Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.194 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:32:
[...]

spoiler:
- geen idee, kan in het ontwerp van het vliegtuig zitten
- blow dart
- volgens mij was dat de meneer die in het voorbijgaan door de man met de bril/geducttapete handen werd geprikt, het was ook waar de telefoon op een gegeven moment afging door het plaatje met malware payload

Maar het kan zijn dat ik me het verkeerd herinner.
spoiler:
1: Ik weet het alweer: hij sloopte die papieren doekjes dispenser open en daar achter zat blijkbaar een gat.
2: Maar wie heeft dan die dart afgeschoten, aangezien iedereen in zijn stoel moest blijven zitten?
3: Inderdaad, dat was het: er werd hem dat mobieltje toegespeeld van onder zijn stoel ofzo, die niet van hem was. Maar dat betekend wel dat de crew moet hebben geweten dat hij hartklachten had?
DennusB schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:52:
Non-Stop (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.9 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Ik was samen met een vriend en op een gegeven moment dachten we zelfs dat hij buiten het vliegtuig was en alles via de onboard camera's in de gaten hield.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Grappig, ik dacht op een gegeven moment ook dat er iets van een vliegtuig-hack op afstand plaatsvond, waarmee bepaalde acties uitgevoerd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:05
Nebraska (2013)Nebraska (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: An aging, booze-addled father makes the trip from Montana to Nebraska with his estranged son in order to claim a million-dollar Mega Sweepstakes Marketing prize.
Dit was de laatste film uit de rij van Oscar-nominaties die we nog moesten zien. Van te voren wist ik eigenlijk niet wat ik van de film moest denken, mede omdat deze geheel in zwart-wit wordt weergegeven. Maar de film beviel me uiteindelijk beter dan ik verwacht had.

Meer nog dan het gegeven dat de hoofdpersoon denkt dat hij 1 miljoen dollar gewonnen heeft draait de film vooral om de relatie met zijn beide zoons, zijn vrouw en de rest van de familie en bekenden die gaandeweg het verhaal voorbij komen. De sfeer die wordt neergezet is mooi en de Oscar-nominatie voor met name de hoofdpersoon is wat mij betreft terecht. Het einde van de film is ook prachtig in mijn ogen.

Het feit dat alles in zwart-wit wordt weergegeven vind ik echter eerder een minpunt. Het voegt niets toe en het zou sommige kijkers kunnen afleiden van het mooie verhaal en het goede acteerwerk.
IMDb -- Nebraska (2013) Wikipedia -- Nebraska (2013) Bekijk trailer van Nebraska (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Nebraska (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

habermas schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:39:
American Hustle (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Plot: A con man, Irving Rosenfeld, along with his seductive British partner, Sydney Prosser, is forced to work for a wild FBI agent, Richie DiMaso. DiMaso pushes them into a world of Jersey powerbrokers and mafia.
vond em wat tegenvallen eigenlijk. had er veel goede dingen over gehoord, sterrencast, oscarnominaties, zelfs vergelijkingen met Goodfellas... dat ik em vond tegenvallen kwam voornamelijk door het toch niet zo heel erg boeiende verhaal denk ik. er zaten goeie stukken in (met name wanneer DeNiro opdraaft), maar ook stukken waarbij ik geneigd was nu.nl erbij te pakken :) Christian Bale speelt wel geweldig en deed me zelfs een beetje denken aan DeNiro.
[afbeelding] 7 / 10
Viel mij ook wat tegen, ik blijf haken bij een 6.5 waarbij de 0.5 door de goed gekozen muziek komt :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

The Act of Killing (2012)The Act of Killing (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Documentary, Crime, History | Runtime: 115min. | MPAA: Not Rated
Bizarre documentaire over de Indonesische gangsters die decennia geleden talloze mensen hebben vermoord, maar daarvoor nooit zijn veroordeeld omdat ze nog altijd aan de macht zijn. Oppenheimer krijgt ze zelfs zover om toe te geven dat ze er trots op zijn en laat ze hun gruweldaden naspelen, tot op het punt waarop ze er met z'n allen een film over willen maken.

Vooral dat laatste concept maakt dit zo'n surrealistisch geheel en de moeite waard, maar ik moet zeggen dat de structuur hier op momenten wel wat zwak is. Hierdoor is het niet de perfecte documentaire die het elders wel genoemd wordt, maar alsnog raad ik iedereen aan dit zeker te kijken.
IMDb -- The Act of Killing (2012) Wikipedia -- The Act of Killing (2012) Zoek trailer van The Act of Killing (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over The Act of Killing (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

20 Feet from Stardom (2013)20 Feet from Stardom (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Documentary, Music | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Aardige docu waarin de achtergrondzangers- en zangeressen eens in de spotlights mogen staan. Stuk voor stuk zijn het allemaal fantastische artiesten, maar waarom zijn ze zelf geen headliners? Missen ze net dat beetje extra, of is het meer een kwestie van geluk?

Vooral muziekliefhebbers kunnen genieten van de vele kunststukjes die de talenten tentoon stellen, maar de documentaire biedt verder eigenlijk weinig opzienbarends.
IMDb -- 20 Feet from Stardom (2013) Wikipedia -- 20 Feet from Stardom (2013) Bekijk trailer van 20 Feet from Stardom (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 20 Feet from Stardom (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Frozen (2013)Frozen (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Een heerlijk stukje 3D-animatie dat weer doet denken aan de sprookjesverfilmingen waarmee Disney groot is geworden. Het verhaal is op zich niet echt bijzonder, maar de personages en liedjes maken het geheel af. Nummers als "Let it go", "Frozen heart" en "In summer" zitten al twee weken in m'n kop. En tja, Olaf is simpelweg briljant.
IMDb -- Frozen (2013) Wikipedia -- Frozen (2013) Bekijk trailer van Frozen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frozen (2013)

Ernest & Celestine (2012)Ernest & Celestine (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Comedy, Drama | Runtime: 80min. | MPAA: PG
Bij vlagen een hartverwarmend stukje animatie met een geheel eigen sfeer en stijl.
IMDb -- Ernest & Celestine (2012) Wikipedia -- Ernest & Celestine (2012) Bekijk trailer van Ernest & Celestine (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ernest & Celestine (2012)

Room on the Broom (2012)Room on the Broom (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Short, Comedy | Runtime: 25min.
Charmante korte animatiefilm die vannacht kans maakt op een Oscar. Het verhaaltje is duidelijk afkomstig van een kinderboek, maar verveelt niet.
IMDb -- Room on the Broom (2012) Wikipedia -- Room on the Broom (2012) Bekijk trailer van Room on the Broom (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Room on the Broom (2012)

The Broken Circle Breakdown (2012)The Broken Circle Breakdown (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 111min.
Ik had van tevoren niet veel verwacht van deze Vlaamse Oscarinzending, maar ik werd verrassend diep geraakt door de personages die Felix Van Groeningen ons brengt. Ik kan me zo voorstellen dat dit niet iedereen bevalt, maar persoonlijk vond ik dit een schitterend, emotioneel verhaal over tegenstrijdige gevoelens in relaties.
IMDb -- The Broken Circle Breakdown (2012) Wikipedia -- The Broken Circle Breakdown (2012) Bekijk trailer van The Broken Circle Breakdown (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Broken Circle Breakdown (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Feral (2012)Feral (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Animation, Short, Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 13min.
Aardige korte animatiefilm, maar een duidelijk geval van style over substance.
IMDb -- Feral (2012) Wikipedia -- Feral (2012) Bekijk trailer van Feral (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Feral (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

The Voorman Problem (2012)The Voorman Problem (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Short, Comedy, Drama | Runtime: 13min.
Leuke korte animatiefilm over een man die een gevangene moet onderzoeken die claimt een god te zijn. Het acteerwerk van Freeman en Hollander en het vleugje zwarte humor maken dit een geslaagd tussendoortje.
IMDb -- The Voorman Problem (2012) Wikipedia -- The Voorman Problem (2012) Bekijk trailer van The Voorman Problem (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Voorman Problem (2012)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:08
@ hierboven>> over Frozen, tja die liedjes.... ik zag em in de bios, dan ontkom je niet aan overdreven aangezette NL versies er van, kortom laatste keer dat ik zoiets in de bios zag.
Oja, het verhaal is van Hans Christian Andersen, toch niet misselijk.
D-e-n schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:48:

Het feit dat alles in zwart-wit wordt weergegeven vind ik echter eerder een minpunt. Het voegt niets toe en het zou sommige kijkers kunnen afleiden van het mooie verhaal en het goede acteerwerk.
vond het zelf wel wat toevoegen, maar snap je wel. Zal maybe ook te maken hebben hoe ze het deden, lijkt niet meer te zijn dan zwart wit dat ongeveer hetzelfde is als je de kleur uit je TV draait, dus een modern zwartwit, geen ouderwets filter erover.
Voordeel dat er wel is>>. kleinere download.

@habermas>> Hustle, valt me op dat in dit topic bijna iedereen vindt dat het geen dikke 8 is, maar een 7, vond ik zelf ook. Je bent de 1e, na mij, die Bale echt goed vond. We zien het vannacht wel, zie ik jullie misschien in dit topic? :) Is gewoon te zien, die Oscars op Film1, kanaal staat open, of je hebt nog analoog.... dan is er niks, op een stream na dan. edit: (niet) ok, kpn en Tele2 zetten 'm niet open.

[ Voor 75% gewijzigd door Sjah op 02-03-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sjah schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:09:
@ hierboven>> over Frozen, tja die liedjes.... ik zag em in de bios, dan ontkom je niet aan overdreven aangezette NL versies er van, kortom laatste keer dat ik zoiets in de bios zag.
Je had toch gewoon ook de Engelse versie? Die heb ik tenminste in de bios gezien. Ook daar vind ik de liedjes overdreven overigens. Het feit dat er dat soort (lange...) liedjes in zitten kost bij mij punten :)
@habermas>> Hustle, valt me op dat in dit topic bijna iedereen vindt dat het geen dikke 8 is, maar een 7, vond ik zelf ook.
Ik vond 'm wel net iets meer dan een zeven maar het was inderdaad geen dikke negen. De film kwam wat traag op gang vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, nja misschien ermee te maken dat ik om 15 uur zag, 's avonds misschien meer in Engels, maar ook niet alles?

