Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.242 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:19

Quad

Doof

Timocos schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:08:
[...]

Vond het op zich ook wel een vermakelijke film. Ok, veel dingen klopte gewoon totaal niet, maar als je daar overheen stapt is ie gewoon leuk. Ongeveer 3 uur spektakel met een mooie soudtrack en prachtige omgevingen/kostuums.

Zou hem zelf een 7 geven.
Duurde de film 3 uur? 8)7
Totaal niets van gemerkt, keek heerlijk weg en heb best goed kunnen lachen. Voldoende actie en lekkere humor. Ik vond hem top! Een 8 vond ik wel op zijn plaats, voor de rest met jou eens.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Als je Pacific Rim een goed verhaal vond hebben dan zou ik toch eens wat vaker films gaan kijken, want dan heb je volgens mij nog wel wat in te halen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

horizon1978 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 08:05:
Gravity (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13
Plot: A medical engineer and an astronaut work together to survive after an accident leaves them adrift in space.
Heb al wat films gezien maar Gravity was de allereerste film waar ik met open mond naar hebben zitten kijken. De hele film is zo ontzettend goed gemaakt op het visuele vlak. De 3D is eindelijk een toegevoegde waarde ipv een goedkope gimmick (normaliter mijd ik 3d als het maar kan maar nu raad ik het aan....). Echt fantastisch gedaan.
Het verhaal erachter is recht toe recht aan en een goede motivator voor het hele gebeuren. Acteren was ook sterk van beiden.

Topper. En ja, ik geef een hoge waardering, dat verdient de film. Het is wel zo dat deze film in de bioscoop gezien moet worden. Ik kan me voorstellen als mensen dadelijk slechte kwaliteit pindakaas versies gaan kijken ze het maar half zo indrukwekkend vinden.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 9.7 / 10
Ik kan mij hier helemaal in vinden. Ik ging zonder enige verwachting naar de bios, maar kwam er met verbazing uit. _/-\o_ _/-\o_

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:32

Sharky

Skamn Dippy!

Biemold schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:47:
Pacific Rim (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Gister deze film gekeken en had er meer van verwacht. De robots zagen er gaaf uit maar vond de gevechten steeds erg veel op elkaar lijken en vond de film saai worden. Ook vond ik het jammer dat de professor wel erg veel weg had van Dr. House en de computerstem erg veel leek op de stem van GLaDOS van het spel Portal.

Misschien komt deze film beter tot zijn recht in de bioscoop maar voor thuis vind ik deze film tegenvallen.
[afbeelding] 6 / 10
The computer is voiced by Ellen McLain who also voiced GLaDOS, the AI from Portal and Portal 2. This is in fact a cameo by GLaDOS, as Guillermo del Toro was such a fan of the games that he approached the game's developers, Valve, who approved. Del Toro said in an interview for the Toronto Sun: ""I wanted very much to have her, because I'm a big Portal fan. But just as a wink. She's not cake-obsessed. She's not out to destroy humanity." He further explained: "Look, there's no A.I. I'd rather have than GlaDOS, but McLain's voice in the movie, due in theaters July 12, has been modulated a bit to be less similar to the distinctive tone of Portal's unforgettable antagonist. The filter we're using is slightly less GLaDOS. Slightly. The one in the trailer I wanted to be full-on GlaDOS."

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:20
Quad schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:50:
[...]

Duurde de film 3 uur? 8)7
Totaal niets van gemerkt, keek heerlijk weg en heb best goed kunnen lachen. Voldoende actie en lekkere humor. Ik vond hem top! Een 8 vond ik wel op zijn plaats, voor de rest met jou eens.
Sorry, zie net op IMDB dat ie 149 min duurde :)

Pacific Rim nog maar eens gekeken, had hem al in bioscoop gezien. Maar blijf me gewoon gruwelijk ergeren aan die 2 wetenschappers. Foute one-liners, zelfs meer dan in de Transformers trilogie, en het verhaal was ook niet echt geweldig. Trailer zag er zoooo vet uit en vorige films van de regisseur waren toppers (Hellboy 1&2, Pan's Labyrinth)

Tot nu toe de eerste film die ik in de bioscoop zag en me alleen maar zat te ergeren de hele tijd. Robots waren wel vet qua grootte.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Die wetenschappers zullen erin gezeten hebben voor comical relief, maar die waren inderdaad bij het irritante af.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nieuwe week nieuwe blu-ray releases op Usenet.
Daarom heb ik dus ook de films gekeken die ik hier al vaker voorbij zag komen 8)7

The Internship (2013)The Internship (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Ja wat moet je hier nou van zeggen.
Met "alle humor zat al in de trailer" raak je het nog het beste.

De film was bij vlagen nog net grappig maar over het algemeen erg saai en langdradig. Google is toch een bedrijf wat een betere film verdient, beetje zoals The Social Network welke ik wel goed kon waarderen.

Erg jammer.

Half puntje extra voor het "gast optreden" van Sergey Brin.
IMDb -- The Internship (2013) Wikipedia -- The Internship (2013) Bekijk trailer van The Internship (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Internship (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

The Lone Ranger (2013)The Lone Ranger (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 149min. | MPAA: PG-13
Johnny doet het Pirates of the Caribbean truukje maar dit keer is het water verwisseld voor zand en de schepen voor treinen, mijn vriendin vind dit soort spul leuk dus we zijn vol goeie moed begonnen.

Viel allemaal toch wel wat tegen, de special effects zijn goed/prima maar het acteer werk van Johnny begon toch wat te storen, je ziet er gewoon aan af dat de zelfde teams aan deze films gewerkt hebben en dat is jammer. Van de manier waarom johnny zijn wenkbrauwen optrekt tot het stappen van de ladder alles zat ook al in de eerdere piraten films.

Dat inclusief de lengte van de film deed me toch steeds naar mijn mobiel grijpen, hij pakte gewoon niet.

Extra puntje wel voor de mooie lokatie's uit deze film, zelf vaak in dat gedeelte van de VS geweest en het is er prachtig, iets wat goed naar voren kwam in de film.

IMDb -- The Lone Ranger (2013) Wikipedia -- The Lone Ranger (2013) Bekijk trailer van The Lone Ranger (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lone Ranger (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10
heuveltje schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:26:
Zo goed kan een film toch niet zijn, als je halverwege stopt met kijken om een bericht achter te laten :?
Haha, dit dus.

Morgen nog even Pacific Rim kijken en dan hebben we de drie releases van afgelopen week weer gehad.

[ Voor 90% gewijzigd door Donstil op 06-10-2013 23:48 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
Pacific Rim (2013)Pacific Rim (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Hij is een beetje over de top, maar daarom niet minder leuk en steekt visueel goed in elkaar. Alleen die wetenschapper met z'n irritante schreeuwerige stem gaat op een gegeven moment op je zenuwen werken.

Het grootste deel van de film speelt zich 's nachts af, waardoor de Kajin (monsters) niet echt goed uit de verf komen, maar dat zal met een reden gedaan zijn denk ik. Verder is het bouwen van een muur om de monsters tegen te houden ook wel wat ver gezocht. D'r zat ook nog een klein rolletje in voor de schoonzoon van Jim (According to Jim). Ben z'n naam ff kwijt.

Het mooiste vond ik eigenlijk nog wel de muziek in de film. Het is 1 nummer wat steeds terugkomt.

Hoe verzinnen ze ook telkens weer nieuwe verhalen over hoe de aarde en de mensheid zou kunnen vergaan? Dan moet je ook wel een erg creatieve geest hebben. :-)
IMDb -- Pacific Rim (2013) Wikipedia -- Pacific Rim (2013) Bekijk trailer van Pacific Rim (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pacific Rim (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 12:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik ben gewoon groot fan van epische scyfy gevechten, en daar komt Pacific Rim goed mee uit de bus. Verhaal is misschien niet realistisch, maar het loopt wel goed, zonder onduidelijk of langdradig te worden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik had er eigenlijk iets meer van verwacht, er zaten behoorlijk saaie stukken tussen maar het einde was dan wel weer epic met die muziek en al die trein chaos :P
Het geluid hadden ze iig wel voor elkaar, het was af en toe alsof er een trein door mn woonkamer denderde :D

Verder ben ik geen fan van Arnie Hammer, die vent heeft zo'n verschrikkelijk irritante stem, dat viel met in The Social Network al op waar hij de Winklevoss broeders speelt.
Johny Depp blijft een held, er zaten een paar supergrappig stukjes in.
IMDb -- The Lone Ranger (2013) Wikipedia -- The Lone Ranger (2013) Bekijk trailer van The Lone Ranger (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lone Ranger (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven.

Dat geluid zat idd wel goed, ook de schoten waren leuk gedaan via de rear speakers.

Ik had de MKV met DTSMA gedownload trouwens, was voor mij de eerste keer dat ik dit kon testen (normaal download ik hier de BR50 voor). Ging prima! Ga ik in het vervolg op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Stukfruit schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:53:
Als je Pacific Rim een goed verhaal vond hebben dan zou ik toch eens wat vaker films gaan kijken, want dan heb je volgens mij nog wel wat in te halen.
Ik vond 'm anders een prima verhaal hebben. Gewoon een heerlijke no-brainer en zeker één van de meest vermakelijke films die ik dit jaar heb gezien, toffe special effects en een meer dan prima soundtrack.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Tja, een redelijk actie film.
Bij vrienden van ons thuis gekeken. Ofwel, met 2 mannen en 2 vrouwen.
Uiteindelijk zaten we ook meer te kletsen dan de film te kijken.
Heb hem wel helemaal kunnen zien overigens.

De actie was wel leuk, maar niet meer dan dat. Het verhaal was niet veel, acteerwerk was eigenlijk best wel slecht.
Die schoonzoon van Jim ofwel Andy :P

Die vissen vallen etc, de gedachte zal wel zijn geweest dat ze een nuke af laten gaan en dat dan eerst de vissen vallen en dan het water. Leuk bedacht, maar of het ook echt op die manier zou geen... Denk het niet.

Tja, wat moet ik zeggen. Heb hem gezien and that's that.
Heb uiteraard echt slechtere films gezien, maar dit was zeker geen hoogstandje
IMDb -- Pacific Rim (2013) Wikipedia -- Pacific Rim (2013) Bekijk trailer van Pacific Rim (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pacific Rim (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

De dag erop hebben we deze gekeken.
Het Pirates gehalte was hoog en in principe zet Johnny Depp hetzelfde character neer. Een soort van nichterig typetje ;)

Maar de film zat wel goed in elkaar. Leuk verhaal heeft me ook echt kunnen boeien van begin tot eind. De humor was wel leuk, maar ook weer net als bij pirates.

Wij vonden het iig een erg leuke film, zeker als je van pirates houdt.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

XyritZz schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:33:
[...]

Ik vond 'm anders een prima verhaal hebben. Gewoon een heerlijke no-brainer en zeker één van de meest vermakelijke films die ik dit jaar heb gezien, toffe special effects en een meer dan prima soundtrack.
"no-brainer" en "prima verhaal" bijna achter elkaar gebruiken :+

Films waarbij je niet na hoeft te denken kunnen best leuk en goed zijn, maar een goed verhaal hebben ze dan niet :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
VasZaitsev schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:27:
[...]

Films waarbij je niet na hoeft te denken kunnen best leuk en goed zijn, maar een goed verhaal hebben ze dan niet :P
Prima soundtrack staat er...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Xyphoid schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:40:
[...]

Prima soundtrack staat er...
XyritZz schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:33:
[...]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@verhaal van Pacific Rim:

Ik vond het verhaal ook prima. Het verhaal is imo niet meer of minder dan: Er bevindt zich een portal, daar komen grote aliens door die slopen en moorden. Wij mensheid moeten die aliens stoppen en onze conventionele wapens hebben geen of weinig effect, dus bouwen we grote robots om de aliens te mollen.

Nu blijkt dat de aliens steeds sterker worden en de robots worden ook afgeslacht. We staan op het punt om de strijd om de aarde te verliezen. Gelukkig hebben we een paar helden die de dag kunnen redden.

Dat er in de film een aantal plotholes, oneliners en flauwe karakters zitten, doet niets af aan het verhaal. Als je de film kijkt met verstand op nul, lekker bankhangen en kijk naar de actie op het scherm, is er niets aan de hand :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Outpost: Black Sun (2012)Outpost: Black Sun (2012)
IMDb: 4.8 | Genre: Action, Horror | Runtime: 101min. | MPAA: MA15+
Wat een geweldige film is dit. Anderen beginnen snel te schreeuwen dat alles zo fake is en er geen grote namen in zitten. Maar het verhaal is heerlijk cliche, de karakters ook. Het werkt gewoon. Binnenkort maar deel 3 gaan kijken!
IMDb -- Outpost: Black Sun (2012) Wikipedia -- Outpost: Black Sun (2012) [url=]Bekijk trailer van Outpost: Black Sun (2012) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Outpost: Black Sun (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberAmp schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:52:
The Internship (2013)[afbeelding]
Dit is een comedy met Vince Vaughn en Owen Wilson. Ik dacht waarom niet heb 'm bekeken, zonder precies te weten waar het om ging. Dit is een iets wat analytischere review, maar dit is beetje wat het plot ongeveer is. Het gaat om twee passievolle -echter clueless- horloge / matras verkopers die 'het zat zijn' en zoeken naar de ideale baan. Zonder enige logica was de sprong gemaakt naar een high-tech corporatie als Google, vanwege de luxe omstandigheden. En na een miraculeuze sollicitatie procedure die ik niet geheel snapte (ze wisten niet 1 serieuze vraag te beantwoorden -bijv. wat C++ was en stond op hun CV- hele tijd door elkaar kletsen -haha-, en 3 stemmen tegen 1 van de board van managers) werden ze toch aangenomen voor een internship omdat ze "anders zijn".

De hele film door werd je geconfronteerd met absurde, surrealistische " tests " die gedaan moesten worden door de interns, die overigens allemaal buitengewoon tot de top behoren. Slechts een paar outsiders die overblijven komen bijeen tot een team, die gedurende "tests" moeten samenwerken. Wat gebeurt er? Alcohol drinken, stripclubs gaan en zo laat blijven om de zonsondergang te zien zijn 1 van de verbroederende zaken. Oh ja, van de 2 dames die geintroduceerd waren, waren ze allebei maagdelijk in het liefdes leven. Ja inderdaad, daar borrelt het allemaal op neer in feite. Iedere personage overkomt zijn "angst" of doet wat "nodig" is. Het is wel lachen met die Quidditch wedstrijd erdoor. Google wordt wel prominent neergezet als een soort Disneyland, wat ik borderline storend vind eerlijk gezegd. De writers mochten vrijuit hun gang gaan had ik het idee, zolang het geen schade zou toebrengen aan imago van Google. En dat hebben ze gedaan. De film toont talloze -licht- grappige momenten, maar voegde als slot een moraal van "verkopen is nr 1 prioriteit" van Google. "Maar ze willen ook de wereld verbeteren." Enfin, dat laatste zou ik met korreltje zout nemen, maar de film is OK voor wat het is.
[afbeelding] 6 / 10
Die film kregen we te zien in het vliegtuig richting onze laatste vakantiebestemming. Braken ze de film tegen het einde ineens abrupt af, omdat de landing werd ingezet. Ik kan me vinden in je beoordeling. Ik heb ook niet het gevoel dat ik nog even op zoek moet naar het definitieve einde van de film, omdat de film nu ook weer niet zo leuk was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:36
Over pacific Rim. Ok prima popcorn film, een ding vond ik wel heel slordig. Met een paraplu staan wachten totdat helikopter vlak bij je land. En geen last hebben van de wind van de helikopter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
VasZaitsev schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:27:
[...]

Tsja, dat no-brainers nooit een goed verhaal hebben ben ik het niet mee eens. Dat vind ik hetzelfde als roepen dat de PC versie van Sudoku je wat tegenvalt omdat de graphics minder zijn dan die van Far Cry 3.

Het zijn van die discussies die je eeuwig kunt voeren en waar je nooit tot één definitief antwoord zal komen maar ik ben van mening dat je films binnen hun categorie moet beoordelen, en daarin vind ik Pacific Rim een zeer leuke verschijning met een keurig verhaal.

Ja, er zitten plot holes in maar die zul je altijd hebben bij dit soort films, voor mij is belangrijker hoe storend die zijn en in Pacific Rim vond ik de plot holes nu niet van die aard dat ik me heb lopen ergeren tijdens het kijken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Insidious: Chapter 2 (2013)Insidious: Chapter 2 (2013)
IMDb: N/A | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Het verhaal gaat verder waar het eerste deel ophield. In deel 1 zag je af en toe een enge oude vrouw in zwarte kledij. Haar geschiedenis staat centraal in deze film en het verleden van Josh. De cast & crew is hetzelfde en dat merk je. De film heeft dezelfde sfeer als het eerste deel en de schrikmomenten zijn van hetzelfde niveau en soort. Vond je deel 1 leuk, dan zal deze je ook vermaken.

Wat ik jammer vind is dat je geeneens geesten, demonen, verlaten ziekenhuizen en dergelijke nodig hebt om een enge film te maken. Zodra je een band hebt met de hoofdrolspelers, in dit geval een gezin, dan vrees je automatisch voor hun leven en leef je veel meer mee met de gebeurtenissen (aldus Stephen King). Die band krijg ik niet met het gezin en dat is een gemiste kans.

Op naar deel 3 want die is inmiddels aangekondigd. Helaas zonder regisseur James Wan.

spoiler:
En in deel 3 zal de rood/zwarte demon de hoofdrol krijgen uit het eerste deel. Die liet zichzelf nog horen op het eind.
IMDb -- Insidious: Chapter 2 (2013) Wikipedia -- Insidious: Chapter 2 (2013) Bekijk trailer van Insidious: Chapter 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insidious: Chapter 2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Op zoek naar een hersenloze actiefilm kwam ik bij Pacific Rim terecht. Ik heb me in eerste instantie behoorlijk vermaakt met de prachtige CGI en mooie muziek.

Inhoudelijk vond ik het een dubieus verhaal. De mensheid is kennelijk in staat om gigantische 'robots' te maken om gigantische monsters verslaan, maar de optie om die dingen uit te rusten met serieuze wapens was niet aanwezig?

Nee, laten we gaan BOKSEN tegen die monsters, in plaats van er gewoon even 2 nucleaire raketten (oid) op af te schieten.

Nou ja, ik heb me wel vermaakt, maar het verhaal zat vol met plotholes en dat is jammer.

Nee. Gewoon nee. Door de goede acteurs wordt de verwachting gewekt dat je een leuke film krijgt á la Wedding Crashers, maar dat is het gewoon écht niet.

Misschien 1 of 2 keer een kleine lach onderdrukt, maar voor de rest allemaal zwakke grappen en verplichte nummers.

Het onderwerp leent zich voor een enorme hoeveelheid product placement, dat vind ik verder niet erg. Maar er wordt een beeld van Google geschetst alsof er nauwelijks gewerkt wordt, en alsof arbeidsvoorwaarden 1 groot pretpakket zijn. De selectie procedure voor nieuwe medewerkers slaat ook werkelijk nergens op. Een iets minder kinderlijke benadering zou hier niet misstaan, want er zijn genoeg toffe dingen over Google te vertellen.
IMDb -- The Internship (2013) Wikipedia -- The Internship (2013) Bekijk trailer van The Internship (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Internship (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

lanerios schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:56:
Outpost: Black Sun (2012)[afbeelding]
IMDb: 4.8 | Genre: Action, Horror | Runtime: 101min. | MPAA: MA15+
Wat een geweldige film is dit. Anderen beginnen snel te schreeuwen dat alles zo fake is en er geen grote namen in zitten. Maar het verhaal is heerlijk cliche, de karakters ook. Het werkt gewoon. Binnenkort maar deel 3 gaan kijken!
[afbeelding] [afbeelding] [url=][afbeelding][/url] [afbeelding]
[afbeelding] 7.5 / 10
Nice! wist niet dat deze er al was. Heb genoten van de eerste 2. Nog een tipje voor jou als je hem nog niet gezien hebt: the bunker.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
Nightquest77 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:14:
Op zoek naar een hersenloze actiefilm kwam ik bij Pacific Rim terecht. Ik heb me in eerste instantie behoorlijk vermaakt met de prachtige CGI en mooie muziek.

Inhoudelijk vond ik het een dubieus verhaal. De mensheid is kennelijk in staat om gigantische 'robots' te maken om gigantische monsters verslaan, maar de optie om die dingen uit te rusten met serieuze wapens was niet aanwezig?

Nee, laten we gaan BOKSEN tegen die monsters, in plaats van er gewoon even 2 nucleaire raketten (oid) op af te schieten.

Nou ja, ik heb me wel vermaakt, maar het verhaal zat vol met plotholes en dat is jammer.

[afbeelding] 6 / 10
Wat bedoel je met serieuze wapens?
spoiler:
Aan het begin (voordat ze de Jeagers gingen bouwen) hebben ze ook nukes gebruikt tegen die beesten. Maar per beest hadden ze diverse nukes nodig en omdat die beesten direct voor bewoonde gebieden gaan was het niet echt een geschikt wapen. En aangezien die beesten ook bleven komen heb je na een tijdje denk ik een totaal verneukte planeet.

Daarnaast is de wapen keuze beperkt door het bloed van die beesten, dit word in de film uitgelegd.
Ik weet niet meer wat het was maar ik geloof dat het bloed van die beesten giftig is en gewoon een hele regio kapot kan maken ofzo.

Het acteer werk van de film stelt inderdaad niets voor en het verhaal is echt een 13 in een dozijn verhaal maar ik heb me echt met de film vermaakt.
Ik vond de gevechten goed en het enige nadeel eraan was dat het vaak in het donker was. Hopenlijk is dit in het vervolg anders.
Veel hommages in de film richting oude cartoons.
Bijvoorbeeld iemand hier vond het idioot dat ze instappen in een hoofd en dit hoofd dan een lange tunnel naar beneden gaat om om het lichaam gemount te worden maar dit is gewoon een hommage richting die oude cartoons waar precies hetzelfde gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Hadden ze het maar wat meer richting Evangelion (ipv PowerRangers) gemaakt en wat serieuzer gehouden, dan had ik de film vast nog eens voor een 2e keer gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
After Earth (2013)After Earth (2013)
IMDb: 4.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13
Het ziet er qua special effects leuk uit allemaal, maar het verhaal zelf vond ik te langdradig om te boeien. Er zit te weinig actie in.
IMDb -- After Earth (2013) Wikipedia -- After Earth (2013) Bekijk trailer van After Earth (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over After Earth (2013)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

haribold schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:50:
The Conjuring (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Eigenlijk een standaard horrorverhaal, zoals dat in vele films voorkomt. Ik had de verwachting dat het juist een onderscheidende film zou zijn, vanwege alle goede kritieken. Maar in plaats daarvan is het een meer dan acceptabele horrorfilm die de gebaande paden volgt. Een gezin gaat verhuizen naar een nieuw huis ergens in een bosrijke omgeving en krijgt daar te maken met een aanwezige entiteit. Zoals tegenwoordig gebruikelijk is, is verhuizen geen optie omdat de entiteit aan het gezin is verbonden en niet aan het huis. Past in het rijtje Insidious, Sinister, Mama, Mirrors etc.
[afbeelding] 7.5 / 10
Ik weet weer waarom ik nooit horror kijk, genre is echt _niet_ aan mij besteed.

Deze alleen gekeken omdat ie een behoorlijk hoog cijfer krijgt op IMDB, maar to be honest, als je voor deze crap al een 7.7 krijgt in dit genre.... pfff :z

Totaal onboeiend, niet eng en blegh.

Ga m geen cijfer geven :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dinictus208 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:48:
[...]

Nice! wist niet dat deze er al was. Heb genoten van de eerste 2. Nog een tipje voor jou als je hem nog niet gezien hebt: the bunker.
Black Sun = deel 2 :)

Er is ook een deel 3 schijnbaar, maar die heb ik (nog) niet kunnen vinden. The Bunker komt gelijk op mijn to watch list.

ook tip: Outpost 2 = nu op HBO on demand

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
Deadsy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:09:
[...]

Wat bedoel je met serieuze wapens?
spoiler:
Aan het begin (voordat ze de Jeagers gingen bouwen) hebben ze ook nukes gebruikt tegen die beesten. Maar per beest hadden ze diverse nukes nodig en omdat die beesten direct voor bewoonde gebieden gaan was het niet echt een geschikt wapen. En aangezien die beesten ook bleven komen heb je na een tijdje denk ik een totaal verneukte planeet.

Daarnaast is de wapen keuze beperkt door het bloed van die beesten, dit word in de film uitgelegd.
Ik weet niet meer wat het was maar ik geloof dat het bloed van die beesten giftig is en gewoon een hele regio kapot kan maken ofzo.
spoiler:
Dat ze voor de Jaegers nukes gebruikten is me dan ontgaan, ik begreep dat ze die eerste Kaiju 6 dagen lang met vliegtuigen en raketten hadden bestookt voor hij dood ging. En waarom niet direct een Nuke in die portal? Dan was het probleem direct opgelost (want dan bleek uiteindelijk dus gewoon de eenvoudige oplossing te zijn in de film).

Maar ze konden die beesten toch ook gewoon vanaf het begin af aan opwachten bij die portal ofzo? Als ze daar nou vlakbij een basis hadden gemaakt, en die Jeagers laten patrouilleren om die portal heen dan hoefden ze ook niet iedere stad afzonderlijk te verdedigen. Plus ze konden gewoon veilig die lompe wapens gebruiken zoals waterstofbommen ofzo, want 8 kilometer onder water een iets laten ontploffen lijkt me heel wat minder erg dan al die grote steden in puin leggen omdat er zo nodig een bokswedstrijd moet worden gevoerd.

Of mis ik nu echt iets?

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nightquest77 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

spoiler:
Dat ze voor de Jaegers nukes gebruikten is me dan ontgaan, ik begreep dat ze die eerste Kaiju 6 dagen lang met vliegtuigen en raketten hadden bestookt voor hij dood ging. En waarom niet direct een Nuke in die portal? Dan was het probleem direct opgelost (want dan bleek uiteindelijk dus gewoon de eenvoudige oplossing te zijn in de film).

Maar ze konden die beesten toch ook gewoon vanaf het begin af aan opwachten bij die portal ofzo? Als ze daar nou vlakbij een basis hadden gemaakt, en die Jeagers laten patrouilleren om die portal heen dan hoefden ze ook niet iedere stad afzonderlijk te verdedigen. Plus ze konden gewoon veilig die lompe wapens gebruiken zoals waterstofbommen ofzo, want 8 kilometer onder water een iets laten ontploffen lijkt me heel wat minder erg dan al die grote steden in puin leggen omdat er zo nodig een bokswedstrijd moet worden gevoerd.

Of mis ik nu echt iets?
spoiler:
Men moest de nuke aan de andere kant af laten gaan om de portal te laten doen instorten. Dat kon alleen als je met een Kaiju door de portal zelf ging omdat, upon entering the portal, er een scsn werd gedaan wat er doorheen ging. Eerdere pogingen de portal te nuken waren daardoor ook mislukt. Vandaar ook dat die leipe 2 gastsen een 'mind meld' moesten doen om daar achter te komen :)

Dus ja, je hebt echt iets gemist :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:20
Ik heb een poging gedaan om Pacific Rim te kijken. Het verhaal trok me bij voorbaat al niet echt, maar omdat hij geregiseerd is door Guillermo del Toro kreeg hij het voordeel van de twijfel.

Ondanks dat mijn verwachtingen niet erg hoog waren, viel hij ontzettend tegen. Het acteerwerk is tenenkrommend; ik had het gevoel dat ik naar beginnende soapies zat te kijken, waarbij alle emoties uitgesproken moesten worden omdat het anders gewoon niet overkwam. Daarnaast heb ik me verschrikkelijk zitten storen aan Charly Day, die maar 1 typetje kan spelen. In 'It's always sunny in Philadelphia', haalt hij al het bloed onder je nagels vandaan als zwakbegaafde idioot; maar als hij de zelfde rol neerzet en hij "slim" zou moeten zijn, dan begin je toch ernstig te twijfelen aan zijn prestaties.

Ik vind het onbegrijpelijk hoe een del Toro -film zó middelmatig kan zijn. Waar juist al zijn andere films een gesofisticeerd randje hebben, lijkt het alsof hij voor Pacific Rim adviseurs had die hem de gebaande paden hebben laten bewandelen 'Komt u maar meneer del Toro, wij tonen u wel de veilige keuzes'. Pacific Rim heeft een zwak script, zwakke personages, zwakke acteurs (enkele uitzonderingen) en om heel eerlijk te zijn kan ik geen enkel positief punt benoemen.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1 1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 13:36

4bit

Onward, to futility!

Blijkbaar een Pacific Rim hype/rage aan de gang hier. :p

Let the Right One In (2008)Let the Right One In (2008)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 115min. | MPAA: R
Vond hem wel goed. Beetje een liefdes/drama verhaal met een horrorkantje. Verhaal in 1 zin: Gepest jongentje leert een meisje kennen dat een vampier blijkt te zijn.

Allemaal goed gefilmd en deftig geacteerd, ik heb er in ieder geval van genoten. Slechts 2 dingen stoorden mij:
- Niet alles is goed uitgelegd (voornamelijk 1 karakter), de film zou gebaseerd zijn op een boek wat 1 van de redenen is waarschijnlijk.
- Oskar moet leren het snot onder zijn neus af te vegen. Ik weet het, het is nacht en koud. Maar koopt u ne zakdoek en veegt dat af.
IMDb -- Let the Right One In (2008) Wikipedia -- Let the Right One In (2008) Bekijk trailer van Let the Right One In (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Let the Right One In (2008)

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
4bit schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:46:

Let the Right One In (2008)[afbeelding]
Vond hem wel goed. Beetje een liefdes/drama verhaal met een horrorkantje. Verhaal in 1 zin: Gepest jongentje leert een meisje kennen dat een vampier blijkt te zijn.

Allemaal goed gefilmd en deftig geacteerd, ik heb er in ieder geval van genoten. Slechts 2 dingen stoorden mij:
- Niet alles is goed uitgelegd (voornamelijk 1 karakter), de film zou gebaseerd zijn op een boek wat 1 van de redenen is waarschijnlijk.
- Oskar moet leren het snot onder zijn neus af te vegen. Ik weet het, het is nacht en koud. Maar koopt u ne zakdoek en veegt dat af.
[afbeelding] 7.5 / 10
Pacific Rim is wel veel bekeken hier ja. Zou het aan de 'beschikbaarheid' liggen? ;)

Het boek Let the right one is is ook als Amerikaanse versie verfilmd (let op wat ik schrijf, de amerikaanse versie is een aparte verfilming en geen remake van het origineel) genaamd Let me in. Ook een ontzettend puike film, m.i. beste
spoiler:
vampier
film die er is. Auteur van boek is er zeer blij mee dat zijn boek twee keer verfilmd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

newbreed schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:23:
Ik heb een poging gedaan om Pacific Rim te kijken. Het verhaal trok me bij voorbaat al niet echt, maar omdat hij geregiseerd is door Guillermo del Toro kreeg hij het voordeel van de twijfel.

Ondanks dat mijn verwachtingen niet erg hoog waren, viel hij ontzettend tegen. Het acteerwerk is tenenkrommend; ik had het gevoel dat ik naar beginnende soapies zat te kijken, waarbij alle emoties uitgesproken moesten worden omdat het anders gewoon niet overkwam. Daarnaast heb ik me verschrikkelijk zitten storen aan Charly Day, die maar 1 typetje kan spelen. In 'It's always sunny in Philadelphia', haalt hij al het bloed onder je nagels vandaan als zwakbegaafde idioot; maar als hij de zelfde rol neerzet en hij "slim" zou moeten zijn, dan begin je toch ernstig te twijfelen aan zijn prestaties.

Ik vind het onbegrijpelijk hoe een del Toro -film zó middelmatig kan zijn. Waar juist al zijn andere films een gesofisticeerd randje hebben, lijkt het alsof hij voor Pacific Rim adviseurs had die hem de gebaande paden hebben laten bewandelen 'Komt u maar meneer del Toro, wij tonen u wel de veilige keuzes'. Pacific Rim heeft een zwak script, zwakke personages, zwakke acteurs (enkele uitzonderingen) en om heel eerlijk te zijn kan ik geen enkel positief punt benoemen.
[afbeelding] 1 / 10
Alhoewel ik het wel een vette film vond, had ik ook meer verwacht van Del Toro. Je ziet zijn hand ook niet echt terug in de film. De scenes zijn wel heel rijk van kleur en detail maar dat is dan ook het enige.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12

Martinspire

Awesomeness

Ik zou als positieve punt de CGI willen noemen. Aardig wat mooie effecten waardoor de robots en beesten aardig indrukwekkend over komen. Maar gezien je overige reactie zul je meer naar negatieve punten aan het zoeken zijn geweest. Had zelf overigens niet zo'n probleem met het acteerwerk. Eerder dat het verhaal nogal wat gaten had en dat de film aardig voorspelbaar te noemen was. Het plot mag zelfs zwak te noemen zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 08-10-2013 15:52 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Martinspire schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:52:
Ik zou als positieve punt de CGI willen noemen. Aardig wat mooie effecten waardoor de robots en beesten aardig indrukwekkend over komen. Maar gezien je overige reactie zul je meer naar negatieve punten aan het zoeken zijn geweest. Had zelf overigens niet zo'n probleem met het acteerwerk. Eerder dat het verhaal nogal wat gaten had en dat de film aardig voorspelbaar te noemen was. Het plot mag zelfs zwak te noemen zijn
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25827428/Naamloos.jpg

Vond ik eigenlijk wel de mooiste scene qua licht gebruik. Vooral op groot scherm had het iets met al dat neon licht. En stiekem wel bad-ass om een groot schip als knuppel te gebruiken :+

[ Voor 4% gewijzigd door Ikkuh84 op 08-10-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
Notna schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:23:
[...]

spoiler:
Men moest de nuke aan de andere kant af laten gaan om de portal te laten doen instorten. Dat kon alleen als je met een Kaiju door de portal zelf ging omdat, upon entering the portal, er een scsn werd gedaan wat er doorheen ging. Eerdere pogingen de portal te nuken waren daardoor ook mislukt. Vandaar ook dat die leipe 2 gastsen een 'mind meld' moesten doen om daar achter te komen :)

Dus ja, je hebt echt iets gemist :P
spoiler:
Ja ik weet dat ze dat zeiden, maar hoe konden ze dan met die ontsnappings capsules wel door die portal heen terug? En misschien konden ze de portal van de buitenkant niet kapot maken,maar waarom dan wel vanaf de binnenkant?

En los van die portal hadden ze gewoon allemaal om die portal heen moeten patrouilleren en wachten tot die monsters er 1 voor 1 uit kwamen en ze dan massaal kapot maken met nukes en Jaegers. Je ziet nota bene welk sterk effect een nuke heeft op een monsters lager dan klasse 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Er wordt nogal wat gecommuniceerd over de film, dus ik was benieud "what all the fuss was about".
Conclusie: niets.
Let the Right One In (2008)[afbeelding]

[afbeelding] 7.5 / 10
Welk karakter vond je slecht uitgewerkt? Dat een aantal zaken niet volledig zijn uitgekauwd is de kracht van het boek / de film. Dan kan je speculeren over de motivaties en blijf je langer nadenken dan het verhaal lang is. De Amerikaans adaptatie was ook niet onaardig, maar misschien iets meer to the point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mensen die een film een 1 geven moet je niet serieus nemen. Dan moet je de film zo slecht zijn dat je er bijna nachten van wakker ligt. Maar komt over, als al eerder aangegeven in dit topic, als een drammerig kind tegen de rest in willen gaan. Ik heb ook veel slechte films gezien, maar nog nooit iets wat een 1 waard is.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

horizon1978 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:29:
[...]

Pacific Rim is wel veel bekeken hier ja. Zou het aan de 'beschikbaarheid' liggen? ;)

Het boek Let the right one is is ook als Amerikaanse versie verfilmd (let op wat ik schrijf, de amerikaanse versie is een aparte verfilming en geen remake van het origineel) genaamd Let me in. Ook een ontzettend puike film, m.i. beste
spoiler:
vampier
film die er is. Auteur van boek is er zeer blij mee dat zijn boek twee keer verfilmd is.
Ik denk eerder:

1. Potentieel een erg nerdy film (Robots EN monsters!)
2. Del Toro film
3. Beschikbaarheid
4. Het is een film die je of gewoon leuk vind of compleet niet kan waarderen. Niets tussen in

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
NoFearCreations schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:34:
Mensen die een film een 1 geven moet je niet serieus nemen. Dan moet je de film zo slecht zijn dat je er bijna nachten van wakker ligt. Maar komt over, als al eerder aangegeven in dit topic, als een drammerig kind tegen de rest in willen gaan. Ik heb ook veel slechte films gezien, maar nog nooit iets wat een 1 waard is.
Mensen die hun mening als feit verkondigen en aan andere opdringen neem ik niet serieus.
En als je nachten wakker ligt van een waardeloze film zou ik je adviseren om dat zwarte rechthoekige plastic apparaatje eens te gebruiken. Daar zit een rode knop op en die moet je in dat geval indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Thank you, my point is proven....

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

lanerios schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:55:
[...]

