The Broken Circle Breakdown (2012) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 111min. | MPAA: 12 Plot: Elise and Didier fall in love at first sight, in spite of their differences. He talks, she listens. He's a romantic atheist, she's a religious realist. When their daughter becomes seriously ill, their love is put on trial. Hele mooie indrukwekkende en aangrijpende film over twee compleet verschillende personen die op elkaar verliefd worden, trouwen en vervolgens een dochtertje krijgen die ernstig ziek word. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
You Again (2010) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 105min. | MPAA: PG Plot: When a young woman realizes her brother is about to marry the girl who bullied her in high school, she sets out to expose the fiancée's true colors. Leuke film met een vrij originele insteek. Geen topniveau maar vermakelijk genoeg om met een glimlach de avond te eindigen. Voldoet niet geheel aan clichés waardoor het net boven soortgelijke films uitstijgt. | |
Warm Bodies (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Horror, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG-13 Je verwacht eigenlijk een soort Zombie versie van Twilight. Des te leuker dan als dat allemaal wel heel erg mee blijkt te vallen en het gewoon een erg vermakelijke film is. | |
Cottage Country (2013) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Comedy, Crime Plot: Todd (Labine) wants everything to be just perfect at the family cottage where he plans to propose to Cammie (Akerman)... Ja, wat moet je hiervan zeggen. Gaat totaal nergens over eigenlijk. Niet echt een verhaal. Wel Malin Akerman. Hint: Probeer hem te kijken, zonder dat je de trailer hebt bekeken. Dan vind je hem beter/minder slecht waarschijnlijk. | |
A Good Day to Die Hard (2013) | ![]() |
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 98min. | MPAA: R Plot: John McClane travels to Russia to help out his seemingly wayward son, Jack, only to discover that Jack is a CIA operative working to prevent a nuclear-weapons heist, causing the father and son to team up against underworld forces. Ik ben gek op de andere vier delen van deze reeks, dus ik ging er eens helemaal voor zitten. Wat een tegenvaller! Het is een rommelig script, een Bruce Willis die keer op keer maar herhaalt dat ie op vakantie is, flauwe humor... Nee, deze film slaat volledig de plank mis wat mij betreft. De effecten zijn prima in orde, maar worden teveel in slow motion getoond, zodat het de tijdsduur van de film nog wat rekt. Misser van de eerste orde. | |
[ Voor 6% gewijzigd door Mon0lith op 12-07-2013 08:41 ]
PSN: Von_Smallhausn
erg leuke en goede film inderdaad.VasZaitsev schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:53:
[...]
Ik vond de Zweedse films anders prima, ook omdat de sfeer gewoon veel beter past, iets wat Hollywood simpelweg niet lukt.
Enfin, tijd voor een review:
Oh Boy (2012) [afbeelding] IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 83min. | MPAA: NC-16 Plot: This tragicomedy is a self-ironic portrait of a young man who drops out of university and ends up wandering the streets of the city he lives: Berlin...
Paar daagjes terug Oh Boy gekeken in het Filmhuis hier, ervoor gekozen door de goede trailer en omdat het mij gewoon een goede, grappige film leek, omdat ik tragikomedies altijd wel kan waarderen.
Om het kort te houden: ik had gelijk. Een goede film, met goede doch vaak best pijnlijke humor.
Het plot is vrij simpel, maar, je kan er ook nog wel eventjes over nadenken. Het bevat verder plotselinge twists om het spannender te maken, geen gaten, blijft gewoon solide in een goed tempo doorlopen. Ik heb nergens het gevoel gehad van goh,dit mag wel sneller gaan liever had ik dat de film wat langer is, sommige scenes mochten best 10 minuten langer duren en nog een goed dialoog bevatten. De dialogen zijn trouwens perfect, het zijn vaak monologen omdat Niko vaak amper kan reageren, maar ze doen hun werk prima.
Acteerwerk is ook prima van iedereen. Vooral die van Niko vond ik erg goed en geloofwaardig neergezet worden. Maar alle anderen leveren prima werk.
De soundtrack is ook prima, telkens toepasselijk op de situatie en hoe Niko zich voelt.
Ik heb eigenlijk maar 1 foutje kunnen ontdekken: Niko moet telkens om vuur vragen voor zijn sigaretten, behalve 1x in het bos, daar heeft hij opeens een brandende sigaret.
Kortom: erg goede, tragikomische film die je zeker aan het denken zet en voor sommigen ook zeker herkenbaar.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Eerdaags, volgende week ofzo, waarschijnlijk eentje van Die Wand.
Enige wat me niet kon bekoren was het zwart-wit gebeuren. Het voegde niks toe.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Dead Man Down (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R In 2 dagen gekeken gezien het een nogal lange film is. een mager 6je is hij net waard. OP zich leuk geacteerd van de 2 hoofdrolspelers, maar verder een erg mager filmpje. Vrij dun verhaal (wraak omdat vrouw en kind zijn vermoord), en erg voorspelbaar. De film duurt te lang en vooral het einde is erg over the top. Zonder enige ervaring is colin farrel inneens een geweldige moordenaar die een heel huis vol tuig aan kan zonder grote problemen. Gaat een beetje te ver. Eeuwig zonde. Toch voor het acteerwerk en de overall sfeer van de film een 6je. | |
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Despicable Me 2 (2013) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Comedy, Crime, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG Plot: Gru is recruited by the Anti-Villain League to help deal with a powerful new super criminal. Helaas slap vervolg op deel 1. Het is dankzij de minions nog wel ok maar dit deel heeft veel glans verloren t.o.v. deel 1 | |
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Push (2009) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 111min. | MPAA: PG-13 Plot: Two young Americans with special abilities must race to find a girl in Hong Kong before a shadowy government organization called Division does. Vermakelijke film! Plot is redelijk dun maar acteerwerk is eigenlijk best sterk! Het einde is zoooooo'n setup voor een vervolg maar tot nu toe is die nog niet gekomen. | |
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Monsters University (2013) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104min. | MPAA: G Monsters, Inc. is wellicht mijn favoriete Pixarfilm, wat een vervolg zowel interessant als angstig maakt. Het verhaal is niet al te origineel en het geheel kan niet tippen aan de vorige film, maar met name de humor en het werk aan de personages maken dit de moeite waard. Uitgebreide recensie heb ik hier geschreven. | |
The Blue Umbrella (2013) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Animation, Short | MPAA: G De Pixarshort die voorafgaat aan Monsters University. Schitterende animatie in een zeer realistische stijl, maar het verhaaltje is zwak en mist de charme van de bekende korte filmpjes van de studio. Doet ook erg denken aan Paperman. | |
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Monsters University (2013) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104min. | MPAA: G Misschien niet de meest originele Pixer/Disney creatie, maar wel een erg leuke. Animatie steekt weer puik in elkaar (al had ik op een bepaald moment in de film het idee dat de animatie opeens veranderde. Kan misschien aan mij liggen) en natuurlijk is de wijze levensles aanwezig. Heerlijk amusement | |
The Blue Umbrella (2013) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Animation, Short | MPAA: G De animatie stak goed in elkaar, maar het hele filmpje kon me absoluut niet bekoren en was haast blij dat het afgelopen was. | |
The Purge (2013) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R Zo'n beetje alles is slecht aan deze film: het verhaal, het script, de karakters, de cameraman, de beslissingen die genomen worden, de beweegredenen, het rotzoontje, het acteertalent, het rotvriendje, de rotburen en natuurlijk het rotte beveiligingssysteem. Als je Raven heet dan zou je deze film nog kunnen kijken voor Adelaide Kane ( ![]() ..maar verder zijn er eigenlijk weinig redenen om de film op te zetten. Drie puntjes voor mevrouw Kane en de enge meneer voor de deur die een behoorlijke zieke glimlach kan opzetten met zijn karakteristieke gezicht. | |
Dat zit wel Schnorr.
Ziet er uit als een hele mooie film!
