Ben ik met je eens.Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:21:
All Is Lost (2013) [afbeelding] IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13 Plot: After a collision with a shipping container at sea, a resourceful sailor finds himself, despite all efforts to the contrary, staring his mortality in the face.
Na een half uur zat ik al te kijken hoe lang duurt de film nog. Geen goed teken want zo saai vond ik de film. Ik moest nog langer dan een uur. Toch nog even blijven zetten maar want je wilt weten hoe de film verder verloopt. De hoofdpersonage kwam bij mij over als een slome onervaren zeiler. Die ondoordacht acties ondernam, erg irritant om te kijken. De regisseur leek wel goed gekeken te hebben naar Life of Pi. Bepaalde elementen vond ik erg overeenkomen. Wat wel weer leuk is dat zo'n film tegenwoordig nog wordt gemaakt. Tegenwoordig moet alles snel en vluchtig zijn om de kijker vast te houden. Ik vond de film eigenlijk best wel ruk, maar de film heeft ook goede stukken, je wilt toch weten hoe het afloopt en toont de kijker mooie beelden.
spoiler:Trouwens Captain Phillips kwam nog langs[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.5 / 10
Heb ook op mijn horloge gekeken in de bios. Daarbij was het geluid ook nog eens slecht, de center speaker was uitgevallen (als ik geen Pathé pas had, had ik mijn €11,- toch echt wel terug gewild). Gelukkig is dit een film waarin welgeteld tien zinnen in voor komen, maar helaas heeft ook het acteerwerk van Redford mij niet kunnen boeien.
Wanhoop van het in je eentje op een kapotte boot zitten, zou veel beter en scherper in beeld gebracht kunnen worden. Zo is er een verwante Scandinavische film (kan de titel even niet meer noemen Kon-Tiki (2012)) die wat dat betreft hoger scoort bij mij qua filmvermaak. Daar zitten ze met meerdere mannen op een vlot, en in die film laten de acteurs goed de wanhoop en emoties zien die loskomen in zo'n situatie. Had van Redford iets meer verwacht, het is gewoon een prima acteur namelijk. Het lijkt wel alsof de regisseur een andere kijk had. Niet mijn smaak helaas.
spoiler:
Je captain Philips referentie snap ik. Ook dit is echter heel slecht in beeld gebracht, qua realisme. In shots waarbij Redford in beeld wordt gebracht, zie je gewoon niet dat hij echt hoopt dat hij gered wordt door het grote vrachtschip. Je hebt niet het gevoel dat de wanhoop groot is, en dat er daadwerkelijk een groot schip voorbij vaart. Om de een of andere reden is het gewoon niet spannend genoeg gefilmd.
Edit: Ik weet het weer! Ik bedoel Kontiki (2012)! IMDB: Kon-Tiki (2012)
[ Voor 8% gewijzigd door Royeboi op 12-02-2014 01:12 ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx