Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.228 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Weer 3 films gezien;

Mulholland Dr. (2001)Mulholland Dr. (2001)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 147min. | MPAA: R
Plot: After a car wreck on the winding Mulholland Drive renders a woman amnesic, she and a perky Hollywood-hopeful search for clues and answers across Los Angeles in a twisting venture beyond dreams and reality.
Interessante film, maar ik snapte hem gewoon niet. Ik begreep er op het einde helemaal niks meer van. Ook nog nooit eerder gehad overigens. Wel dat ik niet alles begreep, maar van deze film snapte ik vanaf het moment dat het blauwe kluisje/lockertje op de slaapkamer grond viel niks meer.

Binnenkort toch maar een keer gaan bekijken.....:+. De 6 is dan ook mede door het feit dat ik hem gewoon niet helemaal begreep op het einde.
IMDb -- Mulholland Dr. (2001) Wikipedia -- Mulholland Dr. (2001) Bekijk trailer van Mulholland Dr. (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mulholland Dr. (2001)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

The Ghost Writer (2010)The Ghost Writer (2010)
IMDb: 7.3 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Plot: A ghostwriter hired to complete the memoirs of a former British prime minister uncovers secrets that put his own life in jeopardy.
Boeiende film met originele setting en een leuke sfeer. Niks mis mee. Het op sommige vlakken wat beter kunnen zijn, maar al met al toch een interessante film die me heeft vermaakt.
IMDb -- The Ghost Writer (2010) Wikipedia -- The Ghost Writer (2010) Bekijk trailer van The Ghost Writer (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Ghost Writer (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Jackie Brown (1997)Jackie Brown (1997)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 154min. | MPAA: R
Plot: A flight attendant becomes a key figure in a plot between the police and an arms dealer.
Heerlijke QT-film. Je merkt het al meteen bij de openingsscène. De hele film heeft me weten te boeien en ook de karakters spraken me gewoon aan. Er gebeurt niet heel veel, maar gewoon een mooie no-nonsense film.

Ook in deze film weer wat typische QT-scenes met een heerlijke sfeer. Gewoon genieten dus :).
IMDb -- Jackie Brown (1997) Wikipedia -- Jackie Brown (1997) Bekijk trailer van Jackie Brown (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jackie Brown (1997)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:36

4bit

Onward, to futility!

This Is the End (2013)This Is the End (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 107min. | MPAA: R
Bwa, mixed feelings. Niet echt slecht, paar keer goed moeten lachen. En leuke concepten, maar niet altijd goed uitgewerkt. En hoofdzakelijk toch wat te puberaal.
Michael Cera als verwaande celeb deed mij nog het meeste lachen.
IMDb -- This Is the End (2013) Wikipedia -- This Is the End (2013) Bekijk trailer van This Is the End (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over This Is the End (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Silver Linings Playbook (2012)Silver Linings Playbook (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 122min. | MPAA: R
Aangename romantische komedie film. Maar dan eentje waar de hoofdrolspelers neurotische aandoeningen (bipolaire stoornis) hebben. Regelmatig toffe dialogen, vooral tussen Bradley Cooper en Jennifer Lawrence. Dit voornamelijk omdat Bradley brutaal eerlijk is en geen blad voor de mond neemt. Ik heb deze film met plezier uitgekeken.
IMDb -- Silver Linings Playbook (2012) Wikipedia -- Silver Linings Playbook (2012) Bekijk trailer van Silver Linings Playbook (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Silver Linings Playbook (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.8 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13
Erg indrukwekkend in 3D Imax, terwijl ik dat zeker niet had verwacht van een film die zich anderhalf uur afspeelt in de ruimte met George Clooney en Sandra Bullock. De 3D ervaring creëert voor mij echt de meerwaarde die je nodig hebt om de gevoelens over te laten komen. Zodra je alleen tolt in de ruimte voel je je ook enorm eenzaam en hulpeloos. Heel indrukwekkende film.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
vind die Tarantino discussie wel interessant, alhoewel ik er heel anders over denk. ben een groot fan van zijn 'vroegere' werk, met als hoogtepunt (natuurlijk) Pulp Fiction. voor mij de beste film van de laatste 30 jaar, heb em inmiddels denk ik zeker 15 keer gezien en krijg er nog altijd geen genoeg van. werkelijk elke scene is een klassieker imo en kan ik keer op keer met een grote grijns bekijken 8)

Reservoir Dogs vind ik ook een topper, is alleen net iets simpeler (1 verhaal) en rauwer. Jackie Brown ook een erg goeie film, maar al wat meer standaard. Kil Bill 1 & 2 erg leuk alhoewel er ook wat saaiere stukken inzitten volgens mij. Death Proof sla ik als tussendoortje maar even over. maar dan z'n laatste twee films... Inglourious Basterds en Django Unchained: had van beide films erg hoge verwachtingen vanwege Tarantino en de settings (WOII/Western). maar bij beide films had ik uiteindelijk iets van mehhhh... volgens mij komt dit doordat Tarantino imo doordraaft in z'n slapstick comedy: hij probeert te vaak slapstick leuk te zijn (met name op het eind vd 2 films) in plaats van 'cool' leuk zoals in PF/RD. heb beide films overigens maar 1x gezien en nog niet de behoefte gehad om ze nogmaals te bekijken. (openingsscene in Basterds op de boerderij was overigens wel geniaal!).

of misschien vind ik Tarantino alleen maar leuk als het over gangsters gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik ben zelf ook geen grote Tarantino fan, die vent is wel goed, maar ik heb met moeite Inglourious Basterds uitgekeken, ja, hij was goed, maar hij voelde voor mij vreselijk langzaam en was een lange zit, terwijl ik 150 minuten niet heel veel vind voor een film, Scarface duurt bijv. langer maar voelde voor mij korter.

Bij Reservoir Dogs zat ik een flink deel van de film te denken "gebeurd er nou nog eens echt iets?" Ja, de dialogen zijn heel leuk, maar zelf kijk ik geen film om meer dan een uur lang lange dialogen te horen.

Dat ie helemaal opgehemeld wordt als de Grote Filmgod snap ik daarom ook niet, maar ach.

Al moet ik eerlijk zijn: er zijn wel meer films die als geweldig worden gezien die ik rommel vindt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:36

4bit

Onward, to futility!

Allemaal heidenen. Kneel before your god.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eF8GOJt.jpg

Tarantino is 1 van de weinige regisseurs die lange conversaties interessant kan houden. Met toch als topper de eerste scene in Inglourious Basterds. Zo wat de enige film die er in slaagde een tot de nok gevulde cinema muisstil te krijgen, voor 10 minuten lang. En dat met een conversatie over melk.

Pulp Fiction is een klassieker. Ga ik niet meer woorden aan vuil maken.

De 2 Kill Bill's lijken wat raar, maar die zijn een mashup van allerhande kung-fu, samurai, westerns en andere films.

Als er een nieuwe tarantino in de cinema is, ga ik deze kijken zonder reviews te lezen.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

lanerios schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:57:
Bedankt voor de edit, dat maakt het wat minder fanboyish ;)

Laat ik even mijn lijst af

Reservoir Dogs (1992) Grappige film, beetje meh.. 6
Pulp Fiction (1994) Heeft iets, gesprekken zijn leuk. Cheeseburger scene is gigantisch overrated imo 6.5
Jackie Brown (1997) Coole film, blijft voor mij erg leuk. 7
Kill Bill (Vol. 1) (2003) heerlijk over the top, niet super slecht, niet super goed. 6.5
Kill Bill (Vol. 2) (2004)heerlijk over the top, niet super slecht, niet super goed. 6.5
Death Proof (2007); film van Grindhouse. Tsja.. wat zal ik zeggen
Inglourious Basterds (2009). Film is leuk, maar weet niet wat het moet zijn, serieus? persiflage? 7
Django Unchained (2012) see above.

Natuurlijk zijn het geen slechte films! dat zeker niet, maar net iets te overdreven voor mij.
Ik vind 1. Resevoir Dogs (de theorie over Madonna's "Like a Virgin" is vrij briljant), 2.Pulp Fiction/Inglorious Basterds en 3) Kill Bill 1 eigenlijk de beste films van 'm
Jackie Brown en Django Unchained vind ik juist het minste.
Ik heb DU nogmaals gekeken en vind 'm net als Jackie Brown langdradig. Niet meer, niet minder.

En over welke Cheeseburger scene van Pulp Fiction heb je het eigenlijk.
Domweg het gesprek tussen Vincent en Jules (Travolta en Samuel L. Jackson) over de cheeseburger in Europa?

En je vergeet From Dusk till Dawn?
Die blijft bij mij ook niet echt hangen al vind ik 'm alleen om de absurde wending in het verhaal al gaaf.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
YellowCube schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:14:
En je vergeet From Dusk till Dawn?
Die blijft bij mij ook niet echt hangen al vind ik 'm alleen om de absurde wending in het verhaal al gaaf.
Daar was 'ie ook niet de regisseur. Hij deed de screenplay en had een rol.

Geen super film kwa kwaliteit maar wel lekker bizar en ik vond de teksten af en toe ook redelijk briljant (de pussy-opsomming is een klassieker :)).
lanerios schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:59:
Die conversaties trekken me wel. Maar het weet niet of het een persiflage wil zijn, of een serieuze poging, en allebei falen de meeste van zijn films in.
Je moet ook de films een beetje snappen. Als je veel slasher horrors kijkt kan ik me voorstellen dat je gewend bent je grijze massa een beetje uit te schakelen als je een film kijkt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 29-10-2013 19:33 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mooie discussie die gaande is m.b.t. Tarantino. Ikzelf ben een behoorlijke fanboy en ga ook gewoon naar de bios wanneer er een nieuwe uit is, maakt me niet uit waar die over gaat. Mijn oordeel is wat dat betreft al snel goed wanneer het om hem gaat, dus dat voorop.

Ik kan me voorstellen dat de lang draderige dialogen niet voor iedereen zijn weggelegd. Wanneer je een keiharde actiefilm verwacht (bijv een Bruce Willis oid) en je komt voor een Tarantino te zitten dan kan je dat vies tegenvallen of aangenaam verassen. Gelukkig vind niet iedereen hetzelfde leuk, maar ik denk wel dat de meeste mensen wel kunnen toegeven dat Tarantino in het genre waarin hij films maakt dit erg goed doet. De dialogen zijn echt super en zouden zo in boekvorm kunnen worden gegoten. Hij is op zijn minst uniek te noemen in zijn stijl. Of je die stijl aanspreekt is een tweede. Ik ben van mening dat men wel Pulp Fiction ooit eens gezien moet hebben (en reken dan ook even dat deze film ondertussen al 20 jaren oude is!), ondanks dat iemand geen Tarantino fan is.

Dit bovenste heb ik ook over Kevin Smith (Clerks, Mallrats, Jay and Silent Bob Strike back, Jersey Girl, etc), die humor daar lach ik me kapot om, maar zijn dialogen zijn ook briljant maar van een mindere mate 'serieusheid' waar eigenlijk in een Tarantino er (bijna) altijd een doel is voor het dialoog.

This Is the End (2013)This Is the End (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: While attending a party at James Franco's house, Seth Rogen, Jay Baruchel and many other celebrities are faced with the apocalypse.
Wat een matige film, slechte special effects. Kijkt zo wel prima weg wanneer je amper verwachtingen hebt, maar met deze cast zat er toch meer in. Het leek wel alsof het het speelkwartiertje was van de acteurs. Uit de categorie: "Klas, nu mogen jullie wat voor jezelf doen" zoals kleuren. Het verhaal slaat kant nog wal, de acteurs spelen zichzelf met een dosis zelfspot maar nemen zichzelf nog wel serieus. Leuk om 1 keer even te zien. Verder niet.
IMDb -- This Is the End (2013) Wikipedia -- This Is the End (2013) Bekijk trailer van This Is the End (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over This Is the End (2013)

The Kings of Summer (2013)The Kings of Summer (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: Three teenage friends, in the ultimate act of independence, decide to spend their summer building a house in the woods and living off the land.
Leuke frisse film, verhaal loopt niet helemaal zoals het moet heb ik het gevoel. Het meisje is een doel/prijs maar dit loopt anders dan verwacht. Hierdoor is het karakter in de film erg dun. De Italiaan heb ik echt om moeten lachen overigens, dat was prachtig. De norse vader deed het eigenlijk ook wel goed. Maar toch had ik het gevoel dat de film een half uurtje langer had moeten duren en hier en daar iets meer actie daarin had moeten bevatten.

Er zitten wel een paar mooie shots in de film, dat kon ik zeker waarderen. Verder is verhaal ook gewoon wel prima. Niet super, maar het kan ermee door.
IMDb -- The Kings of Summer (2013) Wikipedia -- The Kings of Summer (2013) [url=]Bekijk trailer van The Kings of Summer (2013) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over The Kings of Summer (2013)

[ Voor 113% gewijzigd door Kecin op 29-10-2013 20:01 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het gaat er mij niet om of ik wel of niet nadenk. Soms wil ik een simpele film kijken, soms wil ik wel nadenken.

Maar ik zit gewoon niet te wachten op een 10 minuten durend verhaal over melk, of een lang verhaal in de kroeg. Als ik dat wil, ga ik wel naar de kroeg :P

Ik vind persoonlijk stilte vaak sterker in een verhaal dan een dialoog, het begin van Wall-E vind ik erg goed.

Ja, Wall-E en Tarantino met elkaar vergelijken, je moet het maar kunnen :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:24
Hydra schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:30:
[...]
Je moet ook de films een beetje snappen. Als je veel slasher horrors kijkt kan ik me voorstellen dat je gewend bent je grijze massa een beetje uit te schakelen als je een film kijkt :)
Ah, kijk, de klassieke superioriteitsdooddoener. Als jij niet leuk vindt wat ik leuk vind, dan ben jij blijkbaar te dom om het te snappen. Doet het altijd goed in discussies, dat blijkt wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:35

SomerenV

It's something!

VasZaitsev schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:55:
Het gaat er mij niet om of ik wel of niet nadenk. Soms wil ik een simpele film kijken, soms wil ik wel nadenken.

Maar ik zit gewoon niet te wachten op een 10 minuten durend verhaal over melk, of een lang verhaal in de kroeg. Als ik dat wil, ga ik wel naar de kroeg :P

Ik vind persoonlijk stilte vaak sterker in een verhaal dan een dialoog, het begin van Wall-E vind ik erg goed.

Ja, Wall-E en Tarantino met elkaar vergelijken, je moet het maar kunnen :+
Zelf vind ik de Tarantino-films echt heerlijk. Het zijn echter wel films waarvan de kijkers in drie hokjes geplaatst kunnen worden: kijkers die het heel erg vet vinden allemaal, kijkers die het 'wel oke' vinden en kijkers die er niks aan vinden. De een zweert bij lange dialogen over melk, de ander zweert bij de lens flares van Bay en weer een ander prijst de technische pracht en praal van Cameron de hemel in. Ieder z'n ding. Zo vind m'n vriendin Pulp Fiction 'wel oke' en snapt ze alle ophef niet. Vind ik haar dan minderwaardig en heeft ze opeens geen smaak meer? Natuurlijk niet. Dat betekent gewoon dat ze een andere smaak heeft dan ik. Accepteren en doorgaan.

Maar als je van stilte houdt moet je Drive eens kijken (als je die niet al gezien hebt). Zelden zo'n sfeervolle stille scenes gezien als in die film. Bijna verheven tot kunstvorm!

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 29-10-2013 22:46 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Drive staat me nog steeds goed bij (en in vergelijk, ik hou niet van Tarantino films). De muziek, de sfeer, alles. Als ik er aan terugdenk *en de muziek luister ik vaak nog in de auto* dan denk ik met weemoed terug. Als een film dat bij mij teweeg brengt, was het voor mij (!) een goede film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Ip Man (2008)Ip Man (2008)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Biography, Drama, History, Sport | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: A semi-biographical account of Yip Man, the first martial arts master to teach the Chinese martial art of Wing Chun.
Prachtig opgebouwd verhaal, zowel visueel sterk als een mooi beeld op een sfeervol verleden. Dit gecombineerd met prima gespeelde respectvolle gesprekken en goed gemaakte actie zorgt voor een zéér vermakelijk geheel. één van de grootste verrassingen die ik het ooit heb gehad qua films.
IMDb -- Ip Man (2008) Wikipedia -- Ip Man (2008) [url=]Bekijk trailer van Ip Man (2008) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Ip Man (2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:34
The Fifth Estate (2013)The Fifth Estate (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 128min. | MPAA: R
Plot: A dramatic thriller based on real events, THE FIFTH ESTATE reveals the quest to expose the deceptions and corruptions of power that turned an Internet upstart into the 21st century's most fiercely debated organization.
Zeer matig. Eigenlijk een gedramatiseerde docu over het ontstaan en gang van zaken van Wikileaks - door de ogen van een beperkt aantal mensen. Verhaal was niet lekker te volgen en hier en daar zeer langdradig. Was blij toen het afgelopen was.
IMDb -- The Fifth Estate (2013) Wikipedia -- The Fifth Estate (2013) Bekijk trailer van The Fifth Estate (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Fifth Estate (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Tarantino is hit & miss.

Reservoir Dogs - oke
Pulp Fiction - slecht (na 1x zien heel goed, na 2x redelijk, na 3x matig, 4x afgezet)
Jackie Brown - slecht
Kill Bill: Vol. 1 - super
Kill Bill: Vol. 2 - super
Death Proof - matig
Inglourious Basterds - oke
Django Unchained - niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:44

Barbas

Gallego!

The Croods (2013)The Croods (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Plot: After their cave is destroyed, a caveman family must trek through an unfamiliar fantastical world with the help of an inventive boy.
Op zich een aardige animatiefilm. Niet echt bijzonder verder. Zaten een paar grappige stukjes in maar had er meer van verwacht eerlijk gezegd.
IMDb -- The Croods (2013) Wikipedia -- The Croods (2013) Bekijk trailer van The Croods (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Croods (2013)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

horizon1978 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:04:
Pulp Fiction - slecht (na 1x zien heel goed, na 2x redelijk, na 3x matig, 4x afgezet)
Hier ben ik gestopt met lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:12

Midas.e

Is handig met dinges

Delicatessen (1991)Delicatessen (1991)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: Post-apocalyptic surrealist black comedy about the landlord of an apartment building who occasionally prepares a delicacy for his odd tenants.
Geweldige film, de hele film is gebaseerd op 1 huis waar een hoop gebeurd. Voor een film uit 91 is hij nu nogsteeds zeer vermakelijk.
IMDb -- Delicatessen (1991) Wikipedia -- Delicatessen (1991) Bekijk trailer van Delicatessen (1991) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Delicatessen (1991)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-09 21:45
Zojuist final trailer gezien voor Hunger Games: Catching Fire.
Moet zeggen dat ik de voorlaatste trailer beter vond, deze geeft imo teveel weg.
Maar desalniettemin kan ik bijna niet wachten tot 19 November.
Catching Fire is zonder twijfel de film waar ik dit jaar het meeste naar uit heb gekeken.
Volgend jaar komen er nog 2 uit waar ik grote interesse in heb:
X-Men: Days of Future Past, en deel 1 van Hunger Games: MockingJay.

