Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.191 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Nja, ik wil best mijn posts verwijderen als het inderdaad echt zo'n probleem is :) Ik probeer sowieso al op te letten met wat ik neerzet, maar als het toekomstig kijkplezier vergalt voor anderen dan is de keuze snel gemaakt.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Bra-Jo schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:29:
:S
Kan er niet ff een Bespreek-Hier-Spiderman-2 topic komen ofzo?
Nee, en daarom houden we daar nu ook weer mee op. Zie ook de tips & 'regels' in de startpost.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

http://www.reddit.com/r/m..._swoops_to_67_million_at/ Reddit is in ieder geval ook niet positief over de film. Gek dat Tweakers het wel kunnen waarderen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
*knip*

Morgen weer eens tijd voor wat films.

Sucker punch
Dune
Blues brothers
En misschien clerks als ik er aan toekom

[ Voor 29% gewijzigd door argro op 30-04-2014 11:11 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-09 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

Heb gisteren Snowpiercer gekeken. Je moet er van houden, en dat deed ik ook wel. Gewoon lekkere actiefilm die net even anders is met goeie cgi.

8/10

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Snowpiercer (2013)Snowpiercer (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
Met vrij hoge verwachtingen gisteravond gekeken (n.a.v. hoge cijfers op Rotten Tomatoes, recensies hier). Ik vond hem helaas niet echt interessant of onderhoudend.

CGI was ondermaats. Meeleven met de karakters lukte mij niet: dit kwam door de te overdreven karakters of slechte acteurs (ik vermoed het eerste, maar het is me niet helemaal duidelijk). Voor mijn gevoel slingerde de film de hele tijd heen en weer tussen een kinderfilm/serie (als ze op 'avontuur' gingen, plannetjes nog eens duidelijk uitlegde voor de kijker) en een tv-film van niet al te beste kwaliteit (als er teveel geweld was om het nog als avonturenkinderfilm te kunnen zien).

Alle ingrediënten waren aanwezig, want ik hou van films over dystopieën, machtsstrijd, overleven van de mensheid etc. én van Japanse + Koreaanse films. Maar het eindresultaat is voor mij belabberd.
IMDb -- Snowpiercer (2013) Wikipedia -- Snowpiercer (2013) Bekijk trailer van Snowpiercer (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Snowpiercer (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip*

[ Voor 101% gewijzigd door argro op 30-04-2014 11:11 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door argro op 30-04-2014 11:12 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik vraag mezelf af waarom het tegenwoordig alleen maar discussiëren is over andermans mening. Een mening is subjectief, dus er valt weinig te discussiëren.

Het heet hier: "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je?" En niet "wat vind jij van wat anderen vinden van de mening van iemand over een film?"

Als die behoefte er is, maak dan een nieuw topic aan. Kunnen jullie daar los gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:22
lanerios schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:59:
*knip*

Morgen weer eens tijd voor wat films.

Sucker punch
Dune
Blues brothers
En misschien clerks als ik er aan toekom
Goeie keuzes.
Stuk voor stuk goede films.

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 30-04-2014 11:12 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 13:58
Als je Dune gaat kijken kan je het beste de mini serie kijken.

Dus niet deze:
IMDB: Dune (1984)

Maar deze met zijn vervolg
IMDB: Dune (TV Mini-Series 2000)
IMDB: Children of Dune (TV Mini-Series 2003) 5b4

Deze zijn vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:01
General_Snuss schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:46:
Als je Dune gaat kijken kan je het beste de mini serie kijken.

Dus niet deze:
IMDB: Dune (1984)

Maar deze met zijn vervolg
IMDB: Dune (TV Mini-Series 2000)
IMDB: Children of Dune (TV Mini-Series 2003) 5b4

Deze zijn vele malen beter.
Daar wil ik het mee oneens zijn. >:)

Ik vindt juist de 1984 versie een stuk beter. Deze is donkerder, rauwer dan de latere versie.
De 1984 is natuurlijk wel gedateerd, maar komt wat mij betreft, beter uit de verf. Zeker als je de boeken hebt gelezen.

Ik wil niet zeggen dat de miniserie slecht is, verre van dat. In de mini serie wordt veel meer "verteld". Ze hebben daar meer tijd genomen om het verhaal dudielijk neer te zetten.

Kijk ze gewoonweg allemaal en vorm dan je eigen mening zou ik zeggen.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 13:53
Way of the Wicked (2014)Way of the Wicked (2014)
IMDb: N/A | Genre: Thriller
Plot: The teenager Robbie Mueller, who has a reputation for murderous supernatural, has his eye on the daughter of the local police detective. Concerned as he is the agent decides to call from a ...
Meh... clichés, suf acteerwerk met standaard zinnetjes en onlogische acties van hoofdpersonen. Maar goed, ik wilde 'm wel afkijken en dan is een 5 m'n minimale score. Een B-film dus, voor als je echt niets beters te doen hebt.

Maar kan iemand die beter heeft opgelet het uitleggen:
spoiler:
OK, op het eind de plottwist, blijkbaar is de dochter het boze satanskind? Hoe wordt dan verklaard dat Robbie in de kleedkamer die twee bullies zo bovennatuurlijk wist aan te pakken?
IMDb -- Way of the Wicked (2014) Wikipedia -- Way of the Wicked (2014) Zoek trailer van Way of the Wicked (2014) via Google Schrijf zelf een recensie over Way of the Wicked (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Gizz schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:46:
Snowpiercer (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R

CGI was ondermaats.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 5 / 10
Die vond ik juist wel prima, helemaal voor een relatief onbekende studio. Kun je een voorbeeld noemen waar het slecht was? De sneeuwlandschappen waren namelijk meer dan goed imo.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie dat Rush hier hoge cijfers krijgt, maar ik heb deze gisteren tijdens een vlucht gekeken (deze keer groter scherm in business class :p ), en ik vond het een erg teleurstellende film. Ik snap dat Ron Howard een "dramatisation" moest doen om er een film van te maken, maar dit was meer een "dramaqueenisation". Dun verhaaltje, loopje met wat er echt gebeurd is, en niet meer dan redelijk acteerwerk (zeer een-dimensionaal). Ik kan er niet meer dan 3 sterren voor over hebben, aardig als je toch niets beters te doen hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Sharky schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:39:
Die vond ik juist wel prima, helemaal voor een relatief onbekende studio. Kun je een voorbeeld noemen waar het slecht was? De sneeuwlandschappen waren namelijk meer dan goed imo.
Bij de onthulling van wat er in de 'protein blocks' zat vond ik de CGI wel ondermaats.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:48:
Ik zie dat Rush hier hoge cijfers krijgt, maar ik heb deze gisteren tijdens een vlucht gekeken (deze keer groter scherm in business class :p ), en ik vond het een erg teleurstellende film. Ik snap dat Ron Howard een "dramatisation" moest doen om er een film van te maken, maar dit was meer een "dramaqueenisation". Dun verhaaltje, loopje met wat er echt gebeurd is, en niet meer dan redelijk acteerwerk (zeer een-dimensionaal). Ik kan er niet meer dan 3 sterren voor over hebben, aardig als je toch niets beters te doen hebt.
Er wordt hier beoordeeld op de schaal van 10. Jouw beoordeling is op de schaal van 5 heb ik het idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

8088 schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:00:
[...]

Bij de onthulling van wat er in de 'protein blocks' zat vond ik de CGI wel ondermaats.
Dat momentje was ik vergeten, dat zag er inderdaad niet uit.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Departed (2006)The Departed (2006)
IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 151min. | MPAA: R
Plot: An undercover state cop who has infiltrated an Irish gang and a mole in the police force working for the same mob race to track down and identify each other before being exposed to the enemy, after both sides realize their outfit has a rat.
Wat een geniale film met Jack Nicholson als de slechterik in de hoofdrol. Naast hem Mark Wahlberg, Leonardo Di Caprio en Matt Damon. Een enorm goede actiefilm vol hysterie en drama en naar mijn idee verdiende winnaar van 4 Oscars.
IMDb -- The Departed (2006) Wikipedia -- The Departed (2006) Bekijk trailer van The Departed (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Departed (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:10:
Er wordt hier beoordeeld op de schaal van 10. Jouw beoordeling is op de schaal van 5 heb ik het idee :).
Nee, 3/10. Meer vond ik het niet waard, zo een-dimensionaal :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sharky schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:11:
[...]

Dat momentje was ik vergeten, dat zag er inderdaad niet uit.
Daarnaast vond ik de landschappen en (vooral) de trein van buiten niet echt meevallen. Zeker als er een detail in beeld was (bepaalde dingen in het landschap, of de voorkant of wielen van de trein) zag het er niet realistisch uit.

Maar ik vond vooral de scenes waarbij CGI en acteurs gemengd werden, waarbij je de acteurs zag én het landschap buiten door het raam, niet overtuigend. Dat zag er zo 'ingeplakt' uit. Echt van die 'oh, hoi greenscreen, nee je valt echt niet op hoor :z '-momentjes :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Escape from Tomorrow (2013)Escape from Tomorrow (2013)
IMDb: 5.6 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 90min. | MPAA: Not Rated
Plot: In a world of fake castles and anthropomorphic rodents, an epic battle begins when an unemployed father's sanity is challenged by a chance encounter with two underage girls on holiday.
Tja, ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik er nou van moet vinden. Het beste wat de meeste mensen aan deze film vinden is hoe het is gefilmd.
Het speelt zich namelijk af in Walt Disney World en is volledig zonder toestemming daar gefilmd, guerrilla style.
Persoonlijk vind ik het beste aan deze film de sfeer. Ze weten continue een beetje creepy sfeertje op te wekken mede dankzij het gebruik van zwart wit wat het lastig maakt in te schatten hoe de precieze belichting is en wanneer de film zich daadwerkelijk afspeelt. Het is continue nogal grim en duister, wat een goede weerspiegeling is van de hoofdpersoon zijn psychische staat.

Het grootste probleem wat ik heb met de film is dat er te veel word over gelaten aan de persoonlijke interpretatie, waardoor je zelf moet beslissen hoe sommige gebeurtenissen samen hangen. Ik vind het niet slecht als je zelf wat moeite moet doen om een verhaal te volgen of als er meerdere interpretaties mogelijk zijn, maar dan moet het wel ook bij elkaar te schrapen zijn en dat was het niet.

De film gebruikt WDW overigens meer als setting dan dat het daadwerkelijk op de hak word genomen.

