Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DriesNL schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:50:
[...]

We gaan hier niet uitkomen. Niets van wat hierboven is genoemd is voor mij storend. Kan er niks aan doen :F
Dat jij het niet storend vindt dat is een ander verhaal. Gaat om de beloftes die gedaan zijn hoe het spel eruit zou zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:14:
[...]

Dat jij het niet storend vindt dat is een ander verhaal. Gaat om de beloftes die gedaan zijn hoe het spel eruit zou zien.
Gedurende game development worden er altijd iteraties uitgevoerd op bestaande mechanics. Dingen worden gebouwd en weer (deels) afgebroken. In de 2018 demo was dit tekstueel nog vol in beeld.

Een fout die CDPR heeft gemaakt is interviews geven terwijl de ontwikkeling nog volop bezig was. Maar dat ze specifieke bepaalde features hebben "beloofd" aan ons als gamers heb ik persoonlijk niet meegekregen in de marketing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DriesNL schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:27:
[...]

Gedurende game development worden er altijd iteraties uitgevoerd op bestaande mechanics. Dingen worden gebouwd en weer (deels) afgebroken. In de 2018 demo was dit tekstueel nog vol in beeld.

Een fout die CDPR heeft gemaakt is interviews geven terwijl de ontwikkeling nog volop bezig was. Maar dat ze specifieke bepaalde features hebben "beloofd" aan ons als gamers heb ik persoonlijk niet meegekregen in de marketing.
Ik vind eigenlijk wel dat je de problemen bagatelliseert. Wellicht heb je in het algemeen weinig van de marketing meegekregen want dit zijn toch wel echt punten waar iedereen over valt. Er is niet voor niks een enorme ophef geweest over deze game en dat zijn niet alleen de aanwezige bugs.

Ze hebben zelf aangegeven dat dit "the most immersive city ever" zou zijn. Daarnaast hebben ze zelf ook nog het genre tussentijds veranderd, van RPG naar action adventure.

Je weet dat die demo die ze destijds hebben gegeven niet bestond qua game? Dit was een complete CGI trailer. De gehele demo was gewoon nep:

https://www.gameinformer....revealed-as-cdpr-responds

Het gaat om de gehele marketing rondom de game die niet waargemaakt is. Het gaat niet om onderdelen die tijdens de ontwikkeling geschrapt worden of niet. The most immersive city ever schrap je niet even, dit is toch een enorm deel van de marketing geweest van CD project Red. Als je dat dan niet waar maakt kan je toch wel zien als misleiding.

Daarnaast hebben ontwikkelaars van CD project red zelf al aangegeven dat de politie op het laatste moment snel is toegevoegd en dat de game nog lang niet klaar was voor productie. Er werd door de ontwikkelaars gezegd dat er minstens nog een jaar nodig was om de game op te leveren.

Maar goed uiteindelijk gaat het erom of je plezier aan de game hebt. Ik heb er zeker plezier van, maar ik kan mij wel aan dingen irriteren die gewoon echt niet goed zijn in die game.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:56:
[...]

Ik vind eigenlijk wel dat je de problemen bagatelliseert. Wellicht heb je in het algemeen weinig van de marketing meegekregen want dit zijn toch wel echt punten waar iedereen over valt. Er is niet voor niks een enorme ophef geweest over deze game en dat zijn niet alleen de aanwezige bugs.

Ze hebben zelf aangegeven dat dit "the most immersive city ever" zou zijn. Daarnaast hebben ze zelf ook nog het genre tussentijds veranderd, van RPG naar action adventure.

Je weet dat die demo die ze destijds hebben gegeven niet bestond qua game? Dit was een complete CGI trailer. De gehele demo was gewoon nep:

https://www.gameinformer....revealed-as-cdpr-responds

Het gaat om de gehele marketing rondom de game die niet waargemaakt is. Het gaat niet om onderdelen die tijdens de ontwikkeling geschrapt worden of niet. The most immersive city ever schrap je niet even, dit is toch een enorm deel van de marketing geweest van CD project Red. Als je dat dan niet waar maakt kan je toch wel zien als misleiding.

Daarnaast hebben ontwikkelaars van CD project red zelf al aangegeven dat de politie op het laatste moment snel is toegevoegd en dat de game nog lang niet klaar was voor productie. Er werd door de ontwikkelaars gezegd dat er minstens nog een jaar nodig was om de game op te leveren.
Die demo was niet nep, maar een vroege speelbare vertical slice van waarschijnlijk de alpha versie. Dit is uitgelegd in een live-stream met Pawel Sasko (lead quest designer). Heb helaas geen time-stamp van de stream, maar hij heeft dit uitgebreid toegelicht.

Verder ontken ik niet dat de game issues heeft op bepaalde gebieden. De last gen console versies hadden het licht nooit mogen zien. Grote, grote fout. Kreten als "the most immersive city" komen op mij over als marketing. Door de RTX en NPC density op High vond ik persoonlijk de stad veel meer immersive dan bijvoorbeeld Watch Dogs 3. Maar dat kan voor iemand anders op de PS4 weer totaal anders zijn. Als het volgende DOOM spel wordt aangekondigd als "The next greatest thing in the FPG genre", maar jij vindt dat niet: vind je dat dan ook misleiding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DriesNL schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:15:
[...]

Die demo was niet nep, maar een vroege speelbare vertical slice van waarschijnlijk de alpha versie. Dit is uitgelegd in een live-stream met Pawel Sasko (lead quest designer). Heb helaas geen time-stamp van de stream, maar hij heeft dit uitgebreid toegelicht.

Verder ontken ik niet dat de game issues heeft op bepaalde gebieden. De last gen console versies hadden het licht nooit mogen zien. Grote, grote fout. Kreten als "the most immersive city" komen op mij over als marketing. Door de RTX en NPC density op High vond ik persoonlijk de stad veel meer immersive dan bijvoorbeeld Watch Dogs 3. Maar dat kan voor iemand anders op de PS4 weer totaal anders zijn. Als het volgende DOOM spel wordt aangekondigd als "The next greatest thing in the FPG genre", maar jij vindt dat niet: vind je dat dan ook misleiding?
Het gaat niet alleen om die term, ook om het gehele verhaal eromheen wat ze bij de demo hebben verteld en ook bij andere demo's. Alleen maar meer NPC's geeft geen immersive city. Daar wordt het alleen druk van. De stad nu is gewoon leeg, de NPC's lopen alleen rond en doen verder niks. Als je voor een auto blijft staan dan gebeurt er niks, NPC's reageren enorm slecht op de wereld. Er is weinig interactie met de stad, je kan bijna nergens in. Je kan ook eigenlijk gewoon niks doen buiten de missies om. Je kan rondlopen, maar daar houdt het dan ook mee op.

De vergelijking met GTA die hier wordt gemaakt snap ik enigszins wel. Ook al is het een compleet andere game. Maar waar mensen op doelen is meer hoe NPC's reageren op de wereld etc. Daar is dat gewoon heel goed gedaan.

Als ik het dan weer met watch dogs 1 vergelijk (Ik ga niet beginnen over deel 3, want dat is een bijzonder slechte game). In deel 1 als je een auto steelt dan reageert de wereld daarop, iemand belt de politie, je kan dan nog de telefoon af pakken om dat te voorkomen, mensen zijn bang, rennen weg. Reageren redelijk natuurlijk op de situatie. En daar gaat het bij Cyberpunk erg mis, dat komt ook omdat deze ontwikkelaar geen ervaring mee heeft. Daar ligt ook het probleem, de verwachtingen enorm hoog maken dat dit de meest immersive city wordt terwijl je het nog nooit hebt gedaan. GTA 5 is ook niet in 7 jaar gemaakt. Nee ze hebben alle kennis over een dergelijke game van de afgelopen 25 jaar meegenomen. Daar is CD project red gewoon de mist in gegaan om te denken dat ze het veel beter kunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2021 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:22:
[...]

