Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.242 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Heet 'ie nou Wasteland of The Rise? :P Hier en op de poster staat Wasteland, maar IMDB zegt The Rise.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hahn schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:53:
Heet 'ie nou Wasteland of The Rise? :P Hier en op de poster staat Wasteland, maar IMDB zegt The Rise.
Als je hier kijkt kan je zien dat beide namen voor deze film opgaan. Vaak zijn er additional info / alternative names voor films. Deze staan dan onder dit kopje vermeld. Soms wordt een film ontwikkeld en treed er een naamsverandering op voor/na/tijdens filmen om wat voor reden dan ook (RL event, nieuwe regisseur of gewoon na een stemming) en dan kan er al PR uit zijn met de eerdere naam.
Een heel bekend voorbeeld is bijvoorbeeld de eerste harry potter film die overal (ook in de UK) HP & the philosopher's stone heet, maar in de VS HP & the sorcerer's stone. Als je bij die film bij additional details kijkt zie je een hele waslijst aan alternatieve namen omdat het een kinder/jeugd film is van een boekenserie die bijna overal vertaald is en daarmee dus ook een naam krijgt in de eigen taal.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.8 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13
Plot: A medical engineer and an astronaut work together to survive after an accident leaves them adrift in space.
Na alle positieve recensies toch dusdanig nieuwsgierig geworden om de film te gaan zien in de bioscoop.

De film begint goed met geweldige beelden en een lichtelijk claustrofobisch gevoel. 3D in deze film pakt erg goed uit. Maar zodra de actie begint, beginnen ook langzaam wat ergernissen te ontstaan. Allereerst de muziek: klinkt geweldig hoor, maar voor mij had het weggelaten mogen worden. De stilte vooraf en de doffe klappen van het inkomend puin etc. deden zoveel meer voor mij dan de aanzwellende muziek.
Verder was het voor mij persoonlijk her en der te dramatisch gemaakt, het had allemaal iets minder gemogen.
spoiler:
Bullock die het wil opgeven bijvoorbeeld. Het was best een goede scene, het kwam ook geloofwaardig over. Maar ik heb dan vervolgens niets met de scene waarin Clooney er weer bijkomt.

Ik ben blij dat ik 'm gezien heb in de bios, want de beelden waren echt geweldig, maar het is voor mij zeker niet de hoogvlieger die het voor velen wel is.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 18:35
Sooowww, gister Pacific Rim gekeken. Dat is of je vastgegrepen word aan je schouders en 90 minuten lang door mekaar word geschud. Niet heel erg fijn.
Kon me soms ook niet van de indruk onttrekken dat de hele meute van SAMCRO binnen zou rijden, ook meende ik iemand met een Portal gun rond zien lopen.

Geen aanrader iig. 4tje, hooguit.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24
Ik heb Pacific Rim gisteren ook gekeken maar ik vind 'm wel een 7,5 waard. Af en toe wat drama gedoe (waarom zit dat eigenlijk in de film?) waar ik geskipped heb, maar voor de rest heerlijk genoten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Grappig, ik toen Pacific Rim in de IMAX zaal gekeken en daar was hij echt gaaf om te zien, vond hem iig een stuk beter als Transformers. Thuis zal hij wel een stuk minder zijn om te kijken.

2 weken terug nog naar RUSH geweest, wat mij betreft een dikke 10 maar ik keek dan ook lang uit naar deze film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Bad Brains schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:02:
Sooowww, gister Pacific Rim gekeken. Dat is of je vastgegrepen word aan je schouders en 90 minuten lang door mekaar word geschud. Niet heel erg fijn.
Kon me soms ook niet van de indruk onttrekken dat de hele meute van SAMCRO binnen zou rijden, ook meende ik iemand met een Portal gun rond zien lopen.

Geen aanrader iig. 4tje, hooguit.
Hehe, dat met SAMCRO had ik ook.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Grappige film, maar toch een paar irritaties. Die scene met Gollum waar hij de ring krijgt (Sorry, geen spoiler.. als je dat een spoiler vind, lol) is echt veels, veels te lang uitgerekt. In het boek werkt het, in de film niet.
Die vechtende mountain dingen zagen er meer hilarisch slecht uit dan interesant.
En de constante "Look at this landscape because we need to fill up the movie!"
Oh, en het gigantische overacten van die leading dwarf.

3D was dan wel weer erg goed.
IMDb -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Wikipedia -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Bekijk trailer van The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
lanerios schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:09:
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Grappige film, maar toch een paar irritaties. Die scene met Gollum waar hij de ring krijgt (Sorry, geen spoiler.. als je dat een spoiler vind, lol) is echt veels, veels te lang uitgerekt. In het boek werkt het, in de film niet.
Die vechtende mountain dingen zagen er meer hilarisch slecht uit dan interesant.
En de constante "Look at this landscape because we need to fill up the movie!"
Oh, en het gigantische overacten van die leading dwarf.

3D was dan wel weer erg goed.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6.5 / 10
Ik snap je minpunten volledig! Ik heb deze een klein jaar geleden in de bios gekeken en daarvoor thuis nog even lotr gekeken. Deze films zijn ZO VEEL beter dan the hobbit. op elk vlak...en toch kon ik the hobbit waarderen. Met al zijn minpuntjes, met alle langgerekte scenes etc. heb ik me kostelijk vermaakt! Vooral dat 3d HFR. wat een PARELTJE om naar te kijken!

Thuis nog een keer aangezet in 2d, en me ook kostelijk vermaakt. Lekker geluid, mooi beeld etc. Achteraf pas aan het nadenken gegaan dat er toch wat minpunten te vinden waren. Tijdens het kijken heerlijk genoten. Ik hoop dat ze in deeltje 2 een serieuzere weg inslaan. Alle vijanden die in deeltje 1 voorbij kwamen waren meet humoristisch dan spannend. ERG benieuwd naar de draak:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

lj_tree schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:07:
[...]
Ik snap je minpunten volledig! Ik heb deze een klein jaar geleden in de bios gekeken en daarvoor thuis nog even lotr gekeken. Deze films zijn ZO VEEL beter dan the hobbit. op elk vlak...en toch kon ik the hobbit waarderen. Met al zijn minpuntjes, met alle langgerekte scenes etc. heb ik me kostelijk vermaakt! Vooral dat 3d HFR. wat een PARELTJE om naar te kijken!

Thuis nog een keer aangezet in 2d, en me ook kostelijk vermaakt. Lekker geluid, mooi beeld etc. Achteraf pas aan het nadenken gegaan dat er toch wat minpunten te vinden waren. Tijdens het kijken heerlijk genoten. Ik hoop dat ze in deeltje 2 een serieuzere weg inslaan. Alle vijanden die in deeltje 1 voorbij kwamen waren meet humoristisch dan spannend. ERG benieuwd naar de draak:)
Ik ga 'm denk ik voordat ik naar deel 2 ga weer even thuis bekijken. Ik vond de lengte ook een beetje lang. Te meer als je bedenkt dat het bronmateriaal zoveel minder is dan LOTR (waar ze toch best in hebben lopen snijden). Ik vond het HFR niet zo'n groot verschil brengen (ik was het eigenlijk alweer vergeten) maar het was in ieder geval niet storend >:) Ik kijk eigenlijk nog meer uit naar deel 3 waar het echte spektakel moet gaan komen, maar ik verwacht dat Smaug (de draak) toch wel de show gaat stelen in deel 2.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:42
The Girl Who Played with Fire (2009)The Girl Who Played with Fire (2009)
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Dit deel is toch wel de minste van de drie. Lisbeth keert terug naar Zweden en maakt daar een domme fout aan het begin. Dit levert meteen een verdachtmaking op die pas tegen het einde van de film wordt rechtgezet. Ondertussen lijkt er een beerput open te gaan over mensenhandel waardoor zowel de onderwereld als de politie het op Lisbeth heeft gemunt en mag Mikael weer aan de bak om de juiste feiten boven tafel te halen.

Het was wel een spannende film maar een aantal punten waren wel tenenkrommend. De vergelijking Niedermann en Jaws is snel gemaakt en daardoor nam ik hem de eerste momenten totaal niet serieus. Daarnaast de iets te starre politie die eigenlijk niet mee wilt werken. Klinkt net echt, alleen dan nog 10x erger gemaakt met het acteren. Omdat het eigenlijk een tweeluik is (samen met het derde deel), is het einde zwak.
spoiler:
Niedermann ontkomt, zowel Lisbeth als Zala leven beide nog en daardoor heb ik het gevoel dat er weinig bereikt is aan het einde van de film.

Het is geen slechte film en als je het laatste deel ook wilt kijken, is dit wel verplichte kost. Maar vond hem verre van speciaal.
IMDb -- The Girl Who Played with Fire (2009) Wikipedia -- The Girl Who Played with Fire (2009) Bekijk trailer van The Girl Who Played with Fire (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Girl Who Played with Fire (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

The Girl Who Kicked the Hornet's Nest (2009)The Girl Who Kicked the Hornet's Nest (2009)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 147min. | MPAA: R
Wat een dijk van een film vond ik dit. Beste van de hele serie en wat mij betreft een waardige afsluiter.
spoiler:
Aan het begin heeft Lisbeth niet zo'n hele grote rol in de film. Maar daardoor leer je wel de vele zaken kennen die om haar leven spelen. Zo komt het old boys network om de hoek zetten, leer je meer over de familie/vrienden van haar en haar advocaat komt vaker in beeld.

Aan het begin denk je, dit komt nooit meer goed. En als je denkt dat het niet erg kan, dan wordt het toch weer wat erger. Mikael Blomkvist en de Millenium-redactie krijgen het zwaar voor hun kiezen als er bedreigingen komen vanuit de oude mannen, waardoor de redactie onder druk komt te staan. Heerlijk om te zien wat de druk met de verschillende mensen doet. Ook heerlijk om te zien dat de politie eindelijk eens mee speurt tegenover het echte kwaad waardoor justitie als journalistiek de handen ineen slaan.

De film was met 2,5 uur wat langer dan de vorige delen maar verveelde geen moment. Er zat meer actie in en ik zat meerdere malen op het puntje van mijn stoel. Ik kan het erg waarderen toen de oude mannen uiteindelijk toch gepakt worden en dat de film de grote achterstand tegen Lisbeth weten om te buigen naar een overwinning.
IMDb -- The Girl Who Kicked the Hornet's Nest (2009) Wikipedia -- The Girl Who Kicked the Hornet's Nest (2009) Bekijk trailer van The Girl Who Kicked the Hornet's Nest (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Girl Who Kicked the Hornet's Nest (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Ik heb zelf de boeken niet gelezen, maar wel genoten van alle drie de films. Aan de ene kant vind ik het nu wel prima met de serie. Vooral omdat deel 3 erg sterk was in mijn ogen. Deel 4 zou voor 3/4 al geschreven zijn en deel 5 maar voor een deel. Aan de ene zou ik best meerdere delen willen zien. Aan de andere kant ben ik tevreden met de films die er nu zijn en zou ik er vrede mee hebben als dit het einde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik heb de films niet gezien maar hoezo deel 4? Het zijn 3 boeken en de auteur leeft niet meer Afaik.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:12:
Ik heb de films niet gezien maar hoezo deel 4? Het zijn 3 boeken en de auteur leeft niet meer Afaik.
Deel 4 zou voor 3/4 al geschreven zijn en deel 5 maar voor een deel. Aan de ene zou ik best meerdere delen willen zien. Aan de andere kant ben ik tevreden met de films die er nu zijn en zou ik er vrede mee hebben als dit het einde is.
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Hydra schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:12:
Nee, maar zoals hij aangeeft heeft de auteur voor zijn dood wel gewerkt aan vervolgen.
Almost Famous (2000)Almost Famous (2000)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Music | Runtime: 162min. | MPAA: R
Hele fijn muzikaal drama van Cameron Crowe, dat deze tweede keer wel ietsje minder indruk maakte dan de eerste keer dat ik de film zag. Desalniettemin nog steeds een heel erg bijzondere productie met een eigen identiteit, die veel mensen denk ik zal aanspreken.
IMDb -- Almost Famous (2000) Wikipedia -- Almost Famous (2000) Bekijk trailer van Almost Famous (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Almost Famous (2000)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Room 237 (2012)Room 237 (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Documentary | Runtime: 102min. | MPAA: Not Rated
Bijzondere documentaire over The Shining, waarvan het concept interessanter is dan de uitwerking. We krijgen een handjevol mensen te horen die allemaal hun eigen complottheorieën rondom de klassieker hebben, waaronder dat het een metafoor is voor de afslachting van de Indianen en het vervalsen van de maanlanding.

Helaas wordt dit allemaal nodeloos door elkaar gegooid en vond de regisseur het nodig om alle voice-overs te voorzien van "relevante" beelden uit allerlei films. Dit voelt erg gekunsteld aan en leidt wat mij betreft af van het uiteindelijke doel.

Leuke kost voor liefhebbers van The Shining, maar niet wat ik ervan had gehoopt.
IMDb -- Room 237 (2012) Wikipedia -- Room 237 (2012) Bekijk trailer van Room 237 (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Room 237 (2012)

The Gods Must Be Crazy (1980)The Gods Must Be Crazy (1980)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 109min. | MPAA: PG
Aparte komedie over een flesje Coca Cola die door een groep bosjesmannen al spoedig wordt gezien als een geschenk uit de hemel met een negatieve bijsmaak. De film bevat diverse secties die slechts heel losjes met elkaar verbonden zijn, en het is geen goed teken als je tijdens één gedeelte zit te wachten op een andere verhaallijn.

Ik heb regelmatig hardop moeten lachen, maar dat komt voor een groot deel doordat ik de film in een groot gezelschap heb gezien. Ik raad dan ook zeker aan om de film met vrienden te kijken, al zit er ook genoeg humor in die mij niet helemaal kon bekoren. Diverse vormen van komedie passeren de revue, en daar moet je van houden.
IMDb -- The Gods Must Be Crazy (1980) Wikipedia -- The Gods Must Be Crazy (1980) Bekijk trailer van The Gods Must Be Crazy (1980) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Gods Must Be Crazy (1980)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

We Need to Talk About Kevin (2011)We Need to Talk About Kevin (2011)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Ook de tweede keer wist deze film me aan te grijpen. Een andere regisseur had wellicht voor een lineair verhaal gekozen om zo het mysterie in stand te houden, maar Lynne Ramsay heeft er juist voor gezorgd dat je al snel doorkrijgt wat er aan de hand is. Het is dan ook de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren die de interesse wekt, en hierdoor is de film meerdere keren te bekijken.

Ik kan me echter wel goed voorstellen dat dat lang niet voor iedereen geldt, en dat de vele (trage) scènes waarin de staat van de personages wordt uitgebeeld niet helemaal kunnen overkomen. Voor mij is dit een bijzonder sterk drama, maar begrijp goed dat het anderen minder zal doen.

De acteerprestaties van Tilda Swinton, Ezra Miller en Jasper Newell zijn bijzonder sterk en zullen me nog lang bijblijven.
IMDb -- We Need to Talk About Kevin (2011) Wikipedia -- We Need to Talk About Kevin (2011) Bekijk trailer van We Need to Talk About Kevin (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We Need to Talk About Kevin (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Ip Man (2008)Ip Man (2008)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Biography, Drama, History, Sport | Runtime: 106min. | MPAA: R
Prima martial arts film met de onnavolgbare Donnie Yen in de hoofdrol. De gevechten zijn (zoals je mag verwachten) prachtig in beeld gebracht, en het is redelijk uniek voor een dergelijke film dat alle klappen ook echt aan lijken te komen.

Verder valt de film op door de prachtige locaties en de cinematografie, maar helaas is het verhaal zelf wat rommelig. Dat het biografisch is draagt nog wel iets bij, maar sommige elementen lijken wat warrig in gestopt te zijn onder het mom van "laten we dat niet vergeten".

Films als Ong-Bak vind ik persoonlijk nog beter, maar Ip Man is ook zeker de moeite waard voor liefhebbers van martial arts.
IMDb -- Ip Man (2008) Wikipedia -- Ip Man (2008) [url=]Bekijk trailer van Ip Man (2008) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Ip Man (2008)

This Is Spinal Tap (1984)This Is Spinal Tap (1984)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Music | Runtime: 82min. | MPAA: R
Nog altijd een briljante parodie op de rockbands van de jaren '80, met diverse scènes en grappen die nog altijd bij velen bekend zijn. This one goes to eleven...
IMDb -- This Is Spinal Tap (1984) Wikipedia -- This Is Spinal Tap (1984) Bekijk trailer van This Is Spinal Tap (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over This Is Spinal Tap (1984)

The Secret in Their Eyes (2009)The Secret in Their Eyes (2009)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Enkele jaren later heb ik wederom genoten van deze ingenieuze thriller, alhoewel mijn score deze keer een tikje lager uitvalt dan bij mijn uitgebreide recensie van destijds. Dit komt voornamelijk doordat enkele plotpunten iets te simpel zijn en afhangen van toevalligheid, maar dat neemt niet weg dat dit verder een intrigerende en intelligente thriller blijft.

Het lange, onafgebroken shot midden in de film in een voetbalstadion is adembenemend.
IMDb -- The Secret in Their Eyes (2009) Wikipedia -- The Secret in Their Eyes (2009) Bekijk trailer van The Secret in Their Eyes (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Secret in Their Eyes (2009)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:19
Ted (2012)Ted (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: As the result of a childhood wish, John Bennett's teddy bear, Ted, came to life and has been by John's side ever since - a friendship that's tested when Lori, John's girlfriend of four years, wants more from their relationship.
Ted viel me eigenlijk best tegen. Ik vond de film eigenlijk nergens echt goed worden. En hoewel het natuurlijk niet onmogelijk is in werkelijkheid stoorde ik me aan het leeftijdsverschil tussen Mila Kunis en Mark Wahlberg. Ik had de hele tijd het idee dat Mark echt te oud is voor Mila (Mila is 30 en Mark is 42).

De special effects zijn prima in orde en ik vond Ted een cool personage. Wel moest ik de hele tijd aan Peter Griffin uit Family Guy denken omdat de stem door dezelfde persoon gedaan wordt.

Al met een krappe voldoende. Leuk om eens gezien te hebben, maar weinig speciaals.
IMDb -- Ted (2012) Wikipedia -- Ted (2012) Bekijk trailer van Ted (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ted (2012)

Pacific Rim (2013)Pacific Rim (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: As a war between humankind and monstrous sea creatures wages on, a former pilot and a trainee are paired up to drive a seemingly obsolete special weapon in a desperate effort to save the world from the apocalypse.
De film is precies wat je ervan verwacht. Het verhaal is flinterdun, de personages zo plat als de pest en de cliché's stapelen zich op.

Maar man, man, wat een gave film om te kijken. Ondanks dat alles compleet onlogisch is word alles erg overtuigend weergegeven en uitgewerkt. Hou je van dit soort films, dan is het een absolute aanrader wat dat betreft en geef ik de film een 8. Hou je niet van het genre, dan blijft er eigenlijk niks over om van te genieten en zou ik een onvoldoende geven.

Met dat het spektakel van de bovenste plank is, daar kan niemand het oneens over zijn denk ik.
IMDb -- Pacific Rim (2013) Wikipedia -- Pacific Rim (2013) Bekijk trailer van Pacific Rim (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pacific Rim (2013)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:42
Zie onder andere:
http://boekenverslinders....m-trilogie-is-goede-zaak/
http://www.elsevier.nl/Cu...-afmaken-ELSEVIER286475W/

Er zijn nogal wat wilde geruchten rond een deel 4 en een deel 5. En gezien de familie en de vrouw vriendin van Stieg Larsson niet zo heel goed door één deur kunnen, zal het nog wel even blijven rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Mik! schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:24:
Castaway on the Moon (2009)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 116min. | MPAA: 12
Plot: A failed suicide attempt leads a heartbroken man to live a life in the wilderness.
Cast away zonder Tom Hanks in Zuid Korea, maar met uiteindelijk een romantisch component. En wat mij betreft de duidelijk winnaar van de twee.

Depressieve man springt van de brug in de hoop het niet te overleven, maar spoelt levend aan op een verlaten eiland in het midden van de rivier. Met geen mogelijkheid kan hij terugkomen naar de stad waar hij op uitkijkt. Hij legt zich bij zijn lot neer en probeert er het beste van te maken.
Aan de andere kant, in de stad, leeft een vrouw in haar versie van een verlaten eiland; haar kamer.

Hoe deze twee levens uiteindelijk verstrengeld raken moet je echt zelf zien. Eén ding is zeker, het levert een verrassende, creatieve en lieve film op. En wat mij betreft wederom een van de vele voorbeelden waarom ik fan ben van Koreaanse films.
[afbeelding] 9 / 10
Ook gezien. Beetje raar begin maar heel toffe film verder. Aparte sfeer, sprookjesachtig.
Mooi, een 7.8!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Luuk1983 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:25:
Ted (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: As the result of a childhood wish, John Bennett's teddy bear, Ted, came to life and has been by John's side ever since - a friendship that's tested when Lori, John's girlfriend of four years, wants more from their relationship.
Ted viel me eigenlijk best tegen. Ik vond de film eigenlijk nergens echt goed worden. En hoewel het natuurlijk niet onmogelijk is in werkelijkheid stoorde ik me aan het leeftijdsverschil tussen Mila Kunis en Mark Wahlberg. Ik had de hele tijd het idee dat Mark echt te oud is voor Mila (Mila is 30 en Mark is 42).

De special effects zijn prima in orde en ik vond Ted een cool personage. Wel moest ik de hele tijd aan Peter Griffin uit Family Guy denken omdat de stem door dezelfde persoon gedaan wordt.

Al met een krappe voldoende. Leuk om eens gezien te hebben, maar weinig speciaals.
[afbeelding] 6 / 10

Pacific Rim (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: As a war between humankind and monstrous sea creatures wages on, a former pilot and a trainee are paired up to drive a seemingly obsolete special weapon in a desperate effort to save the world from the apocalypse.
De film is precies wat je ervan verwacht. Het verhaal is flinterdun, de personages zo plat als de pest en de cliché's stapelen zich op.

Maar man, man, wat een gave film om te kijken. Ondanks dat alles compleet onlogisch is word alles erg overtuigend weergegeven en uitgewerkt. Hou je van dit soort films, dan is het een absolute aanrader wat dat betreft en geef ik de film een 8. Hou je niet van het genre, dan blijft er eigenlijk niks over om van te genieten en zou ik een onvoldoende geven.

