Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.194 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 09:50

YellowCube

Wait...what?

ikbenerniet schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:19:
[...]

Ik vond Blair Witch dan wel weer tegenvallen, van de bekendere found-footage-movies vind ik dit toch een van de mindere...

Dit is sowieso een erg booming (sub-)genre, we lijken er de laatste tijd mee doodgegooid te worden.
De found-footage-movies die ik recentelijk gezien heb zou ik de volgende cijfers geven:
Cannibal Holocaust: 10
Cloverfield: 9
[rec]: 8,5
[rec] 2: 8,5
Chronicle: 8
Europa Report: 8
Grave Encounters: 7,5
Paranormal Activity: 7
Blair Witch project: 6
[rec] 3: 5
Noroi (The Curse): 4
Grave Encounters 2: 3

Naar mijn mening heb ik bijna al teveel films in deze stijl gezien, de enige film in dit genre waar ik nog hoge verwachtingen van heb is Trolljegeren.
het is maar wanneer je de film gezien hebt.
Kijk je 'm nu, dan is het zo'n beetje een 13 in een dozijn film.
Zou je 'm in 1999 gezien hebben, dan had je zitten kijken iets geheel nieuws.
Overigens vind ik, net als jij, Cloverfield beter dan The Blair Witch Project.
En Trolljegeren vond ik ook geweldig.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Live Free or Die Hard (2007)Live Free or Die Hard (2007)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
De vrouw wilde deze film zien (wat een TOPWIJF) dus ik stemde snel in. We hebben deze inmiddels al 2 keer eerder samen zitten kijken maar ze wilde bruce willis nog een keertje de meest grote onzin uit zien vreten onder het uitkramen van geweldige one-liners a-la yipikayee motherfucker:)

Wat kan ik zeggen over Die Hard 4....weinig slechts! Als je tenminste met de juiste instelling aan de film begint. Bergen plotholes, nog grotere bergen onzin en over the top action, en als kers op de taart geweldige one-liners! Mijn...ONZE avond was compleet:)

En ja ik heb haar al ten huwelijk gevraagd:)
IMDb -- Live Free or Die Hard (2007) Wikipedia -- Live Free or Die Hard (2007) Bekijk trailer van Live Free or Die Hard (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Live Free or Die Hard (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

World War Z (2013)World War Z (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Ook deze film al een keer eerder gezien maar ik zocht iets om in bed aan te zetten voor het slapen. Iets spannends...en spanning is op zich wel goed aanwezig in deze film.

De film gaat over een uitbraak van een virus wat ervoor zorgt dat mensen in zombie's veranderen. Geen grote verassingen op dat gebied. Brad Pitt heeft nogal wat ervaring met uitbraken van ziekten en heeft iets in de oorlog gedaan (wat is me niet helemaal duidelijk maar de luiken waren al half gesloten). De film brengt niet veel nieuws op het zombie-genre behalve de geweldige agressie. In tegenstelling tot The Walking Dead etc. zijn de zombies hier heel snel en agressief. In grote groepen rennen en springen ze op je af. Erg vermakelijk. Ook een aantal scenes (bv het vliegtuig) die wel wat vernieuwends brengen. Al met al niet slecht, maar het had beter gekund.
IMDb -- World War Z (2013) Wikipedia -- World War Z (2013) Bekijk trailer van World War Z (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over World War Z (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:06
What Maisie Knew (2012)What Maisie Knew (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 99min. | MPAA: R
Sterker dan verwacht.
Realistisch in beeld gebracht en je krijgt een goed perspectief (standpunt kind) van hoe verwarrend en pijnlijk de scheiding van de ouders kan zijn.
IMDb -- What Maisie Knew (2012) Wikipedia -- What Maisie Knew (2012) Bekijk trailer van What Maisie Knew (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over What Maisie Knew (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrkNess
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-12-2024
Divergent (2014)Divergent (2014)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Plot: In a world divided by factions based on virtues, Tris learns she's Divergent and won't fit in. When she discovers a plot to destroy Divergents, Tris and the mysterious Four must find out what makes Divergents dangerous before it's too late.
Mijn vriendin zat al een tijdje te springen op deze film, dus ik was heel blij dat hij in de Pathé sneak-preview zat. Best irritant namelijk dat Helmond niet alle films draait. Enfin...

Film is (zoals misschien bekend) een boekverfilming. Het is een beetje een trend om young-adult boeken te verfilmen tegenwoordig en aangezien deze dystopische verhalen het momenteel erg goed doen volgen de films met soortgelijke thema's elkaar dan ook snel op.

De film zelf was zeer zeker vermakelijk. Er werd niet ver van het boek afgeweken en er zat best ok acteerwerk in. Je merkt dat de film geen Oscar aspiraties heeft maar dat vind ik absoluut niet erg. Kijk de film met het idee dat je flink popcorn vermaakt voorgeschoteld krijgt en dan heb je een glimlach op je gezicht na afloop.
IMDb -- Divergent (2014) Wikipedia -- Divergent (2014) Bekijk trailer van Divergent (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Divergent (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Anchorman 2:

Zeer matige film met zo nu en dan wat humoristische momenten.
Kon het niet opbrengen om uit te kijken.

Rating: 2/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowpiercer (2013)Snowpiercer (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
Plot: In a future where a failed global-warming experiment kills off most life on the planet, a class system evolves aboard the Snowpiercer, a train that travels around the globe via a perpetual-motion engine.
Tja. Dat is vooral wat overheerst bij deze film. De film heeft me geen moment weten te pakken. De setting is grauw en donker. Het verhaal zeker in het begin onduidelijk. De gevechten zijn niet bijzonder goed (lees voor een deel bloederig) in beeld gebracht. In de film worden twee talen gesproken, het Engels en het Koreaans. Dit komt vrij geforceerd over. Komt nog eens bij dat ik de Amerikaanse hoofdrolspeler ook niet bijzonder vindt.
IMDb -- Snowpiercer (2013) Wikipedia -- Snowpiercer (2013) Bekijk trailer van Snowpiercer (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Snowpiercer (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Captain America 2.

Erg voorspelbaar, wel toffe actie en de Winter Soldier is een badass met helaas te weinig screen time. Prima marvel actie film, 7.6

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:02
Non-Stop (2014)Non-Stop (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: An air marshal springs into action during a transatlantic flight after receiving a series of text messages that put his fellow passengers at risk unless the airline transfers $150 million into an off-shore account.
Heb deze film vanavond in de bios gekeken. Stond al een tijdje op mijn lijstje, maar kreeg steeds niemand mee.

Verhaal bevat meer plotholes dan de gemiddelde Zwitserse kaas, maar als je daar doorheen kijkt dan is hij stiekem best goed.
Liam Neeson speelt het goed - voor zover ik me dat kan inbeelden - als een air marshall geplaagd door alcohol verslaving, die zich wel degelijk bewust is van zijn verantwoordelijkheid tov de passagiers. Zijn paranoia die ongetwijfeld deels door de alcohol komt, vond ik behoorlijk geloofwaardig, en ook het camerawerk hielp mee.

In het begin van de film worden zoveel personages eruit gelicht dat ik de echte bad guys niet had verwacht. Een van de 2 twijfelde ik lichtelijk, maar meer ook niet.

Leuke film die redelijk lang spannend weet te blijven naar mijn idee.
IMDb -- Non-Stop (2014) Wikipedia -- Non-Stop (2014) Bekijk trailer van Non-Stop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Non-Stop (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:56
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:14:
Snowpiercer (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
Plot: In a future where a failed global-warming experiment kills off most life on the planet, a class system evolves aboard the Snowpiercer, a train that travels around the globe via a perpetual-motion engine.
Tja. Dat is vooral wat overheerst bij deze film. De film heeft me geen moment weten te pakken. De setting is grauw en donker. Het verhaal zeker in het begin onduidelijk. De gevechten zijn niet bijzonder goed (lees voor een deel bloederig) in beeld gebracht. In de film worden twee talen gesproken, het Engels en het Koreaans. Dit komt vrij geforceerd over. Komt nog eens bij dat ik de Amerikaanse hoofdrolspeler ook niet bijzonder vindt.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6.5 / 10
Ik heb deze ook gezien naar aanleiding van een review hier. Het is denk ik een love it or hate it film. Bijna alles wat je noemt zijn voor mij juist weer pluspunten. Heerlijk duister en surreeël, een 8,5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Puur uit nieuwsgierigheid: hoe bepaal je voor jezelf of een film een 7,5 is of een 7,6? :) Het klinkt nogal specifiek, heb je een lijst ernaast met zaken waar je punten voor geeft en waar dan gewogen cijfer uit komt?

