Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.192 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

sopsop schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:21:
Tremors 3: Back to Perfection (2001)[afbeelding]
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 104min. | MPAA: PG
Plot: Third entry in series returns to the small desert town of Perfection, Nevada seen in the first and briefly in the second.
Oh boy! Laatst deel 1 & 2 gezien en mijn kids vreten ze op. Wat een geweldige films zijn dit toch. En al helemaal met de grootste actieheld in dit genre: Burt Gummer!

Broke into the wrong goddamn rec room, didn't ya you bastard!

Nu deel vier nog en de tv-serie...

spoiler:
Ass blasters! Veeg me af op..
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
Is dit die eene film waarin ze in een scene praten over "bomb made with chemicals from the kitchen" of iets dergelijks ?! Zo ja => GEWELDIGE FILM is dat _O_ :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:02
Vrijdag schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:17:
[...]
Het eerste seizoen van American Horror Story is ook erg goed trouwens.
Beetje offtopic: maar het tweede ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBx2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 23:40
300: Rise of an Empire (2014)300: Rise of an Empire (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 102min. | MPAA: R
Plot: Greek general Themistokles leads the charge against invading Persian forces led by mortal-turned-god Xerxes and Artemisia, vengeful commander of the Persian navy.
Gisterenavond gezien en laat ik beginnen met te zeggen dat ik nog nooit zoveel 3D in de bioscoop heb gezien.

Het begon al met het openslaan van de logo's als deuren. Ik had echt het gevoel een ander wereld in te stappen. Ook toen Xerxes hoog op een plateau stond en uitkeek over zijn mensen voelde het voor mij echt alsof ik de afgrond in staarde. Later in de film werd door de soldaten van Themistocles de zwaarden geslepen en daarvan stak één heel mooi het scherm uit.

Heerlijke film met genoeg gruwelijke actie die prachtig in slow-motion werd weergegeven zodat je alle tijd hebt om te genieten van deze brute momenten.

Het flinterdunne verhaal is eigenlijk niets meer dan de persoonlijke vendetta van Artemisia tegen Themistocles. Af en toe werd er ook gerefereerd aan de vorige film. Verder zat de vaart zat er goed in.

Hopelijk hoeven we nu niet weer 8 jaar te wachten op een nieuw deel.
IMDb -- 300: Rise of an Empire (2014) Wikipedia -- 300: Rise of an Empire (2014) Bekijk trailer van 300: Rise of an Empire (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 300: Rise of an Empire (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:15
Fuckerdefuck, Transcendence is verschoven naar 19 juni. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
300 (2006)300 (2006)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Fantasy, History | Runtime: 117min. | MPAA: R
Gekeken in de hoop dat het me wat enthousiaster zou maken voor de sequel/prequel/whateverquel. Helaas niet. Leuke CGI maar voor de rest zeer over the top matige film
Leuke film om een keer gezien te hebben. Maar daarna niet meer..
IMDb -- 300 (2006) Wikipedia -- 300 (2006) Zoek trailer van 300 (2006) via Google Schrijf zelf een recensie over 300 (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 12:03
This Is the End (2013)This Is the End (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 107min. | MPAA: R
Van het weekend gezien, lekker origineel idee waarin de acteurs gewoon hunzelf zijn op een feestje waarin de wereld vergaat, lekker 'over the top' zo af en toe. Je vind het waarschijnlijk leuk of totaal niet, wij hebben ons in ieder geval kostelijk vermaakt!
IMDb -- This Is the End (2013) Wikipedia -- This Is the End (2013) Bekijk trailer van This Is the End (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over This Is the End (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Deze film afgelopen week in de bioscoop in 3D gezien. Hoewel het een leuke 'side-story' is van 300, heeft het niet hetzelfde 'gevoel' als 300. De stijl vond ik in 300 veel sterker over komen dan in Rise of an Empire. Misschien lenen watergevechten zich ook niet zo voor deze hoog bloed gehalte films.

Verder wel een vermakelijke film, mooie effecten, helaas dun verhaal.
IMDb -- 300: Rise of an Empire (2014) Wikipedia -- 300: Rise of an Empire (2014) Bekijk trailer van 300: Rise of an Empire (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 300: Rise of an Empire (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 6.5 / 10

The Dark Knight (2008)The Dark Knight (2008)
IMDb: 9.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 152min. | MPAA: PG-13
Hoewel de acteurs echt heel sterk waren, vond ik het verhaal wat minder, en ook op delen erg voorspelbaar, om nog maar niet te spreken over bepaalde onlogischheden, als Batman aan de andere kant van de wereld vastzit, maar dat terzijde ;-)

Afgezien van dit, was het verder wel een vermakelijke actiefilm, met toch echt een toprol voor Heath Ledger, je krijgt zo af en toe gewoon de kriebels van zijn 'psycho' gedrag, topper!
IMDb -- The Dark Knight (2008) Wikipedia -- The Dark Knight (2008) Bekijk trailer van The Dark Knight (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Dark Knight (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7 / 10

[ Voor 20% gewijzigd door Rann op 02-04-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Lucia de B. (2014)Lucia de B. (2014)
IMDb: N/A | Genre: Thriller
Het voelt allemaal zo gehaast aan. Je springt van feit naar feit. Een langere speelduur had deze film meer ruimte gegeven voor ontplooiing, en waarschijnlijk meer diepgang. Personages zijn vlak, vooral Lucia komt niet helemaal overtuigend over. Het was niet te zien dat ze 6,5 jaar onterecht heeft vastgezeten.
Jammer, er zat hier veel meer in. Desalniettemin prima Nederlandse productie.
IMDb -- Lucia de B. (2014) Wikipedia -- Lucia de B. (2014) Zoek trailer van Lucia de B. (2014) via Google Schrijf zelf een recensie over Lucia de B. (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

De 300 reeks moet het niet hebben van diepgang en verhaal. Hoewel de tragedies uit het oude Griekenland geweldige stof vormen voor een epische film, slaat 300: Rise of an Empire dezelfde weg in als 300: hack and slash.
De setting, de sfeer, de style en het geweld maakten 300 voor mij een originele en erg vermakelijke film. `This is Sparte!' is inmiddels een klassieker onder de film-quotes.
Rise of an Empire slaagt er niet in om op hetzelfde niveau te komen als zijn voorganger; de dialogen zijn krom and de hoofdrolspelers missen karakter. De actie is een tikkeltje minder in vergelijking met 300. Al met al, is de Rise of an Empire nog steeds een prima hack and slash partijtje waarbij het adrenaline gehalte van menig bezoeker vast zal stijgen.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

Blue Is the Warmest Color (2013)Blue Is the Warmest Color (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 179min. | MPAA: NC-17
In drie uur tijd zien we liefde, onzekerheid, pijn, verdriet, vriendschap, verwarring, lol. La vie d'Adele is realistisch (mede door de out of character shots van hoofdrolspeelster Adele) en intens. Dit kan ons allemaal overkomen, is de boodschap van de film.
Het acteren is rauw en meer dan overtuigend. De hele film is een prachtige ervaring.
IMDb -- Blue Is the Warmest Color (2013) Wikipedia -- Blue Is the Warmest Color (2013) Bekijk trailer van Blue Is the Warmest Color (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blue Is the Warmest Color (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.9 7.9 / 10

The Keeper of Lost Causes (2013)The Keeper of Lost Causes (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 97min.
The Keeper of Lost Causes kwam over als een lange aflevering uit een matige mini-misdaadserie. Een aflevering Bron (The Bridge) is overtuigender en spannender.
Nee, dit stelde helaas niks bijzonders voor.
IMDb -- The Keeper of Lost Causes (2013) Wikipedia -- The Keeper of Lost Causes (2013) Bekijk trailer van The Keeper of Lost Causes (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Keeper of Lost Causes (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.2 4.2 / 10