Al met al vond ik het leuker om naar de film te kijken om te zien hoe ze het gedaan hebben (en kijken hoe sommige bezoekers reageren) dan dat het daadwerkelijk een goed verhaal was.
IMDb -- Escape from Tomorrow (2013) Wikipedia -- Escape from Tomorrow (2013) Bekijk trailer van Escape from Tomorrow (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape from Tomorrow (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:20:

Dallas Buyers Club (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 117min. | MPAA: R
Film over de periode dat er nog geen medicijn was tegen Aids en een slachtoffer radeloos zelf op zoek gaat naar een remedie en andere hier tegen betaling hoor ook mee gaat helpen.

Had verwacht een dijk van een film te zien maar vond de film te langdradig ondanks het goede acteerwerk van Matthew McConaughey.

Jammer!
[afbeelding] 6 / 10
Er is nog altijd geen medicijn tegen aids, slechts aids-remmers waardoor men tegenwoordig toch vrij oud kan worden met deze ziekte.
Volgens mij heb je de film verder niet heel goed begrepen... Ook gezien het 6je wat je geeft, maar dat is mijn mening.

Deze film speelt zich af in de 80's. Aids stond in de jaren tachtig nog vooral bekend als een ziekte onder homoseksuelen. De (homofobe) hoofdrolspeler (McConaughey), met een leven vol drank, drugs en onveilige seks met hoeren, komt er bij toeval achter dat hij aids heeft. De doktoren geven hem vervolgens nog een maand te leven..
McConaughey viel meer dan 20 kilo af voor deze film en zet een puike rol neer. Jared Leto is minstens zo overtuigend in zijn bizarre rol. Er zitten misschien wat schoonheidsfoutjes in het script, maar de vaart zit best goed in het verhaal. Helemaal niet zo langdradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Joe (2013)Joe (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: An ex-con, who is the unlikeliest of role models, meets a 15-year-old boy and is faced with the choice of redemption or ruin.
mooie, boeiende maar wel grimmige thriller die erg doet denken aan A Perfect World. Nic Cage gaat weer een paar keer als vanouds over zn toeren :)
IMDb -- Joe (2013) Wikipedia -- Joe (2013) Bekijk trailer van Joe (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Joe (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Windstruck (2004)Windstruck (2004)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 123min.
De soort van spirituele voorganger van My Sassy Girl, waardoor deze films in grote lijnen behoorlijk op elkaar lijken. En ik behoorlijk geneigd ben ze telkens met elkaar te vergelijken.

En dat is best positief, gezien het vooral de goede dingen weet de behouden, en her en der dingen zelfs weet te verbeteren. Da's alleen maar positief natuurlijk. Eerlijk gezegd vond ik deze film net wat romantischer, of, beter gezegd, minder vaak niet-romantisch. Ook wordt het verhaal net wat duidelijker verteld en is het net wat zieliger, al weet ik niet of dat positief is.

Het verhaal is prima te noemen, al vraag ik me wel af waarom zij in godsnaam haar baan heeft kunnen behouden. Aan de andere kant, wellicht is het in zuid-korea heel normaal om verdachten te mishandelen De omslag van happy-happy-happy naar, om een understatement te gebruiken en niks te verklappen, iets minder happy-happy-happy is wel vrij plotseling, wat dus wel even wennen was, maar eigenlijk ook wel goed. De voorspelbaarheid valt wel redelijk mee.

Het einde, nouja, de laatste 15 minuten zijn dat gok ik, vond ik eigenlijk best tegenvallen. Iets teveel sentimenteel gedoe, en iets teveel gekrijs. Realistisch? Vast wel. Fijn in een film? Niet echt. Het vervelende is het het nog eens extra opvalt, omdat de rest van het verhaal wel gewoon prima was en nooit echt ergens in doorsloeg.

Voor een romantische komedie was hij trouwens wel wat minder komisch dan ik verwacht had. Ja, ik heb een paar keer gelachen, maar, My Sassy Girl, waar deze film nou eenmaal behoorlijk op lijkt, doet het daar gewoon een stuk beter in. Het is niet slecht, maar wel een tikje minder dan ik gewend ben.

Door die 2 dingen, het mindere komedie en opeens in mijn mening doorslaan met sentimenteelgedoe, krijg je gewoon niet zo'n goede mix tussen rom en kom. Het is nog lang niet zo erg als de typische Amerikaanse romkoms, zeker niet, maar het stelde mij toch een beetje teleur. Een net wat beter einde en net een paar humoristische stukjes erbij en de film was net dat stukje beter geworden, waardoor deze film beter zijn eigen plekje had kunnen veroveren, in plaats van gewoon heel erg op My Sassy Girl te lijken.

Dat gezegd hebbende: als datefilm zou ik eerder deze opzetten dan My Sassy Girl, puur omdat in Windstruck het vriendje niet telkens klappen krijgt.
IMDb -- Windstruck (2004) Wikipedia -- Windstruck (2004) Zoek trailer van Windstruck (2004) via Google Schrijf zelf een recensie over Windstruck (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 17:15

bonyuri

Investigator!

The Secret Life of Walter Mitty (2013)The Secret Life of Walter Mitty (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 114min. | MPAA: PG
Ik wilde deze film al wat langer zien, maar het was er steeds niet van gekomen.

Afgaande op de reviews had ik in eerste instantie een andere film verwacht, met meer actie en spectakel, maar aan het einde was ik toch blij verrast door deze film.

Het plot is vrij dun, het einde is erg voorspelbaar, maar op de een of andere manier werd ik "geraakt" door deze film.
Prachtige shots in Groenland/Ijsland die gecombineerd met de juiste muziek echt een bepaalde sfeer weten weg te zetten.

IMDb -- The Secret Life of Walter Mitty (2013) Wikipedia -- The Secret Life of Walter Mitty (2013) Bekijk trailer van The Secret Life of Walter Mitty (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Secret Life of Walter Mitty (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Floris-K schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:41:
Ik vraag mezelf af waarom het tegenwoordig alleen maar discussiëren is over andermans mening. Een mening is subjectief, dus er valt weinig te discussiëren.
Klassieke misvatting. Juist als iets subjectief is valt er te discussiëren. Als iets objectief is vast te stellen dan praat je over feiten en dan is iedereen uitgepraat want is er per definitie geen verschil van mening/inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:46
arsimo schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:54:
[...]

Klassieke misvatting. Juist als iets subjectief is valt er te discussiëren. Als iets objectief is vast te stellen dan praat je over feiten en dan is iedereen uitgepraat want is er per definitie geen verschil van mening/inzicht.
Dit forum gaat over wat je van een film vond. Daar kan vervolgens iemand het wel of niet mee eens zijn. Je kunt er zelfs ietwat over discussiëren.
Maar het is en blijft gewoon zinloos om te zeggen tegen iemand dat zijn of haar mening niet goed is omdat de film wel of niet ... is. De drie letters mag je zelf in vullen.

Naar mijn mening wordt er hier meer op de persoon gespeeld dan op de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
[...]
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:51:
[...]

Er is nog altijd geen medicijn tegen aids, slechts aids-remmers waardoor men tegenwoordig toch vrij oud kan worden met deze ziekte.
Volgens mij heb je de film verder niet heel goed begrepen... Ook gezien het 6je wat je geeft, maar dat is mijn mening.

Deze film speelt zich af in de 80's. Aids stond in de jaren tachtig nog vooral bekend als een ziekte onder homoseksuelen. De (homofobe) hoofdrolspeler (McConaughey), met een leven vol drank, drugs en onveilige seks met hoeren, komt er bij toeval achter dat hij aids heeft. De doktoren geven hem vervolgens nog een maand te leven..
McConaughey viel meer dan 20 kilo af voor deze film en zet een puike rol neer. Jared Leto is minstens zo overtuigend in zijn bizarre rol. Er zitten misschien wat schoonheidsfoutjes in het script, maar de vaart zit best goed in het verhaal. Helemaal niet zo langdradig.
Aidsremmers zijn ook medicijnen tegen aids net zoals bijv. medicijnen tegen migraine, daar gaat migraine ook niet mee weg maar verkleint de aantal hoofdpijnaanvallen maar je blijft er de rest van je leven last van houden. Of bijvoorbeeld suikerziekte. Misschien heb jij DIT niet helemaal begrepen?

Er valt overigens weinig te begrijpen aan deze film, zo ingewikkeld is hij niet en je hoeft mij niet uit te leggen hoe er tegen aids werd aangekeken in de 80's want die heb ik bewust meegemaakt. Misschien vind ik hem daarom niet echt interessant omdat in die tijd er genoeg ellende in real life om je heen en op tv gebeurde.

De film deed mij gewoon weinig ondanks de acteerprestatie. (Mijn vrouw viel zelfs in slaap _O- )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nouuuuuuu, er zijn zelfs mensen die concentratiekampen uit de oorlog betwisten ondanks dat dit een feit is. En wat dacht je van de maanlanding? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar volgens mij is het nooit een feit of een film goed of slecht is. Dat is gewoon altijd persoonlijke smaak, beleving etc etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:40:
[...]

Nouuuuuuu, er zijn zelfs mensen die concentratiekampen uit de oorlog betwisten ondanks dat dit een feit is. En wat dacht je van de maanlanding? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar volgens mij is het nooit een feit of een film goed of slecht is. Dat is gewoon altijd persoonlijke smaak, beleving etc etc....
Niettus, als ik hem goed vindt, issie goed! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VasZaitsev schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:48:
[...]

Niettus, als ik hem goed vindt, issie goed! :+
Dat is waar! Klopt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Submarine (2010)Submarine (2010)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 97min. | MPAA: R
Plot: 15-year-old Oliver Tate has two objectives: To lose his virginity before his next birthday, and to extinguish the flame between his mother and an ex-lover who has resurfaced in her life.
Er zijn zo van die dagen dat je denkt een leuke, goede film te gaan kijken, en een slordige 90 minuten later denk je waar keek ik in godsnaam naar?

Vandaag was zo'n dag voor mij. Submarine of The Big Lebowski? Ik koos voor de eerste. Iets wat ik beter niet had kunnen doen.

Deze film vind ik vooral meh. Het is een coming of age, met eigenlijk alles wat erbij hoort, alleen dit keer niet in Amerika, maar in Wales. Jong onpopulair jochie van een jaar of 15 zoekt en krijgt een vriendinnetje, zijn ouders zijn raar en scheiden bijna en hij ontdekt min of meer dat ouder worden niet echt leuk is en het leven niet zo simpel is als het lijkt, en op het eind pleegt ie misschien zelfmoord, maar misschien ook niet, want een open einde.

Woepti-fucking-doo, wat een verschrikkelijk uniek idee zeg...

