Django Unchained (2012) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Adventure, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Hele goede film. De types en de muziek worden goed gespeeld. Actie is iets over de top soms maar dat weet je met Tarantino films. Ook onderhoudende verhaal lijn met steeds weer nieuwe onthullingen en verrassingen waardoor ik mij geen moment verveeld heb. Er zouden veel meer films als deze moeten zijn naar mijn mening. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Star Trek Into Darkness (2013) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 Leidt een beetje aan het deel-2-syndroom vind ik. "Laten we er 2x zoveel actiescenes en ontploffingen aan toevoegen, dan wordt het vast 2x beter". ![]() Ten slotte niet zo slim om er nu al transwarp in te gooien, al zal het me niet verbazen als deze technologie bij een volgende deel ineens verloren is gegaan. | |
_██_
(ಠ_ృ)
Olympus Has Fallen (2013) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Plot: Disgraced former Presidential guard Mike Banning finds himself trapped inside the White House in the wake of a terrorist attack; using his inside knowledge, Banning works with national security to rescue the President from his kidnappers. Wat een bizarre film. Het eerste stuk van de film is enorm goed geacteerd, je voelt de emotie en de ellende die ze doormaken. De film zit bomvol met ruige actie maar het verhaal blijft je wel boeien. Toen ik de bios uitliep had ik toch een gevoel van "Wat nou als dit echt gebeurt?"... en ik denk dat het doel van die film dan wel bereikt is | |
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
The Da Vinci Code (2006) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 149min. | MPAA: PG-13 Plot: A murder inside the Louvre and clues in Da Vinci paintings lead to the discovery of a religious mystery protected by a secret society for two thousand years -- which could shake the foundations of Christianity. Leuke film naar het boek van Dan Brown. Ik heb het boek nu 2 x gelezen en de film denk ik ook 3 x gezien. Het blijft boeien. Dan Brown weet een boek te schrijven dat leest als een achtbaan: van het ene spannende moment naar het andere. De film is in die opzet ook best goed geslaagd. Ik geef de film een 7,8. | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
Man of Steel gezien, goede Superman film, kreeg beetje Superman Begins gevoel bij de film. niet verrassend natuurlijk.
Helaas vind ik Superman als superheld retesaai, net als de Hulk en zullen daarom vervolgfilms alleen maar tegenvallen, dit omdat het aantal vijanden van deze superhelden nogal miniem zijn omdat ze in hun eigen league zitten.
Maar dit was gewoon een goede Superman film
Helaas vind ik Superman als superheld retesaai, net als de Hulk en zullen daarom vervolgfilms alleen maar tegenvallen, dit omdat het aantal vijanden van deze superhelden nogal miniem zijn omdat ze in hun eigen league zitten.
Maar dit was gewoon een goede Superman film
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 Een echt 'trekkie' ben ik nooit geweest en super veel Star Trek kennis heb ik niet, maar als kind heb ik toch wel regelmatig voor de buis gezeten voor Star Trek. Waar zijn die tijden toch gebleven dat je (vroeg) rond etenstijd lekker voor de buis kon zitten voor een goede (Sci-Fi) serie Van de week dus Star trek into darkness gezien. Ik vond het script vrij oppervlakkig en er zat weinig diepgang in het verhaal en de karakters spoiler: Tevens viel het mij behoorlijk tegen dat er zo weinig andere rassen, werelden en verhaallijnen in de film zitten. Star Trek verdient wat mij betreft toch wel wat meer dan een us tegen de bad guy verhaal.(met uitzondering dan misschien het gedeelte rond Spock). spoiler: De bekende warp core en shields die down gaan terwijl ze onder vuur liggen, waarna ze knokken om die weer online te krijgen zaten er wel weer in (ik geloof dat we dit nu al +- 7688 keer hebben gezien in Star Trek). Over de special effects niets te klagen, die waren gewoon goed. spoiler: Die oorlogsklasse Voyager zag er ook erg gaaf uit. Waarschijnlijk een bewuste keuze, maar de muziek ter ondersteuning van de (actie) scenes vond ik een beetje oubollig klinken door die typisch ouderwetse trompetten (of whatever soort blaasinstrumenten dat waren). Al met al zeker geen slechte film, maar een iets ander/origineler script was leuk geweest. Misschien waren m'n verwachtingen ook wel iets te hoog. | |
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Man of Steel (2013) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13 Mensen kinderen, ik ben net terug van man of steel en ik moet echt even bijkomen. Wat een amusement, wat een special effects. Net als je denkt dat het niet heftiger kan wordt het nog heftiger. Ik was onlangs ook naar star trek: into darkness geweest en die was kwa effects al meesterlijk maar dit sloeg echt alles. Prima vermaakt en ik ga deze zeker nog een keer kijken. Uiteraard in imax 3d! | |
Eh... snap ik je nu? Ergens draaide de tweede Star Trek film (30 jaar oude film) in een bioscoop, en de special effects van dat antieke ding vind je meesterlijk?z0rk0l schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 21:38:
Ik was onlangs ook naar wrath of kahn geweest en die was kwa effects al meesterlijk maar dit sloeg echt alles.
Ik wil de film niet afkraken, hoor, maar kan mij niet voorstellen dat SFX van een 30 jaar oude film nu nog mee kunnen.
Ik acht de kans groter dat hij die titels door elkaar haalt...
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik denk dat je hem en zijn vergissing best wel snapt. Vraagt niet zo heel veel inlevingsvermogen toch?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ja, toch wel. Hou er even rekening mee dat niet iedereen 's-ochtends even wakker is, he! ;-)JvS schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:20:
Ik denk dat je hem en zijn vergissing best wel snapt. Vraagt niet zo heel veel inlevingsvermogen toch?
Na jouw en de vorige post gelezen te hebben gok ik dat 'ie de laatste Star Trek film bedoelde... maar als iemand zo keihard de titel van de 2e neerzet, dan ben ik op het verkeerde been gezet.
Gisteravond nogmaals Silver Linings Playbook gekeken, met een maat van me.
En heel eerlijk gezegd wordt hij best saai als je hem voor de derde keer kijkt, ook al zit er zeker 3 maanden tussen de laatste 2 keer. Het enige dat de film imo echt overeind houdt, is Jennifer Lawrence en Robert DeNiro. Die 2 spelen hun rollen wel zo sterk, dat blijft geweldig om te zien.
Maar ik kan nu wel een definitieve vergelijking maken: Silver Linings Playbook legt het af tegen Perks of being a Wallflower. Die heb ik intussen al 4 of 5x gekeken, en blijft goed.
En heel eerlijk gezegd wordt hij best saai als je hem voor de derde keer kijkt, ook al zit er zeker 3 maanden tussen de laatste 2 keer. Het enige dat de film imo echt overeind houdt, is Jennifer Lawrence en Robert DeNiro. Die 2 spelen hun rollen wel zo sterk, dat blijft geweldig om te zien.
Maar ik kan nu wel een definitieve vergelijking maken: Silver Linings Playbook legt het af tegen Perks of being a Wallflower. Die heb ik intussen al 4 of 5x gekeken, en blijft goed.
beh inderdaad bedoelde ik de laatste natuurlijk, into darkness. Had daarna nog een keer wrath of khan gekeken. Mea culpa voor de verwarring.
