Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.211 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:45

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Preau schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:07:
Thor: The Dark World (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: When Jane Foster is possessed by a great power, Thor must protect her from a new threat of old times: the Dark Elves.
Het enige wat ik jammer vond is dat er een paar karakters inzitten die het grappig moeten maken maar daar totaal niet in slagen.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
spoiler:
Wel grappig in het stukje in het gekkenhuis dat Stan Lee himself zijn schoen terug vroeg :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

spoiler:
Ik herkende hem al, maar wist eerst even niet precies wie ik zag. Leuk dat hij een cameo had.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Jorgen schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:14:
spoiler:
Ik herkende hem al, maar wist eerst even niet precies wie ik zag. Leuk dat hij een cameo had.
spoiler:
Stan Lee is in (bijna( elke Marvel film een cameo! Van Spider-Man tot Fantastic 4, zelfs Hulk en Daredevil en van Iron Man tot The Avengers!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

offtopic:
Ben ik de enige die uit dit topic destilleert welke nieuwe films er via de diverse kanalen verkrijgbaar zijn? O-)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:38
Vast niet, zie ook poll: Filmpje pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bra-Jo schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:34:
offtopic:
Ben ik de enige die uit dit topic destilleert welke nieuwe films er via de diverse kanalen verkrijgbaar zijn? O-)
In dat kader nog maar weinig reviews over IMDB: All Is Lost (2013).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Thor: The Dark World (2013)Thor: The Dark World (2013)
Gisteren stelde de vrouw voor om Thor 2 te kijken. Zoals bij de meeste marvel films moet je niet al te veel verwachten qua verhaal en diepgang. Ga er lekker voor zitten, verwacht veel spectakel en zet je sub ietsje hoger:) Dit gisteren dus ook gedaan. Zonder verwachtingen deze film gaan kijken en achteraf gezien is dat maar goed ook. Een leuke film, leuke actie, qua cgi ERG goed gedaan en het geluid klinkt nog aardig ook. daar is het meeste dan ook wel gezegd. Wat grappige stukje zoals hierboven als vermeld het stukje cameo van stan lee. Nog een topje, blijf de aftiteling helemaal afkijken! Zoals gewoonlijk zit er nog iets na. Hier 2 stukjes. Eentje ongeveer 2 minuten na het einde van de film, en nog eentje helemaal aan het einde van de aftiteling.

spoiler:
Het leukste van de hele film was Loki die als captain america verkleed is:)
IMDb -- Thor: The Dark World (2013) Wikipedia -- Thor: The Dark World (2013) Bekijk trailer van Thor: The Dark World (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thor: The Dark World (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

offtopic:
+1 :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
offtopic:
Daar is CouchPotato toch voor? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
passthepopcorn ftw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:28
Net ook Thor: The Dark World gekeken. Toegegeven, ik ben niet bekend met deze stripfiguur, dus ik ken ook de achtergrond niet van het verhaal, maar ik verveelde me en besloot deze maar eens te kijken. Vond het een super overdreven en flauwe film, die eigenlijk nergens over gaat. Dan vind ik Spiderman en Batman veel leuker, daar zitten tenminste nog elementen in als liefde, romantiek en drama, maar dit was alleen maar special effects.

En wat ik nooit begrijp bij films met superhelden uit andere werelden is, dat ze het altijd op aarde uit moeten vechten en alles moeten slopen. Maar dan denk ik van, wie gaat dat allemaal opruimen en herstellen? Vecht het lekker uit op je eigen planeet! Ik snap dat nooit, het is altijd op aarde. Is dat om stoer te doen voor de mensheid of zo, zodat die mee kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat het een film is waar we ons mee willen identificeren. En omdat het zo saai is als er niet op straat een liefje kan worden gevonden of een cameo van Stan Lee kan worden bedacht.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 18-09 08:25
chim0 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:28:
Net ook Thor: The Dark World gekeken. Toegegeven, ik ben niet bekend met deze stripfiguur, dus ik ken ook de achtergrond niet van het verhaal, maar ik verveelde me en besloot deze maar eens te kijken. Vond het een super overdreven en flauwe film, die eigenlijk nergens over gaat. Dan vind ik Spiderman en Batman veel leuker, daar zitten tenminste nog elementen in als liefde, romantiek en drama, maar dit was alleen maar special effects.

En wat ik nooit begrijp bij films met superhelden uit andere werelden is, dat ze het altijd op aarde uit moeten vechten en alles moeten slopen. Maar dan denk ik van, wie gaat dat allemaal opruimen en herstellen? Vecht het lekker uit op je eigen planeet! Ik snap dat nooit, het is altijd op aarde. Is dat om stoer te doen voor de mensheid of zo, zodat die mee kunnen kijken?
Grappig dat je het zegt over het opruimen.
Moet je maar eens de serie "Marvels agents of S.H.I.E.L.D." bekijken. Daar zie je wie dat allemaal moet opruimen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41

Ik begrijp het gebrek aan verhaal bij thor helemaal. de film is amusant en draait enkel om spectakel en actie. Wat ik niet begrijp is dat je je druk maakt om bovenstaande. Je kijkt een film over Thor, een verzonnen god met een hamer waarmee hij bliksem kan maken etc. vervolgens ga je je druk maken om wie de rommel achter hun reet aan opruimt?:) Dat je je om zulke dingen druk maakt in realistische films snap ik helemaal, maar dit soort films moet je met een compleet andere bril bekijken! Het is niet serieus bedoeld, het is niet realistisch bedoeld!

Dit is niet zo boos bedoeld als d text weergeeft, zie het ook niet als een rant jou kant op....probeer enkel een verschil te maken tussen marvel, fantasy, etc films en een film die realistisch is bedoeld.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-09 13:43

Sharky

Skamn Dippy!

Preau schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:21:
[...]

Daar is CouchPotato toch voor? O-)
Wilde dat altijd al eens proberen, net gedaan. HD vol. En bedankt.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:28
lj_tree schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:06:
[...]

Ik begrijp het gebrek aan verhaal bij thor helemaal. de film is amusant en draait enkel om spectakel en actie. Wat ik niet begrijp is dat je je druk maakt om bovenstaande. Je kijkt een film over Thor, een verzonnen god met een hamer waarmee hij bliksem kan maken etc. vervolgens ga je je druk maken om wie de rommel achter hun reet aan opruimt?:) Dat je je om zulke dingen druk maakt in realistische films snap ik helemaal, maar dit soort films moet je met een compleet andere bril bekijken! Het is niet serieus bedoeld, het is niet realistisch bedoeld!

Dit is niet zo boos bedoeld als d text weergeeft, zie het ook niet als een rant jou kant op....probeer enkel een verschil te maken tussen marvel, fantasy, etc films en een film die realistisch is bedoeld.
Dat slopen en opruimen is een op zichzelf staand iets. Dus niet alleen bij Thor, maar ook bij Batman, Spiderman, Superman etc. Het moet altijd op aarde gebeuren en dan denk ik: wie gaat dat allemaal opruimen?

Alleen vind ik bijvoorbeeld Spiderman van 100 keer hogere kwaliteit dan Thor. Komt misschien ook mede door de acteurs, maar er zit romantiek in, stukje menselijkheid misschien ook, drama etc. Thor is een beetje als Riddick. De laatste Riddick vond ik ook totaal niet van het niveau van de eerste Riddick.

Een film is altijd persoonlijk, maar Spiderman bijvoorbeeld, vind ik echt te gek en kan ik achter elkaar kijken. Ik weet niet, ook de romantiek erin trekt mij gewoon heel erg, maar ook de acteurs. De acteurs zijn uiteindelijk toch degenen die een film kunnen maken of breken.

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 07-02-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

chim0 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:15:
[...]

Dat slopen en opruimen is een op zichzelf staand iets. Dus niet alleen bij Thor, maar ook bij Batman, Spiderman, Superman etc. Het moet altijd op aarde gebeuren en dan denk ik: wie gaat dat allemaal opruimen?

Alleen vind ik bijvoorbeeld Spiderman van 100 keer hogere kwaliteit dan Thor. Komt misschien ook mede door de acteurs, maar er zit romantiek in, stukje menselijkheid misschien ook, drama etc. Thor is een beetje als Riddick. De laatste Riddick vond ik ook totaal niet van het niveau van de eerste Riddick.

Een film is altijd persoonlijk, maar Spiderman bijvoorbeeld, vind ik echt te gek en kan ik achter elkaar kijken. Ik weet niet, ook de romantiek erin trekt mij gewoon heel erg, maar ook de acteurs. De acteurs zijn uiteindelijk toch degenen die een film kunnen maken of breken.
En niet te vergeten in Spider-Man, of beter gezegd Peter Parker, kunnen de meeste zich veel beter inleven als karakter zijnde dan bijv. Thor. Ik zie mezelf wel een buitenaardse god :+ maar realistisch gezien ben ik meer een Peter Parker en heb deels dezelfde problemen (familie, vriendin, etc).