Het gaat niet alleen om die term, ook om het gehele verhaal eromheen wat ze bij de demo hebben verteld en ook bij andere demo's. Alleen maar meer NPC's geeft geen immersive city. Daar wordt het alleen druk van. De stad nu is gewoon leeg, de NPC's lopen alleen rond en doen verder niks. Als je voor een auto blijft staan dan gebeurt er niks, NPC's reageren enorm slecht op de wereld. Er is weinig interactie met de stad, je kan bijna nergens in. Je kan ook eigenlijk gewoon niks doen buiten de missies om. Je kan rondlopen, maar daar houdt het dan ook mee op.

De vergelijking met GTA die hier wordt gemaakt snap ik enigszins wel. Ook al is het een compleet andere game. Maar waar mensen op doelen is meer hoe NPC's reageren op de wereld etc. Daar is dat gewoon heel goed gedaan.

Als ik het dan weer met watch dogs 1 vergelijk (Ik ga niet beginnen over deel 3, want dat is een bijzonder slechte game). In deel 1 als je een auto steelt dan reageert de wereld daarop, iemand belt de politie, je kan dan nog de telefoon af pakken om dat te voorkomen, mensen zijn bang, rennen weg. Reageren redelijk natuurlijk op de situatie. En daar gaat het bij Cyberpunk erg mis, dat komt ook omdat deze ontwikkelaar geen ervaring mee heeft. Daar ligt ook het probleem, de verwachtingen enorm hoog maken dat dit de meest immersive city wordt terwijl je het nog nooit hebt gedaan. GTA 5 is ook niet in 7 jaar gemaakt. Nee ze hebben alle kennis over een dergelijke game van de afgelopen 25 jaar meegenomen. Daar is CD project red gewoon de mist in gegaan om te denken dat ze het veel beter kunnen.
Grotendeels mee eens met alles wat hier staat. Volgens mij zijn er voor Cyberpunk 2077 maar twee opties mogelijk.
  • Je bent in staat te genieten van wat de game momenteel biedt, ondanks de issues
  • De issues verpesten de mogelijkheid om van de game te genieten
Tussenvormen bestaan niet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:57
Ik heb CP 2077 nu, wederom, een paar dagen proberen te spelen en zit nog in act 1. Maar op 1 of andere manier kom ik er nog steeds niet in. De controls vind ik zeer verwarrend en overweldigend, elke keer moet ik nakijken welke button waarvoor dient. Het craft systeem snap ik niet alsook het level systeem.
Misschien is het de leeftijd en gaat het te snel voor mij. Jammer want ik had er een goede hoop in maar ik leg deze game aan de kant. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Gummiebeer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:34:
Ik heb CP 2077 nu, wederom, een paar dagen proberen te spelen en zit nog in act 1. Maar op 1 of andere manier kom ik er nog steeds niet in. De controls vind ik zeer verwarrend en overweldigend, elke keer moet ik nakijken welke button waarvoor dient. Het craft systeem snap ik niet alsook het level systeem.
Misschien is het de leeftijd en gaat het te snel voor mij. Jammer want ik had er een goede hoop in maar ik leg deze game aan de kant. :/
Ah jammer om te lezen. Ik ben van plan over een paar weken ook voor het eerst aan de game te beginnen nu de bugs er uit zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Gummiebeer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:34:
Speel je vaker games?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
Ja redelijk nu. Ik gok op zo'n 12-14 uur in de week. Vroeger meer (+40 uur p/w) maar het is minder geworden sinds de komst van 2 kinderen (5 & 6), nieuw huis enzovoorts.

Met Fallout en The Elder Scrolls serie had ik geen problemen ervaren en kwam er lekker in alsook de GTA reeks. Daarna verschoof de aandacht meer naar simulatie (FS2020, ATS/ETS 2, AC, Snowrunner) vooral vanwege de langzame pace. Voor wat actie Wreckfest om hersenloos te raggen.
BF zit er ook niet meer in, gaat mij te snel, terwijl ik daar redelijk goed in was en de plekjes wist te vinden. :X

CP2077 leek mij zo vet maar het is een deceptie geworden voor mij, en dat komt ook gewoon door mezelf en de leeftijd. :+
Het is een mooie grafische game en vermaak mij nog wel met rondlopen, missie's gaan ook goed maar het hele crafting en upgrade systeem samen met keybindings is mij toch teveel info om leuk te kunnen gamen. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Gummiebeer hm apart. Want ik ben ook gauw in de war met controls, maar bij cyberpunk had ik daar nou net weer geen last van. Speel je met toetsenbord of controller?

Ik ben ook geen 22 meer, maar qua controls lukte het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
@418O2 met toetsenbord. Ik moet toegeven dat ook The Witcher 3 nergens over ging, die staat ook nog pas op 2 uur speeltijd terwijl het een mooie game is. Ik kan de vinger er niet op leggen en dat stoort mij |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Gummiebeer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:41:
@418O2 met toetsenbord. Ik moet toegeven dat ook The Witcher 3 nergens over ging, die staat ook nog pas op 2 uur speeltijd terwijl het een mooie game is. Ik kan de vinger er niet op leggen en dat stoort mij |:(
Oeh dat is zonde, daar heb ik ook behoorlijk wat tijd in gestoken. Mijn mooiste game ervaring ooit, hands down

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gummiebeer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:41:
Is het misschien een idee om spellen als the witcher en misschien ook cyberpunk met een controller te spelen? Omdat er op een controller minder toetsen zitten en vaak makkelijker te bereiken zijn dan op een toetsenbord (dat is in iedergeval mijn ervaring). Ik merk ook bij mensen die nog nooit gegamed hebben het sneller leren met een controller dan met een toetsenbord.

Bij fps games is het richten alleen wel wat wennen t.o.v. Een muis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
@snefkens met controller ging het niet beter. Ik heb m’n best gedaan maar ik kom er niet in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 08:00
Toch maar even cheapo ( schijfje , 27 € ) aangeschaft voor de ps5 voordat het in de ps store komt voor meer.
Ben heel benieuwd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Ze hadden niets moeten beloven of laten zien en in 1x met dit spel op de markt moeten komen. :-)
Ik heb helemaal niets gevolgd de afgelopen jaren hierover, wist alleen dat ze Cyberpunk gingen maken. En wist daardoor van tevoren ook helemaal niets inhoudelijks over het spel en misschien dat ik me er daardoor prima mee vermaak.
Heb het nu wel even opzij geschoven, maar pak het later weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 08:49
Gummiebeer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Ja redelijk nu. Ik gok op zo'n 12-14 uur in de week. Vroeger meer (+40 uur p/w) maar het is minder geworden sinds de komst van 2 kinderen (5 & 6), nieuw huis enzovoorts.

