Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Cartaphilus schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:07:
[...]

1. Updated GPS system -> map een beetje ingezoomd zodat er meer info zichtbaar is
2. Cloud Improvements -> 1 quest aangepast
3. Perks reset voor geld

That's it?

Ik ben er niet echt van onder de indruk, sorry. Hopelijk krijgt de DLC meer liefde. Moet haast wel want zoveel devs lijken er niet op 1.3 gezet te zijn.
Nee. Heb je die pagina goed bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 14:53
Je hebt gelijk, ik had niet alle info. Ik had alleen deze gezien: https://www.cyberpunk.net/en/news/39089/whats-new-in-night-city-patch-1-3-development-insight

Ze hebben inderdaad niet stil gezeten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Cartaphilus schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:13:
Je hebt gelijk, ik had niet alle info. Ik had alleen deze gezien: https://www.cyberpunk.net/en/news/39089/whats-new-in-night-city-patch-1-3-development-insight

Ze hebben inderdaad niet stil gezeten ;)
De link stond in lijn post maat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kalder schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:38:
[...]

Nog steeds geen nieuws over een officiele next gen upgrade dus? Jammer, wel goed dat ze zoveel kunnen fixen nog, maar ga de game pas weer spelen zodra er een PS5 versie van is.
De focus ligt nu elders, begrijpelijkerwijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:20
Is de patch al uit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17
Wat een lijst... had niet verwacht dat er nog zoveel te fixen was :P

Patch Notes 1.3
IMPROVEMENTS
  • Improved the minimap’s zoom level when driving, so that it’s more zoomed out and easier to navigate.
  • Automatic Love – screen with pictures of Skye and Angel will be displayed substantially longer, making it easier to choose between the two.
  • Added a button which allows to reallocate the distribution of Perk points on a character’s skill tree.
  • Increased the number of slots for autosaves from 10 to 20 and for quick saves from 3 to 10 across all platforms.
  • Added Database links to Journal entries.
  • Added an accessibility option for center of screen dot overlay which helps with reducing/avoiding motion sickness. It can be enabled in Settings → Interface → Center of screen dot overlay.
  • Fixers will now message V to offer a car for purchase less often.
  • Improved the Screen Space Reflections effect so that it looks less grainy on consoles and on lower visual settings qualities on the PC .
  • Added a filter for quest items in the Backpack.
  • Quest item tags from miscellaneous Job items will now be removed after finishing associated quests, allowing to sell or drop them.
  • It is now possible to rotate V in the Inventory with a mouse.
  • Players will now properly be able to craft a quickhack even if they once crafted it and then got rid of it.
  • Added a comparison tooltip for cyberware.
  • Improved a notification when buying cyberware and not meeting the level requirements to equip it.
  • It’s now possible to upgrade crafting components in bulk.
  • Added new sleeping spots for Nibbles in V’s apartment.
  • Icon on a disposal crate will now turn red when player picks up a body instead of being grayed out.
  • Landmine icon will now be grayed out after disarming it.
  • It’s now possible to use an elevator while carrying a body.
  • Happy Together – Barry now has an updated, more unique appearance.
  • Base item will now be highlighted green like other components if it’s present in the Inventory when crafting the same item of a better quality.
BALANCE CHANGES
  • Detection time of enemies now depends on game difficulty. Enemies on Easy and Normal difficulties will now detect the player slower. Enemies on Very Hard difficulty will now detect the player faster.
  • Enemies on Very Hard difficulty (and only that difficulty alone) will now be more aggressive when searching around when they are in the “Alerted” state.
  • NCPD will no longer react and turn hostile because of dead bodies in Open World activities.
  • NCPD will now also react to hitting NPCs with a non-lethal weapon.
  • Adjusted the damaging process when shooting crowd NPCs while in combat depending on distance and the weapon used.
  • (Don’t Fear) The Reaper — improved Adam Smasher’s behaviour during the fight.
  • Play It Safe — improved Oda’s behavior during the fight.
  • Transmission — improved Placide’s behavior during the fight.
  • Transmission — increased Placide’s hacking resistance.
  • Cyberpsycho Sighting: Letter of the Law — improved Cyberpsycho’s behaviour during the fight.
  • Every Breath You Take — improved Red Menace’s positioning and aim.
  • Increased stats of La Chingona Dorada (Jackie’s iconic pistols).
  • The Rescue — increased the number of ammo at the beginning of the quest.
  • Introduced minor tweaks and improved balancing of the Contagion quickhack.
  • Improved the Crafting system, so that items with Random quality scale their quality with player’s Crafting skill — it’s not possible anymore to roll a quality exceeding that of the relevant Crafting skill.
  • The level requirement of items will now increase with each upgrade. Note: the level of upgraded items will be adjusted as a result of this change. The equipped items which exceed the level requirement can keep being used but, if unequipped, will have to wait until the required level is reached.
  • Added more crafting specs for cyberware mods.
  • Added crafting specs for knives (available from the start of the game).
  • Updated the number of components required to craft some items, e.g. Bounce Back, MaxDoc, quickhacks, clothing mods and some weapons.
  • Balancing of crafting specs for clothing mods.
  • Balancing the number of components required to craft clothing.
  • Balancing the number of components required to craft Sandevistan Fragments.
  • Optical Camo cyberware will now be available for purchase from Ripperdocs.
  • Adjusted price of the Sensory Amplifier cyberware mod.
  • Rare Unity crafting spec will now be obtainable only during Suspected Organized Crime Activity: Tygers by the Tail.
  • Changed the price and quality of Kerry’s guitar that can be obtained during Gig: Psychofan.
GAMEPLAY
  • Fixed an issue where crafting specs from clothing stores were available only during the first visit to a vendor.
  • Fixed an issue which occurred after visiting the Nomad Camp, resulting in being unable to use weapons and quick menu items.
  • Fixed an issue where hacking a neutral target wasn’t counted towards the Christmas Tree Attack achievement.
  • Tutorial windows about skill checks will no longer pop up when the “Unauthorized” prompt is displayed on devices.
  • V will no longer look down after using fast travel.
STABILITY AND PERFORMANCE ACROSS PLATFORMS