Your Friendly Neighborhood Moderator
G.I. Joe: Retaliation (2013) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: PG-13 Ik hou van ninja's en paar leuke scenes erin. Verder niks speciaals in mij ogen. | |
Black Book (2006) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 145min. | MPAA: R Plot: In the Nazi-occupied Netherlands during World War II, a Jewish singer infiltrates the regional Gestapo headquarters for the Dutch resistance. Tja, ik kreeg van iemand te horen dat ik deze film toch echt niet gemist mocht hebben... nou heb ik een flink vooroordeel tegen Nederlandse films, maar deze dus toch maar gekeken: Heftige film! Na afloop was ik wel behoorlijk onder de indruk, het laat je niet onberoerd. Carice van Houten zet in elk geval een behoorlijk goede rol neer. Maar: zoals gebruikelijk in nederlandse films zat ook hier weer het nodige tenenkrommende acteerwerk tussen - vaak reakties van spelers op bepaalde situaties die ik compleet niet geloofwaardig vind. Voorbeelden: spoiler: * Carice d'r onderduikadres is platgebombardeerd - en diezelfde avond staat ze ergens anders vrolijk te zijn, te zingen bij het vis schoonmaken. * Inval van de duitsers, schietpartij, verzet wint en iemand roept "oh mijn god, vijf levens genomen, wat hebben we gedaan!" * Nazi in gevecht met iemand, en die streng-gelovige staat met een pistool maar 'kan niet schieten'. Tot de nazi een keertje vloekt, blijkbaar is dat voldoende dat die gelovige daarna probleemloos kan schieten. Wellicht dat dat voor anderen geloofwaardig is, maar bij mij werkt het op m'n lachspieren. Desondanks: een film die zoveel indruk maakt als deze mag een 7,5 als score hebben. | |
The Call (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R Plot: When a veteran 911 operator takes a life-altering call from a teenage girl who has just been abducted, she realizes that she must confront a killer from her past in order to save the girl's life. Eigenlijk gewoon een standaard thrillerverhaal met achtervolgingen en zo. Maar: wel erg goed uitgevoerd, hij kon mij op het puntje van m'n stoel krijgen. Minpunten: de standaard scene waarbij de bad guy op de vloer geslagen wordt. Uiteraard ga je dan als onschuldige vrouw niet nog een paar keer slaan om 'n buiten westen te houden - neeee, je geeft hem uiteraard de kans om terug te komen! Ook het einde - net niet zoals je verwacht - maakte het iets minder geloofwaardig. Desondanks: spannend tot het eind, goed uitgevoerd. De min-punten houden de film net onder de zeven. | |
World War Z (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13 Plot: United Nations employee Gerry Lane traverses the world in a race against time to stop the Zombie pandemic that is toppling armies and governments, and threatening to destroy humanity itself. Gemengde gevoelens had ik na afloop. Er zitten zeker een paar epische scenes in, vooral die in Israël vond ik echt gaaf. Verder komt de hele dreiging ook goed uit de verf. Maar op de een of andere manier pakt het me niet. Aan Brad Pitt ligt het niet, hij speelt zijn rol overtuigend. | |
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Scott Pilgrim vs. the World (2010) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13 Ook de tweede keer heb ik me ontzettend vermaakt met deze originele, inventieve actiefilm. Het geheel is ontzettend druk, maar persoonlijk vind ik het juist erg sterk dat er de hele tijd overal details te vinden zijn die refereren aan popcultuur. Ik sta dan ook nog volledig achter mijn recensie van een paar jaar geleden. | |
Fast & Furious 6 (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Goede film. Al gaat het niet meer zo over de straat races is het zeker de moeite waard. Leuk om te zien dat alle hoofdpersonen van de vorige films hier weer inzitten, al vond ik de actiescenes af en toe wel overdreven. Leek meer dat je naar die hard keek als naar Fast & Furious soms Maar toch een dikke 8! | |
Incendies (2010) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, War | Runtime: 139min. | MPAA: R Eén van de laatste paar films van de IMDb Top 250 die ik nog moest zien en maar bleef uitstellen. Nergens voor nodig, dit is een schitterend verhaal dat ik aan iedereen kan aanraden. Het is af en toe iets te traag (personages komen laat achter feiten die je als kijker al door hebt), maar de structuur is goed opgezet en het drama is bikkelhard. | |
21 & Over (2013) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Comedy | Runtime: 93min. | MPAA: R Soort van The Hangover meets The Sitter en Superbad. Maar dan veel minder sterk uitgevoerd. Soms wel grappig en de love interest is oprecht een leuk meisje, maar verder biedt de film weinig en is het enorm hap-slik-weg. ![]() | |
This too shall pass
World War Z (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13 Ik zal maar meteen de grootste teleurstelling bespreken: toen ik een paar weken geleden hoorde dat deze film is gebaseerd is op het boek van Max Brooks ben ik meteen dat boek gaan lezen. Het boek is vele malen beter dan de film. Sorry....het is een mega-cliché...maar het moet er gewoon uit. Hollywood heeft het weer gepresteerd om van een 300 pagina dik boek letterlijk slechts 3 alinea's te gebruiken en te hinten naar 2 a 3 gebeurtenissen. Tevens is het hele verhaal gegoten in een "familieman-becomes-redder-setting die in zijn eentje met een oplossing komt voor het wereldwijde probleem zodat er nog hoop is". Iets wat cómpleet niet strookt met hoe het boek opgezet is (interviews achteraf met overlevenden die elk hun bijzondere gebeurtenissen vertellen waardoor langzaam duidelijk wordt welke moeilijke/gruwelijke/sociale keuzes gemaakt moesten worden). Leuk dat ze zo'n groot budget hadden voor special effects, maar alle interessante scenes zijn al voorbijgekomen in de trailer waardoor er niks vernieuwends meer komt in de film wat je een wow-factor geeft. Echt jammer... Zoveel zaken die gebruikt hadden kunnen worden om het verhaal meer diepgang te geven werden niet gebruikt: spoiler: - Zombies die nog in leven blijven onder water en over de bodem zwerven waarna ze vaak een probleem vormen op oevers/stranden. - Het plan van Zuid Afrika wat eigenlijk een noodscenario was ten tijde van de Apartheid - Het nucleaire conflict tussen Iran/Pakistan/India met zijn gevolgen op het klimaat - Unieke perspectief van de ISS en hoe deze weten te overleven - De grote trek naar het Noorden ivm de kou en dat die kou net zoveel levens kost als redt - De ballistische Chinese onderzeeër en het conflict in China - Het gebruik van honden - De Lobomizer - De resource-to-kill ratio - Zack ipv Zeke - Géén rennende, galopperende, springende zombies - Het bombastische vertoon van USA met haar state-of-the-art modern warfare bij de uitbraak in New York wat volledig uitdraait op een fiasco - Een hint naar de onnozelheid van de celebrities - De daadwerkelijke oorlog met de daarbij horende nieuwe strategie om het probleem aan te pakken - Geïnfecteerden die niet binnen 10 seconden zombie worden | |
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Volgens mij was het al wat langer duidelijk dat men alleen de titel gebruikt heeft om publiek te trekken. Ik wil hem nog wel gaan zien (dankzij m'n Pathé-card), maar normaal gesproken lees ik vaak het originele boek voordat ik de verfilming ga kijken. Dat heb hier bewust maar niet gedaan...
Nomen nescio
Trance (2013) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R Al om al een best lekkere triller als je tenminste je koppie erbij houd. Soms is hij wat verwarrend of onduidelijk maar over het algemeen goed interessant en met prima acteer werk. | |
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
In de trailer zie je het meteen al: fast zombies. Dan is het gewoon een compleet ander verhaal.Bra-Jo schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:41:
Volgens mij was het al wat langer duidelijk dat men alleen de titel gebruikt heeft om publiek te trekken. Ik wil hem nog wel gaan zien (dankzij m'n Pathé-card), maar normaal gesproken lees ik vaak het originele boek voordat ik de verfilming ga kijken. Dat heb hier bewust maar niet gedaan...
https://niels.nu
Als je het boek niet zou kennen, is het dan wel een leuke zombie-film?
Of valt-ie gewoon überhaupt tegen.
Het is wel aardig, leuke scenes waar de make-up goed gedaan is. Maar verwacht geen diepgang qua verhaal. En alle grootse scenes heb je al in de trailer kunnen zien.
Alle cliché schrikmomenten zitten er in en 'Murica!
Alle cliché schrikmomenten zitten er in en 'Murica!