Met dat het spektakel van de bovenste plank is, daar kan niemand het oneens over zijn denk ik.
[afbeelding] 8 / 10
Nu is het de bedoeling dat je hier je mening geeft en ik wil je daar ook absoluut niet op aanvallen...sterker nog: ik wil je op geen enkele manier aanvallen. Maar het enige waar ik me een beetje aan stoor is je onderbouwing. Je geeft TED een 6, en geeft ide als onderbouwing mee dat het grote nadeel het leeftijdsverschil tussen mark en mila is. Mee eens hoor, maar dat geeft mij niet het idee dat de film maar een 6je waard is. Vervolgens begin je je beoordeling over Pacific Rim met de volgende punten: Flinterdun verhaal, platte personages en bergen cliché's. Helemaal mee eens! Snap dan je punt ook totaal niet. Helemaal niet tov Ted en de onderbouwing die je daar geeft:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Luuk1983 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:25:

Al met een krappe voldoende. Leuk om eens gezien te hebben, maar weinig speciaals.[/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6 / 10
[/td][/tr][/table]

Pacific Rim (2013)[afbeelding]

[afbeelding] 8 / 10
Mag ik dan concluderen, als je van Transformers houdt, je ook van Pacific Rim houdt?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
lj_tree schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:14:
Nu is het de bedoeling dat je hier je mening geeft en ik wil je daar ook absoluut niet op aanvallen...sterker nog: ik wil je op geen enkele manier aanvallen. Maar het enige waar ik me een beetje aan stoor is je onderbouwing. Je geeft TED een 6, en geeft ide als onderbouwing mee dat het grote nadeel het leeftijdsverschil tussen mark en mila is. Mee eens hoor, maar dat geeft mij niet het idee dat de film maar een 6je waard is. Vervolgens begin je je beoordeling over Pacific Rim met de volgende punten: Flinterdun verhaal, platte personages en bergen cliché's. Helemaal mee eens! Snap dan je punt ook totaal niet. Helemaal niet tov Ted en de onderbouwing die je daar geeft:)
Ted krijgt een 6 omdat ik de film weinig aan vond. Dat is de strekking eigenlijk van het cijfer. In die zin is het leeftijdsverschil en de stem van Ted een bijzaak. De film deed me weinig, ik heb me er niet ECHT bij vermaakt. Misschien dat ik dat wat beter had kunnen verwoorden.

Bij Pacific Rim heb ik me super vermaakt, ondanks de cliché's. Gewoon super gaaf om te kijken op een groot scherm en het geluid hard. Daar heb ik me meer mee vermaakt dan met Ted. Vandaar ook een hoger cijfer. Nou hebben we hier discussies al vaker gehad over het geven van een cijfer in de context van het genre, maar ik geef Pacific Rim een 8 in zijn genre. Zoals ik al aangaf, als je niet van het type film houdt blijft er weinig meer over om te waarderen.

Ik voel me overigens zeker niet aangevallen. Prima vragen die je stelt wat mij betreft.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
w4rguy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:24:
Mag ik dan concluderen, als je van Transformers houdt, je ook van Pacific Rim houdt?
Met Transformers vergelijk ik het inderdaad regelmatig. Het is gewoon regelrechte special effects-porno zullen we maar zeggen ;) Dus ja, ik denk dat je het ook gaaf vind als je van Transformers houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:28:
[...]

Zie onder andere:
http://boekenverslinders....m-trilogie-is-goede-zaak/
http://www.elsevier.nl/Cu...-afmaken-ELSEVIER286475W/

Er zijn nogal wat wilde geruchten rond een deel 4 en een deel 5. En gezien de familie en de vrouw vriendin van Stieg Larsson niet zo heel goed door één deur kunnen, zal het nog wel even blijven rommelen.
Het issue heeft zelfs Nieuwsuur gehaald, maar zie ook na het lezen van de boeken, het zien van de films geen reden voor een vierde deel. Eerste moeten deel 2 en 3 in de Amerikaanse versie nog uitkomen in de bioscoop. Betwijfel echter of ze beter zullen zijn dan het orgineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Luuk1983 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:25:
[...]
Met Transformers vergelijk ik het inderdaad regelmatig. Het is gewoon regelrechte special effects-porno zullen we maar zeggen ;) Dus ja, ik denk dat je het ook gaaf vind als je van Transformers houdt.
Met transformers heb je wel wat meer achtergrond en geschiedenis met de karakters en twee duidelijke kampen (drie als je de mensen zelf meetelt) die overigens in de film niet zo duidelijk uit elkaar te houden zijn. Bij pacific rim komt de dreiging vanuit een andere hoek. In feite zijn beide filmversies vrij mager qua verhaal en draait het inderdaad vooral om de special effects-porno. De transformers hebben dan nog een "mooi meisje" extra als beeldvulling en iets meer pogingen tot humor (flauwe humor). Ze zijn absoluut vergelijkbaar en als je de ene kan waarderen zal je je niet vervelen met de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Ik moet Pacific Rim nog zien, maar ik denk dat ik hem beter ga vinden dan Transformers (ik zit in het kamp dat de films niks vindt). Ik houdt van hersenloze, over the top, special effects films, maar Transformers boeide me echt niet. Dan kijk ik liever de slecht getekende en geschreven tekenfilm serie.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@RamOn: er is een 2de deel van Ip man, eigenlijk een eerste deel wan het is een pre quel :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33
Ik heb TED niet eens afgezien omdat hij mij totaal niet boeide. En de meeste films kijk ik toch wel uit...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/theinternetbox/images/9/9b/Watch-out-we-got-a-badass-over-here-meme.png

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
w4rguy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:24:
[...]

Nee, want Transformers vond ik geen reet aan (En robots met haar, wtf). Pacific Rim vond ik wel erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Rev! schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:17:
[...]

Nee, want Transformers vond ik geen reet aan (En robots met haar, wtf). Pacific Rim vond ik wel erg vet.
Dat ontkracht zijn conclusie helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ow ja, Ted was echt een overhypte, totaal niet grappige of leuke film. Alle reviews hadden het over scherpe, puntige, goede humor.... Nou dat was allemaal gaapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:27
Accepted (2006)Accepted (2006)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Redelijke komedie die wel eeg ongeloofwaardig is. Soms grappig
spoiler:
maar studenten die 10k zonder problemen op tafel gooien voor een tiener en dan voor een fake school??
. Wel grappig om de dan nog de behoorlijk dikke Jonah Hill te zien.
IMDb -- Accepted (2006) Wikipedia -- Accepted (2006) Bekijk trailer van Accepted (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Accepted (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The Place Beyond the Pines (2012)The Place Beyond the Pines (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 140min. | MPAA: R
Plot: A motorcycle stunt rider turns to robbing banks as a way to provide for his lover and their newborn child, a decision that puts him on a collision course with an ambitious rookie cop navigating a department ruled by a corrupt detective.
Laat ik beginnen met vertellen dat ik best hoge verwachitngen had van deze film. Het begint allemaal goed. Drama, interessante karakters, een interessante setting en opbouwende spanning. Maar dan... zakt het al snel als een kaartenhuis in elkaar een blijft een wat platter verhaal over. Weg credits en het verhaal weet vanaf ongeveer een derde van film veel minder te boeien. Een gemiste kans. Het acteerwerk is prima, echter is de film in zijn totaliteit niet overtuigend genoeg om hoog te scoren.
IMDb -- The Place Beyond the Pines (2012) Wikipedia -- The Place Beyond the Pines (2012) Bekijk trailer van The Place Beyond the Pines (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Place Beyond the Pines (2012)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:46

Sargan

Filmfreak...

Plot: A medical engineer and an astronaut work together to survive after an accident leaves them adrift in space.
Zelden zo'n intense film gezien zeg. Was echt blown away door de visuals en de cameravoering. Spectaculair.
En Sandra Bullock zet echt een wereldprestatie neer hoor, laat die oscar maar komen.
Alfonso Cuaron gaat er ook geheid ene krijgen voor zijn regie.

De film gekeken in een spiksplinternieuwe bioscoop in Kerkrade, JT bioscopen.
En dan in 3D XD met Dolby Atlas, wat een geluid zeg. Heerlijk!

De meeste recensenten gaven de film 5 van de 5 sterren, ik geef er 10 van de 10 sterren.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
@Sargan: Je bedoelt Dolby Atmos waarschijnlijk. :)
Vlaardingen, Hoogeveen en Kerkrade hebben dat volgens de Dolby site.

[ Voor 41% gewijzigd door rimave op 14-10-2013 23:08 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:46

Sargan

Filmfreak...

Ja Atmos natuurlijk...stomme fout 8)7

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Damic schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:52:
@RamOn: er is een 2de deel van Ip man, eigenlijk een eerste deel wan het is een pre quel :D
Die heb ik ook gezien een tijdje terug :) Deel 3 nog niet, jij wel toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rimave schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:05:
@Sargan: Je bedoelt Dolby Atmos waarschijnlijk. :)
Vlaardingen, Hoogeveen en Kerkrade hebben dat volgens de Dolby site.
Vlaardingen heeft dat inderdaad maar ik heb het nog bij geen 1 film gehoord/gehad :( Volgens mij zijn er niet zoveel films met Atmos geluid?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 15:53

HaterFrame

Well... Poo came out!

1 (2013)1 (2013)
IMDb: N/A | Genre: Documentary | MPAA: NC-16
Super mooie docu over het ontstaan van formule 1, alle helden, de dood en hoe F1 veiliger is geworden. Veel mooie oude beelden en heerlijk geluid!

Voor elke fan en ik denk zelfs voor de niet fan een zeer mooie docu!
IMDb -- 1 (2013) Wikipedia -- 1 (2013) Bekijk trailer van 1 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 1 (2013)

[ Voor 4% gewijzigd door HaterFrame op 15-10-2013 11:53 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Raging Bull (1980)Raging Bull (1980)
IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 129min. | MPAA: R
Vijf jaar geleden zag ik deze klassieker van Scorsese voor het eerst, en het is opvallend hoeveel van het verhaal en de kenmerkende scènes me nog waren bijgebleven. Dat geeft denk ik wel aan hoeveel indruk het geheel op me maakte destijds, en ook de tweede kijkbeurt is me ontzettend bevallen.

Hoewel het geheel draait om Robert de Niro als bokser, is het iets te simplistisch om dit neer te zetten als een boksfilm. Het script draait veel meer om de verschillende lagen van het hoofdpersonage, dat vooral tot uiting komt door de fenomenale vertolking van De Niro. Niet alleen zijn transformatie qua gewicht is indrukwekkend, het is het gehele plaatje waardoor hij uitblinkt.

Ook Joe Pesci speelt hier één van de beste rollen van zijn carrière, terwijl het niet zo veel afwijkt van de rest van zijn repertoire. Tot slot pakt de keuze om het geheel in zwart-wit te tonen zeer positief uit, aangezien het vooral de rauwe, onderlinge confrontaties versterkt. De scène tussen De Niro en Pesci over overspel is briljant.
IMDb -- Raging Bull (1980) Wikipedia -- Raging Bull (1980) Bekijk trailer van Raging Bull (1980) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Raging Bull (1980)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ram0n schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:55:
[...]

