vielen heel erg tegen. :(

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:37

Twhomp

Stayin' Alive

MrVegeta schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 08:15:
Toch zeker een paar keer "OH SHIT" geroepen naar het scherm.
Was jij dat? :+

En heb je de film in Japan gekeken dat je het Gojira noemt? :?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Bra-Jo schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 07:56:
Het verhaal was wat mij betreft (alweer) te veel geconcentreerd op Wolverine.
Naar mijn mening was de rol van Wolverine in deze film juist helemaal ondergeschikt aan die van Xavier/Magneto/Mistique.
spoiler:
Zelfs Beast had meer "mutant" momenten. Hij was er dus in feite enkel om het verhaal te sturen.
Twhomp schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:05:
Het is ook Gojira! Dat wij het Godzilla noemen is gewoon weer zo'n staaltje "laten we iets vertalen dat totaal niet nuttig is" :9~

[ Voor 25% gewijzigd door Hogader op 23-05-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Plakt de nieuwe XMen film ook de kapotte tijdlijn weer een beetje aan elkaar? Vond het wonderbaarlijk dat ze met slechts enkele X-Men films een tijdlijn neer konden zetten met zo veel fouten er in...

Als deze film dat rechttrekt (tijdreizen is een prachtige manier om dit soort problemen te fixen) dan weet ik in ieder geval wel dat ik de oude films nog een keer opnieuw wil zien voordat ik aan deze ga beginnen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Twhomp schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:05:
[...]

Was jij dat? :+

Ja dat was ik :D

spoiler:
Op het einde toen Gojira op King Kong wijze die bek open trok was ik "meh". Toen zijn staart begon te gloeien was ik "Ohhh..." toen de breath kwam was ik "SHIIIITTT".

Het was gelukkig vrij rustig in de cinema.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

XyritZz schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:36:
Als deze film dat rechttrekt (tijdreizen is een prachtige manier om dit soort problemen te fixen) dan weet ik in ieder geval wel dat ik de oude films nog een keer opnieuw wil zien voordat ik aan deze ga beginnen.
Doe anders in ieder geval dit kijken:

[ Voor 21% gewijzigd door Twhomp op 23-05-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb hem gisteren ook gekeken, en ik kom niet hoger dan een 7,5. Misschien dat het komt omdat ik nogal moe was, maar ik heb zitten knikkebollen bij het gesprek van de professors. :X
Wat ik vooral jammer vond, is dat de "nieuwe" mutants relatief weinig verhaal en diepgang hadden. Je ziet hen hun kunstjes doen, maar je weet eigenlijk niet eens hoe ze heten; een klein beetje achtergrond was mooi geweest.
Verder had ik meer van Ian Mc willen zien, de oude Magneto. Het verhaal was wat mij betreft (alweer) te veel geconcentreerd op Wolverine.
Misschien dat ik hem nog maar een keer moet gaan kijken na een paar nachten fatsoenlijke nachtrust.
Het moge wel duidelijk zijn dat ik de film erg vet vond en het veranderd niks aan m'n oordeel :) maar ik vind dat je wel degelijk goede punten van kritiek aanhaalt. Ik kan niet zeggen dat ik het echt jammer vond maar ik had zelf ook zoiets van mmm alwéér zo'n grote rol voor Wolverine en wat betreft de achtergrond van de nieuwe/andere mutanten heb je ook gelijk. Een beetje meer screentime en achtergrond zou wel leuk geweest zijn.

edit: vroeg ik me gisteren trouwens ook af: hoe zit het eigenlijk met Xavier die opeens weer terug was (nog voor de tijdlijn veranderd is)? Hij was toch door The Phoenix in X - men Last Stand om het leven gebracht of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 9% gewijzigd door temp00 op 23-05-2014 15:42 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
LOTG schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:02:
[...]

Ik snap je motivatie niet bij je score? Je vind het een leuke film maar hij krijgt een 5?
Jep, vergeleken met de rest is hij middelmatig. Een leuke film kan ook een 5 krijgen hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Gisteren de film gezien omdat ik naar een geheel verzorgde voorstelling mocht.... niet teveel mensen in de zaal etc, dus een goede volle ervaring.

Is de film goed? Ja, erg vet... absoluut een van de betere superhero films! Het verhaal wordt goed uitgelegd, waar bij eerdere X-men films het soms wat onduidelijk was, liep dit verhaal goed door. De film begint met een goed tempo met een aantal spannende scenes en de introductie van een aantal goede en grappige karakters en bijbehorende scenes (quicksilver!). In het midden gaat het tempo er helaas even een beetje uit, er wordt dan sterk op de verhaalvertelling geleund en de film lijkt dan eventjes te vergeten dat het een spektakelfilm behoort te zijn. In het laatste half uur wordt het tempo weer flink opgekrikt en komt de film echt goed tot z'n recht. Over de gekozen acteurs hoeft volgens mij maar weinig discussie te ontstaan, allemaal zeer sterke performances... de film wordt wel grotendeels door de cast gedragen, met mindere acteurs was deze film niet zo goed geweest! Ik moet nog wel zeggen dat 3D hier en daar verschrikkelijk slecht was toegepast en er ook wat scenes waren die er wat mij betreft beter uit hadden kunnen zien... sommige dingen zagen er iets te geanimeerd uit
spoiler:
De scenes met de sentinels vond ik niet zo indrukwekkend)

Na afloop had ik een tevreden gevoel, maar er was ook nog wel het een en ander mis want ik had na afloop toch nog een hoop vragen. De film is doorspekt met elementen die er volgens mij zijn neergezet om meer verdieping uit te halen, maar er wordt vervolgens weinig tot niets mee gedaan
spoiler:
Bishop hoort bv. een belangrijk onderdeel van dit verhaal te zijn en heeft echt maar een heel summiere bijrol, ook was de werkelijke intentie van Trask enigszins verwarrend voor mij
De afwikkeling van het verhaal is wel erg interessant voor de toekomst, dat moet je zien om te begrijpen... Singer heeft het wat dat betreft wel slim aangepakt.

Kortom, goede film en wat mij betreft een aanrader... ik heb mij er eigenlijk al bij neergelegd dat comic movies nooit helemaal goed vertaald kunnen worden, bovenstaande kritiek is daarom ook vooral persoonlijk omdat ik weet hoe het eigenlijk zou moeten zijn. Iemand die minder op de hoogte is van het Marvel universum zal er weinig mis aan kunnen ontdekken. Overigens ook de complimenten voor de trailers, die hadden ze slim in elkaar gezet... ze leken hints te geven, maar veel van die hints bleken achteraf toch niet helemaal te zijn wat het leek.

Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 23-05-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
http://www.nu.nl/film/378...edie-in-londen-maken.html

Dit lijkt me nou echt heerlijk. Gewoon een comedy met de dialogen van Tarantino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Net X-men Days of future past gezien.

Vond hem erg goed. Naar mijn mening is de days of future past storyline alleen groot genoeg voor 2 of 3 films.
Maar ik begrijp de cuts en aanpassingen die ze gedaan hebben en ben eigenlijk zeer tevreden over het resultaat.

Juist omdat dit een samenwerking was van Marvel met 20th is goed te zien dat de verdeling van de rechten over de verschillende Marvel karakters de films van de maatschappijen geen goed doet.