Met Fallout en The Elder Scrolls serie had ik geen problemen ervaren en kwam er lekker in alsook de GTA reeks. Daarna verschoof de aandacht meer naar simulatie (FS2020, ATS/ETS 2, AC, Snowrunner) vooral vanwege de langzame pace. Voor wat actie Wreckfest om hersenloos te raggen.
BF zit er ook niet meer in, gaat mij te snel, terwijl ik daar redelijk goed in was en de plekjes wist te vinden. :X

CP2077 leek mij zo vet maar het is een deceptie geworden voor mij, en dat komt ook gewoon door mezelf en de leeftijd. :+
Het is een mooie grafische game en vermaak mij nog wel met rondlopen, missie's gaan ook goed maar het hele crafting en upgrade systeem samen met keybindings is mij toch teveel info om leuk te kunnen gamen. :N
Herkenbaar, net the Division 2 uitgespeeld (ben alleen nog bezig met de Summit) inclusief de DLC’s maar tot aan het einde en zelfs nu, geen benul van hoe je moet craften, gear moet samenstellen of tunen, etc. Ik deed maar wat, en als een item meer weapon damage deed, gebruikte ik die wel. Misschien nog maar eens kijken hoe ik blue prints kan bemachtigen 🧐

Zit bij CP77 te wachten op de next gen update voordat ik er aan ga beginnen, maar ik begrijp dus dat ik vooraf op een korte cursus moet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:18
Alleh hup, nieuwe patch en al mijn items verdwenen… dit spel is echt een zootje helaas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Alleh hup, nieuwe patch en geen items verdwenen en zojuist uitgespeeld… dit spel is echt wel tof op de PC

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
Het is sinds kort mogelijk om gebruik te maken van DLSS 2.2 in Cyberpunk!

https://www.reddit.com/r/...sleep_on_the_dlss_22_fix/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:24
Na de patch speelt de game nog beter, zaterdag weer 2 story missies gehaald.
Ben benieuwd hoe de game eruit gaat zien als de Next Gen patch uit is ( hopelijk 60FPS ), want het ziet er echt onwijs goed uit.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:06
G_Dragon schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:34:
Ben benieuwd hoe de game eruit gaat zien als de Next Gen patch uit is ( hopelijk 60FPS ), want het ziet er echt onwijs goed uit.
Komt er nog wel een next gen patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:20

Kheos

FP ProMod
G.Scholtens schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:39:
[...]

Waarom zou die niet komen?
Tot hier toe hebben ze geen enkele indicatie gegeven dat die niet ging komen, integendeel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:56
G_Dragon schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:34:
Ik denk 30 fps met RT en 60 FPS zonder met een wat hogere resolutie en wat meer detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
G.Scholtens schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:39:
[...]

Kheos schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Tot hier toe hebben ze geen enkele indicatie gegeven dat die niet ging komen, integendeel.
Weten jullie serieus niet dat er een nextgen update komt? dit is namelijk al sinds Januari bekend en een veel besproken onderwerp, helemaal toen ze hem opschoven.

Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://static.cdprojektred.com/cms.cdprojektred.com/crystal-news/c447fa60f158f8331673366829c89728829dd5d8.jpg
Bron: Cyberpunk 2077 Roadmap
FrankoNL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Ik denk 30 fps met RT en 60 FPS zonder met een wat hogere resolutie en wat meer detail.
Dan kies ik voor de 60 FPS :P

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 22-06-2021 14:26 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
G_Dragon schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:24:
[...]

[...]

Weten jullie serieus niet dat er een nextgen update komt? dit is namelijk al sinds Januari bekend en een veel besproken onderwerp, helemaal toen ze hem opschoven.

Zie foto:
[Afbeelding]
Bron: Cyberpunk 2077 Roadmap
geen idee waarom je mij quote?
ik weet serieus wel dat er een nextgen update op de planning staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Kheos schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:26:
[...]

geen idee waarom je mij quote?
ik weet serieus wel dat er een nextgen update op de planning staat.
Oeps foutje, sorry! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:06
Kheos schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Ja ik volg de game niet echt,maar las dat er laatst al een patch was uitgekomen en hoorde daar niet zo veel over.
Ik wacht tot ik een ps5 heb, dan gaat deze game zeker nog wel komen met of zonder die patch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
De collector's edition is nu vrij goedkoop op Game Mania (€85 voor alle platforms): https://www.gamemania.nl/...k-2077-collectors-edition

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 08:00
G.Scholtens schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Ja ik volg de game niet echt,maar las dat er laatst al een patch was uitgekomen en hoorde daar niet zo veel over.
Ik wacht tot ik een ps5 heb, dan gaat deze game zeker nog wel komen met of zonder die patch :)
2 weken gelden gekocht voor 27€ op schijf, en tot nu toe geen enkel probleem op de ps5? Nu heb ik ook pas net training gedaan, maar heb t vermoeden dat als dit eenmaal doorgepatched is, de prijs weer omhoog gaat in de ps5 store.
Zo niet, dan toch zeker doen. Vooral met weinig verwachting beginnen, dat helpt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
g0tanks schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:08:
De collector's edition is nu vrij goedkoop op Game Mania (€85 voor alle platforms): https://www.gamemania.nl/...k-2077-collectors-edition
:'( Ik heb er nog 220 voor betaald :)

Maar ik moet zeggen voor 85 is het een koopje. Vooral het grote beeldje is erg mooi (al vind ik het jammer dat er geen verlichting in zit) en je krijgt daarnaast ook enorm veel goodies en een hele grote doos in de vorm van een megabuilding.

De 20 euro die de game zelf nu kost is trouwens ook echt een koopje. Ik vind het een subliem spel.

PS: Gek dat dit niet in de pricewatch staat.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 25-06-2021 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Gisteravond van 19:00 tot 11:30 Cyberpunk 2077 gespeeld, was de tijd helemaal vergeten. Wat is dit een heerlijke uitgebreide single player ervaring die je echt mee neemt in het verhaal. Daarvoor moet ik ze echt wel credits geven want ik ben bang dat we weinig nieuwe goede single player ervaringen gaan krijgen als ik de E3 aankondigingen zag. Er zaten wel een paar tussen maar die worden dan gelijk weer beïnvloed door co-op..

Hoe kan je trouwens zien hoever je met de main story bent, zijn dat toevallig die 3 factions boven in bij het menu? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
G_Dragon schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:39:

Hoe kan je trouwens zien hoever je met de main story bent, zijn dat toevallig die 3 factions boven in bij het menu? :)
Links: Je overall progressie om een 'Night City Legend' te worden (side quests, main, extra's etc).
Midden: Je relatie met Johnny
Rechts: De impact van de Biochip op V's hersentjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-09 15:19
GekkePrutser schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:44:
[...]

:'( Ik heb er nog 220 voor betaald :)
Ik zie hem er inmiddels weer voor 220 in staan op die link, foutje misschien...

En dat issie m.i. ook wel waard als je het juiste publiek bent voor dit spel en de setting.
Hij is aan de prijs maar ik vind het wel en goed voorbeeld van hoe je zo'n collectors edition goed doet. Gaat best wel wat verder dan een steelcase en een beeldje.

[ Voor 23% gewijzigd door Polderviking op 29-06-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Nnoitra schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Links: Je overall progressie om een 'Night City Legend' te worden (side quests, main, extra's etc).
Midden: Je relatie met Johnny
Rechts: De impact van de Biochip op V's hersentjes.
Hoe geweldig ik de game ook vind, dat systeem met die drie vakjes bovenin het start scherm verwarde me nog steeds (tot ik jouw post las) :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Haha de moderne scootmobiel :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xh_tIN4xqIGphsDZy2Mx7lBeboU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xx1G3v5JjPDHOINjN4HLWXHB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat iedereen claimt betere graphics te hebben wanneer je het dlss bestandje handmatig update, heb ik de stoute schoenen ook aangetrokken.
Het blijkt dat dlss 2.2.9 zelfs al uit is, al zit deze nog wel in testfase.
Dus deze nu naar cp77 gekopieerd.
Moet zeggen dat de beeldkwaliteit idd beter is, maar heb soms nog wel wat ghosting.

edit: dlss 2.2.10 schijnt er zelfs al te zijn, zat bij de recente update van Rust.