Er zijn eigenlijk meerdere series die naast elkaar lopen, niet zo gek want ip man is bijna net zo legendarisch als zijn leerling bruce lee (waar ook diverse films over zijn gemaakt). Je kan op imdb zien welke met elkaar verbonden zijn via de optie "movie connections"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Ram0n schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:04:
Raging Bull (1980) Vijf jaar geleden zag ik deze klassieker van Scorsese voor het eerst, en het is opvallend hoeveel van het verhaal en de kenmerkende scènes me nog waren bijgebleven. Dat geeft denk ik wel aan hoeveel indruk het geheel op me maakte destijds, en ook de tweede kijkbeurt is me ontzettend bevallen.
Inderdaad een ijzersterke film, een van mijn favorieten. Verhaal van een bokser die met name in gevecht is met zichzelf. DeNiro en Scorsese in topvorm (die samen met Frank Vincent en Joe Pesci nog Goodfellas en Casino maakten). Deze kan ik keer op keer kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:19:
[...]

Inderdaad een ijzersterke film, een van mijn favorieten. Verhaal van een bokser die met name in gevecht is met zichzelf. DeNiro en Scorsese in topvorm (die samen met Frank Vincent en Joe Pesci nog Goodfellas en Casino maakten). Deze kan ik keer op keer kijken :)
Ken toch veel uit de eighties maar deze niet.Vreemd! Of hij is uit mijn geheugen gewist. Bedankt voor de tip, de download loopt. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sargan schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:34:
Gravity (2013)[afbeelding]
Zelden zo'n intense film gezien zeg. Was echt blown away door de visuals en de cameravoering. Spectaculair.
En Sandra Bullock zet echt een wereldprestatie neer hoor, laat die oscar maar komen.
Alfonso Cuaron gaat er ook geheid ene krijgen voor zijn regie.

De film gekeken in een spiksplinternieuwe bioscoop in Kerkrade, JT bioscopen.
En dan in 3D XD met Dolby Atlas, wat een geluid zeg. Heerlijk!

De meeste recensenten gaven de film 5 van de 5 sterren, ik geef er 10 van de 10 sterren.
[afbeelding] 10 / 10
Wat is 3D XT dan weer voor iets?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
XD. Kende het ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh XD ja, is het ook echt iets of is het een slim verzinsel van deze bioscoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

In 2009 Cinemark introduced "XD" or Extreme Digital Cinema, the company's response to IMAX. Extreme Digital allows Cinemark to play any movie they want on it, unlike IMAX which needs special formatting. Because of this, Cinemark can play a different movie on their XD auditoriums whenever they want, where IMAX usually plays the same movie for weeks. There are currently 25 Century and Cinemark Theaters equipped with XD. The technology employs a larger screen, up to 38' × 70', with additional improvements in audio and digital projection. The projector can project either 2D or 3D from digital cinema sources.
Shortly after its introduction IMAX filed a lawsuit against Cinemark, claiming that Cinemark stole trade secrets from them that ultimately went into the creation of xD.[4]
XD is prachtig, imo mooier/beter dan Imax naar mijn idee, maar dat kan verschillen per zaal waar je kijkt. Zeker met Dolby Atmos is het een hele intense beleving. Het is ook een standaard qwa kwaliteit van de zaal, je zit prima, en het scherm is gigantisch.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 15:23

Zeror

Ik Henk 'm!

Piranhaconda (2012)Piranhaconda (2012)
IMDb: 3.1 | Genre: Horror, Sci-Fi | MPAA: MA15+
Ik weet wat me bezielde toen ik deze filmtitel ergens voorbij zag komen en het mij wel een leuke film leek. :+
Helaas is de film enorm slecht en totaal geen aanrader om te kijken. Het verhaal is zo extreem mager en cliché dat je in de eerste 5 à 10 minuten van de film al wel door hebt hoe de film gaat lopen.
Special effects waren ook echt enorm slecht gedaan. Je zag duidelijk dat het nep was. Daarnaast was het camerawerk, knipwerk ook slecht. Bijv. in een scene vanuit camerastand A een shot dat er iemand tegen een auto aanstaat. Dan krijg je de situatie te zien vanuit camera B en zie dat tegen diezelfde auto helemaal niemand staat, nog niet eens staan er mensen in de buurt. Waar zijn die lui naartoe???

Het enige waar de film nog punten mee scoort is vanwege de goodlooking actrices Rachel Hunter, Terri Ivens en Shandi Finnessey. En dat het een film is waarbij je enkel moet kijken en niet nadenken al is dat wel moeilijk vanwege de nepheid.
IMDb -- Piranhaconda (2012) Wikipedia -- Piranhaconda (2012) Bekijk trailer van Piranhaconda (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Piranhaconda (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:58:
Ooh XD ja, is het ook echt iets of is het een slim verzinsel van deze bioscoop?
Gravity voldoet aan alle eisen om het volledige potentieel van deze zalen te kunnen benutten.

Wikipedia: Dolby Atmos
Wikipedia: List of D-Box motion-enhanced theatrical films
Momenteel beschikt JT over twee XD zalen te weten in JT Vlaardingen (zaal 4) en in het Luxor Theater Hoogeveen (zaal 6). Het nieuwe complex in Kerkrade (opening september 2013) krijgt de grootste XD zaal van Europa! Ook het nieuwe complex in Hoorn (opening februari 2014) krijgt een XD Experience.

Projectie: De projectie van de film voldoet aan de modernste techniek: 4k en HFR zorgen voor een perfect filmbeeld. Met name voor 3D is dit een verademing voor het menselijk oog.

Geluid: Een normale bioscoopzaal heeft een muziekvermogen van 7.000 watt. Onze XD zalen beschikken over een installatie van 94.000 (!) Watt. Dat hoort u niet alleen, maar dat 'voelt' u. In deze zalen hangt een Dolby Atmos installatie. Dit is het meest geavanceerde geluidssysteem voor bioscopen. Alleen JT bioscopen beschikt over deze innovatie voor bioscoopgeluid. Indien een film met Dolby Atmos is uitgebracht brengt de XD zaal maar liefst 64 muziekkanalen ten gehore in plaats van de standaard zeven. Er bevinden zich in de bioscoopzaal niet alleen surroundspeakers op de wanden maar zelfs in het plafond. Hierdoor krijgt het geluid een derde dimensie. Zelfs wanneer een 'niet Dolby Atmos film' in een XD Experience zaal draait, ervaart u het geluid als het beste ter wereld. JT bioscopen behoren tot een zeer selecte groep bioscopen ter wereld waar dit systeem is geplaatst.

D-BOX bioscoopstoelen: In de XD Experience-zaal van JT Vlaardingen bevinden zich ook zogenaamde D-BOX stoelen. Dit zijn speciale stoelen die u mee laten bewegen met de gebeurtenissen in de film. Deze stoelen kunt u apart bij de kassa bestellen. Geef dit tijdig door aan de caissière. De film die u gaat zien, moet wel uitgerust zijn met de D-BOX codering. Dit wordt op onze site altijd aangegeven: met D-BOX. Alle rijen met stoelen in een XD Experience zaal zijn ruimer opgesteld dan de andere bioscoopzalen. Ook is de kijkhoek zodanig dat u nooit degene die voor u zit in het beeld hebt.
bron: http://www.jt.nl/beeld-geluid/xd-experience/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:36:
[...]

Gravity voldoet aan alle eisen om het volledige potentieel van deze zalen te kunnen benutten.

Wikipedia: Dolby Atmos
Wikipedia: List of D-Box motion-enhanced theatrical films

[...]
Collaborator schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:35:
[...]

XD is prachtig, imo mooier/beter dan Imax naar mijn idee, maar dat kan verschillen per zaal waar je kijkt. Zeker met Dolby Atmos is het een hele intense beleving. Het is ook een standaard qwa kwaliteit van de zaal, je zit prima, en het scherm is gigantisch.
Oké cool. Klinkt allemaal wel veel belovend.

Vlaardingen is hier niet super ver vandaan dus daar ga ik zeker eens heen om het zelf te ervaren.

(De eerste 7 jaar van mijn leven in Vlaardingen gewoond ook, misschien herken ik nog iets. Al jaren niet meer geweest namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Heb Gravity ook in JT bioscoop in Kerkrade gezien. XD / Dolby Atmos is echt wel top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Another Year (2010)Another Year (2010)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 129min. | MPAA: PG-13
Plot: A look at four seasons in the lives of a happily married couple and their relationships with their family and friends.
Weer eens een praatfilm die om een aantal personen draait. Geen actie, special effects of bijzondere twists...

De film draait om een familie die op 4 momenten wordt gevolgd (4 seizoenen van een jaar). Het is een gelukkige familie, in tegenstelling tot de vrienden en kennissen in hun omgeving.

Elk seizoen organiseren zij een etentje/bbq waar deze vrienden worden uitgenodigd. Het geluk van de familie staat nogal in contrast met hun vrienden en dat levert interessante scenes op.

Lesley Manville speelt een van de kennissen (Mary) en wordt er door sommigen van beschuldigt dat ze nogal overdrijft met haar prestatie. Persoonlijk vind ik Mary een van de mooie personages in de film. Ik heb mensen als haar gekend en het zeer emotionele en vooral onstabiele personage komt mij heel bekend voor.

IMDb -- Another Year (2010) Wikipedia -- Another Year (2010) [url=]Bekijk trailer van Another Year (2010) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Another Year (2010)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
The Secret in Their Eyes (2009)The Secret in Their Eyes (2009)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Heerlijk om weer eens een mooie film te kijken in plaats van zo'n Hollywood blockbuster. Dit is zo'n pareltje die nog wel eens bij de publieke omroepen te zien zijn.

Ja, dat stukje met dat voetbalstadion is subliem inderdaad, maar verder vond ik de film ook erg goed in elkaar steken. Wanneer de film op z'n einde loopt had ik wel steeds van 'nu is het afgelopen', maar dan kwam er nog weer een stukje. De film had al wel 4 keer kunnen eindigen, maar telkens kwam er weer een stukje bij.
IMDb -- The Secret in Their Eyes (2009) Wikipedia -- The Secret in Their Eyes (2009) Bekijk trailer van The Secret in Their Eyes (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Secret in Their Eyes (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 13:36

4bit

Onward, to futility!

Ik was zelf ook aan het denken om deze film te zien omdat ik nogal een grote Kubrick fan ben. Ook is het geweten dat Kubrick nogal veel dingen in zijn films verwerkte. Maar dit lijkt mij toch wat te veel alu hoedjes toestanden te zijn.
We Need to Talk About Kevin (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Ook de tweede keer wist deze film me aan te grijpen. Een andere regisseur had wellicht voor een lineair verhaal gekozen om zo het mysterie in stand te houden, maar Lynne Ramsay heeft er juist voor gezorgd dat je al snel doorkrijgt wat er aan de hand is. Het is dan ook de vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren die de interesse wekt, en hierdoor is de film meerdere keren te bekijken.

Ik kan me echter wel goed voorstellen dat dat lang niet voor iedereen geldt, en dat de vele (trage) scènes waarin de staat van de personages wordt uitgebeeld niet helemaal kunnen overkomen. Voor mij is dit een bijzonder sterk drama, maar begrijp goed dat het anderen minder zal doen.

