Drive in? Heb ik altijd al eens willen doen. Waar is dat (website?)?Damic schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:22:
Dat is een normale prijsde drive in is hier 6€ per persoon maar als je met een old timer komt betaal je alleen voor de rest van de inzittende dus bestuurder betaald niet
Wat? 12 euro voor een film?
Ik ga altijd naar de Royal bioscoop, die is pas helemaal verbouwd, heeft echt het nieuwste op het gebied van geluid en digitale projectie. Waaronder ook hfr. https://www.royaltheaters.nl/
Ik ga altijd naar de Royal bioscoop, die is pas helemaal verbouwd, heeft echt het nieuwste op het gebied van geluid en digitale projectie. Waaronder ook hfr. https://www.royaltheaters.nl/
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Arcaplex Bioscopen
Prijsoverzicht
2D films
Standaard
€ 8,50
Kinder-/jeugdfilms Matinee
€ 7,25
Kinder-/jeugdfilms Avond
€ 8,50
3D films
Kinderfilms Matinee NL *
€ 8,00
Volwassenfilms *
€ 9,50
Incl. originele versie animatie
Kortingstarieven
Dinsdag (2D) **
€ 5,00
Dinsdag (3D) */**
€ 6,50
Vrijdag Matinee (2D) **
€ 5,00
Vrijdag Matinee (3D) */**
€ 6,50
Ochtendvoorstelling (2D)
€ 5,00
Ochtendvoorstelling (3D) *
€ 6,50
edit: je moet wel je eigen 3D bril meenemen of kopen a € 1,50
Prijsoverzicht
2D films
Standaard
€ 8,50
Kinder-/jeugdfilms Matinee
€ 7,25
Kinder-/jeugdfilms Avond
€ 8,50
3D films
Kinderfilms Matinee NL *
€ 8,00
Volwassenfilms *
€ 9,50
Incl. originele versie animatie
Kortingstarieven
Dinsdag (2D) **
€ 5,00
Dinsdag (3D) */**
€ 6,50
Vrijdag Matinee (2D) **
€ 5,00
Vrijdag Matinee (3D) */**
€ 6,50
Ochtendvoorstelling (2D)
€ 5,00
Ochtendvoorstelling (3D) *
€ 6,50
edit: je moet wel je eigen 3D bril meenemen of kopen a € 1,50
[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-07-2013 16:33 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Pathe Den Haag:
Normaal
Online € 9,50
Kassa € 10,00
Ochtend (voor 12 uur)
Online € 7
Kassa € 7,50
Toeslag 3D
Exclusief bril € 1,50
Inclusief bril € 2,50
Dus als je pech hebt kost een voorstelling je 12,50.
En als je IMAX wilt ben je nog verder van huis: € 15,00
Normaal
Online € 9,50
Kassa € 10,00
Ochtend (voor 12 uur)
Online € 7
Kassa € 7,50
Toeslag 3D
Exclusief bril € 1,50
Inclusief bril € 2,50
Dus als je pech hebt kost een voorstelling je 12,50.
En als je IMAX wilt ben je nog verder van huis: € 15,00
Tarieven | |
---|---|
Volwassenen normale voorstelling | € 9,00 |
Kinderen normale voorstelling | € 8,00 |
Volwassen 3D voorstelling incl. briltoeslag | € 11,50 |
Kinderen 3D voorstelling incl. briltoeslag | € 10,50 |
Toeslagen | |
Lange film toeslag | € 1,00 |
Toeslag 3D-bril | € 2,50 |
En die "Lange film toeslag" wordt bij zowat elke film toegepast
Bijvoorbeeld Avatar kost dus 12,50
volgens de website van Utopolis Zoetermeer:
9 euro voor normale voorstelling. Echter kloppen deze prijzen niet, ik betaal gemiddeld 11-13 euro hiervoor ><
9 euro voor normale voorstelling. Echter kloppen deze prijzen niet, ik betaal gemiddeld 11-13 euro hiervoor ><
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
In Heerlen bij de Royal zijn de prijzen best redelijk. Zeker als je rekening houd met de diverse aanbiedingen en speciale voorstellingen. En dan nog de kortingskaart die ze hebben. (oa 1.50 korting per kaartje, eenmalige aanschaf van de kaart 15 euro)
Soms kan je voor 3.50 naar de film (laatste voorstelling van een film op een woensdagavond bv) Maximaal ben je daar normaal 7 of 8 euro kwijt geloof ik. Dinsdag altijd 5 euro geloof ik (+ eventuele toeslag voor 3D of lange films)
Vroeger ging ik vaak in Amsterdam naar de film.. Pathe. Kwam bijna nooit onder de 10 euro uit En dan zit je uiteraard in de bomvolle zaal met luidruchtige jongeren.
Soms kan je voor 3.50 naar de film (laatste voorstelling van een film op een woensdagavond bv) Maximaal ben je daar normaal 7 of 8 euro kwijt geloof ik. Dinsdag altijd 5 euro geloof ik (+ eventuele toeslag voor 3D of lange films)
Vroeger ging ik vaak in Amsterdam naar de film.. Pathe. Kwam bijna nooit onder de 10 euro uit En dan zit je uiteraard in de bomvolle zaal met luidruchtige jongeren.
[ Voor 17% gewijzigd door Collaborator op 22-07-2013 16:55 ]
This space is occupied
In mei een Unlimited gold kaar gehaald, omgerekend haal je hem eruit als je elke 2 maanden 5x naar de film gaat. eerst dacht ik van haal ik dat wel, maar achteraf geen spijt van gehad, Zelfs die paar keer dat ik samen met mijn vrouw naar de film ga ben ik aan het einde van de rit nog voordeliger uit en je kan ook wat avontuurlijker zijn qua filmkeuze. Enige is dat je aan de Pathe theaters vast zit en dat kan een nadeel zijn.
Betaal dus 26euro per maand (in juni 7x naar de film geweest, alle andere maanden 2x minimaal)
Betaal dus 26euro per maand (in juni 7x naar de film geweest, alle andere maanden 2x minimaal)
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Als je klant bij de ING bank bent kun je via rentepunten een Pathe Unlimited kaart krijgen voor een kwart jaar voor de helft van de prijs! (38 euro voor 4 maanden)
@walkman: Mechelen in België.
Ik had het verkeerd jongens het is hier ook 8€50 voor een ticketje
Ik had het verkeerd jongens het is hier ook 8€50 voor een ticketje
Standaard Tarief
€ 8,50
Kortingstarief *
€ 7,50
Toeslag 3D-film **
€ 1,00
Toeslag film met lange speelduur ***
€ 1,00
Vip-Zaal ****
€ 12,50
Abonnement *****
€ 65,00
Maandag Kortingsdag ******
€ 6,00
Kortingstarief
Dit tarief is geldig voor kinderen (-18j), studenten (op vertoon studentenkaart) en 60+ (op vertoon leeftijdsbewijs).
Toeslag 3D-film
Aankoop herbruikbare 3D-bril €2
Toeslag film met lange speelduur
Deze toeslag is van toepassing voor films met een speelduur van minimum 150 minuten.
Vip-Zaal
Prijs inclusief film, glas cava of fruitsap en Vip-service.
Abonnement
Een abonnement is persoonlijk en geeft recht op 10 filmvoorstellingen binnen de periode van 3 maanden. Toeslagen blijven van toepassing.
Maandag Kortingsdag
Dit tarief is niet geldig tijdens schoolvakanties of op feestdagen. Toeslagen blijven van toepassing.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
17 posts over de kosten van een kaartje, maar niemand die het resultaat van het kaartje kopen hier post
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Ik heb zelf gewoon een Unlimited, want een Gold kaart haal ik er (helaas) niet uit. Ik woon in Rotterdam en kan kiezen tussen 2 Pathé's. Alleen de Pathé op shouwburgplein is zo k*t (smerig, oude stoelen, irritante mensen etc.), maar is wel de gene die imax heeft. Dat heeft de Pathé Kuip weer niet, aangezien ik altijd naar de Kuip gaat is een normale Unlimited kaart goedkoper voor mij. Ten tweede vind ik imax echt geen meer waarde bieden (serieus ik zie het verschil niet, behalve dat ik meer herrie hoor). Anyway offtopic...Bokkie schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:21:
In mei een Unlimited gold kaar gehaald, omgerekend haal je hem eruit als je elke 2 maanden 5x naar de film gaat. eerst dacht ik van haal ik dat wel, maar achteraf geen spijt van gehad, Zelfs die paar keer dat ik samen met mijn vrouw naar de film ga ben ik aan het einde van de rit nog voordeliger uit en je kan ook wat avontuurlijker zijn qua filmkeuze. Enige is dat je aan de Pathe theaters vast zit en dat kan een nadeel zijn.
