Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.194 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:50
* NitroX infinity heeft een weekje post-apocalypse films achter de kiezen, hier het resultaat;

Neon City (1991)Neon City (1991)
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 99min. | MPAA: R
Matig verhaal, matige special effects en zeer slechte stunts.

Een groep mensen neemt een transport van de ene stad naar de andere in een post-apocalyptische wereld veroorzaakt door vervuiling en een mislukt laser-experiment. Uiteraard bestaat de groep uit voornamelijk cliché-mensen zoals een moordenaar die zich voordoet als iemand anders (één keer raden wat daarmee gebeurd).

Het transport vertrekt, komt bij een tussenstop, de groep ondervind wat problemen met slechteriken, doet er wat aan, gaat weer op weg. Er ontstaan wat problemen onderweg, ze brengen de volgende nacht door in een verlaten gebouw met een bad wat uiteraard een onnodige badscene oplevert en gaan vervolgens weer op weg. Nog meer slechteriken, het transport gaat kapot, en ze gaan ten voet verder naar hun bestemming. Oh, en er sterven wat mensen.

IMDb -- Neon City (1991) Wikipedia -- Neon City (1991) Zoek trailer van Neon City (1991) via Google Schrijf zelf een recensie over Neon City (1991)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.8 5.8 / 10

Dead Weight (2012)Dead Weight (2012)
IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 89min.
Een film waarin duidelijk te horen is dat de gesprekken zijn ingestudeerd.

Standaard clichés en een psychopaat. Toch vond ik de film kijkbaar.
IMDb -- Dead Weight (2012) Wikipedia -- Dead Weight (2012) Bekijk trailer van Dead Weight (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dead Weight (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Ever Since the World Ended (2001)Ever Since the World Ended (2001)
IMDb: 5.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 78min.
Plot: Twelve years ago, a plague swept through, wiping out most of the population; in San Francisco, only 186 people remain. Two of them use jury-rigged batteries to power a camera and make a ...
Post apocalyptische documentaire over de inwoners van San Fransisco. Veel gepraat, en zeer weinig actie. Toch wist de film mijn aandacht te behouden.

Oh, en Adam Savage *O*
IMDb -- Ever Since the World Ended (2001) Wikipedia -- Ever Since the World Ended (2001) Zoek trailer van Ever Since the World Ended (2001) via Google Schrijf zelf een recensie over Ever Since the World Ended (2001)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Testament (1983)Testament (1983)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 90min. | MPAA: PG
Plot: The life of a suburban American family is scarred after a nuclear attack.
Film over een niet zo slimme familie die dicht bij de stad blijft wonen waar een atoombom is gedropt. Tja, dan kun je al raden wat er met de meesten gebeurd.

Niet veel actie en de actie die er wel is, is tam. Het gaat dan ook voornamelijk over hoe het de mensen vergaat na het feit en hoe met name die ene familie er mee om gaat.

Mwa.
IMDb -- Testament (1983) Wikipedia -- Testament (1983) Zoek trailer van Testament (1983) via Google Schrijf zelf een recensie over Testament (1983)

The Postman (1997)The Postman (1997)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 177min. | MPAA: R
Plot: A drifter with no name finds a Jeep with the skeleton of a postman and a bag of mail and dons the postman's uniform and bag of mail as he begins a quest to inspire hope to the survivors living in the post apocalyptic America.
Een dun verhaal maar voor mij vermakend genoeg. Acteerwerk vindt ik beter dan de voorgaande films en uiteraard, omdat het een nieuwere film is, oogt het ook beter.

Ik heb nooit gesnapt waarom deze film zo'n laag cijfer heeft, ik heb het nooit zo'n slechte film gevonden.
IMDb -- The Postman (1997) Wikipedia -- The Postman (1997) Bekijk trailer van The Postman (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Postman (1997)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

When the Wind Blows (1986)When the Wind Blows (1986)
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Comedy, Drama | Runtime: 80min.
Plot: With the help of government-issued pamphlets, an elderly British couple build a shelter and prepare for an impending nuclear attack, unaware that times and the nature of war have changed ...
Tekenfilm gecombineerd met stop-motion en echte videobeelden.

Een ouderlijk paar onderschat de effecten van de atoombom en heeft geen flauw benul wat te doen. Ze maken zich meer zorgen over het feit dat de post niet is bezorgd en dat de melkboer te laat is.

Vond de film niet zo interessant.
IMDb -- When the Wind Blows (1986) Wikipedia -- When the Wind Blows (1986) Zoek trailer van When the Wind Blows (1986) via Google Schrijf zelf een recensie over When the Wind Blows (1986)

The Battery (2012)The Battery (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 101min.
Plot: The personalities of two former baseball players clash as they traverse the rural back roads of a post-plague New England teeming with the undead.
Twee personen die proberen te overleven waarvan één de waarheid niet onder ogen kan zien en de wereld uitsluit door middel van muziek.
spoiler:
De ander schiet die slacker dood. Persoonlijk had ik 'm al achter gelaten ergens, zo iemand heb je niet veel aan.

Redelijk aardige film om te zien, ik heb er in ieder geval niets op aan te merken.
IMDb -- The Battery (2012) Wikipedia -- The Battery (2012) Bekijk trailer van The Battery (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Battery (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.0 7.0 / 10

The Day (2011)The Day (2011)
IMDb: 5.2 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 87min. | MPAA: R
Plot: A group of five people working to stay alive in a post-apocalyptic future discover what they think is a safe, abandoned farmhouse, but they soon find themselves fighting to stay alive as a gang of bloodthirsty predators attack.
Groep mensen die onderweg is naar een plek. Ze komen een verlaten huis tegen en blijven daar ondanks dat ze dat normaal niet doen. Tja, dan breekt de pleuris los, beetje voorspelbaar.

De special effects waren aan het einde iets te overdreven naar mijn mening, duidelijk nep. Voor de rest was het een aardige film om te zien.

Oh, en kannibalen.
IMDb -- The Day (2011) Wikipedia -- The Day (2011) Bekijk trailer van The Day (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Day (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

The Divide (2011)The Divide (2011)
IMDb: 5.8 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: Survivors of a nuclear attack are grouped together for days in the basement of their apartment building, where fear and dwindling supplies wear away at their dynamic.
De film begint redelijk. Daarna komt er een vijand die één van de groep ontvoerd, wie die vijand is wordt echter niet duidelijk. Daarna veranderd het al gauw in een gore fest.

En dan verlies je mijn aandacht; horror en thriller zijn genres waar ik niet veel plezier aan beleef dus heb ik door het meeste heen geskipt.
IMDb -- The Divide (2011) Wikipedia -- The Divide (2011) Zoek trailer van The Divide (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over The Divide (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Mad Max (1979)Mad Max (1979)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 88min. | MPAA: R
Plot: A vengeful Australian policeman sets out to avenge his partner, his wife and his son whom were murdered by a motorcycle gang in retaliation for the death of their leader.
Niet echt post-apocalyptisch; beschaving lijkt nog te bestaan maar er zijn bendes actief. Typische low-budget high-speed achtervolgingen (versneld afspelen). Het gegrom van de motoren in de auto's is uiteraard een pluspunt.

IMDb -- Mad Max (1979) Wikipedia -- Mad Max (1979) Bekijk trailer van Mad Max (1979) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max (1979)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.6 7.6 / 10

Mad Max 2: The Road Warrior (1981)Mad Max 2: The Road Warrior (1981)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: In the post-apocalyptic Australian wasteland, a cynical drifter agrees to help a small, gasoline rich, community escape a band of bandits.
Geweld, tieten, auto's met brullende motoren en hoge-snelheids achtervolgingen die eigenlijk versneld afgespeelde normale-snelheids achtervolgingen zijn. Wat kan je als man nou nog meer willen?
IMDb -- Mad Max 2: The Road Warrior (1981) Wikipedia -- Mad Max 2: The Road Warrior (1981) Bekijk trailer van Mad Max 2: The Road Warrior (1981) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max 2: The Road Warrior (1981)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Mad Max Beyond Thunderdome (1985)Mad Max Beyond Thunderdome (1985)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: PG-13
Plot: A former Australian policeman is rescued by a tribe of children when he is banished from a desert town and sent into the desert to die by the desert town's evil queen.
Bartertown, Master Blaster, Thunderdome, Tina Turner en post-apocalyptische voertuigen met ronkende motoren en explosies. Oh, en varkensstront :D

Heerlijke film, goeie soundtrack, klassieker wat mij betreft.
IMDb -- Mad Max Beyond Thunderdome (1985) Wikipedia -- Mad Max Beyond Thunderdome (1985) Bekijk trailer van Mad Max Beyond Thunderdome (1985) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max Beyond Thunderdome (1985)

Voor de mensen die nog meer post-apocalypse willen, een imdb linkje;
http://www.imdb.com/keywo...lypse/?title_type=feature

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nebraska net opgezet is het een zwart/wit film. Waarschijnlijk enkel om die reden genomineerd omdat het zo retro is om in zwart/wit een hele film op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Lijkr me wat kort door de bocht.

Wil hem volgende week in de bios gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me zonde van het geld :). Maar misschien op een groot scherm is zo'n film beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:57:
Nebraska net opgezet is het een zwart/wit film. Waarschijnlijk enkel om die reden genomineerd omdat het zo retro is om in zwart/wit een hele film op te nemen.
Soms is het functioneel of soms is het gewoon mooier ;) (En soms is het goedkoper :+ )
Ik kan een hele riedel moderne films opnoemen in zwart en wit die helemaal prima zijn*
En als ik naar IMDB en RT kijk is er met Nebraska ook niets mis :)

* Off the top of my head: Dr. Strangelove, Manhattan, La Haine, The Artist, Sin City, Clerks, The Elephant Man, Coffee & Cigarettes, etc ...

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 23-02-2014 01:35 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mad Max, althans delen 1 en 2, is wel wat meer dan alleen wat achtervolgingen. Het laat behoorlijk goed zien hoe een nog beschaafd persoon met huisje boompje beestje kan afglijden tot een rondzwerfende sociopaat. Wat ik zelf ook goed vond, is dat Max gewoon een mens is, en dus kwetsbaar is. Aan het eind van Mad Max breekt ie zijn been, in The Road Warrior mankt ie met een brace. Ben benieuwd naar de remake, al ben ik bang dat ie de typische low budget charme gaat missen, ingeruild voor CGI nepheid.

Enfin, recensie tijd.

Een tijdje terug had iemand wat goede Koreaanse films gepost, en gezien ik niet-Amerikaanse films altijd wel interessant vind om te kijken, heb ik er maar een paar opgezocht, waaronder deze 2:

3-Iron (2004)3-Iron (2004)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Romance | Runtime: 88min. | MPAA: R
Plot: A transient young man breaks into empty homes to partake of the vacationing residents' lives for a few days.
Dit is een vreemde film, om direct maar te beginnen. Het hoofdpersoon praat niet. Zijn mond gaat geen enkele keer open in de film. En hoofdpersoon nummer 2 zegt maar 1x iets. Er zitten dus hele stukken in de film dat het eigenlijk gewoon stil is, of alleen maar achtergrond muziek. En dat gaf mij een best benauwd gevoel, ik werd echt de film ingezogen.

De film is daardoor ook redelijk langzaam, maar op een goede manier langzaam, nooit saai wordend. Wel zijn er een paar dingen die eigenlijk niet echt onderzocht worden, zoals waarom de beste man rondzwerft, maar ook iets heftigs wat vrij weinig impact lijkt te hebben
spoiler:
hoofdpersoon dood iemand/werkt iemand het ziekenhuis in omdat hij tijdens het golfen zijn bal dwars door een autoruit slaat, daarbij een vrouw rakend

Overigens lijkt de film qua opnamekwaliteit niet uit 2004 te komen, ik zou eerder jaren 90 denken, maar volgens mij hebben meer Koreaanse films dat.

Een van de weinige films waarbij ik letterlijk met open mond zat te kijken vanwege de kwaliteit. Heeft zeker een plek in mijn top-10 verworven.
IMDb -- 3-Iron (2004) Wikipedia -- 3-Iron (2004) Zoek trailer van 3-Iron (2004) via Google Schrijf zelf een recensie over 3-Iron (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

I'm a Cyborg, But That's OK (2006)I'm a Cyborg, But That's OK (2006)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 105min. | MPAA: Not Rated
Plot: A girl who thinks she is a combat cyborg checks into a mental hospital, where she encounters other psychotics. Eventually, she falls for a man who thinks he can steal people's souls.
Deze film had ik uitgekozen in de hoop dat ie een beetje zou lijken op Castaway on the Moon, welke ik behoorlijk goed vind, ik was niet teleurgesteld.

De film gaat dus over een meid die denkt dat ze een cyborg is en daardoor in een psychiatrisch ziekenhuis komt. En daar lopen natuurlijk ook allemaal andere interessante mensen rond, nouja, lopen... De patiënten worden behoorlijk goed gespeeld. En de vreemde situaties zorgen voor een regelmatige glimlach.

