H.Boss schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:56:
[...]
Ik vond juist de manier van filmen en muziek erg mooi. Deed mij denken aan Savages.
Het is een drama en dacht in het begin ook dat het om een American Pie look a like movie ging. Maar omdat James Franco er in speelde moest ik hem toch even bekijken.
Ik had het laatst ook over deze film met een vriend. Hij had de film al gezien en noemde het een van de slechtste films in tijden, terwijl ik de film wel redelijk vond.
Het verschil in mening komt denk ik door hoe men tegen de film aankijkt. Aan de ene kant kun je het zien als een ordinair vertoon van tieten, muziek, feesten en wapens, met een flinterdun verhaal. Aan de andere kant, hoe zou jouw verhaal zijn wanneer jij naar iets als Spring Break zou gaan, flink aan de drank en eventueel drugs zit? Juist, dan krijg je een wazig verhaal waarbij je voornamelijk de feestjes herinnert en het is rollercoaster van emoties.
Bekijk je het via deze manier, dan is het best een redelijke film; het brengt dat gevoel redelijk goed over. Nu moet ik zeggen dat er genoeg dingen zijn die ik niet echt goed vind of die beter uitgewerkt hadden kunnen worden. Ik zal het maar even in spoiler tags zetten voor het geval dat:
spoiler:Het stuk na de eerste 10 minuten, als ze op Spring Break aankomen is nogal saai, stukken film met alleen hip hop muziek vind ik niets toevoegend, er wordt teveel geleund op de tieten in het scherm etc.
Ook dat de dames één voor één ermee stoppen en ineens naar huis gaan is nogal raar; ze wil naar huis, stapt op de bus en je ziet/hoort er de hele film niets meer van. Tenslotte het einde... juist.. dat einde. Van heel veel dingen in de film kan je je nog voorstellen dat het kan gebeuren, maar dat einde is iets te overdreven.
Ik had het beter gevonden als het einde en een deel van het begin hadden vervangen door een degelijke inleiding en afsluiting, wat meer achtergrond over het leven van de dames en b.v. een stukje over hoe hun leven verder ging na dit alles. Echter zou het dan een totaal ander type film worden.
Al met al zou ik de film zelf iets van een 6.5 geven, als het einde minder overdreven was had ik er wellicht nog een 7 voor gegeven.