Contact (1997) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150min. | MPAA: PG Plot: Dr. Ellie Arroway, after years of searching, finds conclusive radio proof of intelligent aliens, who send plans for a mysterious machine. De planning was deze film zaterdagavond voor de helft te kijken, en de rest op zondag. Toch maar de film afgekeken, want we werden er goed ingetrokken. Opbouw van het verhaal standaard, maar wel goed. Typisch Amerikaans, good-guy(girl), bad-guy, arrogantie van de overheid, complottheorieën etc, maar zeker niet vervelend! Op een kwartier na vond ik de film enorm goed, en dat kwartier wat ik niks vond was vooral Science-Fiction, waar ik niet zo van houd. De rest van de film, mysterieus, was top. Overigens ook een enorm goede cast, waarschijnlijk waren deze mensen toen nog niet zo bekend/duur ;-) | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Olympus Has Fallen (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Plot: Disgraced former Presidential guard Mike Banning finds himself trapped inside the White House in the wake of a terrorist attack; using his inside knowledge, Banning works with national security to rescue the President from his kidnappers. Na alle negatieve reacties en reviews hier had ik weinig hoop voor Olympus has fallen, maar ik moet zeggen dat de film me toch best meeviel. Serieus moet je de film niet nemen natuurlijk. Het plot is op zich interessant, maar is moeilijk serieus te nemen: een groep Koreanen valt het witte huis binnen en nemen de president en zijn staf in gijzeling. Dat de invasie en de gijzeling lukt heeft meer te maken met de totale achterlijkheid van de geheime dienst, de politie en het leger die zich gedwee als kanonnenvoer profileert en elk tactisch benul ontbeert. En ook het casual breken van protocol door 'vreemden' in de presidential bunker te laten slaan natuurlijk nergens op. Van de andere kant: als alles realistisch geweest was, dan hadden we geen film gehad. De special effects zijn lang niet overal geloofwaardig. Er zijn genoeg momenten die iets teveel laten zien wat er CGI is en wat niet. Wel moeten natuurlijk bekende landmarks het ontgelden. Net als een hoop mensen overigens die bij bosjes neervallen. Geweld en bloed wordt niet geschuwd en ook laten de terroristen zien dat ze het menen door executies daadwerkelijk uit te voeren en niet alleen ermee te dreigen. Als je de film niet te serieus neemt en bovenstaande dingen voor lief neemt, blijft er naar mijn mening een best aardige thriller over. Natuurlijk is de 'held' dan weer slimmer en sterker dan de rest, maar helemaal onrealistisch en onverwoestbaar is hij zeker niet. spoiler: Ik was tevens positief verrast dat het 'eindgevecht' geen uur duurde en dat er twee realistische mannen aan het vechten waren en geen supermensen die onverwoestbaar zijn. Ook vond ik het positief dat de 'bad guy' ook gewoon een mens is en geen supersoldaat die door de held bijna niet verslagen kan worden. Nee, het was gewoon grof op elkaar inslaan. Ondanks het platte verhaal kunnen de acteurs er best nog wel wat van maken. De bekende namen van Morgan Freeman, Aaron Eckhart en Gerard Butler sieren de cover, toch niet de minste acteurs. Zonder deze acteurs was de film waarschijnlijk een heel stuk minder geweest. Wat zulke bekende acteurs in een film als deze doen blijft misschien een vraag, van de andere kant lijkt het me een film waar je als acteur veel plezier aan kan beleven. Nee, het is geen echt goede film, maar ik heb me er prima mee kunnen vermaken. In het genre dom, hersenloos popcornvermaak krijgt de film van mij een hele krappe voldoende. Als de Koreanen het witte huis net wat minder achterlijk hadden ingenomen en als de special effects wat beter waren geweest, dan had de film zomaar een punt hoger kunnen scoren. | |
[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 23-07-2013 08:58 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Zo, dat is lang geleden dat ik die gezien heb. Meen me te herinneren dat ik die film ook wel goed vond. Heb hem hier nog in de kast staan. Buiten zitten is te warm, dus ga hem ook maar weer eens bekijken zo..Ypho schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:27:
Contact (1997) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150min. | MPAA: PG Plot: Dr. Ellie Arroway, after years of searching, finds conclusive radio proof of intelligent aliens, who send plans for a mysterious machine.
De planning was deze film zaterdagavond voor de helft te kijken, en de rest op zondag. Toch maar de film afgekeken, want we werden er goed ingetrokken. Opbouw van het verhaal standaard, maar wel goed. Typisch Amerikaans, good-guy(girl), bad-guy, arrogantie van de overheid, complottheorieën etc, maar zeker niet vervelend!
Op een kwartier na vond ik de film enorm goed, en dat kwartier wat ik niks vond was vooral Science-Fiction, waar ik niet zo van houd. De rest van de film, mysterieus, was top. Overigens ook een enorm goede cast, waarschijnlijk waren deze mensen toen nog niet zo bekend/duur ;-)[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Shrek (2001) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 90min. | MPAA: PG Geweldige film. Leuke sfeer, erg goede humor. Erg vermakelijke film. | |
Shrek 2 (2004) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 93min. | MPAA: PG Na deeltje 1 ook deel 2 nog maar een keertje aangezet. Zeker zo goed als het eerste deel. Ziet er zeker een stuk netter uit en klinkt heerlijk. Nogmaals leuke sfeer en geweldige humor! Vanavond deel 3 aanzetten:) | |
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik heb ook de gewone unlimited, maar haal het er eigenlijk niet uit.JerX schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:20:
[...]
Ik heb zelf gewoon een Unlimited, want een Gold kaart haal ik er (helaas) niet uit. Ik woon in Rotterdam en kan kiezen tussen 2 Pathé's. Alleen de Pathé op shouwburgplein is zo k*t (smerig, oude stoelen, irritante mensen etc.), maar is wel de gene die imax heeft. Dat heeft de Pathé Kuip weer niet, aangezien ik altijd naar de Kuip gaat is een normale Unlimited kaart goedkoper voor mij. Ten tweede vind ik imax echt geen meer waarde bieden (serieus ik zie het verschil niet, behalve dat ik meer herrie hoor). Anyway offtopic...
De ene keer wel, de andere keer niet.
Daarnaast is het dat wij in Spijk. wonen waardoor het qua benzine ook niet geheel lekker is om even te gaan.
Als we meteen uit werk willen, dan is het wel voordelig, maar dan zitten we weer met de katten en cavia's.
Heerlijke film. Vooral de special effects van "het apparaat" zijn erg goed gedaan.m0nk schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:13:
[...]
Zo, dat is lang geleden dat ik die gezien heb. Meen me te herinneren dat ik die film ook wel goed vond. Heb hem hier nog in de kast staan. Buiten zitten is te warm, dus ga hem ook maar weer eens bekijken zo..
Dan moet ik eens een langskomen, met mn oldtimertje 
Walkman schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:28:
[...]
Drive in? Heb ik altijd al eens willen doen. Waar is dat (website?)?
Die vond ik behoorlijk minder dan deel 1 en 2. Deel 4 vond ik dan weer een stuk beter.lj_tree schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:17:
Vanavond deel 3 aanzetten:)
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
A Clockwork Orange (1971) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: R Maakt echt niet uit hoe vaak ik deze zie, maar wat blijft het een top film. De film is gewoon eerlijk, hard en laat zien wat er gebeurt, zonder het lief proberen te maken. Vooral de achterliggende ideeen zijn erg leuk | |
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Als je een FM Radio hebtettie1990 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:01:
Dan moet ik eens een langskomen, met mn oldtimertje
[...]
Verwijderd
World War Z (2013) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13 Plot: United Nations employee Gerry Lane traverses the world in a race against time to stop the Zombie pandemic that is toppling armies and governments, and threatening to destroy humanity itself. Overlaatst in de cinema gezien. Het is gewoon een goede zomerblockbuster, een goede balans tussen actie en rustige moment en een verhaal dat nog best meevalt. Ik heb het boek niet gelezen, dus ik kan niet oordelen over hoe goed de adaptatie is, maar uit andere reviews kan ik wel afleiden dat het enige dat ze echt gemeen hebben zombies en de titel is. Een zeven lijkt me welverdiend. | |
Silver Linings Playbook (2012) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 122min. | MPAA: R Plot: After a stint in a mental institution, former teacher Pat Solitano moves back in with his parents and tries to reconcile with his ex-wife. Things get more challenging when Pat meets Tiffany, a mysterious girl with problems of her own. Deze film heb ik pas gezien na het zien van de trailer die toch wel grappig oogde. Het was een vermakelijke film, de acteerprestaties waren meer dan goed en het einde was dan misschien een beetje cliché en te verwachten maar zorgde toch dat de film op een goed moment werd afgesloten en dat je niet het gevoel kreeg van 'Was dit het?' Ik heb me goed vermaakt en af en toe eens gelachen. Zeker een acht waard. | |
Verwijderd
Zoijar schreef op zondag 21 juli 2013 @ 14:49:
Kahaani (2012) [afbeelding] IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 122min. | MPAA: NC-16 Plot: A pregnant woman's search for her missing husband takes her from London to Kolkata, but everyone she questions denies having ever met her husband.
Ik moest er weer eens aan geloven... een bollywood film. Het was best aardig; soms wat traag maar op zich een redelijk verhaal. Ook een van de weinige films waar helemaal geen zang of dans in voorkomt, dus dat scheelde weerEn gelukkig niet 80% leeg rennen en schieten zoals in hollywood.
Als je een keer iets moderns uit bollywood wilt kijken en van rustige thrillers/mystery houdt kan je deze best een keer kijken.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Kahaani (2012) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 122min. | MPAA: NC-16 Plot: A pregnant woman's search for her missing husband takes her from London to Kolkata, but everyone she questions denies having ever met her husband. Een 7 lijkt me inderdaad een mooie cijfer. De film is lekker rustig dat is soms best even lekker. Toch gebeurt er ook voldoende om de film lopend te houden. | |
Ik sluit me hierbij aanVerwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:36:
Silver Linings Playbook (2012) [afbeelding] IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 122min. | MPAA: R Plot: After a stint in a mental institution, former teacher Pat Solitano moves back in with his parents and tries to reconcile with his ex-wife. Things get more challenging when Pat meets Tiffany, a mysterious girl with problems of her own.
Deze film heb ik pas gezien na het zien van de trailer die toch wel grappig oogde. Het was een vermakelijke film, de acteerprestaties waren meer dan goed en het einde was dan misschien een beetje cliché en te verwachten maar zorgde toch dat de film op een goed moment werd afgesloten en dat je niet het gevoel kreeg van 'Was dit het?'
Ik heb me goed vermaakt en af en toe eens gelachen. Zeker een acht waard.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
De katten en Cavia's thuis? Die redden zich wel toch.. hoeven niet uitgelaten zoals bv een hond waarvoor je naar huis moetArunia schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:58:
[...]
Ik heb ook de gewone unlimited, maar haal het er eigenlijk niet uit.
De ene keer wel, de andere keer niet.
Daarnaast is het dat wij in Spijk. wonen waardoor het qua benzine ook niet geheel lekker is om even te gaan.
Als we meteen uit werk willen, dan is het wel voordelig, maar dan zitten we weer met de katten en cavia's.
This space is occupied
Komt dat via FM binnen? Dat is best balen, ik heb geen FM antenne in mijn auto namelijk
Valt af dus.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Katten vallen wel mee, maar cavia's moeten constant voer hebben anders stoppen de darmen er mee.Collaborator schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:17:
[...]
De katten en Cavia's thuis? Die redden zich wel toch.. hoeven niet uitgelaten zoals bv een hond waarvoor je naar huis moet
Vandaar. Al leg je er nog zoveel in, het is op wanneer we thuis komen na het werk.
The Last Stand (2013) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R Plot: The leader of a drug cartel busts out of a courthouse and speeds to the Mexican border, where the only thing in his path is a sheriff and his inexperienced staff. Een film die zichzelf absoluut niet serieus neemt. Zitten een aantal "onhandigheden" in en dat maakt het nog best leuk ook. Een echt Arnold actie film. Ik heb me iig erg vermaakt met deze film. Uiteraard ook lekker over the top. | |
[ Voor 68% gewijzigd door Arunia op 24-07-2013 12:33 ]
Oblivion (2013) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13 Het leek alsof Tom Cruise teveel inspraak heeft gehad in het script of dat de scriptschrijvers hem in gedachten hadden toen ze het script opstelden. Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een film waarin je constant Tom dingen ziet doen die je hem ook in andere films ziet doen. Hierdoor ga je de film anders bekijken en ben je eigenlijk alleen maar bezig met uit te vogelen in welke film hij dat nog meer doet. Enkele voorbeeldjes: - Tom rijdt motor - Tom sprint te fanatiek met zijn te korte beentjes (Matt Damon heeft ook die tekortkoming) - Tom hangt aan een dunne koord en laat zich zakken - Tom bestuurt een vliegtuig - Tom koestert zijn zonnebril - Tom wordt gelanceerd door een explosie - Tom wordt geplaagd door herinneringen van een mooie brunette Qua verhaal is er veel (teveel) geleend van bestaande Sci-Fi verhalen waardoor het zelden echt verrassend of spannend wordt. Wellicht komt dat doordat er niet echt een keuze gemaakt is of het nou een thriller moest worden of gewoon een actiefilm met mooie landschappen. Ook hier weer denk je bij elke scene "in welke film zat dit ook?". Was er dan echt niks goeds? Jawel hoor, de landschappen en CGI zijn prachtig te noemen en houden de film overeind. De dame die haar intrede doet is ook leuk om naar te kijken (jonge variant van Catherina Zeta Jones) maar heeft wel helaas maar 1 gezichtsuitdrukking. | |
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13 Plot: A veteran assigned to extract Earth's remaining resources begins to question what he knows about his mission and himself. Gisteren deze film gekeken. Het verhaal heeft geen grote indruk op me achtergelaten. Was vaak voorspelbaar en veel dingen die we al kennen van andere films. Verhouding van actiescene's en 'verhaal' scene's was over het algemeen prima, maar een enkele keer kwam het wat langdradig over. Special effects vond ik best sterk, een van de grotere pluspunten van deze film. In het algemeen een vermakelijke film om te zien, maar die niet zal blijven hangen. | |
Ook allebei een QoQ MKV'tje binnengehaald gister? ;-)
Ik vind Oblivion wel een zeer geslaagde film. Voor een actiefilm zat er veel rust in en daar houd ik wel van. De beelden zorgde voor een intrigerende sfeer en het acteerwerk was gewoon goed. Wel kan ik mij vinden in de opmerking van Joarie dat Cruise een aantal bekende trekjes vertoonde, maar ik denk dat zoiets onvermijdelijk is met een acteur van zijn caliber (ongeacht of je hem wel of niet goed vindt als acteur). Na een hoop telleurstelling de afgelopen tijd in filmland, ben ik over Oblivion aangenaam verrast!
Cijfer: 8,5
Ik vind Oblivion wel een zeer geslaagde film. Voor een actiefilm zat er veel rust in en daar houd ik wel van. De beelden zorgde voor een intrigerende sfeer en het acteerwerk was gewoon goed. Wel kan ik mij vinden in de opmerking van Joarie dat Cruise een aantal bekende trekjes vertoonde, maar ik denk dat zoiets onvermijdelijk is met een acteur van zijn caliber (ongeacht of je hem wel of niet goed vindt als acteur). Na een hoop telleurstelling de afgelopen tijd in filmland, ben ik over Oblivion aangenaam verrast!
Cijfer: 8,5
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Er bestaan ook draagbare modellen he.... FM radio's noemen ze dat....Donstil schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:04:
[...]
Komt dat via FM binnen? Dat is best balen, ik heb geen FM antenne in mijn auto namelijkmaar het leek me wel eens leuk.
Valt af dus.
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13 Eigenlijk heb ik deze film al eerder gezien, maar had er nog niets over geschreven in dit topic en nu is het ideale moment om dit wel te doen Ik kan het eigenlijk alleen maar volledig eens zijn met Joarie: Tom Cruise speelt Tom Cruise. Verder ben ik al lang en breed vergeten hoe de film ook alweer eindigde, dus ik vrees dat het geen klassieker zal worden. Een mager zesje is wat het verdiend heeft, ondanks de aanwezigheid (of misschien wel juist daardoor) van die mooie brunette. | |
Dat zit wel Schnorr.
Ik wou het niet zeggenMajor_ton schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:20:
https://niels.nu
Wel MKV, niet die releasegroepMajor_ton schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:20:
Mud (2012) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Dit vond ik echt een mooie film! Acteerwerk is erg goed, waardoor het allemaal geloofwaardig overkomt. Het plot van IMDB komt bij lange na niet in de buurt van wat de film écht verteld. Een prachtig verhaal over vriendschap, familie, liefde, het leven en de dood (geweld). Het sterke verhaal is ook nog eens mooi in vast gelegd. De beelden zijn super. Ik ben misschien niet zo'n beste review schrijver, maar wat ik met zekerheid kan zeggen is dat ik 'm super vond | |
Hèhè het valt mij ook altijd op, de 1080p rip is uit en er komen gegarandeerd cijfers in dit topic.Major_ton schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:20:
(Ik ga hem vrijdag ook kijken, 1080p SPARKS rip voor mij altijd.)
Echt? FM is de voorloper van Streaming Radio toch? Mijn vader heeft er wel eens over verteld dacht ikVandread schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:57:
[...]
Er bestaan ook draagbare modellen he.... FM radio's noemen ze dat....

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Euhm voor de mensen die naar de drive in zouden komen, neem gewoon een stoeltje mee dan kun je buiten de wagen zitten en heb je ook muziek/film, hangen luidsprekers op het terrein of ga gewoon op het terras zitten 
Pacific Rim (2013) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13 Plot: When an alien attack threatens the Earth's existence, giant robots piloted by humans are deployed to fight off the menace. Veel effecten enzo maar toch teleur stellend | |
Looper (2012) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R Plot: In 2074, when the mob wants to get rid of someone, the target is sent 30 years into the past, where a hired gun awaits. Someone like Joe, who one day learns the mob wants to 'close the loop' by transporting back Joe's future self. Nog gezien na pacific rim en deze zat toch beter in elkaar, ook het verhaal e.d. alleen naar het einde toe heb je het verhaal door. | |
[ Voor 88% gewijzigd door Damic op 24-07-2013 22:54 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Toevallig dat ik gisteren even ging neuzen en na wat pogingen de geschikte vond. Normaalgesproken word ik pas getriggerd om te zoeken als hier de eerste (bluray) reviews verschijnenDonstil schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:09:
[...]