Net als 2.2.9 heeft 2.2.10 ook wat last van ghosting.
Wil je dus geen ghosting dan gebruik je dus het beste 2.2.6

Vond ook nog een benchmark filmpje over dlss 2.2.6 in 1080p.
Je schijnt ook meer dan 60% fps extra te halen in quality mode, erg netjes!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:31:
Omdat iedereen claimt betere graphics te hebben wanneer je het dlss bestandje handmatig update, heb ik de stoute schoenen ook aangetrokken.
Het blijkt dat dlss 2.2.9 zelfs al uit is, al zit deze nog wel in testfase.
Dus deze nu naar cp77 gekopieerd.
Moet zeggen dat de beeldkwaliteit idd beter is, maar heb soms nog wel wat ghosting.

edit: dlss 2.2.10 schijnt er zelfs al te zijn, zat bij de recente update van Rust.

Net als 2.2.9 heeft 2.2.10 ook wat last van ghosting.
Wil je dus geen ghosting dan gebruik je dus het beste 2.2.6

Vond ook nog een benchmark filmpje over dlss 2.2.6 in 1080p.
Je schijnt ook meer dan 60% fps extra te halen in quality mode, erg netjes!

[YouTube: New DLSS 2.2 in Cyberpunk 2077. Big improvements for 1080P tested!]
Cool, heb je niet het idee dat in veel scenes de 3600 (ondanks de OC) bottlenecked? Dan zie je 85% CPU usage en 55% GPU usage en ook weinig FPS verschil met de quality settings voor DLSS. Cyberpunk op 1080p schaalt wel een eind door op CPU's:

https://www.tomshardware....77-cpu-scaling-benchmarks

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cassius Ik speel de game zelf op een i7 10700k met een rtx 2080s en daarmee merk ik wel dat alles net even wat soepeler draait, ook in de zware stukken in de stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Laatst online: 01-09 16:45
Ben na 10 min spelen al meteen een trainer gaan downloaden.
En was al vrij snel klaar met de game heb denk ik in totaal 20 min gespeeld en vond het niet leuk,

Een game als Control kon ik dan weer wel waarderen echt een super gaaf spel en natuurlijk Euro truck sim 2

Heb ook het gevoel dat de huidige spelletjes mij niet meer kunnen raken.

Wil graag terug naar Wolvenstein en Doom terug uit de tijd dat je schietend door gangen rende met geheime kamers en sleutels zoeken om de rest van de map vrij te spelen.

Tegenstanders hebben nu vaak 3 volle magazijnen met kogels nodig om dood neer te vallen.
Zal inderdaad de leeftijd wel zijn.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Je hebt het in elk geval geprobeerd!

_O-

Neem aan dat je hem sowieso gepirate hebt?

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 05-07-2021 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
@mmxmmx same feelings here.
Heb het nog een keertje geprobeerd maar de conclusie is, zonde van mijn tijd.
Nog steeds vind ik het jammer want voor de rest ziet de game er gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Laatst online: 01-09 16:45
418O2 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:40:
Je hebt het in elk geval geprobeerd!

_O-

Neem aan dat je hem sowieso gepirate hebt?
Nee zeker niet.
Ik heb zelfs de DVD uitvoering gekocht :)

Ik ben op een gegeven moment gestopt met illegaal binnen halen en dat gedoe gekraakte updates binnen halen en heb nu ook meer geld dan vroeger :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
mmxmmx schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:31:
En was al vrij snel klaar met de game heb denk ik in totaal 20 min gespeeld en vond het niet leuk,

Een game als Control kon ik dan weer wel waarderen echt een super gaaf spel en natuurlijk Euro truck sim 2

Wil graag terug naar Wolvenstein en Doom terug uit de tijd dat je schietend door gangen rende met geheime kamers en sleutels zoeken om de rest van de map vrij te spelen.

Tegenstanders hebben nu vaak 3 volle magazijnen met kogels nodig om dood neer te vallen.
In DOOM Eternal gaat het je anders ook heel erg rap met je ammo :+
Als je in Cyberpunk 3 volle magazijnen nodig hebt, moet je wellicht;
a) beter mikken :P
b) je wapens upgraden
c) binnen het gebied wat bij je levels past blijven
d) missies en dergelijke die ver boven je level zijn nog ff laten liggen
d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
mmxmmx schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:22:
[...]

Nee zeker niet.
Ik heb zelfs de DVD uitvoering gekocht :)

Ik ben op een gegeven moment gestopt met illegaal binnen halen en dat gedoe gekraakte updates binnen halen en heb nu ook meer geld dan vroeger :)
Beetje zonde dat je het na 10 minuten al opgeeft. Dan is het verhaal nog niet eens begonnen.

Wat had je verwacht?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Beetje zonde dat je het na 10 minuten al opgeeft. Dan is het verhaal nog niet eens begonnen.

Wat had je verwacht?
Blijkbaar een spel met weinig diepgang, door gangen rennen op zoek naar sleutels en geheime deuren.
Maar gelukkig geeft hij aan dat het na 10 minuten al duidelijk was, dan kun je ook al goed beoordelen of een game goed of slecht is :?

Het valt me sowieso op dat veel mensen gewoon de game afkraken omdat iedereen het doet.
Het is vandaag de dag een prima game, die hier en daar nog wat mag worden bijgeschaafd.
Maar dat zie je dus niet als je maar 10 minuten rondkijkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:38
Als het goed is valt dit spel vanmiddag in de brievenbus. Gekocht bij bol.com voor 28 euro.

De meeste bugs zullen nu wel verholpen zijn neem ik aan.

Vanavond opstarten op de Xbox series X.
En dan gaan we het spel is lekker spelen.
Ben benieuwd!

Update: spel draait soepel en goed. Speelt lekker weg. Ziet er erg mooi uit.

Heb nu een 2 en een half uur gespeeld denk ik, en heb het gevoel dat het een mega spel is met heel veel opties. Zoveel opties dat ik even soms door de bomen het bos niet meer zie. En het gevoel heb een hoop te missen.

Ook bij de keuzes die je moet maken heb ik altijd achteraf : had ik niet beter de andere optie kunnen nemen?

Speel op Normal niveau en af en toe vind ik het nog wel eens lastig om tegen meerdere enemy's op te nemen. Vooral dan snel wisselen van wapens. Ook hoe ik een granaat moet gooien ben ik nog niet achter gekomen.

Morgen weer verder spelen!

[ Voor 56% gewijzigd door Yamy_Daffy op 07-07-2021 23:47 ]

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:39:
Gisteravond van 19:00 tot 11:30 Cyberpunk 2077 gespeeld, was de tijd helemaal vergeten. Wat is dit een heerlijke uitgebreide single player ervaring die je echt mee neemt in het verhaal. Daarvoor moet ik ze echt wel credits geven want ik ben bang dat we weinig nieuwe goede single player ervaringen gaan krijgen als ik de E3 aankondigingen zag. Er zaten wel een paar tussen maar die worden dan gelijk weer beïnvloed door co-op..

