Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.203 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:21:
All Is Lost (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: After a collision with a shipping container at sea, a resourceful sailor finds himself, despite all efforts to the contrary, staring his mortality in the face.
Na een half uur zat ik al te kijken hoe lang duurt de film nog. Geen goed teken want zo saai vond ik de film. Ik moest nog langer dan een uur. Toch nog even blijven zetten maar want je wilt weten hoe de film verder verloopt. De hoofdpersonage kwam bij mij over als een slome onervaren zeiler. Die ondoordacht acties ondernam, erg irritant om te kijken. De regisseur leek wel goed gekeken te hebben naar Life of Pi. Bepaalde elementen vond ik erg overeenkomen. Wat wel weer leuk is dat zo'n film tegenwoordig nog wordt gemaakt. Tegenwoordig moet alles snel en vluchtig zijn om de kijker vast te houden. Ik vond de film eigenlijk best wel ruk, maar de film heeft ook goede stukken, je wilt toch weten hoe het afloopt en toont de kijker mooie beelden.

spoiler:
Trouwens Captain Phillips kwam nog langs :D
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6.5 / 10
Ben ik met je eens.

Heb ook op mijn horloge gekeken in de bios. Daarbij was het geluid ook nog eens slecht, de center speaker was uitgevallen (als ik geen Pathé pas had, had ik mijn €11,- toch echt wel terug gewild). Gelukkig is dit een film waarin welgeteld tien zinnen in voor komen, maar helaas heeft ook het acteerwerk van Redford mij niet kunnen boeien.

Wanhoop van het in je eentje op een kapotte boot zitten, zou veel beter en scherper in beeld gebracht kunnen worden. Zo is er een verwante Scandinavische film (kan de titel even niet meer noemen Kon-Tiki (2012)) die wat dat betreft hoger scoort bij mij qua filmvermaak. Daar zitten ze met meerdere mannen op een vlot, en in die film laten de acteurs goed de wanhoop en emoties zien die loskomen in zo'n situatie. Had van Redford iets meer verwacht, het is gewoon een prima acteur namelijk. Het lijkt wel alsof de regisseur een andere kijk had. Niet mijn smaak helaas.

spoiler:
Je captain Philips referentie snap ik. Ook dit is echter heel slecht in beeld gebracht, qua realisme. In shots waarbij Redford in beeld wordt gebracht, zie je gewoon niet dat hij echt hoopt dat hij gered wordt door het grote vrachtschip. Je hebt niet het gevoel dat de wanhoop groot is, en dat er daadwerkelijk een groot schip voorbij vaart. Om de een of andere reden is het gewoon niet spannend genoeg gefilmd.

Edit: Ik weet het weer! Ik bedoel Kontiki (2012)! IMDB: Kon-Tiki (2012)

[ Voor 8% gewijzigd door Royeboi op 12-02-2014 01:12 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

The Legend of Hercules (2014)The Legend of Hercules (2014)
IMDb: 4.2 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 99min. | MPAA: PG-13
wat een troep, fx uit het jaar, zeg maar vergelijkbaar met hoe in zwart films gefilmd werd als je 2 mensen van voren in een auto zag rijden.
IMDb -- The Legend of Hercules (2014) Wikipedia -- The Legend of Hercules (2014) Bekijk trailer van The Legend of Hercules (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Legend of Hercules (2014)

I, Frankenstein (2014)I, Frankenstein (2014)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Iets minder troep, ietjes minder dan. pluspunten omdat gargoyles tof zijn en dat de vechtscenes wel goed gedaan zijn, je ziet tenimnste wat er gebeurd tijdens de gevechten.
IMDb -- I, Frankenstein (2014) Wikipedia -- I, Frankenstein (2014) Bekijk trailer van I, Frankenstein (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over I, Frankenstein (2014)

[ Voor 76% gewijzigd door Bokkie op 23-02-2014 10:20 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Frozen (2013)Frozen (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Plot: Fearless optimist Anna teams up with Kristoff in an epic journey, encountering Everest-like conditions, and a hilarious snowman named Olaf in a race to find Anna's sister Elsa, whose icy powers have trapped the kingdom in eternal winter.
Voor het eerst sinds jaren weer een goede disney film. Genoeg humor, en een keer geen evil queen, maar totaal wat anders.

En Olaf, olaf is een baas.
IMDb -- Frozen (2013) Wikipedia -- Frozen (2013) Bekijk trailer van Frozen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frozen (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 21:11
The Unborn (2009)The Unborn (2009)
IMDb: 4.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 88min. | MPAA: PG-13
Plot: A young woman fights the spirit that is slowly taking possession of her.
Het verhaal achter deze film is geschreven door David S. Goyer, en dat is te zien. Ik heb (tot nu toe) weinig horrorfilms gezien waar het verhaal een grote rol speelde en ook daadwerkelijk goed is. In The Unborn is het verhaal zeker goed te noemen.
Daarnaast is de film geproduceerd door Michael Bay, die goed werk heeft verricht. In de film worden spannende en angstige momenten op de goede momenten afgewisseld met rustige scenes.

De film sleept je mee in het probleem dat de hoofdpersoon ervaart. Dit probleem wordt goed uitgebeeld, maar het is met name het verhaal achter het probleem dat goed is.

Aanrader als je van horrors houdt!
IMDb -- The Unborn (2009) Wikipedia -- The Unborn (2009) Bekijk trailer van The Unborn (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Unborn (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Royeboi schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 01:06:
[...]
Heb ook op mijn horloge gekeken in de bios. Daarbij was het geluid ook nog eens slecht, de center speaker was uitgevallen (als ik geen Pathé pas had, had ik mijn €11,- toch echt wel terug gewild). Gelukkig is dit een film waarin welgeteld tien zinnen in voor komen, maar helaas heeft ook het acteerwerk van Redford mij niet kunnen boeien.

Wanhoop van het in je eentje op een kapotte boot zitten, zou veel beter en scherper in beeld gebracht kunnen worden. Zo is er een verwante Scandinavische film (kan de titel even niet meer noemen Kon-Tiki (2012)) die wat dat betreft hoger scoort bij mij qua filmvermaak. Daar zitten ze met meerdere mannen op een vlot, en in die film laten de acteurs goed de wanhoop en emoties zien die loskomen in zo'n situatie. Had van Redford iets meer verwacht, het is gewoon een prima acteur namelijk. Het lijkt wel alsof de regisseur een andere kijk had. Niet mijn smaak helaas.
Typisch hoe verschillend filmervaringen kunnen zijn. Ik vond "All is lost" enorm realistisch en fenomenaal geacteerd overkomen. Ik las later dat ervaren zeezeilers er wel wat technische foutjes in zagen zitten, maar omdat ik die niet wist stoorde mij dat niet, kwam het bijzonder geloofwaardig over en kon ik me goed in de persoon verplaatsen.

Redford speelt een man die duidelijk e.e.a. heeft meegemaakt in zijn leven en daarbij een solo-zeezeiler is. Dat soort mensen raken niet zo snel in paniek en laten zich niet bij enig tegenslag door emoties overmannen. Als je zo in elkaar in zit ga ja aan zo'n solo zeiltocht over de Stille Oceaan niet eens beginnen of keer je met spijt na 2 dagen al om. Maar zelfs zo'n persoon kent grenzen en dat lieten ze prachtig zien.

Het inleefvermogen lag enorm hoog voor mij - na afloop moest ik nog geregeld er aan denken bij mezelf afvragend wat ik eventueel anders had gedaan of hoe je zo'n zeilschip beter kan inrichten om zo'n samenloop van omstandigheden te voorkomen.

Een van de betere films dit jaar, elke seconde geboeid zitten kijken. 8.5/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:46
XyritZz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:20:
[...]

Een echt goede film is altijd goed, of je 'm nu in DivX, DVD, Blu-Ray of 3D kijkt. Ik ben wel van mening dat betere kwaliteit van beeld en 3D iets toe kunnen voegen aan een film, maar een film mag niet ineens een grote klap minder worden als je het wegstreept. Van heel Gravity Pacific Rim blijft niets over zodra je het 3D CGI effect er uit haalt, een tenenkrommend slecht verhaal over een nauwelijks getrainde vrouw die in de ruimte terecht komt en met willekeurig op wat knopjes drukken alles goed weet te besturen ontwikkelde gevechtsrobots die hun meest efficiente wapens en ook simpelste wapens pas aan het eind van een gevecht gaan gebruiken ...right
Zo zou je het ook kunnen zien toch? Wat is dan het verschil? Steunen op CGI is ok, steunen op CGI plus 3D is niet ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ender's Game (2013)Ender's Game (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Plot: Young Ender Wiggin is recruited by the International Military to lead the fight against the Formics, a genocidal alien race which nearly annihilated the human race in a previous invasion.
Ik had zin in een actiefilm, deze was het geworden. Special effects zijn goed en het ziet er verder ook allemaal goed uit. Een 7+ op IMDb dus dat moet wel iets zijn. Nou dat viel toch een beetje tegen. Het verhaal begint dik met een luchtgevecht. Vervolgens zie je een groep kinderen die met behulp van simulatie allerlei dingen moeten leren. Ik dacht het zijn nu kinderen, maar na een korte tijd zie je de volwassen Ender (hoofdsperoon) zoals dat zo vaak in films het geval is. Niet dus Ender blijft een kind en de kinderen moeten de wereld redden in dit verhaal. Dat houdt vaak niet over en dat is in dit geval ook zo.
IMDb -- Ender's Game (2013) Wikipedia -- Ender's Game (2013) Bekijk trailer van Ender's Game (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ender's Game (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:43

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:29:
Ender's Game (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Plot: Young Ender Wiggin is recruited by the International Military to lead the fight against the Formics, a genocidal alien race which nearly annihilated the human race in a previous invasion.
Ik had zin in een actiefilm, deze was het geworden. Special effects zijn goed en het ziet er verder ook allemaal goed uit. Een 7+ op IMDb dus dat moet wel iets zijn. Nou dat viel toch een beetje tegen. Het verhaal begint dik met een luchtgevecht. Vervolgens zie je een groep kinderen die met behulp van simulatie allerlei dingen moeten leren. Ik dacht het zijn nu kinderen, maar na een korte tijd zie je de volwassen Ender (hoofdsperoon) zoals dat zo vaak in films het geval is. Niet dus Ender blijft een kind en de kinderen moeten de wereld redden in dit verhaal. Dat houdt vaak niet over en dat is in dit geval ook zo.
[afbeelding] 6.5 / 10
Ik snap het hoge cijfer om imdb ook niet zo. Leuke film voor doordeweek, maar meer ook niet. Vond het vooral vervelend dat de film draait om hoogbegaafde/talentvolle kindjes maar dat ze zich gedragen als een stel stereotype onopgeleide, zwakbegaafde pestkoppen die je in een willekeurige andere film kunt tegenkomen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:49
50/50 (2011)50/50 (2011)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: Inspired by a true story, a comedy centered on a 27-year-old guy who learns of his cancer diagnosis, and his subsequent struggle to beat the disease.
Mijn vriendin kwam deze film tegen in de iTunes store op Apple TV en wilde deze graag kijken. Ik had zelf zoiets van 'ow nee hè. Niet weer zo'n dramafilm', maar schijn bedriegt.....

De humor in de film is aanwezig. Niet overdreven, maar precies genoeg. Je leeft op den duur echt mee met de hoofdpersoon. Zeker in de laatste paar scenes moest ik toch ook even slikken.

Ik durf deze film in het rijtje bij Intouchables te zetten. Zeker een must see!
IMDb -- 50/50 (2011) Wikipedia -- 50/50 (2011) Bekijk trailer van 50/50 (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 50/50 (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 17:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb afgelopen tijd door omstandigheden veel tijd om films te kijken, dus ik heb aardig wat voorbij zien komen.

Ik hou van films waarbij 1 iemand het opneemt tegen de grote boze buitenwereld, of dingen doen die andere niet voor mogelijk achten, en zichzelf daarbij vaak overstijgen. Het zijn vaak emotionele en tragikomische films, die je goed bijblijven vanwege het mooie, intieme verhaal.

Dallas Buyers Club (2013)Dallas Buyers Club (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: In 1985 Dallas, electrician and hustler Ron Woodroof works around the system to help AIDS patients get the medication they need after he is himself diagnosed with the disease.
Indrukwekkende film, echt een verhaal van een man die een ogenschijnlijk zinloze strijd begint tegen een machtige industrie & overheid. Het begint in het stoere mannenwereldje van de rodeorijders, en eindigt in een compleet andere wereld. Daar tussenin heeft hij strijd geleverd en iets betekend voor de mensen die na hem kwamen.

Ik begon deze film te kijken, en was eigenlijk vanaf het begin al gegrepen door het verhaal.

IMDb -- Dallas Buyers Club (2013) Wikipedia -- Dallas Buyers Club (2013) Bekijk trailer van Dallas Buyers Club (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dallas Buyers Club (2013)

Jobs (2013)Jobs (2013)
IMDb: 5.9 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Plot: The story of Steve Jobs' ascension from college dropout into one of the most revered creative entrepreneurs of the 20th century.
Als ICT'er, kind van de jaren 70/80 en liefhebber van Amerika (en Californie in het bijzonder) kon een film over de oprichter van een van de invloedrijkste bedrijven uit de recente geschiedenis uiteraard niet op mijn watchlist ontbreken.