UI
  • Delamain’s image will no longer get stuck on holocalls when V leaves the car too fast after completing Epistrophy: Badlands.
  • Item tooltip will no longer disappear if its content is too long.
  • Fixed various typos in subtitles, shards, quests and weapons’ descriptions.
  • Added a text message received after failing Epistrophy: North Oak by leaving the Delamain cab.
  • Changed back the name of the fast travel point near V’s apartment to “Megabuilding H10”.
  • Removed some items labeled as “None” and without proper icons from the inventory.
  • The on-hover menu with multitude of mods on an item in inventory will now show stats properly.
  • Fixed an issue where male variants of the VR tutorial were in Polish for Brazilian Portuguese language version.
  • Black-Market battery mod description will now display strings with item attributes properly.
  • Fixed an issue where the Contagion quickhack button was missing its icon outside of inventory.
  • Status Effects icon of the “Cold Blood” perk now looks like a snowflake.
  • Punk Duolayer Tank Top will now be visible in the Inventory when equipped.
  • Added a loading screen tooltip informing about Fast Forward settings.
  • Fixed the Galena “Gecko” vehicle’s name next to the “Buy vehicle” prompt.
  • Image in the second message from Nancy Hartley in Holdin’ On/Killing in the Name will now be displayed properly.
  • Adjusted wording of the Crafting skill progression reward related to upgrade cost reduction.
  • The image displaying Mackinaw MTL1 in the “Call vehicle” menu will now match with the car’s model.
  • Removed debug strings from the “The Good, The Bad and The Ugly” perk’s tooltip.
  • Icon grouping artifacts will no longer get detached from their respective locations on the map when zooming in/out.
  • When Stamina Meter is depleted, the appropriate icon will now appear next to the health bar instead of the overload icon.
  • Villefort Alvarado V4F 570 Delegate description will now correctly state that the drive is rear wheeled.
  • The period of the possible occurrence in the description of Synaptic Accelerator in the tooltip will now display a proper value when playing in Polish.
  • Fists description in the weapon wheel will now display an appropriate item type.
  • Fixed text in the shard about Chiba-11 district.
  • Opening Photo Mode and a vendor menu in quick succession will no longer result in freezing the game.
  • Gold iconic loot icons will now be displayed on the minimap.
  • Fixed an instance where hit markers and kill confirmation weren’t visible when destroying enemy turrets.
  • Fixed enemy markers using the incorrect color on unaware enemies – they will now be yellow instead of red.
  • Fixed an issue when RAM Recovery Rate below 0.50 was not displayed correctly.
  • Fixed an issue when the disassemble item button was displayed incorrectly.
  • Fixed an issue where the buttons on switching mods warning were not working as intended.
  • Fixed the non-functional hinted keys when Breaching Protocol.
  • Removed redundant input hints in the Cyberdeck panel.
GRAPHICS, AUDIO, ANIMATION
  • Reinforced Composite-Lined Rocker Foldtop is now properly aligned with V’s legs.
  • Fixed an issue where the Monowire could slightly dislocate male V’s arms and clip through clothes.
  • Fixed an issue in The Heist where Flathead’s case could float outside the hotel room in Konpeki Plaza, blocking the doorway.
  • Fixed an issue where changing music volume in Sound settings affected car radio alongside with the background music.
  • Fixed an issue where Takemura`s voice was doubled while talking to V in the van in Down on the Street.
  • Fixed an issue where some netrunning suits clipped with female V’s legs and male V’s pants.
  • Fixed an issue with the running animation after jumping on downwards or upwards slope.
  • Fixed dust particles, which were sometimes incorrectly displayed.
  • Characters’ skin will no longer become too bright in dark areas.
  • In The Information, Smasher’s shadow will no longer appear on the elevator’s door after rewinding braindance to the beginning.
  • Fixed Arasaka soldiers spawning on player’s sight when going back upstairs to save Takemura in Search and Destroy.
ENVIRONMENT AND LEVELS
  • Fixed various map holes in Watson, City Center, Westbrook, Heywood and Santo Domingo.
  • Fixed faulty pathing for vehicles on the City Center ring road.
  • Fixed multiple places where the player’s character could get stuck permanently.
  • Fixed multiple issues with disappearing environments.
  • Fixed multiple issues with objects popping in on player’s sight.
  • GPS in Biotechnica Flats will no longer lead players to unreachable areas.
QUESTS
  • Rearranged shards into correct categories.
  • Fixed an issue where calls to quest NPCs would abruptly end, making the NPC appear in other calls and potentially breaking other holocalls from the NPC.
  • Fixed an issue where interrupted holocall would resume along with another call, which could make the NPC appear in other calls and break the next holocall from that NPC.
OPEN WORLD
  • Fixed an issue allowing multiple debrief holocalls from fixers to play at once, which could lead to blocked completion of various gigs (like Gig: A Lack of Empathy, Gig: Fixer, Merc, Soldier, Spy and others). We continue working on visual issues related to gigs stuck in the Journal, note that the latter don’t prevent district achievements from unlocking.
  • Removed redundant loot from the body in the ferris wheel.
  • Fixed an issue where Quadra Type-66 could be destroyed before buying it, blocking the progression of its “Buy Vehicle” quest and possibly the completion of the Autojock achievement.
  • Fixed an issue in a shootout in Wellsprings where enemies were immortal because the trigger area was too small.
CINEMATIC DESIGN

Fixed an issue causing NPCs to not look at V during various scenes.
  • Fixed an exploit where player was granted a Unity Pistol after each save/load.
  • V’s facial animations while looking in the mirror will now be played properly.
  • Fixed an issue where Rogue was spawning next to the player after calling her and asking about Adam Smasher.
  • Fixed an issue where some NPCs could stop performing animations after a longer game session.
  • Fixed multiple issues with NPCs mounting vehicles incorrectly.
  • Fixed various issues where NPCs could be placed incorrectly and clip through objects after loading a saved game.
  • Fixed an issue that could cause NPC animations to be played in the wrong spot in various quests.
  • Fixed an issue where Jackie could spawn before the player’s eyes during the half-year montage.
  • Fixed an issue where NPCs’ appearances got randomized when looking away.
  • Fixed an issue where quests and scenes could progress before the loading screen disappeared.
MISCELLANEOUS
  • A gift from Judy can now be found in V’s apartment after player receives a text about it after completing her romance side quests.
  • Fixed some story inconsistencies in radio broadcasts.
  • Fixed the blackout effect persisting during Love Like Fire when using certain language settings.
PC-SPECIFIC
  • Fixed the issue where tutorial tooltips weren’t correctly displayed on 8k screens.
  • Fixed an issue that caused the game to crash if a save thumbnail was corrupted.
  • Fixed toggling Windowed and Fullscreen modes with the Alt+Enter shortcut.
  • It’s now possible to exit locked scanning overlay by pressing TAB.
  • Added a more compact PC version of the mouse cursor.
CONSOLE-SPECIFIC
  • Inner Dead Zone setting will now be applicable also to the game menus.
  • [PlayStation] NPCs will no longer speak after being killed.
  • Improved streaming of city lights.
  • Overwriting a save game when there’s insufficient memory space will no longer corrupt the save.
  • Masks and tubes inside the barn in The Hunt will no longer be invisible.
  • Rogue will no longer clip through Johnny and will hold the glass correctly in Ghost Town.
  • Fixed an issue in The Rescue where loading a save in front of the police blockade resulted in the NCPD officer not starting dialogue, blocking progress.
  • Fixed an issue on PS4 where the meeting scene with Judy and Dolls in Pisces wouldn’t start properly.
  • [Xbox] Fixed an issue in A Cool Metal Fire where a part of the scene in Cassius Ryder’s clinic could be cut off after the fade out.
  • Fixed an issue where weapons were equipped to a wrong slot when assigning them from the Backpack.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 11:57

KipCurreh

Nightcrawler

G_Dragon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:56:
Wat een lijst... had niet verwacht dat er nog zoveel te fixen was :P

Patch Notes 1.3
[...]
Hahaha echt niet normaal die notes _/-\o_

Ergens in de stream ging er een NPC even kort in T-pose, dus helemaal perfect hebben ze het nog niet ;)

Heerlijke game wel, ik ga na de patch meteen weer verder (40u in ongeveer, ik denk halfweg)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 06:41
Als de tijd daar is, zal ik toch eens overgaan tot de aanschaf van het spel. Kan me niet voorstellen dat het nog steeds nier speelwaardig is. En aangezien ik er geen verwachting bij heb, kan het alleen maar meevallen. ;)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
RustStorm schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:56:
Als de tijd daar is, zal ik toch eens overgaan tot de aanschaf van het spel. Kan me niet voorstellen dat het nog steeds nier speelwaardig is. En aangezien ik er geen verwachting bij heb, kan het alleen maar meevallen. ;)
Speelwaardig is subjectief, maar op de pc is het echt niet zo rampzalig hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
KipCurreh schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Hahaha echt niet normaal die notes _/-\o_

Ergens in de stream ging er een NPC even kort in T-pose, dus helemaal perfect hebben ze het nog niet ;)

Heerlijke game wel, ik ga na de patch meteen weer verder (40u in ongeveer, ik denk halfweg)
Haha het is inderdaad een mega lijst, ik wist serieus niet dat er nog zoveel mis was met de game.
Speelde tijdens mijn playthrough wel lekker weg zonder irritaties.
Ik wil hem nog een keer gaan spelen wanneer de Next Gen Patch uit is voor een compleet nieuwe speel ervaring.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 06:41
418O2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Speelwaardig is subjectief, maar op de pc is het echt niet zo rampzalig hoor :)
Dat is waar natuurlijk...

Ik verwacht hem wel op de ps4 aan te faan schaffen. Maar haast is er zeker niet bij. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Ik heb Cyberpunk in januari van dit jaar helemaal uitgespeeld (Platinum trophy) op de PS4 (eerste model).
Toen was het spel al speelbaar maar wel met een aantal vervelende bugs. Een paar weken na release had ik al geen last meer van complete crashes, alleen flinke framedrops en een aantal quests die bugged waren. Met regelmatig saven en veel verschillende save files had ik daar niet heel veel last van.
Het is niet slim om met maar een paar save files te spelen. :+

€25 bij Bol momenteel is een goede prijs. De PS5 upgrade krijg je later gratis als je de PS4 versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RustStorm schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Dat is waar natuurlijk...

Ik verwacht hem wel op de ps4 aan te faan schaffen. Maar haast is er zeker niet bij. :)
Mja, ik heb het idee dat dat je niet de ervaring gaat geven die je zou kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Op de Series X speelt hij prima, zonder irritaties!
Heb ontzettend genoten van mijn playthrough d:)b

EDIT:

Gratis DLC komt eraan:
CD Projekt RED heeft de gelegenheid ook gebruikt om de eerste gratis DLC voor Cyberpunk 2077 te onthullen. Johnny Silverhand heeft een alternatief uiterlijk gekregen en V heeft nu de beschikking over twee unieke jassen, namelijk de Multilayered Syn-Leather Deltajock Jacket en de Luminescent Punk Jacket. Tot slot kun je Archer Quartz “Bandit” (een auto) als beloning krijgen of zelf kopen. Het bedrijf geeft verder aan met meer gratis DLC te komen.

[ Voor 36% gewijzigd door G_Dragon op 18-08-2021 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Eerste (gratis) DLC terwijl de "Next-Gen" patch nog steeds niet uit is voelt toch een beetje als de verkeerde volgorde voor iemand die daar juist heel erg op aan het wachten is (Ondergetekende dus).

Verder spreekt de game mij nog steeds wel aan, ondanks alle problemen in het begin en de wereld die niet levendig voelt. Alles wat ik er van zie (Zoals gisteren weer) vind ik toch wel erg tof.

Schiet nou eens op CD Projekt RED!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Donstil schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:10:
Eerste (gratis) DLC terwijl de "Next-Gen" patch nog steeds niet uit is voelt toch een beetje als de verkeerde volgorde voor iemand die daar juist heel erg op aan het wachten is (Ondergetekende dus).

Verder spreekt de game mij nog steeds wel aan, ondanks alle problemen in het begin en de wereld die niet levendig voelt. Alles wat ik er van zie (Zoals gisteren weer) vind ik toch wel erg tof.

Eerst problemen oplossen en dan de markt vergroten lijkt mij de beste volgorde persoonlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

Eerst problemen oplossen en dan de markt vergroten lijkt mij de beste volgorde persoonlijk...
Ja problemen oplossen sowieso. Markt vergroten kan met de "next-Gen" consoles toch wel interessant zijn, er zijn al snel 17 miljoen van die dingen verkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Donstil schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

Ja problemen oplossen sowieso. Markt vergroten kan met de "next-Gen" consoles toch wel interessant zijn, er zijn al snel 17 miljoen van die dingen verkocht.
Geld hebben ze genoeg en als ze nu gaan releasen voor next-gen krijgen ze dezelfde shitstorm als eerst. Althans, wel minder, maar nog wel gezever.

Het is overigens niet ondenkbaar dat ze een externe studio de next gen patch laten maken, dus die zou ook zomaar ineens kunnen droppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Donstil schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:10:

Zolang je er met de juiste verwachtingen instapt is het een leuke game. Het is niet de diepgaande RPG die beloofd is, maar het is absoluut een leuke action adventure game met een fantastische sfeer. Game heeft ook fantastische side missions.

Ben zelf ook echt heel benieuwd naar de nextgen versie (en ook wanneer die uitkomt).

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 18-08-2021 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:33:
[...]

Zolang je er met de juiste verwachtingen instapt is het een leuke game. Het is niet de diepgaande RPG die beloofd is, maar het is absoluut een leuke action adventure game met een fantastische sfeer.

Ben zelf ook heel benieuwd naar de nextgen versie.
Ja ik ben ook niet echt een diepe RPG speler hoor, dus voor mij zou dat perfect zijn.
Maar ik wacht nu al zo lang, dat ik die overige maanden (want de update kwam toch ergens Q3 of Q4?) ook nog wel kan uitzitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 18-08-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09 14:23
Leuk die DLC's in de vorm van een jas maar daar heb je in een single player (first person view) vrij weinig aan..

Ben benieuwd naar extra story content - heb 1 playtrough erop zitten, en wacht express met een nieuwe playtrough zodat ik een nieuw begin kan maken tot er extra story is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

Ja ik ben ook niet echt een diepe RPG speler hoor, dus voor mij zou dat perfect zijn.
Maar ik wacht nu al zo lang, dat ik die overige maanden (want de update kwam toch ergens Q3 of Q4?) ook nog wel kan uitzitten.
Na de slechte release en de grote hack is de exacte release date van de next gen patch niet bekend. Ze geven alleen aan nog dit jaar 😅
kleijn1985 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:42:
Leuk die DLC's in de vorm van een jas maar daar heb je in een single player (first person view) vrij weinig aan..

Ben benieuwd naar extra story content - heb 1 playtrough erop zitten, en wacht express met een nieuwe playtrough zodat ik een nieuw begin kan maken tot er extra story is :D

Er komen nog grote story DLC (niet gratis) net als bij The Witcher 3. Ik denk pas na de PS5 update.

[ Voor 35% gewijzigd door Ike. op 18-08-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09 14:23
Oef - dat zou dus een "zo goed als" volledige game kunnen beteken inclusief extra omgeving (nieuwe stadsdelen?) als ik het dan vergelijk met blood&wine bijvoorbeeld.

ben benieuwd, als de GPU prijzen dan ook nog een beetje zakken wellicht nog mogelijkheid om het met nog wat hogere settings te spelen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
kleijn1985 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:54:
Oef - dat zou dus een "zo goed als" volledige game kunnen beteken inclusief extra omgeving (nieuwe stadsdelen?) als ik het dan vergelijk met blood&wine bijvoorbeeld.

ben benieuwd, als de GPU prijzen dan ook nog een beetje zakken wellicht nog mogelijkheid om het met nog wat hogere settings te spelen ook :)
Als je lang genoeg wacht zal je zeker een Complete Edition kunnen aanschaffen voor €15 met alle DLC net als bij de Witcher 3 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-07 20:46
Kan iemand bevestigen of deze patch 1.3 ook iets doet aan de 'immersion' van het spel? Dus meer gebouwen toegankelijk, NPC's die niet steeds hetzelfde rondje lopen, meer dingen om te doen waardoor de wereld wat levendiger lijkt etc? Ik heb het spel nog niet gespeeld maar heb over dit onderwerp zoveel negatieve dingen gelezen dat ik wacht met aanschaffen tot dit gepatcht is. Net als het spawnen van de politie e.d., dat is inmiddels geloof ik al verbeterd. Kan niet echt uit de patch notes halen of er op dit gebied wat veranderd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Technomancer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:57:
Kan iemand bevestigen of deze patch 1.3 ook iets doet aan de 'immersion' van het spel? Dus meer gebouwen toegankelijk, NPC's die niet steeds hetzelfde rondje lopen, meer dingen om te doen waardoor de wereld wat levendiger lijkt etc? Ik heb het spel nog niet gespeeld maar heb over dit onderwerp zoveel negatieve dingen gelezen dat ik wacht met aanschaffen tot dit gepatcht is. Net als het spawnen van de politie e.d., dat is inmiddels geloof ik al verbeterd. Kan niet echt uit de patch notes halen of er op dit gebied wat veranderd is.
Ik denk het niet. Dat zouden ze zeker bovenaan het lijstje hebben zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Wordt even afwachten tot de patch uit is denk ik.

Zou het trouwens niet de reden laten zijn om de game niet te kopen. De main story en sidequests zijn de prijs die de game nu is wel waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 18-08-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 16:53

Kheos

FP ProMod
kleijn1985 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:54:

goh, dat kan vanalles betekenen, maar er zijn beperkingen natuurlijk. Ik verwacht niet dat er magisch ineens een nieuwe wijk wordt ontdekt in Night City maar ze kunnen wel een X jaar later / X jaar eerder flashforward/flashback doen of nieuwe stukken land buiten Night City, of een geheel andere stad...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik zou het tof vinden als die montage op het begin (het arriveren in Night City) speelbaar wordt door de DLC.
Dat je dat niet kon spelen vond ik echt jammer. Soort prequel (maar dan net niet).