De meeste mensen kunnen prima inschatten of iets een 7 of 8 is, maar op een schaal van 1 tot 10 op een tiende nauwkeurig zonder hulpmiddelen een cijfer bepalen is meer dan knap! Zeker als je totale review uit 1 of 2 regels bestaat.

Ook een beetje beroepsdeformatie hoor, ik ben docent en dus elke dag bezig met hoe je zaken beoordeeld :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 28-03-2014 08:58 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anchorman 2: The Legend Continues (2013)Anchorman 2: The Legend Continues (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | Runtime: 119min. | MPAA: R
Will Ferrell. O+

Ik heb me kapotgelachen om sommige scènes. Als je van de onzinnige humor houdt die zijn films kenmerken, moet je deze ook kijken.

Hij is wat minder coherent dan het eerste deel, het kijkt meer weg als een serie Family Guy-episodes, maar ik vond hem daarom niet minder leuk.
IMDb -- Anchorman 2: The Legend Continues (2013) Wikipedia -- Anchorman 2: The Legend Continues (2013) Bekijk trailer van Anchorman 2: The Legend Continues (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Anchorman 2: The Legend Continues (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 28-03-2014 09:00 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:48

Daniel36

vernieuwde formule

Mutatie schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 07:57:
[...]

Ik heb deze ook gezien naar aanleiding van een review hier. Het is denk ik een love it or hate it film. Bijna alles wat je noemt zijn voor mij juist weer pluspunten. Heerlijk duister en surreeël, een 8,5 :)
Ik ook al naar aanleiding van de review hier en ik hoor bij het Hate it-kamp.
Drie kwartier gekeken om de film een kans te geven en ik vind het uitgangspunt wel gaaf (iedereen dood, aarde bevroren, enige overlevenden in de trein en bovenklasse die de onderklasse onderdrukt en uitbuit enz.)
maar wat een duisternis en traagheid alom zeg.
Ik ben gestopt en daar blijft het bij denk ik ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:06
Gizz schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:55:
Puur uit nieuwsgierigheid: hoe bepaal je voor jezelf of een film een 7,5 is of een 7,6? :)
Het klinkt nogal specifiek, heb je een lijst ernaast met zaken waar je punten voor geeft en waar dan gewogen cijfer uit komt?
Haha ik heb helemaal geen lijstje, is met de natte vinger gedaan hoor.
Aangezien ik elke film eerst op voorhand opzoek, ga ik nooit rommel voorgeschoteld krijgen.
Bijgevolg geef ik bijna altijd een score tussen de 6 en 8.
Dit geeft me al een pak minder vrijheid. Moest ik met .5 werken had ik dus maar 5 mogelijke scores in 90% van mijn beoordelingen. Daarom werk ik met .1 (20 mogelijke scores).

Noem het Fingerspitzengefühl :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gizz schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:55:
De meeste mensen kunnen prima inschatten of iets een 7 of 8 is, maar op een schaal van 1 tot 10 op een tiende nauwkeurig zonder hulpmiddelen een cijfer bepalen is meer dan knap! Zeker als je totale review uit 1 of 2 regels bestaat.

Ook een beetje beroepsdeformatie hoor, ik ben docent en dus elke dag bezig met hoe je zaken beoordeeld :P
Het is geen review, het is wat ik er van vond. Anyway, 7.6? 7,5 is een beetje de 0 lijn voor actie films waar ik me niet bij verveel. Hier heb ik zelfs wat bij gelachen (zoals elke Marvel film van afgelopen tijd), daarom boem boven de 0 lijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Daniel36 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:59:
[...]

Ik ook al naar aanleiding van de review hier en ik hoor bij het Hate it-kamp.
Drie kwartier gekeken om de film een kans te geven en ik vind het uitgangspunt wel gaaf (iedereen dood, aarde bevroren, enige overlevenden in de trein en bovenklasse die de onderklasse onderdrukt en uitbuit enz.)
maar wat een duisternis en traagheid alom zeg.
Ik ben gestopt en daar blijft het bij denk ik ;w
Zonde, maar ik kan het ook wel begrijpen dat het niet voor iedereen is weggelegd. Ik houd zelf heel erg van dat duistere en harde sfeertje was ze neerzetten in deze film en sowieso in veel Koreaanse thrillers. Ik hoop dan ook dat de mensen die in het Love it-kamp vallen ook bijvoorbeeld de Koreaanse films van deze regisseur een kans geven ;)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Book Thief (2013)The Book Thief (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, War | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: While subjected to the horrors of World War II Germany, young Liesel finds solace by stealing books and sharing them with others. In the basement of her home, a Jewish refugee is being sheltered by her adoptive parents.
Enige minpunt voor deze film is dat hij in het Engels is maar dan met een soort Duits accent en het gebruik van Duitse woorden er tussendoor en dan ineens weer nazi speeches die geheel in het duits zijn.

Verder vond ik het verhaal wel goed en meeslepend dus zeker een ruime voldoende van mij, maar had hoger geweest als ze voor 1 taal hadden gekozen.
IMDb -- The Book Thief (2013) Wikipedia -- The Book Thief (2013) Bekijk trailer van The Book Thief (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Book Thief (2013)

Divergent (2014)Divergent (2014)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Plot: In a world divided by factions based on virtues, Tris learns she's Divergent and won't fit in. When she discovers a plot to destroy Divergents, Tris and the mysterious Four must find out what makes Divergents dangerous before it's too late.
In het begin had ik het gevoel dat ze deze boekenserie zijn gaan verfilmen omdat de Hunger Games zo'n groot succes is. Echter hoe verder het verhaal vorderde hoe minder ik vergelijkingen begon te trekken.

Dat Ashley Judd er in meespeelde was voor mij ook weer een pluspunt.
IMDb -- Divergent (2014) Wikipedia -- Divergent (2014) Bekijk trailer van Divergent (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Divergent (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.0 7.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:48

Daniel36

vernieuwde formule

Identity (2003)Identity (2003)
IMDb: 7.3 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: Stranded at a desolate Nevada motel during a nasty rainstorm, ten strangers become acquainted with each other when they realize that they're being killed off one by one.
Aha, een film met John Cusack. Als Cusack-liefhebber een goede reden voor mij op in elk geval eens te kijken wat het is.
En het is een goede film in mijn bescheiden opinie.
Spannend en met veel actie en plotwendingen.
Zonder de clou te verklappen: Cusack is niet de hoofdpersoon in deze film.
Ik vond de film spannend en de scene's waarin doden vallen bloederig maar niet te zoals in veel films/series tegenwoordig.
IMDb -- Identity (2003) Wikipedia -- Identity (2003) Bekijk trailer van Identity (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Identity (2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 161min. | MPAA: PG-13
Dit middenstuk van de nieuwe trilogie doet een stapje in de goede richting, al valt er helaas ook nog genoeg op aan te merken. Opmerkelijk genoeg is het eerste uur redelijk in lijn met de openingsfilm en daarmee redelijk saai, maar het tweede gedeelte is beduidend beter. Dat komt niet alleen door Smaug, maar ook door Laketown.

Het blijft ontzettend jammer dat er hier zoveel met cgi wordt opgelost, terwijl de LotR-trilogie veel meer met miniaturen, make-up e.d. oploste. Uiteraard dit dit goedkoper, maar het is doodzonde om te constateren dat de volledig gerenderde Azog er veel minder goed uitziet dan zijn orcs die wel gestalte krijgen via mensen van vlees en bloed en een dikke laag schmink.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe ze dit gaan afronden. Het boek wordt hier nagenoeg afgerond, maar dat is wat mij betreft geen probleem. Als Peter Jackson een mooie brug kan vormen juich ik dat toe, maar vooralsnog ben ik bang dat eind volgend jaar wordt bevestigd wat we allemaal al dachten: dit is materiaal voor 1 of 2 films en zeker geen trilogie. Maar laten we afwachten :)
IMDb -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Wikipedia -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Bekijk trailer van The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Maverick (1994)Maverick (1994)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 127min. | MPAA: PG
Wat een ontzettend fijne komedie! Het verhaal is simpel en zakt in het midden even in, maar het is dan ook slechts een platform voor enkele leuke personages. Dit soort rollen maken me er weer bewust van dat Mel Gibson perfect was voor dit soort rollen, terwijl hij tegenwoordig toch vooral bekend staat om zijn privéleven.
IMDb -- Maverick (1994) Wikipedia -- Maverick (1994) Bekijk trailer van Maverick (1994) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Maverick (1994)

V for Vendetta (2005)V for Vendetta (2005)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: R
Dit zal ik altijd een heerlijke film blijven vinden. Met wat wil zijn er wel wat problemen aan te wijzen, maar ik heb ook deze keer weer genoten van de combinatie van een intrigerend plot met sterke personages, goede actie en prachtige cinematografie.
IMDb -- V for Vendetta (2005) Wikipedia -- V for Vendetta (2005) Zoek trailer van V for Vendetta (2005) via Google Schrijf zelf een recensie over V for Vendetta (2005)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Thor: The Dark World (2013)Thor: The Dark World (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Het is officieel: Marvel is voor mij persoonlijk hun universum aan het verpesten met de sloot aan superheldenfilms die ze eruit persen. Ik heb genoten van The Avengers en enkele losse films (waaronder de eerste Iron Man), maar inmiddels is er weinig originaliteit meer te vinden in de zoveelste vervolgen.

