Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.229 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Dat zal je leren om af te gaan op één mening van een ander. You only got yourself to blame.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xenofury schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:43:
Get Rich or Die Tryin' (2005)[afbeelding]
IMDb: 4.4 | Genre: Biography, Crime, Drama, Music | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: A tale of an inner city drug dealer who turns away from crime to pursue his passion, rap music.
Ik vond het een interessante film. ik heb zelf niks met 50 cent of met de muziek die hij maakt maar het was wel een goede film om naar te kijken.
[afbeelding] [afbeelding] [url=][afbeelding][/url] [afbeelding]
[afbeelding] 7.5 / 10

Kick-Ass (2010)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: Dave Lizewski is an unnoticed high school student and comic book fan who one day decides to become a super-hero, even though he has no powers, training or meaningful reason to do so.
Verschrikkelijk grappige film leuk verhaal. Ik zou hem nog wel een keer willen kijken.:D:D
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Hier nog zo iemand die met Kick Ass wegloopt. Dus 2 meningen..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Tja, dan zal het wel aan jou liggen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bwah, Kick-Ass is in zijn genre best goed, geen 9.5 goed, maar ik zou hem ook zeker een 8 geven. Het idee is gewoon erg leuk en was nieuw voor mij, de acteurs hebben er lol in, de actie is goed neergezet en het is geen overkill aan special effects.

Eerlijk is eerlijk, Kick-Ass was een behoorlijk succes bij de critici en ik denk dat veel kijkers hem nog beter vonden. Natuurlijk issie melig en niet serieus. Probeert deze film dan ook maar 1 seconde om serieus te zijn? En deze film is puberachtig omdat de karakters pubers, Cage als Batman en een lief klein meisje zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:32
Ik zou hem ook wel een 9 kunnen geven, zie het ook niet echt als een puberfilm, dan denk ik meer aan superbad (die trouwens ook wel leuk was) of zo. Maar ja, meningen verschillen, zijn zat films die hier en op IMDB hoge scores halen, en waar ik dan weer weinig mee heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

sewer schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:35:
Ik zou hem ook wel een 9 kunnen geven, zie het ook niet echt als een puberfilm, dan denk ik meer aan superbad (die trouwens ook wel leuk was) of zo. Maar ja, meningen verschillen, zijn zat films die hier en op IMDB hoge scores halen, en waar ik dan weer weinig mee heb...
Je weet eigenlijk bij de imdb nooit waarom de mensen hun cijfer geven. De één vind acteerprestaties heel belangrijk, de ander wil juist simpel vermaakt worden, terwijl de derde misschien alleen hoge cijfers geeft bij een character-driven story-line. Het voordeel is wel dat er meestal wel een stem of 40.000+ is gegeven door de enorme user database. Mijn indruk is toch wel dat de echt hoge cijfers (7,9 en hoger) meestal komen met films die zowel een goedlopend verhaal hebben (en dan heb ik het niet over het tempo) en redelijk tot goede acteerprestaties.

Wat betreft Kick-ass, je moet het zien als een action comic-stripboek maar dan met de stijl iets meer UK dan USA. Dit leent zich prima voor een snelle mooie visuele actiefilm met goede brute humor en one-liners. Dit zal niet iedereen leuk vinden, sommigen vinden alle strips kinderachtig. Ik zelf vind het nog steeds een wereldfilm, lekker over-the-top en zichzelf niet te serieus nemend.

White House Down (2013)White House Down (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: While on a tour of the White House with his young daughter, a Capitol policeman springs into action to save his child and protect the president from a heavily armed group of paramilitary invaders.
Een behoorlijk spannende film die de actie-elementen van die hard één combineert met een vleugje independance day & the rock.
De verhaallijn is helaas super ongeloofwaardig en her en der een beetje te moralistisch voor mijn gevoel, maar als ik dit beschouw als een pur sang actiefilm heb ik me uitstekend vermaakt.
Is het begin van een tijdperk voor Channing Tatum om het actiehelden stokje over te nemen van Bruce Willis? Misschien, de eerste stappen zijn gezet.
Als een film realistisch moet zijn, kan je deze beter overslaan. Wil je gewoon met het verstand op nul actie en spektakel zien dan val je je geen buil aan deze film.
Zo geniaal als die hard / the rock is, is deze in ieder geval niet. Daarvoor moeten ze met origineel materiaal komen ipv "beter goed gestolen dan..."
IMDb -- White House Down (2013) Wikipedia -- White House Down (2013) Bekijk trailer van White House Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over White House Down (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Despicable Me 2 (2013)Despicable Me 2 (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Crime, Family, Sci-Fi | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Plot: Gru is recruited by the Anti-Villain League to help deal with a powerful new super criminal.
Leuk vervolg op de eerste film. Helaas zijn er flink wat karakters gesneuveld maar in tegenstelling tot deel 2 van de andere grote animatiefilm van dit jaar (monsters university) is het verhaaltje tenminste wat origineler en minder uitgekauwd.
De animatie is niet zo mooi als die van pixar, maar de humor pakte voor mij veel beter uit. Wederom stelen de minions de show in deze film. Reden te meer voor mij om uit te kijken naar de volgende film "Minions" die momenteel in de maak is.
Omdat het hele verhaal iets leger is dan het origineel en iets minder leuke karakters bevatte scoort ie net wat lager dan het origineel, maar al met al een waardig vervolg voor mij.
IMDb -- Despicable Me 2 (2013) Wikipedia -- Despicable Me 2 (2013) Bekijk trailer van Despicable Me 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Despicable Me 2 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 20-10-2013 15:00 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:36

4bit

Onward, to futility!

Rush (2013)Rush (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 123min. | MPAA: R
Dijk van een film. Sowieso een kandidaat voor film van dit jaar voor mij.
De gehele film is prachtig gefilmd. Het jaren 70 sfeer is zeer goed weergegeven, gaande van de kostuums tot de algemene filmstijl.
Ook hoe zot toen F1 nog was, ten tijde dat er ieder jaar nog wel iemand stierf in F1, fotografen die op het gras zitten vlak naast de vlammende F1 bolides, enz. Gooi daarbij nog een hoop stevige quotes en stevig acteerwerk, en hopla je hebt deze topper.
IMDb -- Rush (2013) Wikipedia -- Rush (2013) Bekijk trailer van Rush (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rush (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:36

Sharky

Skamn Dippy!

NitroX infinity schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:27:
[...]

Iron Man 1 t/m 3. Thor, Hulk, The Incredible Hulk, Captain America, The Avengers. Volgens mij was het zelfs niet zo houterig in The Matrix Reloaded.
Dat zijn films waar de cgi inderdaad prima in orde is, maar vind ze niet beter dan MoS. Vooral de scenes waarbij omgevingen aan gort gingen waren voor mij meer dan overtuigend :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
Dat was wat mij betreft ook zo, maar de bewegingen van de geanimeerde karakters was gewoon storend vond ik.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
NitroX infinity schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:18:
Dat was wat mij betreft ook zo, maar de bewegingen van de geanimeerde karakters was gewoon storend vond ik.
Dat had ik ook, zodra mensen, vooral het gezicht, een computeranimatie is valt het mij bij alle films eigenlijk heel erg op. Desondanks vond ik Man of Steel geweldig, ik hou ook wel van oude verhalen op een nieuwe andere manier brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Oktober is traditioneel een maand om lekker "griezel" filmpjes te kijken, dus we gaan lekker verder met resident evil:
Resident Evil: Afterlife (2010)Resident Evil: Afterlife (2010)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Horror, Sci-Fi | Runtime: 97min. | MPAA: R
Plot: While still out to destroy the evil Umbrella Corporation, Alice joins a group of survivors who want to relocate to the mysterious but supposedly unharmed safe haven known only as Arcadia.
Een mooie "videoclip" van actiemomenten. Behalve dat een aantal karakters terugkeren van voorgaande delen is het verhaal nagenoeg afwezig, maar dat mag de pret niet drukken.
Weinig origineel weinig diepgaand maar kijkt heerlijk weg.
IMDb -- Resident Evil: Afterlife (2010) Wikipedia -- Resident Evil: Afterlife (2010) Bekijk trailer van Resident Evil: Afterlife (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Resident Evil: Afterlife (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.3 6.3 / 10

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

Rhapsody

In Metal We Trust

Metallica: Through the Never (2013)Metallica: Through the Never (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Music | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: Trip, a young roadie for Metallica, is sent on an urgent mission during the band's show. But what seems like a simple assignment turns into a surreal adventure.
Hoewel het een gave concertregistratie is viel het mij als film een beetje tegen. Het verhaal tussen de nummers door is nogal rommelig. Daardoor lijkt het meer alsof het een gewoon concert is waarbij af en toe stukjes van een clip getoond worden.