[ Voor 68% gewijzigd door Safaci op 02-04-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 161min. | MPAA: PG-13
Laatst gezien, weer een spannend vervolg op deel 1. Had gedacht dat het tempo wat lager zou liggen, maar het is een snelle film. Vond het weer een erg spannend deel, goed acteerwerk, mooie CGI, goed verhaal. Leuk om te zien dat het verhaal eigenlijk ook best veel te maken heeft met wat er in LOTR gebeurt.
IMDb -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Wikipedia -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Bekijk trailer van The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@Thomas:
Wat vond je zelf van de eerste dan?
Ik vond 'em zeer traag, en heb 'em laten liggen totdat er (inderdaad) een spannender vervolg zou komen, zodat ik deel 1 wel wil uitzitten.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-09 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

HMC schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:59:
@Thomas:
Wat vond je zelf van de eerste dan?
Ik vond 'em zeer traag, en heb 'em laten liggen totdat er (inderdaad) een spannender vervolg zou komen, zodat ik deel 1 wel wil uitzitten.
Dat vind je al traag? Wat is jouw ondergrens qua tempo, Crank? ;)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:17
Deel 1 van The Hobbit ik vind ik ook traag. En kan best wel tegen traag, zoals Breaking Bad, The Wire etc. Maar dat zijn series. Drive is ook traag, maar vond ik wel boeiend.

[ Voor 25% gewijzigd door ChuckyDevil op 03-04-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:32
Sharky schreef op woensdag 02 april 2014 @ 19:05:
[...]

Dat vind je al traag? Wat is jouw ondergrens qua tempo, Crank? ;)
Arthouse-films gaan bij mij richting, en soms onder, de ondergrens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@sharky
Nou, ik vond hobbits 1 wel een ondergrens, voor een film dan. De lat is hoger gelegd (lager?)
Ik ben fan van Jackson's werk (braindead :P ) maar hobbits 1 is zoiets als in Spaceballs werd gezegd: "Part 2: The search for more money."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Ik vond de eerste Hobbit meer langdradig dan traag. Misschien bedoel je dat HMC? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Hmm, ok. Maar wat is het verschil tussen die twee? Elaborate. :)
Zoiets als "het gaat maar door" tegenover "er gebeurt niets"?

[ Voor 32% gewijzigd door HMC op 03-04-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ok, back to films:
Naar aanleiding van dit topic ook weer filmverslaafd.
Door oude verzameling gegaan en nieuwe "verkregen".

Aftershock (2012) Don't bother. Saai. Ongeloofwaardig.
Cinema Paradiso (1988) Awesome. Beetje kunstig en zo, maar tijd niet gezien. Blijft meesterwerk.
Tinker Tailor Soldier Spy (2011) saai, maar wel goede film. Moet je "in the mood" voor zijn.
Underworld 1985 Freaky film. Mee uitkijken. Maar wel een eenzame avond waard.
Requiem for a dream Muziek en film zullen mij altijd bijblijven. Fantestisch.

Ook weer eens braindead en Interview with the Vampire gekeken. Beiden onvergetelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Kunnen jullie on-topic blijven? Als je van mening bent dat iemand trollt, reageer dan niet want daarmee voer je alleen het getroll. Ik heb de laatste metadiscussie verwijderd, blijf svp over films praten en accepteer dat er nu eenmaal mensen met andere meningen zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De tweede Hobbit film was best vermakelijk, maar het wel een beetje het Pirates of the Carabian probleem. Namelijk dat het een achtbaanrit was, maar dan zonder Johney Derp. En het veel gebruik van CGI was vervelend. Verder wel vermakelijke film, maar laat weinig indruk achter.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Edit: Whoops.
Eeerrrm.
Ik vind de tweede Startrek film (ik bedoel nieuwe films) echt niks aan.
Ik kon 'em niet uitkijken.
Dat terwijl de eerste mij nog wel kon boeien.

En, mind you, ik kan TNG en Voy series over and over zien.
Zit er nu weer in.
You will now commence fun, or commence punishment protocol 192 Alpha.

[ Voor 151% gewijzigd door HMC op 03-04-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Wat is nou een echt goede WOII film?

Zit op National Geographic een documentaire te kijken over WOII, maar er zijn vast ook goede films. Iemand aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 17:37

Twhomp

Stayin' Alive

IMDB: Idi i smotri (1985)
IMDB: Schindler's List (1993)
IMDB: Saving Private Ryan (1998)
IMDB: The Thin Red Line (1998)
IMDB: La vita è bella (1997)
en zelfs
IMDB: Casablanca (1942)

En dat zo snel uit mijn hoofd.

edit:
Zoek anders even op "The best WW2 movies" op IMDb of Google. Er is zo ontzettend veel gemaakt over WW2 :Y

edit2:
Loop deze lijst van boven naar beneden af voor WW2 films. Succes gegarandeerd d:)b
http://www.imdb.com/searc...g,desc&title_type=feature

[ Voor 96% gewijzigd door Twhomp op 03-04-2014 21:03 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

longest day is toch wel de bekendste zou ik zeggen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Idi i Smotri is een geweldige film, imo een stuk beter dan bijv. Saving Private Ryan, komt natuurlijk ook door het andere standpunt, maar ik vind zelf de film een stuk aangrijpender. Een van de weinige films waar ik echt dacht "wow.... heftig...."

The Big Red One is ook een behoorlijk goede, doch een beetje vreemde film.

Grave of the Fireflies is een vreemde eend in de bijt, maar ook zeker het kijken waard. In dit topic staat wel een recensie ervan, door mij.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 17:37

Twhomp

Stayin' Alive

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 09:55
Wat ook echt een geweldige film is; The boy in the striped pyjamas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik vind het dan ook eigenlijk helemaal geen goede film :+ Het verhaal is best leuk bedacht, en over Zaitsev, of een andere Russische sluipschutter, of nog beter, Simo Häyhä, kun je idd prima een film maken, maar Enemy at the Gates is niet echt goed, beetje te geforceerd zielig met dat jongetje. Ook heb ik het altijd vreemd gevonden dat die Russen zo goed Engels spraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nighthawk12 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:13:
Wat ook echt een geweldige film is; The boy in the striped pyjamas.
Die ken ik inderdaad, goede film. Defiance ken ik ook, ook wel aardig verhaal.

Rest van de tips zal ik eens nader bekijken binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Langste versie van of de iets minder lange versie als je niet van trage films houdt.:
IMDB: Das Boot (1981)

Verder zijn er vast een hoop IMDb en andere lijsten met 'de beste' WOII films. Perspectief van de Japanners tijdens de Battle of Iwo Jima: IMDB: Letters from Iwo Jima (2006)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:21
American Hustle (2013)American Hustle (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Ik volg dit topic zo nu en dan en de meeste meningen over American Hustle waren niet echt positief, maar ik heb hem toch een kans gegeven vanwege de imdb rating en de acteurs.
Net de film afgekeken en ik moet zeggen dat de film mij vermaakt heeft. Het acteerwerk was echt goed evenals de muziek. Misschien laat ik mij ook teveel beïnvloeden door de bloedmooie Amy Adams en Jennifer Lawrence.
IMDb -- American Hustle (2013) Wikipedia -- American Hustle (2013) Bekijk trailer van American Hustle (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Hustle (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Anchorman 2: The Legend Continues (2013)Anchorman 2: The Legend Continues (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | Runtime: 119min. | MPAA: R
Ik heb de eerste natuurlijk gezien en dat is natuurlijk een klassieker, omdat de humor zo slecht is dat ie goed is. Het vervolg is eigenlijk hetzelfde maar dan zo over de top dat ik hem slecht vind. Heb soms gelachen maar niet zo vaak als ik zou willen.
IMDb -- Anchorman 2: The Legend Continues (2013) Wikipedia -- Anchorman 2: The Legend Continues (2013) Bekijk trailer van Anchorman 2: The Legend Continues (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Anchorman 2: The Legend Continues (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:52
Divergent (2014)Divergent (2014)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Plot: In a world divided by factions based on virtues, Tris learns she's Divergent and won't fit in. When she discovers a plot to destroy Divergents, Tris and the mysterious Four must find out what makes Divergents dangerous before it's too late.
Zojuist de film gezien, keek er al geruime tijd naar uit.