Thor komt ff clashen met titanen (see what I did there :P) terwijl hij rondvliegt met zijn hamer en teleporteerd van de ene naar de andere planeet. En dat doe ik eigenlijk niet zo vaak. ;)

Hij heeft ook geen alter ego, of is geen (voor aardse begrippen) kwetsbaar persoon geweest.

Waarom denk je dat de meeste "aliens" die echte hoofdrollen hebben bijna altijd menselijk zijn, of grotendeels menselijke vormen hebben (met of zonder staart, oren, etc). Daar kan de kijker zich beter mee binden waardoor de film ervaring voor de mainstream leuker is (en dus de inkomsten hoger).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Romantiek in actiefilms :'). Dat is toch alleen om de vrouwen te amuseren die mee moesten van hun man?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
MrFl0ppY schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:11:
Romantiek in actiefilms :'). Dat is toch alleen om de vrouwen te amuseren die mee moesten van hun man?
Pff, romantiek is niet nodig als je Loki O+ O+ O+ hebt

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Mik! schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:23:
Pff, romantiek is niet nodig als je Loki O+ O+ O+ hebt
Krek! Een vrouwmensch!

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 13:07

Arethusa

Niet die server

Dreanor schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:30:
[...]
Hij heeft ook geen alter ego, of is geen (voor aardse begrippen) kwetsbaar persoon geweest.
Thor heeft in de comics een alter ego genaamd Donald Blake, hier wordt in "Thor" (de film) naar verwezen. Toegegeven, het alter ego verhaal is minder nadrukkelijk aanwezig in de films waarin Thor aanwezig dan het alter ego van Spider-Man.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Arethusa schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:56:
Thor heeft in de comics een alter ego genaamd Donald Blake, hier wordt in "Thor" (de film) naar verwezen. Toegegeven, het alter ego verhaal is minder nadrukkelijk aanwezig in de films waarin Thor aanwezig dan het alter ego van Spider-Man.
Nog niet eens naar verwezen met alleen die badge, als Erik Selvig Thor komt halen nadat hij is opgepakt wordt hij ook Donald Blake genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:54

liefde, romantiek en drama... de gemiddelde film die alleen uit die elementen bestaan zijn vaak om te janken, en zijn bedoeld voor meisjes tot 16 jaar.

een superhelden-actie-film draait om mannelijkheid, gave battles en een hoog AWESOME-gehalte, laten we daar a.u.b. geen tienermeisjesfilm van maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
The Act of Killing (2012)The Act of Killing (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Documentary, Crime, History | Runtime: 115min. | MPAA: Not Rated
Plot: A documentary that challenges former Indonesian death squad leaders to reenact their real-life mass-killings in whichever cinematic genres they wish, including classic Hollywood crime scenarios and lavish musical numbers.
Was op deze film gekomen, niet alleen vanwege de Oscar-nominatie, maar ook vanwege de lijstjes vd Parool filmcritici >> http://www.parool.nl/paro...este-films-van-2013.dhtml

IMO belooft deze film iets meer dan ze waarmaakt, had verwacht echt nieuwe inzichten te krijgen, viel tegen,
IMDb -- The Act of Killing (2012) Wikipedia -- The Act of Killing (2012) Bekijk trailer van The Act of Killing (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Act of Killing (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.9 6.9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Laatst online: 26-09 11:00

NvM

Sjah schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 01:35:
The Act of Killing (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Documentary, Crime, History | Runtime: 115min. | MPAA: Not Rated
Plot: A documentary that challenges former Indonesian death squad leaders to reenact their real-life mass-killings in whichever cinematic genres they wish, including classic Hollywood crime scenarios and lavish musical numbers.
Was op deze film gekomen, niet alleen vanwege de Oscar-nominatie, maar ook vanwege de lijstjes vd Parool filmcritici >> http://www.parool.nl/paro...este-films-van-2013.dhtml

IMO belooft deze film iets meer dan ze waarmaakt, had verwacht echt nieuwe inzichten te krijgen, viel tegen,
[afbeelding] 6.9 / 10
Nieuwe inzichten? Ik was bij verre niet bekend met de materie die getoond werd, en heb niet de indruk dat veel anderen dat ook zijn. Wellicht met de geschiedenis, maar niet dat veel van de daders nog ongestraft rondlopen en zelfs een bepaalde status genieten. Of is dit slechts een verkapte manier om jouw blijkbaar uitgebreide kennis over dit onderwerp te etaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, ik was ook niet bekend met het onderwerrp an sich, maar had meer inzichten verwacht over wat zo iemand nou beweegt. Kortom ik wist het niet op de feiten af, maar wat ik zag opende niet heel nieuwe werelden ofzo.
edit: ja er zitten absoluut dingen in die abnormaal zijn, en waar je van zou moeten schrikken, maar helaas raken we/ik zo afgestompt, kijk gewoon niet meer zo snel op van dingen.

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 08-02-2014 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En wat ik nooit begrijp bij films met superhelden uit andere werelden is, dat ze het altijd op aarde uit moeten vechten en alles moeten slopen. Maar dan denk ik van, wie gaat dat allemaal opruimen en herstellen?
[Serie] Agents of S.H.I.E.L.D.

Dat clubje dus ;)
Vecht het lekker uit op je eigen planeet! Ik snap dat nooit, het is altijd op aarde. Is dat om stoer te doen voor de mensheid of zo, zodat die mee kunnen kijken?
Als zulke dingen op planeet XYZFLIERP42 plaatsvinden dan kan je je als kijker niet identificeren met de bewoners van het stukje vliegende modder en heeft het weinig nut als de bad guy dreigt om "de wereld" voor de zoveelste keer op te blazen :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Best een vermakelijke film met een verhaal over het overwinnen van moeilijke situaties,zeker het kijken waard.
Geen het een 7.2

Maar......als je een beetje verstand hebt van zeilen dan erger je je kapot aan deze film vanwege de incompetentie van de hoofdpersoon en kan je alleen maar hopen dat zijn dood genadig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 22:30
Last Vegas (2013)Last Vegas (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Niet heel veel bijzonders. Het slappe verhaal en eigenlijk ook het gebrek aan grappen wordt gecompenseerd door de acteerprestaties van de fantastische cast.
IMDb -- Last Vegas (2013) Wikipedia -- Last Vegas (2013) Bekijk trailer van Last Vegas (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Last Vegas (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 16:52

Twhomp

Stayin' Alive

T0ny schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:48:
[...]
Maar......als je een beetje verstand hebt van zeilen dan erger je je kapot aan deze film vanwege de incompetentie van de hoofdpersoon en kan je alleen maar hopen dat zijn dood genadig zal zijn.
Nou ben ik niet de beste zeiler, maar wel ervaring met zeezeilen en man, man, man, wat maakt die vent een hoop fouten die ik niet eens zou maken. En ik ga niet solo de wereldzeeën over :+

Maar, als er niks fout ging, was er ook geen film. En je moet de film kijken vanuit het opzicht van dat 'een oude vent onvoorbereid en zonder skills om één of andere reden (afterlife-crisis :+) de zee op gaat in een oude boot, zonder goede gear'.

Hoe oud is Redford eigenlijk? 80?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Twhomp schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 22:46:
77 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Twhomp schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 22:46:
[...]

Nou ben ik niet de beste zeiler, maar wel ervaring met zeezeilen en man, man, man, wat maakt die vent een hoop fouten die ik niet eens zou maken. En ik ga niet solo de wereldzeeën over :+

Maar, als er niks fout ging, was er ook geen film. En je moet de film kijken vanuit het opzicht van dat 'een oude vent onvoorbereid en zonder skills om één of andere reden (afterlife-crisis :+) de zee op gaat in een oude boot, zonder goede gear'.

Nou weet ik echt praktisch niets van zeilen, maar de doordat hij zoveel "domme" fouten maakte (die zelfs ik kon zien) verloor hij bij mij de sympathie en was mijn oordeel van de film dus ook zwaar gekelderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 16:27
Escape Plan (2013)Escape Plan (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: When a structural-security authority finds himself set up and incarcerated in the world's most secret and secure prison, he has to use his skills to escape with help from the inside.
Vorige week Demolition Man gekeken, met een Sylvester Stallone en Wesley Snipes die het duidelijk naar hun zin hadden tijdens de opnames.

Deze week Escape Plan gekeken, met Arnold Schwarzenegger en Sylvester Stallone, maar dan ruim 20 jaar ouder.

