☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
The Book Thief (2013) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, War | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13 Verbaasd dat er hier nog geen review van te vinden is. De film gaat over een meisje uit Oost-Duitsland dat wordt vlak voor WOII geadopteerd door een ouder stel in West-Duitsland. Net nadat zij daar woont geven zij ook onderdak aan een Joodse jongen die in de kelder slaapt. Tijdens deze periode leest zij hem steeds verhaaltjes voor uit boeken die zij steelt bij de burgemeester die tevens een hoog geplaatst militair is. Het verhaal is mooi verfilmd en wist zowel mij als mijn vriendin te ontroeren. Naast mij werd zelfs een traantje weggepinkt gedurende de film. Ondanks de ernst van het verhaal is het goed verfilmd en valt het niet te zwaar op de maag door de humor die hier en daar erin is verweven. De setting, acteerprestaties.. alles zat mijns inziens goed in elkaar. Als minpunt tijdens de film vond ik de rare accenten van de acteurs. De hoofdrolspeelster bijvoorbeeld was Engels, maar sprak Engels met een geforceerd Duits accent. Daarnaast werden enkele Duitse woorden zoals ja, nein, saumensch etc. Had het zelf beter/fijner gevonden als de film volledig in het Duits of Engels was geweest ipv half/half werk. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dallas Buyers Club (2013) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 117min. | MPAA: R Goede film, maar soms wat traag. De film is hier al meerdere keren besproken en heb er verder niet zo heel veel aan toe te voegen. De film zit goed in elkaar, maar wist mij persoonlijk toch minder te boeien dan The Wolf of Wallstreet bijvoorbeeld. | |
300: Rise of an Empire (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 102min. | MPAA: R De film speelt zich af rondom de gebeurtenissen van de eerste 300 film, waarbij de spartanen worden verslagen door de Perzen. De film hebben we zaterdag in imax 3D gekeken en ik weet nog steeds niet zo goed wat ik ervan moet denken. De film duurt 100 minuten ongeveer, maar veel stukken zijn in slow-motion. Als je deze op normale snelheid zou afspelen, dan gaat er denk ik 20-30 minuten speeltijd vanaf. Het verhaal is... sja... een deel van een mythe. En dan bedoel ik een heel klein deel van de mythe. Je ziet vooral veel bloed rondvliegen, volgens mij veel meer bloed dan in de eerste 300. Daarnaast worden er wat ledematen afgehakt en zwaarden door mensen heen gestoken met heel veel spuitend bloed. Owja en al met bloed natuurlijk in slow motion... Ik zat mezelf niet te vervelen tijdens de film, maar zal hem denk ik niet nog een keer kijken. | |
lj_tree schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:25:
[...]
spoiler:Daarvoor klopt het te goed:) Je moet de film eens een keer terugkijken met deze theorie in je achterhoofd. Het klopt perfect. Als het een foutje was dan was het wel of niet dragen van de ring niet zo consequent geweest:)
Ben er zaterdag ook geweest en onderschrijf verhaal en cijfer. Sommige scenes mochten naar mijn idee wel wat korter maar positief vond ik dat het allemaal niet zo CGI'achtig overkwam als in menig moderne actiefilmFiXeR.nl schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:59:
Need for Speed (2014) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Drama | MPAA: PG-13 Plot: Fresh from prison, a street racer who was framed by a wealthy business associate joins a cross country race with revenge in mind. His ex-partner, learning of the plan, places a massive bounty on his head as the race begins.
Ik ben afgelopen zaterdag naar de voorpremiere van Need For Speed geweest. Er waren voor de film een stuk of 200 supercars aanwezig om te bewonderen en special guest zoals Afrojack en Nicky Romero. Eenmaal binnen was er gezorgd voor hapjes en drankjes.
De premiere vond plaats in de grootste zaal van Cinemec in Ede waar voor de voorstelling ook een Ferrari in de zaal stond. De film is een doorsnee auto/race/revenge film die in het straatje F&F past. Een betere omschrijving zou Cars voor volwassenen kunnen zijn. Hoewel de auto's mooi in beeld worden gebracht is het een zwak verhaal en komt het arcade gevoel van de games dan ook zo over. Al met al een film die je als auto-liefhebber leuk zal vinden, maar daarvoor niet persee naar de bios hoeft te gaan.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.5 / 10

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
The Great Beauty (2013) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 142min. | MPAA: Not Rated Plot: Jep Gambardella has seduced his way through the lavish nightlife of Rome for decades, but after his 65th birthday and a shock from the past, Jep looks past the nightclubs and parties to find a timeless landscape of absurd, exquisite beauty. | |
Space Pirate Captain Harlock (2013) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Sci-Fi | Runtime: 115min. Zeer vermakelijke film, zeer mooie plotwendingen al vrij vroeg in de film. Moet zeggen de film deed me een beetje final fantasy achtig aan..zal door de personages komen denk ik. Genoeg actie, verhaal en prachtige animatie. Gewoon kijken echte aanrader in mijn boekje | |
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Komt meer door de animatie.amdboy1983 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:16:
Space Pirate Captain Harlock (2013) [afbeelding] IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Sci-Fi | Runtime: 115min. Zeer vermakelijke film, zeer mooie plotwendingen al vrij vroeg in de film.
Moet zeggen de film deed me een beetje final fantasy achtig aan..zal door de personages komen denk ik.
Genoeg actie, verhaal en prachtige animatie.
Gewoon kijken echte aanrader in mijn boekje[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
Vond de film zelf zwaar afdoen aan het Harlock personage en de CG ondanks dat het er zeer goed uitziet, mist voor mij de typisch Leiji Matsumoto stijl.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Escape Plan (2013) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R Plot: When a structural-security authority finds himself set up and incarcerated in the world's most secret and secure prison, he has to use his skills to escape with help from the inside. Leuke film met old-school actiehelden Silvester Stalone en Arnold Schwarzenegger. Ray Breslin kan uit alle gevangenissen ontsnappen, tot hij 'the man in the suite' tegen komt. Gelukkig heeft hij een plan B.. | |
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
American Hustle (2013) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R Gisteren gekeken en ik snap geen kloot van het verhaal. en als ik het wel begrepen heb dan: spoiler: is het volgens mij een verhaal van scammers die gepakt worden, samen met de politie gaan scammen en uiteindelijk blijkt dat dat 1 grote scam was en blijft de politie beteuterd achter, zichzelf afvragend hoe dit kon gebeuren. De kijker moet kennelijk met een "Jeetje wat briljant"-gevoel achterblijven... Heb er dus nog niet echt een mening over. | |
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Lone Survivor (2013) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R Plot: Marcus Luttrell and his team set out on a mission to capture or kill notorious Taliban leader Ahmad Shah, in late June 2005. Marcus and his team are left to fight for their lives in one of the most valiant efforts of modern warfare. Wat een ontzettend dikke film is dit. De film is bijzonder realistisch en erg mooi voor zo'n actie film gefilmd. Het hele plot en de ontwikkelingen komen ook realistisch over. Eerst dacht ik dit wordt zeker weer eens zo'n sterke pro Amerikaans leger film. Dat viel hartstikke mee er zit heel wat nuance in de film. Een klein puntje was wel dat er soms iets te veel nadruk werd gelegd op Mark Wahlberg. | |
Lijkt me echt een film voor in de bios. Apart dat hij bij Pathe niet draait.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:56:
Lone Survivor (2013) [afbeelding] IMDb: 7.8 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R Plot: Marcus Luttrell and his team set out on a mission to capture or kill notorious Taliban leader Ahmad Shah, in late June 2005. Marcus and his team are left to fight for their lives in one of the most valiant efforts of modern warfare.
Wat een ontzettend dikke film is dit. De film is bijzonder realistisch en erg mooi voor zo'n actie film gefilmd. Het hele plot en de ontwikkelingen komen ook realistisch over. Eerst dacht ik dit wordt zeker weer eens zo'n sterke pro Amerikaans leger film. Dat viel hartstikke mee er zit heel wat nuance in de film. Een klein puntje was wel dat er soms iets te veel nadruk werd gelegd op Mark Wahlberg.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Verwijderd
Ik ga de film zeker nog wel een keer kijken als er een 720p bluray versie beschikbaar is. In de bioscoop met een geweldige geluidsset moet het helemaal cool zijn.SaN schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:51:
[...]
Lijkt me echt een film voor in de bios. Apart dat hij bij Pathe niet draait.
YellowCube schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 07:04:
American Hustle (2013) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R Gisteren gekeken en ik snap geen kloot van het verhaal.
en als ik het wel begrepen heb dan:
spoiler:is het volgens mij een verhaal van scammers die gepakt worden, samen met de politie gaan scammen en uiteindelijk blijkt dat dat 1 grote scam was en blijft de politie beteuterd achter, zichzelf afvragend hoe dit kon gebeuren. De kijker moet kennelijk met een "Jeetje wat briljant"-gevoel achterblijven...
Heb er dus nog niet echt een mening over.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
De reden dat hij bij Pathe niet draait is als volgend. Er is/was ten tijden van de NL release geen plek in de programmering, dit aangezien het pas zo laat bekend was dat hij ook daadwerkelijk in NL uitgebracht zou worden.SaN schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:51:
[...]
Verwijderd
American Hustle:Masch schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:09:
[...]
spoiler:Volgens mij was alleen het laatste stuk bij de advocaat van de Niro een scam, de rest wordt wel echt gepakt (al die mensen in die kamer welke smeergeld betalen). Ze gebruiken de gestorte 2 miljoen om de Niro te pakken (welke ze dus zelf krijgen) als drukmiddel om zichzelf en de burgemeester vrij te krijgen/ verminderde straf te krijgen.