MockingJay part 2 wil ik eigenlijk niet zien omdat ik het boek gelezen heb en weet wat voor enorme depressietank dat deel van het verhaal is. Maar ben tegelijk wel benieuwd hoe Jennifer Lawrence dat neer gaat zetten. Als je SLP, The Poker House en Winter's Bone gezien hebt, weet je dat ze het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Plot: A veteran assigned to extract Earth's remaining resources begins to question what he knows about his mission and himself.
Oblivion is een onderhoudende sciencefictionfilm, met een tot het eind boeiende afwisseling van spanning, actie, avontuur en wat romantiek. De postapocalyptische setting doet denken aan The Planet Of The Apes (1968) waarin de restanten van landmarks ook een rol spelen.

Tom Cruise is en blijft Tom Cruise. Voor de één is dat een feest, voor de ander kennelijk een gruwel als ik de voorgaande recensies erop nalees. Een beetje zoals Johnny Depp wellicht. De film zit boordevol momenten die Tom Cruise op het lijf geschreven lijken te zijn. Herinneringen aan Mission: Impossible (deel 1), Top Gun, etc. zijn er genoeg. Het verhaal zelf is gebaseerd op een comic. Dat zie je hooguit terug in de aparte outfits van bepaalde karakters.

Ik vond de film best origineel, af en toe verrassend en over het algemeen heel vermakelijk. Mensen die veel films gezien hebben, herkennen allerlei elementen uit andere films, maar dat was geenszins storend, eerder prettig. Het verhaal van de film zat goed in elkaar. Ik heb met veel plezier gekeken.
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

StealthyPeanut schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:21:
Weer 3 films gezien;

[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Mulholland Dr. (2001)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 147min. | MPAA: R
[justify]Plot: After a car wreck on the winding Mulholland Drive renders a woman amnesic, she and a perky Hollywood-hopeful search for clues and answers across Los Angeles in a twisting venture beyond dreams and reality.
Interessante film, maar ik snapte hem gewoon niet. Ik begreep er op het einde helemaal niks meer van. Ook nog nooit eerder gehad overigens. Wel dat ik niet alles begreep, maar van deze film snapte ik vanaf het moment dat het blauwe kluisje/lockertje op de slaapkamer grond viel niks meer.

Binnenkort toch maar een keer gaan bekijken.....:+. De 6 is dan ook mede door het feit dat ik hem gewoon niet helemaal begreep op het einde.
Is ook geen makkelijke film, en tsjah, typisch David Lynch.

Als je ooit eens de tijd hebt, iemand heeft er een zeer uitgebreide essay over geschreven, en dan ga je hem wellicht wat meer waarderen: http://www.mulholland-drive.net/analysis/analysis01.htm

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:18

Vuvuzela

My spire is forming

Man of Steel (2013)Man of Steel (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
lame.. Op het begin en de flashbacks na voelt het als de zoveelste random actiefilm script waar ze nu toevallig Superman van hebben gemaakt. Heel weinig diepgang, oppervlakkige characters. Lois is lelijk. Volwassen superman is een emotieloze stijve hark die gewoon z;n ding doet, maar nergens leef ik echt mee. Iron man (ook geen fan van) heeft dan iig nog zijn persoonlijkheid. Dit voelt heel vlak. Russel Crow wel goed.
CGI was wel tof, prima cast en het voelde gek genoeg korter dan 2,5 uur.

IMDb -- Man of Steel (2013) Wikipedia -- Man of Steel (2013) Bekijk trailer van Man of Steel (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Man of Steel (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ender's Game (2013)Ender's Game (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Mocht de advanced screening bijwonen, na de nodige security controles op cellphones...

Als je het boek hebt gelezen dan zal deze film enorm tegenvallen. Het verhaal wordt enorm snel afgedaan en het plot is niet duidelijk. Ik ben erg teleurgesteld. Er zitten welgeteld 3 grapjes in en het hele Peter / Valentine stuk wordt weggelaten. CGI was goed, acteerwerk was ok, maar het verhaal kan gewoon niet in minder dan 2 uur worden verteld (film begon 19:15 en ik stond 21:00 weer buiten, dus geen 114 minuten!).

Jammer, gemiste kans!
IMDb -- Ender's Game (2013) Wikipedia -- Ender's Game (2013) Bekijk trailer van Ender's Game (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ender's Game (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:44

Barbas

Gallego!

Grown Ups 2 (2013)Grown Ups 2 (2013)
IMDb: 5.3 | Genre: Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Plot: After moving his family back to his hometown to be with his friends and their kids, Lenny finds out that between old bullies, new bullies, schizo bus drivers, drunk cops on skis, and 400 costumed party crashers sometimes crazy follows you.
Wat een slechte film, ontiegelijke flauwe grappen. Halverwege ook maar afgezet.
IMDb -- Grown Ups 2 (2013) Wikipedia -- Grown Ups 2 (2013) Bekijk trailer van Grown Ups 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Grown Ups 2 (2013)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hydra schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:30:
[...]

Daar was 'ie ook niet de regisseur. Hij deed de screenplay en had een rol.

Geen super film kwa kwaliteit maar wel lekker bizar en ik vond de teksten af en toe ook redelijk briljant (de pussy-opsomming is een klassieker :)).

[...]

... wat verwacht je nu? Oh heilige hydra, geef me je zeer superieure kennis? Kom op zeg.. kansloos..

Gister heb ik weer wat Tarantino films de kans gegeven, en het bevalt wel, maar het is het gewoon net niet. Conversaties zijn leuk, maar te langdradig. Echt, we snappen je obsessie met die burger, get over it. Zelfde heb ik met veel andere conversaties, als ik kijk naar tekst in een film, dan heb ik een paar goede voorbeelden:

Alan Rickman in Dogma (metatron)
Courtroom Scene in Boondock Saints
Atlas Shrugged
etc
etc

Die werken voor mij beter, geen geneuzel met elke 30 seconden hetzelfde herhalen maar op een andere manier, maar gewoon "this is it, deal with it" Bijvoorbeeld de tekst van Candie in Django had dit heel erg, ook met de dude die met Django werkt, die teksten waren voor mij (dus persoonlijk!) gewoon een stuk beter dan de herhalende geneuzel van Pulp Fiction etc.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eijkb schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:32:
Gravity (2013)[afbeelding]
Tja.

Mijn eerste ervaring met een speelfilm op IMAX. Schitterend beelden. Geluid ook waarlijk prachtig. Tevens een van de weinige films waar 3D echt iets toevoegt zoals hier al veel geschreven is. Qua techniek en het gebruik hiervan een dikke 9.

Maar het verhaal... man man man. Dat ontstijgt het niveau van Avatar niet. Het is als een IKEA kapstok voor je dure merkjas. Mocht de NASA met dat soort astronauten de ruimte ingaan is het begrijpelijk dat het budget verkleind is.

Nu, een recht toe rechtaan actie film heeft vaak ook een flinterdun verhaal en daar is niets mis mee. Maar in deze film is zoveel ruimte om een goed verhaal neer te zetten dat het storend is. Verhaaltechnisch een 3.

Kom je dus op een 6je uit maar vanwege de superervaring met het beeld en geluid wordt het een héle dikke 6+
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6 / 10
Wat had hier dan met het verhaal moeten gebeuren? Het is gewoon een heel simpel verhaal. "Er gaat wat mis en hoe gaan we het overleven?". Maar een simpel verhaal hoeft toch niet te betekenen dat het een slecht verhaal is? Het is geen film die je moet kijken als je complexe en fascinerende, kruisende verhaallijnen zoekt. Het is een film die het echt heel goed doet vanwege de cinematografie, goede acteerprestaties, de sfeer, de claustrofobie, de eenzaamheid, angst, opgeven, doorzetten, alle emoties die prima worden gespeeld en neergezet. En dat gecombineerd met prachtige visuele effecten (wat iets anders is dan goeie cinematografie) en werkelijk subliem effectief gebruik van geluid (en dan bedoel ik niet surroundeffecten)...

En ja, als je het dan uitkleedt tot het verhaal, dan kom je weer bij die tien woorden die ik hierboven schrijf. Ik vind dat een simpel verhaal een film echt helemaal niet slecht maakt. Er is zo veel meer wat goed kan zijn aan een film, en als dat met zo'n kwaliteit wordt gedaan, dan is de film ook echt prima.

Ik vond Gravity in elk geval bijzonder indrukwekkend en voor mij het schoolvoorbeeld thriller / spanningsfilm. Zeker een 8 waard.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Benieuwd naar Thor II...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 19:49
Oz the Great and Powerful (2013)Oz the Great and Powerful (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 130min. | MPAA: PG
Flinke dosis moraal, maar visueel echt prachtig. Leuke film waar je niet direct uit kan opmerken wie nou de doelgroep was. Voor kleinere kinderen lijkt het me op bepaalde momenten wat akelig.
IMDb -- Oz the Great and Powerful (2013) Wikipedia -- Oz the Great and Powerful (2013) Bekijk trailer van Oz the Great and Powerful (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oz the Great and Powerful (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Gravity (2013)Gravity (2013)
Gisteren eindelijk naar Gravity geweest. Wegens omstandigheden kon ik er niet eerder heen, maar dat terzijde.

Een erg goede film! Ik heb me geen moment verveeld. De manier van filmen is ook apart. Soms gaat de camera ineens in de helm van Sandra en dan zie je wat zij ziet en op andere momenten wordt alles vanaf een afstandje gefilmd. Het 3D voegt ook echt wat toe, vooral op de momenten dat het ruimtepuin voorbij komt.

Hetzelfde geld ook voor het geluid. Dat is ook op een aparte manier opgenomen. Bijv. op de momenten dat ze schroeven losdraaien aan de buitenkant van het ISS. Het klinkt alsof je onder water zit, maar het is natuurlijk exact wat Sandra en George horen vanuit hun pakken.