Ik had er geen goede verhalen over gehoord, het acteerwerk zou slecht zijn, Jobs zou zich omdraaien in zijn graf etc. etc. Het viel mij allemaal heel erg mee; Ashton Kutcher zet een realistische Steve Jobs neer, volgens mij. En de overige acteurs zijn ook erg geloofwaardig. De setting van het startup bedrijfje van een paar tieners in de garage in een suburb in Californie is erg mooi verfilmd.

Recentelijk is bij DWDD University een drieluik herhaald over het ontstaan van Silicon Valley, door Alexander Klopping. Hierin wordt ook e.e.a. verteld over de financiering van startups in silicon valley. Als je met deze achtergrondinformatie naar 'Jobs' kijkt, dan is het nog interessanter.

Ik vond vooral het gedeelte waarin Jobs weer terug bij Apple in dienst genomen wordt, en hij de mensen eruit werkt die hem tegengewerkt hebben erg mooi uitgevoerd. Ik heb me zeer vermaakt bij deze film, die makkelijk wegkijkt. Ik denk wel dat de film minder interessant is voor mensen die weinig affiniteit met silicon valley hebben, maar dat zal op tweakers een grote minderheid zijn :)
IMDb -- Jobs (2013) Wikipedia -- Jobs (2013) Bekijk trailer van Jobs (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jobs (2013)

The World's Fastest Indian (2005)The World's Fastest Indian (2005)
IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Plot: The life story of New Zealander Burt Munro, who spent years building a 1920 Indian motorcycle -- a bike which helped him set the land-speed world record at Utah's Bonneville Salt Flats in 1967.
Het waargebeurde verhaal van deze film gaat over de zonderlinge, vriendelijke bejaarde Burt Munro, en speelt zich af in de jaren '50/'60. Burt woont alleen in een rustig buurtje in een achteraf dorpje in Nieuw Zeeland, en is alleen maar bezig in zijn schuur, met techniek.

Hij is dag en nacht bezig met het maken van onderdelen voor zijn motor, een Indian uit de jaren '20. Burt heeft 1 grote droom: het snelheidsrecord op land verbeteren, op de Bonneville Salt Flats in Amerika. De weg erheen is lang, maar met zijn positieve levensinstelling overwint hij alle tegenslagen. Hij krijgt het voor elkaar om op eigen kracht naar Bonneville te rijden, incl. zijn zelfgebouwde Indian. Het heeft nogal wat voeten in aarde om tegen de reguleringen in met een oude motor deel te mogen nemen...maar ook dat lukt hem. De uitkomst is even verrassend als voorspelbaar... ik zal hier dan ook geen spoilers neerzetten :)

Ik heb deze film al 2x eerder gezien, en hij blijft hartverwamend goed. Mede dankzij steengoed acteerwerk van Anthony Hopkins. De 'replay value' van deze film is erg hoog, en is echt een feelgood movie. Aanrader!
IMDb -- The World's Fastest Indian (2005) Wikipedia -- The World's Fastest Indian (2005) Bekijk trailer van The World's Fastest Indian (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The World's Fastest Indian (2005)

Temple Grandin (2010)Temple Grandin (2010)
IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 107min. | MPAA: TV-PG
Plot: A biopic of Temple Grandin, an autistic woman who has become one of the top scientists in the humane livestock handling industry.
Het waargebeurde, en inzichtgevende verhaal van Temple Grandin: een vrouw met autisme gecombineerd met een bijzondere intelligentie.

Het verhaal begint in haar jeugd, waar ze een paar waardevolle lessen van haar leraar krijgt...die haar haar hele leven bijblijven, en die haar uiteindelijk ver zullen brengen. Sociaal onbeholpen maar met een gave om in beelden te denken krijgt ze uiteindelijk iets voor elkaar wat niemand gedacht had: een belangrijke wijziging in de aanvoerlijnen van vee naar slachthuizen, die inmiddels in een grote hoeveelheid slachthuizen toegepast wordt.

Goed acteerwerk van van Claire Danes, kennelijk is ze erg goed in het spelen van psycho vrouwen (zie ook Homeland). Soms is het een beetje over the top, maar nooit storend.
IMDb -- Temple Grandin (2010) Wikipedia -- Temple Grandin (2010) Bekijk trailer van Temple Grandin (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Temple Grandin (2010)

God Bless America (2011)God Bless America (2011)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: On a mission to rid society of its most repellent citizens, terminally ill Frank makes an unlikely accomplice in 16-year-old Roxy.
Ik wist van tevoren niet goed wat ik moest verwachten van deze film, maar het begin was fascinerend, en ik ben blijven zitten tot het einde.

Deze film begint een beetje cultuur/maatschappijkritisch... en ridiculiseert de amerikaanse way of life. De hoofdrolspeler is een sneu figuur die allemaal tegenzit in het leven. Hij baalt van de oppervlakkigheid en kortzichtigheid van mensen. Hij vind iemand die er eenzelfde kijk op het leven, en samen trekken ze op, een spoor van slachtoffers achterlatend.

Ik was in afwachting van een mooie ontknoping van het Bonnie & Clyde / Thelma & Louise achtige verhaal, maar eigenlijk was het einde een deceptie. Duidelijk is dit geen A-film, desalniettemin vond ik het toch een vermakelijke film.
IMDb -- God Bless America (2011) Wikipedia -- God Bless America (2011) Bekijk trailer van God Bless America (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over God Bless America (2011)

The Hunt (2012)The Hunt (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A teacher lives a lonely life, all the while struggling over his son's custody. His life slowly gets better as he finds love and receives good news from his son, but his new luck is about to be brutally shattered by an innocent little lie.
Deze film stond al een tijdje op mijn 'to watch' lijstje, maar het kwam er maar niet van. Maar man man man, wat een emotionele rollercoaster ride is deze film.

Lucas is een leraar op een kleuterschool, die fantastisch is met kinderen, en de kinderen zijn dol op hem. Hij heeft nogal een nare periode achter de rug. Hij is net gescheiden van zijn vrouw en hij ziet zijn zoon heel weinig. Net als het leven hem begint toe te lachen, krijgt hij te maken met een verzinsel van een kind, waardoor zijn leven een hel wordt: hij wordt ontslagen, mensen kijken op hem neer, en hij is nergens meer welkom. Veel van deze film is gefilmd met lange shots, en met name closeup shots van gezichten. Het komt dus neer op de klasse van de acteurs om het verhaal vorm te geven... en dat doen ze dan ook met verve. Ik heb ademloos zitten kijken tot het einde... aanrader!
IMDb -- The Hunt (2012) Wikipedia -- The Hunt (2012) Bekijk trailer van The Hunt (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunt (2012)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Jagten is idd een geweldige film, heb 'm vrij snel gekeken toen ie in het filmhuis draaide, 1 van de weinige films waar ik echt een "wow" gevoel had. Maar, zoals ik ook in mijn recensie zette: dit hele idee zou nog veel beter uit de verf komen als een [mini] serie.

Godzijdank heb ik nog niks gehoord over een Amerikaanse remake ervan, die zouden het, again, voor elkaar krijgen om die film dan te verneuken.

People as things, that’s where it starts.

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Plot: In 1985 Dallas, electrician and hustler Ron Woodroof works around the system to help AIDS patients get the medication they need after he is himself diagnosed with the disease.
Ik wist helemaal niets van deze film maar na een aantal goede recensies hier heb ik besloten hem ook te kijken.

Ik wist van te voren helemaal niet waar de film over ging en het verhaal kwam als een verassing. In het midden was het verhaal wel even een beetje saai maar het sterke begin en einde maken dat goed.

Ook erg goed acteerwerk van Matthew McConaughey, hij zet een geloofwaardig karakter neer. Hetzelfde geld voor medespeler Jared Leto. Jennifer Garner vind ik eigenlijk nooit leuk en ook in deze film weer niet.

Al met al een positieve verassing.

IMDb -- Dallas Buyers Club (2013) Wikipedia -- Dallas Buyers Club (2013) Bekijk trailer van Dallas Buyers Club (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dallas Buyers Club (2013)

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

DynaMikeY schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:36:

Jobs (2013)[afbeelding]
IMDb: 5.9 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Plot: The story of Steve Jobs' ascension from college dropout into one of the most revered creative entrepreneurs of the 20th century.
Als ICT'er, kind van de jaren 70/80 en liefhebber van Amerika (en Californie in het bijzonder) kon een film over de oprichter van een van de invloedrijkste bedrijven uit de recente geschiedenis uiteraard niet op mijn watchlist ontbreken.

Ik had er geen goede verhalen over gehoord, het acteerwerk zou slecht zijn, Jobs zou zich omdraaien in zijn graf etc. etc. Het viel mij allemaal heel erg mee; Ashton Kutcher zet een realistische Steve Jobs neer, volgens mij. En de overige acteurs zijn ook erg geloofwaardig. De setting van het startup bedrijfje van een paar tieners in de garage in een suburb in Californie is erg mooi verfilmd.

Recentelijk is bij DWDD University een drieluik herhaald over het ontstaan van Silicon Valley, door Alexander Klopping. Hierin wordt ook e.e.a. verteld over de financiering van startups in silicon valley. Als je met deze achtergrondinformatie naar 'Jobs' kijkt, dan is het nog interessanter.

Ik vond vooral het gedeelte waarin Jobs weer terug bij Apple in dienst genomen wordt, en hij de mensen eruit werkt die hem tegengewerkt hebben erg mooi uitgevoerd. Ik heb me zeer vermaakt bij deze film, die makkelijk wegkijkt. Ik denk wel dat de film minder interessant is voor mensen die weinig affiniteit met silicon valley hebben, maar dat zal op tweakers een grote minderheid zijn :)
[afbeelding] 8 / 10
Heb deze film van de week ook gezien en hij viel mij zwaar tegen, een slap aftreksel van Pirates of Silicon Valley wat mij betreft..

Had zijn biografie al gelezen dus erg veel nieuws zie je dan ook niet ;)

Last.fm | Code Talks

• DynaMikeY
  • Laatst online: 27-09 17:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Afvalzak schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:30:
[...]

Heb deze film van de week ook gezien en hij viel mij zwaar tegen, een slap aftreksel van Pirates of Silicon Valley wat mij betreft..

Ik heb Pirates of Silicon Valley jaren geleden gezien, en vond hem toch een stuk chaotischer en minder mooi verfilmd. Dat hij welicht meer 'true to life' is...tja, dat is dan weer een pluspunt voor Pirates, maar het oog wil ook wat toch? :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52

Vuvuzela

My spire is forming

Knights of Badassdom (2013)Knights of Badassdom (2013)
IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 86min. | MPAA: R
Plot: Live-action role players conjure up a demon from Hell by mistake and they must deal with the consequences.
Het is een vrij simpele en goedkope komedie.. het verhaal is voorspelbaar en de dialogen niet erg slim. Maar door het LARP thema toch wel origineel/absurd en denk dat dat voor nu het hoge punt op imdb ook verklaard... cult. (al zakt het wel vrij snel gisteravond 7.8 nu 7.3) Maar daardoor wel een 6 ipv 5. Op de acteurs heb ik weinig aan te merken, leuk ook om Peter Dinklage te zien. Soundtrack vond ik irritant.. deed me te veel aan game of thrones denken. luister
IMDb -- Knights of Badassdom (2013) Wikipedia -- Knights of Badassdom (2013) Bekijk trailer van Knights of Badassdom (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Knights of Badassdom (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:23

sjaool

Every life should have 9 cats

DynaMikeY schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:07:
[...]

Ik heb Pirates of Silicon Valley jaren geleden gezien, en vond hem toch een stuk chaotischer en minder mooi verfilmd. Dat hij welicht meer 'true to life' is...tja, dat is dan weer een pluspunt voor Pirates, maar het oog wil ook wat toch? :)
Pirates of Silicon Valley heeft een breder verhaal met meer omvang en diepgang dan dat van Jobs en dat voor een televisiefilm. Ook vind ik de personages in Pirates veel beter lijken dan die in Jobs en het gedateerde uiterlijk van de film past ik ook wel bij de jaren '70 en '80 passen, Dus voor mij wint Pirates het qua film dik van Jobs. Nu hoop ik wel dat de films over Jobs niet nog uit moet komen een stuk beter is, maar ik vrees het ergste.

Vanavond trouwens Gravity gekeken. De film ziet er prachtig uit maar het verhaal is erg mager en daarom verdient die film van mij niet meer dan 5. De Knights of Badassdom was niet geheel wat ik ervan verwacht had. De regisseur had volgens mij geen idee welke kant hij met het verhaal op wilde. Het is absoluut geen komedie daarvoor zijn de grappen, als ze dat al zijn veel te slecht en als horror is het maar een middelmatige film. Er had naar mijn gevoel veel meer in gezeten als ze van te voren hadden besloten of het een komedie of een horror zou worden (Peter Jackson is daar toch een stuk beter in ;) ). Daarom ook een 5 voor de moeite.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:27
Laat ik met de pluspunten beginnen: Goed acteerwerk van McConaughey en Leto, kan er wel in komen dat die 2 een oscar nominatie hebben gekregen.

De film zelf deed me bar weinig, betrapte mezelf erop dat ik al na een halfuur op mijn horloge zat te kijken hoelang de film nog zou duren.
Halverwege viel ik bijna in slaap, en na anderhalf uur wilde ik em eigenlijk afzetten. Maar ik zet een film bijna nooit af, dus toch afgekeken.