Black Sun = deel 2 :)

Er is ook een deel 3 schijnbaar, maar die heb ik (nog) niet kunnen vinden. The Bunker komt gelijk op mijn to watch list.

ook tip: Outpost 2 = nu op HBO on demand
haha, je hebt gelijk. Ik las je post niet goed, ging meteen op imdb en vond daar een deel 3! Rise of the spetsnaz! (is net uit) Dus die kan ook op onze lijst.

[ Voor 3% gewijzigd door Dinictus208 op 08-10-2013 17:39 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 13:36

4bit

Onward, to futility!

newbreed schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:29:
[...]

Er wordt nogal wat gecommuniceerd over de film, dus ik was benieud "what all the fuss was about".
Conclusie: niets.

[...]

Welk karakter vond je slecht uitgewerkt? Dat een aantal zaken niet volledig zijn uitgekauwd is de kracht van het boek / de film. Dan kan je speculeren over de motivaties en blijf je langer nadenken dan het verhaal lang is. De Amerikaans adaptatie was ook niet onaardig, maar misschien iets meer to the point.
spoiler:
De oudere man die bij Eli was in een stuk van de film. Dan zoutzuur over hemzelf kapt, en Eli hem "wegwerpt". Ik vond de relatie tussen de 2 nogal vaag/raar.

Ik had al gezien dat er ook een Amerikaanse versie van was, maar ik heb toch maar gekozen om de originele versie te zien. Dat was wel een moeilijke keuze, beide versies krijgen mooie scores.

[ Voor 11% gewijzigd door 4bit op 08-10-2013 17:39 ]

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Machete Kills (2013)Machete Kills (2013)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Thriller
Plot: The U.S. government recruits Machete to battle his way through Mexico in order to take down an arms dealer who looks to launch a weapon into space.
Vanavond deze film gezien en het bied eigenlijk precies wat je er van te voren van verwacht. Machete legt de ene na de andere om en er is genoeg mooie vrouwen in de film te zien met o.a. Amber Heard, Michelle Rodriguez, Sofía Vergara, Vanessa Hudgens en Alexa Vega.

Je hoeft de film niet te kijken als je een film wilt zien voor de goede verhaallijn, maar als een combinatie van humor en bloed voldoende is dan kan je best vermaken met deze film. Ik heb in ieder geval me niet verveeld bij deze film.

Ondanks dat de hoofdrolspeler al 69 is werd er wel gehint dat dit niet het laatste is wat we van Machete hebben gezien.
IMDb -- Machete Kills (2013) Wikipedia -- Machete Kills (2013) Bekijk trailer van Machete Kills (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Machete Kills (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.0 6.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
4bit schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:37:
[...]

spoiler:
De oudere man die bij Eli was in een stuk van de film. Dan zoutzuur over hemzelf kapt, en Eli hem "wegwerpt". Ik vond de relatie tussen de 2 nogal vaag/raar.

Ik had al gezien dat er ook een Amerikaanse versie van was, maar ik heb toch maar gekozen om de originele versie te zien. Dat was wel een moeilijke keuze, beide versies krijgen mooie scores.
spoiler:
De oude man en Eli zijn geliefden, of dat waren ze althans ooit. De relatie gaat scheef lopen, omdat de man ouder wordt, maar Eli een jong meisje blijft. Haar lichamelijke ontwikkeling staat stil, dus een gebrek aan hormonen zorgt er voor dat ze ook geestelijk nog kinderlijk blijft. De man giet zoutzuur over zichzelf heen om onherkenbaar te worden. Als iemand hem zou identificeren, dan zou Eli ook in gevaar komen. Eli laat hem sterven, omdat hun relatie voorbij is. (Dat hij lijdt en er monsterlijk uitziet zal ongetwijfeld ook meegeholpen hebben ;) )

De relatie met Oskar zal uiteindelijk in het zelfde uitlopen, omdat hij wel zal opgroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou nou ik heb het gered zeg. Wat een draak van een film, onwijs over gewaardeerde actie meuk. Normaal ben ik daar heus wel voor in maar dit ging me net te ver.

Op de CGI na was eigenlijk alles fout aan deze film. Matige acteurs, straat vechtende robots (?), ingezoomde actie, kinderachtige Halo wezens, enz.

Maar het slechtste vond ik nog die scene met het eerste zwaard, 15 minuten lang is er niet te winnen van het beest maar op het moment dat ze in de lucht zitten is daar ineens het zwaard, het zwaard waarmee je zo een beest direct door midden kunt hakken. Uuhh hallo waarom wordt dat niet op elk beest toegepast? Lijkt me een bak efficiënter dan knuckle boxing eigenlijk.

Maar goed, dit is eigenlijk een film die in Japan gemaakt had moeten worden, daar past dit waarschijnlijk prima. Althans hij kwam heel Aziatisch op me over.

Onbegrijpelijk dat er op IMDb nog een 7,4 voor wordt gegeven, die hebben wat anders gezien dan ik waarschijnlijk.

Matige vier met een extra puntje voor de 16:9 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Donstil schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:27:
Maar goed, dit is eigenlijk een film die in Japan gemaakt had moeten worden, daar past dit waarschijnlijk prima. Althans hij kwam heel Aziatisch op me over.
Natuurlijk komt het aziatisch op je over, omdat Del Toro dat bewust heeft gedaan. Hij heeft z'n inspiratie gehaald uit monsterfilms en anime.

En hoezo 'een film die in Japan gemaakt had moeten worden'? Ik vind het juist een keer verfrissend dat het een hollywood blockbuster is met allerlei heerlijke nerdy gimmicks (GLaDOS etc.) en waar de liefde voor anime/monsterfilms duidelijk aanwezig is.
Het komt op mij in ieder geval over dat alles wat quirky, robot, anime, nerd maar uit Azie moet komen en dat Amerika vooral serieuze films op moet leveren ;)

Het is duidelijk dat het een hate it or love it film is ;) Ik sta in ieder geval in de Love it corner.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Grappig, dacht ik toch echt in een recensie topic te zijn, blijk ik in een Pacific Rim fanboy/hater topic te zijn beland.. Het zal wel

Wreck-It Ralph (2012)Wreck-It Ralph (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 108min. | MPAA: PG
Leuke film, voor de gamers aardig wat nods richting bepaalde games. Vond hem wel goed te doen, alleen het zoetsappige vond ik erg vervelend worden, ja het is een kinder film, dus het hoort. Maar werd iets te langdradig..
IMDb -- Wreck-It Ralph (2012) Wikipedia -- Wreck-It Ralph (2012) Bekijk trailer van Wreck-It Ralph (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Wreck-It Ralph (2012)

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 10-10-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Plot: As a war between humankind and monstrous sea creatures wages on, a former pilot and a trainee are paired up to drive a seemingly obsolete special weapon in a desperate effort to save the world from the apocalypse.
Er is al heel veel gezegd over deze film, en toch was ik nieuwsgierig en ben ik deze gisteravond gaan kijken. I am disappoint...

De visuele effecten, geweldig. Het ziet er serieus gewoon erg gaaf uit. De belichting die is gekozen voor bepaalde scenes doet het 'm, prachtig! De Kaiju zien er goed uit, mooie afwerking van de digitale afdeling.

De acteurs, vele malen minder... Die kerel uit "It's Always Sunny in Philadelphia", kan die echt alleen maar dat schreeuwerige gedrag vertonen in een film/serie? Leuk in een flauwe comedy, zeer storend in een iets serieuzere sci-fi... Mijn vriendin liep binnen tijdens een scene van die schreeuwert en zei na 10 seconden kijken: "Jezus, waar zit jij naar te kijken?"

Beide wetenschappers vond ik overigens zwaar over de top en een beroerde performance geven. De rest van de cast was redelijk, was wel een verrassing om Ron Perlman te zien, die kerel blijft een badass, zelfs als ie slecht acteert.

Het verhaal op zich is niet slecht, ik vond het best vermakelijk. De "wetenschap" die er achter zat vond ik ook helemaal niet verkeerd, ik denk echt dat de performance van de cast het geheel gewoon erg omlaag heeft gehaald.

Overigens een film die ik niet in het rijtje van Del Toro verwacht, hij heeft echt pareltjes gemaakt maar deze past totaal niet bij de rest als je naar de kwaliteit kijkt.

Geen ruime 7 zoals IMDB heeft gestemd, maar echt beroerd vond ik het geheel niet, voor mij een 5 en een paar facepalms waard.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Ik kan begrijpen dat mensen pacific rim niet goed vinden omdat het verhaal of de logica niet deugd. Maar dat is niet het doel van de film! De film is een overdreven blockbuster. Wil wil er nou niet monsters tegen robots zien vechten! En de animatie en detail van de CGI is zo slecht nog niet. De film moet niet serieus genomen worden. Het is wat het is. Robots vs Monsters awesomeness. En daarom geeft IMDB waarschijnlijk een 7.4. Vergelijk deze film niet met films als Avatar, maar met films als Transformers. Die is naar mijn mening vrijwel gelijk kwa verhaal en logica (afgezien van de robots).

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik ben een sucker voor Britse gangster films en dan met name die van Guy Ritchie. Ik heb ze nog niet allemaal gezien van hem, maar bij deze wil ik z'n drie beste (persoonlijke mening) met jullie delen.

Dit zijn films die je om de zoveel tijd nog eens start om al die dialoog in dat briljante accent nog eens te horen.

Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)
IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: A botched card game in London triggers four friends, thugs, weed-growers, hard gangsters, loan sharks and debt collectors to collide with each other in a series of unexpected events, all for the sake of weed, cash and two antique shotguns.
Guy Ritchie heeft er een handje van om meerdere verhaallijnen door elkaar te vertellen en deze langzaamaan bij elkaar te laten komen en compleet met elkaar te verweven. In Lock, Stock vind ik dat dit het beste uitkomt van al z'n films.

Het acteerwerk is erg goed, je merkt dat een aantal acteurs in deze film nooit eerder serieus geacteerd hebben, maar dit heeft een groot pluspunt! Personages als Bacon, Big Chris en Barry the Baptist zijn onder andere gecast vanwege hun real-life verleden en acteren daar ook naar.

Bacon is een snel pratende straatverkoper waar verbaal geen speld tussen te krijgen is, Barry the Baptist een geweldadige schuldeiser die mensen intimideert en afrost voor een porno-baas / crimineel en Big Chris een freelance loopjongen voor de minder legale werkzaamheden. Allen zeer overtuigend.

Veel dialoog ondersteund met passende muziek. Meng dat samen met de accenten en briljant creatieve taal die ze gebruiken en een gezonde dosis geweld en je krijgt een interessant verhaal dat alle kanten op gaat en je regelmatig laat lachen.
IMDb -- Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) Wikipedia -- Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) Bekijk trailer van Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)

Snatch. (2000)Snatch. (2000)
IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 102min. | MPAA: R
Plot: Unscrupulous boxing promoters, violent bookmakers, a Russian gangster, incompetent amateur robbers, and supposedly Jewish jewelers fight to track down a priceless stolen diamond.
Onofficieel de opvolger van Lock, Stock... Wederom meerdere verhaallijnen over de Britse onderwereld die samenkomen tot een mooi plot. Dit keer met een grotere cast en veel terugkerende acteurs uit de vorige film.

De hoofdlijn is een gigantische diamant die wordt gestolen uit Antwerpen (er wordt een stukje Vlaams gesproken!) welke vervolgens een weg af legt door de Londense onderwereld en we op deze manier uiteenlopende figuren met verschillende motieven om de diamant heen zien draaien.

Camerawerk is wat aparter in deze film met korte en snelle shots maar wordt goed afgewisseld met lange scenes van droge, komische dialoog.

De muziek is in deze film wat meer aanwezig en speelt een belangrijke rol bij een aantal emotionele scenes.

Ook hier weer veel lachen om absurde uitspraken en komische karakters waarvan je je afvraagt: "bestaan dit soort figuren echt?"

Vond 'm iets minder dan Lock, Stock... Maar nog steeds een pareltje!
IMDb -- Snatch. (2000) Wikipedia -- Snatch. (2000) Bekijk trailer van Snatch. (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Snatch. (2000)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

RocknRolla (2008)RocknRolla (2008)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: R
Plot: In London, a real-estate scam puts millions of pounds up for grabs, attracting some of the city's scrappiest tough guys and its more established underworld types, all of whom are looking to get rich quick. While the city's seasoned criminals vie for the cash, an unexpected player -- a drugged out rock 'n' roller presumed to be dead but very much alive -- has a multi-million dollar prize fall into his hands.
Deze film van Ritchie is duidelijk wat moderner maar bevat nog steeds dezelfde formule, en ik word er niet moe van.