Goh, gaan we hem missen, of zijn de vervangers er al in rijen aangetreden?
Afgelopen tijd gezien:
Pitch Perfect: 7
Mickey, Donald, Goofy: The Three Musketeers: 8
I, Frankenstein: 7
Your Friendly Neighborhood Moderator
Don la Fontaine was trouwens nog beterSjah schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:11:
http://nos.nl/artikel/622...em-douglas-overleden.html
Goh, gaan we hem missen, of zijn de vervangers er al in rijen aangetreden?
Deze is dan wel leuk:
YouTube: Pablo Francisco - Don LaFontaine Impression
[ Voor 17% gewijzigd door Exocet op 14-03-2014 16:06 ]
Helemaal mee eens. Ik had al een review neergezet maar die schoof weer erg snel weg. Echt een hele gave film dit.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:56:
Lone Survivor (2013) [afbeelding] IMDb: 7.8 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R Plot: Marcus Luttrell and his team set out on a mission to capture or kill notorious Taliban leader Ahmad Shah, in late June 2005. Marcus and his team are left to fight for their lives in one of the most valiant efforts of modern warfare.
Wat een ontzettend dikke film is dit. De film is bijzonder realistisch en erg mooi voor zo'n actie film gefilmd. Het hele plot en de ontwikkelingen komen ook realistisch over. Eerst dacht ik dit wordt zeker weer eens zo'n sterke pro Amerikaans leger film. Dat viel hartstikke mee er zit heel wat nuance in de film. Een klein puntje was wel dat er soms iets te veel nadruk werd gelegd op Mark Wahlberg.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Need for Speed (2014) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Gisterenavond gezien in 3D, in ben geen diehard fan van de gameserie, maar als liefhebber van snelle auto's heb ik mij toch goed weten te vermaken. Je zou hierin een vergelijking kunnen trekken met de Fast&Furious films, maar dit is toch een tikkeltje anders. Mooi filmwerk, het verhaal is flinterdun maar op sommige punten wordt er dieper op ingegaan dan verwacht. Binnenkort ga ik hem nog een keer bekijken, want ik vind 'm gaaf! | |
Smoorverliefd (2013) | ![]() |
IMDb: 4.8 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 92min. Domme Nederlandse romkom, waarvan het feit dat dit vorig jaar de zoveelste gouden film opleverde een goed bewijs is van de armoede van onze filmindustrie. Op een enkele uitzondering na zwak acteerwerk en een verhaal dat aan elkaar hangt van de clichés. | |
My Cousin Vinny (1992) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 120min. | MPAA: R Deze aardige komedie blinkt nergens uit en is qua uitbeelding van de rechtsspraak natuurlijk belachelijk, maar doet wel gewoon wat het moet doen. Er zijn betere films in het genre, maar het kijkt meer dan prima weg. | |
Carrie (2013) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 100min. | MPAA: R Het was natuurlijk van tevoren al duidelijk, maar dit is een volledig overbodige remake (of "nieuwe verfilming van het boek") die veel te vroeg zijn kruid verschiet. Chloë Moretz is nog best aardig in de hoofdrol, maar kan zich vanzelfsprekend niet meten met Sissy Spacek. Wie zou dat wel kunnen? Vooral qua balans wordt de plank hier flink misgeslagen. | |
We're the Millers (2013) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R Simpele komedie die zijn momenten heeft, maar over het algemeen erg standaard is en zeer snel weer uit je gedachten verdwenen zal zijn. | |
Chez Nous (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy Nog best een aardige komedie van eigen bodem! De "heist" is wat cliché, maar de personages zijn bij vlagen origineel en goed neergezet. Nergens echt bijzonder, maar als je op zoek bent naar een Nederlandse komedie kan je beter dit opzetten dan de andere 13-in-een-dozijn producties. | |
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Wel eeeeerg vermoeiend Amerikaans! ( En wel erg veel chroomBad Brains schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:17:
Why We Ride (2013) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Documentary, Family, History | Runtime: 89min. | MPAA: PG Beetje langzame onzin en erg ge'amerikaniseerde docu over motor rijden.
Snap het wel, wat je hier en natuurgebied noemt is daar een grote vlakte met niks en geen regels.
Verder best leuk omdat ze laten zien wie en wat de "MotoGP" zijn begonnen.
Alleen leuk als je een motorrijder bent.
hence the 8.2[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.2 / 10
Wel mooie geluiden en beelden, en ja ook herkenning.
Tips, wellicht ken je ze al:
On Any Sunday (houd het bij deel 1)
Faster
Fastest
En puur voor je eigen techniek: Twist of the wrist 2 (met een bekende uit why we ride)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R Plot: Hansel & Gretel are bounty hunters who track and kill witches all over the world. As the fabled Blood Moon approaches, the siblings encounter a new form of evil that might hold a secret to their past. Ik heb mij echt prima vermaakt met deze film wat mede komt door de lage verwachtingen maar ik ben aangenaam verrast. Het verhaal is niet echt geweldig en de wat ervaren film liefhebbers kunnen veel dingen al op de spreekwoordelijke klompen aanvoelen maar dat kon bij mij de pret niet drukken. Actie is prima, effecten zien er goed uit en de acteer prestaties zijn wel aardig, niet meer dan je voor zo een film mag en kan verwachten. Jammer dat we hier waarschijnlijk nooit een vervolg op krijgen. ![]() Oh ja.... Gemma Arterton ![]() | |
Smiling as the shit comes down...
Dat zeg ik!steveman schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:00:
[...]
Wel eeeeerg vermoeiend Amerikaans! ( En wel erg veel chroom)
Ken ze niet ga ze opzoeken.Wel mooie geluiden en beelden, en ja ook herkenning.
Tips, wellicht ken je ze al:
On Any Sunday (houd het bij deel 1)
Faster
Fastest
En puur voor je eigen techniek: Twist of the wrist 2 (met een bekende uit why we ride)
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Solomon Kane (2009) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 104min. | MPAA: R Plot: A ruthless mercenary renounces violence after learning his soul is bound for hell. When a young girl is kidnapped and her family slain by a sorcerer's murderous cult, he is forced to fight and seek his redemption slaying evil. Weer een film die mij aangenaam heeft verrast Eerste shot in de film die je ziet dan denk je van dat word helemaal niks door de nogal wonky CGI maar dat word gaande weg steeds beter. Actie is prima in beeld gebracht, niet teveel motion sickness inducing camera bewegingen. Acteer prestaties zijn wel ok, James "poor man's Hugh Jackman" Purefoy doet het wel aardig maar komt wat te geforceerd over als er emoties moeten worden getoont. Verder heb je nog Pete Postlethwaite die altijd goed bezig is en Max von Sydow die een veel te kleine rol had maar ook wel logisch gezien het verhaal. Verder geen bekende gezichten. Verhaal is zoals gebruikelijk bij dit soort films wat aan de dunne kant en het is al gauw duidelijk dat sommige personages aan het eind (surprise surprise) weer opduiken. Regiseur heeft volgens mij wel een zwak voor kale iets wat gezette uitsmijters want elke "baddie" ziet er zo uit.... beetje vreemd. Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat als er een wat bekender gezicht de hoofdrol had gespeelt dit best wel een bescheiden hitje had kunnen zijn. Wel aardige film ![]() | |
The Wolf of Wall Street (2013) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R Plot: Based on the true story of Jordan Belfort, from his rise to a wealthy stockbroker living the high life to his fall involving crime, corruption and the federal government. Goede film die goed laat zien wat (te)veel geld met mensen doet. Verhaal was wel sterk. Ook wel interessant om te zien hoe het er in zo'n zakelijke wereld aan toe gaat, al was dit waarschijnlijk wel sterk overdreven. Op bepaalde momenten goed kunnen lachen om de humor. Ook de soms krankzinnige dingen zijn wel grappig. DiCaprio bewijst ook wederom dat hij een topacteur is. Ik vind dat hij zich zeer goed kan inlijven in een bepaalde rol. De film was wel wat lang, en het drugsgehalte mijns inzien een beetje te hoog | |
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 16-03-2014 11:57 ]
Turbo (2013) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 96min. | MPAA: PG Ik vind Cars nog aardig plausibel in vergelijking met dit absurde verhaal. Een slak die de Indy 500 wint Ik zeg lekker links laten liggen tenzij je het om de animatie gaat en niet om het verhaal. | |
ga eens een film als Matterhorn, de Ontmaagding van Eva van Ent of de Wederopstanding van een Klootzak bekijken.Ram0n schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:39:
Smoorverliefd (2013) [afbeelding] IMDb: 4.8 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 92min. Domme Nederlandse romkom, waarvan het feit dat dit vorig jaar de zoveelste gouden film opleverde een goed bewijs is van de armoede van onze filmindustrie. Op een enkele uitzondering na zwak acteerwerk en een verhaal dat aan elkaar hangt van de clichés.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 5 / 10
Ik heb namelijk dezelfde mening over de Nederlandse filmindustrie als jij, maar moest bij bovenstaande films wel even m'n mening bijstellen.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Die heb ik dus ook gekeken vrijdag. Allemachtig wat een bak herrie is die film zeg.ThinkPadd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:55:
The Wolf of Wall Street (2013) [afbeelding] IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R Plot: Based on the true story of Jordan Belfort, from his rise to a wealthy stockbroker living the high life to his fall involving crime, corruption and the federal government.
Goede film die goed laat zien wat (te)veel geld met mensen doet. Verhaal was wel sterk. Ook wel interessant om te zien hoe het er in zo'n zakelijke wereld aan toe gaat, al was dit waarschijnlijk wel sterk overdreven. Op bepaalde momenten goed kunnen lachen om de humor. Ook de soms krankzinnige dingen zijn wel grappig. DiCaprio bewijst ook wederom dat hij een topacteur is. Ik vind dat hij zich zeer goed kan inlijven in een bepaalde rol.
De film was wel wat lang, en het drugsgehalte mijns inzien een beetje te hoog[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7.5 / 10

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Edit: Zal wel aan mijn gebrek aan diepgang liggen. Mensen hier en op Moviemeter zijn over het algemeen lyrisch over beide films. Over smaak valt niet te twisten.
[ Voor 41% gewijzigd door technorabilia op 16-03-2014 17:03 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Graag met je eens, er zijn zeker uitzonderingenYellowCube schreef op zondag 16 maart 2014 @ 15:41:
[...]
ga eens een film als Matterhorn, de Ontmaagding van Eva van Ent of de Wederopstanding van een Klootzak bekijken.
Ik heb namelijk dezelfde mening over de Nederlandse filmindustrie als jij, maar moest bij bovenstaande films wel even m'n mening bijstellen.
Killing Them Softly (2012) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R Een tegenvallende misdaadthriller, voornamelijk omdat Andrew Dominik hierachter zit en ik van hem veel meer had verwacht. The Assassination of Jesse James is één van mijn favoriete films van het vorige decennium, maar de gelaagdheid die daar volop aanwezig was ontbreekt hier. Je ziet duidelijk wat de betrokkenen wilden bereiken, maar het wordt nergens echt een goed geheel. Het concept is leuk, het acteerwerk is ook prima en de beelden zijn mooi, maar het mist iets... | |
Diana (2013) | ![]() |
IMDb: 5.4 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13 Erg zwakke film over het leven van prinses Diana en haar relatie met een chirurg. Het geheel is niets meer dan een opsomming van feitjes en mist een rode draad, maar ook het acteerwerk is af en toe lachwekkend en meerdere scènes zijn onbedoeld grappig. Laten we hopen dat Grace of Monaco iets beters oplevert later dit jaar. | |
Het Diner (2013) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 88min. Prima thriller van Nederlandse bodem, waarbij vooral het acteerwerk positief opvalt. Waar de plot heengaat is enigszins voorspelbaar, maar het was voor mij dan ook meer het kat-en-muis-spelletje tussen de vier ouders dat interessant was en niet de "plottwist". Wel moet gezegd worden dat de eerste twee akten een stuk sterker overkwamen dan het laatste deel. Daar mist een nabrander, terwijl wat ervoor plaatsvindt af en toe krachtig is. | |
Jobs (2013) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13 Wat je ook van Steve Jobs vindt, het is in ieder geval iemand geweest die veel invloed heeft gehad en veel veranderingen heeft gezien in zijn carrière. Deze biopic is zoals zoveel vergelijkbare projecten weer een opeenstapeling van feitjes uit zijn leven, waarbij de materie je denk ik enigszins moet liggen om het interessant te houden. Ashton Kutcher is af en toe best goed in de hoofdrol, maar op andere momenten wordt het te veel een karikatuur. Sowieso geldt dat de meeste personages hier wel erg zwart-wit worden afgeschilderd, voor een stukje getrouwe geschiedenis moet je dan ook niet hier zijn. | |
Se7en (1995) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 127min. | MPAA: R Ik denk niet dat ik nog iemand hoef over te halen om deze moderne klassieker te kijken. Ook tijdens de zoveelste kijkbeurt wist Fincher me weer volledig het verhaal in te sleuren, terwijl ik al exact weet wat er staat te wachten. Dat is dan ook wat een plot met een twist sterk maakt; je moet het opnieuw kunnen kijken en je vervolgens verwonderen over hoe de puzzelstukjes in elkaar passen. Brad Pitt heeft ook hier weer zijn typische trekjes, maar dat past perfect bij zijn rol van jonge hond die snel promotie wil maken. Freeman is even betrouwbaar als altijd en de sfeer is misschien nog wel het grootste pluspunt. Het was dan ook deels True Detective dat me weer aan deze film deed denken, die makers hebben overduidelijk inspiratie gehaald uit deze briljante film. | |
Heb the great gatsby ook snel uitgezet.. wat een meuk. "shrug"kraades schreef op zondag 16 maart 2014 @ 16:55:
Ik heb 'm na 45 min. uitgezet net als The Great Gatsby. De laatste film van Leo die wel te kijken is moet Inception zijn.
Edit: Zal wel aan mijn gebrek aan diepgang liggen. Mensen hier en op Moviemeter zijn over het algemeen lyrisch over beide films. Over smaak valt niet te twisten.
Ga "De wederopstanding van een klootzak" wel even kijken al is het maar omdat Jorick vroeger bij mij in de Coffeeshop kwam (toen hij nog verliefd was op Rodger)
Beide gouwe gasten, al hoewel ik ze al 15 jaar niet meer heb gesproken.
[ Voor 20% gewijzigd door Bad Brains op 16-03-2014 21:14 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R Wel een aardige film. Het verhaal is redelijk, tot goed. Wat moraal, echt liefde overwint en eerlijk duurt het langst.. Misschien ben ik wel te verwend met Hustle de serie van de BBC, daar zit iedere keer een veel spannender plot en beter verhaal in. Maar goed, de kapsels en de belachelijk lage decoleté zijn wel grappig | |
imdb wiki imdb |
[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 16-03-2014 21:58 ]
| Security Management |
The Inevitable Defeat of Mister & Pete (2013) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 108min. | MPAA: R Plot: A coming-of-age story about two inner city boys who are left to fend for themselves over the summer after their mothers are taken away by the authorities. Zojuist deze film gekeken op een luie zondag avond, voordat ik de film startte had ik toch me twijfels of ik met deze film wou beginnen, maar naarmate de film vorderde wordt je toch mee genomen door het verhaal. Het acteer werk is goed, het plot is verassend. Kortom een prima film voor een 'rainy day'. | |
After the Dark (2013) | ![]() |
IMDb: 5.8 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 107min. | MPAA: R Plot: At an international school in Jakarta, a philosophy teacher challenges his class of twenty graduating seniors to choose which ten of them would take shelter underground and reboot the human race in the event of a nuclear apocalypse. Met hetzelfde gevoel heb ik deze film gestart. Momenteel heb ik geen must see movies, dus dan doe je eens een film die je normaal links laat liggen. Ook bij deze film ben ik vanaf minuut 1 wel mee genomen in het verhaal. Vind het acteer werk niet hoogstaand maar krijgen een ruime voldoende van mij, enige punt van kritiek kan zijn dat je sommige delen wel echt ziet aankomen, maar niet op een storende manier. | |
[ Voor 33% gewijzigd door SirMemeAlot op 17-03-2014 00:04 ]
Veronica Mars (2014) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 110min. | MPAA: PG-13 Plot: Years after walking away from her past as a teenage private eye, Veronica Mars gets pulled back to her hometown - just in time for her high school reunion - in order to help her old flame Logan Echolls, who's embroiled in a murder mystery. Deze film gekocht via itunes al had ik 'm liever in de bios gezien. Speciaal omdat ik wist dat deze film eraan zat te komen heb ik alle drie de seizoenen van de serie weer opnieuw gekeken, de film speelt zich zo'n zeven jaar na de laatste aflevering af en heeft meteen weer de goede sfeer te pakken. De populaire figuren zijn nog net zo achterbaks, de nieuwe sheriff is nog corrupter dan de vorige, Veronica is nog net zo bijdehand en de aantrekkingskracht tussen Logan en Veronica is er na al die jaren nog steeds. Zeker voor mensen die de serie ook gezien hebben is het een leuke film om te kijken | |
Verwijderd
The Wolf of Wall Street (2013) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R Lekkere lange film met goed acteerwerk van de verschillende belangrijke acteurs in de film. De tijd wordt genomen om het verhaal van Jordan Belfort uit een te zetten. Als je niet van een voice-over houdt dan moet je deze film niet kijken. Duke uit Fear and Loathing in Las Vegas zal jaloers zijn op de grote hoeveelheden drugs die er in deze film doorheen gaan | |
Ik heb em ook gezien als backer zijnde, vond het idd een goede film, zeker gezien het zeer krappe budget.Speciaal omdat ik wist dat deze film eraan zat te komen heb ik alle drie de seizoenen van de serie weer opnieuw gekeken, de film speelt zich zo'n zeven jaar na de laatste aflevering af en heeft meteen weer de goede sfeer te pakken.
De populaire figuren zijn nog net zo achterbaks, de nieuwe sheriff is nog corrupter dan de vorige, Veronica is nog net zo bijdehand en de aantrekkingskracht tussen Logan en Veronica is er na al die jaren nog steeds.
Zeker voor mensen die de serie ook gezien hebben is het een leuke film om te kijken[/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding][afbeelding] 8 / 10[/td][/tr][/table]
Er zijn wel wat punten die ik behoorlijk slecht vond, zal ze even in spoiler tag zetten.
Daarnaast laat ze Piz volledig in de kou staan door niet op het vliegtuig te stappen. Dit is wel redelijk in-character voor haar, maar wat ik erg vreemd vond is dat Piz de relatie op dat moment verbreekt.
Hij was goed pissed-off, en zeer begrijpelijk. Maar om de relatie daarom te verbreken gaat een brug te ver imo. Plus dat die actie haar gewoon weer recht in Logan's armen stuurt. Nou was ik altijd al meer fan van Logan dan Piz, dus ik vind t prima. Het kwam me alleen nogal geforceerd over in de film.
Logan's werk vond ik ook wel erg apart. Als er iemand altijd zijn eigen gang ging en zich niks van anderen aantrok, laat staan orders aannam, is hij het wel.
Op de bovenstaandse punten na, vond ik de film leuk, en mocht er nog een achteraan komen dan zal ik die ook wel kijken.
Juist, het idee is geweest om weer eens een echte Disney musical film te maken met veel prachtige liedjes. Dat is dan ook het sterkste punt van de film, (bekroond met een Oscar voor beste song)Hugo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:04:
[...]
Het zingen vond ik juist het mooie aan deze film. Goede muziek keuze en goede zang. Zal ongetwijfeld een musical van komen heb ik zo het idee.
Natuurlijk zijn vooral de mannelijke kijkers daar iets minder van, dat is te begrijpen! (vandaar dat de vorige typische prinsessenfilm, Tangled dat veel minder had en bewust meer ook voor mannelijke kijkers gemaakt was.
This space is occupied
Je vond/vind het serieus mooi? De stem van Elsa heeft imo echt 1 van de meest nasale stemmen in welke Disney film dan ook *. Het doorhalen in 'Let it Go' is gewoon tenenkrommend. Ze kan de toon/noot niet halen dus gaat mevrouw ( Idina Menzel) maar gewoon schreeuwen ('open up the dooooooooorrrrrrr' yuckHugo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:04:
[...]
Het zingen vond ik juist het mooie aan deze film. Goede muziek keuze en goede zang. Zal ongetwijfeld een musical van komen heb ik zo het idee.

Verder een leuke film. Hij staat hier (dagelijks helaas) regelmatig op voor de kinderen. Vooral Olaf is een leuk figuur
*Bovenstaande is overigens mijn persoonlijke mening die door aardig wat mensen gedeelt wordt gelukkig
Het is een animatie film hé, dan gaat plausibel aardig uit het raamScrooLoose schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:09:
Turbo (2013) [afbeelding] IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 96min. | MPAA: PG Ik vind Cars nog aardig plausibel in vergelijking met dit absurde verhaal.
Een slak die de Indy 500 wint.... oops spoiler.
Ik zeg lekker links laten liggen tenzij je het om de animatie gaat en niet om het verhaal.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 4 / 10
[ Voor 54% gewijzigd door Notna op 17-03-2014 15:51 ]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 De film is matig en verre van spannend. Sommige scenes zijn vrij cliché en het verhaal is vrij vlak. Maar dat had ik ook niet verwacht en daarvoor ben ik ook niet naar de film geweest. De enige twee redenen waren Aaron Paul en Imogen Poots ( ![]() En oja, mooie bolides en weinig CGI maken ook veel goed. | |
Idina Menzel is toch wel een hele grote musical zangeres met een dijk van een stem (anders krijg je ook echt geen hoofdrol in grote musicals zoals Wicked) Als iemand noten wel kan halen is zij het welNotna schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:47:
[...]
Je vond/vind het serieus mooi? De stem van Elsa heeft imo echt 1 van de meest nasale stemmen in welke Disney film dan ook *. Het doorhalen in 'Let it Go' is gewoon tenenkrommend. Ze kan de toon/noot niet halen dus gaat mevrouw ( Idina Menzel) maar gewoon schreeuwen ('open up the dooooooooorrrrrrr' yuck)
This space is occupied
12 Years a Slave (2013) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 134min. | MPAA: R Plot: In the antebellum United States, Solomon Northup, a free black man from upstate New York, is abducted and sold into slavery. Indrukwekkend is het woord wat hierbij naar voren komt. Vooral door de uitstekende acteer prestaties van vrijwel iedereen die in het verhaal voor komt. Vind de Oscar dan ook wel terecht eigenlijk, hoewel ik nog niet elke genomineerde film heb gezien. | |
Mijn gedachte ook.Collaborator schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:26:
[...]
Idina Menzel is toch wel een hele grote musical zangeres met een dijk van een stem (anders krijg je ook echt geen hoofdrol in grote musicals zoals Wicked) Als iemand noten wel kan halen is zij het welJe denkt toch niet echt dat Disney een liedje met valse noten uit brengt..
Tuurlijk, Willemijn Verkaik is vele malen beter overigens, maar de film en dan met de zang van Idina Menzel geeft het een aardig musical gevoel.
Eigenlijk hetzelfde als met Wicked.
In Enchanted heeft ze niet echt gezongen jammer genoeg. Het nummer wat ze deed met James Marsden was uiteindelijk weg gelaten uit de film.
Ik ben zelf één van de mannen die wel van muziek en zang houdt in films, maar ga dan ook best wel naar musicals toe. Waaronder uiteraard Wicked (1 keer hier in NL en 1 keer op Broadway).
Verwijderd
The Book Thief (2013) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, War | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13 Plot: While subjected to the horrors of World War II Germany, young Liesel finds solace by stealing books and sharing them with others. Under the stairs in her home, a Jewish refugee is being sheltered by her adoptive parents. 10 minuten gekeken. Dat nep Duitse accent terwijl ze Engels spreken is zo ontzettend slecht dat ik de film uit heb gezet. | |
Out of the Furnace (2013) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: R Plot: When Rodney Baze mysteriously disappears and law enforcement doesn't follow through fast enough, his older brother, Russell, takes matters into his own hands to find justice. Hier hou ik dus van! Aandacht was al gelijk getrokken toen ik een tijd geleden de poster zag hangen. Na het lezen van het plot werd dit niet minder. De film komt misschien iets langzaam op gang, maar de spanning wordt goed opgebouwd. Heb me geen moment verveeld tijdens de film. Verwacht geen twee uur durend actie geweld trouwens. Werd prima geacteerd, niet alleen van Bale, maar ook de rest van de (sterren)cast. Prachtige beelden trouwens ook. Het enige minpunt is misschien spoiler: de confrontatie tussen Russel (Bale) en DeGroat (Harrelson) op het einde. Russel wint dit wel erg gemakkelijk. | |
Die film is juist wijd en zijd geprezen als het gaat om de juiste weergave van een rechtszaak en gerechteljke procedures in de VS.My Cousin Vinny
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Verwijderd
Dit zijn geen oprechte vragen, dit is jouw mening die jij alsnog even wil ventileren.ikbenerniet schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:38:
[...]
Uit o.a. deze post en alle reviews van de film kunnen we dus concluderen dat het een typische Negers-Zijn-Zieluuuggg film is? Slavernij was ook al zo naar voren gebracht tijdens de zwarte piet discussie, dus zwarte piet haters vinden deze film geweldig omdat het sympathie creëert voor bepaalde mensen?
En nee, ik probeer hier niet racistisch te zijn. Ik wil gewoon even peilen voor wat voor publiek deze film bedoeld is.
Die vraagtekens had je dus net zo goed weg kunnen laten achter elke zin....zo doorzichtig dit.
Er zijn een x-aantal mensen die gereageerd hebben op jouw post maar blijkbaar leverde het voor jou niet de gewenste reacties op, waardoor je je mond maar wijselijk dicht hebt gehouden.
Ontopic:
Ik zal deze film binnenkort eens gaan bestellen bestellen.
Man of Steel (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13 Plot: A young itinerant worker is forced to confront his secret extrastellar origin when Earth is invaded by members of his own race. Man of Steel, een andere benadering van een Superman film. Ik kon het wel waarderen. De film begint wat chaotisch door het hele tijd heen en weer in de tijd flitsen van momenten uit het leven van Clark. Soms had je wel het idee dat voor een helden film e.e.a. iets te lang duurde maar echt storend werd het niet. De actie aan het einde van de film is opzich niet slecht, al zitten er verschillende merkwaardigheden in. Zoals het moment dat General Zod een groepje mensen wilt aanvallen en dat Clark emotioneel best wat doet maar ondertussen hebben die twee er wel voor gezorgd dat een handvol skyscrapers (met mensen erin natuurlijk, lijkt mij) al zijn ingestort. Al met al een leuke film om een keer gezien te hebben die het Superman genre op een net iets andere manier weet te benaderen. | |
I Am Soldier (2014) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Thriller, War Gast doorloopt de SAS training en we zien in detail hoe deze training verloopt....aan het eind komt dan ook het stukje verplichte actie... Op zich aardige film. Ik heb niet het idee dat het er werkelijk zo aan toe gaat. Voor een deel vast wel maar voor een heel groot deel ook niet. Soms maakt de film ineens enorme sprongen en soms blijft de film hangen bij een nutteloos details. Heel raar en volgens mij het resultaat van slechte regie icm. een slecht script. Maar ik hou wel van dit soort films en dan kijkt het toch leuk weg. | |
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Kiki's Delivery Service (1989) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Adventure, Drama | Runtime: 103min. | MPAA: G Behalve de laatste Miyazaki film de enige Ghibli film van hem die ik nog niet gezien had. Vanaf de opening is de animatie weer indrukwekkend. Qua verhaal is het allemaal erg licht (een heks van 13 die haar plek in de wereld moet vinden), maar heel vermakelijk. | |
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ja klopt op 16 april te koop!Mandrake466 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:08:
The Hobbit 2 zit er aan te komen heb ik zo het gevoel.