Mijn mening: Zowel positief als negatief.

Positief als in: Als je het boek los kan laten, hebben ze er een heel aardige film van gemaakt.

Negatief: Teveel essentiele punten die in latere delen nog aangehaald moeten worden, zijn veranderd.

Zal even spoileren wat er imo niet klopt:
spoiler:
Bij het bespringen van de trein hadden al 2 man de initiatie niet moeten halen.

Het is Christina en niet Tris die de vlag pakt tijdens het Capture The Flag spel, dit komt later nog als kwaad bloed terug in deel 2.

Christina wordt veel te snel toegestaan weer overeind te komen als ze aan de brug hangt. Dit duurt in het boek letterlijk 3 minuten, daarna gaan haar vrienden tegen Eric in en helpen haar overeind. In de film gebeurt dit allemaal binnen een minuut en zonder veel tegenstand van Eric.

Tris' moeder die binnendringt bij Dauntless en met haar in gesprek gaat. Hier mist een belangrijk deel, namelijk de reden waarom ze naar Erudite gaat om haar broer op te zoeken. Nu kwam het bezoek aan Erudite helemaal uit de lucht vallen.

De aanval van Peter en Drew op Edward waarbij ze hem in zijn linkeroog steken met een botermes, dat komt helemaal niet terug in de film.
Terwijl die scene een enorme impact heeft op Tris.

Drew komt in de film helemaal niet voor.

Ook de reden dat Four uiteindelijk naar Tris luistert en de simulatie weet te breken werd totaal uit zijn verband gerukt. Ze deden alsof het om een van zijn angsten ging (ze liet hem haar aankijken zodat hij haar niet neer zou schieten), terwijl hij puur door haar stem en het feit dat ze hem niet meer tegenhield besefte wat er gebeurde.

Heel erg onzinnig punt imo: Een van Tris' angsten is verdrinken. In het boek kiest ze ervoor om de bak helemaal vol te laten lopen om aan te tonen dat ze de angst overwint. In de film propt ze haar jasje in de toevoer. Wat niet eens zou moeten werken vanwege de hoevelheid water die eruit komt.

Veel van de bovenstaande punten mogen wellicht triviaal lijken voor niet-boek lezers, maar het zijn imo punten die belangrijk zijn voor haar karakter ontwikkeling.

Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik ook niet lekker in de film kwam door het slechte beeld en geluid in de bioscoop. Elke keer dat je alle facties bij elkaar zag in die zaal, konden we de pixels op het scherm bijna tellen.
En het geluid was soms zo slecht, dat Four dan ineens veel lager en binnensmonds klonk.

Waar ik bij Hunger Games: Catching Fire het overweldigende gevoel had dat de film het boek behoorlijk trouw bleef, het einde veel te snel kwam en ik de film direct weer wilde zien, heb ik dat bij Divergent helemaal niet.
IMDb -- Divergent (2014) Wikipedia -- Divergent (2014) Bekijk trailer van Divergent (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Divergent (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
HMC schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:48:
Hmm, ok. Maar wat is het verschil tussen die twee? Elaborate. :)
Zoiets als "het gaat maar door" tegenover "er gebeurt niets"?
Verschil van dag & nacht tussen traag en langdradig.

Langdradig is saai en ellendig. Zelfs een actiefilm met non stop actie kan daarom langdradig zijn.

Traag is een bepaalde manier van verhaal vertellen. Het is de kunst van de verteller om de kijker juist dan weten te boeien.
Kijk maar eens naar oudere films, die zijn sowieso al trager dan moderne films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:50
ThinkPadd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:57:

Zit op National Geographic een documentaire te kijken over WOII, maar er zijn vast ook goede films. Iemand aanraders?
Stalingrad uit 1993 http://www.imdb.com/title/tt0108211/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 20:50

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 16:22
Mwah, die vond ik allesbehalve sterk. Beter kun je de documentaire kijken Apocalypse: World War 2

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:18
rammes schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:13:
[...]
zet er dan ook bij wat je er van vond, daar gaat het hier tenslotte om.
Aangezien het een antwoord was op de vraag "Wat is nou een echt goede WOII film?" kun je wel aannemen dat hij ze goed vond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
rammes schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:13:
[...]

zet er dan ook bij wat je er van vond, daar gaat het hier tenslotte om.
Whehe. Dat was inderdaad een antwoord op deze post

Maar in de tijd dat het mij kostte om de IMDb links op te zoeken waren er nog wat andere posts tussen gekomen :+ excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Tower Heist (2011)Tower Heist (2011)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13
Laat ik beginnen met zeggen dat ik Ben Stiller een nogal saaie acteur vind omdat hij altijd (imho) dezelfde typetjes speelt.
Eddy Murphy vond ik vroegah wel erg leuk in Beverly Hills Cop en BHC2 en uit sentiment besloot ik deze film te gaan bekijken.

Maken ze het waar? Eddy Murphy niet, Stiller wel.

Stiller is wederom saai maar laat zoals meestal gedegen acteerwerk zien, maar Murphy valt als grapjas nogal tegen.
Er zijn wel grappen maar geen echte dijenkletsers helaas.

Verder vond ik de film zeker vermakelijk en nergens saai, de duur was prima en ik heb al met al met plezier gekeken.
Prima filmpje als je gewoon relaxed wat comedy wilt zien.
IMDb -- Tower Heist (2011) Wikipedia -- Tower Heist (2011) Bekijk trailer van Tower Heist (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tower Heist (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:40
8MM (1999)8MM (1999)
IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 123min. | MPAA: R
Plot: A private investigator is hired to discover if a
Nicolas Cage die in een ijzersterke film speelt? ik heb nog steeds moeite om dat te geloven. Op Lord of War na, vond ik al zijn films erg middelmatig.

8MM neemt je mee in zoektocht naar de oorsprong van een "Snuff" film en de vermissing van de jonge vrouw uit dit filmpje. Tom Welles (N. Cage) haalt alles uit de kast om de personen uit dit Snufffilm te vinden en overschrijd hierin zijn eigen grenzen om tot de de oplossing van zijn puzzel te komen.

Dit is naar mijn mening een verborgen pareltje. Waar de massa het een 6,5 geeft, vind ik het zeker een 8 waard. Een van de meest realistische thrillers die ik in tijden heb gezien.
IMDb -- 8MM (1999) Wikipedia -- 8MM (1999) Zoek trailer van 8MM (1999) via Google Schrijf zelf een recensie over 8MM (1999)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

ikbenerniet schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:58:
Nicolas Cage die in een ijzersterke film speelt? ik heb nog steeds moeite om dat te geloven. Op Lord of War na, vond ik al zijn films erg middelmatig.
Leaving Las Vegas nooit gezien?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Humma Kavula schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:06:
[...]