Past overigens prima in hun rijtje 80's actiefilms, want als je niet met verstand op nul kijkt, erger je je dood. Meer geforceerde "toevalssituaties" en plotholes dan al hun 80's films bij elkaar, zelfs Commando en Rambo zijn geloofwaardiger.

Maw: Als je de verhaallijn buiten beschouwing laat, is het gewoon een 80's actiefilm met de helden van toen, in een hedendaagse setting.

Tot een kwartier voor het einde had ik de film een 3 willen geven, maar het einde wist me toch nog enigzins te verrassen dus krijgt ie een 4.
IMDb -- Escape Plan (2013) Wikipedia -- Escape Plan (2013) Bekijk trailer van Escape Plan (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape Plan (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Captain Phillips (2013)Captain Phillips (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: 134min. | MPAA: PG-13
Vandaag Captain Phillips gekeken.

Het verhaal was constant spannend, ik had geen idee wat er ging gebeuren. Ook de acteerprestaties waren op zeer hoog niveau. Vooral de piraten verrasten me, mede doordat je ze niet in andere films ziet vergeet je echt dat ze acteurs zijn. Maar vooral weer een geniale rol van Tom Hanks. Zeker het laatste half uur, simpelweg geweldig hoe Tom Hanks hier een doodsbange en wanhopige man weet neer te zetten.

Absolute aanrader.
IMDb -- Captain Phillips (2013) Wikipedia -- Captain Phillips (2013) Bekijk trailer van Captain Phillips (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain Phillips (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Daanieyel schreef op zondag 09 februari 2014 @ 02:47:
Captain Phillips (2013)[afbeelding]

Het verhaal was constant spannend, ik had geen idee wat er ging gebeuren. Ook de acteerprestaties waren op zeer hoog niveau. Vooral de piraten verrasten me, mede doordat je ze niet in andere films ziet vergeet je echt dat ze acteurs zijn. Maar vooral weer een geniale rol van Tom Hanks. Zeker het laatste half uur, simpelweg geweldig hoe Tom Hanks hier een doodsbange en wanhopige man weet neer te zetten.

Absolute aanrader.
[afbeelding] 9 / 10
Wat als je Tom Hanks niet kan uitstaan? Is het dan nog steeds kijkbaar?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 17:31

YellowCube

Wait...what?

Hij komt, als hoofdrolspeler, vrij regelmatig in beeld.
Dus je kunt wegkijken op die momenten, maar dan mis je een goed deel van de film.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Heat (1995)Heat (1995)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 170min. | MPAA: R
Tot mijn verbazing had ik deze film nog nooit gezien en ik dacht dat ik me wel zou vermaken met deze (op papier) ongelooflijke cast maar ik vond er echt geen kloten aan.

Pacino die ongeïnteresseerd alle zinnetjes opzegt en denkt interessanter te zijn als hij ze schreeuwt.
De Niro die lijkt op hij de helft van de tijd in zijn broek zit te schijten/in slaap valt.
De rest was ook niet om over naar huis te schrijven.
De enigste die ik enigzins interessant vond was die gast die Waingro speelde en die was veel te weinig te zien.

Het verhaal op zich was wel ok maar dat kon voor mij de film niet redden.
Film duurde ook veel te lang, aardig wat scenes die flink ingekort/geschrapt mochten worden.
Snap niet dat deze film zo hoog aangeschreven word, wat in mijn ogen alleen maar is gebeurd door de op papier geweldige cast en niet door de acteerprestaties.

Meh :Z
IMDb -- Heat (1995) Wikipedia -- Heat (1995) Bekijk trailer van Heat (1995) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Heat (1995)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

YellowCube schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:03:
Hij komt, als hoofdrolspeler, vrij regelmatig in beeld.
Dus je kunt wegkijken op die momenten, maar dan mis je een goed deel van de film.
Prima geen must-watch dus.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Behalve dan dat het één van de betere films van 2013 was, is het geen mustwatch nee :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hahn schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:54:
Behalve dan dat het één van de betere films van 2013 was, is het geen mustwatch nee :+
Ja maar ik kan Tom Hanks niet uitstaan dus voor mij is de film maximaal een 6.5. Dit zal dus een 5/6 worden ofzo voor mij.

The Green Mile bijvoorbeeld. Prachtige film maar Tom Hanks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb gisteravond Filth gezien, starring James McAvoy. Was wel een bijzondere film aan de ene kant vond ik de film best vermakelijk maar aan de andere kant ook wat te veel tongue in cheeke en de onthulling was niet helemaal onverwacht. Al met al doet James het wel erg leuk en dat Schotse accent, dat is toch wel mooi he.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Thor: The Dark World (2013)Thor: The Dark World (2013)
Ook ik heb Thor 2 gekeken, ik had best hoge verwachtingen na het eerste deel maar die kwamen helaas niet echt uit, ook zat er voor mij wat te veel space in de film. Ik zie dit soort films altijd wat liever op de aarde plaatsvinden.

Verder was de actie prima, het geluid prima in orde (ik kijk altijd de DTS-HD versies) maar de 3D versie onwijs overbodig.

Leuk voor een zondagje met regen, niet voor een film vrijdagavond als je het mij zou vragen.
IMDb -- Thor: The Dark World (2013) Wikipedia -- Thor: The Dark World (2013) Bekijk trailer van Thor: The Dark World (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thor: The Dark World (2013)

Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Man man man wat keek ik al een tijd uit naar de release van deze film, ik hoorde zo veel goeie verhalen dat ik deze film echt moest zien.

Ondanks dat ging ik er toch met gemengde gevoelens in, Sandra en George leken me geen geloofwaardige astronauten maar dat viel reuze mee. George acteert wel zoals altijd maar vooral Sandra kwam me toch wel geloofwaardig over.

Ik had de officiële BR en keek op mijn 65" panel met fullHD 3D en DTS-HD/MA en goed wat een spectaculaire ervaring was dat zeg. 3D was fantastisch uitgewerkt en voor het eerst was ik thuis hiervan echt overtuigd. Ook het geluid was geweldig, de afwisselingen tussen de drukke momenten en de uitmuntende "ruimte" stilte was geweldig.

Deze film is toch wel echt een aanradertje voor iedereen met een fatsoenlijke setup. Ik kan me namelijk voorstellen dat hij op een kleiner scherm met stereo geluid een heel stuk minder imposant is.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Touchdomex schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:01:
[...]

Ja maar ik kan Tom Hanks niet uitstaan dus voor mij is de film maximaal een 6.5. Dit zal dus een 5/6 worden ofzo voor mij.

The Green Mile bijvoorbeeld. Prachtige film maar Tom Hanks :'(
Heb ook zo mijn moeite met Hanks, maar in deze film vond ik hem ok, reeel, en niet slimy Spielberg-achtig.
Deze film is toch wel echt een aanradertje voor iedereen met een fatsoenlijke setup. Ik kan me namelijk voorstellen dat hij op een kleiner scherm met stereo geluid een heel stuk minder imposant is.
Je zegt nog net niet dat een kleiner scherm en stereo minderwaardig is... ik heb zo een setup en denk dat dat prima is, op jouw mega setup zal het net wat beter zijn jah, maar het gaat om de film.

[ Voor 32% gewijzigd door Sjah op 09-02-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:30:
Je zegt nog net niet dat een kleiner scherm en stereo minderwaardig is... ik heb zo een setup en denk dat dat prima is, op jouw mega setup zal het net wat beter zijn jah, maar het gaat om de film.
Deze film speelt hier wel dus danig op in dat ik wel kan zeggen dat een kleiner scherm en geen dolby een mindere ervaring geeft ja.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En 'm met je vriendin kijken geeft ook een andere ervaring, en 'm stoned kijken ook, en 'm als je depressief bent ook, en 'm kijken met 3 gillende kleuters ook.

Je punt is?

Dat is nou het leuke van onder andere films [muziek, boeken, series, whatever hebben hetzelfde trouwens] de film kan dan wel hetzelfde zijn als je hem voor de tweede keer kijkt, de situatie kan/zal anders zijn waardoor de film compleet anders kan overkomen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 22:17
Wat een gemierenneuk over die opmerking :? Er zijn gewoon films die veel beter/intenser worden door 'm in de bioscoop te zien en films die dat minder hebben. Een Pacific Rim is veel indrukwekkender in de bioscoop dan thuis, terwijl je Notting Hill niet per se in de bioscoop hoeft te zien, om maar wat te roepen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 28-09 17:31

YellowCube

Wait...what?