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Law Abiding Citizen (2009) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Plot: A frustrated man decides to take justice into his own hands after a plea bargain sets one of his family's killers free. He targets not only the killer but also the district attorney and others involved in the deal. Zeer toffe thriller, ging zonder iets van de film te weten de film kijken. En deze film heeft me zeker verrast. Vooral het eerste uur van de film vond ik zeer goed. De film is zeker niet voorspelbaar, zoals bijvoorbeeld de scene in de rechtbank. Jamie Foxx en Gerard Butler spelen allebei zeer goed in deze film. En dat had ik in eerste instantie niet verwacht van Gerard Butler. En het is mooi hoe hij sympathiek opwekt bij de kijker, want je kan hem best begrijpen. De dialogen in de film zijn goed en de film blijft de gehele film spannend. Ik had wel liever een beter einde gezien, want vond die een beetje jammer, als die beter was geweest had deze film nog een hoger cijfer verdient. | |
Dit weekend drie films gezien dus dan ook drie reviews 
Looper (2012) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R Plot: In 2074, when the mob wants to get rid of someone, the target is sent 30 years into the past, where a hired gun awaits. Someone like Joe, who one day learns the mob wants to 'close the loop' by transporting back Joe's future self. Ik ben zeker geen fan van tijdreizen en de laatste films met Bruce Willis vind ik ook niet zo super. Toch deze film gekeken en was een aangename verassing. Ik vond de sfeer die gezet word goed, en de commentaar dat veel mensen hebben dat hij begint te vervelen had ik zeker geen last fan. Ik geef hem dan ook een mooie 8 / 10 | |
Lincoln (2012) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Drama, History, War | Runtime: 150min. | MPAA: PG-13 Plot: As the Civil War continues to rage, America's president struggles with continuing carnage on the battlefield and as he fights with many inside his own cabinet on the decision to emancipate the slaves. Van deze film had ik hoge verwachtingen. Ik dacht dit word is een goede film waar in veel zal gebeuren. Viel dat eventjes tegen. Na een uur heb ik hem gewoon afgezet. Alleen maar gepraat, hadden ze nog de moeite gedaan om de film een beetje grappig te maken had ik hem waarschijnlijk nog wel uitgezien. Maar dat zat er zelfs niet in Ik geef hem toch nog een 6.5 omdat het voornamelijk mijn genre niet was. | |
The Brothers Bloom (2008) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Comedy, Drama, Romance | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Plot: The Brothers Bloom are the best con men in the world, swindling millionaires with complex scenarios of lust and intrigue. Now they've decided to take on one last job - showing a beautiful and eccentric heiress the time of her life with a romantic adventure that takes them around the world. Deze film is van dezelfde regisseur als Looper, de trailer zag er goed uit dus een kans gegeven. De film zet een hele leuke sfeer, en hij houd de spanning er wel in tot het einde. Zeker een aanrader voor iedereen die van een grappige heist movie houd. Ik snap dan ook niet waarom hij zo een lage rating krijgt op imdb / rotten tomatoes / ... | |
Heb hem ook gezien. Kon niet de hele tijd mijn gedachten erbij houden, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Op zich best ok. Van mij krijgt-ie een 7,5.
Geen direct film zelf, maar ik ben vanmorgen naar de expositie Pixar: 25 Years of Animation in Amsterdam geweest. Schitterend, enorme aanrader voor iedereen die maar een beetje van animatie houdt! Uitgebreid verslag heb ik hier geschreven, maar het komt erop neer dat je naast honderden voorwerpen als schetsen en beelden ook nog wat mooie multimediavoorstellingen kan ervaren.
Eén van de hoogtepunten is de Toy Story Zoetrope:
Eén van de hoogtepunten is de Toy Story Zoetrope:
Fast & Furious 6 (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Toch wel weer een zeer aardige film in de F & F Franchise. Ook de cliffhanger op het einde, kon mij bekoren, want die cliffhanger betekent dat Jason Statham in deel 7 waarschijnlijk "the villian" gaat spelen( is tog een redelijke aanname)? Want mij dan wel tegenvalt op het eind, waar ik een Alfa Romeo Gullietta hoor optrekken, ik een heel ander motorgeluid hoor, wat via de goofs pagina naderhand op IMDB wordt bevestigd, dat vindt ik dan wel minpunten, een film met auto's of over auto's vindt ik dat die tenminste authentiek qua geluid moeten overkomen. Voor de rest verveelt de film zich geen moment, alhoewel de laatste actiescéne wel heel lang duurt. De actiescéne met de tank vond ik het leukste gedeelte van de film. | |
Olympus Has Fallen (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Eén van de slechtste films die ik in jaren heb gezien. De trailer vond ik al enorm slecht maar na een positieve review hier en toen ik twee bekende acteurs zag toch maar gekeken. Ik denk dat The Asylum z'n neus hier voor zou ophalen. De film is één groot cliche en een opeenvolging van slechte special effects, toevalligheden, onwaarschijnlijkheden, domme beslissingen en een totaal gebrek aan realisme. De plotholes stapelen zich op en dat gaat door tot het eind. Zonde van m'n tijd. | |
This too shall pass
Mja ik vond vooral dat Gerry (Brad Pitt) wel ENORM veel geluk heeft.Jorgen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:26:
Als je het boek niet zou kennen, is het dan wel een leuke zombie-film?
spoiler:
Hij overleeft een auto ongeluk, een bestorming van een flat, bestorming van Jeruzalem, vliegtuig crash, een stuk metaal door zijn lijf waar je U tegen zegt en het rondstruinen in een met zombies afgeladen stuk van het WHO gebouw. En hij houd er niet eens een ziekte aan over (waar hij zich mee injecteerd en niet eens weet wát het daadwerkelijk was)
Als je het allemaal neemt met een verstand op 0 benadering is het een OK film. Maar 3D is fucking useless bij deze film dus kijk indien mogelijk de film zonder
Deze film in 3D vond ik inderdaad ook waardeloos. Dit soort films moeten ze lekker houden op 2D.Notna schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:16:
[...]
Mja ik vond vooral dat Gerry (Brad Pitt) wel ENORM veel geluk heeft.
spoiler:Hij overleeft een auto ongeluk, een bestorming van een flat, bestorming van Jeruzalem, vliegtuig crash, een stuk metaal door zijn lijf waar je U tegen zegt en het rondstruinen in een met zombies afgeladen stuk van het WHO gebouw. En hij houd er niet eens een ziekte aan over (waar hij zich mee injecteerd en niet eens weet wát het daadwerkelijk was)
Als je het allemaal neemt met een verstand op 0 benadering is het een OK film. Maar 3D is fucking useless bij deze film dus kijk indien mogelijk de film zonder
Films die ik gezien heb laatst:
- Men of Steel: Vond hem persoonlijk erg leuk en zal deze film wel met een ruime 7 bestempelen, al hoewel de film niet afleid van het orginele oorspronkelijke verhaal van Superman. Aangezien zijn planeet vernietigd was door een black hole en niet omdat ze hun eigen planeet vernietigden.
[ Voor 16% gewijzigd door Xtr3me4me op 16-07-2013 10:25 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ik moest constant denken aan de film 2012; John Cusack die ook elke situatie nét wist te ontkomenNotna schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:16:
[...]
Mja ik vond vooral dat Gerry (Brad Pitt) wel ENORM veel geluk heeft.
spoiler:Hij overleeft een auto ongeluk, een bestorming van een flat, bestorming van Jeruzalem, vliegtuig crash, een stuk metaal door zijn lijf waar je U tegen zegt en het rondstruinen in een met zombies afgeladen stuk van het WHO gebouw. En hij houd er niet eens een ziekte aan over (waar hij zich mee injecteerd en niet eens weet wát het daadwerkelijk was)
Dit weekend de no-brainer FF6 gezien. Tja, hersenloos vermaak, repeterende shots van Amerikanen die kunnen schakelen en de wetten van Mechanica die niet van toepassing zijn. Ach ja, een zesje voor de moeite en het feit dat ze voor deze film een landingsbaan hebben gevonden die ongeveer bijna even lang is als mijn dagelijkse woon-werk-verkeer
Ik snapte alleen niet waarom ze nou kozen voor auto's zonder elektronica na hun eerste encounter en daar later helemaal niks mee gedaan wordt? Maar dan wel weer de Alfa Romeo introduceren.
Good Bye Lenin! (2003) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 121min. | MPAA: R Helemaal geen onaardige film. Een meesterwerk wil ik het niet noemen, daar voelt de film op een bepaald moment iets te langdradig voor aan, maar we hebben hier te maken met een erg leuk en origineel verhaal dat zich afspeelt vlak voor en vlak na de val van de muur. | |
Korte inhoud ziet er goed uit, zal ik zeker is zien. Het enige dat ik mij afvraag, hij is toch niet te deprimerend ?
Nee dat valt reuze mee, omdat hij eigenlijk als komedie bedoeld is. Maar goed.. Duitsers en komedie; die combinatie zie ik meestal niet al te snelNactive schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:20:
[...]
Korte inhoud ziet er goed uit, zal ik zeker is zien. Het enige dat ik mij afvraag, hij is toch niet te deprimerend ?