Gerard Butler, Mark Strong, Idris Elba, Tom Hardy en Toby Kebbell zetten allemaal een dikke perfomance neer waarbij Toby toch wel het meest absurde figuur speelt in de film.

Britse 'gangster' dialoog, geweld en absurde situaties met mooie twists... Veel meer dan dit kan ik er niet aan toevoegen, iets minder sterk dan de vorige twee maar nog steeds erg goed!

En Thandie Newton (Stella)... oeh... wat een vrouw...
IMDb -- RocknRolla (2008) Wikipedia -- RocknRolla (2008) [url=]Bekijk trailer van RocknRolla (2008) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over RocknRolla (2008)

Ik ben wat enthousiast en wellicht iets té positief over deze films gezien ik een zwak heb voor dit genre. Meesterwerken zal ik het nog niet noemen maar men kan niet ontkennen dat dit erg sterke films zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
IIsnickerII schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:45:
Ik kan begrijpen dat mensen pacific rim niet goed vinden omdat het verhaal of de logica niet deugd. <knip> Vergelijk deze film niet met films als Avatar, maar met films als Transformers. Die is naar mijn mening vrijwel gelijk kwa verhaal en logica (afgezien van de robots).
Niet helemaal eens. Pacific Rim is een Robot vs Monsters-film zonder noemenswaardig verhaal, maar met de actie en special effects die het nodig heeft. Niets meer, niets minder. Het pretendeert niet méér te zijn, in tegenstelling tot generieke actiefilms als Inception en Avatar.

De vergelijking met Transformers is een grove belediging aangezien júist Transformers de verwachtingen totaal niet waar kan maken; Een lekkere simpele actiefilm met robots. In plaats daarvan krijg je een film met een zeurende en zeikende Shia Labeouf, flauwe seksgrapjes en meer van dat soort ongein en spelen de robots een bijrol.

Het enige probleem van Pacific Rim is Guillermo Del Toro. Zijn naam schept hoge verwachtingen, je verwacht een film die meer is dan een simpele actiefilm met brute special effects. En dat is Pacific Rim niet. en ik had gehoopt dat Ron Perlman een grotere rol zou hebben. Ron is cool. :P

Maar in het genre wat het wel is (pretentieloze popcornactiefilm), is Pacific Rim gewoon een topper wat mij betreft.

Zo laatst ook The Last Stand zitten kijken. Ik begreep dat de film aardig geflopt is, terwijl het m.i. precies mijn verwachtingen waarmaakt. Een lekkere popcornfilm met Arnold Schwarzenegger, vette actie, Arnold Schwarzenegger, een flutverhaal, coole oneliners, Arnold Schwarzenegger en natuurlijk Arnold Schwarzenegger. Heerlijk. Heb er van genoten. :)

Volgende week woensdag naar Escape Plan en Machete Kills. Heb er zin in. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik kan begrijpen dat mensen pacific rim niet goed vinden omdat het verhaal of de logica niet deugd. Maar dat is niet het doel van de film! De film is een overdreven blockbuster. Wil wil er nou niet monsters tegen robots zien vechten! En de animatie en detail van de CGI is zo slecht nog niet. De film moet niet serieus genomen worden. Het is wat het is. Robots vs Monsters awesomeness. En daarom geeft IMDB waarschijnlijk een 7.4. Vergelijk deze film niet met films als Avatar, maar met films als Transformers. Die is naar mijn mening vrijwel gelijk kwa verhaal en logica (afgezien van de robots).
lol.. en indirect impliceer je dus dat Avatar een goed verhaal had.. Wat ook gewoon een film was om 3D te promoten met Pocahontas in space.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Thursday (1998)Thursday (1998)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 83min. | MPAA: R
Herinder je die scene in pulp fiction waarbij 2 gangsters met een wagen vol stukjes hersens voor de deur van een "normale burger" staan ?

Rek die scene uit, en dan in de stijl van resevoir dogs.
Dit is het verhaal van die burger. Ooit een drugsdealer, leeft hij nu een modaal leventje. Tot er opeens een vriend uit de oude tijd aan de deur staat !

Verhaal is flinterdun, maar zeer onderhoudend en behoorlijk gevuld met het (on)nodige geweld en bloedspetters. En voorzien van behoorlijk wat (grove) humor.

Ik kon het iig zeer waarderen !

IMDb -- Thursday (1998) Wikipedia -- Thursday (1998) [url=]Bekijk trailer van Thursday (1998) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Thursday (1998)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Snap wel dat het een overdreven blockbuster is, maar dan nog zijn er teveel irritatie punten om het een leuke zit te maken. En dan bedoel ik met name die 2 wetenschappers, die me echt het bloed onder mijn nagels vandaan haalde. En als ze al zovaak in beeld komen wordt de irritatie alleen maar groter.

Transformers had ook veel irritatie punten waardoor hij niet lekker te kijken was (flauwe sexgrappen/ robots met menselijke urban trekjes).

Man of Steel is ook een blockbuster maar een film waarbij ik me nergens aan zat te irriteren. Geen flauwe grappen, degelijk verhaal voor een blockbuster en nette SFX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

heuveltje schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:43:
Thursday (1998)[afbeelding]
Herinder je die scene in pulp fiction waarbij 2 gangsters met een wagen vol stukjes hersens voor de deur van een "normale burger" staan ?

Dit is het verhaal van die burger. Ooit een drugsdealer, leeft hij nu een modaal leventje. Tot er opeens een vriend uit de oude tijd aan de deur staat !

Verhaal is flinterdun, maar zeer onderhoudend en behoorlijk gevuld met het (on)nodige geweld en bloedspetters. En voorzien van behoorlijk wat (grove) humor.

[afbeelding] 8 / 10
Oooooh, ik was vergeten hoe goed die wel niets is!
Paula Porizkova mag mij ook wel vastbinden op een stoel. :9

/me doet

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

[afbeelding] 8 / 10
En natuurlijk de vrouw verkracht man scene, iets wat je toch ook maar zelden ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Timocos schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:24:
[...]
Man of Steel is ook een blockbuster maar een film waarbij ik me nergens aan zat te irriteren. Geen flauwe grappen, degelijk verhaal voor een blockbuster en nette SFX.
Ik vond juist dat Man of Steel pretendeerde een film te zijn waar juist het verhaal belangrijk/goed was, maar na een prima eerste deel, was het eigenlijk alleen maar actie. En geen boeiende actie, maar meer van: kijk ons alles kapot kunnen maken.

Wat je zegt over Transformers klopt. Je zit eigenlijk té vaak uit te kijken naar scenes met robots, maar die komen eigenlijk te weinig voor. Het gezeik er omheen boeit totaal niet. Bij die films verslapt mijn aandacht dan ook vaak, al had ik dat bij Pacific Rim helemaal niet, maar die keek ik dan ook in de bioscoop.

Overigens: waarom heeft elke actie film romantiek nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Tk55 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:05:
[...]

Ik vond juist dat Man of Steel pretendeerde een film te zijn waar juist het verhaal belangrijk/goed was, maar na een prima eerste deel, was het eigenlijk alleen maar actie. En geen boeiende actie, maar meer van: kijk ons alles kapot kunnen maken.

Wat je zegt over Transformers klopt. Je zit eigenlijk té vaak uit te kijken naar scenes met robots, maar die komen eigenlijk te weinig voor. Het gezeik er omheen boeit totaal niet. Bij die films verslapt mijn aandacht dan ook vaak, al had ik dat bij Pacific Rim helemaal niet, maar die keek ik dan ook in de bioscoop.

Heb Pacific Rim ook in bioscoop gezien, had tegen mijn vrienden gezegd dat ie me echt vet leek. Ik was de enige van de groep die hem 'bagger' vond.

En romantiek in films is voor Amerikanen. Althans had ik een keer ergens gelezen dat zij bepaalde dingen in films willen (waaronder romantiek) om een film goed te vinden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:52

Vrijdag

De Zwarte

Gaius schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:15:
[...]

en ik had gehoopt dat Ron Perlman een grotere rol zou hebben. Ron is cool. :P
Ik had gehoopt dat hij iets zou zeggen als "that's a whole lot of anarchy, son" na het eindgevecht. ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Tk55 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:05:
[...]
1. Om te zorgen dat met name mannelijke Amerikaanse bioscoopbezoekers ook hun vriendin/vrouw meenemen naar de bioscoop. Of ega er toe over kunnen halen samen op de bank naar de DVD/BR te kunnen kijken.

2. Uiteraard wordt het gebruikt als de standaard motivatie voor de protagonist om de bad guys het leven zuur te gaan maken. Hoeveel actiefilms, vooral de matigere, draaien niet om een good guy die op wraak/genoegdoenings/reddings-tocht gaat nadat een echtgenote/verloofde/vriendin ernstig mishandeld, ontvoerd of zelfs vermoord is?

3. Daarnaast spreekt een good guy met een mooie/sexy/etc vriendin/vrouw in op veelal onbewust wens bij de meeste mannelijke kijkers dat de held op sexueel gebied een succesvolle echt kerel is om zich daarmee, wederom vaak onbewust, te identificeren ("hij wil ook zo zijn").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

4bit schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:37:
[...]

spoiler:

Het origineel is Zweeds en heet Låt den rätte komma in . Als je het mij vraagt : Een geweldige film! Ontzettend eerie sfeer hangt er in die film, de dialogen tussen de (eeuwenoude) vampier en het jonge kind is geweldig. Ook mooi om te zien hoe hij uiteindelijk haar 'vader' vervangt en dat het een cyclus is.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Raging Bull (1980)Raging Bull (1980)
IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 129min. | MPAA: R
Stond al jaren op mijn "to watch" lijstje, gisteren eindelijk zo ver. Tjonge wat een leuke film. Wereld prestatie van deNiro, echt zoveel beter dan wat hij de laatste jaren liet zien. En Joe Pesci speelde ook een strakke film bij elkaar. Al met al had ik veel meer boksen verwacht bij deze film, maar het bleek uiteindelijk meer een biografische blik op het leven van een bokser te zijn. Veel diepgang en een serieuze blik op hoe iemand het zichzelf moeilijk kan maken.
Indrukkend om bij de trivia te lezen dat Martin Sorcese ten tijde van deze film eigenlijk zelfmoord wilde plegen en dat hij er dankzij het maken van deze film er weer bovenop is gekomen.
IMDb -- Raging Bull (1980) Wikipedia -- Raging Bull (1980) Bekijk trailer van Raging Bull (1980) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Raging Bull (1980)

[afbeelding] 8 / 10
Boeiende samenvatting, mijn nieuwsgierigheid is gewekt. Bedankt voor de tip _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door rockhopper op 10-10-2013 16:22 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

The Mortal Instruments: City of Bones (2013)The Mortal Instruments: City of Bones (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy, Mystery, Romance | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Hoewel andere tweakers 'm nog behoorlijk wat sterren gaven, vond ik 't ronduit zonde van m'n tijd. Ik heb de boeken niet gelezen, maar de film pakte totaal niet: slecht acteerwerk, verhaal dat je niet aangreep, slecht camera-werk, muziek die totaal out-of-place was (en aan dat laatste stoor ik me normaal écht nooit - ik hoor 't niet eens). Ook 't verhaal zelf had voor mij behoorlijk wat gaten, onlogica, belachelijkheden en flaws.

Nee, geen aanrader dit. Het zal vast nog slechter kunnen, maar halverwege had ik eigenlijk wat anders willen gaan doen (ok, ben ik ook gaan doen, 'k heb m'n tablet er maar bij gepakt om wat te gaan got'ten en 'n spelletje te spelen).
IMDb -- The Mortal Instruments: City of Bones (2013) Wikipedia -- The Mortal Instruments: City of Bones (2013) Bekijk trailer van The Mortal Instruments: City of Bones (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Mortal Instruments: City of Bones (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:46

Sargan

Filmfreak...

Metallica: Through the Never (2013)Metallica: Through the Never (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Music | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: Trip, a young roadie for Metallica, is sent on an urgent mission during the band's show. But what seems like a simple assignment turns into a surreal adventure.
Als liefhebber van de muziek van Metallica moest ik deze film/concertregistratie wel zien.
Leuk gedaan allemaal, een concert van Metallica met er omheen een verhaaltje van een roadie die wat moet halen voor de groep en daarbij belandt in rellen in de stad.
De muziek is top en de heren spelen echt super, op het podium gebeurt ook van alles en is echt heel tof gedaan. Hun grootste hits komen voorbij.
IMDb -- Metallica: Through the Never (2013) Wikipedia -- Metallica: Through the Never (2013) Bekijk trailer van Metallica: Through the Never (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Metallica: Through the Never (2013)

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@M-Opensource: Als ik zo die 3 films van je zien, dan kan het eigenlijk niet missen dat je The Boondock Saints (en evt deel 2) ook gezien hebt. Wat vond je daar dan van? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 21:14

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Metallica: Through the Never (2013)Metallica: Through the Never (2013)
De film is eigenlijk geen film te noemen, maar een concert registratie met een uitgerekte videoclip ertussen. Persoonlijk had ik mee verhaal verwacht en minder concert, maar vond het zelf niet zo erg.