Voor de Metallica-fan wel een must see denk ik. De film begint overigens wel geniaal.
spoiler:
Die metalfan die boven op de auto staat te schreeuwen terwijl Dane deHaan van zijn skateboard flikkert
IMDb -- Metallica: Through the Never (2013) Wikipedia -- Metallica: Through the Never (2013) Bekijk trailer van Metallica: Through the Never (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Metallica: Through the Never (2013)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Savages (2012)Savages (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 141min. | MPAA: R
Na een half uur uitgezet, als het nog trager zou gaan, zou de film op pauze staan. Wat een bagger film is dit zeg.
IMDb -- Savages (2012) Wikipedia -- Savages (2012) Bekijk trailer van Savages (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Savages (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Scar (2007)Scar (2007)
IMDb: 4.1 | Genre: Crime, Horror, Thriller | Runtime: 83min. | MPAA: R
Wat een ruk film. Totaal geen gore, totaal geen torture, totaal geen verhaal, totaal geen spanning. Als je jezelf dan op het niveau van saw noemt, doe dan tenminste moeite. Het enige goede is dat de badguy voor mij redelijk onverwacht kwam.
IMDb -- Scar (2007) Wikipedia -- Scar (2007) [url=]Bekijk trailer van Scar (2007) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Scar (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Rhapsody schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 07:49:
Metallica: Through the Never (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Music | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: Trip, a young roadie for Metallica, is sent on an urgent mission during the band's show. But what seems like a simple assignment turns into a surreal adventure.
Hoewel het een gave concertregistratie is viel het mij als film een beetje tegen. Het verhaal tussen de nummers door is nogal rommelig. Daardoor lijkt het meer alsof het een gewoon concert is waarbij af en toe stukjes van een clip getoond worden.

Voor de Metallica-fan wel een must see denk ik. De film begint overigens wel geniaal.
spoiler:
Die metalfan die boven op de auto staat te schreeuwen terwijl Dane deHaan van zijn skateboard flikkert
[afbeelding] 7 / 10
2 Weken terug alweer dat ik hem zag, maar was imho een erg goede conertregistratie inderdaad :), goede uitvoering van lekkere oldschool nummers :)

Verder wel een grappige clip tussendoor inderdaad
spoiler:
wat imho gewoon een bad trip van Dehaan was uiteindelijk :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Ik weet niet zo goed of deze vraag hier past, maar ik wil dus heel graag ook naar Gravity (met XD experience uiteraard!) Maar klopt het dat alleen in Hoogeveen deze versie draait??

In Vlaardingen en Kerkrade is deze namelijk niet te reserveren en staat ook niet in de opties.... wel de gewone 3D versie, maar juist voor deze film wil ik persé dus een keer die XD experience meemaken...
Hoogeveen is de enige die naar boven komt... Klopt dit? Zo ja... :( ... Hoogeveen is +- 200 KM rijden voor mij...

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 21-10-2013 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:32

Sargan

Filmfreak...

In Kerkrade draait hij wel in XD, althans daar heb ik de film een week geleden gezien in XD. Bel ze anders even. Reserveren lijkt me niet nodig met 400 plaatsen.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Kerkrade is ook 200+ KM rijden..... En op de JT site komt Kerkrade ook niet voor bij de opties als ik zoek op Gravity 3D XD... ... vaag dan... Alleen Hoogeveen is mogelijk volgens de site.

Ik ga idd maar ff met vlaardingen bellen, dat is wat meer in de buurt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GeeEs op 21-10-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Gravity draait in JT Kerkrade niet meer in XD.

Alleen nog gewone 3D. Helaas!

[ Voor 5% gewijzigd door Collaborator op 21-10-2013 10:05 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Collaborator schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:56:
Gravity draait in kerkrade niet meer in XD. Alleen nog gewone 3D. Helaas!
Waarom.. die film is toch net uit? Vinden mensen dit niet tof ofzo? Slaat het niet aan?
Van wat ik overal lees zijn bezoekers helemaal lyrisch over de film maar ook over de XD ervaring... raarrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:04
Bad Grandpa (2013)Bad Grandpa (2013)
IMDb: N/A | Genre: Comedy
Plot: 86-year-old Irving Zisman is on a journey across America with the most unlikely companion: his 8 year-old grandson, Billy.
Tijdens een speciale, besloten, voorpremière kennis mogen maken met de nieuwste Jackass.
Allereerst ben ik heel blij dat er eindelijk een Jackass gekomen is met een beetje een verhaallijn erin. De eerdere delen waren echt losse stukjes, ook al werden ze "film" genoemd.
Het verhaal erachter is wel grappig, en gelukkig ook meer grappig dan ranzig en bizar. Voor Jackass is het eigenlijk best beschaafd gebleven.
Kudo's voor het 8-jarige jochie, ook al praatte hij soms alsof het via een oortje kwam, hij deed best grappig.

Typische film om met een stel maten met een pilsje op de bank te kijken.
IMDb -- Bad Grandpa (2013) Wikipedia -- Bad Grandpa (2013) Bekijk trailer van Bad Grandpa (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bad Grandpa (2013)

Feuten: Het Feestje (2013)Feuten: Het Feestje (2013)
IMDb: N/A | Genre: Drama | MPAA: 12
Men neme een bioszaal vol studenten met een net zo groot aantal pils en combineert dat met deze film. Zo heb ik de film beleeft althans, en dat voegde wel wat toe.
Mijn eerdere ervaringen met Nederlandse films waren nogal afwisselend, maar gelukkig nu eens een goede eraan toegevoegd.
Leuke personages, allemaal lekker met een eigen karakter door zeer prima acteurs. Grapjes, spanning, liefde, bier... Zeer complete film. Soundtrack was wel wat matig, maar het filmwerk compenseert dat wel weer.
Het einde is alleen wel heel apart, alsof er nog een stuk van het verhaal mist. Daarom hoop ik nu eigenlijk al op de volgende :)
IMDb -- Feuten: Het Feestje (2013) [url=""]Wikipedia -- Feuten: Het Feestje (2013)[/url] Bekijk trailer van Feuten: Het Feestje (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Feuten: Het Feestje (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Daarnaast nog even een vraagje: Ik zit nog met het idee om naar Gravity te gaan. Is het dan de moeite waard om van Utrecht naar Amsterdam te gaan om in IMAX3D te zien? Of gewoon lekker in Utrecht gaan kijken in het gewone 3D?

[ Voor 34% gewijzigd door ShitHappens op 21-10-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Voor wat ik lees en hoor is voor Gravity zelfs IMAX 3D te min. en moet je naar een JT bioscoop met XD experience gaan ;)

IMAX is altijd aan te bevelen boven gewone bios, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
Man of Steel (2013)Man of Steel (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Gisteren Man of Steel met de vrouw gekeken. Had er meer van verwacht. De film viel niet tegen, maar het is ook geen toppertje. acteerwerk van superman en lois bevallen met erg goed, maar de hele film voelt wel erg gehaast aan. Krypton kapot, superman als baby naar de aarde, gat van 18 jaar (of zoiets?) en vervolgens keihard doorvlammen.
IMDb -- Man of Steel (2013) Wikipedia -- Man of Steel (2013) Bekijk trailer van Man of Steel (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Man of Steel (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

En dan heb ik nog de neiging om elke avond in bed een filmpje aan te zetten en die in meerdere avonden af te kijken. Gisteren begonnen met The Conjuring. Ik ga er nog geen uitgebreide review van geven omdat ik het einde nog niet gezien heb...maar tot nu toe echt een TOPPER! De film is van begin tot eind spannend.....eng zelfs! De horror van de laatste jaren valt VIES tegen...maar deze film is tot op heden op het goede spoor!!! Ik ga er vanuit dat ik morgen een review kan geven. Moet ook zeggen dat ik vannacht toch wel een kleine koude rilling voelde toen ik in het donder naar de wc moest:) HEERLIJK!!! Me sinds mijn kindertijd niet meer zo gevoeld...toen scheet ik me broek vol van freddy kruger:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

GeeEs schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:15:
In ieder geval in het geval van Gravity inderdaad. Blijft wel jammer dat we in Nederland geen échte IMAX-schermen hebben qua formaat...

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Ram0n schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:15:
[...]

In ieder geval in het geval van Gravity inderdaad. Blijft wel jammer dat we in Nederland geen échte IMAX-schermen hebben qua formaat...
klopt.. ik zou heel graag eens naar IMAX Sydney in Australië gaan...
Heeft het grootste bioscoopscherm ter wereld schijnbaar.
Beeld heeft een hoogte van 29,42 meter en een breedte van 35,73 meter (oppervlakte is 1051 vierkante meter). :9~

Moet zeggen dat de nieuwe JT bios in Kerkrade ook wel op mn verlanglijstje staat. Helaas niet echt in de buurt. Daar heeft het scherm een breedte van 22 meter.. en 4K projectie + HFR ... + alle XD poespas... ook niet echt onaardig.

[ Voor 19% gewijzigd door GeeEs op 21-10-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

ShitHappens schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:07:
Daarnaast nog even een vraagje: Ik zit nog met het idee om naar Gravity te gaan. Is het dan de moeite waard om van Utrecht naar Amsterdam te gaan om in IMAX3D te zien? Of gewoon lekker in Utrecht gaan kijken in het gewone 3D?
Ik zou helemaal niet gaan. Het was dat er in Pathé geen pauze is anders was ik naar huis gegaan. Beelden zijn wel mooi, maar op een gegeven moment went het gewoon en dan blijft er niet heel veel film meer over.

Iemand die iets weet van IMDB: Machete Kills (2013)? Zou afgelopen donderdag 17 oktober in première gaan, maar meer heb ik er niet van gezien. Film draaide één maal ik enkele bioscopen en allemaal rond 23:45 - 00:20. Maar nu kan ik de hele film nergens meer terug vinden. En dat terwijl de Euroscoop afgelopen weekend wel de trailer vertoonde.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
FeaR schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:27:
[...]

Ik zou helemaal niet gaan. Het was dat er in Pathé geen pauze is anders was ik naar huis gegaan. Beelden zijn wel mooi, maar op een gegeven moment went het gewoon en dan blijft er niet heel veel film meer over.

Iemand die iets weet van IMDB: Machete Kills (2013)? Zou afgelopen donderdag 17 oktober in première gaan, maar meer heb ik er niet van gezien. Film draaide één maal ik enkele bioscopen en allemaal rond 23:45 - 00:20. Maar nu kan ik de hele film nergens meer terug vinden. En dat terwijl de Euroscoop afgelopen weekend wel de trailer vertoonde.
Als ik jou was zou ik niet verder zoeken naar Machete Kills. Na de trailer blijft er weinig over van de film...

>:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

GeeEs schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:15:
Voor wat ik lees en hoor is voor Gravity zelfs IMAX 3D te min. en moet je naar een JT bioscoop met XD experience gaan ;)

Dus eigenlijk moeten ze hem gewoon draaien op het koepelscherm van het Omniversum, icm met Dolby Atmos. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

FeaR schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:27:
[...]

De officiële première is pas komende donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Jorgen schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

Dus eigenlijk moeten ze hem gewoon draaien op het koepelscherm van het Omniversum, icm met Dolby Atmos. :)
Ja, lijkt me absoluut tof!

Alleen is het omniversum niet meer helemaal "up to date" met huidige stand van de techniek/mogelijkheden lijkt me? En worden er alleen docufilms vertoond... Of is dat aangepast met de jaren. (Zou zomaar kunnen natuurlijk!)
Ik ben er zelf heel lang geleden (15-20 jaar) wel een aantal keer geweest. Dus misschien praat ik onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-09 21:45
En dan heb ik nog de neiging om elke avond in bed een filmpje aan te zetten en die in meerdere avonden af te kijken. Gisteren begonnen met The Conjuring. Ik ga er nog geen uitgebreide review van geven omdat ik het einde nog niet gezien heb...maar tot nu toe echt een TOPPER! De film is van begin tot eind spannend.....eng zelfs! De horror van de laatste jaren valt VIES tegen...maar deze film is tot op heden op het goede spoor!!! Ik ga er vanuit dat ik morgen een review kan geven. Moet ook zeggen dat ik vannacht toch wel een kleine koude rilling voelde toen ik in het donder naar de wc moest:) HEERLIJK!!! Me sinds mijn kindertijd niet meer zo gevoeld...toen scheet ik me broek vol van freddy kruger:)
Hebben we dezelfde film gezien?
Ik heb The Conjuring ook gezien, week of 2, 3 geleden. Vond er niks spannends aan, alles wat gebeurd is zo voorspelbaar dat je er totaal niet meer van schrikt. En van koude rillingen al helemaal geen sprake.
Zelfs mijn zusje die mee was, vroeg zich na afloop hardop af: "was dat nou alles?".
Enige horrorfilm die ik me kan herrinneren die me het afgelopen jaar op een paar punten heeft kunnen verrassen was You're Next. Vrijdag ga ik naar Insidious 2, kijken of die beter is dan deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Over Gravity in XD.... Ik zie dat deze alleen nog maar in Hoogeveen draait. En niet wetende waar het ligt, zal het waarschijnlijk veel te ver zijn voor een bios waar ik ook nog de volle mep betalen moet. Dan maar een kleine toeslag voor IMAX 3D bij Pathé Amsterdam ArenA (vanuit Utrecht nog net te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
GeeEs schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:18:
[...]

klopt.. ik zou heel graag eens naar IMAX Sydney in Australië gaan...
Heeft het grootste bioscoopscherm ter wereld schijnbaar.
Beeld heeft een hoogte van 29,42 meter en een breedte van 35,73 meter (oppervlakte is 1051 vierkante meter). :9~

Moet zeggen dat de nieuwe JT bios in Kerkrade ook wel op mn verlanglijstje staat. Helaas niet echt in de buurt. Daar heeft het scherm een breedte van 22 meter.. en 4K projectie + HFR ... + alle XD poespas... ook niet echt onaardig.
Ik kom regelmatig in de IMAX in Sydney (woon er namelijk ;) ) en kan je zeggen dat het scherm echt enorm is! Heb afgelopen weekend Gravity #D gezien en dat was echt super qua belevenis.
Je moet hier wel snel kaarten boeken, als je voorin zit dan is het scherm eigenlijk te groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:05

Aight!

'A toy robot...'

haroldinho schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 01:43:
[...]

Ik kom regelmatig in de IMAX in Sydney (woon er namelijk ;) ) en kan je zeggen dat het scherm echt enorm is! Heb afgelopen weekend Gravity #D gezien en dat was echt super qua belevenis.
Je moet hier wel snel kaarten boeken, als je voorin zit dan is het scherm eigenlijk te groot!
Toen ik in Sydney was voor mijn stage ben ik daar naar Transfomers 3 geweest, wat een geweld op dat beeld. Zeer indrukwekkend!

Alleen kreeg ik last van mijn lenzen met dat brilletje op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Vraagje, weet iemand een bios waar je een 3D bril krijgt die je met een bril wel normaal kan dragen? Wordt er erg moe van dat als ik met vrienden ga, ze constant moeten klooien met die rot brilletjes (bios zoetermeer)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

lanerios schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:26:
Vraagje, weet iemand een bios waar je een 3D bril krijgt die je met een bril wel normaal kan dragen? Wordt er erg moe van dat als ik met vrienden ga, ze constant moeten klooien met die rot brilletjes (bios zoetermeer)
Je kan een bril halen die je over je bril kan zetten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brend5
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Crime, Family, Sci-Fi | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Film helaas in het Nederlands moeten kijken, hou daar totaal niet van doe mij maar een film in het Engels met ondertiteling. Maar goed, verder was het een best vermakelijke film met hier en daar goede humor.
IMDb -- Despicable Me 2 (2013) Wikipedia -- Despicable Me 2 (2013) Bekijk trailer van Despicable Me 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Despicable Me 2 (2013)

Spring Breakers (2012)Spring Breakers (2012)
IMDb: 5.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 94min. | MPAA: R
Wat is dit een slechte film, ik heb hem ook na 45 minuten maar uitgezet. Ik kon totaal niet in het verhaal komen en ergerde me echt aan de personages. Het enige wat een beetje leuk was om te zien vond ik de feestjes aan het begin van de film. De rest was ronduit slecht.
IMDb -- Spring Breakers (2012) Wikipedia -- Spring Breakers (2012) Bekijk trailer van Spring Breakers (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Spring Breakers (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
The Conjuring (2013)The Conjuring (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Deze film in 2 dagen in bed gekeken. In het donker, met een half snurkend vriendinnetje naast me:). De horrorfilms van de laatste tijd vallen vies tegen! De meeste beginnen vrij goed (mama) maar eindigen helemaal fubar (MAMA!!!!!) The Conjuring heeft eigenlijk ook zo'n zelfde recept gevolgd met als enige verschil dat dit einde ermee door kan. Het begin, tot zeker de helft is ERG spannend te noemen. De film gaat over een stel met een berg kinderen die een huis kopen waar van alles gebeurd en 2 paranomale onderzoekers (oid) die proberen mensen te helpen die problemen hebben met spoken (even kort door de bocht). Zoals je kunt raden komt het uiteindelijk neer op een exorcism en nee das geen spoiler...das na 5 minuten film al duidelijk:) De eerste nacht dat ik de film aangezet heb en de eerste helft gekeken heb voelde ik me weer 10 toen ik de tv uit zetten en in het pikkedonker naar de wc moest wandelen. Heerlijk. Eindelijk weer een fatsoenlijke horrorfilm die me de kriebels geeft. Afgelopen nacht de 2e helft gekeken en ik moet wel zeggen dat het einde enigsinds tegenvalt. Vrij voorspelbaar en er had meer ingezeten maar ZEKER een veel beter einde dan dat van mama. Al met al een grote aanrader voor een horrorliefhebber:)
IMDb -- The Conjuring (2013) Wikipedia -- The Conjuring (2013) Bekijk trailer van The Conjuring (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Conjuring (2013)

Gezien de vrouw gisterenavond de finale van hntm moest kijken had ik de tv beneden voor mezelf. Toen Trainspotting nog maar een keertje aangezet. Een dikke vette 8.5 die film! Heerlijke film om weg te kijken! Een uitgebreide review lijkt me niet nodig gezien dit toch wel een klassieker is die zo'n beetje iedereen gezien moet hebben:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
lanerios schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:26:
Imax rotterdam krijg je een knoepert waarik met m'n eigen bril geen last van heb.
Zoiets: http://www.3dshutter-glas..._polarized_3d_glasses.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Vandread schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:51:
[...]