Zelfde met Spiderman, hoewel ze bij Spiderman goed onderhandeld hebben en dus genoeg villains hebben voor meerdere films. Echter bij First Class en de eerdere films vind ik het toch zonde dat de rechten verdeeld zijn.

Postcredits
spoiler:
Ben erg benieuwd naar 2016, Age of apocalypse, Post credit scene was een leuke teaser, En Sabah Nur en de panning naar 4 ruiters in de verte op de heuvel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-09 23:54
Plot: The X-Men send Wolverine to the past in a desperate effort to change history and prevent an event that results in doom for both humans and mutants.
Kom er net vandaan. Damn wat een goede film.
Brian Singer krijgt het voor elkaar, hij is beter dan ik had durven hopen :)
Nou kan het misschien zijn dat ik teveel fanboy wordt, maar Jennifer Lawrence lijkt met elke film alleen maar beter te worden.
De karakter ontwikkeling van Raven is in deze film is ook goed te noemen.
Logan's rol was deze keer vooral sturend idd, maar daarom niet minder.

Scarlet Witch en Quicksilver waren leuke toevoegingen.
Wij lagen ook dubbel van Quicksilver's acties in de gevangenis :D
De opmerking naar Magneto was ook wel een leuke inside joke.
spoiler:
over Erik's gave om metaal te beheersen: "My mom new a guy who could do that as well." Magneto is Scarlet Witch en Quicksilver's vader....

Magneto vond ik eigenlijk te ver gaan in deze film, vraag me af hoe ze daar in Age of Apocalypse mee omgaan.

Betreffende de cartoon en de comics, die klopten al niet met elkaar.
spoiler:
in de originele comic is het Kitty Pride/ShadowCat zelf die haar bewustzijn naar haar jongere versie toestuurd. In de cartoon is het Bishop die via de teletijd machine van Forge teruggaat omdat Wolverine het niet niet meer aan zou kunnen. Had Bishop dan ook niet verwacht in de film, gezien ze Kitty Pride erin hebben.

Wat Brian met deze verfilming gedaan heeft, vind ik een vrij goede vertaling van het verhaal, op een manier die redelijk uit te leggen is en toch niet te ver van het origineel afwijkt.
De film op zichzelf staat gewoon als een huis, kon er weinig minpunten aan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Man Who Wasn't There (2001)The Man Who Wasn't There (2001)
IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 116min. | MPAA: R
Plot: A laconic, chain-smoking barber blackmails his wife's boss and lover for money to invest in dry cleaning, but his plan goes terribly wrong.
Ik heb aan een stuk geboeid zitten kijken. De acteerprestaties zijn erg goed en ook de dialogen. Verder vond ik het plot interessant en vooral de hele sfeer die de film brengt. Van mij krijgt de film zeker een 8. Als je de film nog niet hebt gezien gewoon kijken ;).
IMDb -- The Man Who Wasn't There (2001) Wikipedia -- The Man Who Wasn't There (2001) Bekijk trailer van The Man Who Wasn't There (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Man Who Wasn't There (2001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

The Lego Movie (2014)The Lego Movie (2014)
IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: PG
Populaire film, dus ik heb m ook gezien.

En hoorde allemaal positieve geluiden. Maar die zag ik eigenlijk niet terug in de film:

Visueel spektakel: nou nee, niet echt. Andere tekenfilms steken er toch echt wel bovenuit :(
Sound: nou, ook niks speciaals :( Het liedje was leuk, maar die hoef ik niet in het echt te horen. :(
Goed verhaal: nou nee, juist heel standaard en voorspelbaar. Zelfs de twee werelden (lego en die andere ;)) was iets wat we kennen van The Matrix (waar de film flink uit heeft geleend) :(
Humor: het is geen hahaha-film, maar het is wel leuk dat de film zichzelf amper serieus neemt. Ik heb geen één keer gelachen, maar zat wel heel vaak te glimlachen :(
En Will Ferrell :(

Maar dat gezegd hebbende: everything is indeed awesome!

De snelheid van de film was verfrissend, hoewel ik wel tragere films gewend ben. En het was zeer vermakelijk. En ik kijk films zelden uit mezelf vaker, maar bij deze film kan dat denk ik wel.

Dus met hangen en wurgen, een 9,9.
IMDb -- The Lego Movie (2014) Wikipedia -- The Lego Movie (2014) Bekijk trailer van The Lego Movie (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lego Movie (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.9 9.9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Humor: het is geen hahaha-film, maar het is wel leuk dat de film zichzelf amper serieus neemt. Ik heb geen één keer gelachen, maar zat wel heel vaak te glimlachen
Really? Je hebt geen 1 keer hard op gelachen om Batman?
Darrkknessss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Gezien zijn cijfer voor de film denk ik dat het een vorm van humor moet zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:55
Ik vind het ook een vrij rare review. :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik vind hem awesome :(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik vond het echt een grote LSD trip die je samen met een groep ADHD-ers doet ofzo.

Fuck me wat was die Emmett druk zeg. :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Het zal idd grappig bedoelt zijn... persoonlijk was ik erg verrast, zelfs nog na de goede reviews.

Als men mij had verteld dat dit een stop motion animatie was geweest dan had ik het direct geloofd... by far the beste 3D animatiefilm die ik ooit heb gezien. Enige echte commentaar wat ik op de film kan hebben is dat het wel erg druk is allemaal wat vermoeiend kan zijn. Maar het verhaal, de karakters en hoe de hele wereld eruit ziet is wat mij betreft nagenoeg perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Django Unchained (2012)Django Unchained (2012)
IMDb: 8.5 | Genre: Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Plot: With the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.
Vanavond gezien, samen met mijn zwager. Toffe karakters, een spannend verhaal, mooie muziek en goede scènes; er zat een heleboel moois in deze film. Het is geen karakteristieke western, doordat het toch wel een echte Tarantinofilm is. Wat dat is, is moeilijk te omschrijven. Je herkent het, als je het ziet. Dat heeft in elk geval te maken met de manier waarop het verhaal verteld wordt en in beeld gebracht wordt. Ik heb er van genoten.
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 10:35
Gisteren heb ik ook X-Men gezien en inderdaad wel een leuke film. Een 9 zou ik hem nu niet geven maar toch vele malen beter dan X3!
Dit vond ik erg mee vallen, X3 was op dat vlak vele malen erger en daar stoorde ik me erg aan.
Hogader schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:24:
[...]

Naar mijn mening was de rol van Wolverine in deze film juist helemaal ondergeschikt aan die van Xavier/Magneto/Mistique.
Gisteren gezien en ik deel jouw mening. Inderdaad terug Wolverine die meer screentime heeft dan de 'oude' Storm en Xavier. Maar naar mijn gevoel niet overheersend, integendeel. Wolverine was zelfs veel minder badass dan in de andere films.
XyritZz schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:36:
Plakt de nieuwe XMen film ook de kapotte tijdlijn weer een beetje aan elkaar? Vond het wonderbaarlijk dat ze met slechts enkele X-Men films een tijdlijn neer konden zetten met zo veel fouten er in...
Mogen we niks over zeggen joh :P
AcidBurn schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 01:57:
Magneto vond ik eigenlijk te ver gaan in deze film, vraag me af hoe ze daar in Age of Apocalypse mee omgaan.
Dit vond ik ook een minpunt aan de film :(
temp00 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:51:
spoiler:
Jean <3 (en anderen) is/zijn terug! Fuck yeah!
spoiler:
Al komt het er dus wel op neer dat alle andere films niet gebeurd zijn? :(

[ Voor 51% gewijzigd door D-Three op 25-05-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

MrVegeta schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:31:
[...]

Really? Je hebt geen 1 keer hard op gelachen om Batman?
[...]
Nee, geen een keer hardop nee. Maar dat doe ik ook niet snel. Maar het was wel een hele vermakelijke film :Y

En waar ik met mijn review op doelde: ondanks de minpunten was ik enorm tevreden. Zelden zo vermaakt door een film. Nagenoeg een 10 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
D-Three schreef op zondag 25 mei 2014 @ 09:59:
spoiler:
spoiler:
Ja en nee.
First Class is de enige echte voorloper van dit verhaal.
X-Men 1-3 spelen zich - qua tijdlijn - in principe af na "hedendaags" Days of Future Past, want die spelen zich allemaal eind jaren 90 af terwijl Days duidelijk 1973 laat zien.

Doordat de situatie in '73 zo drastisch is veranderd, is ook de situatie in de jaren 90 veranderd en blijkbaar in hun voordeel. Of in Marvell termen te blijven: By changing the past, they created an alternate universe where things are looking a lot better.

Dan blijft imo wel de vraag staan: Welke tijdlijn gaan ze met Apocalypse volgen, of wordt dat een geheel eigen universe? Gezien het feit dat Apocalypse schijnbaar de eerste mutant ooit was, en er in de toekomst nog steeds is. Die gast is min of meer onsterfelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
X-men spoiler:
spoiler:
Je zegt het zelf, de situatie is veranderd. Maar zeer drastisch. Jean & Scott bleken op het eind van Days of Future Past in leven. Wat dus betekent dat minstens X3 niet gebeurd is. Maar ook bij Origins Wolverine mag je een vraagteken zetten want daarin haalt Stryker Wolverine uit Vietnam. Terwijl nu Mystique in de vorm van Stryker Wolverine uit het water opvist. Dit steken ze er volgens mij niet zomaar in? Dus X1 en X2 moeten dan ook anders gebeurd zijn.

Niet dat ik er mij druk in maak, het blijft uiteindelijk fictie :P

[ Voor 20% gewijzigd door D-Three op 25-05-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

The Nut Job (2014)The Nut Job (2014)
IMDb: 5.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 85min. | MPAA: PG
Plot: An incorrigibly self-serving exiled squirrel finds himself helping his former park brethren raid a nut store to survive, that is also the front for a human gang's bank robbery.
Leuke film met leuke stemmen, vooral de mol :)
spoiler:
je zou het niet zeggen maar dat is Jeff Dunham
, leuk dat ze Psy met Gangnam style hebben gebruikt maar voegd voor de rest niets toe aan de film (ook niet aan het einde).

Alleen de kleur van de eekhoorn, paars, volgens mij was er iemand goed dronken.
IMDb -- The Nut Job (2014) Wikipedia -- The Nut Job (2014) Bekijk trailer van The Nut Job (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Nut Job (2014)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Over de nieuwe X-men...
D-Three schreef op zondag 25 mei 2014 @ 09:59:

spoiler:
Met dat gevoel liep ik dus ook net de bios uit...

De hele 2027 (gaat wel snel bergafwaarts komende 13 jaar met de wereld trouwens :P )

Hoe heeft Logan zijn klauwtjes terug gekregen!? In The wolverine is hij ze toch echt kwijt geraakt, maar in de toekomst heeft hij gewoon weer Adamantium blades.
Beetje ernstige fout!

En als ze idd andere tijdlijn aan willen breken, dan krijgt wolverine dus van Striker EN mistique zn ijzeren skelet?! Ben benieuwd wat ze hier mee willen doen (nog een film over wolverine maken?!)

Ik mistte zelf Cable, die was in de cartoon juist zo briljant! Maar de episodes met time travel en shit hadden ook apocalypse derin, dus misschien komt het nog.

Wel de moeite waard om ff langer te zitten tot na de aftiteling, ERG koel om apocalypse te zien met de 4 horsemen er achter. Je ziet aan het einde van Xmen 3 ook die dude met vleugels vliegen (angel ofzo?) zou die ook weer, net als in de cartoon "tainted" raken door apocalypse?!

al met al, vette film, maar helaas niet zo vet als ik gehoopt had. Paar dingen die echt mistte, uitleg van wat van de personages en die klauwen van Logan....
mager 7tje wat mij betreft

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Dat je Cable mist is niet zo gek, want zoals ik al zei: Singer baseert zich op de comics, niet op de latere cartoon. De verhaallijnen in de cartoon klopten zoieso al niet. Vond het al vreemd genoeg dat Bishop te zien was naast ShadowCat, want die had in de originele comics ook geen significante rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

AcidBurn schreef op maandag 26 mei 2014 @ 07:13:
Dat je Cable mist is niet zo gek, want zoals ik al zei: Singer baseert zich op de comics, niet op de latere cartoon. De verhaallijnen in de cartoon klopten zoieso al niet. Vond het al vreemd genoeg dat Bishop te zien was naast ShadowCat, want die had in de originele comics ook geen significante rol.
Dat komt omdat Singer denk ik eerst niet wist wat hij wilde :P comics of cartoon.

Vind het goed dat ie naar comics is gegaan trouwens. Veel beter bronmateriaal dan de cartoon (ook al was de cartoon zeer vermakelijk).

Hoop echt dat ze met verdere x-men films of de rechten gaan overbrengen (geleidelijk) of een permanent samenwerkingsverband houden. Want 2 x-men filmseries waarbij in beide series key mutants ontbreken is gewoon matig op zijn zachts gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Laatst online: 26-02-2024
D-Three schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:14:
X-men spoiler:
spoiler:
Je zegt het zelf, de situatie is veranderd. Maar zeer drastisch. Jean & Scott bleken op het eind van Days of Future Past in leven. Wat dus betekent dat minstens X3 niet gebeurd is. Maar ook bij Origins Wolverine mag je een vraagteken zetten want daarin haalt Stryker Wolverine uit Vietnam. Terwijl nu Mystique in de vorm van Stryker Wolverine uit het water opvist. Dit steken ze er volgens mij niet zomaar in? Dus X1 en X2 moeten dan ook anders gebeurd zijn.

Niet dat ik er mij druk in maak, het blijft uiteindelijk fictie :P
spoiler:
Volgens mij moet je het anders zien. X1 t/m X3 zijn gewoon waargebeurd, alleen in een andere tijdslijn. Die tijdslijn loopt tot 2027 waarin alles geescaleerd is en Logan's bewustzijn wordt teruggestuurd naar 1973(?). Zijn acties daar zorgen er uiteindelijk voor dat zodra hij wakker wordt in 2027 die hele tijdslijn waarheid wordt. Xavier heeft Logan belooft om Jean, Scott, Storm etc. te zoeken en dat heeft hij gedaan. In die tijdslijn vanaf 1973 bestaan ze nl. wel weer. Wat mij betreft hebben ze het dan ook heel erg slim aangepakt en zie ik DoFP vooral als een inbetweenquel. Het weeft X1 tm X3 samen met First Class om vanuit daar de Apocalypse film te maken. Als ze de lijn vast kunnen houden van First Class en nu DoFP dan gaat Apocalypse een geweldige film worden.

