Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat gebeurt inderdaad, door meerdere personen elk 1 of 2 keer. Niet continue (na een jaar nota bene) door één persoon.lanerios schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:40:
Ach Kenneth, er wordt ook pagina na pagina ge nerdgasm'd over Pacific Rim.. en dat mag dan wel? Of mis ik hier iets?
Wat een geweldige film, direct weer ff kijken voor de tweede keer.lanerios schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:56:
God Bless America (2011) [afbeelding] IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 105min. | MPAA: R Wat een film.. Ben het nog nooit zo eens geweest met een serial killer. Niet de killing, maar de haat richting de media en de blinde schapen die het volgen.
Op aanraden van een vriend gekeken, en wat een goede film is dit..[afbeelding] [afbeelding] [url=][afbeelding][/url] [afbeelding] [afbeelding] 9.2 / 10
Verwijderd
gisteren gekeken, idd een schitterende film. Heb me nog nooit zo verbonden gevoeld met een filmpersonage.lanerios schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:56:
God Bless America (2011) [afbeelding] IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 105min. | MPAA: R Wat een film.. Ben het nog nooit zo eens geweest met een serial killer. Niet de killing, maar de haat richting de media en de blinde schapen die het volgen.
Op aanraden van een vriend gekeken, en wat een goede film is dit..[afbeelding] [afbeelding] [url=][afbeelding][/url] [afbeelding] [afbeelding] 9.2 / 10
Blackfish (2013) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Documentary | Runtime: 83min. | MPAA: PG-13 Documentaire waarin diverse ongevallen met orka's in dolfinaria onder het licht worden gehouden. Zijn deze killer whales per definitie onbetrouwbaar, of speelt er een menselijke factor? Enigszins gekleurd en vooral SeaWorld krijgt er flink van langs, maar de boodschap is erg belangrijk. Zeker kijken als The Cove je ook beviel. Uitgebreide recensie staat hier. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Publiek hier wordt steeds jonger. Smaak hebben ze niet meerSaN schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:40:
[...]
Wow... Ik weet niet zo goed wat ik moet typen. In dit topic komt het natuurlijk steeds weer neer op het feit dat er over smaak niet te twisten valt. Maar weet je zeker dat je niet een beetje half in slaap gevallen bent tijdens de film, of misschien zat te praten met andere mensen.
Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik hem heb gezien, maar hij staat mij ook nog altijd bij als een zeer goede film. Wellicht top tien.
https://niels.nu
1 jaar verschil en geen smaak meer?Hydra schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:42:
[...]
Publiek hier wordt steeds jonger. Smaak hebben ze niet meer

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R Plot: A botched card game in London triggers four friends, thugs, weed-growers, hard gangsters, loan sharks and debt collectors to collide with each other in a series of unexpected events, all for the sake of weed, cash and two antique shotguns. "Guns for show, knives for a pro." Need I say more? | |
[ Voor 4% gewijzigd door max op 06-11-2013 11:00 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
En er zijn bepaalde films die toch echt wel beter worden na een flinke slok of haal aan een jointNitroX infinity schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:06:
Geen wijn drinken als je films kijkt wil ook nog wel eens helpen om te begrijpen wat voor baggerfilm je eigenlijk aan hebt staan![]()
Zelf overigens geen ervaring mee, maar een vriend me kijkt regelmatig Home Alone en dat soort films als ie flink stoned is, zijn ze grappiger volgens hem. Tja....
People as things, that’s where it starts.
Verwijderd
IMDB: Snatch. (200 b68 0) al gezien? In dezelfde stijl.max schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:29:
Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)"
Children of Men (2006) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Ik vind dit een lastige film om te beoordelen. De film begint naar mijn idee te traag, in dit topic staat een review van iemand die hem halverwege heeft uitgezet, en daar kan ik mij eigenlijk wel in vinden. Zet je door tot het laatste half uur, dan wordt het toch nog iets, met de beste scenes die ik tot nu toe in een film heb gezien. Maar dat kan niet verhullen dat de rest van de film mij totaal niet weet te boeien. | |
De nieuwe wildernis (2013) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Documentary | MPAA: 6 Afgelopen vrijdag met mijn vriendin in het lokale filmhuis naar 'De Nieuwe Wildernis'geweest. Dit is een nederlandse natuurdocumentaire van 90min., dus niet echt een film met karakters, plots en spannende momenten. Maar wat hebben we genoten! Wat een werk moet het geweest zijn om de oostvaardersplassen zo in beeld te brengen. Deze docufilm is on-nederlands mooi, en kan de vergelijking met BBC documentaires als Planet Earth, Life en Human Planet met glans doorstaan. Ik ben zelfs een beetje trots dat dit soort docu's in Nederland gemaakt worden. Regelrechte aanrader dus! | |
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Duh.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:41:
[...]
IMDB: Snatch. (2000) al gezien? In dezelfde stijl.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
The Purge (2013) | ![]() |
IMDb: 5.5 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R Plot: In the future, a wealthy family is held hostage for harboring the target of a murderous syndicate during the Purge, a 12-hour period in which any and all crime is legalized. Plot sprak me wel aan, maar een aardig concept wordt niet zo goed uitgewerkt. De karakters irriteerde me mateloos ben dan ook verbaasd dat deze film het zo goed deed in de bios. Ondanks dat het een horror moet voorstellen vond ik het meer een voorspelbare thriller. | |
We're the Millers (2013) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R Plot: A veteran pot dealer creates a fake family as part of his plan to move a huge shipment of weed into the U.S. from Mexico. Standaard comedy met een Nick Offerman die zijn rol van Park & Recreation overzet naar het grote doek. Het verhaal kan er meer door en de acteurs doen hun best, maar het was helaas niet een heel grappig script. Eigenlijk heb ik om de scene in de aftiteling het hardste gelachen. Al met al wel een vermakelijke film. Verder ben ik het met een van de posters voor me eens. Jennifer Anniston ziet er nog altijd zeer goed uit. | |
Parental Guidance (2012) | ![]() |
IMDb: 5.8 | Genre: Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: PG Plot: Artie and Diane agree to look after their three grandkids when their type-A helicopter parents need to leave town for work. Problems arise when the kids' 21st-century behavior collides with Artie and Diane's old-school methods. Waar we're the millers nog probeert onverwacht uit de hoek te komen loopt deze film over van alle cliché's die het comedy-family genre maar kent. Voorspelbaarheid na voorspelheid komt voorbij. Bette Midler en Billy Crystal zijn duidelijk over hun top heen en doen de klus op routine, wel spat de chemie even van het scherm als ze samen een zang/dansje opvoeren. Als je niks beters te kijken hebt is dit nog wel een leuke film, maar een aanrader is het zeker niet. | |
The Lone Ranger (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 149min. | MPAA: PG-13 Plot: Native American warrior Tonto recounts the untold tales that transformed John Reid, a man of the law, into a legend of justice. Ik had weinig goeds verwacht van deze film die genadeloos afgeslacht werd door de critici. Het viel me dan ook alleszins mee dat het best een aardig verhaaltje is. Waarschijnlijk werkt de film beter als je bekend bent met de achtergronden van de Lone Ranger, maar dat ben ik verder niet. Samengevat komt de film een beetje over als pirates of the carribean in het wilde westen, mede dankzij de muziek en de regisseur. Helaas is Johnny Depp als Tonto niet zo charismatisch of indrukwekkend als Cpt Jack Sparrow en de held die de Lone Ranger speelt lijkt me miscast (of althans ik kan wel een paar betere acteurs verzinnen) Er wordt vanuit een vroeg 1900 perspectief vertelt terwijl de film vervolgens terug gaat naar de tijd van het wilde westen, een soort flashback vertelling dus, die voor mij niks toevoegde behalve een extra half uur waar ik niets mee kon. Dat hadden ze wat mij betreft weg mogen laten. Verder zitten in deze film alle verplichte elementen die een western nodig heeft, een trein, wat achtervolgingen te paard en wat schietpartijen maar nergens wordt het echt bijzonder. Dat mag de pret verder niet drukken, want het verhaal loopt verder wel oké en de scenes zijn niet saai of langdradig. Van mij had er wel een half uur af gemogen. | |
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
The Way Way Back (2013) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13 Plot: Shy 14-year-old Duncan goes on summer vacation with his mother, her overbearing boyfriend, and her boyfriend's daughter. Having a rough time fitting in, Duncan finds an unexpected friend in Owen, manager of the Water Wizz water park. heerlijke indie coming-of-age film met een supergrappige Sam Rockwell (Green Mile). hier zouden ze er meer van moeten maken.... | |
Epic (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 102min. | MPAA: PG Plot: A teenager finds herself transported to a deep forest setting where a battle between the forces of good and the forces of evil is taking place. She bands together with a rag-tag group characters in order to save their world -- and ours. Leuke animatiefilm over een meisje dat ongewild betrokken wordt bij de avonturen van een piepklein bosvolkje en hun oorlog met een ander piepklein bosvolkje. De film kijkt lekker weg en heeft een paar hele mooie en soms ook hele grappige scenes. De film was best leuk, maar er zijn ook betere animatiefilms. | |
Iron Man 3 (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Plot: When Tony Stark's world is torn apart by a formidable terrorist called the Mandarin, he starts an odyssey of rebuilding and retribution. Marvel, Iron Man / Tony Stark, Pepper Potts en een enge tegenstander; wat wil je nog meer? Met die gedachte begon ik aan de film, maar al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat de film het op verschillende vlakken net niet is. De enge schurk is al gauw niet eng meer; de tegenstanders zijn vooral raar en het verhaal is lang niet altijd even goed in elkaar gezet. Tja, wat blijft er dan nog over? Een superheldenactiefilm met heel veel gave Iron Man momenten. Toch lukt het daarmee niet om deze film naar een hoger niveau te tillen. Iron Man is mijn interessantste/favoriete filmsuperheld, daarom +1 extra punt. 6 + 1 = 7. | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het was een aardige film hoor, heb hem toen alleen gekeken dus was niet afgeleid oid. Maar vond hem gewoon niet zo indrukwekkend als iedereen hem lijkt te vinden. Voor mij is het ook alweer een poosje geleden, maar echt iets vernieuwends zat er niet in. Misschien moet ik hem gewoon weer een keer kijken, maar ik denk niet dat mijn mening erg zal veranderen.SaN schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:40:
[...]