Het verhaal zelf is wat broos. Hoelang kun je nog bij bewustzijn blijven terwijl je zuurstoftank leeg is? Ik vond dat Sandra dat wel erg lang volhield. Maar dat terzijde. De beelden die je te zien krijgt zijn echt spectaculair! Ik ga hem thuis zeker nog een keer zien op blu-ray.

Hij is in Pathé Groningen al tot zaal 7 gedegradeerd helaas. Ik had verwacht dat hij nog wle in zaal 1 zou draaien. En het wordt echt hoog tijd voor een IMAX zaal in Groningen!! Dit soort films zijn daar uitermate geschikt voor.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Haha Pathe Groningen is best simpel, Gravity draaide na de eerste week al niet meer in zaal 1. En een heleboel films draaien hier ook gewoon niet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vond trouwens het Bubbleship (Oblivion) één van de tofste vervoersmiddelen van de laatste tijd. Zag er in elk geval mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat van het zuurstof is juist iets dat wel kan. Zit wel een liter of wat in je pak, zal wel 20% zuurstof zijn en je gebruikt een halve liter per minuut. Dat ze juist last had van co2 was wel realistisch.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 30-09 17:25

SaN

Ik zal er wel weer teveel van verwacht hebben, maar ik vond Gravity nou echt helemaal niet bijzonder. Ik ben er expres voor naar de bios gegaan. Maar het verhaal is inderdaad echt flinterdun (hoeft niet erg te zijn) en de actie wat mij betreft veel en veel te Amerikaans. Sandra Bullock speelt nou ook niet echt de sterren van de hemel. Clooney is bij vlagen wel weer grappig, maar ook een redelijk standaard rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat hij heel erg tegen is gevallen voor veel mensen.. ook wel logisch, alle Avenger acteurs passen voor hun rol, maar Thor ziet er nou niet bepaald uit als de nordic god of thunder.. Meer als de posterboy voor de boeketreeks. Erg jammer, het past totaal niet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gisteren naar Thor The Dark World geweest, Beduidend beter dan de eerste Thor film, veel goede marvel humor, zelf vind het ik verhaal van de Dark Elves niet echt boeiend, maar asl je de mid/post credits scene bekijkt hebben ze imho een aardige tie-in gemaakt welke het dan wel weer de moeite waard maakt imho.

Behoorlijke spoilers die je wel had kunnen aan zien komen als je avengers gezien hebt en het Marvel universe kent, hoewel ze voor phase 2 (3?) uiteraard wat dingen aangepast hebben :)
spoiler:
Na de Thanos cameo in de Avengers post credit nu de onthulling dat de Tesseract een infinity gem is en de aether er kennelijk ook 1 is... IInfinity Gauntlet FUCK YEAH oh en Benicio Del Toro als de Collector,... oOo

Vermoed echter dat dit pas onder Marvel Phase 3 valt, aangezien Avengers 2 en Guardians of the galaxy respecvtievelijk Ultron en Ronan the Accuser als bad guy hebben, dit zijn dus weer 2 films met mogelijk post credit referenties naar Infinity gauntlet. Met deze trend hebben mogelijk de Winter Soldier en Ant-Man ook nog referenties, wat dan misschien 2 opties geeft, Thanos wordt een vijand voor Iron Man 4 (hoewel er ook geruchten zijn over de komst van de "echte" mandarin in 4) of pas voor Avengers 3 >_< anyway, ik ben hyped :P en aan boord voor deze rit :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
White House Down (2013)White House Down (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Top film! Imo een goede afwisseling van actie en 'verhaal'. Hoewel natuurlijk sommige stukken onmogelijk zijn geweest maakt dat wel de film.
IMDb -- White House Down (2013) Wikipedia -- White House Down (2013) Bekijk trailer van White House Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over White House Down (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:41

McBoom

Broem

lanerios schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:22:
[...]

Thor ziet er nou niet bepaald uit als de nordic god of thunder..
Dan ben ik wel benieuwd hoe The God of Thunder er uit moet zien volgens jou. :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
McBoom schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:38:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd hoe The God of Thunder er uit moet zien volgens jou. :)
Voor mij, als ik zou kijken naar personen die er beter voor zouden passen:

Marco Hietala (Nightwish, Lieksa, etc)
<tbd>
<tbd>

Gewoon wat Nordic persoon ipv weer de male 'MURICA! barbie. Het werkt voor cpt america, omdat dat zijn hele doel was. Maar sorry, een overly american Thor werkt gewoon niet.

Het is wel een redelijke acteur, maar voor mij werkt het gewoon net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Machete Kills (2013)Machete Kills (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: The U.S. government recruits Machete to battle his way through Mexico in order to take down an arms dealer who looks to launch a weapon into space.
Over de top en daar nog iets overheen.. Lachend in de bios gezeten gisteravond. Zo, zo,zo slecht dat het gewoon grappig was... Laat ik er maar niet teveel woorden aan vuil maken. Leuke film voor een regenachtige zondagavond als je niets anders te doen hebt.. Of als je alle films die nu draaien al gezien hebt en een Pathe gold card hebt.. en Thor helemaal vol zat.. :P+ Toch nog een krap 5je voor die mooie billen van Alex Vega!
IMDb -- Machete Kills (2013) Wikipedia -- Machete Kills (2013) Bekijk trailer van Machete Kills (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Machete Kills (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 5 / 10

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

lanerios schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:43:
[...]

Voor mij, als ik zou kijken naar personen die er beter voor zouden passen:

Marco Hietala (Nightwish, Lieksa, etc)
<tbd>
<tbd>

Gewoon wat Nordic persoon ipv weer de male 'MURICA! barbie. Het werkt voor cpt america, omdat dat zijn hele doel was. Maar sorry, een overly american Thor werkt gewoon niet.

Het is wel een redelijke acteur, maar voor mij werkt het gewoon net niet.
Ten eerste Chris Hemsworth is Australiër, dus erg amerikaans is hij niet :P

Ten tweede: Je weet dat Thor/The Avengers op comics gebasseerd is?
Dus dit:
Afbeeldingslocatie: http://files.nightwishfanclub.webnode.sk/200000484-d63d3d70c9/marco-hietala--large-msg-116232674897.jpg
VS. dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.aliciastella.com/blog/wp-content/uploads/2011/05/thor.jpg
VS. dit:
Afbeeldingslocatie: http://comicdomain.files.wordpress.com/2010/08/thor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Joh.. marvel doet iets met comics? Echt? Wow.. wat een eye opener, nooit geweten >_>

Vind hem in de comics er toch een stuk meer nordic uitzien dan Die dude. maar goed, zal wel aan mij liggen, vind de comic versie ook nogal meh. Vond hem altijd de meest lame hero naast Spiderman :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Je bracht me anders wel even aan het twijfelen :P

Hoe nordic wil je Chris Hemsworth hebben? Blond (lang) haar? Check. Ruige blonde baard? Check. (IJs)Blauwe ogen? Check. Groot? Met z'n ruim 1.90 is hij niet echt klein te noemen, zeker naar amerikaanse maatstaven. Of is het omdat hij niet uit een Scandinavisch land komt? Dat is hetzelfde als zeggen dat Forest Whitaker niet Idi Amin kan/mag spelen omdat hij niet uit Afrika komt ondanks dat hij wel de uiterlijke kenmerken heeft van iemand uit Afrika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

lanerios schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:22:
[...]

Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat hij heel erg tegen is gevallen voor veel mensen.. ook wel logisch, alle Avenger acteurs passen voor hun rol,
Je bedoelt dat de rol bij hen past? Ergens voor passen betekent geheel iets anders.

En ik maar denken dat alle Avengersacteurs ermee gekapt waren :'( 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
haha, verkeerde woordkeuze. Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Gisteren naar Thor: The Dark World geweest...gewoon WOW. De beoordeling laat ik aan de ervaren reviewer over maar ik vond hem geweldig. Goeie actie, effecten en leuke knipoogjes naar The Avengers.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Resident Evil: Retribution (2012)Resident Evil: Retribution (2012)
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R
Plot: Alice fights alongside a resistance movement in the continuing battle against the Umbrella Corporation and the undead.
Voorlopig laatste deel van de resident evil saga, hoewel het vervolg alweer in de maak is.
Het gaat rommelig verder met de cliffhanger waarin het vorige deel eindigde, het ziet er mooi uit maar het had beter gekund verhaaltechnisch. Maar het is bekend dat bij deel zoveel van de serie verhaal meestal optioneel is.
Leuk is dat ze bij dit deel weer wat oude castleden van deel 1 boven water halen. Voor de rest was het meer van hetzelfde, wat op zich niet verkeerd is. Beter dan deel 4 in ieder geval
IMDb -- Resident Evil: Retribution (2012) Wikipedia -- Resident Evil: Retribution (2012) Bekijk trailer van Resident Evil: Retribution (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Resident Evil: Retribution (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.4 6.4 / 10

Thursday (1998)Thursday (1998)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 83min. | MPAA: R
Plot: The movie opens in a Los Angeles convenience store one late Monday night, where a smalltime drug dealer...
Deze film een paar keer voorbij zien komen dus ik was benieuwd. Hij stelde niet teleur. Een mooie film met goede dialoog en flinke dosis zwarte humor die het verhaal voortduwt. Ook leuk om Aaron Eckhardt weer eens bezig te zien in zijn jongere jaren.
Het niveau van tarantino haalt het net niet, maar de dialoog had rechtstreeks door hem geschreven kunnen zijn.
IMDb -- Thursday (1998) Wikipedia -- Thursday (1998) [url=]Bekijk trailer van Thursday (1998) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Thursday (1998)

Pocahontas II: Journey to a New World (1998)Pocahontas II: Journey to a New World (1998)
IMDb: 4.8 | Genre: Animation, Adventure, Drama, Family, Romance | Runtime: 72min. | MPAA: G
Plot: Pocahontas sets off on a journey to England with Meeko, Flit, and Percy. Hearing rumors of John Smith's death...
Laatst deel 1 gekeken, dus volgt deel 2 plichtsmatig. Laat ik er weinig woorden aan vuil maken, de hele plot past op een postzegel en alles is op herhaling. Alleen leuk om te zien voor de kleintjes.
IMDb -- Pocahontas II: Journey to a New World (1998) Wikipedia -- Pocahontas II: Journey to a New World (1998) [url=]Bekijk trailer van Pocahontas II: Journey to a New World (1998) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Pocahontas II: Journey to a New World (1998)

Fright Night (2011)Fright Night (2011)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: A teenager suspects that his new neighbor is a vampire.
Laatst de klassieke 1 & 2 uit de 80's gezien, dus nu de remake.
Meestal is het meer van hetzelfde en dan slechter, dat gaat ook nu op alleen is het niet zo heel slecht gedaan.
Het mist wel de charme en humor van het origineel uit '85 en ook Colin Farell haalt het niet bij de vampier uit de '85 versie. Gelukkig is niet alles scene voor scene overgedaan en krijgt de "vampire hunter" een andere verhaallijn. Ook zijn de speciale effecten met de tijd meegegaan. Ik mis de humor wel wat deze film naar een hoger niveau had kunnen tillen.

