Your Friendly Neighborhood Moderator
Maarja, als je hem halverwege de begintiteling al uitzet, dan zegt dat imo meer over de kijker dan over de film.
Dus, bij deze maar een reviewcensie van mij.
Snowpiercer (2013) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R Plot: In a future where a failed global-warming experiment kills off most life on the planet, a class system evolves aboard the Snowpiercer, a train that travels around the globe via a perpetual-motion engine. Deze film gekeken omdat hij goed uit de recensie van Mik kwam, en ik ondertussen de Koreaanse films/regisseurs wel erg goed begin te vinden. Zoals ik al zei, de film komt traag op gang, niet vervelend traag voor mij, maar wel traag. Volgens mij duurt het zeker een halfuur voordat de eerste geweldsorgie begint, en da's natuurlijk best lang voor een actiefilm. En die traagheid komt ook nog een paar keer terug in de film. Maar, zoals ik ook al zei, in mijn ogen is dat zeker geen negatief punt. Door het langzame begin kun je behoorlijk goed de grimmige sfeer kan opsnuiven, en ook goed begrijpen waarom de revolutie begint. Natuurlijk gaat de hele film een stuk sneller als er eenmaal geweld is, maar, zelfs dan nog zijn er kleine, soms minder kleine stukken, waar de boel weer op langzaam gaat, en toen voelde ook weer precies de sfeer, de spanning, wat zeker hielp was dat er weinig muziek was, en als deze er was, deze subtiel was. Geen bombastische actiefilm soundtrack deze keer. Geweld dan, want ja, dat komt in deze film behoorlijk veel voor. En vaak ook behoorlijk gory. Niet over the top darmen uitkotsen, maar je wordt wel getrakteerd op gespietste mensen, afgerukte armen, mooie close-ups van hoe mensen een mes in een lichaamsdeel naar keuze krijgen en natuurlijk een mooie headshot. Ik vond alle actie prima in beeld gebracht, en de gevechten waren nooit saai, ze waren spannend, best zeldzaam. Acteerprestaties waren interessant te noemen. Het was een allegaartje van dingen, de typische hollywoodster, samen met een koreaan, samen met een over-the-top geschoffeld brits figuur. Gewoon prima geacteerd. En er was humor, ook weer een interessant mengelmoesje van allerlei soorten, gezien ook allerlei soorten mensen op die trein zitten. Geeft leuke effecten, die de film net wat lichter maken, op tijden dat het kan. Het hele verhaal zelf is natuurlijk grotendeels rechttoe, rechtaan. Aan het misschien iets wat je kan zien als plottwist, maar deze was redelijk voorspelbaar, al had ik zelf het einde niet verwacht. Kortom: een film die op mijn nog eens kijken lijstje komt te staan, want bijna alles klopt eraan. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
People as things, that’s where it starts.
[ Voor 86% gewijzigd door argro op 14-04-2014 09:00 ]
Gravity (2013) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13 Van de week gekeken, met hoge verwachtingen. Helaas maakte de film deze absoluut niet waar. Het begin was nog redelijk, met een mooie overview van de aarde, en leuke geluidseffecten. Ook het samenspel tussen Bullock en Clooney is goed te waarderen. Dit maakt de eerste helft tot een redelijk vermakelijke film (8/10) Echter vanaf het moment dat Clooney verdwijnt gaat de film moedeloos ten onder. Simpel gezegd: Er is gewoon geen ruk aan om iemand alleen door de ruimte te zien zweven. De terugkeer van Clooney in een hallucinatie was leuk, maar te duidelijk. De hele tweede helft van de film gaat over Bullock die door de ruimte zweeft, zeurt en door een exploderend ruimtestation zweeft. Dat het verhaal een ondergeschikte rol heeft gespeeld is ook duidelijk in de Oscar uitslagen: vooral op technisch gebied erg goed. Maar maakt dat een goede film? Niet voor mij. TL;DR: Saai plot, mooie effecten. | |
Memento (2000) | ![]() |
IMDb: 8.6 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: R Uit den ouden doos: Deze film werd me laatst voorgesteld door een kennis en hoewel ik er eerder van gehoord had, nog nooit gekeken. Wat heb ik daar spijt van gehad. De film begint erg warrig, waarbij (met lichte ergernis) mijn vriendin tot meerdere malen toe uitlegde hoe het plot in elkaar zat. Kort gezegd: hoofdpersonage heeft geen korte termijn geheugen. Alles moet opgeschreven worden, om daarna nog in de juiste volgorde geinterpreteerd te worden. Natuurlijk levert dit misbruik op van het hoofdpersonage, maar ook escalaties die voorkomen hadden kunnen worden. Hulde aan degene die de opbouw van de film hebben bedacht! Zelden een film gezien die me zolang de verkeerde kant opduwt, om uiteindelijk prachtig te eindigen. (Hoewel je het echte einde al in het begin ziet | |
[ Voor 32% gewijzigd door Jeroenneman op 10-04-2014 23:26 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Noah (2014) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: PG-13 Plot: A man is chosen by God to undertake a momentous mission of rescue before an apocalyptic flood destroys the world. Het bijbelse verhaal mag bekend zijn, ik weet alleen niet hoe het in de bijbel precies eindigd. Ik vond Aronofsky's keuze van kleine "acts of God" laten zien nogal ongeloofwaardig. Alles gebeurt zomaar ineens en wordt belachelijk versneld. Russel Crowe speelt Noah erg goed imo, een goede man en liefhebbende echtgenoot en vader die nogal doordraaft in wat hij denkt dat god hem opdraagd te doen. Maar voor de rest vallen de acteerprestaties me een beetje tegen. Had een paar keer een gevoel van plaatsvervangende schaamte bij gespeelde emoties, niet iets wat ik gewend ben van Jennifer Connely. Ook Emma Watson deed het op dat punt niet briljant, maar echt slecht was ze ook weer niet. Kreeg tijdens een paar van haar scenes in de Ark wel een enorm dejavu gevoel. Logan Lerman heb ik ook weleens beter zien acteren dan simpelweg het onzekere jochie uithangen. Misschien dat het komt doordat ik Atheïst ben, en derhalve nogal nuchter tegen het hele bijbelse gebeuren aankijk, maar deze film maakt mijn verwachtingen niet waar. En van deze cast had ik ook meer verwacht. Erg jammer, want dit is al de tweede film op rij waar ik dat bij heb. | |
Gewoon de stekker uit de tv projector getrokken.Safaci schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:12:
Ik wist trouwens niet dat je een film in de bioscoop na 10 minuten kon uitzetten.
Voor de rest: het is mijn mening. Deal with it.
_██_
(ಠ_ృ)
Mad Max (1979) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 88min. | MPAA: R Ooit gezien toen ik klein was, maar toen snapte ik er natuurlijk geen hout van. Het is een klassieker, maar ben er achter gekomen dat dat meer is omdat het meer een cultfilm is. Het is best wel een B-film (met zo nu en dan wel wat briljante momenten) maar hij is best raar gefilmd en geëdit. Het budget was ook erg laag en hij is geregisseerd door een man die gewoon arts is, dus wat wil je ook. Ondanks dat is hij best vermakelijk en het abrupte einde is wel een beetje een anticlimax. Nu de volgende delen kijken en wachten op deel 4. Heb trouwens de originele Australische versie gekeken (zonder US dub) maar wel met 'normale' ondertitels. Dat is wel verwarrend want wat je hoort komt lang niet altijd overeen met wat je leest. | |
[ Voor 4% gewijzigd door Sharky op 11-04-2014 10:12 ]
This too shall pass
Catch Me If You Can (2002) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 141min. | MPAA: PG-13 Plot: A true story about Frank Abagnale Jr., who, before his 19th birthday, successfully conned millions of dollars' worth of checks as a Pan Am pilot, doctor, and legal prosecutor. Waargebeurd verhaal met Leonardo Dicaprio en Tom Hanks. Het verhaal word niet chronologisch verteld waar ik me in het begin aan stoorde. Ik wilde nog niet weten hoe de film zou aflopen, maar in de loop van de film is de volgorde van het verhaal mooi verwerkt. Leuke film die je zonder problemen in één keer uitkijkt (duurt 140 min). Crime wordt weer verheerlijkt (zoals vele andere films van Dicaprio). Frank Abagnale Jr. (Dicaprio) is nog maar 17, maar weet met allerlei gladde praatjes, trucjes en vervalsingen veel prestigieuze dingen voor elkaar te boxen. Carl (Hanks) van de FBI probeert hem te stoppen. Het einde deed me denken aan het begin van de Amerikaanse serie White Collar | |
Frozen (2013) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 102min. | MPAA: PG Dit is weer zo'n ideale film om met je vriendin te kijken: een verhaal rondom liefde met doorgaans veel gezang. Niet meteen mijn soort films maar deze vond ik toch verrassend goed. Vooral de personages Olaf en Sven zorgen voor grappige momenten. Grafisch was alles perfect in orde. spoiler: Ook het einde had ik echt niet zien aankomen, pluspuntje | |
This too shall pass
Het is gebaseerd op een 170 jaar oud sprookje dat al een keer of 10 verfilmd is. Maar Disney heeft het zo vaak herschreven dat er weinig van het originele verhaal over is. En de kans dat je 1 van de vorige versies gezien hebt is gezien hun succes erg klein...Sharky schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:35:
ok dat exacte einde zag ik ook niet aankomen, maar verder is toch gewoon een uitgekauwd en voorspelbaar verhaal?