Wow... Ik weet niet zo goed wat ik moet typen. In dit topic komt het natuurlijk steeds weer neer op het feit dat er over smaak niet te twisten valt. Maar weet je zeker dat je niet een beetje half in slaap gevallen bent tijdens de film, of misschien zat te praten met andere mensen.
Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik hem heb gezien, maar hij staat mij ook nog altijd bij als een zeer goede film. Wellicht top tien.
This too shall pass
Ik heb deze gezien op het PAC-festival en het was voor mij (meer dan het an sich goede maar iets te voorspelbare "The Butler") het hoogtepunt van de dag. De film deed me qua feelgood factor een beetje denken aan Little Miss Sunshine.habermas schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:14:
The Way Way Back (2013) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13 Plot: Shy 14-year-old Duncan goes on summer vacation with his mother, her overbearing boyfriend, and her boyfriend's daughter. Having a rough time fitting in, Duncan finds an unexpected friend in Owen, manager of the Water Wizz water park.
heerlijke indie coming-of-age film met een supergrappige Sam Rockwell (Green Mile). hier zouden ze er meer van moeten maken....[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Dat doen we anders constant toch?SaN schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:40:
[...]
In dit topic komt het natuurlijk steeds weer neer op het feit dat er over smaak niet te twisten valt.
En los van het feit of je deze bewuste film (The Perks of Being a Wallflower) nu wel of niet goed vindt maar ik frons toch ook wel met mijn wenkbrauwen als ik iemand Pacific Rim (of Avatar) een negen of tien zie geven. Ik heb hem zelf bewust overgeslagen (voor mij niet speciaal of interessant genoeg) dus ik kan wellicht niet oordelen. Maar hoewel het in zijn genre best een prima film zal zijn met goede actie verwacht ik voor een negen of tien toch wel iets meer. Je mag bij een heel hoog cijfer toch wel een beetje rekening houden met het script en het acteerwerk zelf.
ps.
Over Avatar. Het was de eerste 3D-film dus ook ik ben toen gaan kijken. Ik vond het destijds al geen negen of tien waard maar ik merk dat hij gedurende de tijd steeds wat zakt in mijn beoordeling. Als je ziet wat er nu uitkomt op 3D-gebied is het eigenlijk een heel gewone film met een niet zo super bijzonder verhaal.
[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 06-11-2013 11:05 ]
Of juist heel veel...NitroX infinity schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:06:
Geen wijn drinken als je films kijkt wil ook nog wel eens helpen om te begrijpen wat voor baggerfilm je eigenlijk aan hebt staan![]()
Verwijderd
The World's End (2013) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R Gisteren weer eens naar de sneakpreview bij Pathe geweest en de laatste film in de Three Flavours Cornetto trilogy was het deze keer. Simon Pegg en Nick Frost zetten de boel weer op stelten zoals ze eerder gedaan hebben in Shaun of the Dead en Hot Fuzz. Echter deze keer nemen ze het op tegen aliens die mensen in een klein stadje hebben vervangen met een kopie. Vond het een zeer vermakelijk film en het was helemaal in de stijl van hun eerdere twee films samen. | |
The Call (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R Plot: When a veteran 911 operator takes a life-altering call from a teenage girl who has just been abducted, she realizes that she must confront a killer from her past in order to save the girl's life. Vond het een erg spannende film. spoiler: De plot twist op het einde maakt het deel hier voor wel weer enigszins goed.Alleen het einde van de film waar Jordan de kelder in gaat erg afdoen op het verhaal. Klim naar beneden en pak de telefoon en dan weer weg daar. Snap wel dat het zo is gedaan om het spannend te houden maar vond het een lichte teleurstelling. | |
Awesome, deze draait ook in Groningen, toch!Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:22:
The World's End (2013) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R Gisteren weer eens naar de sneakpreview bij Pathe geweest en de laatste film in de Three Flavours Cornetto trilogy was het deze keer.
Simon Pegg en Nick Frost zetten de boel weer op stelten zoals ze eerder gedaan hebben in Shaun of the Dead en Hot Fuzz. Echter deze keer nemen ze het op tegen aliens die mensen in een klein stadje hebben vervangen met een kopie.
Vond het een zeer vermakelijk film en het was helemaal in de stijl van hun eerdere twee films samen.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7.8 / 10
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
er is inmiddels ook een blu-ray uitMrVegeta schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:33:
Awesome, deze draait ook in Groningen, toch!

Star Trek: Nemesis (2002) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13 Plot: After the Enterprise is diverted to the Romulan planet of Romulus, supposedly because they want to negotiate a truce, the Federation soon find out the Romulans are planning an attack on Earth. Ik kwam een paar clipjes tegen op YouTube en kwam tot de conclusie dat ik Nemesis al een tijd niet meer gezien had. Vandaar dat ik de DVD weer eens aangezwengeld had. Tja wat valt er over de film te zeggen. Het is gewoon geen goede film. De special effects zijn prima verzorgd en er zijn een paar goede scenes te vinden in de film, maar het hele plot is een aaneenrijging van cliché's en onzinnigheden. Veel actie is gedaan om de actie, niet omdat het enig nut heeft. Als je de extra's bekijkt, dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat de regisseur een idioot is die geen liefhebber is en geen idee heeft waar de personages voor staan. Het lijkt dan ook alsof iedereen vergeten is hoe hij of zij zijn rol speelt. Los daarvan zijn de acteurs eigenlijk te oud voor de actie die van ze verwacht wordt. En met name Data (Brent Spiner) en Riker (Jonathan Frakes) hadden wel wat mogen afvallen. Positief vind ik nog steeds de lange battle tussen twee slagschepen, namelijk de Enterprise en de Scimitar. Eindelijk eens een lomp gevecht, waarbij de Enterprise het onderspit delft puur op power en niet door allerlei rare truukjes of technobabble. Ik denk dat het veel beter was geweest met een andere regisseur. Nemesis laat een vieze smaak achter en doet een paar dingen goed, maar vooral veel dingen fout. Geen waardig afscheid van TNG-bemanning. | |
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
The Big Year (2011) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: PG Laten we duidelijk zijn: ik weet niets van vogels en ze interesseren me totaal niet. Deze film echter, die gaat over 3 hardcore 'birders' (gespeeld door Jack Black, Owen Wilson en Steve Martin), heeft eigenlijk niks te maken met vogels. We leren al snel over de persoonlijke motieven van deze drie heren om weer mee te doen aan 'The Big Year', een informele competetie waarin 'birders' zoveel mogelijk vogels spotten binnen Noord Amerika, gedurende één jaar. Je verwacht misschien een flauwe komedie, maar er valt eigenlijk helemaal niet veel te lachen. Het is gewoon een leuke film met een lekker feelgood-gehalte en acteerprestaties die ik al lang niet meer had gezien van Jack Black en Steve Martin. | |
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Grown Ups 2 (2013) | ![]() |
IMDb: 5.2 | Genre: Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13 Vond Grown-ups 1 al geen hoogstaand werk. Maar nog enigzins kijkbaar. En dacht ach. Laat ik het vervolg ook eens kijken. Maar dit is gewoon tenenkrommend slecht. Slecht verhaal. Slecht geacteerd. En eigenlijk gewoon 101 minuten tijdverspilling Ik blijf me verbazen dat dit soort films nog gemaakt kunnen worden.. | |
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik begrijp je irritatie niet, hij speelt in deze film niet eens zijn typische 'Pink panter' rol, maar een vrij rustige normale man. Snap niet wat daar vervelend aan kan zijn, dus ik vermoed dat je slechte ervaring hebt met andere rollen van hem.max schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:55:
Ik vind Steve Martin echt ma-te-loos irritant, dus The big Year heb dan ook niet af gekeken. Wat ik er van gezien heb vond ik wel ok, maar op het moment dat Martin in beeld komt krijg ik altijd een kronkel in mijn hoofd. Heb even proberen door te bijten maar heb hem dus na 45min. af gezet.