Het jammere van deze film vond ik dat het voor mij niet altijd duidelijk was wat nou echt was, en wat ze nou hallucineerde. Normaal zie ik dat als een pluspunt, maar ik merkte dat ik me behoorlijk moest focussen op de film, leuk bij een pure thriller/drama film, niet bij een komedie. Dat enkele patiënten nogal op elkaar leken maakte het ook niet veel makkelijker. Gelukkig wordt alles vanzelf wel min of meer duidelijk, al duurt het soms wel even.

Op dat minpuntje na, is het verhaal van de film gewoon prima, soms een beetje zielig, soms erg grappig en vaak gewoon onverwacht. Eigenlijk een beetje hetzelfde als Castaway on the Moon dus, al vond ik die al met al wel beter.

Maar, dit is wel gewoon een leuke film om eens met je wederhelft te kijken, gezien er ook zowaar een beetje romantiek in zit, voor hoeverre je romantiek kan krijgen in een psychiatrisch ziekenhuis.
IMDb -- I'm a Cyborg, But That's OK (2006) Wikipedia -- I'm a Cyborg, But That's OK (2006) Bekijk trailer van I'm a Cyborg, But That's OK (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over I'm a Cyborg, But That's OK (2006)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Grave of the Fireflies (1988)Grave of the Fireflies (1988)
IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Drama, War | Runtime: 89min. | MPAA: Unrated
Plot: A tragic film covering a young boy and his little sister's struggle to survive in Japan during World War II.
Onder het mom van weer eens wat anders eens een anime gepakt. Ik ben bekend met Death Note en Cowboy Bebop, maar dit is toch een iets ander kaliber. En een film.

Wat voor mij sowieso nieuw was, was eens de kant van de Japanners te zien. Normaal is een film die in de tweede wereldoorlog afspeelt of al vrij snel fuck yeah, America! of zit je met een stel Russen opgescheept, die al dan niet gewoon engels praten. Enfin, iets nieuws dus: Een verhaal uit de ogen van een 14 jarige Japanse jongen.

De film begint bij het eind, wat direct al vrij zielig is. Deze hele film is eigenlijk best wel zielig en heftig, niet heel erg geschikt voor gevoelige kijkers. Niet veel later begint dan het echte begin, maar eigenlijk nogsteeds in media res, geen tijd om karakters voor te stellen, maar rennen voor je leven.

Ik heb de Engelstalige versie gekeken, gezien ik Japans niet echt fijn vond, en ik graag alles wat gezegd werd wilde horen, gezien in ondertiteling dingen toch altijd wegvallen. Stemmenwerk is prima, al klinkt het kleine meisje niet altijd even overtuigend. De rest, en dan voornamelijk de jongen, klonk wel overtuigend, waardoor ik toch al snel een klik kreeg met hem.

Eigenlijk is dit een film die je gewoon gekeken moet hebben. Er zitten namelijk erg veel goede kanten aan, en als ik die allemaal uitleg/vertel, vertel ik gewoon het verhaal van de film.

Het is heel simpel:
Hou je van oorlogfilms zoals The Pianist? Dan moet je deze film kijken.
Hou je van best zielige coming of age films Dan moet je deze film kijken
spoiler:
niet dat de jongen tot age komt, maar dat terzijde

Hou je van films die aangrijpend zijn, en je laten nadenken? Dan moet je deze films kijken.
Wilt je vriendin een zielige film kijken maar je hebt The Notebook al 200x gezien? Dan moet je deze film kijken.

Gewoon een zeer goede film, met vele talenten. Nadelen? Hij voelt een beetje kort.
IMDb -- Grave of the Fireflies (1988) Wikipedia -- Grave of the Fireflies (1988) Bekijk trailer van Grave of the Fireflies (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Grave of the Fireflies (1988)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Rush (2013)Rush (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 123min. | MPAA: R
Alhoewel ik niks met F1 heb was dit toch wel een erg goede film, goed geacteerd en met een mooie soundtrack :)
IMDb -- Rush (2013) Wikipedia -- Rush (2013) Bekijk trailer van Rush (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rush (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:57:
Dat is echt heel erg kort door de bocht. Terecht genomineerd voor acteerwerk van zowel Bruce Dern als June Squib. Best film kan je over discussieren, maar acteerwerk was solide. Dat ze waarschijnlijk geen prijzen pakken is terecht, maar de film is echt niet genomineerd 'omdat het in zwart-wit is en dat is zo lekker retro'. ;)
VasZaitsev schreef op zondag 23 februari 2014 @ 01:59:
Enfin, recensie tijd.

Een tijdje terug had iemand wat goede Koreaanse films gepost, en gezien ik niet-Amerikaanse films altijd wel interessant vind om te kijken, heb ik er maar een paar opgezocht, waaronder deze 2:
Tof, ik had inderdaad het lijstje gepost, maar nog weinig recensies voorbij zien komen. Alleen jammer van de engelse versie van GotF ;)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Prisoners (2013)Prisoners (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 153min. | MPAA: R
Plot: When Keller Dover's daughter and her friend go missing, he takes matters into his own hands as the police pursue multiple leads and the pressure mounts. But just how far will this desperate father go to protect his family?
Sterk drama/thriller met Hugh Jackman als "survivalist" huisvader en Jake Gyllenhaal als politiedetective. Het is een ontvoeringsfilm (2 dochters van 2 bevriende gezinnen zijn plotseling verdwenen) en daarbij gaat het er natuurlijk om wie het gedaan heeft. De film weet daarbij vanaf het begin tot het eind de spanning goed vast te houden. Misschien is alles een beetje teveel met elkaar verbonden zou je kunnen zeggen, maar er zitten geen storende plot holes in e.d. Aanrader wat mij betreft.
IMDb -- Prisoners (2013) Wikipedia -- Prisoners (2013) Bekijk trailer van Prisoners (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prisoners (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

Hou je van films die aangrijpend zijn, en je laten nadenken? Dan moet je deze films kijken.
Wilt je vriendin een zielige film kijken maar je hebt The Notebook al 200x gezien? Dan moet je deze film kijken.

Gewoon een zeer goede film, met vele talenten. Nadelen? Hij voelt een beetje kort.
Goede film inderdaad al zat ik me een 2e keer wel wat te ergeren aan dat dwarse joch. :) Toen ik de film de eerste keer keek was ik er echter een dag helemaal depri van. :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Atomsk op 23-02-2014 13:54 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Apollo 13 (1995)Apollo 13 (1995)
IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: 140min. | MPAA: PG
Dit weekend Apollo 13 gekeken. De film is al 19 jaar oud maar ik had hem nog nooit gezien. Wel eens voorbij zien komen op de televisie maar weggezapt ofzo. Toch maar eens gekeken en wát een film. Alles is echt enorm realistisch weergegeven en je zit bijna zelf in die ruimtemodule. Ongelooflijk ook dat het een waargebeurd verhaal is, al helemaal als je bedenkt wat er allemaal mis is gegaan.

Weinig echte actie in de film maar wel enorm spannend! De acteurs deden het ook allemaal erg goed. Super film :) Qua ruimtevaart vind ik hem overigens beter dan Gravity.
IMDb -- Apollo 13 (1995) Wikipedia -- Apollo 13 (1995) Bekijk trailer van Apollo 13 (1995) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Apollo 13 (1995)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Phyxion schreef op zondag 23 februari 2014 @ 10:18:
Rush (2013)[afbeelding]
Alhoewel ik niks met F1 heb was dit toch wel een erg goede film, goed geacteerd en met een mooie soundtrack :)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Moet 'm nog zien, maar best kans dat deze docu op de Beeb vanavond, je ook interesseert dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 21:11
Non-Stop (2014)Non-Stop (2014)
IMDb: 8.9 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: An air marshal springs into action during a transatlantic flight after receiving a series of text messages that put his fellow passengers at risk unless the airline transfers $150 million into an off-shore account.
Vandaag de voorvertoning mogen aanschouwen in Pathé de Munt.

Het verhaal bouwt, vooral in het begin, langzaam op, maar in het midden van de film volgen events elkaar in rap tempo op. Het verhaal wordt ondersteund door goed camerawerk en Liam Neeson die een goede acteerprestatie levert.

Het verhaal, dat dus tamelijk langzaam opbouwt, wordt ineens veranderd door een plot-twist. Ik moet zeggen dat ik deze verandering niet verwacht had, maar het beviel me wel. Het verhaal heeft me erg meegesleept en de film heeft me alle 100 minuten geboeid.

Een absolute aanrader.
IMDb -- Non-Stop (2014) Wikipedia -- Non-Stop (2014) Bekijk trailer van Non-Stop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Non-Stop (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Field of Dreams (1989)Field of Dreams (1989)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Family, Fantasy | Runtime: 107min. | MPAA: PG
Plot: An Iowa corn farmer, hearing voices, interprets them as a command to build a baseball diamond in his fields; he does, and the Chicago Black Sox come.
Wat een ontzettend sentimentele baseball-film. :) Dit bedoel ik echter positief: de film wordt nergens klef of overdreven. Het is gewoon een mooie Amerikaanse feel good movie waar alles "magisch" op z'n plaats valt. Ben geen Amerikaan en geen baseball fan, maar de film brengt wel goed over denk ik hoe gepassioneerd met daar over deze sport is en al helemaal over de "good old days" er van. Pluspunt is ook dat de film een goede lengte heeft en op het juiste moment eindigt.
IMDb -- Field of Dreams (1989) Wikipedia -- Field of Dreams (1989) Bekijk trailer van Field of Dreams (1989) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Field of Dreams (1989)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:59

Emiel1984

Made in NL

12 Years a Slave (2013)12 Years a Slave (2013)
IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 134min. | MPAA: R
De film is net begonnen en je zit al op het puntje van je stoel. Het acteerwerk is erg goed ! Het verhaal is meeslepend en je raakt geen moment afgeleid.

Het einde van de film is goed maar niet briljant. Geen Hollywood einde gelukkig maar had wel iets meer aandacht mogen krijgen is mijn mening.

Dat mensen dit genre niet aanspreekt is begrijpbaar maar dat veel mensen de film tegenvalt begrijp ik echt niet.
IMDb -- 12 Years a Slave (2013) Wikipedia -- 12 Years a Slave (2013) Bekijk trailer van 12 Years a Slave (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 12 Years a Slave (2013)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 Years a Slave (2013)12 Years a Slave (2013)
Plot: In the antebellum United States, Solomon Northup, a free black man from upstate New York, is abducted and sold into slavery.
Langzaam, saai en hoofdrolspeler niet heel bijzonder. Het verhaal is verder goed weergegeven, de acteurs zijn van een goed niveau en het ziet er mooi uit. Alleen is het allemaal wel wat weinig voor een verhaal en al helemaal voor een Oscar.
IMDb -- 12 Years a Slave (2013) Wikipedia -- 12 Years a Slave (2013) Bekijk trailer van 12 Years a Slave (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 12 Years a Slave (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
The Broken Circle Breakdown (2012)The Broken Circle Breakdown (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 111min.
Plot: Elise and Didier fall in love at first sight, in spite of their differences. He talks, she listens. He's a romantic atheist, she's a religious realist. When their daughter becomes seriously ill, their love is put on trial.
Het verhaal op zich is niet echt diepgaand maar de sterke karakters van de hoofdpersonages maken het een echte topfilm, hij is zelfs genomineerd voor een Oscar! Let wel even op als je 'm gaat kijken met je vriendin, tranen komen er sowieso..
IMDb -- The Broken Circle Breakdown (2012) Wikipedia -- The Broken Circle Breakdown (2012) Bekijk trailer van The Broken Circle Breakdown (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Broken Circle Breakdown (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:18
TheBleeder schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:28:
Non-Stop (2014)[afbeelding]
Plot: An air marshal springs into action during a transatlantic flight after receiving a series of text messages that put his fellow passengers at risk unless the airline transfers $150 million into an off-shore account.
Vandaag de voorvertoning mogen aanschouwen in Pathé de Munt.

Het verhaal bouwt, vooral in het begin, langzaam op, maar in het midden van de film volgen events elkaar in rap tempo op. Het verhaal wordt ondersteund door goed camerawerk en Liam Neeson die een goede acteerprestatie levert.

Het verhaal, dat dus tamelijk langzaam opbouwt, wordt ineens veranderd door een plot-twist. Ik moet zeggen dat ik deze verandering niet verwacht had, maar het beviel me wel. Het verhaal heeft me erg meegesleept en de film heeft me alle 100 minuten geboeid.

Een absolute aanrader.
[afbeelding] 8 / 10
Wellicht offtopic, maar... Waarom staat er linksboven een 8,9 maar op de IMDB site een 8,2?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er tussen 21:28 en 23:45 zo'n groot verschil verschil zit met een IMDB rating...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Met slechts ~750 stemmen in totaal is dat toch niet heel onwaarschijnlijk.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mik! schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:03:

[...]

Tof, ik had inderdaad het lijstje gepost, maar nog weinig recensies voorbij zien komen. Alleen jammer van de engelse versie van GotF ;)
Misschien dat ik hem eerdaags nog wel eens kijk in het japans hoor, de film is goed genoeg [understatement] om 2x te kijken. Maar ik merkte bij Cowboy Bebop dat ik japans + engelse ondertiteling gewoon niet fijn vond werken, voor mijn gevoel miste ik teveel dingen, toen ik de audio op engels zette, klopte dat gevoel ook :+

Staan trouwens nog wel wat meer koreaanse films te wachten, The Good, The Bad, The Wierd en My Sassy Girl bijv, maar ik merk dat sinds mijn relatie kaput is, ik veel minder films kijk. Films kijk ik nou eenmaal liever samen met iemand.
[b]Atomsk schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:45

[...]