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 02-03-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Jorn1986 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:14:
Non-Stop (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.9 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Ligt het aan mij of is de rating van IMDb nu heel anders dan om 11:14 uur?
IMDB: Non-Stop (2014) geeft 7,6 ipv 8,9 (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 23:14
Dat komt door de UBB-generator, die geeft nu nog steeds een cijfer van 8.9. Zal wel niet zo vaak geüpdate worden, gok ik.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:31
vond em wat tegenvallen eigenlijk. had er veel goede dingen over gehoord, sterrencast, oscarnominaties, zelfs vergelijkingen met Goodfellas...
Vond het een middelmatige film, niet slecht/niet goed.
Kun je beter the Americans kijken.
Ander plot, zelfde stijl.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Ace Attorney (2012)Ace Attorney (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Crime, Drama
Plot: This movie is based on the second and fourth cases in the popular video game Phoenix Wright: Ace Attorney. The plot follows Phoenix Wright, a novice lawyer, who faces off against expert ...
Ace Attorney is de verfilming van de Nintendo DS game Phoenix Wright: Ace Attorney. Mijn vriend is een redelijke fan van de games, dus deze moest binnengehaald worden.

Phoenix Wright is een rookie advocaat die vooral kleine zaken deed. Tot zijn mentor/baas/collega wordt vermoord en haar zus als verdachte wordt aangewezen. Phoenix neemt de verdediging voor z'n rekening. Wat volgt is vooral een rechtbankfilm.

Takeshi Miike kiest er als regisseur voor om zo dicht mogelijk bij de games te blijven. Dit zorgt wel voor een redelijke campy sfeer wat door sommige mensen als te campy kan worden ervaren. De karakters zijn redelijk typische anime figuren, inclusief anime kapsel. Zelf houd ik wel van dat campy sfeertje en kan ik de humor wel inzien van dit soort films.

Niet voor iedereen weggelegd dus, maar misschien voor de liefhebbers van de game een aardige tip.
IMDb -- Ace Attorney (2012) Wikipedia -- Ace Attorney (2012) Bekijk trailer van Ace Attorney (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ace Attorney (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
2 Guns (2013)2 Guns (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 109min. | MPAA: R
Film is beter dan ik verwacht had. Verhaal gaat over 2 undercover agenten (1 DEA en 1 uit het leger) die achter hetzelfde drugskartel aan zitten. daar gaat natuurlijk van alles mis. Allemaal erg leuk in elkaar gezet. Leuke actie, beetje flauwe maar wel leuke humor, en nog wat blote tetten...goeie zaterdag als je het mij vraagt:)
IMDb -- 2 Guns (2013) Wikipedia -- 2 Guns (2013) Bekijk trailer van 2 Guns (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 2 Guns (2013)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
1408 (2007)1408 (2007)
IMDb: 6.8 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13
Vriendin had hem nog niet gezien, dus samen gekeken. een erg goede "horror" (echte horror bestaat niet, sorry maar geen enkele film is echt unsettling/eng) met leuke plot twists.
Ook de redenatie waarom ze Samuel L Jackson hebben gekozen, en niet voor de rol gegaan zoals in het boek beschreven wordt leuk uitgelegd.

Gelukkig hebben ze wel de 2 cut endings er niet in laten zitten, die waren echt dramatisch cliche.

Ook speelt Cussack hier een sterke rol, en is zijn angst en paniek ook echt geloofwaardig. Enige wat ze weg hadden kunnen laten was de "hammer ghost", die heeft niet echt veel nut in het geheel.

Ander puntje, ik zie net dat de info op de wikipedia heel anders is dan de Bluray versie. Totaal ander einde. Dus let daar wel op :) De Bluray heeft Original Ending
IMDb -- 1408 (2007) Wikipedia -- 1408 (2007) Bekijk trailer van 1408 (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 1408 (2007)

[ Voor 4% gewijzigd door corset op 03-03-2014 08:58 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
lanerios schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:54:
1408 (2007)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13
Vriendin had hem nog niet gezien, dus samen gekeken. een erg goede "horror" (echte horror bestaat niet, sorry maar geen enkele film is echt unsettling/eng) met leuke plot twists.
Ook de redenatie waarom ze Samuel L Jackson hebben gekozen, en niet voor de rol gegaan zoals in het boek beschreven wordt leuk uitgelegd.

Gelukkig hebben ze wel de 2 cut endings er niet in laten zitten, die waren echt dramatisch cliche.

Ook speelt Cussack hier een sterke rol, en is zijn angst en paniek ook echt geloofwaardig. Enige wat ze weg hadden kunnen laten was de "hammer ghost", die heeft niet echt veel nut in het geheel.

Ander puntje, ik zie net dat de info op de wikipedia heel anders is dan de Bluray versie. Totaal ander einde. Dus let daar wel op :) De Bluray heeft Original Ending
[afbeelding] 8 / 10
Ik heb beide endings gezien en over beiden is wel iets te zeggen. Ik vondt dit een ERG leuke film! Cussack doet het heel goed in 1408 idd! Erg vermakelijk.

Over "echte" horror kan ik kort zijn! Oude films!!! De oudere horror films doen het in mijn ogen nog altijd veel beter dan de nieuwe! It, nightmare on elm street en de oude evil dead doen het echt VEEL beter dan hun recentere broertjes! Ik kan me nog goed herrineren dat ik vroeger als klein boompje (relatief klein tenminste) nachten wakker heb gelegen van 20 minuten freddy krüger:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halfweg (2014)Halfweg (2014)
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Drama
Toen ik een aantal weken geleden naar "De behandeling" ging kijken, zag ik een trailer van "Halfweg". De film gaat over een man die een huis koopt waar een "klopgeest" in woont die enkel hij kan zien. Toen ik de trailer zag, was ik helemaal niet overtuigd aangezien ik niet echt te vinden ben voor dit soort films.

Aangezien het een film van Vlaamse bodem is (waar ik over het algemeen best fan van ben), heb ik de film toch maar gekeken en om eerlijk te zijn was ik echt aangenaam verrast. Er zaten aardig wat stukken in die mij - en de anderen in de zaal - hebben doen lachen. Daarnaast bestaat de cast uit een aantal erg goede acteurs zoals ondermeer Koen De Graeve, Evelien Bosmans en Ella Lyers.

Conclusie: de film heeft me aangenaam verrast en ik kan hem eigenlijk enkel aanbevelen.
IMDb -- Halfweg (2014) Wikipedia -- Halfweg (2014) Bekijk trailer van Halfweg (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Halfweg (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Sjah schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:14:
Ok, nja misschien ermee te maken dat ik om 15 uur zag, 's avonds misschien meer in Engels, maar ook niet alles?
Er is gewoon een volledig engelse versie. Die is echt geweldig voor oud en jong _/-\o_ (see what i did there?)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:15:
Halfweg (2014)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Drama
Toen ik een aantal weken geleden naar "De behandeling" ging kijken, zag ik een trailer van "Halfweg". De film gaat over een man die een huis koopt waar een "klopgeest" in woont die enkel hij kan zien. Toen ik de trailer zag, was ik helemaal niet overtuigd aangezien ik niet echt te vinden ben voor dit soort films.

Aangezien het een film van Vlaamse bodem is (waar ik over het algemeen best fan van ben), heb ik de film toch maar gekeken en om eerlijk te zijn was ik echt aangenaam verrast. Er zaten aardig wat stukken in die mij - en de anderen in de zaal - hebben doen lachen. Daarnaast bestaat de cast uit een aantal erg goede acteurs zoals ondermeer Koen De Graeve, Evelien Bosmans en Ella Lyers.

Conclusie: de film heeft me aangenaam verrast en ik kan hem eigenlijk enkel aanbevelen.
[afbeelding] 8 / 10
En dan vergeet je de actrice te noemen die bijna een Oscar had gewonnen :+
Veerle Baetens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

lj_tree schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:52:
[...]
Over "echte" horror kan ik kort zijn! Oude films!!! De oudere horror films doen het in mijn ogen nog altijd veel beter dan de nieuwe! It, nightmare on elm street en de oude evil dead doen het echt VEEL beter dan hun recentere broertjes! Ik kan me nog goed herrineren dat ik vroeger als klein boompje (relatief klein tenminste) nachten wakker heb gelegen van 20 minuten freddy krüger:)
Komt waarschijnlijk meer door je leeftijd van toen?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Guillome schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:58:
[...]

Komt waarschijnlijk meer door je leeftijd van toen?
Onder anderen! Maar ook de films hoor! Heb recent de wat oudere horror films terug gekeken en dat voelt veel spannender aan dan de recentere films! Gore en smerige meuk is nu veel beter, maar spanning is veelal ver te zoeken!

Neem The Silence of the Lambs...hannibal lecter is en blijft daar een creep! Heerlijk! Terwijl als je naar de latere films met hannibal kijkt (en laten we al helemaal geen woorden vuil gaan maken over Hannibal Rising) is die gast en de hele film gewoon een stuk minder eng:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
The Internship (2013)The Internship (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Leuke film, van het verhaal hoef je echt niks te verwachten. Totaal niet geloofwaardig natuurlijk, maar de film is wel leuk en luchtig. Heel voorspelbaar allemaal, maar wel leuke (IT) humor erin verwerkt soms :-)
IMDb -- The Internship (2013) Wikipedia -- The Internship (2013) Bekijk trailer van The Internship (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Internship (2013)

Captain Phillips (2013)Captain Phillips (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 134min. | MPAA: PG-13
Wat een goede film was dit. Heel sterk geacteerd en geregisseerd. Op een gegeven moment verbaasde ik mijzelf over hoe diep ik in de film gezogen was. Het speelt zich af op een schip en een groot deel zelfs op een veel kleiner oppervlak, maar door het goede acteerwerk, verhaal en de regisseur is het een ijzersterke film. Must see voor iedereen wat mij betreft.
IMDb -- Captain Phillips (2013) Wikipedia -- Captain Phillips (2013) Bekijk trailer van Captain Phillips (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain Phillips (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:31:
[...]

En dan vergeet je de actrice te noemen die bijna een Oscar had gewonnen :+
Veerle Baetens
Goh ja. Ik ga niet zeggen dat ik Veerle Baetens een slechte actrice vond, maar ik vind Ella Lyers in lingerie en Evelien Boskamp toch een pak leuker om naar te kijken :+

Edit:
Nog even mierenneuken: volgens mij was Veerle Baetens trouwens niet genomineerd voor een Oscar. De film waarin ze meespeelde (The Broken Circle Breakdown, ook een aanrader) was dat wel :).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlaamse films worden vaak gehypt in Nederland. Dan ga je de film kijken maar is het vaak niets bijzonders.