En Jack Black zou dat nare gevoel toch helemaal moeten compenseren, of ben ik toevallig de enige fan van hem hier?
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Een paar bladzijden terug heb ik mensen geprobeerd te waarschuwen voor deze afgrijselijk slechte film.DarkSide schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:03:
Grown Ups 2 (2013) [afbeelding] IMDb: 5.2 | Genre: Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13 Vond Grown-ups 1 al geen hoogstaand werk. Maar nog enigzins kijkbaar.
En dacht ach. Laat ik het vervolg ook eens kijken.
Maar dit is gewoon tenenkrommend slecht. Slecht verhaal. Slecht geacteerd. En eigenlijk gewoon 101 minuten tijdverspilling Ik blijf me verbazen dat dit soort films nog gemaakt kunnen worden..[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10
Nog zo'n film die je wat mij betreft niet moet willen bekijken:
The List (2013) | ![]() |
IMDb: n/a Het plot lijkt best interessant, maar laat je niet verleiden! Het is een trage, ultra saaie film waar alle potentie volledig onbenut wordt. Alles is traag en saai, de gesprekken, de actie, karakter ontwikkeling (is er nauwelijks). Geen idee wat de makers hier mee wilden bereiken! | |
![]() ![]() ![]() |
The Terminator (1984) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 107min. | MPAA: R Plot: A robotic assassin from a post-apocalyptic future travels back in time to eliminate a waitress, whose son will grow up and lead humanity in a war against machines. Wederom een oude klassieker. Voor mij de eerste keer dat ik 'm op HD/blu ray formaat bekijk. Leuk om nu details te zien die ik duidelijk gemist heb op VHS (littekens enzo) Het verhaal staat nog steeds als een huis zelfs na 30 jaar, dus met recht een klassieker. Eigenlijk verbazend om te zien dat een schrijver die zo'n prachtwerk als dit neer kan zetten vervolgens zo'n matige film (qua verhaal) neerzet met Avatar. De special effects zijn nog steeds imposant maar je ziet wel duidelijk wanneer het "nep" is, iets wat me voorheen minder opviel. Het acteerwerk van Arnie is indrukwekkend voor zijn doen weinig accent en hij is werkelijk briljant gecast hier als bulldozer/terminator. Michael Biehn en Linda Hamilton hebben ook goede chemie, zeker Linda zet een kwetsbare rol op, wat een contrast met deel 2. Voor degene die 'm nog niet kennen, dit blijft een aanrader, een meesterwerkje in het actie-SF genre met toendertijd baanbrekende special effects. En na 30 jaar heeft het weinig ingeboet qua impact. | |
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Verwijderd
Clear History (2013) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. Plot: A disgraced former marketing executive plots revenge against his former boss, who made billions from the electric car company they started. Veel bekende acteurs. Plot is niet bijzonder maar zou wat leuks kunnen opleveren. Het is een TV film maar dat merk je eigenlijk niet omdat er zoveel bekende acteurs inzitten. Toch is het maar een gemiddelde film, soms grappig dat wel | |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R Plot: Five friends who reunite in an attempt to top their epic pub crawl from 20 years earlier unwittingly become humankind's only hope for survival. Film heeft veel potentie door leuke setting, aardig plot en goede acteurs. Van mij had dat hele sci-fi verhaal eigenlijk niet gehoeven. Een goede Engelse Hangover had ik misschien nog wel leuker gevonden. Wat het sci-fi verhaal wel toevoegt is flink wat vechtscene's en natuurlijk ook grappige momenten. Wat mij betreft toch een leuke action comedy film. | |
Doe ff een spoiler tag om hetVerwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:21:
The World's End (2013) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R [small]Plot: [i]...[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.7 / 10
[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 09-11-2013 13:03 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik kan er zelf ook nooit een vinger op leggen waarom ik hem zo irritant vind. Maakt niet uit of nou Father of the Bride kijk, The Pink Panther, Cheaper by the Dozen of inderdaad The Big Year. Ik vind hem denk ik gewoon geen prettige acteur om te zien acteren. Dat heb ik gewoon als hij zijn kop op mijn tv laat zien.Nightquest77 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:03:
[...]
Ik begrijp je irritatie niet, hij speelt in deze film niet eens zijn typische 'Pink panter' rol, maar een vrij rustige normale man. Snap niet wat daar vervelend aan kan zijn, dus ik vermoed dat je slechte ervaring hebt met andere rollen van hem.
En Jack Black zou dat nare gevoel toch helemaal moeten compenseren, of ben ik toevallig de enige fan van hem hier?
[ Voor 3% gewijzigd door max op 07-11-2013 17:33 ]
Verwijderd
Moet je vooral ook mijn post quotenLuuk1983 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:45:
[...]
Doe ff een spoiler tag om hetspoiler:. Ik heb de film nog niet gezien, dus beetje jammer dat je dat nu vertelt, graag dus even toevoegen!robots gebeuren
Dus eigenlijk wachten we gewoon met z'n allen op een nieuwe TNG-film.Luuk1983 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:44:
Geen waardig afscheid van TNG-bemanning.
Wat best een interessante film kan worden met al die acteurs die ruim 50, 60 of zelfs 70 zijn... En een grote plus: Wesley Crusher is dan eindelijk volwassen...
Tja, volgens mij hadden we 15 jaar geleden een mooie TNG-film moeten hebben, als ik dit zo bekijk.
Jack Reacher (2012) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Plot: A homicide investigator digs deeper into a case involving a trained military sniper who shot five random victims. Jack Reacher is een gave, stoere actiefilm. Niet met de snelheid van White House Down of Olympus Has Fallen; het is meer een rustige thriller met van tijd tot tijd een flinke portie grof geweld. De film is gebaseerd op de boeken van Lee Child. In deze boeken is Jack Reacher een voormalig majoor van het leger en de militaire politie. Hij bezit het deductievermogen van Sherlock Holmes; een koele en rationele rauwheid, (veer)kracht; is een uitstekende scherpschutter; soms zeer grof in de mond (qua "bedreigingen" van slechterikken; en is sterk en innemend. Jack Reacher is een mens met een groot gevoel voor gerechtigheid. Aan al deze dingen wordt eer gedaan in de film. Er was qua filmsetting en karakter geen moment waarop het niet klopte. Wat dat aangaat heeft de schrijver/regisseur de boeken getrouw weergegeven. Het enige wat niet klopt is het uiterlijk van Jack Reacher. Tom Cruise is geen 1,96 meter en ook geen gespierde reus van meer dan 100 kilo. Eveneens mist hij het halflange blonde haar en de ijsblauwe ogen. Doet dat af aan het verhaal of het personage? Niet perse. Als je de "echte Reacher" verwacht, dan kom je bedrogen uit. Als je een acteur wilt zien, die aan alles laat zien zich goed in zijn rol te voelen; daar ook in te passen; dan is het niet erg dat Tom geen Jack is. Hij speelt het namelijk prima. Korte opsomming: Sfeer, setting, verhaal, boekgetrouw: dik in orde. Uiterlijk Reacher: klopt niet. Totaal plaatje: prima film. | |
Laatst ook gekeken, blijft idd een erg goede film. Zelf vindt ik dit soort ouderrwetse special effects [zoals het stop-motion lopen] veel mooier dan al het moderne computerwerk. Voor mij ziet het er juist realistischer uit.rockhopper schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:44:
The Terminator (1984) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 107min. | MPAA: R Plot: A robotic assassin from a post-apocalyptic future travels back in time to eliminate a waitress, whose son will grow up and lead humanity in a war against machines.
Wederom een oude klassieker. Voor mij de eerste keer dat ik 'm op HD/blu ray formaat bekijk. Leuk om nu details te zien die ik duidelijk gemist heb op VHS (littekens enzo)
Het verhaal staat nog steeds als een huis zelfs na 30 jaar, dus met recht een klassieker. Eigenlijk verbazend om te zien dat een schrijver die zo'n prachtwerk als dit neer kan zetten vervolgens zo'n matige film (qua verhaal) neerzet met Avatar.
De special effects zijn nog steeds imposant maar je ziet wel duidelijk wanneer het "nep" is, iets wat me voorheen minder opviel.
Het acteerwerk van Arnie is indrukwekkend voor zijn doen weinig accent en hij is werkelijk briljant gecast hier als bulldozer/terminator. Michael Biehn en Linda Hamilton hebben ook goede chemie, zeker Linda zet een kwetsbare rol op, wat een contrast met deel 2.
Voor degene die 'm nog niet kennen, dit blijft een aanrader, een meesterwerkje in het actie-SF genre met toendertijd baanbrekende special effects. En na 30 jaar heeft het weinig ingeboet qua impact.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
Zelfde heb ik ook met Star Wars, de oude films vind ik veel mooier dan de latere films. De veredelde modelbouwdozen vind ik veel mooier dan de vreselijk strakke computerschepen.