Nu is het hebben en verfilmen van een idee wat nog harder uitgemolken is dan Call of Duty niet persé een slecht een idee, getuige bijv. My Sassy Girl [ja, da's bijna een standaard geworden voor mij], maar dan moet je het toch uniek maken, door bijvoorbeeld de personages net iets anders te maken dan gewoonlijk.

Gebeurd dat?

Heel simpel: Nee.

Oliver is een irritant joch wat in de slachtofferrol zit en zich afvraagt waarom niemand hem mag. Zijn vriendinnetje is een beetje gestoord, maar ook vooral irritant. Waarom ze niet van knuffelen en romantisch gedoe houdt, wordt nooit duidelijk, en eigenlijk interesseert het me ook niet. Het meest interessante karakter voor mij was nog wel zijn depressieve vader, die alleen totaal geen ruimte krijgt om ook maar een beetje ontwikkeld te worden. Daar zou ik ook depressief van worden.

Misschien wat diepgang dan? Welke diepgang? De moeder van het vriendinnetje is heel even een thema, maar, dat subplotje verdwijnt al snel zonder blijkbaar verdere consequenties van de radar. Waarom pa depressief is dan? Niks. Waarom dat joch in de slachtofferrol zit? Niks, wordt wel 1x naar verwezen, maar niks mee gedaan. Het is bijna frustrerend om naar te kijken, telkens als het lijkt alsof er nu echt iets komt, gaat het roer om naar de volgende scene, die weer niet bepaald verdiept wordt.

Van de personages en het verhaal kun je dus weinig unieks verwachten, maar, er is nog hoop! Filmtechniek, is daar iets leuks te vinden? Eigenlijk ook niet. Het gebruik van Super-8, dus hoe het gebruikt wordt, is een rip-off van Goodbye Lenin, net als de ietwat vreemde gedachten die hij verteld, al dan niet tijdens een Super-8 stukje. Helemaal niet erg als het gewoon goed werkt, maar, dat doet het niet. In Goodbye Lenin heeft het nog enigszins een doel die korte monologen, hier had ik vooral het gevoel van juist....

Dan zijn er nog jump-cuts, je ziet ze amper in moderne films omdat ze behoorlijk moeilijk zijn om goed te gebruiken. Doe het goed, en je hebt een vlotte film [zie Breathless uit 1960], doe het verkeerd, en je de kijkers zeggen huh?en vallen als ware uit de film, omdat ze uit het gevoel komen en/of de film even niet meer snappen. En dat laatste gebeurde mij in Submarine een paar keer, en dan niet een beetje, maar gewoon keihard.

Om her nog een tikje erger te maken: de hele film schreeuwt jaren 80, zo gaan paps en mams naar Crocodile Dundee in de bios, zijn er geen mobieltjes of computers te vinden, is de kledingstijl van rond dat tijdstip en 99% van de auto's. Ja, 99%, want somehow heeft iemand een Opel Astra [of iets wat daarop lijkt] uit de jaren 90 voor zijn deur staan. En volgens wat Engelsen kloppen er ook wat kentekens niet. Lichtelijk grappig hoe de directer erop reageerde "De film is niet in een specifieke tijd neergezet" Ja, daarom laat je ze rondrijden in auto's uit de jaren 70 en 80, kleden zoals in de jaren 80, techniek gebruiken uit de jaren 80 en naar een film gaan uit de jaren 80. Dit allemaal omdat de film niet in een specifieke tijd plaatsvind :F

Zoals ik al zei, deze film is meh, op zijn hoogst zijn de dingen het net niet, maar de personages en filmtechniek vind ik zelf gewoon beroerd.

Is er dan echt niks postiefs? De omgevingen zijn best mooi, de locatiekeuze was prima, en je had er zoveel mee kunnen doen, sowieso het hele idee van een echt Engelse coming-of-age film zou best interessant kunnen zijn. Alleen jammer dat dit de uitvoering is geworden.
IMDb -- Submarine (2010) Wikipedia -- Submarine (2010) Bekijk trailer van Submarine (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Submarine (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor een slechte film heb je toch wel erg je best gedaan om een review te schrijven... ;)
Deze film slaan we over. Bedankt voor je verhaal.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Laatst online: 13-01-2023
Moonrise Kingdom (2012)Moonrise Kingdom (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Plot: A pair of young lovers flee their New England town, which causes a local search party to fan out and find them.
Na het zien van Grand Budapest Hotel (Vond ik leuk!) deze film bekeken.

Een jonge boyscout ontsnapt (met een vette knipoog naar the Shawshank Redemption) uit zn tent en gaat met zijn grote liefde op pad, de wildernis in. Alles in de film is heerlijk kneuterig. Het eiland waar het verhaal zich afspeelt is maar klein, en er wordt een heel gedoe gemaakt van kleine dingetjes.

Een ontzettende feel good film, met een paar hele grote acteurs (Bill Murray, Edward Norton, Bruce Willis) en volkomen onbekende. Ik heb zitten genieten!
IMDb -- Moonrise Kingdom (2012) Wikipedia -- Moonrise Kingdom (2012) Bekijk trailer van Moonrise Kingdom (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Moonrise Kingdom (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:33:
[...]

Aidsremmers zijn ook medicijnen tegen aids net zoals bijv. medicijnen tegen migraine, daar gaat migraine ook niet mee weg maar verkleint de aantal hoofdpijnaanvallen maar je blijft er de rest van je leven last van houden. Of bijvoorbeeld suikerziekte. Misschien heb jij DIT niet helemaal begrepen?

Er valt overigens weinig te begrijpen aan deze film, zo ingewikkeld is hij niet en je hoeft mij niet uit te leggen hoe er tegen aids werd aangekeken in de 80's want die heb ik bewust meegemaakt. Misschien vind ik hem daarom niet echt interessant omdat in die tijd er genoeg ellende in real life om je heen en op tv gebeurde.

De film deed mij gewoon weinig ondanks de acteerprestatie. (Mijn vrouw viel zelfs in slaap _O- )
Een medicijn is een geneesmiddel tegen een bepaalde ziekte, wat bedoeld is om je beter te maken. Aids remmers maken je niet beter. Zoek anders eens de definitie van medicijn op in het woordenboek :F
Hoe dan ook, uit je 'review' maakte ik op dat je de context niet erg goed begreep. Wellicht had ik het mis. En een beoordeling is natuurlijk altijd persoonlijk, dus als jij het een 6 vond helemaal prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
[...]
Nouuuuuuu, er zijn zelfs mensen die concentratiekampen uit de oorlog betwisten ondanks dat dit een feit is. En wat dacht je van de maanlanding? En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Blijkbaar zijn die onderwerpen voor enkelen toch nog subjectief. Vandaar dat die het ter discussie stellen.
(dat ze ongelijk hebben is een ander punt)
Maar volgens mij is het nooit een feit of een film goed of slecht is. Dat is gewoon altijd persoonlijke smaak, beleving etc etc....
Precies. Subjectief dus en daarom discussie.

Overigens vind ik persoonlijk dat ook heel interessant. Ik ben niet geinteresseerd in reviews met alleen een cijfer en enkele positieve of negatieve uitroepen. Ik hou wel van reviews als die van MrVegeta. Ben het zeker niet altijd met hem eens maar hij onderbouwt zijn beoordeling en neemt stelling. Dat verschaft mij inzicht in een film. Kan het best geregeld met hem eens zijn maar net zo vaak zorgt zijn argumentatie om iets slecht te vinden dat ik het mogelijk juist wel goed vindt. Meer van dat soort recencies en discussies graag! Wat mij betreft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Bokmaaa schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:50:
Moonrise Kingdom (2012)[afbeelding]
Plot: A pair of young lovers flee their New England town, which causes a local search party to fan out and find them.

Een jonge boyscout ontsnapt (met een vette knipoog naar the Shawshank Redemption) uit zn tent en gaat met zijn grote liefde op pad, de wildernis in. Alles in de film is heerlijk kneuterig. Het eiland waar het verhaal zich afspeelt is maar klein, en er wordt een heel gedoe gemaakt van kleine dingetjes.

Een ontzettende feel good film, met een paar hele grote acteurs (Bill Murray, Edward Norton, Bruce Willis) en volkomen onbekende. Ik heb zitten genieten!
[afbeelding] 8 / 10
Maffe film is dat, maar inderdaad erg leuk.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jorgen schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:29:
Voor een slechte film heb je toch wel erg je best gedaan om een review te schrijven... ;)
Deze film slaan we over. Bedankt voor je verhaal.
Alle frustratie moest er gewoon eventjes uit :P En ik vond het gewoon heel erg makkelijk om alle irritante dingen te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Nouuuuuuu, er zijn zelfs mensen die concentratiekampen uit de oorlog betwisten ondanks dat dit een feit is.
De concentratiekampen zijn en blijven een feit. Alleen leven we in een vrij land waarin jij het recht hebt een feit te betwisten. Dat verandert er uiteraard niks aan dat een feit een feit is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:33:
[...]

Overigens vind ik persoonlijk dat ook heel interessant. Ik ben niet geinteresseerd in reviews met alleen een cijfer en enkele positieve of negatieve uitroepen. Ik hou wel van reviews als die van MrVegeta. Ben het zeker niet altijd met hem eens maar hij onderbouwt zijn beoordeling en neemt stelling. Dat verschaft mij inzicht in een film. Kan het best geregeld met hem eens zijn maar net zo vaak zorgt zijn argumentatie om iets slecht te vinden dat ik het mogelijk juist wel goed vindt. Meer van dat soort recencies en discussies graag! Wat mij betreft dan.
Eens, alleen valt mij op dat hier dan vaak de toon erg onvriendelijk wordt. En dat is jammer. In mijn ogen een afspiegeling vd maatschappij op dit moment. Iedereen denkt alles te mogen en kunnen roepen op een weinig respectvolle manier. Misschien mooi onderwerp voor een film. ;)

Vanavond geen film maar Champions League. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
RoboCop (2014)RoboCop (2014)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Plot: In 2028 Detroit, when Alex Murphy - a loving husband, father and good cop - is critically injured in the line of duty while off duty from a major case, the multinational conglomerate OmniCorp sees their chance for a part-man, part-robot police officer.
Omtrent deze film is toch best wel wat consternatie geweest, vele fans waren nogal verbolgen dat er een remake van de klassieker kwam en dan blijkt de film bij de eerste beelden en verhaallijnen ook nog eens een totaal andere kant op te gaan dan het eerste deel... en dat klopt ook idd, het is een compleet ander verhaal. Eigenlijk alleen de elementen Alex Murphy/Robocop en OCP/Omnicorp blijven overeind, er word verder een volledig nieuw verhaal verteld.