En hoe kun je iets voorspelbaar noemen als je het einde niet aan zag komen?
Tenzij je doelt op dat het sprookje eindigt met "en ze leefden nog lang en gelukkig". Maar als je dat al een afknapper vindt ga je bij heel weinig films tevreden zijn.
Net gezien, ben het helemaal met je eens!VasZaitsev schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:08:
Wellicht moet je een klein beetje moeite doen voor een film? Zeker Snowpiercer is, zoals eerlijk gezegd wat meer Koreaanse films, een film die vrij traag [als een hele grote trein] op gang komt, het eerste halfuur gebeurd er vrij weinig, maar als ie eenmaal op stoom is, gaat ie wel lekker door, soms wel even afremmend, maar in mijn ogen nooit vervelend.
Maarja, als je hem halverwege de begintiteling al uitzet, dan zegt dat imo meer over de kijker dan over de film.
Dus, bij deze maar een reviewcensie van mij.
Snowpiercer (2013) [afbeelding] IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R Plot: In a future where a failed global-warming experiment kills off most life on the planet, a class system evolves aboard the Snowpiercer, a train that travels around the globe via a perpetual-motion engine.
Deze film gekeken omdat hij goed uit de recensie van Mik kwam, en ik ondertussen de Koreaanse films/regisseurs wel erg goed begin te vinden.
Zoals ik al zei, de film komt traag op gang, niet vervelend traag voor mij, maar wel traag. Volgens mij duurt het zeker een halfuur voordat de eerste geweldsorgie begint, en da's natuurlijk best lang voor een actiefilm. En die traagheid komt ook nog een paar keer terug in de film.
Maar, zoals ik ook al zei, in mijn ogen is dat zeker geen negatief punt. Door het langzame begin kun je behoorlijk goed de grimmige sfeer kan opsnuiven, en ook goed begrijpen waarom de revolutie begint. Natuurlijk gaat de hele film een stuk sneller als er eenmaal geweld is, maar, zelfs dan nog zijn er kleine, soms minder kleine stukken, waar de boel weer op langzaam gaat, en toen voelde ook weer precies de sfeer, de spanning, wat zeker hielp was dat er weinig muziek was, en als deze er was, deze subtiel was. Geen bombastische actiefilm soundtrack deze keer.
Geweld dan, want ja, dat komt in deze film behoorlijk veel voor. En vaak ook behoorlijk gory. Niet over the top darmen uitkotsen, maar je wordt wel getrakteerd op gespietste mensen, afgerukte armen, mooie close-ups van hoe mensen een mes in een lichaamsdeel naar keuze krijgen en natuurlijk een mooie headshot. Ik vond alle actie prima in beeld gebracht, en de gevechten waren nooit saai, ze waren spannend, best zeldzaam.
Acteerprestaties waren interessant te noemen. Het was een allegaartje van dingen, de typische hollywoodster, samen met een koreaan, samen met een over-the-top geschoffeld brits figuur. Gewoon prima geacteerd.
En er was humor, ook weer een interessant mengelmoesje van allerlei soorten, gezien ook allerlei soorten mensen op die trein zitten. Geeft leuke effecten, die de film net wat lichter maken, op tijden dat het kan.
Het hele verhaal zelf is natuurlijk grotendeels rechttoe, rechtaan. Aan het misschien iets wat je kan zien als plottwist, maar deze was redelijk voorspelbaar, al had ik zelf het einde niet verwacht.
Kortom: een film die op mijn nog eens kijken lijstje komt te staan, want bijna alles klopt eraan.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Ik betrapte mijzelf er regelmatig op dat ik in een soort spanningmodus terecht kwam, door de snelheid van de trein en de adrenaline wordt je zelf eigenlijk ook heel erg meegezogen.
Nu is het einde wel aardig open, maar de wereld zal dus op een gegeven moment weer bewoonbaar worden blijkt dus. Ik heb de 2 uur zonder al te veel problemen uit kunnen zitten, goede 8.5 dus ook!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
⏩ PVOutput☀️
12 Years a Slave (2013) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 134min. | MPAA: R Best mooie film, goed acteerwerk, had soms wel wat sneller gemogen. Zaten hierdoor soms wat saaie momenten tussen. De hoeveelheid (zeer grof) geweld stond me ook een beetje tegen, en dat heb ik echt niet snel. Het is een film over slavernij, geweld is daarbij geen uitzondering maar vond dat ze het er wel erg dik bovenop legde. Ze hadden het verhaal naar mijn idee ook duidelijk kunnen vertellen met wat minder geweld. Al met al een aardige film. | |
Tja, ik vind bijna alle CGI gewoon slecht, dus ik kijk er niet eens meer naarVerwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:48:
CGI van Snowpiercer is echt slecht voor hedendaagse Hollywoordproducties dus ik snap commentaren zoals hierboven niet zo.
Carne (1991) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Short, Drama, Thriller | Runtime: 40min. Plot: After he thinks that his mute daughter is attacked, a butcher stabs and beats a man, which changes his whole life in a very short time. Deze korte film maar eens gekeken omdat ik Irreversible eens wilde gaan kijken, en Seul Contre Teus is daar een soort van proloog van, en Carne is daar weer een proloog van. Om direct met de deur in huis te vallen: deze film is vaag. Zeker niet geschikt voor de beginnende filmliefhebber, of de paardenliefhebber, gezien het begin. Sowieso niet geschikt voor mensen die niet tegen bloed kunnen, of tegen mensen die zich afvragen of incest niet misschien een idee is, ja, deze film is heavy. Maar hij is ook goed, zodra je 'm een beetje begint te snappen. Veel dialoog is er in ieder geval niet, er zitten veel behoorlijk stille scenes in, en als er gesproken wordt, zijn het de gedachtes van De Slager. Maar juist deze korte monologen zijn erg goed, en kwamen behoorlijk binnen. Je hoorde de kwelling die in hem zat. Het verhaal zelf stelt opzich vrij weinig voor, maar, het is dan ook maar een simpel proloogje. Het wordt wel allemaal goed neergezet, de acteurs spelen misschien niet goed, ze zetten wel goed het gevoel neer, en daar gaat het om in deze film, althans voor mij: het gevoel wat je krijgt. Dus, mocht je eens een behoorlijk wazige, stevige film willen kijken, eentje van de orde weer eens wat anders, zet deze eens op. | |
[ Voor 76% gewijzigd door RobinHood op 12-04-2014 01:58 ]
The Raid 2 (2014) | ![]() |
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 148min. | MPAA: R The Raid 2 deed me vooral denken aan de gewelddadige en bloederige indiegame Hotline Miami. En laat ik de sfeer in die game nou geweldig vinden. Het lijkt wel of Refn's Only God Forgives een inspiratiebron was voor bepaalde scenes; de donkere sfeer, het kleurenpalet. Ik proef zelfs een beetje van Drive. Prachtig geschoten film vol gore and bloed. Een van de betere actiefilms. | |
Natuurlijk, maar dat maakt het niet perse een slechte film vind ikSharky schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:35:
ok dat exacte einde zag ik ook niet aankomen, maar verder is toch gewoon een uitgekauwd en voorspelbaar verhaal?
Dat vind ik geen afknapper, maar ze kunnen ook lang en gelukkig leven met een onverwachter einde. Ik vond de film wel aardig, niet heel bijzonder maar dat komt door het geheel. Disney heeft hetzelfde trucje nu al vaak genoeg herhaald.RocketKoen schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:33:
Tenzij je doelt op dat het sprookje eindigt met "en ze leefden nog lang en gelukkig". Maar als je dat al een afknapper vindt ga je bij heel weinig films tevreden zijn.
Ben ik met je eens. Er zijn talloze films die voorspelbaar zijn maar die ik toch erg kan waarderen.filenox schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:00:
[...]