Het interesseert me simpelweg niet zoveel meer, en dat is volgens mij te wijden aan verzadiging. Naar het schijnt weet Captain America 2 dit te doorbreken doordat het meer op een politieke thriller uit de jaren '70 schijnt te lijken, dus wie weet... Hopelijk kan Guardians of the Galaxy voor een frisse wind zorgen, ik ben er wel aan toe.
IMDb -- Thor: The Dark World (2013) Wikipedia -- Thor: The Dark World (2013) Bekijk trailer van Thor: The Dark World (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thor: The Dark World (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

The Armstrong Lie (2013)The Armstrong Lie (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Documentary | Runtime: 124min. | MPAA: R
Bijzonder interessant inkijkje in het leven van Lance Armstrong vlak voor en rond zijn onthullingen, met name doordat de opzet van de documentaire veranderde tijdens de opnames. Regisseur Alex Gibney zou aanvankelijk zijn comeback vastleggen en had hierdoor directe toegang tot de wielrenner, maar we weten allemaal hoe het is afgelopen.

Het bevestigde voor mij vooral de vooroordelen die ik had over de gevallen sportman, maar ik ben vooral onder de indruk van de wijze waarop Gibney ons laat zien hoe Armstrong zelf de wereld en zijn eigen acties ziet. Verplichte kost voor alle wielrenliefhebbers.
IMDb -- The Armstrong Lie (2013) Wikipedia -- The Armstrong Lie (2013) Bekijk trailer van The Armstrong Lie (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Armstrong Lie (2013)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Divergent (2014)
In het begin had ik het gevoel dat ze deze boekenserie zijn gaan verfilmen omdat de Hunger Games zo'n groot succes is. Echter hoe verder het verhaal vorderde hoe minder ik vergelijkingen begon te trekken.
Je eerste gedachte was volkomen juist. Twilight en Hunger Games zijn gigantische successen, en Lionsgate hoopte nog zo'n succes binnen te halen met Divergent. Ze hebben niet voor niks afgewacht wat deel 1 deed in het openings weekend voor ze deel 2 "green light" gaven... Je hebt overigens gelijk dat de franchises nogal van elkaar afwijken en dus ook niet te vergelijken zijn op het YA en dystopian feature element na.

Ik moet Divergent nog kijken, maar ik heb de Hunger Games trilogy gelezen, en ben nu halverwege Insurgent, het tweede boek in de Divergent saga. Zal even tussen spoilers zetten wat ik denk dat de verschillen zijn.
spoiler:
Katniss heeft nooit op willen vallen, gaat haar eigen gang en alles wat ze doet, doet ze om 2 redenen: Overleven, en voor haar moeder en zusje zorgen. Die laatste is de enige echte reden waarom ze door blijft gaan.

Tris heeft zich nooit helemaal op haar plaats gevoeld binnen Abnegation, en gaat de uitdagingen in de Dauntless initiation ook niet bepaald uit de weg.

Waar Katniss echt tegen wil en dank het symbool van de rebellen wordt, stapt Tris vrijwillig in de spotlights door met de rebellen mee te doen.

Ook een belangrijk verschil: Katniss is vanaf het begin helemaal niet bezig met gevoelens voor welke jongen dan ook. Gale is haar beste vriend, and that's it. Peeta is al wel gek op haar, en deels door het spelletje dat ze moeten spelen begint ze hem heel langzaam op een andere manier te zien.
Pas in boek 2 ontwikkelt zich de driehoeksverhouding, omdat Katniss niet weet wat ze wil.
In deel 3 wordt die strijdt beslecht door een andere factor, en door iets wat Gale al eens zei: Ze zal niet kiezen wie ze leuk vind, maar wie ze nodig heeft om te overleven.

Tris daarintegen, vind Four al vanaf dat ze hem leert kennen interessant, maar hapt niet direct toe omdat ze niet snapt dat hij haar leuk kan vinden. Zodra hij duidelijk maakt geinteresseerd te zijn, is dat deel van het verhaal (iig wat boek 1 betreft, boek 2 maakt er een puinhoop van) zo klaar als een klontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 21:07
The Book of Eli (2010)The Book of Eli (2010)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 118min. | MPAA: R
Toen ik begon met deze film te kijken dacht ik dat ik aan een spannende actie/triller begon, die tevens een goede verhaallijn bezat, maar ik verklap alvast dat ik erg teleurgesteld ben en dat ik mijn zaterdagavond veel beter besteed zou kunnen hebben. Wanneer je de film kijkt zie je duidelijk dat er erge nadruk gelegd wordt op de 'mooie' scenes en de muziek. Aan de ene kant doet deze film dat ook wel goed, veel scenes zien er mooi uit, alhoewel de special effects soms niet goed uit de verf komen, en de muziek is passend en mooi. Alleen het merendeel van de scenes, bijvoorbeeld wanneer je alweer een close-up van het gezicht van de hoofdpersoon ziet, dat donker afsteekt tegen de lichte achtergrond, voelt toch niet mooi aan, wat veel andere film toch een stuk beter doen.
De verhaallijn is ook niet echt om naar huis te schijven, er is niks mis met Denzel Washington die in een post apocaliptisch Amerika probeert te overleven maar het verhaal sprak mij persoonlijk niet aan, ik vond het simpelweg niet leuk in elkaar zitten en niet genoeg diepgang hebben, wat ik wel verwacht in zo'n soort film.
spoiler:
Dit komt doordat de hele film om één bijbel draait, een heilig boek die verlichting brengt aan iedereen die het leest, en natuurlijk is de mensheid zonder deze bijbel verloren, dat Denzel Washington haast als een profeet wordt neergezet help hier ook niet bij. Hiermee wil ik niet het christendom beledigen, maar het komt haast over als pure reclame.

De actie is dan wel weer redelijk, met goed acteerwerk van Washington,
spoiler:
alhoewel het wel opmerkelijk is dat de ene scene niemand een kogel wil verspillen, en later ze een minigun op volle toeren laten draaien alsof het niets is.

Iets wat me bovendien erg opviel is dat sommige logo's van grote bedrijven wel erg 'subtiel' in beeld komen, in meerdere scenes zie je Washington, waarbij onder de stof zit behalve zijn Beats oortjes die je duidelijk midden in beeld ziet.
Al bij al probeert The Book of Eli een film te zijn die meer is dan alleen een doorsnee Hollywood film, wat hij wel voor elkaar krijgt maar dan in de negatieve zin van het woord.
IMDb -- The Book of Eli (2010) Wikipedia -- The Book of Eli (2010) Zoek trailer van The Book of Eli (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over The Book of Eli (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

[ Voor 255% gewijzigd door markdm op 30-03-2014 00:08 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:28
@hierboven: spoiler tags kunnen echt geen kwaad, je verraadt een deel van het plot wat iemand net toevallig kan lezen. Bijv om welk boek het gaat.. Volgens mij werd dat niet gelijk bekend in de film van wat ik mij kan herinneren. De film kan mij trouwens wel bekoren!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En niet alleen dat. Als je een review wil schrijven zoals die van anderen, gebruik dan svp de generator van de link uit het rode blokje boven het invoerveld en kopieer de daarvoor bestemde tekst uit het juiste vakje ipv de gegenereerde tekst van de pagina zelf. Gebruik dan svp ook wat paragrafen zodat je tekst wat fijner om te lezen is.

Captain America: The Winter Soldier (2014)Captain America: The Winter Soldier (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 128min.
Na het tweede deel van Thor begon ik er een beetje een hard hoofd in te krijgen. Films uit het MCU (Marvel Cinematic Universe) waren tot voor die film eigenlijk best leuk en de "realistische" aanpak maakte het geheel een stuk toegankelijker voor mensen die niet van elfjes en andere onvoorklaarbare dingen houden. En zeker niet van dingen waarvoor men geen verklaring wil afgeven.