Het origineel was vrijwel een instant klassieker, een dergelijke benadering van de menselijkheid binnen een robot was nog nooit zo verteld, dat samen met Peter Weller die een nagenoeg perfecte vertaling van 'robocop' wist neer te zetten. De film was geen technisch hoogstandje en ook zeker niet alle acteurs waren op niveau, maar de manier waarop Verhoeven en Weller samen het verhaal vertellen is gewoon zeldzaam sterk.

Kan deze nieuwe film daar aan tippen? Hmmm j.... nee :) Laat ik eerst zeggen dat ik ook wel een reactie hier en daar heb achtergelaten over de zwarte robocop, maar na het zien van de film ga ik daar niet eens aan beginnen... een element wat gewoon perfect in de context van de film paste. Leek alleen idd misschien iets teveel op Batman...

Kinnaman zet de rol niet zo sterk neer als Weller, dat was eigenlijk ook een onmogelijke opgave. Maar hij zet de rol wel goed genoeg neer, zeker voor een acteur van zijn kaliber. Grotendeels geloofde ik hem in de film, alleen de meer emotionele momenten waren wat minder. Maar het is denk ik vooral een aantal goed geplaatste sterke acteurs die het plaatje rond maken... zonder Oldman en Keaton was deze film niet hetzelfde geweest. Maar daarnaast waren er ook een aantal slechte en verkeerd geplaatste acteurs in een rol die best leuk had kunnen zijn maar gewoon niet uit de verf kwamen.

Qua verhaal was ik niet teleurgesteld, maar ook geen top verhaal uiteraard. Het begon allemaal wel wat krampachtig, onnodig en ook een beetje onduidelijk. De eerste 20 minuten van de film voegde eigenlijk niet zoveel toe, dat had ook in 5 minuten gekund. Maar daarna hield het verhaal mij wel vast, er zat een goed tempo in en ondanks dat het redelijk voorspelbaar was werd het niet al te cliché... het bleef allemaal binnen de perken. All round was het verhaal ansich wel beter uitgewerkt dan het origineel, ondanks dat het wel een vrij standaard verhaallijn was, alleen dan nu met een Robocop sausje wat het weer 'origineel' maakt... Robocop lijkt daardoor ook een stuk menselijker en heeft meer diepgang... ik durf zelfs te zeggen dat dit verhaal niet eens had misstaan als het verhaal voor de klassieker... dan had Weller het nog excellenter kunnen maken. De impact van de mens in een robot is er uiteraard ook niet meer zoals bijna 30 jaar geleden, alleen al dat element maakt het origineel geweldig, die verassing is er niet meer.

De actie is goed, snel en zonder al teveel fratsen... ik had verwacht dat het een over the top FX movie zou gaan worden, maar eerlijk gezegd was het juist heel erg bescheiden naar verwachting, niet meer dan nodig. Het camerawerk was alleen hier en daar erg rommelig en daardoor verwarrend, maar ook weer niet zo dat het echt storend is.

Kort gezegd, ik ben deze film eigenlijk met tegenzin gaan kijken omdat er een negatieve smaak aan zat, maar je kan er eigenlijk geen mening over hebben zonder het te hebben gezien... en ik ben omgeslagen. Het is geen remake, het is een film op zichzelf en dat doet het goed. Ik durf de film aan te raden en wil eigenlijk alle 'haters' met klem aanraden om de film te gaan zien, je zal nog best wel eens verrast kunnen worden... de makers schaden wat mij betreft niets aan de klassieker, ze voegen eerder een laag toe aan 'robocop'. Ze hebben het karakter verder ontwikkeld en hebben dat niet slecht gedaan... het had veel erger af kunnen lopen :)
IMDb -- RoboCop (2014) Wikipedia -- RoboCop (2014) Bekijk trailer van RoboCop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over RoboCop (2014)

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 30-04-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:19:
[...]

Eens, alleen valt mij op dat hier dan vaak de toon erg onvriendelijk wordt. En dat is jammer. In mijn ogen een afspiegeling vd maatschappij op dit moment. Iedereen denkt alles te mogen en kunnen roepen op een weinig respectvolle manier. Misschien mooi onderwerp voor een film. ;)

Vanavond geen film maar Champions League. :Y
Kuch God Bless America kuch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:00

Daniel36

vernieuwde formule

Bokmaaa schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:50:
Moonrise Kingdom (2012)[afbeelding]

[afbeelding] 8 / 10
Bedankt voor deze tip, hij staat op de lijst voor vanavond, ben benieuwd,mede door de grote namen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:41

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Daniel36 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:37:
[...]

Bedankt voor deze tip, hij staat op de lijst voor vanavond, ben benieuwd,mede door de grote namen :)
Andere films van Wes Anderson gezien? Dat is wel een belangrijk iets :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MrVegeta schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 12:02:
Ik ben gister bij de Amazin Spiderman 2 "film" geweest.

[..]

De film is nog wel beter dan Transformers 2, maar daar is ook _alles_ wel mee gezegd. Absoluut niet heengaan is mijn advies.

Absoluut niet.
Ben er vanavond heen geweest. Kan me deels wel vinden in waarom je er geen reet aan vind. Zelf heb ik gemengde gevoelens.

Als eerste ben ik geen fan van Electro als villain.
Verder is het weer een tussenfilm.

Teveel in 1 film willen stoppen.

Het feit dat spiderman Gwen's vader steeds ziet is een voorbode. Hoe vaker ik hem zag hoe meer ik het zeker wist dat ze ze trouw gingen zijn aan Spider-Man #121

Dat is dan eigenlijk een van de betere onderdelen aan de film, niet het feit dat ze wat dat betreft trouw blijven aan de comic, maar dit is meer nog dan het incident van zijn oom de reden waarom Peter Parker Spiderman is.

Hoewel de (ontbrekende) ontwikkeling van het hoe en waarom Peter en Harry vrienden zijn in deze film nogal matig was, vond ik Dane deHaan eigenlijk een geweldige Goblin :P en hoop ik dat we daar meer van gaan zien in The Amazing Spiderman 3 :P

En buiten dat vind ik ook Garfield een veeeeeeeeel betere Peter Parker/Spiderman dan Toby.

Verder hoop ik eigenlijk dat ze de volgende film eindelijk eens eer zullen doen aan Goblin en het liefst Venom :9

edit:

ohja, "postcredits" was een letdown :/

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Flickering Lights (2000)Flickering Lights (2000)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 109min.
Plot: Four small gangsters from Copenhagen trick a gangster boss: they take over 4,000,000 kroner which they were supposed to bring him. Trying to escape to Barcelona they are forced to stop in ...
Na mijn avontuur met Submarine, was ik toch enigsinds huiverig voor deze toch ook wat onbekende film, die ook een beetje anders zou zijn. Gelukkig bleek dat niet nodig te zijn.

Deze film werkt namelijk gewoon goed, zoals het hoort. Ja, het is een enigszins vreemde mix tussen voornamelijk komedie en wat misdaad, met een vleugje drama. Gelukkig vooral leunend op de ietwat vreemde Deense humor, en minder op drama. Al met al is het het best te omschrijven als een botte, droge, enigszins gewelddadige feelgoodfilm. Op het eind zat ik met een big smile te kijken. Da's best zeldzaam.

Het verhaal is relatief eenvoudig, wat kruimeldiefjes van bijna 40 jatten een stapel poen van een flinke crimineel en moeten vluchten en op het eind komt alles helemaal goed. Maar, het einde is wel gewoon goed, vreemd, enigszins onverwacht, maar dus goed voor een big smile.

Maar de karakters, daar draait deze film om. Gewoon geweldig en met veel lol neergezet. De een eigenlijk nog idioter dan de andere, maar, op een goede manier idioot. Een beetje het idee van Lock, Stock and Two Smoking Barrels en Snatch, maar dan met minder mensen.

En, hoe vreemd dan ook, de karakters worden zowaar vrij goed uitgewerkt en veranderen ook. Mijn hemel, goed werkende drama en karakterontwikkeling in een misdaadkomedie? Het kan! Natuurlijk, verwacht geen gigantische diepgang, maar, het was voor mij gewoon precies genoeg. Genoeg om geen vragen te krijgen hoe dingen nou zitten, zoals hoe de hell kennen die vier elkaar?, maar dus ook niet zoveel dat de film verzand, want de diepere stukjes zijn vaak ook nog best grappig.

Filmtechniek is prima, geen poging tot interessant doen met vreemde hoeken, jump-cuts en ander gezeur. Gewoon zoals het hoort.

Gewoon een prima film.
IMDb -- Flickering Lights (2000) Wikipedia -- Flickering Lights (2000) Bekijk trailer van Flickering Lights (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Flickering Lights (2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:10
Pontypool (2008)Pontypool (2008)
IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: Not Rated
Deze mysterieuze horror thriller uit Pontypool (Canada) gaat over een paar DJ's die over een dodelijk virus in hun dorp te horen krijgen en vervolgens opgesloten zitten in hun radiostation.

Pontypool heeft wel een aardig minimalistische setting, maar ondanks dat weten ze er toch een erg interessante film van te maken.

Deze film is anders... dan iedere andere film die ik in deze genre gezien heb.
Films die uniek zijn (zoals Ink) doen het bij mij sowieso al erg snel goed, zo heeft deze film mij ook positief verrast.
IMDb -- Pontypool (2008) Wikipedia -- Pontypool (2008) Bekijk trailer van Pontypool (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pontypool (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 09:09

Quad

Doof

Daniel36 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:37:
[...]

Heb hem op aanraden ook bekeken vanavond voor de voetbal begon met pizza op schoot :Y) . Het is best een leuke film met een vreemd sfeertje en een bijzondere opening.

De hele film geeft een gevoel van rust en ontspanning en ik heb het met plezier zitten kijken wat mede komt door de muziek op de achtergrond welke vaak aanwezig is.

Je moet wel van deze type film houden anders ben ik bang dat je hier niet doorheen komt.

Minpuntjes waren wel de brakke cgi, zoals de explosie van de hut van de hopman of de bliksem inslag op Sam, maar voor mijn gevoel past het er wel een beetje bij waardoor het niet echt afbreuk doet aan de film.

