Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.191 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Daniel36 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:10:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Pompeii (2014)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
[justify]Plot: A slave-turned-gladiator finds himself in a race against time to save his true love, who has been betrothed to a corrupt Roman Senator. As Mount Vesuvius erupts, he must fight to save his beloved as Pompeii crumbles around him.
(eindelijk)Weer eens een leuke film!
Voor mij onbekende acteurs op K. Sutherland na.
Mag de pret niet drukken, acteerwerk is prima en verhaal is goed genoeg.
Veel gevechten als in Gladiator, gave scenes wanneer de vulkaan uitbarst en
geen lekkere actrices, oh da's een klein minpuntje dan.

Film in een keer uitgekeken en dat gebeurd mij niet zo vaak.
Spannend en leuk om naar te kijken.
(..)
Dante's Peak meets Titanic meets Gladiator.

Een film over de ondergang van Pompeii is geen slecht idee, maar had er nou echt geen beter verhaaltje omheen verzonnen kunnen worden? Een aanschakeling van gejatte cliche's uit relatief recente kassuccessen (en die waren ook al niet orgineel kwa ideeen) rond een spectaculaire vulkaanuitbarsting.

Technisch hier en daar redelijk gedaan alleen dat werd voor mij te vaak te niet gedaan door de onrealistische gebeurtenissen tijdens achtervolgingen en ontsnappingspogingen. Heb de film uitgekeken, maar ik moest echt een (suikervrije) Red Bull er bij halen om mijn ogen tot het einde open te kunnen houden. Spectaculair maar saai - misschien een vreemde combinatie maar dat is voor mij de beste omschrijving.

Een 5je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sharky schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:58:
[...]

Goede film, helemaal mee eens. Wel ietwat taaie film, maar hij blijft wel boeien.
spoiler:
de verkrachtingsscene is wel aangrijpend moet ik zeggen, één lang shot in mijn herinnering

IMDB: Enter the Void (2009) van dezelfde regisseur is ook aan te raden.
Die scene is zeker behoorlijk heftig, om het eens zwak uit te drukken, en lijkt inderdaad 1 lang shot.

Al vond ik het laatste moment in de homoclub ook niet zo heel prettig
spoiler:
dat je erg grafisch ziet hoe iemands gezicht/hoofd aan stukken wordt geslagen met een brandblusser

Had ook niet echt verwacht dat meer mensen 'm gezien hebben.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 20:56
Daniel36 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:10:
Pompeii (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: A slave-turned-gladiator finds himself in a race against time to save his true love, who has been betrothed to a corrupt Roman Senator. As Mount Vesuvius erupts, he must fight to save his beloved as Pompeii crumbles around him.
(eindelijk)Weer eens een leuke film!
Voor mij onbekende acteurs op K. Sutherland na.
Mag de pret niet drukken, acteerwerk is prima en verhaal is goed genoeg.
Veel gevechten als in Gladiator, gave scenes wanneer de vulkaan uitbarst en
geen lekkere actrices, oh da's een klein minpuntje dan.

Film in een keer uitgekeken en dat gebeurd mij niet zo vaak.
Spannend en leuk om naar te kijken.

Oh en een kleine tip: het slappe love-verhaaltje rond de hoofdrolspeler en dat mokkeltje kun je gerust negeren ;)
Een 8,5 krijgt ie.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Als je de film leuk vindt zou ik zeker de serie spartacus eens bekijken. Nog betere actiemomenten erin en wél met een goed verhaal.

IMDB: Spartacus: Blood and Sand (TV Series 2010–2013)

[ Voor 3% gewijzigd door Bartske op 05-05-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Plot: Ron Burgundy is San Diego's top rated newsman in the male-dominated broadcasting of the 70's, but that's all about to change for Ron and his cronies when an ambitious woman is hired as a new anchor.
Normaal een hekel aan dit soort films. Maar met Jack Black erin wilde ik hem toch zien. Achteraf een amuserende tijd gehad. Cliche na cliche maar het werkt wel.
IMDb -- Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) Wikipedia -- Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) Zoek trailer van Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) via Google Schrijf zelf een recensie over Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Convoy (1978)Convoy (1978)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Drama | Runtime: 110min. | MPAA: PG
Plot: Truckers form a mile long
Ik kwam eigenlijk op het spoor van deze film door GTA:V. Ik hoorde het liedje "Convoy" langskomen en vond dat toch wel eigenlijk tof. Tot mijn verbazing zag ik dat een van de zangers van de Highwaymen hier een hoofdrol speelt. Dus snel aangezet.
Toffe film, lekker overdreven maar wel lachen. Geeft heel erg een jaren 70 stijl mee, vooral een soort A-team feeling. Vond het echt een toffe film :-)
IMDb -- Convoy (1978) Wikipedia -- Convoy (1978) Bekijk trailer van Convoy (1978) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Convoy (1978)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Is Kung-Fu Hustle beter dan Shaolin (Soccer) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:25:
Convoy (1978)[afbeelding]
Ik kwam eigenlijk op het spoor van deze film door GTA:V. Ik hoorde het liedje "Convoy" langskomen en vond dat toch wel eigenlijk tof. Tot mijn verbazing zag ik dat een van de zangers van de Highwaymen hier een hoofdrol speelt. Dus snel aangezet.
Toffe film, lekker overdreven maar wel lachen. Geeft heel erg een jaren 70 stijl mee, vooral een soort A-team feeling. Vond het echt een toffe film :-)
[afbeelding] 7 / 10
Film staat op YouTube :P. Ook wel eens gekeken en nog wat van die trucker movies. Vooral omdat het een beetje in dezelfde lijn ligt als roadmovies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Sjah schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:36:
Is Kung-Fu Hustle beter dan Shaolin (Soccer) ?
Tja wat is beter? Het is anders, en ik vond beide erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09 08:13
Disconnect (2012)Disconnect (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A drama centered on a group of people searching for human connections in today's wired world.
Prachtige eigentijdse films.
Drie verschillende verhaallijnen die kortstondig met elkaar in aanraking komen met communicatie via het internet als rode draad. Sterk geacteerd en geloofwaardig aangezien het zo dicht bij puntjes zijn waar we allemaal mee in contact komen. Echte aanrader.
IMDb -- Disconnect (2012) Wikipedia -- Disconnect (2012) Zoek trailer van Disconnect (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Disconnect (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
LOTG schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:19:
[...]

Tja wat is beter? Het is anders, en ik vond beide erg goed.
Nja ik vond Soccer super, dus ik ga 'm kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:54:
[...]

Film staat op YouTube :P. Ook wel eens gekeken en nog wat van die trucker movies. Vooral omdat het een beetje in dezelfde lijn ligt als roadmovies.
Ik heb hem ook via mijn Boxee Box via YouTube afgespeeld :).
Voor de liefhebbers:
YouTube: Convoy the movie (full)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Atomsk schreef op maandag 05 mei 2014 @ 01:52:
[...]

Goede film inderdaad, maar wel op een nare, nachtmerrie-achtige manier. Maakte in ieder geval indruk.

Kung Fu Hustle (2004)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: In Shanghai, China in the 1940s, a wannabe gangster aspires to join the notorious "Axe Gang" while residents of a housing complex exhibit extraordinary powers in defending their turf.
Één van de leukste Aziatische kung fu films naar mijn mening. Alles lekker over the top: de actie, de geluidseffecten, de humor, de romantiek. Dat alles in een absurd verhaal dat loopt als een trein. Jaren geleden gezien, onlangs opnieuw bekeken en de film is nog steeds top. Voor wie deze nog niet gezien heeft: zeker kijken (in het Chinees met ondertiteling, niet de Engelse nasychronisatie).

Ook een groot pluspunt van deze film: Jackie Chan zit er niet in. :P
[afbeelding] 8.9 / 10
Idd, super film... die kijk ik bijna ieder jaar wel een keertje. Alhoewel veel meer komedie dan kung-fu, niets is wat dat betreft echt serieus te nemen aan het kung fu... het is eigenlijk zelfs een compleet persiflage.

Als je deze leuk vind, dan kan ik je Shoalin Soccer uit 2001 ook wel aanraden, wordt zo te lezen ook al aangehaald door anderen.

Oudere films met Stephen Chow hebben doorgaans goede humor, alhoewel wel wat absurd op een aziatische manier... veel rare slapstick zeg maar. Chow was ook op weg om een hele grote te worden en ineens hoorde je er niets meer van. Erg jammer, hij zou zeker een verfrissing zijn geweest t.o. de eeuwige Jackie Chan voor dergelijke rollen. Niet dat ik een hekel heb aan Jackie, films uit zijn jongere jaren behoren tot de beste... maar het is gewoon teveel Jackie Chan, Hollywood heeft volgens mij niemand anders op het lijstje staan.

Deze vond ik persoonlijk ook heel erg vermakelijk van Stephen Chow: God of Cookery uit 1996. Met dank aan de tip van IMDB, want ik was die film eigenlijk helemaal vergeten... die moet ik nu ergens vandaan zien te halen!

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 05-05-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:38

Daniel36

vernieuwde formule

Bartske schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:11:
[...]

Als je de film leuk vindt zou ik zeker de serie spartacus eens bekijken. Nog betere actiemomenten erin en wél met een goed verhaal.

IMDB: Spartacus: Blood and Sand (TV Series 2010–2013)
Ga ik doen. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:25:
Convoy (1978)[afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
Laatste keer dat ik deze zag was ik denk ik 14. Jeugdsentiment met Rubber Duck als ik me niet vergis? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emphast schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:24:
Disconnect (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A drama centered on a group of people searching for human connections in today's wired world.
Prachtige eigentijdse films.
Drie verschillende verhaallijnen die kortstondig met elkaar in aanraking komen met communicatie via het internet als rode draad. Sterk geacteerd en geloofwaardig aangezien het zo dicht bij puntjes zijn waar we allemaal mee in contact komen. Echte aanrader.
[afbeelding] 7.8 / 10
Deze film moeten ze verplicht op scholen draaien vind ik. Wijze lessen uit te halen wat betreft social media en de gevaren daarvan. Ik ga hem binnenkort aan mijn kids voorschotelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-09 23:54
The Other Woman (2014)The Other Woman (2014)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13
Plot: After discovering her boyfriend is married, Carly soon meets the wife he's been cheating on. And when yet another affair is discovered, all three women team up to plot mutual revenge on the three-timing SOB.
Zusje wou deze film graag zien, ik gaf toe en ging mee.
De film zit zo belachelijk vol met clichees en onmogelijke zaken dat je mee moet met de gedachtengang, of je gaat de hele film kut vinden.

Wat mij vooral irriteerde is het belachelijk neurotische karakter van de vrouw (ben haar naam kwijt). Als ik zo'n vrouw had was ik er allang bij weggegaan.

Cameron Diaz speelt het grotendeels leuk als de "mistress without knowing"
De toevoeging van de derde sloeg imo nergens op. Als je zo'n meid kunt krijgen als 30 plusser, laat je de eerste 2 toch direct vallen?