Hèhè het valt mij ook altijd op, de 1080p rip is uit en er komen gegarandeerd cijfers in dit topic.
(Ik ga hem vrijdag ook kijken, 1080p SPARKS rip voor mij altijd.)
[...]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Heb 'em net ook gezien en ben het 100% met je eens. Kwa cijfers ook; 6.5. Best vermakelijke Sci Fi maar dit gaat een film zijn die over 5 jaar op TV komt en waarvan ik me dan halverwege herinner dat ik 'em eerder gezien heb.Joarie schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:51:
[...]
Toevallig dat ik gisteren even ging neuzen en na wat pogingen de geschikte vond. Normaalgesproken word ik pas getriggerd om te zoeken als hier de eerste (bluray) reviews verschijnen
Oblivion best een boeiende film. Vooral fraai geschoten en mede omdat niet alles CGI was kwam het ook overtuigend over. Het verhaal bevatte wel veel thema's uit diverse films (ID4 met name gek genoeg, zelfs het grote moederschip leek er wel een beetje op), maar dat stoorde me niet. Er had nog iets meer met het verhaal gedaan kunnen worden, maar een 7,5 a 8 haalde het wel.
Cruise was Cruise, al viel het me wel op dat hij er blijkbaar niet mee zat dat je af en toe duidelijk kon zien dat-ie een vijftiger aan het worden is en ook probeerde ze in deze film eens niet te verbergen dat het een klein kereltje is door ook gewoon shots toe te staan waar je kan zien dat andere acteurs op hem neerkijken (in het verleden werd dat vermeden door ook kleine tegenspelers te nemen en/of het met camerawerk te camoufleren)
Olga Kurylenko deed het weer fantastisch al kon ze niet veel doen met haar brede range in deze film. Naast haar vele kleinere films raad ik aan eens naar Centurion of quilty pleasure Hitman te kijken als je haar alleen maar kent van 007: Quantum of Solace.
Cruise was Cruise, al viel het me wel op dat hij er blijkbaar niet mee zat dat je af en toe duidelijk kon zien dat-ie een vijftiger aan het worden is en ook probeerde ze in deze film eens niet te verbergen dat het een klein kereltje is door ook gewoon shots toe te staan waar je kan zien dat andere acteurs op hem neerkijken (in het verleden werd dat vermeden door ook kleine tegenspelers te nemen en/of het met camerawerk te camoufleren)
Olga Kurylenko deed het weer fantastisch al kon ze niet veel doen met haar brede range in deze film. Naast haar vele kleinere films raad ik aan eens naar Centurion of quilty pleasure Hitman te kijken als je haar alleen maar kent van 007: Quantum of Solace.
Poltergeist (1982) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Horror | Runtime: 114min. | MPAA: PG M'n broer heeft me ooit wijsgemaakt toen ik klein was dat dit een van de engste films ooit is. Ondanks dat ik films uit de jaren '80 erg kan waarderen had ik deze nog nooit gezien. Eng is hij niet, het is meer een soort avonturenfilm in een quasi horrorsausje. Kenmerkend voor die periode en de invloed van Spielberg. Afgezien van dat alles is het een gave film die ook nu nog goed te pruimen is. Deel 2 en 3 sla ik denk ik over. | |
This too shall pass
G.I. Joe: Retaliation (2013) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: PG-13 Plot: The G.I. Joes are not only fighting their mortal enemy Cobra; they are forced to contend with threats from within the government that jeopardize their very existence. De film is precies wat je verwacht: een groepje good guys die op allerlei manieren zoveel mogelijk stoer doen en kapot schieten en daarbij zelf nagenoeg nooit geraakt worden. Op zich kan dat een prima recept zijn, maar het is te duidelijk dat het hier een verfilming van een paar actiefiguurtjes zijn. In die zin zijn er teveel rare personages, zoals Snake Eyes en ook de Bad Guy, Cobra commander, draagt een belachelijke helm. Vanuit de actiefiguurtjes beredeneerd best logisch, maar mij te 'stom'. Realisme is natuurlijk sowieso niet het doel van de film. Mijn probleem is dat de actie afwisselt tussen toffe gevechten en totaal belachelijke gevechten. Een scene waarbij spoiler: er gevochten wordt op een flank van de berg waarbij zowel de good guys aan kabels hangen en heel en weer vliegen, gaat me wat te ver. Net als dat spoiler: .blijkbaar alle wereldleiders koffers meenemen naar besprekingen waarmee ze met één druk op de knop alle nukes in hun land kunnen lanceren. Onderhoudend is de film op zich wel en de special effects zijn wat mij betreft prima verzorgd. Duidelijk een aardige popcornfilm die met vlagen best interessant en stoer is, maar soms ook hopelijk over-the-top gaat. | |
The Brothers Bloom (2008) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Comedy, Drama, Romance | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Plot: The Brothers Bloom are the best con men in the world, swindling millionaires with complex scenarios of lust and intrigue. Now they've decided to take on one last job - showing a beautiful and eccentric heiress the time of her life with a romantic adventure that takes them around the world. Leuke film wel. Soms een beetje vreemd, en het lijkt nogal onlogisch op bepaalde momenten -- hoewel dat dan weer komt omdat het een soort van "meta-film" is, moeilijk uit te leggen, maar de schrijver van het script lijkt de hele film een con te maken. Al met al een aantal keer echt gelachen. Rachel Weisz was fantastisch. Dank voor de tip Nactive | |
Als je deze als 7 jarige ziet, is ie best eng. Maar vergeleken met nieuwere horrorfilms (en omdat ik nu veel, heel veel ouder ben) is ie niet zo heel eng.Sharky schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:30:
M'n broer heeft me ooit wijsgemaakt toen ik klein was dat dit een van de engste films ooit is. Ondanks dat ik films uit de jaren '80 erg kan waarderen had ik deze nog nooit gezien.
Eng is hij niet, het is meer een soort avonturenfilm in een quasi horrorsausje. Kenmerkend voor die periode en de invloed van Spielberg. Afgezien van dat alles is het een gave film die ook nu nog goed te pruimen is. Deel 2 en 3 sla ik denk ik over.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ooit als een jochie van 8 (ofzo) A nightmare on Elm street gezien. Heb bijna een half jaar lang met het licht aan geslapen volgens mij.Xyphoid schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:56:
[...]
Als je deze als 7 jarige ziet, is ie best eng. Maar vergeleken met nieuwere horrorfilms (en omdat ik nu veel, heel veel ouder ben) is ie niet zo heel eng.
This too shall pass
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13 Zeer slechte film, zit zo extreem vol fouten dat je denkt dat ze je in de mailing nemen. Special effects wel erg goed maar je krijgt weinig te zien omdat alles zo ingezoomed gefilmd is. Verhaal slap, acteurs slap. Halverwege de film kwam ik in zo'n mode terecht waarin je ineens alle fouten gaat overdenken. Dit heb ik niet veel bij films. | |
Som ze eens op in een spoiler-tag dan, ben benieuwd wat jij allemaal fout vindt
The devil is in the details.
Hahn schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:05:
Som ze eens op in een spoiler-tag dan, ben benieuwd wat jij allemaal fout vindt
spoiler:
Schijnbaar is de communicatie techniek zo goed dat ze kunnen communiceren met HQ vanuit een andere dimensie onder de zeebodem. Waarom maken ze die robots dan niet remote?
De robots zijn echt mega groot, episch formaat, je kan mij niet wijsmaken dat 8 van die chinoeks ze kunnen vervoeren.
Als er zo'n kaiju wordt afgemaakt kan er iemand zomaar de levende larve hiervan hebben? een particulier?
Op een gegeven moment schiet zo'n kaiju een EMP af. Alle robots zijn grounded maar eentje niet want die is niet electronisch maar analoog.. eehhh met touwtjes ofzo?
Die muur.. WTF een muur bouwen, vervolgens loopt er zo'n beest doorheen alsof het niets is en toch lekker doorbouwen.
De robots gaan eerst vechten met de monsters en pas als ze halverwege half verliezen gebruiken ze ineens raketten etc.. Waarom worden die dingen niet meteen neergeschoten?
Waarom gebruikt die ene robot zijn zwaard pas op het eind? Als die dat ding meteen gebruikt...
De laatste robot gebruikt 2 escape pods nadat de nuke is afgegaan en beide overleven het.. Waarom deed die robot daarvoor niet hetzelfde die de eerste nuke liet afgaan?
De robots zijn echt mega groot, episch formaat, je kan mij niet wijsmaken dat 8 van die chinoeks ze kunnen vervoeren.
Als er zo'n kaiju wordt afgemaakt kan er iemand zomaar de levende larve hiervan hebben? een particulier?