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
[ Voor 19% gewijzigd door Dinictus208 op 21-03-2014 16:27 ]
Warm Bodies (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Horror, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13 Ik moet zeggen dat ik me onverwacht goed vermaakt heb met deze zombieromkom! Het is nergens echt bijzonder en de gecreëerde wereld heeft wat onlogische regels, maar verder is dit een prima zombiefilm die het net even anders aanpakt dan de meeste andere producties in het genre. Leuk tussendoortje! | |
Black Death (2010) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Drama, Horror | Runtime: 102min. | MPAA: R Goed voorbeeld van een film die anders is dan je van tevoren had verwacht. Ik dacht dat ik een zwakke mix van Kingdom of Heaven en Game of Thrones te zien zou krijgen, maar werd redelijk positief verrast door dit verhaal over de pest. Lang niet alles werkt en het acteerwerk is af en toe wat houterig, maar toch is het nog wel vermakelijk. Leuke kleine bijrol overigens voor Tygo Gernandt, die hier zijn beste imitatie van Klaus Kinski brengt. | |
De Laatste Dagen van Emma Blank (2009) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 89min. Wat een heerlijke zwarte komedie van Alex van Warmerdam, één van de weinige regisseurs uit ons land met een eigen stijl en talent. Een groep bijzondere personages, sterke acteurs en een intrigerend plot maken dit een geslaagd stukje absurdisme. Deed me af en toe denken aan het Griekse drama Dogtooth. | |
Now You See Me (2013) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13 Een half jaar geleden inde bioscoop gezien en mijn mening blijft na een tweede kijkbeurt onveranderd. Leuk concept en goed geacteerd, maar het scenario is niet zo complex en intelligent als de schrijvers het willen doen overkomen. Enkele (voorspelbare) trucs uitleggen en de ongeloofwaardige laten voor wat het is is zwak schrijfwerk, en weten wat de (domme) twist is voegt de tweede keer niets toe. Toch wel gewoon een prima tussendoortje, daar niet van, maar hier had gewoon zo veel meer in gezeten. | |
The Untouchables (1987) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: 119min. | MPAA: R Jaren terug al eens gezien, en ik heb deze keer een halve ster van mijn waardering af moeten halen. Het is echter nog altijd een zeer interessante, sterke misdaadfilm, waarin vooral de tijdsgeest perfect wordt uitgebeeld. De jaren '20 en de drooglegging blijven me gewoon intrigeren in films. De film bevat meerdere momenten die inmiddels wat verouderd zijn en de muziek valt af en toe negatief op, maar dat wordt opgeheven door diverse scènes die terechte klassiekers zijn geworden. Als dit soort films je aanspreken mag je deze niet overslaan. | |
August: Osage County (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R Prima verfilming van het populaire Broadwaystuk, waarvoor Meryl Streep gewoon terecht genomineerd is en vooral Julianne Nicholson en Chris Cooper heel erg positief opvallen. | |
Op usenet en torrents al sinds deze week te verkrijgen in blu-ray formaat. Heb hem inmiddels ook kunnen zien en zal proberen morgen even een korte reactie erover uit laten.Mandrake466 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:08:
The Hobbit 2 zit er aan te komen heb ik zo het gevoel.
Labor Pains (2009) | ![]() |
IMDb: 4.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13 Plot: A young woman pretends to be pregnant in order to avoid being fired from her job. When that gets her special treatment by everyone involved in her life, she tries to keep up the lie for nine months. ![]() | |
[ Voor 71% gewijzigd door Quad op 22-03-2014 02:37 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb vorige week deze film in Take Ten te Uden gezien en ik kan juist niet wachten om de film thuis nog eens te bekijken. Het geluid viel mij namelijk heel erg tegen: het stond te zacht en het LFE-kanaal was haast niet hoorbaar. Ik ga er wellicht ten onrechte van uit dat het aan de bioscoop ligt aangezien het scherm ook veel te hoog hing. Ik kan me niet voorstellen dat een film als deze geen dikke audiotrack heeft.SaN schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:51:
[...]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Sarah Prefers to Run (2013) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Romance, Sport | Runtime: 97min. Plot: The film is about the pursuit of a goal and tackles the anxieties of a young athlete who lives only for the race. Aparte film. De titel is eigenlijk het hele plot van deze "slice of life" film. Familie, vriendje, etc proberen Sarah in een bepaalde richting te duwen, maar zij wil gewoon hardlopen. Boeiend vanwege de manier waarop het in beeld wordt gebracht: aandacht voor detail, ingehouden kleuren en klein drama. Goede film wanneer je naar iets ontspannends op zoek bent. | |
_██_
(ಠ_ృ)
The Conjuring (2013) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R Plot: Paranormal investigators Ed and Lorraine Warren work to help a family terrorized by a dark presence in their farmhouse. Gisteren paar vrienden op bezoek, waarvan eentje op het lumineuze idee kwam om The Conjuring te kijken. Scheen een goede horror te zijn, dus lichten uit en gaan. Tijd geleden dat ik zo'n sterkte horror gezien heb, met echt goede schrikmomenten. Als je van het genre houdt en deze nog niet gezien hebt, go ahead | |
Laatste horrorfilm die ik op groot scherm gezien heb en wel kon waarderen was You're Next.
Slechtste was House at the End of the Street. Hoe saai kan je een horrorfilm maken.....
You're next vond ik nou juist weer helemaal maar dan ook helemaal niks en heb ik na 20 minuten afgezet vooral vanwege de enorm irritante acteer "prestaties".AcidBurn schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:51:
Smaken verschillen duidelijk. Heb The Conjuring destijds in de bios gezien, vond hem belachelijk voorspelbaar en totaal niet eng. Enige waar wij van schrokken was het veel te harde geluid in de bioscoop.
Laatste horrorfilm die ik op groot scherm gezien heb en wel kon waarderen was You're Next.
Slechtste was House at the End of the Street. Hoe saai kan je een horrorfilm maken.....
The Conjuring vind ik met hele, hele, hele grote afstand de beste horror van de laatste jaren (ondanks dat ie voorspelbaar is, daar heb je wel gelijk in)
[ Voor 0% gewijzigd door Grindtegel op 22-03-2014 22:47 . Reden: typo ]
Ik had precies hetzelfde met die film, totaal niet eng en alleen jump-scare momenten door geluid.AcidBurn schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:51:
Smaken verschillen duidelijk. Heb The Conjuring destijds in de bios gezien, vond hem belachelijk voorspelbaar en totaal niet eng. Enige waar wij van schrokken was het veel te harde geluid in de bioscoop.
Ja, dat effect kan zelfs met een wit scherm bereikt worden. Vaak kun je aan de muziek of het geluid al merken dat het er aan zit te komen. Maar goed, elke paar jaar een hele nieuwe generatie voor wie dit soort truukjes nieuw is en er weer voor gaan zitten. Zielige vertoning verder.unfor schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:08:
[...]
Ik had precies hetzelfde met die film, totaal niet eng en alleen jump-scare momenten door geluid.

★ What does that mean? ★
Anyway, misschien maar beter ook, want ik heb gisteren Frozen gezien samen met mijn vriendin. Vond er niet veel aan: weinig gelachen en té voorspelbaar (oke, sprookjes moeten niet moeilijk zijn, maar dit was wel erg simpel). En erg uitleggerig (bijvoorbeeld Olaf die net na de 'act of true love' zegt "kijk, dat was de act of true love"

De liedjes waren ook niet heel goed vond ik. Alleen Love is an open door liep lekker. Ik hou er gewoon niet van als ze praten en grapjes maken tijdens het zingen. Als je zingt, moet je zingen
En ik vind de Disney manier van mannen en vrouwen fysiek weergeven storend: mannen hebben een megaborstkas en grote neus. Vrouwen hebben amper een neus en een Barbiepop figuur (maakte Disney met de neus van Olaf daar nou een verwijzing naar?
Het zag er wel werkelijk prachtig uit.
Ik ben misschien te kritisch voor dit soort kinderfilms. Hoewel ik de films van Pixar (o.a. Up, Wall-E, The Incredibles, Toy Story, Ratatouille, Finding Nemo), Laika (Corpse Bride, Coraline), Columbia/Sony (Cloud with a change of meatballs, Hotel Transylvania) en Dreamworks (How to train your Dragon, Shrek) wel geweldig vind en dat zijn ook kinderfilms. Hoewel die bedrijven ook missers maken, loop ik bij Disney films toch een hoog risico dat ik het niks vind (Wreck-it Ralph vond ik trouwens top). "Men" was lyrisch van Frozen (een 8 op Imdb en hier regende het 9's), maar 'not my cup of tea'.
Als ik een cijfer moest geven, vooruit een 6. Omdat ik het wel af heb gekeken. En ik het wel kon waarderen dat er twee 'heldinnen' waren
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Als mijn zusje vraagt of ik nog een goede horror weet, en ik terug grijp naar 10 jaar oude films, dan zegt mij dat genoeg. Je hebt wel gelijk dat de huidige generatie opgegroeid is met alle Paranormal Activity meuk, en ze sindsdien blijkbaar allemaal denken "jumpscare = horror".
Wat ook wel wil helpen: geen opzwepende, maar juist rustige muziek gebruiken als er een jumpscare aan gaat komen. Dan verwacht het publiek het niet, waardoor het wel weer onverwacht is en het zijn doel beter bereikt.