Bring Me the Head of Alfredo Garcia (1974) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller, Western | Runtime: 112min. | MPAA: R Plot: An American bartender and his prostitute girlfriend go on a road trip through the Mexican underworld to collect a $1 million bounty on the head of a dead gigolo. Peckinpah is met deze film duidelijk een inspiratie geweest voor Rodriguez en Tarantino. Een gewelddadige roadmovie over de jacht op de man die de dochter van een machtige crimineel heeft bezwangerd. Aangezien hij geld oplevert wil iedereen hem vinden. De sfeer spat van het scherm de hitte van het landschap is bijna voelbaar. Echt bizar goed hoe Peckinpah de loomheid en de actie mixed. | |
The Wrestler (2008) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Romance, Sport | Runtime: 109min. | MPAA: R Nog altijd een schitterend portret van een worstelaar die ver over zijn hoogtepunt heen is. Randy "the Ram" Robinson is duidelijk gemodelleerd naar onder andere Hulk Hogan, die naar eigen zeggen ook in beeld was voor de hoofdrol. Gelukkig is het uiteindelijk Mickey Rourke geworden die deze getormenteerde figuur mocht spelen, wat heeft geresulteerd in de beste rol van zijn carrière. Hij maakt de film en had absoluut een Oscar moeten winnen i.p.v. Sean Penn (Milk). Het verhaal heeft verder niet veel om het lijf, en per kijkbeurt gaat het deel over zijn dochter me meer storen. De emotionele scènes voelen niet echt verdiend aan, maar daar staat tegenover dat de rest van de film zeer authentiek aanvoelt. De gevechten zijn sterk in beeld gebracht en de handtekeningsessies zijn zowel treffend als tragisch. Aanvankelijk zou Aronofsky dit verhaal willen combineren met dat van Black Swan, wat wellicht een interessant geheel had opgeleverd. Al met al vind ik dit echter een schitterend verhaal dat zo zijn zwakheden heeft, maar alleen al door Mickey Rourke bijzonder de moeite waard is. Liefhebbers van dit soort films moeten overigens zeker Crazy Heart kijken; zelfde concept (inclusief diverse details), maar dan over een countryzanger en met een sterke hoofdrol van Jeff Bridges. | |
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Jack Reacher (2012) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Plot: A homicide investigator digs deeper into a case involving a trained military sniper who shot five random victims. Ik had al gehoord van mensen dat Jack Reacher een goede film was en als acteur doet Tom Cruise het normaliter wel goed. Door zijn gedragingen in het echte leven, kijk ik echter toch anders tegen Tom Cruise aan (niet positief) en ik was bang dat dit de film voor mij dan ook zou verpesten. Desondanks vond ik het een erg sterke film die van begin tot eind lekker wegkeek. | |
The Bling Ring (2013) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 90min. | MPAA: R Plot: Inspired by actual events, a group of fame-obsessed teenagers use the internet to track celebrities' whereabouts in order to rob their homes. Ik had geen zin om tot Augustus te wachten om deze film te kijken (Dan komt ie pas in NL uit) dus ben vanmiddag even naar Antwerpen gereden waar hij al wel draait. De film zelf heeft niet veel om het lijf, een stel jongeren die bij de rijkelui uit de filmwereld "inbreken" als ze zeker weten dat die niet thuis zijn en dan allerlei spullen jatten. Ik zeg expres "inbreken", want de manier waarop dat gebeurt is zo belachelijk makkelijk dat ik niet geloof dat het echt zo gegaan is. Ging het echt zo, dan verdienen de slachtoffers een schop onder hun kont wegens nalatigheid. Hij is half als docu, en half als "coming of age" neergezet volgens mij. Veel diepgang hebben de meeste karakters niet echt, maar gelukkig is dat voor deze film ook niet nodig. Je kijkt met ze mee in een bepaalde periode van hun leven, that's it. Waar ik me wel erg aan irriteerde was het hoge aantal "wow'" en "omg" dat je om de oren vloog, maar helaas kan dat nog best kloppen als ik naar mijn zusje kijk die ook in die leeftijd zit. Emma Watson weet wederom een totaal ander karakter neer te zetten. En het feit dat ik me aan het einde aan haar karakter trekjes irriteerde, geeft aan dat ze a: haar karakter erg goed speelde, of b: Sophia Coppola overacting wilde zien. Want ik heb me nog nooit aan haar acteerwerk ge-irriteerd Conclusie: aardige film, maar zeker geen oscar materiaal. Denk dat we daarvoor op Noah moeten wachten, waar Watson en Lerman weer samen spelen. | |
Identity Thief (2013) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 111min. | MPAA: R Begin is erg leuk, maar voelt erg langdradig... Ik merkte aan mezelf dat ik vaak afgeleid was omdat het allemaal zo lang aanvoelde.. Ondanks dat, is het wel een aanrader! Daarom een 7,5 | |
Helemaal mee eens, krijgt van mij daarom ook een 3/10 ...Mandrake466 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:35:
A Good Day to Die Hard (2013) [afbeelding] IMDb: 5.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 98min. | MPAA: R Wat een bagger film. Saai, voorspelbaar en slecht acteerwerk, vooral de zoon van Willis is irritant met zijn'shut up John' tegen zijn vader.
Zonde van de 8GB donwload.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 4 / 10
Behalve dat die 5 gezinnen plet...
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Welnee, die geplette gezinnetjes stappen zonder schrammen uit hun platte Ladas 
Ik heb genoeg Russische dashcamfilmpjes gezien om te weten dat Russen onschendbaar in het verkeer zijn
Ik heb genoeg Russische dashcamfilmpjes gezien om te weten dat Russen onschendbaar in het verkeer zijn
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Afgelopen zaterdag The Hangover 3 in de bios gezien. Had nog wat vrijkaarten liggen dus mooi moment om ze op te maken. Moet zeggen dat er een paar momenten waren waar ik in een deuk lag, maar overall de film echt behoorlijk minders vondt! Het grappigste was nog wel de laatste scene na de aftiteling. Eeuwig zonde! Volgens mij was het niet zo moeilijk geweest om dezelfde humor als 1 en 2 te gebruiken en alleen iets verder te gaan. Werkte voor deeltje 2, dus waarom niet voor 3? Wat mij betreft mogen ze nu ook echt stoppen met hangover films. Helemaal van genezen. Eeuwig zonde.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik sluit me erbij aan:punisher007 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:26:
Jack Reacher (2012) [afbeelding] IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Plot: A homicide investigator digs deeper into a case involving a trained military sniper who shot five random victims.
Ik had al gehoord van mensen dat Jack Reacher een goede film was en als acteur doet Tom Cruise het normaliter wel goed. Door zijn gedragingen in het echte leven, kijk ik echter toch anders tegen Tom Cruise aan (niet positief) en ik was bang dat dit de film voor mij dan ook zou verpesten.