Daarom was Thor 2 een flinke tegenvaller, want vliegende plasjes met bloed die je ziel kapen (of zoiets) is niet erg interessant. Gelukkig is hier dan eindelijk Captain America 2: The Winter Soldier.

Hoewel er veel actie in deze film te vinden is, lijkt er soms zelfs een plekje te zijn voor een heus verhaal. Een interessant verhaal ook, met Nick Fury in een van de welverdiende hoofdrollen en een paar handige terugkoppelingen naar eerdere MCU-films.

Al met al is CA: TWS niet de beste film ooit. Wel is het behoorlijk vermakelijk en ziet het er allemaal mooi tot heel mooi uit.

De rasechte MCU-nerd blijft trouwens natuurlijk tot het absolute einde zitten, want de twee filmpjes voor en na de (echte) aftiteling zijn tot nu toe de meest interessante filmpjes die tot nu toe na MCU-films te zien zijn geweest!

spoiler: Alleen lezen als je de film hebt gezien
En natuurlijk: Heil Fury! (uitspreken met Duitsch accent)
IMDb -- Captain America: The Winter Soldier (2014) Wikipedia -- Captain America: The Winter Soldier (2014) Bekijk trailer van Captain America: The Winter Soldier (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain America: The Winter Soldier (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.9 7.9 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Arjan90 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:26:
@hierboven: spoiler tags kunnen echt geen kwaad, je verraadt een deel van het plot wat iemand net toevallig kan lezen. Bijv om welk boek het gaat.. Volgens mij werd dat niet gelijk bekend in de film van wat ik mij kan herinneren. De film kan mij trouwens wel bekoren!
Sorry, ik was het helemaal vergeten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outrage (2010)Outrage (2010)
IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: The boss of a major crime syndicate orders his lieutenant to bring a rogue gang of drug traffickers in line, a job that gets passed on to his long-suffering subordinate.
Lekkere actiefilm die goed wegkijkt. Een paar yakuza familie's krijgen het met elkaar aan de stok. Vrij standaard verhaal dus :). Deze Japanse actiefilm vormt een leuke afwisseling op de meer bekendere films uit de VS.
IMDb -- Outrage (2010) Wikipedia -- Outrage (2010) Zoek trailer van Outrage (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over Outrage (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 15:22
Captain America: The Winter Soldier (2014)Captain America: The Winter Soldier (2014)
Heb hem vandaag gezien en alhoewel hij flink afwijkt van de strip vind ik het wel gelukte verfilming van het verhaal, een leuke actie/spionage film in de stripboek wereld van Marvel.

Enige waar ik me dan aan erger is
spoiler:
het toch wel een beetje open einde
.

Wat ik dan ook lekker vind is dat ik na de film toch zit na te denken over bepaalde dingen die in de film voorbij gekomen zijn en of dit iets zegt over toekomstige films.
bv. na de credits zie je een korte clip waarin
spoiler:
Baron von Strucker te zien is en de Maximoff tweeling
dat de tweeling in Avengers 2 mee zou doen was al bekend maar betekend dit dat
spoiler:
Strucker en dus Hydra
ook een rol heeft in deze film?
Ze nemen de moeite om een van de personen de naam
spoiler:
Rumlow
te geven maar noemen hem nooit
spoiler:
crossbones, dus zien we hem dan weer terug in deel 3?

Voor de mensen die de strip kennen wat verschillen tussen de film en de strip.
spoiler:
Lukin komt niet voor in de film, het is in de film Hydra die de controle heeft over de Winter Soldier. Het Sovjet verleden van Bucky word ook niet echt uitgediept maar dit kan ik ook wel begrijpen en komt misschien nog wel in een vervolg. Dit had net zoals het personage Lukin vrij veel tijd in beslag genomen.
Ook komt de Cosmic Cube niet voor wat ook wel te verwachten was.

Qua cijfer vind ik het een beetje moeilijk.
Ik heb genoten van de film en het is vanwege de intrige etc toch wel verfrissend afwijkend maar toch mist er nog iets waardoor ik het net geen 8 vind.
IMDb -- Captain America: The Winter Soldier (2014) Wikipedia -- Captain America: The Winter Soldier (2014) Bekijk trailer van Captain America: The Winter Soldier (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain America: The Winter Soldier (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.9 7.9 / 10

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 30-03-2014 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:51
300: Rise of an Empire (2014)300: Rise of an Empire (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 102min. | MPAA: R
Het vervolg van 300 deel 1. Ik vond 300 deel 1 best een redelijke film.
Dit deel 2 vond ik aan een aantal zaken de plank misslaan:
-De motivatie van 3-4 betrokken partijen was me niet helder genoeg, dit werd imo ook niet goed genoeg toegelicht in de film.
-Doordat de motivatie me niet helder was, heb ik eigenlijk niets meer gezien dan de nodige zeeslagen met het nodige geweld.
-Het 3D-gebeuren met het 3D-brilletje was echt waardeloos: de beelden flitsten soms zo snel na elkaar dat ik de "diepte" in het beeld letterlijk kwijt was. Dit heeft te maken met dat de filmmaker mij op een bepaald punt wilt laten focussen, maar ik kijk soms liever naar andere delen van het beeld.
-Het verhaal werd zo langzaam verteld met zo'n slaperig muziekje er onder, dat ik halverwege m'n aandacht was verloren en half ben gaan slapen.

Pluspunten dan weer wel: mooie zeeslagen zijn er te zien en mooie martial arts.
IMDb -- 300: Rise of an Empire (2014) Wikipedia -- 300: Rise of an Empire (2014) Bekijk trailer van 300: Rise of an Empire (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 300: Rise of an Empire (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wolf of Wall Street (2013)The Wolf of Wall Street (2013)
IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R
Vol verwachting deze film opgezet. Dit moet toch JE van Het zijn. Scorcese en DiCaprio dit kan niet slecht zijn toch?

Helaas, wat een tegenvaller!!! De film is mijn ogen niet meer dan 2 uur lang zuipen, tieten kijken, drugsgebruik en feesten oftewel losbandig leven. Na een uur sloeg de verveling echt toe, maar we zetten door want dit kan het toch niet zijn? Jawel hoor het gaat zo nog een uur door zonder enige diepgang of spanning of wat dan ook. Het lijkt wel of de film op repeat staat.

Het laatste gedeelte het zogenaamde drama van de ondergang van onze held. Tegen die tijd was de helft van ons gezin al naar bed gegaan uit verveling en ik zat met een scheef oog nog te kijken terwijl ik bezig was met laptop.

Conclusie: gehypte film zonder enige diepgang, spanning of boeiend verhaal! Zonde van mijn tijd en mijn mening over DiCaprio en Scorcese is ernstig aangetast en het blijkt maar weer eens dat de smaak van de massa niet de mijne is.
IMDb -- The Wolf of Wall Street (2013) Wikipedia -- The Wolf of Wall Street (2013) Zoek trailer van The Wolf of Wall Street (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over The Wolf of Wall Street (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:23

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:02:
The Wolf of Wall Street (2013)[afbeelding]
Vol verwachting deze film opgezet. Dit moet toch JE van Het zijn. Scorcese en DiCaprio dit kan niet slecht zijn toch?

Helaas, wat een tegenvaller!!! De film is mijn ogen niet meer dan 2 uur lang zuipen, tieten kijken, drugsgebruik en feesten oftewel losbandig leven. Na een uur sloeg de verveling echt toe, maar we zetten door want dit kan het toch niet zijn? Jawel hoor het gaat zo nog een uur door zonder enige diepgang of spanning of wat dan ook. Het lijkt wel of de film op repeat staat.

Het laatste gedeelte het zogenaamde drama van de ondergang van onze held. Tegen die tijd was de helft van ons gezin al naar bed gegaan uit verveling en ik zat met een scheef oog nog te kijken terwijl ik bezig was met laptop.

Conclusie: gehypte film zonder enige diepgang, spanning of boeiend verhaal! Zonde van mijn tijd en mijn mening over DiCaprio en Scorcese is ernstig aangetast en het blijkt maar weer eens dat de smaak van de massa niet de mijne is.
[afbeelding] 4 / 10
Haha, dit had ik dus ook.. al men vrienden verklaarden me voor gek, maar ik heb de film gewoon halverwege uitgezet. Waardeloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Hangover I had ook geen diepgang maakt dat het dan automatisch een film die niet leuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wel meer films hebben geen diepgang, maar het is persoonlijk of het je dat wel of niet stoort, en bij welke film het je wel of niet stoort.