Het is pas echt goede horror als a: je de jump scares niet aan ziet komen, of b: de film gedurende de speeltijd de spanning zo goed weet op te bouwen dat je van het minste of geringste effect schrikt, en daarna de spanning niet weg is. Al wordt dat meestal een thriller genoemd
Er zijn 2 films die ik me kan herinneren die dat heel goed deden: The Shining, en The Others.
Persoonlijk kan een goede thriller me dan ook beter vermaken dan de zoveelste horror.
Overigens heb ik niet gezegd dat You're Next zo goed is. Het acteerwerk was af en toe belachelijk slecht, en het decor was bij elkaar geraapt (de film is door film studenten gemaakt dacht ik).
Maar ik heb me er goed mee vermaakt, omdat er aardig wat leuke verrassingen in zaten en alle cliche's die ze niet konden omzeilen zo absurd duidelijk gemaakt zijn dat je er gewoon om moet lachen
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Don Jon (2013) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 90min. | MPAA: R Plot: A New Jersey guy dedicated to his family, friends, and church, develops unrealistic expectations from watching porn and works to find happiness and intimacy with his potential true love. Gisteravond gekeken. Best aardige film, vond alleen dat Joseph's stem erg onnatuurlijk leek tot mijn maten zeiden dat hij de laatste tijd echt zo klinkt. Als de film bedoelt is om karikaturen neer te zetten dan is hij goed geslaagd. Was het serieus bedoelt, dan slaat de film nergens op Scarlett deed het goed, vond het zware zuidelijke accent wel wat hebben. Wat Julianne Moore in deze film deed was me echt een raadsel, tenzij Joseph echt iemand zocht die het totaal tegenoverstelde is van Scarlett op alle fronten. Het einde kwam voor ons ook totaal onverwacht spoiler: Wij snapten echt niet welke idioot er op een vrouw als Julianne kan vallen, als hij net iemand als Scarlett heeft gehad.... Ik snap dat het een kwestie is van dat ze beiden iets te bieden hebben wat de ander op dat moment nodig heeft, noem het emotionele rebound met een vast vluggertje, maar de manier waarop dat in deze film gedaan werd sloeg echt nergens op. Tot een kwartier voor het einde had ik de film een 7 gegeven, vanwege dat totaal idiote einde wordt het een 6. Rinaldo, mijn reactie was op de discussie over horrorfilms gericht | |
[ Voor 3% gewijzigd door AcidBurn op 23-03-2014 12:25 ]
Dit bijvoorbeeld: YouTube: Aladdin meets Genie gewoon lekker veel onzin. Die huidige films nemen zichzelf veel te vaak serieus en proberen er ook telkens weer een bepaalde les in te voeren die gewoon niet nodig is (imo).
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R Zoals al meer in dit topic, vage film. Ik vond hem vrij traag, moeilijk om doorheen te komen. Vond de uitvoering wel erg netjes, door de kleding ben ik blijven kijken. | |
Feuten het Feestje (2013) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Drama | Runtime: 80min. De serie heb ik aardig verslonden dus was erg benieuwd naar de film. Vond het gek de mensen uit de serie terug te zien in een rol van een paar jaar later, ineens zogenaamd volwassen. Heb mij goed vermaakt verder, maar blij dat ik er niet voor naar de bioscoop ben geweest. | |
Armageddon (1998) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 151min. | MPAA: PG-13 Zag van de week een reclame dat deze op TV kwam en realiseerde mij dat ik hem nog nooit gezien had. Ben in januari op het Kennedy Space Center geweest, was wel leuk om dat ook in de film te zien. Prima vermaak op zondagavond. | |
Best een tijdje weg geweest zie ik in de filmdb.
[ Voor 21% gewijzigd door Beekforel op 24-03-2014 00:15 ]
Non-Stop (2014) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13 Plot: An air marshal springs into action during a transatlantic flight after receiving a series of text messages that put his fellow passengers at risk unless the airline transfers $150 million into an off-shore account. Zaterdagavond naar Non-stop geweest. Veel positieve verhalen over gehoord/gelezen, dus ik was benieuwd. Helaas was deze film het niet voor mij. Het voelde vooral rommelig aan. Liam Neeson doet het zoals gewoonlijk weer prima, maar ik heb vooral een one trick pony gevoel bij hem. Helaas, gemiste kans. | |
Snowpiercer (2013) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R Plot: In a future where a failed global-warming experiment kills off most life on the planet, a class system evolves aboard the Snowpiercer, a train that travels around the globe via a perpetual-motion engine. Ik heb er lang op moeten wachten, maar eindelijk was het moment daar Snowpiercer is het hollywooddebuut van Joon-ho Bong, de regisseur van The Host en Memories of Murder. Wat hij neerzet met Snowpiercer is een geweldige mix tussen Hollywood en de Koreaanse filmindustrie. Het verhaal is gebasseerd op de graphic novel Le Transperceneige waarin de wereld is veranderd in een grote massa ijs/sneeuw en de overgebleven wereldbevolking probeert te overleven aan boord van een trein. De trein kent een klassensysteem waar de armste bevolking onder erbarmelijke condities achterin de trein leeft, terwijl de rijken het voorin een heel stuk beter hebben. Wat volgt is een opstand en een race om de voorkant te bereiken waar 'the engine' te vinden is. De film ziet er geweldig uit. Grauw, donker en hard. Ook de acteurs doen het fenomenaal. Tilda Swinton is een kruising tussen Ushi, Effie Trinket en Dolores Umbridge wat aan de ene kant bijna kitscherig is, maar aan de andere kant eigenlijk volkomen geflipt. Ook Chris Evans zet zijn rol als rebellenleider goed neer evenals John Hurt en Octavia Spencer. Een van de grootste pluspunten van de film is wat mij betreft de keuze om muziek weg te laten in scenes waar het gros van de Hollywoodfilms dit wel zou doen. De scenes zijn zo sterk dat ze geen muziek nodig hebben. Als je de kans krijgt om deze film in de bios te zien, pak de kans. Ik hoop alleen dat Nederland de uncut versie krijgt en niet zoals Engeland een versie waar 20 minuten uit geknipt is om vaart in de film te brengen. | |
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 161min. | MPAA: PG-13 The Hobbit: The Desolation of Smaug, deel twee uit de Trilogy en opvolger van The Hobbit: Un expected Journey. Waar deel een stopte gaat deel twee uiteraard verder om het kwaad te stoppen. In dit deel moeten ze de draak 'Smaug' vinden om de Arkenstone te vinden voor Thorin zodat hij de 7 dwergengemeenschappen kan vereningen om het koninkrijk te beschermen. De dwergen zijn een uniek uitgevoerd acteerwerk, ik heb heel erg vaak zitten lachen om deze mensen, zo leuk uitgevoerd! De omgeving is weer prachtig en het verhaal is enigszins logisch en niet moeilijk te volgen. Ik ging met hoge verwachtingen deze film in maar uiteindelijk jammer dat het 'maar' 2,5 uur duurt. Voor je het weet is deze film weer afgelopen. De draak Smaug is echt fenomenaal gedaan, heerlijke stem heeft die en prachtige CGI. Deze film heeft mijn verwachtingen overtroffen en heeft mij op geen moment verveeld. Afwisselende humor met spanning en prachtige effecten levert het een film van wederom hoge kwaliteit op. Volgend jaar wil ik de finale zeker in de bios zien, deze keer wilde niemand met mij mee maar volgend jaar ga ik hoe dan ook. Cijfer van 8.5 is in mijn ogen dan ook zeer terecht voor dit stukje meesterwerk. | |
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Graag gedaan
Heb deze film in de bios gezien (3D HFR) en recent thuis nog gezien in 2D. Het enige wat ik goed vindt aan deze film is hoe het eruit ziet en klinkt, en smaug. De rest valt me HEEL vies tegen. De film gaat van hop naar haar, van de hak op de tak, van droge saaie humor naar momenten die serieus moeten zijn en vervolgens weer naar dezelfde droge humor. Te veel verschillende vijanden, wispelturig gedrag van thorin (het ene moment is bilbo een toppertje, andere moment krijg hij weer een berg gezeik over zich heen) en het complete verhaal is wat mij betreft bagger! Waar the lord of the rings een geweldige combinatie is van emotie, verhaal, drama en een stukje commedy is the hobbit compleet het tegenover gestelde. Ik ben grote fan van de 3 lotr films en zag HEEL erg hard uit naar The Hobbit maar behalve smaug heeft het mij erg teleurgesteld.Quad schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:42:
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 161min. | MPAA: PG-13 The Hobbit: The Desolation of Smaug, deel twee uit de Trilogy en opvolger van The Hobbit: Un expected Journey. Waar deel een stopte gaat deel twee uiteraard verder om het kwaad te stoppen. In dit deel moeten ze de draak 'Smaug' vinden om de Arkenstone te vinden voor Thorin zodat hij de 7 dwergengemeenschappen kan vereningen om het koninkrijk te beschermen.
De dwergen zijn een uniek uitgevoerd acteerwerk, ik heb heel erg vaak zitten lachen om deze mensen, zo leuk uitgevoerd! De omgeving is weer prachtig en het verhaal is enigszins logisch en niet moeilijk te volgen. Ik ging met hoge verwachtingen deze film in maar uiteindelijk jammer dat het 'maar' 2,5 uur duurt. Voor je het weet is deze film weer afgelopen.
De draak Smaug is echt fenomenaal gedaan, heerlijke stem heeft die en prachtige CGI.