Op een gegeven moment schiet zo'n kaiju een EMP af. Alle robots zijn grounded maar eentje niet want die is niet electronisch maar analoog.. eehhh met touwtjes ofzo?
Die muur.. WTF een muur bouwen, vervolgens loopt er zo'n beest doorheen alsof het niets is en toch lekker doorbouwen.
De robots gaan eerst vechten met de monsters en pas als ze halverwege half verliezen gebruiken ze ineens raketten etc.. Waarom worden die dingen niet meteen neergeschoten?
Waarom gebruikt die ene robot zijn zwaard pas op het eind? Als die dat ding meteen gebruikt...
De laatste robot gebruikt 2 escape pods nadat de nuke is afgegaan en beide overleven het.. Waarom deed die robot daarvoor niet hetzelfde die de eerste nuke liet afgaan?
En zo zijn er nog veel dingen waar ik me op een gegeven moment aan begon te storen
Je bent overduidelijk met de verkeerde instelling/verwachtingen naar de film gegaan.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Slappe argumenten, vol taalfouten. Met verkeerde been uit bed gestapt. 3/10z0rk0l schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:03:
Pacific Rim (2013) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13 Zeer slechte film, zit zo extreem vol fouten dat je denkt dat ze je in de mailing nemen. Special effects wel erg goed maar je krijgt weinig te zien omdat alles zo ingezoomed gefilmd is.
Verhaal slap, acteurs slap. Halverwege de film kwam ik in zo'n mode terecht waarin je ineens alle fouten gaat overdenken. Dit heb ik niet veel bij films.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Ik vind het ook niet al te goede argumenten. Ik kan me wel vinden in het eerste punt. Maar bij elke film kan men zulke punten opnoemen, en sommige dingen moet je niet al te kritisch bekijken. Het blijft immers een film die moet vermaken. Ga eens naar The Purge kijken! Dan ben ik benieuwd hoe groot dat lijstje wordt.
beh! misschien wel met het verkeerde been uit bed gestapt. Normaal gesproken kan ik dit soort dingen wel goed door de vingers zien en geniet ik dan vaak alsnog van de film, maar op de een of andere manier lag het er bij pacific rim zo bovenop dat het storend werd. Maar ja
de boodschap is helder, ik zal wat genuanceerder zijn
Nog maar een reviewtje dan 
What Maisie Knew (2012) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 99min. | MPAA: R Plot: In New York City, a young girl is caught in the middle of her parents' bitter custody battle. Ik vond het tempo van de film wat traag. Helaas is het verhaal af en toe behoorlijk voorspelbaar. Sommige acteurs komen bij mij wat ongeloofwaardig over. Van veel acteurs in de film had ik nog nooit gehoord, maar die vond ik het prima doen. Juist de gene die ik wel vaker heb gezien viel me tegen. Over het algemeen vind ik de film zeker de moeite waard om te kijken. Het verhaal gaat over een meisje dat in de vechtscheiding van haar ouders terecht komt, waarna alles een totaal andere wending op gaat. Ik heb er zeker van genoten, maar vond het geen memorabele film. | |
What Maisie Knew (2012) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 99min. | MPAA: R Plot: In New York City, a young girl is caught in the middle of her parents' bitter custody battle. Ik heb deze film zojuist ook even binnen gehengeld (kan me herinneren ooit de trailer gezien te hebben, en was toen zeer geinteresseerd), en ik vind hem erg sterk. Het is absoluut geen leuke, entertainende film om te kijken. Maar het is wel behoorlijk realistisch in beeld gebracht betreffende de ruzies tussen pa en ma. (uiteraard extremen gekozen, has-been rockster moeder en kunsthandelaar vader die met zn werk getrouwd is). Het kind is behoorlijk goed in het weergeven van de lichaamstaal die bij de situatie past, erg knap voor een kind van die leeftijd. spoiler: Vanaf het moment dat Margo voor haar deur in huilen uitbarst in het bijzijn van Lincoln en Maisie, is het voorspelbaar waar hun verhaallijn heen gaat. En toch vind ik hun beider spel uitstekend. Het enige wat ik niet geloofwaardig vind, is hoe snel Lincoln een binding krijgt met Maisie. Wat absoluut wel duidelijk is aan het eind van de film, is dat Maisie zonder twijfel beter af zou zijn als ze bij Margo en Lincoln zou blijven. Heb de film zojuist op Amazon besteld.... kon em nergens anders vinden | |
Mama (2013) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13 Las ooit dat het een slechte film is (en had al zo'n vermoeden dat het een 13 in een dozijn-horror is) maar dat viel eigenlijk wel mee. Bij vlagen is hij wel even spannend en het verhaal en manier van filmen zijn nog wel te doen. Acteurs doen het allemaal prima, vooral de kleine meisjes worden goed neergezet. Guillermo del Toro kan na IMDB: El espinazo del diablo (2001) sowieso al weinig verkeerd doen bij mij. Geen hoogdraver maar zeker geen afgezaagde horror waarvan je er al zoveel hebt. | |
This too shall pass
After Earth (2013) | ![]() |
IMDb: 4.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13 Ja, waarom heb ik deze eigenlijk ook alweer opgezet? Dat is een hele goede vraag. Ik wilde deze eerst nog in de bioscoop gaan kijken, maar ik ben nu echt heel blij dat de film daar voortijdig werd stopgezet voordat ik die kans kreeg. Want wat gebeurt er nu helemaal in deze film? Nou, de mensheid is op een andere planeet gaan leven, want de aarde was niet meer bewoonbaar. Oke. Maar, nu komt het: omdat zoontje Kitai heel eigenwijs is raadt moeders vaders aan om hem mee te nemen op een ruimtereis met neppe Star Trek-trucjes. Helaas gaat de reis niet helemaal goed en storten ze neer op een planeet die duizend jaar terug ook wel bekend stond als Aarde. Evolutie op Aarde is echter vrolijk doorgegaan en hierdoor zijn er in die duizend jaar opeens diersoorten bijgekomen die anders minstens een paar duizend jaar nodig zouden hebben om zich te ontwikkelen en is de atmosfeer dodelijk geworden voor wezens van buiten de Aarde, tenzij je een buitenaards wezen bent dat niet "mens" heet. Daarna gaat Kitai, het zoontje van Smit.... ahw, krijg het heen en weer. Zelfs een omschrijving van deze film is poep. En M. Night Shyamalan? Die gaat op de blokkeerlijst, want dit is de 5e film van hem op rij die ik niets vind. Fool me once, shame on you. Fool me twice... | |
Dat zit wel Schnorr.
The Purge (2013) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R Het idee is wel leuk; er is amper crime of werkeloosheid omdat 1 keer per jaar de Amerikanen (want zeg nu zelfs; alles gebeurt in de US toch? Enfin; de film gaat dus over deze specifieke dag, the Purge genoemd. Niet alleen omdat men dan al het uitschot vermoord (tenmninste; degene die moorden vermoorden over het algemeen hobos enz.) maar ook omdat het 'de ziel zuivert' en ze weer een jaar geweldloos ertegenaan kunnen. De hoofdrolspeler en zijn gezin gaan lekker een avondje voor the Purge buis zitten en het eea gaat mis met alle gevolgen van dien. Tot dus ver de spoilerloze uitleg. Het idee is leuk, maar wat is het ontzettend kut uitgevoerd. Op geen 1 moment weet de film je te verrassen en worden alle goedkope trucjes benut om de spanning 'erin te houden' . Ethan Hawke en zijn vrouw en kinderen zijn compleet nutteloos en helemaal niet boeiend neer gezet. Ze maken nog dommere keuzes dan de gemiddelde blondine in Scream films. Hoe langer je naar de film kijkt, hoe minder plausible het idee van the Purge ook wordt. Waarom zouden mensen een jaar lang niets doen om het op die ene dag wel te doen? Puur omdat het dan geen gevolgen heeft wettelijk gezien? Dat zou betekenen dat we al uitgaan dat alle misdaden die we nu plegen puur uit eigen controle gedaan worden en dat we als mensen dus misdaad kunnen uitstellen. Als dat zo was, waarom zouden we nu dan nog elkaar op een dagelijkse manier lastig vallen met moorden, overvallen en what not? Een film hoeft niet altijd aan een waarheid te voldoen, anders zou ik ook niet genieten van 'domme' actie films of van Sci-Fi, maar als je een onderwerp aan het uitwerken bent die het idee als The Purge als insteek neemt mag je toch wel aannemen dat er iets meer over nagedacht wordt. Nee, deze kreeg meteen een enkeltje trashbin op de NAS. Zonde van de ruimte en zonde van de 1 uur en 25 minuten die ik er naar heb zitten kijken. Het enige pluspuntje van de film is dat de dochter in zo een schoolpakje ala Britney Spears rondhuppeld en je daar je fantasie op los kan laten | |
[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 26-07-2013 07:58 ]
Mee eens. een spannende vermakelijke horror film...tot we bij het einde aankwamen. Wat een ONGELOOFLIJK ^^%%&^#einde! Hoe kun je nu een film zo spannend maken, en het eind ZO HARD vernaaien. Lijkt wel hetzelfde fiasco als Lost.Sharky schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 01:24:
Mama (2013) [afbeelding] IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13 Las ooit dat het een slechte film is (en had al zo'n vermoeden dat het een 13 in een dozijn-horror is) maar dat viel eigenlijk wel mee. Bij vlagen is hij wel even spannend en het verhaal en manier van filmen zijn nog wel te doen. Acteurs doen het allemaal prima, vooral de kleine meisjes worden goed neergezet. Guillermo del Toro kan na IMDB: El espinazo del diablo (2001) sowieso al weinig verkeerd doen bij mij.
Geen hoogdraver maar zeker geen afgezaagde horror waarvan je er al zoveel hebt.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Nee, het einde van Lost was beter
Dat zit wel Schnorr.
Uhhhr Star Trek trucjes? Wat dacht je van doodnormale Sci-Fi? Ten tweede was de lucht vervuild waar door men destijds was vertrokken, echter na die 1000 jaar was de vervuiling weg waar door ze de lucht konden in ademen (na enige gewenning). Dat van die dieren was inderdaad wel retarded.Stukfruit schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 04:48:
After Earth (2013) [afbeelding] IMDb: 4.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13 Ja, waarom heb ik deze eigenlijk ook alweer opgezet? Dat is een hele goede vraag. Ik wilde deze eerst nog in de bioscoop gaan kijken, maar ik ben nu echt heel blij dat de film daar voortijdig werd stopgezet voordat ik die kans kreeg.
Want wat gebeurt er nu helemaal in deze film? Nou, de mensheid is op een andere planeet gaan leven, want de aarde was niet meer bewoonbaar. Oke.
Maar, nu komt het: omdat zoontje Kitai heel eigenwijs is raadt moeders vaders aan om hem mee te nemen op een ruimtereis met neppe Star Trek-trucjes. Helaas gaat de reis niet helemaal goed en storten ze neer op een planeet die duizend jaar terug ook wel bekend stond als Aarde. Evolutie op Aarde is echter vrolijk doorgegaan en hierdoor zijn er in die duizend jaar opeens diersoorten bijgekomen die anders minstens een paar duizend jaar nodig zouden hebben om zich te ontwikkelen en is de atmosfeer dodelijk geworden voor wezens van buiten de Aarde, tenzij je een buitenaards wezen bent dat niet "mens" heet.
Daarna gaat Kitai, het zoontje van Smit.... ahw, krijg het heen en weer. Zelfs een omschrijving van deze film is poep.
En M. Night Shyamalan? Die gaat op de blokkeerlijst, want dit is de 5e film van hem op rij die ik niets vind. Fool me once, shame on you. Fool me twice...[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10
Het einde van lost was beter dan een avond het gezeik aanhoren van mijn schoonmoeder...helemaal mee eens. Maar het einde van Lost ligt echt op dezelfde lijn als het einde van Mama.
Klopt, dat einde was niet indrukwekkendlj_tree schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:17:
[...]
Mee eens. een spannende vermakelijke horror film...tot we bij het einde aankwamen. Wat een ONGELOOFLIJK ^^%%&^#einde! Hoe kun je nu een film zo spannend maken, en het eind ZO HARD vernaaien. Lijkt wel hetzelfde fiasco als Lost.

This too shall pass
Wilde deze film wel gaan kijken maar ik weet genoeg, kan hem overslaan.Stukfruit schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 04:48:
After Earth (2013) [afbeelding] IMDb: 4.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13 M. Night Shyamalan[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10
edit:
Mooie dubbelpost
This too shall pass
Dat kan ik je inderdaad van harte aanraden 

En de vervuiling was niet weg. Hij moest tenslotte steeds die luchtfiltergels nemen om te voorkomen dat ie kortademig zou gaan reageren met bijbehorende gevolgen. Ik heb trouwens de volgende link gevonden met meer over het achtergrondverhaal, daar staat het ook bij: http://io9.com/the-alien-...e-after-earth-t-509618063
Handig van die Shymalayadinges. Maak een film met onverklaarbaar prutsscript en stop het echte verhaal in een boekje
Maar het zag er dus wel nep uitJerX schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:42:
[...]
Uhhhr Star Trek trucjes? Wat dacht je van doodnormale Sci-Fi? Ten tweede was de lucht vervuild waar door men destijds was vertrokken, echter na die 1000 jaar was de vervuiling weg waar door ze de lucht konden in ademen (na enige gewenning). Dat van die dieren was inderdaad wel retarded.
En de vervuiling was niet weg. Hij moest tenslotte steeds die luchtfiltergels nemen om te voorkomen dat ie kortademig zou gaan reageren met bijbehorende gevolgen. Ik heb trouwens de volgende link gevonden met meer over het achtergrondverhaal, daar staat het ook bij: http://io9.com/the-alien-...e-after-earth-t-509618063
Handig van die Shymalayadinges. Maak een film met onverklaarbaar prutsscript en stop het echte verhaal in een boekje
Het einde maakte er in ieder geval een heel ander soort film van. Ik vond het niet echt passen bij de rest van de film (terwijl ik er met Lost geen moeite mee had).lj_tree schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:51:
[...]
Het einde van lost was beter dan een avond het gezeik aanhoren van mijn schoonmoeder...helemaal mee eens. Maar het einde van Lost ligt echt op dezelfde lijn als het einde van Mama.
Dat zit wel Schnorr.
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13 Viel me reuze mee. Best een goede film. Niet te veel actie, een redelijk verhaal (al lijkt het erg op een combinatie van vele andere films, maar is dat erg?) De CG is mooi, scherp en duidelijk: ze hoeven het niet van snel bewegende beelden en een schuddende camera te hebben. Het enige minpuntje was dat je alles al van mijlenver aan zag komen. Wij hadden de hoofdlijn en twists wel door na pak hem beet 5 minuten. spoiler: Mission control is duidelijk een AI; niemand praat zo. Als dat een AI is, dan werken ze dus voor eensoort robots en hebben ze de oorlog niet gewonnen, en zijn de scavs waarschijnlijk overlevende mensen. Dat was na die eerste scene wel duidelijk.... | |
wait, wut? Mama spannende horrorfilm? Hebben jullie dezelfde gezien als ik - een halfjaar geleden weliswaar?
Die dodelijk saaie, werkelijk volledig voorspelbare film? Waarbij de dame op een bepaald moment letterlijk onder het bed gaat kijken of Mama daar zit? Het enige dat niet voorspelbaar was aan die hele film, was het einde. Omdat dat gewoon echt helemaal nergens op slaat.
Vriendin van me heeft em gisteravond gekeken, en ik kreeg halverdewege een berichtje "ben Mama aan het kijken, moeite met wakker blijven" en dat voor een meid van 18 die bij bijna elke horrorfilm veel schrikt.
De enige horrorfilm van het afgelopen jaar die ik me kan herinneren nog voorspelbaarder te zijn, was House at the End of the Street. Maar daarbij kon je ook letterlijk alle horror cliche's op je vingers aftellen.
Enige pluspunt van die film was Jennifer Lawrence.
Die dodelijk saaie, werkelijk volledig voorspelbare film? Waarbij de dame op een bepaald moment letterlijk onder het bed gaat kijken of Mama daar zit? Het enige dat niet voorspelbaar was aan die hele film, was het einde. Omdat dat gewoon echt helemaal nergens op slaat.
Vriendin van me heeft em gisteravond gekeken, en ik kreeg halverdewege een berichtje "ben Mama aan het kijken, moeite met wakker blijven" en dat voor een meid van 18 die bij bijna elke horrorfilm veel schrikt.
De enige horrorfilm van het afgelopen jaar die ik me kan herinneren nog voorspelbaarder te zijn, was House at the End of the Street. Maar daarbij kon je ook letterlijk alle horror cliche's op je vingers aftellen.
Enige pluspunt van die film was Jennifer Lawrence.
Vond het ook een prima film, geen hoogstandje maar een solide SF. Ja veel dingen waren snel duidelijk maar toch waren er nog wel een paar open eindjes en waren er nog genoeg vragen die beantwoord moesten worden tot het eind van de film. Wel leunde de film zwaar op andere SF films maar ach, dat doen ze allemaal wel een beetje.Zoijar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:51:
Oblivion (2013) [afbeelding] IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13 Viel me reuze mee. Best een goede film. Niet te veel actie, een redelijk verhaal (al lijkt het erg op een combinatie van vele andere films, maar is dat erg?) De CG is mooi, scherp en duidelijk: ze hoeven het niet van snel bewegende beelden en een schuddende camera te hebben.