Wat een film....

Na de teleurstellende derde film (ik snap nog steeds niet hoe ze de Phoenix lijn zo hebben kunnen ver%$#!en), was First Class in 2011 een geweldige X-Men film en gaf hoop voor de toekomst. De eerste trailers van DoFP waren geweldig en mijn verwachtingen waren hoog.

Gelukkig worden die verwachtingen meer dan waargemaakt. Een waardige opvolger van First Class en hopelijk zet het de lijn door naar X-men: Apocalypse.

Veel screentime voor Mystique (wat een vechtstijl <3), Magneto en Xavier. Helaas heb ik echt totaal niets met Wolverine, ondanks het feit dat Hugh Jackman de rol goed vertolkt. Wel erg leuk was de verwijzing naar zijn cameo in First Class. Gelukkig staan er andere mutants tegenover die ik wel tof vond. Van de nieuwelingen vond ik vooral Blink erg tof gedaan en ook Iceman wordt eindelijk eens wat meer kick ass.

Jammer dat we nu weer tot 2016 moeten wachten tot de volgende film :(
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.3 9.3 / 10

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
Godzilla (2014)Godzilla (2014)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
De teaser gaf een totaal ander beeld van de film dan dat het in werkelijkheid was.

Afgelopen zaterdag deze film samen met een vriend gekeken in Vlaardingen.
Uiteraard in XD met Dolby Atmos geluid.

Dat Dolby Atmos... Damn, ik had het al eerder mogen meemaken met The Hobbit Dessolation of Smaug. En weer een Nerdgasm bij alleen al de intro van het hele Dolby Atmos gebeuren.
De brillen bij de XD zaal zijn wel prettig. Ze sluiten aan de zijkanten het licht af, dus hetgeen je ziet is het scherm zelf. Daarbij zie je niet de brug van de bril, dus lekker breed het beeld zonder onderbreking.
Nadeel, is dat wanneer je iets omhoog kijkt, de ondertitels weg trekken.

Maar terug naar de film.

Ik denk ook inderdaad dat je een tweekamp hebt met deze film, zoals je ook met Pacific Rim had.
Ik vond die film leuk. Verhaal doet me bij dat soort films niet zo heel veel.

Het is bij Godzilla van te voren al te gokken wie er blijven leven.
Ook tijdens bepaalde scenes kun je al vrij snel raden wie er blijven leven. Gelukkig op sommige momenten wel
spoiler:
(die ouders met dat blonde dochtertje)
.

Daarbij had ik totaal niet verwacht
spoiler:
dat Gojira de goeierik zou zijn, sterker nog, dat hij "vriendelijk" zou zijn.
Onder de boot door zwemmen zonder deze te slopen etc etc. Wel weer eens een verfrissende kijk zeg maar. De film begint dan ook met de slechterikken van dit stuk. Ik dacht... Gojira is toch niet glad?
Maar dit wordt vrij snel duidelijk dat er iets anders aan de hand is.
.

Ik heb me iig erg vermaakt bij deze film. itt die uit 1996 oid. Die heb ik volgens mij nooit volledig gezien.
IMDb -- Godzilla (2014) Wikipedia -- Godzilla (2014) Bekijk trailer van Godzilla (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Godzilla (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mik! schreef op maandag 26 mei 2014 @ 07:58:
[...]

spoiler:
Volgens mij moet je het anders zien. X1 t/m X3 zijn gewoon waargebeurd, alleen in een andere tijdslijn. Die tijdslijn loopt tot 2027 waarin alles geescaleerd is en Logan's bewustzijn wordt teruggestuurd naar 1973(?). Zijn acties daar zorgen er uiteindelijk voor dat zodra hij wakker wordt in 2027 die hele tijdslijn waarheid wordt. Xavier heeft Logan belooft om Jean, Scott, Storm etc. te zoeken en dat heeft hij gedaan. In die tijdslijn vanaf 1973 bestaan ze nl. wel weer. Wat mij betreft hebben ze het dan ook heel erg slim aangepakt en zie ik DoFP vooral als een inbetweenquel. Het weeft X1 tm X3 samen met First Class om vanuit daar de Apocalypse film te maken. Als ze de lijn vast kunnen houden van First Class en nu DoFP dan gaat Apocalypse een geweldige film worden.
Ik denk dat we bijna een apart topic gaan moeten openen want we kunnen moeilijk gans dit topic vol spoilertags zetten. :P Maar toch klopt er iets niet...
spoiler:
De 'go' van het Sentinel programma is de dood van Trask. En de Sentinels zijn zo krachtig geworden door de dood van Mystique. Dit wordt zo verteld aan het begin van DOFP, je ziet duidelijk dat Mystique Trask neerschiet en onmiddellijk daarna gevangen genomen wordt door Stryker. Terwijl Mystique in X1, X2 en X3 gewoon in leven is? Dus de tijdslijn waarmee de film begint, is al niet de tijdslijn van X1, X2 en X3. Maar het einde van DOFP is ook al niet de tijdslijn van X1, X2 en X3.

Ofwel hebben ze het goed om zeep geholpen ofwel moet je First Class zien als een reboot. Of is er ergens nog iets gebeurd in de timeline. Maar zo valt eigenlijk alles te verklaren ;) Maar wat er ook van is, het was alleszins een leukere film dan X3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:08:
Godzilla (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
De teaser gaf een totaal ander beeld van de film dan dat het in werkelijkheid was.

Afgelopen zaterdag deze film samen met een vriend gekeken in Vlaardingen.
Uiteraard in XD met Dolby Atmos geluid.

Dat Dolby Atmos... Damn, ik had het al eerder mogen meemaken met The Hobbit Dessolation of Smaug. En weer een Nerdgasm bij alleen al de intro van het hele Dolby Atmos gebeuren.
De brillen bij de XD zaal zijn wel prettig. Ze sluiten aan de zijkanten het licht af, dus hetgeen je ziet is het scherm zelf. Daarbij zie je niet de brug van de bril, dus lekker breed het beeld zonder onderbreking.
Nadeel, is dat wanneer je iets omhoog kijkt, de ondertitels weg trekken.

Maar terug naar de film.

Ik denk ook inderdaad dat je een tweekamp hebt met deze film, zoals je ook met Pacific Rim had.
Ik vond die film leuk. Verhaal doet me bij dat soort films niet zo heel veel.

Het is bij Godzilla van te voren al te gokken wie er blijven leven.
Ook tijdens bepaalde scenes kun je al vrij snel raden wie er blijven leven. Gelukkig op sommige momenten wel
spoiler:
(die ouders met dat blonde dochtertje)
.

Daarbij had ik totaal niet verwacht
spoiler:
dat Gojira de goeierik zou zijn, sterker nog, dat hij "vriendelijk" zou zijn.
Onder de boot door zwemmen zonder deze te slopen etc etc. Wel weer eens een verfrissende kijk zeg maar. De film begint dan ook met de slechterikken van dit stuk. Ik dacht... Gojira is toch niet glad?
Maar dit wordt vrij snel duidelijk dat er iets anders aan de hand is.
.