Deze film heeft mijn verwachtingen overtroffen en heeft mij op geen moment verveeld. Afwisselende humor met spanning en prachtige effecten levert het een film van wederom hoge kwaliteit op. Volgend jaar wil ik de finale zeker in de bios zien, deze keer wilde niemand met mij mee maar volgend jaar ga ik hoe dan ook.
Cijfer van 8.5 is in mijn ogen dan ook zeer terecht voor dit stukje meesterwerk.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Ik weet het, het is een kwestie van smaak en ik heb ook wel wat pluspunten gegeven voor een aantal zaken, maar als ik er achteraf aan terugdenk valt het me gewoon vies tegen. Er had ZO VEEL meer in gezeten!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Plot: Fresh from prison, a street racer who was framed by a wealthy business associate joins a cross country race with revenge in mind. His ex-partner, learning of the plan, places a massive bounty on his head as the race begins. Afgelopen zaterdagavond in de bioscoop gezien. Ben blij dat ik geweest ben. Heerlijke film die gewoon doet wat het moet doen. Weinig lullen en gewoon gas geven. De dialoog ging ook ongeveer zo: "Ik heb een auto nodig." "Hier heb je die." En weg waren ze. Onderweg gebeurde er af en toe wat onverwachts en zo nu en dan kwam er een leuke grap voorbij. De film is bijna een natuurdocumentaire, maar i.p.v. wilde dieren zien we dure racemonsters. 3D voegde zoals gewoonlijk niet veel toe. Wel maakte de film goed gebruik van zijn breedbeeld. Zodat de prachtige locaties goed tot z'n recht kwamen. Ook een enorm pluspunt was het feit dat je soms erg dicht op de actie zat doordat de camera op de plek van de bestuurder zat. | |
Walking with Dinosaurs 3D (2013) | ![]() |
IMDb: 5.0 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 87min. | MPAA: PG Plot: See and feel what it was like when dinosaurs ruled the Earth, in a story where an underdog dino triumphs to become a hero for the ages. Deze film heb ik afgekeken, maar daar is dan ook bijna alles mee gezegd. Ik ben duidelijk de verkeerde doelgroep, te oud hiervoor. Maar als kinderfilm denk ik wel geslaagd, plot had wel wat jatwerk van The Land Before Time (Platvoet en zijn Vriendjes). Bij de belangrijkste dinosaurussen werd de film op pauze gezet en ze kort voorgesteld. Het 3D-effect was wel aardig, met een enkele pop-out. | |
Ik heb hem gister ook gezien en ik vond het ook wel gaaf. Thema is echt leuk uitgedacht.Snowpiercer is het hollywooddebuut van Joon-ho Bong, de regisseur van The Host en Memories of Murder. Wat hij neerzet met Snowpiercer is een geweldige mix tussen Hollywood en de Koreaanse filmindustrie.
Het verhaal is gebasseerd op de graphic novel Le Transperceneige waarin de wereld is veranderd in een grote massa ijs/sneeuw en de overgebleven wereldbevolking probeert te overleven aan boord van een trein. De trein kent een klassensysteem waar de armste bevolking onder erbarmelijke condities achterin de trein leeft, terwijl de rijken het voorin een heel stuk beter hebben. Wat volgt is een opstand en een race om de voorkant te bereiken waar 'the engine' te vinden is.
De film ziet er geweldig uit. Grauw, donker en hard. Ook de acteurs doen het fenomenaal. Tilda Swinton is een kruising tussen Ushi, Effie Trinket en Dolores Umbridge wat aan de ene kant bijna kitscherig is, maar aan de andere kant eigenlijk volkomen geflipt. Ook Chris Evans zet zijn rol als rebellenleider goed neer evenals John Hurt en Octavia Spencer.
Een van de grootste pluspunten van de film is wat mij betreft de keuze om muziek weg te laten in scenes waar het gros van de Hollywoodfilms dit wel zou doen. De scenes zijn zo sterk dat ze geen muziek nodig hebben.
Als je de kans krijgt om deze film in de bios te zien, pak de kans. Ik hoop alleen dat Nederland de uncut versie krijgt en niet zoals Engeland een versie waar 20 minuten uit geknipt is om vaart in de film te brengen. [/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding][afbeelding] 9 / 10[/td][/tr][/table]
Wel miste ik een goede inleiding. Daar had veel meer ingezeten en ook miste ik een meer WTF einde. Ik vond het maar een beetje slap.
Er had gewoon meer ingezet maar al-met-al wel een 7,5 van mij.
Act of Valor (2012) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller, War | Runtime: 110min. | MPAA: R Gister Act Of Valor eindelijk gekeken. Had m al een jaar op de HDD staan. Goede film met snelle actie scenes. Ook de first person angles zijn goed en nieuw voor mij. Camera's op de geweren geplaatst zodat je echt in de film zit. Het verhaal was oke, maar niet echt geweldig. De actie scenes maken deze film wel tot een goede film. Net zoals Tears of the Sun met Bruce Willis gaat het hier over de Navy SEALs. | |
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Man of Steel (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13 Helaas, de film kon ons niet echt bekoren. Het verhaal begint goed, voldoende uitleg om wat meer achtergrond te krijgen voor de rest van de film, maar vanaf het moment dat General Zod op aarde komt is het gedaan met het goede verhaal en begint het ge"Pieuw Pieuw" en het gesloop van gebouwen. Dit paste totaal niet in het plaatje wat er de rest van de film wordt geschetst. Clark is juist begaan met alles wat menselijk is, waarom zou hij dan moedwillig Zod dwars door gebouwen heen smijten en zo doende Metropolis slopen? Ik kreeg er een beetje het zelfde gevoel bij als bij Tron Legacy. Het verhaal start goed, maar dan is er ineens een overkill aan actie en sensatie, waardoor heel de film eigenlijk uit zijn verband wordt getrokken. Wat we dan wel weer grappig vonden dat te midden van al dat geweld, de "moeder" van Clark heel rustig blijft. | |
Je spoiler tag werkt niet!
[ Voor 67% gewijzigd door KillaZ op 24-03-2014 12:48 ]
K to the KillaZ
Verwijderd
Killing Them Softly (2012) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R Een mooie trailer van de film mocht niet baten bij de film zelf. Onduidelijk verhaal, weinig actie, veel gelul, niet meeslepend en ga zo maar door. | |
Lone Survivor (2013) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R Een aardige film, zeker omdat het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal wat ze mooi verfilmd hebben. De film heeft actie, karakter en kijkt lekker weg zeker een aanrader | |
The Last Airbender (2010) | ![]() |
IMDb: 4.4 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 103min. | MPAA: PG Deze film niet kijken Dit is gewoon hetzelfde als de verfilmde versie van Dragonball z: waardeloos! Gewoon niet doen. | |
Jobs (2013) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13 Een leuke en interessante film om te zien. Had niet verwacht dat Ashton Kutcher zo goed in zijn rol zit en hij lijkt verdomd veel op Steve Jobs. Worden wel veel mensen zwart/wit afgeschreven | |
The Blair Witch Project (1999) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 81min. | MPAA: R Plot: Three film students go missing after traveling into the woods of Maryland to make a documentary about the local Blair Witch legend leaving only their footage behind. al een oude film. Maar wat een goede film voor die tijd met dat budget. De hele film voelt realistisch aan en geeft het gevoel alsof het daadwerkelijke opnames zijn | |
Starship Troopers (1997) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 129min. | MPAA: R Dit is zeker een leuke film om te kijken Heb de film al zo'n 10keer bekeken en verveeld me nog niet. goede actie film en toch wel mooie special effects voor die tijd, | |
apart dat het op IMDB zo laag scoort, want het zit qua idee en uitvoering best goed in elkaar.Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:07:
The Blair Witch Project (1999) [afbeelding] IMDb: 6.4 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 81min. | MPAA: R Plot: Three film students go missing after traveling into the woods of Maryland to make a documentary about the local Blair Witch legend leaving only their footage behind.
al een oude film. Maar wat een goede film voor die tijd met dat budget.
De hele film voelt realistisch aan en geeft het gevoel alsof het daadwerkelijke opnames zijn[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
(toen de film uitkwam was menig persoon, geholpen door wat krantenartikelen, ook echt in de veronderstelling dat zich iets heel duisters afgespeeld had met die groep mensen)
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Verwijderd
Daar heb je helemaal gelijk in, toen ik de film voor het eerst ging kijken zat ik helemaal in de film en was het ook gewoon eng om te blijven kijken. Vooral omdat ik daarna in de nacht naar huis moest en ik toen der tijd tegenover een bos woonde.MrFl0ppY schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:33:
Blair witch is zo'n film die je ofwel super vindt of je vindt het helemaal niks. Als je in de film wordt gezogen dat is de film echt scary. Irriteert de camera je constant dan ga je film helemaal niks vinden.
Zaterdag Robinhood Man in ties gezien, gieren man
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
ik neem aan dat je "Men in tights" bedoeld.
Maar inderdaad een leuke film ja.
[ Voor 18% gewijzigd door M a r c o op 24-03-2014 14:57 ]
De inleiding was in mijn ogen bewust zo karig mogelijk gelaten, want dat wordt verderop in de film uitgelegd.Dinictus208 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:56:
[...]
Ik heb hem gister ook gezien en ik vond het ook wel gaaf. Thema is echt leuk uitgedacht.