Goede film inderdaad al zat ik me een 2e keer wel wat te ergeren aan dat dwarse joch. :) Toen ik de film de eerste keer keek was ik er echter een dag helemaal depri van. :'(
Die dwarsheid vond ik juist interessant, als je als 14 jarig jochie, zoontje van een of ander belangrijk marine-mannetje, altijd gehoord hebt dat het machtige Japanse rijk nooit kan vallen, zou je denk ik ook lekker dwars zijn. Maakt de film ook wel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 20:30

SaN

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:51:
12 Years a Slave (2013)[afbeelding]
Plot: In the antebellum United States, Solomon Northup, a free black man from upstate New York, is abducted and sold into slavery.
Langzaam, saai en hoofdrolspeler niet heel bijzonder. Het verhaal is verder goed weergegeven, de acteurs zijn van een goed niveau en het ziet er mooi uit. Alleen is het allemaal wel wat weinig voor een verhaal en al helemaal voor een Oscar.
[afbeelding] 7 / 10
Mee eens. We hebben het allemaal al 100x gezien eigenlijk en dit is niets nieuws. Zweepslagen, mannen die worden vernederd, vrouwen worden gescheiden van kinderen. Het kan me gewoon niet meer zo boeien.

Natuurlijk is het altijd weer even slikken als je bedenkt dat dit allemaal echt gebeurde, en dat het al zo vaak verfilmd is doet daar niks aan af. Maar om nou te zeggen dat dit oscarwaardig is... Nee.

Toch een 7- van mij omdat de uitvoering niet slecht is. Gewoon niet vernieuwend/boeiend genoeg om echt goed te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:34

Vrijdag

De Zwarte

Grave of the Fireflies (1988)[afbeelding]
IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Drama, War | Runtime: 89min. | MPAA: Unrated
Plot: A tragic film covering a young boy and his little sister's struggle to survive in Japan during World War II.
Onder het mom van weer eens wat anders eens een anime gepakt. Ik ben bekend met Death Note en Cowboy Bebop, maar dit is toch een iets ander kaliber. En een film.

Wat voor mij sowieso nieuw was, was eens de kant van de Japanners te zien. Normaal is een film die in de tweede wereldoorlog afspeelt of al vrij snel fuck yeah, America! of zit je met een stel Russen opgescheept, die al dan niet gewoon engels praten. Enfin, iets nieuws dus: Een verhaal uit de ogen van een 14 jarige Japanse jongen.

De film begint bij het eind, wat direct al vrij zielig is. Deze hele film is eigenlijk best wel zielig en heftig, niet heel erg geschikt voor gevoelige kijkers. Niet veel later begint dan het echte begin, maar eigenlijk nogsteeds in media res, geen tijd om karakters voor te stellen, maar rennen voor je leven.

Ik heb de Engelstalige versie gekeken, gezien ik Japans niet echt fijn vond, en ik graag alles wat gezegd werd wilde horen, gezien in ondertiteling dingen toch altijd wegvallen. Stemmenwerk is prima, al klinkt het kleine meisje niet altijd even overtuigend. De rest, en dan voornamelijk de jongen, klonk wel overtuigend, waardoor ik toch al snel een klik kreeg met hem.

Eigenlijk is dit een film die je gewoon gekeken moet hebben. Er zitten namelijk erg veel goede kanten aan, en als ik die allemaal uitleg/vertel, vertel ik gewoon het verhaal van de film.

Het is heel simpel:
Hou je van oorlogfilms zoals The Pianist? Dan moet je deze film kijken.
Hou je van best zielige coming of age films Dan moet je deze film kijken
spoiler:
niet dat de jongen tot age komt, maar dat terzijde

[afbeelding] 9 / 10
Misschien zijn de volgende films ook wel iets voor je? Hoewel misschien een beete emo, ik vind 5cm per second erg mooi.

IMDB: Byôsoku 5 senchimêtoru (2007)
IMDB: Hoshi no koe (2003)
IMDB: Kumo no mukô, yakusoku no basho (2004)
IMDB: Hoshi o ou kodomo (2011)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Rush (2013)Rush (2013)
Ik ben geen fan van Formule 1. Geen idee wie er in mee rijdt, geen verstand van de wagens en ik kijk het nooit. Wel is onze hond genoemd naar Ayrton Senna, maar dat is een keuze geweest van m'n ouders.

Maar goed, sinds de eerste trailer van Rush wilde ik hem al zien. Niet vanwege de sport, maar vanwege de rivaliteit en de actie. Beide waren uitbundig aanwezig in de film en alles was erg goed neergezet. Tel daarbij op dat de originele racewagens van Lauda en Hunt gebruikt zijn in de film, dat er maar minimaal gebruikgemaakt is van CGI en dat alles gemaakt is in nauwe samenwerking met Lauda zelf en je hebt een pareltje in handen. Prachtige film met prachtig camerawerk, geweldige montage, goede acteurs en een ijzersterk (waargebeurd) verhaal. Ow, en het geluid is echt schitterend! De speakers stonden flink hard en ik heb behoorlijk genoten van het gebrul van die oude V12's :9~
IMDb -- Rush (2013) Wikipedia -- Rush (2013) Bekijk trailer van Rush (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rush (2013)

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 24-02-2014 01:52 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
VasZaitsev schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:59:
[...]

Misschien dat ik hem eerdaags nog wel eens kijk in het japans hoor, de film is goed genoeg [understatement] om 2x te kijken. Maar ik merkte bij Cowboy Bebop dat ik japans + engelse ondertiteling gewoon niet fijn vond werken, voor mijn gevoel miste ik teveel dingen, toen ik de audio op engels zette, klopte dat gevoel ook :+

Staan trouwens nog wel wat meer koreaanse films te wachten, The Good, The Bad, The Wierd en My Sassy Girl bijv, maar ik merk dat sinds mijn relatie kaput is, ik veel minder films kijk. Films kijk ik nou eenmaal liever samen met iemand.
Het ligt er denk ik ook een beetje aan. Als ik de films download heb ik dat gevoel sneller dan wanneer ik de dvd-versie aanzet. Maar het liefst kijk ik animaties in de originele taal, zoals ze bedoeld zijn. Al moet ik zeggen dat de kwaliteit van de casting van stemmen steeds beter en beter wordt voor dubs.

Ik ben echt heel benieuwd wat je van My Sassy Girl vindt. Voor mij nog steeds een van de betere romantische komedies.

Last Vegas (2013)Last Vegas (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: Three sixty-something friends take a break from their day-to-day lives to throw a bachelor party in Las Vegas for their last remaining single pal.
The Hangover, maar dan met mannen in de 70'ish. En sorry, maar ik vond Last Vegas toch een heel stuk leuker ;) Morgan Freeman toont wederom aan waarom ik een zwak voor 'm heb en ook de andere heren doen het goed. Het verhaal is een niemendalletje, maar dat doet wat mij betreft geen afbreuk aan de film. Vooraf niet hele hoge verwachtingen, maar al met al een film die me positief heeft verrast.
IMDb -- Last Vegas (2013) Wikipedia -- Last Vegas (2013) Bekijk trailer van Last Vegas (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Last Vegas (2013)

Vampire Academy (2014)Vampire Academy (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy, Fantasy | Runtime: 104min.
Plot: Rose Hathaway is a Dhampir, half human/vampire, guardians of the Moroi, peaceful, mortal vampires living discretely within our world. Her legacy is to protect the Moroi from bloodthirsty, immortal Vampires, the Strigoi. This is her story.
En over vermakelijke niemendalletjes gesproken..

Zaterdag mijn vriend meegesleept naar Vampire Academy. Een zaal voor 16 jarige pubermeisjes en her en der een paar volwassen stelletjes. Vampire academy is gebasseerd op een boekenreeks en is (een van)de eerste YA (young adult)-verfilmingen dit jaar. Divergent en The maze runner volgen later dit jaar. Ik was heel erg bang voor een tweede Mortal Instruments, maar dat bleef mij gelukkig bespaard.

Vampire Academy heeft uiteindelijk punten bij elkaar gespaard door een heerlijk sarcastische hoofdrolspeelster en het feit dat ze zichzelf niet heel serieus nemen. En sowieso, elke film die Twilight op de hak neemt scoort punten. Dat, en mannen uit de categorie 'tall, dark and brooding' ;) Ach, Mean Girls with Fangs levert uiteindelijk best een geslaagde film op. Verwacht niet teveel, dan word je ook niet teleurgesteld ;)

IMDb -- Vampire Academy (2014) Wikipedia -- Vampire Academy (2014) Bekijk trailer van Vampire Academy (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Vampire Academy (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 14:55
Escape Plan (2013)Escape Plan (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
De film is het leukst als je het plot van tevoren niet (meer) weet. Dan is het begin ook spannend en verrassend en wordt je rustig meegenomen in waar het om draait in de film. Er zitten een aantal wendingen in de film die voor mij onverwacht kwamen. Soms duurt het even voordat zo'n wending komt en begint de film wat slomer te worden, om daarna weer in volle vaart verder te gaan.

Al met al een prima film!
IMDb -- Escape Plan (2013) Wikipedia -- Escape Plan (2013) Bekijk trailer van Escape Plan (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape Plan (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
The Human Race (2013)The Human Race (2013)
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 87min.
Zaterdag met de vrouw deze film bekeken. Beetje vreemde film met allemaal onbekende acteurs, maar op zich wel enigsinds aardig. Het einde valt dan weer een beetje tegen maar daar ga ik weinig over blaten:)

Het gaat over een groep van 80 mensen die van het ene op het andere moment in een race zitten waarbij ze moeten rennen. Door een school, door een gevangenis en door een huis, afgewisseld met straten en paden. als ze op het gras stappen gaan ze dood (komen ze al vrij snel achter), als ze 2 keer gelapped worden gaan ze dood en er kan er maar eentje overblijven. Er doet van alles mee: mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden.

Vermakelijke film. Geen topper, maar kijkt niet heel verkeerd weg.
IMDb -- The Human Race (2013) Wikipedia -- The Human Race (2013) Zoek trailer van The Human Race (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over The Human Race (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dallas Buyers Club (2013)Dallas Buyers Club (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 117min. | MPAA: R
Beetje te lang (had wel 15 mins korter gemogen) maar verder interessant en kwam goed uit de verf.
IMDb -- Dallas Buyers Club (2013) Wikipedia -- Dallas Buyers Club (2013) Bekijk trailer van Dallas Buyers Club (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dallas Buyers Club (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:22
Elke keer als jullie het over My Sassy Girl hebben, denk ik dat het over My Girl gaat. Ook Koreaans, maar dan een serie.
Ook aan te raden. Had ik gezien toen ik in 2007 in Australië zat. Gelijk maar de DVD box gekocht :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Dead Man Down (2013)Dead Man Down (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 118min. | MPAA: R
Plot: In New York City, a crime lord's right-hand man is seduced by a woman seeking retribution.
Van het weekend deze film gekeken. Eigenlijk geen hoge verwachtingen van, gewoon een lekkere wegkijk film, maar hij verbaasde me. Zat een goed verhaal in en pas aan het einde van de film kwam het grote actiefilm geschut naar voren (het zware schiet en ontploffingswerk) zonder dat de film ervoor traag of saai was. Toch wel een aanrader.
IMDb -- Dead Man Down (2013) Wikipedia -- Dead Man Down (2013) Bekijk trailer van Dead Man Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dead Man Down (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:46
LOTG schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:50:
@krilo_89
Heb je de Directors Cut gezien (met de extra scenes)? Die voegen nogal wat logica toe aan het einde.
Nee :o. Direct aan het zoeken of ik die ergens kan vinden en anders huur ik hem wel. Vind het altijd mooi om nog een perspectief te zien van de film (zoals hij dus eigenlijk bedoeld is)

En wat ook nog aangegeven werd, als je niet wilt nadenken over het hoe en waarom, dan heb je alsnog een dikke actiefilm met knappe dames + super muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:05
Sjah schreef op zondag 23 februari 2014 @ 01:07:
Wil hem volgende week in de bios gaan zien.
Mijn vriendin en ik ook, nog net op tijd om hem mee te nemen in de beoordeling van de Oscars :)

In dat kader hebben we dit weekend een goede slag geslagen bij het PAC-festival. Want daar waren onder andere August: Osage County en Her te zien.

Ik hou het voor wat betreft uitgebreide reviews even bij die twee. De andere films waren Grand Budapest Hotel (mooie styling, grappig, wel ietwat vlak, cijfer=7,5) en Ain't Them Bodies Saints (mooie donkere sfeer, mooi verhaal maar sprong er niet echt uit, cijfer=7). De laatste film hebben we gemist.