Sjah schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 01:04:
Dallas Buyers Club (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 117min. | MPAA: R
Lekkere film, goed tempo.
Jared Leto steelt beetje de show, zal spannen tussen hem en Barkhad Abdi (captain Philips) voor de supporting Oscar.
Matthew McConaughey zie ik hem wel winnen voor zijn leading-role.
[afbeelding] 8.0 / 10
ook gekeken gisteren.
Prima film. Richting het einde kakt het even in, maar daar is doorheen te komen.
En Jared Leto is verontrustend goed als vrouw.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 21:33
The Hungover Games (2014)The Hungover Games (2014)
IMDb: N/A | Genre: Comedy | MPAA: R
Plot: After Doug?s bachelor party in a rundown motel outside of Las Vegas, our hung-over partiers, Bradley, Ed, and Zach wake up in a strange room in an even stranger world? without Doug. After ...
Best wel behoorlijk een slechte parodie van The Hangover 1 en The Hunger Games. Sommige dingen waren wel grappig en droog, maar het film was een meh en de acteertalenten waren ook slecht eigenlijk.
IMDb -- The Hungover Games (2014) Wikipedia -- The Hungover Games (2014) Bekijk trailer van The Hungover Games (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hungover Games (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Daanieyel schreef op zondag 09 februari 2014 @ 02:47:
Captain Phillips (2013)[afbeelding]

Absolute aanrader.
[afbeelding] 9 / 10
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vond dit echt zo'n ontzettend saaie film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Kap'tein Philips is idd geen knallende actiefilm. Juist het lage tempo vond ik wel passend. Maakt de boel op een andere manier spannend.

Je kan vast wel een film over moderne piraatjes maken vol met explosies, helden, schurken en tig duizend andere cliche's, maar het verhaal van Philips is daar niet bepaald geschikt voor.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

karimmm schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:23:
The Hungover Games (2014)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Comedy | MPAA: R
Plot: After Doug?s bachelor party in a rundown motel outside of Las Vegas, our hung-over partiers, Bradley, Ed, and Zach wake up in a strange room in an even stranger world? without Doug. After ...
Best wel behoorlijk een slechte parodie van The Hangover 1 en The Hunger Games. Sommige dingen waren wel grappig en droog, maar het film was een meh en de acteertalenten waren ook slecht eigenlijk.
[afbeelding] 5 / 10
Ik vond hem stukken beter dan de "andere" parodie "The Starving Games". Deze was inderdaad geen hoogvlieger, maar de starving games is echt bagger die deze film tot bijna oscar niveau tilt in vergelijking.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:55:
Kap'tein Philips is idd geen knallende actiefilm. Juist het lage tempo vond ik wel passend. Maakt de boel op een andere manier spannend.

Je kan vast wel een film over moderne piraatjes maken vol met explosies, helden, schurken en tig duizend andere cliche's, maar het verhaal van Philips is daar niet bepaald geschikt voor.
Klopt, het is juist het lage tempo wat deze film zo realistisch en daardoor spannend maakt. Films zoals Olympus Has Fallen vind ik dan weer veel minder spannend door die overdaad aan actie.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Awsom schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:45:
[...]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vond dit echt zo'n ontzettend saaie film.
Nee het was niet de meest snelle en boeiende film , maar wel weer es wat anders.

spoiler:
dat ze zo een groot schip alleen al laten beuken om hard te varen en te ontkomen, dat zie je toch nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
:D

En dan ook nog één met een comic verfilming verslaving ;)

Philomena (2013)Philomena (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: A world-weary political journalist picks up the story of a woman's search for her son, who was taken away from her decades ago after she became pregnant and was forced to live in a convent.
Woensdag eindelijk de tijd gevonden om Philomena in de bioscoop te bekijken. Heerlijk rustig, een man of 10, 15 in de zaal. Alleen jammer dat ik de jongste van het gezelschap was :D

Judi Dench is Philomena, een vrouw die in de jaren 50 als tiener zwanger raakt en terecht komt in het klooster nadat haar vader haar het huis uit zet. De meisjes bevallen in het klooster, werken drie jaar lang knettershard om het klooster terug te betalen, maar ondertussen worden hun kinderen verkocht aan amerikaanse stellen. Zo ook het zoontje van Philomena. Wat volgt is de zoektocht naar haar zoon samen met een journalist (Steve Coogan).

Dench is wat mij betreft de perfecte actrice voor deze film. Ze is charmant, innemend en geloofwaardig. Ook Steve Coogan doet het erg goed als ietwat elitaire, arrogante journalist. Al met al een solide film, maar wat mij betreft een middenmoter in de categorie Best movie voor de Oscars.
IMDb -- Philomena (2013) Wikipedia -- Philomena (2013) Bekijk trailer van Philomena (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Philomena (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.3 8.3 / 10

The Great Beauty (2013)The Great Beauty (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 142min. | MPAA: Not Rated
Plot: Jep Gambardella has seduced his way through the lavish nightlife of Rome for decades, but after his 65th birthday and a shock from the past, Jep looks past the nightclubs and parties to find a timeless landscape of absurd, exquisite beauty.
Wat was dit een lange zit. Cinematografisch geweldig mooi, maar ze hebben dan ook een perfecte canvas met Rome als stad. Ook acteerwerk was meer dan prima. Maar toch kon ik er weinig mee qua verhaal.

Ik heb me dus wel vermaakt met de mooie beelden en het goede acteerwerk, maar that is it.
IMDb -- The Great Beauty (2013) Wikipedia -- The Great Beauty (2013) Bekijk trailer van The Great Beauty (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Great Beauty (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Filth (2013)Filth (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 97min.
Plot: A bipolar, bigoted junkie cop manipulates and hallucinates his way through the festive season in a bid to secure promotion and win back his wife and daughter.
Ik kreeg Filth als aanrader van een kennis en al met al is het best een aardige film. James McAvoy zet een prima rol neer als aftakkelende agent die steeds verder verstrikt raakt in zijn plannen om ten koste van zijn collega's een promotie te krijgen.

Een prima middenmoter waarmee je een avond kan vullen.
IMDb -- Filth (2013) Wikipedia -- Filth (2013) Bekijk trailer van Filth (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Filth (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Thor 2: 6.5/10. Beetje slap verhaal en alles voelde wat gerushed aan helaas. Wel vermakelijk verder dus er was wel door te komen :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Laatst online: 26-09 11:33
Everything Must Go (2010)Everything Must Go (2010)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 97min. | MPAA: R
Plot: When an alcoholic relapses, causing him to lose his wife and his job, he holds a yard sale on his front lawn in an attempt to start over. A new neighbor might be the key to his return to form.
Will Ferrell heeft ook wel eens serieuze rollen, en deze mag er zeker zijn. De wet van Murphy slaat toe als Nick (Will Ferrell) op dezelfde dag ontslagen wordt en zijn vrouw hem verlaat. Deze tegenslagen maken het dat hij weer aan de alcohol gaat na een aantal maanden nuchter te zijn geweest.

Je ziet Nick aardig in de put geraken door de vele blikken bier en op meerdere momenten krijg je behoorlijk medelijden met hem. De mensen om hem heen worden ook beïnvloed door zijn gedrag en dat maakt deze film best interessant.

Verwacht geen typische Will Ferrell, verre van. Ik vond echter dat 'ie het goed deed, al heb ik betere rollen van hem gezien (Stranger than Fiction). Gedurende de flim zijn er wat onduidelijkheden die tegen het einde opheldering krijgen, wat voor een klein doch onverwacht wtf-moment zorgt.

spoiler:
Het is geen typische feelgood movie, niet alles komt goed. Maar de persoonlijke overwinning van Nick ten opzichte van de alcohol vond ik best mooi.
IMDb -- Everything Must Go (2010) Wikipedia -- Everything Must Go (2010) Zoek trailer van Everything Must Go (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over Everything Must Go (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30
All Is Lost (2013)All Is Lost (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Laat ik beginnen met te vertellen dat ik totaal geen verstand van zeilen heb.
Toch was ik aangenaam verrast door deze film. Robert Redford zet zoals gewoonlijk een goede rol neer. Ik moest even wennen aan het feit dat je de zeiler alleen ziet.
IMDb -- All Is Lost (2013) Wikipedia -- All Is Lost (2013) Bekijk trailer van All Is Lost (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over All Is Lost (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

The Keeper of Lost Causes (2013)The Keeper of Lost Causes (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 97min.
Ik wist totaal niet wat ik hiervan moest verwachten. Daardoor misschien verrast door het goede verhaal en de spanning. Zeker het kijken waard!
IMDb -- The Keeper of Lost Causes (2013) Wikipedia -- The Keeper of Lost Causes (2013) Bekijk trailer van The Keeper of Lost Causes (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Keeper of Lost Causes (2013)

Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Wauw wat een film! Ik ben echt onder de indruk. Geluid en beeld zijn top! Zeker het kijken waard op een goede grote tv met goed 5.1 geluid.
Ik heb veel films gezien, maar dit is toch zeker wel iets nieuws. Niet qua verhaal, wel qua special effects.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gravity een negen? Vanwege het plaatje en het geluid?

