Mag het wat minder met het persoonlijke aanvallen en mij meningen in de mond leggen ajb? Ik zal eenmalig reageren omdat er nogal persoonlijk wordt gediscussieerd. Laten we daarna simpelweg goed lezen wat de ander (IK bijvoorbeeld) zeg.
En deze hele discussie...dat is de reden waarom ik slechts sporadisch post in dit topic.
Anakha schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:45:
[...]
Wat jij 'netjes' vindt, komt blijkbaar niet helemaal overeen met wat ik als 'netjes' zou omschrijven. Ik ben het helemaal eens met wat daar verder over gezegd is. Ook ik plaats in deze thread geen reviews omdat er hier teveel mensen posten die niet in staat lijken te zijn om te accepteren dat mensen met een andere mening dan jij niet per definitie minderwaardig zijn. Het gaat nu trouwens toevallig over jou, maar je bent zeker niet de enige die op die manier post.
Zucht...je moet je niet zo aanstellen imo. En ja dat is niet 'netjes' om te zeggen..maar laten we wel wezen; Ik geef een review zonder iemand te beledigen of aan te vallen, en toch krijg je het voor elkaar om dat erin te lezen. Je leest erin dat ik mijn mening als waarheid verkondig en mensen met een andere mening negatief neerzet.
Dat heeft meer te maken met hoe jij het leest dan met hoe ik het schrijf. Zullen we?:
Sibylle schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:06:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]
The Counselor (2013)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][
afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]
IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
[justify]
Een hoop gehaat hier op deze film, maar ik heb toch een andere mening. Al doet het me wel denken aan de twee vuilniszakgangsters die achter ons zaten...nog voor de credits te zien waren begonnen ze al:
"Serieus!? Wat is deze!? Is de film af? What is deze shit man! Kutfilm....jonge jonge serieus kutfilm!"
Je mag best een film wat minder vinden, en deze film wordt simpelweg afgekraakt in de drie reviews voor me. Dus inderdaad gehaat. En dat ligt in dezelfde lijn als de twee meneren achter me in de bios, die hun review ter plekke gaven. (overeenstemmend met de 3,5/10 hier).
De film is weer eens iets anders dan de 13 in een dozijn over drugsdeals met één of ander kartel.
In de film volg je 'the counselor' die het upperclass-leven leidt. Hij heeft besloten om op de achtergrond mee te doen met een drugsdeal en de film neemt je mee in de gebeurtenissen en de personen rondom 'the counselor'.
Het is geen standaard film zoals we dat gewend zijn van Hollywood, en daarom zullen veel mensen afhaken.
Feiten over de film en over dat het grote publiek niet zo snel afwijkende films omarmt, lijkt me niks nieuws en ik val niemand aan.
De film is een uiteenzetting van personen en verhaallijnen, beetje bij beetje leer je de hoofdpersonen, de verhaallijnen en de context kennen. Elke scene diept één van deze drie verder uit.
Het is een manier van vertellen die je vaker in boeken tegenkomt, en die zich goed leent voor het publiek dat dit herkent en kan waarderen.
Het gevolg is dat er een realistische wereld ontstaat waarbij niemand het complete overzicht over alles heeft, en iedereen een net andere invalshoek in de verhalen heeft. Er is hierdoor ook niet een echt begin en einde te definiëren.
Precies zoals in het echte leven dus.
Mijn mening over de film in het algemeen.
Jammer dat mensen gelijk gaat haten op iets dergelijks. We hebben al genoeg standaard actiefilms gezien en het grote publiek zou dit soort films juist moeten omarmen zodat er wat meer afwisseling is op het witte doek.
Weer teruggrijpend naar het feit dat het grote publiek gewend is aan standaard Hollywood. Ik zeg nergens dat daar iets mis mee is, maar slechts dat het grote publiek meer afwisseling zou moeten omarmen.
Mocht je de manier van verhaal vertellen echt niks vinden dan raad ik je alvast af om bijv. Game of Thrones te lezen, waarin eenzelfde manier wordt gevolgd (uiteraard is boek en film anders wat dit betreft).[/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding][/td][/tr][/table]
Hierin geef ik aan dat DE MANIER VAN VERTELLEN hetzelfde is als in vele boeken. Dus elke scene/hoofdstuk een klein stukje karakter of achtergrond uitdiepen.
Dat dit niet gebeurt op hetzelfde niveau is vanzelfsprekend gezien het verschil tussen boek - film.
Oftewel: ik val niemand aan, ik beledig niemand, ik zit op niemand te haten, ik insinueer nergens dat je niet je eigen mening mag hebben, ik vergelijk niemand met de twee vuilniszak-gangsters (ik zeg wel dat de 3,5/10 gemiddeld me doet denken aan hoe snel zij hun mening klaar hadden).
En ik verkondig nergens mijn mening als waarheid..ik geef slechts persoonlijke mening en persoonlijk advies.
De toon van mijn review is zeker niet zacht en genuanceerd, maar je moet niet overdrijven en snel op je tenen getrapt zijn.
Niemand, ik zeg simpelweg dat ik vind dat deze film een voldoende verdient met deze verbeterpunten. Lijkt mij logisch dat dat mijn mening is AANGEZIEN IK DEGENE BEN DIE HET TYPE!