Het aardige is dan wel dat de man dit keer echt een complete klootzak is. Geen poging om te sympatiseren, niks.
Geen slechte film, maar ook niet voldoende om rmorgen nog te onthouden.
IMDb -- The Other Woman (2014) Wikipedia -- The Other Woman (2014) Bekijk trailer van The Other Woman (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Other Woman (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kick-Ass 2 (2013)Kick-Ass 2 (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 103min. | MPAA: R
Plot: The costumed high-school hero Kick-Ass joins with a group of normal citizens who have been inspired to fight crime in costume. Meanwhile, the Red Mist plots an act of revenge that will affect everyone Kick-Ass knows.
Na het verrassende eerste deel had ik behoorlijk hoge verwachtingen van het tweede deel en deze werden helaas niet waargemaakt. De film pakte me niet zoals de eerste film, omdat die natuurlijk door het verhaal veel meer kon verrassen. De tweede helft was overigens een stuk beter, omdat het meer in lijn was met de eerste film en daarom ben ik toch nog op een voldoende uitgekomen.
IMDb -- Kick-Ass 2 (2013) Wikipedia -- Kick-Ass 2 (2013) Bekijk trailer van Kick-Ass 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kick-Ass 2 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 10:38

Daniel36

vernieuwde formule

Soof (2013)Soof (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 96min.
Plot: Soof is reaching 40 and has everything she ever wanted: three children, a small catering business, a sweet husband Kasper and a lovely home. Until she starts asking herself: 'is this all there is'?
Een Nederlandse film in het genre rom-kom, oh nee toch?
Ja, leuk om te kijken in vrouwelijk gezelschap, in mijn geval mijn vrouw.
Ik was bang voor een slap verhaal met veel gezeur over relaties en dergelijke, maar dat valt reuze mee.Ik heb veel gelachen om de hoofdrolspeelster die goed gespeeld wordt door Lies Visschedijk.

De nodige grappige situaties komen voorbij, een love interest en een happy end.
Wat wil een mens nog meer?
IMDb -- Soof (2013) Wikipedia -- Soof (2013) Bekijk trailer van Soof (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Soof (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rock of Ages (2012)Rock of Ages (2012)
IMDb: 5.9 | Genre: Comedy, Drama, Musical | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
Plot: A small town girl and a city boy meet on the Sunset Strip, while pursuing their Hollywood dreams.
Aardige film met een flinterdun verhaal, dat dient om een aantal bekende rockhits aan elkaar te rijgen. Op zich is het een vermakelijke film waarbij je niet hoeft na te denken maar lekker achterover kan leunen. De cast is een mix tussen bekende en relatief onbekende acteurs, waarbij vooral Tom Cruise opvalt in zijn rol als rockgod Stacee Jaxx.

Qua muziekfilms zou ik eerder The Boat That Rocked aanraden.
IMDb -- Rock of Ages (2012) Wikipedia -- Rock of Ages (2012) Bekijk trailer van Rock of Ages (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rock of Ages (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

The Bounty (1984)The Bounty (1984)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG
Een meer dan prima dramatische bewerking van het beroemde verhaal over een kapitein die zijn schip verloor aan zijn bemanning. Het samenspel tussen Hopkins en Gibson is erg interessant, maar ook de rest van de cast is sterk. Het verhaal gaat wat gemakkelijk langs wat motivaties heen en staat weer te lang stil bij kleinere dingen, maar over het algemeen is dit meer dan vermakelijk.
IMDb -- The Bounty (1984) Wikipedia -- The Bounty (1984) Bekijk trailer van The Bounty (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Bounty (1984)

Little Shop of Horrors (1986)Little Shop of Horrors (1986)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Horror, Musical | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
De jaren '80 is een van die tijdperken met een stijl die uiterst herkenbaar is, en deze productie is wellicht het perfecte voorbeeld. Alles is over de top en dat kan je makkelijk vreselijk vinden, maar ik vind het heerlijk.

Op het stemgeluid van Audrey na voegt het foute sfeertje iets toe aan het verhaal, en de manier waarop de plant vrijwel zonder cgi tot leven wordt gewekt is ook nu nog knap. Als kind heb ik enkel de originele versie gezien, de director's cut zonder happy ending blijkt nu nog veel beter te zijn!
IMDb -- Little Shop of Horrors (1986) Wikipedia -- Little Shop of Horrors (1986) Bekijk trailer van Little Shop of Horrors (1986) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Little Shop of Horrors (1986)

O Brother, Where Art Thou? (2000)O Brother, Where Art Thou? (2000)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Binnen het omvangrijke werk van de gebroeders Coen blijft deze droge komedie hoog in mijn persoonlijke lijstje staan. Briljante personages, een verhaal met goede afwisseling en humor die ik bijzonder kan waarderen maken dit tot een film die ik keer op keer kan zien. Hartstikke bona fide!
IMDb -- O Brother, Where Art Thou? (2000) Wikipedia -- O Brother, Where Art Thou? (2000) Bekijk trailer van O Brother, Where Art Thou? (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over O Brother, Where Art Thou? (2000)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

The Raid: Redemption (2011)The Raid: Redemption (2011)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Binnen het genre absoluut één van de beste actiefilms van het afgelopen decennium. Ik sta dan ook nog altijd volledig achter mijn originele recensie, en dan schijnt het vervolg nog beter te zijn geworden...
IMDb -- The Raid: Redemption (2011) Wikipedia -- The Raid: Redemption (2011) Bekijk trailer van The Raid: Redemption (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Raid: Redemption (2011)

Borgman (2013)Borgman (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Thriller | Runtime: 113min.
Wederom een heerlijk absurdistisch drama van Alex van Warmerdam, die weer laat zien waarom hij onze meest interessante regisseur is. Het verhaal is bewust vaag en speelt af en toe op die manier met onze verwachtingen, waardoor je je extra ongemakkelijk voelt als de film een andere kant op blijkt te gaan. Niet voor iedereen, maar een aanrader voor liefhebbers van het genre!
IMDb -- Borgman (2013) Wikipedia -- Borgman (2013) Bekijk trailer van Borgman (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Borgman (2013)

Bro's Before Ho's (2013)Bro's Before Ho's (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy
Het Nederlandse antwoord op Judd Apatow? Nee, dat mochten Steffen Haars en Flip Van der Kuil willen. Ik heb een aantal keer hard moeten lachen, maar daar nog meer dode momenten tegenover. Hier had meer in gezeten, jammer.
IMDb -- Bro's Before Ho's (2013) Wikipedia -- Bro's Before Ho's (2013) Bekijk trailer van Bro's Before Ho's (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bro's Before Ho's (2013)

Saw (2004)Saw (2004)
IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: R
Ook al is dit een belachelijke franchise geworden, dit eerste deel staat nog altijd als een huis. Het concept is sterk, de uitwerking is niet enkel gericht op smerigheid en het verhaal neemt een paar schitterende wendingen. Zo horen horrorfilms te zijn; de weerzinwekkende beelden hebben een doel.
IMDb -- Saw (2004) Wikipedia -- Saw (2004) Zoek trailer van Saw (2004) via Google Schrijf zelf een recensie over Saw (2004)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Saw vond ik ook een pracht van een film in het genre. Wat vond je van deel twee? Die vond ik namelijk ook nog wel goed. Vanaf deel drie ben ik afgehaakt, Amanda was daarin ineens zo labiel dat het de geloofwaardigheid van deel twee onderuit haalde want in die film speelt ze een goede dubbelrol en houdt ze iedereen aan een lijntje.

Heb daarna ooit nog wel eens een stukje van deel vier gezien, maar uit gezet omdat het net als de meeste horror films alleen nog maar om de gore ging.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Grappig dat je dat vraagt, deel 2 en 3 heb ik namelijk ook in de afgelopen weken nog gekeken :) Heb een flinke achterstand met het plaatsen van minirecensies hier, maar ik vond ze allebei een stuk zwakker. Ik heb veel van de vervolgen rond de releases gezien, maar mijn vriendin wilde de serie nu graag eens in korte tijd in zijn geheel bekijken. Er komen dus nog wel wat minirecensies aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 20:36
AcidBurn schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 01:47:
De toevoeging van de derde sloeg imo nergens op. Als je zo'n meid kunt krijgen als 30 plusser, laat je de eerste 2 toch direct vallen?
Kate Upton is toch de enige reden waarom een normaal denkende man naar zo'n film zou gaan....
http://fuckyeahkateupton.tumblr.com/
Nondeju :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 06-05-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Laatst online: 26-09 22:22

iChaos

It's Lupus.

The Last House on the Left (2009)The Last House on the Left (2009)
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: After kidnapping and brutally assaulting two young women, a gang led by a prison escapee unknowingly finds refuge at a vacation home belonging the parents of one of the victims -- a mother and father who devise an increasingly gruesome series of revenge tactics.
Wellicht leuk om een keer gezien te hebben. Zeker niet kindvriendelijk! Het verhaal is vrij dun, maar het kijkt toch wel lekker weg. Om niks te spoilen houd ik het maar gewoon bij: tot 16 jaar = wegblijven van deze film, omdat mijn maag ook een keer omdraaide en ik wel heel sterk geneigd was een scene door te spoelen. De Unrated-versie van deze film zal dan ook het meeste indruk maken.

spoiler:
Verkrachtingsscene waarin niet alles te zien is, maar door alleen het geluid werd ik al even niet goed. Kan me best voorstellen dat 15/16-jarigen er van schrikken.
IMDb -- The Last House on the Left (2009) Wikipedia -- The Last House on the Left (2009) Bekijk trailer van The Last House on the Left (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last House on the Left (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dan kan ik je nu alvast Irreversible afraden, gezien daar wel zo'n beetje alles te zien is, en te horen is, en een slordige 10 minuten duurt.

Come and See (1985)Come and See (1985)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 140min. | MPAA: Not Rated
Plot: After finding an old rifle, a young boy joins the Soviet Army and experiences the horrors of World War II.
Kom en kijk, tenzij je je niet kut wilt voelen na het kijken van een film

Want, deze film, door velen als beste oorlogsfilm allertijden gezien, is heftig. Niet vanwege afgerukte ledematen of hoe iemands darmen uit zijn buik liggen, ook zeker niet vanwege het taalgebruik. Deze film is heftig vanwege het feit dat het realistisch is, en de boel zeer goed gespeeld wordt.

Realistisch? Hoe bedoel je? Nou, Ons hoofdpersoon, de behoorlijk jonge Fliora, ik gok hem op een jaar of 15, krijgt vrij vroeg in de film te maken met een bombardement, waardoor je nog zeker een uur lang dingen niet of slecht hoort in de film. Zeker in het kwartier erna hoor je bijna alleen maar ruizen en dingen gonzen, en als iemand tegen Fliora spreekt, hoor je het nog nauwelijks. Dit maakt de film al vrij diep en heftig, gezien ik behoorlijk in de film gezogen werd.

Ook wordt hij uitstekend geacteerd, van een naïef soon-to-be partisaan tot een jochie die dingen gezien heeft die niemand hoort te zien. Zijn angst, woede en pijn druipen van zijn gezicht af. Andere mensen komen en gaan, maar worden ook telkens goed gespeeld. Zeker de leider van de partizanen wordt goed neergezet, al zie je hem eigenlijk nauwelijks.