Maw: Ik vond de film verre van geweldig, geef hem een 6 voor het goede acteerwerk maar ik zal hem echt geen tweede keer kijken.

Zijn overigens ook niet zoveel films waar ik dit jaar echt naar uitkijk.
Divergent is een must-see (ben momenteel het boek aan het lezen), Non-Stop lijkt me wel aardig, Noah wil ik zien, en X-Men Days of Future Past.
En einde van 't jaar nog Hunger Games: Mockingjay.
Ik heb de boeken gelezen en weet dus wat er gaat gebeuren, maar ben vooral benieuwd hoe Jennifer Lawrence dat gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:28
Borgman (2013)Borgman (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Thriller | Runtime: 113min.
Goeie film voor een Nederlandse, ok in samenwerking met de Vlamingen. Hadewych is prima (en mooi), Bijvoet eveneens. Geen moment verveeld, dus je zou zeggen, een 8. Maar bleef toch zitten met een "was dit het nou", dus iets lager.
En ja, het beetje bloot dat verplicht lijkt in films uit dit land, zit hier ook in.
Kudos voor v Warmerdam.
IMDb -- Borgman (2013) Wikipedia -- Borgman (2013) Bekijk trailer van Borgman (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Borgman (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.6 7.6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
AcidBurn schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:45:
Zijn overigens ook niet zoveel films waar ik dit jaar echt naar uitkijk.
Divergent is een must-see (ben momenteel het boek aan het lezen), Non-Stop lijkt me wel aardig, Noah wil ik zien, en X-Men Days of Future Past.
En einde van 't jaar nog Hunger Games: Mockingjay.
Oh, wat mij betreft zijn er nog heel wat meer om naar uit te kijken. Spiderman 2, Guardians of the Galaxy, Captain America, de nieuwe 300, de nieuwe Sin City, Maleficent, How to train your dragon 2, Dawn of the planet of the apes, Into the woods, Godzilla, Edge of Tomorrow, Snowpiercer, Transcendence, A Million ways to die in the west, The raid 2, Jupiter Ascending, The expendables 3, Interstellar, The maze runner.

En dan zijn dit alleen de mainstream bioscoopfilms. Er zitten vast nog een hoop pareltjes tussen de kleinere films die ik gedurende het jaar meestal tegenkom. Ik ben in ieder geval wederom blij dat ik gewoon een unlimited pass heb van Pathe, anders was het een heel duur geintje geworden :$

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mik! schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:00:
[...]
Oh, wat mij betreft zijn er nog heel wat meer om naar uit te kijken. Spiderman 3,
Is spiderman 2 al uit dan? Of bedoelde je die en is 3 een typfoutje?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:30:
[...]

Ik neem aan dat het een type fout is, want deel 3 staat voor 2016 op de planning volgens imdb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Laatst online: 22:21
Trance (2013)Trance (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 101min. | MPAA: R
Deze film was helemaal niet op mijn radar maar toevallig dat ik langs het Ziggo info kanaal waar ik de eerste 10 minuten van deze film zag. Mijn vriendin en ik hadden meteen zo iets, deze moeten wij gaan kijken.

Uiteindelijk tijd gevonden en dus gisteravond de film gekeken. Na een 20 minuten had ik het plot eigenlijk al wel door, echter verraste de film mij toch nog wel. Onder andere door een behoorlijke plottwist er in te gooien waardoor je toch even aan je kop moest krabben. Maar snel daarna ben je al weer terug in het verhaal.

Ik vond het wel een goede film, met een leuke afwisseling en mijn favoriete Franse baddie Vincent "The NightFox" Cassel. Daarnaast speelt McAvoy een sterke rol, waarbij hij het geheugen verlies, de woede en verwarring die daar bij hoort zeer goed vertolkt.

Helaas was mijn vriendin minder gecharmeerd van de film, maar och je kan niet alles hebben. Voor mij zeker een 7.8.
IMDb -- Trance (2013) Wikipedia -- Trance (2013) Bekijk trailer van Trance (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Trance (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vuvuzela schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:24:
Knights of Badassdom (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 86min. | MPAA: R
Plot: Live-action role players conjure up a demon from Hell by mistake and they must deal with the consequences.
Het is een vrij simpele en goedkope komedie.. het verhaal is voorspelbaar en de dialogen niet erg slim. Maar door het LARP thema toch wel origineel/absurd en denk dat dat voor nu het hoge punt op imdb ook verklaard... cult. (al zakt het wel vrij snel gisteravond 7.8 nu 7.3) Maar daardoor wel een 6 ipv 5. Op de acteurs heb ik weinig aan te merken, leuk ook om Peter Dinklage te zien. Soundtrack vond ik irritant.. deed me te veel aan game of thrones denken. luister
[afbeelding] 6 / 10
Kijk, weer een keer een Larp film. Die moet ik dus gaan kijken!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
rockhopper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:30:
[...]

Sorry, was inderdaad een typfout. Ik bedoel Amazing Spiderman 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
sopsop schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:57:
The Wolf of Wall Street (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R
Films die een 8 of 9 op IMDB krijgen vind ik over het algemeen ook wel minimaal een 7, zeker als het genre me ook ligt.

Maar bij Wolf of Wall Street heb ik dat dus niet. Ik vind het een k*film die ook nog eens 1,5 uur te lang duurt. Het was echt een worsteling om door te komen.

Iemand verrijkt zich over de rug van anderen en daarbij maar half ingaan op hoe dat in zijn werk gaat, de andere helft hoe er drugs wordt geslikt en geld wordt uitgegeven.

Langer dan een uurtje had de film niet hoeven duren. Ik had na afloop van de film echt het idee dat dit zonde van mijn tijd was.

Ik heb even zitten zoeken, maar ik zag zo snel louter 7+ recensies voor deze film in dit topic, ben ik nu echt de enige die dit vond?
[afbeelding] 4.5 / 10
Je bent niet de enige. Ik werk bij een bioscoop, en kan het nooit laten met mensen over de film te praten, wat ze er van vonden, etc. Veel reacties zijn positief, maar zo'n 30% is minder positief. Een aantal mensen zijn er zelfs uitgelopen, meestal vanwege de overdreven hoeveelheid seks... Wolf is een goed voorbeeld van een film die je maar net aan moet staan, een ander goed voorbeeld van een film waarover de meningen enorm verschillen is gravity... In mijn ogen een simplistisch gebeuren met wat mooie plaatjes, in de ogen van de anderen is een overdreven luid hijgende sandra bullock de film van de eeuw (sorry voor het gebrek aan peer reviewing :+ ). De meeste problemen krijg ik bij serieuze films (Killing them softly. only god forgives, tinker taylor soldier spy) Dergelijke films vallen bij ±90% van het publiek totaal niet in de smaak, en een klein groepje (waartoe ik meestal behoor) vindt het fantastisch. Meningen zullen altijd verschillen... Ik krijg soms zelfs mensen die roepen dat ze hun geld terug willen vanwege de gebrekkige kwaliteit, waarna een flinke discussie nodig is om die mensen in te laten zien dat het een mening is, en niet een feit. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wolf is een goed voorbeeld van een film die je maar net aan moet staan,
Is dat wel zo? Wolf is op zichzelf gewoon een erg knappe film. Het is knap geacteerd met veel verschillende personages, het is knap gefilmd met veel verschillende thema's, het verhaal is knap geschreven en de dialogen zijn fris, lekker snel en absurd. All in all is dit (en dat is niet een mening, maar een feit) gewoon een erg goede, frisse film die hele zalen vol krijgt en positief wordt ontvangen. 300 is een film die je moet aanstaan. Wolf of Wallstreet niet. Die film past prima in het rijtje van Goodfellas en Casino.
Iemand verrijkt zich over de rug van anderen en daarbij maar half ingaan op hoe dat in zijn werk gaat, de andere helft hoe er drugs wordt geslikt en geld wordt uitgegeven.
Als jij dit uit de film haalt dan heb je a: niet goed opgelet, b: geen interesse gehad om de "subcontext" er uit te halen. Wat je zegt is wat er in de film gebeurd, niet waar de film over gaat. En hoezo wordt het maar half uitgelegd? Het is toch prima duidelijk wat er gebeurd? Leo verkoopt shit aan lui die zich willen laten bedonderen.

Je kan/mag de film natuurlijk wel niet leuk vinden, dat kan gebeuren, maar in dit geval ben je wel een van de erg, erg weinigen die dat vindt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Klagen over kwaliteit bij een film als Wolf of Tinker Taylor snap ik ook niet. Ik heb zelf Amour al eens aangehaald als voorbeeld. Je kan zo'n film saai vinden en voor jou dus geen acht of negen waard maar je kan dan nog wel zien dat de film knap gemaakt is.

Zo'n film zou je qua cijfer dan ook anders moeten benaderen dan een comedy met pakweg Rob Schneider .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:15
Borgman (2013)Borgman (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Thriller | Runtime: 113min.
Saaie, trage kutfilm. Het enige pluspuntje waren de pluspuntjes van Hadewych.
IMDb -- Borgman (2013) Wikipedia -- Borgman (2013) Bekijk trailer van Borgman (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Borgman (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 15:22
Afvalzak schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:30:
[...]

Ik geloof dat Sony ook bezig is met een film over Jobs met Aaron Sorkin en deze zou beter zijn volgens mensen die Jobs kenden.

Mensen die Jobs kenden hebben in vroege fases meegewerkt aan Jobs maar haakten snel af nadat ze erachter kwamen dat de schrijvers niet echt interesse hadden in hoe het allemaal echt zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Oldboy (2013) (2013)Oldboy (2013) (2013)
IMDb: 5.0 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: 104min. | MPAA: R
De remake van Oldboy stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en ik was eigenlijk best verbaasd toen daar deze week de Blu-ray al van uitkwam en de film op IMDB niet hoger dan een 5 scoorde.

Omdat ik er niet van hou om films te "lezen" heb ik het orgineel niet gezien, ondanks dat deze me een aantal keer was aangeraden heb ik braaf op de Amerikaanse remake gewacht en dat viel allemaal wel wat tegen.

Het verhaal lijkt op papier fantastisch maar dat kwam er totaal niet uit, vrijwel aan het begin verdwijnt de hoofdrol speler in de kamer en dan verwacht je daar toch wel wat van. een aantal minuten in de film later komt hij er echter al weer uit en begint er een naar mijn mening maar matige film, er zit wat over de top knokken in, wat bloed maar voornamelijk een hoop voorspelbaarheden (die ik hier niet kan noemen).

Ik had toch gehoopt op wat meer diepgang in de kamer, ook had ik graag gezien dat je als kijker wat minder zou zien. Het had de film een heel stuk beter gemaakt als je als kijker ook niets wist van de kamer en de gebeurtenissen daarom heen.

Misschien toch het orgineel maar eens zien.
IMDb -- Oldboy (2013) (2013) Wikipedia -- Oldboy (2013) (2013) Bekijk trailer van Oldboy (2013) (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oldboy (2013) (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10
Afvalzak schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:30:Had zijn biografie al gelezen dus erg veel nieuws zie je dan ook niet ;)
Anders wel denk je?

Ik heb als Apple fanboy de biografie wel gekocht maar eigenlijk nooit gelezen.
Deze film staat al een tijdje klaar maar kan me er niet echt naar zetten tot nu toe.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 15-02-2014 19:02 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Donstil schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:00:De remake van Oldboy stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en ik was eigenlijk best verbaasd toen daar deze week de Blu-ray al van uitkwam en de film op IMDB niet hoger dan een 5 scoorde.

Omdat ik er niet van hou om films te "lezen" heb ik het orgineel niet gezien, ondanks dat deze me een aantal keer was aangeraden heb ik braaf op de Amerikaanse remake gewacht en dat viel allemaal wel wat tegen.
Voor zover ik gelezen heb is het een 1:1 remake van het origineel, allen compleet verneukt door Spike Lee.
Het origineels is erg goed, en het is doodzonde om deze remake eerst te kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door unfor op 15-02-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Blue Jasmine (2013)Blue Jasmine (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Woody Allens vrije remake van A Streetcar Named Desire is zoals veel van zijn recente films erg vermakelijk, maar nergens echt een uitblinker. De hoofdreden om hiernaar te kijken is Cate Blanchett, die voor haar hoofdrol bijzonder terecht een Oscarnominatie in de wacht heeft gesleept. Haar vertolking van Jasmine is werkelijk briljant, al mag Sally Hawkins als haar zus ook zeker genoemd worden.
IMDb -- Blue Jasmine (2013) Wikipedia -- Blue Jasmine (2013) Bekijk trailer van Blue Jasmine (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blue Jasmine (2013)

Mooie verfilming van het leven van Ron Woodroof, die zijn besmetting met hiv aangreep om ongeteste medicijnen te verkopen aan betalende leden van zijn organisatie.

Uitgebreide recensie staat hier.