Desondanks vond ik het een erg sterke film die van begin tot eind lekker wegkeek.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7.5 / 10
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Plot: A homicide investigator digs deeper into a case involving a trained military sniper who shot five random victims. Tom Cruise is lekker op dreef in deze film. Ondanks dat hij weer de nodige potjes knokt en schiet, verwarde ik hem geen moment met zijn personage Ethan Hunt uit Mission Impossible. Helemaal onvoorspelbaar is de film natuurlijk niet, maar het is naar mijn mening zeker beter dan een gemiddelde actiefilm. De balans tussen verhaal en actie zijn prima in orde, net als het acteerwerk. Natuurlijk is het geen super memorabele film, daarvoor is het verhaal en plot te simpel, maar wel een heerlijk actiefilm die lekker wegkijkt en genoeg diepgang heeft om te boeien. Een hele dikke 7 van mij. | |
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Hehe, die Russen lijken waarschijnlijk niet eens op van al het verkeersgeweld in Die Hard: dat zijn ze wel gewoonTwhomp schreef op maandag 24 juni 2013 @ 07:19:
Welnee, die geplette gezinnetjes stappen zonder schrammen uit hun platte Ladas
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Voor Russen is dat gewoon een normale donderdagmiddag 
Maar vergeet niet dat in Die Hard 4 de hele oostkust (of was het heel VS) zonder stroom zat en ook 911 niet kon bellen. Dat zal ook wat lijken hebben opgeleverd. Verder stort in Die Hard 2 een passagiersvliegtuig neer (inclusief passagiers) en in Die Hard 3 gaan er enkele bommen af waarvan 1 in de metro.
Het is dus niet alsof er nooit mensen dood zijn gegaan bij Die Hard. Alleen bij deel 1 zijn het er wat minder
Maar vergeet niet dat in Die Hard 4 de hele oostkust (of was het heel VS) zonder stroom zat en ook 911 niet kon bellen. Dat zal ook wat lijken hebben opgeleverd. Verder stort in Die Hard 2 een passagiersvliegtuig neer (inclusief passagiers) en in Die Hard 3 gaan er enkele bommen af waarvan 1 in de metro.
Het is dus niet alsof er nooit mensen dood zijn gegaan bij Die Hard. Alleen bij deel 1 zijn het er wat minder
Natuurlijk gaan er mensen door in Die Hard films, maar in de laatste reed John letterlijk met een zware auto over een file heen, dus waarschijnlijk heeft John wel een paar mensen geplet. Het was niet zo dat hij in Die Hard 4 alle lichten etc. persoonlijk uit had gezet, of het vliegtuig heeft laten crashen etc.
Only God Forgives (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R Even een andere film tussen het Star Trek en Man of Steel geweld. Het is vrij artistieke film met soms wat expliciete scenes. Ik merkte dat het grootste deel van de mensen in die bios de film niet begrepen. Het verhaal is niet heel moeilijk, maar de manier waarop het verteld / verbeeld wordt is wellicht wat ontoegankelijk voor de meeste bezoekers. Ik denk ook dat veel mensen het als sequel van Drive zien, maar dat is het zeker niet. | |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13 De film begon goed, stukje op krypton, de pre-superman jaren. Maar ik vond de film wat ineen stuiken vanaf de actie een paar niveautjes hoger ging. CGI kwam erbij ten nadele van het verhaal. De casting zat in ieder geval wel in orde. Ik vond de film maar middelmatig. Misschien lag het ook aan de trailers die mij een gevoel gaven dat het een emotioneel zwaardere film ging zijn. En zo begon het ook wat, maar opeens draait het om en is het nog gewoon: I'm superman pew pew. | |
Warrior (2011) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 140min. | MPAA: PG-13 Een film die ik kan blijven kijken, en dat ondertussen ook al een handvol keren heb gedaan. testosteron en een beetje man-tears op het einde. | |
I'll do what I can, but expect very little.
Dat einde?!MmarkM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:54:
The Call (2013) [afbeelding] IMDb: 6.6 | Genre: Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R Absoluut aan aanrader. De hoofdrol spelen neemt je mee de film in waardoor je op het puntje van je stoel zit. Erg goed geacteerd door Halle Berry. Doordat de film zo sterk begint zal hij voor het gevoel aan het einde tegen gaan vallen en zelfs voorspellend. Maar dat neemt niet weg dat ik hem absoluut nog een keer zou willen zien.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Daar zakt die imo van een 8/10 naar met moeite een 6/10.
Wtf man?
Dat is ook een manier om een film volledig onderuit te halen en het een typisch einde te geven van een cheesy horrorfilm.
Jammer, erg jammer.
spoiler:
Uiteraard moest "Jordan" op verkenning en natuurlijk vind zij toevallig het verborgen luik. En dan het moment dat hij daar in zijn keldertje knock ligt neemt "Jordan" haar gsm ... kijkt "Casey" van "hey, ik heb een beter idee!!!!" om te huilen! 
[ Voor 7% gewijzigd door Jellabie op 24-06-2013 21:37 ]
De Nederbelg !
Serious Moonlight (2009) | ![]() |
IMDb: 5.3 | Genre: Comedy, Crime, Romance | Runtime: 84min. | MPAA: R Plot: A high-powered attorney duct tapes her adulterous husband to the toilet ... right before their home is invaded by burglars. Was een film gekregen voor de gratis kaartjes die je bij Pathe krijgt om 6 films te kunnen kijken op pathe thuis. Gisteren deze uitgekozen (gelukkig van het weeken The Mechanic). Hij begon aardig, maar na de eerste klap sloeg het al nergens meer op. Het laatste stukje was wel een nadenker twist. Hebben daar nog wel even een discussie over gehad wat er nu bedoeld werd. Maar het was zonde van dat uur en twintig minuten kijken. | |
The Frozen Ground (2013) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: R Plot: An Alaska State Trooper partners with a young woman who escaped the clutches of serial killer Robert Hansen to bring the murderer to justice. Based on actual events. De Sneak Preview van gisteren. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Nic Cage is op jacht naar een seriemoordenaar gespeeld door John Cusack. Wel een aardige film, wat aangepast vergeleken met de ware gebeurtenissen (heb me nog een beetje bijgelezen daarna). Maar wel redelijk trouw aan de echte gebeurtenissen. Hudgens probeert echt haar Disneyimago kwijt te raken wat aardig lijkt te lukken met de films van de afgelopen tijd (ze speelt een prostituee die ontsnapt is van de moordenaar). | |
Pinocchio (1940) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Drama, Family, Fantasy, Music | Runtime: 88min. | MPAA: Approved Als je de kwaliteit van de animatie ziet kan je je bijna niet voorstellen dat deze tekenfilm al in 1940 verscheen. De meest recente restauratie is knap uitgevoerd, maar dat kan uiteraard niet zonder solide basis en die is hier zeker aanwezig. Het verhaal is erg duister en bevat zoveel iconische momenten dat het de status van klassieker dubbel en dwars verdiend heeft. Het zwakste punt is dat de drie losse verhalen van de hak op de tak in elkaar overlopen, maar dat mag de pret niet echt drukken. | |
Monsters, Inc. (2001) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 92min. | MPAA: G Hoe vaker ik deze animatiefilm zie, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het mijn favoriete werk van Pixar is. Dit komt met name door de constante kwaliteit; waar Up en Wall-E zonder enige twijfel de mooiste openingsdelen hebben kakken die tegen het eind wat in, terwijl Monsters, Inc. vrijwel de gehele film door interessant blijft. De film wordt gemaakt door de humor, wat weer voor een groot deel te danken is aan de stemmen van John Goodman en Billy Crystal. Ik heb deze keer overigens de 3D-versie gezien. Het voegt uiteraard weinig toe aangezien de film er niet voor opgezet is, maar het werkt wel gewoon heel goed. De nieuwe renders zijn haarscherp en details als de vacht van Sulley vallen nog meer op. Zeker niet iets om specifiek op te zoeken, maar als je de film net als ik voor de zoveelste keer gaat kijken is het een leuk experiment. | |
American Beauty (1999) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Drama | Runtime: 122min. | MPAA: R Nog altijd een heerlijk inkijkje in de levens van enkele zeer getroebleerde personages, waarbij die van Kevin Spacey en Annette Bening extra positief weten op te vallen. Heerlijk zwarte humor die af en toe plaatsvervangende schaamte opwekt, waardoor dit terecht nog steeds een geliefde film is. | |
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13 Lekkere film, waar je niet teveel bij na hoeft te denken en daarom ook lekker wegkijkt. Bleef boeien tot het einde. | |
Verwijderd
21 & Over (2013) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Comedy | Runtime: 93min. | MPAA: R Gister gekeken, best een humoristische film al komt het geheel wel wat over als een samenraapsel van the hangover en american pie. Humoristische twistmomenten genoeg, acteurs die prima hun rol spelen en leuke random humor tussendoor. | |
The Conversation (1974) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: PG Ik heb deze film vorig weekend in de Saturn opgepikt, ik had maar de helft van de achterkant gelezen en ik dacht dat de film over afluisteren ging gaan. Na een uur in de film te zitten blijkt dat het niet over het afluisteren gaat maar over de personage die afluistert. Ook is de film van de jaren 70'tig en niet bepaald snel te noemen. Ik heb de film wel uitgekeken, hij was niet echt slecht, maar niet echt mijn genre. Hij is een aanrader voor iedereen die fan is van diepgaande character development, maar als je denk dat het een simpele actie film is raad ik je de film niet aan. | |
The Joneses (2009) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 96min. | MPAA: R Plot: A seemingly perfect family moves into a suburban neighborhood, but when it comes to the truth as to why they're living there, they don't exactly come clean with their neighbors. Zeer (aangenaam) verrast door deze film. Het plot is mijns inziens erg origineel, het acteerwerk erg sterk door vrijwel iedereen, en de wendingen vaak onverwacht. Een hele goede mix van humor en drama, zoals de film ook omschreven is. Echt een aanrader, tijd geleden dat ik een film écht zou aanraden. | |
Het begin van die film was een flinke wtf.