Je bent er heel snel doorheen. De main story drijft je vrij snel door het spel heen omdat ze voortdurend aangeven dat alles heel urgent is. Bij mij ging dat zo snel dat ik nog niet eens een voertuig had aangeschaft. het helpt ook niet dat ze je ook meteen bellen wanneer je een afspraak mis loopt. Het is ook jammer dat je na afloop niet door speelt. Je wordt terug gezet naar een save voor de laatste opdracht en kan vanaf daar verder met de side quests, maar dat haalt je compleet uit het verhaal omdat er van alles is gebeurd wat ineens is terug gedraaid. Het zijn hele rare ontwerp keuzes die er voor zorgen dat ik weinig behoefte heb om verder te spelen en of DLC aan te schaffen. Eerst jagen ze je door een naar mijn mening erg goed verhaal en dan plukken ze je er ineens compleet uit. Het einde dat ik had gekozen was ook waardeloos en ronduit saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Seth_Chaos mooie is dus wel dat je na die “reset” gelijk ook weer voor een ander alternatief einde kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 23:13
Ik heb hem dit weekend ook aangeschaft en speel hem op de PS5. Je wordt inderdaad gigantisch hard door het verhaal getrokken en pas bij het tweede deel kwam ik erachter dat je ook perks hebt en side missies :’)

Hij is overigens 1 keer gecrast en heb ook al een keer een bug gehad waarbij ik met mijn motor in de lucht bleef hangen en een save moest laden. :+

Vind het wel een tof spel, sfeertje is erg gaaf en er valt veel te ontdekken. Nu even alle sidemissies doen en de stad verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:00:
@Seth_Chaos mooie is dus wel dat je na die “reset” gelijk ook weer voor een ander alternatief einde kan gaan.
Dat is inderdaad een positief punt. Maar het was fijn geweest dat wanneer je de main quest hebt afgerond je alsnog gewoon verder kon spelen vanaf het punt dat je de main quests hebt afgerond. Het idee achter Cyberpunk 2077 was juist dat ze er een levende wereld van zouden maken waar je keer op keer nieuwe avonturen in kunt beleven. Net als dat bij GTA Online het geval is. Cyberpunk heeft veel meer diepgang kwa verhaal. Dat hadden ze veel beter in de game mechanics en wereld moeten verweven. Nu is het gewoon een losse storyline die vervolgens in het spel geplakt is. En dat is erg merkbaar tijdens het spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
Jammer dat de beste Side Jobs tegen het einde van de game zitten, waardoor de meeste spelers ze niet eens zullen zien. De side quests van Judy, River, Kerry en Panam zijn namelijk perfect in de lijn met de beste side quest van The Witcher 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
DriesNL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:55:
Jammer dat de beste Side Jobs tegen het einde van de game zitten, waardoor de meeste spelers ze niet eens zullen zien. De side quests van Judy, River, Kerry en Panam zijn namelijk perfect in de lijn met de beste side quest van The Witcher 3.
Uhm; ik heb alleen die van Kerry echt richting het einde afgetikt.
De Judy storyline had redelijk vroeg en vlot daarna die van River. Die van Panam zo rond 60-75% schat ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
mmxmmx schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:31:

Wolfenstein 3D krijg ik altijd koppijn van. Al die hitscan enemies wordt ik ook niet heel vrolijk van. Voor Doom, kun je beter naar andere retroshooters kijken, zoals Dusk, Amid Evil, of Prodeus. Of wat minder retro met Doom 2016 (Doom Eternal gaat wellicht wat overboard met verhaal, naar mijn idee). Overigens, E3M1 begint ook met een pistool en 2 cacodemons, is ook niet mijn idee van fun, eerlijk gezegd.

Maar goed, Cyberpunk is een heel andere game, meer verhaal gedreven, dus als je onmiddelijke actie zoekt kan je beter verder kijken, ja.
Seth_Chaos schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:38:
Je bent er heel snel doorheen. De main story drijft je vrij snel door het spel heen omdat ze voortdurend aangeven dat alles heel urgent is. Bij mij ging dat zo snel dat ik nog niet eens een voertuig had aangeschaft. het helpt ook niet dat ze je ook meteen bellen wanneer je een afspraak mis loopt. Het is ook jammer dat je na afloop niet door speelt. Je wordt terug gezet naar een save voor de laatste opdracht en kan vanaf daar verder met de side quests, maar dat haalt je compleet uit het verhaal omdat er van alles is gebeurd wat ineens is terug gedraaid. Het zijn hele rare ontwerp keuzes die er voor zorgen dat ik weinig behoefte heb om verder te spelen en of DLC aan te schaffen. Eerst jagen ze je door een naar mijn mening erg goed verhaal en dan plukken ze je er ineens compleet uit. Het einde dat ik had gekozen was ook waardeloos en ronduit saai.
Het is inderdaad wel typisch dat ze je niet gewoon door laten gaan na het einde van de main story. In the Witcher 3 kon dat wel gewoon, dus je zou denken dat ze het hier ook zouden hebben gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Nnoitra schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:06:
[...]

Uhm; ik heb alleen die van Kerry echt richting het einde afgetikt.
De Judy storyline had redelijk vroeg en vlot daarna die van River. Die van Panam zo rond 60-75% schat ik?
Judy start inderdaad wat eerder, klopt. Het probleem wat ik wilde aankaarten is dat wellicht de meeste spelers al de handdoek in de ring hebben gegooid, niet wetende dat de beste quests nog moeten komen (zonde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
DriesNL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:05:
[...]

Judy start inderdaad wat eerder, klopt. Het probleem wat ik wilde aankaarten is dat wellicht de meeste spelers al de handdoek in de ring hebben gegooid, niet wetende dat de beste quests nog moeten komen (zonde).
Dus wat je eigenlijk wilde zeggen is dat "men" er mee kapt voordat dat de beste quest-lines beginnen.
En niet dat de beste quest-lines tegen het einde van het verhaal zitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
henkie196 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Het is inderdaad wel typisch dat ze je niet gewoon door laten gaan na het einde van de main story. In the Witcher 3 kon dat wel gewoon, dus je zou denken dat ze het hier ook zouden hebben gedaan...
Ware het niet dat
spoiler:
de endings nogal final zijn en weinig ruimte overlaten om echt verder te spelen; zelfmoord, paar maanden te leven, vertrekken uit Night City)
waar Gerald gewoon met "pensioen" ging en
spoiler:
nog de rest van z'n leven voor zich had
.

Het is een design keuze die past bij het verhaal en omstandigheden van V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
DriesNL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:55:
Ik vond alle Silverhand side quests waar je
spoiler: side quest inhoud
de touwtjes steeds meer uit handen geeft aan Johnny
ook erg leuk gedaan. Ik heb het spel bijna uit (90% en de finale aan het uitstellen met gigs en random encounters) en vind hem ondanks de kritieken erg geslaagd. Ik heb echter nooit die betrokkenheid gevoeld die ik bij The Witcher 3 en Red Dead Redemption 2 wel had, ondanks mijn voorkeur voor sci-fi/cyberpunk vibes. Daar is de wereld helaas gewoon te leeg voor. Ook die continu verdwijnende en verschijnende NPC zijn niet echt bevorderlijk voor de immersion. :p

too old, too cold

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
Dat was de main story van Cyberpunk 2077 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYfo8w6um_v3YGHgc9iI0jOM1n8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vcL9ktYBBdcDHUIdpnYCtsk.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een pareltje! Zeker het uitspelen waard en zal niet blijven bij 1 keer, ondanks alle negatieve berichten in het nieuws raad ik deze campain iedereen aan en hoop ik dat we in de toekomst weer meer goede Single Player campains gaan krijgen zoals dit en Rdr2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

G_Dragon schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:24:

[Afbeelding]

Wat een pareltje! Zeker het uitspelen waard en zal niet blijven bij 1 keer, ondanks alle negatieve berichten in het nieuws raad ik deze campain iedereen aan en hoop ik dat we in de toekomst weer meer goede Single Player campains gaan krijgen zoals dit en Rdr2 :)
Ik heb het een tijdje gespeeld op de PS5 toen hij net uit was, vond het toen ook al niet heel slecht, wel wat bugs en glitches maar niets wat het onspeelbaar maakte, toch wacht ik nog op de next gen patch want als ik sommige screenshots van PC zie, dat is toch niet echt vergelijkbaar met de PS4 versie op PS5, het kan er nog veel beter uit zien op de PS5 volgens mij, dus ik wacht wel ff.