Leaving Las Vegas nooit gezien?
Nee

Nicolas Cage ken ik vooral van National Treasure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 16:01
Michael Clayton was gisteren op BBC.
Vooral Tilda Swinton vond ik sterk acteren
Afbeeldingslocatie: http://img.poptower.com/pic-37349/tilda-swinton.jpg?d=600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Er is ontzettend veel keuze. Zelf vind ik oude films altijd leuk om te zijn, bijvoorbeeld The Longest Day met John Wayne.

IMDB: The Longest Day (1962)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

ikbenerniet schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:24:
[...]

Nee

Nicolas Cage ken ik vooral van National Treasure :)
Die gast speelt in zoveel films dat ze het een tijd geleden in een matrix hebben gezet :P

Afbeeldingslocatie: http://flavorwire.files.wordpress.com/2011/02/nicolas-cage-matrix.jpg

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Cage heeft idd toch wel wat leuke rolletjes gehad, wat ie in Kick-Ass deed was geweldig, maar Lord of War is ook prima te kijken.

Zolang ie zichzelf niet te serieus neemt, is het een goed genoege acteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

V.w.b. WO II films:

The bridge on the River Kwai
A bridge too far
The great escape

en nog veel meer

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Voor mij de beste film ooit, is Gone in 60 Seconds, waarin ik hem ook geweldig vind. Ben ook wel een fan van hem, kan de meeste films wel waarderen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Jorgen schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 21:07:
V.w.b. WO II films:

The bridge on the River Kwai
A bridge too far
The great escape

en nog veel meer
Dat soort films bedoel ik ja. Zo maken ze ze de dag van vandaag niet meer :)

Ik had een paar dagen terug The Bridge at Remagen gezien. Niet de beste film uit de lijst maar wel prima te pruimen.

IMDB: The Bridge at Remagen (1969)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Ook een goede oorlogsfilm is Merry Christmas Mr Lawrence. Ook al is dit meer een psychologische oorlogsfilm. Met in de hoofdrollen o.a. David Bowie en Ryûichi Sakamoto.

[ Voor 49% gewijzigd door sjaool op 06-04-2014 09:25 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie vergeten: IMDB: The Guns of Navarone (1961)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Toch is voor mij Band of Brothers de filmserie die WW2 het dichtstbij benaderd vanuit Amerikaans oogpunt. Geen enkele andere film kan hieraan toppen naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon een meesterwerk. Eén van mijn favoriete films. Alleen die muziek al....kippenvel. De sequence in de cel op het laatst is het beste en meest indrukwekkende acteerwerk ooit in welke film dan ook.
sjaool schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 21:42:
Ook een goede oorlogsfilm is Merry Christmas Mr Lawrence. Ook al is dit meer een psychologische oorlogsfilm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal met je eens. Afgezet tegen deze serie is al het andere maar behelpen (Saving Private Ryan komt in de buurt).
Teckna schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 21:53:
Toch is voor mij Band of Brothers de filmserie die WW2 het dichtstbij benaderd vanuit Amerikaans oogpunt. Geen enkele andere film kan hieraan toppen naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

The Secret Life of Walter Mitty (2013)The Secret Life of Walter Mitty (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 114min. | MPAA: PG
Bijzondere variatie op films als Eternal Sunshine of the Spotless Mind en Forrest Gump, waarin Ben Stiller eens niet ontzettend irritant is. Het verhaal is wat zoetsappig en zal niet iedereen aanspreken, maar de wijze waarop de werkelijkheid wordt gemixt met de fantasiewereld van het titelpersonage is sterk uitgevoerd.
IMDb -- The Secret Life of Walter Mitty (2013) Wikipedia -- The Secret Life of Walter Mitty (2013) Bekijk trailer van The Secret Life of Walter Mitty (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Secret Life of Walter Mitty (2013)

Kiwi! (2006)Kiwi! (2006)
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Short, Action, Adventure, Comedy | Runtime: 3min.
Nog altijd een simpel, maar uiterst doeltreffend animatiefilmpje. Qua techniek is het erg amateuristisch, maar het concept en de uitwerking zijn briljant. Heerlijk!
IMDb -- Kiwi! (2006) Wikipedia -- Kiwi! (2006) Bekijk trailer van Kiwi! (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kiwi! (2006)

A Grand Day Out (1989)A Grand Day Out (1989)
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Short, Adventure | Runtime: 23min. | MPAA: Unrated
Met dit filmpje begon het ooit allemaal voor Wallace & Gromit. Alle kenmerkende elementen waren hier al aanwezig, al was het in dit eerste filmpje nog wat simpel qua animatie en ook de verhalen werden in de latere avonturen steeds beter. Toch een must-see voor liefhebbers van stop-motion.
IMDb -- A Grand Day Out (1989) Wikipedia -- A Grand Day Out (1989) Bekijk trailer van A Grand Day Out (1989) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Grand Day Out (1989)

The Wrong Trousers (1993)The Wrong Trousers (1993)
IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Short, Comedy | Runtime: 30min. | MPAA: Unrated
Mijn favoriete deel in de reeks korte films rondom Wallace en Gromit, met name vanwege de criminele pinguïn die hierin zijn opwachting maakt.
IMDb -- The Wrong Trousers (1993) Wikipedia -- The Wrong Trousers (1993) Bekijk trailer van The Wrong Trousers (1993) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wrong Trousers (1993)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

A Close Shave (1995)A Close Shave (1995)
IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Short, Comedy | Runtime: 30min. | MPAA: Unrated
Wederom een prima animatiefilmpje van Aardman. De humor moet je liggen, maar als je ervan houdt is dit weer een half uur genieten.
IMDb -- A Close Shave (1995) Wikipedia -- A Close Shave (1995) Bekijk trailer van A Close Shave (1995) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Close Shave (1995)

A Matter of Loaf and Death (2008)A Matter of Loaf and Death (2008)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Short, Comedy | Runtime: 30min.
Dit laatste half uur durende filmpje rondom Wallace en Gromit is weer ouderwets leuk, al begint de herhaling hier wel enige vormen aan te nemen.
IMDb -- A Matter of Loaf and Death (2008) Wikipedia -- A Matter of Loaf and Death (2008) Zoek trailer van A Matter of Loaf and Death (2008) via Google Schrijf zelf een recensie over A Matter of Loaf and Death (2008)

Lars and the Real Girl (2007)Lars and the Real Girl (2007)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Prima zwarte komedie met een goede dosis drama, waarin Ryan Gosling te zien is als een jongeman met mentale problemen die een relatie krijgt met een sekspop. Bizar onderwerp, maar mooi uitgevoerd. De ontwikkelingen zijn niet allemaal even realistisch - met name de reacties van de omgeving later in het verhaal - maar vooral het acteerwerk van Gosling maakt het de moeite waard.
IMDb -- Lars and the Real Girl (2007) Wikipedia -- Lars and the Real Girl (2007) Bekijk trailer van Lars and the Real Girl (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lars and the Real Girl (2007)

Dear Mr. Watterson (2013)Dear Mr. Watterson (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Documentary | Runtime: 89min.
Redelijk middelmatige documentaire over Calvin & Hobbes en diens bedenker. De reeks behoort tot mijn favoriete strips en ik had dan ook op iets meer gehoopt, maar het is vooral een droge reeks interviews met de fans en collega's van de teruggetrokken tekenaar.

Tot de interessantere delen behoren de discussies rondom de wijze waarop Watterson omging met merchandising en zijn eigen formaat afdwong in de krant, maar verder wordt nergens echt een hoog niveau behaald. Enkel een aanrader voor liefhebbers van Calvin & Hobbes, maar verwacht er niet teveel van.
IMDb -- Dear Mr. Watterson (2013) Wikipedia -- Dear Mr. Watterson (2013) Bekijk trailer van Dear Mr. Watterson (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dear Mr. Watterson (2013)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:32
MrFl0ppY schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:17:
[...]