Het enige minpuntje was dat je alles al van mijlenver aan zag komen. Wij hadden de hoofdlijn en twists wel door na pak hem beet 5 minuten.
spoiler:Mission control is duidelijk een AI; niemand praat zo. Als dat een AI is, dan werken ze dus voor eensoort robots en hebben ze de oorlog niet gewonnen, en zijn de scavs waarschijnlijk overlevende mensen. Dat was na die eerste scene wel duidelijk....[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Horror? Nee. Thriller? Tot een zeker moment niet verkeerd. Opbouw was best spannend, totdat het halverwege helaas met een vrijeval naar beneden ging. Daarna kan ik dat 'slaapverwekkend' wel beetje begrijpenAcidBurn schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:52:
wait, wut? Mama spannende horrorfilm? Hebben jullie dezelfde gezien als ik - een halfjaar geleden weliswaar?
spoiler:
Om precies te zijn het moment dat duidelijk wordt wie 'mama' eigenlijk is. Vanaf daar is de spanning totáál verdwenen.
[ Voor 8% gewijzigd door Maiskneuzer op 26-07-2013 10:15 ]
MrFl0ppY schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:08:
Vond het ook een prima film, geen hoogstandje maar een solide SF. Ja veel dingen waren snel duidelijk maar toch waren er nog wel een paar open eindjes en waren er nog genoeg vragen die beantwoord moesten worden tot het eind van de film. Wel leunde de film zwaar op andere SF films maar ach, dat doen ze allemaal wel een beetje.
spoiler:
Dat de scavs mensen waren had ik ook meteen wel door (het memory-wipen was nogal een give-away dat wat hen verteld was niet de volledige waarheid was) maar ik vond de rest best wel goed gedaan. Dat dat 'schip' eigenlijk gewoon een enkele alien entiteit was, en dat ze allemaal kloontjes waren van de 2 bemanningsleden die aan boord gehaald waren in 2017 ofzo vond ik wel een grappige verassing.
Enige nadeel was dat het "kloon"-gebeuren het einde nogal onafgemaakt maakte omdat het kennelijk geen fuck uitmaakt dat als je met kloon 49 hebt liggen krikken en de kunstmaan opblaast kloon 52 dan opeens 'pappa' wordt, bij gebrek aan beter.
Enige nadeel was dat het "kloon"-gebeuren het einde nogal onafgemaakt maakte omdat het kennelijk geen fuck uitmaakt dat als je met kloon 49 hebt liggen krikken en de kunstmaan opblaast kloon 52 dan opeens 'pappa' wordt, bij gebrek aan beter.
Ik heb me verrassend goed vermaakt met Mama. Het einde was inderdaad zwak, maar daar staan enkele erg leuke scènes tegenover. Vooral het volgende shot blijft me nog altijd bij:Maiskneuzer schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:13:
[...]
Horror? Nee. Thriller? Tot een zeker moment niet verkeerd. Opbouw was best spannend, totdat het halverwege helaas met een vrijeval naar beneden ging. Daarna kan ik dat 'slaapverwekkend' wel beetje begrijpen
spoiler:Om precies te zijn het moment dat duidelijk wordt wie 'mama' eigenlijk is. Vanaf daar is de spanning totáál verdwenen.
spoiler:
Het kleine meisje dat ik haar kamer lijkt te spelen met haar zus, die je daarna tegelijkertijd in de gang ernaast ziet lopen. Schitterend in beeld gebracht.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
LolHydra schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:29:
[...]
spoiler:Dat de scavs mensen waren had ik ook meteen wel door (het memory-wipen was nogal een give-away dat wat hen verteld was niet de volledige waarheid was) maar ik vond de rest best wel goed gedaan. Dat dat 'schip' eigenlijk gewoon een enkele alien entiteit was, en dat ze allemaal kloontjes waren van de 2 bemanningsleden die aan boord gehaald waren in 2017 ofzo vond ik wel een grappige verassing.
spoiler:
Ze kan inderdaad makkelijk op zoek naar een jongere vent als 52 het begeeft 
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13 De film ziet er goed uit met mooie special effects en goede actie scenes. Het deed mij een beetje denken aan een kruising tussen Power Ranger en Transformers haha. Het verhaal verder.. Teveel sentimentele praatjes waardoor de de vaart uit de film ging. Ook bijzonder veel onlogische dingen die ik anders in de film had gestopt. Bijvoorbeeld(ienie mini spoiler die ook in de trailer zit): spoiler: de bestuurders zitten met hun hersenen gekoppeld als ze de robot besturen en kunnen ze elkaars gedachte lezen en herinneringen zien/ervaren. Toch gaan ze in de film pratend overleggen over wat te doen om het monster te verslaan Mijn vriendin en ik keken elkaar net iets te vaak aan met gefronste wenkbrauwen. | |
Die heb ik wel, maar niet aangesloten
Moneyball - Fantastische film over een kleine honkbalclub die het verlies van zijn sterspelers op een creatieve manier op moet zien te lossen. Brad Pitt speelt een oude honkballer die ondanks zijn enorme talent het nooit echt waargemaakt heeft. Is in de film general manager bij een honkbalclub en neemt een jonge gozer aan om samen met hem op een andere manier de top te bestormen. Leuke film, was positief verrast.
Dead man down - Gewoon een lekkere actiefilm met een hoop geweld en actie. Het verhaal was niet bijster interessant maar wist mij wel genoeg te boeien. Leuke film als je je verstand eens op 0 wilt zetten.
Act of valor - Goede oorlogsfilm over een CIA agent die gekidnapt wordt. Het toffe aan deze film vind ik de keren dat je first person de film bekijkt, je ziet dan als het ware alleen het geweer en bekijkt de wereld door de ogen van de soldaat. Zouden meer oorlogsfilms mogen doen in mijn ogen. Leuke verhaallijn en goede acteurs. Zeker het bekijken waard.
Dead man down - Gewoon een lekkere actiefilm met een hoop geweld en actie. Het verhaal was niet bijster interessant maar wist mij wel genoeg te boeien. Leuke film als je je verstand eens op 0 wilt zetten.
Act of valor - Goede oorlogsfilm over een CIA agent die gekidnapt wordt. Het toffe aan deze film vind ik de keren dat je first person de film bekijkt, je ziet dan als het ware alleen het geweer en bekijkt de wereld door de ogen van de soldaat. Zouden meer oorlogsfilms mogen doen in mijn ogen. Leuke verhaallijn en goede acteurs. Zeker het bekijken waard.
PSN: Finally_Chris
Hier sluit ik mij volkomen bij aan. Echte Schwarzenegger actie filmArunia schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:20:
[...]
Katten vallen wel mee, maar cavia's moeten constant voer hebben anders stoppen de darmen er mee.
Vandaar. Al leg je er nog zoveel in, het is op wanneer we thuis komen na het werk.
The Last Stand (2013) [afbeelding] IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R Plot: The leader of a drug cartel busts out of a courthouse and speeds to the Mexican border, where the only thing in his path is a sheriff and his inexperienced staff.
Een film die zichzelf absoluut niet serieus neemt.
Zitten een aantal "onhandigheden" in en dat maakt het nog best leuk ook.
Een echt Arnold actie film. Ik heb me iig erg vermaakt met deze film.
Uiteraard ook lekker over the top.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7.5 / 10
Lawless (2012) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 116min. | MPAA: R Plot: Set in Depression-era Franklin County, Virginia, a bootlegging gang is threatened by a new deputy and other authorities who want a cut of their profits. Vrij aardige film met Tom Hardy en Shia LaBeouf. Helaas zit er niet heel veel actie in, en vindt ik het einde wat magertjes. Toch kijkt de film makkelijk, en heb ik me geen moment verveeld. spoiler: Alleen dat Tom Hardy Tot 2x keer toe verwondingen overleeft, is echt onzin. Als je gekeeld wordt van oor tot oor, bloed je binnen paar seconden dood zou je denken, en bij zijn schotverwondingen op het einde van de film, lijkt het mij toch overdreven om na 2 weken alweer uit het ziekenhuis ontslagen te zijn. Voor de rest zijn de acteerprestaties voldoende, en heeft het best een goed verhaal en heb ik een voorliefde voor "waargebeurde verhalen" | |
Edit:
Spoiler toegevoegd op aanwijzing(weer wat geleerd
Ik heb die film al gezien gelukkig maar er staan redelijk wat spoilers in je review. Ik zou ze maar ff tussen [spoiler] tags zetten
goeie tip!Twylight schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:40:
Ik heb die film al gezien gelukkig maar er staan redelijk wat spoilers in je review. Ik zou ze maar ff tussen [spoiler] tags zetten
Millennium (2010) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 540min. Nu eindelijk de complete trilogie afgekeken, dacht eerst dat het 1 film was, maar het bleek een miniserie te zijn. Echt een aanrader. | |
Goed? Ik vond 'm vreselijk slecht. Maar dan wel zo slecht dat ie weer vermakelijk werd. Net alsof je naar een lange cutscene van Call of Duty aan het kijken bentCR1691 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:56:
Vond het verder vooral een micheal bayfilm met hetzelfde opgeklopte "murrican tears have been shed", maar dan met een kleiner budget
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Act of Valor is toch ook gefinancierd door het ministerie van defensie in de US als soort van promo film voor het leger?
of zit ik nu aan een andere film te denken
Volgens mij zijn er wel meerdere films door hen gesponsord dan één.Twylight schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:25:
Act of Valor is toch ook gefinancierd door het ministerie van defensie in de US als soort van promo film voor het leger?of zit ik nu aan een andere film te denken
This too shall pass
Act of Valor: Army Porn
Het zag er wel gaaf uit allemaal. Maar eigenlijk heb je daar Arma 2/3 filmpjes voor op YouTube 
Mooiste vond ik wel dat er eentje zo op het strand oid een heel verhaal deed, net getrouwd, een kind of vrouw zwanger oid, zo'n lieve jongen in de bloei van zijn leven. We keken hier elkaar op de bank aan en zeiden tegelijk: "Ik denk niet dat hij het gaat overleven
" (net zoiets als "Kirk, Spock, McCoy, and Ensign Ricky are beaming down to the planet. Guess who's not coming back")
Mooiste vond ik wel dat er eentje zo op het strand oid een heel verhaal deed, net getrouwd, een kind of vrouw zwanger oid, zo'n lieve jongen in de bloei van zijn leven. We keken hier elkaar op de bank aan en zeiden tegelijk: "Ik denk niet dat hij het gaat overleven
[ Voor 64% gewijzigd door Zoijar op 26-07-2013 15:09 ]
*kuch* Battleship *kuch*Sharky schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:59:
[...]