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 18-08-2021 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
2 dagen geleden wist ik niet zo goed wat ik wilde spelen en bij het doorbladeren van mijn bibliotheek, zag ik Cyberpunk weer staan.
Ik wilde het een nieuwe kans geven en begon met een nieuwe game en een nieuwe "class". Nu als Streetkid.

Wat ik echt heel jammer vond, was dat ik na de intro in het zelfde appartement terecht kwam als bij mijn andere "class" (Nomad). En ook hier stonden dezelfde NPC buiten mijn deur. Ik heb het spel daarna maar weer uitgezet.

Ik geloof niet dat dit ooit aangepast gaat worden maar ik hoop echt dat ze 3 verschillende routes gaan schrijven. Ieder met een "eigen" gebouw/gebied. Nu heb je op enkele sidemissies en enkele dialogen na, geen verschil tussen de classes.

Dat zou mijn grootste wens zijn qua update voor dit spel.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Patch is live volgens CDPR.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Patch size volgens Reddit;

PS Store : 40.593 GB
Xbox : 37.4 GB
GOG : 33.67 GB
Steam : 36 GB

Laat ons zeggen dat het nogal een big boy is ;)

-edit-
Ook op Stadia al available

[ Voor 6% gewijzigd door KipCurreh op 18-08-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 15:50

The Zep Man

🏴‍☠️

KipCurreh schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:26:
[...]

Patch size volgens Reddit;

PS Store : 40.593 GB
Xbox : 37.4 GB
GOG : 33.67 GB
Steam : 36 GB

Laat ons zeggen dat het nogal een big boy is ;)
Het lijkt alsof het hele spel opnieuw opgehaald wordt. Lijkt mij nogal inefficiënt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
The Zep Man schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:47:
[...]
Het lijkt alsof het hele spel opnieuw opgehaald wordt. Lijkt mij nogal inefficiënt.
Niet elk platform heeft een even efficiente manier van updaten :) Met zo'n changelog krijg je sowieso wel dat je veeeeel wijzigingen in veeeel files hebt, dus grote updates, hoe efficient het ook si

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 18-08-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ugh dat is alles? Wat cosmetische jasjes enzo?? Wtf.

Ik dacht dat er echt nieuwe story content zou komen. Dit is echt niks. Komt dat nog wel?

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 18-08-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
streamnl schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:17:
Wat ik echt heel jammer vond, was dat ik na de intro in het zelfde appartement terecht kwam als bij mijn andere "class" (Nomad). En ook hier stonden dezelfde NPC buiten mijn deur. Ik heb het spel daarna maar weer uitgezet.

Ik geloof niet dat dit ooit aangepast gaat worden maar ik hoop echt dat ze 3 verschillende routes gaan schrijven. Ieder met een "eigen" gebouw/gebied. Nu heb je op enkele sidemissies en enkele dialogen na, geen verschil tussen de classes.
De 3 verschillende routes zijn inderdaad maar rudimentair. Het voelt heel erg aan alsof hier heel hevig in geknipt is geweest onder tijdsdruk. Zoals het nu is slaat het eigenlijk nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
GekkePrutser schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:07:
[...]

Ik dacht dat er echt nieuwe story content zou komen. Dit is echt niks. Komt dat nog wel?
Zeker. Maar voor ze nieuwe dingen toevoegen, zorgen ze eerst dat hetgeen er al is fatsoenlijk werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Wilde net een potje spelen, maar nee, moet helaas op 36.3GB wachten volgens Steam.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:13:
[...]
Zeker. Maar voor ze nieuwe dingen toevoegen, zorgen ze eerst dat hetgeen er al is fatsoenlijk werkt
Ja maar ik heb het over de DLC, niet over de patch. Dat is per definitie iets nieuws.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
GekkePrutser schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:07:
[...]

mensen lijken zo in de war of die DLC's (en ik snap echt niet waarom).

Dit waren de DLC's van the witcher 3
Temerian Armor Set - Reserved for the finest of warriors serving the kindgom of Temeria, the Temerian Armor Set includes a jacket, gloves, pants, boots and horse armor.
Beard and Hairstyle Set for Geralt - Customize Geralt of Rivia to your liking with this amazing set of beards and hairstyles.
New Quest - "Contract: Missing Miners" - Miners from a small Skellige village are disappearing. Investigate and find out what's happening!
Alternative Look for Yennefer - Check out this entirely new look for the mighty sorceress Yennefer of Vengerberg!
Nilfgaardian Armor set - Crafted from the finest materials available, the Nilfgaardian Armor Set includes a jacket, gloves, pants, boots and horse armor.
Crossbow set - three new crossbows - Bring down your enemies with lethal accuracy and extend your tactical possibilities with this elite crossbow DLC.
New Quest - 'Fool's Gold' - Geralt and a village idiot team up to learn the secret of an abandoned village inhabited entirely by pigs.
Ballad Heroes' Neutral Gwent Card Set - Make your Gwent Deck legendary! The 'Ballad Heroes' neutral Gwent card set will provide alternative cards capturing characters from Dandelion's ballads in all their glory.
Triss alternative costume - Love to play dress up? Now you can with this exclusive new look for Triss Merigold.
New Quest - Scavenger Hunt: Wolf School Gear - Adventure awaits! Embark on an epic treasure hunt and get your hands on a long-lost elite set of Wolf School witcher gear!
New Quest - 'Contract: Skellige's Most Wanted' - A monster hunt like no other -- Can you survive it?
Skellige Armor Set - Enhanced for the frigid climate of the Skellige Archipelago, this set includes a jacket, gloves, pants, boots and horse tack.
New Quest - Where the Cat and Wolf Play… - Explore a forgotten village and discover its terrifying secret. Find out who or what slaughtered its inhabitants and use all your witcher skills to confront this mysterious force.
Alternative Look for Ciri - Mix things up with this new and finely crafted outfit for Ciri.
New Finisher Animations - Slay your foes in new brutal and spectacular ways with this visceral and adrenaline-pumping DLC!
NEW GAME + - Hungry for more action? Start a new game with all the skills and items from your previous playthrough, get better loot, slay even more ferocious beasts and relive the epic fantasy adventure that is The Witcher 3: Wild Hunt!

Voornamelijk nieuwe jasjes dus. Paar nieuwe quests, maar niks echt groot.

En dit is ook wat CD Project Red keer op keer heeft beloofd:
De DLC's gaan vergelijkbaar zijn met die van The Witcher.

Dus wat je dan kan verwachten is wat nieuwe jasjes, paar nieuwe wagens, Wat nieuwe animaties misschien. Een extra gig of quest. Maar that's it.

Geen idee waarom mensen nu ineens meer verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
GekkePrutser schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Ja maar ik heb het over de DLC, niet over de patch. Dat is per definitie iets nieuws.
De focus ligt op fixes, niet op nieuwe content. Dat komt later

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Kheos schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

mensen lijken zo in de war of die DLC's (en ik snap echt niet waarom).

Voornamelijk nieuwe jasjes dus. Paar nieuwe quests, maar niks echt groot.

En dit is ook wat CD Project Red keer op keer heeft beloofd:
De DLC's gaan vergelijkbaar zijn met die van The Witcher.

Dus wat je dan kan verwachten is wat nieuwe jasjes, paar nieuwe wagens, Wat nieuwe animaties misschien. Een extra gig of quest. Maar that's it.

Geen idee waarom mensen nu ineens meer verwachten?
Vergeet je de Hearts of Stone en de Blood and Wine DLC niet?
Beide DLC waren samen groter dan het complete 2e deel van The Witcher :+

Cyberpunk zal later nog betaalde story DLC krijgen. Wanneer is nog niet bekend.

[ Voor 69% gewijzigd door Ike. op 18-08-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Ike. schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

Vergeet je de Hearts of Stone en de Blood and Wine DLC niet?
Beide DLC waren samen groter dan het complete 2e deel van The Witcher :+

Cyberpunk zal later nog betaalde story DLC krijgen. Wanneer is nog niet bekend.
ah, maar dat waren geen DLC's. Dat waren betalende addons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Kheos schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

ah, maar dat waren geen DLC's. Dat waren betalende addons.
'DLC' (downloadable content) is een verzamelnaam voor alle extra digitale content voor een videospel (gratis of tegen betaling) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Ike. op 18-08-2021 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Ike. schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:48:
[...]

'DLC' (downloadable content) is een verzamelnaam voor alle extra digitale content voor een videospel (gratis of tegen betaling) ;)
Cd project Red was altijd heel expliciet in hun bewoordingen. Als we 'een nieuw jasje' dezelfde term geven als 'blood & wine' is het niet verwonderlijk dat mensen teleurgesteld zijn met 'een nieuw jasje'.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Normaal nooit crashes en gister na de update 2 op 1 avond.... :(

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• 418O2
Kheos schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Cd project Red was altijd heel expliciet in hun bewoordingen. Als we 'een nieuw jasje' dezelfde term geven als 'blood & wine' is het niet verwonderlijk dat mensen teleurgesteld zijn met 'een nieuw jasje'.
De roadmap is verre van klaar. Lets not jump to conclusions

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ci680Bb4Y8_yN4YKNT_9Eu4lV8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THnZR6ufleEaZCh0Sssq0fl1.jpg?f=fotoalbum_large

Deze dus :)

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 12:05
Nee, helaas niet. Lijken vooral kleine fixjes te zijn, maar in hoofdlijnen wat betreft de wereld, immersie, NPC's op straat of de traffic AI zijn er nog geen verbeteringen die het nu minder knullig laten lijken. Het betreft meer oplossing in de trend van: Fix: 'In plaats van dat NPC's allemaal verstijven van angst, bukken ze nu'. Ik ben benieuwd of we ooit de wereld krijgen te zien die we allemaal gehoopt hadden.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Heeft iemand hier dat het geluid tijdens het spelen af en toe wegvalt als er heel veel geluiden op hetzelfde moment zijn? Bijzonder irritant, niet eerder meegemaakt dan bij C2077.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ircghost schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:20:
Heeft iemand hier dat het geluid tijdens het spelen af en toe wegvalt als er heel veel geluiden op hetzelfde moment zijn? Bijzonder irritant, niet eerder meegemaakt dan bij C2077.
Ik heb dat ook wel eens ja. En dan met name het autoradio geluid. Dan zit dan ergens in de achtergrond terwijl het normaal goed hoorbaar is (zoals het ook hoort). Bijzonder vervelend. Na een reload van de savegame is t dan weer goed.

Forever raver!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 16:48
Hopelijk met de kerstvakantie met deze game aan de slag op PS5. Ben benieuwd tegen die tijd :) of toch nog wachten en voor een prikkie ook alle betaalde DLC’s oppikken… The Witcher 3 pas eind 2019 gespeeld en me goed mee vermaakt!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Techno Overlord schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

Ik heb dat ook wel eens ja. En dan met name het autoradio geluid. Dan zit dan ergens in de achtergrond terwijl het normaal goed hoorbaar is (zoals het ook hoort). Bijzonder vervelend. Na een reload van de savegame is t dan weer goed.
Deze bug kon ik ook trouwens oplossen door uit en dan weer in mijn auto te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Korting op steam indien je het wil aanschaffen :) Het is het moment. Hier zelf al lang geleden uitgespeeld en aan het wachten op de eerste grote DLC. Genoeg andere games op dit moment ( a plague tale is echt wel fun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Is het spel na de updates volgens jullie al 23 EUR waard om op de PS5 te spelen?

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Jenzo schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:27:
Is het spel na de updates volgens jullie al 23 EUR waard om op de PS5 te spelen?
Absoluut, al zou ik je persoonlijk aan raden op de nextgen versie te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Hulleman schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

Hopelijk met de kerstvakantie met deze game aan de slag op PS5. Ben benieuwd tegen die tijd :) of toch nog wachten en voor een prikkie ook alle betaalde DLC’s oppikken… The Witcher 3 pas eind 2019 gespeeld en me goed mee vermaakt!
Komen er betaalde DLC's dan? Ik had juist begrepen dat de DLC gratis zou zijn.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Kalder schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

Er zijn enkel gratis DLC's, de addons zijn betalend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Addons zijn ook dlc toch? Of komt dat weer fysiek uit, zoals bij Witcher met die Gwent packs?

[ Voor 65% gewijzigd door Timothy3000 op 28-08-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nog maar een technische vraag die ik online niet tegenkom. Ik kan niet Ray Tracing EN Fidelity CAS op hetzelfde moment aanzetten. Als ik Ray Tracing aan heb staan, dan kan fidelity CAS niet aan.

Als ik Fidelity CAS aan heb staan, en ik klik op Ray Tracing dan gaat Fidelity meteen uit. Online in youtube videos zie ik anderen die dit wel gewoon aan kunnen op hetzelfde moment. Heeft iemand hier ervaring mee? En nog beter, een oplossing? ;)

Ik heb een scan & repair gedaan van de game, maar had geen effect (wel 26mb gedownload overigens).

[ Voor 10% gewijzigd door Ircghost op 28-08-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Kalder schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

Timothy3000 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:08:
Addons zijn ook dlc toch? Of komt dat weer fysiek uit, zoals bij Witcher met die Gwent packs?
Expansion packs, zoals Hearts of Stone en Blood and Wine voor The Witcher 3.
Daar zul je tzt voor moeten betalen.
Gratis DLCs zijn waarschijnlijk, net als destijds; cosmetisch, nieuwe kleine game mechanics en wellicht een paar quests.
En natuurlijk de Next-Gen update.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ircghost schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:55:
Nog maar een technische vraag die ik online niet tegenkom. Ik kan niet Ray Tracing EN Fidelity CAS op hetzelfde moment aanzetten. Als ik Ray Tracing aan heb staan, dan kan fidelity CAS niet aan.

Als ik Fidelity CAS aan heb staan, en ik klik op Ray Tracing dan gaat Fidelity meteen uit. Online in youtube videos zie ik anderen die dit wel gewoon aan kunnen op hetzelfde moment. Heeft iemand hier ervaring mee? En nog beter, een oplossing? ;)

Ik heb een scan & repair gedaan van de game, maar had geen effect (wel 26mb gedownload overigens).
Is kapot sinds 1.3; is al gerapporteerd geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nnoitra schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:45:
[...]

Is kapot sinds 1.3; is al gerapporteerd geloof ik.
Nu ook tegengekomen op hun fora ja, bizarre bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Nnoitra schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:41:
[...]

[...]

Expansion packs, zoals Hearts of Stone en Blood and Wine voor The Witcher 3.
Daar zul je tzt voor moeten betalen.
Gratis DLCs zijn waarschijnlijk, net als destijds; cosmetisch, nieuwe kleine game mechanics en wellicht een paar quests.
En natuurlijk de Next-Gen update.
Maar expansion packs zijn nog niet aangekondigd voor zover ik weet, en ik dacht dat de DLC gratis zou zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Kalder schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:32:
[...]

Maar expansion packs zijn nog niet aangekondigd voor zover ik weet, en ik dacht dat de DLC gratis zou zijn
DLC = gratis
Expansions = niet gratis, info volgt.

Simpeler kan ik 't niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Nnoitra schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

DLC = gratis

Dat is niet wat ik bedoel... ik bedoel dat er volgens mij nog geen expansion packs zijn aangekondigd, maar ik heb al een tijdje het nieuws rond CP niet meer gevolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Kalder schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:27:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel... ik bedoel dat er volgens mij nog geen expansion packs zijn aangekondigd, maar ik heb al een tijdje het nieuws rond CP niet meer gevolgd.
Er is weinig nieuws, vooral veel speculatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Kalder schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:27:
[...]

Expansions zijn aangekondigd, in de zin dat er gezegd is dat ze in de plannen CDPR voorkomen en dat ze er aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:10
Nnoitra schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

DLC = gratis

Simpel op papier, de vraag is simpel, wat proppen ze waarin.. Alles is content, of dit nu geschrapt, uitgesteld, nieuw gemaakt wordt, verwacht te worden gemaakt, en dan maar de vraag wat daarvan in een expension en wat in een DLC gaat komen.

Ik heb uiteindelijk ook maar de PC versie gekocht, puur om met nexus mods te kunnen spelen en daar zit in potentie nog steeds veel mogelijkheden.