Maar weet iemand of die next gen patch dit jaar nog uit komt? Geloof dat hij wel voor 2022 zou komen volgens de planning maar heb er nog niets over gehoord.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:24
Na 50 uur spelen op de PC (Mid-range Game machine) ben ik bij de laatste missie aangekomen (point of no return). Ben begonnen met het spel te spelen op Patch 1.23 drie weken geleden.
De verhaal lijn (ook van sommige side quests) en de graphics (High en Ultra) zijn werkelijk fenomenaal (Helaas trok mijn systeem Medium).
Ik begrijp de reviewers volledig als ze schrijven over de vele bugs,.. zelfs met patch 1.23 zie je helaas elke 5min wel een bug (gelukkig niet meer game breaking).
Als je op Ultra kan spelen en je staat stil naast je in-game Porsche 911 (de mooiste afgewerkte auto in game) en kijkt rond in city center dan lijkt het meer op een Benchmark Graphics Demo dan een spel.
Ga je dan instappen in je auto en rond rijden dan zie je helaas binnen 5 seconde dat het spel niet volledig afgewerkt is en dat het heel erg veel lijkt op GTA5 maar dan niet met de Rockstar afwerking en finesse.
Het spel geef ik momenteel een 7. Ik hoop echt dat ze de komende jaren blijven door ontwikkelen en met flink wat DLCs komen alsook Mods toelaten.
Dan wellicht start ik het spel na 5 jaar weer eens op een High End Game pc van 2026 en kan ik genieten van alle pracht en praal plus alle zaken waar ik me tijdens het spelen wel eens aan heb geirriteerd.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 23:13
Hier werd eerder al geschreven dat de game niet echt aanvoelt en dat klopt imo wel. Als je tegen iemand op straat aanloopt merk je eigenlijk niets en personages lopen vaak door je heen. Ook de interactie met de wereld is klein. Heb ook al een aantal keer een bug gehad dat ik met mijn motor vast hing in de lucht en geen kant op kon :+

Verder heb ik regelmatig dat ik iemand omver knal, hij dood is maar toch snel weer overeind komt en alsnog weer valt. Allemaal van dat soort gekkigheden en het voelt gewoon niet als een moderne game (ondanks dat het er wel best prima uitziet op mijn PS5).

Ben me heerlijk aan het vermaken met alle sidequest en vind vooral de quickhacks echt een leuke toevoeging. De stad ziet er ook fantastisch uit en het hele sfeertje is gewoon heerlijk. Verken veel te voet en stuit telkens weer tegen wat anders, dus ik vermaak me prima. Maar na RDR2 weet je gewoon dat het beter kan en dat is jammer.

Overigens toch al vijf keer een crash gehad. Ze hebben nog genoeg werk aan de winkel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Mrs.ED schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 06:58:
Maar na RDR2 weet je gewoon dat het beter kan en dat is jammer.
En na Minecraft weet je gewoon dat het ook een stuk simpeler kan, en dan valt het weer reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al de platinum trophy? Ik moet nog een paar trophies, de moeilijkste is wel om alle auto's te kopen. Dat ga ik niet meer redden, alles al gespeeld. Hopelijk komt er nog dlc zodat ik meer geld kan verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Invoer ontbreekt

Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.

(interne identificatie: message::update::input_missing)

[ Voor 82% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:10:
Iemand al de platinum trophy? Ik moet nog een paar trophies, de moeilijkste is wel om alle auto's te kopen. Dat ga ik niet meer redden, alles al gespeeld. Hopelijk komt er nog dlc zodat ik meer geld kan verdienen.
Ikke 😅

Wat is er moeilijk aan?
Google eens of de money glitch/ exploit nog werkt na de laatste patch 😉

[ Voor 15% gewijzigd door Ike. op 24-07-2021 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ike. schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:33:
[...]

Ikke 😅

Wat is er moeilijk aan?
Google eens of de money glitch/ exploit nog werkt na de laatste patch 😉
Tja, als je de trophies moet halen met een exploit of glitch... Dat is niet helemaal mijn manier om trophies te halen. Het gaat er toch om dat je voor jezelf een prestatie hebt gehaald. Nu hou je jezelf een beetje voor de gek met een exploit.

Ik heb het over het halen van de trophy op de normale manier zonder exploit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

LadyVodka schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 01:24:
Game is a 4/10, marketing was a 12/10.
Goeie review!!

[/sarcasme]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb Cyberpunk bij release gekocht op Stadia en heb besloten om het maar weer eens uit te proberen.

Op het moment iets van 20 uur in het spel en moet zeggen dat de bugs er tegenwoordig redelijk uit zijn. Nog steeds zie je veel kleine glitchy dingen (zoals objecten die onmogelijk te looten zijn of animaties die niet lekker in elkaar overlopen), maar het is prima speelbaar nu.

Vooral veel side-missions aan het doen en dan vraag ik me opeens toch af wat er met het writing team is gebeurd bij CDPR: Een man die in de gevangenis zit wordt afgeperst door een bende die zijn vrouw hebben gekidnapped. De missie is haar te bevrijden. Ik zit de hele tijd te wachten op de onvermijdelijke wending in het verhaal (Is zijn vrouw al lang vermoord? Zit zijn vrouw misschien in het complot? Heeft de bende zijn vrouw nooit echt gekidnapped?), maar die komt er nooit.
Je vind de vrouw, je brengt haar naar buiten en ze wordt opgehaald door een auto. Mission completed.

Dat was wel even anders in The Witcher 3. Waar er kwa verhaal zelfs in de sidemissions altijd wel iets geks aan de hand was.

Ik blijf maar rondlopen in Night City met het gevoel dat deze game zoveel potentie had. Het idee van een Action RPG in deze setting, inclusief Keanu Reeves als hologram-sidekick, was op zich geweldig, maar de uitvoering is echt maar magertjes.
Voor mij is het nu vooral een 'vermakelijke shooter'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Rivandu Dat is wel hoe ik het ook zie. Hoop dat 1.3 weer verbetering brengt en het met de DLC wat completer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 23:08
418O2 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:55:
@Rivandu Dat is wel hoe ik het ook zie. Hoop dat 1.3 weer verbetering brengt en het met de DLC wat completer is
Ik heb alleen nog maar kunnen lezen dat 1.3 "sneller komt dan verwacht" , maar wanneer is de verwachting dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Megupe schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:25:
[...]

Ik heb alleen nog maar kunnen lezen dat 1.3 "sneller komt dan verwacht" , maar wanneer is de verwachting dan?
When it's done!