August: Osage County (2013)August: Osage County (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R
Plot: A look at the lives of the strong-willed women of the Weston family, whose paths have diverged until a family crisis brings them back to the Oklahoma house they grew up in, and to the dysfunctional woman who raised them.
Toen ik hoorde dat Merel Streep wederom genomineerd was voor een Oscar dacht ik: "moet dit nu weer?". En hoewel ik de Oscar aan iemand anders zou geven is de nominatie geheel terecht. Ze steelt de show als grofgebekte, aan pillen verslaafde vrouw met mondkanker.
Maar ook de rest van de cast doet het erg goed. De film zit vol met goede acteurs is dan ook wat ik een typische "acteursfilm" noem: veel heftige dialogen die de problemen in de betreffende familie naar boven doen komen. Een beetje jammer is het misschien wel dat dan juist de bekende Julia Roberts een Oscar-nominatie in de wacht heeft gesleept. Dat had ook één van de andere bijrollen kunnen toekomen.
Het verhaal is niet heel speciaal. Het draait zoals gezegd om de spanningen in de familie. Dat maakt wel dat ik de film geen acht of negen geef.

spoiler:
Het einde van het verhaal gaf me overigens wel een nare smaak in de mond. Twee van de weinige personen in de film die wél sympathie opwekken (Ivy en "Little" Charles) zien hun dromen uiteindelijk uiteenspatten. Maar ook een happy end voor de bijfiguren paste waarschijnlijk niet bij de film.
IMDb -- August: Osage County (2013) Wikipedia -- August: Osage County (2013) Bekijk trailer van August: Osage County (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over August: Osage County (2013)

Her (2013)Her (2013)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
Plot: A lonely writer develops an unlikely relationship with his newly purchased operating system that's designed to meet his every need.
Wij keken erg uit naar de openingsfilm van het festival. En dan kan het natuurlijk alleen maar tegenvallen. Maar gelukkig: de film viel allesbehalve tegen. Wat een grandioos meesterwerk! Iemand anders zei het al een keer: voor de Oscarjury is de film waarschijnlijk net even te vreemd maar voor mij gaan alle punten dit jaar in elk geval naar "Her".

Als eerste is vooral de styling heel mooi. De film speelt zich af een aantal jaren in de toekomst en dat is geloofwaardig aangepakt. Geen te hoogwaardige snufjes, modernistische meubels of vliegende auto's zoals je vaak in Sci-fi films ziet maar gewoon techniek ingepast in een bepaald modebeeld. Het apparaatje waarmee de hoofdpersoon rondloopt had wat mij betreft zelfs nog iets geavanceerder gemogen :)

De sfeer van de film is mooi: soms grappig, soms melancholisch dan weer zwaarder op de hand. Afgaande op de omschrijving zou je denken dat de hoofdpersoon een typische nerd is zonder sociale vaardigheden maar dat vond ik allesbehalve het geval. Gelukkig wordt het anti-sociale deel van zijn karakter niet te dik aangezet. Dat doet de film goed.

De keuze voor Scarlett Johanson als stem van het besturingssysteem is overigens briljant. Bij het is eerste "hello" was ik (net als de hoofdpersoon) verkocht. Grappig ook dat het nu om haar stem draait in plaats van haar uiterlijk.

Enige minpuntje dat ik zou kunnen bedenken:
spoiler:
De manier waarop alle OS-en op een bepaald moment verdwijnen wilde er bij mij niet helemaal in. Zeker als tweaker ga je je natuurlijk gelijk het hoe en wat afvragen. Maar vooruit: het principe van een kunstmatige intelligentie die feitelijk te intelligent wordt voor de mens vond ik wel prima.

Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak maar houd je net als ik van films als "Lars and the real girl" of "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" dan ga je deze zeker goed vinden. Dit wordt typisch zo'n film waarvan we met de DVD gaan lopen leuren bij vrienden en familie :)
IMDb -- Her (2013) Wikipedia -- Her (2013) Bekijk trailer van Her (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Her (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 10:00

Chrisjuh_15

Facta non verba

Lincoln (2012)Lincoln (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 150min. | MPAA: PG-13
Fantastische film! De dialogen zijn zo ontzettend sterk, ik ben echt 2,5 uur in de film gezogen en zat met open mond naar de aftiteling te kijken. De cast is prima, Daniel Day-Lewis zet Lincoln werkelijk briljant neer. Ga dat zien!
IMDb -- Lincoln (2012) Wikipedia -- Lincoln (2012) Bekijk trailer van Lincoln (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lincoln (2012)

Captain Phillips (2013)Captain Phillips (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 134min. | MPAA: PG-13
Normaal niet zo'n grote fan van Tom Hanks, maar deze rol zet ie heel erg goed neer! Verhaal is natuurlijk een beetje aangedikt voor de film, maar is wel waargebeurd. Dat geeft de film een extra dimensie waardoor (ik in ieder geval) je geboeid blijft kijken.
Niet vergeten dat de piratenleider (gespeeld door Barkhad Abdi) ook een briljante rol speelt. Aanrader!
IMDb -- Captain Phillips (2013) Wikipedia -- Captain Phillips (2013) Bekijk trailer van Captain Phillips (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain Phillips (2013)

Nothing But the Truth (2008)Nothing But the Truth (2008)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: R
Journaliste onthult identiteit van een CIA agent en wordt gevangen gezet. Lekkere wegkijk film over ideologie, de overheid en onafhankelijk journalisme.
IMDb -- Nothing But the Truth (2008) Wikipedia -- Nothing But the Truth (2008) Zoek trailer van Nothing But the Truth (2008) via Google Schrijf zelf een recensie over Nothing But the Truth (2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
D-e-n schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:37:
[...]
Her (2013)[afbeelding]
Plot: A lonely writer develops an unlikely relationship with his newly purchased operating system that's designed to meet his every need.
Wij keken erg uit naar de openingsfilm van het festival. En dan kan het natuurlijk alleen maar tegenvallen. Maar gelukkig: de film viel allesbehalve tegen. Wat een grandioos meesterwerk! Iemand anders zei het al een keer: voor de Oscarjury is de film waarschijnlijk net even te vreemd maar voor mij gaan alle punten dit jaar in elk geval naar "Her".

Als eerste is vooral de styling heel mooi. De film speelt zich af een aantal jaren in de toekomst en dat is geloofwaardig aangepakt. Geen te hoogwaardige snufjes, modernistische meubels of vliegende auto's zoals je vaak in Sci-fi films ziet maar gewoon techniek ingepast in een bepaald modebeeld. Het apparaatje waarmee de hoofdpersoon rondloopt had wat mij betreft zelfs nog iets geavanceerder gemogen :)

De sfeer van de film is mooi: soms grappig, soms melancholisch dan weer zwaarder op de hand. Afgaande op de omschrijving zou je denken dat de hoofdpersoon een typische nerd is zonder sociale vaardigheden maar dat vond ik allesbehalve het geval. Gelukkig wordt het anti-sociale deel van zijn karakter niet te dik aangezet. Dat doet de film goed.

De keuze voor Scarlett Johanson als stem van het besturingssysteem is overigens briljant. Bij het is eerste "hello" was ik (net als de hoofdpersoon) verkocht. Grappig ook dat het nu om haar stem draait in plaats van haar uiterlijk.

Enige minpuntje dat ik zou kunnen bedenken:
spoiler:
De manier waarop alle OS-en op een bepaald moment verdwijnen wilde er bij mij niet helemaal in. Zeker als tweaker ga je je natuurlijk gelijk het hoe en wat afvragen. Maar vooruit: het principe van een kunstmatige intelligentie die feitelijk te intelligent wordt voor de mens vond ik wel prima.

Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak maar houd je net als ik van films als "Lars and the real girl" of "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" dan ga je deze zeker goed vinden. Dit wordt typisch zo'n film waarvan we met de DVD gaan lopen leuren bij vrienden en familie :)
[afbeelding] 9 / 10
Jeuj, nog een medestander :D Voor mij staat Her op de planning om komend weekend op groot scherm te bekijken. Dit keer in de kwaliteit die het verdient. Ik ben heel erg benieuwd of ik 'm nog steeds zo goed vind als de eerste kijkbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Fruitvale Station (2013)Fruitvale Station (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 85min. | MPAA: R
Ik kreeg maar geen klik in deze film. Het is waargebeurd en aan het einde heb je wel iets om over na te denken, maar alles wat er aan vooraf gaat voegt wat mij betreft niet veel toe aan het verhaal. Wist niet veel over wat er toen in werkelijkheid was gebeurt voordat ik aan de film begon, maar had steeds het gevoel van wanneer gaat er iets gebeuren. Toch maar een voldoende, omdat het aan het einde toch wat emoties bij je los maakt.
IMDb -- Fruitvale Station (2013) Wikipedia -- Fruitvale Station (2013) Bekijk trailer van Fruitvale Station (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fruitvale Station (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.3 6.3 / 10

Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Lastige film om te beoordelen. Er klopte wel veel aan de film, zoals acteer werk, verhaal, effecten. Alleen er klopte ook heel veel niet:
spoiler:
ik heb de landing van kuijpers gezien en die astronauten konden amper bewegen toen ze geland waren of de manier waarop ze even een russisch en zelfs een chinees shuttle aan de praat krijgt.

Ik weet niet wat het precies was, maar aan het einde had ik toch niet een voldaan gevoel, alsof ik iets miste aan de film.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)

The Siege (1998)The Siege (1998)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 116min. | MPAA: R
Een oudje op netflix. Tsjah je merkt dat het een oudere film is. Standaard verhaal, terroristen vallen amerika aan en onze held probeert dat tegen te houden. Precies zoals je zou verwachten van een Denzel of Bruce film.
IMDb -- The Siege (1998) Wikipedia -- The Siege (1998) Bekijk trailer van The Siege (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Siege (1998)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
D-e-n schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:37:
[...]

Mijn vriendin en ik ook, nog net op tijd om hem mee te nemen in de beoordeling van de Oscars :)
:)

Heb hierna alleen Philomena, Osage, Wolf en Frozen niet echt gezien. Maar ben voor het eerst echt ingewerkt voor de Oscars. Ook voor de buitenlandse Oscars, die ik stiekem de 1 of 2 na belangrijkste categorie vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sjah schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:54:
[...]
Heb hierna alleen Philomena, Osage, Wolf en Frozen niet echt gezien.
Allemaal gezien dus :)
Voor mijn vriendin is het altijd al een sport geweest zoveel mogelijk te zien dus de grote categorieën (film, regisseur, acteur/actrice,bijrol) zijn eigenlijk elk jaar een must.
Ook voor de buitenlandse Oscars
Daar is vaak moeilijker aan te komen dus dat lukt meestal niet helemaal. We hadden er overigens op gerekend dat La Vie d'Adele genomineerd zou worden maar dat bleek dus niet. Jagten hadden we vorig jaar al gezien en dat is blind mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
D-e-n schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:33:
[...]

Daar is vaak moeilijker aan te komen dus dat lukt meestal niet helemaal. We hadden er overigens op gerekend dat La Vie d'Adele genomineerd zou worden maar dat bleek dus niet. Jagten hadden we vorig jaar al gezien en dat is blind mijn favoriet.
I know what ya mean. maar die categorie zegt ook niet alles, The academy heeft zich in mijn ogen onsterflijk belachelijk gemaakt, door paar jaar terug Intouchables over het hoofd te zien, IMO de beste film van de afgelopen 5 jaar wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mik! schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:16:
[...]

Het ligt er denk ik ook een beetje aan. Als ik de films download heb ik dat gevoel sneller dan wanneer ik de dvd-versie aanzet. Maar het liefst kijk ik animaties in de originele taal, zoals ze bedoeld zijn. Al moet ik zeggen dat de kwaliteit van de casting van stemmen steeds beter en beter wordt voor dubs.

Ik ben echt heel benieuwd wat je van My Sassy Girl vindt. Voor mij nog steeds een van de betere romantische komedies.
My Sassy Girl lijkt mij wel erg leuk, heb er al een paar stukjes van gezien, maar, ik merkte bijv. ook met I'm a Cyborg dat romantische komedies een stuk minder romantisch en komisch waren als er geen vriendin naast je ligt om mee te lachen enzo. Klinkt lekker depri, maar ik voel het wel zo. Als ik Castaway on the Moon nu zou kijken zou ik hem wss ook veel minder leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
VasZaitsev schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:30:
[...]

My Sassy Girl lijkt mij wel erg leuk, heb er al een paar stukjes van gezien, maar, ik merkte bijv. ook met I'm a Cyborg dat romantische komedies een stuk minder romantisch en komisch waren als er geen vriendin naast je ligt om mee te lachen enzo. Klinkt lekker depri, maar ik voel het wel zo. Als ik Castaway on the Moon nu zou kijken zou ik hem wss ook veel minder leuk vinden.
Daar heb ik gelukkig geen last van, maar ik kan het wel begrijpen. Ik kijk het liefst dit soort films alleen. Mijn vriend heeft niet zo heel veel met dit soort films, dus dat scheelt mij weer als een film mij weet te ontroeren ;)

Mocht je date-movies nodig hebben: il mare, my sassy girl, the classic, windstruck, a moment to remember en een van mijn japanse favorieten nl be with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sjah schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:00:

I know what ya mean. maar die categorie zegt ook niet alles, The academy heeft zich in mijn ogen onsterflijk belachelijk gemaakt, door paar jaar terug Intouchables over het hoofd te zien, IMO de beste film van de afgelopen 5 jaar wereldwijd.
Heb je Amour, No, Kongelig affære en de andere foreign language nominaties van destijds ook gezien?