Homefront (2013)Homefront (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: A former DEA agent moves his family to a quiet town, where he soon tangles with a local meth druglord.
Ik ben een fan van Statham. Deze film is alleen niet goed, vandaar ook het lage cijfer. Zou dat komen door de screenplay van Stallone? De film voelt lang aan omdat er weinig gebeurt. Sommige shots die worden gebruikt voor sfeer en karakteropbouw zijn te lang gerekt en voegen ook nog eens weinig toe. Statham is juist goed in het verzorgen van actie. Er zit ook wel actie in de film maar niet bijzonder veel. Het verhaal is simpel en de manier waarop de lokale drugsproducent achter de identiteit van Statham komt is erg onrealistisch. Franco (naam opgezocht via IMDb) vind ik ook niet veel bijzonders. Middelmatige acteerprestaties met een vervelend hoofd.
IMDb -- Homefront (2013) Wikipedia -- Homefront (2013) Bekijk trailer van Homefront (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Homefront (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Kon-Tiki (2012)Kon-Tiki (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, History | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Zeer de moeite waard deze film. Hij oogt in het begin vrij gemaakt en fake maar vanaf de tocht op de boot slaat de sfeer om en pakt het verhaal je. Kortom, een aanrader!
IMDb -- Kon-Tiki (2012) Wikipedia -- Kon-Tiki (2012) Bekijk trailer van Kon-Tiki (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kon-Tiki (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 20:31
Ender's Game (2013)Ender's Game (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Helaas niet in de bioscoop gezien maar op een 10" tablet, wat jammer is voor een film die beter tot zijn recht komt op een groot scherm met fatsoenlijke speakers. Volgende keer maar even beter opletten op de release datum en een avondje bios plannen.

Toch vond ik de film zeker de moeite waard. Het boek heb ik enkele jaren geleden gelezen waardoor ik de grote lijnen nog weet maar de details vergeten was. Het was leuk om te zien hoe grote rol de gewichtsloze oefenruimte in Ender's opleiding speelt, al werd daar in het boek meer de tijd voor genomen (wel logisch, een film zou waarschijnlijk al snel saai worden van steeds hetzelfde decor).

De acteerprestaties van de jonge acteurs vielen mij mee, wat toch altijd even afwachten is en een film in het slechtste geval helemaal kan verprutsen. Ford heeft volgens mij wel eens beter en krachtiger geacteerd maar dat mocht de pret niet drukken. Al met al biedt de film prima vermaak!

spoiler:
De film laat op een eenvoudige wijze zien welke kanten er aan digitale simulaties (lees: gamen of het inzetten van onbemande drones) zitten. Ender wordt voorgehouden dat hij een aanval op de bugs simuleert om zo af te studeren van Command School, terwijl in het echt de controle heeft over de vloot die de bugs op hun thuisplaneet aanvalt. Doordat het een simulatie lijkt die hij gewend is heeft hij geen twijfels over zijn acties en is hij in staat om met een heldere geest keuzes te maken om de voor hem gesimuleerde oorlog te winnen. Pas als hij achter de waarheid komt beseft hij wat hij gedaan heeft en maakt de trots van zijn overwinning plaats voor wroeging en schaamte.
IMDb -- Ender's Game (2013) Wikipedia -- Ender's Game (2013) Bekijk trailer van Ender's Game (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ender's Game (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
JohnnieWbl schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:06:
Ender's Game (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Helaas niet in de bioscoop gezien maar op een 10" tablet, wat jammer is voor een film die beter tot zijn recht komt op een groot scherm met fatsoenlijke speakers. Volgende keer maar even beter opletten op de release datum en een avondje bios plannen.

Toch vond ik de film zeker de moeite waard. Het boek heb ik enkele jaren geleden gelezen waardoor ik de grote lijnen nog weet maar de details vergeten was. Het was leuk om te zien hoe grote rol de gewichtsloze oefenruimte in Ender's opleiding speelt, al werd daar in het boek meer de tijd voor genomen (wel logisch, een film zou waarschijnlijk al snel saai worden van steeds hetzelfde decor).

De acteerprestaties van de jonge acteurs vielen mij mee, wat toch altijd even afwachten is en een film in het slechtste geval helemaal kan verprutsen. Ford heeft volgens mij wel eens beter en krachtiger geacteerd maar dat mocht de pret niet drukken. Al met al biedt de film prima vermaak!

spoiler:
De film laat op een eenvoudige wijze zien welke kanten er aan digitale simulaties (lees: gamen of het inzetten van onbemande drones) zitten. Ender wordt voorgehouden dat hij een aanval op de bugs simuleert om zo af te studeren van Command School, terwijl in het echt de controle heeft over de vloot die de bugs op hun thuisplaneet aanvalt. Doordat het een simulatie lijkt die hij gewend is heeft hij geen twijfels over zijn acties en is hij in staat om met een heldere geest keuzes te maken om de voor hem gesimuleerde oorlog te winnen. Pas als hij achter de waarheid komt beseft hij wat hij gedaan heeft en maakt de trots van zijn overwinning plaats voor wroeging en schaamte.
[afbeelding] 7 / 10
spoiler:
Welke onbemande drones?
deze drones waren niet onbemant! daarom werd hij zo boos aan het eind van de film!
omdat hij ontzettend veel risco heeft genomen en heel veel heeft opgeoffert om zijn doel te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 20:31
Baazie schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:15:
[...]

spoiler:
Welke onbemande drones?
deze drones waren niet onbemant! daarom werd hij zo boos aan het eind van de film!
omdat hij ontzettend veel risco heeft genomen en heel veel heeft opgeoffert om zijn doel te bereiken.
spoiler:
Dat ben ik verder aan het denken / plaatsen in onze huidige wereld.. ;)

Daarbij kwam zijn boosheid/verontwaardiging niet alleen vanwege de manschappen aan boord van de opgeofferde schepen, maar volgens mij hoofdzakelijk vanwege zijn twijfels over de oorlog zonder diplomatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Sjah schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:09:
Nederlands zang in Frozen >>>> Originele versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Out of the Furnace (2013)Out of the Furnace (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: R
Plot: When Rodney Baze mysteriously disappears and law enforcement doesn't follow through fast enough, his older brother, Russell, takes matters into his own hands to find justice.
De film start gelijk met een WTF moment. Zoals iemand al eerder in dit topic opmerkte is de film wel aan de langzame kant en gebeurt er niet bijzonder veel. Het is dan ook geen actiefilm, maar een dramafilm. Woody Harrelson zet samen met hoofdrolspeler Christian Bale een nette acteerprestatie neer. Ik vind vooral dat de sfeer in zo'n typisch achtergesteld Amerikaans dorpje goed wordt neergezet.
IMDb -- Out of the Furnace (2013) Wikipedia -- Out of the Furnace (2013) Bekijk trailer van Out of the Furnace (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Out of the Furnace (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicasius
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:22
Jobs (2013)Jobs (2013)
IMDb: 5.9 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Na een eerdere poging heb ik de film dit weekend toch nog maar weer eens opgezet. Ik was toch wel benieuwd naar het leven van Steve Jobs.
De film was echt interessant en had me echt 2 uur lang te pakken.
Qua tijdsduur kwam de film zelfs nog te kort, zelf hou ik er namelijk van dat ook al loopt iets goed dat de film dan nog steeds niet hoeft te eindigen.

Ik ben niet eens met de kritiek die is gegeven aan Ashton Kutcher. Ik ben zeer te spreken over zijn rol in de film. Hoe die man gefascineerd was van de technologie laat Ashton heel goed overkomen.

Leuke film, een aanrader!

IMDb -- Jobs (2013) Wikipedia -- Jobs (2013) Bekijk trailer van Jobs (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jobs (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
The Iron Lady (2011)The Iron Lady (2011)
IMDb: 6.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: An elderly Margaret Thatcher talks to the imagined presence of her recently deceased husband as she struggles to come to terms with his death while scenes from her past life, from girlhood to British prime minister, intervene.
Film steekt ok in elkaar, en viel me mee, had erger verwacht na het cijfer op IMDb. Toch wilde ik hem zien, en hoe goed Meryl haar ook neerzet, ze mist nu eenmaal die harde blik van de echte versie. Thatcher wordt neergezet als gevoelige vrouw mede door Streeps zachte ogen, zal ook wel de bedoeling zijn geweest.
Had wat meer inzicht in de strubbelingen met haar kabinet willen zien, zoals Spitting Image dat destijds bracht, maar daarvoor was deze film niet. Vond wel dat de Falkland Oorlog als HET kroonjuweel van haar regeerperiode werd gebracht, misschien was het dat ook voor de Britten, weet niet...
Het is wel van belang om te weten dat haar man Denis in 2003 overleed, 10 jaar is ze dus alleen geweest.
IMDb -- The Iron Lady (2011) Wikipedia -- The Iron Lady (2011) Bekijk trailer van The Iron Lady (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Iron Lady (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.1 7.1 / 10

Ernest & Celestine (2012)Ernest & Celestine (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Comedy, Drama | Runtime: 80min. | MPAA: PG
Plot: The story of an unlikely friendship between a bear, Ernest, and a young mouse named Celestine.
Frans, of iig Europees, en dat merk je, voor diegenen die eens wat anders willen dan Pixar/Disney.
IMDb -- Ernest & Celestine (2012) Wikipedia -- Ernest & Celestine (2012) Bekijk trailer van Ernest & Celestine (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ernest & Celestine (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.0 7.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Elite Squad (2007)Elite Squad (2007)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: 1997, Captain Nascimento has to find a substitute for his occupation while trying to take down drug dealers and criminals before the Pope comes to Rio de Janeiro, Brazil.
Ik kwam deze film ergens hier op GoT tegen en hij leek me wel interessant.

Het is een Braziliaanse actiefilm (originele titel: "Tropa de Elite") over gangs in de Favelas en de corrupte politiemacht die daar tegen strijd.

Zeker een leuke film die de moeite waard is om te kijken, tijdens de 2 uur heeft de film niet verveeld. Veel actie en het verhaal wordt op een leuke manier verteld.

Deel 2 krijgt dezelfde score op IMDb dus die ga ik ook zeker nog een keer bekijken: IMDB: Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro (2010)
IMDb -- Elite Squad (2007) Wikipedia -- Elite Squad (2007) Bekijk trailer van Elite Squad (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Elite Squad (2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Preau schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:48:
Elite Squad (2007)[afbeelding]
Plot: 1997, Captain Nascimento has to find a substitute for his occupation while trying to take down drug dealers and criminals before the Pope comes to Rio de Janeiro, Brazil.

Het is een Braziliaanse actiefilm (originele titel: "Tropa de Elite") over gangs in de Favelas en de corrupte politiemacht die daar tegen strijd.

Zeker een leuke film die de moeite waard is om te kijken, tijdens de 2 uur heeft de film niet verveeld. Veel actie en het verhaal wordt op een leuke manier verteld.

Deel 2 krijgt dezelfde score op IMDb dus die ga ik ook zeker nog een keer bekijken: IMDB: Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro (2010)
[afbeelding] 8 / 10
Helemaal mee eens! Heb beide films al vaak gezien en heb ze vorige week nog gedownload. Wat vond je van het geluid? Icm een dikke surround set is het nog eens extra genieten. Deel twee is iets minder actie maar ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:01:
[...]

Helemaal mee eens! Heb beide films al vaak gezien en heb ze vorige week nog gedownload. Wat vond je van het geluid? Icm een dikke surround set is het nog eens extra genieten. Deel twee is iets minder actie maar ook erg goed.
Geluid was zeker goed, heb helaas geen surround set maar wel een prima 2.1 setje en bij de intro was de muziek al heel cool gedaan. Wekt meteen je interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merphixia
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-03-2023
Inception (2010)Inception (2010)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 148min. | MPAA: PG-13
Dit is zoon mooie film, warm aanbevolen film!
IMDb -- Inception (2010) Wikipedia -- Inception (2010) Bekijk trailer van Inception (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inception (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.6 8.6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Repo! The Genetic Opera (2008)Repo! The Genetic Opera (2008)
IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Musical, Sci-Fi | Runtime: 98min. | MPAA: R
Plot: A worldwide epidemic encourages a biotech company to launch an organ-financing program similar in nature to a standard car loan. The repossession clause is a killer, however.
Blijft een klassieker! Geweldige acteurs, goede soundtrack, en de film loopt nog goed ook!
IMDb -- Repo! The Genetic Opera (2008) Wikipedia -- Repo! The Genetic Opera (2008) Bekijk trailer van Repo! The Genetic Opera (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Repo! The Genetic Opera (2008)

The Devil's Carnival (2012)The Devil's Carnival (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Musical | Runtime: 56min.
Plot: Lost souls enter The Devil's Carnival where they are each faced with the sins they committed in life.
Na het geniale wat Repo was, had ik echt hoop voor deze film. Vooral met Emilie Autumn erin, kon het niet falen.

En toch is het gelukt. Ja het is een goede film. Maar serieus, 50 minuten? En dan alle 3 de mini verhalen in de laatste 20 minuten persen. Erg jammer.

De 3 subverhalen zijn allen gebaseerd op Aesop's Fables

1.) The Dog and it's reflection
2.) The scorpion and the toad
3.) The devil and his due

Wel weer erg goede soundtrack,.
IMDb -- The Devil's Carnival (2012) Wikipedia -- The Devil's Carnival (2012) Bekijk trailer van The Devil's Carnival (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Devil's Carnival (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:17
Preau schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:48:
Elite Squad (2007)[afbeelding]

[afbeelding] 8 / 10
Tropa de Elite 2 vind ik nog een stap beter ook nog. Beide films overigens zwaar goed, waarvan deeltje 2 ook in mijn top lijstje aller tijden te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Paar dagen terug Jagten en Oh Boy weer eens gekeken, blijven allebei prima films, Oh Boy verraste me stiekem toch nog een beetje, dingen die ik bij de eerste keer kijken al krachtig vond, waren even krachtig gebleven, of zelfs iets krachtiger. Ook werd voor mij duidelijk dat Niko echt flinke psychologische problemen moet hebben :+

Enfin, recensietijd!

Fantastic Planet (1973)Fantastic Planet (1973)
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Drama, Sci-Fi | Runtime: 72min. | MPAA: PG
Plot: Slaves and masters dominate the narrative of the faraway world of Ygam. Set around the lifespan of Ter, a minute human shaped Om slave, and pet, of the giant blue alien Draags. Escaping ...
Deze film is behoorlijk makkelijk samen te vatten, in 3 woorden nog wel: what the fuck? zal zo'n beetje de standaardreactie zijn van iemand als ie deze film kijkt.

Maar, dat maakt deze film niet slecht. Hij is gewoon behoorlijk wazig. De animatiestijl en manier van tekenen is bijvoorbeeld behoorlijk anders, het deed mij denken aan een schilder, van wie ik zo 123 niet op de naam kan komen, maar dat is positief bedoeld.

De soundtrack maakt deze film ook weer eens een flink stuk waziger, begin jaren 70 progressive rock vult de film, bij vlagen lijkt het op het wazigere spul van Pink Floyd. Het past telkens erg goed bij de film en de gebeurtenissen in de film zelf.

Het verhaal dan, tja, ook weer kinda vreemd. Wij, de mensheid, of iets wat daar heel erg op lijkt, leven samen met wezens die heel wat groter zijn dan ons, maar ook min of meer menselijk zijn. En wij zijn hun huisdieren, we worden behandeld als een soort hamsters. Het verhaal is prima en heeft natuurlijk een behoorlijke koude-oorlog feel, iets wat je nogal snel krijgt bij een film uit de jaren 70.

Wat wel jammer is, is dat de film kort is, iets van 70 minuten, er mochten best 20 minuten bij om het verhaal nét iets meer kracht te geven en de boel wat geleidelijker te laten verlopen. Stemmenwerk had ook een tikkie beter gekund, maar ik stoorde mij er niet aan.
IMDb -- Fantastic Planet (1973) Wikipedia -- Fantastic Planet (1973) Bekijk trailer van Fantastic Planet (1973) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fantastic Planet (1973)

En nu eens bedenken wat ik vanavond ga kijken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07

Dat vind ik voor 99,99% van de films uit het horror genre gelden, hoe smeriger hoe leuker ik het normaal gesproken vind... maar dan heb ik het vermoeden dat jij 'The Human Centipede' nog niet hebt gezien... daar werd ik serieus misselijk van... dat sprak zo enorm tot mijn verbeelding, vooral omdat het anders dan de meeste horror een realistisch scenario zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

lanerios schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:16:
Repo! The Genetic Opera (2008)[afbeelding]
IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Musical, Sci-Fi | Runtime: 98min. | MPAA: R
Plot: A worldwide epidemic encourages a biotech company to launch an organ-financing program similar in nature to a standard car loan. The repossession clause is a killer, however.
Blijft een klassieker! Geweldige acteurs, goede soundtrack, en de film loopt nog goed ook!
[afbeelding] 8 / 10
:Y Die kan ik ook blijven kijken, heerlijk! Enorme aanrader voor iedereen die The Rocky Horror Picture Show kan waarderen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
merphixia schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:03:
Inception (2010)[afbeelding]
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 148min. | MPAA: PG-13
Dit is zoon mooie film, warm aanbevolen film!
[afbeelding] 8.6 / 10
Er gaan wat theoriën rond over die film of dat leonardo nu wel, of niet aan het dromen is op het eind (en dus de hele film). Heb je daar al wat van gezien?
spoiler:
De theorie volgens de film zou zijn dat zijn token het tolletje is. Draait het eeuwig rond dan is hij in een droom, valt het om dan is hij eruit....maar een of andere gek is het opgevallen dat leo in een aantal gevallen WEL zijn trouwring om heeft, en in andere gevallen niet! Ik ben dit gaan checken en het klopt nog ook. de hele film op zijn ring gelet en ik ben er nu van overtuigd dat hij ook daarwerkelijk wakker is aan het einde van de film. Google het maar eens voordat je de film nogmaals gaat kijken. Zeker de moeite waard:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 15:15
lj_tree schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:45:
[...]

Er gaan wat theoriën rond over die film of dat leonardo nu wel, of niet aan het dromen is op het eind (en dus de hele film). Heb je daar al wat van gezien?
spoiler:
De theorie volgens de film zou zijn dat zijn token het tolletje is. Draait het eeuwig rond dan is hij in een droom, valt het om dan is hij eruit....maar een of andere gek is het opgevallen dat leo in een aantal gevallen WEL zijn trouwring om heeft, en in andere gevallen niet! Ik ben dit gaan checken en het klopt nog ook. de hele film op zijn ring gelet en ik ben er nu van overtuigd dat hij ook daarwerkelijk wakker is aan het einde van de film. Google het maar eens voordat je de film nogmaals gaat kijken. Zeker de moeite waard:)
spoiler:
Tjong! Dit gaat wel ver zeg :+. Ik was ook altijd in de veronderstelling dat hij nog droomde omdat het tolletje bleef draaien, dit geeft wel nieuw inzicht. Maar is de ring niet gewoon een continuïteitsfoutje? (leuk scrabblewoord trouwens).

Excuses als dit offtopic is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Terrz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:02:
[...]

spoiler:
Tjong! Dit gaat wel ver zeg :+. Ik was ook altijd in de veronderstelling dat hij nog droomde omdat het tolletje bleef draaien, dit geeft wel nieuw inzicht. Maar is de ring niet gewoon een continuïteitsfoutje? (leuk scrabblewoord trouwens).