The Grandmaster (2013)The Grandmaster (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Ietwat tegenvallende verfilming van het leven van Yip Man, voornamelijk doordat de film de hemel in werd geprezen door mensen wiens mening ik doorgaans deel. De cinematografie is magistraal, maar het verhaal kwam bijzonder rommelig op me over. Daar dient echter wel bij te worden opgemerkt dat ik de verknipte VS-release heb gezien; naar het schijnt is de originele versie beter.
IMDb -- The Grandmaster (2013) Wikipedia -- The Grandmaster (2013) Bekijk trailer van The Grandmaster (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Grandmaster (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

The Hunger Games: Catching Fire (2013)The Hunger Games: Catching Fire (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13
Ik heb me bijzonder goed vermaakt met dit vervolg op The Hunger Games, voornamelijk doordat het verhaal hier iets meer vorm krijgt en de opmars vormt voor het afsluitende tweeluik dat ogenschijnlijk nog dieper zal gaan. Enkele zaken zijn wat voorspelbaar, maar dat neemt niet weg dat de spelen zelf dit keer interessanter zijn dan in de eerste film.
IMDb -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Wikipedia -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Bekijk trailer van The Hunger Games: Catching Fire (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games: Catching Fire (2013)

Stoker (2013)Stoker (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R
Erg bijzondere thriller van Chan-wook Park waarin vooral de onheilspellende sfeer goed zijn werk doet. Nicole Kidman toont aan dat ze er steeds enger begint uit te zien, terwijl het samenspel tussen Mia Wasikowska en Matthew Goode zowel verontrustend als realistisch overkomt. Het verhaal had iets meer diepgang kunnen krijgen en de twist is niet helemaal bevredigend, maar toch heeft deze film iets bijzonders.
IMDb -- Stoker (2013) Wikipedia -- Stoker (2013) Bekijk trailer van Stoker (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stoker (2013)

Escape from Tomorrow (2013)Escape from Tomorrow (2013)
IMDb: 5.6 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 90min. | MPAA: Not Rated
Wow, wat een zwakke film die werkelijk nergens in uitblinkt! Niet dat ik hoge verwachtingen had, maar ik had toch gehoopt dat het leuke concept iets meer eer aangedaan zou worden. De film is volgens de makers in het geheim opgenomen in een pretpark van Disney, maar diverse scènes zijn overduidelijk gemaakt met de hulp van een greenscreen. Daarnaast is het acteerwerk simpelweg zwak en het verhaal niet bepaald onderhoudend.

Ondanks de gimmick toch een afrader.
IMDb -- Escape from Tomorrow (2013) Wikipedia -- Escape from Tomorrow (2013) Bekijk trailer van Escape from Tomorrow (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape from Tomorrow (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Pacific Rim (2013)Pacific Rim (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Aardige actiefilm die in geen enkel opzicht bijzonder wordt, maar met de juiste verwachtingen toch enigszins vermakelijk is. De visuele effecten vielen me wel verbazingwekkend tegen.

Ik had van Del Toro wel wat meer verwacht, laat hem zich voortaan maar weer gewoon bezig houden met de sprookjesachtige horrorfilms waar ik zo van kan genieten.
IMDb -- Pacific Rim (2013) Wikipedia -- Pacific Rim (2013) Bekijk trailer van Pacific Rim (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pacific Rim (2013)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 17:17
[quote]Donstil schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:00:

You think?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The Descent (2005)The Descent (2005)
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Horror | Runtime: 99min. | MPAA: R
Thriller over een stel lekkere wijven die afdalen in een onbekende grot.

Spannende film, aardig verhaal en soms wat schrikmomenten. Ik zeg "jazeker" tegen deze film.
IMDb -- The Descent (2005) Wikipedia -- The Descent (2005) Bekijk trailer van The Descent (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Descent (2005)

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Preau schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:58:
Ook erg goed acteerwerk van Matthew McConaughey, hij zet een geloofwaardig karakter neer. Hetzelfde geld voor medespeler Jared Leto. Jennifer Garner vind ik eigenlijk nooit leuk en ook in deze film weer niet.
mee eens, vond het geen heel erg boeiende film, maar McConaughey en Leto mogen van mij de oscar voor beste hoofd- en bijrol meenemen (geen idee of ze genomineerd zijn :) ) zat met ook te ergeren aan Garner, heel veel meer dan een pruillipje trekken kon ze ook hier weer niet. haalde het niveau wat naar beneden.
Donstil schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:00:

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:23

sjaool

Every life should have 9 cats

D-e-n schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 09:02:
Klagen over kwaliteit bij een film als Wolf of Tinker Taylor snap ik ook niet. Ik heb zelf Amour al eens aangehaald als voorbeeld. Je kan zo'n film saai vinden en voor jou dus geen acht of negen waard maar je kan dan nog wel zien dat de film knap gemaakt is.

Zo'n film zou je qua cijfer dan ook anders moeten benaderen dan een comedy met pakweg Rob Schneider .
Dat is natuurlijk onzin. Bij een film gaat het nog altijd om het verhaal. Als het er allemaal prachtig uitziet of knap gemaakt is maar het verhaal is waardeloos dan geef ik de film echt geen hoger cijfer hoor. ;)

En een komedie vergelijken met een drama, docudrama, horror of ander soort film is natuurlijk appels met peren vergelijken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
The Lego Movie (2014)The Lego Movie (2014)
IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: PG
Plot: An ordinary LEGO minifigure, mistakenly thought to be the extraordinary MasterBuilder, is recruited to join a quest to stop an evil LEGO tyrant from gluing the universe together.
Wat een topfilm! Vermaak voor jong en oud. Knap gemaakt plus een leuk verhaal.

Dikke aanrader!

Ook voor niet Lego fans.
IMDb -- The Lego Movie (2014) Wikipedia -- The Lego Movie (2014) Bekijk trailer van The Lego Movie (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lego Movie (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.7 9.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
sjaool schreef op zondag 16 februari 2014 @ 08:31:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Bij een film gaat het nog altijd om het verhaal. Als het er allemaal prachtig uitziet of knap gemaakt is maar het verhaal is waardeloos dan geef ik de film echt geen hoger cijfer hoor. ;)

En een komedie vergelijken met een drama, docudrama, horror of ander soort film is natuurlijk appels met peren vergelijken.
Het verhaal is dus het subjectieve element. Dat maakt of die zes voor jou een negen wordt. Maar een film als Wolf of Wallstreet of Tinker Taylor een vier te geven vind ik het andere uiterste. Dat klinkt meer als een afrekening dan als een serieuze review.

Al die diverse genres zitten nu eenmaal in dezelfde score tabel. Je moet ze nu eenmaal een cijfer geven. En dan kijk je dus ook naar de kwaliteit. Mijn voorbeeld met Rob Schneider had ook niks met het genre te maken maar met de kwaliteit.

Ik vind sommige flauwe comedy's best leuk. En dan geef ik misschien een acht. Maar ik begrijp dat anderen het helemaal niks vinden en een vier geven. Want ik zie best dat het qua beeld en acteren verder niet overhoudt. Maar bij Wolf snap ik die vier dus niet. Die film heeft een bepaald basisniveau denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 17:16

SaN

horizon1978 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 08:36:
The Lego Movie (2014)[afbeelding]
Plot: An ordinary LEGO minifigure, mistakenly thought to be the extraordinary MasterBuilder, is recruited to join a quest to stop an evil LEGO tyrant from gluing the universe together.
Wat een topfilm! Vermaak voor jong en oud. Knap gemaakt plus een leuk verhaal.

Dikke aanrader!

Ook voor niet Lego fans.
[afbeelding] 9.7 / 10
Jij bent wel een lego fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
unfor schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:37:
[...]

Voor zover ik gelezen heb is het een 1:1 remake van het origineel, allen compleet verneukt door Spike Lee.
Het origineels is erg goed, en het is doodzonde om deze remake eerst te kijken.
Het is geen 1:1 remake, absoluut niet. De grote lijnen worden gevolgd, maar waren het juist de details die het origineel geweldig maakte.

Oldboy (2013)Oldboy (2013)
Plot: Obsessed with vengeance, a man sets out to find out why he was kidnapped and locked into solitary confinement for 20 years without reason.
Ugh, wederom een mooi voorbeeld waarom Hollywood gewoon geen remakes moet maken van goede niet engelstalige films. Horrorfilms zoals The Ring en The Grudge waren geweldig in de originele versie, maar volledig vernaggeld in de amerikaanse remake. Zelfde geldt voor My Sassy Girl en Il Mare (The Lake House). Waar ze kloppen in de orginele versie, zijn de remakes volledig de weg kwijt.

Hetzelfde geldt voor Oldboy. In grote lijnen volgen ze het verhaal van het origneel, maar komen ze niet in de buurt van de kracht van het origineel. Ik blijf mezelf pijnigen met de remakes in de hoop dat er een versie komt die dicht bij het origineel blijft/komt, maar tot op heden weinig succes.

Voor de mensen die het origineel hebben gezien: hou het bij het origineel en laat deze links liggen. Voor de mensen die het origineel niet gezien hebben: kijk het origineel ;)
IMDb -- Oldboy (2013) Wikipedia -- Oldboy (2013) Bekijk trailer van Oldboy (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oldboy (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Nebraska (2013)Nebraska (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: An aging, booze-addled father makes the trip from Montana to Nebraska with his estranged son in order to claim a million-dollar Mega Sweepstakes Marketing prize.
Nebraska was de laatste op de lijst van Oscar nominaties die ik nog moest zien.

2013 is voor mij een heel wat beter jaar qua nominaties dan vorig jaar. Ook Nebraska is een goede film.

Man denkt prijs gewonnen te hebben en wil naar Nebraska om zijn prijs op te halen. Z'n vrouw en zoons weten dat een marketingstunt is, maar dringen niet tot hem door. Zijn zoon besluit vervolgens z'n vader mee te nemen op een roadtrip.

Goede film, sterke acteurs. Niet mijn favoriet voor Best picture, maar ik snap wel waarom ze de film genomineerd hebben.
IMDb -- Nebraska (2013) Wikipedia -- Nebraska (2013) Bekijk trailer van Nebraska (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Nebraska (2013)

"Everything is Awesome. Everything is cool when you're part of a team"

De hele film met een grote glimlach op m'n hoofd gezeten. Vooral heel veel jeugdsentiment. Geweldig hoe ze alles de Lego look and feel mee hebben gegeven. The Matrix meets Lego, maar met Batman. What's not to love O+
IMDb -- The Lego Movie (2014) Wikipedia -- The Lego Movie (2014) Bekijk trailer van The Lego Movie (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lego Movie (2014)

RoboCop (2014)RoboCop (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Plot: In 2028 Detroit, when Alex Murphy (Joel Kinnaman) - a loving husband, father and good cop - is critically injured in the line of duty, the multinational conglomerate OmniCorp sees their chance for a part-man, part-robot police officer.
Ik heb niet voldoende van het origineel gezien om ze te kunnen vergelijken. Ik begreep van mijn vriend, die het origineel wel gezien heeft, dat de remake erg tegen valt als je ze vergelijkt. Maar voor mij was het uiteindelijk een redelijke film.

Misschien moet ik mij toch maar eens wagen aan het origineel...
IMDb -- RoboCop (2014) Wikipedia -- RoboCop (2014) Bekijk trailer van RoboCop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over RoboCop (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
The Hunger Games: Catching Fire (2013)The Hunger Games: Catching Fire (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13
Plot: Katniss Everdeen and Peeta Mellark become targets of the Capitol after their victory in the 74th Hunger Games sparks a rebellion in the Districts of Panem.
Het vervolg op de eerste film welke vooral meer van hetzelfde brengt. Dat betekent dus ook dat het weer een goede film is.

Deze keer is het verhaal om de games heen beter uitgevoerd, ook de nieuwe karakters zijn interessant.
IMDb -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Wikipedia -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Bekijk trailer van The Hunger Games: Catching Fire (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games: Catching Fire (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mik! schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:52:
[...]
RoboCop (2014)[afbeelding]
Plot: In 2028 Detroit, when Alex Murphy (Joel Kinnaman) - a loving husband, father and good cop - is critically injured in the line of duty, the multinational conglomerate OmniCorp sees their chance for a part-man, part-robot police officer.
Ik heb niet voldoende van het origineel gezien om ze te kunnen vergelijken. Ik begreep van mijn vriend, die het origineel wel gezien heeft, dat de remake erg tegen valt als je ze vergelijkt. Maar voor mij was het uiteindelijk een redelijke film.

Misschien moet ik mij toch maar eens wagen aan het origineel...
[afbeelding] 6.8 / 10
Tja, remakes.. Prima als ze wat meer toevoegen dan alleen betere special effects.

Het origineel was juist zo sterk doordat het een goede actiefilm was met daarbij commentaar op zeer actuele thema's (zeker toen, in 1987): Corporate America, privatisering, een stad in handen van een bedrijf, invloed van media, corruptie, autoritarisme etc. Het zit allemaal zo sterk in elkaar dat ik geen idee heb hoe je dat nog zou kunnen verbeteren door de hele film opeens opnieuw te maken.

Heb de remake zelf nog niet gezien, maar de recenties online lijken mijn vermoeden te bevestigen: op rottentomatoes is de remake rot met 44%, terwijl het origineel 88% heeft.