Al met al geen slechte film ook geen geweldige.
IMDb -- Fright Night (2011) Wikipedia -- Fright Night (2011) Bekijk trailer van Fright Night (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fright Night (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Byzantium (2012)Byzantium (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Plot: Residents of a coastal town learn, with deathly consequences, the secret shared by the two mysterious women who have sought shelter at a local resort.
Om nog even met het vampierenthema door te gaan heb ik ook nog byzantium gezien. Deze is geregisseerd door Neil Jordan, die mid jaren '90 een groot succes had met een andere vampier film: Interview with the Vampire.

Leuk om een film te zien die niet op de twilight toer doorgaat maar meer het klassieke vampier verhaal verteld vanuit het perspectief van een vampier zelf. En de gewetensbezwaren/belevingen die daarmee gemoeid gaan.

Het tempo is wel vreselijk traag zodat het goede spel van beide hoofdrolspeelsters niet tot hun recht komt, maar toch een vermakelijke film.
IMDb -- Byzantium (2012) Wikipedia -- Byzantium (2012) Bekijk trailer van Byzantium (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Byzantium (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.9 6.9 / 10

Turbo (2013)Turbo (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Sport | Runtime: 96min. | MPAA: PG
Plot: A freak accident might just help an everyday garden snail achieve his biggest dream: winning the Indy 500.
Weer een dieren animatie maar deze heeft tenminste een vrij origineel plot: een slak krijgt race-ambities (hoe krijg je het verzonnen)
De humor is prima en ook de animatie mag er zijn. Helaas is het verhaal na de opzet redelijk voorspelbaar desalniettemin met veel plezier gekeken.
Ook het engelse stemwerk was prima.
IMDb -- Turbo (2013) Wikipedia -- Turbo (2013) Bekijk trailer van Turbo (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Turbo (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

Blood of Redemption (2013)Blood of Redemption (2013)
IMDb: 4.1 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: Not Rated
Plot: Quinn Forte had it all: power, money, a brother who idolized him, and a woman who loved him. He also had enemies...
Een uiterst zwakke film die een sterrencast verspilt aan een overambitieus plot. Het verhaal is 13-in-een-dozijn, het acteerwerk is van het niveau crash-test-dummy (houten klaas werk dus) en het is nooit ergens spannend.
Bespaar je de moeite tenzij je een die-hard dolph lundgren fan bent ofzo.
IMDb -- Blood of Redemption (2013) Wikipedia -- Blood of Redemption (2013) [url=]Bekijk trailer van Blood of Redemption (2013) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Blood of Redemption (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3.5 3.5 / 10

Warm Bodies (2013)Warm Bodies (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Horror, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13
Plot: After a highly unusual zombie saves a still-living girl from an attack, the two form a relationship that sets in motion events that might transform the entire lifeless world.
De laatste "horror" film in aanloop naar Halloween.
Deze film mixt comedy met horror, altijd een leuke mix en deze keer werkt het heel goed.
Een originele twist aan een populair genre een zombie die probeert menselijk te zijn. Het tempo is goed en de acteurs komen goed tot hun recht. Van tijd tot tijd flink dubbel gelegen.
Ook geen verkeerde 'date film' trouwens.
IMDb -- Warm Bodies (2013) Wikipedia -- Warm Bodies (2013) Bekijk trailer van Warm Bodies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warm Bodies (2013)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Internship (2013)The Internship (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Leuke film waarbij de humor geslaagd is. De laatste tijd zijn er veel te veel ...-movies geweest waarbij de humor gewoon geen humor was. Bij deze film wel. Als je nog niet bij Google werkt, dan wil je in elk geval op stage na het zien van deze film. Ik heb me in elk geval prima vermaakt en daar gaat het om.
IMDb -- The Internship (2013) Wikipedia -- The Internship (2013) Bekijk trailer van The Internship (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Internship (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

The Princess Bride vind ik ook een héérlijke film, terwijl ik die pas rond mijn 20e heb gezien. Als je van films als Labyrinth houdt mag je hem niet missen, anders kan je het beter overslaan.
Man of Steel (2013)Man of Steel (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Een teleurstelling kan ik dit niet noemen, aangezien mijn verwachtingen eerlijk gezegd al niet al te hoog waren. Superman is in de basis al een lastig personage vanwege zijn perfectie, maar de poging om hem hier "menselijker" te maken faalt helaas jammerlijk.

De opzet van de film is nog wel aardig en wekte even mijn interesse, maar de tweede helft vliegt uit de bocht en bestaat enkel uit wat dialogen om de actiescènes met elkaar te verbinden. De plot is belachelijk en de actie zelf viel ook zwaar tegen. Geen enkele klap lijkt aan te komen, en je krijgt nergens het gevoel dat er iets op het spel staat.

Hoe krijg je het ook voor elkaar om een acteur als Michael Shannon zo'n saai personage te laten spelen? Henry Cavill is wel sterk gecast als Superman en de introductie van de mythologie is enigszins intrigerend. De film heeft zo zijn momenten en met je verstand op nul is het kijkbaar, maar alle vertrouwen in een passend bij Batman vs. Superman is volledig weg.
IMDb -- Man of Steel (2013) Wikipedia -- Man of Steel (2013) Bekijk trailer van Man of Steel (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Man of Steel (2013)

Quiz (2012)Quiz (2012)
IMDb: 5.9 | Genre: Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: 16
Een intrigerend concept, dat slechts voor de helft wordt uitgewerkt door Maas. De show wordt gestolen door Pierre Bokma.
IMDb -- Quiz (2012) Wikipedia -- Quiz (2012) Bekijk trailer van Quiz (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Quiz (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Zombieland (2009)Zombieland (2009)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R
Ook de tweede keer een fijne kruising tussen een zombiefilm en een komedie. Fijn acteerwerk, wat originele vondsten en een stijl die doet denken aan Scott Pilgrim maken dit een verfrissende film in een uitgekauwd genre.
IMDb -- Zombieland (2009) Wikipedia -- Zombieland (2009) [url=]Bekijk trailer van Zombieland (2009) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Zombieland (2009)

Mean Streets (1973)Mean Streets (1973)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: R
Eén van de definiërende films van Martin Scorsese waarin zijn passie voor New York naar voren komt. Het geheel komt over alsof het nog niet helemaal uitgewerkt was, maar is desondanks intrigerend. Keitel is sterk in de hoofdrol, maar vooral De Niro maakt veel indruk.
IMDb -- Mean Streets (1973) Wikipedia -- Mean Streets (1973) Bekijk trailer van Mean Streets (1973) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mean Streets (1973)

Alice in Wonderland (1951)Alice in Wonderland (1951)
IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 75min. | MPAA: G
Als kind talloze keren gezien, maar nu valt vooral op dat het verhaal ontzettend episodisch is (zoals vaker bij oudere Disneyfilms). Het animatiewerk is nog altijd erg sterk en deze versies van de personages zijn niet voor niets iconisch.
IMDb -- Alice in Wonderland (1951) Wikipedia -- Alice in Wonderland (1951) Bekijk trailer van Alice in Wonderland (1951) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Alice in Wonderland (1951)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ram0n schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:56:
Zombieland (2009)
Ook de tweede keer een fijne kruising tussen een zombiefilm en een komedie. Fijn acteerwerk, wat originele vondsten en een stijl die doet denken aan Scott Pilgrim maken dit een verfrissende film in een uitgekauwd genre.
Klinkt leuk, maar wat bedoel je precies met "ook de tweede keer"?
Mocht je 'm nog niet gezien hebben is "warm bodies" misschien ook wat voor jou ;)

[ Voor 47% gewijzigd door rockhopper op 01-11-2013 17:03 . Reden: stijl & layout edit ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

rockhopper schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:02:
[...]