People as things, that’s where it starts.
The Wolverine (2013) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 Plot: When Wolverine is summoned to Japan by an old acquaintance, he is embroiled in a conflict that forces him to confront his own demons. What the heck did I just watch? ![]() Slap verhaal, slappe karakters, slappe "been there done that" actie scenes, slappe "bad ass" dialogen.....ben ik iets vergeten....? In tegenstelling tot de X-Men en vorige Wolverine films had ik totaal geen binding met het karakter Wolverine. Hij is pissig, gromt naar alles dat hem vuil aan kijkt en doet het kunstje met zijn klauwen. Maar nergens in die dikke 2 uur dat de film duurt kon het me iets schelen. Ik heb ergens op driekwart van de film zelfs de laptop erbij gepakt en ben eens voorzichtig gaan googlen naar "why the wolverine flopped". I got served, helaas. Alle humor ontbreekt totaal. Het enige stukje waar ik even een mondhoek omhoog trok was toen Wolverine gruntte dat hij niet wist dat er een zwembad was. Dit was geen Wolverine, dit was gewoon een angry Jackman met klauwen. Will not watch this again, in tegenstelling tot de andere X-Men/Wolverine films. Die kan ik net als een Iron Man blijven kijken, niet 3x elke maand maar zo nu en dan. Als The Wolverine over 2 jaar op tv komt zap ik wel verder. Jammer ![]() | |
Het enige "storende" mindere effect dus vond ik het moment dat the terminator zichzelf aan het oog aan het helpen is. Daar zag ik duidelijk dat het een arnie-doll was, waar op vhs het nog 'realistisch' leek. Qua stop motion stoort het me niet zo erg, je weet natuurlijk dat zo'n robot toch nep isVasZaitsev schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:32:
[...]
Laatst ook gekeken, blijft idd een erg goede film. Zelf vindt ik dit soort ouderrwetse special effects [zoals het stop-motion lopen] veel mooier dan al het moderne computerwerk. Voor mij ziet het er juist realistischer uit.
Zelfde heb ik ook met Star Wars, de oude films vind ik veel mooier dan de latere films. De veredelde modelbouwdozen vind ik veel mooier dan de vreselijk strakke computerschepen.
Met de computer worden shots veel sneller afgeraffelt, je ziet vaak dat zo'n scene door een niet-filmisch ingestelde computernerd wordt afgemaakt daar waar de ouderwetse special effects zonder computer met veel liefde en aandacht door filmmakers gedaan worden. En deze mensen vonden het veel meer een uitdaging om verder en verder te gaan.
Overigens is in dezelfde scene waarin de 'arm' gefixed wordt nog steeds echt top, je ziet nagenoeg niet dat het om een trucage gaat.
Ook nog even een serie-films afgemaakt (en alleen omdat ik een die-hard ben)
Fright Night 2: New Blood (2013) | ![]() |
IMDb: 4.2 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R Plot: By day Gerri Dandridge is a sexy professor, but by night she transforms into a real-life vampire with an unquenchable thirst for human blood... Wat een rampfilm. De openingsscene is de enige die het kijken nog een beetje waard is. Daarna kakt het tempo enorm in om in de tweede helft volledig te ontsporen. De film heeft weinig meer met de fright night serie te maken, behalve dan dat de namen van karakters terugkeren. Dit is niet eens campy-slecht maar eerste klas bagger. Een onwaardig vervolg op alle voorgaande delen. Er gebeurt vrij veel in het eind dat eigenlijk nergens op slaat en ook om vanallerlei onduidelijke redenen in de film gestopt zijn. Waarom? Je juicht als de film voorbij is, de kwelling houd op. Bespaar jezelf de moeite om de film te kijken, zet daarvoor in de plaats het origineel uit de jaren '80 op en geniet van een betere film. | |
Full Metal Jacket (1987) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, War | Runtime: 116min. | MPAA: R Plot: A pragmatic U.S. Marine observes the dehumanizing effects the U.S.-Vietnam War has on his fellow recruits from their brutal boot camp training to the bloody street fighting in Hue. Het eerste uur was goed te doen, tweede uur sleepte zich voort. Karakter ontwikkeling is sterk, en Ik ben het helemaal met Kubrick eens dat oorlog per definitie waanzin is. Het enige dat het oplevert is onnodig veel doden. Ik ben het met aardig wat mensen op IMDB eens: Dit is eigenlijk geen oorlogsfilm maar meer een thriller die de menselijke psyche in een oorlogssituatie behandelt. 2001: A Space Odyssy kwam ik niet doorheen, was het na de openingsscene helemaal zat. Tweede helft van FMJ was ook echt doorbijten voor mij na een sterke eerste helft. Kubrick's gebruik van lange shots waar weinig gebeurt is duidelijk niet mijn ding. Zal wel komen doordat ik de spanning miste die A Clockwork Orange en The Shining wel hadden. Het eerste uur krijgt een 7. De tweede helft een 5, kom ik samen op een 6 uit. Zal hem iig niet nog een keer om 1 uur snachts kijken, want ik had moeite om wakker te blijven. | |
The Cabin in the Woods (2012) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R Zeer interesante premise. Zou graag ook de andere opties willen zien. Ook de references naar andere horror films waren geweldig (hellraiser, flying purple people eater, etc etc etc). Was het een hoogstaand niveau? Zeker niet, was het goed genoeg? Jep! | |
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
The Internship (2013) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13 Film over 40ers die na het verliezen van hun baan als verkopers stage bij google gaan lopen tussen de computer nerds. Niet zo briljant als office space, maar toch erg vermakelijk. Voor tweakers zullen er veel herkenbare momenten in zitten. Vooral voor de gene die vaak met computer analfabeten moeten werken. | |
2 Guns (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Eindelijk weer eens een goede grappige actiefilm sinds lange tijd. Mark Wahlberg is altijd goed, zowel als acteur en als regisseur. Tip: Kijk niet naar het plot als je deze film wilt zient! | |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 The wolverine is op torrent dus de reviews druppelen binnen. Ik heb hem natuurlijk imax 4d gezien in pathe de gjlgfggl in ghfjgf. spoiler: Goed, de Wolverine zit in een strafkamp in nagasaki. Niet met zijn broer Lieb want die is er ff niet terwijl in de eerste Wolverine film werd geschetst dat ze werkelijk alles samen deden inclusief vechten in oorlogen dus waarom nu niet? Maar anyway, ignore that fact. De Abom gaat af wat op zich wel vet is. Hij redt een japanner die 2s geleden nog hari kiri of seppeku wilde plegen maar daar ziet hij verder vanaf. BOOOM explosie. Wolverine, slaapt in de mountains....Wait whut? Dit is best wel een slechte film!! Dan komen die japanners weer terug nadat hij nog ff 4 van die hunting rednecks de les leest. (Dat was een soort deja vu van deja vu all over again scene, echt heel boeiend) En ze zijn in japan. Wait whut? De films is zojuist nog slechter geworden! De japanner blijkt nu een tycoon geworden te zijn van een tech giant en hij is heel oud en hij gaat sterven en wil de wolverine nog 1 keer zoenen voordat hij doordaat. NOT, nee natuurlijk niet hij wil zijn mutation om eeuwig te leven! what a goddamn surprise zeg. Verder heeft de film Ninja's, giftige bitches en ugly japanese little sister. Oh ja en nog een robo ninja die na Pacific Rim natuurlijk helemaal niks voorstelt. Gipsy Danger kan dat ding nog met zijn piemel verslaan zo weak is die robo ninja. Meerdere keren scenes van: wolverine is zijn power kwijt, ooh nee toch niet, hij is dood, oooh nee toch niet. En dan wordt hij nog even in zijn claws geboord en dan heft hij zijn origine nog weakere claws terug. Echt, fuck you wolverine. | |
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Dinictus208 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:26:
The Wolverine (2013) [afbeelding] IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 The wolverine is op torrent dus de reviews druppelen binnen. Ik heb hem natuurlijk imax 4d gezien in pathe de gjlgfggl in ghfjgf.
spoiler:...
Echt, fuck you wolverine.
[video]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Was de remake nodig? niet echt, was ie goed? ja prima te pruimen.
De originele Carrie is/was erg goed, maar ik kan mij voorstellen dat het huidige publiek de film minder zou kunnen waarderen.
Dit is gewoon een Carrie voor de nieuwe generatie.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Vond hem niet echt ranzig. cond hem redelijk mild zelfs.Niet meer gore dan de originele versie zeg maar. dus voor een remake is hij zeg maar redelijk mildMrVegeta schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:52:
Ik ga er zo heen, hoe ranzig/eng is die?
Zitten wel een paar scenes in waarvan je kan zeggen hmmzz.. vooral van Julianne Moore. Maar het is geen gorefest
En eng vind ik maar weinig films eigenlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Bokkie op 08-11-2013 15:12 ]
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ik was ook redelijk positief verrastBokkie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:40:
Gisteren Carrie gezien.