Natuurlijk, maar dat maakt het niet perse een slechte film vind ik
This too shall pass
Als je bij Snowpiercer niet doorheen de schil van de film kan kijken om te beseffen waarover hij eigenlijk gaat... tjahVerwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:48:
CGI van Snowpiercer is echt slecht voor hedendaagse Hollywoordproducties dus ik snap commentaren zoals hierboven niet zo.
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R Voor mij is dit een film in het rijtje van "Soylent Green" en "Equilibrium", zelfs een beetje "The Matrix" en "Blade runner". Apocalyptisch en surrealistisch, als je deze film letterlijk neemt zit je op het verkeerde spoor. De film is een allegorie op het maatschappelijk leven (zoals we dat ook in de bijbel tegenkomen: de Ark van Noah, toren van Babel..., die verwijzing wordt zelfs in het begin gemaakt.) spoiler: Als je jezelf afvraagt waarop de trein nu eigenlijk rijdt zit je uit koers, de trein is slechts een container, een maatschappij of een samenleving die streeft naar balans. Arm en rijk willen hetzelfde, balans in de maatschappij. Alle middelen zijn goed om dat doel te bereiken, slachtoffers vallen aan beide kanten. Uiteindelijk zijn Curtis denkwijzen hetzelfde als die van Wilfred, hij offert namelijk Edgar op voor het doel, terwijl Gilliam hem offerde. Kortom goeie enscenering, goeie film, echt zo eentje waarover je nog fijn kan discussiëren tussen pot en pint. | |
[ Voor 7% gewijzigd door w00Dy op 12-04-2014 13:13 ]
The Machine (2013) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: R Mja, wat zal ik ervan zeggen. Ik had tijdens de film een beetje het gevoel dat ik het allemaal al eerder gezien had. Echt slecht vond ik hem niet, maar naarmate het einde nadert, wordt het plot wel erg doorzichtig. Het is een beetje een mengelmoesje van een hoop robot vs mens films. Een aantal dingen die wel intressant waren worden niet echt uitgewerkt en dat geeft bij mij toch wel een onbestendig gevoel. Ik had niet echt het idee dat ik naar een low budget film zat te kijken. Van een engelse film had ik toch wel iets meer verwacht. | |
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Het is toch maar goed dat je films gratis kan downloaden. Zoveel mensen die een film na x minuten uitzetten, dan zit je daar met een DVD van ±15 euro...
You're Next (2011) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R Plot: When the Davison family comes under attack during their wedding anniversary getaway, the gang of mysterious killers soon learns that one of victims harbors a secret talent for fighting back. Vriendin was een avondje weg, dus ik kon weer een horror film kijken. Na wat gegoogle op 'best horror 2013' kwam ik uiteindelijk hierop uit. IMDB gaf ook geen slecht cijfer, dus de keuze was gemaakt. Ik vond de film niet slecht, maar verder dan wat jumpscares kwam het ook niet echt. Er zaten een paar mooie momenten in, en ik wilde ook weten wat er aan de hand was, dus in dat opzicht is de film geslaagd. In het 'eng' zijn helaas niet echt. Uiteindelijk toch nog een 7 omdat ik er met plezier naar heb gekeken Owja: ik had meer verwacht van de dierenmaskers, voor het verhaal dan. Ik kan me nog wel herinneren dat ik me dat al afvroeg toen ik de trailer zag. Maar dat voegde dus helaas niks toe | |
[ Voor 4% gewijzigd door mat.hi.as op 12-04-2014 14:49 ]
De nieuwe is geen deel 4 maar meer deel 1.5.Sharky schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:11:
Nu de volgende delen kijken en wachten op deel 4.
Het verhaal van de nieuwe Mad Max speelt zich af tussen de 1e en 2e film zover ik weet.
Kan denk ik wel leuk uitpakken omdat er toch wel een flink verschil is tussen 1 en 2. In deel 1 is de wereld al flink naar de klote aan het gaan als het om wetteloosheid gaat maar in deel 2 is de wereld volledig vergaan.
Ik vond deze echt geweldig, heerlijk duister en surreeël. Dat sommige dingen niet uitgewerkt werden maakte het allemaal wat meer mysterieus vond ik. De muziek pastte er ook goed bij. Ik geef hem een 8,5 denk ik maar dat is ook omdat het in mijn straatje isCaveman schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:20:
The Machine (2013) [afbeelding] IMDb: 6.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: R Mja, wat zal ik ervan zeggen. Ik had tijdens de film een beetje het gevoel dat ik het allemaal al eerder gezien had. Echt slecht vond ik hem niet, maar naarmate het einde nadert, wordt het plot wel erg doorzichtig.
Het is een beetje een mengelmoesje van een hoop robot vs mens films. Een aantal dingen die wel intressant waren worden niet echt uitgewerkt en dat geeft bij mij toch wel een onbestendig gevoel. Ik had niet echt het idee dat ik naar een low budget film zat te kijken. Van een engelse film had ik toch wel iets meer verwacht.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6 / 10
*knip*
Ik heb gister de originele OldBoy gekeken en ben wel onder de indruk. Helaas wist ik al vrij snel wat de clue ging worden (als was het einde einde nog wel een beetje verrassend), maar de reveal was nog wel een behoorlijke shock. Prima film, maar de 8,4 op IMDB vind ik toch wel wat erg hoog. Aanrader om met de kinderen te kijken!
[ Voor 22% gewijzigd door argro op 14-04-2014 09:04 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Iemand die een film review achterlaat en aangeeft het na 10 minuten uitgezet te hebben kan je sowieso niet serieus nemen. Je kan pas iets beoordelen als je het volledig hebt gezien omdat je anders geen volledig beeld hebt van de film.mat.hi.as schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:46:
offtopic:
Het is toch maar goed dat je films gratis kan downloaden. Zoveel mensen die een film na x minuten uitzetten, dan zit je daar met een DVD van ±15 euro...
⏩ PVOutput☀️
Nu moet ik zeggen dat ik de meeste films wel afkijk.
Thor: The Dark World (2013) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13 't Komt niet vaak voor dat een tweede film beter is dan de eerste maar ik denk dat het bij Thor wel het geval is. Sterke plotwendingen compenseren voor het slechterik-verliest-scenario. Het is ook niet alleen Thor wat te klok slaagt wat de film naar mijn mening al een stuk beter maakt. Als je de eerste hebt gezien met een 'meh'-gevoel dan kan ik je deze zeker en vast aanraden. | |
Cloud Atlas (2012) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 172min. | MPAA: R Kon er geen touw aan vastknopen, weg gegooide tijd. | |
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 De clichées over deze film zijn waar, teveel CGI, teveel uitgesmeerd. Kon me helemaal ergeren toen ik de kinderachtige Dwergen zag, maar hee dat zal wel horen. Toch haalt het niet de finesse van LOTR van 12 jaar terug. Maar hee, ik heb me ergens wel vermaakt | |
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 161min. | MPAA: PG-13 Al stukken beter, meer to the point, en iets korter. En me redelijk vermaakt wel. | |
10/10
What do you mean "you people"?, geweldig.