Wat ook een kleine verademing is, is dat dit deze film niet gemaakt is vanuit een anti-oorlog perspectief, maar ook zeker niet pro-oorlog of propagandistisch. Deze film is gemaakt uit het idee om het verhaal van Wit-Rusland in de oorlog te verfilmen. Dat maakt de film heel wat geloofwaardiger, maar ook direct nog zwaarder dan hij al is. Er zijn eigenlijk geen helden in deze film. De partizanen zie je amper, en worden ook niet al te positief neergezet, en de Duitsers, althans sommigen, blijken op het laatst ook gewoon mensen te zijn. Juist omdat deze film niet anti-oorlog is, is hij zo goed in het laten zien waarom oorlog een hel is.

Eigenlijk is dit een film die je niet zozeer kijkt, maar beleefd. Zeker de beste oorlogsfilm die ik gekeken heb, en ook zeker in mijn top 5 van beste films.
IMDb -- Come and See (1985) Wikipedia -- Come and See (1985) Bekijk trailer van Come and See (1985) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Come and See (1985)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Overigens zou ik Idi i Smotri ook niet aanraden voor "kinderen". Ook niet geschikt voor alle volwassenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09

Quad

Doof

AcidBurn schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 01:47:
The Other Woman (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13
Plot: After discovering her boyfriend is married, Carly soon meets the wife he's been cheating on. And when yet another affair is discovered, all three women team up to plot mutual revenge on the three-timing SOB.
Zusje wou deze film graag zien, ik gaf toe en ging mee.
De film zit zo belachelijk vol met clichees en onmogelijke zaken dat je mee moet met de gedachtengang, of je gaat de hele film kut vinden.

Wat mij vooral irriteerde is het belachelijk neurotische karakter van de vrouw (ben haar naam kwijt). Als ik zo'n vrouw had was ik er allang bij weggegaan.

Het aardige is dan wel dat de man dit keer echt een complete klootzak is. Geen poging om te sympatiseren, niks.
Geen slechte film, maar ook niet voldoende om rmorgen nog te onthouden.
[afbeelding] 6 / 10
Ik vond hem echt waardeloos ja, vriendin had tranen van het lachen. :') Zoals ik van te voren wel dacht is het echt een vrouwenfilm en was het zonde van mijn tijd dat ik mee ben gegaan, maar ach de cola en popcorn waren wel te pruimen.

En Kate Upton uiteraard, die deed het wel leuk! O+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:49
Quad schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:43:
[...]

Ik vond hem echt waardeloos ja, vriendin had tranen van het lachen. :') Zoals ik van te voren wel dacht is het echt een vrouwenfilm en was het zonde van mijn tijd dat ik mee ben gegaan, maar ach de cola en popcorn waren wel te pruimen.

En Kate Upton uiteraard, die deed het wel leuk! O+
Alleen om Kate zou ik hem wel willen zien. En uiteraard even kijken hoe (Jamie Lannister uit GOT) het doet. ben zijn echte naam even kwijt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo goed zal die dan wel niet zijn :').

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 17:37

Twhomp

Stayin' Alive

Rempi schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:38:
ben zijn echte naam even kwijt :9
Nikolaj Coster-Waldau is nou ook weer niet de makkelijkst onthoudbare naam ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Kate Upton liep alleen in de film rond vanwege haar fantastische figuur, ze had verder niks interessants in te brengen. Niet dat je mij over haar uiterlijk hoort klagen (absoluut niet, wat een lekker ding) maar ik bedoel meer: Als je die meid hebt weten te vangen, waarom zou je je tijd dan nog verdoen met Cameron en Leslie?
Die 2 zijn beiden 42, Kate is 21. Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je beter naar Victoria Secret Fashion Show kijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Rempi schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:38:
[...]

Alleen om Kate zou ik hem wel willen zien. En uiteraard even kijken hoe (Jamie Lannister uit GOT) het doet. ben zijn echte naam even kwijt :9
Ik vond het zonde dat die mee deed.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:20:
Kick-Ass 2 (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 103min. | MPAA: R
Plot: The costumed high-school hero Kick-Ass joins with a group of normal citizens who have been inspired to fight crime in costume. Meanwhile, the Red Mist plots an act of revenge that will affect everyone Kick-Ass knows.
Na het verrassende eerste deel had ik behoorlijk hoge verwachtingen van het tweede deel en deze werden helaas niet waargemaakt. De film pakte me niet zoals de eerste film, omdat die natuurlijk door het verhaal veel meer kon verrassen. De tweede helft was overigens een stuk beter, omdat het meer in lijn was met de eerste film en daarom ben ik toch nog op een voldoende uitgekomen.
[afbeelding] 6.5 / 10
Kick-ass 2 miste toch wat dingen uit de comic die hem een stuk beter gemaakt hadden. Sowieso waren er al wat dingen die niet matchte met de eerste comic en ik vraag mij dan ook af hoe ze naar deel 3 gaan overbruggen. Ik hoop dat de Hitgirl comic erin komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Ram0n schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:50:
Grappig dat je dat vraagt, deel 2 en 3 heb ik namelijk ook in de afgelopen weken nog gekeken :) Heb een flinke achterstand met het plaatsen van minirecensies hier, maar ik vond ze allebei een stuk zwakker. Ik heb veel van de vervolgen rond de releases gezien, maar mijn vriendin wilde de serie nu graag eens in korte tijd in zijn geheel bekijken. Er komen dus nog wel wat minirecensies aan :)
Deel 1 is inderdaad wel veruit de beste, vooral ook omdat het nieuw was en met een goede twist aan het einde. Deel 2 vond ik ook nog wel tof omdat het niet een simpele kopie van deel 1 was, maar ze ook nog hebben gedurfd te vernieuwen (door gebruik te maken van een groep mensen bijv.)

Deel 3 en verder was mijns inziens een herhaling van zetten, de verrassing was er af en een leuke serie een cashcow geworden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Haywire (2011)Haywire (2011)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: R
het hele Verhaal (alle 'waaroms") waren me compleet onduidelijk, totdat iemand in de laatste 5 minuten het verhaal alsnog verteld>

De hele film voelt traag en zinloos aan. En om een of andere redenen (oa de muziek) voelen de vele voet achtervolgingen meer alsof ze tikkertje aan het spelen is ipv een achtervolging op leven en dood.

Al met al weer 95 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug krijg.
IMDb -- Haywire (2011) Wikipedia -- Haywire (2011) Bekijk trailer van Haywire (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Haywire (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Midnight in Paris (2011)Midnight in Paris (2011)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Plot: While on a trip to Paris with his fiancée's family, a nostalgic screenwriter finds himself mysteriously going back to the 1920s every day at midnight.
Toen ik deze film ging kijken, had ik al snel door dat deze film niet echt de film was die ik verwachte te gaan kijken. Zowel positief als negatief.

Ik wist dat het met Parijs [duh], nacht [nogmaals duh] en wat romantiek te maken had. Ik had de film alleen een stuk serieuzer verwacht, en al helemaal niet met een fantasy element erin. Ook had ik Owen Wilson totaal niet in een film als deze verwacht.

Door het stukje fantasy, en dat het minder serieus was dan ik verwacht had, was ik blij verrast. Het idee is immers heel erg leuk. Beginnend romanschrijver gaat een stukje wandelen door Parijs en komt opeens in zijn favoriete periode uit, namelijk rond 1920, met alle bekende schrijvers en kunstenaars uit die tijd. Kinda origineel en gewoon leuk bedacht.

Iets minder blij, om het zwak uit te drukken, was het stuk romantische komedie erin. Amerikaanse romkoms werken gewoon niet. Gelukkig legt onze schrijver dat ook gewoon uit in de film: De Amerikaanse zijn gewoon nog niet zo verfijnt als wij Europeanen met iets zoals de liefde. Waar Europese films, en stiekem Koreaanse ook, teder en subtiel zijn met romantiek, en ook net wat anders, is dit gewoon een typische Amerikaanse de-beuk-erin-romkom. Niks geen tederheid of subtiliteit, gewoon het afgezaagde lulverhaal van dromerige man gaat trouwen met een vrouw die alleen maar aan geld kan denken, vervelende ouders heeft en natuurlijk komt de irritante kennis met dito vrouw ook even kijken.

Dat is niet alleen saai, het is gewoon slecht en kut. Irritante schoonouders zijn niet grappig in een film, ze zijn irritant. Irritante bedwetertjes zijn niet grappig in een film, ze zijn irritant. Irritante materialistische tutjes zijn niet grappig of interessant in een film, ze zijn ronduit irritant. Net als in het echte leven eigenlijk. Waarom ze in de film zitten, weet ik ook niet, want, er wordt geen ene zak met ze gedaan. Ze ondergaan geen verandering, en de schrijver ontloopt ze alleen maar. Een beetje zoals Jar-Jar uit Star Wars: Nutteloze beeldvervuiling gemaakt om grappig te zijn, maar eigenlijk gewoon zwaar irritant.

En daardoor zakt de film al langzaam als een slappe pudding in elkaar. Al die tijd dat je opgescheept zit met die beeldvervuilers, kon je ook gewoon de schrijver wat uitdiepen, wat totaal niet gedaan wordt in deze film. Hoe voelt ie zich met zijn vrouw? Geen idee eigenlijk, je ziet het niet, je voelt het niet. En die meid waarop ie verliefd wordt in 1920 dan? Laat hij zijn emoties daarvoor echt zien? Nee.

Sowieso lijkt het hem bar weinig te doen dat ie in 1920 zit. Ja, het is leuk, 1 groot feest blijkbaar, maar er mist iets. Er is geen verbazing, hij twijfelt niet aan zichzelf. Zelf denk ik dat het ook grotendeels aan de acteur licht. Owen is een prima acteur voor films als Starsky & Hutch. Lekker luchtige popcornfilms, waar zijn vrolijkheid, stem en manier van acteren geweldig in passen. In een film die toch een beetje serieus wilt overkomen, lukt het gewoon niet. Het werkt niet.

Dusja, het idee is behoorlijk leuk, maar, er zitten gewoon echte missers in. Dump die schoonouders, de betweter en zijn irritante vrouw. Sloop ook direct voor 90% de soon-to-be vrouw van de schrijver eruit, laat haar maar een irritant persoon zijn die je alleen via de telefoon hoort. Ondertussen laat je een serieuzere acteur een schrijver spelen die ook daadwerkelijk uitgewerkt wordt. Nog even een echt einde eraan vast maken, want het einde van deze film zuigt ook gewoon, en je hebt een goede film.

Kortom: Laat het idee staan, maar laat de film alsjeblieft door Duitsers of Fransen maken.

Toch wel frustrerend. Zo'n goed idee, zulke slechte uitvoering.

Toch nog 4 punten voor het idee, en 1 punt voor de rest.
IMDb -- Midnight in Paris (2011) Wikipedia -- Midnight in Paris (2011) Bekijk trailer van Midnight in Paris (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Midnight in Paris (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Ik begin langzaam te denken dat ik geen films meer moet uitzoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 17:43

4bit

Onward, to futility!

Ik vond dat toch wel een zeer leuke film. Zelfs 1 van de weinige Woody Allen films die ik kan appreciëren. Ik denk dat je voornamelijk een groter komedie gehalte verwachtte. Als je deze film begint in de hoop van eens goed te kunnen lachen en nu en dan eens een gevoelige snaar te raken, dan kom je inderdaad bedrogen uit.
Terwijl ik het toch meer als een zeemzoete romantische film beschouwde over het blijven hangen in het verleden.