6Fast6Furious (2013) | [afbeelding] |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 | |
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6 / 10 |
spoiler:
Vin Diesel is kwaad want hij wordt gedwarfed door Dwane Johnson alias the rock en ook is hij nu dikker geworden. Hij kan nog net een tank top aan maar het verschil met the rock is aanzienlijk. Vin is er gewoon niet happy mee en dat zie je. Om dat te compenseren gaat hij zo laag praten dat je het lachen niet kan laten. Eigenlijk bij elke zin die hij zegt, lig je dubbel. We krijgen een groot deel van de oude cast te zien en die zijn weer allemaal leuk aan het doen. Er wordt heel hard naar leuke grappen gezocht maar echt grappig wordt het niet.
De bad guy in 6fast6furious heet "shaw" en over "shaw" is verder weinig bekend behalve dan dat hij ECHT gevaarlijk is en ECHT goed (alles is military spec als je me begrijpt..) Hij bewijst dat door een gebouw op te blazen en heel hard met een mad max formule 1 auto te rijden. Hij beschikt over alien technologie waarmee hij je auto kan laten remmen zonder dat je het wil. Hij schiet dan een chipje op je auto, dat chipje neemt dan je hydraulische remsysteem over via de YEAH RIGHT techniek en dan remt je voorwiel ineens!
Op een gegeven moment vertelt "shaw" tegen Vin dat hij een code heeft en dat dat heel cool is. Hij zegt tegen Vin dat hij dom is omdat hij zo zijn familie kan gijzelen en hem dan in zijn macht heeft. Voor Vin is deze, toch redelijk duidelijke, bedreiging geen reden om zijn familie ergens anders onder te brengen. Nee hij gaat gewoon verder racen en laag praten.
Uiteindelijk rijdt "shaw" met "the object" in een vrachtwagen. In die vrachtwagen zit iets maar WAT? Via technology X weten Vin en Dwayne (oh ja en Paul wanker rijdt ook mee maar die komt niet vooruit want zijn auto heeft een 24 bak) een kabel te spannen voor de vrachtwagen en dan springt er opeens een tank uit!!
Anyway, inmiddels heeft "shaw" de familie van Vin etc gegijzeld zoals hij ook had aangegeven (jeesus Vin echt niet slim) dat het nodig is om een rescue mission op te zetten. Dit loopt helemaal in de soep en de boys rijden nu achter "shaw"aan die probeert op te stijgen met een Russisch vliegtuig op een hele lange landingsbaan:
Berekening lengte landingsbaan:
Duur scene: 20 minuten
Gemiddelde snelheid rond take of snelheid van een boeing, ballpark figure: 220 km/u
Lengte landingsbaan: 220/3=73 kilometer.
Beste lange landingsbaan dus.
Anway, vechten en actie. Er is een acteur gevonden die zowaar nog groter is dan the rock en die moeten Vin en Dwayne samen in elkaar slaan. Met Bro love lukt dat en alles komt goed. De aziatische acteur verlies zijn vriendin doordat ze zichzelf laat vallen en dan een bad guy doodschiet die de aziatische acteur bedreigde. Ze valt van de auto in een afgrond, erg onduidelijk maar blijkbaar is ze dood.
Blijkbaar zeg ik, omdat het nog maar de vraag is of je echt dood bent als je kwablijkelijk doodgaat. Vin ontploft op het laatst volledig met zijn auto maar na een tijd komt hij toch nog met "the object" uit het vuur lopen.
Als laatste gaan we met zijn alle bbq'en op nummer 3227. De Aziatische acteur is er ook bij en ondankt dat de liefde van zijn leven dood is kan hij toch genieten van een biertje en wat lekker spare ribs.
Het eindigt met en face to face tussen Dwayne en vin. Als je na de aftiteling blijft zitten zie je ook de echte tongzoen tussen die 2.
De bad guy in 6fast6furious heet "shaw" en over "shaw" is verder weinig bekend behalve dan dat hij ECHT gevaarlijk is en ECHT goed (alles is military spec als je me begrijpt..) Hij bewijst dat door een gebouw op te blazen en heel hard met een mad max formule 1 auto te rijden. Hij beschikt over alien technologie waarmee hij je auto kan laten remmen zonder dat je het wil. Hij schiet dan een chipje op je auto, dat chipje neemt dan je hydraulische remsysteem over via de YEAH RIGHT techniek en dan remt je voorwiel ineens!
Op een gegeven moment vertelt "shaw" tegen Vin dat hij een code heeft en dat dat heel cool is. Hij zegt tegen Vin dat hij dom is omdat hij zo zijn familie kan gijzelen en hem dan in zijn macht heeft. Voor Vin is deze, toch redelijk duidelijke, bedreiging geen reden om zijn familie ergens anders onder te brengen. Nee hij gaat gewoon verder racen en laag praten.
Uiteindelijk rijdt "shaw" met "the object" in een vrachtwagen. In die vrachtwagen zit iets maar WAT? Via technology X weten Vin en Dwayne (oh ja en Paul wanker rijdt ook mee maar die komt niet vooruit want zijn auto heeft een 24 bak) een kabel te spannen voor de vrachtwagen en dan springt er opeens een tank uit!!
Anyway, inmiddels heeft "shaw" de familie van Vin etc gegijzeld zoals hij ook had aangegeven (jeesus Vin echt niet slim) dat het nodig is om een rescue mission op te zetten. Dit loopt helemaal in de soep en de boys rijden nu achter "shaw"aan die probeert op te stijgen met een Russisch vliegtuig op een hele lange landingsbaan:
Gemiddelde snelheid rond take of snelheid van een boeing, ballpark figure: 220 km/u
Anway, vechten en actie. Er is een acteur gevonden die zowaar nog groter is dan the rock en die moeten Vin en Dwayne samen in elkaar slaan. Met Bro love lukt dat en alles komt goed. De aziatische acteur verlies zijn vriendin doordat ze zichzelf laat vallen en dan een bad guy doodschiet die de aziatische acteur bedreigde. Ze valt van de auto in een afgrond, erg onduidelijk maar blijkbaar is ze dood.
Blijkbaar zeg ik, omdat het nog maar de vraag is of je echt dood bent als je kwablijkelijk doodgaat. Vin ontploft op het laatst volledig met zijn auto maar na een tijd komt hij toch nog met "the object" uit het vuur lopen.
Als laatste gaan we met zijn alle bbq'en op nummer 3227. De Aziatische acteur is er ook bij en ondankt dat de liefde van zijn leven dood is kan hij toch genieten van een biertje en wat lekker spare ribs.
Het eindigt met en face to face tussen Dwayne en vin. Als je na de aftiteling blijft zitten zie je ook de echte tongzoen tussen die 2.
Een dikke 6 deze film.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
@Dinictus208
Bedankt voor je (veel te lange) samenvatting, volgende keer aub spoilers gebruiken!
Bedankt voor je (veel te lange) samenvatting, volgende keer aub spoilers gebruiken!
You must be fun at parties
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Compleet eens met die review, zo slecht dat het bijna leuk wordt (zoals elke F&F totaal niet serieus te nemen als autoliefhebber)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Gangster Squad (2013) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: R Leuke actie film. Speelt zich af in LA in de 'gangster' tijd. Een politie sergeant krijgt de vrijheid om een groep agenten samen te stellen die buiten het boekje om het gevecht aan gaan met de maffia. Ik heb me in ieder geval prima vermaakt. | |
The Bourne Legacy (2012) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Thriller | Runtime: 135min. | MPAA: PG-13 Toch beter dan ik had verwacht. Ging er met lage verwachtingen naar kijken, omdat vaak films die zich afsplitsen van de eerdere films toch erg tegen vallen. Maar hier werkt het wel, de gebeurtenissen lopen synchroon aan wat er in de voorgaande bourne films gebeurden. Wel dacht ik op een gegeven moment hoeveel van deze ultra ultra ultra geheime super human genetics manipulation organisaties zijn er wel niet. De motor scene aan het einde is wel erg langdradig en had zeker met de helft korter gekund. Ook laten ze weer het einde duidelijk open voor een volgende film. Verder een prima actie film. Als je fan bent van de bourne series is deze ook wel het kijken waard. | |
Olympus Has Fallen (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Plot: Disgraced former Presidential guard Mike Banning finds himself trapped inside the White House in the wake of a terrorist attack; using his inside knowledge, Banning works with national security to rescue the President from his kidnappers. Ik heb het zojuist al gelezen in een review hierboven: ook voor mij was dit een van de slechtste films die ik in tijden heb gezien. De film zit vol met neppe onrealistische scenes en acties. Het is een absolute no-brainer waarin lekker geschoten wordt. Als je dat zoekt kan de film misschien net een 6 halen. Wanneer je echter enige belangstelling hebt oor de verhaallijn kun je deze film beter laten voor wat het is. | |
Verwijderd
Ik heb die film ook gezien, ik vond het vooral een drama film.Nactive schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:20:
[...]