Mwah, die vond ik allesbehalve sterk. Beter kun je de documentaire kijken Apocalypse: World War 2
oh die vond ik wel goed, tja zo een docu wint het uiteraard altijd vd film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
JvS schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:57:
[...]

Die gast speelt in zoveel films dat ze het een tijd geleden in een matrix hebben gezet :P

[afbeelding]
haha, dit is wel leuk gemaakt!

Het probleem bij Cage is dat veel dingen bij hem wat onnatuurlijk aanvoelen, zoals zijn kapsel in Con Air, of het voelt heel erg geacteerd aan in veel van zijn films. Dat is een beetje het probleem die wel meer acteurs hebben die in iedere film willen spelen(hallo George Clooney).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ram0n schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 22:00:
The Secret Life of Walter Mitty (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 114min. | MPAA: PG
Bijzondere variatie op films als Eternal Sunshine of the Spotless Mind en Forrest Gump, waarin Ben Stiller eens niet ontzettend irritant is. Het verhaal is wat zoetsappig en zal niet iedereen aanspreken, maar de wijze waarop de werkelijkheid wordt gemixt met de fantasiewereld van het titelpersonage is sterk uitgevoerd.
[afbeelding] 7.5 / 10

Ik vond bij deze film vooral de locaties van de film erg mooi geschoten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 21:57:
Helemaal met je eens. Afgezet tegen deze serie is al het andere maar behelpen (Saving Private Ryan komt in de buurt).

[...]
Mss vanuit het Yankineze oogpunt, maar Pvt. Ryan legt het imo toch wel af tegen films als Idri i Smotri, al is dat natuurlijk vanuit het oogpunt van wit-russische partizanen, een kant die de meeste mensen een stuk minder interessant vinden, puur omdat ze het niet kennen, maar ook veel minder met de eer strijken. De Amerikanen doen graag alsof ze compleet Europa bevrijd hebben, maar dat valt behoorlijk tegen.

Net Snowpiercer gekeken, goeie film, maak ik later vandaag wel een reviewtje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
d:)b

Die film doet me dan weer aan Force 10 from Navarone denken, met een jonge Harrison Ford in de hoofdrol.

IMDB: Force 10 from Navarone (1978)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Need for Speed (2014)Need for Speed (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: Fresh from prison, a street racer who was framed by a wealthy business associate joins a cross country race with revenge in mind. His ex-partner, learning of the plan, places a massive bounty on his head as the race begins.
Kort gezegd: doe-het-niet!

Wat een slechte film. Standaard zoetsappig verhaaltje, na 10 min. is het einde al voorspelbaar.Voor de rest zit je 2 uur lang naar jankende motoren te luisteren (tot overmaat van ramp had de bioscoop het geluid ook nog eens KEIHARD staan waardoor ik met piepende oren de zaal uit liep nadat de film was afgelopen).

Oja en over the top acties....
spoiler:
Auto optillen met helicopter, srsly? Enorme sprongen met de auto, auto blijft gewoon heel etc

Spijt dat ik heengeweest ben
IMDb -- Need for Speed (2014) Wikipedia -- Need for Speed (2014) Bekijk trailer van Need for Speed (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Need for Speed (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:31
300 (2006)300 (2006)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Fantasy, History | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: King Leonidas and a force of 300 men fight the Persians at Thermopylae in 480 B.C.
Een van mijn favorieten. Vechten voor het voortbestaan van een relatief kleine cultuur ten overstaan van een machtsbeluste tiran. Goede adaptatie van de graphic novel style, strak geacteerd met hier en daar wat "saaie" tussenpozen van Spartaanse politiek. Heroïsche scenes met humoristische oneliners, met voor mij het toppunt van het eten van een appel op het slachtveld door koning Leonidas.

Voor de liefhebber, een rap-battle tussen Leonidas en Master Chief: YouTube: Master Chief vs Leonidas. Epic Rap Battles of History Season 2.
IMDb -- 300 (2006) Wikipedia -- 300 (2006) Zoek trailer van 300 (2006) via Google Schrijf zelf een recensie over 300 (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:58

Emiel1984

Made in NL

Gattaca (1997)Gattaca (1997)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Futuristische film welke iets lijkt op de film 'In Time'. In deze film word namelijk ook gebruik gemaakt van het resterende leven van iemand anders.
Echter het verhaal is veel beter en het acteerwerk is erg goed. Ik wil niet teveel verklappen, deze film moet je gewoon zien. Hij is via netflix te vinden !
IMDb -- Gattaca (1997) Wikipedia -- Gattaca (1997) Zoek trailer van Gattaca (1997) via Google Schrijf zelf een recensie over Gattaca (1997)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ThinkPadd schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:44:
Need for Speed (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: Fresh from prison, a street racer who was framed by a wealthy business associate joins a cross country race with revenge in mind. His ex-partner, learning of the plan, places a massive bounty on his head as the race begins.
Kort gezegd: doe-het-niet!

Wat een slechte film. Standaard zoetsappig verhaaltje, na 10 min. is het einde al voorspelbaar.Voor de rest zit je 2 uur lang naar jankende motoren te luisteren (tot overmaat van ramp had de bioscoop het geluid ook nog eens KEIHARD staan waardoor ik met piepende oren de zaal uit liep nadat de film was afgelopen).

Oja en over the top acties....
spoiler:
Auto optillen met helicopter, srsly? Enorme sprongen met de auto, auto blijft gewoon heel etc

Spijt dat ik heengeweest ben
[afbeelding] 4 / 10
Je reageert nu net als iemand die het spel heeft gespeeld en hoopte op een simulator ervaring ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook mooi!
Er zijn gewoon ontzettend veel mooie/goede films over de Tweede Wereldoorlog.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:29
SomerenV schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:33:
Unsere Mutter, Unsere Väter (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 270min.
Ik kwam de naam Unsere Mutter, Unsere Väter al een paar keer tegen hier en daar en vanavond besloten deel 1 te downloaden. Het is een driedelige miniserie (ieder deel duurt anderhalf uur) en gaat over een groep van vijf vrienden van rond de 20 die de oorlog allemaal op een andere manier ervaren. Heel heftig om te zien en eigenlijk voor het eerst dat ik de Tweede Wereldoorlog op een realistische manier door de ogen van Duitse jongeren zie. Er zaten in dit deel een paar erg heftige en hartverscheurende momentjes en ik heb zo'n gevoel dat het in deel 2 en 3 niet veel vrolijker gaat worden allemaal.

Absolute aanrader!
[afbeelding] 9 / 10
Voor diegene die nog op zoek was naar oorlogs films. Deze miniserie schijnt ook zeer goed te zijn. Heb hem zelf nog niet gezien. Wer eens een keer vanaf de duitse kant gezien.

Hij is op netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Bridesmaids (2011)Bridesmaids (2011)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 125min. | MPAA: R
Een film speciaal om samen met mevr.daniel36 te kijken.
Vooral omdat ik graag misdaad/actie kijk en zij daar helemaal niet van houdt

Ten eerste kan ik zeggen dat ik heb gelachen en dat is altijd meegenomen natuurlijk.
Paar grappen waren echt leuk, paar scenes waren behoorlijk vervelend maar als totaal best een geslaagde film om samen te kijken ter afwisseling van misdaad en actie e.d.

Speciale vermelding voor Melissa McCarthy (bij mij inmiddels bekend van Mike and Molly en the Heat met S. Bullock) voor haar idiote rol in deze film.
Zonder teveel te 'spoilen": die gootsteen zal nooit meer hetzelfde zijn :+
IMDb -- Bridesmaids (2011) Wikipedia -- Bridesmaids (2011) Bekijk trailer van Bridesmaids (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bridesmaids (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

MrVegeta schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:54:
[...]
Ik vond bij deze film vooral de locaties van de film erg mooi geschoten.
Absoluut, wat betreft de cinematografie zat het dik in orde d:)b Vooral de delen in IJsland!