Noah (2014) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: PG-13 Heb deze gisteren gezien, ik vond hem geweldig. Nu heeft mijn geloof daar natuurlijk ook mee te maken (Christen), ik kan de film ook niet los daarvan zien. De film vertelt eigenlijk alles wat ook in de Bijbel staat, maar verzint daar ook nog een hele hoop bij. De film geeft je echt het gevoel dat de wereld nog een "Land before time" is, de mensheid bestaat pas 10 generaties en wonderen/magie zijn heel sterk aanwezig. Er is veel afwisseling tussen grote spektakelstukken en een kleiner, nog steeds heftig, familiedrama. De spektakelstukken zijn super en Russel Crowe is echt super als Noah, de andere rollen zijn soms iets minder, daar staat weer tegenover dat op sommige momenten de muziek de film super ondersteunt. Darren Aronofsky weet uiteindelijk een hele mooie boodschap aan het verhaal mee te geven. Ik kan niet blijer zijn met een "bijbelverfilming" van dit niveau. | |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R Deze vanavond gezien. Ik wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten, behalve dat hij goed zou zijn. Dat vond ik ietwat tegenvallen, nu ik net wat meer reviews heb gelezen lees ik dat je de film vooral als parabel moet zien over de klassescheiding etc. Dat zit er natuurlijk wel in, maar op het eerste gezicht probeert de film toch echt een brute actiefilm te zijn. Daar slaagt de film opzich wel in, maar misschien omdat het óók die gelaagde betekenis wil hebben valt de film naar het einde toe imo best dood. Ik kreeg een beetje een Neo meets the Architect gevoel, veel gelul, een plottwist die je van het begin aan ziet komen en van het hoofdpersonage krijg je totaal geen beeld wat nou zijn echte beweegredenen/motieven/gedachtes zijn. Ik had Chris Evans, die ik verder alleen als Captain America ken, trouwens ook totaal niet herkend. Nee, die diepere betekenis en lagen van Snowpiercer gingen mij even voorbij, wel een vermakelijke film, maar ik vond hem tegen Noah wat negatief uitsteken. Het CGI-niveau hielp daar niet bij. | |
Elysium (2013) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R Gisteren deze film gezien. Na District 9 waren mijn verwachtingen hoog gespannen voor deze film. Helaas werd het een grote teleurstelling. Waar District 9 goed was uitgewerkt en geen grote plotholes had, is deze film een gatenkaas op dat gebied. Hierdoor is het verhaal uitermate zwak, wat zeer waarschijnlijk ook door de slechte uitwerking komt. Ook de acteerprestaties zijn ondermaats. Veelal over the top, waarbij vooral Jodie Foster echt een waardeloze rol speelt. Matt Damon is de enige die nog een beetje fatsoenlijk acteerde. De enige goede punten aan deze film zijn de special-effects en de geluidseffecten, deze waren van een hoog niveau. Ook de actiescenes waren aardig tot goed. Helaas wordt dit allemaal tenietgedaan door een waardeloos verhaal vol waardeloze personages. 109 minuten die ik beter aan een andere film had kunnen besteden. | |
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Gisteren deze film gezien. Ik ben een liefhebber van dit soort films. Film toont de grauwe werkelijkheid van het leven van gebruikers van harddrugs en relaties die daardoor vaak niet oprecht zijn. Een verademing na alle bioscoophits van de laatste tijd die ik zogenaamd "moet" kijken. Ik vind de film een aanrader maar denk dat vele hier het een oersaaie film vinden. Ik geef hem een acht.Kecin schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:32:
Trainspotting (1996) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 94min. | MPAA: R Plot: Renton, deeply immersed in the Edinburgh drug scene, tries to clean up and get out, despite the allure of the drugs and influence of friends.
Ja, wat moet ik erover zeggen. Het is duidelijk een film die je ooit een keer gezien moet hebben, ik had het geluk deze nog nooit te hebben bekeken. Vreemd hoe sommige zaken groeien bij junkies, ik denk dan ook dat het verhaal heel erg overeenkomt met de werkelijkheid.
Keek al met al zeer prettig weg, film is ondertussen wel gedateerd dat viel me wel enorm op, maar wat wil je...[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Verwijderd
The Secret Life of Walter Mitty (2013) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 114min. | MPAA: PG Deze film verraste me. Ben Stiller, het zal wel weer melig zijn. Maar niets van dat. De film toont het verhaal van een tijdschrift wat ophoudt te bestaan en de laatste foto voor de cover is kwijt en moet achterhaald worden. Tijdens deze zoektocht wisselt de hoofdpersoon vaak van realiteit naar een leven/persoon wat hij wenst te zijn. Geen erg strak verhaal maar de komische momenten, afgewisseld met enorm mooie beelden en goede muziek maken deze film een aangename ervaring. Boodschap van de film: volg je hart! | |
Need for Speed (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 Need for speed 3D. Een film waarvoor de licenties van EA nodig waren om de naam te gebruiken, gelukkig hebben ze zelf weinig invloed uitgeoefend op de film, aangezien die wel af was.. Eigenlijk wel zo'n beetje alles wat je verwacht, mooie auto's (bugatti Veyron, Saleen s7, Koenigsegg Agera) en mooie vrouwen natuurlijk. Voor het verhaal hoef je het niet te doen, want die volgt eigenlijk vanzelf, de actie is echter wel leuk en zorgt wel voor wat leuke momentjes. De toepassing van 3D vond ik echter wel maar matig uitgewerkt, had het idee dat het weinig toevoeging had voor de film, iets wat ik bij bijvoorbeeld 300 wel wat beter vond. | |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R Postapocalytische wereld, alles bevroren en een trein die als een ark van Noach als laatste strohalm van de mensheid de wereld rond rijdt. Heel kort, wat een buttfilm. Het lijkt een beetje alsof de makers tijdens de opnames iets hadden van: wat zullen we nu weer verzinnen en er moet vooral een diepere betekenis achter alles steken. Maakt niet uit met wat voor 'n nonsense we er voor moeten uithalen. Resultaat: Het hele verhaal gaat wmb nogal van de hak op de tak met niet zelden compleet onzinnige scenes. spoiler: zoals de scene waar ze een wagon binnen lopen en een met bijlen, speren en hakmessen bewapende groep bewakers tegen het lijf loopt. WTF was dat met die vis (behalve dat de hoofdrolspeler er na 5 minuten nutteloze beeldvulling over uit glijdt)? En dan opeens stoppen ze met vechten. En dan wordt het donker. En dan gaan ze weer vechten en dan wordt iedereen alsnog afgeslacht. Oh nee...toch niet, want ze komen met fakkels! En hup....door naar de volgende wagon. Echt....intens en intens slecht gewoon. En dan die ongelofelijke BULLSHIT scene waar ze die kleuterklas inlopen en die zwangere lerares plotseling rond begint te schieten om vervolgens, na wederom een aantal minuten totaal zinloze beeldvulling, op miraculeuze wijze een mes in de hals te krijgt. Of de hoofdrolspeler die twee standen kent: alles en iedereen aan gort hakken of janken en emotioneel zijn. Of de continuiteit in het geheel. spoiler: de wagons zijn van buitenaf allemaal even breed, maar van binnen zijn ze de ene keer nog geen 3 meter breed en in een andere wagon past opeens een compleet zee aquarium. Misschien suf dat ik er op let, maar het sloeg gewoon helemaal nergens op Kortom...2 uur van m'n leven vergooid. | |
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ehm ben je je er van bewust dat dit een Koreaanse film is op basis van een comic? Het lijkt alsof je een standaard hollywood actiefilmpje verwacht had en voor niets anders open staat...YellowCube schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:57:
Snowpiercer (2013) [afbeelding] IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R Postapocalytische wereld, alles bevroren en een trein die als een ark van Noach als laatste strohalm van de mensheid de wereld rond rijdt.
Heel kort, wat een buttfilm.
Het lijkt een beetje alsof de makers tijdens de opnames iets hadden van: wat zullen we nu weer verzinnen en er moet vooral een diepere betekenis achter alles steken. Maakt niet uit met wat voor 'n nonsense we er voor moeten uithalen. Resultaat:
Het hele verhaal gaat wmb nogal van de hak op de tak met niet zelden compleet onzinnige scenes.
spoiler:zoals de scene waar ze een wagon binnen lopen en een met bijlen, speren en hakmessen bewapende groep bewakers tegen het lijf loopt.
WTF was dat met die vis (behalve dat de hoofdrolspeler er na 5 minuten nutteloze beeldvulling over uit glijdt)? En dan opeens stoppen ze met vechten. En dan wordt het donker. En dan gaan ze weer vechten en dan wordt iedereen alsnog afgeslacht. Oh nee...toch niet, want ze komen met fakkels! En hup....door naar de volgende wagon. Echt....intens en intens slecht gewoon.
En dan die ongelofelijke BULLSHIT scene waar ze die kleuterklas inlopen en die zwangere lerares plotseling rond begint te schieten om vervolgens, na wederom een aantal minuten totaal zinloze beeldvulling, op miraculeuze wijze een mes in de hals te krijgt.
Of de hoofdrolspeler die twee standen kent: alles en iedereen aan gort hakken of janken en emotioneel zijn.
Of de continuiteit in het geheel.
spoiler:de wagons zijn van buitenaf allemaal even breed, maar van binnen zijn ze de ene keer nog geen 3 meter breed en in een andere wagon past opeens een compleet zee aquarium. Misschien suf dat ik er op let, maar het sloeg gewoon helemaal nergens op
Kortom...2 uur van m'n leven vergooid.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10
Dat met die vis schijnt een koreaans strijdritueel te zijn en zorgt voor extra infectiewonden.
Filth (2013) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 97min. | MPAA: R Plot: A bipolar, bigoted junkie cop manipulates and hallucinates his way through the festive season in a bid to secure promotion and win back his wife and daughter. Ja, weet nog niet wat ik er van moet vinden. Het schotse gebrabbel was ten eerste al moeilijk te volgen en de grappen waren niet altijd even sterk. McAvoy, daarentegen, acteerde op zijn best: van cynische alcoholverslaafde bad cop tot depressieve en schizofrene gescheiden man. De overige rollen waren ook interessant. Heb het boek van Irvine Welsh (Trainspotting) niet gelezen, maar het verhaal had wat leuke twists en het einde was verrassend te noemen. Al met al wel redelijk, maar verder beetje meh. | |
Of kan het zijn dat ie gewoon niets met Koreaanse films heeft?technofreak1 schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:06:
[...]