De acteerprestaties van Tilda Swinton, Ezra Miller en Jasper Newell zijn bijzonder sterk en zullen me nog lang bijblijven.
[afbeelding] 8.5 / 10
In mijn ogen toch wel 1 van de sterkste films van 2011 (zelf wel pas in 2012 gezien). Vlak na de film een beetje een dubbel gevoel, maar de film is toch wel een paar dagen in mijn hoofd blijven zitten.
Ip Man (2008)

Prima martial arts film met de onnavolgbare Donnie Yen in de hoofdrol. De gevechten zijn (zoals je mag verwachten) prachtig in beeld gebracht, en het is redelijk uniek voor een dergelijke film dat alle klappen ook echt aan lijken te komen.
Zelf wel een grote fan van Ip Man 1 en 2. Sowieso al fantastisch dat Donnie Yen tijdens de eerste Ip Man al 45 was. Ik weet niet wat hij eet, maar het moet hetzelfde zijn als Keanu Reeves, die mensen zien er hetzelfde uit op hun 25e als op hun 50e. :p

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Casino (1995)Casino (1995)
IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 178min. | MPAA: R
Gezien ik helemaal weg ben van de film Goodfellas en ik deze al zeker 10 keer gezien heb de afgelopen jaren, heb ik wat tips van jullie aangenomen. Een van die tips was Casino. Erg vreemd dat ik nog nooit langs deze film gekomen ben want het is een toppertje! Goed acteerwerk (deniro is altijd goed:) ) en een leuk boeiend verhaal. Al met al wat minder dan Goodfellas, maar zeker een toppertje!
IMDb -- Casino (1995) Wikipedia -- Casino (1995) Bekijk trailer van Casino (1995) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Casino (1995)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
127 Hours (2010)127 Hours (2010)
IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Biography, Drama, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: A mountain climber becomes trapped under a boulder while canyoneering alone near Moab, Utah and resorts to desperate measures in order to survive.
Een film naar het waargebeurde verhaal van Aron Ralston die tijdens het rotsklimmen vast komt te zitten met zijn arm onder een zware kei.

De film begint wat traag voor mijn gevoel. Het eerste uur en en kwartier gaan voornamelijk over het ongeluk en de worsteling die Aron vervolgens doormaakt wanneer hij zich realiseert dat 'ie vastzit en alleen is...

Je wordt meegenomen in zijn eenzaamheid, herinneringen, hallucinaties en zijn acceptatie dat hij daar zal sterven. In de tussentijd houdt hij met zijn camcorder een dagboek bij. De eenzame, claustrofobische momenten maken de film goed!

Een sterke film met een emotioneel einde...
IMDb -- 127 Hours (2010) Wikipedia -- 127 Hours (2010) Bekijk trailer van 127 Hours (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 127 Hours (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 08-08 22:31
Monsters University (2013)Monsters University (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104min. | MPAA: G
Zeer leuke film, ook voor volwassenen, zeker als je Monsters Inc gezien hebt. Dit is een prequel welke over de tijd op de universiteit van Mike en Sullivan gaat. Vooral leuk om te zien hoe ze nou als vrienden eindigen. Zit weer genoeg humor in de film en monsters inc is toch altijd een van mijn favoriete pixar films geweest. Misschien niet zo goed als origineel, maar toch zeer vermakelijk.
IMDb -- Monsters University (2013) Wikipedia -- Monsters University (2013) Bekijk trailer van Monsters University (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Monsters University (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Kick-Ass (2010)Kick-Ass (2010)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 117min. | MPAA: R
Kick ass weer eens uit de kast gepakt. Ik had deze film al een keer eerder gezien maar dat was al weer even geleden.

Jemig wat is dit toch een goede film. Geweldige actie scenes, super muziek erbij, origineel.

Gewoon een perfecte bad ass film die iedereen gezien moet hebben
IMDb -- Kick-Ass (2010) Wikipedia -- Kick-Ass (2010) Bekijk trailer van Kick-Ass (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kick-Ass (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Sunshine (2007)Sunshine (2007)
IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Niet heel veel over te zeggen. Dit is in mijn mening echt een film die je gezien moet hebben als je fan bent van SF.

Een meesterwerk.
IMDb -- Sunshine (2007) Wikipedia -- Sunshine (2007) Bekijk trailer van Sunshine (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sunshine (2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Maxow

Hidden Sound System

Afgelopen weekend gezien na veel positieve geluiden en ik moet zeggen, ik was na afloop behoorlijk onder de indruk van de film. Normaal vind ik 3d een erg hoog gimmick gehalte hebben en voegt het weinig toe, maar zoals het bij Gravity is toegepast vond ik het echt veel meerwaarde hebben!

Vanaf het eerste moment opgeslokt door de film en pas toen de credits over het scherm rolde was er weer een moment van ontspanning. De manier waarop alles is gefilmd en hoe er met het geluid is omgegaan zorgde voor een erg toffe, realistische benadering, waardoor je je echt goed kan inleven in de film en wat er allemaal gebeurt.

Oprecht één van de tofste films die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 20:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ram0n schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:55:
[...]

Ja die ook, dat bedoelde ik eigenlijk :D the legends begins

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:32

Sharky

Skamn Dippy!

Man of Steel (2013)Man of Steel (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Ik kan niets op deze film aanmerken. Het voelt als een echte Supermanfilm en alles friggin' klopt. Zack Snyder was mijn held al, maar nu helemaal.
Beste film van het jaar voor mij.
IMDb -- Man of Steel (2013) Wikipedia -- Man of Steel (2013) Bekijk trailer van Man of Steel (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Man of Steel (2013)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sharky schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 01:12:
Man of Steel (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Ik kan niets op deze film aanmerken. Het voelt als een echte Supermanfilm en alles friggin' klopt. Zack Snyder was mijn held al, maar nu helemaal.
[afbeelding] 9.5 / 10
Gisteren ook gezien. Helemaal met je eens. En wat is die Kevin Kostner oud geworden, zeg B)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Damic schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:52:
De eerste blijft veruit het beste overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door Nightquest77 op 17-10-2013 09:31 ]

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Sharky schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 01:12:
[afbeelding] 9.5 / 10
Ik vond hem ook geweldig. Maar ben dan ook wel een sucker voor superhelden films. En dan vooral the kind waar het dingen opbladen / dialoog ratio minstens 10:1 is 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenofury
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-08-2016
Get Rich or Die Tryin' (2005)Get Rich or Die Tryin' (2005)
IMDb: 4.4 | Genre: Biography, Crime, Drama, Music | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: A tale of an inner city drug dealer who turns away from crime to pursue his passion, rap music.
Ik vond het een interessante film. ik heb zelf niks met 50 cent of met de muziek die hij maakt maar het was wel een goede film om naar te kijken.
IMDb -- Get Rich or Die Tryin' (2005) Wikipedia -- Get Rich or Die Tryin' (2005) [url=]Bekijk trailer van Get Rich or Die Tryin' (2005) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Get Rich or Die Tryin' (2005)

Kick-Ass (2010)Kick-Ass (2010)
Plot: Dave Lizewski is an unnoticed high school student and comic book fan who one day decides to become a super-hero, even though he has no powers, training or meaningful reason to do so.
Verschrikkelijk grappige film leuk verhaal. Ik zou hem nog wel een keer willen kijken.:D:D
IMDb -- Kick-Ass (2010) Wikipedia -- Kick-Ass (2010) Bekijk trailer van Kick-Ass (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kick-Ass (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik ben even wat reviews aan het inhalen, veel films gezien de laatste tijd...

IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104min. | MPAA: G
Plot: A look at the relationship between Mike and Sulley during their days at Monsters University -- when they weren't necessarily the best of friends.
Erg vermakelijk en zeker niet alleen voor kids zoals al eerder genoemd. Daarbij moet ik zeggen dat 'ie niet zo leuk is als het eerste deel. Maar dat kan komen doordat ik een beetje 3d-animatie-moe ben.

Met Pixar films is het altijd goed opletten geblazen, zij stoppen onwijs veel details en grappen in hun films en dat is deze keer zeker niet anders. Figuren uit het eerste deel komen hierin tevoorschijn maar zijn uiteraard een stuk jonger, erg leuk om die details te zien!

Verder is de humor erg goed uitgewerkt in dit deel en moesten wij geregeld lachen.

Ondanks dit alles voelt het wel een beetje als "meer van hetzelfde", en daar moet ik toch een puntje aftrek voor rekenen. Verder prima vermaak en hij zal menig kijker laten lachen :)
IMDb -- Monsters University (2013) Wikipedia -- Monsters University (2013) Bekijk trailer van Monsters University (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Monsters University (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Tombstone (1993)Tombstone (1993)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, History, Romance, Western | Runtime: 134min. | MPAA: R
Plot: A successful lawman's plans to retire anonymously in Tombstone, Arizona, are disrupted by the kind of outlaws he was famous for eliminating.
Heerlijke western met een uitmuntende sfeer. De acteerprestaties zijn erg goed te noemen! Ik heb me echt ingeleefd in de karakters en de tijd vloog voorbij. Een goed teken en wederom een aanrader!
IMDb -- Tombstone (1993) Wikipedia -- Tombstone (1993) [url=]Bekijk trailer van Tombstone (1993) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Tombstone (1993)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Om in de western stijl te blijven;

Unforgiven (1992)Unforgiven (1992)
IMDb: 8.3 | Genre: Western | Runtime: 131min. | MPAA: R
Plot: Retired Old West gunslinger William Munny reluctantly takes on one last job, with the help of his old partner and a young man.
De sterkste westerns die ik ooit heb gezien. Heerlijke cast met onder andere Clint Eastwood, Gene Hackman en Morgan Freeman. Gewoon genieten geblazen!

Geen overdreven shootouts ofzo, maar gewoon een realistisch verhaal van deze mensen rond 1880. Erg van genoten!
IMDb -- Unforgiven (1992) Wikipedia -- Unforgiven (1992) [url=]Bekijk trailer van Unforgiven (1992) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Unforgiven (1992)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Twylight schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:32:
[...]

Ik vond hem ook geweldig. Maar ben dan ook wel een sucker voor superhelden films. En dan vooral the kind waar het dingen opbladen / dialoog ratio minstens 10:1 is 8-)
Maar de manier waarop het in beeld wordt gebracht is alleen al briljant. En daarnaast zit er nog best wat goede dialoog in en is het acteerwerk niet eens zo heel slecht.
spoiler:
en het stukje met de tornado kreeg ik echt wel even een brok van in m'n keel

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sharky schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:53:
[...]

Maar de manier waarop het in beeld wordt gebracht is alleen al briljant. En daarnaast zit er nog best wat goede dialoog in en is het acteerwerk niet eens zo heel slecht.
spoiler:
en het stukje met de tornado kreeg ik echt wel even een brok van in m'n keel
spoiler:
tornado?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

The Internship (2013)The Internship (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Dit is volgens mij een van de ergste cliche films ooit, en ook nogal voorspelbaar.
Er zitten wel een paar grappige stukjes in maar ik ben geen fan van Vaughn en Wilson, ik heb pas geleden Wedding Crashers ook met moeite uitgekeken.
Alleen kijken dus op een hele regenachtige dag en als je de rest van het internet net hebt uitgelezen.
IMDb -- The Internship (2013) Wikipedia -- The Internship (2013) Bekijk trailer van The Internship (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Internship (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:27
The Last Stand (2013)The Last Stand (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Geen geweldig acteerwerk, geen al te sterke dialogen en geen zeer boeiende karakters. Gelukkig maakt de actie en de combo Arnie / shotgun wel het één en ander goed.
IMDb -- The Last Stand (2013) Wikipedia -- The Last Stand (2013) Bekijk trailer van The Last Stand (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Stand (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 01-10 12:57

Wom

Rush (2013)Rush (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 123min. | MPAA: R
Ben al jaren een grote F1-fan, dus dit was wel een must-see voor mij. Kende het verhaal achter de film al, was dus benieuwd hoe dit tot leven was gebracht. Iets wat achteraf gezien helemaal niet tegenviel. De sfeer van de jaren '70 was goed te merken en de raceactie was op een fraaie manier in beeld gebracht.