The Hangover is een komedie, ja, dan verwacht ik geen diepgang. The Wolf is volgens mij geen komedie, en met 3 uur erg lang, en dan begint diepgang voor mij toch wel belangrijk te worden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding] 4 / 10
Maar die film was dus serieus bedoeld? Ik dacht eerlijk waar dat het een comedy was! }:O Nou ja, voor een comedy vond ik hem leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat toch heel duidelijk comedy in de omschrijving van IMDb :). En op Wiki staat: The Wolf of Wall Street is a 2013 American black comedy film. Dus nee je had het niet verkeerd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:48:
The Hangover I had ook geen diepgang maakt dat het dan automatisch een film die niet leuk is?
je beseft je dat The Hangover een comedy is, en die wallstreet film niet bedoeld was als comedy?
Of verwacht jij in Monty Python evenveel diepgang als een Sucker Punch, Hobbit, LOTR etc?

edit: Blijkbaar gemarket als comedy. Ach, zelfs daar faalt het in <3 ignore mn bovenstaande post

[ Voor 11% gewijzigd door corset op 30-03-2014 15:05 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[afbeelding] 4 / 10
Dat is het ook niet. Je vindt dat misschien wel, maar het is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

MrVegeta schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:06:
[...]

Dat is het ook niet. Je vindt dat misschien wel, maar het is niet zo.
Mening.. dus altijd subjectief..

Wat je zegt kan dus niet, als hij het slecht vindt.. is het voor HEM slecht. En dan kan jij wel zeggen dat dat niet zo is.. maar waar wil je dat op baseren? Meningen van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip* troll

[ Voor 108% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:57 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:04:
Er staat toch heel duidelijk comedy in de omschrijving van IMDb :). En op Wiki staat: The Wolf of Wall Street is a 2013 American black comedy film. Dus nee je had het niet verkeerd ;).
Dat had ik nog niet eens gezien. Als het een comedy is wordt het nog erger want ik vind de film en het hoofdpersonage mega-irritant en heb werkelijk geen seconde een glimlach gehad, laat staan hard gelachen.

Wel grappig al die reacties hier op iemand die eens wat kritischer is op een hit in de bioscoop. Captain Philips en Gravity krijgen in mijn ogen precies dezelfde credits. Overhyped in relatie tot het geboden kwaliteit vd film. Beetje hetzelfde als McDonalds eten. Je eet het maar voldaan ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Laatst online: 00:27
Jorn1986 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:25:
[...]

Maar wel een informatief topic als je meningen wilt peilen over films die je wilt gaan kijken ;) . Daarvoor heb je die handige zoekfunctie bovenin dit topic staan: vul daar een filmtitel in en kijk wat anderen ervan vonden.
oh, daarom is dit ook al deel 27?
het zou dan handiger zijn als al deze 27 delen in 1 topic stonden, dat heb je sneller een goed zoekresultaat :)

waarom is dat eigenlijk gedaan? is er een maximum aantal posts voor een topic ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:37:
[...]

Dat had ik nog niet eens gezien. Als het een comedy is wordt het nog erger want ik vind de film en het hoofdpersonage mega-irritant en heb werkelijk geen seconde een glimlach gehad, laat staan hard gelachen.

Wel grappig al die reacties hier op iemand die eens wat kritischer is op een hit in de bioscoop. Captain Philips en Gravity krijgen in mijn ogen precies dezelfde credits. Overhyped in relatie tot het geboden kwaliteit vd film. Beetje hetzelfde als McDonalds eten. Je eet het maar voldaan ben ik niet.
Dat is dit topic gewoon. Niet klaarkome over inception of andere nieuwe films en je bent niet welkom. Heb het allang geaccepteerd, then again. Dit is echt een amateur review topic. Dus veel niveau bestaat er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip*

[ Voor 89% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

*knip*

[ Voor 104% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:49:
[...]

Dat is dit topic gewoon. Niet klaarkome over inception of andere nieuwe films en je bent niet welkom. Heb het allang geaccepteerd, then again. Dit is echt een amateur review topic. Dus veel niveau bestaat er gewoon niet.
Ik denk gezien de reacties hier dat de gemiddelde leeftijd laag is (niet dat ik oud ben, maar de leeftijd dat ik erg snel van iets nieuws overdreven blij wordt ligt achter me). Als je zoals ik films/acteurs etc. volgt sinds eind jaren tachtig ga je toch wat kritischer kijken en beleven.

Maar ieder zijn ding en ieder zijn mening! Happy viewing allemaal! d:)b

NB: overigens vonden mijn kinderen The Wolf ook helemaal niks..... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 15:22
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:48:
Bij bepaalde films is diepgang (vind ik) juist belangrijk en bij andere films zoals comedys is het totaal onbelangrijk.

En een film goed of slecht vinden is altijd een kwestie van smaak en ook van verwachting.

Hetzelfde vind ik met ratings geven, als je een film een cijfer geeft dan moet je deze beoordelen op wat het is of poogt te zijn. Dus niet een drama film afmaken omdat hij niet grappig is of een comedy afmaken omdat er geen diepgang in zit.

En het is vaak nu eenmaal moeilijk om te beschrijven waarom je een film goed of slecht vind.
Ik zelf reken een film uiteindelijk altijd af op de factor vermaak. Wat andere mensen ervan vinden is voor mij totale bijzaak, of ik mij vermaakt heb bij het kijken dat is het enige dat telt.
bv Last Stand met Arnie Schwarzenegger. Het verhaal is zwak/dun, geen diepgang, voorspelbaar en onrealistisch. Maar dit stoorde mij niet echt en ik heb me gewoon vermaakt bij het kijken van die film.
Andere mensen zullen zich storen aan de dingen en de film haten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:27:
[...]

Ik denk gezien de reacties hier dat de gemiddelde leeftijd laag is (niet dat ik oud ben, maar de leeftijd dat ik erg snel van iets nieuws overdreven blij wordt ligt achter me). Als je zoals ik films/acteurs etc. volgt sinds eind jaren tachtig ga je toch wat kritischer kijken en beleven.

Maar ieder zijn ding en ieder zijn mening! Happy viewing allemaal! d:)b

NB: overigens vonden mijn kinderen The Wolf ook helemaal niks..... ;)
Goh kinderen hebben 2 standen. Alles wat pappa en mamma doen is geweldig, of alles wat ze doen is dat niet. Je kunt je mening ook voor je houden, een ieder die hier post vraagt impliciet om reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:49:
[...]

Goh kinderen hebben 2 standen. Alles wat pappa en mamma doen is geweldig, of alles wat ze doen is dat niet. Je kunt je mening ook voor je houden, een ieder die hier post vraagt impliciet om reactie.
IK en mamma deden niks (o jawel, mamma viel in slaap), maar DiCaprio deed ook niks.... _O-

Genoeg geageerd nu, ik ga eten en zoals gezegd....ieder zijn mening. Salut!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 17:37

Twhomp

Stayin' Alive

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:58 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:58 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip*

[ Voor 86% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

*knip*

[ Voor 89% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:59 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Matterhorn (2013)Matterhorn (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 87min.
Zeer apart. Had laatst Chez Nous gezien, grappig dat Alex Klaasen hier in eenzelfde rol terugkomt. :)

Vond het wel wat langzaam allemaal maar wilde toch graag weten hoe het verder liep. Mooi in beeld gezet en goed geacteerd.
IMDb -- Matterhorn (2013) Wikipedia -- Matterhorn (2013) Bekijk trailer van Matterhorn (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Matterhorn (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip*

Bullet to the head was trouwens een van de _domste_ films die ik afgelopen jaren heb gezien, daar was zoveel mis mee.

Je kan wel van mening zijn dat Wolf on Wallstreet een slechte film is, maar je mening is dan gewoon verkeerd. Tja, dat is gewoon zo. En zoals Jan Jaap zou zeggen "je doet gewoon niet meer mee."

Maar waarom is je mening verkeerd? Waarschijnlijk omdat je met een verkeerd beeld naar de film bent gegaan of toch omdat je te oppervlakkig naar de film kijkt. Op zich niets mis mee, maar als je dan de conclusie trekt dat het een slechte film is dan heb je dat gewoon verkeerd.

*knip*

[ Voor 105% gewijzigd door argro op 04-04-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door argro op 04-04-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden de OST van Drive eens geluisterd. De films die ik luisterde liggen nog steeds lekker in het gehoor. Of ik de film nog een keer ga kijken weet ik overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door argro op 04-04-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip*

[ Voor 119% gewijzigd door argro op 04-04-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:55
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door argro op 04-04-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door argro op 04-04-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door argro op 04-04-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

VasZaitsev schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:12:
Als er eentje is voor blogs, dan vast wel, somehow, voor bepaalde posts.

Overigens heeft Vegeta een klein beetje gelijk, ja echt!.

Stel, ik vind film A een kutfilm, dat betekend nog niet automagisch dat het ook een kutfilm is.