Excuses als dit offtopic is
spoiler:
Daarvoor klopt het te goed:) Je moet de film eens een keer terugkijken met deze theorie in je achterhoofd. Het klopt perfect. Als het een foutje was dan was het wel of niet dragen van de ring niet zo consequent geweest:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Knights of Badassdom (2013)Knights of Badassdom (2013)
IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 86min. | MPAA: R
Ik had lage verwachtingen van deze film, maar hoopte toch dat mijn inner-nerd wel zou kunnen lachen hierom. Een passendere titel voor de film was Knights of Boredom geweest, want wat een saaie film was dit. Ik had hem vooral opgezet, omdat hij maar 85 minuten duurde, maar wat waren dat lange minuten zeg. De film probeert grappig te zijn, maar het mislukte bij mij gigantisch. Dan zie ik de super slechte special effects nog door de vingers. Slecht geacteerd ook. Enige die er bovenuit stak was Peter Dinklage voor zijn acteerwerk en Summer Glau dan alleen voor haar uiterlijk. Verder totaal niet boeiend.
IMDb -- Knights of Badassdom (2013) Wikipedia -- Knights of Badassdom (2013) Bekijk trailer van Knights of Badassdom (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Knights of Badassdom (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
lj_tree schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:25:
[...]

spoiler:
Daarvoor klopt het te goed:) Je moet de film eens een keer terugkijken met deze theorie in je achterhoofd. Het klopt perfect. Als het een foutje was dan was het wel of niet dragen van de ring niet zo consequent geweest:)
Inderdaad.
spoiler:
dat van de ring klopt helemaal. Het tolletje was namelijk het tokentje van Mal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Rush (2013)Rush (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 123min. | MPAA: R
Aardig, veel meer kan ik er niet van maken. Goeie rol van Brühl. Vond ik minder van Hemsworth, bij mij komt die niet meer van de rol "Thor" af.
IMDb -- Rush (2013) Wikipedia -- Rush (2013) Bekijk trailer van Rush (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rush (2013)

Kung Fu Panda (2008)Kung Fu Panda (2008)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 90min. | MPAA: PG
Kijkt prima weg, beter dan Frozen en Despicable Me I voor mijn persoontje. Moet wel zeggen dat ik als man zonder kinderen, dit soort films pas in de smiezen krijg/kreeg als deel II er is, en ik de poster bij de BurgerKing of de Mac zie.
IMDb -- Kung Fu Panda (2008) Wikipedia -- Kung Fu Panda (2008) Zoek trailer van Kung Fu Panda (2008) via Google Schrijf zelf een recensie over Kung Fu Panda (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.7 7.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:00
Thor: The Dark World (2013)Thor: The Dark World (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: When Jane Foster is possessed by a great power, Thor must protect her from a new threat of old times: the Dark Elves.
Ondanks dat ik een fan ben van Marvel films, viel me deze erg tegen. Het was het allemaal net niet vond ik.
IMDb -- Thor: The Dark World (2013) Wikipedia -- Thor: The Dark World (2013) Bekijk trailer van Thor: The Dark World (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thor: The Dark World (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Assassination Games (2011)Assassination Games (2011)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Redelijke actiefilm met Jean-Claude Van Damme als huurmoordenaar. Er is een instagramfiltertje aanwezig, maar het stoort niet al te erg. Een assassin met miljoenen aan diamanten in de kluis en dan toch een Ikea-interieur is ook niet zo overtuigend (wel goedkoper om in puin te slaan natuurlijk). Tenslotte is het einde een beetje zoetsappig en overdreven.

Los van deze minpunten is het echter een onderhoudende actiefilm
IMDb -- Assassination Games (2011) Wikipedia -- Assassination Games (2011) Zoek trailer van Assassination Games (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over Assassination Games (2011)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blow (2001)Blow (2001)
IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 124min. | MPAA: R
Plot: The story of George Jung, the man who established the American cocaine market in the 1970s.
Ik dacht dat ik alle goede films uit het verleden uit Hollywood wel ken uit de periode na 1990 maar af en toe loop je ergens tegenaan. Vreemd dat deze bij mij nog nooit voorbij was gekomen want ik vind dit echt een goede film.

Vrij realistisch beeld over het dramatisch leven van de drugsbaas George Jung gespeeld door Johny Depp. Film begint op vrij hoog tempo waarin een drugsimperium wordt opgebouwd waarna de film overschakelt naar meer diepgang over het karakter en zijn lief maar voornamelijk leed.

Film heeft mij geen minuut verveeld en deze kijk ik over een paar jaar zeker nog een keer. Aanrader!

IMDb -- Blow (2001) Wikipedia -- Blow (2001) Bekijk trailer van Blow (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blow (2001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolf (2013)Wolf (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122min.
Plot: Maj-id is a talented kick boxer from a gray, anonymous suburb in The Netherlands. As his fighting prowess brings him increasing notoriety in-and outside the ring, the worlds of kickboxing ...
Film over Marokaanse club jongens die het criminele pad bewandelen in Rotterdam en dan met name een getalenteerde Kick Boxer. Toeval of niet lijkt hij wel wat op Badr Hari.

Film is erg traag en geen moment spannend of echt boeiend. Had moeite hem uit te kijken.

Had veel meer in gezeten. Jammer!
IMDb -- Wolf (2013) Wikipedia -- Wolf (2013) Bekijk trailer van Wolf (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Wolf (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 Years a Slave (2013)12 Years a Slave (2013)
IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 134min. | MPAA: R
Plot: In the antebellum United States, Solomon Northup, a free black man from upstate New York, is abducted and sold into slavery.
Vol verwachting film aangezet want volgens de Oscars DE beste film van het jaar.

Sorry, maar overdrijven kan ook. Zeker geen verkeerde film maar dit de beste?

Verhaal is niet verkeerd, maar is in mijn ogen niet meer dan een herhaling van het uitschelden en pijnigen van slaven en hun lijden waarna de ontknoping snel en knullig wordt afgeraffeld.

Film is best de moeite van het kijken waard, maar staat bij mij zeker niet in mijn topperslijstje.

IMDb -- 12 Years a Slave (2013) Wikipedia -- 12 Years a Slave (2013) Bekijk trailer van 12 Years a Slave (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 12 Years a Slave (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 23:07

Martinspire

Awesomeness

Mja ik heb ook meer het idee dat het gaat om weergeven van de idioterie van slavernij dan dat het echt inhoud heeft.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zal ook een stuk politiek zijn geweest, dat speelt soms/vaker mee.. Toch hebben ze ook een crowdpleaser geëerd>> Gravity won (zowat) alles, op die ene Oscar na.

[ Voor 40% gewijzigd door Sjah op 07-03-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 15:09
Sherlock (2010–)Sherlock (2010–)
IMDb: 9.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 90min.
Ik geef niet snel een 10 voor een serie of een film, maar deze serie heeft me weten te boeien en weten te raken tot de laatste aflevering. Alle plotjes en alle zaken waren geweldig om te kijken en je voelt mee met elk personage, zelfs de slechteriken zijn gaaf!
IMDb -- Sherlock (2010–) Wikipedia -- Sherlock (2010–) Bekijk trailer van Sherlock (2010–) op YouTube Bekijk showinfo van Sherlock (2010–) Schrijf zelf een recensie over Sherlock (2010–)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

12 Years a Slave (2013)12 Years a Slave (2013)
Goede, leuke film, maar niet de kwaliteit die ik verwachte. Ik ging met erg hoge verwachtingen naar deze film. Deze zijn helaas niet compleet uit gekomen. Acteerwerk was goed en het verhaal zat goed in elkaar. Het verhaal wist mij alleen niet compleet te raken.
IMDb -- 12 Years a Slave (2013) Wikipedia -- 12 Years a Slave (2013) Bekijk trailer van 12 Years a Slave (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 12 Years a Slave (2013)

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Intruder....12 Years a slave. Als je dit een leuke film vind moet je wel een enorme hekel aan kleurlingen hebben. Wat is er leuk aan deze film? Of ik heb een verkeerde interpretatie van het woord leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 15:09
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:25:
@Intruder....12 Years a slave. Als je dit een leuke film vind moet je wel een enorme hekel aan kleurlingen hebben. Wat is er leuk aan deze film? Of ik heb een verkeerde interpretatie van het woord leuk.
Ik denk dat leuk inderdaad niet het gepaste woord is bij deze film inderdaad. Goed zou iets gepaster zijn ;). Gebruik alleen altijd leuk. Dus nee, heb geen hekel aan kleurlingen ;)

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:19:
12 Years a Slave (2013)[afbeelding]
Plot: In the antebellum United States, Solomon Northup, a free black man from upstate New York, is abducted and sold into slavery.
Vol verwachting film aangezet want volgens de Oscars DE beste film van het jaar.

Sorry, maar overdrijven kan ook. Zeker geen verkeerde film maar dit de beste?

Verhaal is niet verkeerd, maar is in mijn ogen niet meer dan een herhaling van het uitschelden en pijnigen van slaven en hun lijden waarna de ontknoping snel en knullig wordt afgeraffeld.

Film is best de moeite van het kijken waard, maar staat bij mij zeker niet in mijn topperslijstje.

[afbeelding] 7 / 10
Helemaal mee eens, net gekeken maar de film pakte me niet. Wel een trieste goed film maar zo goed als ze zeggen? Nee dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:18
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:25:
Uit o.a. deze post en alle reviews van de film kunnen we dus concluderen dat het een typische Negers-Zijn-Zieluuuggg film is? Slavernij was ook al zo naar voren gebracht tijdens de zwarte piet discussie, dus zwarte piet haters vinden deze film geweldig omdat het sympathie creëert voor bepaalde mensen?

En nee, ik probeer hier niet racistisch te zijn. Ik wil gewoon even peilen voor wat voor publiek deze film bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ikbenerniet schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:38:
[...]

Uit o.a. deze post en alle reviews van de film kunnen we dus concluderen dat het een typische Negers-Zijn-Zieluuuggg film is? Slavernij was ook al zo naar voren gebracht tijdens de zwarte piet discussie, dus zwarte piet haters vinden deze film geweldig omdat het sympathie creëert voor bepaalde mensen?

En nee, ik probeer hier niet racistisch te zijn. Ik wil gewoon even peilen voor wat voor publiek deze film bedoeld is.
Ik heb de film niet gezien (en ben dit ook zeker niet van plan) maar zoals ik het van andere hoor kun je wel eens gelijk hebben idd, 2 punten extra voor het thema zullen we maar zeggen.

Een film als deze doet het natuurlijk goed op de oscars, ook daar waarschijnlijk wat extra stemmen om het thema.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 10:18
ikbenerniet schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:38:
[...]

