IIsnickerII schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:45:
Ik kan begrijpen dat mensen pacific rim niet goed vinden omdat het verhaal of de logica niet deugd. <knip> Vergelijk deze film niet met films als Avatar, maar met films als Transformers. Die is naar mijn mening vrijwel gelijk kwa verhaal en logica (afgezien van de robots).
Niet helemaal eens. Pacific Rim is een Robot vs Monsters-film zonder noemenswaardig verhaal, maar met de actie en special effects die het nodig heeft. Niets meer, niets minder. Het pretendeert niet méér te zijn, in tegenstelling tot generieke actiefilms als Inception en Avatar.
De vergelijking met Transformers is een grove belediging aangezien júist Transformers de verwachtingen totaal niet waar kan maken; Een lekkere simpele actiefilm met robots. In plaats daarvan krijg je een film met een zeurende en zeikende Shia Labeouf, flauwe seksgrapjes en meer van dat soort ongein en spelen de robots een bijrol.
Het enige probleem van Pacific Rim is Guillermo Del Toro. Zijn naam schept hoge verwachtingen, je verwacht een film die meer is dan een simpele actiefilm met brute special effects. En dat is Pacific Rim niet.
en ik had gehoopt dat Ron Perlman een grotere rol zou hebben. Ron is cool.
Maar in het genre wat het wel is (pretentieloze popcornactiefilm), is Pacific Rim gewoon een topper wat mij betreft.
Zo laatst ook
The Last Stand zitten kijken. Ik begreep dat de film aardig geflopt is, terwijl het m.i. precies mijn verwachtingen waarmaakt. Een lekkere popcornfilm met Arnold Schwarzenegger, vette actie, Arnold Schwarzenegger, een flutverhaal, coole oneliners, Arnold Schwarzenegger en natuurlijk Arnold Schwarzenegger. Heerlijk. Heb er van genoten.
Volgende week woensdag naar
Escape Plan en
Machete Kills. Heb er zin in.