Imax rotterdam krijg je een knoepert waarik met m'n eigen bril geen last van heb.
Inderdaad. Die brillen kun je eenvoudig over je eigen bril zetten. Zelf ook geen last van gehad een week geleden.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Grown Ups 2 (2013)Grown Ups 2 (2013)
IMDb: 5.3 | Genre: Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Nee. Gewoon nee.

Dit is echt één van de matigste films die ik in tijden heb gezien. Moet doorgaan voor een comedy, maar het heeft niet eens een glimlach op mijn gezicht weten te toveren. Het voelt allemaal zo kinderachtig en geforceerd aan. Vreselijk stereotype figuren. En een aantal verschrikkelijk slecht geacteerde scenes van de kind-acteurs; het is echt bedroevend.

De cast bestaat op zich uit goede acteurs, maar de chemie ontbreekt volledig en de gescripte slechte grappen maken het ook onmogelijk om er nog wat van te maken. Het is gewoon zielig om te zien hoe volwassen kerels als Adam Sandler proberen een film grappig te maken met scheet-grappen.

Het aantal mooie dames (weliswaar stuk voor stuk 40-50 jaar oud) kan dit zelfs niet meer compenseren.

IMDb -- Grown Ups 2 (2013) Wikipedia -- Grown Ups 2 (2013) Bekijk trailer van Grown Ups 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Grown Ups 2 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
[...]

Die van zoetermeer zijn echt k*t brillen.. bij Pathe Den haag, totaal geen last, bij zoetermeer? 5 minuten heb ik al knallende hoofdpijn. En mn vriendin zit met haar bril alleen maar te klooien omdat dat met 2 brillen niet werkt :p

Binnenkort die maar proberen (imax rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Castaway on the Moon (2009)Castaway on the Moon (2009)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 116min. | MPAA: 12
Plot: A failed suicide attempt leads a heartbroken man to live a life in the wilderness.
Ik ben normaal niet zo'n fan van vage films maar dit was een leuke verrassing, een goed verhaal met weinig spraak maar wel veel mooie pianomuziek, aanradertje!
De eerste paar minuten moet je even doorheen.
IMDb -- Castaway on the Moon (2009) Wikipedia -- Castaway on the Moon (2009) Bekijk trailer van Castaway on the Moon (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Castaway on the Moon (2009)

Plot: While on a tour of the White House with his young daughter, a Capitol policeman springs into action to save his child and protect the president from a heavily armed group of paramilitary invaders.
Na Olympus has fallen had ik hier al niet zoveel vertrouwen meer in, ik dacht dat het weer zo'n baggerfilm zou worden.
Maar toch niet! Jamie Foxx is een eindbaas als president en er zitten gewoon veel goede grappen in, dit is gewoon een lekker actiefilm waarin ze zichzelf niet zo serieus nemen als in Olympus has fallen.
Verder was de CGI ook erg goed, zoals die scene waar die choppers laag door de stragen vliegen, mooi gedaan :)
Natuurlijk wel typisch Amerikaans en met een feelgood einde.
IMDb -- White House Down (2013) Wikipedia -- White House Down (2013) Bekijk trailer van White House Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over White House Down (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

lanerios schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:09:
[...]

Die van zoetermeer zijn echt k*t brillen.. bij Pathe Den haag, totaal geen last, bij zoetermeer? 5 minuten heb ik al knallende hoofdpijn. En mn vriendin zit met haar bril alleen maar te klooien omdat dat met 2 brillen niet werkt :p

Binnenkort die maar proberen (imax rotterdam)
Waarom niet gewoon mee nemen en niet weggooien? Als ik naar een 3D film ga heb ik mn bril bij die ik bij Imax R'dam kreeg. En als bril drager zit die goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Kramer vs. Kramer (1979)Kramer vs. Kramer (1979)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 105min. | MPAA: PG
Plot: A just-divorced man must learn to care for his son on his own, and then must fight in court to keep custody of him.
Stond al een tijdje in mijn overzicht, maar constant hield het jaartal en de cover me tegen. Achteraf onterecht, maar normaal gesproken ben ik niet van de drama's.

Toch best een heftige film over het touwtrekken om een kind na de scheiding. Acteerwerk was in orde en er zaten toch best wat mooie dialogen in.

Al met al leuk om te zien!
IMDb -- Kramer vs. Kramer (1979) Wikipedia -- Kramer vs. Kramer (1979) Bekijk trailer van Kramer vs. Kramer (1979) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kramer vs. Kramer (1979)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBx2000
  • Laatst online: 23:15
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Plot: A young itinerant worker is forced to confront his secret extraterrestrial heritage when Earth is invaded by members of his race.
Niet echt geweldig deze zoveelste Superman-film. Vond persoonlijk het begin nog het sterkst. Waarom komen ze gewoon niet een keer met een prequel dat zich afspeelt op Krypton. De flashbacks waren voor mij de hoogtepunten en vond vooral Russel Crowe erg goed acteren. Ook de bijrol van Diane Lane viel niet tegen. Helaas had Kevin Costner een nog kleinere rol. Lois Lane leek nergens na en vond zelf de film ook totaal niet spannend.

Had ook constant zo'n gevoel van: Been there, done that. Ik vind het qua niveau wel te vergelijken met Pacific Rim.
IMDb -- Man of Steel (2013) Wikipedia -- Man of Steel (2013) Bekijk trailer van Man of Steel (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Man of Steel (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

R.I.P.D. (2013)R.I.P.D. (2013)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Comedy, Crime, Fantasy | Runtime: 96min. | MPAA: PG-13
Plot: A recently slain cop joins a team of undead police officers working for the Rest in Peace Department and tries to find the man who murdered him.
Hier kan ik kort over zijn. Gewoon een erg leuke, luchtige film. Jeff Bridges is goed op dreef als moderne cowboy. Voor mij de film die Men in Black III had moeten zijn.
IMDb -- R.I.P.D. (2013) Wikipedia -- R.I.P.D. (2013) Bekijk trailer van R.I.P.D. (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over R.I.P.D. (2013)

The Conjuring (2013)The Conjuring (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: Paranormal investigators Ed and Lorraine Warren work to help a family terrorized by a dark presence in their farmhouse.
Prima film. Meestal vind ik deze 13-in-een-dozijn films maar slappe hap. Recentelijk voorbeeld hiervan: Mama. Gelukkig schrok ik hier wel één keer, en dat is altijd nog één keer meer als bij welke andere van dit soort "horror" films.

De serieuze inslag deed de film wat mij betreft veel goeds. Op een vreemde manier geloofde ik er ook nog wel een beetje in. Vond hem ook best spannend.
IMDb -- The Conjuring (2013) Wikipedia -- The Conjuring (2013) Bekijk trailer van The Conjuring (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Conjuring (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Typisch gevalletje voor mij van, niet goed en niet slecht. Vond het begin net iets te vlot gemonteerd, maar misschien moest ik daar zelf ook wel aan wennen.

Er is niet alleen een hoop illusie, maar ook een hoop CGI zichtbaar. De enorme plottwist aan het einde vond ik dan wel weer heel erg vergezocht. Dit zorgde ervoor dat de film me niet helemaal bevredigend achterliet.
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)

Rush (2013)Rush (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 123min. | MPAA: R
Plot: A re-creation of the merciless 1970s rivalry between Formula One rivals James Hunt and Niki Lauda.
Erg goede film. Ook als je helemaal niets hebt met Formule 1, zoals ik. Waarom dan toch gezien in de bioscoop? Ik was samen met iemand die hier wel gek van is.

De film volgt constant de hoofdrolspelers. Zodoende laat de film vrij weinig zien van datgene wat eromheen gebeurt, de focus op de autosport zelf en de vrouwen in hun leven. Neemt niet weg dat de film zelfs af en toe grappig was en de 2 uur mij voorbij vlogen.

Nogmaals, erg goede film. Maar ik denk dat je deze net zo goed thuis kan kijken. Er speciaal voor naar de bioscoop gaan is misschien iets teveel van het goede.
IMDb -- Rush (2013) Wikipedia -- Rush (2013) Bekijk trailer van Rush (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rush (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
De nieuwe wildernis (2013)De nieuwe wildernis (2013)
IMDb: N/A | Genre: Documentary
Hele mooie film over de natuur in een stukje Nederland. Laat echt zien hoe het eraan toe kan gaan, als de mens zich er niet mee bemoeit.
Wat ik persoonlijk wel jammer vind, is dat lang niet altijd werd uitgelegd wat er gebeurt. Dit, in combinatie met het vrij 'ingewikkelde' taalgebruik van de verteller, maakt het niet echt geen geschikte film voor kinderen van basisschoolleeftijd.
Verder wel flink genoten!
IMDb -- De nieuwe wildernis (2013) Wikipedia -- De nieuwe wildernis (2013) Bekijk trailer van De nieuwe wildernis (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De nieuwe wildernis (2013)

The Family (2013)The Family (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 111min. | MPAA: R
Plot: The Manzoni family, a notorious mafia clan, is relocated to Normandy, France under the witness protection program, where fitting in soon becomes challenging as their old habits die hard.
Alvast gezien bij de Sneak Preview vanavond.