Ik volg deze lijst:
https://docs.google.com/d...Tw_HHVVOs8gEJ1Q4T6mk/edit

Dat is een kolere berg aan mods, maar het voegt zo bizar veel toe aan de game dat ik werkelijk nooit meer terug kijk naar wat de game 'off the shelf' zou moeten zijn geweest. Nadeel dat met 1.3 er best wat kapot is gegaan, dus dat wordt nog puzzelen wat aan/uit moet. Nu nog wachten of ze beetje progressie maken met die online mod, ben ik helemaal happy :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik ben het overzicht een beetje kwijt eerlijk gezegd; ik dacht dat bij de release de PS4-versie een drama was, maar dat de PS5 versie wel redelijk draaide. Maar ik begrijp nu dat op de PS5 dus eigenlijk ook gewoon de PS4 versie draaide? Wat voegt de PS5 update dan nog toe straks?

En is het het waard om nu (al) de PS4 versie te kopen die dan straks (ik neem aan gratis?) geüpgraded kan worden naar de PS5 versie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nnoitra
Icephase schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:41:
Ik ben het overzicht een beetje kwijt eerlijk gezegd; ik dacht dat bij de release de PS4-versie een drama was, maar dat de PS5 versie wel redelijk draaide. Maar ik begrijp nu dat op de PS5 dus eigenlijk ook gewoon de PS4 versie draaide? Wat voegt de PS5 update dan nog toe straks?

En is het het waard om nu (al) de PS4 versie te kopen die dan straks (ik neem aan gratis?) geüpgraded kan worden naar de PS5 versie?
Er is maar één PS release, die is voor alle PS4 als PS5 versies/edities.
Dat ie op de PS4 ruk is, ligt vooral aan de oude hardware die eigenlijk niet meer geschikt is. Op de PS4Pro draait ie al een stuk beter. Op de PS5 nog beter.
De NextGen gratis update is, geloof ik, veel beter geoptimaliseerd en opgepoetst voor de PS5 (en nieuwste xbox) en voegt oa RayTracing toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

CDPR huurt modders in!

Edit:
En de next gen versie staat nog gepland voor dit jaar :)
nieuws: CD Projekt RED wil next-genupgrade voor Cyberpunk 2077 eind 2021 uitb...

[ Voor 52% gewijzigd door Kalder op 02-09-2021 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
“The target is to release the next-gen version of Cyberpunk 2077 late this year. At the same time, keeping in mind the lessons we have learned during the past year and taking into account that this project still remains in development, we can’t say with full certainty that the production schedule will not change.”

“With The Witcher 3, the situation is slightly different in the way that this is being tackled by the external team mainly, which is Saber Interactive, the company that we have worked with before on Switch and also with updates in the past.

As with Cyberpunk 2077, our goal is to release that game still in late 2021. However, similarly, the development process is ongoing, and we cannot be absolutely dead certain that the release schedule will not change.

But for the time being, we definitely are aiming with both titles for late 2021 and I don’t want to be more specific at this moment in time.”

[ Voor 49% gewijzigd door Ike. op 02-09-2021 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 15:20

burgt

Starbass

Maar dit gaan mensen toch weer oppakken als "promissed mid 2021" "promissed late 2021" :P

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

burgt schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:08:
Maar dit gaan mensen toch weer oppakken als "promissed mid 2021" "promissed late 2021" :P
Nou ik had na het zien van deze tijdlijn wel verwacht dat de next gen upgrade na patch 1.2 en de DLC zou komen:
Afbeeldingslocatie: https://www.gamekings.tv/wp-content/uploads/Cyberpunk-2077-patch-1280x720.jpg

Maar wanneer die DLC komt weet geloof ik ook nog niemand, dus ze hebben eigenlijk ook nergens aangegeven dat het midde 2021 uit zou zijn. En als je op de positie van die tijdlijn af zou gaan zou je zeggen dat het ergens rond oktober/november zou zijn (maarja, in die zin hadden we nu ook al de DLC moeten hebben).

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 02-09-2021 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Kalder schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:45:
[...]

Nou ik had na het zien van deze tijdlijn wel verwacht dat de next gen upgrade na patch 1.2 en de DLC zou komen:
[Afbeelding]

Maar wanneer die DLC komt weet geloof ik ook nog niemand, dus ze hebben eigenlijk ook nergens aangegeven dat het midde 2021 uit zou zijn. En als je op de positie van die tijdlijn af zou gaan zou je zeggen dat het ergens rond oktober/november zou zijn (maarja, in die zin hadden we nu ook al de DLC moeten hebben).
er zitten al enkele free DLC items in patch 1.3 he.

Ja het zijn maar wat vestjes en een auto skin dus wat magertjes, maar wel gratis downloadable content.
Net zoals bij TW3 ook eerst heel veel gratis kleine dingetjes zijn uitgegeven (Triss reskin etc)

Een echte grote (betalende) DLC a la HoS of B&W moet je echt niet het eerste jaar verwachten hoor

• Kalder

Kalder

KipCurreh schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:41:
[...]

er zitten al enkele free DLC items in patch 1.3 he.

Ja het zijn maar wat vestjes en een auto skin dus wat magertjes, maar wel gratis downloadable content.
Net zoals bij TW3 ook eerst heel veel gratis kleine dingetjes zijn uitgegeven (Triss reskin etc)

Een echte grote (betalende) DLC a la HoS of B&W moet je echt niet het eerste jaar verwachten hoor
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? 8)7 Ik had het over de next-gen upgrade, de DLC kan me gestolen worden, helemaal als het maar simpele cosmetische dingetjes zijn.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Kalder schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:50:
[...]

Dat zeg ik toch ook helemaal niet? 8)7
Maar je zegt wel
[...]

[Afbeelding]
En dat is ook zo. Na de DLC's en de patches.
[b]Kalder schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:45:
Maar wanneer die DLC komt weet geloof ik ook nog niemand,
En iedereen wanneer die DLC komt. Namelijk de eerste zijn er al. En die zaten inderdaad zoals @KipCurreh zei in patch 1.3
dus ze hebben eigenlijk ook nergens aangegeven dat het midde 2021 uit zou zijn. En als je op de positie van die tijdlijn af zou gaan zou je zeggen dat het ergens rond oktober/november zou zijn
En ze geven nu aan einde van het jaar, dus wat klopt er dan niet?
(maarja, in die zin hadden we nu ook al de DLC moeten hebben).
En de eerste hebben we dus al.

Ik snap niet goed wat je probeert te zeggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Kheos op 02-09-2021 15:28 ]

• Kalder

Kalder

Kheos schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:28:
[...]

Maar je zegt wel

[...]

En dat is ook zo. Na de DLC's en de patches.

[...]

En iedereen wanneer die DLC komt. Namelijk de eerste zijn er al. En die zaten inderdaad zoals @KipCurreh zei in patch 1.3

[...]

En ze geven nu aan einde van het jaar, dus wat klopt er dan niet?

[...]

En de eerste hebben we dus al.

Ik snap niet goed wat je probeert te zeggen?
Ik reageer op iemand die zegt dat mensen gaan zeuren dat het laat-2021 wordt ipv midde-2021...
Ik geef aan dat CDPR nooit beloofd heeft dat de next-gen upgrade midde-2021 zou uitkomen...
Dus wat snap je er niet aan?

Of moet ik alles exact precies 100% accuraat gaan formuleren: "Niemand weet wanneer de rest van de DLC komt"........

