Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.020 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vrijdag schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:28:
Cat Shit One (2010)[afbeelding]
IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Short, War | Runtime: 22min.
Korte animatie over commando konijnen(!) die in een niet nader genoemd oosters/arabisch land enkele gijzelaars moeten bevrijden van terroristische dromedarissen(!/?)

Gebaseerd op een manga en zeker geen kinderfilm vond ik 'm vermakelijk en ook erg soepel geanimeerd. Ik heb geen idee hoe een konijn op twee poten lopend met een assault rifle in zijn voorpoten zou lopen maar het kwam erg realistisch over :P
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
_O- Dit is echt zo'n film die ik gewoon MOET zien :D Heb wat screenshots gezien hier : http://www.blu-ray.com/mo...lu-ray/21102/#Screenshots

Echt... hoe komt iemand erop 8)7 Eens kijken of het nog gekker of net zo gek is als G-FORCE :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Net gezien, heb 20 minuten lang best geboeid gekeken!
Volgens mij is het een eenmanswerk dus ook erg knap gedaan dan. _O_

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VasZaitsev schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:40:
Crank 2 is te doen, hij is wat minder dan de eerste, maar goed genoeg.

Transporter 3 is wel knap kut ja.
Die versnelde achtervolgingsscene :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is Transporter 3 die film waarin de auto (Audi dacht ik) geheel onderwater is en dan gaat drijven door extra lucht in zijn banden oid?

Die was namelijk enorm slecht. Weet alleen niet meer of het in 2 of 3 was want die auto's zijn gelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Donstil schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:53:
Is Transporter 3 die film waarin de auto (Audi dacht ik) geheel onderwater is en dan gaat drijven door extra lucht in zijn banden oid?

Die was namelijk enorm slecht. Weet alleen niet meer of het in 2 of 3 was want die auto's zijn gelijk.
Hij vult bodybags ofzo met lucht uit zijn banden ja. En hij ademt lucht uit zijn banden.

En idd een achtervolging die versnelt is opgenomen :/ Kijk, in de jaren 70 kon je dat nog doen in een B film [Death Race 2000 iemand?], maar, in 2000-zoveel...

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat is dat voor reclamelink??

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
MrVegeta schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:38:
Crank 2 is wel _erg_ slecht. Transporter 3 is misschien nog wel slechter...
Transporter 3 was vrij jammer inderdaad. Heb mij er alsnog wel om vermaakt, maar schoot wel wat door.

Crank 2 vind ik daarintegen fantastisch. Nog meer over de top, nog sneller, eigenlijk alles wat je wilt in een vervolg op een toch al simpele film :P

[ Voor 7% gewijzigd door Cyleo op 03-07-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:48

Daniel36

vernieuwde formule

Crank vond ik heel goed, 2 veel minder helaas.
Transporter gaat nog wel, vervolgen vond ik vrij beroerd eerlijk gezegd.
Wel een geweldige acteur voor dat soort rollen met die die boevenkop van hem.
Ik kijk wel graag naar de acteur, alleen vallende films wel eens tegen zeg maar.

Nu Redemption maar ff downloaden dan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel36 op 03-07-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
De beste films van Statham zijn toch Snatch en Lock Stock of heb ik het nu mis? :+ De rest waren vooral redelijke actiefilms maar niet meer dan dat.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
MrFl0ppY schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:56:
De beste films van Statham zijn toch Snatch en Lock Stock of heb ik het nu mis? :+ De rest waren vooral redelijke actiefilms maar niet meer dan dat.
Lock, Stock and Two Smoking Barrels idd beste.
The Bank Job vond ik wel een goeie film.
En als bijrol in The Mean Machine was hij ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
The Host (2013)The Host (2013)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Romance, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13
Plot: When an unseen enemy threatens mankind by taking over their bodies and erasing their memories, Melanie will risk everything to protect the people she cares most about, proving that love can conquer all in a dangerous new world.
Gisteren The Host gezien.
Had al een deel op luisterboek geluisterd, maar om één of andere reden nooit verder gegaan terwijl het boek me zeker wel boeide.

Ik moet zeggen, het was een erg goede film. Karakters kwamen geloofwaardig over en de CGI was er wel, maar niet overdreven iig.
IMDb -- The Host (2013) Wikipedia -- The Host (2013) Bekijk trailer van The Host (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Host (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Broken City (2013)Broken City (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: In a city rife with injustice, ex-cop Billy Taggart seeks redemption and revenge after being double-crossed and then framed by its most powerful figure: Mayor Nicholas Hostetler.
Een zeer matige film, die zichzelf iets te serieus lijkt te nemen en nooit echt heel erg interessant wordt.

Wel een super cast, maar ook die weet de film niet naar een hoger niveau te tillen. Erg jammer, blijft een gemiste kans.
IMDb -- Broken City (2013) Wikipedia -- Broken City (2013) Bekijk trailer van Broken City (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Broken City (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.7 5.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:34:
The Host (2013)[afbeelding]
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Romance, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13
Plot: When an unseen enemy threatens mankind by taking over their bodies and erasing their memories, Melanie will risk everything to protect the people she cares most about, proving that love can conquer all in a dangerous new world.
Had al een deel op luisterboek geluisterd, maar om één of andere reden nooit verder gegaan terwijl het boek me zeker wel boeide.

Ik moet zeggen, het was een erg goede film. Karakters kwamen geloofwaardig over en de CGI was er wel, maar niet overdreven iig.
[afbeelding] 8 / 10
Ik vond de film iets te zwevering, maar dat krijg je bij een boek van Stephenie Meyer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05

[afbeelding] 8 / 10
Sorry maar dit was echt de alien sf versie van Twilight. Wat een emo toestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dreanor schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:49:
[...]

Dat gaat bij mijn vriendengroep altijd prima hoor. ;)

* Mits we zeker weten dat er een after credits scene bij de film zit ... ;)
Ruilen? Die van mij hebben lang haar :D

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

[afbeelding] 8 / 10
Wat?
Twylight schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:43:
[...]
Ik vond de film iets te zwevering, maar dat krijg je bij een boek van Stephenie Meyer
Dus...het is niet de Hollywood-remake van Wikipedia: The Host (2006 film) ?

Was daar helemaal van overtuigd :D

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Sharky schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:55:
[...]

Wat?

[...]

Dus...het is niet de Hollywood-remake van Wikipedia: The Host (2006 film) ?

Was daar helemaal van overtuigd :D
Die was wel erg goed. Ooit gezien zonder subs, zelfs dan nog goed :)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb vanmiddag Now You See Me gezien en had al vrij snel het plot door.

spoiler:
Er werd zoveel focus op gelegd op het "look closely" dat het niet moeilijk was om te bedenken wie er achter zat. Eerst dacht ik dat die FBI agent (Mark Ruffalo) die kerel uit de kluis was, maar dat kan niet want dat was jaren terug, dus moest het wel de zoon van die kerel zijn.

Je wordt als kijker wel wat op het verkeerde been gezet, maar de film kon er niet mee wegkomen om op het einde iemand die we niet hebben gezien als het grote mysterie te presenteren. En the Hulk was echt te dom om een FBI agent te zijn (aka, hij zette een act neer).

Al met al wel een vermakelijke film die helaas niet zo slim is als het denkt. En zeker geen Prestige, die was heel veel beter.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MrVegeta schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:22:
Ik heb vanmiddag Now You See Me gezien en had al vrij snel het plot door.

spoiler:
Er werd zoveel focus op gelegd op het "look closely" dat het niet moeilijk was om te bedenken wie er achter zat. Eerst dacht ik dat die FBI agent (Mark Ruffalo) die kerel uit de kluis was, maar dat kan niet want dat was jaren terug, dus moest het wel de zoon van die kerel zijn.

Je wordt als kijker wel wat op het verkeerde been gezet, maar de film kon er niet mee wegkomen om op het einde iemand die we niet hebben gezien als het grote mysterie te presenteren. En the Hulk was echt te dom om een FBI agent te zijn (aka, hij zette een act neer).