Klinkt leuk, maar wat bedoel je precies met "ook de tweede keer"?
Mocht je 'm nog niet gezien hebben is "warm bodies" misschien ook wat voor jou ;)
Dat dit de tweede keer was dat ik de film heb gezien :) Warm Bodies heb ik op m'n lijstje staan, maar door de wisselende ervaringen van anderen staat 'ie niet zo hoog.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Escape Plan (2013)Escape Plan (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Topfilm met Stallone en Schwarzenegger, gezien in de bios. Heeft alles in zich wat je verwacht van een film met deze twee, vuistslagen, droge oneliners, bad guys en machinegeweren. Het plot is ook nog eens verrassend goed/spannend for een film van dit kaliber. Scenes zijn gewoon ouderwets zichtbaar in plaats van de overdreven-snel-geknipte-geen-idee-wat-er-aan-de-hand-is gevechten van moderne actiefilms. Heb me zeer goed vermaakt.
IMDb -- Escape Plan (2013) Wikipedia -- Escape Plan (2013) Bekijk trailer van Escape Plan (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape Plan (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

White House Down (2013)White House Down (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: While on a tour of the White House with his young daughter, a Capitol policeman springs into action to save his child and protect the president from a heavily armed group of paramilitary invaders.
Spannende actiefilm die prima past in de filmcultuur van Bruce Willis, Arnold Schwarzenegger en Sylvester Stallone. Ik heb gedurende het grootste gedeelte van de film op het puntje van mijn stoel gezeten en genoten van alle actie en spanning. Prima film dus!
IMDb -- White House Down (2013) Wikipedia -- White House Down (2013) Bekijk trailer van White House Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over White House Down (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
Bokkie schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:29:
Gisteren naar Thor The Dark World geweest, Beduidend beter dan de eerste Thor film, veel goede marvel humor, zelf vind het ik verhaal van de Dark Elves niet echt boeiend, maar asl je de mid/post credits scene bekijkt hebben ze imho een aardige tie-in gemaakt welke het dan wel weer de moeite waard maakt imho.

Behoorlijke spoilers die je wel had kunnen aan zien komen als je avengers gezien hebt en het Marvel universe kent, hoewel ze voor phase 2 (3?) uiteraard wat dingen aangepast hebben :)
spoiler:
Na de Thanos cameo in de Avengers post credit nu de onthulling dat de Tesseract een infinity gem is en de aether er kennelijk ook 1 is... IInfinity Gauntlet FUCK YEAH oh en Benicio Del Toro als de Collector,... oOo

Vermoed echter dat dit pas onder Marvel Phase 3 valt, aangezien Avengers 2 en Guardians of the galaxy respecvtievelijk Ultron en Ronan the Accuser als bad guy hebben, dit zijn dus weer 2 films met mogelijk post credit referenties naar Infinity gauntlet. Met deze trend hebben mogelijk de Winter Soldier en Ant-Man ook nog referenties, wat dan misschien 2 opties geeft, Thanos wordt een vijand voor Iron Man 4 (hoewel er ook geruchten zijn over de komst van de "echte" mandarin in 4) of pas voor Avengers 3 >_< anyway, ik ben hyped :P en aan boord voor deze rit :P
spoiler:
the collector
doet ook mee in Guardians of the Galaxy, de casting is al een tijdje bekend.
Vraag is dan of hij op de voorgrond meedoet of dat het puur iets is op de achtergrond als een soort van introductie. Want
spoiler:
Rhoman Dey en Nova Prime
zijn ook gecast voor Guardians of the Galaxy maar deze 2 zullen denk ik puur achtergrond zijn als introductie van
spoiler:
de Novas en als de film aanslaat een Nova spin-off en god hope een Annihilation film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Marvel is wel lekker bezig he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
Aye ook als je de casting ziet.
spoiler:
Robert Redford
in Captain America 2 maar dat is ook wel te zien in de trailer en
spoiler:
Glen Close
in Guardian of the Galaxy. En dat zijn zover ik weet beide slechts kleine rolletjes.
Ook als je ziet dat ze al een tijdje bezig zijn met de casting voor de grotere rollen voor phase 3
spoiler:
Vin Diesel is al gecast voor een rol in phase 3 maar niemand weet waarvoor. Na de positieve reacties op dat nieuws besloten ze hem ook als de stem van Groot voor Guardians te casten
.

Dan zie je toch dat er echt een soort idee is en er een groep mensen zijn die het hele proces in de gaten houden bij Marvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21
Hellbenders (2012)Hellbenders (2012)
IMDb: 4.2 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R
Mwa. De film begint als comedy en probeert dan serieus te doen waardoor mijn waardering voor de film inzakt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het script gewoon flut is en dat de comedy onbedoeld is.
IMDb -- Hellbenders (2012) Wikipedia -- Hellbenders (2012) Bekijk trailer van Hellbenders (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hellbenders (2012)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Warm Bodies (2013)Warm Bodies (2013)
Plot: After a highly unusual zombie saves a still-living girl from an attack, the two form a relationship that sets in motion events that might transform the entire lifeless world.
Zombies, humor, een lekkere chick en veel goede muziek wat wil je nog meer!
Hij is niet zo goed als Zombieland maar ik heb een paar keer echt dubbel gelegen van het lachen.
IMDb -- Warm Bodies (2013) Wikipedia -- Warm Bodies (2013) Bekijk trailer van Warm Bodies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Warm Bodies (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:58
Warm Bodies (2013)[afbeelding]
met bovenstaande poster. Zombies, humor, een lekkere chick en veel goede muziek wat wil je nog meer!
Verfrissend ook dat de film niet 2,5h+ is zoals tegenwoordig normaal.
[afbeelding] 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dirty Deeds (2002)Dirty Deeds (2002)
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: Set in 1960's Sydney, this is the story of an Australian gangster whose booming business, buoyed by the influx of U.S...
Coole film met o.a. John Goodman, prima verhaal. Ik heb me erg vermaakt, lekkere muziek, stijl deed zelfs een beetje aan als Snatch (en dat is een compliment).

-edit-
Had blijkbaar de verkeerde film in de UBB (nu de goede), ik dacht dat ik de Dirty Deeds hier eerder in dit topic zag maar blijkbaar een andere gedownload. Haha, daar ben ik niet rouwig om!
IMDb -- Dirty Deeds (2002) Wikipedia -- Dirty Deeds (2002) Bekijk trailer van Dirty Deeds (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dirty Deeds (2002)

[ Voor 13% gewijzigd door Kecin op 02-11-2013 22:20 . Reden: Verkeerde film via de UBB generator ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

We're the Millers (2013)We're the Millers (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A veteran pot dealer creates a fake family as part of his plan to move a huge shipment of weed into the U.S. from Mexico.
Leuke comedy, genoeg gelachen en niet zo standaard dat het voorspelbaar zou zijn. Voor een leuk avondje echt een aanrader :)
IMDb -- We're the Millers (2013) Wikipedia -- We're the Millers (2013) Bekijk trailer van We're the Millers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We're the Millers (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.7 7.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Olympus Has Fallen (2013)Olympus Has Fallen (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: Disgraced former Presidential guard Mike Banning finds himself trapped inside the White House in the wake of a terrorist attack; using his inside knowledge, Banning works with national security to rescue the President from his kidnappers.
Lekkere actiefilm, die qua plot globaal overeenkomt met White House Down. Ik vond wel dat er in WHD veel meer humor zat dan in OHF. Verder was OHF weer een stuk rauwer en harder. Van beide films heb ik genoten. De hoofdrolspeler is goed gecast als held en ook het meespelen van Morgan Freeman is een pluspunt. Fijne film die wederom een dikke voldoende scoort.
IMDb -- Olympus Has Fallen (2013) Wikipedia -- Olympus Has Fallen (2013) Bekijk trailer van Olympus Has Fallen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Olympus Has Fallen (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:49
warhamstr schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:56:
Gisteren naar Thor: The Dark World geweest...gewoon WOW. De beoordeling laat ik aan de ervaren reviewer over maar ik vond hem geweldig. Goeie actie, effecten en leuke knipoogjes naar The Avengers.
jump gisteren ook wezen kijken, gewoon toffe film.

ik had ergens gelezen dat die heimdall toch ook een zeer machtige vechter is ? kan niet wachten om hem eens in actie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Plot: A younger and more reluctant Hobbit, Bilbo Baggins, sets out on an 'unexpected journey' to the Lonely Mountain with a spirited group of Dwarves to reclaim their stolen mountain home from a dragon named Smaug.
Film heeft een heleboel elementen waardoor verschillende mensen het naar hun zin zullen hebben, denk ik. Mooie landschappen en figuren. Er zit veel humor in en er zit ook voldoende actie in. Ik vond de film niet saai maar neemt soms wel de tijd. Mooie avonturen film.
IMDb -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Wikipedia -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Bekijk trailer van The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

Plot: A veteran pot dealer creates a fake family as part of his plan to move a huge shipment of weed into the U.S. from Mexico.
Vrij Amerikaans, vrij voorspelbaar maar toch ook goed geslaagd. Kijkt lekker makkelijk weg.
IMDb -- We're the Millers (2013) Wikipedia -- We're the Millers (2013) Bekijk trailer van We're the Millers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We're the Millers (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Zouden jullie Thor: The Dark World aanraden aan iemand die 't eerdere deel niet gezien heeft? Ik zit met een luxeprobleem... Dat is de enige film die draait vandaag die k nog niet gezien heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kick-Ass 2 (2013)Kick-Ass 2 (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 103min. | MPAA: R
Plot: The costumed high-school hero Kick-Ass joins with a group of normal citizens who have been inspired to fight crime in costume. Meanwhile, the Red Mist plots an act of revenge that will affect everyone Kick-Ass knows.
Wauw, wat een goed vervolg op deel 1. Vanaf minuut 1 zat ik gelijk weer in de sfeer en kon ik me deel 1 perfect herinneren. Sfeer cool, muziek cool, Hitgirl ubercool. Ik wou dat er meer van dit soort films waren :-).

spoiler:
Er word eigenlijk best wel op een deel 3 gehint, iedereen leeft nog enzo op het einde, na de credits is er ook nog een leuk stukje met "The Motherfucker
IMDb -- Kick-Ass 2 (2013) Wikipedia -- Kick-Ass 2 (2013) Bekijk trailer van Kick-Ass 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kick-Ass 2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Gallowwalkers (2012)Gallowwalkers (2012)
IMDb: 3.9 | Genre: Action, Fantasy, Horror, Thriller, Western | Runtime: 90min. | MPAA: R
Ik ging ervanuit dat het geen hoogstandje was. Maar dit was gewoon volkomen waardeloos.
IMDb -- Gallowwalkers (2012) Wikipedia -- Gallowwalkers (2012) Bekijk trailer van Gallowwalkers (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gallowwalkers (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1 1 / 10