Heel die schoonfamilie was ook niet grappig bedoelt. Maar gewoon om aan te tonen dat hij in een leven zit waar hij zich niet thuis voelt en in de knoop met hemzelf ligt over de gemaakte keuzes in zijn leven.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik had juist een serieuze film verwacht eigenlijk, totaal geen komedie of iets wat erop moet lijken.

En die schoonfamilie, en het hele "ik zit in het verkeerde leven", tja, ik vind de manier waarop echt zwaar ongelukkig gekozen, puur omdat het zo afgezaagd is, waardoor het erg vloekt met het best unieke idee van de film. Als hij het zelf vertelde aan iemand in 1920 was het denk ik al een stuk beter uit de verf gekomen.

Eigenlijk weet ik niet echt wat deze film nou wilt zijn. Het is geen komedie, want niet grappig. Het is niet echt een romantische film, gezien er nauwelijks [goede] romantiek is tussen personen. Wel is er een erg romantisch beeld van 1920 neergezet. Maar, daar wordt naar mijn mening ook zo weinig mee gedaan. Er gaat wel een gesprek over dat mensen in 1920 idd 1890 leuker vonden, en de mensen in 1890 weer een ander tijdstip, maar, voor mijn gevoel wordt daar weer te weinig mee gedaan.

Nee, ik kom er gewoon niet uit met deze film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Marina (2013)Marina (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Biography
Marina gaat over hoe Rocco Granata, vanuit Italië overgekomen naar België en daar kennis gemaakt met de accordeon.
De hele film zit goed in elkaar en er hangt een heerlijk sfeertje, bijgestaan door best veel droevige gebeurtenissen en drama, maar het einde heb ik met een behoorlijke smile zitten kijken, het doet wel wat met je.

Ik vind de film heel erg geslaagd, de muziek, beetje romantiek en drama welke erg sterk en geloofwaardig is.

Een 8.5 geef ik ervoor.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sIYjIw6VmvE]
IMDb -- Marina (2013) Wikipedia -- Marina (2013) Bekijk trailer van Marina (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Marina (2013)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dubbel.

[ Voor 96% gewijzigd door Jorgen op 07-05-2014 22:59 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Quad: Dank voor je review. Aan de hand van alleen de poster had ik hem eigenlijk overgeslagen, maar na het lezen van je review en het zien van de trailer lijkt het me een heel mooi verhaal. En Rocco Granata is natuurlijk fantastisch met "Marina". :)

@VasZaitsev: Zeker wel films blijven kijken en reviewen. Daar hebben we wat aan. Ook als het klotefilms zijn. Leuke films kijken is natuurlijk wel fijner.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
The Monuments Men (2014)The Monuments Men (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Biography, Drama, War | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Het idee achter de film sprak me wel aan maar het resultaat laat de wensen over. Zo ontbreekt de rode draad die de verschillende evenementen moet samenhouden en is de overbreng van emoties veel te direct. Dit maakt de film redelijk verwarrend terwijl er eigenlijk niets gebeurd. Bovendien hebben ze ook wat humor in de film proberen te brengen al is dat helemaal mislukt, dit kan natuurlijk ook aan mijn gevoel voor humor liggen.. Na een goed uur heb ik de film gewoon afgezet.
Ik geef 'm een 4 omdat ik het idee achter de film wel leuk vind.
IMDb -- The Monuments Men (2014) Wikipedia -- The Monuments Men (2014) Bekijk trailer van The Monuments Men (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Monuments Men (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senna (2010)Senna (2010)
IMDb: 8.6 | Genre: Documentary, Biography, Sport | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: A documentary on Brazilian Formula One racing driver Ayrton Senna, who won the F1 world championship three times before his death at age 34.
Man man, ik was na deze docu echt stil en had tranen in mijn ogen. Kippenvel! Wat had deze man een puur hart en bevlogenheid/liefde voor zijn sport en zijn volk. Een voorbeeld voor een ieder. Eeuwig zonde dat hij zo jong is gestorven.

Docu laat de gehele loopbaan van Senna zien maar ook wat hem beweegt, hoe hij het beleeft, de strijd tussen hem en Prost en zijn liefde en vertrouwen in God (ik vind het bijna jammer dat ik zelf niet gelovig ben).

De film Rush is in vergelijking met deze docu bijna een lachertje. Ik geef niet snel een tien maar deze krijgt hem echt van mij.

Ik kan iedereen deze docu aanraden zelfs als je niks om Formule 1 geeft. Kijken!!!
IMDb -- Senna (2010) Wikipedia -- Senna (2010) Zoek trailer van Senna (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over Senna (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-09 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

RoboCop (2014)RoboCop (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Van tevoren weet je dat het ruk gaat worden, maar (misschien daardoor) was ik prettig verrast. Het origineel is fantastisch en je moet geen poging willen doen om de briljante Verhoeven na te doen. Deze film is op zichzelf gewoon een prima actiefilm met zelfs nog een beetje verhaal. Acteerwerk is niet slecht (ook niet heel goed) en vooral het vuurgevecht in het donker was gewoon vet. Vind het knap hoe de film op zichzelf overeind houdt maar toch lijkt op het origineel.
2 minpunten:
Hij zou eerst R zijn maar is later PG13 geworden
Darren Aronofsky had hem bijna geregisseerd. Dat zou icm vorige minpunt briljant geworden zijn
IMDb -- RoboCop (2014) Wikipedia -- RoboCop (2014) Bekijk trailer van RoboCop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over RoboCop (2014)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ook ik vond Robocop 2014 prima te pruimen. Niet zo goed als het origineel (waar is bv de man die in zoutzuur valt ;) ) maar zelfs de vrouw vond hem leuk.

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:46:
Senna (2010)[afbeelding]
IMDb: 8.6 | Genre: Documentary, Biography, Sport | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: A documentary on Brazilian Formula One racing driver Ayrton Senna, who won the F1 world championship three times before his death at age 34.
Man man, ik was na deze docu echt stil en had tranen in mijn ogen. Kippenvel! Wat had deze man een puur hart en bevlogenheid/liefde voor zijn sport en zijn volk. Een voorbeeld voor een ieder. Eeuwig zonde dat hij zo jong is gestorven.

Docu laat de gehele loopbaan van Senna zien maar ook wat hem beweegt, hoe hij het beleeft, de strijd tussen hem en Prost en zijn liefde en vertrouwen in God (ik vind het bijna jammer dat ik zelf niet gelovig ben).

De film Rush is in vergelijking met deze docu bijna een lachertje. Ik geef niet snel een tien maar deze krijgt hem echt van mij.

Ik kan iedereen deze docu aanraden zelfs als je niks om Formule 1 geeft. Kijken!!!
[afbeelding] 10 / 10
Voor een groot deel ben ik het met je eens maar ik geef hem een 7,5. Ik ben niet van de Formule 1 maar toch was het interessant, ook zeer tof hoeveel van zijn leven er is opgenomen eigenlijk. Beelden gingen vlot in elkaar over, boel informatie. Erg tof. Dat over god vond ik een tikkeletje té voor mijn doen maar het is natuurlijk een docu/bio en dus geen 'verhaal'. Vooral sterk dat hij ineens wegloopt bij die meeting enzo. Dat soort dingen zijn erg vet in beeld gebracht en de begrafenis was helemaal groot. Al die mensen op straat, alsof er een staatshoofd was overleden. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
filenox schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:02:
The Monuments Men (2014)[afbeelding]
Het idee achter de film sprak me wel aan maar het resultaat laat de wensen over. Zo ontbreekt de rode draad die de verschillende evenementen moet samenhouden en is de overbreng van emoties veel te direct. Dit maakt de film redelijk verwarrend terwijl er eigenlijk niets gebeurd. Bovendien hebben ze ook wat humor in de film proberen te brengen al is dat helemaal mislukt, dit kan natuurlijk ook aan mijn gevoel voor humor liggen.. Na een goed uur heb ik de film gewoon afgezet.
Ik geef 'm een 4 omdat ik het idee achter de film wel leuk vindt.
[afbeelding] 4 / 10
Toch jammer dat je de film dan niet helemaal afkijkt tot het einde. Maar als je de film afkijkt kun je pas echt er wat van zeggen, want nu heb je de helft gewoon niet gezien? Ik ben het met je eens overigens hoor. De film was ruk. Er gebeurt gewoon te weinig. Verhaal is te simplistisch, dialoog is ronduit saai en de zeldzame momenten van humor sloegen bij mij ook niet aan. Best bizar voor een film met een dergelijke verzameling van sterren. Misschien heeft Clooney zich iets te veel bezig gehouden met het verzamelen in plaats van het maken van een goed en sterk verhaal. Dat het overigens gebaseerd is op een waargebeurd verhaal vind ik geen reden. Er zijn genoeg films die worden aangepast omdat het uiteindelijk beter is voor de intensiteit van een film. En dat was hier helaas niet het geval. Geen aanrader.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zelf denk ik dat het verhaal van de Monuments Men ook gewoon niet heel interessant is voor een film. Je kan er prima docu's over maken, maar een film? Kweenie, lijkt me echt moeilijk om 'm toch interessant te maken.

Hoewel, Kelly's Heroes lijkt er een heel klein beetje op,immers: op kunst "jagen" of op een shitload goed jagen, wat is het verschil?, maar dat is gewoon een prima film.

My Neighbor Totoro (1988)My Neighbor Totoro (1988)
IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Family, Fantasy | Runtime: 86min. | MPAA: G
Plot: When two girls move to the country to be near their ailing mother, they have adventures with the wonderous forest spirits who live nearby.
Een metalhead van bijna 20 die een, op het eerste oog, kinderfilm opzet. Gaat dat wel goed?

Ja, dat gaat goed, althans, in dit geval.

Want, deze film is gewoon verschrikkelijk goed. Ik zit eigenlijk al de hele dag te denken wat voor minders ik nou heb gezien in deze film, en ik kom er maar niet op. Ja, er vallen mij wel dingen op die anders zijn, maar, dat is niet slecht.

Wat mij eigenlijk pas opviel nadat ik een recensie op IMDb las, is het feit dat er geen bad-guy in de film zit. Er is geen boze heks, of een tiran van een koning. Ook zijn er geen gemene boswezens, vervelende ouders of ook maar iets wat negatief is. Het enige wat ik mogelijk als bad-guy kan zien is de ziekte die de moeder ziek maakt. Verder kom ik gewoon niet.

En toch is deze film allesbehalve saai. Ik heb 90 minuten lang mijn ogen uitgekeken, genoten van het verhaal en liggen luisteren naar de geweldige muziek van de film.

Eigenlijk gaat het verhaal niet ergens over, maar ook weer wel. Ja, er is geen groot goed tegen kwaad plot, of whatever, het gaat gewoon om 2 meisjes met een zieke moeder die ontdekken dat Totoro naast ze woont. Klinkt saai, maar dat is het niet. Puur omdat het gewoon geweldig neergezet is. De vader, de kinderen, de moeder, Nanny, Totoro, alles klopt gewoon eigenlijk, en eigenlijk wordt je ook telkens op het verkeerde been gezet, puur omdat je verwacht dat er wel iemand kwaadaardig moet zijn. Stiekem is de film op het eind ook best spannend, omdat je gewoon niet weet wat er gebeurd is.

De manier van tekenen is ook prachtig, en ik merkte niet dat deze film uit de jaren 80 komt, iets wat ik wel zag bij Grave of the Fireflies. Zeker de achtergronden zijn erg mooi, en de boom, en Totoro, en de regen, en de kattenbus. Gewoon alles.