Ik heb de film net gezien, en vond het een goede film. Niet de film van het jaar zoals velen zeggen, maar wel een film die indruk maakte (maar niet zoveel als ik had gedacht van tevoren). Door alle oscars en meningen was m'n verwachting wat te hoog denk ik. Maar ik heb wel het idee dat het verhaal verteld is zoals het verteld had moeten worden, aangezien het gemaakt is op basis van het boek wat dan weer geschreven is door de 'slaaf' in kwestie zelf. Geen opbloeiende romance om het verhaal wat meer kleur te geven of andere dingen die van het verhaal afleiden. Dit is denk ik zeker ook een educatieve film voor tieners om hier eens over na te denken. (offtopic: jammer dat hij 16+ rating heeft, werk zelf bij een bioscoop en heb al aardig wat families weg moeten sturen helaas) Maar jammer genoeg is hij teveel gehyped, want het is gewoon een goede film.

Iedereen kijkt er op een andere manier naar, maar ik vond dit geen overmatig 'kijk eens wat zielig' gehalte hebben. Natuurlijk zit dat wel in de film (komt door het onderwerp natuurlijk), maar daar lijkt de film me niet speciaal voor gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Bartske op 08-03-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
edit:
knip

[ Voor 88% gewijzigd door anandus op 08-03-2014 00:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik hoor net dat de film in 38 dagen opgenomen is, dat is dan wel weer een enorme prestatie voor de cast en crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 20:30

SaN

Donstil schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 01:10:
Ik hoor net dat de film in 38 dagen opgenomen is, dat is dan wel weer een enorme prestatie voor de cast en crew.
Geweldig, maar ze hadden beter meer tijd kunnen nemen om een ietwat originele film te maken. En ja, dat kan ook met een oud thema.

[ Voor 5% gewijzigd door SaN op 08-03-2014 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die het thema interessant vinden: IMDB: Roots (TV Mini-Series 1977)

Serie uit de tijd dat ik nog piepjong was ...... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:46
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 10:27:
Voor diegene die het thema interessant vinden: IMDB: Roots (TV Mini-Series 1977)

Serie uit de tijd dat ik nog piepjong was ...... :*)
Ik zou ook zeker eens naar de film The Help kijken. Is ook een hele mooie film en misschien nog wel beter dan 12 Years a Slave.
IMDB: The Help (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Intruder schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:21:
Sherlock (2010–)[afbeelding]
IMDb: 9.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 90min.
Ik geef niet snel een 10 voor een serie of een film, maar deze serie heeft me weten te boeien en weten te raken tot de laatste aflevering. Alle plotjes en alle zaken waren geweldig om te kijken en je voelt mee met elk personage, zelfs de slechteriken zijn gaaf!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 10 / 10
100% mee eens. Wát een geweldige serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Laatst online: 26-09 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

Krilo_89 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 10:40:
[...]

Ik zou ook zeker eens naar de film The Help kijken. Is ook een hele mooie film en misschien nog wel beter dan 12 Years a Slave.
IMDB: The Help (2011)
En natuurlijk http://www.imdb.com/title/tt0088939/?ref_=nv_sr_1

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dallas Buyers Club (2013)Dallas Buyers Club (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 117min. | MPAA: R
Door de buzz rond deze film na de oscars wilde ik toch even weten waar het allemaal over ging, normaal zou dit namelijk een film zijn geweest die ik had laten liggen.

Viel me niet tegen, film is wat langdradig en kent vanwege zijn thema weinig actie maar de acteer prestatie van Matthew maakt een hele hoop goed. Niet meer dan terecht dat hij voor deze rol een oscar kreeg als je het mij vraagt.

Beetje jammer dat de hele crew van deze film heeft geslapen tijdens de productie. Halverwege de film is er in meerdere shots namelijk heel duidelijk een poster van een lamborghini aventador te zien. Iets wat natuurlijk erg vreemd is in 1985 ;).

Afbeeldingslocatie: http://l3.yimg.com/bt/api/res/1.2/2kA4JRrHq9hETskkLAAFSw--/YXBwaWQ9eW5ld3M7cT04NTt3PTI0MA--/http://listings.zenfs.com/en-US/cms/autos/Boldride/Dallas-Buyers-1.jpg
IMDb -- Dallas Buyers Club (2013) Wikipedia -- Dallas Buyers Club (2013) Bekijk trailer van Dallas Buyers Club (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dallas Buyers Club (2013)

Edit: Is dit niemand opgevallen trouwens? Ik lees er online wel wat over maar hier zie ik er niets van.
Later in de film komt de poster dood leuk terug trouwens, hij staat dan achterin op de grond.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 09-03-2014 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 17:37

Twhomp

Stayin' Alive

Teruggeven die Oscars, de hele film is nu verpest. Dat ze er mee wegkomen zeg. Kamervragen! :/

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:22
Twhomp schreef op zondag 09 maart 2014 @ 08:46:
Teruggeven die Oscars, de hele film is nu verpest. Dat ze er mee wegkomen zeg. Kamervragen! :/
Dat soort kleine foutjes kunnen een film wel verpesten. Bijvoorbeeld continuïteitsfoutjes waarbij de persoon die in beeld is ineens anders staat bij een camerawissel.
Als je ik het foutje eenmaal gezien hebt, kan het je me soms helemaal uit het verhaal halen.
Maar dit foutje zou ik toch niet hebben gezien, want heb geen verstand van auto's...

[ Voor 9% gewijzigd door Xyphoid op 09-03-2014 10:01 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Lees de goofs sectie op IMDB dan maar niet. De film wordt daardoor totaal onkijkbaar. Er klopt niks van die hele film, dus laat die kamervragen maar komen. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Of de "Everything wrong with..." series op youtube. Wel vermakelijk overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:11

marapuru

db.

Her (2013)Her (2013)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
Plot: A lonely writer develops an unlikely relationship with his newly purchased operating system that's designed to meet his every need.
Na de trailer te hebben gezien toch wel erg benieuwd hoe onzichtbaar technologie gevisualiseerd zou gaan worden in deze film. Ik had er best hoge verwachtingen van, maar wat een ontiegelijk saaie film zeg. De leuke scenes uit de trailer zijn ook direct de leukste scenes uit de film. Het verhaal is zeer langdradig en komt tot een niet al te verrassend einde. Dat had wat mij betreft al wel een uur eerder mogen gebeuren.

Wat betreft decor, interfaces (als interface designer leek me dat interessant) en props is het wel knap gedaan. Sterk om de toekomst in een retro-stijl te pakken. Het overkoepelende thema heeft veel potentie, maar dat wordt er hier absoluut niet uitgehaald.

Geen aanrader. Teleurgesteld, want had er veel meer van verwacht.

IMDb -- Her (2013) Wikipedia -- Her (2013) Bekijk trailer van Her (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Her (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Her (2013)Her (2013)
Plot: A lonely writer develops an unlikely relationship with his newly purchased operating system that's designed to meet his every need.
Het was wel iets anders (tikje minder) dan ik had verwacht, maar het zette me toch wel aan het denken. Vond het acteerwerk erg fijn en het geeft op een coole manier een kijkje in de mogelijke toekomst.

Denk dat ik 'm nog wel vaker ga kijken en dat het cijfer dan omhoog gaat, want op één of andere manier wíl ik deze film gewoon heel goed vinden :+
IMDb -- Her (2013) Wikipedia -- Her (2013) Bekijk trailer van Her (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Her (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Mud (2012)Mud (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: Two young boys encounter a fugitive and form a pact to help him evade the vigilantes that are on his trail and to reunite him with his true love.
Rustig drama waarbij goed de tijd wordt genomen om het verhaal te vertellen. Prima acteerprestaties (ook zeker van de twee kleine gastjes), goede setting en een prima verhaal.
Voorafgaand enigszins in twijfel over de lange speelduur, maar heb daar totaal geen last van gehad. Er hangt continu een best wel donkere spanning, waardoor de film niet verveeld.
IMDb -- Mud (2012) Wikipedia -- Mud (2012) Zoek trailer van Mud (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Mud (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.0 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Laatst online: 26-09 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

Renfie schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:55:
Mud (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: Two young boys encounter a fugitive and form a pact to help him evade the vigilantes that are on his trail and to reunite him with his true love.
Rustig drama waarbij goed de tijd wordt genomen om het verhaal te vertellen. Prima acteerprestaties (ook zeker van de twee kleine gastjes), goede setting en een prima verhaal.
Voorafgaand enigszins in twijfel over de lange speelduur, maar heb daar totaal geen last van gehad. Er hangt continu een best wel donkere spanning, waardoor de film niet verveeld.
[afbeelding] 7.8 / 10
Lange film inderdaad en op een niet vervelende manier langdradig. Matthew Mcconaughey vind ik ook een erg goede acteur en dat helpt ook.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vandaahl schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:56:
Of de "Everything wrong with..." series op youtube. Wel vermakelijk overigens.
Ooh die kende ik niet, ga ik even checken.
Misschien wel leuk (als je de films al gezien hebt).
Xyphoid schreef op zondag 09 maart 2014 @ 09:58:
[...]

Dat soort kleine foutjes kunnen een film wel verpesten. Bijvoorbeeld continuïteitsfoutjes waarbij de persoon die in beeld is ineens anders staat bij een camerawissel.
Als je ik het foutje eenmaal gezien hebt, kan het je me soms helemaal uit het verhaal halen.
Maar dit foutje zou ik toch niet hebben gezien, want heb geen verstand van auto's...
Nou precies, stoort behoorlijk als je weet dat het niet klopt.
Haalde mij in ieder geval wel uit de film.

Net zoals de hart aanval waar hij naar de rechterkant van zijn borst grijpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Sharky schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:10:
[...]

Lange film inderdaad en op een niet vervelende manier langdradig. Matthew Mcconaughey vind ik ook een erg goede acteur en dat helpt ook.
Precies, film vooral uitgekozen vanwege McConaughey, maar de andere twee hoofdrolspelers doen het qua prestaties niet voor hem onder vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 23:05
Ik heb een paar dagen geleden "The Wolf of Wall Street" gekeken.
Lange film, bijna 3 uur. Maar wel leuk, er zijn weinig dode momenten in de film waardoor je blijft kijken.
Ook de humor er in vond ik wel goed, verder interessant omdat het over de effectenbeurs gaat en mij dat zelf ook wel interesseert.