Ik heb me iig erg vermaakt bij deze film. itt die uit 1996 oid. Die heb ik volgens mij nooit volledig gezien.
[afbeelding] 8 / 10
Ik ben ook in JT geweest in die Atmos zaal Zaterdag... man man wat een geluid. Die intro was inderdaad wel heel vet, ze gebruiken dan zelfs moving heads in de zaal :P 8)7
De film zelf vond ik ook wel kick :) Toen de pauze daar was dacht k "Yes, we mogen nog een uur", dus dat was positief :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17
Zekers. Zat jij er ook om 16 uur? :P De zaal was gewoon leeg!
Oh, degene die op rij 4 zat, met die gast die zat te praten de hele tijd, was ik. :)
Gelukkig zat iedereen wel een beetje te babbelen.

Die intro halen ze ook zeker even alles uit de kast, met een hele licht show en daarbij ook nog het schudden van de zaal.
heb nog zitten dubben om die D-box stoelen te nemen, maar ga dat eerst eens met mijn vrouw doen.

Het nadeel van die pauze is dat dat ineens gebeurd. Die vriend mij zei ook dat ze beter even een minuutje terug konden gaan na de pauze, maar ach. Weet toch wel waar ik zit in de actie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
D-Three schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:25:
[...]

Ik denk dat we bijna een apart topic gaan moeten openen want we kunnen moeilijk gans dit topic vol spoilertags zetten. :P Maar toch klopt er iets niet...
spoiler:
De 'go' van het Sentinel programma is de dood van Trask. En de Sentinels zijn zo krachtig geworden door de dood van Mystique. Dit wordt zo verteld aan het begin van DOFP, je ziet duidelijk dat Mystique Trask neerschiet en onmiddellijk daarna gevangen genomen wordt door Stryker. Terwijl Mystique in X1, X2 en X3 gewoon in leven is? Dus de tijdslijn waarmee de film begint, is al niet de tijdslijn van X1, X2 en X3. Maar het einde van DOFP is ook al niet de tijdslijn van X1, X2 en X3.
Je hebt het wat verkeerd begrepen denk ik.
spoiler:
Er is nooit gesproken over de dood van Mystique, maar er is gebruik gemaakt van haar DNA.
Nu hadden ze uiteindelijk via de bloeddruppel ook wat van haar DNA te pakken, maar dit was te weinig materiaal om iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:59

Ypho

Allround Nerd

Unthinkable (2010)Unthinkable (2010)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R
Plot: A psychological thriller centered around a black-ops interrogator and an FBI agent who press a suspect terrorist into divulging the location of three nuclear weapons set to detonate in the U.S.
Deze film laat de twee extremen zien van wat je kunt doen om een terrorist aan het praten te krijgen. Ga je voor (extreme) marteling, of ga je voor een praat-strategie.

Waar ik de "good cop" in "good cop, bad cop" een beetje overdreven (oppurtunistisch?) vond en slecht geacteerd (ja, ik vind Carrie-Ann Moss geen top actrice), is de rol van de "bad cop" geweldig gespeeld.

Wat ik van de film kon waarderen is het weergeven van het dilemma "tot hoe ver wil je gaan om X", waar X in dit geval een aanslag voorkomen is. Hoe extreem wil je worden om je doel te bereiken, en maakt dit je niet beter/slechter als de slechteriken. Dit dilemma was in de hele film de rode draad.

Het einde van de film was goed, gewoon supergoed, ik hou wel van dit soort einden :)
IMDb -- Unthinkable (2010) Wikipedia -- Unthinkable (2010) Bekijk trailer van Unthinkable (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Unthinkable (2010)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Ja vette film was dat! Bad cop is inderdaad een nare gast :)

Plot: An ordinary Lego construction worker, thought to be the prophesied 'Special', is recruited to join a quest to stop an evil tyrant from gluing the Lego universe into eternal stasis.
Deze animatiefilm gaat over Emmet, een saaie doorsnee kerel die alles volgens het instructieboekje doet. Na een ongelukje wordt hij aangezien voor "the Masterbuilder" en trekt hij met een nogal random groep figuren (batman, god, jaren 80 astronaut enz.) ten strijde tegen een figuur die de hele wereld wil standaardiseren.

De film is absoluut PRACHTIG geanimeerd. Het detail is superhoog, en echt alles is van lego gemaakt. Zelfs de laserstralen zijn legostukjes.

Het verhaal van deze film is wel aardig, niets speciaals. Het ziet er alleen zo mooi uit dat alleen dat al de moeite waard is. Het opbouwen van de wereld uit de welbekende stukjes is heel gaaf gedaan.

Zeer leuke film!
IMDb -- The Lego Movie (2014) Wikipedia -- The Lego Movie (2014) Bekijk trailer van The Lego Movie (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lego Movie (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Volgens een paar geruchten zou die hele lego film met de pc zijn gemaakt, dus heel hoogwaardige shaders :) (behalve dan de bouwstructuren aan het einde), maarja ik denk zelf semi cgi en een stuk stop motion animation

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
[...]

spoiler:

Ofwel hebben ze het goed om zeep geholpen ofwel moet je First Class zien als een reboot. Of is er ergens nog iets gebeurd in de timeline. Maar zo valt eigenlijk alles te verklaren ;) Maar wat er ook van is, het was alleszins een leukere film dan X3 :P
Spoiler X-men DoFP
spoiler:
Wat Marco ook al zegt, het is niet de dood van Mystique, het is haar DNA. De Sentinels waren er al, maar wat ze uiteindelijk zo sterkt maakte in de toekomst was dat ze net als Mystique een veranderd DNA hadden waarmee ze kunnen anticiperen op mutants. Zo zag je bijvoorbeeld de ability van Darwin uit First Class, de diamant laag van Emma Frost etc. Daarom wilden ze Mystique ook levend hebben in plaats van dood. Het kan dus best zijn dat ze op den duur ontsnapt en daardoor dus wel kan leven in de periode ten tijde van X1 tm X3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Damic schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:09:
Volgens een paar geruchten zou die hele lego film met de pc zijn gemaakt, dus heel hoogwaardige shaders :) (behalve dan de bouwstructuren aan het einde), maarja ik denk zelf semi cgi en een stuk stop motion animation
Nee, de bedoeling was om het op stopmotion te laten lijken. Het is allemaal CG, maar dat maakt toch niet uit?