Volgens mij zijn er wel meerdere films door hen gesponsord dan één.
Ja en nee. Als je een film hebt die pro-Amerika is qua militairen, dan kan je vrij makkelijk beschikking krijgen over legermateriaal of medewerking van het leger. Kritische films die moeilijke vragen stellen of ronduit negatief zijn krijgen die beschikking of medewerking niet. Dus je zou het als sponsoring kunnen zien ja.Sharky schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:59:
Volgens mij zijn er wel meerdere films door hen gesponsord dan één.
'Act Of Valor' And The Military's Long Hollywood Mission
"Act of Valor" was born not in Hollywood, but in the Pentagon. It was commissioned by the Navy's Special Warfare Command and its success will be measured not in box-office receipts, but in the number of new recruits it attracts to the Navy SEALs.
[quote]Twylight schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:50:
er speelde ook "echte" Navy Seals in mee alsmede, en soldaten van de Mariniers.
er speelde ook "echte" Navy Seals in mee alsmede, en soldaten van de Mariniers.
Senna (2010) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Documentary, Biography, Sport | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13 Hoewel ik zelf te jong ben om de periode van Senna echt meegemaakt te hebben (ik was 4 tijdens zijn fatale crash op Imola), leek het alsof ik het zelf had meegemaakt toen ik de film keek. Erg mooie documentaire/film, meer kan/hoef ik er eigenlijk ook niet over te zeggen. | |
Floris-K schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:54:
Pacific Rim (2013) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Bijvoorbeeld(ienie mini spoiler die ook in de trailer zit):
spoiler:de bestuurders zitten met hun hersenen gekoppeld als ze de robot besturen en kunnen ze elkaars gedachte lezen en herinneringen zien/ervaren. Toch gaan ze in de film pratend overleggen over wat te doen om het monster te verslaan
Mijn vriendin en ik keken elkaar net iets te vaak aan met gefronste wenkbrauwen.
spoiler:
Dat had ik ook zo van euhm waarom tegen elkaar praten als je toch gelinkt bent met elkaar, vooral dan de hoofdrol speler had er wat last van
volgens mij 1 way link 

The Hangover Part III (2013) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: R Plot: When one of their own is kidnapped by an angry gangster, the Wolf Pack must track down Mr. Chow, who has escaped from prison and is on the lam. Leuke film maar als je 1 en 2 niet gezien hebt is dat zo van euhm ja er moet iets gebeurd zijn in de 1ste 2 films want ze verwijzen ernaar | |
[ Voor 55% gewijzigd door Damic op 26-07-2013 20:51 ]
Maniac (2012) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 89min. | MPAA: Not Rated Plot: As he helps a young artist with her upcoming exhibition, the owner of a mannequin shop's deadly, suppressed desires come to the surface. Depressieve artistieke prutfilm. Gestoorde seriemoordenaar krijgt een zwak voor een vrouw. De film laat een beetje het leven van die man zien, wisselend tussen z'n moord-momenten en de momenten dat 'ie redelijk normaal is en met die vrouw om gaat. Vrijwel alles is geschoten vanuit het gezichtspunt van de hoofdpersoon, wat ik eigenlijk wel storend vond werken. En het is nou niet alsof ik mij ineens beter ga inleven in de denkwereld van die hoofdpersoon (ha, nee, ik maak veel minder fouten! In het begin kreeg ik door de eerste paar shoots het gevoel "B-film!", terwijl later in de film er ineens quasi-artistiek gefilmd wordt - slechte combinatie. Plus, elke film waarbij spoiler: ...verdient punten-aftrek, ik ben er wel een beetje klaar mee dat er elke keer weer in een film dezelfde onlogische dingen gedaan worden.een vrouw door een man wordt aangevallen, de vrouw ziet kans met een stevig mes twee keer goed raak uit te halen, waarna de vrouw **de badkamer** invlucht... in plaats van nog een paar keer extra uit te halen, of desnoods het appartement uit te vluchten... Zonder dat laatste punt was het een 5,5 geworden, punt aftrek maakt er een 4,5 van. | |
Premium Rush (2012) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13 Plot: In Manhattan, a bike messenger picks up an envelope that attracts the interest of a dirty cop, who pursues the cyclist throughout the city. Ik had deze film maar snel opgepikt in de videotheek met niet al te hoge verwachtingen. De eerste 10 minuten heb ik mij zo zitten ergeren aan hoe zij met hun fiets door het verkeer reden. Ik had heel de tijd lang flashbacks naar motorrijders die het zelfde doen hier in België. Ook speelt echt 80% van de film zich op de fiets af en bellen ze elkaar met oortjes om toch maar een beetje conversatie erin te steken. Nadat ik mij daar had overgezet is de film zelf maar magertjes. Hij is wel af en toe grappig maar heeft compleet geen character development. Er is wel een leuk dingetje dat ze in de film doen. spoiler: .De flashbacks waardoor je altijd iets meer van het verhaal te zien krijgt, maar dan nog was het voorspelbaar ... Al bij al heeft de film niet echt verveeld maar behalve fiets scenes moet je echt niet al te veel verwachten. Is duidelijk een film die meer gericht is op de 14-18 jarige ofzo. Ik geef de film dan ook maar een 6/10. | |
Star Trek Into Darkness (2013) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 Ondanks het feit dat ik totaal geen fan ben van de Star Wars en Star Trek-series, heeft J.J. Abrams mij met die laatste toch overgehaald om het vorige deel te gaan kijken, waardoor dit vervolg natuurlijk ook automatisch op de lijst stond. Een echte fan zal ik nooit worden, maar het was op zich wel een feest van herkenning. Zo zag ik Sylar weer voorbij komen, Mickey uit Doctor Who, Robocop en nog een heel erg knappe mevrouw met schattige bolle tetjes. Daarnaast zat Sherlock Holmes er ook nog in met een goede vertolking van de bad guy in het verhaal. Bovenop dat alles zat een sausje met Abramsige lensflares en lekker veel Fringe-achtige effecten van Andrew Kramer. Hoewel ik nooit een eckte Star Trek-nerd zal worden, denk ik dat bovenstaande mij genoeg nerdkrediet zou moeten geven om toch nog een beetje mee te mogen spelen in de wondere wereld van kapitein V-hand en zijn vriendjes En daarom een 7.8. | |
Dat zit wel Schnorr.
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13 Toch aangenaam verast door deze film. De CGI ziet er superstrak uit en zet ook een mooi sfeertje weg. Leuke SF film voor de zaterdagavond. | |
Stukfruit schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:00:
Star Trek Into Darkness (2013) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Hoewel ik nooit een eckte Star Trek-nerd zal worden, denk ik dat bovenstaande mij genoeg nerdkrediet zou moeten geven om toch nog een beetje mee te mogen spelen in de wondere wereld van kapitein V-hand en zijn vriendjes
En daarom een 7.8.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7.8 / 10
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13 Plot: A veteran assigned to extract Earth's remaining resources begins to question what he knows about his mission and himself. Wel een aardige voor tussendoor. Wat langzaam verteld, maar mooie plaatjes, mooie CGI. Tom Cruise is Tom Cruise, op het einde wordt het wat te langzaam en te voorspelbaar spoiler: , maar verder prima te kijken.dat die oude man mee naar de TET zou gaan was nogal voorspelbaar | |
Dat zou je toch niet verwachten, dat er in een vervolg van een film iets uit de eerdere delen naar voren komt.Damic schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:46:
[...]Leuke film maar als je 1 en 2 niet gezien hebt is dat zo van euhm ja er moet iets gebeurd zijn in de 1ste 2 films want ze verwijzen ernaar
Ik begin met boeken met meerdere delen ook altijd bij het laatste boek, scheelt tijd ja!
Maar ik snap het hele verhaal dan niet, en dat is de schuld van het boek!

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 27-07-2013 14:06 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]