Dinictus208 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:18:
6Fast6Furious (2013) [afbeelding] IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6 / 10
[review]
Een dikke 6 deze film.

Nomen nescio
Haha, held!!Dinictus208 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:18:
6Fast6Furious (2013) [afbeelding] IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
spoiler:Klikken jongen!!!
Een dikke 6 deze film.
[ Voor 58% gewijzigd door newbreed op 17-07-2013 17:30 ]
Ik denk dat jouw versie van die film veel leuker is om te kijken dan het origineel.Dinictus208 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:18:
spoiler:tl;dr
Een dikke 6 deze film.
spoiler:Vin Diesel is kwaad want hij wordt gedwarfed door Dwane Johnson alias the rock en ook is hij nu dikker geworden. Hij kan nog net een tank top aan maar het verschil met the rock is aanzienlijk. Vin is er gewoon niet happy mee en dat zie je. Om dat te compenseren gaat hij zo laag praten dat je het lachen niet kan laten. Eigenlijk bij elke zin die hij zegt, lig je dubbel. We krijgen een groot deel van de oude cast te zien en die zijn weer allemaal leuk aan het doen. Er wordt heel hard naar leuke grappen gezocht maar echt grappig wordt het niet.
Een dikke 6 deze film.
You and I have memories longer than the road ahead
Die schakelscene's altijd, je ziet een automaat en vervolgens schakelt hij
en dan ook nog naar de 30e versnelling
Haha, binnenkort zal ik wer een nieuwe film doen. lol
Sharky schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:12:
Olympus Has Fallen (2013) [afbeelding] IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Eén van de slechtste films die ik in jaren heb gezien. De trailer vond ik al enorm slecht maar na een positieve review hier en toen ik twee bekende acteurs zag toch maar gekeken.
Ik denk dat The Asylum z'n neus hier voor zou ophalen. De film is één groot cliche en een opeenvolging van slechte special effects, toevalligheden, onwaarschijnlijkheden, domme beslissingen en een totaal gebrek aan realisme. De plotholes stapelen zich op en dat gaat door tot het eind. Zonde van m'n tijd.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10
Gisteren ook deze film gekeken. Ik geef m een 7,5.WWAS schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:24:
Olympus Has Fallen (2013) [afbeelding] IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Plot: Disgraced former Presidential guard Mike Banning finds himself trapped inside the White House in the wake of a terrorist attack; using his inside knowledge, Banning works with national security to rescue the President from his kidnappers.
Ik heb het zojuist al gelezen in een review hierboven: ook voor mij was dit een van de slechtste films die ik in tijden heb gezien.
De film zit vol met neppe onrealistische scenes en acties. Het is een absolute no-brainer waarin lekker geschoten wordt. Als je dat zoekt kan de film misschien net een 6 halen.
Wanneer je echter enige belangstelling hebt oor de verhaallijn kun je deze film beter laten voor wat het is.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10
Waarom? Omdat ik een heerlijke no brainer gekeken heb, een ouderwets goede held en veel actie waarbij bloed/gore niet geschuwd werd.
Ja, er zaten verschillende clichés in, zoals:
- een generaal die de held negeert wat 5 heli's met seals de dood in jaagt
- een toezegging van een mes in een schedel en warempel, hij sterft met een mes in zijn schedel
En ook genoeg onjuistheden / hiaten:
- hoe krijgen die koreanen en masse die hoeveelheid en dat soort wapens het land in en daar samen
- sommige mensen gingen 2x dood
- hoe kan een vliegtuig in deze tijd nog uberhaupt zover komen
- targeting systeem van het vliegtuig was wel bizar goed
Maar ach, je kijkt ook een film met Stallone/Schwarzenegger/Willis/Cage/Diesel/Johnson/etc in de meeste gevallen niet voor het verhaal, en ook bij hun films heb ik me altijd goed vermaakt.
Niet alle films hoeven namelijk een goed verhaal te hebben om goed te zijn.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
spoiler:Vin Diesel is kwaad want hij wordt gedwarfed door Dwane Johns....
Een dikke 6 deze film.

[ Voor 56% gewijzigd door jmxd op 18-07-2013 09:47 ]
Before Sunrise (1995) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 105min. | MPAA: R Plot: A young man and woman meet on a train in Europe, and wind up spending one romantic evening together in Vienna. Unfortunately, both know that this will probably be their only night together. Interessante film. Ben er denk ik wat minder enthousiast over dan RamOn (en is wel door zijn review dat ik 'm net gekeken heb), maar hij wist mij toch geboeid te houden. Wat mij mij positief werkte was dat een flink aantal delen van de conversatie tussen de hoofdrolspelers leuk of interessant was met oprecht aanvoelende chemie. Wat negatief werkte: het is wel een erg lange zit met alleen maar gesprekken... soms mist het 'en waar gaat het naartoe', een doel. Daarnaast voelde het einde ook wat ongemakkelijk, alsof het als een nachtkaarsje uit ging. Desondanks: de vervolgen staan ook al klaar om gekeken te worden. | |
Blij dat je het toch wel interessant vond, en heel benieuwd naar je mening over de vervolgen 
Now You See Me (2013) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13 Aardige film met een concept waar eigenlijk nog veel meer in had gezeten. Een verhaal over illusionisten die hun kunsten gebruiken om misdaden te plegen is natuurlijk in potentie briljant, maar dan moet het verhaal wel net zo sterk in elkaar zitten als de makers ons hier willen doen geloven. Ik heb me absoluut vermaakt, maar stoorde me wel een beetje aan de illusie (haha) die Louis Leterrier ons voorschotelt dat het verhaal tot in de puntjes klopt. Dat is absoluut niet zo, maar dat wordt verhuld door af en toe wel uit te leggen hoe (voorspelbare) trucs werken. De echt magische illusies worden totaal genegeerd, maar als publiek moeten we dat maar vergeten als we zien hoe iets in elkaar zit dat we zelf ook hadden bedacht. Er zitten tevens enkele "twists" in die zo'n beetje elke bioscoopganger ziet aankomen. spoiler: Ik vermoed dat ruim 90% van de kijkers hier niet intrapt en dan gaat het script er toch echt te lang mee door. De laatste twist is dan weer te belachelijk voor woorden.Goh, zou Dave Franco niet echt dood zijn? Goh, zou er een spiegel gebruikt zijn bij de kluis? Toch heb ik me zoals ik al zei wel echt vermaakt. Ik stoor me aan de eerdergenoemde punten omdat de film bijzonder pretentieus is. Als je dat echter opzij zet heb je een aardige actiefilm met goed acteerwerk en een sterk concept in de basis. Trap echter niet in het idee dat de trailer je voorschotelt wat betreft de complexiteit van het verhaal. | |
[ Voor 93% gewijzigd door Ram0n op 20-07-2013 16:24 ]
The Kingdom (2007) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: R Toen ik de trailer van deze film zag was ik al redelijk verkocht. uiteindelijk de film gekeken en wat een topfilm ! Het geeft een goed idee de situatie in saudi arabia. Een dikke 8 voor deze film ! | |
[ Voor 196% gewijzigd door pannekoek141 op 20-07-2013 22:32 ]
Suh dude
Into the Wild (2007) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: 148min. | MPAA: R In het begin was ik bang dat het een grote moraliserende toer (´de maatschappij is verrot en de mensen zijn niet meer bezig met waar het echt om gaat blabla´ - ik kan daar slecht tegen) zou worden, maar dat bleek - zeker naarmate de film vorderde - niet echt het geval. Mooie film, mooi gemaakt en de soundtrack van Eddie Vedder is erg fijn, maar ik haal er verder geen levenslessen uit. | |
@Dinictus208,
Ik zit met smart te wachten op je volgende review
Ik zit met smart te wachten op je volgende review
Het verbaast me dat er nog niemand naar Pacific Rim is geweest?
(Ikzelf ga donderdag)
(Ikzelf ga donderdag)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik ben gisteren geweest, was eigenlijk precies wat ik ervan had verwacht
Verhaal is zo voorspelbaar als wat, maar de gevechten tussen de Jaegers (de robots) en de Kaiju (de monsters) waren heel vet. Vooral hoe groot beide waren was erg vet om te zien.
En in tegenstelling tot Transformers zag je hier wel wat nou de robot was en wat nou de monster (in Transformers werd het één grote brei waarin je de goede en de slechte écht niet uit elkaar kon houden), maar zag ik soms niet goed welke monster of welke robot er in beeld was. Dus goed en slecht waren prima te scheiden als ze lekker aan het rollebollen waren, maar wélke goede en wélke slechte het nou waren, was me soms niet helemaal duidelijk
Doet verder weinig afbreuk aan de film, maar dat was eigenlijk iets wat me het meeste opviel.