Dat is nog niet eens zo erg, je mening als feit presenteren. Dat wordt hier vaak genoeg gedaan (*kuch* Transformers

*kuch*). Maar de reden dat ik er bij jou over begin zijn de trollerigere opmerkingen van je die iedereen die er maar over denkt een andere mening te hebben al bij voorbaat doen 'verliezen'/beledigen. Op die manier hoop je blijkbaar onbewust dat niemand tegen je in durft te gaan vanwege de 'pre-emptive' gezichtsverlies.
Een bloemlezing uit je posts:
• " Al doet het me wel denken aan de twee vuilniszakgangsters die achter ons zaten...nog voor de credits te zien waren begonnen ze al: "Serieus!? Wat is deze!? Is de film af? What is deze shit man! Kutfilm....jonge jonge serieus kutfilm!""
Als je de film slecht vindt, ben je dus een domme (want dom pratende) Marokkaan.
Nee, zeg ik niet. Ik zeg dat de 3,5/10 gemiddeld hier mij herinnert aan hoe snel de twee jongens achter mij hun negatieve mening klaar hadden. Ik zeg nergens dat ze dom en/of Marokkaan zijn. Ik zeg ook nergens dat ze geen recht hebben op hun eigen mening. En ik zeg nergens dat ik vind dat iedereen die een negatieve mening heeft over de film dat om dezelfde reden heeft.
• "Het is geen standaard film zoals we dat gewend zijn van Hollywood, en daarom zullen veel mensen afhaken."
Als je de film slecht vindt, lust je alleen hapklare Hollywood-brokken.
Zeg ik niet, ik zeg dat veel mensen afhaken als het niet om standaard Hollywood gaat. Lijkt me niks nieuws. Vergelijk bezoekersaantallen arthouse met blockbusters.
Ik zeg ook niet dat standaard Hollywood slecht is, alleen dat er al zoveel van zijn.
• "Het is een manier van vertellen die je vaker in boeken tegenkomt, en die zich goed leent voor het publiek dat dit herkent en kan waarderen."
Als je geen boeken kan waarderen/lezen of niet snapt dat de film eigenlijk een boek is, dan ben blijkbaar niet 'het juiste publiek' (waar, vanwege je toonzetting, we natuurlijk wel bij zouden moeten horen).
Ik heb het niet over publiek dat boeken wel of niet kan waarderen, maar juist over de manier van verhaal vertellen. Als je dit kan waarderen dan is de film al een stuk vermakelijker. Ik zeg niks negatiefs over mensen die dit niet waarderen of herkennen, en ook trek ik geen vergelijking tussen mensen die de film negatief beoordelen en mensen die boeken lezen.
• "Jammer dat mensen gelijk gaat haten op iets dergelijks."
Hoe durven we meteen te gaan haten op zo'n pareltje als een stel Filistijnen. Want dat doen we blijkbaar
• "We hebben al genoeg standaard actiefilms gezien en het grote publiek zou dit soort films juist moeten omarmen zodat er wat meer afwisseling is op het witte doek."
Nog een variant van de hapklare Hollywood-brok: de standaard actiefilm. Dus als je deze film niet goed vindt, dan veroordeel je de mensen die deze film wel omarmen tot meer 'Hollywood' (snob much?).
Ik zeg nergens dat Hollywood standaard niet goed is, ik zeg alleen dat het grote publiek afwisseling moet omarmen omdat het overgrote deel standaard films zijn (waarom is dat slecht? zeg ik dat? NEE!). Afwisseling is altijd goed en dus moet het gestimuleerd worden!
• "Mocht je de manier van verhaal vertellen echt niks vinden dan raad ik je alvast af om bijv. Game of Thrones te lezen,..."
Game of Thrones is bijna unaniem als briljant verklaard, dat weet iedereen. Dus als je deze film niet goed vindt, vind je Game of Thrones ook niet goed (en ben je blijkbaar raar). Verpakt in een "manier van verhaal vertellen' retoriek.
Ook hier weer, ik zeg niks over het niveau of de inhoud. Ik ga slechts in op de MANIER VAN VERTELLEN EN VERHAAL BRENGEN!.
• "Maar dan ga ik ervan uit dat je je mening op een andere manier vormt dan de vuilniszakgangsters in de bios"
Of we geen puberale Marokkanen willen zijn en vooral op de juiste mening uit dienen te komen. (en wat hebben Marokkanen eigenlijk met die film te maken?)
Marokkaan? Waar lees jij dat? Je lijkt me nogal racistisch, of iig stereotyperend.
De mening van de jongens achter mij was duidelijk gevormd uit onbegrip. Ze snapte het verhaal in de film niet, de manier van vertellen sloot niet bij ze aan en er was te weinig actie (zeiden ze letterlijk).
Ik ga ervan uit dat jij de film wel snapt en op een beschouwende manier kunt beoordelen, waarbij je uitkomt op een lager cijfer dan ik.
Ik hoop dat ik heb laten zien hoe je op bovenstaande manier geen enkele manier van discussie uitlokt en mensen (iig mij) tegen je in het harnas jaagt. En ja, het is op de man af, maar ik bedoel er verder niks kwaads mee. Ik stoorde me gewoon aan de toon en wou er iets aan doen. En ik hoop dat dit topic ook de plek is voor "Welke filmpost(s) heb je laatst gezien en wat vond je?"

Je hebt vooral laten zien dat begrijpend lezen niet je sterkste kan is en dat je nogal snel op je tenen bent getrapt.
[
Voor 51% gewijzigd door
Sibylle op 26-11-2013 14:55
]