Voor de mensen die geen fan zijn van Metallica. Het film gedeelte is nog geen 10 minuten lang en er worden 15 woorden gezegd. Je moet er echt heen gaan als je de muziek kunt waarderen en een vet concert op groot beeld en hard geluid wilt zien.

Voor het concert deel (95%)

Voor de film deel (5%)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 4 / 10

IMDb -- Metallica: Through the Never (2013) Wikipedia -- Metallica: Through the Never (2013) Bekijk trailer van Metallica: Through the Never (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Metallica: Through the Never (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Daar moet ik ook naar toe, een Metallica concert in de bios geniaal :-)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
The Eagle schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:03:
@M-Opensource: Als ik zo die 3 films van je zien, dan kan het eigenlijk niet missen dat je The Boondock Saints (en evt deel 2) ook gezien hebt. Wat vond je daar dan van? :)
Ja zeker, deel 1 van The Boondock Saints vond ik geweldig, zeker Willem Dafoe speelt een prachtige excentrieke rol. De film had iets aparts, iets rauws en dat vond ik wel mooi gedaan.

Deel 2 vond ik zwaar tegenvallen, veel slechter dan deel 1. Moet zeggen dat ik ook weinig kan herinneren van deel 2, is mij totaal niet bijgebleven wat details betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door M-Opensource op 11-10-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Afvalzak schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:58:
Daar moet ik ook naar toe, een Metallica concert in de bios geniaal :-)
Ga hier vanavond heen met een maat van mij :)
Had al gelezen dat het inderdaad meer gewoon een concertregistratie was dan wat anders, maar in IMAX is het voor mij prima, inderdaad niet heen gaan als je de muziek niet kan waarderen :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
M-Opensource schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:24:
[...]

Ja zeker, deel 1 van The Boondock Saints vond ik geweldig, zeker Willem Dafoe speelt een prachtige excentrieke rol. De film had iets aparts, iets rauws en dat vond ik wel mooi gedaan.

Deel 2 vond ik zwaar tegenvallen, veel slechter dan deel 1. Moet zeggen dat ik ook weinig kan herinneren van deel 2, is mij totaal niet bijgebleven wat details betreft.
Compleet mee eens. Deel 1 deed wat veel mensen denken en zouden willen doen. Deel 2 was meer een "Meh, 1 is een succes, hoe kunnen we asap een sequel eruit stampen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
lanerios schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:36:
[...]

Compleet mee eens. Deel 1 deed wat veel mensen denken en zouden willen doen. Deel 2 was meer een "Meh, 1 is een succes, hoe kunnen we asap een sequel eruit stampen"
Inderdaad, deel 2 was echt een slap aftreksel van deel 1.

In deel 1 vond ik die scene met Rocco ook geweldig, als hij die kat heeft neergeschoten. Glimlach als ik er weer aan terug denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:58
Rush (2013)Rush (2013)
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 123min. | MPAA: R
Laat ik van te voren zeggen: ik heb totaal niets met formule 1, ik kende het verhaal ook totaal niet alleen de naam Niki Lauda zei me wat (maar ik had geen flauw idee wat er precies gebeurd was).

Ik ging naar de film met redelijk lage verwachtingen, had verwacht dat het een film zou zijn voor de echte F1 liefhebber maar door het hoge cijfer op IMDB ben ik toch maar gegaan.

De film zelf vond ik vermakelijk, echte F1 races duren natuurlijk 5+ uur en hier laten ze alleen de leuke stukjes van een race zien. Dus dat is zeker een plus. Daarnaast gaat het natuurlijk niet om de races zelf, maar om de rivaliteit tussen Hunt en Lauda, erg mooi in beeld gebracht! Zeker omdat het zulke totaal verschillende karakters zijn. Daarnaast zit er ook humor in de film.

Al met al vond ik het een leuke film, alleen op sommige momenten vond ik het wat lang duren (aantal scenes in het midden hadden wat mij betreft eruit gemogen) en heb ik zelfs op m'n horloge gekeken (en dat is natuurlijk geen goed teken). Maar zeker een aanrader ook als je niet van F1 houdt!
IMDb -- Rush (2013) Wikipedia -- Rush (2013) Bekijk trailer van Rush (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rush (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

The Outsiders (1983)The Outsiders (1983)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 91min. | MPAA: PG
Nog eentje uit de oude doos. Met zo'n sterrencast en hoge imdb waardering was de verwachting hoog. Zo'n beetje iedereen in deze film heeft een succesvolle carrière op weten te bouwen na deze film.

Het verhaal en setting deden me aanvankelijk een klein beetje gedateerd aan, het gaat om het leven in een "bende" gedurende de jaren 60. Denk aan Grease maar dan zonder de vrolijke liedjes en grapjes.
Ik ging dus van te voren uit van een jaren '80 film dus ik had even een omschakeling nodig om het in het juiste tijdperk context te zien. (tegenwoordig schiet iedereen elkaar meteen neer, dat was in de 50's/60's wel anders)

Het acteerwerk was leuk om te zien. En stiekem was het ook een kleine sport om al die oude rotten in hun jeugd/kinderjaren te zien. Het verhaal is best aardig maar er had van mij iets meer vaart in mogen zitten. Het was leuk om te zien hoe bepaalde problemen en karakter worstelingen verwerkt werden in de film zonder daarbij al te moralistisch te worden. Vooral de grote vechtscene in de regen was een genot om naar te kijken.

Al met al niet Francis Ford's beste werk, die eer gaat waarschijnlijk naar de Godfather of Apocalypse Now maar toch wel een film die nog steeds gezien mag worden en niet veel van zijn kracht heeft ingeboet.
IMDb -- The Outsiders (1983) Wikipedia -- The Outsiders (1983) Bekijk trailer van The Outsiders (1983) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Outsiders (1983)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Floris-K schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:54:
Metallica: Through the Never (2013)[afbeelding]
De film is eigenlijk geen film te noemen, maar een concert registratie met een uitgerekte videoclip ertussen. Persoonlijk had ik mee verhaal verwacht en minder concert, maar vond het zelf niet zo erg.

Voor de mensen die geen fan zijn van Metallica. Het film gedeelte is nog geen 10 minuten lang en er worden 15 woorden gezegd. Je moet er echt heen gaan als je de muziek kunt waarderen en een vet concert op groot beeld en hard geluid wilt zien.

Voor het concert deel (95%)
[afbeelding] 8 / 10

Voor de film deel (5%)
[afbeelding] 4 / 10

Eensch! Op die graftak achter me na, die meende dat hij Lars Ulrich was en constant met zijn dubbele bassdrum tegen mijn rugleuning zat te trappen, heb ik echt een top avond gehad. Hoewel het maar goed is dat 'tallica zich met muziek bezig houd en niet met films, vond ik het erg gaaf. :)
lanerios schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:36:
[...]

Ja, ASAP een sequel eruit stampen...na 10 jaar. :')

En vooral omdat er ontzettend veel fans om gevraagd hebben. Niet verwonderlijk dat hij niet zo goed als deel 1 is, die kun je moeilijk evenaren of toppen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:13

Chrisjuh_15

Facta non verba

The International (2009)The International (2009)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Plot: An Interpol agent attempts to expose a high-profile financial institution's role in an international arms dealing ring.
Plot is hierboven te lezen...

Een echte, goede thriller met een verhaal dat je pakt vanaf de eerste scene en tot het einde niet meer los laat. Personages vind ik persoonlijk erg tof en het verhaal wordt op een prima manier verteld (niet te snel, film is ook niet langdradig)

Als je van conspiracy-achtige thrillers houdt met een politiek/actueel tintje: ga het kijken!
IMDb -- The International (2009) Wikipedia -- The International (2009) Bekijk trailer van The International (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The International (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Het meest stomst aan Pacific Rim vind ik dat Raleigh elke zin eindig met 'Mako'.

Are you alright MAKO.
Come on MAKO
You can do it MAKO.
Give me a bj MAKO! hehe

Het leek zo goedkoop! Acteerwerk was ook niet denderend en een te hoge Power Rangers gehalte.

[ Voor 8% gewijzigd door Mandrake466 op 11-10-2013 18:50 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White House Down (2013)White House Down (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: While on a tour of the White House with his young daughter, a Capitol policeman springs into action to save his child and protect the president from a heavily armed group of paramilitary invaders.
Gewoon een lekkere actiefilm, met redelijk goede acteurs, ook de teksten waren niet al te irritant en de spanning zat er goed in. De plotholes en domme beslissingen zijn niet zo erg als bij die andere Witte Huis actiefilm.
IMDb -- White House Down (2013) Wikipedia -- White House Down (2013) Bekijk trailer van White House Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over White House Down (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 17:37

DeadLock

Vastlopen is relatief....

De nieuwe wildernis (2013)De nieuwe wildernis (2013)
IMDb: N/A | Genre: Documentary
Het was al erg lang geleden dat ik nog een film in de bioscoop gezien had, maar deze film (of eerder documentaire) wilde ik wel graag op het witte doek zien.

Het was erg rustig in de zaal met een man of 10, maar in de namiddag op een vrijdag is dat logisch. De stoelen in de bioscoop hebben, helaas, de trend van de treinen gevolgd. Harder en minder comfortabel dan de oude generatie, voor mij al voldoende reden om af te zien van een volgend bezoek! Oncomfortabele stoelen in een bioscoop, wie verzint het 8)7.

De nieuwe wildernis is een documentaire uit eigen regio (land kan ik lastig zeggen als Belg) en volledig gefilmd in de Oostvaardersplassen. Het is lastig om de vergelijking niet te maken met series als Planet Earth en de gelijknamige film. Bij de start deed de stem van de verteller mij wel even schrikken, door de mooie beelden verwacht je eigenlijk gewoon Attenborough te horen. Na enige tijd went de stem van Harry Piekema, maar het blijft een klein minpuntje. Naar mijn idee zijn er wel betere en meer passende stemmen te vinden voor de verteller.

Het visuele is absoluut adembenemend. Prachtig. Er zijn erg veel erg mooie scenes (hoe ze dat zo kunnen filmen is mij onduidelijk), dit stukje Nederlands natuurgebied is zonder twijfel bijzonder mooi in beeld gebracht. De beelden zijn over het algemeen in lijn met grote producties als Planet Earth en aanverwanten. Op enkele momenten ligt de focus van de camera helaas wel niet helemaal perfect, maar dat is mierenneuker.

Er zat voldoende variatie in de film, op voorhand had ik even schrik dat het vooral over die konikpaarden zou gaan. Ondanks dat ze wel een hoofdrol spelen is er voldoende variatie in de fauna. Edelherten, vossen, ijsvogels, kleine wriemelbeestjes, ... De verhaallijn is een beetje klassiek door de 4 seizoenen te overlopen, maar dat deert niet. Ondanks de positieve noot die er telkens aan gegeven werd, vond ik het aandeel dood net iets té aanwezig. Na het zien van prachtige natuurbeelden ga ik meestal opgewekt naar buiten, maar hier werd dat toch enigszins gedrukt door de grote aanwezigheid van zoveel dood. Het is zeker een aspect, maar of het zo benadrukt hoeft te worden...?

Voor iedereen die natuurdocumentaires weet te behappen, kan ik deze Nederlandse productie alleen maar van harte aanraden! Het hoeft niet ver en exotisch te zijn om gevarieerde natuur mooi en beeld te brengen! Wat mij betreft een 8.5 :).
IMDb -- De nieuwe wildernis (2013) Wikipedia -- De nieuwe wildernis (2013) Bekijk trailer van De nieuwe wildernis (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De nieuwe wildernis (2013)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:27
Jurassic Park (1993)Jurassic Park (1993)
IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127min. | MPAA: PG-13
Al ontelbare keren gezien op vhs, dvd en nu ook voor de eerste keer op bluray in 3D.

3D was aardig gedaan en de SFX zien er in HD nog altijd prima uit. Je zou haast niet zeggen dat dit al een film van 20 jaar oud is.

Ik geniet iedere keer weer van de spanning door de losgeslagen dino`s. Al irriteer ik me soms wel wat aan bepaalde typetjes in de film zoals Hammond (heeeuuull errug naief) en Tim.