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Eerste deel uit Saving Private Ryan ook niet?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirty Wars (2013)Dirty Wars (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Documentary, Crime, Drama | Runtime: 87min. | MPAA: Not Rated
Plot: Investigative journalist Jeremy Scahill is pulled into an unexpected journey as he chases down the hidden truth behind America's expanding covert wars.
Interessante docu over Amerikaanse oorlogsvoering en de grenzen die ze daarbij overschrijden. Er blijft echter een hoop onduidelijk omdat het om zo'n geheim onderdeel binnen het Amerikaanse leger gaat.
IMDb -- Dirty Wars (2013) Wikipedia -- Dirty Wars (2013) Zoek trailer van Dirty Wars (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Dirty Wars (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grudge Match (2013)Grudge Match (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Sport | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
En helaas weer een tegenvaller.

Ik ga hier geen woorden aan vuil maken maar de Niro is het gewoon echt niet meer.

Flauw, langdradig, in een woord dramatisch.
IMDb -- Grudge Match (2013) Wikipedia -- Grudge Match (2013) Bekijk trailer van Grudge Match (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Grudge Match (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En deze dan: IMDB: The Longest Day (1962) ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:56
En deze dan:IMDB: Saving Private Ryan (1998) ????

[ Voor 23% gewijzigd door DeBaroN op 06-04-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:56
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Eensch!
Wat mij vooral intrigeert is die duitse kapitein die zijn compagnie (o.i.d.) toespreekt, wat eigenlijk de hele serie en de titel uitlegt. Kijk de serie meerdere malen per jaar en het blijft mij iedere keer weer boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Trainspotting (1996)Trainspotting (1996)
IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: Renton, deeply immersed in the Edinburgh drug scene, tries to clean up and get out, despite the allure of the drugs and influence of friends.
Ja, wat moet ik erover zeggen. Het is duidelijk een film die je ooit een keer gezien moet hebben, ik had het geluk deze nog nooit te hebben bekeken. Vreemd hoe sommige zaken groeien bij junkies, ik denk dan ook dat het verhaal heel erg overeenkomt met de werkelijkheid.

Keek al met al zeer prettig weg, film is ondertussen wel gedateerd dat viel me wel enorm op, maar wat wil je...
IMDb -- Trainspotting (1996) Wikipedia -- Trainspotting (1996) Zoek trailer van Trainspotting (1996) via Google Schrijf zelf een recensie over Trainspotting (1996)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:02
@Ramon
Lars and the Real Girl is echt één van mijn favoriete films. Als je het plot leest zou je misschien denken aan een flauwe comedy waarin er om de hoofdpersoon gelachen wordt maar hoewel er natuurlijk wel komische momenten in de film zitten is dat niet het geval. Hoe met name zijn broer en schoonzus worstelen met het feit dat Lars aan komt zetten met een pop als date is ontroerend en ongemakkelijk tegelijk. En dat maakt het mooi.

Hoe één en ander in de film verloopt vind ik overigens ook bijdragen aan de kwaliteit van de film. Ik vond het einde van de film juist erg mooi. Het ongeloofwaardige van de reacties van anderen vond ik ook wel meevallen, het hele verhaal is natuurlijk ook al een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Gisteren deze film gezien. Als je thuis een enigsinds fatsoenlijke home cinema hebt staan en je wil deze een keertje wat moois te doen geven MOET je deze film es bekijken! Ik had er wat minder van verwacht maar mijn god wat een spektakel! De film wist me ook van begin tot het eind te boeien en op het puntje van de bank te krijgen!

De film gaat over een missie in de ruimte die al snel mis gaat. Er komt wat rommel van een sataliet naar het ruimteveer toe en sandra bullock wordt samen met george clooney de ruimte in geschoten! Vanaf het begin speelt de film heel erg goed met de surround set! Geluid in in een vacuum niet re horen dus verwacht niet veel lompe ontploffingen, maar daar hebben de makers hele leuke dingen op toegepast. daarnaast ziet de film er geweldig uit!

Qua beeld en geluid echt een absolute toppen! En ook qua acteerprestaties best netjes als je bedenkt dat ze het grote tijd alleen moeten doen.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
I Know That Voice (2013)I Know That Voice (2013)
IMDb: 7.8 | Genre: Documentary | Runtime: 90min.
Boeiende documentaire over stemacteurs. Het aantal acteurs dat geïnterviewd wordt (de stemmen van bijvoorbeeld Bender uit Futurama, Bart Simpson, Spongebob Squarepants) is groot en er wordt een interessant beeld geschetst van hun werk. Ze vertellen hoe ze een stem verzinnen, hoe ze aan hun werk zijn gekomen, de ontwikkelingen binnen de industrie (zoals de opkomst van videogames). Het wordt ook heel duidelijk dat het werk niet alleen een gek stemmetje verzinnen is, maar echt acteren.

Vond van het weekend op Youtube de documentaire "Stemwerk" wat over nasynchronisatie in Nederland gaat (nog niet gekeken), wat natuurlijk prima past na deze documentaire gezien te hebben.
IMDb -- I Know That Voice (2013) Wikipedia -- I Know That Voice (2013) Bekijk trailer van I Know That Voice (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over I Know That Voice (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
The Shawshank Redemption (1994)The Shawshank Redemption (1994)
IMDb: 9.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 142min. | MPAA: R
De film die al jaren bovenaan de lijst staat van IMDB's top 250. Ik heb geen goede reden waarom ik hem niet eerder heb gekeken, maar gisteren is het er toch van gekomen.

Robbins speelt een bankier die na een dubieuze moord op zijn vrouw wordt veroordeeld tot levenslang in de Shawshank gevangenis. Binnen die gevangenis ontvouwt zich een prachtig verhaal over vriendschap, corruptie, machtsmisbruik en hoop.

Ik had een zware dramatische film verwacht, maar de kleine 2,5 uur vlogen voorbij met een verhaal dat weliswaar z'n drama kent, maar heel bevredigend is. Of ik het de beste film ooit is durf ik niet te zeggen, maar absoluut een topper!
IMDb -- The Shawshank Redemption (1994) Wikipedia -- The Shawshank Redemption (1994) Zoek trailer van The Shawshank Redemption (1994) via Google Schrijf zelf een recensie over The Shawshank Redemption (1994)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

The Great Gatsby (2013)The Great Gatsby (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Nummer twee op luie zondag was the great Gatsby. Tobey Maguire speelt een jonge schrijver die probeert een Wall Street carriere op te bouwen. Hij komt te wonen naast de steenrijke Gatsby (DiCaprio) welke hem al snel uitnodigt om langs te komen op één van de vele feesten die hij geeft.

De film speelt zich af in het NY van de 20's, wat met veel CGI op het scherm wordt getoverd. De hele stijl van de film is bijzonder, af en toe erg over the top (moderne muziek uit een auto uit die tijd) maar het stijltje sprak me wel aan.