Was de remake nodig? niet echt, was ie goed? ja prima te pruimen.
De originele Carrie is/was erg goed, maar ik kan mij voorstellen dat het huidige publiek de film minder zou kunnen waarderen.
Dit is gewoon een Carrie voor de nieuwe generatie.
Yamaha MT-09
Geen slechte film, maar ook zeker niet iets om te herinneren. Ook vond ik Hit Girl niet goed gecast, ze heeft een heel verkeerd charisma voor deze rol.
Ik ben net ook bij Thor 2 geweest. Over het algemeen was het een leuke film, een zeer leuke film zelfs. Goed mee vermaakt, goed gelachen, toffe actie. Een aantal dingen die me wel stoorden, maar niets wat mij heel erg dwars zit. Zeker voor een vervolg een leuke film.
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R Na alle commotie rond deze film of hij wel of niet in NL uit zou komen was ik toch wel erg nieuwsgierig. Ik heb de andere twee delen van de trilogie niet gezien. Deze world's end was wel een komische film. Het hele idee erachter... hoe kom je er op? Lekker vermakelijk! | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Moet je Hot Fuzz eens proberen ;-)! Geniaalrimave schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:27:
The World's End (2013) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R Na alle commotie rond deze film of hij wel of niet in NL uit zou komen was ik toch wel erg nieuwsgierig. Ik heb de andere twee delen van de trilogie niet gezien.
Deze world's end was wel een komische film. Het hele idee erachter... hoe kom je er op? Lekker vermakelijk![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R Plot: Five friends who reunite in an attempt to top their epic pub crawl from 20 years earlier unwittingly become humankind's only hope for survival. Het idee achter een stel mannen die episch gaan zuipen leek me wel best een grappig idee, en moest meteen denken aan taferelen als in The Hangover en The Inbetweeners Movie. Trailer was tof, en ja hoor... Ik kon 'm dinsdag dan ook daadwerkelijk gaan zien in de Sneak Preview van Pathé Utrecht. 4 lekker aparte personages, met wel een vrij matige identiteit, in de ideale omgeving voor dit soort gekkigheden. Onder begeleiding van een lekker muziekje en flinke grappen is het bijzonder vermakelijk. LET OP: spoiler niet openen als je totaal doodgespoilerd wilt worden en - net als ik - met enkel voorkennis van alleen de trailer gaat kijken. spoiler: In de scène waar de eerste robots tevoorschijn toveren, had ik echt iets van "wtf gebeurt hier nou". Heel even overwoog ik de zaal uit te lopen, maar gelukkig niet gedaan. Het voegt iets bizars, maar wel leuks, toe aan de film. En dan al helemaal als blijkt dat één van de hoofdpersonages er ook bij hoort. Vond wel dat één van de grapjes te vaak herhaald werd. Maar gelukkig had het toch wel best een happy end en kon tevreden de zaal verlaten | |
Escape Plan (2013) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R Plot: When a structural-security authority finds himself set up and incarcerated in the world's most secret and secure prison, he has to use his skills to escape with help from the inside. Vanavond de trein maar eens ingestapt naar Pathé Amsterdam ArenA en voor de kaartjesautomaat gaan staan. Met iene-miene-mutten uitgekomen bij Escape Plan. Van tevoren kende ik alleen het plot, de trailer niet gezien. De film is goed te volgen maar op sommige stukjes toch best wel snel. Verhaal zit naar mijn idee soms wel een beetje "losjes", en bij het noemen van namen zat ik regelmatig nog even te denken wie dat was. Maar verder biljant uitgewerkt. Genoeg te lachen, genoeg spanning, mysterie, verrassingen, actie... Van alles wat eigenlijk. Het einde was wel best abrupt, had er eigenlijk nog wel een stuk achteraan verwacht. Maar als het ook maar een beetje in je straatje ligt, gewoon lekker gaan kijken | |
[ Voor 30% gewijzigd door ShitHappens op 09-11-2013 02:01 ]
The Last Stand (2013) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R Plot: The leader of a drug cartel busts out of a courthouse and speeds to the Mexican border, where the only thing in his path is a sheriff and his inexperienced staff. Fijne actiefilm die zo uit de good old days van Arnie had kunnen komen. Natuurlijk merk je dat hij wat ouder wordt, maar in deze film is Arnold Schwarzenegger lekker op dreef als Sheriff van een grensstadje. Stoere one-liners, af en toe harde actie, gave wapens, een gezonde portie humor en een mooi neergezette omgeving maken dit een fijne film om eens ouderwets van te genieten. Prima. | |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 Plot: When Wolverine is summoned to Japan by an old acquaintance, he is embroiled in a conflict that forces him to confront his own demons. Leuke film over Wolverine en verder weinig andere mutanten. Er wordt wat dieper in gegaan op het verleden van de held wat een leuke achtergrond en kapstok is voor de rest van de film. Hugh Jackman ziet er weer strak uit in zijn iconische rol. Persoonlijk vond ik deze film beter werken dan de andere losse Wolverine film, waar eigenlijk te weinig ruimte werd geboden voor de rest van de helden, dat was meer een film die op twee gedachten hinkte. Daar heb je hier niet zo veel last van. Als de rest van de Japanse-Wolverine comic saga net zo goed is mogen er nog wel meer volgen. spoiler: De scenes met Jean Grey waren wel leuk maar voegden niet zo heel veel toe, ik snap dat ze een centrale rol speelt in Wolverine's leven, maar de chemie ontbrak een beetje, misschien omdat het dream sequences zijn... ik weet het niet. Aan het eind van de film volgt nog een extra scene die vooruitloopt naar de aankomende X-men film. Dat beloofde weer veel goeds, Magneto en prof Xavier weer op volle sterkte. Ik ben er klaar voor! Een waardige sequel met een interessant thema, wat doe je met je leven als je echt onsterfelijk bent. | |
God Bless America (2011) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 105min. | MPAA: R Plot: On a mission to rid society of its most repellent citizens, terminally ill Frank makes an unlikely accomplice in 16-year-old Roxy. Heb deze film gezien na een tip van een aantal mensen uit dit topic, waarvoor dank. Deze film is een statement tegen de pulp van de hedendaagse maatschappij. Mainstream entertainment draait tegenwoordig om geld verdienen aan het leed en de narigheid van andere mensen. Denk aan realityshows en tv-persoonlijkheden die constant hun gal spugen. De personages in deze film nemen het recht in eigen hand en gaan erop uit om iedereen te vermoorden die het in hun ogen niet waard is om te leven. Het resultaat is veel geweld waar je wel enigszins begrip voor kunt opbrengen en een grappige interactie tussen de personages. Dit is geen actiefilm met de held versus de bad guys, hier draait het om fatsoen versus hufterigheid. | |
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Deze film gisteren ook gekeken op 'advies van'. Inderdaad een leuke film, maar vond de "hedendaagse maatschappij" wel érg overdreven. Ik begrijp dat ze het effect iets aan dikken voor de film, maar (in Nederland in ieder geval) is ook nog genoeg fatsoenlijke radio/TV/mensen. Verder stoorde ik me af en toe aan wat rare zaken (een wel erg kleine studio/publiek voor zo'n grote TV show bijvoorbeeld). Al met al een prima film (heb hem een 7 gegeven op IMDB), maar in mijn ogen geen klassieker zoals eerder hier gesteld.2mb schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:45:
God Bless America (2011) [afbeelding] IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 105min. | MPAA: R Plot: On a mission to rid society of its most repellent citizens, terminally ill Frank makes an unlikely accomplice in 16-year-old Roxy.
Heb deze film gezien na een tip van een aantal mensen uit dit topic, waarvoor dank.
Deze film is een statement tegen de pulp van de hedendaagse maatschappij. Mainstream entertainment draait tegenwoordig om geld verdienen aan het leed en de narigheid van andere mensen. Denk aan realityshows en tv-persoonlijkheden die constant hun gal spugen. De personages in deze film nemen het recht in eigen hand en gaan erop uit om iedereen te vermoorden die het in hun ogen niet waard is om te leven.
Het resultaat is veel geweld waar je wel enigszins begrip voor kunt opbrengen en een grappige interactie tussen de personages. Dit is geen actiefilm met de held versus de bad guys, hier draait het om fatsoen versus hufterigheid.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Planes (2013) | ![]() |
IMDb: 5.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 91min. | MPAA: PG Prima en leuke film! Inderdaad hetzelfde truukje als bij Cars, maar wel gewoon erg goed en mooi uitgevoerd. Film kijkt heerlijk weg, even 90 minuten ontspannen en lekker luchtig. | |
[ Voor 23% gewijzigd door FabianNL op 09-11-2013 18:10 ]
Gisteren toevallig ook gezien, erg leuke film. Echter vind ik het op den duur wel allemaal vrij vaag. Gelukkig kom je er uiteindelijk wel uit hoe het zat, maar het eindigd wel allemaal een beetje te simpel en makkelijk. Maar dat is wel vaker zo met actiefilms.Bierkameel schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:00:
2 Guns (2013) [afbeelding] IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Eindelijk weer eens een goede grappige actiefilm sinds lange tijd.
Mark Wahlberg is altijd goed, zowel als acteur en als regisseur.
Tip: Kijk niet naar het plot als je deze film wilt zient!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7.5 / 10
Zeer vermakelijke film voor een avondje!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
HK: Forbidden Super Hero (2013) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy | Runtime: 90min. | MPAA: R21 Plot: High school student Kyosuke Shikijo (Ryohei Suzuki) is the most talented member of the school's martial arts of the fist club... Vergeet batman, superman, spiderman of al die andere Amerikaanse mannen: hier is panty-man! Gewapend met zijn eigen ' klokkenspel' en bondage op afstand strijdt hij tegen onrecht. Dit alles in een string, kniekousjes en een met gedragen meisjesslip op zijn gezicht Natuurlijk gaat het leven van een superheld niet over rozen: het leukste meisje van de klas is verliefd op jou als superheld, maar ze weet niet dat jij ook de jongen bent die naast haar zit in de klas. En je strijdt tegen het kwaad, maar moet je je er iets van aantrekken dat sommige anderen je zien als een pervers iemand? Voor liefhebbers van Japanse meisjes met flaporen en/of gespierde semi-naakte mannelijke lichamen valt genoeg te zien! Qua acteren, special effects en verhaal hoort te film een 3 te krijgen. Maar deze film is zo briljant om met een groep vrienden/vriendinnen dronken/stoned of zelfs nuchter te kijken dat hij eigenlijk een 8 verdient. Gemiddeld? Laten we zeggen een 6! | |
En omdat een filmpje meer zegt dan duizend woorden twee trailers. De officiële en een gemaakt door fans:
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
2 Guns (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Plot: A DEA agent and a naval intelligence officer find themselves on the run after a botched attempt to infiltrate a drug cartel. While fleeing, they learn the secret of their shaky alliance: Neither knew that the other was an undercover agent. Leuke en goede actie comedy film. Kijkt gewoon lekker weg, er zit ook nog enig prettig bloot in de film | |
Zo zie je maar dat smaken kunnen verschillen. Net gezien en vond het ongelooflijk zonde van m'n 1:45 uur. Een van de meest waardeloze films die ik lately heb gezien, echt. Slecht verhaal, weinig grappen, niet mijn dingShitHappens schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 01:54:
4 lekker aparte personages, met wel een vrij matige identiteit, in de ideale omgeving voor dit soort gekkigheden. Onder begeleiding van een lekker muziekje en flinke grappen is het bijzonder vermakelijk.
Nickname does not reflect reality
Als je bv Shaun of the Dead en Hot Fuzz kent weet je ongeveer wat je kan verwachten, dus als je meer wil misschien die films ook eens kijken. Paul is ook leuk maar is meer amerikaans. Die 2 samen vind ik echt geniaalShitHappens schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 01:54:
The World's End (2013) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R Plot: Five friends who reunite in an attempt to top their epic pub crawl from 20 years earlier unwittingly become humankind's only hope for survival.
Het idee achter een stel mannen die episch gaan zuipen leek me wel best een grappig idee, en moest meteen denken aan taferelen als in The Hangover en The Inbetweeners Movie. Trailer was tof, en ja hoor... Ik kon 'm dinsdag dan ook daadwerkelijk gaan zien in de Sneak Preview van Pathé Utrecht.
4 lekker aparte personages, met wel een vrij matige identiteit, in de ideale omgeving voor dit soort gekkigheden. Onder begeleiding van een lekker muziekje en flinke grappen is het bijzonder vermakelijk.
LET OP: spoiler niet openen als je totaal doodgespoilerd wilt worden en - net als ik - met enkel voorkennis van alleen de trailer gaat kijken.
spoiler:In de scène waar de eerste robots tevoorschijn toveren, had ik echt iets van "wtf gebeurt hier nou". Heel even overwoog ik de zaal uit te lopen, maar gelukkig niet gedaan. Het voegt iets bizars, maar wel leuks, toe aan de film. En dan al helemaal als blijkt dat één van de hoofdpersonages er ook bij hoort.
Vond wel dat één van de grapjes te vaak herhaald werd. Maar gelukkig had het toch wel best een happy end en kon tevreden de zaal verlaten[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
2 Guns (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Een leuke actiefilm die lekker wegkijkt. Echte diepgang zit er niet in. | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Next Door (2005) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 75min. | MPAA: 18 Plot: John has just been left by his girlfriend Ingrid. That day he allows himself to be seduced into a mystical and scary world, where it is impossible to separate truth from the lies "An homage to Polanski, with nods to Lynch." Dat klopt volkomen ja. Meerdere malen had ik het idee naar een David Lynch film te kijken, in de zin dat ze je in de war proberen te krijgen met terugkerende scenes en veranderend dialoog gebruik. Zodra je dat beseft, is het niet moeilijk meer om te bedenken wat er nou eigenlijk echt gaande is. Deze film komt heel traag op gang, maar wordt gaandeweg steeds beter en op het einde zat ik er helemaal in. Dit is echt mijn type film, de psychische thriller. Hij haalt het niveau van Das Experiment , Memento of Cube niet, maar zeker het kijken waard. | |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R Hot fuzz en Shawn of THE dead waren geweldig dus ik ging er met goeie moet in, helaas stelde het allemaal toch wat teleur. Ik had tijdens de film het vermoeden dat er meerdere ideeën waren voor deze film en dat ze die geprobeerd hebben te kneden tot een verhaal wat dan weet niet zo goed gelukt is. Ik moest drie of vier keer best lachen maar veel verder kwam het helaas niet. Is het iemand trouwens opgevallen dat het decor continu werd opgevuld met de zelfde 4 Opel Amera's? Twee blauwe en twee groene. Ik weet niet of dat nog een onderliggende boodschap heeft oid maar storend was het best wel. | |
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
En aangezien jullie het opgevallen is en het er over hebben, is het aardig succesvol.
All of the parking lots in Newton Haven (with the exception of side streets that the shot passes on) are populated with Vauxhall Amperas in different colors foreshadowing the underlying uniformity that is affecting the town. Also the Vauxhall Ampera is a plug-in electric car which is another reference to the robots.
Wat ook wel logisch is.
Ryzen 3600 - GTX1060
DuidelijkDaanieyel schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:42:
Product placement natuurlijk en volgens IMDB ook:
All of the parking lots in Newton Haven (with the exception of side streets that the shot passes on) are populated with Vauxhall Amperas in different colors foreshadowing the underlying uniformity that is affecting the town. Also the Vauxhall Ampera is a plug-in electric car which is another reference to the robots.
Wat ook wel logisch is.
Nou Product Placement is toch wel wat anders, daar was het niet opvallend genoeg voor.unfor schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:31:
Product placement heet zoiets
En aangezien jullie het opgevallen is en het er over hebben, is het aardig succesvol.