Verwijderd
Jouw review klopt echt precies. Ik dacht eerst dat ik een echte western beland was gelukkig zag ik al snel allerlei luxe Europese auto's bij de Mexicaanse ranch wegscheurenzacht schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:28:
Bring Me the Head of Alfredo Garcia (1974) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller, Western | Runtime: 112min. | MPAA: R Plot: An American bartender and his prostitute girlfriend go on a road trip through the Mexican underworld to collect a $1 million bounty on the head of a dead gigolo.
Peckinpah is met deze film duidelijk een inspiratie geweest voor Rodriguez en Tarantino.
Een gewelddadige roadmovie over de jacht op de man die de dochter van een machtige crimineel heeft bezwangerd. Aangezien hij geld oplevert wil iedereen hem vinden. De sfeer spat van het scherm de hitte van het landschap is bijna voelbaar. Echt bizar goed hoe Peckinpah de loomheid en de actie mixed.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Dead Man Down (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R Plot: In New York City, a crime lord's right-hand man is seduced by a woman seeking retribution. Een best aardige thriller, ging er zonder verwachtingen in, had geen trailer gezien of iets over de film gelezen. En de film heeft wel een lekkere deprimerende vibe over zich heen. Het verhaal is aardig en er wordt vooral door Noomi Rapace goed geacteerd. De actie en CGI zijn slecht tot matig te noemen in deze film, ik ergerde me af en toe er een beetje aan. Maar heb me voor de rest wel goed vermaakt met deze film. | |
Gisteren naar Now you See me geweest.
Eigenlijk een whoddidit film, beste een beetje tevergelijken met de de prestige. Meer moet er eigenlijk niet over gezegd worden, anders is ie nog voorspelbaarder dan dat hij al is
Vanavond naar Wiorld War Z, ben benieuwd, hou mijn hart vast
(zal wel typische hollywood vehicle zijn >_< )
Eigenlijk een whoddidit film, beste een beetje tevergelijken met de de prestige. Meer moet er eigenlijk niet over gezegd worden, anders is ie nog voorspelbaarder dan dat hij al is
Vanavond naar Wiorld War Z, ben benieuwd, hou mijn hart vast

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Gister ook heen geweest, vond hem nogal tegenvallen.Bokkie schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 07:19:
Gisteren naar Now you See me geweest.
Vanavond naar Wiorld War Z, ben benieuwd, hou mijn hart vast(zal wel typische hollywood vehicle zijn >_< )
Begon goed, maar naarmate de film vordere bleef het maar dalen.
spoiler:
uiteindelijk een mager 6je
In het begin lijkt het nog een goede heist/conmovie met flink wat intrige. maar na de 1e bankroof beginnen de onwaarschijnlijkheden zich maar op te stapelen. met wat verplichte actie scenes erin
[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 28-06-2013 08:59 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Vond hem ook heel vetExorcist schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:49:
The Joneses (2009) [afbeelding] IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 96min. | MPAA: R Plot: A seemingly perfect family moves into a suburban neighborhood, but when it comes to the truth as to why they're living there, they don't exactly come clean with their neighbors.
Zeer (aangenaam) verrast door deze film. Het plot is mijns inziens erg origineel, het acteerwerk erg sterk door vrijwel iedereen, en de wendingen vaak onverwacht. Een hele goede mix van humor en drama, zoals de film ook omschreven is.
Echt een aanrader, tijd geleden dat ik een film écht zou aanraden.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.9 / 10
Wreck-It Ralph (2012) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 108min. | MPAA: PG Leuke animatiefilm van Disney in een originele setting. Veel grappige verwijzingen en easter-eggs. Haalt in de verste verte het niveau niet van de betere betere Pixar films (zoals Wall-E), maar kijkt lekker weg en ziet er schitterend uit. Maar uiteindelijk is het het allemaal net niet om één of andere reden, waardoor het geen gedenkwaardige film met een hoog cijfer wordt. Ik kan me vinger er niet opleggen, maar het verhaal is net iets te onboeiend en de personages soms simpelweg irritant. Maar al met al toch zeker wel een hele dikke voldoende. | |
Verwijderd
The Impossible (2012) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Plot: The story of a tourist family in Thailand caught in the destruction and chaotic aftermath of the 2004 Indian Ocean tsunami. Na veel vooroordelen te hebben gehad over deze film, aangezien ik amper dit soort films kijk (drama) heb ik me er toch aan gewaagd. Het is zeer zeker niet de beste film die ik ooit heb gezien, maar wel een van de beste van zijn soort die het verhaal dat ze wilden vertellen op een prachtige manier neerzet. Over deze film was er ook nogal kritiek op, ten eerste omdat het ging over een westerse familie en ten tweede dat ze de Spaanse familie waarop het verhaal gebaseerd is vervangen hebben door een Britse. Maar ik vind het juist goed dat ze dit gedaan hebben. Deze film is vooral gericht op een westers publiek, en door te die twee beslissingen te nemen zorgen ze er voor dat je je veel makkelijker kan inleven in alle personage's. Ik vind het dus helemaal geen min maar een pluspunt. Verder vond ik de film zeer goed. De acteerprestaties waren geloofwaardig, zelfs die van de kinderen. Geen enkele keer heb ik me geergerd, wat ik wel vaak heb bij films waar kinderen in meespeelden. De acteerprestaties voelden natuurlijk aan. Er kwamen natuurlijk wel momenten in de film die je als cliché kan beschouwen, zoals de oudste zoon die mensen gaat helpen, en de scene wanneer vader en de drie zonen elkaar steeds mislopen. Maar ik vergeef het hen volledig omdat die tweede scene wanneer de vader en de drie zonen elkaar terugvinden een van de meest emotionele is van de hele film. De CGI, die maar in kleine maten aanwezig was, was zeer goed, het tsunami was geloofwaardig en de omgevingen waarin het zich afspeelde, zoals bijvoorbeeld het ziekenhuis, waren goed verfilmd. Ik vond het dus een zeer vermakelijke film, waarbij ik zelfs even een traantje heb moeten bij wegpinken die zeer natuurlijk overkomt voor een film gebaseerd op waargebeurde feiten zonder alles echt te overdrijve en je het gevoel krijgt dat je een zwaar herschreven waargebeurd verhaal voorgeschoteld krijgt. | |
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13 Gisteren deze film gezien. Natuurlijk is het een Star trek film met de bekende acteurs, maar wat me vooral verraste was de rol van Benedict Cumberbatch. Hij speelde een briljante rol, goed scherp. Hij is de acteur die ook Sherlock Holmes speelde in de gelijknamige BBC serie. spoiler: Hij speelt nu Kahn, die uiteindelijk weer terugkomt in de film "The wrath of Kahn" uit 1982 Ik las al wat reviess mbt het geweld, de bekende brawl gevechten en ik ben het daar wel mee eens: het had wat minder gemogen. spoiler: Ook jammer dat de scene die in The Wrath of Kahn uit 1982, in deze film ongekeerd plaatsvindt, dat hadden ze niet moeten doen Peter Weller, bekend uit de 1987 film Robocop, was trouwens ook een aangename verschijning een deze film. Wie had gedacht dat hij nog acteerde (ik niet dus Als semi-Trekkie moest ik deze film wel zien, maar het verdient geen topscore: een 7 van de 10. | |
[ Voor 3% gewijzigd door Tallguy op 28-06-2013 13:57 ]
Vandaag naar deze film geweest in de bios.