Al met al wel een vermakelijke film die helaas niet zo slim is als het denkt. En zeker geen Prestige, die was heel veel beter.
Mark Ruffalo was de bom inderdaad :)

spoiler:
Niet alleen het look closey, ook al het feit dat hij feitelijk de enige persoon is in de film die karakterontwikkeling doormaakt. de 4 horseman zijn alleen maar aanwezig en doen hun ding, voor de rest niets, ik eerst nog het idee dat Michael Caine misschien de kerel uit de kluis was, maar nadat hij gescammed was bleef er inderdaad maar 1 mogelijkheid over. Het was wel al snel duidelijk dat het om wraak ging voor mij.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57

[afbeelding] 8 / 10
Ik ben nu dat boek aan het 'lezen' in de auto. Ik had geen idee dat het boek was verfilmd. Vooralsnog kan het boek mij wel boeien. Zeker straks de film ook een kans geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
The Host afgelopen weekend gekeken. Wat een flop van een film. Totaal niet spannend en voorspelbaar. Lame acteurs. Zonde van de 8GB download.

spoiler:
Het stemmetje in de hoofd sloeg ook nergens op. B-film.

[ Voor 7% gewijzigd door Mandrake466 op 04-07-2013 08:30 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mandrake466 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:29:
The Host afgelopen weekend gekeken. Wat een flop van een film. Totaal niet spannend en voorspelbaar. Lame acteurs. Zonde van de 8GB download.

spoiler:
Het stemmetje in de hoofd sloeg ook nergens op. B-film.
Dan heb je echt het verhaal niet begrepen. Maar ieder zijn mening uiteraard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Arunia schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:56:
[...]

Dan heb je echt het verhaal niet begrepen. Maar ieder zijn mening uiteraard. ;)
Het is onmogelijk om deze film te kijken en het verhaal niet te begrijpen, het is allemaal nogal erg simpel vermaak. Ben het wel eens met bovenstaande hoor, dat het stemmetje in haar hoofd soms verschrikkelijk irritant is.

Ik vond deze film ook echt een misser. Er zit genoeg potentie in het verhaal om er echt iets leuks van te maken als de nadruk wat meer op de strijd tussen mens en alien wordt gelegd maar nee, er moet zonodig een Twilight kloon worden gemaakt waarin één vrouw moet kiezen tussen twee mannen maar er aan het einde ineens van die ene vrouw toch twee worden gemaakt en iedereen gelukkig is 8)7.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat laatste heb ik me niet mee bezig gehouden, maar je hebt wel gelijk daarin.
Aan de andere kant, het is van Stephenie Meyer ofwel de schrijfster van Twilight.
True, het had wat meer actie mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
The Silence of the Lambs (1991)The Silence of the Lambs (1991)
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Na de vele afleveringen van de serie Hannibal die we de laatste tijd hebben gekeken heb ik besloten om deze film nog maar eens op te zoeken. En wederom geen seconde spijt van gehad. Het blijft een heerlijke top film! De gesprekken tussen hannibal en clarice zijn geweldig en het blijft mooi om te zien hoe anthony hopkins zijn rol neerzet in die film. Moet wel zeggen dat ik alles wat daarna met hannibal is gedaan minder vind! VEEL minder! Zelfs de film Hannibal waarin hij zelf de rol nogmaals speelt. Hij is te lief geworden. Vooral in Hannibal Rising. Wat een vreselijke *^%film is dat!

Maar even terug naar silence of the lambs. Ik scheet vroeger (toen ik een jaar of 10 was) 7 kleuren stront van deze film! Moet zeggen dat dat gevoel (helaas) niet meer te vinden is, maar het blijft een absolute topper!

Nu weer door met de serie Hannibal:)
IMDb -- The Silence of the Lambs (1991) Wikipedia -- The Silence of the Lambs (1991) Bekijk trailer van The Silence of the Lambs (1991) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Silence of the Lambs (1991)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Olympus Has Fallen (2013)Olympus Has Fallen (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Tsja, wat moet ik nog toevoegen aan al het commentaar op deze film?
Deed mij ook een beetje denken aan de eerste Die-Hard, een bad-ass tegen een hele groep terroristen.
spoiler:
maar aan het begin had ik ook echt iets van WTF? had dat nou iets beter uitgewerkt... een AC130 die een paar gun-runs over het witte huis kan vliegen |:( , en de bewaking van het witte huis 8)7

CGI bij vlagen belabberd en op andere momenten weer redelijk goed.
Op zich wel weer goed geacteerd.
Afgezien van alle ergernissen een leuke actie film.
Van mij krijgt ie een 5,5 naar mijn idee is die 7 op imdb onverdiend.
IMDb -- Olympus Has Fallen (2013) Wikipedia -- Olympus Has Fallen (2013) Bekijk trailer van Olympus Has Fallen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Olympus Has Fallen (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

lj_tree schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:40:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]The Silence of the Lambs (1991)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
[justify]Na de vele afleveringen van de serie Hannibal die we de laatste tijd hebben gekeken heb ik besloten om deze film nog maar eens op te zoeken. En wederom geen seconde spijt van gehad. Het blijft een heerlijke top film! De gesprekken tussen hannibal en clarice zijn geweldig en het blijft mooi om te zien hoe anthony hopkins zijn rol neerzet in die film.
Eens, eens en eens. Fantastische film in alle opzichten, daar zijn er maar weinig van. Las laatst dat Hopkins in geen enkele scene met zijn ogen knippert. Geen idee of het zo is, volgende keer maar eens op letten :P

Evil Dead (2013)Evil Dead (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Horror | Runtime: 91min. | MPAA: R
Tsja. Een hoop gehype en een filmposter die vanalles pretendeert. Niets ervan wordt waargemaakt. Het is gewoon een 13-in-een-dozijn slasher met tieners, afgezaagde effecten en 0,0 originaliteit.
Je moet sowieso wel van goede huize komen wil je de originele films evenaren, Raimi en Campbell zouden zelf meegewerkt hebben aan deze film maar daar merk je niets van. Had het ook wel een beetje verwacht eigenlijk dat het onmogelijk goed kon zijn, maar als horrorfan moet je toch kijken he :)
IMDb -- Evil Dead (2013) Wikipedia -- Evil Dead (2013) Bekijk trailer van Evil Dead (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Evil Dead (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

ettie1990

PSN:ettiesick

Olympus Has Fallen (2013)Olympus Has Fallen (2013)
Deze heb ik eergister gezien, heerlijk om te kijken, een actiefilm waar ik weer "kippenvel" kreeg tijdens de actiescénes in het begin. Let op: 28 juni 2013 komt er wederom een film uit over het overnemen van het Witte Huis:

White House down. Raad ik bij deze vast aan;)
IMDb -- Olympus Has Fallen (2013) Wikipedia -- Olympus Has Fallen (2013) Bekijk trailer van Olympus Has Fallen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Olympus Has Fallen (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:34

m0nk

16-09-2003 15.15

ettie1990 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:18:
Olympus Has Fallen (2013)[afbeelding]
Deze heb ik eergister gezien, heerlijk om te kijken, een actiefilm waar ik weer "kippenvel" kreeg tijdens de actiescénes in het begin. Let op: 28 juni 2013 komt er wederom een film uit over het overnemen van het Witte Huis:

[afbeelding] 8 / 10
http://www.pathe.nl/film/17792/white-house-down

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Nu online

ettie1990

Ik zie het... 28 juni is releasedatum in VS... aangezien ik films niet in de bios kijk;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53
Huh, maar hoe kijk je de films dan? :?

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Nu online

ettie1990

www.*************.org
Safaci schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:47:
Huh, maar hoe kijk je de films dan? :?

}:O

[ Voor 6% gewijzigd door ettie1990 op 04-07-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:34

m0nk

16-09-2003 15.15

Zou je linkje weghalen, niet volgens de regels van GoT.

[ Voor 6% gewijzigd door m0nk op 04-07-2013 16:53 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Ik had gehoopt dat mijn }:O -emoticon duidelijk was, helaas! Maar bedankt voor je link! Ik geniet liever van films in goede kwaliteit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:47
The Girl with the Dragon Tattoo (2009)The Girl with the Dragon Tattoo (2009)
IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 152min. | MPAA: R
Plot: A journalist is aided in his search for a woman who has been missing -- or dead -- for forty years by a young female hacker.
Ik was afgelopen week op de IMDB van dead man down aan het kijken en kwam er toen achter dat Noomi Rapace in de Zweedse Millennium trilogie speelt. En omdat ik goede verhalen had gehoord over deze films ben ik maar begonnen met het kijken van het eerste deel.