Ja precies, het past er wel bij verder idd.Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:00:
Het viel mij ook op. Waarschijnlijk past een elektrische auto goed in het sci-fi verhaal of zoiets. Verder zal het ook inkomsten opleveren voor de filmmakers kan ik me voorstellen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Ender's Game (2013) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Het is nog niet langer dan een jaar geleden dat ik het boek Ender's Game leerde kennen. Sinds ik het de eerste keer las had ik meteen het gevoel dat ik een geweldig scienefiction boek had gelezen. Toen ik er dan ook nog achter kwam dat er film over het boek ging uitkomen was ik helemaal opgewonden (vooral omdat ik me al van alles zelf had ingebeeld hoe het er kon uitzien en ik graag vele delen uit het boek tot leven wilde zien komen). Gedurende het jaar tot de release van de film heb ik het boek nog enkele keren gelezen (en uiteraard nieuwe dingen ontdekt die ik de eerste keer over het oog had gezien) en het nieuws rondom de productie gevolgd. Heel het jaar zat ik met twijfels: de regisseur, de trailers die er wel goed uit zagen maar niet het gevoel van het boek weergaven, de verscheidene negatieve reviews... Toen ik dus gisteren (9/11/2013) naar de cinema vertrok was ik opgewonden (ik wilde uiteraard weten wat ze er van gemaakt hadden) maar ik had ook geen al te hoge verwachtingen. Een van de eerste minpunten waar ik me op had voorbereid was het ritme van de film dat inderdaad zeer snel waardoor er enkele leuke momenten uit het boek niet verteld konden worden (Locke and Demosthenes) maar dat ook sommige momenten veel minder aandacht kregen (screentime). Zo kwam de evolutie van Dragon Army wel aanbod, maar enkel in een gesprek met Graff en Anderson terwijl ze keken naar een van de battles en je zag dat ze omhoog ginen. Uiteindelijk kreeg je dan ook maar twee of drie battles te zien en wat oefensessies. Wat jammer is want sommige shots uit de Battleroom gaven je het gevoel: dit zou ik ook wel willen doen. Het Command School gedeelte was ook heel fel verkort en er was weinig evolutie van het hoofdpersonage te merken doorheen de simulaties (net zoals bij de Battleroom). Maar wederom zagen deze scenes er spectaculair uit. Beide belangrijke delen (Command en Battle) kwamen dus verkort aanbod. En hoewel dat misschien een groot minpunt lijkt is het dat eigenlijk helemaal niet (wat niet wegneemt dat ik liever een paar extra battles en simulaties had gezien om meer de evolutie van Ender te kunnen zien). Als je goed oplet en kijkt naar kleine details in de achtergrond of goed begrijpt wat sommige personages zeggen kan je zelf de evolutie bij elkaar rijgen en toch een klein beetje het gevoel krijgen dat je beide delen veel uitgebreid hebt kunnen bekijken. De acteerprestaties (zowel de bijrollen als hoofdrollen) waren goed tot geweldig. Je kon de minder ervaren acteurs er wel meteen uithalen, maar algemeen bekeken leverde bijna elke acteur een goede prestatie, zelfs al kon het personage niet helemaal tot zijn recht komen door het tijdsgebrek. En dan, een van de grootste pluspunten van heel de film: het design van de sets, kostuums, setpieces,... Alles zag er schitterend en geloofwaardig uit. Het huis waar Ender woont ziet er moderner uit (aangezien we in de toekomst zijn) maar geeft je niet het gevoel alsof ze leven in een wereld waar enkel technologie overheerst. Je ziet duidelijk dat de mensheid een evolutie doormaakt maar dat ze toch nog enkele tradities blijven voortzetten. Maar niet enkel de aardse sets zien er super uit ook de Battle school en de Command school. Alles past binnen de locatie waar het verhaal zich op dat moment afspeelt. Je hebt nooit echt het gevoel van: dit is over the top. Al bij al was ik blij met het resultaat dat het team achter Ender's Game heeft kunnen bereiken. De film had inderdaad wat langer gemogen voor wat meer diepgang. Maar, volgens mij, zal iedereen die een beetje van scifi houdt en naar de film gaat om echt naar de film te kijken (niet om zich vol te proppen met popcorn of nachos) kunnen genieten van deze soms veel te snelle maar spectaculaire scifi film met een dieperliggende boodschap die je jammer genoeg snel over het hoofd ziet. Vragen over de film mag je me altijd stellen. | |
Ik kan deze film dus niet bekijken, aangezien ik bij kunst de kunstenaar niet van het werk kan los kan zien.
This space is occupied
Hop (2011) | ![]() |
IMDb: 5.3 | Genre: Animation, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 95min. | MPAA: PG Plot: E.B., the Easter Bunny's teenage son, heads to Hollywood, determined to become a drummer in a rock 'n' roll band. In LA, he's taken in by Fred after the out-of-work slacker hits E.B. with his car. Aardige film waarin animatie en real life elkaar afwisselen/aanvullen. Het verhaal is best leuk; de karakters aaibaar; het plot van mijlenver voorspelbaar. De film kijkt lekker weg, maar haalt voor mij niet het hoge niveau van andere animatiefilms. Het hoofdkarakter (E.B.) is eigenlijk ook het leukste van de film. | |
The Lone Ranger (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 149min. | MPAA: PG-13 Zo.... wat een troep | |
The Little Mermaid (1989) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Family, Fantasy, Musical, Romance | Runtime: 83min. | MPAA: G Plot: A mermaid princess makes a Faustian bargain with an unscrupulous sea-witch in order to meet a human prince on land. Oude klassieker van het Disney huis. Bij deze film realiseer ik me weer eens hoe blij ik ben dat er zoiets als Pixar is en dat de animatie films van tegenwoordig niet altijd halve musicals zijn. Bijna alle Disney films van het vorige millenium overstromen met musical achtige liedjes, daar zit ik vaak helemaal niet op te wachten. Het moge duidelijk zijn dat er wat te veel liedjes naar mijn smaak in deze film zitten. Verder is het verhaal wel leuk uitgewerkt en ook zijn de kleine grapjes tussendoor wel leuk. Qua uiterlijk kan je toch wel zien dat er met de intro van de Lion King een flinke stap voorwaarts is gemaakt, het oogt af en toe dan ook behoorlijk stoffig, met name scenes waarin diepte geprobeerd wordt weer te geven mislukt gewoon. Desalniettemin een leuke film wat zeker voor de jongere kijker een feest is. | |
Shaun of the Dead (2004) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 99min. | MPAA: R Plot: A man decides to turn his moribund life around by winning back his ex-girlfriend, reconciling his relationship with his mother, and dealing with an entire community that has returned from the dead to eat the living. In aanloop naar the World's End (deel 3 van de cornetto trilogie) eerst maar weer eens deel 1 gekeken. Nog altijd een briljante zombiefilm gemixt met Britse subtiele humor. Zeker als je fan bent van de serie "Spaced". Ik denk dat het nog steeds mijn favoriete zombiefilm is, hoewel ze zelf vinden van niet (don't use the z word). De hele film is volgestopt met subtiele verwijzingen naar pop-culture en andere obscure en/of beroemde films. De acteurs mogen misschien geen oscar-waardige performance neerzetten, maar het wordt allemaal met veel zichtbaar plezier neergezet en dat mag best een pluim krijgen. Ook zijn er weer diverse cameo's van bekende acteurs/artiesten, al dan niet vermomd als zombie. Hoewel de film nergens echt verassend is, is het allemaal goed doordacht uitgewerkt. Een mooie start van de trilogie. Hot Fuzz en World's End volgen nog... | |
The Town (2010) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 125min. | MPAA: R Plot: As he plans his next job, a longtime thief tries to balance his feelings for a bank manager connected to one of his earlier heists, as well as the FBI agent looking to bring him and his crew down. Mooie misdaad film ondanks de houten klaas Ben Affleck. Ik vind dat hij altijd maar één uitdrukking heeft. Dus petje af voor zijn regiewerk, waar hij het maar bij moet laten. Verder prominente rollen voor Jon Hamm (Don Draper uit Mad Men) en Jeremy Renner (the Hurt Locker / Hawkeye uit de Avengers) die het heel wat beter doen dan meneer Houten Klaas. Het verhaal is mooi uitgewerkt, helaas een beetje te veel Boston-liefde naar mijn smaak, maar goed dat kan je ook zeggen over Scorsese en New York. De actie en misdaad scenes zien er goed uit en de film kakt nergens in qua vaart & snelheid. Ik had persoonlijk liever de maat van Affleck in de hoofdrol gezien (Mat Damon dus) maar al met al is het best een leuke film. | |
2 Guns (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Plot: A DEA agent and a naval intelligence officer find themselves on the run after a botched attempt to infiltrate a drug cartel. While fleeing, they learn the secret of their shaky alliance: Neither knew that the other was an undercover agent. Nog een misdaad film. De film is gevuld met wat aardige twists en turns, dus des te minder je over het verhaal weet, des te beter. De twee hoofdrolspelers Marky Mark en Denzel Washington zetten leuke acteerprestaties neer en verder boeit de film in het geheel wel. Begrijpelijk dat deze film de top van de Box office had bij release. Aanradertje voor een actiefilm op een avond waarop je toch niks beters te zien hebt. | |
Verwijderd
Serpico (1973) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Biography, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: R Plot: The true story about an honest New York cop who blew the whistle on rampant corruption in the force only to have his comrades turn against him. Het is een oudere film dus je moet er echt even voor gaan zitten. De film duurt iets langer dan 2 uur en is niet vluchtig in het vertellen van het verhaal. Toch blijft het spannend genoeg. Qua acteerprestatie zit het goed want de hoofdrolspeler Serpico wordt vertolkt door Al Pacino. Ook de andere acteurs zetten de personages realistisch neer. De film krijgt van mij een nette 7. | |
Man of Steel (2013) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13 Plot: A young itinerant worker is forced to confront his secret extraterrestrial heritage when Earth is invaded by members of his race. Goede film die geen moment verveelt! Boordevol actie en grafisch mooi neergezet. | |
Mejor así
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Hele film kon me absoluut niets boeien..Mandrake466 schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:49:
@Resteleiro Sommige scenes vind ik zo nep als de neten en dan bedoel ik de cgi.