Now You See Me (2013) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13 Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money. Deze film heeft me wel vermaakt. Geen hoogstaande film met een goed verhaal er in. Maar ik heb me niet verveeld! | |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Plot: Disgraced former Presidential guard Mike Banning finds himself trapped inside the White House in the wake of a terrorist attack; using his inside knowledge, Banning works with national security to rescue the President from his kidnappers. Net 'Olympus has fallen' gezien. Het zal geen verrassing zijn dat 'White House Down' een popcorn-film is. Wat zijn de goede punten van 'Independence Day'? - Amerikaanse spulletjes gaan stuk - Er wordt veel geschoten. - De actie wordt lekker bombastisch gebracht, dus is best opwindend. Wat zijn de slechte punten van 'Air Force One'? (alsof je deze vantevoren niet al kan raden - Voorspelbaar - Saai verhaal - Overacting En toch heb ik me enorm vermaakt met 'G.I. Joe: Retaliation'! Dus als je zin hebt in een "The Day After Tomorrow" qua kapotte landmarks gemixt met een "Die Hard" qua één man tegen de rest afgetopt met dreigende terroristen zoals "The Rock" met een snufje countdownende computers met Hollywood-OS zoals "Eagle Eye", nou, dan zit je goed. Lekker plat vermaak ![]() Een 7/10. Op naar de volgende Het kan trouwens zijn dat ik wat titels door elkaar heb gehaald, maar who will notice | |
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Leuk geschreven. Ik moest het even een 2e keer lezen, maar je eindconclusie is dus wel duidelijk. Heerlijke - inwisselbare - popcornfilm.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het is inderdaad een echte popcorn film, want er zitten genoeg actiefilm clichés in.Twhomp schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:00:
Olympus Has Fallen (2013) [afbeelding] IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Plot: Disgraced former Presidential guard Mike Banning finds himself trapped inside the White House in the wake of a terrorist attack; using his inside knowledge, Banning works with national security to rescue the President from his kidnappers.
Net 'Olympus has fallen' gezien.
Het zal geen verrassing zijn dat 'White House Down' een popcorn-film is.
Wat zijn de goede punten van 'Independence Day'?
- Amerikaanse spulletjes gaan stuk
- Er wordt veel geschoten.
- De actie wordt lekker bombastisch gebracht, dus is best opwindend.
Wat zijn de slechte punten van 'Air Force One'? (alsof je deze vantevoren niet al kan raden)
- Voorspelbaar
- Saai verhaal
- Overacting
En toch heb ik me enorm vermaakt met 'G.I. Joe: Retaliation'!
Dus als je zin hebt in een "The Day After Tomorrow" qua kapotte landmarks gemixt met een "Die Hard" qua één man tegen de rest afgetopt met dreigende terroristen zoals "The Rock" met een snufje countdownende computers met Hollywood-OS zoals "Eagle Eye", nou, dan zit je goed.
Lekker plat vermaak
Een 7/10. Op naar de volgende
Het kan trouwens zijn dat ik wat titels door elkaar heb gehaald, maar who will notice![]()
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Je moet echt je verstand op 0 zetten en dan deze film gaan kijken. Want als je logisch gaat nadenken over deze film.
spoiler:
Gewoon de Zuid Korea opofferen om de president te redden

Jack the Giant Slayer (2013) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Plot: The ancient war between humans and a race of giants is reignited when Jack, a young farmhand fighting for a kingdom and the love of a princess, opens a gateway between the two worlds. Sjakie en de bonenstaak, daar gaat de film dus over. Het verhaal is goed gefilmd, al vind ik de reuzen wat minder geslaagd eruit zien. Dat kan ook aan de 3D gelegen hebben. Ik vond 3D sowieso niet veel toevoegen bij deze film. Ik vond het wel weer een leuke film om te kijken, maar niet echt bijzonder. Wel leuk is de rol van Bill Nighy als reus, sterker nog, de reus lijkt enigzins op hem. | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Die CGI was echt om te _huilen_
En verder: alleen kijken als je extreem brak bent of ondertussen iets leuks aan het doen bent, de film zuigt echt kamelenballen
3/10 van mij
edit:
ow, ik reageerde op Rinaldo en zijn Olympus has Fallen review
En verder: alleen kijken als je extreem brak bent of ondertussen iets leuks aan het doen bent, de film zuigt echt kamelenballen
3/10 van mij
edit:
ow, ik reageerde op Rinaldo en zijn Olympus has Fallen review
[ Voor 17% gewijzigd door kamstra op 29-06-2013 17:58 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Branded (2012) | ![]() |
IMDb: 4.5 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 106min. | MPAA: R Plot: Set in a dystopian future where corporate brands have created a disillusioned population, one man's effort to unlock the truth behind the conspiracy will lead to an epic battle with hidden forces that control the world. Beetje vreemde film. Gaat over de "gevaren" van marketing en hoe vergaande complotten in de reclamesector het denken van hele volksstammen beïnvloeden. Wanneer je naar de cover kijkt, zou je echter denken dat het om een SF film gaat met een buitenaardse invasie en zo. Het verhaal is nog wel redelijk maar het is het allemaal toch net niet. Tempo is vaak wat traag, er zit onnodige herhaling in en het komt vaak wat gekunsteld over. Net wat teveel 'deux ex machina'. Het cijfer van IMDB is echter te laag vind ik. Misschien werd dit veroorzaakt door Amerikanen die zich aangesproken voelden vanwege de verwijzing naar naar fast food en overgewicht. | |
[ Voor 4% gewijzigd door Atomsk op 29-06-2013 18:16 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Mwa. Ik heb 'em dus gisteravond gekeken (bedankt voor de tip in ieder geval) en vond hem dus flink tegenvallen. Niet dramatisch genoeg voor een drama en niet grappig genoeg voor een komedie. Het was vooral weer eens David Duchovny die gewoon zichzelf speelt.Exorcist schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:49:
The Joneses (2009) [afbeelding] IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 96min. | MPAA: R Plot: A seemingly perfect family moves into a suburban neighborhood, but when it comes to the truth as to why they're living there, they don't exactly come clean with their neighbors.
