chim0 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:15:
[...]
Dat slopen en opruimen is een op zichzelf staand iets. Dus niet alleen bij Thor, maar ook bij Batman, Spiderman, Superman etc. Het moet altijd op aarde gebeuren en dan denk ik: wie gaat dat allemaal opruimen?
Alleen vind ik bijvoorbeeld Spiderman van 100 keer hogere kwaliteit dan Thor. Komt misschien ook mede door de acteurs, maar er zit romantiek in, stukje menselijkheid misschien ook, drama etc. Thor is een beetje als Riddick. De laatste Riddick vond ik ook totaal niet van het niveau van de eerste Riddick.
Een film is altijd persoonlijk, maar Spiderman bijvoorbeeld, vind ik echt te gek en kan ik achter elkaar kijken. Ik weet niet, ook de romantiek erin trekt mij gewoon heel erg, maar ook de acteurs. De acteurs zijn uiteindelijk toch degenen die een film kunnen maken of breken.
En niet te vergeten in Spider-Man, of beter gezegd Peter Parker, kunnen de meeste zich veel beter inleven als karakter zijnde dan bijv. Thor. Ik zie mezelf wel een buitenaardse god

maar realistisch gezien ben ik meer een Peter Parker en heb deels dezelfde problemen (familie, vriendin, etc).
Thor komt ff clashen met titanen (see what I did there

) terwijl hij rondvliegt met zijn hamer en teleporteerd van de ene naar de andere planeet. En dat doe ik eigenlijk niet zo vaak.
Hij heeft ook geen alter ego, of is geen (voor aardse begrippen) kwetsbaar persoon geweest.
Waarom denk je dat de meeste "aliens" die echte hoofdrollen hebben bijna altijd menselijk zijn, of grotendeels menselijke vormen hebben (met of zonder staart, oren, etc). Daar kan de kijker zich beter mee binden waardoor de film ervaring voor de mainstream leuker is (en dus de inkomsten hoger).