Was eerst bang een Franse film te gaan aanschouwen, maar dat viel gelukkig mee.
Uiteindelijk toch wel tevreden de zaal verlaten. Goede dosis spanning, actie maar ook met een vleugje humor. De running gag zorgde voor regelmatig gelach.
Het leek in eerste instantie alsof ik middenin een film beland was, en niet aan het begin. Door mooi gebruik te maken van flashbacks en spanningsbogen komt uiteindelijk alles bij elkaar. Zo leken er ook even 2 verhaallijnen door elkaar te lopen, en uiteindelijk samen.
Wat ik wel jammer vond, is dat de film soms te vlug gaat en soms weer te langzaam. Maar verder eigenlijk best een aardige film!
Bonuspunt voor Dianna Agron, overigens :)
IMDb -- The Family (2013) Wikipedia -- The Family (2013) Bekijk trailer van The Family (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Family (2013)

[ Voor 39% gewijzigd door ShitHappens op 23-10-2013 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
StealthyPeanut schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:24:
Stond al een tijdje in mijn overzicht, maar constant hield het jaartal en de cover me tegen. Achteraf onterecht, maar normaal gesproken ben ik niet van de drama's.

Toch best een heftige film over het touwtrekken om een kind na de scheiding. Acteerwerk was in orde en er zaten toch best wat mooie dialogen in.
prachtige film inderdaad, denk wel de mooiste rol ooit van Dustin Hoffman. 'Falling In Love' is zo'n zelfde soort drama uit die tijd met Meryl Streep en Robert DeNiro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
[...]

Ben zelf niet brildragend, maar krijg je deze speciaal als brildrager? Want ik kreeg (tot vrij recent) altijd de "gewone" normale brilletjes bij IMAX Rotterdam (schouwburgplein). (Volgens mijn vriendin die wel brildragend is, zit dit voor geen meter over elkaar en ze ziet sowieso geen 3D (zegt ze) omdat ze 1 slecht oog heeft)

Afbeeldingslocatie: http://muziek-en-film.infonu.nl/artikel-fotos/machans/39117101631-thumb1.jpg

Als ze die andere modellen speciaal voor brildragers hebben.. netjes!

[ Voor 11% gewijzigd door GeeEs op 23-10-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
Meestal krijg je alleen van die hipster brillen in real3d etc zalen, ik heb eigenlijk altijd die rare gevallen gekregen (ben alleen maar naar imax 3d schouwburgplein geweest), die voor brildragers prima werken.
Overigens ziet jou vriendin gewoon echt geen 3d, met 1 oog zie je de diepte niet die ze genereren met de 2 lagen, zij ziet maar 1 laag goed, die andere heeft dus geen effect.
Mijn moeder ziet ook maar met 1 oog goed (andere is 20% oid) en ziet ook geen 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Vandread schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:06:
Meestal krijg je alleen van die hipster brillen in real3d etc zalen, ik heb eigenlijk altijd die rare gevallen gekregen (ben alleen maar naar imax 3d schouwburgplein geweest), die voor brildragers prima werken.
Overigens ziet jou vriendin gewoon echt geen 3d, met 1 oog zie je de diepte niet die ze genereren met de 2 lagen, zij ziet maar 1 laag goed, die andere heeft dus geen effect.
Mijn moeder ziet ook maar met 1 oog goed (andere is 20% oid) en ziet ook geen 3d.
Klopt, ik zei er inderdaad bij "zegt ze", want ze ziet dus wel diepte blijkbaar, maar inderdaad geen 3D in een 3D film. Maar zonder 3D bril ziet ze natuurlijk wel de dubbele laag die elk ander ook ziet zonder 3D bril. Dus moet ze hem wel opzetten om normaal 2D te zien zegmaar. En dat is inderdaad niet praktisch met een bril. Zal volgende keer vragen om zo'n groot geval uit de link! Ik krijg altijd die real3D dingen dus bij IMAX rotterdam, ook nog nooit andere gezien daar, da's dan wel weer opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Vreemd. Ik had bij Gravity onderstaande bril. Dat was een week geleden. Ook IMAX Rotterdam op het Schouwburgplein.

Afbeeldingslocatie: http://www.diyaudioandvideo.com/TV/3D/Theater/IMAX3DGlasses.gif

Daar kon ik een stuk comfortabeler mijn eigen bril onder kwijt.

[ Voor 14% gewijzigd door CR1691 op 23-10-2013 14:17 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
ghehe.. nu al 3 verschillende modellen dus. Vind die hierboven nog best cool ogen eigenlijk...

Laatste keer was ik er een week of 5 geleden denk ik. Was geen 3D film maar zag wel de standaard real3D dingen bij de kassa en in die bakken bij de trap liggen liggen...Zou natuurlijk kunnen dat het gewijzigd is.

Nog even een vraagje aan de kenners. Is JT Vlaardingen (voor mij onbekend en nog nooit geweest) beter/mooier dan IMAX Rotterdam?? Of is dat vergelijkbaar?
JT schijnt dus helaas niet meer de XD versie van Gravity te draaien maar hebben wel een extra groot scherm (tenminste dat lees ik) Is dat aan te bevelen boven IMAX ofzo? Of juist helemaal niet?

[ Voor 36% gewijzigd door GeeEs op 23-10-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:05
Wat een super handig topic :)

Welke films vinden jullie heel vet qua geluid? Krijg snel een subwoofer binnen dus wil hem is goed testen. Heb U-571 / Trom / LOTR 123 al gedownload. Deze week The art of flight gezien in bluray voor de 10e, wat een geweldige geluid en beelden, dikke aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 20:59

thommich

Belg

Avatar, Black Hawk Down, Django Unchained, Saving Private Ryan hebben ook wel leuk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
z0rk0l schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:43:
Kick-Ass (2010)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 117min. | MPAA: R
Kick ass weer eens uit de kast gepakt. Ik had deze film al een keer eerder gezien maar dat was al weer even geleden.

Jemig wat is dit toch een goede film. Geweldige actie scenes, super muziek erbij, origineel.

Gewoon een perfecte bad ass film die iedereen gezien moet hebben
[afbeelding] 9.5 / 10
Helemaal mee eens en dan moet je echt snel twee zien. Daar zit echt alles in, lekkere muziek, mooie actie, veel humor en vrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
thommich schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:28:
Avatar, Black Hawk Down, Django Unchained, Saving Private Ryan hebben ook wel leuk geluid.
Thnx, laatste 3 laatst gezien. De eerste ga ik direct kijken, nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:00

Maxow

Hidden Sound System

Versteegrob schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:30:
[...]

Helemaal mee eens en dan moet je echt snel twee zien. Daar zit echt alles in, lekkere muziek, mooie actie, veel humor en vrouwen.
Hmm, ik vond zelf het eerste deel echt heel erg gaaf, vooral omdat het nieuw was en best onverwacht hoe de film zich ontwikkelde. Deel twee heb ik laatst gezien maar voor mij ontbrak echt alles dat tof was aan het origineel wat dat deel zo goed maakte en bleef er een matige actiefilm over.

Eerlijk is eerlijk, ik heb een paar keer moeten grijnzen, maar de film heeft me bij lange na niet zo vermaakt als deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 11:29
Ik wou precies het zelfde schrijven als hierboven. Scheelt weer :) Kick Ass 1 voor mij beter dan 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:36

Sharky

Skamn Dippy!

Eens met hierboven. Alhoewel Chloe Moretz ook wel prettig is om naar te kijken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 162min. | MPAA: PG-13
Zucht.. wat zal ik er eens over zeggen. Poging 2 gedaan omdat ik volgens veel mensen de film "niet snap". Ik snap het wel hoor. Het is een zeer korte hype geweest vanwege 3D. Niet vanwege iets anders. Het verhaal is flinterdun (Pocahontas much?), de CGI is wel goed te doen, maar niet dat ik zoiets heb van "omg het is net echt nerdgasm".. 3D was nogal wel weer leuk gedaan.

Voor de techniek, krijgt het een 7.
Voor het verhaal een 4.

IMDb -- Avatar (2009) Wikipedia -- Avatar (2009) Bekijk trailer van Avatar (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Avatar (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:07

_Apache_

For life.

The Soloist (2009)The Soloist (2009)
IMDb: 6.6 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Plot: A Los Angeles journalist befriends a homeless Juilliard-trained musician, while looking for a new article for the paper.
Plot van de film vind ik wat typisch Amerikaans (want-to-be-feelgood), wat afbraak doet aan de film.
Jamie Foxx en Robert Downey zijn geen slechte acteurs maar komen in deze film gewoon niet tot hun recht.
IMDb -- The Soloist (2009) Wikipedia -- The Soloist (2009) Bekijk trailer van The Soloist (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Soloist (2009)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Versteegrob schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:22:

Welke films vinden jullie heel vet qua geluid? Krijg snel een subwoofer binnen dus wil hem is goed testen. Heb U-571 / Trom / LOTR 123 al gedownload. Deze week The art of flight gezien in bluray voor de 10e, wat een geweldige geluid en beelden, dikke aanrader.
toen ik mijn surround setje binnenhad zette ik altijd Black Hawk Down op om vrienden te impressen.. werkte prima met die heli's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gisteren naar Escape Plan geweest.
Heerlijke nostalgische film, Arnold deed het beter dan Stallone vond ik, heerlijke oldschool actie en humor.