Geef hem een dikke voldoende, 7,5! d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 01-05-2014 00:13 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Enemy (2013)Enemy (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: A man seeks out his exact look-alike after spotting him in a movie.
Brrr... ik ga het niet uitleggen, maar als je deze film helemaal uitgekeken hebt, dan begrijp je waarom. :P

Het verhaal is eigenlijk het dubbelgangermotief. Beetje depri docent ziet zichzelf als een bijrolletje in een film en ontdekt dat hij een dubbelganger heeft. Neemt contact op, etc. Op de achtergrond speelt echter nog het duistere dubbelleven van z'n dubbelganger, wat nooit helemaal duidelijk wordt. In feite vraag je je af
spoiler:
óf er eigenlijk wel een dubbelganger is, of dat het één man is die twee levens leidt. Er zijn echter elementen die dan wel de ene, dan wel het andere scenario ondersteunen.

Het is een wat trage film, met veel sfeervolle plaatjes van stadslandschappen. Redelijk boeiend, maar je moet er wel voor in de stemming zijn. Het interessante is welke interpretatie je eraan moet geven: is het echt, is het allegorisch, etc.
IMDb -- Enemy (2013) Wikipedia -- Enemy (2013) Bekijk trailer van Enemy (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Enemy (2013)

[ Voor 9% gewijzigd door Atomsk op 01-05-2014 02:17 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Na het zien van de trailers en wetende dat Bryan Cranston erin speelt (SAY MY NAME), wil ik HEEL graag naar de nieuwe Godzilla film. Gezien deze in dolby atmos uitkomt lijkt me dit een geweldige reden om eens een tripje naar JT in Vlaardingen te doen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
lj_tree schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:44:
Na het zien van de trailers en wetende dat Bryan Cranston erin speelt (SAY MY NAME), wil ik HEEL graag naar de nieuwe Godzilla film. Gezien deze in dolby atmos uitkomt lijkt me dit een geweldige reden om eens een tripje naar JT in Vlaardingen te doen.
Dat word dan een hele grote bak met hydrofluoric acid.

De teasers zijn in elk geval al goed, en een beetje spectaculair de boel slopen, daar ben ik altijd wel voor in. Ik kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
LOTG schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:07:
[...]

Dat word dan een hele grote bak met hydrofluoric acid.

De teasers zijn in elk geval al goed, en een beetje spectaculair de boel slopen, daar ben ik altijd wel voor in. Ik kijk er naar uit!
Me 2. Ik voorzie een einde waarin walt en jessie een hele grote batch moeten koken om godzilla plat te krijgen oid!

Maar zonder gekkigheid, dolby atmos lijkt me SUPER! en gezien ik thuis geen speakers aan het plafond mag hangen van me meisje moet ik dan maar naar vlaardingen afreizen:(

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
De rest van de triology van Anders Thomas Jensen is ook de moeite waard, waarbij Mads Mikkelson iedere keer geweldige prestaties neerzet.

De grønne slagtere
Adams æbler

Maar ik ben inmiddels een sucker voor Deense films geworden.
Frygtelig lykkelig is ook een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 22:27
Labor Day (2013)Labor Day (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 111min. | MPAA: PG-13
*Eerste recensie*

Deze film heb ik deze week met mijn vriendin gekeken. Trailer in de bios gezien en deze sprak me toen aan vanwege de acteurs en de setting.
De film begint langzaam en laat veel beelden zien van de natuur en omgeving. Het is meteen duidelijk dat de film zich in de jaren 80 afspeelt. Dit gevoel verlies je gedurende film niet, dit komt vooral doordat bijna de gehele film in huis afspeelt. De film wist mij te boeien door goed acteerwerk van voornamelijk Kate Winslet (moeder) en zoon Henry. Het is niet een film die vol verassingen zit, maar door onder andere flashbacks en de klopjacht op Frank maken dat je soms met spanning kijkt.
Kortom een goede film met een feel good einde :)
IMDb -- Labor Day (2013) Wikipedia -- Labor Day (2013) Bekijk trailer van Labor Day (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Labor Day (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
newbreed schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:55:
[...]

De rest van de triology van Anders Thomas Jensen is ook de moeite waard, waarbij Mads Mikkelson iedere keer geweldige prestaties neerzet.

De grønne slagtere
Adams æbler

Ik ben ook helemaal klaar emt de Hollywood ellende van de afgelopen jaren. Alles gebaseerd op stereotypes etc (uitzodnering daar gelaten)

Maar films van Deense afkomst zijn altijd om te smullen. Na festen was ik verslaafd :+

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Laatst online: 13-01-2023
Quad schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 00:11:
[...]

Minpuntjes waren wel de brakke cgi, zoals de explosie van de hut van de hopman of de bliksem inslag op Sam, maar voor mijn gevoel past het er wel een beetje bij waardoor het niet echt afbreuk doet aan de film.

Geef hem een dikke voldoende, 7,5! d:)b
Die ontploffing moet wel expres zijn toch? Ik heb er hartelijk om gelachen in ieder geval :) Die hele scene is enorm over the top, met die gekke veel te grote sprong en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Alle films van Wes Anderson hebben vrij gekke "CGI" vaak wordt het met miniaturen gedaan, het is iets "unieks" wat je moet liggen. Een beetje pretentieus, maar niet te overdreven.

http://www.escapistmagazi...Movie-That-Broke-MovieBob

MovieBob verwoord wel aardig hoe ik over Spiderman dacht.

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 01-05-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

newbreed schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:55:
[...]

De grønne slagtere
Adams æbler

Frygtelig heb ik twee weken geleden ofzo al gezien, erg goede film idd, snap de vergelijking met de Coen Brothers wel, gezien hij ook best vreemd is.

Die andere films ken ik niet, ga ik wel ff kijken.

Mikkelsen is ook erg goed in Jagten.

Overigens merk ik ook dat ik niet meer zoveel zin heb in Hollywood, het meeste ken je gewoon al, "buitenlandse" films zoals, zoals bijvoorbeeld Deense films, zijn qua verhaal misschien niet zozeer anders, maar de uitwerking is gewoon compleet anders, en daardoor toch wel leuker.

Vandaag of morgen ook eens mijn eerste Turkse/Koerdse film kijken, ook weer eens wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
VasZaitsev schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:22:
[...]Overigens merk ik ook dat ik niet meer zoveel zin heb in Hollywood, het meeste ken je gewoon al, "buitenlandse" films zoals, zoals bijvoorbeeld Deense films, zijn qua verhaal misschien niet zozeer anders, maar de uitwerking is gewoon compleet anders, en daardoor toch wel leuker.
Ben ik gedeeltelijk met je eens... tot nu toe is Hollywood nog altijd het beste met een spektakel film, dat komt simpelweg voornamelijk door de budgetten. En uiteraard hier en daar een topper van een Scorsese of een Tarantino e.d. maar het gros vind ik idd ook teveel op elkaar lijken, heb het allemaal wel eens gezien. Zeker als het komedies betreft, die zijn uit Hollywood doorgaans gewoon niet meer leuk omdat het allemaal herkauwde grappen en verhalen zijn.

Maar ook wat betreft drama, oorlog, romantiek etc, het is allemaal te voorzichtig, te eenzijdig. Filmmakers in Hollywood houden veel te veel rekening met de publieke opinie en worden ook nog eens doodgegooid door alle lobbygroepen, ipv gewoon de film te maken die men voor ogen had. Het voorbeeld bij uitstek vind ik 'Un Long Dimanche De Fiançailles' uit 2004... dat is een film die nooit zo in Hollywood gemaakt had kunnen worden. Of een 'Intouchable' uit 2011, meest originele komedie in jaren... noem mij een Hollywood film van de laatste jaren waar je op momenten tegelijk boos bent, moet huilen en lachen! Toevallig twee Franse films, maar de Duitsers maken ook leuke films, de UK uiteraard en ook uit het noorden van Europa komen steeds meer interessante films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Daar heb je wel gelijk in ja, grote actiefilms tjokvol met explosies en grote vuurgevechten zul je bijna alleen uit Hollywood zien komen, natuurlijk ook vanwege het budget, maar ik denk ook de markt. En wellicht ook wel puur omdat Hollywood daar nou eenmaal goed in is.

Ik vind het ook echt interessant om gewoon eens films te kijken uit andere landen, zo ga je andere genres ook gewoon leuk[er] vinden. Als je een jaar geleden had gezegd dat ik een romantische komedie een 9.2 zou geven, had ik in mijn broek gezeken van het lachen, maar het is een Koreaanse film toch echt gelukt. Ook zijn "echte" oorlogsfilms als Lebanon, maar ook Come and See [beetje extreem voorbeeld, maar ach] voor mijn gevoel een stuk "echter" dan bijv. The Hurt Locker. Was een goede film, maar hij is toch wel stevig gedaald op mijn lijstje.

Eigenlijk wel een leuk streven: Minimaal 1 film kijken uit elk Europees land, of gewoon ieder land. Hoe zou de cinema van Kameroen zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
VasZaitsev schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:27:
Eigenlijk wel een leuk streven: Minimaal 1 film kijken uit elk Europees land, of gewoon ieder land. Hoe zou de cinema van Kameroen zijn? :+
Of Noord Korea... Kim Jong Un speelt daar toch de hoofdrol in iedere film? :+

Btw... even snel een google gedaan naar films uit Kameroen... Christopher Lambert? WTF?! 8)7 Daar istie dus gebleven! Zie de film 'White Material' uit 2009... Overigens maakt Kameroen best wel veel films zo te zien, maar vol met Franse blanke acteurs :F :X

Tip van mij, uit Nieuw Zeeland: Once Were Warriors uit 1994... serieuze film, moet je echt voor gaan zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door MicGlou op 01-05-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
MicGlou schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:08:
[...]

Of Noord Korea... Kim Jong Un speelt daar toch de hoofdrol in iedere film? :+
http://www.comradekimgoesflying.com/ is wel grappig. Tijd terug gezien op het IFFR. De grote leider komt er zelf niet in voor, maar wordt wel genoemd.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Er zijn wel een paar relatief goede noord-koreaanse films, vervelende is alleen dat ze best moeilijk te vinden zijn.

Noord Korea heeft overigens ook een heus filmfestival.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 15:23

Sméagol

Master of Mayhem

Comrade Kim goes flying vond ik ook erg leuk. Overigens is dat één van de overwegingen in mijn selectie proces voor het IFFR, uit welk land een film komt, of welke taal er in gesproken wordt. Ik wil een zo divers mogelijk aanbod zien, en dat is precies waarom Comrade Kim goes flying door de selectie heen kwam.

Ik heb Adam´s Appels ook gezien trouwens, ook geniaal.