Hoewel het soms misschien iets meer documentaire ipv film was, heb ik twee uur vol zitten genieten. Aanrader als er ook maar iets van benzine door je aderen vloeit. En na het zien van de film zul je direct op Wikipedia lopen zoeken naar de diverse feitjes die voorbij komen, let maar op ;)
IMDb -- Rush (2013) Wikipedia -- Rush (2013) Bekijk trailer van Rush (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rush (2013)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zou je de film ook aanraden voor iemand die niets met F1 heeft en met zijn vriendin naar een goeie spannende film wil?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

MrVegeta schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:55:
Zou je de film ook aanraden voor iemand die niets met F1 heeft en met zijn vriendin naar een goeie spannende film wil?
Absoluut! Ik heb iedere minuut op het puntje van mijn stoel gezeten :)

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Het verhaal is zeker een goede verfilming waard. Heb deze nog niet gezien, maar puur qua waar het op gebaseerd is? Zeker het kijken waard Vegeta

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 01-10 12:57

Wom

Zou er zeker met mijn vriendin naartoe durven. Het draait meer om de levens van de coureurs (en de bijhorende randzaken) dan puur om het racen zelf.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:38
Bierkameel schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:04:
The Internship (2013)[afbeelding]
Dit is volgens mij een van de ergste cliche films ooit, en ook nogal voorspelbaar.
Er zitten wel een paar grappige stukjes in maar ik ben geen fan van Vaughn en Wilson, ik heb pas geleden Wedding Crashers ook met moeite uitgekeken.
Alleen kijken dus op een hele regenachtige dag en als je de rest van het internet net hebt uitgelezen.
[afbeelding] 5 / 10
Om heel eerlijk te zijn vraag ik me af waarom je deze kijkt omdat die acteurs toch wel een vrij specifiek type films spelen en als ze je dan beiden niet liggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

spoiler:
Ah ja, in de flashback, het eind van Kevin Costner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 19:03

St@m

@ Your Service

Outpost (2007)Outpost (2007)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 90min. | MPAA: R
N.a.v. recensies uit deze topic de film gaan kijken. Heerlijk.. Duitse Nazi zombies/spoken en een vermakelijk verhaal, genoeg bloed. Gewoon lekker wegkijken op de dinsdagavond.
IMDb -- Outpost (2007) Wikipedia -- Outpost (2007) [url=]Bekijk trailer van Outpost (2007) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Outpost (2007)

Outpost: Black Sun (2012)Outpost: Black Sun (2012)
IMDb: 4.8 | Genre: Action, Horror | Runtime: 101min. | MPAA: MA15+
Dan dus ook maar het vervolg. Een nieuwe draai aan het verhaal, ook leuk, maar wel iets minder leuk dan deel 1.
Van het weekend deel 3 maar eens kijken.
IMDb -- Outpost: Black Sun (2012) Wikipedia -- Outpost: Black Sun (2012) [url=]Bekijk trailer van Outpost: Black Sun (2012) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Outpost: Black Sun (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.3 6.3 / 10

The Internship (2013)The Internship (2013)
Tja.. het meeste is al gezegd over deze film. Geen topper, maar ach.. het kijkt wel weg. Vond het alleen een beetje raar dat Google zo wordt neergezet.. het lijkt me toch echt geen speeltuin.
IMDb -- The Internship (2013) Wikipedia -- The Internship (2013) Bekijk trailer van The Internship (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Internship (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

The Hangover Part III (2013)The Hangover Part III (2013)
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: R
OMG.. wat saai. De titel had ook vrij weinig met de film te maken. Aan het einde vielen de oogjes toch wel regelmatig dicht. Een 3 voor deel 3. Al moet ik eerlijk zeggen dat deel 1 en 2 mij ook niet konden boeien. Het wordt nooit zo goed als Dude where's my car.
IMDb -- The Hangover Part III (2013) Wikipedia -- The Hangover Part III (2013) Bekijk trailer van The Hangover Part III (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hangover Part III (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Pacific Rim (2013)Pacific Rim (2013)
Leuk! Grote robots tegen grotere monsters. Geen hoogvlieger, maar het zag er allemaal goed uit, en gewoon dom vermaak.
Had wel iets meer willen weten over de andere dimensie.
IMDb -- Pacific Rim (2013) Wikipedia -- Pacific Rim (2013) Bekijk trailer van Pacific Rim (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pacific Rim (2013)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:09
Prima film! Eindelijk een film waar 3D gebruikt wordt zoals het bedoeld is. Setting leende zich daar natuurlijk erg goed voor. Acteerwerk van prima en ik heb eigenlijk zelden zo'n kleine cast in een film gezien :-) Uitstekend vermaakt en tijd was zo om.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

The Conjuring (2013)The Conjuring (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Na alle positieve berichten heeft deze horrorfilm me vooral teleurgesteld. Het zou een inventieve variant op het "haunted house"-thema moeten zijn, maar ik heb vooral twee uur lang gekeken naar voorspelbare schrikmomenten en een plot waar werkelijk niets origineels aan te vinden is.

Je zou dit kunnen zien als een hommage aan klassiekers als The Amityville Horror en daar is niets mis mee, maar persoonlijk zocht ik toch zeker ook naar een eigen visie van James Wan. Die was ver te zoeken en als je dat combineert met een totaal gebrek aan angstaanjagende momenten klopt er iets niet.

Leuke kost voor fans van het genre, als je je van tevoren maar beseft dat het 13-in-een-dozijn is met wat grote namen.
IMDb -- The Conjuring (2013) Wikipedia -- The Conjuring (2013) Bekijk trailer van The Conjuring (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Conjuring (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18
Dat was mijn gedachte ook over die film, idd zo voorspelbaar als maar mogelijk is.
Hoop dat Insdious2 volgende week beter is, anders geef ik de hoop op voor goede nieuwe horrorfilms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Forrest Gump (1994)Forrest Gump (1994)
IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13
Plot: Forrest Gump, while not intelligent, has accidentally been present at many historic moments, but his true love, Jenny Curran, eludes him.
Al heb ik deze film al zeker 5x gezien, hij blijft gewoon goed. Het acteerwerk is erg goed, iets wat je natuurlijk ook wel verwacht van Tom Hanks, maar ook de andere karakters worden erg goed en met veel gevoel gespeeld.

Het overbekende verhaal is gewoon goed. Geen plotgaten, geen saaie stukken. Natuurlijk is het ene stukje beter gedaan dan het andere, ik vond alle scenes met Jenny niet echt speciaal omdat ik wist dat ze toch wel weer wegging, terwijl ik het stuk in Vietnam erg goed neergezet vond. Ja, er zitten veel toevalligheden in de film, maar, dat is de bedoeling ook van deze film. Hoe een simpele man een oorlogsheld wordt die Imagine bedenkt en daarna miljonair wordt met garnalen en vervolgens de smiley bedenkt, dat is typisch voor deze film en het is telkens gewoon prima neergezet.

De special-effects, in hoeverre je ervan kan spreken, zijn erg goed. Voornamelijk het monteren van Gump in historisch beeldmateriaal ziet er erg goed uit.

De film is redelijk lang, iets meer dan twee uur, maar op geen enkel moment voelt het als lang, en dus al heb ik deze film al zeker 5x gezien, hij blijft leuk, hij blijft goed en verveeld, als je van dit soort films houdt, geen seconde.

Als ik echt een nadeel moet oproepen, is dat ik eigenlijk nooit echt een band heb gekregen met Forrest. Ja, hij is grappig en vast een goed mens, maar, daar is alles mee gezegd. Persoonlijk vind ik hem vrij leeg, ook omdat hij zelf eigenlijk nooit echt op reageert. Hij heeft vanalles gedaan en nog meer meegemaakt, maar het doet hem allemaal niks. Alleen op het einde van de film begint hij op een echt mens te lijken, en dat is toch een beetje jammer.

Maar, hij blijft goed, dus een 8.7
IMDb -- Forrest Gump (1994) Wikipedia -- Forrest Gump (1994) Bekijk trailer van Forrest Gump (1994) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Forrest Gump (1994)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.7 8.7 / 10

The Pianist (2002)The Pianist (2002)
IMDb: 8.5 | Genre: Biography, Drama, History, War | Runtime: 150min. | MPAA: R
Plot: A Polish Jewish musician struggles to survive the destruction of the Warsaw ghetto of World War II.
De eerste keer dat ik deze film heb gekeken, op aanraden van mijn pa. Een iets minder typische film in/over de tweede wereldoorlog dan ik normaal kijk, omdat dit natuurlijk geen actiefilm is, maar een dramafilm.

Het eerste wat mij eigenlijk opviel toen ik deze film opzette: Wat konden die Polen toch goed Engels spreken toen. Geen enkel accentje, allemaal perfect Engels. En dat vind ik altijd heel erg jammer als dat gebeurd, al helemaal als een film, zoals deze, doet alsof het een bijna perfecte replica is over iets wat 60 jaar daarvoor gebeurde. De Duitsers praten natuurlijk wel Duits, waardoor ik me nog meer ga ergeren aan het feit dat Polen Engels praten.

Enfin, nadat ik daar eenmaal aan gewend was, bleek het toch een goede film te zijn. Het camerawerk is uitstekend, net als het acteerwerk. De film gaf, al klinkt het misschien een beetje cru, een levendig gevoel. Op shots waarbij je een straat of een deel van het getto zag, gebeurde er vanalles wat, al lag de focus natuurlijk vooral op Szpilman, die dus ook uitstekend gespeeld wordt.

Het verhaal is ook prima, af en toe vrij spannend en er zitten ook wat heftigere stukjes in, wel is het natuurlijk gedramatiseerd, waardoor het soms toch enigszins nep aanvoelt, omdat er een paar dingen nogal onwaarschijnlijk overkomen.
spoiler:
Als enige door het uitgemoorde getto lopen en niemand die het opvalt bijvoorbeeld.

Maar, dat soort minpuntjes verpesten de film niet. De film voelt wel af en toe lang aan, maar dat gevoel vervloog telkens al snel.

Het grootste minpunt voor mij bleef alleen het feit dat er vooral Engels wordt gesproken, omdat wanneer de Polen Duits moesten praten, dat opeens wel hakkelend ging. Dus kreeg ik op die momenten telkens een dubbel gevoel: Wél vlekkeloos Engels, dus niet realistisch, maar wel hakkelen als je Duits moet praten, wat wel realistisch is. Als je zo graag een film wil maken over Poolse Joden, zoek dan wat Poolse acteurs.

Dus daarom, en door een paar rare dingetjes in de film, gaat er wel iets van het cijfer af, al blijft het natuurlijk een prima film, eentje die nog beter is als je je niet stoort aan de taalkeuze.