Een top film trouwens! Ik raad hem dan ook iedereen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
[...]
spoiler:

Het wordt idd een grote zwarte vlek hier :)

Jij haalt twee dingen door elkaar...

spoiler:
De scene die je eerst ziet waar Mystique Trask dooschiet is de 'oude tijdlijn'... dat is de tijdlijn die ze dus willen veranderen, eigenlijk begon de film daar zelfs mee: 'voorkomen dat Mystique Trask omlegt om zo de goedkeuring en de extra abilities van de Sentinels te stoppen.' Waarbij Mystique volgens mij helemaal niet dood is of dood gaat, ze nemen haar gevangen voor experimenten en gebruiken o.a. haar dna voor de Sentinels... Alleen door de gebeurtenissen en het rommelen in het verleden verloopt de boel wat anders... Zo verkregen ze het bloed van Mystique door haar arrestatie na de moord in de oude tijdlijn, na het tijdreizen verkrijgen ze dat bloed doordat Mystique gewond was geraakt door die kogel van Magneto. Dit is volgens mij het punt waar de verwarring ontstaat. Dit verklaard alle veranderingen, inclusief de klauwen van Wolverine... sterker nog, het einde laat duidelijk zien dat de toekomst wat dat betreft is veranderd ;)

@LOTG... Damic doelt op de scenes die in de echte wereld afspelen met Will Ferrell en zijn zoontje ... dat is idd een echte lego stad, de rest is volledig CG... maar ze hadden mij anders wijs kunnen maken zo goed dat is gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 26-05-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
x-men spoiler:
spoiler:
Ok, ik ging er van uit dat Mystique de experimenten niet overleefde. Want alle andere mutanten waren waarop werd geëxperimenteerd, overleefden het ook niet. Magneto noemt er een paar op en je ziet ook wat bekende 'dode' gezichten uit First Class in de dossiers van Trask. Maar goed, ik was dus verkeerd, mijn excuses! :)

Dan zijn inderdaad First Class, Origins: Wolverine, X1, X2, X3, The Wolverine en het begin van DOFP in die volgorde gebeurd.

Maar feit blijft dat in de tijdslijn die ontstaan is op het einde van DOFP alle voorgaande films (met uitzondering van First Class) niet gebeurd zijn of in gewijzigde vorm. Met andere woorden, de makers kunnen nu alle kanten uit.

[ Voor 15% gewijzigd door D-Three op 26-05-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
D-Three schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:38:
x-men spoiler:
spoiler:
Maar feit blijft dat in de tijdslijn die ontstaan is op het einde van DOFP alle voorgaande films (met uitzondering van First Class) niet gebeurd zijn of in gewijzigde vorm. Met andere woorden, de makers kunnen nu alle kanten uit.
Helemaal juist, was ook compleet de intentie... en daar ben ik persoonlijk wel blij mee in dit geval, want het ging even de verkeerde kant op.

Maar uiteraard nu het tijdreizen in X-men zit en de films in principe niet canon met de comics of cartoon hoeven te zijn, kan ieder plothole worden verklaard met tijdreizen... ik ben er persoonlijk alleen nog niet helemaal voor mijzelf over uit of dit nou een geniale oplossing is, of dat het een goedkope manier is van plotholes fixen. In dit geval zie ik de noodzaak wel, maar ik ben wel heel erg bang dat ze dit soort trucjes nu ook gaan doen met de andere verhaallijnen die er nu lopen... Avengers gaat op een gegeven moment ook stuklopen wat betreft de diverse verhaallijnen.

Deze maar niet zwart gemaakt... volgens mij ben ik veilig toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

AcidBurn schreef op maandag 26 mei 2014 @ 07:13:
ah, dacht dat de cartoon en de comics hetzelfde waren :P my bad!

blijft toch nog het puntje hoe Wolverine nieuwe klauwen heeft gekregen ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:19

Player1S

Probably out in the dark

Act of Valor (2012)Act of Valor (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller, War | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: An elite team of Navy SEALs embark on a covert mission to recover a kidnapped CIA agent.
Trailer gekeken. Leek me best leuk. Omschrijving klonk ook interessant.
Wat verder lezen wel wat red flags. Acteerwerk zou niet top zijn.

Eenmaal aan het kijken viel het best tegen. Begon nog aardig maar ging hard achteruit. Acteerwerk was op momenten echt stijf. Dialogen stelden soms niks voor. Verhaal was flinterdun en niet eens de moeite genomen om te kijken naar obvious plotholes.

Actie was leuk ook aardig gefilmd op de FPS wannabe momenten na.
Als je dom vermaak wil kun je deze overwegen. Voor goed verhaal hoef je niet bij deze te zijn.
IMDb -- Act of Valor (2012) Wikipedia -- Act of Valor (2012) Bekijk trailer van Act of Valor (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Act of Valor (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
TepelStreeltje schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:40:
blijft toch nog het puntje hoe Wolverine nieuwe klauwen heeft gekregen ;)
Dat gedeelte klopt gewoon, het was Stryker die hem opnam in het Weapon X project. Daar kreeg hij zijn adamantium skelet. Daarbij werd abnormaal veel van het spul opgenomen rond de polsen, wat dus de klauwen bleek te vormen.

Vraag is nu of het echt Stryker was, of een vermomde Mystique. Ze heeft er een talent voor om zich elke situatie meester te maken, dus zie ik haar er wel toe in staat.

Overigens raakt Wolverine ook nog een keer zijn adamantium skelet kwijt door Magneto. Weet alleen niet precies in welke tijd dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Wat TepelStreeltje waarschijnlijk bedoelt, is dat Wolverine adamantium klauwen heeft in 2023 terwijl hij ze verloren is in The Wolverine. Maar tussen The Wolverine en het begin van DOFP zitten heel wat jaren. En aangezien ze samenwerken met Magneto, kan hij misschien ook een handje geholpen hebben.
Er komt trouwens nog een Wolverine film, misschien dat daarin iets uitgelegd wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 26-05-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Plot: An ordinary Lego construction worker, thought to be the prophesied 'Special', is recruited to join a quest to stop an evil tyrant from gluing the Lego universe into eternal stasis.
Leuke film met leuke karakters. Emmett, Benny (80's spacelego), Vitruvius (Morgan Freeman!), Wyldstyle/Lucy, Batman en dat katje (naam?) zijn een onwaarschijnlijk leuk team. De animaties zijn mooi, de humor aanstekelijk en de themesong is ook leuk. Ik kan me voorstellen dat je deze film niet 6 x achter elkaar wil zien, want daar is hij wat te druk voor. ;) Al met al een zeer geslaagde Legofilm.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:32:
Zekers. Zat jij er ook om 16 uur? :P De zaal was gewoon leeg!
Oh, degene die op rij 4 zat, met die gast die zat te praten de hele tijd, was ik. :)
Gelukkig zat iedereen wel een beetje te babbelen.

Die intro halen ze ook zeker even alles uit de kast, met een hele licht show en daarbij ook nog het schudden van de zaal.
heb nog zitten dubben om die D-box stoelen te nemen, maar ga dat eerst eens met mijn vrouw doen.

Het nadeel van die pauze is dat dat ineens gebeurd. Die vriend mij zei ook dat ze beter even een minuutje terug konden gaan na de pauze, maar ach. Weet toch wel waar ik zit in de actie. :D
Haha nee, ik zat er s'avonds (en toen was het erg druk). Die D-Box stoelen heb ik een keer getest en vond ik nou niet zoveel toevoegen, door die enorme uitslag van de woofers voel je toch alles al treillen :P
De pauze is inderdaad wel wat raar altijd daar, maar goed, dat is ook lastig timen denk ik :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:16
Non-Stop (2014)Non-Stop (2014)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: An air marshal springs into action during a transatlantic flight after receiving a series of text messages that put his fellow passengers at risk unless the airline transfers $150 million into an off-shore account.
Vermakelijke thriller met Liam Neeson voor een doordeweekse avond. Gewoon weer ouderwets "Who Did it?". Het tempo zit er goed in en het verveelt niet.