Heb dan het lef om een film met een solide basis, maar die eerder niet helemaal perfect uit de verf kwam, echt beter neer te zetten. In plaats van een briljante film minder goed te maken. Maar ja, Corporate America he :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Time (2011)In Time (2011)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: PG-13
Plot: In a future where people stop aging at 25, but are engineered to live only one more year, having the means to buy your way out of the situation is a shot at immortal youth. Here, Will Salas finds himself accused of murder and on the run with a hostage - a connection that becomes an important part of the way against the system.
Director:
Andrew Niccol
Writer:
Andrew Niccol
Stars:
Justin Timberlake, Amanda Seyfried, Cillian Murphy
IMDb -- In Time (2011) Wikipedia -- In Time (2011) Bekijk trailer van In Time (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over In Time (2011)

In het vliegtuig heb ik deze bekeken. Ondanks het ieniemienie beeldschermpje werd ik zeer gepakt door het verhaal en het onverwacht goede acteerwerk van Justin Timberlake. De sfeer in de film doet je achteraf wel weer nadenken wat de waarde van geld is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:33

Wom

Out of the Furnace (2013)Out of the Furnace (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: R
Het zal allemaal best knap geacteerd zijn, maar de film is traag en heeft een gebrek aan spanning. Momenten waar de spanning opgevoerd kan worden worden niet gebruikt of op een rare manier een vervolg gegeven.

Doordat er weinig gebeurd en de film een traag tempo heeft komt het al snel langdradig over. Had absoluut korter gekund. De tekst bij de poster was spannender dan de film zelf in ieder geval.

Het einde laat veel open, waarbij je moet gissen wat er precies verder zich afspeelt. Maar dan niet op een manier zoals in Inception, maar gewoon minder interessant. Jammer.
IMDb -- Out of the Furnace (2013) Wikipedia -- Out of the Furnace (2013) Bekijk trailer van Out of the Furnace (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Out of the Furnace (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
SaN schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:22:
[...]

Jij bent wel een lego fan?
Ja, dat wel.

Maar verhaal technisch en animatie technisch ook aan te raden voor niet lego-fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Bestaan er mensen die niet van Lego houden? :+ Het schijnt zo leuk gedaan te zijn dat het voor iedereen die vroeger met Lego heeft gespeeld vermakelijk is :)

Sowieso wel leuk dat er iets goeds en nieuws gedaan wordt met de Lego-franchise, ook de games de laatste jaren zijn niet slecht, van wat ik ervan hoor.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Mik! >> kennis van me zag Nebraska ook, die noemde het "een wat saaie Tv-film".

Alle films gezien? Wie tip je?

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 16-02-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Soof (2013)Soof (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy
Deze film in het vliegtuig gekeken bij gebrek aan andere interessante films op t inflight systeem.
Een typisch nederlandse film, t begint direct met een seksscene. Daarna laat het imho de standaard clichés redelijk los en heb ik mij best vermaakt met de film. Vond het wel een echte vrouwen film omdat het zo'n typisch vrouwen plot is. Een vrouw die alles heeft, leuke man, leuke kinderen en een mooi huis. Dan raakt ze alles kwijt en aan het einde heeft ze een situatie die beter was dan aan het begin. Vind het des ondanks prettiger wegkijken dan de meeste Hollywood romkom films.
IMDb -- Soof (2013) Wikipedia -- Soof (2013) Bekijk trailer van Soof (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Soof (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gattaca (1997)Gattaca (1997)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Erg goede film. Laatst maar eens via Netflix gekeken, en het beviel me enorm goed. Vond dat de "Dystopia" goed uitgewerkt, een erg mooie sfeer, goed acteer werk, prima verhaal. Vond het er voor een film uit 97 ook nog verassend mooi, geinig om te zien hoe ze de "toekomst" in zo'n film er uit laten zien. Een aanrader dus als je van films als Dark City of The Matrix houdt (al is dit een realistischer verhaal).
IMDb -- Gattaca (1997) Wikipedia -- Gattaca (1997) Bekijk trailer van Gattaca (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gattaca (1997)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Voordat de film daadwerkelijk begint krijg je als kijker na een kort lachwekkend fragment een zeer beangstigend toekomstbeeld voorgeschoteld. Je wordt door een journaliste meegenomen naar Teheran en ziet daar hoe grote ED 209-robots door de straten marcheren, gevolgd door de wat kleinere "hulpjes" die er als een soort Robocop lite uitzien maar dan zonder organisch weefsel.

Mensen worden opgeroepen om naar buiten te komen met hun handen omhoog, zodat ze op hun "id" gescand kunnen worden. Het laat zich natuurlijk raden wat hier gaat gebeuren, maar het zet het de toon voor de rest van de film wel gelijk goed neer.

De meeste themas van de originele Robocop zitten er gewoon in. Zo komt oa. langs: het inhumaan behandelen van levende wezens, de hypocrisie van de VS (wel killerrobots in het buitenland, maar niet in je eigen land hoor), bedrijven die de overheid besturen ipv andersom, invloed van media, een corrupte overheid en zo voorts.

Waar in deze film wel meer de nadruk op ligt is hoe Murphy omgaat met zijn nieuwe lichaam. Is het de mens die de machine maakt, of is het een machine die de mens maakt?

Leuk dat ze tussen neus en lippen door uitleggen waarom is gekozen voor het "open design" met de helm omhoog. Wel jammer dat het einde erg voorspelbaar en cliche is en dat er te weinig is gedaan met dat mens/machine-dilemma.

Visueel ziet het er leuk uit, het idee achter de refresh is tof, maar misschien zitten er toch net iets te veel explosies in.

Pluspunt voor het feit dat de autoexplosie niet met vuurwerk Michael Bay-splosions was gedaan waardoor het er een stuk realistischer uitzag.
IMDb -- RoboCop (2014) Wikipedia -- RoboCop (2014) Bekijk trailer van RoboCop (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over RoboCop (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.9 6.9 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Sjah schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:47:
@Mik! >> kennis van me zag Nebraska ook, die noemde het "een wat saaie Tv-film".

Alle films gezien? Wie tip je?
Hmm, lastig. Ik heb het vermoeden dat mijn lijstje her en der afwijkt van wat ik verwacht. Best Picture hoop ik op Her, maar ik verwacht Gravity. Best director mag van mij wel Scorcesse worden, maar hier verwacht ik Cuaron. Best Actor hoop ik op Matthew McConoughey, maar ik heb ook vrede met Leonardo DiCaprio (en ook de andere genomineerden zijn terecht) Best Actress vind ik helemaal lastig. Op Sandra Bullock na zijn het allemaal actrices die het verdienen op basis van hun rol. Amy Adams zou ik het leukste vinden. Best Supporting Actor is voor mij Jared Leto, maar ook hier vind ik het lastig. Best Supporting Actress ook weer lastig, maar ik heb vooral een zwak voor Jennifer Lawrence.

Bij de animaties moet ik nog The Wind Rises zien, maar vind ik alle andere films eigenlijk even leuk. Ik verwacht Frozen, maar Ernest & Celestine zou toch wel een verrassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 20:31
Terecht dat er een remake is gemaakt van de Verhoeven film. Niet zozeer om dat 1987-versie zo slecht was (integendeel), maar omdat de ontwikkeling van techniek voor militaire doeleinden enorm ontwikkeld zijn in de bijna 30 jaar dat tussen de films zit.

Helaas mist de film het "karakter" van de film van Verhoeven, wat in mijn ogen komt door de man die het geheel moet overzien en de verschillende thema's in een goedlopende verhaallijn samen moet laten komen. Er zitten zeer interessante aspecten in zoals de invloed van de hedendaagse media op het publieke denken (en daarmee ook op de eventuele commerciële winsten), de dilemma's van de dokter die tussen de mens en de machine een middenweg moet vinden, en de special effects / AI van de robots, maar waarom is er niet gekozen om een ervaren (Hollywood) regisseur deze taak te geven? Ben een enorm groot fan van Gary Oldman, maar ik werd nu bijna moe van het aantal keer dat de man "Alex" roept in de film. Keaton vond ik vrij ongeloofwaardig in de film als harde zakenman, die de kijker steeds een andere moraal laat zien.

Het verhaal van Robocop verdiend volgens mij veel meer dan wat deze film uiteindelijk laat zien. Omdat dat niet helemaal tot zijn recht komt had ik graag nog meer actie gezien, want het pak ziet er gelikt uit en de robot-actie deed me soms aan I, Robot denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

Vrijdag

De Zwarte

Voor diegenen die Robocop al hebben gezien: Is het een directe overname qua verhaal als het origineel of worden er nog dingen uit de huidige maatschappij in meegenomen? Zoals het inzetten van drones etc.?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Scent of a Woman (1992)Scent of a Woman (1992)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: 157min. | MPAA: R
Dit is alweer een oudje, daarom had ik hem waarschijnlijk gemist maar wat is Al Pacino een eindbaas in deze film. Een beetje een voorloper van Intouchables dus gewoon kijken zonder het verhaal te lezen of een trailer te kijken.
IMDb -- Scent of a Woman (1992) Wikipedia -- Scent of a Woman (1992) Bekijk trailer van Scent of a Woman (1992) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Scent of a Woman (1992)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 20:31
Vrijdag schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:07:
Voor diegenen die Robocop al hebben gezien: Is het een directe overname qua verhaal als het origineel of worden er nog dingen uit de huidige maatschappij in meegenomen? Zoals het inzetten van drones etc.?
Deze "reboot" van Robocop leunt op het origineel maar is wel wat moderner gemaakt. Zoals al in een vorige review werd gezegd zijn er drones met AI in 2 versies, en wordt de vraag behandeld of een AI over zaken als Goed en Kwaad en leven en dood kan beslissen. Dit vond ik wel een sterk punt van de film, waardoor ik het jammer vind dat de film als geheel niet zo goed aanvoelde (maar dat is natuurlijk persoonlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Daarom zei ik ook al dat ik het jammer vond dat ze niet wat dieper ingingen op bebaalde dingen. Spelen met de illusie van vrije wil is echt enorm interessant en het is duidelijk dat ze daar meer mee wilden doen, maar het gaat helaas niet diep genoeg.

Wat mij trouwens ook opviel is dat zijn stem trouwens niet meer zo vervormd was als in de trailer. Dat was wel een beetje raar, zeker
spoiler:
nadat je meer van hem zag...

En Michael Keaton had niet in deze film moeten zitten. Die man is veel te campy.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
White House Down (2013)White House Down (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Afgelopen vrijdag dit fiasco aangezet. Wat een vreselijk slechte film! In het begin op zich nog redelijk aardig, maar ergens rond de helft gaat de film compleet de mist/soep/poep/etc in. Slecht acteerwerk, slecht script, slechte cgi, slechte foute actie....een en al slecht!

Voor degene die de film nog niet gezien hebben, jamie fox is president en doet dit in het begin van de film vrij aardig, Channing tatum is beveiliger en gaat solliciteren bij de secret service om de president te bewaken. Gaat natuurlijk niet van een leien dakje en meneer gaat met zijn dochter een rondleiding in het witte huis bijwonen. vervolgens zijn er wat huurlingen die het witte huis gedeeltelijk opblazen gijzelaars nemen, mensen dood maken etc. Enige die nog leven zijn channing tatum en de president (afgezien van wat gijzelaars) en met z'n tweeen en een paar jordans gaan ze op killing spree en gebeuren er hele vreemde dingen! Zoals een overheid die besluit het witte huis op te gaan blazen, een tank die door een hek heen rijdt en schiet op het dak van het witte huis, 400.000 soldaten die het witte huis omsingelen (2 keer want ze staan 2 rijen dik) maar niet aanvallen terwijl ze allemaal denken dat de president al dood is, en huurlingen die zelfs door seal team 6 niet dood te krijgen zijn, als makke lammetjes door channing en jamie fox met z'n jordan platgestampt worden.

Kortom: SLECHTE FILM!!! Niet aan beginnen! Ik kan gerust kijken naar films met slechte actie (Bv de laatste 2 die hard film:) ) maar dit is echt te slecht voor woorden!

Reden van het cijfer is het geluid en de eerste 20 tot 25 minuten van de film. Anders wat het een dikke 1 geweest:(
IMDb -- White House Down (2013) Wikipedia -- White House Down (2013) Bekijk trailer van White House Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over White House Down (2013)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:57
lj_tree schreef op maandag 17 februari 2014 @ 07:57:
White House Down (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Afgelopen vrijdag dit fiasco aangezet. Wat een vreselijk slechte film! In het begin op zich nog redelijk aardig, maar ergens rond de helft gaat de film compleet de mist/soep/poep/etc in. Slecht acteerwerk, slecht script, slechte cgi, slechte foute actie....een en al slecht!

Voor degene die de film nog niet gezien hebben, jamie fox is president en doet dit in het begin van de film vrij aardig, Channing tatum is beveiliger en gaat solliciteren bij de secret service om de president te bewaken. Gaat natuurlijk niet van een leien dakje en meneer gaat met zijn dochter een rondleiding in het witte huis bijwonen. vervolgens zijn er wat huurlingen die het witte huis gedeeltelijk opblazen gijzelaars nemen, mensen dood maken etc. Enige die nog leven zijn channing tatum en de president (afgezien van wat gijzelaars) en met z'n tweeen en een paar jordans gaan ze op killing spree en gebeuren er hele vreemde dingen! Zoals een overheid die besluit het witte huis op te gaan blazen, een tank die door een hek heen rijdt en schiet op het dak van het witte huis, 400.000 soldaten die het witte huis omsingelen (2 keer want ze staan 2 rijen dik) maar niet aanvallen terwijl ze allemaal denken dat de president al dood is, en huurlingen die zelfs door seal team 6 niet dood te krijgen zijn, als makke lammetjes door channing en jamie fox met z'n jordan platgestampt worden.