Een 8.
IMDb -- The Pianist (2002) Wikipedia -- The Pianist (2002) Bekijk trailer van The Pianist (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Pianist (2002)

Castaway on the Moon (2009)Castaway on the Moon (2009)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 116min. | MPAA: 12
Plot: A failed suicide attempt leads a heartbroken man to live a life in the wilderness.
Deze film zag ik laatst staan in dit topic, en toen dacht ik die wil ik ook zien!

En daar heb ik geen spijt van gehad.

Het leuke van films uit andere landen is dat ze anders zijn. Een Amerikaanse film pakt dingen anders aan dan een Britse die het weer anders doet dan een Finse. Grote verschillen zoals humor, woordkeuze en of je wel of geen borsten ziet, maar ook gewoon dingen als hoe het verhaal loopt en op welke dingen wat meer gefocust wordt. Klinkt natuurlijk, en zeker voor de liefhebbers van films uit andere landen, als Sherlock aan het woord, maar toch vind ik het fijn om het nog even erbij te zeggen. Want, het is wel belangrijk.

In de oorspronkelijke review werd de film vergeleken met Cast Away. Ja, het zijn allebei films over iemand op een onbewoond eiland, maar, ik vind zelf dat de vergelijking daar wel ophoudt. In deze film zie je heel erg hoe het hoofdpersoon worstelt met zijn vorige leven, ook omdat hij nog uitzicht heeft op de stad. In Cast Away was hij echt midden in de oceaan, en als ik het me goed herinner, worstelde die veel minder met zijn verleden en zijn problemen.

Het moeten overleven op het eiland, wat geen tropisch eiland vol kokosnoten en fruit is, maar een eiland midden in de stad en vol ligt met troep, is erg leuk neergezet en zet je lachspieren vaak aan het werk, Ook later in de film zijn nog veel grappige momenten die de film een stuk verteerbaarder maken, omdat het eigenlijk wel een serieuze film is, die een probleem/problemen laat zien wat volgens mij zeker in de Aziatische wereld vrij groot is/zijn.

Het acteerwerk is prima, zeker dat van de zakenman. Het is anders, ook omdat het uit een ander land komt dan normaal. Dat van de meid/vrouw vond ik wel iets minder, maar dat komt misschien ook omdat haar karakter iets minder duidelijk wordt neergezet dan dat van de zakenman.

Het verhaal is dus ook prima, het verhaal van de zakenman wordt kort maar zeer goed uitgelegd, en de film blijft de hele tijd goed verteld worden. Ik kan eigenlijk geen plotgaten bedenken. Deze film was ongeveer twee uur, maar voelde langer, wat in dit geval gewoon goed was. Ik werd echt in het verhaal gezogen, alsof het een goed boek was, iets wat vrij zeldzaam is voor mij bij een film.

Voor mij heeft deze film eigenlijk alles: Leuke humor, maar niet teveel. Een beetje een mysterie, een snufje romantiek en twee erg goede karakters die goed met elkaar spelen.

Deze film kan ik zeker aanraden, zeker als je van de iets apartere film houdt.

Voor mij zeker een 9 waard.
IMDb -- Castaway on the Moon (2009) Wikipedia -- Castaway on the Moon (2009) Bekijk trailer van Castaway on the Moon (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Castaway on the Moon (2009)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Plot: A young itinerant worker is forced to confront his secret extraterrestrial heritage when Earth is invaded by members of his race.
De animatie in de actie-scenes (bewegingen van de karakters) hoorde wat mij betreft meer thuis in een b-film. Het was in ieder geval geen top kwaliteit.

Het verhaal kennen we nou wel dus dat voegt ook niet veel toe. Wel raar om te zien dat Lois een stuk sneller achter zijn identiteit kwam dan ik gewend ben.

Nee, ik heb een onbevredigend gevoel er aan overgehouden en vraag mij dan ook af waarom er geen vervolg op Superman Returns gemaakt kon worden in plaats van dit.

Er is bij mij geen drang om de film weer te zien en ik kan 'm helaas geen hoger cijfer geven. Misschien ben ik gewoon niet zo'n fan van Superman.
IMDb -- Man of Steel (2013) Wikipedia -- Man of Steel (2013) Bekijk trailer van Man of Steel (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Man of Steel (2013)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chief-XL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:26:
Gravity (2013)[afbeelding]
Prima film! Eindelijk een film waar 3D gebruikt wordt zoals het bedoeld is. Setting leende zich daar natuurlijk erg goed voor. Acteerwerk van prima en ik heb eigenlijk zelden zo'n kleine cast in een film gezien :-) Uitstekend vermaakt en tijd was zo om.
[afbeelding] 8 / 10
Sluit ik me helemaal bij aan. Prachtige 3D effecten en schitterende plaatjes van de aarde. Ben wel benieuwd hoe zo'n film gemaakt word :/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Ram0n schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:07:
The Conjuring (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Na alle positieve berichten heeft deze horrorfilm me vooral teleurgesteld. Het zou een inventieve variant op het "haunted house"-thema moeten zijn, maar ik heb vooral twee uur lang gekeken naar voorspelbare schrikmomenten en een plot waar werkelijk niets origineels aan te vinden is.

Je zou dit kunnen zien als een hommage aan klassiekers als The Amityville Horror en daar is niets mis mee, maar persoonlijk zocht ik toch zeker ook naar een eigen visie van James Wan. Die was ver te zoeken en als je dat combineert met een totaal gebrek aan angstaanjagende momenten klopt er iets niet.

Leuke kost voor fans van het genre, als je je van tevoren maar beseft dat het 13-in-een-dozijn is met wat grote namen.
[afbeelding] 6.5 / 10
Ik had ook hoge verwachtingen, maar het is gewoon 13-in-een-dozijn met een afgeraffeld einde. Op momenten wel spannend maar dat zijn er wel meer.
NitroX infinity schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:34:
Plot: A young itinerant worker is forced to confront his secret extraterrestrial heritage when Earth is invaded by members of his race.
De animatie in de actie-scenes (bewegingen van de karakters) hoorde wat mij betreft meer thuis in een b-film. Het was in ieder geval geen top kwaliteit.

Het verhaal kennen we nou wel dus dat voegt ook niet veel toe. Wel raar om te zien dat Lois een stuk sneller achter zijn identiteit kwam dan ik gewend ben.

Nee, ik heb een onbevredigend gevoel er aan overgehouden en vraag mij dan ook af waarom er geen vervolg op Superman Returns gemaakt kon worden in plaats van dit.

Er is bij mij geen drang om de film weer te zien en ik kan 'm helaas geen hoger cijfer geven. Misschien ben ik gewoon niet zo'n fan van Superman.
[afbeelding] 6.5 / 10
8)7 Zou je een film kunnen noemen waar de animatie beter voor elkaar is?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Sharky schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:37:

Ik heb Man of steel nog niet gezien, maar in Amazing Spiderman zagen de bewegingen van de "special effects" Spiderman er wel heel goed uit. Beste wat ik ooit gezien heb.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschilt ook of je in de bios kijkt of een download op een al dan niet brak schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 01-10 05:11

Twhomp

Stayin' Alive

Ik vond het 'super'-springen (telkens een flinke sprong en daardoor een gebouw op springen of heel snel rennen) er erg houterig en onrealistisch (duh :+) er uit zien. Dus als Superman dat in het begin moest leren en hoe Zod rondrende/sprong. Dat viel me negatief op qua special effects.

En dat had waarschijnlijk niet uitgemaakt als ik het op een iPad of IMAX had bekeken ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
NitroX infinity schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:34:

[afbeelding] 6.5 / 10
Zo kunnen meningen erg verschillen... want ik vond Superman Returns uit 2006 juist heel erg tegenvallen. De schrijvers waren er bij die film duidelijk bang voor om hun eigen draai aan het verhaal te geven en probeerde tevergeefs het origineel te imiteren. Routh had het goede uiterlijk, maar niet de acteerprestaties... en de rest van de cast vond ik ook niet erg sterk op Kevin Spacey na... vooral met Lois Lane de plank enorm misgeslagen. Die film krijgt van mij niet eens een voldoende, hooguit een 5.

Hoge cijfers krijgt de 'Man Of Steel' ook niet van mij, maar een dikke voldoende absoluut nog wel... een 6,5 is de film mij nog wel waard. Eigenlijk vond ik het in basis helemaal geen slechte film alhoewel er voor mijn gevoel wel gaten in de vertelling zaten. Ik ben alleen niet zo overtuigd van Cavill als Superman... hij deed het niet slecht maar hij past niet zo in het plaatje van de gladgeschoren held. Amy Adams vond ik een erg goede Lois Lane, ik vond die reporter met ballen invalshoek wel sterk. En uiteraard Shannon... voordat ik de film had gezien vond ik het helemaal niets dat hij Zod moest gaan neerzetten, maar nu zou ik hem heel graag vaker terug willen zien in die rol.

Ik ben het met je eens wat betreft special effects, die zagen er op momenten idd niet zo best uit, vooral in het begin van de film zaten er een paar twijfelachtige effecten tussen... zoals die scene waarin ze werden 'bevroren'. Alhoewel er ook goede momenten waren zoals de suits van Zod en zijn crew. In het totaal vind ik het een film die origineler is dan de film uit 2006 wat betreft benadering van het verhaal, de karakters en de acteurs... alleen Spacey zou ik in een volgend deel zijn rol als Lex Luthor weer graag zien vertalen. Voor mij dus absoluut 'Man Of Steel' over 'Superman Returns'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nosotros los Nobles (2013)Nosotros los Nobles (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy | Runtime: 108min. | MPAA: B
Plot: Three spoiled children who are cut off from their family fortune and forced to do the unthinkable - get a job.
Leuke Mexicaanse film over een familie met heel erg verwende kinderen (met eigen bewaking, mooie auto's, en privevliegtuigen) die niets anders dan luxe gewend zijn. Ik heb deze film met wat Mexicanen besproken en zij vertelden dat dit geen uitzondering is, op sommige privescholen in Mexico gebeurd het vaak dat scholieren met 4-man bewaking 's ochtends de school komen binnenwandelen. Echter, in dat geval verliezen deze kinderen plotseling hun rijkdom en moeten als een arm gezin de eindjes aan elkaar knopen, waarna ze de meest uiteenlopende beroepen uitoefenen. Wel een aardige komedie, ik hou sowieso wel van Latijns-Amerikaanse en Spaans gesproken films en ik zou deze dus zeker aanraden.

En zij doet ook leuk mee. ;)
IMDb -- Nosotros los Nobles (2013) Wikipedia -- Nosotros los Nobles (2013) [url=]Bekijk trailer van Nosotros los Nobles (2013) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Nosotros los Nobles (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zoals vele heb ik dit weekend ook maar eens Man of Steel gekeken. Ik val in de groep die de 2006 versie waardeloos vond en ik was benieuwd of ik deze versie beter zou vinden. Met Zach Snyder aan het roer had ik er het volste vertrouwen in.
Persoonlijk ben ik nooit zo'n fan geweest van superman, ik vond 'm altijd maar een doetje, en iemand die praktisch immuun is en onverwoestbaar is ook een beetje saai. En dan moet ie ook nog 'schuilen' (dat heb ik nooit begrepen). Ik vond de intro en opzet van deze film daarom een aangename frisse wind. Voor het eerst heb ik wat meer van de achtergrond meegekregen en het feit dat hij er niet steeds als een gladgeschoren supernerd bijliep (eerder als een the Wolverine in sommige scenes) vond ik ook erg leuk.
Het mag als geen verrassing komen dat de film vol zit met visuele spektakelstukjes. Sommige wat meer geslaagd dan de andere. De film houdt de vaart er in ieder geval lekker in ondanks de forse lengte. Op het eind gaat het allemaal iets te veel in "super sayan modus" (om het maar even in dragon ball z termen te zetten) en laat wat mij betreft niet veel ruimte over voor een interessant vervolg, maar de tijd zal dat leren. Hier verliest de film toch een paar puntjes op.
Al met al prima vermaakt en de beste superman film die ik gezien heb tot nu toe.