In het begin was het nog wel even wennen aan het Zweeds, maar naar een minuut of 15 ben je er wel aan gewend.
De film is een goede langzame en best wel harde thriller. Noomi Rapace was de enige actrice die ik kende uit de film, maar er werd best goed geacteerd in de film. Het verhaal is ook best goed, je kon niet mijlen ver de plot twisten aan zien komen. Deze film verdient van mij een dikke 8,5. Ben benieuwd of de volgende twee delen ook zo goed zijn en of de Engelse versie de Zweedse versie kan overtreffen.
IMDb -- The Girl with the Dragon Tattoo (2009) Wikipedia -- The Girl with the Dragon Tattoo (2009) Bekijk trailer van The Girl with the Dragon Tattoo (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Girl with the Dragon Tattoo (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Die landingsbaan aan het einde van Furious 6 :') hoe lang, 50km? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
@ Jefrim:
Moet je de boeken eens lezen >:) . Die zijn echt fantastisch.
Ik heb de zweedse films ook gezien en ik moet zeggen dat ze veel meer bij de boeken blijven dan de gemiddelde hollywood verfilming. De sfeer komt zo goed naar voren. Echt, zowel de boeken als de films zijn een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Twylight schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 02:03:
Die landingsbaan aan het einde van Furious 6 :') hoe lang, 50km? :')
Gister ook Furious 6 gezien en dat viel mij ook al op. Maar het meest aparte aan de film vond ik
spoiler:
dat Dom Elena vergeten was toen Letty ineens weer ten tonele verscheen. Ze wist niet eens meer wie Dom was. Ondanks alle over the top stunts vond ik dat toch het meest ongeloofwaardige aan de film :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Tweety1 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:37:
@ Jefrim:
Ik heb de zweedse films ook gezien en ik moet zeggen dat ze veel meer bij de boeken blijven dan de gemiddelde hollywood verfilming. De sfeer komt zo goed naar voren. Echt, zowel de boeken als de films zijn een aanrader.
De Hollywood versie is helaas echt slecht. Ze comprimeren 3 boeken in 1 film.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb ook nog niet de moeite genomen om die te bekijken. Kon me al niet voorstellen dat ze beter waren dan de zweedse variant :) en dat heb ik dus goed ingeschat

[ Voor 12% gewijzigd door Miss_80 op 05-07-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Hydra schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:30:
[...]

Echt slecht is nogal overdreven. Misschien niet beter, maar zeker niet slecht. Daarnaast komt er een tweede deel (verfilming van het tweede boek) dus ik zie niet zo snel hoe ze drie boeken comprimeren in 1 film. Ik heb de boeken niet gelezen, dus misschien mis wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

Hydra schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:30:
[...]

Waar haal je dat vandaan? Volgens mij staat craig ook nog voor deel 2 en 3 geboekt. Deel 2 zou dit najaar gaan filmen. Verder had ik ook niet het gevoel dat er heel erg van het boek afgeweken is in deze film, en ja, ik heb ook de boeken gelezen.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Nu online

ettie1990

The Last Song (2010)The Last Song (2010)
IMDb: 5.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 107min. | MPAA: PG
Vrij goede film, Betekende de doorbraak van Miley Cyrus en Liam Hensworth...

Tegenwoordig zijn ze samen verloofd.

De film zelf, is vooral sommige stukken langdradig, maar toch redelijke acteer prestaties van Mila Cyrus, Liam Hemsworth en Greg Kinnear. Vooral het einde van de film maakt een diepe indruk. Het begin is vooral saai, het wordt pas leuk bij het ten tonele verschijnen van de schilpadjes. Tot daar aan toe is het allemaal langdradig. Leuke Scénes, met de schildpadjes die in zee sluipen, instortende vader, en natuurlijk "the last song" op het einde van de film. Niet echt een speciaal nummer maar toch goed bedacht.

IMDb -- The Last Song (2010) Wikipedia -- The Last Song (2010) Bekijk trailer van The Last Song (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Song (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:22
Mila Kunis? Bedoel je niet Miley Cyrus? Hij stond gisteren bij ons ook op de achtergrond aan - we hebben af en toe dubbel gelegen om hoe tenenkrommend slecht de film op sommige punten was. Volstrekt voorspelbaar en mierzoet. Ik heb 'm een 3 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Nu online

ettie1990

Beginnersfoutje, Het was inderdaad Miley Cyrus
Anakha schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:08:
Mila Kunis? Bedoel je niet Miley Cyrus? Hij stond gisteren bij ons ook op de achtergrond aan - we hebben af en toe dubbel gelegen om hoe tenenkrommend slecht de film op sommige punten was. Volstrekt voorspelbaar en mierzoet. Ik heb 'm een 3 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:58

Vrijdag

De Zwarte

ettie1990 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:18:

[afbeelding] 8 / 10
Gisteren ook gekeken. Moest me inhouden om niet heel hard "AC ONE THIRTY ABOVE!!!11!!einz!!" en "GEBRUIK DAN TOCH DE COLD BOODED PERK!" in het oor van mijn vriendin te blèren :P

Ik geef 'm een mooie 7,5 :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:47
@ Jefrim:
[...]
Ik heb de boeken net op mijn ereader gezet, die kunnen ook wel meer voor op vakantie :P .

Vannacht ook maar gelijk deel 2 gezien, welke ik wel iets minder goed vond, maar wat nog steeds een erg goede film is. En dat kwam omdat ik het verhaal iets minder geloofwaardig vond dan deel 1. Dit weekend maar gelijk deel 3 kijken.

En er komt inderdaad een deel 2 & 3 van de Engelse versie, zie IMDB: The Girl Who Played with Fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Vrijdag schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:26:
[...]
Gisteren ook gekeken. Moest me inhouden om niet heel hard "AC ONE THIRTY ABOVE!!!11!!einz!!" en "GEBRUIK DAN TOCH DE COLD BOODED PERK!" in het oor van mijn vriendin te blèren :P

Ik geef 'm een mooie 7,5 :)
Haha, ook gekeken. Wel even je verstand uitzetten voordat je gaat kijken.
spoiler:
Of je kan gewoon in je eentje door het Witte Huis en daarna de president bevrijden uit een zwaarbeveiligde kelder, terwijl overal terroristen zijn.

Wat ik wel opmerkelijk vond: De kist aan het begin heeft "USAF" op de vleugel. De straaljagers refereren ernaar als "unidentified plane". Lijkt me dat legerkisten altijd wel te tracken zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door BeefHazard op 05-07-2013 12:29 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Paul-G schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:53:
Tsja, wat moet ik nog toevoegen aan al het commentaar op deze film?
[afbeelding] 5.5 / 10
Met de plot holes en onlogische gebeurtenissen had ik niet zo'n probleem - een formula popcorn summer flick kent die nu eenmaal. Veel vreemder deed het script aan. Vele bekende actieformule elementen waren aanwezig maar werden of op verkeerde momenten gebruikt of gingen als een nachtkaars uit.

spoiler:
  • Redden van zoontje veels te vroeg en te makkelijk, niet eens confrontatie met de bad guy.
  • Met de drie codes zat je te wachten dat de president gemarteld zou worden, maar ineens werd deel drie met brute force hack gevonden en toen alleen nog een wel heel flauwe en makkelijk afgehandelde count down. Idee om 't nucleare arsenaal te laten ontploffen terwijl ze nog in de lanceerinstallaties stonden was wel slim bedacht door de schrijvers - alleen veel te weinig mee gedaan.
  • Love interest van de held geen enkele rol in het hoofdverhaal
  • etc

Ik heb er nog niet naar gezocht op het net, maar ik krijg sterk de indruk dat de film wel eens oorspronkelijk een boeiend actiescript heeft gehad maar daaraan of door herschrijvers, of tijdens het filmen of mogelijk zelfs tijdens het monteren heel veel is gesleuteld en wel op zo'n manier dat er op een aantal degelijke actiescenes na er een slappe onbevredigende hap over bleef. Jammer. Hopelijk is die andere White House Siege film beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

A Time to Kill (1996)A Time to Kill (1996)
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 149min. | MPAA: R
Plot: A young lawyer defends a black man accused of murdering two men who raped his 10-year-old daughter, sparking a rebirth of the KKK.
zeer leuke film van de week op de TV
IMDb -- A Time to Kill (1996) Wikipedia -- A Time to Kill (1996) Bekijk trailer van A Time to Kill (1996) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Time to Kill (1996)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

The Big Year (2011)The Big Year (2011)
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: PG
vond het een verassende film, nooit geweten dat er zo veel verschillende soorten volgens zijn.
IMDb -- The Big Year (2011) Wikipedia -- The Big Year (2011) Bekijk trailer van The Big Year (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Big Year (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
jpiwf schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:02:
[...]