De muziekkeuze kon eigenlijk niet beter, gewoon mooi, goed, het past erbij, was rustig. Ik kan ook niks beters bedenken eigenlijk.

En de personages dan? Er zitten kinderen bij, dat moet wel fout gaan, toch? Ja, normaal wel. Kinderen in films zijn doorgaans dé manier om je film professioneel de nek om te draaien. Nu niet. Ja, ze zijn kinds, hyperactief en schreeuwen heel wat af, maar, voor mij stopte het telkens op het moment waarbij ik dacht kinderen, wat leuk in plaats van 5 minuten geleden was het leuk, nu moet je je bek houden. Ook hoe ze reageren op Totoro is perfect. De vader wordt ook prima neergezet, niet echt diep, maar, dat is niet storend. Waar in tekenfilms vaders nogal eens gewoon totaal incompetente idioten zijn, is deze vader gewoon duidelijk een goede vader. Waren alle vaders maar zo. Totoro is ook gewoon cool. Zo heel veel zie je hem niet, maar het idee is gewoon geweldig.

Gewoon een hele goede film, zeer kindvriendelijk, maar voor de iets grotere kinderen, zoals ik, ook gewoon hartstikke leuk. Nieteens vanwege de humor, maar, gewoon omdat alles eraan klopt.

10, met gemak.
IMDb -- My Neighbor Totoro (1988) Wikipedia -- My Neighbor Totoro (1988) Bekijk trailer van My Neighbor Totoro (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over My Neighbor Totoro (1988)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Blue Ruin (2013)Blue Ruin (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R
Hoe neem je wraak voor onrecht wat je is aangedaan?!
Nou zo zeg maar. Heerlijk beklemmend , sfeervol en pseudo realistisch.
een budget van 35k en er dan zo'n film van weten te maken, vind ik indrukwekkend. De film heeft zeker zijn mindere momenten, maar over het algeheel genomen toch een dikke score:
IMDb -- Blue Ruin (2013) Wikipedia -- Blue Ruin (2013) Bekijk trailer van Blue Ruin (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blue Ruin (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

[ Voor 10% gewijzigd door Powrskin op 08-05-2014 21:35 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Hayao Miyazaki maakt prima films. :)
Kiki's Delivery Service, Laputa, Spirited Away, etc. zijn ook aanraders.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
VasZaitsev schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:51:

knip

10, met gemak. [/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 10 / 10
[/td][/tr][/table]
Een 10? Ieder zijn smaak natuurlijk maar een 10 kan natuurlijk niet. Er moet toch iets zijn wat je niet PERFECT vind in de film.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik geef Totoro ook een 10, samen met Spirited Away en Howl's MOving Castle.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mandrake466 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:57:
[...]

Een 10? Ieder zijn smaak natuurlijk maar een 10 kan natuurlijk niet. Er moet toch iets zijn wat je niet PERFECT vind in de film.
Dan geef je een 9 en is 9 dus feitelijk het perfecte cijfer. Dan kan natuurlijk niet, dus geef je maar een 8. Met andere woorden: wat heb je aan een 10 als je dat cijfer niet kan geven?

Anyway, discussie is al honderd keer gevoerd. Een 10 kan best want als je 10 invult in de UBB generator krijg je geen foutmelding, punt.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
kenneth schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:15:
[...]

Dan geef je een 9 en is 9 dus feitelijk het perfecte cijfer. Dan kan natuurlijk niet, dus geef je maar een 8. Met andere woorden: wat heb je aan een 10 als je dat cijfer niet kan geven?

Anyway, discussie is al honderd keer gevoerd. Een 10 kan best want als je 10 invult in de UBB generator krijg je geen foutmelding, punt.
Ik ben het er mee eens dat jij best kunt vinden dat een film een 10 verdient, en Totoro is er een waarbij ik mij dat goed kan voorstellen.

Als iets geen 10 kan krijgen omdat het nooit perfect kan zijn dan heeft het cijfer 10 inderdaad geen waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En anders is er natuurlijk Spinal Tap!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jOkqj6Q.png

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

[...]

insert "oh no not this shit again" image

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

RoboCop (2014)RoboCop (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Deze film vd week gekeken, maar miste toch echt de orginele met Peter Weller. Dit was allemaal té makkelijk, té modern en op sommige vlakken té emotieloos.

Ik kan er een lang verhaal van maken, maar dat was de film naar mijn mening niet waard. En magere 6 daarom (nét voldoende ivm de CGI effecten)
IMDb -- RoboCop (2014) Wikipedia -- RoboCop (2014) Bekijk trailer van RoboCop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over RoboCop (2014)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 20:32
The Amazing Spider-Man 2 (2014)The Amazing Spider-Man 2 (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13
Afgelopen zaterdag deze film bezocht in het Rembrandt theater in Arnhem. Geen IMAX dus, maar wel 3D. Ik vond de film beter dan het eerste deel. Er zat meer actie in, het 3D gebeuren was beter uitgewerkt (vooral hoe de camera met Spider-man mee gaat in de actie) en de vilain Electro was van beter kwaliteit dan the Lizzard. De chemie tussen Andrew Garfield en Emma Stone was goed, hoewel sommige scenes erg cliché waren. Spider-man maakte ook veel luchtige grappen, geheel in de stijl van de comics. De opbouw naar het climax in de klokkentoren was goed. Alleen vond ik de laatste 10 minuten van de film overbodig. Of er is iets geknipt uit de film en de twee eindjes zijn niet goed aan elkaar geknoopt, of er was nog budget over "voor nog 10 minuten aan film".

Al met al een prima superhelden film uit de marvel stal, dat qua niveau hoger is dan het niveau van The Fantastic Four, maar het niveau van The Avengers bij lange na niet haalt.
IMDb -- The Amazing Spider-Man 2 (2014) Wikipedia -- The Amazing Spider-Man 2 (2014) Bekijk trailer van The Amazing Spider-Man 2 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Amazing Spider-Man 2 (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Je kan een film niet hetzelfde beoordelen als een tentamen waarbij alles perfect moet zijn om een 10 te scoren. Een film is zoveel "meer" dan een toets. Een abstract iets als een cijfer hangen aan een film om je amusementswaarde er door te laten beoordelen is sowieso al onlogisch.

Ik ben gister naar "de honderdjarige man die uit het raam klom en verdween geweest". Ik had er zelf nog niets van gezien dus ik ging vrij blanco de film in en was aangenaam verrast. Het gaat over een man die gebeurtenissen uit zijn leven verteld, zo ontmoet hij grote wereldleiders, bouwt mee aan enorme bommen etc. Een Zweedse Forrest Gump is de beste omschrijving. Alleen iets absurder.

Iets wat ik wel "vervelend" vond was dat sommige zaken erg makkelijk werden opgelost en wel heel veel toevalligheden zijn. Alhoewel dat ook wel weer in de stijl van de film paste.

//edit. Oh ja cijfer, 7.4 ofzo.

Kleine offtopic, maar ik ben samen met mijn vriendin nu True Detective aan het zien, als je van goed acteerwerk en vaak mooie cinematografie houdt dan is deze miniserie (8 afleveringen) van HBO echt een aanrader.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat een onzin opmerking. Ik gaf Senna ook een 10 omdat deze docu gewoonweg op alle fronten perfect is in MIJN ogen. Dat een ander dat niet vindt zal zo zijn. Posten op dit forum ga ik mee stoppen denk ik vanwege dit soort reacties. Ik post zodat een ander ideeën kan opdoen om een voor hem onbekende film te gaan kijken. Respecteer gewoon iemand zijn mening en vorm zelf je eigen mening door te kijken naar iemand zijn tip maar stop aub met dat nutteloze gezeur. Lijken wel kleine kinderen hier met welles-nietes spelletje.Pffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

The Monuments Men (2014)The Monuments Men (2014)
Deze film van de week gekeken. Zoals anderen al hebben gezegd is het soms een beetje te veel van de hak op de tak qua cut-scenes waardoor je soms wat moeite kan hebben met het volgen van het overall verhaal.

Het verhaal zelf is interressant, vooral als je na het kijken van de film de docu van Nat Geo hebt gekeken. Dan kom je er ook achter dat Hollywood soms wat zaken 'naar eigen inzicht' aanpast ipv de geschiedenis te volgen...wat jammer is omdat het echte verhaal ook prima op die manier verfilmt kon worden naar mijn idee.

Al met al een interessante film qua verhaal, niet zozeer qua acteurs. Daarom net een 7.
IMDb -- The Monuments Men (2014) Wikipedia -- The Monuments Men (2014) Bekijk trailer van The Monuments Men (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Monuments Men (2014)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:37:
[...]

Wat een onzin opmerking. Ik gaf Senna ook een 10 omdat deze docu gewoonweg op alle fronten perfect is in MIJN ogen. Dat een ander dat niet vindt zal zo zijn. Posten op dit forum ga ik mee stoppen denk ik vanwege dit soort reacties. Ik post zodat een ander ideeën kan opdoen om een voor hem onbekende film te gaan kijken. Respecteer gewoon iemand zijn mening en vorm zelf je eigen mening door te kijken naar iemand zijn tip maar stop aub met dat nutteloze gezeur. Lijken wel kleine kinderen hier met welles-nietes spelletje.Pffffffff
Mening respecteren doen we hier niet aan :p Probeer tarantino maar lager dan een 8 te geven, dan merk je dat wel haha.

Maar ben het wel met je eens :) Which reminds me, ik moet Senna ook nog steeds kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kenneth schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:41:
En anders is er natuurlijk Spinal Tap!

[afbeelding]
_o- moest ik ook gelijk aan denken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zo, na maanden weer eens een keer tijd om mn top 'geen idee meer hoeveel' te gaan kijken

Dogma (Geweldige rol van Alan Rickman)
Boondock Saints (FBI agent)
A.I (Robin Williams is gewoon gaaf)
Eternal Sunshine en een lange naam (What's not to like)
Howl's Moving Castle (See above!)
Sucker Punch (redelijk diepgaand verhaal als je gaat nadenken (ja, is lastig voor veel mensen))
Kingdom Hospital (telt als film voor mij)
Mary Poppins (Vriendin wil die zien)
Hellraiser (boek was geweldig, film 1 wat minder, maar te doen)
Clerks 2 (voor deel 1 moet in een goede bui zijn)
Godfather 1 (Geen reden nodig hoop ik!)
In the name of the rose (boek en film zijn goed)
Die Hard 1 (Alan Rickman)

Geen volgorde, en de lijst kan zo weer veranderen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:37:
[...]

Hij mag toch ook zijn mening geven over jouw review? Persoonlijk neem ik een 10 ook niet serieus. Maar duidelijk is dat jij hem erg goed vindt en daar gaat het toch om? Voel je niet zo aangevallen kom op d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel me niet aangevallen want zoveel heb ik hier nog niet gepost en de kritiek was niet op mijn 10 voor Senna, maar de toon die hier regelmatig wordt aangeslagen naar anderen bevalt mij niet. Iedereen die hier leest is filmliefhebber en kan daar zijn voordeel mee doen door voor jou onbekend materiaal te gaan bekijken en daar hoort in mijn ogen niet het afzeiken van een review van iemand anders bij. Ik zie hier ook reviews voorbij komen van in mijn ogen prutfilms maar als een ander daar van geniet zal het zo zijn. Moet ik hem dan tot op zijn sokken afzeiken wat hier regelmatig gebeurd? Nee!

