* NitroX infinity heeft een weekje post-apocalypse films achter de kiezen, hier het resultaat;
Voor de mensen die nog meer post-apocalypse willen, een imdb linkje;
http://www.imdb.com/keywo...lypse/?title_type=feature
Neon City (1991) | ![]() |
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 99min. | MPAA: R Matig verhaal, matige special effects en zeer slechte stunts. Een groep mensen neemt een transport van de ene stad naar de andere in een post-apocalyptische wereld veroorzaakt door vervuiling en een mislukt laser-experiment. Uiteraard bestaat de groep uit voornamelijk cliché-mensen zoals een moordenaar die zich voordoet als iemand anders (één keer raden wat daarmee gebeurd). Het transport vertrekt, komt bij een tussenstop, de groep ondervind wat problemen met slechteriken, doet er wat aan, gaat weer op weg. Er ontstaan wat problemen onderweg, ze brengen de volgende nacht door in een verlaten gebouw met een bad wat uiteraard een onnodige badscene oplevert en gaan vervolgens weer op weg. Nog meer slechteriken, het transport gaat kapot, en ze gaan ten voet verder naar hun bestemming. Oh, en er sterven wat mensen. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dead Weight (2012) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 89min. Een film waarin duidelijk te horen is dat de gesprekken zijn ingestudeerd. Standaard clichés en een psychopaat. Toch vond ik de film kijkbaar. | |
Ever Since the World Ended (2001) | ![]() |
IMDb: 5.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 78min. Plot: Twelve years ago, a plague swept through, wiping out most of the population; in San Francisco, only 186 people remain. Two of them use jury-rigged batteries to power a camera and make a ... Post apocalyptische documentaire over de inwoners van San Fransisco. Veel gepraat, en zeer weinig actie. Toch wist de film mijn aandacht te behouden. Oh, en Adam Savage ![]() | |
Testament (1983) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 90min. | MPAA: PG Plot: The life of a suburban American family is scarred after a nuclear attack. Film over een niet zo slimme familie die dicht bij de stad blijft wonen waar een atoombom is gedropt. Tja, dan kun je al raden wat er met de meesten gebeurd. Niet veel actie en de actie die er wel is, is tam. Het gaat dan ook voornamelijk over hoe het de mensen vergaat na het feit en hoe met name die ene familie er mee om gaat. Mwa. | |
The Postman (1997) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 177min. | MPAA: R Plot: A drifter with no name finds a Jeep with the skeleton of a postman and a bag of mail and dons the postman's uniform and bag of mail as he begins a quest to inspire hope to the survivors living in the post apocalyptic America. Een dun verhaal maar voor mij vermakend genoeg. Acteerwerk vindt ik beter dan de voorgaande films en uiteraard, omdat het een nieuwere film is, oogt het ook beter. Ik heb nooit gesnapt waarom deze film zo'n laag cijfer heeft, ik heb het nooit zo'n slechte film gevonden. | |
When the Wind Blows (1986) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Comedy, Drama | Runtime: 80min. Plot: With the help of government-issued pamphlets, an elderly British couple build a shelter and prepare for an impending nuclear attack, unaware that times and the nature of war have changed ... Tekenfilm gecombineerd met stop-motion en echte videobeelden. Een ouderlijk paar onderschat de effecten van de atoombom en heeft geen flauw benul wat te doen. Ze maken zich meer zorgen over het feit dat de post niet is bezorgd en dat de melkboer te laat is. Vond de film niet zo interessant. | |
The Battery (2012) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 101min. Plot: The personalities of two former baseball players clash as they traverse the rural back roads of a post-plague New England teeming with the undead. Twee personen die proberen te overleven waarvan één de waarheid niet onder ogen kan zien en de wereld uitsluit door middel van muziek. spoiler: De ander schiet die slacker dood. Persoonlijk had ik 'm al achter gelaten ergens, zo iemand heb je niet veel aan. Redelijk aardige film om te zien, ik heb er in ieder geval niets op aan te merken. | |
The Day (2011) | ![]() |
IMDb: 5.2 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 87min. | MPAA: R Plot: A group of five people working to stay alive in a post-apocalyptic future discover what they think is a safe, abandoned farmhouse, but they soon find themselves fighting to stay alive as a gang of bloodthirsty predators attack. Groep mensen die onderweg is naar een plek. Ze komen een verlaten huis tegen en blijven daar ondanks dat ze dat normaal niet doen. Tja, dan breekt de pleuris los, beetje voorspelbaar. De special effects waren aan het einde iets te overdreven naar mijn mening, duidelijk nep. Voor de rest was het een aardige film om te zien. Oh, en kannibalen. | |
The Divide (2011) | ![]() |
IMDb: 5.8 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R Plot: Survivors of a nuclear attack are grouped together for days in the basement of their apartment building, where fear and dwindling supplies wear away at their dynamic. De film begint redelijk. Daarna komt er een vijand die één van de groep ontvoerd, wie die vijand is wordt echter niet duidelijk. Daarna veranderd het al gauw in een gore fest. En dan verlies je mijn aandacht; horror en thriller zijn genres waar ik niet veel plezier aan beleef dus heb ik door het meeste heen geskipt. | |
Mad Max (1979) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 88min. | MPAA: R Plot: A vengeful Australian policeman sets out to avenge his partner, his wife and his son whom were murdered by a motorcycle gang in retaliation for the death of their leader. Niet echt post-apocalyptisch; beschaving lijkt nog te bestaan maar er zijn bendes actief. Typische low-budget high-speed achtervolgingen (versneld afspelen). Het gegrom van de motoren in de auto's is uiteraard een pluspunt. | |
Mad Max 2: The Road Warrior (1981) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R Plot: In the post-apocalyptic Australian wasteland, a cynical drifter agrees to help a small, gasoline rich, community escape a band of bandits. Geweld, tieten, auto's met brullende motoren en hoge-snelheids achtervolgingen die eigenlijk versneld afgespeelde normale-snelheids achtervolgingen zijn. Wat kan je als man nou nog meer willen? | |
Mad Max Beyond Thunderdome (1985) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: PG-13 Plot: A former Australian policeman is rescued by a tribe of children when he is banished from a desert town and sent into the desert to die by the desert town's evil queen. Bartertown, Master Blaster, Thunderdome, Tina Turner en post-apocalyptische voertuigen met ronkende motoren en explosies. Oh, en varkensstront Heerlijke film, goeie soundtrack, klassieker wat mij betreft. | |
Voor de mensen die nog meer post-apocalypse willen, een imdb linkje;
http://www.imdb.com/keywo...lypse/?title_type=feature
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry