Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.226 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Robkazoe schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:46:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom IMDB deze film als eerste categorie als "comedy" heeft staan. Heb deze film met vrienden ooit eens gekeken, maar na een half uur uitgezet. Ongetwijfeld een goede film maar het label komedie is totaal misplaatst.
Daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Het is geen komedie met losse grappen die op je afkomen, maar wel een zwarte komedie waarin vooral de momenten zorgen voor de humor.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

We're the Millers (2013)We're the Millers (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A veteran pot dealer creates a fake family as part of his plan to move a huge shipment of weed into the U.S. from Mexico.
Eindelijk weer een flauwe komedie die een beetje vermakelijk blijft. Niet proberen in elke scene een grap te stoppen, maar met het juiste tempo en de juiste afwisseling wat doen.

De laatste jaren werden die soort films imho steeds slechter en slechter, met films as Grown Ups 2 als dieptepunt. Deze film mag er gewoon zijn. Leuk
IMDb -- We're the Millers (2013) Wikipedia -- We're the Millers (2013) Bekijk trailer van We're the Millers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We're the Millers (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09
MrVegeta schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:38:
Haha serieus? Geen enkele glimlach?
spoiler:
Ook niet wanneer ze pure cartoonstijl over een raam heen glijden? Of Thor die met de metro moet? Die intern en die chick opeens ergens aan het zoenen zijn... echt niet? Loki die een aantal imitaties doet, waaronder Captain America. Die scene dat ze Loki vermoorden als hij Thor verraad. Echt nooit gelachen? Echt niet? Geen enkele keer? Waarom ga je dan naar Thro?

"Let me put on some pants."
Nope, dat moet jou toch bekend voorkomen films die je niet leuk vindt... Waarom ik er heen ben gegaan? Over het algemeen kan ik superhero films erg waarderen, maar zoals ik ook al bij de eerste thor had was dat nu ook weer; ik vind er weinig aan.

Goede spoiler tag trouwens d:)b

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

PWM schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:11:
We're the Millers (2013)[afbeelding]
Plot: A veteran pot dealer creates a fake family as part of his plan to move a huge shipment of weed into the U.S. from Mexico.
Eindelijk weer een flauwe komedie die een beetje vermakelijk blijft. Niet proberen in elke scene een grap te stoppen, maar met het juiste tempo en de juiste afwisseling wat doen.

De laatste jaren werden die soort films imho steeds slechter en slechter, met films as Grown Ups 2 als dieptepunt. Deze film mag er gewoon zijn. Leuk
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Eens, erg goede film en goed uitgewerkte slechte grappen :P

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:45
Slaapje schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:36:
[...]

Nope, dat moet jou toch bekend voorkomen films die je niet leuk vindt... Waarom ik er heen ben gegaan? Over het algemeen kan ik superhero films erg waarderen, maar zoals ik ook al bij de eerste thor had was dat nu ook weer; ik vind er weinig aan.

Goede spoiler tag trouwens d:)b
Maak de spoiler in jouw gequote post dan tenminste wel goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Sharky schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:02:
[...]

Eens, erg goede film en goed uitgewerkte slechte grappen :P
En Jennifer Aniston onder een regendouche! :9

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Sucker Punch (2011)Sucker Punch (2011)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Fantasy, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A young girl is institutionalized by her abusive stepfather. Retreating to an alternative reality as a coping strategy, she envisions a plan which will help her escape from the mental facility.
Super vette actie, lekkere babes en een beter plot dan Inception. Deze film gaat er in ieder geval niet van uit dat je dom bent en neemt je niet aan de hand om je door het verhaal te loodsen en alles uit te leggen.

Is de tweede keer dat ik hem zie en na het lezen van veel interpretaties op het interweb snap ik sommige dingen iets beter. Maar als ik hem nog een paar keer kijk, dan zal ik nog wel meer dingen ontdekken of anders interpreteren.

Maar ook als je niet na wilt denken, is het een super toffe film met mooi gefilmde actiescènes waarbij je soms wel ziet dat de actrices niet heel goed kunnen vechten, goed kleurgebruik om de verschillen tussen werelden aan te geven en mooie vrouwen. Ik hou van anime en deze film heeft een dikke anime saus.

Was net op TV, maar moet hem nog steeds op Bluray kopen voor de verzameling.

9 sterren, omdat ik op verschillende niveaus en meerdere keren er van kan genieten.
1 punt aftrek voor het "slechte" vechten.
IMDb -- Sucker Punch (2011) Wikipedia -- Sucker Punch (2011) Bekijk trailer van Sucker Punch (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sucker Punch (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09
Bartske schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:04:
[...]

Maak de spoiler in jouw gequote post dan tenminste wel goed.....
Excuus, aangepast.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 19:49
Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Heerlijke film! 3D is fantastisch en visueel is het sowieso een parel. Spanning zit er goed in en daarbij weet de regisseur je in veel situaties van ruimtelijke vrijheid te geven, maar toch ook de claustrofobische situaties.

Sandra Bullock kon me helaas als personage niet zo veel interesseren. Misschien veranderd dat bij een tweede kijkbeurt thuis.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
Je vergeet te melden dat de soundtrack heul fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 21:49

Keida

dr.

MrVegeta schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:38:
Haha serieus? Geen enkele glimlach?
spoiler:
Ook niet wanneer ze pure cartoonstijl over een raam heen glijden? Of Thor die met de metro moet? Die intern en die chick opeens ergens aan het zoenen zijn... echt niet? Loki die een aantal imitaties doet, waaronder Captain America. Die scene dat ze Loki vermoorden als hij Thor verraad. Echt nooit gelachen? Echt niet? Geen enkele keer? Waarom ga je dan naar Thro?

"Let me put on some pants."
Nope, geen enkele glimlach. Gewoon TE gemaakt. Te hollywood, te makkelijk. Ga niet naar die films voor de grappen, al kan ik die meestal zeker wel waarderen. Bijv in Iron Man 1-3 en The Avengers is dat een goede toevoeging.
Dit was gewoon pure afleiding en kreeg er kromme tenen van.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Xyphoid schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:37:
Sucker Punch (2011)[afbeelding]
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Fantasy, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A young girl is institutionalized by her abusive stepfather. Retreating to an alternative reality as a coping strategy, she envisions a plan which will help her escape from the mental facility.
Super vette actie, lekkere babes en een beter plot dan Inception. Deze film gaat er in ieder geval niet van uit dat je dom bent en neemt je niet aan de hand om je door het verhaal te loodsen en alles uit te leggen.

Is de tweede keer dat ik hem zie en na het lezen van veel interpretaties op het interweb snap ik sommige dingen iets beter. Maar als ik hem nog een paar keer kijk, dan zal ik nog wel meer dingen ontdekken of anders interpreteren.

Maar ook als je niet na wilt denken, is het een super toffe film met mooi gefilmde actiescènes waarbij je soms wel ziet dat de actrices niet heel goed kunnen vechten, goed kleurgebruik om de verschillen tussen werelden aan te geven en mooie vrouwen. Ik hou van anime en deze film heeft een dikke anime saus.

Was net op TV, maar moet hem nog steeds op Bluray kopen voor de verzameling.

9 sterren, omdat ik op verschillende niveaus en meerdere keren er van kan genieten.
1 punt aftrek voor het "slechte" vechten.
[afbeelding] 9 / 10
Deze film heeft ook echt een vette soundtrack! Zeker het luisteren waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Vandread schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:48:
[...]
Je vergeet te melden dat de soundtrack heul fijn is.
Feihcretsam schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:38:
[...]
Deze film heeft ook echt een vette soundtrack! Zeker het luisteren waard.
Excuses. Vergeten te vermelden.
Had het geluid gister zacht, want heb tv niet op geluidsinstallatie en de kleine sliep al.
Maar de soundtrack is zekere een goede combinatie met de beelden.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:30

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ook los luisteren van deze soundtrack is heerlijk, mooie covers!

Anyheu, buiten dat de muziek een pluspunt was liepen er nog wel meer "plus punten" door het beeld :+
Xyphoid schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:45:
[...]

[...]

Excuses. Vergeten te vermelden.
Had het geluid gister zacht, want heb tv niet op geluidsinstallatie en de kleine sliep al.
Maar de soundtrack is zekere een goede combinatie met de beelden.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
Thor: The Dark World (2013)Thor: The Dark World (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
De vorige Thor vond ik persoonlijk de zwakste Marvel film van phase 1 maar ik heb er toen toch van genoten dus mijn verwachtingen voor deel 2 waren gemengd.

De hele cast van deel 1 is terug (lichte wijziging in de Warriors Three, de maatjes van Thor) waardoor het toch wel vertrouw aanvoelt en er toch wel een prettige continuiteit is.

De Thor films hebben het voor mijn gevoel toch altijd net iets moeilijker dan de andere Marvel films.
Dit omdat Thor niet van de aarde is en afkomstig is van een andere wereld welke meer in de richting fantasie zit. Waardoor deze toch sterk afwijkt van de andere films.

Waar de eerste Thor film zich grotendeels afspeelde op aarde speelt deze film zich grotendeels af op Asgard en de andere realms en het verschil in deze werelden laten ze mooi zien.

In de film worden diverse verwijzingen gemaakt naar de eerste Thor film en naar wat er in New York gebeurt is (The Avengers) maar geen van deze 2 films hoeft men gezien te hebben om de film te kunnen volgen.

Van de film zelf heb ik genoten. Het verhaal is goed alhoewel je sommige dingen wel ziet aankomen.
De acteer prestaties waren ook in orde alhoewel ik zelf meer geniet van Loki dan van Thor maar dat is grotendeels denk ik omdat het Loki personage meer dimensies heeft dan Thor waardoor deze interessanter is.
De humor in de film is ook goed, er waren diverse momenten waar de hele zaal zat te lachen.

Een korte samenvattig met wat kleine spoilers maar nog steeds beknopt en vaag:
spoiler:
Een paar duizend jaar geleden stonden de 9 realms in lijn met elkaar waardoor de muren tussen deze werelden tijdelijk weg zijn.
De slechterik van de film probeerde dat moment te gebruiken om het universum te veranderen (vernietigen word ook gebruikt maar dit klopt niet) om zelf weer aan de macht te komen.
Bor (Thor's grootvader) wist dit toen te verhinderen. Maar binnenkort staan de realms weer in lijn en zal de slechterik weer een poging ondernemen.

na de film komt er een korte aftiteling en zoals gewoonlijk moet je dan juist blijven zitten.
De aftiteling bestaat uit een kort filmpje met schetsen van de main cast.

Hierna komt een korte intro richting een van de volgende films van Marvel namenlijk Guardians of the Galaxy.
Korte inhoud van de intro:
spoiler:
Volstagg en Sif lopen een ruimte binnen waar alles rare dingen staan.
Een dame brengt hun naar een alien achtig personage waarin je al snel Benicio del Toro ziet.
Del Toro speelt de rol van The Collector en de 2 komen hem een infinity gem brengen aangezien ze er al 1 hebben en 2 op dezelfde plek bewaren is niet slim.
Nadat de 2 weg gaan zegt The Collector : 1 down, 5 to go.

ps. elke infinity gem heeft een andere kracht/eigenschap.

IMDb -- Thor: The Dark World (2013) Wikipedia -- Thor: The Dark World (2013) Bekijk trailer van Thor: The Dark World (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thor: The Dark World (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23
phase1? Zijn we bezig aan 2, vertel?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik ben behoorlijk geintresseerd in de Noorse mythologie en weet er ook genoeg vanaf, en ik kan alleen maar met open mond naar de Thor films kijken.

Niet omdat het zo prachtig is, maar omdat het echt totaal idioot is. Het slaat echt helemaal nergens op.

Alsof je van Jezus een of andere Krav Maga expert maakt die zichzelf losrukt van het kruis, iedere romein tussen Jeruzalem en Rome neerhoekt en de Romeinse keizer voor zijn ballen trapt...

Al zou dat toch wel een interessante film kunnen worden :+

People as things, that’s where it starts.

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:53
Het is dan ook een comicbook superhelden fantasy film en geen historisch accurate overlevering van de Noorse mythologie ;)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

VasZaitsev schreef op donderdag 14 november 2013 @ 00:54:
Ik ben behoorlijk geintresseerd in de Noorse mythologie en weet er ook genoeg vanaf, en ik kan alleen maar met open mond naar de Thor films kijken.

Niet omdat het zo prachtig is, maar omdat het echt totaal idioot is. Het slaat echt helemaal nergens op.

Alsof je van Jezus een of andere Krav Maga expert maakt die zichzelf losrukt van het kruis, iedere romein tussen Jeruzalem en Rome neerhoekt en de Romeinse keizer voor zijn ballen trapt...

Dat zou een epische film worden 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 15:24
Man of Steel (2013)Man of Steel (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Het wel bekende verhaal van Superman, maar nu met meer achtergrond.
Waar hij vandaan komt, wat er is gebeurt etc.

Het verhaal bouwt zich goed op, maar komt later echt pas op stoom.
Flink wat spectaculaire actie en overall indrukwekkend.

Een beetje liefhebber van bijvoorbeeld Spiderman, Iron Man etc kan deze film zeker waarderen!
IMDb -- Man of Steel (2013) Wikipedia -- Man of Steel (2013) Bekijk trailer van Man of Steel (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Man of Steel (2013)

wijze woorden

• rockhopper
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Sjah schreef op donderdag 14 november 2013 @ 00:42:
phase1? Zijn we bezig aan 2, vertel?
alles tot aan avengers is phase 1, waarbij the avengers het klapstuk van de eerste fase moet zijn en de andere films een soort van "intro-opzet", nu zijn we bezig met phase 2 geen idee tot wanneer die duurt en of alle films op herhaling gaan (sequels) en of er nog meer leuks geïntroduceerd wordt. Uiteindelijk moet er ook een phase 3 komen.
Zie ook deze link

An American Werewolf in London (1981)An American Werewolf in London (1981)
IMDb: 7.5 | Genre: Horror | Runtime: 97min. | MPAA: R
Plot: Two American college students on a walking tour of Britain are attacked by a werewolf that none of the locals will admit exists.
Weer een klassieker van regisseur John Landis (blues brothers, trading places, three amigos) die eigenlijk vooral bekend is geworden door het luchtigere werk. De ondertoon van deze film is ook nog steeds lekker luchtig en ondanks zijn hoge leeftijd doet de film geheel niet oubollig of gedateerd aan.
Het verhaal is in principe simpel met wat minder poeha en mythologie waar ze tegenwoordig zo dol op zijn (ik kijk naar Twilight), maar de sfeer in de film wordt steengoed neergezet in iedere scene. Met name de kroeg en de heide zijn briljant in mijn ogen.
Dit was de eerste film die de oscar voor make-up in de wacht sleepte en niet meer dan terecht. De transformatie-scene is werkelijk subliem, ik was al onder de indruk, maar op blu-ray kwaliteit houdt deze film het nog steeds strak.
IMDb -- An American Werewolf in London (1981) Wikipedia -- An American Werewolf in London (1981) Bekijk trailer van An American Werewolf in London (1981) op YouTube Schrijf zelf een recensie over An American Werewolf in London (1981)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Zombieland (2009)Zombieland (2009)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R
Plot: A shy student trying to reach his family in Ohio, and a gun-toting tough guy trying to find the Last Twinkie and a pair of sisters trying to get to an amusement park join forces to travel across a zombie-filled America.
Nadat een mede-tweaker zeer lovend was over deze film werd ik nieuwsgierig en moest ik deze wel eens bekijken.
Een erg leuke actie-comedy met een semi-horror setting. De film probeert je nergens echt bang te maken en humor (soms gitzwart) heeft toch wel de boventoon. Een film naar mijn smaak.
Woody Harrelson speelt weer een enorme badass terwijl "Scott Pilgrim" zijn Scott Pilgrim rol herhaalt (weet niet welke film eerst was, maar het is een identieke performance) @onder mij, bedankt ik ging er blind vanuit dat het dezelfde persoon was omdat uiterlijk en acteerwerk (niet zeer hoogstaand) op elkaar leken. Maar Jesse Eisenberg zet dus een "Scott Pilgrim"-esque performance neer (shy nerd stuck in a bad spot).
Erg leuk uitgewerkt en het tempo is lekker hoog. Van mij mag er wel een sequel komen.
IMDb -- Zombieland (2009) Wikipedia -- Zombieland (2009) [url=]Bekijk trailer van Zombieland (2009) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Zombieland (2009)

[ Voor 81% gewijzigd door rockhopper op 14-11-2013 14:31 . Reden: Correctie over Scott Pilgrim acteur. ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
rockhopper schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:29:
[...]
Woody Harrelson speelt weer een enorme badass terwijl "Scott Pilgrim" zijn Scott Pilgrim rol herhaalt (weet niet welke film eerst was, maar het is een identieke performance)
Even om verwarring te voorkomen:

Het is geen Scott Pilgrim dat in Zombieland speelt.
Dit is Scott Pilgrim: http://www.imdb.com/name/nm0148418/
Dit is Jesse Eisenberg (die o.a. in Zombieland, Social Network, en meer speelt): http://www.imdb.com/name/nm0251986/

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
shenr schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:10:
[...]

Even om verwarring te voorkomen:

Het is geen Scott Pilgrim dat in Zombieland speelt.
Dit is Scott Pilgrim: http://www.imdb.com/name/nm0148418/
Dit is Jesse Eisenberg (die o.a. in Zombieland, Social Network, en meer speelt): http://www.imdb.com/name/nm0251986/
Twee druppels water...

"Find what you love and let it kill you"

• Notna
  • Laatst online: 10:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

+9000. Ik zou het naar een producer in Hollywood sturen. Geniaal plot. Wie gaat Jezus spelen? :D Of gaan we daar Hmesworth ook voor gebruiken? :P (incl. spiermassa) Zetten we Portman als Magdalena neer

Xbox Live ID:Notna8310

• Smultie
  • Niet online
Notna schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:43:
[...]

+9000. Ik zou het naar een producer in Hollywood sturen. Geniaal plot. Wie gaat Jezus spelen? :D Of gaan we daar Hmesworth ook voor gebruiken? :P (incl. spiermassa) Zetten we Portman als Magdalena neer
Portman is Joods, weet niet of de puriteinse Christenen dat erg zouden waarderen :)

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:08

jpiwf

licenced pepernootaddict

Jezus was ook joods ;)

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• Deadsy
Viccers schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:28:
Het is dan ook een comicbook superhelden fantasy film en geen historisch accurate overlevering van de Noorse mythologie ;)
Inderdaad, het is Marvels versie op de Noorse mythologie en wijkt gewoon op vrij veel punten af van deze.
Bijvoorbeeld diverse figuren in de Thor serie stammen niet af van de Noorse mythologie maar zijn gewoon bedacht door Marvel.
Paar jaar geleden wilde er iemand een film over Thor maken en er zijn geen rechten op het figuur Thor en co. Dus niemand had er problemen mee. Tot bleek dat in het script ook diverse figuren voorkwamen die bedacht waren door Marvel (zoals de Warriors Three) en toen klopten de advocaten direct even aan.

@Rockehopper
Die wiki link van je is qua bevestigde zooi geloof ik 100% accuraat maar er zijn uiteraard tal van geruchten.

Er zijn geruchten dat er in 2016 een nieuwe Hulk film zou komen. En er zijn al jaren geruchten dat er een Doctor Strange film en Black Panther film zouden komen.
Toen men Guardians of the Galaxy en Ant-man aankondigde warn de verwachtingen dat men Black Panther of Doctor Strange zou aankondigen inplaats van Ant-Man.

En dan heb je nog Vin Diesel.
Bevestigd is dat hij een rol in een film in phase 3 heeft. Welke film of welke personage is onbekend.
Het enige dat men weet is dat Marvel hem zo vroeg mogelijk erbij wilde betrekken (waarschijnlijk omdat Diesel altijd zo veel mogelijk betrokken wil zijn bij de projecten waaraan hij meedoet).
Nadat dit naar buiten kwam was de response dusdanig positief dat Marvel hem zo vlug mogelijk in een andere film wilde hebben met als resultaat dat hij de stem doet van Groot in Guardians of the Galaxy.

edit:
Er word nog gewerkt aan een DareDevil TV serie.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Notna schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:43:
[...]

Arnie natuurlijk :P

Of Statham met lang haar ofzo :P Of Jackie Chan, wat maakt het uit dat ze niet op jezus lijken?

• superwashandje
  • Laatst online: 30-09 20:45

superwashandje

grofheid alom

VasZaitsev schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:26:
[...]

Arnie natuurlijk :P

Of Statham met lang haar ofzo :P Of Jackie Chan, wat maakt het uit dat ze niet op jezus lijken?
doe dan: http://www.imdb.com/name/nm0187719/?ref_=tt_cl_t12

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:40
Ik stem voor Jim Caviezel :+

World War Z (2013)World War Z (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Plot: United Nations employee Gerry Lane traverses the world in a race against time to stop the Zombie pandemic that is toppling armies and governments, and threatening to destroy humanity itself.
Na World War Zimmerman vandaag World War Z gekeken.

Wat al eerder benoemd is loopt het allemaal wel erg goed af voor de hoofdrolspeler. Maar de film entertaint wel. En de snelle, aggressieve zombies zorgen toch meer voor "edge-of-your-seat-sitting" dan trage zombies. Ondanks dat zombies natuurlijk gewoon traag horen te zijn, net zoals vampiers niet horen te glinsteren.
IMDb -- World War Z (2013) Wikipedia -- World War Z (2013) Bekijk trailer van World War Z (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over World War Z (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

• Valandil
  • Laatst online: 29-09 15:24
Eindelijk een film anders dan anders.
Hoewel het verhaal vrij eenvoudig is (zal het niet neerzetten ivm spoilers), er weinig acteurs nodig zijn, heb ik bijzonder genoten van deze film.

Bij een film als deze komt 3D eindelijk goed tot zijn recht.
Als een film veel actie bevat, haak ik af qua 3D, maar deze film is het een absolute aanrader.

Doe jezelf een lol en ga deze zien!
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)

wijze woorden

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Wolverine (2013)The Wolverine (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13
Plot: When Wolverine is summoned to Japan by an old acquaintance, he is embroiled in a conflict that forces him to confront his own demons.
Meestal beoordeel ik de films die ik zie vrij positief, maar dat gaat voor nu eens een keer niet lukken. Wellicht waren de films gewoon slecht, of was het gewoon niet mijn smaak.

The Wolverine heeft toch een paar pluspunten: Hugh Jackman / The Wolverine; een andere setting; wat meer achtergrondverhaal; een leuk en interessant begin; een leuk eind; en de Japanse "bedrijfsprinses". Tot zo ver de positieve kant van deze film.

Alles tussen de 1e en laatste 10 minuten was verder tijdsverspilling. Een hoop stomme medestrijders en tegenstrevers, een plot wat werkelijk helemaal nergens op sloeg, een belachelijke vijand, en een setting waar eigenlijk niets mee gedaan werd.

Waar is die stoere vent die beren aan het huilen maakt, gebleven?

Ik kom niet verder dan een klein zesje.
IMDb -- The Wolverine (2013) Wikipedia -- The Wolverine (2013) Bekijk trailer van The Wolverine (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolverine (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.8 5.8 / 10

Elysium (2013)Elysium (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: Set in the year 2154, where the very wealthy live on a man-made space station while the rest of the population resides on a ruined Earth, a man takes on a mission that could bring equality to the polarized worlds.
Poging nummer 2 om een leuke film te zien. Dit is een van de weinige films die ik überhaupt niet uitgekeken heb. Het lijkt leuk, een Asimov-achtige wereld die om de onze zweeft, een groot verschil tussen arm en rijk en een armoedzaaier/held die tegen de storm in probeert de andere wereld te bereiken. En dan begint de bagger. De film weet nergens te pakken, het plot rammelt en slaat nergens op en na 53 lange minuten had ik het wel gezien met Elysium. Meer dan een 3,5 kan ik er niet van maken.
IMDb -- Elysium (2013) Wikipedia -- Elysium (2013) Bekijk trailer van Elysium (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Elysium (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3.5 3.5 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

• mystie
  • Niet online
Plot: Set in the year 2154, where the very wealthy live on a man-made space station while the rest of the population resides on a ruined Earth, a man takes on a mission that could bring equality to the polarized worlds.
Geen echte hoogvlieger. Het verhaal is te mager en weet je niet echt te boeien. Voor mij eentje in de categorie van 12 in een dozijn.

Jammer. Had er eerlijk gezegd wel meer van verwacht.
IMDb -- Elysium (2013) Wikipedia -- Elysium (2013) Bekijk trailer van Elysium (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Elysium (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21
Pirates of Silicon Valley (1999)Pirates of Silicon Valley (1999)
IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 95min. | MPAA: Unrated
Over de opkomst van Apple en Microsoft.
IMDb -- Pirates of Silicon Valley (1999) Wikipedia -- Pirates of Silicon Valley (1999) Bekijk trailer van Pirates of Silicon Valley (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pirates of Silicon Valley (1999)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Jobs (2013)Jobs (2013)
IMDb: 5.6 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Bio-pic over Steve Jobs, de opkomst van apple, de teloorgang van apple en de terugkeer van Steve.
IMDb -- Jobs (2013) Wikipedia -- Jobs (2013) Bekijk trailer van Jobs (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jobs (2013)

De bovenstaande films zijn kennelijk niet zeer accuraat. Veel wijkt af van de realiteit maar ze zijn allebei wel een aardige eerste stap mbt de opkomst van Apple en Microsoft.

iSteve (2013)iSteve (2013)
IMDb: 5.2 | Genre: Biography, Comedy
In navolging van de vorige twee bio's heb ik ook deze film gekeken en dat was een aardige afwisseling. Deze film is een parodie over de opkomst van Apple.

Voor tweakers zitten er grappige momenten in zoals bijvoorbeeld het gebruik van jaren '90 moederborden als ze werken aan de Apple II en hoe Commodore ook nog een rolletje heeft.

Ik heb om de film moeten lachen en hoewel het absoluut geen waarheids-getrouwe film is, heeft deze mij meer aangesproken dan de vorige twee.
IMDb -- iSteve (2013) Wikipedia -- iSteve (2013) Bekijk trailer van iSteve (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over iSteve (2013)

The Triumph of the Nerds: The Rise of Accidental Empires (1996)The Triumph of the Nerds: The Rise of Accidental Empires (1996)
IMDb: 7.6 | Genre: Documentary
Hoewel er ook aandacht wordt besteed aan Altair, IBM en Xerox gaat de documentaire voornamelijk over, je raad het al, Apple en Microsoft.

Ik heb aardig wat opgepikt van deze documentaire, hoewel ik een boel al wist, en de vertelling vond ik ver van saai. Daarnaast is deze docu meer waarheids-getrouw dan de andere drie in deze post.
IMDb -- The Triumph of the Nerds: The Rise of Accidental Empires (1996) Wikipedia -- The Triumph of the Nerds: The Rise of Accidental Empires (1996) [url=]Bekijk trailer van The Triumph of the Nerds: The Rise of Accidental Empires (1996) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over The Triumph of the Nerds: The Rise of Accidental Empires (1996)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

The Counselor (2013)The Counselor (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: A lawyer finds himself in over his head when he gets involved in drug trafficking.
Met een goede cast zou je verwachten dat je een goede film moet kunnen maken, maar met Michael Fassbender, Penélope Cruz, Cameron Diaz, Javier Bardem en Brad Pitt kwamen ze niet verder dan een redelijk tot matige film.

Natuurlijk het blijft aangenaam om naar Cruz en Diaz te kijken en ook Natalie Dormer maakte nog haar opwachting in een klein rolletje. Dus aan vrouwelijk schoon geen gebrek.

Verhaal draait eigenlijk om hoever sommige criminelen willen gaan voor wat ze doen, maar door de lange dialogen en sporadische actie kan ik er geen voldoende voor geven. Misschien dat het had gewerkt als er minder bekende acteurs in hadden gezeten, maar deze cast schept waarschijnlijk te hoge verwachtingen.
IMDb -- The Counselor (2013) Wikipedia -- The Counselor (2013) Bekijk trailer van The Counselor (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Counselor (2013)

• Xyphoid
mystie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:47:
Elysium (2013)[afbeelding]
Geen echte hoogvlieger. Het verhaal is te mager en weet je niet echt te boeien. Voor mij eentje in de categorie van 12 in een dozijn.

Jammer. Had er eerlijk gezegd wel meer van verwacht.
[afbeelding] 5 / 10
Vind je hem dan toch beetje goed? Want een dozijn is12...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik had echt hoge verwachtingen van Elysium maar vond hem vrij slecht. Betrapte mezelf er telkens op dat ik aan het alt-tabben was naar reddit etc tijdens de film :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:18

Vuvuzela

My spire is forming

Elysium ook gekeken. Na ooit de trailer in de bios gezien te hebben wist ik er verder weinig over.. begon opzich wel aardig maar daarna zijn de problemen duidelijk, is de oplossing ook goed te voorspellen en is het eigenlijk gewoon wachten op de aftiteling :X 5/10

heb dat gevoel steeds vaker bij films.

[ Voor 7% gewijzigd door Vuvuzela op 15-11-2013 00:39 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain America: The First Avenger (2011)Captain America: The First Avenger (2011)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Oke, dat ging dus helemaal nergens over.

• Die scene met die vita-rays... tenenkrommend slecht.
• Scene waar hij met die motor uit een gebouw springt. De GCI van de terminator motor stunt was beter.
• Scene waar hij met een motor dat fort inneemt. Waarom laat hij die tank 3 keer vuren voordat hij hem uitschakelt? Waarom zien die muren eruit alsof uit een skatepark komen?
• Het hele verhaal met die nazi's gaat nergens over.

Leuk om te kijken als verdieping op Avengers (wat ik een prima film vind). Als film alleen, ruk.
IMDb -- Captain America: The First Avenger (2011) Wikipedia -- Captain America: The First Avenger (2011) Bekijk trailer van Captain America: The First Avenger (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain America: The First Avenger (2011)

Overigens scoort deze film volgens imdb significant beter onder vrouwen < 18jr dan gemiddeld. Dat zegt genoeg over de diepgang denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nog leuker is om te zien dat non-us users dat ding 0,6 punt lager geven dan us-users :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Only in america.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 16:36

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nog niemand iets zien schrijven over het getekende wasbordje van Matt Damon in de eerste minuut van de film als hij opstaat. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief (2010)Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief (2010)
IMDb: 5.8 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 118min. | MPAA: PG
Plot: A teenager discovers he's the descendant of a Greek god and sets out on an adventure to settle an on-going battle between the gods.
In aanloop op deel 2 even snel deel 1 weer gekeken.
Mja erg indrukwekkend is het allemaal niet. Er is duidelijk meer aandacht besteed aan het aantrekken van een cast met grote namen en uitwerken van cgi, dan aan het verhaal.
Waar een serie als Harry Potter in de meeste films boeit van begin tot eind, lukt dat deze film niet.
Hopelijk is deel 2 beter.
IMDb -- Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief (2010) Wikipedia -- Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief (2010) Bekijk trailer van Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Confessions of a Shopaholic (2009)Confessions of a Shopaholic (2009)
IMDb: 5.6 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 104min. | MPAA: PG
Plot: A college grad lands a job as a financial journalist in New York City to support where she nurtures her shopping addiction and falls for a wealthy entrepreneur.
Deze film opgezet via Netflix. Had al snel door dat ik hem al gezien had..weet alleen niet meer wanneer, met wie, en hoe. Dus nog een keer bekeken.

Blijft een aardige film, niet bijzonder grappig, niet bijzonder vermakelijk, maar afdoende om de avond mee te vullen. Wel net iets te veel vrouwen/schoenen maar dat ligt nogal in de lijn der verwachting.
IMDb -- Confessions of a Shopaholic (2009) Wikipedia -- Confessions of a Shopaholic (2009) [url=]Bekijk trailer van Confessions of a Shopaholic (2009) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Confessions of a Shopaholic (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 15-11-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Dinictus208 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:26:
The wolverine is op torrent dus de reviews druppelen binnen. Ik heb hem natuurlijk imax 4d gezien in pathe de gjlgfggl in ghfjgf.

]
LOL. Heb jij het ook al in de gaten :)

Vond de Wolverine trouwens aan baggerfilm. Totaal niet spannend en de scene met de beer vond ik kinderachtig. Ik vind eerlijk gezegd de hele film kinderachtig.

[ Voor 21% gewijzigd door Mandrake466 op 15-11-2013 14:12 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja, Wolverine was dan ook gericht op een jonge doelgroep.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:20
Vond het juist wel een goede film :P Vroeger (20+ jaar geleden) las ik regelmatig een Wolverine cartoon en deze film past prima in die sfeer. Duidelijk en logisch verhaal, helder motief, prima actie en Hugh is gewoon Wolverine.
Film is geen topper, maar ik geef 'm een ruime goed: 7 1/4 :P

Kritiekpunten: de enige grap die hij maakte was al eens in een andere film gemaakt en als hij er op los hakt verwacht ik meer rondvliegende lichaamsdelen, niet compleet rondvliegende lichamen die nog intact zijn :P (maar ja, kinderfilm he :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Abbadon schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:25:

Kritiekpunten: de enige grap die hij maakte was al eens in een andere film gemaakt en als hij er op los hakt verwacht ik meer rondvliegende lichaamsdelen, niet compleet rondvliegende lichamen die nog intact zijn :P (maar ja, kinderfilm he :+ )
Dat is een van de grootste problemen van de Wolverine films, de leeftijds rating.

Ik vind zelf de vechtscenes toch wel tegenvallen in de 2 Wolverine films, in de vechtscenes zit veel meer potentie maar het is denk ik de leeftijds rating die dat tegenhoud.

Ik zou dus zelf graag eens een Wolverine film willen zien van Marvel studios inplaats van Fox maar of we dat ooit zullen zien betwijfel ik.
Tenzij Disney flink de beurs trekt maar ik betwijfel dat ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red 2 (2013)Red 2 (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Plot: Retired C.I.A. agent Frank Moses reunites his unlikely team of elite operatives for a global quest to track down a missing portable nuclear device.
Film wil af en toe een beetje te grappig zijn. Voor de rest is het een lekkere actiefilm, met goede acteurs (leuk ook dat Hopkins erin zit) en voldoende humor. Je moet niet iets serieus verwachten want ze schieten zo'n beetje alle bad guys zonder enige diepgang neer ;).
IMDb -- Red 2 (2013) Wikipedia -- Red 2 (2013) Bekijk trailer van Red 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red 2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 20:09
Red 2 was weer fijn ja. Elke film die Helen Mirren een machinegeweer in d'r handen drukt kan bij voorbaat al niet meer slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

"I love the way you curl your toes when you pull the trigger." O+

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:17
Welke kwaliteit hebben jullie red 2 gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb 'm op m'n tablet gekeken, dus vrij laag. Bestand was iets meer dan 1GB.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hot Fuzz (2007)Hot Fuzz (2007)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 121min. | MPAA: R
Plot: Exceptional London cop Nicholas Angel is involuntarily transferred to a quaint English village and paired with a witless new partner. While on the beat, Nicholas suspects a sinister conspiracy is afoot with the residents.
Tweede deel van de Cornetto "blood & icecream" trilogie.
Wederom een super vermakelijke film zelfs als je 'm voor de zoveelste keer ziet. Weer typische Britse subtiele (en soms ook niet zo subtiele) humor verpakt in een actiefilm.
Met name Timothy Dalton zet een perfecte rol neer, maar de rest van de cast doet ook goed z'n best. De actie doet niet onder voor hollywood (minus de special effects dan) en wat nog veel belangrijker is, er is lekker veel aandacht voor het verhaal.
Ook dit deel is weer gevuld met diverse cameo's, onder andere een zeer goed verborgen Peter Jackson & Cate Blanchett komen voorbij.
Na de eerste twee delen vers gezien te hebben ben ik wel helemaal klaar voor deel drie!
IMDb -- Hot Fuzz (2007) Wikipedia -- Hot Fuzz (2007) Bekijk trailer van Hot Fuzz (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hot Fuzz (2007)

Percy Jackson: Sea of Monsters (2013)Percy Jackson: Sea of Monsters (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 106min. | MPAA: PG
Plot: In order to restore their dying safe haven, the son of Poseidon and his friends embark on a quest to the Sea of Monsters to find the mythical Golden Fleece while trying to stop an ancient evil from rising.
Na deel 1 volgt deel 2 natuurlijk.
Deze is ietsje beter opgezet. Wel verwarrend dat er een aantal figuren vervangen zijn of een andere haarkleur hebben, maar goed dat mag de pret niet drukken.
Echt super vond ik dit deel ook niet, maar het is weer leuk vermaak in het fantasy genre. Ik heb begrepen dat het een hele boekenreeks moet zijn dus als er een deel 3 komt die de stijgende lijn voort gaat zetten ben ik wel benieuwd, maar als het in gaat kakken (waar ik bang voor ben), laat dan maar.
IMDb -- Percy Jackson: Sea of Monsters (2013) Wikipedia -- Percy Jackson: Sea of Monsters (2013) Bekijk trailer van Percy Jackson: Sea of Monsters (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Percy Jackson: Sea of Monsters (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.2 6.2 / 10

[ Voor 33% gewijzigd door rockhopper op 16-11-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:17
Bra-Jo schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:06:
Ik heb 'm op m'n tablet gekeken, dus vrij laag. Bestand was iets meer dan 1GB.
Aha, kon al geen normale versie vinden. Ff wachten op de blu-ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

...

Waar blijft die film, zou gemakkelijk in het rijtje passen van scary movie maar dan anders getiteld.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 20:29
Gone in 60 Seconds (1974)Gone in 60 Seconds (1974)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: PG
Plot: Insurance investigator Maindrian Pace and his team lead double-lives as unstoppable car thieves. When...
Het blijft een classic

Het kijkt lekker weg.

Eerste 10 min lijkt het alsof niemand praat maar is meer een introductie van hoofdpersonen en en uitleg wat ze doen.
Daarna gaan ze langzaam naar het hoogte punt toe werken.

Ik kan er iedere keer van genieten..
Vooral de laatste 45min van de film.

Eigenlijk is dit de auto film der auto film.
Wordt in uitgelegd wat ze doen en waarom..

Ook zitten er veel leuke momenten in dat er zeker een brede lach komt.
Jammer dat het oud is en geen 5.1 heeft dan vermaak je je nog meer.

Deze originele blijft toch beter en leuker dan de 2000 versie met Nicholas Cage en zijn bende.

Ik kan deze film blijven bekijken een echte aanrader.
IMDb -- Gone in 60 Seconds (1974) Wikipedia -- Gone in 60 Seconds (1974) Bekijk trailer van Gone in 60 Seconds (1974) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gone in 60 Seconds (1974)

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Juist red2 gezien, dat einde :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Clavat schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:29:
Gone in 60 Seconds (1974)[afbeelding]
Plot: Insurance investigator Maindrian Pace and his team lead double-lives as unstoppable car thieves. When...
Het blijft een classic

Het kijkt lekker weg.

Eerste 10 min lijkt het alsof niemand praat maar is meer een introductie van hoofdpersonen en en uitleg wat ze doen.
Daarna gaan ze langzaam naar het hoogte punt toe werken.

Ik kan er iedere keer van genieten..
Vooral de laatste 45min van de film.

Eigenlijk is dit de auto film der auto film.
Wordt in uitgelegd wat ze doen en waarom..

Ook zitten er veel leuke momenten in dat er zeker een brede lach komt.
Jammer dat het oud is en geen 5.1 heeft dan vermaak je je nog meer.

Deze originele blijft toch beter en leuker dan de 2000 versie met Nicholas Cage en zijn bende.

Ik kan deze film blijven bekijken een echte aanrader.
[afbeelding] 9 / 10
Inderdaad geweldige film, maar moet zeggen dat ik de remake beter vind. Maar dat komt misschien ook omdat ik groot fan ben van Nicolas Cage. En de nieuwe Eleanor vind ik mooier :9~

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13
Ja ach de Wolverine, ondanks dat ik alle x-men films wel kon waarderen weet ik het zo net nog niet met deze film.

Het was me helemaal niet duidelijk namelijk of deze film nou wel of niet in lijn is met de x-men films. Ondanks dat de titel doet vermoeden dat het een los staand verhaal is werd er niets uitgelegd. Niet hoe hij zo is geworden, niets over zijn klauwen en ook niets over het metalen skelet.

Maar goed los daarvan was de actie prima maar viel het wel enorm vaak in herhaling. Voor mijn gevoel zat ik continu naar dezelfde blokjes te kijken. Paar minuten rust, meer minuten vechten, weer wat rust, weer veel vechten. Enz enz.

Had toch wat meer in gezeten, waarschijnlijk is de film echt bedoelt als vullertje richting de nieuwe x-men film. (Na de credit nog een hint btw).

IMDb -- The Wolverine (2013) Wikipedia -- The Wolverine (2013) Bekijk trailer van The Wolverine (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolverine (2013)

Edit:
spoiler:
bijzonder trouwens met die robot aan het eind. Een robot van hetzelfde metaal als Wolverine zijn skelet, met een zwaard zo heet dat het door Wolverine zijn klauwen smelt maar vervolgens zichzelf weer niet smelt 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 17-11-2013 01:47 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik dacht dat de film met tegen zou vallen vanwege Jennifer Aniston. Bleek niet het geval, redelijke komedie, paar geinige grappen. Niet top.
IMDb -- We're the Millers (2013) Wikipedia -- We're the Millers (2013) Bekijk trailer van We're the Millers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We're the Millers (2013)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verkeerde topic.

[ Voor 92% gewijzigd door Donstil op 17-11-2013 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

The Great Gatsby (2013)The Great Gatsby (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Ik heb echt een hekel aan Tobey Maguire maar dit blijft een topfilm.
Supermooie beelden en de kleuren spatten van het scherm, dat de muziek van Flux Pavillion tot klassiek gaat is helemaal top, sommigen zeggen dat het niet bij de tijdslijn past maar net zoals de rap in Django Unchained past het gewoon goed bij de scenes :)

Ik ben sowieso al fan van het hele Boardwalk Empire thema, vooral die muziek in de laatste afleveringen,
Dat ze allemaal remixen van huidige nummers hebben gemaakt past goed bij The Great Gatsby.
IMDb -- The Great Gatsby (2013) Wikipedia -- The Great Gatsby (2013) Bekijk trailer van The Great Gatsby (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Great Gatsby (2013)

[YouTube: http://youtu.be/BIAjyguOIg8]

Jobs (2013)Jobs (2013)
Ik ben na een half uur afgehaakt, misschien doordat ik het verhaal van Jobs al een beetje kende zonder ooit zijn boeken hebben gelezen.
Om deze film voor het grote publiek aantrekkelijk te maken ligt alles er zoooo dik bovenop dat ik hem na een half uur al zat was.
Misschien dat ik ooit nog een 2e poging doe.
IMDb -- Jobs (2013) Wikipedia -- Jobs (2013) Bekijk trailer van Jobs (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jobs (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27

YellowCube

Wait...what?

Gisteren zitten kijken.
Voor hen die een filmserie als de National Lampoon's Vacation bewust en met plezier gezien heeft, zal in We're the Millers een hoop herkennen.
Gooi er wat moderne factoren die ooit door American Pie ingezet zijn ("Awkward!", "Ieeww!" en "Milf!") overheen en je hebt de essentie van de film wel een beetje te pakken.
Af en toe wel gelachen, maar vond het buiten dat wel een beetje een dertien in een dozijn komedie.
En ik ben best een fan van Ed Helms, maar ik vond 'm gewoon irritant en z'n hele personage en z'n omgeving totaal niet in de film passen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Devil's Pass (2013)Devil's Pass (2013)
IMDb: 5.3 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: Five young filmmakers retrace the steps of a doomed group of hikers in pursuit of an unsolvable mystery.
Fictie. Over een aantal Amerikanen die op zoek gaan naar antwoorden mbt het Daytlov pass incident waarbij 9 negen expeditieleden in 1959 op een hele vreemde manier om het leven kwamen.

Je beoordeling zal afhangen de verwachting zoals altijd maar ik vond het een goede film. Ook het idee (verklaring voor de anomalie) was best goed.

kijken als je houdt van: the blair witch project, Stalker, Outpost.

Film deed me ook denken aan een film die ik eerder heb gezien over een aantal Amerikaanse soldaten die diep afghanistan introkken omdat daar ook anomalieën gespot waren. Ik zoek het wel even uit in het topic dat daarvoor bestemd is.
IMDb -- Devil's Pass (2013) Wikipedia -- Devil's Pass (2013) Bekijk trailer van Devil's Pass (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Devil's Pass (2013)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

All Is Bright (2013)All Is Bright (2013)
IMDb: 5.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: While out on parole, Dennis reluctantly takes a job selling Christmas trees with his old buddy Rene in order to make enough money to buy his estranged daughter the piano she's always wanted.
Goddamn Paul Giamatti is echt een baas!

Film is soms een beetje traag en af en toe had ik een "oh mijn god dat meen je niet, jij domkop!"-momentje. Maar wat maakt de laatste 1,5 minuut zo ontzettend de film! Ik ga niks spoileren, maar ongelofelijk wat is die gast goed in wat hij doet. Hij doet helemaal niks speciaals, maar ik zat gewoon met tranen in mijn ogen. Niet omdat alles duidelijk wordt, maar omdat het zo vanzelfsprekend is.
IMDb -- All Is Bright (2013) Wikipedia -- All Is Bright (2013) Bekijk trailer van All Is Bright (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over All Is Bright (2013)

Paranoia (2013)Paranoia (2013)
IMDb: 4.8 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: An entry-level employee at a powerful corporation finds himself occupying a corner office, but at a dangerous price: he must spy on his boss's old mentor to secure for him a multi-billion dollar advantage.
Trage, voorspelbare, semi-intelligent over willen komende film. Gary Oldman met Engels accent was a-okay, Harrison Ford zette een rol neer zoals hij al vaker heeft gedaan maar niks speciaals. Het broertje van Thor was het "unlucky superintelligente fashionmodel dat een tech-opleiding heeft gedaan". En wat Amber Heard aan het verhaal moest toevoegen weet ik niet.

Ik zat me na 45 minuten af te vragen of de stupiditeit nog lang duurde, zegt genoeg denk ik. De film wil zo ontzettend slim lijken, maar er zit echt 0 diepgang in. Het kon me echt niet boeien of het broertje van Thor allemaal tegenslag had of niet. Die 10 minuten-bijrol van Richard Dreyfuss vond ik het beste karakter in de film.
IMDb -- Paranoia (2013) Wikipedia -- Paranoia (2013) Bekijk trailer van Paranoia (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Paranoia (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gary Oldman met Engels accent was a-okay
Dat mag ik hopen ja...
Born: Leonard Gary Oldman, March 21, 1958 in New Cross, London, England, UK

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Duh, ik bedoel aan te geven dat hij vaak een Amerikaans accent doet, maar nu weer eens gewoon (met zijn eigen accent dus) praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A Good Year (2006)A Good Year (2006)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Plot: A British investment broker inherits his uncle's chateau and vineyard in Provence, where he spent much of his childhood. He discovers a new laid-back lifestyle as he tries to renovate the estate to be sold.
Mooie setting, goede acteurs en kijkt gewoon lekker weg.

Irritant puntje is de product placement voor die faal iPaq :').
IMDb -- A Good Year (2006) Wikipedia -- A Good Year (2006) Bekijk trailer van A Good Year (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Good Year (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:18

Vuvuzela

My spire is forming

Irritant puntje is de product placement voor die faal iPaq :').
http://www.free-ringtones...%20A%20good%20year/177607

:P Dat deuntje is me ook wel bij gebleven. Wel een leuke film!

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Donstil schreef op zondag 17 november 2013 @ 01:40:

Edit:
spoiler:
bijzonder trouwens met die robot aan het eind. Een robot van hetzelfde metaal als Wolverine zijn skelet, met een zwaard zo heet dat het door Wolverine zijn klauwen smelt maar vervolgens zichzelf weer niet smelt 8)7
Ja vond dat zelf ook vrij zwak maar denk zelf dat het te maken heeft met de nieuwe X-Men film.
Ze hadden waarschijnlijk het idee om hem in die situatie te duwen voor de volgende film en zochten naar een hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

NoFearCreations schreef op zondag 17 november 2013 @ 00:31:
[...]

Inderdaad geweldige film, maar moet zeggen dat ik de remake beter vind. Maar dat komt misschien ook omdat ik groot fan ben van Nicolas Cage. En de nieuwe Eleanor vind ik mooier :9~
Ik vind de remake ook beter. Leuk zo'n lange achtervolgingsscene maar immo wat overdone.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 12:25
Het was weer een saaie vrijdag, dus wat doet ShitHappens? De trein pakken naar Amsterdam en Pathé in duiken.

Don Jon (2013)Don Jon (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: A New Jersey guy dedicated to his family, friends, and church, develops unrealistic expectations from watching porn and works to find happiness and intimacy with his potential true love.
Zeer vermakelijk, leuke presonages en de chemie ertussen. Genoeg te lachen, alleen wel vervelend dat sommige grapjes wel heel vaak herhaald worden. Maar daar zit eigenlijk weer de kracht van het verhaal in.
Geen hoogstandje, niet slecht, gewoon lekker middelmatig. Goeie om te kijken tijdens het pilsen met vrienden, let wel dat sommige vrouwen misschien iets minder gecharmeerd zijn van deze film.
IMDb -- Don Jon (2013) Wikipedia -- Don Jon (2013) Bekijk trailer van Don Jon (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Don Jon (2013)

Chez Nous (2013)Chez Nous (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | MPAA: 6
Nederland produceert weer goede films dit jaar, waaronder Chez Nous.

Zeer vermakelijk, kijkt lekker weg omdat de verhaallijn wel erg duidelijk loopt. Genoeg humor, leuke typetjes zonder heel erg overdreven of stereotyp te worden. Hoogtepunt in de film was wel vrij spannend, zat echt op 't puntje van de stoel. Hele leuke plotwendingen soms, dat je verwachtingen in één keer omver kunnen. Chemie tussen de acteurs was geweldig, mooi uitgewerkt. Kudo's overigens voor het personage Rachid, vind dat toch eigenlijk wel een beetje gewaagd.
Vond persoonlijk de soundtrack wel wat matig, maar gelukkig kon dat door veel andere factoren goedgemaakt worden.

Niet geschikt voor de allerkleinsten, maar verder wel geschikt als gewoon leuke familiefilm voor 's avonds op de bank.
IMDb -- Chez Nous (2013) Wikipedia -- Chez Nous (2013) Bekijk trailer van Chez Nous (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chez Nous (2013)

Thanks for Sharing (2012)Thanks for Sharing (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: A romantic comedy that brings together three disparate characters who are learning to face a challenging and often confusing world as they struggle together against a common demon: sex addiction.
Niet de makkelijkste film om te volgen, lopen meerdere verhaallijnen door elkaar heen.
Wel leuk uitgewerkt, je moet alleen niet gaan suffen en de dialogen niet meer volgen. Vond hem wel leuk, ondanks mijn voorkeur voor lachen-grieren-brullen fims :p
IMDb -- Thanks for Sharing (2012) Wikipedia -- Thanks for Sharing (2012) Bekijk trailer van Thanks for Sharing (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Thanks for Sharing (2012)

[ Voor 51% gewijzigd door ShitHappens op 17-11-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21
Percy Jackson: Sea of Monsters (2013)Percy Jackson: Sea of Monsters (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 106min. | MPAA: PG
Meh. Ik vond er niets speciaals aan.
IMDb -- Percy Jackson: Sea of Monsters (2013) Wikipedia -- Percy Jackson: Sea of Monsters (2013) Bekijk trailer van Percy Jackson: Sea of Monsters (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Percy Jackson: Sea of Monsters (2013)

The Lone Ranger (2013)The Lone Ranger (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 149min. | MPAA: PG-13
Heerlijk gelachen bij deze film. Droge humor en actie genoeg.
IMDb -- The Lone Ranger (2013) Wikipedia -- The Lone Ranger (2013) Bekijk trailer van The Lone Ranger (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lone Ranger (2013)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gone in 60 Seconds (1974)Gone in 60 Seconds (1974)
Het plot is een stuk realistischer dan bij de remake vind ik. De uitwerking vind ik minder. Er is geen duidelijk verhaal, de tijdsdruk wordt niet duidelijk, de dialogen zijn vaak van de hak op de tak en de achtervolging is veel te lang en zelfs soms saai. De sfeer is wel goed, het wat korrelige beeld, de film komt realistisch over, de personages en de mooie auto's.
IMDb -- Gone in 60 Seconds (1974) Wikipedia -- Gone in 60 Seconds (1974) Bekijk trailer van Gone in 60 Seconds (1974) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gone in 60 Seconds (1974)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Joy Ride (2001)Joy Ride (2001)
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R
Plot: Three young people on a road trip from Colorado to New Jersey talk to a trucker on their CB radio, then must escape when he turns out to be a psychotic killer.
Een redelijke standaard thriller met toch wat irritante momentjes. Leuk om Paul Walker te zien in iets anders dan Fast & Furious, je ziet zijn charisma wel in deze film.
Het gedrag van zijn broer in deze film stoorde me flink, maar lang niet zoveel als het feit dat ze de hele film door de stem van Ted Levine gebruiken om vervolgens een andere acteur in beeld op te laten draven. Waarom??
Ted Levine doet overigens goed zijn best en is perfect gecast.
Toch springt de film nergens echt goed uit de verf. Ik denk niet dat ik de sequel ga kijken.
IMDb -- Joy Ride (2001) Wikipedia -- Joy Ride (2001) Bekijk trailer van Joy Ride (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Joy Ride (2001)

Red (2010)Red (2010)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 111min. | MPAA: PG-13
Plot: When his peaceful life is threatened by a high-tech assassin, former black-ops agent Frank Moses reassembles his old team in a last ditch effort to survive and uncover his assailants.
Zeer leuke actiefilm die zichzelf niet serieus neemt.
De oude brigade van actiehelden (en ook niet actiefilm helden) mogen komen opdraven vanuit hun pensioen voor een klus.
Leuk samenspel met leuke grappen, van mij had the expendables ook wat meer van deze humor mogen hebben.
IMDb -- Red (2010) Wikipedia -- Red (2010) Bekijk trailer van Red (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.7 8.7 / 10

The World's End (2013)The World's End (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: Five friends who reunite in an attempt to top their epic pub crawl from 20 years earlier unwittingly become humankind's only hope for survival.
Het lang verwachte derde deel uit de cornetto trilogie. Deze viel me een klein beetje tegen na de hoge verwachting die ik had na de toch wel twee meesterwerken die er vooraf aan gingen.
Maar het is geen slechte film, nog steeds zeer grappig met de typische humor die bij Simon Pegg / Edgar Wright hoort. Waarschijnlijk ontdek ik nog wel meer subtiele grappen en inside jokes als ik 'm nog een paar keer kijk. Toch mist dit deel een beetje de sprankeligheid die Shaun & Hot Fuzz zo uniek maakten.
Zonder verder al te diep op het plot in te willen gaan denk ik dat het meer had kunnen zijn.
Verder zit deze film ook weer vol met cameo's van celebs & castleden van voorgaande delen. Een leuke film die helaas de trilogie na twee absolute meesterwerken een beetje onwaardig afsluit.
IMDb -- The World's End (2013) Wikipedia -- The World's End (2013) Bekijk trailer van The World's End (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The World's End (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Rambo (2008)Rambo (2008)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller, War | Runtime: 92min. | MPAA: R
Plot: In Thailand, John Rambo joins a group of mercenaries to venture into war-torn Burma, and rescue a group of Christian aid workers who were kidnapped by the ruthless local infantry unit.
Dat deze film nog een 7 haalt op imdb begrijp ik niet.
Hoewel Stallone een wat menselijkere Rambo neerzet focust de film naar mijn menig wat te veel op de genocide in Burma. Prima om een klein beetje een politiek statement te maken, maar het ging mij veel te ver. Ook is de film nogal bloederig in vergelijking met de voorgaande drie delen. Misschien dat voor sommigen de combi meer is altijd beter werkt maar ik vond het een Rambo onwaardig deel. Ik miste ook de mooie quotes die voorgaande delen wel had en de wat luchtigere momenten die er soms inzaten. Ik ben wel benieuwd welke kant deel 5 (aangekondigd) uit moet gaan, maar als het weer zoiets is als deze zal ik er niet enthousiast over gaan worden.
IMDb -- Rambo (2008) Wikipedia -- Rambo (2008) Bekijk trailer van Rambo (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rambo (2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Afgelopen zaterdag met de vrouw deze film aangezet. Me vaak vermaakt met de X-men films en ook de eerste wolverine film. Deze viel helaas erg tegen. Het is volgens mij de bedoeling geweest om deze iets minder "kleurrijk" te maken dan de overige X-men films, maar ik denk dat dat juist het sterke punt is van die films! Zeker de 3e (the last stand). De gebeurtenissen maakte die film wat donkerder en dat is hier wat mij betreft niet het geval.

Weinig spanning, wel wat mooie actie momenten maar het gehele verhaal maakt het niet erg boeiend als je mij vraagt.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-09 21:45
The Hunger Games: Catching Fire (2013)The Hunger Games: Catching Fire (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13
Plot: Katniss Everdeen and Peeta Mellark become targets of the Capitol after their victory in the 74th Hunger Games sparks a rebellion in the Districts of Panem.
Kom net van de marathon en dus ook de middernacht premiere af... damn wat is ie goed verfilmd.
Viel me nu eigenlijk pas op dat in film 1 de Avox'en helemaal niet ter sprake komen, terwijl ik dacht van wel. Heb het boek recentelijk nogmaals gelezen, dus daar zal het wel aan liggen.

Over Catching Fire:
Er zijn zoals gebruikelijk zaken veranderd en/of weggelaten, maar in het algemeen is Francis Lawrence het boek trouwer gebleven dan ik had durven hopen. Ben ik blij mee, want het is een goed boek.

Wat mij het meest in het oog springt: Jennifer Lawrence zet weer een goede rol neer. Wat kan die meid ontzettend goed acteren, heerlijk om te zien. Zij is Katniss gewoon.

Ik wist hoelang de film duurde, en vanaf een halfuur voor het einde zat ik steeds op mijn horloge te kijken met de gedachte "kut, de film duurt nog maar zolang" maw: Hij had nog veel langer gemogen van mij. Toen hij afgelopen was, wilde ik hem eigenlijk direct nog een keer kijken.

Hunger Games heb ik een 8 gegeven, en Catching Fire vind ik beter dan deel 1. Dus een 8,5.
IMDb -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Wikipedia -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Bekijk trailer van The Hunger Games: Catching Fire (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games: Catching Fire (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 19:38
Jobs (2013)Jobs (2013)
Plot: The story of Steve Jobs' ascension from college dropout into one of the most revered creative entrepreneurs of the 20th century.
Min of meer een biografie over de geschiedenis van Steve Jobs. Ik vind de film een mwa waard. Er zit weinig spanning in oid en het gaat nergens diep op in. Het is nu verfilmd als, Steve Jobs krijgt een project, Steve Jobs is de reddende engel. Verder stopt de film voor het uitbrengen van de iPod.

Had beter en dieper gemogen, dat verdient dhr Jobs wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:55
Eypo schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:19:
Jobs (2013)[afbeelding]
Plot: The story of Steve Jobs' ascension from college dropout into one of the most revered creative entrepreneurs of the 20th century.
Min of meer een biografie over de geschiedenis van Steve Jobs. Ik vind de film een mwa waard. Er zit weinig spanning in oid en het gaat nergens diep op in. Het is nu verfilmd als, Steve Jobs krijgt een project, Steve Jobs is de reddende engel. Verder stopt de film voor het uitbrengen van de iPod.

Had beter en dieper gemogen, dat verdient dhr Jobs wel.
[afbeelding] 6 / 10
Inderdaad. Het is een wat slap aftreksel van "Pirates of Silicon Valley". 0,0 diepgang. Ook de tijdspanne wat gekozen is om te verfilmen vind ik slecht gekozen. Op het moment dat Apple echt weer ging innoveren stopt de film, juist die periode is wat mij betreft erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

A Bug's Life (1998)A Bug's Life (1998)
IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 95min. | MPAA: G
Plot: A misfit ant, looking for 'warriors' to save his colony from greedy grasshoppers, recruits a group of bugs that turn out to be an inept circus troupe.
Ik kwam erachter dat ik inmiddels alle pixar films gezien heb, behalve deze dus. Tijd om een eind aan dat gemis te maken.
Het is een aardige film maar hoewel hij indertijd misschien baanbrekend was komt ie nu niet spectaculair over. Wel zitten er genoeg grapjes en humor in, en ook de bekende planet express pizzatruck ontbreekt niet.
Het stemmenwerk is ook weer leuk gedaan, al zag ik bij sommige figuren wat bekendere rollen, wat enigszins stoorde. Een van de stemmen doet bijvoorbeeld ook de sabeltandtijger uit Ice Age.
Al met al vond ik het toch een van de mindere titels uit de pixar bibliotheek, ongeveer hetzelfde nivo als Brave. Goed maar niet geweldig.
IMDb -- A Bug's Life (1998) Wikipedia -- A Bug's Life (1998) [url=]Bekijk trailer van A Bug's Life (1998) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over A Bug's Life (1998)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
The Hunger Games (2012)The Hunger Games (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13
Deel 1 van The Hunger Games Marathon: The Hunger Games

In navolging van Acidburn ben ik ook naar de marathon geweest. Deel een was alweer een tijdje geleden, dus zeker met drie verfilmingen vind ik zo'n aaneenschakeling van delen prettig. Op 10 december ga ik het herhalen voor The Hobbit bijv.

De film zelf:

Nu ik er voor de tweede keer naar gekeken heb, kun je beter letten hoe de film is opgezet: als boekverfilming of based on. Met het eerste deel merk je zoals menig andere film, dat deze zich baseert op het verhaal uit het boek, maar het niet 1 op 1 overneemt. Er is weinig uitleg, personages worden on the go geïntroduceerd en dus krijg je weinig achtergrondinfo mee. In de film zitten de belangrijkste punten uit het plot. De opbouw naar the annual Hunger Games is goed. Het voelt niet gehaast aan en in de arena zelf raffelen ze omwille van tijdsnood de boel niet af.

De casting:

Als je de boeken eerst leest voor de film te zien, dan heb je al een bepaalde gedachten bij de beeldvorming van personages. Dat is ook de kracht van boeken, laat twee mensen hetzelfde boek lezen en ze kunnen personage X zich totaal anders voorstellen. Het is dan ook geen eenvoudig iets om de casting nauwlettend aan te laten sluiten bij de personages. Desondanks heb je natuurlijk als leidraad de beschrijving die de auteur aan de personages meegeeft.

En dan vind ik het toch jammer dat iemand als Peeta/Haymitch niet overeenkomen met hun omschrijving in de boeken. Caesar/Cinna/Snow/Effie/Rue/Foxface zijn treffend gecast wat mij betreft, maar een paar key-characters hadden beter gecast kunnen worden. Dat gevoel heb ik ook bij Katniss. Tijdens het lezen van het boek had ik een andere Katniss voor ogen. Dus het is wat mij betreft een mixed bag. Maar je ziet dikwijls dat men ofwel de casting uitstekend voor elkaar heeft en de verfilming minder is of vice versa. Het is kennelijk te moeilijk om èn casting èn verfilming in orde te krijgen.

Special effects/sound:
De special effects van Peeta/Katniss hun binnenkomst met die vlammen en tijdens het interview van Katniss is geniaal gedaan. Wat mij nog steeds tegen staat is de goedkope manier van special effects. Het moet een Hollywood blockbuster voorstellen, maar de filmtechniek is wel zo goedkoop als je in PoV van Katniss in de arena telkens maar weer 'shaky-cam' voor je kiezen krijgt. Tegelijkertijd weten ze het qua geluid wel goed neer te zetten en brengen ze het macabere van de arena mooi niet in beeld (zeker na het startschot hebben ze dat goed opgelost vind ik) Bij het finalespel daarentegen had ik andere special effects verwacht bij de kandidaten-omgevormd-tot-wilde-beesten. Het waren nu uit de kluiten gewassen honden en slechts 4?! Verder herkende Katniss in het boek aan de ogen van die beesten dat het de voormalige kandidaten waren die dood gegaan zijn. Geen hint in de film, terwijl dat echt maar een paar seconde in beslag neemt.

Al met al geeft The Hunger Games wel de goede aftrap voor wat moet komen gaan, maar het laat steken vallen qua casting, qua verfilming dat ik het geen bijster goede film vind, maar toch leuk genoeg om naar te hebben gekeken.
IMDb -- The Hunger Games (2012) Wikipedia -- The Hunger Games (2012) Bekijk trailer van The Hunger Games (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games (2012)

IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13
Deel 2 van The Hunger Games Marathon: Catching Fire

Na deel een was het dan eindelijk zover voor deel twee. Ik heb vooraf geen screens gezien van de arena, gecaste personages of trailers gezien. Dus ik was dondersbenieuwd hoe Beetee/Wiress/Johanna/Mags eruit zouden komen te zien. (toch wel mijn favorieten in deel twee)

De film zelf:

Ook het tweede deel is slechts based on, met krap 2,5 uur kun je moeilijk anders dan snijden in het materiaal dat je hebt. Hier ervoer ik nog sterker het on the go introduceren van personages. Even snel langs alle districten en hun voormalige winnaars en das dat. Ze hebben ruim de tijd genomen om eerst de victory-tour centraal te stellen, waarbij ze zeer mooi de vonk die de groeiende onvrede deed omslaan in een opstand in beeld brachten (ik doel op district 11) Met de opbouw is dus niks mis, al heb ik achteraf bezien toch het idee dat ze teveel zich focussen op de weg naar de Quartelquell. Bovendien vind ik het echt jammer dat ze wel de nieuwste gamemaker kennis laten maken met Katniss, maar waar zij in het boek een horloge (toch wel een sleutelitem voor Katniss in de arena) krijgt, blijft het in de film bij een vriendelijke kennismaking et c'est ça.

De arena zelf hebben ze mooi vorm gegeven vind ik. Toch kan ik mij niet aan het gevoel onttrekken dat ze in tijdsnood gekomen zijn, nu juist de quarterquell en de survival die daarin centraal staat tussen de winnaars zelf, afgeraffeld is. Ze gaan van de hak op de tak, of beter van de regen in de drup. Opeens, out of the blue, heeft Katniss door wat Wiress bedoelde. Om de deelnemers niet zo makkelijk de clue weg te geven grijpt Plutarch in, maar dat blijf ik maar iets onzinnigs vinden. Als je weet dat om 12 uur de bliksem in slaat in dezelfde boom, die boven alle andere bomen uittorent in de verte, dan weet je toch ongeacht hoe je dat rad van misfortuin :+ draait hoe laat het is? :?

Enfin, het einde nadert snel, te snel voor mijn gevoel. Kunnen we mooi weer een jaar wachten!

spoiler:
Het plan wordt ten uitvoer gebracht en Katniss ontsnapt samen met Finnick/Peeta en co. Tussen neus en lippen door krijg je dan als filmkijker mee, wat je als boeklezer allang weet, dat alle deelnemers Katniss wouden redden uit de arena voor een zeker doel, waarvan Cinna toch wel het startschot gaf met die prachtige jurk van Katniss.

De casting:

Een nieuw boek met nieuwe personages. Finnick vind ik goed gecast, dat gaat ook op voor Mags (awww), Wiress (kan zo in Loonatic :+) en Johanna (die speelt echt goed de geschifte female uit district 7 lol) Maar Beetee had ik mij toch anders voorgesteld. Meer het warrige professor-type die bovendien blank was, maar dat had ik dus ook met Cinna. Ze hebben in dit deel een betere casting voor elkaar gekregen wat mij betreft.
IMDb -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Wikipedia -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Bekijk trailer van The Hunger Games: Catching Fire (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games: Catching Fire (2013)

[ Voor 32% gewijzigd door Joosie200 op 21-11-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Eindelijk weer een film die wel goed was. Heel goed zelfs. Ik zal niks weggeven van het verhaal, want je moet het zelf zien. Voor mij was het in elk geval "now you don't", want ik had het niet zien aankomen. Een aanrader voor iedereen die houdt van een spannend verhaal, een plottwist, humor, actie en een dosis magie. Top! Of zoals trakt zou zeggen: Totally Ninja!
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) [url=]Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvanbart
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 13:38
The Counselor (2013)The Counselor (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: A lawyer finds himself in over his head when he gets involved in drug trafficking.
Bekende regisseur, Pulitzer-prijswinnaar voor het scenario en een droomcast... dan hoef je toch geen recensie te lezen, daar kun je blind een kaartje voor kopen... wat kwam ik van een koude kermis thuis zeg!

Laat ik beginnen te zeggen dat ik het helemaal geen ramp vind als een film niet veel diepgang heeft en 'gewoon lekker wegkijkt'. Maar daar begint het probleem: het merendeel van de scenes lijkt weinig toe te voegen, en zeker de dialogen (en dat zijn er veel) zijn echt gedrochten. Oersaai en nog pretentieus ook.

Dan de personages.. vrijwel allemaal karikaturen van zichzelf. en het feit dat ze voornamelijk onzin uitkramen helpt daarbij natuurlijk niet. Van Cameron Diaz is vanaf seconde 1 duidelijk dat het een geldbeluste bitch is, en warempel!
Elke scene brengt ook weer een nieuw personage in beeld, dat vaak ook niet meer terugkomt, dus die figuren boeien echt voor geen meter.

De opbouw van het verhaal: ergerniswekkend voorspelbaar. Over de keus voor scenes is ook totaal niet nagedacht... of liever, zonder enige fantasie. In het begin van de film begint Xavier Bardem te vertellen over een vernuftig moordwapen.. en wat wil het toeval: die wordt verderop gebruikt. Maar helemaal niet door hem. Dus die 'link' is super gezocht.

De enige reden om een half puntje hoger te geven dan een 1.0 is een handvol acceptabele actiescenes. Als Scott zicht daartoe beperkt had, was de film vast te doen geweest, maar nu: echt de slechtste film die ik in jaren gezien heb.... en dat is inclusief "Transformers: Revenge of the Fallen".
IMDb -- The Counselor (2013) Wikipedia -- The Counselor (2013) Bekijk trailer van The Counselor (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Counselor (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1.5 1.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Joosie200 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:26:
De casting:
En dan vind ik het toch jammer dat iemand als Peeta/Haymitch niet overeenkomen met hun omschrijving in de boeken. Caesar/Cinna/Snow/Effie/Rue/Foxface zijn treffend gecast wat mij betreft, maar een paar key-characters hadden beter gecast kunnen worden. Dat gevoel heb ik ook bij Katniss. Tijdens het lezen van het boek had ik een andere Katniss voor ogen.
Dan heb je volkomen gelijk wat betreft hoe 2 mensen hetzelfde boek anders kunnen interpreteren, want ik heb ook de complete trilogie gelezen en vind Jennifer echt perfect gecast als Katniss.
Peeta en Haymitch heb ik ook geen problemen mee. Woody speelt het uitstekend.
Enige wat ik me afvraag (doe ik overigens bij alle boekverfilmingen waar ik het boek van gelezen heb), is of de acteurs de boeken zelf ook gelezen hebben of alleen van het script uitgaan.
De film zelf:
Enfin, het einde nadert snel, te snel voor mijn gevoel.
spoiler:
Het plan wordt ten uitvoer gebracht en Katniss ontsnapt samen met Finnick/Peeta en co. Tussen neus en lippen door krijg je dan als filmkijker mee, wat je als boeklezer allang weet, dat alle deelnemers Katniss wouden redden uit de arena voor een zeker doel, waarvan Cinna toch wel het startschot gaf met die prachtige jurk van Katniss.
Kunnen we mooi weer een jaar wachten!
Klopt, het einde komt te snel. Had zoals ik eerder al aangaf, nog wel een half uur langer mogen zijn.
spoiler:
Als je erachter komt dat ze allemaal bezig zijn om te zorgen dat zij het overleeft, dat vond ik zo klote in het boek. Haar uitbarsting tegen Haymitch daarintegen, was briljant.
Wat overigens in de film beter naar voren komt dan in het boek, is dat ze hier al duidelijk tekenen van PTSS heeft.
Dat komt pas in boek 3 op volle kracht naar voren. Ik vind dat boek echt een depressie put die zijn weerga niet kent. Uiteindelijk kinderen krijgen omdat Peeta dat zo graag wil. Zij wilde eigenlijk geen kinderen. Dat kan ik geen happy ending noemen, not even close.

Spoilertags gebruikt omdat er nog wel meer mensen naar Catching Fire zullen gaan en waarschijnlijk niet de hele clou al willen weten als ze het boek niet gelezen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:45:
Gravity (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.8 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13
Gisteren eindelijk naar Gravity geweest. Wegens omstandigheden kon ik er niet eerder heen, maar dat terzijde.

Een erg goede film! Ik heb me geen moment verveeld. De manier van filmen is ook apart. Soms gaat de camera ineens in de helm van Sandra en dan zie je wat zij ziet en op andere momenten wordt alles vanaf een afstandje gefilmd. Het 3D voegt ook echt wat toe, vooral op de momenten dat het ruimtepuin voorbij komt.

Hetzelfde geld ook voor het geluid. Dat is ook op een aparte manier opgenomen. Bijv. op de momenten dat ze schroeven losdraaien aan de buitenkant van het ISS. Het klinkt alsof je onder water zit, maar het is natuurlijk exact wat Sandra en George horen vanuit hun pakken.

Het verhaal zelf is wat broos. Hoelang kun je nog bij bewustzijn blijven terwijl je zuurstoftank leeg is? Ik vond dat Sandra dat wel erg lang volhield. Maar dat terzijde. De beelden die je te zien krijgt zijn echt spectaculair! Ik ga hem thuis zeker nog een keer zien op blu-ray.

Hij is in Pathé Groningen al tot zaal 7 gedegradeerd helaas. Ik had verwacht dat hij nog wle in zaal 1 zou draaien. En het wordt echt hoog tijd voor een IMAX zaal in Groningen!! Dit soort films zijn daar uitermate geschikt voor.
[afbeelding] 9 / 10
Voor mij de film van het jaar ondanks het dunne verhaal maar soms is less écht more... Nog nooit zo'n ongemakkelijk claustrofobisch gevoel gehad bij een film als bij deze en de enige keer dat ik vond dat 3d echt iets bijdroeg.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Leuke Sci-Fi met iets beter dan gemiddeld acteerwerk en iets meer aandacht voor het verhaal dan gemiddeld.
Doet af en toe een beetje aan district 9 denken, mede dankzij de Zuid-Afrikaanse acteur die in beide films speelt en dezelfde regisseur voor beide films.

Planes (2013)Planes (2013)
IMDb: 5.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 91min. | MPAA: PG
Plot: A cropdusting plane with a fear of heights lives his dream of competing in a famous around-the-world aerial race.
Deze film is Cars met vleugels. Het verhaal is niet erg verassend, maar dat hoeft ook niet. Er zitten genoeg grappen in en het verhaal loopt soepeltjes. Helaas haalt het niet het hoogste niveau, daarvoor zal er toch wat meer buiten de gebaande wegen gegaan moeten worden.
Maar ondanks de matige reviews die ik heb gelezen viel ie niet tegen.
IMDb -- Planes (2013) Wikipedia -- Planes (2013) Bekijk trailer van Planes (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Planes (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 16:36

AndereKoekoek

Ping! Pong?

postvanbart schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:48:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]The Counselor (2013)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
[justify]Plot: A lawyer finds himself in over his head when he gets involved in drug trafficking.
Knap dat je tot het eind bent gebleven. Wij zijn na een uur vertrokken. Ze hebben met deze film het woord saai opnieuw uitgevonden.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
American Gangster (2007)American Gangster (2007)
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 176min. | MPAA: R
Gisteren de 3e keer dat ik deze film gezien heb. Voorlopig ook echt de laatste keer:) Ik vermaak me de laatste tijd erg goed met maffia/ganster films. Goodfellas staat al lange tijd bovenaan mijn lijstje qua maffia films, maar deze mag er ook ZEKER zijn! De film laat ook de kant zien van de politie. De goede en de slechte kant. Een erg prettige film om te kijken. veel sfeer, goed acteerwerk (vooral denzel) en een goed verhaal. De film gaat vrij snel, maar zeker niet te snel. Waar goodfellas zeker wat (te) langzame stukken heeft valt dat bij deze film erg tegen.