Ik ben het dus echt helemaal niet met je eens. Film heb ik 3 weken geleden gezien en hij staat me nu al niet meer helder voor de ogen. Een slap flinterdun verhaal met een mooi plaatje/geluid verdient in mijn opinie echt geen negen overall. Over 5 jaar is iedereen deze film vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 09:11

sopsop

[v] [;,,;] [v]

The Wolf of Wall Street (2013)The Wolf of Wall Street (2013)
IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R
Films die een 8 of 9 op IMDB krijgen vind ik over het algemeen ook wel minimaal een 7, zeker als het genre me ook ligt.

Maar bij Wolf of Wall Street heb ik dat dus niet. Ik vind het een k*film die ook nog eens 1,5 uur te lang duurt. Het was echt een worsteling om door te komen.

Iemand verrijkt zich over de rug van anderen en daarbij maar half ingaan op hoe dat in zijn werk gaat, de andere helft hoe er drugs wordt geslikt en geld wordt uitgegeven.

Langer dan een uurtje had de film niet hoeven duren. Ik had na afloop van de film echt het idee dat dit zonde van mijn tijd was.

Ik heb even zitten zoeken, maar ik zag zo snel louter 7+ recensies voor deze film in dit topic, ben ik nu echt de enige die dit vond?
IMDb -- The Wolf of Wall Street (2013) Wikipedia -- The Wolf of Wall Street (2013) Bekijk trailer van The Wolf of Wall Street (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolf of Wall Street (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 27-09 13:57
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:49:

Ik ben het dus echt helemaal niet met je eens. Film heb ik 3 weken geleden gezien en hij staat me nu al niet meer helder voor de ogen. Een slap flinterdun verhaal met een mooi plaatje/geluid verdient in mijn opinie echt geen negen overall. Over 5 jaar is iedereen deze film vergeten.
Gelukkig mogen meningen in de wereld verschillen en zal iedereen zijn cijfers op zijn eigen manier bepalen :)

[ Voor 67% gewijzigd door Jaguar645 op 10-02-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:32
sopsop schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:57:
Ik heb even zitten zoeken, maar ik zag zo snel louter 7+ recensies voor deze film in dit topic, ben ik nu echt de enige die dit vond?
Dat soort uitzonderingen hou je altijd. Vond World's End ook absurd slecht en geheel niet grappig en 100% zonde van mijn tijd. Aan de reviews op imdb en hier te lezen is dat ook een "rare" gedachte. L.B. toch :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

The Wolf of Wall Street (2013)[afbeelding]
...
Ik deel jou mening volledig. De film duurde te lang, was iets wat over te top wat betreft de s*x scenes en voegt in mijn ogen weinig toe aan de gehele film. Heb hem in de bioscoop gezien, maar vond het echt zonde van de 13 euro die ik daar voor heb betaald. En zo een heel aantal met mij/om mij heen

[ Voor 15% gewijzigd door Steeefie op 10-02-2014 13:17 ]

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Over 5 jaar zal Gravity nog steeds gezien worden als een mijlpaal qua visuele effecten en immersie. Over het verhaal valt te discussiëren, maar het plekje in de filmgeschiedenis is alvast gereserveerd.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

American Hustle (2013)American Hustle (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Film afgelopen weekend gezien. Goede film met prima acteerwerk. Zoals je mag verwachten van deze personen. Als je geen voorkennis hebt van de hele film dan duurt het vrij lang voordat je weet waar het nu allemaal om gaat. Ik vond het een sterke film met een goed verhaal.
IMDb -- American Hustle (2013) Wikipedia -- American Hustle (2013) Bekijk trailer van American Hustle (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Hustle (2013)

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
The Wolf of Wall Street (2013)[afbeelding]
Films die een 8 of 9 op IMDB krijgen vind ik over het algemeen ook wel minimaal een 7, zeker als het genre me ook ligt.

Maar bij Wolf of Wall Street heb ik dat dus niet. Ik vind het een k*film die ook nog eens 1,5 uur te lang duurt. Het was echt een worsteling om door te komen.

Iemand verrijkt zich over de rug van anderen en daarbij maar half ingaan op hoe dat in zijn werk gaat, de andere helft hoe er drugs wordt geslikt en geld wordt uitgegeven.

Langer dan een uurtje had de film niet hoeven duren. Ik had na afloop van de film echt het idee dat dit zonde van mijn tijd was.

[afbeelding] 4.5 / 10
Neuh, ik moet mijn mond misschien houden, omdat ik em niet zag, maar vanwege DiCaprio en Scorcese, ben ik zeer ongewillig om dit te kijken. Mocht die de Oscar winnen dan moet ik wel, maar anders sla ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Ram0n schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:28:
[...]

Over 5 jaar zal Gravity nog steeds gezien worden als een mijlpaal qua visuele effecten en immersie. Over het verhaal valt te discussiëren, maar het plekje in de filmgeschiedenis is alvast gereserveerd.
Klopt, visueel is het overdonderend, maar qua verhaal en acteerprestaties mag de film snel vergeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:48

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

21 Jump Street (2012)21 Jump Street (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: A pair of underachieving cops are sent back to a local high school to blend in and bring down a synthetic drug ring.
Gisteren had ik zin in wat dom vermaak en gewoon een film om lekker naar te kijken en te lachen. Dat heb ik zeker gekregen met deze film! Je moet wel in de juiste mood zijn om het te bekijken, maar als je dat bent (en dan bedoel ik niet dronken of stoned.. maar gewoon in een relaxte staat) dan is dit een vermakelijke film met genoeg grappige momenten.

Het verhaal gaat natuurlijk nergens over maar de humor en de scenes zijn leuk genoeg om het een vermakelijke film te maken, het tempo ligt hoog dus je bent ook geen seconde verveelt.

Daarnaast zitten er een paar leuke dames in (al zie je er niks van), die het ook weer wat leuker maken :).

Kortom vermakelijke makkelijke film in zijn eigen thema.
IMDb -- 21 Jump Street (2012) Wikipedia -- 21 Jump Street (2012) Bekijk trailer van 21 Jump Street (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 21 Jump Street (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
Mik! schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:13:
[...]

Klopt, visueel is het overdonderend, maar qua verhaal en acteerprestaties mag de film snel vergeten worden.
Cijfers zijn m.i. dan ook puur persoonlijk. Ik heb mijn eigen graadmeters bij het kijken van een film.
Ik kan onder de indruk zijn van het verhaal bij een film die " technisch " niet zo heel erg top hoeft te zijn.
Maar dat zelfde geld voor een "technisch " boeiende film met een "flinterdun" verhaal.

The Hobbit 1 en 2 waren verhaal technisch echt niet top. Toch was ik er behoorlijk van onder de indruk.
Ik ben blij dat ik op deze manieren een film kan bekijken.

De spoeling word behoorlijk dun, als een film zowel qua verhaal als qua techniek indrukwekkend moet zijn.

Bottomline voor mij is dat een film me vermaakt moet hebben. Het cijfer hangt daar mee samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

peppie71 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:49:
[...]

Cijfers zijn m.i. dan ook puur persoonlijk. Ik heb mijn eigen graadmeters bij het kijken van een film.
Ik kan onder de indruk zijn van het verhaal bij een film die " technisch " niet zo heel erg top hoeft te zijn.
Maar dat zelfde geld voor een "technisch " boeiende film met een "flinterdun" verhaal.

The Hobbit 1 en 2 waren verhaal technisch echt niet top. Toch was ik er behoorlijk van onder de indruk.

De spoeling word behoorlijk dun, als een film zowel qua verhaal als qua techniek indrukwekkend moet zijn.

Bottomline voor mij is dat een film me vermaakt moet hebben. Het cijfer hangt daar mee samen.
ik ben blij dat er ook mensen zoals jij in dit topic rondhangen! Veel mensen vergeten lijken te vergeten dat films entertainment producten zijn -> het moet je vermaken, indien het inderdaad tot vermaak lijdt dan -> beter cijfer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zo slecht vond ik het acteren trouwens niet in Gravity.