Ook Grafity heb ik een paar maanden terug gezien. Ik vond deze film minder, de effecten en dat soort dingen zijn goed maar het verhaal zelf vond ik gewoon niks.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
300: Rise of an Empire (2014)300: Rise of an Empire (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 102min. | MPAA: R
Leuke film
spoiler:
die parallel loopt aan de eerste 300. Ik had zelf niet verwacht dat het 1,5 uur lang voornamelijk zeegevechten zouden zijn, maar dit doet m.i. niet echt afbraak aan de film. Ik kijk uit naar een volgende film, waarin hopelijk het landgevecht met Xerxes verder gaat ;)
IMDb -- 300: Rise of an Empire (2014) Wikipedia -- 300: Rise of an Empire (2014) Bekijk trailer van 300: Rise of an Empire (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 300: Rise of an Empire (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 23:46
zou even wat spoilertags gebruiken, wat je nu typt had ik liever niet geweten, maar ook na mij denk ik dat ze dit liever niet lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:11

marapuru

db.

Grappig hoe anders jij tegen de film aankijkt. Heb je tijdens de film geen enkele keer gedacht dat het te langdradig was?
Hahn schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:51:
Her (2013)[afbeelding]
Het was wel iets anders (tikje minder) dan ik had verwacht, maar het zette me toch wel aan het denken. Vond het acteerwerk erg fijn en het geeft op een coole manier een kijkje in de mogelijke toekomst.

Denk dat ik 'm nog wel vaker ga kijken en dat het cijfer dan omhoog gaat, want op één of andere manier wíl ik deze film gewoon heel goed vinden :+
[afbeelding] 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 10:07

Rhapsody

In Metal We Trust

Turbo (2013)Turbo (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 96min. | MPAA: PG
Plot: A freak accident might just help an everyday garden snail achieve his biggest dream: winning the Indy 500.
Grappige film. Ziet er gelikt uit.

Verder is het qua verhaal echt een kinderfilm. Dat vind ik wel jammer. Wat mij betreft hadden de bedenkers ook een iets 'realistischer' (voor zover dat kan in een film over een pratende slak) verhaal kunnen bedenken.
IMDb -- Turbo (2013) Wikipedia -- Turbo (2013) Bekijk trailer van Turbo (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Turbo (2013)

[ Voor 4% gewijzigd door Rhapsody op 09-03-2014 14:54 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
mrmali schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:36:
Grappig hoe anders jij tegen de film aankijkt. Heb je tijdens de film geen enkele keer gedacht dat het te langdradig was?
[...]
Niet aan mij gericht, maar Her is voor mij DE film van 2013. Alle punten die jij in jouw review noemt kan ik absoluut niet herkennen ;) Tempo van de film is goed, acteerprestaties idem. What's not to like ^^ Denk wederom een goed voorbeeld van smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
mrmali schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:36:

[...]
Eigenlijk niet. Ik vond 'm wel vrij traag op enkele momenten, maar dat kan me nooit zo storen als het goed geacteerd is en de beelden mooi zijn :)

Maar als je niet van trage films houdt, dan is Her niet aan te raden :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 09-03-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoestboz
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-02-2020
Gisteren naar American Hustler gekeken, en dat was echt een tegenvaller. Ik snap niet hoe deze film oscarwaardig is voor sommigen. Dus als iemand het mij kan uitleggen, dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mik! schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:55:
[...]

Niet aan mij gericht, maar Her is voor mij DE film van 2013. Alle punten die jij in jouw review noemt kan ik absoluut niet herkennen ;) Tempo van de film is goed, acteerprestaties idem. What's not to like ^^ Denk wederom een goed voorbeeld van smaken verschillen.
Kan me voorstellen dat iemand vooral voor de technische gadgetkant vh verhaal komt, en het is toch vooral een love story wat iemand misschien minder trekt. Zelf vond ik dat helemaal niet vervelend, en vond ook dat de Tweaker in mij goed werd bediend, en tenslotte vond ik de soundtrack prachtig. Het tempo was niet heel snel, maar passend bij de film, niet vervelend vond ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 09-03-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Elite Squad: The Enemy Within (2010)Elite Squad: The Enemy Within (2010)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 115min. | MPAA: Unrated
Plot: After a prison riot, former-Captain Nascimento, now a high ranking security officer in Rio de Janeiro, is swept into a bloody political dispute that involves government officials and paramilitary groups.
Een tijdje terug heb ik het eerste deel hiervan gezien en die was zeker goed genoeg om het vervolg ook te gaan kijken.

Wat een film is dit, het pakt alle goede delen uit het eerste deel maar dan met een veel beter en interessanter verhaal.

Veel actie, constant spannend en geweldig geluid. Deze twee films zijn een aanrader voor iedereen. Topper.
IMDb -- Elite Squad: The Enemy Within (2010) Wikipedia -- Elite Squad: The Enemy Within (2010) Zoek trailer van Elite Squad: The Enemy Within (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over Elite Squad: The Enemy Within (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Best Offer (2013)The Best Offer (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 131min. | MPAA: R
Plot: A master auctioneer becomes obsessed with an extremely reclusive heiress who collects fine art.
De titel van de film is eigenlijk The Best Offer. Ik dacht door de titel namelijk dat het een origineel Italiaanse film was. Helaas dat is niet het geval. De film vindt wel plaats in Italië. Helaas wil de regisseur blijkbaar mensen laten geloven dat men in Italië maar ook in Tsjechië constant en enkel vloeiend Engels spreekt zelfs in lokale gelegenheden :/. We volgen een veilingmeester die een obsessie heeft voor kunst en specifiek portretten. Daarnaast krijgt hij in het verloop van de film een obsessie voor een dame die zich al jaren heeft teruggetrokken in een grote villa. De film is traag dus je moet er de tijd voor willen nemen. Ik vind dat geen probleem omdat tegenwoordig de meeste films 'snel' moeten zijn. Een langzame opbouw past ook prima bij een mysterie. De film is vrij mooi opgenomen en je ziet een hoop kunst. Het IMDb cijfer correspondeert voor mij echter niet echt met de dialogen die plaatsvinden in de film. Ik kan niet zeggen dat deze bijzonder zijn. Het cijfer komt voor op een nette 7.
IMDb -- The Best Offer (2013) Wikipedia -- The Best Offer (2013) Bekijk trailer van The Best Offer (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Best Offer (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Lego Movie (2014)The Lego Movie (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: PG
Zeer vermakelijke en vernieuwende film die zowel voor het jonge publiek leuk is als voor het iets oudere publiek dat het kind in zich naar boven kan laten komen. De film bevat tevens een mooie boodschap voor zij die denken dat ze te oud zijn geworden voor Lego.
IMDb -- The Lego Movie (2014) Wikipedia -- The Lego Movie (2014) Bekijk trailer van The Lego Movie (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lego Movie (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 00:47:
The Lego Movie (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: PG
Zeer vermakelijke en vernieuwende film die zowel voor het jonge publiek leuk is als voor het iets oudere publiek dat het kind in zich naar boven kan laten komen. De film bevat tevens een mooie boodschap voor zij die denken dat ze te oud zijn geworden voor Lego.
[afbeelding] 9 / 10
In 3D ook zeer de moeite waard - een aanrader - the movie is AWESOME! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Sjah schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:33:
[...]

Kan me voorstellen dat iemand vooral voor de technische gadgetkant vh verhaal komt, en het is toch vooral een love story wat iemand misschien minder trekt. Zelf vond ik dat helemaal niet vervelend, en vond ook dat de Tweaker in mij goed werd bediend, en tenslotte vond ik de soundtrack prachtig. Het tempo was niet heel snel, maar passend bij de film, niet vervelend vond ik.
Maar ga je niet al met de verkeerde verwachtingen naar deze film als je vooral de gadgetkant aan zou trekken? Dat hele technische verhaal was voor mij al duidelijk dat dat nou juist op de achtergrond zou spelen en vooral de love story en de bijbehorende vragen/problemen centraal zouden staan.

Soundtrack is inderdaad prachtig, vooral dat nummer waarvoor een ze een Oscarnominatie hadden is een mooi moment in de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mik! schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:55:
[...]
"smaken verschillen" vind ik dan nog wat te makkelijk gezegd. Ik word echt zwaar pissed als iemand zo'n film met een drie waardeert. Dat is meer een soort afrekening dan een serieus te nemen beoordeling. Ja "smaken verschillen" maar ook iemand die wellicht van snellere films houdt kan toch wel zien dat de film knap gemaakt is.

Ik kan ook (als niet-liefhebber van rap) naar een concert van Jay-Z gaan en er dan een zware onvoldoende aan vast hangen maar dat slaat ook nergens op. Dan geef ik gewoon een zes: niet mijn kopje thee maar wel leuk voor de liefhebber.
Mik! schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:20:
[...]
Soundtrack is inderdaad prachtig, vooral dat nummer waarvoor een ze een Oscarnominatie hadden is een mooi moment in de film.
En dan kwam ik er pas later achter dat de zangeres (Karen O) de leadzangeres is van een bandje dat ik in mijn muziekbieb heb staan :)
Belachelijk overigens dat dat nummer van Frozen overigens dan die Oscar won.
knoestboz schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:30:
Gisteren naar American Hustler gekeken, en dat was echt een tegenvaller. Ik snap niet hoe deze film oscarwaardig is voor sommigen. Dus als iemand het mij kan uitleggen, dan graag.
Het acteerwerk was geweldig maar de film miste wel dat beetje extra dat een film moet hebben om de Oscar te krijgen. Het verhaal kwam wat traag op gang in mijn ogen. Ook de winnaar (12 years a slave) vond ik overigens niet de beste film uiteindelijk. Daar speelde het onderwerp en de heftige scenes een grote rol denk ik.
Dallas Buyers Club en The Wolf of Wallstraat blijven wat dat betreft beter hangen in mijn geheugen.

[ Voor 39% gewijzigd door D-e-n op 10-03-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Prisoners (2013)Prisoners (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 153min. | MPAA: R
Afgelopen weekend (tussen House of cards heen:) ) deze film gekeken. scoort heeft goed op IMDB en wat mij betreft helemaal terecht!

De film gaat over een vader (hugh jackman) die met zijn gezin bij de overburen gaat eten met thanksgiving. De jongste dochters van beide stellen gaan halverwege de avond naar huis. Ze moesten eigenlijk hun grote broer meenemen maar die hebben ze achteraf niet gevraagd. Vervolgens zijn de meisjes zoek. Grote paniek natuurlijk en meneer jackman doet waar hij goed in is...BOOS ZIJN! Hugh jackman is de hele film boos! HEEL boos. En brengt het allemaal erg goed en heel geloofwaardig!

Er is een verdachte die door de politie al snel opzij wordt gezet maar jackman denkt te weten dat er meer achter zit en gaat voor politie agent spelen.

De hele film zit erg goed in elkaar en het acteerwerk is GOED! Sfeervolle, spannende en meeslepende film! 8.1 op IMDB meer dan waard!
IMDb -- Prisoners (2013) Wikipedia -- Prisoners (2013) Bekijk trailer van Prisoners (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prisoners (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Need for Speed (2014)Need for Speed (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Drama | MPAA: PG-13
Plot: Fresh from prison, a street racer who was framed by a wealthy business associate joins a cross country race with revenge in mind. His ex-partner, learning of the plan, places a massive bounty on his head as the race begins.
Ik ben afgelopen zaterdag naar de voorpremiere van Need For Speed geweest. Er waren voor de film een stuk of 200 supercars aanwezig om te bewonderen en special guest zoals Afrojack en Nicky Romero. Eenmaal binnen was er gezorgd voor hapjes en drankjes.

De premiere vond plaats in de grootste zaal van Cinemec in Ede waar voor de voorstelling ook een Ferrari in de zaal stond. De film is een doorsnee auto/race/revenge film die in het straatje F&F past. Een betere omschrijving zou Cars voor volwassenen kunnen zijn. Hoewel de auto's mooi in beeld worden gebracht is het een zwak verhaal en komt het arcade gevoel van de games dan ook zo over. Al met al een film die je als auto-liefhebber leuk zal vinden, maar daarvoor niet persee naar de bios hoeft te gaan.
IMDb -- Need for Speed (2014) Wikipedia -- Need for Speed (2014) Bekijk trailer van Need for Speed (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Need for Speed (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 16:22
Plot: Greek general Themistokles leads the charge against invading Persian forces led by mortal-turned-god Xerxes and Artemisia, vengeful commander of the Persian navy.
Beetje wat ik ervan verwacht had. 300 Maar dan meer van hetzelfde. De zeegevechten zijn op papier een leuke nieuwe insteek maar het leent zich niet zo voor de special effects die 300 zo bruut maakte. Brede mannen met zwaarden en speren doen het gewoon beter in het zand dan staande op een schip.

Verder is het verhaal wat zwakjes. Het wordt wel geprobeerd om het episch neer te zetten maar het komt door het simplisme niet echt uit de verf.

Leuk vermaak maar geen film die je bij blijft.
IMDb -- 300: Rise of an Empire (2014) Wikipedia -- 300: Rise of an Empire (2014) Bekijk trailer van 300: Rise of an Empire (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 300: Rise of an Empire (2014)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
MrFl0ppY schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:38:
300: Rise of an Empire (2014)[afbeelding]
Plot: Greek general Themistokles leads the charge against invading Persian forces led by mortal-turned-god Xerxes and Artemisia, vengeful commander of the Persian navy.
Beetje wat ik ervan verwacht had. 300 Maar dan meer van hetzelfde. De zeegevechten zijn op papier een leuke nieuwe insteek maar het leent zich niet zo voor de special effects die 300 zo bruut maakte. Brede mannen met zwaarden en speren doen het gewoon beter in het zand dan staande op een schip.

Verder is het verhaal wat zwakjes. Het wordt wel geprobeerd om het episch neer te zetten maar het komt door het simplisme niet echt uit de verf.

Leuk vermaak maar geen film die je bij blijft.
[afbeelding] 6.5 / 10
Deze film is in een aantal JT Bioscopen te zien in 3d HFR met Dolby Atmos. Hoewel ik deze film eigenlijk niet in de bios hoef te zien zit ik enkel om dat dolby atmos te twijfelen om richting hogeveen te karren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
D-e-n schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:34:
[...]
"smaken verschillen" vind ik dan nog wat te makkelijk gezegd. Ik word echt zwaar pissed als iemand zo'n film met een drie waardeert. Dat is meer een soort afrekening dan een serieus te nemen beoordeling. Ja "smaken verschillen" maar ook iemand die wellicht van snellere films houdt kan toch wel zien dat de film knap gemaakt is.

Ik kan ook (als niet-liefhebber van rap) naar een concert van Jay-Z gaan en er dan een zware onvoldoende aan vast hangen maar dat slaat ook nergens op. Dan geef ik gewoon een zes: niet mijn kopje thee maar wel leuk voor de liefhebber.
Oh, dat heb ik niet zo heel erg. Vooral ook omdat ik vaak genoeg aan de andere kant sta. De reacties op mensen die een arthouse film minder durven te beoordelen, omdat het niet hun ding is gaan soms echt heel erg ver. Dat zie je hier ook regelmatig terug. Ik geef zelf ook veelal niet lager dan een 5.5, omdat ik de positieve punten kan zien, maar dat het verder niet mijn ding is. Maar ik kan ook best begrijpen dat mensen daar wat harder in zijn. Andersom werkt het namelijk ook. Pacific Rim vind ik echt heerlijk. Guillermo del Toro heeft er zoveel liefde ingestopt met z'n knipogen naar anime en de oude japanse monsterfilms. Dan gaan af en toe mijn handen ook jeuken als ik mensen een onvoldoende zie geven. Dan kan "ach, smaken verschillen" mijn enige reactie zijn. Ik word alleen moe van mensen die films bewust een laag cijfer geven, omdat het hip en stoer is om een populaire film af te kraken of om te laten zien hoe elitair je smaak is.
En dan kwam ik er pas later achter dat de zangeres (Karen O) de leadzangeres is van een bandje dat ik in mijn muziekbieb heb staan :)
Belachelijk overigens dat dat nummer van Frozen overigens dan die Oscar won.
Tsja, ik blijf er sowieso bij dat Her te weinig genomineerd is en van de nominaties te weinig heeft gewonnen.

En nog een review om toch nog een beetje on topic te blijven ;)

Zaterdag naar de nieuwe 300 geweest. Het eerste deel vond ik echt brljant en kijk ik nog graag terug. Tel daarbij de instant klassier "This is Sparta" bij op en je hebt best een hoge lat gelegd voor deel 2.

Deel 2 is niet de klassieker zoals deel 1, maar voor een avondje artistiek rondspattend slowmotion bloed is het prima vermaak. Wel tof hoe ze verhaallijnen bij elkaar brengen, maar het eind is wel erg overduidelijk richting een vervolg gestuurd. Ach, mocht die er komen zal ik zeker weer in de bios zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBx2000
  • Laatst online: 25-09 23:40
Jackass Presents: Bad Grandpa (2013)Jackass Presents: Bad Grandpa (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy | Runtime: 92min. | MPAA: R
Plot: 86-year-old Irving Zisman takes a trip from Nebraska to North Carolina to take his 8 year-old grandson, Billy, back to his real father.
Vond deze erg goed. Moest zelf lachen op momenten dat ik eigenlijk dacht: wat erg, dit gaat te ver. Eindelijk weer eens een komedie die ook echt grappig is.
IMDb -- Jackass Presents: Bad Grandpa (2013) Wikipedia -- Jackass Presents: Bad Grandpa (2013) Bekijk trailer van Jackass Presents: Bad Grandpa (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jackass Presents: Bad Grandpa (2013)

The Heat (2013)The Heat (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: An uptight FBI Special Agent is paired with a foul-mouthed Boston cop to take down a ruthless drug lord.
Wat een waardeloze film. Gebeurde allemaal vrij weinig. En dan wat er gebeurde heb ik al wel eerder gezien. De chemie tussen de hoofdrolspelers was er niet, tot het laatste half uur. Eigenlijk begon de film pas halverwege.
Niet één keer gelachen, zelfs niet een glimlach. Heb de film ook in twee delen bekeken. Op ten duur ook ondertussen andere dingen gaan doen.

De film had toch wel een pluspunt voor mij: Leuke muziek!
IMDb -- The Heat (2013) Wikipedia -- The Heat (2013) Bekijk trailer van The Heat (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Heat (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Warm Bodies (2013)Warm Bodies (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Horror, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: After a highly unusual zombie saves a still-living girl from an attack, the two form a relationship that sets in motion events that might transform the entire lifeless world.
Ik vond dat deze film een origineel uitgangspunt had.
Helaas werd het voor mij nergens spannend of grappig en kon het mij totaal niet schelen wat er met de personages zou gaan gebeuren.
Typische zo'n film voor op een regenachtige zondagmiddag.
IMDb -- Warm Bodies (2013) Wikipedia -- Warm Bodies (2013) Bekijk trailer van Warm Bodies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warm Bodies (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:45

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Rhapsody schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:53:
... Wat mij betreft hadden de bedenkers ook een iets 'realistischer' (voor zover dat kan in een film over een pratende slak) verhaal kunnen bedenken.
Daar heb je gelijk in vooral als de slank langs de lucht inlaat in de olie carter geraakt : 8)7 |:(

Frozen (2013)Frozen (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Plot: Fearless optimist Anna teams up with Kristoff in an epic journey, encountering Everest-like conditions, and a hilarious snowman named Olaf in a race to find Anna's sister Elsa, whose icy powers have trapped the kingdom in eternal winter.
Leuke film alleen ze mogen wat minder zingen voor mijn part, daartegen toch een 8.

spoiler:
De oudste dochter van het koningspaar heeft magische krachten en kan dingen instant bevriezen/objecten en sneeuw aanmaken, tijdens een speel sessie tussen de 2 dochters gaat er iets mis en de jongste brengen ze naar de trollen die de bevriezing weghaald maar ook een heel deel herrinneringen. Het koningspaar moet op handelsmissie (veronderstel ik) en komt niet meer terug. Het kasteel blijft op slot tot de oudste 18jaar word en daar gaat het gruwelijk mis.
IMDb -- Frozen (2013) Wikipedia -- Frozen (2013) Bekijk trailer van Frozen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frozen (2013)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50
Damic schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:42:
[...]

Leuke film alleen ze mogen wat minder zingen voor mijn part, daartegen toch een 8.
Het zingen vond ik juist het mooie aan deze film. Goede muziek keuze en goede zang. Zal ongetwijfeld een musical van komen heb ik zo het idee.

[ Voor 57% gewijzigd door Hugo op 10-03-2014 12:05 ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Pagina: 1 ... 49 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]