Is het nou echt zo moeilijk? Typ ik in algebra ofzo? Waarom moet je mijn hele post ontleden met punten die nergens op slaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Kalder op 02-09-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:31
Ik had hier een maand geleden een redelijk lovende korte review geschreven over Cyberpunk. Nou dat is inmiddels wat anders. Op de een of andere manier pakt het spel mij niet meer. Ik geef het spel zeker nog een kans maar als ik het nu opstart zet ik het meestal snel weer uit omdat het spel mij niet meer zo pakt als op het begin.. Daarnaast irriteer ik mij toch wel aan sommige bugs. Had bijvoorbeeld een high end Boss die ik zonder moeite kon neerknallen omdat ik de area uitliep en vanachter een deur kon schieten. Die Boss kon dan weer niet door de deur en bleef gewoon daar staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
aaaido schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:07:
Had bijvoorbeeld een high end Boss die ik zonder moeite kon neerknallen omdat ik de area uitliep en vanachter een deur kon schieten. Die Boss kon dan weer niet door de deur en bleef gewoon daar staan...
Dus je vind/vond het niet leuk dat je zonder al te veel moeite een boss om kon leggen terwijl je ook gewoon weer die area in had kunnen lopen om het jezelf weer iets moeilijker te maken? :?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
Ik ben een paar dagen geleden aan Cyberpunk begonnen (PC versie), en ging er echt in met het idee dat het helemaal niks zou zijn. Maar wat een positieve verrassing! Ik heb Act 1 uit, geen enkele game breaking bug gezien, wel verschillende kleine bugs waar je geen last van hebt. En ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van het verhaal en diversiteit vd missies tot nu toe. Vooral de overgang naar act 2 was een mooie twist. Tot nu toe is het in ieder geval een zeer vermakelijk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crytex
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-09 18:03
pirke schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:13:
Ik ben een paar dagen geleden aan Cyberpunk begonnen (PC versie), en ging er echt in met het idee dat het helemaal niks zou zijn. Maar wat een positieve verrassing! Ik heb Act 1 uit, geen enkele game breaking bug gezien, wel verschillende kleine bugs waar je geen last van hebt. En ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van het verhaal en diversiteit vd missies tot nu toe. Vooral de overgang naar act 2 was een mooie twist. Tot nu toe is het in ieder geval een zeer vermakelijk spel.
Ik geniet er ook van :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:31
Nnoitra schreef op maandag 6 september 2021 @ 23:26:
[...]

Dus je vind/vond het niet leuk dat je zonder al te veel moeite een boss om kon leggen terwijl je ook gewoon weer die area in had kunnen lopen om het jezelf weer iets moeilijker te maken? :?
Dat is wel erg uit zijn verband getrokken zo. Het is gewoon een grote bug die voor mij het spelplezier doet afnemen.
Verder ik heb Cyberpunk nog niet afgeschreven maar begrijp de kritiek wel steeds beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
aaaido schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:27:
[...]

Dat is wel erg uit zijn verband getrokken zo. Het is gewoon een grote bug die voor mij het spelplezier doet afnemen.
Verder ik heb Cyberpunk nog niet afgeschreven maar begrijp de kritiek wel steeds beter.
Blijft vreemd dat iets wat je heel eenvoudige kunt ontlopen/voorkomen je spelplezier doet afnemen.
Gewoon niet die kamer uitlopen, problem solved.
Beetje dezelfde logica als "als ik GODmode aanzet, is het spel opeens wel heel makkelijk".

Overigens zou ik dit geen bug noemen; eerder een glitch. Wellicht is het zelfs bij 'by design' voor mensen die niet zo van uitdagingen houden :+

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:19
Hey Punks 8-)

Graag jullie input over het volgende het wordt gewaardeerd.

Heb een Nomad gemaakt met Soldier build want dat leek mij interessant voor gameplay en verhaal met o.a Mitch en Scorpion en tot zover LV 44 met 18 Body 18 Tech 12 cool 14 Reflex en wilde het af ronden met 18 Reflex en 20 Tech of 20 Reflex en 18 Tech.

Maar het idee was om een tank te maken en met die laatste punten in Reflex en Tech blijft Cool op 12 hangen terwijl 20 Tech wel damage bonus geeft met Rifles en Crit damage met Granades ben ik toch meer van plan om Overwatch te gebruiken voor lange afstand en voor korte afstand Shotguns en Gorillas vandaar ook 18 Body voor HP regen per stun aanval en verdediging.

En 14 Cool geeft naast Heat converter ook leuke skills om meer cold blood te krijgen met Cold Calculant en deze continue te houden met Coolagulant op 16 Cool en op 18 Stealth via 18 Cool is er Cheat death en per lv Cool is er 10% stealth damage wat ideaal voor Overwatch is en Gorilla arms en 2% Crit damage per Cool lv.

Zijn de perks Long shot op 18 Reflex en Savage stoic op 20 Reflex of op 20 Tech de perk Cutting edge waard ? de tech bonus en Grenade bonus interesseert mij niet zoveel want ik was van plan om een berserker van mijn Soldaat te maken via Flame en EMP grenades op mijzelf en de vijand te gooien en die effecten te veranderen in Damage en Defence via de Converters :)

Hopelijk is het niet te chaotisch om het te snappen en graag tips dank u!

Groetjes,

TF.

Update.

De build afgerond op 18 Body 14 Reflex 18 Tech 18 Cool 3 Intel deze build heeft vindt ik de meeste opties in skills en cyberware en ja het is jammer om niet lv 20 perks te gebruiken zoals Merciless, Ninjutsu, Guerilla, Bloodbath, Rock, Savage stoic, The good bad ugly, Brainpower, Cutting edge, Superconducter, Jackpot, Revamp maar wapens zoals Overwatch, Ba xing chong, Ashura, Nekomata etc. zijn toch al OP.. dan liever meer cyberware opties en skill opties.

[ Voor 13% gewijzigd door Tri Force op 11-09-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

pirke schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:13:
Ja, hier een beetje hetzelfde. Ik moet me nog verdiepen in de mechanics en voor- en nadelen van de verschillende perks en attributes, maar het spelen op zich geeft best veel lol. Tot nu toe niet eens verveeld door repetitieve gigs. Die leveren gewoon leuk knaken op en zijn snel te doen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
GSX-MAN schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:18:
[...]

Ja, hier een beetje hetzelfde. Ik moet me nog verdiepen in de mechanics en voor- en nadelen van de verschillende perks en attributes, maar het spelen op zich geeft best veel lol. Tot nu toe niet eens verveeld door repetitieve gigs. Die leveren gewoon leuk knaken op en zijn snel te doen.
Ik heb voordat ik in Act 2 verder ging met het verhaal eerst 95% vd side jobs en gigs in noord-west kwadrant gedaan, dat begon wel repetitief te worden.

Ik heb nu een netrunner lvl 14 die met short circuit iedereen one-shot (in ieder geval in het noord-west kwadrant deel), dat haalt wel veel van de uitdaging weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Het spel is inmiddels ook een jaar uit, het zou wel erg triest zijn als er nog game breaking bugs in zaten.
Zelf overigens al heel lang niet meer gespeeld. Toen ik meerdere miljoenen damage deed was het snel klaar :+
Geen idee of dat nog mogelijk is, zullen ze er inmiddels vast uit hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

pirke schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:37:
[...]

Ik heb voordat ik in Act 2 verder ging met het verhaal eerst 95% vd side jobs en gigs in noord-west kwadrant gedaan, dat begon wel repetitief te worden.

Ik heb nu een netrunner lvl 14 die met short circuit iedereen one-shot (in ieder geval in het noord-west kwadrant deel), dat haalt wel veel van de uitdaging weg.
Ik heb een Nomad, lvl 21 met:
8 Body
7 Reflexes
12 Technical
10 Intelligence
8 Cool

Niet echt een plan met de toewijzing van de attributes en perks, dat doe ik de volgende ronde misschien beter.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Update 1.31

https://www.cyberpunk.net/en/news/39334/patch-1-31

wat kleine gameplay fixes

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 14-09-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

CP2077 nu uitgespeeld. Mijn lvl was 32 en street cred was al lang 50 en de savegame was hiermee 60 uur. Erg van genoten moet ik zeggen. Kom maar door met die DLC. Hoop dat de er dan nieuwe techtree's bijkomen en de lvl cap verdwijnt of iig verhoogd wordt.

Over het einde:
spoiler:
Ik heb Johnny voor eeuwig cyberspace in geduwd. Ik las dat er nog redelijk wat andere eindes te spelen zijn maar dat je daarvoor specifieke keuzes hebt moeten maken bij quests die al veel eerder gespeeld zijn dan in Act 3. Die gevolgen van die keuzes waren voor mij op die specifieke momenten niet helemaal helder en ik koos gewoon iets wat mij leuk leek. Na het lezen van wat er nog meer voor een eindes zijn ben ik wel geintrigeerd. Maar om nu weer een hele nieuwe playthrough te doen? En een oude savegame reloaden en vanaf daar verder gaan heb ik ook niet zo zin in. Wellicht dat aankomende DLC ervoor zorgt dat ik weer helemaal opnieuw begin.