Maar het is echt een film die sterk leunt op visuele effecten. Ik heb me er prima mee vermaakt, maar als Gravity beste film of beste actrice wint zou dat voor mijn gevoel niet terecht zijn (nee zo goed was Bullock inderdaad nou ook weer niet). Ik sluit me aan bij de mensen die een film beoordeelt op het totaalplaatje waarbij entertainment / vermaak zwaar meetelt. Verder moet de film mij enigszins bekoren in de eerste 15-20 minuten anders gaat er een andere op.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ircghost schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:51:

ik ben blij dat er ook mensen zoals jij in dit topic rondhangen! Veel mensen vergeten lijken te vergeten dat films entertainment producten zijn -> het moet je vermaken, indien het inderdaad tot vermaak lijdt dan -> beter cijfer :).
Exact zoals ik het ook doe. Misschien juist daarom dat ik veelal hoge cijfers uitreik aan films (de niet vermakelijke kijk ik al niet eens dusja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ircghost schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:51:
Hmm, films als De rouille et d'os en Jagten vond ik niet vermakelijk maar wel enorm goed. En een film als The King's Speech vond ik vooral geweldig om de enorme productiekwaliteit, van acteerprestaties tot art direction. Vermakelijk dekt dan zeker niet de lading: Desolation of Smaug vond ik vermakelijker en makkelijker verteerbaar, maar The King's Speech over z'n geheel beter.

Ik snap je punt wel, je beperkt het alleen daarmee tot een relatief smalle categorie films. Film is, veel meer nog dan entertainment, een kunstproduct. Dat is soms puur vermaak maar lang niet altijd :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Absoluut, maar wil je dat allemaal samenvatten dan heb je per film 10 verschillende stercategorieën nodig. En aangezien er maar 1 is kun je die beperkt gebruiken, dus een combinatie van vermaakt + of - andere omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
peppie71 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:49:
[...]

Oh absoluut. Ik bedoel, ik ben van het type dat Pacific Rim een 9 geeft en als een fangirl in de bios zit. En daar tegenover kan ik best een film zoals Amour tegenover zetten die dan een 7 krijgt. Ik geef cijfers puur op gevoel. Heb ik mij inderdaad vermaakt met een film, vlogen de minuten voorbij en heeft het herkijkwaarde en dan kan het best zijn dat een 'popcorn blockbuster' hoger scoort dan een oscar nominatie om het maar kort door de bocht te zeggen.

De eerste x-minuten van Gravity vond ik goed. Het zag er onwijs goed uit, ik werd lichtelijk claustrofobisch. Gewoon alleen het geluid van de pakken en de ademhaling en verder niets. En dan slaan ze opeens volledig door met muziekgebruik op het moment dat de actie begint. Dat heeft het zo voor mij verpest dat ik daarna op alle slakken zout ga leggen ;) Als ik dan vervolgens naar de categorieen kijk waarvoor Gravity is genomineerd dan legt de film, voor mij, het af tegen bijna al z'n directe concurrenten behalve in de 'technische categorieen'.
Ircghost schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:01:
Absoluut, maar wil je dat allemaal samenvatten dan heb je per film 10 verschillende stercategorieën nodig. En aangezien er maar 1 is kun je die beperkt gebruiken, dus een combinatie van vermaakt + of - andere omstandigheden.
Maar je kunt wel in de review aangeven waarom een film voor jou zo hoog scoort. Ik hecht wat dat betreft minder waarde aan het cijfer. Een 9 voor mij kan gelijk staan aan een 8 van een ander. De review is voor mij datgene wat mij over de streep trekt of niet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mik! op 10-02-2014 16:12 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ga mij overigens vanavond aan Gravity wagen, ben benieuwd nu haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Weer een aantal films gezien, dus tijd voor wat reviews:
American Hustle (2013)American Hustle (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
De film was eigenlijk heel anders dan ik verwachtte. Had helemaal geen trailer of iets dergelijks gezien, maar wel allerlei verhalen over gehoord natuurlijk. Dus toen ik geconfronteerd werd met een jaren 70 stijl film was het even wennen. Dit was niet op te maken in de samenvatting op imdb bijvoorbeeld:
A con man, Irving Rosenfeld, along with his seductive British partner, Sydney Prosser, is forced to work for a wild FBI agent, Richie DiMaso. DiMaso pushes them into a world of Jersey powerbrokers and mafia.
Maar goed na het wennen was de film op zich wel prima, al vond ik hem uiteindelijk niet bioscoop waardig. De plottwist zie je van mijlenver aankomen, het is alleen de vraag hoe groot de hustle is en ik verwachtte toch iet groters. De klederdacht van de vrouwen in de film (vooral Amy Adams) zijn om over te kwijlen en maken de film wel heel erg vermakelijk ;)
Al met al een prima film.
IMDb -- American Hustle (2013) Wikipedia -- American Hustle (2013) Bekijk trailer van American Hustle (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Hustle (2013)

Escape Plan (2013)Escape Plan (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Nostalgie, nostalgie en nog eens nostalgie :)
Stallone meets Arnold, het is jammer dat dit soort films de kijker niet serieus nemen. Als ze dat in deze film wel hadden gedaan had er veel meer in gezeten. Het verhaal vond ik best origineel en goed en in het overgrote deel van de film wel goed uitgewerkt. Wat wel jammer is zijn scenes waarbij 10 man met een machinegeweer schieten op 3 wegrennende mannen en er ook maar niet 1 kogel raak lijkt te gaan. Maar goed, alsnog zeer vermakelijk en een bovengemiddeld verhaal voor een actie film.

O ja, en 50 cent als technische genie is natuurlijk NOOIT geloofwaardig.
IMDb -- Escape Plan (2013) Wikipedia -- Escape Plan (2013) Bekijk trailer van Escape Plan (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape Plan (2013)

Pacific Rim (2013)Pacific Rim (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Hier moet je gewoon van houden. Dit is een film die je of geweldig vindt of helemaal niks. Ik was vroeger fan van de Gundam series en dan kan het ook niet anders dat deze film wel goed scoort bij mij. Lekkere actie, apart verhaal, goede special effects, wel een tegenvallende cast en acteer prestaties. Vooral de vrouw die Mako Mori speelt kon ik maar niet serieus nemen op de een of andere manier.
Maar goed je kan niet alles hebben, wel goed vermaak voor 2 uur.
IMDb -- Pacific Rim (2013) Wikipedia -- Pacific Rim (2013) Bekijk trailer van Pacific Rim (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pacific Rim (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.4 7.4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All Is Lost (2013)All Is Lost (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: After a collision with a shipping container at sea, a resourceful sailor finds himself, despite all efforts to the contrary, staring his mortality in the face.
Na een half uur zat ik al te kijken hoe lang duurt de film nog. Geen goed teken want zo saai vond ik de film. Ik moest nog langer dan een uur. Toch nog even blijven zetten maar want je wilt weten hoe de film verder verloopt. De hoofdpersonage kwam bij mij over als een slome onervaren zeiler. Die ondoordacht acties ondernam, erg irritant om te kijken. De regisseur leek wel goed gekeken te hebben naar Life of Pi. Bepaalde elementen vond ik erg overeenkomen. Wat wel weer leuk is dat zo'n film tegenwoordig nog wordt gemaakt. Tegenwoordig moet alles snel en vluchtig zijn om de kijker vast te houden. Ik vond de film eigenlijk best wel ruk, maar de film heeft ook goede stukken, je wilt toch weten hoe het afloopt en toont de kijker mooie beelden.

spoiler:
Trouwens Captain Phillips kwam nog langs :D
IMDb -- All Is Lost (2013) Wikipedia -- All Is Lost (2013) Bekijk trailer van All Is Lost (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over All Is Lost (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
Lone Survivor (2013)Lone Survivor (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R
Plot: Marcus Luttrell and his team set out on a mission to capture or kill notorious al Qaeda leader Ahmad Shahd, in late June 2005. Marcus and his team are left to fight for their lives in one of the most valiant efforts of modern warfare.
Over het algemeen hou ik niet zo van moderne Amerikaanse oorlogsfilms vanwege het hoge "defensie ledenwerf" gehalte maar ik moet zeggen dat deze mij blij verrast heeft.

Je zit de gehele film dicht op de huid van een klein groepje commandos die een op het eerste gezicht simpele missie hebben, totdat door het nemen van een reeks moeilijke beslissingen zij in een lastig parket terecht komen.

Het acteerwerk is prima in orde ondanks dat je natuurlijk op je klompen al kan aanvoelen welk van de missieleden het hele gaat overleven.

Het tempo zit er er goed in en de actie voelt realistisch aan (voor zover ik dat kan beoordelen!).

Aanrader!
IMDb -- Lone Survivor (2013) Wikipedia -- Lone Survivor (2013) Bekijk trailer van Lone Survivor (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lone Survivor (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 15:22
Ik heb de 3 films ook gezien en ben het volledig met je eens.
Ik heb zelf echt genoten van Escape Plan en Pacific Rim maar zoals je zegt zijn die 2 films echt het soort films waar je van moet houden en af en toe kan ik echt wel genieten van dat soort films.
Beetje de categorie je houd er van of je haat het.

American Hustle vond ik zelf vies tegenvallen en ik begrijp de vele Oscar nominaties dus echt niet.
De plot twists zie je inderdaad al van mijlen ver aankomen, ik vond de film veel te lang duren en regelmatig valt het tempo volledig weg en dan heeft de film vind ik moeite om terug in de flow te komen.