Zeer (aangenaam) verrast door deze film. Het plot is mijns inziens erg origineel, het acteerwerk erg sterk door vrijwel iedereen, en de wendingen vaak onverwacht. Een hele goede mix van humor en drama, zoals de film ook omschreven is.
Echt een aanrader, tijd geleden dat ik een film écht zou aanraden.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.9 / 10
Voor mij een 6.
https://niels.nu
Broken City (2013) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Plot: In a city rife with injustice, ex-cop Billy Taggart seeks redemption and revenge after being double-crossed and then framed by its most powerful figure: Mayor Nicholas Hostetler. In tijden niet zo'n film gezien met een sterk verhaal. Ineens draait heel het verhaal om. Beetje hetzelfde gevoel had ik met Salt, wat ook een goede film is. Dikke 8! | |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13 Als men deze film Independence Day 2 had genoemd dan had ik het ook geloofd! Maar dat maakt van deze film gelukkig geen gedrocht, want in Supermantermen is het absoluut wat je van een Supermanfilm zou mogen verwachten. Hoewel de film bij mij geen Batman Begins-gevoel losmaakte en eigenlijk zelfs verre van realistisch is (ook al is dit Snyder's meest realistische film tot nu toe) vond ik toch best leuk om naar te kijken. Alleen dat 3D he? In IMAX 3D zal het vast beter zijn, maar bij de gewone 3D-versie kon ik weer gewoon kijken zonder brilletje, want 95% van de tijd was eigenlijk alleen maar de ondertiteling dubbel (en dus in 3D). Zonde van het extra bedrag bovenop het toch al pittige prijskaartje. | |
Dat zit wel Schnorr.
Seven Pounds (2008) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13 Sja dubbel gevoel Het begin ben je echt bezig uit te puzzelen waar deze film over gaat, en dan is hij leuk. maar na 30 min denk je het te snappen, en na 45min weet je eigenlijk al wat er gebeurd is, en gaat gebeuren. Maar dan duurt de film nog ruim een uur. En dat uur duurt dan lang ! Het is allemaal mooi in beeld gebracht, goed uitgewerkt, maar TRAAG. Ben halverwege maar op de laptop gaan browsen en met 1 oog nog naar de film kijkend, want hij was te mooi om uit te zetten | |
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
The Hangover Part III (2013) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: R Plot: When one of their own is kidnapped by an angry gangster, the Wolf Pack must track down Mr. Chow, who has escaped from prison and is on the lam. Van dit soort films (Slappe platte comedies)moet je toch we houden, ik doe dat eigenlijk absoluut niet maar de Hangover reeks kan ik toch wel waarderen. Leuke film, jammer van de kinderen in de zaal maar verder goed genoten. Het zal me trouwens niet verbazen als er nog eens een film komt met Zach Galifianakis en Ken Jeong van de Makers van de Hangover. Deze twee maken de reeks toch wel behoorlijk en ik denk dat ze hier nog wel iets mee kunnen doen. | |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Schieten, tieten, helikopter film. Niet meer niet minder. De actie is enorm voorspelbaar en aan het begin zelfs wat frustrerend, de cgi is beroerd en de manier waarop ze Washington binnenstormen is wat ver gezocht. Ik ben een paar keer in Washington geweest en tijdens een van mijn bezoeken ben ik ook in het witte huis geweest. Daardoor weet ik een beetje (het valt je op) hoe goed die stad beveiligd is, je voelt je er op een of andere manier super veilig. Daarom was het voor ons erg lastig de film serieus te nemen, vooral in de enorme invasie van de eerste 20 minuten. Verder heb ik me toch wel vermaakt met deze film, leuke film om op zaterdag avond laat nog even in te starten als je thuis komt. | |
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Sneakers (1992) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 Plot: Complex but lighthearted thriller about computers and cryptography, government and espionage, secrets and deception and betrayal. Ik had op internet gelezen dat de film de kruising was tussen Oceans 11 & The italian job. Dit vind ik persoonlijk niet echt waar. De film is wel goed maar ik had alleen geen wouw effect op het einde, terwijl ik dit bij de meeste andere overval filmen wel heb. Dat er cryptografie in voorkomt leek mij ook zeer leuk, alleen was het jammer genoeg allemaal BS en was er weer niet al te veel van aan Toch een aanrader voor iedereen die fan is van het genre. | |
Despicable Me 2 (2013) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Comedy, Crime, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG Plot: Gru is recruited by the Anti-Villain League to help deal with a powerful new super criminal. Dit weekend naar Dispicable me 2 geweest met de hele schoonfamilie. En wat is deze film leuk zeg, hij ziet er goed uit. Het verhaal is leuk bedacht, de grappen komen goed uit de verf. Plus die minions blijven echt super funny. De film was ook zo voorbij voor mij gevoel. Echt een animatie film die je zeker gezien moet hebben! | |
Verwijderd
Redemption (2013) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R Plot: Homeless and on the run from a military court martial, a damaged ex-special forces soldier navigating London's criminal underworld seizes an opportunity to assume another man's identity -- transforming into an avenging angel in the process. Alweer een nieuwe film van Statham. Het plot is vrij origineel en Statham voert dat als belangrijkste acteur in de film goed uit. Het is zeker beter dan de gemiddelde Statham film van de laatste tijd voor niet liefhebbers van hem. Je moet geen pure actiefilm verwachten want dat is het niet. Film heeft mij goed vermaakt. | |
Heb je deel 1 ook gezien?Jefrim schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:47:
Despicable Me 2 (2013) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Comedy, Crime, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG Plot: Gru is recruited by the Anti-Villain League to help deal with a powerful new super criminal.
Dit weekend naar Dispicable me 2 geweest met de hele schoonfamilie. En wat is deze film leuk zeg, hij ziet er goed uit. Het verhaal is leuk bedacht, de grappen komen goed uit de verf. Plus die minions blijven echt super funny. De film was ook zo voorbij voor mij gevoel.
Echt een animatie film die je zeker gezien moet hebben![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
Zo, ja : deze beter of niet?
Smaken verschillen, excuses voor je tijdverspilling wat dat betreftHydra schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:39:
[...]
Mwa. Ik heb 'em dus gisteravond gekeken (bedankt voor de tip in ieder geval) en vond hem dus flink tegenvallen. Niet dramatisch genoeg voor een drama en niet grappig genoeg voor een komedie. Het was vooral weer eens David Duchovny die gewoon zichzelf speelt.
Voor mij een 6.
Ja die heb ik een keer of 3 gezien denk ik. En toevallig was hij ook op tv toen we thuis kwamen na de film. En ik vond hem persoonlijk beter dan deel 1. Het is gewoon een erg leuke familiefilm, naast ons zat een kindje van een jaar of 7 die de film helemaal geweldig vond, maar ook mijn schoonvader van 60 vond de film helemaal geweldig.baronruud schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:39:
[...]