Buiten dat: Chapeau voor deze klassieker!
IMDb -- Jurassic Park (1993) Wikipedia -- Jurassic Park (1993) [url=]Bekijk trailer van Jurassic Park (1993) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Jurassic Park (1993)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Plot: Two salesmen whose careers have been torpedoed by the digital age find their way into a coveted internship at Google, where they must compete with a group of young, tech-savvy geniuses for a shot at employment.
Na wat oudere klassiekers deze keer wat nieuwer werk met als eerste the internship. Wellicht was een betere titel "a two hour commercial for Google" geweest, want daar gaat de stage plaatsvinden.
Het verhaal was helaas redelijk voorspel, wat eigenlijk bij bijna alle comedies wel zo is, maar de setting om een paar oude gasten een stage te laten lopen is wel weer een beetje verfrissend. Ik vond beide hoofdrolspeler het eigenlijk de hele film lang op de automatische piloot doen wat wel jammer was. Ook waren er niet echt veel leuke grappen. Gelukkig kijkt de film wel makkelijk weg en verveelde mij nooit.
Wat mij betreft mag Owen Wison weer eens een film met Ben Stiller maken, die zijn meestal toch leuker.

John Carter (2012)John Carter (2012)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Plot: Transplanted to Mars, a Civil War vet discovers a lush planet inhabited by 12-foot tall barbarians. Finding himself a prisoner of these creatures, he escapes, only to encounter a princess who is in desperate need of a savior.
De tweede film die ik keek had ik weinig vertrouwen in. Een titel als "grootste fiasco van het jaar / aller tijden" (ik heb beide varianten gelezen) verdien je niet zomaar. Maar gezien de imdb rating kon het toch niet zo slecht zijn. Het gaat dan ook om een fiasco qua geld in het laadje brengen.
In feite had men hier een soort magnum opus van SF willen maken, en de film begint wat wankel met een poging diverse genres te bestrijken (kostuum/western/SF) altijd een lastige mix.
Van mij had het wat beperkter gemogen, maar ik ben niet bekend met het boek waarop het gebaseerd is, dus misschien is dat voorstel wel heiligschennis
Als het verhaal eenmaal op gang is, is het eigenlijk best een aardige film. Wel jammer dat er maar één vrouw meespeelt, maar daar hebben SF films wel meer last van. De special effects zagen er goed uit, dat mag ook wel als je ziet wat het budget was. Hier en daar gebeuren er wel dingen die ik wat apart vond, niet zozeer "onmogelijkheden" die nou eenmaal bij SF horen maar eerder de plotse betrokkenheid van de held, die begint als iemand die nergens wat om geeft.
Spoiler
spoiler:
Verder had ik ook mijn vraagtekens bij de almachtige slechterik, waarom blaast hij onze held niet gewoon omver met dat blauwe ding?

Maar goed als je dat even buiten beschouwing laat vind ik het raar dat deze film het zoveel slechter doet dan andere SF films.
Al met al mag er wat mij betreft wel een vervolg komen.
IMDb -- John Carter (2012) Wikipedia -- John Carter (2012) Bekijk trailer van John Carter (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over John Carter (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.8 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13
Plot: A medical engineer and an astronaut work together to survive after an accident leaves them adrift in space.
Ik hou helemaal niet van George Clooney of Sandra Bullock. Maar in deze film stoorde ik me helemaal niet aan de twee. Clooney was net iets te veel relaxed, maar Bullock speelde goed.

Vanaf de eerste scene (waar helaas een paar laatkomers doorheen moesten praten. Nog nooit gehoord van stil zijn of fluisteren) zat ik letterlijk op het puntje van mijn stoel. Voor het eerst ooit ging ik een beetje naar voren leunen tijdens een spannend moment.

Mooi geflimde scenes en special effects. Het 3d gebeuren was een echte toevoeging en niet storend aanwezig. Helaas wel weer geklooi met die bril over mijn eigen bril. Het geluid was ook tof gedaan, doordat ze rekening houden met het feit dat er in de ruimte geen geluid is.

Enige minpuntje is
spoiler:
dat ze twee keer hetzelfde doet. Ontsnappen aan brokstukken en naar volgende station.

Stiekem hoopte ik een klein beetje dat ze het niet zou halen op het laatste moment. Maar dan zouden teveel mensen gaan zeuren over het "slechte" einde, denk ik, en dat zou de bezoekersaantallen verminderen.

Zeer zeker een aanrader. En eentje die je in de bios en in 3D moet zien. En dat is ook voor het eerst dat ik die twee dingen aanraad...
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Xyphoid schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:34:
Gravity (2013)[afbeelding]
Ik hou helemaal niet van George Clooney of Sandra Bullock. Maar in deze film stoorde ik me helemaal niet aan de twee. Clooney was net iets te veel relaxed, maar Bullock speelde goed.

Vanaf de eerste scene (waar helaas een paar laatkomers doorheen moesten praten. Nog nooit gehoord van stil zijn of fluisteren) zat ik letterlijk op het puntje van mijn stoel. Voor het eerst ooit ging ik een beetje naar voren leunen tijdens een spannend moment.

Mooi geflimde scenes en special effects. Het 3d gebeuren was een echte toevoeging en niet storend aanwezig. Helaas wel weer geklooi met die bril over mijn eigen bril. Het geluid was ook tof gedaan, doordat ze rekening houden met het feit dat er in de ruimte geen geluid is.

Enige minpuntje is
spoiler:
dat ze twee keer hetzelfde doet. Ontsnappen aan brokstukken en naar volgende station.

Stiekem hoopte ik een klein beetje dat ze het niet zou halen op het laatste moment. Maar dan zouden teveel mensen gaan zeuren over het "slechte" einde, denk ik, en dat zou de bezoekersaantallen verminderen.

Zeer zeker een aanrader. En eentje die je in de bios en in 3D moet zien. En dat is ook voor het eerst dat ik die twee dingen aanraad...
[afbeelding] 9 / 10
Net ook deze film in de bioscoop gezien. Prachtige film, mooie shots van de aarde, en het 3D had echt een toegevoegde waarde. SFX waren zeer goed (prachtige shots van het ISS) en muziek paste er heerlijk bij in de ruimte zonder omgevingsgeluiden.
Ook de natuurwetten qua zweven werden goed gebruikt (ok, niet alles klopte, maar toch wel 98% meer dan in andere Sci-Fi films)
Enige irritante was dat achter mij een familie zat met 2 kinderen van 10 die hun smoel niet konden houden |:(

Een dikke 9 krijgt ie van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Monsters University (2013)Monsters University (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104min. | MPAA: G
Gewoon even leuk voor tussendoor. Ik heb de 3D variant gezien. Wel aardig. Extra puntjes voor de uitvoering/ looks.
IMDb -- Monsters University (2013) Wikipedia -- Monsters University (2013) Bekijk trailer van Monsters University (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Monsters University (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:27
2 Guns (2013)2 Guns (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Fijne actie, degelijk acteerwerk, maar ook een verhaal dat zich onnodig ingewikkeld probeert te maken.
IMDb -- 2 Guns (2013) Wikipedia -- 2 Guns (2013) Bekijk trailer van 2 Guns (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 2 Guns (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Zoals hierboven al beschreven, vat het ook voor mij samen. Aardige film, niet bijzonder veel goede grappen of een uitblinker in het genre. Wel een ander pad wat wordt ingeslagen met het Google (gesponsord?) verhaal, dat wel.

Met name het laatste halfuur kon ons het meest bekoren.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.1 6.1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Plot: Native American warrior Tonto recounts the untold tales that transformed John Reid, a man of the law, into a legend of justice.
Mwah, niet heel boeiend. Ik vond Depp niet zo storend als ik had verwacht, m'n verwachtingen waren een Captain Sparrow in indianenkostuum, maar dat viel mij erg mee. Al had die indiaan best minder vreemd mogen zijn (geneuzel over dode vogel op z'n hoofd) zonder afbreuk aan de film te doen.

Maar los daarvan: het verhaal kon mij niet boeien. Sowieso het geeikte "ik gebruik geen vuurwapens, want, principe" stond mij wat tegen, die hebben we al te vaak gehad. En afgezien daarvan... tja, gewoon, niet interessant.

Een 5,5, want zag er OK uit en hier en daar nog wel aardig.

Monsters University (2013)Monsters University (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104min. | MPAA: G
Plot: A look at the relationship between Mike and Sulley during their days at Monsters University -- when they weren't necessarily the best of friends.
'wel aardig' dekt de lading. Geinige karakters, voorspelbaar verhaal. Ik gok dat deze film meer door kinderen gewaardeerd zal worden.
IMDb -- Monsters University (2013) Wikipedia -- Monsters University (2013) Bekijk trailer van Monsters University (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Monsters University (2013)

Plot: As a war between humankind and monstrous sea creatures wages on, a former pilot and a trainee are paired up to drive a seemingly obsolete special weapon in a desperate effort to save the world from the apocalypse.
Ik geloof dat deze film hier al eerder besproken is, dus ik ga er niet teveel woorden aan vuil maken:
Pulp, maar goed uitgewerkt. Irritante wetenschappers, verder een hoop standaard karakters die voorspelbaar zijn. Maar, mooie plaatjes.

Tijd over? Popcorn bij de hand? Pacific Rim is een geschikt tijdvulmiddel.

Thursday (1998)Thursday (1998)
Plot: The movie opens in a Los Angeles convenience store one late Monday night, where a smalltime drug dealer...
Humor! Het deed mij inderdaad wel wat aan Tarantino-films denken door het expliciete geweld, maar los daarvan is deze film niet al te complex.

Wat ik een beetje mistte (maar kan zijn dat ik niet altijd even goed oplette) is hoe de karakters precies aan elkaar gekoppeld werden:
spoiler:
hoe kwam die pizzabezorger bij dat huis terecht, wie heeft 'm ingeseind? Of die Billy Hill? Eigenlijk dus het verhaal van Nick, dat voor mij wat onderbelicht was.

Afgezien daarvan, leuke film, wist mij al tijdens de eerste scene te pakken. Jammer dat Dallas te snel d'r uit ging... ;)
IMDb -- Thursday (1998) Wikipedia -- Thursday (1998) [url=]Bekijk trailer van Thursday (1998) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Thursday (1998)

Gravity (2013)Gravity (2013)
Spannend, ongeveer vanaf dat het mis gaat... snel dus!

Het begin stoorde mij wat, ik vond het wat ongeloofwaardig dat
spoiler:
ze tijdens zo'n ruimtewandeling onnodig 'los' zijn van het schip, onnodige risico's nemen door wat te spelen.
. Een ander irritatiemoment was de wat langdurige drama-scene van Bullock.

Afgezien daarvan weet de film van begin tot einde je in spanning te houden. Erg goed gebruik van 3D, maar ook van geluid - plotselinge stiltes op de juiste momenten.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:55
rimave schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:27:
The Call (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R
Een dame die bij de 911 lijn werkt maakt een grove fout waar ze een trauma aan overhoud. Vervolgens komt ze een half jaar later terug om nieuwe mensen op te leiden en door toeval moet ze een gesprek van een rookie overnemen.

De film kwam er geloofwaardig over en de 911 dame (Halle Berry) kwam wel met slimme oplossingen om het ontvoerde meisje te redden. Maar daar zijn ze ook op getraind natuurlijk.

De reden van het ontvoeren van het meisje kent een wat luguber einde...
Ik vond het in elk geval een spannende thriller.
[afbeelding] 8 / 10
En weer iemand die hem zo'n hoog cijfer geeft... Ik vond het qua details slecht in elkaar steken:
spoiler:
-Een helikopter die ondanks de vele signalementen aan het begin van de film beide auto's maar niet weet te vinden.
-Toevallig dat het mobieltje bij het luik naar beneden valt van Jordan.
-Jordan gaat daarna niet terug omhoog om te bellen voor "reinforcements", maar gaat op eigen houtje maar weer verder.
-Jordan belt de hele film door met haar vriend (een police officer), maar als ze zelf op onderzoek uit gaat belt ze hem natuurlijk weer niet...
-Jordan heeft een verbroken verbinding bij een mogelijk slachtoffer in het huis (eerste van de film): gaat ze auto-redial doen en gaat die telefoon af. Denk je dat de pursuer niet die telefoon hoort afgaan? Wat een domme actie.

Maar wel een film die je ondanks bovenstaande minpuntjes helemaal meezuigt en je op het "puntje van je stoel" brengt. Ik moest verder denken richting het einde van de film aan een scene uit een game, namelijk:
spoiler:
Heavy Rain: DLC chronicles: The Taxidermist, waarin je dus ook een taxidermist tegenkomt als journaliste welke i.p.v. dieren mensen opzet.
: een wtf-momentje wat mij betreft.