Af en toe probeerd de film ervoor te zorgen dat je een soort sympathie voor de personages ontwikkelt maar faalt hier totaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Smaak is duidelijk verschillend.... ik vond American Hustle wel af en toe nogal van de hak op de tak gaan en andere scenes duurden te lang. Verhaal en editing technisch gezien hadden ze idd een betere balans kunnen vinden denk ik.

Maar het acteerwerk was uitstekend. Waar Bradley Cooper in Silver Linings Playbook een volkomen oprechte en recht voor z'n raap good guy is en daar veel sympathie mee opwekt, is hij in deze film een zwaar irritante gladjakker met een grote bek, waar ik gedurende de film een steeds grotere hekel aan kreeg. In beide gevallen wil dat zeggen dat hij zijn werk goed heeft gedaan.

Christian Bale herken je bijna niet als de totaal ontspoorde hoofdpersoon.
Amy Adams weet door de juiste lichaamstaal te gebruiken, geloofwaardig om te wisselen van een zelfverzekerde dame naar een bange en onzekere kat in het nauw, afhankelijk van wat nodig is.

En Jennifer Lawrence steelt gewoon elke scene waar ze in zit :) (sorry, can't help it... vind haar een geweldige actrice)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:30
T0ny schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:28:
Lone Survivor (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 121min. | MPAA: R
Plot: Marcus Luttrell and his team set out on a mission to capture or kill notorious al Qaeda leader Ahmad Shahd, in late June 2005. Marcus and his team are left to fight for their lives in one of the most valiant efforts of modern warfare.
Over het algemeen hou ik niet zo van moderne Amerikaanse oorlogsfilms vanwege het hoge "defensie ledenwerf" gehalte maar ik moet zeggen dat deze mij blij verrast heeft.

Je zit de gehele film dicht op de huid van een klein groepje commandos die een op het eerste gezicht simpele missie hebben, totdat door het nemen van een reeks moeilijke beslissingen zij in een lastig parket terecht komen.

Het acteerwerk is prima in orde ondanks dat je natuurlijk op je klompen al kan aanvoelen welk van de missieleden het hele gaat overleven.

Het tempo zit er er goed in en de actie voelt realistisch aan (voor zover ik dat kan beoordelen!).

Aanrader!
[afbeelding] 8.2 / 10
Helemaal mee eens, een van de betere moderne oorlogsfilms van de afgelopen jaren. Er is ook best veel background informatie te vinden over hoe het allemaal in het echt gebeurd is. De echte held van het verhaal is eigenlijk wel Muhammad Gulab. Weet niet of hij per naam wordt genoemd in de film.
De actie was gelukkig niet over de top, er werd goed geacteerd. En ben eigenlijk wel benieuwd naar de making off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Mwa, ze leggen het wel uit. Hij verkoopt penny stock met een belachelijke commissie; hij doet alsof iedereen er rijk van gaat worden, maar het merendeel gaat gewoon failliet en dan ben je je geld kwijt. Als je een ingewikkeld plan zocht, dat is er niet. Het was zo simpel: pump and dump. Positief (fake) nieuws verspreiden dat iets geweldig is, de prijs opdrijven, en het dan verkopen.

Maar ik geef toe dat het voornamelijk om drugs ging en niet om de finance.

Ik vond het een leuke film... goed geacteerd wel, en het gaf je een goed idee van de waanzin in die tijd/wereld. En het mooiste was dat er geen belerende moraal in zat. Dit soort mensen bestonden, bestaan, en leven zo, zonder consequenties. Zelfs de gevangenis was een lachertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52

Mee eens. Heb em afgelopen weekend gezien (in 3D) en kan me nu al nauwelijks meer herinneren waar ie over gaat. Weet wel dat ik geergerd heb aan Sandra Bullock en haar melodramatische manier van acteren (die hond over de radio, en dat constante gepraat tegen haarzelf). Ze had een voorbeeld moeten nemen aan Robert Redford in All Is Lost, zo acteer je eenzame wanhoop.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
kenneth schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:50:
[...]
Hmm, films als De rouille et d'os en Jagten vond ik niet vermakelijk maar wel enorm goed. En een film als The King's Speech vond ik vooral geweldig om de enorme productiekwaliteit, van acteerprestaties tot art direction. Vermakelijk dekt dan zeker niet de lading: Desolation of Smaug vond ik vermakelijker en makkelijker verteerbaar, maar The King's Speech over z'n geheel beter.

Ik snap je punt wel, je beperkt het alleen daarmee tot een relatief smalle categorie films. Film is, veel meer nog dan entertainment, een kunstproduct. Dat is soms puur vermaak maar lang niet altijd :)
Helemaal mee eens, wat dat betreft is het soms ook wel lastig om tot een goed cijfer te komen voor een film.

Simpel voorbeeld; met Pacific Rim heb ik me prima vermaakt en hier iets van een 8 gegeven. Midnight in Paris zou ik ook zo een 8 geven, terwijl die qua vermaak op een heel ander niveau zit dan de no-brainer die Pacific Rim is. Midnight in Paris is wat dat betreft meer richting kunst, er gebeurt in heel die film ook niet zo veel maar toch zat ik zeer geboeid te kijken. Beiden vind ik nog steeds die 8 waard, hoewel ik Midnight in Paris eerder nog eens op zal zetten.
habermas schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:55:
[...]

Mee eens. Heb em afgelopen weekend gezien (in 3D) en kan me nu al nauwelijks meer herinneren waar ie over gaat. Weet wel dat ik geergerd heb aan Sandra Bullock en haar melodramatische manier van acteren (die hond over de radio, en dat constante gepraat tegen haarzelf). Ze had een voorbeeld moeten nemen aan Robert Redford in All Is Lost, zo acteer je eenzame wanhoop.......
Gravity vond ik ook drie keer niks. Echt een gimmick film die leunt op 3D.

Een echt goede film is altijd goed, of je 'm nu in DivX, DVD, Blu-Ray of 3D kijkt. Ik ben wel van mening dat betere kwaliteit van beeld en 3D iets toe kunnen voegen aan een film, maar een film mag niet ineens een grote klap minder worden als je het wegstreept. Van heel Gravity blijft niets over zodra je het 3D effect er uit haalt, een tenenkrommend slecht verhaal over een nauwelijks getrainde vrouw die in de ruimte terecht komt en met willekeurig op wat knopjes drukken alles goed weet te besturen... right.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:27
XyritZz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:20:
*knip*

[...]

Gravity vond ik ook drie keer niks. Echt een gimmick film die leunt op 3D.

Een echt goede film is altijd goed, of je 'm nu in DivX, DVD, Blu-Ray of 3D kijkt. Ik ben wel van mening dat betere kwaliteit van beeld en 3D iets toe kunnen voegen aan een film, maar een film mag niet ineens een grote klap minder worden als je het wegstreept. *knip*
Is dat zo? Geluid an sich voegt ook verschrikkelijk veel toe aan een film, en als je dan ook nog eens echt goed geluid hebt kan een film ook vele malen beter worden. Als Transformers een 'stomme film' had toch ook iedereen er om gelachen? Waarom mag 3D dan ook niet zo belangrijk zijn voor een film?

Voor alle duidelijkheid: ik snap je punt hoor, en ik overdrijf nu natuurlijk extreem. Maar 3D werd tot nu toe altijd gezien als een leuke gimmick, een leuk extraatje. Maar Gravity is voor mij de eerste film waarin 3D gewoon een duidelijke meerwaarde biedt en de film naar een compleet ander level brengt. Dus tja, als je hem als slechte DivX kijkt blijft er een stuk minder van de film over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
FabianNL schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:26:
[...]

Is dat zo? Geluid an sich voegt ook verschrikkelijk veel toe aan een film, en als je dan ook nog eens echt goed geluid hebt kan een film ook vele malen beter worden. Als Transformers een 'stomme film' had toch ook iedereen er om gelachen? Waarom mag 3D dan ook niet zo belangrijk zijn voor een film?

Voor alle duidelijkheid: ik snap je punt hoor, en ik overdrijf nu natuurlijk extreem. Maar 3D werd tot nu toe altijd gezien als een leuke gimmick, een leuk extraatje. Maar Gravity is voor mij de eerste film waarin 3D gewoon een duidelijke meerwaarde biedt en de film naar een compleet ander level brengt. Dus tja, als je hem als slechte DivX kijkt blijft er een stuk minder van de film over.
Ik heb Gravity niet in 3d gezien en was behoorlijk "geboeid" om zo een uniform begrip te noemen voor alle gevoelens waaraan in ieder geval er een bij mij geactiveerd moet worden om een film goed te vinden.