En in tegenstelling tot Transformers zag je hier wel wat nou de robot was en wat nou de monster (in Transformers werd het één grote brei waarin je de goede en de slechte écht niet uit elkaar kon houden), maar zag ik soms niet goed welke monster of welke robot er in beeld was. Dus goed en slecht waren prima te scheiden als ze lekker aan het rollebollen waren, maar wélke goede en wélke slechte het nou waren, was me soms niet helemaal duidelijk
Doet verder weinig afbreuk aan de film, maar dat was eigenlijk iets wat me het meeste opviel.
The devil is in the details.
Voor anandus 
Pacific Rim (2013) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13 Pacific Rim is de vetste film van 2013. Het verhaal is simpel en voorspelbaar, maar niet ergerlijk of onlogisch. De film kent een aantal clichématige en zoetsappige momenten, maar deze vindt je in elke film bedoeld voor het grote publiek. Pacific Rim legt de lat een stuk hoger wat betreft CGI en actie, en vermaakt behoorlijk. Een van de betere popcorn movies van dit jaar. | |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13 Plot: When an alien attack threatens the Earth's existence, giant robots piloted by humans are deployed to fight off the menace. Voor mij was dit een typisch gevalletje met te hoge verwachtingen naar een film, wat een tegenvaller. Ik had toch echt meer verwacht van de maker van Pan's Labyrinth. Imo had iedere regisseur deze film kunnen maken. Het verhaal is idd waardeloos net als de personages. Ik stoorde me vooral aan de 2 "wetenschappers".Idris Elba vond ik wel erg goed spelen. Maar waar het natuurlijk om gaat zijn de sfx en de gevechten en die verdienen absoluut een dikke 10. Ook Ron Perlman was weer leuk in zijn rolletje. | |
Ohja, even blijven zitten na de eerste end credits.
Before Sunset (2004) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 80min. | MPAA: R Plot: It's nine years after Jesse and Celine first met; now, they encounter one another on the French leg of Jesse's book tour. Hmm. Mwah. Matig. Na tien minuten is wel duidelijk dat de film exact hetzelfde plot volgt als bij de eerste film (Before Sunrise): Man & vrouw, overduidelijk met wederzijdse 'klik', in discussie over relaties en het leven algemeen. Voor mij was deze wat minder dan de eerste film: - Karakters wat neurotischer en minder sympathiek (zal ook zo bedoeld zijn) - Je weet nu eigenlijk wel waar het om gaat: wat doen ze op het eind? Alle praat tussendoor voelt nu als vulling tussen de ontmoeting en de eindscene. - Einde was wat voorspelbaar. Zou het heel raar gevonden hebben als spoiler: ze nu weer uit elkaar waren gegaan. Desondanks nog wel genoeg leuke stukken tussendoor... maar kan mij niet vinden in de superhoge IMDB score. | |
The Great Gatsby (2013) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13 Deze film kon mij niet helemaal pakken, zat er niet echt helemaal in. Naar mijn gevoel werd er te weinig over het hoe en waarom verteld, met een zwak einde tot gevolg. Muziek was echt waardeloos trouwens, moderne electro muziek in een jaren '20 film? ![]() Leuke setting, maar daar blijft het eigenlijk ook bij. | |
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Al een wat oude film (wilde 'm toen op HD-DVD bestellenpannekoek141 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:31:
The Kingdom (2007) [afbeelding] IMDb: 7.0 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: R Toen ik de trailer van deze film zag was ik al redelijk verkocht.
uiteindelijk de film gekeken en wat een topfilm !
Het geeft een goed idee de situatie in saudi arabia.
Een dikke 8 voor deze film ![afbeelding] [afbeelding] [url=][afbeelding][/url] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Hé verdorie, maat van me moest snel naar de trein. Doe eens in spoilers.Sargan schreef op zondag 21 juli 2013 @ 09:37:
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
MrVegeta schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:27:
Hé verdorie, maat van me moest snel naar de trein. Doe eens in spoilers.
spoiler: title
Ron Perlman die uit dat beest kwam en dus niet dood is, uiteraard met een gevatte oneliner
Kahaani (2012) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 122min. | MPAA: NC-16 Plot: A pregnant woman's search for her missing husband takes her from London to Kolkata, but everyone she questions denies having ever met her husband. Ik moest er weer eens aan geloven... een bollywood film. Het was best aardig; soms wat traag maar op zich een redelijk verhaal. Ook een van de weinige films waar helemaal geen zang of dans in voorkomt, dus dat scheelde weer Als je een keer iets moderns uit bollywood wilt kijken en van rustige thrillers/mystery houdt kan je deze best een keer kijken. | |
[ Voor 3% gewijzigd door Zoijar op 21-07-2013 14:50 ]
Hoe lang, waren gisteren naar de drive in geweest en moesten nogal lang blijven zitten voor we mochten doorrijden en niet echt iets gezien.Jawel dusSargan schreef op zondag 21 juli 2013 @ 09:37:...
Despicable Me 2 (2013) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Comedy, Crime, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG Echt slap vervolg, soms wel grappig maar als je al de trailers ziet en je zet ze in de juiste volgorde achter elkaar heb je de film 80% gezien. C'mon geen tijd om aparte trailers te maken????? | |
[ Voor 66% gewijzigd door Damic op 21-07-2013 23:55 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
gvd dubbel post
[ Voor 98% gewijzigd door Damic op 21-07-2013 23:55 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Wat bedoel je met 'aparte trailers'? Met beelden die niet in de film zitten? Dan krijg je weer gezeik dat de beelden uit de trailers niet in de daadwerkelijke film zatenC'mon geen tijd om aparte trailers te maken?????
En volgens mij zie je die minions van Despicable Me juist wel vaak buiten de daadwerkelijke film, dus ze doen ook aan promotie zonder de film te laten zien.
The devil is in the details.
spion van oranje (2009) | ![]() |
IMDb: 3.6 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 90min. | MPAA: 12 Ik heb deze film vanavond gekeken omdat ik in de waan was dat ik deze nog niet gezien had (vergeten hoe slecht hij was) Maar na een paar minuten had ik het door. Toen vond ik het eigenlijk te grappig om uit te zetten en mn zusje wilde m nog graag zien... Maar nooit weer, dat weet ik wel! | |
@hahn: ja dat wel, maar er waren volgens mij bij deel 1 veel minder trailers die in direct uit de film kwamen. Nu heb ik 1 filmpje gezien dat niet direct uit de film kwam, maar wel iets te maken heeft me de film en dat is veels te grappig. > YouTube: Evil Minion Animation Test
Heb trouwens het probleem gevonden: de youtube pagina van Illumination Entertainment
Heb trouwens het probleem gevonden: de youtube pagina van Illumination Entertainment
[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 22-07-2013 00:29 ]
Ik heb ze alledrie gekeken vandaag (Before Sunrise, Before Sunset en Before Midnight) en vond ze dusdanig goed dat ik de eerste 2 films besteld heb, en de laatste pre-ordered.Na tien minuten is wel duidelijk dat de film exact hetzelfde plot volgt als bij de eerste film (Before Sunrise): Man & vrouw, overduidelijk met wederzijdse 'klik', in discussie over relaties en het leven algemeen.
Voor mij was deze wat minder dan de eerste film:
- Karakters wat neurotischer en minder sympathiek (zal ook zo bedoeld zijn)
- Je weet nu eigenlijk wel waar het om gaat: wat doen ze op het eind? Alle praat tussendoor voelt nu als vulling tussen de ontmoeting en de eindscene.
- Einde was wat voorspelbaar. Zou het heel raar gevonden hebben als
spoiler:ze nu weer uit elkaar waren gegaan.
Desondanks nog wel genoeg leuke stukken tussendoor... maar kan mij niet vinden in de superhoge IMDB score.
Ik vind het knap hoe ze 2 films weten te maken met dezelfde 2 hoofdpersonen, met voornamelijk gesprekken/discussies tussen die 2 personen en het geheel toch niet saai wordt. De derde is wel anders dan de eerste 2, maar de discussies/ruzies vond ik eigenlijk realistiser overkomen.
spoiler:
De passie van de eerste film is eruit (logisch ook), het verrassings element van elkaar weer tegenkomen en de terugkerende gevoelens die dat met zich meebrengt (2de film) zijn ook weg, maar de wederzijdse irritaties in een langdurige relatie, hoeveel ze ook van elkaar houden, zijn wel stukken realistischer.