Dus wat mij betreft een 6,5/10, omdat het verhaal wat minpuntjes heeft.

De Heineken Ontvoering (2011)De Heineken Ontvoering (2011)
IMDb: 6.4 | Genre: Crime, History, Thriller | Runtime: 127min. | MPAA: 12
Film die dus gaat over de Heineken-ontvoering in 1983.
Ik was zelf nieuwsgierig geworden na het zien van College Tour - Holleeder.

Als je deze film gaat kijken en verwacht de naam "Willem Holleeder" tegen te komen dan heb je het fout: doordat Willem Holleeder een rechtszaak tegen de filmmakers had aangespannen mocht zijn naam er niet in gebruikt worden. Daardoor heet degene die hem speelt "Rem Hubrechts".

Er zijn wat details in de film die niet overeenkomen met de feiten, waarbij sommige dingen wat verdraaid zijn zoals:
spoiler:
Het lijkt alsof Holleeder en Van Hout op Saint-Barthélemy door Heineken opgejaagd worden, maar het is daarentegen zo dat de bevolking zelf tegen het aanwezig zijn van criminelen op hun eiland is.
.

Zaken die t.o.v. de feiten niet goed duidelijk werden in de film waren o.a.:
spoiler:
-Het later ophalen van het geld: 7 miljoen gulden is nooit teruggevonden, later bleek dat er 7 miljoen gulden via Thomas van der Bijl doorgesluisd was naar "de bouwvakker" (Rob Grifhorst) en in bordelen was gestopt in Alkmaar.
Thomas van der Bijl is later geliquideerd omdat hij waarschijnlijk heeft gepraat of dreigde te gaan praten.
-Hoe de politie de locatie wist te vinden. Dit omdat het vanaf de zijde van de 4 daders gefilmd is.
-Wat er met Frans Meijer gebeurd na zijn ontsnapping.
-En zo zijn er nog wel meer zaken.
.
Maar: ik snap ook wel dat je niet álles in een film kunt proppen van dit verhaal, anders zou het ook wel weer een erg lange film worden.

Verder een interessante film, maar hij had best een half uur korter gekund: er zitten wat langzame scenes in die wat sneller hadden gekund. Wat mij betreft hadden ze dezelfde lengte mogen houden van de film als ze ook in diezelfde lengte het verhaal van de rechtszaken t/m "nu" er in hadden verwerkt, want het verhaal eindigt ergens in de jaren '90.

Toch een mooie 8 wat mij betreft.
IMDb -- De Heineken Ontvoering (2011) Wikipedia -- De Heineken Ontvoering (2011) Bekijk trailer van De Heineken Ontvoering (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Heineken Ontvoering (2011)

[ Voor 37% gewijzigd door Jorn1986 op 13-10-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
vanaalten schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:32:

Het begin stoorde mij wat, ik vond het wat ongeloofwaardig dat
spoiler:
ze tijdens zo'n ruimtewandeling onnodig 'los' zijn van het schip, onnodige risico's nemen door wat te spelen.
spoiler:
Er werd aangegeven dat ze een nieuw soort jetpack technologie aan het testen waren. Enigszins dus geloofwaardig. Waar het echter mis gaat is dat hij dat zo dicht bij het station doet, te grote kans op crashen.
Aardig detail: die jetpack (de MMU) is niet meer gebruikt sinds 1984. En ze waren toen inderdaad "altijd" nog gezekerd, op een aantal missies na om bv een satelliet te "vangen".
Persoonlijk vond ik dit dus geen al te grote struikelpunt... hoe moest hij haar anders terughalen in de film! :+

[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-10-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Timocos schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:13:
[...]

Enige irritante was dat achter mij een familie zat met 2 kinderen van 10 die hun smoel niet konden houden |:(
Ben je zo beta dat je daar niet iets van zegt dan? Ik ben niet z'n azijnpisser die van elke fluister uit z'n dak gaat, maar het moet niet te gek worden hoor.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Bra-Jo schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:02:
[...]

Ben je zo beta dat je daar niet iets van zegt dan? Ik ben niet z'n azijnpisser die van elke fluister uit z'n dak gaat, maar het moet niet te gek worden hoor.
Ben inderdaad niet iemand die zijn mond snel open trekt voor zulke dingen :X Keer nare aanvaring ermee gehad namelijk :/ Aan de andere kant, de ouders zaten aan die kinderen uit te leggen over de zwaartekracht enzo, dus was nog leerzaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zwaartekracht kun je het beste uitleggen d.m.v. een praktijkles. Erg asociaal in ieder geval, nuttig of niet nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Film 1
Green Lantern (2011)Green Lantern (2011)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Plot: A test pilot is granted an alien ring that bestows him with otherworldly powers, as well as membership into an intergalactic squadron tasked with keeping peace within the universe.
Nog een SF / Superhelden film. Een erg gehaast en rommelig begin waar ik binnen vijf minuten de hele draad kwijt was. Best knap als je bedenkt dat het plot op een bierviltje past. Als na de opening de rust enigszins is teruggekeerd blijkt de film een paar keer heen en weer te gaan met flashbacks. Waarschijnlijk voor de Amerikaanse comicbook fan gesneden koek, maar als een filmkijker als ik, met 0,0 kennis van de green lantern (buiten wat Sheldon Cooper in TBBT vertelde) gaat kijken werkt dat niet.
Goed als de film van een chaotische start is bijgekomen gaat de vaart er flink uit, denk aan 45 minuten verplicht geneuzel.
Ryan Reynolds ziet er verder wel leuk uit enzo, maar ik kan niet echt met hem meevoelen. Dat wilde ik eigenlijk wel met een superheldenfilm. Misschien was een andere acteur beter geweest.
De tweede helft van de film loopt beter, het tempo is beter. Helaas had de film veel meer kunnen zijn. Sommige dingen voelen gehaast aan. Andere dingen blijven voor mijn gevoel erg onderbelicht. Het acteerwerk was ook niet van een heel hoog niveau. De hele film voelt een beetje aan als "let's jump on the dark knight bandwagon" maar wel met een fatsoenlijk special effect budget. Als dit een aanloop moet zijn naar de justice league film (tegenhanger van "the avengers") dan zal ik deze film maar als de hulk beschouwen.
IMDb -- Green Lantern (2011) Wikipedia -- Green Lantern (2011) Bekijk trailer van Green Lantern (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Green Lantern (2011)

Film 2
Hellraiser III: Hell on Earth (1992)Hellraiser III: Hell on Earth (1992)
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Comedy, Drama, Horror, War | Runtime: 91min. | MPAA: R
Plot: An investigative reporter must send the newly unbound Pinhead and his legions back to Hell.
Over deze film kan ik kort zijn. Wie al bekend is met de Hellraiser serie weet het al. Een puzzel die de deuren opent naar de hel gepaard gaande met de nodige SM / kettingen / grappige one-liners en natuurlijk het icoon van de serie: Pinhead.
Ik heb me voorgenomen om de hele serie eens uit te kijken (ben ooit begonnen aan I en II die allebei goed en aardig zijn en daarna opgehouden) Het leuke aan dit deel is dat er ietsje dieper wordt ingegaan op de achtergrond van pinhead, Toch kon mij het gevoel van meer van hetzelfde niet helemaal ontlopen. Hierna nog vijf delen dus we gaan kijken hoever het niveau nog gaat zakken ;)
IMDb -- Hellraiser III: Hell on Earth (1992) Wikipedia -- Hellraiser III: Hell on Earth (1992) Bekijk trailer van Hellraiser III: Hell on Earth (1992) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hellraiser III: Hell on Earth (1992)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.2 5.2 / 10

Film 3
Hotel Transylvania (2012)Hotel Transylvania (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 91min. | MPAA: PG
Plot: Dracula, who operates a high-end resort away from the human world, goes into overprotective mode when a boy discovers the resort and falls for the count's teen-aged daughter.
Deze film is vorig jaar onder mijn radar door geglipt. Ik kwam toevallig deze week ergens een referentie naar deze film tegen, dus ik dacht: laten we hem maar eens kijken.
Wat een aangename verassing. Eens een animatiefilm die niet over pluizige beestjes gaat! In deze film worden allerlei horrorklassiekers stevig op de hak genomen, gepaard gaande met de nodige zelfspot. Het is duidelijk aan de regisseur (nummer 6) te merken dat zijn leertijd bij de korte tekenfilms (verzinner van Dexter's Laboratory en tekenaar bij Star Wars Clone Wars animation) zijn vruchten heeft afgeworpen. De tekenstijl is mooi te noemen maar de focus ligt echt op de karakters. Daarbij gebeurt er ook van alles in de achtergrond, dus de mensen die goed opletten hebben dubbele pret. Zelfs het stemwerk sluit goed aan bij de karakters, waarbij sommige duidelijke verwijzingen hebben naar de persoon die de spraak doet. (let wel ik heb met Engelse spraak gekeken)
Al met al een absolute aanrader, zeker voor de mensen die Dexter's Lab ook leuk vonden. De aftiteling is geheel in dexter stijl getekend, de film zelf is gelukkig mooi en modern geanimeerd.
IMDb -- Hotel Transylvania (2012) Wikipedia -- Hotel Transylvania (2012) Bekijk trailer van Hotel Transylvania (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hotel Transylvania (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 14:37

nXXt

Carpe omnia

Bartske schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:30:
Rush (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 123min. | MPAA: R
Laat ik van te voren zeggen: ik heb totaal niets met formule 1, ik kende het verhaal ook totaal niet alleen de naam Niki Lauda zei me wat (maar ik had geen flauw idee wat er precies gebeurd was).

Ik ging naar de film met redelijk lage verwachtingen, had verwacht dat het een film zou zijn voor de echte F1 liefhebber maar door het hoge cijfer op IMDB ben ik toch maar gegaan.

De film zelf vond ik vermakelijk, echte F1 races duren natuurlijk 5+ uur en hier laten ze alleen de leuke stukjes van een race zien. Dus dat is zeker een plus. Daarnaast gaat het natuurlijk niet om de races zelf, maar om de rivaliteit tussen Hunt en Lauda, erg mooi in beeld gebracht! Zeker omdat het zulke totaal verschillende karakters zijn. Daarnaast zit er ook humor in de film.

Al met al vond ik het een leuke film, alleen op sommige momenten vond ik het wat lang duren (aantal scenes in het midden hadden wat mij betreft eruit gemogen) en heb ik zelfs op m'n horloge gekeken (en dat is natuurlijk geen goed teken). Maar zeker een aanrader ook als je niet van F1 houdt!
[afbeelding] 7.5 / 10
Van mij had de film juist wel langer gemogen: het maakte een beetje de indruk van een miniserie die naar flimlengte gesneden was. Maar goed, dan kan ook komen doordat ik gewoon meer wilde zien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

The Happy Housewife (2010)The Happy Housewife (2010)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 100min. | MPAA: 12
Plot: Lea is an immaculate 30-something wife whose husband's job in real estate allows her an enviably glossy lifestyle...
Heftige shit.. wow
IMDb -- The Happy Housewife (2010) Wikipedia -- The Happy Housewife (2010) Bekijk trailer van The Happy Housewife (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Happy Housewife (2010)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:25

The_Scarabial

MTB for life!

The Hunt (2012)The Hunt (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 115min. | MPAA: R
Deense film over een Leraar op een Kleuterschool, die na een onschuldige leugen een moeilijke tijd doormaakt.
Gekeken met engelse ondertitels wat niet altijd even goed vertaald was zo leek het.
Maar vond het een erg goede film, moeilijk onderwerp. Je voelt echt het onrecht wat de hoofdrolspeler wordt aangedaan. Vondt het daarom ook wel een lastige film om te kijken.
IMDb -- The Hunt (2012) Wikipedia -- The Hunt (2012) Bekijk trailer van The Hunt (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunt (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

nXXt schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:29:
[...]

Van mij had de film juist wel langer gemogen: het maakte een beetje de indruk van een miniserie die naar flimlengte gesneden was. Maar goed, dan kan ook komen doordat ik gewoon meer wilde zien. :D
Eens. Van begin tot eind heb ik op het puntje van mijn stoel gezeten.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Wasteland (2012)Wasteland (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: 15
Leuke film. Typisch brits met dat heerlijke accent. Goed acteerwerk met een donker randje zoals alleen de Engelsen dat kunnen.

Vooral het laatste stuk is mooi, dan krijgt het verhaal toch nog ineens een andere wending...
IMDb -- Wasteland (2012) Wikipedia -- Wasteland (2012) Bekijk trailer van Wasteland (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Wasteland (2012)

Pagina: 1 ... 31 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]