Maar, dat heel veel mensen een film goed vinden, betekend ook niet automagisch dat ie echt goed is, het geeft alleen aan dat veel mensen 'm goed vinden. Er is niet zoiets als een benchmark voor films, het zijn allemaal meningen.
Nuance, iemand heeft het! Dingen zoals leuk, grappig, eng, spannend etc. dat zijn allemaal persoonlijke dingen. Die kan iemand prima vinden of bij een film passen. Daar valt weinig aan te doen, maar een film zoals Wolf on Wallstreet slecht vinden, tja dat kan niet. Want het is een erg goede film. Je kan het saai vinden (wat ik overigens niet begrijp), je kan het niet grappig vinden (wat ik al helemaal niet begrijp), je kan het zelfs onrealistisch vinden (kan ik inkomen). Maar dat verandert niets aan de kwaliteit van de film.

Een film als Transformers (ja ja), veel mensen vinden dat blijkbaar een leuke film, maar het is film-technisch gezien een verschrikkelijk iets. Dus dat een meerderheid van de bezoekers een film leuk vindt of niet doet er helemaal niet aan toe. De massa snapt er vaak geen fuck van.

Ik heb trouwens Vampires Kiss een poosje geleden zien. Zo. Die was vrij uniek, maar wel goed vermaakt.

Er is overigens wel een soort benchmark voor films, over het algemeen kan je IMDB of RT wel een indicatie zien of iets goed of slecht is. -> Transformers.

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 30-03-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

MrVegeta schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:17:
Een film als Transformers (ja ja), veel mensen vinden dat blijkbaar een leuke film, maar het is film-technisch gezien een verschrikkelijk iets.
Film-technisch? Nee, er zit een hoop geld in en is door professionals gemaakt. Film-technisch is Transformers echt wel goed. Wat bedoel je eigenlijk met film-technisch? Production value? Cinematografie?

Een film is niet meer of minder dan een verhaal vertellen. In dat opzicht is Transformers inderdaad een slechte film, doel je daar op?

edit:
MrVegeta schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:17:
Er is overigens wel een soort benchmark voor films, over het algemeen kan je IMDB of RT wel een indicatie zien of iets goed of slecht is. -> Transformers.
Op Imdb een 7.2 en op RT 57%, dus dat is dus niet slecht. Eerder gemiddeld. Rare manier van je argument kracht bijzetten door 'm onderuit te halen :+

[ Voor 26% gewijzigd door Twhomp op 30-03-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Maarja, wat is goed, dat is nogal moeilijk te zeggen bij een film. Kijk, een Fiat Panda is meetbaar langzamer dan een Ferrari Enzo, ergo, de Ferrari IS sneller [feit] [nee, een Panda vanuit het ISS naar aarde lanceren telt niet]

Maar, je kan films niet meten, ja, in lengte, het aantal vloekwoorden, het aantal tieten wat je te zien krijgt en het aantal prijzen die ze winnen, maar, wanneer IS [dus feit] de ene film beter dan de andere? Hogere score op ImdB? Nope, slechts een verzameling meningen. Aantal oscars? Nope, slechts een nog kleiner aantal meningen. Impact op de popcultuur? Zegt vooral wat over de bekendheid, en het effect is pas merkbaar na een paar decennia.

Kortom:
Een film kun je slecht vinden, da's dan gewoon je mening.
Een film kan niet slecht zijn: da's namelijk een feit, en hij is niet meetbaar slechter [want je kan de boel niet meten]

Overigens kun je iemand mening natuurlijk wel ruk vinden, maar, dat is dan gewoon echt jouw mening, die misschien ook wel ruk gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit hierboven een ruk discussie ;). Trouwens mensen die The Wolf of Wall Street niet leuk vinden zijn vast uit balans ;).

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Twhomp schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:21:
Op Imdb een 7.2 en op RT 57%, dus dat is dus niet slecht. Eerder gemiddeld. Rare manier van je argument kracht bijzetten door 'm onderuit te halen :+
Transformers 1 was best nog aan te zien ja, de andere films scoren ook 6jes. Een film is goed wanneer het wat met je doet. Wanneer je meeleeft met de personages, wanneer het verhaal je aangrijpt en je wilt weten wat er gaat gebeuren, wanneer de actie zo spannend is omdat je wil dat die bad guy het einde niet haalt of omdat de good guy bijna is verslagen (ligt aan de personages) wanneer het beeld en geluid een hele film kunnen dragen omdat er zo goed over nagedacht is, wanneer de dialogen tussen personages interessant zijn, wanneer de komedie goed is vanwege de diepgang, wanneer het script je intellectueel uitdaagt of een originele insteek heeft. Al deze dingen missen in de Transfomers reeks, maar zijn vaak wel terug te halen in andere goede films van goede regisseurs.

[ Voor 51% gewijzigd door MrVegeta op 30-03-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De mening van een meerderheid is nog geen feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
idd back on topic, zou alleen wel fijn zijn als mrvegetarier niet expres probeert een troll te zijn door eerst geloof en dan ook 2e wo op een vervelende manier erbij te halen (zou al bijna een ban moeten zijn imo 1stapje verder en je bent gewoon strafbaar).

Mijn mening is in elk geval dat ik aan Bullet to the Head een stuk meer lol heb beleefd als aan Wolf op wallstreet. En nee ik vond het geen slechte film maar wel veel slechter als ik had verwacht (het was geen schaduw van dallas buyers club bv).

tja heb niet veel films te kijken dus ga zo nog maar even zitten voor de laatste Vikings aflevering.

[ Voor 9% gewijzigd door Powrskin op 30-03-2014 22:09 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Powrskin schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:08:
idd back on topic, zou alleen wel fijn zijn als mrvegetarier niet expres probeert een troll te zijn door eerst geloof en dan ook 2e wo op een vervelende manier erbij te halen (zou al bijna een ban moeten zijn imo 1stapje verder en je bent gewoon strafbaar).
Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/431ecf32c919512cc1b3b9bc2ff525a6/tumblr_mqb6gxYjTC1son56so1_500.gif

Geloof? Hoe kom je daar zo bij. Is Vikings trouwens de budget versie van GoT of valt dat nog mee? Overigens geloof ik het ook best dat je Bullet to the Head leuker vond. Dat is prima, maar als dat je argument is dan heb je blijkbaar nog niet door welk punt ik probeer(de) te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 30-03-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

MrVegeta schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:31:
[...]

Kan er weinig meer van maken, Wilders is van mening dat er minder marrokanen moeten zijn in Nederland, blijkbaar vinden een hele boel mensen dat ook verkeerd, dus tja.

Als jij 2+3 = 6 vindt dan is jouw mening verkeerd, dat kan net zo goed met een film zijn. Het is alsnog jouw mening en ik respecteer die, maar die is dan gewoon verkeerd. Tenminste gezien uit de ogen van iemand die meer ervaring heeft met cinema.

[...]

Dit is overigens een erg kortzichtige reactie en zegt meer over jouw discussievermogen dan mijn opleidingsniveau.

Jammer er in dit topic geen ruimte voor wat plezier lol is.
Why so serious?
Kansloos, stop nou maar met trollen. Voordat ik wel de diepte in ga, en je hier even afbrand.

Zet jezelf niet zo voor schut. (dont know if stupid, or just trolling)

[ Voor 18% gewijzigd door Secsytime op 30-03-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
@geloof dan moet je even terug lezen.
Als je je punt op zo'n manier wilt maken dan moet het genuanceerder aangezien het nu alleen maar anti-troll reacties is en verder niets.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Powrskin schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:26:
@geloof dan moet je even terug lezen.
Als je je punt op zo'n manier wilt maken dan moet het genuanceerder aangezien het nu alleen maar anti-troll reacties is en verder niets.
zo zijn er veel mensen van mening dat er een God is,
Ah yea ik zie het. Als dat al beledigend is... dan kunnen we beter allemaal maar onze mond dichthouden.
Secsytime schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:24:
[...]

Kansloos, stop nou maar met trollen. Voordat ik wel de diepte in ga, en je hier even afbrand.

Zet jezelf niet zo voor schut. (dont know if stupid, or just trolling)
Je hebt mijn DM gegevens, ik ben wel in voor een stevige discussie.

