Dante's Peak meets Titanic meets Gladiator.Daniel36 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:10:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Pompeii (2014)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
[justify]Plot: A slave-turned-gladiator finds himself in a race against time to save his true love, who has been betrothed to a corrupt Roman Senator. As Mount Vesuvius erupts, he must fight to save his beloved as Pompeii crumbles around him.
(eindelijk)Weer eens een leuke film!
Voor mij onbekende acteurs op K. Sutherland na.
Mag de pret niet drukken, acteerwerk is prima en verhaal is goed genoeg.
Veel gevechten als in Gladiator, gave scenes wanneer de vulkaan uitbarst en
geen lekkere actrices, oh da's een klein minpuntje dan.
Film in een keer uitgekeken en dat gebeurd mij niet zo vaak.
Spannend en leuk om naar te kijken.
(..)
Een film over de ondergang van Pompeii is geen slecht idee, maar had er nou echt geen beter verhaaltje omheen verzonnen kunnen worden? Een aanschakeling van gejatte cliche's uit relatief recente kassuccessen (en die waren ook al niet orgineel kwa ideeen) rond een spectaculaire vulkaanuitbarsting.
Technisch hier en daar redelijk gedaan alleen dat werd voor mij te vaak te niet gedaan door de onrealistische gebeurtenissen tijdens achtervolgingen en ontsnappingspogingen. Heb de film uitgekeken, maar ik moest echt een (suikervrije) Red Bull er bij halen om mijn ogen tot het einde open te kunnen houden. Spectaculair maar saai - misschien een vreemde combinatie maar dat is voor mij de beste omschrijving.
Een 5je.