Je kan het natuurlijk de beste film van de afgelopen vijf jaar vinden (en blijf het vooral vinden :)) maar de mening van 119 recensenten is iets genuanceerder: "slechts" 75% fresh en een gemiddelde beoordeling van 6,7. Maken ze zich dan belachelijk of delen ze gewoon je smaak niet? Of heeft de hele filmwereld het fout en jij goed :P

Ik vond hem zelf een 8 waard, leuke feelgood maar niet memorabel.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
@hierboven>> nee denk dat je met een goeie link moet komen, rotten tomatoes, tja... ik let er niet op. :P

Feelgood, ja ook wel meer dan dat, raakte bepaalde gevoelige snaren bij sommigen.

Maar smaken verschillen, ben ik wel benieuwd wat jij de beste vd afgelopen 5 jaar zou vinden, als je een keus kan maken. Of is dat te ongenuanceerd voor je... :)

[ Voor 70% gewijzigd door Sjah op 24-02-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Standaard verhaal, terroristen vallen amerika aan en onze held probeert dat tegen te houden. Precies zoals je zou verwachten van een Denzel of Bruce film.
Mwaaaah daar ben ik niet helemaal mee eens. The Siege vind ik zelf altijd wel een toffe film om te kijken, een standaard terroristen actiefilm zou Denzel alles in zijn eentje laten doen, maar hij vecht net zo goed met Bruce die NY wil bezetten als tegen de terroristen. Ook het verraad in zijn unit vond ik wel tof om te zien. The Siege, lekker spannende film.

Je kan niet 1 beste film van de afgelopen paar jaar nemen, daarvoor zijn er teveel goede films geweest. Moonrise Kingdome, Drive, Her, The Grande Budhapest Hotel, The Master en dat zijn dan alleen nog maar mainstreamfilms van ~3 jaar oud. Top of my head.

[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 24-02-2014 22:38 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sjah schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:40:
Maar smaken verschillen, ben ik wel benieuwd wat jij de beste vd afgelopen 5 jaar zou vinden, als je een keus kan maken. Of is dat te ongenuanceerd voor je... :)
Smaken verschillen zeker, ik kan zo een hele rij kapotgeprezen films noemen die ik zelf amper interessant vond :) Vorige week nog No country for old men een 6 gegeven. En ik weet dat dat aan mij ligt :P

Als ik zo door mijn ratings kijk zijn de hoogste cijfers in de afgelopen vijf jaar geweest voor: Black Swan, The King's Speech, The Artist, The Secret World of Arrietty en Un Prophète.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
The King's speech kon mij nu weer niet zo boeien. Ik heb 'm vanwege het prima acteerwerk nog wel een zeven gegeven maar ik vond het verhaal dusdanig saai en voorspelbaar dat ik 'm niet snel weer zou kijken.

Ik weet overigens niet wie er de cijfers geven op Rottentomatoes maar Intouchables krijgt op IMDB toch gewoon een 8.6 en meestal zegt dat wel wat. En op het PAC-festival waar ik 'm voor het eerst zag was de zaal ook erg enthousiast. Feelgood ja, maar wel uniek in zijn soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

MrVegeta schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:37:
[...]

Mwaaaah daar ben ik niet helemaal mee eens. The Siege vind ik zelf altijd wel een toffe film om te kijken, een standaard terroristen actiefilm zou Denzel alles in zijn eentje laten doen, maar hij vecht net zo goed met Bruce die NY wil bezetten als tegen de terroristen. Ook het verraad in zijn unit vond ik wel tof om te zien. The Siege, lekker spannende film.
.
Dat, en The Siege laat ook wel zien dat angst voor de terroristen zorgt voor de meest idiote maatregelen, en dat op die manier bijv. marteling wordt goedgepraat.

Sterke film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

D-e-n schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:27:
The King's speech kon mij nu weer niet zo boeien. Ik heb 'm vanwege het prima acteerwerk nog wel een zeven gegeven maar ik vond het verhaal dusdanig saai en voorspelbaar dat ik 'm niet snel weer zou kijken.

Ik weet overigens niet wie er de cijfers geven op Rottentomatoes maar Intouchables krijgt op IMDB toch gewoon een 8.6 en meestal zegt dat wel wat.
Het cijfer op RT is het gemiddelde van recensenten (van NZ Flicks tot The Guardian), 119 stuks in dit geval. Het cijfer op IMDb zegt vooral dat het een crowdpleaser is :P Waar natuurlijk niets mis mee is, er zouden meer goede crowdpleasers moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:07
Kick-Ass 2 (2013)Kick-Ass 2 (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 103min. | MPAA: R
Plot: The costumed high-school hero Kick-Ass joins with a group of normal citizens who have been inspired to fight crime in costume. Meanwhile, the Red Mist plots an act of revenge that will affect everyone Kick-Ass knows.
Was een zeer vermakelijke film. Kon me alleen niet heugen dat deeltje 1 ook zo bloederig was.
Maar ach, zitten een groot aantal erg grappige stukken tussen. In ieder geval licht vermaak.
IMDb -- Kick-Ass 2 (2013) Wikipedia -- Kick-Ass 2 (2013) Bekijk trailer van Kick-Ass 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kick-Ass 2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
kenneth schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:51:
[...]
Het cijfer op RT is het gemiddelde van recensenten (van NZ Flicks tot The Guardian), 119 stuks in dit geval. Het cijfer op IMDb zegt vooral dat het een crowdpleaser is :P Waar natuurlijk niets mis mee is, er zouden meer goede crowdpleasers moeten zijn.
IMDb heeft ook zoiets , metascore, vlak naast 't door jou minder gewaardeerde "crowdpleaser"-cijfer... Misschien vind je dat niet aardig, dat ik het zo verwoord, maar zo komt het op mij wat je zegt wel over.

Van je 5 films, de 1e 3 gezien, nr2 en zeker 3 eindigen hier ook hoog. Nr 4 en 5 ga ik eens bekijken en evt. kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 25-02-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vind de crowdpleasing cijfers op IMDB toch een stuk serieuzer dan de bezoekersaantallen van de Pathé. In die zin is het aantal filmliefhebbers op IMDB redelijk groot denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:48

YellowCube

Wait...what?

The Place Beyond the Pines (2012)The Place Beyond the Pines (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 140min. | MPAA: R
Had werkelijk geen idee waar de film over ging en heb het eerste half uur nog met de afstandbediening zitten dreigen omdat ik echt niet van plan was naar een film te kijken over hoe een huilende Ryan Gossling het uiteindelijk toch voor elkaar krijgt om voor z'n zoontje te zorgen.

Enige punt van kritiek is het feit dat er 3 a 4 verschillende gebeurtenissen zijn die elk een eigen deel van de film beslaan en dat de overgangen tussen die gebeurtenissen of wat voorspelbaar zijn of een beetje van de hak op de tak gaan.
Buiten dat: twee uur goed gespendeerd en een goede aanrader.
IMDb -- The Place Beyond the Pines (2012) Wikipedia -- The Place Beyond the Pines (2012) Bekijk trailer van The Place Beyond the Pines (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Place Beyond the Pines (2012)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er in de VS waar de meeste recensie van RT vandaan komen niet veel gedoe over racisme in Intouchables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso negeer ik vaak recensies indien die mensen naar de film moeten kijken. Dan ga je er toch al met een andere instelling naar kijken en kan de man/vrouw zich aan de kleinste dingen gaan zitten ergeren en op alle slakken zout gaan leggen. Dus weet liever wat het "gewone" publiek er van vind dan bijvoorbeeld een of andere chagrijn uit Los Angeles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:59

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:07:
Was er in de VS waar de meeste recensie van RT vandaan komen niet veel gedoe over racisme in Intouchables?
Google er naar maar houd dit buiten dit topic is mijn mening. Dit is een review topic, verpak je mening hierover in een review van de film en plaats dan eventueel jouw commentaar met betrekking tot het onderwerp. Anders word het naar mijn idee meer een discussie-topic.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

eh, kijk eens goed: dit is ook een discussietopic, met reviews, of iets in die richting. Er wordt hier meer dan genoeg gepraat over films, ook buiten reviews om.

Maar, het zou me weinig verbazen als er een racisme-probleempje in Amerika zou zijn met die film. Neger + rijke blanke, neger is kansarm, neger wordt neergezet als iemand die niet wilt werken, jeps, behoorlijk racistisch in Amerika.

Sowieso worden er ook opmerkingen gemaakt over homo's, er wordt wiet gebruikt, wat interessante opmerkingen over vrouwen etc etc. Typisch Europees dus eigenlijk, en eerlijk gezegd betwijfel ik of veel Amerikaanse recensieschrijvers dat echt kunnen snappen of om kunnen lachen.

[ Voor 26% gewijzigd door RobinHood op 25-02-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

kenneth schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:55:
[...]

Smaken verschillen zeker, ik kan zo een hele rij kapotgeprezen films noemen die ik zelf amper interessant vond :) Vorige week nog No country for old men een 6 gegeven. En ik weet dat dat aan mij ligt :P

Als ik zo door mijn ratings kijk zijn de hoogste cijfers in de afgelopen vijf jaar geweest voor: Black Swan, The King's Speech, The Artist, The Secret World of Arrietty en Un Prophète.
Dat is dus precies een film die voor mij ook een 6 waard was (max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen vinden Fear and Loathing in Las Vegas ook compleet ruk. Op RT zie ik dat de film slechts een 50% score krijgt :'). Zelf vind ik het wel een erg leuke film en ook de meeste mensen op IMDb vinden dat.
MrVegeta schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:37:
[...]

Je kan niet 1 beste film van de afgelopen paar jaar nemen, daarvoor zijn er teveel goede films geweest. Moonrise Kingdome, Drive, Her, The Grande Budhapest Hotel, The Master en dat zijn dan alleen nog maar mainstreamfilms van ~3 jaar oud. Top of my head.
Je bent wel duidelijk een fan van Anderson ;). Ik ben wel benieuwd naar The Grande Hotel het plot klinkt leuk. Ik vond echter Moonrise Kingdom niet erg goed.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:18
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:07:
Maar in de VS zien ze ook werkelijk waar overal racisme in, dus dat volk kan je soms beter negeren.
of neger-en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:06:
Sommige mensen vinden Fear and Loathing in Las Vegas ook compleet ruk. Op RT zie ik dat de film slechts een 50% score krijgt :'). Zelf vind ik het wel een erg leuke film en ook de meeste mensen op IMDb vinden dat.

[...]

Je bent wel duidelijk een fan van Anderson ;). Ik ben wel benieuwd naar The Grande Hotel het plot klinkt leuk. Ik vond echter Moonrise Kingdom niet erg goed.
Wie zou dat niet zijn na There Will Be Blood ;). Paul. W. Anderson is toch wel een van de beste cinematografische regisseurs van de afgelopen jaren. Het ziet er allemaal zo goed uit.

Het plot van Grand Budhapest Hotel was niet echt heel sterk, maar de grappige karakters en de manier van filmen (typisch Wes Anderson) was weer erg vermakelijk.

"Uhhuh"

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instructions Not Included (2013)Instructions Not Included (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 122min. | MPAA: PG-13
Plot: A man who has made a new life for himself and the daughter left on his doorstep 6 years ago finds his family threatened when the birth mother resurfaces.
Films met Eugenio Derbez staan over het algemeen niet bekend als zeer hoogstaand, dus dat is al geen reden om deze film, waarin hij zowel zijn eerste regie voert als de hoofdrol speelt, te gaan kijken. Toch is dit wat mij betreft best een aanrader. De film lijkt in eerste instantie een standaard comedy met een middelmatige verhaallijn en veel flauwe/simpele grappen. Omdat ik me twee uurtjes best vermaakt heb wilde ik 'm eigenlijk naar boven afronden op een zeven, maar uiteindelijk heb ik er toch een acht van gemaakt omdat je na afloop van de film een diepere laag ontdekt die verklaart waarom deze film op IMDB niet alleen als comedy wordt gecategoriseerd, maar ook als drama. Heeft wel iets weg van La vita è bella, alleen kom je daar op het eind eigenlijk pas echt achter. Binnenkort maar eens opnieuw kijken.
IMDb -- Instructions Not Included (2013) Wikipedia -- Instructions Not Included (2013) Bekijk trailer van Instructions Not Included (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Instructions Not Included (2013)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 27-09 20:30

SaN

MrVegeta schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:47:
[...]

Wie zou dat niet zijn na There Will Be Blood ;). Paul. W. Anderson is toch wel een van de beste cinematografische regisseurs van de afgelopen jaren. Het ziet er allemaal zo goed uit.

Het plot van Grand Budhapest Hotel was niet echt heel sterk, maar de grappige karakters en de manier van filmen (typisch Wes Anderson) was weer erg vermakelijk.

"Uhhuh"
Amen. Misschien is There will be blood wel de beste film die ik ooit gezien heb. Ik kan hem echt blijven kijken. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar Grand Budapest Hotel. Altijd prettig als je de ontwikkelingen niet zo volgt en er ineens een nieuwe potentieel goede film uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 17:43

4bit

Onward, to futility!