Waar haal je dat vandaan? Volgens mij staat craig ook nog voor deel 2 en 3 geboekt. Deel 2 zou dit najaar gaan filmen. Verder had ik ook niet het gevoel dat er heel erg van het boek afgeweken is in deze film, en ja, ik heb ook de boeken gelezen.
Ah, my bad. Ik had moeite om te film te blijven volgen (haalt het m.i. niet bij de boeken) en ik dacht dat 't dus afgelopen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ja, the big year is echt een leuke/goede film. Zwaar ondergewaardeerd als comedy; hij is verrassend goed voor een film waarvan je op het eerste gezicht denkt domme slapstick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trance (2013)Trance (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: An art auctioneer who has become mixed up with a group of criminals partners with a hypnotherapist in order to recover a lost painting.
Interessant verhaal, goed in beeld gebracht, goede muzikale ondersteuning en een paar mooie shots van de vrouwelijke hoofdrolspeelster ;).
IMDb -- Trance (2013) Wikipedia -- Trance (2013) Bekijk trailer van Trance (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Trance (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Godver, weer een film die ik wil zien die niet in Pathe groningen draait.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 15:31

Bluebe

Roar

Fast & Furious 6 (2013)Fast & Furious 6 (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Ik vond het echt een vette film. Dit is hoe Fast and the Furious moet zijn: snelle auto's, actie, en toch best wel een redelijk verhaal. Voor mij was dit de beste Fast and Furious zo ver, al waren er natuurlijk weer genoeg momenten van ja tuuuuurlijk :) Ook het gedeelte na de aftiteling....jammer dat hij (denk ik) niet terug komt maar toch vet wie er wel in de volgende film komt.
IMDb -- Fast & Furious 6 (2013) Wikipedia -- Fast & Furious 6 (2013) Bekijk trailer van Fast & Furious 6 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fast & Furious 6 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 20:24:
Trance (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: An art auctioneer who has become mixed up with a group of criminals partners with a hypnotherapist in order to recover a lost painting.
Interessant verhaal, goed in beeld gebracht, goede muzikale ondersteuning en een paar mooie shots van de vrouwelijke hoofdrolspeelster ;).
[afbeelding] 7.5 / 10
Met stom ^^

Coole film wel, 7.5 op z'n plaats wat mij betreft :)

spoiler:
you remembered.... :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
@ Jefrim:
Mwah. Vond de boeken niet zo goed en de Zweedse films tenenkrommend slecht. De casting was uitstekend en uiteraard past het taaltje heerlijk bij de plaats en straatnamen, maar verder was het niet om over naar huis te schrijven. Ik zou het bij de boeken houden en de Amerikaanse film(s) zonder verwachtingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

mercapto schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:43:
[...]

Mwah. Vond de boeken niet zo goed en de Zweedse films tenenkrommend slecht. De casting was uitstekend en uiteraard past het taaltje heerlijk bij de plaats en straatnamen, maar verder was het niet om over naar huis te schrijven. Ik zou het bij de boeken houden en de Amerikaanse film(s) zonder verwachtingen kijken.
Ik vond de Zweedse films anders prima, ook omdat de sfeer gewoon veel beter past, iets wat Hollywood simpelweg niet lukt.

Enfin, tijd voor een review:

Oh Boy (2012)Oh Boy (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 83min. | MPAA: NC-16
Plot: This tragicomedy is a self-ironic portrait of a young man who drops out of university and ends up wandering the streets of the city he lives: Berlin...
Paar daagjes terug Oh Boy gekeken in het Filmhuis hier, ervoor gekozen door de goede trailer en omdat het mij gewoon een goede, grappige film leek, omdat ik tragikomedies altijd wel kan waarderen.

Om het kort te houden: ik had gelijk. Een goede film, met goede doch vaak best pijnlijke humor.

Het plot is vrij simpel, maar, je kan er ook nog wel eventjes over nadenken. Het bevat verder plotselinge twists om het spannender te maken, geen gaten, blijft gewoon solide in een goed tempo doorlopen. Ik heb nergens het gevoel gehad van goh,dit mag wel sneller gaan liever had ik dat de film wat langer is, sommige scenes mochten best 10 minuten langer duren en nog een goed dialoog bevatten. De dialogen zijn trouwens perfect, het zijn vaak monologen omdat Niko vaak amper kan reageren, maar ze doen hun werk prima.

Acteerwerk is ook prima van iedereen. Vooral die van Niko vond ik erg goed en geloofwaardig neergezet worden. Maar alle anderen leveren prima werk.

De soundtrack is ook prima, telkens toepasselijk op de situatie en hoe Niko zich voelt.

Ik heb eigenlijk maar 1 foutje kunnen ontdekken: Niko moet telkens om vuur vragen voor zijn sigaretten, behalve 1x in het bos, daar heeft hij opeens een brandende sigaret.

Kortom: erg goede, tragikomische film die je zeker aan het denken zet en voor sommigen ook zeker herkenbaar.
IMDb -- Oh Boy (2012) Wikipedia -- Oh Boy (2012) Bekijk trailer van Oh Boy (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oh Boy (2012)

Eerdaags, volgende week ofzo, waarschijnlijk eentje van Die Wand.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Plot: Hobbs has Dom and Brian reassemble their crew in order to take down a mastermind who commands an organization of mercenary drivers across 12 countries. Payment? Full pardons for them all.
Leuk dat het grootste deel van de originele cast en Roman erin zitten. Verder een aardige actiefilm, maar minder gericht op auto's en racen waar het eigenlijk toch ooit om draaide. Het verhaal is typisch en dun, maar daar kijk je hem niet voor.

Ik (we) ergerde mezelf aan een aantal zaken die zelfs als je blanco erin gaat gingen storen. Noem de landingsbaan die langer lijkt dan de omtrek van de aarde. Dat gaat zelfs verder dan het oneindig schakelen in de eerste delen.

Maar goed, ik kon mijn concentratie erbij houden en daar is alles mee gezegd. Aantal keer moeten lachen, maar ben nooit weggeblazen. Toch een kleine misser. Het einde is nog enigszins belovend maar dat komt omdat ik JS wel kan waarderen.
IMDb -- Fast & Furious 6 (2013) Wikipedia -- Fast & Furious 6 (2013) Bekijk trailer van Fast & Furious 6 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fast & Furious 6 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.8 5.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Spring Breakers (2012)Spring Breakers (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 94min. | MPAA: R
Film probeert net even te hard om provocerend te zijn, tieten, drugs (gebruik) en wapens maken helaas nog geen goeie film. Verhaal is niet alleen flinterdun het is ook nog eens vervelend in beeld gebracht en onwijs voorspelbaar.

Erg jammer, 94 minuten (die voelen als 400 minuten) van je leven die je niet meer terug krijgt.