Alleen wel jammer dat:
spoiler:
het eind zo snel afgeraffeld wordt. Het ene moment is het vliegtuig nog op 30.000 voet boven de oceaan, het andere moment op 8.000 voet met net een bom ontploft waarbij binnen 10 seconden de landing wordt ingezet op niet de voorbestemde (militaire) vliegveld die toevallig precies in de juiste aanvliegrichting bevindt...ik gok dat er niet zoveel vliegvelden op IJsland te vinden zijn die een grote passagiersvliegtuig aankunnen
IMDb -- Non-Stop (2014) Wikipedia -- Non-Stop (2014) Bekijk trailer van Non-Stop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Non-Stop (2014)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
The Haunting in Connecticut (2009)The Haunting in Connecticut (2009)
IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Plot: After a family is forced to relocate for their son's health, they begin experiencing supernatural behavior in their new home, which turns out to be a former mortuary.
Ach, het idee was leuk. De uitwerking was kansloos. Film ging nergens echt iets nieuw proberen, bleef hangen in de standaard horror cliches. "omg in de spiegel zie je een spook totdat de camera draait en er niks lijkt te staan"

De helft van de film zat ik echt met het idee "not this shit again"

Enige goede eraan is dat het kind redelijk goed geacteerd was met de kanker behandelingen. Ik heb het nu in mijn familie 3x mee gemaakt in de afgelopen 2 jaar, en de manier waarop hij ziek werd, was erg herkenbaar. Helaas is dat het enige goede aan de film...

En dan het einde..

spoiler:
Kind heeft kanker. Met uitzaaingen en de artsen weten niet waarom hij nog leeft. Hij brant huis plat, poef spontaan genezen van alles omdat hij de spoken heeft verdreven. /facepalm
IMDb -- The Haunting in Connecticut (2009) Wikipedia -- The Haunting in Connecticut (2009) Zoek trailer van The Haunting in Connecticut (2009) via Google Schrijf zelf een recensie over The Haunting in Connecticut (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

En nu een andere vraag:

Hebben mensen hier de pathe unlimited pas, en bevalt het een beetje? Vriendin zit nog erg te twijfelen erover.

[ Voor 7% gewijzigd door corset op 27-05-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
D-Three schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:25:
Wat TepelStreeltje waarschijnlijk bedoelt, is dat Wolverine adamantium klauwen heeft in 2023 terwijl hij ze verloren is in The Wolverine. Maar tussen The Wolverine en het begin van DOFP zitten heel wat jaren. En aangezien ze samenwerken met Magneto, kan hij misschien ook een handje geholpen hebben.
Er komt trouwens nog een Wolverine film, misschien dat daarin iets uitgelegd wordt?
Doe is even googlen... Brian Singer heeft er zelfs officieel op gereageerd, alleen geen echte verklaring afgegeven maar een mogelijkheid... en de reden waarom hij er wss niet teveel over wil zeggen is omdat dit stukje verhaal zeer waarschijnlijk nog verder uitgediept gaat worden. Het komt er op neer dat Brian Singer heeft verklaard dat 'Magneto hier een rol in heeft vanwege de aparte relatie tussen hem en Wolverine'... wat mij betreft een hint naar een volgende Wolverine film.

Overigens had ik er nog niet teveel bij stilgestaan... maar ik begin mij nu wel af te vragen wat er met de echte Stryker is gebeurd, gezien die scene op het einde.

@ianerios Het is wel een hele goede deal! Als je ieder weekend een film pakt heb je het er al uit... avondje niets te doen, kan je ook eens een film pakken die je normaal gesproken zou passeren want het kost je niets extra. Enige echte afweging die ik zou maken is of er wel genoeg interessante films uitkomen, moeten er dan wel meer dan drie per maand zijn. Alhoewel je uiteraard na het zien van een hele toffe film, direct weer kan gaan zitten om nog een keer te kijken! Als er nou ook nog parkeren met korting bij had gezeten (waar toepasselijk) dan was ik wel om! Ik ken iemand die zo'n pas heeft en die is er ontzettend blij mee... maar goed, als je 500 meter bij Rembrandt in Utrecht vandaan woont is het wel heel erg makkelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door MicGlou op 27-05-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

lanerios schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:24:
Hebben mensen hier de pathe unlimited pas, en bevalt het een beetje? Vriendin zit nog erg te twijfelen erover.
Beste pas die ooit in mijn portemonnee heeft gezeten 8)

Nu ik dat ding niet meer heb (andere prioriteiten en woon niet meer in een stad met Pathé) kijk ik gek genoeg weer alleen nog maar naar 'veilige' films, terwijl ik met de PUC juist van alles en nog wat keek, de mooiste films waren de films waarvan ik het niet verwachtte.

Ik had de pas 4 jaar, ruim 180 films gezien (dus iets meer dan 5 euro per film) en geen maand spijt gehad.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Thanks! We wonen zelf in zoetermeer, dus het is even met de randstad rail en we zitten in de bios :) Ik ga er vanavond maar mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Laatst online: 15:44
lanerios schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:47:
Thanks! We wonen zelf in zoetermeer, dus het is even met de randstad rail en we zitten in de bios :) Ik ga er vanavond maar mee bezig
Kijk even bij ING! Die hebben voor 32/38/36 euro (weet het niet meer precies) en een zooi rentepunten (die je toch altijd over hebt) een PUC voor 4 maanden, terwijl je voor slechts 2 betaald. Na die 4 maanden stopt het ook direct. Een prima manier om het uit te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-09 08:49
Transcendence (2014)Transcendence (2014)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Gisteravond deze film gezien bij de pathe unlimited night. Ik verwachtte er meer van naar aanleiding van de trailer.
Het idee van de film is best tof en ook goed uitgewerkt, alleen de gehele film voelde nogal traag aan.
IMDb -- Transcendence (2014) Wikipedia -- Transcendence (2014) Bekijk trailer van Transcendence (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Transcendence (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
mat.hi.as schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:50:
[...]

Kijk even bij ING! Die hebben voor 32/38/36 euro (weet het niet meer precies) en een zooi rentepunten (die je toch altijd over hebt) een PUC voor 4 maanden, terwijl je voor slechts 2 betaald. Na die 4 maanden stopt het ook direct. Een prima manier om het uit te proberen!
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Laatst online: 15:44
bertjuuhh schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:50:
Transcendence (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Gisteravond deze film gezien bij de pathe unlimited night. Ik verwachtte er meer van naar aanleiding van de trailer.
Het idee van de film is best tof en ook goed uitgewerkt, alleen de gehele film voelde nogal traag aan.
[afbeelding] 6 / 10
Ik ben gister ook bij de PUC night geweest (Delft). Ik ben het eens met je, goede film, goed uitgewerkt, en een tikkeltje langzaam af en toe. Ik zou zelf wel een hoger cijfer geven.

[afbeelding] 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-09 08:49
mat.hi.as schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:56:
[...]

Ik ben gister ook bij de PUC night geweest (Delft). Ik ben het eens met je, goede film, goed uitgewerkt, en een tikkeltje langzaam af en toe. Ik zou zelf wel een hoger cijfer geven.

[afbeelding] 8 / 10
Ik wist niet dat ze het bij meerdere bioscopen tegelijk deden :P ik was in haarlem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
bertjuuhh schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:01:
[...]