Een 10 kan wel, een 10 kan niet, deze film is goed dat is een feit, is geen feit, een mening is geen feit, maar dat is echt gebeurd dus een feit, jij snapt de film niet dat kan niet anders etc etc etc. Man, man hou het gewoon gezellig, lees een review en kijk een film nav hiervan wel of niet. Forum heet "Welke Film heb je laats gezien toch?" en niet "Wat vindt jij van deze review, is hij terecht of onterecht?. Rest my case!

Happy viewing allemaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat zo'n cijfer betekent is voor iedereen anders. Voor mij persoonlijk betekent het een persoonlijke favoriet waar ik een "wow" gevoel van krijg. Voor anderen betekent het de perfecte film en dan zullen er ook mensen zijn dat er geen perfecte films zijn. Ik denk dat die cijfers voor iemand anders echt iets betekenen wanneer die persoon iemand al een tijd volgt en er achter komt dat hij/zij dezelfde smaak in films heeft.

Als je bijvoorbeeld weet dat een bepaalde recensent in een krant/online films veel lager waardeert dan wat je er zelf van vindt betekent dat diegene simpelweg anders naar een film kijkt of een andere smaak heeft. Er zijn films die ik persoonlijk helemaal het einde vindt, maar waar een ander totaal niets mee heeft. Dat is geen probleem zodat je dat van elkaar maar respecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: http://images5.fanpop.com/image/photos/28500000/Not-This-Shit-Again-anime-28533251-604-340.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.futureproducers.com/forums/attachments/daw-sequencers-samplers-software/33100d1323726791-what-daw-do-you-use-why-oh-no...-not-shit-again.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bfolder.ru/_ph/2/2/190562467.jpg
Afbeeldingslocatie: http://troll.me/images/facepalm-picard/not-this-shit-again.jpg
Afbeeldingslocatie: http://troll.me/images/obama-isnt-happy/not-this-shit-again.jpg
Afbeeldingslocatie: https://0-media-cdn.foolz.us/ffuuka/board/a/image/1343/28/1343283047596.jpg
Afbeeldingslocatie: http://theaxemen.files.wordpress.com/2010/05/ayecarumbaoj3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/500x/19399436.jpg
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSpz2fwNlu9pJ4b503PiKH6mTwbPb1FT4bBAGkZjLK8awwORPlB
Afbeeldingslocatie: http://sobchak.files.wordpress.com/2011/03/oh-christ-not-this-shit-again.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/fb/fb88c81835d7cce16f0cca43206c792ede348b977a3565b4bdf1e0e9ead8a712.jpg

https://www.google.nl/sea...Q_AUoAQ&biw=1920&bih=1075

15-05-'14 / Gozilla
22-05-'14 / X-Men days of Future Past
29-05-'14 / Edge of Tomorrow
29-05-'14 / A million ways to die in the West
29-05-'14 / Enemy (hopelijk!)

Leuk films in mei!

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 09-05-2014 13:13 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Godzilla lijkt me wel wat. Opgegroeid met die oude godzillas dus ik hoop dat het wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Ik heb sinds woensdag avond zitten denken, peinzen en piekeren, en ik kan serieus niks bedenken aan die film wat ik niet goed vond.

Overigens heb ik Spinal Tap een 11 gegeven, al vond de UBB dat niet zo leuk :+

Verder ben ik het eens met Vegeta, films zijn geen tentamens waarbij het kleinste foutje je direct je 10 kost bij mij.

Bij mij beginnen films met een 7, doen ze dingen goed, gaat het cijfer omhoog, verneuken ze de boel, dan gaat het omlaag. En ja, dan kun je zelfs nog een 10 krijgen als je een paar foutjes maakt, maar de rest van de film gewoon geweldig is, zoals ik bij Star Wars 4 en 5 heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:41
En van Enemy moet je geen actiefilm verwachten. Op Moviemeter is inmiddels weer een discussie losgebarsten tussen de snobs and knownots (zijn niet mijn woorden). Ik vond het in ieder geval een geweldige WTF-film. Maar daar moet je doorheen kijken en dan zie je de innerlijke schoonheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 20:08
VasZaitsev schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:51:
My Neighbor Totoro (1988)"]My Neighbor Totoro (1988)
Dit zijn verre van kinderfilms hoor, de Ghibli films zijn (bijna) stuk voor stuk meesterwerken.
Films als Spirited Away, Laputa: Castle in the Sky of Howl's Moving Castle, ik vind ze (op mijn 40ste) nog steeds prachtig om te zien. De mate van detaillering, het verhaal, de techniek en de beelden, prachtig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Safaci schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:59:
En van Enemy moet je geen actiefilm verwachten. Op Moviemeter is inmiddels weer een discussie losgebarsten tussen de snobs and knownots (zijn niet mijn woorden). Ik vond het in ieder geval een geweldige WTF-film. Maar daar moet je doorheen kijken en dan zie je de innerlijke schoonheid. :)
Ik hoop op een film met dezelfde sfeer/intensiteit als Prisoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:14:
[...]

Ik hoop op een film met dezelfde sfeer/intensiteit als Prisoners.
Als je daar naar op zoek bent dan raad ik Big Bad Wolves aan, heeft zeer sterke overeenkomsten. Als het kan niet de nagesynchroniseerde versie, want die Amerikaanse stemacteurs weten het geheel een stuk amateuristischer aan te laten voelen. Het doet een beetje af aan de spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

backupdevice

No Risk , Full Push

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:46:
Senna (2010)[afbeelding]

[afbeelding] 10 / 10
Ik zou eerst " 1 life on the limit " kijken en dan Senna. Dat maakt alles compleet.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Sex After Kids (2013)Sex After Kids (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 105min.
Ik ben (met mijn vrouw uiteraard, duh) vader van 3 kinderen. Dat is best aanpoten en vooral druk en veel moe zijn (jongste is net 9 maanden). Geen seks hebben is dan ook een veel besproken onderwerp; je hebt er geen tijd voor, we zijn te moe, de jongste gooit roet in het eten: van alles en nog wat.

Leek mij dan ook leuk/toepasselijk deze film te kijken. Verwacht geen hoogstaand acteer talent, maar het is een vermakelijke film. Je volgt meerdere gezinnen met verschillende issues en samenstellingen welke toch allemaal naar een zelfde soort 'moeder groep' gaan.

Veel herkenbare situaties en ik heb met regelmaat zitten lachen. Leuk omdat het herkenbaar is, maar opzichzelfstaand is het niet een hele 'spannende' film :)
IMDb -- Sex After Kids (2013) Wikipedia -- Sex After Kids (2013) Bekijk trailer van Sex After Kids (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sex After Kids (2013)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:38
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:54:
Ik voel me niet aangevallen want zoveel heb ik hier nog niet gepost en de kritiek was niet op mijn 10 voor Senna, maar de toon die hier regelmatig wordt aangeslagen naar anderen bevalt mij niet. Iedereen die hier leest is filmliefhebber en kan daar zijn voordeel mee doen door voor jou onbekend materiaal te gaan bekijken en daar hoort in mijn ogen niet het afzeiken van een review van iemand anders bij. Ik zie hier ook reviews voorbij komen van in mijn ogen prutfilms maar als een ander daar van geniet zal het zo zijn. Moet ik hem dan tot op zijn sokken afzeiken wat hier regelmatig gebeurd? Nee!

Een 10 kan wel, een 10 kan niet, deze film is goed dat is een feit, is geen feit, een mening is geen feit, maar dat is echt gebeurd dus een feit, jij snapt de film niet dat kan niet anders etc etc etc. Man, man hou het gewoon gezellig, lees een review en kijk een film nav hiervan wel of niet. Forum heet "Welke Film heb je laats gezien toch?" en niet "Wat vindt jij van deze review, is hij terecht of onterecht?. Rest my case!

Happy viewing allemaal!!!
10/10
mooi gesproken!

Maar aan de andere kant.. Juist verschillende meningen in dit topic zijn naar mijn mening juist interessant, laat je dus ook vooral niet tegenhouden om een tegenmening te geven.
En met een tegenmening doel ik op argumenten waarom je de film nu juist wel of juist niet geweldig vindt, en dus niet op argumenten waarom de mening van de ander fout is :P

Ik volg dit topic al een tijde met plezier en heb hier al veel leuke filmtips weten weg te halen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:26
The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 114min.
Plot: Dynamite expert Allan Karlsson's life, and the unlikely events following his escape from the old folk's home on his 100th birthday.
De Scandinaviers flikken het toch weer. Wederom komt er een Briljante (ja met hoofdletter) film daarvandaan. Dit maal een Comedy naar het gelijknamige boek.

Een prachtige film die je bijna kan omschrijven als Forrest Gump meets Mythbusters meets Road Trip. Een film vol met fijne humor die tevens een lekker tempo aanhoud zodat het nooit saai wordt. Welliswaar is het soms van de hak op de tak, maar dit is misschien zelfs nog wel een van zijn voordelen.

Iig een mooi aanradertje die het verdiend gezien te worden!
IMDb -- The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) Wikipedia -- The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) Bekijk trailer van The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

deBennie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:06:
[...]

Dit zijn verre van kinderfilms hoor, de Ghibli films zijn (bijna) stuk voor stuk meesterwerken.
Films als Spirited Away, Laputa: Castle in the Sky of Howl's Moving Castle, ik vind ze (op mijn 40ste) nog steeds prachtig om te zien. De mate van detaillering, het verhaal, de techniek en de beelden, prachtig! :)
Kinderfilm is bij mij niet negatief bedoeld, al is het wellicht wat ongelukkig gekozen. Ik zei het meer omdat het op het eerste oog een kinderfilm is, terwijl het zeker een film voor alle leeftijden en geslachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-09 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

Hogader schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:27:
The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)[afbeelding]
Plot: Dynamite expert Allan Karlsson's life, and the unlikely events following his escape from the old folk's home on his 100th birthday.
De Scandinaviers flikken het toch weer. Wederom komt er een Briljante (ja met hoofdletter) film daarvandaan. Dit maal een Comedy naar het gelijknamige boek.

Een prachtige film die je bijna kan omschrijven als Forrest Gump meets Mythbusters meets Road Trip. Een film vol met fijne humor die tevens een lekker tempo aanhoud zodat het nooit saai wordt. Welliswaar is het soms van de hak op de tak, maar dit is misschien zelfs nog wel een van zijn voordelen.

[afbeelding] 9.5 / 10
Het boek heb ik gelezen, heel maf. Wist niet eens dat 'ie verfilmd is.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 10:09

SaN

Hogader schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:27:
The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)[afbeelding]

[afbeelding] 9.5 / 10
Ben benieuwd. Bedankt voor de tip! In de bios gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MrVegeta schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:26:
Ik ben gister naar "de honderdjarige man die uit het raam klom en verdween geweest". Ik had er zelf nog niets van gezien dus ik ging vrij blanco de film in en was aangenaam verrast. Het gaat over een man die gebeurtenissen uit zijn leven verteld, zo ontmoet hij grote wereldleiders, bouwt mee aan enorme bommen etc. Een Zweedse Forrest Gump is de beste omschrijving. Alleen iets absurder.