Ik heb de oudere films niet gezien en het boek niet gelezen. Vergelijking heb ik dus niet. Wat er overblijft is een verhaal dat me de hele film door nieuwsgierig heeft gehouden, voornamelijk door prima rol voor DiCaprio.
IMDb -- The Great Gatsby (2013) Wikipedia -- The Great Gatsby (2013) Bekijk trailer van The Great Gatsby (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Great Gatsby (2013)

The Hangover Part III (2013)The Hangover Part III (2013)
IMDb: 5.9 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: R
Het 3e deel uit de reeks. hier kan ik kort over zijn. Meer van hetzelfde, het minst leuke deel van de drie, maar nog steeds een vermakelijke film die je makkelijk wegkijkt.
IMDb -- The Hangover Part III (2013) Wikipedia -- The Hangover Part III (2013) Bekijk trailer van The Hangover Part III (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hangover Part III (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Walkman schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:20:
Vond van het weekend op Youtube de documentaire "Stemwerk" wat over nasynchronisatie in Nederland gaat (nog niet gekeken).
Is helaas maar een heel korte documentaire van nog geen vijf minuten in opdracht van Hogeschool Saxion. Maar wel heel leuk om even gezien te hebben.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prisoners (2013)Prisoners (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 153min. | MPAA: R
Laat je niet afschrikken door de (lange) speelduur, deze film verveelde me geen moment. Goed verhaal, goed acteerwerk en blijft verrassend tot het eind! Ik ga er verder niet te veel meer over zeggen, je moet hem gewoon zien :)
IMDb -- Prisoners (2013) Wikipedia -- Prisoners (2013) Bekijk trailer van Prisoners (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prisoners (2013)

The Hunger Games: Catching Fire (2013)The Hunger Games: Catching Fire (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13
Vervolg op het eerste deel, welke ik best aardig vond.. Dit was daarom een aardige tegenvaller. Ik stoorde me aan het slappe acteerwerk van sommige acteurs. Dit leek soms wel B-film niveau. Verder werd het verhaal soms wel erg ongeloofwaardig. Kans dat ik het derde en laatste deel nog ga zien is nu wel klein geworden.. Jammer.
IMDb -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Wikipedia -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Bekijk trailer van The Hunger Games: Catching Fire (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games: Catching Fire (2013)

After Earth (2013)After Earth (2013)
IMDb: 5.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13
Deze film werd volgens mij overal afgezeken, maar ik vond het wel meevallen. Ging er dan ook met verwachtingen op '0' voor zitten. Natuurlijk, Will heeft wel eens sterkere rollen gehad en zijn zoon moet nog een hoop leren. Toch stoorde ik me niet aan hun acteerprestaties. Jammer van het dunne verhaal en het voorspelbare eind. Goed voor een druilerige zondagmiddag.
IMDb -- After Earth (2013) Wikipedia -- After Earth (2013) Bekijk trailer van After Earth (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over After Earth (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Winter's Bone (2010)Winter's Bone (2010)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: An unflinching Ozark Mountain girl hacks through dangerous social terrain as she hunts down her drug-dealing father while trying to keep her family intact.
Goeie film!
Tenminste naar mijn mening dan natuurlijk.
Wat een desolate omgeving waarin dit gefilmd werd zeg.
Een heel stel achterlijke boeren/drugsgebruikers die de hoofdrolspeelster tegenwerken in haar streven haar vader te vinden.
In het begin is het gissen waarom ze dat doen, later wordt het duidelijk dat... O-)
Geweldig gespeeld door vooral John Hawks als Teardrop met bijbehorend verlopen uiterlijk en drugsgebruik.
Uiteindelijk een soort van happy end en wat wil je nog meer?
Ik zeg: Kijken!

Oh en het prettige uiterlijk van Jennifer Lawrence wordt zorgvuldig verborgen in deze film.
Daarnaast nog nooit zoveel mensen in truien met rendieren, beren en andere beesten gezien :+
IMDb -- Winter's Bone (2010) Wikipedia -- Winter's Bone (2010) Bekijk trailer van Winter's Bone (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Winter's Bone (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:22
Daniel36 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:16:
Oh en het prettige uiterlijk van Jennifer Lawrence wordt zorgvuldig verborgen in deze film.
Wat ze niet erg lukt. Maar ja, wat wil je met zo'n uiterlijk :P
Sinds haar Oscar optreden groot fan van haar :)

Zegt ook altijd van die leuke dingen:
"Yesterday I had to do an interview. I was in a horrible mood. I couldn't think of basic words. I could see my publicist in the background, mouthing things to say. They want you to be likable all the time, and I'm just not."

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ze was verreweg de knapste, hoewel dat in deze film niet zoveel zegt.
Wat zag de rest eruit zeg, stelletje verlopen koppen bijelkaar.
Knap gedaan door de casting en make up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Het leuke aan Jennifer Lawrence is juist dat ze niet zo'n perfect 'hollywood koppie' heeft maar meer een girl next door look :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09
Twylight schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:10:
Het leuke aan Jennifer Lawrence is juist dat ze niet zo'n perfect 'hollywood koppie' heeft maar meer een girl next door look :P
Exact!

Heb zelf ook maar even alle andere films waar ze in gespeeld heeft binnen gehaald.
Zitten best wel interessante tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:39

Sargan

Filmfreak...

Pim & Pom: Het Grote Avontuur (2014)Pim & Pom: Het Grote Avontuur (2014)
IMDb: N/A | Genre: Animation, Family | Runtime: 70min.
Plot: The friendship between the impulsive and adventurous Pim and the more cautious Pom is put to the test when they are faced with trying to find their way home.
Afgelopen zondag met mijn zoontje van 5 naar deze film geweest en wat een feestje was het.
Hij kijkt dagelijks op Nickjr naar Pim en Pom en Georgina Verbaan zorgt dan voor alle stemmen, bij deze film wordt ze gesteund door o.a. Plien en Bianca, Peter Paul Muller en Tjitske Reidinga. de animatie is haast van het simpelste soort maar dat mag de pret niet drukken, het is een leuk verhaaltje en er zit veel muziek in de film van o.a. Acda en de Munnik, Huub van der Lubbe, Do en nog meer.
De bioscoop zat vol peuters en kleuters en de reacties waren heerlijk om te zien!
IMDb -- Pim & Pom: Het Grote Avontuur (2014) Zoek meer informatie over Pim & Pom: Het Grote Avontuur (2014) op Google Bekijk trailer van Pim & Pom: Het Grote Avontuur (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pim & Pom: Het Grote Avontuur (2014)

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Laatst online: 18:52
Arunia schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:14:
[...]

Exact!

Heb zelf ook maar even alle andere films waar ze in gespeeld heeft binnen gehaald.
Zitten best wel interessante tussen.
Weet niet of je The Poker House ook binnen gehengeld hebt, maar als je Winter's Bone goed vond, kan ik die ook ten zeerste aanraden. Een van haar eerste films ooit, en direct een behoorlijk zware rol.
Net als Winter's Bone komt Poker House erg langzaam op gang overigens. Selma Blair speelt ook erg sterk als haar verslaafde moeder. Herkende haar niet tot ik d'r naam bij de credits zag :o
De enige film van Jennifer die ik tot op heden niet gezien heb, is The Burning Plain.
Over het algemeen vind ik haar verdomd goed acteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Ender's Game (2013)Ender's Game (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Na een lijst reacties op Facebook wil ik alvast noemen dat ik de boeken niet gelezen heb, en daardoor geen verwachtingen had of achtergrond kennis heb. Dat gezegd hebbende...

Enders Game is een Sci Fi film waarin "de aarde" kinderen opleidt tot officieren, omdat hun besluitvorming anders/beter tot stand komt dan bij volwassenen. We volgen 1 van deze kinderen in zijn weg door de strenge selectie naar de top. Uiteraard zorgt dit voor de nodige schoolplein situaties, zowel positief as negatief.

De film had op mij een Hunger Games in Space achtige uitwerking. Gericht op een jong publiek, met nogal wat plotholes en een gerushed einde.