Forever raver!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomancer
Heb lang gewacht met aanschaffen van het spel wegens de negatieve berichten, maar nu toch voor 19 euro gekocht. Klein stukje gespeeld (2 uurtjes) en ik ben nog niet erg onder de indruk:

- NPC's in de auto sturen niet, het stuur blijft recht in hun handen terwijl de auto door allerlei bochten gaat.
- Diverse items (loot) zijn onmogelijk op te rapen, wat ik ook probeer.
- Bij een van de eerste missies staat er een radio keiharde house/techno te spelen, maar er gebeurt niets als ik hem uitzet of van zender wissel. De muziek blijft pompen terwijl ik juist rustig wilde sneaken.
- Als je ook maar 1 kleine overtreding maakt, staat de politie direct naast je.
- Ik ben nog aan het begin van het spel en heb nog maar basic uitrusting, maar kan toch makkelijk diverse 'rangen' van de spawnende politie afknallen (zelfs een robot). De politie komt zo niet erg dreigend over.
- De subtitles kloppen vaak niet met wat er gezegd wordt. Als je te snel skipt (bijvoorbeeld switchen tussen radiozenders) dan gaan de subtitles over elkaar heen lopen en worden onleesbaar.
- Rare physics: statische items liggen soms heen-en-weer te bewegen, bijvoorbeeld wat snoertjes in een plastic bakje op een stellingkast (liggen te schudden zonder reden).
- Bepaalde dingen worden niet uitgelegd (bijv. dat je op tab moet drukken om te scannen, wordt niet gemeld in de optionele trainingsmissie dus moest de key bindings opzoeken). Hoe de inventory werkt en het upgraden e.d. was ook even puzzelen (terwijl ik toch veel games speel waarbij dit voorkomt), maar dat is op zich niet erg en wijst zich vanzelf wel.

Verder vind ik het grafisch ook minder indrukwekkend dan gehoopt (speel op ultra met RT uit), maar misschien komt dat nog. Ik probeer nu maar gewoon bovenstaande dingetjes te negeren en lekker de boel te verkennen. Maar ook weer niet te veel afwijken van de missies, want dan kom je voornamelijk dichte deuren tegen en mogelijk ook NPC's die rare dingen doen (oh ja, bijvoorbeeld dat ze allemaal tegelijk wegrennen of in elkaar duiken als ze bang worden. Ik dacht dat dat gefixt was..).

Nou ja, voor dit geld ga ik er wel even mee verder. Maar valt toch iets tegen tot nu toe.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:49

Dhrax

Prog Lord

Technomancer schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:44:
Heb lang gewacht met aanschaffen van het spel wegens de negatieve berichten, maar nu toch voor 19 euro gekocht. Klein stukje gespeeld (2 uurtjes) en ik ben nog niet erg onder de indruk:

- NPC's in de auto sturen niet, het stuur blijft recht in hun handen terwijl de auto door allerlei bochten gaat.
- Diverse items (loot) zijn onmogelijk op te rapen, wat ik ook probeer.
- Bij een van de eerste missies staat er een radio keiharde house/techno te spelen, maar er gebeurt niets als ik hem uitzet of van zender wissel. De muziek blijft pompen terwijl ik juist rustig wilde sneaken.
- Als je ook maar 1 kleine overtreding maakt, staat de politie direct naast je.
- Ik ben nog aan het begin van het spel en heb nog maar basic uitrusting, maar kan toch makkelijk diverse 'rangen' van de spawnende politie afknallen (zelfs een robot). De politie komt zo niet erg dreigend over.
- De subtitles kloppen vaak niet met wat er gezegd wordt. Als je te snel skipt (bijvoorbeeld switchen tussen radiozenders) dan gaan de subtitles over elkaar heen lopen en worden onleesbaar.
- Rare physics: statische items liggen soms heen-en-weer te bewegen, bijvoorbeeld wat snoertjes in een plastic bakje op een stellingkast (liggen te schudden zonder reden).
- Bepaalde dingen worden niet uitgelegd (bijv. dat je op tab moet drukken om te scannen, wordt niet gemeld in de optionele trainingsmissie dus moest de key bindings opzoeken). Hoe de inventory werkt en het upgraden e.d. was ook even puzzelen (terwijl ik toch veel games speel waarbij dit voorkomt), maar dat is op zich niet erg en wijst zich vanzelf wel.

Nou ja, voor dit geld ga ik er wel even mee verder. Maar valt toch iets tegen tot nu toe.
Eens hoor, echter, probeer er een beetje doorheen te kijken. Veel mensen hier, waaronder ik hebben zeker een dikke 50+ uur in de game zitten. Het is naar mijn mening echt wel een goede leuke game als je je niet teveel gaat ergeren aan de bugs. Hoewel ik dat al met al ook wel vond meevallen. De immersie maakt veel goed :)

• Technomancer
Dhrax schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:56:
[...]

Eens hoor, echter, probeer er een beetje doorheen te kijken. Veel mensen hier, waaronder ik hebben zeker een dikke 50+ uur in de game zitten. Het is naar mijn mening echt wel een goede leuke game als je je niet teveel gaat ergeren aan de bugs. Hoewel ik dat al met al ook wel vond meevallen. De immersie maakt veel goed :)
Denk ik ook wel hoor, alleen de immersie valt of staat in mijn beleving juist met de dingen die ik noemde. Ik vind de immersie juist tegenvallen daardoor. Maar wie weet wordt het beter als ik wat langer doorspeel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomancer
Nou weer een stukje gespeeld, ik kan het lijstje langer maken:

- NPC's clippen over en door elkaar heen, dan zie je ineens 2 lichamen of hoofden over elkaar.
- NPC's staan vaak gewoon stil bij een machine en doen niks.
- Een auto die ik had geparkeerd, zweefde bij terugkomst een meter in de lucht.
- Als een NPC ook maar tegen je auto aanloopt, heb je meteen de politie op je dak.
- Ik zie zichtbaar in de randen van het scherm hoe NPC's en auto's 'infaden', maar zie nergens een optie om 'draw distance' te verhogen o.i.d.
- Ik kwam voor het eerst een groepje enemies tegen op een terrein dat was aangeduid als hostile area. Ik versloeg ze, liep een stukje weg en kwam weer terug. Ineens stonden ze er weer op precies dezelfde plek. Vijanden spawnen blijkbaar precies opnieuw, heel suf want ik had hun lichamen nog verplaatst.
- Lichamen verplaatsen en ergens neergooien heeft ook slechte clipping, de lichamen gaan dwars door gebouwen en muren heen of verdwijnen gewoon.

Maar, de eerste twee BD's waren wel gaaf om te doen en wel redelijk uniek, dus dat belooft dan wel weer wat. En het is wel gewoon gaaf om door de stad te lopen en alle indrukken in je op te nemen. Benieuwd wat er allemaal nog gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
[Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077

;)

Als je de game wil spelen moet je je niet gaan storen aan zulke dingen, simpele as that. En als je dat niet doet kan je een prima ervaring hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
Ik ben net begonnen en paar missies gedaan. Wat ik lastig vind is dat je veel zelf moet ontdekken.
Ik merk enkele van de bugs ook wel (zwevende auto, spullen die op de grond liggen maar niet op te pakken zijn), maar het ziet er wel gaaf uit, en speelt ook goed. Niet slecht voor een game van 25 euro.

Speel het op een rtx 3080, 3900x met als voluit en een beetje dlss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Technomancer schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:47:
Nou weer een stukje gespeeld, ik kan het lijstje langer maken:

- NPC's clippen over en door elkaar heen, dan zie je ineens 2 lichamen of hoofden over elkaar.
Je kunt de hele applicatie in elkaar laten storten als je dit exploit. Op sommige locaties kun je NPC's en politie blijven neerknallen (bijvoorbeeld door een balie als cover te gebruiken in een ruimte met maar 1 exit) en als je dit lang genoeg doet krijg je een "klont" van honderden dode of angstig bukkende NPCs die als een soort Lovecraftiaanse nachtmerrie je framerate tot 1 doen zakken tot de boel crasht. :P

too old, too cold

Pagina: 1 ... 67 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!