Als ik hier dan toch ben, laat ik even m´n laatste paar films vermelden. Maar ik heb over het algemeen niet veel te vertellen, cijfers vind ik niet belangrijk, en ik ben geen fan van de UBB generator, daarom dat ik ´t meestal laat, maar bij deze mijn bioscoopbezoeken van April (damn wat weinig):

Snowpiercer
Tof. Niet fantastisch. Slechte CGI, maar er zijn niet zo veel scenes waar dit er dik bovenop ligt. Ik vond het een erg leuk contrast van serieuze acteer werk, en serieuze thema's, en grof geweld enerzijds, en over-the-top acteerwerk, en belachelijke situaties anderzijds. Die docher was een cutie, en het was grappig dat ik dat tijdens de film niet door had, maar het was dezelfde actrice als in The host, en dus de 2de keer dat die twee een vader dochter koppel speelde. Geen must-see, maar ik heb me er wel mee vermaakt.

The zero theorem
Terry Gilliam is een beetje hot or miss.. Maar ik kijk wel altijd uit naar z'n volgende film. Deze was ook wel leuk, maar ook niet fantastisch. Het is typisch Terry Gilliam wat betreft de stijl en setting..Erg leuk om naar te kijken die wereld. En ook de rare characters, allemaal leuk gespeeld, kan niet klagen over de cast. Mijn probleem is dat ik het thema gewoon veel te simpel vind. De boodschap, is wat mij betreft, logisch en vanzelfsprekend.. En ik denk dat daarom de film me niet zal bij blijven. Ik ben het er mee eens, er valt niet verder over na te denken.
Overigens is dit de 4de keer dat ik Tilda Swinton zie dit jaar. Maar ik krijg geen genoeg van dat malle wijf :p.

Coherence
Super kleinschalige film die het maximale weet te bereiken binnen z´n grenzen. We krijgen continu dezelfde huiskamer te zien en af en toe zijn ze buiten. En toch weten ze een leuk verhaal over parallel universes neer te zetten. Verder ook leuk om Xander uit Buffy weer ´ns te zien. Ik heb me erg goed vermaakt met deze sci-fi, en deze mag zich waarschijnlijk wel tot één van m´n favoriete films van 2014 rekenen aan het eind van het jaar.

La belle et la bete
Ik heb niet meer reden nodig dan Léa Seydoux om een film te gaan zien. Dat gezegd, ik hou van sprookjes, en ik vind het leuk om een Franse commerciële film te zien, dus ik keek uit naar deze. En ook met deze heb ik me vermaakt. Maar ook deze was niet fantastisch. Minpunt was ook weer slechte CGI, al stoorde ik me daar niet zo erg veel aan, en de artstyle maakte een hoop goed. Verder niet één maar 2 blonde cuties, ik wist niet dat naast Léa Seydoux ook de Duitse Yvonne Catterfeld in de film zat. Dan nog de CGI beestjes die al in de trailer zaten, waarvan ik bang was dat het misplaatste comic-relief characters zouden worden, gelukkig viel het mee, ze blijven voornamelijk op de achter grond. Als je van sprookjes houdt, dan is deze film gewoon leuk.

Oculus
Deed het goed op Imagine, en Amy Pond zat er in, dus waarom niet, ik heb af en toe wel zin in een horror. Als horror is ie niet echt eng, maar ik vind de film wel leuk in elkaar zitten. Één van de terugkerende thema's is hoe goed het geheugen is, en wat waanbeelden zijn en wat niet. Dit lijdt er toe dat in de film waanbeelden, flashbacks, en heden, zo in elkaar vervlochten worden, om uiteindelijk tot een duistere ontknoping samen te komen. Ik ben iemand die dingen graag aanneemt op face-value, maar er valt volgens mij wel te discussiëren of de spiegel "echt" is. Ik heb me met deze film ook wel vermaakt dus, maar als je een enge horror wilt, sla deze dan over.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:20
The Cannonball Run (1981)The Cannonball Run (1981)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 95min. | MPAA: PG
Plot: A wide variety of eccentric competitors participate in a wild and illegal cross-country car race.
Een klassieker, maar ik had hem nog nooit gezien.
Past prima in het rijtje met Smokey and the Bandit (Toevallig ook met Burt Reynolds, wordt zelfs nog naar gehint in deze film)
De film barst van de clichés, slecht acteerwerk en stereotype karakters, maar ondanks dat (of juist daardoor) istie nog best aardig.

Denk dat ik morgen deel 2 ook nog ff meepak.
IMDb -- The Cannonball Run (1981) Wikipedia -- The Cannonball Run (1981) Zoek trailer van The Cannonball Run (1981) via Google Schrijf zelf een recensie over The Cannonball Run (1981)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Smokey en Cannonball zijn inderdaad leuke films! Heb me er vele malen prima mee vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Turtles Can Fly (2004)Turtles Can Fly (2004)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, War | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: Near the Iraqi-Turkish border on the eve of an American invasion, refugee children like 13-year-old Kak (Ebrahim), gauge and await their fate.
Oorlog is een hel.

Dat is iets wat talloze films al ons hebben verteld, en dit is weer een film die ons weer verteld hoe afschuwlijk oorlog is.

Maar dit keer niet hoe afschuwelijk D-Day was. Dit keer niet hoe afschuwelijk Verdun en Ieper waren, niet hoe het was om een partisaan in Wit-Rusland te zijn. Deze film verteld het verhaal van wat kinderen in een Koerdisch vluchtelingenkamp in Irak, ergens in 2003.

Dat maakt deze film zwaar. Zeer zwaar. Het doet mij denken aan Idi i Smotri, Come and See dus, dat was ook geen film die je voor de lol opzet. Turtles Can Fly ga je ook niet kijken om eens goed te lachen, of om vermaakt te worden. Deze film kijk je voor zijn verhaal. Een verhaal wat niet leuk, wat niet grappig is, wat niet mooi of romantisch is. Het verhaal is grauw en deprimerend, maar erg goed.

Zo is ook een groot deel van de film. Hij begint vrij lichtvoetig en zonnig, letterlijk, maar hij wordt al snel grauwer en grauwer. Zonneschijn wordt vervangen door regen, en de film wordt met de minuut beklemmender, mede door het camerawerk.

Ook hoe de kinderen gespeeld worden is bewonderenswaardig, met als hoogtepunten het hoofdpersoon en het meisje. Lang geleden dat ik zulk goed acteerwerk heb gezien van kinderen van een jaar of 14. De karakters zijn ook gewoon goed, en het hoofdpersoon maakt een goede, realistische ontwikkeling door.

Het grootste nadeel van deze film zal zijn is dat hij voor veel mensen simpelweg te zwaar is. Veel mensen willen zich niet kut voelen na het kijken van een film. Maar, vindt je dit soort films juist interessant, dan vind ik het zelf echt een must-see.
IMDb -- Turtles Can Fly (2004) Wikipedia -- Turtles Can Fly (2004) Bekijk trailer van Turtles Can Fly (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Turtles Can Fly (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Atomsk schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 01:46:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Enemy (2013)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 7.6 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R
[justify]Plot: A man seeks out his exact look-alike after spotting him in a movie.
Brrr... ik ga het niet uitleggen, maar als je deze film helemaal uitgekeken hebt, dan begrijp je waarom. :P
Ook gezien en wat een fantastische film die je echt aan het denken zet en waar op IMDB een groot aantal theorieën over te lezen zijn. Zeker een film om nog een keer te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcidBurn schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:07:
The Cannonball Run (1981)[afbeelding]
Plot: A wide variety of eccentric competitors participate in a wild and illegal cross-country car race.
Past prima in het rijtje met Smokey and the Bandit (Toevallig ook met Burt Reynolds, wordt zelfs nog naar gehint in deze film)
De film barst van de clichés, slecht acteerwerk en stereotype karakters, maar ondanks dat (of juist daardoor) istie nog best aardig.

[afbeelding] 6 / 10
Je zal zoiets als deze vast ook leuk vinden dan :). IMDB: Rat Race (2001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 26-09 11:59

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Divergent (2014)

Vermakelijke film. In een post-war situatie wordt Chicago opgedeeld in een aantal Factions. Elk met hun eigen specialisatie. Jongeren moeten op een gegeven moment een test afleggen waarbij bepaald wordt bij welke faction ze het beste passen, maar ze mogen deze keuze ook overrulen. Eenmaal gekozen is er geen weg terug. Wordt er een andere faction gekozen dan waarin je ouders zitten dan neem je voorgoed afscheid, faction over blood. Faction-loze mensen worden als niets waard beschouwd.

De hoofdpersoon is Beatrice, ze wordt getest maar er komt niet echt een duidelijke faction naar voren, ze is een Divergent. Divergents en faction-loze mensen worden als gevaarlijk beschouwd omdat ze het faction systeem ondermijnen (teveel eigen wil).
De film gaat in ieder geval over de training van Beatrice en de keuzes die ze moet maken ten aanzien van het faction systeem.

Oordeel: 7/10.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

AvK

Ready Set Go

AcidBurn schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:07:
The Cannonball Run (1981)[afbeelding]

[afbeelding] 6 / 10
De moeder (en naar mijn mening) de beste van dit soort films is deze:
The Gumball Rally. IMDB: The Gumball Rally (1976)

Hilarische scene: YouTube: Jokes!!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Chicane: Rat Race was me bekend, destijds nog in de bioscoop gezien, is overigens wel een heel ander soort film :)

Gumball Rally ken ik al wel, maar dat is echt lang geleden dat ik die gezien heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:06
Lee Daniels' The Butler (2013)Lee Daniels' The Butler (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Voor zover ik op de hoogte ben van de geschiedenis van de V.S., denk ik dat de film een realistisch beeld weergeeft van de ontwikkelingen op het gebied van mensenrechten in de V.S. Ik vind dat Forest Wittaker de rol als Butler met verve speelt. In het begin had ik moeite met de casting, maar verder in de film is mij dit niet meer opgevallen. Het film heeft een waardig einde met een duidelijke boodschap, die de ene persoon wel kan waarderen en de andere niet. Ik hou er wel van.
IMDb -- Lee Daniels' The Butler (2013) Wikipedia -- Lee Daniels' The Butler (2013) Bekijk trailer van Lee Daniels' The Butler (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lee Daniels' The Butler (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

AcidBurn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 18:54:
Gumball Rally ken ik al wel, maar dat is echt lang geleden dat ik die gezien heb....
Het mooie van die film is dat de auto's echt zijn en de race beelden (dus met de echte acteurs) niet alleen realistisch zijn maar ook daadwerkelijk door hen zijn gemaakt. De beelden zijn echt. En het gaat hard. Heel hard. Daarbij is de humor heerlijk. Ook humor met net een beetje hoger niveau. Iets meer over nagedacht (zie dat clipje).
Als je Gumball terug kijkt zal je het verschil merken met die Cannonball onzin. Ook leuk en vermakelijk hoor. Daar niet van. :)

[ Voor 6% gewijzigd door AvK op 02-05-2014 20:09 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
The Wind Rises (2013)The Wind Rises (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Biography, Drama | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13
Plot: A look at the life of Jiro Horikoshi, the man who designed Japanese fighter planes during World War II.
Hayao Miyazaki is nogal een vliegtuigfanaat, dus het is niet zo vreemd dat hij een hommage heeft gemaakt aan Horikoshi, een vilegtuigingenieur die Japanse W.O.2 vliegtuigen heeft ontworpen. Helaas is het niet veel meer dan dat: een (ongetwijfeld wat geromantiseerde) weergave van een gedeelte van z'n leven van schooljongen tot vliegtuigontwerper. Het heeft wat momentjes t.a.v. hoe hij zijn vrouw ontmoette (die aan tuberculose leed), maar voor de rest kabbelt het verhaal maar wat verder en gebeurt er weinig spannends. Zijn levendige dromen, waarbij hij iedere keer een of andere Italiaanse vliegtuigontwerper tegenkomt zijn aardig, maar doen niet veel voor het verhaal.