Wisten jullie dat de kerel die de steengoede (en spannende) Prisoners al een nieuwe film heeft gemaakt, Enemy. Ook een flinke aanrader (zal die binnenkort zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Laten we alsjeblief ophouden met elkaar te trollen en gewoon weer ontopic gaan, en zonodig kunnen we ook gewoon allemaal MrVegeta gaan negeren ;). Maar dan maar ik alvast een begin met on-topic gaan:

Live Free or Die Hard (2007)Live Free or Die Hard (2007)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Plot: John McClane and a young hacker join forces to take down master cyber-terrorist Thomas Gabriel in Washington D.C.
Deze film moet je niet kijken voor zijn goede verhaallijn of diepe plot, maar gewoon voor de heerlijke actie. als je je verstand op 0 zet is het een geweldige film om te kijken met fenomenale actie, als je van actie houdt een echte aanrader.
IMDb -- Live Free or Die Hard (2007) Wikipedia -- Live Free or Die Hard (2007) Bekijk trailer van Live Free or Die Hard (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Live Free or Die Hard (2007)

Se7en (1995)Se7en (1995)
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 127min. | MPAA: R
Plot: Two detectives, a rookie and a veteran, hunt a serial killer who uses the seven deadly sins as his modus operandi.
Deze film is niet echt mijn genre, maar het is een echte aanrader, simpelweg een goede triller die tot de laatste minuut spannend blijft. Het acteerwerk, de regie en het verhaal waren in mijn ogen uitmuntend, alleen ik vind dat het soms wel iets te luguber wordt.
IMDb -- Se7en (1995) Wikipedia -- Se7en (1995) Bekijk trailer van Se7en (1995) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Se7en (1995)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

The Dark Knight (2008)The Dark Knight (2008)
IMDb: 9.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 152min. | MPAA: PG-13
Plot: When Batman, Gordon and Harvey Dent launch an assault on the mob, they let the clown out of the box, the Joker, bent on turning Gotham on itself and bringing any heroes down to his level.
Simpelweg een van de beste films die ik ooit gezien heb. Normaal hou ik niet van films over superhelden maar The Dark Knight steekt er echt bovenuit. Er wordt simpelweg fantastisch geacteerd, Heath Ledger zet echt een geweldige rol als joker neer . De verhaallijn is goed en origineel, vol met goede dialogen, het plot is goed opgebouwd en de personages zijn geweldig, met als uitblinkers Harvey Dent en, alweer, the joker. Verder is het camerawerk en de muziek prachtig.
IMDb -- The Dark Knight (2008) Wikipedia -- The Dark Knight (2008) Bekijk trailer van The Dark Knight (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Dark Knight (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
MrVegeta schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:18:
[...]

[afbeelding]

Geloof? Hoe kom je daar zo bij. Is Vikings trouwens de budget versie van GoT of valt dat nog mee? Overigens geloof ik het ook best dat je Bullet to the Head leuker vond. Dat is prima, maar als dat je argument is dan heb je blijkbaar nog niet door welk punt ik probeer(de) te maken.
Vikings lijkt in weinig opzichten op GoT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:07

Martinspire

Awesomeness

MrVegeta schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:29:
[...]

Transformers 1 was best nog aan te zien ja, de andere films scoren ook 6jes. Een film is goed wanneer het wat met je doet. Wanneer je meeleeft met de personages, wanneer het verhaal je aangrijpt en je wilt weten wat er gaat gebeuren, wanneer de actie zo spannend is omdat je wil dat die bad guy het einde niet haalt of omdat de good guy bijna is verslagen (ligt aan de personages) wanneer het beeld en geluid een hele film kunnen dragen omdat er zo goed over nagedacht is, wanneer de dialogen tussen personages interessant zijn, wanneer de komedie goed is vanwege de diepgang, wanneer het script je intellectueel uitdaagt of een originele insteek heeft.
Oftewel, jij hanteert deze eigenschappen om een film op te beoordelen, maar iemand anders weer op een andere reeks. Ergo: het blijft een mening en nog steeds geen feit.
Al deze dingen missen in de Transfomers reeks, maar zijn vaak wel terug te halen in andere goede films van goede regisseurs.
Ben je niet zelf met een verkeerd beeld Transformers gaan kijken dan? Dan doe je dus hetzelfde als de mensen die jij afkraakt die The Wolf of Wallstreet zitten te kijken.

Grafisch gezien kunnen er maar weinig films tippen aan de Transformers reeks namelijk. Qua CGI en 3D nog steeds ongeëvenaard imo. Sure, verhaal en acteerprestaties zijn niet veel soeps, maar daar kijk je die film niet voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 30-03-2014 23:37 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-09 19:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Martinspire schreef op zondag 30 maart 2014 @ 23:36:
[...]
Oftewel, jij hanteert deze eigenschappen om een film op te beoordelen, maar iemand anders weer op een andere reeks. Ergo: het blijft een mening en nog steeds geen feit.

[...]
Ben je niet zelf met een verkeerd beeld Transformers gaan kijken dan? Dan doe je dus hetzelfde als de mensen die jij afkraakt die The Wolf of Wallstreet zitten te kijken.

Grafisch gezien kunnen er maar weinig films tippen aan de Transformers reeks namelijk. Qua CGI en 3D nog steeds ongeëvenaard imo.
De rest van Transformers was gewoon ruk. Zelfs Pacific Rim was vetter qua verhaal en daar is die al flinterdun. Alleen miste ik zelf nog een prachtige complotshit en emogejank zoals in Evangelion!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dan doe je hetzelfde als MrVegeta door te stellen dat een film moet voldoen aan een paar vaste punten en als het daarbij faalt dan is het een slechte film. Ik heb me met TF2 en 3 prima vermaakt. Meer dan met Pacific Rim trouwens. Maar goed, ik geil dan ook meer op graphics dan de rest hier denk ik. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Niet veel anders te melden dat wat al gezegd is. Het is best een leuke actiefilm. Humor is wel ok, actie idem. Bepaalde plotwendingen waren echter wel vrij voorspelbaar. In Imax 3D gekeken, maar vond dat niet veel toevoegen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hoe is ie in vergelijking met deel 1? Ik vond bij die film de eerste helft wel goed gedaan maar de 2e vond ik wat ver gaan. Is deel 2 geloofwaardiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44
Grappig dat iedereen MrVegeta aanvalt, maar hij heeft wel meerdere punten.
Jij vind het goed. Soit.
Ik/Hij vind het ruk. Soit.
No one cares.

Really, no one does..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het kan mij weinig schelen dat jij dat vind. Nu weer verder met films?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 06:41
Martinspire schreef op maandag 31 maart 2014 @ 00:06:
Hoe is ie in vergelijking met deel 1? Ik vond bij die film de eerste helft wel goed gedaan maar de 2e vond ik wat ver gaan. Is deel 2 geloofwaardiger?
Much better.
Lekker actueel ook. Het thema van de film of je je vrijheid moet opofferen voor veiligheid. En hoever je daarin kan gaan.
Dat is al een stuk geloofwaardiger dan occulte nazi's met alien technologie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Bad Brains schreef op maandag 31 maart 2014 @ 00:36:
Grappig dat iedereen MrVegeta aanvalt, maar hij heeft wel meerdere punten.
Jij vind het goed. Soit.
Ik/Hij vind het ruk. Soit.
No one cares.

Really, no one does..
Alt accountje?

Vegeta is gewoon een troll. The end. Hoe meer aandacht je het greft, hoe zieliger het wordt. En hoe meer het denkt dat het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

lanerios schreef op maandag 31 maart 2014 @ 07:12:
[...]

Alt accountje?

Vegeta is gewoon een troll. The end. Hoe meer aandacht je het greft, hoe zieliger het wordt. En hoe meer het denkt dat het wat is.
De ironie...
Martinspire schreef op maandag 31 maart 2014 @ 00:06:
Hmm, het begin van deel 1 was wel erg vermakelijk, maar over het geheel is deel 2 een betere, en interessantere film. Qua geloofwaardigheid, tja het is een Marvel film dus beetje weirde dingen (super AI) blijf je houden. Maar nu is het meer een Tom Clancy achtige film dan een ehm superhero film.
Martinspire schreef op zondag 30 maart 2014 @ 23:36:
[...]
Hoezo kraak ik die mensen af trouwens? Ik ben het wel met je eens dat de Transformers niet voor mij gemaakt zijn, maar als ik op een vrij basic manier die film observeer dan kan ik er niets in vinden dat ook maar iemand zou aanspreken. Ja de 3d animaties zijn knap (al gebeurd er zoveel dat je het soms niet goed kan zien), maar er zijn te weinig Transformers en actie om de rest goed te maken.

Ik ben op zich wel benieuwd naar het vierde deel. Dat ze kleuter er uit hebben geschopt is al heel wat. Weet je het, het zijn geen Transformers films, het zijn films met Transformers er in.

[ Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 31-03-2014 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Vraagje, ik ga binnenkort met m'n vriendin weer eens een keer een film nachtje houden. Gewoon nacht of 2 lekker doorhalen met films, boardgames etc.