Een van de slechtste films die ik in tijden gezien heb.
IMDb -- Spring Breakers (2012) Wikipedia -- Spring Breakers (2012) [url=]Bekijk trailer van Spring Breakers (2012) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Spring Breakers (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:16
Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Leuke film, begint met geinige goochelaarstrucjes, maar ontpopt zich tot veel meer. Goede afwisseling van actie en humor. Poging tot romantiek tussen FBI agent en Interpol agent had er wat mij betreft absoluut niet in gehoeven, te geforceerd en totaal niet nodig voor het verhaal. Bovendien erg jammer dat de Franse interpol agente om de haverklap haar Franse accent kwijt was. Geouwehoer tussen Atlas, Henley en Merritt vond ik daarentegen wel komisch. En uiteraard Morgan Freeman in wederom een subtiele maar sterke rol. Ondanks het "whodunnit" element is dit een film die je prima nogmaals kan kijken denk ik, alleen al om te zien hoeveel hints je gemist hebt ;)
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
The Call (2013)The Call (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R
Goed spannend vanaf het begin, Halle Berry speelt het overtuigend waardoor ik echt met haar meeleefde in de paniekmomenten die ze had.

Film geeft af en toe een claustrofobisch gevoel wat goed bijdraagt aan de spanning.

Ook erg sterke rol van Michael Eklund als psycho!

Het einde is iets te cheesy, het loopt goed af maar net op een andere manier. Dit vond ik het mindere punt van de film maar nog steeds aanvaardbaar. Ik geef 'm een dikke 7 omdat de opgebouwde spanning het echt wel deed voor mij.

Zeker een aanrader als je van spanning houdt en het niet erg vindt om naar Halle Berry te kijken, wat buiten de looks om ook echt een goeie actrice is!

spoiler:
Jordan gaat natuurlijk zelf op zoek en vind hem natuurlijk ook in tegenstelling tot een complete politiemacht zoekt zij uiteraard net iets verder... Dat vond ik jammer.

Ik dacht bijna dat ze hem gingen martelen aan het einde, gelukkig was dit niet het geval maar zorgden ze ervoor dat 'ie van de aardbodem verdween, net zoals z'n slachtoffers. Hoewel iets te voorspelbaar als horrorfilm vond ik het einde wel passend.
IMDb -- The Call (2013) Wikipedia -- The Call (2013) Bekijk trailer van The Call (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Call (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Antichrist (2009)Antichrist (2009)
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 108min. | MPAA: Not Rated
JEZUS! Film is vrij expliciet in alles wat ze doen maar wat is het wel een prachtig geschoten geheel. Hij is niet voor iedereen weggelegd want hij is niet luchtig ofzo maar damn wel goed!
IMDb -- Antichrist (2009) Wikipedia -- Antichrist (2009) Bekijk trailer van Antichrist (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Antichrist (2009)

Ja en om dit compenseren heb ik daarna ook nog samen met vrienden :+ Antichrist ook al met vrienden gezien inderdaad :+

Mean Girls (2004)Mean Girls (2004)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 97min. | MPAA: TV-14
Gewoon dom en leuk vermaak. Je moet het absoluut niet doen om het verhaal ofzo maar gewoon voor de stomme quotes en de dames :D
IMDb -- Mean Girls (2004) Wikipedia -- Mean Girls (2004) Bekijk trailer van Mean Girls (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mean Girls (2004)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Exorcist schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 23:21:
Fast & Furious 6 (2013)[afbeelding]
Plot: Hobbs has Dom and Brian reassemble their crew in order to take down a mastermind who commands an organization of mercenary drivers across 12 countries. Payment? Full pardons for them all.
Leuk dat het grootste deel van de originele cast en Roman erin zitten. Verder een aardige actiefilm, maar minder gericht op auto's en racen waar het eigenlijk toch ooit om draaide. Het verhaal is typisch en dun, maar daar kijk je hem niet voor.

Ik (we) ergerde mezelf aan een aantal zaken die zelfs als je blanco erin gaat gingen storen. Noem de landingsbaan die langer lijkt dan de omtrek van de aarde. Dat gaat zelfs verder dan het oneindig schakelen in de eerste delen.

Maar goed, ik kon mijn concentratie erbij houden en daar is alles mee gezegd. Aantal keer moeten lachen, maar ben nooit weggeblazen. Toch een kleine misser. Het einde is nog enigszins belovend maar dat komt omdat ik JS wel kan waarderen.
[afbeelding] 5.8 / 10
Het is inderdaad jammer dat het wat minder om auto's draait, vooral het tweaken van de auto's lijkt niet meer interessant. Gewoon wat sportwagens op de achtergrond en that's it. Verhaal gaat inderdaad nergens over, paar dikke plotholes en die landingsbaan slaat nergens op maar verder wel vermakelijk. Een 7- ofzo.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

H.Boss

Hugo Boss

Donstil schreef op zondag 07 juli 2013 @ 01:17:
Spring Breakers (2012)[afbeelding]
Film probeert net even te hard om provocerend te zijn, tieten, drugs (gebruik) en wapens maken helaas nog geen goeie film. Verhaal is niet alleen flinterdun het is ook nog eens vervelend in beeld gebracht en onwijs voorspelbaar.

Erg jammer, 94 minuten (die voelen als 400 minuten) van je leven die je niet meer terug krijgt.

Een van de slechtste films die ik in tijden gezien heb.
[afbeelding] [afbeelding] [url=][afbeelding][/url] [afbeelding]
[afbeelding] 4 / 10
Ik vond juist de manier van filmen en muziek erg mooi. Deed mij denken aan Savages.

Het is een drama en dacht in het begin ook dat het om een American Pie look a like movie ging. Maar omdat James Franco er in speelde moest ik hem toch even bekijken.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
H.Boss schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:56:
[...]
Ik vond juist de manier van filmen en muziek erg mooi. Deed mij denken aan Savages.

Het is een drama en dacht in het begin ook dat het om een American Pie look a like movie ging. Maar omdat James Franco er in speelde moest ik hem toch even bekijken.
Ik had het laatst ook over deze film met een vriend. Hij had de film al gezien en noemde het een van de slechtste films in tijden, terwijl ik de film wel redelijk vond.

Het verschil in mening komt denk ik door hoe men tegen de film aankijkt. Aan de ene kant kun je het zien als een ordinair vertoon van tieten, muziek, feesten en wapens, met een flinterdun verhaal. Aan de andere kant, hoe zou jouw verhaal zijn wanneer jij naar iets als Spring Break zou gaan, flink aan de drank en eventueel drugs zit? Juist, dan krijg je een wazig verhaal waarbij je voornamelijk de feestjes herinnert en het is rollercoaster van emoties.

Bekijk je het via deze manier, dan is het best een redelijke film; het brengt dat gevoel redelijk goed over. Nu moet ik zeggen dat er genoeg dingen zijn die ik niet echt goed vind of die beter uitgewerkt hadden kunnen worden. Ik zal het maar even in spoiler tags zetten voor het geval dat:

spoiler:
Het stuk na de eerste 10 minuten, als ze op Spring Break aankomen is nogal saai, stukken film met alleen hip hop muziek vind ik niets toevoegend, er wordt teveel geleund op de tieten in het scherm etc.
Ook dat de dames één voor één ermee stoppen en ineens naar huis gaan is nogal raar; ze wil naar huis, stapt op de bus en je ziet/hoort er de hele film niets meer van. Tenslotte het einde... juist.. dat einde. Van heel veel dingen in de film kan je je nog voorstellen dat het kan gebeuren, maar dat einde is iets te overdreven.

Ik had het beter gevonden als het einde en een deel van het begin hadden vervangen door een degelijke inleiding en afsluiting, wat meer achtergrond over het leven van de dames en b.v. een stukje over hoe hun leven verder ging na dit alles. Echter zou het dan een totaal ander type film worden.

Al met al zou ik de film zelf iets van een 6.5 geven, als het einde minder overdreven was had ik er wellicht nog een 7 voor gegeven.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welcome to the Punch (2013)Welcome to the Punch (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: Ex-criminal Jacob Sternwood is forced to return to London when his son is involved in a heist gone wrong. This gives his nemesis, detective Max Lewinsky, one last chance to catch the man he's always been after.
Ik vond het niet zo'n heel goede film, wel vermakelijk maar meer niet. Wel zit er op een gegeven moment voldoende actie in, in de vorm van vuurgevechten.
IMDb -- Welcome to the Punch (2013) Wikipedia -- Welcome to the Punch (2013) Bekijk trailer van Welcome to the Punch (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Welcome to the Punch (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 18:09
Touchdomex schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:36:
Antichrist (2009)[afbeelding]
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 108min. | MPAA: Not Rated
JEZUS! Film is vrij expliciet in alles wat ze doen maar wat is het wel een prachtig geschoten geheel. Hij is niet voor iedereen weggelegd want hij is niet luchtig ofzo maar damn wel goed!
[afbeelding] 7.5 / 10

Ja en om dit compenseren heb ik daarna ook nog samen met vrienden :+ Antichrist ook al met vrienden gezien inderdaad :+

Mean Girls (2004)[afbeelding]
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 97min. | MPAA: TV-14
Gewoon dom en leuk vermaak. Je moet het absoluut niet doen om het verhaal ofzo maar gewoon voor de stomme quotes en de dames :D
[afbeelding] 7.5 / 10
Wow, je geeft een kleuter film dezelfde kudos als een film geschoten naar ye olde Tarkovsky.
Bold..
Very Bold.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bad Brains schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:04:
[...]