There will be blood vond ik ook geweldig. Vooral cinematografisch zeer sterk. En natuurlijk Daniel Day Lewis die weeral de pannen van het dak speelt. Denk ook dat het de persoon is die zich het meest van alle acteurs voorbereid voor een rol, en zelfs tussen het filmen door in zijn rol blijft.
The Master daarentegen kon mij niet zo bekoren. Zeker niet slecht, nog steeds goed geacteerd, goed gefilmd. Maar ik denk dat het plot zelf mij niet zo echt kon boeien. Maar het verdient sowieso een 2e kijkbeurt.

De andere Anderson is het bij mij toch ook de charmante manier van filmen. Daarvan is Moonrise Kingdom dan wel veruit mijn favoriete. We kijken natuurlijk al vol verwachting uit naar Grand Budapest Hotel.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
The Broken Circle Breakdown (2012)The Broken Circle Breakdown (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 111min.
Heavy stuff. De 1e helft dacht ik, dit is een hel om te kijken, de 2e helft sloeg de stemming om. De muziek is prettig, de beelden zijn sfeervol. Vlaams vind ik niet moeilijk om te volgen, hier had ik er meer moeite mee, ook omdat het nog wel 'ns op fluistertoon ging. De door elkaar heen lopende tijdslijnen vond ik wel 'ns vermoeiend.
De Oscar-nominatie is in orde, deze film snijdt wel een punt aan , en maakt een knipoog naar de USA, iets dat zal ook geholpen hebben.
IMDb -- The Broken Circle Breakdown (2012) Wikipedia -- The Broken Circle Breakdown (2012) Bekijk trailer van The Broken Circle Breakdown (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Broken Circle Breakdown (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 16:22
The Last Days on Mars (2013)The Last Days on Mars (2013)
IMDb: 5.5 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 98min.
Plot: A group of astronaut explorers succumb one by one to a mysterious and terrifying force while collecting specimens on Mars.
Een middelmatige film die vooral veel elementen uit andere films heeft gekopieerd. Sommige zijn wel aardig uitgewerkt maar echt spannend of verrassend wordt de film niet. Het acteerwerk is redelijk maar de karakters zijn niet erg geloofwaardig en ook de keuzes zijn af en toe ook echt onlogisch. Desalniettemin wordt de film nergens echt slecht en verdient dus wel een zesje.
IMDb -- The Last Days on Mars (2013) Wikipedia -- The Last Days on Mars (2013) Bekijk trailer van The Last Days on Mars (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Days on Mars (2013)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:46
VasZaitsev schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:39:
[...]

Dat, en The Siege laat ook wel zien dat angst voor de terroristen zorgt voor de meest idiote maatregelen, en dat op die manier bijv. marteling wordt goedgepraat.

Sterke film.
Heb je de film The Unthinkable al gezien? IMDB: Unthinkable (2010)

Gaat ook over terroristen en de meest idiote maatregelen om marteling goed te praten etc.
Omschrijft precies wat je hierboven ook zegt en ik vond het uiteindelijk een goede film die best nog wel eens heel dicht bij de waarheid kan liggen.

Drukt je wel redelijk met je neus op de feiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Krilo_89 op 26-02-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bill Marks (Liam Neeson) is een air-marshall die een vliegtuig en zijn passagiers moet redden van een kaper die er voor zorgt dat om de 20 minuten iemand in het vliegtuig overlijd. Alle aanwijzingen wijzen echter naar hemzelf. Doordat elke volgende aanwijzing er voor zorgt dat er iemand anders verdacht word blijf je tot het einde van de film in spanning zitten.

Gisteren deze film gezien in de sneak-preview van Pathe. De wendingen in de film spraken me erg aan en natuurlijk Liam Neeson was fantastisch. Dit is weer een rol die op zijn lijf is geschreven.
IMDb -- Non-Stop (2014) Wikipedia -- Non-Stop (2014) Bekijk trailer van Non-Stop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Non-Stop (2014)

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
K3 Dierenhotel (2014)K3 Dierenhotel (2014)
IMDb: N/A | Genre: Family | Runtime: 88min.
Bas erft een dierenhotel van een tante. De meiden van K3 willen hem graag gaan helpen maar Josje en Karen belanden 'per ongeluk' in het verkeerde hotel. Gehaaide zakenman (met briljante ringtone overigens) wil het dierenhotel kopen om dat te slopen en er een winkelcentrum van te maken.
Gelukkig weten de meiden van K3, samen met erg slimme pratende dieren, dit te voorkomen.

Flinterdun verhaaltje, waar mijn dochter van 4 gigantisch van genoten heeft.
Erg leuke rol van Philippe Geubels, die er voor de volwassenen in de zaal nog wat 'aardige' grapjes had.

Voor de kids (lees: meisjes) een prima film voorjaarsvakantie, voor Studio 100 weer een financieel succes, maar voor mij één om snel weer te vergeten.
IMDb -- K3 Dierenhotel (2014) Wikipedia -- K3 Dierenhotel (2014) Bekijk trailer van K3 Dierenhotel (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over K3 Dierenhotel (2014)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bas mag dat dierenhotel toch gewoon verkopen als hij wil? En zo niet, dan heeft de zakenman toch gewoon pech? Wat is dat nou weer, dat een projectontwikkelaar als pure evil wordt neergezet en de zelfstandigondernemer als een zielig iemand die bescherming nodig heeft. De toon is weer lekker gezet voor een latere blik van de kindjes op de maatschappij.

/serieus op K3 ingaan :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

bas mag het inderdaad verkopen, hij geeft het ook gewoon weg in de film en later krijgt hij het volgens mij weer terug, maar toen zat ik met de kids op de wc.

Ik las nog ergens dat 1 van die 3 meiden heel sexy kleding aanhad en dat was kennelijk voor de heren, maar dat heb ik helaas niet gezien.

Ik vond het afzien, maar voor mijn kids was het leuk. Was de 1e keer dat we met ze naar de bios gingen (4 en 6). Daar is hij prima voor geschrikt.

Paar dagen later naar de lego film geweest met de kids, die is voor vaders wat beter te pruimen, al zou ik die ook maar 3 sterren geven en k3 1 ster. Mijn kinderen zouden hem hoger waarderen. Hier zijn een aantal tweakers die een 9 of meer aan de lego film geven, dat ontgaat me volledig terwijl ik wel een lego fan ben. Het verhaal is bijna net zo slap als van k3 en dat is heel heel knap.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 12:22 ]

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Escape Plan (2013)Escape Plan (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: When a structural-security authority finds himself set up and incarcerated in the world's most secret and secure prison, he has to use his skills to escape with help from the inside.
Prima actie film met Stallone en Schwarzenegger. Van te voren iets huiverig voor te veel toevalligheden. Die zaten er ook zeker in en, zoals vaak bij dit genre, ging er veel maar weer net goed. Heb me toch prima vermaakt met deze film, de kleine 2 uur vliegen toch wel voorbij.
Mooie plottwist nog aan het einde die ik niet aan zag komen.
IMDb -- Escape Plan (2013) Wikipedia -- Escape Plan (2013) Bekijk trailer van Escape Plan (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape Plan (2013)

• Mik!
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:19:
Paar dagen later naar de lego film geweest met de kids, die is voor vaders wat beter te pruimen, al zou ik die ook maar 3 sterren geven en k3 1 ster. Mijn kinderen zouden hem hoger waarderen. Hier zijn een aantal tweakers die een 9 of meer aan de lego film geven, dat ontgaat me volledig terwijl ik wel een lego fan ben. Het verhaal is bijna net zo slap als van k3 en dat is heel heel knap.
Ik ga er vanuit dat je 'm in het Nederlands hebt gezien? Ik ben het met je eens dat het verhaal minimaal is, maar de humor en de herkenbaarheid zijn dusdanig groot dat ik de hele film met een big smile op m'n gezicht heb gezeten en de film uiteindelijk dus ook met een 9 heb beoordeeld. Ik vraag me of de humor in het Nederlands net zo goed uit de verf komt. Mijn eerdere ervaringen met de NL versies van animaties is dat dit vaak totaal niet het geval is.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
De humor van de Lego film is leuk, maar hij moet je wel liggen.
Daarnaast hoop ik dat eenieder de gelaagdheid van het Lego verhaal oppikt. Dat is best knap gedaan voor de allerbeste commercial ooit. ;)
Nee, Lego film is voor mij een van de allerbeste animatiefilms ooit. Qua techniek (CGI), grappigheid en verhaal.

En ik heb hem in het Nederlands gezien.

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:08

GNML

applebuyguide.com

The Monuments Men (2014)The Monuments Men (2014)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Plot: An unlikely World War II platoon is tasked to rescue art masterpieces from Nazi thieves and return them to their owners.
Goeie film. zaten spannende stukken in maar vooral het op waarheid berustte element trok mij naar de film. De stukken waar vooral emotie om de hoek kwam vond ik zeer sterk vastgelgd.

Mindere, soms wat traag en op die momenten zou ik thuis wat anders zijn gaan doen.
IMDb -- The Monuments Men (2014) Wikipedia -- The Monuments Men (2014) Bekijk trailer van The Monuments Men (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Monuments Men (2014)

[ Voor 4% gewijzigd door GNML op 28-02-2014 13:32 . Reden: dacht dat er max een 5 gegeven kon worden! my bad ]

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goeie film, en dan een 4?

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:17
Dat lijkt me een foutje idd, anders klopt de tekst niet bij het cijfer.

Ikzelf heb deze gisteravond ook gezien in de bios. Op zich is het best wel een goede film, maar geen hoogvlieger. Hij wil daarvoor teveel en heeft daardoor juist te weinig tijd om alles goed uit te werken.

Verwijderd

Een 4 lijkt me eerlijk gezegd ook wel weinig. Tot nu toe heb ik enkel goeie beoordelingen gehoord. Ik heb de film nog niet gezien maar hij staat wel nog op de planning.

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:55:
Een 4 lijkt me eerlijk gezegd ook wel weinig. Tot nu toe heb ik enkel goeie beoordelingen gehoord. Ik heb de film nog niet gezien maar hij staat wel nog op de planning.
Tsja, dat zijn meningen :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Klopt maar dan vind ik dat de onderbouwing wat beter mag. Als je zegt dat het een goede film is en dan maar een 4 geeft, is er toch iets niet juist.

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:47
ik gok dat hij 4 vd 5 sterren bedoelde, wat overeen zou komen met 8 van de 10 punten hier :)

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dat is waar, maar "een 4 is laag want ik zie alleen maar goede beoordelingen" is ook een onzin argument.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:29

yay

GNML schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:30:

Mindere, soms wat traag en op die momenten zou ik thuis wat anders zijn gaan doen. 4 / 10
Op basis van die laatste regel denk ik toch dat de 4 toch echt zijn mening is. :)
Ik ben benieuwd. :)

[ Voor 40% gewijzigd door yay op 27-02-2014 15:42 . Reden: Quote foutje ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:31:
Non-Stop (2014)[afbeelding]
Bill Marks (Liam Neeson) is een air-marshall die een vliegtuig en zijn passagiers moet redden van een kaper die er voor zorgt dat om de 20 minuten iemand in het vliegtuig overlijd. Alle aanwijzingen wijzen echter naar hemzelf. Doordat elke volgende aanwijzing er voor zorgt dat er iemand anders verdacht word blijf je tot het einde van de film in spanning zitten.

Gisteren deze film gezien in de sneak-preview van Pathe. De wendingen in de film spraken me erg aan en natuurlijk Liam Neeson was fantastisch. Dit is weer een rol die op zijn lijf is geschreven.
[afbeelding] 7.5 / 10
Het cijfer op IMDb is momenteel heel erg hoog. In de krant ook al een positief stukje dus ben benieuwd naar deze film. Zo te zien heeft Liam Neeson zich herstelt na een die ruk film met die wolven en Taken 2. Edit: Vreemd hier staat nog 8.9 IMDb en op IMDb zelf een 8.0. In 1 dag al 0.9 punt naar beneden gegaan :P.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben net ook bij Non-stop geweest. Best een aardige actiefilm. Ik had gehoopt dat het plot iets beter zou zijn, aan het einde voelde het een beetje afgeraffeld en "oh, dat was het? Hmm" Maar Liam speelt leuk, alhoewel sommige beslissingen van hem, de crew en de passagiers wel een beetje vaag zijn.
spoiler:
er is een bom aan boord, Liam laat 4 onbekenden meedenken over het ontmantelen... terwijl de bom daar ligt. Weird.
.

Maar opzich niet teveel bij nadenken want er zitten nogal wat plotholes in, qua actiefilm doet 'ie het een stuk beter dan mijn afgelopen actiefilms :). Van mij wel een ruime voldoende, 7.3 ofzo.

spoiler:
Toen dat pistool gewichtloos werd door de vrijval had ik zo gehoopt dat Liam a: het pistool uit de lucht zou trappen waardoor die afging of vol op het voorhoofd van de bad guy zou knallen of b: iets tegen de trigger zou gooien waardoor die afging :p. Ik moest in ieder geval hard lachen bij die scene.