Die 2 uur dat de film duurt, zijn dan ook nogal lang en ik had niet het idee dat de rest v/d bioscoopzaal er nu zo enthousiast van werd. Grafisch ziet het er natuurlijk prachtig uit, maar het verhaal vond ik saai en de stemacteur die Horikoschi z'n stem doet vond ik ook niet zo geweldig: klonk te oud en te formeel IMO.
IMDb -- The Wind Rises (2013) Wikipedia -- The Wind Rises (2013) Bekijk trailer van The Wind Rises (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wind Rises (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

[ Voor 30% gewijzigd door Atomsk op 02-05-2014 20:47 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Heb de Gumball Rally zojuist idd nog eens gekeken, hij is beter dan the Cannonball Run.
De grappen zijn niet mijn stijl, maar het racen is leuk gedaan. Nou moet ik zeggen dat de humor in Cannonball Run al net zo slecht was imo, Dom Delouise is absoluut niet mijn stijl.
Burt Reynolds vond ik in Smokey ook leuker dan in Cannonball.
Gumball houdt het wel wat geloofwaardiger (behalve die motorrijder, die slaat echt alles), en ik vind die Italiaan heel aardig over-acted :) Gumball krijgt een 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Kijk dát bedoel ik. je hebt het goed samen gevat. Gumball is ook niet top maar wel beter. Zeker de race beelden zijn echt en door de acteurs zelf gedaan. En ja, die motorrijder is de running gag in Gumball. In Cannonball is iedereen de running gag. Ook leuk. (Ook ik heb net Gumball nog eens gekeken of mijn herrinnering nog wel klopte..... conclusie: ik heb nog geen Alzheimer!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 26-09 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hmmm ik vind cannonbal(en smokey 1) geniaal, maar van gumball kan ik me weinig herinderen behalve dat ik hem ooit gezien heb. Toch nog eens bekijken dan !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
The Monuments Men (2014)The Monuments Men (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Biography, Drama, War | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Plot: An unlikely World War II platoon is tasked to rescue art masterpieces from Nazi thieves and return them to their owners.
Deze film heeft me op de hoogte gebracht van een stukje WOII geschiedenis dat ik nog niet kende en vooral dat maakte de film interessant. Het is in de film wel heel anders dan het eigenlijk is gegaan.

Het duurt erg lang voordat de film eindelijk op gang komt maar op het eind wordt het toch nog wel leuk. De personages zijn eigenlijk niet interessant maar er wordt wel veel tijd gebruikt om ze te leren kennen. Ook de humor was eigenlijk niet echt leuk.

Al met al een oké film maar ik had er wel meer van verwacht. Ik denk dat het leuker was geweest als de film meer met de geschiedenis overeen zou komen.
IMDb -- The Monuments Men (2014) Wikipedia -- The Monuments Men (2014) Bekijk trailer van The Monuments Men (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Monuments Men (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
heuveltje schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 00:28:
Hmmm ik vind cannonbal(en smokey 1) geniaal, maar van gumball kan ik me weinig herinderen behalve dat ik hem ooit gezien heb. Toch nog eens bekijken dan !
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn interesse voor films als The Cannonball Run (1, deel 2 vind ik bagger) en The Gumball Rally is opgelaaid door het feit dat ik binnenkort zelf aan een dergelijk soort rally mee ga doen.
Weet niet hoeveel mensen er hier bekend mee zijn, maar ik ga samen met een maat meedoen aan The Carbage Run :) http://www.carbagerun.nl

Edit: Betreffende voortgang bijhouden, heb ik nog geen idee van. Geloof dat mijn maat van plan was een Twitter account ervoor in het leven te roepen ofzo, maar dat zoekt hij maar lekker uit.
Ik ben totaal niet van de social media, maar zal eens nadenken over reisverslag oid.

[ Voor 18% gewijzigd door AcidBurn op 03-05-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ziet er harstikke leuk uit. Ga je toevallig nog jullie voortgang bijhouden hier op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

I Stand Alone (1998)I Stand Alone (1998)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 93min. | MPAA: Not Rated
Plot: A horse meat butcher's life and mind begins to breakdown as he lashes out against various factions of society while attempting to reconnect with his estranged daughter.
Gisteravond deze film maar eens bekijken, het vervolg op Carne, die ik een tijdje terug nog gerecenseerd heb, en min of meer de voorganger van Irreversible, die ik vanavond/vannacht ga kijken.

Deze film gaat vrolijk verder in de stijl van Carne, en is zelfs nog rauwer. Echt veel dialoog is er niet, je hoort vooral de gedachtes van De Slager, en die zijn nou niet bepaald positief. In zijn ogen is de hele wereld verrot en maakt het eigenlijk ook niks uit of je iemand doodschiet, sterker nog, eigenlijk doe je de wereld een gunst als je de homofiele baas van het paardenslachthuis afknalt.

Daarom wordt deze film ook regelmatig vergeleken met Taxi Driver, al vind ik deze film nog een stuk sterker, gezien De Slager zeer goed neergezet wordt. Je ziet alle pijn die zijn geest heeft, en je ziet het erger en erger worden. Zeker de laatste scene, waaraan een 30 seconden durende waarschuwing aan vooraf gaat, is briljant gespeeld.

Ja, er zit in deze film een waarschuwing, eentje die misschien wel gewoon beter aan het begin van de film gezet kon worden, gezien er behoorlijk heftige scenes in zitten. Wat De Slager zijn vrouw aandoet, is afschuwelijk, en hoe hij erover denkt is eigenlijk nog erger. En het einde is eigenlijk nog afschuwelijker.

Echter, datzelfde einde heeft eigenlijk ook iets heel moois, hoe idioot het ook moge klinken. Ja, hij doet iets wat verkeerd is, heel erg verkeerd, maar voor het eerst in de film, en eigenlijk zijn hele leven, is De Slager rustig. Eindelijk denkt hij er niet eens aan hoe verrot de wereld is, of hoe graag hij iemand wilt doodschieten, of een van de vele andere gedachtes. Voor het eerst in zijn leven heeft hij iets om gelukkig over te zijn, hoe erg dat iets ook maar is. Een zeer dubbel einde dus, eentje waar je nog heel lang over kan nadenken.

De filmtechniek van deze film is ook behoorlijk vreemd. Het zijn vaak vrij lange shots, met ook bijna altijd een stilstaande camera. Dit maakt de film behoorlijk beklemmend aanvoelen, omdat je alle details kunt gaan letten, iets wat je vaak ook doet. Om het helemaal af te maken wordt er regelmatig opeens van ingezoomd op zijn gezicht, gepaard met het geluid van een pistoolschot.

Stiekem een behoorlijk goede film dus, alleen eentje met het probleem dat de meeste mensen hem simpelweg te zwaar vinden, of de daden van De Slager te afschuwelijk vinden. Maar, zeker een aanrader voor mensen die van films houden waarbij je echt in de huid kruipt van iemand met veel gewelddadige gedachten.

Ik vind 'm wel een 8.5 waard, vooral door de laatste scene. Was die scene anders geweest, of minder goed gespeeld, had dat de hele film onderuit geholpen, maar nu maakt deze scene de film juist.
IMDb -- I Stand Alone (1998) Wikipedia -- I Stand Alone (1998) Bekijk trailer van I Stand Alone (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over I Stand Alone (1998)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Preau schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:44:
The Monuments Men (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.3 | Genre: Biography, Drama, War | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Plot: An unlikely World War II platoon is tasked to rescue art masterpieces from Nazi thieves and return them to their owners.
Deze film heeft me op de hoogte gebracht van een stukje WOII geschiedenis dat ik nog niet kende en vooral dat maakte de film interessant. Het is in de film wel heel anders dan het eigenlijk is gegaan.

Het duurt erg lang voordat de film eindelijk op gang komt maar op het eind wordt het toch nog wel leuk. De personages zijn eigenlijk niet interessant maar er wordt wel veel tijd gebruikt om ze te leren kennen. Ook de humor was eigenlijk niet echt leuk.

Al met al een oké film maar ik had er wel meer van verwacht. Ik denk dat het leuker was geweest als de film meer met de geschiedenis overeen zou komen.
[afbeelding] 7 / 10
Ik had deze film toevallig gisteren gezien en ben het met al je punten eens. Ik zou hem zelf een zes geven.

Sowieso Clooney als soldaat :N en Matt Damon zag er op de één of andere manier veel te modern uit om een soldaat uit '44 voor te stellen :N

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Gisteravond de nieuwe RoboCop gezien, daar ga ik geen volledige recensie aan vuil maken.
Film kent vrijwel geen emotie, alle belangrijke originele elementen wordt amper bij stilgestaan.
Eind van de film hadden we nog steeds geen binding met de hoofdpersoon.

Vervolgens de originele RoboCop uit 1987 maar opgezet, wat een verademing :)
Hij mag qua beeld en sfx wellicht flink achterhaald zijn, maar verder blijft hij geweldig.
De scene dat Alex Murphy compleet overhoop geschoten wordt, dat hakt er veel harder in dan die aanslag in de nieuwe film. Ook Lewis is stukken beter als de betrokken collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Pompeii (2014)Pompeii (2014)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: A slave-turned-gladiator finds himself in a race against time to save his true love, who has been betrothed to a corrupt Roman Senator. As Mount Vesuvius erupts, he must fight to save his beloved as Pompeii crumbles around him.
(eindelijk)Weer eens een leuke film!
Voor mij onbekende acteurs op K. Sutherland na.
Mag de pret niet drukken, acteerwerk is prima en verhaal is goed genoeg.
Veel gevechten als in Gladiator, gave scenes wanneer de vulkaan uitbarst en
geen lekkere actrices, oh da's een klein minpuntje dan.

Film in een keer uitgekeken en dat gebeurd mij niet zo vaak.
Spannend en leuk om naar te kijken.

Oh en een kleine tip: het slappe love-verhaaltje rond de hoofdrolspeler en dat mokkeltje kun je gerust negeren ;)
Een 8,5 krijgt ie.
IMDb -- Pompeii (2014) Wikipedia -- Pompeii (2014) Bekijk trailer van Pompeii (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pompeii (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Her (2013)Her (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
Plot: A lonely writer develops an unlikely relationship with his newly purchased operating system that's designed to meet his every need.
Geweldig of compleet ruk? Dat is een beetje het gevoel wat overheerst bij deze film. Na een tijdje kijken ging ik eens kijken hoe lang de film nog ging duren. De concentratie verslapte omdat de film erg traag, langgerekt en met momenten saai is. Pas 40 minuten, en dat op een film die 120 minuten gaat duren :/. Toch maar verder gekeken want was immers met de film begonnen. Ook de geweldige stem van Scarlett (Johansson) verzacht veel, heel veel. Want weinigen zullen met zoveel plezier kijken naar de besnorde Joaquin Phoenix. Inhoud is wel interessant hoe dingen zouden kunnen zijn in de toekomst tussen een OS en de mens. Zoals al eerder opgemerkt is het allemaal wat te langzaam. Die toekomst is niet eens zo ver weg want ook tegenwoordig zie je mensen lopen die geen enkel idee hebben wat er buiten hun telefoon om gebeurt. Praten met een onbekende zoiets dat doe je niet in Nederland. Iedereen is druk bezig met activiteiten op zijn of haar telefoon. Dat wordt in 'Her' nog wat verder doorgetrokken. Ik geef de film uiteindelijk een nette 7, de film is zeker niet voor iedereen weggelegd. Ik denk dat vooral mensen die vermaakt willen worden de film helemaal niets vinden en ook de doorsnee filmkijker zal het niet erg leuk vinden.
IMDb -- Her (2013) Wikipedia -- Her (2013) Bekijk trailer van Her (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Her (2013)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Haa verfrissend, eindelijk wat kritiek op Her. Ja hij is enigszins gerekt, maar kan het dragen. Als je van de Spider-man films bent, vind je dit minder. Gemiddeld publiek wat is dat? Je hebt de gemiddelde Nl2 kijker, en je hebt de gemiddelde rlt 4/Sbs 6 kijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Want weinigen zullen met zoveel plezier kijken naar de besnorde Joaquin Phoenix
Oh jawel :D Phoenix vind ik altijd leuk om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Sjah schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:07:
Haa verfrissend, eindelijk wat kritiek op Her. Ja hij is enigszins gerekt, maar kan het dragen. Als je van de Spider-man films bent, vind je dit minder. Gemiddeld publiek wat is dat? Je hebt de gemiddelde Nl2 kijker, en je hebt de gemiddelde rlt 4/Sbs 6 kijker. :)
Wat wel zeker vast staat is dat de gemiddelde tweaker het een betere film zal vinden dan de 'algemene' gemiddelde kijker :P

[ Voor 5% gewijzigd door filenox op 04-05-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Irreversible (2002)Irreversible (2002)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 97min. | MPAA: Not Rated
Plot: Events over the course of one traumatic night in Paris unfold in reverse-chronological order as the beautiful Alex is brutally raped and beaten by a stranger in the underpass.
Eindelijk dan deze film gekeken, na dus Carna en I Stand Alone gekeken te hebben. Niet dat dat echt nodig was, maar ach.

Net als Carna en I Stand Alone, is dit zeker geen film voor tere zieltjes. Hij is hard, niet zozeer vanwege het dialoog, maar vanwege wat er gebeurd. Ook wordt er de eerste paar scenes infrageluid gemaakt, wat zorgt voor duizeligheid, misselijkheid en een erg beklemmend gevoel. En als dat nog niet erg genoeg is, zwabbert de camera ook alle kanten op in de scene waar het meeste infrageluid is, Erg goed bedacht, maar het maakt het kijken niet makkelijker.

Wat het kijken naar deze film ook net een tikje moeilijker maakt, is dat deze film als het ware omgekeerd is. De film begint met de aftiteling, en de scenes gaan dus in omgekeerde volgorde. Je ziet hoe het afloopt wat Pierre en Marcus doen, voordat ze het doen. En ze doen dat voordat je weet waarom ze dat doen. Hierdoor wordt het gedrag van Marcus ook veel interessanter, omdat het eigenlijk niet meer goed gepraat wordt. Was de film in normale volgorde geweest, was deze veel minder sterk en veel meer een standaard wraak-film geworden.

Het camerawerk is uitstekend, doch soms ook behoorlijk duizelig makend. Door de manier hoe er gefilmd is, lijken er eigenlijk geen cuts in te zitten, de camera draait gewoon weg van de scene, en draait naar de volgende, terug de tijd in dus. Als er gelopen wordt, loopt de camera gewoon mee, alsof je zelf in met Marcus en Pierre meegaat op die ene avond, en hierdoor voelde ik mij ook veel meer in de film zitten dan ik eigenlijk verwacht had.

Acteerwerk is prima, zeker aan het begin van de film. Aan het eind is het wat minder, maar dat komt ook omdat je weet wat er voor de hoofdpersonen gaat gebeuren, waardoor het vreemd is hoe vrolijk en lacherig ze zijn.

Wat voor mij het grootste verschil is tussen deze film en een typische extreme film, is dat deze film vrij duidelijk nog een laag heeft. Het geweld heeft niet zo zeer een reden, maar wel een emotie, en dat maakt hem toch wel anders.

Eigenlijk toch wel 1 van de beste films die ik afgelopen tijd gekeken heb, iets wat ik totaal niet verwacht had.
IMDb -- Irreversible (2002) Wikipedia -- Irreversible (2002) Bekijk trailer van Irreversible (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Irreversible (2002)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

VasZaitsev schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:17:
Irreversible (2002)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 97min. | MPAA: Not Rated
Plot: Events over the course of one traumatic night in Paris unfold in reverse-chronological order as the beautiful Alex is brutally raped and beaten by a stranger in the underpass.

Eigenlijk toch wel 1 van de beste films die ik afgelopen tijd gekeken heb, iets wat ik totaal niet verwacht had.
[afbeelding] 9 / 10
Goede film, helemaal mee eens. Wel ietwat taaie film, maar hij blijft wel boeien.
spoiler:
de verkrachtingsscene is wel aangrijpend moet ik zeggen, één lang shot in mijn herinnering

IMDB: Enter the Void (2009) van dezelfde regisseur is ook aan te raden.

[ Voor 37% gewijzigd door Sharky op 04-05-2014 22:58 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Daniel36 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:10:
Pompeii (2014)[afbeelding]
Plot: A slave-turned-gladiator finds himself in a race against time to save his true love, who has been betrothed to a corrupt Roman Senator. As Mount Vesuvius erupts, he must fight to save his beloved as Pompeii crumbles around him.

Oh en een kleine tip: het slappe love-verhaaltje rond de hoofdrolspeler en dat mokkeltje kun je gerust negeren ;)
Een 8,5 krijgt ie.
[afbeelding] 8.5 / 10
als je de hoofdrolspeler niet herkend wordt ut tijd om Game of thrones te gaan kijken 8)
van mij krijgt de film een prima 7. slap verhaal, maar lekkere beelden. Ook speelde nog wel iets mee dat ik er vorig jaar geweest ben en ze in elk geval geprobeerd hebben iets van het tijdsbeeld mee te pakken.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Sharky schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:58:
[...]

Goede film inderdaad, maar wel op een nare, nachtmerrie-achtige manier. Maakte in ieder geval indruk.

Kung Fu Hustle (2004)Kung Fu Hustle (2004)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: In Shanghai, China in the 1940s, a wannabe gangster aspires to join the notorious "Axe Gang" while residents of a housing complex exhibit extraordinary powers in defending their turf.
Één van de leukste Aziatische kung fu films naar mijn mening. Alles lekker over the top: de actie, de geluidseffecten, de humor, de romantiek. Dat alles in een absurd verhaal dat loopt als een trein. Jaren geleden gezien, onlangs opnieuw bekeken en de film is nog steeds top. Voor wie deze nog niet gezien heeft: zeker kijken (in het Chinees met ondertiteling, niet de Engelse nasychronisatie).

Ook een groot pluspunt van deze film: Jackie Chan zit er niet in. :P
IMDb -- Kung Fu Hustle (2004) Wikipedia -- Kung Fu Hustle (2004) Bekijk trailer van Kung Fu Hustle (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kung Fu Hustle (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.9 8.9 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Goede film, helemaal mee eens. Wel ietwat taaie film, maar hij blijft wel boeien.
spoiler:
de verkrachtingsscene is wel aangrijpend moet ik zeggen, één lang shot in mijn herinnering
Zeker een goede film! en Monica Bellucci is altijd prachtig :9~ O+

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 17:30
Pompeii (2014)[afbeelding]

Een 8,5 krijgt ie.
[afbeelding] 8.5 / 10
Ik vond het wel heel slecht dat de vulkaanuitbarsting telkens op pauze ging als er een romantische scene is :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Powrskin schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:13:
[...]

als je de hoofdrolspeler niet herkend wordt ut tijd om Game of thrones te gaan kijken 8)
van mij krijgt de film een prima 7. slap verhaal, maar lekkere beelden. Ook speelde nog wel iets mee dat ik er vorig jaar geweest ben en ze in elk geval geprobeerd hebben iets van het tijdsbeeld mee te pakken.
Haha, ik heb meer aandacht voor de vrouwelijke cast als ik GoT kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:29
[...]

spoiler:

Heb deze film (irreversible dus) door die bewuste scene eigenlijk nooit afgekeken. Ik dacht ik kan best wel wat hebben, maar mijn inlevingsvermogen was helaas iets te goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

En vergeet Trinity (Matrix) oftewel Carrie-Anne Moss niet.

specs | 3360wP met SE3000

Pagina: 1 ... 55 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]