Nu zitten we wat leuke horror/suspense achtige films te zoeken, maar kunnen niet echt goede films vinden :(

Hoe leuk gore films ook zijn (Saw, Hostel, St Martyrs of the damned etc), je moet ze niet kijken voor spanning, dus die vallen al snel af.

Heeft iemand nog wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 27-09 09:50

YellowCube

Wait...what?

offtopic:
reageer gewoon een keer niet
of weet wanneer je moet stoppen met reageren.
kies maar.
het wordt steeds sneller vervelend, vooral door de herhaling er van.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
lanerios schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:34:
Vraagje, ik ga binnenkort met m'n vriendin weer eens een keer een film nachtje houden. Gewoon nacht of 2 lekker doorhalen met films, boardgames etc.

Nu zitten we wat leuke horror/suspense achtige films te zoeken, maar kunnen niet echt goede films vinden :(

Hoe leuk gore films ook zijn (Saw, Hostel, St Martyrs of the damned etc), je moet ze niet kijken voor spanning, dus die vallen al snel af.

Als je voor spanning en suspense gaat, zou ik het eerder bij een goede thriller zoeken. Se7en, The Others, The Shining, The Silence of the Lambs. Psychische thrillers: The Unsaid, Cube, Das Experiment.
Dat zijn mijn aanraders. Qua horror kan ik je van de laatste 10 jaar niet echt iets aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

AcidBurn schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:06:
[...]

Als je voor spanning en suspense gaat, zou ik het eerder bij een goede thriller zoeken. Se7en, The Others, The Shining, The Silence of the Lambs. Psychische thrillers: The Unsaid, Cube, Das Experiment.
Dat zijn mijn aanraders. Qua horror kan ik je van de laatste 10 jaar niet echt iets aanraden.
Als je Silence of the Lambs leuk vond, ik vond deze ook erg vermakelijk.. IMDB: Hannibal Rising (2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Secsytime schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:03:
[...]

Als je Silence of the Lambs leuk vond, ik vond deze ook erg vermakelijk.. IMDB: Hannibal Rising (2007)
VRESELIJKE FILM!!!! Het is godslastering om deze film in dezelfde zin of post te benoemen als Silence of the Lambs:)

Ik weet t: overdrijven is ook een kunst:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 17:02
Voor wat betreft de meningsverschillen over een film: zijn smaak en kwaliteit ook niet twee heel verschillende dingen? Ik merk vaak dat mensen daar geen onderscheid in kunnen maken. Ik zie dan redeneringen langskomen als "ik vond hem ruk dus de film is slecht dus geef ik hem een dikke onvoldoende". Terwijl het één niet uit het ander hoeft te volgen.

Een film kan niet helemaal mijn genre zijn maar dan nog kan ik wel zien dat die met smaak en zorg gemaakt is.

Een film waarvan je veel verwachtte kan tegen vallen en dan kun het cijfer laag uitvallen maar soms vind ik recensies ook een beetje flauw en weinig zeggend. Ik kan naar een concert van Tiësto gaan (vind ik helemaal ruk.......) en dan een twee geven maar ik denk dat mijn recensie dan weinig toevoegt. De uitkomst lag ook al van te voren vast.

@hierboven
Silence of the Lambs is ook zo goed. Dan wordt een vergelijking moeilijk. Ik vond de sequel (met Julianne Moore) ook best een goede film maar als je die gaat vergelijken met de eerste dan valt het al snel tegen. Hannibal Rising heb ik overigens niet gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 31-03-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Voor onverwacht spannende horror: Velen, maar misschien vind je "Midnight Meat Train" net zo tof als ik.
Voor spanning: Velen, maar misschien vind je "Enter the Void" net zo tof als ik.

Andere ideeen: Requiem for a dream, 2046, Sheitan, Lords of Salem, Watchmen.

Vele andere ideeen natuurlijk, maar hier aanraders voor spanning/horror.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Haha, ik wilde niet insinueren dat Hannibal Rising, net zo goed was als Silence of the Lambs. Ik zeg toch, dat ik hem vermakelijk vond.. meer dan dat zeg ik niet :P

Wat overigens ook wel leuk voor die avond kan zijn is, Battle Royale.. Mijn vrouwtje zou het niks vinden, dus mssn even kijken of die van jou dat wel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 14:39
Heb door o.a. dit topic ook vaak een film waarschijnlijk slechter gevonden dan wanneer ik niet hier eerst het een en ander had gelezen :P Las zó veel lofzang over bijv. World's End dat die wel goed "moest zijn". Welnu, dat vond ik een absolute rukfilm. Niet leuk, brak verhaal. Echt helemaal niks en zonde van de tijd.
Wellicht was dat niet zo/minder erg geweest als er niet van tevoren zoveel euforie over was geweest :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 16:45
The Broken Circle Breakdown (2012)The Broken Circle Breakdown (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 111min. | MPAA: Not Rated
Een film van een Vlaamse regisseur over het leven van een stel dat elkaar ontmoet, onverwachts een kind krijgt wat later ziek wordt. Het laat de pieken en dalen in hun relatie op een schitterende en ingrijpende manier zien. De film springt van intens geluk naar knallende ruzie en net zo snel weer terug.

Het verhaal wordt niet heel chronologisch verteld en dat is wat de film zo krachtig maakt. Je weet wat eraan zit te komen en tot wat dat lijdt, terwijl je ook ziet hoe gelukkig ze samen waren. Dat zorgt ervoor dat de emoties nog duidelijker aankomen, samen met de muziek die de verschillende scenes erg mooi aan elkaar rijgt.
IMDb -- The Broken Circle Breakdown (2012) Wikipedia -- The Broken Circle Breakdown (2012) Bekijk trailer van The Broken Circle Breakdown (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Broken Circle Breakdown (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 09:11

sopsop

[v] [;,,;] [v]

The Book Thief (2013)The Book Thief (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, War | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Ontroerende film. Erg goed en zeker een aanrader. De taal is wel een ontzettend minpunt aan de film. Als ze de ballen hadden gehad om deze film gewoon in het Duits op te nemen had hij een punt hoger van me gehad.

Eerlijk is eerlijk, ik had er maar sporadisch 'last' van, maar toch genoeg om irritant te zijn.
IMDb -- The Book Thief (2013) Wikipedia -- The Book Thief (2013) Bekijk trailer van The Book Thief (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Book Thief (2013)

Tremors 3: Back to Perfection (2001)Tremors 3: Back to Perfection (2001)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 104min. | MPAA: PG
Plot: Third entry in series returns to the small desert town of Perfection, Nevada seen in the first and briefly in the second.
Oh boy! Laatst deel 1 & 2 gezien en mijn kids vreten ze op. Wat een geweldige films zijn dit toch. En al helemaal met de grootste actieheld in dit genre: Burt Gummer!

Broke into the wrong goddamn rec room, didn't ya you bastard!

Nu deel vier nog en de tv-serie...

spoiler:
Ass blasters! Veeg me af op..
IMDb -- Tremors 3: Back to Perfection (2001) Wikipedia -- Tremors 3: Back to Perfection (2001) Bekijk trailer van Tremors 3: Back to Perfection (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tremors 3: Back to Perfection (2001)

[ Voor 37% gewijzigd door sopsop op 31-03-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
The Wolf of Wall Street (2013)The Wolf of Wall Street (2013)
Afgelopen weekend heb ik the Wolf on Wall Street gezien. DiCaprio was ontzettend op dreef, jammer dat hij er (weer) naast greep bij de Oscars. Ook Hill zet een fijne prestatie neer.

Ik vond het sterk dat er in een film over zwaar onderwerp met de nodige excessen een behoorlijke komische sfeer hangt. Het is met z'n drie uur een lange film, maar hij verveelt zeker niet. Al met al zou de film misschien 20 minuutjes korter kunnen, er zijn scenes die wat gerekt aanvoelen, maar het tempo ligt over het algemeen goed.

Wat mij betreft een zeer sterke film, en alweer een succesvolle samenwerking tussen Scorsese en Dicaprio. Aanrader wat mij betreft!
IMDb -- The Wolf of Wall Street (2013) Wikipedia -- The Wolf of Wall Street (2013) Bekijk trailer van The Wolf of Wall Street (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolf of Wall Street (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

lanerios schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:34:

The others, Darkness, They, Don't be afraid of the dark (het origineel is ook wel creepy trouwens!) vond ik wel goede films. De remake van The house on haunted hill is ook wel aardig, niet echt een hoogvlieger maar kijkt wel leuk weg.

Het eerste seizoen van American Horror Story is ook erg goed trouwens.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Pagina: 1 ... 51 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]