Iets wat ik wel "vervelend" vond was dat sommige zaken erg makkelijk werden opgelost en wel heel veel toevalligheden zijn. Alhoewel dat ook wel weer in de stijl van de film paste.

//edit. Oh ja cijfer, 7.4 ofzo.
Laatst in PAC (Pathe Arthouse Cinema) gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Neighbors (2014)Neighbors (2014)
IMDb: 8.3 | Genre: Comedy | Runtime: 96min. | MPAA: R
Plot: A couple with a newborn baby face unexpected difficulties after they are forced to live next to a fraternity house.
Afgelopen zaterdag naar Bad Neigbours/Neighbors geweest. Vermakelijke film, maar eigenlijk zitten de leukste grappen al in de trailer. Geen hoogvlieger, maar prima tussendoortje.
IMDb -- Neighbors (2014) Wikipedia -- Neighbors (2014) Bekijk trailer van Neighbors (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Neighbors (2014)

Muppets Most Wanted (2014)Muppets Most Wanted (2014)
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Comedy, Crime | Runtime: 107min. | MPAA: PG
Plot: While on a grand world tour, The Muppets find themselves wrapped into an European jewel-heist caper headed by a Kermit the Frog look-alike and his dastardly sidekick.
De vorige muppet film vond ik heel erg vermakelijk en dit deel gaat gewoon lekker verder waar de vorige eindigde. Ze nemen zichzelf direct aan het begin al lekker op de hak met een nummer over sequels en ze gaan in een lekker tempo door met alle muppet gekkigheden en cameos van bekende acteurs. Verhaal is flinterdun, maar dat boeit echt voor geen meter. Wat overblijft zijn gelukkig vermakelijke scenes met allerlei bekende muppets en de cameos dus.
IMDb -- Muppets Most Wanted (2014) Wikipedia -- Muppets Most Wanted (2014) Bekijk trailer van Muppets Most Wanted (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Muppets Most Wanted (2014)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Mystery | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Ik ga hier niet heel veel woorden aan vuil maken. Wat een trage bout film. De Russische accenten zijn nog wel het meest komische van allemaal :'). Ow en Keira Knightley haar Amerikaanse nep accent. Te komisch :')

Ow wacht, het was een actie/crime film, geen comedy...
IMDb -- Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) Wikipedia -- Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) Bekijk trailer van Jack Ryan: Shadow Recruit (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec (2010)The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec (2010)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 107min. | MPAA: PG
Plot: An adventure set in the early part of the 20th century and focused on a popular novelist and her dealings with would-be suitors, the cops, monsters, and other distractions.
Bij het lezen van de titel had ik geen idee wat ik moest verwachten. Ik dacht een zweverige arthouse film te gaan kijken. Ik werd positief verrast!

Adèle is een schrijfster uit Parijs, en is op zoek naar een manier om haar comateuze zus weer in het land der levenden te krijgen. Ik zal niet te veel uitwijden over de avonturen die je vervolgens voorgeschoteld krijgt, maar het is nogal afwisselend ;) Alles wordt geserveerd met een flinke laag humor.

Ik heb echt zitten genieten van deze film. De CGI is niet slecht, de humor is top en ik vond de boel al met al zeer vermakelijk.
IMDb -- The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec (2010) Wikipedia -- The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec (2010) Bekijk trailer van The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:26
SaN schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 01:08:
[...]

Ben benieuwd. Bedankt voor de tip! In de bios gezien?
Jup in de bios ja. Draait nu bij meerdere Pathe bioscopen, (en de rest ga ik eigenlijk ook wel vanuit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bokmaaa schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:06:
The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec (2010)[afbeelding]
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 107min. | MPAA: PG
Plot: An adventure set in the early part of the 20th century and focused on a popular novelist and her dealings with would-be suitors, the cops, monsters, and other distractions.
Bij het lezen van de titel had ik geen idee wat ik moest verwachten. Ik dacht een zweverige arthouse film te gaan kijken. Ik werd positief verrast!

Adèle is een schrijfster uit Parijs, en is op zoek naar een manier om haar comateuze zus weer in het land der levenden te krijgen. Ik zal niet te veel uitwijden over de avonturen die je vervolgens voorgeschoteld krijgt, maar het is nogal afwisselend ;) Alles wordt geserveerd met een flinke laag humor.

Ik heb echt zitten genieten van deze film. De CGI is niet slecht, de humor is top en ik vond de boel al met al zeer vermakelijk.
[afbeelding] 8 / 10
Echte adventures worden niet veel meer gemaakt. Dit is er nog eentje wat wel een echte adventure is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Inside Jaws (niet op IMDb)
Alweer een ontzettend interessante filmumentary van Jamie Benning, die eerder al vergelijkbare making ofs maakte van Star Wars en Indiana Jones. Geheel in lijn met deze eerdere werken wordt ook hier de film chronologisch afgegaan en voorzien van allerlei trivia in de vorm van interviews, alternatieve/verwijderde scènes en storyboards. Grote aanrader voor de liefhebbers van Jaws.

In zijn geheel hier te bekijken.

8.5 / 10

Bullitt (1968)Bullitt (1968)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Mystery | Runtime: 114min. | MPAA: PG
Deze klassieke misdaadfilm staat vooral bekend vanwege de actie, wat mij betreft volledig terecht. Het verhaal is niet bijzonder en kakt af en toe wat in, maar onder andere de autoachtervolgingen zijn ontzettend knap in elkaar gezet.
IMDb -- Bullitt (1968) Wikipedia -- Bullitt (1968) Bekijk trailer van Bullitt (1968) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bullitt (1968)

Out of Sight (1998)Out of Sight (1998)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: R
Aardige misdaadkomedie van Steven Soderbergh die zijn problemen heeft, maar toch erg vermakelijk is.
IMDb -- Out of Sight (1998) Wikipedia -- Out of Sight (1998) Bekijk trailer van Out of Sight (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Out of Sight (1998)

Sorcerer (1977)Sorcerer (1977)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: PG
Ontzettend spannende remake van Henri-Georges Clouzots Wages of Fear, die wat mij betreft zelfs beter is dan diens grote voorbeeld. Enkele verstotelingen gaan een missie aan om met twee trucks enkele hoogst explosieve staven dynamiet honderden kilometers te vervoeren, met alle gevaren van dien. Diverse situaties zorgen ervoor dat je je nagels al snel kwijt bent, met als hoogtepunt een fantastische scène op een gammele touwbrug.

Friedkin had te maken met veel problemen tijdens te productie, maar had er later vooral last van dat de film het in de bioscoop moest opnemen tegen Star Wars. Was dat niet het geval geweest was dit denk ik een grotere hit geweest, en elke filmliefhebber zou dit niet mogen overslaan.
IMDb -- Sorcerer (1977) Wikipedia -- Sorcerer (1977) Bekijk trailer van Sorcerer (1977) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sorcerer (1977)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Kings of Pastry (2009)Kings of Pastry (2009)
IMDb: 7.0 | Genre: Documentary, Drama, Family | Runtime: 87min.
Een aardige blik in de wereld van de patisserie, in het bijzonder een prestigieuze wedstrijd in Frankrijk waar alle meesterchefs aan mee willen doen. Qua productie stelt dit niets voor en doet het weinig bijzonders, maar enkele van de chefs die we volgen zijn interessant in hun poging iets unieks neer te zetten.

Het kleinere broertje van Jiro Dreams of Sushi, maar bij lange na niet zo sterk.
IMDb -- Kings of Pastry (2009) Wikipedia -- Kings of Pastry (2009) Bekijk trailer van Kings of Pastry (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kings of Pastry (2009)

Un Chien Andalou (1929)Un Chien Andalou (1929)
IMDb: 7.9 | Genre: Short | Runtime: 16min. | MPAA: Not Rated
Erg lastig te beoordelen, deze historische korte film van Buñuel en Salvador Dali. Er is weinig te maken van het verhaal (al staat het internet vol met theorieën), maar de losse beelden wekken een gevoel van angst en weerzin op die gezien moeten worden om te begrijpen.
IMDb -- Un Chien Andalou (1929) Wikipedia -- Un Chien Andalou (1929) Bekijk trailer van Un Chien Andalou (1929) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Un Chien Andalou (1929)

Ace in the Hole (1951)Ace in the Hole (1951)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Film-Noir | Runtime: 111min. | MPAA: Not Rated
Een schitterende rol van Kirk Douglas als een reporter die zijn scoop kunstmatig oprekt, met alle gevolgen van dien. Billy Wilder weet de duistere komedie bijna twee uur lang constant spannend te houden, aanrader voor alle liefhebbers van films uit dit tijdperk.
IMDb -- Ace in the Hole (1951) Wikipedia -- Ace in the Hole (1951) Bekijk trailer van Ace in the Hole (1951) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ace in the Hole (1951)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 10:35
Godzilla (2014)Godzilla (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | MPAA: PG-13
Plot: The world's most famous monster is pitted against malevolent creatures who, bolstered by humanity's scientific arrogance, threaten our very existence.
Net terug van een avondje bioscoop en ik heb echt geen idee waarom deze film op het moment van schrijven een score haalt van 9.3 op IMDB en 86% op Rotten Tomatoes.

Dat er geen degelijk plot moet verwacht worden bij een monsterfilm besef ik ook wel. Maar afgaand op de trailers had ik een donkerder en spectaculairder film verwacht dan de film uit 1998. Neen dus... Het is een film geworden vol clichés, slechte acteerprestaties en dialogen, tegenstrijdigheden en totaal oninteressante personages waar we zogezegd moeten mee meeleven maar die voor mijn part opgeblazen mogen worden...

Veel mensen uit mijn omgeving vonden bijvoorbeeld Pacific Rim maar niks maar die vond ik net wel goed als monsterfilm. Pacific Rim is opzettelijk gemaakt zoals hij is, overacted en over the top ;) Godzilla daarentegen probeert een serieuze film te zijn en emotionele reacties los te kweken. Maar daar slagen ze niet in, er is weinig spanning. De monsters zijn wel degelijk in beeld gebracht maar daar blijft het ook bij. Voor mijn part hadden ze Godzilla veel meer screen time mogen geven, het is de enige die de film draagt. En dat vat zowat de film samen, te weinig Godzilla en teveel scènes die in gelijk welke andere rampenfilm zouden passen.

IMDb -- Godzilla (2014) Wikipedia -- Godzilla (2014) Bekijk trailer van Godzilla (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Godzilla (2014)

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 13-05-2014 20:51 . Reden: Mijn mening iets genuanceerder gebracht ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Notna schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:27:
Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)[afbeelding]
Ik ga hier niet heel veel woorden aan vuil maken. Wat een trage bout film. De Russische accenten zijn nog wel het meest komische van allemaal :'). Ow en Keira Knightley haar Amerikaanse nep accent. Te komisch :')

[afbeelding] 3 / 10
Heb de film nog niet afgekeken (morgen verder) maar eerste 50 minuten zijn nog helemaal zo slecht niet. Geheel niet traag, al neemt het wel de tijd om sfeerbeelden te presenteren. Het Russisch in de film is juist behoorlijk goed omdat er veel native Russisch sprekenden in de bijrollen meedoen. Kenneth Branagh als Rus is niet fantastisch, maar heb het geregeld slechter gezien - het kan er mee door. Moskou is goed gedaan (goed echte beelden van Moskou met green screen gecombineerd) en behoorlijk sterk in de details ook. Ronduit zwak alleen - tot zover ik ben dan - was de weergave van die Russisch Orthodoxe kerk in de VS, daar klopte niets van. De film is geen topper maar heel redelijk tot nu toe - eindoordeel als ik hem afgekeken heb.