Thor: The Dark World (2013) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13 Het verhaal vond ik prima te doen, ook het acteerwerk was prima. Veel (goeie) cgi. Leuke plot-twists en natuurlijk meer dan genoeg actie. | |
Try SCE to Aux
About Time (2013) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 123min. | MPAA: R Plot: At the age of 21, Tim discovers he can travel in time and change what happens and has happened in his own life. His decision to make his world a better place by getting a girlfriend turns out not to be as easy as you might think. Het idee is erg leuk: iemand die door de tijd kan reizen om momenten uit zijn leven opnieuw, en eventueel anders, te kunnen beleven. En de trailer maakte dat we (mijn vriendin en ik) erg veel zin in de film kregen. Maar de uitwerking viel toch wat tegen. Bill Nighly (als vader) is leuk, het acteerwerk is goed en de sfeer is prima neergezet. Maar echt spannend of meeslepend wilde het toch maar niet worden. Ik miste een twist of een verrassing. Het kabbelde maar wat voort. spoiler: Op momenten dat de hoofdpersoon zijn 'gave' gebruikt om zijn date met de liefde van zijn leven te herstellen verwacht je dat dat toch een keer flink mis gaat. En het feit dat alleen de baby anders was na het redden van zijn zus vonden wij ook wel wat teleurstellend Het is zeker geen slechte film en de film bevat grappige en ontroerende momenten maar we hadden iets meer verwacht. | |
Margin Call (2011) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R Plot: Follows the key people at an investment bank, over a 24-hour period, during the early stages of the financial crisis. Over de acties van een investment bank (volgens mij doelen ze op Goldman Sachs) aan het begin van de kredietcrisis. Denk hypotheken, structured products en beurshandel. Bijna de gehele film speelt zich af op het kantoor van de bank. Stress, ethische dilemma's, onzekerheid en leegte zijn de thema's. Bij de bank proberen ze hun rommelhypotheken kwijt te raken wanneer ze doorkrijgen dat ze meer risico lopen dan ze van tevoren hadden ingeschat. Knap acteerwerk door onder andere Kevin Spacey. Daar moet deze film het ook van hebben, er gebeurt verder niet zoveel. Verwacht geen spanning of sensatie. Het is een tragedie, maar wel een goed geslaagde. | |
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Blackfish (2013) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary | Runtime: 83min. | MPAA: PG-13 Plot: Notorious killer whale Tilikum is responsible for the deaths of three individuals, including a top killer whale trainer... Verplichte kost. Ik was als kind al geen fan van Dolfinaria en nu helemaal niet meer. De reactie van het Dolfinarium Harderwijk op deze documentaire is lachwekkend. Blackfish laat met vreselijke beelden zien hoe orca's in gevangenschap terecht zijn gekomen en wat het met hun doet. Ik vind het een hele sterke en goed onderbouwde documentaire met o.a. interviews van ex-Seaworld trainers. Seaworld wou niet meedoen aan deze docu maar het probleem dat het maar van één kant wordt bekeken is geen issue want de beelden spreken voor zich. Wel vind ik het jammer dat ze niet meer beelden hebben laten zien van orca's in het wild. Hoe ze elkaar in groepen afwisselen tijdens het aanvallen van een walvis. Of hoe ze een zeehond van ijsschots afkrijgen. Mooie bewijzen hoe intelligent ze zijn. | |
[ Voor 7% gewijzigd door D. Ninjai op 12-11-2013 18:56 ]
A Scanner Darkly (2006) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Crime, Drama, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: R Aangenaam verrast door deze film, niet wat ik had verwacht. | |
Turbo (2013) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Sport | Runtime: 96min. | MPAA: PG Totaal onrealistisch maar heerlijke film die aardig wat gelach opbracht. | |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 Problemen vinden Logan weer, Logan wordt kwaad, Logan dood problemen. Ik vond het een goede film om naar te kijken, had geen moment het gevoel dat ik naar clichés zat te kijken ofzo en het tempo beviel me ook. | |
Lara Croft: Tomb Raider (2001) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13 Plot: Video game adventuress Lara Croft comes to life in a movie where she races against time and villains to recover powerful ancient artifacts. Guilty pleasure wat niet echt een pleasure bleek te zijn. Niks mis met Angelina Jolie en leuk om 007 (Craig) te zien maar verder echt jammer. Krijgt een 4 voor de moeite en omdat ze getrouw de juiste vinkjes kunnen zetten. | |
Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life (2003) | ![]() |
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13 Plot: Adventuress Lara Croft goes on a quest to save the mythical Pandora's Box before an evil scientist and recruits a former Marine turned mercenary to assist her. Ruim beter dan de vorige en kijkt ook wat vlotter weg. Blijft echter niet hoogstaand, wel wat meer "vernieuwende" actiescenes en een iets minder rammelend plot. | |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13 Thor 1 was nog best aardig. Maar Thor: The Dark World: woorden schieten te kort. Dit was echt een aanfluiting. Zeker, de special effects zijn prima, en ik verwacht ook geen complexe verhaallijn, maar dit was wel het toppunt. Slechte grappen, vele plotwisselingen die je van mijlenver aan voelt komen, open deuren te over, de regisseurs maken het wel heel bont. | |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R Plot: Five friends who reunite in an attempt to top their epic pub crawl from 20 years earlier unwittingly become humankind's only hope for survival. Leuke film voor tussendoor. 5 mannen die gewoon nog een keer jong willen zijn en een oude kroegentocht willen afmaken, maar erachter komen, dat hun geboorteplaats overgenomen is door aliens. De droge humor en vecht scenes wisselen elkaar in een hoog tempo af. | |
The Family (2013) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 111min. | MPAA: R Plot: The Manzoni family, a notorious mafia clan, is relocated to Normandy, France under the witness protection program, where fitting in soon becomes challenging as their old habits die hard. Leuk dat deze op IMDB The Family wordt genoemd, maar heb dus afgelopen weekend Malavita gezien. Werd blij verrast door de film. Leuk in elkaar gezet. Acteerprestaties waren goed. En kwamen dus ook goed over. Erg vermaakt bij de film en je wist wat er gebeurde, maar kreeg niet de bloederige situaties te zien. | |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13 Een heerlijke actie/avonturen-film van Marvel die naadloos aansluit op de andere Marvel films. Naar mijn mening leuker dan de eerste Thor film die zich te veel op aarde afspeelde met Thor als sterveling. Dit deel heeft in ieder geval een goed tempo, veel humor en lekker actie, mooie karakters en kostuums en veel Loki (hij steelt de show)! De zaal lag bij elke grap dubbel van het lachen. Kat Dennings is erg leuk als Darcy en Thor komt op aarde altijd nog in leuke situaties terecht als half-god. Portman is niet heel spannend en dat is jammer, want haar karakter had wel iets meer mogen doen, ze is nogal 2 dimensionaal. Het tempo is soms alleen te hoog en hij had iets langer gemogen om wat meer details uit te werken en rust te creeeren, maar alsnog een zeer ruime voldoende. | |
This space is occupied
Sideways (2004) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 126min. | MPAA: R Plot: Two men reaching middle age with not much to show but disappointment, embark on a week long road trip through California's wine country, just as one is about to take a trip down the aisle. Gisteren geen zin in een zware of lastige film, gewoon een film. Toen bij Sideways uitgekomen en toch wel erg genoten hiervan. Kijkt lekker weg, leuke momenten en hier en daar wat humor. Het contrast tussen de levensgenietende vrouwenjager en de rustige wijnproevende cultuurman. Beide acteurs zetten een goede en geloofwaardige rol weg en ook beide vrouwen mogen er wel zijn. Soms ook wel erg gelachen trouwens. | |
Ik heb duidelijk een andere film gezienCollaborator schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:31:
Thor: The Dark World (2013) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13 Een heerlijke actie/avonturen-film van Marvel die naadloos aansluit op de andere Marvel films.
Naar mijn mening leuker dan de eerste Thor film die zich te veel op aarde afspeelde met Thor als sterveling.
Dit deel heeft in ieder geval een goed tempo, veel humor en lekker actie, mooie karakters en kostuums en veel Loki (hij steelt de show)!
De zaal lag bij elke grap dubbel van het lachen. Kat Dennings is erg leuk als Darcy en Thor komt op aarde altijd nog in leuke situaties terecht als half-god. Portman is niet heel spannend en dat is jammer, want haar karakter had wel iets meer mogen doen, ze is nogal 2 dimensionaal.
Het tempo is soms alleen te hoog en hij had iets langer gemogen om wat meer details uit te werken en rust te creeeren, maar alsnog een zeer ruime voldoende.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
Ik snap nog steeds niet waarom IMDB deze film als eerste categorie als "comedy" heeft staan. Heb deze film met vrienden ooit eens gekeken, maar na een half uur uitgezet. Ongetwijfeld een goede film maar het label komedie is totaal misplaatst.StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:12:
Sideways (2004) [afbeelding] IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 126min. | MPAA: R Plot: Two men reaching middle age with not much to show but disappointment, embark on a week long road trip through California's wine country, just as one is about to take a trip down the aisle.
Gisteren geen zin in een zware of lastige film, gewoon een film. Toen bij Sideways uitgekomen en toch wel erg genoten hiervan. Kijkt lekker weg, leuke momenten en hier en daar wat humor. Het contrast tussen de levensgenietende vrouwenjager en de rustige wijnproevende cultuurman.
Beide acteurs zetten een goede en geloofwaardige rol weg en ook beide vrouwen mogen er wel zijn. Soms ook wel erg gelachen trouwens.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Zeg dat ja, lang geleden dat ik een film echt slecht vond. Geen enkele glimlach kon ik er van krijgen. Special effects waren prima, maar daar houdt het dan ook op.Keida schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:58:
[...]
Ik heb duidelijk een andere film gezienJemig... Ach ja, smaken verschillen!
[ Voor 5% gewijzigd door Slaapje op 12-11-2013 15:56 ]
To dare is to do
"Let me put on some pants."
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]