Voor een dinsdagavondje een prima wegkijker, maar meer ook niet.
IMDb -- Ender's Game (2013) Wikipedia -- Ender's Game (2013) Bekijk trailer van Ender's Game (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ender's Game (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Edit: Voor de eigenaren van een hele flinke subwoofer is deze film bij vlagen genieten! Er zit een deel in waar we nauwelijks geluid hoorden, maar alles in de kamer stond en hing te trillen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bokmaaa op 09-04-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09
AcidBurn schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:17:
[...]

Weet niet of je The Poker House ook binnen gehengeld hebt, maar als je Winter's Bone goed vond, kan ik die ook ten zeerste aanraden. Een van haar eerste films ooit, en direct een behoorlijk zware rol.
Net als Winter's Bone komt Poker House erg langzaam op gang overigens. Selma Blair speelt ook erg sterk als haar verslaafde moeder. Herkende haar niet tot ik d'r naam bij de credits zag :o
De enige film van Jennifer die ik tot op heden niet gezien heb, is The Burning Plain.
Over het algemeen vind ik haar verdomd goed acteren.
Eerlijk gezegd moet ik alles buiten The Hunger Games, Silver Linings Playbook en X-men reeks nog kijken.
Die toevallig ook binnen gehaald inderdaad.
Nu alleen nog tijd vinden om ze te kijken allemaal.
The Burning Plain net gevonden op een lang gemiste site. :+
Had die voorheen niet kunnen vinden namelijk.

Heb toen IMDB gepakt en alles opgezocht, maar veel oud spul of tv films zijn gewoon niet te vinden.
Wellicht nu wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:38

Player1S

Probably out in the dark

The Other F Word (2011)The Other F Word (2011)
IMDb: 7.3 | Genre: Documentary, Comedy, Drama | Runtime: 98min. | MPAA: Not Rated
Plot: What happens when a generation's ultimate anti-authoritarians -- punk rockers-- become society's ultimate authorities -- dads? With a large chorus of Punk Rock's leading men - Blink-182's ...
Een docu voornamelijk over Jim Lindberg van Pennywise over hoe hij het leven in een punkrockband combineert met het vaderschap. Ook interviews met andere punkrockers uit Rancid, NoFX, Blink182 etc maar ook met Flea van de Red Hot Chili Peppers en Tony Hawk, de beroemde skateboarder.

Aangezien ik naar vele van die bands luister en binnenkort zelf vader word interesseerde me dit erg.
IMDb -- The Other F Word (2011) Wikipedia -- The Other F Word (2011) Bekijk trailer van The Other F Word (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Other F Word (2011)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

L1nt schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:20:
The Other F Word (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Documentary, Comedy, Drama | Runtime: 98min. | MPAA: Not Rated
Plot: What happens when a generation's ultimate anti-authoritarians -- punk rockers-- become society's ultimate authorities -- dads? With a large chorus of Punk Rock's leading men - Blink-182's ...
Een docu voornamelijk over Jim Lindberg van Pennywise over hoe hij het leven in een punkrockband combineert met het vaderschap. Ook interviews met andere punkrockers uit Rancid, NoFX, Blink182 etc maar ook met Flea van de Red Hot Chili Peppers en Tony Hawk, de beroemde skateboarder.

Aangezien ik naar vele van die bands luister en binnenkort zelf vader word interesseerde me dit erg.
[afbeelding] 8 / 10
Cool, maar wat vind je van de film dan?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:38

Player1S

Probably out in the dark

Een 8 :+

kijkt goed weg. Soms best aangrijpend. Lindberg verteld dat z'n dochter op gegeven moment zei dat ze het niet leuk vond dat ie weg ging en dat dat door merg en been gaat. Dit zal ik over een paar jaar hebben als ik ga werken maar ik kom savonds gewoon thuis. Hij is weken later pas terug.
Ook ontroerend als je hoort dat Duane Peters bijna zelfmoord had gepleegd toen z'n zoon verongelukte maar z'n andere 2 zoons hem redden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Thanks, die staat op de lijst! Als amateur punkrocker en aanstaand vader zeer relevant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

hier ook, als vader en punk/hardrock/metalliefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompeii (2014)Pompeii (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
In principe heeft deze film hetzelfde probleem als de Titanic had. Je weet in dit geval dat die vulkaan gaat uitbarsten en dat heel die stad onder het lava komt te liggen. Gelukkig was de film niet van dezelfde lengte als de Titanic.

De dochter van een vooraanstaande man in Pompeii word verliefd op een slaaf (Kit Harington). Echter een senator (Kiefer Sutherland) heeft ook een oogje op haar laten vallen.

Het decor en de effecten maakte voor mij nog een beetje dragelijk alhoewel 3D ook bij deze film maar weinig toevoegde. Al met al net aan een voldoende.
IMDb -- Pompeii (2014) Wikipedia -- Pompeii (2014) Bekijk trailer van Pompeii (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pompeii (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.0 6.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Bokmaaa schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:45:
Ender's Game (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Na een lijst reacties op Facebook wil ik alvast noemen dat ik de boeken niet gelezen heb, en daardoor geen verwachtingen had of achtergrond kennis heb. Dat gezegd hebbende...

Enders Game is een Sci Fi film waarin "de aarde" kinderen opleidt tot officieren, omdat hun besluitvorming anders/beter tot stand komt dan bij volwassenen. We volgen 1 van deze kinderen in zijn weg door de strenge selectie naar de top. Uiteraard zorgt dit voor de nodige schoolplein situaties, zowel positief as negatief.

De film had op mij een Hunger Games in Space achtige uitwerking. Gericht op een jong publiek, met nogal wat plotholes en een gerushed einde.

Voor een dinsdagavondje een prima wegkijker, maar meer ook niet.
[afbeelding] 6.5 / 10

Edit: Voor de eigenaren van een hele flinke subwoofer is deze film bij vlagen genieten! Er zit een deel in waar we nauwelijks geluid hoorden, maar alles in de kamer stond en hing te trillen. :)
Ik kan eigenlijk niet veel toevoegen aan deze review. Precies dezelfde ervaring. Veel plotholes, weinig diepgang bij de personages, bij vlagen zeer ongeloofwaardig (zelfs voor een sci-fi) en een abrupt einde. Ik geef het een iets lager cijfer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Snowpiercer (2013)Snowpiercer (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
Door een mislukt experiment van overheden in de wereld is de gehele wereld verandert in een ijslandschap. Niemand heeft het overleeft, behalve de mensen die aan boord van de Snowpiercer zijn gegaan. Een gigantische trein die alles bezit wat je nodig hebt om een leuk leven te lijden. Behalve voor Curtis en zijn medemensen in de achterste wagon, die leven als pariahs. Curtis ontketend een revolutie om de trein over te nemen.

Het concept en de uitwerking van de trein vond ik erg tof. Het geeft een goed idee hoe er verschillende klassen in de trein leven. Er waren wat awkward scenes en het einde was niet heel erg goed, maar de toffe vechtscenes maakten alles goed.

Ik zou hem zeker aanraden.
IMDb -- Snowpiercer (2013) Wikipedia -- Snowpiercer (2013) Bekijk trailer van Snowpiercer (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Snowpiercer (2013)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Snowpiercer (2013)Snowpiercer (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
Wat een bagger. Heb het na 10 minuten uitgezet. Ondermaatse acteerprestaties van het niveau Home Alone en een nogal ongeloofwaardig verhaal. De hele aarde bevriest en wat overlevenden zitten op een trein die nooit stopt. :? Beetje te doorzichtige manier om een conflictsituatie te creëren IMO.
IMDb -- Snowpiercer (2013) Wikipedia -- Snowpiercer (2013) Bekijk trailer van Snowpiercer (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Snowpiercer (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1 ... 52 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]