Kortom: SLECHTE FILM!!! Niet aan beginnen! Ik kan gerust kijken naar films met slechte actie (Bv de laatste 2 die hard film:) ) maar dit is echt te slecht voor woorden!

Reden van het cijfer is het geluid en de eerste 20 tot 25 minuten van de film. Anders wat het een dikke 1 geweest:(
[afbeelding] 3 / 10
Heb me hier perféct mee vermaakt. Als je weet waar je aan toe bent (no nonsense Die hard like actie) is hij zeer amusant. Tuurlijk is het onrealistisch, maar de actie was imho goed, heb een paar keer smakelijk gelachen om de opmerkingen van Foxx, eindelijk zijn het eens niet de 'arabieren' die de Amerikanen aanvallen, helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Meh, White House Down vond ik zelf gewoon heel erg saai en niet spannend. Twists in het verhaal omdat het moet, niet omdat het interessant is. Ik vind de vergelijking met Die Hard dan ook niet goed opgaan. Die Hard is een goede actie film omdat de actie enigszins geloofwaardig is. Gruber wil niet Amerika opblazen of de president vermoorden zodat er een internationale oorlog onstaat... nee hij wil gewoon verdomme rijk worden.

Bruce Willis had vrij veel charisma waardoor je jezelf (als man) wel goed kon identificeren met John McClane, dat had ik met Tatum helemaal niet, hij is veel meer een gespierde pretty boy die overal wel doorheen komt. Aan de andere kant heb je de kalende cynische agent die ondanks alles zichzelf er doorheen sleept.

De actie in White House Down is leuk. Het was grappig om die limo te zien rondscheuren en Jamie met een rocket launcher bezig te zien "How do you drop an ROCKET LAUNCHER?!" (oid) moest ik smakelijk om lachen, maar voor de rest zit er niet heel veel goede actie scenes in. En de film is zo over de top dat het ook nooit echt spannend wordt.

Je kan White House Down afzeiken omdat het niet geloofwaardig is, maar fuck it. Het is van de maker van Independence Day dus je kan wel wat over de top actie spektakel verwachten. Maar waar het bij mij op neer komt is dat White House Down gewoon saai is, ondanks de explosies, de soms grappige one liners is het gewoon een saaie film die veel. te. lang. duurt. De personages zijn niet interessant, het verhaal is omslachtig terwijl dat helemaal niet hoeft.

Maar goed, dat vindt ik he, da's mijn mening.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 15:22
MrVegeta schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:03:
Meh, White House Down vond ik zelf gewoon heel erg saai en niet spannend. Twists in het verhaal omdat het moet, niet omdat het interessant is. Ik vind de vergelijking met Die Hard dan ook niet goed opgaan. Die Hard is een goede actie film omdat de actie enigszins geloofwaardig is. Gruber wil niet Amerika opblazen of de president vermoorden zodat er een internationale oorlog onstaat... nee hij wil gewoon verdomme rijk worden.

Bruce Willis had vrij veel charisma waardoor je jezelf (als man) wel goed kon identificeren met John McClane, dat had ik met Tatum helemaal niet, hij is veel meer een gespierde pretty boy die overal wel doorheen komt. Aan de andere kant heb je de kalende cynische agent die ondanks alles zichzelf er doorheen sleept.

De actie in White House Down is leuk. Het was grappig om die limo te zien rondscheuren en Jamie met een rocket launcher bezig te zien "How do you drop an ROCKET LAUNCHER?!" (oid) moest ik smakelijk om lachen, maar voor de rest zit er niet heel veel goede actie scenes in. En de film is zo over de top dat het ook nooit echt spannend wordt.

Je kan White House Down afzeiken omdat het niet geloofwaardig is, maar fuck it. Het is van de maker van Independence Day dus je kan wel wat over de top actie spektakel verwachten. Maar waar het bij mij op neer komt is dat White House Down gewoon saai is, ondanks de explosies, de soms grappige one liners is het gewoon een saaie film die veel. te. lang. duurt. De personages zijn niet interessant, het verhaal is omslachtig terwijl dat helemaal niet hoeft.

Maar goed, dat vindt ik he, da's mijn mening.
Zijn vergelijking was geloof ik met de laatste 2 Die Hard films (welke ik zelf absurd slecht vond).
Ik vond White House Down zelf ook zeer slecht. Niet echt grappig alhoewel de film het wel probeerd te zijn, niet spannend en de actie was matig.
Olympus Has Fallen welke min of meer hetzelfde idee heeft vond ik veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

Vrijdag

De Zwarte

JohnnieWbl schreef op maandag 17 februari 2014 @ 01:48:
[...]

Deze "reboot" van Robocop leunt op het origineel maar is wel wat moderner gemaakt. Zoals al in een vorige review werd gezegd zijn er drones met AI in 2 versies, en wordt de vraag behandeld of een AI over zaken als Goed en Kwaad en leven en dood kan beslissen. Dit vond ik wel een sterk punt van de film, waardoor ik het jammer vind dat de film als geheel niet zo goed aanvoelde (maar dat is natuurlijk persoonlijk).
Stukfruit schreef op maandag 17 februari 2014 @ 02:22:
Daarom zei ik ook al dat ik het jammer vond dat ze niet wat dieper ingingen op bebaalde dingen. Spelen met de illusie van vrije wil is echt enorm interessant en het is duidelijk dat ze daar meer mee wilden doen, maar het gaat helaas niet diep genoeg.

Wat mij trouwens ook opviel is dat zijn stem trouwens niet meer zo vervormd was als in de trailer. Dat was wel een beetje raar, zeker
spoiler:
nadat je meer van hem zag...

En Michael Keaton had niet in deze film moeten zitten. Die man is veel te campy.
Ah okee, bedankt voor de info. Ik zou het wel leuk gevonden hebben als ze dingen die momenteel redelijk spelen (drones, NSA praktijken etc.) meer mee zouden nemen maar ach. Toch ben ik wel benieuwd naar de film, hoewel ik niet zulke hoge verwachtingen heb.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
Oldboy (2013)Oldboy (2013)
Deze film heeft mij goed vermaakt. Sommige puntjes in het plot zijn wel erg dun, maar ik heb ervan genoten. De film weet te boeien en te verrassen. Het is geen hoogstandje, maar wel de moeite waard. Wel in gedachten gehouden dat het een remake is van een koraanse film en kan ook de vechtscenes en puntjes in het verhaal waarderen. Je moet er uiteraard wel open voor staan.
IMDb -- Oldboy (2013) Wikipedia -- Oldboy (2013) Bekijk trailer van Oldboy (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oldboy (2013)

[ Voor 5% gewijzigd door Freezerator op 17-02-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga niet eens aan die remake beginnen. Kijk gewoon het origineel ;) of heb je die ook al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ice Soldiers (2013)Ice Soldiers (2013)
IMDb: 4.7 | Genre: Action, Sci-Fi | MPAA: R
Plot: A scientist discovers the bodies of three frozen genetically modified Russians buried in the Canadian North. Upon thawing them out he realizes he has unleashed a deadly threat to Western society and must stop them at all costs.
Waardeloze film die ik dan toch perse wilde afkijken.....

spoiler:
Die gast van prison break is een scientist die ervoor zorgt dat een oliemaatschappij ergens in de middle of nowhere kan boren onder de cover van een scientist operation. Klinkt op zich vet.

Doel van de scientific operation is het vinden van 3 supersoldaten die 50 jaar geleden vrij gekomen waren, een hele basis uitgemoord hebben en een vrouw verkracht hebben. Je voelt hem al aankomen.

Deze film is echt zo slecht in elkaar gezet dat je je krom lacht. Hoofdpersonen worden vrij onverwachts afgeknald en vermoord. Eigenlijk is die gast van prison break de enige waarvan je weet dat hij niet doodgaat of pas op het eind.

Nou wat blijkt, prison break is dus de zoon van die verkrachtte vrouw 50 jaar geleden en hij vermoord de supersoldaten. zo, crap film klaar.

NIET KIJKEN, don't waste your time.
IMDb -- Ice Soldiers (2013) Wikipedia -- Ice Soldiers (2013) Bekijk trailer van Ice Soldiers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ice Soldiers (2013)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinictus208 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:25:
Ice Soldiers (2013)[afbeelding]
Plot: A scientist discovers the bodies of three frozen genetically modified Russians buried in the Canadian North. Upon thawing them out he realizes he has unleashed a deadly threat to Western society and must stop them at all costs.

spoiler:
Die gast van prison break is een scientist die ervoor zorgt dat een oliemaatschappij ergens in de middle of nowhere kan boren onder de cover van een scientist operation. Klinkt op zich vet.

Doel van de scientific operation is het vinden van 3 supersoldaten die 50 jaar geleden vrij gekomen waren, een hele basis uitgemoord hebben en een vrouw verkracht hebben. Je voelt hem al aankomen.

Deze film is echt zo slecht in elkaar gezet dat je je krom lacht. Hoofdpersonen worden vrij onverwachts afgeknald en vermoord. Eigenlijk is die gast van prison break de enige waarvan je weet dat hij niet doodgaat of pas op het eind.

Nou wat blijkt, prison break is dus de zoon van die verkrachtte vrouw 50 jaar geleden en hij vermoord de supersoldaten. zo, crap film klaar.

NIET KIJKEN, don't waste your time.
[afbeelding] 3 / 10
Volgens mij hoort niet alles wat je schreef thuis in die spoiler tag. Je kan bijvoorbeeld wel vertellen over wat de film gaat en alleen de laatste 3 regels in je spoiler tag laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Freezerator schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:50:
Oldboy (2013)[afbeelding]
Deze film heeft mij goed vermaakt. Sommige puntjes in het plot zijn wel erg dun, maar ik heb ervan genoten. De film weet te boeien en te verrassen. Het is geen hoogstandje, maar wel de moeite waard. Wel in gedachten gehouden dat het een remake is van een koraanse film en kan ook de vechtscenes en puntjes in het verhaal waarderen. Je moet er uiteraard wel open voor staan.
[afbeelding] 7.5 / 10
Een remake die afwijkt van het origineel op een paar kritieke punten. Vooral het einde, zeer slecht dat ze dat veranderd hebben ten opzichte van het ambigue einde van het origineel.

Ik kon opzich nog wel leven met de andere achtergrond van de antagonist, en de introductie van zijn dochter als gevangene maar ga dan niet kritieke punten veranderen.

De actie was wel bruut, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:38
Dinictus208 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:25:
Ice Soldiers (2013)[afbeelding]

[afbeelding] 3 / 10
Michael Ironside zit er in en toch geen leuke B-film? :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Xyphoid schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:02:
[...]

Michael Ironside zit er in en toch geen leuke B-film? :P
Nou je kan hem wel kijken. Maar ik kijk wel vaker slechte films die ik dan stiekem toch leuk vind. Dit was echt niet leuk. Zo slecht.Scenes die nergens over gingen die dan 5 minuten duurde...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
About Time (2013)About Time (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: R
Plot: At the age of 21, Tim discovers he can travel in time and change what happens and has happened in his own life. His decision to make his world a better place by getting a girlfriend turns out not to be as easy as you might think.
Aardige film waarbij het tijdreizen voor grappige momenten zorgt. Wel valt de film te vaak in herhaling en wordt op sommige momenten het tijdreizen te vaak ingezet. Op een gegeven moment snap je het trucje wel.
IMDb -- About Time (2013) Wikipedia -- About Time (2013) Bekijk trailer van About Time (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over About Time (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.0 / 10

Last Vegas (2013)Last Vegas (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: Three sixty-something friends take a break from their day-to-day lives to throw a bachelor party in Las Vegas for their last remaining single pal.
Leuke zondagavond film met aardig wat 'zwaargewichten' in de cast. Het verhaal spreekt voor zich en kabbelt lekker voort. Een soort Hangover met 'bejaarden'. Freeman is toch wel de topper in de film.
IMDb -- Last Vegas (2013) Wikipedia -- Last Vegas (2013) Bekijk trailer van Last Vegas (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Last Vegas (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7.0 / 10

Smashed (2012)Smashed (2012)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 81min. | MPAA: R
Plot: A married couple whose bond is built on a mutual love of alcohol gets their relationship put to the test when the wife decides to get sober.
Aan het begin van deze film was ik vooral benieuwd wat Aaron Paul naast Breaking Bad nog meer kon, maar hij komt niet heel erg lekker uit de verf. Vooral omdat hij niet een hele grote rol heeft.

Verder wordt het verhaal van een alcoholist die wilt stoppen mooi verteld, op sommige punten mocht het van mij wel wat dieper gaan. Het leek Kate (Mary Elizabeth Winstead) nu iets te gemakkelijk afgaan.
Waarom er Comedy bij de tags staat is me een raadsel trouwens.
IMDb -- Smashed (2012) Wikipedia -- Smashed (2012) Bekijk trailer van Smashed (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Smashed (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Best Worst Movie (2009)Best Worst Movie (2009)
IMDb: 7.4 | Genre: Documentary | Runtime: 93min. | MPAA: Not Rated
Plot: A look at the making of the film Troll 2 (1990) and its journey from being crowned the
Laatst op Netflix gekeken.
Leuke documentaire over een superslechte film die toch enorm populair is geworden (Troll 2, die niks met deel 1 te maken heeft).