Wel miste ik een goede inleiding. Daar had veel meer ingezeten en ook miste ik een meer WTF einde. Ik vond het maar een beetje slap.
spoiler:bv waarom moest er nou perse een kind in die machine, hoe werkt die machine en waarom moet er perse een trein rondrijden om te overleven. Als je dan een zo'n machine hebt, zet hem gewoon lekker ergens stationair. De rails waarom de trein rijdt vormen natuurlijk ook een continu risico. WHY WHY WHY
Er had gewoon meer ingezet maar al-met-al wel een 7,5 van mij.
En voor wat betreft jouw spoilers:
Waarom een klind in die machine moet is heel duidelijk uitgelegd. Er gaan onderdelen kapot in de loop der tijd die niet vervangen konden worden door dezelfde onderdelen, maar waar een kinderhand dezelfde taak kon uitvoeren. Dat is de reden waarom ze kinderen gebruiken.
Heb je "The Strangers" al gezien? IMDB: The Strangers (2008)AcidBurn schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:06:
Dat hoor je mij niet zeggen, nieuw is niet per definitie slecht. Maar op het gebied van horror vind ik dat er de laatste 5 tot 10 jaar weinig goeds bij is gekomen.
Als mijn zusje vraagt of ik nog een goede horror weet, en ik terug grijp naar 10 jaar oude films, dan zegt mij dat genoeg. Je hebt wel gelijk dat de huidige generatie opgegroeid is met alle Paranormal Activity meuk, en ze sindsdien blijkbaar allemaal denken "jumpscare = horror".
Wat ook wel wil helpen: geen opzwepende, maar juist rustige muziek gebruiken als er een jumpscare aan gaat komen. Dan verwacht het publiek het niet, waardoor het wel weer onverwacht is en het zijn doel beter bereikt.
Het is pas echt goede horror als a: je de jump scares niet aan ziet komen, of b: de film gedurende de speeltijd de spanning zo goed weet op te bouwen dat je van het minste of geringste effect schrikt, en daarna de spanning niet weg is. Al wordt dat meestal een thriller genoemd
Er zijn 2 films die ik me kan herinneren die dat heel goed deden: The Shining, en The Others.
Persoonlijk kan een goede thriller me dan ook beter vermaken dan de zoveelste horror.
Overigens heb ik niet gezegd dat You're Next zo goed is. Het acteerwerk was af en toe belachelijk slecht, en het decor was bij elkaar geraapt (de film is door film studenten gemaakt dacht ik).
Maar ik heb me er goed mee vermaakt, omdat er aardig wat leuke verrassingen in zaten en alle cliche's die ze niet konden omzeilen zo absurd duidelijk gemaakt zijn dat je er gewoon om moet lachen
Vond ik een zeer goede film met heel veel onverwachte schrikmomenten die je 9 van de 10 keer ook niet zag aankomen. Heb hem in de bios gezien en zat constant op het puntje van mijn stoel.
Ik vond Blair Witch dan wel weer tegenvallen, van de bekendere found-footage-movies vind ik dit toch een van de mindere...YellowCube schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:22:
[...]
apart dat het op IMDB zo laag scoort, want het zit qua idee en uitvoering best goed in elkaar.
(toen de film uitkwam was menig persoon, geholpen door wat krantenartikelen, ook echt in de veronderstelling dat zich iets heel duisters afgespeeld had met die groep mensen)
Dit is sowieso een erg booming (sub-)genre, we lijken er de laatste tijd mee doodgegooid te worden.
De found-footage-movies die ik recentelijk gezien heb zou ik de volgende cijfers geven:
Cannibal Holocaust: 10
Cloverfield: 9
[rec]: 8,5
[rec] 2: 8,5
Chronicle: 8
Europa Report: 8
Grave Encounters: 7,5
Paranormal Activity: 7
Blair Witch project: 6
[rec] 3: 5
Noroi (The Curse): 4
Grave Encounters 2: 3
Naar mijn mening heb ik bijna al teveel films in deze stijl gezien, de enige film in dit genre waar ik nog hoge verwachtingen van heb is Trolljegeren.
DOH ja natuurlijk, typen op een pc aanraak scherm is toch niet handigM a r c o schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:56:
[...]ik neem aan dat je "Men in tights" bedoeld.![]()
Maar inderdaad een leuke film ja.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Bullet to the Head (2012) | ![]() |
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: R Plot: After watching their respective partners die, a New Orleans hitman and a Washington D.C. detective form an alliance in order to bring down their common enemy. Een film met de inmiddels nogal belegen Stallone in de hoofdrol?!? In eerste instantie had deze mijn belangstelling helemaal niet, maar na het zien van een trailer toch eens geprobeerd. En ik kan niet anders zeggen dan dat het een leuke actie film is op de Stallone manier. Ik heb echt de hele film met plezier zitten kijken en als je een schiet en beukfilm verwacht met een held die stoerder dan stoer is (of probeert te zijn) zit je goed. | |
"When you grow up your heart dies"
Divergent (2014) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13 Plot: In a world divided by factions based on virtues, Tris learns she's Divergent and won't fit in. When she discovers a plot to destroy Divergents, Tris and the mysterious Four must find out what makes Divergents dangerous before it's too late. Gisteren deze film gezien in de sneak preview. Het is een boekverfilming, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord. Ooit is er een oorlog geweest en de wereld schijnt verwoest te zijn of zoiets. De stad Chigago is min of meer gered en men heeft er een grote muur omheen gebouwd en leeft in 5 verschillende groepen, iedere groep heeft zijn eigen taak. Als de jongeren oud genoeg zijn moeten ze een test maken en aan de hand van deze test besluiten bij welke groep ze uiteindelijk willen gaan horen. Beatris haar test heeft als uitkomst dat ze eigenlijk nergens thuis hoort, ze is Divergent, en daarom een bedreiging voor het systeem... Ik weet nog niet zo goed wat ik van de film moet vinden, het boeide wel maar ik vond het allemaal wat braafjes. Grootste pluspunt van de film is Shailene Woodley, acteert goed en ziet er verdomd leuk uit! | |
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Verwijderd
The Secret Life of Walter Mitty (2013) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 114min. | MPAA: PG Plot: A day-dreamer escapes his anonymous life by disappearing into a world of fantasies filled with heroism, romance and action. When his job along with that of his co-worker are threatened, he takes action in the real world embarking on a global journey that turns into an adventure more extraordinary than anything he could have ever imagined. De film krijgt vrij slechte recessie op RT. Voor een deel vind ik het terecht want de product placement is overdreven vaak aanwezig, de karakters zijn 'flat', het verhaal is erg simpel en er is eigenlijk niet echt een verhaal. Het romantische deel slaat ook niet echt ergens op en de dialogen zijn ook niet erg bijzonder. Toch heeft de film ook echt absurde momenten, grappige momenten en is alles mooi opgenomen met ook nog eens afwisselende bekende muziek eronder gemonteerd. | |
Ben ik geheel met je eens, ik vond The Blair Witch Project ook geen flikker aan, had destijds moeite om wakker te blijven. Er gebeurt werkelijk geen klote in de hele film, en de "spanning" waar iedereen het over had, voelde ik geen seconde. Deel 2 is nog slechter, die sloeg helemaal nergens meer op.Exorcist schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:22:
Men had commentaar laatst op mijn The Conjuring, maar The Blair Witch vond ik destijds (bios) geen hol aan. Niet eng, niet spannend, niets. Terwijl sommige van mijn vrienden die er destijds ook bij waren die film beschouwen als engste film ooit. Zo heeft ieder zo zijn of haar triggerpunten.
Ik ga volgende week donderdag naar de bioscoop, wil Divergent absoluut zien zodra hij uit is.Sargan schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:42:
Divergent (2014) Gisteren deze film gezien in de sneak preview.
Het is een boekverfilming, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Ik weet nog niet zo goed wat ik van de film moet vinden, het boeide wel maar ik vond het allemaal wat braafjes. Grootste pluspunt van de film is Shailene Woodley, acteert goed en ziet er verdomd leuk uit!
In tegenstelling tot jou ben ik er wel goed bekend mee, heb het eerste boek behoorlijk vlot uitgelezen en ben nu met deel 2 (Insurgent) bezig. Om maar met de deur in huis te vallen: Dit verhaal is uiteraard ook weer gebaseerd op een boeken trilogie: Divergent, Insurgent en Allegiant. De verfilmingen van deel 2 en 3 zijn ook al geplanned voor Maart 2015 en Maart 2016.
Mocht iemand verhalen zoals Hunger Games en Divergent interessant vinden, er komt in September nog een nieuwe boekverfilmings franchise aan: The Maze Runner. Wederom gebaseerd op een boeken trilogie. De schrijver ervan heeft net vorig jaar een prequel van het eerste boek uitgebracht.
[ Voor 45% gewijzigd door AcidBurn op 26-03-2014 22:21 ]
Safety Not Guaranteed (2012) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 86min. | MPAA: R Plot: Three magazine employees head out on an assignment to interview a guy who placed a classified ad seeking a companion for time travel. Hey komedie en een bijzonder verhaal, dat kan leuk zijn. Aldus aan deze film begonnen en ik moet zeggen dat hij niet tegenviel. Allemaal onbekende acteurs op Jake Johnson na, die ik ken uit New Gril en die ook in Drinking Budies zat blijkbaar. Het is een leuk verhaal waarin iemand terug in de tijd wil gaan reizen en gaandeweg wordt het steeds idioter. Ik heb met plezier gekeken en vond het eind hoewel erg Amerikaans romantisch, wel passend. | |
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]