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Her (2013)Her (2013)
Het concept klinkt al snel als een makkelijke komedie: een man installeert een intelligent OS als de perfecte assistente, maar krijgt al snel een emotionele band met "haar". Niets is minder waar. Het geweldige script, de mooie beelden en vooral het zeer sterke acteerwerk maken dit voor mij nu al één van de mooiste films van het jaar.

Mijn uitgebreide recensie
IMDb -- Her (2013) Wikipedia -- Her (2013) Bekijk trailer van Her (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Her (2013)

Nebraska (2013)Nebraska (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Een alcoholistische, oude man krijgt via de post te horen dat hij zogenaamd de winnaar is van een niet-bestaande loterij. Zijn zoon vergezelt hem op een road trip die ze door het dorp voert waar de man is opgegroeid, waar we kennismaken met zijn familie en oude kennisen. Mooi portret met interessante personages.

IMDb -- Nebraska (2013) Wikipedia -- Nebraska (2013) Bekijk trailer van Nebraska (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Nebraska (2013)

American Hustle (2013)American Hustle (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Prima misdaadfilm van David O. Russell, waarvoor hij weer een sterrencast heeft gevonden. Het script is echter wat rommelig en mist een goede structuur.

IMDb -- American Hustle (2013) Wikipedia -- American Hustle (2013) Bekijk trailer van American Hustle (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Hustle (2013)

The Wolf of Wall Street (2013)The Wolf of Wall Street (2013)
IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R
De zoveelste geslaagde samenwerking tussen Martin Scorsese en Leonardo DiCaprio, al had er meer in gezeten. Veel scènes gaan net iets te land door en dit zorgt ervoor dat de lange speelduur niet gerechtvaardigd kan worden, maar gelukkig zijn er enkele hilarische scènes om dit enigszins te compenseren.

IMDb -- The Wolf of Wall Street (2013) Wikipedia -- The Wolf of Wall Street (2013) Bekijk trailer van The Wolf of Wall Street (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolf of Wall Street (2013)

Bobby Fischer Against the World (2011)Bobby Fischer Against the World (2011)
IMDb: 7.4 | Genre: Documentary, Biography, History | Runtime: 93min.
Erg interessante documentaire over dit schaakgenie, dat - waarschijnlijk niet geheel toevallig - veel moeite had met sociale interactie. Dit kwam ook naar voren in zijn beroemde schaakpartijen, waarvan hier op mooie wijze verslag wordt gedaan.
IMDb -- Bobby Fischer Against the World (2011) Wikipedia -- Bobby Fischer Against the World (2011) Bekijk trailer van Bobby Fischer Against the World (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bobby Fischer Against the World (2011)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

The Good, the Bad, the Weird (2008)The Good, the Bad, the Weird (2008)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 130min. | MPAA: R
Plot: The story of two outlaws and a bounty hunter in 1940s Manchuria and their rivalry to possess a treasure map while being pursued by the Japanese army and Chinese bandits.
Een Koreaanse western, die zich in Mantsjoerije afspeelt in de jaren '30. Dat is weer eens wat anders. Het klinkt eigenlijk als iets wat wel verkeerd moet gaan, maar stiekem is het een erg goede film.

Waarom? Nou, eigenlijk door vanalles. De erg goed gespeelde karakters bijvoorbeeld, de titelpersonen zijn alle drie erg goed neergezet en spelen met overgave. Het zijn niet de meest originele karakters, maar, het is dan ook een western. Alle andere enigszins belangrijke personen doen het ook gewoon prima, en als soms wat knulligheid is, is dat omdat die knulligheid hoort.

De setting is ook prima. Het wilde westen en Mantsjoerije lijken stiekem best veel op elkaar. Grote open, dorre vlaktes? Check. Veel paarden? Check. Een zekere vorm van wetteloosheid? Check. Stoomtreinen? Check. Machinegeweren, jeeps en motoren, eh, check? De wat modernere setting doet weinig af aan het westerngevoel wat er is, en het is een welkome verrassing.

De film is wel een stuk vlotter dan menig echte western. Geen trage muziek of veel lange shots, maar snelle achtervolgingen tussen paard en motor, met op de achtergrond moderne muziek. Ook de vele lange maar energieke shoot-outs verhogen het tempo behoorlijk. Dat de film stiekem meer dan twee uur duurt, valt daardoor veel minder op.

Het plot dan? Tja, redelijk rechttoe, rechtaan. En dat is maar goed ook. Geen vervelende subplotjes met romantiek of een tragisch verlies. Er wordt wel gehint dat de titelpersonen iets overkomen is, maar echt duidelijk uitgewerkt wordt dat gelukkig niet, het zou de film alleen maar onnodig vertragen en moeilijker maken.

Om het helemaal af te maken, is ook alles nog eens prima gefilmd. Van begin tot eind kijkt het erg fijn, actie komt goed in beeld zonder dat de camera overal naartoe stuitert, en op de paar momenten dat de film wat langzamer gaat, gaat het wisselen van camerapunten ook wat langzamer.

So far, so good. Nadelen? Tja, er zijn niet echt hele grote nadelen, al hadden veel dingen nét iets beter gekund. Sommige achtervolgingen net een tikje spannender, sommige karakters konden net wat beter neergezet worden en sommige dingen mochten ook net wat meer gevolgen hebben.

Al met al gewoon een erg leuke en goede film, zie het een beetje als de tussenoplossing tussen Shanghai Noon, want niet zo melig en minder [doch veel betere] actie en klassieke westerns, want een stuk sneller en meer en snellere actie.
IMDb -- The Good, the Bad, the Weird (2008) Wikipedia -- The Good, the Bad, the Weird (2008) Zoek trailer van The Good, the Bad, the Weird (2008) via Google Schrijf zelf een recensie over The Good, the Bad, the Weird (2008)

• Sjah
  • Nu online
Nebraska (2013)Nebraska (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Filmhuis films willen me nog wel 'ns vervelen, deze niet. Gaat eigenlijk over oud worden en dood gaan, in concreto een zoon die zijn vader ziet, en realiseert dat hij niet lang meer met hem heeft.
De muziek is mooi, ik ga op zoek naar de OST, de landschappen zijn genieten, ja ook in zwart wit.

June Squibb maakt haar oscar-nominatie waar. De film zelf ook wel, maar winnen verwacht ik zeker niet, daarvoor is dit soort producties "not big enough".
IMDb -- Nebraska (2013) Wikipedia -- Nebraska (2013) Bekijk trailer van Nebraska (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Nebraska (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.7 7.7 / 10

Despicable Me (2010)Despicable Me (2010)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Comedy, Crime | Runtime: 95min. | MPAA: PG
Gewoon prima vermaak, geen hoogvlieger, ja wel op technisch gebied en qua budget natuurlijk, en helemaal als je kijkt wat die binnenharkt.
De echte "üitvinding" van deze film zijn de Minions, wat natuurlijk uitgemolken wordt/gaat worden, iets waar ik me niet op verheug.
IMDb -- Despicable Me (2010) Wikipedia -- Despicable Me (2010) Bekijk trailer van Despicable Me (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Despicable Me (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.1 7.1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 16:45
Disconnect (2012)Disconnect (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Vooral in het begin van de film had ik moeite met erin komen, maar naarmate er meer 'verhaal' in kwam (en alles met elkaar verbonden werd) kon het mij meer meeslepen. Af en toe praten tijdens de film met m'n kijkpartner, maar na bepaalde scenes was het doodstil.

Mooie film die een behoorlijke indruk heeft gemaakt, erg mooie beelden en goed gebruik van filmeffecten. De muziek versterkte de boodschap ook enorm. Een zware, maar zeker aan te raden film.
IMDb -- Disconnect (2012) Wikipedia -- Disconnect (2012) Bekijk trailer van Disconnect (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Disconnect (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:08

GNML

applebuyguide.com

mijn fout! had hem ingevuld met de gedachte dat er maar 5 sterren uitgedeeld konden worden. Dat ik op mijn werk een schaalverdeling gebruikte van 1 - 5 zal er ook aan mee geholpen hebben. Heb hem aangepast!

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Stromberg - Der Film (2014)Stromberg - Der Film (2014)
IMDb: N/A | Genre: Comedy | Runtime: 100min.
Na 5 series op TV word Stromberg afgesloten en bekroond met Stromberg - Der Film.

Deze film draait op dit moment in Duitsland. De film is door crowdfunding gefinancierd. Vaak word een serie naar aanleiding van een film gemaakt, hier ging het dus omgekeerd.

Ik ben geen filmliefhebber. Maar de serie Stromberg heb ik met veel plezier gevolgd. Reden genoeg dus om ook de film te gaan zien. Pro-7 zal hem vast wel uitzenden maar daar kon ik niet op wachten!

Nog eenmaal trekt Stromberg alle registers open en gaat op de van hem bekende horkerige wijze om met vrouwen, personeel, directie, buitenlanders en ieder ander die op zijn weg komt. Veel gezichten uit de 5 series zien we terug in de film.

Het personeel van Capitol Versicherung gaat op een bedrijfsuitje. Stromberg ziet dit niet zitten en wil dit blokkeren voor zijn medewerkers. Nadat hij bij toeval er achter komt dat zijn kantoor gesloten gaat worden gaat hij toch, om zijn positie veilig te stellen. Op zijn eigen onnavolgbare wijze neemt hij het heft in handen en creëert chaos.

Het verhaal ontwikkeld zich geleidelijk en komt tot een humoristisch hoogtepunt waarna het wat afzakt. Het einde vond ik zelf wat langdradig en tegenvallen, een beetje over-the-top zeg maar.
De aftiteling was heel leuk aangekleed met korte scenes o.a. met Becker.

Wie bekend is met Stromberg en de Duitse taal voldoende machtig is om het te volgen zal aan de film beslist een leuke avond hebben.
IMDb -- Stromberg - Der Film (2014) Wikipedia -- Stromberg - Der Film (2014) Bekijk trailer van Stromberg - Der Film (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stromberg - Der Film (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7,5 7,5 / 10

[ Voor 0% gewijzigd door Obelink op 01-03-2014 08:15 . Reden: score heroverwogen ]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ram0n schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:25:
"Recensies" met verwijzingen naar zijn eigen website
Gezien de mods het niet doen [iets van 24 uur geleden een TR gedaan], doe ik stout en zeg ik er zelf wat van. Op lekker knullige wijze

Het is niet bepaald de bedoeling om links naar je eigen website te geven, dit valt onder spam, ofzo. Staat keurig ergens uitgelegd in de forumregels, die ik niet kan vinden. En het is gewoon niet leuk om naar jouw site te moeten gaan om je hele recensie te mogen lezen, doet me denken aan DLC.

Kortom: tis niet netjes, en 99% kans dat het niet mag.

Korter ommer: post je hele recensie, of post niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch ABP (staat enkel uit op bepaalde sites zoals Tweakers) :P. Verder eens met je post.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2014 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Be with You (2004)Be with You (2004)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 119min.
Plot: Mio's death leaves husband Takumi and 6 year old son Yuji fending for themselves. Taku occasionally suffers fainting spells, is disorganized, and fears that his health hindered Mio's ...
Om gewoon alweer een Aziatische film te kijken, en omdat deze goed zou zijn, deze maar eens opgezet.

De film begint vrij snel al een beetje vaag te worden, vandaar het stukje fantasy, maar nergens in de film vond ik het echt storend worden, op een paar kleine momentjes na, en het einde, blijft de film met beide voeten op de Japanse grond.

Verhaaltechnisch redelijk rechttoe-rechtaan, sprookjesachtig lees je in sommige recensies, en dat klopt wel. Maar, een vrij simpel verhaal wat zeer goed gebracht wordt, is beter dan een ingewikkeld verhaal dat matig gebracht wordt. De film is prima volgbaar, soms een beetje voorspelbaar, maar ook wel weer niet. De volgbaarheid is ook een voordeel voor de mensen onder ons die wat gevoeliger zijn, dan kunnen ze wat traantjes wegvegen zonder dat ze iets belangrijks missen, want, deze film kan een tranentrekkertje zijn. Er zijn toch wel wat zielige momentjes namelijk, zoals schijnt te horen in een romantische film.

Acteerprestaties zijn prima, eigenlijk vrij weinig op aan te merken. Klein jochie is op een goede manier schattig en vervelend, pappa is op de juiste manier een man met troubles en de verwarde vrouw is verward. Zoals het hoort dus.

En eigenlijk is daarmee alles wel gezegd. Deze film draait om zijn verhaal en zijn karakters, en die zijn zeer goed.
IMDb -- Be with You (2004) Wikipedia -- Be with You (2004) Zoek trailer van Be with You (2004) via Google Schrijf zelf een recensie over Be with You (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.7 8.7 / 10

Rush (2013)Rush (2013)
Plot: The merciless 1970s rivalry between Formula One rivals James Hunt and Niki Lauda.
ijd voor een combo-breaker: Weer eens een Amerikaanse film kijken.

Rush, behoorlijk bejubeld in dit topic, en nu snap ik waarom. De film is goed. Erg goed.

De karakters komen prima uit en worden ook realistisch neergezet. Het laat duidelijk ook een deel van het leven na de Grand Prix zien, en de verschillen tussen Hunt en Lauda. De vrouwen worden wel een stuk minder neergezet, maar, deze film gaat dan ook over Hunt en Lauda, en niet over hun vrouwen, dus, dat is helemaal geen negatief iets.