Ehm ben je je er van bewust dat dit een Koreaanse film is op basis van een comic? Het lijkt alsof je een standaard hollywood actiefilmpje verwacht had en voor niets anders open staat...
Dat met die vis schijnt een koreaans strijdritueel te zijn en zorgt voor extra infectiewonden.
Lol, welke film heb jij gezien?YellowCube schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:57:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Snowpiercer (2013)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
[justify]Postapocalytische wereld, alles bevroren en een trein die als een ark van Noach als laatste strohalm van de mensheid de wereld rond rijdt.
Ik heb `m 2 keer gezien. Ik vind `m echt erg goed. Ik geef `m een 8.5
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Dit is dus waarom ik hier nooit een film postT0ny schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:13:
Een 8.5 voor Snowpiercer, 1 April is laat dit jaar??
Iemand zoooo afbranden omdat diegene die film miss wel leuk vond
PSN: Von_Smallhausn
En sowieso, zeeaquaria hoeven niet persé groot te zijn.
Vind het wel interessant dat je het of een echt goede film vind, of dat je het kut vind. Denk dat het ook wel kom omdat het op het eerste oog lijkt op een standaard hurrdurrr-hollywoodfilm, maar al vrij snel kom je de paar gekke koreaanse dingen tegen.
Die kleuterklasscene vond ik overigens best goed, gaf mij echt het Bioshock/Fallout gevoel van indoctrinatie.
Ik vond de film bij vlagen redelijk leuk, maar verder niet hoogstaand. Wat ik wel erg leuk vond was dat ik 2 acteurs totaal niet herkend had en er pas bij de aftiteling op werd gewezen naar wie ik nu eigenlijk had gekeken. Knap.T0ny schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:24:
Laatst nog ff een stukje Tropic Thunder meegepakt, blijft een geweldige film!
10/10
What do you mean "you people"?, geweldig.
[video]
[video]
Verwijderd
De film heeft een duidelijke typische Koreaanse stijl over zich heen, voornamelijk door de regisseur.Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:44:
Snap de Korea kaart niet zo in de discussie. Enige Koreaanse aan deze film is die ene acteur en de regisseur. Oh ja en die geforceerde tweetaligheid. Voor de rest heeft het niets met Koreaanse films te maken. De film is gebaseerd op een Franse comic.
Het pakte me gelijk op het begin en ik bleef tot het einde goed geboeid.
Vond er een erg goeie vibe in hangen.
Heb hem op imdb een 8.0 gegeven.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Plus de dochter, productie, screenplay en cinematografie. En dat is duidelijk terug te zien. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen daarvan houdt, maar mij heeft de film wel geboeid.Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:44:
Enige Koreaanse aan deze film is die ene acteur en de regisseur.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
oh, maar dan krijg de film een 9!technofreak1 schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:06:
[...]
Ehm ben je je er van bewust dat dit een Koreaanse film is op basis van een comic?
Wat moet ik met die informatie?
Moet ik de comic kennen om de film te waarderen?
je mag hier de topics even door om te zien waar ik voor open sta.Het lijkt alsof je een standaard hollywood actiefilmpje verwacht had en voor niets anders open staat...
Ik was juist niet uit op een standaard hollywood film
leuk, maar dat weet ik toch niet.Dat met die vis schijnt een koreaans strijdritueel te zijn en zorgt voor extra infectiewonden.
Doe iets in de film waardoor het me duidelijk wordt. Nu wordt in geconfronteerd met een vis en krijg ik het idee dat ik ergens iets ernstig mis.
maargoed....het was gewoon mijn film niet.
Los zand met allerlei vage zaken waarvoor ik dan kennelijk kennis over de comic of gebruiken in Koreaanse films moet hebben.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
+1. Mijn vrouw en ik vonden het ook een verspilling van onze kijktijdYellowCube schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:57:
Snowpiercer (2013) [afbeelding] IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R Postapocalytische wereld, alles bevroren en een trein die als een ark van Noach als laatste strohalm van de mensheid de wereld rond rijdt.
Het lijkt een beetje alsof de makers tijdens de opnames iets hadden van: wat zullen we nu weer verzinnen en er moet vooral een diepere betekenis achter alles steken. Maakt niet uit met wat voor 'n nonsense we er voor moeten uithalen. Resultaat:
Het hele verhaal gaat wmb nogal van de hak op de tak met niet zelden compleet onzinnige scenes.
spoiler:zoals de scene waar ze een wagon binnen lopen en een met bijlen, speren en hakmessen bewapende groep bewakers tegen het lijf loopt.
WTF was dat met die vis (behalve dat de hoofdrolspeler er na 5 minuten nutteloze beeldvulling over uit glijdt)? En dan opeens stoppen ze met vechten. En dan wordt het donker. En dan gaan ze weer vechten en dan wordt iedereen alsnog afgeslacht. Oh nee...toch niet, want ze komen met fakkels! En hup....door naar de volgende wagon. Echt....intens en intens slecht gewoon.
En dan die ongelofelijke BULLSHIT scene waar ze die kleuterklas inlopen en die zwangere lerares plotseling rond begint te schieten om vervolgens, na wederom een aantal minuten totaal zinloze beeldvulling, op miraculeuze wijze een mes in de hals te krijgt.
Of de hoofdrolspeler die twee standen kent: alles en iedereen aan gort hakken of janken en emotioneel zijn.
Of de continuiteit in het geheel.
spoiler:de wagons zijn van buitenaf allemaal even breed, maar van binnen zijn ze de ene keer nog geen 3 meter breed en in een andere wagon past opeens een compleet zee aquarium. Misschien suf dat ik er op let, maar het sloeg gewoon helemaal nergens op
Kortom...2 uur van m'n leven vergooid.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10
Maargoed, ieder zijn ding I suppose
[ Voor 44% gewijzigd door MrVegeta op 14-04-2014 08:23 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
⏩ PVOutput☀️
Ik heb het qua films beetje rustig aan gedaan...
Kingdom Hospital (natuurlijk een 9)
The Shining (ook een 9)
Amityville Horror (Original, niet die remake.. ook een 9)
Hellraiser (een 7, leuke film, maar vergeleken met het verhaal waar het op gebaseerd is "Hellbound Heart" is het wat minder)
Nu moeten ze nog een keer een paar goede Lovecraft films maken (hoeft geen Ctulhu, At the Mountains of Madness is bijvoorbeeld ook erg goed)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
The Machine (2013) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: R Plot: Two computer programmers fall in love as they create the first ever piece of self-aware artificial intelligence, which is designed to help humanity. But things go wrong when the MoD steal ... Een B-film: herkenbaar aan de geluidseffecten die een paar decennia geleden modern waren en standaard-rollen voor de hoofdpersonen. spoiler: do-gooder Ava, leider van het complex met overduidelijke dubbele agenda, gefrustreerde Vincent Het verhaal zelf vond ik niet heel bijzonder, enigzins voorspelbaar en m'n interesse begon dan ook tegen het einde wat af te dwalen. Een 5,5 dus - op het randje van een voldoende. | |
Niet alleen fanboys. Maar ook critici en Cannes. Zie ook IMDB en Rotten Tomatoes. Het hangt er vanaf wat je van Drive verwacht.Notna schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:11:
[...]
+1. Mijn vrouw en ik vonden het ook een verspilling van onze kijktijdEr zaten ook _zoveel_ vage keuzes in het verhaal dat het nergens meer over ging. Daarnaast snap ik het einde ook niet helemaal (als in; het is wel _erg_ open imo)
Maargoed, ieder zijn ding I supposeIk vond Drive ook een slome butt film maar ook daarvoor moet je een hoger intellect hebben aldus de fanboys hier
+1MrVegeta schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:22:
Niet zozeer een hoger intellect. Het duidt alleen vaak aan dat je een vrij simplistische filmsmaak hebt en als er niet genoeg explosies, grappen, schietmomenten in de film zitten dan wordt die als saai en pretentieus bestempeld door de simplistische filmganger. #Yolo.
Maar het is gelukkig persoonlijke smaak allemaal. en ja, wellicht dat ik in de avond niet teveel wil nadenken over mijn films als ik de rest van de week al genoeg mijn hersenen moet kraken om problemen op te lossen
Oldboy (originele versie) kon ik ook waarderen? En ik heb niet het idee (hoewel ik die een hele tijd terug gezien heb) dat die perse sneller liep dan Snowpiercer bijv. (granted, het was een stuk uhmm...visueler dan Snowpiercer
[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 14-04-2014 09:01 ]
Mensen in Cannes zijn ook maar mensen, die hebben ook gewoon meningen. Zelfde met IMDB en de rest, betekend niet dat iedereen dezelfde mening moet hebben. Als dat zo was, zou de filmwereld echt heel kut zijn.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Mijn grootste ergernis was eigenlijk gewoon dat ik het verhaal maar niets vond. De acteurs kwamen bij mij wel goed over en ik heb niet het gevoel gehad dat ze inspiratieloos aan het werk waren.
Captain America: The Winter Soldier (2014) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13 Plot: Steve Rogers struggles to embrace his role in the modern world and battles a new threat from old history: the Soviet agent known as the Winter Soldier. Afgelopen zaterdag naar Captain Murrica (j/k) America geweest. Moet zeggen, een erg goede film. Zat in onze ogen strak in elkaar. Deze beviel me ook meer dan het eerste deel (welke overigens ook niet slecht was). De gevechten zaten lekker in elkaar. Vooral het knokken zeg maar. Mijn vrouw had redelijk snel door spoiler: Wie The winter soldier moest zijn. Ikzelf eigenlijk niet. Zeker een aanrader. | |
Zelf een paar dagen gelden ook Snowpiercer gekeken, maar de film kapte af (niet ik!) op de helft.
Krijg je als je iets binnen hengelt zeg maar.
Maar tot dat stuk heb ik me wel vermaakt.
Kan iig ook wel de negatieve beoordelingen voorstellen.
Het lijkt net alsof iedere wagon echt totaal los van elkaar staat.
Zaten ook wel een paar wtf stukken tussen waar ik om moest lachen zoals
Maar ben iig benieuwd naar het einde.
[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 14-04-2014 09:47 ]
Noah (2014) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: PG-13 De film is een verfilming van het bijbelse verhaal wat (bijna) iedereen wel kent. Een verhaal wat zich aan de ene kant wel leent voor een verfilming (de wereld vergaat) maar aan de andere kant ook weer totaal niet (ze zitten een hele tijd op een boot een beetje niks te doen). Ik was daarom erg benieuwd wat ze ervan gemaakt hadden. En dat viel eigenlijk behoorlijk tegen. Het begin van de film is wel ok, al viel de CGI me wel wat tegen (maar dat wordt later wel weer goedgemaakt). Het verhaal is alleen behoorlijk langdradig en zit vol niet interessante dialogen, die ook niet erg interessant gemaakt worden door de acteurs. Ze hebben nog wel wat om het verhaal heen proberen te verzinnen zodat er nog wat in die boot gebeurd, maar als ik tijdens een film op mn horloge ga kijken zegt dat genoeg meestal. Emma Watson is de reden om het laatste stuk nog af te kijken, zij acteert prima en is ook nog eens prima om naar te kijken Al met al een film die je kijkt op een regenachtige zondag als je echt niks anders te doen hebt (als je gelovig bent is het misschien ook leuker, maar daar kan ik niet over oordelen). Maar bioscoopwaardig is deze film niet. | |
Verwijderd
Het Bombardement (2012) | ![]() |
IMDb: 3.6 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 105min. Het 'voordeel' aan een abonnement op HBO is dat er ook een aantal vrij recente films in zo'n abonnement inbegrepen, die je zonder meerprijs kan bekijken. Dat maakt het de moeite waard om af en toe eens een film te proberen. Aangezien de Tweede Wereldoorlog, ondanks de afgrijselijke gebeurtenissen uit die tijd, altijd interessant materiaal om een film van te maken. De film begint met een aantal mooie shots van bekende gebouwen en locaties van Rotterdam en speelt zich af in de periode voorafgaand en tijdens het bombardement van deze stad. Het verhaal rondom de hoofdrolspelers draait om een hotelbediende (Jan Smit) die verliefd wordt op de aanstaande van één van de hotelgasten. Omdat de dame (Roos van Erkel) in kwestie de Duitse nationaliteit heeft en de Duitsers vervolgens Nederland binnenvallen, zijn er natuurlijk de nodige verwikkelingen. Uiteindelijk heeft het allemaal wat weinig om het lijf waardoor een deel van het verhaal wat gekunsteld aanvoelt en zitten er wat zaken in die onlogisch aanvoelen. Over het einde: spoiler: De complete stad wordt gebombardeerd, maar een schip kan rustig wegvaren naar de VS? Anyway, ik zou deze film zelf niet snel gehuurd of gekocht hebben. | |
Ik vin dhet altijd grappig hoe mensen de film inderdaad zien die onbekend zijn met de comics verhaallijnen.Arunia schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:45:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Captain America: The Winter Soldier (2014)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13
[justify]Plot: Steve Rogers struggles to embrace his role in the modern world and battles a new threat from old history: the Soviet agent known as the Winter Soldier.
Afgelopen zaterdag naar Captain Murrica (j/k) America geweest.
Moet zeggen, een erg goede film. Zat in onze ogen strak in elkaar.
Deze beviel me ook meer dan het eerste deel (welke overigens ook niet slecht was).
De gevechten zaten lekker in elkaar. Vooral het knokken zeg maar.
Mijn vrouw had redelijk snel doorspoiler:Wie The winter soldier moest zijn. Ikzelf eigenlijk niet.
Zeker een aanrader.
Ik heb dit zelf ook met animeseries waarvan ik onbekend ben met het bronmateriaal (de manga's)
Vond het zelf wel een echte tussenfilm eigenlijk, net zoals met The Emire strikes back en the 2 towers.
Vooral omdat je weet dat er nog wat achterna komt zit ik nogal met het gevoel geen volledige film gezien te hebben.
Beetje het gevoel wat je hebt als en film halverwege afgekapt wordt
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
The Good, the Bad and the Ugly (1966) | ![]() |
IMDb: 9.0 | Genre: Adventure, Western | Runtime: 161min. | MPAA: Approved Mijn vrouw en ik hebben een voornemen om iedere week een film te kijken uit de IMDB top 250 die we nog nooit gezien hebben. The Good, the Bad and the Ugly had ik in een grijs verleden al wel eens gezien maar was ver weggezakt. Het verhaal gaat over drie mannen die in wisselende mate outlaws genoemd kunnen worden. Alle drie komen ze op het spoor van een begraven geldkist met 200.000 dollar aan goud, en gaan ze op zoek. De film is beroemd om zijn muziek, en terecht. De soundtrack is fantastisch. Ook de combinatie tussen mooie shots, veel close ups en het lage tempo zorgt voor een enorm sfeervolle film. Drie uur genieten! | |
Dan is het bij mij nog dubbelopBokkie schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:05:
[...]
Ik vin dhet altijd grappig hoe mensen de film inderdaad zien die onbekend zijn met de comics verhaallijnen.
Ik heb dit zelf ook met animeseries waarvan ik onbekend ben met het bronmateriaal (de manga's)
Vond het zelf wel een echte tussenfilm eigenlijk, net zoals met The Emire strikes back en the 2 towers.
Vooral omdat je weet dat er nog wat achterna komt zit ik nogal met het gevoel geen volledige film gezien te hebben.
Beetje het gevoel wat je hebt als en film halverwege afgekapt wordt
Toen ik hem ging kijken wist ik ook niet dat het een comic was.
Dat zou wellicht verklaren dat er iets achteraan moet komen.
Op zichzelf staand is het niet echt een comic waardig lijkt me.
Misschien eens in verdiepen.
Zie nu trouwens ook pas dat Chris Evans (Cap'n America) ook de lead in SnowPiercer heeft.
Ok dan. Die had ik niet gezien zeg.
[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 14-04-2014 10:09 ]
Same here. Na wat lofzang hier op dit forum moést ik hem ook zien. Zaterdag echt voor gaan zitten. Welnu, rampzalig slechte film. "Verhaal", decors, alles. Twee uur letterlijk wasted.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:42:
Ik vond Snowpiercer ook een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Ik hou sowieso al niet van s-fi maar besloot toch om hem te gaan kijken omdat ik een film als "The Day After Tomorrow" wel best fijn vond.
Mijn grootste ergernis was eigenlijk gewoon dat ik het verhaal maar niets vond. De acteurs kwamen bij mij wel goed over en ik heb niet het gevoel gehad dat ze inspiratieloos aan het werk waren.
Maar goed, zal heus wel iets persoonlijks zijn want erna Hunger Games 2 gekeken en die vond ik ook ruk
Nickname does not reflect reality
Dude! Hunger Games is uberhaupt al goed want Jennifer Lawrence!Brad Pitt schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:11:
[...]
Same here. Na wat lofzang hier op dit forum moést ik hem ook zien. Zaterdag echt voor gaan zitten. Welnu, rampzalig slechte film. "Verhaal", decors, alles. Twee uur letterlijk wasted.