Ik reken nergens op, kan het alleen maar meevallen. Er zijn nooit concrete data genoemd, alleen maar speculaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:33:
[...]

When it's done!

Ik reken nergens op, kan het alleen maar meevallen. Er zijn nooit concrete data genoemd, alleen maar speculaties
Het is alleen alweer 2 maanden stil. Ben toch wel benieuwd wanneer die next gen versie komt.. En ook de DLC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:24:
..

echt? Ik kan het niet meer dan bijzonder matig geven.
Ja, de stad is mooi, maar dan houdt het ook echt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:28:
[...]

echt? Ik kan het niet meer dan bijzonder matig geven.
Ja, de stad is mooi, maar dan houdt het ook echt wel op.
Ja ik zou het zo weer opnieuw spelen, vond het een erg leuke ervaring en een goed verhaal die je best wel kan raken. Er zijn weinig mooie single player ervaringen momenteel op de markt doordat de focus meer op online ligt, anders was ik misschien wel weer met een andere game bezig gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat het op het eind beter wordt, maar ik moet me er echt to zetten om dat spel op te starten.
Nou ben ik persoonlijk al niet echt een fan van rpg, en bijv skill leren, maar als je in het begin bijv headshots niet dodelijk zijn, en iemand gewoon 10 headshots kan incasseren ben ik al snel klaar. Maar ik had denk ik ook meer een gta achtige verwacht dan meer rpg. Maar die oeverloze teksten irriteren me ook enorm :D

Maar het complete gebrek aan levendigheid verpest het echt voor mij, het voelt allemaal zo doods en gemaakt. En dat gaan ze ook echt niet meer fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat hebben velen, die verwachten een GTA-like open world game en dat is het gewoon niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
418O2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:51:
Dat hebben velen, die verwachten een GTA-like open world game en dat is het gewoon niet.
maar da's toch ook nooit de bedoeling geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kheos schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:58:
[...]

maar da's toch ook nooit de bedoeling geweest?
Volgens mij niet nee, maar dat is de indruk die veel mensen hebben gekregen volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
De eigen woorden van CD Projekt Red Studio
“If you want to go out on a rampage and have no remorse, then you have got the option, and that’s fine with us.”

“However, once you start to play the missions and see the amount of options you have. I think that will make players stop and think a little bit before doing something reckless.

“We’ve seen a lot of people default to that ‘GTA mode’ and then after a little bit they realise how many things are different and adjust how they play.”
En

Speel Cyberpunk 2077 niet alsof het GTA is

Mijn persoonlijke mening is dat je de games niet kan vergelijken, het is een compleet andere game vanwege de gevolgen die aan je keuzes hangen en dat je moet levelen. Zelf vind ik dit erg vet dat je niet zomaar iets kan doen zonder dat er gevolgen aan zitten.

Ik hoop daarom ook we vaker zulke diepgaande Single Player games gaan krijgen waarin keuzes veel invloed hebben op de story of het eind, want dan word je toch veel meer gedwongen om op te letten tijdens de game. De realisme en grote van het verhaallijn in Red Dead Redemption 2 mogen wat mij betreft vaker voorkomen in games.

[ Voor 41% gewijzigd door G_Dragon op 06-08-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpunk 2077 Patch 1.23 PS5 vs Xbox Series X/S Updated! How Does Next-Gen Stack Up Right Now?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
418O2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

Volgens mij niet nee, maar dat is de indruk die veel mensen hebben gekregen volgens mij
Ik had juist liever gezien dat het meer op de RPG kant leunde, met een combat systeem dat wat trager is. Het hoeft niet turn-based, maar had het wel tof gevonden als de hele combat een soort Fallout VATS system zou zijn, waar je individuele delen van de vijand kan targetten, inclusief een hit chance e.d.

Je hebt nu wapens met kans op poison, fire damage, etc. en vijanden met resistance nummers, maar je krijgt hier tijdens de combat niets van mee omdat je een shotgun in 2 seconden leegt op 3 vijanden. En behalve wat damage nummers die je om de oren vliegen heeft het weinig weg van RPG combat en meer van een normale First Person Shooter.
Dan krijg je ook automatisch vergelijkingen met action games, die uiteraard veel lekkerder spelen, omdat de hele development gefocused was op het lekker neerknallen van vijanden.

Als jouw damage output wat beter te volgen zou zijn in combat, dan worden de items ook veel interessanter. Dan vind je een gun met 30% kans op fire damage en vind je dat geweldig omdat je NPC's moet killen die slecht tegen fire kunnen. Daar krijgt de speler allemaal weinig van mee nu, heb ik het idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:31
Heb Cyberpunk een paar weken geleden gekocht voor de ps4 en was toen al erg te spreken over het spel. Wel wat haperingen en lange laadtijden maar overall prima scifi sfeer, lekker knallen (heb al vroeg in de game de gun widowmaker gekregen) en leuke missies.
Week later een ps5 aangeschaft en man alles draait nog beter. Laadtijden vallen enkel iets tegen maar voor de rest een triple A topgame :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Die laadtijden zullen met de nextgen patch vast beter worden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben weer opnieuw een character gestart nu ik eindelijk mijn nieuwe TV heb (65" LG G1 Evo) en ik zit er mede door de nieuwe TV weer helemaal in. Ik heb een redelijk goede monitor (Alienware 3418DW) maar op de LG tv ziet het er gewoon nog veeeel mooier uit. In het begin wel even wennen aan de switch van keyboard&muis naar controller maar ook dat is nu totaal geen probleem meer. Game loopt als een zonnetje (i9 10900K @5.3GHz all cores icm RTX 3080). Ik heb per se de fps counter uitgezet zodat ik mij daar niet aan hoef te storen dat de fps te laag is. Door gsync merk ik gelukkig helemaal niets van even een lagere fps.

Doordat ik nu weer voor de 4de keer een nieuw character heb aangemaakt (alle achtergronden gehad maar nu weer terug bij Nomad) heb ik een goede indruk kunnen krijgen wat de achtergrond voor een invloed heeft op hoe het verhaal verloopt. Mijn conclusie is dat het niet zo heel veel uit maakt. Het verhaal an sich wordt er niet veel anders door.

Waar ik ook erg te spreken over ben is het verschil in hoe je bepaalde quests aanpakt. Ik heb quests nu heel anders doorlopen dan bij eerdere runs. Ik had niet verwacht dat dit zo veel uit zou maken. Ondanks alle kritiek is Cyberpunk 2077 een dijk van een game.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:31
Techno Overlord schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:41:
Ik ben weer opnieuw een character gestart nu ik eindelijk mijn nieuwe TV heb (65" LG G1 Evo) en ik zit er mede door de nieuwe TV weer helemaal in. Ik heb een redelijk goede monitor (Alienware 3418DW) maar op de LG tv ziet het er gewoon nog veeeel mooier uit. In het begin wel even wennen aan de switch van keyboard&muis naar controller maar ook dat is nu totaal geen probleem meer. Game loopt als een zonnetje (i9 10900K @5.3GHz all cores icm RTX 3080). Ik heb per se de fps counter uitgezet zodat ik mij daar niet aan hoef te storen dat de fps te laag is. Door gsync merk ik gelukkig helemaal niets van even een lagere fps.

Doordat ik nu weer voor de 4de keer een nieuw character heb aangemaakt (alle achtergronden gehad maar nu weer terug bij Nomad) heb ik een goede indruk kunnen krijgen wat de achtergrond voor een invloed heeft op hoe het verhaal verloopt. Mijn conclusie is dat het niet zo heel veel uit maakt. Het verhaal an sich wordt er niet veel anders door.