NB: Ik zie veel Russische films, ben met een native Russischsprekende getrouwd en kom veel in Russisch gebied (althans volgens Rusland is dat nu Russisch, de rest van de wereld vind dat het bezet Oekraiens gebied is: de Krim - maar dat is off topic verder) en kan dus iets over Russische zaken in westerse films zeggen, ik vind dat een boeiend sub-filmonderwerp ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik zeg ook niet dat alles aan de accenten ruk is, maar van de 3 hoofdrolspelers hebben er 2 een nep accent die imo niet om aan te horen zijn/is. (note: met name het Russische accent wanneer ze Amerikaans spreken en bij Keira het Amerikaanse accent terwijl ze Brits is)

Het kon mij iig niet boeien. Ik merkte dat ik na 40 minuten al op mijn telefoon zat te kijken naar andere dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Notna schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 07:56:
Ik zeg ook niet dat alles aan de accenten ruk is, maar van de 3 hoofdrolspelers hebben er 2 een nep accent die imo niet om aan te horen zijn/is. (note: met name het Russische accent wanneer ze Amerikaans spreken en bij Keira het Amerikaanse accent terwijl ze Brits is)

Het kon mij iig niet boeien. Ik merkte dat ik na 40 minuten al op mijn telefoon zat te kijken naar andere dingen :)
Hear hear - zelden zo'n slechte film gezien - bijna 2 uur voor niks gewacht op iets interessants

:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Gisteravond The Hangover 2 gekeken, min of meer gedwongen. (ik was bij bekenden, en daar werd de film opgezet). Zal direct toegeven dat ik deel 1 niet gezien heb, maar na het overleven van deel 2 ben ik daar heel blij mee. En zal ik deel 3 ook echt niet gaan kijken. Wat een bagger. Ik heb vrijwel niet gelachen, was meer met stomheid geslagen over de debiele karakters en even zo debiele verhaallijn. Het wordt toch wel vrij beroerd als ik Bradley Cooper het beste karakter van een film vind spelen.... Ga ook geen cijfer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 17:37
VasZaitsev schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:36:
Dan kan ik je nu alvast Irreversible afraden, gezien daar wel zo'n beetje alles te zien is, en te horen is, en een slordige 10 minuten duurt.

Come and See (1985)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 140min. | MPAA: Not Rated
Plot: After finding an old rifle, a young boy joins the Soviet Army and experiences the horrors of World War II.
Kom en kijk, tenzij je je niet kut wilt voelen na het kijken van een film

Want, deze film, door velen als beste oorlogsfilm allertijden gezien, is heftig. Niet vanwege afgerukte ledematen of hoe iemands darmen uit zijn buik liggen, ook zeker niet vanwege het taalgebruik. Deze film is heftig vanwege het feit dat het realistisch is, en de boel zeer goed gespeeld wordt.

Realistisch? Hoe bedoel je? Nou, Ons hoofdpersoon, de behoorlijk jonge Fliora, ik gok hem op een jaar of 15, krijgt vrij vroeg in de film te maken met een bombardement, waardoor je nog zeker een uur lang dingen niet of slecht hoort in de film. Zeker in het kwartier erna hoor je bijna alleen maar ruizen en dingen gonzen, en als iemand tegen Fliora spreekt, hoor je het nog nauwelijks. Dit maakt de film al vrij diep en heftig, gezien ik behoorlijk in de film gezogen werd.

Ook wordt hij uitstekend geacteerd, van een naïef soon-to-be partisaan tot een jochie die dingen gezien heeft die niemand hoort te zien. Zijn angst, woede en pijn druipen van zijn gezicht af. Andere mensen komen en gaan, maar worden ook telkens goed gespeeld. Zeker de leider van de partizanen wordt goed neergezet, al zie je hem eigenlijk nauwelijks.

Wat ook een kleine verademing is, is dat dit deze film niet gemaakt is vanuit een anti-oorlog perspectief, maar ook zeker niet pro-oorlog of propagandistisch. Deze film is gemaakt uit het idee om het verhaal van Wit-Rusland in de oorlog te verfilmen. Dat maakt de film heel wat geloofwaardiger, maar ook direct nog zwaarder dan hij al is. Er zijn eigenlijk geen helden in deze film. De partizanen zie je amper, en worden ook niet al te positief neergezet, en de Duitsers, althans sommigen, blijken op het laatst ook gewoon mensen te zijn. Juist omdat deze film niet anti-oorlog is, is hij zo goed in het laten zien waarom oorlog een hel is.

Eigenlijk is dit een film die je niet zozeer kijkt, maar beleefd. Zeker de beste oorlogsfilm die ik gekeken heb, en ook zeker in mijn top 5 van beste films.
[afbeelding] 10 / 10

Overigens zou ik Idi i Smotri ook niet aanraden voor "kinderen". Ook niet geschikt voor alle volwassenen.
Ik heb de film net afgekeken en ik voel me nu inderdaad kut :( . Wanneer blijken de duitsers ook gewoon mensen te zijn in de film? Of bedoel je dat mensen tot zoiets in staat zijn?
Het is zeker geen slechte film, vooral ook vanwege de emoties die hij losmaakt. Ik geef hem 7, maar waarschijnlijk ben ik gewoon te down op dit moment om hem een beter cijfer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
AcidBurn schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:11:
Gisteravond The Hangover 2 gekeken, min of meer gedwongen. (ik was bij bekenden, en daar werd de film opgezet). Zal direct toegeven dat ik deel 1 niet gezien heb, maar na het overleven van deel 2 ben ik daar heel blij mee. En zal ik deel 3 ook echt niet gaan kijken. Wat een bagger. Ik heb vrijwel niet gelachen, was meer met stomheid geslagen over de debiele karakters en even zo debiele verhaallijn. Het wordt toch wel vrij beroerd als ik Bradley Cooper het beste karakter van een film vind spelen.... Ga ook geen cijfer geven.
Deel 1 was leuk, deel 2 minder en deel 3 ronduit bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:27:
Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)[afbeelding]

[afbeelding] 3 / 10
Ik vond het wel een goede film. Maar het is wel opgebouwd zoals de boeken van Tom Clancy. Die beginnen altijd heel langzaam en past dicht tegen het einde is er opeens een heleboel actie. Je moet er van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)
arsimo schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 01:54:
[...]

Heb de film nog niet afgekeken (morgen verder) maar eerste 50 minuten zijn nog helemaal zo slecht niet. Geheel niet traag, al neemt het wel de tijd om sfeerbeelden te presenteren. Het Russisch in de film is juist behoorlijk goed omdat er veel native Russisch sprekenden in de bijrollen meedoen. Kenneth Branagh als Rus is niet fantastisch, maar heb het geregeld slechter gezien - het kan er mee door. Moskou is goed gedaan (goed echte beelden van Moskou met green screen gecombineerd) en behoorlijk sterk in de details ook. Ronduit zwak alleen - tot zover ik ben dan - was de weergave van die Russisch Orthodoxe kerk in de VS, daar klopte niets van. De film is geen topper maar heel redelijk tot nu toe - eindoordeel als ik hem afgekeken heb.
Inmiddels afgekeken. Groots was het niet uiteindelijk. Maar niet zo slecht als ik vooraf bang voor was. Voor een actiefilm wat minimalistisch ergens. Niet veel personages, recht toe recht aan afhandeling van het over het geheel gezien eenvoudig plot. Mogelijk bewust gedaan door regisseur Kenneth Branagh (die dus ook de bad guy speelt), zo goed als alle bijzaken weg te laten? Je mist er niets aan als je hem niet wil of kan kijken, maar ik heb me er wel mee vermaakt zo in twee verloren drie kwartiertjes. Zesenhalf - Zeven min, zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 26-09 16:11
Divergent (2014)Divergent (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Romance, Sci-Fi | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Van het weekend gezien in de bioscoop. Vond het een redelijke film. Verhaal is leuk bedacht maar uitwerking is wat minder en vond sommige stukken in de film erg lang duren, leken wel een soort fillers.

Wel een film die goed is om in de bioscoop te kijken, vooral vanwege de erg goede geluidseffecten.
IMDb -- Divergent (2014) Wikipedia -- Divergent (2014) Bekijk trailer van Divergent (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Divergent (2014)

Neighbors (2014)Neighbors (2014)
IMDb: 8.3 | Genre: Comedy | Runtime: 96min. | MPAA: R
Van het weekend in de bioscoop gezien, vond het een erg slappe film. De paar leuke momenten zaten in de trailer, verder is het gewoon puberale humor die leuk is als je 14 bent maar niet voor volwassenen.
Viel me erg tegen, op een vriendenavondje voor de tv met een biertje zou dit misschien nog een leuke film zijn geweest maar in de bioscoop vond ik het echt zonde van het geld.
IMDb -- Neighbors (2014) Wikipedia -- Neighbors (2014) Bekijk trailer van Neighbors (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Neighbors (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 21:27

superwashandje

grofheid alom

Bokmaaa schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:06:
The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec (2010)

oeh leuk! lang leve avonturenfilms! deze komt op de lijst :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:15

FeaR

In GoT we trust

D-Three schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:20:
Godzilla (2014)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | MPAA: PG-13
Plot: The world's most famous monster is pitted against malevolent creatures who, bolstered by humanity's scientific arrogance, threaten our very existence.
Net terug van een avondje bioscoop en ik heb echt geen idee waarom deze film op het moment van schrijven een score haalt van 9.3 op IMDB en 86% op Rotten Tomatoes.

Dat er geen degelijk plot moet verwacht worden bij een monsterfilm besef ik ook wel. Maar afgaand op de trailers had ik een donkerder en spectaculairder film verwacht dan de film uit 1998. Neen dus... Het is een film geworden vol clichés, slechte acteerprestaties en dialogen, tegenstrijdigheden en totaal oninteressante personages waar we zogezegd moeten mee meeleven maar die voor mijn part opgeblazen mogen worden...

Veel mensen uit mijn omgeving vonden bijvoorbeeld Pacific Rim maar niks maar die vond ik net wel goed als monsterfilm. Pacific Rim is opzettelijk gemaakt zoals hij is, overacted en over the top ;) Godzilla daarentegen probeert een serieuze film te zijn en emotionele reacties los te kweken. Maar daar slagen ze niet in, er is weinig spanning. De monsters zijn wel degelijk in beeld gebracht maar daar blijft het ook bij. Voor mijn part hadden ze Godzilla veel meer screen time mogen geven, het is de enige die de film draagt. En dat vat zowat de film samen, te weinig Godzilla en teveel scènes die in gelijk welke andere rampenfilm zouden passen.

[afbeelding] 4 / 10
Mmm...die 9.0 op IMDb vond ik ook al aan de hoge kant voor een dergelijke film, maar nu ik dit zo lees ga ik zelfs twijfelen of ik vrijdag überhaupt wel naar deze film moet gaan of toch maar naar IMDB: De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween (2013).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 56 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]