Maar goed, zal heus wel iets persoonlijks zijn want erna Hunger Games 2 gekeken en die vond ik ook ruk
Nee hoor grapje.
Het plot was deels te verwachten, maar niet in een storende mate.
Goed van genoten, 7.4/10
[ Voor 3% gewijzigd door Emphast op 14-04-2014 10:14 ]
Er hoeft maar een gebouw in te storten boven de rails en je bent dood... Dan zie ik dat de trein heel moeilijk doet om door een blok ijs heen te slaan denk ik nog okay... Maar dan gaan ze een brug op en dan denk ik normale bruggen hebben al onderhoud nodig. Met dit soort temperaturen zijn die dingen al lang en breed ingestort zonder onderhoud...
Heb je nog het klassenverschil verhaaltje nog over. Maar zelfs dat is al in zoveel andere films veel beter verfilmd... Dan blijft de actie over maar eerlijk, dat kon het ook niet meer goedmaken. En de plottwist zag je ook al van mijlenver aankomen.
Ik heb het idee dat hollywood steeds slechter aan het worden is in originele content en goede films maken. Het lijkt erop dat het een beetje aan het verschuiven is naar series, series worden beter, films worden slechter...
Ben zelf erg benieuwd naar de sci-fi Coherence. Ga deze aankomende donderdag bewonderen op het Imagine Film Festival.
I Know That Voice (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Documentary | Runtime: 90min. Deze is vorige week nog voorbij gekomen op aanraden van dit forum. Leuke docu, heel lichtvoetig natuurlijk door alle gekke stemmen die langs komen. Het is leuk om te zien wat voor mensen er achter bepaalde wereldberoemde stemmen zitten. Het is al met al niet heel diepgaand, in de docu wordt door de maker (1 van de stemacteurs) ook uitgelegd dat hij vooral een gezicht wil geven aan beroemde stemmen. En dat lukt | |
Maar deze film is niet geschikt om juist daaraan te denken zoals iemand al eerder aanhaalde over hoe de motor het volhoud om 'eeuwig' te kunnen draaien.Teckna schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:29:
Hoorde over snowpiercer goede verhalen dus ga hem kijken maar stoorde me al direct van het begin af aan dat ze juist een trein gekozen hebben als 'ark'...
Er hoeft maar een gebouw in te storten boven de rails en je bent dood... Dan zie ik dat de trein heel moeilijk doet om door een blok ijs heen te slaan denk ik nog okay... Maar dan gaan ze een brug op en dan denk ik normale bruggen hebben al onderhoud nodig. Met dit soort temperaturen zijn die dingen al lang en breed ingestort zonder onderhoud...
Heb je nog het klassenverschil verhaaltje nog over. Maar zelfs dat is al in zoveel andere films veel beter verfilmd... Dan blijft de actie over maar eerlijk, dat kon het ook niet meer goedmaken. En de plottwist zag je ook al van mijlenver aankomen.
Ik heb het idee dat hollywood steeds slechter aan het worden is in originele content en goede films maken. Het lijkt erop dat het een beetje aan het verschuiven is naar series, series worden beter, films worden slechter...
⏩ PVOutput☀️
Divergent (2014) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13 Plot: In a world divided by factions based on virtues, Tris learns she's Divergent and won't fit in. When she discovers a plot to destroy Divergents, Tris and the mysterious Four must find out what makes Divergents dangerous before it's too late. Afgelopen weekend naar deze film geweest en hij is me niet tegen gevallen. Ben zeer fan van 'The Hunger Games' en het feit dat het van dezelfde makers is, zie je goed terug. Wat hou ik van dit soort films; op sommige punten een beetje makkelijk (standaard liefdes-cliché etc.), maar wel lekker! Voorafgaand aan de film leek hij wat lang te duren, maar tijdens de film hier helemaal geen last van gehad. Heel de film zit vol met momenten waardoor je op het puntje van je stoel blijft zitten en gehooked blijft aan de film. Het feit dat er een romance opbloeit had van mij niet per se gehoeven: ik had niet het idee dat dit iets deed met de sfeer in de film.. Wel een puntje dat ik niet zag aankomen richting het einde van de film... Ben je fan van 'The Hunger Games?' Must watch! | |
Verwijderd
Mooie keuze! Een echte klassieker met een speelduur die je tegenwoordig nauwelijks meer ziet.Bokmaaa schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:05:
The Good, the Bad and the Ugly (1966) [afbeelding] IMDb: 9.0 | Genre: Adventure, Western | Runtime: 161min. | MPAA: Approved Mijn vrouw en ik hebben een voornemen om iedere week een film te kijken uit de IMDB top 250 die we nog nooit gezien hebben. The Good, the Bad and the Ugly had ik in een grijs verleden al wel eens gezien maar was ver weggezakt.
Het verhaal gaat over drie mannen die in wisselende mate outlaws genoemd kunnen worden. Alle drie komen ze op het spoor van een begraven geldkist met 200.000 dollar aan goud, en gaan ze op zoek.
De film is beroemd om zijn muziek, en terecht. De soundtrack is fantastisch. Ook de combinatie tussen mooie shots, veel close ups en het lage tempo zorgt voor een enorm sfeervolle film. Drie uur genieten![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Gelukkig maar. Drie uur Snowpiercer had ik niet overleefdVerwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:51:
Een echte klassieker met een speelduur die je tegenwoordig nauwelijks meer ziet.
Nickname does not reflect reality
Ik deel je mening, maar Snowpiercer is geen Hollywoodproduct.Teckna schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:29:
Ik heb het idee dat hollywood steeds slechter aan het worden is in originele content en goede films maken.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
161 minuten volgens IMDB, met 179 min voor de extended versieVerwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:51:
[...]
Mooie keuze! Een echte klassieker met een speelduur die je tegenwoordig nauwelijks meer ziet.
Watchmen: 162 min | 186 min (Director's Cut) | 215 min (Ultimate Cut)
Ik weet dat je "nauwelijk" zegt, maar ze zijn er toch nog wel
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ultimate cut van Watchmen is wel erg gaaf overigens, slokt alleen wel "eventjes" je complete avond op.ikbenerniet schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:58:
[...]