Ik wist niet dat ze het bij meerdere bioscopen tegelijk deden :P ik was in haarlem ;)
In bijna iedere bioscoop, zo zat ikzelf in Helmond :P

Ik vond het langzame tempo juist goed, maar vond helaas dat er soms iets te overhaast werd geskipped in de tijd. Al met al wel een knaller en aangezien hij op 19 juni ook weer in de IMAX zal verschijnen ga ik hem alleen al om het beeld en geluid daar nog een keer in zien.
Ondertussen al een hele tijd (3 a 4 jaar ofzo) een Unlimited pas en sinds de introductie destijds ook de Gold variant. Voor die pas ging ik al geregeld naar de film (2 a 3x per maand) en we kwamen toen met zijn 3'en tot de conclusie dat als we 3x per maand gaan we het er al uit zouden halen.

Destijds dus een pas aangevraagd en sindsdien is het veranderd in 2 a 3x per week :9~ . Zo zie ik nu sneller films die ik anders zou overslaan en de hele barriere om te gaan is volledig weg. Kwa kosten haal ik het er vierkant uit (en dan zwijg ik nog maar over de 25% korting op eten en drinken, speciale voorstellingen, korting bij het PAC-Festival en gratis 3D bril)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
En nu een andere vraag:

Ik heb nu bijna een jaar de gold pas en ik kan niet meer zonder. Ik ging al redelijk vaak naar de bioscoop, maar nu met de pas pak ik ook sneller een film die ik anders niet was gaan kijken. Alleen jammer dat ik moet reizen voor een Pathe bioscoop, anders had ik 'm er zeker in no time uit. Soms een maand dat we minder naar de bioscoop gaan, andere maanden pakken we er meer. Over een jaar bekeken halen we de pas er gewoon uit, ook vanwege 25% korting op consumpties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Joarie schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:35:

Alleen wel jammer dat:
spoiler:
Het ene moment is het vliegtuig nog op 30.000 voet boven de oceaan, het andere moment op 8.000 voet met net een bom ontploft waarbij binnen 10 seconden de landing wordt ingezet op niet de voorbestemde (militaire) vliegveld die toevallig precies in de juiste aanvliegrichting bevindt...ik gok dat er niet zoveel vliegvelden op IJsland te vinden zijn die een grote passagiersvliegtuig aankunnen
spoiler:
De piloot had van Liam Neeson te horen gekregen wanneer de bom zou ontploffen. De piloot mocht alleen niet zakken van de straaljagers/authoriteiten. Toen de bom bijna zou ontploffen zegt de piloot daarom "Fuck it" en duikt alsnog heel snel (want anders waren ze zeker dood).
Dus dat het vliegtuig net voordat de bom ontploft snel naar 8000 voet ging 'klopt'.

Het militaire vliegveld lag helemaal niet in de aanvliegrichting. Liam en sommige passagiers hadden ook door dat er uitgeweken werd.

Er zijn zat vliegvelden (militair of niet) die een landing van een groot passagiersvliegtuig aankunnen. Het vliegtuig zal desnoods leeg, met weinig peut en eventueel zelfs met hulpmiddelen weer moeten opstijgen, maar boeien. Dit vliegtuig zie ik ook niet zo snel meer vliegend ;)

Ik moet zeggen dat de films best netjes de grootste plotholes weet te verklaren. Verder is het verhaal natuurlijk te diebel voor woorden, maar dat maakt het wel een spannende film.

Het tempo lag hoog en ik vond het best een spannende film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

En nu een andere vraag:

Heb hem nu meer dan een jaar, elke maand nog eruit gehaald, denk dat ik gemiddeld 3x per maand naar de bioscoop ga. record is 7x in 1 maand :P

Elke 2 manden moet je 5x naar een normale film om gold eruit te halen.

Als je vaak naar de film gaat en kan, gewoon doen. Naast het feit dat je vaker kan gaan, Ga je ook eerder naar films in de bioscoop die ander anders bijv niet zou zien :) (ik wel in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Bokkie schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:37:
[...]

Heb hem nu meer dan een jaar, elke maand nog eruit gehaald, denk dat ik gemiddeld 3x per maand naar de bioscoop ga. record is 7x in 1 maand :P
Das bij mij onderhand het minimum :P

Zojuist maar even gekeken 288 films sinds 1 juli 2011. (dit is inclusief 4x PAC Festival die ik anders niet had bezocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:16
Twhomp schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:36:
[...]

spoiler:
Gotya!

Ik moet zeggen dat de films best netjes de grootste plotholes weet te verklaren. Verder is het verhaal natuurlijk te diebel voor woorden, maar dat maakt het wel een spannende film.

Het tempo lag hoog en ik vond het best een spannende film :)
Het was niet zozeer wát ze gingen doen (want dat klonk plausibel), maar meer in welk tijdsbestek het uitgevoerd werd.

spoiler:
Het was nu heel gechargeerd van noodduik -> BOEM -> een noodlanding op de niet-geplande vliegveld in slechts 1 minuut.

Maar ja, dat wordt waarschijnlijk gedaan om de vaart en spanning erin te houden

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

D-Three schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:25:
precies dit ja :)
Daar was ik al bang voor ja, nieuwe wolverine film :P Misschien (en hopelijk) doen ze dan eindelijk es wat met Gambit!
MicGlou schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:43:
[...]

Doe is even googlen... Brian Singer heeft er zelfs officieel op gereageerd, alleen geen echte verklaring afgegeven maar een mogelijkheid... en de reden waarom hij er wss niet teveel over wil zeggen is omdat dit stukje verhaal zeer waarschijnlijk nog verder uitgediept gaat worden. Het komt er op neer dat Brian Singer heeft verklaard dat 'Magneto hier een rol in heeft vanwege de aparte relatie tussen hem en Wolverine'... wat mij betreft een hint naar een volgende Wolverine film.

Overigens had ik er nog niet teveel bij stilgestaan... maar ik begin mij nu wel af te vragen wat er met de echte Stryker is gebeurd, gezien die scene op het einde.
Ook dat, snap er niets van. Hoe gaat stryker dood in Origins? Gaat hij wel echt dood!? of is het dus gewoon mystique die eigenlijk de schuld van alles is.

PUC is briljant, ook de sneak kan je er mee zien. Dus je heb eigenlijk elke week wel iets wat de moeite is om naar toe te gaan!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Die sneak preview werkt toch niet met de Unlimited card (niet de gold card!)?
Kan ik met mijn Pathé Unlimited Card ook kosteloos naar speciale voorstellingen?
Nee, het is niet mogelijk om met je Pathé Unlimited (Gold) card kosteloos naar speciale voorstellingen (Specials & Events voorstellingen) te gaan.
Valt de sneak preview daar ook niet onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:55
lanerios schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:40:

[...]

Je kan gewoon kosteloos naar de Sneak, hoor. Onder special events vallen bijvoorbeeld het PAC festival en de Girls Night (denk ik) onder. PAC kost €27,50 en met Unlimited (Gold) betaal je €10 (€5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
lanerios schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:40:

[...]

De sneak preview is een gewone voorstelling, dus daar kan je gewoon heen met je unlimited card (Heck, het merendeel van het publiek heeft daar doorgaas een unlimited card.

Wat onder specials valt zijn theatre, opera, pac festival etc...

EDIT: Spuit 11 |:(
Pagina: 1 ... 58 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]