Beter te pruimen dan de Expendables imho.

Film maakt heel duidelijk wat het is en wat het wil zijn en pretendeerd nergens meer te zijn dan dat, oude tijden herleven :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:22:

Geen film maar Band of Brothers is ook erg goed qua geluid, o.a. de artillery bombardementen in de Ardennen scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
aargh dubbelpost |:(

[ Voor 94% gewijzigd door Quantor op 24-10-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Niet zo sterk als de eerste film, maar nog steeds een degelijke animatiefilm met de juiste dosis humor. De minions blijven het leukst, maar ik vrees ervoor dat het leuke er snel vanaf is als ze steeds meer op de voorgrond komen. Dat zie je hier al, en inmiddels wordt er al gewerkt aan een eigen film voor de gele creaties.

Toy Story of Terror (2013)Toy Story of Terror (2013)
IMDb: N/A | Genre: Animation
Aardige korte film rondom Toy Story, maar er is weinig bijzonders aan te ontdekken.
IMDb -- Toy Story of Terror (2013) Wikipedia -- Toy Story of Terror (2013) Bekijk trailer van Toy Story of Terror (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Toy Story of Terror (2013)

Side Effects (2013)Side Effects (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: R
Degelijke thriller waarin de eigen stijl van Steven Soderbergh weer naar voren komt. Het acteerwerk is erg sterk - met name van Rooney Mara - maar het verhaal is helaas niet zo intelligent als ze ons willen doen geloven. Het geheel zit vol onlogische elementen, maar op zich kan je daar wel doorheen kijken en genieten van een prima film.
IMDb -- Side Effects (2013) Wikipedia -- Side Effects (2013) Bekijk trailer van Side Effects (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Side Effects (2013)

Partysaurus Rex (2012)Partysaurus Rex (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Short, Comedy, Family | Runtime: 7min. | MPAA: G
Ik heb me ontzettend vermaakt met deze korte spin-off van Toy Story! In tegenstelling tot Toy Story of Terror krijgen we hier een origineel verhaaltje te zien barstensvol nieuwe personages, waarbij ik regelmatig hardop heb moeten lachen. Zeer geslaagd.
IMDb -- Partysaurus Rex (2012) Wikipedia -- Partysaurus Rex (2012) Bekijk trailer van Partysaurus Rex (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Partysaurus Rex (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:30
Green Street 3: Never Back Down (2013)Green Street 3: Never Back Down (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action | MPAA: 18
Ik had verwacht dat ik deze film al na een minuut of 10 uit zou zetten, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Het is geen erg goede film, maar zeker een toffe vecht film met een paar best wel goede vecht scenes. Daarvoor moet je deze film kijken en niet voor het acteer werk, het verhaal of sterke dialogen. Scott Adkins, die de hoofdrol speelt in de film bewijst dat hij een goede matrial arts vechter is.
Deze film is zeker een aanrader icm met een bak popcorn en een paar pilsjes.
IMDb -- Green Street 3: Never Back Down (2013) Wikipedia -- Green Street 3: Never Back Down (2013) Bekijk trailer van Green Street 3: Never Back Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Green Street 3: Never Back Down (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Crazy Sexy Cool: The TLC Story (2013)Crazy Sexy Cool: The TLC Story (2013)
IMDb: 8.2 | Genre: Biography
Plot: The story of Legendary hip hop/r&b/pop trio TLC.
VH1 film over het ontstaan en de carrière van TLC. De leden van de groep waren betrokken bij het maken van de film en daardoor krijg je toch een aantal details getoond worden die me onbekend waren. De actrices weten goed in de huid van de artiesten te kruipen en overtuigend werk neer te zetten. Beelden uit clips en interviews zijn goed nagemaakt wat bijdraagt aan de authenticiteit. Sommige verhaallijnen hadden wat dieper uitgewerkt kunnen worden, maar als geheel weet de film een duidelijk beeld te scheppen over TLC en de problemen waarmee de groep te maken kreeg. Zoals bij alle biopics zullen er zeker stukken inzitten die niet helemaal kloppen in vergelijking met de realiteit, maar voor mensen die van de muziek van TLC houden zeker een "trip down memory lane"
IMDb -- Crazy Sexy Cool: The TLC Story (2013) Wikipedia -- Crazy Sexy Cool: The TLC Story (2013) Bekijk trailer van Crazy Sexy Cool: The TLC Story (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Crazy Sexy Cool: The TLC Story (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

After Earth (2013)After Earth (2013)
IMDb: 4.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13
Weer eens een Will Smith film dacht ik zo, laatste paar waren zeker niet slecht. Begin van het verhaal nog allemaal netjes en wel, maar hele 'story' van z'n zoon door dat bos.. Nee, de hele trailer van deze film waren dan ook de actie-momenten, de rest is lomp gehannes en simpele dialogen. Uiteindelijk voelt het als een flinterdun verhaal, einde van de film zit je je echt af te vragen.. wat heb ik zojuist zitten kijken?
Nu gok ik dat het een boost moest zijn voor jr, maar hij is nog ver van de acteerkwaliteiten van z'n vader. Het was wel even 'raar' om te zien hoeveel ouder Smith nu al is geworden.

Het is jammer, ik had toch veel meer verwacht van deze film.
IMDb -- After Earth (2013) Wikipedia -- After Earth (2013) Bekijk trailer van After Earth (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over After Earth (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wist helemaal niet dat ze daar ook een deel 3 van hadden gemaakt. Misschien eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Partysaurus Rex (2012)Partysaurus Rex (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Short, Comedy, Family | Runtime: 7min. | MPAA: G
Na het zien van de review van RamOn deze eventjes snel gezien en moet zeggen kort en krachtig :)
IMDb -- Partysaurus Rex (2012) Wikipedia -- Partysaurus Rex (2012) Bekijk trailer van Partysaurus Rex (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Partysaurus Rex (2012)

Drive Angry (2011)Drive Angry (2011)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Crime, Fantasy, Thriller | Runtime: 104min. | MPAA: R
Ik had de film al eens gezien maar dacht ben mijn eigen, ha nog eens zien zo slecht was ie toch niet (dacht ik). hij is niet bijzonder goed en sommige stunts zijn echt hollywood :(
IMDb -- Drive Angry (2011) Wikipedia -- Drive Angry (2011) Bekijk trailer van Drive Angry (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Drive Angry (2011)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
lanerios schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:14:
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 162min. | MPAA: PG-13
Zucht.. wat zal ik er eens over zeggen. Poging 2 gedaan omdat ik volgens veel mensen de film "niet snap". Ik snap het wel hoor. Het is een zeer korte hype geweest vanwege 3D. Niet vanwege iets anders. Het verhaal is flinterdun (Pocahontas much?), de CGI is wel goed te doen, maar niet dat ik zoiets heb van "omg het is net echt nerdgasm".. 3D was nogal wel weer leuk gedaan.

Voor de techniek, krijgt het een 7.
Voor het verhaal een 4.

[afbeelding] 5.5 / 10
Ben het met je eens
Heb de film in de bios gezien en wat mij bij bleef was de 3d die heel goed is uitgewerkt
Verder matig verhaal en de diepgang is te Amerikaans dwz gelijkende een pakje boter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

GeeEs schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:30:
[...]

Als ik jou was zou ik niet verder zoeken naar Machete Kills. Na de trailer blijft er weinig over van de film...

>:) ;)
Ik kan je niet meer dan gelijk geven. Deel één was nog grappig, maar Machete Kills was way over the top. Haast te beschamend voor woorden ;(

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Harribo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:16:
[...]

Ben het met je eens
Heb de film in de bios gezien en wat mij bij bleef was de 3d die heel goed is uitgewerkt
Verder matig verhaal en de diepgang is te Amerikaans dwz gelijkende een pakje boter :-)
Dances with wolfs meets the smurfs. Geweldig mooi gemaakt maar heb me kapot geërgerd aan de karakters ,zo enorm zoetsappig en het verhaal was ook niet alles :-(
Hadden ze alles stukken serieuzer neergezet was het voor mij waarschijnlijk een megaklapper geweest, ach leuk voor de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-09 21:45
Insidious: Chapter 2 (2013)Insidious: Chapter 2 (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: The haunted Lambert family seeks to uncover the mysterious childhood secret that has left them dangerously connected to the spirit world.
Zojuist gezien in de bioscoop....
Ik vond deel 1 matig tot redelijk, en had er geen hoge pet van op maar zusje wilde deel 2 heel graag zien.
Achteraf zonde van het geld. Film is zo voorspelbaar dat het niet leuk meer is. Vrijwel elke twist is van mijlenver aan te zien komen.
Ben werkelijk niet 1x geschrokken, had moeite om wakker te blijven.
En dan te bedenken dat er zelfs een deel 3 van komt. Daar ga ik zoieso al geen moeite meer voor doen.