161 minuten volgens IMDB, met 179 min voor de extended versie
Watchmen: 162 min | 186 min (Director's Cut) | 215 min (Ultimate Cut)
Ik weet dat je "nauwelijk" zegt, maar ze zijn er toch nog wel
Blijft echt humor hoe een eigenlijk onbekende film als Snowpiercer zo'n gigantische discussie oproept
Rain Man (1988) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 133min. | MPAA: R Plot: Selfish yuppie Charlie Babbitt's father left a fortune to his savant brother Raymond and a pittance to Charlie; they travel cross-country. Deze film had ik al tijden op mijn lijstje staan, en dus afgelopen weekend maar eens aangezet. Ik moet eerlijk zijn: ik begon met bleh, Tom Cruise....arrogante lul die arrogante lul speelt, dat gevoel zakte redelijk snel, want hier wordt de arrogante lul ook gewoon goed gespeeld. Uiteraard gaat alle lof naar Hoffman door hoe hij Rain Man speelt. Natuurlijk niet 100% realistisch, maar een hele mooie benadering van, iets wat niet iedere acteur zou kunnen spelen. Verhaal zelf is opzich redelijk standaard. Rijke papa overlijdt, wannabe-rijk-onterfd-lulletje is boos dat hij geen centjes krijgt, ontdekt dat ie een broer heeft die helemaal anders dan het lulletje is die het geld wel krijgt, lulletje doet iets met die broer zodat ie wel zijn geld krijgt, lulletje voelt zich schuldig en ziet in dat geld niet gelukkig maakt. Eind goed, al goed. Klinkt dus niet heel positief, maar, zoals ik al schreef, we hebben nog de Rain Man, met al zijn problemen en op zijn minst vreemde gedrag. Door hem wordt eigenlijk de hele film gemaakt, puur omdat de onbekende broer nu eens geen onzeker-doch-vreselijk-intelligent persoon is, maar iemand met zware autisme. En ja, dan kom je in behoorlijke vreemde situaties. Overigens werd het cliché-stukje van lulletje gaat wel van broertje houden behoorlijk goed neergezet, je voelde het gewoon. Kortom: cliché-film met een hele grote twist en goed acteerwerk, geen teleurstelling, maar eerlijk gezegd niet een film die ik snel weer zal pakken. | |
[ Voor 73% gewijzigd door RobinHood op 14-04-2014 19:37 ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Bad Asses (2014) | ![]() |
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Drama | Runtime: 91min. | MPAA: R Ik hou wel van een ouderwetse knokfilm of in de stijl van de jaren 70/90; magere verhaallijn, heerlijke platte humor en veel gebroken armen en neuzen. Heerlijk voor de zondagavond met een glas rum en een zak nootjes met wat vrienden met het afwisselende gebulder van het lachen en de oeh's en ah's van de harde klappen die vallen. Het voorgaande 'Bad Ass (2012)' van deze film bediende mij op mijn wenken; een ouderwets knokfilm met allemaal oude knokfilm bekenden (en nieuwe) en als hoofdpersoon Danny Trejo, een van mijn favoriete underdogs in de filmwereld. Geen super acteur, maar altijd goed in een knokfilm en die kop van hem is simpelweg legendarisch. Het verhaal was zelfs heel losjes gebaseerd op een waar gebeurd voorval en dat hebben ze redelijk goed weten uit te kauwen in een vermakelijk budget film. Ik werd dan ook best wel blij toen ik laatst 'Bad Ass 2: Bad Asses' langs zag komen... en werd nog blijer dat Danny Glover op de cover stond! Op de een of andere manier deed de combinatie Trejo & Glover mij hardop 'hell yeah' zeggen. Was het achteraf ook een echte 'hell yeah'? Mwoa... niet echt. Of eigenlijk was het best een slechte film, maar misschien was de film juist wel zo slecht dat ik hem stiekum toch een beetje vermakelijk vond. De schrijver en de regisseur moeten zonder twijfel in het verleden afleveringen voor The A-Team hebben gedaan, of in hun jonge jaren 'The A-Team'-junkies zijn geweest. Dan weet je het wel, leek er zo uit gegrepen, van de loop van het verhaal, de actie, zelfs tot het camera werk en de acteurs toe! Alleen het gadget moment mistte en wel bloed en dode mensen. De regisseur weet het moment in de film wat de hele drive achter het verhaal zou moeten feilloos om zeep te helpen door de scene te eindigen met een zeer slechte grap gebracht door slechte acteurs. Eigenlijk het enige wat de film nog enigszins de moeite waard maakt was toch wel de combi Trejo & Glover die teen soort van chemie leken te hebben die met een beter regisseur en tegenspelers een stuk beter uit de verf had kunnen komen. Desondanks hebben de twee wel een aantal grappige momenten en zetten beide de rol van vechtlustige bejaarden op een melige manier neer. Ander grappig element van de film is dat er heel veel 'oude bekende' acteurs zijn gebruikt die om begrijpbare redenen nu niet meer zo bekend zijn Mijn advies: alleen de moeite waard als je fan van dit soort type films bent en bekend met de oudere gezichten uit die wereld, maar zelfs dan eigenlijk alleen maar kijken als je echt helemaal niets te doen hebt. | |
Helemaal met je eens.Caveman schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:19:
Ik ga ook nog even een duit in het zakje doen, na alle commotie heb ik Snowpiercer maar eens opgezetIk vond het absoluut geen verspilling van mijn tijd, toegegeven hij is wat weird, maar daar heb ik wel wat mee. Als ik hem moet beoordelen ga ik hem toch een .... 8 geven.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
voor wat meer achtergrond info: [GOTpedia] The good, the bad and the ugly!Bokmaaa schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:05:
The Good, the Bad and the Ugly (1966) [afbeelding] IMDb: 9.0 | Genre: Adventure, Western | Runtime: 161min. | MPAA: Approved Mijn vrouw en ik hebben een voornemen om iedere week een film te kijken uit de IMDB top 250 die we nog nooit gezien hebben. The Good, the Bad and the Ugly had ik in een grijs verleden al wel eens gezien maar was ver weggezakt.
Het verhaal gaat over drie mannen die in wisselende mate outlaws genoemd kunnen worden. Alle drie komen ze op het spoor van een begraven geldkist met 200.000 dollar aan goud, en gaan ze op zoek.
De film is beroemd om zijn muziek, en terecht. De soundtrack is fantastisch. Ook de combinatie tussen mooie shots, veel close ups en het lage tempo zorgt voor een enorm sfeervolle film. Drie uur genieten![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
ja sorry is een beetje zelfbevlekking!
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Aanvragen, zo gebeurd: Forum FAQ #hktoegang
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
12 Angry Men (1957) | ![]() |
IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 96min. | MPAA: Not Rated Weer eentje uit de IMDB top 250 down We hebben beide geboeid zitten kijken naar een kamer vol juryleden die in het begin overtuigd zijn van de schuldigheid van een 18 jarige jongen, met 1 kritisch persoon. Dit ontaard in een discussie van anderhalf uur wat de aandacht constant weet vast te houden. | |
Ik moet hem ook nog een keer kijken, het bewijs dat het amerikaanse rechtssysteem toch niet zo ideaal is.Bokmaaa schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:33:
Ga ik doen!Maar eerst:
12 Angry Men (1957) [afbeelding] IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 96min. | MPAA: Not Rated Weer eentje uit de IMDB top 250 downvan te voren was ik was bang voor een zwart/wit film uit de jaren 50 die zich in 1 enkele kamer afspeelt. In het kort: onterecht.
We hebben beide geboeid zitten kijken naar een kamer vol juryleden die in het begin overtuigd zijn van de schuldigheid van een 18 jarige jongen, met 1 kritisch persoon. Dit ontaard in een discussie van anderhalf uur wat de aandacht constant weet vast te houden.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7.8 / 10
Der zijn veel films die dat bewijzen, het is belangrijker "aardig" gevonden te worden door de jury, dan het wel of niet schuldig zijn volgens de letter van de wet. Law&Order heeft daar ook redelijk wat goeie afleveringen in.markdm schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:22:
[...]
Ik moet hem ook nog een keer kijken, het bewijs dat het amerikaanse rechtssysteem toch niet zo ideaal is.
Overigens wil dat zeker niet zeggen dat ons systeem wel goed is.
[ Voor 57% gewijzigd door heuveltje op 16-04-2014 10:47 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Rio 2 (2014) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: G Plot: It's a jungle out there for Blu, Jewel and their three kids after they're hurtled Rio de Janeiro to the wilds of the Amazon. As Blu tries to fit in, he goes beak-to-beak with the vengeful ... Prima animatiefilm met prachtige animaties. Het verhaal is redelijk eenvoudig maar dat weet je van te voren. Leuk om naar te kijken en weinig verveeld. Veel (Braziliaans) muziek uiteraard en de humor is goed te waarderen. | |
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Verwijderd
Walk of Shame (2014) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Comedy | Runtime: 95min. | MPAA: R Plot: A reporter's dream of becoming a news anchor is compromised after a one-night stand leaves her stranded in downtown L.A. without a phone, car, ID or money - and only 8 hours to make it to the most important job interview of her life. Mijn verwachtingen voor deze film waren gisteren niet al te hoog, maar ze brengen je gelijk in de juiste stemming door rits aan versprekingen van nieuwslezers achter elkaar te laten zien. Daarna rijgen de misverstanden zich aan elkaar en is het verstand op nul. Uiteindelijk toch redelijk vermaakt maar het is niet een film die ik snel nog een keer zal gaan kijken. | |
Een dergelijke setting is ook ooit in Family Guy geweest.Bokmaaa schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:33:
Ga ik doen!Maar eerst:
12 Angry Men (1957) [afbeelding] IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 96min. | MPAA: Not Rated Weer eentje uit de IMDB top 250 downvan te voren was ik was bang voor een zwart/wit film uit de jaren 50 die zich in 1 enkele kamer afspeelt. In het kort: onterecht.
We hebben beide geboeid zitten kijken naar een kamer vol juryleden die in het begin overtuigd zijn van de schuldigheid van een 18 jarige jongen, met 1 kritisch persoon. Dit ontaard in een discussie van anderhalf uur wat de aandacht constant weet vast te houden.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7.8 / 10
Ik ga deze ook eens zien.
⏩ PVOutput☀️
Borgman (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Thriller | Runtime: 113min. Bijzonder sterke film. Als je van films houd waarin niet alles uitgelegd of verteld wordt. Aanrader! | |
Ik zou het doen!
Reviewer idem.rammes schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:48:
Borgman (2013) [afbeelding] IMDb: 7.0 | Genre: Thriller | Runtime: 113min. Bijzonder sterke film. Als je van films houd waarin niet alles uitgelegd of verteld wordt. Aanrader![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
⏩ PVOutput☀️
Dragon (2011) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R Plot: A sinful martial arts expert wants to start a new tranquil life, only to be hunted by a determined detective and his former master. Martial Arts Arthouse film, met sfeervolle beelden, en zeer goede acteerprestaties. In Eye filmmuseum gezien, dat zal het cijfer ook hoger maken bij mij. | |
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]