De hoofdacteur uit de film wordt gevolgd tijdens optredens bij filmvertoningen en beurzen. In het begin is het allemaal leuk en aardig, maar gaandeweg in de documentaire krijg je toch een ongemakkelijk gevoel, doordat je toch gaat inzien dat de roem die de makers van de film krijgen toch niet zo groot is, als ze dachten. Ook omdat het lijkt alsof alle medewerkers van de film niet helemaal 100% zijn :P Weet niet of dat echt is of gespeeld.

Wel leuk dat ik nu de film waar de documentaire over gaat, wil gaan kijken.

Zie net trouwens dat de hoofdpersoon in Troll deel 1 Harry Potter heet. Dus dat is nog iets wat Rowling gepikt heeft :P
IMDb -- Best Worst Movie (2009) Wikipedia -- Best Worst Movie (2009) Zoek trailer van Best Worst Movie (2009) via Google Schrijf zelf een recensie over Best Worst Movie (2009)

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reasonable Doubt (2014)Reasonable Doubt (2014)
IMDb: 5.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: R
Plot: A District Attorney has his life turned upside down when he's involved in a hit and run and another man is arrested for his crime and charged with murder.
Een vermakelijke psychologische thriller met een goede Samuel L. Jackson. Alhoewel het scenario redelijk voorspelbaar was heb ik me niet verveeld tijdens deze sneak preview in het Pathe gisteren.
IMDb -- Reasonable Doubt (2014) Wikipedia -- Reasonable Doubt (2014) Bekijk trailer van Reasonable Doubt (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Reasonable Doubt (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.1 6.1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Hogfather (2006)Hogfather (2006)
IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Fantasy, Thriller | Runtime: 189min.
Verfilming van Terry Pratchetts Discworld roman, die ik nog niet gelezen heb.

Het is een TV film, dus het budget voor sommige special effects is wel wat laag maar het gaat om het verhaal.

Als recente fan van Discworld vond ik dit Hogswatch(kerst in Discworld) verhaal erg geslaagd. De Hogfather verdwijnt op mysterieuze wijze en de Dood en zijn kleindochter gaan op onderzoek uit om er achter te komen wat er aan de hand is.

De film doet zijn best om Discworld tot leven laten te komen en de personages zijn dan ook erg geslaagd vind ik zelf. De humor uit de boeken komt goed tot zijn recht net als de maatschappelijke kritieken.
Enige minpunt is een beetje de ontknoping, die leunt een beetje erg op kennis uit de eerdere boeken in de serie.

Voor de rest is de film uitstekend te volgen voor iemand die geen Discworld leest en wel van een avonturen film houd met een dosis humor.
IMDb -- Hogfather (2006) Wikipedia -- Hogfather (2006) Bekijk trailer van Hogfather (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hogfather (2006)

The Color of Magic (2008)The Color of Magic (2008)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 137min. | MPAA: Not Rated
Ook een TV film van Discworld.

Dit keer beslaat het de eerste 2 boeken uit de Discworld serie: The Color of Magic en The Light Fantastic. Beide boeken heb ik wel gelezen.

Het probleem met films waarvan je het boek hebt gelezen is altijd de vergelijking. De boeken beslaan nogal wat pagina's en er missen dus wat stukken in de film.
Toch vond ik het zeker de moeite waard. De personages waren weer top, de humor erg aanwezig en was er toch iedere keer die brede grijns als er een van de beter teksten uit het boek letterlijk werden gebruikt.

Het volgt Rincewind, de tovenaar die geen magie kan gebruiken omdat hij geen spreuken kan onthouden. Hij ontmoet Twoflower, de eerste tourist op de Discworld, die wil dat hij hem rondleid.
Het verhaal leid beide tot de uithoeken van de Disc en opmerkelijke situaties.

Zeer leuke film die een zeer klein subplot tot een volwaardig b-plot opwaardeerd en een goede zelfs.
IMDb -- The Color of Magic (2008) Wikipedia -- The Color of Magic (2008) Bekijk trailer van The Color of Magic (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Color of Magic (2008)

Going Postal (2010)Going Postal (2010)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 185min.
De laatste van de 3 Sky one Discworld films.

Een van de beste Discworld boeken die ik gelezen had, en de eerste die Moist von Lipwig als hoofdpersoon heeft. De film beslaat het boek vrij goed. Er zijn wat kleine subplots weggelaten en wat gebeurtenissen samen gevoegd maar de hoofdlijn zit er in.

Moist von Lipwig is een meester oplichter die tegen wil en dank het postkantoor in Ankh-Morpork mag gaan runnen.
Het postkantoor is al lange tijd gesloten en vervangen door de Clacks, een soort van primitief telegraaf netwerk, dat word gerund door een niets ontziende zakenman die alleen op het geld uit is.
Aan Moist de taak om het postkantoor weer terug te brengen en te gaan concureren met de Clacks die vaak niet werken en steeds duurder worden.

Staat weer boorde vol humor en de kritiek op de telecombranch.
IMDb -- Going Postal (2010) Wikipedia -- Going Postal (2010) Bekijk trailer van Going Postal (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Going Postal (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 18:08
Synecdoche, New York (2008)Synecdoche, New York (2008)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 124min. | MPAA: R
Teh fuqc?

Ik kan hier geen zinnig woord over zeggen. Volgens mij moet je deze film kijken als je stoned bent ofzo. Artistiek prul.

Morgen maar ff een no-brainer actiefilm kijken anders blijft dit me achtervolgen.

Ik kan hier geen cijfer aan geven.
IMDb -- Synecdoche, New York (2008) Wikipedia -- Synecdoche, New York (2008) Bekijk trailer van Synecdoche, New York (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Synecdoche, New York (2008)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

NitroX infinity schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:33:
Synecdoche, New York (2008)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 124min. | MPAA: R
Teh fuqc?

Ik kan hier geen zinnig woord over zeggen. Volgens mij moet je deze film kijken als je stoned bent ofzo. Artistiek prul.

Morgen maar ff een no-brainer actiefilm kijken anders blijft dit me achtervolgen.

Ik kan hier geen cijfer aan geven.
A theatre director struggles with his work, and the women in his life, as he creates a life-size replica of New York City inside a warehouse as part of his new play.
Wat dacht je, wat een interessant plot is dit dat ik dit toch echt moet kijken? 8)7

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Only Decent People (2012)Only Decent People (2012)
IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Drama

Alleen maar nette mensen :)

Een aardige NL film. Origineel plot, goed weg te kijken en genoeg humor. Enige wat tegenstond is de hoofdacteur, die te geloofwaardig probeerde over te komen en daardoor het tegenovergestelde bereikte.
Maar, ik vond hem stiekem leuk.
IMDb -- Only Decent People (2012) Wikipedia -- Only Decent People (2012) Zoek trailer van Only Decent People (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Only Decent People (2012)

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:59

Emiel1984

Made in NL

Cinema Paradiso (1988)Cinema Paradiso (1988)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama | Runtime: 155min. | MPAA: R
Deze film via Netflix gekeken en ik was na lange tijd weer is echt onder de indruk van een film. Echt een aanrader die mij nog geheel onbekend was.
De film krijgt geen 10 omdat ik soms wat context miste in de overgangen van scenes.
IMDb -- Cinema Paradiso (1988) Wikipedia -- Cinema Paradiso (1988) Bekijk trailer van Cinema Paradiso (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cinema Paradiso (1988)

[LTS][MTS][HTS]

• NitroX infinity
  • Laatst online: 18:08
Phyxion schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:37:
[...]

[...]

Wat dacht je, wat een interessant plot is dit dat ik dit toch echt moet kijken? 8)7
Je zou aan de hand van die beschrijving niet verwachten hoe raar de film eigenlijk is. Dus ja, ik dacht, dat kan interessant zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Sjah
@Nitrox en Emiel, tx voor de tips.

Onderstaande is mijn mening, geen aanstoot aan nemen svp.

The Amazing Spider-Man (2012)The Amazing Spider-Man (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13
RTL/Sbs achtige actie, flinterdun verhaal, CGI tot en met, zeer groot budget, maar ik zie het er niet aan af. En toch speelt dit soort films "quitte (minimaal)"... . Voor mij domme actie. Koud...
IMDb -- The Amazing Spider-Man (2012) Wikipedia -- The Amazing Spider-Man (2012) Bekijk trailer van The Amazing Spider-Man (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Amazing Spider-Man (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.0 5.0 / 10

Thor: The Dark World (2013)Thor: The Dark World (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Net als bovenstaande film groot budget, en vooral CGI. Maar deze film doet het wel goed... Waarom? Sfeer, stijl, een Loki met zijn New-Age kop,alles gewoon 2 klassen beter.
IMDb -- Thor: The Dark World (2013) Wikipedia -- Thor: The Dark World (2013) Bekijk trailer van Thor: The Dark World (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thor: The Dark World (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.1 7.1 / 10

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
Emiel1984 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:33:
Cinema Paradiso (1988)[afbeelding]
IMDb: 8.5 | Genre: Drama | Runtime: 155min. | MPAA: R
Deze film via Netflix gekeken en ik was na lange tijd weer is echt onder de indruk van een film. Echt een aanrader die mij nog geheel onbekend was.
De film krijgt geen 10 omdat ik soms wat context miste in de overgangen van scenes.
[afbeelding] 9 / 10
schitterende film, zo worden ze helaas niet meer gemaakt!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Cinema Paradiso is inderdaad een prachtige film!

12 Years a Slave (2013)12 Years a Slave (2013)
IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 134min. | MPAA: R
Mooie verfilming van de memoires van Solomon Northup; een vrije zwarte man die in 1841 werd ontvoerd en verkocht als slaaf. Alle elementen die je verwacht in een film over slavernij zijn aanwezig, maar het is vooral Chiwetel Ejiofor die me het verhaal in sleepte.

Uitgebreide recensie staat hier.
IMDb -- 12 Years a Slave (2013) Wikipedia -- 12 Years a Slave (2013) Bekijk trailer van 12 Years a Slave (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 12 Years a Slave (2013)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Maxow
  • Laatst online: 20:13

Maxow

Hidden Sound System

The Monuments Men (2014)The Monuments Men (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Matigheid. Daarmee valt de film eigenlijk in één woord te beschrijven. Na het zien van de trailer was ik nog wel redelijk enthousiast, best wel een aardige cast en de 2e Wereldoorlog films stonden de laatste tijd op een laag pitje waardoor ik er wel weer zin in had.
Volgens mij valt het gebruikte onderwerp in de film best goed te gebruiken voor een spannende film, maar dat is dus alles wat deze film niet is. Er ontstaat nooit een bepaalde band met de karakters, waardoor het eigenlijk niet echt boeit wat ze doen of wat er met ze gebeurt. Dan heb je nog de scenes waar Clooney soort-van emotioneel of geroerd over wilt komen, maar dat van een dusdanig ongeloofwaardig niveau dat ook dat niet pakkend is.
Tot slot doet de film bij vlagen moeite om grappig te zijn, maar ook echt grappig wordt het nooit en de grappen zijn ook eigenlijk gewoon niet grappig.

Al met al doet de film niks echt helemaal fout, maar de film doet ook niks echt helemaal goed. Daarom beoordeel ik de film toch nog met een 6.

Nu bedenk ik me ook nog dat 2 uur voor deze film eigenlijk net te lang is.
IMDb -- The Monuments Men (2014) Wikipedia -- The Monuments Men (2014) Bekijk trailer van The Monuments Men (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Monuments Men (2014)

• Sjah
The Angels' Share (2012)The Angels' Share (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 101min. | MPAA: Not Rated
Plot: Narrowly avoiding jail, new dad Robbie vows to turn over a new leaf. A visit to a whisky distillery inspires him and his mates to seek a way out of their hopeless lives.
Vraag me niet hoe ik op deze film kwam, toeval, maar vreemd dat deze film bij wat meer film-geinteresseerd publiek enigszins onopgemerkt lijkt. Nou goed ik zag hem, en vond hem super, maar ik heb ook een zwak voor goeie Britse films.
Een groep "Schotse boefjes" ontmoet elkaar in een taakstraf, en wordt vrienden. Je voelt het al, enig sociaal gevoel is nodig om te sympathiseren met deze film. Verder kan ik whiskey-liefhebbers deze film aanraden. Tevens al diegenen die Trainspotting en Full Monty leuk vonden, dit gaat in die richting.
Een feel-good movie voor een laag budget, had meer verdiend bij het grotere publiek, maar ok heeft wel een Cannes-nominatie, dat zegt genoeg.
IMDb -- The Angels' Share (2012) Wikipedia -- The Angels' Share (2012) Bekijk trailer van The Angels' Share (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Angels' Share (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.3 8.3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:46
Sucker Punch (2011)Sucker Punch (2011)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Fantasy, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: PG-13
Plot: A young girl is institutionalized by her abusive stepfather. Retreating to an alternative reality as a coping strategy, she envisions a plan which will help her escape from the mental facility.
Wat een film. Heb hem al meerdere keren bekeken en kom steeds weer nieuwe dingen tegen. Het mooie van deze film is dat je hem ook op meerder manieren kunt bekijken, waardoor het met dit soort films geen probleem is om hem 3 keer te zien. (en ja, dat heb ik gedaan)

De muziek (!!!), de sfeer, de actie en de toch lastige verhaallijn (alles loopt door elkaar) maken het dat ik deze film één van de betere films van afgelopen jaren vind.

ps.
Of je vindt dit net als ik, awesome. Of je vindt het helemaal niets. Een tussenweg lijkt er niet te zijn. :9
IMDb -- Sucker Punch (2011) Wikipedia -- Sucker Punch (2011) Bekijk trailer van Sucker Punch (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sucker Punch (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filth (2013)Filth (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 97min.
Plot: A bipolar, bigoted junkie cop manipulates and hallucinates his way through the festive season in a bid to secure promotion and win back his wife and daughter.
Na eerdere recensies in dit topic had ik ook maar besloten de film te gaan kijken. Het begin vond ik best plezant maar hoe verder de film vorderde, hoe minder fijn ik hem vond.