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Laatst online: 30-09 22:07
Hydra schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:50:
Gallowwalkers (2012)[afbeelding]
IMDb: 3.9 | Genre: Action, Fantasy, Horror, Thriller, Western | Runtime: 90min. | MPAA: R
Ik ging ervanuit dat het geen hoogstandje was. Maar dit was gewoon volkomen waardeloos.
[afbeelding] 1 / 10
Die fout heb ik helaas ook gemaakt. Wat een verschrikkelijk slechte film is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

+1 Ze zouden Snipes er weer voor op moeten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SaN schreef op zondag 03 november 2013 @ 23:53:
+1 Ze zouden Snipes er weer voor op moeten sluiten.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Kecin schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:19:
Kick-Ass 2 (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 103min. | MPAA: R
Plot: The costumed high-school hero Kick-Ass joins with a group of normal citizens who have been inspired to fight crime in costume. Meanwhile, the Red Mist plots an act of revenge that will affect everyone Kick-Ass knows.
Wauw, wat een goed vervolg op deel 1. Vanaf minuut 1 zat ik gelijk weer in de sfeer en kon ik me deel 1 perfect herinneren. Sfeer cool, muziek cool, Hitgirl ubercool. Ik wou dat er meer van dit soort films waren :-).

spoiler:
Er word eigenlijk best wel op een deel 3 gehint, iedereen leeft nog enzo op het einde, na de credits is er ook nog een leuk stukje met "The Motherfucker
[afbeelding] 8.5 / 10
Heb deze in de bios gezien en was echt verbaast over het geweld en al het bloed, heel heel vet! december is de bluray release.

spoiler:
Wat vond je van de scene in de schoolkantine, heb me echt kapot gelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Zat die erin dan? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21
Despicable Me 2 (2013)Despicable Me 2 (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Crime, Family, Sci-Fi | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Zeer goed vermaakt met deze film. Helemaal als 'ze' geëlectrocuteerd worden met de taser van die agente :D En uiteraard zijn de minions ook weer fantastisch.
IMDb -- Despicable Me 2 (2013) Wikipedia -- Despicable Me 2 (2013) Bekijk trailer van Despicable Me 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Despicable Me 2 (2013)

Planes (2013)Planes (2013)
IMDb: 5.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 91min. | MPAA: PG
Hetzelfde kunstje als men met Cars flikte; underdog gaat voor de titel. Weinig origineel dus, maar de film vond ik best vermakelijk.
IMDb -- Planes (2013) Wikipedia -- Planes (2013) Bekijk trailer van Planes (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Planes (2013)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Deadsy schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:25:
[...]

Aye ook als je de casting ziet.
spoiler:
Robert Redford
in Captain America 2 maar dat is ook wel te zien in de trailer en
spoiler:
Glen Close
in Guardian of the Galaxy. En dat zijn zover ik weet beide slechts kleine rolletjes.
Ook als je ziet dat ze al een tijdje bezig zijn met de casting voor de grotere rollen voor phase 3
spoiler:
Vin Diesel is al gecast voor een rol in phase 3 maar niemand weet waarvoor. Na de positieve reacties op dat nieuws besloten ze hem ook als de stem van Groot voor Guardians te casten
.

Dan zie je toch dat er echt een soort idee is en er een groep mensen zijn die het hele proces in de gaten houden bij Marvel.
Denk dat ze in grote lijnen al voor de komende 10 jaar :X (uitgaande van 2? films per jaar) al een volledige route uitgestippeld hebben met hoe ze die hele franchise in elkaar willen weven met verschillende films uit het Marvel universum.

Dat de collector in Guardians zit had ik al tijdje terug gelezen,
spoiler:
de cameo in de post credits van thor 2 was echter wel een verrassing voo rmij

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
The Perks of Being a Wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Plot: An introvert freshman is taken under the wings of two seniors who welcome him to the real world.
Heb deze film al minimaal 6x gezien, maar hij blijft briljant.
De 3 hoofdrolspelers spelen hun rollen imo perfect.
Elke keer dat ik de scene zie dat Charlie stoned is van de brownie, lig ik in een deuk. Het kerstkado van Sam, en de emotionele confrontatie na het slagings feest, ook elke keer weer een brok in mijn keel. geweldig neergezet.

Dit is een film waar ik nooit genoeg van krijg. De sfeer, de setting, perfect.
Die 9 blijft nog altijd keihard overeind.
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Planes (2013)Planes (2013)
IMDb: 5.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 91min. | MPAA: PG
Plot: A cropdusting plane with a fear of heights lives his dream of competing in a famous around-the-world aerial race.
Gisteren geweest met mijn zoontje van bijna 4. Was lekker rustig in Pathe Spui om 11:50.. :P Paar kinderen met hun ouders. De film was voorspelbaar maar is leuk. Mijn zoontje was zichtbaar aan het genieten en ik dus ook.

KLM had overigens wel een leuke actie mbt planes, wellicht dat ie al eens gepost is maar dan nog eens: YouTube: Disney's Planes: spectacular pre-screening on board of a KLM plane

Al met al, standaard verhaal en voorspelbaar plot? Ja, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds wel een leuke film is.

IMDb -- Planes (2013) Wikipedia -- Planes (2013) Bekijk trailer van Planes (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Planes (2013)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:36

Sharky

Skamn Dippy!

AcidBurn schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:51:
The Perks of Being a Wallflower (2012)[afbeelding]
Plot: An introvert freshman is taken under the wings of two seniors who welcome him to the real world.
Elke keer dat ik de scene zie dat Charlie stoned is van de brownie, lig ik in een deuk. Het kerstkado van Sam, en de emotionele confrontatie na het slagings feest, ook elke keer weer een brok in mijn keel. geweldig neergezet.

[afbeelding] 9 / 10
Die film krijgt niet de waardering die hij imho moet krijgen. Heb hem nog niet zo vaak gezien als jij, maar ben met je eens dat het een fantastische film is.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
God Bless America (2011)God Bless America (2011)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 105min. | MPAA: R
Wat een film.. Ben het nog nooit zo eens geweest met een serial killer. Niet de killing, maar de haat richting de media en de blinde schapen die het volgen.
Op aanraden van een vriend gekeken, en wat een goede film is dit..
IMDb -- God Bless America (2011) Wikipedia -- God Bless America (2011) [url=]Bekijk trailer van God Bless America (2011) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over God Bless America (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.2 9.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

lanerios schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:56:
God Bless America (2011)[afbeelding]
Wat een film.. Ben het nog nooit zo eens geweest met een serial killer. Niet de killing, maar de haat richting de media en de blinde schapen die het volgen.
[afbeelding] [afbeelding] [url=][afbeelding][/url] [afbeelding]
[afbeelding] 9.2 / 10
^Volledig eens! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
God Bless America (2011)[afbeelding]
[afbeelding] 9.2 / 10
Ook helemaal mee eens!

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
The Perks of Being a Wallflower (2012)

Die 9 blijft nog altijd keihard overeind.[/justify]
[afbeelding] 9 / 10
God Bless America (2011)Wat een film.. Ben het nog nooit zo eens geweest met een serial killer. Niet de killing, maar de haat richting de media en de blinde schapen die het volgen.
Op aanraden van een vriend gekeken, en wat een goede film is dit..[/justify]
[afbeelding] 9.2 / 10
Kijk, hierom volg ik deze thread _/-\o_ . Beide onbekend, maar staan meteen op mijn watchlist. Ben benieuwd! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik heb er over nagedacht.. en Dogma is toch van plek 1 verstoten, God Bless America staat nu op 1 als meest favoriete film. De dialogen zijn zo, zo goed gedaan. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
The Way Way Back (2013)The Way Way Back (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Leuke film! Heeft me geen moment verveeld. Het begint al met die geweldige Buick slee waarmee ze naar het vakantieadres rijden. Doe mij er ook maar 1.

Toch had ik een andere keuze gemaakt aan het einde als ik de hoofdpersoon was. Zo'n vakantiebuurmeisje laat je toch niet lopen? :-D

Ook lekkere muziek in deze film van o.a. INXS.
IMDb -- The Way Way Back (2013) Wikipedia -- The Way Way Back (2013) Bekijk trailer van The Way Way Back (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Way Way Back (2013)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 16:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

lanerios schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:35:
Ik heb er over nagedacht.. en Dogma is toch van plek 1 verstoten, God Bless America staat nu op 1 als meest favoriete film. De dialogen zijn zo, zo goed gedaan. Heerlijk.
Hmmm heiligschennis :)
Dogma vond ik een heerlijke film en staat in mijn top10, GBA heb ik halverwege afgezet omdat ik het gewoon echt niks vond.

Smaken verschillen zullen we maar denken :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Perks of Being a Wallflower (2012)[afbeelding]

[afbeelding] 9 / 10
Niet weer he. Kun je niet eens stoppen met het pluggen van deze (overrated) film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09
Hij krijgt van mij ook echt niet veel hoger dan een 6,5. Prima film, maar daar is ook alles mee gezegd.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond er ook niets aan. Ik zou hem nog lager dan een 6.5 geven.

En als we het toch over films voor de 6e keer kijken hebben :P. Zo over 3 kwartier is een goed moment om IMDB: V for Vendetta (2005) weer eens aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Volgens mij is het nog altijd een kwestie van 'smaken verschillen'. de eerste persoon na mij was t met me eens, jullie niet. Heb ik geen moeite mee. Ik doe gewoon weer een review omdat ik em gisteravond weer eens gekeken heb. Is ook niet de eerste film die ik meerdere malen heb gereviewd. zolang ik niet om de week dezelfde film doe, snap ik het probleem niet. MrVegeta boort bij elke mogelijkheid Transformers en Michael Bay de grond in (wat ik deels nog met en eens ben ook ;) ). Moet hij ook helemaal zelf weten. Als je weet wat iemands smaak is, kun je zijn cijfers beter interpreteren.

ik ben groot fan van Emma Watson en Jennifer Lawrence, dus ben ook sneller geneigd hun films een goed cijfer te geven. Al waren House at the End of the Street, en Bling Ring slecht tot matig. De actrices doen hun best, meer kunnen ze niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik vond het een van zo niet de beste film van 2012.