Gezien het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal (frank lucas heeft blijkbaar bestaan) zeker aan te raden! Maakt het allemaal nog wat extra boeiend en indrukwekkend:)
IMDb -- American Gangster (2007) Wikipedia -- American Gangster (2007) Bekijk trailer van American Gangster (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over American Gangster (2007)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online

Barbas

Gallego!

The Internship (2013)The Internship (2013)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Plot: Two salesmen whose careers have been torpedoed by the digital age find their way into a coveted internship at Google, where they must compete with a group of young, tech-savvy geniuses for a shot at employment.
Voorspelbare comedy met af en toe een leuke grap.
IMDb -- The Internship (2013) Wikipedia -- The Internship (2013) Bekijk trailer van The Internship (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Internship (2013)

Mejor así

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Jobs (2013)Jobs (2013)
Wát een saaie film. Jeezus. Steve Jobs word neergezet als een of andere held die helemaal de reddende engel voor alles en iedereen is. Dan is die even destructief voor zijn omgeving maar gaat de film weer verder met ophemelen.

Door deze film krijg ik juist een hekel aan Steve Jobs. De film is langdraderig, vrij platonisch en gewoon slecht. Kijk gewoon Pirates of Silicon Valley. Ashton Kutcher is trouwens wel goed "opgemaakt" om Steve Jobs te spelen. Sommige scenes lijkt die er echt enorm op. Moet zeggen dat ik na een uur toch wel begon te knikkebollen omdat ik de film zo saai vond. Wel uitgekeken.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3.5 3.5 / 10

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 12:25
Plot: Katniss Everdeen and Peeta Mellark become targets of the Capitol after their victory in the 74th Hunger Games sparks a rebellion in the Districts of Panem.
Vervolg op het eerste deel, waarvan ik geen review geschreven heb.

Film zit fantastisch in elkaar. Komt wat traag op gang, maar wanneer de actie komt... Man o man o man puntje-van-de-stoel taferelen ten top. Personages bijzonder leuk uitgewerkt, hele mooie en coole scènes. Jammer dat af en toe toch wel te zien is dat heel veel gebaseerd is op CGI.
Verhaal zit ook goed in elkaar. Vraagstukken uit de eerste film worden opgelost, maar tegelijk ook weer nieuwe gemaakt. Zal dan de volgende keer wel komen. Eén ding snap ik alleen niet
spoiler:
Ik zag in de eerste film het drie-vinger-saluut als teken van respect. In CF wordt de eerste die dat doet vermoord door de Peace Keepers, die opeens bijzonder agressief zijn. Ze zijn bang voor een opstand, dat weet ik wel, maar om dan personages te gaan vermoorden?

Achtergrondmuziek is erg herkenbaar, divers maar toch passend. Had op sommige stukken wel wat meer mogen zijn. Film duurt 2,5 uur, maar voelt zo niet aan! Al zou 'ie 3,5 of misschien 4 uur geduurd hebben, dan was ik nog niet afgeweken.

Nog 2 leuke dingetjes:
- Geen introtitels. Behalve de logo's van maker en distributeurs zie geen namen, geen titel, helemaal niets, tot de aftiteling begint.
- IMAX heeft een aardige toevoeging, maar ga ervoor niet naar de andere kant van het land. Ook fijn dat er voor gekozen is om het niet in 3D te doen.

Kan niet wachten op de komende 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Eén ding snap ik alleen niet
spoiler:
Ik zag in de eerste film het drie-vinger-saluut als teken van respect. In CF wordt de eerste die dat doet vermoord door de Peace Keepers, die opeens bijzonder agressief zijn. Ze zijn bang voor een opstand, dat weet ik wel, maar om dan personages te gaan vermoorden?
Die is vrij duidelijk, en werd zelfs vooraf in de film uitgelegd:
spoiler:
Plutarch Heavensby legt in gesprek met Snow uit dat ze haar niet hoeven te vermoeden, alleen het image dat het volk van haar heeft. Door iedereen die haar steunt - of op haar acties reageert door publiekelijk het regime te ondermijnen - publiekelijk af te maken, hopen ze dat de mensen te bang worden om dat nog te doen. Het tonen van respect zoals men dat in district 12 doet, is in de ogen van Snow een teken van opstand. Daarnaast hopen ze dat het publiek zich tegen haar gaat keren. En er zijn peacekeepers die de functie misbruiken voor machtsvertoon.

[ Voor 5% gewijzigd door AcidBurn op 22-11-2013 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 29-09 09:47
spoiler:
In de boeken wordt het beter uitgelegd maar dat teken is gewoon het teken van District 12 en dat iedereen dat doet komt er inderdaad op neer dat ze respect hebben voor wat Katniss heeft gedaan en er dus gevaar dreigt voor een opstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:03:
[...]

Ja vond dat zelf ook vrij zwak maar denk zelf dat het te maken heeft met de nieuwe X-Men film.
Ze hadden waarschijnlijk het idee om hem in die situatie te duwen voor de volgende film en zochten naar een hoe.
En dan blijft het toch Hollywood, oftewel we kiezen voor de verkeerde oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Star Trek Into Darkness (2013)Star Trek Into Darkness (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Plot: After the crew of the Enterprise find an unstoppable force of terror from within their own organization, Captain Kirk leads a manhunt to a war-zone world to capture a one man weapon of mass destruction.
Eigenlijk had deze film alles wat een Star Trekfilm zou moeten hebben. De locaties, de leuke en herkenbare karakters, de Enterprise en een paar gave scenes... Als ik echter de hele film terug kijk, dan mis ik wel een boel van het gevoel dat Star Trek altijd gaf. Ik kan daarom niet veel verder dan een 6 komen.
IMDb -- Star Trek Into Darkness (2013) Wikipedia -- Star Trek Into Darkness (2013) Bekijk trailer van Star Trek Into Darkness (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Star Trek Into Darkness (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
ShitHappens schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:18:
The Hunger Games: Catching Fire (2013)[afbeelding]
Vervolg op het eerste deel, waarvan ik geen review geschreven heb.

Film zit fantastisch in elkaar. Komt wat traag op gang, maar wanneer de actie komt... Man o man o man puntje-van-de-stoel taferelen ten top. Personages bijzonder leuk uitgewerkt, hele mooie en coole scènes. Jammer dat af en toe toch wel te zien is dat heel veel gebaseerd is op CGI.
Verhaal zit ook goed in elkaar. Vraagstukken uit de eerste film worden opgelost, maar tegelijk ook weer nieuwe gemaakt. Zal dan de volgende keer wel komen. Eén ding snap ik alleen niet
spoiler:

Achtergrondmuziek is erg herkenbaar, divers maar toch passend. Had op sommige stukken wel wat meer mogen zijn. Film duurt 2,5 uur, maar voelt zo niet aan! Al zou 'ie 3,5 of misschien 4 uur geduurd hebben, dan was ik nog niet afgeweken.

Nog 2 leuke dingetjes:
- Geen introtitels. Behalve de logo's van maker en distributeurs zie geen namen, geen titel, helemaal niets, tot de aftiteling begint.
- IMAX heeft een aardige toevoeging, maar ga ervoor niet naar de andere kant van het land. Ook fijn dat er voor gekozen is om het niet in 3D te doen.

Kan niet wachten op de komende 2!
[afbeelding] 9 / 10
Volkomen met je review eens!
Het einde was voor mij zeer onverwacht. Toen het logo in beeld kwam moest ik toch echt paar seconden nadenken voordat ik het doordat de film voorbij was.

Verder ben ik overigens ook vol lof over de JT bioscoop en hun XD experience, het geluid is GE-WEL-DIG _/-\o_ Dolby Atmos speakers-orgie gewoon :9~ . Uiteraard ook een complimentje aan de filmmaker om gebruik te maken van Dolby Atmos.

Je betaald de hoofdprijs maar het voegde zeker een extra ervaring aan toe, dit is mijn nieuwe maatstaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:30
Drinking Buddies (2013)Drinking Buddies (2013)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: Luke and Kate are co-workers at a Chicago brewery, where they spend their days drinking and flirting...
Had samen met m'n vriendin de trailer gekeken en leek wel een leuke comedy waarbij het verhaal in de trailer best redelijk leek. Geen super goede film, maar zeker een leuke film om je vrijdagavond mee door te komen.

Echter ik zit samen met mijn vriendin de film te kijken en het verhaal gaat echt van hak op de tak, als je sowieso al van een verhaal kunt spreken. We hebben hem na een uur afgezet omdat de film echt helemaal nergens over ging. Er leken gewoon complete stukken uit de film gehaald te zijn (wat niet was want de lengte klopte gewoon).

Mocht je een avond willen vergooien, dan moet je deze film zeker kijken!
IMDb -- Drinking Buddies (2013) Wikipedia -- Drinking Buddies (2013) Bekijk trailer van Drinking Buddies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Drinking Buddies (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1 1 / 10

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Princess Bride (1987)The Princess Bride (1987)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Aangezien ik gek ben op fantasy/sprookjes verhalen (a la stardust)
Na aanraden van wat mensen (goede dialogen, geweldige karaktes, goed verhaal, humor, etc) toch nog een keer geprobeerd te kijken.

Maar ik vind het echt niks :(

Ik hoor altijd qoutes uit de dialogen, en die klinken prima. Alleen in de film zelf klinken al die dialogen ook alsof ze alleen maar als geschreven zijn als qoutes. De sets zien er goedkoop/nep uit (deden me erg aan de startrek tng seizoen 1 denken). En de hele film voelt op een of andere manier aan als iets dat net te serieus is voor een parody, maar veel te "over the top" voor een normale film. En dat je om de 10 min uit de film gegooid word door het kleinkind van de verteller helpt mij ook niet :)

Jammer, ik kan zien hoe als ik dit als kind gezien had ik het misschien geweldig had gevonden. Maar nu kwam het zwaar te kort
IMDb -- The Princess Bride (1987) Wikipedia -- The Princess Bride (1987) Bekijk trailer van The Princess Bride (1987) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Princess Bride (1987)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:03
Plot: A medical engineer and an astronaut work together to survive after an accident leaves them adrift in space.
Wat een belachelijk gave film!
De hele film zit vol spanning zonder een ingewikkeld plot en ongeloofwaardige verhalen.

Visueel is het echt een meesterwerk, de 3D (waar ik niet fan van ben) is in deze film echt ondersteunend en af en toe recht in je gezicht, maar alleen wanneer het zin heeft en gaaf is.

Ik vind dit zo mogelijk de beste film van de afgelopen 5 jaar.
Pagina: 1 ... 36 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]