Wow, je geeft een kleuter film dezelfde kudos als een film geschoten naar ye olde Tarkovsky.
Bold..
Very Bold.
Ja? Wat is daar mis mee?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Op imdb heeft mean girls inderdaad een hoger cijfer :P
Heb antichrist toentertijd gezien in het filmhuis gezien waar ik werkte, en moet zeggen dat het zeker niet de beste Lars von Trier film is. Zaten wel een paar grappige scenes in waar je plaatsvervangende pijn in je kruis kreeg :+

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 07-07-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Uhm, alles?
Gegeven is dat ik Antichrist "so so" vond als opvolger van Tarkovsky's films.
Maar om dat nou gelijk te stellen aan een chick flick.

tsjah..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

sewer schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:09:
Op imdb heeft mean girls inderdaad een hoger cijfer :P
Heb antichrist gezien toentertijd in het filmhuis gezien waar ik toen werkte, en moet zeggen dat het zeker niet de beste Lars von Trier film is. Zaten wel een paar scenes in waar je plaatsvervangende pijn in je kruis kreeg :+
Zowel man als vrouw.

Overigens wil ik ook nog weer Dogville kijken en die gaat denk ik toch weer een hoger cijfer krijgen :+ Beetje Von Trier oppakken weer.
Bad Brains schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:10:
[...]

Uhm, alles?

tsjah..
Als ik alle films moet gaan zien en beoordelen op die manier betekent dat elke film een kutcijfer zou gaan krijgen alleen al vanwege het gebrek aan cinematografische kwaliteiten.

[ Voor 29% gewijzigd door Touchdomex op 07-07-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja leuk! Lekker von Trier films kijken. Godver, ik heb antichrist ook gezien (poos geleden). Maar het "verhaal" is echt lastig te ontcijferen, het acteerwerk van Dafoe is wel erg knap, maar de martel scenes weerhouden mij om de knap gefilmde film nog eens te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrVegeta schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:12:
Ja leuk! Lekker von Trier films kijken. Godver, ik heb antichrist ook gezien (poos geleden). Maar het "verhaal" is echt lastig te ontcijferen, het acteerwerk van Dafoe is wel erg knap, maar de martel scenes weerhouden mij om de knap gefilmde film nog eens te kijken.
Klopt helemaal. Ik weet ook niet of ik het nog een keer trek. Als ik hem wel nog een keer ga kijken moet ik eigenlijk elke scene gaan noteren en ontcijferen. Anders red ik het ook echt niet om die film ooit te gaan begrijpen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
G.I. Joe: Retaliation (2013)G.I. Joe: Retaliation (2013)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: PG-13
Verhaal? Herkenbare wijsjes uit de oude tv-serie? Beter dan de vorige verfilming? Te kort?

Neen, deze film is en heeft geen van allen. Maar wel dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ijjjMMv.jpg
IMDb -- G.I. Joe: Retaliation (2013) Wikipedia -- G.I. Joe: Retaliation (2013) Bekijk trailer van G.I. Joe: Retaliation (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over G.I. Joe: Retaliation (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Touchdomex schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:17:
[...]

Klopt helemaal. Ik weet ook niet of ik het nog een keer trek. Als ik hem wel nog een keer ga kijken moet ik eigenlijk elke scene gaan noteren en ontcijferen. Anders red ik het ook echt niet om die film ooit te gaan begrijpen :X
Ik zou eens deze films "proberen" te kijken;

1972 Solyaris
1979 Stalker

Of misschien toch Miss Congeniality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bad Brains schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:27:
[...]

Ik zou eens deze films "proberen" te kijken;

1972 Solyaris
1979 Stalker

Of misschien toch Miss Congeniality
Waarom doe je zo als ik mag vragen? Heeft toch helemaal geen nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Touchdomex schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:37:
[...]

Waarom doe je zo als ik mag vragen? Heeft toch helemaal geen nut?
Lars Von Trier,
If I didn’t dedicate the film to Tarkovsky, then everyone would say I was stealing from him. If you are stealing, then dedicate.’
In plaats van je aangevallen te voelen, lees wat ik schrijf.
De Miss Congeniality paste daar ook precies in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Snitch (2013)Snitch (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Redelijk standaard actiefilm, maar nog wel vermakelijk. Weet niet of The Rock helemaal op z'n plek is in een soort van drama, maar zo slecht acteert hij ook weer niet. In ieder geval prima voor de zondagavond.
IMDb -- Snitch (2013) Wikipedia -- Snitch (2013) Bekijk trailer van Snitch (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Snitch (2013)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Uhm, alles?

tsjah..
Een cijfer hier geldt vaak als belevingswaarde. Dat jij e.e.a. anders ervaart, prima, maar doorspek je post(s) niet met zo'n denigrerend toontje puur om jezelf er goed door te laten voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Uhm, alles?

tsjah..
Inderdaad. Zie de IMDB score, die toch over het algemeen een goed beeld van films geeft door het grote aantal stemmen. 2x een 7.5 kan echt niet. De chick flick hoort een hogere score te krijgen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Papillon (1973)Papillon (1973)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 151min. | MPAA: PG
Hele goede film. Ik moest er eerst wat inkomen maar later wordt het echt heel goed. Het einde vond ik niet zo spectaculair maar dat deed mij niets af dat ik mij prima vermaakte.
De muziek is alleen soms wat storend en fout. Afgezien dat het echt 70 jaren filmmuziek is, past het vaak niet bij de scenes wat er zich af speelt.
Wat ik verder fijn, is dat films uit de 70 jaren (en dus ook deze) gewoon minder lawaaierig en druk zijn. Veel populaire films zijn tegenwoordig over the top als het gaat om actie, effecten etc. Maar ja dat is mijn mening he?
IMDb -- Papillon (1973) Wikipedia -- Papillon (1973) Bekijk trailer van Papillon (1973) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Papillon (1973)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Exorcist schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:47:
[...]

Een cijfer hier geldt vaak als belevingswaarde. Dat jij e.e.a. anders ervaart, prima, maar doorspek je post(s) niet met zo'n denigrerend toontje puur om jezelf er goed door te laten voelen.
Dat geld dan toch net zo goed voor mij als voor de OP, snap het gemekker niet zo.
Ik onderbouw mijn redenen, von Trier is daar een belangrijk onderwerp in (volgens de poster want zijn films zijn erg geliefd bij deze persoon)
Mag ik dan wat kennis overbrengen in het kader van de reden waarom Trier deze film heeft gemaakt.

Belevingswaarde, ja over smaak valt niet wel te twisten.
Of misschien moet ik meer chick flicks kijken.
Wie weet snap ik het wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 00:40

SaN

Sharky schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:09:
Snitch (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Redelijk standaard actiefilm, maar nog wel vermakelijk. Weet niet of The Rock helemaal op z'n plek is in een soort van drama, maar zo slecht acteert hij ook weer niet. In ieder geval prima voor de zondagavond.
[afbeelding] 6.5 / 10
Mee eens. The Rock vond ik een grote meevaller. Ik zou de film zelfs wel een 7 willen geven. Heb me geen moment verveeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Evil Dead (2013)Evil Dead (2013)
Afgelopen weekend in bed naast een slapende vriendin in het donker deze best lekkere horror gekeken. Beviel best goed. Een van de beter horror films van de laatste tijd. HELEMAAL VOL met bekende horror cliché's, maar daardoor wel beter dan de horror films die het proberen maar net niet redden. Het komt op mij over alsof het bedoeld is als een film die je niet te serieus moet nemen. Het verhaal is vrij beperkt, het acteerwerk is niet heel super, en er zijn bergen momenten waarin je zegt: JA HOOR....die zagen we niet aankomen...maar door dit soort momenten wordt het een stuk luchtiger, en minder serieus. Daardoor vreemdgenoeg een vrij amusante film.