Heb je deel 1 ook gezien?
[ Voor 23% gewijzigd door S401 op 01-07-2013 20:40 ]
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R Plot: In New York City, a crime lord's right-hand man is seduced by a woman seeking retribution. Goede acteurs, alleen jammer dat het weer een doorsnee verhaal is wat we eigenlijk als eens eerder hebben gezien. Buiten om dat, wel waard om zo'n anderhalf uur voor te gaan zitten! | |
Deel twee is naar mijn mening leuker dan deel één. Komt mede doordat er een stuk meer gefocused wordt op de Minions. Overigens vond ik het maar een relatief saaie film, met vlagen grappig. Zeker niet bioscoopwaardig. Wellicht niet eens het een tweede keer kijken waard.baronruud schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:39:
[...]
Heb je deel 1 ook gezien?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Redemption (2013) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R Precies wat je van een Statham film mag verwachten. Statham is gewond en aan lager wal geraakt, doet wat vechten, trekt een zwart pak aan (Houd deze vervolgens de hele film aan) en doet wat goeds voor een Normale burger. Een Statham film als elke andere maar met een toefje minder actie. Voor een doordeweekse avond best aardig. | |
Cat Shit One (2010) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Short, War | Runtime: 22min. Korte animatie over commando konijnen(!) die in een niet nader genoemd oosters/arabisch land enkele gijzelaars moeten bevrijden van terroristische dromedarissen(!/?) Gebaseerd op een manga en zeker geen kinderfilm vond ik 'm vermakelijk en ook erg soepel geanimeerd. Ik heb geen idee hoe een konijn op twee poten lopend met een assault rifle in zijn voorpoten zou lopen maar het kwam erg realistisch over | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Over het onralisme moet ik het met je eens zijn.Donstil schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:31:
Olympus Has Fallen (2013) [afbeelding] IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Schieten, tieten, helikopter film. Niet meer niet minder.
De actie is enorm voorspelbaar en aan het begin zelfs wat frustrerend, de cgi is beroerd en de manier waarop ze Washington binnenstormen is wat ver gezocht.
Ik ben een paar keer in Washington geweest en tijdens een van mijn bezoeken ben ik ook in het witte huis geweest. Daardoor weet ik een beetje (het valt je op) hoe goed die stad beveiligd is, je voelt je er op een of andere manier super veilig. Daarom was het voor ons erg lastig de film serieus te nemen, vooral in de enorme invasie van de eerste 20 minuten.
Verder heb ik me toch wel vermaakt met deze film, leuke film om op zaterdag avond laat nog even in te starten als je thuis komt.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6.5 / 10
[rant]
spoiler:
Een qrf op 15 minuten in trucks? denk 2-5 max, met heli's, als ze niet ergens 40-80 man in een keldertje op het terrein hebben zitten. Draagt de secret service geen body armor meer? secret service schiet allemaal mis? die gasten zijn bijna goed genoeg om aan de olympische spelen mee te doen.
rucksichtlos naar buiten rennen terwijl er 40 gasten met geweren op je af komen? wacht ff binnen, komen vanzelf naar je toe. tactisch inzicht van een kleuter...
en rf signalen die met de deur dicht uit die bunker kunnen om een bom op te blazen? dat ding is hardstikke sealed/shielded, succes daarmee. Denk ook betonnen muren van minstens een meter, met zeer zware wapening, dat lukt niet met 7 lullige stukjes c4. [/rant]

Verder wel een leuke actiefilm, waar je duidelijk niet teveel bij na moet denken. Mistte voor een schieten-tieten-helicopter film wel de tieten een beetje
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Verwijderd
Despicable Me 2 (2013) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Comedy, Crime, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG Gisteren naar deze film geweest. Hoewel ik het eerste deel nog niet heb gezien, heb ik al wel een deel van de humor meegekregen door de diverse internetfilmpjes van de Minions. Deze stelen wat mij betreft ook de show in deze film met hun onderlinge grappen en grollen die ondanks hun eenvoud toch behoorlijk op de lachspieren werken. Leuk voor jong en oud! | |
Heeft Despicable Me 2 net als deel 1 een after credits scene?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Bee Movie (2007) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 91min. | MPAA: PG Plot: Barry B. Benson, a bee who has just graduated from college, is disillusioned at his lone career choice: making honey. On a special trip outside the hive, Barry's life is saved by Vanessa, a florist in New York City. As their relationship blossoms, he discovers humans actually eat honey, and subsequently decides to sue us. Was een erg grappig film, maar wel over the top bijen grapjes e.d. Maar ach, was erg leuk om te zien. Zeker een aanrader voor een avondje lachen. | |
JupDreanor schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:21:
Heeft Despicable Me 2 net als deel 1 een after credits scene?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Nice, weten we dat ook weer en zitten we niet (zoals bij Man of Steal) voor niks de credits uit.
Now You See Me (2013) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13 Op basis van de trailers deze gisteren maar eens gaan kijken met moeder de vrouw. Ik hou sowieso wel van films met/over illusionisme, zoals bv The Prestige. Deze film is duidelijk een stuk moderner, met een show in Vegas, veel lichteffecten en techniek. En uiteraard de onderliggende verhaallijn: illusionisme is een middel, niet een doel. Hier en daar waren wel een paar dingen wat voorspelbaar, zoals spoiler: , maar het einde was toch nog redelijk verrassend. Het enige dat wat afbreuk deed aan de film vond ik het verplichte liefdesverhaaltje; dat kwam niet uit de verf, en leek er een beetje bijgeplakt "omdat er in iedere film toch een liefdesverhaal hoort" ofzo. Had wat mij betreft buiten de film gelaten kunnen worden, en ik vond dat de film een beetje als een nachtkaars uitging hierdoor. de massahypnose met als codewoord "freeze" en het auto-ongeluk Al met al toch een uitstekende avond gehad, prima film met een aantal mooie trucs, vingervlugheden en een aardig plot. | |
Nomen nescio
Dubbel
[ Voor 99% gewijzigd door Donstil op 02-07-2013 13:34 ]
Haha allemaal waarjpiwf schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 02:13:
[...]
Over het onralisme moet ik het met je eens zijn.
[rant]
spoiler:Een qrf op 15 minuten in trucks? denk 2-5 max, met heli's, als ze niet ergens 40-80 man in een keldertje op het terrein hebben zitten. Draagt de secret service geen body armor meer? secret service schiet allemaal mis? die gasten zijn bijna goed genoeg om aan de olympische spelen mee te doen.rucksichtlos naar buiten rennen terwijl er 40 gasten met geweren op je af komen? wacht ff binnen, komen vanzelf naar je toe. tactisch inzicht van een kleuter...
en rf signalen die met de deur dicht uit die bunker kunnen om een bom op te blazen? dat ding is hardstikke sealed/shielded, succes daarmee. Denk ook betonnen muren van minstens een meter, met zeer zware wapening, dat lukt niet met 7 lullige stukjes c4. [/rant]
Verder wel een leuke actiefilm, waar je duidelijk niet teveel bij na moet denken. Mistte voor een schieten-tieten-helicopter film wel de tieten een beetjemeer dan een 6 krijgt hij niet van me
spoiler:
Het viel me trouwens ook op dat ze aan het begin van de film er wel 10 minuten over lijken te doen om in de bunker te komen maar verderop in de film "reizen" ze in een poep en een scheet omhoog en omlaag.