A.s. vrijdag naar pacific rim. Benieuwd naar deze film in 3D.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Note vooraf: ja, mijn cijfers zijn hoog, maar ik geef cijfers op basis van vermaak en niet cinematografisch of whatsoever 
Red 2 (2013) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | MPAA: PG-13 Plot: Retired black-ops CIA agent Frank Moses reunites his unlikely team of elite operatives for a global quest to track down a missing portable nuclear device. Wat is Helen Mirren toch een tof mens. Dat vond ik na RED al en in RED 2 wordt dat nogmaals bevestigd Ik kan erg genieten van dit soort films en heb me dan ook erg goed vermaakt. | |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13 Plot: When an alien attack threatens the Earth's existence, giant robots piloted by humans are deployed to fight off the menace. Guillermo del Toro's liefde voor japanse monster films en robots spatte van het scherm in deze film. Ik kan erg van zijn films genieten. Van het mooie en serieuzere Pan's Labyrinth, maar ook van Hellboy. En Pacific Rim is niet veel anders. Volledig over the top, maar wel met heel veel liefde gemaakt. | |
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Mik! schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:04:
Note vooraf: ja, mijn cijfers zijn hoog, maar ik geef cijfers op basis van vermaak en niet cinematografisch of whatsoever
mensen zoeken soms de meest vreemde dingen achter films.. Totaal niet nodig
Hier staat tekst
HOe voorspelbaar ook, lijkt me wel fijn om dat in spoilers te zetten
Waarom ben je daar benieuwd naar? Het is sowieso een post production 3D wat al minder is. En bij actiefilms werkt 3D nog minder want dan zie je nog minder wat er gebeurd.Xtr3me4me schreef op maandag 22 juli 2013 @ 07:10:
A.s. vrijdag naar pacific rim. Benieuwd naar deze film in 3D.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Only God Forgives (2013) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R Plot: Julian, a drug-smuggler thriving in Bangkok's criminal underworld, sees his life get even more complicated when his mother compels him to find and kill whoever is responsible for his brother's recent death. Review is iets serieuzer want dit is wel een serieus bedoelde film. spoiler: Only god forgives en dus niemand anders. Dit zeg ik even duidelijk om te laten zien dat ik wel degelijk de diepere meaning van deze film snap. Goed, de critici zijn verdeeld, is dit een top film? is dit een kutfilm? Alhoewel ik echt wel onder de indruk ben van Ryan Gossling valt deze film in de categorie: KUT. plot: Ryan Gossling woont in Thailand. Niet zomaar Thailand maar de rode versie van Thailand want alles is om 1 of andere reden (neee, daar zit wel een reden achter) ROOD. Anyway, Ryan heeft zijn eigen vader doorgeslagen met zijn blote handen en daarom kijkt hij heel vaak naar zijn handen zo van AAARHHHGHHHA. Deze scene komt meerdere keren voor in de film en duurt ongeveer 5 minuten per keer. Op een gegeven moment wordt dat wel vermoeiend. Regelmatig heb je bij deze film het gevoel van: Waar zit ik de fuk nou naar te kijken? ps Ryan is drugs dealer en werkt vanuit en vechtschool. De bro van Ryan is niet helemaal lekker en vermoordt een vrouw (hoer) er wordt een ex politie chef ingezet om te boel te "onderzoeken". Deze ex-chef is mega goed in alles! (god? Jesus?) hij laat de vader van de vrouw los in een kamer met de bro van Ryan en die man vermoord hem dan door hem 1000 keer te stompen. Om alles netjes af te handelen hakt de ex chef dan de handen van de vader van de vermoorde vrouw eraf....Het universum is weer in balans. De moemoe van ryan komt naar Thailand en laat ryan wraak nemen op de moordenaar van zijn broer. De ex-chef kilt allerlei gasten en buddies van ryan en dan komt HET MOMENT VAN DE FILM WAAR IK AL EEN HALF JAAR OP HEB ZITTEN WACHTEN: Ryan loopt naar de ex-chef en zegt: WANNA FIGHT? OMG mijn hart gaat sneller kloppen dit wordt het gevecht van de century man. Ryan loopt onwijs cool rond en trekt zijn smoking uit. Hij neemt een geweldige vechtpose aan, dit moet vet worden kan niet anders, hij kijkt en slaat.... .....En wordt finaal op zijn bek geslagen, niet 1 keer raak. De ex-chef is 10 keer beter. WTF WTF WTF. Ik was in staat deze film uit te zetten en nog een keer 6fast6furious te gaan kijken. Dan wil ryan wraak nemen ofzo en dan redt hij per ongeluk de dochter van de ex-chef (weet niet precies,whatever ik was er zo klaar mee met die hele film) en de ex-chef hakt dan op het eind zijn handen eraf. En het universum is weer helemaal in balans..whoehoe. Er wordt te hard geprobeerd om speciaal te zijn in deze film. De pacing in de film is traag, je moet echt hel veel tijd over hebben wil je niet gaan spoelen in deze film. Ryan, Refn, maak aub een iets normalere film. Drive vond ik top maar zo'n film kan je maar 1 keer maken. En ja, ik weet ook dat deze film niet als Drive 2 in Thailand bedoeld was.... De deeper meaning: De zondaar (Ryan) wellicht in een een schemerwereld (waardoor alles rood is) het goede (ex chef) het kwade (moemoe Ryan) de milde straf en de acceptatie hiervan voor de zondaar door zijn goede daad. en er zitten geen tieten in. | |
Dinictus for president.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
MrVegeta schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:16:
[...]
Waarom ben je daar benieuwd naar? Het is sowieso een post production 3D wat al minder is. En bij actiefilms werkt 3D nog minder want dan zie je nog minder wat er gebeurd.
Ik ben niet echt een voorstander van 3D en al helemaal als het in post-production gedaan wordt. Ik moet echt zeggen dat het bij Star Trek: Into Darkness erg goed gedaan was. Ik vond het 3D best wat toevoegen en ook was de post-production 3D erg goed gedaan. Ik heb geen moment meegemaakt dat ik ergens aan zag dat het post-production 3D was. Dus het KAN wel blijkbaar!MrVegeta schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:16:
[...]
Waarom ben je daar benieuwd naar? Het is sowieso een post production 3D wat al minder is. En bij actiefilms werkt 3D nog minder want dan zie je nog minder wat er gebeurd.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Don't feed the troll....I know I know, maja, soms zijn ze gewoon zo zieliglanerios schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:27:
Luuk, vegeta is een troll, negeren(als in, post alleen maar om onzin discussies uit te lokken)
Dinictus, geweldige review

spoiler:
Het lijkt me sterk dat er geen enkele vrouw in de film meespeelt, maar ik neem aan dat je BLOTE tieten bedoeld 
offtopic:
Edit:Woeps, twee posts achter elkaar, had de vorige post even moeten editen. Forgive me
Edit:Woeps, twee posts achter elkaar, had de vorige post even moeten editen. Forgive me

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 22-07-2013 15:35 ]
Only God Forgives geeft in ieder geval wel wat over te denken en dat is tegenwoordig ook al wat.Dinictus208 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:53:
Only God Forgives (2013) [afbeelding] IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R Plot: Julian, a drug-smuggler thriving in Bangkok's criminal underworld, sees his life get even more complicated when his mother compels him to find and kill whoever is responsible for his brother's recent death.
Review is iets serieuzer want dit is wel een serieus bedoelde film.
spoiler:Only god forgives en dus niemand anders. Dit zeg ik even duidelijk om te laten zien dat ik wel degelijk de diepere meaning van deze film snap.
Goed, de critici zijn verdeeld, is dit een top film? is dit een kutfilm? Alhoewel ik echt wel onder de indruk ben van Ryan Gossling valt deze film in de categorie: KUT.
plot: Ryan Gossling woont in Thailand. Niet zomaar Thailand maar de rode versie van Thailand want alles is om 1 of andere reden (neee, daar zit wel een reden achter) ROOD. Anyway, Ryan heeft zijn eigen vader doorgeslagen met zijn blote handen en daarom kijkt hij heel vaak naar zijn handen zo van AAARHHHGHHHA. Deze scene komt meerdere keren voor in de film en duurt ongeveer 5 minuten per keer. Op een gegeven moment wordt dat wel vermoeiend. Regelmatig heb je bij deze film het gevoel van: Waar zit ik de fuk nou naar te kijken? ps Ryan is drugs dealer en werkt vanuit en vechtschool.