Na het lezen van wat zaken op IMDB ga ik voor komend weekend de originele (1980?) downloaden en daarna nog es een poging doen met Army of Darkness. Een van de grappigste horror films OOIT:)
IMDb -- Evil Dead (2013) Wikipedia -- Evil Dead (2013) Bekijk trailer van Evil Dead (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Evil Dead (2013)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Despicable Me (2010)Despicable Me (2010)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Comedy, Crime, Family, Fantasy | Runtime: 95min. | MPAA: PG
Eén van de betere animatiefilms van de afgelopen jaren. De animatie zelf is prima in orde, maar het is vooral de humor die dit zo geslaagd maakt. De minions zijn briljant, al lijken ze daar nu een beetje in door te slaan met een eigen film die er aan zit te komen.
IMDb -- Despicable Me (2010) Wikipedia -- Despicable Me (2010) Bekijk trailer van Despicable Me (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Despicable Me (2010)

21 (2008)21 (2008)
IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
Redelijke film over wat studenten die onder leiding van Kevin Spacey bergen geld verdienen in Las Vegas door kaarten te tellen. Het drama tikt alle punten aan die je verwacht, inclusief de onvermijdelijke en voorspelbare twist.
IMDb -- 21 (2008) Wikipedia -- 21 (2008) Bekijk trailer van 21 (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 21 (2008)

Spring Breakers (2012)Spring Breakers (2012)
Lichte tegenvaller na de goede berichten die ik erover had gehoord. Een groep meiden bekostigt hun ultieme spring break middels enkele overvallen, waarna ze erachter komen dat dit wereldje ze wel bevalt. Wat volgt is een explosie van neonkleuren en cinematografie die doet denken aan Tarantino, Oliver Stone en Brian De Palma, maar uiteindelijk niet erg substantieel is.

Grootste pluspunt van de film is James Franco in de rol van een rastafari gangster. Als dat bizar klinkt staat je nog heel wat te wachten.
IMDb -- Spring Breakers (2012) Wikipedia -- Spring Breakers (2012) Bekijk trailer van Spring Breakers (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Spring Breakers (2012)

Midnight in Paris (2011)Midnight in Paris (2011)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
De tweede kijkbeurt bevestigt dat dit één van de leukste films van Woody Allen in jaren is. Vooral de originaliteit is bijzonder lovenswaardig en daarbij goed uitgewerkt.
IMDb -- Midnight in Paris (2011) Wikipedia -- Midnight in Paris (2011) Bekijk trailer van Midnight in Paris (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Midnight in Paris (2011)

Manslaughter (2012)Manslaughter (2012)
IMDb: 6.6 | Genre: Thriller | Runtime: 81min. | MPAA: 16
Intrigerend verhaal over een ambulancebroeder die doordraait nadat hij voor de zoveelste keer getuige is van hufterig gedrag. Aangespoord door een cabaretier in DWDD veroorzaakt hij de dood van een jonge Marokkaan om een ander leven te redden, waarna de polarisatie van de samenleving duidelijk wordt.

Het is knap hoe regisseur Kuijpers de situatie van alle kanten belicht, waarbij het "juiste" standpunt volgens de film ook meerdere malen wijzigt. Theo Maassen is weer erg sterk, maar ook Gijs Scholten van Aschat en Najib Amhali vallen positief op.
IMDb -- Manslaughter (2012) Wikipedia -- Manslaughter (2012) Bekijk trailer van Manslaughter (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Manslaughter (2012)

Ted (2012)Ted (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 112min. | MPAA: R
Ook de tweede keer heb ik me uitstekend vermaakt met deze komedie van Seth MacFarlane. De humor is net zo willekeurig als in Family Guy en dat moet je liggen, maar ik lag toch weer in een deuk om Mark Wahlberg die de naam van de vriendin van Ted probeert te raden...
IMDb -- Ted (2012) Wikipedia -- Ted (2012) Bekijk trailer van Ted (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ted (2012)

Hard Candy (2005)Hard Candy (2005)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 104min. | MPAA: R
Harde film waarin Ellen Page van plan is om Patrick Wilson te ontmaskeren als pedofiel, waarin je telkens heen en weer wordt gegooid wat de waarheid betreft. Is er iets mis met het personage van Page en gaat ze achter een onschuldige man aan, of verdient hij het wel degelijk om aangepakt te worden?

Ik had de film al eens gezien en kon me de details nog goed herinneren, waardoor alle verrassingen voor mij niet meer aanwezig waren. Dat deed echter niets af aan de kwaliteit van het script, wat onderstreept dat dit niet enkel om de twists draait.
IMDb -- Hard Candy (2005) Wikipedia -- Hard Candy (2005) Bekijk trailer van Hard Candy (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hard Candy (2005)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Flypaper (2011)Flypaper (2011)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 87min. | MPAA: MA
Plot: A man caught in the middle of two simultaneous robberies at the same bank desperately tries to protect the teller with whom he's secretly in love.
Film die lekker wegkijkt met veel humor en waarbij je je steeds blijft afvragen wat er aan de hand is.
IMDb -- Flypaper (2011) Wikipedia -- Flypaper (2011) Bekijk trailer van Flypaper (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Flypaper (2011)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
The Numbers Station (2013)The Numbers Station (2013)
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: R
Plot: A former black ops agent and the young woman he's assigned to protect fight for survival after a surprise attack.
Ik had snel de achterkant van de film gelezen en wist alleen dat het over een uitzend station met nummers gaat. Uiteindelijk is het een standaard 'wij zitten opgesloten en worden aangevallen film.'

De film slaagt er toch in om het ritme erin te houden en omdat hij nog geen 90 minuten duurt komt hij niet als langdradig over (zeker een pluspunt).
Ook zijn grappige one liners (zeker in het begin) maakt de film nog redelijk geod.

HIj is volgens mij dan ook meer dan de 5 waard die hij op imdb krijgt.
IMDb -- The Numbers Station (2013) Wikipedia -- The Numbers Station (2013) Bekijk trailer van The Numbers Station (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Numbers Station (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
The Purge (2013)The Purge (2013)
IMDb: 5.6 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R
Laten we wel eerlijk zijn. Het idee van The Purge is origineel en enigszins intrigerend. Het heeft veel potentieel.

Maar, dat zijn ook de enige goede dingen aan The Purge. Voor de rest is het een waardeloze film met randdebielen. Het schijnt dat The Purge zich afspeelt in een parallel universum, want geen een normaal denkend menselijk wezen zal zich zo onlogisch gedragen als de mensen in The Purge.
Daarnaast, zo'n intrigerend idee vereist intrigerende gore. The Hunger Games hadden meer gore.

spoiler: De logic van de vader
Neem het volgende voorbeeld. Dit kan niet ongezien blijven. De vader beslist dat de zwerver niet dood moet. Maar hij zal nu zijn familie moet beschermen tegen de indringers. De vader loopt vervolgens weg en laat de zwerver VASTGEBONDEN achter. Op die manier zal de zwerver het natuurlijk niet overleven, deuh. Terwijl dit juist de beweegreden van de vader is.
IMDb -- The Purge (2013) Wikipedia -- The Purge (2013) Bekijk trailer van The Purge (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Purge (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3.0 3.0 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Een echte Fast & Furious film. Lekkere actie, snelle auto's en mooie vrouwen. De film kijkt lekker weg. En ondanks dat een hoop actie totaal over the top is, komt het vreemd genoeg niet over als onrealistisch en had ik weinig wtf-momentjes.

In het genre onovertroffen en heel erg geslaagd, mits je van het genre houdt.
spoiler:
Ik vroeg me alleen af aan het einde van de film hoe lang die runway nou eigenlijk is... Er lijkt geen einde aan te komen!

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 10-07-2013 10:21 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bad Brains schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:56:
[...]