Het geluid is natuurlijk geweldig, het volume mag bij deze film flink omhoog gekrikt worden, een goede soundtrack doet al wonderen, maar de show wordt natuurlijk gestolen door de oude racewagens en het uitstekende racecommentaar, in meerdere talen. Over meerdere talen gesproken, er zijn zowaar Italiaans sprekende Italianen en Lauda valt regelmatig terug op Duits. En dat is alleen maar positief, te vaak nemen filmmakers de gemakkelijke weg van alleen maar Engels sprekende acteurs, sloopt voor mij de sfeer.

Maar ook je ogen worden getrakteerd, de races worden geweldig neergezet, een lust om naar te kijken. Weinig CGI, en de CGI is ook nog eens erg realistisch. Je ziet eigenlijk alles wat je wilt zien. Zagen alle races er maar zo uit. En zo af en toe is er ook wat vrouwelijk bloot, maar, dat wint het niet van de auto's.

En dan nog het verhaal, het is dat het grotendeels waar gebeurd is, maar, iemand die nog nooit van Niki gehoord heeft, zou zweren dat het alleen maar in een film bestaat. Perfect verhaal voor een film dus, er zou wat aan gemorreld zijn, voor dramatische redenen natuurlijk, maar het kijkt echt goed weg. Geen vervelende afleidende subplotjes, of dingen die overduidelijk nep zijn.

Zoals velen al gezegd hebben: Een echte aanrader, zelfs al heb je niks met de F!.

Trouwens, mocht men denken "Goh, waarom geeft Vas toch telkens zulke hoge cijfers?": Vrij simpel: ik kijk alleen films die mij daadwerkelijk interessant lijken. De laatste keer dat een film het echt slechter deed dan mij mijn verwachtingen, was Up!. En tja, als je alleen maar films kijkt die je bij voorbaat al aanstaan, dan gaat het cijfer vanzelf up :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
VasZaitsev schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 02:33:
Be with You (2004)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 119min.
Plot: Mio's death leaves husband Takumi and 6 year old son Yuji fending for themselves. Taku occasionally suffers fainting spells, is disorganized, and fears that his health hindered Mio's ...
Om gewoon alweer een Aziatische film te kijken, en omdat deze goed zou zijn, deze maar eens opgezet.

De film begint vrij snel al een beetje vaag te worden, vandaar het stukje fantasy, maar nergens in de film vond ik het echt storend worden, op een paar kleine momentjes na, en het einde, blijft de film met beide voeten op de Japanse grond.

Verhaaltechnisch redelijk rechttoe-rechtaan, sprookjesachtig lees je in sommige recensies, en dat klopt wel. Maar, een vrij simpel verhaal wat zeer goed gebracht wordt, is beter dan een ingewikkeld verhaal dat matig gebracht wordt. De film is prima volgbaar, soms een beetje voorspelbaar, maar ook wel weer niet. De volgbaarheid is ook een voordeel voor de mensen onder ons die wat gevoeliger zijn, dan kunnen ze wat traantjes wegvegen zonder dat ze iets belangrijks missen, want, deze film kan een tranentrekkertje zijn. Er zijn toch wel wat zielige momentjes namelijk, zoals schijnt te horen in een romantische film.

Acteerprestaties zijn prima, eigenlijk vrij weinig op aan te merken. Klein jochie is op een goede manier schattig en vervelend, pappa is op de juiste manier een man met troubles en de verwarde vrouw is verward. Zoals het hoort dus.

En eigenlijk is daarmee alles wel gezegd. Deze film draait om zijn verhaal en zijn karakters, en die zijn zeer goed.
[afbeelding] 8.7 / 10
Ik ben blij dat je 'm goed vond. Het blijft een van mijn favorieten. Leuk om in ieder geval meer reviews te lezen van aziatische films ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tis ook zeker een goede film, eentje die wel vaker gekeken gaat worden.

Van alle Aziatische films die ik gekeken heb, vind ik tot nu toe Bin-Jip wel de beste, en Castaway on the Moon was ook erg leuk en goed.

Hedgehog in the Fog (1975)Hedgehog in the Fog (1975)
IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Short, Drama | Runtime: 11min.
Plot: A little hedgehog, on the way to visit his friend the bear, gets lost in thick fog, where horses, dogs and even falling leaves take on a terrifying new aspect...
Een recensie van een 10 minuten durend tekenfilmpje, da's vreemd te noemen.

Maar, het is een film, soort van, en dit pareltje verdient zeker een recensie.

Waarom dan? Heel simpel: de prachtige tekenstijl. Compleet anders dan normale tekenfilms zoals bijvoorbeeld Disney die maakte in de jaren 70. Het ziet er niet heel netjes uit, en het is alles behalve soepel, maar hoe de dieren eruitzien vind ik zelf werkelijk prachtig. Vooral de uil is erg mooi gedaan.

De verteller heeft ook een prettige, doch Russische stem, om naar te luisteren. Een echte sprookjesverteller. De muziek is mooi en klassiek, en de geluiden die de dieren maken, en vooral de uil, zijn ook erg goed.

Het verhaal zelf is een oud volksverhaal, of iets in die richting. Niet heel bijzonder of met interessante plottwists, maar gewoon leuk om te kijken.

Kortom: gewoon kijken, kost je maar 10 minuten van je leven, en dat zullen 10 erg goede minuten zijn.
IMDb -- Hedgehog in the Fog (1975) Wikipedia -- Hedgehog in the Fog (1975) Zoek trailer van Hedgehog in the Fog (1975) via Google Schrijf zelf een recensie over Hedgehog in the Fog (1975)

Linkie ernaartoe: YouTube: "Hedgehog in the Fog" cartoon with English subtitles

[ Voor 86% gewijzigd door RobinHood op 01-03-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Cinema Paradiso (1988)Cinema Paradiso (1988)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama | Runtime: 155min. | MPAA: R
Klassieker, snap wel waarom. Heb de 124 min. Cut gezien, niet de 174 min. versie, en blij toe, dat zou mij te langdradig zijn geweest.
IMDb -- Cinema Paradiso (1988) Wikipedia -- Cinema Paradiso (1988) Bekijk trailer van Cinema Paradiso (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cinema Paradiso (1988)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.6 7.6 / 10

Frozen (2013)Frozen (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Wilde beetje op de hoogte zijn van wat zoal de betere animatiefilm is, en deze is nogal succesvol. Geschikt voor met de kids, er zitten ook knipogen naar volwassenen in. Blijft echter wel een Disney-film, met het bijbehorende suikerlaagje op bijna alles.
IMDb -- Frozen (2013) Wikipedia -- Frozen (2013) Bekijk trailer van Frozen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frozen (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Laatst online: 25-09 14:53
12 years a slave (2013)12 years a slave (2013)
Hele goede film, heb zelfs met zweet in de bios zaal gezeten toen het geweld echt los ging. Heb ik niet zo snel overigens, knappe verfilming van de realiteit. Eigenlijk een must voor iedereen om deze film te zien.
IMDb -- 12 years a slave (2013) Wikipedia -- 12 years a slave (2013) Bekijk trailer van 12 years a slave (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 12 years a slave (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Bobby Fischer Against the World (2011)Bobby Fischer Against the World (2011)
IMDb: 7.4 | Genre: Documentary, Biography, History | Runtime: 93min.
Ik heb deze film bekeken dankzij een post in dit topic, daarvoor had ik zelfs nog nooit van Bobby Fischer gehoord..

Bobby Fischer against the world is een documentaire over het leven van, je raadt het nooit, Bobby Fischer en als je me nu zegt dat het hele verhaal verzonnen is, zou ik het geloven. Zijn hele leven is gewoon redelijk WTF te noemen, zeker als je niets van de persoon kent.

Mijn advies; kijk de film zonder ook maar iets over Fischer op te zoeken :)
IMDb -- Bobby Fischer Against the World (2011) Wikipedia -- Bobby Fischer Against the World (2011) Bekijk trailer van Bobby Fischer Against the World (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bobby Fischer Against the World (2011)

Ik geef de docu een 7,5; niet voor de special effects, maar voor het indrukwekkende verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:48

YellowCube

Wait...what?

^^
met hem en degene voor hem
Ook de beschrijving wat een sport als schaken met iemand z'n perceptie van de realiteit doet vond ik wel apart.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Ik moest gisterenavond kiezen tussen 3 verschillende films om te gaan kijken uit verschillende genres: de cijfers op IMDB gaven uiteindelijk de doorslag, want de andere 2 films hadden een magere 6 en een kleine 7. Non-Stop leek me in eerste instantie de zoveelste Hollywood-film die een vliegtuigvlucht als uitgangspunt neemt en door de trailer leek het me een "domme actiefilm" te zijn met Liam Neeson er in, welke ik bijvoorbeeld van The Grey ken.

Wat me al heel snel opviel in de film was dat 1 van de stewardessen Michelle Dockery was, welke ik al eerder kende van Downton Abbey als gravin. Ondanks dat ik daar eerst associaties mee had speelde ze haar rol als strenge stewardess zo goed dat ik dat zo weer vergeten was. Wat een intense blikken kan ze uitstralen op haar gezicht overigens: erg goed.

2e wat me opviel is dat hoofdpersoon Bill Marks (Liam Neeson) naast Jen Summers (Julianne Moore) plaatsneemt, waar Bill dan een leuk praatje mee gaat houden en ze vervolgens besluit te gaan slapen.

Vervolgens begint de volledige "rollercoaster ride" om het zo maar uit te drukken en op een gegeven moment steekt de film zo goed in elkaar, dat echt véél mensen opeens verdacht kunnen zijn: je kan lekker mee nadenken met Bill Marks in de film. Zelfs Jen Summers lijkt op een gegeven moment verdacht.
Door de erg grondige en doortastende wijze van Liam Neeson kom je er langzaam achter hoe het in elkaar steekt.
Je zou misschien verwachten dat halverwege de film de spanningsboog wel doorbreekt, maar door de constante stroom van nieuwe informatie en mensen "afkruisen" wist de film me van begin tot eind te boeien. Verder is deze rol als Air Marshall Liam Neeson op het lijf geschreven.
Ik vond hem ook beter dan ik had verwacht, mooie 8 wat mij betreft.

Wat me overigens in de film niet helemaal duidelijk werd is het volgende (is een spoiler, niet lezen als je de film nog wilt gaan kijken!):
spoiler:
Er is op een gegeven moment een gat in de voorste toiletruimte, welke aangrenzend ligt aan het flight deck:
-hoe is het gat er in eerste instantie gekomen?
-hoe is door het gat de Captain dan vergiftigd?
-die 2e passagier die sterft vlak daarna heeft hartklachten en sterft ter plekke, maar was geen onderdeel van de crew bleek achteraf: hoe wist de groep dan hem verdacht te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:14:

spoiler:
Er is op een gegeven moment een gat in de voorste toiletruimte, welke aangrenzend ligt aan het flight deck:
-hoe is het gat er in eerste instantie gekomen?
-hoe is door het gat de Captain dan vergiftigd?
-die 2e passagier die sterft vlak daarna heeft hartklachten en sterft ter plekke, maar was geen onderdeel van de crew bleek achteraf: hoe wist de groep dan hem verdacht te maken?
spoiler:
- geen idee, kan in het ontwerp van het vliegtuig zitten
- blow dart
- volgens mij was dat de meneer die in het voorbijgaan door de man met de bril/geducttapete handen werd geprikt, het was ook waar de telefoon op een gegeven moment afging door het plaatje met malware payload

Maar het kan zijn dat ik me het verkeerd herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nu ben ik sowieso fan van Liam Neeson dus misschien heb ik een beetje een gekleurde bril op, maar ik vond de film erg lekker in elkaar zitten. Op een gegeven moment begon ik werkelijk aan elke individu in dat vliegtuig te twijfelen. Ik was samen met een vriend en op een gegeven moment dachten we zelfs dat hij buiten het vliegtuig was en alles via de onboard camera's in de gaten hield. De actie was lekker gedoseerd en niet teveel aanwezig, de spanning was erg goed en de verbazing was helemaal compleet toen het 2 mensen waren waarvan ik het totaal niet verwachtte. Al met al met erg veel plezier gekeken :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
American Hustle (2013)American Hustle (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Plot: A con man, Irving Rosenfeld, along with his seductive British partner, Sydney Prosser, is forced to work for a wild FBI agent, Richie DiMaso. DiMaso pushes them into a world of Jersey powerbrokers and mafia.
vond em wat tegenvallen eigenlijk. had er veel goede dingen over gehoord, sterrencast, oscarnominaties, zelfs vergelijkingen met Goodfellas... dat ik em vond tegenvallen kwam voornamelijk door het toch niet zo heel erg boeiende verhaal denk ik. er zaten goeie stukken in (met name wanneer DeNiro opdraaft), maar ook stukken waarbij ik geneigd was nu.nl erbij te pakken :) Christian Bale speelt wel geweldig en deed me zelfs een beetje denken aan DeNiro.
IMDb -- American Hustle (2013) Wikipedia -- American Hustle (2013) Bekijk trailer van American Hustle (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Hustle (2013)
Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]