Monsters, Inc. (2001)Monsters, Inc. (2001)
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 92min. | MPAA: G
Plot: Monsters generate their city's power by scaring children, but they are terribly afraid themselves of being contaminated by children, so when one enters Monstropolis, top scarer Sulley finds his world disrupted.
In de aanloop naar deel 2 eerst maar weer eens deel 1 uit de kast getrokken.
Na meer dan tien jaar blijft het een frisse originele film en mag wat mij betreft zo in de top 5 beste pixar films gezet worden.
Het was alweer een flinke poos geleden dat ik deze had gezien, dus deze keer eens goed opgelet op de diverse details in de achtergrond en andere subtiele referenties.
Goed stemmenwerk, mooie animatie en een prima verhaal. Zo mag van mij iedere animatiefilm zijn.
IMDb -- Monsters, Inc. (2001) Wikipedia -- Monsters, Inc. (2001) Bekijk trailer van Monsters, Inc. (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Monsters, Inc. (2001)

Plot: A look at the relationship between Mike and Sulley during their days at Monsters University -- when they weren't necessarily the best of friends.
Na deeltje 1 meteen door met deel 2.
De stemmen en animatie sluiten nog altijd prima op elkaar aan. Wel vond ik het verhaal veel minder origineel. Omdat de film op "campus" afspeelt komen alle clichés a la "revenge of the nerds / american pie / vul-hier-je-favoriete-amerikaanse-studentenlevenfilm-in" voorbij. Alleen met een braaf familie disney sausje natuurlijk, want langzaamaan wordt het wel duidelijk dat de tijden waarin pixar echt grensverleggend was voorbij zijn.

De hele film kwam op mij over als "spelen op safe". Het verhaal was weinig origineel en het feit dat het een prequel is, en dat je daarom dus weet hoe het allemaal eindigt, helpt het allemaal niet mee. Desalniettemin een leuke film om de avond mee door te komen maar niet veel meer dan dat.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.1 7.1 / 10

Skyfall (2012)Skyfall (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Plot: Bond's loyalty to M is tested when her past comes back to haunt her. Whilst MI6 comes under attack, 007 must track down and destroy the threat, no matter how personal the cost.
Ik had me voorgenomen dit jaar alle james bonds in serie te kijken, dit is het laatste deel dat ik nog moest zien. In de bios was het al een spektakelstukje en thuis is ie nog steeds prima te pruimen.
Goede punten aan deze bond: ze blijven bij hun leest, Q is terug, mooie locaties, niet te veel gadgets die afleiden, een super intro en een supervillan die de naam eer aan doet.
Iets minder: de film verliest her en der behoorlijk veel vaart, vooral het stuk na de super-intro totdat er weer wat "spannends" gebeurt had van mij wel wat korter gemogen.
spoiler:
en het duurt ook heel erg lang voordat de villan in beeld komt
.
De minpuntjes tellen niet zo heel zwaar mee, en van mij mag sam mendes gerust de volgende bond maken.
IMDb -- Skyfall (2012) Wikipedia -- Skyfall (2012) Bekijk trailer van Skyfall (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Skyfall (2012)

The Silence of the Lambs (1991)The Silence of the Lambs (1991)
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Plot: A young F.B.I. cadet must confide in an incarcerated and manipulative killer to receive his help on catching another serial killer who skins his victims.
Een keer per vijf jaar kijk ik mijn favoriete film (deze dus) Deze keer voor het eerst op blu-ray.
De film is na al die jaren nog steeds superspannend. Niet voor niks is het nog steeds de meeste recente film die de grote 5 oscars binnen heeft geslepen. (beste film, regisseur, script, mannelijke en vrouwelijke hoofdrol).
Mocht je de film nog niet kennen de plot staat hier boven.
Vooral Anthony Hopkins speelt echt de sterren van de hemel in deze film met zijn ijswekkende zielloze blik. Het verhaal loopt van begin tot einde als een spannend boek zonder ergens te ontsporen.
Als je fan bent van thriller / horror / crime en je hebt deze film nog niet gezien, doe jezelf een plezier en ga hem binnenkort kijken. Niet voor niets staat hij al jaren in de top 25 van de imdb top 250.
Even een puntje over de overzetting naar blu-ray. Het was in mijn blik matig gedaan, nauwelijks beter beeld dan de opgeschaalde dvd. Eigenlijk verdient deze film een mooie criterion behandeling met leuke extraatjes. Dit doet aan de film zelf niets af, en weegt daarom ook niet mee in mijn beoordeling.
IMDb -- The Silence of the Lambs (1991) Wikipedia -- The Silence of the Lambs (1991) Bekijk trailer van The Silence of the Lambs (1991) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Silence of the Lambs (1991)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

The League of Extraordinary Gentlemen (2003)The League of Extraordinary Gentlemen (2003)
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 110min. | MPAA: PG-13
Plot: In an alternate Victorian Age world, a group of famous contemporary fantasy, SF and adventure characters team up on a secret mission.
Mijn vriendin is dol op steampunk en wilde weten of ik misschien een film had rondslingeren wat een beetje op steampunk leek, nou, deze toen maar opgezet.

Wat voor mij het meest aan deze film opvalt, is dat hij eigenlijk zelf een Jekyll en Hyde is. Ongeveer de ene helft is een prima film met leuke, intressante personages en een leuk idee, namelijk laten we alle personages uit bekende Engelse boeken van rond 1900 in 1 film proppen, en dat levert dus in het begin een prima film op. De karakters spelen redelijk goed in op elkaar, de dialogen zijn ook vrij goed te noemen en de special-effects zijn zowaar vrij goed, al blijf ik al die moderne CGI-meuk nogsteeds minder mooi dan de meer ouderwetse technieken.

Maar, dat is dus het begin van de film. Vanaf ongeveer het midden begint de film vrij slecht te worden. In plaats van te leunen op de karakters, gaat de film leunen op de special-effects en op het vrij zwakke verhaal, en dan stort de film langzaam maar zeker in. De gevechten op het eind zien er spectaculair uit, maar zijn geen seconde spannend of interessant om te zien. Ook zijn de karakters opeens elkaars grootste vriendjes en zijn ze al hun verkeerde trekjes kwijt. Mr. Hyde is opeens vriendelijk, Tom Sawyer rustig, Quatermain niet meer arrogant etc etc. En dat maakt de film eigenlijk opeens erg saai en langzaam.

En da's jammer, want film is, het eerste deel dan, niet echt slecht. Het is niet perfect, of erg goed, maar gewoon goed genoeg. Deze film kon best een 7, misschien een 7,5 verdienen, maar door het slechte tweede deel wat soms bijna vervelend is, houdt je toch een slecht gevoel over deze film, terwijl hij eigenlijk nieteens zo heel slecht is.

Een zesje dus, voor het leuke idee, maar matige gemiddelde uitvoering.
IMDb -- The League of Extraordinary Gentlemen (2003) Wikipedia -- The League of Extraordinary Gentlemen (2003) Bekijk trailer van The League of Extraordinary Gentlemen (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The League of Extraordinary Gentlemen (2003)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Sharky schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:37:
[...]
Iron Man 1 t/m 3. Thor, Hulk, The Incredible Hulk, Captain America, The Avengers. Volgens mij was het zelfs niet zo houterig in The Matrix Reloaded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 10:08

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

NitroX infinity schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:27:
[...]

Iron Man 1 t/m 3. Thor, Hulk, The Incredible Hulk, Captain America, The Avengers. Volgens mij was het zelfs niet zo houterig in The Matrix Reloaded.
eens,

Ik heb superman vanavond gekeken, en het verhaal was ok. maar ik heb niet eens zin om er een review over te schrijven :'(
Het einde vond ik helemaal niet passen.
spoiler:
Dat ie als clark kent bij de daily planet aankomt met ze bril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 17:33
Escape Plan (2013)Escape Plan (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: R
Ik heb deze film bekeken in zaal 4 van JT Vlaardingen met XD experience. Wat is het geluid adembenemend. Ik zat als een klein kind te lachen toen ik dit geluid door de 64 geluidskanelen ten gehoren werd gebracht. Aanrader om hier een keer de Dolby Atmos te gaan ervaren.
De film begint zeer vermakelijk met Stalone en Schwarzenegger is de hoofdrol. Het is mooi dat Stalone door zijn kennis van gevangenissen en natuurkunde toch iedere keer uit de maximaal beveiligde gevangenissen weet te komen. Deze film biedt veel actie met een leuk verhaal. Geen hoogvlieger.

IMDb -- Escape Plan (2013) Wikipedia -- Escape Plan (2013) Bekijk trailer van Escape Plan (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape Plan (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Films heeft wat mij betreft ups en downs. Uiteindelijk kijkt de film best lekker weg, maar dat is het dan ook.
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

The Way Way Back (2013)The Way Way Back (2013)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Plot: Shy 14-year-old Duncan goes on summer vacation with his mother, her overbearing boyfriend, and her boyfriend's daughter. Having a rough time fitting in, Duncan finds an unexpected friend in Owen, manager of the Water Wizz water park.
Een film die ik eigenlijk niet zo snel zou gaan kijken maar door de goede IMDb rating toch een kans gegeven. En het moet gezegd worden dat de acteerprestaties, de manier waarop gefilmd wordt en ook het verhaal allemaal goed in orde zijn. Er zaten wat grappige momenten in de film, maar eigenlijk is het toch vooral een redelijk realistische en serieuze film
IMDb -- The Way Way Back (2013) Wikipedia -- The Way Way Back (2013) Bekijk trailer van The Way Way Back (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Way Way Back (2013)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z0rk0l schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:43:
Kick-Ass (2010)[afbeelding]
Kick ass weer eens uit de kast gepakt. Ik had deze film al een keer eerder gezien maar dat was al weer even geleden.

Jemig wat is dit toch een goede film. Geweldige actie scenes, super muziek erbij, origineel.

Gewoon een perfecte bad ass film die iedereen gezien moet hebben
[afbeelding] 9.5 / 10
9,5 uit 10 en een film die iedereen gezien moet hebben.... Ik denk, die MOET ik dus zien. Ik weet niet hoe oud jij bent maar zelfs mijn kinderen vonden dit een kinderachtige film. In de hele film zit een melig pubersfeertje met wat humor en wat actiescenes. Een mager 6je kan die van mij krijgen maar meer toch echt niet. Bij een 9,5 verwacht ik een film die zo'n beetje op alle facetten in zijn genre perfect is en dat is deze film toch echt verre van dat. Zonde van mijn zaterdagavond!
Pagina: 1 ... 32 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]