[ Voor 4% gewijzigd door Zoijar op 04-11-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Disconnect (2012)Disconnect (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: A drama centered on a group of people searching for human connections in today's wired world.
Film over het leven van een aantal mensen die te maken krijgen met de wat minder prettige kant van de huidige netwerkmaatschappij. Cyberpesten, identiteitsfraude, webcamporno met minderjarigen e.d. Het wordt niet belerend gebracht, of met een zoetsappig einde waarbij alles weer goed komt. Het zet een paar (IMO) realistische scenario's neer en gewone mensen die daarmee te maken krijgen. Goede film in het drama genre.
IMDb -- Disconnect (2012) Wikipedia -- Disconnect (2012) Bekijk trailer van Disconnect (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Disconnect (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.9 7.9 / 10

Thor: The Dark World (2013)Thor: The Dark World (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Vond het wel een goed vervolg op deel 1. Wellicht wat beter zelfs, omdat Thor zelf er niet zo prominent en overdreven in voorkomt. Loki zorgt voor de nodig plot twists en driedubbele bodems en de humor is ook best ok. Kortom, prima actie/superheldenfilm.
IMDb -- Thor: The Dark World (2013) Wikipedia -- Thor: The Dark World (2013) Bekijk trailer van Thor: The Dark World (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thor: The Dark World (2013)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:36

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:15:

En als we het toch over films voor de 6e keer kijken hebben :P. Zo over 3 kwartier is een goed moment om IMDB: V for Vendetta (2005) weer eens aan te zetten.
Als we het dan toch over overrated films hebben ...

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder underrated :+. Absurd dat IMDB: Up (2009) hoger op de IMDB lijst staat :(

Maar even zonder dollen, V is wel met afstand de beste film die ik tot nu toe heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 15:41
Thor: The Dark World (2013)Thor: The Dark World (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: Faced with an enemy that even Odin and Asgard cannot withstand, Thor must embark on his most perilous and personal journey yet, one that will reunite him with Jane Foster and force him to sacrifice everything to save us all.
Net het vervolg gezien van Thor. Ik ben niet zo'n grote fan van Thor maar ik kan deze films met gemak uitkijken.

Ik vond het eigenlijk maar een moah film, hoewel de eerste dit ook was. Desalniettemin heeft de film geen enkele keer langdradig aangevoeld wat vrij positief is.

Eenmaal je 1 plottwist gezien hebt, kan je ze allemaal voorspellen maar dat is weinig anders bij deze soort films.

Wat ik wel als tip kan meegeven: Ga naar de 2D versie als er voor de 3D versie een surplus moet betaald worden. De 3D voegt misschien wat diepte toe maar is zeker niet noodzakelijk om de film te zien. Vond het een beetje zonde van de €2 extra.
IMDb -- Thor: The Dark World (2013) Wikipedia -- Thor: The Dark World (2013) Bekijk trailer van Thor: The Dark World (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thor: The Dark World (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Sharky schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:22:
[...]

Als we het dan toch over overrated films hebben ...
Wow... Ik weet niet zo goed wat ik moet typen. In dit topic komt het natuurlijk steeds weer neer op het feit dat er over smaak niet te twisten valt. Maar weet je zeker dat je niet een beetje half in slaap gevallen bent tijdens de film, of misschien zat te praten met andere mensen.

Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik hem heb gezien, maar hij staat mij ook nog altijd bij als een zeer goede film. Wellicht top tien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 16:36

AndereKoekoek

Ping! Pong?

The Counselor (2013)The Counselor (2013)
IMDb: N/A | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 111min. | MPAA: R
Gisteren was er een speciale sneak voor mensen met een unlimited kaart. The counselor met Michael Fassbender, Penelope Cruz, Javier Bardem, Cameron Diaz, Brad Pitt en meer.

En aardige cast, dus moet een vette film worden denk je dan. De film gaat over eindeloos gelul, of gezever zoals we dat in Tilburg noemen. Het was meer een zit om elkaars doorzettingsvermogen te testen. Bij bosjes liepen mensen de zaal uit en het gezever ging maar door. verhalen over hoor gevaarlijk criminaliteit wel niet was.

Na ongeveer een uur werd er ineens uit het niets iemand onthoofd en werd een verhaal verteld over een vrouw(diaz) die in spagaat de voorruit van een Ferrari neukte. Dat was de eerste keer dat ik die avond mensen hoorde lachen en ik zelf ook met schuddende schouders zat.
Daarna ging het gezever snel weer verder.

Kort daarna konden mijn vriendin en ik het niet meer aan een zijn we ongeveer als 30e de zaal uit gegaan.
Kan dan ook alleen een cijfer geven over het eerste uur en die krijgt van mij een 3. De beelden en verhalen van Diaz op die Ferrari en hoe Bardem het vertelde is toch een +1, dus eindoordeel van het eerste uur: een 4
IMDb -- The Counselor (2013) Wikipedia -- The Counselor (2013) Bekijk trailer van The Counselor (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Counselor (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 16:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

misterdoom schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:36:
Wat ik wel als tip kan meegeven: Ga naar de 2D versie als er voor de 3D versie een surplus moet betaald worden. De 3D voegt misschien wat diepte toe maar is zeker niet noodzakelijk om de film te zien. Vond het een beetje zonde van de €2 extra.
Helaas is dat tegenwoordig zelden nog een keuze :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

3x een glimlach op mijn gezicht gehad, maar dat was het dan ook, ik had er veel meer van verwacht maar het blijkt een gewone standaard amerikaanse comedie. Alles is erg voorspelbaar het enige pluspuntje; tjees wat ziet die Jennifer Aniston er nog goed uit voor der leeftijd :9~
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:22

Eijkb

Zo.

JvS schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:39:
[...]

Wat had hier dan met het verhaal moeten gebeuren? Het is gewoon een heel simpel verhaal. "Er gaat wat mis en hoe gaan we het overleven?". Maar een simpel verhaal hoeft toch niet te betekenen dat het een slecht verhaal is? Het is geen film die je moet kijken als je complexe en fascinerende, kruisende verhaallijnen zoekt. Het is een film die het echt heel goed doet vanwege de cinematografie, goede acteerprestaties, de sfeer, de claustrofobie, de eenzaamheid, angst, opgeven, doorzetten, alle emoties die prima worden gespeeld en neergezet. En dat gecombineerd met prachtige visuele effecten (wat iets anders is dan goeie cinematografie) en werkelijk subliem effectief gebruik van geluid (en dan bedoel ik niet surroundeffecten)...

En ja, als je het dan uitkleedt tot het verhaal, dan kom je weer bij die tien woorden die ik hierboven schrijf. Ik vind dat een simpel verhaal een film echt helemaal niet slecht maakt. Er is zo veel meer wat goed kan zijn aan een film, en als dat met zo'n kwaliteit wordt gedaan, dan is de film ook echt prima.

Ik vond Gravity in elk geval bijzonder indrukwekkend en voor mij het schoolvoorbeeld thriller / spanningsfilm. Zeker een 8 waard.
Een simpel verhaal is een simpel verhaal. Op deze film hadden ze "less = more" moeten toepassen.

Ze overleven een wolk ruimtepuin. Vooruit. Vervolgens schiet Bullock compleet in de stress en mag zo lang door jammeren dat haar zuurstof bijna op is. Geen punt, Clooney redt de situatie ware het niet dat hij ook nog maar weinig zuurstof heeft omdat hij de hele tijd heeft lopen spelenvaren met zijn jetpack.

Als je even droog de situaties overloopt hadden ze het er beide vrij eenvoudig levend vanaf kunnen brengen. De meest "spannende" momenten hebben ze zelf veroorzaakt (weinig zuurstof, geen brandstof) omdat ze niet professioneel waren of gewoonweg labiel. Dat soort mensen vind je meestal niet op dat moment op die plaats.

Al met al kijk je naar drie scenes die zichzelf repeteren. Ruimtestation, puinwolk, volgende ruimtestation, puinwolk, volgende ruimtestation.... Gelijk Avatar maakt de techniek de film interessant. En dat vind ik jammer. Pas die nieuwe techniek toe op een goed script en je hebt een dikke 11 te pakken bij wijze van spreken.

Met Less is More bedoel in deze minder onzinnige dialogen (verloren kind verhaal), meer professionaliteit van de astronauten (wordt het nog spannender), en dat gehop van ruimteschip naar ruimteschip... tja. Had het rondom de ISS en spaceshuttle laten afspelen. Was al ongeloofwaardig genoeg geweest ;-) Veel -compleet- stille scenes afgewisseld met first look perspectieven en het geluid van die persoon en communicatie. Dat in combi met één lange 'doet tie het wel of doet tie het niet' en de schitterende beelden had een betere film opgeleverd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

AcidBurn schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:28:
Volgens mij is het nog altijd een kwestie van 'smaken verschillen'.
Nee, dat is het niet.

Ik vond Perks ook een geweldige film (een 9, ja heus) maar jij blijft maar praten over de film. Er zit een verschil tussen een film geweldig vinden en dat keer op keer moeten mededelen. Dat is gewoon bloedirritant, ik kan ChicaneBT helemaal begrijpen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ach Kenneth, er wordt ook pagina na pagina ge nerdgasm'd over Pacific Rim.. en dat mag dan wel? Of mis ik hier iets?

Pagina: 1 ... 34 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]