De bro van Ryan is niet helemaal lekker en vermoordt een vrouw (hoer) er wordt een ex politie chef ingezet om te boel te "onderzoeken". Deze ex-chef is mega goed in alles! (god? Jesus?) hij laat de vader van de vrouw los in een kamer met de bro van Ryan en die man vermoord hem dan door hem 1000 keer te stompen. Om alles netjes af te handelen hakt de ex chef dan de handen van de vader van de vermoorde vrouw eraf....Het universum is weer in balans.
De moemoe van ryan komt naar Thailand en laat ryan wraak nemen op de moordenaar van zijn broer. De ex-chef kilt allerlei gasten en buddies van ryan en dan komt HET MOMENT VAN DE FILM WAAR IK AL EEN HALF JAAR OP HEB ZITTEN WACHTEN:
Ryan loopt naar de ex-chef en zegt: WANNA FIGHT?
OMG mijn hart gaat sneller kloppen dit wordt het gevecht van de century man.
Ryan loopt onwijs cool rond en trekt zijn smoking uit. Hij neemt een geweldige vechtpose aan, dit moet vet worden kan niet anders, hij kijkt en slaat....
.....En wordt finaal op zijn bek geslagen, niet 1 keer raak. De ex-chef is 10 keer beter. WTF WTF WTF. Ik was in staat deze film uit te zetten en nog een keer 6fast6furious te gaan kijken.
Dan wil ryan wraak nemen ofzo en dan redt hij per ongeluk de dochter van de ex-chef (weet niet precies,whatever ik was er zo klaar mee met die hele film) en de ex-chef hakt dan op het eind zijn handen eraf. En het universum is weer helemaal in balans..whoehoe.
Er wordt te hard geprobeerd om speciaal te zijn in deze film. De pacing in de film is traag, je moet echt hel veel tijd over hebben wil je niet gaan spoelen in deze film.
Ryan, Refn, maak aub een iets normalere film. Drive vond ik top maar zo'n film kan je maar 1 keer maken. En ja, ik weet ook dat deze film niet als Drive 2 in Thailand bedoeld was....
De deeper meaning:
De zondaar (Ryan) wellicht in een een schemerwereld (waardoor alles rood is) het goede (ex chef) het kwade (moemoe Ryan) de milde straf en de acceptatie hiervan voor de zondaar door zijn goede daad.
en er zitten geen tieten in.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.5 / 10
Ik heb een mening over 3D (het is nutteloos en doet afbreuk aan filmplezier) en ben oprecht benieuwd waarom iemand naar 3D wil. Jij maakt een post alleen om te flamen, ook nog persoonlijk ook.lanerios schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:27:
Luuk, vegeta is een troll, negeren(als in, post alleen maar om onzin discussies uit te lokken)
Dinictus, geweldige review
Ja, ik vraag toch ook _waarom_ hij benieuwd is?Afvalzak schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:15:
[...]
Hij mag toch wel benieuwd zijn naar de dingen die jij hier zo maar tafel gooit
Ik ben een poosje geleden ook bij Pacific Rim geweest en op zich heel tevreden er uit gekomen. Ik vond alleen het einde jammer
spoiler:
. Maar de film nam zichzelf niet zo serieus, de acties was vaak goed. Als was het soms in het donker niet goed te zien welke Jaeger tegen welke monster aan het vechten was, het was iig wel duidelijk wat wat was.
dat beide Jaeger piloten het overleven, zelfs als er één door een interdimentionale poort gaat...
[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 22-07-2013 15:48 ]
Je opmerking komt nogal trollerig over.
Echter ben ik het wel met je eens dat 3D tot nu toe weinig nut in films heeft gehad. Beste tot nu toe voor mij was Avengers 3D, en dat zegt toch iets over het bedroevende niveau ervan.
Maar moet ook zeggen, misschien dat het in animatiefilms beter werkt.
Echter ben ik het wel met je eens dat 3D tot nu toe weinig nut in films heeft gehad. Beste tot nu toe voor mij was Avengers 3D, en dat zegt toch iets over het bedroevende niveau ervan.
Maar moet ook zeggen, misschien dat het in animatiefilms beter werkt.
Alle films die ik in 3D gezien heb heb ik ook 2D gezien. Er is er geen een waarbij de 3D variant in mijn beleving mooier / beter was. Niet in de laatste plaats omdat ik een bril op moest zetten om iets in 3D te kijken. Zolang dat ongemak er is, zal het nooit beter worden dan 2D.
Ik moet zeggen dat ik The Hobbit in HFR erg vermakelijk vondt. Meerwaarde...mwoah...maar niks te klagen. Ik heb wel besloten om enkel nog naar 3dHFR films te gaan. De normale 3D is voor mij afgeschreven.AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:02:
Alle films die ik in 3D gezien heb heb ik ook 2D gezien. Er is er geen een waarbij de 3D variant in mijn beleving mooier / beter was. Niet in de laatste plaats omdat ik een bril op moest zetten om iets in 3D te kijken. Zolang dat ongemak er is, zal het nooit beter worden dan 2D.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Spring Breakers (2012) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 94min. | MPAA: R In het begin leek het nog wat te worden. De trailer leek me goed.. Maar wat een slechte film zeg, niet normaal. Die meiden in bikini is 2 minuten leuk maar dan heb je het ook gehad. Niet alleen het verhaal is kei-slecht (want het gaat echt nergens over, niets van spanningsboog of iets wat je geïnteresseerd houd) maar ook de shots en vooral de kleuren in de film zijn niet te doen. | |
Ik heb liever dat ze geld in HFR pompen dan in die 3D onzin. Die HFR had wel meerwaarde, af en toe zag het er niet uit, maar in andere scenes, zoals Rivendel waar ze een panoramic shot doen of bij snelle actiescènes zag het er wel beter uit.lj_tree schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:08:
[...]
Ik moet zeggen dat ik The Hobbit in HFR erg vermakelijk vondt. Meerwaarde...mwoah...maar niks te klagen. Ik heb wel besloten om enkel nog naar 3dHFR films te gaan. De normale 3D is voor mij afgeschreven.
Dat 3D is zo een geforceerde gadget van de producers en uitgevers om mensen naar de bios te krijgen en meer te laten betalen. Een 3D toeslag
die 3D toeslag slaat echt gewoon nergens op inderdaad, vooral de prijzen die ze vragen.
Hoeveel betalen jullie dan als ik vragen mag? Ik heb 7 euro voor een avondvoorstelling van Pacific Rim betaald
Dat is een normale prijs
de drive in is hier 6€ per persoon maar als je met een old timer komt betaal je alleen voor de rest van de inzittende dus bestuurder betaald niet
7 euro? Dat er nog zulke goedkope bioscopen bestaan 
Ik heb 12 euro betaald. Edit: En reserveringskosten. Weet niet hoeveel dat precies was.
Ik heb 12 euro betaald. Edit: En reserveringskosten. Weet niet hoeveel dat precies was.
[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 22-07-2013 16:26 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hah geniaal, dat moet ik ook hebbenDamic schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:22:
Dat is een normale prijsde drive in is hier 6€ per persoon maar als je met een old timer komt betaal je alleen voor de rest van de inzittende dus bestuurder betaald niet
Het is denk ik een kwestie van hoe je het bekijkt. Puur kijkend naar wat er gebeurt dan lijkt dat inderdaad weinig te zijn. Zelf zag ik wel dat de film bepaalde thema's aansnijdt. Wat ik er uithaalde was dat het niet uitmaakt welk soort leven je leeft dat alles op een gegeven moment gewoon gaat lijken. In het begin zijn de meiden niet blij met de omgeving waarin ze leven, maar ook het "spring break" leven wordt op een gegeven moment eentonig waardoor ze nog extremere dingen gaan opzoeken. Dat is niet iets wat ieder individu doet (zoals de film ook laat zien), maar het constant herhalen van bepaalde shots bracht dat gevoel goed naar voren. Kan me overigens wel voorstellen dat dit een film is waar niet iedereen van zal kunnen genieten.BastiaanCM schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:11:
Spring Breakers (2012) [afbeelding] IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 94min. | MPAA: R In het begin leek het nog wat te worden. De trailer leek me goed.. Maar wat een slechte film zeg, niet normaal. Die meiden in bikini is 2 minuten leuk maar dan heb je het ook gehad.
Niet alleen het verhaal is kei-slecht (want het gaat echt nergens over, niets van spanningsboog of iets wat je geïnteresseerd houd) maar ook de shots en vooral de kleuren in de film zijn niet te doen.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 2 / 10
Een normale prijs? Dat is ronduit laagDamic schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:22:
Dat is een normale prijsde drive in is hier 6€ per persoon maar als je met een old timer komt betaal je alleen voor de rest van de inzittende dus bestuurder betaald niet
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]