Op de acteerprestaties heb ik niet meteen iets aan te merken maar ik denk dat ik eerder een comedy verwachtte waarbij ik meer zou moeten lachen.
IMDb -- Filth (2013) Wikipedia -- Filth (2013) Bekijk trailer van Filth (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Filth (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@krilo_89
Heb je de Directors Cut gezien (met de extra scenes)? Die voegen nogal wat logica toe aan het einde.

[ Voor 5% gewijzigd door LOTG op 21-02-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOTG schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:50:
@krilo_89
Heb je de Directors Cut gezien (met de extra scenes)? Die voegen nogal wat logica toe aan het einde.
Nee. Misschien moet ik dat dan maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:57:
[...]

Nee. Misschien moet ik dat dan maar eens doen.
Die opmerking was niet voor jou bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:15:
[...]

Die opmerking was niet voor jou bedoeld :P
Oh -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Krilo_89 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:41:
Sucker Punch (2011)[afbeelding]
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Fantasy, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: PG-13
Plot: A young girl is institutionalized by her abusive stepfather. Retreating to an alternative reality as a coping strategy, she envisions a plan which will help her escape from the mental facility.
Wat een film. Heb hem al meerdere keren bekeken en kom steeds weer nieuwe dingen tegen. Het mooie van deze film is dat je hem ook op meerder manieren kunt bekijken, waardoor het met dit soort films geen probleem is om hem 3 keer te zien. (en ja, dat heb ik gedaan)

De muziek (!!!), de sfeer, de actie en de toch lastige verhaallijn (alles loopt door elkaar) maken het dat ik deze film één van de betere films van afgelopen jaren vind.

ps.
Of je vindt dit net als ik, awesome. Of je vindt het helemaal niets. Een tussenweg lijkt er niet te zijn. :9
[afbeelding] 9 / 10
En het wordt nog toffer als je echt over het verhaal na gaat denken.
Uitleg van de regisseur.
Andere interpretatie.
En nog eentje (met het altijd grappige plaatje van Jackie Chan!).

Heb hem al drie keer gezien, maar ik ben er zelf nog niet helemaal uit welke interpretatie ik het beste vind. Misschien wel allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Dat is ook meteen een probleem waar de polarisatie vandaan komt. Veel mensen willen geen eigen interpretaties geven aan een film, die willen dat de film ze precies zegt waar ze naar aan het kijken zijn.

Ik vond het inderdaad ook een geweldige film, maar zoals ik al zei, de directors cut voegt wel een erg stuk aan het verhaal aan het einde toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 17:17
Thor: The Dark World (2013)Thor: The Dark World (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Sja, vond de eerste al niet erg goed, maar deze is. erg.. langzaam..
Waar de romance tussen Thor en whatsherface een "ding" moet zijn komt dat niet echt erg over.

Matige film, 6'je
IMDb -- Thor: The Dark World (2013) Wikipedia -- Thor: The Dark World (2013) Bekijk trailer van Thor: The Dark World (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thor: The Dark World (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.8 5.8 / 10

Why We Ride (2013)Why We Ride (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Documentary, Family, History | Runtime: 89min. | MPAA: PG
Beetje langzame onzin en erg ge'amerikaniseerde docu over motor rijden.
Snap het wel, wat je hier en natuurgebied noemt is daar een grote vlakte met niks en geen regels.

Verder best leuk omdat ze laten zien wie en wat de "MotoGP" zijn begonnen.
Alleen leuk als je een motorrijder bent.

hence the 8.2
IMDb -- Why We Ride (2013) Wikipedia -- Why We Ride (2013) Bekijk trailer van Why We Ride (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Why We Ride (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

[ Voor 34% gewijzigd door Bad Brains op 21-02-2014 22:21 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Xyphoid schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:28:
[...]

En het wordt nog toffer als je echt over het verhaal na gaat denken.
Uitleg van de regisseur.
Andere interpretatie.
En nog eentje (met het altijd grappige plaatje van Jackie Chan!).
Oh come on. Als deze film iets is, dan is het wel een lege huls. Bombastische "crazy shit" (woorden v/d regisseur) dat doet alsof er een enorme diepgang is, maar die er gewoon niet is. De filosofie er achter staat me ook niet erg aan: het is alsof je supertrots moet zijn op je broer die langzamerhand zichzelf kapotmaakt met drugs en alcohol, omdat "zijn hallucinaties zo mooi zijn". Ok, het scenario is net wat anders, maar IMO vergoeilijkt een levendige fantasie en OMGWTFBBQ actie niet dat er een trieste realiteit achter zit. De boodschap van de regisseur is echter dat dit absoluut wel het geval is. Hey lekker chicks en vette aksie.. </care> about the rest. :X

Ik heb niks tegen films waar fantasie en werkelijkheid door elkaar lopen, maar dan kijk ik toch liever Mr. Nobody, of een film van Satoshi Kon (Paprika, Millenium Actress).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Bullet (2014)Bullet (2014)
IMDb: N/A | Genre: Action | Runtime: 87min.
Plot: Danny Trejo plays 'Bullet' a tough cop who takes the law into his own hands when his grandson is kidnapped.
Tja, Danny Trejo doet alsof hij kan acteren en in een stoer actiefilm speelt. In werkelijkheid is hij echter een oude opa met geverfd haar die van het ene cliché naar het ander holt. Hij zou een aardig duo vormen met Steven Segal. De belichting/make-up is ook wel erg beroerd hier en daar. Dacht even dat bad guy Jonathan Banks een enge huidziekte had in een bepaalde scene, maar dat was dus de belichting.
IMDb -- Bullet (2014) Wikipedia -- Bullet (2014) Bekijk trailer van Bullet (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bullet (2014)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Atomsk schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:42:
Hey lekker chicks en vette aksie.. </care> about the rest. :X
Precies mijn eisen aan een film d:)b

En bij Sucker Punch kreeg je er ook nog eens een ongelooflijk goed gemaakte soundtrack bij waar 99% van de films jaloers op mogen zijn _O_ 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Atomsk schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:42:
[...]

Oh come on. Als deze film iets is, dan is het wel een lege huls. Bombastische "crazy shit" (woorden v/d regisseur) dat doet alsof er een enorme diepgang is, maar die er gewoon niet is. De filosofie er achter staat me ook niet erg aan: het is alsof je supertrots moet zijn op je broer die langzamerhand zichzelf kapotmaakt met drugs en alcohol, omdat "zijn hallucinaties zo mooi zijn". Ok, het scenario is net wat anders, maar IMO vergoeilijkt een levendige fantasie en OMGWTFBBQ actie niet dat er een trieste realiteit achter zit. De boodschap van de regisseur is echter dat dit absoluut wel het geval is. Hey lekker chicks en vette aksie.. </care> about the rest. :X

Ik heb niks tegen films waar fantasie en werkelijkheid door elkaar lopen, maar dan kijk ik toch liever Mr. Nobody, of een film van Satoshi Kon (Paprika, Millenium Actress).
Je kan de film zien als de "crazy shit", zoals de regisseur zegt. Maar je kan er ook een verhaal met meerdere lagen in zien, zoals de regisseur zegt. En wat is er mis met een film met lekkere chicks en vette actie, waar je ook nog over kan discussiëren?

Ik snap niet wat je bedoelt met de "broer die verslaafd is" en dat "een levendige fantasie de trieste realiteit niet vergoeilijkt". Het hele verhaal is toch dat ze haar fantasie gebruikt om de trieste realiteit te ontvluchten? Tenzij je het verhaal anders interpreteert en de hele film als droom ziet van iemand die een lobotomie heeft gehad. Of alles is echt en ze gaat echt naar een andere dimensie om daar te vechten.

Ach, zelfs als zou blijken dat Zack Snyder gewoon een hersenloze actiefilm met halfnaakte meiden wilde maken, dan geef ik hem nog kudo's voor deze film. Want hij heeft niet alleen een hersenloze actiefilm met halfnaakte meiden gemaakt, maar (onbedoeld?) ook een film waar je over kan discussiëren.

Pffff, weet niet of dit stukje nog begrijpelijk is, want het is al laat :P
nero355 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 01:13:

En bij Sucker Punch kreeg je er ook nog eens een ongelooflijk goed gemaakte soundtrack bij waar 99% van de films jaloers op mogen zijn _O_ 8)
Och, die vergeet ik elke keer aan te schaffen. Zometeen eens kijken waar ik die kan kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Xyphoid op 22-02-2014 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:31

YellowCube

Wait...what?

Matterhorn (2013)Matterhorn (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 87min.
Ik ben niet zo ontzettend van Nederlandse films (Soldaat van Oranje en Van God Los was het enige wat ik tot nu toe echt kon waarderen), maar er lijkt toch wat verandering te komen.
Enkele weken geleden met veel enthousiasme De Ontmaagding van Eva van End zitten kijken en kreeg vervolgens te horen dat Matterhorn een beetje in datzelfde straatje zit. En dat klopt.
Vond het werkelijk een briljante film met strak acteerwerk. Vooral Rene van 't Hof (de andere Kees uit flodder) speelt, ondanks z'n minimale bijdrage, de sterren van de hemel.
Als dit de richting is waar de Nederlandse filmindustrie heen gaat, dan teken ik daar voor.
IMDb -- Matterhorn (2013) Wikipedia -- Matterhorn (2013) Bekijk trailer van Matterhorn (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Matterhorn (2013)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Action, Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: PG
Everything is awesome!
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.0 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 23:18

Quad

Doof

That Awkward Moment (2014)That Awkward Moment (2014)
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: R
Gisteravond met mijn vriendin naar deze film geweest. Het is een leuke wegkijker met best veel humor.
Ik heb niet het gevoel gehad dat hij snel verveeld, en met een kleine anderhalf uur durende film ben je er best wel snel doorheen.

Het gaat in de film over dat een van de drie vrienden gaat scheiden en vervolgens beloven ze elkaar op straat met een beker koffie toost dat ze geen relatie zullen hebben, en vervolgens krijgen ze alle drie wel iets maar houden ze aan elkaar vol dat er niks speelt.

Het idee is wel leuk, de uitvoering is wel oké maar geen hoogvlieger. Het hoogtepunt waar ik wel tranen gelachen heb was het 'cocktailparty'. :+
Ik denk dat een 7 een terechte score is.
IMDb -- That Awkward Moment (2014) Wikipedia -- That Awkward Moment (2014) Bekijk trailer van That Awkward Moment (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over That Awkward Moment (2014)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

Daniel36

vernieuwde formule

Maxow schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:10:
The Monuments Men (2014)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
Matigheid. Daarmee valt de film eigenlijk in één woord te beschrijven. Na het zien van de trailer was ik nog wel redelijk enthousiast, best wel een aardige cast en de 2e Wereldoorlog films stonden de laatste tijd op een laag pitje waardoor ik er wel weer zin in had.
Volgens mij valt het gebruikte onderwerp in de film best goed te gebruiken voor een spannende film, maar dat is dus alles wat deze film niet is. Er ontstaat nooit een bepaalde band met de karakters, waardoor het eigenlijk niet echt boeit wat ze doen of wat er met ze gebeurt. Dan heb je nog de scenes waar Clooney soort-van emotioneel of geroerd over wilt komen, maar dat van een dusdanig ongeloofwaardig niveau dat ook dat niet pakkend is.
Tot slot doet de film bij vlagen moeite om grappig te zijn, maar ook echt grappig wordt het nooit en de grappen zijn ook eigenlijk gewoon niet grappig.

Al met al doet de film niks echt helemaal fout, maar de film doet ook niks echt helemaal goed. Daarom beoordeel ik de film toch nog met een 6.

Nu bedenk ik me ook nog dat 2 uur voor deze film eigenlijk net te lang is.
[afbeelding] 6 / 10
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Gisteravond de film bekeken in de Pathé in Groningen.
Leuke film, maar niets bijzonders.
Oh en dat Clooney een beetje oud begint te worden, maar Goodman en zeker Murray zijn aardig op weg fossielen te worden inmiddels, denk daarbij aan de Niro en Pacino.
En twee uur is te lang zeker zonder pause zoals wij hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10

Rhapsody

In Metal We Trust

IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Action, Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: PG
Everything is awesome!

Helemaal eens met de review van Floris-K. Grappig verhaal met een enigszins onverwacht einde. Hou je van Lego dan is dit een must-see. Heb je geen binding met Lego, kijk dan eerst de trailer of het je wat lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.0 9 / 10

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Pagina: 1 ... 47 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]