Waar ik ook erg te spreken over ben is het verschil in hoe je bepaalde quests aanpakt. Ik heb quests nu heel anders doorlopen dan bij eerdere runs. Ik had niet verwacht dat dit zo veel uit zou maken. Ondanks alle kritiek is Cyberpunk 2077 een dijk van een game.
Heb je een voorbeeld van hoe je een bepaalde quest anders kan aanpakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

aaaido schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

spoiler:
Ja, bijvoorbeeld als je in het begin de Flathead moet ophalen bij de Maelstrom gang. Je kunt Royce bij de eerste ontmoeting neerslaan met een pistolwhip (beperkte tijd voor). Doe je dit niet dat moet je hem in een bossfight verslaan.

Dit is slechts één voorbeeld maar ik ben al een aantal andere zaken tegen gekomen die anders lopen zoals in dollhouse the Clouds. Dit doorloop je ook op een andere manier wanneer je andere keuzes maakt. Dit kan in dialoog zijn of door iemand dood te schieten of juist te laten leven. Bij één enkele playthrough merk je dit natuurlijk niet. Daarvoor moet je meerdere playthroughs doen (of save game opnieuw laden).

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techno Overlord schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:41:
Game loopt als een zonnetje (i9 10900K @5.3GHz all cores icm RTX 3080). Ik heb per se de fps counter uitgezet zodat ik mij daar niet aan hoef te storen dat de fps te laag is. Door gsync merk ik gelukkig helemaal niets van even een lagere fps.
Met die specs loopt het dus niet als een zonnetje als de FPS zo laag is 😂😂

Heb ook een 3080 en op 1440 ziet het er echt wel mooi uit. Maar ik zou iedereen aanraden die nog interesse heeft in dit spel om m te kopen met een actie, ik heb geloof ik 18 euro betaald, en dat vind ik het ook nog net waard, > 20 zou ik al zonde geld vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 11:57

KipCurreh

Nightcrawler

aaaido schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

Zoals reeds aangegeven zijn er toch steeds meerdere opties voorhanden om iets op te lossen idd.

spoiler:
Een van de eerste gigs moest ik uit een Chinees restaurant iemand zijn oog implant gaan stelen, en dan kan je toch echt kiezen tussen guns blazin' langs de voordeur, langs boven parkourend, stealthy hackend langs de achterdeur zonder iemand te moeten neerleggen, enz.
En deze opties (of meer) heb je toch wel bij de meeste gigs/sidequests/etc

Ik weet dat het 'normaal' is om deze game af te zeiken, maar sommige dingen hebben ze ook wel echt goed hoor.
Je kan je character echt wel op heel verschillende manieren bouwen (systeem is echt heel uitgebreid imo, nogal overweldigend zelfs)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

418O2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

En de rede is dat het zo in de marketing is neergezet, daar kan je 'mensen' niet direct de schuld van geven.

Life is complicated

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
W1ckeD schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:03:
[...]

En de rede is dat het zo in de marketing is neergezet, daar kan je 'mensen' niet direct de schuld van geven.
Hoe dan? In geen enkele demo, of night city wire sessie had ik een moment dat ik dacht "hé, net zoals GTA".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Kheos schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Hoe dan? In geen enkele demo, of night city wire sessie had ik een moment dat ik dacht "hé, net zoals GTA".
Dan heb je niet goed opgelet, in 1 van de laatste trailers beloofde Cyberpunk the next step in open world gaming te worden, met allemaal marketing crap wat nooit ingelost werd/wordt.

Ik speelde Cyberpunk nadat ik net RDR2 had uitgespeeld, dan kom je wel van een koude kermis thuis.

Ik heb Cyberpunk dan ook gerefund en wil het een 2e kans geven op de PS5 icm de next gen patch.

[ Voor 8% gewijzigd door kwdtje op 11-08-2021 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
kwdtje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:36:
[...]

Dan heb je niet goed opgelet, in 1 van de laatste trailers beloofde Cyberpunk the next step in open world gaming te worden, met allemaal marketing crap wat nooit ingelost werd/wordt.

Ik speelde Cyberpunk nadat ik net RDR2 had uitgespeeld, dan kom je wel van een koude kermis thuis.

Ik heb Cyberpunk dan ook gerefund en wil het een 2e kans geven op de PS5 icm de next gen patch.
of ik heb zeer goed opgelt en weet wel het verschil tussen GTA-like "open world" en "open world"?

Is CyberPunk 2077 een open world spel? Ja
Is dat dat de marketing heeft aangekondigd? Ja.

Wat is precies het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Dat het geen next step open wereld game is? Dat is wat ze beloofd hadden en dat is het verre van. Nu is dat vrij voor interpretatie maar het lijkt mij logisch als een next step in open wereld gaming een aantal zaken goed op orde heeft zoals de world building en de AI van alles wat er om je heen gebeurt.

Ze hadden gewoon nooit aan een console versie moeten beginnen. Maar goed deze discussie is al zo vaak gevoerd en je blijft 2 kampen hebben, maar volgens mij is dat met alles zo :D

[ Voor 66% gewijzigd door kwdtje op 11-08-2021 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Kheos schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

of ik heb zeer goed opgelt en weet wel het verschil tussen GTA-like "open world" en "open world"?

Is CyberPunk 2077 een open world spel? Ja
Is dat dat de marketing heeft aangekondigd? Ja.

Wat is precies het probleem?
Er is niet perse een "GTA Like Open-World" en een "Open World".
Het concept "open-world" is gewoon dat, een open spelwereld. Er is sowieso een trailer geweest die dat heel erg duidelijk heeft aangekondigd dat het een 'next-gen open-world step' zou zijn en hoe jij het ook went of keert als je het zo neerzet zit je in het 'GTA gebied'.

Voor jou misschien niet maar de gemiddelde consument legt die link wel.

Het 'probleem' is dat jij beweert dat er nooit gezegd is dat het een 'GTA LIKE' game ging worden, en alhoewel dat klopt is de indruk wel gewekt dat het dat ging worden bij het 'normale publiek'.
Daarom kan je mensen dus niet verwijten dat ze dachten dat het op GTA ging lijken, zeker omdat CDPR het zelf gedeeltelijke zo heeft gepresenteerd.

Life is complicated

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
https://www.cyberpunk.net...h-1-3-development-insight
WHAT’S NEW IN NIGHT CITY? [PATCH 1.3 DEVELOPMENT INSIGHT]

Patch notes komen snel

[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 16-08-2021 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
https://www.cyberpunk.net...patch-1-3-list-of-changes

Patch notes. Behoorlijke lijst, die zitten niet stil

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 17-08-2021 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Nog steeds geen nieuws over een officiele next gen upgrade dus? Jammer, wel goed dat ze zoveel kunnen fixen nog, maar ga de game pas weer spelen zodra er een PS5 versie van is.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartaphilus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 14:53
Patch notes. Behoorlijke lijst, die zitten niet stil
Pakweg twee maanden voor:

1. Updated GPS system -> map een beetje ingezoomd zodat er meer info zichtbaar is
2. Cloud Improvements -> 1 quest aangepast
3. Perks reset voor geld

That's it?

Ik ben er niet echt van onder de indruk, sorry. Hopelijk krijgt de DLC meer liefde. Moet haast wel want zoveel devs lijken er niet op 1.3 gezet te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Cartaphilus op 17-08-2021 20:09 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!