Lijkt erop dat ze verleerd zijn hoe je goede horrorfilms moet maken.
Kregen namelijk vooraf oa de trailer van Carrie te zien, en die zei me genoeg: Het origineel is beter.
IMDb -- Insidious: Chapter 2 (2013) Wikipedia -- Insidious: Chapter 2 (2013) Bekijk trailer van Insidious: Chapter 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insidious: Chapter 2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:30
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:59:
[...]

Wist helemaal niet dat ze daar ook een deel 3 van hadden gemaakt. Misschien eens een poging wagen.
Ik in eerste instantie ook niet, maar ik kwam hem heel toevallig tegen, wist niet eens dat deel 2 bestond. :9

[ Voor 6% gewijzigd door S401 op 26-10-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Zo... dat was wel weer een nieuw dieptepunt voor de moderne re-make film, heh? Het deed me erg denken aan Star Trek Into Darkness, hoewel daar toch nog wel iets meer verhaal in zat. Laten we het verhaal maar gewoon helemaal overboord gooien en alleen maar instortende gebouwen tonen. En al die trailers waar het lijkt of het verhaal een donkerdere versie van zijn jeugd is... het hele verhaal zit al in de trailer!

Het vervelende aan dit soort films is dat ze nog best vermakelijk zijn, en erg mooi, dus iedereen blijft het massaal kijken, en dus blijft men het zo maken. Maar het kan zoveel beter... vertel eens een stukje verhaal buiten een actiescene om. Diep een karakter eens wat uit. Introduceer eens wat logica in het beetje verhaal dat over is gebleven. De ene deus ex machina na de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Een film die erg slim wil zijn, maar is het niet. Ook zitten er veel fouten en onvolkomenheden in de script. Visueel wel knap gefilmd. :)
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) [url=]Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Bewerken sommige mensen hier iedere keer hun gegenereerde teksten na of zit er een fout in de generator waardoor er steeds een "[url=][/url]" onder een review komt te staan?

(valt me zomaar op dat dit best vaak voorkomt)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Stukfruit schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:06:
Bewerken sommige mensen hier iedere keer hun gegenereerde teksten na of zit er een fout in de generator waardoor er steeds een "[url=][/url]" onder een review komt te staan?

(valt me zomaar op dat dit best vaak voorkomt)
Nee. Zal wel fout van UBB-generator zijn. Ik heb alles in de UBB-generator ingevoerd. De output met 'select all' gekopieerd en pasta in invoerveld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:36

4bit

Onward, to futility!

Taken (2008)Taken (2008)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Standaard film in het genre "Je hebt iemand ontvoerd die ik graag heb. Nu kom ik haar/hem zoeken, en ondertussen wraak nemen."
Dus qua verhaal beetje standaard maar de actiescenes zijn goed uitgewerkt.
Wel iets te veel gangsters die langs geen kanten kunnen mikken. uzi's e.d. en toch geen 1 kogel raak. Desondanks goed genoten.
IMDb -- Taken (2008) Wikipedia -- Taken (2008) Bekijk trailer van Taken (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Taken (2008)

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:45
Ik had zeker door meewerking van Christopher Nolan verwacht dat het een vermakelijk film zou zijn met wat diepgang. Maar net als Zoijar hierboven vond ik hem erg tegenvallen. De vergelijking met de laatste Star Trek is daarom helemaal niet zo gek. Het verhaal van Superman is al enorm uitgekauwd en dit voegt weinig toe.

Pacific Rim (2013)Pacific Rim (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Hier waren m'n verwachtingen behoorlijk laag. Maar ik was positief verrast. In tegenstelling tot Transformers is hier de actie gewoon goed te volgen, daarbij zit er ook nog wat verhaal in. Ik kan me goed vinden in de review van The Verge: http://www.theverge.com/2013/7/8/4501378/pacific-rim-review
IMDb -- Pacific Rim (2013) Wikipedia -- Pacific Rim (2013) Bekijk trailer van Pacific Rim (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pacific Rim (2013)

War of the Arrows (2011)War of the Arrows (2011)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, History | Runtime: 122min. | MPAA: R
Nam Yi, goed met pijl-en-boog, gaat zijn zus redden, nadat zij wordt ontvoerd door de Qing Dynastie. Komt goed uit, daarmee had hij sowieso nog een appeltje te schillen. Vermakelijke Zuid-Koreaanse film die zich afspeelt in de late middeleeuwen. Een goede balans tussen actie en verhaal... Leuk om een film te zien, waar nauwelijks CGI wordt gebruikt (als het al wordt gebruikt).
IMDb -- War of the Arrows (2011) Wikipedia -- War of the Arrows (2011) Bekijk trailer van War of the Arrows (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over War of the Arrows (2011)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
Micro Men (2009)Micro Men (2009)
IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 84min.
Leuke film/docu over de opkomst en val van zowel Sinclair als Acorn. Interessant stukje computergeschiedenis en eigenlijk een must voor elke tweaker!
IMDb -- Micro Men (2009) Wikipedia -- Micro Men (2009) Bekijk trailer van Micro Men (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Micro Men (2009)

The Podfather
IMDb: n/a
Robert Noyce

Als je een tweaker bent en de naam niet bekend voorkomt of vaag, dan MOET je deze documentaire zien. Één van de meest belangrijkste personen in de geschiedenis van de hedendaagse computer.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

[ Voor 7% gewijzigd door NitroX infinity op 27-10-2013 23:03 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Olympus has Fallen een tijdje geleden gezien, na de recensies van hier gelezen te hebben, deze maar eens opgezet. Mja, ik kan geen verschil ontdekken, het zijn gewoon dezelfde films. Zoontje van de president, dochter van de held, codes van de whatever, codes van de ...., heli aanval wordt afgeslagen, heli aanval wordt afgeslagen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn beide echte popcorn films, als je het lukt om door alle onvolkomenheden te kijken is het best een avondje vermaak, alhoewel je precies weet hoe ze aflopen.
Ik had wel het gevoel dat het einde van White House Down een beetje afgeraffeld werd.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:22

Eijkb

Zo.

Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.8 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13
Tja.

Mijn eerste ervaring met een speelfilm op IMAX. Schitterend beelden. Geluid ook waarlijk prachtig. Tevens een van de weinige films waar 3D echt iets toevoegt zoals hier al veel geschreven is. Qua techniek en het gebruik hiervan een dikke 9.

Maar het verhaal... man man man. Dat ontstijgt het niveau van Avatar niet. Het is als een IKEA kapstok voor je dure merkjas. Mocht de NASA met dat soort astronauten de ruimte ingaan is het begrijpelijk dat het budget verkleind is.

Nu, een recht toe rechtaan actie film heeft vaak ook een flinterdun verhaal en daar is niets mis mee. Maar in deze film is zoveel ruimte om een goed verhaal neer te zetten dat het storend is. Verhaaltechnisch een 3.

Kom je dus op een 6je uit maar vanwege de superervaring met het beeld en geluid wordt het een héle dikke 6+
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Django Unchained (2012)Django Unchained (2012)
IMDb: 8.5 | Genre: Adventure, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Zeer leuke film. Ik vind zelf Tarantino films wel leuk, maar snap de nerdgasm hypes echt niet. Kill Bill was een gemiddelde asian martial arts fake. Resevoir Dogs was een middelmatige gangster film. Big whoop..

Django is.. Django.. Het lijkt weer op een standaard western, maar de over the top gore (wat btw totaal niet serieus is te nemen) en de gigantische physics fouten in de film maken hem alleen maar leuker.

Ik neem hem totaal niet serieus, want hij is niet serieus te nemen, maar het is een leuke film.
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
lanerios schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:32:
Django Unchained (2012)[afbeelding]
Zeer leuke film. Ik vind zelf Tarantino films wel leuk, maar snap de nerdgasm hypes echt niet. Kill Bill was een gemiddelde asian martial arts fake. Resevoir Dogs was een middelmatige gangster film. Big whoop..

Django is.. Django.. Het lijkt weer op een standaard western, maar de over the top gore (wat btw totaal niet serieus is te nemen) en de gigantische physics fouten in de film maken hem alleen maar leuker.

Ik neem hem totaal niet serieus, want hij is niet serieus te nemen, maar het is een leuke film.
[afbeelding] 6.8 / 10
Heb django inmiddels een keertje of 5 gezien en ik blijf genieten van die film. Het acteerwerk is echt top! Voornamelijk Christoph Waltz...wat een topper! Moet ook zeggen dat ik leonardo en jamie geweldig vondt. Normaliter niet zo'n grote fan van jamie fox want meestal komt het geforceert over, maar hier heeft hij me weten verbazen.

Over de rest van de tarantino films ben ik het niet met je eens. Ik ben een erg grote fan van die man! De films die hij gemaakt heeft kijk ik meerdere malen met veel plezier weg! Inglorious basterds, kill bill, planet terror (wel een van de mindere), Django unchained en met grote topper Pulp Fiction. De sfeer in die film is zo heerlijk om te zien, de acteurs doen het erg geweldig en de soundtrack is HELEMAAL TOP! Over de soundtrack van django ben ik ook erg te spreken! Voornamelijk Freedom van Anthony Hamilton en elanya nogwat:) Wat een topper. Het is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik ken mensen genoeg die de veel te lange dialogen na een paar minuten totaal beu zijn, maar ik kan er geen genoeg van krijgen:)

The Cabin in the Woods (2012)The Cabin in the Woods (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Deze film inmiddels 3 keer gezien. De eerste keer was het een leuke film, de 2e keer een stuk beter (voornamelijk omdat ik wat teveel pilsjes op had:) ) en afgelopen weekend vondt mijn vriendin het een goed idee om een luchtige horror film aan te zetten. Deze was haar voorkeur dus ik kon geen kant op:)

De film begint een beetje verwarrend, en lijkt de kant van een standaard horror film op te gaan....tot de weddenschappen beginnen en je eigenlijk door hebt wat er gaat gebeuren:) Dan wordt het een erg leuke en met tijden heel grappige film. De film bevat alles wat je van een klassieke (wellicht afgezaagde) horrorfilm mag verwachten, met daarbij een grote dosis humor en een stukje verassing. Zeker aan te raden!
IMDb -- The Cabin in the Woods (2012) Wikipedia -- The Cabin in the Woods (2012) Bekijk trailer van The Cabin in the Woods (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Cabin in the Woods (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Olympus Has Fallen (2013)Olympus Has Fallen (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Zeker geen film van hoge niveau. Maar als je niet te veel nadenkt toch een mooie 2 uur vermaak. Moest mezelf af en toe inhouden met nadenken, omdat ik steeds fouten tegen kwam, maar heb me weten te beheersen. Desondanks een leuke film. Terroristen vallen witte huis aan, mr. 300 treed even aan om het klusje even in zijn eentje te klaren. Kreeg gelijk het Steven Segal gevoel (under siege), niet direct negatief, want vind under siege wel een leuke film. Dus kon me ook vermaken met deze film.
IMDb -- Olympus Has Fallen (2013) Wikipedia -- Olympus Has Fallen (2013) Bekijk trailer van Olympus Has Fallen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Olympus Has Fallen (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb Django Unchained nu 9 keer gezien, blijft imho de beste film ooit, vooral de muziek is top, van klassiek tot rap en dat past er goed bij, Het acteerwerk is ook super en natuurlijk is hij over de top, vooral de bloederige scenes maar die schietscene in het huis is echt geweldig met slowmotion effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
lj_tree schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:43:
[...]

Heb django inmiddels een keertje of 5 gezien en ik blijf genieten van die film. Het acteerwerk is echt top! Voornamelijk Christoph Waltz...wat een topper! Moet ook zeggen dat ik leonardo en jamie geweldig vondt. Normaliter niet zo'n grote fan van jamie fox want meestal komt het geforceert over, maar hier heeft hij me weten verbazen.

Over de rest van de tarantino films ben ik het niet met je eens. Ik ben een erg grote fan van die man! De films die hij gemaakt heeft kijk ik meerdere malen met veel plezier weg! Inglorious basterds, kill bill, planet terror (wel een van de mindere), Django unchained en met grote topper Pulp Fiction. De sfeer in die film is zo heerlijk om te zien, de acteurs doen het erg geweldig en de soundtrack is HELEMAAL TOP! Over de soundtrack van django ben ik ook erg te spreken! Voornamelijk Freedom van Anthony Hamilton en elanya nogwat:) Wat een topper. Het is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik ken mensen genoeg die de veel te lange dialogen na een paar minuten totaal beu zijn, maar ik kan er geen genoeg van krijgen:)
Die conversaties trekken me wel. Maar het weet niet of het een persiflage wil zijn, of een serieuze poging, en allebei falen de meeste van zijn films in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

lanerios schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:32:
Django Unchained (2012)[afbeelding]

[afbeelding] 6.8 / 10
Gaan de dialogen te snel? Zijn ze te scherp? QT staat bekend om zijn snelle dialogen, dat is wat het verschil maakt met andere films. Waarom zou Django een persiflage zijn? En waar op :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
lanerios schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:59:
[...]

Die conversaties trekken me wel. Maar het weet niet of het een persiflage wil zijn, of een serieuze poging, en allebei falen de meeste van zijn films in.
Nuanceer dat een beetje met de woorden: "Volgens Mij":)

Ik ben een hele grote fan van de conversaties. Beste voorbeeld is het gesprek tussen jules en vincent over de big mac in Pulp Fiction. Kan geen genoeg krijgen van die scene. Als je er niet van houdt is het inderdaad helemaal niets! Kan ik inkomen. Maar er zijn meer dan genoeg mensen die er wel heel erg van houden! Een voorbeeldje wat ik kan geven dat je hem als filmmaker heel serieus moet nemen is de scene in Inglorious Basterds waar Bridget von hammersmark (diane kruger) gewurgd wordt. Om dit geloofwaardig te doen lijken heeft mr q mevrouw zelf gewurgd. Niet zijn handen om haar nek en mevrouw doen alsof ze geen lucht krijgt, nee serieus wurgen....de keel dichtknijpen en de camera laten draaien. En het resultaat mag er absoluut zijn!

Ik kan me voorstellen dat je geen fan bent van tarantino en ik zal je ook absoluut niet over proberen te halen, maar veel mensen zijn dat wel. En die zien veelal de erg goede kanten van zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Het is ook een goede film maker, en jij nuanceert het ook goed. Maar ik snap het volk niet wat hem als een film maak god loopt te vereren, zo goed is hij nou ook weer niet. Maar ik heb dat met meer films (Avatar, Pacific Rim etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:24

YellowCube

Wait...what?

jeetje...jij durft.
Eerst DU lager dan een 7 geven en vervolgens zeggen dat QT niet de god is die men zegt dat hij is.

:+

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

lanerios schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:38:
Het is ook een goede film maker, en jij nuanceert het ook goed. Maar ik snap het volk niet wat hem als een film maak god loopt te vereren, zo goed is hij nou ook weer niet. Maar ik heb dat met meer films (Avatar, Pacific Rim etc)
*cringe*

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Das zo'n beetje hetzelfde verhaal als de apple discussie. Fanboys vinden alles top en waag het niet om iets verkeerds over apple te melden, terwijl de andere helft van de wereld (de verstandige, nadenkende, android gebruikende helft :) ) er geen goed woord over kan vinden. Ik ga tarantino ook niet als een god vereren, ben maar niet bang:) Maar ik vermaak me erg goed met zijn films! Maar dat is gewoon een kwestie van smaak. Ik moet er ook niet aan denken om de mona lisa boven mijn bed te hebben hangen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is ook een goede film maker, en jij nuanceert het ook goed. Maar ik snap het volk niet wat hem als een film maak god loopt te vereren, zo goed is hij nou ook weer niet.
Zo goed is hij blijkbaar wel. Hij maakt films voor het grote publiek, maar ook films waar critici mee weg lopen.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 29-10-2013 11:24 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Bedankt voor de edit, dat maakt het wat minder fanboyish ;)

Laat ik even mijn lijst af

Reservoir Dogs (1992) Grappige film, beetje meh.. 6
Pulp Fiction (1994) Heeft iets, gesprekken zijn leuk. Cheeseburger scene is gigantisch overrated imo 6.5
Jackie Brown (1997) Coole film, blijft voor mij erg leuk. 7
Kill Bill (Vol. 1) (2003) heerlijk over the top, niet super slecht, niet super goed. 6.5
Kill Bill (Vol. 2) (2004)heerlijk over the top, niet super slecht, niet super goed. 6.5
Death Proof (2007); film van Grindhouse. Tsja.. wat zal ik zeggen
Inglourious Basterds (2009). Film is leuk, maar weet niet wat het moet zijn, serieus? persiflage? 7
Django Unchained (2012) see above.

Natuurlijk zijn het geen slechte films! dat zeker niet, maar net iets te overdreven voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 09:07
Micro Men heb ik ook in m'n vaste verzameling zitten. Heerlijke nostalgie als je in die tijd begonnen bent met computeren. Erg leuk gemaakte film.

The Podfather ken ik niet, maar ga ik nu zeker opzoeken en bekijken. Ben heel benieuwd.
NitroX infinity schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:02:
Micro Men (2009)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 84min.
Leuke film/docu over de opkomst en val van zowel Sinclair als Acorn. Interessant stukje computergeschiedenis en eigenlijk een must voor elke tweaker!
[afbeelding] 8 / 10

The Podfather
IMDb: n/a
Robert Noyce

Als je een tweaker bent en de naam niet bekend voorkomt of vaag, dan MOET je deze documentaire zien. Één van de meest belangrijkste personen in de geschiedenis van de hedendaagse computer.
[afbeelding] 10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

The Internship (2013)The Internship (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Aangenaam verrast door deze film, mooie balans tussen Geekiness en Mainstream humor =).
IMDb -- The Internship (2013) Wikipedia -- The Internship (2013) Bekijk trailer van The Internship (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Internship (2013)

[ Voor 90% gewijzigd door JunkieXP op 29-10-2013 13:06 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]