Heb je de film in 3d gekeken toevallig?Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:06:
Despicable Me 2 (2013) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Comedy, Crime, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG Gisteren naar deze film geweest. Hoewel ik het eerste deel nog niet heb gezien, heb ik al wel een deel van de humor meegekregen door de diverse internetfilmpjes van de Minions. Deze stelen wat mij betreft ook de show in deze film met hun onderlinge grappen en grollen die ondanks hun eenvoud toch behoorlijk op de lachspieren werken.
Leuk voor jong en oud![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
De eerste was erg leuk 3d, misschien wel een van de beste Full-HD 3D films die je thuis kunt kijken.
[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 02-07-2013 13:34 ]
Als ik de film in de bios heb gezien download ik hem later altijd nog even voor alleen de after credits.Dreanor schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:55:
[...]
Nice, weten we dat ook weer en zitten we niet (zoals bij Man of Steal) voor niks de credits uit.

Dat gaat bij mijn vriendengroep altijd prima hoor.afvalzak schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:44:
[...]
Als ik de film in de bios heb gezien download ik hem later altijd nog even voor alleen de after credits.10 min. wachten (ofzo voelt het ) gaat er niet in bij de vriendengroep
* Mits we zeker weten dat er een after credits scene bij de film zit ...
Eh... Ik wil niet zeggen dat ie het dieptepunt was qua acteurs, maar eigenlijk was hij wel het dieptepunt qua acteurs... Niet zo erg dat het storend was, maar dat komt denk ik vooral omdat hij omringd wordt door mensen die wel goed zijn. Ik voorspel een carrière in B-films en TV-series.Twylight schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:20:
Hoe deed Dave Franco het?
Nomen nescio
Dit post ik hier maar, omdat hier filmliefhebbers zitten
Een lesje over aspect ratio's door de jaren heen. Ik vond het wel interessant 
The ramblings of an idiot
Ach dan zie ik ze in de lobby vanzelf wel weer. Desnoods in de parkeer garage. Ik blijf zittenafvalzak schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:44:
[...]
Als ik de film in de bios heb gezien download ik hem later altijd nog even voor alleen de after credits.10 min. wachten (ofzo voelt het ) gaat er niet in bij de vriendengroep
Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R Van het weekend deze film eens bekeken. En ik vond het een matige film. Zwaar over de top maar ok dat is mijn mening. Verhaal vond ik opzich nog aardig maar de film kon me niet van begin tot het einde boeien. | |
Omdat hij slecht is en niet dramatischeHahn schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:28:
Waarom dan toch een voldoende, als het een 'erg slechte film' is
Still makes no sense.
Slecht = onvoldoende, een 6 zou je misschien matig kunnen noemen. Maar ik vind het heel raar als je een film slecht (of nee, erg slecht) vindt, om 'm dan toch een voldoende te geven, waarmee je in mijn ogen aangeeft dat 'ie nog net de moeite waard was om te kijken.
Slecht = onvoldoende, een 6 zou je misschien matig kunnen noemen. Maar ik vind het heel raar als je een film slecht (of nee, erg slecht) vindt, om 'm dan toch een voldoende te geven, waarmee je in mijn ogen aangeeft dat 'ie nog net de moeite waard was om te kijken.
The devil is in the details.
Je hebt gelijk en daarom aangepastHahn schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:32:
Still makes no sense.
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Gisteravond gekeken. Had al wel gelezen dat de CGI niet denderend was. Maar is echt slecht, om te janken! Niveau wat je ziet in de welbekende klasse C films op RTL7! Verhaal is super ongeloofwaardig (Vooral wat user jpiwf aangeeft in zijn spoiler), gejat van Die Hard, maar dan heel slecht.(Don't fuck with Die Hard) Maar omdat het vooral veel en ruwe actie is en geluid in DTS-HD klonk zeer goed, geef ik hem een 5.5 Als er een tiet in voor was gekomen had ik het een 6 gegeven. | |
[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 02-07-2013 19:18 ]
Waarom geef je hem een zes als het maar een matige film is?
Pas dan je score aan, dat geeft wat beter weer wat je van de film denkt
Overigens is het inderdaad een draak van een film van een regisseur die vreselijk broddelwerk maakt, maar dat had ik geloof ik al eens eerder geschreven.
Pas dan je score aan, dat geeft wat beter weer wat je van de film denkt
Overigens is het inderdaad een draak van een film van een regisseur die vreselijk broddelwerk maakt, maar dat had ik geloof ik al eens eerder geschreven.
Dat zit wel Schnorr.
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R Net geen standaard actie/drama film. Er wordt een goeie spanning opgebouwd naar het einde toe. Jammer dat die anders afloopt dan je hoopt op dat moment. Maar je wordt uiteindelijk wel beloond met veel actie op het einde. | |
Daar was ik al bang voor jaBra-Jo schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:02:
[...]
Eh... Ik wil niet zeggen dat ie het dieptepunt was qua acteurs, maar eigenlijk was hij wel het dieptepunt qua acteurs... Niet zo erg dat het storend was, maar dat komt denk ik vooral omdat hij omringd wordt door mensen die wel goed zijn. Ik voorspel een carrière in B-films en TV-series.
Ik vond dit niet echt "precies wat je van een Stratham kan verwachten" eerlijk gezegd. Ik snap wel wat je bedoeld maar ik vond dit echt een enorme slechte film. Normaal zijn Stratham films toch wel mijn "guilty pleasure" maar ik heb deze film echt met moeite afgekeken. Ik zou het zijn slechtste film durven noemenDonstil schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:23:
Redemption (2013) [afbeelding] IMDb: 6.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R Precies wat je van een Statham film mag verwachten.
Statham is gewond en aan lager wal geraakt, doet wat vechten, trekt een zwart pak aan (Houd deze vervolgens de hele film aan) en doet wat goeds voor een Normale burger.
Een Statham film als elke andere maar met een toefje minder actie.
Voor een doordeweekse avond best aardig.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6 / 10
Ik zou eigenlijk niet eens weten wat zijn beste of slechtste film is.
Ze zijn allemaal zo heerlijk matig of gemiddeld.
Voor mij persoonlijk is Crank toch wel zijn best film. Echt heerlijk over the top!Donstil schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:54:
Ik zou eigenlijk niet eens weten wat zijn beste of slechtste film is.
Crank is geweldig, nee, geen spetterende dialogen of een geweldig verhaal, maar gewoon goede humor, over the top actie, een film die zich niet serieus neemt.krijn1985 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:01:
[...]
Voor mij persoonlijk is Crank toch wel zijn best film. Echt heerlijk over the top!
People as things, that’s where it starts.
Crank is idd wel een goed voorbeeld en waarschijnlijk ook voor mij zijn lekkerste film.
Slechtste zou ik zo 123 niet weten. Bladerde net even door zijn films op IMDB maar er kwam er geen een naar voren die ik me nog herinner als slechter dan normaal.
Slechtste zou ik zo 123 niet weten. Bladerde net even door zijn films op IMDB maar er kwam er geen een naar voren die ik me nog herinner als slechter dan normaal.
Crank 2 is wel _erg_ slecht. Transporter 3 is misschien nog wel slechter...
Crank 2 is te doen, hij is wat minder dan de eerste, maar goed genoeg.
Transporter 3 is wel knap kut ja.
Transporter 3 is wel knap kut ja.
People as things, that’s where it starts.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]