Dat geld dan toch net zo goed voor mij als voor de OP, snap het gemekker niet zo.
Ik onderbouw mijn redenen
Dat is het punt niet. Jij geeft een waardeoordeel over de subjectieve beleving van een ander. Je moet je realiseren dat je het over 2 volkomen verschillende films hebt. Het gaat om of de films levert wat het plaatje vooraf beloofd. Een suffe slapstick-komedie kan in zijn genre een 10 krijgen terwijl een het een compleet ander soort film is dan een film als "Das Leben der Anderen".

Ik vind persoonlijk bijvoorbeeld "Der Untergang" en "Inglourious Basterds" 2 enorm goeie films. Maar afgezien van dat ze over de 2e wereldoorlog gaan en dat Hitler doodgaat hebben ze geen zak gemeen en ga ik ze ook uberhaupt niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Starsky & Hutch (2004)Starsky & Hutch (2004)
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Plot: Two streetwise cops bust criminals in their red-and-white Ford Torino with the help of police snitch called Huggy Bear.
Ach ja, na alle andere reboots van dit soort series eigenlijk weinig van verwacht. Maar al met al was het een aardige film om naar te kijken ook zeker een aantal keer goed gelachen.
Ken overigens het origineel niet, dus dat kan wellicht helpen. ;)
IMDb -- Starsky & Hutch (2004) Wikipedia -- Starsky & Hutch (2004) Bekijk trailer van Starsky & Hutch (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Starsky & Hutch (2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Nu online

ettie1990

Die film vond ik best wel goed eigenlijk, leuke humor, eens met je review;)
punisher007 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:32:
Flypaper (2011)[afbeelding]
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 87min. | MPAA: MA
Plot: A man caught in the middle of two simultaneous robberies at the same bank desperately tries to protect the teller with whom he's secretly in love.
Film die lekker wegkijkt met veel humor en waarbij je je steeds blijft afvragen wat er aan de hand is.
[afbeelding] 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:58

Vrijdag

De Zwarte

lj_tree schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:20:
Evil Dead (2013)[afbeelding]
Afgelopen weekend in bed naast een slapende vriendin in het donker deze best lekkere horror gekeken. Beviel best goed. Een van de beter horror films van de laatste tijd. HELEMAAL VOL met bekende horror cliché's, maar daardoor wel beter dan de horror films die het proberen maar net niet redden. Het komt op mij over alsof het bedoeld is als een film die je niet te serieus moet nemen. Het verhaal is vrij beperkt, het acteerwerk is niet heel super, en er zijn bergen momenten waarin je zegt: JA HOOR....die zagen we niet aankomen...maar door dit soort momenten wordt het een stuk luchtiger, en minder serieus. Daardoor vreemdgenoeg een vrij amusante film.

Na het lezen van wat zaken op IMDB ga ik voor komend weekend de originele (1980?) downloaden en daarna nog es een poging doen met Army of Darkness. Een van de grappigste horror films OOIT:)
[afbeelding] 7.5 / 10
Ik heb de film ook van de week gezien maar geef em niet meer dan een 5,5. Ik zat me eigenlijk meer te irriteren dan dat ik het leuk vond. Klinkt misschien gek maar ik vond de hoeveelheid gore niets toevoegen. Ook werd het weer gewoon een "slacht de tieners af-film" waar Cabin in the woods er nog een leuke twist aan gaf en het origineel gewoon ontzettend campy is.

Wel weer aardig vond ik dat er enkele referenties naar het origineel in zaten. Voor een lijst kan je hier kijken (let op, spoilers!: http://screenrant.com/evil-dead-remake-references-original/

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46
Luuk1983 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:19:
spoiler:
Ik vroeg me alleen af aan het einde van de film hoe lang die runway nou eigenlijk is... Er lijkt geen einde aan te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:05
Safaci schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:07:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]The Purge (2013)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 5.6 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R
[justify]Laten we wel eerlijk zijn. Het idee van The Purge is origineel en enigszins intrigerend. Het heeft veel potentieel.

Maar, dat zijn ook de enige goede dingen aan The Purge.
valt inderdaad vrij weinig over te zeggen verder.
Denk dat de film een stuk beter had gekund :(

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

42 (2013)42 (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 128min. | MPAA: PG-13
Plot: The life story of Jackie Robinson and his history-making signing with the Brooklyn Dodgers under the guidance of team executive Branch Rickey.
Het verhaal van Jackie Robinson kende ik al. Meerdere docu's over gezien. Nu hebben ze er een speelfilm van gemaakt. Overigens niet de eerste keer.

Voor wie het niet kent, Jackie Robinson is de eerste gekleurde Amerikaan die in de Major League speelde. Tot 1947 was dat zo. Hij heeft het in het begin dan ook zeer moeilijk gehad.

Zeer vermakelijke film maar zijn verhaal leent zich niet voor een 2 uur durende film. Alleen al zijn jaar in de Minor League bij de Montreal Royals had al makkelijk 2 uur kunnen duren. Een miniserie was misschien wat beter geweest om het verhaal completer in beeld te brengen.

Nu lijkt het een rushjob waar de ene week hij verrot gescholden word en de week erop de held is.

Desondanks geef ik hem wel een 7.
IMDb -- 42 (2013) Wikipedia -- 42 (2013) Bekijk trailer van 42 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 42 (2013)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Moi_in_actie schreef op zondag 07 juli 2013 @ 12:53:
[...]

Ik had het laatst ook over deze film met een vriend. Hij had de film al gezien en noemde het een van de slechtste films in tijden, terwijl ik de film wel redelijk vond.

Het verschil in mening komt denk ik door hoe men tegen de film aankijkt. Aan de ene kant kun je het zien als een ordinair vertoon van tieten, muziek, feesten en wapens, met een flinterdun verhaal. Aan de andere kant, hoe zou jouw verhaal zijn wanneer jij naar iets als Spring Break zou gaan, flink aan de drank en eventueel drugs zit? Juist, dan krijg je een wazig verhaal waarbij je voornamelijk de feestjes herinnert en het is rollercoaster van emoties.

Bekijk je het via deze manier, dan is het best een redelijke film; het brengt dat gevoel redelijk goed over. Nu moet ik zeggen dat er genoeg dingen zijn die ik niet echt goed vind of die beter uitgewerkt hadden kunnen worden. Ik zal het maar even in spoiler tags zetten voor het geval dat:

spoiler:
Het stuk na de eerste 10 minuten, als ze op Spring Break aankomen is nogal saai, stukken film met alleen hip hop muziek vind ik niets toevoegend, er wordt teveel geleund op de tieten in het scherm etc.
Ook dat de dames één voor één ermee stoppen en ineens naar huis gaan is nogal raar; ze wil naar huis, stapt op de bus en je ziet/hoort er de hele film niets meer van. Tenslotte het einde... juist.. dat einde. Van heel veel dingen in de film kan je je nog voorstellen dat het kan gebeuren, maar dat einde is iets te overdreven.

Ik had het beter gevonden als het einde en een deel van het begin hadden vervangen door een degelijke inleiding en afsluiting, wat meer achtergrond over het leven van de dames en b.v. een stukje over hoe hun leven verder ging na dit alles. Echter zou het dan een totaal ander type film worden.

Al met al zou ik de film zelf iets van een 6.5 geven, als het einde minder overdreven was had ik er wellicht nog een 7 voor gegeven.
Persoonlijk vond ik de muziek en de 'kleurige' scenes wel leuk (sterk Project-X gehalte), alleen het gaat allemaal zo vreselijk traag in die film. Het is echt een flinterdun verhaal en vlakke conversaties. Veel van hetzelfde, en die meiden doen echt de meest onbegrijpelijke dingen. Halverwege uitgezet (en dat doe ik niet snel).

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
The Campaign (2012)The Campaign (2012)
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy | Runtime: 85min. | MPAA: R
Redelijke film met een aantal toch wel geslaagde grappen. Had een hoger cijfer ingezeten als hij net iets minder ridicuul was geweest.
IMDb -- The Campaign (2012) Wikipedia -- The Campaign (2012) Bekijk trailer van The Campaign (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Campaign (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.1 6.1 / 10
Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]