Maar ieder zijn smaak. Ik stoor me niet altijd aan overdreven emoties en "mindere acteer prestaties".
Die film bracht mij iets nieuws. Het is en blijft gewoon een film die gaat over de wil om te overleven van een persoon. Deze keer was het niet op een zeilschip, eiland of iemand die met zijn hand vastzat tussen 2 rotsen. Maar in de ruimte rondom de aarde.
Zoiets had ik in ieder geval nog nooit gezien. Daarnaast is het ook super uitgewerkt allemaal. Beeld en geluid. Het is lang geleden dat ik 5.1 zo effectief heb horen gebruiken.

Ik ben een behoorlijke film en serie liefhebben. Daarnaast vind ik het leuk om hier tips over uit te wisselen. Het blijf natuurlijk lastig om "gelijkgestemden " te vinden qua smaak.

Vraag: zijn er mensen die denken op dezelfde lijn te zitten als ik en die op Trakt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 28-09 06:41
FabianNL schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:26:
[...]
Dit dus.
Ik heb hem in Imax 3D gezien. En het voelt echt alsof je ergens in de ruimte hangt. Dat is echt geweldig gedaan.
Maar dat effect is wel afhankelijk van een groot scherm, 3D en surround sound. Als je het op een laptop kijkt blijft er een matige film over. Ze moeten het niet hebben van de sterke dialoog, maar van de adembenemende visuals.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Django Unchained (2012)Django Unchained (2012)
IMDb: 8.5 | Genre: Adventure, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Heftige film, ik heb een paar keer van het beeld weg moeten kijken maar het is een echte Tarantino. Dat wil zeggen goede muziek, goede sfeer, goede acteurs, goede humor en af en toe lekker overdreven effecten zoals mensen die achteruit vliegen als ze neergeschoten worden :p.

Al met al een aanrader.
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
peppie71 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:46:
[...]

Ik heb Gravity niet in 3d gezien en was behoorlijk "geboeid" om zo een uniform begrip te noemen voor alle gevoelens waaraan in ieder geval er een bij mij geactiveerd moet worden om een film goed te vinden.

Maar ieder zijn smaak. Ik stoor me niet altijd aan overdreven emoties en "mindere acteer prestaties".
Die film bracht mij iets nieuws. Het is en blijft gewoon een film die gaat over de wil om te overleven van een persoon. Deze keer was het niet op een zeilschip, eiland of iemand die met zijn hand vastzat tussen 2 rotsen. Maar in de ruimte rondom de aarde.
Zoiets had ik in ieder geval nog nooit gezien. Daarnaast is het ook super uitgewerkt allemaal. Beeld en geluid. Het is lang geleden dat ik 5.1 zo effectief heb horen gebruiken.

Ik ben een behoorlijke film en serie liefhebben. Daarnaast vind ik het leuk om hier tips over uit te wisselen. Het blijf natuurlijk lastig om "gelijkgestemden " te vinden qua smaak.

Vraag: zijn er mensen die denken op dezelfde lijn te zitten als ik en die op Trakt zitten?
Ik zit wel op Trakt, maar dat is alleen met series en films die ik thuis kijk. Bioscoopfilms hou ik vooralsnog bij op whatiwatch.net. Ik heb alleen geen idee of we op dezelfde lijn zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dead Man Down (2013)Dead Man Down (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 118min. | MPAA: R
Film was wel vermakelijk.
Na phone booth eindelijk weer eens een van die gast.

Wel een tikke voorspelbaar, maar als je zin heb in een prima film met wat actie, dan is ie helemaal goed.
IMDb -- Dead Man Down (2013) Wikipedia -- Dead Man Down (2013) Bekijk trailer van Dead Man Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dead Man Down (2013)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

EWK schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:18:
Na phone booth eindelijk weer eens een van die gast.
offtopic:
Bedoel je Colin Farrel?

De remake van Miami Vice en Total Recall waren inderdaad vergetenswaardig, maar films als In Bruges, Alexander, of Swat en The Recruit zal je toch wel hebben opgemerkt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
Mik! schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:13:
[...]

Ik zit wel op Trakt, maar dat is alleen met series en films die ik thuis kijk. Bioscoopfilms hou ik vooralsnog bij op whatiwatch.net. Ik heb alleen geen idee of we op dezelfde lijn zitten ;)
Wat is je username?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
Gravity is visueel een mooie film maar het idee dat je van ruimtestation naar ruimtestation kan "hoppen" is natuurlijk grote onzin, ieder station zit in een compleet andere baan om de aarde wat zoiets compleet onmogelijk maakt.
Dat was voor mij dan ook de grootste afknapper aan deze film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

95% van de series/films is van mijzelf. De overige 5% zijn (vooral) films die mijn vriend in zijn eentje heeft gezien. Die komen op mijn profiel terecht, omdat die standaard is ingesteld in XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sinds een klein weekje heb ik ook Trakt, geweldig systeem. Voeg me maar toe als je wil ;)

Members only: username
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Preau op 11-02-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

T0ny schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:50:
Gravity is visueel een mooie film maar het idee dat je van ruimtestation naar ruimtestation kan "hoppen" is natuurlijk grote onzin, ieder station zit in een compleet andere baan om de aarde wat zoiets compleet onmogelijk maakt.
Dat was voor mij dan ook de grootste afknapper aan deze film.
Dat de film zich baseert op elementen uit de echte wereld betekent natuurlijk niet automatisch dat het realistisch moet zijn. Suspension of disbelief is een mooi iets :)

Er wonen helemaal geen hobbits in Nieuw-Zeeland!!!1

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was ook wel te zien. Die film daar spat het af dat er te veel computer geanimeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Flyboys (2006)Flyboys (2006)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 140min. | MPAA: PG-13
2006, lijkt niet zo lang geleden, maar kan de film totaal niet meer herinneren. Ik weet zeker dat ik de film gezien heb. Misschien is mijn geheugen in staat om films voor de tweede keer (of meerdere malen) als nieuw weer te zien :)

De film is prachtig. Geen seconde verveel jeje. Mooie acties en in beeld gebracht. Eigenlijk net zo'n mooi verhaal als "Red Tales", maar deze ga ik binnenkort weer bekijken. Schijnt zelfs dat het een waar gebeurd verhaal is. Ja, een traantje heb ik weggepinkt.

IMDb -- Flyboys (2006) Wikipedia -- Flyboys (2006) Zoek trailer van Flyboys (2006) via Google Schrijf zelf een recensie over Flyboys (2006)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Garden of Words (2013)Garden of Words (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Drama, Romance | Runtime: 46min.
Plot: Takao, who is training to become a shoemaker, skipped school and is sketching shoes in a Japanese-style garden. He meets a mysterious woman, Yukino, who is older than him. Then, without ...
Makoto Shinkai heeft zichzelf weer eens overtroffen qua visueel spektakel met deze film. Heb "the Garden of Words" al een paar keer bekeken, maar het blijft iedere keer weer "een plaatje'' (meerdere zelfs :P). De Blu-ray dus gelijk besteld toen deze in regio B beschikbaar werd.

Het verhaal is ook best goed, zolang je geen actiefilm verwacht. Het gaat verhaal om relaties tussen mensen, onvervulde verlangens, volwassen worden en een heel veel regen. Makoto heeft wel wat meer dramatische animatiefilms gemaakt (10cm per second bijv), maar dit heeft ook wel z'n charme.
IMDb -- Garden of Words (2013) Wikipedia -- Garden of Words (2013) Bekijk trailer van Garden of Words (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Garden of Words (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.2 9.2 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
The Fifth Estate (2013)The Fifth Estate (2013)
IMDb: 6.0 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 128min. | MPAA: R
Plot: A dramatic thriller based on real events that reveals the quest to expose the deceptions and corruptions of power that turned an Internet upstart into the 21st century's most fiercely debated organization.
Tja, wat moet ik hierover zeggen.... de film zal ongetwijfeld niet geheel naar waarheid zijn, gezien het feit dat het gebaseerd is op boeken van 2 personen die hebben meegewerkt aan Wikileaks maar ermee zijn gestopt danwel eruit getrapt door Assange.

Cumberbatch doet het prima, maar wat is Assange een irritant mannetje.
Berg laat zich in eerste instantie ook wel heel makkelijk meeslepen in het gebeuren.

Eigenlijk ben je geen snars wijzer na het kijken van de film, maar ik was wel positief verrast om David Thewlis eens in een heel andere rol te zien dan ik van hem gewend ben.
Redelijke film, maar hij duurde veel te lang en ik hoef hem echt geen tweede keer te zien.
IMDb -- The Fifth Estate (2013) Wikipedia -- The Fifth Estate (2013) Bekijk trailer van The Fifth Estate (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Fifth Estate (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10
Pagina: 1 ... 46 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]